رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول بقلم سلسبيل محمد
رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سلسبيل محمد رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول
رواية نبضات في الخفاء كاملة جميع الفصول
- اية دا أدهم!
=........
بصتله بحب ولهفه: انا بشرب شاي اعملك شاي؟
اتكلم من غير ما يبصلي: لاء قولتلك قبل كده الشاي بتاعك ماسخ و طعمه وحش
بلعت ريقي ولقيته داخل تاني: استني رايح فين؟
دخل ومردش عليا
وانا فضلت فالبلاكونه لوحدي وبرجع بذاكرتي كالعاده وافتكر كان بيعاملني ازاي زمان
فلاش باك#
- يلا نلعب يا ادهم
= لا تعالي اشتريلك الشوكولاتة الى بتحبيها؟
- وبعدين نلعب؟
= اها بس من غير غش يا ليلي
ببراءه: انا بغش!
= اها بتتقمصي عشان اخليكي تكسبي
رفعت كتافي: خلاص ابقي سبني اتقمص!
= لاء مقدرش ازعلك انتي صحبتي
# باك
"لسه كنت هدخل لقيت امير اخو ادهم خرج"
- اكيد نكد عليكي
= كالعاده ده طبيعيي
- قولتلك قبل كده ادهم بقي غريب معانا كلنا و جبلة سيبك منه حبيني انا
ضحكت: لاء و متقلش عليه جبلة
- يابنتي اخويا ادهم وانا عارفه عديم الدم والاحساس ومعندوش زوق ولا
ليلي برقت و ظهر صوت من ورا: كمل ها واية كمان
امير بص وراع وغمض عينه وليلي كانت مخضوضة وكاتمه ضحكتها بالعافيه
ادهم بحده: هحاسبك بعدين على كلامك ده
و سابهم و دخل و ليلي عينها كانت متعلقه عليه
امير: كفايه بحلقه فالواد مشي خلاص
= بحبه ياربي
- نفسي اللقي مغفله تحبني كده
ضحكت بثقه: انا مش مغفلة ادهم هيحبني انا عارف
- ادهم ده انا اخوه ذات نفسي مش فاهمه فا بلاش تتعلقي بيه اوي كده يا ليلي لانه اتغير
= مهما اتغير اكيد لسه جواه حته كدا حنينه لازم اطلعها
- موت يا حمار
= طب اسكت بقي!
سمع صوت ادهم من جوا: انت يابني ادم !
امير: احم طب هدخل انا بقي
ليلي بضحك: اتلقي عقابك احسن .
دخلت انا كمان اقعد على مكتبي وسرحت في مذكرتي:
سنه 2004
ادهم جه مع اهله وسكنوا جمبنا
كان عنده 7 سنين وانا 5 سنين بابا مات وانا عندي تلت سنين ولما وصلت 5 كنت مع ادهم اتعودت عليه مكنش ليا غيره صحاب وجيران وكل حاجه وكنت بحب باباه و مامته جدا وكنا بنلعب كل يوم
سوا وبنروح المدرسه سوا
2010\1\2
اليوم الى اتغير معايا فيه كان عنده 13 سنه وانا 10
وهو نفس اليوم الى باباه و مامته ماتو في كانت حدثه انا عارفه ان الفراق صعب وانه كان لسه طفل يعتبر كان عنده 13 سنه بس ! لكن ده اتغير وقتها شوفت قدامي حد مسؤول كان بيربي امير اخوه الى فضله والى كان عمره كان 6 سنين بس ادهم عمل له كل حاجه لعب دور الاب بشكل كويس لكن الاب وبس من غير حنيه الام لانه كان شديد معاه ودلوقتي في نهايه 2022 ادهم هيتم 26 سنه في شهر 1 يوم 1 عيد ميلادة مميز زيه. لكن لسه متغير معايا معرفش ليه بقي غامض وبعد عني مع اني بحبه بس شخصيته بقت حاده انا عمري ما شوفته بيعيط حتي ، حتي يوم الحدثه الى باباه و مامته ماتو فيها معيطش!!
( قلبت الورقة وكملت كتابة فالمذكره )
2023/4\22
فات سنه ولسة ادهم متغير..
قفلت المذكرة ونمت
"تاني يوم صحيت ولقيت ماما فالصاله"
- ماماااااااا
= ايييه!
- بكره الجمعه
= وبعدين؟
- متعزمي ادهم و اخوه عندنا
= ادهم و اخوه اها
- مش احنا جيران!
= جيران طبعا امال اية جيران بس؟
- خلاص بقي يا حجه الله ، اعزميهم وهساعدك فالاكل
= جبتك يا عبد المعين تعني
- يااه سمعتي فالمطبخ يااااه
كنت بفتح الباب عشان انزل اشتري حاجات لقيته خارج هو كمان
- ازيك!
برضو رد ببرود ومبصليش
= كويس
كان ماشي بسرعه فا قولت غصب عني: شكلك حلو
حطيت ايدي على بوقي من الصدمه وهو وقف ثواني وكان مديني ضهره وبعدين نزل
اتنفست بصعوبة لقيت امير خرج: كنت جايلك عشان... اية وشك احمر كدا ليه ؟؟.. ليلي؟؟ يا بنتي !
- هاه؟ في اية
= انتي في اية
- قولت ل ادهم شكلك حلو
ضحك: يخربيتك ياشيخه واقعه وهتجبلنا العار خشي قدامي دخلنا انا وهو وسلم على ماما وقعدت معاه شوية بالمناسبه بتحبه اوي وهو و ادهم ودايما بينا صله وبتسأل عليهم زي بالظبط
دخلنا البلاكونة : ها كنت هتجيلي ليه
= هنفضل مستنين البيه يحبك لحد امته؟
- لحد ما يحبني
= قصدي اتحركي اعملي اي حاجه من بتاعت البنات قولي جايلي عريس
- ايتاا مانا جايلي فعلا ورفضته
= اللطم على وشي !!!
- مالك؟
= كنتي خليته يجي واتكلمتوا مثلا اي حركه نعرف الولا ادهم بيغير ويحس زي البني ادمين ولا لاء
- لا ياعم لحسن يزعل مني
= يارب صبرني ، يا ليلي ده لامواخذه يعني مش شايفك اصلا
- الله يسامحك ، وبعدين هو عنده وقت يغير ولا يهتم اصلا اخوك ده بيروح فين انا هموت واعرف!
= بيقول شغل
- ايوا بيشتغل اية؟
= مش عارف
- ازاي ده اخوك ! عندك كام سنه دلوقتي
= 18 وهتم 19
- كل دي معاه ومتعرفش بيشتغل اية!
= مش بيرضي يقولي كلامه غريب مره يقولي كنت بعمل اعمال ادارية وحاجات من دي معرفش اية دا بس ساعات كتير يجي متبهدل وساعات متعور زي ما قولتلك
- انا مش هتجنن غير من متعور دي اية شغال فتوة؟ تفتكر ولا بلطجي بس لا لا ابننا محترم
= انتي اصلا الي مفروض تعرفي عندك 23 سنه صح
- اها
= فين بقي متعرفيش شغال اية ازاي
- انا اعرف اني دكتورة بالعافيه ونبي اتلهي
= فكرتيني والله سناني بتوجعني
- انا دكتورة جراحه!!
= كله منفد على بعضه
- اسكت يا امير انا رايحه شغلي وسع
= انا هقعد مع فوفا حببتي
جت فاطمه مامت ليلي بصنيه: يبقي تاكل الاكل ده وتشرب اللبن ده كمان سمعت ان سنانك بتوجعك
امير بتراجع: يوووه عليكي يا فوفا انا بهزر!
ليلي: يلا يا حبيبي انت ثانويه عامه اشرب و كل مش عايز تقعد مع فوفا؟ هتشرب وهتاكل هتتزغط من الاخر
سبتهم و مشيت وانا فرحانه ف امير اوي ركبت العربية وقبل ما امشي بيها فتحت الفون ابص على صورة ادهم الى صورتها له فالخباثه لانه مش بينزل اي صور لي روحت المستشفي و اتفاجئت بخبر اني مطلوبة في ألمانيا عشان مؤتمر لدكاترة الجراحه ده اول مؤتمر يجيلي!!!!! خلصت شغلي والحمد الله مكنش في حالات طارئة روحت جري وخبطت على امير صديقي الصدوق عشان احكيله واتفاجئت ب ادهم بيفتح فضلت مبلمه او سرحانه فيه!
- خير؟؟
= عايزة امير أ..أنا هستناه عندنا
دخلت عندنا بسرعه وعلى وشي ابتسامه طبعا عارفين سرها لحد ما الباب خبطت فتحت بسرعه لكن لقتهم الاتنين سوا ادهم و امير!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
روحت جري وخبطت على امير صديقي الصدوق عشان احكيله واتفاجئت ب ادهم بيفتح فضلت مبلمه او سرحانه فيه!
- خير؟؟
= عايزة امير أ..أنا هستناه عندنا
دخلت عندنا بسرعه وعلى وشي ابتسامه طبعا عارفين سرها لحد ما الباب خبطت فتحت بسرعه لكن لقتهم الاتنين سوا ادهم و امير!! !!
- اتفضلوا
ناديت ماما وقعدنا وعملت لهم شاي
فاطمه: عامل اية يحبيبي
ادهم: كويس انا بس جيت لحضرتك شوية عشان هبقي مشغول بكره احتمال مقدرش اجي عالغدا
" النار غليت فيا واتغظت جدا منه ابنال!!!
علامات الحزن واليأس بانت على وشي وامير فضل يهمسلي مبينش بس انا كنت عايزه اعيط"
فاطمه: ليه ياحبيبي كده هو شغلك ده مش بيدي اجازة
بدأت اركز فكلامه: لاء كل فين و فين
بصتله واتكلمت بشجاعه: هو انت بتشتغل اية يعني
تجنب السؤال وبصلي خلاني اتوتر وقال: انتي عاوزاني اشتغل اية ؟
بدات اتهته: ماا مم معرفش انت قول
= اعمال فالادارة
قام وقف: انا هستأذن بقي عشان هنزل بدري بكره
بصيت على كوبايه الشاي بحزن: مشربتش الشاي بتاعك مش انا الى عملاه
- معلش مره تانيه
مشي وقعدت مع امير فالبلاكونه
- شوفت بيعاملني ازاي ده ده ده مشربش الشاي قاصد بيقول ان الشاي بتاعي وحش وماسخ
= ابدا ده مسكر وزي الفل ولا تزعلي نفسك
- ومرضيش يرد عليا واتخابث فى موضوع شغله
= ايوا خبيث هوا فعلا
- انا مستحيل اكلمه تاني
= انتي بتقولي كدا بقالك عشر سنين وبترجعي تكلميه
- امير تفتكر بيحب حد غيري؟؟
= معتقدش
- ليه بقي ! يمكن بيحب ومخلص ليها
= مش عارف بس هو عنده قلب اصلا؟
ضربته فدراعه: ولا!
= خلاص خلاص بس هنعرف منين
- هو اكيد بيحب انا خلاص خدت قرار مش هكلمه اصلا ربنا يسعده بقي مع بنت ال *** الى خدته منه
امير فضل يضحك: هو انتي كنتي عاوزاني ليه
- عارف ألمانيا؟
= مين ميعرفهاش
- جالي مؤتمر هناك بيتعمل كل سنه مؤتمر طبي هيديني فرص حلوة اوي وهستفاد جدا يا امير انا مبسوطه اوي مع اني هقعد كتير ومش هشوف ادهم بس انت هتطمني صح؟
= اية ده اية ده ؟ حيلك اصبري انتي جبتيلي فكره تحفه فمخي انا هقول لادهم الكلام ده واشوف رد فعله ولو رفض يبقي بيغير وبيخاف عليكي
- لا لا انا خدت قرار هسيبه واخاصمه
= يابنتي خلينا نتأكد!
- ماشي موافقه اصلا انا معنديش دم منه لله سحبه كله
= بس انتي بتتكلمي كأن ألمانيا فالشارع الى ورانا هي فوفا قالت اية
- معرفتهاش لكن هقنعها هي بتثق فيا
= بس اعتقد هتقولك هنعرف ادهم لانه بياخد باله مننا يعني فاهمه
- فاهمه ، بس هي هتوافق انا دكتورة يا امير
= عارف واحسن الدكاترة كمان يا لولي بس لاحظي انها اول مره واكيد هتخاف عليكي
فاطمه: اخاف عليها من اية ؟
امير: احم امشي انا
مسكته: اترزع ياض متسبنيش
فاطمه: في اية
بصتلها: ماما انا جالي مؤتمر في ألمانيا وهسافر كمان تلت ايام
امير بدهشه: انتي معندكيش ثقافه المقدمات بتجبهلها وش كدا اهي هتسورق مننا
فاطمه بصدمه: ألمانيا الى بنروح لها بطياره؟
- الله ينور عليكي ياست الكل
= ينهارك مش فايت انتي اتجننتي
- اصل بصي هفهمك
= تفهميني اية مش موافقه
"امير ضحك"
- شوفت يا امير انا مش قولتلك امي بتثق فيا وشوحت كده
" بعد كتير من الكلام والاقناع اني فعلا محتاجه اروح وان المؤتمر مهم ليا موافقتش برضو ياه نبع الحنان بموت فيها قالتلي هتاخد رأي ادهم نينينيني "
______________________
صلي على محمد 🩷🦋
"عند ادهم و امير"
طلع ينام وقال بصوت مسموع: ادهم انت صاحي
= لاء
امير: طيب ، شوفت ليلي هتسافر فين ؟
- لا مشوفتش
= ألمانيا عندها مؤتمر طبي تبع شغلها
- مسألتكش
" امير اتكلم تاني"
- ادهم
= ايييييه !
- انت لسه بتشتغل فالحاجات الغريبة بتاعتك
= اها
- زي اية بقي
= انت هتحقق معايا انت كمان؟
- لاء بس معرفش بتشتغل اية هو ده طبيعيي
= اها طبيعيي بشتغل ف اعمال حره زي ما قولت
- طيب.
___________________________
صلي على محمد ♥️🦋
- انت يابني ادم انت رد بدل ما احدفك بمشبك من البلاكونة
= عايزه اية؟
- انت ازاي تسخن ماما عليا وترفض اني اسافر
= والله طنط سألتني بحكم خبرتي وجاوبتها السفر مش سهل وانتي مستهتره
- وانا مش هبقي لوحدي
= برضو لاء كلامي قولته روحي اتناقشي مع طنط
- انت انسان بارد
= ..........
- ومستفز
= ..........
- انت مش بترد ليه !
" دخل و سابني !!!! من كتر غيظي وبما ان شقته فوش شقتنا خرجت وروحت ارزع عالباب بتاعهم وامير فتح مخضوض "
- في اية يابت !
= وسع كده فين البارد ابن ال.. اعاااااااااا انا مش هسيبه انهارده
ادهم خرج وهوا قالع التي شيرت وبصلها من فوق لتحت
يتبع..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
- انت يابني ادم انت رد عليا بدل ما احدفك بمشبك من البلاكونة اجيب اجلك
= عايزه اية؟
- انت ازاي تسخن ماما عليا وترفض اني اسافر
= والله طنط سألتني بحكم خبرتي وجاوبتها السفر مش سهل وانتي مستهتره
- وانا مش هبقي لوحدي
= برضو لاء كلامي قولته روحي اتناقشي مع طنط
- انت انسان بارد
= ..........
- ومستفز
= ..........
- انت مش بترد ليه !
" دخل و سابني !!!! من كتر غيظي وبما ان شقته فوش شقتنا خرجت وروحت ارزع عالباب بتاعهم وامير فتح مخضوض "
- في اية يابت !
= وسع كده فين البارد ابن ال.. اعاااااااااا انا مش هسيبه انهارده وحيات اني ل..
ادهم خرج وهوا قالع التي شيرت وبصلها من فوق لتحت
ليلي لفت بسرعه ومن الصدمه تقريبا رجلها لزقت فالارض لكن اخيرا اتحركت بصمت لحد عندهم
" حد يطلع بعضلاته دي للناس كده ولا انا عشان بحبه و وقعت ؟؟ عيل مش محترم صحيح وبعدين مانا استاهل اية خلاني اروح شكلي اية دلوقتي بس "
- مالك يابت يا ليلي
= ها يا ماما؟
- مش عندك شغل بدري نامي
= حاضر ، فكري فموضوع السفر ها لسه فاضل اسبوع فكري براحتك وسيبك من الخرابة ده
- ادهم بيحبك زي اخته وخايف عليكي
" بيحبني زي اختة ءءءء الضربة طلعت بتيجي من اقرب الناس ليك فعلا قال اختة قال انا مليش اخوات "
= ماما ده مجرد جارنا
- والله؟ ومين الى كانت بتعزمهم امبارح عالغدا
= ده حسن جوار بس
- يابت ده انا مربياكوا انتوا التلاتة وكنتوا بتلعبوا سوا زي المجا**نين
= اديكي قولتي كنا واحنا عيال بقا تصبحي على خير
" مشيت وانا بفتكر قد اية كان حنين واحنا اطفال ! "
_________________________
صلي على محمد 🩷🦋
فلاش باك #
= ادهم
- ليلي ! تعالي تعالي متعيطتيش خلاص
بعياط: انا مكنتش عارفة ارجع و..
بشحتفه: خ خ خايفة ءء اوي
= بس بس متزعليش انا لاقيتك اهو مش هخليكي تضيعي تاني
بعياط وغضب اطفال: انا خلاص مش لاعبة تاني لما بنجري وبستخبي بتوه وانا بخاف وكمان وقعت
طبطب عليها ومسك ايدها نفضها من التراب: خلاص يا لولي معلش وبعد كدا هنستخبي سوا
باك #
" مسحت الدموع من عيني و ابتسمت على ذكرياتنا واحنا عيال وافتكرت نفس الموقف لما حصل لكن واحنا كبار شوية كان عنده 12 سنة وانا 9 "
فلاش باك #
- ادهم الحمد لله انك جيت
= كنتي فين كل ده
رفعت كتافها ببساطه: امير ضيع الدبدوب وكنت بدور عليه عشان ميزعلش
- وبعدين
ضحكت ببلاهه: معرفتش ارجع كنت هنادي حد يرجعني
ادهم مسك كتافها: ليلي اوعي تطلبي مساعده من حد وتعرفيه انك تايهه لحسن يخ*طفك
= طيب خلاص انت لقتني اهو ، تعرف انا مستنياك اصلا ازاي بتعرف بتلاقيني دايما
ادهم ابتسم لها وقال ببراءه: بحس ان في حاجه بتجبني ليكي دايما لما تبعدي معرفش اية هي!
- امممم اكيد الملايكه
ادهم ضحك: ههههه ايوه يلا بينا
مسكوا ايد بعض ومشيوا..
باك #
" كالعاده هقعد اسأل نفسي ازاي اتغير معايا اكيد مش فقدان اهله الى عمل كده لازم في حاجه يارب رجعه ليا زي زمان يارب "
___________________________
- يلا يا ماما هتأخر عالمستشفي !
= اصبري
- بصي خلاص هنزل مش لازم اشتريلك الخضار انهارده
= اهي اهي ورقه الطلبات خدي
" فتحت بسرعه وكنت هنزل لقيت ادهم كان طالع عالسلم ببطء حاولت مبصش ناحيته ونجحت فدا لكن وانا نزله لقيت نقط د**م لفيت وبصيت عليه لقيت ايده بتنزف فا طلعت بسرعه مسكت ايده اتأكد "
- ينهار اسود!! اية دا!
ايدي بدأت تترعش وصوتي يتهز: دي عايزه خياطه!!!
ادهم سحب ايده: ششششش سبيها هعالجها
ليلي بعصبية: بقولك عايزه خياطه
فاطمه خرجت على صوتها و امير كمان
- في اية
= الاستاذ يا ماما متعور جامد! ومش راضي يخيطها
امير جري عليه بخضه و ادهم اتنرفز بسبب ليلي جداا وحاول يلم الموقف: انا سليم اهو مفيش حاجه دي مجرد تعويره بسيطه
فاطمه بقلق: يحبيبي انت نزفت كتير!!! ياحول الله حصل اية ؟؟ بعدين لازم تروح المستشفي
" ادهم فكر و قرر يهرب احسن من سؤال اية عمل فيك كده ويروح المستشفي فا نزل مع امير و ليلي و راح "
" في اوضة كانت ليلي قاعده بتخيط ايده بعد ما حطت بنج وهو ساكت تماما خلصت وبدأت تلف ايده كل شوية تبصله تلاقيه مش باصص عليها ولا مهتم بتعمل اية كأنه بس جه عشان يخدها على قد عقلها "
- انا خلصت لازم ايدك ترتاح ومتشلش بيها اي حاجه و كمان لازم يتغير لك عليها كل يوم وتتنضف
= طيب
- مين عورك كده ؟
= هو انتي دكتورة ولا ظابط عشان تحققي معايا؟
ابتسمت بسخرية: لا انا صحبتك الوحيده مش كنت بتقولي كده زمان برضو ؟
ادهم قام وقف: شكرا عشان ايدي بعد اذنك
امير بلهفه: بقيت كويس؟
- انا كده كده كنت كويس يلا نروح
" امير بص على ليلي ولاحظ انها مدايقه وطبعا هو عارف اكيد ادهم رمي كلمتين "
" فضلت ليلي فالمستشفي "
- ليلي
= ايوه يا دكتور علاء!؟
- اجهزي بسرعه في عمليه انهارده مهمه
= عملية استاذ احمد؟
- ايوة
= ايوه ربنا يقومه بالسلامه
" ليلي اتنهدت: يارب يشفيه هو والي فبالي. "
___________________________
" امير روح مع ادهم و اول ما دخلوا امير وقفه بكلامه ))
- عارف انك مش هتعرفني ايدك حصلها كده من اية ودي مش اول مره ترجع كده مره كانت دماغك و مره رجلك و مره تانيه بطنك اعتقد؟
= هو انت هتحاسبني ولا اية ؟
- لاء العفو بس ابقي افتكر اني سنه واحده وهيبقي عندي 20 سنه يا ادهم يعني انا مش عيل وتعرف حاجه؟ وقتها يمكن اسيبك وامشي مدام انا بالنسبالك كده كده مش مهم اصلا
ادهم مردش عليه: مش مهم ازاي .؟ دي حدثه ومش لازم احكي كل حاجه
بزعيق: انت مش بتحكي حاجه اصلا !
- انت بتزعق ؟؟ فرحان بال 19 سنه بتوعك يعني
- انا مدايق ليلي نفسها الى بتخاف عليك وبتعاملك كويس انت كل يوم بتضايقها
= وانت هتقارن نفسك بيها؟
- زيها زي بالظبط يا ادهم طنط فاطمه ربتنا احنا التلاتة زي الاخوات
= وانت شايفني جيت جنبها؟
- ادهم انت مش بتحبني ولا مش بتحب حد
= انت اخويا بطل هبل وادخل كمل مذاكره عشان اية؟ عشان انا عاوزك تنجح لاني مهتم ب ده وبمستقبلك اتفضل
امير دخل بعد ما زهق
___________________________
" رجعت بليل كان في شغل كتير دخلت البلاكونة بتعب وانا برن على امير يخرج عشان هموت واطمن على ادهم.
- مسا مسا يا رؤف شكلك مفرهد
= اها جدا قولي اخوك عامل اية!
- اخاف اقولك
= قول !
- نزل وطبعا معرفش راح فين
= يادي النيلة عليا!
- علفكره انا مسبتوش وشدينا مع بعض عشان حسيت انوه دايقك بكلامه الصبح
= ده العادي يا حبيبي اخوك مدب
- المهم انتي شكلك تعبان اوي وانهارده اتأخرتي
= اها والله هموت و انام كانت عمليه كبيرة انهارده وتعبتني اوي لكن الحمد لله نجحت
- طب الحمد الله انتي اشطر حد كدا كدا روحي روحي انا كمان عندي درس بدري.
______________________
صلي على محمد 🩷🫶
" تاني يوم الصبح "
- انت قوم اصحالي كده
فتح عينه ببطء وقفلها: هو الواحد ميعرفش يهرب منك حتي فالحلم جيالي
رشت عليه مياة: لاء فوقلي يا حبيبي انا فالحقيقة فوق
ادهم فتح عينه وبصلها ب شر و ...
__
يتبع..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
- انت يابا قوم اصحالي كده
فتح عينه ببطء وقفلها: هو الواحد ميعرفش يهرب منك حتي فالحلم جيالي
رشت عليه مياة: لاء فوقلي يا حبيبي انا فالحقيقة فوق
ادهم فتح عينه وبصلها ب شر و قام فجأه
- جرا اية !!! انتي حد مسلطك عليا
= اها يخويا الدكتور مسلطني قوم قولي روحت فين بأيدك المتشر**حه دي
- ملكيش فيه !
امير دخل بالمياة و الكحول والبيتادين: اهدوا شوية
= اسكت انت لما نشوف اخوك هابه عليه ليه
- بت! امشي اطلعي برا
= ما انت عيل قليل الزوق
ادهم مسكها بقوة: مين ده الى عيل ؟؟
- انا الى عيلة حد يمسك عيلة كده سبني انا مش قدك سبني خليك رجولة
= يبقي امشي
- مش همشي غير لما اغيرلك عالجر*ح
= يعني هتغيري وتمشي؟
- اها صدقني
= لاء بردو ميخصكيش ان شالله امو*ت
ليلي بهدوء وبصتله فعينه: عشان خاطري خليني اطمن
ادهم نفخ ومبصلهاش وبعدين مد دراعه ليها بصمت وامير كتم ضحكه ومكنش مصدق انوه هيسبها تغيرلة عالجر*ح بعد ما صحته وهيسكت.
امير بنكش: جدعه يا ليلي
* ادهم بصله بصه سكتتة و خرج *
ليلي بأرتياح: الحمدلله الجر*ح سليم مع انك خرجت امبارح
= اها
- وكمان الغر*ز اهي كويسة هغيرلك و حاول متحركهاش شوية كمان لأنه بيلم بسرعه مع انه جرح كبير ؟! انت ازاي كده
= انتي هتقري عليا ؟
- لا مجرد سؤال
= طب بطلي رغي
- انا رغاية!!
= .........
- انا خلصت اهو!
= شكرا اتفضلي بقي
ليلي بتوتر: ادهم هو.. هو انت رفضت سفري عشان خايف عليا؟ ولا بتعاند فيا ولا عشان اية بالظبط
= انا مرفضتش ده مبدئيا ثانيا انا مش هخاف عليكي اكتر من نفسك يعني و تالت حاجه هعاند فيكي بتاع اي؟
ليلي عيونها دمعت ومكنتش قادره تمسكهم للأسف نزلوا بسبب قسوة كلامه معاها
بعياط: ع.. عش.. عشان انت دايما كنت بتخاف عليا واحنا صغيرين و دايما كنا بنعاند سوا
ابتسمت وسط دموعها: حتي كنا دايما نتفق على امير عشان اصغر مننا ونعاند معاه ونضايقه
مسحت دموعها وبصتله وعيونها كانت حمرا من كتم العياط: لكن كل ده مبقاش موجود من ناحيتك بس انا هفضل زي مانا مهما عملت معايا مش هديلك ضهري
" لميت حاجتي ومشيت وهو مبصليش كان بيهرب يمكن ضعف وخاف اشوف ضعفه او يمكن مكنش مهتم بكلامي اصلا و روحت على شغلي.. "
___________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" فالبيت عند ادهم كان قاعد مخنوق بسبب عياط ليلي مش قادر يمسك مشاعره وكأنها بتخلي كل حصونه تنهار فكر يعتذر ولكن الفكره اتلغت في ثانيه و قال ان كده احسن وهتبعد عنه "
- انت ترضي اختك حد يخليها تعيط كده
= اها شكلي مش هخلص منك يا امير ، انت مش عندك درس ؟ اتفضل انت كمان
(ادهم بيقول لأي حد يتفضل وناقص يطردني انا كمان ويقولي اتفضلي و متكتبيش الرواية)
- هقعد اللم وراك واصالحها بدالك لحد امته
= لحد ما امو**ت تقريبا
" و دخل و قفل الباب وراه وامير مشي وادهم عمل تلفون "
- الو.. الوو!
= ادهم بيه انت فين ياعم
- انا جاي على بليل بس عندي مشوار كده
= هغطي عليك
- طيب سلام
_____________________________
صلي على محمد 🩷🦋
- دكتورة ليلي
= ايوة يا دكتور زين؟
- اتمني تكوني فكرتي فالسفر
ابتسمت: ايوه طبعا هاجي
بفرحه: بجد! ده خبر كويس جدا صدقيني هيفيدك كتير
= انا عارفه عشان كده قررت مفوتش الفرصة
" مشي زين الى مش مفسره اهتمامه بيا لانه خاطب فا مهتم بيا ليه؟ يلا ادينا بنتكلون "
" الساعه عدت 12 وانا فالمستشفي وتعبت جدا كان في اربع عمليات مكنوش اصعب حاجه ولكن جهد كتير فا خرجت بره قدام المستشفي كان في كراسي و زرع والجو حلو بصيت للسما و لقيت نجمه "
- انتي نجمه كبيرة اوي تفتكري انتي كبيرة كفايه عشان تحققي امنيتي؟ نفسي ادهم يحبني.
- ياريت لو أ
حسيت بحد ورايا فا وقفت كلام و بصيت لقيته ادهم اتفاجئت واتخضيت: انت كويس؟ ايدك كويسة ؟؟
استغرب وعقد حواجبه: انا كويس
" ازاي ليه بتقلقي عليا حتي بعد الى عملته معاكي الصبح! لسه مهتمه برضو!؟ "
- جاي ليه حصل اية ماما كويسة؟؟
= اهدي شوية ، انتي موبايلك فين طنط بترن عليكي
طلعته من جيبها وحاولت تفتحه: يلهوي ده فصل
- اممم طب يلا عشان اروحك مش خلصتي برضو؟
= لاء لسة
- لسه اية؟
بص فالساعه بتاعته: الساعه 12 الا ربع
ليلي بسرعه: اصل..
قاطعهم دخول زين الى بص لأدهم من فوق لتحت: ليلي الورق اهو راجعيه كويس
ادهم كان ساكت وبيتفصحه
ليلي عارفة كويس ان ادهم لما بيركز مع حد كده يبقي مقرر يعمل حاجه بلعقت ريها وخدت الورق بسرعه: شكرا يا زين
زين: تحبي اوصلك؟
ادهم رفع حواجبه و وقف قدام ليلي وكلمه: هو انا مش مالي عينيك وبعدين توصلها ازاي؟
زين: معرفش مين حضرتك ، هوقفلها تاكسي
ادهم: تاكسي اهاا لا شكرا لخدماتك.
ليلي كانت عايزه تلطم او الارض تبلعها ايمها اقرب: شكرا يا زين على الورق انا تمام هروح مع اخويا
ادهم ضحك بسخرية على كلمه اخويا و زين مشي فا بصلها: اخوكي اها
ليلي: ممكن يلا؟
ادهم: ده ورق اية بقا ؟
ليلي بعند وهي بتردهاله: وانت مالك مهتم ليه؟
ادهم: مهتم اها طب يلا نغور
ليلي وهي ماشية وراه وقاصده تستفزه: بس هقولك من باب المعلومه وبالمره نودع بعض ده ورق بخصوص ألمانيا عشان كمان يومين هكون بسافر
ادهم وقف وهي خبطت فضهره عشان كانت وراه لف لها وقالها بهدوء: ورق اية؟
- السفر!
= هي طنط وافقت؟
- دي حاجه تخصني
= اها انتي اتجننتي بقا
- هو انت مالك برضو مش فاهمه انت مش قولت انك مرفضتش
ادهم بذكاء: اها بس طنط رفضت وانا مش هسمح لك تعملي ده غصب عنها عشان هي في مقام والدتي
= مممم وانا خلاص قررت ده هيفيد شغلي
- ابقي تفي على وشي لو حصل
ادهم بزعيق: انتي فاكره نفسك اية ؟
= دكتورة جراحه وعندي 23 سنة
بعصبيه: انتي مجرد عيلة !
ليلي بزعيق: لاء أنا مش عيلة والعيل ده بقا هو انت
ادهم اتنرفز جدا وراح شد منها الورق قطعه ميت حته
ليلي:.............
______________________
يتبع.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-انتي مجرد عيله
ليلي بزعيق: لاء أنا مش عيلة والعيل ده بقا هو انت
ادهم اتنرفز جدا وراح شد منها الورق قطعه ميت حته ورماه عالارض بغضب
ليلي دموعها نزلت بصدمه وهي بتبص علي الورق الى بقي كله عالارض ومشيت من قدام ادهم
زعق تاني: استني هنا !
موقفتش فا مسكها لكن اتفاجئ انها زقته جامد وضربته بالبونيه فصدره: انا بكرهك يا ادهم بكرهك
جه يقرب تاني فسرخت فوشة وهي بتعيط: ابعد عني اوعي تقرب فاهم !!!! اوعي !!
مشيت لوحدها فعلا و حس انوه اتشل مكانه ومش قادر يتحرك وهي طول الطريق تعيط ومكنتش شايفه قدامها ركبت وروحت بالعافيه و اول ما وصلت و فاطمه شافتها
اتخضت: مالك يا ليلي في اية !! انتي معيطه حصل اية قولي !
= محصلش حاجه يا ماما انا اتأخرت فالشغل وبعيط عشان وقعت وانا طالعه
فاطمه باستغراب: وقعتي ازاي يعني حصلك حاجه
- لاء انا كويسة خلاص بقي انا هدخل انام
_________
صلي على محمد 🩷🦋
ليلي دخلت وبعد مده قليلة فاطمه كانت جايبه لها مياه و اكل ولما دخلت لقتها بتعيط جامد
- في اية يابت ! بتعيطي كده ليه!
ليلي بعياط: كده بعيط كده سبيني..
- اسيبك اية انتي بتضحكي عليا ومكنتش بتعيطي عشان وقعتي بقا
= اها انا بكره ادهم اوي يا ماما ومضايقه منك انتي السبب انوه يعمل كده
- عمل اية!!
= قطعلي ورق في تفاصيل السفر ومش راضي اني اسافر هو ماله ها ؟ انا ادري بشغلي و دي حياتي انا و انا حرة فيها
فضلت تطبطب عليها لأنها كانت بتعيط بأنهيار: طب اهدي بس كل ده عشان عايزه تسافري! سافري يا ليلي
بصتلها بصدمه: اية! يعني انتي موافقه!
= اها.
__________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" ومن هنا بدأت الحرب على ادهم و للأسف امير اتاخد فالرجلين ومبقتش اروحله خالص هو بس بيجيلي ومشوفتش ادهم بقالي يومين و اصلا مش فاضيه بحضر ورق السفر وفاضل تلت ايام خلاص و اسافر ويبقي يقولي هيعمل اية اصلي قولت لماما متعرفوش حاجه يا اما مش هكلمها تاني "
- امير اقعد معايا شوية الله!
= مش مرتحالك يابت
- وبعدين معاك
= تكوني هتنت**حر**ي وبتودعيني
- لاء قاعده على قلبك بص انت اخويا الصغير عارف كده ولاا لاء؟
= اكيد
- يعني لو خبيت حاجه وبعد كدا عرفتك هي اية هتزعل
= مش قولتلك مش مرتحالك
- مانا مقدرش اقولك عشان ادهم
= زي برضو ما مرضتيش تحكيلي حصل بينكم اية
- اتخناقنا زي ما قولتلك وبس
امير بتفهم: طب يعني هتحكيلي بعدين ؟
ليلي ابتسمت: ايوه
= طيب لما نشوف
_________________________
صلي على محمد 🩷🦋
- ده كل الى حصل يا اسر
= طبعا غلطان ياعم ادهم وبعدين ولا انت بتحبها؟
- اسكت
= انت بتحبها يا ادهم !
- لاء
= امال متغاظ ليه عشان كانت هتسافر
- عشان امها رفضت وهي زي امي ازاي تعمل حاجه من وراها؟
= والله؟
- اها
= طب يلا يا طاهر القلب عشان نشوف هنطلع على فين انهارده في شغل كتير
- وسع انا الى هسوق عشان انت بتمشي على قشر بيض
= طيب
__________________________
" قبل السفر ب يوم "
* طق طق طق *
روحت افتح الباب لاقيته ادهم فضلت متنحه هو ازاي قعدت كل ده مشفوش ودلوقتي ظهر فجأه كان واحشني للدرجه دي ، فوقت على صوتة
- عايز طنط فاطمه
" اتوترت معرفش ليه معقول عرف اني هسافر! ماما قالتله ولا اية اكيد لاء !! "
فتحت الباب من غير رد و هو دخل
- ماما على السطح بتأكل الفراخ بتاعتها
= طيب
- اجبلك حاجه تشربها؟
= شكرا
قولت فسري: احسن وفرت جتك القرف يأخي وانت وبارد وتنح و... و حلو اوي من قريب انا هدخل احسن
- ماما جت و معرفش اتكلموا ف اية بختفي من قدامه عشان يعرف اني واخده موقف بس هو حلوف
_____________________________
استغفرالله 🩷🦋
- ليلي
= نعم هو مشي ؟
- اها كان بيحكيلي الى حصل و اعتذرلي
بلامبالاه: سبحان الله بدل ما يعتذر ليا انا ماشي عادي
كملت وانا كنت ماشية: و عارف انك هتسافري
وقفت بصدمه: نعم عرف منين!!
= بيقول شافك بتعملي إجراءات
- وقالك اية بقا؟
= قالي ربنا يوفقها
- يعني اية!!! مش كان معترض انا مبقتش فاهمه حاجه
= هيعملك اية منتي مهتمتيس لرأية؟
- انتي هتغلطيني ولا اية
= معرفش بقي وسعي كده
___________________________
- نعم ياختي يعني كنتي هتسافري من غير ما تودعيني
= ما تهمد يا امير انت كمان ما بقولك خوفت تقوله طلع هو عارف اصلا و سكت
- يعني كنتي هتسافري وانا معرفش
= بقولك اية هديك بكوباية القهوه افتح دماغك
- طب وبعدين هتسافري بكره؟
= اها يحبيبي خلاص قررت
- مع زين السمج؟
= يابني قولتلك خاطب
- مش مرتاح له ، المهم كلميني كل يوم
= عنيا يا كتكوت
________________________
* فالطيارة *
- دكتور زين بقولك
= اتفضلي
- ممكن تبدل مع فريده لأني متوترة جدا ومحتاجها جمبي و..
ابتسم: اهدي اهدي يا دكتورة هجبها جمبك حاضر..
"جت فريده و اول ما جت مسكت ف ايدها"
- جرا اية يا ليلي ده لسه الطيارة مطلعتش حتي
= خايفة اوي بجد
غمضت عيني برعب اول ما بدأت وحسيت بأيد فريده بتمسكني : اهدي كله هيبقي تمام اديني مسكتك اهو متخافيش
" بصيت لفريده بصدمه غصب عني افتكرت ذكري اخري ليا مع ادهم "
" فلاش باك قبل سنين كتير " #
- لاء! مش هركب الدوده دي بتلف جامد يا ادهم
= ليلي متبقيش خوافه
بزعل : هاة انا خوافة!؟؟؟
ضحك: ايوه اوي
بتحدي طفولي: طيب هتشوف بقي هركب ازاي دلوقتي ومش هخاف ولا حتي هعيط
بعد دقائق وهي فالدوده
بصريخ: ماماعععععععععععععع يا ماماععععععععععع عايزه انزلللل ماماععععع
- بس بس ايييييه ودني صفرت من سريخك اسكتي
بعياط: انا هقع يا ادهم اللحقني
ادهم قاوم الهوا الى كان بيطير ايده والللعبه بتلف و وصل لايد ليلي: ايديني مسكتك اهو متخافيش "
باك #
" فوقت من ذكرياتي وانا عيوني مدمعه اني دايما بفتكره هو اتغير ومشي بعيد عني انما لسه ذكرياته موجوده فقلبي و عقلي "
_________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🩷🦋
" خلاص اخيرا سافرت وتخطيت كل حاجه ودلوقتي انا في فندق في ألمانيا وبجهز لبسي عشان اروح المؤتمر وانا مش مستوعبة اي حاجه ولا مصدقة المكان الى وصلت لي عيوني دمعت وافتكرت بابا واني اخترت ابقي دكتورة عشان اعالج اي حد لأنه تعب وانا مقدرتش اساعده "
* تن تن تن *
- امير! وحشتني اوي ماما عامله اديهانييييي
= حيلك بس طمنينيا انتي الاول انا فاتح اسبيكر جمبها اهو
- رايحه المؤتمر حالا مخضوضة اوي
فوفا بحب: هتبقي زي القمر يا حببتي انا واثقه
امير بتشجيع: انتي جراحه شاطره نجمد كدا
قولت بحزن: ادهم عامل اية غير على ايده ولا خفت مع انه مسلمش عليا بس يلا انا احسن منه
امير ابتسم: هو كويس
هحكيلك لما ترجعي حاجات مهمه روحي دلوقتي وعاوزك تبهريهم سلاااام
____________________________
" وصلت المؤتمر و كان احدي الاطباء بيتكلم بالأماني ومعاه مترجم انجلش "
(( Medical conferences are held through the gathering of doctors on a regular basis, annually or semi-annually, through conferences that take place periodically, under different names related to specialties from around the world, and different languages and nationalities, in the name of the International Medical Conference, so that the scientific level is raised to the world and the definition is also With experience, brilliant minds and competencies...))
* الترجمه *
(( المؤتمرات الطبيه بتتعمل من خلال تجمع الاطباء بشكل منتظم سنوي او نص سنوي وتحت مسميات مختلفة.. ترتبط بأختصاصات من حول العالم واللغات والجسنيات المختلفة ، بأسم المؤتمر الطبي الدولي عشان يتم رفع المستوي العلمي و نعرف العقول النابغة والكافاءات... ))
_______________________
" بعد ما المؤتمر خلص لقيت واحد جي عليا "
_ You are Lily Abdel Rahman??
(انتي ليلي عبد الرحمن )
= yes me
( ايوا انا )
- We want to offer you to work with us a
an experiment so that you can come tomorrow at 8 o'clock in the hospital
( احنا بنعرض عليكي تشتغلي معانا كا تجربه ليكي تقدري تيجي بكره الساعة 8 فالمستشفي )
رديت بدهشه ونسيت واتكملت عربي: انت بتتكلم جد
- what do you say??
(قولتي اية؟؟)
= nothing, just thanks
( ولا حاجه شكرا )
________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" روحت وكلمت امير بسرعه "
- يخربيتك يا موكوسة وعملتي اية
= قبلت طبعا يا امير وهاروح بكره
- ايوه يعني هتشتغلي معاهم مده اقامتك هناك بس؟ ولا هترجعي معانا لما المؤتمر يخلص
= ايوه يابني اكيد مش علطول هما بس بيجربوني فاهمه وهرجع معاهم عادي
- وهيحصل اي لو عرفوا انك شاطرة لما يجربوكي
= مش عارفه تفتكر ممكن يثبتوني هناك!
- ليه لاء انتي فعلا نابغة وبتحبي شغلك وشاطره فيه يا ليلي
= المهم ادهم فين ياواد
- ادهم ياستي قعد يتكلم معايا ويقولي خلي بالك من نفسك و بتاع و اخد بالي من فوفا طبعا وسابلي فلوس وقالي مسافر
= عيل قلود صحيح بيسافر زي ليه
- زيك مين انتي حد قدك انتي في ألمانيا
= قر عليا يابن الحلوة لحد ما هتشل
ضحك: بعد الشر
- تفتكر الواد ده سافر فين و ليه
= مش عارفه اكيد مخرجش بره مصر يعني
- امممممم طيب هاروح انام بقي عشان اصحي بدري لحسن ف ألمانيا لازم اوصل معادي بالدقيقة والثانيه.
= ماشي يلا سلام هبقي ارن عليكي تاني برضو انا و فوفا عشان مش عارفه تكلمك من عندها
- خلاص اشطا طمنها انت
___________________________
" عند ادهم بينزل من طيارة و بيوصل ألمانيا في غموض و هو شبه متنكر وبعدين بيجيلة موبايل "
- ايوه
= انت وصلت؟
- اها يا اسر وصلت
= عيل قلود صحيح بيسافر زي ليه!
- زيك مين انتي حد قدك انتي في ألمانيا
= قر عليا يابن الحلوة لحد ما هتشل هنا
ضحك: بعد الشر عليكي يا لولو
- طب تفتكر الواد ادهم ده سافر فين و ليه
= مش عارفه اكيد مخرجش بره مصر يعني
- امممممم طيب هاروح انام بقي عشان اصحي بدري لحسن ف ألمانيا لازم اوصل معادي بالدقيقة والثانيه.
= ماشي يلا سلام هبقي ارن عليكي تاني برضو انا و فوفا عشان مش عارفه تكلمك من عندها
- خلاص اشطا طمنها انت
___________________________
" عند ادهم بينزل من طيارة و بيوصل ألمانيا في غموض و هو شبه متنكر وبعدين بيجيلة موبايل "
- ايوه
= انت وصلت؟
- اها يا اسر وصلت
___________________________
استغفرالله 🩷🫶
* تاني يوم الصبح ليلي بتوصل المستشفي*
" من حظي انهم جابولي واحد بيتكلم عربي مكسر عشان يعرفني على المستشفي ويفهمني هعمل اية. "
- ده قسم فى آليات لسه بنشتغل عليها
= انا فعلا اول مره اشوف الاجهزه دي ؟
- اكيد العلماء لسه مخترعاها وبنكمل دراسة ليها يعني مثلا احنا شغالين على جهاز بيعرفنا الشخص ده ممكن يجيله مرض ايه فالمستقبل ونقدر نعالجه قبلها
= ازاي! يعني ازاي بتعرفوا قبلها
- من تشخيص حالة المريض بالجهاز
" كنت مندهشه كملنا في بقيت المستشفي الى كل اجهزتها جديده و متطورة جدا يمكن معرفش اغلبها بيشتغل ازاي اصلا لكن عندي فكره عنهم وكان في عمليه جراحيه دخلت فيها مع دكتور شاطر جدا فالمستشفي كنت مساعده له و استدفت من خبرته كتير "
قابلت الشخص الى اقترح عليا اجي المستشفي اسمه
" مرشال ديجيو "
- Dr. Lily, was your tour helpful?
الترجمه: الجولة كانت مفيده ليكي
= Yes it was great
الترجمه: ايوه كانت كويسة جدا
- If you get more training with us, you can work in the hospital in the name of Germany
الترجمه: لو اتمرنتي اكتر ممكن تشتغلي فالمستشفي معانا بأسم ألمانيا
= Well, I'll think about it well, thanks
الترجمه: هفكر فالموضوع كويس ، شكرا
___________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" نزلت من المستشفي وانا مدايقة يعني اية بعد مجهودي ده فمصر اشتغل هنا بأسم ألمانيا! ، دي حاجه تقر**ف صحيح استغلال خبرات اية زي الحدايه اوف ماهو الحلو ميكملش طبعا "
* تن تن تن تن *
- الو !
= اية يابت بتجعري كده ليه؟
- قرفانه يا امير اصبر اروح واحكيلك
= هما رفضوكي ولا اية!
- رفضوا اية بس ده انا قبلت وكنت هبيض واشتغل هناك دول متطورين اوي والدكتور الى كنت مساعده معاه شاطر جدا! وخلص فوقت قياسي بسبب الأدوات والمعدات بتاعتهم
= امال في اية!
- عاوزني اتدرب فتره وبعدين هشتغل بأسم ألمانيا مش مصر فاهم؟
= وحد يطول!
- مش عارفه بقي حاسه انهم بيستغلوني
= ليلي انتي ممكن تشتغلي هناك كام سنه وترجعي تفيدي بلدك برضو كتير بيعملوا كده
- طيب بص هروح واكلمك عشان شكلي سرحت واحنا بنتكلم وتوهت
= طب ها...
" مكملش كلامه ولقيت موبايلي فصل اهي كملت "
" فضلت امشي اسأل لكن محدش فاهمني اغلب الناس بتتكلم ألماني بس وانا بدأت اخاف الدنيا كلها والبيوت شبه بعض فجأه لقيت عربية جاية بسرعه وانا شيفاها من على بعد ركنت ونزل منها تلت رجالة و بنت واشكالهم غريبة البنت وقعت بتعب وكانت بتنز**ف من بطنها جريت بدون تفكير وهما فثانيه رفعوا عليا سلا*ح "
- I'M a Doctor!!!!
الترجمه: انا دكتورة
حسيت انهم مفهوش قعدت افتكر كلمه دكتور بالأماني لإني قريتها قبل ما اسافر فا زعقت بسرعه
- Ich bin Arzt ، Ich bin Arzt !!!
الترجمه: انا دكتورة!!!
" تقريبا فهموا نزلوا الاسل**حه وانا طلعت شطنتي بسرعه كان فيها اسعافات كتمت الدم و حطيت ايدها عالجرح وخلتها تضغط عليه جامد وربطه بكن فجأة الدنيا قلبت جحيم "
" جه عليهم عربيتن وبدء ضر*ب النار يشتغل وحسيت اني فمكان مهجور مش لاقيه حد يلحقني كنت خايفة استخبيت وشديت البنت جمبي وراه العربية بتاعتهم و الرجاله الى معاها فضلوا يضربوا عليهم لحد ما قتلوهم كلهم !!! خلصوا عليهم وهي اغم عليها قومت بخوف وانا همو**ت من منظر الدم والناس الى اتقتلت حاولت اجري بسرعه لكن واحد منهم مسك ايدي و رش حاجه في وشي وبعدها محستش بنفسي! "
____________________________
" عند ادهم فالاوضة بتاعت الأوتيل الى نزل فيه كان رايح جاي بتوتر وعمل مكالمه"
- الو اسر ؟
= معاك في اية مال صوتك
- انا مش لاقي ليلي
= رجعت مصر ولا اية ؟
- لاء! سألت عليها الدكاترة الى جت معاهم بيقولوا نزلت المستشفي الصبح ومرجعتش والساعه 1 !
= يعني اية!!! هتكون فين رن عليها
- موبايلها مقفول
= تفتكر تاهت ولا حصل اية
- مش عارف اسر كده انا هضطر اكشف نفسي
= ادهم اوعي تعمل كده
- بزعيق يعني انت عاوزاني اقعد واسبهاا!!
= ازاي ده حصل خليهم يدورا عليهم
- عملت كده و بيدورا
= طيب اصبر يا ادهم واهدي متتصرفش تصرف تندم عليه انت مش فمصر يا ادهم
خد نفس بخنقه و قفل الموبايل عيونه كانت بتدمع وايده بتترعش مكنش قادر يسيطر على نفسه وحاسس بوجع فقلبه ومش عارف هيقول لفاطمه اية!!
____________________________
"في مصر عند فاطمه "
- شوفت يا امير البت مكلمتش خالص؟ انا مش مرتاحه
= تلاقي موبايلها فصل هتكلمنا دلوقتي
- كان يوم مش فايت لما وافقت تسافر
= دي مبسوطه جدا يا فوفا سبيها بقي تعيش حياتها
- اها واحنا نقلق هنا ، وبعدين مش بتذاكر ليه هكلم ادهم لو مذاكرتش
= هو فاضيلي ده مشغول اوي لدرجه مكلمنيش
- ربنا يصلح حاله هو و ليلي
___________________________
" في ألمانيا "
عند دكتور محمد الى مسؤل عن الدكاتره الى سافروا المؤتمر: خليهم يراجعوا الكاميرات يعملوا اي حاجه!!!
دكتورة فريده: ليلي اكيد حصلها حاجه
سمع جملة ادهم وهو داخل اوضة المكتب فالفندق: ليلي لو مظهرتش انا ههد الفندق ده على دماغهم
فريده: لو سمحت اهدا احنا عاوزين نلاقيها
ادهم: اها طب خليهم يلاقوها بقالها اربع ساعات مفروض تبقي هنا
مدير الفندق: مش لاقيناها ناحية اية مكان فالفندق مظهرتش ف اية كاميرا كده مفروض تراجعوا كاميرات المستشفي الى كانت فيها..!!؟
" ادهم خرج برا لما حس انوه بدأ يضيق واحساس العجز مسيطر عليه ولأول مره قلبه يغلب عقله و بدأ يفتكر ليلي لما ضاعت منه "
فلاش باك #
- ادهم الحمد لله انك جيت
= كنتي فين كل ده !!!
رفعت كتافها ببساطه: امير ضيع الدبدوب وكنت بدور عليه عشان ميزعلش
- وبعدين
ضحكت ببلاهه: معرفتش ارجع كنت هنادي حد يرجعني
ادهم مسك كتافها: ليلي اوعي تطلبي مساعده من حد وتعرفيه انك تايهه لحسن يخ*طفك
= طيب خلاص انت لقتني اهو ، تعرف انا مستنياك اصلا ازاي بتعرف بتلاقيني دايما
ادهم ابتسم لها وقال ببراءه: بحس ان في حاجه بتجبني ليكي دايما لما تبعدي معرفش اية هي!
- امممم اكيد الملايكه
ادهم ضحك: ههههه ايوه يلا بينا
مسكوا ايد بعض ومشيوا..
باك #
ادهم لنفسه: كان نفسي اعرف انتي فين دلوقتي زي زمان يمكن لو قدرت اللاقي الحاجه الى بتجبني ليكي لما تبعدي ساعتها اقدر اوصلك يا ليلي
قام وقف ومسح وشة وهو بيستعد وخد قراره انو هور عليها بطريقتها
- انا عارف اني هندم عالي هعمله لو اتكشفت فالبلد دي لكن مش هقدر اسيبك وانا معرفش انتي فين ولا حصلك اية وحاسة ب اية..
_____________________
يتبع..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
- الو ركز معايا يا ادهم الى هتعمله ده مينفعش تعمله لوحدك و..
= ششششش انا هاروح اجيب ليلي يا اسر حتي لو طلعت فين ومش ههدا غير لما اشوفها
- طب اسمعني اديني وقت هاجيلك و هجيب معايا البيتا ( المجموعه )
= هقفل في وشك لو قولتلي استني تاني!
- خلاص دور بطريقتك لحد ما تعرف كل حاجه واحنا هنيجي بطريقتنا برضو انت فاهم؟ مش هنتأخر..
ادهم بيقفل مع اسر وبيفتح الفون على صورة ليلي بيلمس الشاشة بهدوء: انا مش هسيبك.. مش هسيبك قلقانه او خايفة هاجي يا ليلي عشانك
___________________________
صلي على محمد 🩷🦋
* في مكان بعيد مفيش حولية اي بشر بيت كبير وسط منطقه فاضيه ليلي بتصحي بتلاقي نفسها ف اوضه مقفولة و معاها بنت قاعده على الارض *
- انتي مين !! انتي معاهم !! خرجيني من هنا انا عايزه اخرج من هنا حالااا
ليلي فضلت تسرخ بالعربي وبعدين افتكرت انها مش هتفهمها قبل ما تتكلم انجلش البنت بصتلها
= انا مخطوفة هون متلي متلك
- انتي عربيه!!
= ايي من سوريا
- مين دول وخطفونا ليه!!! احنا هنمو**ت؟؟؟
= ما بعرف انا ممرضه بالمشفي يلي
ليلي قاطعتها بسرعه: وانا دكتورة!! يبقي اكيد في حاجه اكيد خطفونا عشان حاجه
فضلت تعيط بقلق: انا لازم اكلم اهلي كده ها
قاطعهم دخول واحد بسرعه من الى خطفوا ليلي وكان بعد خطفها ب ساعة بالظبط وبدأ يتكلم
- Move with us.. now!!!!
الترجمه: اتحركوا معانا دلوقتي
" ليلي والبنت الى معاها قامو بخوف مشيوا وراه دخلوا اوضه مجهزه على أعلى مستوي بأجهزه طبيه و البنت الى اضربت بالرصاص على سرير طبي "
- You have to treat it , if something bad happens to her, you are dead
الترجمه: عالجوها لو حصل لها اي شيء سيء انتوا في حكم الميتين.
كالبنت الى مع ليلي:
- Do the treatment first
- لو عالجنها هنمشي؟؟؟
- Do the treatment first !
= تتعالج الاول !
ليلي بدأت تشوف جرحها وكارمن بتساعدها وكل الادوات الى احتجوها كانت موجوده خرجت الر*صاص من بطنها وكان الموضوع فمنتهي الصعوبة و خيطت الجرح وخرجت الناس بره وقبل ما تناديهم بصت للبنت
- انتي اسمك اية؟
= كارمن
- تفتكري هيسبونا نمشي؟؟
= بعتقد ايي
- هما ليه مودوهاش مستشفي احنا مش مرتاحه
= ما بعرف شو بدك تعملي هلا؟
- يفهموا انها لسه محتاجه رعايه مننا لحسن يقتل**ونا
= ونحاول نفل ؟
- يعني اية
= بنهروب يعني
- ايوه اكيد في مصيبه ومش هيسبونا بسهوله وهما شكلهم عصابة عشان كده مرحوش مستشفي! وخطفونا نعالجها فا نكدب ونقولهم انها لسه فخطر وكدا كدا مش هيعرفوا يتأكدوا مفيش قدامهم دكاترة غيرنا
= ايي معك حق بنعمل هيك زي ما حكيتي
ليلي و كارمن خرجوا لهم وبدأو كلام:
- She is under the influence of anesthesia now. We have operated in the abdominal area and she needs intense care from us to keep her alive cuz she's dangerous
الترجمه:
هي تحت تاثير البنج دلوقتي احنا عملنا عمليه ليها فالبطن وهي محتاجه رعايه شديدة عشان تفضل عايشة لانها فخطر
" الرجالة بصوا لبعض واتكلموا بلغة غير الألماني والانجلش و ليلي كانت مستغربة انما كارمن مركزة جدا معاهم بتحاول تفهم "
- You will stay with us until I am assured that she is fine
= هتفضلوا معانا لحد ما نطمن انها كويسة
" وفعلا رجعوا تاني للاوضه و جابو لهم اكل "
كارمن بيأس: ايي بيقدمولنا اكل كتير وبهتموا فينا لحتي تفيق البنت و يقت**لونا
ليلي بحضه: بس انا مرعوبة لوحدي كلي وانتي ساكته
كارمن: ما حنقدر نفل من هون ما بنعرف حتي عددون كام ولا اي شي
ليلي: لازم نعرف بكره الصبح لازم نحاول نخرج لأي سبب متستسلميش ارجوكي
كارمن وهي بتاكل بملل: انوه ما فارق لي
ليلي: ليه!
كارمن: لانو ما اول مره حس بخطر
ليلي بأسف: هنخرج انا حاسة متفقديش الامل
__________________________
الحمد لله 🩷🦋
بنرجع عند ادهم الى بيكون عدا عليه 5 ساعات تانين عرف فيهم حاجات كتير.. بيعمل مكالمه لأمير و بيكلمه من ابلكيشن عشان ميعرفش انوه بره مصر
- الو
= ادهم! وحشتني اوي يا ادهم انت لازم ترجع احنا مش عارفين نوصل ل ليلي و فاطمه قلقانه اوي
ادهم مسح بأيده على وشة وحاول يهدي: هتكون راحت فين يعني اكيد مشغولة يا امير انشف كده وطمن فوفا جرا اية انا مش قولتلك خلي بالك منها؟
- ادهم صدقني احنا حاسين ان في حاجه مش طبيعيه محدش من الى معاها بيردوا
= امير ده مؤتمر هما مش فاضين ليكوا وبعدين خلاص انا هعرف اوصلهم و اكلمهم خلاص ياعم ؟؟ طمن فوفا بس وقولها اني هتصرف
- طب هترجع امتي
= قريب يا حبيبي
امير: انا بحبك اوي يا ادهم اوعي تزعل مني عشان اخر مره كلمتك وحش
ادهم عيونه دمعت: انت ابني يا عبيط يلا روح ذاكر عشان هاجي انفخك
امير ضحك وقفل معاه اما ادهم الغل و الغضب كانوا بيجروا فعروقة و مستني اسر بفارغ الصبر
___________________________
استغفر الله 🩷🫶
* فالمستشفي *
دكتور محمد: انتوا متأكدين؟ انها مشيت الوقت ده
- ايوه الكاميرا جابتها وهي ماشية عكس اتجاه الفندق
= اكيد تايهه
فريده بقلق: هنعمل اية دلوقتي يادكتور؟
- هنبلغ..
__________________________
" عند ادهم كان بيقفل مع الدكتور الى قاله معلومات بالنسباله مش مهمه اصلا لأنه يعتبر عرف كل حاجه و اسر والى معاه وصلوا لي "
- يلا هنتحرك دلوقتي انا مش هستني
اسر: طب بس فهمنا عرفت اية
- هحكيلك فالطريق يلااااا
________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" عند ليلي و كارمن البنت الى بيعالجوها فاقت "
ليلي: هيعملوا اية فينا دلوقتي
البنت اول ما فاقت دورت علي الرجالة بتوعها وبصت لكارمن و ليلي بقرف وبعدين نادت: مااارشال
" الرجالة دخلوا بسرعه وفضلوا يتكلموا برضو كتير بلغة غريبة البنت اتعصبت جدا عليهم مره واحده وزعقت وهي بتشاور على ليلي و كارمن كارمن برقت بعيونها وحاولت تتمالك اعصابها "
" دخلوا كارمن و ليلي الاوضة وقفلوا عليهم "
ليلي كانت مرعوبة تماما وبتبص لكارما بستغراب: انتي ساكتة ليه؟؟ عامله كده ليه
- كانو بيحكوا روسي
ليلي: انتي فهمتي قالو اية؟؟
كارمن هزت راسها بشموخ و توهان
ليلي بخوف: قالو اية؟
- بيق*تلونا
ليلي بصدمه: اية !!
__________________________
* ادهم عالطريق *
امجد واحد معاهم: احنا قدامنا قد اية هنا ؟
ادهم: هنخرجها ونمشي مش هينفع نستني اصلا
امجد بشك: انت متأكد وانت بتجمع المعلومات محدش عرفك؟ او شك فيك
ادهم بعصبيه: قولت ايوه
اسر: طب فهمنا بقي الموضوع؟؟
ادهم: عصابة روسيا جت هنا ق*تل*ت ألمان عشان صفقة مخدر**ات كبيره والتقيلة ان الراس بتاعتهم واحده و اتصابت منهم فا ركنوا فحته فاضيه وكانت نفس الحتة الى ليلي تاهت فيها وطبعا هي متعرفش حاجه لقت البنت واقعه راحت تعالجها ولما الألمان كبسوا على الروسين خلصوا عليهم فا هي خافت جت تمشي خدر**وها وخدوها معاهم
اسر: الروسين؟؟
ادهم: ايوه
اسر: عايز تفهمني اننا هنروح ناخدها من عند الروسين الى خلصوا عالألمان
ادهم: ايوه
اسر: ولو الحكومة عندنا خدت خبر
امجد: هو ده الى همك؟؟ ده لو رجعنا من عندهم عايشين تبقي بركه يأخي
ادهم: الي يخاف يقولي انزله هنا
امجد: مبنخافش احنا
ادهم: يبقي اسكت دي مش اول مره ندخل فحاجه زي دي ومش اول نقف قدام اي حكومه الفرق بس اننا على أرض غير ارضنا فا عشان كده هنخدها ونهرب قبل ما نتعرف وطبعا هنرجع بطريقتنا..
___________________________
صلي على محمد 🩷🦋
* عند ليلي *
كانت بتعيط: قوليلي سمعتي اية متأكده انك سمعتي صح
- اها البنت يلي كانت بتزعق عشان اخدونا من غير ما يتأكدوا مننا وعرفنا شكلهم وشكل البنت فا الناس الى معاها قالوا انوه الدكتور يلي كان تحت ايدهم ات**ق*تل فا اضطروا يجبونا انا وانتي ننقذها
= وبعدين؟
- البنت عصبت عليهم لأن من الواضح انهم مافيا روسيه لكن فاسدين ومش عاوزين يتعرفوا انهم هنا ف ألمانيا فا قالت لهم يجيبوا دكتور تبعهم فورا ولما بيجيي بيخلصوا علينا ، لكن بنحاول نهرب ما تخافي
" ليلي كانت مصدومه وحطت وشها ف ايدها وهي بتعيط وخايفة و اول مره تكون حاسه بالاحساس ده القلق هيموتها فضلت تعيط وبعدين ضربت الباب برجلها جامد و زعقت "
كارمن شدتها: روقي نحنا عرفنا المكان من الخارج بس نحط خطه وبنهرب من هون
ليلي زعقت: احنا خلاص هنمو**ت
الباب اتفتح عليهم و كارمن بصت و...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الباب اتفتح عليهم فجأه و ليلي بصت بخوف واتفاجئت لما شافته قدامها: ادهم!!!
فضلت واقفه مش مستوعبه انوه موجود لكنه قطع صدمتها بصدمه اكبر وجري عليها حضنها ومسك وشها بين ايده: انتي كويسة؟؟ حصلك حاجه حد عمل ليكي حاجه؟؟
ليلي بعياط: هو انت هنا ؟؟؟ بجد انت هنا!!
ادهم: شششش اهدي يا ليلي متعيطتيش خلاص
ليلي حضنته كأنها بتستخبي: كانو هيموتوني هنا
ادهم طبطب عليها: اهدي اهدي محصلش حاجه انا معاكي مش هسيبك
ليلي وهي بتترعش: الناس الى برا يا اد
ادهم قاطعها: مرمين عالارض كلهم محدش هيعمل حاجه اهدي
ليلي: ازاي!
ادهم: مش وقته قادره تمشي ولا اشيلك؟
ليلي ضحكت وهي بتعيط: انت بتهزر يا ادهم
ادهم: انا بتكلم جد
ليلي مسحت دموعها: همشي
مسك ايدها: يلا بينا
ليلي وقفت: اصبر انتوا عملتو اي فكارمن!
اسر: رشنالها اسبراي لفقدان الوعي مينفعش تشوفنا!
ادهم: هشرحلك بعدين احنا هنخدها ونوديها اي حته مش هنسبها
ليلي: مش فاهمه حاجه
ادهم شدها: يلا بسرعه ونفهم بعدين
وخرجوا من ضهر المكان الى دخلوا منه و اسر و امجد والباقين خدوا كارمن فعربية و ادهم خد ليلي فعربيه تانيه..
_______________________
" صلي على محمد " 🩷
- سبناهم ليه.؟
= لازم ترجعي الفندق و تعرفيهم انك كنتي تايهه
- يعني مش هنقول اني اتخطفت!
= لاء اوعي حد يعرف
- ليه!
= قولتلك هشرحلك بعدين ، معاكي موبايلك؟
- لاء!
= كنت عارف خدي ده سجلت عليه رقم طنط
رن على فاطمه: خدي كلميها ومتعرفيهاش اي حاجه قوللها كنتي مشغولة و حصل مشكلة فالموبايل وجبتي غيره ومتعرفهاش اني معاكي
ليلي خدت الفون منه بستغراب: الو ماما !
- ليلي حببتي !!! انتي بخير ؟؟ ردي عليا قلقتيني عليكي
= اهدي يا ماما انا كويسة ، بس الموبايل بتاعي كان فيه مشكلة وجبت غيره عشان اطمنك
فاطمه بعياط: يعني انتي كويسة يحببتي!
- ايوه صدقيني هكلمك تاني يا ماما
= خلي بالك على نفسك وكلميني بسرعه
ليلي قفلت معاها وبصت لأدهم: انا مبقتش فاهمه حاجه انت عرفت مكاني ازاي وعرفت منين اني اتخطفت اصلا ولحقت تيجي ألمانيا امته و
ادهم حط ايده على بوقها: مفيش وقت للشرح وبالذات هنا انتي يادوبك تروحي الفندق تعرفيهم انك كنتي تايهه عشان هما شاكين انك اتخطفتي وكانو بيراجعوا الكاميرات
ليلي: طب ما اكيد عرفوا من كاميرات الشارع اني اتخطفت يا ادهم!
ادهم: مسحت الوقت الى كنتي ظاهره فيه كله
ليلي بصدمه: ايه! أنت!؟؟ ازاي يعني الى بتقوله ده انت اية بالظبط فضائي
ادهم: تروحي تطمنيهم وترجعي معاهم على طياره بكره و لما توصلي هنتكلم فكل ده
ليلي بعصبيه: هو انت هترجع تقلب تاني هناك مش ضمناك انا اصلا شاكه فيك ليه جيت انقذتني وانا مش فارقه معاك ده المفروض تسبني اتخطف عشان ترتاح مني على حسب ما اعرف
ادهم بصلها بنظرة طويلة: مكنش ينفع و اكيد هيجي وقت كل واحد يعرف التاني
وقف قدام الفندق و ليلي فتحت الباب ورجعت تبصله قبل ما تنزل: انا مش محتاجه وقت انا عرفاك
نزلت وقفلت الباب و هو كلم المجموعة بتاعته عشان يخرجوا هما بطريقتهم....
_______________________
ليلي رجعت الفندق وعملت زيها ما قالها وهما صدقوها! ومتعرفش اية مخليها تسمع كلامه لكن الحاجه الى مش قادرة تنساها انوه حضنها ادهم حضنها؟! مكنتش بتفكر غير فيه و ازاي عمل كل ده ملقتش غير تفسير واحد
كان صوت جواها بيتكلم: اكيد شغال ظابط مخابرات او مافيا عشان كده مخبي ماهي اسرار بقي.. وهستنا يقولي ليه تلاقيه كان بينفذني بس عشان حد كلفه بكدا جتك القرف يا ادهم
رد عليها صوت تاني: و في حد كلفه يحضنك برضو؟
ليلي ابتسمت و فعلا رجعت معاهم تاني يوم وكلمت امير و فاطمه قبلها.
_________________________
*يوم وصولها*
امير: قطتي الى نورت مصر !
- جاي تستقبلني بنفسك!
= و فوفا معايا بس فالحمام
- بجد! دي جدا وحشتني وانت وحشتني اوي
امير غمز لها: ومين كمان
فهمت انوه بيتكلم عن ادهم: اسكت يلا
- ادهم وصل امبارح وكان تعبان اوي معرفش سافر فين لكن واضح كانت سفرية شاقة
ليلي اتنهد: ربنا يهديه
فاطمه شافتها من بعيد واتجهت ناحيتها بسرعه و ليلي رجعت حضنتها بقوة: وحشتني يا فوفا!!
- اهيرا رجعتيلي سليمه اوعي تسافري تاني ابدا
= مش هسافر هفضل على قلبك ، بس مشوار صغنن وهرجعلك ممكن تخدوا الشنط؟
" ليلي سابتهم و طلعت على مكان هادي و الناس فيه قليلة و بعتت لوكيشن لأدهم لانها مش قادره تصبر عشان تفهم منه ، قالتله انهف وصلت و مستنيا "
__________________________
- عامله اية
بصت وراها: كنت فكراك مش هتيجي
= كان مفروض اطمن عليكي
- اممم وبعدين
= بعدين اية؟
- مش هتفهمني؟
= مش فاهم افهمك اية؟
- نعم؟ انت مش قولتلي لما نرجع هحكيلك انت بتيجي مصر تتحول
= معرفش انتي بتتكلمي عن اية
- انت عبيط يا ادهم ! جرا اية متخلهاش تهب عليك
= تعرفي احسن حاجه؟ تنسي الى حصل امبارح خالص انا عن نفسي نسيته انا والى كانو معايا ومحدش يعرفه دلوقتي غيرك ومفيش دليل على اي حاجه هتقوليها يبقي الاحسن تنسي صح ولا اية؟
ليلي بصدمه:............
يتبع...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
- عامله اية
بصت وراها: كنت فكراك مش هتيجي!
= كان مفروض اطمن عليكي.
- اها وبعدين
= بعدين اية؟
- نعم؟ انت مش قولتلي لما نرجع هحكيلك انت بتيجي مصر تتحول
= معرفش انتي بتتكلمي عن اية
- انت عبيط يا ادهم ! جرا اية متخلهاش تهب عليك
= تعرفي احسن حاجه؟ تنسي الى حصل امبارح خالص انا عن نفسي نسيته انا والى كانو معايا ومحدش يعرفه دلوقتي غيرك ومفيش دليل على اي حاجه هتقوليها يبقي الاحسن تنسي صح ولا اية؟
- انت بتعمل معايا كده ليه!
= معملتش حاجه
- بتنكر كل حاجه حصلت بينا امبارح!
= مش بنكر
- وكمان انك حضنتي و كنت خايف عليا انت انقذتني يا ادهم! ليه بتخبي انا مش فاهمه
= قولتلك معرفش بتتكلمي عن اية
" ليلي حاولت تقوم تمشي ولكن وقفت وفضلت تعيط جامد ومكنتش قادره من صدمتها فيه "
ادهم اتنهد وحاول يتحكم في مشاعره: ممكن تبطلي عياط طيب!
- اسكت ملكش دعوه انا بجد بكرهك مش عايزه اكلمك تاني ملكش دعوه بيا ابدا
كانت هتمشي فا مسك ايدها: انا بعمل كده عشان مصلحتك
بصتله بعيونها الحمرا وزقتة: يعني عارف انك بتضحك عليا انت بجد حيوا*ن
ادهم بعصبيه: انا مش بضحك عليكي لكن كده احسن!
"ليلي بدأت تفقد اعصابها عليه وضربتة وبعدها رجعت تعيط وقتها كان في صراع فدماغه"
"ادهم كان عليها وعارف ان مش سهل يجننها بالطريقة دي و يتغير معاها في يوم و ليله مكنش قادر وهي مكنتش بتهدي فاق على صوت انفاسها الى عليت مره واحد و كانت بتقع لكن لحقها"
- ليلي !!!! ليلي !!!!!!!! قومي
"كان عالارض وشايلها و ساند دماغها على دراعه و بيحاول يخليها تتنفس"
- ليلي اهدي انا معاكي اهدي اتنفسي
فضلت يكلمها ومفيش فايده ضمها لي وفضل يطبطب عليها ويعلي صوته: اتنفسيييي خليكي معايا !!! ليلي خليكي معايا فوقي
" بدأت تاخد نفسها بالعافيه وهو اتنهد بأرتياح: قومي معايا
قعدها على الكرسي وبصلها ومكنش قادر يستحمل تعبها وعياطها مهانتش عليه ابدا
: ياريتك تعرفي تكرهيني بجد مكنش هيحصلك كل ده بسببي ولا كنتي هتتعبي بالشكل ده
ليلي بصوت خافت: انا همشي تاني
ادهم بصلها بستغراب: تمشي فين؟
ليلي وهي بتتنفس عشان تقدر تتكلم: هسافر والمره دي مع ماما ومش هرجع ابدا انا هسيبك براحتك زي ما كنت بتتمني دايما
قامت تتحرك وهو كان قاعد و عارف كويس انها بتتكلم حد هو زودها وخلاص هي مبقتش قادره فاق من تفكيره وجري وراها ومسك ايدها: متسبنيش
ليلي بعدت: انت الى سبتني
- عمري ما سبتك!
= كفاية بقي
- عمري ما سبتك ، حتي لما سافرتي جيت وراكي
بصتله بستغراب وهي مش مصدقه: كنت جاي ورايا من البدايه؟؟
= ايوه
- ليه!
"صلي على محمد 🩷🦋"
= عشان قولتلك متسافريش مكنش ينفع تبعدي ومكنش ينفع اسيبك نشفتي دماغك وانا اضطريت اقرب بعد ما انتي بعدتي
ليلي وهي مش مصدقه: يعني انت عاوز تبقي قريب مني!!؟ انت الى دايما بتكلمني بالعافيه!
- طب جيت ورايا ماشي انقذتني ازاي منهم؟ دول قتلو قدامي بدم بارد وازاي عرفت مكاني
= شغلي ساعدني
- شغلك الى هو اية انت ظابط صح ؟؟ مع المخابرات ؟
ادهم ابتسم بسخرية: لاء
= امال اية نوع الشغل الى يخليك كده
- انا و المجموعة الى معايا عندنا قدرات خاصة وبنشتغل لوحدنا الظباط والمخابرات الى بتتكلمي عنهم كانو ساعات بيحتاجو لنا
= مش فاهمه! هو في كده؟؟؟ يعني انتو اية ابطال خارقين؟
- لاء انا ابقي الالفا ودي معناها في شغلنا القائد و البيتا بتوعي يبقوا ناس كتير في حتت مختلفة
= البيتا دول يعني مجموعتك؟ دول الى كانو معاك؟
- ايوه وليا قدرات تانيه مثلا اقدر اسافر اي حتة بطرق خاصه و نفس الكلام البيتا بتاعتي لكن واحد متخصص فحاجه معينه يبقي جامد فيها واحنا طبيعين علفكره الموضوع كله اننا خلينا حياتنا 24 ساعه شغل ومهارتنا بقت نادره
= وليه مينفعش تتعرفوا
- لأن كل واحد فينا يعتبر قنبلة موقوتة بتتحرك وخطر اي على دولة لو حد عرف بوجودنا هنت*ق*تل
= وازاي الحكومة المصرية كشفتكوا ولا انتو الى عرفتوهم!؟
ادهم اتنهد بحزن: كانت غلطه من سنين كتير اوي واحد فينا كان بيحب وهي الى كشفته بسببها اتكشفنا لأول مره للحكومه المsرية
- وبعدين؟
= كان هو الالفا وقتها و ات*ق*تل وساعتها بقيت انا الالفا واول قانون اتحط ان محدش فينا هيحب او هيعمل اي حاجه غير الشغل و بما ان الحكومة كانت عارفة بينا كنا ساعات بنساعدهم في معلومات مهمه محدش عارف يجبها
- وباقي شغلكوا كان ازاي؟
= احنا قعدنا نتمرن سنين عشان نبقي جاهزين نعمل اي حاجه لينا موقع سري شغالين عليه و ده حولين حتت معينه الى جوه مصر و الى بره طبعا خافين بيانتنا تماما والى عاوزنا بيطلب هو عايز اية و بنحدد مبلغ بيبعته وبعد كدا بنفذ الى عايزه
- شغل غير قانوني؟
= لاء قانوني ، مش قولتلك اننا خلاص اتكشفنا للدولة
- و طول السنين دي عمرك حتي ما فكرت تقولنا
حتي امير اخوك معرفتوش!
= الموضوع مفهوش اختيار محدش ينفع يعرف
- و لية قولتلي دلوقتي؟!
خد نفس ومسح بأيده على شعره: مش عارف
ليلي سكتت و فضلت باصه ليه بهدوء
ادهم رجع اتكلم بحب: مكنتش هقدر اوجعك او اسيبك موجوعة بسببي الاول كنت عارف ازاي اوصلك اني مش متأثر ولا مهتم ويمكن في يوم تبعدي لكن كل حاجه باظت لما وصلت عشان ابقي جمبك في ألمانيا عادي واتفاجئ انك اتخطفتي كان احساس بشع ابشع احساس احسه مقدرتش طلبت اسر عشان ينزلي هو والمجموعه او اجيبك لوحدي مكنش فارق ليا لو اتكشفنا على ارض مش ارضنا بس كنت عايزه اشوفك واطمن عليكي
" الحمد لله " سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم "
ليلي كانت بتسمعه و دموعها نازلة ومكنتش مصدقه ابدا ان ادهم الي بيتكلم: كل ده ليا في قلبك! انا طلعت مهمه عندك اوي كده
ادهم بنفاذ صبر: انا مقلتش انك مش مهمه عندي !
ليلي بأصرار: افعالك كانت بتقول كده!
- طيب و ادي كل حاجه باظت واكتشفتي العكس
- العكس الي هو اية
= انك فارقة معايا مش هستحمل اخسرك زي ما خسرت ابويا و امي زمان سوا
- انا عندي استعداد اصدق كل الحاجات الغريبة الى قولتها عنك و عن شغلك الا اني اصدق الى فهمته صح مستحيل
= معرفش فهمتي اية بس بصي صدقي عادي
- انا فارقة معاك ليه؟
= هو كده
- ادهم؟
= نعم خير
- ياريت تكمل جميلك بما انك متحول للشخصية الطيبه دلوقتي و تفهمني دي كمان
= افهمك اية يا ليلي؟ اقولك اني
- اية قول
= أ..
ادهم فضل يتهته ويكست وكان مستغرب نفسه فا سكت: مفيش حاجه
- هسهلك الموضوع كنت قلقان عليا ليه
= عشان انتي زي اختي؟
- وحياة اختك؟
ادهم ضحك بصوتة كله وبعدين بصلها وبدأ يقرب: ممكن ايدك
مسك ايدها بهدوء و باسها: عيونك بتسحرني مجرد ما ببصلهم بغرق فيهم زي البحر يعني وانا باصص لعيونك دلوقتي عايز اقول اني بحبك
ليلي بصدمه: اية
ادهم ضحك: مش متأكد لو كنت هقدر اعيد الى قولته تاني يا ليلي
ليلي وهي لسه مصدومه: يارتني سجلت عشان انا مش متأكده لو سمعت صح!!
- لا صح غالبا قولت بحبك
ليلي تنحت معاه: يلهوي ده قالها تاني ، طب و اااااا
ادهم: مخلاص بقي انت بوظتي كل حاجه يروح قلبي.
____________________________
صلي على محمد 🩷🦋
" وبتجري الاحداث على مجري محدش كان متوقعه وبعد اسبوع بيكون فرح ادهم و ليلي "
فاطمه بدموع: مبروك يحبايبي ربنا يحميكوا
ادهم: بتعيطي ليه ده انا هخلصك منها
ليلي: طلقني
ادهم: بهزر اية مبتهزريش
فاطمه: اوعي يا ادهم تزعلها!
ادهم: والله ما بقدر عليها نظرة بتجبني الارض
ليلي فضلت تضحك: حبيبي
فاطمه مشيت و ادهم بصلها
ليلي بصتله بنص عين: ادهم انت مبتعيطش ليه مش فرحان بيا مفروض تعيط ياحبيبي
= بدئنا هرمونات انا اصلا قافش عليكي فكك
- طيب
= اية الى طيب متخلي عندك دم وتسألي ليه
ليلي ضحكت بخبث: مانا اصلا عارفه ليه
- يبنتال..
= انت عايزاني اقولك بحبك بالساهل كده؟؟ انا هسيبك سنين زي ما سبتني واحده بواحده
ادهم وهو بيبتسم للناس: ده انا هديكي قفا ملوكي
ليلي وهي بتشاور لأمير يجي: ده فحلمه ودنك انا هلعب كراتية و اجي اطبق عليك
- احلام البسطاء يابت
امير جه: اية؟ بتنادي ليه عايزه جاتوه
= لا عايزه ارقص، رقصني عشان اخوك مقر**ف
ادهم وهو بيمثل الغضب: امشي يلا من هنا امشي
امير و ليلي فضلوا يضحكوا وبعدين امير ميل ع ادهم: متخفش على عيني على الفستان الى هناك ده
" وشاور امير على بنت جميلة لابسة فستان بينك "
ادهم ضحك: ورينا شطارتك روح
امير راح ناحيتها و ادهم قعد يضحك ليلي بصتله بستغراب: بتضحك على اية؟؟
- اصل راح يلطف مع ام فستان بينك دي
= وفيها اية؟
ادهم وهو ميت ضحك: اصلها اخت اسر وهينفخه
ليلي: ايييه!
"نزلت من جمبه بسرعه تلحق امير لكن ادهم نزل وراها و استقروا فنص الاستيدج والدي جي شغل اغنيه هاديه"
ادهم بحب: رايحه فين بس
ليلي: بلم وراك كالعاده
ادهم: طب مش ناوية تقوليلي بحبك
ليلي: تؤتؤتؤ
- مش مأثر خالص اني تخليت عن شغلي عشانك؟
= انت هتمثل ما انت هتكمل معاهم بس على خفيف
- ومبقتش القائد مانا هبقي القائد ازاي وانا واقع علي عيني معاكي كده
= انت كل ما بتقول حلو زي ده بحس اني بحلم
- لدرجه دي كنت رخم؟
= اوي كنت حاسة اني هخسرك ومش هترجع زي زمان كل ما كتا بتزعلني كنت بفتكر واحنا اطفال وازاي كنت حنين عليا و بتخاف عليا
ادهم حضنها: وانا كنت زي مانا وكل الايام الى جايه مستعد افضل احاول اعوضك عن اي حاجه وحشه انا بجد بحبك اوي يا ليلي كنت بضايق صدقيني لما تزعلي بسببي واسمع ان امير بيصالحك
- توعدني مترجعش كده ابدا حتي لو اتخانقنا
= اوعدك ، و اوعدك مش هتشوفي غير ادهم الى بتحبيه الحنين بتاع زمان عشان انتي قعدتي تنكشي لحد ما طلع يا ليلي وخليتي حبي يطلع معاه ، لو في يوم زعلتك هصالحك و ده مش هيحصل و لو في يوم زعلتيني انا الى هاجي اصالحك مش هسمح للزعل يبعدنا لو حتي دقيقة واحده اظن كفاية الى فات.
" نهي كلامه و هو بيبوس ايدها وهي كانت بتحارب الدموع عشان الميكب بتاعها ميبوظش "
- امسكي نفسك
= عايزه اقولك حاجه
- اية؟
= انا بحبك
- يا اخيراااااا
" شالها ولف بيها مع نهاية الاغنيه و الناس كلها كانت بتسقف وصحابة بيصفروا "
ادهم نزلها وبص لعيونها: وانا بموت فيكي يالي خليتي الغامض الى جوايا يطلع عشانك..♥️
تمت بحمد الله.