رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول بقلم امل عبد الرازق
رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امل عبد الرازق رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول
رواية من صبر نال قلبه مروان وروح كاملة جميع الفصول
طمنيني يا دكتوره ايه نتايج التحاليل
فين زوجك يا مدام روح
بصراحة انا مرنتش عليه وسيبته يكمل شغله طمنيني يا دكتور بالله عليك ايه سبب تاخير الانجاب المشكله فيا انا صح
اطمني يا روح انت مافيش عندك اي مشاكل او موانع للخلفه
الحمد والشكر لله طب فين المشكله احنا متججوزين بقالنا سنتين ومافيش حمل كشفت قبل كدا والدكتوره اللي كشفت عندها قالتلي ان انا عندي نقص مخزون في البويضات
هي المشكله مش عندك انت المشكله عند زوجك البشمهندس مروان
روح پصدمه لأ مستحيل اكيد في حاجه غلط
ممكن تهدي يا مدام روح وتسمعيني
بالله عليك يا دكتوره قولي ان المشكله عندي انا
هو زوجك عنده مشاكل في كليته
مروان من قبل زواجنا كان عنده فشل كلوي بس انا اتبرعت ليه بكلية من عندي والحمد لله بقى كويس
طب ممكن تهدي ومتعيطيش
حضرتك بتضحكي عليا والمشكله عندي انا مش كدا
والله انت مش عندك اي مشاكل تمنع انك تخلفي
ياريت المشاكل تكون عندي انا
حضرتك انسانه مؤمنه وعارفه ان كل دا قضاء وقدر
طب ايه المشكله اللي عند مروان مافيش ليه حل
العلاج اللي بياخده زوجك اثر على حيوانته المنويه واغلبها بېموت احتمالية قدرته على بقت ضعيفه جدا
انا قلبي بيتقطع انا مش قادره استوعب الكلام اللي بيتقال مروان ممكن يجراله حاجه لو سمع كلام زي دا
لو مش حابه انك تبلغيه احنا معانا رقمه وهنبلغه لا يا دكتوره من فضلك سيبيني وانا ابلغه بنفسي
خلي بالك يا مدام روح لو اتطلقتي وتزوجتي ممكن تخلفي عادي جدا المشكله عند البشمهندس مروان مش عندك
انا مستحيل ابعد عن مروان يا دكتوره بعد اذنك
اتفضلي
ها عملتي ايه يا روح طمنيني
....
ساكته ليه يا روح انا قاعده على اعصابي الدكتوره قالتلك ايه
الحمد لله يا ماما
الحمد لله على كل حال بس الدكتوره قالتلك ايه
قالتلي ان انا مش هقدر أخلف
لا حول ولا قوة الا بالله طيب مروان في عنده مشاكل
لأ يا ماما مروان بخير ومافيش عنده اي مشاكل المشكله عندي انا
......
↚
ساكته ليه يا ماما
زعلانه عشان ابني وعشانك يا روح
الحمد لله يا ماما قدر الله وما شاء فعل
بس يا روح ابني من حقه يفرح ويشوف ولاده ومن حقي بخلفته
......
روح متزعليش مني بس دا ابني الوحيد
لأ يا ماما حقك بس احنا ممكن نجرب نعمل حقن مجهري أو نتبني طفل
حقن ايه وتبني ايه ابني هيتجوز وهيخلف والشرع محلل ٤
انا هستأذن حضرتك اطلع ارتاح شويه
اطلعي براحتك بس بالله عليك ما تحرمي ابني من أبسط حقوقه وهو أنه يكون اب وولاد يشيله اسمه
انا بتمنى لمروان السعاده في حياته حتى لو سعادته دي على حساب نفسي بس خطوة زواجه دي غلط يا ماما
غلط! غلط ليه يا روح متبقيش انانيه وتفكري في نفسك بس
انا يا ماما انانيه ربنا يسامحك بعد اذنك هطلع شقتي
ماشي يا اختي اطلعي
روح وهي تصلي وتدعي ربها يا رب ساعدني وقويني ومروان ميعرفش الحقيقه يا رب انا بحبه ومش عايزاه يزعل ولا ينكسر بخاطره انا بخاف عليه اكتر من نفسي كان نفسي اكون ام بس ام لأولاده هو اتحرمت من الاحساس دا انا راضيه يا رب راضيه بعطائك بس يا حبيبي متحرمنيش من مروان واهديه ليا واهدي مامته لو سابني ھموت
↚
بعده غير كدا هيعرف الحقيقه.
روح
حبيبتي انت كويسه
الحمد لله يا حبيبي بخير كنت بصلي معرفتش ارد عليك
طب وروحي معيطه ليه
مش بعيط انا كنت بصلي بخشوع وحسيت بقرب ربنا حبيبي مني
دعتيلي طيب
ربنا اللي يعلم انا مش بدعي غير ليك
ربنا يرضى عنك ويريح قلبك يا روحي
اللهم امين انت وانا يا حبيبي ايه مشوفتش ماما قبل ما تطلع
لاقيت الشقه مقفوله ناديت عليها بس تقريبا هي مش موجوده
طب يلا يا قلبي روح خد شاور وانا هسخن الاكل
طب روحي طبخت اي النهارده
عملتلك فراخ مشويه ومكرونه بالبشاميل
تسلم ايدك يا روحي
المكرونه تحفه يا روح
بجد عجبتك
مروان قبل يدها ثم نظر في عينيها وقال والله طعمها حلو اوي والفراخ جميله وبعدين هي روحي بتعمل حاجه مش حلوه!
روح والدموع قد تجمعت في مقلتيها ربنا ما يحرمني منك ابدا يا قلب روح
روح انت كويسه روح فيك ايه ليه بټعيطي
انا عايزه اقولك حاجه
قولي يا حبيبتي بس من غير عياط انا مقدرش اشوفك في الحاله دي
انا روحت للدكتوره
روحتي امتى وليه تروحي لوحدك
محبتش انك تيجي من الشغل تعبان واقولك تعالى نروح للدكتوره
طمنيني الدكتوره قالتلك ايه
انا عندي مشاكل ومش هعرف اخلف
انت بتقولي ايه يا روح
قالت روح وهي تبكي انا ماليش نصيب اني اخلف
لا حول ولا قوة الا بالله فهميني يا روح
الدكتوره دي كمان قالتلي اننا عندي نقص مخزون ولازم حد يتبرعلي ببويضه
↚
لا مافيش كدا اكيد في حاجه غلط هنروح نكشف عند دكتوره تالته ورابعه انا واثق في ربنا وواثق انك كويسه ومش عندك مشاكل انا خاېف تكون الأدوية اللي باخدها بتأثر عليا عايز اشوف نتايج التحاليل فين نتيجة تحاليلي عشان اوريها لدكتور معروف في القاهره هايجي من ألمانيا الأسبوع الجاي واحد صاحبي دلني عليه
روح قالت بتوتر ب بس الدكتوره دي شاطره جدا وانا مرتاحه ليها
طيب ماشي مش هنخسر حاجه هاتي بس نتيجة التحاليل الطبية
مش عارفه هي فين يا مروان تقريبا نسيتها عند الدكتوره
خلاص انا هبقى اروح اجيبها بكرا
لأ يا مروان انا افتكرت هي وقعت مني في الشارع وانا كنت مش واخده بالي
ليه متوتره كدا يا روح اهدي يا حبيبتي انا جنبك وفي ضهرك وان شاء الله هتكوني ام قريب وان شاء الله هنفرح بحياتنا
مروان انا مكتفيه بيك خلاص مش عايزه اخلف انا كويسه طول ما انت معايا انا مطمنه بيك انت ابني وابويا واخويا وصاحبي وكل دنيتي وكياني انت روحي يا مروان
مروان وهو يضم روح له وانت نور حياتي وحب عمري وعوض ربنا الجميل ليا يا حبيبتي بس متعيطيش لأن دموعك غاليه اوي عندي اوعي تحزني ولا تزعلي نفسك يا حبيبتي احنا ربنا معانا
بس التحاليل ضاعت
عادي نعمل غيرها
يا مروان
تعالي يا ست الكل
انا جيت في وقت غلط ولا ايه معلش لاقيت مفتاح الشقه برا قولت ادخل ما هي شقة ابني شقتي بردو
لا وقت غلط ولا حاجه يا ماما روح متضايقه شويه وانا بحاول أراضيها
متضايقه ليه يا روح هو انت قولتي لمروان اللي حصل
حصل ايه يا ماما
مراتك مش هتعرف تخلف تاني مش كدا يا روح
ان شاء الله روح هتكون احلى واحن ام في الدنيا ان شاء الله مش هيكون
↚
عندها مشاكل
انت جايب الثقه دي منين اكتر من دكتوره قالت لها مافيش امل عايز ايه تاني يثبت ليك انها مش هتخلف يا ابني هو انا مش مكتوب ليا افرح بولادك واشوفهم قبل ما اموت
بعد الشړ عليك يا ماما ان شاء الله هنكشف عند دكتور شاطر اوي وبإذن الله ربنا هيرزقنا وبعدين انا اول ما جيت ناديت عليك لاقيت شقتك مقفوله
ايوه كنت في مشوار مهم
مشوار ايه د
كنت عند خالتك سعاد
خير ان شاء الله خالتي كويسه
ايوه يا حبيبي كويسه بس انا روحت هناك عشان احجزلك غاده بنتها
تحجزيها ازاي يعني مش فاهم
أم مروان وهي تنظر لروح بتحدي روحت وقعدت معاهم وحبيت اخد رأيها في جوازك من غاده
هو اي الكلام د انا مش فاهم حاجه جواز ايه وغاده مين اللي هتجوزها هو انا بتجوز وانا مش واخد بالي هو انت مش شايفه مراتي اللي ماسك ايديها دي
مراتك دي مافيش من وراها خير من ساعت ما دخلت بيتنا اول ما اتجوزتها ابوك ماټ وجالك فشل كلوي وحياتك كانت حزن بسببها
عند سماع روح لتلك الكلمات القاسيه بكت كثيرا ثم دخلت إلى غرفتها وأغلقت بابها
مروان نظر لأمه بحسره وألم و قال بعتاب انت بتتكلمي على روح كدا ازاي يا ماما انا بجد مش مستوعب اللي انت قولتيه كلامك ۏجع قلبي ما بالك بروح هتكون عامله ازاي روح اللي وافقت تتخطب ليا وانا مريض وبغسل كلى ومن قبل ما اعرفها وانت عارفه كدا كويس يا ماما روح اللي اتبرعت ليا بكليتها وفضلتني على نفسها روح اللي فضلت جنبي وفي ضهري وسبب سعادتي تجرحيها وتقوليلها كدا مش حرام كسرة نفسها وكلامك الچارح ليها دا بدل ما تشكريها على وقوفها جنبي وسهرها على راحتي وتدعيلنا بالحياة السعيدة وربنا يرزقنا بالذرية الصالحة لا تقرري من نفسك انك تجوزيني يا ماما
↚
لو مسمعتش كلامي لا هتبقى ابني ولا اعرفك و مش هتشوف وشي تاني انا روحت طلبت بنت خالتك والناس مرحبه بس شرطهم انك تطلق روح وتيجي بيتها ملكه انا ليا حقوق عليك ومن حقي افرح بيك وبولادك مراتك مش نافعه يبقى تروح لحال سبيلها انا اصلا كنت مستحملاها عشانك ابني الوحيد ومش عارفه اجوزه على مزاجي ولا اختار عروسته جه الوقت اللي افرح بيك فيه بكرا تقولي قرارك واعرف انك لو عصيت كلامي لا انت ابني ولا اعرفك
انا مش مصدق الكلام اللي بسمعه انا بجد مصډوم امي اللي المفروض تكون رؤوفه بيا وبحالي واحس بحنيتها عليا هي اللي عايزه توجعني وتكسرني وتبعدني عن مراتي الانسانه الوحيده اللي بحبها وكل دا عشان كشفت مره ولا مرتين والدكتوره قالت لها كلام فارغ احنا لسه صغيرين وربنا هيكرمنا وانا واثق في ربنا مش هطلق مراتي يا ماما
لو فضلت على زمتك تحرم عليا ليوم الدين
انا لله وانا اليه راجعون... اللهم أجرني في مصېبتي لا حول ولا قوة الا بالله حرام الكلام اللي بتقوليه دا يا أمي اهدي يا حبيبتي انا مش عايزك تزعلي مني تعالي نراضي روح ولا كأن حاجه حصلت
أراضي مين! انا قولت اللي عندي بكرا عايزه اسمع قرارك عشان نروح نخطبلك
ممكن تفتحيلي الباب يا روح
......
بالله عليك ردي عليا يا حبيبتي متوجعيش قلبي
......
لو مردتيش عليا يا روح انا اللي همشي من البيت دا واريحكم مني
فتحت
↚
روح الباب فرأى مروان عيونها المتورمه إثر بكائها ووجهها الشاحب فضمھا له وظل يهدئها ويخبرها بأنه لن يتخلى عنها ابدا لكن كل ما كانت تفكر به روح هو لو حدث ما توعدت به والدة مروان سيتزوج غيرها ويعرف الحقيقة وهي عدم قدرته على الإنجاب لا تستطيع أن تمضي بدونه فهو لها كل شيء وهي راضية بقضاء الله وقدره لكنها تخشى كثيرا عليه لا تريد أن تراه حزينا وكل ما تتمناه أن تظل بجواره فقط
اليوم الثاني
استيقظت روح من النوم فلم تجد مروان لكن ترك لها ورقة مكتوب بداخلها روحي انا عارف تعبتي اوي امبارح فمردتش اصحيك من النوم وقولت اسيبك ترتاحي ويلا قومي بسرعه بلاش كسل عشان انا محضرلك الفطار ومتتعبيش نفسك في عمايل الغدا لأن انا عازمك النهارده وهنتغدى برا اه افتكرت انا هاخد اجازه من الشغل والحياه كلها فجهزي شنطتي وشنتطك عشان هنروح نعمل عمره انا وانت بحبك يا روح.
قبلت روح الرساله وضمتها إليها وقامت مسرعه بكل نشاط وسعاده لتعد الشنط فكانت أسمى امنياتها أن ترى الكعبه وقبر حبيبنا وسيدنا محمد صلى الله عليه وسلم.
مروان حبيبي اخيرا رجعت من الشغل انا جهزت كل حاجه
......
مروان بنادي عليك مش بترد ليه
......
مالك يا مروان ليه ساكت وشكلك متضايق
.....
مروان رد عليا في ايه انت كويس يا حبيبي
.....
مروان انت جيت اخيرا كنت مستنياك على ڼار قولي قررت ايه
.....
انا بكلمك يا ابني رد عليا
.....
مزعله ابني ليه يا روح
↚
لا والله يا ماما انا ما زعلته هو جاي من الشغل متضايق وانت داخله وانا بكلمه وهو مش بيرد عليا
رد عليا وقولي قررت ايه يا مروان خالتك مستنيه ردي النهائي
نظر مروان لروح موجها حديثه إليها وهو يتصنع الجمود انا هطلقك يا روح
روح پصدمه اا انت بتق انت بقول ايه يا مروان
ردت ام مروان قائله يا الف نهار مبروك ابني حبيبي اخيرا هيسمع كلامي وهيفرح قلبي
روح پبكاء قول انك بتهزر انت مستحيل تعمل كدا وتبعد عني يا مروان ليه قررت كدا فجأه احنا كنا كويسين وراضيين بنصيبنا مش دا كان كلامك ليا ليه عايز تسيبني لوحدي يا حبيبي
ردت ام مروان قائله حرام عليك يا شيخه كفايه انانيه بقى كل تفكيرك في نفسك ابني من حقه يفرح ويشوف ولاده بيجروا حواليه اطلعي بقى من حياة ابني دا انا ما صدقت ربنا هداه ليا
كفايه بقى ظلم في روح يا ماما روح عمرها ما كانت انانيه ابنك هو الأناني ابنك ظلمها كتير معاه روح استحملت اھانتك ليها وكلامك اللي كسر قلبها عشان ايه كل دا يا ماما عشان متزعلنيش ولا تبعد عني روح دي احلى حاجه حصلتلي
انا مش فاهمه حاجه يا ابني ليه بتقول على نفسك اناني كل دا عشان هتتجوز
لأ يا ماما انا هطلق روح ومش هتجوز
فطنت روح للأمر وعلمت أن مروان قد كشف الحقيقه فقالت مسرعه بعد انا مسكت يده مروان حبيبي اهدى احنا مع بعض ومافيش اي حاجه هتفرقنا انا بحبك انت وبحبك زي ما انت ومش عايزه من الدنيا غيرك يا نور عيني بس بالله عليك اهدى ومتزعلش مني وسامحني خلي مشاكلنا بينا يا حبيبي انت معايا انا مش عايزه حاجه تاني من الدنيا
يا بجاحتك انت بتكلمي ابني كدا قدامي مشاكل ايه اللي بينكم دي هو انا غريبه ناقص
↚
انك تطرديني من بيتي انا عارفه المكر بتاعك بتتمسكني لحد ما تتمكني مش كفايه انك معيوبه ومش بتخلفي ابني هيطلقك خلاص ويريحنا منك
مروان پبكاء كفايه بقى يا ماما حرام عليك وعشان ترتاحي يا ماما ابنك هو اللي معيوب ومش بيخلف مش روح اللي انت ظالماها روح قالت على نفسها كدا عشان انا متوجعش بس الحقيقه يا ماما ان ابنك هو اللي عنده مشكله مش روح ابنك مش مكتوب ليه انه يخلف لا من روح ولا من غيرها عرفتي بقى الحقيقه يا ماما انا لو كملت مع روح هكون اناني وبظلمها هي اللي من حقها تبقى ام وتشوف حياتها مع راجل تاني يستاهلها وناس تقدرها مش حد يظلمها ويعايرها من غير سبب يا ماما احنا ظلمنا روح معانا وهي استحملت كفايه عليها لحد كدا
الأم پصدمه انت بتقول ايه يا مروان
بقول الحقيقه يا أمي كلمي خالتي وقوليلها مروان ابني طلع مش بيخلف شوفي لبنتك راجل كامل غير ابني
اكيد في حاجه غلط انت عرفت الكلام دا منين
نظر مروان لروح بعتاب ثم قال كنت رايح بعد الشغل اجيب نتايج التحاليل اللي روح سابتها عند الدكتوره لأنها قالتلي انها ضاعت منها روحت وبالفعل لاقيتها هناك وسألت الدكتوره هو مافيش حل قالتلي للأسف العلاج اللي انت كنت بتاخده مأثر عليك ومش هتقدر تخلف طبعا اڼصدمت وبان عليا سألت الدكتوره وقولتلها هي المشكله عندي انا قالتلي للأسف انت مش هتقدر تخلف مش دي الحقيقه اللي دارتيها عليا يا روح وبسببها امي مقدرتش تستنى يوم وراحت تخطب ليا
......
ساكته ليه يا روح ما تردي
انا بحبك يا مروان مش عايزه ابعد عنك انا مش عايزه اخلف انا بس نفسي اكون جنبك لآخر نفس فيا
وانا لازم اطلقك عشان مظلمكيش اكتر من كدا
↚
بالله عليك ما تقول كدا انا مقدرش استغنى عنك وانا واثقه انك عمرك ما كنت هتسنغنى عني وكنت بتحاول تفرحني بدليل رسالتك اللي كتبتها ليا احنا ملناش غير بعض وهنروح نكشف عند الدكتور اللي قولت عليه ولو مافيش حل هنتبنى طفل نربيه مع بعض بس اعيش معاك واخر اليوم انام وانا مطمنه انك جنبي بالله عليك ما تكسرني يا مروان
انا مش عارف اقولك ايه يا روح انا مقدرش اعيش من غيرك ولا ثانيه بس انا مش عايز اظلمك انت من حقي تكوني أم
ظلمك ليا في بعدك عني ولو بعدت عني كدا حكمت عليا بالعڈاب والمۏت انت فضلت طول السنتين اللي فاتو محترمني ومقدرني وبتهتم بيا وبسعادتي كنت سندي ومعايا دايما عمرك ما نيمتني زعلانه حتى لو انا اللي غلطانه وعمرك ما شكيت مني لحد أو دخلت حد بينا ودايما بتمدح فيا لكل الناس عشان يفضلوا دايما يحترموني انت تستاهل كل الحب واكتر انا مستحيل الاقي زيك يا حبيبي انا بحبك
روح مافيش زيك في الزمن د وانا والله هسعى اني الاقي حل للموضوع دا ربنا معانا واحنا واثقين فيه انا كنت رافض فكرة التبني بس خلاص هنتبنى طفل ونربيه بعد ما نروح نعمل عمره هنبدأ في الإجراءات
نظرت روح لوالدة مروان ثم قالت بحنان الأول قبل أي حاجه يا مروان لازم ماما ترضى عني ومتزعلش مني وتعتبرني بنتها قبل ما اكون مراتك
قالت الأم پبكاء وخجل انا اسفه يا روح يا بنتي انا ظلمتك كتير وكنت هظلمك اكتر وهظلم ابني
↚
حقك عليا انت كنتي احسن مني انت بنت أصول واستحملتي ڠضبي وقسۏتي عليك وعمرك ما جرحتيني بكلمه يا بنتي حقك عليا انا اسفه
قبلت روح رأسها وقالت اوعي تعتذري تاني يا ماما يعلم ربنا انا بتعبرك زي امي الله يرحمها وانت في غلاوتها ومستحيل ازعل منك كفايه انك جبتي للدنيا مروان حبيب روحي
انت روح وفعلا روحنا يا بنتي سامحيني بالله عليك
مسامحه من قلبي
هتسامح امك يا مروان
دا انت روحي ورضاك عليا سبب سعادتي ودخولي الجنه عمري ما ازعل منك ومسامح من قلبي يا أمي
ذهب مروان وروح ووالدته ليعتمروا ثم عادوا سالمين والسعاده تغتمرهم كلا منهم دعى ربه بما في قلبه وحل الهدوء اخيرا وسكنت النفوس
بعد مرور ٣ أشهر
مروان
قلبه وروحه
انا دايخه وتعبانه ومش قادره اتحرك من مكاني
بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا حبيبتي ايه اللي جرالك فجأه ما انت كنتي كويسه
لا يا مروان انا بقالي فتره حاسه اني دايخه وتعبانه بس كنت مش بحب اقلقك لكن النهارده الۏجع زايد عليا اوي ومش قادره اتحرك من مكاني
قومي بسرعه نروح نكشف عليك
طمنيني يا دكتوره روح مالها
اهدى يا بشمهندس ان شاء الله مش عندها غير السلامه
طيب ايه اللي جرالها
مبارك ليكم مراتك حامل وفي الشهر الخامس
لا مستحيل
والله العظيم مراتك حامل
ضم مروان روح قائلا هتبقي ام يا روح
بكت روح بشده لكن كانت دموعها دموع فرح وسعاده فقد جبر الله خاطرهم فقد كانت تلك دعوتها عندما رأت الكعبه لأول مره وكذلك دعوة مروان ووالدته سبحان الله الكريم على عطائه
كنت واثقه ان ربنا هيجبر بخاطرنا كنت عارفه انه مستحيل يخذلني انا كان عندي يقين انها هتفرج علينا وربنا هيكرمني وهكون ام لولادك انا فرحانه اوي يا مروان
سجد مروان شكرا لله على عظيم عطائه ثم قال
حضرتك بتتكلمي جد يا دكتوره مش كدا
ايوه والله مراتك حامل وفي ولد كمان
↚
يا كرمك يا رب ألف حمد وشكر ليك يا حبيبي اللهم لك الحمد والشكر كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك يعني انا هكون اب يا دكتوره
ان شاء الله رب العالمين
اخيرا يا روح اخيرا يا روحي
الحمد لله يا حبيبي
انا كنت دايما بتصدق لله بنية انه يكرمني منك بطفل
الحمد لله رب العالمين الحمد لله احنا هنكمل في إجراءات التبني
لا في حاجه احلى من كدا انا هبيع أرض من عندي وفلوسها هتروح للملجأ وان شاء الله رب العالمين مش هننقطع من هناك كلهم هيبقوا ولادنا
ما شاء الله اللهم بارك ربنا يكتبلنا الخير ويجبر بخاطر كل اللي بيتمنى طفل ويرزقهم السعاده اللي احنا حاسين بيها دلوقتي
اهم حاجه راحه تامه للمدام
طبعا د في عيوني
ربنا يكمل فرحتكم على خير ويقر عينك ب ابنك
اللهم آمين ربنا يفرح قلبك زي ما فرحتينا يا دكتوره يلا يا مروان بسرعه عشان نروح نفرح ماما
يلا يا قلب مروان امي هتفرح اوي
مروان
قلب ونبض وروح وكيان مروان
ربنا ما يحرمني منك وانا بحبك
اللهم آمين ولا يحرمني منك يا روحي د انا اللي بحبك وروحي فيك يا روح
تمت بحمد الله