رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول بقلم رنا سعيد
رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رنا سعيد رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول
رواية ندوب فارسي كاملة جميع الفصول
البنت بحزن:فارس احنا مينفعشي نكمل مع بعض
فارس بصدمه:ل ليه
البنت بحزن:عشان علاقتنا دي حرام وانا عرفت غلطي دلوقتي وبتمنا ربنا يسامحني
فارس بنفخ بضيق:يعني اي عايزيني ابعد عنك
البنت بارتباك: لاء ي يعني عيزك تيجي تتقدملي من اهلي ويبقا مخطوبين رسمي قدم ربنا والناس
فارس بحزن:بس انتي عارفه ظروفي وانا وانتي لسه بندرس ومخلصنش الجامعه وانا وعدتك في اخر سنه ليا في الجامعه اجي اتقدملك
البنت بحزن:يبقا خلينا اخوات وصحاب لحد ماتيجي تتقدملي يلا سلام
فارس بخوف:استني بس ياايه متقفلش اايه انا ب بحبك ومش ه
وفجاء مكملش كلامه
ايه بمقاطعه:كلام من وراه اهلي تاني يافارس
ايه بحزن ودمعه نزلت منها وقفلت الفون في وشه
وفجاء فاق من ذكرياته علي صوت شخص بينادي عليه
:فارس فارس
فارس وبيمسح دمعه نزلت منه وطلع من الشات بينه وبين ايه حبيبته وقفل فونه خاالص
فارس بوجع:**********
عمرو بخوف:*********
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس وبيمسح دمعه نزلت منه وطلع من الشات بينه وبين ايه حبيبته وقفل فونه خاالص
فارس بوجع:مش قادر انساها خالص ياعمرو مش قادر بجد لسه فاكر ضحكتها وكلامها معايا لسه فاكر كل حاجه ياعمرو هي ليه عملت معايا كده ليه سبتني ووجعتني بطريقه الوحشه دي مع اني مجتش في مره واذيتها ليه جرحتني بطريقه دي ليه ليه ياايه
عمرو بخوف وحزن عليه:خلاص اهدي ياحبيب اخوك هي متستاهلش حبك ده وربنا هعوضك باللااحسن منها ياقلبي
فارس قام واخد مفاتيحه وجاكته
فارس بتعب:انا رايح مشوار علي السريع وجاي
عمرو بلهفه:رايح فين
فارس واقترب من الباب وبيفتح الباب
فارس وبيقفل الباب وراه:سلام
عمرو قام وراه
في مكان اخر
ايمان:المهندسه ايه بتعمل اي
ايه ببتسامه والاكل في بوقها:باكل تعالي كلي
ايمان ببتسامه:بالهنا والشفا طب هتروحي حفله خطوبته بنت المهندس يحيي
ايه ببتسامه:اكيد
ايمان:خلاص يبقا اعدي عليكي ونروح سوا
ايه:ده اكيد
ايمان:طب انا همشي بقا عشان الحق اجهز نفسي يلا باي
ايه ببتسامه:باي
في المساء في الحفله
ايه ارتدت فستان لونه نبيتي لايق مع وشها الابيض وعليه طرحه بيضاء طويله وضعت كحول في عينها فقط كانت جميله جدا جدا
ايمان ارتدت بنطلون لونه اسود وعليه بلوزه بيضاء وجاكت اسود وضعت علي وشها ميكب خفيف كانت جميله جدا
ايمان ببتسامه:الحفله جميله اوي
ايه ببتسامه:اها اوي كمان
وفجاء فون ايه رن
إيمان:مين بيرن
ايه:امي هطلع ارد عليها برا عشان مش هسمع حاجه من الدوشه دي
ايمان:ماشي
ايه خرجت برا بتكلم في الفون
ايه بزهق:حاضر ياماما سلام
ايه خلصت المكالمه وبتلف وشها الناحيه التانيه عشان تمشي تتدخل خبطت في شخص وراها
ايه بصدمه كبيره جدا والفون وقع منها
ايه بصدمه:***************
الشخص:****************
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه خلصت المكالمه وبتلف وشها الناحيه التانيه عشان تمشي تتدخل خبطت في شخص وراها
ايه بصدمه كبيره جدا والفون وقع منها
ايه بصدمه:ف فارس
فارس بنفس صدمتها وفضل باصص عليها اوي ومركز علي ملامحها اوي لانه اول مره يشوفها علي الواقع
فارس ببتسامه حب ونسي اللي حصل بينهم تماما:انتي جميله اوي عن الصور
ايه ابتسمت بخجل
وفجاء صوت جه من وراهم
:روسه حبيبي بتعمل اي عندك
فارس فجاء فاق علي صوت البنت وافتكر اللي ايه عملتوا فيه
فارس ببتسامه:ده الانسه خبطت فيا وكانت بتعتذر ياروحي
وخدها في حضنه
البنت:تمام
ايه اضيقت من اسلوبه ليها ومشيت
في مكان اخر في الحفله
ايمان بستغرب:مالك مضايقه ليه يايويو
ايه بخنقه:مفيش
ايمان:يابت عليا انا الكلام ده ف
وفجاء ايمان سكتت لما لقيت فارس دخل ومع بنت وماسكين ايد بعض
ايمان في نفسها:عرفت دلوقتي انتي مضايقه من اي ياايه
إيمان بخبث:مش ده فارس اللي كنتي مرتبطه بي ولا انا متهايلي
ايه بغيره وحزن وهو ماسك ايد البنت
ايه بغيره:اها هو
ايمان بخبث:بس مراته قمر اوي يابت ياايه لايقين علي بعض مش كده.
ايه بصت عليها وعليهم بغيره وضيق ومردتش
وفجاء شاب جه عليهم ومع بنت
الشاب:ازيك ياايه ازيك ياايمان
ايه وايمان في نفس واحد:الحمدالله اخبارك انت اي يايوسف
وفجاء صوت بنت جاي عليهم وقفت جمب يوسف
البنت بضيق وبغيره:يوسف كلم بابا عايزك يوسف مين دول
يوسف ببتسامه: حاضر ياروحي دول ايه وايمان اجدع بنات عرفتها في حياتي دول اللي كلمتك عنهم وعرفتك عليهم في الفون
داليا ببتسامه:اها اهلا وسهلا تشرفت بمعرفتكم متعرفوش يوسف بيعزكم قد اي بجد
ايمان ببتسامه:اهلا وسهلا طلعتي اجمل من الصور ياقمر بجد يايوسف خطيبتك زاي القمر
داليا ابتسمت ليها
ايه ببتسامه:اها فعلا بسم الله ماشاء الله زاي القمر ربنا يحفظك
داليا ببتسامه:تسلمي انتوا اللي قمرات والله
يوسف ببتسامه:طب اسيبكم تكلموا مع بعض، وتتعرفوا علي بعض اكتر عقبال مااشوف عمي عايز اي عن اذنكم
داليا ببتسامه:ماشي
عند عمرو وفارس
عمرو:فارس بس اهدي رايح فين متنسهش انها بقت متخصكش وبقت علي ذمة واحد تاني
فارس بخنقه وبعصبيه وووووووو
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
↚
عمرو:فارس بس اهدي رايح فين متنسهش انها بقت متخصكش وبقت علي ذمة واحد تاني
فارس بخنقه وبعصبيه:عندك حق
وسيبه وخرج برا
خارج الفيلا
فارس بعصبيه وسند علي سيارته وبيشرب سيجاره
:لسه برضوا مبطلتش السجاير
وبيلف وشه وهو عارف ومتاكد مين صحبت الصوت وكانت ايه حبيبته
فارس ببرود عكس اللي جوه:اظن شيء ميخصكيش
ايه بحرج:انت اخبارك اي.
فارس ببرود من غير مايبص عليه:تمام
ايه ببتسامه:يارب ديما بس ان
ولسه مكملتش الجمله وفارس قاطعها في الكلام
فارس ببرود اكثر:عن اذنك
وفارس لسه هيتحرك بس وقفه صوت ايه وهي بتقوله
ايه بوجع:فارس طب انا عايزه اقولك علي حاجه ممكن
فارس ببرود:اظن مش بينا حاجه عشان تقوليها ولو كان فيه فاخلاص خلص
ايه بوجع اكثر:طب ممكن تسمعيني
فارس وبيحاول يكون قوي عكس اللي جوه
فارس وببرود اكثر:لاء للااسف معنديش وقت عشان اسمع حاجات اكيد سخيفه كده زايك
فارس سابها ومشي ودخل جوه في الحفله.
وايه فضلت مصدومه شويه من رد فعله ليها
ايه لنفسها وبوجع:لا ده مش فارس اللي انا اعرفه ده اكيد شخص تاني غيره ودمعه نزلت منها ومسحتها بسرعه لما لقيت صحبتها جايه عليها
ايمان وهي جايه شافت فارس وهو وقف مع ايه بس مقدرتش تسمع بيقولوا اي عشان هي كانت بعيده عنهم بمسافات
بقلمي رنا سعيد
إيمان جريت علي ايه حضنتها لما شافت الدموع في عين ايه
ايمان بهدوء:عيطي ياايه عيطي عشان ترتاحي بلاش تكتمي اكتر من كده في قلبك عشان خاطري
ايه فجاء انفجرت في العياط في حضن ايمان
ايه بدموع:انا بحبه اوي ياايمان بحبه اوي أهلي هما السبب في بعده عني وبعيط وبنهيار اكثر هما السبب في بعدك عني يافارس وعيطت اكثر نفسي اروح اقوله الكلام ده وافضفض معاه بس هو مش راضي يسمعني للاسف ومن حقه يعمل كده في اللي عملته فيه زمان ياايمان اها اها اها اها وبنهيار اكثر انتي اكتر واحده عارفه انا بحبه قد اي ياايمان انا بحبه اوي ياايمو بحبه اوي اوي
وفجاء صوت جه عليهم
:وهو كمان بيعشق وبيحب حاجه اسمها ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه بنهيار:انا بحبه اوي ياايمان
وفجاء صوت جه من وراهم
:وهو كمان بيحب وبيعشق حاجه اسمها ايه
ايه بعدت عن حضن ايمان وبصت علي الصوت هي وايمان واتصدموا
:احب اعرفك بنفسي الاول انا دنيا اخت فارس الصغيره وديما فارس كان بيحكيلي عنك ياايه بجد فارس بيحبك اوي ومازال لغيت دلوقتي بيحبك متعرفيش قد اي اتعذب في بعدك عنه ومازال لغيت دلوقتي بيتعذب عشان مفكر انك اتجوزتي وبقتي مش مالكه خلاص فامتزعليش من اي رددت فعل فارس هيعملها معاكي لو عايزه فارس وبتحبي بجد استحملي اي رددت فعل منه لغيت ما ربنا يهدي عليكي وترجع علاقتكم احسن من الاول
ايه بوجع وبغباء:يعني انتي مش مراته
دنيا ببتسامه:لاء بقولك انا اخته دنيا الصغيره ياايه ماتركزي كده ياحبيبتي
بقلمي_رنا_سعيد
ايه فرحت من جوها أنها مش مراته وطلعت اخته وبصت علي ايمان بمعني طلعت اخته اهيه مش مراته
ايمان:طب كده فارس لازم يعرف انك لسه مجوزتيش ويعرف الحقيقه
دنيا:صح كلامك
في مكان اخر
عمرو:كنت فين
فارس بشرود:كنت بشرب سيجاره برا
عمرو بخبث:سيجاره بس يعني ايه مكنتش وقفه معاك.
فارس وفاق علي اسم ايه
فارس بترقب:هو انت بترقبني ولا اي
عمرو ببتسمت خبث:حاجه زاي كده
وفجاء دنيا وايه وايمان دخلين مع بعض
عمرو لمحهم مع بعض
عمرو:هي دنيا كانت بتعمل اي برا مع ايه
فارس بستغرب:دنيا اختي
عمرو:اها بص
بقلمي_رنا_سعيد
وفارس بص ولاقها وقفه معهم
فارس وجتله فكره جهنميه وابتسم بخبث
فارس وقرار يروح ليهم
عمرو:رايح فين
فارس ببتسامه خبث:هتشوف دلوقتي
فارس ومشي وراح عندهم ووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس بص ولاقها وقفه معهم فارس وجتله فكره جهنميه وابتسم بخبث
فارس وقرار يروح ليهم
عمرو:رايح فين
فارس ببتسامه خبث:هتشوف دلوقتي
فارس ومشي وراح عندهم
فارس ببتسامه خبث وبصص علي دنيا:مراتي حبيبتي بتعملي اي عندك ومين دوول
دنيا بصدمه وفهمته
دنيا بنفس الابتسامه:اي ياروحي اعرفك علي صحابي ايه وايمان بنات زاي العسل لسه ماتعرف عليهم في الحفله ياحبيبي
فارس ببتسامه صفرا:امممممم طب تعالي عيزك في كلمه ياروحي
بقلمي رنا سعيد
دنيا:طب عن اذنكم يابنات
ايمان ببتسامه:اذنك معاكي ياقلبي
فارس ومشي وعينه جت في عين ايه ونزلها بسرعه ومشي بكل تكبر وغرور مع دنيا
وبعد مامشيوا ايمان وايه فضلوا يضحكوا علي الموقف
ايمان بضحكه وبتقلد فارس:مراتي حبيبتي ههههههه بتعملي اي عندك ومين دوول ههههههه
ايه بضحكه:هموت من الضحك يخريبت كده
ايمان بضحكه:جاي وبيغيظك قال مفكرك مش عارفه اني دي اخته هههههه
ايه بضحكه:ايوه ههههههه
في مكان اخر في الحفله
فارس:اوعي يكون قولتلها انك اختي
دنيا بتفكير:اها قولتلها وعلي فكره ايه لسه مج
فارس بمقاطعه وبعصبيه:غبيه قولتلها ليه
دنيا بضيق:كان لازم قولها عشان هي بتح
فارس بمقاطعه وبغضب كالجحيم:خلاص مش عايز اسمع منك حاجه كله اللي عايزوا منك تمشي دلوقتي من قدامي
ودنيا مشيت من غير ولا كلمه عشان عارفه عصبيت اخوها لما بيتعصب بيتحول لي شخص تاني خالص وراحت عند ايمان وايه
ايه:مالك مضايقه ليه يادودو
دنيا بضيق:من سبب
وبدءت تحكي اللي حصل
فلاش باك
بقلمي رنا سعيد
فارس:دنيا محتاجه منك مساعده
دنيا:قول ياحبيبي.
فارس:هتمثيلي قدم ايه انك مراتي مش اختي
دنيا برفع حاجب:ليه مش خلاص كل واحد راح لي حاله
فارس بضيق:ايوه بس انا عايزه برضوا اعرفها انها مش في دماغي خلاص واتجوزت برضوا زاي ماهي اجوزت غيري عادي ووكنت في يوم من الايام ولا حاجه بالنسبه ليها انتي فاهمه اقصدي
دنيا بزعل علي اخوها:اها فاهمه عايز تعمل كده عشان تحس بوجعك زاي ماوجعتك صح
فارس بضيق:اها موافقه تساعديني ولا لاء
دنيا:اها طبعا موافقه
فارس ببتسامه خبث:تمام علي بركه الله
باك
دنيا:فاهو مضايقه مني عشان قولتلك
ايه ببتسامه:امممم
وعده يوم الحفله
تاني يوم صباح جديد علي ابطالنا
فارس صاحي علي رنت فونه
فارس وفتح الخط
فارس بنوم:الو
المتصل:*********
فارس اتصدم وقام واتعدل وقاعد علي السرير يفكر شويه
فارس ببتسامه خبث وووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس صاحي علي رنت فونه
فارس وفتح الخط
فارس بنوم:الو
المتصل:صباح الخير ياحبيبي
فارس اتصدم وقام واتعدل وقاعد علي السرير يفكر شويه وهو عارف ومتاكد مين صاحب الصوت ده
فارس ببتسامه خبث:صباح الموز علي اجمل مزه عرفتها في حياتي
المتصل ببتسامه:وحشتني
فارس ببتسامه خبث:وانتي كمان وحشتيني اوي اوي ياكارما
المتصل بضيق وبغيظ:كارما مين دي بقا انشاء الله
فارس بخبث:اي ده انتي مش كارما اومال انتي مين
المتصل بغيره وبغضب:انا ايه يااستاذ فارس
فارس وبيكتم ضحكته:اها تمام وعايزه اي بقا
ايه بحب:عايزك انت
بقلمي رنا سعيد
فارس بصدمه:نعم انتي واعيه للي بتقولي اظن انتي مجوزه كمان
ايه بحب:اها واعيه فارس انا لسه بحبك وحكايه جوزتي وكده فاانا لسه مج
فارس بمقاطعه وبضيق:حلك حلك هو انتي هتحكيلي قصة حياتك ولا اي انا مش فاضيلك يلا سلام
فارس وقفل السكه وكمل نوم تاني
في مكان اخر
ايمان:قالك اي
ايه:مراضيش يسمعني ياايمان
ايمان:معلشي ياايه استحملي اللي عملتي فيه برضوا مش سهل
ايه:اممممممم
ايمان:تعرفي ياايه
ايه:اي
ايمان:فارس لسه بيحبك علي فكره
ايه:عارفه بس لما بكلم معاه بحس انا مش فارقه معاه انتي فاهمني
ايمان ببتسامه وبهدوء:ما ده الطبيعي ياايه اومال انتي عايزه رددت فعله ليك يجي مثالا ويخدك بالحضن ولا اي
ايه:يبت لمي لسان امك ده
ايمان ببتسامه:حاضر بس تعرفي
ايه بنفذ صبر:اااي
بقلمي رنا سعيد
ايمان بضحكه:ولا حاجه
ايه بضيق وبعصبيه:اقومي يابت من جمبي
ايمان بضحكه:خلاص خلاص بجد بهزار معاكي
ايه:اممم طب اسكتي بقا
ايمان:بس ياترا مين المدير الجديد اللي هيمسك الشركه بدل الباشا مهندس حازم
ايه:كل ساعه ونعرف
في مكان اخر
في فيلا فارس الشافعي
فارس ببتسامه:صباح الورد علي اجمل ورده في الدنيا كلها
ورده: صباح كله عسل ياحبيبي انشاء الله بس بسم الله ماشاء الله قمر يااخواتي ربنا يحفظك ياحبيبي
فارس ببتسامه وباسها من ايدها وراسها:انتي اللي عيونك قمر ياقلبي انا ماشي بقا علي الشركه
ورده ببتسامه:طب افطر الاول
فارس:لا هفطر في كافيه الشركه عشان متاخرش يلا باي
ورده:ماشي ياحبيبي بالتوفيق انشاء الله
في مكان اخر
في الجامعه
:طب اسمعني بس يا ايات
ايات بغضب:نعم
:ايات انا بحبك صدقني انا بحبك بجد مش بضحك عليكي والله
ايات بغضب:بعد اذنك
بعد اذنك
:انسه ايه الملفات اللي حضرتك الباشا مهندس حازم قالك سلميها لي الباشا مهندس اللي جاي روحي سلميها لي عشان هو جه في المكتب وعيزها
ايه:حاضر
وايه بالفعل راحت لي
وخبطت علي الباب
:ادخل
وايه بالفعل دخلت
ايه بصدمه ووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه بصدمه:ف فارس
فارس بضحكه جانيبيه:فين الملفات ياانسه ايه
ايه بغباء:اان نت بتعمل اي هنا وقاعد مكان الباشا مهندس ليه قوم احسن مايجي يطردك برا قوم يلا
فارس ببتسامه خبث وبيعمل مكالمه
فارس بجديه:الو تعالي مكتبي عايزك
وقفل الخط.
وفجاء الباب خبط
فارس:ادخل
ودخلت بنت جميله متوسطه الطول ذاته عيون زرقاء وبشره بيضاء وشعر ناعم قصير لونه اصفر كانت تضع ميكب كامل علي وشها كانت ترتدي فستان قصير لونه اسود ضيق يحدد تفاصيل جسدها
بقلمي رنا سعيد
البنت:نعم حضرتك طلبتني
فارس ببتسامه:عرفي الاستاذه انا ابقي مين يا ندي
ندي ببتسامه:حاضر
والتفت لي ايه
ندي ببتسامه:انسه ايه ده الباشا مهندس فارس صاحب الشركه الجديد مكان الباشا مهندس حازم
ايه بصدمه وبصت علي فارس ومقدرتش ترد
في مكان اخر في الكافيه
عمرو بهدوء:مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه
البنت وبتمسح دموعها:مفيش
عمرو بضيق:في اي يا مني
مني والدموع في عيونها:عمرو انا بحبك اوي
عمرو بحب:وانا بعشقك ياقلبي
مني بزعل وبدموع:عمرو انا قلبي حاسس اني مش هقوم من الع
بقلمي رنا سعيد
عمرو قاطعها وحط ايده علي بوقها
عمرو بضيق:اوعي تنطيقها انشاء الله هتقومي من العمليه وهتبقي احسن من الاول ياحبيبتي
مني ودموعها نازله علي خدها:عمرو انا عارفه انك بتحبني اوي بس لو جرالي حاجه له قدر الله ومبقش ليا عمر تاني علي الدنيا متوقفش حياتك علشاني وحب من تاني واجوز واعمل اسره حلوه وبدموع اكثر بس متنسهش لو جبت بنت تسمي بنتك علي اسمي بس اوعي لما تجوز تيجي في يوم وتنسيني ياعمرو
وفجاء سكتت لما شافت دموع عمرو علي خده
مني ومدت ايدها ومسحت دموعه
مني بدموع:انتي بتبكي انا كده اطمنت لو مت مش هارتاح في قبري عارف ليه عشان كل دمعه هتنزل من عيونك هتعذبني انا فيها
عمرو بدموع:بعيد الشر عليكي ياقلبي انشاءالله هتعيشي وهنجوز كمان وهنجيب بنت شبهك وولد شبهي
وعمرو خدها في حضنه
في مكان اخر
في شركه فارس
بقلمي رنا سعيد
ايمان:انا بجد لغيت دلوقتي مش مصدقه انه فارس هو صاحب الشركه بدل الباشا مهندس حازم بجد مش مصدقه
ايه:ولا انا برضوا والله
فارس فجاء جاي عليهم وقف في وسط العاملين ومعه ندي
فارس ببتسامه ووووووووو
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس ببتسامه وبكل تكبر وغرور:طبعا انتوا عارفين انا مين اظن مش محتاج اعرفكم انا مين طبعا
الجميع:اممممممممم
فارس ببتسامه خبث وشاور علي ندي:ودي الباشا مهندسه ندي هتكون المساعده بتاعتي الشخصيه وهتكون المديره عليكم من بعدي اي حاجه هتقولكم عليها هتتنفذ بالحرف الواحد من غير نقاش
ايمان بمقاطعه:بس ده منصب الباشا مهندسه ايه
فارس ببتسامه:وانا بعافي الباشا مهندسه ايه من المنصب ده وبسلم مكانها المنصب للباشا مهندسه ندي
ايمان وكانت لسه هترد بس ايه مسكت ايدها.
بقلمي رنا سعيد
ايه ببتسامه:وانا موافقه علي قرار حضرتك
فارس بغيظ وهو ماشي:تمام
في مكان اخر
ايات:نعم ياماما
الام سناء:يلا عشان تاكلي
ايات:حاضر ياماما روحي وانا جايه وراكي
وسناء مشيت
وفجاء فون ايات رن ايات ومسكت الفون ولقيت رقم غريب
ايات:الو سلام عليكم
المتصل:وعليكم السلام ياقلبي
وكان صوت شاب
ايات بستغرب:مين معايا
بقلمي رنا سعيد
المتصل:انا احمد اللي معاكي في الجامعه
ايات:احمد مين وعايز اي.
احمد:انا احمد اللي اعترفتلك النهارده بحبي وانتي مصدقتنيش.
ايات بقرف:اها تمام جبت رقمي منين وعايز اي
احمد:بحبك وعايز اجي اتقدملك
ايات بضيق:جبت رقمي منين بقولك
احمد ببتسامه:وحشتني
ايات بغضب وقفلت السكه في وشه وعملت لي بلوك
في مكان اخر في شركه فارس الشافعي
ايمان بضيق:انتي ازي وقفتي بسهوله دي تتنزلي عن منصبك
ايه ببتسامه وببرود عكس اللي جوها:عادي يبنتي مش هتفرق
ايمان بعصبيه:يابرودك يختي اي البرود اللي انتي فيه ده يابت
ايه ببتسامه اكبر وببرود اكثر:عادي برضوا
ايمان بضيق:ياشيخه عن ابو البرود اللي انتي فيه ده
ايه ببتسامه استفزاز:عادي برضوا
وفجاء فون الارضي بتاع مكتب ايه رن
ايه:الو
المتصل:******
ايه:حاضر جايه
ايمان:مين عايزك
ايه بتفكير وووووووووووو
#يتبع
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
↚
فارس ببتسامه:تعالي ياايه اتفضلي ارتحي ياحبيبي
ايه بصدمه:انت بكلمني انا
فارس ببتسامه وقام ومسك ايدها وباسها واعقدها علي الكرسي كل دها بيحصل تحت صدمت ايه
فارس واعقد علي الكرسي اقصدها
فارس ببتسامه:مالك ياقلبي ساكته ليه
ايه بذهول:ف فارس انت تعبان
وحطت ايدها علي دماغه
فارس ببتسامه:انتي بتعملي اي مالك
ايه:لا انت مش سخن اومال مالك
فارس ببتسامه:مفيش ياحبيبي ماانا عادي قدامك اهو وكويس ياقلبي
ايه بغباء:متاكد انك مش تعبان
فارس بضحكه:والله يبنتي انا كويس اهو اي الاسئله دي كلها هو انت هتطلعلي بطاقه ولا اي
ايه:لاء كل الحكايه انك متغير معايا اوي هو في حد قالك حاجه
فارس ببتسامه:ايوه دنيا اختي قالتلي كل حاجه حقك عليا ياعمري علي كل دماعه نزلت من عيونك الحلوين دول من سببي
ايه بدموع:انت اللي حقك عليا ياحبيبي وبدموع اكثر عارفه انك اتوجعت من سببي وبنهيار بس كان غصب عني والله اهلي هما السبب يافارس عن بعدي عنك انا اسفه اوي ياحبيبي اسفه اوي وعيطت بحرقه
فارس وقام وحضنها
فارس بهدوء وببتسامه:هششش خلاص اهدي ياعمري
في مكان اخر
صابر:ايه جايلها عريس ياام وليد
ام ايه بفرحه:مين هو
صابر:ابن صديق ليا في الشغل
امنيه:واي ظروفهم واي اخلاق الواد
صابر:لاء الحمدالله ظروفهم حلوه وكمان الواد جمال واخلاق واحترم ومتدين وعارف ربنا وبيصلي وهيتقي ربنا في بنتك انشاء الله
امنيه:انشاء الله ومع تعليم اي
صابر:مع مؤهل كليه تجاره وشغل محاسب في بنك وغير ماهيسكن بنتك في بيت لوحديهم
امنيه:يارب بس بنتك توافق
في مكان اخر
دنيا:طب انشاء الله احنا اللي هنكسب وهاخد منك الالف جنيه
اخوه دنيا الصغير اياد:ههههههه باذن الله في احلامك
دنيا بغيظ:طب هنشوف يازملكاوي يامعفن.
اياد:اقومي يابت اعملي لينا كوبايه نسكافيه كده نشربها انا والحجه الغلبانه دي
وشاور علي امه
دنيا:انت بالذات مش هعملك حاجه
ناهد أمهم:خلاص اسكتوا انا هقوم اعملكم
في مكان اخر في شركه فارس
ايه ونايمه في حضن فارس علي الاريكه
ايه بحب:فارس انا بحبك اوي
فارس ببتسامه وباسها من دماغها:وانا اكتر بحبك وبموت فيكي ياعمري
وبيقرب وشه من وشها ومركز علي شفايفها ولسه هيبوسها
فجاء الباب اتفتح عليهم بكل قوه ووووووووو
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه ونايمه في حضن فارس علي الاريكه
ايه بحب:فارس انا بحبك اوي
فارس ببتسامه وباسها من دماغها:وانا اكتر بحبك وبموت فيكي ياعمري
وبيقرب وشه من وشها ومركز علي شفايفها ولسه هيبوسها
فجاء الباب اتفتح عليهم بكل قوه
ايه بتسرع:ن نعم
ايمان بضيق:بقالي ساعه بكلم فيكي ولا انتي هنا
ايه ببتسامه:معلشي سرحت شويه
ايمان بخبث:شويه بس قومي شوفي فارس عايزك ليه في المكتب ده بقاله ساعه متصل بيكي يابنتي
ايه بصدمه:يالهوي ده بينلها وقعه مربربه يابت ياايمان
ايمان بضحكه:واضح واضح
وفجاء ايمان اتصدمت وكتمت ضحكتها لما لقيت فارس وقف قصادها هي وايه
بقلمي رنا سعيد
فارس بغضب كالجحيم:انسه ايه انا متصل بيكي من امتا
ايه بتوتر:م معلشي ا اص اصل
فارس بمقاطعه وبحده:انا عايز رد واحد بس علي سؤالي
ايه بخوف:من شويه
فارس ببرود:تمام والاستاذه مجتش ليه
ايه بعتذر والدموع في عيونها من اسلوبه:انا اسفه
فارس بتجاهل:مخصوم منك يومين اقل من الثانيه تكوني في مكتبي وجايبه معاكي الملف الازرق بتاع الحسابات
ايه بحزن:حاضر
فارس مشي وراح لي مكتبه وايه جبت الملف بتاعه ومشيت وراه علي طول
ايه بجديه:اتفضل
بقلمي رنا سعيد
فارس وبص ليها من فوق لتحت
فارس بسخريه:لاء شاطره في تمثيل البراء والاحترام وبضحكه جانبيه وصوت كله سخريه لاء بجد برافو تستاهلي جايزه يارخيصه
ايه والكلام نزل عليها كالصاعقه
في مكان اخر
عمرو:خلاص اهدي ياامي انشاء الله هتقوم بالسلامه لينا
دعاء:يارب يبني يارب اشفي بنتي وهتقوم لينا بالسلام يارب
عمرو والدموع في عينه:يارب ياامي
وفجاء الدكتور خرج ليهم
عمرو ودعاء جريوا عليه
عمرو بخوف وبقلق:خير يادكتور
دعاء بخوف اكبر:بنتي عامله اي دلوقتي يادكتور طمني الله يطمنك
بقلمي رنا سعيد
الدكتور بحزن:البقاء لله
في مكان اخر في شركه فارس الشافعي
ايه وبتحاول تمنع دموعها متنزلش بصعوبه
ايه وبتحاول تصطنع القوه:طب حضرتك عايز مني اي حاجه تاني
فارس باستفزاز اكبر وبيقترب منها وايه بتبعد وهو بيقرب اكثر لحد ماتخبطت في الحيطه فارس وحاوطها بدرعاته
ايه بخوف وووووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه وبتحاول تصطنع القوه:طب حضرتك عايز مني اي حاجه تاني
فارس باستفزاز اكبر وبيقترب منها وايه بتبعد وهو بيقرب اكثر لحد ماتخبطت في الحيطه فارس وحاوطها بدرعاته
ايه بخوف وتوتر:ل لوسمحت ا اابعد
فارس بمقاطعه وبيقرب اكثر
ايه والدموع بدات تجمع في عينها:ف فارس ل لوسمحت ك كده غلط ابعد عني
بقلمي رنا سعيد
فارس وفجاء مد ايده وفتح الباب من وراه
فارس بسخريه وبضحكه جانيبيه:هههه متخافيش كده اوعي تفتكري في يوم افكر والمسك ده انا حتى بقرف منك
ايه ودمعه نزلت علي خدها ومشيت بسرعه ومسحت دموعها وهي ماشيه شافتها سكرتيره فارس وهي طالعه من عند فارس وبتيعط
ندي بشك:هي االانسه ايه طالعه معيطها ليه اكيد عملتلها حاجه
فارس ببرود:ميخصكيش
في مكان اخر
الدكتور:البقاء لله
اميمه بكاء وصريخ:لاااااااا بنتي عايشه انت كداب بنتي عايشه مماتتش
وسبتهم وجريت علي اوضة العمليات اللي فيها بنتها مني
وفتحت الباب وشفت بنتها متغطي وشها وجسمها بالملايه البيضه
راحت عليها ودموعها علي خدها
اميمه وشالت الغطاء من علي وش بنتها
اميمه بدموع:اقومي ياحبيبتي اقومي ياضنايا وهزت جسمها بايدها قومي يامني سمعني صوتك قومي وحشني اسمع صوتك وانتي وبدموع اكثر وبنهيار جايه من الجامعه ماما حبيبتي انت عملي اكل اي اصل انا وقع من الجوع وجعانه اوي اوي ياست الاكل وبصريخ وبتهز في جسمها قومي يامني كفايه عذاب فيا بقا قومي
وفجاء دخل عليها الدكتور وعمرو دخل وشافها كده وكان هيقع من طوله بس الدكتور سنده
الدكتور:شد حالك يبني وخليك قوي عشان خاطر الحجه ديت مين هيسندها غيرك
بقلمي رنا سعيد
عمرو بعيد عنه واقترب من اميمه
عمرو بدموع ووجع:يلا ياامي عشان نلحق ندفنها عشان الليل بدء يدخل علينا
اميمه بصريخ وقامت وقفت:بنتي مماتتش ياعمرو بنتي عايشه وهي شويه كده وهتفوق هي بس هتلاقيها بتتدلع علينا عايزه تشوف غلاوتها عندنا قومي يابنتي قومي احنا بنحبك والله صح ياعمرو قومي بقا يامني متتعبنيش معاكي
وبصريخ وبتهز في جسمها قومي بقا عشان خاطري قومي
وعيطت بكل قوه وعمرو حضنها
في مكان اخر في شركه فارس
بقلمي رنا سعيد
فارس بيرن علي عمرو وعمرو فونه مقفول
فارس بضيق:وده قفل فونه ليه انشاء الله
في المساء
ام ايه:ايه مالك مش بتاكلي ليه وسرحانه في اي
ايه بشرود:مفيش انا قايمه عن اذنكم مليش نفس
ايه وسبتهم وطلعت اوضتها وقفلت الباب عليها ووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
:عمرو
عمرو بحب وبيتعمد ينظر لبنت غيرها عشان تغير:اي ياقلب عمرو من جوه
مني بغيره:عجبك اوي اروح اخدلك رقمها
عمرو بخبث:ياريت
مني بضيق وقامت وقفت وبنرفزه:عشان اقتلك واقتلها
عمرو ببتسامه حب:هو انا اقدر افكر وابص لغيرك ياقلبي
مني بطفوليه:ماانت لسه ببص اهو علي البت ياكداب
عمرو ببتسامه:انا بصت عليها بس عشان حبب اهزر معاكي شويه
مني ببتسامه:والله
عمرو بضحكه وبيقلدها:اها والله
بقلمي رنا سعيد
باااك
عمرو فجاء فاق من ذكرياته علي خبطت الباب
عمرو وقام فتح
فارس:اي مالك قفل فونك ليه وفجاء ااخد باله من اثر الدموع اللي علي وشه
فارس بخوف:مالك انت كنت بتعيط صح في اي قولي
عمرو وحضنه بقوه وعيط بحرقه
فارس بخوف وحزن عليه:عموري مالك في اي و مني وامها كويسين
بقلمي رنا سعيد
عمرو بعيط وبصوت متقطع وفي حضن فارس:م مني ماتت يا يافارس خلاص مش هشوفها تاني انا بموت يافارس بموت انا مش قادر اعيش من غيرها انا عايز اموت يارب خدني عندك يارب
فارس وبيطبطب عليه
فارس ودمعه نزلت منه علي حالة صحبه اول مره في حياته يشوف صحبه حزين وبيعيط بشكل ده
فارس بدموع:بعيد الشر عليك ياحبيبي واهدي عشان خاطري ربنا هو عايز كده وهي دلوقتي في مكان احسن من هنا بكتيرر ادعيلها بدل ماانت بتعيط كده وبتعذبها في قبرها بعيطك عليها دها
عمرو وبدموع اكثر
فارس بحزن ودموع:اهدي بقا عشان خاطري مش قادر اشوفك كده
في مكان اخر
ايات:ايه خلاص اهدي
ايه بعيط:هما السبب في بعدي عن فارس وبتقوليلي اهدي اهدي ازي وهو شايفني بالنسبه لي رخيصه شايفني اني خلاص اجوزت غيره وسيبته وبعيط وبتقوليلي اهدي
ايات بتفكير:طب خلاص قوليلوا الحقيقه وعرفي انك لسه مجوزتيش
بقلمي رنا سعيد
ايه بدموع:حاولت ومراضيش يسمعني ياايات
ايات بحزن علي اخته:حاولي تاني وتالت لحد مايسمعك ياحبيبتي
ايه بصت ليها ومردتش
آيات ببتسامه:انا عندي فكره
ايه بتركيز:اي
آيات:رني عليه دلوقتي وقوليلوا
ايه بتفكير
ايات:يلا رني
ايه بخوف:خايفه ارن مايسمعنيش ويسمعني كلام وحش زاي الصبح
آيات:سبيها علي الله
ايه:ونعمه بالله
آيات:هترني
ايه بتفكير:ماشي
ايه وبالفعل رنت عليه
ايه بخوف:الو
فارس ببرود:اي
ايه:فارس انا لسه انسه ومجوزتش
فارس ببرود:عارف
ايه بصدمه والفون وقع منها ووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه بخوف:الو
فارس ببرود:اي
ايه بخوف و توتر:ف فارس انا لسه انسه ومجوزتش
فارس ببرود:عارف
ايه اتصدمت والفون وقع من ايدها علي السرير
ايات بخضه:مالك في اي قالك اي
ايه بتوهان:طلع عارف ان لسه مجوزتش
ايات واتصدمت وبصت للفون واخدت بالها ان لسه فارس علي الخط ومش قفل السكه ايات وخدت الفون واديتوا لي ايه
ايه وخدت الفون منها
ايه:وعرفت منين
فارس ببرود:شيء ميخصكيش وانا لو عاوز اعرف اي حاجه هعرفها انتي ناسيه انا مين ولا اي
ايه بنفس البرود بتاعه:لاء مش ناسيه هو انا اقدر انساه حاجه تخصك ياحبيبي
بقلمي رنا سعيد
فارس ببرود:اخلصي بترني عايز اي
ايه بنرفزه:هو في اي يافارس ماتكلم بااسلوب احسن من كده شويه
فارس ببرود اكثر:بقولك اي ده اللي عندي يلا سلام
وقفل في وشها السكه
ايه بضيق ورمت الفون علي السرير
ايه بضيق:اديني كلمته زاي ماقولتيلي اخرتها بيكلمني بااسلوب وحش وقفل في وشي اهو
ايات ببتسامه:ماشي تمام بس كان مينفعشي تتنرفزي عليه
ايه بغضب:عيزيني اعمل اي معاها يعني واحد بكلمه بكل هدوء وهو تلاجه مش بيحس وبيرمي كلام زاي الدبش يحرق الدم
ايات ببتسامه:معلشي ياروحي لازم تستحملي دام بتحبي
ايه بغضب:حب حب اي ياشيخه عن ابو الحب اللي يخليني اذل لي كده انا مش هكلم معاها تاني خلاص وده اخر كلام عندي
بقلمي رنا سعيد
صباح يوم جديد
في الشركه
:ياانسه ياانسه
البنت وبتلف وشها لي
:نعم
الشاب بااعجب وببتسامه:انا زميلك هنا في الشركه اسمي احمد الشرقاوي
: تشرفت بمعرفتك
الشاب بااعجب واضح:وانتي اسمك اي
ايه ببتسامه:اسمي ايه بس انا اول مره اشوفك هنا معانا
احمد:اول يوم ليا كان امبارح
ايه ببتسامه:اها اهلا وسهلا تشرفت بمعرفتك
احمد بااعجب وببتسامه:وانا اكتر
ايه وفون جالها من فارس
بقلمي رنا سعيد
في مكتب فارس
فارس بعصبيه وعروق بارزه:طبعا الانسه ايه مدوره في كل حتي وسايبه شغلها اي عجبك الموظف احمد الجديد اوي كده ياترا هيكون نمره كام ياانسه ايه
ايه ودموعها نزلت علي خدها وووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس بعصبيه وعروق بارزه:طبعا الانسه ايه مدوره في كل حتي وسايبه شغلها اي عجبك الموظف احمد الجديد اوي كده ياترا هيكون نمره كام ياانسه ايه
ايه ودموعها نزلت علي خدها ومسحتها بسرعه
ايه ببرود:شيء ميخصكيش يابشمهندس
فارس بغضب:اكلمي عدل ياانسه ايه
ايه ببرود:لما تلتزم حدودك معايا يبقا اكلمك عدل يابشمهندس
فارس بعصبيه:مخصوم منك يومين والمره الجايه لو قلتي ادبك يبقا رافد يلا اتفضلي علي مكتبك
في مكان اخر في شركه فارس
عمرو ماشي وسرحان وخبط في بنت ووقع ليها الاوراق
البنت نزلت جبت الاوراق من الارض
البنت من غير ماتبص عليه وبتقوم من الارض:مش تفتح يااستاذ
بقلمي رنا سعيد
الشاب بااسف:اسف
البنت وقامت وبصت عليه
البنت بصدمه:انت
عمرو بص عليها وسابها ومشي
في مكان اخر. في الجامعه
:ايات اسمعيني طيب
ايات بنفخ بضيق:نعم انت عايز مني اي
:عايز اجي اتقدملك
ايات بضيق:وانا رافضك عن اذنك
ايات جايه تمشي الشاب مسكها من ايدها
:ايات انا بحبك وبموت فيكي والله
ايات بصت لي بكل غل و فجاء نزلت علي وشه بالقلم بكل قوتها الشاب بص ليها بصدمه وعصبيه وشه احمر وعروق وشه بارزت وعيونه احمرت وبيجز علي اسنانه من كتر الغضب والجامعه بقت كلها بتتفرج عليهم
ايات بنرفزه:القلم ده بس عشان اجراءت ومسكت ايدي المره الجايه لو فكرت تمد ايدك عليا تاني هكسرهلك فاهم
وايات مشيت وسبيته تحت صدمت الشاب والجامعه كلها
في مكان اخر في شركه فارس
فارس:اتنين قهوه ياعم فرج
وقفل السكه
بقلمي رنا سعيد
فارس:عامل اي دلوقتي
عمرو بتوهان وحزن:تعبان اوي يافارس تعبان اوي
فارس بحزن علي حالته:بقولك اي ياعموري
عمرو:قول
فارس:عندنا سفر بكرا في شغل في اسكندريه ومحتاجين ناخد اشطر عمال هنا معانا
عمرو:شغل اي وهنعقد هناك كام يوم
فارس وبدء يحكيله
في مكان اخر
ايه:مالك ياايمان
ايمان بضيق:الشخص اللي اسمه عمرو ده مستفز
ايه بضحكه:يبنتي هو عملك حاجه ده حتي اعتذرلك لما خبط فيكي عايز اي تاني
إيمان بضيق:ازي يمشي قبلي ويسبني وقفه كده
ايه بغمزه:بجد دها اللي مضايقك بس
ايمان بنفخ بضيق:لاء ماانتي عارفه اللي فيه
ايه ولسه هتتكلم بس قاطعها موبيل ايمان وهو بيرن
ايه:مين بيرن عليكي
ايمان بصدمه:ده فارس
ايه بضيق وغيره وووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
:ههههه معقول بنت ضربتك بالقلم ده انت بقت مسخرت الجامعه كلها
:والله له هدفعك تمن القلم ده ياايات غالي اوي
:هههههه هتعمل اي يعني
:هتشوف
:طيب
في مكان اخر
بقلمي رنا سعيد
ايه برفع حاجب:فارس كان عايزك ليه
ايمان:عشان هسافر بكرا انا وانتي مع فارس لي اسكندريه
ايه بمقاطعه وبدون تفكير:ليه انشاء الله
ايمان:هيكون ليه يعني ياذكيه اكيد لي شغل
ايه:امممم والمده كام يوم.
ايمان:اسبوع
ايه:نعم انتي بتكلمي جد
ايمان:ايوه
ايه:لا انا مش هروح
ايمان برفع حاجب:ليه
ايه: عشان فرح بنت خالتي انتي نسيتي ولا اي
ايمان:اها طب هتعملي اي هتقوليلوا اللي انتي مش هتروحي
بقلمي رنا سعيد
ايه:اها عن اذنك ‘
ايمان:علي فين
ايه:رايحه اعرفه اني مش هروح معاكم
ايمان برفع حاجب:طب وافرض مراضيش
ايه:مش بمزاجه
ايمان:لاء بمزاجه ياايه وانتي عارفه كده كويس
ايه بتحدي:هنشوف يلا عن اذنك
في مكان اخر
:مالك ياحبيبتي ساكته ليه
ايات بضيق:مفيش يامحمد
محمد بزعل:ماشي براحتك مفيش مفيش بس افتكري اللي بتخبي علي حبيبك محمد اهو
ايات ببتسامه:انت قموص اوي علي فكره
محمد وبيقلب في الفون وببص فيه
ايات ببتسامه ودلع:محمد حبيبي ياحموو
محمد لايوجد رد
بقلمي رنا سعيد
ايات وبتصطنع الزعل:بقا كده مترديش عليا ماشي طب انا زعلانه منك
محمد بهدوء:نعم عايز اي
ايات:محمد انا مخنوقه بس شويه وهروق دلوقتي صدقني
محمد:عارف انك مخنوقه انا بقا عايز اعرف اللي مضايقك ممكن
ايات بكدب:جبت في امتحان الكورس درجه وحشه
محمد عارف انها بتكدب عليه لان عارف ايات شاطره في دراستها وديما بتطلع الاوله علي دفعتها محمد وقرار ميضغطش عليه اكتر من كده عشان تقوله السبب الحقيقي.
محمد:طب يلا اروحك عشان ورايا مشوار مهم دلوقتي ولازم اكون هناك حالا
ايات:لو مستعجل امشي وانا هاخد تاكسي
محمد بنفي:لاطبعا مفيش منه الكلام ده يلا امشي اركبي ياهبله
في مكان اخر في شركه فارس
فارس:نعم اتفضلي اقولي عايزه اي
ايه بقوه:انا مش هقدر اسافر معاكم بكرا
فارس بغضب:***************
ايه بغضب اكثر:*************
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه بقوه:انا مش هقدر اسافر معاكم بكرا
فارس ببرود:وانا قولت انك هتسافري معانا وهتكوني اول واحده هنا قدم الشركه كمان ومفيش نقاش اتفضلي يلا علي مكتبك
ايه بغضب:مش بمزاجك علي فكره وانا مش هسافر واللي عندك اعمله بقا عشان بجد انا تعبت منك هو انا عملت ليكي اي عشان تعملني باالاسلوب ده كله
عمرو بااحرج وقام وقف:طب انا رايح مكتبي يافارس عن اذنك
بقلمي_رنا_سعيد
فارس:ماشي
عمرو ومشي وقفل الباب وراه
ايه بضيق:جواب سكت ليه ولا معندكش جواب
فارس ببرود وقاعد وحططت رجل علي رجل وبيقلب في الفون ومتجاهله
فارس ببرود:اي خلصتي كلامك ياريت لوخلصتي اتفضلي علي مكتبك
ايه بغضب كالجحيم:لا مخلصتش يافارس ومش همشي من هنا قبل ماافهم انا عملت اي عشان تعملني كده
فارس ببرود وبيقلب في الفون ومتجاهله
ايه بانفعال وبعصبيه:مترد كل ده عشان كنت هتخطب لي غيرك وكان غ
فجاء الباب اتفتح عليهم بقوه
ودخلت بنت بعيون خضرا وشعر اصفر ناعم وقصير وبشره بيضاء ومتوسطه الطول وجسد رشيق وكانت ترتدي جيبه قصيره فوق الركبه لونها اسود وتيشرت بحمله لونه ابيض وضيق كان يبرز مفاتنها كانت جميله جدا
البنت وطلعت تجري علي فارس وحضنته بقوه تحت صدمت ايه
في مكان اخر
ايمان:ياترا اخرت كده ليه
ايمان وشافت عمرو خارج من عند فارس طلعت تجري عليه
ايمان:استاذ عمرو حضرتك كنت اكيد مع البشمهندس فارس مش كده
بقلمي_رنا_سعيد
عمرو بملل:ايوه
ايمان:طب تقدر تقولي ايه عملت اي طيب معاه طمني عشان لسه مخرجتش من عنده وانا قلقانه اوي
عمرو:معرفش بس انشاء الله خير.
ايمان ببتسامه:شكرا
عمرر:العفو وسابها ومشي.
في مكتب فارس
فارس وعينه علي ايه:اظن خلصنا كلامنا يلا اتفضلي بقا علي مكتبك..
وكانت لسه هتمشي بس وقفها صوت فارس
فارس ببتسامه وحضن البنت:مش تباركلي
ايه ببرود وغيره:علي اي
فارس ببتسامه غيظ:علي خطوبتي من ميار
ايه بصدمه وووووووو .
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس ببتسامه وحضن البنت:مش تباركلي
ايه ببرود وغيره:علي اي
فارس ببتسامه غيظ:علي خطوبتي من ميار
ايه بصدمه والدموع بدات تتجمع في عينها ايه و بتفتكر ذكرياتهم مع بعض
فلاش باااك
بقلمي رنا سعيد
ايه وبتكلم فارس فون
فارس بنوم:ايه
ايه بحب:اي ياقلب ايه من جوه
فارس ببتسامه:عارفه ساعت خطوبتنا هعملك خطوبه محدش هعملها قبل كده ولاحد هيعملها بعدي برضوا
ايه ابتسمت وسكتت
فارس بصوت عالي وجنون:انا بجد بحبك وبعشقك يايويو وعايزك زوجه ليا وام لعيالي بااسرع وقت مليش دعوه
ايه بضحكه:اهدي طيب ياحبيبي صوتك عالي اوي ده انت تلاقيكي صحيت الجيران بصوتك ده
فارس:حاضر ياقلبي
ايه:فارس
فارس بنوم:امممم
ايه:بتحبني قد اي
فارس ببتسامه:قد البحر وسمكاته
ايه ضحكت
باااك
ايه بتبتسم وفاقت من ذكرياتهم علي صوت فارس
فارس ببتسامه خبث:وانتي اول واحده معزومه علي خطوبتي
بقلمي رنا سعيد
ايه بصت في عينه بكسره:الف مبروك
ايه وجريت فتحت الباب وماشيه في الطرق ودموعها علي خدها وخبطت في شخص من غير ماتاخد بالها
ايه وبتمسح دموعها:اسفه
وكان زميلها احمد اللي خبطت فيه
احمد ببتسامه:عادي ولا يهمك
ايه ابتسمت له وكانت هتمشي بس صوت احمد وقفها
أحمد بحزن وبحنيه:مالك بتعيطي ليه
ايه ودموعها نزلت غصب عنها
ايه وبتحاول تبتسم:مفيش شكلها حاجه دخلت في عنيا مش اكتر شكرا علي سؤال
احمد بعدم تصديق:العفو بس بجد مفيش حاجه مضايقكي
ايه ببتسامه مزيفه:لاء مفيش عن اذنك
احمد ببتسامه:اتفضلي
ايه وكملت طريقها واحمد عينه عليها
في مكتب فارس
فارس:اي ياقلبي اللي جايبك هنا كده من غير مواعيد مش عوايدك ياميرا
ميار ببتسامه:قولت اعملها ليك مفاجاة اي مش حلوه المفاجاة دي.
فارس ببتسامه:لاء طبعا دي احلي مفاجاة ياقلبي
وعده اليوم.من غير احداث جديده.
في صباح يوم جديد
فارس بجديه:اومال البشمهندسه ايه فين يابشمهندسه ايمان
ايمان ولسه هترد عليه
بس قاطعها دخول ايه عليهم
ايه ببتسامه خبث:انا جيت اهو
فارس بغضب لما شافها بالمنظر ده وووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه ببتسامه خبث:انا جيت اهو
فارس بغضب لما شافها بالمنظر ده
ايه كانت ترتدي فستان لونه ابيض في اسود وترتدي طرحه سوداء طويله وكانت تضع كحل في عينها وملمع شفاه كانت جميله جدا جدا
فارس بغضب مكتوم وبص عليها بغيره ومشي ركب سيارته
وعمرو اخد ايه وايمان وميار وركبهم في المقعد الخلفي
وعمرو ركب جمب فارس
فارس وبصص علي ايه من المرايا وايه بتلعب في فونها
ميار ببتسامه:متشغال الكاست ده نستمع حاجه ياحبيبي
فارس ببتسامه:حاضر ياروحي
ايه وبتلعب في فونها وسامعه كل كلمه ودمها اتحرق وغيرانه من ميار علي فارس
ايه في سره:حبك برص ياشيخه
فارس شغال الكاست وكانت اغنيه تامر حسني اللي شغاله
بقلمي رنا سعيد
كل يوم بيفوت عليا .. ليك بحن ف كل ثانية
صعب اعيش ف الدنيا ديا الا بيك
احساسى انك حبيبى .. وانى مش شايفك بعينى
قد اية مشتاق لحضنك مش لاقيك
فارس بص علي ايه من المرايا وعينه جت في عين ايه
فارس ونزل عينه وسرح في ذكرياته مع ايه
فلاش باك
فارس فاتح شات ايه وبيكلمها واتساب
فارس ببتسامه:يويو
ايه بنفس الابتسامه:نعم
فارس بمشاغبه وكدب:انا بصراحه شربت سجاير النهارده وفي حاجه تاني برضوا حصلت بس خايف اقولها ليكي احسن متزعلي
ايه بضيق:امممم لا مش هزعل قول
فارس بمشاغبه وكدب:النهارده خرجت انا وصحابي مع بنات
وكل واحد فينا كان معاه بنت
ايه ببرود:ماشي
فارس بستغرب:انتي مش غيرانه ومش هتزعقي فيا دلوقتي وتعملي زاي البنات ونتخنق سوا وتقوليلي ازي تخرج مع بنات وازي تشرب سجاير وتزعلي وتقفلي في وشي وانا اصالحك
ايه ببتسامه:بس انا بثق فيك وعارفه انك معملتش كل اللي بتقول عليه ده
فارس ببتسامه:بس افرض مثالا عملت كده بجد
ايه بغيره وضيق من فكرت يعمل كده:هقتلك يافارس انت ملكي انا وبس فاهم
بقلمي رنا سعيد
فارس بضحكه:اكيد ياروحي فارس ملكك انتي وبس
فارس فاق من ذكرياته وبص علي ايه تاني
وبداء يدندن مع الاغنيه في سره وعينه علي ايه
حتى وانت بعيد عليا .. لسة بتحلم بيك عنيا
نفسى ترجع تانى ليا انت فين
لية سايبنى اعيش لوحدى .. قولى راضى ازاى ببعدى
واقفة كل حياتى بعدك اعيش لمين
ايه وبصت علي فارس والدموع في عينها
ايه وبتفتكر ذكرياتهم مع بعض
ايه:روسه انا رايحه عند عمو النهارده
فارس بغيره:عمك رمضان..
ايه ببتسامه:ايوه
فارس بغيره وضيق:لاء مش هتروحي
ايه بزعل:ليه
فارس بغيره:مش عمك ده اللي ابنه عينه عليكي وجه اتقدملك ورفضتي صح
ايه:اها
فارس بغيره:واكيد ابنه ده موجود النهارده في البيت صح.
ايه:ايوه
فارس بحده:يبقا مش هتروحي
ايه بغباء:ليه بس
فارس بغيره:عشان انا بغير
ايه بضحكه:واتغير ليه بقا
فارس بعصبيه:بت انتي مجنونه يابت ولا بتستعبطي واحد عينه منك وعايزه تروحي عندهم وتبقا قدامه وهو يفضل يبص عليكي وتكلمي بقا معاه وتهزروا وتضحكوا بقا ومش عايزيني اغير فارس بضيق ايه قفلي ياايه عشان انتي بجد عصبتني
بقلمي رنا سعيد
ايه بضحكه:خلاص خلاص اهدي مش هروح
ايه وفاقت من ذكرياتها وبصت عليه وعينها جت في عينه ونزلتها بسرعه
ميار ولفت ايدها حول رقبة فارس
ميار وحضنت فارس من الخلف وبدندن مع الاغنيه بصوت عالي وايه بصت عليها بضيق وغيره وايمان حست باايه
ايمان ومسكت ايد ايه
وعمرو سرحان في حبيبته اللي اتوفات وحبس دموعه بالعافيه عشان متنزلش قدم البنات
وبيفتكر ذكرياته معاه
عمرو وحضن مني من الخلف:مني حبيبتي بتعمل اي
مني بخجل:عمرو ابعد كده غلط
عمرو بحب:بس انتي هتبقي مراتي
مني:اديك بتقول هبقا ابعد بقا
عمرو بدلع:تؤ تؤ مش هبعد الا بشرط
مني:اي هو
عمرو وشاور علي خده:اخد بوسه هنا
مني بخجل:لاء عيب ياقليل الادب
عمرو:خلاص هفضل كده
مني بتفكير:وانا هنادي علي ماما
عمرو ببتسامه:نادي انتي فاكرك كده بتهدديني ولا اي
مني ببتسامه خبث:يعني مش خايف
عمرو:لا مش خايف
مني:ماشي
مني فجاء بصوت عالي:مامااااااا
عمرو فجاء بعد عنها بخوف
عمرو بضحكه:يابنت المجنونه
باااك
بقلمي رنا سعيد
عمرو ابتسم تلقائي وفجاء راجع كشر تاني وزعل وقلبه وجعه من فكرت خلاص ان حبيبته بقت مش موجوده خلاص وانه مبقاش بس فضل ليها غير ذكرياتهم مع بعض
وميار لسه حضنه فارس من الخلف وبدندن مع الاغنيه
ياواحشنى وانت عنى بعيد هموت وخدك ف حضنى مهما يحصل برضو قلبى روحو فيك
ياحبيبى انا كل همى انت عايش ازاى ف بعدى
نفسى بس لو مرة اطمن عليك
كل يوم بيفوت عليا ليك بحن ف كل ثانية صعب اعيش ف الدنيا ديا الا بيك
احساسى انك حبيبى وانى مش شايفك بعينى قد اية مشتاق
لحضنك مش لاقيك
فارس وبص علي ايه وشافها عنيها عليهم وهو وميار وبصه عليهم بضيق وزعل وعينها فيها الدموع
ايه فجاء بصت عليه وعينها جت في عينه ايه بصت لي بعتاب ولوم وزعل ومقدرتش تقاوم نفسها اكتر من كده ودماعها نزلت منها
وفارس اخد باله ونزل عينه وشال ايد ميار من عليه
وميار اضيقت من الحركه اللي فارس عملها ديت
فارس بضيق ووووووووو
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس بضيق وقفل الاغاني
ميار بحب:ققلت ليه ياحبيبي
فارس بضيق اكثر:معلشي ياروحي دماغي مصدعه شويه
ميار:الف سلامه عليكي ياروحي اعملك مساج
فارس بضيق:لاء شكرا
في مكان اخر
في الجامعه
في الكافيه
ايات:مالك ياجيجي ساكته ليه
جيجي بزعل:مخنوقه شويه
ايات:من اي
جيجي:جايلي عريس وابويا موافق عليه وانا مش عاوزه
ايات:طب ارفضي
جيجي:مش هقدر انا لغيت دلوقتي رافضه كذا عريس والمرادي مش عارفه اقول سبب اي تاني
ايات:طب خلاص قولي لي مصطفي يجي يتقدملك
جيجي:ماانتي عارفه ظروف مصطفي
ايات:ايوه صح نسيت طب الحل اي دلوقتي.
جيجي بنفخ بضيق:مش عارفه ربنا يحلها من عنده بقا
ايات:ونعمه بالله.
في مكان اخر
فارس:انسه ايه انتي وانسه ايمان اوضتكم اوضه واحده مع بعض اوضتكم رقم 4
إيمان:تمام
فارس:وانتي يا ميار اوضتك رقم 8 وانت يباشمهندس احمد اوضتك رقم 10
وعده الوقت وكل واحد راح اوضته
في المساء
في اوضه ايه وايمان
ايه:ايمان
ايمان وهي نايمه علي السرير
ايمان بنوم:نعم
ايه:قومي يابت نتسهر شويه
إيمان بنوم:نامي يابت
ايه:مش جايلي نوم
ايمان:طب سبيني انا انام
ايه بنفخ بضيق:ماشي
ايه وقامت من علي السرير
ايمان بنوم:رايحه فين
ايه:هنزل اتمشي تحت شويه
ايمان:ماشي
في مكان اخر.
ايات:اها اومال كنت فين النهارده.
محمد ببتسامه خبث:كنت خارج مع بنات
ايات بنفخ بضيق:محمد متعصبنيش
محمد بضحكه:خلاص خلاص اهدي ياحبيبتي
ايات بهدوء:طب كنت بتعمل اي مع ريتاج النهارده انا شفتها وهي راكبه معاك العربيه النهارده
محمد ببتسامه وبااستفزاز:كنت بتفسح معاها
ايات بضيق وبعصبييه:محمد متنرفزنيش
محمد بضحكه:هههههه كنت بوصلها الجامعه
ايات بغيره:وانت توصلها ليه
محمد:كنت عند عمي وقالتلي خديني معاك في طريقك مقدرتش ارفض عشان خاطر عمي
آيات بضيق:ماشي انت بتعمل اي
وايات ومحمد فضلوا يتكلموا مع بعض لغيت مع ايات نامت علي نفسها وهي بتكلموا
في مكان اخر
ايه قاعده علي الرمله والبحر قصادها
وسرحانه في ذكرياتها
فلاش باك
ايه بضيق:ماما بس انا مش موافقه عليه.
:ليه العريس ادب واخلاق وجمال ومركز وميترفضش
ايه بضيق:بس انا مش موافقه
:هو انتي في حد في دماغك يابت
ايه بتوتر:ل ل لاء اي الكلام اللي بتقولي ده ياماما
:اومال مالك كل مايجيلك عريس لاء لاء
ايه بتوتر:انا مش هتخطب دلوقتي اللي لما اخلص جامعتي الاول
:مش بمزاجك وخلاص انا وابوكي موافقين قومي اجهزي يلا عشان تقبلي عريسك
ايه بخوف من ان تتخطب لواحد تاني غير فارس
ايه والدموع في عينها:بس ياماما انا مش م
الام بمقاطعه:مش بس ولا بس من غير ولا كلمه زياده قومي يلا جهزي نفسك بدل الرغي ده عشان ملهوش لازمه
باك
ايه فاقت من ذكرياتها علي صوت شخص وقف وراها بيكلمها
:انسه ايه ممكن اكلم معاكي شويه لو مفهاش ازعاج ليكي
ايه ومسحت دموعها بسرعه وبصت وراها وكان المهندس احمد
ايه ببتسامه كلها حزن:اتفضل
احمد وقاعد جمب ايه بس علي مسافه بعيده شويه منها
أحمد ببتسامه:انسه ايه هو حضرتك مرتبطه او مخطوبه
ايه بستغرب من السؤال
ايه:لاء
احمد بفرحه:يعني ولا مرتبطه ولا مخطوبه
ايه بستغرب اكبر:ايوه ولا مرتبطه ولا مخطوبه
احمد بفرحه:طب الحمدالله
ايه برفع حاجب:نعم
احمد بحراج:اقصدي بصراحه يعني احم احم عايز رقم باباك عشان اطلب ايدك منه
ايه بصدمه ولسه هترد بس فجاء صوت شخص جه من وراهم
:وماله متديلوا رقم ابوكي وبيجز علي اسنانه ياانسه ايه
ايه واحمد بصوا وراهم
ايه بصدمه:**********
احمد:**************
الشخص بغضب مكتوم:**********
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
احمد بحراج:اقصدي بصراحه يعني احم احم عايز رقم باباكي عشان اطلب ايدك منه
ايه بصدمه ولسه هترد بس فجاء صوت شخص جه من وراهم
:وماله متديلوا رقم ابوكي وبيجز علي اسنانه ياانسه ايه
ايه واحمد بصوا وراهم
ايه بصدمه:فارس
احمد قام وقف وايه قامت وقفت كالنفس النظام
احمد وبص علي ايه بعيون كلها حب:ياريت توافق يباشمهندس متعرفش انا بحبها قد اي
ايه ببرود واتجاهلت كلام احمد:حضرتك عايز حاجه مننا
فارس بغضب مكتوم:ايوه ممكن تسيبني لوحدينا يباشمهندس احمد
احمد ببتسامه:حاضر من عنيه عن اذنكم
احمد ومشي.
وايه كانت لسه هتمشي وراه بس فارس مسك دراعها
ايه بغضب وشدت دراعها منه
ايه بعصبيه:انت ازي تجراء وتمسك دراعي
فارس وبيقترب منها:انا اعمل اللي انا عايزوا ياقلبي
ايه وبتبعد بعيد عنه
ايه بجديه:عايز اي
فارس بجديه:عايز اعرف منك حاجه وحده بس
ايه بجديه:اتفضل عايز تعرف اي
فارس:هو انتي ليه رخيصه اوي كده كل شويه مع واحد شكل هو انتي مبترحميش حتي الموظف اللي عندي مش رحمه
ايه بصدمه والدموع اتجمعت في عينها
ايه بصوت مرتجف ودموعها نازله علي خدها:هو انت لي الدرجادي شايفيني كده
فارس وفجاء قلبه حن لما شاف دموعها وكان هيقترب منها يحضنها بس افتكر حاجه خليته يرجع لي قسوته تاني
فارس وبيصطنع القوه:وشايفاك ارخص من كده كمان وببتسامه خبث سلام ياقطه
وسابها ومشي وهي وقعت علي الارض تبكي من حبيب عمرها بيقول عليها كده وفجاء جاتلها فكره في دماغها وطلعت تجري علي الفندق لحد ماوصلت لي اوضه وفضلت تخبط عليها لحد ما الباب اتفتح وظهر فارس منه
فارس ببرود:عايزه اي
ايه ودفعته بكل قوتها ودخلت جوه في الاوضه
فارس استغرب من اللي عملته ودخل وراها وساب الباب مفتوح
فارس برفع حاجب:انتي ازي تدخلي اوضتي بطريقه دي
ايه واقتربت من الباب وقفلته
فارس استغرب اكتر
فارس بضحكه استهزاء:مش خايفه مني لما قفلتي الباب ولا خايفه علي سمعتك وبضحكه استهزاء ولا انتي متعوده علي كده
ايه بصريخ وبهستريا :هو انت اي يااخي مش بتحس عمل تقول كلام ليا قوه من السم كل ده ليه عشان عشان
وفجاء، سكتت وحطت ايدها علي وشها وقاعدت علي السرير تعيط
فارس بغضب:اي سكتي ليه ماتكملي وقولي انك خاينه ماوفتيش بوعدك ليا وسبتني وروحتي وتخطبتي لغيري
وجاي ليا وبكل سهوله ساعتها وتقوليلي احنا لازم نسيب بعض يافارس اي كنت فكره دلوقتي يوم ماتيجي وترجعلي ارجعلك بسهوله ياايه هانم لا فوقي خلاص انا مش فارس بتاع زمان
وفجاء سكت واخد نفس عميق بقوه ونفخه بضيق
ايه بدموع كالشلالات علي خدها
ايه باانهيار:كان غصب عني قولتلك اهلي كان جبريني عليه
اعمل اي انا طيب انا كنت بموت صدقني في الفتره دي وقولي ازي ماوفتيش بوعدي ليك ماانا سابته اهو عشانك
ولما جيت ارن عليك عشان اعرفك اللي انا فشكلت غيرت انت رقمك ساعتها وغيرت حسابتك كلها اللي علي السوشيال ميديا ساعتها دخلت في فتره اكتئاب ولا بشوف حد ولا حد بيشوفني كان مفيش حد حاسس بي وجعي وحزني اللي ربنا كنت كل يوم بحس اني روحي بتنسحب مني وانا مش سامعه صوتك كان كل يوم بيعدي عليا كنت بموت حرفيا من فكرت خلاص انت بعدت بعيد عني وبعيط اكتر وبنهيار ويوم ماشوفتك في خطوبته بنت الباشمهندس احمد فرحت اوي وكانء روحي ردتت فيا من الاول تاني يوم ماجيت عشان اقولك اللي انا سابت خطيبي عشانك لاقيتك رافضتني وبتقولي كلام غلط وعمره ماهيحصل يبقا مين جه علي مين يافارس وبصريخ انت محبتنيش يافارس لو حبتني بجد عمرك ماهتشك فيا وتقول عليا كلام مش كويس
وفجاء سكتت وكملت عياط ايه قامت ومسحت دموعها
ايه وبتصطنع القوه:ولا قولك قول عليا اللي انت عايزوا خلاص بقت مش هتفرق
وفجاء دموعها خانتها ونزلت غصب عنها بغزاره وفارس اخد باله من دموعها اللي خانتها ونزلت ايه وكانت رايحه تفتح الباب بس فارس كان اسرع منها واخدها بالحضن وايه فضلت تعيط في حضنه
فارس بحزن ونار جوه عشان خلي حبيبته تعيط بالشكل ده منه
فارس بهدوء:هشششش خلاص اهدي ياعمري ايه وبتزيد في العياط اكتر اهدي بقا عشان خاطري.
ايه بدموع كالاطفال:ح حاضرر
وفجاء الباب خبط عليهم ووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فارس بحزن ونار جوه عشان خلي حبيبته تعيط بالشكل ده منه
فارس بهدوء:هشششش خلاص اهدي ياعمري ايه وبتزيد في العياط اكتر اهدي بقا عشان خاطري.
ايه بدموع كالاطفال:ح حاضرر
وفجاء الباب خبط عليهم
ايه بخوف وبعدت عن حضنه:ف ارس الباب بيخبط لو شوفوني عندك هيفكروا فينا غلط هنعمل اي
فارس بهدوء:ياحبيبتي اهدي متخافيش
ايه:--------------
فارس بجديه:مين بيخبط
:افتح يافارس انا ميار
فارس بجديه:عايزه اي ياميار
ميار بضيق:افتح يافارس عايزك
فارس:طب ماشي استني تحت في الكافيه هلبس وهجيلك
ميار:ماشي
ميار مشيت
ايه بغيره ورفع حاجب:ودي بقا عايزك ليه انشاء الله
فارس وشدها من خصرها لي
فارس ببتسامه خبث والغمازه بتاعته ظهرت:نقول بقا كده اني ست ايه غيرانه مش كده
ايه بتوتر:وهغير ليه يعني
فارس ببتسامه خبث:مش عارف
ايه وبعدت عنه
ايه:طب انا عايزه امشي قبل ماحد يجي تاني
فارس:ماشي ياقلبي خليكي واقفه هنا بس عقبال مااتاكد انه مفيش حد برا
ايه:تمام
فارس فتح الباب براحه جدا وخرج راسه برا عشان يتاكد اذا في حد ولا لاء فارس وشاور لي ايه عشان تخرج وبالفعل ايه خرجت ورحت عند اوضتها
فارس وراح قفل الباب وراه ايه ونام علي السرير وناسي ياعيني ميار اللي قاعده مستنيه تحت
اما عند ايه قاعده في اوضتها علي السرير وبتفكر في فارس وبتبتسم
بس قاطعه تفكيرها صوت ايمان وهي بتقولها
ايمان ببتسامه:الجميل سرحان في اي كده وبيبتسم
ايه بفرحه كبيره:انا وفارس رجعنا لبعض ياايمو بجد فرحانه اوي
ايمان بفرحه اكبر:بجد طب احكيلي رجعتوا لبعض ازي
ايه ببتسامه:طب اسمعي ياستي
ايمان بنفس الابتسامه:احكي ياقلبي
ايه وحكيت كل حاجه لي ايمان
ايه:انا عطشانه هو مفيش مايه هنا
ايمان:لاء مفيش
ايه:طب آنا هنزل اشرب طيب عن اذنك
ايمان:طيب
في مكان اخر
ميار في اوضته فارس
ميار بضيق:ينفع كده يافارس استنك تحت ومجيش وفي الاخر اجي الاقيك بتنام
فارس ببتسامه:حقك عليا ياقلبي
وخدها في حضنه والباب كان مفتوح عليهم وللااسف ايه معديه من علي اوضته فارس لقيت باب فارس مفتوح نص فاتحه صوت ضحك ميار جاي من جوه رحت دفعت الباب بكل قوه وغضب وغيره وشافت فارس وهو حضن ميار وبيبوسه من خدها
ايه بصدمه والدموع نزلت كالشلالات علي خدها
فارس شافها بعاد ميار بعيد عنه وراح ليها
فارس:ايه حبيبتي متفهمنيش غلط ميار دي تبقا
ايه بمقاطعه وبصريخ:تبقا حبيبتك صح اها اها نسيت انت قولتلي قبل كده انك هتخطب صح طب قولي طيب اني العروسه ميار وهي حبيبت القلب وانا غبيه عشان صدقت بقا انك لسه بتحبني ومش نسيتني وعايز ترجع ليا بجد بس للاسف طلعت نسيتني ونسيت حبنا بس انا غلطانه عشان فكرت انك بتحبني وعايزيني
فارس بهدوء:مين قالك اني ميار هي حبيبتي واني دي اللي عايز اخطبها
ايه بدموع:مش محتاجه حد يقولي ليا عين بتشوف
فارس بهدوء:وعينيكي شافت غلط ياايه عشان ميار دي اختي
ايه بصدمه:ااااااااااااااااي
#يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ايه بدموع:مش محتاجه حد يقولي ليا عين بتشوف
فارس بهدوء:وعينيكي شافت غلط ياايه عشان ميار دي اختي
ايه بصدمه:ااااااااااااااااي
فارس ببتسامه علي منظرها:ايوه مالك اتصدمتي كده ليه
ايه:.............................
ميار ببتسامه:انا ميار اخت فارس الصغيره بدرس في كليه طب سنه اوله
ايه ببستامه:اهلا وسهلا بس ليه قولت انها صحبتك يافارس مش اختك
ميار ببتسامه:عن اذنكم.
وميار خرجت برا
في مكان اخر
في مكان اخر
:انسه ايمان مش كده
ايمان وبتمسح دموعها:ايوه يبشمهندس عمرو
عمرو ببتسامه:لو مفهاش تدخل في خصوصيتك يعني مين اللي مزعل الوش القمر ده ومخلي دموعه تنزل زي الشلالات كده علي الوش العسل ده
ايمان وبتحاول بقوه دموعها متنزلش:مفيش يبشمهندس عمرو
عمرو وشايف الدموع في عينها:اولا بقا باين في عينكي انك كدابه اوي اوي وكمان بتحاولي تمنعي دموعك اهيه عشان متنزلش
ايمان بتبص عليه بس والدموع مرغرق في عينها علي وشك النزول
عمرو:عيطي ياايمان عيطي
إيمان وانفجارت في العياط وعمرو اخدها في حضنه وبيطبطب عليها وايمان بقت بتبكي بهستريه عمرو استغرب اوي من ايمان وهي بتبكي بحرقه كده وعنده فضول يعرف هي زعلانه من اي
في مكان اخر
عند فارس وايه
فارس ببتسامه:قولت انها صحبتي عشان اغيظك لما ادلعها ودلعني
ايه بغضب:طب عن اذنك بقا انا همشي عشان انام
وايه كانت لسه هتمشي
فارس مسك ايدها وشدها لي حضنه
فارس ببتسامه:انتي قفوشه اوي يابت المهم ماجيبي بوسه
من الشفايف الحلوه دي
ايه وبعدت عنه بخجل وشها بقا زاي الطماطم
ايه بخجل:انت قليل الادب اوي علي فكره
ايه وسبيته ومشيت وهو فضل يضحك علي منظرها
فارس بضحكه رجوليه حذابه عاليه:خدي يابت ياام خدود حمره هنا
في مكان اخر
ايمان وبعدت عن عمرو بخجل
ايمان:انا ممكن امشي
عمرو ببتسامه:مش قبل ماتحكيلي مالك
ايمان:مفيش حاجه يبشمهندس
عمرو:اولا بقا اسمي عمرو من غير يبشمهندس دي ممكن يكون اصدقاء
ايمان:ماشي يبش اقصدي ياعمرو
عمرو ببتسامه:ممكن يكون اصدقاء
ايمان:اكيد
عمرو ببتسامه حب وفضل باصص عليها
ايمان بخجل من نظراته
ايمان:ممكن امشي
عمرو ببتسامه حب:تقبلي تجوزيني
ايمان وفتحت بوقها بشده من صدمتها:ااااااااي
في مكان اخر
ايه دخلت اوضتها ولسه هتنام علي السرير
وفجاء جاتلها رساله علي فونها
مسكت الفون وفتحته والرساله كانت من فارس
ايه وبتقراء الرساله بصوت عالي:عرفي ابوكي يابت اني هاجي اتقدملك علي طول بعد مانرجع من السفر
ايه اصدمت من الرساله وقامت من صدمتها فضلت تتضحك وتطنطت علي السرير من فرحتها
وفجاء الباب اتفتح عليها ووووووووو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عمرو:تقبلي تجوزيني
ايمان بصدمه:ااااااااي
عمرو ببتسامه:علي فكره انا بحبك
ايمان بصت عليه بصدمه وذهول كبير
عمرو ببتسامه اكبر:وعارف انك انتي كمان بتحبني
ايمان كده يعيني هيغم عليها من الصدمات اللي بتاخدها 😂😧😂
عمرو ببتسامه واسعه:عارف انك مستغربه اني ازي بحبك وانا كنت بحب واحده تانيه وهي لسه يدوب متوفيه واكيد بيدور في بالك هو لحق حبني ازي وان ازي عرف اني انا كمان بحبه صح
إيمان بدون وعي وبص في عينه:ايوه صح
عمرو ببتسامه واسعه:بصي ياستي اولا كده انا عمري ماحبيت غيرك هتقوليلي ازي ومش ازي عشان عارف دلوقتي ده اللي بيدور في راسك هقولك انا ازي عشان اريحك انا من اول ماشفت صورتك انت وايه حبيبت فارس مع بعض في حفله كانت ايه منزلها استوري معرفش ليه شديتني واعجبت بيكي من غير حتي مااكلم معاكي
وانا من ساعت ماشفت صورتك وانا مش مابطل تفكير فيكي وطبعا عشان انا عمرو قبل مادخل شخص في حياتي حتي لو كنت بموت فيه لازم اعرف معلومات عنه وفعلا جبت معلومات عنك وعرفت انت بتتدرسي فين وعايشه فين وعنوان بيتك كمان وعرفت انك بنت محترمه وبنت ناس وكويسه وانا اتعلقت بيكي أكثر وكنت بستناكي قدم كليتك برا عشان اشوفك وكنتي لما مش بيتجي كليتك كنت ادخل اسال عليكي صحابك وكنت كل يوم قدم باب كليتك كنت مقدرش مااشوفكيش يوم وفجاء سكت واخد نفس
إيمان بذهول ومصدومه من كلامه
ايمان بدون وعي:طب وحبيبتك
عمرو بحزن:مني دي كانت بنت خالتك وهي كانت بتحبني وانا لاء فاكانت مريضه وفي اخر ايامها ساعتها عرفت الكلام ده من امي فاامي قالتلي ان بنت خالتك مني بتحبك وهي عارفه ان هي مش في دماغك وكانت لما بتشوفك كانت تعيط وتشتكي ليا هو انا ماتحبش ياخالتك هو انا مينفعش احب واتحب زاي بقيت البنات فاامي طلبت مني اني اوهم مني اني بحبها عشان اسعدها في اخر ايامها وتموت وهي فرحانه ومقتنع اللي هي انسانه تتحب ازي اي بنت وفعلا حبيبها طلع هو كمان بيحبها ولما فعلا بدءت اقرب منها عرفت ان قد اي هي انسانه جميله فعلا وتتحب
وانك انتي لو فعلا مش دخلتي حياتي وحبيتك كنت حبيت مني ولما مني ماتت انا زعلت حرفيا اوي وقلبي حقيقي انكسر لاني مني انا حبيتها بجد بس حب اخوات
وفجاء سكت واخد نفس عميق وزفره بحزن
ايمان بحزن عليه:متزعلش هي في مكان احسن ادعيلها بالرحمه
عمرو بصوت حزين:ربنا يرحمها المهم انا حكيتلك كل حاجه
موافقه تجوزيني
ايمان بدون وعي وسؤال بيدور في دماغها
ايمان وبص في عينه:بس انت عرفت ازي اني انا بحبك
عمرو بضحكه:كان باين عليكي
ايمان بخجل:هو انا كنت مكشوفه اوي كده
عمرو بضحكه:‘و اكتر من كده المهم بصي ياستي انا كنت معدي قدم الباب امبارح بتاعكم الساعه 2 بليل وكانت صوتك عالي وانتي بتحكي وسمعتك بتقولي لي ايه انك بتحبني وكده والنهارده وانا كنت في اوضتي و بعيط ومسك صورة مني وبعيط فجاء كده عنيه بصت علي المرايا اللي قدامي وشفتك وقفها ساعتها وراه الباب وهو كان مفتوح نص فاتحه ومركزه معايا ودموعك بتنزل وفجاء طلعتي تجري ساعتها ترجمت انك سمعتي كل كلمه وعشان كده كنتي بتعيطي مقدرتش استحمل اشوفك كده قومت انا جريت وراكي وبالفعل لقيتك قاعده هنا اهو ياقلبي
ايمان اتصدمت من كلامه جدا واتصدمت وتكسفت من الكلمه اللي قالها اخر كلامه ومن جوها فرحانه ان حبيبها طلع هو كمان بيحبها
عمرو ببتسامه:اي مردتش عليا
ايمان:علي اي
عمرو ببتسامه:موافقه تكملي حياتك معايا ياقلبي
ايمان وقامت وقفت وطلعت تجري
ايمان بضحكه:هفكر؟😂
عمرو بضحكه:خدي هنا يبت المجنونه اعملي حسابك اني بعد مانمشي من هنا هاجي اتقدملك واخطفك من اهلك
ايمان سمعت كلامه وبقت ماشيه بطير من الفرحه
باااااك
طبعا نلاقي عروستين زاي القمر بافستانهم الابيض قاعدين بيكلموا مع بعض
ايه بضحكه:ربنا يخليكم لبعض ياقلبي
ايمان:ويخليكي لينا ولا روسه ياعمري
وفجاء يسمعوا صوت زفه وزغريط قدم البيوتي سنتر اللي هما فيه
ايمان بتوتر وخوف وفرحه:شكلهم جم
وبلفعل يدخل عليهم فارس وعمرو كل واحد دخل بهيبته وبشياكته والبدله هتاكل من عليهم حته وكل اللي في البيوتي سنتر عنيهم مانزلتش من علي فارس وعمرو
وايه وايمان لحظوا وغاروا عليهم وكل واحد فيهم اتجاه ناحيت عروسته
فارس بنبهار:بسم الله ماشاء الله تبارك الخلق
ايه ابتسمت لي بحب وخجل
اما عند عمرو.
عمرو ببتسامه حب:اي القمر والحلاوه والطعمه دي يبت
ايمان ابتسمت بخجل
وكل واحد اخد عروسته بالعربيه وصلوا في قاعه الفرح
والعين عليهم منهم اللي بينظر ليهم نطرات حب ومنهم اللي بينظر ليهم نطرات كره وغيره ومنهم اللي بيتمنها شريك حياة بالجمال كده زايهم
وبعد فتره قليله
وكل واحد قام بيرقص مع عروسته سلو
عمرو وهو بيرقص مع ايمان سلو
عمرو مسك ايد ايمان وباسها وباس راسها
عمرو ببتسامه حب:بحبك يااغلي مافي حياتي
ايمان بنفس الابتسامه:وانا بعقشك
عمرو ببتسامه:نفسي اجيب منك بنت كده تكون شبهك في كل حاجه نفسي بجد اجيب منك عيال كتيرررر اوي
ايمان بصت عليه بحب:لدرجادي بتحبني
عمرو ببتسامه حب:انا بموت فيكي مش بحبك بس
عمرو وباس راسها وشالها ولف بيها
فارس وهو بيرقص مع ايه سلو
فارس وبيشاكس في ايه عشان يخف التوتر والخوف منها شوي:فاكر لما بعتلك الرساله اني اجي اتقدملك ودخلت لقيتك كنتي عامله ازي الهبله ام بدوي
فلاش بااك .
فجاء،الباب اتفتح علي ايه وكان فارس وشافها وهي وقفه بتتنطط علي السرير وبتضحك
فارس بضحك من منظرها
فارس بضحكه وبمشاكسه:اومال لو قولتلك هنجوز دلوقتي كنتي عملتي اي
ايه اكسفت وقاعدت علي السرير بخجل وسكتت
فارس بضحكه ومحبش يحرجها اكتر من كده
فارس بجديه:المهم احنا بكرا هنمشي يبقا جهزي الشنط بتاعتكم عشان اخر يوم لينا النهارده في الفندق ده
ايه:ماشي تمام
فارس:تمام ياقلبي انا ماشي
ايه بمشاكسه:استنا عندك انت ازي تدخل من غير ماتخبط علي الباب.
فارس: واخبط ليه وانا دخل عند مراتي حبيبتي .
ايه بخجل وبسرسجيه:مراتك مين يابا ليه شايفني لابساه دبلتك وكتبين كتب الكتاب
فارس:ماشي كلها يومين وهتلبسي دبلتي ونكتب كتب الكتاب وساعتها هتكوني في بيتي وفي حضني وماتقدرشي تكلمي كده
ايه بخجل وبصوت عالي:امشي اطلع برا يافارس برا
فارس ضحك عليها بصوت كله وطلع بالفعل برا
باااك
فارس:بحبك يامجنونتي
ايه بخحل:وانا
فارس ببتسامه:وانتي اي
ايه بخجل:بحبك
فارس شالها ولف بيها
فارس بعد منزلها مسك ايدها وباسها وباس راسها كمان
فارس بحب:ربنا يديمك في حياتي ياعمري وربنا يرزقني منك بالذريه الصالحه
ايه ببتسامه:اللهم امين