رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول بقلم ندي
رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ندي رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول
رواية اختلاف في القلب كاملة جميع الفصول
كان قاعد ف مكتبه بعصبيه وبيتكلم ف الفون
خلاص بقاا انا مش صغير ع الكلام ده عشان كل شويه تبعتيلي صور لبنات
الجدة : لا والله
احمد : اه والله زي مبقولك كده
الجده : انا مبهزرش يا واد انا هفضل غضبانه عليك لحد م اشوف عروستك معاك بدل م انت كارة الصنف كله كده يخوياا
احمد : ماشي يا ست الكل سلام ونشوف الموضوع ده بعدين
خبط الباب ودخل شاب طويل القامه ووسيم
ايهه يا عم مفيش ولا واحده عجباك ولا ايه
احمد : حتي انت ولدد مش ناقصاك انا مستحيل احب حد من الصنف الغدار ده تاني ابدا
عدي : كله كلااام
احمد : عدي اطلع برررره
كانت بتعدي الطريق وهي سرحانه ومش طايقه نفسها
طلعت الفون
الو يا رضوي انتي فين انااا زهقت من التدوير ع شغل وما لاقيه والله لروح اكل بقاا
رضوي : دا انتي وليه مفجوعه خديني معك طيب
همس : طب يلاا قابليني عند عمو هاني بتاع الكبده
ف نفس الوقت كان احمد وعدي ماشين بالعربيه رايحين الشركه التانيه
وفجاه خبطت العربيه ف همس ووقعت
اااه يابن العبيطه مش شايفني وقامت
ف العربيه
احمد كان نايم ورا من التعب وعدي سايق
ايه وقفت ليه
عدي استني خبطت وحده هنزل اشوفها
نزل عدي وراحلها واول ما شافها عجبته جدا لانه بتاع بنات
عدي بتمثيل : انا اسف جدا والله بقاا انا اوقع الجمال ده كله انا اسف
همس : لا عادي ولا يهمك يقمر
عدي : بس باين عليكي زعلانه ليه
همس بعفويه : لا مش زعلانه
عدي : لا زعلانه والله لتقولي فيه ايه انا رخم
همس : ولا حاجه يسيدي كنت بدور علي شغل ومش لاقيه
عدي : ولا يهمك عندي ليكيي الشغل
ف العربيه
احمد: هو الواد ده اتاخر كده ليه منك لله يا عدي هنتاخر ونزل
واول ما نزل
فضل باصص شويه لهمس اللي خطفته بس نكر ده بسرعه
بتعمل ايه يعدي ده كله
عدي ادي الكارت بتاعه لهمس ومشي مع عدي
احمد ف نفسه فكر ان هو اداها الكارت عشان تبقي تكلمه زي ما بيعمل مع باقي البنات
زي ما قولت كلهم صنف واحد
وركبوا العربيه ومشيوا
راحت همس عند رضوي واتقابلوا وقعدوا ع الترابيزه
رضوي : زعلانه ليه يبت بكرة تلاقي شغل عادي ايه المشكله يعني
همس : صح اهم حاجه الصحه وسند دماغها ع الترابيزة وافتكرت بابها اللي وحشها وافتكرت الماضي
Flash back
في احدي القري
معتز : اهو يا همس خلصتي تعليم نتجوز بقاا
همس : بس انا مش عايزة اتجوزك
معتز : نعم يروح امك اومال كنتي بتاخديني علي قد عقلي وقولتي هنتجوز لما اخلص تعليم
همس : انا قولت كلاميي مش هتجوزي يا معتز واللي عندك اعمله
معتز : خلاص ماشي انا هوريكي اللي عندي وسابها وطلع لباباها
جهز نفسك يعمي الفرح هنعمله الاسبوع الجاي
علي: صحيح ينتي انا عايز بنتي تتجوز قبل م اموت والمرض يخلص عليا واطمن عليها بس الاسبوع الجاي ازاي يعني
معتز : خلاص يعمي انا قولت اللي عندي
علي : خلاص ماشي يبني اللي تشوفه
معتز بخبث : تمام قوليلها بقي او فاجئها يعني
مشي معتز وراح بيته وقعد ماشي هنشوف يهمس انا ولا انتي والله لتشوفي ايام سوده علي دماغك لما اتجوزك خليني بس اخدك علي كيفك لحد م اعمل اللي عايزة منك وبعدين ارميكي
دخل ابو همس
يلاا يبنتي قومي جهزي لفرحك عشان هو الاسبوع الجاي
همس بصدمه : نعممم حتي انت يا بابا دا انا قولت انت اللي هتبقي سندي وضلي وتحميني منه
علي يبنتي افهميني انا عايز اشوفك متجوزه قبل ما اموت
همس : تقوم تجوزني لمعتز السا*فل اللي كل الناس عارفاه بانه متحر*ش قذر
علي همس انا قولت اللي عندي
سابها علي وطلع
قامت همس من مكانها وهي منهارة لاا انا مش هتجوز معتز ابدا وقامت وجابت شنطه وحطت شويه هدوم وطلعت لقت باباها نام اتسحبت ومشيت راحت علي محطه وفجاه .....
تعريف ابطالنا
(همس بنت جميله جدا عينها بني فاتح شعرها طويل وهي طويله بشرتها بيضاء وشخصيه طيبه جدا وهنعرف الباقي
( احمد شاب ذو شخصيه قويه طويل و حلو وعنده اكبر شريكات استيراد وتصدير مبيحبش البنات لاسباب هنعرفها بعدين )
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
قامت همس من مكانها وهي منهارة لاا انا مش هتجوز معتز ابدا وقامت وجابت شنطه وحطت شويه هدوم وطلعت لقت باباها نام اتسحبت ومشيت راحت علي محطه وفجاه شافت رحمه اخت معتز
همس : اكيد مش هتقوليله صح
رحمه حضنتها وقالتلها يلاا بسرعه قبل ما القطر يمشي
همس بعياط انتي ازاي اخت الحيوان ده بجد ربنا يخليكي لياا وسابتها ومشيت
Back
رضوي : يلا يبتت بطلي تفكير بقاا يلاا كلي
همس : رضوي انا بجد بحبك اووي ربنا ميحرمني منك ابدا مش عارفه من غيرك كنت هروح لمين بجد هاتي بو*سه بسرعههه
راحت ليها وحضنتها وقعدوا ياكلوا
همس بت مش قولتلك في واحد خبطني وانا جايه
رضوي نعممم ومالك بتقوليها بفخر كده ليه مش هزقتيه ليههه
همس لا يبت دا طلع محترم وزوق اوي واداني الكارت بتاعه عشان يشغلني
رضوي وهو عرف ازاي انك عايزة شغل
حكتلها همس اللي حصل
رضوي بخبث وعايزة تخوفها : لاااا دا اكيدد عايز يخطفك ويبيع اعضائك دا انتي غلبانه اوي
همس : يماما بتتكلمي بجد
رضوي ايواا طبعاا طب هاتي كده الكارت اللي اداهولك وانا هحاول اشوف معلومات عنه
وخلصوا اكل وراحوا علي بيت رضوي
عند أحمد وعدي خلصوا الاجتماع وروحوا كل واحد عل بيته
دخل احمد الفيلا اللي اشبه بالقصر وراح علي غرفه جدته عشان يسلم عليها ويصالحها خبط الباب ودخل
الجده ( اميره ) : صحيح انا زعلانه منك بس تعالي وحشتني
راحله احمد وحضنها وسلم عليها
-وحشتيني يا روح قلبيي
-بس يواد يبكاش انت
- ايه يميرو فيه ايه بحبك والله
- لا يا احمد لو بتحبني كنت حققتلي امنيتي الحيده قبل ما اموت وتتجوز نفسي اشوف عيالك واشوفك مع مراتك كده
-بعد الشر عليكي يست الكل دا انتي هتدفن*ينا احنا الكل
اميره بعصبية احمدد مش تتهوه عن الموضوع انا بجد مش مصدقه ان انت مش عايز تعملي حاجه واحده بس قبل م اموت
احمد : مين قالك ان انا مش هحققهالك انا اصلا بحب واحده عندنا ف الشركه بس هي لسه مش جاهزه بس ف عشان كده مستنيها
اميره بفرحه : بجد يا احمد طب اسمها ايه طب مقولتليش ليه
احمد : لما ييجي الوقت المناسب هبقي اعرفك عليها وباسه ومشي عشان مش قادر يكمل ف الكدب ده كله
طلع احمد وراح اوضته
اعمل ايه ف المصيبه اللي ورطت نفسي فيها دي افهما ازاي ان انااا مستحيل احب حد من الصنف دهه
دخل اخد شاور وبعد شويه خبط الباب
الخادمه استاذ احمد الاكل
احمد حطيه عندك واطلعي
اكل احمد وراح ينام
افتكر احمد البنت اللي شافها
احمد ف نفسه ايه الهبل ده بفكر فيها ليه
وطلع الافكار من دماغه ونام
عند رضوي كانت قاعده وقدامها الاب توووب وفجاه نادت بصدمه همسسسس
نعم يبت فيه ايههه
هو ده الشخص اللي خبطك
وريني كدهه ايووووه هوووو يبنت الايه عرفتي ازااي
يخربيتك هاتي الكارت وكلميه بسرعه يشوفلك شغل دا عنده اكبر شركات الاستراد
همس بصدمه يعني مش هيسرق اعضائي
لا يغبيه دا كل الجرايد منزلاه وطلع معروف ومشهور اوووي ولا حد يحلم يشتغل معااه
همس خلاص هكلمه بكره
ف الصباح
اتصلت همس علي رقم عدي
عدي الو
همس الوو انا همس
عدي كده عرفت يعنيي همس مين
همس حكتله علي اللي كان حصل
عدي ااه ازيك يا هموسه تعالي دلوقتي علي الشركه وهشوفلك شغل واداها العنوان
رضوي مش قولتلك ربنا هيعوضك بشغل حلو يلاا بقي روحي اللبسي الحته الزفرة بتاعتك واتشيكي كده
همس حاضر
بعد ساعه
وصلت همس عند الشركه واتصدمت من جمالها وقالت معقول انا اشتغل هناا ودخلت بانبهار
دخلت همس وهي مش عارفه اي حاجه ف المكان وفضلت ماشيه لحد م لقت اوضه مكتوب عليها المدير قالت يبقي هي دي اوضه عدي بيه
عند احمد اللي كان قاعد ف مكتبه وفجاه لقي جدته عنده
فاجاتك مش كده فين البنت اللي بتحبها دي عايزة اشوفها
احمد بصدمه انتي جيتيي هناا ازاي
الجده : كله عشان اشوف مرات حفيدي يلاا وريهالي
احمد هي مجتش انهاردة عسان تعبانه
الجده بعياط كنت عارفه ان انت بتكدب علياا
وفجاه مسلت ان هي تعبانه وحطت ايدها ع قلبهاا
وفجاه دخلت همس
جري عليهاا احمد ومسك ايدها وقال هي دي حبيبتي ......
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وفجاه دخلت همس
جري عليها احمد وقال دي حبيبتي
الجده قامت بسرعه وراحت لهمس الله اكبر جميله يولاا مكنتش اعرف ان ذوقك حلو اووي وراحت حاضنه همس
احمد: مش كنتي تعبانه دلوقتي
الجده : وهو مين يشوف القمر ده ويتعب دي حته سكره اسمك ايه بقاا يحبيبتي
همس بصدمه : هو فيه ايهه
احمد بسرعه عشان ميتكشفش تعالي يميرو اقعدي انتي تعبانه وراح واخد همس لبره ثواني وجايين يميرو
الجده : خد يولاا عايزة اتعرف عليهاا
اخد احمد همس وطلعو بره
احمد: انتي جايه هنا ليه
همس : عايزة عدي بيه عشان قالي تعالي وهجبلك شغل
احمد شغل برضو
همس وحضرتك تقصد ايه
احمد بغرور : عايزك تمثلي ان انتي حبيبتي قدام جدتي وشوفي عايزة كام
همس : لا طبعا مش همثل ولا هكدب وبعدين جدتك شكلها طيوبه ومستحيل اكدب عليهاا
احمد بتكبر : بقول ايه مش هتحايل ومتمثليش اكيد يعني عايزة فلوس ولا بتدوري علي شغل ليه
همس : صحيح انا عايزة بس مستحيل اعمل كده
احمد : تمام براحتك
ودخل لجدته ومش عارف هيقولها ايه
عند همس كانت ماشيه وفجاه شافت ابن عمها وابن عم معتز اللي ممكن يروح يقول لمعتز علي مكان همس
همس اول ما شافته اتصدمت ومش عرفت تعمل ايه غير انها تدخل مكتب احمد تاني
اما احمد كان دخل
الجده : البنت راحت فين يا احمد عايزة اتعرف عليهاا
احمد مش عرف يرد عليها بايه
ودخلت همس وهي باين عليهاا الخوف
احمد: اهيي ايجت اهيي يميرو
اميره : تعالي يحبيبتي هناا واقفه بعيد ليه
همس مصدومه ومش عارفه تعمل ايه ف الورطه اللي وقعت فيهاا
وراحت عند اميره وقعدت جمبها ع الكنبه عشان تقولها ولكن اميرة مش ادتها فرصه
همس : ازيك يطنط اناا ..
الجده : الحمد لله يروح قلبيي انتي اجمل بنوته شفتهاا والصراحه احمد ليه يحبك بعد ما كان بيكرة كل البنات انا كنت مش مصدقاه امبارح لما قالي بحب واحده لكن طلع واد سوسه وبيحب بجد
احمد وهمس كانوا مصدومين من الورطه اللي حطوا نفسهم فيهاا
: احمم ايه يميرو فيه ايهه مش كده
الجده قامت طيب بقاا انا هروح عشان احضر للخطوبه
همس : خطوووبه
ومشيت جده احمد
همس : ممكن اعرف ايه اللي حصل ده
احمد : اظن كل حاجه باينه وكنت عارف ان انتي هترجعي كلكوا كده بتحبوا الفلوس
همس مقدرتش تمسك نفسها وعيطت واتكلمت بعصبيه : علي فكرة انت زباله وانا مبحبش الفلوس لولا اني كنت مضطرة ادخل مكنتش دخلت
احمد شفق علي همس وحس انه المفروض مكنش يقولها كده لكن قال ف نفسه لا انا معملتش حاجه غلط م هي جايه فعلا عشان فلوس
خبط الباب
احمد : ادخل
وفجاه اتصدمت همس اول ما شافت ابن عمها