رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول بقلم سما الحملاوي
رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سما الحملاوي رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول
رواية نور في سماء الحب كاملة جميع الفصول
نجمه...لو سمحت فرع النور بكام
البياع...ب ٣٥ يا انسه
نجمه بصدمه....ايهههه ٣٥ لييييه
البياع...يا انسه هتشتري ولا هتفضلي مصدومه
نجمه بغيظ...هات هاااات
خدت الفرع ودفعت وبتلف وهي متعصبه خبطت في شخص بس طول بعرض...
نجمه ببلاها...انت حقيقي
هلال ببرود...وسعي يا انسه انا مش فاضيلك وابئي خدي بالك وانتي ماشيه
وسابها ومشي...
نجمه بغيظ...هو ايه دااا هو عشان حلو حبتين يعني يتغر علينا اففف استغفر الله يارب
»نجمه محمد المالكي عندها ٢٣سنه متخرجه من كلية فنون جميله مش طويله اوي عيونها زرقاء غامق وشعرها اسود قاطم لحد نص ضهرها ومحجبه وبشرتها بيضا عندها اخ واخت عصبيه بس عصبيتها مضحكه جريئه في التعامل واجتماعيه وطفوليه خالص»
»هلال احمد الخولي ٢٦سنه خريج كليه بيزنيس عندو محلات كبيره وليها اسمها في السوق لتجارة بكذا نوع طويل شعروا اسود مش قصير و مش طويل اوي ناعم عيونوا زرقا فاتح بشرتوا قمحاوي عندو غمازتين عندو عضلات عصبي وبارد في نفس الوقت مغرور والدو متوفي وعايش مع والدته وهو وحيد معندوش اخوات»
بعد ما نجمه روحت...
نجمه...ماماااا انا جبت فرع النور هدخل انام بئا عشان ورايا مشوار بدري الصبح
مامت نجمه نورهان...ماشي ياحبيبتي تصبحي على خير
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
هلال...ماما
مامت هلال هبه...ايوه ياحبيبي
هلال...انا رايح بكره دار الايتام الجديدة
هبه...ماشي ياحبيبي
هلال...تصبحي على خير ياحبيبتي
هبه بأبتسامه...وانت بخير
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم عند نجمه...
نورسين...نجمههههه اصحااااي
نجمه بنووم...الصدااااع جت
نورسين بضحك...قومي يابت بكره رمضاااان
نجمه قامت من النوم حضنتها...كل سنه وانتي طيبه ياقلبي
نورسين بحب...وانتي طيبه ياحبيبتي يلا قومي عشان تروحي مشوارك
نجمه بحب...ماشي ياحبيبتي هلبس واجي وراكي
خرجت نورسين وقامت نجمه تبدل هدومها...
خرجت ليهم وكان اخوها نادر قاعد مع نورسين اختها...
نادر بحب...صباح الفل ياحبيبتي
نجمه بحب...صباح الجمال
»نورسين ٢٦سنه متجوزه وعندها بنوته عندها سنتين شبه نجمه بس عيونها خضرا«
»نادر ٢٥سنه خاطب عندو عضلات ونفس شكل نجمه بس عيونوا زي عيون نورسين وحنين اوي على اخواته البنات«
نجمه...ماما وبابا فين
نورسين...ماما نزلت هي وبابا وخدو معاهم ملاك عشان يجيبوا حاجه رمضان
نجمه بحب...طيب انا هنزل بئا سلام
نادر ونورسين...سلام ياحبيبتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
عند هلال...
هبه...اصحى ياحبيبي عشان متتأخرش
هلال...حاضر ياحبيبتي
قام من النوم وهبه قالت...بكره رمضان كل سنه وانت طيب
هلال باس راسها...وانتي طيبه وبخير ياحبيبتي
قام يلبس ونزل ركب عربيته واتجه لدار الايتام...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
وصلت دار الايتام ودخلت الاطفال كلهم جريوا عليها...
نجمه بحب...حبايب قلبي والله انا جيت انهاردة وجايبه لكم هدايا حلوة
قعدوا كلهم حواليها وكان عددهم ١٥ وطلعت لكل وامد فيهم كتاب فيه قصص الانبياء وفانوس صغير بأسمائهم...
كلهم...الله الهدايا حلوة اوي
واحده منهم...نجومه هتحكي لنا انهاردة ايه
نجمه بأبتسامه...هحكي عن سيدنا ايوب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
وصل هلال دار الايتام..
دخل شاف الدار هادي ف فضل ماشي لحد ما وصل لمكان الاطفال وكانو متجمعين حوالين نجمه...
هلال لنفسه...مش دي البنت الي خبطت فيا امبارح ايووه هيا دي
نجمه بأبتسامه...سيدنا ايوب كان نبي رحيم وطيب القلب وكريم جدااا كان كل يوم بيعمل وليمه لأهل قريته وكلو بيجي ياكل ببلاش كان عندو حدائق اشبه بالجنه وعندو ١٠ابناء وزوجه شديدة الجمال كان لها شعراً يشبه بخيوط الذهب كانو كلهم بيمشوا في طاعه الله سيدنا ايوب كان على طول بيصلي لله ويشكروا على فضلوا..اهل القريه كانو بيجوا يتكلموا عنو وياكلوا من خيروا جه في يوم وذهم الشيطان وقال لهم ان اذا حدث شئ لسيدنا ايوب لن يعطيهم اي شئ وسوف يبخل عنهم جميعا..سمع منهم الله واتت صاعقه من السماء وحرقت جميع اراضي سيدنا ايوب وبعد ما اهل القرية عرفوا قالو بكره اولاده العشره هيعمروا الارض من جديد وعندما سمع الله كلامهم اتى يوم كبيس على سيدنا ايوب وزوجته وتوفى اولادهم العشره بيوماً واحد ولم يتوقف الناس عن الحديث وبيوم اصيب سيدنا ايوب بمرض شديد ف قالو اهل القريه انهم لازم يطلعوا من القريه غشان ممكن يكون المرض دا معدي حاولت زوجه سيدنا ايوب معهم ورفضوا جميعا ان يبقوا ف ذهبوا بعيد عن القريه وتركوا منزلهم...تمر الايام ويزداد مرض سيدنا ايوب وكل فلوسهم خلصت ف اضطرت زوجة سيدنا ايوب ان تنزل القرية وتستلف طعام من اهل القريه ف رفضوا جميعا لكن في مرأه من ضمنهم قالت لها هأخذ منكي ضفائرك الذهبيه مقابل الطعام ف باعت اول ضفيره من شعرها واخدت الطعام لسيدنا ايوب ف لما سألها قالت انها عملت واخذت مقابل عملها طعام..وعملت نفس الحاجه في اليوم التاني..وسيدنا ايوب شك في الامر ف قال لها ان تقترب منه وخلع الحجاب عن رأسها ورأى انها قصت ضفائرها ف اقسم ان عندما يشفى من مرضه سيجلدها مئه جلده...وتمر الايام ويحث الله سيدنا ايوب الى نهر اذا استحم به وشرب منه سيشفى من المرض تماماً وعمل كدا فعلا وشفى من مرضه فعلا ف تفاجأت زوجته به وسجدت شكر لله...ف قال الله لنبي الله ايوب ان ينفذ قسمه لكن يجلدها جلده واحده ب عود من اعواد القش وان يكون رحيماً..وعشان كدا ياحبايبي ديما نسمع كلمه يا صبر ايوب وانا بقولكم القصة دي عشان تتعلموا منها الصبر وازاي سيدنا ايوى صبر على دا كلو وازاي كان طيب القلب ورحيم على اهل قريته وبس كدا انا خلصت الحكاية
كلهم...حلوووة اوي احنا بنحبك اوي
نجمه بحب...وانا كمان ياحبايبي انا همشي بئا واجي لكم الاسبوع الجاي سلام ياحبايبي
نجمه مشيت وهلال مشي وراها ونسي انه المفروض هيقعد مع اطفال الدار...
نجمه فضلت تتمشى وهلال ماشي وراها...
نجمه وقفت فجأة بعصبيه وبصت لي...اسمع ياجدع انت انا شيفاك ماشي ورايا بقالك كتير يا تدخل دوغري وتقول في ايه يأما والله اعملك مشكلة هنا ساااامع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وقفنا لما..
نجمه فضلت تمشى وهلال ماشي وراها...
نجمه وقفت فجأة بعصبيه وبصت لي...اسمع ياجدع انت انا شيفاك ماشي ورايا بقالك كتير يا تدخل دوغري وتقول في ايه يأما والله اعملك مشكلة هنا ساااامع
هلال بعصبيه...اتكلمي بأسلوب احسن من كدا انا كنت هعتذرلك عن طريقتي معاكي امبارح بس شكلي غلطت
نجمه...وهو الي بيعتذر بيمشي ورا الناس من غير ما يكلمهم
هلال بغضب دفين...عندك حق سلام
وسابها ومشي وهو متعصب...
نجمه...يا اخينا طب اسمك ايه طيب اففف يارب الصبر
ومشيت...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
هلال رجع دار الايتام...
الاطفال...انت مين
هلال بأبتسامه...انا هلال
الاطفال...هلال بتاع رمضان
هلال بضحك... لا مش بتاع رمضان بس انا جبتلكم فوانيس رمضان معايا وطلع لهم الفوانيس واللعب
واحد من الاطفال اسمو زين...الله زي ما ابله نجمه عملت
هلال بأنتباه...مين ابله نجمه
زين بأبتسامه بريئه...ابله نجمه دي طيبه خاالص بتيجي هنا عندنا الدار ديما وبتجبلنا لعب وحاجات حلوة كتير وبتحكي لنا قصص كتيره وانهاردة حكتلنا قصة سيدنا ايوب وقد ايه هو صبور
هلال بسرحان لنفسه...بئا اسمك نجمه ماااشي ياست نجمه
هلال فاق وقال لزين...ماشي ياحبيبي يلا كمل لعب مع اخواتك
فضل يلعب معاهم ويضحكهم لحد مة جت فكره في دماغ هلال...
هلال...زين انت عندك قد ايه يابطل
زين ببراءه...٧سنين
هلال بأبتسامه...دا انت كبير خاالص طيب نتفق اتفاق بس توعدني متقولش لحد يابطل
زين بأبتسامه...وعد
هلال...طيب انت معاك رقم ابله نجمه
زين...ايوه معايا ابله نجمه جابتلي تيليفون عشان هي بتحبني اوي وخدت رقمها
هلال بأبتسامه...طيب ممكن رقمها دا عشان عاوز اتعرف عليها بس توعدني انها متعرفش
زين بتفكير...ماشي اوعدك بس بشرط
هلال بضحك...شرط يا شبر ونص طيب اشرط
زين بغرور لا يليق بطفل...تجبلي شكولاته المرا الجايه
هلال بأبتسامه...بس كدا عيوني هات يلا الرقم
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
عند نجمه...
نجمه دخلت البيت...
نجمه بشقاوة...باباااااا يا حته سكره
والدها محمد بضحك...قلب ابوكي عامله ايه
نجمه بحب...الحمدلله ياحبيبي
نور...عامله ايه يانجوم
نجمه بحب...الحمدلله ياقلب نجوم
نورسين...طيب يلا ادخلي بدلي هدومك وتعالي عشان نعلق الزينه
نجمه...طيااااره
ودخلت بدلت هدومها وخرجت...
نورسين بهمس...خطيبه اخوكي جوا
نجمه بملل...يوووه هي على طول هنا
نورسين بهمس...وطي صوتك وعدي الليله
نجمه...خليكي جنبي عشان مقومش اتخانق معاها
نورسين...حاضر
وهما واقفين جت عند رجل نجمه ملاك بنت اختها...
نجمه بحب وفرحه...ملااااكي عامله ايه ياعيوني
ملاك ببراءه...نمه
نجمه بضحك...قلب نمه من جواااا ياناس
نورسين بضحك...مش بتقول غير اسمك يامحظوظههه
نجمه بضحك...قروا علينا بئا
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند هلال...
هبه...كويس انك جيت ياحبيبي
هلال بأبتسامه...حبيبتي
هبه...تعاالى يلا نعلق الزينه عقبال ما ولاد خالتك يجوا
هلال...طيب ياحبيبتي هبدل هدومي واجيلك اهو
بعد شوية...
هبه...ارفعها شوية وحط الهلال جمبها
هلال...كدا حلو
هبه...اه يلا روح للفرع التاني بئا
بعد شوية..
هلال...كدا علقنا كل الزينه
هبه بأبتسامه...ايوه ياحبيبي
بعد شوية ولاد خالتو جم وخالتو وزوج خالتو...
مازن ابن خالته...ازيك يابو الهلايل
هلال بضحك...الحمدلله بخير
ميرنا بدلع...ازيك يا هلولي
هلال بملل...ازيك ياميرنا
ميرنا بدلع...بخير لما شوفتك
هلال بعدم اهتمام...ياسمين ازيك
ياسمين بهدوء...الحمدلله ياهلال
»مازن ٢١سنه مرح جدا وبيعتبر هلال اخوه في كلية تجار انجليزي..ميرنا ٢٣سنه بتحب هلال او بمعنى اصح بتحب فلوسو وشكلو دلوعه ومش محجبه لبسها مكشوف..ياسمين تؤام ميرنا بس عكسها تماماً حتى في الشكل هاديه ومحترمه في لبسها «
خالة هلال ماجده...وانت اخبار شغلك ايه ياهلال
هلال...الحمدلله ياخالتي تمام
زوج خالته مدحت...مش ناوي تفرحنا
هلال ابتسم...نفرح بمازن الاول بئا
مازن بضحك...ماازن ايه ياعم انا لسه صغير
هبه بضحك...ونبي انتو الاتنين ما هتتجوزوا لو فضلتوا كدا
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
نجمه بأبتسامه بالغصب...نادين اهلا منوره والله
نادين بتكبر...حبيبتي مرسي
نجمه قعدت بغيظ...
نورسين بمحاولة تهدءة نجمه...نادر هو انت علقت فرع النور
نادر بأنتباه...لا لسه مستني نجمه
نجمه بأبتسامه...ماشــ
نادين بمقاطعه...ما تعلقوا هي انت قاعد مع خطيبتك
نجمه بغيظ...دود هنعلقوا في الفجريه كدا
نادر...ماشي ياحبيبتي
بعد شويه...
نجمه بزهق...نادر انا هنزل شوية واجيب حاجات
نادين...ما تنزلي ياحبيبتي بتاخدي اذنو ليه
نجمه بغيظ...اللهم طولك ياروح
نادر...ماشي ياحبيبتي متتأخريش لو احتاجتي حاجه رني عليا
نجمه...تمام
وسابتهم ودخلت الاوضة وجت وراها نورسين..
نورسين بهدوء...مالك ياحبيبي
نجمه...البت دي متنفعش لأخوكي معرفش اعجب بيها على ايه
نورسين...هنعمل ايه بئا نصيبه كدا
نجمه...انا مش عاوزه انزل
نورسين...مش قولتي هتنزلي
نجمه...لاا خلاص هلعب مع ملاك
وخدت ملاك وفضلت تجري وراها...
نادر بضحك...مش قالت هتنزل
نورسين...ملاك شبطت فيها ف قالت خلاص مش هنزل هتقعد هنا تلعب معاها
نادين...تلعب مع طفله سنتين لا عقلها كبير
نجمه سمعت وجت قامت نورسين مسكاها ودخلتها البلكونه...
نادر بغضب دفين...اتكلمي عن نجمه احسن من كدا
نادين بتمثيل البراءه...مش قصدي حاجه والله
»نادين ٢٤سنه بنت مغروره وشايفه نفسها لبسها نوعاً ما محترم بتلف الحجاب لورا اسكارف بس مع نادر بتتعامل على انها ملاك«
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
هلال...منورنا والله ياجماعه
ردو كلهم وقالت ميرنا..والله محدش منور غيرك يا هلولي
هلال بمحاولة استفزازها...وانتي بئا يا ميرووو هتفضلي بلبسك دا في رمضان
ماجده...اه والله ياهلال قولها غلوبت معاها
ميرنا بغيظ...امممم لا هلبس شوال عشان ترتاحوا
هلال ببرود...انتي الكلام معاكي مينفعش يلا ياجماعه عشان نتغدا
اتغدوا وخلصوا غدا وقعدوا شوية وقاموا يمشوا وطلع هلال يرتاح...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
نادين...انا همشي بئا يا نادر
نادر...استني هوصلك
نادين...تمام يلا
ونزلوا بعد ما سلموا عليهم ونجمه قالت...اخيرااا دا لاازقه
محمد بضحك...بأمانه انا مش برتاح لها بردو
نور...كلام بيني وبينكم ولا انا
كلهم ضحكوا ودخلت اوضتها ترتاح...
فتحت فونها شافت رسالة من رقم غريب...
»كنتي جميلة اوي انهاردة«
نجمه...انت مين
»مش مهم المهم انك جميلة«
نجمه بغيظ...هعمل بلوك
»بصي لو عملتي ١٠٠بلوك هقدر اكلمك من اي رقم تاني ف.متعمليش بلوك احسن«
نجمه...طب انت مين لازم اعرف
»مش لازم دلوقتي بعدين هتعرفي سلام يانجمتي»
نجمه قفلت ومردتش...ياترى مين دا ويعرفني منين
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بيمر الوقت ويجي وقت السحور بيتسحروا وينامو...
في بيت نجمه الصبح...
نجمه صحيت وصلت وقرأت قرأن وخرجت لهم الليفنج..
محمد...صباح الخير ياحبيبتي
نجمه...صباح الفل يابابتي
محمد...رمضان كريم عليكي
نجمه...الله اكرم ياحبيبي
دخلت لولدتها المطبخ...
نجمه...رمضان كريم عليكي ياحبيبتي
نور...الله اكرم يانجوم
نجمه...نورسين فين
نور...زمانها نازلة هي وزوجها
»نورسين عايشه في الدور الي فوقهم«
نور...اللبسي يانجمه وروحي هاتيلنا حاجات
نجمه...حاضر ياست الكل
لبست ونزلت على طول...
راحت كذا محل كلهم قافلين...
رنت عليها صديقتها علا...
نجمه بأبتسامه...ازيك يا لولي
علا...الحمدلله ياحبيبتي رمضان كريم عليكي وكل سنه وانتي بخير
نجمه...وعليكي ياحبيبي وانتي بخير يارب
علا بغيظ...الي مسألتش على صحبتها
نجمه...اقسم بالله يابنتي مطحونه بقالي يومين
علا بأبتسامه....عارفة ياحبيبي اي فينك كدا
نجمه...اسكتي ياعلا بقالي شوية عماله اللف على محلات مش لاقيه
علا...طب بصي انا في هايبر الهلال تعالي هناك هتلاقي كل حاجتك واسعاروا حلوة اوي
نجمه...ابعتيلي اللوكيشن هجيلك
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
هلال...ماما عاوزه حاجه ياحبيبتي
هبه...لا ياحبيبي تسلملي
هلال...طيب انا هنزل الشغل
هبه...ماشي ياحبيبي خد بالك من نفسك
هلال...حاضر سلام
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
راحت الهايبر وقابلت علا...
علا حضنتها...ازيك يا نجومتي
نجمه...بخير يالولي
»علا نفس عمر نجمه عيونها عسلي فاتح شعرها بني ناعم لحد بعد كتفها شخصيتها طيبه خالص مرحه لكن في حياتها شوية حزن بسبب انها بتحب من طرف واحد وهنعرف مع الاحداث متربيه مع نجمه وصحاب بقالهم١٢سنه«
نجمه...دا في كل حاجه ما شاء الله مع انه مش كبير اوي
علا...ايوه منا بقولك
جابو كل حاجتهم...
فجأة لقوا حركه غريبة في المكان سألوا حد قالهم ان المدير جه...
وقفوا كلهم في انتظاره...
نجمه بغيظ...مين يعني عشان يوقفونا عشانوا كدا
علا...استني هنشوف
بعد ربع ساعه نجمه بزهق وعصبيه وصوت عالي...اييييه هو سي المدير دا مش جاي موقفنا كل دا عشان سعادته كان مين هو يعني عشان نقف ونعطل حالنا عشانو عالم معاها شوية فلوس ف تخلي الناس عبيد دا تلاقي واحد مغرور شايف نفسوا
واحد من الموظفين...الله يرحمها جمالها راح هدر
المدير بغضب جحيمي...عيدي كلامك تاني كدا بس قدامي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وقفوا كلهم في انتظاره...
نجمه بغيظ...مين يعني عشان يوقفونا عشانوا كدا
علا...استني هنشوف
بعد ربع ساعه نجمه بزهق وعصبيه وصوت عالي...اييييه هو سي المدير دا مش جاي موقفنا كل دا عشان سعادته كان مين هو يعني عشان نقف ونعطل حالنا عشانو عالم معاها شوية فلوس ف تخلي الناس عبيد دا تلاقي واحد مغرور شايف نفسوا
واحد من الموظفين...الله يرحمها جمالها راح هدر
المدير بغضب جحيمي...عيدي كلامك تاني كدا بس قدامي
نجمه بغضب...مش بعيد كلامي مرتين
المدير بغضب...انا هعدي كلامك دا بمزاجي عشان مش فاضي لشغل العيال دا
وسابها ومشي..
نجمه بغيظ...راجل مغرور وقليل الذوق
علا بضحك...يابنتي انتي الي شتمتي يلا يابنتي عشان نلحق الفطار
وراحوا حاسبوا وخرجوا من الهايبر...
نجمه وعلا خرجوا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال..
هلال نزل من عربيتوا وشاف نجمه وهي خارجة من الهايبر...بتعمل ايه هنا دي
عقلوا...ايه الذكاء دا ياهلال ما اكيد بتجيب طلبات استغفر الله يارب
دخل الهايبر ونجمه مشيت...
الموظف...اهلا يا هلال بيه اتفضل منير بيه لسه داخل
هلال...تمام ماشي
ودخل مكتب منير...
منير...اهلا يا هلال اتفضل
هلال بأستغراب...اهلا بيك مالك في ايه
منير بغضب دفين...بنت ب لسان طويل قعدت تقول ______
وحكالوا الحوار...
هلال بشك...عيونها زرقا وكانت لابسه بلوزه بيچ
منير...ايوه هي انت تعرفها
هلال بأنتباه...ها هبئا اقولك بعدين المهم ايه حوار اسم الهايبر دا
منير بضحك...ياعم انت مش مشاركني في ان انت تجيب البضاعه بتاعت الهايبر كلها
هلال...ف تسمي الهايبر بأسمي
منير...بصراحه اسمك مميز ويليق في كذا حاجه
هلال بضحك...طيب ياخويا خد بئا الورق دا بص عليه وشوف يلزمك ايه من البضاعه وعلم عليها عشان اجهزهالك
منير بجديه...تمام ماشي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
عند نجمه...
دخلت البيت بعد ما علا مشيت وشافت نورسين قاعده ونادر قاعد وزوج اختها ووالدها ومشدودين خالص..
نجمه بقلق...سلام عليكم ياجماعه
والدها...وعليكم السلام
نجمه بقلق...هو في ايه
نادر بضيق...نادين كلمتك انهاردة على الواتس
نجمه....اه ما احنا بنتكلم عاديـ
نادر بمقاطعه...نجمههه انتي فهماني
نجمه بصت لنورسين...وقالت هو في ايه فهموني
نورسين بهدوء...نادر كان مع نادين انهاردة بيشتروا حاجات وشاف الشات على فونها وــ
نجمه بمقاطعه...وهو فتح الشات ليه
نادر...انتي بعتي ولقيت اسمي في الكلام ف فتحت اشوف في ايه ويارتني ما شوفت انا عاوز تفهميني ايه الي كان مكتوب دا
نجمه قعدت بهدوء...نادين مش بتحبني عشان انا قريبه منك دا حاجه الحاجه التانيه هي فعلا كلمتني انهاردة وانها بتقولي اطلع من حياتك وانها كدا كدا هتتجوزك غصب عني وابطل الحركات الي بعملها وانا مش بعمل حاجه اصلا بس كدا
نادر بمحاولة الهدوء...نادين كلمتك قبل كدا
نجمه بكذب...لا هوـــ
نادر بغضب...نجمهههه متكذبيييش
محمد...يابنتي قولي الحقيقه لازم عشان اخوكي يفهم
نجمه بعصبيه...اه كلمتني كتير ونورسين تشهد فضلت تقولي كتير ابعد عنك وانها هتاخدك مني والشات على فوني كله وانا ياما حذرتك بس انت مكنتش بتسمعلي
نادر...وريني فونك
نجمه...ليه
نادر بغضب...قولت وريني يانجمه
فتحت الفون وادتهولوا..
فتح الشات وشاف كل الكلام والغضب اتملك منه خد اسكرين وبعتوا على فونوا...
زوج نورسين ماجد...هتعمل ايه يانادر
نادر بغضب دفين...انا رايح مشوار ومش هتأخر سلام
محمد...يابني استنى
بس نادر نزل على طول...
خرجت ولدتوا من المطبخ...خلصتوا خناق
نورسين...مش فاهمه مكنتيش قاعده ليه
نور...لو كنت قاعده كنت ولعت الدنيا اكتر انا مش بطيق البت دي
نجمه بهدوء...انا هدخل اريح شوية
ودخلت وسابتهم...
نورسين قامت تدخل وراها قاطعها محمد...نورسين سيبيها شوية
༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
راح شغلوا..
قاعد في مكتبه بيفكر...
هلال لنفسه...انا محبتهاش بس انا عجباني شخصيتها المتمرده..ايه ياهلال وبعدين معاك
قطع تفكيروا دخول صديقوا وشريكوا...
معتصم...هلااااال بقالي ساعه بخبط
هلال بأنتباه...ها بجد مخدتش بالي خالص
معتصم بمرح...بتفكر في مين يا هلول
هلال بغيظ...معتصم الاسم دا انا بكرهوا وانت عااارف
معتصم بضحك...خلاص خلاص المهم خد الورق دا امضي عليه
»معتصم ابن عم هلال وصديق عمرو متزوج من كام شهر وسيم»
هلال...خلصت خد
معتصم...هروح انا بئا عشان زوجتي العزيزة عازمه العيله كلها واعمل حسابك معزومين عندنا بكره سلااام
هلال...ياعم انت خد..ايه دا مشي من غير ما يسمع رد حتى
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
وصل قدام بيت نادين ورن الجرس...
مامتها فتحت...اهلا يا نادر اتفضل
نادر دخل بهدوء مريب...نادين فين وعم مدحت
مامتها...استنى هندهم
دخلت تنده عليها وخرج والد نادين...
عماد...اهلا يا نادر يابني
نادر بهدوء...بص ياعم مدحت انا لما جيت اخطب بنتك قولتلها وقدامك اهلي خط احمر ونجمه لوحدها حاجه تانيه صح
عماد...ايوه
نادر بغضب جحيمي...ولما بنتككك تكلم اختي بطريقة قذ**ره زي دييي
وفتح الفون وحطوا ف ايدوو..
نادر بغضب...موقفي ايييه بعدي طريقتها المغروره ولبسها الضيق وبعدي عدم سماعها لكلامي بس لحد هنا وكفاااايا
نادين خرجت...يانادر انا
نادر بغضب....اخرسيي خالص
نادين بغضب....انت بتتكلم كدا معايا بتاع ايه دا انت كنت بتجري ورايا عشان بس اوافق عليك ايه يا نادر بيه نسسســ
قطع كلامها نزول قلم على وشها من عماد...يظهر اني معرفتش ازاي اربيكي يا نادين هانم
نادين بدموع...بابا انت بتضربني عشانو
عماد بغضب...واكسـ"ـر رقا"بتك كمان اعتذري حالا
نادين...مش هعتذر انا مغلطش
جه عماد بمد ايدو تاني نادر مسك ايدو ومامتها قالت...خلاص ياعماد عشان خاطري سبها
نادر بهدوء...خلاص ياعمي
عماد بصلوا بحزن...انا بعتذر يابني ليك
نادر...لا ياعم انت ملكش ذنب..بس انا مش هقدر اكمل الخطوبة دي بصي يابنت الناس كل شئ قسمه ونصيب وانتي من طريق وانا من طريق انا لولا اهلك مكنتش هعدي الموضوع كدا بس حصل خير
مامتها...حقك يابني مش هنعارضك
نادر خلع دبلته وحطها قدامها وقال...والشبكه هدية مني ليكي سلام عليكم
وخرج من البيت...
عماد بغضب...اخفي من وشي مش عاوز اشوف خلقتك دي وطلوع من البيت مافيش لحد ما تتعلمي الادب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
فونها وصل عليه رسالة من نفس الرقم..
»عامله ايه ياحبيبتي«
نجمه بغيظ...انت مين عشان تقولي حبيبتك
»من يوم ما.شوفتك وانتي حبيبتي«
نجمه...طب ممكن تقولي انت مين
»اصبري وهتعرفي«
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نادر رجع بيتو...
نور...عملت ايه يابني طمني
نادر بهدوء....انا فسخت الخطوبة انا البنت دي متنفعنيش
محمدد...حصل خير يابني انت تستاهل احسن منها بكتير
نادر...الحمدلله دقيقه وراجع
دخل اوضة نجمه...
نادر راح لها...حبيبي
نجمه...نعم
نادر باس راسها...انا اسف ليكي حقك عليا يانجومتي
نجمه بابتسامه...ولا يهمك ياحبيبي
نادر...انا فسخت الخطوبة
نجمه...ايه!!
نادر بابتسامه...هي مش زي عادي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
فطروا ونجمه نزلت تتمشى شوية...
قعدت قدام النيل سمعت صوت من وراها...
شخص...مش حابه تكوني نجمه ليلي
فطروا ونجمه نزلت تتمشى شوية...
قعدت قدام النيل سمعت صوت من وراها...
شخص...مش حابه تكوني نجمه ليلي
نجمه بصت وراها وقالت...انت مين وتعرف اسمي منين
الشاب بسخريه...اسمك ايه وانا ايه هيعرفني اسمك
نجمه بغضب...لا يابا انت لسه كنت بتقول نجمه ليلي
الشاب بسخريه...وفين اسمك دا ياحلوة
نجمه بغضب...نجمه
الشاب...اااه طب منا قصدي انك شكل النجمه ب لون عيونك دي ما تيجي نشرب حاجه ساقعه في اي كافيه
نجمه بغضب...حل عني ياجدع انت احترم الشهر الكريم حتى
الشاب مسك ايدها...ما تيجي يابت ومتعمليش محترمه اوي
نجمه وبدأ الخوف يدخل قلبها...ابعد عني احسنلك
الشاب بخبث ومسك دراعها جامد...ولو مبعدتش
نجمه فكرت في فكرة...يلاااااهوي الحقووووني
جه شاب تاني بنيته قويه...انا شايفك بتضايقها من الصبح وشكلك مش هتجبها البر
الشاب الاول...وانت مالك دي تخصني
الشاب التاني...انا هعرفك مالي
وفجأة هجـ ـم عليه بالضر""ب والتاني قام وخاف وجري...
نجمه كانت واقفه بعيد وخايفة...
راح عليها الشاب التاني...عملك حاجه يا انسه
نجمه رفعت وشها وقالت...لا الحمدلــ هو انت
هلال بكبرياء....هلال الخولي
نجمه...احم شكرا لحضرتك جدا
هلال اتحول فجأة واتكلم بغضب....تاخدي بعضك حالا وتطلعي على بيتك عشان معملش تصرف مش هيعجبك
نجمه بغضب...انت بتتكلم معايا كدا بتاع ايه
هلال بغضب...نجمهههه روحي البيت احسنلك
نجمه بصتلوا بغضب ومتعرفش ليه مشيت فعلا من غير ما تتكلم تاني وهلال فضل ماشي وراها بالعربية...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بليل قبل السحور بساعه...
لقت رسالة على فونها...
»بعد كدا خروجك بأذني ودخولك بأذني فاااهمه«
نجمه ردت...انت هلال صح
هلال...ايوه
نجمه...هعملك بلوك
هلال...تبئا تحصل يانجمه هعمل تصرف صدقيني هيزعلك
نجمه شافت الرسالة ومردتش...
وبعد شوية قامت تتسحر...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
هلال...معتصم عازمنا بكره على الفطار
هبه...ماشي ياحبيبي نروح
هلال...تمام هقولوا بئا
هبه بأبتسامه...مش ناوي تفرحني بجوازك بئا
هلال بأبتسامه...قريب ياحبيبتي قريب
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻
تاني يوم في شغل هلال...
قاعد وقاعد قدامه دراعه اليمين ايمن...
هلال...فاهم يا ايمن عاوزك تراقب تحركاتها كلها وتبلغني
ايمن بأحترام...فاهم يا هلال بيه
هلال...روح انت يلا
خرج ودخل معتصم...
معتصم...انا عاوز افهم حالك دا ايه
هلال بضحك...اقعد بس وانا هفهمك
معتصم قعد وهلال حكالوا كل حاجه...
معتصم...وانت عرفت انك بتحبها بالسرعه دي
هلال بسرحان...تقدر تقول مش الحب الكامل بس حسيتها دي الي انا عاوزها البنت الجريئه المتمرده وفي نفس الوقت محترمه الطيبه والحنونه والعصبيه والمجنونه كل دا فيها
معتصم...دا انت وقعت مش حبيت بس
هلال...بس المهم انها مش هتبئا لغيري
معتصم بضحك...مافيش بعد هلال الخولي
هلال بغرور...بالظبط
معتصم...طب متنساش الفطار
هلال...هجيب ماما ونيجي متقلقش
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه قاعده في البيت...
نجمه سرحت في هلال وبعدين قالت...استغفر الله العظيم
نورسين بشك...مالك يابت يانجمه
نجمه بأنتباه...ها مالي في ايه
نور...من ساعه ما رجعت امبارح وانت سرحانه
نورسين...يمكن بتحب
نجمه ضربتها بالمخده والجرس رن راحت تفتح...
نجمه...ادخل يا ماجد وعقل مراتك
ماجد بضحك...عملت ايه تاني
نورسين...الله بقولها يمكن بتحبي
محمد خرج من اوضته...بس يابت يانورسين نجمتي مش هتتجوز حد هتفضل مع ابوها حبيبها
نجمه بحب...صح يابابتي
نور بغيظ...لا ونبي طب اشبعوا ببعض
خرج نادر بمرح...معلش ياحج هتصالحها بعد الفطار
ماجد بضحك...وهو الحج هيقدر يستنى على خصام نوره
محمد بغضب وضحك...بس ياض منك له مشفتوش تربيه صحيح
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بعد ساعه هلال خد مامته وراحوا يفطروا في بيت معتصم...
زوجه معتصم انغام...نورتونا يا جماعه والله
هبه بأبتسامه...بنورك ياحبيبتي
معتصم دخل من باب الشقة...هلال ومرات عمي جم اتاريني بقول ليه الشقة منوره
هبه...تعالى يابكاش يالي مش بتسأل خاالص
معتصم...حقك عليا ياحبيبتي الشغل والله
هلال بملل...وكمان احسن ولا متسألش عشان بتصدعني
هبه بضحك...اخس عليك يا هلال دا معتصم عسل
انغام...ونبي ياماما هبه هلال معاه حق
هلال بضحك...شوفتي
معتصم بغيظ...حسابنا بعد الفطااار
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
نجمه...ماما هنزل اجيب تمر وعصاير
نور....ماشي ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
نزلت نجمه تجيب الحاجه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
جاله مكالمه وقام يرد...
هلال...ايوه يا ايمن
ايمن...ايوه ياباشا الي الهانم نزلت دلوقتي وانا وراها
هلال بغضب دفين...انت فين بالظبط
ايمن...في ******
هلال...انا جايلك سلام
قفل معاه وخرج...
هلال...جماعه انا نازل في شغل مستعجل هخلصوا واجي على طول
هبه...شغل ايه يابني
هلال...شغل ضروري
معتصم...اجي معاك
هلال...لا انا اقل من ساعه وهكون هنا سلام
وخرج على طول ونزل ركب عربيته...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بعد شوية وصل هلال عند ايمن...
هلال بجديه...هي فين
ايمن...في المحل دا
هلال...تمام امشي انت
مشي ايمن وهلال فضل واقف مستنيها واول ما خرجت شدها من ايدها ودخل شارع جانبي...
نجمه بغضب...انت ازاي تشدني كدا
هلال بغضب جحيمي...اسمعي يابت انتي انا هلال الخولي كلمتي متنزلش ابدااا والي اقولوا لازم يتسمع فااااهمه ولا لا
نجمه بعصبيه....انت مين انت عشان اسمع كلامك
هلال بغضب....اتقي شري احسنلك انتي مش قد غضبي ودلوقتي قدامي عشان اوصلك
نجمه بصتلوا وقالت في بالها...ياترى انت حكايتك ايه ياهلال معايا وليه بتوه جوا عيونك وبسمع كلامك ومش برد...
ركبت معاه العربية من سكات ووصلها قرب بيتها بس مش تحته عشان اهلها...
هلال بهدوء...نجمه اسمعي كلامي وصدقيني مش هتندمي وهتعرفي كل حاجه في وقتها
نجمه بصتلوا وسكتت..
هلال بهدوء...وصورك من على السوشيال تتشال يلا انزلي الاذان قرب
نجمه استغربت نفسها انها هزت راسها موافقه على كلامه ونزلت...
هلال فضل يبص عليها بهدوء واتحرك بعربيته...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻
بعد الفطار...
عند نجمه...
قاعده مع اهلها سرحانه...
نورسين بهمس...مالك يابت من امبارح
نجمه بأنتباه...مافيش تعبانه شوية
نورسين...طب نروح لدكتور
نجمه...لا ياحبيبتي شوية وهبئا كويسه
ماجد...ما تيجوا ننزل نخرج كلنا
نور...خو بعضكم انتو انا اتهد حيلي في البيت انهاردة والفطار
محمد...اه انزلوا انتو واحنا يوم تاني
نادر...ماشي يلا انا موافق
نورسين...هطلع البس والبس ملاك
نجمه...وانا كمان يلا
قاموا كلهم يلبسوا...
في اوضة نجمه...
نجمه خارج ارادتها...ممكن انزل مع اخواتي وزوج اختي
هلال قعد شوية ورد...هتتأخري
نجمه....لا ان شاءلله
هلال...تمام ماشي
نجمه...شكرا
قفلت معاه وسرحت شوية وقالت...انا ازاي عملت كدا من امتى يانجمه وانتي بتسمعي كلام حد اصلا انا لايمكن اعمل كدا تاني لااايمكن
نورسين من برا...نجمه خلصتيي
نجمه...ايوه اهو خارجه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
معتصم...منورنا والله
انغام...فعلا والله
هلال بأبتسامه...بنوركم ياحبيبي
هبه...بنوركم ياحبايبي
قعدوا شوية وهلال قال...نقوم احنا بئا ياماما.
هبه...اه يلا يابني
معتصم...ايه ليه ما انتو قاعدين
هلال...قعدنا كتير اهو الساعه ١١
انغام...والله كان يوم حلو
هبه...العزومه الجايه عندنا بئا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه واهلها رجعوا من برا وعدا اليوم. واتسحروا...
تاني يوم...
نجمه عازمه علا عندها على الفطار...
جت وقعدت حكتلها على موضوع هلال...
علا...اسمعي الكلام ونشوف الحوار اكيد بيحبك
نجمه...في حد يحب حد يعمل كدا
علا...بس خدي بالك هلال مش سهل
نجمه...على نفسوا وانا هنزل دلوقتي هو بيراقبني وانا متأكده
علا...بلاش يا نجمه
نجمه...لا هنزل عشان اثبتلوا ان نجمه مش بتمشي على مزاج حد
علا...هاجي معاكي
نجمه...هليكي مع نورسين انا هاجي على طول متقلقيش
علا...بس
نجمه...خلاص والله مش هتأخر
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نزلت نجمه وعلا فضلت في البيت...
علا بصت على باب اوضة نادر وقالت في سرها...امتى هتحس بيا بئا يااارب
قامت تدخل الحمام ونور دخلت اوضة نادر...
علا غصب عنها سمعت كلامهم لأن صوتهم كان عالي نسبياً والحمام جنب اوضته...
نور...يابني انت خارج وهتشوفها ولازم تسلم عليها
نادر...قولت لا انا مش بطيقها بجد
نور...ليه بس دي غلبانه
نادر بغضب...ونبي لو ايه هو كدا انا مش بطيقها مغرفش رجعت ليه ما كانت مشيت
علا سمعتهم ودموعها نزلت كتير...
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند هلال...
ايمن رن عليه...هلال بيه نجمه هانم نزلت انهاردة وهي في####
هلال بغضب جحيمي...اقفل انا جاي..ماشييي يانجمه المرادي مش هتعدي بالساااهل
استووووووووووووووووووب...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نادر بغضب...ونبي لو ايه هو كدا انا مش بطيقها مغرفش رجعت ليه ما كانت مشيت
علا سمعتهم ودموعها نزلت كتير...
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند علا...
وقفت ودموعها نزلت وراحت تلبس كوتشيها...
نورسين خرجت من جوا...انتي راحه فين يا علا
علا ساكته ومش بترد...
نورسين راحتلها...مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه في حاجه حصلت
علا بردو ساكته...
نورسين خدتها في حضنها وعلا فقدت الوعي...
نورسين بخضه وصوت عالي...مامااا نادر اللحقوووني
نور ونادر خرجوا وبسرعه نادر شالها وحطها على سريروا في اوضته...
نور بقلق...ايه حصل يانورسين
نورسين حكتلها...
نادر...لحظه انا بفوقها اهو
نورسين...فااقت
علا بدوخه...في ايه هو ايه الي حصل
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند نجمه...
خرجت من المكان شافت هلال في وشها...
هلال بغضب جحيمي شدها من دراعها وقالها...مش انا قولت ليكي متخرجيش غير بأذني كلامي مش بيتسمع ليه
نجمه بعصبيه...لما افهم الاول انت عاوز ايه
هلال بص في عيونها جامد وبعدين قال...نجمه اسمعي كلام قلبك ده
نجمه بتوهان...انت مين وعاوز ايه
هلال...فوقي يانجمتي ويلا هوصلك
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
علا بعد ما فاقت وبصت ليهم بحزن وحرج...احم بعتذر ليكم
نور بحنيه...مالك ياحبيبتي
علا...مافيش هبطت شوية
نورسين...دلوقتي نفطر وتبئي زي الفل
علا...معلش هستأذن انا مش هقدر اقعد
نور...لا لا لازم تفطري معانا يرضيكي ازعل
علا...لاطبعا ميرضنيش
نادر...سلامتك ياعلا
علا بفتور...الله يسلمك
عدا شوية وعلا وقفت في البلكونه ودخل جنبها نادر...
نادر بهدوء...متزعليش نفسك هو الخسران
علا بأنتباه...مين دا
نادر بخبث...الي بتحبي
علا بعصبيه خفيفه...مش بحب حد انت بتقول ايه
نادر قام من على الكرسي وقرب منها وهي بترجع لحد ما رجعت للأخر فضل ثواني مقرب لحد ما رجع بضهروا وقال...عيونك بتقول غير كدا خالص
علا...وبتقول ايه بئا
نادر بخبث...امممم انك مثلا بتحبينـ
قطع كلامه رنت فونها وردت...الو ياحبيبي اه عند نجمه اهو..طيب ياحبيبي..مش هتأخر متقلقش عليا...سلام ياحب
نادر بغضب...مين حبيبك
علا حبت انها تضايقوا زي ما ضايقها...حبيبي الي كان مزعلني
نادر بضيق...تمام ياعلا تماااام
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند نجمه...
هلال وصلها وهي طلعت على طول...
مامتها حكتلها الي حصل ودخلت لعلا حضنتها وقالتلها...مالك ياحبيبتي
علا بدموع وقعدت تحكلها...
نجمه بخبث...نادر بيحبك صدقيني
علا...بأماره انه قال مش بيطقني
نجمه....مش عليكي انتي
علا...اومال
نجمه...خلي هو الي يقولك وقريب انا واثقه..تعالي بئا احكيلك الي حصل
علا بعد ما سمعت...كل حاجه تدل انه بيعشقك مش بيحبك بس
نجمه...مش عارفه بئا
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عدا اليوم وجه وقت الفطار...
علا...تسلم ايدك ياطنط الاكل تحفه
نور...الف هنا ياحبيبتي
نادر بخبث...وخطوبتك امتى بئا ياعلا
علا بأستغراب...خطوبة ايه
نادر...مش الي مرتبطه بي دا هيجي يخطبك اوعي يكون بيتسلى
علا بخنقه ودموعها بدأت تنزل...عن اذنكم ياجماعه
وخرجت بسرعه برا الشقة...
محمد بغضب...ايه الي هببته انزل بسرعه صالحها
نجمه بغضب...انت حقيقي غريب يانادر
نادر بضيق من نفسه خد مفاتيح عربيته و نزل وراها على طول...
نادر نزل لقاها واقف تعيط راح لها...علا انا احم انا بعتذر
علا بصتلوا وقالت...ولا يهمك يا استاذ نادر ومتقلقش هنعزمك ان شاءلله
نادر بصلها وقال...تقصدي ليه
علا...اقصد هعزمك على خطوبتي سلام
نادر اتخنق وركب عربيتوا ومشي...
نجمه فوق في البلكونه شايفه كل دا...
شويه و رنت نجمه على نادر...
نجمه...عدي عليا خدني نتمشى
نادر...ليه
نجمه...عدي بس
نادر...طيب اللبسي
قفلوا سوا وهي لبست وقعدت تفكر كتير وفي الاخر بعتت لهلال...
نجمه...هنزل مع اخويا
هلال...هو كل يوم نزول
نجمه...اذا كان عااجبك
هلال... اممم اتكلمي عدل و طيب بس متتأخريش
نجمه...اممم ماشي
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
عند نادر ونجمه...
نجمه قاعده جنب نادر في مكان هادي...
نجمه بهدوء...طب ما تعترفلها بدل ما تضيع منك
نادر...انتي بتقولي ايه مش فاهم
نجمه بصت لي وقالت...انت فاهم كويس انا اقصد ايه
نادر بتنهيده طويله...من زمان اوي وانا كنت معجب بيها بس بقيت بحبها اويييي
نجمه...ليه خطبت
نادر...من ٧شهور قبل ما قررت اخطب نادين بيومين
فلااااش باك...
نجمه...علا جايه
نادر بأبتسامه...بجد
نجمه...اه بجد في ايه
نادر بحمحمه...احم لا مافيش
بعد شوية جت ونجمه قامت تجيب عصير من المطبخ..
علا...نجمه استني جيالك
وسابت فونها مفتوح على شات...
نادر جه وقعد وفي رسالة وصلت ف من غير ما يقصد بص في الفون...
شاب...انا هفضل جنبك طول العمر
علا...مش هتسبني خالص
شاب...لا بحبك
بااااااك...
༺༻
نجمه بتذكر...اااااه افتكرتوا دا ابن خالتها المتوفيه واخوها في الرضاعه بس مسافر كندا
نادر بتتنيح...ها
نجمه...اه والله ما هما مولودين في نفس الشهر بس مامته اتوفت وهي بتولدو ومامت علا هي الي رضعتوا وربتوا وهو سافر كندا من سنتين و بس هما مقربين اوي من بعض بئا
نادر بصدمه...يعني انا ضيعت ٧شهور من عمري على الهوا
نجمه بضحك...جدع يافالح فكر في طريقة تعترفلها بيها بئا
نادر بغيظ....وانتي ليه معرفتنيش
نجمه...وانا كنت اعرف منين انك بتحبها انا عرفت دلوقتي
نادر...افففف ما هي بتحب
نجمه بضحك...متقلقش هي مش بتحب ولا حاجه هي بتحبك انت
نادر بصدمه...بتهزري
نجمه...وربنا بتحبك من واحنا في ثانوي وهي بتحبك
نادر...ايه يارب الصدف دي
نجمه...لسه في فرصه متقلقش
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
رجعوا نجمه ونادر البيت ونجمه دخلت اوضتها...
لقت رسالة من هلال...اخوكي عندو عربية كيا
نجمه بأستغراب...اه ليه
هلال...بتأكد
نجمه...هو انت بتراقبني صح
هلال...متشغليش دماغك
نجمه....انا عاوزه افهم انت عاوز مني ايه
هلال...كل خير متقلقيش بكره نتقابل في دار الايتام
نجمه بصدمه...انت عرفت منين اني بروح كل سبت
هلال بغرور...عيب تسألي هلال الخولي السؤال دا
نجمه...😏😏
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
تاني يوم في دار الايتام...
نجمه...زييييين
زين بقلق...في ايه يا ابله نجمه
نجمه بغيظ....انت الي قولتلوا ياشبر ونص صححح
زين بتمثيل البراءه...انا قولت ايه بس يانجومتي
نجمه بغيظ ومسكتوا من تيشرته....لولا انك عيل كنت عملتك كفته
زين بضحك...انتي جعانه ولا ايه هتاكليني
نجمه بضحك على ضحكتوا...ايوه هاكلك ياحلو انت
زين طلع يجري...طب لما تمسكيني الاول
نجمه...همسكك مش هسيبك
طلعوا يجروا ورا بعض لحد ما وقعوا فوق بعض نجمه حضنتوا بغنى وصوت جذاب...وازاي بس ياشبر ونص تطلع اجدع مني تعوج راسك تضحك بس اضحك لو ايه معكنني
زين حضنها ودمع...هخف
نجمه بحنيه...هتخف يا زين قلبي
هلال دخل واتكلم بعد ما شاف كل الموقف...زين بطل
زين قام حضنوا...وحشتني يا ابيه
هلال...وانت كمان يابطل يلا روح انده على اخواتك
زين راح بسرعه ينده على اخواته في الدار...
نجمه من غير ما تبصلوا...انت بتعمل ايه هنا
هلال...انا شريك في الدار دي
نجمه بصدمه...بجد
هلال....ايوه والله
نجمه...يجعله في ميزان حسناتك
هلال...يارب..عاوز اقولك حاجه
نجمه...قول
هلال بغرور...######
نجمه....نعم لاااطبعااا
استوووووووووب...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هلال...يارب..عاوز اقولك حاجه
نجمه...قول
هلال بغرور...######
نجمه....نعم لاااطبعااا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هلال بغرور...تشتغلي معايا
نجمه بصدمه...نعم لا طبعا
هلال...ايه المانع هتبئي سكرترتي
نجمه بصدمه....انا خريجه فنون جميلة
هلال بغرور...طب منا عارف
نجمه بغيظ...وتعرف منين بئا
هلال قرب عليها شوية...انا عارف كل حاجه عنك من ساعه ما اتولدتي
نجمه بغيظ....*تصدق بالله كنت بحب الاسم دا زمان كرهتوا*
هلال بانتباه...ليه بئا
نجمه...ملكش دعوة
هلال...هتبدائي شغل من بكره اتفقنا
نجمه...لا ياهلال متفقناش
هلال بأبتسامه...عنوان الفرع بتاع الشغل اهو دا الفرع الاساسي بتاع المحلات كلها الي بتمشي كل الشغل منه يعني الفرع الام دا في شركة ومصنع لتغليف المنتجات الي بنصدرها للمحلات التانيه بصي انا عندي شركة ودي الي على طول فيها انا عشان امضي على الاوراق واخلص الشغل ومصنع تغليف وكمان في محلات تانيه عندي ببيع فيها المنتجات دي ومشارك في هايبرات تانيه كدا عرفتك جزء عن الشغل بكره هعرفك اكتر
نجمه بذكاء...بص انا ممكن اعمل حاجه تانيه
هلال...ايه هي
نجمه...انا خريجة فنون جميلة يعني فن ايه رأيك نغير شكل غلاف المنتجات وانا اصمم الغلاف دا انا خدت كورس في الشغل دا
هلال اعجب بكلامها...ماشي موافق بس بردو هتكوني سكرترتي
نجمه بضحك...حاضر بس هاخد رأي بابا الاول
جه زين والاطفال وقعدوا يلعبوا معاهم...
بعد شوية مشيوا...
نجمه...هو انت ممكن تساعدني في اني استمر في علاج زين
هلال...انا لما جيت هنا عرفت انه مريض قلب وبدأت اجهزلوا احسن مستشفى يتعالج فيها
نجمه...انا خدتوا لدكتور وهو ماشي معاه بعلاج بس الدكتور قال انه خلال شهر لازم يعمل العمليه
هلال بهدوء...متقلقيش هيعملها وهيبئا زي الفل
نجمه...يارب
هلال...تعالي اوصلك
نجمه...شكرا مش عاوزه اتعبك
هلال بصرامه...قولت يلا انا مش باخد رايك
مشي ونجمه قالت بغيظ...كل ما ابدأ اميييل يبني حيطه بطريقته دي
هلال سمعها وضحك في سرو...
بعد شوية...
نجمه...انت ازاي عملت كل المحلات دي والشركة والمصنع ومتقنعنيش انك عملت كل دا في العمر الصغير دا انت كتيرك ٢٦سنه
هلال...عندك حق انا لو كنت واحد والدو شغلوا عادي وحياتو بسيطه كان زمانه عشان يعمل كل دا هيوصل ل ٤٠او٤٥سنه بس انا اتولدت على دا
نجمه...مش فاهمه
هلال...والدي كان هو وجدي عندهم محلات ومصانع وبيستوردوا وبيصدروا وانا لما اتخرجت من الكليه كملت الشغل وكبرتوا
نجمه...هما عايشين
هلال...والدي اتوفى من ٣سنين وجدي من ٦
نجمه....اللهم يرحمهم
هلال...ياارب
نجمه...انت عندك كام محل
هلال...عندي ٦محلات كبار وهايبر عندي في الزمالك واكتوبر عندي فيها اتنين وواحد جنب بيتي و________
نجمه بأبتسامه...ماشاء الله ربنا يملاهم بركه يارب
هلال ابتسم...تسلميلي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه رجعت بيتها...
نادر نزل يروح لعلا...
وصل تحت بيتها وفضل يرن عليها مش بترد رن للمرا ال ٣وردت اخيرا..
علا...الو مين
نادر بهدوء...انا نادر انزلي انا تحت بيتك
علا بصدمه....ها بيت مين
نادر بضحك...بيتك يلا انزلي
علا قفلت معاه على طول وبصت من البلكونه لقتوا فعلا واقف ف لبست عبايه خليجي بأكمام واسعه ومطرزه من عند الصدر وفي حزام على الوسط بيتربط ل ورا والطرحه ونزلت...
علا بسرعه...انت بتعمل هنا ايه امشي عشان محدش يشوفك ويفهم غلط ومنظرـــ
نادر بأبتسامه ومقاطعه...انا بحبك
علا بصدمه...ايه
نادر...بـ ـحـ ـبـ ـک
علا بصدمه...بتـ ايه بتحب مين ازاي
نادر بضحك...بحبك انتي
علا...قول والله
نادر...والله العظيم بحبك
علا دموعها نزلت وفضلت تمسح فيها وقالتلو بغيظ وحب وحزن...وليه عملت كدا و ليه سبتنيييي وخطببببت
نادر قرب منها ومسح دموعها بأيدو وقال بهدوء...تعالي نروح اي مكان وانا احكيلك
علا بحرج...احم لا طبعا مينفعش اروح معاك مكان لوحدنا
نادر بتفهم...طيب خلاص استني هرن على نجمه وتيجي معانا
علا...تمام
~~
فينفس اللحظه في عربية هلال...
هلال...مستنيكي بكره في الشغل
نجمه...ياهلال هسأل بابا الاول
هلال ببرود...نجــمه انا قولت كلمتي
نجمه كانت هترد بس فونها رن...الووو يانادر~~خلاص اجيلك فين~~طيب ماشي مسافة السكه وهكون عندك~~قولتلها~~طيب كويس~~يلا سلام
هلال بهدوء...هتروحي فين
نجمه...مش هتسأل كنت بكلم مين
هلال بهدوء...انا عارف بتكلمي مين اخوكي بس بقول هتروحي فين
نجمه...نادر عاوزني في كافية ###
هلال...طيب هوصلك ومتقلقيش هقف بعيد عن الكافيه شوية
نجمه...تمام
وجه رساله على فونها فتحتها وابتسمت بجانبيه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه...ها ياشباب اقعدوا اتكلموا
نادر اتنهد وقال...علا انا بحبك يمكن مكنش يبان عليا او يمكن كنت معجب مش عارف انا الي خلاني اخطب هو ______________________
خلص حكي كل حاجه قالها لنجمه قبل كدا وعلا قالت...دا ابن خالتي وهو بردو الي كلمني يوم ما كنت عندكم انت اتسرعت كان المفروض تسألني او حتى تحاول تستفسر
نادر بندم...فعلا بس بردو الواحد مبيتعلمش ببلاش وادينا لسه فيها ها رأيك ايه تتجوزيني
علا وهي باصه قدامها...انا مش موافقه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بليل بعد الفطار في شقة نجمه...
دخلت اوضة نادر...
نجمه بهدوء...خلاص يانادر متزعلش نفسك
نادر بضيق وخنقه...سيبيني لوحدي
نجمه...ما خلاص يانادر هي متستهلكش وبعدين هي ندله اصلا
خرجت نجمه وسابت نادر والغضب مالي عيونه...
محمد بحده...نجمههه
نجمه بخضه...نعم يابابتي
محمد...ايه كل يوم خروج انتي واخوكي ومش فاهم في ايه
نجمه باستو من خده...ياحبيبي ولا اي حاجه هو بس من بعد فسخ خطوبته وهو مخنوق شوية
محمد بهدوء...ربنا يصلح حالو
نجمه...ياارب بقولك عاوزه رايك في حاجه
محمد...قولي ياحبيبتي
نجمه...في شغل حلو اوي في محلات ومصانع الخولي هصمم اغلفه جديدة لمنتجاتهم واغير ديزاين المحلات ها ايه رأيك بدل القاعده دي
محمد بجديه...########
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
غرفة جميع ما حولها ستائر من الحرير وتقف في منتصف الغرفة نجمه من السماء تنظر بأستغراب لما حولها و تمسد على فستانها الابيض الطويييل المصنوع من الحرير وفصوص الؤلؤ...
تلتفت لحركة الستائر ليظهر من خلفها اميرها وهو يرتدي بدلة سوداء اللون ويبتسم لها
نجمه بصدمه...هلال!!
تصدم اكتر عندما يأخذ بيدها ويرقص بها على..
بعترف قدام عينيك من النهارده
انا عمري ليك
سيبني احبك يا حبيبي
وانسى روحي بين ايديك
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
يا حبيب قلبي الوحيد
هات ايديك نبعد بعيد
كل ماعيونك تاخدني
يتولد احساس جديد
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
يا حبيبي وانت جنبي
تفتكر انا هعمل ايه
هو ده اللي حلمت بيه
ضحكته نظرة عينيه
استوووووووووووووووووب...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نجمه...ياارب بقولك عاوزه رايك في حاجه
محمد...قولي ياحبيبتي
نجمه...في شغل حلو اوي في محلات ومصانع الخولي هصمم اغلفه جديدة لمنتجاتهم واغير ديزاين المحلات ها ايه رأيك بدل القاعده دي
محمد بجديه... هو انا قصرت في حاجه ياحبيبتي
نجمه بسرعه....لا ابدا ياحبيبي بس زهقت من القاعده
محمد...طيب يانجمه موافق بس عشان خاطر هما مشهورين ومعروفين
نجمه حضنتوا...حبيبي يا احلى بابا
دخلت اوضتها وبعتت رسالة لشخص..
»كل حاجه ماشيه تمام وخطتنا زي ما هي«
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
غرفة جميع ما حولها ستائر من الحرير وتقف في منتصف الغرفة نجمه من السماء تنظر بأستغراب لما حولها و تمسد على فستانها الابيض الطويييل المصنوع من الحرير وفصوص الؤلؤ...
تلتفت لحركة الستائر ليظهر من خلفها اميرها وهو يرتدي بدلة سوداء اللون ويبتسم لها
نجمه بصدمه...هلال!!
تصدم اكتر عندما يأخذ بيدها ويرقص بها على..
بعترف قدام عينيك من النهارده انا عمري ليك سيبني احبك يا حبيبي وانسى روحي بين ايديك هو ده اللي حلمت بيه ضحكته نظرة عينيه يا حبيبي وانت جنبي تفتكر انا هعمل ايه يا حبيب قلبي الوحيد هات ايديك نبعد بعيد كل ماعيونك تاخدني يتولد احساس جديد هو ده اللي حلمت بيه ضحكته نظرة عينيه يا حبيبي وانت جنبي تفتكر انا هعمل ايه هو ده اللي حلمت بيه ضحكته نظرة عينيه
فجأة هلال بيقوم من النوم...
هلال بأبتسامه...ايه الحلم دا بس حلوو اوي
وقرر انه هيرن عليها...
نجمه...الوو
هلال...الو هتيجي بكره
نجمهه...اه بابا وافق
هلال...هستناكي متتأخريش عن ٩
نجمه...حاضر
هلال...تلبسي واسع
نجمه...هلبس لبسي
هلال بغضب...لو شوفت حاجه ملفته هعمل معاكي تصرف مش هيعجبك فاااهمه
نجمه بغيظ...طيب خلاص
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
قاعد في اوضته بيفتكر موقف علا...
فلاش باااك..
نادر بندم...فعلا بس بردو الواحد مبيتعلمش ببلاش وادينا لسه فيها ها رأيك ايه تتجوزيني
علا وهي باصه قدامها...انا مش موافقه
نادر بصدمه...انتي بتقولي ايه اتكلمي يانجمه
نجمه باستغراب...في ايه ياعلا مالك
علا ببرود...انا مش لعبه يقرر من نفسه وميفهمش مني ويبعد بمزاجه ويرجع بمزاجه معلشي مش هقبل ب كدا
نادر...بس انا اعترفت بغلطتي
علا قامت...ربنا معاك ويوفقك بس انت مش مناسب ليا سلااام
ومشيت من غير ما تسمع رده...
نادر بحزن...وبعدين يانجمه
نجمه...براحتها ياحبيبي انت تستاهل احسن منها الف مرا
بااااااك...
نادر بحزن...ليه ياعلا كدااا ليييييه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم نجمه صحيت الساعه ٨لبست وجهزت ونزلت ٨ونص...
وصلت ٩ بالظبط دخلت الشغل...
ميار...انتي حضرتك مين
نجمه...انا سكرتيرته مستر هلال الجديدة نجمه محمد المالكي
ميار....بس هلال بيه مقالش ليا على حاجه زي كدا
نجمه بهدوء...تقدري تتصلي تسألي
كانت هتتصل لقت هلال داخل...
ميار بيهام...هلال بيه صباح الخير
هلال بجمود...صباح النور ازيك يا انسه نجمه
نجمه...الحمدلله
هلال...انسه ميار انتي اتنقلتي لقسم الحسابات و انسه نجمه هتمسك مكانك
ميار بغيظ...ايه ازاي وليه
هلال بغضب...انا الي اقول ازاي و ليييه فاهمه وكلمه كمان هتبئي برا الشغل كلو فاااهمه
ميار بخوف...فاهمه يا هلال بيه
هلال...نجمه ورايا
دخلت نجمه وراه..
هلال بهدوء....خدي الملفات دي خلصيها وتعالي
نجمه....حاضر يامستر هلال
هلال وهو باصص في الورق الي قدامه...هلال هلال وبس
نجمه بأبتسامه خفيه...حاضر
خرجت نجمه رتبت شغلها ومكتبها وقعدت بعد شوية لقت معتصم داخل المكتب...
نجمه بسرعه...لحظه لحظههه حضرتك مين
معتصم بأستغراب...انتي الي مين وفين ميار
نجمه...احم انا السكرتيره الجديدة
معتصم...اها طيب انا معتصم و هدخل لهلال
نجمه...لحظه الاول اقولوا
ودخلت على طول وهو مستناش ودخل وراها...
نجمه...هلال بيه في واحد اسمه معتصم عاوز حضـ
معتصم...ايه ياهلال مش تعرفني ان في سكرتيره جديدة
هلال بجديه...معتصم ابن عمي وشريكي لما يجي بعد كدا دخلي يانجمه
معتصم بصدمه...نجمه الي هـ
هلال بسرعه ومقاطعه...روحي انتي يانجمه يلا
نجمه خرجت على طول...
هلال بغضب...انت غبي كنت هتقول قدامها اييه
معتصم بضحك...انت مش سهل ابداااا
هلال...روح يالا شوف شغلك وحل عني
معتصم بضحك...ماشي ياسيدي سلااام
وخرج معتصم وفضل يتلفت لحد ما لمح كاميرا فوق مكتب نجمه وكانت شكلها مختلف عن باقي الكاميرات شك انها تكون بتسجل ف راح لنجمه...معلش ياقمر مكنتش اعرفك
نجمه بأبتسامه هاديه...لا ولا يهمك عادي
معتصم بخبث...طيب سلام ياقمر
في مكتب هلال...
هلال بغضب...طيببب يانجمه انا هوريكي وهوريك يامعتصم
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عدا ساعه ونجمه لقت بنت جايه الشركة لابسه جيب لحد ركبتها سودا جلد وهيلز اسود وقميص ابيض واسع شوية وحطاه في الجيب ورفعاه شوية لفوق ورافعه شعرها ديل حصان وحاطه ميكب ملفت...
نجمه بصتلها بصدمه وقالت في سرها...في رمضاااان في رمضاااان
البنت بغرور...هلال جوا
نجمه وهي لسه متنحه...اه
البنت...طيب هدخلوا
نجمه فاقت بسرعه...ايه دااا استني اقولوا
البنت بغضب وغيره من جمال نجمه...انتي هبله ولا ايه متعرفيش انا مين
نجمه بغيظ...اللهم طولك ياروح لا معرفش وهتكوني مين يعني
البنت...انا ميرنااا النجار بنت خالة هلال بيه وانتي شكلك عبيطه عشان تتكلمي بقلة الزوق دي
نجمه بغضب...التزمي حدوووودك احسنلك
هلال خرج على الصوت...فيييي ايه ايه الصوت العالي دااا
ميرنا بغضب...البيئه دي ياهلال بتغلط فيا
نجمه بغضب...هلال بيه هي الي غلطت في الاول
هلال بهدوء...ميرناا اعتذري حالا
ميرنا بصتلوا بصدمه....اعتذر من دي يا هلااال
هلال بغضب دفين...انا قولت اعتذري حالا
ميرنا بغل...ماشي ياهلال ماشي انا اسفه
مشيت ميرنا وهي بتتوعد لنجمه...
هلال بهدوء مريب...وانتي تعالي ورايا
راحت وراه نجمه وهي سعيدة من جواها انو خلى ميرنا تعتذرلها...
هلال بغضب ومسكها من دراعها...حسككك عينك تسمحي لمعتصم او اي رااااجل يتغزل فيكي تاااني فاهمه
نجمه بوجع من دراعها وغيظ...انت بتقول ايه فين دا حصل
هلال بغضب...نجمهههه لأخر مرا احذرك انك تتكلمي مع شاب اصلااا فاهمه
نجمه...حاضر حاضر فاهمه
هلال...اخرجي
خرجت بسرعه وهي ماسكه دراعها وبتشتمه في سرها...اللهم اني صااايمه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت علا...
والده علا...يعني انتي دلوقتي هتعملي ايه
علا...رفضت ياماما خلاص
والده علا...يعني هتنفذي الي في دماغك بردو
علا بضحك وخبث...لازم ياحبيبتي لازم
والده علا...ااااه منك اااه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت محمد المالكي..
الساعه ٢ونص...
نور...مالك يانادر ياحبيبي
نادر بهدوء...مافيش ياحبيبتي
محمد...منزلتش معايا الشغل ليه انهاردة في شغل في الشركة متعطل
نادر...هنزل بكره ان شاءلله
محمد...ماشي
نور...طب ياحبيبي انت متأكد ان مافيش حاجه
نادر باس ايدها...لا ياحبيبتي مافيش حاجه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه كانوا خلصوا شغل الساعه ٤ وهلال بعت ل ١٠موظفين مهمين في الشركه اميل ب عزومه فطار بكره في فيلته...
خرج هلال بعد ما خلص شغل...نجمه
نجمه بجديه...انا خلصت يا هلال بيه وهمشي دلوقتي
هلال قفل باب مكتبها وقرب عليها وقال...متزعليش مني
نجمه بصت في عيونوا وسرحت...ها
هلال بأبتسامه وسيمه...متزعليش يانجمتي واه اعملي حسابك بكره في فطار جماعي للموظفين في فيلتي وانتي لازم تيحي عشان سكرتيرتي لازم تيجي
نجمه...مش زعلانه خلاص هسأل بابا
هلال بتحدي...هتيجي
نجمه بغيظ....هسأل بابا
هلال...هتيجي ويلا عشان اوصلك ومتقوليش لا
مشيت معاه وهي بتمتم...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا اليوم ووالد نجمه وافق...
نجمه دخلت اوضتها...
علا...الخطة ماشيه مظبوط
نجمه...متقلقيش والله ونادر صدق بس
علا...نجمه عشان خاطري متقوليش حاجه
نجمه...خلاص ماشي نادر مش هيعرف اي حاجه
علا...تسلميلي ياحبيبتي
نجمه بضحك...صعبان عليا والله بس يستاهل عشان يتعلم
نادر كان في بلكونة اوضته وهي واقفه في الشباك وهما جمب بعض وسمعها واتصدم وراح لها اوضتها...
نادر فتح الباب وعيونوا حمرا من الغضب وفيها دموع...الاول سبت خطيبتي وخبيتي عليا والي قالتهولك والله اعلم في ايه تاني ويمكن انتي السبب وخبيتي عليا ان علا بتحبني ودلوقتي بتتفقي مع علا عليا عشان تكسريني انتي ايييه اخت ازاي انتييي
نجمه بدموع...لا افهمني
نادر بغضب وزقها...انتي اخت ايههه انتي
وخرج من الاوضة وسابها وخرج من الشقة كلها ولحسن حظهم محمد ونور كانوا مع نورسين فوق في شقتها...
نجمه خرجت وراه...نااادر تعالى عشان خاطري هفهمك
لكن نادر كان مشي وركب عربيته واتحرك بيها بأقصى سرعه...
فجأة صوت زمارة عربيات وفرامل...
...حاااااااسب
استوووووووووووووووووب...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نجمه خرجت وراه...نااادر تعالى عشان خاطري هفهمك
لكن نادر كان مشي وركب عربيته واتحرك بيها بأقصى سرعه...
فجأة صوت زمارة عربيات وفرامل...
...حاااااااسب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه لبست عباية بسرعه فوق لبسها وخدت طرحتها والبوك بتاعها ونزلت بسرعه...
فضلت تجري ورا عربية نادر لكن هو كان سريع ف وقفت تاكسي وقالتلوا يمشي ورا عربية نادر...
نجمه بدموع...يارب احمي نادر في عصبيته ممكن يأذي نفسه..سرع شوية لو سمحت
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
وقف بسرعه بعربيته على اخر لحظه وفي بنت كانت هتتخبط..
نزل بسرعه ليها...انتي كويسه
رفعت وشها...نادر
نادر بغضب...علا هاانم الي متفقه مع اختي عليا
علا بسرعه ودموعها بدأت تظهر...انا سمعتك وانت بتكلم نجمه لأني كنت معاها على الخط لسه وانا كنت تحت واول ما عرفت انك مشيت اتجهت لبيتكم عشان افهمك والله انت فاهم غلط
نادر بضحك وغضب...كدبه جديدة صح
نجمه وصلت ونزلت بسرعه لنادر ومسكت ايدو...نادر حبيبي استنى هفهمك
نادر زقها جامد ووقعت...ابعدي عني انتي لا اختي ولا اعرفك من انهاردة انتي اكتر بني ادمه انانيه ومنافقه شوفتها في حياتي
وبص لعلا وكمل...وانتي زيها امشوا مش عاوز اشوف وشكم
نادر ركب عربيته وكان بيتحرك ركبت علا معاه بسرعه وهو مشي وكان هيفرمل بس هي قالت...ارجوك كمل سواقه
نادر بغضب...انزلي بقولك
علا...لازم تسمعني
نادر بغضب جحيمي...طيبب انتي الي اختارتي
واتحرك بالعربية على اقصى سرعه...
عند نجمه..
قاعده على الارض ودموعها نازلة وبس قالت...انا انانيه ومنافقه
قامت تتحرك وفضلت تمشي بوجع وحزن...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
ايمن...ياهلال بيه اخوها نزل متعصب وركب عربيته وهي نزلت وراه خدت تاكسي وانا روحت وراهم
هلال...وبعدين
ايمن...وقفوا لما كان هيخبط بنت وشكله يعرفها بسـ
هلال بشك...بس ايه كمل
ايمن...اخوها زقها واتخانق معاها وهي وقعت على الارض ومشي والبنت ركبت معاه
هلال بغضب جحيمي...ايهههه طب هي فين دلوقتي
ايمن...هي على النيل قعدت لما مقدرتش تمشي في مكان*****
هلال بغضب...انا جاي حالا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت محمد المالكي...
محمد ونور نزلوا من عند نورسين...نااادر نجمههه انتو فين ياولاد
محمد...محدش فيهم موجود
نور...رن عليهم كدا
رن على نجمه فونها كان في البيت...
محمد...فونها هنا
نور...طب رن على نادر يمكن تكون معاه
محمد...حاضر هرن اهو..»الهاتف الذي طلبته غير موجود بالخدمه«فونه مقفول
نور بقلق...وبعدين هيكونوا فين
محمد...اهدي تلاقي نادر خدها ونزلوا وانتي عارفة نجمه مش غاويه فون اوي
نور بقلق...يارب يكون كدا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
علا...هدي السرعه يانااادر
نادر بغضب...انتي الي ركبتي معايا
علا بخوف من سرعته القوية...ونبي وقف لو بتحبني وقففففف
نادر وقف فجأة وهي كانت هتتخبط في التابلوه...عاوزه ايييه
علا...اسمعني عشان خاطري
نادر بغضب...اسمع ايهههه انتي لسه عاوزه تحوري وتكدبي
علا بغضب...انت اييييه يا بني ادم مش رااااحم نازل كلام كلام اسمعني الاول وبعدين اتكلم هتعيد الغلط مرتين
نادر...غلط ايهههه انا سااامع بوداااني
علا بغضب...نااادر افهم بئاااا واسمع
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه هلا وصل عندها ونزل بسرعه...
هلال بغضب دفين...نجمه
نجمه رفعت راسها وعيونها حمرا والطرحه خارج منها خصل وشكلها متبهدل فضلت بصاله شوية وبعدين جريت عليه حضنته...
هلال اتفاجأ من حضنها لي لكن رفع ايدو وضمها اكتر...
بعد شوية وهي لسه حضناه قالها...نجمتي بطلي عياط وفهميني
نجمه وهي لسه في حضنه...انـ انااا غلطت بس والله مكنش قصدي
هلال خرجها من حضنه وقال...فهميني براحه
نجمه بدموع...نادر اخويا كان بيحب علا صحبتي لكن من ٧شهور قرأ شات ليها مع شاب وهو بيقولها بحبك افتكر انها مرتبطه ف بعد عنها وقرر يخطب من غير حتى ما يسمع لها وخطب ٦شهور لكن من كام يوم فشكل عشان هي طلعت مش كويسه وــــــــــــــــــــ
حكتلوا بقيت الحكاية وهو بيسمع بأهتمام...
نجمه بدموع...والله انا ساعدتها وانا متردده عشان هي صحبتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر وعلا...
علا بغضب...يوم ما كلمتني اني انزلك بعت لنجمه ولما قولت هتتصل بيها ساعتها قولتلها انه اكيد هيعرض عليا الجواز ف لو عرض انا هقول اني مش موافقه عشان اعلمك درس بعد كدا متتسرعش في الحكم واخد حق حبي وعذابي وانت خاطب وانا كدا كدا كنت موافقة وعرفت ماما وكنت بكره هاجي اقولك ونجمه ساعدتني لما اتحايلت عليها ووافقت عشان انا صاحبتها..كملت بسخريه..وانت ما شاءلله اتعلمت من الدرس واتسرعت وقولتلها كلام سم وكمان زقتها انا لولا اني عاوزه افهمك مكنتش جيت معاك وكنت وقفت جمبها لكن للأسف انت ابهرتني..
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هلال بغضب من نادر...نجمتي حقك عليا انا متزعليش نفسك هو اكيد ميقصدش
نجمه بدموع...زعلني اوي
هلال رفع وشها وقالها...متزعليش نفسك خالص ياوردتي
نجمه بأستغراب...وردتي!
هلال بأيجاب...اه وردتي
نجمه...انت عرفت الاسم دا منين
هلال بتذكر...من ١٢سنه كدا كنت عارف بنت كنت بقولها وردتي لدرجة اني نسيت اسمها من كتر ما كنت بقولها ورد
نجمه...وليه قولتهولي
هلال...عيونك نفسك عيونها
نجمه بضحك...عشان كدا بس
هلال بأبتسامه...اه بالظبط
هلال قرب وعدلها طرحتها وقالها...يلا عشان اوصلك بكره ورانا فطار
نجمه...حاضر
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نادر بصدمه...يعني اختي انا قسيت عليها
علا بعتاب...غلطت يانادر اوي
نادر...لازم اصالحها
علا...انا ماشيه
نادر...لا هوصلك
علا...لما ترجع لنادر الي اعرفوا ابئا تعالى وصلني سلاام
ونزلت من غير ما تستنى ردو..
ضرب نادر على الدركسيون وقال...اااه يااارب اعمل اييه
هدى نفسه وطلع على محل فضه اشترى خاتم لنجمه على شكل نجمه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
رجعت البيت...
محمد بغضب...كنتي فين وسايبه فونك هناا
نجمه بهدوء...علا كانت تعبانه جدا ف نزلت روحتلها على طول
نور...طب ودلوقتي
نجمه...اتحسنت
محمد بهدوء...سلامتها متزعليش ياحبيبتي قلقت عليكي
نجمه راحت باست راسه وباست راس نور ودخلت اوضتها...
عدا ساعه ونادر جه...
محمد...كنت فين
نادر...نزلت مع صحابي شوية نجمه فين
نور...في اوضتها
سابهم ودخلها كانت نايمه...
نادر قرب منها...نـ نجمه
مافيش رد ف طبطب عليها بردو مصحيتش ف خرج وهو زعلان...
اول ما قفل الباب نجمه فتحت عيونها وقالت بحزن...مش بالساهل هرجع اكلمك
فتحت فونها وكانت علا بعتالها...
»انا حكيت لنادر كل حاجه«
نجمه...مبقتش فارقه
»بردو اي حد مكانو هيزعل بس هو غلط بردو«
نجمه...مهما حصل كان المفروض يسمعني انا اخته مش واحده عارفها من الشارع
»انا خدتلك حقك ياقلبي«
نجمه...تسلميلي ياحبيبتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تاني يوم...
نجمه لبست عشان تروح الشغل...
لبست دريس اسود طويل وعليه طرحه زرقا غامق..
وصلت الشغل...
دخلت مكتب هلال كان لسه موصلش...
طلعت ورده لونها احمر حلوة اوي وحطتها على مكتبه وكتبت كارت مكتوب عليه»صباح الجنه«
خرجت بسرعه قبل ما يجي وقعدت تشوف شغلها...
بعد ٥د جه هلال..
هلال...صباح الفل
نجمه...صباح النور
دخل مكتبه وشاف الورده ابتسم وقرأ الكارت وقال لنجمه تيجي...
نجمه...نعم
هلال...انتي الي حطيتي الورده دي
نجمه بكسوف...لا مش انا
هلال بشك...اومال مين
نجمه...مش عارفة
هلال ابتسم بخبث لأنه عارف انها هي و بعدين قال...طيب انتي كويسه دلوقتي
نجمه...اه الحمدلله
هلال...طيب بقولك في شباب جاين لو شوفتك بتكلمي حد فيهم مش هيحصل كويس فهمااني
نجمه...حاضر ياهلال بس انا عاوزه افهم حاجه
هلال...قولي
نجمه...انت بتعمل ايه معايا لا انا فاهمه انت بتحبني ولا بتعمل كدا ليه طيب نهاية كل دا ايه هلال انا بتمنى تفهمني قريب
وسابته وخرجت ومستنتش رده..
وهو قعد يفكر في كلامها..
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هلال...نجمه يلا عشان نروح الفيلا قبل المغرب ما يأذن
نجمه بتردد...هاجي وراك بس هات العنوان
هلال بصرامه...يلا يانجمه قدامي بصتلوا وقامت تمشي معاه وركبوا العربية وراحوا في اتجاه الفيلا...
معتصم راح جاب انغام واتجه لفيلا هلال...
وبقيت الموظفين المهمين راحوا...
بعد شوية معتصم وزوجته وصلوا ووراهم نجمه وهلال...
معتصم...ازيك يانجمه
نجمه...الحمدلله ازي حضرتك
معتصم...بخير
انغام بهمس لمعتصم...مين دي
معتصم...سكرتيرة هلال وصديقته
انغام...ازيك ياحبيبتي
نجمه...الحمدلله وحضرتك
انغام...الحمدلله انا انغام زوجه معتصم
نجمه بأبتسامه...اتشرفت بمعرفتك
انغام...الشرف ليا
هلال...نجمههه تعالي لحظه
راحتلوا وقالها بهمس...حسابنا بعد ما اعرفك على والدتي
هبه خرجت بأبتسامه...اهلا يا بنتي منورانا
نجمه بصتلها بأبتسامه وبعدين اتصدمت...طنط هبه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هبه خرجت بأبتسامه...اهلا يا بنتي منورانا
نجمه بصتلها بأبتسامه وبعدين اتصدمت...طنط هبه
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
نجمه بأبتسامه وفرحه....طنط هبه حضرتك مش فكراني انا نجمه المالكي
هبه سكتت شوية وبعدين جريت عليها حضنتها...نجمه حبيبتي انتي عامله ايه وحشتيني جدا كبرتي خالص
نجمه بحب...وانتي اكتر الحمدلله اهو بئا
هلال...انتو تعرفوا بعض ازاي
نجمه بصدمه اكبر بعد ما ركزت...ايه داا يعني انت هلال صديق طفولتي مش معقول
هلال...انا مش فاكرك
هبه...ازاي ياهلال دا انت ونجمه كنتو صحاب اوي
هلال ببرود...مش فاكر حقيقي المهم كويس انكم عارفين بعض
نجمه بحرج...لا ولا يهمك يامستر هلال
هبه حست بحرجها وقالت...طب تعالي معايا بئا نحضر الفطار
نجمه بأبتسامه...يلا
مشيت وافتكرت...
فلاااش باااك..
هلال قرب عليها شوية...انا عارف كل حاجه عنك من ساعه ما اتولدتي
نجمه بغيظ....*تصدق بالله كنت بحب الاسم دا زمان كرهتوا*
هلال بانتباه...ليه بئا
نجمه...ملكش دعوة
هلال...هتبدائي شغل من بكره اتفقنا
باااااك...
نجمه في سرها...ازاي نسيتني بالسرعه دي وانا ازاي مفتكرتش اسم عيلتوا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا شوية وقت ونجمه حكت لأنغام انها تعرف هبه وفاضل شوية على الفطار..
جت ميرنا..
ميرنا...خاالتووو
هبه...تعالي ياحبيبتي انا في المطبخ
ميرنا دخلت...ايه الناس الي برا دي كلها انا جايه جيبالك صنية كنافة ماما عملتها وبعتتها لحضرتك
هبه...تسلم ايدها دول ياحبيبتي الموظفين الي في شغل هلال فطار رمضان وكدا
ميرنا...اه طيب انا هخرج لهلال
هبه...اعملي حسابك هتفطري معانا
ميرنا...ماشي ياخالتو
خرجت ميرنا للجنينه بتاعت الفيلا وكان هلال واقف ومعاه نجمه...
ميرنا راحت سلمت عليه...ازيك يا لولي
هلال ببرود...بخير ياميرنا
ميرنا خدت بالها من نجمه وقالت...انتي هنا
نجمه بزهق...لا هناك مستر هلال انا راحه لأنغام
وسابته ومشيت...
ميرنا بصت لهلال وقالت...يلا احسن عشان اتكلم معاك براحتي
هلال ببرود...انت جايه ليه
..
عند نجمه...
معتصم...مالك يانجمه وشك مقلوب ليه
انغام...اه فعلا مالك
نجمه بزهق...الي اسمها ميرنا دي بتتمايص كدا
انغام بضحك...حتى انتي مش بتحبيها
معتصم بضحك...ولا انا ولا نغومتي بنطيقها
نجمه ابتسم وقالت...ما عندكم حق بردو
هلال واقف شايفها وهي بتضحك لمعتصم وبيستحلف لها...
نجمه...معندكيش اطفال
انغام...لا لسه يا اوختي والله
معتصم...استنى ياما يانجمه احنا متجوزين بقالنا ٧شهور بس
نجمه بضحك...اومال هي حسستني انكم بقالكم سنين ليه
انغام بضحك...بحب افور
نجمه...انتي عسل خالص
انغام...ونبي انتي الي قمر كدا
جه هلال...يلا على السفره المغرب هيأذن
كلهم مشيوا جت نجمه تمشي مسكها هلال من دراعها وهمس لها...اقسملك اني هوريكي بس عشان تعرفي تضحكي اوي مع معتصم يلا قداامي
وسابها...
نجمه بغيظ....طب ما هو كان بيضحك مع ست ميرنا دي كمان
ومشيت وراه...
شاورها بعينه جمبه كانت هتقعد ف قعدت ميرنا مكانها...معلش يانجمه انتي موظفه وانا من اهل البيت
هبه بصت لميرنا بضيق وبصت لنجمه الي انحرجت وقالت...تعالي ياحبيبتي هنا
وقعدتها مكانها جمب هلال من الناحيه التانيه وهي قعدت جمبها...
واحد من الموظفين...ربنا يديمك لينا يا مستر هلال
بنت من الموظفات...ربنا يكتر خيرك يارب يامستر
هلال بأبتسامه...يارب ورمضان كريم علينا وعليكم
الاذان اذن وبدأو الاكل...
بعد شوية...
نجمه....تسلم ايدك يا طنط هبه لسه اكل حضرتك تحفه زي ما هو
ميرنا...وانتي تعرفي خالتو منين
انغام...نجمه كانت جارتهم وهي صغيره
معتصم بص لهلال وبأستغراب وهلال قابله ببرود...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
خلص فطار ونزل راح بيت علا...
مامت علا فتحت...اهلا يانادر يابني اتفضل
نادر...يزيد فضلك ياطنط
دخل وقعد ومامت علا ندهت عليها...
علا...اهلا وسهلا
نادر...اهلا بيكي
مامتها عايده...اؤمر يابني
نادر...الامر لله يا امي انا جاي وطالب ايد علا بس انا عاوز اعرف رأيها لو خير هجيب اهلي
عايده...طبعا يابني انا عمري ما الاقي احسن منك لعلا بس لازم ناخد رأيها ها ياعلا ايه رأيك
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه وهلال...
خلصوا فطار وقاموا قعدوا ونجمه قامت مع هبه تجيب الحلويات...
ميرنا...هلال هو انت عارف نجمه من زمان
هلال بصلها بحده وقال...ميرنا خليكي في نفسك
ميرنا بغيظ...انت بتعاملني كدا ليه
قاطعتهم نجمه وهي بتمد ايدها بطبق الحلويات...اتفضل يامستر هلال
هلال خدوا منها وراحت لمعتصم وانغام...
معتصم...تسلم ايدك يا قمر
انغام بغيره...معتصم!!
معتصم بضحك...دا اختي الصغيرة يانغومتي
نجمه بحب لأنغام...ربنا يديمكم لبعض
انغام بحب...حبيبتي تسلميلي يارب
ميرنا...واضح يانجمه انهم بيحبوكي اوي
نجمه بصتلها وقالت...ايوه فعلا وانا حبتهم
ميرنا بأستفزاز...بس بصراحه غلطانين لأني مرتحتش ليكي خالص
هبه قالت...ليه كدا ياميرنا
نجمه سكتت وقالت...رأيك ميلزمنيش يا ميرو
هلال بغضب...ميرنا مش عاوز اسمع صوتك
وهلال قام شد نجمه وراه وراح مكان خالي من الناس
هبه...امسكي لسانك شوية
ميرنا بضيق...ما هي الي مستفزه
انغام بهمس لمعتصم...اتحداك ان هلال بيحب نجمه
معتصم...وانا متأكد
انغام...انا فاهمه دماااغك واكيد بتغيظ هلال لما بتضحك لها
معتصم بضحك...حبيبي الي فاهمني
انغام...ما اصلا مايملاش عينك غيري يامعتصمي
معتصم...حبيبي والله
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
علا...مش عارفة ياماما الي تشوفي
نادر...انا عارف اني غلطت بس والله بعتذر ونجمه هصالحها انهاردة سامحيني انا بحبك ياعلا
علا بكسوف...انا موافقه
عايده بأبتسامه...ربنا يسعدكم ياولاد يارب بس لازم نستنى والدها هو هيرجع من السفر اخر الاسبوع دا
»والد علا مسافر تبع شغل«
نادر...يارب ياحبيبتي طيب طبعا هنستنى هستأذن انا
علا...احم ما انت قاعد
نادر...هجيب اهلي بعد ما والدك يجي ونيجي نتقدم
عايده...تنوروا ياحبيبي
مشي نادر وعلا بصت لأمها...
امها بضحك...طلاما بتحبي ما كنتي وافقتي وخلاص
علا...كان لازم اعلموا درس ياماما
عايده...ربنا يسعدكم ياحبيبتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال ونجمه...
شدها من ايدها وراح مكان فاضي بغضب...انتي ايه مش بتسمعي كلامي ليه ١٠٠مرا اقولك متتكلميش مع حد
نجمه بضيق...هو انا اتكلمت مع مين
هلال...مع معتصم وعماله تهزري وسيباه يتغزل فيكي
نجمه زقته...انت ملكش حكم عليا وانا مش ملكك عشان تتحكم فيا
هلال قرب منها وهمس...انتي ملكي واتحكم فيكي زي ما احب ياوردتي
سابها ومشي...
نجمه بسرحان...ازاي بيقدر يسيطر عليا كدا ومنين مش فاكرني ومنين بيقول وردتي
ميرنا شافت هلال جه ف راحت هي مكان نجمه وانغام قامت تساعد هبه في حاجات في المطبخ ومعتصم فضل لوحدوا...
ميرنا...نجمههه
نجمه انتبهت ليها وقالت...نعم؟
ميرنا بغيظ...انتي مالك ب هلال يابت انتي
نجمه ببرود...ماليش بيه والتزمي حدودك احسن ليكي
لفت وكانت ماشيه ميرنا زقتها لورا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال ومعتصم...
هلال...انت يالا لو شوفتك بتكلم نجمه تاني مش هيحصل كويس
معتصم بضحك...خلاص خلاص والله
قعدوا مع مواظفينهم...
عند ميرنا ونجمه...
ميرنا بغضب...اسمعي يابت انتي تبعدي عن هلال فاااهمه
نجمه بغضب...ميرنااا انتي متقوليش ليا اعمل ايه ومعملش ايه ولأخر مرا هسمحلك تكلميني كدا
ميرنا...انتي في ايه يابت مش هامك حاجه وماشيه تضحكي مع دا شوية و دا شوية ايههه معندكيش اخلاق
نجمه بصتلها بصدمه وقالت...انتي اقل من اني ارد عليكي بس ردي هيوصلك قريب
وخرجت بسرعه ودموعها بدأت تنزل...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند انغام وهبه...
انغام...بس ياماما هبه انا حاسه ان هلال بيحب نجمه
هبه...من زمان وهما كانوا صحاب وبيني وبينك
انغام...ايه
هبه...كانو بيحبو بعض نجمه كانت ١١وهلال١٤ وكانو مش بيسيبوا بعض خالص هلاال اتولد قبل نجمه ب ٣سنين ولما هي اتولدت كان ديما معاها وكبروا سوا لأننا كنا جيرنا احنا وهما
انغام...ياااااه وايه الي حصل
هبه...نقلنا عشان شغل والد هلال فضلنا نتواصل كام شهر واحنا غيرنا الخطوط وكل الارقام اتمسحت ولما قررت اني اروح ازورهم لقيتهم نقلوا هما كمان وبس
انغام بخبث...هلال فاكرها على فكره
هبه...مش عارفة والله يابنتي
انغام...هنعرف ياماما هنعرف يلا خلصنا تعالي نخرج
هبه...يلا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
راحت ناحيه معتصم وهلال وشدت شنطتها وهي دموعها نازلة..
هلال...في ايه يانجمه
نجمه بدموع...اسأل بنت خالتك ميرنا هانم
وشدت ايدها وخرجت على طول...
معتصم...في ايه
هلال...مش عارف
معتصم...روح شوف وانا هقعد مع الناس
هلال راح ورا نجمه...نجمه استنى في ايه
نجمه حكتلوا كل حاجه...
هلال...طب اهدي يا وردتي وانا هجبلك حقك
نجمه...ازاي
هلال..تعالى وانتي هتشوفي
مشيت معاه..
عند هبه وانغام ومعتصم...
كانو الناس استأذنوا ومشيوا...
انغام...نجمه فين
هبه...وهلال
ميرنا بملل...انتو مهتمين بيها كدا ليه
هبه بغضب...ميرنااا ما تسكتي بئا
هلال بغضب....لا خليها تتكلم ياامي وانا هعرف اسكتها
ميرنا بعصبيه...انت بتكلمني كدا ليه
هلال...ميرنااااا انا محترمك عشان انتي بنت خالتي بس اسمعي كويس ياميرنا نجمه خط احمر فاااهمه
ميرنا بغضب...بس ليييه
هلال بغضب...من غير ليه
ميرنا بصتله وخدت شنطتها وخرجت وسابت نجمه...
هبه...هو ايه الي حصل بالظبط
قعدوا وحكولهم الي حصل..
هبه...حقك عليا يابنتي
نجمه...لا خلاص ياحبيبتي
قعدوا شوية ونجمه قررت تمشي...
نجمه...هستأذن انا
انغام...ما انتي قاعده
نجمه...لا معلش اتأخرت هبئا اجيلك مرا تانيه
هبه...نورتينا ياحبيبتي
هلال...استني هاجي اوصلك
نجمه... بسـ
هلال...يلااا
نجمه بصتلوا بغيظ وهما ضحكوا قالت...هستناكوا عندي في يوم ماما هتفرح بيكي اوي ياطنط
هبه...ان شاءلله ياحبيبتي
نجمه مشيت هي وهلال...
في العربية..
نجمه...عملت ايه في تعب زين
هلال...من بكره هحجزلوا في المستشفى عشان يكمل العلاج ويعمل العملية
نجمه بأبتسامه...شكرا ليييك
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نحمه وصلت وطلعت البيت حكت لوالدتها ووالدها على هبه انهارده...
نور بفرحه...نبئا نعزمهم وحشتني اوييي
نجمه...بس والد هلال اتوفى
محمد...لا اله الا الله ربنا يرحمه
نور...امييين يارب
دخلت تبدل هدومها..
نادر جه وقال...نجمه جت
نور...اهو جوا في اوضتها
نادر...طيب هدخل اشوفها
دخل خبط عليها وهي فتحت...خير اتفضل
نادر...انا عارف انك زعلانه مني بس يانجمتي انا مقدرش على زعلك
نجمه بصتله بعتاب ودخلت الاوضة..
دخل وراها وحضنها...والله انا اسف وعارف اني غلطت بس سامحيني عشان خاطري
نجمه دمعت وقالت...مقدرش ازعل منك
نادر...وعشان كدا تستاهلي الخاتم القمر دا
نجمه بصت على الخاتم بفرحه وحضنته...حلووو اوي
نادر...انا فرحان انه عجبك
نجمه...حلو انا عمري ما هقلعوا
نادر...حبيبتي يلا عشان في موضوع مهم
خدها برا ونزل نورسين وزوجها وحكالهم كلهم على موضوع علا...
نورسين حضنته...الف مبروك ياحبيبي
ماجد...مبروك ياابو الصحاب
محمد...وانا موافق يابني ربنا يسعدكم
نور...مش هنلاقي احسن من علا ربنا يسعدكم
نجمه بفرحه...انت عارف ردي من غير ما اقول
نادر بفرحه...يبارك فيكم كلكم يارب طبعا عارف
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم..
في شغل هلال..
هلال وصل وكانت نجمه مجتش..
عدا شوية وجت ودخلت المكتب...بعتذر عن التأخير
هلال بهدوء...حصل خير خلاص
لفت انتباه ايدها لما رفعتها وشاف الخاتم...ايه دا
نجمه...ايه
هلال بضيق...الي في ايدك
نجمه...اااه دا خاتم نادر جابهولي امبارح
هلال...هو صالحك
نجمه...اه امبارح
هلال...طيب كويس يلا روحي شوفي الشغل
نجمه...طيب راحه
راحت وعدا شوية وجه واحد مكتبها...ازيك ياقمر
نجمه بضيق...خير
الشاب...انا موظف معاكي هنا
نجمه بملل...اه اهلا بيك
الشاب...كنت حابب اتعرف عليكي
نجمه كانت هترد ولكن قاطعها رنت فون المكتب وكان هلال بيقولها تعالي...
دخلت المكتب...
هلال بغضب...هو انتي في ايههه بتتكلمي معاه ليه هااا
نجمه بغضب...بتهيقلي طلاما شوفت انه كلمني اكيد شوفت انا رديت ازااي صح
هلال بغضب...اه اهلا بيك كدا رديتي وحشش
نحمه بعصبيه...انت عاااوز مني ايه هااا فهمني انت بتعمل كدا ليهه انا مبقتش عااارفة اعيش حياتي كله امر امررر وانا مش فاهمه انت بتعمل كدا ليه اسمع ياهلال ابعد عن طريقي والا هدخل اهلي ومش هيحصلك طيب فاااهم
وخرجت من مكتبه وسابته والغضب مالي...
خرجت بسرعه وهو وقف للحظات وخرج وراها لكن الصدمه انه شااف...
استوووووووووووووووووب...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وخرجت من مكتبه وسابته والغضب مالي...
خرجت بسرعه وهو وقف للحظات وخرج وراها لكن الصدمه انه شااف...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
خرجت من مكتب هلال وهي زعلانه منه وكانت ماشيه بسرعه وخبطت في واحد بضهره وهو سندها ومسكها من وسطها...
نجمه بضيق...شكرا لحضرتك ممكن توسع
الشاب...ليه ما احنا حلوين كدا
هلال كان جاي بغضب لما شافها كدا لكن وقف بصدمه لما نزلت على وشه بقلم...انت مجنون ولا ايه
الشاب بغضب...شكلك اتجننتي عشان تضربيني انا
نجمه كانت هترد لكن شافت هلال ف قالت بخبث وصوت عالي...لأخر مرا اسمحلك ترد عليا كدا فااااهم ولا لا انا نجمه المالكي خطيبه هلال الخولي وقريباً هكون حرمه ومش هسمح لحد ابدا يدوسلي على طرف
هلال اتصدم من الي هي قالته..
اصوات همس كتير والشاب خاف ومشي بسرعه لما شاف هلال...
نجمه راحت لهلال وبصتله بثقه...مستر هلال عاوزاك دقيقه
مشيت بأتجاه مكتبه وهو وراها ولسه مصدوم...
معتصم وقف مصدوم من الي شافه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند هلال ونجمه...
نجمه بثقه...هلال الخولي صديق طفولتي استنى قبل ما تقول اي حاجه فكرك كدا ياهلال اني مش عارفة من اول يوم انك انت هلال الخولي شكلك متغيرش كتير يعني
فلااااش باك...
خدت الفرع ودفعت وبتلف وهي متعصبه خبطت في شخص بس طول بعرض...
نجمه ببلاها...انت حقيقي
هلال ببرود...وسعي يا انسه انا مش فاضيلك وابئي خدي بالك وانتي ماشيه
نجمه بغيظ...هو ايه دااا هو عشان حلو حبتين يعني يتغر علينا اففف استغفر الله يارب
نجمه لفت وشها بخبث...والله والقدر جمعنا تاني ياهلالي
باااااك...
نجمه...كنت في يوم قاعده ولقيت اسمك على الانستجرام قلبت في صورك وشوفت صورتك وانت صغير ف عرفتك لكن يوم ما قابلتك كانت صدفه من ربنا فاكر انها دخلت عليا انك مش فاكرني لو انت كداب عينك مش هتكدب واه انا عمري ما كنت هوافق حد كدا وانه يتحكم فيا بس انا وافقتك انت عشان انت هلال وبالنسبه لكلامي برا دا اني خطيبتك ف هو حقيقي لأنك عمرك ما تكون لحد غيري ياهلال
هلال بصدمه...انتي ازاي كدا
نجمه ضحكت جامد...انا اتربيت على ايدك يا هلال
هلال بخبث...طب طلاما لعب ب لعب ف انا مراقبك من سنه ولما اتأكدت انك نجمه قررت اني اعترفلك
نجمه بصدمه...ايه معقول
هلال قام وقرب منها ومسك ايدها وقومها وبقت في مستواه...مش لوحدك الي بتعرفي تلعبي ياوردتي
نجمه دموعها نزلت...انا مبسووووطه اوي
هلال همس في ودنها...وردتي انا بحبك
نجمه بصتلوا بكسوف وفرحه وقالت...احم وانا كمان ياهلالي
هلال...يلاا امشي بسرعه احنا في رمضان
نجمه خرجت بضحك بسرعه...
بعد شوية معتصم جه ودخل مكتب هلال على طول...
هلال بغضب...يابني في بااااب تخبط عليه
معتصم بعصبيه...هو في ايه من امبارح في حاجات انا مش فاهمها هو انت مبقتش تحكيلي ولا ايه
هلال بضحك...اهدى بس هفهمك
معتصم...ها يلا
هلال حكالوا كل حاجه...
معتصم...ياولااااد الاييييه دا انتو مجااانين
هلال بضحك...انا مبسووووط
معتصم بفرحه...ربنا يديمكم لبعض يارب
هلال...يااارب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا شوية وقت ونجمه في مكتبها قاعده سرحانه في كلام هلال...
جت ميرنا الشركة وسمعت همس البنات عن نجمه...
وقفت واحده تسألها...هو في ايه الشركة مالها كدا
البنت...نجمه المالكي خطيبه هلال بيه وهيتجوزوا قريب وقالت كدا في الشركة كلها
البنت مشيت وسابت ميرنا بتستشيط غضب...
راحت عند هلال ودخلت من غير ما تقول لنجمه ونجمه مركزتش اوي عشان هي فرحانه...
هلال...انتي ازاي تدخلي كدا
ميرنا بغضب...انت فعلا خطبت نجمه
هلال ببرود...اظن مش عند حضرتك مانع
ميرنا بغضب...واناااا!!!
هلال...انتي مجرد بنت خالتي
ميرنا راحتلوا بغضب...لا انا بحبك وهتبئا ليا ياهلال
هلال وقف بغضب...اسمعي ياميرنا انا محترم عشان انتي بنت خالتي اي تمادي تاااني مش هيحصل كويس وانا بقول اهو
ميرنا بمكر...ماشي ياهلال مبروك عليك
وخرجت من عند هلال وبصت على نجمه بغل...
نجمه دخلت...بتحبك!!
هلال بصلها...اه
نجمه بغيره...اممم طيب يامستر هلال
وخرجت من المكتب...
عند ميرنا...
ميرنا...عاوزاك تكون ضل نجمه
شخص...ازاي بس
ميرنا...مش انا الي هقولك ازاي زي ما قولت تنفذ من سكااات فاااهم
شخص...حاضر سلام
وقفل معاها
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا اليوم ونجمه رجعت البيت..
عدا ايام كمان وجه يوم نادر هيتقدم لعلا..
في بيت علا...
محمد...يشرفني يااستاذ وائل اطلب ايد الانسه علا
وائل...وانا طبعا دا يسعدني ان نادر يكون زوج لبنتي علا
نادر...حيث كدا ياعمي نقرأ الفاتحه
وائل...موافق طبعا
بدأو قرائه الفاتحه والمباركات...
محمد...نادر بيقول نلبس الدبل بكره والشبكه ٣يوم العيد وتبئا شبكه وفرح
وائل...ناخد رأي العروسه ها ياعلا يابنتي
علا بكسوف...الي حضرتك تشوفوا يا بابا
وائل...على خيرة اللت الف مبروك
نور ومامت علا...لولولولولولولوووووي الف مبروك ياولاد
نورسين بفرحه...الف مبروك ياحبايبي
نجمه بأبتسامه...الف مبروك ياقلبي الف مبروك ياحبيبي
قعدوا شوية وبعدها مشيوا واتفقوا بكره بعد الفطار هيجيبوا الشبكه...
في بيت نجمه بعد ما رجعوا...
في اوضة نجمه...
هلال...يعني الفرح ٣يوم العيد
نجمه...اه ان شاءلله
هلال...طيب
نجمه حزنت لأنها كانت نفسها فرحها هي كمان يكون العيد دا...
هلال بخبث...مستعجله
نجمه بصدمه...بتقول ايه
هلال بضحك...هاجي اتقدم ياوردتي متقلقيش
نجمه بفرحه...بجد ياهلال
هلال بحب...بجد ياقلب هلال
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا يوم ونزلوا جابوا الشبكه لنادر وعلا وجه تاني يوم..
نجمه جت بعد هلال ب نص ساعه..
دخلت مكتب هلال...
هلال...اتأخرتي ليه ورنيت عليكي مردتيش
نجمه بهدوء مريب...انا جاية اقدم استقالتي
هلال بأستغراب...انتي بتقولي ايه اتجننتي صح
نجمه ببرود...مستر هلال انا بتكلم جد اتفضل حضرتك دي استقالتي
هلال قام وراح عندها مسكها من ايدها...وردتي مالك حصل ايه
نجمه بغضب...في انك خاااين وانا مش عاوزاك في حياتي تاني فااااهم ولا لا
هلال بغضب...انتي بتقولي ايه
نجمه بغضب ووجع...طلاما انت بتتسلى بيا وبمشاعري بتعمل كدا ليه وبتعيشني في فيلم طلاما مش بتحبني بتكدبببب لييييييه انا بحبك
هلال بغضب ومسكها من دراعها...انا مش فاهم حاجه اهدي وفهميني
نجمه زقتوا جامد...ابعد عنيييي انا مش عاوزه اعرفك تاني انت احقر انسان انا شوفتوا في حياتي وسععععع
وخرجت بسرعه من الشركة...
راحت على النيل...
نجمه بدموع...ليه عمل فيا كدا انا بحبو
رن عليها محمد والدها...نجمه حبيبتي انتي فين مش قولتي مش هتروحي الشركة انهاردة
نجمه بمحاولة الهدوء...بابا حبيبي معلش ممكن اروح لخالتو في الغردقه
محمد بأستغراب...ليه ياحبيبتي
نجمه...هاجر بنت خالتي بتقولي تعالي يومين ينفع
محمد بهدوء...ماشي ياحبيبتي موافق خدي بس بالك من نفسك
نجمه...حاضر ياحبيبي
قفلت معاه وراحت تركب عشان تروح الغردقه...
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند هلال...
قاعد مش فاهم حاجه وايه الي اتغير من امبارح لنهاردة هي اه من امبارح بليل وهي مش بترد بس الصبح كانت كويسه..
هلال بغضب...ياترى في ايه يانجمه
معتصم دخل...هلال بقولك امـ ايه دا مالك
هلال حكالوا الي حصل...
معتصم بصدمه...ايه الي حصل ل دا كلو
هلال...معررررفش معرفشششش
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه وصلت قدام بيت خالتها وخبطت وفتحت خالتها...
خالتها بفرحه...اهلا اهلا ياحبيبتي اهلا يانجمه ادخلي ياقلب خالتك
حضنتها ودخلت جوا..ازيك ياجوز خالتي
زوج خالتها محسن...اهلا بيكي ياحبيبتي البيت نور والله
صفيه...ياقلب خالتك واحشاااني
نجمه بأبتسامه...وانتي كمان ياخالتو اومال فين روئه وهاجر
صفيه...روئه تلاقيها بتصلي استنى هندها وهاجر بتجيب حاجات وجاية
دخلت تنادي روئه وحت حضنت نجمه بسرعه...نجمههه وحشاني جداااا
نجمه بحب...وانتي اكتر ياقلب نجمه عامله ايه في دراستك ياحبيبتي
روئه...اهو الاعداديه سحلاااني
نجمه...شدي حيلك كدا عاوزين مجموع عالي
روئه...ان شاء الله
صفيه بأبتسامه...قومي غيري يا قلبي وهدومك الي بتسبيها هنا عشان لما بتيجي كلها جوا
نجمه بأبتسامه...ماشي ياحبيبتي
دخلت اوضة هاجر وكلمت اهلها طمنتهم انها وصلت وقفلت فونها...
بدلت هدومها وصلت وخرجت ليهم...
خرجت قعدت في الصالة وسرحت في الحوار الي حصل...
صفيت لاحظت لكن سكتت وقالت...اومال ليه الباقي مجوش معاكي
نجمه بأنتباه...ها اه اصل انا جيت على طول كنت مخنوقة وقررت اجي
صفيه...انا عارفة من ساعة ما نقلت من كام سنه وانا مقصره في حقك بس كلو عشان شغل محسن والله
نجمه حضنتها...ياصفصف والله انا الي مقصره في حقك وجيت اهو عشان اقضي بقيت رمضان معاكي
صفيه بأبتسامه...دا انتي تنوريني ياحبيبتي
عظا وقت وجت هاجر دخلت على جوا جري...انا سمعت صوووتك مصدقتش نجمه عندنااا
وجريت عليها حضنتها وفضلت تلف...
نجمه بأبتسامه...جوجو وحشاني اوي والله
هاجر بفرحه...وانتي اكتر ياروحي وحشتيني جداااا
بعد شوية...
هاجر بصوت عالي...ماماااا هاخد نجمه وندخل الاوضة
صفيه...ماشي ياحبيبتي وكلها ساعه والمغرب يأذن
دخلوا الاوضة...
هاجر...ها احكيلي بقيت قصة هلال عشان انتي من اسبوع فات محكتليش ايه حصل تاني
نجمه دموعها بدأت تنزل...
هاجر بسرعه...مالك ياقلبي بس في ايه مين زعلك
نجمه حكتلها علي حصل..
هاجر بصدمه...يالهوي طب وانتي اتأكدتي انه كداب
نجمه بدموع...بقولك سمعت بوداني دي الريكورد وهو بيقول انه بيمثل وان كل داةفيلم عليا عشان هدف معين وانه بيتسلى مش اكتر
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نجمه بدموع...بقولك سمعت بوداني دي الريكورد وهو بيقول انه بيمثل وان كل داةفيلم عليا عشان هدف معين وانه بيتسلى مش اكتر
هاجر بصدمه...ازاي بس طب ليه عمل كدا
قاطع كلامهم دخول خالتها...
صفيه جريت عليها...يالهوي ياقلبي مالك
نجمه وهي بتمسح دموعها...متقلقيش ياحبيبتي
صفيه...هنتكلم بس بعد الفطار يلا قوموا معايا
قاموا معاها يحضروا السفره والاذان اذن وفطروا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
قاعد على السفره هو وهبه...
هبه...نجمه عامله ايه
هلال بأنتباه...ها اه كويسه الحمدلله
هبه بأبتسامه...ابئا هاتها تاني
كان هيرد بس قاطعه فونه الي رن قام ورد وكان ايمن دراعه اليمين...هلال بيه نجمه هانم لسه مرجعتش
هلال بغضب...يعني ايه بعني لسه مرجعتش
ايمن...والله ما اعرف يا هلال بيه
هلال قفل معاه وقعد يفكر كتير..
هلال..لقتها خلاص
اتصل على المسؤل عن ال Cv في الشركة وطلب منه رقم والد نجمه من الCv...
جابو واتصل عليه...
محمد...ايوه مين
هلال...محمد بيه
محمد...ايوه انا
هلال... انا هلال الخولي مدير نجمه كنت حابب اعرف سبب تغيب الانسه نجمه عن الشركة
محمد... اهلا بيك يابني هي مستأذنتش
هلال بتوتر...لا استأذنت لكن هي مهمه ف قررت اني استفسر اكتر عشان لو في حاجه واقدر احلها
محمد...لا لا خالص هي بس مسافره عند ناس قرايبنا
هلال بغيره...نعم ازاي
محمد بأستغراب...خير في حاجه
هلال...لا لا مافيش طيب شكرا لحضرتك
محمد...العفو ياهلال بيه
قفلوا سوا وهلال الغيره تنهش قلبوا...
حاول يرن عليها اكتر من مرا لكن فونها مقفول...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
بعد الفطار قعدت هي وخالتها في البلكونه...
صفيه...بتحبي؟!
نجمه بسرحان...للأسف حبيت
صفيه...احكيلي
حكتلها كل حاجه لأنها بترتاح لخالتها اوي...
صفيه خدتها في حضنها...اهدي ياقلب خالتك هو ميستهلكيش
نجمه...فعلا بس ليه عمل كدا هتجنن
صفيه...كان لازم تستني تفهمي منه بردو
نجمه...افهم ايه ياخالتو والريك سمعتوا بوداني
صفيه...طب اهدي ياحبيبتي وادخلي ارتاحي شوية
نجمه...حاضر ياحبيبتي
دخلت الاوضة ترتاح شويه كانت هتفتح الفون لكن قالت لا ونامت...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند علا...
وائل...مالك ياحبيبتي
علا...عماله ارن على نجمه مش بترد انا قلقانه عليها اوي
عايده...كلمي نادر اسألي عليها
علا رنت على نادر وهو رد على طول...
سلموا على بعض وسألتوا على نجمه...نجمه مش بترد عليا وفونها مقفول هي فين
نادر...راحت لخالتو في الغردقه
علا بأستغراب...مقالتليش
نادر...انا مستغرب بردو لأننها قالت لبابا وهي برا وهو وافق وهي سافرت على طول
علا...مش عارفة طب هي كلمتكم تاني
نادر...اه اول ما وصلت
علا...طيب لو كلمتكم تاني قولها تكلمني
نادر...حاضر يالولي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال قاعد مخنوق مش عارف يتصرف ازاي وكل ما يرن عليهاا يديلوا مقفول..
بعتلها مسج على امل لما تفتح تشوفها...
»انا معرفش ايه الي حصل لحد دلوقتي ومش فاهم بس كل الي عاوزك تعرفي اني بحبك يانجمه ومن زمان اوي بحبك حب ما يتوصفش انا ممكن اكون عملت حاجات كتير غلط انا مش ملاك بس الا اني اتسلى بيكي انتي متعرفيش انتي ازاي ساكنه جوا قلبي نجمه انا اه متحكم بس والله من غيرتي انا بحبك يانجمه صدقيني لو بتحبيني افتحي فونك و ردي عليا«
قفل الفون وفضل قاعد مستني على امل انها ترد...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا يوم كام على نجمه في بيت خالتها وجه تاني يوم قبل الفطار بساعتين قررت تنزل على البحر...
نجمه...خالتو انا هنزل شوية على البحر لحد ما هاجر تيجي
صفيه...ماشي ياحبيبتي خدي بالك من نفسك
نزلت نجمه وراحت على البحر...
...
عند هلال في نفس الوقت فاض بيه واتصل على واحد معرفه وبعتلوا رقم نجمه وقالوا يعرفلوا مكانها..
...
عند نجمه...
راحت على البحر وجابت زلط وقعدت قدام البحر...
نجمه...ياترى فاكرني طيب مشتاقلي ليه عمل كدا انا بحبو طلاما محبنيش عشمني ليه
فضلت قاعده تحدف زلط في البحر ودموعها بدأت تنزل...
فتحت فونها ورنت على علا لما شافتها رنت عليها كتير...
نجمه...ايوه ياحبيبتي عامله ايه
علا بلهفه...نجمه اخبارك ياقلبي انتي فينك طمنيني عليكي
نجمه...اهدى اهدي انا كويسه والله
...
عدا نص ساعه
عند هلال...
الشاب...حضرتك دي في الغردقة في ****
هلال...تمام شكرا جدا
قفل معاه واتحرك بسرعه وحجز طيران عشان يوصل بسرعه..
...
عند نجمه بعد ما خلصت كلام ما علا نزلت على البحر تقعد شوية...
عدا ساعتين ووصل هلال الغردقة وبعد نص ساعه وصل بيت خالة نجمه...
خبط وخالتها فتحت...مين حضرتك
هلال بهدوء...نجمه موجوده
صفيه...ايوه مين
هلال...انا هلال الخولي
صفيه عرفتوا وقالت بعصبيه...وعاوز ايه بئا
هلال بهدوء...هفهم حضرتك كل حاجه بس لازم اقابلها هي فين
صفيه...مش هنا نزلت ومش هقولك فين
هلال...ارجوكي والله انا بحبها فوق ما تتصوري ولازم اتكلم معاها وافهمها
صفيه حست بكلامه بصدق وقالت...طيب هي على البحر هنا في شاطئ **** بس قسماً بالله لو عملت حاجه تضيقها مش هيحصلك كويس
هلال بسرعه...صدقيني انا بحبها وعمري ما افكر اذيها
نزل بسرعه وراحلها...
فضل يبص لحد ما شافها قاعده على الرمل لوحدها...
مشي ببطئ وهي قاعده تفكر في قد ايه واحشها...
عمال يقرب يقرب ببطئ وكأن الزمن بيمشي ببطئ شديد مشهد ينطبق عليه اغنيه سبت فراغ كبير...
الاتنين بيفتكروا ذكرياتهم سوا كلها من سنين...
فلاااش باك...
نجمه...هلالي هتسبني
هلال بحنيه...وردتي انا معاكي لحد ما نور الهلال ينطفي
نجمه بحب...وانا جنبك لحد ما ادبل
بااااك...
وصل عندها اخيرا مسك كتفها وهي لفت بخضه بسرعه...
عيونهم اتلاقت وكأنهم بقالهم زمن مشوفش بعض نظرات شوق وعتاب وحب وحزن...
نجمه...هـ ـهلال
هلال شدها بسرعه وحضنها وفضل حضنها كتيير...هلال حزين يانجمه انتي بعيده عني مش كفايا السنين الي بعدنا عن بعض فيها ملحقتيش تفهميني بعدتي على طول
نجمه زقته فجأه وقالت بغضب...وانت خلييييت كلااام ما كل الكلام اتقاااال
هلال بصلها وقرب منها زقته...
فجأة اتحول وصوته علي والغضب اتمكن منه...نجمهههههه قسما بالله لو ما حكيتي الي حصل والي عرفتي لهتصرف تصرف مش هيعجبك انا بحلف قسم بالله وانا حلفاني مش هينزل الارض مش عاوزك تشوفي هلال الخووولي على حق لأنك هتكرهي اليوم الي عرفتيني في ساااااامعه
نجمه بصتلوا بصدمه وخوف من صوته العالي...
البحرزموجه اترفع والهوا بئا شديد وفجأة الدنيا مطرت مطر كتير والهوا بئا شديد بئا ينزل تلج مع المطر...
نجمه بخوف...هلااال اللحقني
هلال بخوف عليها...تعالي
مسك ايدها وضمها...متخفيش
الجو كان منظره مرعب مع حركة الموج القوية وسوت البرق والرعد...
نجمه برعشه...عرـ عربيتك مـ معاك
هلال...لا انا جاي بطيارة عشان اجيلك بسرعه
نجمه...يلا نوقف عربية نروح بيت خالتي
حاولوا يوقفوا عربية لكن الشارع في ثانيه قفل والناس بقت تجري بالعربيات تلحق توصل من منظر الجو...
نجمه بخوف...وبعدييين بيت خالتي بعيد عن هنا لازم نركب
هلال حضنها...متخفيش هنتصرف
خدها وفضلوا يمشوا كتير لكن الجو كان ساقعه ونجمه سقعت وتعبت من الجو وبدأت تقع..
هلال بخوف...خليكي فايقة يانجمه
نجمه بتعب...مش قادرة ياهلال تعباانه
هلال بسرعه شالها وفضل يمشي بحذر عشان المطر الي في الارض...
نجمه بتعب...هنعمل ايه
هلال...اهدي يا حبيبتي هنتصرف
فضل شايلها وماشي لحد ما شاف كوخ من الاكواخ الي بتتأجر على البحر فضل يخبط في الباب لحد ما اتفتح دخلها في بسرعه عشان يفوقها...
هلال...نجمتي فوقي ياقلبي
نجمه بتعب...انا برداانه
هلال قلع الجاكيت بتاعه ولبسهولها وفضل بالقميص...
فضل يدور في الكوخ على اي حاجه مافيهوش غير سرير ودولاب فاضي وحمام..
عدا شوية وفضلوا يحاولوا يلقطوا سجنل لكن كانت قاطعه خالص...
نجمه بتعب...كلو بسببك
هلال بصلها شوية وفضل يضحك...وهو انا الي خليت الجو كدا
نجمه بتعب...ما هو لو انت مكنتـ..
فجأة قطع كلامها صوت البرق والرعد...لاااا هلال
وحضنته بسرعه...
هلال بضحك...شوفتي انا الي عملت كدا بردو
نجمه بغيظ وضربته...بس بئا
هلال بحنيه...انا بحبك
نجمه بدموع...اوماال ليه عملتت كدا
هلال...انا لازم افهم عملت ايه
نجمه...وصلي ريك وانت بتقول في اني تسليه بالنسبالك
هلال...هاتي الريك
نجمه...ليه
هلال...هااتي
نجمه فتحت فونها وجابت الريكورد...
الريكورد...انا بتسلى حب ايه انا بس كنت عاوز اكسرها بغرورها دا فكراني هسكتلها لما تغلط فيا نجمه دي مجرد تسليه انا يومين بالكتير وارميها واخطب ميرنا
هلال سمعه وبصلها...وانتي على طول صدقتي
نجمه...مش دا صوووتك
هلال...لا
نجمه...ازاي
هلال...دا نبرته رفيعه عني وانا نبرتي خشنه اكتر
نجمه...اه اتحجج ومين لي مصلحه يعمل كدا
هلال...ميرنا مثلا
نجمه...ليهههه
هلال بغضب...يمكن عشان بتحبني مثلااا
نجمه بغيظ...بردو مش مصدقة
هلال بغضب...تمام وانا بكره هثبتلك اذا كان صوتي ولا لا بس المطر يبطل ونرجع
خرج هلال من الكوخ وهو غضبان...
نجمه...انا هخليني وراه لحد ما اعرف الحقيقه دي
عدا وقت ولسه مدخلش ف هي خرجت برا تشوفوا...
نجمه...هلال
هلال لفلها بغضب...انتي ازاي تخرجي في الجو دا انتي مش تعباااانه
نجمه بغيظ...خرجت اشوفففك عشان الجو
هلال شدها ودخلوا الكوخ...
قلع القميص كان اتغرق وهي غطت عيونها...
هلال بغضب...اتبل اعمل ايه
نجمه...خلاص خد الجاكيت واانا هتغطى بالغطا الي على السرير دا
هلال...طيب
عملوا كدا وهلال جسموا بدأ يرتعش وهو قاعد على الكرسي الي في الكوخ...
نجمه...احم هلال
هلال...خير
نجمه...تعالى على السرير انا مش هنام
هلال ما صدق وراح جنبها وهي فضلت قاعده...
نام هلال من التعب وبعد شوية هي خفيت على دراعه من غير ما تقصد..
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في بيت خالتها...
صفيه بخوف...يلهوي اعمل ايه ياترى انتي فين يابنتي في الجو دا
هاجر...اكيد مش عارفة تيجي
صفيه...وهلال دا هيكون فين ولا عمل ايه
محسن بغضب...مش عااارف ازاي سمحتي انه يروح لها دي امااانه عندنا فاااهمه امااانه
صفيه بخوف...والله ما كنت اعرف ان الجو هيكون كدا
روئه...اكيد الجو هيبئا حلو كمان شوية وتيجي
صفيه...بس اهم حاجه خالتكم متعرفش حاجه وان شاء الله ترجع ربنا يرجعك يابنتي
هاجر...حاضر ياماما حاضر
محسن...انا مش عارف انزل ادور عليها ولا لا بس انزل ادور فين في الجو داا يارب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
الساعه ١٠الصبح..
في كوخ هلال ونجمه...
هلال فتح عيونه وحس بتقل على صدره...
بص على نجمه كانت نايمه على كتفه وحاطه دراعها على صدره...
ابتسم وتخيل لما يتجوزوا ويصحى على وشها مل يوم...
نجمه بدأت تفوق وبصت عليه وفجأة فتحت عيونها جامد وقامت...ايه دا مقصدش والله النوم غلبني
هلال بهدوء...حصل خير
نجمه بصت من الشباك...المطره وقفت
هلال...اه
نجمه...وقميصك نشف
هلال...قومي اعدلي هدومك وطرحتك وانا هلبس القميص عشان نمشي
نجمه...حاضر
هلال رتب الكوخ تاني ولبس القميص وحط مبلغ من المال لصاحب الكوخ...
نجمه خرجت...جهزت ايه الفلوس دي
هلال بغرور...هلال الخولي ميقعدش في مكان من غير ما يدفع حق قعدتوا
نجمه بضحك...مغرور
وخرجت على طول...
خرج وراها وتلفوناتهم لقطت سجنل ولقوا اهلهم اتصلوا عليهم كتير...
هلال...لو تعبانه افطري
نجمه...لا هكمل صيامي
هلال...وانا طب يلا عشان اوصلك
ركبوا تاكسي..
وصلوا لبيت خالتها هلال مشي بعد ما بعتت لي الريكورد...
طلعت فوق لخالتها وهي فتحت على طول...
صفيه حضنتها...نجمه يابنتي انتي بخير
نجمه...انا بخير ياخالتو
دخلت وهما فضلوا يسألوها وهي حكت لهم على كل حاجه...
محسن...طيب يابنتي حمدالله على سلامتك بس خلاص بئا لو اثبت الحقيقه يجي يتقدم لأهلك
نجمه...حاضر يا حبيبي انا هدخل اريح شوية
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
كلم مامته طمنها عليه...
وبعدين كلم واحد يعرفوا وقالوا يعرف الريكورد دا بصوته ولا شغل فبركه...
بعد ساعتين...
الراجل...ياباشا دا فبركه
هلال...ازاي
الراجل...بص ياباشا خدوا نبرة صوت حضرتك وركبوها على نبره صوت تانيه وخلو يتكلم ف بقت زي صوت حضرتك بس عمرها ما تبئا طبق الاصل
هلال...طب عرفت تشيل نبرة صوتي من على الراجل دا
الراجل...اه طبعا لحظه هبعت لحضرتك الريكورد الاصلي
بعتهولوا وهلال كان مسجل المكالمه كلها...
بعد الفطار رن على نجمه وقالها انه تحت البيت تنزلوا...
نجمه...عمو محسن هلال تحت وبيقولي جابلي الدليل ينفع اقابلوا
محسن...خلي يطلع
نجمه...قولتلوا وقالي لا وانه مش هيأخرني
هاجر...خلاص وافق يابابا
محسن...ماشي يابنتي هنبص عليكي من البلكونه عشان نكون مطمنين
نزلت على طول وهي نفسها يطلع كدب...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هلال...ها سمعتي الصوت
نجمه بكسوف...احم هلال هو انا بجد كان قريب من صوتك
هلال بسخريه...مش عارفة تفرقي نبرة صوتي دا بعيده جدا عن نبرتي حتى محاولتيش تفهمي حتى لو انا الي قولت كدا كنتي تفهمي
نجمه بكسوف وحزن...والله مقصدش
هلال...انتي اتسرعتي بس خلاص تمام كدا
نجمه بقلق...يعني ايه
هلال بقسوة...يعني يانجمه كل واحد من الطريق الي يريحوا سلام
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نجمه بقلق...يعني ايه
هلال بقسوة...يعني يانجمه كل واحد من الطريق الي يريحوا سلام
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه بصدمه...انت بتقول ايه يعني ايه
هلال...انا قولت الي عندي ربنا يسعدك
نجمه دموعها بدأت تنزل جامد...هلال انا غلطت حقك عليا بس متسبنيش
هلال...بصلها ومشي
نجمه حاولت تروح وراه لكن معرفتش كان هو مشي بسرعه واختفي...
فضلت تعيط في الشارع..
فوق في البلكونه عند خالتها...
صفيه بقلق...هو عملها ايه الي ما يتسم دااا
محسن...باين انو سابها
هاجر بقلق عليها...انا هنزلها يابابا
محسن...ماشي يلا
عند هلال..
واقف في شارع جانبي بيتفرج عليها وهي كانت مدياله ضهره وبتعيط...
بص على البلكونه شاف خالتها واقفه ف قرر ميعملش الي في دماغوا دلوقتي...
بص لقى طفل معدي جنبو قالوا يروح ينده لنجمه تشوف معاه حاجه وهو عارف انها بتحب الاطفال...
الطفل...طنط
نجمه بدموع وحنيه...نعم ياقلبي
الطفل...حضرتك ممكن تيجي لحظه
نجمه بأستغراب...فين
الطفل...تعالي بس
شدها وهي مشيت معاه على طول وصل عند الشارع الي في هلال وهلال شدها من دراعها بسرعه...
نجمه بخضه...انت بتعمل ايه
هلال بأبتسامه...بخطفك
نجمه بصتله بعتاب...انت هتسبني
هلال...مقدرش ياروحي
نجمه...عملت كدا ليه
هلال...عشان احسسك بنفس الوجع
نجمه...انا بحبك ياهلال
هلال...وانا كمان ياوردت هلال
نجمه كانت فرحانه اوي بس انتبهت لنظراته...
نجمه بقلق...هو في ايه
هلال بغيظ...لبسك ضيق ياهانم
نجمه...مقصدتش
هلال مسكها من دراعها...لأخر مرا اللبس دا يتلبس اطلعي يلا وبكره هنرجع القاهره
نجمه...ارجع انت انا قاعده مع خالتي
هلال...بكره تكوني جاهزه
بصتلوا بصدمه اكتر لما سابها ومشي...
نجمه طلعت وقابلت هاجر وحضنتها جامد...
هاجر...الله ما انتي فرحانه اهو
نجمه حكتلها على كل حاجه..
هاجر...ربنا يسعدك ياجو
طلعوا وحكتلهم وزعلوا انها ماشيه بكره...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم الساعه ١١الضهر...
صفيه...يعني خلاص هتمشي
نجمه...كلها اسبوع وانتي جايه عشان هيبئا فاضل اسبوع على فرح نادر وعلا
محسن...ياحبيبتي انتي نورتينا
نجمه...وانتو كمان والله
هاجر...انا جهزت
نجمه...يلا يا حب
روئه...وكمان هتاخدي هاجر معاكي وسيباني
نجمه...بعد الامتحانات هنقعد مع بعض طول الاجازة ياعمري
فلااااش باك...
نجمه...جوجو هتيجي معايا بكره
هاجر...فين
نجمه...انا راجعه وهترجعي معايا لحد فرح نادر وعلا
هاجر بفرحه...بجد بس ماما هتوافق
نجمه...سيبي ماما عليا انا بس جهزي حاجتك
واتحايلت عليهم كتير لحد ما وافقوا...
بااااااك...
محسن...خدو بالكم من نفسكم
نزلوا من البيت كان هلال بعت واحد من رجالته يجبلوا عربيتوا وكان مستنيهم...
هاجر بهمس لنجمه...هو دا
هلال ضحك وقال...ايوه هو دا
هاجر بكسوف...احم ازي حضرتك
هلال...الحمدلله نجمتي عامله ايه
نجمه...الحمدلله وانت
هلال...بخير
ركبوا العربيه...
في نص الطريق هاجر نامت ونجمه كانت قاعده جنب هلال بيتكلموا...
هلال...تاني مرا متروحيش مكان الا بأذني وتترجعي الشغل بكره
نجمه...حاضر
هلال...حاسس عاوزه تقولي حاجه
نجمه...انت ليه اتغيرت مش حاسه فيك احساس زمان مع اننا كنا صغيرين لكن كان كلامك ديما بيحسسني بأحساس مختلف
هلال بصلها كتير وقال...هتعرفي قريب
نجمه سكتت بضيق وبصت على هاجر وبعدين فتحت فونها تلعب في...
بعد شوية وقفوا في زحمه الطريق وكان جنبهم عربية فيها شباب...
نجمه مكنتش واخده بالها وهما كانوا عمالين يبصولها...
هلال لاحظ وبصلهم نظرات حاده..
فجأة نجمه لقت الشباك بيتقفل استغربت وبصتلوا لقتوا مضايق وبصت على العربية لقت شباب ضحكت بصوت عالي...
هلال بضيق...بتضحكي ليه
نجمه بطفوله...انت غرييب بس انا بحبك
هلال بصلها وضحك وقال بصوت عذب...
اصابك عشق أم رميت بأسهم
فما هذه إلا سجية مغرم
ألا فاسقيني كاسات وغني لي
بذكر سليمة والكمان ونغمي
أيا داعيا بذكر العامرية أنني
أغار عليها من فم المتكلم
أغار عليها من ثيابها
إذا لبستها فوق جسم منعم
ليل ياليل ليل الليل يا ليل يا ليل
يا ليل..أغار عليها من أبيها وأمها
إذا حدثاها بالكلام المغمغم
وأحسد كاسات تقبلن ثغرها
إذا وضعتها موضع اللثم في الفم
أغار عليها من أبيها وأمها
إذا حدثاها بالكلام المغمغم
وأحسد كاسات تقبلن ثغرها
إذا وضعتها موضع اللثم في الفم
ليل يا ليل
نجمه بفرحه...حلوووو اوي
هلال...بحبك
نجمه...وانااا كمان
هاجر بمقاطعه ومرح...حد قالك يانجم ان الاغاني حرام في رمضااان
نجمه بضحك...انتي صحيتي امتى
هلال بمرح...الموسيقى يا اختااااه الموسيقى
هاجر بضحك...ربنا يديمكم لبعض لكن بس بئا عشان انا سنجوله
هلال بغمزه...عندي ليكي عريس بس تظبطي موضوعي عند خالتك اشطا
هاجر بسرعه...اتقدم انت ومتاكلش هم
نجمه بغيظ...لا ونبي وانت بتغمزلها وانت بتبعيني
ضحكوا كلهم...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند علا ونادر...
نادر...ايه رأيك في الشقة دي
علا بفرحه...واسعه اوي وحلوة
نادر بحب...دي بقت ملكك
علا بأبتسامه...ربنا يخليك ليا يارب
نادر...يااارب ناقص العفش هننزل بكره نجيبوا وتكون نجمه جت وتنزل معانا ويبئا مش ناقص حاجه
علا...الاجهزه كلها جيباها وتبئا شقتنا جهزت كلها
نادر...مبروك علينا ياحبيبي
علا...يباركلي فيك
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا اليوم ونجمه وصلت هي وهاجر البيت في اذان المغرب وهلال روح بيتو...
نور...هاجر ياحبيبتي عامله ايه
هاجر حضنتها...الحمدلله يانونو
نور...عامله ايه يانجمتي
نجمه حضنتها...الحمدلله ياحبيبتي
دخلوا وبعد سلامات كتير فطروا وقعدوا...
نورسين...هتقعدي معانا لفرح نادر
هاجر بحزن...اه ان شاءلله
هاجر كانت داخله اوضة نجمه قابلت نادر كان لسه داخل من البيت بعد ما فطر هو وعلا...
نادر...ازيك ياهاجر عامله ايه ياجوجو
هاجر بأبتسامه حزينه...الحمدلله يانادر انت اخبارك
نادر بأبتسامه...الحمدلله
هاجر...الف مبروك لـ لـيك انت وعلا
نادر...الله يبارك فيكي عقبالك
ابتسمتلوا ودخلت...
فضلت تعيط كتير...
نجمه دخلت الاوضة واتخضت لما شافتها كدا...هاااجر حبيبتي مالك
هاجر بدموع... لا ياحبيبتي متقلقيش مافيش
نجمه بقلق...مالك ياقلبي
هاجر بكدب...والله عادي انا بس بعيط عشان افتكرت تيته انتي عارفة اني متعلقه بيها وخالتو شبها وكدا
نجمه بشك...الله يرحمها ياحبيبتي كلنا كنا بنحبها هي في مكان احسن من هنا قومي ارتاحي
هاجر...حاضر ياحبيبتي
نامت على السرير ونجمه دخلت البلكونه كلمت علا وبعدين شافت الرسايل الي مبعوتالها...
رساله من مجهول...»طبعا انتي صدقتي كل دا وانه جاب واحد تبعه يخلي يعمل فبركه في الريكورد ويقولك بصي الكدب عشان يكمل لعبته«
نجمه بشك لكن كدبته...انت مين
مجهول...مش لازم تعرفي
نجمه...انتي ميرنا
ميرنا...طيب كويس انك عارفه وفاهمه انا بعمل كدا عشان انا اتخذلت منه ومعتبراكي اختي والله اه كنت بحبه لكن كفااايا بئا هو هيفضل يضحك على بنات الناس
نجمه افتكرت كلامها معاه وانو اتغير...وبعدين
ميرنا...لو مش مصدقة تعالي بكره واسمعي بودانك هنكون في**** الساعه**
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
تاني يوم في المكان الي ميرنا قالت عليه...
نجمه راحه بتقدم رجل وتأخر رجل خوفاً من انه يطلع حقيقه...
راحت المكان وكان عبار عن شقة ولقت الباب مفتوح دخلت وكان هلال وميرنا في اوضة وقفت على الباب تسمع...
هلال...يابنتي انتي في القلب نجمه دي عبار عن لعبه وانا خليتها تصدق
ميرنا لمحت نجمه...بس هي شكلها بتحبك
هلال...وانا بحبك انتي ياميرنة قلبي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
تاني يوم في المكان الي ميرنا قالت عليه...
نجمه راحه بتقدم رجل وتأخر رجل خوفاً من انه يطلع حقيقه...
راحت المكان وكان عبار عن شقة ولقت الباب مفتوح دخلت وكان هلال وميرنا في اوضة وقفت على الباب تسمع...
هلال...يابنتي انتي في القلب نجمه دي عبار عن لعبه وانا خليتها تصدق
ميرنا لمحت نجمه...بس هي شكلها بتحبك
هلال...وانا بحبك انتي ياميرنة قلبي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه واقف مصدومه ودموعها نزلت...
ميرنا لمحتها وقالت...بس ياهلال وقف اللعبه دي حرام عليك
هلال...من امتى الحنيه دى
ميرنا بأبتسامه...مش حنيه بس هي زي اختي
هلال...فترة وهوقفها
نجمه مقدرتش تسمع اكتر من كدا وجريت على برا...
وهي نازلة على السلم داخت وفضلت واقفه تعيط وتشهق جامد...
نجمه بأنهيار...ليه عمل فيا كدا لييييه المرادي شوفته بعيني ليه يعمل كدا ليه يدمرني
هلال خرج من الشقة وهي في الوقت دا كانت هتقع...
مسكها بسرعه وشدها من ايدها ونزلوا..
هلال...روحي اركبي العربية
نجمه بأنهيار...ابعد عنيييي سبنيييي ابعد
هلال بغضب...قولت اركبي العربييييه
نجمه بصتلوا بخوف وركبت العربية هي عاوزه تفهم...
ميرنا بتتفرج عليهم من البلكونه...
ركبوا العربية وراحوا مكان مافيهوش ناس...
هلال نزل وهي نزلت...
نجمه...جايبني هناا ليييه
هلال...انا شوفتك من انعكاسك في مرايه النيش الي كان موجود
نجمه بغضب ودموع...عااااوز مني اييييه حبيتك واستحملت غضبك وتحكمك وعارفة انك بتراقبني ومستحمله كل داااا شوفت خياااانتك بعيني جاي عاوز اييييه هتكدب عيييني
هلال...هتسمعيني يانجمهههه
نجمه بغضب...قول الي عندك خلينا ننهي كل دا زي ما ابتدأ وكل واحد يروح لحاله
هلال بغضب جحيمي...على جثتي ان دا يحصل فااااهمه على جثتيييي
سكتوا الاتنين وهلال بدأ يحكي...من سنتين مكنش قدامي غير ميرنا كنت مش عارف انساكي وادور عليكي مش لاقيكي معرفش ازاي فضلت احبك كل السنين دي المهم ميرنا اعجبت بيها وبهدوئها هي كانت عكس دلوقتي خالص كانت هاديه ومسالمه محترمه في لبسها لكن..لكن بسببي اتغيرت اعجيت بيها وللأسف هي كانت بتبادلني بمشاعر اكبر وهي انها بتحبني عرضت عليها نرتبط وارتبطنا كنت بهتم بيها بس مشاعري مكنتش ببتقدم عن الاعجاب والاهتمام مقدرتش اوصل لحب اهلنا كانو عارفين كل دا ارتباطنا ٦شهور بس.. ـ
سكت فجأة نجمه قالت بأنتباه...كمل ايه الي حصل
هلال بتنهيده...الي هقولوا ممكن يخليكي تشوفيني بنظره وحشه بس هكمل عشان انتي كنتي عاوزه تعرفي ايه غيرني وتعرفي كل حاجه
نجمه بأنتباه...كمل ياهلال
هلال...بعد ٦شهور وهي كانت ديما تقول تعالى اخطبني ف لما قولتلها خلاص هخطب قبل الخطوبه بيومين بعد ما اعلنت لكل الناس انا كنت حاسس ان في قبضه جوايا مش عاوز اخد الخطوة مش قادر اتقدم واروح اجيب شبكتها الي هخطبها بيها مش عارف ف روحت وقولتلهااا...
فلاااش باك...
هلال بهدوء...ميرنا ممكن اتكلم معاكي
ميرنا بأبتسامه...استنى بس ايه رأيك في الفستان حلو صح
هلال...ياميرنا انا بجد عاوزك في موضوع مهم
ميرنا...حاضر بس عاوزه اعرف رأيك
هلال بغضب...قولت عاوزك في موضوووع مهممم
ميرنا بخوف...طـ طيب في ايه قـ قول
هلال بتنهيده...انا مش هقدر اكمل الخطوبة دي
ميرنا بصدمه...بطل هزار بئا
هلال...انا بتكلم جد مش هقدر انا مش شايف نفسي معاكي انا والله حاولت بس معرفتش مقدرتش
ميرنا بعياط شديد...انت بتقول ايييه لا انت بتحبني ارجوك قول انك بتحبنييي وانك بتهزرر
هلال...ياميرنا اهدي انتي تستاهلي حد احسن مني بكتييير
ميرنا زقته بعياط...انا عاااوزاك انت احنا نازلين نجيب الدهب انهاردة والفستان اهووو وبعد يومين خطوبتنا متقولش كدااا عشان خاطري ياهلال
هلال بحزن...ارجوكي متصعبهاش عليا
بااااك..
هلال بتنهيده...وبعديها فشكلنا وخالتي خاصمت امي وهي الي حاولوا يفوقوها للأسف اصحابها الي زي ما بيقولوا اصحاب السوق وخلوها تتغير زي ما انتي شايفة تسهر وتكلم شباب وتلبس لبس مكشوف حاولت كتير ارجعها بس كانت بترفض بعدها شوفتك ولقيت قلبي رجع ينبض بقوة تاني وهي بعد ما كانت متجاهلاني رجعت تاني لكن بطريقة مش حلوة خالتي وامي اتصالحوا من قريب وهي رجعت تاني ومن ساعتها وهي بتدمر حياتها وحياتي وروحتلها دلوقتي لأن هي الي عملت كدا وكانت باعته حد ورايا في الغردقة ينقلها اخبارنا وهو الي كان بيتغزل فيكي في الشركة وانا طردتوا انهاردة بالطريقه الي شوفيتها دي هي كانت هتعترف
نجمه...خلصت
هلال بقلق...انا عارف انك ممكن تكرهيني بعد دا
نجمه قربت منها ومسكت وشه بين ايدها بحنيه وحب...هلال انت معملتش حاجه غلط الحب مش بأيدنا ممكن الغلط الوحيد طريقتك الاخيره دي لكن هي غلطها انها بتحبك حب تملك مفهمتش ان الحب مش بأيدنا وبردو لو جينا للحق انه مش بأيدها انها حبتك هي كانت قصة من اولها غلط انا مكرهتكش بالعكس عليت في نظري ان بعد كل دا انت مسبتهاش وحاولت ترجعها زي الاول غيرك كان هيطنش
هلال بعشق...انا بحبك ياوردتي بحبك وعمري ما احب غيرك ولا احب بعدك ولا قبلك..انتي الي خليتي قلبي ينبض ليكي حتى في غيابك
نجمه بكسوف وحب...وانا كمان بحبك اوي ياهلالي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه رجعت مرهقه جدا ودخلت اوضتها على طول ترتاح كان فاضل على المغرب ساعتين...
بدلت هدومها واتوضت وصلت وجابت فونها تكلم زين...
نجمه...سلام عليكم ازيك يازين ياحبيبي
زين...وعليكم السلام الحمدلله ياحبيبتي مبقتيش تسألي عليا خالص
نجمه بحنيه...حقك عليا ياقلبي هجيلك بكره
زين...انا بكره هكون مع الدكتور في المستشفى اونكل هلال كلمني وقالي انك انتو اتفقتوا اروح لدكتور عشان اتعالج تفتكري هخف
نجمه...ان شاءلله ياقلبي هتخف وتبئا احسن بكتير متقلقش انت بس ياعمري وانا هجيلك بكره متقلقش
زين بفرحه...هستناكي يانجمتي
قفلوا سوا وهي لقت فونها بيرن...
في الوقت دا دخلت هاجر...
ابتسمتلها وهي بترد...الو سلام عليكم ياعلا
علا...وعليكم السلام ياحبيبتي عامله ايه
نجمه...الحمدلله بخير
علا...روحنا شوفنا الشقة امبارح نادر قالك
نجمه...اه قالي ياحبيبتي ربنا يسعدكم يارب
علا...ناقص العفش هتنزلي معانا بئا
نجمه...عيوني ليكي ياحبيبتي انتي
بعد شوية قفلوا سوا...
نجمه بأبتسامه...جوجو عامله ايه
هاجر بفتور...الحمدلله
نجمه بأستغراب...مالك
هاجر...مافيش انا خارجة اقعد مع نورسين
خرجت وسابتها مستغربه...مالها هاجر اول مرا تكلمني كدا هو انا عملتلها حاجه ياربي بعد الفطار هشوف مالها...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
على الفطار عند هلال...
هبه بأبتسامه...انا عارفة انه مش ذنبك ياحبيبي ولا تزعل نفسك
هلال بتنهيده...انا بس مش عاوز اشيل ذنب ميرنا وانا حكيتلك كل حاجه ياماما من اول علاقتي بنجمه لحد انهاردة على الاقل تكون عارفة وارتاح شوية من الحمل الي عليا
هبه...متقلقش ياحبيبي ميرنا هتبئا كويسه وانا هتكلم معاها يلا نفطر المغرب اذن
هلال بأبتسامه...يلا ياحبيبتي
...
عند نجمه على الفطار...
محمد...كلي ياهاجر ياحبيبتي
هاجر بأبتسامه...حاضر يا حبيبي باكل
نجمه بأبتسامه...كنت اعزم علا على الفطار يانادر
نادر بضحك...هو كل يوم هنفطر سوا
نجمه بضحك...ربنا يسعدكم
هاجر بصتلها بضيق وبصت في طبقها...
بعد شوية...
نجمه...هاجر هو انتي مش بتاكلي ليه
هاجر بضيق...الحمدلله انا شبعت
وقامت غسلت ايدها...
نور...هي هاجر مالها
نورسين...فعلا من اول اليوم وهي كدا
نجمه بقلق...مش عارفة بس اكيد زعلانه من حاجه
نادر بغموض... انا عارف
وقام بسرعه راح وراها كانت هي خارجة من الحمام وكانت بتعدل طرحتها رفعت عيونها في عيونه وعيونها كانت بتقول كلام كتير...
نادر بتنهيده...انا اسف
هاجر بسخريه...اسف اسفك مبقاش فارق
نادر بحزن...مش بأيدي
هاجر بدموع في عيونها...ولا كان بأيدي
زقته وخرجت من باب الشقة...
خرجت من الشقة ونزلت وفضلت ماشيه في الشارع بسرعه ودموعها نازلة ومكنش في حد في الشارع لأنه وقت فطار...
شغلت اغاني في الفون ووحطت الهاند فري في ودنها واول اغنيه جت كانت...
وانا الغلطااان..عشان حبيت وبينت اهتمامي بيك
عشان كده يعني بقيت منفعش
ومن نظرك نزلت مابقيتش لايق ليك
وكان مفروض محبكش
ولو حبيت مابينش
ودلوقتي خلاص همشي
أنا وقلبي اللي دايب فيك
وليه طيب، عشان طيب؟
عشان يعني اللي في قلبي على لساني
بتكسرني وتخسرني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني
وليه طيب؟ (طيب) عشان طيب؟ (آه)
عشان يعني اللي في قلبي على لساني
بتكسرني وتخسرني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني
مفيش أسباب
أنا اللي اخترت من الأول أعيش في عذاب
ألومك ليه، وأقولك إيه
ما أنا اللي جريت ورا وهم وطلع كداب
تعبت كتير وبتألم، يا رب أفوق وأتعلم
ومن بكرة أنا وإنت هنتقابل ولا الأغراب
وليه طيب؟ عشان طيب؟
عشان يعني اللي في قلبي على لساني
بتكسرني وتخسرني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني
وليه طيب؟ (طيب) عشان طيب؟ (ليه)
عشان يعني اللي في قلبي على لساني
بتكسرني وتخسرني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني
بتخسر حب مش سهل تلاقيه تاني..
هاجر دموعها نزلت جامد ومبقتش شايفة كويس...
كان في حجر متوسط في الحجم وهي ماشيه خبطت في وكانت هتقع لولا ايد لحقتها وكانت ايد شاب...
ادم...حاسبي انتي بخير
هاجر عدلت نفسها بسرعه...احم انا بخير.
ادم بفرحه...هاجر انتي مش فكراني
هاجر بصتلوا شوية وبعدين ابتسمت...ادم ازيك عامل ايه
ادم بأبتسامه...الحمدلله بخير انتي رجعتي
هاجر...جاية زيارة لخالتي
ادم بسرعه...انتي وحشتيني
هاجر بأستغراب...وحشتك
ادم...احم اقصد يعني
هاجر بمقاطعه...لسه عفوي زي ما انت
ادم بضحك...اه شوفتي بئا من ساعة ما مشيتوا وانا مبقتش انزل كتير
هاجر...ليه
ادم...قال يعني انتي مش عارفة
هاجر بأبتسامه...انت لسه منستش من سنه ونص
ادم بحزن...اول ما وصلتي الغردقة بطلتي تسألي عليا
هاجر بسرعه...ابدا والله بس غيرت فوني بالرقم بالأكونت بكل حاجه
ادم بسخريه...عشان تنسي الي سلمتي قلبك لي وهو ميستهلكيش عشان كدا الدموع دي منا معزوم على فرحوا
هاجر بغضب...اسكت انا غلطانه اني وقفت اتكلم معاك
هاجر كانت ماشيه لكن ادم شدها بسرعه لي ودخلت حضنوا...
ادم بحب...الحب عمروا ما كان بأختيارنا انا حبيتك وانتي حبيتي نادر ومنستكيش عارفة ليه مدورتش وراكي لأن في نهاية حديثنا قولتي. ـ،،
فلاااش باك..
هاجر...انا ماشيه
ادم...هاجر انا بحبك
هاجر بحزن...قلبي بيحب حد تاني
ادم...يعني مافيش امل
هاجر...انا بحبك بس حب صديق واخ شوف حياتك يا ادم
ادم بحزن...حاضر ياهاجر ربنا يوفقك في حياتك الجاية
بااااك...
ادم...كان سهل اني اجيلك
هاجر بحزن...انا اسفه
ادم بأبتسامه...خلاص مافيش اسف تاني
هاجر بأستغراب...مش فاهمه
ادم طلع خاتم من جيبوا حلو اوي دهب ومسك ايدها وحطوا في ايدها...الخاتم دا الي كنت هدهولك من سنه ونص دلوقتي انتي ليا وعمرك ما هتكوني لغيري هنسيكي نادر وهنسيكي كل حاجه هتبدأئي من حديد حاجه بسيطه بس هتعمليها هتحولي مشاعرك ليا كا صديق لحبيب بس كدا
هاجر بضحك ومن جواها هي موافقه...وانا موافقه
ادم بحب...انا بحبك ومش عاوزك تقوليها هستنى تقوليها من كل قلبك
هاجر ضحكت وقالت...انت مجنوون
ادم انكجها...يلا بس ومليني رقم عمو محسن عشان اكلمهم
هاجر ضحكت وملتوا الرقم...انت مش في البيت بتفطر ليه
ادم بضحك...مطرود
هاجر ضحكت وقالت...بجد مش بهزر
ادم...بفطر بدري وبنزل اتمشى قبل ما الناس تنزل
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
نجمه...هي هاجر خرجت
نادر بهدوء...اه نزلت تتمشى شوية
محمد...تمام يابني
دخل اوضته وافتكر الي حصل من سنه ونص...
فلااااش باك...
هاجر بأبتسامه...نادر عاوزه اقولك حاجه قبل ما اسافر
نادر...قولي ياجوجو
هاجر بحب...انا بحبك
نادر بصدمه...بت ايه
هاجر بقلق...بحبك
نادر اتنهد وقال...انا مش بحبك ياهاجر قلبي مش ليكي انا اسف بس مش بأيدي انسي
هاجر بدموع...يعني ايه
نادر...يعني ربنا يسعدك
هاجر زقته وقالت...اومال ليه كنت بتهتم بيا وخلتني احبك
نادر...كا اخت انتي الي فهمتي غلط وياريت محدش يعرف الحوار دا
هاجر بحزن وسخريه...عندك حق متقلقش يانادر محدش هيعرف حاجه من دي سلااام
باااك...
نادر بحزن...حقك عليا ياهاجر حقك عليا مش بأيدي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
هاجر رجعت وهي مبسوطه...
محمد بأبتسامه...راجعه مبسوطه يعني
هاجر جريت عليه بسرعه...انكل محمد ممكن اتكلم مع حضرتك انت وخالتو
محمد...حاضر ياحبيبتي
خدها ودخلوا اوضة تاني ومعاهم نور حكتلهم كل حاجه...
نور حضنتها...ياحبيبتي ربنا يسعدكم يارب
محمد...ادم متربي معاكو من زمان وانا اشهد بأخلاقه بس الاهم رأي محسن.
هاجر...انا قولت اقول ليكم لأنكم اهلي التانين وانا بحبكم
محمد ونور حضنوها...واحنا بنحبك ياحبيبتي ربنا يسعدك
خرجت من اوضتهم وراحت اوضة نادر...
خبطت ونادر اذن ليها تدخل...
هاجر بأبتسامه...انا جاية اقولك اني فوقت وبقولك ربنا يسعدك من كل قلبي انت زي اخويا
نادر...بجد ياهاجر
هاجر...طبعا بجد نودي احنا من زمان واحنا سوا واخوات وهنفضل كدا يلا ربنا يسعدك.
نادر ابتسملها وراح باس راسها وهي خرجت وراحت اوضة نجمه...
هاجر بأبتسامه...حقك عليا كنت مخنوقة شوية
نجمه حضنتها جامد...انتي اختي وعمري ما ازعل منك انا بس قلقت عليكي وخوفت اكون زعلتك
هاجر...متقلقيش ياقلبي تعالي احكيلك بئا الي حصل
وحكتلها الي حصل مع ادم...
نجمه بفرحه...ياسيدي ياسيدي والفرح هيبئا فرحين
هاجر...ونفرح بيكي يارب يانجمتي
قعدوا سوا يتكلموا وبعدين فون نجمه رن وكان هلال...
قامت ترد وهاجر قالت في نفسها...سري واعترافي هيفضل في قلبي محدش هيعرف اني حبيتك محدش هيعرف اني اتعلقت بيك كدا يانادر وبتمنى ليك السعادة من كل قلبي...وهبدأ من جديد بقلب جديد مع ادم مقدر انكر ان قلبي نبض لي ومقدرش اقول اني نسيتك بس هو هيقدر يخليني مشوفش غيروا..
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند اهل هاجر...
محسن...وانا يابني مش هلاقي احسن منك لبنتي انا عارف تربيتك كويس
ادم...يعني اقدر اقولك ان حضرتك موافق
محسن...اه طبعا بس الاهم ان بنتي تكون مرتاحه
ادم بفرحه...ان شاء الله ياعمي متقلقش عليها دي في عيوني
محسن...خلاص اخر الاسبوع دا هنيجي عند خالتها وتيجي تتقدم رسمي
ادم...تمام ياعمي شكرا لحضرتك
قفلوا سوا وصفيه زغرطت...
محسن بضحك...بنتك كبرت وبقت عروسه
روئه بفرحه...اختي هتبئا احلى عروسه
صفيه بفرحه...ربنا يسعدك يابنتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تاني يوم في شركة هلال...
في مكتب هلال نجمه دخلت المكتب...
نجمه بأبتسامه...حبيبي عامل ايه
هلال قام وراحلها...حبيبك متشوق يشوفك
نجمه...وانا قدامه اهو
هلال...ديما ياارب في مفاجأه ليكي بليل
نجمه بفرحه...الله مفاجأة ايه متشوقه
هلال بحب...بليل يانجمتي هتعرفي
بعد شوية سابتو وراحت مكتبها...
بعد ساعه ونص استأذنت تروح تشوف زين وهو وافق وراحت المستشفى لي زارتوا ومشيت...
خرجت من المستشفى وفونها رن ردت...
نجمه....حاضر ياميرنا نص ساعه وهكون عندك
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خرجت من المستشفى وفونها رن ردت...
نجمه....حاضر ياميرنا نص ساعه وهكون عندك
وافتكرت لما كانت في الطريق للمستشفى..
فلاش باك...
نجمه رنت على ميرنا...
نجمه...ميرنا انتي فاضيه
ميرنا...ايوه ليه
نجمه...عاوزه اقابلك ضروري
ميرنا...طيب نتقابل فين
نجمه...في****
ميرنا...طيب انا هروح اهو
باااك...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند هلال...
الي بيراقب نجمه وبيوصلوا اخبارها...هلال بيه سمعتها بتقول انها هتقابل ميرنا هانم
هلال قام بسرعه من على الكرسي...اعرفلي هي راحه فين بسرعه وانا جاي في الطريق
ايمن...حاضر يا هلال بيه
قفل معاه وقعد متوتر جدا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه وصلت مكان ميرنا كان مكان مافيهوش ناس كتير وفاضي شوية...
ميرنا... نعم طلبتيني
نجمه قربت منها...انا عرفت كل حاجه من الاول خالص
ميرنا بضيق...والله وعرفتي ايه بئا
نجمه بهدوء...عرفت علاقتك بهلال من زمان
وحكتلها كل الي هلال قالوا...
ميرنا بصتلها وعيونها فيها انكسار..
نجمه فتحت دراعها وقالتلها...تعالي ياميرنا قربي
ميرنا اكنها مصدقت ودخلت بسرعه في حضنها وفضلت تعيط عياط هيستيري..
في الوقت دا جه هلال...
كان رايحلهم لكن وقف لما شافهم حاضنين بعض وميرنا بتعيط...
نجمه دموعها نزلت...خرجي كل الي في قلبك يا ميرنا عيطي براحتك
ميرنا بعياط...كنت بحبو والله ما بأيدي مكنتش شايفه حد يوجهني بعدت عن الطريق الصح وبئا اسـ اسلوبي وـ وححش انا حبيتوا واكتر غلط اني حبيتوا حب امتلاك اتوجعت وشيلتوا ذنبي
نجمه خرجتها من حضنها وقالتلها بحزن...الحب ياعمري مش بأيدنا لو كان بأيدنا كان في حاجات كتير هتتغير دا قدر ومكتوب وقدرك كدا وقدري كدا وكل واحد هياخد في النهاية شريكة انتي لسه شريكك هيجي وصدقيني هتعرفي ان حب لهلال كان مجرد حب تعود وعشرة وان حبك الحقيقي لسه مكنش جه
ميرنا بحزن...انتي طيبة اوي انا ازاي كنت عاوزه ادمرك كدا
نجمه بأبتسامه حانيه...ياحبيبتي الي حصل حصل انسي
ميرنا...انا اسفة سامحيني
نجمه...اختي وكانت محتاجه تتعلم درس واتعلمتوا
ميرنا...بجد انا اختك
نجمه...واكتر كمان دا انا ليا الشرف
ميرنا حضنتها...احسن اخت في الدنيا
نجمه حضنتها وقالت بمرح...عارفة مبن بيراقبنا
ميرنا بأستغراب...مين
نجمه بضحك...بصي ورايا كدا
ميرنا بصت وكان هلال واقف...ايه دا دا هلال
نجمه بضحك ولفت...امشي معايا يلا
راحولوا وهلال استغرب انهم عرفوا انه واقف...
نجمه بهدوء...هلال ميرنا عاوزه تقولك حاجه
ميرنا وهي منزله راسها بحزن وكسوف...هلال انا..انا اسفة على كل حاجه اسفة على طمعي فيك اسفة على حب الامتلاك الي كان عندي اسفه على سلوكي اسفة على غروري اسفة على اذيتي ليكم اسفة على كل حاجه عملتها انا كنت فاهمه غلط والله وغلط وندمانه الي فوقتني هي نجمه نجمه بتحبك ياهلال اوي وجدعه حافظ عليها مش هتلاقي زيها تاني وانا واثقه انك بتحبها وفي النهاية بقولك تسامحني ياهلال
هلا فضل ساكت ونجمه بصتلوا بقلق انه هيكسفها ومش هيرد عليها...
ميرنا بخذلان...انا همشي ومش هتشوف وشي تاني متقلقش بس المهم انك تسامحني
كانت ماشي بس هلال مسك ايدها وقال...استني
ميرنا بصت على ايده..
هلال بهدوء رفع راسها...انا الي يعتبر ربيتك مع ان الفرق بنا مش كبير كنتي عاقلة وهاديه انا الي المفروض اطلب منك تسامحيني اني مقدرتش ابادلك المشاعر وياستي انا مسامحك اصلا انتي اختي ياميرنا ومقدرش ازعل منك
ميرنا فرحت جدا وهو قرب باس راسها...
نجمه بأبتسامه...شوفتي ياستي يلا بئا افرحي
ميرنا جريت حضنتها...انتي احسن واحده في الدنيااا
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
وصلوا ميرنا واتحركوا بالعربية...
هلال...عرفتي منين اني واقف شوفتيني
نجمه بضحك...انا عارفة انك بتراقب كل تحركاتي
هلال بضحك...انتي يابت طلعتي مش سهله
نجمه بغرور...شوفت بئا
هلال باس كف ايدها...وانا حبيبتي لازم تكون ذكيه وقوية ودا الي فيكي ياروحي
نجمه خجلت من حركته وقالت...ركز في الطريق
هلال بضحك...بتفصليني ديما
نجمه بغيظ...والله لو عملنا حدثه ما انت هتقول بسببي
هلال ضحك...فال الله ولا فالك ياشيخه
قعدوا يضحكوا وبعدين وصلها علي البيت..
نجمه...ازيك يابابتي
محمد ببرود...تمام
نجمه بأستغراب...في ايه ياحبيبي
محمد...مافيش حاجه ادخلي اوضتك يلا
نجمه دخلت بأستغراب...
هاجر...نجومه عامله ايه
نجمه بأبتسامه...بخير ياحب
هاجر...مالك
نجمه...مش عارفة بابا مالو
هاجر بأستغراب...مالو ما هو تمام
نجمه...خلاص سيبك المهم انتي عامله ايه
هاجر...بخييير
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
محمد...هاااجر
هاجر...نعم ياحبيبي
محمد...ادم استأذن مني تفطري معاه انهاردة
هاجر بكسوف...وحضرتك قولت ايه
محمد بأبتسامه...موافق يلا روحي اجهزي وهو هيعدي عليكي
هاجر...حاضر يا اونكل
نور بأبتسامه...الولاد كلهم كبروا عقبال نجمه
محمد...اممم يارب
في اوضة نجمه...
نجمه بأبتسامه...اوعا بئا الي هيفطر برا
هاجر بخجل...انا مكسوفه اوي
نجمه بغمزه...يلا بس يابت خلصي عشان تلحقوا
هاجر خلصت وخرجت كان ادم مستنيها تحت نزلت على طول...
كان نادر طالع...
نادر بأستغراب...راحه فين
هاجر بأبتسامه...راحه افطر مع ادم
نادر بأستغراب...دا الي هو ازاي بصفته ايه
ادم جه عليهم...بصفتي خطيبها
نادر...ودا حصل امتى انا مش فاهم
ادم حكالوا بضيق كل حاجه...
نادر بأبتسامه...اه طب الف مبروك
هما...الله يبارك فيك
مشيوا وهاجر راحت تركب العربية مع ادم...
ادم بحب....ايه القمر دا
هاجر بخجل...تسلملي
ادم باس ايدها...يديمك ليا
هاجر اكتفت بأبتسامه...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نادر...
في اوضته...
نادر...انا بجهز اهو انتي جهزتي
علا في الفون...اه انا جهزت مستنياك
نادر...انا نص ساعه واكون عندك اهو
قفلوا سوا وهو خرج من اوضته...
نادر...بابا ماما انا نازل هفطر مع علا برا
محمد...طيب يابني
نور...ماشي ياحبيبي
نزل ونورسين قالت...ياعيني ياعيني كل واحد نزل مع حبيبه
ماجد...قصدك ايه ياختي
نورسين بدلع...فاكر ايام خطوبتنا ياحبيبي
ماجد...ياااا دي ايام تتنسي
نورسين بدلع...تعالى نعيدها
ماجد بغيظ....اتهدي لحد ما نطلع بتنا احنا قدام الحج والحاجه
محمد بضحك...انتي يابت مش بتتكسفي
نور...مافيش حياء
وقعدوا يضحكوا...
نورسين...يوووه ما هو جوزي بردو
ماجد...بس بئا بس
فضلوا كلهم يضحكوا على نورسين وكلامها...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند علا ونادر...
نادر وصل لعلا...
نادر بغزل...ايه القمر دا
علا بأبتسامه...تسلملي يلا بئا الفطار قرب
يلا ركبوا العربية وراحوا في طريقهم لمطعم..
..
عند ادم وهاجر...
هاجر...هنروح نفطر فين
ادم بشرود...في مطعم****
هاجر بأستغراب...مالك
ادم...هاجر انتي حسيتي بحاجه من ناحيتي
هاجر بعدم فهم...مش فاهمه
ادم بعصبيه...شعورك اتحول لحب يعني
هاجر...انت بتتعصب ليييه وبعدين لسه لازم اخد وقتي
ادم بسخريه...وبالنسبه لنادر شعورك لسه زي ماهو ناحيته
هاجر...ادددم نادر ابن خالتي وشعوري دلوقتي مجرد اخوه زي زمان وانا عاوزه علاقتكم ترجع حلوة متبقاش كدا بسببي
ادم فكر في كلامها وقال...حاضر ياهاجر يلا احنا وصلنا
نزلوا من العربية ودخلوا المطعم...
شافوا علا ونادر قاعدين...
هاجر بهمس...دا علا ونادر اهو
ادم بأبتسامه...لحظه وجايلك
سابها وراح ناحيه نادر...
ادم بأبتسامه...الله انت هنا
نادر قام بأبتسامه...شوفت ياسيدي صدفة حلوة
علا...طب ونبي يانادر نروح نقعد معاهم هاجر وحشتني بقالي كتير مقعدتش معاها من ساعه ما مشيت
ادم بضحك....طب تعالو فعلا
نادر...طب ياسيدي يلا بينا
راحوا وهاجر استغربت...
علا راحت عليها وحضنتها...وحشتيني اوي ياجوجو
هاجر...وانتي كمان يالولي عامله ايه ياحبيبتي
علا...الحمدلله بخير الف مبروك عرفت ان ادم اتقدملك
هاجر...يبارك فيكي ياقلبي والف مبروك ليكي.
علا...الله يبارك فيكي يارب ياحبيبتي
نادر...ناوين فرحكم امتى
ادم...انا لسه متكلمتش معاهم لكن شكلي هخلي بعدك
هاجر اتصدمت بس فرحت وابتسمتلوا...
نادر بتفكير...طب ما تقول لعمو محسن وتخلي معانا
علا...اه والله فكره حلوووة
ادم...فعلا ايه رأيك ياهاجر
هاجر بكسوف...الي تشوفوا بس اتكلم مع بابا وماما الاول وبردو خالتي واونكل محمد
ادم...اكيد هيحصل
نادر بأبتسامه...دا لو حصل هيبئا يوم تحفه
بعد شوية الفطار نزل وفطروا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند نجمه...
حطوا الفطار وقعدوا يفطروا...
نورسين بضحك...ايه ياختي كلو بيتجوز وانتي قاعده
نجمه بحرج...احم ربنا يتمم لهم على خير
نور بضيق...بت يانورسين هزارك التقيل دا تبطلي
نجمه بهدوء...خلاص عادي ياماما انا شبعت هقوم اصلي المغرب
قامت تصلي المغرب...
محمد بضيق...مكنش لازمته يانورسين الكلام دا
نورسين بحرج...والله ما كنت اقصد هقوم اصالحها
ماجد...لا سيبيها دلوقتي
عند نجمه صلت وخلصت صلاة ودخلت بلكونة اوضتها...
قعدت على السرير بهدوء...
نجمه لنفسها...انا لازم انهي الموضوع دا هلال مش هيفضل معلقني نادر حب علا تاني يوم راح اتقدملها وهيتجوزوا اهو ادم قابل هاجر واعترف بحبه في نفس اليوم كلم اهلها وانا عارفة بقابل هلال كل يوم وحصل مشاكل كتير وهو لسه متقدمش حليت كل المشاكل وخلاص مبقاش حاجه الي بيحصل دا غلط وحرام لازم ينتهي
استنت شوية ورنت عليه...
هلال...نجمتي عامله ايه ياحبيبي
نجمه بهدوء...بخير
هلال...مالك حاسك زعلانه
نجمه...هلال هو احنا هنفضل كدا كتير
هلال بعدم فهم...كدا ازاي يعني
نجمه...هلال الي بيحصل دا مينفعش كل الي حواليا اعترفوا تاني يوم اتقدموا ياهلال انا حاسه ان الي بيعملوا ذنب الحب مش حرام بس طلاما انت جاهز وبتحبني وانا كذلك ليه نتأخر
هلال...اااه عشان كدا مضايقة
نجمه...اه
هلال سكت شوية وقال...بصراحه يانجمه
نجمه بقلق...في ايه
هلال...معلش احنا ممكن نأجل فترة الخطوبة دي سنه ولا حاجه لحد ما اتأكد من مشاعري
نجمه بغضب...تتأكد من مشاعرك
هلال...اه طبعا
نجمه بسخريه...اتأكد منها بئا بعيد عني امبارح بتقولي معرفتش تحب ميرنا عشان وانهاردة عاوز تتأكد من مشاعرك شكلك مش سوي نفسياً ياهلال سلام انا مش عاوزه اعرفك تاني
قفلت معاه لكن...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد ما نجمه خلصت مكالمتها مع هلال قفلت ورمت الفون على السرير وفضلت قاعده دموعها نازلة...
عند هلال...
هبه بضيق...انت ليه قولتلها كدا
هلال...ماما انتي هنا من امتى
هبه...من اول الكلام الي يسم البدن الي قولتلوا ما دام انت مش عاوزها معلقها بيك ليه
هلال بضحك...اهدي بس ياحجه اهدي واسمعي ايه هيحصل دلوقتي
هلال جاب رقم محمد ورن عليه...
هلال بهدوء...محمد بيه اخبارك حضرتك
محمد...اهلا بيك ياهلال الحمدلله بخير
هلال...حضرتك مسجل رقمي
محمد...اه من اليوم الي كلمتني في
هلال...تمام
محمد...خير اؤمر
هلال...الامر لله بص حضرتك انا كنت حابب اجي بكره واتقدم لنجمه بنت حضرتك
محمد...بص يابني انا مش ضد الحب ابدااا وشوفتك اخر مرا وانت موصلها ووقفت معاها ياهلال يابني انا الي مربيك
هلال بفرحه...يعني حضرتك عارفني
محمد بضحك...اكيد عارفك نجمه قالتلنا
هلال...يعني قالت اننا مرتبطين
محمد...انا كنت حاسس بل متأكد بس انا مش هعاتب دلوقتي ولا اقول انه غلط لأن انتو عارفين كدا كويس لكن انا بحترم الحب جدا
هلال...طب حضرتك موافق اجي انا وولدتي بكره نتقدم
محمد...موافق يابني
هلال...طيب طلب اخير ممكن حضرتك متقولش لنجمه
محمد...مفاجأة يعني طيب ياسيدي موافق
هلال...ماشي ياعمي تسلملي يارب
قفلوا سوا وهبه قالت...اه ياوااااد بتعمل في البت مقلب
هلال بضحك...فهمتي ياستي
هبه ضربتوا على ايدو...عمرك ما هتكبر
هلال باس راسها...يعني اكبر واكبرك ياست الكل ينفع
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه...
قاعده دماغها تجيب وتودي...اااه طيب ياهلال اما وريتك مبقاش انا نجمه المالكي
قطع تفكيرها دخول نورسين بحرج...احم نجمه ممكن اتكلم معاكي
نجمه بأنتباه...اتفضلي يانورسين
نورسين قربت باست راسها...حقك عليا مكنتش اقصد والله ازعلك
نجمه بأستغراب...مزعلتش منك هو انا من امتى بزعل منك يانورسينتي
نورسين بفرحه...يعني بجد مزعلتيش
نجمه حضنتها...مقدرش ازعل منك انتي اختي الكبيرة وامي التاني يا حبيبي
نورسين حضنتها بفرحه...
هاجر دخلت بسرعه...خيااااانه حضن منغيري
نورسين فتحت دراعها...تعالي ياجوجو تعالي
جريت عليهم حضنتهم...
نجمه بضحك...حاسبي يابت هقع جيتي امتى يادوشه
هاجر بضحك...لسه جاية اهو
نورسين بضحك...وسعوا بئا هتفطسووووني
بعدو عنها بضحك وفضلوا قاعدين سوا يتكلموا...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
جماعه بعتذر عن المقاطعه حابه اقول حاجه...
كان فين كومنت اتكتب عن قبله باطن الايد وانهم في شهر كريم وحر*ام كدا والكلام دا طبعا الكومنت على راسي من فوق لكن انا حابه اقول ان احداث الرواية لاتمت للواقع ب صله واتمنى مافيش بنت تعمل كدا وتكون واعيه لتصروفاتها كويس تحافظ على نفسها وتحافظ على دينها وربنا يحفظنا ويحفظكم جميعا..♥
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تاني يوم نجمه راحت الشركة...
هلال كان داخل مكتبه...تعالي على مكتبي
نجمه دخلت وراه...ايوه يا هلال بيه
هلال بأستغراب...هلال بيه!!
نجمه ببرود...حضرتك طلبتني
هلال...انتي بتتكلمي كدا ليه انا سيبتك تهدـ
نجمه بمقاطعه...هلال بيه لو عاوزني في حاجه تبع الشغل انا تحت امرك غير كدا ف انا مش هقبل بأي كلام
هلال بصلها بغيظ...
نجمه...اذا كان هيبئا في سكوت ف انا هستأذن
وخرجت من المكتب وهي مبسوطعه انها قدرت تستفزه...
هلال لنفسه بغيظ...وربنا لعلمك الادب
خلصت شغل ودخلت مكتبه...
نجمه...هلال بيه انا هستأذن انا خلصت شغلي
هلال...استني اوصلك
نجمه بمقاطعه...مافيش حاجه تربطنا عشان حضرتك توصلني سلام عليكم
خرجت من المكتب وخدت شنطتها ومشيت وسابت هلال شايط من الغضب...
راحت دار الايتام قابلها زين...
زين راح عليها بسرعه...نجمهههههه
نجمه بخضه وفرحه...زين حبيبي عامل ايه
زين...انااا بخير جدااا انا فرحان اوي
نجمه...يارب ديما بس ليه
زين...الدكتور قالي اني مش هحتاج اعمل عملية واني اتحسنت على العلاج
نجمه حضنتوا بدموع وحنيه...ياقلبي انت الف حمدلله على سلامتك ياعمري الف حمدلله على سلامتك ياحبيبي انت بطل ياحبيبي وهتقدر تخف تماماً
زين بفرحه...فين اونكل هلال انا عاوز اقولوا
نجمه كانت هترد لكن قاطعها صوت هلال الي جه وشاف الموقف من الاول...انا هنا يابطل الفف حمدلله على سلامتك ياحبيبي
زين حضنوا وهلال شالوا...انا فرحان اوييي
هلال...ربنا يديم عليك الفرحه ياحبيبي يارب
نجمه خدتوا ودخلوا ل بقيت الاطفال...
بنت...ابله نجمه عاوزين نسمع قصة من القصص بتاعتك
نجمه بأبتسامه...هكلمكم عن اشرف الخلق سيدنا محمد
وُلد في مكة في شهر ربيع الأول من عام الفيل، قبل ثلاث وخمسين سنة من الهجرة (هجرته من مكة إلى المدينة)، ما يوافق سنة 570 أو 571 ميلادياً و52 ق هـ.ولد يتيم الأب، وفقد أمه في سنّ مبكرة فتربى في كنف جده عبد المطلب، ثم من بعده عمه أبي طالب حيث ترعرع، وكان في تلك الفترة يعمل بالرعي ثم بالتجارة. تزوج في سنِّ الخامسة والعشرين من خديجة بنت خويلد وأنجب منها كل أولاده باستثناء إبراهيم. كان قبل الإسلام يرفض عبادة الأوثان والممارسات الوثنية التي كانت منتشرة في مكة، وكان ينعزل ويتعبد في غار حراء لعدة ليالٍ.وعندما كان محمد في الأربعين من عمره، حوالي عام 610م، ذكر أنه تم زيارته من قبل جبريل في الغار، وتلقى أول وحي من الله. أول ما بدأ به رسول الله ﷺ من الوحي الرؤيا الصالحة في النوم، فكان لا يرى رؤيا إلا جاءت مثل فلق الصبح، ثم حُبب إليه الخلاء، وكان يخلو بغار حراء، فيتحنّث فيه الليالي ذوات العدد قبل أن ينزع إلى أهله، ويتزوّد لذلك، ثم يرجع إلى خديجة فيتزود لمثلها، حتى جاءه الحقّ وهو في غار حراء، فجاءه المَلك فقال: اقرأ، قال: ما أنا بقاريء. قال: فأخذني فغطّني حتى بلغ مني الجهد، ثم أرسلني فقال: اقرأ، قلت: ما أنا بقاريء، فأخذني فغطني الثانية حتى بلغ مني الجهد، ثم أرسلني فقال: اقرأ، فقلت: ما أنا بقاريء، فأخذني فغطني الثالثة، ثم أرسلني فقال:  اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ  خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ  اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ  الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ  عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ   فرجع بها رسول الله ﷺ
وكُلّف بالرسالة وهو ذو أربعين سنة، أمر بالدعوة سرًا لثلاث سنوات، قضى بعدهنّ عشر سنوات أُخَر في مكة مجاهرًا بدعوة أهلها، وكل من يرد إليها من التجار والحجيج وغيرهم، مُعلنًا أن "الله واحد" ، وأن "الخضوع" الكامل (الإسلام) لله هو الطريق الصحيح، وأنه كان نبيًا ورسولًا لله على غرار الأنبياء الآخرين في الإسلام.هاجر إلى المدينة المنورة والمسماة يثرب آنذاك عام 622م وهو في الثالثة والخمسين من عمره بعد أن تآمر عليه سادات قريش ممن عارضوا دعوته وسعوا إلى قتله، فعاش فيها عشر سنين أُخَر داعيًا إلى الإسلام، وأسس بها نواة الحضارة الإسلامية،
نجمه...وب كدا اكون خلصت جزء صغير اوي من حياة سيدنا محمد هو اشرف الخلق شفيعنا يوم القيامه ف صلوا عليه وسلموا تسليماً
الكل...عليه افضل الصلاة والسلام
نجمه حضنتهم وهلال كمان الي كان متابع كل حاجه وبيستمع ليها...
خرجوا من الدار...
نجمه...شكرا لحضرتك لعلاج زين
هلال بهدوء...العفو علي ايه دا واجبي بردو
نجمه ابتسمت وسابتو ومشيت وهيا جواها وجع وحزن انه مكلمهاش بخصوص الموضوع...
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
بعد الفطار فطروا وكانو بيجهزوا على اساس في ضيوف جاين...
نجمه...هدخل اجهز
سمعت جرس الباب قالت...تلاقي دا ماجد هفتحلوا
فتحت الباب بسرعه بعد ما لبست الحجاب على اساس انه نادر لكن كان هلال ووالدته تنحت بصدمه وجريت...عااااا بابا في ناس غرب براااا
وجريت على جوا وهلال وهبه واقفين فطسانين ضحك...
نجمه دخلت وبصت في المرايا...يلاااهوي انا فتحتلوا كداااا
كانت لابسه بيجامه بكم عليها ميكي ماوس لونها بينك ولابسه عليها الطرحه وكان شكلها طفله خالص...
نجمه بأستغراب...وهو جه يعمل ايه
نجمه لنفسها بصدمه...يكووزنش هما الضيووووف
نورسين قطعت تفكيرها بضحك...اللبسي وتعالي بسرعه يلا
نحمه لبست دريس بينك ولفت طرحه بيضا وحطت مرطب شفايف وخرجت...
هبه بأبتسامه...عروستنا نورت
نجمه بصتلها بعدم فهم...
محمد بهدوء...هلال ومدام هبه طلبوا ايدك وانا وافقت انتي ايه رأيك
نجمه بصت في الارض بكسوف...الي حضرتك تشوفوا
محمد...الي اشوفوا اننا نقرأ الفاتحه
قرأوا الفاتحه كلهم ونور وهاجر زغرطوا...
محمد...نسيب العرسان لوحدهم بئا
خرجوا كلهم وسابو هلال معاها...
هلال بضحك...زي القمر
نجمه...تسلملي انت كنت بتعمل فيا مقلب
هلال بضحك...انا اقدر اعيش من غيرك يومين عشان اجل سنه بحالها
نجمه بغيظ...ليه تعمل كدا يعني
هلال بضحك وحب...كان لازم تقديمي ليكي يكون مختلف عن اي حد
قعدوا شوية وهلال خرج قالهم ان عاوز فرحوا بعد نادر وعلا ويبئا بعد العيد ومحمد وافق...
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
قبل الوقفه بيوم...
بعد الفطار...
في بيت محمد والد نجمه...
قاعدين العيله كلها بما فيهم هلال ووالدته وادم واخوه وعلا واهلها..
نور...صفيه وهبه وعايدة يقوموا معايا كدا نجهز حاجة الكحك
نجمه...واحنا هنعمل ايه ياماما
نور...انتي وهاجر وعلا ونورسين هتقعدوا تعملوا معانا
صفيه...ادم وهلال ونادر وماجد هتاخدوا الصاجاط بتاعت الكحك والبسكويت والبيتفور والغريبه للفرن
هلال بصدمه...انا!
نجمه ضحكت...يلا ياهلال بيه الخولي جهز نفسك
مشيت وسابته بيبص عليها بغيظ...
عند نجمه والبنات...
نجمه...هاجر بطلي تلعبي بالعجين انتي اصغر من روئه
هاجر بضحك...عادتي ولا هشتريها
علا بضحك...انا مش مصدقة ان دي السنه ال ١٢ليا معاكو وكل سنه من واحنا اطفال كنا بنعمل الكحك وكمان يومين هكون مرات اخوكم وهعمل بردو الكحك
نجمه بضحك...فعلا والله ربنا يديمنا لبعض
هاجر بأبتسامه...ياااارب
نورسين جت وهي شايلة عجين البسكوت...انا جيت انا جيتتتت
نجمه بضحك...نورتي ياختي
صفيه...الله ما تشغلولنا ياولاد اغاني العيد
عايدة...صح والله ياصفيه
نجمه بضحك...ايوه صح ياخالتي ياهلااااال ياناااادر اي حد يجي
هلال جه...نعم
نجمه...شغل اغنيه ليلة العيد على الشاشة وعلي الصوت
راح يشغلها...
ياليلة العيددد انستيناا...
خلصوا الكحك وادو الصاجاط للشباب يودوها...
نور بسرعه...ياربي هما مشيوا يا محمد
محمد...اه لسه نازلين
وائل...في حاجه يا ام نادر
نور...كان باقي صاجين كحك
ادهم اخو ادم...انا اخدهم عادي ياطنط
نور...خلاص خد معاك روئه بالصاج التاني
ادهم...ماشي
روئه راحت معاه بالصاج التاني...
*ادهم ١٨سنه في تالته ثانوي وسيم جدا*
وهما في الشارع...
ادهم بأستفزاز...شيلي الصاج عدل
روئه بغيظ...ادهم بطل بئا انت لسه زي ما انت
مشيت قدامه بسرعه وادهم ابتسم انها لسه فكراه...
هلال والشباب قابلوهم...رايحين فين
ادهم...كان باقي صاجين
خلصوا ورجعوا تاني...
وبعد ٣ساعات خلصوا كل الصاجات...
نجمه بتعب...ااااه ياضهرااااي
هاجر...رجلي اتخدلت
علا بصداع...دمااااغي نفوخااااي ياعالم
نور بضحك...قومي انتي وهيا نضفوا
نورسين بصدمه...نعممم
صفيه...اومال انتي فاكره ايه
علا بتمثيل العياط...ونبي ياحماتي كفااايا
عايده...قومي ياقلب امك نضفي معانا
قعدوا يضحكوا كلهم...
عند الشباب...
هلال بوجع...اااه دراااعي
نادر...حاسس ان جالي الغضروففف
ماجد...اااه ياعضمييي
ادم...ياصغير على البهدلة يا ادمممم
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
خلصوا تنضيف وبدلوا هدومهم..
نجمه...لولي انت بخير
هلال بسرعه...اشوفك بكره ياحبيبتي يلا ياماماااا
نجمه بصدمه...شوف الواد سابني ازاي
هبه بضحك...سلام ياجماعه الواد اتهبل
عند هاجر...
راحت لأدم...دومي قوم فوق كدا
ادم...اشوفك بعد الفرح ياجوجو يلا ياادهم
هاجر بصدمه...هو ايه العيال دي
عند علا...حد يشيلنيييي يوديني البيتتتت
وائل...يلا يابت قومي
علا بسرعه...حاضر ياحاج سلام يانادر سلام ياجماعه
كلهم ضحكوا...
اخر يوم رمضان...
كلهم متجمعين في بيت محمد المالكي والد نجمه...
عايدة ووائل وعلا..هلال وهبه...ادم واسرته وهاجر ومحسن وروئه وصفيه ونادر ونورسين وماجد وملاك ومحمد ونور...
نور...منورنا والله ياجماعه
كلهم...بنوركم
الاذان اذن وقعدوا يفطروا...
هلال...عقبال ما نفطر في بيتنا
نجمه...يارب ياحبيبي
هبه بأبتسامه...نجومه عامله ايه بئا في الاكل
نجمه بكسوف...المكرونه بالبشاميل
منال والدة ادم...تحفه يانجمه وجوجو عامله ايه
هاجر بأبتسامه...الفراخ المشوية
علا بضحك...حماتي حبيبتي انا ساعدتك طبعا
نور بضحك...طبعا احسن واحده تعمل سلطة
روئه بضحك...انا بئا معملتش حاجه انا كنت مشغولة بذاكر انا لا مخطوبة ولا على وش جواز
كلهم ضحكوا عليها...
ادهم اخو ادم الصغير. فضل باصللها شوية..
خلصوا كلهم فطار وقاموا وقعدوا...
نادر...عمي بابا بصراحه احنا عاوزين احنا والشباب نكتب الكتاب النهاردة
كلهم بصولهم بأستغراب...
محمد بهدوء...ما دام كلكم موافقين يبئا على خيرة الله
وائل...وانا رائي من رأيك
محسن...وانا كمان
جابوا المأذون وكتب كتاب ادم وهاجر نادر وعلا...
هلال...استنى ياشيخنا انا كمان هكتب
محمد بضحك...انت كمان طب ياسيدي يلا بالمره
كتبوا الكتاب وهلال فضل باصص لنجمه بفرحه...
»بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير«
هلال قام بسرعه وحضن نجمه ونجمه ضحكت بفرحه وكلهم زغرطوا ليهم..
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
يوم فرح نادر وعلا وادم وهاجر...
نادر دخل اوضة الي كانت فيها علا بتعمل الميكب...ايه القمر دا
علا بكسوف...بجد حلوة
نادر باس راسها...زي القمر
عند ادم وهاجر...
ادم دخل الاوضة...ايه الجمال دا كله
هاجر بكسوف...تسلملي يارب
ادم باس ايدها وقال...يلا ياعمري.
نزلوا وكل واحد واخد عروسته في ايدو...
عند هلال ونجمه...
هلال بضيق...ما قولت بلاش ام الفستان دااا
نجمه بضحك...يابني احنا داخلين الفرح خلاص
هلال...طيب تقعدي جمبي ومتتحركيش عشان مخلكيش مشوها بوشك الي زي القمر دا
نحمه بضحك...انت مجنون حقيقي
هلال بحب...انا مجنون بيكي
دخلوا الفرح...
رقصوا اول رقصة سلوا..
وبعدين هاجر قالت...انا عاوزه اقدم الاغنيه دي لأدم زوجي
مسكت المايك وبدأت تغني بصوتها الرائع...
انا حبيتك حب فوق الحب وإديتك سنين عمري وسميتك حبيب قلبي وصدقني ما صدقت إن أنا لقيتك. وأقول من ثاني نفسي تبقى الدنيا سمعاني غرامك ليّ وداني لدنيا معاك ونفسي أعيد معاك كل اللي فات ثاني حبيب قلبي هنا روحي لقيت فرحة سنيني معاك ومأمناك وهقسم حياتي معاك بحبك وأنا وياك أحلامي هعيشها معاك ومأمناك وهقسم حياتي معاك بحبك وأنا وياك أحلامي هعيشها معاك. أنا بدعي لك في النهار والليل وهحكي ليك عشان تعرف وأوري لك وصلت لفين ولو ينفع هخذ من عمري وأدي لك حبيبي يا غالي، بيك لقيت أحلامي رجعا لي يا أكثر حد أبقالي أنا اتمنيت وشكلي دعيت في ساعة ببانها فتحة لي حبيب قلبي هنا روحي لقيت فرحة سنيني معاك ومأمناك وهقسم حياتي معاك بحبك وأنا وياك أحلامي هعيشها معاك ومأمناك وهقسم حياتي معاك. بحبك وأنا وياك أحلامي هعيشها معاك
ادم بصلها بدموع وحب...
وجري خدها في حضنه ولف بيها جامد في القاعه...
ادم بحب...بحبك اوي
هاجر حضنته...وانا كمان بحبك
عند نادر وعلا...
علا بفرحه...حلوين اوييي
نادر بصلها ومن جواه ارتاح ان فعلا هاجر حبت ادم...فعلا ياعمري
علا حضنته...حبيب قلبيييي
عند هلال ونجمه...
هلال مد ايده ليها بأبتسامه...ترقصي
نجمه بصتلوا بفرحه...طبعاااا موافقه
خدها وراحوا ناحيتهم...
حط ايدو على وسطها وهي حطت ايدها على كتفوا وبدأو يرقصو وعيونهم بتحكي عن مشاعرهم...
جت اغنيه للأخ واخته...
نادر ونجمه ونورسين بدأو يرقصوا...
نادر بحب...لولاكي الفرحه دي مكنتش هبئا فيها يااختي وحبيبتي
نجمه بحب...انا وجودي جنبك عشان اسعدك ياحبيب اختك
نادر حضن نورسين...امي واختي وكل حياتي بحبك
نورسين بحب...وانت حبيبي ياواد
عند روئه...
راحت قعدت على اول طربيزة قابلتها...
جه عليها ادهم...القمر قاعد ليه
روئه بضيق...في ايه يا ادهم
ادهم بضحك...انتي مش طيقاني ليه
روئه...ابعد عني يالا
ادهم...يالا!؟
روئه...اه انا همشي
ادهم...هنتقابل تاني اكيد
روئه بضيق...اتمنى لا
بعد ساعتين خلص الفرح وكل واحد خد عروسته ومشيوا...
عند نادر وعلا...
وهما على باب الاوضة...
نادر شالها...استعنى بالله
علا بضحك...انا جعانه
نادر...يلا ياختي
بدلوا هدومهم وقعدوا كلوا وبعدين اتوضوا وصلوا...
نادر بحب وقرب عليها...
علا حضنته...بحبك
نادر بعشق...وانا كمان يالولي
وغاصوا في بحور العشق♥✨
عند ادم وهاجر...
ادم قرب منها وباس راسها...انتي بجد مشاعرك حقيقيه بصي ياهاجر انا والله لو لسه مشاعرك مبقتش كلها ناحيتي صدقيني هستناكي
هاجر بمقاطعه...انت لسه فاكر اني بفكر في نادر دا واحد متجوز ومتجوز صحبتي ومـ
ادم بمقاطعه وسرعه...لا والله انا بس عاوزك تكوني متأكده من مشاعرك
هاجر حضنته...انا شوفت السعادة معاك ولا انا ماليش اني اشوف السعادة
ادم شدد على حضنه ليها...انتي السعادة نفسها ياروحي
بدلوا هدومهم وكلو وبعدين اتوضوا وصلوا..
ادم حضنها وباس راسها وخدودها وبعدييين....
عند نجمه...
دخلت البيت...
نجمه قعدت على اول كنبه قابلتها...اااااه ياضهري اه يارجلاااي
نورسين قعدت جنبها...ااااه يارجلي ياني يامااا
ماجد بضحك...مش قد الكعب بتلبسوا ليه نفسي افهم
نور بضحك...هما مش زي جيلنا ابدااا انا كنت زمان بروح الجامعة واركب القطر وانا بالكعب كان يوصل ل٧سم وازيد
صفيه بضحك...ايوه فعلا انا ونور كنا كدا
محسن...هو دا جيل اصلا دا جيل بايظ
ماجد بضحك...حصل ياعمي
محمد بضحك...ايوه انا حبيتها من الكعب الي كانت بتمشي بيه زي الرهوان
نورسين بغمزه...ياسيدي ياسيدي
نجمه بضحك...ياشقي يابابا وبعدين كعب ايه ياماما انا بتزحلق بالكوتشي الفلات
كلهم ضحكوا عليها...
نور بحزن...البيت فضي علينا
نجمه...وانا روحت فين ياختي
نور بغيظ...ما انتي باقيلك كام يوم وهتتجوزي ياختي
نورسين...ما نادر بعد شهر العسل هيجي شقتوا الي فوقي
محمد...ايوه فعلا اومال هو كان بيجهز ايه دا كلو
نور...بس نجمه
نجمه بسرعه...نجمه ايه ياحبيبتي نجمه كل يوم هتكون عندك وكمان دا هي فرق نص ساعه
كلهم ضحكوا ونور قالت...يعني مش هرتاح منك
يوم فرح نجمه وهلال...
في اوضة نجمه بعد الميكب ولبس الفستان...
لابسه فستان ابيض ضيق من عند الوسط نازل على منفووش تقيل بحبات الؤلؤ وعند الدراع من فوق في تل نازل على الدراع وواخد طول الفستان لابسه تاج شبه بتاع الاميرات على لفه طرحه حلوة اوي..
نجمه بتوتر...انا خايفة اوي
هاجر...متقلقيش ياقلبي
علا...اطمني
بعد شوية دخلت نور...ياقلب ماما زي القمر
نجمه حضنتها...يامامتي ياحبيبتي
محمد حضنها...الف مبروك ياعمري
نجمه...الله يبارك فيك ياحبيبي
نادر دخل...قلب اخوكي زي القمر
نجمه...ياحبيبي انت
نورسين...ياحبيبتي ايه الجمال دا كلو
نجمه...حبيبتي يانونو
محمد...يلا ياحبيبتي عشان ننزل
نجمه خدت نفس عميق...يلا ياحبيبي
انكجها ونزلوا تحت ماشين ببطئ سامعه صوت زغاريط الي حواليها..
ماشيه في القاعه وهي بتفتكر ذكرياتها مع هلال بأبتسامه لحد ما شافته واقف قدام الكوشه بتاعتهم لابس بدلة سودا ب قميص ابيض بارزه عضلاته ومسرح شعرو لورا وشكلوا خطف قلبها...
وقفت هي ومحمد قبل الكوشه بشوية...
بصتلوا بأستغراب انهم وقفوا فجأة سمعت هلال وهو بيغني...
ملكة جمال الناس
طول عمري بحلم يبقالي حد ابقي قلبه ويبقالي
جت احلي من رسم خيالي
ملهاش شبه هوصفها بايه
صاحبه عيون هادية بريئة
قلبي اتخطف مني دقيقة
وده صعب اوي بالنسبالي
اوعمري متعودت عليه
ملكه جمال الناس
دلوقتي ملكي خلاص
يا مثبت الاحساس جواها ثبتني
هقفل عليها بيبان مارضاش جمالها يبان
من حقي مانا كسبان ويا بختي حبتني
ملكه جمال الناس
دلوقتي ملكي خلاص
يا مثبت الاحساس جواها ثبتني
هقفل عليها بيبان مارضاش جمالها يبان
من حقي مانا كسبان ويا بختي حبتني
نجمه بصتلوا ودموعها نازلة بفرحه كبيره...
خلص وهو قرب منها ومحمد قالو...انا واثق انك هتحافظ عليها ربنا يسعدكم
محمد سلمها لي وهلال حضنها جامد ولف بيها...
نجمه بدموع...بحبك
هلال مسح دموعها...معدش في دموع ياوردتي هيبئا حب..حب وبس بحبك
بدأو رقصة السلو بتاعتهم على اغنيه صدقني خلاص...
خلصوا وفجأة اشتغلت اغنيه حبيت سنيني بيك عشان بحبك...
هلال مسكها من ايدها ولفها كتير...
ويبعدها عنه ويرجعها بسرعه ويحضنها...
حط ايدو على وسطها وهي حطت ايدها على كتفه وبئوا يرقصوا بحب كبير...
نجمه بفرحه...انت الي حاطط كل الاغاني دي
هلال وهو حاضنها...ايوه ياعمري
خلصت الاغنيه...
انضموا ليهم كلهم...
بعد شوية من رقص قعدوا يرتاحوا...
عند روئه...
قاعده جه ادهم شدها من ايدها...اتقابلنا تاني اهو
روئه ضحكت جامد...قدري اعمل ايه
ادهم طلع خاتم فضه بفص حلو اوي ولبسهولها...لحد ما اخلص كلية وانتي ثانوي الخاتم دا ميتقلعش من ايدك انا كلمت والدك
روئه بصت لمحسن بصدمه...
محسن ابتسم ليها وهز راسه...
روئه بضحك...انت مجنووون
ادهم بحب...بحبك
روئه بدلع...لما نتخطب بئا تبئا تسمعها
ومشيت بسرعه وهو وقف يضحك ومبسوط...
عند هلال قربت منهم ميرنا...الف مليون مبروك ياحبايبي
نجمه حضنتها...الله يبارك فيكي ياحبيبتي عقبالك
هلال بأبتسامه...الله يبارك فيكي ياميرو
ميرنا...خد بالك منها مش هتلاقي زيها
هلال...في عيوني
رجعوا تاني واشتغلت اغنيه للأم...
هلال قرب من امه وكل الشباب خدو امهم ورقصوا معاها...
هلال وهو حاضن امه...ياحبيبتي انتي يا اول حب في حياتي
هبه بحب...ياحبيبي عشت وشوفتك عريس زي القمر
وبعد ساعتين الفرح خلص...
على باب القاعه...
محمدد...فين يابني السواق الي هيوصلكم
هلال بضحك...لا انا هخطفها
ركبوا العربيه...
نجمه بضحك...انت مجنووون ما كنت جبت سواق
هلال بحب...عشان تبئي براحتك ياحبيبي
وصلوا البيت وهلال شالها بسرعه...
نجمه...نزلني ياولا
هلال بأبتسامه...يلا نصلي
دخلوا بدلوا هدومهم وصلوا...
هلال قرب منها...فرحت قلبي انهاردة متتخيلهاش انا بحبك
نجمه...وانا بحبك ياحبيبي
هلال قرب منها وقبلها قبله عميقة وغاصوا في بحور العشق✨♥..
تاني يوم...
هلال صحي قبلها وكانت في حضنه وفضل باصص لها...
هي صحيت وقالت بنوم...انت صحيت امتى
هلال باسها...لسه صاحي ياعمري
نجمه بأبتسامه...بتبصلي كدا ليه
هلال...مش مصدق انك في حضني ومعايا
نجمه بحب وحضنته...لا انا معاك اهو ياحبيبي
هلال باسها...صباحيه مباركه ياوردتي
في العيد الكبير...
واقفين في ساحه كبيره بعد ما دب*حوا الاضحيه...
ووزعوا على الغلابه...
محمد...كل سنه وانتم طيبين ياولاد
الشباب...وحضرتك طيب وبخير
وائل...يلا بالدور كدا عشان نوزع العديات
هلال بضحك...ايوه يلا بينااا
محسن بضحك...ونبي انتو الي المفروض تدونا
وزعوا العديات عليهم...
كل شاب وبنت راحوا باسوا ايد ابوهم وامهم...
قاعدين على سفره كبيره عشان ياكلوا..
نجمه بهمس...هتبئا احلى بابا
هلال بصدمه...انتي حامل
نجمه بحب...اه ياعمري
هلال حضنها بسرعه...الف مبروك ياعمري
عرفوا كلهم وباركوا ليهم...
هاجر بحب...وانا كمان في حته جاية من ادم قريب
ادم كان عارف حضنها بحب...ان شاءلله ياقلبي
علا...وانا كمان حامل
نادر بصدمه...بجد
علا...ايوه
نادر حضنها جامد...الف مبروك يالولي
باركوا ليهم كلهم بفرحه...
نادر...بحبك يالولي
علا...وانا كمان ياحبيبي
هاجر...بحبك يادومي
ادم بحب...وانا بعشقك
هلال...بحبك ياوردتي بحبك يا سر سعادتي في الحياه
نجمه بحب...وانا كمان بحبك يانور عيني انت
الخاتمة
قاعدين في المكتب بتاع هلال...
نجمه...يابني ركز متعصبنيش انا عملتلك الكفر بتاع الاعلان اهووو
هلال بضحك...ما انا بردو مش فاهم اعمل ايه بالكفر
نجمه بغيظ...انت عصبتنااااااي هتخليني اولد قبل ميعادي ب٧شهوووور
قطع كلامهم تخبيط على الباب...
نجمه...ادخل
هلال بصدمه...دا مكتبي
نجمه...اسكت
ميرنا دخلت...هو انا كل ما اجي الاقيكم بتتخانقوا مش بتزهقوا
نجمه...ما من ان خالتك
هلال...بس يابت
ميرنا بضحك...بااااس اسكتوا خلاص المهم
هلال ونجمه...ها
ميرنا...حابه اقدملكم شخص مازن ادخل
مازن دخل...
نجمه ببلاها...مازن مين
ميرنا بضحك عليها...مازن هنتخطب وهنعمل فرحنا الاسبوع الي جاي وجيت عشان اعزمكم اول ناس
نجمه قامت حضنتها...الف مبروك ياميمو
هلال بأبتسامه...الف مبروك يا ميرنا ربنا يتمم علي خير مش تعرفنا بيك
مازن مد ايده...مازن الدسوقي
هلال بأبتسامه...هلال الخولي
مازن بأبتسامه...اتشرفت بمعرفتك
هلال...وانا كمان
نجمه...حافظ عليها يامازن ميرنا دي حته سكره
ميرنا بحب...حبيبتي
مازن...في عيوني
هلال بغيره وغيظ من نجمه مد ايده وشدها من وسطها عليه هما ابتسمو وهيا اتوترت وبعدين استأذنوا ومشيوا...
هلال بغيره...لسانك القمر دا مينطقش بأسم راجل سامعه
نجمه بدلال...عيوني ياعيوني
هلال ميل عليها وخطف قبله سريعه كلها شغف وحب...
نجمه بكسوف....هلال بس وسع
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
يوم فرح ميرنا...
هلال بعصبيه....قولت الفستان دا لا يعني لااا
نجمه بغيظ....لا هلبسوا ومافيش كلام تاني
هلال بخبث قرب عليها وهي بترجع لورا لحد ما لزقت في الحيطه...عيدي تاني
نجمه ببلاها...ها
هلال وقرب دفن راسه في رقبتها...عيدي كلامك
نجمه...قولت هغير الفستان ب الفستان الي تحبو
هلال ضحك بأنتصار...جدعه ياوردتي
نجمه فاقت وقالت بغيظ...كل مرا تضحك عليا
ودبدبت ودخلت بدلت الفستان...
خلصت وراحت تظبطلوا البدلة بتاعتوا...
هلال لفها وحضنها من ضهرها وبصوا لبعض في المرايا...
هلال بحب...زي القمر ياوردتي
نجمه بصتلوا في عيونه...وانت كمان قمر اوي
هلال باسها بعمق وبعدين سابها وانكجها ونزلوا عشان يروحوا الفرح...
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
في الفرح...
راحوا يسلموا على ميرنا...
نجمه حضنت ميرنا...الف الف مبروك ياقلبيي
ميرنا بأبتسامه...الله يبارك فيكي ياحبيبتي
هلال...الف مبروك يامازن الف مبروك ياميرنا
هما...الله يبارك فيك يارب
سابوهم وراحوا قعدوا على طرابيزتهم...
هلال بحب...فاكره يوم فرحنا
نجمه بحب...عمري ما اقدر انساه
هلال...انتي معاكي بعيش كل يوم فرح
نجمه بحب...بحبك اوي
هلال...وانا كمان يانجمتي
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
بعد ٧ شهور يوم ولادة نجمه...
واقفه في المطبخ بتعمل اكل...
نجمه بصويت...اااااااااااه ياهلال اللحقنييييييي
هبه دخلت عليها بسرعه...مالك يانجمه
نجمه...هولدددد ياماما هبههههه
هبه طلعت بسرعه تكلم هلال وهو جه على طول...
خرجوا وركبوا في العربية...
نجمه بصراخ...بسرععهههه ياهلاللل مش قاااادرة
هلال بخوف...استحملي بس ياعمري استحمليي
نجمه...كلمولي بابا واخوااااتي ومامااا
هبه رنت عليهم وهما سبقوهم على المستشفى...
وصلوا المستشفى وهلال شالها ودخلها اوضة العمليات وهو شايلها ومش راضي يسبها...
خرجوا بالعافيه وفضل رايح جاي...
محمد...اهدى يابني ان شاء الله خير
نادر...اهدي بس ياهلال
نور...يارب يقومك بالسلامه يابنتي
نورسين...ان شاءلله هتبئا كويسه
علا رنت على نادر تطمن على نجمه عشان هي كمان على وش ولاده ومجتش...
نادر...لا لسه جوا..حاضر لما تخرج هطمنك
قاطعهم صوت طفل بيبكي...
خرجت الممرضه بطفلين وادتهم لهلال...
هلال بقلق...نجمه كويسه
الممرضة...ايوه الحمدلله وجالك بنت ووالد زي القمر الف مبروك
سابته وكلهم زغرطوا فرحه بالطفلين...
نجمه فاقت ودخلوا ليها بسرعه...
هلال مسك ايدها باسها...انتي بخير ياعمري
نجمه بأرهاق...الحمدلله ياحبيبي ابننا فين
نور بأبتسامه...جالك تؤام ياحبيبتي ولد وبنت
محمد...الف مبروك ياقلب ابوكي
نجمه بفرحه...بجد هما فين
هلال جابهم واداهم ليها...
نجمه بحب وفرحه...ياحبايب مامي حلوين اوي ياماما
نادر بأبتسامه وباس راسها...الف مبروك ياقلبي
نجمه...الله يبارك فيك ياحبيبي عقبال علا
نورسين قربت منها وباستها...الف مليون مبروك يتربوا في عزك يا نجومتي
نجمه بحب...الله يبارك فيكي ياقلبي
هبه...الف مليون مبروك ياحبيبتي
نجمه...الله يبارك فيكي ياماما هبه
محمد...يلا عشان تكبر في ودنهم ياهلال وتسميهم
هلال بأبتسامه...هنسميهم قمر وبدر
نور...حلوين اوييي ربنا يديمهم ليكم
هلال كبر في ودنهم ونجمه بصالهم بحب وفرحه..
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
يوم السبوع...
يارب ياربنا تكبر وتبئا قدنا...
نجمه واقفه شايله ولادها الاتنين والكل حواليها...
هلال بهمس...بحبك يا اغلى واحده في حياتي بحبك يا ام عيالي بحبك ياحب طفولتي بحبك يانور حياتي بحبك ياوش السعد عليا بحبك يانجمتي بحبك ياوردتي
نجمه بحب...بحبك ياهلالي بحبك يا سبب سعادتي في الحياه بحبك يا سبب ضحكتي بحبك ياحب طفولتي بحبك بكل لغات العالم
هلال باسها من راسها وباس الولاد وبصوا للكاميرا وكلهم وقفوا حواليهم وخدوا اجمل صورة عائليه...