رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول بقلم امنيه ابراهيم
رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة امنيه ابراهيم رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول
رواية قلب في مرمي الصقر كاملة جميع الفصول
في شارع ظلام كان هناك فتاه تجري وكان هناك ثلاث شباب يلحقون بها وهي تجري فجاه جاءت سياره وكادت ان تصطدم بها ولكن وقفت السياره ونزل منها
(شاب وكان وسيم و عيناه عسليه وشعر لونة بني محروق وبشرة لونها امحاوي طويل ومفتوان العضلات ويبلغ من العمر ٣٠سنةوهذاهو بطل قصيتنا صقر محمد الشافعي)
صقر الشافعي: إنتي مجنونه كنت هتمو………………
وفجاه جاء ثلاث شباب
واحد من الشباب: بعد أذنك يا شبح الحته دي تخصنا
وجاء شاب وامسك بالفتاه من يدها
البنت بصوت عالي: ارجوك ساعدني
نظره الصقر في عينها وجد شيئا بداخلي يخبره ان يساعدها
صقر: شيل ايدك من عليها
الشاب: طب ولو ما شلتش
صقر طلع مسدس وصوب على
الشاب : هتعرف دلوقتي وضرب رصاصه جاءت في ذراع الشاب الممسك بيد الفتاه
الفتاة صرخة بصوت عالي من الخوف
الشاب الثاني خارج مسدس :انت اللي بدات وضرب رصاصه بس هناك من وقف امام الرصاص نعم انها الفتاه التي وقعت في الارض وهناك الدماء تنساب بغزاره
وجريو الشباب
الفتاه كادت ان تغلق عينها ولكن حملها الصقر ووضعها في السياره
صقر الشافعي: ما تخافيش انا اوديك المستشفى ما تخافيش
وفعلاً وصل المستشفى
صقر الشافعي بصوت عالي: حد يجي يلحقها
الدكتور : ايه اللي حصل
صقر الشافعي: اخذت الطلقه
الدكتور : بسرعه على العنايه المركزه وفعلا اخذوها على العنايه المركزه وبعد وقت خرج الدكتور
صقر الشافعي: ايه اللي حصل يا دكتور
الدكتور: احنا خرجنا الرصاصه وهي بقت كويسه بس نايمه بسبب تاثير البنج
صقر الشافعي:طب ممكن ادخل اشوفها
الدكتور: ممكن بس الافضل تسيبها ترتاح وبكره الصبح تيجي تشوفها
صقر الشافعي: عليا ماشي ولو حصل اي حاجه اتصلوا علي
ا
الدكتور :ماشي
وفعلاً صقر مشي
في صباح يوم جديد صقر صحي من النوم ولبس ملابسه وراح يزور الفتاه وفعلا وصل المستشفى بس قبل ما يروح عدى على محل الورد وجاب بوكيه ورد
صقر خبط على باب ودخل انسحر في عيونها الزرقاء التي تشبه البحر وشعرها الطويل اللي لونه اسود وملامحها الطفوليه وفجاه فاق على صوت الفتاه
الفتاة: شكرا لحضرتك
صقر الشافعي: تشكريني على ايه طب ده بسببي اخذتي رصاصه
الفتاة : انا ما كنتش هسامح نفسي لو حصل لك حاجه
صقر الشافعى: طب مش هنتعرف
الفتاة: أنا ريم محمد وأنت
صقر الشافعي: صقر محمد الشافعي
الدكتور خبط ودخل وكشف علي ريم
صقر الشافعي: بقت عامله ايه يا دكتور
الدكتور: لا بقيت كويسه قوي النهارده وكمان ممكن تخرج
وفعلا كتبوا خروج لريم وصقر هو اللي وصلها
في العربية
ريم محمد:شكرا بجد على اللي حضرتك عملته معايا
صقر: كفايه بقى شكر بس انا عندي طلب ممكن توافقي
ريم: اه طبعا هوافق بس ايه هو
صقر الشافعي: انا عامل حفله عندي في البيت عشان الذكرى السنويه للشركه بكره
صقر الشافعي :سلام
ريم بعد ما نزلت اتكلمت مع حد على الموبايل بصوته واطي
ريم : كل حاجه تمام والخطه ماشيه زي ما اترسمت
شخص مجهول: بط بس برده خدي بالك صقر شخص مش
سهل ابدا ولو عرف حاجه مش هيسيبك في حالك
ريم : متخفش انا محسستوش بحاجه
شخص مجهول: طب سلام يا غرام
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يوم جديد في المساء وصل الضيوف في قصر الصقر
وهناك من وصل نعم انها الفتاه التي تدعى ريم ودخلت القصر وقبلت صقر
صقر الشافعي بخبث : لو ما كنتش جئت كنت هازعل قوي
ريم. : لازما اجي ودي حاجه تفوتني برده
واحد من الضيوف : صقر بيه ممكن ثانيه
صقر الشافعي : ماشي وبعدها واجه كلامه لتلك الفتاه التي كانت تقف بجوار نعم انها ريم وقال لها ثواني وجاي لك ما تمشيش
ريم : لا مش هامشي هاستنى حضرتك
*************************
وبعد مرور اسبوع في البيوتي سنتر
ملاك ياسر الجارحي : الله انا فرحانه قوي اكثر منك يا غرام مالك يا غرام من ساعه اخر مهمه ليك وانت متغيره شكلك شايل الهم وعلى طول سرحان
غرام ياسر الجارحي : مش عارفه بس حاسه اني مش عاوزه
ملاك الجارحي : مش عاوزه مش عاوزه ايه يا غرام اوعي تكوني ما بقتيش بتحبي اسد
مفاجاه الباب خبط ودخل اسد
( اسد محمود الهاشمي زميلي غرام في الشغل وخطيبها هو شايب وسيم ولكن صقر اوسم وهو يعشق غرام عيناه سوداء وشعره لونه بني فاتح ومفتول للعضلات وطويل وبشرته لونها قمحاوي يبلغ من العمر 28 عام اخته هي صديقه غرام )
اسد محمود الهاشمي : ايه القمر ده
ملاك بمشاغبه : نحن هنا
غرام : ملاك اسكتي
ملاك : سكت
اسد مش هتيلا بقى يا غرام الضيوف كلها تحت مستنيانا
غرام تنهده : يلا
وفعلا غرام نزلت مع اسد وكل العيون كانت عليها لانها كانت زي القمر بالفستان الابيض وشعرها الطويل السائد والميك اب الخفيف وبعده وقت من التهاني اللي عروسين جاء الماذون
الماذون هل تقبلين اسد محمود الهاشمي زوجا لك على سنه الله ورسوله
لسه غرام هتتكلم وفجاه النور قطع غرام لم تكن موجوده عند ميعاد النور الى طبيعته
************************
في مخزن مهجور هناك من يصرخ بصوت عالي نعم انها غرام هي التي تصرخ بصوت عالي
غرام بصوت عالي : انا عاوزه اعرف دلوقتي انا باعمل ايه هنا حد يكلمني
وفجاه دخل صقر
صقر الشافعي: انا اللي جبتك يا غرام ياسر الجارحي ولا خليها ريم محمد
غرام برقت : انت
صقر الشافعي : ايوه انا ايه ما كنتش متخيله أن ممكن اعرف ان انتي السبب ولا كنتي مفكره اني ممكن اكون في السجن شكلك كده ما تعرفيش مين هو صقر محمد الشافعي
غرام بتحدي : وانت شكلك كده ما تعرفش مين هي غرام ياسر الجارحي
صقر : لا عارف لاني لو ما كنتش عارف ما كنتش هتبقى هنا طبعا كنتي مفكره انك هتدخلي قصر صقر محمد الشافعي وتطلعي ولكن اي حاجه حصلت لا تبقي غلطانه ما فيش حاجه بتحصل من غير ما اكون انا عارفها لا وكمان جت لك الجراه انك تطلعي مكتبي وتفتحي خزنتي وتاخذي ورق على فكره انتي هبله لانك فكرتي تخشي قصري وتطلعي منه مفيش اي حد
لحد دلوقتي عرف يمسك عليا حاجه مش واحده هبله زيك هي اللي هتيجي في الاخر وتكشفني تبقي عبيطه يا غرام
غرام : لا على فكره انا هاقدر واقدر اعملها ثاني كمان وانت ما تقدرش تعمل لي اي حاجه واوع تكون مفكر ان انا هخاف منك لا انا عمري ما هاخاف منك ابدا ولا من امثالك
صقر
يعني انتي مش خايفه لا هتخافي هتخافي لما تعرفي ايه اللي هيحصل لك انتي وعلتك لانك فكرتي تلعبي معي
غرام بخوف : علتي لا
صقر بتحدي : يبا تتجوزيني
غرام : انت بتقول ايه أنا مستحيل اتجوز واحد زيك
صقر : لا هتتجوزي وبعدها شغال لها فيديو لعيلتها شفتي اني اقدر
غرام : انت واااااااااطي
صقر : هتندمي
*************************
في القاعه كان هناك حاله من التوتر
اسد محمود الهاشمي : انا عاوز كم تقلبوا عليها الدنيا لحد ما تلاقوها
الضيوف لبعض : تلاقيها هربت مع واحد او هربت منه
ملك سمعت الكلام ما قدرتش تستحمل حد يتكلم على اختها : انتوا ازاي تتكلموا على اختي كده اختي محترمه واحسن منكم كلكم
شخص من الضيوف : مافيش سبب يخليها تهرب غير أن ……
ملاك بتحزير : اوعي تنطقي بكلمه وحده علي اختي انتي فهمه يا سيلااااا
*************************
عند غرام في المخزن
غرامه انا موافقه بس اهلي ما حدش منهم يعرف حاجه
صقر : انا مش مهم عندي اهلك انا مهم عندي انتي انتي وبس
*************************
في بيت غرام
نرمين ام غرام : لسه ما ردتش برده يعني هتكون راحت فين
اشرقت صديقه غرام : احنا دورنا عليها يا طنط في كل الاماكن اللي هي بتروحها بس برده ما لقينهاش
و فاجاه الباب خبط و روح صديقة غرام هي اللي فتحت الباب وقفت مصدومه
اشرقت : في ايه يا روح مالك واقفه كده ليه وهي كمان وقفت مصدومه
ملاك : في ايه يا … غرام
نرمين : غرام رجعت طب انتوا واقفين كده ليه خلوها تدخل وفعلا الغرام دخلت بس هوناك من كمان من دخله معها نعم انه الصقر
نرمين بصدمه : مين ده يا غرام
غرام : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
نرمين انت مين ده وانت كنت فين وايه اللي خلاك تهربي
غرام بدموع : ………
نرمين بصوت عالي : ايه اللي خلاك تهربي
غرام بدموع. : علشان مش بحبه
نرمين : على اساس اني كنت غصباك يعني مش انتي اللي وافقت برغبتك
غرام : اه
نرمين : طب رحتي فين
غرام بصت لصقر كانها نفسها تقتله : كنت مع صقر
نرمين : طب وانتي ما لك بيه
غرام اخذت نفس عميق ثم اكملت : ا.ن
نرمين بزعيق : انتي ايه انطقي
غرام بدموع محبوسه : أنا بحب صقر
اشرقت وروح انصدمه لانهم هم الوحيدين اللي يعرفوا حقيقه صقر
نرمين : انتي بتقولي ايه انت ازاي تسمحي لنفسك انك تحبي واحد وانت مخطوبه لواحد ثاني ا انتي ما شفتيش منظر اسد لما ملائكيش يالي خشي على الاوضه احنا اسفين بس انا مش متقبله العلاقه دي
غرام : مش هينفع يمشي
نرمين : ليه أنشأ الله
غرام اخذت تنهيده : علشان انا وصقر متجوزين
وهنا تلتقي صفحه قويه من امها امام انظار الجميع
ملاك : خلاص يا ماما
نرمين : انا مش عاوزه اسمع صوت حد فيكم
غرام حطيت يديها على وشها ونزلت دموعها بس مش من وجع الالم ده عشان امها اول مره تضربها
نرمين : طالما انتي خلاااااص تجوزتيييي من غير ما تاخذي رايي حد ايه اللي جابك مش خلاص عملتي اللي في دماغك
غرام بدموع : ماما أنا ………
نرمين بتلف وشها : وبتدي الغرام ضهرها مش عاوزه اسمع كلمه ثاني من هنا ورايح تعرفي ان امك ماتت ومش عاوزه اشوف وشك هنا ثاني وسابتها ودخلت الاوضه
غرام بعياط: ماما متسبنيش ماما
أشرقت : بتعيطي يا غرام
غرام بتبصلها واكنها عاوزه تقولها الحقيقة الحقيقة الغرام هتخبيها عن الكل
أشرقت : ليه ليه يا غرام تعملي كده احن التلات عارفين الحقيقة وانك ٠٠٠٠٠
غرام بتسرع : لا انتو متعرفوش حاجه أنا بحب صقر وهو ده الانتو لزمن تعرفوا
أشرقت : مش هتعرفي تخبي الحقيقة هيجي يوم وهتنكشف وبعدها وجهة الكلام لروح الكانت وقف مصدومه يلي يا روح مبقش ليه لزوم نفضل هنه
غرام بتوسل : أشرقت روح
اشرقت وروح سبوها ومشيوا بس قبل ما يمشي نظره لغرام ناظره اخيرا ولكنها مليئه بالوجع والاسئله والعتاب
ملاك بدموع : غرام هو في ايه هو انتي فعلا هتسبيني
غرام بدموع وببتسامه وهي حط اديها علي وش أخته الصغيرة : خلي بالك من نفسك يا ملاكي الصغيرة
ملاك بدموع : لا متسبنيش يا غرامي
غرام بدموع : مش هينفع
ملاك بدموع : لا هينفع صلحي كل حاجه
غرام : بكره هتعرفي أنا كنت بعمل كده ليه وهتفهمي كل حاجه
غرام راحت حضنتها وهم التنين أعدوا يعيطو
غرام : خلي بالك من نفسك ومن ماما
ملاك بدموع : انتي قولتي انك عمرك مهتسبيني
غرام : خلاص يا ملاك
وغرام وقعت علي الأرض وهي بتعيط
صقر بضحك : أنا مش بقول كفاية الجو الرومنسيه ده ولا ايه
غرام بصتله وقامت وقفة وهي بتمسح دموعها : انت ايه ايه يا شيخ انت معندكش دم ولا احساس ولا ضمير انت ضمرت حياتي وضمرت علتي عاوز ايه تاني مني
صقر بغل : ولس ولس يا غرام انتي كده لس في أول اللعب لس هضمرك اكثر لحد ما تتمنى الموت
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
( أشرقت يونس الاسيوطي بنت جميلة وهي زميلة غرام في الشغل اللى هو المخابرات و ملقبة بالعقربة و تبلغ من العمر ٢٥ عام هي عيونها عسلية وبشرتها قمحاوي شعرها طويل لونه اسود وناعم )
( روح محمود الهاشمي ايوا أخت أسد وزميلة غرام و أشرقت في الشغل و ملقبه بالحربايه وتبلغ من العمر٢٥ عام هي فتاة جميلة شعرها لونه بني فاتح و بشرتها لونها ابيض وعيونها لونها اسود )
( ملاك ياسر الجارحي أخت غرام وتشبه غرام عيونها لونها ازرق وشعرها قصير ولونه أشقر وبيضاء البشره وتبلغ من العمر ١٨ عام )
****************
في ڤيلا الهاشمي
روح دخلت الڤيلا وكانت طالعة غرفتها ولكن أوقفها صوت يناديها
روح بتنهيده لأنها عارفه أنها داخله على حرب : نعم يا ماما
اسماء : كنتي فين
روح : كنت عند غرام يا ماما
اسماء : وليكي عين تروحي هناك تاني بعد اللى عملته فينا اوعى تكوني مفكره إن هسمح ليها تاني أنها تقرب مننا
روح : متخفيش غرام مش هترجع تاني ولا هتقرب مننا تاني لأن غرام اتجوزت
سيلا بنت عم روح : أنا كنت متأكدة انها هربت مع حد اساسا من الاول البنت دي مش شبهنا ولا من مستوانا
روح بانفعال : أنا مسمحلكيش تتكلمي عنها كد وكفايا اوي اللي قولتيه عليها في الفرح
اسماء : روح انتي لسه بتدافعى عنها بعد كل اللى عملته
روح : ايوا يا ماما
اسماء بنفعال : طب اسمعي بقا اوعي أشوفك معاها تاني او قريبة منها إنتي فهمه
روح : لا مش فهمه يا ماما وعمري ماهتخلا عنها
وهنا في الحظ دي بيدخل أسد
أسد : روح غرام رجعت ولا لسه
روح : ٠٠٠٠٠٠٠
***********
غرام نزلت من العربية ودخلت القصر ورا صقر
صقر قرب منها وقالها أهلا بيكي في جحيم الصقر
************
في ڤيلا الهاشمي
أسد : في إيه يا روح
اسماء : ما تردي و قوليلوا ايه اللى حصل قوليلوا اللى صحبتك عملتوا
روح : ايوا غرام رجعت
أسد بفرحه : طب أنا رايحلها
روح : استن يا أسد روح مش في البيت
أسد : مش فاهم آمال هي فين
روح : ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أسد : رضي يا روح
اسماء : أنا هقولك روح هربت مع واحد وتجاوزته
روح : لا
اسماء : هو ايه الي لا مش هو ده الحصل
روح بدموع : ايوا هي اتجوزت بس اكيد في سبب خلاها تعمل كده
سيلا : مفيش سبب يخليها تروح تهرب وتتجوز غير إذ ٠٠
أسد بصوت عالي : بس مش عاوز أسمع صوت حد فيكم وطلع تاني بره
روح بصوت عالي ودموع وهي بتلحق أخوها : أسد استني استني يا أسد اااااااااه
أسد : لا روووووووووووووح لا رووووووووووح اااااااااااه
*************
صقر : أدخلي ولا حابه تفضلي واقفه برا
غرام دخلت غرفة صقر و كانت خايفه بس عملت نفسها مش خايفه علشان متبانش ضعيفة أمام الصقر
صقر : عايزة تنامي نامي
غرام : طب وانت هتنام فين
صقر برفعت حاجب : هو ايه الهنام فين اكيد هنام هنا وبيقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما بيلزقها في الجدار صقر وهو قصادها : شكلك كده خايفه صح
غرام بتوتر : ل..لا….و ..انا ..هاهخاف..من .. إيه
صقر بيقرب اكتر لحد مابيبقى حاسس بنفسها وحاسس بدقة قلبها السريعة وبعدها بتروح غرام زقاه بعيد عنها
غرام : ط.. طب أنا عاوزه اغير هدومي بس مش معايا لبس لأن غرام كانت لسه لبس فستان الفرح
صقر : أدخلي الغرفة ديه هتلاقي لبس من عندي خدي اي حاجه لحد بكره
غرام : ماشي
وفعلا غرام دخلت لقيت غرفه واسعه ومليانه ارفف ومليانه ملابس وبدل و ساعات وملابس كلها أنيقة
بتاخد بيجامه وبتدخل الحمام تأخذ شاور وبعدها بتلبس وبتطلع بره عند صقر
صقر : ههههههههههههه
غرام : اعمل ايه مش لاقيه حاجه علي مقاسي
غرام كانت لابسة بيجامه من بتوع صقر و كان شكلها بيضحك بسبب فرق الجسم و مقاس البيجامه ( ولكم أن تتخيلوا المنظر 😂)
غرام بعدها تاهت في ضحكت صقر لأن ضحكتوا بتخلي الغمزات تظهر مما يزيد من وسامته
وبعدها فاقت من الشرود بعد ماصقر قال انه داخل ياخد شاور وفعلاً صقر دخل خد شاور وغرام قعدت أمام المرآة وسرحت شعرها ومسكت البرفان بتاع الصقر وقعدت تشم فيه وقامت وقفت وتبص في الغرفه الغرفه كانت واسعه وكبيرة وفيها سرير كبير وكنبه و تسريحه و ديكور كان هادي وسمبل خرج الصقر وكان بينشف في شعره وهي تاهت في جماله
صقر خد باله أنها سرحانه : في حاجه
غرام فاقت : ها ها . لا مفيش بس انا نعسانه هو انا هنام فين
صقر : علي السرير
غرام : طب وأنت هتنام فين
صقر بخبث : علي السرير
غرام بتوتر : لا خلاص أنا هنام على الكنبه
صقر : لا هتنامي علي السرير
صقر : بصي أنا من رأيى تنامي علي السرير متخافيش أنا مش هاجي جنبك
غرام : راحت عند السرير وتمددت علي السرير
وجيه الصقر ونام علي السرير بس بعيد عنها
غرام بتفكير : قدام انت لحد دلوقتي معملتليش حاجه مع انك معاك الفرصة اللى تكسر اي بنت بس انت في حاجه مخبيها ياصقر وانا لازم اعرفها وهنا استسلمت غرام لنوم بعد يوم طويل من المشاكل
و أيضاً صقر دخل في نوم عميق بعد ذلك اليوم الشاق من التفكير كيف يخطف غرام وماذا سيفعل معاها بعد مايخطفها نعم هذا مكان يشغل تفكير الصقر في الأيام الماضية لانه لااحد تجرأ علي ان يدخل قصر الصقر ويأخذ شئ صقر كان يعلم من البداية ما كانت تنوي عليه غرام ولكن كان يريد أن يكمل معها للنهاية
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
أسد : لا روووووووووووووح لا رووووووووووح اااااااااااه
طبعا الكل عاوز يعرف إيه اللي حصل لروح
روح وهي بتجري جت عربيه خبطتها وقعت على الأرض وكانت سايحه في دمها
أسد طلع يجري على روح وكل اللي في الڤيلا طلع علي صوت أسد
أسد بدموع : روح اصحي رووووووووووح ردي عليا ونبي لتردي رووووووح انا ماليش حد في الدنيا ديه غيرك
اسماء اول مطلعت لقت روح مرميه علي الارض وسايحه في دمها
اسماء بصوت عالي : رووووووووووح لا روووووووووووووح رووووووووووح
أسد بدموع وزعيق : حد يجيب الإسعاف
وفعلا سيلا اتصلت علي الإسعاف وجمْ اخذوا روح ودخلوها غرفة العمليات
***************
في قصر صقر
غرام وصقر كانوا نايمين وفجأة موبايل غرام رن
غرام صحيت ولقت أشرقت بتتصل عليها
غرام : الو
أشرقت بانهيار : روح …. روح …يا غرام
غرام بقلق : مالها روح يا أشرقت
أشرقت : روح في غرفة العمليات وبين أدين ربنا وبيقولوا ان فرصه نجاتها من الموت قليله وهما دلوقتي محتاجين دم لان هي نزفت كتير اوي و مفيش حد يتبرع فصيله دمها نادره ومش لقينها بس انتي نفس الفصيلة
غرام بعد ما سمعت الخبر عن روح ما قدرتش تنطق وفضلت مصدومه ومش عارفه تتحرك وعماله تعيط
صقر صحي بعد ما حس بحركه روح وهي عماله تهز فيه روح ما قدرتش تعمل اي حاجه غير انها حركت ايديها وهزت صقر علشان ينقذها
صقر بقلق : مالك يا غرام غرام مالك ردي عليا طب إنتي سمعاني غراااااااام
غراااااااام ردي يا غرام مالك بيبص علي الموبيل اللي كان لسه موجود في إديها بيلقي أشرقت
أشرقت بعياط : غرام غرام ردي عليا غرام
صقر : الو يا أشرقت هو في ايه انتي قولتي لغرام ايه
أشرقت : طب هي ساكته وما بتتكلمش وقلبها عمال يدق بسرعه و جسمها سقعان
صقر : ايوا
أشرقت : طب هي جتلها صدمه وخوف حاول تحسسها بيك وأنك موجود معاها
صقر : ماشي
صقر : غرام غرام انتي سمعاني غرام متخافيش أنا جنبك مش هسيبك
أشرقت : فاقت
صقر : لا لسه
أشرقت : طب حاول تحسسهاباالامان
صقر بيقرب من غرام و بيحضنها جامد
صقر بحنيه : غرام متخافيش أنا جنبك غرام انتي سمعاني
غرام في اللحظة دي إنهارت في حضن صقر
غرام : اااااااااااه اااااااااه رووووووووووح
عااااااااا رووووووح انا عاوزه اروح عند روح يا صقر روح بتضيع مني يا صقر روح
صقر : خلاص قومي البسي وانا هوديكي
غرام بدموع : حاضر وقامت وبعدها وقفت بس انا معنديش لبس هلبس إيه
صقر : خلاص خليكي هناوانا جي
غرام : لا …. متسبنيش
صقر : خلاص تعالى معايا
غرام مشيت جنب صقر ولقيت صقر وقف قدام غرفه مقفوله بمفتاح وصقر فتحها بس طلب منها أنها تستناه بره وبعد مدة قصيرة خرج صقر وهو ماسك في أيده تيشرت أبيض وبنطلون أسود وجاكيت جلد اسود وكتشي أبيض اخدتهم منو ودخلت الغرفه وغيرت وبعدها خرجوا وصقر كان سايق العربية بأقصى سرعة و وصلوا المستشفى وصقر راح عند الاستقبال
صقر : هي الانسه روح محمود الهاشمي فين
الموظفه : موجود في الدور التاني في غرفة العمليات
صقر أخد غرام اللي جسمها كل بيترعش ومش مبطله عياط و وصلوا
غرام اول ماشفت أشرقت اترمت في حضنها وفضلت تعيط
فجأة جيه كذا دكتور ودخلوا غرفة روح وفجأة الأوضاع اتبدلت وفي قلق
أسد : في ايه روح ملها
الدكتور : لازم دم بسرعه
غرام : أنا .. أنا ممكن اتبرع
الدكتور وجه كلاموا للممرضه خديها بسرعه للمعمل
وفعلاً غرام مشيت مع الممرضة
غرام : هي كده خلاص هتبقى كويسه
الدكتور دخل : خلاص خلصتي
الممرضة : ايوا بس لس عاوزين كيس كمان
غرام : طب متخدي انتي مسمعتيش الدكتور وهو بيقول أنها محتاجه دم بسرعه يلا خدي أنا وهي نفس الفصيلة
الدكتور : مش هينفع انتي مش هتستحملي وممكن يحصلك حاجه
غرام : ملكشي دعو أنا هبقي كويسه بس هي دلوقتي فى خطر
الدكتور : بس انتي ممكن تموتي أو تدخلي في غي..
غرام بصوت عالي : هو انت اللي هتتعب ولا أنا
الدكتور : خلاص هتمضي على نفسك قرار بإخلاء …
غرام : ماشي أنا موافقه
وفعلاً غرام مضت وخدوا منها الدم المطلوب
غرام : لو لسه عاوزين تاني خدو
الممرضة : لا خلاص
**************
ملاك : ماما هو انتي فعلا مش هتكلمي غرام تاني
نرمين : ايوا
ملاك : بس يا ماما غر…
نرمين : مش عاوزه الموضوع ده يتفتح تاني فهمه
ملاك : بس ..
نرمين : مبسش
************
في المستشفى
صقر كان واقف بعيد عن الموجودين و أشرقت كانت وقفة جنبه
أشرقت : ليه
صقر : ليه إيه
أشرقت : ليه اتجوزت غرام واوعى تقول علشان بتحبو بعض
صقر : طب وليه ميكنش كده
أشرقت : لا أنا عارفه غرام حتي لو بتحبك زي مانت مبتقول مكنتش هربت معاك غرام مش ضعيفة غرام كانت هتواجه وثانيا غرام بتحكيلي عن كل حاجه
صقر ضحك بخبث : ماهو باين
غرام جت ووقفت معاهم وفجأة حست بدوخه
صقر حس بيها : فيكي حاجه يا غرام
غرام : لا …أنا ……
وفجأة أغمي عليها وصقر شالها
صقر بصوت عالي : الدكتور حد ينادي علي الدكتور
الدكتور : في ايه مالها
صقر : مش عارف أغمي عليها فجأة
الممرضة : يا دكتور هي دي اللي اتبرعت بكسين دم
الدكتور : انتي بتقولي ايه بسرعة دخليها الغرفه
صقر شال غرام ودخلها الغرفه
الدكتور : اطلع بره لو سمحت
صقر طلع بس كان خايف ومتوتر علي غرام
بعد وقت الدكتور خرج من عند غرام
صقر : هي ملها يادكتور
الدكتور بحزن : أنا مش هقدر اقول حاجه دلوقتي بس كل النقدر نعملو انكو تدعولها أنها تقوم بسلامه علشان لو عدي اكتر من ٢٤ ساعه وهي لس مافقتس هتدخل في غيبوبة لانها كانت تعبانه ولما اتبرعت بدم تعبت زيادة لأنو مينفعش حد يتبرع باكتر من كيس بس هي مسمعتش الكلام بس الحمدلله أنها عايشه لأنو كانت ممكن تموت
صقر نزل عليه الكلام كأنه ساعقه وأشرقت انصدمت ومبقتش عارفه تعمل ايه من جهة روح ومن جهة غرام
صقر : طب ممكن ادخل اشوفها يادكتور
الدكتور : ماشي ده هيبقي حلو بالنسبه لها حاولو تحسسوها إنكوا موجودين جنبها بس بلاش اي توتر ومش كلكم حد واحد بس
وتلبس الملابس المعقمة
صقر : ماشي شكرا يا دكتور
أشرقت : انت مسمعتش الدكتور قال ايه بلاش حاجه توترها
صقر : ملكيش دعوه أنا جوزها ولازم اكون جنبها
وفعلاً صقر لبس اللبس المعقم ودخل لغرام اللي كانت فقده الوعي وحوليها اجهزه
صقر بخوف راح قعد جانبها ومسك ايديها : غرام أنا عاوز اقولك على حاجه أنا متجوزتكيش علشان …………………
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صقر خرج من غرفة غرام
اشرقت : انا هادخل اطمن عليها فعلا أشرقت لبست الملابس معقمه ودخلت
اشرقت انهارت في البكاء على غرام اللي كانت شبه الميت وهي نائمه على السرير والاجهزه حواليها لان غرام دائما بتضحك وتهزر وعلى طول روحها مرحه واول مره اشرقت تشوفها بالحاله دي اشرقت قعدت جنبها على الكرسي ومسكت ايديها
اشرقت ببكاء : اوعي تسيبيني لوحدي يا غرام انا مش هاقدر اعيش من غيرك لحظه واحده يا اللي قومي علشان نروح نصحي روح ياللي يا غرام مش هنروح عند طنط نرمين مش هنروح عند رورو مش هنروح نضايقها ونقعد نهزر معاها مش هنقعد نتخانق مع ملاك وهي تقول لك انت بتحبي اصحابك اكثر ما بتحبيني انا مش هاقدر اعيش من غيرك انت وروح حياتي من غيركم ملهاش معنى انت روحي انت حياتي معنا انتم اللي مصبرني على الوحده انا مش عارفه لو انتم ما كنتوش موجودين لما ماما توفت انا كنت هاعيش ازاي انتم اللي مصبرني على الحياه تيجوا انتم دلوقتي وتسيبوني لوحدي في اللحظه دي اشرقت انهارت اكثر في البكاء ومسكت أيد الغرام وعمال تعيط وكانها بتترجاها علشان تصحى
وبعدها قربت على غرام وبستها في جبينها وطلعت بره
اشرقت : انا هاروح اشوف روح عملت ايه وانت خلي بالك من غرام
عند روح روح كانت في غرفه العمليات في نفس الدور اللي غرام موجوده فيه بس في غرفه فاصله بينهم كان كل عند روح قاعدين عمالين يعيطوا واسد واقف قدام الغرفه ودموع عماله تنزل من غير صوت
اشرقت : ما تخافش يا اسد ان شاء الله روح هتطلع بالسلامه وهتبقى كويسه بس انت امسك نفسك بس حتى عشان مامتك
اسد. : مش قادر كل لما افتكر اللي حصل وافتكر وهي واقعه على الارض وسايحه في دمها وان كل ده حصل قدامي وانا ما عرفتش ا حميها ان كل ده حصل بسببي لو هي ….. وفي اللحظه دي دموع نزلت لو …… هي ما كانتش طلعت ورايا علشان توقفني ما كانش حصل كل ده وكان زمانها دلوقتي في البيت بتضحك وفرحانه
اشرقت بدموع : ما تحطش اللوم على نفسك ده نصيبها واقدرها لو كان بيك او من غيرك كان برده هو ده اللي هيحصل انت ما لكش ذنب بس انت في ايدك حاجه تعملها
اسد : اي هو
اشرقت. : انك تدعلها هي دلوقت محتاجه الدعاء
فجاه وهم بيتكلموا خرج الدكتور اسد بلهفه وكل جه جري اول ما شافه الدكتور خرج
اسد بلهفه : اي الحصل لروح يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور بحزن : انا مش هاخبي عليكم بس حالتها خطر واحنا عملنا كل اللي نقدر عليه هي عندها شرخ في الجمجمه وفقد الدم كثير بسبب النزيف بس الحمد لله احنا قدرنا نوقف النزيف بس ادعوا له
الخبر وقع على كل زي الصاعقه واسماء غمي عليها بعد ما سمعت الخبر واشرقت مستحملش وقعت على الارض وفضلت تعيط واسد واقف مكانه وبيتحركش من الصدمه
*************************
عند غرفه غرام لسه فاقده الوعي وصقر واقف ومش عارف يتصرف بس كل اللي هو عارفه انه قلقان وهيتجنن عليها.
صقر بتفكير : ما لك يا صقر حته بنت زي دي تعملي فيك كده ازاي ده انت وعدت نفسك انك عمرك ما هتفتح قلبك لحد اوعى يا صقر اوعى تحبها الحب ما بيجيش من وراء غير الوجع وانت جربت مره ومش هتتكرر ثاني ولا نسيت انك قفلت قلبك على شان تحمي الناس اللي بتحبهم وفي اللحظه ديه صقر موبايل رن وقاطع تفكيره
صقر بجمود : الو في حاجه
الشخص : انا عاوزه اقابلك حالا
الصقر : دلوقت مش هاعرف لما افضى هاكلمك
الشخص : طبعا ازاي هتفضه
انت اكيد معها
صقر : انا عرفت انت عاوزني ليه وانا مش هاغير قراري
الشخص بجمود : لزمن نتقابل ياصقر
صقر بجمود : الو في حاجه
الشخص : انا عاوزه اقابلك حالا
الصقر : دلوقت مش هاعرف لما افضى هاكلمك
الشخص : طبعا ازاي هتفضه
انت اكيد معها
صقر : انا عرفت انت عاوزني ليه وانا مش هاغير قراري
الشخص بجمود : لزمن نتقابل ياصقر
صقر :. حاضر بس مش دلوقتي انا لما افضى هاكلمك
وقفل الموبايل وتنهد وبس لغرام اشرقت في اللحظه دي جاءت ودخلت لغرام وهي مش قادره تسند نفسها وبتمشي بالعافيه
اشرقت ببكاء : اصحي يا غرام انا محتاجاك جنبي قوي صوتها يعلى وبكاها بيزيد ياااااا الغررررررررام لازما تصحي روح هترووووح مننا لو ما صحيتيش انت الوحيده اللي روح بتحبك وبتسمع كلامك هي هتسمع كلامك بس انت اصحي بس غرام روح هتموت اه اااااااه
صقر دخل شافها ومسكها وبيحاوي يطلعها بره في اللحظه دي الاجهزه بدات تصفر والدكتور جاء وصقرا اخذ اشرقت وطلع بره الغرفه اشرقت بتفتكر اللي حصل وليه لازم غرام تفوق
فلاااااااش
عند روح بدات الاجواء تتلخبط ثاني وفجاه الأجواء حالتها عماله تسوق اكثر من الاول والدكتور دخل لها بعد وقت الدكتور خرج
اسد : هو اي الحصل يا دكتور
الدكتور. : هي مش قابله الحياه ورافضه تعيش وقلبها واقف وقطعت النفس بس الحمد لله احنا عملنا لها صدمه كهربائيه والحمد لله الوضع استقر ثاني بس لازمه احد يكلمها ويخليها تتمسك بالحياه حتى تكون هي بتثق فيه وبتحب واحد بس هو اللي يخش
اسد. : مين
أشرقت بحزن : غرام
أسد بحزن : طب وهي فين غرام
أشرقت : غرام مغمي عليها
بس انا هروح لها وانشاء الله هتفوق و هاجيبها معي
**** بااااااااااااااك*****
أشرقت ببكاء: يالي يا غرام أنا محتجاكي اوي انتي لزمن تفوقي علشان روح وعلشاني أنا هموت من غيركم
الدكتور في الحظ ديه خرج
أشرقت و صقر: خير يا دكتور غرام كويسه
الدكتور: ………………
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صقر وأشرقت بتوتر : خير يا دكتور غرام كويسه
الدكتور : اه الحمدلله هي فاقت ومعجزه أنها فاقت بس ده بسبب ربنا وبفضل دعاكوا بس…..
صقر : بس إيه
الدكتور : هي فاقت بس حالتها مش كويسه وعماله تعيط وعاوزه تقوم بس هي لسه تعبانه
صقر : طب ممكن ندخل
الدكتور : ممكن وحاولو تهدوها
صقر وأشرقت دخلوا
غرام ببكاء : أشرقت روح فين روح عايشة مش كده اكيد مماتتش روح مستحيل تسبني هي عارفه اني بحبها هي زعلانه مني بس والله غصب عني أنا بحبك انتي وهي ومش عاوزه حد فيكم يسبني
أشرقت بدموع : خلاص أهدي
غرام ببكاء : طب هي فين أنا سمعتك أنا كنت سمع بس مكنتش عارفه أتكلم هي مش هتموت صح
أشرقت وهي بتقرب علي غرام : أن شاء الله ياحبيبتي مش هايحصلها حاجه
غرام بتوسل : طب أنا عاوزه اروح اشوفها
وبعدين بصت لصقر بتوسل وصقر قلبه واجعه عليها اوي
صقر : خلاص ماشي تعالى اوديكي تشوفيها
وفعلاً صقر سند غرام ومشي معاها وأشرقت مشيت جانبهم
*********
أمام غرفة روح أسماء فاقت من الغيبوبة وسيلا واقفة جنبها مسنداها
وفي نفس الوقت وصل يوسف الهاشمي أبو سيلا و شيماء مرات يوسف و ( حازم أخو سيلا الصغير عنده ١٨ سنه وهو شاب وسيم و يملك حفت دم لا يشبه سيلا ولا يشبه أحد ولاكن في الطبع يشبه روح و أسد )
شيماء زوجت يوسف : متخفيش يا اسماء أن شاء الله هتبقى كويسه
أسماء : أن شاء الله
أسماء بعصبية : انتي إيه اللى جابك هنا مش مكفيكي اللى حصل لبنتي جوا بين الحياه والموت وده كله بسببك أنا قولت من الاول إن انتي واحده كذابه وعاوزة تتجوزي ابني علشان فلوسه وبس
غرام بدموع : لا والله أنا بحب روح وعمري متمنتلها حاجه وحشه
اسماء بعصبية : طب ايه اللى جابك تاني أحنا مش عاوزين نشوف وشك تاني لو عندك دم أمشي من هنا
صقر في اللحظة دى فقد كل ذرة هدوء
صقر بعصبية : أنا مسمحلكيش تتكلمي معاها بالشكل ده أنا مستحملك بس علشان مقدر ظروفك أما أنك تغلطي ف دى أنا مسمحشي بيه أبدا
اسماء : وانت مين انت علشان تدافع عنها بشكل ده
صقر : أنا بقى صقر محمد الشافعي وهي تبقى مدام صقر محمد الشافعي
هذه الكلمات وقعت عليهم مثل الصواعق في اللى ابتسم وفي اللى حزن
أسد جه وقف أمام غرام وبصلها في عينيها وهي هربت من نظرة عنيه وبصت في الأرض
أسد : انتي فعلا اتجوزتي
صقر : ايه مسمعتش ايوا اتجوزت ومسمحلكشي تكلمها تاني
غرام : أنا عاوزه اشوف روح
أسماء : أنا مستحيل اخليكي تتدخليلها ولا تقربي منها
الدكتور في اللحظة دى جه
الدكتور : كد مينفعش اللى انتوا بتعملوا ده دي مستشفى محترمه
غرام بدموع : احن اسفين بس انا عاوزه ادخل اشوف روح
الدكتور : انتي مين
غرام : أنا غرام صحبتها
الدكتور : خلاص تقدري تخشي تشوفيها
اسماء : ليه هي تتدخل طب منا مامتها
الدكتور : علشان المريضة طول العمليه مش بتنطق غير بأسم غرام وممكن المريضة تكون محتاجلها وتقدر تفوق معاها
غرام : شكراً يا دكتور
وفعلاً غرام دخلت لروح وكانت روح حواليها الأجهزة من كل جانب وقناع الأكسجين كان محطوط علي وشها والمحلول متوصل لدراعها
غرام أعدت جانبيها ودموعها نزلت و مسكت يد روح
غرام : روح روح انتي سمعاني أنا عارفة انك سمعاني أنا بحبك اوي يا روح روح انتي لازم تصحي أنا مش هقدر اعيش من غيرك انتي الوحيده اللى بتفهميني من غير متكلم أنا والله كل اللى أنا عملته كان غصب عني علشان احمي ملاك و احمي ماما أنا والله ماكنت عاوزه اعمل كده مش هتصحي علشان احكيلك كل اللى حصل معايا ااااااااه ااااااااه ياروح … أنا مش هقدر اعيش من غيرك … ا..نا . ودلوقتي بدأت غرام تنهار من البكاء .. أنا عارفه انك زعلانه بس والله غصب عني …. اااااه …اااااه أنا مش هسامح نفسي لو انتي جرالك حاجه أنا السبب أنا السبب اهيا أهيأ اهيا…..
ودلوقتي غرام نزلت راسها علي السرير جنب روح وتحديداً جنب درعها وعمال تعيط وفجأة غرام حست ……………
***********
عند نرمين وملاك في البيت
ملاك بدموع : مااااامااااا مااااامااااا
نرمين بخضه : مالك في ايه ايه الحصل
ملاك : روح يا ماما عاملت حادثة في عربيه خبطتها وهي دلوقتي في المستشفى
نرمين : اه ازاي طب احنا لازم نروح يلا أدخلي البسي
ملاك بدموع وخوف : حا.. حاضر ..يا ماما
بقلم / Omnia Ebrahim
“”””” في المستشفى””””””
غرام نزلت راسها علي السرير جنب روح وتحديداً جنب دراعها وعمالة تعيط وفجأة غرام حست بايد روح بتتحرك
غرام بفرحه : روح روح حبيبتي انتي صحيتي ههههههه أنا فرحانه اوي
روح عانت ماسك الأكسجين : غ.را.م
غرام بفرحه : خلاص متتعبيش نفسك أنا هنادي للدكتور
غرام طلعت تجري علي بره بفرحه
غرام : روح فاقت روح صحيت حد ينادي للدكتور
الكل فرح وعيطوا من كتر الفرحة
أسد بفرحه : بجد انا هدخل اشوفها
الكل دخل لروح
اسماء بدموع : انتي كويسه يا روح ماما
روح رفعت ايديها ومسحت دموع أمها
الدكتور : كد مينفعش يا جماعه لازم المريضة ترتاح كد مينفعش الكل يطلع بره
وفعلاً الكل طلع بره وفي اللحظة اللى الكل خارج فيها نرمين وملاك وصلوا
غرام وقفت أدام أمها وبتعيط وفجأة وقعت بس في اتنين لحقوها نعم انهم الصقر و الأسد
صقر بعصبية : ابعد ايدك عنها
أسد بعند : طب ولو مبعدتيش
صقر مسك غرام بدراع وأيده التاني ضرب أسد بالبوكس وسقط أسد علي الارض
وصقر شال غرام ودخلها الغرفه
صقر : هي ايه اللى حصلها يا دكتور
الدكتور : لا عادي ده بس إرهاق لأنها لسه تعبانه احنا هنعلق لها محلول وان شاء الله لما تفوق هتبقى كويسه
بس دلوقتي سيبوها ترتاح شوية
وفعلاً خرج صقر و ملاك وأشرقت من الغرفه ونرمين وقفت بره في صراع مع عقلها وقلبها قلبها بيقولها تدخل لبنتها بس عقلها بيقولها مش هي اللى سابتك ومشيت ومعرفتشي حتي تاخد رأيم قبل متتجوز
أشرقت من جنبها : متخفيش يا طنط هي كويسه
نرمين تصطنع البرود : أنا مسالتيش ومش عاوزه اعرف حاجه عنها
أشرقت : مهو باين انك مش قلقانة خالص
نرمين بتتهرب من الموضوع : طب وروح عاملة ايه دلوقتي
أشرقت فهمتها : الحمدلله بقيت كويسه
نرمين : طب الحمدلله
أشرقت: طب مش عاوزه تشوفي غرام
نرمين : لا مش عاوزه
صقر جيه عاليهم ونرمين كانت مضايقة منه
صقر: أشرقت ممكن تخلي بالك من غرام عقبال مرجع
أشرقت بضيقه : هو انا هستن لم انت تيجي تقولي ازي اخد بالي على صحبتي
صقر ادايق بس أتفهم الموضوع وسبهم ومشي
نرمين: أشرقت هي غرام تعرفوا منين
أشرقت بتوتر : مش عارفه💞
نرمين حست بتوتر ها : طب انتي كنتي تعرفي أنها مش بتحب أسد
أشرقت : لا والله غرام محكتلنش عن حاجه
نرمين : طب انتي تعرفي قبل كده
أشرقت بتوتر : لا عمري مشفتوا
طب أنا هروح اطمن علي روح مش هتيجي تطمني عليها معيا
نرمين حست انها تعرف حاجه وبتتهرب من الموضوع : لا ازاي امال أنا جي ليه يلي نروح
أشرقت : ملاك احن هنروح نطمن علي روح خلي بالك من غرام
ملاك بحزن : ماشي
***************
في مكان مقطوع
شخص : انت ازاي تجوز
صقر : ليه حرام اتجوز
شخص : انت عارف كويس انت اتجوزت مين
صقر : ايوا عارف
شخص : بس انت كده بتزعل الكينج منك
صقر : متخفش هي مش هتعمل حاجه قول للكينج بتاعك انو ميخفش
شخص : انت ازاي تكلم كده الكينج لو سمعك هيزعل
صقر : وانا مبخفش
شخص : عمتن برحتك الكينج بيقلك لو هي حاولت تدخل في الشغل هو مش هيرحمها
صقر : مش هيقدر
شخص : برحتك أنا قلتلك خلي بالك الكينج بيحبك و مش عاوز يخسرك
صقر : وانا هفضل معا بس كد مش هينفع أنا عاوز اعرف مين هو الكينج أنا بقلي كتير بشتغل معا
شخص : قربت متخفش
وبعدين كل واحد ركب عربيتوا ومشي
*************
“””””” في المستشفي”””””””
….. : متخفيش هتبق كويسه
بتلف ملاك بتلاقي شخص وسيم واقف وراها
ملاك : انت مين
. …… : حازم يوسف الهاشمي
ملاك : انت أخو سيلا
حازم : ايوا وأنتي اسمك إيه
ملاك : ملاك ياسر الجارحي
حازم : أنا عارف انك خايف علي غرام بس متالايش هتبقى كويسه
سيلا بمكر : انت وقف مع البت دي ليه
ملاك : بت لم بتك أنا لي اسم زيك علي فكره
سيلا : ميشرفنيش أن اسمك يتنطق علي لساني
حازم : في ايه يا سيلا انتي بتكلميها كد ليه هي كنت عملتلك حاجه
سيلا : انت متعرفش الأنواع ديه بتفضل تلف ورا الواحد لحد متوقعوا وبعدين تجاوزوا علشان فلوسو
ملاك : علي فكره بأ اخوكي هو الحيه وقف معيا وانا اساسا ميشرفنيش أن أقف مع ناس زيكوا
وراحت سيبهم ودخلت عند غرام الغرفه
حازم بس لسيلا بحزن : علي فكره عيب كده انتي ازاي تكلميها بتريق ديه
سيلا : وانت مالك بدفع عنها كد ليه
حازم سبها ومشي وهي اديقت
*********
عند روح في الغرفه
روح : خلاص يا ماما أنا بقيت كويسه بتعيطي ليه دلوقتي بس
وفي الحظ ديه البابا خبط
ودخلت أشرقت و نرمين
اسماء : ايه الجابك مش كفايه البنتك عملتوا
أسد : خلاص يا ماما و بعدين غرام هي ملها روح كانت بتجري والعربيه خبتطها
اسماء : انت لس بدافع عنهم بعد كل العملوا
روح : ايوا يا ماما محدش لي زنب أنا كنت بجري
اسماء : طب وكنتي بتجري بسبب مين مش بسبب البنتها عملتوا
نرمين : أنا عزراقي انتي من حقك تديقي بس انا كنت جي اطمن علي روح ومشي
وخلاص اطمنت
أشرقت : استني يا طنط
وخرجت وراها أشرقت و أسد
روح : عجبك كده اهي زعلت
اسماء بستغراب : إنتي هتجنينيني انتي واخوكي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نرمين : أنا عزراقي انتي من حقك تديقي بس انا كنت جي اطمن علي روح ومشي
….وخلاص اطمنت
أشرقت : استني يا طنط
وخرجت وراها أشرقت و أسد
روح : عجبك كده اهي زعلت
اسماء بستغراب : إنتي هتجنينيني انتي واخوكي
أسد وقف نرمين هو و أشرقت
أسد بحزن : أنا آسف يا طنط علي الماما عملتوا معاكي
نرمين بتفهم : أنا مش زعلانه منها أنا حس بيها وعرف انها عملت كده بسبب زعلها وحزنها علي الحصل أنا المفروض اعتزر علي الحصل أنا عارفه أن غرام غلطت بس مش عارفه هي عملت كد ليه
أسد بحزن : مش عارف
نرمين : طب انتو اتخنقتوا مع بعض
أسد : لا والله أنا حت قبل الفرح باسبوع مشفتهاش ولا حت كن بنتكلم علي شان هي كان عنده مهمه وانا كمان كان عندي مهمة في الصعيد يعني متقبلناش
نرمين : أشرقت هي في حاجه حصلت في المهمة
أشرقت بتوتر : ل..لا ..هو ايه الهيحصل عادي ..مهمه عديه زي اي مهمه
نرمين : بس غرام من ساعت المهمة وانا حس انها متغير على طول سرحانه
أشرقت : عادي يا عني يا طنط مهو كان من التفكير في الفرح
أسد بحزن : اصدق من التفكير ازاي تهرب من الفرح
وبعدها مشي وهو حزين
أشرقت بحزن : طب مش هتشوفي غرام قبل متمشي
نرمين ببرود : لا وأنتي روحي نادي لملاك علشان نروح
أشرقت : حاضر
**********
عند غرام كانت بتفوق وصقر و ملاك اعدين جمبها
صقر بلهفة : انتي كويسه
غرام : الحمدلله هي .. روح دلوقتي عامله ايه
ملاك : خلاص فاقت وبقية كويسه الحمدلله
غرام بهدوء : الحمدلله
أشرقت خبطت ودخلت : ملاك طنط عوزاكي
غرام بدموع : هي لس زعلانه مش عاوزه تيجي تطمن عليا
أشرقت بحزن علي صحبتها وبتحاول تخفف عنها : انتي عارفه طنط بتزعل شويه بس بتروق تاني متخفيش لتكمل بمرح ولا انتي وحشك ابو ورده ههههههههههههه
غرام بضحك : ههههههههههههه اوعي تفكريني بيه دنا كد مبسوط اوي من غيرو ولا تهزيق دنا كنت باخد تهزيق
صقر ابتسم علي هذه المشاغبه الصغيرة التي في وسط حزنها ومرضها ولاكن لم تفقد ضحكتيها
غرام ببتسامة : خلاص روحي إنتي يا ملاك علشان ماما
ملاك ببتسامة : خلاص ماشي بس بكره هجيلك
غرام : ماشي يا كوكي
ملاك مشيت مع أمها نرمين
ودكتور دخل يطمن علي غرام وفحصها
صقر : هي بقيت عمل إيه يا دكتور
الدكتور : لا خلاص بقيت كويسه
صقر : يعني ممكن تقدر تخرج انهارده
الدكتور : ايوا
وبعدها خرج الدكتور
غرام : أنا عاوزه اشوف روح
وقمت علشان تروح بس حست بدوخه وكانت هتقع لول أيد صقر اللحقتها
صقر : خلاص يا غرام انتي تعبانه ارتاحي دلوقتي وبعد شوي روحي
غرام بعناد : لا أنا هروح دلوقتي
صقر بخبث : ياعني انتي عاوزه تروحي
غرام : ايوا
صقر : خلاص أنا هوديكي
وراح صقر شيلها بين دراعو
غرام بخجل : نزلني يا صقر أنا بقولك نزلني
صقر بخبث : لو عاوزه تروحي يبق أنا هوديكي وانا شيلك
غرام بخجل : خلاص نزلني وانا مش هروح
أشرقت : ههههههههههههه اخيرا عشت وشفت اليوم الحد يتحد فيه غرام ويغير رأيها
غرام و هو صقر بينزلها : بس يا بت
صقر ضحك على خجلها : ههههه
غرام اول ماره تشوفو بيضحك فنسحرت في ضحكتوا
أشرقت : احم..احم.. غرام أستاذا أنا
غرام فاقت من شرودها : ه .. لا خليكي
أشرقت : ههههههههههههه ماشي
صقر : أنا هروح اجيب تصريح للخروج
غرام : بخجل ماشي
********************************
في قصر كبير يشبه قصور الأمراء
والملوك وا جمال بمراحل ومليان حراس في كل مكان
الكينج : عملت ايه
الشخص : عملت كل الحضرتك قلت عليه
بس هو عاوز يقابلك
الكينج : لس شويه بس انا عاوزك تجبلي كل المعلومات عن مراتوا
الشخص : حصل يا كينج
الكينج : خلاص روح انت
وفعلاً مشي الشخص
الكينج : انت ريح فين
شاب اول مره يظهر : طالع بره منا مش هفضل محبوس هنا وسابو و مشي من غير ميسمع منو جواب
**********
صقر وصل غرفة غرام بعد مجاب تصريح بلخروج
موبايل أشرقت رن
أشرقت : الو ..ايوا أنا في المستشفى….خلاص ماشي مستنياك
غرام بغمزه : مين الجو
أشرقت بضحك : اتنيلي دا سيف
غرام : ههههههههههه عاوز إيه
أشرقت : هيجي يخدني
غرام : ماشي
*********** **********
في الاستقبال
شخص : لو سمحت ممكن اعرف غرفة غرام فين
الشخص : انتي سمعني
الموظفه بهيام واضح : ه ..اه ..في الدور “”””””” غرفه “””””””””
الموظفه لنفسها بعد ممشي : يخربيت جمالك هو في جمال كده ااااااااح
**********
كانت سيلا تمشي في الممر وخبطت شخصا
سيلا : انت اعم مبتشفش
الشخص : لا بشوف بس شكلك كده انتي المشهتشوفي تاني
سيلا بغضب : انت مين انت اصلا علشان تكلمني بتطريق ديه
الشخص : أنا …………..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كانت سيلا تمشي في الممر وخبطت شخص
سيلا : انت يا عم مبتشفش
الشخص : لا بشوف بس شكلك كده انتي المشهتشوفي تاني
سيلا بغضب : انت مين انت اصلا علشان تكلمني بتطريق ديه
الشخص : أنا البشمهندسة سيف يونس الاسيوطي إنتي المين انتي علشان تجراي أنك تتكلمي معيا
سيلا بغضب : أنا مش هنزل مستواي لواحد زيك وقف اتكلم معاك
وراحت سيباه ومشي
سيف بغضب : والله لو مكنش في
مستشفى لكنت علمتك الادب بس مسيرك توقعي في أيدي بس والله المر الجي منا سيبك
********************************
في قصر الكينج
الكينج : عملت ايه
الشخص : جبت كل المعلومات
الكينج : إسمها إيه
الشخص : إسمها غرام ياسر نور الجارحي
الكينج بصدمه : انت متاكد من الإسم
الشخص : ايوا يا كينج متأكد
الكينج : خلاص روح انت يا خالد اوع نزار يعرف حاجه
خالد : أوامرك يا كينج
الكينج بتفكير معقول تكون هي معقول بعد كل السنين ديه تطلع عيشه
وقاطع تفكيرو مجئ أبنه
نزار : أنا هرجع بكره المانيا ومش باخد رايق نا بعرفك وسابه ومشي من غير ميستنا منو رد
نزار طلع غرفته ومسك صورة أمه
نزار : ياريتني كنت مشيت معاكي
بس انتي ليه مقلتليش ليه ليه يا ماما بارضو يا ماما انتي ختي اختي معاكي طب سبتيني أنا ليه أنا كنت بفضل كل يوم علي امل أنك هترجعي وتخديني بس خلاص شكلك كده نسيتيني نسيتي انك عندك ابن محتاجك كان نفسي تفضلي جنبي طب ليه سبتيني ومشيتي ليه لو بس اعرف حتى كنت عظرتك بس مفيش اي سبب يخليكي تسيبي ابنك
وبعدها نام من كتر التفكير
********************************
في غرفه غرام في المستشفى
أشرقت : أنا مش عارفه هو الواد أتأخر كد ليه
غرام بضحك : تلقي بيشقت واحده ولاحاجه ههههههههههههه
وفجأة الباب خبط ودخل شخص
صقر بصدمه : انت بتعمل ايه هنا
غرام بصدمه : انت تعرف سيف
سيف : انت البتعمل ايه هنا أنا جي اخد أشرقت تبق اختي
غرام بنفاذ صبر : لا منا لزمن اعرف انتو تعرفوا بعض
سيف : امال أنا وصقر صحاب من خمس سنين وشركة في نفس الوقت بس انت برضو مقلتش انت بتعمل ايه هنا
صقر : أنا مع مراتي وبص لغرام
سيف : بأ كده اسيبك اسبوع وسافر اجي الايك متجوز ومين متجوز كمان اريل
غرام بغضب : مشو الواد ده من ادامي
سيف : بس لا والله زعلت دنا اول ماعرفت انك سبتي الواد أسد جيت جري قلت الحق وخدك بس برضو ملحقتش هو انا ديمن كده منحوس
صقر بعيون غضب زي عيون الصقر : اتلم يا سيف لحسن أنا علي أخري
سيف : خلاص يا عم منت حظق فرتيكه
بنظر واحدة من الصقر كفيل أنها تضمر العالم هكذا حصل مع سيف سكت ولم يتفوه بكليم واحده
صقر : أنا هطلع بره عقبال منتي متجهزي
غرام : ماشي
صقر و سيف خرجوا
سيف : بس برضو أنت اتجوزت غرام ازاي
صقر بغضب : إسمه اوع يتنطق علي لسانك تاني انت فاهم إسمها حرم صقر الشافعي انت فااااااهم
سيف : خلاص يا عم فاهم بس برضو ليه
صقر : مش دلوقتي بكره هحكيلك علي كل حاجه
سيف : ماشي
بعد وقت قصير خرجت غرام وأشرقت
غرام :كنت عاوزه اشوف روح قبل مامشي
أشرقت بحزن : بس يا غرام طنط لس هناك وأنتي عارفه هتعد تدياك بكلام
صقر : خلاص نروح نرتاح انهارده وبكره أنا هجيبك تشوفيها
غرام تنهدت : ماشي
صقر أخد غرام وراحو القصر وسيف اخد أشرقت ومشيوا
★★★★★★★★★★★★★★★★
في قصر الصقر وصلوا غرام وصقر
صقر بصوت عالي : داد فتحيه
فتحية : نعم صقر بيه
صقر : غرام ديه تبق داد فتحيه هي الوحيدة العرف عني كل حاجه وديه ياداد تبق غرام مراتي
فتحية بصدمه ولكن الصدمة تحولت لفرحه : مبروك ياصقر بيه مبروك يا غرام هانم
غرام ببتسامة : الله يبارك فيكي
صقر : أنا عاوزك تجهزي الاكل عبال منغير
فتحية : ماشي
صقر أخد غرام وطلع بيها الاوضه
صقر : أدخلي غيري في الحمام وأنا هدخل أغير في غرفة الملابس
غرام : بس انا مش معايا هدوم
صقر : خلاص شوفي اي حاجه وبكره هجبلك لبس
غرام : ماشي
صقر دخل الاول اخد تيشرت اسود وبنطلون أسود ودخل يلبس في الحمام
وغرام أعدت تدور ملقيتشي حاجة تلبسها كلها كبير عليها بس اخدت قميص من بتوع صقر ولبستو
خرجت غرام وكانت مكسوف لأن القميص كان فوق الرقبه
خرج صقر من الحمام ونبهر بيها وبجملها وجسمها الشبه عريضة الازياء بجسمها النحيف وبشرتها البيضاء وعيونها الزرقاء وشعرها الطويل الاسود
كل ده وغرام وقفة نفسها الأرض تنشق وتبلعها من كتر الكسوف وخدودها تحولت للون الاحمر من كتر الخجل
صقر : احم ….هتنزلي كده
غرام وهي بص في الأرض بكسوف : ا ..أنا ..مش لقيه حاجه ألبسها
صقر : خلاص يلا ننزل زمان الداد جهزت الأكل
وفعلاً نزل صقر ومعا غرام وقعدو علي السفره
صقر : مبتكليش ليه
غرام : مش جعانه
صقر : لا لزمن تكلي علشان انتي لس تعبانه ولا الاكل مش عجبك
غرام : لا حلو
صقر : خلاص كلي
غرام : حاضر
********************************
في قصر الاسيوطي
سيف وأشرقت وصلوا القصر وسيف طلع الاوضه
ابو أشرقت يونس : خير يا أشرقت روح بقيت عامله ايه
أشرقت : كويس الحمدلله يا بابا بس انت ايه المصحيك لحد دلوقتي
يونس : كنت مستنيكي انتي عارفه مبيجليش نوم طول مانتي بر البيت
أشرقت ببتسامة : ربنا يخليك ليا وميحرمني منك ابدا يا أجمل أب في العالم أنا مش عارفه من غيرك كنت هعيش ازاي بعد ماما الله يرحمه
يونس : الله يرحمه يا حبيبتي
أشرقت : خلاص روح نام انت يا بابا وانا كمان هطلع انام
يونس : ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير
أشرقت : وانت من اهل الخير
طلعت أشرقت بس راحت عند أخوه سيف
أشرقت خبطت
سيف : أدخل
أشرقت : سيف كنت عاوزه اتكلم معك
سيف : اتكلمي في حاجه اوعي تكوني
جي تقوليلي أن في عريس جاي
أشرقت : لا يا خوي اطمن أعد علي قلبك أنا كنت هسالك عن صقر انت تعرفوا منين
سيف بستغراب : بتسالي ليه
أشرقت بتوتر : لا أبدا مجرد سؤال خلاص أنا هدخل انام ورحت مشي لأنها مش عاوزه تحكيلو حاجه
ودخلت غرفتها وغيرت لبسها ولبست برموض ونامت
ام عند سيف غير لبسوا ولبس بجامعة رجالي وقعد يفكر في البنت القبلها في المستشفى ونفسوا انو يقبلها تاني بس علشان يعلمها الأدب وبعدها غط في نوم عميق
********************************
في قصر الصقر غرام خلصت اكل هي وصقر طلعوا الغرفه علشان ينامون
غرام : لا ابعدو عني لا أنا عاوز ماما لا لا عااااااااااااااااا
صقر صحي علي صوتها
صقر وهو بيفوق فيها : غرام اصحي دا حلم متخفيش غرام غرام
غرام صحيت واول مصحيت اترمت في حضن صقر واعدت تعيط
صقر كان مصدوم من الحصل اهي فعلا في أحضانه وفاق علي كلمها
غرام بعياط ومازالت في حضن صقر : خليهم يبعدو عني أنا معملتش حاجه
صقر وقد فاق : خلاص يا غرام دا حلم أنا معاكي وعمر محد هيقدر يقربلك طول منا جمبك
أعد يطبطب عليها ويهديها لحد منامت وهي مازالت في احضانو
صقر حس بيها أنها خلاص نامت حاول ينيمها ولكنها كانت مشبس بيه كأنهوا سوف يهرب منها فأخذها في احضانو وتأملها
صقر : يطر ايه الحصلك خلكي خيف كده اليشوفك وأنتي بتدحديني اول مره ميشفكيش دلوقتي يطر ايه الخلاكي كده
وبعدها غط في نوم عميق
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في صباح اليوم جديد حيث تشرق الشمس علي القاهرة معلنا يوم جديد مليء بلمفاجأت علي أبطالا
في قصر الصقر
استيقظ صقر من النوم ليجد نفسه يحتضن غرام أعد بعض من الوقت يتأملها وبعدها طبع قبل علي جبينها دخل الحمام يأخذ حماما دافئا وخرج بعض وقت وهو يرتدي بدلة سوداء وقميص أبيض وبنطلون أسود وصرح شعره بطريقة جزابه ورش من البرفن الخاص به ولبس ساعه Fossil الاغل عالميا سوداء اللون ولبس حزاء اسود ونزل من القصر
واتجه لسيارته ال BMW ليستقلها الي شريكة الصقر
دخل صقر الشركه بخطوات ثابتة واستقل المصعد إلي الدور العلوي ليدخل مكتبه وهو لا يبالي بنظرات الموظفات التي تحمل إعجاب كبير لزلك الصقر الوسيم للغايه
دخل مكتب صقر يتحدث في الهاتف
صقر ببرود : عاوزك تجبلي لبس حريمي وتبعتوا علي القصر
وقفل السكه من غير ميسمع رد من الطرف الآخر
صقر : أدخل
سيف : أنا لزمن اعرف انت اتجوزت غر..
صقر بغضب : وأقسم بالله يا سيف الكلب لو اسمها اتنطق تاني علي لسانك لكون اطعهولك فااااااهم
سيف : خلاص يا عم فاهم طب قول
صقر : بص يا عم أنا هحكيلك
*******************************
في قصر الكينج
الكينج : أنا عاوزك ترقبلي غرام وأمه وأختها وكل المعلومات عنهم تكون عندي تعرف بيروحو فين وبيجو منين وبيعملوا ايه كل حاجه انت فاااااهم
خالد : فاهم يا كينج
في غرفت نزار صحي نزار من النوم دخل الحمام وطلع لبس بدله من اللون الكحلي وقميص أبيض وبنطلون كحلي وحذاء أسود ولبس ساعة من اللون الأسود أحدث المركات الألمانية ورش من عطرة الجزاب ونزل ركب سيارته من أحدث انواع السيارات
*******************************
في شقة ولدت غرام وأختها الصغيرة ملاك حيث استيقظ ملاك علي رنت هاتفها
ملاك بنوم : الو يا زفته في حد يصحي حد دلوقتي
سما بمرح : مش أنا عملت يبق في
ملاك : والله انتي معندك دم أنا مسدقت خت الإجازة علشان انام تقمي انتي تصحيني عاوزه ايه يا سما الكلب
سما : كنت عاوزه اعرف هتروحي الحفله بتاعت بليل بتاعت التخرج
ملاك : بصي أنا نفسي اجي بس ماما مش هتوافق
سما : ليه
ملاك : علشان انتي عارفه الحفله هتبق بليل متأخر وفيها شباب
سما : ياسيتي احن ملنا بشباب احن ريحين علشان نبسط وكمان الشلا كلها هتبقى موجوده يلا وفقي بأ
ملاك : أنا عارفه ماما مش هتوافق
سما : هو انتي لزمن تقولي علي الحفله قولي أنها حفله عند وحده صحبتنا وخلاص
ملاك : بس انا مش بحب اكذب علي ماما
سما : والله الحفله هتبقى حلوه وكلها اغاني وحاجات جميله برحتك بس انا عنفسي هروح وكمان الولد الحكتلك عنوا هيبقى موجود وانا عاوزه اوريهولك طب والله يا ملاك لو مجيتي لزعل منك
ملاك : خلاص هشوف وبأ اكلمك بليل
سما : ماشي سلام
ملاك : سلام
قفلت ملاك السكه مع سما وقعدت تفكر ازاي هتقنع ولادتها
********************************
عند صقر وسيف
سيف : طب متقلها الحقيقة الخلتك تجاوزها يا صقر
صقر : لا مينفعش غرام لو عرفت الحقيقة هتموت وانا مش مستعد اضحي بيها كفيا الحصل زمان وانا مش بعد كل التعب ده ابوظ في الاخر تعب ٥ سنين انت فاهم يا عني ايه خمس سنين وانا عايش الحياة ديه أنا مستحيل أقول حاجه لغرام لأ مستحيل غرام تعرف حاجه
سيف : طب هي كده بتكرهك يا صقر
صقر : مش مهم تكرهني أحسن متموت وانا الاكره نفسي في الاخر
سيف : خلاص برحتك يا صاحبي
صقر : طب أنا ماشي عاوز حاجه
سيف : طب والاجتماع مع العميل الألماني
صقر : لا أنا لزمن اروح أحضر انت الإجتماع وبعد ميخلص تعلالي البت علي شان في شويت ملفات عندي في المكتب في البيت عاوزين يتراجعوا
سيف : خلاص ماشي
في الحظ ديه حد خبط علي البابا
صقر : أدخل
دخلت السكرتيرة هيدي : صقر باشا العميل الألماني وصل وهو دلوقتي في غرفة الاجتماعات
صقر : خلاص روحي إنتي يا هيدي
خرجت هيدي وبعدها خرج صقر وسيف صقر رجع القصر ودخل سيف غرفت الاجتماعات
*******************************
في شقة ام غرام
ملاك بمرح : ايه يا رورو الجمال ده لا
أخف لحسن العريس يطلبك انتي ويسبني
نرمين : اخلصي عاوزه ايه
ملاك : هو انا مينفعش اعاكس الجمال ده غير لم يكون في حاجه
نرمين : بت مش عليا الحبتين دول
ملاك : طب اوعي بس لم اسعدك في الفطار
ووقفت ملاك جنبها تساعدها في إعداد الفطار
ملاك : ماما
نرمين : لا
ملاك : هو ايه اللا
نرمين : طلم عمال تعملي الحبتين دول يبق عارفه أنها حاجه أنا مش هوافق عليها
ملاك : لا وانبي يا ماما وفقي ماما أنا عاوزه اروح الحفله بتاعت التخرج
نرمين : مش أنا قلت كده برضو
ملاك : يعني موفقه
نرمين : لا مش هتروحي يا ملاك
ملاك بزعل : ليه بس يا ماما دا أصحابي كلهم موجودين وسما كمان ريحه
نرمين : انتي عارفه الحفله هتبدق الساعة كام وعارفه كمان أنها هتبقى كلها شباب صح
ملاك : يا ماما أنا مالي بشباب أنا ريح مع أصحابي
نرمين : لا يا ملاك
ملاك بزعل : علي فكره يا ماما أنا مبأتشي صغيرة
نرمين : لا يا روح امك انتي لس صغيرة ولا أخلي ابو ورده يعرفك
ملاك : لا خلاص خلي مكانو
********************************
في قصر الصقر صقر وصل ودخل القصر
صقر : يا داد
فتحية : نعم يا صقر بيه
صقر : غرام صحيت
فتحية : لا لس نيمه
صقر : طب و البس وصل
فتحية : ايوا وطلعتو الاوضه
صقر : ماشي روحي إنتي جهزي الفطار
امأت فتحية وانصرفت
وطلع صقر عند غرام
صقر : غرام غرام اصحي يخربيتك كل ده نوم أنتي وخد نوم البلد كلها غراااااااام
غرام بنوم : سبيني شوي بأ يا ماما ونبي
صقر : بأ صقر محمد الشافعي علي اخر الزمن يتالو يا ماما ماشي أنا هوريكي يا غرام الكلب
غرام : عااااااااااااااااا بغرق
صقر بضحك : ههههههههههههه شكلك مص
غرام بتحدي : ههههههههههههه كنت عاوز تقول شكلك مسخره هههههه
غرام مسكت مياه ورشة علي صقر
صقر بغضب : انتي أد الانتي عملتي ده
غرام بتحدي : ايوا أدو ون … عااااااااااااااااا نزلني نزلني
صقر : لا مش هنزلك
غرام : طب انت وخدني علي فين اربوك نزلي يا صقر بااااش عيل وغلط
صقر وهو شيلها ونزل بيها علي تحت : علشان تعرفي تتحديني كويس
ونزل بيه في الجنينة وهو شيلها وبعدين رمها في حمام السباحة
غرام : عااااااااااااااااا مش بعرف اعوم كح كح
صقر حس انها بتغرق من غير تفكير نط وراها ينقظها
غرام : كح كح كح
صقر : انتي كويسه
غرام : اه وراحت غمزاه بس ايه رأيك
صقر : يا بنت ال……. بأ تعملي فيا كده
غرام بضحك : اه علشان انت البدات طب والله من زمان معمتيش سبني بأ شوي اعوم يا بني سبني مخلاص ألن بعرف اعوم ولااااااا انت استحلتها اوع
صقر وهو مسكها من خصرها : ايوا استحلتها وفي وحده تقول لجوازها ولا واوع
غرام : طب أوت بس
سيف بضحك وأشرقت : ههههههههههه طب كنتو دخلتوا جو مش عيب كده في الجنينة
طب أمشي وبا اجي وقت تاني
صقر : أمشي عادي
سيف بعند : طب والله منا ماشي وعند فيك هعد
غرام وحاليا وشه كل أصبح بلون الأحمر من الإحراج : اوع يا صقر
صقر : طب يلا اطلعي
غرام بصوت واطي : هطلع ازاي انت ناسي أنا لبس ايه
صقر طلع بره الميه وخد سيف ودخل المكتب
سيف دخل غرام طلعت وكان كل جسمها متحدد من الميه وكمان أن القميص كان قصير ولونه أبيض
أشرقت بضحك : طب كنتي دخلتي جوه
أشرقت : يلا
*******************************
في غرفه ملاك
سما : عملتي ايه
ملاك : ماما رفضت مش أنا قلتلك
سما : طب أنا جتلي فكره مش كد كد امك بتنام بدري خلاص أول متنام انزلي وانا هستناكي تحت البيت بلعربية
ملاك : لا يا سما دلو ماما عرفت هتموتني
سما : يا بنتي انتي مباتيش صغيرة وفيها ايه يعني
ملاك : بس
سما : مبس أنا هستناكي بليل تحت البيت بلعربية الساعة 12يلا سلام