رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة زهرة الربيع رواية بين يدي ملاك ياسين وسحر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول

رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الربيع

رواية غصب عن الدنيا راشد ونور كاملة جميع الفصول

عايز اكشف
بس انا  دكتورة نسا يا راشد بيه
ايوه ما انا بحس بنفس الاعراض يعني حاسس بدوخه ونفسي بتغم عليا وطلع على السرير وقال..ودافع مستعجل يلا شوفي شغلك بقى 
ضحكت وقالت...بس شغلي مش هيناسبك..انزل وبطل لعب يا راشد انا عندي مرضى مستنيني بلاش حركاتك دي 
راشد بصلها بابتسامه وقال...يعني انا كمان مريض والله قلبي واجعني من ساعة ما فتحتي العياده دي مش عارف اتلم عليكي اسبوع انهارده وانا مش بشوفك من مؤتمر لمؤتمر ولما رجعتي رجعتي للعياده كده حرام 
ابتسمت وقالت...بطل بكش علشان ده حتت اسبوع مش سبع سنين يعني...وبصتلو باهتمام  وقالت...المهم..بخصوص ريناد... 
بس قاطعها وقال ...اطمني وحطي في بطنك بطيخه صيفي والله وصلتها لحد باب الفيله بنفسي ومرضتش ابعتها مع السواق بس طبعا مكانش ينفع ادخل معاها
بقلم..زهرة الربيع
ابتسمت ومسكت ايده وقالت...يعني اكيد انت بنفسك وصلتها مش كده 
راشد قال وبعدين يا نور يا حببتي يعني هكدب عليكي..اوعي تكوني انتي كمان بتفكري زي بباكي 
نور قالت بسرعه ابدا يا راشد والله ...بس انت عارف انا بقلق علشان مشاكل اهلنا سوا من وقت ما انا اتجوزتك ابويا قاطعني ورافض دخولي البيت وكان رافض تماما ان ريناد تزورني هو معتقد ان انت وبباك ممكن تأذوها علشان المشاكل القديمه .وخصوصا لما بباك اترشح قصادو بقى حاسس انو منسيش القديم..ودي اول مره يسمحلها تزورني بعد جوازي منك وعلشان كده كنت مصره انك انت بنفسك الي تروحها لاني مش بثق غير فيك 
راشد قال بسخريه...بس ابوكي فاكر اني مش بحبك..واني اتجوزتك علشان انتقم منو فيكي 
نور قالت بدموع...بابا مش قادر يصدق اننا بنحب ببعض...كان نفسي يفهمنيي ويعرف قد ايه بحبك 
راشد  مسك ايدها وقال بحنيه كل ده هياخد وقت ويعدي واكيد بباكي هيجيله يوم ويجي هو كمان يزورك زي ما بعت ريناد كده ..متقلقيش...ويلا بقى قومي معايا عازمك على الغدا يا اجمل دكتوره 
نور ضحكت وقالت..بقولك معايا شغل وبعدين يعني 
راشد ضحك وقال..كده...طب ايه رأيك بقى انا هطلع استأذنلك المرضى مريض مريض لما اشوف حجتك ايه 
نور قالت بضحك ...يا مجنون اعقل متفضحناش
قال بابتسامه..المجنون ده اتجنن بيكي من زمان يا نور القلب انتي 
نور ابتسمت وقالت..طب خليني اطمن على ريناد و 
بس قاطعها لما قال مش هيحصل وهتطلعي معايا يلا بطلي عك اول ما نوصل البيت هطلبهالك وتكلميها يالا خلصي الي قدامك على  ما استأذن المرضى نصايه كده وارجعك 
راشد طلع ونور قالت والله مجنون
ولسه بتلم حاجتها جالها تليفون من بباها ابتسمت بسعاده وردت وقالت..الو يا بابا 
ابوها قال بغضب..اختك فيييين..مرجعتش لحد دلوقتي بقالك ساعه قولتي هتبعتيها. اختك لو حصلها حاجه هولع في عيلة جوزك كلها حتى لو انتي معاهم
بقلم....زهرة الربيع
نور اتسعت عنيها بزهول وقالت..بابا بس راشد ..رجعها و
قاطعها وقال بغضب رهيب...رجعها فين البنت لسه موصلتش انتو هتستعبطو 
نور خافت وقالت....يا بابا اهدى راشد قال ...بس قطعت كلامها لما شافت تليفون راشد وكانت جيالو مسجات كتير بتظهر على الشاشه وكانت من تليفون  اختها  قفلت مع ابوها من غير ما ترد عليه وفتحت التليفون ولقت اخر رساله مكتوب فيها تمام يا باشا البنت بقت معانا 
نور اتجمدت مكانها بصدمه  وفي الوقت ده دخل راشد واتصدم لما لقاها ماسكه التليفون ...قرب وخطفو منها بسرعه ووووو 
الارض دارت بيها معقوله جوزها خطف اختها كان التليفون  هيقع من ايدها وهيه بتشوف الرسايل
راشد دخل واتصدم لما لقاها ماسكه التليفون ...قرب وخطفو منها بسرعه 
وقال  بارتباك مش عيب تفتشي في حاجه مش بتاعتك 
نور كانت بتبصله بصدمه ومش مصدقه اللي شافته في التليفون ودموعها على خدودها وقالت بصوت مرتعش... ريناد فين 
راشد بصلها باستغراب وهو مش فاهم قصدها وقال... ما انا قولتلك يا حبيبتي وصلتها البيت 
نور بصت له بغضب شديد وقالت... ريناد فين يا راشد 
راشد بصلها باستغراب اكبر وقال ....طب اهدي اهدي يعني هي ما وصلتش البيت انا وصلتها بنفسي 
نور سحبت التليفون من ايده بسرعه وغضب وفتحت الرساله وقالت ...لعبتك اتكشفت وحركاتك  كلها و الرساله اللي جريت مسروع وشديت تليفونك من ايدي عشان ما اشوفهاش شوفتها اختي فييييين 
راشد اتسعت عنيه بذهول وهو بيقرأ الرساله وبصلها وقال ..انا مش فاهم ايه ده..معرفش حاجه ابدا  ..ده اكيد حد بيورطني  حد عايز يخسرنا بعض والله ما جيت جنبها انا وصلتها بنفسي صدقيني
بقلم...زهرة الربيع
نور بصتلو بغضب شديد ودموع وقالت ....كفايه كدب بقى حرام عليك اللي عملته فيا ...رجع اختي يا راشد كفايه خسرت اهلي بسببك 
راشد  اتنهد وحاول يهدى وقال ...يا حبيبتي انا خطفت التليفون من ايدك لان انهارده عيد ميلادك وكنت هاعمل لك مفاجاه هديه مخصوص واللي هيعملها قال لي هيبعتلي رساله لما تجهز  وانا مكنتش عايزك تشوفيها والله ..انما انا ما اعرفش اي حاجه على الرسايل دي  والله وصلتها لحد البيت 
نور بصتلو بغضب شديد وقالت... انا هرجع لبابا ...وهبوس على رجله علشان يسامحني وهرفع عليك قضيه وهوديك في 60  داهيه لو اختي مرجعتش انهارده ... ومشيت بسرعه من قدامه وهو جري وراها عايز يوقفها 
بقى ينادي عليها بس مش راضيه تسمعه وبيقول... نور بطلي جنان ...نور استني 
ونزل وراها من العياده وهيه جريت على الشارع وفيه عربيه جايه بسرعه كانت هتخبطها بس راشد شدها بسرعه بقت بين ايديه  وضمها بقوه وخضه شديده عليها 
نور كمان كانت مخضوضه جدا ومسكت فيه بقوه وبقت  تبكي جامد وهو بقى يطبطب عليها وقال.... اهدي انا معاكي ما تخافيش انا هنا 
نور  انتبهت للي حصل ودفعته بقوه وقالت بغضب... انت ملكش دعوه بيا ملكش دعوه 
ولسه هتمشي تاني شدها بقوه من ايدها وقال بهدوء.. احنا هنرجع على بيتنا وهنتفاهم هناك 
نور قالت بغضب شديد... سيب ايدي مش جايه معاك على مكان انا مش جايه عندك تاني 
راشد كان ماسك ايدها بقوه وقال....اعقلي يا نور اهدي وبطلي الجنان بتاعك ده بقول لك ما ليش دعوه بكل ده 
نور قالت بغضب.... كذاب كذاب وكلكم كذابين انت استغلتني بابا كان معاه حق كلكم واطيين وهمكم تكسبو على حساب غيركم 
راشد خرج عن شعوره وقال بغضب... يوووووه يعني مش هتعقلي 
نور بصتلو بغضب وقالت...حل عني هلم عليك الشارع كلووو
وهنا ساب ايدها وحاوط خدودها بايديها الاثنين وبص لعيونها جامد وقال... انا بحبك انتي مراتي وملكي غصب عن الدنيا دي كلها ..وغصب عنك انتي كمان اول واحده 
نور  كانت بتبص له باستغراب ومش فاهمه قصده ايه وهو قال بابتسامه حزينه... مسبتليش خيار تاني...وضربها بقوه بدماغه في دماغها اتجمدت مكانها لثواني وعينيها مفتوحين على اخرهم واغمى  عليها فورا بين ايديه 
راشد شالها  وحطها في العربيه بسرعه  وطلع فورا على شقتهم 
بعد شويه كانو في اوضتهم ونور نايمه على سريرها وراشد قاعد قصادها بحزن شديد 
مسك التليفون وبقى يشوف الرسايل تاني وحاول كتير يتصل على رقم ريناد اللي بعت الرسايل بس مفيش فايده كان مغلق..اتنهد  واتصل على شخص وقال... بابا انت فين 
وسمعه شويه وقال ...تعلالي على شقتنا ضروري عايزك 
وسمعو وقال بخنقه... ايوه يا بابا ضروري هنتكلم لما تيجي و بس لقاها بتفوق قال بسرعه ....طيب يا بابا هستناك وقفل بسرعه
و بص لها وقال ....نور نور انت كويسه يا حبيبتي 
نور بصت له بتوهان وتعب وقالت... انا فين يا راشد 
راشد ابتسم وقال... انتي معايا يا قلبي متخافيش انا جمبك 
وهنا افتكرت كل اللي حصل قعدت بسرعه وبصتله بزهول وقالت..... انت ضربتني يا راشد 
راشد ابتسم وقال.. يعني ما اسمهوش ضرب ..بس كنت عايزه اجيبك على بيتنا 
نور بصت له بغضب وقالت... انت فاكر لما تجيبني هنا مش هعرف امشي يعني 
راشد اتنهد وقال.... وهتمشي ليه يا نور ..ايه اللي انا عملته للدرجادي معندكش ثقه فيا 
نور بصتلو بغضب وقالت ....ماهيه المصيبه اني وثقت فيك قولتلي هوصلها قولتلك تمام قولتلي متتصليش عليها وبرده قولتلك تمام...لكن  لما اشوف بعنيا واكدب ده يبقى غباء مش  ثقه 
راشد اتنهد وقال ..معاكي حق كل حاجه بتقول انه انا بس وحياة عيونك انا وصلتها لحد البيت ومعرفش حاجه عن الرساله دي ...وكنت متحمس  اعمل لك مفاجاه وجيت على طول على العياده 
نور ابتسمت بسخريه وقالت ....وصلت مفاجئتك يا راشد بيه المهم طلباتكم ايه علشان تسيب اختي 
راشد وقف قصادها وابتسم وقال... انتي عارفه طلباتي... وداس على شفته وقال بمشاكسه ... واحشني المتقسم ..اللي كل ما اشوفه بتبسم 
نور بصتلو بدهشه وقالت  ..انت بتقول ايه 
راشد شدها من وسطها وقال ...بقول وحشاني بقى لنا اسبوع مشوفناش بعض بسبب مؤتمراتك 
نور دفعته بقوه وقالت....انت  مختل انا بكلمك فيه وانت بتتكلم في ايه انا اختي مخطوفه والله اعلم ايه حاصلها 
راشد ضحك جامد وقال... انتي مش بتقولي ان احنا اللي خاطفينها يعني المشكله كلها على الانتخابات ...معنى كده ان لحد ما ابوكي يتنازل محدش هيلمس شعره منها خليكي واثقه من كده...و بقى يغير هدومه ببرود 
نور بصت له بدهشه وقالت.... يعني فعلا البنت معاك 
راشد  ابتسم وهو بيقلع القميص وقال    لا مش معايا بس لو كلامك ده صحيح ممكن تكون مع بابا انا كلمته وهيجي ...وهعرف  اذا كانت البنت معاه ولا لا  ..ما فيش اي حاجه تخوف 
نور بصتلو بزهول  من كلامه
وراشد  قرب منها وبص لعيونها وقال ...لو مع الجن الازرق هرجعها خليكي واثقه فيا بس 
نور  قعدت على السرير بدموع وقالت ...اللي انا فيه ده كللو بسبب اني وثقت فيك بسبب غبائي ضيعت اختي بسبب غبائي 
راشد اتنهد وقعد جنبها وقال نور بصلي
نور كانت بتبكي ومش بتبصلو اتنهد  وقال.... وحياتك عندي ما اعرف حاجه عن موضوع اختك.... انا بحبك يا نور والله بحبك مكنتش عايز حاجه من الدنيا دي كلها غيرك انتي... ولا يهمني انتخابات ولا تصويت ولا اي حاجه من اللي هما بيفكروا فيها دي وانتي عارفه اني بعشقك انتي قلبي 
نور رفعت عيونها لعيونه  وحست بصدق كلامه وكانت بينهم نظرات جميله قوي 
راشد  كان تايهه في قربها وبص لدموعها اللي  نزلت جنب شفايفها اللي بترتعش من الحزن والخوف... مرر صوابعه على خدودها ومسح دموعها ومشى بصباعوا على شفايفها وقال ...وحشوني قوي 
نور بلعت ريقها بارتباك وقبل ما تتكلم او تحاول تبعده قربها ليه وباسها بقوه 
نور لثواني انسجمت معاه بضعف بين اديه بس استجمعت كل قوتها ودفعته بعيد عنها وقالت بغضب ....يا حيوان انت بتعمل ايه...اسمع من النهارده مستحيل تلمسني من انهارده مستحيل اعتبرك جوزي اصلا 
راشد  اتصدم بكلامها وبصلها بزهول وقال ....انت بتقولي ايه 
بقلم...زهرة الربيع
نور قالت بغضب ...زي ما سمعت انا الراجل اللي حبيته مات  في نظري من ساعه  ما عرفت اني كنت مجرد وسيله علشان توصل اهلك للي عايزينه 
راشد بصلها بغضب شديد وقال.... متذودهاش يا نور انا ساكت عشان الوضع اللي انتي فيه 
نور قالت  بغضب...لا  متسكتش لان انا مش هسكت انت واحد حقير واهلك احقر منك  
راشد قال بغضب شديد ... اخرسي بقى متخلنيش امد ايدي عليكي 
نور  قالت بانفعال... لا مد ايدك مد ايدك ما ده اللي كان ناقص بس انا اصلا مش هقعدلك فيها علشان تمد ايدك ولا تمد رجلك انا همشي و لسه هتروح ناحيه الباب ووو 
انا اصلا مش هقعدلك فيها بعد ماخطفت اختي انا همشي.. و لسه هتروح ناحيه الباب 
لكن راشد شدها بقوه ودفعها  على السرير وقال بغضب....طب اسمعي بقى... بما انك مش عايزه الطيب ولا الخير.. انتي مراتي ومش هتقدري تمشي من هنا خطوه الا باذني ولو اضطريت احبسك يا نور...واختك انا هرجعها بس مش علشانك ..لاعلشان الراجل اللي امن وجابها بيتنا بس يا نور زي ما خسرت ثقتك بالطريقه دي من غير ما تسمعيني لازم تعرفي ان انتي كمان خسرتي الثقه دي 
ومشي وهو بيزعق وبيقول ..حاجه تقرف كان مالي ومال الجواز والهباب ده  ما انا كنت مرتاح 
ونزل على الصالون وهي قعدت على السرير وبقت تبكي بقوه 
بعد شويه كان قاعد مع ابوه في الصالون وقال.... يا بابا انت كده بتاذيني انا..البنت كانت في بيتي بتزور اختها على ضمانتي انت كده بتصغرني 
ابوه قاطعو وقال..انت برضو مش مصدقني يا ابني وحياتك عندي ما ليا دخل ولا اعرف اي حاجه عنها... انا صحيح كنت عايزه يستغنى عن انتخابات وصحيح هو خصم قوي واكيد  عايزينه يطلع بس مش لدرجه اني اخطف بنته انا قفلت على الابواب القديمه دي من وقت ما انت طلبت مني من ساعه جوازك  من نور 
راشد اتنهد وقال... طب مين ممكن يعمل كده..الرساله اتبعتت  على تليفوني انا ان البنت معاهم من تليفون البنت نفسها  اللي عمل كده قاصد يورطني 
ابوه اتنهد وقال ....شوف يا ايني  انا هخدمك في الموضوع ده علشانك انت وبس...  في معانا طرف ثالث في الانتخابات وياما اتفق معايا علشان نطلع عثمان من الانتخابات لانو خايف منو 
راشد بصلو بانتباه وقال ..مين ده
ابوه قال ...اسمو  نشئت الحريري  راجل واصل جدا ...ولو هيه معاه علشان الانتخابات اكيد هيتصلوا على ابوها ويقولوا له يتنحى 
راشد اتنهد واخد من اببوه شويه معلومات عن نشئت وابوه مشي.... وهو طلع فوق عند نور 
اول ما دخل وقفل الباب نور جريت عليه وقالت...ها اختي معاكم
بقلم...زهرة الربيع
راشد اتنهد وقال...لا مش معاه انا كنت متاكد اصلا ان بابا ملوش دعوه 
نور  ضحكت بسخريه وقالت..ده على اساس ان انا صدقتك كده 
راشد بصلها يغضب وقال.... والله تصدقي ولا ما تصدقيش دي حاجه انتي حره فيها ...وقلع القميص بتاعه وقال ...ويلا غيري هدومك 
نور بصت له بغيظ وقالت... وانت مالك ومال هدومي كمان 
راشد قرب عليها وبصلها جامد وقال بوقاحه ... عايزك مراتي ومحتاجلك او بمعنى اصح محتاج لاي مزه حاليا ...طالبه قوي بصراحه 
نور بصتلو بزهول من وقاحتو وقالت...ده  بعيد عن عينيك مش هتلمسني خلاص 
راشد ضحك و قال بسخريه ..لا والله  ومين اللي هيمنعني بقى 
يمكن انتي 
قالت بسرعه ايوه انا.. ولا هتعمل كده غصب عني يمكن هتغت،،صبني كمان 
راشد قرب عليها وشدها من وسطها بقوه وبص لعيونها جامد وقال.... اه هعمل كده لو مسمعتيش الكلام 
نور اتسعت عينيها بزهول وقالت بارتباك... راشد بلاش جنان 
راشد قال باصرار.. لا انا مجنون حقي وهاخده .. انتي مش من اسبوع قولتيلي اديني الاسبوع ده علشان المؤتمرات وبعد كده هبقى ملكك 
نور قالت بارتباك ...ايوه بس اختي... 
راشد قال بسرعه ...مليش دعوه باختك انا عايزك انتي مش عايز اختك 
نور قالت بغضب... وانا لا يمكن اكون معاك وانا عارفه ان انت اللي خاطف اختي 
راشد ابتسم بسخريه وقال ...بس انا هكون معاكي عادي لان انا اختي مش مخطوفه 
نور  بقت ترجع لورا بارتباك  وقالت... انت لو قربتلي انا هصوت والم عليك الدنيا كلها وهيبقى منظرك زباله 
راشد ضحك وشدها  عليه بقوه وقال...فيه حد لما مراته تصوت يبقى منظره زباله برده...و بص لعيونها جامد وقال... هو انتي ليه ما عندكيش دم يا بت بقول لك وحشاني وحشاني من امتى بقيتي بارده كده 
نور بصت لعيونه بتوهان وقالت....بس  انت ما وحشتنيش 
راشد ايتسم وقال... كذابه وحتى عيونك بتقول كذابه...و قرب بيها ناحيه السرير وقال بهمس عند ودنها ....عيزاني 
نور هزه راسها  بلا بتوهان 
ابتسم وقرب اكتر وقال ...متاكده 
هزت راسها برضو بلا وهيه غرقانه في عيونه 
راشد ابتسم بسعاده ودفعها على السرير وقرب منها وقال..... والله ليكي وحشه يا دكتوره.....وغابوا مع بعض في اجمل لحظات عدت عليهم سوا نسيو فيها كل الدنيا 
بعد شويه كانت في حضنه وقالت بعصبيه مصطنعه ...انت ايه اللي عملته ده 
راشد استغرب وقال.... عملت ايه 
نور قالت بغضب...   حد يعمل مع مراته كده 
راشد  استغراب اكتر وقال.... اه كلها بتعمل كده  عادي 
نور قالت بعصبيه.. راشد متستهبلش 
راشد  قعد وقال... في ايه بجد 
نور قالت بعصبيه... في ايه ...فيه انك عملت كده غصب عني 
راشد بصلها بدهشه و ضحك جامد وقال...نعم   غصب عنك 
نور قالت بارتباك.... اه غصب عني... انا مش قلت لك لا ولا مقلتش 
راشد ضحك اكتر  ووقف وهو بيضحك واخد هدوم وراح الحمام وهو لسه بيضحك وسابها بتبص لطيف بغيظ 
بعد  شويه خرج وبصلها بطرف عينه وكانت متغاظه جدا هو كان عايز يضحك تاني وقال...احم  مش هتقومي تاخدي دش 
نور قالت بغيظ منه ....ملكش دعوه بيا ...واللي حصل ده ميتكررش ومتقربش مني اصلا لاني مش طيقاك 
راشد رفع حاجبو وقال..اممم  مش طايقاني مكنتش اعرف والله ما حسيتش كده  خالص 
نور قالت بارتباك ...علشان مبتحسش اصلا...و لفت الملايه عليها ودخلت الحمام 
بعد شويه خرجت وبقت تنشف شعرها وكان راشد بيتكلم في التليفون وبيقول ....اه يا تالا ما انا قلت لك الشغل كله على المكتب.. تمام..لا  والله مشغول مش هقدر اجي اوكي اشوفك بكره 
قفل معاها وبقى يشتغل على اللاب
نور بصت له بغيظ وقالت... انا مش قلت لك الست تالا دي تمشي من المكتب 
راشد قال بلا مبالاه ...تمشي ليه يعني... بنت مجتهده وشغلها حلو 
نور  قالت بضيق ..مجتهده اه..... هيه فعلا مجتهده قوي معاك 
راشد بصلها باستغراب وقال ...انتي قصدك ايه 
نور قالت بضيق... مبتنزليش من زور ..فقيره خالص يا حرام ولا مره كان معاها فلوس تكمل الجيبه بتاعتها لحد الركبه حتى 
راشد ضحك جامد وقال ...وانا مالي ومال لبسها المهم الشغل 
نور  قالت بسرعه...وحتى شغلها نفسه مش مظبوط لازقه فيك طول اليوم بنت مستفزه 
راشد ضحك وقال.... والله انتي وسوستي البنت بتشتغل عادي انا ما شفتش منها اي حاجه من اللي انت بتقوليها دي 
نور  قالت بضيق انت راجل مستحيل تشوف اللي احنا بنشوفه البنت دي عينها منك مش بس عينها وكل حاجه فيها .. بنت كده بايخه قوي بكرهها 
راشد قفل اللاب ووقف وقرب منها وقال... بتكرهيها ولا بتغيري منها 
نور قالت ... نعم فشرت... ليه زايده عليا ايه ان شاء الله 
راشد بصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال...مستحيل اي واحده تذيد عليكي...انتي عمهم كلهم ...بس انا قصدي غيرانه من قربها مني طول اليوم يعني 
نور قالت بضيق... ما هو انت لو محترم كنت جبت سكرتير للمكتب 
راشد ضحك وقال... احنا ما نستغناش عن الجنس اللطيف في الشغل لما تكون السكرتيره كده واحده زي تالا تفتح النفس 
نور بصتلو  وقالت.... يعني ايه تفتح النفس ...لتكون عجباك 
راشد قال بهدوء..اه عجباني جدا شغلها ممتاذ ومواعيدها مظبوطه ومبتنساش اي حاجه 
قالت بسرعه انا مقصدش شغلها...ولا اقصد المحن بتاعها ولا المحولات  اللي 24 ساعه اللي شايفينها بتاعت الجيبه الي بتكش في الغسيل  والتماحيك دي تؤ الكلام ده عادي... انا اقصد البنت دي قربت منك قبل كده اتكلم يا راشد 
راشد  قال بسرعه... اه مره الانسيال بتاعها علق في خيط زرار القميص الفوقاني بتاعي بعد كده قطعته ببقها ...يا خراشي لما شفايفها لمست صدري انا انهرت بصراحه 
نور ا تسعت عينيها بزهول وقالت.... انت بتقول كده قدامي 
راشد ضحك وقال ....ما انتي اللي بتسالي اسأله غريبه النهارده 
نور قالت بغضب.... البنت دي تمشي يا راشد 
راشد ضحك وقال ...بطلي جنان ووسوسه علشان  مشيتي سكرتيره من المكتب قبل كده...والله  يا بنتي  مش بتعمل اي حاجه وطريقه لبسها دي عاديه يعني في بنات كثيره بتلبس كده 
نور  قعدت بغضب على السرير وقالت.... طيب براحتك انا كمان هجيب ممرض بدل الممرضه اللي عندي 
راشد ابتسم على طريقتها وقال ....اذا في حدود الشغل ما عنديش مانع انا بثق في مراتي 
نور  قالت بغيظ... وانا مش بثق فيك ابدا 
راشد قرب منها وقعد جنبها على السرير وقال ....انتي احلى حاجه حصلت في حياتي لدرجه انك بقيتي اصلا حياتي ومبقتش اعرف اشوف غيرك...اطمني القلب استسلم ورفع الرايه ومنع دخول اي حد غيرك 
نور ابتسمت بدموع وقالت بسرعه ..طب وحياتي عندك ريناد معاكم 
بقلم...زهرة الربيع
راشد اتنهد وقال ...وحياتك عندي و لا اعرف عنها اي حاجه 
نور قالت بدموع  ...هتكون راحت فين بس مين اللي اخذها وليه بعتلك الرساله دي 
راشد قال...انا عرفت كام حاجه كده احتمال توصلنا ليها بابا قال لي  .... 
بس قبل ما يكمل جالها تليفون من باباها جريت بسرعه فتحت وقالت... ايوه يا بابا 
قال بغضب شديد ....اديني جوزك الوسخ 
نور  قالت بتوتر.... في ايه يا بابا 
قال بزعيق...هو عارف فيه ايه... وصل بيهم الحال علشان يخسروني الإنتخابات يخطفولي بنتي ...طب انا هوديكم كلكم في 60 داهيه هاتيه عايز اكلمه بقول لك 
راشد هز راسه بالموافقه بمعنى تجيب التليفون وهي فتحت السبيكر وديته له رد وقال ايوه يا عمي 
قال بغضب شديد... عمى في قلبك ....انا مستحيل اكون عم واحد زيك رجالتك دلوقتي اتصلوا عليا وبيساوموني يرجعوا البنت مقابل انسحب من الانتخابات... والله برافو عليكم ولعبه كويسه قوي 
نور حطت ايدها  على بقها الصدمه ووووو 
بيساوموني يرجعوا البنت مقابل انسحب من الانتخابات... والله برافو عليكم ولعبه كويسه قوي 
نور حطت ايدها  على بقها بصدمه 
وراشد اتأكد من كلام ابوه و اتنهد وقال ....تمام يا عمي قل لهم موافق 
قال بغضب شديد... انسحب ليه...و
ولسه هيتكلم  بس سبقو راشد وقال...اقسم بالله يا عمي ما ليا دخل بالموضوع ده ... في حد عامل العبه دي علشان عارفنا متخانقين مع بعض وعايزين يبعدوك عن الانتخابات..انا  لو قلت لك ثق فيا مش هتعمل كده بس ارجوك علشان خاطر بنتك اللي معاهم اسمع كلامهم وقول لهم حاضر.. وانا هحل الموضوع ده لو ما رجعتلكش بنتك من غير ما تضطر تنسحب كمان...ساعتها حنى نور هطلقها لاني هبقى مستاهلهاش 
نور استغربت لما قال كده وابوها حس انه صادق في كلامه وقفل من غير ما يرد عليه 
نور بصت له بدموع وهو قال... اقسم بالله ما ليا دخل 
وقعد على السرير بتعب 
نور  قعدت جنبه وقالت ...مصدقاك 
بصلها باستغراب وقال... بجد 
نور  ابتسمت وهي بتبص لعيونه بحب وقالت.... قلبي مصدقك وانا قررت امشي وراه زي العاده 
راشد شدها  لحضنه وقال....انتي  قلبي وكل حياتي والله مستحيل اذيكي ابدا.. بحبك قوي وبقى يضمها بقوه.... وناموا في حضن بعض للصبح 
في صباح يوم  جديد نور قامت من النوم 
واتفاجأت براشد ييجهز شنطهم للسفر 
قالت باستغراب.... انت بتعمل ايه 
راشد  قال ابتسامه....هنروح  الجونه يومين 
نور  قالت باستغراب.... ليه انا معايا شغل هنا... واختي.. 
راشد  قال بسرعه...احنا رايحين  علشان اختك..واكيد هيه  اهم من اي شغل 
نور قامت  بسرعه وقالت... انت عرفت مكانها 
راشد قال ...لسه  بس هعرف..اجهزي بسرعه 
و فعلا قامت اخذت شاور وهي مش فاهمه اي حاجه بعد ساعات كانوا وصلوا الأوتيل واخذوا المفاتيح بتاعة الاوضه ولسه هيطلعوا ...كان في راجل في ال 60 قاعد ومعاه ست في ال30 قاعدين على البحر 
راشد كانت عيونه ماتشالتش من عليهم طول الوقت...و مسك نور من ايدها وقال تعالي معايا وراحلهم  وقال ...صباح الجمال نشئت باشا الحريري 
بقلم....زهرة الربيع
نشئت بصله باستغراب وقال... مين حضرتك 
راشد قال... انا دكتور طلعت السباعي ودي مراتي مدام هنا 
نور كانت بتبص له باستغراب ومش فاهمه بيعمل ايه 
راشد قال ...احنا مبهورين بحضرتك على فكره انا  واحد من الملايين اللي نفسهم جدا حضرتك تفوز في الانتخابات 
نشئت ضحك وقال... شكرا اشكرك من قلبي 
راشد  قال.... انا على طول بعمل لك دعايه عند المرضى بتوعي 
نشئت ابتسم وقال ...اشكرك من ذوقك.. اتفضل اقعد معانا انت والمدام ..وكان بيبص لنور كتير 
راشد اتضايق بس حاول يكتم غيظه وقال ...مش تعرفنا انت على المدام 
نشئت قال..اه دي  سوزي مراتي 
راشد سلم عليها وباس ايدها وهو بيبصلها بنظرات كلها اعجاب ونور هتتجنن منه بس سكتت بالعافيه 
وهما قاعدين سوزي قالت... انا عايزه انزل البحر..ممكن يا دكتور طلعت لو ما عندكش مانع تيجي معايا لان انا لسه بتعلم 
راشد سكت شويه بس نشئت قال بسرعه ...روح معاها يا دكتور طلعت... لان انا مش بقدر انزل البحر 
راشد قال بسرعه... اه طبعا اكيد... البس لبس البحر بس 
وفعلا راح لبس ونزل وراحو هو وسوزي البحر و كانت متعمده جدا تقرب منه 
نور كانت شايفاهم من بعيد وهتتجنن من حركات سوزي وقربهم من بعض وبقت تتكلم مع نشئت وتهزر معاه قاصده تخلي راشد يشوفها 
راشد شافها فعلا وكان هيتجنن من حركاتها وبعد وقت نور  طلعت على الأوضه  
راشد ما  مصدق انها طلعت وراح وراها 
نور دخلت الحمام بغضب وخدت شاور ولبست  ولسه هتطلع 
دخل راشد بغضب وفتح الحمام ودفعها عند الحيط وقال .... ايه اللي عملتيه تحت ده 
نور قالت بزهول..انت ازاي تدخل عليا الحمام كده 
راشد  قال بغضب.... ردي عليا ايه الي عملتيه ده 
نور قالت بغضب....زي اللي انت كنت  بتعمله مع سوزي هانم تحت 
راشد حاوطها عند الحيط وقال بغضب.... وهو اي حاجه اعملها انتي تعملي زيها 
نور قالت بغضب... اه ..ومتزعقش 
راشد قال بغضب... طب انا اتفقت معاها النهارده اروح لها اوضتها انتي كمان هتروحيلو  اوضته 
نور اتسعت عينيها بزهول وقالت... انت بتقول ايه 
راشد قال بغضب.... يا غبيه ده نشئت الحريري اللي خاطف اختك... ومراته دي ست شمال اتجوازها فتره للمزاج وعارفه عنه كل حاجه هي الوحيده اللي هتوصلنا لاختك وانا علشان كده بقرب لها 
نور اتسعت عنيها بدهشه وقالت ....ايوه يعني بتقرب لها لدرجه ايه يعني ...فعلا هتروح لها اوضتها 
راشد ضحك وقال ....شوفي انا بقول لك ايه بقى لي ساعه وانت بتقولي ايه... هو ده اللي همك في الموضوع 
نور قالت بارتباك....لا طبعا اكيد هاممني اختي وكل حاجه بس بس انت كمان جوزي وتهمني...يعني اكيد مش هسيبك تروح تخوني 
راشد حط اديه على وسطها وقال.. انا عمري ما اعرف اخونك حتى لو مع واحده مكنه زي سوزي كده 
نور ضربتو  في صدره بغضب وقالت.. اتلم يا راشد ..ومش هتروح لها على جثتي 
راشد ابتسم على غضبها وغيرتها وفتح  الدش ونزلت الميه عليهم 
نور اتفاجئت وشهقت بخضه ومسكت فيه بقوه وقالت.... انت بتعمل ايه يا مجنون 
راشد قرب منها اكتر وقال... من وقت ما حبيتك وانا مش عايز غيرك حتى نفسي مش بتروح على اي واحده غيرك دايما عايزك محتاج لك انتي.. انتي وبس 
نور  كان قلبها بيدق بعنف بين ايديه وقالت بهمس... انا بغير عليك من نظره واحده ما بحبش انك تشوف غيري ولا احب ان واحده غيري تشوفك 
راشد شدها عليه بكل قوته وحاوط وسطها بايديه وقال مفيش واحده غيرك تلفت نظري اصلا 
وقرب منها وباسها بقوه وهيه تجاوبت معاه 
بالليل كان جهز ولبس ووقف قدام المرايه بيرش البرفان بتاعه 
نور كانت رايحه جايه في الاوضه بغضب وبتقول ....لا مستحيل انا هولع في نفسي على بال ما تيجي 
راشد  ضحك وقال ...بطلي جنان بقى  انتي عارفه انا رايحلها ليه 
نور قالت بغضب... عارفه ومش عايزه ..مش عايزاك  تروحلها انا ممكن تجرالي حاجه لو انت قربت منها 
راشد ابتسم وقرب منها وقال....وحياة عيونك ماهلمسها انا بس هدخل الاوضه احط فيها حاجه وخلاص 
نور لسه هتتكلم رن تليفونه وقال ...اهي بتتصل كده جوزها نزل تحت..انا لازم اروحلها بسرعه ماشي متقلقيش يا قلبي وملكه عمري  انتي انا عمري ما اكون غير ليكي 
ولسه هيمشي مسكت ايده وقالت بسرعه....طيب اوعدني اوعدني هتحكي لي ايه اللي حصل بالظبط 
راشد قال وهو مستعجل... يا مجنونه هحكي لك كل حاجه بس سيبيني دلوقتي قبل ما جوزها يطلع 
نور  قالت بدموع.... مش قادره مش قادره والله في نار في قلبي حاسه انك ممكن تعمل حاجه معاها 
راشد اتنهد  وقال ....طب بصي انا رايح احط الكاميرا دي في الاوضه عندها...علشان نعرف نسمعهم بيقولوا ايه...هيه متوصله باللاب ده وجاهزه اول ما احطها هشغلها علشان تشوفينا وتتأكدي مبسوطه كده
بقلم...زهرة الربيع
نور قالت بفرحه.. بجد طب اول ما تدخل تركبها . 
ضحك وباسها بسرعه وقال من عنيا
ومشي و خبط على اوضه سوزي 
فتحت له ودخل بسرعه و قفلت الباب وكانت لابسه قميص نوم باللون الازرق قصير وخفيف... قربت منه وقالت... كل ده يا دكتور بقالي ساعه باتصلت عليك 
راشد قال  بارتباك..اه اصلي كنت مستني مراتي تنام... اصلها بتنام من المغرب 
سوزي قربت منو  جامد وقالت ...جوزي كمان بينام من المغرب 
راشد قال بمعاكسه... حد يكون معاه العسل ده وينام من المغرب راجل ما بيفهمش خالص 
ضحكت بمياعه وقالت ..اصبلك كاس 
راشد قال.... يا ريت 
سوزي بقت تصبلو كاسو وهو استغل انشغالها ووقف جمب الكمود و كانت في ايده كاميرا صغيره خالص بقى يحاول يثبتها في الورد اللي وراه من غير  ما تاخد بالها  وهو بيقول...مقولتليش يعني انتي اتجوزتي من امتى 
سوزي  قربت منه واديته الكاس وقالت... خمس شهور خمس شهور وهو على نفس الحاله وقربت منه وحطت ايدها ورا رقبته وقالت....انا حاسه بوحده صعبه 
في الوقت ده كانت الكاميرا اشتغلت و نور بتشوف الاوضه كويس جدا وشافتها واقفه جنبه وحاطه ايدها ورا رقبته وبيشربوا سوا وكانت هتطق 
راشد قال بتوتر...وعلى كده بقى معندكيش اولاد 
سوزي ضحكت وقالت ...بقولك بينام من المغرب.. اولاد ايه وقربت منه قوي وهي بتلعب في زراير قميصه وقالت... بس نفسي في اولاد 
راشد بلع ريقه بارتباك لانه عارف ان نور شايفاه وقال..احم  كلنا نفسنا في اولاد وبعد وقعد على السرير وبقى يشرب بارتباك 
سوزي اخذت منه الكاس وقربت عليه وقالت... احنا هنتكلم كثير ولا ايه 
راشد بصلها بعدم فهم مصطنع وقال...امال هنعمل ايه 
سوزي ضحكت جامد ودفعته على سرير وقالت مش وقت هزار على فكره جوزي ممكن يطلع في اي وقت 
هنا نور مقدرتش تتمالك اعصابها وراحت على الاوضه
بسرعه ووووووو 
نور مقدرتش تتمالك اعصابها وراحت على الاوضه بسرعه وخبصت على الباب جامد وجريت على الاوضه تاني 
سوزي انتفضت بخوف وجريت على الباب فاكره جوزها وقالت لراشد  يستخبى ورا الستاره 
وفتحت الباب وبقت تبص شمال ويمين ملقيتش حد دخلت وقفلت الباب وقالت... غريبه مفيش حد 
راشد  كان عايز يضحك لانه عارف انها نور بس قال..احم يمكن حد سكرا،،ن ولا حاجه 
قربت منه تاني وقالت.. قولي بقى عامل ايه مع مراتك 
راشظ ضحك وقال... مراتي دي زي العسل بس مجنونه حبتين 
قربت منه اكتر بس تليفونه رن سوزي نفخت بغضب وقالت وبعدين بقى مش هنخلص 
راشد قال.. معلش مكالمه مهمه ورد وقال ايوه يا حببتي 
واستنى دقيقه وقال... ايه انا جاي حالا جاي انا تحت على الشط وطالع اهوه 
وقفل وبص لسوزي وقال برتباك... معلش لازم اطلع مراتي  تعبانه قوي لازم اشوفها بس هاجي لك تاني احنا لسه مطولين هنا 
و مشي بسرعه وهي بصت لطفيه باستغراب وقالت... ايه المجنون ده 
راشد اول ما دخل اوضته نور قالت بغضب.... ايه اللي عملته ده ...ده الوعد اللي وعدتهولي 
راشد قرب منها  بحب وحضنها بقوه وشالها وهو بيلف بيها وقال.... اه يا حسرتي على الايام اللي عدت من غيرك 
نور ضحكت وبصت لعيونه وقالت..بتثبتني ماشي ...طب قولي  ايه رايك فيها 
راشد ضحك وقال...قولي انتي ايه رايك عجبتك 
ضربته في صدره وقالت ...انا بتكلم بجد ... احلى مني انا كمان لبست قميص ازرق زيها ..احلى فيا  ولا فيها 
راشد ضحك جامد وهو بيبصلها من فوق لتحت باعجاب وقال انا ما خدتش بالي من لون قميصها اصلا بس الازرق عليكي حلو قوي كانو اتخلق ليكي 
نور ابتسمت وقالت .... انت كذاب قوي على فكره كان باين ارتباكك قدامها 
راشد ضحك وقال.. انا مرتبك علشان انتي شيفانا مش اكتر وبعدين ما تعوضيني بقى ..مش انا سبتها علشانك..و قرب منها وهو بيقلعها لها الروب 
نور قالت.... بس بقى خلينا  نشوف الكاميرا اللي حطيناها دي ونشوف فيها ايه 
بقلم...زهرة الربيع
راشد شدها بقوه من وسطها وقال... طب بوسه واحده حتى 
نورقربت منه قوي وقالت... بعشقك 
راشد ابتسم بسعاده من جواه وضمها لي بقوه وبقى يبوسها و قرب بيها على السرير وهو مندمج معاها وكان اللاب  مفتوح على السرير وبعدو عن بعض بسرعه لما  سمعو صوت نشئت بيتكلم مع سوزي 
راشد بص للاب بانتباه وكان نشئت بيقول...منزلتيش النهارده ليه 
سوزي قالت بضيق.... تعبانه 
نشئت قال بابتسامه... الناس كلها تحت سألت عليكي 
راشد قال لنور... شكلها موجبه مع الكل 
نور ضحكت و بقت تسمع بانتباه وسوزي قالت ...هو احنا هنفضل هنا لامتى 
نشئت قال... لحد قبل الانتخابات عايز عثمان لما يتنحى اكون انا هنا عشان ما يبقاش في اي مشاكل من ناحيتي خليهم فاكرين ان البنت مع عصام علشان انا ابقى في السليم 
سوزي قالت بضيق.. انا مش عارفه انت لما تمشي واحد منهم هتستفيد ايه ما لسه معاك واحد تاني. 
نشئت ضحك جامد وقال... انتي بتشبهي عصام بعثمان... عثمان ده عندو اصوات انتخابيه قدي انا وعصام مره تاني اما عصام ده جديد واصلا اهبل اطلعه بسهوله 
نور ضحكت وبصت لراشد وقالت ...بيتكلم عن باباك 
راشد قال ..و مبسوطه حضرتك 
نور ضحكت و قالت... اه 
بس انتبهوا هم الاثنين  لما سوزي قالت... بس انا شايفه انك غلطان خطر قوي عليك كده كنت خطفت بنته الكبيره دي بيقولوا دكتوره ولا على الاقل كنت جبت البنت معانا هنا  بدل ما انت سايبها في المزرعه بتاعتك وممكن اي حد يوصل لها 
نور وراشد حضنوا بعض بقوه وسعاده وقال بسرعه انت خليكي فاتحه زي ما انت اسمعي يمكن يقول اي تفصيله عن المكان وانا هشوف ابوكي لو يعرف المزرعه دي ولا هو عنده غيرها 
واتصل على ابوها وقال... ايوه يا عثمان بيه..حضرتك تعرف نشئت الحريري طبعا 
عثمان قال... طبعا اعرفه ده مرشح قصادي انا وابوك  ليه 
راشد قال بسرعه... بنتك عنده ...بقلنا مده بندور وراه وانهارده اتأكدنا 
عثمان قال بزهول انت بتقول ايه 
راشد قال...عمل كده علشان الانتخابات ولبسها لبابا عرفنا  ان البنت في المزرعه بتاعته تعرف المزرعه دي ولا هو عنده اكتر من مزرعه 
عثمان قال بزهول اكيد  مزرعه جدو هو معندهوش غيرها 
راشد ابتسم بسعاده وقال... ممكن حضرتك تعرف تاخد رجالتك وتطلع البنت ...ولا ندخل  بوليس 
عثمان ضحك وقال بسرعه... بوليس ايه خلاص كده البنت اعتبرها  في البيت ما تقلقش انت المهم انتو فين 
راشد  ابتسم بسعاده وقال ...انا في الغردقه انا ونور جينا وراها هنا هو مستخبي هنا لحد ما حضرتك تتنحى 
عثمان  قال بحزن... انا النهارده كنت هاعلن التنحي  انا اسف ان 
بس راشد  قال بسرعه.... مش وقته يا عمي احنا راجعين النهارده قبل ما يعرف ان البنت طلعت ويشك فينا وانت لازم تلحق ريناد بسرعه 
و قفل معاه  وبص لنور بابتسامه قال....الحمد لله ابوك يعرف مكان اختك هترجع انهارده ان شاء الله 
نور جريت عليه  وحضنته وقالت... انا بحبك قوي بحبك 
راشد قال بابتسامه...وانا بموت فيكي و بعشقك.... بس هنتسوح يلا بينا نمشي من هنا بسرعه قبل ما يكشفونا 
واخدو شنطهم بسرعه ومشيو 
عند نشئت كان نايم على السرير ولسه هيروح في النوم جات عينه على الكاميرا اللي محطوطه في الفازه جنبه اتسعت عينيه بزهول وقال...ايه ده..دي  كاميرة مراقبه مين حطها هنا 
سوزيقالت باستغراب .كاميرا..انت بتقول ايه..و 
بس قطعت كلامها لما افتكرت راشد و لطمت و قالت بزهول وارتباك ...يا مصبتي يعني كان داخل يسجل لنا 
نشئت مسكها من شعرها وقال.. هو مين هو مين اللي دخل يسجل لنا يا بت 
سوزي قالت برعب هقول لك... بس والنبي تهدى 
راشد اخد نور من ايدها وجريو بسرعه وركبوا العربيه ومشيو 
نشئت طلع جري بهدوم النوم ملقاهمش في الاوضه جري يسأل عليهم قالولو مفيش الاسماء دي  
  بص لسوزي بغضب وضربها قلم قوي وقال...انتي طالق
وطلع بسرعه عايز يلحق يكلمهم في المزرعه بس كانوا مشغولين مع رجاله عثمان اللي وصل ومردوش عليه 
بعد ساعات كانو راشد ونور وصلوا عند فيلا عثمان وكان  في الجنينه هو وريناد 
نور جريت على اختها حضنتها بقوه وقالت حمد الله على السلامه يا قلبي 
راشد اتقدم على  عثمان وقال ....حصل ايه معاكم 
عثمان قال بسعاده...الحمد لله خرجناها من هناك بسهوله مكانش متخيل ان ممكن حد يعرف طريقها وكان  سايب حرس قليل اخذت رجاله كويسين وطلعناها...كده خطته فشلت واكيد هيخسر الانتخابات 
راشد  ابتسم وطلع فلاشه وقال.... الفلاشه دي هتخليه هو اللي يتنحى من نفسه  
عثمان قال....ليه فيها ايه الفلاشه دي 
راشد ابتسم وقال... فيها خطه الخطف كلها خليها معاك وان شاء الله تكسب الانتخابات 
عثمان بصله بابتسامه ونزل راسه بحزن وقال ...انا كنت عايز اعتذر لك يا راشد انا غلطت في حقك 
راشد قال بابتسامه... ممكن تسامح نور ...ساعتها يبقى احسن اعتذار ليا..انا  مش عايزها تبقى زعلانه 
ابتسم وقال...انا مسامحها...لانها عرفت تختار
راسد ابتسم بسعاده وحضنوا بحب و نور شافتهم وبصت لهم بذهول مش مصدقه 
عثمان قرب من نور وحضنها وقال... ربنا يخليكوا لبعض يا بنتي وفي  اي وقت تقدروا تشرفوني وانا هاجيب والدتك واجي ازوركم في بيتكم 
نور ابتسمت بسعاده ولسه هيمشو عثمان قال... خلي الفلاشه دي معاك..انت اللي  عملت القصه دي كلها وممكن يهددكم او يحاول يأذيكم لما تبقى الفلاشه دي معاك هتبقو في امان 
راشد  ابتسم وقال ...خليها معاك انا عامل منها نسخه معايا انت هتحتاجها 
واخد نور ومشيوا بسعاده ونور كانت مبسوطه جدا ان باباها سامحها واول ما وصلو ا راشد قال....ياه الواحد تعبان بشكل ولسه هيدخل اوضتهم مسكت  ايده وقربت  منه وقالت... انا كمان المفروض اقول اسفه ...وانا لو مكانك مش هسامحني الصراحه 
راشد ضحك وقال... الحمد لله انك مش مكاني... لاني هسامحك...علشان بحبك يا بت و قلتهالك الف مره اعمل ايه علشان تصدقي اني عديت مرحلة الحب بكتير 
نور ابتسمت وقربت منه وقالت....و انا بموت فيك انت حياتي كلها ربنا يخليك ليا..انت  انهارده  اثبت لي بجد ان عندي سند في الدنيا واني مش محتاجه غيرك من بعد ربنا 
راشد ضمها لحضنه وقال اذا انا سندك فانتي سكني و بالنسبالي وطن يا نور... يا نور العمر كله  ولسه هيقرب الباب خبط 
اتنهد بضيق وفتح وكان عامل توصيل ادالو علبه ومشي
نور قالت باستغراب مين ده 
راشد ضحك وقال...دي هدية عيد ميلادك المؤجله ...ادوشنا ومرحتش اخدتها فبعتوهالي على البيت 
وفتح العلبه وكان فيها انسيال غالي جدا و رقيق مكتوب عليه اسمائهم سوا جوه قلب واحد شيك جدا لبسهولها وقال...كل سنه وانتي نور حياتي 
نور ابتسمت بدموع وهيه بتبصلو بفرحه وقربت منو وقالت بدموع...عايزه اعمل اي حاجه علشانك 
ابتسم وقرب منها وقال بهمس قدام شفايفها...خليكي جنبي على طول ....عايزه اشبع منك ومش عارف ....و  شالها راح بيها ناحيه الاوضه 
نور قالت بضحك...طب مش هنقول لعمي اننا رجعنا زمانو قلقان عليك 
ابتسم وهو رايح بيها اوضتهم وقال...و لا عمي ولا عمك ولا ابويا ولا ابوكي خلاص.. من انهارده مش هنطلع من الأوضه دي  غير بعد ما احقق امنيتي 
قالت بابتسامه ..وهيه  ايه بقى امنيتك 
راشد قال بغمز ... نفسي احولك من دكتورة  توليد لحالة  هناك  
نور ضحكه جامد واتعلقت في رقبته وقالت...وانا كمان عايزه حته منك يا حته مني 
راشد ابتسم وقال .... بعشقك يا نور القلب ونبضه اللي عايش بيه يا حب ضد الجميع اتحدى الكل وصلني لبري اللي اتمنيته❤❤ 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-