رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول بقلم ريم يوسف

رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول بقلم ريم يوسف

رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ريم يوسف رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول
رواية اقدار معكوسة بقلم ريم يوسف

رواية اقدار معكوسة كاملة جميع الفصول

 مين هتوافق بيك بحالتك دي
حالتي مالها انا عايش كويس وبعدين في ناس كتير اتجوزت وعاشت ف حياه بسيطه زيي
براحتك بس مش هاجي اتقدم معاك
تمام سلام يعمي
ف منزل  بسيط  جدا
تصحي بنت جميله علي صوت مامتها
ياسمين
نعم يماما
قومي نضفي البيت عشان جايلنا ضيوف
ضيوف مين؟
عريس جايلك
حاضر يماما
ف المساء يذهب محمد لخطبه ياسمين
انا مش عارف ابدأ منين بس انا طالب ايد بنتك ياسمين ي عمي
يشرفني يبني بس لازم اخد رأيها
اكيد طبعا ممكن تناديها وتشوف رايها
تمام ياسمين
تأتي ياسمين علي صوت والدها
نعم يا بابا
موافقه علي الجواز من محمد
الي تشوفه حضرتك
تمام يبقي علي خيره الله  
وتمت الخطوبه وكانت بسيطه
وعدت سنه واتجوزوا
وكانت حياتهم بسيطه جدا
في يوم رجع محمد من الشغل
ونادي علي ياسمين
ياسمين
نعم ي محمد
انا جايلي شغل مهم هيغير حياتي
ومحتاج دهبك عشان الشغل دا وهرجعه ليكي اكيد وهعوضك احسن
خده طبعا من غير م تقول ي محمد
ربنا يخليكي ليا  ي حبيبتي وهعوضك إن شآء الله بأحسن منه....
 بعد م محمد اخد دهب ياسمين ودخل بيه شغل وهو بقي يكبر وحالته اتحسنت
وفي يوم محمد رجع من الشغل دخل البيت ما لقاش ياسمين موجوده
فضل مستنيها لحد ما جت
كنتي فين ي ياسمين
ياسمين بفرحه كنت عند الدكتور
محمد بقلق كنتي عند الدكتور ليه
ياسمين بفرحه وابتسامه عشان حامل
محمد بزهق ودا لي ي ياسمين احنا عارفين نمشي نفسنا لما نجيب عيال
ياسمين انت مش عاوز اطفال مني ي محمد  وبعدين حالتنا بقت كويسه وبقي معانا فلوس وان كان علي دهبي الي مجاش مش عاوزاه بس نربي ابننا كويس
محمد بزعيق انتي هتعايريني ولا اي وبعدين الدهب دا الي انا كنت جايبه اصلا  وبتبصي لرزق جوزك ومستكتره عليه الفلوس
ياسمين بدموع لا ي محمد الرزق دا انا كنت بدعي ربنا كتير عشان يجيلك وعاوزاك تكون احسن واحد
محمد بغضب انا طالع عندي اجتماع مع شريكي عشان عاوزين نكبر شغلنا ابقي ادعيلي بقا
ومشي قبل م ياسمين ترد
عند محمد نزل من البيت وراح عند بيت شريكه
 محمد زياد باشا عامل اي
 زياد كويس ي محمد اتفضل
 محمد كنت عاوزني في اي ي باشا
 زياد بلاش باشا دي احنا شركا حتي
محمد ودا ينفع ي باشا انا مش ناسي انك ليك النصيب الاكبر طبعا والشغل بقا يكبر بحسك ي باشا
زياد بص ي محمد عشان الشغل يكبر لازم نكون قريبين اكتر
محمد يعني اي ي باشا
زياد  يعني ي محمد انا مأمنش لحد الا ان كان من اهلي وانا عاوز نقرب اكتر
محمد  معلشي ي باشا مش فاهم
زياد  يعني تتجوز اختي عشان اقدر استأمنك علي الشغل ونكبر سوا
محمد  بس انا متجوز ي باشا
زياد  مش متجوز البنت البسيطه دي الي من عيله فقيره  انت تنسي اي حاجه تفكرك بالفقر دا تاني
وتتجوز داليا هانم الي تليق بيك وبالمكان الي هتبقي فيه
محمد بس يا باشا مراتي حامل ومينفعش اطلقها
زياد  خلاص نستني لما تولد بس دا ميمنعش اننا نعمل خطوبه لحد م تتطلق مراتك
محمد الي تشوفه ياباشا
زياد  اهو كدا انا استأمنك علي كل حاجه ي ابو نسب وضحكوا الاتنين
جت داليا
ها ي زياد عملت اي
زياد  سلمي علي خطيبك ي داليا
داليا بأبتسامه وخبث هاي محمد
محمد قام وسلم علي داليا
وقعدوا مع بعض
وخرج زياد دبلتين وقال لداليا لبسي خطيبك الدبله ومحمد لبسها الدبله
 رجع محمد البيت
قابلته ياسمين بأبتسامة
ياسمين احضرلك العشا ي حبيبي
محمد لا انا اتعشيت مع زياد بيه
كلي انتي انا داخل انام
وسابها ومشي
بصت ياسمين علي اثره بحزن وعيونها دمعت
وعد ٣ شهور وياسمين تعبانه بسبب الحمل
ومحمد معظم وقته مع داليا
ونسي انه متجوز ياسمين اصلا
في يوم دخل محمد لقي ياسميت قاعده مستنياه
محمد لياسمين انتي هتولدي امتي
ياسمين بأبتسامه ظنت انه مهتم ومتشوق يشوف ابنه
انا في الشهر الخامس وفاضل علي الولاده ٤ شهور
محمد كويس قربتي وسابها ومشي
راح يقابل داليا
داليا اي ي حبيبي هنخلص امتي
محمد بعد ٤ شهور
داليا كويس لازم نجهز الفيلا من دلوقتي بقا عشان نتجوز فيها
انا هكلم زياد ونجيب الفرش
محمد الي تحبيه ي روحي
داليا بأبتسامه وخبث  اوعي تكون بتقرب للي اسمها ياسمين دي
محمد لا طبعا من يوم م شوفتك ملمستهاش
داليا برافو ي حبيبي كدا احبك
يلا نروح عشان اكلم زياد
 روح محمد علي البيت لقي ياسمين نايمه ف هدوء وشكلها باهت وحزين بص عليها وسابها ودخل ياخد شاور
عند داليا
روحت الفيلا وهي داخله شافت محمد قاعد في الجنينه
محمد اي يحبيبتي اتبسطي
داليا بفرحه طبعا يحبيبي
انا قولت لمحمد قالي الجربوعه هتولد بعد اربع شهور وهنعمل الفرح يوم الولاده كمان
زياد  وهو هيسيبها برضو ي داليا يوم ولادتها ويعمل فرح
داليا بخبث طبعا الفلوس هتخليه يعمل كل حاجه
زياد تمام ي حبيبتي وانا هجهز الفيلا
داليا شكرا ي حبيبي انا تعباك معايا وبسببك محمد هيتجوزني
زياد تعب اي انتي هبله دا انتي اغلي حاجه في حياتي  والفلوس وكل دا انتي ليكي فيه
داليا ربنا يخليك ليا ي حبيبي
عدي شهرين وياسمين حالتها صعبه وتعبانه جدا من الحمل
وفي يوم دخل محمد لقاها واقعه في الارض وبتنزف اتخض وشالها وداها المستشفي و......
 محمد شال ياسمين وداها المستشفي
ودخلت العمليات
عدي ساعتين وياسمين لسه جوه
ومحمد قاعد بره داليا اتصلت عليه
محمد رد
داليا اي ي محمد مبتردش ليه لتكون مشغول مع السنيوره
محمد بحزن  ياسمين في العمليات ي داليا
داليا بفرحه عمليات ليه سقطت؟
محمد لسه معرفش الدكتور بقاله ساعتين مخرجش بس نزفت كتير
داليا بخبث يبقي سقطت انت تطلقها اول م تخرج من المستشفي فاهم
محمد تمام ي داليا الي تشوفيه
داليا تسلملي يروحي قولي بقا في مستشفي اي عشان اجي
محمد وتيجي لي؟
داليا مش جوزي المستقبلي ولازم اقف جنبه  واكملت بخبث واشوفه وهو بيطلق ضرتي برضو
محمد ماشي ي داليا
داليا بخبث  المفروض تكون فرحان الوقت قرب نكون مع بعض واعوضك عن الي شوفته مع الجربوعه دي ولا اي يروحي
محمد طبعا ي حبيبتي كفايه انك هتكوني معايا  تعالي علي مستشفي.......
عدي ساعه ومحمد لسه قاعد
داليا لبست ونزلت قبلت زياد
زياد متشيكه ورايحه علي فين كدا
داليا بفرحه باركلي هنخلص خلاص
زياد بعدم فهم هنخلص من اي؟
داليا من ياسمين محمد كلمني وقالي انها في المستشفي وكانت بتنزف اكيد سقطت
زياد الف مبروك يروحي
واعتبري الفيلا خلصت يعروسه
داليا بفرحه حضنت زياد وشكرته ومشيت
عند محمد داليا وصلت والدكتور كان لسه مطلعش
داليا دخلت لقيت محمد قاعد جريت عليه وحضنته وبهمس هنخلص النهارده وبعد كدا هتبقي قاعد القعده دي في حضني
محمد بتوتر دا داليا
داليا بضحك اي مالك
محمد بتهتها م  م فيش
داليا بهمس تاني في اذنه اي يروحي بأثر عليك متوتر لي كدا
محمد بعد   داليا  احنا في المستشفي
داليا بعدت وقالتله معلشي يروحي كنت واحشني
محمد لسه هيتكلم لقي الدكتور  خارج من غرفه العمليات
محمد راح عنده  خير ي دكتور
الدكتور  .....
 خرج الدكتور من عند ياسمين
محمد راح عنده  خير ي دكتور
الدكتور للاسف مش خير أبداً المدام حالتها صعبه جدا ونزفت كتير وولدت في السابع احنا نقلنا ليها دم وهي دلوقتي هتروح العنايه
هي مكنتش عايشه مع بشر يحسوا انها مبتاكلش ونفسيتها زفت ودا كله اثر عليها وعلي الجنين
احنا حطينا الولد ف الحضانه عشان مولود قبل معاده
وسابه ومشي
محمد بحزن. انا السبب ظلمت ياسمين كتيرر انا حتي مكنتش باخد بالي انها مبتاكلش وازاي  خست كل دا
داليا اي ي محمد هتحن احنا كنا عاوزين نخلص
انت تيجي معايا ندفع حساب المستشفي ونروح تطلقها
محمد انتي اي ي داليا احنا عارفين هتعيش ولا لا عشان اطلقها
داليا  محمد بلاش كلامك دا مش انت الي رميتها من الاول عشاني
كفايه اني هخليك تكتب الولد بأسمك
زياد خلص الفيلا اعقل كدا ويلا عشان نخلص كل حاجه
محمد سكت ومشي معاها
دفعوا حساب المستشفي ومحمد حتي مشافش ابنه ومشي مع داليا
في العربيه
محمد ساكت وباين عليه الحزن
داليا مسكت ايديه اي يحبيبي مش فرحان اننا هنبقي مع بعض
محمد ساكت
قربت داليا عليه وقبلته اي يحبيبي مش سامعني
محمد اتوتر من قربها وقالها مينفعش الي بتعمليه دا
داليا مينفعش لي مش هنتجوز
محمد بس لسه متجوزناش
داليا بس هنتحوز يروحي انا حاسه اني عاوزاك اكتر م انت عاوزني
من يوم ما شوفتك مع زياد وانا نفسي فيك
وبتبصله برغبه
محمد اتفزع من شكلها وان ازاي تعمل كدا
محمد بعد عنها ومتكلمش
وافتكر ياسمين وكسوفها وبرائتها وسرح بحزن
وصلوا الفيلا وقابلوا زياد وقعدوا اتكلموا وجهزوا للفرح
ومحمد قالهم انه هيروح يطلق ياسمين
وفعلا راح طلقها وميعرفش هي عامله اي دلوقتي اصلا
وروح البيت ودخل بحزن البيت فارغ بدون ياسمين وريحتها الي بتبقي ماليه البيت
دموعه نزلت غصب واستحقر نفسه وفكر انه كان زمانه عايش مبسوط مع مراته وابنه
وبعدين فاق ونفض الافكار دي من دماغه ومسح دموعه وفكر في الفلوس بطمع
ودخل اخد شاور ونام
عند ياسمين لسه مفاقتش وحالتها صعبه وابنها في الحضانه
والدكتور حزين علي حالتها وعلي ان جوزها سابها ومشي
وقالهم خدوا بالكو منها لحد ما تخرج وانه مش جاي تاني
عدي اسبوعين
وياسمين مفاقتش ولسه في العنايه
النهارده فرح داليا ومحمد
كانت حفله كبيره وفي ناس مهمه كتير
ومحمد حاسسس بنصر انه وصل لمكان فيه الناس دي ومبقاش يفكر في ياسمين حتي
خلصت الحفله ومحمد وداليا راحوا فلتهم
في المستشفى
ياسمين فاقت ومكنتش فاكره حاجه شافت الممرضه قاعده قصادها
الممرضه مدام ياسمين انتي فوقتي
ياسمين انا فين اي حصل
الممرضه انتي ولدتي من اسبوعين
ياسمين بخوف بس انا لسه في السابع
الممرضه عادي ناس كتير بتولد في السابع وبيعيش
ياسمين  هو جوزي فين
الممرضه  بصراحه جوز حضرتك دفع حساب المستشفي وقال انه مش جاي تاني
ومجاش من يوم ما جابك هنا
ياسمين بدموع  محمد عمل كدا
وابني فين
الممرضه  ابنك في الحضانه وهيطلع كمان اسبوع
انا هنادي الدكتور يشوفك هتخرجي النهارده ولا لا
وراحت تنادي الكتور
عند محمد
 عند محمد بعد الحفله روحوا علي الفيلا
داليا مش مصدقه بعد كل الي مرينا بيه بقينا مع بعض يروحي
محمد بإبتسامة  عشان بنحب بعض يروحي
داليا قربت عليه وحضنته وبهمس هنكون في حضن بعض النهارده
وقبلته ومحمد اتجاوب معاها ووو
عند ياسمين الدكتور كتبلها علي خروج
وراحت عند ابنها شافته وعرفت ان محمد دافع كل التكاليف
ياسمين واقفه قصاد ابنها بدموع وبتفكر في حياتها مع محمد وليه عمل كدا
فاقت من سرحانها علي صوت الممرضه
الممرضه مدام ياسمين حضرتك ممكن تروحي وتيجي بعد اسبوع عشان تستلميه وهيخرج معاكي
ياسمين  لا انا مش هقدر اقعد اسبوع بعيد عن ابني
الممرضه ممكن تبقي تيجي تشوفيه وتمشي بس مينفعش تفضلي هنا
ياسمين بحزن تمام خلي بالك من ابني ارجوكي
ومشيت ياسمين بحزن
رجعت علي بيتها هي ومحمد
لقيت البيت مقفول ومفيش حد جوه
دموعها نزلت ومشيت راحت عند بيت اهلها
وصلت عند بيت اهلها
مامتها فتحت الباب لقيتها
مامت ياسمين عامله اي يحبيبتي اومال فين محمد
ياسمين بانهيار معرفش معرفش
رماني في المستشفى من اسبوعين وكنت بموت وبنزف ولما فوقت مالقيتهوش وابني في الحضانه لي كل دا لي
ما عملتش حاجه والله معملتش
ووقعت في الارض وفقدت الوعي
مامت ياسمين بصويت
الحقني ي احمد بنتك اغمي عليها
جه ابو ياسمين وشالها حطها علي السرير وحاولوا يفوقوها
عند محمد
صحي من النوم وشاف داليا في حضنه ابتسم بخبث وفرحه
وبدأ يصحيها
حبيبتي اصحي دودي
داليا اممم سيبني انام
محمد اصحي نمنا كتير
داليا صحيت بابتسامه وبتتصنع الكسوف
اهو صحيت قوم عشان اروح الحمام
محمد م تروحي
داليا بتصنع ي محمد بقا
محمد بإبتسامة مكسوفه يروحي
وشالها دخلها الحمام
(هسود عشيتكم بس اصبروا عليا 👍)
عند ياسمين
عند ياسمين فاقت وشافت امها و ابوها
قاعدين قدامها
افتكررت كل الي حصلها ورجعت تعيط تاني
ابوها اي الي حصل ي بنتي ما تفهمينا
ولدتي ازاي قبل معادك
وفين محمد وفين العيل الي ولدتيه
ياسمين مبقاش فيه حاجه محمد سابني في العمليات ومعرفش راح فين وقال للي في المستشفي انه مش جاي تاني
وروحت البيت مالقيتهوش
وابني في الحضانه
انا تعبت لي يحصل معايا كل دا
هو بقاله كتير متغير من يوم ما بقا شريك
في شغل مع واحد مهم وهو متغير معايا
وفتحت في العياط تاني
عند محمد
قاعد بياكل هو وداليا
محمد اتغذي يروحي عشان انتي ضعيفه
داليا يعني مش حلوه ي محمد
محمد لا طبعا ي حبيبتي انتي اجمل واحده شوفتها في حياتي بس عاوزك تاكلي كويس عشان تتحملي وغمز ليها
داليا  هو انا احلي ولا ياسمين؟
محمد بلخبطه  ان انتي طبعا يروحي
ياسمين اي بس دلوقتي
داليا بفرحه بجد يعني انا اجمل منها
محمد طبعا اجمل واحده
داليا  وهي كانت مدلعاك زيي كدا
محمد   وهي تيجي حاجه جمبك يروحي وبعدين احنا نسيب الاكل ونركز في الدلع
داليا ضحكت بمياعه ووووو
عدي اسبوع وياسمين حالتها صعبه وحزينه علي حياتها الي اتقلبت وبقت خراب
النهارده ابنها هيخرج من الحضانه
وراحت عشان تجيبه
وصلت ياسمين المستشفي وراحت عند ابنها
شافت الممرضه بتلبسه هدومه وتجهزه عشان يخرج
ياسمين بفرحه وابتسامه وهي مركزه في ملامحه الجميله الي تشبها كتير
ولينه مفيهاش من قسوه ابوه حاجه
قربت علي الممرضه وشالت ابنها وحضنته
ودي كانت لحظه صعبه بالنسبالها وفضلت تعيط
ياسمين اخدت ابنها وروحت
وصلت البيت لقيت مامتها وباباها ومعاهم واحد قاعدين مستنينها
ياسمين اتخضت وقالت في اي
محدش من اهلها رد
ياسمين في اي ما تردوا
مامت ياسمين قالتلها محمد طلقك
ياسمين بصدمة ط طلقني وهو فين
مامت ياسمين دي ورقتك امضي عشان الراجل عاوز يمشي
ياسمين مضت بأيد مرتجفه
واخدت ابنها ودخلت اوضتها من غير اي كلام حتي مخلتش اههلها يشوفوا ابنها
عند محمد قاعد مع داليا
داليا يعني هي استلمت الورقه ولا لا
محمد معرفش لسه
داليا طب اتصل كدا علي الراجل دي واحده طماعه يمكن تبص للفلوس ومترضاش تمضي
محمد  مش عارف بس ياسمين مبيفرقش معاها الفلوس وكرامتها اهم اكيد مضت
داليا لسه هتتكلم قطع كلامها الراجل وهو داخل الفيلا
محمد مضت
الراجل ايوه ي باشا مضت واستلمت الورقه
داليا براحه طب كويس واعطته فلوس ومشي
عند ياسمين باباها دخل ليها
ابو ياسمين  احنا لازم نثبت الولد ي ياسمين
ياسمين حاضر ي بابا
ابوها وهتسميه اي؟
ياسمين بتوهان وتمعن في ملامح ابنها الجميله سَند هسميه سَند يابابا
دا الي هيبقي سندي في الدنيا دي
عدي شهر وياسمين بتحاول تتعافي وتبقي كويسه
ومحمد عايش سعيد وحياته بقت حلوة
وفرحان بالفلوس
في مكان تاني لسه اول مره نروحه
داليا نايمه وواحد حضنها
تصحي داليا وتبص عليه وتقبله
داليا  باسم اصحي
باسم بنوم اممم
داليا اصحي بقالي ٤ ساعات ومحمد دلوقتي يرجع الفيلا ميلاقنيش
باسم بلؤم ما يرجع وترجعي بعده هو يقدر يتكلم معاكي وانا لسه مشبعتش منك
داليا بضحك دا كله ومشبعتش يلا يحبيبي مره تانيه
باسم والله ما يحصل وقبلها
وداليا ضحكت وتجاوبت معاه
عند ياسمين
قاعده بتكلم  ابنها بحب
عارف ي سند انت الي هتبقي السند بجد امك ملهاش حد ولا فرحت في حياتها
شافت العذاب مع ابوك
انت هتبقي حاجه تانيه خالص
غيره انت ابني انا
وضمته بحب
عند محمد رجع الفيلا وملقاش ياسمين
فضل مستنيها لحد ما جات
محمد كنتي فين ي داليا
داليا كنت بعمل شوبنج
محمد وفين الحاجات الي جيبتيها
داليا بأرتباك م معجبنيش حاجه
وقربت عليه وقبلته مالك يحبيبي
ما انا علطول بطلع وبتفرج بس واجي
محمد واهملتيني دا من تاني اسبوع وانتي ولا سائله فيا
داليا في اي ي محمد ما تعرف بتقول اي
محمد بقول الي بيحصل ي داليا
داليا بعدم اهتمام انا طالعه اخد شاور عشان تعبانه ومش فايقه اتكلم معاك
وسابته ومشيت
فات سنتين وياسمين بقت بتشتغل عشان تصرف علي ابنها لان اهلها حالتهم صعبه
في يوم ياسمين قاعده
باباها جه وقعد جنبها
ابو ياسمين  في عريس متقدملك ي ياسمين ومتجوزش قبل كدا كمان وعاوزك وشاريكي وغير محمد ي بنتي
مش هتوقفي حياتك عليه بقا وافقي المره دي عشان خاطري
ياسمين انا مش هتجوز تاني ي بابا كفايه اني اربي ابني كويس
ولو انا عامله ازعاج لحضرتك في البيت انا ممكن اخد ابني وامشي
عند داليا واقفه قدام المرايه وفي ايديها تست حمل
باسم اي يحبيبتي زعلانه لي
داليا انا مش عارفه دا ابن مين ي باسم
باسم وهو محمد بيلمسك برضو
داليا اوقات لما يفضل يزن وببقي واخده الحبوب عشان محملش
باسم يحبيبتي ابني ولا ابن محمد فانتي متجوزه محمد وهيتكتب بأسمه
واحنا بنتبسط برضو
داليا بأبتسامه بس انا حاسه انه ابنك
(يا ترا ابن مين؟)
محمد رجع الفيلا شاف داليا جايه تجري عليه وحضنته
داليا حمد لله علي  سلامتك  يحبيبي
محمد الله يسلمك يحبيبتي
داليا غمض عنيك
محمد غمض عيونه وفتح شاف اختبار الحمل
محمد بفرحه انتي حامل
داليا بأبتسامه اها
محمد حضنها وقالها مبروك يحبيبتي
وشالها وطلع فوق
عند ياسمين قاعده بتأكل ابنها ودلوقتي بقا عنده سنتين وبيتكلم 

هو دلوقتي معرفش اي حاجه عن ابوه ولا ان ليه اب 

ومحمد نسي انه كان متجوز قبل كدا وبقا مهتم بداليا وانها حامل

وداليا بتروح لباسم من وراه 

مامت ياسمين دخلت لقيتها بتأكل ابنها بصت عليها بحزن وراحت عندها

مامت ياسمين  وبعدين ي ياسمين مش عاوزه توافقي علي هيثم ليه دا حتي بيحبك وشاريكي 

ياسمين  لو سمحتي ياماما مش عاوزه افتح موضوع الجواد دا تاني 

انا بالنسبالي سَند بقا كل حياتي 

مامت ياسمين واحنا هنرميه ي بنتي دا حفيدنا وهيفضل معانا

ياسمين بدموع لو بتحبيني يا ماما سيبيني انا الي اربيه 

مامت ياسمين  خلاص يبنتي براحتك 

واكملت بحزن شيلتي الهم بدري ي ياسمين 

عند محمد 

قاعد هو وداليا وزياد 

زياد انا شايف كلامك عن الشغل اكتر من البيت ي محمد 

وداليا كمان انا شايف انكم تركزوا في حياتكم اكتر من الشغل والفلوس

محمد بطمع  لا طبعا ي زياد الشغل اهم بكتير وبعدين احنا مش مقصرين مع بعض 

ومسك ايد داليا باسها مش كدا ي حبيبتي 

داليا بأبتسامه طبعا يروحي 

زياد بفرحه طب دا عال اوي اسيبكم انا بقا 

واشوفك في الشركه ي  محمد عشان ننقل الملكيه 

محمد بفرحه تمام 

مشي زياد ومحمد بص لداليا بحب 

انتي متأكده ي حبيبتي انك عاوزه تكتبي الشركه بأسمي 

داليا وهو انا عندي اغلي منك ي روحي 

اكيد طبعا واكتب حياتي كلها ليك 

(داليا عارفه ان محمد عاوز الفلوس وبتسكته بيها عشان عارفه ان دي نيته من جوازهم) 

بعد ٨ شهور تصحي داليا بتعب وتفضل تصوت ومحمد يقوم علي صوتها 

محمد مالك ي حبيبتي  

داليا بولد ي محمد الحقني 

محمد قام شالها وركبها العربيه وراح علي المستشفي

بعد ساعتين محمد يسمع صوت عياط طفل 

ويبص بفرحه يلاقي الممرضه شايله بنوته جميله جدا وبتديهاله

الممرضه  اتفضل ي باشا بنت حضرتك 

محمد بأبتسامه وهو شايفها قد اي جميله 

فضل يضحك ونسي في اللحظه دي داليا وفضل باصص للبنت بحب 

وجواه حاجه اتزرعت ليها 

(ياتري بنته؟؟؟) 

عند ياسمين بتمشي ورا ابنها بغضب 

قولتلك اقف سَند بس بقل 

سَند بتزمر وتكشيره مش عاوز اكل انا 

ياسمين يلا بلاش دلع كل 

سَند لا ي ياسمين مش هاكل 

ياسمين بصدمه  ولد اي ياسمين دي اسمها ماما

سَند بتطنيش اسكتي بقا مش واكل 

ياسمين مثلت الحزن وقعدت في الارض تعيط 

سَند شافها كدا جري عليها ماما انا اسف بتعيطي ليه خلاص هاكل 

ياسمين متعيطيش 

ياسمين بضحك والله ما مطلع عين ياسمين غيرك 

وحضنته قلب ياسمين ي حنين انت

داليا فاقت وشافت محمد شايل البنت وقاعد جنبها 

داليا بأبتسامه عاوزه اشيلها ي محمد 

محمد نيمها علي ايد داليا 

وقالها شوفيها عشان اخدها تاني 

داليا بأبتسامه لحقت حبيتها 

محمد مش بنتي وبصي قمر ازاي وتتحب 

داليا في سرها اكيد دي بنت محمد  

داليا ايوه جميله خالص 

محمد ابتسم وشالها تاني 

وقال لداليا خلاص كدا هاتيها بقا 

داليا بضحك خدتك مني الاستاذه سيليا 

محمد بفرحه هنسميها سيليا 

داليا ايوه اي رأيك 

محمد اسم جميل ورجع يبصلها تاني 
عدت الايام ومحمد بقا متعلق ببنته جدا 

ويمكن حب داليا بسببها وبقا مركز معاها اكتر من الشغل

وسَند كبر والنهارده اول يوم ليه في الجامعه في كليه الطب

ياسمين. سَند يلا اصحي هتتأخر علي المحاضره

سَند بنوم سيبيني انام ي ياسمين 

ياسمين بزعيق قوم بقا غلبتني معاك 

سَند صحي اهو قومت صباح الخير ي ياسمين

ياسمين بغيظ انا امك ي ولد اي ياسمين دي 

سَند امي اي بس دانتي اصغر مني 

حضريلي الفطار بقا ي ياسمين

مشيت ياسمين بغيظ وراحت تحضرله الفطار 

ضحك سَند علي منظرها ودخل ياخد شاور عشان يلبس وينزل الجامعه 

عند محمد 

قاعدين علي السفره بيفطروا 

النهارده اول يوم لسليا في المدرسه 

محمد حبيبت بابي كبرت وبقت في اولي ثانوي 

سيليا بأبتسامه جميله مش عارفه خايفه اوي 

محمد خايفه لي يروحي بنتي الحلوه متخفش ابدا

سيليا عشان اول يوم دراسه وانا بتوتر بسرعه 

محمد باس خدها اوعي تقولي كدا تاني بنوتي مبتخفش من حاجه 

سيليا مبخفش وانت معايا يحبيبي 

هي ماما فين؟ 

محمد ماما نايمه فوق محتاجه حاجه 

سيليا بحزن لا كنت عاوزه اشوفها واوريها اللبس دا عليا بس خلاص 

محمد قمر يروحي وانا هصورك وابقي وريها الصور وقعدوا يتكلموا

سيليا حنينه جدا وطيبه عكس داليا ومحمد خالص بس شخصيتها ضعيفه شويه 

وداليا مبتهتمش بيها خالص ودا مأثر عليها 

محمد وصل سيليا للمدرسه وراح الشركه 

عند سَند حضر محاضره وخرج 

راح يدور علي شغل لان ياسمين مكنتش راضيه يخليه يشتغل 

راح من غير م تعرف 

وصل مطعم وكلم صاحبه وحكاله ظروفه ووافق يشغله

سَند غير ياسمين خالص ملامحه جامده وميبنش حنين وصعب في التعامل 

ولكنه من جواه حنين جدا 

لكن من وقت ما ياسمين حكتله علي الي محمد عمله وهو اتحول وبقا كل هدفه ينتقم من محمد

رجع سند البيت وشاف ياسمين قاعده وباين علي ملامحها التعب 

سند مالك ي ياسمين 

ياسمين بأبتسامه مفيش حاجه ي حبيبي 

هتتغدي؟ 

سند مالك ي ياسمين 

ياسمين تعبانه شويه وهاخد العلاج واخف 

سند لا انتي تعبانه من الزفت الشغل ومش هتروحيه تاني اصلا تعبك دا مبيبطلش يجيلك

من ١٨ سنه وانتي بتتعبي 

انا السبب في كل دا عشان واحد ابن **** جابني علي الدنيا ورماني 

انا بكرهه 

ياسمين بخوف خلاص ي سند مفيش حاجه ي حبيبي 

سند انا لقيت شغل وانتي مش هتشتغلي تاني 

وسابها ومشي 
عدت الايام وسند بقي بيشتغل ويذاكر ويروح الجامعه ومبقاش بيفضحي ولا يرتاح وبيذيد كرهه لمحمد اكتر 

ياسمين حزينه علي حال ابنها وانه عاش  حياه صعبه من وهو صغير

محمد بقا عايش في العز والحياه الي كان نفسه يعيشها ونسي الماضي 

النهاردة اول يوم لسيليا في كليه الطب 

سيليا نزلت من فوق شافت محمد قاعد علي السفره مستنيها عشان يفطروا

سيليا صباح الخير ي حبيبي 

محمد صباح الجمال علي اجمل واحده في البنات 

سيليا بضحك علي دلاله ليها 

بجد ي بابي انا اجمل واحده 

محمد مش عارف مش واثقه من كدا ليه 

سيليا بحزن  ماما قالتلي قبل كدا اني مش طالعه شبها ولا حلوه زيها

محمد بهمس  انتي مش طالعه ليها طبعا انتي اجمل منها حلوه زي بابي

سيليا ضحكت وقعدت عشان تفطر 

سند صحي من النوم وقام اخد شاور ولبس 

وخرح شاف  ياسمين في المطبخ 

دخل وباس راسها ياسمين بتعمل اي؟ 

ياسمين بضحك بعملك فطار 

سند يعني الدكتور سند الي في رابعه جامعه كليه طب كمان هيفطر في البيت 

انا هفطر مع صحابي ي ياسمين 

ياسمين بغلب بطل  فشخره ي واد واقعد افطر 

سند بضحك هفطر عشان تعبتي في الفطار بس 

وقعدوا يفطروا 

سيليا خلصت الفطار ومحمد وصلها الجامعه ومشي

دخل سند الجامعه لمح بنت جميله واقفه تايهه وباين انها متوتره وواقفه خايفه 

راح سند عندها 

الجميل خايف ليه 

سيليا بتهتها وعياط انا خايفه اوي مبعرفش اتعامل مع الناس 

سند  قلبه دق جامد وقالها بس اي الرقه دي متعيطيش 

انتي اولي صح 

سيليا اها 

سند  انا هوصلك يستي للمدرج بتاعك وهعرفك كل حاجه هنا ي جميل

سيليا ش شكرا ي انت اسمك اي 

سند بأبتسامه سند وانتي 

سيليا اسمي سيليا 

سند بغمزه واو سند و سيليا ويليق ان ابننا يكون اسمه سليم 

سيليا بتوتر انت بتقول اي عيب كدا 

سند بأبتسامه بهزر يجميل تعالي يلا اوصلك 

ومشيت سيليا معاه

داليا قاعده مع باسم وبيتكلموا 

داليا محمد دا اصلا كان جوازي منه غلطه 

زياد هو الي غصبني عليه 

باسم وزياد هيغصبك لي 

داليا بكذب  عشان الشغل 

باسم وزياد هيحتاج الي زي محمد دا في الشغل لي 

داليا بتوتر مش عارفه هو قالي لازم تتحوزيه وبس

وانا اصلا هطلق ومحمد يرجع زي م كان 

وقربت منه ونتجوز ي باسم 

باسم بخبث وقرب اكتر دا حلم حياتي يروحي وووو

سند وصل سيليا وقالها لما تخلص تستناه وراح علي المحاضره

محمد خلص الشغل وراح يجيب سيليا 

سيليا كانت واقفه مع سند وبقوا صحاب 

وبتديله رقمها

وصل محمد وشافهم 

نده عليها وسيليا ودعت سند ومشيت 

محمد مين الي كنتي واقفه معاه دا 

سيليا دا سند وكنت خايفه النهارده وهو طمني ووصلني المحاضره وبقينا صحاب

محمد وسند دا ابن حد مهم اعرفه 

سيليا معرفش مسألتهوش 

محمد طيب اسالي ومتصاحبيش حد اقل منك ي سيليا

سيليا ليه ي بابي كلنا بشر 

محمد لا ي سيليا الي هيعرفك وهو اقل منك هيكون عاوز يعرف الفلوس مش يعرفك انتي افهمي 

سيليا حاضر ي بابي
رجع سند البيت وكان باين عليه فرحان
ياسمين شافته داخل سرحان
ياسمين مالك ي سند سرحان في اي
سند بأبتسامه رقيقه اوي تتاكل كدا
ياسمين بصدمه هي مين ي ولد
سند فاق ماما  هو انا قولت حاجه
ياسمين مين دي الي رقيقه وتتاكل ي واد
سند مفيش ي ياسمين عاوز اتغدي جعان
ياسمين بسخريه روح كل الرقيقه الي تتاكل الي بتتكلم عنها وسابته ومشيت
ابتسم سند ودخل اوضته اخد شاور وغير هدومه وقعد فتح الفون يرن ع سيليا
عند سيليا
دخلت البيت شافت داليا قاعده  بتاكل
سيليا بفرحه مامي أخيرا هناكل مره مع بعض
داليا بزهق انا اتغديت ي سيليا وهطلع عشان ورايا مشوار فين بابي
سيليا بحزن راح الشركه
داليا تمام انا ماشيه
طلعت سيليا فوق واخدت شاور وطلعت تلبس وشافت فونها بيرن لقيت رقم غريب مردتش
سند فهم انها مش عارفاه باعتلها مسج ع الواتس  (انا سند ي سليا  ردي)
ابتسمت سيليا ولقيت الفون بيرن تاني ردت
سند بأبتسامه اهلا انسه سيليا
سيليا بضحك اهلا استاذ سند
سند عامله اي
سيليا م كنت لسه قدامك من شويه
سند بس عدي ساعتين تقريبا
سيليا لا مش للدرجادي
سند مين الي كان جاي ياخدك دا باباكي؟
سيليا اها بابي لو عرفته هتحبه اوي
سند بعدم راحه  بصراحه يبنتي محستهوش
سليا يعني اي
سند يعني محستش براحه في شكله
ومش مريح خالص
سيليا بزعل لا دا بابي طيب جدا
سند اي زعلتي مش قصدي
سيليا لا عادي
وفضلوا يتكلموا
داليا وصلت البيت وطلعت تقابل باسم
وقعدوا يخططوا ازاي يتخلصوا من محمد
باسم انتي تطلبي الطلاق
داليا بس ي باسم سيليا هتدمر بسبب الطلاق دا وخصوصا انها متعلقه بمحمد
باسم سيليا الي انتي مبتشوفهاش اصلا دا انتي مفضلاني علي بنتك
داليا فعلا بعمل كدا ومعرفتش ابقي ام ولكنها بنتس برضو
باسم بسخريه فوقي ي داليا وسيبك من الجو الي مش ماشي معاكي دا
وشوفي هتخلصي من زفت دا امتس ولما تخلصي كلميني
داليا وبتحاول تقرب منه وبرقه ي باسم
باسم بقرف وبعد عنها  قومي روحي ي داليا
خرجت داليا من عنده وهي مضايقه
روحت البيت شافت سيليا قاعده تضحك وفرحانه
داليا بسخريه خير بتضحكي علي اي
سيليا بتوتر م مامي انا بسمع مسرح مصر
داليا ماشي ي متوحده
سيليا بصدمه ودموع من كلام داليا لانها بتأذيها بالكلام من غير م تعمل حاجه
سيليا فضلت تعيط وطلعت اوضتها
كتبت لسند ع الواتس (ممكن تكلمني شويه عشان خايفه)
سند رد (خايفه من اي يحبيبتي!)
سيليا ابتسمت غصب وردت (هو انا ممكن اتحب بجد)
سند (لي بتقولي كدا)
سيليا ( لأن مفيش حد بيحبني غير بابي وكمان بيحبني عشان انا بنته لكن غير كدا محدش بيحبني ي سند)
سند مردش ورن عليها فتحت
سيليا بعياط الو
سند بحنان بتعيطي لي يحبيبي
سيليا م مفيش وذادت في العياط
سند قولي يبنتي في اي
سيليا مامي مبتحبنيش وبتفضل تكلمني وحش
سند بغضب طيب متزعليش يروحي في اهل كدا ولاد *** ملهمش في الخلفه اصلا
سيليا بس انا معملتش حاجه
سند بحنان ايوه عشان انتي قمر اصلا
سيليا بضحك بجد
سند ضحكت يعني قلبها مال
سيليا بكسوف وتوتر سند
سند بضحك قلبه
وفضلوا يتكلموا
وسيليا مفكراه بيعاملها كدا شفقه وهي عشان محتاجه الاهتمام دا بتكلمه
عند محمد في الشركه 
السكرتيره دخلت ليه 
السكرتيره  محمد بيه في واحد بره عاوز يدخل لحضرتك 
محمد  ما قالش مين؟ 
السكرتيره بيقول اسمه ثروت 
محمد بفزع دخليه بسرعه 
خرجت السكرتيره ودخلت ثروت 
ثروت ازيك محمد باشا 
محمد بخير ي باشا نورت المكتب والشركه كلها 
ثروت  منوره بيك ي محمد 
محمد محتاج اي حاجه في الشغل ي باشا
ثروت لا لا انا جاي اكلمك في موضوع شخصي
محمد اتفضل ي باشا
ثروت سيليا بنتك 
محمد  مالها سيليا ي باشا 
ثروت يونس ابني يسيدي شافها ومعجب بيها 
محمد  ومالو ي باشا دا شرف كبير لينا 
بس اشوف رأي سيليا 
ثروت  في اي ي محمد حتي لو رفضت هتتجوزه دا يونس ابن ثروت الباشا 
محمد  ا اكيد هتوافق ي باشا 
ثروت بأبتسامه نبقي نمضي العقود في الخطوبه سلام 
ومشي ثروت ومحمد قعد وخايف سيليا ترفض وهو كدا هيخسر شغل كتير 
عند سند اتفق هو وسيليا  يخرجوا بكره بعد الجامعه 
محمد رجع البيت وطلع علي فوق علي طول لقي داليا قاعده علي الفون 
محمد دخل قعد قصادها
محمد داليا عاوزك في موضوع
داليا بملل اممم
محمد ثروت الباشا عاوز يخطب سيليا للابنه
داليا بطمع وفرحه وانت قولت اس وافقت اكيد
محمد قولتله هشوف سيليا
داليا بغضب  سيليا اي دي الي هتشوفها دي عيله ومتعرفش حاجه 
مشي الجوازه دي بسرعه ي محمد
محمد بعصبيه وبنتك مش مهم 
هنخسر شغل كتير اها لكن يمكن بنتك مش عاوزاه
داليا انت اتجننت دا شغلي انا وامشيه زي م انا عاوزه ودي بنتي برضو
محمد  وانا ابوها وبنتنا مش سلعه 
داليا بسخريه ي حنين ومراتك وابنك مكنوش  سلعه برضو وبعتهم 
وضحكت بخبث 
بصلها محمد وسكت بحزن
عدي اليوم علي خير 
تاني يوم صحي سند بنشاط عكس طبيعته 
ياسمين صحيت شافته خلص لبس وطالع 
ياسمين بخضه انت مين 
سند بضحك انا سند ي ياسمين 
ياسمين  والله يبني صدقت من كلمه ياسمين بس 
سند ضحك وباس خدها 
مش هتعبك في صحياني تاني بقا في حاجه تفتح نفسي اني اصحي
ياسمين بفضول وانا بقي عاوزه اعرف اي الحاجه الي فتحت نفسك دي 
سند بنت ي ياسمين بطلي فضول بقا 
ياسمين بصدمه بنت!!؟ 
سند وياسمين يلا سلام وسابها ونزل
ياسمين وقفت مصدومه شويه وبعدين ضحكت ببلاهه وداعتله بحب ♡
عند سيليا سند فضل يرن لحد م ردت بنوم 
سيليا اممم
سند  بأستغراب نهارك اسود انتي لسه نايمه خلصي ي بت انا مستنيكي قدام الكليه 
وقفل قبل م ترد
سيليا  بصدمه دا حتي م قاليش صباح الخير 
وقامت عشان تاخد شاور وتلبس
خلصت لبس ونزلت شافت داليا ومحمد قاعدين يفطروا
سيليا بابتسامة وتصنع الزعل كدا ي بابي تفطر من غيري
داليا بقرف طبيعي يحبيبتي يفطر مع مراته اصله مش متجوزك انتي  !
داليا بقرف  طبيعي يحبيبتي يفطر مع مراته اصله مش متجوزك انتي 
سيليا بصدمه مش متجوزني انا لكن انا بنته ي مامي ومتعودين نفطر مع بعض 
محمد بغضب  دالياا
داليا في اي بتزعق كدا لي 
محمد اخرسي ومتتكلميش مع سيليا تاني 
داليا وليه دا إن شاء الله
محمد بقوه كدا ي داليا كدا دي ملكيش دعوه بيها خالص 
داليا بغضب متدخلش انت وفضلوا يزعقوا
سيليا دموعها نزلت وسابتهم بيتخانقوا وطلعت
وصلت سيليا الكليه 
وشافت سند واقف بره مستنيها 
سيليا كانت بتعيط سند قلق عليها 
سند في اي 
سيليا بتعيط ومبتردش 
سند متردي يبنتي 
سيليا حضنته وفضلت تعيط 
سند اتلخبط وقلبه دق جامد 
ومكنش عارف يعمل اي 
سابها لحد م هديت وبعدت 
سيليا بكسوف انا اسفه 
سند بأبتسامه ولا يهمك يقمر 
في اي بقا 
سيليا ممكن مندخلش ونروح نقعد في اي مكان 
سند بضحك انتي تؤمري 
ومشيوا مع بعض
عند محمد وداليا 
خلصوا خناق وملقيوش سيليا 
محمد بغضب عاجبك كدا البنت مشيت 
مش عارف اي حكايتك معاها 
داليا مش عاوزاها هي الي ربطاني بيك 
محمد بصدمه  ربطاكي بيا 
داليا اها وانا عاوزه اخلص 
محمد انتي واحده *** عاوزه في حياتك رجاله تكون زي الجزم الي بتغيريها 
انا السبب في كل دا عملت لواحده ** زيك قيمه 
داليا ولما انا كدا اتجوزتني ليه 
محمد بصراحه  عشان الفلوس 
انا عارف ان ذنب ياسمين هيفضل مطاردني 
وسابها ومشي 
وطلع علي الشركه ودخل بغضب وكلم 
ثروت 
محمد معنديش بنات للجواز وقفل قبل م يرد 
وقعد بتأنيب ضمير 
عند داليا  طلعت غيرت هدومها ونزلت بأنتصار وراحت عند باسم 
داليا دخلت الشقه لقيت باسم قاعد مستنيها 
داليا عامل اي ي حبيبي 
باسم  كويس لما شوفتك ي روحي
داليا هنخلص قريب اوي
باسم بضحك وخبث هتخلصي انتي كمان قريب 
داليا يعني اي 
باسم متشغليش بالك
داليا شهر بالظبط وهخلي محمد يطلقني 
باسم بضحك وبعدها اي يحصل 
داليا بأبتسامه نتجوز يروحي
باسم قرب منها واحنا كدا مش متجوزين
عند سيليا وسند 
قاعدين في كافيه وسيليا حكتله كل حاجه
سند غريبه ابوكي لما شوفته محستش انه حنين زي م بتحكي كدا 
سيليا بحب لا حنين اوي احسن من ماما 
سند وانتي هتفضلي في العذاب دا 
سيليا معرفش ي سند بس اتعبت والله
سند انتي لازم تشوفيلك حل 
سيليا كل حاجه مقفله 
سند يعني متعرفيش تتكلمي مع مامتك دي
سيليا لا هي مبتحبنيش خالص 
سند مش عارف ازاي دا 
سيليا انا مبقتش عاوزه اقعد معاها في الفيلا
سند وهتعملي اي طيب
سيليا انا ممكن اهرب واعيش لوحدي 
سند بصدمه لا طبعا اكيد في حل غير دا 
سيليا بكسوف  وتوتر سند ممكن تتجوزني؟!
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
سيليا  سند ممكن تتجوزني 
سند بهدوء بس دا برضر مش حل ي سيليا 
سيليا سكتت وبصتله بزعل
سند بسرعه انا مش برفضك بس لا دا حل ولا انا حتي جاهز اتجوزك دلوقتي 
سيليا خلاص ي سند انا كنت عاوزه اشوف اي حل ابعد بيه عن البيت 
سند متزعليش بس 
سيليا بمقاطعه خلاص انا اتسرعت ومتشكره اوي ليك
سند مفيش الكلام دا بس انا لو حتي اتجوزتك مش هتعرفي تعيشي في المستوي دا
سيليا انا مببصش لمستوي ي سند انا عاوزه بس اعيش في هدوء مع ناس بتحبني
سند اكيد هنلاقي حل ي سيليا
سيليا  بأمل ان شآء الله 
عند محمد 
دخل ثروت المكتب بعصبيه 
ثروت اي الي قولته دا انت اتجننت 
محمد لا بس طلبك مرفوض
ثروت مش انت الي اتقول انا قولت كلامي ولو متنفزش انا هنهيك ي محمد
وسابه ومشي
عند داليا  
بتكلم زياد في التلفون 
داليا زي م بقولك كدا خلصني منه بقا
زياد مفيش فايده فيكي ي داليا 19 سنه ولسه متغيرتيش برضو 
داليا متعصبنيش انا اعيش مع واحد مش عاوزاه لي يعني 
زياد اتكسفي بقا وحسي شويه 
انتي كبرتي شوفي بنتك الي بقت في الجامعه 
داليا بكره بنتي اهي دي الي مبيناني كبيره انا لسه صغيره ومكنش ليا اتجوز بدري كدا 
زياد بسخريه بدري اي ي داليا انتي كنتي 
داليا بمقاطعه ايوه بدري ي زياد ومتدخلش لو سمحت خلصني من محمد بس
زياد  دا بعينك ي داليا
وقفل 
عند سند وسيليا 
سيليا  سند انا مقولتش حاجه  واحنا صحاب زي م كنا
سند بأبتسامه طبعا ي سيليا 
فون سند رن 
سند ابتسم ورد 
عامله اي يروحي 
..... 
حاضر ي ياسمين 
....... 
ساعه وجاي وحشتك ولا اي ي ياسمين
..... 
سيليا سمعته بيتكلم وزعلت وقامت مشيت 
سند خلص المكالمه وانتبه ملاقاش سيليا رن عليها
سيليا مردتش 
فضل يرن وفي الاخر ردت 
سيليا بعياط نعم 
سند في اي ي بنتي مشيتي لي وليه بتعيطي
سيليا سيبتك تتكلم براحتك 
سند  هو انتي غيرانه؟ 
سيليا هغير ليه يعني
سند بأبتسامه ياسمين دي ي ستي تبقي مامتي 
سيليا بفرحه وبتقول لمامتك ي ياسمين
سند بحب ايوه عشان بعتبرها صاحبتي م امي
سيليا بأبتسامه وحب  ربنا يخليهالك 
انا مشيت باي بقا ونتقابل بكره 
سند تمام وانا كمان هروح باي 
عند داليا بتكلم ثروت في الفون 
داليا ي ثروت باشا ولا يهمك سيبك من محمد خالص 
ثروت خلصي الموضوع دا انتي ي داليا وبسرعه
داليا اوامرك ي باشا اعتبره خلص 
ونتشرف بيك بكره عشان نقرا الفاتحه
ثروت تمام ي داليا كدا انتي فاهمه
داليا اكيد ي باشا العقود هتبقي مع حضرتك بكره عشان نمضيها؟ 
ثروت اها طبعا انا كلمتي واحده زي م قولتلك 
داليا تمام ي  باشا
سند رجع البيت وشاف ياسمين قاعده مستنياه 
ياسمين سند عاوزاك في موضوع 
سند نعم 
ياسمين انتي دلوقتي كبرت ومفروض تتجوز
سند بتكشيره وعرفتي الموضوع دا لوحدك كدا 
ياسمين لا بس طنط مها بنتها سما كبرت 
دول كانوا قاعدين معايا من شويه 
انا شيفاها مناسبه اوي ليك وهتوافق تعيش معايا هنا
سند لا ي ياسمين انا مش عاوز اتجوز دلوقتي 
ياسمين ودا لي يعني 
سند ريحي نفسك ي ياسيمن وطنط مها دي كمان مبطقهاش ولا سما بنتها حتي 
ولو هتجوز فأنا بحب واحده معايا في الكليه 
ياسمين قول كدا بقا 
طب سيبك من مها وبنتها قولي مين دي
سند بضحك لا خليكي بفضولك كدا انا هغير وانزل الشغل سلام ي ياسمين 
ياسمين قعدت تفكر بفضول 
عند سيليا وصلت الفيلا 
ودخلت شافت داليا قاعده 
داليا تعالي ي سيليا 
سيليا نعم س مامي
داليا جهزي نفسك بكره ومفيش طلوع مكان 
جايلك عريس وهنقرا الفاتحه بكره 
سيليا بصدمه لا طبعا انا لسه صغيره 
وم عاوزه اتجوز
داليا لا م صغيرة وانا اتفقت خلاص 
دا ابن ثروت باشا 
عارفه هتعيشي معاه ازاي 
سيليا بعياط لا مش موافقه وهقول لبابي
داليا  محمد موافق 
سيليا بصدمه  بابي موافق
سيليا بصدمة  بابي موافق
داليا. اها موافق وجهزي نفسك
مش هخسر شغلي وفلوسي بسببك انتي وابوكي الغبي
سيليا جريت علي فوق بدموع
رنت علي سند
سيليا  سند الحقني مامي بتقول ابن انكل ثروت عاوز يتجوزني
سند بغضب  مين انكل ثروت دا
وجواز اي في اولي جامعه دا
سيليا بعياط معرفش انا تعبت
سند  بهدوء وفكر  في حاجة  
سيليا ممكن تلبسي وتخرجي دلوقتي وتقولي لمامتك انك رايحه  تعملي شوبنج عشان بكره
سيليا وهروح فين؟  
سند هتقابليني عند ****
سيليا لي
سند  لما تيجي هقولك وقفل
سيليا لبست وطلعت علي المكان
عند سند كلم اتنين صحابه يستنوه عند المأذون!
عند محمد
قاعد بيفكر في ياسمين وانها دلوقتي لسه عايشه وإن ابنه بقي قد اي دلوقتي
وبيفكر ينتقم من داليا عشان فرقته عنهم!!
محمد طلب السكيرتيره ودخلت ليه
السكيرتيره  نعم ي محمد باشا
محمد بجمود تتجوزيني!؟
داليا بتكلم باسم في الفون
داليا  خلاص ي باسم سيليا هتتجوز وهرتاح
وكدا هبقي حره اكتر اني اطلق
باسم طب م تخلينا كدا وحلوين
داليا في اي ي باسم احنا لازم نتجوز
مش هنفضل كدا
باسم بسخريه  لي هو حرام ولا حاجه؟
داليا بدلع ي باسم عاوزه ابقي معام قدام الناس ومبقاش مع راجل تاني
باسم بضحك وهو الي معاكي دا راجل برضو
داليا  مفيش في حياتي راجل غيرك بس برضو هو الي قدام الناس
انا عاوزه اظهرك انت
باسم بطمع  اكيد هنتجوز بس نخلص منه
داليا  قريب اوي ي روحي
عند سيليا راحت علي المكان وشافت سند  
واقف مستنيها
سيليا  انت جايبني هنا لي؟
سند مش فاهمه
سيليا لا بس دا مأذون شرعي
سند اها اصل هنتجوز
سيليا بصدمه نتجوز!
سند اها
سيليا بزعل  شكرا ليك بس متشفقش عليا في حاجه زي دي
سند بصدمه اشفق عليكي!
سيليا بدموع اها عاوز تخلصني من كره امي ومن جوازه ابن ثروت
سند لا مش كدا خالص
وطلع خاتم من جيبه
سند  بحب  انا بحبك ي سيليا تتجوزيني!؟
سيليا  بدموع انت بتحبني بجد!؟ 
سند بحب والله بحبك بجد عمري ما افكر اتجوزك عشان اشفق عليكي
ها موافقه؟ 
سيليا بفرحة  موافقة ♡
ودخلوا عند المأذون 
المأذون  بطاقتكم عشان ابدء
خرج سند بطاقته وسيليا كمان 
سند بتركيز باباكي اسمه محمد احمد هشام؟ 
سيليا اها 
سند ازاي دا نفس اسم ابويا 
سيليا  بلا مبالاه معرفش ي سند بس عادي يعني 
سند بشك عادي ازاي؟ 
المأذون بتدخل بتحصل ي أستاذ خلص عشان ورايا شغل 
والدتك اسمها اي ي بنتي 
سيليا مامي اسمها  داليا 
وانت مامتك اسمها اي ي استاذ 
سند والدتي اسمها ياسمين 
المأذون اهو ويبقي تشابه 
سند بتفكير تمام اكتب 
وكتبوا الكتاب 
سيليا بفرحه هنروح البيت 
سند لا مينفعش انا هأجر شقه لينا بعيد عن اهلك وهنفضل فيها لما الوضع يتحسن شويه
سيليا  يعني هنهرب؟ 
سند  مش بالظبط  بس انا معرفتش ياسمين اني اتجوزت 
ومينفعش نتعامل متجوزين لحد ما نشهر 
الجواز  دا 
سيليا بتكشيره  ما المأذون وصحابك شفونا يبقي اشهار 
سند بخبث ومستعجله علي اي
سيليا بصدمه وكسوف  مش قصدي كدا والله 
سند ولو قصدك كل هيحصل وكمل بغمزه ي ام سليم 
سيليا بسعاده قلب ام سليم 
عند محمد 
محمد تتجوزيني؟ 
السكرتيره بصدمه بس ي محمد باشا 
محمد بمصاطعه تتجوزيني؟ 
السكرتيره بطمع  موافقة
محمد  هيبقي عرفي 
السكرتيره ودا لي ي باشا 
محمد هو كدا 
السكرتيره الي تشوفه ي باشا 
عند سند وسيليا 
قاعدين في شقه بسيطه 
سند بتوتر  عارف انك مش هتعرفي تقعدي هنا بس شوية واجيبلك فيلا
سيليا بصدق  مش فارق معايا الفيلا والله 
ومرتاحه هنا وسعيدة اكتر من الفيلا 
بس انا خايفه لما مامي تعرف 
وكمان بابي وحشني 
سند بأبتسامة يستي اعتبريني مامي وبابي 
سيليا بتكشيرة هعتبرك بابي بس 
سند بضحك خلاص اتفقنا 
سيليا هي مامتك ممكن توافق بيا 
سند بحب ياسمين عمرها م ترفض حاجه هتسعدني 
سيليا بأبتسامة ربنا يخليها ليك 
سند مفيش حاجه كدا ولا كدا 
سيليا  بعدم فهم حاجه اي 
سند قرب منها وقبلها 
حاجه زي كدا 
سيليا بكسوف يمشمحترم 
سند بضحك وكدا عملت اي 
سيليا سكتت 
سند كل دا كسوف 
سيليا بس اسكت 
سند  طب بقولك اي ما تيجي نجيب سليم 
سيليا بكسوف جريت علي الاوضة 
سند من بره انا رايح عند ياسمين سلام 
عند محمد 
قاعد في شقة هو والسكرتيرة 
السكرتيره واسمها مني.  بس شكل مراتك منكده عليك ي باشا 
محمد بزهق سيبينا من سيرتها بقا 
مني بخبث متتعكننش ي باشا هخليك تنساها خالص 
محمد هو دا الي متجوزك عشانه 
مني  محسسني اني رخيصة ي باشا 
محمد بسخريه لا متقوليش كدا ما تخلصيني ي بت 
قربت مني منه بميوعه من عيوني ي باشا
رجع سند البيت شاف ياسمين قاعده مستنياه
ياسمين اتاخرت لي ي سند 
سند في موضوع عاوز اكلمك فيه 
ياسمين خير ي حبيبي 
سند انا اتجوزت 
ياسمين بصدمه انت بتقول اي بطل هزارك دا 
سند بس دا جد
ياسمين  ي لهوي لي كدا ي بني لي تفضحني كدا 
سند بتبريق  افضحك اي ي ماما هو انا بنت وغلط مع حد؟! 
ياسمين بس اتجوزت من غير م تعرف امك وفتحت في العياط
محمد ششش بس يياسمين بطلي دراما  بقا وهحكيلك علي الي حصل 
حكي ليها انس كل حاجه
ساسمين بدموع ي حبيبتي ي بنتي كل دا خصلها دي امها دي حرباية ي يني 
سند بالظبط كدا وانا مش عاوزك تشوفيها وحشه واتجوزت من ورا اهلها لان هما السبب في كدا 
ياسمين بنفي لا ي بني مش هيحصل وديني ليها ي سند اعوضها عن حنان امها
سند لا يا ياسمين ابقي عوضيها بعدين مينفعش تشوفيها دلوقتي
عدي شهر وسيليا غايبه عن البيت
ومحمد بيحاول يوصلها ومش لاقيها
عند سيليا وسند
سند مش دلوقتي ي سليا كل حاجه هتبان في وقتها انا مستني بس باباكي يعرف هو
عشان يطلب مني اعلن جوازنا عشان الفضيحه وانتي عارفه شغله بقا
سيليا ي سند يلا نروح احنا ليه الفيلا ونعرفه مش هنفضل كدا يعني
حتي مامتك مبتعرفش تيجي
وانت كدا حابسني
سند بتملك  مينفعش تخرجي من هنا وحد يشوفك غيري
سيليا بصدمه يعني هفضل عايشه طول عمري هنا
سند بضحك زي روبانزل ي اميرتي وهيجي وقت وهلففك العالم بس اصبري
سيليا بسعاده بجد
سند  طبعا ي روحي
عند محمد وداليا
محمد بغضب وزعيق مش هطلق ي داليا وهسيبك كدا ولا طايله سما ولا ارض
داليا بغضب انت نسيت نفسك انت جربوع ي محمد انا الي عملتك ووصلتك هنا وزي م عملتك هنهيك
صفعها محمد علي وجهها  اخرسي كفايه اني مستحمل قرفك انا موافقتش عشان سواد عيونك لا عشان الي انا بقيت فيه دا ي حبيبتي
داليا اها ي حقير بتضربني انا داليا هانم
انت اتجننت بقا
محمد من عمايلك يروحي
داليا بعصبيه وزعيق  هقتلك ي محمد
محمد ضحك بأستفزاز ومش
خطوتين ورجع تاني
محمد بأستفزاز وضحك واها نسيت اقولك اني متجوز عليكي
داليا بزعيق الي سابته الهانم تاخده مساحه السلالم اولعوا ببعض  
سابها محمد ومشي ركب عربيته واتجه للشركه
محمد دخل الشركة وراح علي مكتبه بغضب
جاله اتصال ومحمد رد
محمد بسرعه في جديد
مجهول انا عرفت مكان سيليا هانم ي باشا
محمد عرفت ازاي
المجهول  لسه فاتحه تليفونها ي باشا وعرفنا المكان
محمد قول العنوان بسرعه
المجهول  *
محمد خرج من الشركه بسرعه
وصل محمد للبيت وفضل يخبط بغضب
فتح سند الباب وكانت سيليا واقفه جنبه
محمد بغضب- مين دا
سيليا بخوف- دا سند
محمد- اهادا الولد بتاع  الكليه وبيعمل اي هنا
سند بتدخل-انا جوزها
محمد بعصبيه  - دا بجد ي سيليا
سيليا  - اها بجد
محمد صفع سيليا علي وجهها
اخرسي ي حيوانه انتي ازاي تعملي كدا
تلاقي حته واد فقير وبيلف عليكي
انا محظرتكيش قبل كدا
سيليا بعياط- بس سند مش كدا يابابا
محمد- اخرسي وانت هتيجي معانا نعلن الجواز وشهر وتطلقها
سند ببرود-بس انا مش هطلقها واسيب ابني
محمد- ابنك
سند- اها ابني سيليا حامل
سيليا بصت ليه بصدمه  وسند بص ليها عشان تسكت
محمد بغضب- قدامي انت وهي
وابعت لاهلك يجوا
سند- انا معنديش حد غير امي وهروح اجيبها
محمد اخد سيليا ومشي وقاله تمامسند- بس هو مستني دلوقتي
ياسمين-  انا تعبانه استني بس اخف شويه ونروح
سند- المهم راحتك ي حبيبتي بس عشان سيليا  
ياسمين- متخافش مش هيعمل حاجة فيها دي بنته برضو
سند- طيب وهكلم سيليا تعتذر منه
ياسمين-  ماشي ي حبيبي
محمد رجع البيت وسيليا كانت معاه
داليا شافتهم
داليا- اهلا بالسنيوره الي هربانه من البيت وي ترا جايه جايه بمصيبه اي
محمد بغضب- مسمعش صوتك خالص ي داليا
داليا-  دي بنتي زيك ي استاذ محمد وياريت تسيبني اربيها
محمد بسخريه- تربيها اه لما تبقي تفضي ي مدام ابقي ربيها
داليا- انت بتقولي انا كدا لي انا قصرت في اي
محمد- لا مقصرتيش خالص دا انا احيكي علي الاخلاص والتربيه
داليا  - مش وقت دروسك ي استاذ انا عاوزه اجوز بنتي واطمن عليها
محمد- تطمني عليها ولا تطمني علي شغلك والفلوس  واطمني ي مدام بنتك اتجوزت من ورانا وحامل
داليا بصدمه- حامل نهارك اسود هتتجوزي ابن ثروت ازاي دلوقتي
محمد بغضب- كل دا الي هامك عمرك ما هتتغيري ي داليا
احنا السبب في كل الي بنتنا وصلتله دا
قطع كلام محمد سقوط سيليا علي الأرض فاقدة الوعي
داليا -  شيل البلوه دي
محمد شال سيليا وطلعها فوق  
وقال لداليا اطلبي الدكتور
عدي وقت وجه الدكتور وكشف علي سيليا
الدكتور- عندها صدمه عصبيه ياريت تبعدوا عنها اي ضغط
داليا- عاوزين نعمل عمليه اجهاض ي دكتور
محمد بغضب- مع السلامه يا دكتور
مشي الدكتور
محمد- انتي اي ي شيخه منك لله البنت دي ذنبها اي  انتي معندكيش اي مشاعر امومه
داليا بسخريه- لا معنديش وهتعمل العمليه وتتجوز ابن ثروت
محمد- بعينك يا داليا بعينك دا يحصل
عند ياسمين وسند
ياسمين- ودي بقا امها هتوافق يا ابني
سند- اكيد يا ماما انا مفهمهم انها حامل
ياسمين بصدمه- هي حامل
سند بضحك- لا يا  ماما انا قولت كدا عشان نتجوز
ياسمين براحه- ايوه كدا طمنتني
سند- بس انا محبيتش الي اسمه محمد دا خالص
ياسمين- دا وقت تجيب فيه سيرته ي سند
سند- انا مش قصدي علي محمد دا قصدي علي والد سيليا
ياسمين بطيبه- ي ابني عشان متعاملتش معاه وهي بتقول عليه كويس وطيب
سند- مش عارف
يلا هدخل انام عشان نروح بكره
عدي اليوم بسلام
تاني يوم صحي سند ولبس وياسمين جهزت واتجهوا لبيت محمد
وصلوا بيت محمد وكانت فيلا كبيره وجميله جدا
ياسمين بأنبهار- اللهم بارك دي حلوه اوي ي سند
سند- بكره اجيبلك احسن منها ي ياسمين
ياسمين بضحك- ربنا يخليك ليا ي حبيبي
تجيب ليك ولمراتك
سند- وانتي قبلنا ي ياسمين
ودخلوا جوا
فتحت الخادمه الباب ودخل سند وياسمين
كانت داليا ومحمد وياسمين قاعدين
ياسمين شافت محمد بصدمه وبصت ليه بتركيز والوجع اتعاد ليها وافتكرت كل الحزن الي كان معاه
محمد بصدمه- ياسمين
ياسمين عيونها دمعت وكانت ساكته
داليا بذكاء وصدمه- دي ياسمين
محمد- موجت كلامه لسند دي مامتك
سند بعدم فهم- اه في اي
محمد بحزن- انت ابني
سند بعصبيه وغضب ونسي امر انه متجوز اخته
انت محمد انت السبب في الي احنا وصلنا ليه دا
انت مش فاهم انت وصلتنا لأي انا اتجوزت اختي انت اتعودت تخلف وترمي ي محمد
انا كنت مستني اني اقابلك عشان تجاوبني علي كلام كتير
ليه عملت كدا ي محمد ليه سيبت امي في غيبوبه ومشيت ليه اختارت الحرام ليه مسألتش حتي علينا لي مشاعر الابوه اتنزعت من قلبك بالشكل دا
انا كنت طفل مش فاهم ليه معنديش اب زي صحابي ليه مش عايش في مستوي كويس ليه امي بتتوجع كل يوم من كيه الشغل الي ساحله نفسها فيه عشاني
سيبك من كل دا حاسس بأيه وانت شايف عيالك متجوزين
جاوب ي محمد جاوب
محمد-  انت هي سيليا سيليا حامل من اخوها وصدر صوت ارتطامه علي الارض
داليا بصراخ- محمد
ياسمين بأنهيار- شيله نوديه علي المستشفي
قرب سند منه بهدوء وشاله وراحوا كلهم المستشفي
كلهم منهارين بره الغرفه ومستنين خروج الدكتور
سند حاضن سيليا الي منهاره ومش مبطله عياط
سند بحنان-  ششش بطلي عياط هيبقي كويس وحتي لو احنا اخوات انا ملمستكيش والجواز دا باطل
وهفضل اخوكي وسندك
يمكن مشاعرنا دي كانت مشاعر اخوه والدم بيحن فعلا
سيليا شددت علي حضنه بحزن
سيليا- بس انا مش شيفاك اخويا ي سند مش هقدر اعيش كدا
قاطع حديثهم خروج الدكتور
الدكتور- البقاء لله ي جماعه القلب وقف
وحاولنا كتير نرجعه لكن مفيش اي استجابه الصدمه كانت شديده
سيليا بأنهيار  - لا بابي وفقدت  الوعي في حضن سند
داليا بتوتر- ياسمين انا اسفه لاني اخدت منك محمد
ياسمين- لا ولا يهمك ي هانم انتي مخدتهوش هو الي راحلك وانتي متعوده ان كل حاجه تحت ايدك ملهاش حساب
داليا  - علفكره انا مبحبش محمد او يمكن كنت مشدوده ليه ولكن في المقابل دمرت حياتك وحياه سند
ياسمين- لا ولا يهمك ربنا يرحم محمد بقا
داليا اتسحبت بهدوء وخرجت من المستشفي
وصلت وصلت عند الشقة الي فيها باسم وطلعت تقابله
داليا- الحقني ي باسم سيليا كانت متجوزه والولد الي متجوزاه طلع ابن محمد من مراته القديمه
باسم بصدمه- يعني اخوات متجوزين
داليا بتوتر - سيليا مش بنت محمد
باسم- اومال بنت مين
داليا- سيليا بنتك
باسم بصدمه- نهارك اسود بنتي وما تقوليش ليا
داليا-  انا عاوزه الواد دا يبعد عنها عشان اجوزها لابن ثروت ونتجوز يروحي
محمد- انتي وس *ه اوي يا داليا
وانا مش هضحي ببنتي
وواحده زيك لازم اريح الدنيا منها
داليا انت هتعمل اي
 خرج باسم سلاح من جيبه وقتلها
خرج باسم بسرعه من الشقه
وطلع علي المستشفي
باسم سأل علي اسم محمد
وطلع علي الاوضه وشاف ياسمين قاعده بره وسند وسيليا جوه
باسم لياسمن- انتي مدام ياسمين
ياسمين- ايوه انا
باسم- ممكن اتكلم مع سند ابن حضرتك
ياسمين- طبعا اتفضل
باسم دخل معاها الاوضه وشاف سيليا نايمه علي السرير وشكلها ملاكي وبريئ
باسم- سند ممكن اتكلم معاك شويه
سند- اكيد اقعدي ي ماما جنب سيليا وانا هطلع مع الاستاذ نتكلم بره
خرج سند مع باسم
باسم-  انا والد سيليا
سند بصدمه- ازاي دا
باسم- داليا كانت بتخون محمد معايا
سند بغضب-  هي داليا زا' يا
باسم- انا نفسي ربنا يسامحني انا مكنتش كدا انا مش عارف مشاعر الابوه دي جاتلي مره واحده كدا ازاي
سليا اتظلمت من داليا كتير وهي دلوقتي مراتك مش اختك انا مش هقدر اشوفها تاني بستأمنك عليها وعارف انك راجل
انا هسلم نفسي لاني قتلت داليا
سند بصدمه- اي
باسم- صدقني دا الحل داليا مكنتش هتسيب سيليا في حالها
انا ماشي امانه معاك سيليا
سند بدموع- مفيش مبرر للقتل لي عملت كدا ربنا معاك
باسم مشي بضعف
دخل سند بحزن وشاف سيليا فاقت
اتبدلت ملامحه وبقي هادي
قرب منها بحب
سند بحب- حبيبي عامل اي
سيليا بدموع- بابي ي سند
سند بحنان- ربنا يرحمه ي حبيبتي
سيليا- انا عارفه انه ظلمك لكن انا بحبه اوي
سند- ربنا يرحمه وانا سامحته عشانك
سيليا- انا بحبك اوي
سند قرب منها وقبلها قدام ياسمين
سيليا بصدمه- انا اختك
سند بضحك- انتي مراتي ي بت
سيليا- ازاي
سند- انتي مش بنت محمد
سيليا- انت بتقول اي
سند- باباكي كان هنا
سيليا- انا مش فاهمه حاجه
بابايا مين ومشي ليه
سند- انتي باباكي اسمه باسم وكان هنا وهو الي عرفني انك مش اختي دا انا حبيت الراجل دا اوي
سيليا- وهو راح فين
سند- راح يسلم نفسه عشان قتل داليا
سيليا بجمود- تصدق اني متأثرتش عشان داليا انا بقيت جاحده اوي
سند- انتي ارق واحده شوفتها ومبقتيش جاحده ولا حاجه دا من الي داليا عملته فيكي ودا جزاءها
سيليا- بس هي اتجوزت حد غير بابي ازاي
سند بتوتر- هي مكنتش متجوزاه
سيليا بصدمه- يعني انا بنت حرام
سند- انتي ملكيش ذنب
سيليا- مليش ذنب اي دا انا لو كنت اختك كان عندي اهون من اني اكون بنت حرام وفتحت في العياط
سند- ششش انتي عيوطه اوي يحبيبتي انا مبحبش ان مراتي تكون نكديه
سيليا- طلقني ي سند
سند-  انتي بتقولي اي
سيليا-  طلقني
سند بغضب- اسكتي خالص وبطلي جنان
سيليا بعياط- يعني ترضي تتجوز واحده بنت حرام
سند بحنان ضمها لحضنه ي حبيبتي انتي ملكيش ذنب
وقرب عشات يقبلها
ياسمين بضحك- ما خلاص بقا وقدر ان امك جنبك
سند اتنحنج- طب ما تنسحبي يا ياسمين
سيليا بكسوف  بصتله بس  بقا يا سند
سند بجديه  - انا هطلع اخلص الاجراءات عشان ندفنه ونمشي من هنا
سيليا بدموع ممكن اجي معاك اشوفه
سند-  لا خليكي هنا احسن ليكي
سيليا بعناد- يا سند
سند بصرامه- خليكي مرتاحه وخليكي جنبها ي ماما وسابهم ومشي
خلص سند كل الإجراءات ومحمد اتدفن 
رجع سند وياسمن وسيليا البيت 
ياسمين- نورتي البيت يا بنتي 
سيليا-  بنورك يا ماما انا عاوزه اشوف خالي زياد عشان نقسم واجيب ورثي من مامي عشان نكمل الجامعه يا سند
 سند بغضب- لي مش متجوزه راجل 
ورث اي الي انتي عاوزاه دا 
سيليا- مش قصدي ي سند لكن هو 
سند بمقاطعه- ادخلي نامي ي حبيبتي وبطلي الهبل دا 
سيليا بغضب- انا هبله يا سند 
سند- ادخلي نامي يا سيليا 
مشيت سيليا من قدامه بغضب 
ياسمين-  براحه عليها ي ابني 
سند- دي طفله اوي يا ياسمين وانا لازم اعقلها 
ياسمين-  بس مش كدا يا ابني كفايه الي هي شافته 
سند- دي روحي والله ومقدرش اقسي عليها لكن لازم اعقلها 
ياسمين- انت ناوي تعمل فرح 
سند- ايوه بس نأجله شويه لما اعصابها ترتاح
ياسمين- طيب ي ابني ربنا يسعدك 
سند يارب ي حبيبتي ادخلي نامي وانا هشوف سيليا وانام 
ياسمين ماشي ي حبيبي تصبح علي خير ودخلت الاوضه 
سند دخل عند سيليا وشافها قاعده بتعيط 
سند بقلق قرب عليها مالك يحبيبي 
سيليا بعياط  بابي وحشني اوي 
ه هو مات ي سند 
سند بحنيه ربنا يسامحه هو مات خلاص 
وبعدين دا مش باباكي 
سيليا لا بابي انا بحبه اوي 
تعرف انا محبتش مامي زيه مع ان هي امي 
لكن دا اعتبرته ابويا بجد ومش مصدقه انه مش ابويا 
سند  ي حبيبتي هو خلاص مات 
ادعيله وباسم ابوكي وهو الي يستحق تعاطفك دا  مش عاوزه تشوفيه 
سيليا بعياط لا دا ولا هعتبره ابويا ولا هشوفه 
انا عاوزه بابي محمد
سند بعصبيه خلاص ي سيليا زفت خلاص 
سيليا انا عارفه انك بتكرهه 
بس انا مش زيك وبحبه ومعتبراه ابويا 
سند بزعيق مش زيي اسكتي ي سيليا عشان منندمش بعدين علي الي هيحصل
سيليا بعند لا مش هسكت 
سند  انا همشي من وشك 
سيليا ماشي ي سند امشي وسيبني وعيطت 
سند هدي وقرب عليها ي حبيبي انا مش عاوز اتعصب عليكي شوفي كلامك عامل ازاي 
ايوه انا مش زيك وعمري م هحب محمد انا سامحته عشانك بس مش هحبه 
ومش قادر انسي الي عمله 
انتي بجد متعرفيش اي حصل ليا ولامي
سيليا بفضول  طب احكيلي 
سند حاضر بس يلا ننام دلوقتي وبكره هحكيلك كل حاجه 
سيليا بتوتر انت هتنام فين 
سند هنام هنا 
سيليا لا انا هنام لوحدي 
سند براحتك بس متخافيش هطلع انا انام بره 
سيليا بخوف لا خلاص نام هنا 
سند انام هنا فين ومفيش غير سيرير واحد 
سيليا بقله حيله خلاص نام جنبي 
ابتسم سند واخدها في حضنه وناموا 
 صحي سند من النوم ملاقاش سيليا طلع بره وشاف ياسمين قاعده لوحدها 
سند صباح الخير ي ياسمين  
ياسمين صباح الخير ي حبيبي 
سند مشوفتيش سيليا 
ياسمين سيليا خرجت من شويه 
سند بأستغراب خرجت راحت فين وازاي متقوليش
ياسمين هي لاقيتك نايم وتعبان ي ابني وهي راحت المدافن 
محمد بغضب راحت ليه 
ياسمين ي ابني دا ابوها 
سند لا محمد مش ابوها وانا قولتلها كدا 
ياسمين بس هو الي مربيها العشره مبتهونش برضو 
سند انا هدخل اغير هدومي وانزل الشغل ولما الهانم تيجي قوليلها تتلم في البيت لما اجي 
ياسمين اي الي بتقوله دا شايف مراتك بتعمل حاجه غلط 
سند انا مش *** عشان مراتي تنزل من غير م تعرفني وحسابي معاها لما تيجي 
وسابها ودخل الاوضه 
عند سيليا واقفه قدام قبر محمد وبتعيط 
سيليا بعياط انت لي مت انا محتجاك ي بابي  انا وسند مش اخوات قوم بقا 
انا تعبت عارف مامي مكنتش بتحبك ولا بتحبني وكانت بتخونك وسند بيقول اني مش بنتك بس انا بنتك انا عارفه قوم بقا وتعالي معايا وانا هسيب سند وهعيش معاك في الفيلا 
انت مبتردش ليه  بابي انت اكيد زعلان مني ووقعت في الارض بأنهيار 
عند مني سكرتيره محمد 
دلوقتي الشركه هتبقي ليا وكل املاك محمد هتبقي بتاعتي بس دي في حاله واحده اني اخلص من بنت محمد 
وضحكت بشر 
عند باسم 
ي فندم انا وهي كنا بنرتكب جر'يمه ودي حاجه كبيره وانا معترف بكل دا 
يعني انت بتعترف بقتلك ليها 
باسم ايوه ي فندم 
علاقتك بيها كانت اي 
باسم انا كنت عشيقها 
ولي اتخلصت منها 
باسم عشان كانت بتخون جوزها معايا 
ولما خلفت اكتشفت انها كانت حامل في بنتي انا 
يعني انت بتعترف بقضيه الز'نا والقتل 
باسم ايوه ي فندم 
حابب تشوف حد قبل تنفيذ الحكم 
باسم عاوز اشوف بنتي واطلي منها تسامحني 
 اسمها بالكامل والعنوان 
باسم اسمها سيليا محمد وساكنه مع جوزها في  ***
عند سند 
لبس هدومه ونزل الشغل بغضب وحاول يتصل بسيليا ولكنها مبتردش 
سند بغضب اصبري بس ي سيليا لو معلمتكيش الادب 
عند سيليا قامت ومسحت دموعها بضعف ومشيت متجها للفيلا !
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
 وصلت سيليا الفيلا ودخلت جوا فضلت واقفه ومركزه علي كل حاجه والفراغ الي حواليها وافتكرت محمد وفضلت تعيط  وسند بيرن كتير وهي مش مركزه 
طلعت فوق ودخلت اوضتها وجمعت حاجتها لبسها والكتب وصورها هي ومحمد ونزلت  شافت خالها زياد  داخل الفيلا بلهفه 
زياد   انا كنت عارف انك هترجعي وانك مش غبيه زي امك 
سيليا باستغراب عامل اي ي خالو 
زياد كويس اي الي سمعته دا 
انتي بتعيدي الي امك عملته 
سيليا. عملت اي
زياد ازاي ي هانم تتجوزي واحد زي دا 
سيليا لو سمحت ي خالو متتكلمش عن سند وانا عمري م هبقي زي مامي
وبعدين مش انت الي شجعتها علي دا مش انت الي دمرت حياه شخصين ملهمش ذنب عشان سعاده اختك
زياد انتي بتتكلمي معايا كدا ازاي احترمي اني خالك 
سيليا بسخريه خالي لا شكرا اوي ي خالي انا اول مره اشوفك من سنين كتير 
جاي ليه تحايلني عشان الميراث مش عاوزاه 
وانا جوزي متجوزنيش عشان الفلوس ومانعني اني اخد منك اي فلوس 
زياد بغضب  انتي غبيه 
سيليا لو سمحت ي خالو عاوزه اخرج 
زياد مفيش خروج اطلعي ع اوضتك  
سيليا بخوف  انا لازم امشي عشان سند ميعرفش اني جيت هنا وهيزعق 
زياد احسن انه ميعرفش اطلعي يلا وانا هخلصك منه خالص
سيليا بخوف  لا يخالو بترجاك تسيبني اخرج وبدأت تعيط 
زياد بغضب اخرجي ي غبيه روحي موتي من الجوع والفقر معاه 
سيليا جريت ع بره بدموع 
عند سند قلق علي سيليا وكلم ياسمين قالتله مرجعتش  سند طلع علي المدافن وملاقاش سيليا هناك فكر انها ممكن تكون رجعت البيت رجع علي البيت ولسه داخل شاف سيليا جايه وبتعيط 
سند بقلق س
سيليا قاطعته بحضنها ليه وفضلت حضناه وبتعيط وبتقول كلام مش مفهوم 
كان هيحبسني مكنش هيخليني اشوفك تاني
سند. انا مش فاهم حاجه مين دا 
انتي كنتي فين بالظبط 
سيليا بعياط شيلني ووديني اوضتي علي طول عاوزه انام 
سند شالها بهدوء ودخل البيت 
ياسمين قابلتهم بقلق  
ياسمين في اي ي ابني وسيليا مالها
سند معلشي ي ماما هي تعبانه شويه وهتنام لما تصحي هنتكلم سوا 
ياسمين ماشي ي حبيبي دخلها تنام 
سند دخل سيليا وحطها علي السرير بهدوء
سيليا والدموع ماليه وشها  خليك جنبي 
 سند  بحب  حاضر يحبيبتي وفضل يمشي ايده علي شعرها لحد م نامت 
عند مني سكرتيره محمد 
مني للشخص هي اسمها سيليا وساكنه في منطقه شعبيه 
المجهول تمام يهانم 
بس انا عاوز فلوس قبل م انفذ اي حاجه 
مني بخبث ماشي ولو خلصتني ليك حاجه كبيره اوي
المجهول بطمع  عنيا ي هانم 
مني وانا عاوزه اعرف معلومات عن جوزها 
شغال فين او بيطلع من البيت في وقت اي 
الشخص.  اوامر يهانم 
ومني عطته مبلغ ومشي 
عند سند وسيليا نايمين والباب خبط 
ياسمين فتحت وشافت شخص وباين انه ظابط
ياسمين بقلق خير ي ابني
الشخص دا بيت سند محمد 
ياسمين اه هو خير 
الشخص في دعوه للمدام مراته انها تحضر بكره 
ياسمين تحضر ليه ي ابني خير طمني 
الشخص خير ي امي 
في حد عاوز يقابلها قبل تنفيذ حكم الاعد'ام 
ياسمين ي لهوي اعدام 
اسمه اي الحد دا 
اسمه باسم 
ياسمين بتذكر وحزن طيب ممكن انا امضي مكانها لانها تعبانه 
الشخص معلشي ي امي مينفعش لازم هي 
ياسمين طب اسمحلي اخد الورقه وامضيها عليها جوه 
الشخص تمام 
دخلت ياسمن وخبطت علي الباب سند فتح 
نعم ي ماما 
ياسمين خلي سيليا تمضي علي الورقه دي الراجل واقف بره 
سند بأستغراب ورقه اي دي 
ياسمين بحزن  باسم عاوز يعيني يشوفها قبل م يتع'دم 
سند طيب ثانيه 
دخل سند وحاول يصحي سيليا 
سيليا قامت بتعب 
سند امضي علي الورقه دي ي حبيبتي 
سيليا بأستغراب ورقه اي دي 
سند  دي دعوه عشان باسم عاوز يشوفك 
سيليا بحزن وتعب تمام 
ومضت علي الورقه
سند بغضب. قوليلي بقا ي هانم ازاي تطلعي من غير م اعرف 
سيليا بخوف انا اسفه بس انت كنت نايم وتعبان مرضيتش اصحيك وقولت لماما 
سند   بعد كدا مفيش الكلام دا الكلام هنا ليا انا ومتطلعيش بره غير بموافقتي 
سيليا  ح حاضر 
سند بأستغراب انتي خايفه مني!  
سيليا بعياط  اه انت بتخوفني كدا 
سند بحنان ي حبيبيتي انا خايف عليكي وكمل بخيث وبعدين مكنش ينفع تقومي من حضني كدا  
سيليا بكسوف  مش هعمل كدا تاني 
سند بتذكر مين دا الي كان هيحبسك 
سيليا اتوترت  بص هقولك عشان مش بخبي حاجه عليك خالي زياذ كان عاوز يحبسني في الفيلا ومكنش عاوزني اطلع 
سند وانتي ليه تروحي الفيلا  
سيليا  عشان اجيب حاجتي لبسي وكتبي بس من التوتر نسيت الشنطه 
سند  طيب مفيش رجوع هناك تاني  وانا وانتي هننزل نجيب لبس والكتب وكل حاجه انا عندي حاجه اولي كلها 
سيليا بتوتر بس انا عندي لبس كتير هناك 
سند انا جوزك ي سيليا ومينفعش تتكسفي لما اجيبلك حاجه وانا معايا فلوس متقلقيش 
سيليا ربنا يخليك ليا ي حبيبي 
سند  لا كدا نكمل نوم بقا 
سيليا بكسوف لسه هنام النهارده
سند لا مش هنام هحضنك بس 
سيليا بكسوف. لا انا هروح اجهز الغدا مع ماما 
وسابته وراحت المطبخ  لياسمين 
 ياسمين  وسيليا بيجهزوا الاكل 
ورغم ان سيليا كانت مدلعه ومبتعملش حاجه ومبتعرفش تطبخ بس كانت بتحاول تساعد ياسمين وتعمل معاها 
سيليا بكسوف  هغسل انا المواعين لاني مش عارفه اعمل الرز وخايفه يتحرق 
ياسمين بضحك وحنان  ماشي ي حبيبتي بس ركزي معايا وانا بعمله عشان تتعلمي 
سيليا بفرحه حاضر 
وانشغلوا في التحضير ف جو من الحب والكلام بينهم وتعليم ياسمين لسيليا 
سند عدي من قدام المطبخ وبص عليهم بحب وقعد يستناهم لما يخلصوا 
عند مني 
وجوزها دا بيحبها للدرجه دي 
المجهول  جدا دا ساب شغله واحلها 
مني  وهو جوزها دا يجي كام سنه 
المجهول بسخريه اصغر منك يهانم اطمني 
مني بغضب قصدك اي ي حيوا. ن 
المجهول  ولا قصدي اي حاجه 
مني بغضب طب تراقبه كويس وشوف سيليا دي بتخرج امتي ولما تخرج من البيت  نفذ واقتل. ها ومش عاوزه اي غلطه
المجهول  عيب عليكي ي هانم انا شغلي مفهوش غلطه 
في بيت سند 
قاعدين علي السفره وبيتكلموا 
سيليا  هو معاد زيارتي لباسم امتي ي سند 
سند  المفروض بكره 
سيليا تمام 
سند انتي هتقدري تروحي بكره 
سيليا. اه لازم اشوفه 
سند ولاحظ الدموع في عنيها 
خلاص ي حبيبتي نروح سوا بكره 
سيليا. بس انت عندك شغل 
سند بحب. عشانك اي حاجه واجي معاكي ♡ 
ابتسمت سيليا وكملوا اكل 
سند خلصي ي سيليا هنتأخر 
سيليا خلاص خلصت 
هو شكلي حلو 
سند بحب قمر يروحي 
سيليا كانت لابسه بنطلون اسود وتيشرت أسود عشان موت محمد وداليا
سيليا بقله ثقه شكلي مبيبقاش حلو في الأسود 
سند بإبتسامة  لا بالعكس حلو اوي
سيليا خلاص يلا نمشي بقا 
سند بضحك ماشي يلا 
وصلوا  للقسم وطلعوا 
  سيليا اول ما دخلت شافت باسم قاعد وايده متربطه بحديد 
سيليا بدموع ومش مصدقه ان دا ابوها الحقيقي
ازيك 
باسم بعياط هستري  سامحيني ي بنتي 
انا غبي وكنت طمعان في الفلوس 
سيليا مقدرتش تمسك دموعها وعيطت 
مسمحاك بس ليه قتلت مامي 
باسم بكره عشان خاينه ورخي'صة 
سيليا بدموع مش مكفيك الي كنت بتعمله معاها لا وكمان قتلتها 
باسم انا اسف ي بنتي انا كل الي عاوزه دلوقتي انك تسامحيني   
سيليا بدموع  خلاص مسمحاك وربنا يسامحك بقا 
سند انا عاوزه امشى 
سند طيب عاوز حاجه ي عمي 
باسم ونظره علي سيليا  خلي  بالك منها ي ابني  
سند  دي بالذات مش محتاج توصيه فيها 
سيليا بصت ليه ومشيت معاه 
وباسم  بص علي اثرهم  بندم وحزن 
سند وسيليا خارجين من القسم 
وسند بيكلم في سيليا وهي مبتردش 
سند سيليا في اي انا بكلمك 
سيليا بصتله ومكنتش شيفاه من الدموع الي مغرقه وشها 
لي بيحصلي كدا لي اعيش مع واحد مش ابويا واحبه الحب دا كله 
لي امي تبقي خاينه ولي تعمل كدا  
لي ابويا الحقيقي مكونش طيقاه ولا عاوزه اشوفه 
انا بتعاقب علي حاجات معملتهاش 
لي يحصلي كل دا بجد لي 
سند لسه هيرد ولكن قاطعه وقوع سيليا علي الأرض فاقده الوعي 
عند زياد 
شوف كل املاك محمد وداليا تتصفي وتجيلي 
انت هتناقشني وانت مالك 
لا انا الوريث بنتها هبله ي سيدي ومش عاوزه ورث 
وقفل المكالمه 
مراه زياد 
ليه ي زياد انت ناقص فلوس وورث م تسيب البنت تستمتع بحقوقها
زياد. وانتي مالك كفايه خسرت اختي 
مراه زياد  دا نصيب اختك واكيد بنتها في يوم هتحتاج الفلوس دي عشان خاطري ي زياد بلاش تظلمها
زياد متدخليش انتي فس الحاجات دي 
مها بعصبيه انت اي ي اخي حرام عليك  انت كمان هتموت والفلوس دي هتكون ليها 
زياد  بغضب هتكون ليها عشان انتي ارض بور مبتخلفيش 
انتي السبب مش عارف يبقي ليا وريث 
مها بدموع  انت بتقولي كدا ي زياد 
فين كلامك وانك مش عاوز غيري 
زياد انتي الي وصلتيني لكدا ولو علي حبي ليكي ممكن ادفنه عادي
مها بعياط. للدرجه دي كل دا عشان الفلوس 
زياد اه عشان الفلوس ولمي الليله بقا 
مها  لما انت مش فارق معاك حبي  طلقني 
زياد   لا مش هطلقك وانا اطلا مش بحبك لو ع الحب كنت نسيته عادي 
انا بعشقك ودا الي مصبرني عليكي 
مها محاوله مجاريته. طب وعشاني هتسيب حقوق سيليا ليها 
زياد بتوتر لا 
مها بدلع  عشاني ي زياد 
زياد. ممكن نتكلم في الموضوع دا فوق 
مها وفهمت قصده م هنا كويس 
زياد  تؤ دا كلام مهم 
وشالها وطلع فوق 
عند مني. 
مني بغضب ازاي ي متخلف معرفتش تخلص 
الشخص  ي مدام دي كانت واقعه وانا برفع السلاح 
مني عشان حركتك مش سريعه وغبي 
الشخص لا ي مدام دي شكلها حامل 
مني بحسره كمان حامل 
طيب يسيليا افرحي شويه بس مش هسيبك تتهني 
هتموتي انتي وابنك وهاخد جوزك كمان
سند بصدمه بيبص علي سيليا الواقعة علي الأرض سند شالها ووقف تاكسي وركبوا 
وصل سند البيت واول ما دخل ياسمين شافته وصوتت 
ياسمين   ي لهوي حصلها اي 
سند  دخل علطول ونيم سيليا علي السرير  
ياسمين دخلت وراه في اي ي ابني البت مالها
سند  تعبت واغمي عليها واحنا طالعين 
ياسمين ليه ي ابني طيب ما تفوقها 
سند. لا خليها تنام شويه واعصابها تهدي 
ياسمين بحزن انا هفضل جنبها لما تصحي 
سند هي كويسه ي ياسمين  انا هنزل الشغل وانتي اعملي الغدا بقا لحد ما ارجع وتكون صحيت 
عند زياد 
مها نايمه جنبه وهو قاعد بيفكر في كلامها 
وحاسس ان سيليا فعلا مظلومه وانه مفيش حد هياخد الفلوس بعد ما يموت هو ومراته غيرها 
مها صحيت بتعب  هتعمل اي ي زياد 
زياد انتبه ليها 
زياد  ريحي نفسك انتي ي حبييتي وانا خلاص هعمل زي ما بتقولي 
مها بفرحه بجد 
زياد. اه عشان  خاطر حبيبتي بس
مها بسعاده ربنا يخليك ليا
انا هعزم سيليا وجوزها 
ولما تيجي فهمها ان دا حقها ولازم تاخده 
زياد حاضر ي ستي 
انزلي انتي كلميها لانى زعلان منها من اخر مره 
مها  ما انت الي غلطان برضو ينفع تحبسها وتقولها متروحيش لجوزك 
زياد  فعلا دا غباء مني بس خلاص هسمع كلامك 
مها بزعل. دا البنت دي غلبانه اوي مش عارفه الدنيا جايه عليها ليه بس فعلا ي زياد السعاده مش بالفلوس 
ما انا كمان مش عارفه اخلف ويبقي عندي عيل بالفلوس
زياد يحزن. خلاص بقا يا مها الحمد لله وانا مكتفي بيكي 
مها شويه تقولي كدا يا زياد وشويه تقولي انتي ارض بور 
انا مليش اي دخل في الموضوع دا  ودمعت
زياد. انا اسف ي عمري خلاص متزعليش
حقك عليا 
مها بعياط خلاص مش زعلانه 
زياد بخبث طب اثبتيلي انك مش زعلانه 
مها. زياد انا تعبانه 
زياد.  متعرفيش اني  علاج 
مها  ي زياد عاوزه اقوم اكلم سيليا 
زياد. في وقت تاني... 
عند سند شغال في المطعم 
زميله جاله وقاله معلش ي سند شوف الطرابيزه دي عاوزه اي لاني هدخل الحمام 
سند بس دا مش شغلي
زميله  معلشي  خليها عليك محتاج ادخل الحمام  
سند خلاص ادخل 
وراح علي الطرابيزه وشاف واحده باين انها صغيره بالميكب ولكن ظاهر انها كبيره 
ولابسه لبس مكشوف 
سند  طلباتك ي فندم 
مني. انت 
سند   نعم 
مني. عاوزاك انت 
سند  لو سمحتي الاوردر عشان امشي 
مني  بدلع الاه  ما قولت عاوزاك انت 
سند بعصبيه الظاهر ان حضرتك مش عاوزه حاجه ولسه هيمشي مني مسكت ايده
 مني مسكت ايد سند واكلمت بميوعه  مالك كدا هي المداك مزعلاك
سند بغضب  افندم 
مني  ما تاخد وتدي في الكلام 
سند انا مش فاضي للكلام دا وبعد اذنك دا مكان شغل احترمي نفسك فيه وسابها ومشي 
قعدت مني واتكلمت بشر  وكمان بتحبها ومش عاوز تخونها بس انا هعرف اجيبك حلو اوي  شويه وقت بس مش اكتر وحياه مدام سيليا وابنك تنتهي وضحكت بخبث 
عند سيليا بتفوق وتلاقي نفسها في السرير ومش فاكره حاجه 
سيليا قعدت بدوخه وفضلت شويه لحد ما استوعبت 
وقامت بحزن دخلت المطبخ شافت ياسمين واقفه بتعمل اكل 
سيليا  ماما
ياسمين بإنتباه  انتي صحيتي حاسه بأيه ي حبيبتي 
سيليا انا كويسه 
عاوزه اشرب مياه وفتحت التلاجه وشربت 
سيليا بتعب واضح اساعدك 
ياسمين لا يبنتي انا خلصت وبعمل سلطه 
روحي انتي صلي وارتاحي 
طلعت سيليا من المطبخ قعدت في الصاله
عند زياد ومها 
مها انا هكلم سيليا 
زياد مش عارف متسربعه علي اي 
مها بغيظ. ملكش دعوه انا هكلمها 
زياد بضحك خايفه ارجع في كلامي 
مها بصراحه ايوه انت بترجع في كلامك علطول 
زياد لسه هيتكلم قاطعته مها 
اسكت بقا خليني اكلم البت 
عند سيليا قاعدة وجنبها ياسمين بيتكلموا بعد ما خلصت الاكل وطلعت قعدت معاها
سمعت فونها بيرن دخلت جابته من الاوضه 
سيليا دا اكيد سند 
بصت علي الشاشه بإستغراب لما شافت رقم مها
سيليا بخوف ي تري خالي زياد عاوز اي تاني 
سيليا ردت بخوف 
الو
مها بسعاده ازيك ي حبيبتي 
سيليا كويسه الحمدلله 
مها وجوزك عامل اي وحماتك 
سيليا كلنا كويسين 
مها هو انتي تعبانه ولا اي 
سيليا اه شويه 
مها الف سلامه عليكي ي حبيبتي 
دا حتي زياد عاوز يكلمك ويطمن عليكي وعلي جوزك 
سيليا بإستغراب خالو 
مها بسرعه اه امسك ي زياد التليفون
زياد بتردد عامله اي ي حبيبتي 
سيليا كويسه ي خالو 
زياد وجوزك عامل اي
سيليا كويس
زياد طيب بكره انتي وجوزك وحماتك تشرفونا في الفيلا نتغدي مع بعض 
سيليا  معلشي ي خالوا مش هنعرف نيجي 
زياد بسرعه دي مها بتجهز في الاكل من دلوقتي اهي معاكي انا مليش دعوه 
مها  يعني هتكسفيني ي سيليا 
سيليا لا مقدرش عشانك اجي 
مها ربنا يخليكي ي حبيبتي يارب 
جيبي جوزك وحماتك معاكي ي سيليا 
سيليا حاضر 
مها بحب يلا يحبيتي شوفي بيتك سلام 
سيليا قفلت براحه 
وطلعت حكت المكالمه لياسمين 
ياسمين ومها دي طيبه ي بنتي 
سيليا اوي ي ماما دي اصلا مبتخلفش 
وكانت دايما تاخدني وانا صغيره اقعد معاها وبابا يتخانق معاها وهي تعيط وتزعل
ياسمين بحزن ربنا يراضيها يارب 
وقاطع كلامهم دخول سند بغضب 
سيليا بحب انت رجعت يحبيبي 
سند بغضب انتي شايفه اي وسابها ودخل الاوضه 
وسيليا بصت في الارض بزعل
ياسمين بحنان معلشي ي بنتي ادخلي شوفيه ماله
دخلت سيليا عند سند 
سيليا في اي ي سند 
سند بزهق  مفيش
سيليا لا اكيد في حاجه  حصلت 
سند لا مفيش 
سيليا سند قول في اي بقا 
سند بغضب عاوزه تعرفي ماشي كل الي حصل يستي اني خونتك!
سيليا بصدمه- خونتني 
سند بحزن-اه خونتك وموفيتش  بوعدي اني مالمس واحده غيرك 
سيليا بدموع- يعني اي مش فاهمه لمست مين
سند- كان في واحده في المطعم وفضلت تقرب مني 
سيليا صوتت وقربتلها
سند بعصبيه اسكتي ي سيليا انا متنكد اصلا 
انا مقربتلهاش بس هي الي مسكت ايدي 
سيليا بصدمه وانت كدا خونتني 
سند هدي شويه  اه  ي سيليا انا حاسس دلوقتي اني خاين 
سيليا بهدوء عكس ما بداخلها لا ي سند انت كدا مش خاين 
سند  انا مضايق ي سيليا اطلعي دلوقتي 
سيليا قربت عليه  لا يحبيبي مش هطلع 
انت الي هتغير وتطلع عشان نتغدي 
واه خالو زياد كلمني  وعزمنا علي الغدا بكره 
سند  خالك وانتي ليه تردي اصلا
سيليا بسرعه والله مراته الي اتصلت 
وانا بحبها اوي وكان لازم ارد 
وهو قالي اسامحه وشكله ندمان 
عشان خاطري يلا نروح بكره 
سند انتي عاوزه تروحي 
سيليا اه عاوزه اروح عشان خاطري ي سند وافق 
سند طيب هوصلك ومش هدخل جوه
سيليا  ي سند انا عاوزاك تروح معايا 
سند لا ي سيليا انا مش عاوز اشوفه 
سيليا بزعل خلاص ي سند انا مش هروح 
سند  سيليا تعالي جيبي هدوم ليا وانا هدخل اخد دش 
سيليا بضيق طيب
سند قل. ع التيشرت ورماه علي السرير 
وبيكتم الضحك علي شكل سيليا وهي مضايقة 
قرب سند منها وحضنها من ضهرها 
سيليا بتوتر الهدوم وقعت منها 
سيليا. س سند 
سند  امم 
سيليا ابعد 
سند دفن راسة في رقبتها وبيشم ريحة شعرها 
سيليا بخضه. سند ابعد 
سند  
سيليا  علي وشك العياط سند انت بتعمل اي 
سند لفها لية وقبلها برقة 
وسيليا متوترة لولا ايد سند مسكاها كانت وقعت 
سيليا مبقتش قادره تقاوم 
وبصتله بدموع سند 
سند فاق  انتي بتعيطي 
سيليا انا خايفة 
سند حضنها خايفة ليه ي حبيبي
سيليا  عشان انت بتعمل  وسكتت
سند بضحك بعمل اي 
سيليا ماما
سند بيبص لقا سيليا جريت علي بره وقفلت الباب
ضحك علي شكلها ودخل الحمام 
سيليا قاعده متوتره وبتحسس علي رقبتها وشعرها
ياسمين مالك ي سيليا 
سيليا بتهتها  م مفيش 
ياسمين بضحك شوفتي سند ماله 
سيليا بدون وعي  سند باس. ني 
ياسمين بخبث باس. ك 
سيليا انتبهت وقالت لا لا 
وقامت دخلت المطبخ 
خرج سند وشاف ياسمين قاعده لوحدها 
سند اومال سيليا فين 
ياسمين بضحك حابسه نفسها في المطبخ 
سند فهم وراحلها 
شافها قاعده في المطبخ بتعيط
سند بخضه مالك ي سيليا 
سيليا بعياط اسكت انت السبب 
سند بضحك عملت اي 
سيليا بوست. ني وماما عرفت 
اوريها وشي ازاي دلوقتي وفضلت تعيط
سند بضحك بطلي هبل وقومي يلا 
سيليا بعصبيه انا مش هبله وملكش دعوه بيا 
سند. طب يلا ي عاقله خلينا ناكل عشان عاوز انام 
ورايا بكره مشوار مع مراتي 
سيليا بفرحة هتروح معايا 
سند اه ي حبيبي مقدرش اشوفك زعلانه 
سيليا بفرحة حضنته 
سند بخبث شوفي انتي الي بتغرين. ي ازاي 
سيليا خبطته بخفه وبعدت
عدي اليوم بسلام 
تاني يوم 
سند صحي من النوم شاف سيليا قاعده قصاده وجهزت ولابسه الكوتشي والشنطة
سند باستغراب اي النشاط دا 
سيليا اخير صحيت قوم البس انا جهزت ليك اللبس وكل حاجه
وصحيت ماما تلبس
سند وماما هتيجي معانا 
سيليا اه هتيجي معانا 
قوم بقا البس 
سند بقله حيله حاضر وقام يلبس 
سند واقف بيرش برفانه 
وسيليا واقفه جنبه 
سيليا مسكت ايده وطلعت الفون واتصوروا وسند حضنها واتصور معاها
خرجوا بره الاوضه وشافوا ياسمين قاعده مستنياهم وجاهزه 
سند صباح الخير ي ماما 
ياسمين صباح الخير ي حبيبي 
ونزلوا 
ركبوا تاكسي واتجهوا لفيلا محمد 
وصوا الفيلا وزياد ومها رحبوا بيهم 
وقعدوا مع بعض 
زياد زي ما قولتلك ي سيليا انتي لو ملكيش في شغل الشركات انتي وسند صفوهم وابنوا مستشفي ليكم 
انتي فلوسك كلها محفوظه وهتفضل معاكي شوفي هتعملي بيهااي 
انا مبرئ نفسي منهم 
سيليا. ي خالو انا كنت ناويه ما اخدش حاجه 
مها ازاي بقا  دا حقك وانتي بكره يكون عندك اطفال ولازم تأمني مستقبلهم 
سيليا بصت لسند واتكسفت 
سند  مش حكايه كدا ي مدام مها انا قادر اصرف علي مراتي واولادي عادي
مها  بسرعه عارفه والله كفايه شكلكم ناس محترمه ومامتك باين انكم ناس كويسه 
بس في الاخر دا حقها 
سند بص لسيليا وقالها خلاص ي سيليا خدي حقك 
سيليا ماشي ي خالو صفي الشركات وعاوزاك تساعدني اني ابني المستشفي 
مها قفلوا بقا علي الكلام دا ويلا عشان نتغدي 
وقاموا قعدوا علي السفره وبدأوا ياكلوا 
بعد الاكل قاعدين يهزروا وسند وسيليا يحكوا ازاي حبوا بعض 
وياسمين بتحكي مع مها وبقوا صحاب 
سند همس لسيليا   مش ناويه يكون عندنا بيبي بقا الناس هتاكل وشي 
سيليا بضحك اتلم ي سند وهو وشك بيتزا عشان ياكلوها وضحكت بعند 
سند بأستفزاز طب لما نروح 
سيليا بخبث م دلوقتي ي سوسو 
سند بصدمه سوسو 
سيليا اه سوسو 
سند عارفه لو مش الناس قاعده كنت عرفتك مين سوسو بس ملحوقه لما نروح 
سيليا قربت منه وهمست ليه بحبك ي سوسو 
سند بصلها بعصبيه وهي ضحكت 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-