رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول بقلم ملك يسري
رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ملك يسري رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول
رواية بريق الذكري كاملة جميع الفصول
قاعدة ف اوضتهاا على طرف السرير وماسكة ف الملايه جامد ورجليهاا بتهزهاا بعنف ودموع ف عيونهاا محبوسه...... لحد بابها ما اتفتح ودخلت منه رانيا وشهد اقرب اتنين ليهاا.
ملك بوجع: خطبها صح.
رانيا وشهد بيبصوا لبعض وساكتين.
ملك وابتسمت ابتسامة كلهاا وجع: تمام الف مبروك.
رانياا: ياحبيبى مش خير ليكى اكيييد اهدى.
ملك بصريخ: طب لييييييي لى يعمل فياا كدا لى يعلقنى بيه ويبعد انا عملتله اى هاااا ردوا علياا انا اذيته ف اى علشان يوجعلى قلبى كداا طلامااا مش خير لى احبه طلاما مش خير لى اتعلق بيه لى قلبى واجعنى كدا.. لى قلبى وجعنى اول لما حسيت انه لبسهاا دبلته لى انا عارفة من قبل ما تيجوا انه خطبهاا لان قلبى حس لى دا بيحس بيه لحد دلوقتى وفضلت تضرب بإبتجاه قلبهااا.
شهد جريت عليهاا ومسكتهاا: اهدى ياملك كدا هتتعبى.
رانيا حضنتهاا بدموع: حقك علياا انا ياحبيبى صدقينى هيجيلك احسن منه.
شهد ورانياا فضلوا حضنينهاا وهى باصة قدامه وشاردة.
ملك بصوت مبحبوح: بعد اذنكم اخرجوا برا انا عايزة انام.
رانياا: انا استأذنت من ماما وهنام معاكى.
شهد: وانا بنت عمتك هروح فين يعنى هنام معاكى.
ملك قامت وسابتهم دخلت الحمام غسلت وشهاا وفضلت باصة ف المرايه شوية وخرجت من غير ما تتكلم طلعت على سريرهاا وغطت نفسهاا.
شهد: انا خايفة عليها.
رانياا وبصت ل ملك بكل خوف: مصطفى كان بالنسبة ليهاا روحهاا ياشهد مش سهل اللى حصلهاا.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تانى يوم.
احمد: اى ياشهد ملك فين.
شهد: ياخالو مش راضية تصحى وكل لما رانيا تحاول تصحيهاا ترفض.
رانيا: والله ياعمو حاولت معاهاا.
احمد بشك: بنتى فيها اى مش معقول كل دا من امتحان من امتى ملك بتبقا كدا.
شهد بتوتر: معرفش والله ياخالو.
احمد: تمام انا داخل ليهاا.
احمد دخل شافهاا قاعدة وباصة قدامهاا بهدوء قرب منهاا وخدها ف حضنه.
احمد: انا عارف انتى موجعه من اى انا مش عبيط ياملك وانتى عارفة ابوكى بيفهمك من نظرة عين انك ترفضى تيجى خطوبة مصطفى وتبقى تعبانة ب الشكل دا يخلينى افهم ملك مصطفى لو ليكى مفيش حاجة ف الدنياا تقدر تحرمك منه خليكى واثقة ف ربناا يابنتى احمد باس راسهاا وخرج.
هى بصت على أثر خروج باباهاا: انا مجروحة اوى يابابا ااااااااااااااه.
ﷲ༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
بعد يومين ف الجامعة.
رانياا: يابنتى فكى بقااا حرام عليكى نفسك ياملك.
ملك بهدوء: رانياا سيبينى على راحتى لوسمحتى.
رانيا بهدوء: طب قومى يالااا اروحك.
ملك: لاء انا عايزة اتمشى لوحدى ممكن ولو سمحتى سيبينى على راحتى علشان خاطرى.
رانيا بقلة حيلة: ماشى ياملك اشوفك بكراا.
ملك مشيت وراحت اكتر مكان كانت بتتقابل فيه هى ومصطفى.
Flash back
ملك: ياخرابى على البوز المصرى الاصيل انا طول عمرى اعرف ان النكد دا بتاع الستات اول مرة اعرف انه بتاع الرجالة كمان.
مصطفى وبصلهاا بغضب: ملك متخلنيش اعلى صوتى والناس تتفرج علينا.
ملك وقربت ب الكرسى بتاعها منه: طب ممكن خلاص بقاا قولتلك اسفة بعد كدا هاخد بالى.
مصطفى وبصلهاا: وعد ياملك يعنى مش هاجى اشوفك مرة صدفة ف الشارع والاقى لفة الخمار قصيرة او الفستان مبين رجلك من تحت.
ملك وابتسمت ل غيرته: وعد ياصاصتى.
مصطفى وبصلهاا بإشمأزاز: صاصتك.
ملك وهزت راسهاا: ييييس.
مصطفى ابتسم بخبث وقرب ومسكهاا من خدودهاا: ماشى ياكوكتى.
ملك بعصبية خفيفة: خدودى دى مش لبانة براحة.
مصطفى: والله براحتي خدودك وانا حر.
ملك بضحك: ياسلام.
مصطفى بصلها بحب وهى بتضحك..
Back.
ملك فاقت لما حست ب هواا على وشهاا مسحت دموعهاا واتنهدت ومشيت لحد البيت شافته واقف قدام بيتهم وبيتكلم ف الفون.
ملك فضلت باصة شوية من بعيد واول لما قربت عدت من قدامه من غير حتى ما ترمى السلام.
مصطفى: ملك استنى.
غمضت عنيهاا وقلبها دق بسرعة.. اه دق لسة بيحبه مش من يوم وليله هيتنسى داا.
ملك بثبات مزيف: نعم.
مصطفى: مش هتسلمى علياا... ولسة بيمد ايده يقربهاا من ايديهاا هى بعدت.
ملك بدموع وقوة: ايااك تفكر تقرب منى تانى انت فاهم ايااااك.
ملك بصتله وبصت على الدبله: واياااك تنسى دى.. وشاورت على الدبلة.
سابته ودخلت بيتهم وقعدت تعيطت وتتنفس بقوة على نزول شهد.
شهد بخوف: اى ياحبيبتى شوفتيه صح حقك علياا قومى معاياا شهد سندتهاا لحد فوق ودخلتها اوضتهاا وقلعتها الخمار.
ملك بوجع: سيبينى لوحدى.
شهد: بس....
ملك: لوسمحتى اخرجى واقفلى الباب وراكى.
شهد خرجت وملك دموعها نزلت تانى فتحت الدرج وخرجت صورتهم مع بعض وحضنتها ونامت.
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
نوال ام مصطفى: اى مالك طالع مش طايق نفسك لى.
مصطفى: بعد اذنك سيبينى لوحدى.
نوال: ف اى يامصطفى.
مصطفى بصوت عالى ودموع: ف ان دا واجعنى وشاور على قلبه.. فيه انى جرحت اكتر انسانة بعشقهاا فيه انى سمعت كلامك وخطبت بنت اخوكى علشان ادارى على فضيحتهاا... اخطبها يامصطفى واستر عرضهاا انت عندك اخوات بنات وزى ماسترت عرض غيرك هتلاقى اللى يستر عرضك.. طب واللى بحبهاا وجرحتهااا يا امى مشوفتيش دموعهااا وهى متحجرة ف عيونهاا وهى بتكلمنى مشوفتيش ايديها وهى بتترعش مشوفتيش شفايفهاا وهى بتخرج الكلام ب العافيه انا بحبها لى يحصل معاناا كدا.
اده قربت منه وحضنته.
نوال: عارفة انك بتحب ملك وهى بتحبك بس خليك واثق ان ربنا مش هيوجع قلبكم انتو الاتنين صدقنى بس اصبر وهو هيتكفل بكل حاجة.
مصطفى: مقدرتش اشوفها بالشكل دا ومخدهاش ف حضنى واطمنهاا مقدرتش.
نوال: تفألوا بالخير تجدوه.
نوال سابته وهو فرد جسمه ونام.
مصطفى: اسف.
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻
باليل ملك واقفة ف بلكونتها ك العادة مستنيه انه يرجع من شغله وتطمن عليه معرفتش انها تتجاهل خوفهاا.
الساعة جت 3 الفجر وهو لسة مرجعش بدات تقلقل وتخاف اكتر ومنعت نفسها بالعافية انها مترنش عليه.
بعد شوية هو جه فضل باصص ليها وهى بصاله ولقيته بيقع من طوله.
ملك بخوف وصدمة: مصطفى........ يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ملك نزلت بسرعة علشان تشوفه.
ملك بدموع وخوف قربت منه وحطت راسه على رجليهاا.
ملك: مصطفى حبيبى قوم وحياتى خلاص انا مش زعلانه اصلاا قوم..... ياربى اعمل اى.
ملك خرجت فونه من جيبه وفتحته واتصلت على اخته نور.
نور بنوم: اى يامصطفى.
ملك بدموع: انا ملك يانور.
نور بإستغراب: انتى بتعملى اى مع مصطفى ف الوقت دا ولى بتعيطى.
ملك بدموع: مصطفى اغمى عليه تحت ومش عارفة افوقه.
نور بفزع: اى طيب طيب.
نور قامت وبصت من البلكونه وشافت مصطفى وهو واقع وملك وخداه يعتبر ف حضنهاا.
نور: بابا اصحى.
محمد: اى يانور ف اى.
نور بخوف: مصطفى ممغمى عليه تحت وملك بنت عمو احمد معاه.
نوال بخوف: ابنى... وجريت تشوفه من البلكونه وشافت ملك وهر حاضنة راسه وبتعيط..
محمد صحى عمر اخو مصطفى ونزلوا يجيبوه.
عمر ومحمد شالوا مصطفى من حضن ملك وبدأوا يطلعوا بيه وهى لسة قاعدة مكانها على الارض وباصة ليهم وهما بيطلعوه ومتحركتش من مكانها متحركتش اللى كانت شيفاهاا كانت نوال امه.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
تانى يوم وملك نازلة الجامعة.
احمد: عمك محمد بيشكرك انك كنتى مع مصطفى امبارح.
ملك واتنهدت: العفو يابابا دا زى اخويااا.
احمد بصلهاا بشك: طيب هو عزمناا النهاردة على الغدا متتاخريش.
ملك: احتمال معرفش اجى
احمد: ملك هتيجى قولت..
ملك بإستسلام: حاضر يابابا عن اذنك متاخرة.
ف الجامعة ملك داخلة وف شب وقفهاا.
ادهم: انسة ملك انسة ملك.
ملك بإحترام: نعم يادكتور.
ادهم: عايزك ف كلمتين.
ملك: اتفضل معاك.
ادهم: بصراحة انا**************.
ملك بصتله بتركيز شوية واتنهدت: هقولك رأيى على الواتس اب.
ادهم بفرحة: هستناكى باى يلاا علشان شوية وهبدا المحاضرة.
ملك وابتسمت: حاضر.
ومشيت وهى بتفكر ف كلام ادهم.
ف المدرج.
رانياا: اى ياكوكو مالك.
ملك وابتسمت: انا كويسة ياحبيبتى.
رانياا: دايما يارب.
ملك وبدات تحكيلهاا على اللى حصل امبارح وهى منهارة من العياط.
ملك بدموع: لسة بحبه يارانياا انا خوفت عليه خوفت اخسره خالص عندى يبقا بعيد بس كويس بس ميسبنيش خالص ف الدنيا الوحشة دى.
رانياا حضنتهاا واتنهدت بحزن على حال اختهاا ايوا بتعتبرها اخت مش مجرد صاحبة وخلاص.
ادهم دخل وملك مسحت دموعهاا وبدات تركز ف المحاضرة.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
شهد: الوو قوم يا اكتر كائن كسيل شوفته ف حياتى.
مؤمن بضحك: اى يا احلى كائن شوفته ف حياتى.
شهد وضحكت: لاء اتثبت خلاص.
مؤمن وابتسم: دا كدا كدا دا انا حبيبك وخطيبك وشوية وهبقاا ابو العيال ياشوشو.
شهد وضحكت: طب قوم يا ابو العيال وراك تمرين كفاية نوم بقاا من ساعة مخرجت من الشركة وانت نايم وهيروح عليك التمرين.
مؤمن: ونبى انتى عسل لو قدامى كنت خطفت بوسة على السريع.
شهد ابتسمت بخجل: انت قليل الادب على فكرة وقوووووووووم.... وقفلت ف وشه.
مؤمن ضحك على جنانهاا.
مؤمن: مجنونة بس بعشقهااا...... امتى اتجوزك ياشوشو وتبقى حرم مؤمن على.
مؤمن قام خد شاور وخرج لبس هدوم مريحة ولبس وراح التمرين.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
شهد: ماما انتى فين.
نادية: اى يا اخرة صبرى كلمتى النحنوح بتاعك.
شهد وضحكت: اه كلمته وصحيته.
نادية: طيب ياختى عايزة اى.
شهد: انا نازلة علشان التمرين محتاجة حاجة وانا جاية.
نادية وحضنتهاا: عايزة سلامتك.
شهد باست نادية من خدهاا ونزلت.
نادية بحب: ربنا يسعدكوا مع بعض ياحبيبتى.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
ملك وصلت قدام البيت وطلعت واتنهدت بقوة ورنت الجرس والباب اتفتح واتصدمت...... يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
منه: هاى ملك ازيك
ملك بتوتر: ازيك يامنه هو ماما وبابا جوا صح.
منه: اه اتفضلى.
ملك دخلت شافت باباهاا قاعد مع محمد ابو مصطفى.
ملك وابتسمت: السلام عليكم.
احمد ومحمد: وعليكم السلام.
محمد: تعالى ياملوكة.
ملك راحت قعدت جمب محمد.
محمد: تسلمى يابنتى انك كنتى مع مصطفى امبارح.
منه برفع حاجب: معاه ازاى يعنى.
نور بخبث علشان تغيظ منه: اصل ملك هى اللى اتصلت بيناا علشان هى اللى شافت مصطفى لما اغمى عليه.
عمر هو التانى بنفس خبث نور: ولما نزلنا انا وبابا كانت مسكاه وراسه على رجليهاا.
منه بصت ل ملك بكره اكتر وقامت.
محمد: مكنش ليه لزوم الرخامة دى ملك ومصطفى اخوات.
ملك سمعت الكلمة وقلبهاا وجعهاا اكتر.
ملك بصوت مهزوز: صح عن اذنكم هقوم اصلى.
ملك دخلت اول اوضة قبلتهاا وقعدت على الارض وبدات تعيط.
حست بحاجة بتمسح دموعهااا بصت شافته قاعد قدامهاا.
مصطفى: انا اسف بجد.
ملك بدموع: لى تعمل فياا لى انا عملت اى طب انت مكنتش بتحبنى.
مصطفى وخدها ف حضنه وسند ضهره على الباب.
مصطفى بدموع خفيفة: انا محبتش ولاعمرى هحب حد غيرك ياملك.
ملك وبصتله: طب لى.
مصطفى فضل باصص ليهاا واتنهد بقوة: اسف بس مش هعرف اقولك.
ملك ضربته بقوة على صدره وعيطت واستخبت ف حضنه.
مصطفى ابتسم بخفة لانه عارف انهاا مضايقة منه بس مبتعرفش تبعد عن حضنه.
ملك وهى ف حضنه: انا بكرهك.
مصطفى وباس راسهاا: وانا بحبك.. قومى نصلى جماعة انا لسة مصلتش.
ملك بصتله شوية وقامت وهو قام ولسة هيتكلم راحت فتحت الباب وخرجت.
دخلت ل مامتهاا ونوال مامت مصطفى.
ملك بإبتسامة مزيفة: اساعدكوا ف اى.
نوال وابتسمت: احناا تمام روحى انتى ل نور ساعديهاا علشان محتارة تلبس اى وهى نازلة مع ادهم علشان تختار فستان الفرح.
ملك وضحكت: حاضر.
ملك راحت ل نور وشافتها واقفة قدام الدولاب ومحتارة.
نور: البس اى.
منه: اى حاجة يانور هو هيشوفك لاول مرة يعنى.
ملك وبصت ل نور: البسى الفستان الازرق بيبقاا جميل عليكى وادهم بيحبه عليكى.
نور وابتسمت: عرفتى منين.
ملك: نظرة عينه ليكى لما بتبقى لابساه كانه شاف اميرة قدامه.
منه: اى الاوفر دا.
ملك: انا قولتلك رأيى يانور عن اذنك.
نور بصت ل منه ببرود: بعد اذنك اخرجى هغير.
منه خرجت بغيظ وراحت ل مصطفى.
منه بدموع: ينفع اللى اختك عملته هى وملك فيا.
مصطفى ببرود: خير عمله اى.
منه: اختك بتكلمنى بطريقة وحشة قدام اللى اسمها ملك دى وملك بتكلمنى ببرود.
مصطفى وبصلهاا: ياريت تبعدى عنهم وملكيش دعوة بيهم اوكى.
مصطفى سابهاا وقام.
منه بغيظ: ماشى يامصطفى وبردوا مش هتبقا لحد غيرى.
على الاكل.
ملك قاعدة جمب مصطفى على اليمين ومنه على الشمال.
احمد وبص ل ملك: يامحمد ان شاء الله انتو معزومين عندنا بعد 15 يوم.
محمد بإستغراب: اشمعنى يعنى.
احمد وبص ل مصطفى: خطوبة ملك بنتى على زياد ابن واحد صاحبى ف الشغل.
مصطفى بصوت على: على جثتى.
احمد: نعم لى يعنى.
مصطفى: علشان دى لسة صغيرة وكمان مخلصتش تعليم.
احمد ببرود: انا شايف انه مناسب وكمان ملك موافقة.
مصطفى وبص ل ملك بغضب: انتى موافقة.
ملك بصت ف عيون مصطفى وكل واحد عيونه بتقول كلام كتير.
ملك وبصت ل باباهاا: اه موافقة.
مصطفى من تحت السفرة مسكت ايديهاا جامد وهى كانت بتتالم وبتحاول تشيل ايده.
نور وقامت ومسكت ملك: عمو احمد ملك هتيجى معاياا وانا بنقى الفستان مع ادهم.
احمد وابتسم: ماشى ياحبيبتى والف مبروك.
نوال بسرعة: ومصطفى معاكوا مينفعش تخرجوا معاه لوحدكوا.
مصطفى قام: مستنيكوا تحت.
ملك ونور نزلوا نور قعدت جمب مصطفى وملك وراا ومش راضية تبص ليه.
مصطفى وقف العربية قدام محل الفساتين ونور نزلت ل ادهم ومصطفى وملك وراهم نور دخلت تقيس فستان وادهم بيتكلم ف الفون وملك واقفة قدام فستان عجبهاا وبتبصله بدموع.
مصطفى وجه وقف وراهاا: عجبك هااا... هتلبسيه لحد غيرى.
ملك وبصتله بدموع: انت اللى حكمت بكدا.
مصطفى وسند جبينه على جبينها: ارفضى ياملك بلاش توجعينى كدا.
ملك: ما انت وجعتنى ولا ماخدتش بالك.
مصطفى: غصب عنى.
ملك بعدت عنه بهدوء وسابتهم ومشيت وقالت لنور انها تعبت وهتروح.
مصطفى بيسال عنهاا نور قالت انها مشيت.
مصطفى: ماشى ياملك.
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
رانيا قاعدة بتذاكر وفونها اتهز مسكته لقت ف مسدج مبعوته على الواتس من رقم غريب.
مجهول: بحبك.
رانيا: مين.
مجهول: مش لازم تعرفى دلوقتى انا بحبك ومقدرتش امنع نفسى من انى ابعتلك.
رانيا: والله انا مش عايزة حبك دا.
مجهول: لى بحبى.
رانيا: اه.
وعملت بلوك.
ف الجهه التانية.
مجهول بغضب: لا لا بتحب مين دى دلوقتى.....