رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول بقلم مريم جميل
رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم جميل رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول
رواية حروف في الهوي ولكن مراد ومريم كاملة جميع الفصول
مراد هو أنت بجد هتسافر
أيوة يا مريم وطيارتي النهارده الساعه 5
طب وأنا
أنت إيه
مراد أنا بحبك
مريم أنت لسا صغيرة ركزي في مستقبلك أنت دلوقتي في ثانويه عامه ركزي في دراستك وأنسيني
حرام عليك أنت بتعمل فيا كده ليه أنت عارف ومتأكد إني بحبك
وأنا مقولتلكيش حبيني أنا واحد مش بتاع حب وكلام فاضي أنا واحد عايز اأمن مستقبلي
خلاص سافر يا مراد مع السلامه
جت تمشي وقفها
ياريت متربطيش إللي بينا بعلاقتك بأمي وأبقي اسألي عليها
أكيد يعني مش هعمل كده دي هي إللي مربياني
مشيت وسابته فا دخلت أمه
ليه يابني كده أنت عارف أنها بتحبك وأنت بتحبها ليه بتعمل كده
مينفعش أعشمها وخلاص يا ماما أنا لسا مش ضامن مستقبلي
طيب ليه تكسر بخاطرها
عشان تاخد بالها من مستقبلها أنا هرجع عشانها بس هرجع وأنا جاهز إني أتجوزها
ربنا معاك يابني بس وسكتت
بس إيه يا ماما
بس يا حبيبي ممكن تكرهك أو تحب غيرك أو يتقدملها حد مناسب وتوافق
رد بتنهيدة
يبقى ده نصيبها وربنا يسعدها
قرب وخدها في حضنه
سلام يا ماما عشان متأخرش
سلام يا حبيبي
عند مريم مشيت راحت بيتهم دخلت أوضتها من غير ولا كلمه فضلت ټعيط وتفكر هو أزاي بقي قاسې كده ده أنا مولوده على إيديه وهو إللي مربيني ده أنا نسيت أن أحنا جيران من كتر ما كان معايا بقيت أشوفه كل حاجه ليا حست أنها أتخنقت أوي كلمت شهد صاحبتها تيجي.
طنط هي فين مريم
في أوضتها يا حبيبتي من الصبح قافله على نفسها
طيب يا طنط هدخل أشوفها
دخلت لقيتها بټعيط جريت عليها بخضه
مالك يا مريم
سافر يا شهد
هو مين إللي سافر
مراد النهارده لقيت ماما بتقولي أنه هيسافر روحتله قالي أنه فعلا هيمشي
طب وأنت بټعيطي ليه
أنا بحبه يا شهد
طب ليه مقولتيش ليه
ردت بسخريه
قولتله تخيلي رد قالي إيه قالي أنت لسا صغيرة وركزي في مستقبلك ولما قولتله إني بحبه قالي أنا واحد مش بتاع حب محدش قالك حبيني
وعيطت تاني شهد خدتها في حضنها وقالت
بس هو عنده حق يا مريم هو حتى مفكرش فيكي وسافر عشان مستقبله يبقى أنت كمان أنسيه وركزي في مستقبلك هو ده ألاهم وياستي ربنا يبعتلك ألاحسن منه
عدا سنه ومفيش أي جديد مراد سافر وحتى مكلمهاش ولا مره ومريم معرفتش عنه حاجه وحتى مسألتش وركزت في دراستها اكتر لحد ما خلصت الثانويه وأمتحنت وكانت مستنيه النتيجه بتاعتها.
↚
أتكلمت بقلق
تفتكري يا شهد الموقع لسا مفتحش ليه
يا بنتي أتهدي بقى
أنا عارفه طالما أتاخروا يبقى أنا ساقطھ
يارب صبرني يابنتي تفائلي أهو الموقع فتح
بجد جبت كام
طب أديني رقم جلوسك الأول
أمسكي أهو ها جبت كام
كتبت الرقم واستنت دقيقه وشهقت
يالهوي
يتبع
حواديت مريم ومراد
مريم جميل
البارت التاني
كتبت الرقم وأستنت دقيقة وشهقت
يالهوى
ايه سقطت
بصتلها أوي وضحكت
ألف مبروك ياحبيبتى جبتى٪
دخلت مامتها وهى بتزغرط وخدتها فى حضنها
ألف مبروك يا قلب أمك وأنت يازينب عملتى إيه
هجيبها أهو يا طنط الحمدلله جبت 97٪
قربت منها وحضنتها
ألف مبروك يا حبيبتي ها قررتوا تدخلوا إيه
ردت شهد بحماس
كليه ألسن
ربنا معاكوا أتصلي بمامتك يا زينب وفرحيها وأنت يامريم كلمي أبوكي
طيب هروح افرح خالتو ام مراد وهاجي اكلم بابا
جريت خبطت عليها وأول ما فتحت حضنتها وقالت
خالتو أنا نجحت
مبروك ياحبيبتى ناوية تدخلى إيه
كلية السن بأذن الله
ربنا معاكى
يا حبيبتي تعالى أدخلي
لما أروح أكلم بابا أقوله
أستني هاجي معاكي
دخلوا سوا لقيت أمها بتكلم أبوها خدت منها الفون ودخلت أوضتها
قلب أبوكي مبروك أنا كنت واثق فيكي
حبيبي مش هترجع بقى
والله يابنتي أنا قولت كفايه غربه بقى ناوي أرجع وأستقر
بجد طب أبقى قولي عشان هاجي أستناك في المطار
ماشي يا حبيبتي محتاجه
↚
حاجه
لأ يا حبيبي سلامتك
قفلت معاه ولسا هتطلع لقيت رقم مش مصري بيرن فكرت انه رقم تاني لابوها فردت
ألو
أزيك يا مريم
ردت بأستغراب
الحمدلله مين
أنا مراد يا مريم معقول نسيتيني
لأ طبعا ده أنت أخويا الكبير برضوا
ألف مبروك
الله يبارك فيك
مريم أنا والله ما كان قصدي إللي قولته أنا بس
قاطعته
مراد معلش أنا مش فاضيه دلوقت وبعدين أنت مقولتش حاجه غلط سلام
قفلت بسرعه جت تخرج لقيت شهد في وشها
في إيه
جايه أشوف اتأخرتي ليه
كنت خارجه أهو
مالك هو باباكي ضايقك
لا طبعا ده قالي أنه هيرجع وهيستقر خلاص
طيب أومال شكلك مضايق ليه
مراد كلمني
نعم! كان عايز منك أيه
قالي مبروك ولما جه يتكلم قولتله إني مش فاضيه وقفلت
أنت لسا بتحبيه
لأ يا شهد وحتى لو بحبه أنا مستحيل أقبل بشخص كسرني
بس أنت لسا بتحبيه
أنا مبقتش فاهمه نفسي بس إللي متأكده منه إني مبقتش عايزاه
أزاي بقيتي قاسيه كده
مش مني هو السبب هو إللي سابني في أكتر وقت كنت محتاجاه فيه أنت مش متخيله يا شهد أنه بعد ما كان الأمان بالنسبالي بقى أكتر واحد مؤذي دلوقت
مش يمكن عنده عذر للكلام إللي قاله ده
ملوش أي عذر للكلام إللي قاله ده يلا نخرج
عدا تلت سنين محصلش فيهم أي حاجه جديده غير أن أبو مريم رجع أما مريم وشهد قدموا في الكلية إللي عايزنها وبرغم أنشغالها في الكلية بس برضوا ما أهملتش أم مراد كانت كل يوم قبل ما تروح الجامعه تدخل تطمن عليها ووخي راجعه كانت بتدخل تحكيلها البوم كان عامل أزاي أما مراد حاول كتير يكلم مريم بس دايما كانت رافضه لحد ما قرر أنه يرجع.
خالتو يا خالتو يا خالتو
تعالي يا قلب خالتك
يا خړابي على اليوم النهارده كان رخم أوي
ليه كده
كان عندنا محاضرة مع دكتور بارد
هو لسا ما اتنقلش
لأ شكله هيفضل قاعد على قلبنا كده
هانت يا حبيبتي كلها سنه وتخلصي من الكليه كلها
ياريت أخلص من دلوقت عشان جبت أخري هروح أغير يا خالتو وبليل هاجيلك
هستناكي يا حبيبتي وكمان محضرالك مفاجأة
بجد إيه هي
↚
هتبقى مفاجأة أزاي لو قولت
أجيلك بليل وأعرف
مشيت دخلت شقتهم سلمت على أهلها وقعدت معاهم شويه وبعدين دخلت تخلص حاجه الجامعه عشان تروح لأم مراد أول ما خلصت جريت عندها
ها يا خالتو إيه المفاجأة
بصي عملتلك إيه كيكه الشيكولاتة
حضنتها جامد
أقسم بالله أنت أكتر واحده بتفاجإيني طب مش كنت تقولي مكنتش كلت
بس دي مش مفاجأتي
أومال إيه هي
شاروت بأيديها في مكان
هناك أهي
بصت مكان ما قالت وووو
حابه أخد رأيكم اخلي مريم ومراد يرجعوا ولا لأ
يتبع
حواديت مريم ومراد
مريم جميل
البارت التالت
شاورت بأيديها في مكان
هناك أهي
بصت مكان ما قالت لقيت مراد واقف مبتسم أتصدمت من وجوده بس مبينتش قرب منها وقال
وحشتيني أتغيرتي كتير على فكرة
مفيش حاجه بتفضل على حالها أنت جيب أمتى
لسا واصل من
حوالي ساعه حاولت كنير أكلمك عشان أقولك بس كالعاده مبترديش
ردت ببرود
حمدالله على سلامتك أنا بس مش ببقى فاضيه أرد على حد
وهو أنا بقيت حد
سكتت فكمل هو
عامله إيه في الكلية بتاعتك
أهو زي الفل
يعني رافعه راسنا ولا إيه
لسا هترد قاطعتها أمه
لأ يا حبيبي أنا بنتي بتطلع الأول على دفعتها كل سنه وبأذن الله هتتعين معيده في الجامعه بعد ما تخلص
لأ يا خالتو معيده إيه أنت عايزاني أتشتم زي ما بشتم الدكاترة عندنا
مراد برفعه حاجب
وأنت بتشتميهم ليه
كيفي كده ملكش دعوه
وبصت لخالتها
طب إيه يا خالتو مش هتأكليني من الكيكه
أنا عاملاها عشانك أنت اصلا
حبيبتي أقسم بالله
رد مراد
ألا قوليلي يا مريومه..
قاطعته پحده
إسمي مريم
أنت زمان مكنتيش بتحبي أندهلك غير بالأسم ده
أديك قولت كان زمان
أنت
↚
شايفه كده
أه
قام وسابهم دخل جوه فردت مامته
ليه بتعملي كده يا بنتي
بعمل إللي هو طلبه مني
أنت لسا بتحبيه يا مريم
لأ
عيونك بتقول غير كده
خالتو معلش مش عايزة أتكلم في الموضوع ده
إللي يريحك يا بنتي
سكتوا هما الأتنين مفيش دقايق ولقيوا مراد دخل بصنية الشاي فا ردت أمه
وأنا إللي فكرتك دخلت تنام
كنت بعمل شاي غلطت أنا
وبص لمريم
وبعدين مريم بتحب تشرب شاي مع الكيكه فعملته عشانها
بصتله بنظرة معرفش يفسرها
شكرا
سكتوا شويه فا أتكلم مراد
ألا قوليلي يا مريم ډخلتي ألسن إيه
ألسن إيطالي وباخد كورسات في لغات تانيه
ناويه تعملي إيه بعد ما تخلصي
أشتغل
ربنا معاكي
شكرا بقولك يا خالتو بكره جهزي نفسك من الصبح
ليه يا حبيبتي
عشان أنا وشهد حاجزين باخره في النيل وقررنا نقضي اليوم كله مع العيله عشان بقالنا كتير ما اتجمعناش وبصراحه كلنا محتاجين اليوم ده
أعذريني يا بنتي أنا مش هعرف أجي خليها مره تانيه
ليه كده
عشان مراد لسا راجع من السفر وتعبان فا مش هعرف أجي
فين ده إللي تعبان ماهو زي الفل أهو وهيجي معانا بكره كمان مش كده يا مراد
أبتسم
اكيد جاي
طيب جهزوا نفسكم الصبح عشان هناخد اليوم من أوله تصبحوا على خير
وأنت من أهله
تاني يوم مريم صحيت جهزت الحاجه إللي هتاخدها معاها وكلمت شهد عشان تنزل وخرجت خبطت على أم مراد لقيتهم جاهزين فقالت
صباح الخير يلا عشان هنمشي
رد مراد
صباح النور هجهز العربيه وأستناكم تحت
مش لازم بابا مجهز العربيه تحت يلا عشان منتأخرش
نزلوا تحت مراد سلم على باباها ومامتها ومشيوا راحوا هناك لقيوا شهد وأهلها مستنينهم ومعاهم حد غريب فا سلموا على بعض ودخلوا الباخره أول ما دخلوا مريم سحبت شهد
هو مين إللي معاكم ده
ده مازن أبن خالتي كان عندنا أمبارح ولما عرف أننا هنروح قال هاجي معاكم أنت مش فاكراه
هو أنا أعرفه عشان أفتكره
↚
ده إللي كان ببجيلنا الجامعه على طول
مخدتش بالي
ألا قوليلي صح هو مراد رجع أمتى
امبارح بليل هبقى أحكيلك إللي حصل بعدين تعالي نجهز الفطار الأول
جهزوا الفطار وفطروا ومريم وشهد راحوا يتفرجوا على اليخت وهما قعدوا يتكلموا فا أتكلم مازن
طب بما أننا متجمعين كده
ووجه كلامه لأبو مريم
فأنا يا عمي عايز أتكلم معاك شويه
أتكلم يابني
أحم بص يا عمي أنا طالب إيد مريم بنتك
رد مراد
نعم يا روح أمك
يتبع
حواديت مريم ومراد
مريم جميل
البارت الرابع
بص يا عمي أنا عايزك
تسمعني للأخر من حوالي سنتين شوفت بنت وعجبتني أوي وفضلت وراها لحد ما عرفت بيتها والجامعه بتاعتها كنت دايما بروح الجامعه عشان أشوفها لحد ما في مره لقيت واحده قريبتي واقفه معاها فسألتها تعرفها منين قالتلي أنها صاحبتها الوحيده فرحت جدا وقولت إني مش هتكلم معاها غير لما أبقى جاهز إني أتقدملها وفعلا الفتره إللي فاتت كونت نفسي عشان أتقدملها والبنت دي تبقى مريم بنتك وأنا أهو بقولك إني بطلب إيديها منك رأيك إيه
رد مراد بأنفعال
نعم يا روح أمك عايز تطلب مين
وأنت مالك أنت هي تخصك في إيه
دي تبقى خطيبتي
بس هي مش مخطوبة ولا حتى مرتبطة أنا عارف عنها كل حاجه
شهد ومريم جم على صوتهم وسمعوا مراد وهو بيقول
أنا بحبها بقالي سنين وكلمت أهلها بس مكنتش عايز أعرفها عشان ما أشغلهاش عن دراستها سافرت وبنيت نفسي عشان لما أرجع أتجوزها
قربت منه مريم وقالت
يعني أنت بتحبني
رد بتنهيده
ايوه يا مريم ووو
قاطعته بقلم على وشه
بتحبني أزاي وأنت أكتر واحد كسرتني وأتخليت عني في أكتر وقت كنت محتاجه فيه أنك تبقى جنبي ومشيت وقعدت سنه مكلمتنيش ولا حتى سألت عليا في أكتر وقت كنت محتاجه فيه أنك
↚
تدعمني وحتى لما جيت وقولتلك إني بحبك خذلتني وبتقول أنك بتحبني يا شيخ يلعن أبو الحب لو كل الحب زي حبك أنت
مازن أتكلم
يعني أنت بتحبيه عشان كده كنت رافضه أي حد تاني
رد أبو مريم
المكان هنا مش مناسب للكلام ده يلا عشان نروح
مشيوا كل واحد راح بيته وشهد راحت مع مريم إللي أول ما وصلوا دخلت أوضتها أبوها جه يدخلها شهد وقفته
معلش يا عمو ممكن أدخلها أشوفها ولما تهدا شويه أبقى كلمها
سابها تدخل دخلت لقيت مريم قاعده على السرير وحاطه رأسها بين إيديها قربت منها وخدتها في حضنها فا أتكلمت مريم
راجع دلوقت بيقولي أنه بيحبني بعد أيه يا شهد شهد أنت عارفه أنا لو ضعيفة ومراد قالي الكلام إللي قالهولي قبل السفر أنا كنت وقعت في دراستي ويقولي أصل كنت بأمن مستقبلي وهو بسببه كام ممكن أبقى فاشله في دراستي
بس يا مريم من الأول قولتلك أنه ممكن يبقى عنده عذر لأنه كان لازم يبني مستقبله عشانك
ولو يا شهد ده مش مبرر أنه يمشي بالطريقة دي وبعدين هو بيبني مستقبله عشاني طب أفرضي كده كنت جبيت غيره وأتجوزته كان برضوا هيبقى بيبني مستقبله عشاني لأ يا شهد هو أناني مش بيفكر غير في نفسه بس أنت الغلطانه إني حبيت واحد زيه ومع كل إللي عمله بس أنا لسا بحبه يا شهد
وفضلت ټعيط لحد ما نامت خرجت شهد وحكت لأهلها إللي حصل ومشيت
ينفع إللي بيحصل في بنتي ده أنت دايما كنت بتقولي متتكلميش في الموضوع ده بس دلوقت لأ أنا مستحيل أقبل أن بنتي تنزل منها دمعه واحده بسبب مراد تاني
بس مراد ملوش ذنب هو فعلا طلبها مني من سنين وهو سافر وأتغرب وأشتغل بدل الشغلانه أتنين وتلاته عشانها هي عشان بس تبقى ليه لو دورتي كويس هتعرفي أن مراد من زمان كان مقصر في حق نفسه عشان ميقصرش مع مريم في حاجه مراد مش وحش زي نا أنت فاكره
أنت هتيجي على بنتك عشان مراد وبعدين أنت إيه إللي عرفك أنه أشتغل بدل الشغلانه تلاته
لأن مراد كان معايا مراد مسافرش بعيد عني
مراد كان بيشتغل معايا وتحت عينيا كمان وشوفت قد إيه هو تعب مراد مش وحش
سكتت معرفتش ترد فضلوا قاعدين لحد ما لقيوا مريم خارجه من أوضتها أبوها راحلها
قلب أبوكي عامله إيه دلوقت
الحمدلله يا حبيبي
ممكن نتكلم أنا وانت شويه
ممكن
↚
ينفع إللي عملتيه النهارده ده
بابا أنا مغلطش هو كان يستاهل أكتر من كده
يستاهل أكتر من كده أنت عارفه مراد عمل إيه عشانك
أقولك أنا عمل إيه كسرني وخذلني وأتخلى عني
أقولك أنا مراد عمل إيه عشانك سافر وأتغرب وأشتغل ليل ونهار عشانك وعمره ما قصر معاكي طول ما كان هنا كان بيقصر في حق نفسه وأنت لأ عارف أنه قالك كلام وجعك بس هو كان موجوع أكتر منك مراد كان خاېف ميعرفش يبني مستقبله ويفضل معلقك بيه على الفاضي فكان عايزك تشوفي حياتك ومفيش حد ممكن يعمل كده أنه يقول لحبيبه أنه يبعد عنه ويحب غيره عشان خاېف ميعرفش يسعده أنت أزاي فكرتي فيه بالشكل الۏحش ده ده مفيش حد حبك قده روحي وراضيه لأنك غلتطي في حقه كتير
أنا بحبه أوي يا بابا بس أنا هتهور
بنت عيب
ضحكت
مش وقت عيب دلوقت خالص
سابته وجريت خبطت على مراد أول ما فتح راحت حضنته
يتبع
حواديت مريم ومراد
مريم جميل
البارت الاخير
أول ما فتح الباب حضنته وعيطت
ليه عملت كده ليه مفهمتنيش كل حاجه من الأول
↚
ليه خلتني أعمل فيك كده
كنت خاېف معرفش أسعدك
يا غبي وجودك جنبي أصلا بيفرحني
أنا بحبك أوي يا مريم
حضنته تاني
قلب مريم أنت
دخل أبوها وهي في حضنه
الطار ولا العاړ مريم بنتي في حضڼ مراد جارنا أه محدش يديني حاجه أضربها في قلبي وأموت
أم مراد من رواه
خد سکينه أهي يا حاج وخلص
ضحكوا كلهم ومريم بعدت عن مراد
بعدتي ليه
رد أبوها
إيه يعني شايفني كيس جوافه
لأ طبعا يا حمايا ولا إيه
حماك طبعا ولا إيه يا مريم
أبتسمت وسكتت فرد مراد
يبقى اندهوا أم العروسه بقى
أنا جيت أهو
يبقى بص يا عمي أنا طالب إيد بنتك جاهز من كل حاجه ولو موافق يبقى الفرح بعد أسبوع
ردت مريم
أسبوع!
أنا قولت كده برضوا بعد بكره أحسن
مراد متهزرش أنا لسا مخلصتش الجامعه
وماله خلصيها وأنت في بيتي
مراد أنا مش قد المسئوليه دي مش عاوزه أقصر في حاجه وبعدين دي كلها سنه إللي ناقصه
وأنا مش هصبر سنه يا مريم أنا بقالي سنين صابر وبعدين من أمتى وأنا سيبتك
مش عارفه خاېفه أقصر
وأنا عمري ما هسيبك هاا نقول مبروك
نقول مبروك
رد أبو مريم
يبقى على خيرة الله ألف مبروك يا حبايبي
الله يبارك فيك يا بابا
كبرتي يا قلب أبوكي
حضنته وراحت لأمها حضنتها وراحت لأم مراد
شوفتي يا ماما هفضل قاعده على قلبك كده مش هلحق أوحشكوا
يا قلب أمك أنت دايما واحشاني اصلا
فرحانه كده
أنا طايره من الفرحه
يارب دايما فرحانه يا حبيبتي
رد مراد
بعد أذنك يا عمي ممكن أخد مريم نخرج نتكلم شويه
روحوا بس متتأخروش
حاضر
خد مريم ومشيوا راحوا كافية كان زمان لما مريم بتضايق كان بيوديها فيه دخلوا قعدوا قا أتكلمت مريم
مراد ممكن طلب
أطلبي
↚
أنا مش عايزة أبعد عن أهلي
بس أحنا مش هنبعد يا مريم أحنا هنبقى جنبهم
لأ يا مراد أنا عايزة أقعد مع مامتك أنا مش
هقدر أبعد عنها ولا حتى عن أهلي فا خلينا قاعدين معاها إيه المشكله في كده
بصي يا مريم وسكت
إيه يا مراد
خاېف تضايقي من وجود ماما معانا
أنت عبيط يا مراد لأ بجد أنت عبيط اضايق من وجودها معايا أنت أزاي تفكر كده
يعني عشان تاخدي راحتك في بيتك
وهي يعني إللي هتقيد حريتي بلعكس يا مراد لما كنت أنت مسافر كنت بقعد معاها أكتر ما بقعد مع أهلي وفي أوقات كنت ببات معاها
أنا كنت عايز أقولك كده من الأول بس خۏفت تضايقي عشان كده فكرت ناخد بيت بره
لأ يا مراد أنا مش هبعد عنهم
طيب يبقى من بكره ننزل سوا نغير ديكورات البيت
ليه
عشان هنتجوز فيه
طب وهو ماله كده
أنت بقولك إيه مش كل حاجه تعترضي هغير الديكور
بص عايز تغير غير أوضتك أنت لكن أوضتي وأوضه ماما لأ
لأ يا مريم أنا عايز كل حاجه جديده عايز أحس إني فعلا عملت حاجه ممكن
يلا هوافق وأمري لله
طيب تحبي تسافري فين بعد الفرح
ياعم فوق كده أحنا لسا بادئين الترم التاني وعايزه أذاكر كتير عشان الأمتحانات بتاعه أخر السنه
طيب وأيه المشكله في كده
يعني أسافر بعد الفرح وأنا المفروض داخله على أمتحانات
مټخافيش هقف جنبك
طيب بس ميبقاش بره مصر
نروح فين يعني
مطروح
ماشي
عدت الأيام ومراد ومريم في تغيير البيت وحجزوا شاليه في مطروح ومريم خدت شهد وراحوا يحجوزا الفستان مراد حجز البدله لحد ما جه يوم الفرح عدا وخلص وودعوا أهلهم ومشيوا يطلعوا على مطروح شويه ووصلوا جم يدخلوا الشاليه مريم وقفت
إيه
شيلني
طب أدخلي وهشيلك جوه
لأ تشيلني من هنا لحد فوق
مريم متهزريش
براحتك أنا عندي أستعداد أقف للصبح هنا على فكره
لأ وعلى إيه تعالي ياستي
شالها وطلع بيها دخل ونزلها وراح حاضنها
عافرت وتعبت بس عشان أوصل للحظه دي كل
حاجه عملتها عشانك أنت وبس بحبك
ملقتش ونس للعمر أحسن منك
تمت
حواديت مراد ومريم
مريم جميل