رواية ملاك الادهم ادهم وملاك جميع الفصول بقلم رغد عبده

رواية ملاك الادهم ادهم وملاك جميع الفصول بقلم رغد عبده

رواية ملاك الادهم ادهم وملاك كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رغد عبده في رواية ملاك الادهم ادهم وملاك حيث تختبئ أسرار الحنين وتتشابك الأحلام تبدأ حكاية حب لا تعرف للزمن حدودًا. قصة لقاء قد يبدو عابرًا، لكنه يحمل في طياته وعدا بمشاعر عميقة وتحديات تفيض بالعواطف إنها رحلة تجمع بين الفرح والألم الأمل والخيبة حيث تتأرجح القلوب بين شوق اللقاء وصعوبة الفراق هنا تتداخل أرواح تبحث عن النصف الآخر في صراع بين الحلم والواقع ويظل السؤال هل يكفي الحب وحده ليصمد أمام رياح القدر

رواية ملاك الادهم ادهم وملاك جميع الفصول بقلم رغد عبده


رواية ملاك الادهم ادهم وملاك كاملة جميع الفصول

في الصباح الباكر في ذلك القصر الهادئ حيث يعم السكون والمحبة  كانت تنادي عائشه علي الخادمه
فعائشة هي الجدة الجميلة والحنونة فهي تحب الجميع
- حضري الفطار يلا
ناديه:حاضر ي هانم 
جلس الجميع لتناول وجبة الإفطار
احمد:عمر ومراد فين
عمر:انا اهو ايه ده مش عارفين تاكلو من غيري ولا ايه
عائشه:تعالي يلا يا عموره
عمر بمزاح:حببتي يا ست الكل انتي اللي بتفتحي نفسي والله في البيت ده
احمد:اخلص يا عمر اقعد وبلاش كلام كتير
عمر:حاضر
اياد:ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
عمر:ياعم اسكت بلاش انت تتكلم
اياد:مخلاص بقا يا عمور دا انت حبيبي
عمر:ايو ارجع كدا وخلينا حبايب
مراد: صباح الخير
عمر:ابو لهب وصل
اياد:اسكت ليسمعك
ملك:بطلو كلام شويه
مراد: بتقول حاجه ي عمر
-بقول صباح الفل ي كبير
ملك:علي فكره بقا انا سمعت اللي قولتوه علي مراد وهقوله
عمر:برميل رخامة قاعد جمبي 
ملك:بتقول ايه
عمر:بقول شبعت
اياد:ايه دا انت خلصت
عمر:ايوه
اياد: خدني معاك
عائشة:رايحين فين يحبيبي انتو حالاً اكلتوا
عمر:ايوة ي حبيبتي الحمدلله
مراد: يلا يخويا انت وهو علي الشركه
عمر واياد:حاضر

وبعد الإنتهاء من الإفطار ذهب الرجال الي العمل فهم يعملون في شركتهم

ليان:مامي انا عايزه اعمل شوبينج علشان اجيب الحاجات اللي نقصاني علشان الجامعه قربت
جومانه:حاضر يحببتي هقول لجدك الاول لو وافق هننزل كلنا
ليان:حببتي يا مامي
لمار: بتتفقو علي ايه من غيري يا وحشين
جومانه: تعالي يا حببتي
ليان: احنا نقدر نتفق علي حاجه من غيرك يا لولو
لمار: ما انا بقول كدا بردو
جومانه: انا هروح اتصل ببابا علشان اقوله
ليان: يا رب يوافق
لمار: يوافق علي ايه
ليان: عايزه اعمل شوبينج
لمار: اشطا انا رايحه اجهز علشان هاجي معاكو وش
ليان: يا بنتي بلاش الفاظك دي
لمار: مالها الفاظي يا حببتي
ملك وهي داخله: الفاظك بيئه يا لولو
ليان: لا يا لولو دا انتي الفاظك عسل
لمار: يادي الكسفه يا لهوي
ملك: اه ماهي باينه الالفاظ مش ممكن مش عارفه بتجيبي الالفاظ دي منين
لمار:  لما تعرفي قوليلي
ملك: اتكلمي عدل يا لمار
لمار: قولي لنفسك ياختي دايما حاشره نفسك في اللي ملكيش فيه لحد مناخيرك ما كبرت مش عارفين هتفضل تكبر لحد امتي
ملك: اووف عليكي عيله بارده
ليان: خلاااااص
لمار: يلا يا لينو نشوف مامي بدل القرف ده
ليان: يلا قلبي
ملك: داهيه انتي وهي

.............................................
في الشركه

مراد: انا مش قولت جهزي الملف
السكرتيره: يا فندم
مراد: اخلصي جهزيه انتي لسه هترغي
السكرتيره: حاضر
خرجت السكرتيره من عند مراد وهي تتنفس كادت ان تختنق في الداخل
مروه: يالهوي الواحد كان هيموت جوه الحمدلله اني خرجت سليمه اما اجهز الملف قبل ما يتعفرت عليا
عمر:ايه ده هي بتكلم نفسها ولا ايه من حقها دي سكرتيره ابو لهب لو  سمحت قولي لابو لهب قصدي مراد بيه يكلم احمد بيه
مروه: يالهوي هدخله تاني
عمر: بتقولي حاجه
مروه: بقول لو ينفع يعني ي بشمهندس تدخل تقوله انت
عمر: لا لا روحي قوليله
مروه: امري لله
عمر: مستغني عن نفسي انا علشان ادخله برجلي دا في الشغل ميعرفش ابوه
فهد: مالك ي عمر بتكلم نفسك انت هتجنن ولا ايه
عمر: هو انا لسه متجننتش
فهد:مش في مكتبك ليه
عمر:كنت بنادي لمراد وبعدين هو تحقيق
فهد:ايو تحقيق ويلا علي مكتبك
عمر:حاضر يخويا اوعي كدة  عيلة مملة
فهد:متبرطمش كتير
عمر:اما اروح اشوف اياد حبيبي بيعمل ايه عمر فتح الباب فجاه علي اياد اللي اتخض
اياد:في ايه يا عم عمر خضتني
عمر:مش عيب تكون راجل وتقول خضتني دي
اياد:بحسب حد من يهود بني قريظه
عمر: لا يخويا بلاش تحسب اجمع اسهل ههههههه
اياد: يخربيت برودك روح شوف شغلك انت جاي تعطلني وزمان مراد هيجي ياخد الملف عايز اخلصه بدل ما يقول كلمتين ملهمش لازمه
عمر: انت بتقول مراد هيجي هنا
اياد: اه زمانه جاي
عمر: يخربيتك وسايبني قاعد
اياد: حد قالك تعالي
وفجأه الباب فتح ودخل مراد
مراد: انت بتعمل ايه هنا يا عمر
عمر: انا. انا
مراد: انت هتهته اخلص بتعمل ايه هنا وسايب شغلك
عمروهو يمسك بطنه كنت جاي اسال اياد علي مسكن
بطني وجعاني اوي
مراد: تب اخلص روح علي شغلك يا عمر بدل ما والله
عمر: خلاص خلاص بطني صحيت وهروح اكمل شغل اهو سلام
مراد: يارب اشوفك برا مكتبك تاني يا عمر وشوف بقا انا هعمل فيك ايه
انطلق  عمر سريعا الي مكتبه
مراد: وانت يا بشمهندس خلصت الملف ولا عمال تتسرمح انت كمان
اياد: انا انا مخلصتهوش كله
مراد: نعم
اياد: ساعه بالظبت هيكون عندك
مراد: نص ساعه يا اياد نص ساعه ان ملقتش الملف قدامي انت الجاني علي نفسك
اياد: حاضر حاضر
اياد وهو يكمل الملف منك لله يا عمر كان لازم تيجي السعادي اما اظبت المنبه يرن بعد نص ساعه
مراد: خلصتي الملف
مروه: ايو يا فندم اهو
مراد: تمام جبيلي قهوه مظبوته
مروه: حاضر يا فندم وذهبت مروه واحضرت القهوه
مروه: يا رب تعجبه وما يرمهاش في وشي
مروه وهي تستاذن مراد بالدخول
مراد: ادخل
مروه: اتفضل يا فندم القهوه
مراد: حطيها واطلعي
مروه: حاضر
................................
في فيلا مجدي الشهاوي
كانت فريده تقرأ في المجله
مجدي: اهلا بفريده هانم
فريده: اهلا
مجدي: خليهم يجهزو الغدا علشان مستعجل
فريده: رايح فين
مجدي: ورايا مشوار مهم
فريده: مشوار ايه
مجدي: هو تحقيق
فريده: ايوه تحقيق وبعدين انا شيفاك مش بتعمل حاجه يعني علشان تهد عيله الادهم ولا خلاص سلمت نمر
مجدي: ومين قالك اني مش بعمل حاجه
فريده: انا بقول اللي انا شيفاه
مجدي: ابقي شوفي حلو لانتي شكلك كدا نظرك ضعف
فريده: مجدي اتكلم كويس وبعدين انت لو مكنتش بنته هربت منك كان زمانك دلوقتي مهدده بقتلها وكنت هتكوش علي ملاين بس هنعمل ايه في الخيبه
مجدي: اتكلمي كويس احسنلك وبعدين بنت سليم دي شبهه بسبع ترواح شوفي اللي عملته فيها في الاربع سنين اللي خطفتها فيهم تعذيب وبعذبها وكنت بعاملها وحش وكانت خدامه وفي الاخر قدرت تهرب
فريده: شبهه ابوها صحيح محدش يقدر يهده بس خد بالك اختها التانيه مبتعرفش تهش ولا تنش يعني هيبقا سهل اوي خطفها
مجدي: يعني عايزاني اخطف بنته التانيه عندك حق هو دا اللي هيكسر سليم بجد لما يلاقي عياله الاتنين بوم
فريده: ههههههه علشان تبقي تشغل دماغك شويه
................................................
في قصر الادهم

جومانه: ماما ماما
عائشة: ايوة يا حببتي انا هنا اهو
جومانا: انا رايحه انا والبنات نعمل شوبينج
عائشة: قولتي لبابا
جومانا: ايوه يا حبيبتي قولتلة
عائشة: ماشي يا حببتي تيجي بالسلامه
جومانا: باي
عائشة: باي يا حببتي
تعريف بالشخصيات

ملاك (البطله): هي فتاه جميله جدا تمتلك بشره بيضاء وعيون رماديه وشعر كستنائي وطويله بعض الشيء (عمرها23سنه)

مراد (البطل) : يمتلك جسم رياضي لديه عيون خضراء وشعر بني بعض الشئ ويمتلك من طباع جده كثيرا
(عمره30سنه)

احمد الادهم(الجد): هو كبير عائله الادهم لديه شركته هو واولاده كلمته صارمه ويخاف منه الجميع.

عائشه (الجده):يحبها الجميع وبرغم كبر سنها مازالت تحتفظ بجمالها وروحها الجميله تحب زوجهاو اولادها واحفادها جدا.

ملك:اخت ملاك التوأم ولاكنها لا تشبه ملاك الا في الشكل فقط تحب نفسها اكثر من اي شيء ومغروره بعض الشيء.

محمود الادهم:هو الابن الاكبر لاحمد الادهم اولاده
(مراد وعمر وفهد)

سليم الادهم:الابن الاصغر لاحمد الادهم ووالد(ملاك وملك)

جومانه الادهم: هي بنت احمد الادهم تمتلك من طباع والدتهاوتحب الجميع ولا تحقد علي احد لديها من الابناء
(ليان و لمار واياد) تعيش هي وابنائها في قصر ابيها بسبب
موت زوجها.

منه: زوجة سليم الادهم.

ساره: زوجة محمود الادهم. 

................................................................................

مجدي الشهاوي:يكره عائله الادهم كثيراً ويحاول ان يوقعهم
ولاكن كل محاولاته تنتهي بالفشل.
فريده(العقربه😂):زوجه مجدي تزوجت من مجدي بسبب
بزنس بينه هو ووالدها.

في الغردقه وتحديدا في بيت بطلتنا كانت ملاك ترتدي ثيابها للذهاب الي العمل فهي مهندسه وتعمل في شركه في الغردقه

ملاك بعد ان اوشكت علي الانتهاء رن هاتفها
ملاك:دا مين اللي بيرن علي الصبح كده ايه ده يارا
ملاك الو ايوه يا يارا
يارا:انتي فين خلصتي ولا لسه
ملاك:لسه
يارا:اخلصي يلا علشان هعدي عليكي ونروح مع بعض
ملاك:اوك
بعد ان اغلقت الهاتف اول مره تعملها وتقولي نروح مع بعض دي اكيد فيه حاجه عايزه تعملها
يارا:ايو يا مصطفى انا كلمتها وهعدي عليها
مصطفى:تمام نفذي بقا اللي قولتلك عليه
يارا:انت اهبل يابني اكيد شكت لما كلمتها وهتاخد بالها دي مش سهله ابدا
مصطفى:اومال هتعملي ايه
يارا:مش من اول مره لازم اقرب منها الاول واخليها تثق فيا
مصطفي:انا اهم حاجه عندي اني عايزها في اقرب وقت هاخد اللي انا عايزه وارميها رميه الكلاب
يارا:انت عارف لو مكنتش بكره ملاك ومبطيقهاش مكنت عبرتك
مصطفي:سلام بقا وابقي قوليلي وصلتي لايه
يارا:حاضر
ذهبت يارا الي ملاك ووجدتها في انتظارها
يارا:ازيك يا ملاك عامله ايه
ملاك:تمام
يارا:اركبي يلا علشان منتاخرش وناخد كلمتين
ركبت ملاك بكل هدوء ولاكنها تشك في يارا كثيرا لانها اول مره تكلمها يارا بهذا الاسلوب او تعرض عليها ان يذهبا سويا
ملاك:يا تري فيه ايه يا استاذه يارا
يارا:سرحانه في ايه يا ملاك
ملاك:عادي مفيش
يارا:براحتك
وصل كلا من يارا وملاك الي العمل وبدا في عملهما
.......................
في قصر الادهم

تسوقت جومانه وبناتها ورجعو الي القصر سالمين
جومانه وهي تبحث عن والدتها لمحت منه تجلس حزينه
جومانه:مالك يا منون فيه ايه
منه:مفيش حاجه انتي جيتي امته
جومانه:لسه جايه دلوقتي
انضمت اليهم ساره فيه ايه مالك يامنه
منه: مفيش يا ساره افتكرت حاجه بس
جومانه: اكيد ملاك صح من يوم ما اتخطفت وانتي معتيش تضحكي زي الاول
منه: هي مش بنتي وحته مني
ساره: طبعا با حببتي هي زمنها دلوقتي بنوته زي القمر وان شاءلله هتظهر يا حبيبتي
منه: يا رب يا ساره نفسي اشوفها
جومانه: ان شاءلله ي حبيبتي قومي يلا خلينا ندخل جوا
منه وساره: يلا
عائشه: جيتي امته يا جوجو
جومانه: جيت من شويه يا ماما
عائشه: ناديه يا ناديه
جومانه: عايزه ايه بس يا ماما وانا اعمله
عائشه: مش عايزه حاجه يا حببتي انا بس هخليها تنادي البنات يقعدو معانا
ناديه: ايوه يا هانم
عائشة: نادي علي البنات يجو يقعدو معانا بدل ما هما قاعدين لوحدهم كدا
ناديه: حاضر يا هانم
وذهبت ناديه ونادت علي الفتيات
ليان: نعم يا تيتا
عائشة: تعالو يا حبيبي اقعدو معانا
لمار: اوك يا قمر انا مش عارفه يا تيتا كل اما تكبري تحلوي كدا
عائشة: بس يا بكاشه
لمار: والله قمر ولا باين عليكي سن
عائشة: دا انا اتغر في نفسي بقا هههههه
لمار: من حق الجميل يدلع
ملك: ايه أسلوب البيئه ده
لمار: بت انتي ملكيش دعوه بيا بيئه ولا مش بيئه خليكي في حالك عيله رزله
ملك: انتي اللي
عائشة: بس انتو هتتعاركو
جومانه: خلاص يا لمار اسكتي
لمار: ما هي اللي بدات هو انا جيت جنبها
جومانه: قولت خلاص يا لمار
ليان: خلاص يا لمار اهدي
لمار: اديني اتنيلت اهو اووووف
منه: ملك ملكيش دعوه ب لمار وخليكي في حالك
ملك: ماشي
لمار: انا طالعه عن اذنكو
ليان: يلا انا طالعه انا كمان
عائشه: اتفضلو يا حبايبي
صعدت ليان ولمار
لمار: شوفتي البت بتكلمني ازاي
ليان: معلش يا لمار انتي مش عارفه يعني اسلوبها
لمار: عامله نفسها مفيش منها مش عارفه ايه الغرور والتكبر اللي هيا فيه ده
ليان: سيبك منها يا لولو ايه رايك نلعب
لمار: نلعب ايه
ليان: ننزل نعمل سباق في الجنينه ونشوف مين هيكسب
لمار: مممم مش بطال يلا بينا بدل الكتمه دي
ليان: يلا
وانطلق ليان ولمار لعمل السباق
لمار: واحد اتنين تلاته
ليان: يا لمار اجري بالراحه شويه
لمار: لا مش انتي الىي عايزه تعملي سباق
ليان: تبت خلاص مش هقولك تاني
دخل عمر واياد وفهد الي القصر ووجدو لمار وليان يتسابقون
عمر:ايه هما بيجرو كدا ليه
اياد:يا فضحتك يا اياد دول مش اخواتي
عمر:لا والله
فهد:لمااار
انتبهت لمار الي الصوت
لمار:يالهوي دا فهد انا احسن حاجه اعمل مش واخده بالي
عمر:ليان
ليان:ايه ده هما جم امته
لمار:فهد شافني اروح فين بس
ليان:احنا نهرب بسرعه
فهد:لمااار
لمار:جايه جايه عارفه مش هعرف افلت يا حظك المهبب يا نوسه يا صغيره علي الهم يااختي
ليان:خلاص بقا يا لمار
لمار:نعم
فهد:ايه اللي كنتي بتعمليه دلوقتي
لمار:كنت بجري
فهد:والله ومش واخده بالك من الناس دي رايحه تجري كدا وخلاص
عمر:وانتي يا استاذه عايزه تجري بعد كدا يكون المكان مفهوش حد نهائي مفهوم
ليان: حاضر
اياد: هو فيه ايه كل واحد عمال يزعق لوحده كاني كيس جوافه انا ولا مش مالي عينك انت وهو
فهد: يعني عجبك اللي كانو بيعملو
اياد: لا طبعا كنتو قولولي كنت جيت معاكو
فهد: غور يا اياد دا انت بارد
عمر: يلا ندخل وياريت الجري بعد كده ميكونش هنا
ليان ولمار: حاضر
فهد: يلا ودخلو جميعا الي القصر
عمر:سلامو عليكو
الكل:وعليكم السلام
اياد:هو لسه الغدا مجهزش
فهد:همك علي بطنك وخلاص
عائشه:شويه وهيجهز يحبيبي اطلع غير لبسك علي ما تخلص هيكون جهز
اياد:اوك اومال فين ماما
ساره:طلعت اوضتها
اياد:تمام
عائشه:يلا يا ناديه حضري الغدا الكل وصل
ناديه:حاضر
احمد:عامله ايه يا شوشو
عائشه:الحمدلله يا حبيبي
عمر: شايف جدك عمال يسبل لتيتا من تحت لتحت ازاي
اياد: جدك ده مش راحم نفسه
عمر: ولا شوشو وشها احمر ازاي
اياد: اشطا علي الحلاوه
عمر: وطي صوتك يا بهيم حد يسمعك
مراد: خايف لحد يسمعك يا حلو
عمر: هو اللي انا سمعته دا صح ولا وداني بتخرف
اياد: يا رب تكون بتخرف
مراد: لا وحياتك مش بتخرف
عمر: مراد حبيبي جيت امته
اياد: ايه ده مراد يا محاسن الصدف
مراد: بس اسكت انت وهو وبطلو رغي زي النسوان كده
سليم: اومال منه فين
ملك: فوق يا بابي
سليم: هي تعبانه ولا حاجه
عائشة: لا هي كويسه بس انت عارف اللي مزعلها علطول
سليم: اعمل ايه بس اجيبها منين
محمود: دي بقالها12سنه مخطوفه يا عالم هي فين ولا زمنها كبرت هنعرفها ازاي
عائشة: انت ناسي انها كانت شبه ملك الفرق لون العين وبس
مراد: يعني ممكن نلاقيها
احمد: هندور عليها تاني بس يا رب نلاقيها دا اذا كان الكلب مجدي مقتلهاش
سليم: انا هطلع اشوف منه
في غرفه سليم منون مالك يا حببتي
منه: مفيش انازي الفل اهو
سليم: علي اساس اني مش عارفك مثلا
منه: وحشتني يا سليم النهارده يوم ما خطفوها مني
سليم: اهدي يا حببتي هندور عليها تاني لحد ما نلاقيها
منه: يارب تلاقيها يا سليم
سليم: ان شاءلله قومي يلا علشان ننزل نتغدا
منه: يلا
تناول الجميع وجبه الغداء واتجه كلا منهم الي غرفته
.............
في الغردقه
خرجت ملاك من الشركه بعد ان انتهت من عملها
يارا: ملاك تعال اوصلك
ملاك: شكرا
يارا: مش بعزم والله تعالي يلا انتي كده كده في طريقي
ملاك: لا شكرا انا هركب تاكسي
يارا: براحتك
ملاك: اهو كدا بدات اشك اكتر في البت دي
ركبت ملاك التاكسي واتجهت الي بيتها
ابدلت ملاك ثيابها واتجهت الي الجيم

ملاك: نفسي اعرف يارا دي بتعمل كدا ليه بس والله ان كانت هتغدر ما هرحمها تب ابعد عنها ومديهاش فرصه ولا اشوف هي ناويه علي ايه احسن حاجه خليني ماشيه معاها علي الخط لحد مااعرف هي ناويه علي ايه

وصلت ملاك الجيم واتدربت لما يقرب من ثلاث ساعات
ثم ذهبت الي بيتها
.................
في فيلا مجدي

فريده: هتبدا في الخطه امته
مجدي: خطه ايه
فريده: مش معقول تكون نسيت خطف البت بنت سليم
مجدي: اها انا هخلي رجالتي يراقبوها لحد ما تخرج
لوحدها وبعدين هناخدها
فريده: ابقي خلي بالك علشان هما مش سهلين
مجدي: بس مش عارف هي بتخرج لوحدها ولا ايه
فريده: معتقدش حد فيهم بيخرج لوحده بس ملك دي غيرهم ليها اصحاب وبتروح النادي يعني ممكن خطه كدا مع حد من اصحابها هتظبط الدنيا
مجدي: هشوف الموضوع ده بعدين علي رواقه لازم اروح الشركه دلوقتي
فريده: اوك
مجدي: باي
فريده: باي ان ما خليتك يا سليم تتجنن مبقاش فريده الشرقاوي
.....................
قصر الادهم

ملك: مامي هو انتي زعلانه ليه
منه: مفيش يا ملك
ملك: لا فيه زعلانه علشان ملاك صح
منه: يووه يا ملك ايوه صح
ملك: هو انتي بتحبي ملاك اكتر مني صح
منه: بلاش كلامك ده يا ملك انتي بنتي وهي بنتي فليه الكلام ده
ملك: انا بقول اللي شيفاه طول الوقت زعلانه عليها وفي الاخر منعرفش هي عايشه اصلا ولا لا
ساره: ملك ايه الكلام ده ان شاءلله ملاك عايشه وهنلاقيها
منه: يا رب
ملك: انا طاله اوضتي احسن من جو النكد ده
عائشة: ملك لسانك ميطولش اتفضلي اطلعي
ملك: هو انا قولت حاجه غلط
عائشة: قولت لسانك ميطولش اتفضلي
ذهبت ملك الي غرفتها وهي حزينه من والدتها التي لا تهمتم بها وانما تفكر في ملاك فقط
...........................
في الشركه

مراد كان يعمل علي صفقه كبيره جدا
دخل سليم الي مراد
مراد:خير يا عمي في حاجه حصلت
سليم:بطمن علي الصفقه بس
مراد:كله تمام الحمدلله
سليم:مش محتاج طبعا اقولك الصفقه دي مهمه قد ايه ولازم ناخدها ومجدي الزفت معانا فيها وهيحاول يعمل اي حاجه علشان يبوظها علينا
مراد:انشاءلله هناخدها هو مجدي دا اللي خطف ملاك
سليم:ايو هو زفت
مراد:عمي هو انت ليه سايبه عايش لحد دلوقتي
سليم:انا بس الاقي بنتي وساعتها مش هسيبه غير جسه
مراد:وهتبدأ تدور عليها من امته وهتدور في مصر ولا بره مصر
سليم:هندور في مصر وهبدأ من بكره
مراد:تب افرض هي بره مصر
سليم:هندور في مصر بس الاول وانشاءلله تكون هنا
مراد:انشاءلله

................
في الغردقه
يارا: مصطفى انا قولتلك ملاك دي مش سهله
مصطفى: هو ايه اللي مش سهله انتي اللي مش بتعرفي تعملي حاجه نافعه
يارا: بص يا مصطفى انا صحيح عايزه اكسر ملاك لاكن ده ميدكش الحق تكلمني كده
مصطفى: اطلعي انتي منها يا يارا وانا هتصرف
يارا: براحتك بس اهم حاجه يحصل اللي احنا متفقين عليها
ومتنساش تبقا تصور ههههه
مصطفى: شرانيه اوي يا حببتي هههههه
يارا: دي هتضفضح في الشغل والغردقه كلها ومش بعيد مصر كلها تشوف الفيديو ههههههههه
مصطفى: من عيوني يا قمر
يارا: تسلملي يا حبيبي
مصطفى: مش يلا نمشي ولا قاعده شويه
يارا: يلا
مصطفى: يلا
وذهب مصطفى ويارا
...............
مصطفى وهو راجع بعد ما وصل يارا شاف ملاك ماشيه
مصطفى: ايه ده مش دي ملاك اما اروح اسحب معاها كلام
مصطفى: فى حاجه يا انسه
ملاك: هو ايه اللي فيه حاجه هو انا سالتك ولا ميكونش ماشيه في بيتكو وانا معرفش
مصطفى: سوري مش قصدي كده بس لقيتك ماشيه لوحدك فبسالك
ملاك: وسع كدا وملكش دعوه ماشيه ولا قاعده
مصطفى: تعالي اما اوصلك
ملاك: انت شكلك ضارب حاجه وجاي تطلعهم عليا ابعد يا عم كدا
مصطفى جه يمسك دراعها وهي ماشيه
مصطفى: تعالي بس هوصلك متخافيش
ملاك ضربته بوكس في وشه: انت ازاي تمسكني كدا انسان متربتش صحيح
ثم ذهبت ملاك وتركت مصطفى يتوعد لها
مصطفى: ماشي يا ملاك انا هعرفك بقا انا هعمل فيكي ايه والله ما هسيبك
وصلت ملاك الي بيتها
ملاك: انا فاكره اني شوفت الواد ده قبل كدا فين يا ملاك فين بس كدا انا فهمت كنت شيفاه بيوصل يارا الشركه قبل كده ممكن البت يارا بتقرب مني علشانه ولابلاش اظلمها
انا احسن حاجه اقوم انام بلا يارا بلا زفت
................
في قصر الادهم

احمد: عمر اطلع ناديلي محمود وسليم بسرعه
عمر: حاضر
احمد: وشوف مراد وفهد كدا هات اياد وحصلوني في المكتب
عمر: حاضر يا جدو دا عيزنا في ايه دا التجمع بتاع المكتب ده مش مستريحله شكلها كدا في مصيبه
اياد: رايح فين يا عمر
عمر: هنادي علي الرجاله
اياد: ليه طالع عاركه ولا ايه تب مش تقولي يا وحش علشان اجي معاك
عمر: عاركة ايه يلا دا اكتر من العاركه جدك عايز كله في مكتبه دلوقتي
اياد: ليه في مصيبه ايه يا صغير علي الهم يا اياد يا خبتي ياني
عمر: ياعم بطل وروح نادي لفهد ومراد يلا بسرعه
اياد: ماتروح انت تناديهم وانا هنادي اخوالي
عمر: اخلص روح يلا وانا هروح لمراد وفهد

في غرفه المكتب
احمد: انا جمعكم هنا علشان نشوف خطه ندور بيها علي ملاك
اياد: مش عارف هما مش بيزهقو كل فتره نروح ندور عليها وفي الاخر منلاقيهاش
عمر: مش عارف بندور علي ابره في كوم قش
اياد: وفي الاخر اللي يقول دا ماتت واللي يقول هربت ومحدش عارف طريقها
عمر: مش عارف احنا لو لقيناها هنعرفها اصلا
احمد: خلصتو كلام ولا لسه
عمر واياد: احنا
احمد: هو فيه غيركو بتقولو ايه
اياد: عمر بيقولي
عمرخبط مراد في رجله لا مفيش يا جدو بقول يعني لما نلاقيها هنعرف ان هي ازاي
احمد: هنعرفها لانها شبه ملك
اياد: ملك
عمر: اهي طلعت شبه حبيبة القلب
اياد: اسكت يا عمر
عمر: مش عارف انت بتحبها علي ايه دي مغروره ورخمه يا رب اختها متكنش زيها
اياد: عمر خلاص
عمر: زعلتي يا بيضه
اياد: عمر
عمر: خلاص يا عم خلاص
مراد: ما تسكتو شويه و اسمعو مش بتبطلو رغي
محمود: نفسي اعرف بتتكلمو في ايه وجدكو بيقول حاجه مهمه
احمد: خلاص كله يركز معايا وعمر واياد لو هتتكلمو اتكلمو بره مش هنا مفهووووم
عمر واياد: حا اضر
وشرح الجد الخطه التي سيبحثو بها عن ملاك
يا تري هتكمل الخطه ولا لا هنشوف
...................


في فيلا الشهاوي

فريده: خليت حد يراقب البت بنت سليم
مجدي: ايو بعت صورتها للرجاله بس هما في الغردقه هيجو كمان يومين كدا
فريده: ومخلتش حد من هنا يراقبها ليه
مجدي: مزاجي كدا بقا
فريده: وايه اللي مزاجي دي
مجدي: انتي مش ليكي اجبلك البت تحت رجلك
فريده: ايوه عايزاها علشان اعرفها بنت سليم دي والله لطلع عليها القديم والجديد
مجدي: دا احنا لسه بنحب سليم بقا
فريده: عايز تفهمني ان انت نسيت منه يعني
مجدي: هي منه تتنسي
فريده: سليم يرفضني انا فريده هانم الشرقاوي ويروح يتجوز حتة بت ولا تسوي خدامه
مجدي: خلاص يا فريده
فريده: مش عارفه فيها ايه البت دي مخليكو تجرو وراها واحد رفضني علشانها واتاني اتجوزني ولسه بيجري وراها
مجدي: انا ماشي من وشك علشان تستريحي
فريده: في داهيه
...............
في الغردقه
ملاك ارتدت ثيابها وذهبت الي العمل وبينما هي ذاهبه راها احد رجال مجدي الشهاوي
شخص1:مش دي البت اللي الباشا باعت صورتها
شخص2:ايو هيا بس دي شعرها طويل عن الصوره
شخص1:يمكن كانت قصاه
شخص 2:يمكن
شخص 3:هناخدها ولا ايه
شخص 1:ايوا هناخدها جهز منديل المخدر
شخص3:حاضر يلا
لاحظت ملاك سياره سوداء تراقبها
ملاك: مين اللي ماشين ورايا دول هما بيقربو كدا ليه
لازم ادخل في اي حته فوجدت ملاك مطعم ودخلته
شخص 1:هي رايحه فين
شخص2:اكيد شويه وهتخرج هتروح مننا فين يعني
شخص3:اهم حاجه نراقبها كويس ومتهربش
شخص2:هتهرب هتروح فيه يعني ما احنا عرفنا المنطقه اللي عايشه فيها يعني لو هربت دلوقتي هنجبها هنجبها
شخص3:بس بت من الاخر
شخص 1:مزه دا احنا شكلنا هنتسلي
شخص2:ناخدها بس والباشا مش هيستخسرها فينا
خرجت ملاك من الباب الخلفي للمطعم وذهبت الي بيتها
ملاك: انا هتصل استأذن من الشغل علشان افكر واشوف من اللي مراقبني ده ثم استأذنت من عملها لمده اسبوع

ملاك عملت قهوه وطلعت قعدت في البلكونه واخذت تفكر فيماستفعله

شخص1:هي اتأخرت كدا ليه
شخص3:انا هدخل اشوفها
شخص1:يلا بسرعه
شخص3:لو سمحت مشوفتش واحده دخلت من شويه شعرهااصفر كدا
النادل:شوفت واحده من شويه بس مشت من زمان
شخص3:بس هي مطلعتش
النادل:ممكن تكون طلعت من الباب الخلفي
شخص3:تمام
شخص1:لاقيتها ولا ايه
شخص3:البت قرطاستنا وطلعت من الباب الخلفي
شخص2:واحنا واقفين زي العبط مستنينها تطلع
شخص1:هنروح نستناها عند بيتها
شخص2:ايوه يلا اطلع بسرعه
وانطلقو الي بيت ملاك

ملاك وهي تشرب القهوه:يا تري مين دول يمكن مش قصدين يمشو ورايا وانا اللي كبرت الموضوع ولا ايه
وفجأه شافت العربيه تاني
ملاك:دول طلعو بيراقبوني بجد بقا يمكن بيراقبوني علشان الواد اللي ضربته بالبوكس امباح يمكن اما ادخل قبل ما يشوفوني
شخص1:هنعمل ايه دلوقتي
شخص3:هنستناها لحد ما تيجي من الشغل وناخدها
شخص2:احنا ورانا حاجه احنا مستنين اهو
كانت ملاك تراقبهم من الشباك حتي وجدت انهم نامو
ملاك:اروح انزل القاهره انا كدا كدا كنت هنزل علشان اقدم في شركه هناك واقعد هناك
جمعت ملاك اغراضها ثم ذهبت دون ان يشعر بها احد
وبعد وقت ليس بقصير وصلت ملاك القاهره واقيمت في فندق
نزلت ملاك حتي تقدم في شركه للعمل في القاهرة وبينما هي ذاهبه وجدها احد رجال مجدي
1
شخص1:مش دي بنت سليم الادهم اللي مجدي باشا عايزها
شخص 2:ايوا هي يلا نخدها ونوديها للباشا
شخص 1:يلا بسرعه
كانت ملاك ماشيه وفجأه حد حط مخدر واخدها

شخص 1:كلم الباشا بقا وقوله
شخص2:حاضر ورن علي مجدي
مجدي: الو في ايه
شخص 2:الو يا باشا احنا لاقينا البت بنت سليم الادهم ماشيه لوحدها واخدناها وهي معانا دلوقتي
مجدي وهو فرحان: وديها المخزن اللي علي الطريق الصحراوي
شخص2:حاضر يا باشا
................
في الغردقه
شخص 1:هي البت دي راحت فين
شخص 2:دي زي ما يكون فص ملح وداب
شخص1:الباشا بيرن
شخص3:رد بسرعه شوفه عايز ايه
شخص1:الو يا باشا
مجدي: انا لاقيت البت خلاص كملو انتو شغلكو
شخص1:لاقيتها امته يا باشا
مجدي: من نص ساعه كدا
شخص 1:تمام يا باشا تؤمرني بحاجه تانيه
مجدي: لا شوفو شغلكو يلا
شخص 1:تمام يا باشا
شخص3:عايز ايه
شخص 1:بيقولي خلاص لقو البت
شخص 2:لاقوها ازاي دي كانت هنا امبارح
شخص 1:اكيد نزلت القاهره يلا خلينا نروح نشوف شغلنا
ثم ذهبو الي عملهم
.................
احمد: لقيت حاجه يا مراد
مراد: لا يا جدي مفيش
احمد: يعني كدا هي مسافرتش بره مصر
مراد: او يمكن عملها اسم تاني هربها بيه
أحمد: مش بعيده
عمر: انا عندي فكره
احمد: فكرة ايه
عمر: نحط صوره ملك علي الفيس مثلا ونقول اللي هيلاقي البنت دي ليه مثلا مليون جنيه وهي لو في مصر اكيد حد هيشوفها وهيقول
محمود: مش بطاله الفكره
اياد: لا مش حلوه ما يمكن لما ملاك كبيرت شكلها اتغير
سليم: لا هما كانو توأم متماثل يعني شبهه بعض
احمد: تمام مراد هينفذ وهنشوف كدا هنلاقيها ولا ايه

وبالفعل نشر مراد صوره لملك وقال اللي هيلاقيها ليه مليون جنيه
اياد:انت بارد انت وافكارك يا عمر
عمر:انت بقا بتقول الفكره مش حلوه علشان هينشرو صورة حبيبه القلب
ملك بصوت مرتفع:هو مين اللي نشر صورتي وقال اني مخطوفه ما انا موجوده اهو
مراد:احنا نشرنها علشان نلاقي اختك مش علشانك
ملك:وانامالي تنشرو صورتي ليه اعمل ايه بقا واقول لاصحابي ايه ولا اروح النادي ازاي وانتو نشرتو كدا وبوظتو صورتي قدام صحابي
سليم:ماهو مافيش خروج اصلا غير لما اختك ترجع

ملك بصوت مرتفع : وافرض كانت ميته اروح ادفن نفسي انا كمان
سليم: اخرسي يا ملك واطلعي علي اوضتك مش ناقصك
عمر: بدور علي منظرها قدام الناس ومش هاممها اختها مش عارف هما توأم ازي
اياد: خلاص يا عم عمر
عمر: انا ماشي خالص اهو يا عم
دخل احمد الي حيس يجلس ابنائه واحفاده
احمد: اقعد يا عمر
عمر: حاضر
ثم رن هاتف سليم برقم غريب
ايه الرقم ده
احمد: رد بسرعه يمكن حد عارف مكانها
سليم: الو
مجدي: اهلا اهلا يا سليم بيه
سليم: عايز ايه
مجدي: تصدق مكنتش اعرف انك سريع كدا دا انا لسه خاطفها من ساعتين بس لحقت تنشر وتبقي ترند كمان
سليم: انت بتتكلم علي ايه ولا خاطف مين
مجدي: شويه وهقولك انا بتكلم علي ايه
سليم: الو الو فصل ابن الكلب
احمد: فيه ايه يا سليم قصي لهم سليم ما قاله مجدي
مراد:يعني ممكن يكون ملاك معاه وهو مفكرها ملك
سليم:مش عارف اما اشوف هيتصل امته تاني
احمد: كلام مراد صح اكيد هو معاه ملاك ومفكرها ملك
........
في مخزن مهجور
ملاك:اه ياني يا راسي انا فين وافتكرت ملاك ان في حد خدرها واكيد هو اللي جبها هنا
ملاك حاولت تفك الاحبال اللي مربوطه بيهم بس كانت مربوطه جامد حاولت كتير وفكت الرباط عن ايديها شويه ولاكن مجدي وصل
مجدي:اهلا اهلا ببنت سليم
ملاك:انت!
مجدي:ايه ده دا انتي شكلك عرفاني بقا بس تعرفي انك شبه ملاك اوي
ملاك استغربت مجدي لانو مش عارف ان دي ملاك
ملاك:وخاطفني ليه
مجدي مسك ملاك من شعرها وقرب من ودنها
مجدي:خاطفك علشان اكسر سليم الادهم علشان ابقي قتلت واحده وضيعت واحده وسليم بخ ميبقاش عندو اولاد وبعد
ما كان عندو توأم يعيني يضيعو هما الاتنين عرفتي انا عايز ايه
ملاك:وهتستفاد ايه لما تكسر بابي
مجدي:حجات كتير ومنها اخد انتقامي منه ومن منه هانم


ملاك: تاخد انتقام ايه
مجدي: انتي هتحققي ولا ايه يا بت انتي
ملاك: انا مش اسمي بت فاهم
مجدي: اقول اللي انا عايزه ومتنسيش ان روحك في ايدي
ودلوقتي هتصل علي سليم وهتشوفيه علشان لومتنازلش
عن الصفقه وكام حاجه كدا هتندفني مكانك
مجدي بنظره خبث ومش قبل ما اخد اللي انا عايزه ما هو مستحيل الجمال دا يتقتل ومنستفادش منه بحاجه
ملاك بثقه: مش هتقدر تقرب مني
مجدي: لا واثقه شبه ابوكي
ملاك: طبعا
مجدي: الو
سليم: ايوه
مجدي: استني اما اوريك بنتك مربوطه ازاي وانت مش قادر تعمل حاجه هههههههههههه وطبعا قبل ما تفكر تفتح الموقع وتشوف انا فين فاحب اقولك مش هيبان ههههه
ثم وجه كاميرا الهاتف علي ملاك
مجدي:شوفتها ههههه اظن انت عارف اللي حصل لملاك
فاحسنلك اعمل اللي بقولك عليه
ملاك بتضحك بصوت عالي: مش قادره يا لهوي ههههه ايه الثقه اللي بتتكلم بيها دي يا مجدي هههههههه ممكن معلش تقولي عملت ايه لملاك هههههه
مجدي:ما هو لو خسرك مش هيبقاله حد وطبعا منه هانم ممكن يجلها ازمه قلبيه تروح فيها وريني بقا هتعمل ايه يا سليم
ملاك:مش عارفه ايه الثقه اللي بتتكلم بيها دي
سليم:يعني عايز ايه يا مجدي
مجدي: عيزك تطلع من الصفقه وتكتبلي تنازل عن املاكك كلها
ملاك:ودا مش هيحصل واللي عندك اعمله وانا قدامك اهو اتفضل اقتلني
مجدي:ويا تري سليم بيه موافق علي كلامك ده
سليم:تمام انا هتصل بيك تاني بس متقربلهاش يا مجدي
مجدي:نص ساعه وترن علشان بعد كدا متزعلش علي بنتك
سليم:تمام تمام
وفصل سليم مع مجدي
سمعت يا بابا عايز ايه
احمد:اعرف المكان وقوله انك هتوديله الورق وتاخد ملاك
والرجاله هيكونو بعيد وهيهجمو في الوقت المناسب
عمر:مش عارف ايه الثقه اللي عنده دي

اياد:شوفت ملاك كانت بتضحك عليه ازاي ههه
عمر: بس شكلها كدا مش بتخاف
اياد: شكلها كدا
محمود: ان شاءلله هنجيب ملاك وكل حاجه هتبقي تمام
الكل: يا رب
....................
مجدي ساب ملاك ومشي وملاك حاولت تكمل تفك ايديها
ملاك: اووف يخربيتك انت لو رابط جاموسه مش هتربطها كدا
فضلت ملاك تحاول تفك اديها لحد ما فكتها وفكت رجليها
ملاك: الحمدلله اخيرا اتفك اهرب منين بقا ايوه هو الشباك ده بسم الله طلعت ملاك في الشباك فوجدت حارس واقف تحت
ملاك: دي شكلها هتحلو استعنا بالله وهوب ملاك نطت علي الحارس وخبطته في راسه وفقد الوعي يا رب ملاقيش التانين واقفين هما كمان ولاكن الباقي كان يتناول الطعام داخل المخزن
ملاك: الحمدلله مفيش حد ظلت ملاك تجري حتي وصلت الي الطريق
.................
مراد: انا عرفت لما رن اول مره كان ماشي علي الطريق الصحراوي
احمد: روح يا مراد انت فهد وشوفو كدا في مخازن هناك ولا ايه
مراد وفهد: حاضر
مراد: يلا يا فهد جاهز
فهد: ايوه يلا
وذهب مراد وفهد الي الطريق الصحراوي

ملاك: اه ياني يا دراعي (ملاك وهي بتنط من الشباك دراعها اتعور)
ملاك: حتي مفيش عربيه راضيه تعدي وزمان كعبول ورجالته هيجو يدورو عليا دلوقتي ايه ده في عربيه جايه اهي لا لا افرض تبع كعبول اروح اركب ويرجعوني ليه تاني
بينما ملاك تحدث نفسها لمحها مراد
مراد:دي مين اللي واقفه هناك دي
فهد:فين
مراد:عند الصخره اللي هناك دي
فهد:ايو شوفتها
مراد:تعالي نسألها كدا
فهد:تمام يلا
ملاك:هما جاين علي هنا كدا ليه هو انا مش مكتوبلي اهرب من الزفت ده انا همشي مش هفضل واقفه كدا
مراد:لو سمحتي يا انسه
ملاك:هو اللي بيجي يخطف بقا بيستأذن ولا ايه
مراد:لوسمحتي ردي
فهد:هنسألك علي حاجه بس
ملاك ادارت وجهها لمراد وفهد:نعم
مراد وفهد:انتي
ملاك: اتفضلو عايزين ايه
فهد: انتي هربتي ازاي
ملاك: انتو بقا من رجالة كعبول
فهد: ههههههه كعبول مين
مراد: ههههه تعالي اركبي بسرعه قبل ما كعبول يلحقك هههه
ملاك: يعني انتو مش من رجالته
فهد: لا واخلصي بقا بدل ما يلحقك
ملاك: يعني انتو
مراد: اخلصي اركبي وهنفهمك في الطريق اخلصي
ملاك: اتكلم عدل انت بتكلمني كدا ليه
فهد: تب يلا اركبي بس
ملاك: مش راكبه
مراد جاب اخره منها وقال لفهد تعالي سوق مكاني
فهد: ليه
مراد: اخلص يا فهد مش وقت اسئله وافتح الباب اللي ورا
فهد: حاضر
نزل مراد من العربيه لقي ملاك ماشيه علي الطريق
مراد مشي وراها وقرب منها وقام مكتف ملاك وعايز يقعدها في العربيه
ملاك: ابعد عني ابعد
مراد قعدها في العربيه
مراد: فهد اطلع بسرعه
فهد انطلق بالعربيه ومراد اتصل بجده وكان حاطط ايده علي بق ملاك علشان متتكلمش
مراد: الو يا جدو
احمد:ايو يامرادوصلتو لحاجه
مراد:ايو اااااااه يا عضاضه
ملاك:احسن تستاهل علشان تكتم نفسي حلو
احمد:مرااد انتو فين
مراد:احنا جاين في الطريق اهو استريحو بس ومدوروش علي حاجه علشان ملاك معانا
احمد:انت لقيتها
مراد:ايوا احنا في الطريق اهو
احمد:توصلو بالسلامه
ابلغ احمد العائله ان ملاك علي وصول مع مرادوفهد
عائشه:بتتكلم بجد ملاك خلاص راجعه
احمد:ايو يا حببتي راجعه
سليم:الحمدلله بس ازاي جبوها
محمود:زمانهم جاين وهيقوللنا
وطبعا الكل فرحان برجوع ملاك ومامتها كانت فرحانه جدا
ولاكن ملك مكنش هممها رجوع اختها
وصل مراد وفهد وملاك القصر


مراد: يلا انزلي وصلنا
ملاك: مش نازله انا هروح بيتي
مراد: اخلصي يا ملاااك
ملاك: قولتلك متكلمنيش كدا ولا تعلي صوتك عليا فااهم
مراد: اعمل اللي انا عايزه واعلي صوتي براحتي واخلصي انزالي
ملاك نزلت وماشيه
مراد: انتي رايحه فين اتفضلي ادخلي ملاك معبرتهوش وماشيه بردو
طلع الجميع علي صوت مراد العالي
احمد: فيه ايه يا مراد
سليم: فين ملاك يا مراد
منه: بنتي بنتي فين مش قولت انها معاك
مراد وهو ماسك راسه: مش راضيهه تدخل وبتقولي رايحه بيتي روحو اتصرفي معاها بقا
فهد: ملاك تعالي بس سلمي عليهم وابقي امشي
ملاك: هو حد قالك اني مضروبه علي راسي يعني اي حد يقولي تعالي دي عيلتك هصدقه
احمد:ملاك تعالي هنا
ملاك: دا مين دا كمان استغفرالله العظيم
ذهبت ملاك الي احمد
ملاك:اتفضل حضرتك في حاجه
احمد:تعالي ادخلي ونتفاهم جوه
ملاك:تمام
دخل احمد وملاك اللي كانت متبهدله
فهد:اخيرا حد قدر يقنعها
عمر:هي عذبتكو ولا ايه
اياد:بس تصدق شبه ملك اوي
عمر:يا رب ما تطلع شبها في الطبع مش ناقصه هي
فهد:لا دي مش بيهمها حد خالص وشكلها كدا مش سهله
عمر:ربنا يبشرك
ليان:هو جدو دخل المكتب ليه مش هيخليها تقعد معانا ولا ايه
لمار:هو هيحبسها في المكتب يعني ما زمنها هتيجي
ليان:بتتكلمي عليها بقرف كدا ليه يا لولو
لمار:اصل شبه الخنفسه اللي اسمها ملك
اياد:لمار ممكن تلمي لسانك شويه
لمار:انا قولت حاجه غلط
عمر:لا والله دا انتي صح الصح
فهد:اسكتو بقا جدو جاي
بعد محاولات من احمد اقتنعت ملاك ان دول اهلها
سلمت منه علي بنتها اللي غايبه عنها بقالها سنين
منه:حببتي اخيرا رجعتي
ملاك سلمت عليهم كلهم ودراعها وجعها واستاذنت منهم انها عايزه تنام
احمد:ملك طلعي اختك
ملك:ماشي اتفضلي

طلعت ملاك مع ملك
ملك: اتفضلي دول غيري والبسيهم علشان هدومك متبهدله خالص
ملاك: شكرا
ابدلت ملا ملابسها وشافت جرح دراعها اللي كان بسيط ملاك: ياه الواحد ينام وهو مطمن كدا
.............
سليم: انتو لقتوها ازاي
مراد: لقناها علي الطريق شكلها هربت منهم
جومانا: هربت
فهد: ايو والله احنا لقناها واقفه علي الطريق ومكنتش راضيه تركب معانا
احمد: ليه انتو مقلتولهاش ان انتو رايحين علشانها
مراد: هي ادت لحد فرصه يتكلم حتي
فهد: الله يكون في عونك يا مراد
عمر: هي عملت ايه
فهد: ههههههه مسكت مراد عضته عض
اياد: ههههههههه يا لهوي
عمر: بتتكلم جد
فهد: ايو والله
لمار: ومراد عمل ايه
مراد: انا سامع اسمي بيتقال كتير يا فهد
فهد: دا انا بقولهم ان انت اللي جبتها
عمر: يا ولا
فهد: انا غلطان اني بحكيلكم
ليان: خلاص خلاص كمل
رن هاتف سليم
سليم: دا مجدي
محمود: رد كدا زمانه جاتله حاسره هههههههه
سليم: الو
مجدي: كسبت المرادي يا سليم بس بينا الزمن طويل
سليم: مش المرادي بس يا مجدي انا بكسب كل مره
مجدي: هههههه بتكسب كل مره مممم اومال ملاك فين يا كسيب
سليم: ايه ده انت متعرفش ان اللي انت كنت خطفها من شويه ملاك مش ملك صدمه صح تعيش وتاخد غيرها
ويلا بقا علشان مش فاضيلك
مجدي: الو الو اه يا ولاد الكلب والله لاندمكم كلكم
...............
محمود: دا زمانه جاله زبحه صدريه هههههه
احمد: في داهيه
سليم: ههههههههه انت لو سمعته وهو بيتكلم
عائشة: يلا الاكل جهز روحي يا لمار نادي ملاك
فهد بصوت واطي:واشمعني لمار بقا
عمر:معلش ههههههه
فهد:غور يلا
...............
دخلت لمار الي ملاك
لمار:ملاك ملاك
ملاك:نعم
لمار:اصحي يلا وتعالي علشان تاكلي
ملاك:مش عايزه
لمار:لا لازم تنزلي علشان تيتا مش بتسيب حد الا لما ينزل ياكل
ملاك: يوووه جايه اهو
لمار: اوك
تجمع الجميع حول الطعام ما عدا ملاك
عائشه: لمار انتي ناديتي ملاك
لمار: ايوه يا تيتا زمانها جايه
ملاك: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
ملاك قعدت جنب ميار
ملاك: انتي اسمك ايه
لمار: اسمي لمار
ملاك: ودي ليان
لمار: ايوه انتي عارفاها
ملاك: فاكره الاسامي لاكن معرفش الا شكال
انتهي الجميع من وجبه العشاء ثم اتجهو الي الصالون
احمد: انتي هربتي ازاي يا ملاك
ملاك: زي كل مره
احمد: نعم
ملاك: قصدي يعني نطيط من الشباك
سليم: بس انتي كنتي مربوطه
ملاك: فكيت نفسي ونطيط
مراد: مكنش فيه حراس حولين المخزن
ملاك: كان فيه واحد وضربته والتانين كانو مشغولين في الطفح قصدي الاكل
عمر: ضربتي الراجل يا مفتريه
فهد: بس اكيد كان معاه مسدس مضربش عليكي
ملاك: ما انا فضيت الطلق اللي في المسدس وبعدين الراجل كان قاطع النفس خالص هيمسك مسدس ازاي
عمر: موتيييه
ملاك: ربنا يرحمه
ملك: انتي بتعرفي تضربي كدا
ملاك: طبعا
ملك: المفروض البنت تكون رقيقه مش شغاله تضرب في الناس
ملاك: معلش
ملك: ايه الاسلوب ده كلامك لوكال اوي زي ناس
ملاك: انتي عارفه لو مسكتيش هوريكي اللوكال بقا علي اصوله
عمر: اديلو
ملك: انا طالعه اوضتي
لمار: المركب اللي تودي
ملاك: انا هروح انام
لمار وليان: واحنا كمان يلا
وذهب كلا منهم الي غرفته


في صباح اليوم التالي

فريده: هتعمل ايه
مجدي: انا هتجنن ازاي دي تكون ملاك مستحيل تكون عايشه بعد التعذيب اللي اتعذبته
فريده: انت غلطان من الاول اللي سبتها تهرب
مجدي: انا قولت مش هتكمل خطوتين وتموت علشان كده مدورتش عليها
فريده: والعمل دلوقتي
مجدي: معرفش يا فريده معرفش
فريده: وبتزعأ كدا ليه اتكلم كويس
مجدي:انا احسن حاجه اغور من وشك
فريده:اووووف
.........................................................
في قصر الادهم
جلست ليان ولمار وملاك في الحديقه يتبادلون الحديث
ليان:انتي خلصتي جامعه يا ملاك
ملاك:ايوه خلصت وبشتغل
لمار:انتي في كليه ايه
ملاك:هندسه وانتو
ليان:انا داخله تالته صيدله
لمار:وانا في خامسه هندسه
ملاك:اخر سنه يعني
لمار:اه
ملاك:وبعد ما تخلصي هتشتغلي ولا هتكنسلي
لمار:هكنسل ههههههه
ليان بغمزه:هتكنسلي ولا فهد مش هيوافق تشتغلي
لمار:يا فاهمني انت هههه
ملاك:ومين فهد دا
لمار:اللي كان مع مراد
ملاك:اممممممم
عائشه:السلام عليكم
لمار وليان وملاك: وعليكم السلام
عائشه قعدت مع البنات وانضم اليهم ساره ومنه وملك وجومانا
ملاك:انا هروح مشوار وجايه
منه:رايحه فين
ملاك:هروح اجيب شنطتي من الفندق مش هغيب
عائشه:استني اما الشباب يجو علشان مينفعش تمشي لوحدك
ملاك:ما انا طول عمري ماشيه لوحدي مجتش علي المرادي
جومانا:معلش يا حببتي استني اما يرجعو
ملاك:انا هروح اجيب الشنطه سلااااام
عائشه:شكلها كدا مش بتعمل غير اللي في راسها
ملك:اشمعني هي اللي سبتوها تخرج لوحدها انا هروح النادي لوحدي
عائشه:مفيش خروج لوحدك خالص فاهمه
منه:هي هتجيب شنطتها وتيجي يا ملك مش رايحه تتفسح
ملك:هي مش خرجت لوحدها وخلاص تتفسح تتزفت بقا مليش فيه
منه: حسني أسلوبك يا ملك احسنلك
ملك: انا طالعه اوضتي بدل القاعده الملل دي
لمار بهمس: في داهيه
ليان: اسكتي لحد يسمعك
لمار: نفسي اعرف توأم ازاي وبتكره اختها المفروض التوأم يكونو بيحبو بعض
ليان: هي ملك دي تعرف تحب نفسها اما هتحب اختها
لمار: بتقولي حكم ابت يا لينو
ليان: اقل ما عندي
لمار: انتي هتصدقي نفسك هو اللي جاي هناك دا عمر جم بدري النهارده
ليان:ايوه هو وفهد واياد هناك اهم
لمار:يلا ندخل جوا
ليان:يلا
......................
مراد راجع من الشركه شاف ملاك خارجه
مراد:ملاك رايحه فين لوحدك
ملاك:رايحه مشوار
مراد:رايحه فين يعني
ملاك: هو تحقيق ولا ايه
مراد:اخل
قاطع كلام مراد احمد
احمد:خارجه لوحدك ليه يا ملاك
ملاك:كاني عملت جريمه
احمد:رايحه فين
ملاك:استغفرالله
احمد:بتقولي ايه
ملاك بضحكه صفره:رايحه اجيب شنطتي من الفندق
احمد:روح معاها يا مراد
مراد:حاضر
ملاك:انا
احمد:قولت وصلها يا مراد
ركبت ملاك مع مراد علي مضض
ملاك:اوووف كنت ناقصه كاتمه انا
مراد:بطلي برطمه
ملاك:وانت مالك هو انا ببرطم علي راسك
مراد:لمي لسانك يا ملاك علشان انا ساكتلك من ساعه ما شوفتك
ملاك:متقدرش تعمل حاجه
مراد ركن العربيه
مراد:ها كنتي بتقولي ايه
ملاك:كنت بقول متقدرش تعمل حاجه واعي تفكرني هخاف ولا حاجه
مراد:ايو هتخافي ويكون في علمك انا اقدر اعمل اللي انا عاوزه
ملاك:ايه اللي مزرق ايدك كدا وكانت تقصد مكان العضه
مراد:جاموسه عضتني
ملاك:اهو انت
مراد:مالك زعلتي كدا انا قصدي علي اللي عضني هههه
ملاك:تب اخلص اطلع
مراد:عاجبني الواقفه كدا
ملاك:هتطلع ولا انزل امشي انا
مراد:انزلي امشي
ملاك وهي نازله ايه ده احنا واقفين قدام الفندق من زمان
مراد:اعملك ايه بقا انتي اللي مش مركزه شكلك كنتي مركزه مع حاجه تانيه

ملاك: ولا تانيه ولا تالته ودخلت ملاك جابت شنطتها وحاجتها وطلعت جات تفتح العربيه لقت مراد ساكك الباب
ملاك: يخربيت رزالتك وبرودك يا اخي وخبطط ملاك علي زجاج الشباك
مراد:ان ما علمتك الادب مبقاش مراد الادهم
ملاك:تماام تمام براحتك خالص وشافت تاكسي جاي شاورتله وركبت ومراد
ماشفهاش غير لما ركبت التاكسي وطلعت لمراد لسانها وهي ماشيه في التاكسي
مراد بغضب:ماشي يا ملاك ماشي وطلع بعربيته وراهم
وصلت ملاك بالتاكسي وخلفهم مراد
مراد مسك ملاك من دراعها:انتي ازاي تروحي تركبي تاكسي هاه
ملاك:سيب دراعي احسنلك يا مراد
مراد:ولا ما سبتش
ملاك:هكسرهولك
مراد:هههههههههههههههه والله ضحكتيني وانا مليش نفس هههههه
ملاك في نفسها:بتضحك تمام انا مكنتش ناويه اعمل حاجه بس كله يهون خلت مراد بيضحك مش واخد باله وهوب
بحركه سريعه كسرت دراعه
مرااد:ااااااااااه يا غبيه
ملاك:علشان تضحك حلو ههههه
مراد:والله ما هسيبك علي عملتك دي يا ملاك
كان الجميع يجلسون في الحديقه وفجأه سمعو صوت مراد
عمر:هو فيه ايه مش دا صوت مراد
فهد:قوم بسرعه نشوفه
ولقو ملاك داخله مبتسمه وشايله شنطتها وطلعت اوضتها
احمد:روحو شوفو مراد ماله اخلصو
لقو مراد داخل وماسك دراعه وعنيه احمرت من كتر الغضب
عمر:دا ابو لهب دا مش مراد
اياد:احنا احسن حاجه ننسحب وندخل
عمر:انفد بجلدك يا متولي
وهرب عمر واياد داخل القصر
فهد:سبتوني لوحدي يا جذم
ساره:مالك يا حبيبي دراعك ماله
مراد:متقلقيش يا ماما مفيش حاجه
احمد:ايه اللي حصل يا مراد
مراد:مفيش يا جدو حاجه وكان بيبص لسليم بغيظ
سليم: هو بيبصلي كدا ليه الواد اتلبس ولا ايه
منه:شكل ملاك اللي علمت عليه
سليم:بقولك ما تيجي نطلع
منه:لا
سليم:ليه بس يا منون قومي يا حببتي معايا قومي
منه:مش هتسكت انت انا عارفه
سليم: تب يلا
وطلع سليم ومنه الي غرفتهم

مراد: فهد تعالي معايا المستشفي
فهد: حا اضر
وذهب مراد الي المستشفي وبالفعل وجد بذراعه شرخ بسيط ولكن اضطر الي تجبيسه
فهد: ايه اللي كسره
مراد: اتكسر لوحده
فهد: هو انت كنت مع ملاك صح
مراد: فهد
فهد: خلاص خلاص
مراد في نفسه ماشي يا ملاك حسابك تقل اوي
........................................................................


رجع مراد وفهد الي القصر
ساره: ايه اللي كسر دراعك يا حبيبي
مراد: اتخبط
ساره: الف سلامه عليك يا حبيبي
مراد طالع اوضته قابل ملاك
ملاك: الف سلامه عليك يا مراد عقبال المره الجايه
مراد: ان شاءلله انتي
ملاك: معلش ههههههه
مراد:اضحكي براحتك يا ملاك هنشوف في الاخر مين اللي هيضحك وهعرفك ازاي تعملي كدا
ملاك:بابا
سليم:نعم يا ملوكه
ملاك:انا هنزل الشغل بكره
سليم:شغل ايه بس يا ملاك
ملاك:انا كنت نازله القاهره اصلا علشان اقدم في شركه هنا
سليم:تب ايه رايك تنزلي الشركه معايا
ملاك:اممممم تمام
سليم:روحي نامي يلا علشان هاتصحي بدري
ملاك:اوك
...............
في صباح اليوم التالي
لبست ملاك ونزلت
ملاك:السلام عليكم
الكل:وعليكم السلام
عائشه:انتي خارجه ولا ايه يا ملاك
سليم:ملاك نازله معايا الشركه
مراد:ايه
ملاك:في حاجه يا مراد اه صحيح ايه اللي كسر دراعك
مراد بغيظ: ترله خبططني
ملاك:علشان تبقي تخلي بالك كويس وبلاش تعمل حاجات مش قدها
عمر:قلبي حاسس ان هما اتخانقو وملاك اللي كسرتله دراعه
اياد: انا حاسس كدا بردو واحساسي ميخبش ابدا
فهد: ايو بالظبط هو دا اللي حصل بس نفسي اعرف كسرته ازاي
عمر: يوضع سره في اضعف خلقه
اياد:سبحان الله
وبعد قليل اتجهو الي الشركه

سليم: ده هيبقي مكتبك يا ملاك لو احتاجتي اي حاجه اطلعيلي تمام
ملاك: اوك استعنا بالله وبدات تشتغل
وبعد وقت ليس بقصير في العمل جاء وقت البريك
توجهت ملاك لكافتريا الشركه لكي تستريح وتتناول وجبة الغداء
عمر:ملاك هناك اهي
اياد:ملاك
ملاك:نعم يا اياد
اياد:تعالي هنا قاعده لواحدك ليه
ملاك راحت قعدت معاهم
ملاك في نفسها:اضايق مراد ولا بلاش
ملاك:مراد ايدك عامله ايه
مراد بغيظ:كويسه
ملاك:معلش يا مراد استحمل المؤمن مصاب يابني
مراد: عقبال اما تنصابي انتي كمان
ملاك: واياك يا رب
عمر: ايه ده اللي يشوف اسلوبكو يقول بتدعو لبعض مش علي بعض
ملاك: حكم بقا يا اخ عمر
مراد قام
فهد: رايح فين
مراد: شبعت
ملاك: احسن
مراد: بتقولي ايه
ملاك: بقول بالهنا
مراد: بحسب حاجه تانيه
ملاك:ايه ده انت بتعرف تحسب بس نصيحه مني ابقي اجمع بلاش تحسب هههههه
مراد: حسابك تقل اوي يا ملاك ولسانك الطويل ده هقصهولك قريب
ملاك: سلملي علي الحاجه يا مراد ويلا هوينا
مراد: مش بقول حسابك تقل اوي
ملاك: قولي كام وانا ادفعهولك اصل الصراحه مش بحب حاجه عليا
مراد: حد قالك قبل كدا انك بارده
ملاك: كتشييير
مراد: وفخوره اوي
ملاك: متعرفش انا بتبسط بالكلمه دي اد ايه
فهد: يلا نمشي علشان وقت البريك قرب يخلص
عمر: يلا بينا
ملاك: انا هشرب قهوه وهحصلكو
مراد: تصدقي فكرتيني بالقهوه
اياد: يعني مش جاي انت كمان
مراد: لا هشرب قهوه
ملاك: اممم تصدق نفسي مش جايه للقهوه يلا همشي انا بقا باي
مراد: تصدقي انا كمان مليش نفس خلينا نروح الشركه احسن
ملاك: 😏😏
مراد: بصي قدامك لتقعي ورقبتك تتكسر
ملاك: ان شاءلله اللي يكرهني
مراد: امين
ملاك: كتر في التموين ههههههههههه
مراد: والله انتي مصيبه
ذهب مراد وملاك الي الشركه ليكملو عملهم
.............................
فيلا مجدي الشهاوي
مجدي: الضربه اللي جايه دي هتبقي جامده اوي وممكن تريحنا من عيله الادهم ويعلنو افلاسهم
فريده: هتعمل ايه
مجدي: فيه موظف هناك هيلعب في اوراق الصفقه
فريده: ممممم ضامنه
مجدي: ايو طبعا هتسمعي الخبر قريب احمد الادهم بقا يورينا هيعمل ايه لما يعلن افلاسه ههههههههه
فريده: هههههههههه دماغك سم
مجدي: وبعدين بقا اتسلي عليهم واحد واحد
فريده: داهيه تاخدهم كلهم
...................................
في الغردقه
مصطفي: يعني ايه مش بتيجي الشركه
يارا: عرفت انها قدمت استقالتها ونقلت في القاهره عند عيلتها
مصطفي: انتي اللي ضيعتيها من ايدي
يارا: ليه ان شاء الله عملت ايه انا
مصطفي وهو يقلد صوتها: بلاش اول مره هتشك فينا كدا خليها واحده واحده
يارا: علي اساس يعني كنت اعرف انها هتمشي
مصطفي: مش هاسيبها بردو وهاخد حقي منها
يارا: حق ايه
مصطفي: لا مافيش سلام
يارا: سلام
مصطفي في نفسه: هعرفك يا ملاك يعني ايه تضربي مصطفي الصياد
......................................
في قصر الادهم
جاء الجميع من الشركه وتناولو الطعام
ليان: الشغل حلو
ملاك: جميل يا بنتي انا متعوده علي الشغل
لمار: ان شاءلله لما اخلص الجامعه هاجي اشتغل معاكو
فهد: بتقولي ايه يا لمار
لمار: هو ورايا
ليان هزت راسها بلايجاب
لمار: فهد انت جيت امته اخبارك ايه
فهد: هعديهالك بمزاجي بس لو سمعتها تاني هيبقي فيها كلام تاني
لمار: ايه يعني اما اشتغل هو انا رايحه اتفسح
فهد: مفيش شغل يا لمار
لمار: انت اصلا متقوليش فيه شغل ولا لا انا حره
ملاك: اهدي يا لمار
فهد: يعني دا اخر كلام
لمار: اه
فهد: تمام انا هعرفك ان كلمتي لازم تتسمع ومفيش شغل وهتعرفي انا هعمل ايه ابقي قابليني بقا لو اشتغلتي
فهد وهو ماشي: ال حره ال
عمر: بتكلم نفسك يا فهوده
فهد: عمر مش ناقصك
عمر: مش ناقصني يعني بعد كل اللي عملته علشانك تقولي كدا وتهني قدام اهلي وعايز تطردني انا وعيالك يا مفتري يا حقير يا ولسه هيكمل لقي القلم علي قفاه
مراد: اتلم واسكت وبلاش الدراما دي
عمر: يخربيت ايدك يا جدع وهي عامله زي المرزبه كدا
مراد: مالك يا فهد
فهد: مفيش
عمر: متقول يا فهد في ايه
فهد: انا هروح اطلب لمار من جدي
عمر: الف مبروك يا حبيبي اتقدملي لليان معاك بقا
فهد: يا عم اسكت مش لما اسلك بنفسي الاول
مراد: الف مبروك يا فهد
اياد: بتباركو علي ايه
فهد وهو يحتضن اياد: ايه ده اياد حبيبي تعال اقعد
اياد: واد يا عمر هو فهد ماله انا الفار بدأ يلعب في عبي
عمر: اصبر وانت تعرف ماله
فهد: اياد عامل ايه واحشني والله
اياد: فهد انت تعبان
مراد وهو يمثل انه حزين: قلبه واجعه شويه
اياد: لا حول ولاقوة الابالله من ايه يا فهوده
عمر: من لمار اختك
اياد: لمار هي ضربته في قلبه ولا ايه
فهد: يا ريتها جات علي كدا دي دخلت خنجر في قلبي
اياد:تراني تأثرت
عمر:ابغي ابكي بس استحي
مراد:شوف شوف الدمعه هتفر من عيني
اياد:اخلص يا فهد مالك
فهد:عايز اتجوز لمار
عمر:وانا عايز اتجوز ليان
اياد وهو يضع رجل فوق الاخري وينظر لهم باستعلاء:هفكر واسأل عليكو الاول انا بردو مستحيل اسلم اخواتي لاي حد
فهد:نعم يا حيلتها
عمر:احنا بناخد رأيك ليه اصلا احنا هنقول لجدي
اياد: يعني انا مليش لازمه خالص كده
مراد: تستاهل مش انت اللي عملي فيها كازانوفا
ثم ذهب فهد وعمر الي جدهم
........................................................................


فهد وعمر دخلو لجدهم
فهد: جدو كنا عايزين حضرتك في طلب
عمر: دا بعد اذنك يا جدو
احمد: ها عايزين ايه
فهد: كنا عايزين
احمد: هو اللي انتو عايزينه صعب كدا ما طنطق انت وهو
عمر: عايز اتجوز ليان
فهد: وانا بطلب من حضرتك لمار
احمد: هي اسمها عايز اتجوز ليان اتعلم من اخوك
وبعدين لسه ليان قدمها كتير علي ماتخلص جامعه
عمر: هو انا امي داعيه عليا ولا ايه استغفرالله العظيم
فهد: ولمار
احمد: هاخد رأيها وهرد عليك يا فهد
فهد: اوك يا جدو ربنا يباركلنا في حضرتك
عمر: جدو ما تاخد رأي ليان بالمره
احمد: هفكر كدا واشوف
عمر: ها فكرت
احمد: عمر اسكت بدل ما ارجع في رأي ومجوزهاش غير لما تخلص تعليم خالص
عمر: حبيبي يا جدو انا عارف انو حضرتك قلبك طيب وهتوافق ان شاءلله
فهد: نستأذن احنا يا جدو
احمد: اتفضلو
......................
في حديقة القصر

مراد: جدو قال ايه يا فهد
فهد: هياخد رأيهم وهيرد علينا
عمر: انا شكلي حظي فقر
اياد: اول مره تعرف
عمر: كنت عارف بس دلوقتي اتأكدت
ملاك من ورا عمر واياد وكانت عامله شعرها علي وشها
مراد: ان
عمر: مالك يا مراد وهو الكلام وقف في زورك ولا ايه
اياد: هو بيبص ورانا كدا ليه
عمر واياد لسه بيديرو وشهم يشوفو فيه ايه لقو ملاك
ملاك: بخ
عمر: اعوذ بالله من الخبث والخبائث
اياد صوت ونط علي ضهر فهد
فهد:اه يا مفاصلي ياني منك لله يا اياد انت مستخف نفسك
مراد:هههههههههههههه والله انتو الاتنين عايزين ضبط مصنع
عمر:ليه شايفنا موبيلات ولا ايه
اياد:علي فكره بقا انا متخضتش ولا حاجه انا بس كنت بجرب حركه جديده اتعلمتها
فهد:وانا ضهري ذنبه ايه تجرب عليه
ملاك:هههههههههههه انت بقي معترض انو نط علي ضهرك اممممم
فهد:يعني ينفع ينط كدا
ملاك:يا اياد لمار عامله ايه
فهد: علي فكره انا بهزر مع اياد ينط براحته دا حبيبي صح يا ايدو
عمر: الحق نفسك بدل ما تتحرم
اياد: الخطوبه امته
فهد: لسه احنا يا دوب قولنا لجدو وهياخد رأيهم يا عالم
ملاك: خطوبه مين
عمر: انا وفهد
ملاك: ليان ولمار
مراد: دا انتو مفضوحين اوي
عمر: شهره يا بني بقي نعمل ايه
فهد: طبعا اياد حبيبي هيروح يقلهم ويخليهم يوافقو
ملاك: انت بقا يا فهد هتتجوزها علشان متقولكش انا حره وتروح تشتغل
فهد: انا صحيح مش عايزها تشتغل لاكن انا بحب لمار وعايز اتجوزها
................. ..
ملك كانت واقفه في البلكونه وشافت ملاك بتتكلم مع الشباب
ملك: هي لحقت تصاحبهم وتضحك معاهم
ملاك: بتتكلم لقت ملك بتقول: ايه ده ملاك انتي سهرانه مع الشباب اللي يشوفك اول مره يقول انك مش بتكلمي حد
عمر: ايه الرزاله دي هتبوظ القاعده وتمشي
ملاك: انتي كنتي بتقولي حاجه يا ملك سوري مكنتش مركزه معاكي
ملك: هو ينفع بنت تسهر مع شباب
فهد: انتي شيفانا قالبينها كباريه ولا ايه
مراد: ملك اتكلمي كويس احسن انتي عارفه اللي هيحصل لو عملتي غير كدا
اياد: خلاص يا جماعه اهدو
ملاك: انا طالعه انام سلام
ملك: وانا طالعه
عمر: اووووف عليكي يا ملك
فهد: تموت لو لقت حد بيضحك
مراد حس بزعل اياد: ما قولنا خلاص
اياد: انا طالع انام
مراد: يلا احنا كلنا طالعين
واتجه كلا منهم الي غرفته
....................................
فريده: الراجل هينفذ امته
مجدي: احتمال بكره
فريده: يا رب الخطه تنجح
مجدي: هتنجح
فريده: تنجح بس وهنعمل حفله الكل يحلف بيها
مجدي: هتبقي حفله سقوط عائله الادهم ههههههههه
فريده: مبروك مقدما هههههههههههههه
مجدي: ملاك دي بقا اول واحده هصطادها منهم
فريده: ليه
مجدي: علشان اعلمها اللي هربت منه وضربت الراجل بتاعه هيعمل فيها ايه
فريده: ههههههههههه تعجبني وانت مركز
مجدي: دا انا هبهرك بس اصبري
(ضربه في نافوخك انت وهي 😂)
....................................
ملاك كانت هتنام بس تليفونها رن
ملاك: دا مين اللي هيرن الساعه دي يارا عايزه ايه دي كمان
ملاك: الو
يارا: ازيك يا ملاك عامله ايه
ملاك: تمام كنتيي عايزه حاجه
يارا:هو انا زعلتك في حاجه ولا ايه
ملاك:لا ليه يعني
يارا:اصلك بتتكلمي بالعافيه كدا
ملاك:كنت رايحه انام بس
يارابخبث عايزه توصل لاي معلومه عن ملاك:انا كنت بطمن عليكي بس اصلك سبتي الشغل مره واحده كدا
ملاك في نفسها تطمني عليا بردو يا عقربه
يارا:ملاك روحتي فين
ملاك:معاكي بقولك انا هنام بقا وابقي اكلمك بعدين
يارا:اوك اوعي تنسي تكلميني
ملاك:ماشي
ملاك نفسي اعرف ناويه علي ايه يا يارا مهو مش معقول واحده بتكرهني ومش بطيقني فجأه كدا تيجي تقولي هفوت عليكي نروح الشغل مع بعض
ودلوقتي جايه تقولي بطمن عليكي سبحان مغير الاحوال

.............................
علي الناحيه الاخري
يارا:سمعت بتكلمني ازاي
مصطفى:شكلها مش ساهل
يارا:انت لسه واخد بالك اومال انا برغي في ايه من ساعت اما قولتلي
مصطفى:كنت بحسبهاعاديه يعني تعرفي عنوانها او مكان شغلها
يارا:يعني انت شايف هي بتكلمني ازاي ولسه من شويه تقولي باين انها مش سهله جاي تقولي تعرفي عنوانها

مصطفى: ايه انتي هتديني محاضره دا مكنش سؤال
يارا: اصلو سؤال غبي حبتين
مصطفي: لما تتصل بيكي تاني حاولي تعرفيلي مكانها
يارا: هحاول
مصطفي: متقوليش هحاول قولي حاضر
يارا: انا لازم امشي دلوقتي
مصطفي: مع السلامه
........................................................................


في اليوم التالي في الشركه

كانت ملاك تعمل في مكتبها
ملاك:ايه ده انا مش فاهمه اللي في الملف ده انا احسن حاجه اطلع اسأل بابا
...................
علي الناحيه الاخري
الموظف:الو يا مجدي بيه انا دققتين وهدخل سليم مش موجود وعرفت ان ورق الصفقه عنده

مجدي:هو معندوش سكرتيره ولا ايه
الموظف:انا هتصرف مع السكرتيره متقلقش
مجدي:اهم حاجه اوعي تغلط نفذ اللي قولته بالحرف ولما تلاقي الورق اتصل بيا وخليني معاك علي الخط
الموظف:تمام يا فندم
وبعد ان انهي الاتصال
كانت ملاك طالعه لسليم وفجأه سمعت الموظف بيتكلم
ووقفت لحد ما خلص وعرفت ان مجدي اللي باعته
ملاك:انادي لمراد ولا مين ولا ادخل وراه واقفشه بالورق
اممممم انا احسن حاجه اخلي السكرتيره تروح تنده جدي وعمي ومراد علشان يمسكه ومنها اخليله الطريق واظبته متلبس

الموظف:ابعد السكرتيره دي ازاي
ملاك:لو سمحتي هو سليم بيه جوه
السكرتيره:لا
ملاك اقتربت منها:تب بقولك عيزاكي تنادي جدي ومراد وعمي محمود
السكرتيره:هو حضرتك مين
ملاك:انا ملاك بنت سليم بيه
السكرتيره:اهلا يا فندم اتفضلي استنيه في المكتب
ملاك:روحي بس زي ما قولتلك ناديهم وخليهم يجو بسرعه
السكرتيره بتردد:بس
ملاك: روحي بس متخافيش
السكرتيره:هتصل عليهم واقولهم يجو
ملاك:تعالي بس امشي معايا كدا واخذت ملاك السكرتيره وذهبت
الموظف:الحمدلله اتحلت لوحدها اما ادخل انا بقا بسرعه
الموظف:الو يا مجدي بيه انا دخلت المكتب وبدور اهو
مجدي:بسرعه بس قبل ما حد ياخد باله

علي الجانب ذهبت السكرتيره لتفعل مثلما قالت لها ملاك
ذهبو جميعا الي مكتب سليم

مراد: فيه ايه يا ملاك
ملاك: فيه ان مجدي باعت واحد يدور علي اوراق الصفقه ويبوظها
احمد: ايه وسايبينه يدور
ملاك: انا قولت يعني اناديلكو وبعدين نظبته متلبس
محمود: تب يلا بسرعه قبل ما يعمل حاجه
ملاك: يلا
دخل مراد ومحمود واحمد وملاك الي مكتب سليم
الموظف: يا مجدي بيه انا بدور اهو مش عارف عاينه فين
مجدي: اخلص قبل ما سليم يجي
الموظف: حاضر وفجأه الباب فتح
احمد: بتعمل ايه هنا
الموظف: انا انا
ملاك: انا مش انا
احمد: ناديلي الامن يمسكوه
مراد: حاضر
وجاء الامن واخذو الموظف
احمد: الحمدلله انك جيتي في الوقت المناسب يا ملاك
محمود: الحمد لله
مراد: كنتي طالعه تعملي ايه
ملاك: كنت جايه اسأل بابا علي حاجه
مراد: تمام
.........................
علي الجانب الاخر
مجدي بدأ في تكسير اي شئ يقابله
مجدي: بعد ما كنت هخلص منهم اتكشف علي اخر لحظه
فريده: انت لو مشغل معاك رجاله مكنش دا حصل
مجدي: اسكتي يا فريده واخفي من وشي
فريده: انت هتطلع خيبتك فيا ولا ايه
مجدي ضربها بالقلم ومسكها من شعرها: انتي عارفه لو عليتي صوتك عليا تاني لهقتلك يا فريده
فريده: روح دور علي اللي معلمين عليك ولا بتتشطر علي اللي اضعف منك
مجدي ضرب فريده كتير وسابها ومشي
فريده: ااااه حد يلحقني مش قادره ااااااه
ولاكن لا احد يسمع فريده
...........................................
في قصر الادهم
كانت ملاك تجلس مع البنات ويتبادلون الحديث

ناديه:لمار هانم وليان هانم يكلمو احمد بيه في المكتب
لمار:حاضر
ليان:يا تري عايزنا ليه
لمار:احنا عملنا حاجه ابت يا ليان
ليان: لا يا بيه والله برائه
لمار:اومال فيه ايه
ملاك:ما تروحو تكلموه يمكن يطلع خبر حلو ولا حاجه
لمار:انتي عارفه حاجه
ملاك:ولا اعرف اي حاجه روحو بس كلموه انتو هتقعدو تحكو كتيىر
ليان:يلا
لمار:استعنا بالله
.........................
لمار: نعم يا جدو
احمد: اقعدو
ليان ولمار قعدو
احمد: لمار متقدملك عريس
لمار بصدمه: عريس عريس ايه يا جدو
احمد: عريس كويس وابن ناس
لمار: يا جدو انا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي انا مش هرتبط الا لما اخلص جامعه
احمد: يعني دا اخر كلام مش هتقعدي معاه حتي
لمار: اسفه يا جدو بس مش هقدر
احمد: وانتي يا ليان جايلك عريس انتي كمان
ليان و هي علي وشك ان تبكي:انا لسه قدامي جامعه مش هرتبط الا لما اخلص
احمد:تمام اتفضلو
خرجت ليان ولمار من المكتب
فهد:يا تري وافقو ولا لا
عمر:لينو حببتي اكيد هتوافق
فهد:اهم طلعو من عند جدو اهو تعال نشوف قالوله ايه
عمر: بينا يلا
فهد:لمار
لمار:نعم
فهد:وافقتي صح
لمار بصدمه:لا طبعا موافقتش انت عايزني اوافق
فهد:نعاااااااام
عمر:لينو انتي اكيد وافقتي صح
ليان وهي تبكي:انت زباله يا عمر انا غلطانه اني حبيت واحد شبهك
لمار:انتو عايزينا نوافق علي حد غيركو للدرجادي منفرقش عندكو
فهد وعمر بدهشه:غيرنا ازاي
عمر:هو جدو قالكو ايه بالظبت
ليان:قال ان احنا متقدملنا عريسين بس احنا قولنه مش هنرطبت الا لما نخلص جامعه
عمر:يا لهوي علي الغباء
فهد:يعني احنا اترفضنا
لمار:هو انتو العريسين
عمر:ايوه يا اختاااااي
فهد:منكو لله
لمار:واحنا ايش درانا
ليان:انا هدخل لجدو
لمار:بسرعه
دخلت لمار وليان الي احمد
لمار:جدو احم لو سمحت يعني ممكن سؤال
احمد:سوؤال ايه
لمار:هما العريسين اللي حضرتك كلمتنا عليهم من شويه مين
احمد:انتو مش قولتو مش هترطبطو اللي لما تخلصو جامعه ايه اللي جد بقا
ليان:احنا بس اما فكرنا قولنا نقعد معاهم لو استريحنالهم يبقي علي بركه الله
لمار:ايو كلام ليان صح هنقعد معاه ونشوفه
احمد:تمام
ثم خرجت لمار وليان من المكتب وخرجا الي الحديقه
ملاك:ها ايه اللي حصل وافقتو ولا ايه
لمار: انتي كنتي عارفه ومقولتيش
ملاك: مش جدو قالكم
ليان: اتكسفنا كسفه
ملاك: ليه
لمار: جدو قال ان فيه عريسين لاكن مقلش مين واحنا راسنا جزمه والا مصممين ان احنا مش هنرطبط اللا بعد اما نخلص جامعه
ملاك: يعني رفضتو
ليان: لا روحنا لجدو تاني
لمار: منظرنا يكسف انا كنت رايحاله تاني ورقبتي قد السمسمه هههههههههههه
ملاك: يا نهاري عليكو هههههههههههههه جدو وافق يعني
ليان:قولناله هنقعد معاهم ونشوف كدا
ملاك:ههههههههههه
لمار:انا هروح اقول لماما
ليان:ايو يلا نروح نقلها
ذهبت لمار وليان الي جومانا
رن هاتف ملاك
ملاك:يادي النيله يارا تاني
ملاك:الو ياراعامله ايه
يارا:تمام قولتي هتتصلي عليا ومتصلتيش استنيتك كتير
ملاك:رحت الشغل ونسيت اتصل
يارا:ايه ده انتي بتشتغلي في القاهرة
ملاك:اه
يارا:في شركه
ملاك:ايوه بشتغل مع بابا
يارا:باباكي شغال في شركه يعني وانتي رحتي معاه
ملاك: الشركه بتاعت جدو
يارا:ايه ده بجد هو انتي من عيله ايه
ملاك: من عيله الادهم
يارا: اها
ملاك: تب لازم اقفل دلوقتي سلام ولم تنتظر رد يارا
ملاك: اما اشوف اخرتها ايه معاكي يا يارا
........................
في الغردقه
مصطفي: ها عرفتي اي حاجه عنها
يارا: ايوه بتشتغل مع بباها في شركتهم وهي من عيلة اسمها الادهم
مصطفي: انا هنزل القاهره
يارا:هتنزل وراها وافرض ضربتك تاني هههه
مصطفي:يارا اتكلمي علي قدك وبعدين انا اللي مكنتش عايز امد ايدي عليها
يارا:اه ما هو باين هتنزل بقا القاهره
مصطفي:اه وانتي هتيجي معايا
يارا:ليه ان شاءالله
مصطفي:لان انتي اللي هتخرجيها وانا هشوف حسابي معاها
يارا:انا ورايا شغل مش فاضيه للهبل ده
مصطفي مسكها من دراعها: انتي عارفه يا يارا لو منفزتيش اللي قولته بالحرف الواحد هعمل فيكي ايه
يارا: خلاص خلاص هاجي معاك
مصطفي بقرف: غوري


كان الجميع يجلسون في الصالون
احمد: لمار اي رأيك في فهد
لمار بارتباك: فهد ماله
ليان انا احسن حاجه اقوم قبل متحرج قدامهم انا كمان
لمار: فهد كويس
فهد: والله
ليان لسه بتقوم
عمر: رايحه فين يا ليان
ليان: انا كنت طالعه
احمد: وانتي يا ليان اي رأيك في عمر
ليان بارتباك: معرفش
عمر: هو ايه اللي متعرفيش
ليان: قصدي يعني انو
احمد:ها مش سامع رأيك يعني
ملاك كانت قاعده جنب ليان ولمار: ما هي قالت كويس يا جدو بس صوتها واطي بس
احمد: يعني موافقين عليهم
ملاك قرصت لمار وليان
لمار: ااه
ليان: اااه
احمد: علي بركة الله
لمار: هو ايه اللي علي بركة الله
ملاك: الخطوبه
ليان: انا كنت بقول اه علشان القرصه مش الخطوبه
ملاك: معلش ههه
لمار: لا والله وكان صوتها عالي بعض الشئ
احمد: فيه ايه يا لمار
لمار: ملاك هي اللي
ملاك: لا يا جدو مفيش دي لمار كانت بتسأل الخطوبه امته
صح يا لمار وقرصتها تاني
لمار: ااه
احمد: بعد يومين ان شاءلله علي منجهز كل حاجه
عمر: اه لو يبقي كتب كتاب بالمره يسلام
فهد: دي تبقي فله بس مش هيوافقو
عمر: ملاك قاعده ظبتاهم
ملاك سمعت فهد:يا جدو
احمد:نعم يا ملاك
ملاك:لمار كانت بتقول عيزنها كتب كتاب مش خطوبه
لمار:انا
ملاك:متتحرجيش يا لمار
فهد:ايوه يا جدو انا مع لمار في حكايه كتب الكتاب
عمر: ايو يا جدو كتب الكتاب احسن صح يا ليان
ليان: انا هو
ملاك:هي هم
احمد:خلاص نخليه كتب كتاب
عائشة:الف مبروك يا حبايبي
لمار وليان:الله يبارك فيكي يا تيته
جومانا:حبايب قلبي الف مبروك
لماروليان:الله يبارك فيكي يا مامي
وهنئ الجميع لمار وليان وعمر وفهد
لمار بغيظ من ملاك:والله لعرفك يا ملاك
ليان:منك لله يا ملاك باللي عملتيه فينا ده
ملاك:ههههههههه معلش
عمر وفهد مش مصدقين ان هما هيتجوزو خلاص
عمر لفهد: اقرصني وقول اني مش بحلم
جه مراد وضربه علي قفاه
عمر: ااااه
مراد: صدقت انك مش بتحلم
عمر: يخربيت ايدك يا شيخ دا انت ايدك مرزبه
فهد بصوت واطي: الحمدلله كنت لسه هقولك اقرصني انا كمان
عمر: فرحان انها جات فيا يعني
اياد: الف مبروك
عمر: الله يبارك فيك يا ايدو يا روحي
فهد: الله يبارك فيك يا حبيبي
مراد: متتظبت يالا انت وهو
اياد: مش عارف هما ملهم
عمر: مالك يا اياد
اياد: مفيش
عمر: لا فيه مالك
فهد: ايو مالك يا اياد شكلك زعلان
اياد: قولت مفيش انا طالع انام
فهد: ماله ده
عمر: مش عارف
مراد: يعني انتو عارفين انو متزفت بيحب ملك وتتكلمو عليها قدامه ومش عايزينه يزعل
عمر: هو احنا قولنا حاجه غلط ما هي رزله بجد
مراد: المفروض تراعو شعوره يعني لو حد قال علي لمار او ليان كدا مش هتزعلو
فهد:محدش يقدر يقول حاجه
عمر:خلاص احنا ملناش دعوه بيها وخلاص
فهد:ما هي اللي بتيجي ترزل
مراد:خلاص متردوش عليها وخلاص
فهد:ماشي
......................................
فيلا مجدي
فريده مش قادره تتحرك
فريده: اااااه ااااه حد يلحقني هموت
ولاكن لا احد يسمعها
وصل مجدي الفيلا بعد وقت طويل وجد فريده مكانها مثلما تركها
مجدي ضربها بالرجل: انتي قومي
فريده: اااه مش قادره
مجدي سحبها من شعرها  ورماها خارج الفيلا ولاكنه لم يتذكر ان فريده تعرف كل شئ عنه وصفقاته وانه يتاجر في المخدرات والسلاح
فريده:اااااه حرام عليك
مجدي:حرمت عليكي عشتك غوري بقا قرفتيني من شكلك
ثم رماها خارج الفيلا
اخذت فريده تبكي ولا تعلم اين تذهب

كان مصطفي ويارا ذهبو الي القاهر وفجأه وهما ماشين شافو فريده
يارا:شايف الست اللي هناك دي
مصطفي:حاسس اني عارفها
يارا: تعالي نشوف مالها
ركن مصطفي العربيه ونزل يشوف مين
مصطفي: خالتي فريده
فريده: ااه مش قادره
مصطفي: يارا اسنديها معايا اوديها المستشفي
يارا: يلا
وصل مصطفى الي المستشفي
مصطفى: معلش يا خالتي اسندي عليا
فحص الطبيب فريده
الطبيب: انتي لازم تعملي بلاغ في اللي ضربك كدا
فريده: اه ما انا هعمل
مصطفى: مين اللي عمل فيكي كده يا خالتي
فريده: مجدي
الطبيب: الشرطه زمانها جايه
فريده: انت بلغت
الطبيب: ايوه وهما في الطريق
مصطفي: ايه اللي حصل لده كله
فريده: لما الشرطه تيجي هتعرف يا مصطفي
وبعد وقت قليل جائت الشرطه وحكت لهم فريده كل شئ
من سبب ضرب مجدي لها وصفقاته المشبوهه وقالت لهم انه من اختطف ملاك الادهم
اخذت الشرطه اقوالها ثم ذهبو للبحث عن مجدي
مصطفي: ملاك الادهم
يارا: ملاك ولا واحده غيرها
مصطفي: اه هي انا خلاص مش هروحلها
يارا:عايز الصراحه انا خفت منها
مصطفي:انا هاخد خالتي ونرجع الغردقه بكره
يارا:تمام


كانت ملاك تشاهد مباراة كره قدم
دخلت ملك: ايه القرف اللي بتسمعيه ده
ولاكن ملاك لم تعيرها اي انتباه
ملك: علي فكره بكلمك
ملاك: وطي صوتك يا ملك عايزه اركز
لمار: تعاليلي بقا يا ملاك
ليان: بقا احنا ندبس التدبيسه السوده دي
لمار: ايه ده يا ملاك انتي بتسمعي ماتش
ملاك: اه
ليان: ايه ده الزمالك كمان
ملاك: تعالو اسمعو دا ماتش جامد
لمار: فلتي يا ملاك لولا الماتش كان زمانك اتعملتي شاورمه
ملك: اوووف ايه ده انا احسن حاجه اطلع اوضتي
ليان: مع السلامه

جاء الشباب من الخارج وسمعو صوت البنات وهم يصفقو
عمر: هو في ايه
اياد: تعال نشوف
دخلو ووجدو البنات يشاهدون مباراة كرة قدم
عمر: ايه اللي انا شايفه ده
فهد: ايه ده ماتش
ملاك: اسكتو بقا عايزين نركز
مراد: تركزي في ايه ياختي
ملاك: في القمرات دول قصدي الماتش
مراد: انتو عارفين لو مكانش الزمالك بس كنت كسرت الشاشه علي راسكو
ملاك: ما بلاش سيرة الكسر دي يا مراد علشان غلط عليك
مراد:بتتريقي يعني
لمار:هتفك الجبس امته يا مراد
مراد:معرفش
ليان:ما خلاص بقا عايزين نسمع
وبعد ان انتهت المباراه ذهب كلا منهم الي غرفته بينما ملاك ذهبت الي غرفه ملك
ملاك:ملك
ملك:ادخل
ملاك:بتعملي ايه
ملك:ولا حاجه ليه يعني
ملاك:عايزه اتكلم معاكي شويه
ملك:عايزه ايه
ملاك:ممكن تفهميني انتي بتتكلمي كدا ليه ومش طايقه حد
ملك:انا حره اعمل اللي انا عايزاه
ملاك:ملك اسلوبك مش كويس مش عارفه انتي بتتكلمي كدا ليه ودايما ترزلي علي ليان ولمار
ملك بعياط:هما اصلا مفيش حد بيحبني علشان اكلمه كويس حتي ماما اما كنتي مخطوفه كانت دايما تفكر فيكي وانا مكنتش بتعبرني وحتي اما جيتي كلهم حبوكي وانا لا
ملاك: انتي اللي مش مديه فرصه لحد يكلمك اصلا وديما تتكلمي باسلوب مش كويس جربي بس تتكلمي كويس وهما هيحبوكي اكتر واحده
ملك:هو اسلوبي كدا ومش هغيره
ملاك:يعني لسه بقولك اسلوبك مش كويس علشان كده مش بيحبوكي وتقوليلي مش هغيره
ملك:يعني اعمل ايه
ملاك:اتكلمي زينا كدا وهزري واضحكي معانا وبلاش تاخدي جانب لوحدك كدا
ملك:هفكر
ملاك:هتفكري في ايه يا بت هي دي محتاجه تفكير انتي عارفه لو ملقتكيش بكره بتضحكي وتهزري كدا هضربك
ملك:حاضر
ملاك:اسيبك تنامي بقا
ملك:تصبحي علي خير
ملاك:وانتي من اهله يا قلبي
وذهبت ملاك الي غرفتها وتركت ملك تفكر في كلام ملاك الي ان غلبها النوم
........................................................
في صباح اليوم التالي

استيقظ الجميع وذهبو لتناول الافطار
ملك:صباح الخير
الكل:صباح النور
عمر:هي ملك قالت صباح الخير
فهد:علي ما اعتقد
مراد:اكتمو شويه
عمر:بنتناقش في موضوع خطير
مراد:تب كل وانت ساكت بدل ما تشرق وتموت
عمر:ان شاء لله اللي يكرهني

وبعد ان انتهو ذهبو الي العمل
.....................................................................
في الشركه
مراد بزعيق:انتو جايين الشركه علشان ترغو كل واحد يشوف شغله
مراد:كنتي فين يا بشمهندسه
ملاك:كنت عند بابا
مراد:بابا دي في البيت مش هنا فاهمه اتفضلي علي مكتبك ومتفضليش رايحه جايه كدا انتي مش في بيتكم هنا
ملاك:مراد
مراد:اسمي بشمهندس مراد
فهد:خلاص يا مراد
عمر:روحي يا ملاك علي مكتبك دا ابو لهب دا ميعرفش ابوه في الشغل
ذهب ملاك الي مكتبها ولم تنطق بحرف
ملاك في نفسها:ماشي يا مراد انا تحرجني كدا قدام الموظفين
وبعد وقت قليل جاء موعد البريك
.............................................
في قصر الادهم
نزلت ملك الحديقه
ملك هاي
ليان ولمار:هاي
ملك: اختارتو فساتين كتب الكتاب
لمار: لسه
ملك: ايه رأيكو اجبلكم الموديلات اللي عند تختارو منها تصاميمها روعه
ليان: اوك جبيهم
ملك: ثواني هجبهم
لمار: بت ي ليان هي ملك تعبانه ولا مالها
ليان: مش عارفه دي مش بطيق تقعد معانا
لمار: مش عارفه وكمان دي بتقول هجيب الموديلات تختارو منها دي تموت لو حد جه جمب حاجتها
ليان: سبحان مغير الاحوال
ملك: انا جبت الموديلات اهي تعالو نختار منها يلا
لمار وليان: يلا
وبدأو في اختيار الفساتين وملك ساعدتهم لانها متابعه الموضه وذوقها حلو في الفساتين
...................................................
في الشركه
اياد: ملاك يعني منزلتش في البريك
عمر: زمانها هتنزل اهي جات اهي
فهد: هي قعدت لوحدها ليه
اياد: ملاك ملاك
ملاك: نعم
اياد: قاعده لوحدك ليه تعالي اقعدي معانا
ملاك: لا شكرا انا مستريحه كدا
اياد: هي مالها دي
مراد: تعرفو تاكلو وانتو ساكتين مش ناقص صداع
اياد: انا كنت بسأل بس مالها
مراد بغيره: لا متسألش وكل واحد يخليه في حاله

كانت الشرطه تبحث عن مجدي للقبض عليه بسبب اعماله الاجراميه
مجدي: انا لازم اهرب بره مصر كان لازم يعني ارمي الزفته دي كدا اهي ودتني في داهيه ااااااه ياني لو اتمسكت خلاص انتهيت انا هتصل بأسر يظبتلي الورق واهرب
مجدي:الو يا أسر عامل ايه
أسر:عايز ايه يا مجدي مش بترن غير لما تكون عايز حاجه
مجدي:عايزك تظبتلي ورق اهرب بيه بره مصر
أسر:فلوسك جاهزه
مجدي:هربني بس وهديك اللي انت عايزه
أسر:لا يا حبيبي جهزلي الفلوس هجهزلك الورق غير كد
باي باي
مجدي:عايز كام
أسر:مممممم تلاته مليون
مجدي:نعم تلاته مليون ليه انشاءلله
أسر:انا قولت اللي عندي وانت حر سلام
مجدي: خلاص خلاص جهز الورق واعتبر فلوسك جاهزه
أسر: تمام
مجدي: ااااه ياني منك لله يا فريده منك لله بسببك ضعت
توصلت الشرطه الي مكان مجدي وذهبو للقبض عليه
وبينما مجدي يفكر في كيفيه الهروب خارج مصر كانت الشرطه حاوطت المكان وتم القاء القبض عليه

.............................
في الغردقه
سوسن: معلش يا فريده اهو راح في داهيه اهو وخدتي حقك منه
فريده: منه لله علي اللي عملو فيا ده
مصطفي: ان شاءلله هتكوني كويسه يا خالتي وتقومي بالسلامه
فريده: ان شاءلله
سوسن: روح شوف مين علي الباب
مصطفي: حاضر
يارا: ازيك يا مصطفى عامل ايه
مصطفي: الحمدلله يا يارا اتفضلي
يارا: شكرا
ذهب مصطفى ويارا الي فريده
يارا: الف سلامه عليكي يا طنط
فريده: الله يسلمك يا حببتي
واخذو يتبادلون الحديث وحكت لهم فريده عن ما فعله مجدي مع ملاك وتعذيبه لها ولاكنها تمكنت من الهروب منه
يارا: دي ملاك اتعذبت كتير اوي انا مش مصدقه اللي كنا هنعمله فيها
مصطفي: خلاص بقا يا يارا انسي
يارا: انا همشي بقا 
سوسن: ما تقعدي يا بنتي شويه
يارا: وقت تاني بقا علشان اتأخرت
مصطفي: استني هلبس واوصلك
يارا: تمام
وبعد قليل ذهب مصطفى مع يارا
مصطفي: يارا
يارا: نعم
مصطفي: تتجوزيني
يارا بفرحه: بتتكلم جد
مصطفي: وهي دي فيها هزار
يارا: وملاك
مصطفي: انا خلاص نسيت ملاك دي معدتش في دماغي
خدي بقا معاد من بباكي علشان اتقدملك
يارا: اوك
وبعد عدة اشهر تزوج مصطفي ويارا


ملاك: هاي ي بنات بتختارو الفساتين
ملك: اه تعالي يلا اختاري معانا
لمار: ايوه يلا تعالي
ملاك: لا انا مليش في الفساتين
ملك: اوماال هتحضري كتب الكتاب بإيه
ملاك: هلبس اي حاجه غير الفساتين
ملك: لا هتبقي بيئه اوي قصدي اللبس ده مش مناسب لكتب الكتاب
لمار: ايوه ارجع في كلامك كدا ههههههههه
عمر: ايه ده هي ملك قاعده معاهم عادي كده
فهد: دا شكلهم بيختارو الفساتين كمان
عمر: تعال نروح عندهم
فهد: يلا بينا واتجهو الي البنات
اياد: انتو رايحين فين
فهد شاورله علي البنات وذهب اياد معهم
عمر: بتختارو الفساتين
ملك: ايوه
فهد: واختارتو ولا لسه
لمار: يعني بنختار لسه
ملك: شوفي التصميم ده يا لمار كدا هيبقي جميل عليكي
لمار: واو روعه يا لوكا
ملاك: وريني كدا
ملك ورتهولها
ملاك: جميل هيبقي روعه عليكي يا لمار
ليان: ايوه جميل
اياد: وانتي اختارتي يا لينو
ليان: ايوه لوكا اختارتلي فستان جميل
عمر: هو فيه ايه
فهد: مش عارف
عمر: هي دي ملك بتاعتنا
فهد: حاسس بس مش متأكد
مراد: بتعملو ايه
عمر: بيختارو الفساتين
ملك: ملاك يلا اختاري
ملاك: قولتلك مش بحب الفساتين
ملك: لو مختارتيش مش هعمل اللي قولتي عليه
ملاك: دا تهديد بقا
ملك: مش بهدد انا بقولك اللي هيحصل
اياد: هو في ايه
ملاك: مفيش
لمار: شوفي ده يا ملاك كده
ملك: ايوه دا حلو
ملاك: مش بطال
مراد: مش حلو
ملاك: ملكش دعوه يا بشمهندس مراد
ملك:بشمهندس
ملاك:انا طالعه سلام
اياد:هو في ايه
عمر:اسأل مراد
فهد:علي فكره يا مراد مكنش ينفع تكلمها كدا
مراد:وانت بقا اللي هتعلمني الصح من الغلط
فهد: مش قصدي يا مراد بس
مراد: مبسش
عمر: خلاص يا مراد فهد مقلش حاجه غلط
مراد: وايه كمان يا عمر بيه
عمر: مكنش المفروض تزعقلها كدا وتحرجها قدام الموظفين
وخصوصا انها بنت عمك
مراد: انا اعمل اللي انا عايزه وكل واحد يخليه في حاله مفهوم
ملك: انت زعقت لملاك
مراد: قوليلك كلمتين انتي كمان يا استاذه ملك
اياد: خلاص يا مراد انت في ايه عمال تزعق لكله كدا ليه
مراد: انتو اللي بتتدخلو في اللي ملكوش فيه
فهد: خلاص يا شباب اهدو
مراد سابهم ومشي
لمار: هو ايه اللي حصل
اياد: والله معرف حاجه ولا شوفت حاجه
فهد: مراد زعقلها في الشركه
ملك: ليه ان شاءلله كانت شغاله عندو ولا ايه
فهد: حكالهم اللي حصل واللي مراد قاله
ملك: مراد دا رخم جته قرف
عمر: ملك خدي بالك انك بتشتمي اخويا
ملك: وخد بالك انو زعل اختي
عمر: دا ايه الحنيه اللي نزلت فجأه دي
ملك: ملكش فيه
ليان: عمر
ملك: انا طالعه
لمار: استني انا جايه معاكي
ليان: يلا
فهد: استغفر الله العظيم
اياد: انا ماشي
عمر: يلا يا فهد انت كمان مجتش عليك
فهد: اقعد يا اياد بس متقفش كدا يا جدع
سليم: في ايه صوتكو كان عالي ليه
اياد:مفيش يا خالو
محمود:هو ايه اللي مفيش دا صوتكو كان عالي اكنكو بتتعاركو
فهد:مفيش يا بابا مراد كان متعصب شويه
سليم:وانت يا اياد مالك شكلك زعلان كدا ليه
اياد:مصدع شويه بس
ناديه:احمد بيه بيقولكو روحوله المكتب
محمود:حاضر
فهد:يا تري فيه ايه مش بطمن للمكتب ده
سليم:ولا انا والله مش بنروحه غير لما يكون فيه مصيبه
عمر:حصل ههههه
محمود:يلا نشوف فيه ايه
......................
في غرفه ملاك
ملك:قوليلي بقا ازاي تسكتيله
ملاك: يا بنتي انتي لو شوفتيه هتقولي غطوني وصوتو عليا
لمار:وحياتك عارفينه
ملك:صدق عمر اما قال ابو لهب
الكل:هههههههههههههه
ملاك:حصل اوي بس دا مكانش ابو لهب بس دا كان يهود بني قريظه كلهم هههههههههه
ملاك: بس مش هعديهاله وهعرفه ازاي يحرجني كدا
لمار: ملاك بصراحه كدا انتي كسرتي دراعه ازاي ههههه
ليان: ايو قولي ايه اللي حصل
ملاك حكت لهم ما حصل بدايه من قفل مراد باب السياره وركوبها تاكسي حتي كسر ذراعه
ملك: هههههه والله يستاهل
لمار: مش معقول ههههههه
ليان: ههههههههه دا انتي مصيبه والله
ملاك:ولسه هتشوفو اللي هيحصله علشان يعرف هو بيكلم مين بعد كدا
ملك:ناويه تعملي ايه
ملاك:لسه بفكر
لمار:ملك ممكن اسألك سؤال
ملك:مش برخم عليكو ليه صح
لمار:اصلك متغيره اوي النهارده
ملك:عادي يعني عرفت اني غلطانه في اسلوبي ده معاكو
ليان:الصراحه كنتي رخمه اوي
ملاك:دا ملك عسل
ملك:تب يا اخت العسل هتلبسي الفستان بكره صح
ملاك:هشوف كدا
لمار:هتلبسيه يعني هتلبسيه مفهوم
ليان:لو ملبستهوش هزعل منك اوي
ملك:اظن انتي عارفه انا هعمل ايه
ملاك:خلاص خلاص بيهددوني في اوضتي كمان
ملك:معلش
لمار:يلا نروح ننام ورانا كتب كتاب منه لله اللي كان السبب
ملاك: معلش ههههههههههه
ليان:دبستينا كدا هو وخلاص
ملاك:كنت عاوزه ادبس ملك كمان بس قولت وقت تاني ههههههه
لمار:كنتي دبسيها زمانه زعلان
ملك بكسوف:هو مين
ليان:مش عارفه هو مين علينا بردو
ملاك:دي شكلها غمزت من زمان
ملك:انا مش فاهمه بتتكلمو علي ايه انا رايحه انام
لمار بصوت عالي:اسبت مكانك
ملك بخضه:ايه في ايه
ملاك:مش هتخرجي من هنا غير لما ناخد الاوكي
ليان:بصراحه هو بيحبك
لمار وهي تمثل الحزن:وانا نفسي افرح بيه واشيل عياله قبل ما اموت
ليان وهي تحتضن لمار:بعيد الشر عليكي يا حببتي انشاءلله هتفرحي بيه وبعياله
لمار:خليها يا ليان توافق وتنفزلي اخر طلب في حياتي
ملاك:اتأثرت اوي
ليان:ها يا ملك هتنفزلها اخر طلب
ملاك:لازم تنفزها دي تعتبر وصيه
ملك بدموع: مالك يا لمار انتي تعبانه في حاجه بتوجعك
لمار: مش حاجه واحده دي حاجات
ملك:انا هروح اقولهم يطلبو الدكتور
لمار مسكتها:انا مش عايزه دكتور انا عيزاكي توافقي بس
ملاك:وافقي يا ملك حرام عليكي كدا
ليان:اياد بيحبك  يا ملك
ملك:خلاص موافقه
لمار بفرحه نطط علي السرير وبتغني
لمار:هوبا رجعنا ليكو هنعلم تاني فيكو جامدين دايما عليكو
ملك:اي دا ثانيه انتي مش كنتي بتموتي من شويه
ملاك:اتهدي يا لمار يخرب عقلك هههههههه
لمار:بس ايه رأيكو فيا انفع امثل صح
ليان:دا انتي تاخدي اوسكار في التمثيل يا روحي
ملاك:لا جامده الصراحه
لمار:بس علشان بأحرج
ملك:وانا اللي صدقتك زي الهبله
ليان:كنت هموت واضحك علي شكلك وانتي بطعيطي
لمار:ههههههههه كان منظرك فظيع
ملك:ماشي ماشي اضحكي انتي وهي
ملاك:يلا يا بت انتي و هي عايزه انام
ملك:احنا بننطرد
ليان:علي ما اعتقد
لمار:يالا يا بنتي انت وهي لمو اللي باقي من كرامتكو ويلا من هنا
ملك:انا بقول كدا بردو
ليان:يلا
لمار:ومن غير تصبحي علي خير يا ملاك
ملاك:مش عيزاها خليهالك
ثم ذهبت كل منهم الي غرفته


في غرفه المكتب       

احمد: كل حاجه جهزت
مراد:ايوه يا جدو والفساتين هتوصل الصبح
احمد:كويس اوي بس فيه خبر مش كويس
سليم:خير يا بابا
احمد:اللي كانو شغالين مع مجدي ناوين يكملو علي اللي مجدي كان بيعمله
مراد:يعني لسه عايزين يوقعو الشركه
احمد:ومش بس كدا دول عايزين ينهو علي عيله الادهم واحد واحد 
سليم:والعمل
احمد:المشكله ان احنا منعرفهمش
محمود:بابا
احمد:نعم يا محمود
محمود:احنا هنعمل حفله علي قدنا هنا ونجيب المأذون يكتب الكتاب وبلاش حفله كبيره علشان ميحصلش حاجه لحد ما نفكر هنعمل ايه
فهد:ايوه يا جدو احنا هنلغي حجز القاعه و والمأذون يجي هنا وخلاص
احمد:تمام انا اهم حاجه عندي تكونو بخير 
سليم: وبعد كتب الكتاب نشوف هنعمل ايه
احمد:تمام اتفضلو ونادولي ملاك
ثم خرجو من غرفه المكتب
سليم:ناديه
ناديه:نعم يا بيه
سليم:خلي ملاك تكلم بابا في المكتب
ناديه:حاضريا بيه
مراد:دي عايزها ليه
اياد:انا ايش دراني
ملاك:واد يا اياد
اياد:نعم
ملاك:هو جدو عايزني في ايه
عمر:انتي عملتي مصيبه ولا حاجه
ملاك:بريئةوالله يا بيه
اياد:روحي شوفيه وابقي قوللنا ههههه
ملاك:وبتضحك كدا ليه ياخويا غاسل سنانك ولا ايه
اياد:ايو عقبالك
ملاك:دا انا كنت عملالك مفجأه بس خساره فيك
اياد:مفجأة ايه
ملاك:خساره فيك مش هقولك
عمر:روحي يلا لجدك
ملاك:بسم الله
دخلت ملاك الي المكتب
احمد:تعالي يا ملاك اقعدي
ملاك:نعم يا جدو
احمد: انتي تعرفي الناس اللي شغالين مع مجدي
ملاك:مش مجدي اتقبض عليه خلاص
احمد:ايوه بس شركائه بيكملو اللي هو كان بيعمله
ملاك: لا انا مش عارفاهم بس ممكن اجبهم لحضرتك
احمد:هتجيبيهم ازاي
ملاك:هعمل اي حاجه توصلنا ليهم
احمد: لا خلاص اوعي تعملي حاجه انا مش عايز اعرضكم للخطر
ملاك: وكتب الكتاب بكره وممكن يعملو اي حاجه
احمد: احنا هنكتب الكتاب هنا مفيش حفله
ملاك: تمام عن اذنك يا جدو
احمد: اتفضلي
اياد: كان عايز ايه
ملاك: مفيش كان بيسأل علي حاجه بس
اياد: مش هتقولي المفجأه
ملاك: مش دلوقت
عمر:هنعمل ايه
مراد:اطلع نام
عمر:انا قصدي علي الزفت مجدي واللي معاه
فهد:مش هنعمل حاجه لحد ما جدو يقول
عمر:المشكله ان احنا مش عارفين شكلهم يعني ممكن يكونو قدمنا ومنعرفهمش
مراد:احنا لازم نعرفهم
اياد:تب ازاي
اتجهت ملاك الي غرفتها
ملاك انا عارفه ازاي انا لازم اسافر الغردقه الصبح بس كتب الكتاب بكره انا اروح دلوقتي واجي الصبح بدري من غير ما حد يحس ولو اتأخرت هكلمهم واقولهم اني طلعت مشوار من بدري
ارتدت ملاك ثيابها ثم اتجهت الي الاسفل
اياد:ملاك رايحه فين دلوقتي
ملاك بخضه:انت لسه صاحي
اياد:ايو بس انتي رايحه فين
ملاك:رايحه مشوار
اياد:دلوقتي انتي مش عارفه الساعه كام
مراد:في ايه واقفين كدا ليه
ملاك بهمس:منك لله يا اياد كان زماني مشيت ولا من شاف ولا من داري
مراد:مردتوش يعني
ملاك:ملكش دعوه يا بشمهندس ويا ريت تخليك في حالك
ثم ذهبت الي غرفتها
ملاك:منكو لله بوظتو عليا الطالعه
مراد بغيظ:كنتو واقفين كدا ليه يا اياد
اياد:والله ما فيه حاجه انا كنت لسه بسألها رايحه فين
مراد:هي كانت خارجه دلوقتي ولا ايه
اياد:كانت بتقول رايحه مشوار معرفش فين بقا
مراد:ماشي يا ملاك


ملاك:اعمل ايه انط من البلكونه واطلع ولا ايه اما اجرب كدا يا رب ملقيش حد في وشي بس المسافه كبيره اوي
انا احسن حاجه اروح انام

مراد:ياتري مشوار ايه يا استاذه ملاك
.........................................
يوم كتب الكتاب
علم الجميع بما حدث
لمار:يعني مفيش حفله
ليان: كانو اجلو كتب الكتاب وخلاص
ملاك: جدو شايف الصح وعمله
لمار:البيوتي سنتر اتأخرو كدا ليه
ليان:مش عارفه كان المفروض يوصلو من نص ساعه
ملاك:زمان الطريق زحمه ولا حاجه
وبعد وقت قليل جاء بنات البيوتي سنتر وبدأو في تجهيز البنات

في المساء جاء المأذون وتم كتب كتاب عمر وليان وفهد ولمار وهنئهم الجميع وكانت جومانه سعيده جدا
عائشه:ربنا يتمملهم علي خير
جومانه بفرحه:يا رب

في اليوم التالي
عمر:مش المفروض انا عريس اخد اجازه من الشركه النهارده
فهد:المفروض بس هنعمل ايه
اياد: يلا يا خويا انت وهو علي الشركه
............................
في الشركه

مروه:مراد بيه احمد بيه بيقول لحضرتك الوفد الاسباني وصل
مراد:جاي اهو
وبعد انتهاء الاجتماع مع الوفد الاسباني
سليم:انا مش مستريحلهم
محمود:ولا انا
احمد:انا شكيت فيهم بردو وشكلهم كدا تبع مجدي
مراد:احنا احسن حاجه منعملش صفقات الا لما نعرف الناس اللي مع مجدي
احمد:هو دا اللي هيحصل
سليم:بس هنقولهم ايه
احمد:هنقولهم ملقناش سيوله تكفي الصفقه ومنها نشوش عليهم شويه ومنها ميشكوش ان احنا عرفنا حاجه
سليم:كويس اوي
احمد:يلا كل واحد يروح يشوف شغله وانا هبلغهم بنفسي
موظف:اهلا ملاك
ملاك:اهلا
موظف:الف مبروك لفهد بيه وعمر بيه
ملاك:فهد وعمر في مكاتبهم اتفضل حضرتك روح باركلهم انا مالي
موظف بإحراج:انا قولت اباركلك بما انك قريبتهم
ملاك:اتفضل لو سمحت شوف شغلك احنا مش جايين نبارك
موظف:هو اللي مراد بيعمله فيكي هتطلعيه علينا ولا ايه
ملاك بصوت عالي:قولتلك اتفضل شوف شغلك
موظف:مكناش سمعين صوتك ده لما مراد بيه زعقلك يعني
موظف اخر:مش بيتشطرو غير علي الغلبان
موظف:ومش انتي اللي تقولي اشتغل ولا لا انتي زيك زينا
ولو كان غير كدا مكنش مراد زعقلك هههههه
ملاك فجأه زقت المكتب علي رجله
الموظف: ااااه رجلي
قامت ملاك من مكانها و ضربته بالبوكس
ملاك: علشان تضحك حلو يا روح امك
عمر: ملاك انتي بتعملي ايه
اياد: ملاك تعالي معايا قومي
وشد اياد ملاك وخرج بيها خارج الشركه
فهد: في ايه يا عمر
عمر: معرفش انا لقيت ملاك بتضرب فيه
فهد: هي فين
عمر: اياد اخدها بره تعال نشوفها
ملاك: ابعد يا اياد انت ماسكني كدا ليه
اياد: اهدي بس
ملاك: قولتلك سبني
اياد: سبتك اهو بس هو في ايه كنتي بتضربيه ليه
عمر: ملاك ايه اللي حصل
ملاك: مفيش. ثم تركتهم وذهبت
فهد: انتي رايحه فين يا ملاك
ملاك: ملكوش فيه
اياد: تب استني اوصلك بالعربية
ملاك بصوت عالي: قولت ملكوش فيه فاهمين
عمر: خلاص سيبوها لوحدها
اياد: دي طلعت اكتر من ابو لهب
فهد: دي عنيها بطلع شرار
ذهبت ملاك الي مكان هادئ تماما
وبينما هي جالسه رن هاتفها
ملاك:يا تري عايزه ايه مصدقت نسيتيني
ملاك:الو
يارا:ازيك يا ملاك عامله ايه
ملاك:الحمدلله
يارا:مال صوتك يا بنتي
ملاك:مفيش كنتي عايزه حاجه
يارا:كنت بطمن عليكي بس
ملاك:سوري يا يارا بس انتي واحده مش بطيقيني ولا بتحبيني فياريت تقولي عايزه ايه ومن الاخر
يارا:انا صحيح كنت مش بحبك وكنت بقول عليكي متكبره ومش بيهمك حد ولا بتخافي من حد بس دلوقتي صدقيني انا ولا بكرهك ولا اي حاجه انا كنت بطمن عليكي بس
ملاك:وايه اللي جد بقا وخلاكي مش بتكرهيني
يارا:عرفت السبب اللي مخليكي مش بتخافي من اي حد واللي حصلك وانتي صغيره من مجدي
ملاك:وعرفتي كل ده ازاي
يارا:من فريده مراته ثم حكت لها ما فعله مجدي مع فريده وانقاذهم لها
ملاك:يعني فريده عندك انا اعرف انها في الغردقه بس معرفش انها معاكي تب ممكن يا يارا تخليني اكلمها
يارا:والله يا ملاك هي ندمانه جدا علي اللي حصلك
ملاك:هي لو ندمانه بجد هتقولي اللي انا عايزاه
يارا: تمام هديهالك
ملاك: اهلا بفريده هانم
فريده بحزن: اهلا يا ملاك
ملاك: انا عايزه اعرف منك حاجه واحده بس ولو ندمانه زي ما يارا قالت هتجوبيني علطول
فريده: قولي يا ملاك اللي انتي عايزاه وانا لو عارفه صدقيني هقولك
ملاك: عايزه اسم شركاء مجدي
فريده: مش عارفاهم كلهم
ملاك: قولي اللي انتي عارفاه
فريده: سيف الشهاوي وده ابن عمه وساكن في اسبانيا مش بينزل مصر خالص  والتاني ده بيقولو عليه الكينج واسمه ياسر الجندي وبردو ساكن في اسبانيا
ملاك: تمام هما دول بس اللي تعرفيهم
فريده: ايوه وهبعتلك صورهم علي الوتس
ملاك: تمام بس عارفه لو غلط او روحتي قولتلهم حاجه
فريده: هما اصلا بيدورو عليا علشان يموتوني علشان انا عارفاهم وممكن اسجنهم زي مجدي ولو عزتي اي حاجه انا معاكي هقولك اللي اعرفه
ملاك:اوك

عماد بزعيق: ازاي تسيبوها تهرب يا بهايم ازاي هو انا مشغل ايه معايا حته بت زي دي تبهدلكو كدا
شخص: يا باشا
عماد: باشا ايه وزفت ايه غورو من وشي  ماشي يا بنت سليم انا هعرفك كنت بقول علي مجدي غبي علشان بتهربي منه بس طلعتي مش سهله
.............................
ملاك:ايه الحلاوه دي دا انتو حبل المشنقه بينادي عليكو
اما اروح ابسط الحاج احمد ههههه والله انا خساره في الناس دي
مراد:ناس مين
ملاك بخضه:اي ده انت ازاي تدخل من غير استأذان
مراد:خبط بس مردتيش وسمعتك بتكلمي نفسك
ملاك:وعايز ايه بقا يا بشمهندس
مراد:بصي يا ملاك انا اسف اني زعقتلك في الشركه واهنتك قدام الموظفين بس صدقيني لو مكنتش عملت كدا مكنش فيه حد هيشوف شغله
ملاك:وانا ذنبي ايه بقا
مراد:ما انتي عصبتيني اقولك كنتي فين تقوليلي عند بابا
ملاك:وعايز ايه دلوقتي
مراد:اسف
ملاك: يعني تزعقلي في الشركه قدام الموظفين وجاي هنا تقولي اسف يا أخي تبا لك
مراد: عايزه ايه يعني
ملاك بتفكير: هسامحك بس بشرط
مراد: ايه هو
ملاك: اكسرلك الدراع التاني هههههههه
مراد: ايه ياختي غوري في داهيه يا بت عنك ما سامحتيني
دا انتي مفتريه قوي وحدف عليها كيس
ملاك: اي ده
مراد: مع انو خساره فيكي
ملاك: شوكلاته مش بطال تب بقولك ايه خد الباب في ايدك يلا علشان مش فاضيه
مراد:تصدقي انك واحده مهزقه انا غلطان اصلا اني عبرتك
وبعدين مش فاضيه ليه ياختي بتهببي ايه
ملاك وهي بتاكل الشوكلاته:بعيدا عن الفاظك دي بس هتعرف اللي انا بعمله بكره
مراد:وانا مش همشي غير ما اعرف بتعملي ايه
ملاك: تعال معايا عند جدو هو في المكتب لسه
مراد:ايوه في المكتب
ملاك:يلا نروحله
مراد:يلا ياختي
...........................
في المكتب
دخل مراد وملاك الي احمد
ملاك: جدو عايزينك في موضوع  مهم
احمد: موضوع ايه
ملاك: شركاء مجدي
احمد: عرفتي حاجه
ملاك: ايوه عرفت حاجات مش حاجه دي وراهم بلاوي سوده
احمد: تب نادو للشباب الاول
وبعد وقت قليل جاء الشباب
سليم: عرفت حاجه يا بابا
احمد: اقعدو بس
ملاك: اول حاجه لازم نبلغ البوليس علشان يقبض عليهم
مراد: واحنا نعرفهم علشان نبلغ عليهم
ملاك: صورهم اهي الاول دا سيف الشهاوي ابن عم مجدي ساكن في اسبانيا التاني ده الكينج الكبير ياسر الجندي ساكن في اسبانيا بردو التالت ده بقا اسمه عماد وهو دا اللي تبعهم في مصر واللي بينفذلهم اي حاجه في مصر
عمر:هي البت دي شغاله في المخابرات
اياد:انا خوفت منها
فهد:اسكتو لتمسكو متلبسين ههه
اياد:واد يا عمر انا حاسس اني شوفت الراجل ده
عمر: وانا بشبه عليه بردو افتكرت مش دا اللي سألنا علي مطعم قريب وقال انو مش من هنا وكان بيتكلم لغه غريبه كدا
اياد: ايوه هو ابن****غفلنا
مراد: عرفتي كل ده ازاي
ملاك: اصبر بس خليني اكمل
احمد: كملي يا ملاك
ملاك: سيف وياسر بيتاجرو في الاعضاء والمخدرات وسلاح
ومجدي هو اللي كان بيعمل اي حاجه هما عايزنها في مصر لان هما قاعدين في اسبانيا مش بينزلو مصر نهائي ودلوقتي بقا عماد بدل مجدي بس فيه صفقه سلاح ومخدرات نازله مصر وهينزلو معاها ودي اول مره ينزلو مصر لانهم مش واثقين في عماد اوي
سليم:والصفقه دي هتم امته
ملاك:بكره الساعه 2بالليل فإحنا لازم نبلغ البوليس عليهم وهما يتصرفو معاهم ونخلص منهم
محمود:انتي عرفتي كل ده ازاي انتي شغاله في المخبرات يا بت
ملاك:ولا مخابرات ولا حاجه
سليم:اومال عرفتي ازاي
ملاك:اخترقت حسابتهم انتو ناسين ان انا مهندسه تكنولوجيا ولا ايه
احمد:بجد برافو عليكي يا ملاك انا هتصل باللواء محمد وهقوله وهو يتصرف
خرج الجميع من المكتب
عمر: البت ملاك دي خطر علينا
اياد: لو البنات عرفو انها بتعرف تخترق هيخلوها تخترق الموبيلات
عمر: انا هروح امسح اللي علي التلفون  كله انا مصدقت اتجوزت
فهد: الحق نفسك ههههههههه
ملاك: ولا انت وهو هتتكلمو اتكلمو بصوت عالي وسمعونا بلاش الهمس دا علشان مش بحب اقعد وانا مش فاهمه حاجه كدا فاهمين
عمر: تمام يا فندم
ملاك: هتكتب كتابك امته ياض يا اياد
اياد: انا مستني  الرضا اهو
ملاك: وانت قولتلها
اياد: هو انتي عارفاها ولا ايه
ملاك: عيب عليك دا انت مفضوح هههههههه
اياد: بصراحه خايف اقولها متوافقش
ملاك: ولو قلتلك انها موافقه
اياد: انتي سألتيها وهي موافقه
عمر: ملك وافقت
اياد: بجد وافقت
ملاك: تب روح اسأل اخواتك كدا
فهد: هما عارفين هما كمان
ملاك: اها
اياد: يعني اتقدم بقلب جامد
مراد: اول ما نخلص  من المشكله اللي احنا فيها دي ابقي فاتح جدو وعمو سليم في الموضوع
عمر: تصدقي بالله انا مكنتش متخيل ان انا اكتب كتابي
فهد: الحمدلله انك موجوده يا ملاك
ملاك: الدمعه هتفر من عيني
اياد: والله انا مش عارف اوصفلك احساسي دلوقتي لو في ايدي احضنك مكنتش استنيت لحظه
مراد: تحضن مين يلا هي الفرحه كلت عقلك ولا ايه
اياد: بقول لو في ايدي
احمد: انا اتصلت علي اللواء وفهمته كل حاجه بس هما محتاجينك يا ملاك علشان يعرفو كل حاجه
ملاك: تمام هروحله امته
مراد: انا رايح معاها
ملاك: جاي معايا ليه
مراد: من غير ليه
ملاك: لا مش جاي
مراد: رجلي علي رجلك والله مانتي طالعه من البيت غير وانا معاكي
احمد: خلاص اسكتو ملاك مراد هيجي معاكي لان انا مستحيل اسيبك لوحدك
ملاك: حاضر
احمد: الساعه9تكونو في مكتب اللواء مفهوم
مراد وملاك: مفهوم
ملاك: اوووووف
مراد: معلش هههههههههه
ملاك: انت بتضحك علي ايه يلي تقرصك عقربه انت
مراد: واهون عليكي
ملاك بهمس: لا
مراد: بتقولي ايه
ملاك: مش بقول
مراد: ماشي ثم اتجه الي غرفته
ملاك: مراد
مراد: نعم
ملاك: شكرا علي الشوكلاته
مراد: العفو
ملاك: انت اي ده دا قفل الباب في وشي يبقي زعل علشان دعيت عليه يوووه
..........................
في صباح اليوم التالي
مراد: ناديه روحي نادي لملاك
ناديه: حاضر يا بيه
ثم اتجهت ناديه لملاك
ناديه: ملاك هانم
ملاك: ايوه
ناديه: مراد بيه بيقولك يلا
ملاك: جايه اهو
وبعد  قليل نزلت ملاك
مراد: يلا
ملاك: يلا
واتجهو الي اللواء
ملاك: مراد
مراد: نعم
ملاك: انت زعلان
مراد: يهمك يعني
ملاك: طبعا
مراد بخبث: انا مهم اوي كدا ولا ايه
ملاك: مش قوي يعني
مراد: امممم ومين اهم بقا
ملاك  : حبيبي اهم
مراد: مين ياختي
ملاك: بقولك حبيبي فيها اي دي انت وقفت العربيه ليه
مراد: قوليلي بقا مين دا وعنوانه فين وبيشتغل ايه واللي تعرفيه عنه كله
ملاك: هتروح تسأل عليه وتشوفه شخص كويس ولا لا انا بقول بردو مراد ده رجوله والله
مراد: دا انا هخليكي تسألي عليه في المستشفى اخلصي هو مين
ملاك: انت بتزعق كدا ليه
مراد: انتي لسه شوفتي زعيق
ملاك: شغال في شركه
مراد: اسمه ايه
ملاك: يخربيتك انت قلبت كدا ليه يا ريتني ما قولت حاجه
مراد: هي القطه كلت لسانك ولا ايه متردي
ملاك: علي فكره بقا انا كنت بهزر انا مش بحب حد
مراد: والله
ملاك: والله
مراد: تب بلاش الهزار في كده تاني فاهمه
ملاك: ليه يعني
مراد: علشان انتي غبيه
ملاك: ولا انا مش علشان سكتالك هتقعد تشتم كدا لم لسانك احسنلك
مراد: هتعملي ايه يا ملاك لو ملمتش لساني
ملاك: لما نيجي من عند اللواء هعرفك علشان مش هينفع دلوقتي
مراد: تمام
ثم ذهبو الي اللواء
محمد:اتفضل يا مراد اتفضلي يا ملاك
ملاك ومراد:شكرا يا فندم
محمد: قوليلي بقا اللي تعرفيه عنهم وعن صفقه السلاح
ملاك: كل حاجه علي اللاب اهي يافندم
محمد: لا بجد برافو عليكي يا ملاك احنا هنروح نقبض عليهم وهما بيسلمو الصفقه وانتي بقا عايزك تعرفيلي كل جديد
ملاك:تمام يافندم
محمد:انا هروح اجهز القوات ولو فيه اي جديد بلغيني
ملاك:حاضر
ثم خرج اللواء
مراد:عمال يتكلم كإني كيس جوافه
ملاك:معلش هههههه
مراد:مبسوطه انتي صح
ملاك: الحق دي قدمو معاد التسليم
مراد:بلغي اللواء طيب علشان يتصرف
وبلفعل بلغو اللواء واللواء جهز كل حاجه ثم ذهب للقبض عليهم
ملاك:احنا كدا خلصنا اللي علينا
مراد:يلا نمشي
ملاك:يلا
مراد:تعالي اما نروح اي مطعم ناكل
ملاك:طلعت بتفهم يا ولا
مراد:عقبالك
ملاك:خد بالك انا بفهمها وهي طايره
مراد:بتفهميها وهي طايره دي طارت ووقعت علي وشها ولسه مفهمتيش تطلبي ايه ياختي
ملاك:اطلبلي شبهك
مراد:من عيوني
ملاك:لا خليلك عيونك ياخويا هتحتجهم
مراد:يخربيت فقرك عيله دبش
ملاك:تب كل ياخويا الاكل هيبرد
مراد:ماشي ياختي
ملاك:انت بتبصلي كدا ليه
مراد مش بيرد عليها وبيبصلها وخلاص
ملاك:مراد مالك
مراد:بتأمل في مخلوقات الله
ملاك:كل يا مراد كل
مراد:هو الحلو مكسوف كدا ليه
ملاك:يوووه والله اقوم امشي
مراد:تقدري
ملاك:انت عارف كويس
مراد:يعني لو قلتلك متمشيش هتمشي بردو
ملاك:لا
مراد ببسمه:تمام
وبعد وقت قليل ذهب مراد وملاك الي القصر


عائشه: اومال ملاك فين
احمد: هي مجتش
عائشه: لا
احمد:مفيش حد في الشركه ممكن تكون جات وانتي مخدتيش بالك
عائشه: استني هسأل البنات عليها كدا
احمد: خلي ناديه تنده للشباب
عائشه: حاضر
وبعد قليل جاء الشباب
مراد: نعم يا جدو
عائشه: مجتش يا احمد
احمد بزعيق: ازاي مجتش هتكون راحت فين يعني
اياد بخضه: هي ملاك مرجعتش
عمر: دي سابت الشركه ومشت بحسبها جات هنا
احمد: سابت الشركه امته
عمر: بعد ما خلصنا الاجتماع مع الوفد الاسباني
احمد بنفاذ صبر: ليه سابت الشركه ليييه
اياد: انا شوفتها بتضرب في موظف فأخدناها بره الشركه وبعدين سابتنا ومشت
احمد بزعيق:وازاي تسيبوها تمشي انتو للدرجادي مش بتفهمو
مراد:وايه اللي خلاها تضرب الموظف
عمر:معرفش بس احنا اخدناه المستشفي لانو مكنش قادر يتكلم خالص
سليم:ازاي معرفتوش توقفوها ازاي تب حتي كنتو نادو عليا
مراد:زمنها راجعه هتروح فين يعني
احمد:يعني انا عمال اقول الناس اللي مع مجدي بيدورو ورانا وعايزين يوقعونا وقلت محدش يسيب التاني لوحده وخليكو كلكو مع بعض علشان لو حصل اي حاجه تقومو تسيبوها تمشي للدرجادي مفيش فهم خااالص
ثم جاء اتصال لاحمد من رقم مجهول
احمد:الو
شخص:احمد بيه تصدق فوقت كل توقعاتي مكنتش بحسب للدرجادي ميهمكش حاجه حتي احفادك هههههههههه
احمد:قصدك ايه
شخص:قصدي ان حفيدتك قدامي دلوقتي هههههههههه وبكلم علشان اقولك تقرأ الفاتحه علي روحها هههههههههههه
ثم اغلق الخط في وجه احمد
احمد قعد علي الكرسي ومش عارف يتكلم
سليم:بابا في ايه ملاك حصلها حاجه
مراد:جدي في ايه
احمد:لقوها
مراد بصدمه:خدو ملاك
سليم بدموع:لا بنتي لا
فهد:احنا لازم نروح ندور عليها
محمود:ايو يلا مش هنفضل قاعدين كدا
وتجهو جميعا للبحث عن ملاك
..........................
ملاك: انا حاسه كدا ان حد ماشي ورايا
شخص 1:اسبتي مكانك
ملاك: هما بيقولو الجري نص الجدعنه وفجأه ملاك جرت من قدامهم وفضلت تدخل من شوارع ضيقه علشان تتوهم
ملاك: يا لهوي نفسي انقطع يخربيتكو وفجأه لقت شخص منهم قدمها
ملاك بخضه:اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق انصرف انصرف
الشخص وهو يوجه اليها السلاح:امشي قدامي بدل ما ادفنك مكانك
ملاك وهي تصفق له:لا بجد شخصيه يا ولا بس هعرفك حاجه بس ان انا ملاك الادهم فاهم تاني حاجه مش انت لوحدك اللي معاك سلاح وهوب ضربته بسلاحها علي راسه  واخدت سلاحه وجرت بس لحسن حظها لقت شخص تاني من اللي بيجرو وراها
ملاك:دي احلوت اوي
لقت ملاك الراجل بيشدها من شعرها فضربته وهو ضربها وظلو يضربون بعضهم حتي ضربته ملاك بالسلاح علي راسه وطلعت جري
ملاك:ااااه منك لله يخربيتك انا لو دسني قطر مش هبقي كدا
ثم اخذت ملاك تاكسي واتجهت الي القصر
رنت ملاك علي فريده وهي في التاكسي
فريده:الو يا ملاك
ملاك:انتي قولتي ان هما مش بينزلو مصر نهائي
فريده:ايوه
ملاك:اومال مين اللي بينفذلهم الحاجات اللي في مصر
فريده:مجدي اللي كان بيخلص اي حاجه هنا
ملاك:يعني مفيش حد تاني
فريده:صدقيني لو عارفه حد هقولك عليه
ملاك:تمام
رجع الشباب الي القصر
سليم:انا مش مصدق بنتي ضاعت مني تاني
منه بعياط:بنتي يا سليم انا عايزه بنتي
وفجأه لقو ملاك داخله
ملك:ملاك
منه جرت عليها وحضنتها:حببتي
ملاك:ااه براحه يا حاجه منه بنتك متدغدغه
سليم:ملاك ايه اللي حصل
اياد :انتي هربتي منهم
فهد:هربتي تاني
ملاك:قل اعوذ برب الفلق ايه هتحسدوني ولا ايه
احمد:تعالي بس اقعدي يا ملاك
ملاك:والله انت اللي بتفهم فيهم يا حج احمد
مراد:حج احمد
ملاك:خليك في حالك يابشمهندس
عمر:خلاص بقا يا ملاك انسي
احمد:في ايه
ملاك:مفيش
احمد: انا قولت في ايه
فهد: مفيش يا جدو ملاك ومراد شدين مع بعض شويه بس
ملاك: المهم عرفتو شركاء مجدي
احمد: لسه بندور قوليلي انتي بس اللي حصل
حكت لهم ملاك ما حصل ولاكن لم تقل انها تمتلك سلاح
سليم:طالعه لابوكي يا بت
محمود:برافو عليكي يا بنتي والله
احمد:تمام يا ملاك اهم حاجه انتي كويسه
سليم:شكلك تعبان انا هروح اتصل بدكتور
ملاك:دكتور ايه بس انا كويسه الحمدلله مفيش حاجه
اياد بضحك:انتي لو شوفتي وشك مش هتقولي كويسه خالص
ملاك:بتضحك عليا يا اياد ماشي انا بس هسترد صحتي كدا وهعرفك
عمر:الصراحه البوكس اللي في وشك عامل ديكور فظيع ههههههههههههه
ملاك:هو باين اوي كدا
فهد:باين ايه يا حاجه دا وشك عباره عن البوكس هههههه
ملاك بعبوس:ما انتو لو شوفتو اللي اداني البوكس دا هتعذروني انا كلي قد رجل منه دي رقبته قد وسطي
ضحك الجميع علي ملاك
عمر: اللي يشوفك دلوقتي ميقلش كنتي هتموتينا في الشركه
احمد: ايو صح يا ملاك انتي ضربتي الموظف ليه
ملاك: موظف قليل الادب
مراد: عمل ايه يا ملاك
ملاك: انت السبب
مراد: انا ليه ان شاءلله
ملاك بحزن: ما انت لو مكنتش قليت مني كدا وهزقتني قدامهم مكنش قدر يفتح بوقه
احمد: مراد زعقلك في الشركه
ملاك: عن اذنكو انا طالعه انام
احمد: مراد انت زعقتلها
مراد: ايوه يا جدو بس
احمد: ازاي تزعق لبنت عمك قدام الموظفين ها علشان كدا بتقولك يا بشمهندس
سليم:خلاص يا بابا محصلش حاجه
احمد:يعني يزعلها كدا ويا تري الكلب دا قالها ايه خلاها ضربته
فهد:انا هجيب الكاميرا اللي  هناك ونشوف اللي حصل
وبالفعل سمعو ما قاله الموظف
اياد:والله حلال فيه اللي حصله
عمر:يستاهل
فهد:انتو اخدتو بالكو من ملاك وهي بتضربه كانت عامله ازاي
عمر:اقولكو سر البت ملاك دي شبه ابو لهب لما بيقلب
اياد: وانا اقول كسرت دراع مراد ازي دا انا غلبان قوي
مراد: انا طالع انام
احمد: اللي حصل ميتكررش تاني يا مراد
مراد: حاضر  يا جدو
طلع مراد من المكتب واتجه الي غرفته
مراد: اعمل ايه دلوقتي زمنها زعلانه مني انا لازم اصالحها وبعدين ابقي اصلح صورتها قدام الموظفين
ثم اتجه مراد خارج القصر

في غرفه ملاك
كانت ملاك تعمل علي الكمبيوتر محاوله اختراق اجهزت شركاء مجدي فهي مهندسه تكنولوجيا بارعه
ملاك: ادي كدا الاستاذ سيف خلصنا منه باقي الكينج
وظلت تبحث عن الكينج حتي وجدت ما تبحث عنه


احمد: الحمدلله اتقبض عليهم ومعرفوش يهربو
سليم: الحمدلله
محمود: البركه في ملاك
احمد: ايو والله لولها مكنش في حاجه حصلت
وبعد قليل وصل مراد وملاك الي القصر
مراد: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
ملاك: اتمسكو ولا ايه
احمد: الحمدلله اتقبض عليهم كلهم
ملاك:الحمدلله
اياد:بس بس ملاك
ملاك:نعم
اياد:اقول لجدو ولا ايه
ملاك:قول يلا
اياد:احم جدو
احمد:نعم يا اياد
اياد:عايز اتجوز ملك
ملاك:يخربيتك اللي بيتقدم لحد بيقول كدا
احمد:سليم اي رأيك
سليم:هسأل ملك
ملاك:انا هروح انده ملك
اياد:والله يا ملاك انتي عسل
مراد خبطه في رجله:اتكلم عدل
اياد:ااه مش قصدي والله
عمر:هي غمزت ولا ايه يا مراد
مراد:ملكش فيه
فهد:تبقي غمزت
اياد:ناوي تدخل عش الزوجيه امته ياض يا مراد
مراد:هي الحفله عليا النهارده ولا ايه
اياد: متيجي نتجوز سوا
مراد: لا شكرا انا بحب اكون لوحدي
فهد: وياتري بقا هتتقدم امته
مراد: ملكوش فيه
عمر: احنا غلطانين ان بنتكلم معاك اصلا
ملاك: اتفضلي يا ملك اتفضلي
سليم: تعالي يا ملوكه
ملك: هو في ايه
احمد: اياد طالب ايدك للجواز
ملك بهمس: منك لله يا ملاك منك لله يخربيت الكسفه دي
احمد: ها يا ملك
ملاك: يلا يا ملك متتكسفيش دا انتي حتي لسه قيلالي موافقه
ملك بصدمه: انا
سليم: اي يا حببتي موافقه ولا ايه
ملاك بهمس: يلا يا بت قولي موافقه اخلصي يلا بدل ما اقول للمار تمسكك تعجنك
ملك: انتي حسابك بعدين يا ملاك
ملاك: خلي الحساب بعدين واخلصي الواد خلل
ملك بكسوف: موافقه
اياد: الله اكبر ظهر الحق
ملاك:ولا اتهد يلا
احمد:علي بركة الله
ملاك:خليهم يا جدو يتكلمو مع بعض شويه
ملك بهمس:والله لعرفك يا ملاك الكلب انتي
احمد:تمام ربع ساعه وتكونو قدامي متتاخروش
اياد: احنا هنهرب يعني دا احنا في الجنينه هنا اهو
احمد: ولاد جاسر نازلين مصر وهيجو يقعدو هنا معانا
عائشة: ينورو
لمار بهمس: ايه القرف ده احنا ناقصين
ليان: حاجه تقرف
ملاك: هما مين دول
لمار: تعالي نطلع ونتكلم فوق
ملاك و وليان: يلا
وذهبو الي غرفه ملاك
ملاك: يلا قولو مين دول
لمار: دول بنتين كدا عاملين شبه الخنافس والعقارب كدا
ليان: مش بنحبهم خالص عيال رزله كدا
لمار: بس ملك بقا بتحبهم
ملاك: دا انتو بتحبوهم حب
لمار: عيال مايصه كدا تحسيهم مش لابسين اصلا
ليان: يقعدو يتكلمو بقرف كدا عيال مقرفه
لمار: يلا بقا بلاش نجيب في سيره الناس
ملاك: بعد دا كلو
لمار: دا احنا بنوصفهم بس مدخلناش في التفاصيل
ملاك: كمان بس متقلقوش انا معاكو هنطفشهم مش هنخليهم يجو مصر تاني بس هما منين
لمار:من انجلترا
ليان: هنعمل ايه
ملاك: اما اشوفهم بس وادرس الوضع كدا ودلوقتي بقا يلا روحو نامو
لمار:هو انتي هتخسري حاجه لو مطرتيناش كل مره
ليان:يلا يا بنتي احسن ما نتهزق
ثم ذهبو الي غرفهم
..................................
في اليوم التالي

احمد: مراد بعد ما تخلص فطار تروح تقابل ديزي وليلينا
مراد: حاضر
ملاك بهمس: واشمعنا مراد يعني اوووف
لمار:الحمدلله مقلش لفهد
ملاك قامت من علي الاكل
عائشة:ملاك انتي شبعتي
ملاك:ايوه
عائشة:انتي لسه نازله مكلتيش لسه اقعدي كلي
ملاك:شبعانه مش عايزه انا رايحه الشركه
احمد:مش هتروحي الشركه النهارده يا ملاك
ملاك:ليه
احمد:علشان تقعدي معاهم
ملاك:انا مش هروح علشانهم
احمد:ايوه
ملاك بعند:بس انا عايزه اروح الشركه
احمد بزعيق:ملاك انا قولت مفيش شركه ومش بعيد كلمتي تاني فاهمه
ملاك: مشت من غير ما تتكلم وتوجهت الي غرفتها
ملاك:انا يزعقلي كدا وبسبب خنفستين تمام تمام ثم توجهت الي الحديقه
مراد:انا هروح اجبهم من المطار
ثم توجه للذهاب وجد ملاك في الحديقه ويبدو عليها الغضب
مراد:ملاك
ملاك:عايز ايه
مراد:يعني انا جايه اهديكي تكلميني كدا
ملاك:معلش يا مراد
مراد:جدو مش بيحب حد يعند معاه واللي يقوله لازم يتسمع فمتزعليش
ملاك:وانا مش خدامه عنده لازم اسمع كلامه
مراد:تب متزعليش خلاص فكيها كدا
ملاك:رايح تجبهم
مراد:ايوه
ملاك بصوت واطي:جتك اوه زمانك فرحان
مراد:بطبرطمي تقولي ايه
ملاك: بقول روح قابلهم لتتأخر عليهم ثم تركته وذهبت
مراد:معقول تكون غيرانه
توجه مراد الي المطار
مراد:لازم يعني جدي يدبسني انا اجي اخدهم حاجه قرف
ديزي:مراد هناك اهو
ليلينا:مراد مراد
انتبه لهم مراد
مراد:اهلا بيكو نورتو مصر
ديزي:Thanks
مراد:تب يلا بينا
ليلينا: انت مستعجل كدا ليه دا انت مسلمتش علينا حتي
مراد: سوري نسيت وسلم عليهم ثم توجهو الي القصر
.........................
في القصر
ملاك:اوووف حاجه قرف اشمعني مراد يعني وانا مالي براحتهم زمانه فرحان معاهم ولا همه ثم سمعت صوت سيارة مراد
كان الجميع في الصالون لاستقبال ديزي وليلينا بأمر من احمد ولاكن ملاك لم تمتثل لاوامره و ظلت في غرفتها

كانت ملاك تنظر من الشباك:يخربيت لبسكو اي ده ولا ماشين كدا ليه شبه اللي عندهم تسلخات صدقت لمار اما قالت عيال مايصه تحسيهم مش لابسين ومراد ماشي معاهم ماشي يا مراد الكلب والحاج احمد يقول استقبلوهم
ويقعدني من الشركه علشانهم انا بقي مش نازله يلا

في الصالون
ديزي وليلينا:هاي
لمار:وعليكم الهاي
ليلينا:اسلوبك لسه بيئه يا لمار صح يا ملك
ملك:لمار قمر واسلوبها قمر
ديزي بسخريه:اي دا انضميتي ليهم ولا ايه
لمار:ايوه ياختي وخليكي في حالك بقا
عائشة:تعالو يا بنات واقفين كدا ليه
ليلينا:I miss you Aisha Hanim
لمار: هنبدأ في عوجة اللسان اهو
ساره: لمار عيب
لمار: انا رايحه اوضتي احسن من الكتمه دي
عائشة: لمار رايحه فين
لمار: طالعه
عائشة: جدو قال ايه يا لمار
لمار: انا مش عايزه اقعد معاهم يا تيتا
عائشة: معلش يا حببتي اقعدي علشان جدو ميزعلش منك
لمار: حاضر
عائشة: ملاك مش راضيه تنزل برضو
لمار: ايوه
عائشة: براحتها
...............................
في المساء
تجمع الجميع في الصالون ما عدا ملاك
احمد:نورتو مصر يا بنات
ليلينا و ديزي:Thank You
احمد:ملاك فين
ديزي:مين ملاك
لمار بهمس:وانتي مال اهلك انتي عيله حشريه
ليان:انا عايزه امشي ايه الجو الكتمه ده
ملك:ملاك اللي كانت بتفرفش الدنيا
لمار:بتفرفش الدنيا بس لما بتتعصب محدش هيقدر يكلمها
ملك:جدو زعقلها جامد اصلا
احمد:بنات بلاش الهمس اللي شغال ده وحد يروح ينادي لملاك
وقف الثلاثه
احمد:انا قولت واحده تروح بس روحي يا ملك
ملك:حاضر
احمد لعائشه:هي منزلتش خالص
عائشة:تلاقيها زعلانه ولا حاجه دلوقتي تنزل
احمد:مفيش ولا واحد من ولادي او احفادي كسرلي كلمه الا هي قعدتها من الشركه علشانهم وبردو منزلتش
عائشة:هتنزل دلوقتي ان شاءلله
لمار بغضب وصوت واطي:ايه القرف ده قاعده بنت****
ليان:اهدي يا لمار اهدي
ليلينا:هي ملاك دي قريبتكو
سليم:بنتي
ديزي بقرف:اللي كانت تايهه دي لقيتوها
لمار:ايوه لقينها
.....................
في غرفه ملاك
ملك:تعالي يا ملاك يلا
ملاك:انا مش نازله
ملك:علشان خاطري يا ملاك تعالي اقعدي معانا
ملاك:نادي لمار وليان وتعالي نقعد هنا
ملك:جدو مش هيخلينا نقوم يلا يا ملاك بقا تعالي
ملاك:تب روحي وشويه كدا وهنزل
ملك:بجد
ملاك:بجد مش بضحك عليكي
ملك:حاضر ثم ذهبت
ملاك:استغفرالله العظيم الواحد مش ناقص قرف
.......................
احمد:مجتش ليه
ملك:نازله اهي
ديزي: هي مش عايزه تسلم علينا ولا ايه
ليلينا: شكلها كدا مش مرحبه بينا
عائشة: متقوليش كدا ي حببتي تلاقيها كانت نايمه ومتعرفش انكو وصلتو ثم قالت بصوت واطي استغفر الله العظيم علي الكذبه دي
عمر:انا عايز امشي
اياد:خدني معاك
فهد:وانا اوعو تمشو وتسيبوني
عمر:مش لما اتنيل امشي
وبعد قليل دخلت ملاك

دخلت ملاك الي الصالون
ملاك: السلام عليكم
الكل: وعليكم السلام
احمد: ملاك تعالي سلمي علي ديزي وليلينا
ملاك بقرف: اهلاً
ديزي وليلينا: هاي
لم ترد ملاك وتجهت الي الثلاث فتيات
ملاك: انتو قاعدين زي المطلقين كدا ليه
لمار: حاجه تقرف
ليان: انا عايزه امشي وجدو مش هيوافق اوووف
ملك: قاعده ممله
ملاك: كنتو بتقولو ملك بتحبهم
ملك: كنت بكلمهم الاول علشان اغيظ لمار وليان هههههه سوري بقا يا بنات
لمار: ولا يهمك يابو الصحاب
اياد: ملاك
ملاك: نعم
اياد:ايه اللي نزلك دا احنا عايزين نمشي
ملاك: متمشي ايه اللي مقعدك
اياد: جدو
ملاك: ادبرلك خطه
عمر: وانا معاه بالله عليكي
فهد: اوعو تنسوني
ملاك: احنا طالعين رحله
اياد: يلا بس قولي نعمل ايه
ملاك: ليكو اصحاب
عمر: ايوه خالد
ملاك:تمام اوي دلوقتي بقا هديك رنه من موبايلي من غير ما حد ياخد باله وتتكلم علي اساس ان خالد ده عنده مشكله وبعدين تقول لجدك ان هو عنده مشكله ومحتاجكم انتو التلاته ضروري وروحو بقا اسهرو في كافيه او اي حاجه
اياد:تب يلا رني
وبالفعل نفذت ملاك مثلما قالت ورنت علي عمر
عمر:جدو بعد اذن حضرتك خالد عنده مشكله ومحتاجنا احنا التلاته ضروري
احمد:خير إنشاءلله
عمر:مفيش هو قالي انو عايزنا نروحله
احمد:تمام بس خدو بالكو من نفسكو
عمر:حاضر
ثم انطلق الثلاثه خارج القصر
لمار: يا بختهم
ملاك قامت
احمد:رايحه فين يا ملاك
ملاك: رايحه انام
ليلينا: دا انتي لسه نازله
ديزي: شكلها مش عايزه تقعد معانا
ملاك: بالظبط كدا
احمد بزعيق: ملاك ايه اللي بتقوليه دا
ملاك: انا قولت حاجه غلط
سليم: ملاك تعالي معايا
ثم توجهو الي الحديقه
سليم: ملاك اسلوبك ده مينفعش
ملاك: انا مقولتش حاجه سلام
سليم: يا حبيبتي مهما كان دول ضيوف وغير كدا مينفعش تكلمي جدك كدا
ملاك: هكلمه ازاي يعني مش هو اللي بيزعقلي
سليم: ما انتي اللي بتعصبيه
ملاك: بابا انا هسافر الغردقه
سليم: ليه يا ملاك علشان بقولك مينفعش اسلوبك
ملاك: لا يا بابا مش علشان كدا انا عايزه اروح اقعد هناك شويه
سليم: لا يا ملاك انا مش هسيبك تسافري
ملاك: ليه يا بابا
سليم:مش هبقي مطمن وانتي لوحدك يا حببتي
ملاك:ما انا مش عايزه اقعد معاهم عيال ملزقه كدا
سليم:هما اسبوع بالكتير وهيمشو
ملاك:تمام انا هطلع بقا مش عايز حاجه
سليم:سلامتك يا روحي
ثم ذهبت ملاك الي غرفتها
........................
في الصالون
ديزي:ملاك دي اوفر اوي
ليلينا:ايوه واحده مغروره
مراد بصوت عالي:كل واحد يخليه في نفسه وملكوش دعوه بملاك
ديزي بخوف:مش قصدي حاجه والله انا بس
مراد:مبسش هي كلمه ملكوش دعوه بملاك
ليلينا:تمام تمام
احمد:مراد اهدي
مراد:انا طالع انام
لمار:عن اذنك يا جدو هنطلع ننام
احمد:اتفضلو
توجه الثلاث بنات الي غرفهم
احمد:ناديه
ناديه:نعم يا بيه
احمد:وصلي ديزي ليلينا للاوضهم
ناديه:حاضر اتفضلو يا بنات
ثم اخذتهم ناديه الي غرفتهم
.....................
في غرفة ملاك
ملاك:يا تري مراد طلع ولا لسه قاعد معاهم انا هروح اعمل نفسي رايحه اشرب واشوفهم
ذهبت ملاك الي المطبخ
ملاك:شكلهم كدا طلعو ومفيش حد عيال ملزقه
.....هما مين دول
ملاك بخضه:ايه مين في ايه
بينما مراد يضحك عليها بشده
ملاك: حرام عليك يا مراد قطعت الخلف
مراد:يعني محطش امل انو يكون عندي ولاد
ملاك:بتقول ايه
مراد:بتفهميهم كلهم يا ملاك الا انا مش عارف ليه بس علي فكره انا عارف انك فهمه بس بتستهبلي
ملاك بارتباك:وهستهبل ليه
مراد:مال وشك قلب كدا مكسوفه
ملاك:انا رايحه انام
مراد: لسه مخلصناش كلام بس هسيبك بمزاجي
مراد لنفسه:ماشي يا ملاك عامله نفسك مش فاهمه
................
في غرفة ملاك
ملاك:منك لله يا مراد هو اللي عملته في العيال هيطلع عليا ولا ايه
..........................
في صباح اليوم التالي
استيقظت ملاك وذهبت الي الشركه مبكرا
احمد:ناديه
ناديه:نعم
احمد:نادي لملاك تفطر
ناديه:ملاك هانم نزلت من بدري وراحت الشركه
مراد لنفسه:نزلت لوحدها ليه دي استغفرالله العظيم
عائشة:مراد رايح فين
مراد:رايح الشركه
احمد:كمل فطارك لسه بدري
مراد:انا هروح عشان ورايا حاجات كتير لازم اخلصها
احمد:تمام
..........................
في الشركه وصل مراد وراح لملاك
مراد: جايه الشركه بدري ليه
ملاك: انا حره
مراد بغضب مكتوم: ممكن تمشي معايا
ملاك: عايز ايه
مراد: تعالي معايا بس
ملاك: اما نشوف اخرتها
مراد: اركبي
ثم ركبت ملاك واتجه مراد الي مكان هادئ جدا
ملاك: انت جبتنا هنا ليه
مراد: انزلي بس
ملاك بخوف: لا لا انا مش هنزل هنا خالص
مراد: خايفه ولا ايه
ملاك بخوف: انا مش مش خايفه انا بس مش عايزه انزل هنا روح مكان تاني
مراد: يلا يا ملاك انزلي
ملاك: مراد بلاش
مراد فتح العربيه ونزلها
ملاك: عايز ايه بقا يا عم
مراد: نزلتي الشركه  بدري ليه
ملاك: مزاجي
مراد قرب منها جامد
ملاك: ولا ابعد يلا احسنلك
مراد: مش باعد يا ملاك واتكلمي كويس علشان معملش حاجه نفسي فيها من زمان
ملاك بارتباك: تب ابعد يا مراد بقا مينفعش كدا
مراد: مش هبعد غير لما تجاوبيني علي كل حاجه وبصراحه
ملاك: مش مجوباك علي حاجه وروح اقعد مع ديزي وليلينا كنت مبسوط معاهم اوي
مراد: غيرانه ولا ايه
ملاك بارتباك: وانا هغير ليه يعني
مراد قرب منها اكتر: مش هتجاوبي بصراحه يعني
ملاك: مراد ابعد
مراد: لا
ملاك: ابعد وانا هقولك الصراحه
مراد: تمام قوليلي بقا نزلتي بدري ليه الشركه
ملاك: مش عايزه اشوف حد
مراد: حد مين
ملاك: انت مش شايف جدو بيكلمني ازاي
مراد: هو جدو مش بيحب حد يكسرله كلمه علشان كده اتعصب عليكي
ملاك بدموع: بص يا مراد انا طول عمري لوحدي وبجيب حقي بنفسي ومفيش حد يقدر يعملي حاجه بس كان نفسي  الاقي عيلتي واعيش معاهم بس انا غبيه عمرهم ما هيحبو واحده ميعرفوش عنها حاجه زي اللي هما مربينهم فأنا غلط لما جيت هنا بس ملحوقه هروح اعيش لوحدي زي ما كنت
مراد حضن ملاك: بلاش دموعك دي يا ملاك غاليه عندي اوي
بعد فتره بعدت ملاك وكانت مكسوفه
مراد:القطه مكسوفه بس انا زعلان منك اوي
ملاك:ليه بس
مراد:عايزه تمشي وتسيبيني اهون عليكي
ملاك بحزن:انت مش شايف بيكلمني ازاي وولاد صحابه دول مهتم بيهم ازاي لما جم وبيزعقلي قدامهم
مراد بحب:بس انا مش هسيبك تمشي يا ملاك
ملاك:وانا مش بحب اقعد مع حد مش حاببني يا مراد واحس اني تقيله علي قلبه كدا
مراد:علي فكره كله بيحبك بس انا
ملاك بحزن:مش بتحبني يعني
مراد:انا صحيح مش بحبك انا بعشقك يا ملاكي
ملاك اتكسفت وديرت وشها
مراد:يالهوي علي القمر ده
ملاك بصتله بشر:انت بتعاكس بنات يا مراد
مراد:انتي شايفه في حد هنا غيرك والله العظيم انتي بتغيري
ملاك:عادي انا مش بغير خالص
مراد:باين عليكي بس خدي هقولك حاجه
ملاك:عايز ايه
مراد:هشوشك
ملاك:سر يعني ولا ايه
مراد:ايوه مش عايز حد يسمع
ملاك بحسن نيه قربت من مراد
ملاك:قول يلا
مراد بخبث قرب منها وباسها
ملاك بصدمه:تصدق انك واحد متربتش يا قليل الادب انت انا غلطانه اصلا اني سمعت كلامك
مراد:اهدي بس
ملاك:اوووف يلا يا مراد اتأخرنا علي الشركه
مراد:مش همشي غير لما تقوليها يا ملاك
ملاك:هي ايه
مراد:انتي عارفه كويس
ملاك:لا مش عارفه
مراد:بتحبيني ولا لا يا ملاك
ملاك بإرتباك: يلا يا مراد اتأخرنا
مراد: انا قولت  مش ماشي غير لما تقولي
ملاك بكسوف: ايوه
مراد: ايوه ايه
ملاك: يوه بقا يا مراد قولتلك ايوه بحبك
مراد: اخيرا قولتيها
ملاك: انت عارف لو شوفتك بتكلم حد من العقربتين اللي في القصر دول
مراد: هتعملي ايه
ملاك: عمري ما هكلمك تاني وهروح اعيش في الغردقه تاني
مراد: بتهدديني يعني
ملاك: انا بقول اللي هيحصل مش بهدد
مراد: بس بشرط
ملاك: شرط ايه
مراد شاورلها علي خده
ملاك: انت قليل الادب ومشوفتش نص ساعه تربيه
مراد: انتي حره هما اصلا قالولي تعال معانا فرجنا علي مصر
هروح اخدهم وننزل نتفسح
ملاك: تب ابقي اعملها كدا
مراد: لو منفذتيش الشرط هروح معاهم وانتي حره بقا
ملاك باسته بسرعه وديرت وشها
مراد:اللي يشوفك دلوقتي ميقولش هربتي مرتين وكسرتي دراعي
ملاك:هربت تلاته مش اتنين
مراد:كمان تب انزلي يلا
ملاك:اي ده
مراد:مطعم هنفطر
ملاك:انت مفطرتش
مراد:لا
ملاك:ليه
مراد:ملقتكيش  بتاكلي فنفسي اتسدت بس دلوقتي جعت
ملاك:ليه هو انا فاتح شهيه ولا ايه
مراد:دبش والله دبش
ملاك:بتقول ايه
مراد:بقولك يلا ندخل
دخل مراد وملاك المطعم وطلبو الاكل
وبعد قليل انتهو من الطعام
ملاك:يلا هنروح الشركه
مراد:يلا يا قلبي
ملاك:اتلم
مراد:انا قولت حاجه غلط مانتي قلبي وروحي وكل حياتي يا ملاكي
ملاك بكسوف:شكرا
مراد:شكرا ايه يا ملاك هو انا بعزم عليكي بعصير
ملاك:اقولك ايه يعني
مراد:ملكيش في الرومانسيه خالص
ملاك:يلا علشان اتأخرنا
مراد:يلا يا اخرة صبري
وصل مراد وملاك الشركه
مراد:تعالي معايا فوق
ملاك:لا انا هروح اشوف شغلي
مراد مسك ايدها وخدها معاه فوق
ملاك:مراد سيب ايدي مينفعش كدا انت واخدني فين يا عم
مراد:اصبري وهتعرفي
ملاك:اي ده
مراد:دا مكتبك اللي هتشتغلي فيه
ملاك: جميل
مراد: عجبك
ملاك: شكله جميل اوي بس انت عملته ليه ماانا كنت بشتغل معاهم تحت
مراد بغمزه: علشان تكوني جمبي يا قمر وبعدين مينفعش مرات مراد الادهم تشتغل مع الموظفين
ملاك: هي مين اللي مراتك
مراد: قريب إن شاء لله
ملاك: روح شوف شغلك يا مراد احسن انت شكلك كبرت وخرفت
مراد قرب منها: انا كبرت وخرفت
ملاك: ابعد يا مراد لحد يدخل
مراد: لا
ملاك: علشان خاطري يا مراد
مراد: علشان خاطرك بس انا في المكتب اللي جنبك لو عزتي حاجه
ملاك:اوك

في قصر الادهم
كان الجميع يجلس في الصالون
ليلينا: هاي مراد
مراد: هاي
ديزي بدلع: مارو ممكن تيجي تخرج معانا
كانت ملاك تنظر لهم بشر
ملاك: لا والله مش فاضي
ديزي بقرف: انا بكلم مارو مش انتي
ملاك بشر:مارو في عينك اسمه مراد ياختي
احمد:خلاص مراد اخرج معاهم عشان هما ميعرفوش حاجه هنا
كانت ملاك علي وشك البكاء
مراد:اسف يا جدو مش هقدر اخرج معاهم
احمد:وراك ايه يمنعك تنزل معاهم
مراد:رايح انا وملاك مشوار مهم
ملاك بحزن:خلاص يا مراد روح معاهم ثم توجهت الي غرفتها
مراد:عن اذنكو ثم توجه الي غرفته هو الاخر
احمد:ديزي وليلينا انا هبعت معاكو مرشد يفرجكم علي اللي انتو عايزينه والحراسه هتكون معاكو
ديزي بضيق:اوك
........................
في غرفه ملاك
ملاك:انا ايه اللي خلاني اقوله روح معاهم زمانه ما هيصدق
ولا جدي ده انا مش عارفه عملتله ايه حاجه قرف ودا مين اللي بيرن دا كمان اي ده مراد
ملاك:الو
مراد:زعلانه
ملاك:وهزعل ليه براحتك
مراد:يعني مش زعلانه
ملاك:هتروح معاهم
مراد:وانا اقدر برضو اروح معاهم وازعلك يا قلبي
ملاك:اتلم
مراد:انا قولت حاجه غلط يا ملاكي
ملاك:انت تحت لسه
مراد:لا طلعت بعدك علطول
ملاك:تمام
مراد:مش عايزه حاجه يا ملاكي
ملاك:لا سلام
.........................
في صباح اليوم التالي كان الجميع يجلس علي السفره لتناول الافطار
لمار بخبث:الا مراد كان وراه ايه امبارح يا ملاك
ليان بخبث:شكلك يا ملاك عارفه مواعيده علشان كدا قولتي مش فاضي
ملك:شكلك انتي ومراد قربتو من بعض اوي
ملاك وهي تنظر لهم ببرود:مش بتاكلو ليه يا بنات شبعتو
لمار:بنكلمك علي فكره
ملاك ببرود:اي ده والله كنتو بتكلموني
ملك:عايزه تفهميني انك مسمعتناش
ملاك ببرائه:للاسف
ملك:انتي هتشليني
ملاك: بعيد الشر عليكي يا لوكه
لمار: تصدقي انك بارده يا ملاك
ملاك: عارفه
لمار: بارده بارده
ملاك: معلش
مراد: ملاك يلا
ملاك: يلا
فهد: هو في ايه
اياد: علمي علمك ياخويا
عمر: شكلها غمزت من زمان
ديزي بضيق: هما بيروحو مع بعض ديما
لمار حبت تغيظها: ايوه ديما مع بعض اصلهم بيحبو بعض اوي
ملك: كلها شويه ويتجوزو
ليان: ربنا يهنيهم يا رب
ديزي بضيق: يلا يا ليلينا  علشان منتأخرش
ليلينا: يلا
احمد: متتأخروش يا بنات
ليلينا و ديزي: اوك
لمار: في داهيه
ليان: هما هيمشو امته
لمار: ممكن بعد يومين تلاته كدا
ليان: يغورو في داهيه عيال ملزقه
....................
وصل مراد وملاك الشركه
مراد: لو احتاجتي اي حاجه انا جمبك
ملاك: تمام
مراد: سلام يا قمر
ملاك: سلام
...................
في مكتب مراد
مراد:اروح اقول لجدي واتقدملها ولا اصبر شويه انا هروح اقول لسليم دلوقتي
فهد:مراد انت بتكلم نفسك
مراد: انت هنا من زمان
فهد: لا لسه جاي
مراد: عايز ايه
فهد بصوت واطي: اسلوبك سم جتك نيله
مراد: عايز ايه يا فهد اخلص مش فاضي
فهد: ملف الصفقه الجديده اهو
مراد: تمام اتفضل علي شغلك بقا
فهد: ماشي اهو يا خويا
مراد: خد الباب في ايدك
فهد: خدام عند اهلك انا
.....................
في مكتب ملاك
بينما ملاك تعمل وجدت من يدق
ملاك: ادخل
مراد: قلبي خلصتي ولا لسه
ملاك بكسوف: بلاش تتكلم كدا
مراد: انا قولت حاجه يا ملاكي المهم خلصتي ولا ايه
ملاك:ايوه خلصت ليه
مراد:تعالي نتغدا برا
ملاك:مش هنروح القصر
مراد:يلا بس
ذهب مراد وملاك لتناول الغداء
مراد:تطلبي ايه
ملاك:جبلي شبهك
مراد:من عيوني يا قلبي
ملاك: حبيبي
مراد:هو انا سمعت صح
ملاك بكسوف:اطلب بقا يا مراد علشان انا جعانه
مراد:بوظتي اللحظه يا معفنه
ملاك: هي مين اللي معفنه يالا والله اكسرلك دراعك
مراد: انتي قلبتي علي حنفي كدا ليه اهدي بس
ملاك: انت اللي بتخرجني عن شعوري
مراد: معلش
ملاك: متقوليش الكلمه دي يا مراد احسنلك
مراد: كلي يا ملاك الاكل هيبرد
ملاك: مش هيبقا ابرد منك
مراد بضيق: قولتلك كلي يا ملاك انا مش عايز ازعلك
ملاك: متقدرش
مراد: ودا ليه إن شاءلله
ملاك: علشان بتحبني صح يا ميمو
مراد: بغض النظر عن ميمو دي بس صح يا قلبي
ملاك: حبيبي يا ميمو
مراد: ملاك
ملاك: نعم
مراد: تتجوزيني
ملاك: ايه
مراد: وقعتي علي ودنك ولا ايه
ملاك: اتكلم عدل وبعدين انا عايزه اتأكد من اللي سمعته
مراد: تتجوزيني يا ملاكي
ملاك: هفكر
مراد: لا والله
ملاك: والله
مراد: ملاك موافقه ولا لا
ملاك: قولتلك هفكر
مراد: براحتك انا غلطان اصلا انا هروح مع البت ديزي احسن علي الاقل لو قولتلها هتوافق علطول
ملاك: قسما بالله يا مراد لو خرجت معاهم ما انا موافقه
مراد: يعني موافقه
ملاك: ايوه متزفته
مراد: براحه يا حببتي متتعصبيش كدا ليجيلك الضغط ولا حاجه
ملاك: انت بارد يا مراد
مراد: ملاك لمي لسانك مش علشان ساكتلك
ملاك: يلا يا مراد
مراد: يلا
ثم توجهو الي القصر
.............................
في قصر الادهم
ديزي: هو مراد فين
فهد: خرج هو وملاك
ديزي: هو بيحب ملاك دي
عمر: بيعشقها
ديزي بقرف: دي واحده لوكال ومش حلوه
مراد: هي مين
فهد: بتشتم ملاك
ليلينا بخوف: هي بتقول بس انو
مراد: اخرسي انا قولتلكو ملكوش دعوه بملاك صح
ديزي بخوف: صح
مراد: بتشتميها دلوقتي ليه
ديزي: سوري يا مارو مش قصدي
مراد: اسمي مراد فاهمه
ديزي: انا بحبك يا مراد
ملاك و هي داخله سمعت ديزي
ملاك:لا والله وايه كمان
ديزي:انا و مراد بنحب بعض من زمان بس انتي
مراد بعصبيه:ديزي اتكلمي علي قدك فاهمه
ليلينا: يلا يا ديزي نجهز شنطنا علشان منتأخرش
لمار: انتو ماشين
ليلينا: ايوه
ليان: مع السلامه
بينما مراد خرج للحديقه وملاك خرجت وراه
ملاك:اهدي يا مراد بلاش تعصب نفسك
مراد:انتي مش شايفه كلامها
ملاك:هما ماشين اهم خلاص
مراد:بحبك يا ملاكي
ملاك:وانا بعشقك يا ميمو
فهد:احنا قطعنا اللحظه ولا ايه
مراد: ي هادم الذات
اياد:شكلنا كدا قطعنا حاجه مهمه
مراد خد ملاك في حضنه
مراد:بس يلا انت وهو
احمد:انتو واقفين كدا ليه اي ده يا مراد انت وملاك
ملاك حاولت تبعد عن مراد ولكن مراد ابي ان يتركها
مراد:في ايه ياجدو
احمد:انت مش شايف ولا ايه
ملاك: ابعد يا مراد
مراد:جدو انا هتجوز ملاك
سليم:انت بتقولنا كخبر ولا بتاخد رأينا
مراد:لا دا خبر
فهد:يا لهوي مراد هيتجوز
مراد:وماله مراد ياخويا
فهد:قمر قمر ما شاء الله
احمد:الف مبروك يا حبايبي
مراد وملاك:الله يبارك في حضرتك يا جدو
وهنئ الجميع مراد وملاك وبعد اسبوع تزوج مراد وملاك وسافرو الي  تركيا لكي يقضو شهر العسل
وبعد مرور خمس سنوات
مراد وملاك (آسر واسد خمس سنين توأم ومليكه اربع سنين)
فهد ولمار(سلمي اربع سنين)
ليان وعمر(ريتاج اربع سنين وادهم خمس سنين)
اياد وملك(جومانا اربع سنين)
فهد بصدمه: انتو بتعملو ايه هنا وقاعدين لوحدكو كدا ليه
آسر بغمزه: قاعد مع المزه شويه يا فهد
فهد: مزه مزه يابن مراد بس مجبتهوش من بعيد الحق مش عليك
مراد: في ايه
فهد: تعال شوف ابنك تعال
مراد: بتعملو ايه هنا ي آسر
آسر: كنت قاعد انا وسلمي بنتكلم لقيت عمو فهد جاي بيزعقلي
مراد بمرح: لا ي فهد ملكش حق طبعا
فهد: وانا اقول الواد جايب البجاحه منين طلعت من ابوه
ملاك: مراد
التفت اليها مراد ليجد البسمه تزين وجهها
مراد: نعم ي وتيني
ملاك: انا حامل
حملها مراد وظل يدور بها فرغم انه يمتلك ثلاث ابناء الا انه يحب كل شئ منها ويسعد لسعادتها
علم الجميع وفرحو لهم وعاشت العائله في جو يغمره الحب والفرحه واصبحت العلاقه بينهم يسودها التقارب والاستقرار.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-