رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول
رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية دفء الحنين اسر واسيل كاملة جميع الفصول

في مكالمه هاتفيه
آسيل بعياط _ الو ايوه يا ادهم تعالي خودني.
ادهم_ اجي اخدك من فين يا هانم.
آسيل_ من الشارع يا ادهم سليم رماني في الشارع بالجلبيه إللي لبساها ومش معايا فلوس ولا حتي عارفه اركب علشان اجيلك.
ادهم_ بقولك ايه يا آسيل انا مش فاضي للعب العيال بتاعك ده روحي بوسي علي ايدين جوزك علشان يرضى يرجعك لكن تقوليلي تعالى خودني ومش عارف ايه لا معرفكيش إحنا مش عندنا بنات بتيجي بيت ابوها بعد فرحها بشهر.
آسيل بعياط _ حرام عليكي يا ادهم يعني اروح لمين وانت اخويا ليه تعمل فيا كدا.

ادهم_ ماليش فيه غوري مكان ما تغوري انا مش هاجي لحد وقفل السكه في وش اخته الوحيدة.
آسيل بعياط _ منك لله يا حوريه إنت السبب خليتي اخويا كرهني وكره امه لغاية ما ماټت بجلطه وبعد ما ماټت خلتيه يجوزني لواحد عنده 60 سنه وانا لسه مكملتش العشرين حسبي الله ونعم الوكيل عوضي عليك يا رب
يارب انت اللي عالم بحالي دلني يارب.
وفجأة صدح صوت الاذان فقالت_ انا هروح اصلي العصر وبعدين ربنا يحلها من عنده.
دخلت آسيل الجامع صلت العصر وخرجت قعدت قدام المسجد افتكرت إللي حصلها قعدت ټعيط ولكن المره دي لقت حد بيمد ايده ليها بفلوس.
فقالت_ لا شكرا انا مش محتاجه.
مجهول_ طيب ازاى اقدر اساعدك.
آسيل_ حضرتك لو عايز تساعدني شوفلي شغل ومكان انام فيه.
مجهول_ بصي هو شغل دلوقتي صعب ولكن اقدر اجيبلك مكان تنامي فيه.
آسيل_ بس انا مش معايا فلوس علشان ادفع للمكان اللي هنام فيه.
مجهول_ لا مټخافيش هي مش هتاخد منك فلوس.
آسيل_ ازاي.
مجهول_ لآنها اختي بصي انا هاخدك تقعدي مع اختي هي طيبه والله ومش هتمانع إنك تبقي معاها وبكره إن شاء الله اجيبلك شغل.
آسيل_ بس كدا مش هينفع لآني هدايقكم.
مجهول_ لا مش هديقينا صحيح هو إنت اسمك إيه انا اسمي آسر.
آسيل_ وانا آسيل.
آسر_ طيب مش يالا بقي ولا إيه.
آسيل بتردد _ ماشي.
وبعد وقت ليس بالقليل وصلوا للبيت خبط آسر على الباب فتحت اخته وقالت_ حمدالله بالسلامة يا آسر.
آسر_ الله يسلمك يا قلبي على فكره انا معايا ضيوف.
زينب اخت آسر_ يا اهلا وسهلا بضيوفك يا حبيبي.
دخل آسر ووراه آسيل وهي حاطه وشها في الارض بسبب الموقف إللي اخوها اجبرها تكون فيه.
آسر_ زينب دي آسيل آسيل دي زينب اختي الكبيره وامي وصحبتي وكل حاجه ليا في الدنيا.
زينب سلمت على آسيل وأخدتها في حضنها.
آسر_ تعالي يا زينب عايزك عن إذنك يا آسيل خودي راحتك البيت بيتك.
دخل آسر وزينب جوه الاوضه وسابوا اسيل في الصاله.
وبعد شويه خرجوا آسر مشي وفضلت زينب وآسيل.
زينب_ حبيبتي اجيبلك تاكلي.
آسيل بكسوف _ لا شكرا شبعانه والحمد لله.
زينب_ طيب تحبي ترتاحي في الاوضه جوه ولا تحبي ترتاحي من الهم
اللي على قلبك.
آسيل_ مش فاهمه يعني ايه.
زينب_ بصي انا مش هغصب عليكي علشان تحكيلي عن إللي مزعلك ولكن عايزه اقولك اعتبريني اختك الكبيرة ووقت ما تحبي تتكلمي هتلاقيني موجودة.
آسيل افتكرت ادهم وقعدت ټعيط لآنه من المفروض إنه هو اللي يقولها الكلام ده مش حد تاني.
زينب اخدتها في حضنها وقالت_ عيطي يا آسيل اوعي تكتمي حاجه جواكي عيطي على قد ما تقدري.
زاد نحيب آسيل وقالت من بين شهقاتها_ انا تعبانه اوي
انا مدمره ابويا ماټ وانا عندي سنتين كبرت من غير ما انطق كلمه بابا
كنت بسمع العيال في المدرسة بيقولوها وانا لا.

كان نفسي احس بمعنى الكلمه وادوق حلاوتها 
كنت بزعل لما نخرج من المدرسة واشوف اصحابي بيجروا على ابهاتهم وانا مافيش حد مستنيني 
صبرت وقولت الحمد لله كنت بشغل نفسي بأي حاجة علشان مفكرش في الموضوع ده
دعيت ربنا كتير إني اشوفه في الحلم ولكن ولا مره حلمت بيه كل إللي اعرفه عن ابويا إنه كان راجل كويس ومحترم والناس كلها بتحبه وصوره صوره معلقه على الحيطه
ادهم اخويا الكبير كان بيحبني انا وماما ومكنش بيرفضلنا طلب ولكن لما كبر واتجوز اتحول 180 درجه
بقي بيكرهنا ومش طايق حتى يشوفنا
والحكايه بدأت من لما جه يتجوز ماما قالتله خد شقه جنبا علشان تبقي على راحتك انت ومراتك 
رفض وقال لماما إنه مستحيل يسبنا لوحدينا خطيبته كانت زي البلسم وبتحبنا اووي ولما عرفت بالكلام بتاع ماما جاات وقالتلها إنها مستحيل تعيش بعيد عننا
فرحنا انا وماما وقولنا ادهم عرف يختار اصلها صاحبته في الجامعه إللي كان فيها 
ولما قرب الفرح لقيناها جات الشقه وقالت انا عايزه اغير العفش كله ماما قالت حقها دي مهما كان عروسه ولازم تدخل على عفش جديد 
وغيرنا العفش إللي ماما كانت بتحبه اووي واتجوزوا وبعد الجواز لقيتها بقت تتلكك لينا انا وماما وكل شويه تعمل مشكله معانا 
ولما اخويا يبقي قاعد بتبقي عايزه تشيلنا انا وماما وتحطنا على دماغها 
وبعد ما يمشي كانت تقلب علينا لدرجة إني في مره رجعت من بره لقيتها قاعدة على الكنبة وبتاكل وامي عماله تمسح في الارض وماما اصلا ضهرها ۏاجعها والدكتور مانعها من الحركة الكتير
ولما جيت اتكلم معاها زعقت فيا وقالتلي إللي يقعد هنا يعمل بلقمته
بقولها يعني إيه قالتلي يعني انا جوزي بيشتغل وبيصرف على البيت يبقي التنضيف على امك والاكل عليكي او العكس قسموها انتم بقي مع بعض 
قولتلها انتي ازاي تقولي كدا ماما مش هتنضف ولا هتعمل اكل لحد 
واحنا بنتكلم سمعنا صوت الباب بيتفتح لقيتها ضړبت نفسها بالقلم ورمت نفسها على الكنبة ومسكت بطنها وقعدت تصرخ
اخويا دخل يجري وسألها في اي قالت إن الحمل تاعبها وإني انا وماما مشغلينها خادمه عندنا
ولما طلبت مني
اجيبلها كوبايه ميه انا رفضت وضړبتها بالقلم وزقتها على الكنبة علشان تنزل إللي في بطنها
كنت واقفه انا وماما مصډومين من إللي قالته ولكن فوقنا على قلم نزل على وشي واخويا بيقولي اعتذر منها
رفضت وقولت مش هعتذر لآنها كذابه نزل فيا ضړب وحبسني في الاوضه من غير آكل وشرب 
ماما كانت بتستني يناموا وتدخلي إللي تقدر عليه من تحت الباب
ولكن في يوم صحيت على صوت ماما بټعيط جامد وتقول والله يابني ماعملتها مراتك كدابه 
وسمعت صوت اخويا بيزعق لماما جامد وتقريبا كان بيضربها لغاية ما وقعت على الارض 

وقتها انا كنت هتجنن علشان اطلع واشوف ماما
ولكن بعد شويه لقيت ادهم بيفتحلي الباب وبيقولي روحي قومي امك وخوديها وامشي انا مش هقعد معايا وحده حراميه والتانيه عايزه ټقتل إبني
اټصدمت من كلامهولكن جريت على امي إللي مرميه في الارض 
حاولت افوقها مش فاقت فضلت اصړخ فيه واقوله اطلب الإسعاف مش رضي
طلبتها انا وعلى ماجت كانت ماما ماټت اڼهارت وبقيت مش عارفه اعمل ايه 
مش حسيت بنفسي غير وانا ماسكه في حوريه ونازله فيها ضړب كنت بضړب فيها واخويا بيضرب فيا لغاية ما اخويا شالني ودخلني الاوضه تاني وقفل عليا 
وهي اخدها وراح بيها على المستشفى ولكن على ماوصل كان البيبي ماټ في بطنها من الضړب 
وكل ده وماما مرميه في الارض ولما اطمن علي مراته رجع واعلن للناس إن ماما ماټت 
وادفنت من غير حتي ما اشوفها فضل حابسني في الاوضه لغاية ما جه في يوم وقالي اجهز نفسي 
مردتش عليه لقيته شدني من ايدي وخرجني بره الاوضه ولما طلعت لقيت راجل كبير في السن قاعد بره وبيقولي إنه جوزي 
صړخت وقولتله حرام عليك كفاية إللي عملته في ماما 
رماني في الارض وقال للراجل ياخدني ويمشي 
خرجت مع الراجل وانا مڼهاره وبعيط من إللي اخويا عمله فينا انا وماما 
ولما وصلنا البيت لقيت الراجل ده بيقولي إن اسمه سليم وإن اخويا جوزني ليه مقابل فلوس او بمعني اصح باعني وقبض التمن.
وهو بقي عايز ياخد حقه الشړ عي إللي دفع فيه فلوس 
رفضت وصر خت ولكنه مش رحمني واع تدي عليا بكل وح شيه
كان كل يوم ضړب وإهانة وشتيمه وفي الاخر يعت..دي عليا 
حاولت اهرب ولكن فشلت وبعد ما زهق مني رماني في الشارع زي ما اخدني بجلبيه البيت 
وقالي زي ما اخدتك زي ما هرميكي وبالنسبة للفلوس فانا اتم تعت بيها 
ولكن دلوقتي انا زهقت منك وعايز وحده جديده 
وبعد ما رماني في الشارع كلمت ادهم وقولتله قالي إنه مش فاضي للعب العيال بتاعي وقفل السكه في وشي 
رحت المسجد صليت العصر وبعد كده قابلت آسر وهو إللي جابني ليكي 
انا بجد تعبت تعبت اووي ومش عايزة حاجة من الدنيا
كل إللي عيزاه
إني اروح عند ماما ماما وحشتني اووي.
زينب پبكاء وهي تحضنها_ يا حبيبتي يا بنتي كل ده حصلك معلش يا قلب اختك ربنا ع الظالم والمفتري حسبي الله ونعم الوكيل قومي يا بنتي ارتاحي وانا هعملك لقمه تاكليها.
آسيل_ انا بجد متشكره ليكي انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه انا ارتحت اووي بعد ما اتكلمت معاكي.
زينب_ انا اختك يا حبيبتي قومي يالا علشان ترتاحي.
قامت آسيل ودخلت الاوضه فردت جسمها على السرير ونامت ولاول مره تنام وهي حاسه براحه.
وبعد فترة من الزمن جه آسر من بره
آسر_ اومال فين آسيل
زينب_ من وقت ما جبتها وهي نايمه وانا مش عايزه اصحيها لآنها تعبانه .

آسر_ هي اتكلمت معاكي في حاجة.
زينب بحزن_ اتكلمت وياريتها ما اتكلمت دي حالاتها تصعب على الكافر بقولك ايه يا آسر انت ناوي فعلا تجيبلها شغل وسكن .
آسر_ ايوه اومال إنت عايزها تعيش معانا ولا إيه.
زينب بتردد _ بصراحه ااه انا حبيتها وعيزاها تعيش معايا..
آسر_ بس يا زينب مش هينفع إحنا برضوا مش نعرف هي مين وانا إن كنت ساعدتها فانا علشان خفت بعد ما اموت تكوني مكانها ومش تلاقي اللي يساعدك.
زينب_ يا حبيبي ربنا يديك طولت العمر بس انا برضوا عيزاها تفضل معايا.
آسر_ هي مش هتوافق شكلها من النوع اللي عنده عزت نفس.
زينب_ لا ملكش دعوه انت بالموضوع ده انت كل إللي هتعمله إنها وقت ما تقولك الشغل تقولها لسه مش لقيت ولو صممت خدها اتمشي معاها شويه وبعدين قولها مافيش حد راضي يشغلك.
آسر_ امري لله لما اشوف آخرة إللي بتعمليه دهانا هروح انام عند فريد علشان تاخدوا راحتكم ولو احتاجتوا حاجه رني عليا.
زينب_ ماشي يا حبيبي.
مشي آسر وزينب قالت يارب يهديك يا آسر وتوافق على إللي في دماغي
__________________
تاني يوم
زينب_ آسيل اصحي يا حبيبتي كفاية نوم إنتي من امبارح نايمه.
آسيل_ صباح الخير.
زينب_ صباح الورد يا جميل نمتي كويس.
آسيل_ هتصدقيني لو قولتلك إني اول مره انام وانا مطمنه.
زينب_ ربنا يطمن قلبك ديما يارب يالا بقي قومي علشان انا جهزت الفطار.
آسيل_ طيب ليه تعبتي نفسك
زينب_ ولا تعبت ولا حاجه يالا قومي.
بعد الفطار جه آسر واول ما آسيل شافته قالت_ بجد شكرا لحضرتك يا استاذ آسر ومعلش تقلت عليكم انا همشي دلوقتي بس ممكن لو سمحت تاخدني علشان ادور على شغل.
آسر_ حاضر اجهزي علشان نطلع مع بعض.
آسيل_ دخلت عند زينب اخدت منها هدوم علشان تخرج مع آسر ولما خرجت كانت لابسه عبايه سوداء وطرحه بنفس اللون وكانت زي القمر فيها واول ما شافها قال بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن.
آسيل_ انا جاهزه
آسر_ طيب يالا بينا.
خرجوا مع بعض فضلوا يتمشوا مع بعض والصمت هو كان سيد المكان لغاية ما وصلوا لمكان على البحر 
سابها
وراح جاب غزل البنات ورجع آسيل اول ما شافته فرحت بيه اووي وقالت_ الله انا بحبه اووي وبقالي كتير جدا مش اكلته ماما كانت ديما تجبهولي وانا صغيره و ........ ربنا يرحمها.
آسر_ ممكن اطلب منك طلب.
آسيل_ اتفضل.
آسر_ تتجوزيني.
آسيل پصدمه_ بس........انت مش تعرف عني حاجه.
آسر_ لا عارف زينب قالتلي واوعي تفتكري إني بعرض عليكي الجواز علشان اللي عرفته واني بشفق عليكي
لا والله وربنا يشهد علي الكلام اللي هقولهولك انا اول ما شفتك ډخلتي قلبي
ولما ساعدتك علشان مش حبيت اختي تكون مكانك وده اللي اقنعت نفسي بيه ولكن الحقيقة انا ساعدتك علشان كنت عايز اعرف انتي مين واروح اطلبك من اهلك وتكوني حلالي.

آسيل بحزن _ بس انا مش عندي آهل وكمان انا لسه مطلقه.
آسر_ انا اهم حاجه عندي إنك توافقي وبعد كده كل حاجه سهله.
آسيل بكسوف _ وانا موافقة.
وبعد مرور اربع شهور
زينب_ لولولولولولي مبارك عليكم يا حبايبي ربنا يسعدكم يارب.
آسيل وآسر_ الله يبارك فيكي يا زوزو.
زينب_ طيب انا هسيبكم الكام يوم دول وهروح اقعد عند خالتي وبعدين يبقي اجي.
آسيل_ لا خليكي معانا.
زينب_ لا مش هينفع يا حبيبتي وبعدين هما كام يوم وهتلاقوني فوق دماغكم مش هسيبكم.
آسر_ ربنا ما يحرمنا منك يا قلبي انا هاجي اوصلك للمحطه وبعدين يبقي ارجع.
زينب_ إيه إللي بتقوله ده لا طبعا وبعدين انا مش صغيره علشان توصلني يالا سلام.
آسيل وآسر _ سلام
مشيت زينب وآسر شال آسيل وقال
من اكثر الأحداث التي أثرت في حياتي هي مقابلتي بك حبيبتي فقد شعرت بتلك الوخزة لأول مرة وبالدفء ومن وقتها وقد علمت أنك لأجلي أنا أحبك 
تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-