رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول بقلم دينا عبد الحميد

رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول بقلم دينا عبد الحميد

رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دينا عبد الحميد رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول
رواية رباط المشاعر بقلم دينا عبد الحميد

رواية رباط المشاعر كاملة جميع الفصول

 # روحي بسرعه هاتيلي قهوه
"ليه وانا الخدامه الي جبهالك ابوكي؟
# أبوكي؟  بيئه قوي... انتي مين يا شاطره؟
" انتي الي مين
# انا خطيبة احمد وحبيبته  جايه
"نعم خطيبة جوزى؟
وكمان بيتي وبتخبطي علي الباب افتحلك تدخلى منغير اذن وتطلبي قهوه كمان انتي عبيـ. طه
# يا ايه القر. ف ده مش عارفه احمد حبيبي بيشغل ناس زبا. له كده ازاى؟
"بغضب احمد حبيك؟  وبيشغل ناس زبا. له؟  انتي مين يا بت؟
# انا مروه الميهي بنت راجل الاعمال صابر الميهى خطيبة احمد وحبيته؟ انتي بقا مين
"نعم نعم والله عال يا احمد باشا اهو ده الي ناقص تخطب وانا علي ذمتك طب بصي بقا يا حلوه لو عايزه الاخر يمكن احمد مكنش قايلك انه متجوز  بس احب اعرفك هو متجوز وانا داليا مراته
مروه ببرود I know... I know
Hi dalia رغم اننا بدأنا بدايه مش مطمنه بس شكلنا هنبقي صحاب جامد
داليا بقرف نعم يا عنيا صحاب ازاى انتي جايه تقوليلي انك بتحبي جوزي ومخطوبه ليه وعايزاني اسكتلك لا وأيه نبقي اصحاب انتي عبيــــ. طه يا بت
مروه بهدوء انا مقدره مشاعرك بس صدقيني انا عايزه نبقي صحاب
داليا بغضب بت انتي لما نفسك وخدي تعابينك من هنا عشان متزعليش
مروه بذهول ووووا هو التعبنين بيتاخدوا لا دول لازم يفضلوا يرتاحوا
داليا يا بت ربنا ييكي امي من هنا بدل مافقد اعصابي وانتي شكلك هبـ. ـله ملكيش في حاجه  بلاش اتحول عليكي
مروة تتحولى ازاى
داليا بغضب ربنا ينتقـ ـم منك يا احمد بلاتني ببلوه وربنا لاوريك
مروه بلوة ايه يا بلوه انتي لا ماسمحلكيش تغلطي عشان مازعلكيش
داليا ببرود غلطة وانا كنت مستنيها تغلط وعماله اصبر نفسي واقول شكلها غلبانه ملهاش في حاجه تعليلي بقا  وجبتها من شعرها وفضلوا يضر.بو في بعض لحد م أحمد دخل فجأه وشدهم من بعض لقي مروة شعرها  مقطع وعنيها وارمه  وعماله وداليا بتبصلها بغضب
احمد كان هيضحك بس مسك نفسه وزعق في داليا عشان تسكت
داليا بغضب مين دي؟
مروه عشان تغظها قالت بدلع وهي بتمسك في التيشرت بتاع احمد خطيبته وحبيته
داليا بغضب ماسمع صوتك يا انثي القر. د انتي انا بسال أحمد جوزى
مروة  بغضب مين دي الي انثي القرد يا انثي البطريق
داليا بدلع ايه ده هو انت قلبت بطريق يا حمود
احمد بصدمه من دلعها حمودى؟.!  مين حمودي ده؟
داليا ببرود حمودي انت يا قلبي؟
احمد انا حمودي؟
داليا وهي بتضغط علي سنانها قالت ايوه يا روحي وهمست بصوت واطي بقي عايز تتجوز عليا يا احمد و
ر.حمة امي وامك يا احمد لاخليها ليله سو. ده علي دماغك
احمد وهو بيحاول يخبي ضحكه من غيرتها اهدي يا بت بلاش فضايح
داليا مين دي؟
أحمد خطبيتي
مروة بضحك صدقتي بقا؟  
مروة اتصدمت لما لقت داليا بصتلها بحزن وانكسار ودخلت اوضتها
مروة بحزن مش هينفع كده وسابت المكان وخرجت
احمد وقف في النص محتار يكلم مين فيهم وخرج جرى ورا مروة
احمد بهدوء مالك
مروة حرام كده انا بظلمها
احمد عارف بس هي طيبه ميغركيش الشويتين ال عملتهم معاكي دول ده بس عشان مبتحسش تبان ضعيفه
مروة بدموع احمد انت مش فاهم نظرة الحزن الي في عيونها دي مش هتخليني اقدر اتحمل اكون سببها
احمد بهدوء مفيش حل غير كده يا تتجوزيني يا تتجوزي محمود
مروة برعب ودموع في عنيها لاء حرام عليكم
احمد شاف خوف مروة وقرب منها بحنان وحضنها وهو بيهديها
داليا كانت شايفه كل ده من الشباك في اوضتهم وفجاه انفجرت في العياط وجابت شنطتها وبدات تلم هدومها بعياط
احمد دخل بحنان مالك يا داليا نكشه الهدوم كده ليه متقوليش هاغير الشتوي والصيفي
داليا وهي بتخبي دموعها منه ومسحت وشها وكملت شيل الهدوم
احمد بهدوء ردي يا داليا
داليا خلصت الهدوم وقفلت الشنطه وشالتها
احمد بنفاذ صبر علي فين العزم انشالله ومبترديش عليا ليه هو مش انا بكلمك  ؟
داليا بغضب وانفعال علي بيت اهلي وهاستني ورقتي توصلني يا ابن خالي عن اذنك
احد سمع الكلمة ووقف مصدوم وهي خرجت بالشنطه ركبة عربية ومشيت
مروو دخلت بسرعه تشوف في ايه
مروة في اي احمد
احمد بهدوء مفيش حاجه غبـ، ـيه هتعيش وتمو. وت غبيـ،ـه وانا هاتصرف متقلقيش
الو ايوه يا عمي بنتك جايه في الطرق عقلها عشان انا تعبت منها
ليه يا احمد حصل ايه
ابدا مروة جيت البيت وقالتلها انها خطبتي
انت عبيط يا ابني  بقا توريها خطبتك طب ابقي وريني هتصالحها ازاى...... صوت خبط علي الباب وفجاه دخلت داليا معاها شنطتها
امها ايه ده؟
داليا انا هتطلق
 انتي اتجننتي يا بنتي تسبي بيتك وجوزك؟
داليا بغضب: كنتوا عايزني اعمل ايه وهو جاي وفي ايده واحده بيقول انها خطبته لا وايه كلوا كوم وهي عايزه نبقي اصحاب كوم تاني هتشلني
الام مقلناش كده با بنتي بس متوصلش تسيبي بيتك وتيجي
داليا اه كان مفروض اصبر لما اشوفه كاتب عليها رسمي وبالمأذون واجي صح؟
الاب لاء مش صح بس انك تسيبي بيتك وجوزك كمان غلط
داليا واهو حصل و اه علفكره انا مستنيه ورقة طلاقي منه لما تيجي عرفوني عشان محتجاها في ورق السفر
الاب سفر ايه؟
داليا هاسيب مصر واسافر شنغاهاي في شغل متنساش اني كاتبه معروفه ومؤلفاتي بتترجم وغير كل ده انا الفتره الي قعدتها في البيت اتعلمت لغات كتير زى الصيني والانجليزي والفرنساوي والتركي والعبري كمان وبدات اكتب  باللغات دي واتواصلت مع جريده في شنغاهاي ونيو يورك واشتغلت معاهم بس عشان  ابقي كتبتي احسن اتفقت معاهم  اسافر والحمد لله اما يطلق هروح عن اذنكم عايزة انام
دخلت داليا اوضتها وهي ماسكه نفسها وقفلت الباب وفي اللحظه دي انهار قناع القوه الي كان بيغلف كلمها وفضلت تعيط لحد منامت
في مكان تاني....
# بقولك عايز مروة باي شكل انت فاهم؟
* يا باشا افهمني دي قضيتها طلعت من ايدي بقت في ايد واحد تاني وتقريبا خطيبها وهيتجوزوا
# لاء يا روح امك مانا معملتش كل ده عشان تتجوز غيري انت تتصرف وتجباهالى من تحت الارض فاهم؟
*بس..... يعني...
#متبسبسليش مش ناقصه شلل غو. ر كتك القر. رف وقفل في وشه
في نفس التوقيت في مكتب احمد في الشغل
احمد باشا..... احمد باشا
احمد بابتسامه خير يا حضرت الامين محمد
محمد سيادت اللوء عايزك ضرورى في مكتبه دلوقتي حالا
احمد بهدوء حاضر
محمد عن اذنك ياباشا
 واداه التحيه ومشي
احمد راح مكتبه اللوء واخد الاذن ودخل بهدوء
احمد خير يا سيادت اللوء
اللوء جلال انت هببت ايه مع داليا مراتك
احمد بلع ريقه وقال بابا انا
جلال لا بابا ولا زفت انت ناسي انها بنت اختي
احمد بتوتر متنساش ان ده شغلي ومكنش ينفع اكشفلها حاجه عن المهمه
جلال طب زي الشاطر كده اتصرف وزي مزعلتها رجعها
احمد كنت ناوي اخلص شغلي واروحلها
جلال ولو قولتلك ان داليا هتسافر شنغاهاي بعد بكره؟
احمد قام وقف وقال نعمممممم
جلال صوتك ميعلاش
احمد هتسافر ازاى منغير اذني
جلال مستنيه انك تطلقها زي مطلبت منك
احمد لا دي هربانه منك عن اذنك يا باشا اروح اعقلها واجي
جلال ببرود خد يلا
احمد بلا ولا بلا زفت هي ناقصه جنون ومشي بسرعه
جلال قعد يضحك من منظره وهو بيقول في نفسه فكرتني بامك الله يرحمها  اه صحيح اما ارن علي ابو داليا اعرفه انك رايح عشان يشد عليك ورن عليه
احمد مشي باقصي سرعه وهو عفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشه وراح عند بيت داليا وامها فتحتله
احمد حضنها بحب وقال وحشتيني يا عمتو
رويه: يا واد يا بكاش ده لو مكنتش داليا زعلانه مكنتش جيت
احمد بقولك يا عمتي عايز اتغدا بنتك سايبه البيت بقالها يومين وانا مش عارف اكل
رويه قامت تجهز الاكل واحمد جه يدخل لمراته اوضتها لقها مقفوله من جوه فضل يخبط بصوت عالي في اللحظه دي خرج ابو داليا ببرود عايز ايه يا احمد
احمد عجبك عمايل بنتك دي يا عمي
ابو داليا حسن بقولك ايه بلا عمي بلا زفت انت تغلط وترجع تزعل
احمد عمي انا.....
حسن منغير تقطيع في الكلام الي حصل مينفعش ولا يرضيني بس لو هيرضية بيه اهي عندك خدها لكن لو مرديتش متفكرش انها هترجعلك
احمد بسعاده متقلقش هتصرف
وفضل يخبط داليااااا انتي يا زفته افتحي الباب بدل ماجيلك
اخيرا صوت داليا خرج وقالت بغضب لاء لاء
احمد بمحاولة اقنات افتحي يا دولي  عشان خطري ده انا مودي حبيبك برضو
داليا ابتسمت تلقائي لانه مبيحبهاش تقوله الدلع ده قدام حد بس جه وقاله بنفسه
حاولت تكتم ضحكها وتظهر صوت متعصب وقالت طلقني
احمد باستعطاف يهون عليكي مودي
ده انا حبيبك
داليا ببرود مليش فيه
احمد اسمعيني بس
داليا بعصبيه لما افتكرت انه خاطب مش سمعه وهاسافر شنغهاي وهستني ورقتي منك وده اخر كلام  وخلي المسهوكه بتعتك تنفعك
ها
احمد بغضب دالياااا
داليا افتحي بدل ما. كسر الباب علي دماغك
داليا مش فاتحه والي عندك اعمله

 أحمد بغضب دالياااا افتحي بقولك
داليا ببرود تؤتؤ اصلي بلبس البيت يرضيك اقف قدام راجل غريب بلبس البيت يا احمد حتي لو كان ابن خالي
احمد بغضب راجل غريب
داليا ببرود ايوه مش انت هتطلقني؟
احمد اتعصب ومنطقش داليا خافت لما لقته ساكت فراحت تشوف  لسه هتبص من مكان المفتاح لقت الباب بيترزع رجعت لورا جرى وفعلا الباب اتكسر ولقت احمد واقف قدامها بعيون حمرا  وبيقول بغضب مش هينفع يا احمد عشان راجل غريب وحياة امك يا بنت سكينه
داليا نطت علي السرير بخوف بس اتصدمت اما لقت ابوها جاي بايد المقشه بيزعق خد يا حيو*ان انا تكسر الباب عندي وتزعق انا بسببك كررت الصلا تلات مرات وبرضوا اتلغبط  تعلالي
جت وراه الام استهدي بالله يا حج
الاب بغضب وربي لاربيه شكل نسي ضربي بتاع زمان
احمد نط علي السرير جنب داليا بخوف وهو بيقولها شايف ابوكي عايز يضر*بني وكاني لسه فالحضانه
الاب بغضب ايوه اضربك كسرت الباب اصلحه انا منين داوقت وانا في اخر الشهر
داليا بغضب نعمممممم يعني انت متعصب عشان الباب مش عشان هو خاطب وهيتجوز عليا  صح؟  
الاب ايوه طبعا الباب اهـ.......
داليا بغضب باباااااا
الاب هههه بهزر يا بنتي هو في اغلي من الضنا تعالي هنا يا حيو*ان بقا انت تتجرء وتزعل بنتي  وكمان عايز تتجوز عليها
احمد قرب بتوتر هـ.... هو.... في اي يا حاج  احنا ماتفقناش علي كده
داليا  بصريخ نعم.؟  متفقتش علي ايه.....؟  
الاب خد يا ولد وضر*به واحده علي ظهره ف احمد جري علي بره وهو وراه بيزعق وداليا قاعده متعصبه في اوضتها
احمد وهو في الصاله جري ايه يا حاجه   وقرب بهمس احنا مش اتفقنا بالراح
الاب معلش لازم احبك الدور روح انت دلوقت ونتكلم بعدين احمد خرج وهو بيقول  والله لو معقلتها لاخطـ*فها واغتصـ*بها  واتجوزها غصب عنك ها
الاب تصدق انك قليل الادب وعايز الضرب تغتـ*صب مين انا قولتلهم من الاول الواد ده ناقص ربايه مصدقونيش  وجرى وراه يضر*به بجد وبعد منزل
السلم احمد زعق وقال اخرك النهارده بليل والله اتجوزها عافيه
الاب بغضب مهي مراتك يا عبيـ*ط وامشي عشان فضحتنا
احمد اه والله تصدق انها مراتي صح معلش مخدتش بالي وهاجي بليل برضوا
احمد خرج وهو بينفخ وبيفكر انه لازم يحكي ل داليا علي  كل حاجه مهي مش غريبه ثم انها هتفهم كل حاجه لان ظروف شغلهم واحده وبسبب انه بتشتغل معاه اوقات واوقات تانيه بتضطر تخبي عليه تفاصيل وهو بيزعل ففكر شويه هي لازم تعرف
بس قطع تفكيره الفون بيرن وبيبلغوه بجر*يمه حصلت وهو يمكلف يحقق في تفاصيل القضيه
اما داليا كانت قاعده تنفخ  
داليا بغضب بقي انا حظابط داليا السيد قسم العمليات الخاصه والكاتبه المعروفه تيجي واحده زي دي تخطف جوزي مني وانا قاعده  والله عال يا احمد
انا مش عارفه مفرغتش مسد*سي فيه ليه وقتها
الام بشهقه  تقـ*تلي جوزك وابن خالك
داليا علي اساس انه عمل حساب ليا لما راح  خطب ومن بجاحته جاي وجايبها البيت تتعرف عليا
الام بضحك مش يمكن غصب عنه ده طول عمره بيحبك مشوفتيش  كان بتحايل علي ابوكي بره ازاى يـ....... داليا  بغضب لاء يا ماما متكمليش ده عمره محبني ولا هيحبني فبلاش تحاولى تقنعيني  ... واتنهدت وقالت عايزه انام خرجت الام وسابتها
وهى قعدة تفكر شوية فعلا نامت وفجاه
 داليا حست بحد جنبها في ثانيه كانت ساحبه المسد*س من تحت المخده وحطاها علي راس الشخص بس اتفجأت بايد بتتحط علي بوقها بيقول انا احمد جوزك انا احمد
داليا بغضب زقت ايده وفتحت النور وقالت انت بتعمل ايه هنا يا ابن العبيـ*طه؟
احمد انا الي ابن عبيطه ولا انتي الي بنت هبلـ*ـه
داليا ببرود مسكو امك طبله  
احمد بتريقه  فال وهو بيقلد صوتها مسكوا امك. طبله
داليا نينينينينيني  وطلعت لسنها بتريقه
احمد صبرني يا رب مجوزني بنت اختي  متعقلي يا داليا
داليا لاء بقا وقامت وقفت وهي بتشور بصباعها في وشه مسمحلكش  مسحلكش خالص  ده من ناحية العقل مفيش اعقل مني  ده انا حتي كاتبه معروفه
احمد كاتبه معروفه اه مبلاش انتي يا حاجه بلاش اتكلم
داليا لاء لتكلم انا هخاف
احمد بصلها بجنب عينه اتكلم؟
داليا ايوه قولتلك مبخفش.... وكملت بتردد بس متتكلمش قوي يعني وتفتح صدرك
احمد والله
داليا  ماعلينا متتوهش انت ايه الي جابك
احمد صبرني يا رب يا بت  بيقولوا انا جوزك
داليا اه وبيقولوا بابا ضربك وطردك الصبح وانا طالبه الطلاق باين
احمد مانا جاي اصالحك
داليا بتريقه لاء بطلنا ناكل منه الكلام ده بابا
احمد بهزار يرضيكي حمودك ينضرب تاني
داليا بصتلها بعطف وقامت وقفت وقالت اه يرضيني وقعدت تصرخ باباااااا يا بابا الحق احمد هنا
ابوها دخل بيفرك عينه عشان يفوق وقال مالك يا زفته انتي
داليا احمد هنا
الاب ومالها مهو جوزك الاه اتخمدي والصبح ابقوا اتخنقوا كتك نيله وانتوا صنف نكدي عايز الحر*ق
احمد بضحك قولها يا عمي
داليا بمكر معاك حق احنا فعلا صنف نكدي انا غلطانه اني كنت هقولك اني كنت قافله الشباك وهو كسره عشان يدخل يلا ننام يا احمد ونتخانق الصبح
الاب بتركيز نعم قولتي ايه يا داليا؟
احمد  بخوف مقلتش  
الاب اخرص انت وانتي كررى كلامك
داليا لاء قولت اننا ننام ونتخانق الصبح
الاب قولتي الشباك مالها؟
احمد مفهوش
الاب هو انا مش قولت اخرص يا حيو*ان  متنطقي يا زفته قولتي ايه  الشباك مالها
داليا ببرود لاء ده احمد كسره متخدش في بالك روح نام انت  
الاب بغضب نعمممممممم كسروا كسروا ازاى مش كفابه الباب يلا هيبقي الباب والشباك اجيب فلوس انا منيييييين
وهوب طار جاب ايد المقشه وجه
احمد بصلها وبص ل داليا وقال ابوكي ماله اليومين دول عامل زي جون سينا
داليا اصلنا في اخر الشهر والافلاس سايد المكان
الاب بغضب انتي لسه هتتسايري معاه تعلالي يلا
احمد تاني مبرتحش ل تعال دي
الاب هلاص اجيلك مانت قليل الربايه  وفجاه جه وره واحمد بقي يلف في الشقه  وهو وراه وداليا بتبصله وتداري الضحك
لحد ماحمد تعب وقعد علي كرسي السفره وهو بيقول استوب يا عمي استني معلش عايز اقول حاجه ضرورى
الاب قول
احمد بص ل داليا والنبي يا دولي هتيلي كوباية مايه عشان عطشان
الاب ولا انت فكرني بهزر هضر*بك
احمد اشرب بس يرضيك امو*ت عطشان ويبقي ذنبي قي رقبتك؟
الاب معلش يا داليا هتيله يشرب احمد جه يشرب مسك ايد داليا وقعد يبصلها
الاب اخلص انت لسه هتسبل لها
احمد اتخض وقع الشفشق والكوبايه كسرهم الاب تنح
يلهوي انت كسرت حاجة النيش عمتك هتقتـ*لنا  وجري وراه تاني وهو بيزعق انت في يوم واحد كسرت نص البيت طلقها ياض وخلصنا ناقصين مصايب احنا
احمد وقف جنب الشباك وقال قبل مينط ده بعينك يا عمي داليا حببتي ومراتي
خدي بالي يا داليا انا جاي الصبح بعد محمايا يروح الشغل اشوفك  
الاب بغضب شوف الواد الي مش متربي سبوني عليه  
داليا نا مش مسمكاك علفكره
الاب جرى بسرعه واحمد نط ومشي وفجاه سمعوه اه يا رجلي
الاب تستاهل عقبل ايدك الي عمال تكسر بيها الحاجه
احمد باستفزاز المره الجايه هخطـ*فها علفكره
ومشي يعرج
الاب بص ل داليا وقال عايزه ايه مش كفايه كده؟
داليا لاء مش كفايه يا بابا لسه شويه لما يتربي
الاب يا بنتي ده....
داليا نتناقش بكره بعد منتفق انا وانت وخالي علي مامورية شنغاهاي  
الاب تمام الي يرضيكي
في صباح يوم جديد
 داليا لبست وباست دماغ مامتها واتجهت  للقسم   واتجهت لمكتب اللوء جلال
اول مدخلت لقته قاعد مع ابوها بيشتكيله من حالة ابنه
داليا بتريقه والله ليه هي خطبته مبتاخدش بالها منه يا باشا ولا ايه
ابوها بضحك وخطبته تاخد بالها ليه ومراته موجوده
داليا بتريقه مبلاش انت يا سيد عشان ماقفش منك  قفلت باب المكتب   وبصتله بتركيز فجاه جلال بصلها وبص لسيد وقال سيد انت قولتلها ايه
سيد وربنا مقولت كنت لسه هسالك انت قولتلها ايه
داليا دخلت قعدت قدمهم علي المكتب ببرود وقالت بص بقي انت وهو منغير خناق ونكد وزعيق انتوا مخبين عليا؟  ايه كانوا لسه هينطقوا بس قالت بهدوء منغير كدب ولا تحوير انت وهو اقسم بالله اكون سبب طلاقك انت وهو  واروح اقول لمراتك التانيه يا خالي انك كنت متجوز عليها ها وانت مطلقتهاش لحد مما*تت وانت يا بابا حسك عينك تكذب او عقلك يهفك تنطق لاحسن اروح اوري مراتك المزت الي انت متصور معاها ماشي يا سيد
سيد بصدمه هتخربي بيت ابوكي
جلال وخالك يهون عليكي يا دولي
داليا ببرود هو انا مقولتلكوش؟....  اخص عليا الف خصايه مش انا سايبه بيتي ومتخانقه مع جوزي وواقفه علي الطلاق وبيتي هيتخرب بسببكم  هان عليكم ولادكم ومش عايزين تهونوا عليا؟
السيد واحنا ملنا هو احنا.....
داليا  ايوه انتوا انتوا الي قولتولو اخطب وخبي انا مش بسال عشان اعرف اصل الموضوع  تؤتؤتؤ انا بسال عشان اعرف مين الي اقترح الجواز ومين الي اقترح انه يخبي عليا
الاتنين شوروا عليا بعض
داليا ضحكت بتهديد وقالت تؤتؤتؤ دلوقت بترموا  علي بعض؟   ماشي طب بصوا بقا لو عايزين الاسرار بتاعتكم تفضل في بير عنيا
الاتنين ده العشم برضوا...... داليا بتهديد تتفذوا الى اقوله
جلال تحسي انك انتى الى حماتي مش انا الى حماكى
داليا والله يا خالى انت حر المهم احمد معرفش انى اعرف ولا هيعرف  دلوقتي  ماشي
بصولها الاتنين وقبل ميردوا صوت خبط الباب قاطعهم  سبتهم داليا وفتحت  لقت الفريق الي بيشتغل معاها
اهلا داليا باشا
اهلا يا حازم  من زمان  ماتقبلناش
حازم ايوه طبعا استغربت اما لقيتك بعتالي رساله انا والتيم  هو ايه الحكايه؟
داليا هاحكيلك كل حاجه لما البنات يجو. خش اقعد دخل حازم وباقي الفريق بداو يدخلو واحد ورا التاني  والي يجي داليا تديه نسخه من ورق القضيه يقراه لحد ملقت احمد
داليا بصتله بعيون هاديه وبلعت ريقها بصعوبه وادته الورق بس احمد كان مركز معاها هى....
اتجمعوا كلهم وكانت داليا بتشرحلهم الشغل فلاحظ احمد انها بتحاول متحتكش ده غير توترها وعدم تركيزها في الشغل بيه وده ضايقه  
احمد قام بغضب انا ماشي
اللوء جلال رايح فين؟
احمد معلش بقالي مده بشتغل لوحدي  فمش عارف اركز هقرا الملف لوحدي  
سيد اقرو سوا واتناقشو
احمد معلش يا سيد باشا مش هقدر
داليا اتنفست بهدوء وجلال لاحظ فقال لو خرجت من هنا تعتبر بره القضيه
احمد اتنفس وكان ابوه شال منه الحرج ونطق داليا وباقي الفريق  مش قليلين وليهم عمليات كتير عملوها منغيري فمش محتاجين ليا وانت واثق فيهم عن اذنك  
داليا بصت عليه ومنطقتش وبعد مده سبتهم يفكروا وخرجت قالت للشويش ينادي احمد باسم جلال بيه
احمد دخل بهدوء امرك يا باشا جلال كان لسه هير بس داليا نطقت  وهي باصه في الورق وكانها متعرفش بوجوده
تعرفوا طول عمرى  بشوف الي ينسحب من قضيه جبان وخواف ومش راجل معرفش ازاى بس كده
احمد بصراخ انا مش راجل يا داليا؟
داليا ان ان.... انت....
احمد بانفعال انطقي انا مش راجل؟

 احمد بصراخ انا مش راجل يا داليا؟
داليا ان ان.... انت....
احمد بانفعال انطقي انا مش راجل؟
داليا انا... انت  مش....  انت  بتعمل ايه هنا
احمد  بتحذير داليا انطقي انا مش راجل
داليا بدلع تؤتؤ يا حمودي مقدرش
احمد فجاه  ملامح وشه اتحولت ولانت وقال قلب حمودك والله
الكل ضحك من منظر احمد الي اتغير
 احمد بغضب عجبك كده
داليا انا مالي  ؟
احمد مانتي مشحطاطاني من هنا لهنا وابوكي يضرب وهنا يضحكوا وانتي مفيش في لسانك غير طالقني  وقلدها في نطقها
داليا ايوه فكرتني طلقنييييي
احمد وحيات امك  
داليا  لم نفسك ياض
احمد مسكها من راسها  بقا في واحده عاقله تقول ل جوزها ياض معرفتش تربي انت يا سيد خالص
سيد والله معاك حق
داليا مبلاش انت يا ابن جلال  ده ابوك لو عرف يربي مكنش حصل كل ده  يا بتاع البنات يا قليل الادب يا سا*فل
جلال معاكي حق
احمد  بغضب بابا
كانوا لسه بيتخانقوا لحد ملقوا  اشاره عن عملية اطلا*ق نا*ر
داليا واحمد قاموا جري  عشان يروحوا
احمد بغضب اي الي جايبك ورايا
داليا ملكش دعوه
احمد همشي وانتي متعمليش صوت
داليا هوووووف طيب
ركبوا ومشيوا  
في المطارده
كانوا شبه خلصوا كل حاجه  بس اخر شخص جم يمسكوا داليا انا الي مسكته
احمد بعناد لاء انا الي جيت الاول
داليا انا
احمد انتي ورايا في كل حته؟
داليا وليه ميكونش انت الي ورايا انت بتطاردني
سابوا المجرم يهرب وفضلوا يتخانقوا
لحد مانتبهوا وجريوا وراه
وحصروا  
داليا تعال هنا عشان اكلبشك
احمد لاء تعال عندي انا..... انا الي  مسكتك الاول  
داليا انا
احمد انا
كانوا بيتخانقوا جامد لحد ما المجرم قال انتوا الاتنين مسكتوني بس ابوس اديكم يلا
الاتنين اتعصبوا ورجعوا الشغل وهما ماسكينه
داليا ببرود انا هروح عشان انا مسافره شنغاهاي  بكره
احمد علي جثتي
داليا هاهاها هسافر برضو
والي عندك اعمله
احمد بغضب داليا
داليا خافت منه بس مثلت القوه وقالت هسافر وحريت من قدامه واحمد قاعد ينفخ  
تاني يوم فعليا داليا جهزت كل حاجه تخص السفر وكانت مسافره بس اتصدمت ان احمد مستنيها يوصلها
داليا عايوز ايه
احمد هوصلك
داليا شكرا
احمد مش وقت خناق وساق العربيه  
وصلوا وكانت داليا هتنزل بس سالته جيت ليه احمد قالها ان سيد وجلال الي اقنعوا
داليا قصدك جبروك  
احمد اتنفس وقال كنت عايز اقولك حاجه  منغير خناق
داليا اوك
احمد توعديني
داليا اعرف الاول
احمد اوعديني
داليا ماشي
احمد قرب منها وشدها لحضنه وقال رغم كل خناقك معايا بس بعشقك
كنت لسه هتزقه لقت الي مسكها وبا*سها بالعافيه
وداليا زقته وضربته بالقلم
احمد بغضب ان.......
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
 داليا زقته وضربته بالقلم
احمد حط ايده علي خده بصدمه  ونطق بغضب ايه.... دااااااااا
داليا بتوتر وهي بتحاول تخبي دموعها دا.. د... دادا...... اصل... انت....
احمد حاول يهدي وقال معاكي تلات دقايق تكونى اختفيتي من وشي والا مش هكون مسؤل عن الي هعمله
داليا  دخلت جري علي المطار بدون حتي متبص وراها وهي بتعيط بانهيار  هي مش متخيله انه ممكن تعمل كده مع احمد  وازاى هو سكت  
داليا  ركبت الطياره في صمت وفضلت سرحانه بندم علي الي عملته
داليا وصلت المطار ونزلت لقت حد مستنيها من المجله وبيكلمها بلغه مش مفهومه داليا اتوترت فبدات تاخد نفسها وتحاول تكلم باى لغه من الي هي عارفهم ولحسن الحظ بيتكلم انجليزي
رحب بيها واخدها المجله  وهناك لقت حد مستنيها
..... داليا باشا اخير وصلتي حمد الله على  سلامتك
داليا بابتسامه نطقة بلهجه كلها مهنيه الله يسلمك يا عمرو عملتوا الي قولتلكم عليه  
عمرو حصل يا باشا  
جواز سفر باسمك ملاك الكومي ومواقع كتير بتتكلم عنها وعن نشطها الحديث  ده غير ان فعلا ابوها من اكبر المشاهير العرب في روسيا بسبب فلوسه وسلطته  
داليا عايزه الكلام عن ملاك يبقي ملفت جدا ويظهرله باستمرار عايزاه في اقل من اسبوع يكون بيتواصل معايا
عمرو امرك يا باشا ارتاحي انتي بس من السفر وانا......
داليا لاء يا عمرو مينفعش لازم اروح الكوافير البس واغير شكلى ملاك هتنزل مصر قي اسرع وقت  ومتنساش اني لازم اقابل ملاك واتكلم معاها عشان اعرف اجاوب علي اي حاجه تخصها شي
عمرو ارتاحي بس والكوافير هيجيلك علي اخر النهار  واما تخلصي ملاك هتقابلك
داليا تمام  
بالنسبه لل......
تماره بمقاطعه داليا  ارتاحى  الاول واحنا هنجهز كل حاجه اطمنى وراكى رجاله
 داليا بس....
تماره منغير بس
داليا حاضر  وطلعت الاوضه بتاعتها  
اما عمرو وتماره  فقعدوا يجهزوا الي داليا طلبته وبليل جت كوافيره غيرة شكل داليا تماما عشان تبقي ملاك  وجت ملاك قعدت معاها حكتلها كل حاجه عن حياتها من الاول وادتها كل التصريحات تتصرف في مصر باسمها
بعد اسبوع او اقل كانت داليا اتحولت ل ملاك تمام وساعدهم في ده شطارة داليا في التعلم عرفت ازاى تغير شكلها ل ملاك لو حصل اي حاجه والميكب باظ وهي بعيده عن البنت المسؤل عن تحويل شكلها بالميكب  وازاى ملاك بتتكلم
كان فاضل  ساعات وداليا تسافر مصر وملاك كانت بتودعها
داليا انتي ليه ساعدتيني وعلمتيني امضت وحياتك؟
ملاك ابتسمت وقالت عشان انتى هتعرف تنتقـ*مي من الشخص الي اتسبب بمو*ت اخويا
داليا  ابتسمت وقالت اوعدك يا ملاك
داليا كانت متخيله انها هترجع بطياره عاديه بس درجه اولي بس اتفجات ان ملاك بتوصلها بطياره خاصه
داليا بذهول ايه ده
ملاك بضحك دي طياره خاصه يا ملاك هانم اما كنتي فاكره ايه الي زيك قيمته كبيره
داليا ابتسمت وحضنتها
ملاك لو احتجتوني في اي وقت بلغوني اقل من ساعه ونص هكون عندكم في  مصر
داليا ميرسي يا ملاك
داليا راحت الاول روسيا عشا تبقي الطياره وصلت مصر من روسيا واستنت 20يوم فيهم اتعلمت اصول البزنس في مجال ملاك وبعدين رجعت مصر وكانت متشوقه تشوف احمد وبابا بس شغلها ووجبها يحتم عليها تفضل ملاك  
داليا فضلت في مصر كام يوم  بتجهز للمشروع الي ملاك قلتلها تعملها وملاك كانت بتمولها بشكل كامل
لحد مكانت قاعده في الشركه الي فتحتها وجالها تلفون كانت مستنياه من اول مرجعت
ملاك (داليا)  الو
الشخص الو....  اهلا ملاك هانم
ملاك مين معايا
الشخص محمود الميهي رجل اعمال مصري يمكن متعرفهوش بس هو يعرفك ومن اشد المعجبين بشغلك
داليا او ملاك ابتسمت ان الهدف صاب المرمي  وقالت مين محمود الميهي؟
محمود  رجل اعمال مصري حابب يتعرف عليكي ويشوف كام مشروع يشتغل معاكي عليه
ملاك بتكبر اسفه سنيور محمود بس انا مش بحب  الشراكه  عن اذنك لازم اقفل
محمود بس انا.....
ملاك بمقاطعه اسفه وقتي ضيق وقفلت
داليا ابتسمت بثقه وهي بتقول ياترى يا ملاك طرقتك هتنجح.....
فضلت داليا متقمصه الشخصيه يومين لحد م اتفجات ان شىركة الميهي بتوقف لها كل الشغل بتاعها بسبب العلاقات الكتير
خرجت داليا او ملاك حسب الخطه وراحت للشركه بغضب وطلبة تقابل محمود بس قبل متدخل شمت ريحة برفيوم هي عرفاها كويس ايه ده.....  احـ....  احمـ...  احمد.....
داليا اتصدمت للحظات لما لفت ولقته فعلا وهو وفجاءه
 قبل داليا متدخل شمت ريحة برفيوم هي عرفاها كويس ايه ده.....  احـ....  احمـ...  احمد.....
داليا اتصدمت للحظات لما لفت ولقته فعلا وهو وفجاءه فاقت من صدمتها وراحت جرى علي الحمام
داليا لنفسها يلهوى يلهوي يلهوووووي  ده شافني
طب اعمل ايه انط من  الشباك ولا اهرب من البلكونه ولا اروح فين يارب  
طب افضل حابسه نفسي هنا ولا اروح
داليا اتنفست بهدوؤ واتاكدت ان الميكب مظبوط وراحت علي مكتب محمود وهي  بتحاول تبقي هاديه  وفضلت تتكلم معاه فانه مينفعش اسلوب الاستبداد ده ولا لوي الدراع وهو كان مصمم علي موقفه
ملاك مش هسمحلك تجبرني علي حاجه
محمود بوقاحه هقولهالك بوضوح يا انسه ملاك انا معنديش غير خيارين يا اما معايا يا ضدي وانتي كده بترفضي تبقي معايا فاستحملى
ملاك بتكبر مفيش مخلوق خلقه ربنا يقدر يهددني ولا يقدر عليا
محمود ده اخر كلام عندك
ملاك بتكبر واخر فرصه ليك عشان متشوفش وش ملاك التاني
وسبته وخرجت تحت نظرات احمد الي كانت مركزه  معاها لانه كان جاي يستجوب محمود قي قضية اختفاء عمه الي هو في نفس الوقت ابو مروه اوعوا. تكونوا نسيتوها...
بس خرج وراها بسرعه وشافها وهي بتركب العربيه  كانت في  ملامحه نظرة شك  وكانه عارف البنت دي او شفها قبل كده
داليا خرجت من المكان بتوتر  وراحت الفندق غيرت ولبسة لبس داليا وخبت وشها وخرجت عشان تزور اهلها  
داليا خرجت تشوف اللوء جلال واللوء سيد الاول
وقبل متدخل حست بتوتر فروحت واستنت شوية ورحعتلهم تاني  
داليا دخلت كانت بتترعش ومتوتره جدا
جلال مالك يا بنتي
داليا بتاتأه اص... اصل.... اح.. احمد
سيد ماله احمد
داليا بخوف شا.... فني
سيد  انا مش فاهم حاجه خدي نفسك الاول وفهمينا
احمد دخل بغضب وقال قصدها تقول ان خيا*ل المقاته الي هي متجوزاها  ومفكرها مسافره شافها  وهي في شركة محمود
داليا برعب احمد انت عرفتني
احمد فكراني مش عارفگ؟ مش هعرف مراتي وبنتى الى مربيها على ايدي؟ انا اعرفك من وسط الف ريحتك مهما غيرتى البرفيوم صوتك بيدينى احساس مختلف  داليا انا احس بيكى من وسف مليون بنت واعرفك وانا مغمض
داليا اهدا بس واسمعنى..... انا....
احمد منغير تبرير مين فيهم الى اقترح عليكي تسافري وتعملى ملاك؟
داليا سكتت وبدأت تفرك ايدها بتوتر لان دى كانت فكرتها
احمد  بص لجلال شهر وشوية بشكيلك بعدها عنى ووجعى وانت مبتنطقش ولا بتقول انها نزلت مصر
جلال افهم بس انا.....
احمد بمقاطعه لاء استنى وعمى الى كل ماروح اشوفها يطردنى اتاريكم مصدقتو نتخانق عشان  تخلوها تسافر وتعمل خطه انا قولت عليها لاء
داليا بسرعه والله يا احمد هما ملهمش ذنب ده ذنبي انا
احمد اتعصب ومسك داليا من ايدها وجه يخرج لقاها بتعاند شالها على كتفه بغضب وهو بيقول مش وقت عناد
احمد رجع بيها على شقتهم وفجاه ملامح الغضب اتحولت لحزن وقال هنت عليكي؟  انا حتى موحستكيش
داليا نسيت كل غصبها منه وحضنته وقالت انت الى جرحتنى لما خطبت
احمد اعمل ايه غصب عنى ثم  انت حتي مسبتنيش ابررلك
داليا مفيش مبرر انك تحضنها وتسبني في عز زعلي وتروح وراها
احمد انا اسف بس انتي مسالتيش نفسك انتي لو فضلتي تبعدي ممكن اقرب منها هي؟
داليا زقته بغضب وقالت  والله؟
احمد اه وربنا مهو طبيعي  مراتي بتبعد عني  فادور علي واحده تحتويني
داليا الغيره سيطرت عليها وزقته وقالت يبقي طلقني ورحلها تحتويك  وسبته وراحت علي بيت باباها
كانت بتحكي لمامتها ومامت احمد خناقتهم وباباها وجلال قاعدين بيتفرجوا علي التلفزيون وفجاه نطقة سكينه مامتها مهو غصب عنه يا حبة عيني ماموريه بينفذها
وكملت ساميه امه والله متعرفيش كان مصمم ميوفقش ازاى بس هما الي اقنعوا
فجاه داليا ضيقت عنيها وقالت بغضب الله الله يعني كلكم عارفين انه لعبه ومقلتوش بتسعوا علي خراب بيتي طب تعالوا بقا احكيلكم حاجه ضرورى وبصت للاربعه  وقالت احكي لخالي علي مراته التانيه وانك عارفه بيها يا ساميه صح؟
ولا بابا والبنات الي كان بيحبهم وبيكتبلهم جوابات غراميه وانتي الي ورتهالي يا مامي
يلا يمكن ترتاحوا لما بيوتكم تتخرب وتحسوا  بيا؟  
مرضتش اقوله انها كانت خطتك بس اكتشفت انكم الشغل اهم من ولادكم
تفتكروا احمد لو عرف كل ده  هيعمل ايه؟
الاربعه وقفوا بصدمه وهما بيقولوا متهزريش اكيد مش هتقولي
فجاه  ظهر احمد من وراهم وهو بيقول انتي مش محتاجه تعرفيني انا سمعت كل حاجه....
 فجاه  ظهر احمد من وراهم وهو بيقول انتي مش محتاجه تعرفيني انا سمعت كل حاجه
داليا ببرود طب كويس وقامت وسبته معاهم بيتخانقوا
وغيرت هدومها وكانت خارجه
احمد رايحه فين؟
داليا راجعه بيتي.... عندك اعتراض
احمد  ب توتر ها لاء لا خالص
داليا بصتله بشك وخرجت
احمد بسرعه الحقوها متسبوهاش تروح مروه هناك
سيد نعم....؟
احمد مش وقتوا
جلال نعملك ايه يعني؟
احمد اتصرفوا
داليا كانت علي وشك تخرج من باب العماره بس سمعت صوت مامتها بتصوت  اتخضت ورجعت جرى
داليا فيه ايه مالكم
لقت ابوها راقد في الارض وحاطط ايده علي صدره وبياخد نفسه بصعوبه
داليا بابا مالك...؟
الاب بغضب اكيد مش بلعب انا تعبان
داليا ضيقت عنيها وراحت قعدت جنبه وقالت معقول راجل رياضي زيك كده تعبانه اه يا قلبي يارب ده انا مليش غيره بيوصلني بالعربيه فيارب والنبي يكتبلي العربيه قبل ميو*ت
سيد بغضب زقها يمو*ت
قبل ميكمل كلامه كانوا غمزوه سيد بصوت تعبان عايزاني اموت يا بنتي؟
داليا يا ريت اهو نرتاح من موهبت التمثيل الفاشله دي
بقا يا حاج في حد صدرة بيوجعه يحط ايده علي قلبه؟
كب بلاش دي في واحد تعبان يشد ايد مراته كده ويسبلها
جرا ايه يا سيد مش عليا ثم شغل المحن ده يتعمل وانتوا لوحدكم عيب كده مش قدمنا وكمان انتوا كبرتوت علي الحاجات دي
سيد بغضب كبرنا؟  لاء اتكلمي عن نفسك انا لسه شباب
احمد مكفايه تصابي بقا يا سيد فضحتنا الله
سيد بغضب سيد حاف كده يحيو*ان؟
احمد امال بالجبنه
سيد قام وقف وقال مش انا قولت من الاول الواد ده ناقص ربايه سبهولى وطار جاب ايد المقشه وبقي يجري وراه هو وداليا
داليا بغضب الاه مانا مالي يا لمبي قصدي يا بابا
سيد انتي الي عودتيه  لولا طولة لسانك مكنتش اخلاقه باظت
احمد وهو بيجري قولها يا سيد عشان مبتصدفنيش
الاب اخرس ياوحيو*ان
داليا  بقا بتبعني يا احمد
احمد معلش ابوكي بيضر*ب جامد
داليا يعني مفناش زعل
احمد الشاطر الي يهرب
سيد اخرص يا حيوا*ن منك ليها
داليا بغضب جبتلي الشتيمه
احمد مانا بقالي شهرين بتشتم بسببك
داليا لا والله بتتشتم بسببي ولا بسبب فراغة عينك
احمد بغضب ماموريه يا بنت سيد واكتمي خلي يومك يعدي مش هتبقي انتي وابوكي
سيد ورزعه واحده بايد المقشه وقاله ماله ابوها يا ابن جلال؟
احمد نط وقف علي السفره وهو بيصوت من ضربت سيد
وجلال قعد يتفرج ويضحك اما داليا فكانت بتستغل انشغالها وجريت علي الاوضه وقبل متقفل الباب سمعت صوت ازاز السفره بيتكسر اتخضت بس لقت احمد نط بعيد فدخلت الاوضه جري وقفلت عليا
سيد بغضب كسرتلي السفره انت كل متيجي هنا تكسر حاجه. ولا مش عايز اشوف وشك
سبهولي  جلال وساميه وسكينه بقوا ماسكين فيه وهو بيشدهم احمد جري عند داليا  افتحي يا دولي
داليا تؤتؤ مش الشاطر الي ينفد بجلده
احمد ابوكي لو طالني هيعملني شورمه
داليا تؤتؤ
سيد ساب منهم وجري عليه وهو فضل يرزع الباي وينده ليها
داليا فتحت احمد زقها ودخل وقفل الباب
وقال بحب شكرا يا دولي
داليا بدلع وهي ماسكه ياقت قميصه بتلعب فيها علي ايه يا حمودي  
احمد لا لالاء كده اضعف واعمل حاجات نفسي اعملها بس الوقت مش مناسب
داليا بضحك متعمل  
احمد قرب منها وقبل ميمسك ايدها كان الباب اتفتح  وداليا زقته بخضه ونطقت وقفت علي السرير
سيد يغضب ولا انت كنت بتعمل ايه بتتحر*ش بالبت؟
احمد لا وربنا انت مش فاهم ونط وقف جنب داليا
وهو بيهمسلها شوفتي بقا ايه الي مناعني من الي عايز  اعمله
جلال بغضب انت بتتحر*ش ببنت اختي قدامي
عنك انت يا ابو داليا سبلي انا الطلعه دي وشد منه ايد المقشه
احمد حسبي الله ونعم الوكيل فيكم دي مراتي
جلال  وده يسمحلك تتحر*ش بيها قدمنا
ام داليا يا ضنايا يا بنتي
معلش الي اتكسر يتسلح
ساميه يا حزني علي تربيتي وتعبي فيك طول السنين دي
احمد  ايه العيله الاوفر دي   لقي جلال جاي عليه وقف في الشباك وقال بغضب ي مراتي يا عيله مجانين وراح ناطط من الشباك وقام مش بيعرج
داليا بضحك حلو الفلم ده
الام عجبتك؟
داليا قوي امال افهم بقا ليه الحوار ده
سيد اتنحنح
داليا وقفت قدام خالها جلال متقولى مش عايزني اروح ليه
جلال  بدأ يتوه
داليا بصت ل ساميه وقالت والله لو مقولتي لاقت*لك ابنك
ساميه بسرعه مروه بايته في الشقه عندكم
داليا بغضب نعممممم
نعم
زي مبقولك كده مروه بايته في الشقه عندكم
خرجت داليا بسرعة  البرق وجريت علي شقتها
داليا بغضب احمد..... انتي يت زفته يالي اسمك مروه
مروه ببرود نعم
داليا ايه الب مقعدك في بيتي يا انثي القرد انتي!
مروه نو. نو..... نو سو فاچ  بيئه قوي في واحده عاقله تشتم ضرتها
داليا  بغضب ضرتها؟
مروة ياس انا اتجوزت احمد كان لازم  يدور علي الصدر الحنين  الي يواسيه في غياب مراته
داليا بانفعال تعاليلي يا بنت بياع الشباشب اوريكي شغل ابوكي بيعمل ايه وجبتها من شعرها وقلعت الصندل وبقت تضر*بها بيه
ومروه كل شويه اوه شريره ياي الحقني يا مودي انجدي يا حمودي
داليا كانت بتولع من الغيره زياده وتفضل تضر*ب فيها لحد ماتصدمت بالي مسك ايديها بالعافيه وشدها ليها
داليا بغضب فضلت تضربه ف صدره انا بكر*هك يا خا*ين يا بتاع البنات انت وكل ما داليا تضر*به اكتر يشدها لحضنه اكتر وفعلا لحظات وكانت داليا بتعيط بغضب واحمد بيحاول يهديها وفجاه.......
 داليا كانت بتولع من الغيره زياده وتفضل تضر*ب فيها لحد ماتصدمت بالي مسك ايديها بالعافيه وشدها ليها
داليا بغضب فضلت تضربه ف صدره انا بكر*هك يا خا*ين يا بتاع البنات انت وكل ما داليا تضر*به اكتر يشدها لحضنه اكتر وفعلا لحظات وكانت داليا بتعيط بغضب واحمد بيحاول يهديها وهي فضلت تعيط فجاه لقت احمد بيقرب منها وبيبو*سها بكل حب داليا كانت مصدومه وبتضربه بغضب في صدره بس كل متحاول تبعد كانت بتلاقيه يشدها اكتر لحد محس انها هديت وبطلت عياط
احمد بعد عنها بحنان وحط شعرها ورا ودنها وقال بهدوء مروه انطقي بالحقيقيه
مروة بغضب مانا قولت
احمد زعق فيها وقال اظن اني كنت طيب معاكي  بس مش معني كده انك تكوني سبب حزن اميرة روحي
مروه بغضب معنديش حاجه اقولها.
احمد وانا معنديش قضيه امسكها ولا ملزم ادور علي ابوكي ومن بكره هيكون في ظابط تاني مسؤل عنك
مروة بغضب بتبوظ الخطه يا غبي في ثانيه بتعترف طيب ماشي احنا مش متجوزين ولا حتي مخطوبين لان جوزك بيحبك وبس
داليا بصتلهم بلا مبالاه ودخلت اوضتها تنام احمد شاور ل مروه تدخل اوضتها وقفل البيت ودخل على اوضته هو و داليا
احمد بهدوء دخل قعد جنبها وهو بيقول وحشتيني
داليا ادته ظهرها ونامت احمد حضنها وهمس مكنتش بعرف انام لمدة شهر و١٠ايام و ٥ساعات  واخيرا اماني الوحيد رجع قال كده وضمها ليه اكتر ونام ومفيش دقايقي وكان نام فعليا وداليا لفت وشها ليه بهدوء وقالت بحبك بس هربيك يا ابن جلال بالذمه القمر ده ينفع يخون ده وشه برئ خالص
ابتسمت وقربت منه باست خده ونامت وفجاه احمد ابتسم وكانه كان بيمثل النوم ونام فعلا
احمد قام  تانى يوم الساعه عشره ونص  كان بيدور علي داليا في كل مكان مش لاقيها لدرجة  انه شك ان حوارهم كان حلم بس ريحة البرفيوم بتاعها لسه في الاوضه حب يتاكد فراح يفتح الدولاب  بتاعها وهو مغمض عينه وبيتمني تكون موجوده وفعلا لقي كل لبسها موجود احمد اتنفس براحه وهو متاكد انها رجعتلها وخرج يندها لكن مروه الي ردت
مروة ببرود اخرث بقا مش عارفه اقري شويه
احمد بت انتي تخرصي خالص انا بدور علي مراتي
مروه خرجت من الساعه ٨  وعلفكره قلتلي انها جهزتلك اكل
احمد دخل لقي الاكل في الميكرويف ملفوف في ورق فويل حرارى زى مهو متعود وفتحه لقاه سخن طلع الاكل وقال لمروة تاكل معاه  واكلوا
مروة بذهول وووواو الاكل تحفه
احمد ضحك وقال مراتي شاطره في كل حاجه
اكلوا
اما داليا فلبست لبس ملاك وخرجت من الفندق الي هي مقيمه فيه وراحت شغلها بهدوء وفجاه  لقت محمود  واقف قدامه
ملاك بصدمه انت دخلت هنا ازاى؟
محمود انا ادخل وقت ماحب في المكان الي يعجبني
ملاك. بصتله بابتسامه وقالت طب اقعد
محمود قعد وقال بهدوء ليه رافضه الشغل معايا؟
ملاك عايز الحقيقه؟
محمود  ياريت
ملاك بصراحه ومنغير لف ودوران انت نصا*ب حرا*مى مر*تشي وتا*جر عمله سلا*ح ومخد*رات  وانا شغلي نضيف مش سكت الكلام ده
محمود  بصراحه انا كمان عارف ان شغل نضيف وعشان كده عايز اشاركك وتبقي ستار ليا وليكي عندي ارباح ١٥٠ال١٠٠
ملاك مكنش يتعز خساره قريبه ولا كلبشات وحديد
محمود  اجبهالك علي بلاطه كلوا عارف انا بعمل اى زي مانتي عرفتي كده ومع ذالك البوليسةمش بيقبض عليا عشان انا حريص وكمان انا راجل اعمال بزوظ اقتصاد البلد
ملاك بالتجا*ره الممنوعه؟
محمود فكري فيها تبقي في امان ومعاكي ضعف فلوسك وكمان  لو اتقفشت الخساير عليا  وعندي الي يشيل مكاني  لكن انتي يا حرام هتعرفي تبقي في امان ازاى وخصوصا لو اتعرف انك اخت واحد مر*تشي ومغتص،*ب وفوق ده كلوا انتحر
ملاك اخته اهون من كوني زيك
محمود هتتفضحي فكرى
ملاك ا لايمكن
محمود يبقي انتي الي حكمتي علي  نفسك وخرج
ملاك وقفت ببرود  ومسكت ورقه تراجع فيها الارباح والخساير بس اتصدمت بحد جايب لها علبه في البريد فتحتها  لقت فيها ٥٠نسخه من جرايد بكره وفيها هي في الصفحات الاولي وكل جريده بتتفنن في تقطيع سيرتها وتشوها
ملاك ابتسمت وقالت والله عالي يا محمود
فجاه الفون رن وكان هو  ملاك بصتله وكملت جيت لقضاك ونهايتك قربت  وفتحت الفون بغضب نعم
محمود  لسه العرض ساري
ملاك ولو قولت لاء؟
محمود مش هتقدري
ملاك انت ناسي اني مش بخاف؟
محمود بس هتخاغي علي سمعت اخوكي يا ملاك هانم
ملاك اتنفست وقالت هنتفق امتي
محمود النهارده بلبل ال١٠تعالي شركتي ونتناقش
ملاك بس.....
محمود ماستناش وقفل الخط  
داليا بارهاق والله عال بقي مجر*م وكمان بجح صبرني يا رب
داليا  قضت يومها شغل وراحت الفندق  غيرت ونزلت راحت علي حسب معادها هي ومحمود دخلت من الباب اهلا بالممثله الشطره
ملاك بصدمه ايه!

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-