رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم

رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول بقلم سلمي ابراهيم

رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سلمي ابراهيم رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول

رواية اغصان الذاكرة بقلم سلمي ابراهيم

رواية اغصان الذاكرة كاملة جميع الفصول

كانت قاعده ياسمين في اوضتها جالها تيلفون وردت 
عايده..لو عاوزه تشوفي خطيبك وهو فحضني وفي شقتي تعاليلي عالعنوان دا ***
ياسمين بعدم تصديق..انتي مين يا ست انتي وبتقولي اي...
عايده..لو مش مصدقاني تعالي دلوقتي ونتي تشوفيه...وقفلت قلقت ياسمين وقالت لنفسها..مستحيل عادل يعمل فيا كدا ...وخرجت من اوضتها للصاله لقت اخوها حسام قاعد لوحده ...
ياسمين..حسام..بابا وماما فين
حسام وهو ماسك الفون..راحو مشوار وزمانهم جايين....
ياسمين..طب بقولك اي..في واحد لسه مكلماني دلوقتي التروكولر جايبها عايده ..قالتلي لو عاوزه تشوفي خطيبك وهو فحضني تعالي وادتني العنوان....مش عارفه اعمل اي
حسام..طب متيجي نروح نشوف مش هنخسر حاجه...
ياسمين بتوتر..لا لا طبعا عادل مستحيل يعمل كدا....بس ممكن نروح عشان نتأكد.....قومت لبست ولفيت طرحتي وكنت مش مصدقه طبعا بس كان جوايا احساس بيقولي روحي اتأكدي...خرجت لقيت اخويا لبس وجهز وخرجنا مع بعض وكنت قاعده طول الطريق قلقانه يطلع صح لان اللي بيني وبين عادل مش مجرد حب ..دا عشق وكمان كان فرحنا كمان شهر واحد بعد سنتين خطوبه عرفتو ف الكليه كان اد اخويا حسام أكبر مني ب3 سنين ...اخويا حذرني منو كذا مره انو بتاع بنات بس كنت بحبه ومصدقتش...فوقت من ذكرياتي علي صوت اخويا وهو بيقولي ..انزلي..نزلت من العربيه وفضلت باصه عالعماره ونفسي اطلع ملقيهوش فوق مش عاوزه دي تكون نهايتنا...طلعنا فالاخر ولقينا باب الشقه موراب وسمعنا صوت ضحكه جايه من بنت ..مشينا تبع الضحكه دي وفتح اخويا الباب لقيناهم مع بعض فالسرير وحاضنها وقامو بسرعه اول ما شافونا ..اخويا مسكه وفضل يضرب فيه ...انا حطيت ايدي علي وشي ونا بعيط جدا وقلبي مقهور ورحت صرخت..سيبو ياحسام..ومسكت اخويا...يلا بينا نمشي من هنا 
خرجنا وفضلت انا مصدومه طول ما احنا ماشيين لحد ما وصلنا البيت دخلت علي اوضتي مش عاوزه اتكلم مع حد نفسيتي زي الزفت حاسه اني خلاص عاوزه اموت ..هتفضل أوجع ذكري فحياتي بجد سمعتهم وهما بيتكلمو برا مش طايقه اسمعهم فضلت اخبط فالسرير بغلل وقهره لحد ما تعبت ونمت...صحيت الصبح علي صوت باب اوضتي بيخبط وكانت مريم أقرب صاحبه ليا وكمان خطيبه اخويا...
مريم وهي بتواسي ياسمين..متزعليش يحبيبتي والله ميستاهلكيش صدقيني .....
طبعا دا كلو كلام مواسيه ونا قاعده سامعها ولا كأني سامعاها العقل ساعتها بيكون مشلول انك تشوف اكتر حد بتحبه في موقف زي دا شئ صعب..معداش وقت كبير ورن جرس الباب سمعت صوت عادل برا...
عادل ..فين ياسمين...عاوز اتكلم معاها
حسام بعصبيه..انت اتجننت يلا انت ..غور بقا من هنا ....خرجت بكل ثقه عكس اللي جوايا..
ياسمين..استني انت ياحسام.. عاوز اي يعادل...
عادل..ياسمين ..كلنا بنغلط ...ونتي لسه بتحبيني
ياسمين..ماما لو سمحتي هاتيلو حاجته من جوه ...
عادل..ياسمين انتي حته مديتنيش فرصه اتكلم
ياسمين ومقدرتش تسيطر علي نفسها ودموعها نزلت..امشي يعادل انت كسرتني ..امشي انا مش هكره حد فدنيتي ادك..
وجات امها بحاجتو وادتهالو.....بصلها نظره حزن جدا وقالها..ياسمين
ياسمين..امشي يعادل..امشي بقااا
خرج عادل من البيت ومستحملتش هي الكلام دا وبقت رجليها مش شايلاها فاغم عليا و.....
يتبع......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
اغم عليها من كتر قهرتها وشالوها واتلمو عليها أهلها برعب وخوف عليها وشالوها حطوها عالسرير وجابولها دكتوره وادتها حقنه وخرجت قالتلهم عندها اكتئاب شديد..ياريت لو في حاجه مدايقاها من المكان هنا تغيرو ...عن اذنكم ..ومشيت
حسام..وبعدين يجماعه الزفت دا ساكن في الشقه اللي قصادنا 
الام بزعل..انا هتصرف يبني متقلقوش..مش هسيب بنتي كدا عمري...
وعدي اسبوع ع الكلام دا ديما ياسمين في اوضتها مش بتخرج وديما سرحانه مش بتاكل كويس حاسه انها اخدت اكبر مقلب في حياتها ....
دخلت لها امها معاها صنيه اكل..اي يحبيبتي مش هتاكلي بقا
ياسمين..مليش نفس..
الام بزعل..يبنتي متوجعيش قلبي عليكي بقا....سكتت ياسمين وفضلت باصه فالارض 
الام..طب بصي..انا عندي ليكي فكره حلو...اي رايك لو ترحي عند خالك القاهره ..انتي عارفه انو بعد ما مراتو اتوفت وهو ساب اسكندرية من سنين واخد ولاده وراح عاش هناك...اي رايك بقا لو تروحي هناك وهو تغيري حو كدا وتريحي أعصابك...
بصتلها ياسمين باهتمام..طب وكليتي....
الام..هننقلهالك هناك ..كداكدا فاضلك سنه وحده ف الكليه.....وافقت ياسمين لأنها حست انها فعلا عاوزه تغير مكان خوصا ان عادل معاها في نفس العماره ومش هتقدر تشوفو ادامها....وعدي يومين وحضرت شنطها وراحه هي واخوها عشان يوصلها لمحطه القطر وخرجو من العماره لقت عادل ماسك في ايد بنت وبيقولها..يلا يحبيبتي عشان تسلمي علي حماتك...
حست ياسمين احساس غريب مش قادره توصفو وحطت ايديها علي قلبها ولا حظ اخوها..
حسام..ياسمين..مالك في اي
مردتش عليه ياسمين ولقت نفسها بدون اراده قلعت جزمتها وراحت علي عادل وفضلت تضربو بالجزمه اتلم الشارع كلو وبتضربو منغير اي كلام واخوها جري عليها شدها من عليه
عادل بغضب شديد..اي اللي عملتيه دا يحيو*انه
ياسمين بزعيق شديد..دا اللي تستهلو يق*ذر ..اتف*وو علي منظرك 
حسام..خلاص يياسمين ..اهدي يحبيبتي.......واخدها ومشيو وفضلت هي تهدي في نفسها وبعد كدا راحو محطه القطر 
حسام..مكنش ينفع اللي عملتيه دا يياسمين 
ياسمين.. مقدرتش امسك نفسي....
حسام..عالعموم خلاص عدت علي خير..المهم حاولي تنسي يحبيبتي...حاولي وهتقدري انا واثق فيكي...
هزت راسها ياسمين بدون كلام واخدها في حضنه وبعد كدا مشيت وركبت القطر وفضلت تعيط بدون صوت بدموع بس لكن جواها بتصرخ...خرجت من القطر ونزلت لقت فونها بيرن رقم غريب....الو
عمر..الو يياسمين..انا عمر ابن خالك...
ياسمين..اه. اه...انت فين
عمر..اطلعي برا هتلاقيني....خرجت فعلا ولقيتو واقف وهي كانت ماشيه بمنتها البطء مما نرفزته...
عمر بنرفزه..اي...كل دا متخلصي يبنتي
ياسمين بهدوء..معلش مكنتش قادره امشي
عمر بزهق.. طب اخلصي يلا واركبي....
ياسمين فقدت اعصابها..هو نت بتتكلم معايا كدا لي...محترم نفسك
عمر بعصبيه..انا اللي احترم نفسي..اخلصي بقا زهقتيني...
ملك بزعيق..اخر*س بقا انا علي اخري ومش ناقصاك...
حاول يهدي عمر..طب خلاص آسف..بس ممكن نمشي بقا..بصتله نظره مش مفهومه وركبت العربيه ور*زعت الباب
عمر ببرود..براحه يا انسه لو سمحتي ياست هانم ع الباب....بصتله ياسمين بقرف لأنها مش قادره تتكلم اصلا....وصلو البيت وكان عباره عن فيلا جميله جدا وكبيره دخلو ......
عمر..دي الاوضه بتاعتك..وشاورلها..اطلعي بقا رتبي حاجتك وكدا علي ما خالك يجي من الشركه
هزت راسها ياسمين بدون كلام وطلعت ع السلم وقابلت شهد بنت خالها واخت عمر...
شهد بمنتها التناكه..اهلا ياسمين.. شرفتينا 
ياسمين..اهلا يشهد...سابتها شهد ومشيت بابتسامه صفرا.....
ياسمين لنفسها..ملها دي....وطلعت رتبت حاجتها وفضلت طول اليوم في الاوضه ...وهي قاعده مع ذكرايتها بتكتب روايات حزينه....الساعه جات 12 وقالت هنام بقا...لسه جايه تنام سمعت صوت ضرب نار تحت.........
يتبع.......
سمعت صوت ضرب نار ..اعمل اي انزل ..انا خايفه يالهوي ...هنزل اشوف في اي ......
نزلت ياسمين بحرص وتوتر وسمعت صوت عمر بيزعق وشهد عماله تعيط بصراخ ..قربت شويه لقت في واحد ماسك مس*دس وعمال يزعق ورافعه علي عمر وشهد ..بصتلو ياسمين شويه بعد ما ركزت في ملامحه لقيته ابن خالها كريم اخو عمر وهو اكبر من ياسمين بس اصغر من عمر ..نزلت ياسمين بقلق..هو في اي يجدعان مالك يكريم.....فجأه لقت كريم شدها وحط عليها المس*دس 
كريم بهستيريه..اقسم بالله يعمر لو مجبتش فلوس دلوقتي لاقتل*ها...طبعا ياسمين واقفه مرعوبه وخايف..هو في اي..والمس*دس علي راسها 
عمر بقلق شديد.. طب..طب اهدي ..اهدي يكريم ....روحي يشهد هتيلو فلوس من جوه ..مشيت شهد بسرعه جابتلو الفلوس
عمر بعصبيه.. سيبها بقا..بتعمل كدا في بنت عمتك بز*باله....
كريم بجنون..اخلص يعمر هات الفلوس انا كل حته فجسمي بتاكلني ...اخلص وربنا هقت*لها 
رمالو عمر الفلوس عالارض فقام كريم ز*ق ياسمين واخد الفلوس وجري ....ياسمين كان جسمها متجمد مش قادره تتحرك جري عليها عمر ومسكها من كتفها وقالها بقلق..انتي كويسه....هزت راسها منغير كلام وهي خايفه جدا 
عمر..طب تعالي نقعد هناك ...ومسكها من ايديها وقعدو ع كنبه 
عمر..شهد هاتيلها كوبايه ميه...
شهد بتناكه..يا ام حسين...هتيلها كوبايه ميه....طبعا ياسمين كانت في دنيا تانيه يعني هي جايه عشان تريح اعصابها يقوم من اول يوم يحصل كدا
وجابتلها ام حسين الميه وشربت بهدوء....
عمر..انتي يبنتي كويسه ولا اي 
ياسمين..اه...كويسه...هو بيعمل كدا لي
عمر بحزن..بو*ظ نفسه دا كان في هندسه اتلم علي شويه عيال بايظ*ين ..بقا مدمن..وكل شويه يجي يعمل النمره دي 
ياسمين بزعل..بجد...ربنا يهديه...
عمر..هو نتي خريجه اي صحيح
ياسمين..فنون تطبيقيه..وبكتب روايات وكدا
عمر..نتي عارفه ان احنا فاتحين شركه انتاج سينمائي..شدي حيلك بقا
وبعد كدا بتبص ياسمين لقت واحده جايه لابسه ضيق وقصير اوي وحاطه ميكب كتير وعمر اتعصب وقام وقف فحضنته البنت دي
عمر..اي اللي انتي منيلاه دا...
كنزي بدلع..اي يموري...منيله اي..
عمر بعصبيه..هو مش قولتلك بطلي ام اللبس بتاعك دا وجايه الساعه 12..
كنزي..خلاص بقا يموري....مين دي
عمر..دي ياسمين بنت عمتي....سلمي عليها...كانت ياسمين في دنيا تانيه لأنها افتكرت عادل وفاقت من ذكرايتها علي صوت عمر وهو ببنده
عمر..ياسمين.....
ياسمين...ها......في اي
عمر بضحكه..لا دي مش معانا خالص..سلمي علي كنزي خطيبتي
ياسمين بابتسامه..اهلا كنزي...عن اذنكم هطلع اوضتي.....ومشيت 
كنزي بخبث..هي اي اللي جابها يعني
عمر.. عمتي بتقولي أن اعصابها تعبانه شويه وعاوزه تروق دماغها فجات...وابويا كان هيقعد معاها بس سافر بيخلص شغل 
كنزي ..امممم وهي هتطول هنا بقا ولا اي....
عمر..مش عارف..وبعدين براحتها بقا ...انتي عاوزه اي منها سيبيها فحالها.....
كنزي..طب بقولك اي...مش هترقيني بقا ف الشركه...
عمر..هو كل شويه يكنزي...هو مفيش غيرك فالشركه يعني...قربت منو كنزي وحاوطت ايديها علي رقبته وباس*تو من خدو
كنزي بدلع وخبث..اي يموري..هتبخل عليا يعني.....بصلها عمر بابتسامه 
عمر..اه منك انتي...خلاص هنشوف الحوار دا بكرا...
طالعه ياسمين وهي تايها شويه وعدت من أدام اوضه شهد سمعتها...
شهد..انت بتقول اي ....لا طبعا عمري ما اعمل كدا اخويا يقتلني....اتجوزك عرفي اي انت عبيط....
حطت ياسمين ايديها علي بقها بصدمه وقلقت جدا علي شهد وبقت مش عارفه تعمل اي تقول لعمر ولا تتكلم معاها الاول...دخلت اوضتها وهي في صدمتها من الحاجات اللي بتشوفها من ساعه ما جات....دخلت اتغطت باللحاف وحاولت تغمض عينيها بس سمعت صوت جاي من الشباك والساعه كانت تقريبا 2 بالليل..قامت وقفت تشوف في اي فجأه دخل كريم ومعاه مط*وه وحطها علي رقبتها كانت هتصرخ لكن كتم نفسها
كريم بتهديد..هششش لو نطقتي جسمك هيبقي في حته وراسك في حته....وشال ايده براحه..وسكتت ياسمين من رعبها وكمل..شعرك حلو اوي وحط ايده عليه...مغطياه بالحجاب لي...انتي قمر بجد وقرب عليها و........
يتبع.....
كريم بنظرات قذ*ره..شعرك حلو اوي وانتي جامده اصلا ...وقفل المط*وه وحطها فجيبه وحاوط خصرها وقرب علي رقبتها وكان هيبو*سها قامت زقتو وضر*بته بالق*لم علي وشه وقالت برعب ..ابعد عني يكريم وملكش دعوه بيا 
كريم بغضب شديد..انتي بتمدي ايدك عليا يبت ..دا انتي ليلتك سو*دا ..أنا هعلمك في وشك ..وجاي يفتح الم*طوه سمع صوت حد بيخبط عليها فقام قالها بصوت واطي وهو زنق*ها جامد في الحيطه..انا هوريكي وهدفعك تمن دا غالي اوي واياكي تقولي لاي حد عليا..هحطك فدماغي وربنا ميوركيش انا لما احط حد في دماغي..وسابها ونط من الشباك......كانت هي مش عارفه تسيطر علي اعصابها فعيطت اوي والباب بيخبط حاولت
تتماسك وقامت فتحت الباب وكان عمر واول ما شافته رجليها مكانتش شايلاها كانت هتقع فهو سندها علي دراعه 
عمر بقلق شديد..مالك يياسمين...انتي كويسه 
ياسمين ودايخه جدا..انا مش قادره...أسند..نفسي....شالها عمر وهي مسكت في رقبتو جامد وحس هو باحساس غريب لما لمسته..مع ان كنزي ديما بتلمسو إنما حس بحاجه غريبه ناحيتها وهي كمان حست انها متطمنه لأول مره من ساعه ما سابت عادل ..حطها عالسرير وقعد جنبها شويه لحد ما راحت في النوم وسابها وقام نزل.....عدي اليوم وصحيت ياسمين علي صوت خبط الباب وقامت بنوم فتحته وكان عمر 
عمر بابتسامه..عامله اي دلوقتي...
ياسمين..هو كان اي حصل امبارح......
عمر..اصلا.....طب فكك دلوقتي..تعالي يلا عشان خالك عاوزك ...
ياسمين..تمم ماشي هغير هدومي واجي.....
خرجت شهد راحت لبيت مازن وهو شاب صايع وبيلعب بالبنات ويتجوزهم في السر....
شهد..بس انا خايفه يمازن...
مازن..يحبيبتي خايفه من اي بس..مش عاوزانا نكون براحتنا...بدل كل ما اجي أقرب منك تزعلي وتقولي حرام
شهد..لو اخويا عرف هيق....
مازن..ولا هيعرف يعمل حاجه ساعتها هتبقي مراتي واخدك غصب عنو..انا لو عليا اتجوزك دلوقتي..بس انتي عارفه لسه مخلصناش كليه 
شهد اقتنعت..طب....طب خلاص انا موافقه.....
مازن..علي خيرت الله.......هجيب الورق...
شهد بسرعه..لا لا..مش دلوقتي...
مازن..لي بس....
شهد..خليها بكرا ...اكون جهزت نفسي.........
لبست ياسمين ونزلت سلمت علي خالها( ايمن صقر )وعمر قاعد
ايمن..بس انتي كبرتي ماشاءالله يياسمين وبقيتي قمر..مش كدا يعمر
عمر باستغراب..اه طبعا .....
ياسمين بكسوف..ربنا يخليك يخالي شكرا...
ايمن.. هو الحما*ر خطيبك دا كان سابك لي....اتقلب وش ياسمين والدموع اتجمعت في عيونها
ياسمين..انا اللي سيبته ..مش هو....بس مش عاوزه اتكلم دلوقتي..ممكن
ايمن..اه طبعا طبعا...عمر قالي انك بتكتبي روايات..
ياسمين..يعني علي ادي كدا....
عمر..بتنشريهم يعني...
ياسمين..بنشر في جروب عالفيس اسمو (عشاق روايات)
عمر..اممم...طب مهو انتي لازم تكبري شويه...رن فون ياسمين..طب هرد بس علي صاحبتي...وقامت من ادامهم
ايمن بغمزه..اي رايك
عمر..في اي
ايمن..بص يبني ..بصراحه بقا انا عاوز اجوزهالك....
عمر بصدمه..انت بتقول اي يبابا انا خاطب وبحب خطيبتي
ايمن..يا اخي بلاش كلام فارغ..كنزي دي بتحب فلوسك وشركتك.. بص دا قراري هتتجوزها يعني هتتجوزها 
عمر..ونت مين قالك اصلا انها هتوافق....
ايمن..ملكش دعوه انت ..انا هتصرف ..جاي لسه عمر يتكلم جات ياسمين..
ياسمين..اسفه اتاخرت عليكو....
ايمن..ولا يهمك...سيبنا لوحدنا يعمر انت...باصله عمر باستغراب شديد وقام وهو خايف انها توافق.........
ياسمين..خير يخالي.....
ايمن..لو انا طلبت منك حاجه ترفضيهالي....
ياسمين..اكيد لو اقدر اعملها هعملها قول يخالي...
ايمن..انتي هتقدري تعمليها...ياسمين انا طالب ايدك لابني عمر قولتي اي
فضلت متنحه ياسمين ومش عارفه ترد تقول اي..خالي انا ...كنت بحب خطيبي ومش قادره انساه 
ايمن..يبنتي الدنيا مبتقفش علي حد...اسمعي كلامي بس 
ياسمين..ايوه بس عمر خاطب...
ايمن..لا مهو هيسيب خطيبتو خلاص...ها قولتي اي...
ياسمين..اهلي طبعا لازم اعرف رأيهم
ايمن..ملكيش دعوه باهلك انتي ..انا هتكلم مع والدك ووالدتك دلوقتي .،المهم رايك انتي
ياسمين بتوتر..خلاص يخالي..راي هو رأيهم....
ايمن بفرحه..يبقي علي خيرت الله ...مبروك يبنتي......قالي كدا ونا مش مستوعبه اصلا لحد دلوقتي اني ممكن انا وعمر نتجوز اصلا ..بصيت جنبي كدا لقيتو قاعد وباصص ناحيتي ..وببص لقيت خالي قام يتكلم مع اهلي وفضل يكلمهم ربع ساعه تقريبا وبعدين رجع ونده علي عمر 
ايمن..مبروك يولاد ...فرحكم الاسبوع الجاي ....بصو لبعض ياسمين وعمر بصدمه ..هو احنا فعلا هنتجوز.......
يتبع.........
فضلنا انا وهو نبص لبعض انا وهو كدا وبعدين ...
ياسمين..بس...هو كدا مش بدري شويه 
ايمن..لا ولا بدري ولا حاجه ....اطلعي يبنتي عشان عاوز عمر فكلمتين كدا....وطلعت ياسمين
عمر.. اي التدبيسه دي يبابا...ينفع كدا يعني
ايمن..اه ينفع ...هى دي اللي انا عاوزها هي دي اللي هتصون بيتك وشرفك..مش الصايعه اللي عاوز تجيبهالي 
عمر.. متقولش عليها كدا لو سمحت ...
ايمن..هي البنت دي جاتلك امبارح امتا...
عمر..الساعه 12 تقريبا.....
ايمن..ومش مكسوف من نفسك ونت بتقول كدا...كلمها خليها تيجي عشان نخلص الموضوع دا معاها...اخلص...طلع عمر فونه ورن عليها وقالها وقفلوا...خلاص زمانها جايه.......
طلعت ياسمين اوضتها وهي مش مستوعبه اصلا..ازاي هتجوز عمر يعني انا معرفوش ...اي ياربي انا قلبت علي الروايات اللي بكتبها كدا لي...وهحبو بقا في الاخر وكدا ....ربنا يستر ولقت رقم غريب بيرن عليها فردت..الو
كريم..انا كريم...عامله اي 
.ياسمين بتوتر وعصبيه..انت عاوز ياض انت....
كريم..توء توء توء......كدا ازعل منك....انا عاوز اقابلك 
ياسمين..لا دا انت هبت منك عالاخر...اقفل يلا بدل ما ازعلك..انا بقيت خطيبه اخوك
كريم..نعم يختي....عمر مش هياخد مني وهتشوفي مش هسيبك..قفلت في وشه وقالت لنفسها..اي ياربي الغم دا ..هلاقيها منين ولا منين ووقفت في الشباك لقت عربيه في الشارع اللي جنبهم ونازله منها شهد وسايقها ولد كدا وبعدين شهد جات وخرجتلها ياسمين 
ياسمين..انتي كنتي فين...
شهد..اي دا..ونتي مالك انتي كنت فين....
ياسمين..شهد انا زي اختك الكبيره وعادي يعني دا مجرد سؤال...
شهد..لا بقولك اي..انتي عايشه معانا هنا كدا...ضيفه يعني مش قاعده علطول...ملكيش دعوه باي حد وبيا انا بالذات..عشان مزعلكيش
ياسمين..انا مش ضيفه يشهد ..دا بيت خالي وبيت جوزي قريب انشاءالله 
شهد بصدمه..انتي بتقولي اي ...جوز مين
ياسمين..انا وعمر كتب كتابنا الاسبوع الجاي.....سابتها شهد بعصبيه وطلعت وياسمين لنفسها..هو نا مالي فخوره اوي كدا ..كل شويه اقول كدا..
بعد كدا سمعت صوت كنزي تحت وبتزعق وبتقول..ماشي يعمر والله العظيم انا هوريك وهندمك علي كل دا 
عمر..كنزي انا بحبك انتي والله صدقيني انا متجوزها عشان ابويا ..اهدي بقا
كنزي..المهم انك هتتجوزها
عمر..هتجوزك انتي كمان بعد 3 شهور....
كنزي بدلع..بجد يموري...ولا بتسكتني 
عمر..بجد يحبيبتي والله......كنت سامعه الكلام دا وزعلانه جدا مش منو زعلانه عليه لانو وحش جدا...ونا مش هقبل انو يتجوز عليا انا اي اللي اللي يخليني اعمل في نفسي كدا..بس للاسف دا خالي وامي مش ممكن ترفض طلب لخالي...ربنا معايا بقا....عدي الاسبوع وجهه معاد الفرح واتعملي فرح كبير اوي وكان عمر بيرق*ص ويهزر معايا ولا كانو عمل حاجه زعلت اكتر انو ممثل حلو اوي كدا ..حكايتي مش ماشيه زي الروايات اللي بكتبها اوي...بس هنشوف اخرتها...اول ما صوت الموسيقي وقف وخلاص هنمشي ضربات قلبي زادت وخوفت اوي ومسك ايدي وروحنا الفيلا وطلعنا الاوضه بتاعتنا وكانت كبيره جدا ......
عمر..ادخلي غيري هدومك في الحمام...دخلت منغير ولا كلمه ولبست لبس النوم عادي هوت شورت اسود وتيشرت بنص كم ورفعت شعري لفوق ونا شعري طويل اوي واسود ونسيت خالص ان في راجل هيبات معايا ..خرجت بنيه سليمه خالص ...اول ما خرجت ياسمين وشافها فضل باصص عليها كانت قمر اوي وراحت عالسرير عشان تنام 
عمر..انتي راحه فين...
ياسمين..هنام في اي........بص عمر علي رجليها..افتكرت لبسها وقالت بصوت عالي ..ينهار اسود
عمر..بس قمر اوي......راحه فين انا خلاص شوفت
ياسمين..طب انت رايح تنام فين...مسكها عمر وحاوط خصرها..هو ا مش جوزك بردو ومن حقي انام جنبك و........
يتبع........
قام عمر مسكها وحاوط خصرها وقرب عليها وقالها..هو مش انا جوزك ومن حقي انام جنبك...
ياسمين..والله جوزي فعلا....وزق*تو..ابعد عني يعمر....
عمر..نعم ...ازاي يعني انا من حقي أقرب منك طبعا ..انتي مراتي
ياسمين..اممم.مراتك اه .....اقسم بالله لو قربت مني مش هيحصلك خير 
عمر بصدمه..مالك يبنتي في اي
ياسمين بعصبيه..عمر..انت از*بل انسان انا شوفته فحياتي...لا ولا تاني ازب*بل انسان بعد عادل ..انتو الاتنين ماشاءالله...
عمر بعصبيه..انتي بتزعقيلي يبت انتي وبتشتميتي...متخلينيش اقلب عليكي
ياسمين..انت مش مكسوف من نفسك ونت عاوز تقرب مني وفي واحده تانيه انت واعدها بالجواز..
عمر ارتبك..لو قصدك علي كنزي انا وهي خلاص بعدنا عن بعض...
ياسمين بضحكه بسخريه..اه ..باماره لما قولتلها هتجوزك كمان 3 شهور....انت حق*ير ..واي يخليك تستني ..متتجوزها دلوقتي واخلص
مسكها عمر من شعرها جامد اوي....انتي بتقولي لمين الكلام دا يبت انتي
ياسمين وفاض بيها..بقولك انت ..انت وكل الرجاله خاين*ين...محدش فيكم يستاهل حب اي بنت ..يزبا*له
شد عمر شعرها اكتر..احترمي نفسك يبت انتي ...هتزعلي مني
ياسمين بألم..سيبني شعري هيتق*طع في ايدك..سيبني
عمر..انا هعلمك ازاي تطاولي عليا بالطريقه دي..ورماها عالسرير وقرب عليها 
ياسمين بخوف..عمر انت هتعمل اي......
عمر..مدام مش راضيه تسلميلي يبقي اخد حقي بقا.منا جوزك ..ولا اي
مسكت ياسمين مخده وحطيتها عليها..هو نت فعلا هتعمل كدة ونا مش موافقه..انت قذ*ر اوي
شال عمر المخده بعصبيه..انتي بتستفزيني اكتر..انا مش عاوز اعمل كدا....حاولت تهدي ياسمين لأنها خافت منو
ياسمين..خلاص يعمر..نام
عمر..بعد اي بعد ما عصبتيني...تعالي هنا ..وشدها عمر وكان لسه هي........حد خبط عالباب
عمر..ربنا رحمك من ايدي بس راجعلك
...حمدت ربنا ياسمين وهو قام يفتح الباب
شهد بتوتر..الحقنا يعمر كريم جهه تاني...وبابا مش هنا
عمر..شكلها هتيجي فيك انت يكريم......ونزل تحت عمر وكان كريم معاه مس*دس
كريم بجنون..هات فلوس يعمر.....
عمر بهدوء..كريم..امشي دلوقتي بدل ما وربنا هتزعل جامد...لبست ياسمين إسدال وخرجت تبص من فوق وشافها كريم
كريم..يعمر هرتكب جر*يمه انهارده هات الفلوس
عمر ..انا عاوزك ترتكب جري*مه ...اضر*ب في اي حد انت عاوزه....متخلص وقفت لي 
كريم..اه شكلك كنت مشغول مع مراتك الجامده...هي جامده اوي بصراحه 
عمر بعصبيه..بااس لحد كدا ورصيدك من الصبر خلص...قرب عليه عمر وضر*بو في وشه وقع منو المس*دس وفضل يضر*ب فيه جامد وكمل
عمر..انا بسكتلك بس عشان مش عاوز مشاكل ..إنما هتجيب سيره مراتي ..اقسم بالله هيكون اخر يوم في عمرك.. لو لمحتك بس بتبصلها تاني..غور فدا*هيه يلا..ورماه برا الفيلا ..وكانت ياسمين واقفه تتفرج علي كل دا ومبهوره بقوة عمر ودخلت بسرعه علي الاوضه غيرت لبسها لبجامه وغمضت عيونها عملت نفسها نامت....
دخل عمر الاوضه لقاها نايمه وقرب منها اوي عيونها رمشت 
عمر بضحكه..انا عارف انك صاحيه..متخافيش مش هقرب منك...انا طاقتي راحت اصلا
ياسمين..احسن والله ..يلا غوى نام عااكنبه
كان هيزعق عمر بس مسك نفسو لانو تعبان..حاضر...وراح نام عالكنبه 
الساعه تقريبا 2 بالليل قامت شهد من اوضتها اخدت شنطه وحطت فيها قم*يص نوم ولبس تاني وخرجت تتسحب من البيت في الوقت دا كانت خارجه ياسمين لأنها حست انها مخنوقه من الاوضه وشافتها وهي بتتسحب وخرجت من الفيلا 
ياسمين لنفسها..يترا راحه فين..انا مش مرتحالك خالص..ربنا يستر...
وصلت شهد لمازن واول ما دخلت البيت زن*قها في الحيطه وفضل يب*وس في رقبتها ويحسس علي جسمها كلو جامد 
شهد بضحكه..استني شويه...هغير هدومي طيب....بعد عنها مازن
مازن بخبث ونظره قذر*ه..طب بسرعه عشان انا علي اخري وهم*وت عليكي....
دخلت شهد لبست قم*يص نوم ابيض وكانت قمر جدا ..مقدرش يمسك نفسه مازن جري عليها وشالها ودخل بيها عالسرير وعمل معاها المح*رمات
عدي وقت كبير وكانت ياسمين مش جايلها نوم قبل ما شهد ترجع لكن الساعه جات 4 ولسه مجاتش..دخلت ياسمين الاوضه وحاولت تنام وبالفعل نامت ..صحي عمر الصبح بدري وكانت ياسمين نايمه..دخل غير هدومه في الحمام وخرج تاني وكانت صحيت هي ومرهقه جدا وباين عليها التعب وماسكه بطنها وبتتالم
عمر.. انا رايح الشركه
ياسمين بألم..ماشي....روح
عمر بقلق..مالك يبنتي حصلك حاجه.....مسكت ياسمين بطنها اكتر وحطت ايديها علي بوقها وجريت عالحمام..استغرب عمر جدا ..هو في اي ..دخل وراها..مالك يياسمين في اي
ياسمين بعدم وعي واغمي عليها..انا تعباا.............
عمر..ياااااسمين........
يتبع......
كان عمر قلقان جدا عليها ومش عارف يعمل اي ..سندها لحد السرير وبيشيل الغطا لقا دم...
عمر باستغراب..هو اي دا ....بصت ياسمين باستغراب اكتر....مش عارفه
عمر..انتي عندك البير*يود....
ياسمين..لا معنديش حاجه.......
عمر بقلق..اومال اي دا.......
ياسمين بألم.. والله ما اعرفش حاجه.......وسابته وجريت عالحمام تاني ..قلق عمر جدا واتصل علي دكتوره ووصلت
عمر بقلق..ها خير يادكتور.
الدكتوره..هو انتو متجوزين بقالهم اد اي...
عمر..هو امبارح بس...هو في اي متقلقنيش 
الدكتوره ..هي حاجه غريبه جدا انها تحمل من اول مره بس بتحصل عادي...مبروك المدام حامل.....
عمر بصدمه..نععععم....حامل اللي هو ازاي يعني
الدكتوره..والله العظيم حامل..عادي يا استاذ بتحصل انو من تاني يوم تكون حامل ...
عمر وجز علي سنانه..طب يادكتور اتفضلي انتي...ومشيت الدكتوره وكانت ياسمين قاعده مش قادره تتكلم اصلا وخايفه جدا وبتقول لنفسها هو ازاي دا حصل...ومرعوبه من عمر ...دخل عمر الاوضه
عمر بعصبيه...مين دي اللي حامل ...ها ...حامل ازاي يعني مش فاهم
ياسمين برعب..والله العظيم ما اعرف.....انت بتشك فيا يعمر
عمر..وهو انا اعرفك منين اصلا عشان أشك فيكي او مشكش.....انتي يبت تعملي فيا انا كدا...وديني ما هسيبك
ياسمين..عمر اهدي....انت متاكد انك منمتش معايا امبارح....افتكر ونبي 
عمر..هو موبايل ضايع مني ومش قادر افتكر مكانو.....
ياسمين..يعمر والله العظيم مش عارفه ....متظلمنيش
عمر..دا انا هفضحك في البيت كلو....قومي معايا يبت.....
ياسمين..لا يعمر متعملش كدا ونبي
عمر..ونا اشيل شيلتك لي..ونا ابويا يقولي دي اللي هتصونك..دا كنزي برقبتك....قومي فزي
وش*دها من شعرها وجر*ها علي تحت وكان ابوه وشهد قاعدين......
ايمن بزعيق..اي اللي انت بتعملو دا..ازاي تم*سكها من شعرها كدا...
عمر بعصبيه..اسكت انت مش فاهم حاجه...الهانم حامل
ايمن بصدمه..حامل....انتو لحقتو....ولا في حاجه تانيه
عمر..انا مقربتلهاش اصلا.......شوف بقا البل*وه دي.....
ايمن..صحيح الكلام دا يياسمين 
ياسمين..اقسم بالله يخالي مفيش حد لمس*ني...اصلا كان في دم عالسرير بتاعنا ..انا حاسه ان هو
عمر..يبابا ودي حاجه انساها
شهد بشماته..هي دي بقا اللي هتصون بيته ..دي اللي هتن*جس البيت يبابا..اطردها بره
ياسمين..متصدقش يخالي ونبي والله العظيم معملتش حاجه
عمر..دا من جبروتها جايباه عندي السرير وليله دخلتنا ..دا انتي جريئه اوي ..عشان كدا مكنتيش عاوزاني اقربلك..دا انا هق*لك انتي وهو
وفجأه افتكرت ياسمين حاجه وقالت بسرعه
ياسمين..انا افتكرت يجماعه افتكرت............
يتبع........
ياسمين بسرعه..انا افتكرت ..افتكرت يجماعه...
الكل باصلها باستغراب ...وهي قامت ماسكه ايد عمر اللي كانت ماسكه شعرها وزق*تو وضربته فكتفو واستغرب جدا
عمر بغضب..اي اللي انتي بتنيليه دا....
ياسمين بدموع..انت اللي نمت معايا امبارح.....
عنر باستغراب..ازاي يعني ...هنسي حاجه زي كدة.....
ياسمين.. هفكرك.........
فلاش باك......
كانت الساعه وصلت 4 الفجر ودخلت ياسمين عشان تنام وصحيت لقت وهي نايمه علي نفسها عمر ماسك خم*را وبيشرب وسك*ران جدا
ياسمين بنوم..انت بتعمل اي واي اللي معاك دا ....
عمر وهو سك*ران..اي اللي صحاكي يحبيبتي.....نامي 
ياسمين..الله يخربيتك وكمان بتشرب....انا عطشانه اوي ...وراحت شربت من الكوبايه بس كان فيها خم*را لكنها مكنتش عارفه لانها كانت نايمه علي نفسها اصلا ولأنها اول مره تشرب سك*رت جدا وبقت مش في حالتها خالص
قرب عليها عمر ..انتي قمر اوي انهارده ...لي
ياسمين بضحكه..والله انت اللي قمر........قرب عليها وحضنها وشالها عالسرير 
ياسمين..ابعد يعمر......
عمر..لا....مش هبعد....وقرب منها اوي واصبحت مراته أمام ربنا 
باااك 
ياسمين بدموع..افتكرت يحي*وان.........
عمر..مش قادر افتكر اوي........اه اه افتكرت.....
قرب عليه ابوه ..انت يزبا*له انت مش قبل ما تقول حاجه تتأكد الاول.....
عمر..بس ازاي من اول مره كدا....تبقا حامل...وبعدين هي اعراض الحمل بتظهر بسرعه كدا....
ايمن..انت لسه بردو هتشك فيها يا ك*لب...ورفع ايده فالهوا كان هيضر*بو لكن ياسمين مسكت ايده...
ياسمين بدموع وزعل..لا يخالي ..انا مقبلش ان اشوف جوزي يحصل فيه كدا ادامي......
ايمن بغضب..شوفت وصلتنا لأي....شوفت مراتك واقفه ازاي تدافع عنك بعد اللي عملتو فيها عشان تعرف انها فعلا هتصونك....
بصت ياسمين لشهد بقرف..اه يخالي هصون البيت ...واكيد مش انا اللي هنج*س البيت مش بخرج بالليل في نص الفجر....
شهد بقلق..انتي بتبصيلي لي....قصدك اي
ياسمين..مقصدش حاجه يشهد..بتاخدي الكلام علي نفسك لي
ايمن ..اخر*سو بقا...انت يعمر تاخد مراتك وتروح تكشف عليها ..
وفجأه دخلت واحده ست في سن الثلاثينات وشكلها مش مريح.....
رزان..اي يحماعه كدا محدش بيسأل عليا خالص ....مالكم في اي...
عمر بزعيق..انتي اي اللي جابك هنا يست انتي...
رزان..انا مش هرد عليك...ابوك وطليقي واقف ...هو اللي هيرد عليا...
بصلها ايمن بعصبيه وقرف...طب خلاص...روح انت يعمر لما نشوف اخرتها ..خد مراتك واعمل اللي انا قولتهولك
طلعو عمر وياسمين وشهد
رزان..انت جوزت عمر امتا....
ايمن..انطقي عاوزه اي مني تاني..مش خلاص اتطلقنا....
رزان..تعالي بس نتكلم....وكانت باصه علي ياسمين وهي طالعه اوي........
دخلو عمر وياسمين الاوضه وكانت ياسمين الدموع في عينيها ووقفت أدام المرايا وحطت ايديها علي بطنها مش عارفه هل هي فرحانه ولا زعلانه ...جواها كذا احساس وقاطع تفكيرها عمر...
عمر..انا اسف.......
ياسمين بصتله كدا..اسف..اعمل بيها اي اسف دي.....
عمر..ممكن بس نروح للدكتوره عشان نطمن.....
ياسمين..تطمن ولا عاوز يطلع فعلا اني خاينه عشان تطلقني...بص عمر في الأرض وبعدين نفخ كدا وبصلها
عمر..خلاص بقا يياسمين...يلا البسي علي ما اجهز العربيه...انا نازل....وسابها ونزل...قعدت هي تعيط اوي وزعلت انها سلم*تو نفسها قبل ما تحبو ويحبها ...لكن رضيت بالأمر الواقع ولبست وخارجه من الاوضه لقت شهد قاعده في اوضتها والباب مفتوح دخلت لها...
ياسمين..شهد..انا عاوزه اتكلم معاكي....
شهد..ونا مش عاوزه لساني بخاطب لسانك.....
ياسمين..انا مش قصدي دلوقتي...انا نازله انا وجوزي رايحين مشوار...انا بقولك بليل نتكلم
شهد..هو نتي مبتفهميش قولتلك مش عاوزه اتكلم معاكي...
ياسمين..طب بصي يشهد انتي هتيجي غصب عنك...انا شوفت ونتي خارجه امبارح بليل...خافت شهد جدا وكملت ياسمين..أنا مش هقول لاخوكي متخافيش..بس لازم نتكلم ...انا ماشيه...وسابتها وسط رعبها.....
خرجت ياسمين وراحت هي وعمر عند الدكتوره...
عمر..بس اعراض الحمل ظهرت بسرعه اوي دا طبيعي....
الدكتوره..دي مش اعراض حمل...دي عشان شربت بس امبارح...وكويس انك بعتتلي عشان نكتشف الحمل بدري كدا...وشرحتلهم ازاي ياخد بالو منها وادتها مثبتات ..وبعد كدا روحو هما الاتنين البيت ودخلت هي بسرعه وهي غضبانه....
عمر.. مالك في اي...
ياسمين..خلاص ..ارتحت واتاكدت انو ابنك....
عمر..ياسمين اهدي بقا مش لازم نتخانق....
ياسمين..طب يخويا..الحق يلا روح للسانيوره....
عمى.. خلاص يياسمين مفيش كنزي...انتي بقيتي حامل وشايله ابني ....مش هقدر اكمل معاها
وخبط باب البيت وكانت الخدامه..استاذ عمر كنزي عاوزه حضرتك...
بصتله ياسمين كدا بضحكه سخريه
عمر..طب انا نازل اهو وجاي ينزل قامت مست ايده ..انا نازله معاك......
يتبع.........
ياسمين ومسكت في ايده..استني ..انا جايه معاك......
بصلها عمر كدا وابتسم وقالها..بلاش عشان متضايقكيش.. 
خبطت ياسمين علي كتفه كدا..ملكش دعوه انت بقا...ونزلو هما الاتنين ومسكت ياسمين في ايده اكتر وهي حاضنه دراعه
وكانت كنزي واقفه هتم*وت من الغيظ......
عمر..خير يكنزي عاوزه اي....
كنزي..عاوزه اتكلم معاك.....
ياسمين ببرود..هتكلميه في اي ..قوليلي ....
كنزي..ونتي مالك انا عاوزاه هو.....
ياسمين..عمر..انا همشي ...بس متطولش بقا..اوكي....
وسابتهم ومشيت لأنها مش شاغلها الموضوع اوي وبعد كدا راحت قعدت علي كرسي ولقت رزان خارجه من اوضه شهد فاستغربت جدا  استغربت لانها كل الوقت دا وهي لسه هنا...واستغربت اكتر لما لقيتها بتنادي عليها....
ياسمين باستغراب..انااا..نعم
رزان..اذيك يحبيبتي....عامله اي...
ياسمين..الحمدلله...خير
رزان..اصلي عرفت انك حامل....بسرعه كدا ازاي....
ياسمين..والله عادي يعني انا نفسي استغربت جداا
رزان وخبطت علي بطنها..ربنا يباركلك فيه...عن اذنك بقا يروحي...باي....
استغربت جدا ياسمين من طريقتها وبعدين بتبص لقت عمر واقف مع كنزي وبيزعقلها جامد ومشيت كنزي وجالها عمر 
ياسمين بابتسامه..الله ينور..ايوه كدا....
عمر..عشان خاطرك انتي والبيبي بعمل المستحيل.....
ياسمين..طب انت رايح فين....
عمر..هروح الشركه بقا خلي بالك من نفسك ومن البيبي ..سلام هتوحشوني...
ابتسمتلو ياسمين ومشي وبتبص وراها لقت شهد واقفه علي اول السلم وباصلها بكل حقد وغلل
ياسمين..تعالي يشهد عاوزاكي..
شهد بابتسامه صفرا..لا انا اللي عاوزاكي ...تعاليلي في الاوضه.....
طلعت ياسمين بتوتر بسيط واول ما وصلتلها مسكتها شهد من دراعها اوي
ياسمين بقلق..مالك يشهد في اي....
زقت*ها شهد مره واحده من عالسلم لكن ظهر لياسمين انها غصب عنها فوقعت ياسمين طول السلم فجريت عليها شهد وهي 
مبينه انها قلقانه عليها جداا وندهت علي ابوها وبدأت تعيط اما ياسمين اغم عليها طبعا واخدوها للمستشفي لأنها حامل فقلقو جدا.
اتصلت شهد علي عمر وقالتله انها وقعت من عالسلم وهي منهاره من العياط طبعا بتمثل 
اترعب عمر وكان هيموت من القلق......وجري عالمستشفي وهو قلقان جدا وراح 
وفضلو واقفين أدام اوضه اللي فيها ياسمين وخرج منها الدكتور
عمر..بقلق شديد..اي اللي حصل
الدكتور.. الحمدلله محصلهاش حاجه رجليها بس اتكسرت ..متقلقوش اوي كدا
عمر..طب والجنين.....
الدكتور..جنين اي المدام مش حامل اصلا.....
عمر بصدمه..نعم....مش حامل ازاي......
يتبع.........
الدكتور..المدام مش حامل اصلا...
عمر بعدم فهم..ازاي يعني مش حامل......الدكتوره قالت كدا ...
الدكتور..اكيد تشخيص غلط...هو حضرتك متجوزها بقالك اد اي....
عمر ..هو امبارح بس......
الدكتور..لا اكيد لا ...اكيد الدكتوره غلطت ..عادي يعني ...اتفضلو ممكن تدخلولها....
فضل عمر واقف مصدوم ..يعني حصلو كل دا فيوم واحد مراتي تحمل وبعد كدا تقع من عالسلم وبعد كدا اكتشف انها مش حامل اصلا...
دخلو الاوضه وكانت رجليها متجبسه ونايمه كدا عالسرير لكن مفتحه عيونها..جريت عليها شهد وهي بتمثل الخوف....
شهد..ياسمين حبيبتي ....اي حصلك بس...
ياسمين بدموع..هو اي حصل للجنين...
عمر رزهق..مفيش جنين اصلا.....
ياسمين..اي...اومال اي اللي الدكتوره قالتو دا.....
عمر..ممكن بس نروح البيت ونبقي نتكلم لما نروح ..
بصتله ياسمين بزعل وصدمه من طريقته وبعدين كلهم خرجو ماعادا ياسمين وعمر وهو واقف زهقان كدا...
عمر..متيلا بينا بقي عشان نخرج....
بصت ياسمين علي رجليها كدا وقالت..اقوم ازاي يعني....
قرب عليها عمر واول ما رفعها قالت هي ..اه...براحه
بصلها عمر كدا في عيونها شويه وهي كمان فضلت باصه ليه وسرح اوي.....فاقت ياسمين من سرحانها وقالتله وهي لسه باصه فعينو 
ياسمين..عمر...مش هنمشي....
فاق عمر بسرعه كدا..اه...معلش سرحت بس.....امسكي فيا كويس احسن تقعي 
ياسمين..لا....مش همسك فيك....انت قالب وشك ليه....
عمر بزهق..براحتك....ومشي شويه وكانت ياسمين هتق*ع فرفعت ايديها بسرعه وحضنته...
عمر ..قولتلك هتقع*ي.........
ياسمين..امشي اخلص...ومشيو لحد ما وصلو العربيه وركبو ومشيو هما الاتنين........
وصلو لحد البيت وشالها لحد الاوضه وطلعو ..دخلو حطها عالسرير ...
ياسمين..اه...انت غشيم ليه ..براحه...
عمر..احنا اسفين يست هانم بجد اسفين.....
ياسمين..هو انت متعرفش تتكلم عدل أبدا...
عمر وبدأ صوتو يعلي..هو نتي اللي هتعلميني الادب يعني...
ياسمين..مالك يبني..هو نت عاوز تتخانق علي اي حاجه....
عمر بزعيق..هففف...انتي مالك انتي..انا اعمل اللي انا عاوزه.
ياسمين..عمر طريقتك مستفزه ..اسكت بقا..اي القرف دا...قرب عليها عمر ومسكها من شعرها اوي
عمر بعصبيه..انتي عاوزه اي بقاا......هو نتي اللي هتعملميني الادب 
ياسمين بألم ودموع..عمر..ابعد شعري حرام عليك...وز*قت ايدو ونزلت من عالسرير وفضلت تزحف عالارض وهو واقف يتفرج عليها وبدأ يلوم نفسو علي اللي بيعملو فيها يعني هي ذنبها اي ..راح عشان يساعدها بعدتو عنها....
ياسمين بعياط..ابعد عني ..ابعد..وفضلت تزحف لحد ما دخلت الحمام وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط اوي وهو سمع صوتها ومكانش قادره يستحمل ..خبط عليها وفتح الباب لقاها ماسكه مقص ولسه هتقص شعرها جري عليها ومسك ايديها وقال 
عمر بعصبيه..انتي بتعملي اي...
ياسمين بعياط..هقص شعري عشان متمسكنيش منو تاني وتوجعني
سكت عمر كدا وفضل باصص لها شويه وكملت هي..انت فاقد اهم حاجه يعمر ..الحنيه...انت مش حنين خالص...
شالها عمر من عالارض وحطها عالسرير...ولمس شعرها بحنيه 
عمر بزعل من نفسو..انا اسف ..متزعليش مني...والله لحظه غضب بس ....
ياسمين بعياط..عمر..انت خلاص بقيت جوزي ...يعني مش خطيبي مش هقدر اسيبك بسرعه ..وكمان عشان خالي...بلاش تكون كدا
عمر بحنيه..خلاص يستي بقا ..انا اسف...واللي انتي عاوزاه هعملو.....
ياسمين..طب اولا كدا ..ملكش علاقه بكنزي تاني.......
عمر..اممم مخلاص بقا خلصنا ..واي تاني....
ياسمين..ايدك متتمدش علي شعري تاني أبدا او عليا خالص
عمر..حاضر..اسف مره تانيه .....
ياسمين..بس كدا مش عاوزه حاجه تاني....
عمر..ماشي يستي..ممكن بقا اطلب انا منك طلب 
ياسمين..عمر بلاش قله ادب ..مش هيحصل تاني...
عمر..لا ..دماغك راحت بعيد..انا عمري ما هقربلك غير براحتك انتي....انا بس كنت عاوز اعرف انتي ليه سيبتي خطيبك
ياسمين لنفسها..مش عارفه لي لما قالي كدا وجابلي سيرت عادل مزعلتش..مع اني كنت فاكره اني هزعل جدا ..بس متاثرتش اوي بصراحه 
ردت ياسمين..خاني يعمر ..ونا اكتر حاجه اكرها هي الخناقه....
عمر..خانك ازاي احكيلي....وخبط باب الاوضه ..راح فتح الباب عمر 
الخدامه..استاذ عمر في واحد صاحبك عاوزك تحت.....
عمر باستغراب..مين دا...طب ماشي انا جاي اهو...ياسمين هنزل واجيلك.....
ياسمين..ماشي ........
نزل عمر تحت ولقي كنزي......
حط عمر ايده علي وشو بعصبيه..انتي اي اللي جابك هنا يزفته انتي...
كنزي..وحشتني اوي يموري ..انا مش قادره ابعد عنك بجد....
عمر..يبنتي هو نتي مبتزهقيش...قولتلك خلاص ...انا اتجوزت....
كنزي..ايوه بس انت كنت واعدني انك هتتجوزني بعد ٣ شهور....
عمر.. غيرت رأي فيها حاجه دي
كنزي..امم غيرت رايك بردو ولا لما عرفت ان ياسمين حامل..واديها اهي سقطت.....
بصلها عمر باستغراب شديد..هو نتي عرفتي كل دا منين......
اتوترت كنزي اوي و........
في اوضه ياسمين كانت قاعده عالسرير وبعد كدا سمعت صوت جاي من الشباك وعرفت انو كريم قبل ما يدخل 
وصرخت بسرعه لأنها مش قادره تجري...عمررررررررررررررر............
يتبع............
عمر مسكها من دراعها جامد وقال بعصبيه..مهو انتي هتنطقي يعني هتنطقي..مين عرفك كل دا
اتوترت كنزي جدا وكانت لسه هتتكلم سمعو صوت ياسمين وهي بتنادي وبتصرخ باسم عمر
مسكها عمر وطردها بره ..امشي من هنا بسرعه واياكي اشوفك بتخطي عتبة البيت دا تاني....
كنزي..ماشي يعمر..اطلعلها ..وربنا ما هسيبك في حالك...وسابتو ومشيت....مركزش هو في كلامها وطلع بسرعه يلحق ياسمين 
في الوقت دا كان بيحاول كريم انو يدخلها بس اول ما سمع صوت صراخها جري بسرعه لانو خاف من عمر ...
طلع عمر بسرعه وبرعب علي ياسمين ودخل بسرعه وكانت هي شبه منهاره لأنها بتخاف من كريم جدا...
عمر بقلق شديد..مالك يياسمين في اي
ياسمين بانهيار..اخوك...اخوك كان عاوز يدخلي من الشباك...راح عمر ناحيه الشباك وملقاش حاجه.....
عمر.،مفيش حد...تلاقي بس كا بيتهيقلك...اهدي اهدي.....قرب عليها وهي مسك فيه وهي خايفه...
ياسمين بانهيار. .متسيبنيش يعمر ونبي لوحدي
عمر بهدوء..طب اهدي بس..نتي لي خايفه منو اوي كدا...
ياسمين بعياط..دخلي قبل كدا من شباك اوضتي وكان عاوز يعت*دي عليا 
عمر بصدمه وملامح وشه اتغيرت..نعم...ونتي عملتيلو اي....
ياسمين..ض*ربتو بالقلم وهو فتح عليا مط*وه ..كان هيقت*لني ..بس انت بعدها جيت خبطت عليا الباب ..لما انا اغم عليا
عمر بعصبيه عليها..ومقولتليش لي ساعتها..هااا
ياسمين بعياط اكتر..خوفت منو ..قالي لو حد عرف هيق*تلني  
عمر بعصبيه..برافو عليكي بجد..عرفتيه انك بتسكتي..هيفضل يجيلك بقا......
ياسمين بعياط..انت بتتعصب عليا لي دلوقتي هو انا في اي ولا اي....
بدا يهدي عمر..طب خلاص ...اهدي كدا ..وتعالي اغسلي وشك...وجاي يشيلها بعدتو عنها
ياسمين بدموع..مش عاوزه منك مساعده 
عمر بزعيق..براحتك..انا زهقت بقا...وسابها ونزل......وهي كانت قاعده تعيط اوي ولقت مريم صاحبتها بتتصل عليها
حاولت تبان طبيعيه....
ياسمين..الو اذيك يحبيبتي....
مريم..انتي عامله اي....بقولك انا واخوكي خلاص حددنا معاد الفرح هيكون الاسبوع الجاي 
ياسمين..مبروك يحبيبتي...ماما رنت عليا كتير بس انا مكنتش فاضيه
مريم..لي مالك.
ياسمين..كنت في المستشفى......
مريم بقلق..يلهوي...لي اي اللي حصل
ياسمين..بصي يا ستي بس ماما متعرفش حاجه انا مش عاوزه مشاكل مع خالي................................
نزل عمر وهو في قمة غضبه ونده علي الخدامه باعلي ما في صوته..وجات جري 
عمر بزعيق..هو نتي عاوزه تطردي ولا تتهزقي يعني ...انتي لي مقولتليش ان زفته كنزي هي اللي هنا
الخدامه برعب..والله العظيم يافندم هي اللي قالتلي وحضرتك كنت قايلي اي حاجه تطلبها منك نفذيها
عمر..طب امشي غوري...واياكي تسمعي كلامها تاني أو تضحكي عليا....جريت من ادامو برعب....
قعد تحت شويه وكانت ياسمين سامعه صوت زعيقو بس مش قادره تحدد كلامو ومرعوبه منو ...هدي شويه وبعد كدا طلع كانت هي خلصت كلام مع مريم....لقاها قاعده كدا وباين عليها الخوف جدا ...زعل من نفسو انو وصلها انها تخاف منو وبدا يهدي خالص اول ما شافها ..قرب عليها اوي بس هي بتحاول تبعد لكن مقدرتش بسبب رجلها ومسكها من ايديها
عمر بهدوء وزعل..انتي خايفة مني...
مردتش عليه وهي بصه الناحيه التانيه.......
عمر..ردي عليا لما اكلمك....ياسمين 
بصتلو ياسمين..اه خايفه منك يعمر ...عشان انت بتخوفني......
اول ما بصتله وشاف عينيها فضل باصص فيها اوي ومش قادر يحركها حته وهي كمان حست بحاجه غريبه فضلو باصين لبعض زياده عن الدقيتين مركزين جدا في ملامح بعض....واتكلم عمر وهو لسه باصص في عيونها
عمر..انا مقدرش اخوفك...انا اسف ..سكتت هي ومش قادره ترد اصلا وبعدين فضل يقرب عليها وحده وحده بيشم ريحتها بتمتع وكان خلاص هيبو*سها باب الاوضه خبط....فاقو هما الاتنين بسرعه واتكسفت ياسمين اوي ..كانت اخت عمر شهد 
شهد.. عمر بابا بيقولك هتيجي الشركه انهارده...
عمر..لا هقعد مع ياسمين عشان تعبانه......
شهد بصتلها بحقد..ماشي ..هقول لبابا.......لاحظت ياسمين نظراتها دي ...
خرجت شهد واتصلت علي رزان..الو معرفتش اخرجو من عندها 
رزان..طب بصي ..ابقي تعاليلي انا وكنزي قاعدين مستنياك..ومعانا مازن كمان
شهد بابتسامه..طيب ..هاجي حاضر..بس عالفكره هو خارج انهارده بليل...
رزان..تعالي بس ونتفق نعمل اي...........
راح عمر لياسمين قعد جنبها...جات شهد اختي في وقت بارد اوي
ياسمين بكسوف وابتسامه..بطل قلة أدب يعمر بقا....
عمر..دي بو*سه بس ...انا لسه معملتش قلة أدب...بو*سه واحده ..اصالحك بيها
بصتلو ياسمين كدا بكسوف ..فقرب عليها هو وهي غمضت عينيها وباس*ها من شفايفها وكانت بمفعول السحر بالنسبه ليه حس انو في دنيا تانيه خالص...وبعدها بعد عنها عشان متضايقش وبصلها في عيونها شويه و
عمر..انا هقوم من ادامك عشان معملش حاجه تانيه
ياسمين بكسوف شديد وخدودها احمرت اوي..متقدرش عالفكره.....ضحكلها عمر 
وقعدو شويه مع بعض وبعدين هو قام يلبس عشان يخرج في معاد شغل والساعه تقريبا 7 بليل
ياسمين..هتتاخر...
عمر..مش عارف والله...بس متقلقيش هحاول اجي بسرعه
ياسمين..طب ماشي ..خليك فاتح فونك.......
عمر بابتسامه..حاضر.....وداها بو*سه عالهوا....باي
ضحكت هي وبعد كدا مشي..وحاسه انها مبسوطه معاه شويه 
راح معاد الشغل في احدي الكافيهات.....وبعد ما خلص والناس اللي كانو معاه مشيو لقا كنزي جايه ليه
عمر بزهق..يادي الليله الهب*اب ..عاوزه اي.............
كانت ياسمين قاعده في الاوضه وعدي وقت كبير وبعدين جاتلها شهد خبطت عليها ودخلت
شهد..انا عاوزه اتكلم معاكي...............
يتبع.......
ياسمين..عاوزه اي يشهد
شهد بخبث..مفيش ...كنت بس عاوزه أسألك هو عمر فين.....
ياسمين..عمر في شغل....عندو ميتنج...بتسالي لي ......
شهد وطلعت فونها..اصل انا لسه حالا واصلي الصور دي من رقم غريب ..مش عارفاه ..بصي......
بصت ياسمين للصور بصدمه لقت عمر بيشرب وسك*ران هو وكنزي ومقربين من بعض اوي 
شهد بخبث وبتمثل الزعل..انا اول ما شوفتها قولت لازم اجي اوريهالك...مينفعش بردو بنت خالي يحصلها كدا
ياسمين وبدأت تتدمع..انتي ..مين بعتلك الصور دي....
شهد..والله ماعرفش ..يمكن تكون كنزي..بس بقولك اي ...لو عمر عرف حاجه بجد هزعل...وسمعت صوت عربيته جيه وكملت..طب انا همشي بقا عشان ميسالتيش..ونبي متعرفيهوش...وسابتها ومشيت وفضلت ياسمين قاعده تعيط جامد اوي..للمره الثانيه بتتخان 
دخل عمر وهو سك*ران في الاوضه ومش شايف ادامو.....
بصتله ياسمين بقرف منو ومن قذا*رتو ومبقتش طايقاه.....
عمر قرب عليها..مالك....في اييييي.
ياسمين بقهره..ابعد عني يعمر...انا مش طايقه ابص في وشك ......
عمر..ياسمين...انا مش عاوز نكد...تعالي نقدي الليله دي مع بعض...
ياسمين..لي ...هو نت مقضيتهاش مع كنزي.....
قرب عليها عمر اوي وحاولت تبعدو لكن مقدرتش 
عمر..انتي حلوه اوي....
ياسمين برعب منو..عمر..انت سك*ران ..ابعد عني لما تفوق هتندم والله
عمر ..انا فايق وزي الفل....وقرب وفضل يب*وسها اوي وهي بتحاول تبعدو وبتعيط وتترجاه انو يبعد عنها لكنو مش في وعيو خالص
تعبت هي من كتر المقاومه وحست انها مش عاوزه تبعدو عناها..استسلمت لكل اللي بيعملو لكن كانت دموعها نازله ومش عارفه هي ازاي سابته يعمل فيها كدا و...............
شهد..عملت كل اللي قولتيلي عليه 
رزان..انتي عارفه طبعا انا بعمل كل دا لي..انا خايفه علي اخوكي وشايفه ان كنزي عي اصلح واحده ليه
شهد..عندك حق عالاقل مش هتعملي فيها الأخت الكبيره ..انا امي ماتت عشان دي تيجي تتحكم فيا
رزان بضحكه..الله ينور عليكي.. عارفه يشهد لو انا رجعت لاابوكي وكنزي اتجوزت عمر..هجوزك مازن ابني فثانيه
شهد بفرحه..متقلقيش..كل دا هيحصل...............................
تاني يوم الصبح صحيت ياسمين من نومها واول ما افتكرت اللي حصل بصت علي عمر بقرف منو ومن قذا *رتو وقامت من جنبو وهي بتسند عالحاجات ودخلت الحمام 
وفضلت تعيط بشده انها استسلمتلو بمنتهي السهوله كدا 
صحي عمر من النوم وهو تعبان وحاسس بتكسير في جسمو وقال لنفسو..هو اي اللي حصل مالي تعبان اوي كدا لي....اي دا ..اي اللي انا هببتو دا 
ينهار ازرق......وخرجت ياسمين من الحمام وهي بتسند عالحيط وبصتلو نظره كانت قاسيه عليه اوي 
قام عمر فثانيه من عالسرير وراح يسعدها
ياسمين بعصبيه ودموع..ابعد عني...ابعد انا مش طايقاك
عمر بندم شديد..سامحيني يياسمين انا اسف
ياسمين..اسف..هو انت دو*ست علي رجلي بالغلط....منك لله
عمر..عشان خاطري يياسمين..سامحيني والله مش هتتكرر تاني
ياسمين بعياط..انت وحش اوي يعمر...وحش اوي .....
عمر بدموع وندم..انا وحش ...انا ازب*ل حد انتي عرفتيه..بس والله مكنتش في وعيي
ياسمين..ومكنتش في وعيك لي...وكذبت عليا وقولتلي انك عندك ميتنج ونت رايح تقابلها 
عمر..لا والله العظيم لا...هي اللي جاتلي بعد كدا..والله العظيم.........
ياسمين..اخر*س....متنطقش اسم ربنا علي لسانك...اوعي تنطقو...
قعد عمر ادامها علي ركبه ودي كانت أول مره يعمل حاجه زي كدا واول مره يعيط بالطريقه دي
عمر..والله انا ندمان جدا...انا اسف يياسمين اني عملت فيكي كدا..اسف وآلله...عمري ما هقربلك تاني ..
ياسمين..واي اللي خلاك تشرب معاها وتتصور صور زي دي
عمر وبدأ يفتكر..انا مشربتش .....هو مين وراكي الصور دي
ياسمين..انت مالك انت مين وراني الصور....هتفرق
عمر..عشان خاطري يياسمين قوليلي عشان افهم ونتي كمان تفهمي
ياسمين..اختك..شهد هي اللي وريتني الصور.....بص عمر نظره كلها صدمه وساب ياسمين بدون كلام وسط دموعها وراح لاوضة اخته وكانت في الوقت دا بتكلم مازن ودخل منغير ما يخبط
عمر..بتكلمي مين؟؟!!
يتبع..............
عمر..بتكلمي مين؟؟!!
ارتبكت جدا شهد واتثبتت كدا ومش عارفه حتي تقفل السكه.....
قرب عليها عمر واتكلم بحده..بتكلمي مين ....
شهد بتوتر..دي دي ..واحده صاحبتي......
عمر..طب وريني بقا الموبايل دا كدا.....وفي نفس الوقت دا كانت كنزي قاعده مع مازن هي ورزان وادا مازن لكنزي الفون واتكلمت هي 
عمر بحده..الو.....
كنزي وحاولت تغير صوتها ..الو.....مين انا بكلم شهد.....
بص عمر لشهد كدا واداها الفون وشهد قفلت معاها ....
شهد بضيق..انت اي اللي عملتو دا بقا..اسمو اي يعني...
عمر بعصبيه..انتي اللي اي اللي هببتيه دا .....اي الصور اللي وريتيها لياسمين دي....
شهد ارتبكت شويه لكن سيطرت علي اعصابها..اي يعمر...حد بعتلي الصور دي وكنت جايه اوريهالك بس ملقتكش 
عمر..تقومي توريها لياسمين.....
شهد..اهدا بس يعنى..بصراحه بقا انا حاسه بيك انك مش عاوز تكمل معاها فقولت فيها اي يعني لو دي تبقي سبب طلاق...انا زعلانه عليك بس
عمر..انتي مالك انتي ..ملكيش دعوه......
شهد..خلاص خلاص.....مليش دعوه تاني.....بس ربنا العالم اني خايفه عليك
عمر..انا قولتلك اهو..لو شوفتي حاجه زي كدا تاني تيجي توريني انا ..فاهمه
شهد بابتسامة..حاضر..بس هو انت هتعمل كدا تاني....
بصلها عمر كدا بقرف ومقدرش يتكلم تاني ومشي من ادامها ...ضحكت شهد بشر كدا ورمت جسمها عالسرير وهي مبتسمه جدا
رجع عمر الاوضه لياسمين اللي كانت لسه بتعيط ..دخلها وهو وشو في الأرض ومش قادر يرفعو في وشها 
عمر بحزن..ياسمين.........انا عارف ان الكلمه دي مبقاش ليها اي معني عندك...بس انا بجد ...اسف....
بصتلو ياسمين بدموع..ماشي يعمر...ممكن بقا متتكلمش معايا تاني..لحد ما اصفي من ناحيتك تاني
عمر..حاضر ...اوعدك ايدي مش هتلمسك تاني غير باذنك انتي ولا هتكلم معاكي غير بامرك انتي وبس ...وقرب عليها وب*اس راسها
ياسمين..هو نت مش لسه قايل ايدي مش هتلمسك 
عمر بيحاول يفكها..انا ايدي ملمستكيش..شفايفي هي اللي لمستك.....
ابتسمت ياسمين كدا ومسحت دموعها...عدي اسبوع وهما علي نفس الحال 
ياسمين بتحاول تتجنب الكلام معاه وهو بيحاول يفتح كلام معاها لكن بحدود عشان متزعلش وياسمين فكت الجبس..رزان وكنزي لسه بيعملو خطتهم اللي عاوزين يهدو بيها بيت ايمن صقر ..ويستولو علي فلوسو وشركته....وشهد كل يوم بتروح لمازن البيت وبيقضو ليالي كتير مع بعض .....وجه يوم فرح اخوها ومريم
كانت بتلبس ياسمين وكان لبسها جميل جدا وجملو اكتر حجابها وميكب خفيف عشان ميخفيش جمالها الهادي..كانت واقفه أدام المرايا وبتحط آخر الحاجات جهه عمر وقف وراها وفضل باصص لها وهي بتحط المسكره وهو مركز مع تفاصيل وشها اوي ونفسو يحضنها من ضهرها لكن ماسك نفسو 
عشان متزعلش منو اكتر ..وبعد كدا لفت ضهرها وقالتلو..انا جهزت .....
كان عمر واقف مش مركز مع حاجه غيرها ورد عليها بهدوء..شكلك قمر اوي....
ياسمين بكسوف..شكرا...وقربت عليه تعدلو الجرفته بتاع البدله وهو كان مركز في عيونها اوي ورفع ايدو من غير ما يحس حاوط وسطها فتحرجت هي اوي وسرحت شويه في عينيه ولكن فاقت ومسكت ايدو نزلتها براحه فمسك هو ايديها وكان حاضن ايدو بايديها 
ياسمين بكسوف شديد وخدودها احمرت اوي..عمر..يلا بقا ....
عمر..طب انا عاوز اعمل حاجه....ممكن ابو*سك في خدك بس ....
ياسمين بكسوف ومردتش عليه ....
عمر،.عشان خاطري ..احساس بس جالي مره وحده....بصتله ياسمين نظره بمعني انها موافقه ..
قرب عليها عمر وبا*سها من خدها وغمض عيونه باستمتاع وهي كمان غمضت عيونها وبعد كدا بعد عنها وبصلها كدا كانه داخ.
عمر.. اسف يياسمين......
بصتلو ياسمين بابتسامه خفيفه..يلا بينا يعمر..........
مسك ايديها لفها علي ايدو واخدها وخرجو ...وشهد كانت واقفه في الشباك بصت عليهم بحقد وراحت تبلغ كنزي ورزان.......
وصلو لحد هناك وكانت مريم وحسام اخوها فرحانين جدا وياسمين كمان كانت فرحانه جدا ودي كانت أول مره عمر يشوفها بالفرحه دي وبدأت مشاعره تتحرك ناحيتها اوي ..وكانت بترقص مع مريم..فحس انو غيران عليها مسك ايديها وقالها بهدوء..
عمر..مش كفايه رقص بقا...
ياسمين..استنا بس يعمر اخر رقصه والله....
عمر..ياسمين كفايه بقا........وفجأه جهه عادل دخل الفرح وخبط علي ضهر ياسمين وهو بيلمس ضهرها
عادل بابتسامه صفرا..الف مبروك يياسمين 
بصتلو ياسمين واتخضت و...........
هو احنا ناقصينك يعادل.....يترا عمر هسيبك......
اول ما عادل لمس ضهرها بصلو عمر وعينه فيها شر واستغرب من ردة فعل ياسمين انها اتخضت اوي....
عادل..الف مبروك يياسمين.....
ياسمين بتوتر..انت اي اللي جابك هنا.......
عادل بهدوء..ياسمين..انا فعلا ندمان...وجاي اعتذرلك بجد...بس بردو جاي عشان اباركلكو والله ....
جهه حسام بعصبيه..انت اي اللي جابك هنا يزفت انت.........
عادل..لو سمحت ياحسام...انا جاي بس عشان ابارك والله مفيش في دماغي اكتر من كدا....
حسام..طب اتفضل بقا امشي دلوقتي.....
عادل ..انا مستحيل امشي غير ما ياسمين تقولي انها سامحتني....
ياسمين ببرود..انت خلاص مبقاش تهمني..روح بقا اعمل كل اللي انت عاوزه.......
عادل بابتسامه مستفزه..بس انتي لسه بتحبيني...ونا كمان لسه لحبك ........
ياسمين..انت عارف..شكلك كدا عاوز تضرب بالجزمه تاني..بس للاسف مش عاوزه اقل*عها دلوقتي أصلها نضيفه....ورفعت ايديها كانت لسه هتضر*بو...رفع عادل ايده ومسكها ...
عادل بابتسامه..المره دي مش هتقدري تعمليها
عفوا لقد نفذ رصيد عمر من الصبر.....
عمر وشد ياسمين ورا ضهره وحط ايده علي كتف عادل وقعد يفرك في كفته جامد
عمر..بص بقا يحلو....انا سيبتك تتكلم براحتك ولمست مراتي مره وسكتت لاني مكنتش لسه اعرف الباشا يبقي مين...وقعدت تهلفت بالكلام كدا وتقول لسه بتحبني ومش عارف اي ..والكلام دا بقا ميعجنيش....اه مراتي غلطت انها رفعت ايديها عليك بس بردو انا مقدرش اشوف حد يلمس ياسمين...وخصوصا لو كان بغ*ل زيك.....
عادل بصدمه..هو.....هو انت جوزها......
عمر وكور ايده وضرب*ربو في وشه بغلل...اه ..انا جوزها....عندك مانع....وضر*بو واحده كمان...إياك..لسانك دا ينطق اسم مراتي تاني..فاهم
راح حسام مسك عمر.....
حسام ..اهدي يعمر...خلاص....غور من هنا يا عادل يلا.....
قام عادل من عالارض بغضب وعدل هدومه و...
عادل بغضب..انا هوريك مقامك ...هتشوف مين هو عادل.......وبص لياسمين وجاي يمشي...ضربو عمر في ضهره...وقال..بص ادامك....
خرج عادل وكل دا كانت ياسمين واقفه تبص علي عمر بفخر واول ما مشي عادل جريت علي عمر وحضنته..........وهو رفع ايده في الهوا واخد نفس عميق وضمها ليه اوي ...هي حاسه ان حقها رجعلها وكانت بتحضنه كشكر ليه وبعدين أدركت اللي هي عملته أدام الناس بعدت عنه براحه وهو باصلها بابتسامه كدا...
عمر بضحكه..اسفين بقا ياحسام بوظنالك الفرح
حسام بضحكه..لا ولا يهمك...هي البت مريم دي نحس اصلا من يوم ما خطبتها...
مريم وهي بتضربه في كتفه..والله انت اللي نحس ..صح يياسمين 
ياسمين وهي بتحضن مريم وضحكه.. اه والله سيبك منو يبت...
حسام..ماشي ..شويه وهيتقفل علينا Home  واحده....
ياسمين بضحكه..Home....والله انت مجنون......
وعدي وقت الفرح وروحوا هما الاتنين البيت وطلعو اوضتهم.....
ياسمين..بس حسام فرحان اوي ...
عمر..اه اخدت بالي ...شكله بيحبها اوي...
ياسمين..اوي اوي يعمر...انت متعرفش اصلا دا بيحبها من واحنا في اعدادي...كان بيجي يستناها أدام مدرستنا هو و.......عادل..
عمر وقلب وشو..بقولك اي متجيبيش سيرة الل*طخ دا تاني...فاهمه
ياسمين بابتسامه..حاضر حاضر..اهدي بس....وبعدين ضحكت اوي .....
ركز اوي معاها عمر وابتسم..مالك بتضحكي اوي كدا لي...
ياسمين..افتكرت ونت بتضربو كدا وبتحط ايدك علي كتفه ...كان شكلو يموت من الضحك....وضحكت اوي..
عمر ..لا والله...طب يستي ..ادينا ضحكناكي اهو......مفيش شكرا...
ياسمين..شكرا.....
عمر.،لا مش كدا...عاوزك تشكريني..وشاور علي خده
ياسمين..قوم غير هدومك يعمر...
عمر.. مره واحده بس...
ياسمين..قووووم غير هدومك يعمررر
عمر..خلاص خلاص هقوم اهو....وقام ق*لع ادامها...
ياسمين ولفت وشها..يخربيييتك...بتعمل اي
عمر بضحكه علي شكلها..في اي يبنتي بغير....
ياسمين..وهو انت لازم تغير ادامي..امشي ادخل الحمام ..امشي
عمر بضحكه..لا عادي انا مش بتكسف....
ياسمين..يعم انا بتكسف.. امشي بقا...
عمر بضحك اوي..حاضر حاضر...مشيت اهو ..ودخل الحمام وقعد يضحك عليها اوي....
في مكان آخر....
كريم..الو ....عملت اللي قولتلك عليه.....
عادل..اه بس عمر دا ايده تقيله اوي....
كريم.. عادي يعم...المهم الجاي 
عادل..اه ..هعمل اي تاتي،..
كريم ..انا هقولك..............
عدي عالكلام دا اسبوعين...وكل يوم علاقه ياسمين وعمر تطور اكتر....
ياسمين صحيت من النوم وكان عمر بيلبس 
ياسمين وماسكه بطنها..هو نت رايح فين...
عمر..رايح الشركه.....
الألم زاد اوي علي ياسمين..طب ماشي...روح....
عمر بقلق..مالك يياسمين في اي. 
ياسمين بألم ودموع..مش عارفه بطني بتوجعني اوي......
عمر بقلق شديد..طب في اي طيب....اجيبلك دكتور...
ياسمين..لا لا انا زي الفل...مكملتش الجمله وجريت عالحمام ورجعت اوي وفضلت تعيط من الوجع 
جري عليها عمر. ياسمين...واخدها في حضنه وهي حضنته اوي ......
عمر..طب تعالي معايا هوديكي للدكتور..وشالها وهي حاضناه اوي....
عمر..انا هنادي لشهد تيجي تغيرلك لبسك...
ياسمين بتعب..لا ..بلاش شهد..
عمر باستغراب..طب خلاص..هجيبلك الدكتور لحد عندك...استني وقعدو عالسرير وهي في حضنه اوي ودايخه جدا ....واتصل علي الدكتور وقبل ما يوصل لبسها عمر الحجاب ودريس واسع كان سهل في لبسه
وصل الدكتور.....
عمر..خير يادكتور...اي اللي فيها اي.....
الدكتور بابتسامه..مبروك المدام حامل 
عمر بفرحه شديده..حامل..........
يتبع.......................................
الدكتور..مبروك المدام حامل....
عمر بفرحه شديده..حامل.....حامل بجد يادكتور ولا.......
الدكتور بضحكه..لا المره دي حامل بجد.....هتحتاج تاخد الادويه دي كتبتها اهو...عن اذنكم.....
وخرج الدكتور.....
عمر..ياسمين.....مبروك....
ياسمين بدموع..مبسوط يعمر باللي انت عملته فيا.....
عمر..ياسمين..متكس*ريش فرحتي لو سمحتي.......انا فعلا فرحان 
ياسمين..وفرحان لي بقا.....عشان عرفت تكس*رني صح
عمر بصدمه من كلامها..ياسمين..انا فرحان لأنك هتجبيلي واد او بنت ..هيكونوا حته مني ومنك..وخصوصا انو هيكون منك يياسمين 
ياسمين..انت يعني فارق معاك مين اللي جايبه ...انا ولا غيري.....
عمر..ياسمين...انتي عاوزه تتخانقي وخلاص....براحتك يستي...
ياسمين..عمر......انا مشاعري ملخبطه جدا 
عمر بهدوء وحنيه..من اي بس ...اي حاجه مضايقاكي قوليلي...
ياسمين..خلاص يعمر....
عمر..هو اي اللي خلاص....
ياسمين..خلاص ....مش عاوزه اتكلم دلوقتي...
عمر..لا قوليلي بس
ياسمين..بصراحه كدا ...انت لسه بتكلم كنزي.....
عمر بسرعه..لا.....
ياسمين..عمر.....
عمر..قولت لا.....
ياسمين..عمر..انا عاوزه تفسير للصوره اللي شهد وريتهالي.....
عمر..والله العظيم مشربتش ..هي حطتلي حاجه في العصير خلاني كدا..اما شهد بقا.....
ياسمين..هي اي ...مالها......
عمر..ياسمين انا هروح الشغل وهاجي تكون أعصابك ارتاحت.....
ياسمين قامت من عالسرير..يعني هتخرج دلوقتي......
عمى.. اه هتنيل دلوقتي...عاوزه حاجه
ياسمين..اتكلم عدل...
عمر..انتي مالك اتكلم عدل ولا لا....هو انتي هتحققي معايا
ياسمين..عمر...اهدي كدا ..بدأت ترجع تاني زي الاول
عمر..مهو كل محاولاتي معاكي فشلت...نفسي نكون زوجين بجد.....انا ...بحبك 
سمعت ياسمين الكلمه وحست انها مبسوطه جدا مش عارفه لي معقوله لحقت تحبو في الوقت القصير دا 
ياسمين..قولت اي......
عمر بحنان..ياسمين انتي سمعتيني كويس انا بجد بحبك...ونفسي يطلع احساسي نحيتك انو انتي كمان بتحبيني صح.....
ياسمين بكسوف وبصت في السقف وهي مبتسمه 
ابتسم عمر..بلاش تقوليها دلوقتي...كفايه انك حساها زي ما انا حاسسها
ياسمين ابتسمتلو وخبطت علي كتفه براحه..خلاص يعمر..روح شغلك دلوقتي ولما تيجي نتكلم
عمر بابتسامه..حاضر .....وسابها ومشي وراحت هي بسرعه أدام المرايا تبص علي نفسها وهي بتضحك بفرحه جدا...انو فعلا بيحبها...عمرها ما حست الكلمه دي من عادل....فردت شعرها وقعدت تضحك بفرحه اوي...هي كمان حبته ايوه حبته في الوقت البسيط دا ..وكمان حامل منو 
وقفت عالسرير وقالت بصوت عالي..ياااااس......
..خرجت شهد من الفيلا وراحت لرزان....
شهد..ايوه اي هو اللي كنتي عاوزاه مني 
رزان..انا عرفت ان ياسمين كانت مخطوبه لواحد اسمه عادل..عشان كدا خليت حد كدا يتفق معاه يروح فرح اخوها 
شهد..حد ....حد مين.......
كريم دخل..انا يشهد.....قامت شهد وقفت وخافت جدا....
شهد..كريم...
كريم..ايوا انا....بصراحه بقا انتي عارفه اني كنت معجب بيها زمان ...واحنا صغيرين ولما شوفتها ادامي ..بصراحه بقا نفسي فيها اوي....
شهد..كريم..اوعي يكون دا كمين منك ..وهتروح تقول لعمر.....
كريم بضحكه.. عيب عليكي ......
وقعدو مع بعض يخططو ازاي هيطلقو عمر وياسمين وكل واحد ليه غرض من طلاقها
رزان لما كنزي تتجوز عمر وكنزي اصلا بنتها لكن مخبيه عليهم كلهم وعلي شهد كمان هتكون ضمنت مستقبلها وكنزي طبعا نفس الكلام وشهد عشان تتجوز من مازن وكريم لانو عاوز ياسمين........
رجع عمر لبيته واول ما دخل لقا الباب بيتقفل وياسمين وراه....
عمر بصلها بضحكه..اي دا مالك....
ياسمين اخدت نفس عميق وغمضت عيونها.. عمر..كنت عاوزه اقولك حاجه ....
عمر ..قولي ...
ياسمين..بس انا خايفه
عمر..خايفه مني....؟؟؟
ياسمين..لا طبعا هخاف من اي....اه بصراحه خايفه منك
ضحك عليها عمر اوي وعلي طفولتها...انا مش عاوزك تخافي مني انا بالذات ..خافي من كلو الا انا
ياسمين بقوه..عمر.....
عمر بنفس طريقتها...نعم
ياسمين غمضت عيونها..انا بحبك.......
فضل واقف عمر متنح كدا ليها وباصصلها اوي وهي مغمضه عيونها ومكسوفه جداا ..ومكانش مصدق نفسو ..فتحت هي عيونها ببراءه 
قرب عليها عمر وهي ترجع ورا وهو يقرب وهي ترج لحد ما خبطت في الحيطه...قرب عمر وشو من وشها اوي وبيشم ريحتها وبيلعب في خصلات شعرها الطويل اوي واسود اوي وبدأ يشمه وحط ايده علي خدودها الحمرا وقرب وباس*ها من خدودها
عمر بكل هدوء وراحه..مش عارفه تقولي الكلمه دي بسرعه .....
ياسمين بكسوف..عمر ..براحه عليا ...ممكن اموت منك ..دا لما عينك بس بتيجي في عيني بحس اني هيغم عليا....
بعد عمر عنها..خلاص بلاش
ياسمين بصوت عالي شويه..هو اي اللي بلاش ..تعالي هنا ...وشدته من ياقة قميصه عليها اكتر 
ضحك عمر عليها وقرب ليها جدا ودفن وشو في رقبتها وفضل يب*وس في رقبتها  وحط ايده علي وسطها وشالها وهي كانت سايبه جسمها خالص ومستسلمه ليه وكان هو بياخد بالو لانها حامل..حاسه انو واحشها جدا وعاوزاه يقرب منها اكتر ويحبها اكتر ...حست كل دا لما جابلها حقها من عادل....شالها وحطها عالسرير 
وبرفع وشو بص لعيونها دقيقه وكان فوقها عالسرير وبعد كدا نزل وشو تاني ودفنو في رقبتها......
صحيت ياسمين من النوم وهو كان نايم جنبها وفضلت تبصلو بفرحه وحركت ايديها علي وشو براحه وحست انها عشقته مش حبته بس ومن حركة ايديها صحي هو من النوم.......ومسك ايديها با*سها..صباح الخير يحبيبتي
ياسمين بابتسامه..صباح النور يروحي....صحيتك معلش
عمر وقام اتعدل..لا دا كويس عشان اروح الشركه....
ياسمين..ماشي..متتاخرش عليا بس.....
قام عمر من عالسريرلي بقا
ياسمين..عشان بتوحشني ...اوي
عمر بصلها اوي بدون اي رياكشن ..انا حرفيا بحبك اوي ...اوي.
ياسمين..انا كمان ..بحبك اوي......قرب باس*ها من خدها ودخل غسل وشو وكان بيلبس...
ياسمين..عمر كان في حاجه قلقاني كدا
عمر..خير يحبيبتي
ياسمين..اختك شهد..بصراحه نظارتها ليا....وكمان حوار كنزي دا...بصراحه بقيت اخاف منها....
عمر..عندك حق...بس هو نتي معملتيش اي حاجه تضايقها 
ياسمين..الحاجه الوحيده اني شوفتها مره وهي خارجه بليل من الفيلا وقولتها من ساعتها وهي كدا
عمر بصدمه..نعم..خارجه امتا يعني وازاي
ياسمين بكذب..مهي طلعت كان في واحده صاحبتها عاوزاها....
عمى.. ياسمين متحاولش تحوري.. كانت رايحه فين...
ياسمين..معرفش والله من ساعتها وهي قالبه عليا......خرج عمر من الاوضه بمنتهي العصبيه وراح لشهد اوضتها
عمر بعصبيه..هو انتي اي اللي خرجك من البيت بليل
شهد بتوتر ورعب.. بتقول اي
عمر بزعيق..هو انا بتكلم هندي...ولا عشان بوكي مسافر بقا ونا كل يوم في شغلي هتدوري علي حل شعرك..هااا
شهد برعب شديد..انا مش فاهمه انت بتقول اي ومين قالك الكلام دا...
عمر..مش فاهمه...طيب يشهد..انا بقا هوريكي ..وسابها وخرج ور*زع الباب بتاع اوضتها واتخضت هي جدا وبقت مش قادره تسند نفسها.لكن قامت بمنتهي الغلل والحقد.....ودخلت أوضة ياسمين 
شهد.. بحقد وتهديد. .هو نتي مش ناويه تتلمي بقا....
ياسمين بهدوء..اتلم ازاي يعني
شهد بزعيق..ايوه اتدلعي اتدلعي..اقسم بالله لو مبعدتيش عني لاقت*لك انتي واللي في بطنك
ياسمين بخوف من شرها ..انتي عرفتي ازاي اني حامل........
يتبع.........
ياسمين بخوف من شرها..وانتي عرفتي منين اني حامل....
شهد..هو نتي هتحققي معايا ..انتي مالك انتي انا عرفت منين....
ياسمين..طب وانتي عاوزه مني اي دلوقتي....
شهد..انتي عارفه يياسمين انا بقالي فوق ال5 سنين بعمل كل اللي انا عاوزاه منغير ما اي حد يعرف عني اي حاجه ..بخرج واروح واجي كل دا براحتي ومزاجي...فاهماني......مش هتيجي انتي بقا في الاخر تبوظيلي حياتي..والا والله هعيشك سواد طول عمرك..وعمر مش هينفعك 
ياسمين بقلق..هتعملي اي يعني.......
شهد بشر ..تخيلي كدا معايا ..ونتي بتطف*حي اي عصير او اي اكل ..اكون حطالك فيه حبوب كدا تخليكي تسقطي وتخسري اللي فبطنك
بصت لها ياسمين وهي مبرقه برعب منها ومن طريقتها وتفكيرها..دي شهد مكملتش 22 سنه......
وكملت شهد وهي بترفع حجبها بشر..او مثلا ونتي نازله من علي سلم الفيلا اللي مكنتيش تحلمي تدخليها اصلا ..تقعي من عالسلم تنك*سر رقبتك انشاءالله ...وبردو تسقطي وتخسري اللي فبطنك.......
فضلت واقفه ياسمين خايفه منها اوي تعمل فيها حاجه ومردتش عليها خالص لأنها حست انها اما مريضه نفسيا او هي شريره فعلا.....
كملت شهد بابتسامه بخبث لما شافتها خافت منها..خافي علي نفسك..وعلي اللي فبطنك..وخبطت علي بطنها 
وكملت بزعبق..اسمي ميجيش مع عمر تاني ولا بالخير....ولا بالشر...فاهماني يبت انتي......وسابتها ومشيت...
فضلت ياسمين واقفه مرعوبه وخايفه جدا علي نفسها واللي فبطنها..مبقتش حتي مآمنه تشرب كوباية الميه يكون فيها الحبوب دي....
وقفت ادام المرايا وحطت ايديها علي بطنها بخوف ومبقتش عارفه تعرف عمر ولا لا.......
عدي كام ساعات ورجع عمر البيت..اول ما دخل الاوضه جريت عليه ياسمين حضنته اوي وهي بتعيط فهو استغرب جدا لكن بادلها الحضن وكان باب الاوضه مفتوح عدت شهد من أدام الاوضه وبصت لياسمين كدا فقفلت ياسمين الباب برجلها وهي حاضنه عمر
عمر..مالك يحبيبتي بتعيطي لي....
ياسمين بعياط..عمر..متسيبنيش قاعده هنا لوحدي تاني ونبي....انا بخاف من البيت دا
شالها عمر وهي فحضنه وقعدو عالسرير وهي لسه حاضناه وقافشه في رقبتو جامد اوي 
عمر..طب اهدي يحبيبتي بس..اهدي ....هي شهد قالتلك حاجة 
رفعت وشها ياسمين ليه وبصت في عينه بخوف مش عارفه تقوله ولا تخاف علي نفسها احسن....
دفنت وشها في صدرو وقالت...
ياسمين بدموع..انا مش عاوزه اتكلم دلوقتي يعمر...المهم متسيبنيش...
ضمها عمر ليه اوي فحضنه وكانت عاوزه تدخل بين ضلوعه من خوفها وقلقها......
ورفعت وشها دفنته في رقبته وكانت شفايفها ملامسه لرقبته وبا*ستو بو*سه خفيفه في رقبته
فابتسم هو ..بقيتي جريئه اوي......
غمضت عيونها ياسمين وهي حضناه اوي وفضلو كدا كتير اوي لحد ما هي نامت وهو حس ..فقام منيمها عالسرير وغير هدومه ونام جنبها
عند رزان.......
رزان..يبنت اللذينه..ايوه كدا خوفيها
شهد..لازم تخاف...
رزان..طب انتي عرفتي منين انها حامل 
شهد..بسيطه..الدكتور وهو نازل سالتو فيها اي وقالي......
رزان..لا والله جامده...هو كريم فين 
شهد..قالي انو في مشوار كدا وجاي..........
صحي عمر ولقاها لسه نايمه فقام غسل وشو وغير هدومه وكانت الساعه تقريبا 11 بالليل وكتبلها ورقه عشان لو صحيت وملقتوش انو في مشوار..............
خرج من البيت وراح الكافيه مستني حد....وفجأه جهه كريم
كريم..مساء الفل يحبيبي
عمر وهو بيسلم عليه وبياخدو فحضنه..وحشتني والله 
كريم..ونت كمان...
عمر.. اقعد اقعد.......ها ..كنزي ورزان  وشهد اتفقوا علي اي
كريم..خد بالك من مراتك عشان عاوزين يسقطوها ويحطولها برشام يسقطها 
عمر بقلق..طب اول ما يعملو كدا تقولي عالطول.....
كريم..عيني يا اخويا...المهم بس انك تكون سامحتني
عمر..سامحتك يكريم..بس زي ما وعدتني لازم تتعالج...
كريم..نخلص بس الحوار دا ..ونا اكيد هتعالج...وهبطل اشرب اي حاجه....
فلاش باك
كان قاعد عمر في مكتبه ولقا رقم غريب بيرن عليه....
عمر..الو...مين
كريم..انا كريم.. عامل اي يعمر
عمر بعصبيه..وليك عين تكلمني يبج* ح
كريم..اهدي بس انا عاوزك في حوار يخصك ..قابلني ف*****الساعه 7 بعد شغلك
فكر عمر شويه وبعدها وافق يقابله..وحكاله كريم علي كل حاجه وكان عمر كمان عارف ان عادل جاي الفرح
عمر.. طب وانت اي خلاك تقولي....
كريم ..والله انا لما عرفت اللي هما عاوزين يعملوه..قلت دا اخويا بردو ...ونت طول عمرك كويس معايا ..وكمان دا الموضوع وصل لقت*ل ابنك اللي هو انا ابقي عمو..ودا بقا كفايه اوي
عمر..أصيل يكريم........
باااااك.........
يتبع...........................
عمر..بس يكريم والله هفضل شايلهالك طول عمري
كريم..متقولش كدا يعمر..المهم احنا هنعمل اي مع شهد اختك....
عمر..لا شهد دي حسابها معايا جامد اوي....هي علاقتها بمازن عامله ازاي
كريم.. معرفش..بس باين عليها بتحبو اوي....
عمر..مش عارف لي قلبي حاسس ان البت دي عامله مصيبه....
كريم..طب ونت اي اللي مخليك مستني...متخلص عالناس دي كلها
عمر..خايف ...خايف علي ياسمين والجنين اوي...انت متعرفش بقم غاليين عندي ازاي..اخاف بقا يتقلب كل دا لكره اكتر ويعملو فيها حاجه
كريم..خلاص يخويا...شوف انت بس الوقت المناسب وقولي..........
روح عمر البيت ودخل الاوضه لقا ياسمين لسه نايمه وحضنه رجلها وشعرها مفرود عالسرير...بصلها بابتسامه وقرب عليها با*س راسها ودخل غير هدومو وخرج قعد عالسرير وقاعد عالفون...فضلت تتقلب شويه وبعدها صحيت
ياسمين بنوم..عمر.....انت لسه صاحي 
عمر..اه يحبيبتي ...
ياسمين..هي الساعه كام
عمر..2 الفجر........نامي نامي
قامت ياسمين..بس انا مش عاوزه انام تاني.....
عمر ساب الفون وبصلها..مش ناويه بقا تقوليلي كان مالك....
ياسمين..مالي ازاي يعني....
عمر..قعدتي تعيطي شويه وتقوليلي متسيبنيش لوحدي..وكدا يعني.....
سكتت ياسمين وبصت في الأرض.. خايفه يعمر...
عمر..من اي بس يروحي..قوليلي طيب ...
ياسمين..طب بص ...انا حليت الموضوع يعني...خلاص بقا
عمر وبدا يتعصب..متتكلمي يياسمين بقا...حصل اي
ياسمين ورفعت صوبعها..اهو شوفت بقا بتتعصب عليا ازاي...
عمر بضحكه علي شكلها..طب خلاص ....قولي يحبيبتي 
ياسمين بخوف..عمر انا....انا.....أنا بحبك اوي...وراحت في حضنه....
بادلها عمر الحضن..ياسمين انتي كنتي هتقولي حاجه تانيه....
سكتت ياسمين ومردتش وفضلت حاضناه....
عمر..كل ما تحبي تهربي من سؤال تيجي فحضني.....
ياسمين..عشان دا اكتر مكان بحس فيه بالأمان واني مطمنه.....
ابتسم عمر وفرح من كلامها اوي ضمها ليه اكتر..........
صحيت شهد الصبح راحت لرزان......
شهد..لازم نلحقها قبل ما البيبي يكبر في بطنها 
كنزي..ايوا لازم....عمر مش هيكمل مع البنت دي ..عمر هيتجوزني انا...
رزان..طب بصي يشهد.. انا اشتريت الحبوب ..هتحاولي تحطيها في اي حاجه لياسمين..وهتسقط بعدها بكام ساعه...
شهد..حاضر يرزان...وانشاءالله...هتسقط...واخدت منها الحبوب...وفي الوقت دا دخل كريم....
كريم..متجمعين عند النبي انشاءالله الله..وكمل في سره..اظن والله....
شهد بفرحه..تعالي يكريم...الحق....
كريم باستغراب..مالك يبنتي في اي...
شهد..خلاص هنحط انهارده الحبوب لياسمين...
كريم اتصدم لكن مبينش ادامهم..طب هايل....هتعملو كدا امتا...
رزان..انا هاجي انا وكنزي كأننا جايين نزوركم عادي يعني وطبعا هتجيبو عصير..هنحطولها فيه....
كريم.. هو انتو بتروحي هناك عادي..مش المفروض قاطعين مع بعض...
شهد..لا مهو عمر عارف ان كنزي صاحبتي من زمان..ورزان كل فتره بتيجي تزور بابا....
كريم لنفسه..اه يولاد الك*لب...وربنا يشهد لاقت*لك..بس لما عمر ياذنلي 
كريم..تمم يجدعان..اعملو اللي انتو عاوزينو ونا بقا هروح ع واحد صحبي كدا...
وقام مشي وفضل يرن علي عمر لكن فونه مفقول
كريم..رد بقا يعمر ونبي....مراتك وابنك في خطر......وفضل يرن وبردو مقفول....
جهزت رزان نفسها هي وكنزي وراحو للبيت وكان عمر في الشركه وياسمين قاعده في اوضتها 
شهد..يا اهلا بحبايبي عاملين اي...
رزان..وحشتينا والله قولنا نيجي نسلم عليكو..هو عمر فين...
شهد..في الشركه..ثواني هنادي لياسمين......
طلعت شهد لياسمين خبطت ودخلت وياسمين ساعتها قلقت منها..
شهد..تعالي سلمي علي رزان وكنزي
ياسمين..انا تعبانه ومش قادره اقوم...
شهد..لا مينفعش..قومي بقا....
وفي الاخر نزلت ياسمين مع شهد وطلبو من الخدامه تعمل عصير وحطتلها شهد الحبوب منغير ما الخدامه تاخد بالها وقدمتلهم العصير وكان أدام ياسمين الكوبايه اللي فيها الحبايه.......
في نفس الوقت دا راح كريم لعمر الشركه وطلب يقابلو ضروري ودخلو.....
عمر بقلق..مالك يبني في اي...
كريم بقلق شديد..الحق يعمر..هيحطو لمراتك الحبوب دلوقتي 
اترعب عمر وخرج جري من الشركه هو وكريم و........
يتبع............
خرج عمر من الشركه جري هو وكريم وبقا عقلو مش فيه ومش عارف يفكر و....
في الفيلا..
رزان..ونتي بقا يحبيبتي عامله اي في الحمل..
بصت ياسمين لشهد كدا انها قالت لرزان..الحمد لله يطنط ..كويسه
كنزي..هو نتي مبتشربيش العصير لي ..دا فيه فيتامين عشان يساعدك في الحمل وكدا...
شكت ياسمين شويه فيهم لكن تراجعت عن الشك ومدت ايديها اخدت العصير ولسه هتشرب ..فونها رن وكانت امها
سابت العصير..عن اذنكم هرد علي ماما ...بصو كلهم لبعض كدا وهما متضايقين.....
......................
عمر وكريم في العربيه وسايقها باقصي سرعه...
عمر بتوتر وقلق شديد.انا مش عارف اعمل اي بجد....حاسس ان مخي مشلول مش قادر افكر
كريم بقلق..رن عليها يعمر بسرعه.....
عمر.. ايوه صح..مش بقولك مخي مشلول....رن عليها لقا فونها مشغول 
عمر بعصبيه وهو بيخبط ع الدريكسيون..مبترديش لييييه يياسمين...ردي بقااا..فونها مشغول يكريم....
كريم..طب اهدي بس يعمر.. خلاص قربنا اهو عالبيت....فضل يرن عليها وهي بردو فونها مشغول.....
في الفيلا.....
كنزي..هي مش ناويه تيجي بقا...دا اي دا
شهد..مش عارفه اي الحظ دا ..امها جايه ترن دلوقتي....
كانت ياسمين بتتكلم مع مامتها في الفون وبعد كدا قفلت ولسه جايه تقعد لقت عمر داخل البيت جري بس كريم مشي عشان ميعرفوش انو بقا معاه...اول حاجه بص عليها كانت كانت العصير لقاه كامل ..حط ايده علي قلبه وهو بينهج 
ياسمين باستغراب..مالك يعمر في اي
عمر بزعيق شديد وعصبيه..هو انتي مبترديش ع الزفت لي يست هانم
ياسمين بهدوء..مفيش كنت بكلم ما.....
عمر بزعيق اكتر..لا والله..تردي بردو..بطلي استهتار 
بصتلو ياسمين بدموع واستغرب من طريقته..عن اذنكم يجماعه......
وطلعت علي فوق ........كل اللي قاعدين استغربو واتحرق*و من جواهم عشان مشربتش العصير 
كريم بابتسامه..عاملين اي...
كلهم..تمم الحمدلله.....
رزان..مبتسالش عليا لي يعمر..زعلانه والله
بصلها عمر بابتسامه لكنو من جواه في نار..معلش بقا..هبقا اسأل عليكي...
ونده عالخدامه وجاتلو واخدها علي جنب....
عمر..بقولك اي..انا هنده عليهم كلهم دلوقتي وانتي براحه كدا هتبدلي كوباية العصير اللي أدام كنزي ببتاعت مدام ياسمين..فاهمه 
الخدامه..تحت امرك يا افندم.......
عمر..تعالو يجماعه عاوز اوريكم العربيه بتاعتي بعد ما غيرتلها شويه حاجات كدا......
خرجو كلهم بصو عالعربيه وبدلت الخدامه العصير وبعدين رجعو وشربو كلهم العصير وياسمين كمان وقعد معاهم عمر يجي نص ساعه 
بدأت كنزي تحس بوجع في بطنها...
عمر ..مالك يكنزي في اي....
كنزي..مش قادره..يطنيييييييي الحقيني يماما.....
شهد وعمر بصو لبعض..ماما
رزان بتوتر..مهو انا زي امها يعني عادي....مالك يكنزي..
كنزي بصراخ..بطنييييييي...واخدوها عالمستشفي وفضل عمر في الفيلا واقف يضحك وبعت لكريم يطمنه .....وبعدها بص علي أوضة ياسمين 
بزعل لانو زعلها وطلع جري عالاوضه وكانت هي قاعده في زاويه كدا ومحاوطه رجليها بين ايديها وبتعيط فوقف فضل باصص لها شويه و..
عمر بحده..قومي اقفي وتعالي هنا 
ياسمين لسه جايه تتكلم.....
عمى بحده اكتر..بقولك قومي اقفي وتعالي هنا .....
قامت ياسمين وهي في منتها خوفها منو وفضل باصص لها بدون رياكشن وهي واقفه بصالو بخوف فقام ابتسم وبصت في في الأرض
رفع وشها بايده ومسك ايديها با*سها
عمر بهدوء وحنيه..انا اسف......
ياسمين بدموع..اوعي كدا ...انت بتزعقلي لي...
عمر..انتي مش عارفه كان في اي...ياسمين انا كنت هموت من القلق عليكي...
ياسمين..لي هو اي اللي حصل
عمر..مش مهم تعرفي دلوقتي..اهم حاجه انك لا تاكلي ولا تشربي من هنا خالص...
ياسمين باستغراب..لي يعني كل دا 
عمر.. اسمعي الكلام...
ياسمين..هو انت عرفت اللي شهد قالتهولي
عمر باستفهام..اللي هو اي
ياسمين بدموع وخوف..شهد جاتلي هنا هددتني انها ممكن تحطلي حبوب تسقطني او توقعني من عالسلم
عمر..انتي ازاي متقوليليش حاجه زي دي...
ياسمين بعياط..خوفت ..خوفت يعمر دي هددتني لو انا قولتلك حاجه عليها تاني...عمر عشان خاطري متسيبنيش في البيت هنا ..انا خايفه
عمر شدها في حضنه..متخافيش....متخافيش يحبيبتي ...طول ما انا جنبك متخافيش..وضمها اوي ليه وغمض عينه باستمتاع بحضنها وهي نفس الكلام وشالها حطها عالسرير وغير هدومه .....
ياسمين..عمر..هو العصير بتاعي كان فيه حاجه....
عمر بحزن..اه...كان فيه حبوب اللي شهد قالتلك عليها
ياسمين برعب..يعني لولا أن ماما رنت عليا كان زماني خسرت البيبي.....هي اختك عاوزه اي مني
عمر..للاسف مش اختي ..دي كنزي وران واختي ماشيه وراهم كدا زي الهبله....
ياسمين بدموع ومسكت ايده..بالله عليك يعمر...متسيبنيش لوحدي هنا فالبيت...شوفلي اي مكان تاني اقعد فيه...
عمر..حاضر يحبيبتي...تعالي بقا فحضني عشان انتي وحشتيني اوي ...وراحت في حضنه ودفنت راسها في صدرو ........
في اليوم اللي بعده عند رزان ...
كان كريم قاعد ميت من الضحك على كنزي...
كريم بضحك شديد..يعني انتي يشهد بدلتي الكوبايات..ههههههههه
شهد..مش عارفه ازاي والله....حاسه ان في حاجه غلط
رزان..وبعدين هو عمر كان متعصب ليه 
شهد..لا عادي هو ديما كدا اصلا...
كريم..طب وبعدين..هنعمل اي بعد كدا.....
رزان..شهد..هو مش انتي حاولي توقعيها من السلم قبل كدا ونجحتي 
شهد..اه ...
رزان..خلاص هنعمل كدا تاني.....
شهد..عندك حق بردو....وفون شهد رن ومان مازن.......
شهد..الو....ايووه...حاضر جايه حالا سلام
كريم.، راحه فين
شهد..واحده صاحبتي عاوزاني..عن اذنكم...باصلها كريم كدا بقلق ...
كريم..طب انا هنزل اجيب علبه سجاير وهاجي........ونزل وراها منغير ما تاخد بالها.....
وهي راحت لمازن البيت وراح وراها كريم وشافها وهي داخله
مازن..وحشتني اوي....
شهد بقلق..ونت كمان.....
مازن..مالك يحبيبتي 
شهد..مازن...انا حامل...........
مازن..نعم يختي...ازاي يعني........
شهد..اي يمازن...انت لازم تيجي تتجوزني 
مازن..انتي هبله ولا اي.....ورن جرس الباب وكانت ساعتها مصدومة شهد من ردت فعله ولما فتح الباب لقا كريم شافته شهد واترعبت اكتر 
كريم مسك مازن نزل فيه ضر*ب وكانت شهد واقفه حاطه ايديها علي بوقها برعب ..وسابو كريم ومسك شهد من شعرها جرها عالارض وهي بتصرخ واخدها معاه العربيه واتصل ع عمر و...........
يتبع.....................
اخدها كريم وهو في منتهي العصبيه وبينهج جامد ودمو محر*وق علي شرفه وشرف عيلته ..كريم د.مه حا.مي جدا جداااا
كريم بغضب شديد..الووو...ايوه يعمر.....
عمر..مالك يبني  في اي .....
كريم..اختك ....اختك الصاي*عه..........مش قادر اقولها....
عمر وبدأ يقلق جدا..في اي يكريم فهمني...
كريم بغضب شديد..لقيت اختك مع الواد مازن في البيت يعمر
عمر بغضب شديد..نعم.....وانت عملت اي وعملت اي
كريم..مسكت الواد دا كان هي*موت في أيدي....وجبت اختك شهد من شعرها معايا اهي في العربيه...
عمر..طب بقولك اي خليها معاك..اجيلكم فين....
كريم..تعالي علي شقتي...وبقولك اي متسيبش ياسمين لوحدها ....
عمر.. لي هما بيفكروا في حاجه 
كريم..اخلص يعمر...متسيبهاش...ونا هربي بنت الك*لب دي علي ما تجيلي.......
وصلو لحد البيت ونزل هو من العربيه ومسكها جامد كدا وهي هتمو*ت من الرعب لأنها عارفه كريم كويس ..عمر بكل عصبيته دي ميجيش حاجه في كريم..كريم حرفيا مجنون وفي الحاجات دي بالذات....جرها من شعرها وهي بتترجاه يسيبها لكنو مش سامعها أصلا....
دخلو الشقه ورماها هو عالارض.....وهي في منتهي رعبها...وبدا يشمر ايد القميص وهو باصص في السقف بمنتهي الغضب وهي مرمية عالارض 
ونزل لمستواها 
كريم بهدوء وبداخله نار..هسالك مره واحده....كنتي عندو بتعملي اي...
شهد برعب شديد..و...و الله م....مكنتش بعمل...حاجه.....
كريم بنفس الطريقه..هعتبر نفسي مسمعتش حاجه وهسال تاني..كنتي عندو بتعملي اي...
شهد بعياط شديد ورعب..م.....مكنتش بعمل حاجه....
جز كريم علي سنانه وخبط ايده في الأرض بعصبيه شديده ومسكها من شعرها جامد.....
كريم بعصبيه..مدام مش عاوزه تنطقي انا هوريكي....ونزل فيها ضر*ب وهي عماله تصرخ من الوجع خصوصا انها حامل وعماله تعيط جدا وبتحاول تهرب من تحت ايده لكنها مش قادره.............
في الفيلا في اوضه عمر وياسمين...
كان عمر بيلبس في منتهي السرعه....
ياسمين..ايوه يعني انت رايح فين..انهارده يوم اجازتك.......
عمر..يحبيبتي ..عندي شغل بس...
ياسمين..ايوه شغل اي يعني....
عمر وبدأ يزهق..ياسمين..انا علي اخري ..اخر*سي بقا
ياسمين بزعل..انت بتزعقلي بردو......
عمر.. ياسمين...مش وقتو خالص....انا لو ممشيتش دلوقتي...كريم هيروح في داهيه هو وشهد....سلام يياسمين لما اجي هفهمك....
وجري عمر وركب العربيه وافتكر ساعتها انو سايب ياسمين لوحدها ...ومبقاش عارف يعمل اي...اتصل بيها
عمر..ياسمين بقولك اوعي تخرجي من باب الاوضه واقفليها عليكي كويس...
ياسمين باستغراب..لي طيب..
عمر..اسمعي الكلام...عاوزين يسقطوكي يياسمين..حافظي علي ابننا عشان خاطري
جريت ياسمين قفلت الباب بالقفل من جوه ..اهو يحبيبي قفلتو من جواه متخافش يعمر أبدا علي ابننا....
عمر..شاطره يياسمين.....
ياسمين..بس هو اي اللي حصل خلاك تجري كدا....
عمى..ملكيش انتي دعوه باي حاجه اهم حاجه خليكي في اللي انتي شايلاه في بنطك ...لو بتحبيبيني يياسمين...
ياسمين..بحبك...بحبك دي كلمه قليله اوي...انا بعشقك يعمر .....
ابتسم عمر كدا ونسي كل اللي حصل..وانا كمان بعشقك يقلبي من جوه....
حطت ياسمين ايديها علي بطنها ..متقلقش يحبيبي هحافظ علي ابننا...روح انت بقا شوف هتعمل اي
عمر..ماشي يروحي ..باي.....وقعد يفكر شويه في كلام ياسمين بفرحه وبعدين افتكر المص*يبه بتاع شهد
عمر..ينهار اسود...الواد زمانه قت*لها...يخربيتك يياسمين.....ومشي بسرعه اوي لحد ما وصل لشقتو.......
راح عمر لقا باب الشقه موارب وفتحوا لقا كريم قاعد عالارض وساند ضهره علي الحيطه ورافع ركبه رجليه وساند ايد عليها والتانيه بيشرب بيها السجارة وينفخ دخانه بغضب شديد......
عمر..اي اللي حصل يكريم..شهد فين....
كريم شاورله عالاوضه منغير ما يتكلم.....
دخل عمر الاوضه لقا شهد مرميه عالارض وحاطه ايديها علي بطنها وعماله تتوجع بصوت واطي وغرقانه في دم.ها ومتعو.ره من جسمها كلو وفي د.م نازل من رجلها....اتخض عمر من منظرها وقلبو حن عليها ..لكن افتكر كل اللي عملتو فيه ...بص عليها بقرف منها وسابها وقفل الباب وخرج....
عمر..انت لقيتها بتعمل اي بالظبط يكريم....
قام كريم وقف..كانت معاه في البيت يعمر..هتكون بتعمل اي يعني
عمر..مش عاوز أصدق....مش عاوز أصدق ان اختنا.....تكون عملت حاجه زي كدا يكريم بجد....
كريم..متقولش عليها اختنا ....دي عاوزه تق.تل ابنك يعمر....عاوزه توقع مراتك من عالسلم تاني..
عمر..انا مش عارف جابت القسوه دي منين..انا عمري فحياتي ما هصفلها 
كريم..دا لو اتبقي ليها حياه اصلا.....انا هسيبها تموت كدا.....
عمر..طب معلش يكريم..هاتلها دكتور....عشان خاطري....
كريم ..يااااه....لسه قلبك عليها يعمر..بعد كل اللي عملتو دا.......
عمر..عيشت معاها يكريم....اكتر منك......معلش هاتلها دكتور بس ميسالش بقا مين ضر.بها وكدا...
طلع كريم فونه..متقلقش هجيبلها واحد صاحبي مش هيسال علي اي حاجه......
عمر كان جواه احساس عاوز يق.تلها ولكن بردو دمو حن شويه ليها ..وصل الدكتور وكانت هي مرميه عالارض كدا اتخض من المنظر....
مصطفي..هي مالها يبني.....
كريم..اخلص يمصطفي...شوفلنا اي الد.م اللي نازل من رجليها دا.....
مصطفي..باين جدا يبني ...كانت حامل وسقطت...هي عملت حادثه ولا اي.....
بصلها عمر بمنتهي الغضب وبرق عيونه بشر..حامل.......حامل.......
يتبع...........
عمر بغضب شديد..حامل...حامل يكريم
كريم بأنك.سار..طب يمصطفي امشي انت دلوقتي...
مصطفي..امشي اي..دي لازم تروح مستشفي دي ممكن تم.وت......
كريم بزعيق شديد..قولت امشي يمصطفي....يلااااا
خرج مصطفي بسرعه لانو عارف كريم وعصبيتو.....
عمر.. تجيبلي الواد دا يكريم من تحت الارض.....
كريم.. حاضر يخويا..اهدي بس ...وبدأت عين كريم تدمع....
عمر بعصبيه..متعيطش ..دي متستاهلش ....يبني متستاهلش ..احنا هنقت.لها...انا خلاص مش طايقها 
كريم بزعل شديد..انا حاسس بالذنب اوي يعمر..حاسس انو بيتردلي في اختي..
عمر بصدمه..نعم.....هو انت عملت كدا في حد قبل كدا.....
كريم بدموع..اه يعمر....من 3 سنين ..في بنت حبتني اوي ونا مكنتش باصص غير لجسمها وبس....طلبت منها نتجوز عر.في ولما أهلها عرفو 
قت.لوها .......ونا حزنت عليها اوي يعمر ....أهلها مقدروش يعملو معايا حاجه....لأنهم غلابه وكدا....ساعتها ابوها بصلي نظره مش قادر انساها 
وقالي...انشاءالله هيتردلك يبني....ونا ضحكت ساعتها لاني عارف انو عمره مايحصل.....
ونزلت من عيون كريم شلالات دموع...قرب عليه عمر واخدو في حضنه اوي واول مره كريم يحس انو ليه اخ يقف جنبو ....
عمر..خلاص يكريم...اجمد كدا ياض.....ربنا هيغفرلك...ودا اكيد مش مبرر للي هي عملتو ..غير كدا اختك طبعها وحش اوي ..دي عاوزه تق.تل
كريم..ماشي ..ماشي يعمر....يلا انا هروح اجيب الواد دا واجيلك......
عمى.. ماشي يحبيبي متتاخرش
عند رزان.....
كنزي..هي البت شهد راحت فين....
رزان..تلاقيها مع مازن....
كنزي..طب مهو كريم كمان مختفي..تفتكري اتفقوا هما الاتنين ومش هيكملو معانا.....
رزان..انتي هتقلقيني لي..استني هكلم مازن....
كان مازن في شقتو مش قادر يقوم من عالارض من ض.رب كريم ليه ورن فونه وحاول يقرب عالفون لكن في الوقت دا دخل كريم 
كس.ر الباب وشدو من عالارض وضر.بو في وشه وشدو معاه عالعربيه وكان مازن مش قادر يتحرك.....
رزان..مبيردش.......
كنزي..لا ..طب رني علي شهد كدا.......
كان عمر قاعد مع شهد في الشقه مستني كريم يجي ومعاه مازن ..ولقا فون شهد بيرن 
راح مسك الفون لقاها رزان....ضحك بسخريه ورد عليها ....
عمر متصنع الهدوء..الو...نعم يرزان.....
رزان..اي دا هي شهد فين.....
عمر.. شهد تعبانه شويه ونايمه..كنتي عاوزاها في حاجه.....
رزان..لا بس كنت هطمن عليها...شكرا يعمر....وقفل معاها وض.رب الفون في الأرض بعصبيه 
كنزي..مين رد عليكي...
رزان..دا عمر..انا مش مطمنه...تعالي نقوم نروح ليهم....
كنزي..عندك حق يلا بينا..........
وقامو لبسو وجهزو نفسهم ورايحين الفيلا....
وصل كريم وفي ايده مازن ورماه عالارض اول ما دخل الشقه.....
عمر..سيبهولي بقا.........قرب عليه عمر وفضل يضر.ب فيه بغلل ووش مازن بقا كلو د.م وكان هيموت.وت في ايد عمر
قرب عليه كريم وشد عمر من عليه....
كريم..اهدي يعمر..ميستاهلش تروح في داهيه عشان دا........
عمر بعصبيه..اه يا ابن الكل.ب....تعمل كدا في اختي انا...انا هتو.يك..اهدي عليا بس......
دخل كريم وعمر لشهد وكانت هي علي حالها عالارض وبتتوجع والد.م كتير عليها
عمر..عجبك اللي انتي فيه دا....ذليتي تفسك....واهو..هنسيبك لحد ما تمو.تي....محدش هيلحقك....
كريم..انتي زبا.له ....هنعمل اي يعمر
شهد عيونها فيها شلالات دموع وبتاخد نفسها بالعافيه.....
عمر..هاتلها دكتور يكريم بس عشان يلحقها.....
كريم..هو اللي دكتور ويلحقها.. احنا هنسيبها تمو.ت 
عمر..لو مات.ت كدا ممكن تتس.جن...احنا هنق.تلها...بس يبان انو انت.حار.....
بصتلهم شهد كدا ونفسها ضاق اكتر ...لكن مصعبتش عليهم وسابوها وخرجو.....
عمر..بترن علي مصطفي 
كريم..لا..هجيبلها دكتوره...كانت زميلتي قبل كدا ..وكدا
عمر..ليلي صح.....
كريم..اه ليلي...تخيل لسه بتحبني يعمر...هي اصلا من اكبر الأسباب اللي خليتني ابقا عاوز ابطل.....
عمر خبط علي كتفه..هتبطل يكريم يحبيبي...رن عليها يلا ..بسرعه....رن عليها كريم وجات ليلي.........
راحت رزان للفيلا وفتحت لها الخدامه........
رزان..فين انسه شهد....
الخدامه..انسه شهد مش هنا ولا مستر عمر....
رزان بصت لكنزي بقلق....
كنزي.. طب مين هنا...
الخدامه..مدام ياسمين بس ونايمه.....
كنزي..طب خلاص....احنا هنطلعلها..........
جات ليلي وفتحلها كريم الباب واول ما فتح فضلت باصه ليه شويه وهو كمان سرح في عيونها
ليلي..فين الحاله.....
كريم..هي اختي...وكانت حامل عملت حاد.ثه وسقطت للاسف....
ليلي بقلق..طب يلا نلحقها ....ودخلت لها لقتها عالارض اتخضت من منظرها....
ليلي..اي دا..دي لازم تروح مستشفي....
كريم..ليلي مش هينفع...حاولي بس تعالجيها هنا..احنا مش هنوديها مستشفي 
استغربت اوي..طب ارفعها عالسرير طيب.........
شالها كريم حطها عالسرير واتصلت ليلي ب2 من ممرضاتها عشان يساعدوها ووصلوا وبداو فعلا يمرضوها 
كان عمر قاعد في الاوضه اللي جنبها ومكتف مازن  كدا ومغم علي مازن اصلا 
رن فون عمر ورد وكانت الخدامه قالتلو ان كنزي ورزان فوق عند ياسمين......
خرج عمر من الاوضه لقا كريم في الصاله...
عمر..كريم ..خد بالك انت...انا رايح لياسمين كنزي ورزان عندها
كريم بقلق..طب روح بسرعه..وطمني....خرج عمر بسرعه اوي وهيموت من الرعب والقلق
وصل الفيلا وطلع فوق لقاهم كانو خارجين من الاوضه هما التلاته ولسه هينزلو من عالسلم. 
عمر بعصبيه..راحه فين يياسمين 
ياسمين لسه جايه تتكلم شدها من دراعها ودخل الاوضه وقفل الباب ومشيو رزان وكنزي بقلق واستغراب 
ياسمين..انت بتشدني لي 
عمر بعصبيه شديده..عشان انتي مستهتره..قولتلك كام مره هما ناوين يسقطوكي
ياسمين..عمر انت بتزعقلي ....بطل بقا طريقتك المستفزه دي
عمر بعصبيه اكتر..انتي حما.ره مش فاهمه حاجه 
ياسمين بزعيق..انت قليل الادب
فقد عمر اعصابه ورفع ايده ضرب.ها بالقلم علي وشها....
بصتلو ياسمين بدموع و.............
يتبع.............
ياسمين بدموع وخذلان من عمر..انت مديت ايدك عليا يعمر 
بصلها عمر كدا وهو في منتهي ندمه حس انه فاق..حس انو مكانش حاسس بنفسو وهو بيعمل كدا
حط ايده علي كتفها باحتواء..ياسمين...انا اسف والله العظيم لحظه غضب
زق.ت ياسمين ايدو بدموع..دا اللي فاضل يعمر..تض.ربني...صح
عمر..والله العظيم عمري ما اعملها..عمري ما أمد ايدي علي اكتر حد بحبه فحياتي غير بحنيه علي وحب وبس..
ياسمين بعصبيه وعياط..انت عملتها خلاص...عملتها يعمر..والله العظيم منا قعدالك في البيت...وراحت فتحت الدولاب بعصبيه....
عمر وهو بيحاول يهديها ويصالحها.. ياسمين..بطلي بالله عليكي..انا مقدرش اعيش منغيرك
ياسمين..ونا مش هسكت علي حقي تاني يعمر...زعقتلي كتير واتطا.ولت عليا ..ومسكتني من شعري ..واهو ..كنت هتضربني انهارده
عمر وبدأ يدمع..تن.قطع ايدي قبل ما تتمدد عليكي يياسمين...ياسمين متقوليش كدا ..هتك.سريني بجد....
ياسمين..لا يعمر...واخدت هدومها ولبست في الحمام وخرجت...انا ماشيه
مسكها عمر من دراعها..ماشي راحه فين..انا هاودتك بحسبك بتهددي بس...
ياسمين وزق.تو..دلوقتي هتشوف انا بهدد ولا لا..من انهارده مش هستسلم لأي حد..مهما كنت بحبه..اوعي
عمر بعصبيه..هتروحي اسكندرية دلوقتي.....انتي انجننتي
ياسمين..كمل ...كمل تاني ...اغلط اغلط 
ضر.ب عمر الكرسي برجله بعصبيه..يووووووه ياسمين انا مش ناقص 
سابتو ياسمين ونزلت وهو فضل قاعد وبعدين استوعب الموقف نزل ملقاهاش 
ركبت ياسمين تاكسي واتصل علي اخوها حسام يجي ياخدها وفعلا جه واخدها.......
خرجت ليله من عند شهد وسابت الممرضات معاها
كان كريم واقف عالشباك وبيشرب سجاير اللي مصبراه عالدنيا وقرفها
خبطت بايديها علي كتفه وبص وراه بسرعه
ليلي..الحمدلله بقت احسن ..اطمن
هز راسه كدا بماشي منغير ولا كلمه ......
ليلي..انت كتفك واجعك. 
كريم بكذب..لا.....
ليلي..طب وريني كدا..التيشيرت بتاعك من عند كتفك في د،م....انت مت. عور 
كريم..قولت لا 
شدت ليلي التيشيرت قطع.تو من عند كتفه وبصتله كدا ..هو دا اللي لا...ثواني
وراحت جابتله مطهر وشاش وقطن وبدأت تطهرهالو وهو حاسس انها وحشتو اووي
ليلي..مالك يكريم.....
كريم اخد نفس من السيجاره ونفخو في الشباك..تعبت...تعبت يليلي بجد 
ليلي..من اي بس...انت اللي تاعب نفسك عالفكره.....
كريم..عندك حق..تاعب نفسي وتاعب اللي حوليا....وتعبتك كتير معايا يليلي..كتير اوي وانتي متستاهليش كدا مني...
ليلي..سيبك مني يكريم..المهم انت.....
كريم..لا طبعا....انتي اهم مني
ليلي..انا بحبك انت يكريم....ميهمنيش اي حد ولا اي حاجه غيرك..لو انت كويس انا كويسه...انا لسه بحبك..ومن بعد اهلي ما سافرو مليش غيرك
بصلها كريم كدا وهو مش عارف شعوره اي بس هو فعلا بيحبها بس ظلمها معاه كتير خايف عليها
كريم..خايف عليكي يليلي...ترجعي زي زمان
ليلي ..اه...قول كدا بقا..انت مش عاوزني..خلاص يكريم انا فهمت...عن اذنك 
ولفت ضهرها قام مسك ايديها ولفها ليه.....
كريم..متسيبنيش انتي كمان يليلي....انا كمان لسه بحبك 
فرحت ليلي اوي وشدها لحضنو ...
ليلي..هتبطل يكريم
كريك..هبطل يليلي ..وعد....
وبعدها بنص ساعه وصل عمر لبيت كريم
كريم..اي اللي حصل 
عمر..ياسمين سابت البيت....يلا بينا نروحلها
كريم..ليلي..هتخليكي مع شهد انهارده..ماشي..واوعي تتحرك من السرير 
ليلي..روح انت ومتقلقش...سابوها وخرجو
كريم بزعيق..انت غب.ي ..بتمد ايدك عليها
عمر..مهي استفزتني.. بس دا طبعا ميدينيش الحق اعملها كدا.....هصالحها....
كريم..طب يلا بسرعه......
روحت ياسمين بيتها ودخلت اوضتها وسمعت أهلها بيتكلمو عن اللي حصلها افتكرت يوم عادل وفضلت تخبط في السرير بقهره اكتر 
اتج.رحت كتير ياسمين فعلا ........
فضلت ليلي في البيت عماله تلف وسمعت صوت جاي من الاوضه اللي جنب شهد ..خافت بس اتشجعت وقربت وفتحت لقت مازن متكتف ومرمي عالارض
ليلي بصراخ.. اي دااااااا.....انت مين
.......................
وصل عمر للبيت وفضل يرن الجرس بسرعه وفتحلو حسام وكان كريم تحت في العربيه....
عمر.. فين ياسمين ياحسام....
حسام.. اهدي بس يعمر ..هي في اوضتها ..بلاش تتكلمو دلوقتي 
عمر بزعيق..انا عاوز مراتي.....خرجت ياسمين واثقه من نفسها عكس اللي جواها
ياسمين..عاوز اي يعمر......
جري عليها عمر اخدها في حضنه ونزل دموع من عينه
عمر..ياسمين..ارجعي معايا..عشان خاطري...عشان خاطر ابننا 
ياسمين..لا يعمر مش هرجع ...بعد عنها عمر
عمر بصدمه..هسالك مره واحده ..هتيجي معايا ولا ورقتك توصلك بكرا....
انصدمت ياسمين من ردو وردت بعند..ورقتي توصلي بكرا يعمر
عمر متصنع البرود..تمام..عن اذنك يعمتي.....بكرا الورقه هتوصل 
ونزل في منتها غضبه وهي مستحملتش كدا بس المره دي ضعفت أدام عمر حبيبها وجوزها ونزلت جري وراه
ياسمين بتنادي..عمرررررر يعمررررررررر
سمعها عمر ومردش لكنها لحقتو ومسكت ايدو
عمر...عاوزه اي 
ياسمين..عاوزاك يعمر..مقدرش ابعد عنك..وحضنتو ..ابتسم هو لكن راحت الابتسامة دي اول ما سمع صوت زن.ات مسد.س ومنشن علي ياسمين 
شدها عمر ورا ضهره بسرعه واخد الطلقة مكانها ووقع في الأرض 
ياسمين بانهيار. عمرررررررررر
يتبع......
نزلت ياسمين جري وراه وهي بتنادي 
ياسمين..عمرررررر....يعمررررررررر 
كان سامعها ومش بيرد عليها لكنها لحقنو ومسكته من ايدو
عمر..عاوزه اي يياسمين بعد ما صغرتيني فوق 
ياسمين..انا بردو يتقالي هتوصلك ورقتك..قلبك طاوعك تقولها
عمر..وانتي قلبك طاوعك تسيبي البيت وتسبيني...قلبك طاوعك تحرجيني ادامهم كلهم...عاوزه اي دلوقتي بقا
ياسمين..عاوزاك انت...مقدرش اعيش من غيرك انا فعلا افورت يحبيبي....وجريت في حضنه..رفع هو ايدو في الهوا بابتسامه وكان لسه هيبادلها الحضن لكنو سمع صوت زنا.ت مس.دس منشن علي ياسمين راحت ابتسامتو فثانيه وشدها وراه بسرعه واخد الطل.قه مكانها ووقع في الأرض 
ياسمين بانهيار..عمر......عمرررررررررر
رد عليها عمر وهو بيتوجع..متقلقيش يحبيبتي....انا كو......مكملش الكلمه وفقد الوعي 
فضلت هي تصرخ..لااااا..لا يعمر.....متسيبنيش....عمرررررررررر 
سمع الصوت كريم اللي كان واقف بالعربيه في الشارع اللي جنبهم ونزل جري واتلمو الناس واخوها حسام نزل 
حسام بيشد ياسمين من علي عمر بالعافيه..ياسمين وسعي خلينا نلحقو 
بعدت ياسمين شويه وهي منهاره وحاضنه امها...جهه كريم بسرعه وبص علي اخوه وحس انو قلبو هيوقف عشان اخوه 
كريم بزعيق ودموع..مين اللي عمل فيه كدا....
ياسمين انتبهت لكريم....وراحت مسكته من قميصه....
ياسمين بانهيار..انت اللي عملت فيه كدااا....انت
كريم..انتي اتجننتي يياسمين ولا اي....
ياسمين..والله يا حسام جالي كذا مره وكان ديما بيرفع الس.لاح علينا...هو والله 
حسام..احنا هنقعد نتكلم...يلا بينا نوديه المستشفى.....وشالوه كلهم وودوه المستشفى وكانت ياسمين عينيها علي باب اوضه العمليات برعب وامها حاضناها وهي حطه ايديها علي بطنها ...
عند ليلي.......
كانت جابت لمازن اكل وفكتو وقاعده معاه عالسفره 
ليلي..كمل.....
مازن.وهما اللي خلوني اتجوزها....مع اني والله مكنتش عاوز اعمل فيها كدا...انا فعلا بحبها ولما قالتلي انها حامل فرحت اوي..لكن امي قالتلي لما تقولك انها حامل اتهرب منها.....
ليلي..وتتهرب منها ليه.....
مازن..عشان تساعدهم يخلصو من ياسمين بسرعه....انا حرفيا كل يوم كنت بقولهم مش قادر اعمل في شهد كدا ...لكنهم بقا كانو ماسكني من ايدي اللي بتو.جعني........
ليلي..لي ...فهمني براحه..خو.فت منهم لي..
مازن..انا مش بشتغل....احم....امي هي اللي بتصرف عليا وكدا.....
ليلي...اه.....يعني مش حر.ام عليكم تبوظو حياة البنت كدا....والله العظيم حرا.م
مازن..انا اتجوزتها رسمي عالفكره..بس هي متعرفش..يعني هي مراتي رسمي....هي فاكره انو عرفي
ليلي..مازن ...انت جواك حاجه كويسه فعلا....حاول تستغلها..لما كريم وعمر يجو انا هتكلم معاهم ويمكن يدوكم انتو الاتنين فرصه تانيه 
مازن بابتسامه..انتي بجد طيبه اوي....فكيتيني وانتي مش عارفه انا ممكن اهرب ولا لا 
ليلي بضحكه..لا مش اوي كدا..كريم بعتلي 2 اصحابو واقفين عالباب يعني مش هتعرف تهرب
مازن..كمان....طب هو انا ممكن اطلب منك طلب....
ليلي..اتفضل طبعا....
مازن..عاوز ادخل لشهد..اتكلم معاها......
فكرت ليلي كدا شويه..ماشي..قوم تعالي معايا......
في المستشفى 
خرج الدكتور وباين علي وشه التعب والزعل
بصتلو ياسمين وهي مبرقه عيونها برعب ..خايفه يقولها..خايفه جدا ومرعوبه كمان عاوزاه يتكلم بس في نفس الوقت مش عاوزاه يتكلم 
جريو كلهم علي الدكتور الا ياسمين اللي واقفه متجمده ومرعوبه....
كريم..خير يادكتور...قول بسرعه
الدكتور..احنا عملنا كل اللي علينا والباقي علي ربنا...
مسكه كريم ..يعني اي...فهمني
الدكتور..عمر بيه دخل في غيبوبه..ويا عالم هيخرج منها امتا.....ادعولو يجماعه.. عن اذنكم.....
سمعت ياسمين كلامو وجريت علي كريم....
ياسمين بزعيق..انت اللي عملت فيه كدا....انت السبب
كريم..ياسمين...اهدي انا ....
ياسمين..بلغ البو.ليس ياحسام.. هو اللي عمل فيه كدا والله...والخدامه بتاعت البيت تشهد ..كان كل فتره يجي يهددنا 
وفي الوقت دا جهه الظابط
الظابط سليم..فهميني براحه
ياسمين بانهيار وعياط..كريم اخوه يا حضرت الظابط.....
حط كريم ايدو علي وشوه بعصبيه..انا وهو اتصالحنا والله افهمي بقا
سليم..طب اتفضل معانا يا استاذ كريم...لحد ما نجيب الخدامه.....
واخدوه وبعتو يجيبو الخدامه..........
دخل مازن لشهد وهي ودت وشها الناحيه التانيه وهي بتعيط بشده وراح مسك ايديها وليلي واقفه عالباب
مازن بدموع..سامحيني يشهد بجد اسف....
شهد..اخواتي هيق.تلوني يمازن ...وحقهم بصراحه...انا فوقت دلوقتي....
مازن..شهد...انا فعلا بحبك.....
شهد..اللي بيحب حد عمره ما يعمل فيه كدا....انا خلاص كرهتك 
مازن..طب اعمل اي عشان تصدقي اني فعلا بحبك
شهد..مش عارفه ومش عاوزه اعرف....ابعد عن حياتي بقا
مازن..شهد..انا اتجوزتك رسمي مش عرفي..انتي مراتي رسمي..
ليلي..صدقيه يشهد ...لما اخواتك يجم هتكلم معاهم انا ومازن......
بصتلهم شهد وحست ان ربنا بيديها فرصه تانيه.............
الظابط اخد كريم وراحو الاسم ووصلت الخدامه 
كريم..حضرتك هي متعرفش ان احنا اتصالحنا والله محدش يعرف
سليم..اسكت انت دلوقتي........ها يا ام حسين.....قوليلنا علاقه كريم وعمر كانت عامله ازاي
ام حسين..كريم كان كل فتره بيجي يهدد عمر بالق.تل هو وانسه شهد ...........
بص سليم لكريم اللي كان هيموت من الغيظ بسبب اللي اخوه فيه واللي هو كمان هيبقا فيه
سليم..اي رايك في الكلام دا............
يتبع..............
سليم..اي رايك في الكلام دا......
حط ايده كريم علي وشه بعصبيه..والله العظيم معملتش حاجه...هق.تل اخويا لي....
سليم..طب اتفضلي انتي يا ام حسين...ومشيت
كريم..والله يباشا معملتش كدا...
سليم..حاسس اني مصدقك...بس مفيش دليل علي براءتك وبردو مفيش دليل علي ادانتك...انت هتشرفنا هنا لحد ما اما اخوك عمر يفوق او حد تاني يكون عنده المعلومه ويجي يقولها....
سكت كريم دقيقه..باشا طب هو انا ممكن اطلب منك طلب......
سليم..هاااااا........
كريم..ممكن بدل ما تحطني في الح.بس ...اروح مصحه
سليم..لي...انت مجنون ولا اي...
كريم..لا يباشا مجنون اي...بص انا....كنت بشم وكدا...فكنت اصلا هروح عشان اتعالج..فممكن تكون هي هي نفس الفتره...
سليم..انت بتهزر يبني....
كريم..حط عليا حرا.سه زي ما انت عاوز يباشا..انا فعلا عاوز اتعالج يباشا....عشان خاطري
بصلو سليم بطرف عينه..هو انا خطيبتك يبني..متظلط كدا..اي اللي عشان خاطري...
كريم..اسف يباشا...
سليم..خلاص ...انا هقدم طلب ....وهقولك...بس انت دلوقتي هتنزل الحب.س........
في المستشفى. 
كانت ياسمين قاعده في حضن امها متجمده مش مصدقه اللي حصل وعيونها دبلت من كتر العياط 
ياسمين..عاوزه ادخلو يماما 
الام..مش هينفع يحبيبتي 
ياسمين بزعيق وانهيار..بقولك عاوزه ادخلو.....افهمي عاوزه ادخلو بقا....وقامت وقفت
جريت عليها مريم صاحبتها..ياسمين..اهدي يحبيبتي
ياسمين بضعف وعياط..انا عاوزه اشوفه يمريم ...ونبي عاوزه اتكلم معاه
حسام..طب خلاص ...هقول للدكتور...هديها يمريم.......وبعد محاولات كتير مع الدكتور وافق......
دخلت ياسمين الاوضه بحذر وقفلت وراها الباب وجابت كرسي حطتو حنبو ......
ياسمين بضعف شديد وعياط..كدا يعنى...تسيبني ضعيفه منغيرك....كنت ديما بتقولي عمري ما هسيبك....اهو عاوز تسيبني لي...فتح عينيك يعمر.......انا حاسه اني السبب للي حصلك...انت وحشتني يعمر اوي...فوق بسرعه عشان خاطري ...ومسكت ايدو..انا بحبك اوي يحبيبي..
خليك جنبي عشان خاطري وعشان ابننا ..مش انت ديما بتقول كدا...هسيبك تفصل عن الدنيا وتريح دماغك عني شويه ..بس متطولش يعمر..انا منغيرك ...ضعيفه اوي...هسيبك بقا ترتاح شويه.....وقربت منو با.ستو من راسه..وسابته وخرجت........
عند ليلي..........
ليلي بقلق..كريم اتأخر اوي......
شهد بقلق..طب ما ترني عليه.....
ليلي..رنيت عليه هو وعمر فونهم مقفول....
شهد..طب رني علي ياسمين.....
ليلي..معييش رقمها
شهد..خديه من معايا بس رني انتي.......
ليلي..هاتي طيب.... ورنت عليها وردت مريم لان ياسمين مش قادره......
ليلي..لو سمحتي دا رقم مدام ياسمين مرات عمر بيه
مريم..ايوه..خير
ليلي..انا زميله لكريم وهو مجاش من امبارح هو والأستاذ عمر ..وفي موضوع مهم كانو مكلفيني بيه و كدا
مريم..اي دا ..هو عمر وكريم اصحاب أصلا.....
ليلي حضرتك ممكن بس تطمنيني عشان انا قلقانه جدا...
مريم..احم..عمر اتض.رب بالنا.ر  وكريم شايل القضية لحد دلوقتي 
ليلي بصدمه...اييي بتقولي ايه انتي ..انتو فين.........
عند رزان.......
رزان..هو كان لازم يعني يعمل فيها البطل الشجاع ويقف ادامها...
كنزي..ماما...انا خايفه الواد عادل يف.تن علينا...
رزان..ويف.تن لي يعني
كنزي..انتي مش فاكره لما احنا قولنا يعمل كدا ورفض ...ااكيد عارف انو احنا ..مش بعيد يبلغ عننا
رزان..انا اللي ضر.بت عنر بايدي دي...عشان معليش حد يمسكهالي ذ.له.....بس للاسف كان نفسي ياسمين جات في عمر
كنزي..وهو ابوهم فين من كل دا...
رزان..ايمن...ايمن دا راجل دماغه متكلفه....وبعدين دا مسافر ديما..
كنزي..طب احنا مش هنروح نطمن علي عمر......
.فكرت رزان شويه............
وصلت ليلي عند كريم وطلبت من سليم يوافق انها تقابلو وبعد وقت وافق وجه كريم وخرج سليم من المكتب
اول ما شافته ليلي جريت في حضنه بسرعه وفضلت تعيط وبادلها كريم الحضن.....
كريم..متعيطش يليلي لو بتحبيني 
ليلي بعياط..مش قادره يكريم..بعد ما رجعتلي...تقوم تسيبني تاني 
بعدو عن بعض وقعدو عالكنبه 
كريم..طب ممكن نتكلم منغير دموعك...انتي بكيتي عشاني كتير..كفايه بقا يليلي عشان خاطري 
ومسحلها دموعها بحنيه ......
ليلي..اي اللي حصل لاخوك 
كريم..دخل غيبوبه..بصي انا قولت لسليم بيه اني هدخل مصحه في الفتره دي..اي رايك 
ليلي..خبر حلو جدا...ياريت يوافق فعلا..وهيظهر براءتك انشاءالله 
كريم..وانتي اي اللي مخليكي متأكده كدا اني مش انا اللي عملت كدا.....
ليلي..انا واثقه فيك اكتر من نفسي يكريم....شوف انت تعمل اي حاجه الا دي انا عارفاك 
كريم..طب وشهد...اوعي تهرب منك....
ليلي..شهد بقت حاجه تانيه يكريم ...انشاءالله لما تخرج هتشوفها بنفسك..عالفكره هي ومازن متجوزين رسمي
كريم..نعم.....
ليلي..والله العظيم..وانا شوفت الورق بنفسي وكمان كانو هيتكلمو معاك انت وعمر.. بس اللي حصل بقا.....
كريم.. نبقا نشوف الحوار دا بعدين..المهم عاوزك تتكلمي مع حسام اخو مريم وتدورو علي عادل..هو اللي عارف كل حاجه 
ليلي..مع اني مش عارفه مين عادل بس حاضر...
مسك ايديها كريم..انا بحبك اوي بجد....ومتشكر علي واقفتك جنبي انتي فعلا بميت راجل ..وهفهمك كل حاجه وتقوليها لحسام
ليلي..انا اهم حاجه عندي انك تكون كويس يكريم عشان لو انت كويس ..انا كويسه..............
عدي الوقت وراحت ليلي لحسام وفهمته علي كل حاجه بالتفصيل بإستثناء موضوع شهد طبعا واتفقوا انهم هيروحو لعادل وبالفعل راحو يسالو عليه 
وراحو فعلا لكنو سافر يقضي شهر العسل و....وافق سليم انو كريم يدخل المصحه وفعلا دخل كريم وبدأ رحلتو في العلاج وطبعا زي ما احنا عارفين الموضوع صعب لكنو بيقدر علي نفسه عشان يرجع لحياتو الطبيعيه تاني...عدي تقريبا 6 شهور وكلو علي حالو ومش لاقيين عادل..شهد قربت من ربنا جدا واتحجبت كمان ومازن قال لرزان وكنزي انو خلاص مبقاش معاهم..وهما مرعوبين ان عمر يفوق لان عمر بص لرزان في عينيها وهي بت.ضربه وعارف انها اللي عملت كدا... وعمر لسه في الغيبوبة والكل بدا يتعايش علي انو هيفضل كدا الا ياسمين ديما عندها امل انو هيفوق وكل يوم بتتكلم معاه وتحكيلو عن الللي بيحصل كانو صاحي 
وكمان بطنها كبرت وبقت في الشهد السابع...وقاعده معاه عالطول في المستشفى...
فيوم كانت داخله ليه الاوضه لقت الدكاتره بيشيلو الاجهزه من علي عمر 
وقفت اتجمدت مكانها واتصدمت من اللي بيعملوه...وجريت عليهم بصراخ
ياسمين..انتو  بتعملو اييي...هاااااا
الدكتور..كفايه عليه كدا...هو بيتع.ذب...ومش هيقوم
ياسمين بانهيار..لاااا...عمر هيقوم ...ازاي تعملو كدا منغير موافقتنا 
دخل حسام بحزن..خلاص يياسمين...انا اتكلمت مع الدكتور وقالي انو ...مفيش امل......
ياسمين بانهيار وعياط شديد..لا....لا يحسام..متقولش كدا ونبي...وجريت علي عمر مسكت ايده وبتعيط اوي
ياسمين..اصحي يعمر...عشان خاطري اصحا.....متسيبنيش يعمر ..اصحااا...عمر مما.تش..انا حاسه..نبضي هو نبضه ...عمرررررر اصحاات
فجأه حست ان ايدو مسكت ايديها فرفعت وشها بلهفه وخضه وفتح عينيه عمر و............
يتبع.........
ياسمين بعياط وضعف شديد..اصحا يعمر...عشان خاطري اصحااا....عمر مما.تش ..نبضه هو نبضي انا حاسه بيه ..اصحا عشان خاطري يعمر
ومسكت ايدو وفضلت تعيط اوي ودفنت وشها في السرير بقهره...وفجأه حست ان ايده بتتحرك ومسكت ايديها فرفعت وشها بلهفه وخضه 
ياسمين بسرعه..الحق يدكتور ايدو اتحركت 
شغل الدكتور صد.مات الكه.ربا علي عمر وكانت ياسمين واقفه بتدعي بلهفه وعيونها مليانه دموع وفجأه عمر فتح عيونه وبدأ يطلع منو صوت
عمر بتعب شديد..انا فين.......
ضحكت ياسمين بدموع شديده ولهفه ..جريت عليه دفنت وشها فحضنه وبتعيط اوي رفع عمر ايدو حطها عليها
ياسمين بعياط وفرحه..عمر..انت كويس
عمر بتعب..اه يحبيبتي...هو انا فين واي اللي حصل........
الدكتور..حضرتك اتض.ربت بالنا.ر وكنت في غيبوبه بقالك 6 شهور..حمدالله ع السلامه 
عمر بقلق..طب وهو انا بقيت كويس ولا اي
الدكتور..محتاجين نقيسلك الضغط وكدا بس ..خلي المدام توسع بس
ياسمين بدموع وكانها طفله ما صدقت لقت ابوها..لا..مش هقوم
عمر..ياسمين..هيشوفلي بس الضغط وتعالي تاني انا هحضنك بنفسي
ياسمين بدموع وعيون دبلانه..حاضر ...وقامت والدكتور قاس لعمر الضغط وكذا حاجه وكتبلو علي كذا علاج وقام عمر قعد عالسرير وساند علي مخده ورا ضهره.........
عمر..حسام..خد بقا الدكاتره واتفضلو انتو دلوقتي.......
حسام بفرحه..حاضر يعم...احترم نفسك مع اختي ياض...
عمر..امشي ياض دلوقتي.....وخرجو.....
بص عمر لياسمين اللي باين علي وشها التعب الشديد وعيونها دبلت من كتر العياط والحزن ..خبط بايده جنب السرير بمعني تعالي هنا
قربت ياسمين وقعدت جنبو ....
عمر وشدها لحضنه براحه عشان حملها..مالك يحبيبتي..شكلك تعبانه اوي....
ياسمين بدموع..وحشتني اوي يعمر...ودفنت وشها في صدرو وهو ضمها ليه أوي 
عمر..انتي وحشتني اكتر.....ورفع وشها بايده بحنيه وقرب عليها وفك حجابها واتفرد شعرها وجهه علي وشها ورجعو براحه ورا ودنها
وبا.سها من شفايفها اوي وهي حاسه انو واحشها اوي استجابت ليه جدا وفضلو كدا تقريبا 3 دقايق وبعد عنها تاخد نفسها وحضنو بعض اوي بحذر عشان بطنها.....ّ........
ياسمين..كنت عاوز تسيبني يعمر 
عمر.. انا فوقتلك تاني اهو...حسيت بيكي وآلله.....
ياسمين..بجد يعمر...انا كنت هم.وت منغيرك...كانو بيشيلو الاجهزه خلاص.....
عمر..بعيد الشر عنك يا قلبي...تعالي هنا وحضنها اوي......ودفن راسه في حضنها.....وكانت هي فرحانه اوي 
وبعد شويه
عمر..هو كريم فين صحيح 
ياسمين بصدمه..كريم...دا هو سبب المصا.يب كلها..هو اللي ضر.بك
عمر بقلق..هو حصله حاجه...
ياسمين..اه مسج.ون وانشاءالله يع.دموه....
عمر..انتي هبله يياسمين..انا وكريم متصالحين وهو اللي كان ديما بيقولي اللي بيعملو شهد ورزان وكنزي...
ياسمين وفتحت بقها بصدمه..نعم.....
عمر..وديتي الواد في داهيه....انا عارف مين اللي ضر.بني
ياسمين..مين مين...ها مين يعمر مين
عمر وضربها براحه علي راسها..يبت استني انتي لسه زنانه كدا....رزان هي اللي ضر.بتني 
ياسمين..وهي هتضر.بك لي
عمر بصلها بقرف.. هي كانت هتض.ربك انتي اصلا بس انا اخدت الطل.قه مكانك
ياسمين..ونت بتبصلي كدا لي يعمر..انت كنت عاوزني ام.وت صح
عمر..اه.....
ياسمين بزعيق..نعم يخويا...عاوز تمو.تني عشان تتجوز عليا صح 
عمر..اه
ياسمين مسكته من رقبتو..انا هقتلك واتجوز عليك..دلوقتي 
عمر..متقدريش 
ياسمين..اي الثقه دي...
عمر.. يبت دا انتي كنتي هتم.وتي عليا من شويه 
ياسمين بكسوف..لا مكنتش انا ..كنت قلقانه بس 
عمر بيتريق عليها..متسيبنيش يعمر ..اصحا يعمر عشان خاطري
جمدت ياسمين ايديها علي رقبتو..انا هقتلك يعمر
مسك ايديها نزلها بمنتهي السهوله..بس يماما.....
ياسمين ضربتو في كتفه.. عاوز تتجوز عليا. 
بصلها عمر في عيونها اوي واتكسفت هي شويه...
عمر ولسه باصص في عيونهااوي..فاكره اول مره شوفتك فيها
ياسمين..اه...كنت بارد اوي 
عمر..كنتي ماشيه براحه اوي ونا كان ورايا شغل مهم جدا..فاتعصبت عليكي 
ياسمين بزعل..انت علطول بتتعصب عليا
عمر.. هو صحيح بتكوني انتي ساعات مستفزه ب.....
ياسمين..نعم يخويا ...انا مستفزه......حط عمر ايده علي بوقها 
عمر بضحكه..لسه هكمل......بس انا اوعدك عمري ما صوتي هيعلي حتي عليكي تاني يحبيبتي..اقسم بالله اني كل ما بزعلك برجع اندم جدا
ياسمين..ونا كمان..كنت مستفزه بصراحه ..اوعدك عمري ما هضايقك تاني،،سامحني...
عمر..لا مش بسامح انا بسهوله 
ياسمين بضحكه..طب هتسامحني ازاي
عمر بدلع..عيني بتو.جعني...حطيلي فيها قطره......
ياسمين ضحكت اوي..حاضر...وقربت منو با.ستو من عيونه الاتنين
شاور علي راسه فبا.ستو من راسه وشاور علي خده ثم شفايفه........
اتكسفت هي شويه لكنها غمضت عيونها وقربت منو با.ستو وجيه تبعد قربها هو ليه اكتر .............
عدي الوقت وطلب عمر انو يقابل الظابط ويفهمو اللي حصل بالظبط وان كريم برئ ..........
خرج كريم من المصحه وهو زي الفل وكانت ليلي مستنياه أدام باب المصحه جريت عليه ولسه هتحضنو حط ايده بعدها
ليلي بزعل..مالك يكريم في اي 
كريم..متلمسنيش
ليلي بقلق وزعل..لي ..هو انت هتسيبني 
كريم ..اه هسيبك...احنا مننفعش لبعض
ليلي بدموع..انت بتقول اي...يعني بعد كل دا وهتسيبني 
كريم..اه....
ليلي بدموع..انا غلطانه اني وثقت فيك انا ماشيه.......
كريم..استني انا مكملتش كلامي...
ليلي بتعب وزعل..عاوز اي تاني 
كريم..انا هسيبك دلوقتي عشان اجيب المأذون واجي اكتب عليكي 
مسحت ليلي دموعها بفرحه..انت بتتكلم جد
كريم بضحكه..انتي صدقتي اني اسيبك...انا بموت فيكي يبت....
ليلي جايه تحضنو وقفها تاني
ليلي..في اي تاني 
كريم.،الفتره اللي قعدتها في المصحه قربت من ربنا جدا ولقيت ان التلامس بيني وبينك دا حر.ام ..يعني مينفعش احضنك ولا امسك ايدك غير وانتي مراتي...فاهماني يليلي..إنما أنا لو عليا عاوز ا.......
ليلي..احترم نفسك......
كريم بضحكه..حاضر...يلا بينا بقا عشان نروح لعمر وحشني اوي.......ومشيو وصلو لعمر 
حضنه كريم أوي 
ياسمين باحراج.. انا اسفه يكريم......
كريم وعض علي شفايفه بغضب..انتي حسابك معايا بعدين.....
عمر..متتلم ياض...انت يعني هتقدر تعملها حاجه...وضحكو شويه وجات شهد واتقلب وش عمر
عمر بعصبيه..هي البت دي لسه عايشه 
كريم..مهو انا ونت بقا مكناش في الدنيا بقا
شهد بدموع.. عمر.. كريم انا.....
عمر بغضب..طلعوها بره
ليلي..اي يكريم مش انا فهمتك
كريم..ملكيش دعوه انتي بالموضوع دا
ياسمين..حرام يجدعان..اسمعوها حتي
عمر..شهد...اطلعي برا بدل ما اقوملك انا 
ياسمين..عمر........
عمر بهدوء بصلها بطرف عينه.. اسكتي يياسمين انتي
سكتت ياسمين خافت يتعصب عليها وخرجت شهد وهي عماله تعيط اوي وقابلها مازن برا
مازن..انا هتكلم معاهم...
شهد بعياط..لا...انا همشي
مازن..تمشي تروحي فين 
شهد راحت في حضن مازن اوي بعياط خرجت طاقتها وهو بادلها الحضن وبيهون عليها وبعد دقايق بعدت عنو
شهد..سلام يمازن وسابته ومشيت ..شك هو في حاجه ومشي وراها
عمر..انا بقا فهمت الظابط بس قالي لازم عادل دا يظهر علشان هو اللي عارف كل حاجه بعدها رزان هتتحبس هي وكنزي
كريم..سيبلي انا الحوار دا......وبعد شويه جهه فون لكريم ورد
كريم..الو...اي يبني لقيتو
الشخص..ايوه يكريم لقينا عادل
كريم..حلو ..هاتوه من قفاه للمستشفى ...وقفل
عمر..لقيتوه
كريم..عيب عليك..........ورن فون ياسمين 
ياسمين..الو
مازن بانهيار..الحقونا ..شهد ان.تحرت..............
يتبع...................
فضل ماشي مازن ورا شهد لحد ما وصل الفيلا بتاعتهم ودخلت المطبخ وبدون أي تفكير او تردد طلعت سك.ينه ودخلتها في جنبها  
دخل مازن وراها بسرعه وشافها وهي بتقع عالارض لكن لحقها وقعت في حضنه ....
مازن بعدم تصديق..انتي عملتي اي يشهد.....شهد مكانتش بترد كانت الدموع نازله من عيونها وبس لحد ما فقدت الوعي 
مازن بانهيار..لا ...شهد فوقي عشان خاطري...شهد....ومسك فونه واتصل علي ياسمين.....
مازن..الحقونا ...شهد انت.حرت
ياسمين بخضه شديده..ايي....بتقول اي انت...انتو فين...هاتها بالعربيه بسرعه علي هنا ونا هبلغهم يجهزو اوضه عمليات...بسرعه يمازن
كانت شهد بطنها بتجيب د.م شديد وشالها مازن وجري عالعربيه وطار بيها باقصي سرعه.......
عمر بخضه..هو في اي يياسمين..حصل اي لشهد
ياسمين بعياط شديد..اختك انت.حرت.....اختكو انتح.رت....بدل ما تقفو جنبها وتفهموها الصح من الغلط خلتوها تفكر تم.وت كا. فره 
عمر بقلق شديدعلي اخته..كريم...روح بلغ اداره المستشفى يجهزو اوضه عمليات بسرعه
كريم بقلق شديد علي اخته..حاضر....
ليلي بدموع..استني يكريم هاجي معاك عشان الدكاتره هنا عارفيني.......
وراحو فعلا بلغو الإدارة وجه مازن ومعاه شهد ودخلوها اوضه العمليات وقعد مازن أدام الاوضه ودموعه نازله جدا وكريم وليلي واقفين جنبو وليلي عماله تعيط على شهد لأنها حبتها في الفتره الاخيره وكريم كان زعلان جدا ونفسو ياخد ليلي في حضنه بس اكتفي انو يطبطب علي كتفها براحه............عمر مينفعش يخرج من الاوضه وكان قاعد ومعاه ياسمين وكانت بتعيط بصوت جدا
عمر..بعد كل اللي عملتو فيكي دا...وزعلانه عليها...
ياسمين بدموع..واي اللي يخليني مزعلش ..كفايه انها حست بغلطها وجات اعتذرتلي...
عمر..وقلقي عليكي انتي وابني دا طول الفتره دي وتهديدها ليكي هقدر اعديه
ياسمين..يعم انا مسامحاها بقا...شهد اتغيرت اوي...
عمر..طب واللي عملتو في الحر.ام مع مازن دا ..هعديه عادي
ياسمين..شهد ومازن كانو متجوزين علي سنة الله ورسوله ورسمي كل اللي عملوه انهم خبو علينا......
عمر بصدمه فرحه.. رسمي...انتي بتتكلمي جد......
ياسمين..اه والله رسمي
عمر..ولو...بردو ميدهاش الحق تعمل كدا 
حطت ياسمين ايديها علي قلبو
ياسمين..قلبك دا ...مش هيطاوعك يعمر وهتشوف 
حط ايده علي ايديها..انا قلبي مبيضعفش غير ادامك انتي وبس.....
فرحت ياسمين اوي من جواها ..طب خلاص اسمع كلامي بقا ..وسامح اختك شهد...
عمر..لما تقوم بس بالسلامه...ادعيلها...وسندت راسها علي كتفو وفضلت تدعي لشهد 
خرج الدكتور بسرعه..شوفو تحت فصيله دم****
الممرضه..مفيش يدكتور
كريم بسرعه وقلق..دي نفس فصيلتي....انا اخوها كريم ايمن صقر.....
الدكتور..طب اتفضل ادخل الاوضه دي بسرعه ........ودخل واخدو منو كيس د.م وخرج تاني 
ليلي بقلق عليه..انت كويس 
طمنها بتعبيرات وشو.. متقلقيش.....شويه وخرج الدكتور
جري مازن عليه..خير يادكتور اتكلم بسرعه 
الدكتور..متقلقوش..الحمدلله لحقناها ...الضر.به مكانتش قويه اوي ولحقناها الحمدلله لله ..بس هو مين عمل فيها كدا.
كريم..هي انتحرت...
الدكتور..عالعموم هي نص ساعه وتفوق وهنسالها بنفسنا عن اذنكم.....عدت النص ساعه ودخلو لها وكانت بتعيط جدا جري عليها مازن بأس.ها من راسها وخدها ........وكان واقف كريم هيموت من الغيظ.....
كريم..وسع بقا يبني.
مازن بعصبيه..مراتي يعم....انت مالك......
كريم اتعصب اوي وكان هيض.ربو بعدتو ليلي ...اهدي يكريم..هي مراتو رسمي عالفكره
كريم..بقولك اي انا بغير علي اختي واي حد من دمي انا دمي حامي يستي 
ليلي بدلع خفيف..ونا بقا مش من دمك ...مبتغيرش عليه
اتثبت كريم جدا..انتي دا انتي اللي واخده الحته الشمال كلها
ليلي..هو انت لي بقيت سو.قي في ألفاظك كدا..هو اي اللي الحته الشمال
كريم بحده..ما انتي واقفه تدلعيلي اهو في المستشفى..اقفي انتباه يبت
اتعدلت ليلي بسرعه ووقفت زي الالف وضحكو....
مازن بدموع ومقرب وشو من وشها اوي..عاوزه تسيبيني لمين هنا يشهد..انا سيبت امي واختي عشان خاطرك..تقومي انتي تسيبيني
شهد بضعف..تعبت...كلهم شايفني وحشه يمازن ....ومش طايقين حته يبصو في وشي..انا غلطت وبعترف..بس بردو معملتش حاجه حر.ام
مازن..شهد لا انتي غلطتي..اولا انتي مكنتيش عارفه ان الجواز رسمي..كان المفروض متوافقيش يشهد..لولا اني واثق انك بتحبيني اوي عشان كدا وافقتي مكنتش اتجوزتك رسمي عمري
شهد..مفيش حد كان بيوجهني..كريم مكانش عايش معانا اصلا وعمر ديما في شغله 
مازن..طب وابوكي
ضحكت شهد بسخريه..ما انت شايف اهو..في ادامك ابويا..حصلنا كل دا وهو ولا عرفاصلا..مسافر علطول..مهو اللي بلانا بالبلوه امك
مازن..نعم..متتلمي يبت
ضحكت شهد..لا مؤخذه مخدتش بالي انك ابنها
مازن..لا والله ...بس انتي عندك حق فعلا
وجه كريم بسرعه..هو مش كفايه بقا يا عنتر وعبله ..وسع ياض متقربش لاختي كدا
مازن قرب منها اكتر وبا.سها من شفايفها بسرعه وقام جري
كري بعصبيه..دا انت عيل بصحيح...وعاوز يقرب من شهد بس في نفس الوقت مش عاوز ورجع ورا قامت ليلي زق.تو عليا 
كريم..الف سلامه عليكي....
شهد باحراج وندم شديد..الله يسلمك يكريم...كان كريم مش عارف يتكلم
كريم.. الدم.....الدم انا اللي متبرعلك بيه
شهد..كتر خيرك...
ليلي..هو نا لي حاسه اني واقفه جنب ست كبيره وابنها ..متتكلمو عادي انتو اخوات
مازن..والله عندك حق يلولو 
كريم بتبريقه.. ولا...اقسم بالله هرقدك في سرير جنبها
مازن بعند..ياريت
جري عليه كريم وجري مازن برا الاوضه وراح اوضه عمر 
كريم..انا هزعلك بقا دلوقتي 
عمر..اي شغل العيال دا يكريم....
كريم..بيعاكس اختك يعم.....
عمر..ينهار ابوك اسود...انت بتعاكس اختي يا حيو.....ثواني يبني مهي كدا مراتو فعادي يعني
كريم..بردو ميعاكسهاش ادامي
ياسمين..طمنوني بس هي عامله اي
مازن..هي زي القمر
مسك كريم كرسي وزقلو عليه بس وقع جنبو.......
عمر..متهدي يكريم ..احنا بنتخانق في قهوه ياض...دي مراتو يبني حلاااالو وبص لياسمين كدا بغمزه
كريم..يعني انت عندك حلال وهو عندو حلال ونا لا يعني..بت يليلي وخرج برا الاوضه 
ياسمين..انا هروح اطمن علي شهد...
مبقاش في في الاوضه غير مازن وعمر........
عمر..تعلا هنا بقا نتكلم كلام رجاله................
عدي الوقت وكريم وعمر صالحو شهد لكن بردو شايلين منها شويه ..هل يتري الزمن هينسيهم؟؟
عادل راح واعترف للظابط علي كنزي ورزان واتحبسو لانو ملوش مصلحه انو يكذب وفي نفس الوقت حسام اخو ياسمين اتكلم معاه ووافق 
عدي كام يوم وراحت شهد لعمر اوضته في المستشفى هو وكريم ........وكانو لوحدهم وبس
عمر.. بصي يشهد..اللي انتي عملتيه دا غلط جدا لدرجه اني لحد دلوقتي مش راضي عنك ميه في الميه بس انشاء الله مع مرور الزمن احتمال نرجع نصفالك زي الاول 
شهد..انا بجد يعمر انت وكريم مقدرش اعيش من غيركم..انا ندمانه علي اي لحظه يعمر ضيعتها في التفكير اني اضرك انت او مراتك
وانشاءالله هتسامحني وانا اتغيرت
عمر..ونا واثق من كدا واحمدي ربنا ان مازن كان راجل معاكي في الحته دي وكتب عليكي رسمي........ونت يكريم
كريم..ضيعت من عمري اكتر من خمس سنين ونا في القرف دا ..مفوقتش غير من سنه او اقل ...مش عارف هل كدا فوقت بدري ولا متأخر 
عمر..المهم انك فوقت ولازم تكمل كليتك...وتيجي تمسك املاكنا بقا معايا ونا اتكلمت مع مازن وهيشتغل معايا هو كمان......
كريم..حاضر يا اخويا.......
عمر..انا كمان مش سوي....انا كنت تقريبا مريض نفسي..بعمل من اي حاجه مشكله ..بس جاتلي اللي ربتني من اول وجديد..عاوزينو يبقي درس لينا يجماعه نعلمو لعيالنا عشان ميوقعوش في نفس الاخطاء تمم
كريم وشهد..تمم
عمر..تعالو في حضني بقا........وحضنو بعض هما التلاته دخل ابوهم 
ايمن..انا عرفت ان حصلكم مشاكل كتير يا ولادي..مش عاوز اعرفها لان انا السبب فيها ..انا اللي غفلت عنكم كتير ومربتكوش تربيه سليمه ...وبدا يدمع..انا بجد طول حياتي كنت بجمع في ثروه واقول اي حاجه بعد كدا مش مهم...انا بتمني انكم تسامحوني بجد
بصو لبعض هما التلاته وفتحوا دراعهم لابوهم وراح في حضنهم وهو منهار من العياط
كريم بهزار..خلاص بقا يحج ..وبعدين انت بتقولنا احنا مش متربيين 
ضحكو كلهم بس فاقو علي صوت صر.يخ ياسمين برا وجات ليلي بسرعه 
ليلي..الحقونا ياسمين بتولد
عمر بخضه..ازاي وهي في السابع 
كريم..عادي يبني.. مش في ناس تقولك انا ابن سبعه وكدا
عمر.. اها هو دا بقا
كريم..اه هو
شهد..انتو قاعدين تتسايرو..قومو يلا......وخرجو ليها ودخلت أوضة العمليات وكان عمر واقف قلقان جدا عليها وعدي عليه الوقت كانو سنين 
وخرج الدكتور..مبروك المدام جابت بنت
عمر بفرحه شديده..يعني هي كويسه يدكتور صح
الدكتور..الحمدلله 
عمر.،الحمدلله يارب ...وشويه ودخل عمر لياسمين 
عمر.. حمدالله ع السلامه يقلبي
ياسمين..تعالي هنا انت واقف بعيد لي
عمر..كنت جاي اصلا....وقرب منها اوي..هتسميها اي
ياسمين..مش عارفه لسه نبقي نختار بقا
عمر.. انا عندي اسمين اختاري منهم...عزيزه او نرجس اي رايك
ياسمين بقرف..قوم من ادامي يعمر
ضحك عمر..بهزر..بحبك اوي يياسمين 
ياسمين..ونا كمان بحبك اوي يعمر
..................................
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-