رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول بقلم اميرة محم

رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول بقلم اميرة محمد

رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اميرة محمد رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول

رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول بقلم اميرة محمد

رواية لك وحدك قلبي فهد وعائشة كاملة جميع الفصول

-شكلك نسيتي انك ملكيش اهل ولا تحبي افكرك إن جدي هوة اللي لمك من الشوارع 
-‏بلعت ريقها بصعوبه :لا منستش ي استاذ فهد بس انت ملكش حق تهيني بالطريقه دي 
-‏انتي يبت شغاله عندنا هنا يعني كل اللي نطلبه تعمليه امشي انجري شوفي جدي عشان ياخد الدواء 
-‏كفاية كدا انا قاعدة هنا عشان خاطر جدك الراجل الطيب اللي بيعاملني زي بنته لولاه كان زماني سايبه القصر ده باللي فيه عن اذن حضرتك
(انا عائشه مش هتصدقوني لو قولتلكم معرفش حاجه عن نفسي غير إن بابا وماما اتطلقو ورموني ف ميتم كبرت فيه لحد م تميت ال ١٨سنه بعدها خرجت وافتكرت اني هاخد حريتي بس العالم من برااا وحش اووي كنت بتعلم وانا ف الميتم بس لما سبته سبت معاه التعليم ودا فهد حفيد الراجل الطيب اللي شافني ف الشارع طلبت منه مساعده بس اتفأجأت لما أخدني علي قصرة وخلاني اكمل تعليم بقالي سنتين عندهم وحاليا عندي عشرين سنه بيعاملني بكل احترام ومن ساعت م تعب وانا اللي بهتم بعلاجه ، فهد مش بيطيقني بيعتبرني خدامه بس انا مستحيل اسكتله بعد كده لولا جدي كان زماني مشيت )
مسحت دموعي عشان جدي ميحسش بحاجه دخلت اوضته لاقيته قاعد علي الكرسي الهزاز بتاعه وبيقرء كتاب 
-جدوووووووووووووو
-‏عاااااااااااا......
-‏ههههههههههه كل يوم بعمل كده وبتتخض برضو هههههه
-‏حرام عليكي ي عيشه هتقطعيلي خلفي 
-‏اه ي جدو ي شقي انت .....لسه عايزة تتجوز وتخلف تاني وغمزتله 
-‏هههههه يبنتي هوة العمر بقي فيه حاجه
-‏متقولش كده ي جدو انت لسه شباب 
-‏هههههه يبت يبكاشه 
-‏هههههه يلا طيب عشان تاخد الدواء
-‏روحتي جامعتك
-‏اه 
-‏اتغديتي 
-‏اه 
-‏فهد بهدلك النهاردة 
-‏اه ..ايه قصدي لا 
-‏انا عارف ي عائشه ان فهد حفيدي بيضايقك بكلامه وانتي مستحملاه عشاني 
-‏لا طبعا ي جدي فهد كويس معايا وانا عمري م هنسي ان حضرتك لمتني من الشارع و....
-‏اي اللي بتقوليه ده مسمعش الكلام ده تاني انتي بنتي زيك زي فهد بالظبط
-طب يلا بقي عشان ترتاح شوية وانا هروح الميتم للأطفال 
-‏انا فخور بيكي اووي 
-‏باسته من خده :وانا بحبك اووي ي احلي جدو ف العالم سلام
-ربنا معاكي يا قلبي 
بحب اروح دار الايتام مش عايزة انسي اني اتربيت هناك ، شعور الحب ، الوحده ، الامان ، الفرح ، كل الحاجات دي ف قلبي دول ذكرياتي ويعتبر بيتي وعيلتي الاولي .
- استني عندك 
- ‏نعم 
- ‏رايحه فين !؟
- ‏والله شيء ميخصكش 
- ‏القطه طلعلها لسان 
- ‏وبتخربش كمان يسطااا 
- ‏يسطاا ؟ هقول اي م احنا جايبينك من الشارع 
- ‏عائشه بدموع : تربية ميتم بس محترمه 
- ‏قصدك اي ؟ 
- ‏زي م فهمت 
- ‏الظاهر انك ناقصه تربيه وانا بقي هربيكي 
ورفع ايدو عشان يمدها عليا و ....
 ‏- الظاهر انك ناقصه تربيه وانا بقي هربيكي 
ورفع ايدو علشان يضربني بس مسكتها قبل متنزل علي وشي 
-عائشه بغضب : اياك تتجرء وتعملها تاني وإلا قسما بربي هنسي انت مين وهيكون ليا تصرف تاني معاك 
-‏......
• سيبته واقف مصدوم ومشيت ، مهو مكنش ينفع اسكتله ، مش عشان انا عايشه عندهم يهيني كل شوية ، انا مش ذنبي ان امي وابويا معندهمش قلب ، ومفكروش فيا ، ليه الانسان بيعمل ف اخوة الانسان كده ، بس لا انا من هنا ورايح هرد عليه ف كل كلمه هقيقولها  .(بقلمي اميرة محمد )
• دخلت دار الايتام وحضنت كل الاطفال اللي هناك ، قلبي واجعني عليهم ، ازاي كل اب وام بيقدرو يعملو كده ، ليه اي السبب ، شعور الخيبه وقلة الثقه هيفضل ملازمهم طول حياتهم .(بقلمي اميرة محمد )
-ازيك يا جدي 
-‏تعالي ي فهد 
-‏حاضر 
-‏عائشه يبني ملهاش ذنب ف كل اللي حصلها بلاش تقسي عليها وتعاملها ب اسلوب مش كويس ، دي بنت طيبه وقلبها ابيض.
-‏عارف يا جدي وانا اعتزرتلها عن كل اللي حصل مني بس جاي وطالب من حضرتك طلب 
-‏اتفضل ي حبيبي 
-‏انا عايز اتجوز عائشه 
-‏ايه .....؟
-‏انا ضايقتها كتير بس هعوضها عن كل حاجه صدقني ي جدي انا معجب بيها ومش عايزاها تكون لحد تاني 
-‏الجد بفرحه : انا مبسوط اووي كان نفسي من زمان اجوزك عائشه بس خوفت يبني متوافقش 
-‏لا يا جدي انا معنديش اعتراض بس عائشه .....
-‏متقلقش انا هكلمها وهيه مش بترفضلي طلب 
خرجت من اوضة جدي وانا الفرحه مش سيعاني خلاص هتجوزك يا عائشه وهنتقم منك وهكسر كبريائك ده ، وهردلك القلم اللي ضربتهولي عشرة بس استني عليا يا...يا  تربية الملاجيء .(بقلمي اميرة محمد )
• خلصت مع الاطفال وروحت اتمشيت شوية بفكر ف حياتي وال حصلي واللي وصلتله ، اتنهدت وبدأت عيني تدمع 
• ‏وبعدهالك يا عائشه هتفضلي تسمعي إهانات طول عمرك كده ، انا قاعدة ف البيت ده علشان خاطر الراجل الطيب اللي عاملني احسن من ابويا وامي وبيعتبرني زي بنته ، يلا الدنيا مش دايمه لحد ، اكيد كل اللي بيحصلي ده فيه خير من وراه ، يارب انت عالم بحالي ريحني وريح قلبي .
• ‏روحت البيت لقيته قاعد زي م يكون مش وراه حاجه غيري 
- فهد بقرف : اهلا بست النينجا 
- ‏عائشه ب استهزاء : والله يا عسل م فيقالك 
- ‏اهدي علي نفسك عشان محضرلك مفجأة حلوة 
- ‏ههه وانت بييجي من وراك غير المصايب ؟
- ‏معلش عقابك كل شوية بيزيد بس اتقلي عليا ي قمر 
- ‏وانت فاكرني هسكتلك زي كل مرة تبقا بتحلم
ف أقل من ثانيه لقيت نفسي ف حضنه ولف دراعي ورا ضهري (بقلمي اميرة محمد )
- اااه ...سيبني انت حيوان 
- ‏لسانك ده هقطعولك قريب 
- ‏دا بعينك بني ادم وقح 
- ‏ههههههههه انتي لسه شوفتي وقاحه 
-فلت منه : ابعد عني بقااا 
جريت علي اوضتي وانا سامعه صوت ضحكته السخيفه ، قفلت الباب وانا قلبي بيتقبض مش عارفه ليه ، غيرت هدومي ونمت شوية وقررت انزل ل جدي اشوفه 
- جدوووووووو......جدووووووو
- ‏يبنتي بقاا 
- ‏هههههه تصدق بالله حياتي من غيرك م ليها لازمه 
- ‏ضحكتك عندي بالدنيا وما فيها 
- جريت عليه حضنته : جدو انا مش عايزة اسيبك ابدا انا بحبك اووي 
- ‏ومين قال اني هسيبك انتي هتفضلي معايا هنا علي طول 
- خرجت من حضنه : هههههه يعني مش هتجوزني 
- ‏لا هجوزك وهتعيشي معايا هنا 
- ‏ههههه وقرة عيني هيوافق 
- ‏اه طبعا منا عايزك عشان كده 
- ‏مش فاهمه قصد حضرتك 
- ‏اتكلم بجدية : عائشه فهد... طالب ايدك 
- ‏ايه ........؟؟؟!
- عائشه فهد طالب ايدك 
- عائشه بصدمه : ‏ايه ..!!
- ‏مالك يبنتي مستغربه كدا ليه 
- ‏جدي انت عارف اننا مش بنطيق بعض 
- ‏فهد معجب بيكي وكل حاجه بيعملها من خوفه عليكي 
- ‏بس ي جدي ...
- ‏انا نفسي تتجوزي فهد وتعيشي معايا هنا مش عايزك تبعدي عني 
- ‏وانا مقدرش استغني عنك ي جدو 
- ‏خلاص خدي وقتك وفكري ونا مش هخصبك علي حاجه 
- ‏حاضر ي جدو عن اذنك ..بقلمي (اميرة محمد)
• انا عارفه ان فهد عمل كده علشان ينتقم مني ، ويذلني بس هرفض ، طب ...طب وجدي ؟ ازاي هرفضلو اول طلب يطلبه مني ، ابقي قليله اصل لو موافقتش ، بس انا من حقي اختار شريك حياتي ويكون بيحبني ، ويعرف اني محتجاه يعوضني عن كل الللي خسرته ...كنت ماشيه وخبطت  ف فهد (اميرة محمد )
- مش تفتح 
- ‏والله ؟!..مين اللي خبط ف التاني ؟
- ‏طب اوعي من سكتي 
- ‏اي ؟..عجبتك المفجأة 
- ‏انا عارفه انت بتعمل كل ده ليه 
- ‏قرب عليا اوي : ليه 
-زقيته بعيد : انت اي اللي بتعمله ده 
-‏عملت اي ؟
-‏اااا ...يعني ...
-‏انتي لسه هتتهتهي 
-‏انت عايز تتجوزني ليه ي فهد 
-‏عشان اربيكي من اول وجديد ، واكسر غرورك ده 
-‏غروري ؟ دا انت شكلك اتهبلت 
-‏معلش تمادي براحتك حسابك بيكتر عندي
-‏ومين قالك اني هوافق 
-‏هتوافقي عارفه ليه ؟
-‏.......
-‏هقولك ....عشان جدي اللي رباكي ولمك من الشوارع لو  رفضتي طلبه اللي هوة طلبي هتبقي عملتي ب اصلك وانتي طبعا عارفه اصلك كويس 
-‏عائشه بدموع : انا عملتلك اي لكل ده سيبني ف حالي بقي (اميرة محمد)
-‏يلا يا حلوة بلغي جدي بموافقتك وبلاش دموع التماسيح دي 
• مشي من قدامي وانا مصدومه ، معقول انا وحشه للدرجه ، لي كل حاجه بتحصلي بتأذيني ، خسرت ولسه بخسر وهخسر كتير اووي ، معنديش حل تاني غير اني اوافق علشان خاطر الراجل الطيب اللي رباني ونفسه يفرح بيا انا وحفيده 
- جدو انا موافقه
-‏الجد بفرحه :بجد ي عائشه ...بجد يبنتي موافقه ؟
-‏ ‏ايوة ي جدي 
-‏نفسي افرح بيكم قبل م اموت 
-‏بعد الشر عليك متقولش كده تاني لحسن اغير رأي 
-‏هههههه لاخلاص وعلي اي 
-‏هههههه ماشي ي حبيبي انا هروح ارتاح شوية خدت دواك ؟
-‏ايوة 
-‏طب اكلت ؟
-‏ايوة 
-‏طب ...
-‏باااس روحي شوفي هتعملي اي 
-‏هههههه حاضر
• جدي بلغه بموافقتي وان الفرح وكتب الكتاب كمان اسبوع وهيعمل حفله بسيطه يدعي فيها عدد قليل من الناس .(اميرة محمد )
• ‏مش عارفه هعمل اي هتعامل ازاي مع الحيوان ده يارب ساعدني وعدي الايام دي علي خير 
• كنت قاعده ف اوضتي بالليل بعيط وخايفه اووي 
لقيت الباب اتفتح علي غفله 
- ازاي دخلت هنا من غير م تخبط انت معندكش زوق 
- ‏قرب عليا : ليه دا حتي بكرة فرحنا وهدخل وهطلع براحتي 
- ‏لما ييجي بكرة لاكن دلوقتي اتفضل اطلع برة 
- ‏هما كلمتين جاي اقولهملك 
- ‏وجاي تقولهم بالطريقه دي 
- ‏اه عندك مانع 
- ‏بصتله ب استحكار وسكت 
- ‏بكرة الصبح اجهزي عشان تروحي تجيبي فستان يليق بمقامنا وتختاري شبكتك و....
-عائشه بغضب :  ‏شخص حقير و بتاع شكليات ومعندكش ذرة احترام لغيرك 
-‏مسكني من شعري : قولتي ايه انطقي انا حقير بكرة الحقير ده هيوريكي هيعمل فيكي اي يا زباله 
-‏ااااه ...سيب شعري ي متخلف 
-‏متستاهليش غير الاهانه م دا مقامك 
مشي ورزع اللباب وراة نمت مكاني من كتر العياط 
قمت الصبح عديت علي جدي عطيته دواة وطبعا كان لازم ابينله اني مبسوطه طلعت لفهد كان مستنيني ف العربيه ركبت معاه وروحنا نجيب الفستان والشبكه كان نفسي يبقااا ليا اخت ام اب اي حد يكون معايا ف يوم زي ده ، يختار معايا الفستان انا فعلا يتيمه دموعي نزلت غصب عني واحنا ف العربيه (اميرة محمد )
- مالك 
- ‏ميخصكش 
- ‏انا غلطان يلا انزلي 
نزلنا ودخلنا اتليه فساتين عيني جات علي فستان جميل اووي عجبني جدا
- عائشه ببراءة : فهد ممكن اخد الفستان ده حبيته اوي ؟
- ‏فهد ببرود : ماشي 
بني ادم براس كلب والله قال ماشي قال مش عارفه انا قتلاله قتيل ولا اي ولا هاخد الورث منه ربنا يستر 
- فهد : يلا نمشي 
- ‏يلا
• اشترينا الفستان وكام حاجه كده والشبكه طبعا كل ده وهوة مكشر وانا مالي انا يكشر ولا يضحك دا انسان مريض ...اه والله مريض (اميرة محمد )
• جاب الكوافير ف البيت وجهزت نفسي ونزلت تحت كانت الحفله جميله كتبنا الكتاب وانا خايفه اوي وحاسه ب احساس غريب حضنت جدي وكنت بعيط ، الحفله خلصت والناس كلها مشيت وطلعنا فوق ف الاوضه 
- هتفضلي قاعدة بالفستان ده كتير 
- ‏وانت مالك خليك ف حالك 
- ‏وانا مالي ازاي يا حبيبتي 
- ‏حبك برص يا اخي 
- ‏طولة للسان مش عايز 
خدت بيچامة شتوي  محترمه ودخلت غيرتها ف الحمام  وطلعت 
- اي اللي انتي لبساه ده 
- ‏مش فاهمه 
- ‏لا فاهمه وبتسطعبتي 
- ‏انا تعبانه و عايزة ارتاح مش فاضيه للكلام ده 
- ‏خدي هنا انتي نسيتي اننا اتجوزنا ولا اية
- ‏ايوة يعني عايز  اي 
- ‏عايز حقي 
- ‏شهقت : اييييه ....بتقول اي ؟ 
- ‏عايز حقي الشرعي اي مالك 
- ‏انت اتتجنت انت عارف انا اتجوزتك ليه 
- ‏ميخصنيش 
- ‏مش هتلمس شعره مني 
- ‏والله ؟ 
جه يقرب عليا زقيته بعيد وفضلت اعيط مسكني من ايدي ودخلني البلكونه وقفل عليا 
عائشه : فهد ...فهد بالله عليك افتح الجو برد حرام عليك انت اي 
-فهد ..
جه يقرب عليا زقيته بعيد وفضلت اعيط مسكني من ايدي ودخلني البلكونه وقفل عليا 
عائشه : فهد ...فهد بالله عليك افتح الجو برد حرام عليك انت اي ؟
فهد : خليكي عندك بقي انتي لسه شوفتي مني حاجه 
- افتح الله يخليك ي فهد 
• مردش عليا وراح نام بكل برود ، قعدت ف الارض وضميت نفسي وانا برتجف من كتر البرد ، فقدت السيطرة علي تنفسي نمت مكاني وانا حاسه ان قلبي هيقف .
• ‏قومت الصبح من النوم لقيت نفسي علي السرير وجدو قاعد جمبي وحاطط ايدو علي راسي وفهد واقف بعيد والدكتور بيكشف عليا 
• ‏الدكتور خلص ومشي وجدي راح ناحية فهد وضربه بالقلم علي وشه بقلمي اميرة محمد.
- هيه دي الامانه اللي أمنتك عليها عشان تاخد بالك منها ، البنت يتيمه ملهاش حد تعمل معاها كده ، انا متأكد انها وافقت تتجوزك عشاني فاكرة اني ليا عندها جميل و  كده بتردلهولي ، بس دي بنتي زيها زيك بالظبط واللي عملته فيها ده مش هعديه بالساهل ملكش كلام معايا لحد م تصلح اللي انت عملته ومحدش هيهتم بيها غيرك و...
- ‏عائشه بتعب : جدو 
- الجد بلهفه : عائشه انتي كويسه يبنتي 
- انا كويسه الحمد لله
- ‏انا اسف يبنتي شكلي اتسرعت لما جوزتك فهد 
- ‏ليه بتقول كدا
- ‏مش شايفه حالتك 
- ‏انا كويسه فهد معمليش حاجه للبسي كان خفيف وخدت دور برد 
- ‏بتداري عليه ليه انتي كنتي هتموتي 
- ‏عائشه بمرح : اخص عليك يا ببلاوي بتفول عليا 
- ‏الجد بإبتسامه : حتي وانتي تعبانه بتهزري 
- ‏طب بقولك اي انا جعانه 
- ‏حاضر هنزل تحت اخليهم يعملولك أكل 
بعدين وجه كلامه لفهد : خلي بالك منها 
- فهد : حاضر 
- ‏بقلمي اميرة محمد
• انا واقف متابع كلامها مع جدي ومش فاهم ليه بتدافع عني وتقوله اني معملتلهاش حاجه ، اي اللي انا هببته ده 
- انا اسف 
- ‏عادي 
- ‏هوة اي اللي عادي 
- ‏اسفك 
- ‏مش فاهم 
- ‏يعني اسفك ملوش داعي انا خدت علي كده !!....بنت يتيمه ملهاش حد تعاملها زي الخدامه وتهينها وتضربها كمان وتقفل عليها باب البلكونه .....م هيه جاية من الشارع بقي .....ولا يهمك محصلش حاجه انا مبقتش تفرق معايا اللي عندك اعمله لو عايز تاخد حقك مني دلوقتي يلا تعالي ولا اقولك استني .....بقلمي اميرة محمد
• فجأة لقيتها قفلت الباب ووقفت قدامي وبتقطع ف هدومها وتقلعها وهيه بتعيط 
- عائشه بعياط : اتفضل يلا انا قدامك اهوة من غير هدوم خد حقك الشرعي اللي كنت بتقول عليه مش همنعك يلااااااا بقولك 
- ‏فهد بدموع : عائشه اهدي انا اسف مكنتش اقصد اسمعيني بس ....
قعدت علي السرير وبدأت اصرخ وهوة يهدي فيا بس انا مش طيقاه بقلمي اميره محمد 
عائشه : اطلع برا ...براااااااا مش عايزة اشوف وشك تاني 
• مشيت من قدامها خفت تعمل ف نفسها حاجه مش عارفه انا بكرها ليه !!!!!....ثانيه بس بكرها ؟! معقول انا بكرها اومال مش حاسس بكده ليه ....؟!يمكن مبحبهاش علشان من ساعت م دخلت البيت وجدي بقي بيحبها اكتر مني ، ومبقاش يهتم بيا زي الاول ....بس حتي لو كده مينفغس اأذيها بالطريقه دي  ، انا بقيت وحش كده ايمته ، اكيد هيه بتكرهني دلوقتي ، لازم اصلح غلطي .
"عند عائشه"
• قفلت علي نفسي الباب ودخلت الحمام نزلت تحت الدش بلبسي وانا بعيط  ....انا ليه بواجهه كل حاجه بالعياط !!!!!؟.....لازم اقوي بس ...بس هعمل ايه انا مستحمله عشان مين ماشي يا فهد هوريك  يارب ساعدني
• ‏فضلت تحت الميه ييجي نص ساعه طلعت غيرت للبسي ونمت يمكن مقومش تاني .بقلمي اميرة محمد 
• عدا يوم والتاني وانا بنام برا البيت مش عايز ارجع ولا ابص ف عينيها عشان ضميري تاعبني ، وهيه مشافتش مني غير الاهانه بس عايز ارجع النهاردة مش عارف ليه حاسس اني نفسي اشوفها 
• ‏دخلت البيت لقيتها قاعده هيه وجدي وبقيت كويسه احسن من الاول بس لابسه يا تري رايحه فين ....!!!؟
- الجد : كنت فين كل ده وسايب مراتك لوحدها وهيه تعبانه ؟
- ‏فهد : اسف كان عندي شغل 
- ‏الجد : والشغل دا يخليك متسألش عنها حتي ؟
- ‏عائشه : خلاص ي جدو انا بقيت كويسه همشي انا بقي 
- ‏فهد : رايحه فين ؟
- ‏عائشه : وانت مالك 
- ‏فهد بيجز علي اسنانه : رايحه فين ؟
- الجد بهدوء : اطلع غير غير هدومك و تعالي وصل مراتك دار الايتام
- ‏فهد : حاضر 
- ‏عائشه : لا يا جدي انا هروح لوحدي 
- ‏فهد : انا طالع خمس دقايق ونازل 
• مش عارف ليه كل م جدي يقول مراتك افرح من جوايا حاسس احساس غريب كده انا عارف البت دي مالها بتعمل فيا ايه ربنا يستر لما نشوف ....!!!!!
• ‏نزلت تحت خدتها ومشينا وطول الطريق وهيه ساكته ودا شيء مضايقني بس عندها حق بقلمي اميرة محمد.
- اتفضل امشي انت وانا هدخل لوحدي 
- ‏لا يلا هدخل معاكي
- ‏ليه ؟
- ‏كده ويلا بلاش رغي 
- ‏عائشه بصوت واطي :واحد سمج 
- ‏سمعتك علي فكرة امشي قدامي 
• هوة ماله كده اتغير لابسه عفريت ولا ايه !!؟..جاتك الارف ف حلاوتك ي اخي بس عليك للسان عايز قصه بس استني عليا عملالك مفأجاة ف البيت بقلمي اميرة محمد
• الاطفال بيحبوها اووي هيه اصلا تتحب ...ايه اللي انا بقوله ده...شششش اهدا كدا ي فهد واعقل هااا اعقل ماشي...!!!!؟
- انت يا اخ ؟
- ‏اخ ؟
- ‏بقالي ساعه بنده عليك سرحان ف ايه 
- ‏فهد بتلقائيه وابتسامه : فيكي 
- ‏نعم .....!!!!؟
- ‏ااا..اقصد 
- ‏يلا نمشي 
- ‏تمام يلا 
• دخلنا البيت وطبعا جدي مكنش هنا بيزور حد من صحابة بتوع الشغل وانا استغليت الفرصه وقررت اعمل فيه مقلب ....حطيت جردل مية فوق باب اوضتنا ورشيت علي الارض حاجه كده زي الصابون بتزحلق هعمل نفسي وقعت وهنادي عليه ...!!
- فهد يا فهد اااااااه ...
- ‏مالها دي لازم اشوفها بسرعه 
• اول ما دخل جردل المية اتدلق عليه جه يجري عليا اتزحلق علي الارض ووقع 
- ههههههه لا مش قادرة هههههه شكلك بقي فظيع هههههه صورتك فديو وجدي لازم يشوفه ههههههههه 
• وقعت علي الارض من كتر الضحك وفجأة قام من مكانه وعينه حمرا وبطلع شرار و ..
• وقعت علي الارض من كتر الضحك وفجأة قام من مكانه وعينه حمرا وبطلع شرار و بيقرب عليا وانا برجع لورا ..اميرة محمد 
- فهد : انتي قد اللي انتي عملتيه ده
-عائشه بخوف : ‏بهزر معاك ي جدع 
-‏فهد : عارفه .........
لسه مكملش كلامه لقينا الباب بيخبط 
- الخادم : فهد بيه الجد الكبير وقع واغمي عليه 
- ‏فهد :ايه .....؟؟؟!
- ‏عائشه : ايه ....!!!؟
• نزلنا نجري علي تحت وانا قلبي هيقف من الخوف مقدرش اخسرة ، هوة كل حاجه ليه ، امي ، وابويا ، عوضني عن كل حاجه مش هقدر اخسرة لا ........!!
• ‏شوفناه مرمي علي الارض وفاقد وعيه فهد جري عليه شاله وطلعه اوضته وانا طلبتله الدكتور 
-فهد : طمني يا دكتور ؟؟
- الدكتور : هوة كويس بس الضغط علي عليه اتمني تبعدوة عن اي حاجة تأثر علي صحته بالسلب 
- ‏فهد : ماشي شكرا ي دكتور اتفضل 
• وصلت الدكتور ورجعت لقيتها واقفه مكانها مكنش عارف اقولها اي او اواسيها ازاي اميرة محمد 
- فهد : عائشه جدي هيب ........
• لقيتها  حضنتني وهيه بتعيط اتفجأت بس  شددت من حضني ليها كأني انا كمان كنت محتاج الحضن ده 
- فهد : ششششش هوة كويس اهدي متعيطيش 
- ‏عائشه بعياط : جدي كل حاجه بالنسبالي ي فهد ، هوة اللي حسسني بالامان بعد م كنت ف الشارع ومليش حد ، بابا وماما اتخلو عني ورموني ف الملجأ ....معقول مهنتش عليهم !!؟ انا ليه بيحصلي كل ده ؟!؟....اتربيت ف الملجأ واعتبرت نفسي يتيمه ، عارف مكنش عندي صحاب ، كانو بيضربوني هناك ، عشان كده بروح اي دار ايتام وازورة واجبلهم هدايا واكون ليهم صحبتهم ، مش عايزة الدنيا تيجي عليهم زي م جات عليا .....اميرة محمد 
• بشهقه : انا ...انا. ه.ه.هرجع يتيمه تاني لو جدي سابني ي فهد 
• ‏طلعتها من حضني وانا دموعي نازله عليها وقلبي بيتقطع 
- فهد : وانا روحت فين انا جمبك وعمري م هسيبك ، وبعدين جدي كويس مش هيسيبنا الدكتور قال شوية ضغط ولازم يرتاح 
• اكتفيت بإبتسامه وسط دموعي وانا بهز راسي ، اتكسفت اوي وخدت بالي اني كنت ف حضنه ، قررت اقوله اي حجه عشان اخرج من الوضع ده .
- عائشه : انا ...انا هروح احضر حاجه لجدي ياكلها علي م يفوق 
- ‏فهد بإبتسامه : ماشي ي حبيبتي روحي 
- ‏عائشه : يا ايه ....!!!؟
- ‏فهد : ايه ..
- ‏عائشه : انت قولت ايه دلوقتي ؟
- ‏فهد : ايمته دة 
- ‏عائشه بصوت واطي : انا شكلي اتهبلت اه والله شكلي كده 
- ‏فهد : ههههههه يلا ي مجنونه 
• طلعت تجري من قدامي ، انا مالي مبسوط كده ، اي اللي حصلي ، كنت فرحان اوي لما جات حضنتني  واعتبرتني مصدر امان ليها ، مش عارف بحس ب ايه نحيتك بس عمري م هخذلك تاني يا عائشه هعوضك عن كل اللي حصلك .اميرة محمد 
_____________________________________________
• فضلنا نايمين طول الليل ف اوضة جدي علشان لو فاق ولا حاجه يلاقينا جمبه ، فهد مكنش راضي يخليني انام ف الاوضه كده ..بس انا اللي اصريت عليه 
• ‏شوية ولقيتا جدي صحي جريت عليه حضنته 
- عائشة بدموع : جدي انت كويس 
- ‏الجد : ايوة يحببتي انا كويس طمنيني عليكي فهد ضايقك بحاجه ؟
- ‏فهد بمرح : حمدالله على سلامتك ي جدوووو ويسيدي متخفش دي ف عنيا والله 
- ‏الجد : الحمد لله انكم بخير 
- ‏عائشه : اي اللي حصل ي جدو .
- ‏الجد : مفيش فجأة ووقعت واغمي عليا 
- ‏فهد بمرح : خضتنا عليك ي وحش 
- ‏الجد : هههههه 
- ‏عائشة : انا هروح حضرلك حاجه تاكلها 
- ‏الجد : ماشي يبنتي وانت يا فهد عايزك 
• خرجت من الاوضه وانا محتارة ي تري جدي عايز فهد ف ايه .......؟!
الجد : تعالي يا فهد اقعد جمبي 
فهد : حاضر 
الجد : انا مش عارف هعيش قد ايه و... 
فهد بسرعة : بعد الشر عليك يا جدو متقولش كده
الجد : خليني اكمل ي فهد ..العمر يبني عدا وانا عايز اطمن عليك انت وعائشه واشوف حفيدي ..لو انت مش بتحبها طلقها وانا هجوزها لشخص يستاهلها ويقدرها هيه تستاهل كل خير.اميرة محمد 
• اول م جدي قال الكلام ده اتعصبت والدم طار من نافوخي يعني اي اطلقها وتبقي لحد تاني ، انا مستحيل اسيبها تروح لغيري 
فهد بعصبيه : اي اللي بتقوله ده يا جدي عائشه مراتي وبحبها وانا مستحيل اتخلي عنها ولا تكون لحد غيري 
الجد بفرحه : هوة ده اللي كنت مستني اسمعه 
• خرجت من عندة وانا بفكر ف كلامه ،انا بحبها ...ايوة بحبها مش عارف ايمته وازاي  بس حبيتها ولازم اقولها .
___________________________________________
• عطيت لجدي دواة وفضلت جمبه لحد م نام ، ورايحه اوضتي عشان ارتاح وانام انا كمان،  اول م دخلت الاوضه لقيتها فيها شموع كتير والسرير متزين بورد كانت حاجه  كده احلي من اللي بشوفها ف الافلام 
• ‏فهد طلع من ورايا وراح ناحية الباب وقفله 
عائشه بتوتر : انت بتقفل الباب ليه وايه ده ....!!!؟
فهد : بيقرب عليا : اي رأيك ....؟؟!
عائشه : طب ابعد 
فهد : لا 
عائشه : فهد في اي ؟
• قرب عليا وباسني وانا تجاوبت معاه زي م يكون متغيبه بس فوقت وزقيته بعيد .
عائشه بغضب : ايه اللي انت عملته ده ؟
فهد : عملت ايه ...؟
عائشه : انت ...انت ...
فهد : انا جوزك يا عائشه 
عائشه بعصبيه : وايه يعني جوزي انت نسيت احنا اتجوزنا ازاي ...ولا عشان حضنتك يعني فاكرني رخيصه وهتشفق عليا ...اه م انا بقيت ملطشه ليك ..اميرة محمد 
فهد : انتي بجد شيفاني كده 
عائشه : ......
فهد بزعيق : انطقيييي
عائشه : ومشفتش منك غير كده من ساعت م دخلت البيت ده انت ايه ....؛!!؟عملتلك ايه لكل ده  ...!؟ فاكر نفسك هتراضيني باللي انت عامله ده ...لا استني شكلك بتشفق عليا مش كدة و.....
فهد ضربها بالقلم : اخرسي .....
عائشه بعياط : عمري م هسامحك ي فهد 
فهد بهدوء  : انا اسف مقصدش اضربك ولا  ازعق فيكي ، بس صدقيني انا بحبك مش عارف ازاي وايمته بس حبيتك يا عائشه ، سامحيني علي كل حاجه عملتها تعالي نبدء صفحة جديدة وننسي كل اللي فات ...
عائشه بعياط : ننسي ياااااااه بالسهوله دي دا انت هنتني وذليتني واتجوزتني عشان تكسرني 
فهد بدموع : متقسيش عليا يا عائشه اديني فرصه 
عائشة بدموع : عن اذنك 
• يعني ايه ييجي يقولي بحبك وتعالي ننسي ونبدء صفحه جديده لا مينفعش هوة انا قلبي رخصيص عشان ابيعه كده بس ...بس انا ليه زعلانه دلوقتي مش ده اللي انا عايزاه معقول يكون بيحبني بجد يارب دلني علي الطريق الصح .
• كل يوم يروح الشغل وييجي ينام حتي بياكل برة مش بييجي غير علي النوم بس وكل م جدي يسألني عليه اقوله احنا تمام بس فهد مضغوط ف الشغل شوية قررت اني استناة النهاردة عشان اتكلم معاه جدي طلع ينام وانا فضلت قاعدة لحد ١٢ ولسه مجاش ...هوة انا خايفه عليه ليه ...!!؟  ليه نفسي اشوفه ؟ وحشتني خناقتنا مع بعض صحيح بيضايقني بس وحشني اوي ...
• دخل وشافني قاعدة مهتمش حتي يسألني منمتش ليه او يطمن عليا طلع فوق وقررت اطلع وراه 
• ‏فتحت الباب وقفلت ورايا طلع من الحمام ونصه اللي فوق عريان لفيت الناحيه التانيه بسرعه 
عائشه : انا اسفه جدا والله كنت هخبط بس ....
فهد ببرود : عادي محصلش حاجه
عائشه : طيب عن اذنك 
• مش عارف اعمل معاها اي البنت دي بحاول علي قد م اقدر اضغط نفسي ف الشغل عشان مفكرش فيها بس مش قادر اتملكتني خلاص حاسس انها حتة مني .
• طالع عريان عايزني اقوله اي البيه ده ......ياه بس قد ايه هوة جميل لا فوقي يا عائشه انتي هتقعي ولا ايه رجعت الاوضه تاني عشان اشوفه أكل ولا لا لقيته نام ملامحه جميله اوي وهوة نايم 
• قعدت جمبه علي السرير وحضنته ونمت مش عارفه عملت كدا ازاي بس حسيت براحه كبيرة اوي 
اميرة محمد 
• قومت من النوم لقيتها ف حضني معقول بحلم حسيت انها هتفتح عنيها عملت نفسي نايم 
- عائشه : اي القمر ده هوة في كده....يللهوي يللهوي لازم اقوم بسرعه لو شافني هتبقي كارثه 
- ‏فهد : شدني ليه : خدي هنا رايحه فين 
- ‏عائشه :...
• قومت من النوم لقيتها ف حضني معقول بحلم حسيت انها هتفتح عنيها عملت نفسي نايم 
- عائشه : اي القمر ده هوة في كده....يللهوي يللهوي لازم اقوم بسرعه لو شافني هتبقي كارثه 
- ‏فهد : شدني ليه : خدي هنا رايحه فين 
- ‏عائشه بصدمه : انت ..انت كنت صاحي ؟..اميرة محمد 
- ‏فهد بإبتسامه : سامحتيني ؟
- ‏عائشه بتوتر : لا و اوعي كده 
- ‏فهد بغمزة : اومال نايمه ف حضني ليه 
- ‏عائشه بخجل : دا ...دا انا جيت أخد حاجه من الاوضه ..و...و...مش عارفه نمت هنا ازاي 
- ‏فهد انفجر ف الضحك : هههههه حتي مش عارفه تكذبي قولي اني وحشتك ...قولي متكسفيش 
- ‏عائشه : وحش يلهفك 
فهد بصدمه : انت يبت بتجيبي الكلام ده منين ؟
عائشه بحزن : شكلك نسيت اني تربية ملاجيء
فهد بعصبيه : اي اللي بتقوليه ده انا مقصدش علي فكرة ، انتي جبانه يا عائشه وهتفضلي طول عمرك جبانه لو معرفتيش تتخطي اللي جواكي ده ، انا غلطت والله عارف وندمان كمان علي كل حاجه عملتها معاكي ....مستاهلش منك فرصه واحده ؟
عائشه بدموع : من ساعت م عرفتك وانت بتعايرني واللي فيه طبع يا فهد مش بيغيرة يعني اكيد لو اتخانقنا ف مرة كبريائي هيبقي مكسور قدامك 
فهد بغضب وزعيق : افهمي بقي انا بحبك ومش عايز اتخلص من حبك ده والله اتغيرت يا عائشه كفايه كده قسيتي عليا كتير ...اميرة محمد.
عائشه بدموع : مش قادرة اسامحك يا اخي انت ايه ومش بحبك ولا هحبك يا فهد 
فهد بحزن : كدابه ...لو مش بتحبيني مكنتيش جيتي نمتي ف حضني وتبتي فيا كده 
عائشه : عادي اعتبرها شهوة 
فهد : معقول نزلتي للمستوي دا ونطقتيها بالسهوله دي 
عائشه : طلقني ي فهد 
فهد بعصببه : طلاق مش هطلق ي عائشه واللي عندك اعمليه 
• كان لازم امشي واسيبلها الاوضه خالص لو قعدت اكتر من كده مش عارف كنت هعمل ايه ..عايزاني اطلقها وانا مصدقت لقيتها ...غلطت كتير ف حقها بس مستعد اصلح كل حاجه عشان بس تفضل جمبي .....!!!!اميرة محمد 
• عائشه بدموع : ازاي نطقتها وطلبت منه الطلاق اااااه ...ياربي ااااااه ...للاسف حبيته بس بكابر ومحدش هيخسر غيري(اميرة محمد ) ...!!!بس خايفه يرجع يكسرني تاني انا مبقاش عندي حاجه اخسرها كل حاجه راحت من زمان مفضلش غير فهد نفسي اقولك اني بحبك بس خوفي منك مانعني جرحتني كتير ...بحبك بس مش قادرة اسامحك ...اميرة محمد 
_____________________________________________
•النهاردة قعدنا نفطر كلنا مع بعض علي الأكل انا وجدي وفهد وبعدين جدي بدء يتكلم 
الجد : جهزو نفسكم عشان عمتك ي فهد وبنتها جايين كمان يومين ...اميرة محمد.
فهد : حاضر ي جدي 
الجد : طبعا انتي متعرفهومش ولا شوفتيهم قبل كده  ي عائشه اصلهم عايشين برا اديلهم فترة 
عائشه بإبتسامه : يوصلو بالسلامه ي جدو 
الجد: ها يا ولاد مفيش حاجه جاية ف السكه 
• انا اتكسفت جدا ووشي احمر وبفرك ف ايدي من التوتر 
- فهد بضحكه : هههههه قريب يا جدي 
- ‏الجد بضحكه : هههههه راجل 
• انا عارفه انو بيضحك عليا لما شافني كده ماشي ي فهد 
الجد : الحمد لله انا رايح مشوار صغير كده وراجع ي ولاد
فهد : اوصلك ي جدي 
الجد : لا يا حبيبي اقعد كمل اكلك ...عايزة حاجه يا عائشه
عائشه : سلامتك يا جدو 
• جدي قام مشي ولقيت دا بيبصلي ويضحك 
عائشه : بتضحك علي اي 
فهد : هههههه اتكسفتي يا بيضه 
عائشه : متحترم نفسك دا حتي عيب علي سنك 
فهد : ليه يختي مالو سني كلها ٢٨ سنه اللي عندي ...سيبك ..سيبك اي رأيك ف كلام جدي ..وغمزلي 
عائشه بغضب : دا بعدك 
فهد وهوة قايم من علي السفرة : هههههه ماشي يا جميل 
عائشه لنفسها : واحد وقح وقليل الادب ...اميرة محمد 
_____________________________________________
 • ف خلال اليومين دول فهد اتقرب مني اوي وبقي بيعاملني كويس دا طبعا غير اني بمثل عليه اني لسه زعلانه منه حبيته اوي بس خايفه اعترفله 
 • ‏النهاردة عمته وبنتها علي وصول راح يجيبهم من المطار شوية ولقيتهم داخلين بنتها لبسها اوڤر اوي جريت علي فهد حضنته اللي يحضنها عقربه دا انا مراته معملتهاش والله ل اوريها ...اميرة محمد 
عمة فهد بسخرية : اذيك ي حبيبتي انتي بقي مرات فهد 
عائشه : الله يسلمك ي طنط اه انا عائشه مراته 
سما بنتها : اممممممم عادية 
فهد جه وقف جمبي ولف دراعه  علي كتفي : مين قال عادية انا مراتي زي القمر 
اكتفيت اني ابتسمله بس من جوايا فرحانه اووي ومبسوطه انو دافع عني حتي لو مجامله 
• قعدنا مع بعض كلنا وطبعا سما مش شايله عينها من علي فهد وعمته نازله انتقادات فيا بس هوة بيصدها دايما 
• دخلت اوضتي وغيرت هدومي لقيت فهد داخل ورايا 
عائشه : في حاجه ي فهد 
فهد.: انا كنت جاي اعتزرلك بالنيابه عن عمتي وسما 
عائشه بإبتسامه : لا عادي محصلش حاجه دول لطاف اووي ...اميرة محمد 
فهد.وهوة بيقرب عليها : طب وانا ...!!!؟
عائشه رجعت لورا : مش لطيف زيهم 
عائشه وقفت وحطت اديها علي وشه بدون وعي : انت لطيف وجميل اووي و...
فهد باسها من عينيها : وايه كمان .....
عائشه بهيام : انت كل حاجه حلوة 
فهد قرب عليها وباسها من خدها ومن عنيها وهيه اتجاوبت معاه والباقي انتو عارفينه ي جدعان 😂😂💃
• صحيت الصبح لقيتني ف حضنه كنت مبسوطه اوي وهوة كمان فتح عينيه عملت نفسي نايمه وميل عليا وباسني فتحت عيني اتصدم
- فهد بندم : عائشه انا اسف انا مش عارف عملت كدا ازي ارجوكي تسامحيني بس والله انا بحبك واللي حصل بينا ده طبيعي ...اميرة محمد 
• قام خد هدومه دخل الحمام لبس وخرج من غير ولا كلمه ...غبي انا مش زعلانه كنت هقوله اني بحبه واننا كملنا جوازنا عادي بس مدانيش الفرصه 
• ‏قومت انا كمان غيرت هدومي ونزلت تحت فطرنا وبدور علي فهد وسما ملقتهمش روحت الجنينه شوفتها واقفه معاه ولسه هتحضنه حضنته انا بدالها 
عائشه : فهد حبيبي كنت فين بدور عليك 
فهد.بصدمه : حبيبك ؟
عائشه : اه حبيبي تعالي بقي عشان عايزاك 
فهد : حاضر..اميرة محمد 
• انا مش عارف اعمل معاها ايه فجأة كده حضنتني وبقيت حبيبها اكيد في حاجه مخبياها خدتني ودخلتني الاوضه وقفلت الباب 
عائشه بغضب : كنت واقف بتعمل معاها ايه 
فهد ببرود : بتسألي ليه 
عائشه بعصببه : فهد رد علي سؤالي 
فهد بنفس البرود : وان مجاوبتش 
عائشه بدموع : عندك حق م اكيد السنيورة حبيبة القلب وانا حتي مش عامل علي شكلي قدامها 
فهد حط وشها بين ايديه : قولتلك مبحبش حد غيرك انا عارف انك زعلانه عشان اللي حصل بينا بس صدقيني دا طبيعي انتي مراتي ي عائشه 
عائشه بعدت ايده وبعصبيه : مين قالك اني زعلانه انت غبي ي فهد غبي عشان ملاحظتش حبي ليك من عنيا ملاحظتش غيرتي عليك هتفضل طول عمرك كده تجرحني ومتحسش بيا انا كان ممكن اصدك امبارح بس انا بحبك بس شكلك متستاهلش حبي ده 
فهد بصدمه : ب...بتحبيني ...؟؟
• مردتش عليه وخرجت وانا بعيط وقررت اتجنبه 
• ‏سما كانت بتتقرب منه وانا قلبي بيتقطع بس كان بيصدها 
• ‏عمته مسكاني ف الرايحه والجايه مش سيباني 
• ‏جدو بقي مشغول معاهم ودا كويس ليا عشان ميلاحظش حزني ..اميرة محمد 
• ‏انا اغلب الوقت قاعده ف اوضتي مش بنزل غير علي الاكل عشان محدش يحس بحاجه 
• ‏كل يوم كان اسوء من اللي قبله خسيت النص السواد تحت عيني بقي كتير 
• ‏سما وعمته قررو يرجعو بيتهم وفعلا سافرو 
• ‏فهد بيحاول معايا وكل يوم ييجي يكلمني وعايز يراضيني بس انا مش عايزة 
• ‏مكنش فيه حد غيري انا وفهد وجه دخل عليا الاوضه 
فهد : هتفضلي كده كتير ....!!!
عائشه : كده ازاي 
فهد : انا تعبان ي عائشه مش هاين عليا اشوفك كده ، مبتاكليش لما خسيتي تتحت عينك اسود ، مش قادر اشوفك كده ايه اللي يرضيكي وانا اعمله ، عائشه القديمه وحشتني اوي ..اميره محمد 
عائشه : انا كويسه يا فهد بس محتاجه وقت و...
فهد بتصنع : إن م سامحتنيش هقتل نفسي 
عائشه بصدمه انت اتجننت يا فهد ؟؟
• مردتش عليها جريت علي المطبخ حطيت صلصه علي ايدي ومسكت السكينه وكأني عورت نفسي كنت عايز اشوف لهفتها عليا 
• ‏جريت بسرعه وراه بس وقفت لما شوفته ماسك برطمان الصلصه عرفت انه بيمثل 
فهد : اااااه...انا هسيبك و اموت  يا عائشه عشان ترتاحي مني.. اميرة محمد 
عائشه بتمثيل قعدت علي الارض واتربعت : لااااااا ي فهد متسبنيش مين اللي هيربي عيالك من بعدك ي فهد ي للهوي الحقوني ي ناس جوزي بينتحر ...بعدين ميلت عليه ودوقت الصلصه بصباعي من علي ايده 
عائشة : طعمها حلو مش كده 
فهد بدون وعي : اه ......اييييييه .....؟؟!!!!
عائشه : بتكدب عليا ي فهد وعامل نفسك بتنتحر 
• بصينا لبعض احنا الاتنين وانفجرنا ف الضحك 
• ‏فهد : ههههههههههه هما فين عيالي دول هههههههه
• ‏عائشه : ههههههههههه مش قادرة يللهوي مضحكتش كده من زمان 
• ‏فهد : هههههه لا وقاعدة علي الارض واتربعتي بدل م تطلبيلي الاسعاف هههههه
• ‏عائشه : هههههه منا شوفتك وانت بتحط الصلصه منظرك كان فظيع وانت بتاكل بالمعلقه قبل م تحطها علي ايدك ههههههههههه
• ‏فهد بصدمه  : انتي شوفتيني 
• ‏عائشه : اه .....ههههههههههه
• ‏خلصنا ضحك وفجاة قام شالني وقعدني علي كرسي وقعد قدامى
• ‏فهد : عائشه مش ناويه تسامح فهد 
• ‏بس هيه مسمحاه من زمان 
• ‏فهد بحب : انا بحبك اوثقي فيا عمري م هخذلك ، انتي غيرتيني كتير اوي ي عائشه ، ومش هقدر اكمل من غير ك
• ‏عائشه بدموع : اوعي تتخلي عني ي فهد 
• ‏حضنها : عمري م. اتخلي عنك دا انا م صدقت لقيتك انتي مكانك ف قلبي 
• ‏بحبك 
• ‏انا كمان بحبك 
• ‏فهد شالها  بمرح : م تيجي نشوف جدي كان عايز ايه 
• ‏عائشه بخجل : فهد 
• ‏فهد : عيونه 
تمت النهاية .. 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-