رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول بقلم شغف الاعصار

رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول بقلم شغف الاعصار

رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة شغف الاعصار رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول

رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول بقلم شغف الاعصار

رواية انثي بين مخالبه صقر وحور كاملة جميع الفصول

صقر:ارقصي يلا 
هي بصوت عالي:دا في احلامك ده 
صقر وقام ومسك وسطها وقربها منه ونظر لها بهيام:صوتك ميعلاش عليا يا بنت الراوي 
هي:انا وقبل ما تكمل الجمله قام بتقبيلها بشغف وجنون 
بعد دقائق 
هي بدمـ.ـو.ع:طلقني 
صقر:دا انهارده دخلتنا طـ.ـلا.ق اي بقي
هي:متنساش انو انا بحب حسن
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️) 
هو وقد اشتعلت النيران بقلبه ومسكها من يدها جـ.ـا.مد وقربها منه ومشي أصابعه علي شفايفها :قسما بالله يا حور لو اسمه طلع من بين شفايفك الحلوين دول لهكسر دماغك انت دلوقتي بقيتي مرات صقر ريان فاهمه
حور: متنساش انو جوازتنا علي ورق بس بسبب عملك اللي ساب عمتي وعمل الخلاف بين العائلتين ودبسوناوفي الجوازه دي 
صقر وهو يهمس بأذنيها:واتجوزنا واللي كان كان يلا عايز اشوف رقصك سمعت انك بترقصي حلو وانا مقدرش اقول كلمتي غير لما اشوف بعيني 
حور بكسوف من جرأته:أن انت سـ.ـا.فل ومش محترم ووقح وده جواز علي الورق وبعد شهرين هنتطلق 
صقر:برده عايز اشوفك وانت بترقصي 
حور:من عيوني انت تأمري انتظرني فقط خمس دقائق وهرجعلك يا صاصا
صقر :اموت انا في الدلع ده
عدت ساعه وحور لسه في الحمام 
صقر:مش عايزه مساعده يا حوري 
حور:ها لا يا حبيبي انا طالعه اهو
خرجت حور وكانت مرتديه قميص نوم 
صقر نظر لها بعيون مبرقه وفم مفتوح
حور:اي شكلي وحش 
صقر:دا انا اللي وشي يقطع الخميره من البيت 
حور:نفسي اشربك بأيدي
صقر:ها شربيني واكليني كمان انت تؤمري
حور وهي تأتي بالعصير:تسلملي يا حبيبي اتفضل يا حبيبي وبدأت تشربه وبعد دقائق كان بيقرب ليقبلها ولكن فجأه 
صقر:فين الحمام وذهب الي الحمام بسرعه وهي ذهبت وغيرت ملابسها الي عبايه بيتي خرج صقر 
صقر بعصبيه:يا بنت ال وقبل أن يكمل دخل الي الحمام 
حور بضحك:ههههه اوقف بس خمس دقائق وبعدها اتكلم ههه دي آخره قله ادبك 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
خرج صقر من الحمام 
صقر:قسما بالله لهعرفك يا حور اصبري عليا بس 
حور:الحمام بينادي عليك يا حبيبي انا بقي هنام وانت ربنا معاك احلام سعيده يا قلبي وبعتتله بوسه في الهواء متنساش انا بنت مين ياابن ال ريان 
مر الليل وصقر مش طايق حور وحور شمتانه فيها
استيقظت حور وجدت صقر يجلس أمامها علي الكرسي وينظر لها بعمق 
حور:منمتش والا اي 
صقر:وهمام ازاي يا حبيبتي وانت هيشتني ليله مش هعيش ولا عشتها قبل كده وفجأه قرب عليها وأصبح جزئه العلوي يعتليها وهي بتحاول تبعد لكن حوطها بيده 
صقر يتلاعب وهو يعض علي شفتيه:بس ممكن نعمل اللي معملنهوش امبـ.ـارح
وفجأه....
قرب منها وعيونه بعيونها ولسه هيقرب أكثر سمع خبط علي الباب 
صقر بغيظ:نعم
حسنيه(العامله):البيه الكبير بيقول يلا انزلوا علشان الفطار 
صقر:تمام ونظر لتلك التي شعرت بالأمان وقال متفرجيش الايام جايه كتير وذهب ليغير ملابسه وايضا هي لسه هامشي
صقر:مش تستني جوزك والا اي
حور:هووف طيب امسك صقر بيدها 
حور:طب انت ميكت ايدي ليه خو انا بنت اختك الصغيره سيب ايدي
صقر:اكتمي وابتسمي علشان ميشكوش فينا وقبب صقر من جده وقبل رأسه وبده وايضا فعلت حور كما فعل صقر وسلم صقر علي امه وايضا حور وجلس وجلست بجانبه حور 
الجد:عامل اي يا ولدي 
صقر:الحمدلله ياجدي 
الجد:وانت يا حور 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حور:الحمدلله 
وبعد قليل الكل اتفاجأ بدخول فتاه وقامت بإحتضان صقر 
رهف:صقر وحـ.ـشـ.ـتني قوي 
صقر بتلعثم:ها وانت كمان
الجد بغضب:ررهف
رهف يابت صقر وقالت:نعم يا جدي 
الجد وينظر لحور التي كانت تأكل زبائن علي وجهها البرود:صقر متجوز دلوقتي 
رهف بصدمه:ازاي 
الجد:هو اي اللي ازاي قدره انو يجوز امبـ.ـارح 
رهف :طب الخطوبه اللي بينا 
حور انصدمت انو خاطب 
الجد:هنشوف الموضوع ده بعدين اقعدي افطري
رهف:صقر صقر انت ازاي توافق مش انت قولتي انك بتحبني 
صقر يحرك عينيه يمين ويسار وكان متـ.ـو.تر ومعندهوش اجابه سمع رنين هاتفه الذي انقظه من ذلك الموقف 
صقر ويخرج بره:الو ايوه يا حازم
رهف نظرت لحور بغضب وحور بدلتها النظرات ببرود مشيت رهف الي غرفتها 
حور:عن اذنك ومشيت للحديقه 
كانت تمشي وتنظر للورد الموجود بالحديقه فكان رائع جدا 
انصدمت بشخص 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حور:اااه يا اعمي
صقر:انا اللي اعمي ولا انت اللي مش مركزه 
حور شعرت بالغضب عنـ.ـد.ما افتكرت أنه خاطب رهف:انا اللي مش مركزه برده ولا حضرتك اللي اتلفبط لما شوفت حبيبتك 
صقر بعدم فهم:حبيبتي مين 
حور بغيظ:رهف يا روميو 
صقر ويقرب منها ويضع يده علي خصرها وقربها منه:بتغير والا اي 
حور ولا تنظر لعيونه وتحاول فك نفسها من حصاره:ها وهغير من اي الحكايه انك مقولتليش وشكلي كان وحش قدام عيلتك وانا صرحتك بحبي لوضع صقر يده علي فمها وقال بفحيح وهمس بأذنها:اظن اني حذرتك انك تجيبي اسمه علي لسانك صح أبعدت حور يده اللي علي فمها وقال:كده كده لما تطلقني هتجوزه زي ما انت هتجوز رهف
صقر ومسكها جـ.ـا.مد من وسطها وقربها أكثر :دا علي جثتي وقام بتقبيلها بعنف وبعد دقائق ابتعدت حور عنه بغضب ودخلت داخل القصر 
كان يجلس الجد وبجانبه ام صقر وكانت تجلس حور لوحدها وكان يجلس صقر وبجانبه رهف في الحديقه رن هاتف صقر 
صقر:الو
حازم صديقه :افتح المكبر كده 
صقر :فتحت 
حازم بصوت أنثوي:مش هتيجي بقي يا صقوري
صقر بخبث:لا انت زعلتيني اخر مره 
حازم:والله مش بأيدي يا صقورتي انت اللي جاي ليا الساعه 4الفجر وانا عايزه اصلي ومش صالحتك بعدها فاكر ولا ناسي
صقر:ياريت تزعليني علشان تصلحيني كده بس برده انا لسه زعلان 
حازم:طب ابعتلي كارت بعشره اصل النت خلص وانا اوريك سمانه الكتف 
صقر:انا كده اجيلك جري 
حازم:وعلشان انت حبيبي ومش بعمل ده لاي حد هوريك سمانه الرجل كمان 
حور اشتد غيظها وذهبت وأمسك الهاتف بسرعه وقالت:انت واحده مش محترمه وأغلقت الخط 
صقر بصدمه:يا مـ.ـجـ.ـنو.نه
وفجأه:كده برده يا حبيبي مراتح البومه العقربه تكشفنا 
انصدمت حور من ذلك الشخص الواقف ياند علي الشجره ويمسك بنظارته ويتكلم بثوت أنثوي وجدته يقرب من صقر ويضع إبهامه علي وجهه ويحركه 
حازم:وحـ.ـشـ.ـتني قوي يا بيبي
صقر ويزق يده:ياتك قرف غور يلا من هنا 
حازم ويمد يده لحور:انا حازم الصديق الصدوق وابن خاله هذا الشخص ويشاور علي صقر 
حور وتمد يدها:وانا حور مرات الشخص 
الجد:انت مش هتبطل عمايلك دي ده منظر ظابط
حازم ويجلس علي الكرسي ويأكل في التفاحه ويضع قدم فوق الاخري:انا اصلا مكنتش عايز ابقي ظابط ويوم ما يخلوني ظابط يخلوني ظابط في المهمـ.ـا.ت الخاصة انا كنت عايز ابقي ظابط اداب كده واداع نفسي اتعامل مع سوسو وتوتو مع مع جعفر وحسنين
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر ويجلس بجانبه :نزل رجلك وزق رجله انت اصلا مش نافع في اي حاجه انت كل شهر تخدم في حته شكل 
حازم:ما انا بعمل كده علشان ينقلوني اداب 
الجد:ادخل يا حازم ارتاح علشان شكلك جاي تعبان 
حازم وهو يقوم ويمسك شنطه هدومه:جدو اللي فاهمني 
وذهب مشيت حور للمطبخ 
صقر يجلس يباشر أعماله وبجانبه رهف تتحدث وهو يهز لها رأيه فقط ولا يلتفت إليها 
صقر :رهف انا خفوم اجيب قهوه اجبلك
رهف:ياريت عصير
مشي صقر وذهب للمطبخ 
صقر :حسنيه اعمليلي كوبايه قهوه كوبايه عصير كان يتحدث وهو يفتح الثلاجه يخرج زجاجه مياه 
حور:حسنيه مش هنا 
ترك صقر زجاجه المياه علي الحوض وذهب إليها وحمالها ووضعها علي الرخامه وقال وهو يضع يديه علي خصرها وينظر الي وجهها:حسنيه مش هنا مراتي هنا والواحد نفسه يدوق قهوه من ايديك دي 
حور بخجل:ابعد لو سمحت لحد يدخل علينا وبعدين ما تخلي رهوفه تعملك 
صقر:بنغير والا اي 
حور :وهغير من مين يعني انت مش فارق معايا 
صقر ويقرب وجهه منها:بجد وهو يقرب شفايفه من خدها ويقبله 
حور:ب ب ب بجد وابعد كده 
صقر قرب شفايفه من شفايفهت ولسه هيقرب أكثر 
الجد:صققققر 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:حاضر يا جدي 
صقر وينظر لها:احنا لازم نطفش من هنا وذهب الي جده 
عند حازم قام من النوم وفتح الشباك ونظر منه وجد فتاه جميله جدا تقف تنتظر احد ما فضل مبحلق بهيام وهو يضع يده تحت خده 
حازم:ام عيالي هناك اهي ام عتريس ومحمدين هناك اهي وفضل ينظر لها بهيام وكأن عيونه يخرج منها قلووب 
نظرت له الفتاه شاور لها بمعني هاي 
نظرت الفتاه خلفها لم تجد شخص وتنظر بجانبها لم تجد 
حازم ما زال يشاور لها 
الفتاه نظرت له بخوف وقالت في نفسها:مـ.ـجـ.ـنو.ن ده وهيطلع جنانه عليا انا هامشي احسن ومشيت 
حازم نزل علي السلم وهو هيمان قابله صقر 
صقر:حازم واد.يا حازم 
حازم وينظر له بهبام ويضع يده علي وسط صقر واليد الاخري مسك بها يد صقر كأنه يرقصوا سلو وهو بيقول:ام عتريس ام محمدين انا بحبك يا بت 
صقر:حازم واد يا حازم فوق يلااا انا صقر يا زفت 
حازم مازال علي وضعه ويلف بصقر كأنه يرقص مع من خطفه قلبه من النظره الاولى:ام عياااالي 
الجد:....
الجد:حاازم 
حازم رجع لطبيعته ونظر لصقر اللي كان يعتبر في حـ.ـضـ.ـن حازم وزقه:انت بتعمل اي اض هو انا مراتك.
صقر ويمسك ظهره بوجع:هو انا برده اللي بعمل منك لله 
الجد:مجاانين والله ومشي 
حازم ذهب للحديقه ومسك ورد وقعد يشم فيها وهو سرحان شافه صقر ذهب له 
صقر:وااد.يا حازم انت يلا 
حازم وهو سرحان:نعم يا قلبي
صقر:انت يلاا انعدل كده مالك 
حازم وهو سرحان ومبتسم:شوفت ام محمدين وحسنين 
صقر:مين دي 
حازم:اللي هتبقي مراتي
صقر:بس دي مجوزه وعندها حسنين ومحمدين
حازم فاق:مجوزه مستحيل كا انا اقـ.ـتـ.ـله
صقر:احكيلي اي الموضوع 
حازم وحكاله
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:انت اهبل يلا دي مره واحده اللي شوفتها فيها
حازم:علشان خاطري يا صقر ساعدني الاقيها
صقر:طيب ياخويا اما نشوف اخرتها تعالي ندخل جوه دخلوا قعدوا أمام التلفاز 
رهف:صقر حبيبي وجلس بجانبه وحـ.ـضـ.ـنت ذراعه حور كانت معديه شافتهم كده وقفت وكانت بتطلع نار من عنيها ذهبت لهم 
حور:القهوه 
صقر:تسلم ايديكي الحلوين وهو بيغمز لها انكسفت جدا 
رهف:دي قهوه عادي يعني وأخذت العصير وبدأت تشربه وبعد دقائق طلعت رهف جري وهي بتصوت 
صقر:مالها دي
حازم:سيبك منها ياعم دا بت رخمه بشكل
جلست حور بجانبهم وفجأه رن هاتفها فيديو كول فتحت حور المكالمه 
حور بفرحه:تاج عامله اي يا بت وحـ.ـشـ.ـتني
تاج بفرحه:انت اكتر والله عامله اي كده في الجواز ومع جوزك الثور اللي حكتيلي عليه 
حور نظرت لصقر بخوف اللي كان ينظر لها بصدمه
حور:ها صقر الحمدلله 
تاج:لسه زي ما هو همجي 
حور:لا دا لطيف خالص
تاج:انا عايزه ازورك 
حور:تنوري 
حازم كان ماشي من خلف حور نظر للفتاه وجدها هي من سرقت قلبه خطف التليفون من حور 
حازم لصقر:هي هي يا صقر هي اهي 
صقر :الله يخربيتك 
حازم وينظر لها:ام العيال 
تاج:ام العيال مين انت اهبل 
حازم:عيالنا حسنين ومحمدين
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
تاج :لا انت شكلك مـ.ـجـ.ـنو.ن وأغلقت الخط 
حازم وذهب لحور:مين دي واسمها وساكنه فين وعايش هنا ولا لأ وتعريفها منين وعمرها اي 
حور بصدمه:صقر ماله حازم 
صقر:متخفيش هي حاله بتجيله من هو صغير وذهب وضـ.ـر.به علي قفاه اخو ظبطهولك 
حازم:ايديك تقيله يا زفت
حور مشيت 
صقر:انا هغور من وشك ده ومشي خلف حور 
حور دخلت غرفتها وقعدت علي السرير دخل صقر واغلق الباب خلفه وبدأ يخلع القميص
صقر:مش ناوين احنا كمان نجيب سعديه و اخواتها التسعه 
حور:صقر انا مش فقيالك ابعد كده
صقر:بقي انا ثور وهمجية يا حوري
حور :حوري 
صقر:ايوه طبعا ومسك يدها ووقفها ومسكها من وسطها وبدأ يقبل رقبتها
حور:صقر ابعد لو سمحت روح شوف رهوفتك
صقر:انت أولي انت مراتي برده ونظر لوجهها 
حور:انت بتبص كده ليه 
صقر قرب قبلها من شفايفها وبعد دقائق 
رهف وهي بتنادي عليه:صقققققر الحقني 
في حاره صغيره كانت تقف في البلاكونه تنظر إلي المشاجره اللي في الشارع رن هاتفها 
الفتاه:الو
الشخص:ادخلي جوه يا روح امك مش سبيل انت اللي رايح واللي جاي يتفرج عليكي ادخلييي
الفتاه بدمـ.ـو.ع :انا اسفه والله يا دياب
دياب:ادخلي ولما اجيلك نبقي نشوف دخلت الفتاه برعـ.ـب 
خالتها: قولتلك يا قمر هيزعقلك
قمر بدمـ.ـو.ع:انا كنت عايزه اتفرج يا خالتي وبعد قليل سمعوا صوته من تحت وكان علي وواضح انو بيتعارك 
قمر بدمـ.ـو.ع:انا هنزله يا خالتي 
خالتها:انت عايزاه يموتك لا اقعدي يا بنتي 
قمر:لا انا هنزل 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
خالتها:مش هعرف احمبكي منه زي كل مره 
قمر مسمعتهاش ونزلت وجدته جالس علي الارض وبجانب دمه ينزل دم جريت قمر عليه 
قمر:ديااابياااب 
دياب نظره لها بقوه وغضب وقام خلع الجاكت ولبسهولها 
دياب:اطلعي فوووق 
قمر:بس 
دياب:مش هكرر كلمتي سامعه يلا علي فوق جريت قمر علي بيت خالتها 
عند حازم كان يجلس في الحديقه ويضع قدمه علي الطربيزه وقاعد علي الكرسي وينظر بهيام للفراغ ومتخيل شكل من سرقه قلبه وجدها تقترب منه 
هي:لو سمحت 
حازم بخيام قام ومسك يدها:ياااه دا انا كمان يتخيلها أنها بتكلمني وماسك ايديها كمان 
هي:سيب ايدي لو سمحت 
حازم ومسكها من وسطها ومن يدها وبدأ يرقص معاها لانه كان مفكر انو هي خيال 
صقر قرب منه وبعده عنها وضـ.ـر.به 
صقر:حاازم انت اتجننت من امتي واحنا بنعمل كده 
حازم فاق:والله بحسب انو انا بتخيلها مستحيل اعمل كده قام وقال انا اسف يا اسمك اي 
البنت:حياه 
صقر:طب ادخلي يا حياه حور جوه مستنياكي مشيت حياه وهي تنظر بخوف لحازم لأنها ظنت أنه مـ.ـجـ.ـنو.ن
حازم:اسمها حياااه وهي حياااتي ياض
صقر:لو مجتش انا كان جدك اللي هيجيلك خف شويه 
حازم و مسك أيده :يلا يا عم مفيش وقت تعالي اختار ليا هدوم دا انا ام محمدين وعوضين هنا حتي 
صقر:انت يا زفت استني يلا وحازم مش سامعه وبيجري وماسك ايد صقر وصقر مش ملاحق سرعته 
حور:حياه واخدتها بالحـ.ـضـ.ـن حشـ.ـتـ.ـيني و  قوي
حياه:انت اكتر والله عامله اي 
حور:الحمدلله تعالي نروح اوضتي وذهبوا 
عند دياب وقمر قمر دخلت بخوف وذهبت الي غرفتها واغلقتها بعد قليل سمعت صوت دياب 
دياب:هي فين 
امه:اهدي شويه يابني 
دياب:هي بنت اختك خلت فيا عقل والله لاربيكي يا قمر وذهب عند غرفتها 
دياب:افتحي 
قمر بخوف:مش هفتح 
دياب بنفاذ صبر وهو يجز علي سمانه:افتحي يا قمر بقولك 
قمر:م هفتح قولت 
دياب طيب وفي لحظه وجدت دياب أمامها والباب بيده رمي الباب علي الارض 
قمر بخوف وهي بتبعد:دياب والله انا اسفه اسفه والله 
دياب ومسكها من يدها وضغط عليها قوي:مش قولتلك ملمحش طيفك بس من البلاكونه هاا
قمر بخوف:اه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
دياب:انت بقي عملتي اي طلعتي البلاكونه لا ومش بس كده نزلتي وبهدوم البيت 
قمر:والله اخر مره يا دياب خلاص انا اسفه 
دياب:انت مراتي فاهمه ومسمحش لحد يشوفك غيري
قمر:متنساش انو ورق 
دياب ويقربها منه ويهمس بأذنيها:لو عليا اخليه حقيقي ودلوقتي حالا بس وصيه امك ملمسكيش غير لما يبقي عندك 20 سنه بس متخفيش فاضل سنتين يا حلوه
امه جات وهو بعد 
امه:خلاص يا دياب هي معدتش هتعمل كده تاني 
دياب اخد الجاكيت بتاعه من علي الكنبه وخرج من الشقه 
كانت تقف قمر تفرك بيدها بتـ.ـو.تر أمام دياب الذي كان يتناول الطعام وتنظر إحالتها التي تقف في المطبخ 
قمر:دياب
دياب:اممم
قمر بتـ.ـو.تر:ك كنت عايزه اروح فرح سعاد جارتنا
دياب ببرود و ينظر لها:لا 
قمر بخوف:بس انا عايزه
دياب:مبسش ونزل من البيت 
قمر بحزن:قولتلك يا خالتي مش هيردي 
عند حازم وصقر 
حازم كان مطلع جميع ملابسه وكان ماسك بيده الاثنين ملابس
حازم:البس ده ولا ده يا صقر ها ولا اقولك ده ورمي عليه الملابس اللي بيده وأخذ ملابس اخري 
صقر:حااازم اثبت كده مالك
حازم:انت ايش فهمك انت يا ثور
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر:افهم في اي يا روميو 
حازم:عارف يعني اي تبقي حب عمرك قدامك وانت هتعرف ازاي والحاجه الوحيده اللي بتحبها هي مسدسك
صقر:حب عمرك اي يا روميو دا انت لسه عارفها من يومين 
حازم:بطل كلام يالا خليني البس وأخذ ملابس ودخل الحمام يرتديها  ارتدي ملابسه وخرج ووضع بعض العطر 
صقر :اي ياض الحلاوه دي 
حازم:ما انا عارف انو انا حلو
صقر:انا كنت باخد بخاطرك ياض يلا يلا 
وقف حازم وصقر أمام غرفه نوم صقر
حازم:يلا ادخل امرأتك وطلعلي ام محمدين وعوضين 
صقر:عد الجمايل بس و خبط صقر علي الباب
حور:اتفضل دخل صقر ووقف بتـ.ـو.تر 
حياه:طيب انا هنزل استناكي تحت يا حور ونزلت 
جلس صقر بجانبها: وحـ.ـشـ.ـتني 
حياه :صقر انا حور مش رهف رهف الدور اللي تحت 
صقر ومسك وجهها بكف يده وينظر لعيونها:عارف انك حور مراتي ها مراتي 
حور:صقر تبعد كده خليني انزل  صقر خلع الجاكيت وأصبح عاري الصدر وفرد جسده علي السرير وقال بخبث ووقاحه: عايز بوسه وبعدها تنزلي
حور:بستك عقربه
صقر:متقوليش علي نفسك كده انت سحليه مش عقربه 
عند حازم ذهب وأحضر كوبايتين عصير وذهب لحياه وأمسك كوبايه ومد لها بيده
حازم: اتفضلي اشربي حاجه لتقولي علينا بخله ولا حاجه 
اخذت منه الكويتيه وقالت: شكراً 
جلس حازم بجانبها وهو متـ.ـو.تر
حازم:انت متجوزه 
حياه:لا
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حازم بتـ.ـو.تر اكبر:عندك عيال 
حياه:انا مش متجوزه هيكون عندي عيال ازاي ولا انت قاصدك تاني يا بيه 
حازم :ها لا والله بس علشان انا لسه صاحب من النوم 
رن هاتف حازم
حازم:الو
الشاب: يا فنـ.ـد.م حصل علينا هجوم ومش عارفين نصد الهجوم 
حازم بغضب:ما انا مشغل معايا شويه اطفال مش رجاله بشنبات يا سيد واغلق الخط 
حازم بغضب:اياكي تمشي لغيت لما ارجع فااهمه 
حياه مصدومه من تغيره السريع وهزت رأسها بإيجاب بسرعه
حازم بصوت عالي:يااااا صقرررررر صقرررررر
حور:ماله حازم 
صقر ويرتدي التيشيرت بسرعه وهو بيفتح الباب: استرها يارب 
حازم :يلا 
صقر:يلا فين 
حازم: المديريه 
صقر:طب هجيب المسدس تكون طلعت العربيه وطلع فوق عند حور وأخرج المسدس من الدرج 
حور:رايح فين
صقر:شكلها مهمه مستعجله ومشي لكن قبل أن يمشي ذهب وقبلها بسرعه من شفايفها وخرج وذهبوا الي المديريه 
عند قمر كانت تجلس علي الكنبه تنظر لدياب بغيظ وتأفأف وهي تسمع صوت اغاني الفرح بالخارج 
دياب:ولعتي فينا واحنا قاعدين 
قمر:انت متكلمنيش خالص 
دياب ويجلس بجانبها:وانا عملت اي
قمر بدمـ.ـو.ع:انا عايزه انزل الفرح وانت مش موافق 
دياب:ولو نزلتك هتعملي اي حاجه انا هطلبها 
قمر بفرحه وهي تمسح دمـ.ـو.عها:ماشي
دياب :هتنزل بس لما نرجع هتنامي في حـ.ـضـ.ـني 
قمر :ماشي مكنتش سمعت هو قال اي اصلا 😌🙂
ذهبت وارتدت فستان واسع وطويل وكان جميل جدا وارتدت الحجاب 
كانت هتنزل
دياب:استني يا عسل هنا ومسك يدها ونزلوا......
كانت تجري قمر على السلم بسرعه وخوف وخلفها حازم يحاول الامساك بها دخلت الشقه 
قمر:لو قربتلي هصوت وخالتي هتصحي وهي تعبانه 
دياب:لا ما انا بعمل شغلي من غير صوت ولدأ يقرب منها ومسك يدها ودخل بها الغرفه واغلق الباب بالمفتاح 
دياب وهو يخلع التيشيرت وجلس علي السرير وأخرج علبه السجائر وبدأ يدخن وهي واقفه خائفه منه كثيرا 
دياب:ما يلا
قمر بخوف:يلا اي 
دياب:ارقصيلي مش انا جوزك برده وأولي من الغريب ولا الرقص لازم يكون في الافراح 
قمر:والله هما اللي شـ.ـدوني وانا 
دياب:من غير كلام تروحي تغيري وتلبسي حاجه تناسب الرقص وهو يغمز وتبجي توربيني بترقصي ازاي 
عند حازم وصقر ودخلوا المديريه  وهجموا علي العصابه 
حازم وهو مجمع فريقه المكون من خمس اشخاص امامه ويقول بعصبيه 
حازم بجديه وعصبيه:ازاي ده يحصل وانتم هنا اي تدريباته دي كانت لمين ها 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
واحد منهم:كانوا كثير يا فنـ.ـد.م
حازم:كثير ااه طب بما أن حضراتكم مش عارفين تصدوا هجوم زي ده يبقي أحين تقعدوا في بيتكم ده مش فريق حازم ريان انا مشغل معايا رجاله مش شويه عيال 
الفريق:اسفين يا فنـ.ـد.م
حازم:الاسبوع الجاي كله هيبقي تدريبات مكثفه مفهوم وخرج وجد صقر ينتظره في السياره
صقر:اتأخرت كده ليه 
حازم:بسرعه ياض اطلع علي البيت ام العيال مستنياني بسرعه 
صقر:ده اكيد مشيت
حازم:طب قسما بالله لو كانت مشيت لكسر دماغها 
صقر:مـ.ـجـ.ـنو.ن والله 
عند حور وحياه كانوا بالغرفه حور كانت ترتدي قميص نوم وكانت فارده شعرها وتضع بعض المكياج الخفيف 
حور:يا حياه خليني اغير زمان صقر جاي 
حياه:يابت مش هيجوا دلوقت متخفيش كده وبعدين اهو ادينا قاعدين 
حور:طب انت لبستيني كده ليه 
حياه بتـ.ـو.تر:ها لا عادي
دخل صقر وحازم البيت صقر طلع الغرفه بدون ما يخبط الباب لم يري غير حور امامه بطلتها اللي خطفت قلبه 
حياه بكسوف:استأذن انا وخرجت
صقر اغلق الباب وذهب واميك يدها 
صقر:اي الجمال ده كله 
حور:م اجمل من رهف
صقر وهو يشم رقبتها :ورهف اي قدام ملكه الجمال اللي قدامي 
حور:صقر ابعد.يا صقر 
صقر:لا مش هبعد 
حور:صقر متنساش انو هنطلق وانا بحب حسن
صقر بعصبيه مسك يدها ورماها علي السرير وبدأ يخلع الجاكيت وهو يقول:بتحبي حسن تمام انا بقي هخليكي تكرهي اي حد في الدنيا و....(ملناش دعوه🙂)
حياه كانت هتخرج من بوابه البيت مسك يدها حازم 
حازم:مش قولتلك تستنيني ها
حياه:اولا سيب ايدي ثانيا انت ولا اخويا ولا ابويا ولا جوزي علشان اسمع كلامك وابعد لو سمحت لان تأخرت علي البيت سابها حازم وذهب وهي ذهبت 
فجأه وقفت أمامها سياره 
حازم:اركبي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حياه:مستحيل 
حازم:مبحبش اعيد كلامي مرتين اركبي
حياه:وانا قولت لا
حازم و اخرج المسدس :هتركبي ولا لأ
حياه بخوف:حاضر وكانت هتركب في الخلف
حازم:مش سواقك انا ياروح امك اركبي قدام
حياه:طيب ووصلها لبيتها واتأكد أنها دخلت البيت ومشي
عند دياب خرجت قمر من الحمام وهي مرتدية عبايه بيتي 
دياب:يااه هما الرقصات تابو وبقي لبسهم كده
قمر:دياب لو سمحت انا تعبانه وعايزه تنام 
دياب :طيب يا قمر الرقص وهأجله علشان انا كمان عايز انام ووقف واتجه ناحيتها وسألها ووضعها علي السرير وأخذها بحـ.ـضـ.ـنه وغمض عيونه
قمر وهي بتحاول تفك يده:انت ابعد عني سيبني ابعد يا دياب 
فتح دياب عيونه وقرب من شفايفها وقبلها 
دياب:اظن انو مش هينفع صوتك من هنا لبكره ولو سمعت هعرف انك عايزه تاني وغمض عيونه ونام وهي ما زالت متفاجأه ولكن استسلمت ونامت....
استيقظت حور بصدمه ونظرت بجانبها لم تلقي صقر ذهبت اخذت شاور واتصلت بأحد ما 
حور:حسن ليه عايز تجوزني
حسن:لتكلمي بجد 
حور :ايوه يا حسن لسه عايز تجوزني
حسن:اكيد انت حب الطفوله يا حور 
حور :تمام يا حسن بكره نتجوز ونروح علي المطار ونسافر 
حسن:طب وجوزك 
حور :هيطـ.ـلقني 
عند دياب وقمر 
استيقظت قمر وجدت دياب حاضنها جـ.ـا.مد 
قمر:مالك مكـ.ـلـ.ـبش فيا كده ليه 
دياب:هي دي صباح الخير بتاعتك
قمر:دياب سيبني خليني اروح اعمل الفطار 
دياب:مش هسيبك غير لما تصبحي عليا 
قمر:طيب صباح الخير يلا سيبني بقي
دياب:هي دي صباح الخير
قمر:ايوه 
دياب:طب تعالي اقولك صباح الخير اللي عايزها 
قمر:دياب انت وقبل أن تكمل كلامه قباخا من شفايفها برقه
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
دياب وبعد عنها:عرفتي بقي صباح الخير دي حلوه ازاي
قمر:سـ.ـا.فل والله 
دياب وقرب منها وقال وهو ينظر لعيونها ومحاصر وسطها:كان نفسي اوريكي سفالتي بس نعمل اي بقي في خالتي قال ايه مقربش منك لغيت لما يبقي عندك عشرين سنه يلا كلها كام شهرين و وهمس بأذنيها 
قمر بخجل وبعدته:انت سـ.ـا.فل ووقح انا ماشيه وذهبت 
دياب:ما هي اجمل حاجه فيا سفالتي 
وبعد وقت الباب خبط 
دياب:ادخلي انت الاوضه 
قمر:حاضر وذهب دياب ليفتح ليتفاجئ 
دياب:انت 
عند حازم كان قدام بيت حياه نزلت حياه وكانت ذاهبه الي كليتها 
حازم :اركبي يا قمر
نظرت له حياه بقرف:واركب معاك ليه بقي أن شاء الله بصفتك اي 
حازم :انو هتبقي جوزك وانا مقبلش علي مراتي تروح لوحدها 
حياه:استغفر الله العظيم ونظرت لها بقرف وكملت مشي
حازم:ماشي بكره تبقي في بيتي و اعرفك ازاي تمشي وتسبيني يا بطل انت
 كانت تجلس حور وهي تنظر للتلفاز جتئت إليها رهف
 ‏رهف :صقر فين 
 ‏حور:معرفش
 ‏رهف :مش انت مـ.ـر.اته
 ‏حور:وانت خطيبته ومشيت حور وسابتها 
 ‏دياب:انت 
 ‏دخل صقر ورمي نفسه علي الكنبه بحزن 
 ‏دياب:ايوه هي وكاله من غير بواب 
 ‏صقر:والا انا مش فايقلك 
 ‏دياب ويأخذ سيجاره ويعطي لصقر :ليه مالك يا بطه
 ‏صقر:خلاص خليتها تكرهني يا دياب 
 ‏دياب :عملت اي ما انا عارفك همجي وثور 
 ‏صقر:متغلطش ياض 
 ‏دياب:يا عم اتنيل خلينا في مصيبتك دي
 ‏صقر:اهو خونت ثقتها وخلاص مش لازم اقولك علشان دي اسرار 
 ‏دياب بغمزه:فهمتك ياض ويا تري كونت اي
 ‏صقر:انا غلطان اني جيتاك 
 ‏دياب:ياض قول متكسفش انا صاحبك وستر وغطي عليك
 ‏صقر:وانت شاكك فيا والا اي يا روح امك
 ‏ام دياب :ومالها امه يا صقر باشا 
 ‏صقر ويقوم يقبل يدها ويحـ.ـضـ.ـنها:حشـ.ـتـ.ـيني و  يا فوفا 
 ‏ام دياب:انت اكثر يا حبيبي 
 ‏دياب:عمرك ما اخدتبني بالحـ.ـضـ.ـن يا ست الكل 
 ‏ام دياب:ايش جاب حتت البسكوته دي وهو تنظر لصقر لحتت البسكوته المحروقه دي وهي تنظر لدياب 
 ‏دياب:متشكرين يا ست الكل وبعدين انا عندي الحـ.ـضـ.ـن الحنين 
 ‏بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
 ‏ذهبت ام دياب لتحضر الفطار 
 ‏صقر ويجلس علي الكنبه:يا عم اتنيل وأكمل كلامه وهو يقف همشي انا بقي 
 ‏دياب ويغلق الباب بالمفتاح:اي يا روح امك هو دخول الحمام زي خروجه انت مش ماشي غير لما تفطر معايا وفي موضوع عايزك فيه
 ‏صقر ويجلس وهو يضع قدم فوق الاخري :انت يابت حضريلي الفطار 
 ‏دياب ويجلس جانبه:مش عايزني احضراك الحمام كمان يا روح امك
 ‏صقر:ياريت 
 ‏خرجت قمر 
 ‏قمر وهي تضع عيونها في الأرض:خالتي بتقول يلا علشان تفطروا
 ‏دياب:طيب روحي انت يلا يا صقر باشا
ذهب صقر الي بيته وجد حور تجلس الحديقه ذهب وجلس بجانبها 
صقر :حور 
حور وهي لا تنظر له:نعم 
صقر:انا اسف
حور بضحك :اسف علي اي علي كسرتك ليا ولا انك مش واثق فيا هتعتذر علي اي بس يا صقر باشا 
صقر:حور انا 
حور:خلاص يا صقر ولو سمحت انا عايزه اروح اشوف اهلي 
صقر:تمام هوديكي 
حور:عايزه اروح دلوقتي 
صقر:تمام يلا وذهبوا الي السياره وطول الطريق يحاول صقر فتح معاها موضوع وهي تصده وصلت لبيت اهلها دخلت وجدت اخوها كبير العائله غسان يجلس وبجانبه امها واختها الاثنين اللي متجوزين وبجانبهم زوجاتهم ذهبت وحـ.ـضـ.ـنت اخوها غسان 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
غسان:خيتي 
حور:اخوي وحـ.ـشـ.ـتني 
غسان:انت اكثر
وذهبت وحـ.ـضـ.ـنت امها واخواتها وسلمت علي زوجاتهم 
غسان:تعالي يا صقر واقف عندك ليه 
صقر:لا انا هامشي وهبقي اجي لحور بليل نروح ومشي 
قعدت حور معاهم 
حور:مش ناوي تتجوز يا غسان 
اخو غسان الاصغر:دا امها داعيه عليها ليله القدر اللي تجوز غسان 
غسان:بلاش انت يا محمود كل أسرارك معايا ها وهو يغمز اه 
محمود وينظر لمـ.ـر.اته بتـ.ـو.تر:دا يسعدها اللي تتجوز غسان باشا
غسان:انا مش فاضي للجواز ورايا مصالح البلد ومش عايز اتجوز واحده اعذبها معايا 
حور:اخويا العاقل يا ناس 
وقعدت وقت هتشتاق ليه وجه الليل وأخذها صقر وذهب الي بيتهم
عند حياه نزلت نجيب الدواء لمامتها والوقت كان متأخر فجأه شعرت بحد يمشي خلفها أسرعت شوي ومازال اللي بتمشي وراها ماشي لما شعرت بالخوف بدأت تجري واللي خلفها جري أيضا 
حياه لما شعرت انو خلفها:لو سمحت سيبني 
الشاب:وهو فيه واحده محترمه تمشي في الوقت ده 
حياه وتنظر له:حازم 
حازم:اي اللي منزلك في الوقت ده 
حياه:كنت بجيب الدواء لماما
حازم:طب يلا علشان اروحك ودي اخر واول مره تطلعي متأخر كده اصل هتبقي مراتي وانا اخاف عليكي يا قلبي
حياه:لا شكرا وفي احلامك اكون مراتك 
حازم :يلا يا حياه اركبي العربيه علشان أنا معنديش خلق اتحايل
حياه:مش هركب انا حره 
حازم بغضب:اركبييي
حياه بخوف:انا اصلا ركبت وركبت
وصلها حازم لبيتها وطلع علي بيته 
عند حور كانت تجلس بالغرفه خرج صقر من الحمام ينشف شعره ويرتدي بنطلون فقط 
حور وتغمض عيونها:البس التيشيرت لو سمحت 
صقر وهو بيقرب:ليه 
حور:خائفه عليك لتاخد برد 
صقر:ياااه قلبك حنين قوي الله اكبر انا بحب انام كده 
حور وتفتح عيونها:وهو الي اللي بحب انام كده انا دلوقتي معاك في الأوضاع فنحترم بعض 
صقر ويقرب عليها وهي تبعد لغيت لما حاضرها بين ذراعيه وسرير ويقول وهو ينظر لعيونها:الاوضه اوضتي وانا حر فيها تمام ونظر لشفافيها 
حور بتـ.ـو.تر:تمام ممكن تبعد 
صقر:ثواني وهجم علي شفايفها وهي بتبعده بكل قوتها لكن مقدرتش 
صقر وبعد
حور:انت سـ.ـا.فل ومش محترم 
صقر وهو ينام:دائما بيقولي كده 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حور اخذت مخده وذهبت ونامت علي الكنبه 
عند دياب كان يجلس علي الطرح وهو يشرب الشاي والسيجاره عاري الصدر وينظر للسماء شعر بها تقف 
دياب:انزلي البسي طرحع واطلعي
قمر:بس الدنيا ليل محدش هيشوف 
دياب:سمعتي قولت اي 
قمر:حاضر وذهبت وارتدت طرحه وطلعت 
دياب:تعالي قربت قمر منه مسك يدها وبعدها بجانبه وحاوط كتفيها بذراعه 
قمر بتـ.ـو.تر من قربه:ممكن تبعد 
دياب:تؤ واقعدي ساكته خلي الواحد يتأمل شويه وبعد وقت نزلت قمر تنام ودياب أيضا 
في الصباح استيقظت حور وأتت بأوراق 
حور:انت هتطلقني يعني هتطلقني وقربت من صقر وجعلته يبصم علي الاوراق 
حور:وبكده بقيت حره وذهبت لتحضر شنطتها 
حور بصوت وا.طـ.ـي في التليفون لحسن:انا جايه  ونزلت ومشيت قدام القصر نظرت له بنظره حزن 
ووصلت للمطار وسافرت مع حسن...
استيقظ صقر ولم يجد حور واكتشف أنها هـ.ـر.بت كان يجلس مع الاعائله بتـ.ـو.تر دخل غسان بغضب وذهب وأمسك صقر من رقبته
غسان:صحيح اللي سمعته ده اختي هـ.ـر.بت
صقر:ايوه
غسان:اكيد انت السبب صقر وأمسك يده وبعدها عنه وقال بغضب:اختك قسما بالله أن ما رجعت لهتشوف اسود ايام حياتها وهجبها وحيات امي لهعرفها
غسان بغضب:انت بتهددني اياك ولا تقدر تقرب منها يا صقر وانا موجود اياك تنسي انا مين انا غسان يا صقر 
الجد :اقعد يا غسان اقعد يا صقر الاثنين نظروا لبعض بغضب وجلسوا 
الجد:لو كان صقر غلط يا غسان يابني فخور هي برده غلطت أنها تسيب بيت جوزها وتمشي 
غسان:أما لسه مش مصدق انو حور مشيت 
حازم ذهب وأحضر رساله واعطاها لغسان 
غسان يقرأ ومعالم الصدمه تعلو وجهه:انا مشيت يا صقر ايوه مشيت وعندك رهف اهي اتجوزها زي ما انتم كنتم مخططين انت بفعلتك دي خلتني معتش اثق في حد واهو سيبتك ومشيت عيش حياتك يا صقر لان انا كمان هعيش حياتي واه نـ.ـد.متك زي ما قولتلك وحضرتك بصمت علي ورق طـ.ـلا.قنا وانت نايم مع السلامه يا صقر وكانت موقعه حور
صقر:شوفت اختك
غسان بصدمه:انت عملت فيها اي علشان تمشي 
صقر :اي خليت جوازنا فعلي واظن ده من حقي 
غسان بصدمه:يااااض غـ.ـبـ.ـيييي
صقر:احترم نفسك 
غسان أخرج زفير بغضب: هعرفك انت غـ.ـبـ.ـي ليه بس مش وقته لازم نعرف هي فين 
حازم:لفينا عليها البلد كلها وسألت في المطارات والمستشفيات ومراكز الشرطه ملهاش اي اثر
رهف:خليها تروح يا صقر هي مش بتحبك من الاول صقر قام وأمسك يدها ولفها خلف ظهرها بغضب وقال:ملمحش طيفك تاني مفهوووم وزقها ومشي 
غسان:حازم تعالي معايا 
ذهبوا الي الحديقه وجلسوا مع صقر
جائت حياه وهي تبكي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حياه:حور فين يا غسان 
غسان وهو يحـ.ـضـ.ـنها:هنلقيها يا حياه متخفيش وقبل رأسها
حياه:توعدني
غسان:اوعدك
حازم كان يجلس ويريد أن يذهب ويقـ.ـتـ.ـل غسان 
حازم بغضب:خلاص خلينا نشوف هنعمل اي 
دياب رن علي صقر 
دياب:الوو يا ابو الصحاب 
صقر بصوت حزين:ايوه يا دياب 
دياب بفزع ويقوم من مكانه نظرت له قمر بإستغراب:مالك يا صقر 
صقر قام لمكان بعيد وقال بشهقات عـ.ـيا.ط:حور يا دياب حور ويبكي
دياب بفزع:مالك ياض في اي ومالها حور 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
صقر بشهقات:مشيت وسابتني 
دياب:أييه طب اهدي كده وانا جايلك اهدي واغلق الخط 
صقر مسح دمـ.ـو.عها وذهب لهم 
غسان:يا تري ممكن تروح فين 
صقر :حسن
غسان:بس ده حور معتش ليها علاقه بيه بقالها سنتين 
صقر:وانا واثق انو حسن ليه يد في الموضوع 
عند دياب قام بسرعه وأخذ بعض من ملابسه 
قمر:رايح فين 
دياب:اجهزي هتنزل البلد 
قمر:ماشي 
دياب قال لامه انو هيمش هو وقمر 
عند حور  ذهبت الي الكويت 
كانت تقف في بلاكونه البيت 
حسن:انت كويسه 
حور ومسحت بسرعه دمـ.ـو.عها 
حور:ايوه كويسه يلا نجهز علشان نشوف البلد كان نفسي ازورها من زمان 
حسن:تمام
دياب وصل هو وقمر الي البيت 
دياب:ادخلي يا قمر لجوه وذهب وجلس مع الشباب في الحديقه 
بعد السلامـ.ـا.ت جلس 
صقر:انا متأكد انها مع حسن 
غسان :طب انا هتصل ونحاول نعرف هي معاه ولا لأ 
كانت حور تتناول الطعام في مطعم مع حسن فجأه رت هاتف حسن 
حسن:الو 
غسان:الو انا غسان يا حسن
حسن:ايوه يا غسان عامل اي 
غسان:الحمدلله محتاج منك خدمه 
حسن وينظر لحور شاورت اه يفتح المكبر:تؤمر اقدر اساعدك في اي 
غسان:اختي حور متصلتش عليك 
حسن بتـ.ـو.تر:لا يا غسان 
فجأه أخذ صقر الهاتف وقال بغضب:وحشات امك يا حسن لو عرفت انها معاك ما هيطلع عليك نهار وانا متأكد انها معاك وقدامك كمان ولو هي سمعاني انا مش هسيبك يا حور وهعرفك واغلق الخط 
حور بخوف:يلا نروح يا حسن 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حسن بهدوء:تمام 
غسان:انت غـ.ـبـ.ـي
صقر:عايزني اعمل اي يعني 
دياب:مش كده يا صقر 
صقر بجنون:يعني عايزني اقعد اتفرج عليها وهي بتعيش حياتها يعني
حازم:عيش حياتك انت كمان يا صقر يمكن مش قدركم تبقوا مع بعض
صقر:انت بتقول اي انت واعي انت بتقول اي 
غسان:حازم عنده حق يا صقر عيش حياتك يمكن نصيبك مش مع اختي 
صقر وينظر لدياب بضعف:وانت اي رأيك 
دياب:صقر هما عندهم حق واقوي كده وانت لو ليك نصيب فيها قسما بالله لو حاول الكون كله يبعدها عنك وانت لو حاولت أو هي حاولت تبعد عنك وربنا رائد تبقوا لبعض هتبقوا انساها يا صاحبي
صقر :نسيتها من يوم أما مشيت خلاص ودخل لجوه وخلفه غسان وحازم ودياب 
صقر:رهف رهههف 
رهف نزلت:نعم 
صقر:موافقه تجوزيني 
رهف بفرحه:بجد 
صقر:ايوه 
رهف:موافقه 
صقر:جدي فرحنا بليل ومشي 
عدت اربع سنين وكان صقر خلاص اتغير تمام واخد اجازه من الشرطه ومسك الشركات وبقت من أعلي الشركات في العالم 
في مكتب صقر كان يجلس ينظر للورق اللي في أيده دخل عليه حازم 
حازم:اي يا باشا 
صقر:هتقول حاجه مهمه قول مش هقول يبقي تمشي
حازم:ما براحه علينا يا محور الكون انت
صقر:بره يا حازم
حازم:يا عم خليني اكلم
صقر ونظر له بمعني قول
حازم:عايز اتجوز ها يا صقر 
صقر:بلاش احسن ما تبقي زي 
حازم:بس انا بحبها ومش هقدر اعيش من غيرها يا صقر 
صقر ببرود:بتحبها هي اللي لازم تحبك يا حازم علشان العلاقه دي تمشي وعموما انا في أيدي اي اعملهولك
حازم:مش عارف انا عايز اروح اطلب أيدها بس خايف ترفضني وهي مش بطيقنا بعد ما الموقف حصل يعني
صقر:اصبر شويه ووعد مني هتبقي ليك 
حازم:انت وعدتني 
صقر:يلا ورانا صفقه في فندق***
حازم يلا ونزلوا وكانت معاهم السكرتيره الشخصيه بتاعت صقر وركبوا السياره وذهبوا الي الفندق
عند حور كانت تجلس في الجنينه وتلاعب فتي وبنت جاء حسن 
البنت:بابي 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حسن:قلب بابي وحملها 
حور:يلا علشان انت وعدتنا نخرج انهارده 
حسن:تمام يلا وذهبوا الي الملاهي
عند دياب وقمر 
دياب مامته مـ.ـا.تت من سنه 
قمر كانت تعد الفطار وجدت من يحـ.ـضـ.ـنها من خصرها 
دياب:القمر عامل اي 
قمر بكسوف:دياب ابعد لو سمحت خليني اركز في الاكل 
دياب:الواد ده عامل اي 
قمر وتضع يدها عليه:تتعبني زي أبوه 
دياب:لما يجي وهربيه متخفيش 
قمر:طب روح صحي الثاني هيتأخر علي المدرسه وامانه عليك يا دياب تصحيه براحه 
دياب وهو يمشي:دا تبني لازم الصحيه برفق بره وفجأه وجدت دياب يحمل ابنه من قفاه ووداه الحمام وغرق وجهه مياه 
الولد:يا بابا بقي
دياب:فوق كده يا خويا وراك الماجستير 
الولد:يا بابا ما جستير اي انا لسه في الابتدائي 
دياب:طيب يا خويا خلص واطلعلي 
وصل حازم وصقر الاجتماع 
صقر:النسبه الأكبر لينا 
مديره الشركه الاخري:بس كده مينفعش صقر بيه 
صقر:يبقي مفيش صفقات 
مديره الشركه :يا صقر باشا بس ده كتير 
صقر:لو حاسين انكم مظلومين يبقي مفيش صفقات براحتكم خالص
مديره الشركه:تمام موافقين 
بعد الاتفاق ذهب صقر وحازم للشركه 
صقر هاتفه رن
صقر:الو 
رهف:هتيجي امتي يا صقر 
صقر:ملكيش فيه واغلق الخط 
رهف لمامتها:شوفتي يا ماما شوفتي 
مامتها:اصبري بس
رهف:اصبر لأمتي يا ماما عدي اربع سنين ولسه البيه منسهاش دا متجوزين ورق بس يا ماما 
مامتها:ما انت الخايبه مش عارفه تنسيه 
رهف:يا ماما ده صقر يا ماما 
دياب يوصل ابنه للمدرسه 
دياب:ادخل يالا
مالك بخوف:ممكن تدخلني انت 
دياب ويحمله من الأرض:عملت اي انطق 
مالك:ضـ.ـر.بت زميلي 
دياب:اممم ليه يا مالك بيه
مالك:كان عايز يسقط مني البت
دياب بصدمه:يسقط اي ياض الألفاظ دي عيب كده
مالك:ياعم اسكت تعالي بس ولا اتصل علي صقر هو اللي يجي
دياب ويدخل بيه:ما هو محدش مبوظك كده غيره 
مالك:صقر ده العشق 
دياب: العشق عشق ياخويا 
عند صقر كان يقف وهو يشرب سيجارته وينظر من شباك مكتبه بهدوء دخل عليه جسور ذراعه اليمين ورئيس الحراس
جسور:عرفنا أنهم هينزلوا مصر يا باشا
صقر ومازال علي وضعه:امتي
جسور:بكره او النهارده
صقر:تمام خليك مراقبهم عايز اي لحظه في حياتهم اكون عارفها 
جسور:تمام يا باشا 
صقر:عايزك تروح الشركه تجيب حارسين
جسور:حاضر يا باشا 
صقر:روح انت
جسور مشي ومازال صقر مكانه أخذ نفس من السيجاره:الغول رجع....
عند حور وحسن في الملاهي 
حسن:حور لازم ننزل مصر حالا 
حور بصدمه:ليه 
حسن:الشركه اللي في مصر في شركه مصممه تخلينا نعلن إفلاسنا ولو الشركه دي حصلها حاجه يبقي خلاص الشركات التاني هتعلن إفلاسها 
حور:طب روح انت وهفضل انا هنا ولما تخلص تيجي
حسن:مش هينفع لان يمكن اطول في الغيبه هناك ومقدرش اسيبك لوحدك لان اعدائي كثير
حور زفرت بضيق:طيب هنسافر امتي
حسن:دلوقتي انا حجزت التزاكر
حور:تمام 
وعدي الوقت وسافرت حور وحسن ووصلوا مصر  وفي طريقهم للبيت
عند غسان اخو حور كان يجلس في البيت مع عائلته وفجأه دخلت عليهم فتاه 
البنت:ده منزل عائله الشافعي 
ام غسان:ايوه يابنتي انت مين 
نور بإبتسامه:انا نور دكتور الوحده الجديده وكنت عايزه استاذ غسان بما أن هو صاحب الوحده لان في حاجات لازم تتغير
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
ام غسان بإبتسامه رحبت بيها 
غسان:وهما مش عارفين يبعتوا راجـ.ـل 
نور:مش فاهمه حضرتك هي المستشفي الرجاله بس يعني
غسان:انت مرفوضه انا هملمهم يبعتولي راجـ.ـل
نور:حضرتك انا اشطر من رجاله كثير وبعدين انا مش همشي غير لما اثبت كفائتي 
غسان قام بغضب واتجه نحوها ومسك كتفها بغضب:وانا قولت انت مرفوضه اي مبتفهميش
نور بوجع:لو سمحت سيب ايدي ومش هينفع اترفض غير لما يحصل مني مشكله ده اولا وثانيا انا جايه بقرار من مجلس اداره المستشفي 
غسان ويوجه كلامه لاخوه بعد ما ساب ذراعها:ازاي ده يحصل من غير موافقتي 
اخوه:يا غسان معرفش انك هتضايق 
غسان:طيب حسابك معايا بعدين ونظر لنور اللي كانت ماسكه ذراعها بألم:وانت هتشتغلي شهر ولو صدرت اي مشكله بسيطه منك مش هيطلع عليكي نهار في البلد هنا تمام 
نور بغضب:انت ازاي تكلمني كده
غسان ببرود:انا اتكلم براحتي موافقه تمام وتقديري تشتغلي من دلوقتي مش موافقه يبقي احسن
نور:اولا دي اخر مره تكلمني كده لان مش هسكتلك ثانيا موافقه وكانت هامشي 
ام غسان بسرعه وهي تمسك يدها:يعني ينفع يابنتي تمشي كده من علي الباب زحتي ماشربيش مياه عندنا تعالي اقعدي معايا شويه والله حبيتك زي بنتي 
نور:وانا والله حبيتك زي مامتي بس مينفعش لازم امشي
ام غسان:وانت لقيت سكن
نور:لسه بس أن شاء الله هتلاقي 
غسان نظر بشك لامه 
ام غسان:خلاص يابنتي مش محتاجه تدوري اقعدي هنا 
نور وتنظر لغسان بغيظ:لا مش هينفع والله
ام غسان:يعني يرضيكي تزعليني وانت لسه قابله انو انا زي مامتك وبعدين متخفيش وخلاص علشان تطمني في غرفه بره القصر خوديها 
نور:بس
ام غسان:مبسش خلاص بقي هبعت الغفير يجيب هدومك 
غسان:بس يا ما
ام غسان:اسكت يا غسان ومسكت ايد نور وهي تمشي بيها للداخل:تعالي يا حبيتي كلي زمانك جايه من السفر جعانه 
غسان لأخوه:انت ياض
اخوه:اي
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
غسان:امك ناويه علي اي
اخوه بخبث:شكلنا هنعمل فرح قريب 
غسان وينظر له:ليه انت ناوي تجوز علي اسماء 
اسماء وهي تدخل:أبيه هتجوز عليا يا عيد دي اخرتها طلقني بقولك 
عيد بخوف:ياخي اتنيل هو انا فيا حيل منك لله تخليني انام في الحديقه والله ما هتجوز عليكي اسمعيني ومشي وراها 
غسان يقوم بضحك 
عند حازم كان نائم في بيته حاله اتصال من احد ما 
حازم:ها اي الاخبـ.ـار 
الشخص:يا باشا حد اتخجم علي شقتها وهو فوق واحنا معرفناش نعمل اي 
حازم بغضب:انا جاي وقام بسرعه وركب السياره واتجه الي بيت حياه 
في بيت حياه كانت تقف قصاد شخص ما وماماها واختها الصغير يبكون 
حياه:وانا لو انت اخر راجـ.ـل يا عمار مستحيل اوافق عليك 
عمار ويمسكها من شعرها(كانت تضع الحجاب):وانا أولي بيكي من الغريب وانت بنت عمي ومستحيل اسيبك 
حازم وهو يدخل:لا هتسيبهاا يا روح امك....
حازم:لا هتسيبها ياروح امك ونزل فيه ضـ.ـر.ب 
حياه:حازم ابعد عنه
عمار:مين ده ما انت طلعتي اهو مدوراها امال عملالي فيها الخضره الشريفه ليه
حازم:اشرف منك ومن الف زيك انا ههليك تخاف تجيب اسمها علي لسانك واتصل علي رجالته وجم اخدوخ علي المخزن 
ام حياه:مش عارفه اشكرك ازاي يابني 
حازم ويقبل يدها:مش انت لسه قائله يابني في ام تشكر ابنها اسمحيلي اطلب ايد حياه 
حياه بسرعه: أنا مش موافقه 
حازم:ممكن أتكلم معاها لوحدنا 
ام حياه:ماشي بس بسرعه 
حازم:قدامي ودخلوا غرفه واغلق حازم البيت وبيقرب من حياه :مش موافقه ليه 
حياه:كده انا مش بطيقك ياخي لله في لله كده 
حازم ويجلس جنبها وهمس بفحيح: رجالتي محاوطه البيت تحت من كل اتجاه وممكن اخد اللي انا عايزه عادي خالص ومن غير جواز وهو يلمس علي وجهها
حياه:ابعد ايدك دي كذاب متقدرش تعمل حاجه 
حازم وبدأ يفك ازرار القميص:طب تعالي اثبتلك 
حياه بخوف:خلاص موافقه 
حازم:احبك كده يا حياتي ويلا اجهزي المأذون في الطريق وذهب ليخبر ام حياه بالموافقه ورن علي دياب وقال يجيب صقر ويجوا علي بيت حياه 
بعد وقت 
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
المأذون:بـ.ـارك الله لكما وبـ.ـارك عليكما وجمع بينكما في خير
دياب وبيحـ.ـضـ.ـن حازم: ارفع راسنا ياض 
حازم: اخوك اسد 
دياب ويبعد عنه:فين الجاتوه 
صقر:كل في بيتكم 
دياب:لا انا جاي وعامل حسابي انو هأكل جاتوه 
صقر:تعالي وانا اجبلك 
دياب:لا انا عايز حزوم قلبي هو اللي يجبلي 
حازم بقرف:حزوم غور ياض
دياب: مش عجبك اسم الدلع 
حازم ويمسك ايد حياه: لا ياخويا عاجبني بس مش منك من حياتي 
صقر دقيقتين: وهيتصل يقول اقطعوا علاقتكم بيا 
حازم:دقيقتين كتير من دلوقتي اقطعوا علاقتكم بيا 
دياب:واااطي 
حازم:جدا 
صقر:طب يلا نمشي احنا ومشيوا وذهب حازم وحياه للبيت 
عند حور اتفجأت بالبيت لان البيت كان البيت اللي قصاد بيت صقر
حور:ملقتش غير المكان ده 
حسن:يا حور خلاص عدي سنين وانت نستيه والموضوع جه بسرعه معرفتش الاقي مكان غير ده
حور بضيق:ماشي ودخلت والأطفال ناموا وحسن راح الشركة اتفرجت حور علي البيت وبعدها راحت للحديقه وعجبتها جدا وراحت للغفير لان كانت عايزه شويه طالبات 
وفجأة جات اللحظه اللي كانت خائفه منها وجدته أمامها ينزل من السياره وهو يضع نظراته كبرت لحيته قليلا وأعطته وسامه أكثر أصبح لديه عضلات أكثر وتغيرت نظراته للبرود وجدت نفسها تنظر له بشوق لن تعرف تخليه وهو نظر لها ببرود وجدت رهف تخرج وتحـ.ـضـ.ـنه 
رهف :وحـ.ـشـ.ـتني قوي 
صقر ويبدلها الحـ.ـضـ.ـن:انت اكثر يا قلبي وأكمل بغمزه يلا بقي يا بطل علشان حشـ.ـتـ.ـيني و  ومشيوا 
كانت حور النار تأكل قلبها 
عند صقر دخل هو ورهف 
رهف:اي اللي جابها يا صقر
صقر بعصبيه: بقولكم كلكم انا نسيتها خلاص وطلع يغير ملابسه فتح البلاكونه ونظر للبلاكونتها اللي كانت قصاده وبعد دقائق وجدها تخرج لبلاكونتها كانت لغه العيون هي المسيطرة رغم نظرات صقر البـ.ـارده لكن لم يستطع أن يخفي الشوق في عيونه وفجأة دخل صقر واغلق البلاكونه وغير ملابسه ونزل وجد الجميع متجمعين علي السفره 
رهف:,خلاص يا صقر انا متأكده انك نسيتها وعلشان اكدلك كده انا عزمتها انهارده علي الغداء 
صقر:تمام
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
عند حازم دخل غرفته جلست حياه بغضب وجدت حازم بيخلع هدومه 
حياه: انت بتعمل ايه 
حازم:بغير هدومي 
حياه:لو سمحت ممكن تغير في الحمام
حازم وجلس جنبها:يلا بقي حان الان وقت الفعل 
حياه بدلع:ممكن تستني اغير هدومي 
حازم:طب هاتي بوسه تصبيره 
حياه:اصبر يا قلبي 
حازم:طب بسرعه بقي 
ذهبت حياه وغيرت ملابسها الي ترينج بيتي وعملت كوبايتين عصير ووضعت منوم لحازم وذهبت له
حياه:ممكن تشرب العصير ده يا قلبي 
حازم ومسك الكوبايه ووضعها علي الكوميدينو وهمس بأذنها: مفكراني مش عارف انك حاطه منوم وأكمل مش انا اللي المس واحده مش برضاها 
حياه بفرحه:يعني مش هتلمسني 
حازم بوقاحه وبعض علي شفتيه:والله موعدكيش بده كتير اصل مقدرش اشوف الحلويات دي واسكت 
حياه ذهبت وارتدت عبايه بيتي وخرجت الي الكنبه وكانت هتنام 
حازم:اي
حياه:اي هنام 
حازم:تعالي نامي علي السرير وخلي يومك يعدي يا حياه 
حياه:مستحيل يا حازم وفجأة قرب منها حازم وقبلها 
حازم:كده اسيبك ومشي لينام وحياه كانت مصدومه وبعدها نامت واتأكد حازم أنها نامت وحملها وذهب بها الي السرير وأخذها بحـ.ـضـ.ـنه وفرد شعرها ونام
 ‏حور:نعم 
 ‏حسن:صقر عزمنا في بيته علي الغداء وانا وافقت 
 ‏حور:وانت ازاي يا حسن توافق انت بتعمل فيا كده ليه انا تعبت 
 ‏حسن:يا حور لازم تثبتيله أنك نسيتي زي ما هو نسي 
 ‏حور:انا هروح المره دي بس ممكن تاني مره متتصرف تاني لوحدك في المواضيع دي
 ‏حسن:حاضر يلا اجهزي وخلينا نمشي
 ‏وصلت حور وحسن لكن الاولاد كانوا نايمين 
 ‏رهف رحبت بيهم قوي 
 ‏حلست رهف بجانب صقر وهو حاوط ذراعيها بخبث 
 ‏صقر:اقعدي استريحي يا قلبي كفايه انك بتتعبي معايا 
 ‏رهف :تعبك راحه يا عمري 
 ‏حور كانت النار تأكل قلبها
 ‏رهف:يلا يا جماعه الاكل جاهز 
 ‏قام صقر وسألها 
 ‏رهف:مينفعش يا صقر نزلني
 ‏صقر:انت ملكتي اشيلك في قلبي مش فإيدي بس 
 ‏حور:اللهم يطولك يا روح 
 ‏سمعها صقر كتم ضحكته علي منظرها 
 ‏وصلوا للسفر 
 ‏جلس صقر بجانب حسن وقصادهم حور ورهف 
 ‏كل شويه يقوم صقر ويأكل رهف ويضع لها طعام في الطبق
 ‏رهف:يا صقر كده هتطخن
 ‏صقر:اطخني يا قلبي هتبقي ملبن أكثر وهو يغمز لها بعد دقائق وجدت حور ومن يمرر رجله علي رجليه نظرت من تحت السفره وجدته صقر لكن كان ينظر لرهف
 ‏حور بهمس لصقر وهي تضـ.ـر.به في رجله:النمره غلط 
 ‏صقر:ااااه 
 ‏رهف:مالك يا قلبي
 ‏صقر:مفيش يا روحي ونظر لحور بتلاعب
 ‏.........
مر شهر علي الأحداث وكان صقر يتفنن في اغاظه حور وتقرب صقر من اولاد حور وتقبلت حياه زواجها من حازم وأصبحت العلاقه ما بينهما كويسه 
صقر كان راجع بالليل متأخر وجد حور تقف ويظهر عليها الخوف الشـ.ـديد ذهب لهاصقر:مالك وشك مخـ.ـطـ.ـوف كده ليه 
حور بخوف:العيال لسه مرجعوش لغيت دلوقت تحسن مش بيرد عليا 
صقر: طب ادخلي جوه وانا هشوف الموضوع ده
حور بدمـ.ـو.ع:بالله عليك يا صقر رجعلي عيالي اوعدني انت مش بتخلف بوعودك اوعدني
صقر:وعد يا حور
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️) 
اتصل صقر بدياب وحازم وجائوا
حازم:مالك يا صقر صوتك كان متغير وانت بتكلمنها 
صقر:اقعدوا بس علب بال ما جسور يجي 
جاء جسور 
جسور:نعم يا باشا 
صقر:عايز تفصيلي الكاميرات للفله والمناطق اللي حولينا وتحاول تشوف الطفلين دول هيظهروا في الكاميرات ولا لأ وأخرج صوره للطفلين 
جسور:حاضر يا باشا ومشي 
دياب:في اي يا صقر 
صقر:عيال حور مجوش لغيت دلوقتي 
حازم بخبث:وانت مالك مش نسيتها 
صقر:دياب قوله يسكت بدل ما اقوم اكسر دماغه
دياب بخبث:عنده حق انت مالك 
صقر بتـ.ـو.تر:جيرنا ولازم نساعدهم 
دياب:ااه يا حنين أنت 
صقر:هتساعدوني ولا تقوموا تمشوا 
حازم:هنساهدك يا عم خلاص 
وجدوا حور تأتي بسرعه 
حور:الرقم ده بيتصل عليا 
صقر:طب ردي وافتحي الاسبيكر 
حور:ماشي
شخص:عيالك عندنا عيزاهم 2مليون يجوا في المكان **** واغلق الخط ولم يستمع لرد حور 
صقر:خلينا نتابع التليفون 
دياب:بس اكيد هما مش اغـ.ـبـ.ـيه وقفلوا التليفون وكسروا الخطحور بدأت في البكاء 
صقر:متعيطيش انا وعدتك هيرجعوا يبقي هيرجعوا واعطاها منديل امسحي دمـ.ـو.عه وروحي نامي اوعدك عيالك هيرجعوا بكره 
ذهبت حور لبيتها 
حازم رجع بيته ودياب كذلك وفي الصباح 
صقر يجلس في الجنينه دخل عليه جسور 
جسور:ملقتش حد في الكاميرات يا باشا 
صقر:حاول يا جسور توصلهم في اسرع وقت
جسور:حاضر يا باشا ومشي 
دخل حازم ومعاه حياه 
حياه:هروح انا لحور ومشيت لفله حور 
وصل دياب كانوا قاعدين الثلاثه يفكرون 
حور اتصلت علي صقر
بقلم (شغف إلاعصار 🌪️)
حور:الوقت اللي الشخص قال عليه فاضل ساعه عليه 
صقر:ب اجهزي واحنا هتبقي وراكي بحيث محدش يشوفنا.
وصلت حور وقبل أن يأخذ الخاطف الفلوس هجم عليه دياب وحازم وذهب صقر لينقظ الاطفال 
وانقذوا الاطفال 
حور :شكرا قوي يا صقر انا عايزه اقولك حاجه دول عيالك انت كمان انا متجوزتش حسن 
صقر من الصدمه مقدرش يرد ركب سيارته ومشي
رجعت حور بيتها وجدت رساله من حسن:انا خلاص مشيت يا حور انا فضلت معاكي ومردتش اتجوزك مع اني بحبك بس مقدرتش علشان عارف ان قلبك مش ملكي ارجعي لصقر وادي علاقتكم فرصه ثانيه 
وصل صقر بيته جلس علي الكنبه بتعب
رهف جلست بجانبه:انا عرفت باللي حصل انت بتحبها يا صقر متعافرش انت لسه بتحبها وأكثر من الاول وانا خلاص مش هقدر املك قلبك أدوا علاقتكم فرصه ثانيه يا صقر نظر لها صقر ثم رحل من أمامها 
في الليل خرجت حور البلاكومه وحدت صقر يجلس علي ركبتيه ويقول بصوت عالي: تتجوزيني يا حوري 
هزت حور رأسها بالموافقه 
تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-