رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير

رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير

رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول
رواية مسار الاماني بقلم ميرا ابو الخير

رواية مسار الاماني كاملة جميع الفصول

: جوزي ضر"بني انا عايزة اتطلق منه يا بابا. 
.. معندناش بنات تتطلق غوري علي بيته. 
ابتهال بدموع:  يا بابا ضر"بني و طردني وامه مسحت بيا الارض وسرقوا حاجاتي. 
.. كلامي خلص هتروحي بيت جوزك يلا عشان اوديكي له. 
ابتهال بنظرة كلها كسرة والم:  كتر خيرك يا بابا دا بدل اما تروح تهز"قه وتقوله بنات الناس مش لعبة بدل اما تجيب لي حقي. 
.. ولما دا يحصل هيطلقك وتبقي مطلقة وتقعدي علي قلبي تاني ونظرة الناس ها ردييي. 
سكتت ابتهال ودموعها نازلة مسكت شنطتها:  متشكرة خاليك يا بابا انا هرجع له. 
خرجت من بيت ابوها مكسورة الخاطر و ج'سمها عليه علامات الضر"ب من جوزها وحماتها. 
بعد شويه. 
بقلم ميرا ابوالخير.. 
بتوصل ابتهال بيت جوزها وبتخبط. 
حماتها بقرف: ايه رجعك تاني مش قولتي هروح بيت اهلي. 
ابتهال بكسرة:  ودا بيتي وبيت جوزي. 
حماتها بقرف وغل:  قصدك خدامة عندنا غوري من واشي. 
طلعت شفتي ولسه بفتح سمعت صوت صدمني: ايه دا. 
لاقيت جوزي واختي مع بعض ومقرب منها بوقاحه. 
طارق بصدمة:  انتي جيتي ليه. 
ابتهال بصدمة وصراخ:  انت بتعمللللل ايهههه مع اختيييي يا خا"ين يا زبا"لةةةةةة. 
مسكها من شعرها بقوة:  اخرسيييي. 
منة ببرود:  هتفضل ساكت علي كل اها"نتها ليا ولا ايه. 
ابتهال بالم من مسكته:  ابعدد عنييي وانتي بتعملي ايههه هناااا برا شقتيي يا زبا"لة. 
طارق ضر"بها بالكف علي وشها:  دي مراتييي. 
ابتهال بصدمة:  م مراتك. 
منة بدلع ووبرود حضنته:  اه مراته يعني ضرتك يا هه اختي و تاخدي الكبيرة بقا انه احنا مش اخوات اصلا. 
ابتهال بصدمة اكبر: م بتقولي ايه. 
منة بمكر:  يلي سمعتيه جوزك اتجوزني وانتي هنا خدمة لينا. 
ابتهال وقعت فاقدة الواعي وو...... 
ابتهال بصدمة اكبر: م بتقولي ايه. 
منة بمكر:  يلي سمعتيه جوزك اتجوزني وانتي هنا خدمة لينا. 
ابتهال وقعت فاقدة الواعي وطارق جري عليها شالها. 
منة بغيظ:  خايف عليهاا ليه متسيبها مرمية. 
طارق بغضب:  منةةة بعد اذنك. 
بعد شويه.
الدكتوره:  المدام حامل ولازم ترتاح. 
طارق بفرحه:  حامل بجد طب ولد ولا بنت. 
الدكتوره بابتسامة:  لسه بعدين. 
منة وقفه بغضب ومتغاظه من فرحه طارق ب ابتهال. 
امه بوشوشه:  اخيرا دي خللت عشان تخلف. 
منة بغيظ:  مش كانتةمشيت ايه رجعها تاني. 
امه بخبث:  تخلف وتغور وناخد منها العيل ونرميها. 
بقلم ميرا ابوالخير 
منة بمكر:  عندي الحل. 
امه: ايه هو. 
منة بمكر وخبث:  هتعرفي بعدين يا حماتي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
خرجوا من الاوضة و طارق الفرحه مش سياعاه خالص. 
ابتهال بتفوق: في ايه. 
طارق بلهفة:  انتي كويسة متتحركيش عشان الحمل وانا هجيبلك كل يلي انتي عايزاه. 
ابتهال بصدمة: ح حامل. 
طارق باس ايديها:  اه يا حبيبي هروح اجيبلك اكل مش هتاخر. 
خرج ومنة مسكت ايده:  في ايه مالك ملهوف اوي كده. 
طارق بمكر:  عشان يلي ف بطنها اخيرا حامل. 
منة بدلع:  يعني ايه يا بيبي. 
طارق شدها بوقا"حه:  هاخد ابني او بنتي وارميها لكلا"ب السكك. 
منة بضحكه مايعه:  ايوا بقا. 
بعد شوية. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ابتهال كانت وقفه في المطبخ وجت منة:  منورة يا ضرتي. 
ابتهال بغضب:  انتي عايزة ايههههه. 
منة ببرود:  ولا حاجه تغوري في داهيه. 
ابتهال بدموع:  ليه تعملي كده انتي اختي رغم كل حاجه بردو اعتبرتك اختي. 
منة بغضب:  مش اختك انا بنت مرات ابوكي يا حلوة وجوزك عاجبني خلصنا. 
ابتهال ضر"بتها بالكف:  اد ايه انتي ر"خيصة. 
منة مسكتها من دراعها:  هوريكي هعمل فيكي ايه هندمك ندم عمرررككككك. 
مشيت منة بغضب وابتهاال دموعها نازلة: يارب احميني واحمي ابني. 
عند طارق. 
طارق بحب:  وحشتيني يا حبيبي. 
منة ببرود:  مش هتلمس مني شعره ايلا لما تنفذ طلبي. 
طارق بعدم فهم:  ايه هو. 
منة ببرود:  تخلي مراتك تسقط وتطلقها. 
طارق بصدمة: ايهههه. 
منة:  ********. 
طارق...... 
منة ببرود:  مش هتلمس مني شعره ايلا لما تنفذ طلبي. 
طارق بعدم فهم:  ايه هو. 
منة ببرود:  تخلي مراتك تسقط وتطلقها. 
طارق بصدمة: ايهههه. 
منة:  ايوا عادي وانا اخلف. 
طارق بتوتر:  منة يا حبيبي انا بحبك انت بس دا ابني اوعدك هتخلفه وارميها. 
منة ببرود وراحت علي السرير:  خلاص براحتك. 
طارق بحب:  خلاص بقا يا روحي. 
منة ببرود نامت: ابقى اطفي النور. 
طارق غضب وطفى النور وخرج لاقي ابتهال قاعدة في البلكونة:  الهانم قاعدة ليه في البرد. 
ابتهال لارد وكانت سرحانة. 
قرب وقعد جنبها بهدؤء:  ابتهال عارف انك مجروحه بس انتي عارفه ليه بعمل كده. 
ابتهال رمت الصورة من ايديها وساكتة جابها لاقها صورته. 
فلااااش بااااكككككككك. 
ابتهال بضحك: بحبك الف مرة. 
طارق شالها: بحبك مليار مرة. 
ابتهال بضحك:  نزلني الناس. 
طارق بلا مبالاة: مراتي وانا حر. 
ابتهال ضحكت وهو خدها في حضنه واتصوروا مع بع بعض. 
باااااكككككك. 
طارق بحزن:  عارف انه صعب عليكي بس عليا انا كمان منة و ابوكي و حتي امي لازم نتعامل معاهم بحذر دول السبب في حاجات كتير اوي. 
ابتهال بدموع:  بس انت فعلا مديت ايدك عليا بجد. 
طارق شدها لحضنه:  طب بصي حتي. 
رفع ايدها ابتهال لاقتها محر"وقة اتنفضت: ا ايه دا. 
طارق بحب:  دا جزئي انها اتمدت عليكي. 
ابتهال دموعها نزلت اكتر وشدها لحضنه:  هانت يا حبيبي و اقبض عليهم كلهم وهاخدك ونسافر ونعيش حياة احسن من دي. 
ابتهال بحزن:  هما ليه بيعملوا كده. 
طارق بهدؤء:  بعدين يا حبيبي لازم تاخدي بالك من نفسك وانا هبقا ضهرك من بعيد. 
ابتهال مسحت دموعها بابتسامة:  حاضر تصبح على خير. 
طارق باس ايديها:  وانتي من اهلي. 
ابتسمت بالم وخرجت وطارق بيفكر يتصرف معاهم ازاي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
تاني يوم. 
منة بشر:  كده هتنحج ونخلص. 
حماتها بخبث:  عندك حق يلا نمشي قبل اما حد ياخد باله. 
منة بمكر: يلا. 
مشيوا وابتهال بتخرج من باب الشقه وبتنزل من علي السلم وو... اعاااااااااا طاررررررق.. 
طارق كان بيلبس سمع صوتها جري فتح باب الشقه لاقي ابتهال وقعه من علي السلم والد"م حولين منها وو...... 
... اعاااااااااا طاررررررق.. 
طارق كان بيلبس سمع صوتها جري فتح باب الشقه لاقي ابتهال وقعه من علي السلم والد"م حولين منها. 
طارق بصراخ: ابتهااااااالللللللللللل. 
نزل جري عليها بخوف: ابتهال ردي عليا وحياتي عندك فوقي. 
ابتهال بتفتح عينها بضعف: ا اب ابننا. 
فقدت واعيها شالها طارق بخوف وجري علي المستشفى. 
تحت انظار امه ومنة. 
في المستشفى. 
طارق خايف علي ابتهال وابنه جت منة و امه: في ايه حصلها ايه ابتهال. 
طارق ببرود:  جايين ليه. 
منة:  المفروض نكون معاك وبعدين دي كانت زي اختي ودلوقتي ضرتي. 
امه بخبث:  اوعا تكون حنيت ليها ياواد دي حرباية. 
طارق لارد. 
بقلم ميرا ابوالخير 
الدكتوره خرجت: للاسف فقدان الجنين. 
طارق بصدمة ووجع: ب بتقولي ايهههه. 
ابتسمت منة وام طارق بمكر. 
الدكتورة باسف: للاسف الوقعه كانت جامدة عليها وفقدت د"م كتير. 
طارق بحزن وجمود: تمم هي فين. 
الدكتورة: في اوضة ***. 
منة بخبث:  هروح اطمن عليها عن اذنكم. 
راحت وطارق بص لهم بشك وغموض وفي نفسه:  لو عرفت انكم ورا يلي حصل بدل السجن هعد"مكم بايدي. 
عند ابتهال. 
منة داخلت بخبث وبرود:  ضرتي عاملة ايه. 
بتفتح بضعف: ا انتي. 
منة بحنان زائف:  ايوا انا وجيت بعد اما عرفت انه ابنك مات بسبب ابوه. 
ابتهال بصدمة: ابوه قصدك ايه. 
منة بمكر:  ايوا ابوه هو يلي حط لك زيت علي السلم تفسري بايه انه كان جمبك اول واحد للاسف. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
ابتهال بعدم تصديق:  انتي واحدة كدابة اطلعيي بررا غورري برررا. 
داخل طارق وامه: فيه ايه. 
ابتهال بدموع:  بتقول انك السبب في موت ابننا مشيها من هنا يا طارق. 
طارق بجمود:  اه انا مش عايز اخلف منك وبالمناسبه انتي طالق. 
ابتهال...... 
ابتهال بدموع:  بتقول انك السبب في موت ابننا مشيها من هنا يا طارق. 
طارق بجمود:  اه انا مش عايز اخلف منك وبالمناسبه انتي طالق. 
ابتهال بصدمة:  مو"ووت ابني وبتطلقنييييي. 
طارق بجمود:  دا يلي عندي سلام يلا يا ماما يلا يا منة. 
منة غمزت ليها بنصر وابتهال دموعها نزله طارق من جواه نفسه يجري ياخدها في حضنه بس مش عارف. 
خرج وابتهال انهارت والممرضه كانت بتشوفها صعبت عليها:  اهدي انشاء الله ربنا هيعوضك. 
ابتهال مصدقت حد لاقته حضنتها الممرضه بحنان:  عيطي خرجي زعلك. 
ابتهال بدموع وكسرة:  ابني يلي بحلم بيه ضاع وحب عمري هو يلي كان السبب وطلقني. 
الممرضه بحنان:  معلش يا حبيبتي اهدي وانشاءالله هتتحل. 
ابتهال فضلت تعيط قد كده وقلبها موجوع علي ابنها وحب عمرها. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند طارق كان جوه نار ومنة لابست روب وحطت مكياج:  مالك يا بيبي يتعوض ا... ااااه. 
كف قوي بينزل علي وشها:  بقا بتقولي ليهااا انا يلي موت ابنيييي. 
منة بغضب:  ابعد ايدك مالك محر"وق اوي كده ليهه هاه مش خلاص غارت. 
طارق بغضب:  وحياة اغلى حد عندي لو ليكي يد في الموضوع لد"فنك وانتي عايشه. 
منة بخوف وتوتر:  بقولكك ايهه انا كنت مع امك تمم وتقدر تسالها. 
طارق اتاكد انهم هما:  تمم اوي يا منة. 
خرج ورزع الباب وراه بغضب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
يوم مر وطارق مش عارف يوصل لابتهال بسبب امه ومنة هيحسوا بحاجه وهي خرجت راحت بيت صاحبتها تالين. 
عند ام طارق. 
امه بغضب وبتكلم شخص:  لو طارق عرف مش هيسكت. 
المجهول:  ما يعرف خايفه ليه. 
سعدية بغضب:  عايزو يعرف اني خونت ابوه وقت'لته مع صاحبه. 
المجهول:  عادي طلما ******. 
عند منة وطارق. 
منة بخبث:  تخلص عليها هي لسه حامل تمو"ت هي ويلي في بطنها. 
الشخص:  اؤمرك. 
قفلت معه وابتمست بمكر طارق كان سامعها اخد المفتاح ونزل بسرعه عشان يلحقها فضل يرن مش بترد عليه. 
عند ابتهال. 
ابتهال كانت قاعدة وزعلانه اوي لاقت يلي بيخبط:  جاية. 
طلع مسد"س من جيبه وابتهال رايحه تفتح الباب. 
فتحت ولاقت يلي..... 
سعدية بغضب:  عايزو يعرف اني خونت ابوه وقت'لته مع صاحبه. 
المجهول:  ميعرف ولا يغور مش خونتيه. 
سعدية بغضب:  اه خو"نته عشان مبحبوش ولو رجع الزمن هخو"نه تاني وتالت واقت'له بردو. 
المجهول ببرود:  يبقا ابنك لازم يحصل ابوه. 
سعدية بصدمة:  عايزاني اقت'ل ضنايا. 
ابتسم المجهول بشر. 
عند ابتهال. 
ابتهال كانت قاعدة وزعلانه اوي لاقت يلي بيخبط:  جاية. 
طلع مسد"س من جيبه وابتهال رايحه تفتح الباب. 
فتحت ولاقت يلي شدها لحضنه بخوف:  ا انتي كويسة حصلك حاجه. 
ابتهال بصدمة وغضب زقته:  ابعد عني جاي ليه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
طارق داخل:  اسمعيني منة يلي عملت كده كان لازم اقول كده عشان اكشفهم انا رديتك تاني. 
ابتهال بسخريه:  لا والله كتر خيرك تفتكر كده ابننا هيرجع. 
طارق بحزن ودموع:  هنعوضه بس خاليكي معايا للاخر. 
ابتهال بحزن مسحت دموعه:  هحاول بس اوعدني لو حصلي حاجه تاخد بالك من نفسك. 
شدها بخوف لحضنه:  مش هيحصلك حاجه هتكوني بخير. 
ابتهال بقلق:  انا خايفه اوي يا طارق. 
طارق بحب وقب'لها:  هتتحل اوثقي فيا. 
ابتسمت ابتهال. 
عند منة كانت مع شخص ما. 
منة بدلع:  وحشتني يا بيبي. 
احمد بخبث:  وانتي كمان جوزك فين. 
منة وباسته بوقا"حه:  سيبك منه دلوقتي اي رايك تقضي الليلة دي معايا. 
احمد بمكر:  يلا يا حبيبي. 
منة بحب:  اوعدني بعد اما نخلص كل دا تتجوزني. 
احمد بكذب:  اكيد يا حبيبي انتي روحي. 
ابتسمت منه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند ابتهال طارق كان بيعمل لها اكل في المطبخ عشان هي دايخه بيخرج بيلاقي المسد"س علي دماغها. 
بيوقع الاكل من ايده:  ابتهااال. 
الشخص وهو ماسكها:  مكانك انا جاي اخد رو'ح الحلوة دي. 
طارق بخوف:  سبيها واعمل يلي عايزو فيا. 
ابتهال بدموع وخوف:  ط طارق. 
الشخص بخبث:  انت واحد لكن هي اتنين اوبس ماهي لسه حامل. 
الاتنين بصدمة: ايههههه. 
رفع الشخص المسد"س علي طارق:  ودع حياتك وهي هتحصلك وتعيشوا مع بعض فووق. 
ابتهال بصراخ: طاااارررررقققققق. 
طخخخخخ بيقع سا"يح في د"مه.. 
رفع الشخص المسد"س علي طارق:  ودع حياتك وهي هتحصلك وتعيشوا مع بعض فووق. 
ابتهال بصراخ: طاااارررررقققققق. 
طخخخخخ بيقع سا"يح في د"مه ابتهال وقفه مش قادره تتحرك جري عليها شدها لحضنه. 
طارق بخوف: ششش اهدي انا معاكي اهدي. 
ابتهال بدموع ورعب:  ك كنت هتموت كان هيتقت'لنا. 
طارق بهدؤء:  متقلقيش يا حبيبي انا معاكي. 
ابتسمت بخوف وطلب طارق البوليس:  النهارده اخر يوم ليهم وهما احرار. 
ابتهال بخوف:  هتعمل ايه. 
طارق سكت. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
منة كانت في حضن احمد في شقه طارق لاقت الباب اتكسر. 
طارق ببرود:  اثبت عندك يا حضرة الظابط. 
منة برعب وبتدري نفسها:  ايه. 
طارق بإبتسامة:  مراتي مع عشيقها لو قت'لتكم مش هاخد يوم واحد فيكم. 
احمد كان هيهرب البوليس مسكه. 
طارق بابتسامة:  بالملايات نزلهم يتفضحوا قدم الكل وحياة كل يلي عملوه. 
منه بتوسل:  ابوس ايدك لاا. 
طارق ببرود:  انتي طالق بالتلاته يا حلوة. 
امه جت:  ايه يلي بتقولوا دا يا بني. 
طارق بسخريه:  وخد الست دي معاكم قت'لت جوزها و حاولت تقت"ل مراتي وابني ومعايا الادلة بالاتفاق مع ابو مراتي او بالاصح عشيقها. 
الظابط بقرف:  قدمي يلاااااا. 
سعدية بغضب:  مش هروووححح ابتهال لازم تمووووتتتتت. 
اخدوها وقبضوا علي ابو ابتهال كمان. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد عدة سنوات. 
طارق بيحط الاكل:  يلا يا جودي يلا يا حسام. 
ابتهال وهي بتجيب الباقي من الاكل:  شوفهم يا حبيبي اتلاقيهم بيذاكروا. 
طارق شدها من وسطها بحب:  سبيهم وافضي ليا بقا شويه. 
ابتهال بخجل:  طارق عيب افرض جم. 
طارق بحب:  بحبك. 
:  احم احم نحن هنا. 
بصوا علي اولادهم بلبتسامه وقعدوا ياكلوا.. 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-