رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول بقلم مياده محمد
رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مياده محمد رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول
رواية عشق بين جدران قريه كاملة جميع الفصول
يا ماما يا ماما انا نجحت
ماما انتى فين وقعد ادور عل ماما ف كل حته لحد ما لقتها ف المطبخ مغمى عليها
ماما يا ماما اصحى الحقنى يا جاسر الحقنى ماما مغمى عليها اجا جاسر اخويا ال كان طالع ورايا وشالها وروحنا اقرب مستشفى ودخلت العنايه وبعد فتره خارج الدكتور من عندها
جاسر_طمنى يا دكتور ماما مالها
الدكتور_هبوط بسيط ف الدوره الدمويه
جاسمين_تب ممكن اخش اشوفها يا دكتور
الدكتور_اه اتفضلى
وخشيت شفت ماما وبعد كده اخذنها ورجعنا البيت واطمنا عل صحتها وجاسر خش عل اوضه وبعد شويه اجا بابا ونادا علينا كلنا وقال_بصو يا عيال جدكو تعبان اووى وطلبنا نروحلو الصعيد وعايز يشوفكم قبل اما يموت لانه مشفكوش من ونتم صغيرين
رد جاسر وقال_بس انا ورايا شغل كتير يا بابا ومش هعرف اجى
ردة جاسمين_ وقالت وانا هقعد مع جاسر يا بابا وهبقى اجى معاه
رد ابوهم وقال_اذا كان جدكم عايزكم انتم لانو نفسو يشوفكم تيجو انتم وتقولو مش جاين
ردة يالدز_وقالت خلاص يا ولاد تعالو واجل يا جاسر شغلك لحد اما نرجع
جاسر_طيب يا ماما
ابوهم_يالا روحو نامو عشان هنصحا بدرى نلم الشنط ونسافر بدرى وانا حجزة التذاكر
ردو وقالو_طيب
(وفى صباح يوم جديد)
قامت جاسيمين واخوها وامها وابوها وحضرو الشنط وبعد كده سافرو عل الصعيد بعد 5 ساعات عل الطريق وصلو الصعيد
(ف الصعيد)
كان وقف ف استقبالهم الجد حمدان ومرته فوزيه وصالح الاخ الكبير ومرته حسنيه وبنتها روز والعمه جميله وبناتها الاتنين اميره وشيماء واخوهم حسن
يالا بقى نرجع لقصتنا
اول ما وصلو البيت
الحج حمدان ومراته وولاده _ رحبو بيهم ترحيب كبير وبعد كده تكلم الحج حمدان وقال_دول ولادك يا ولادى
سيد_ اه يا بوى دى جاسمين وده جاسر
قالت الحاجه فوزيه_ماشاءالله ربنا يخلهملك يا ولدى
رد الحاج حمدان وقال _دلوقتى جاين من طريق طويل يالا تعالو افطرو احنا محضرين الفطار اهوه ونادى عل الخادمه وقال لها_خذى الشنط دى وطلعيها الاوضه
وهما عل الفطار تكلمت شيماء بنت جميله بقرف وقالت_وعل كده انتى معاكى شهادة ايه يالى اسمك جاسمين انتى
ردة جاسمين_انا جايبه ٩٩%ف الثانويه العامه وهخش كلية شرطه باذن الله زى اخويا
ردة اميره_وقالت وه وه شرطة شرطة ايه يا بت انتى وتعليم ايه اصلآ البت عندنا ف الصعيد ملهاش غير بيت جوزها
رد جاسر بغيظ_تك هوه عندكم ف الصعيد الصعيد حاجه وامريكا حاجه تانيه وقام اخذ اخته وخرجو بره
اه ما انا نسيت اقولكم ان جاسر بيحب اخته اووى لان هو ال مربيها
وبعد اما خرجو بره اجا لجاسر تلفون قال لجاسمين_متتحركيش من هنا هرد علالفون وجايلك
ردة جاسمين وقالت_حاضر يا ابيه
وبعد كده راح جاسر يرد عل الفون وقاعدة جاسمين ف حديقة البيت وشغلت اغنيه وحطة السماعات ف ودنها وقعدة وفجأه وهى قعده لفت انتباه جاسمين فراشه جميله اووى فقامت تجرى ورها وهى بتجرى خبطت ف حاجه
جاسمين_اه اه اه ياماما ايه ده هو انا خبط ف حيطه ولا ايه بتبوص قدامها لقت شاب واسيم طويل وعريض وقف ومبتسم ببراتها
قالت بسرحان_يخربيت جمالك دا الواد اخويا ميجيش جمبك حاجه وفقة عل قفه من اخوها
اخوها_نعم يختى مين ده ال ميجيش جمبه حاجه وبعدين انتا مين يا اخ
الشاب_انا اسر
جاسر وهو بيهمس لاخته_مش ده اسر ابن عمو صلاح
جاسيمين_شكله كده
وبعد كده سلمو عليه
قالت بتوتر_بهزر يا اخى ايه مبتهزرش يا رجب وبعد كده دخلت البيت وورها جاسر واسر قابلها حسن وخبطط فيه بلخلط
حسن_مش تحاسب يا جميل
جاسمين_اسفه ما اختش بالى
حسن_ولا يهمك يا قمر
جاسمين_دا متخلف ده ولا ايه
حسن_سمعتك
وبعد كده اجا جاسر واسر وقالو_فى حاجه يا جاسمين
جاسمين_لا مفيش حاجه
وبعد كده كل واحد طلع عل اوضه
وفضل اسر يفكر ف تلك الطفله الذى خطفت قلبه من اول نظره وبعد كده نام من كتر التفكير
وفى صباح يوم جديد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نزل الجميع عل الفطار ماعدا جاسمين وجاسر
تكلم الحاج حمدان وقال_اومال فين ويلادك يا ولدى مش هينزلو يفطرو معنا ولا ايه
رد سيد وقال_معلش يا اسر يا ابنى روح صحى جاسر وجاسمين
طلع اسر وقاعد يخبط عل الباب بس محدش رد اخر ما زهق فتح هو الباب واتلاقا جاسمين نيمه ف حضن جاسر حس وقتها بغيره شديده
وبعد كده تكلم ف نفسه وقال_ايه ده هو انا غيران من ايه ما هو اخوها وبعدين انا مشوفتهاش ال مره وحده اكيد يعنى مش هلحق اقع ف غرامها وبعد كده فاق من سرحانه عل صوت الجد حمدان وهو بينادى عليهم قام مصحى جاسر وقال_صباح الخير يا جاسر
جاسر_صباح النور يا اسر
اسر_جدو عايزكم تحت يالا عشان تفطرو
جاسر_حاضر هصحى جاسمين وننزل
وبعد كده مشى اسر ونزل تحت
جاسر_اصحى يالا يا جسمين وقعد يصحى فيها وفعلآ قامت اخذت شور ولبست بنطلون ابيض وهاف كول ابيض وجاكت اسود وهاف بوت اسود
وهكذا جاسر وبعد كده نزلو وهما نزلين عل السلم ضحكهم كان مسمع البيت قوله وعل الفطار تكلمت العمه عايده وقالت_اى ده يا ولاد انتم مطقمين مع بعض كيف الحبيبه
تكلم جاسر وقال_انا وجاسمين بنحب نطقم مع بعض يا عمه فيها حاجه دى وبعد كده الكل قاعد يفطر وبعد الفطار تكلم حمدان وقال_روح يا اسر يا ولدى فرج ولاد عمك عل الصعيد
قالت جاسمين بطفوليه_والبس زى انا وابيه عشان نبقى مطقمين سوى ردو حسن ورنيا وشيماء ولاد العمه وقالو_وحنا كمان عايزين نجى معاكم
رد اسر وقال لاخته تعالى معانا يا روز
ردة ؤوز وقالت طيب
ردة جاسمين وقالت_والبسى زينا انتى كمان عشان ابقى انا وابيه زى بعض وانتى واسر زى بعض
ردو ولاد العمه وقالو_احنا كمان هنلبس زيكم
وبعد كده راحو كلهم ولبسو ونزلو وكان اسر وروز وجاسر وجاسمين مشين جمب بعض ووراهم ولاد عمتهم
وقعدو يتفرجو عل البلد وسط همسات الناس ال بيقول مين دول ال مشين مع ولاد الاسيوطى وال بيقول مين البنت الحلوه دى
وبعد كده شافت جاسمين واحد بيبيع غزل بنات قامت مصوته بصوت عالى وقايله_ جااااااااااسر انا عايزه غزل بنات وطلعت تجرى وهيه بتعدى الطريق ومش وخده بالها خبطتها عربيه
جاسر بخضه عل اخته_جااااااااااسمين وطلع يجرى عليها
والناس اتلمت وكانت خبطه بسيطه وبعد كده قال اسر_كل واحد شغله وبعد كده تكلمت جاسمين وقالت_الحق يا جاسر بتاع غزل البنات مشى وقعدة تعيط ام شيلها جاسر وراح جبلها غزل بنات وبعد كده رجعو عل البيت
(ف البيت)
يالدز اول ما شافت جاسر شايل اخته جريت عليه وقالت_جاسر مالها اختك
جاسر دى خبطه بسيطه وبعد كده راح قاعدها ف الصلون
تكلم الحاج حمدان وقال_هنا الغرف كتير ليه جاسمين تنام مع جاسر بقى
رد حسن ويالدز بتوتر_محدش يقول كده قدام جاسر
رد اسر وقال_ليه يا عمى
رد سيد وقال_لان جاسر هو ال مرابى جاسمين وبيخاف عليها من الهو الطاير وحته بيغير عليها جدآ
عند جاسر وجاسمين جاسر قعد يزعق لجاسمين ويقول_انا قولتيلك كذا مره بلاش تهورك ده افرط كان حصلك حاجه
جاسمين_ما قولتلك اسفه خلاص بقى
نفخ جاسر بيديق وسبها وخرج
حمدان شيل بنت عمك يا اسر طالعها عل الاوضه
اسر _حاضر يا جدى
جاسمين_ودينى اوضة روز هنام معها انهارده
اهلها بس يا بنتى كده اخوكى هيقلب الدنيا
جاسمين انا قولت ال عندى
وقام اسر شيلها ومطلعها عل اوضة اخته
فى اليل
رجع جاسر من بره وطلع عل اوضه متلقاش جاسمين قاعد ينادى عليها بس مفيش رد خرج بره ونادا عل قل ال ف البيت وقالهم _فين جاسمين اهلو بتوتر نايمه ف اوضة روز قام مزعق وراح جرا عل اوضة روز واخذ اخته ونيمها ف اوضه وخرج بره وقال_ انا قولت كذا مره ان جاسمين تنام ف اوضى انا وبس وبعد كده خش اوضه
ف صباح يوم جديد
تصحى جاسمين من نومها تفجئ بجاسر يجلس قدامها ويقول_ صحيتى مش انا قولت كذا مره نتخانق او يحصل اى حاجه بينا فده ملهوش دعوه بنوم
ردة جاسمين وقالت _بس انتا زعقتلى اوى امبارح رد جاسر وقال عشان بخاف عليكى وطبطب عليها واخذه ف حضنه وبعد كام دقيقه قالها يالا قومى البسى عشان ننزل وبلفعل قامت لبسة ونزلت معاه وقعدو يفطرو وبعد الفطار قالت مرات الحج حمدان_ مش تفتحهم بلموضوع ال انتا كنت قيلهولى يا حج رد الحاج وقال _كنت عايز اطلب ايد جاسمين بنتك يا سيد يا ولدى لابن عمها اسر تكلم جاسر بغضب وغيره شديده واضحين عل ملامحه بس انا اختى لسه صغيره ولسه هتكمل تعلمها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الحاج حمدان_ هما ينخطبو دلوقتى وبعد تلت سنين يتجوزم
رد جاسر وقال _انا قولت اختى لسه صغيره ومش هتجوز دلوقتى
رد اسر وقال_ انتى بتحب اختك زياده عن الازم ويعنى انتا منتاش هتجوزها خالص
جاسر _اه مش هجوزها خالص وشدو ف خناق بعض قامت روز _وقالت خلاص كفايه
وبعد كده شد جاسر اخته وطلعو لمو هدومهم وجاسر قال_ احنا مشين ابقى حصلنا يا بابا انتا وامى ومشى وسبهم وبعد كاام يوم عل الكلام ده بداة السنه الجديده وكان جاسر بيودى روز وبيجبها لحد ما ف يوم وهو رايح يجبها من الجامعه اتلاقها وقفه مع واحد والدم غلا ف عروقه ونزلها جارى وقال _انتا مين يا حضرة وقف معاها ليه
رد ال واقف معاهم وقال_انا الدكتور بتاع جاسمين واسمى احمد وكنت عايز اطلب ايد الانسه جاسمين
رد جاسر عليه بضربه قويه وقال _ملكش دوعوه باختى تانى انتا فاهم واحنا معندناش بنات للجواز واخذها عل البيت وهيه عماله تعيط وتقوله _سبنى انتا شددنى كده ليه وف البيت بعد اما وصلو
جاسمين_ سبنى كده
اسيد ومراته_ ف ايه يا ولاد ايه ل حصل
جاسر اسالو الهانم
جاسمين كنت وقفه مع الدكتور بتاعى فيها حاجه دى
جاسر_ اه فيها لانى قولتلك ملكيش دعوه باى ولد
جاسمين_ انتا اخويا اه بس ملكش الحق تدخل ف حياتى بلشكل ده
ام مسكها جامد وشدها عليه وقالها بس انا بحبك بحبك من وانتى عيله ف الفه بحبك اووى ومش حب اخوات لا لان انا مش اخوكى اصلآ
يالدز _جاسر اسكت بقى ايه ال انتا بتقوله ده
جاسر _بس هيه لازم تعرف الحقيقا يا ماما لانها ف الاول والاخر هتعرفها وكمل وقال انتى مش اختى ولا دول اهلك انتى بنت خالتى بس اهلك ماتو ف حادثه عشان كده ماما جبتك عندنا من وانتى لسه ف الفه وقالت انك بنتها وانا ربيتك وحبيتك اوووى ومش هسيبك لحد غيرى مهما حصل انتى فهمه وعارف ان الكلام ده صعب عليكى بس هيه دى الحقيقه
جاسمين بدموع_ يعنى انتم مش عيلتى وانا عايشه ف جذبه كبيره طول السنين دى تب ليه ليه مقولتوليش من الاول لييييييييييييييه حرام عليكو واللهى حرام ووقعت عل الارض
جاسر_جاسمين
جاسمين_حاسب متلمسنيش وسبتهم وهيه بتعيط وجريت عل اوضتها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جاسمين_حاسب متلمسنيش وجريت عل اوضتها
يالدز_انبسط كده يا عم جاسر انبسط لما قولتلها الحقيقه
جاسر_ياماما
يالدز_اسكت بلا ماما بلا زفت
وسبته وطلعة تخبط عل جاسمين
يالدز_افتحى يا جاسمين افتحى انا امك
جاسمين مردتش عليها
( ف الاوضه )
جاسمين قاعده ورا الباب وبتعيط وهيه بتقول_ليه كده بس انا مخنوقه اووى وتعبانه يعنى ال كنت فكراهم عيلتى مطلعوش عيلتى يااااااااارب انا مخنوقه اوووى ليه كده يارب ليه
وفضلت تعيط وبعد كده قامت_ومسكت ازازة البرفيوم ال عل التسريحه وهيه بتعيط وبتصرخ جامد وقامت رزعها ف الازاز
يالدز بغضه_جاسمين افتحى يا بنتى تب قولى اى حاجه طمنينى عليكى ملكتش اى رد قعدة تصرج وتنادى عل جاسر_الحقنى يا جاسر الحقنى
جاسر وهو طالع عل السلم_ف ايه يماما ف ايه وطلع وقف قدام اوضة جاسمين
يالدز_اكسر الباب بسرعه يا جاسر يالا اكسرو
جاسر_حاضر يا ماما اهدى وفهمينى ايه ال حصل
يالدز وهيه بتزعقله_بقولك اكسرو يا جاسر مفيش وقت افهمك اى حاجه دلوقتى اكسرو
جاسر_حاضر وقام كسرو
واول ما كسر الباب_انصدم من ال شافو
يالدزبصريخ وهيه بتجرى عل جاسمين
_جاسمين قومى قومى يا حبيبتى اتصل بلاسعاف يا جاسر
جاسر من الصدمه مكنش قادر يتحرك
يالدز بصراخ وهيه ريحه نحية جاسر ومسكته من هدومه وقعدة تهز فيه_جاااااسر مش وقت صدمه اتصل
بلاسعاف يالا
جاسر فاق من صدمته واتصل عل الاسعاف
وبعد فتره جه الاسعاف واخذة جاسمين
( ف المستشفى )
جاسر واهله كانو وقفين قدام اوضة العمليات والممرضين ريحين جاين
جاسر وقفه واحده من الممرضين وقال_هو ايه ال بيحصل جوه انتم بتجرو كده ليه
الممرضه_المريضه خسرة دم كتير وفى ايزاز ناعم اووى ف ايديها بنحاول نطلعه وممكن لو معرفناش المريضه تموت
جاسر_بصدمه متقوليش كده تانى انتى فهمه
الممرضه_مشيت وسبته
جاسر قعد قدام الاوضه ريح جاى وهو عمال يدعى ان جاسمين تقوم بلسلامه
وبعد فتره خرج الدكتور وقال_الانسه ف غيبوبه والله اعمل هتفوق منها امته
جااسر_ازاى يعنى يا دكتور هتفوق امته
الدكتور_الانسه مستسلمه للامر ال هيه فيه ومبتحولش تقوم ادعولها انتو بس
يالدز_تب ينفع اروح اشوفها
الدكتور_اه ينفع وكلميها كتير يمكن تستجيب وتفوق
يالدز_حاضر يا دكتور شكرآ
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يالدز _حاضر يا دكتور شكرآ
خشة يالدز عند جاسمين الاوضه لقتها متركبلها محاليل كتير وهيه نايمه شبه ميته وقتها عيطت وراحة قاعدة جمبها وهيه بتقول_ جاسمين يا حبيبتى فوقى عشان خطرى وهنعمل ال انتى عايزاه واللهى بس فوقى
وهيه بتكلم داخل جاسر
يالدز_ اطلع بره
ياماما
قولت اطلع بره
ياماما بس انا بحبها وعايز اشوفها
يالدز_ بتحبها تعمل فيها كده
اطلع بره
جاسر طلع بره ويالدز فضلة قاعده جمب جاسمين مبتسبهاش وف اليل جاء جاسر غرفة جاسمين وكانت يالدز نايمه فضل يتكلم مع جاسمين وحضنها وهو بيعيط
وفضل كده يتسحب من الشباك عشان يشوفها لمدة 5 شهور وف يوم كان قاعد معاها وبيكلمها لقا صوبعها بتتحرك
جاسر _يا دكتور يا دكتور جاسمين صويعها بتتحرك فاقة يالدز عل صوته وسمعته بيقول كده جريت عل جاسمين وهيه بتعيط من كنر الفرحه وفضلت ماسكه ايدها وقاعده معاها
اجا الدكتور وقال لو سمحتو اطلعو بره عشان نعرف نشوف شغلآ
وبلفعل طلعو بره وبعد فتره طله الدكتور من الغرفه وقال تقدرو تاخذوها البيت انهارده
جاسر_شكرآ يا دكتور
وبعد كده اخذو جاسمين وروحو البيت
(ف البيت)
جاسر_ لو سمحتى يا ماما ممكن تسبينى مع جاسمين لوحدنا
اكلم معها شويه بس
جاسمين_انا مش عايزه اتكلم معاك
يالدز_حاضر يا بنى انا خارجه
جرجت يالدز فضل جاسر وجاسمين سوه
جاسر_جاسمين ممكن تسمعينى
جاسمين_اسمع ايه يا جاسر هو لسه ف حاجه تتقال
جاسر_ايوه ايوه ف حاجات تتقال مش حاجه واحده بس
با جاسمين انا بحبك وبحبك اوى كمان وقولتيلك وانتى مفهمتنيش وعملتىف نفسك ال عملتيه ده بس انتى حاولى تحبينى خلال شهر لو محبتنيش ف انا مش هعارض حياتك مره تانيه وخذى قرارك وصدقينى لو خبيتى شخص غيرى انا هدعمك وهسلمك ليه بنفسى يوم الفرح ففكرى وانا مستنيكى
وبعد كده خرج جاسر من الاوضه وفضلة جاسمين تفكر ف كلامه ومر شهر وكان كل يوم ف الشهر ده جاسر يروح لجاسمين ويعتنى بيها
وف يوم خبط باب اوضة جاسمين
جاسمين_مين
ال عل الباب_انا جاسر يا جاسمين ممكن ادخل
جاسمين وهيه بتعدل قعدتها_ايوه اتفضل يا جاسر
داخل جاسر وقال_عامله ايه دلوقتى
جاسمين_تمام الحمدلله
جاسر_يارب ديمآ
وفضلو سكتين لثوانى بعد كده تكلم جاسر وقال_فكرتى ف الكنت قيلك عليه قبل شهر
جاسمين_ايوه فكرة
جاسر_وايه قرارك
جاسمين_موفقه
جاسر بفرحه_بجد انتى موفقه صدقينى هخليكى اسعد واحده ف الكون وحضنها جامد
جاسمين_جاسر ابعد شويه خنقتينى
جاسر_اسف اسف واللهى
وبعد كده نده عل امه_يماما يماما
يالدز_ف ايه يابنى عل الصبح كده
جاسر_جاسمين جاسمين يماما وفقة على الجوازه
يالدز_بجد بجد انتى وفقتى يا بنتى
جاسمين_ايوه يماما وفقة
يالدز_خلاص انا طلع اقول لابوكم ونتفق عل الجوازه
وبلفعل حضرو كل حاجه للفرح واتجوزم وبعد شهر من الجواز
كانت جاسمين وقغه ف المطبخ هيه وجاسر وفجاه اغمى عليها
جاسر بغضه_جاااااااسمين
واخذها وراح المستشفى
وبعد فتره ف المستشفى طلعت الدكتوره وقالت_الف مبروك يا فندم المدام حامل
جاسر_بجد تب ينفع اشوفها
الدكتوره_اه طبعآ اتفضل
ف الاوضه
جاسر _جاسمين الف مبروك هتبقى ام
جاسمين بفرح_بجد
جاسر_واللهى
وبعد كده روحو البيت وقالو لاهلهم وعملو احتفال
وكده انتهت قصتنا
تمت بحمدلله