رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول بقلم عمر مصطفي

رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول بقلم عمر مصطفي

رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة عمر مصطفي رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول
رواية اسرار ملاكي بقلم عمر مصطفي

رواية اسرار ملاكي كاملة جميع الفصول

تنهض هذه الفتاه الهذيله فجراا 

لتجهز القهوه لزوجه ابيها 

وتعد الطعام لاخواتها. بدات بتنظيف البيت ثم غسل الملابس ونشرها سمعت هذه الفتاه صوت من خلفها 

نجوي: انتي لسه مخلصتيش العيال صحيوا من النوم فين الفطار 

ملاك: لا قربت اخلص اهو 

نجوي وضربتها بالقلم ما انتي لو تصحي بدري كنتي خلصتي مش عارفه هفضل مستحملاكي لحد امتي 

ملاك وجلست ع الارض تبكي انا هخلص من حياتي دي امتي 

نجوي: انا هخلصك منها ي بنت ال..... 

وسابتها وخرجت 

قامت ملاك من مكانها سريعا لتنهي عملها 

نجوي: انا هفضل مستحمله بنتك دي لحد امتي 

محمد: ماهي قايمه بكل شغل البيت اهه وانتي م بتعمليش حاجه عاوزه اي منها 

نجوي: مش كفايه نايمه قايمه قاعده وبنصرف عليها ومقلله من نصيب بناتي 

محمد..... 

نجوي انا زهجت من العيشه دي 

محمد عوزاني اعمل اي يعني اقتلها 

نجوي: لا تقتلها ولا غيره ماشيها من البيت وبس خلينا نرتاح 

محمد انتي بتقولي ايي 

نجوي: ينا' ي البت دي 

ملاك كانت خلف الباب تستمع حديثهم والدموع تتساقط من عيناها وهو ممكن ابوها يطردها طب لو عمل كده هتروح فين وفجاه سمعت صوت 

نهي: انتي بتعملي اي عندك بتتنصتي عليهم 

ملاك: لا 

: لا لا انا كنت جايبه الفطار 

نجوي: وكمان بتتنصتي علينا. شوف بنتك وتربيتها 

محمد ومسكها من شعرها بتعملي اي ي بنت..... 

وخرج بيخا بره 

ملاك: بنهيار لا ي بابا والنبي مش تمشيني من البيت وهعمل كل حاجه طنط تقولي عليها 

محمد بصرامه اسكتي 

ملاك: والله ي بابا مش هنام تاني وهعمل كل الشغل 

محمد
ملاك: بعياط والنبي ي بابا افتحلي انا مليش غيرك هروح فين والنبي ي طنط خليه يفتح وهعمل كل الي تقوليه عليه 

نجوي بسهوكه: يلا ي حبيبي خلينا نفطر 

ملاك وقعدت قدام الباب وضمت ركبتها الها وفضلت تعيط فجاه حست بالباب بيتفتح قامت بسرعه 

مازن ومعاذ: م تمشيش ي ملاك احنا بنحبك 

ملاك وانا كمان بحبكوا قولوا لبابا يدخلني 

نجوي: مازن معاذ ادخلو جوا وانتي امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك 

مازن ومعاذ بصوالملاك بنظره فيها تجري وعينهم مدمعهنهي عندها 8سنين ومازن ومعاذ توام 6سنين) 

بدات امشي مش عارفه هروح فين لحد م خرجت ع الطريق وقعدت ع الرصيف اعيط انا معرفش حد اروحله 

فجااه وقفت عربيه ضخمه ونزل منها ست باين عليها في منتصف التلاتينات 

نور: انتي قاعده بتعيطي كده لي انتي تايهه من اهلك 

ملاك...... 

نور: طب اساعدك ازاي 

ملاك قولي لبابا يفتحلي الباب والنبي وهعمل كل الي يقولوا عليه ومش هنام تاني والله بس والنبي خليه يدخلني 

نور وبصتلها باستغراب: بنت في السن ده يطرودها لي عملت اي 

ملاك هتقوليله ي طنط

نور: بصي قومي تعالي معايا وانا الي هعملك كل حاجه ي ستي اي رايك 

ملاك بس انا عاوزه اروح لبابا ومازن ومعاذ 

نور: يعني مش عاوزه تيجي معايا انا معنديش ولاد ع فكره اي رايك تكوني بنتي 

ملاك وبصتلها 

نور ها قولتي اي انفع اكون مامتك 

ملاك بفرحه موافقه 

نور: طيب يلا قومي اركبي العربيه 

ركبوا العربيه واتحركت لتقف امام قصر من افخم قصور العالم 

نور: داده ي داده 

داداه سميه: ايوه ي هانم 

نور: خدي ملاك الاوضه بتاعتها وخليها تاخد شاور وهاتيها 

داده سميه:حاضر ي هانم 

بعد وقت ليس بقصير 

نور: ادخلي ي ملاك تعالي 

ملاك: هو انا هفضل هنا 

نور: ايوه ي حبيبتي واجهزي علشان هتروحي المدرسه وعاوزاكي تكوني دكتوره كبيره 

ملاك: بس انا عاوزه اكون مهندسه

نور خلاص مهندسه كبيره 

ملاك: هو انتي قاعده هنا لروحك 

نور: ايوه جوزي مات من 5سنين وانا زي ما قولتلك معنديش ولاد وانتي جيتيلي عوض نتيجه دعواتي 

ملاك: انا بحبك اووي 

نور: وانا كمان ي روحي بس احكيلي بباكي مشاكي لي 

ملاك وبدات تحكيلها 

نور وع وجهها علامات استغراب هو ممكن واحده تكون بالقساوه دي 

نور: طيب يلا نامي ي ملاك علشان هوديكي المدرسه من بكره 

في الصباح الساعه الخامسه صباحا 

داده سميه الحقيه ي هانم الحقي ستي ملاك... 
داده سميه الحقي ي هانم ستي ملاك في المطبخ واقفه عند البوتاجاز ومش راضيه تطلع 

نور: قامت بسرعه ملاك انتي بتعملي اي ي حبيبي 

ملاك: قربت اخلص الفطار والله اهه شويه صغيرين بس 

نور: ودمعت ووخدتها في حضنها لا ي ملاك انتي ملكيش دعوه باي حاجه الي انتي تحتاجيه اطلبيه من الداده 

ملاك: بس انا كنت بعمل كده هناك 

نور: انا عوزاكي تنسي كل حاجه كنتي بتعمليها الحياه هنا مختلفه وشاوري بس وكل الي انتي عوزاه يتنفذ 

ملاك بفرحه بجد 

نور: ايوه بجد ي روحي يلا طلعي غيري علشان نروح المدرسه. جاهزيلها سندوتشات ي داده 

في احد المدارسه الخااصه 

المدير: بس ي مدام نور حضرتك عارفه القوانين وعارفه اني مينفعش اعملها ملف من غير شهاده ميلاد 

: انا بقول عوزاها تدخل الفصول لحد ما اجيب شهاده الميلاد بتاعتها وورقها 

المدير: بس ده مخالف للقانون 

نور: وحطت فلوس قدامه

المدير: من عنيا ي مدام نور متخافيش انا هوصي عليها 

نور: شكرا. وبصت لملاك عوزاكي تركزي ي موكا وتكوني اشطر واحده هنا 

ملاك: حاضر ي طنط 

نور: ملاك انتي بيتك فين واسم بباكي اي 

ملاك: هو في اخر الشارع الي كنت قاعده عنده 

نور: ماشي ي حبيبتي يلا ادخلي وانا هجيلك لمة تخلصي

نور: عاوزين نروح قريه****ي عم صبحي 

عم صبحي حاضر ي هانم 

امام احد المنازل التي ع وشك السقوط توقفت هذه العربيه الضخمه 

نور: لو سمحتي فين بيت محمد منصور 

السيده: وشاورت علي احد المنازل هو ده 

نور: شكرا 

خبطت ع الباب 

نجوي من الداخل: استني يلي ع الباب هنطير ولا اي 

ولتحت اي دا انتي مين 

نور: محمد منصور موجود هنا 

نجوي: بغيظ ايوه يختي عاوزه اي

نور: عاوزه اتكلم معاه شويه ينفع تناديه 

محمد من الداخل مين ع الباب ي نجوي 

نجوي: انا عارفه ي خويا دي واحده ابهه كده بتسال عليك 

محمد: اتفضلي ي هانم بس انتي مين 

نور: انا نور المرشدي اكبر سيده اعمال في الشرق الاوسط 

محمد: باستغراب وانتي عاوزه مني اي 

نور: انا معايا ملاك بنتك 

نجوي بنت ال وقعت واقفه 

محمد: مليش بنات بالاسم ده 

نور: معرفش ازاي اب بالقساوه دي بس انا جايه عاوزه شهاده ميلادها وكل حاجه تخصها

محمد: قولتلك 

نجوي وقاطعته بسرعه اهدي ي محمد انا عارفه انك زعلان علشان عملتها بس مش تنسي انها هتفضل بنتك بردوا وامرها

نور:يعني انتي عاوزه ايه وتديني الورق؟

نجوي:مليون جنيه

نور:ايهه!!!
نور:ايهه

نجوي:ايه مسمعتيش  مليون جنيه

نور:لأ طبعا هما ميه الف بس

نجوي :لاء خلاص يبقي ملكيش ورق عندنا

نور:حاضر هديتي الي نتي عاوزاه

 ملاك في المدرسه

شخص:يلا يحببتي عشان نروح

ملاك:بس طنط نور قالت إنها هيا الي هتروحني

شخص :لا هيا مش فاضيه وراها شغل

ملاك:طيب

شخص:وصلنا انزلي معيا يلاا

ملاك:بس دا مش بيت طنط نور

شخص انزلي بقولك

(نور في المدرسه)

نور:ازاي حد جيه خدها

المدير:حد جيه وقال انو تبعك

نور:اي حد يجي يقول انو تبعي تدوهالوا دا انا هوديكوا في ستين داهيه

شخص يرن:متقلقيش  يا هانم ملاك معيا 

نور:مين !!!

شخص:هتعرف لما توصلي تعالي علي العنوان دا ويبقا معاكي ٢ مليون جنيه

نور:حاضر بس متأذوهاش

(نور وصلت)

نور :اي دا نجوي

نجوي :فين الفلوس يا هانم

نور:اشوف البنت

نجوي؛ هاتها

ملاك بعياط:ماما ماما 

نور:متقلقيش يحببتي 

ملاك:انا كويسه

نجوي:اي الصوت دا

في لحظه المكان بقا مليان رجاله 

نور : علموها الأدب نا هوريكي الي يلعب مع نور بيحصل ايه 
في العربيه 

نور: انتي كويسه ي ملاك ضربتك عملتلك حاجه 

ملاك لا انا كويسه 

نور طيب ي روحي بس هما جابوكي ازاي ي ملاك مش انا قولتلك. استنيني انا هجيلك 

ملاك: وبدات تحكيلها الي حصل 

نور: وخدتها في حضنها انا اسفه اني اتاخرت عليكي بعد كده هجيلك قبل ما اليوم يخلص 

خرج الرجاله وركبوا العربيه واتحركت العربيتان 

نور: قريه*****ي عم صبحي 

حاضر ي هانم 

بعد شويه امام احد البيوت القديمه 

ملاك بخوف: انتي جبتيني هنا لي انتي هترجعيني 

نور: لا لا ي ملاك انا جايه اجيب حاجه ونمشي انا مستحيل اسيبك هنا تاني. 

خليكي انتي هنا في العربيه وانا هرجع بسرعه 

ملاك هو انتي ممكن تاخديني معاكي عاوزه اشوف مازن ومعاذ 

نور: طب خليكي هنا وانا هجبهملك 

ملاك: حاضر 

نور: اقفل العربيه كويس ي عم صبحي 

عم صبحي: حاضر ي هانم 

نور واشارت للرجاله عاوزه البيت يجي عليه واطيه لحد م تلاقوا الورق 

في صوت واحد علم وينفذ 

نور: وخرجوا العيال الصغيره بره 

حاضر ي هانم 

نور: يلا بسرعه 

بعد ثواني خرج معاذ ومازن ونهي 

نور: تعالي ي ملاك سلمي عليهم 

معاذ ومازن: وجريوا عليها وحشتينا ي ملاك 

ملاك وانتوا وحشتوني جدا 

ملاك وجت تسلم ع نهي 

نهي ولفت وشها وجريت بعيد عنها 

ملاك وابتسمت بانكسار شكرا ي طنط يلا هنمشي

نور: ارجعي اركبي العربيه وانا جيالك 

بعد وقت ليس بقصير 

خرج الرجاله: الورق ي هانم 

نور: برافو ي رجاله مكافئتكوا في الڤله 

واتحركت بالعربيه 

في الڤله 

نور: داده خدي ملاك اوضتها تاخد شاور وترتاح 

الداده: حاضري هانم يلا ي ملاك 

نور: ودخلت اوضتها شكلي مش هخلص منك بسهوله ي نجوي بس لو فكرتي تقفي قدامي تاني م هرحمك 

تاني يوم 

نور: ملاك يلا عندنا مشوار مهم 

ملاك: مش هروح المدرسه 

نور: لا م لازم النهارده علشان منتاخرش يلا 

امام احد المكاتب الحكوميه 

نور: انا عاوزه احولها باسمي 

الموظف: الكلام ده م ينفع ي هانم دي فيها مخالفه للقانون واتهام بالخطف 

نور: يعني مفيش اي طريقه اني اكتبها من جديد 

الموظف للاسف لا 

نور: تمام شكرا 

وخدت الورق قدمته في المدرسه 

بعد مرور عشر سنين بدون احداث تذكر 

ملاك: انا خايفه اووي ي ماما 

نور: انا واثقه انك هتجيبي مجموع عالي بس اهدي 

ملاك: ياارب 

رن تليفونها 

ملاك: اييه جبتيها ي جودي امال الموقع م محمل معايا لي 

جودي: عيب شبكه هاتي اجبهالك 

ملاك: اوك وادتها رقم البطاقه 

بعد شويه

جودي: 97ي موكاا
ملاك ودمعت ورمت التليفون وسجدت ع الارض 

نور: عملت اي ي جودي 

جودي:97ي طنط 

نور: الحمد لله وانتي عملتي اي 

جودي98 

نور: مبارك ي حبيبتي 

وحضنت ملاك الف مبروك ي كوكي 

ملاك: انا كده هحقق حلمي وادخل هندسه 

نور: اجمل باشمهندسه ع الارض 

بعد توالي الزغاريط والفرحه التي عمت البيت 

(ربنا يرزق كل طالب ثانوي الفرحه دي) 

في مكان اخر 

نجوي: لولولولوللولولوي الف مبرووك ي نهي 

نهي: الله يبارك فيكي ي ماما 

محمد: عملت اي 

نجوي95ي حج 

محمد: مبرووك ي حبيبتي 

(ملحوظه عارفه انكوا هتسالوا ازاي نهي في الثانوي مع ملاك وهي اصغر منها؟ ملاك تاخرت عقبال م بدات دراسه لانها مكنتش بتدرس لما كانت مع مرات ابوها وده الي خلاهم في سنه واحده) 

شمس(انتيم نهي وصاحبه ملاك القديمه):هتدخلي اي 

نهي اكيد هندسه 

شمس:بس انتي فاشله في الرياضه 

نهي:فاشله مين ي ماما انا جايبه 95

شمس:الكلام ده تقوليه للناس اما انا وانتي عارفين انتي جيباها ازاي 

نهي:خلاص خلاص بس ملاك كان نفسها تدخل هندسه واكيد هيدخلوها ولو م جبتها هتدخل خاص فنا مستحيل ادخل كليه اقل منها 

شمس:م عارفه انتي معانده مع ملاك لي وانتي عارفه انها اشطر منك 

نهي:بلا اشطر بلا اخيب امشي سلام 

في اول ايام الدراسه

نور:خدي بالك وانتي بتسوقي بالراحه 

ملاك:حاضر ي ماما يلا باي 

في كليه الهندسه 

ملاك ورفعت اديها جوديي وفجاه خبطت في حد

ملاك:ايه الغباء دا ما تحاسبي

ملاك:انتيييي

ملاك: انتيي!!!! 

نهي: اي متوقعتيش توفيني هنا 

ملاك: لا منوره الكليه ووحشتيني جدا ي نونا وقربت تحضنها 

نهي: ورجعت لورا خطوه متاكده اني يومي هيبوظ بعد ما شفتك النهارده 

ملاك: وبصتلها بحزن عن اذنك صحبتيي مستنياني 

ملاك: اسفه ي جودي اتاخرت 

جودي: مين الي سيادتك كنتي واقفه معاها دي 

ملاك: دي نهيي 

جودي: بلا نهي بلا قرف يت انتي صحبتي انا وبس لو فكره هتدخلي الكليه واتصاحبي ناس هقتلك 

ملاك: والله انتي الي في القلب بس وبعدين انا وهي مبنقبلش بعض اصلا 

(جودي طيب يلا ي ختيي اتاخرنا ع المحاضره 

ملاك يلا 

ودخلوا المحاضره 

الدكتور وبدا يعرف بنفسه 

(وطبعا كلنا عارفين المغامرات والبلاد والاكتشافات الي عملها ومحدش يعرف يعملها😂) 

بعد م بدا شرح بشويه 

نهي: لو سمحت ي دكتور الاتنين الي ورايا عمالين يتكلموا وم عارفه اركز 

ملاك: وبصتلها بصدمه لا والله ي دكتور احنا مش بنتكلم 
ملاك: وقطعت كلامها بس ي جودي احنا مش هنتحايل عليه علشان نحضر المحاضره وخدت شنطتها وخرجت 

جودي: وبصت ع نهي بغيظ وخدت شنطتها وخرجت معاها

في الكافتريا 

جودي: مالها البت دي منفسنه منك لي 

ملاك: م تركيزيش معاها سيبك منها 

جودي: تعرفيها منين 

ملاك: دي تكون اختي من ابويا 

جودي: اختك!!!!!! ازاي الي اعرفه ان طنط معندهاش غيرك 

ملاك دي قصه طويله ي جودي وانا مش عاوزه احكيها

المهم ان انا ملاك صحبتك وبس 

جودي: وانتي اهم عندي من اي حد ي روحي والبت دي سبيها عليا بقي 

ملاك: هتعملي اي بس 

جودي: هتشوفي اتفرجي

ملاك: انا خايفه منك ي صاحبي 

جودي: متخافيش هقرص ودنها علشان تتعلم الادب بس 

وفجاه جودي فردت رجلها 

نهي ووقعت ع الارض: ااااه وبزعيق اي الي عملتيه ده انتي متخلفه 

جودي: انا متخلفه!!! يالي مشفتيش تربيه طب تعالي وجبتها من شعرها وضلت تضرب فيها 

ملاك: عماله تضحك وم قادره من منظرهم 

بعد فتره اتلموا عليهم وفصلوهم عن بعض 

ملاك بضحك : اي الي عملتيه ده حرام عليكي

جودي بنظره شر: هو انا لسه عملت فيها حاجه دا انا لسه هربيهالك اصبري التقيل جاي 

ملاك: وضحكت ع منظرها ربنا يكون في عونها بس بجد انا فرحت لما خلتنا نخرج من المحاضره دي كانت محاضره رخمه ودكتور شايف نفسه ومتخلفه وبعدين اي ده طويل شبهه الزرافه 

-زراافه!!! 

ملاك:ااه وصوته شبهه ديك البرابر وبنبره تريقه اطلعي برره ي انسه 

جودي بخووف كفايه ي ملاك 

ملاك:مالك ي بت في اي 

جودي بخوف:بصي وراكي وانتي تعرفي 

ملاك وبتلف ي لهووويي

دكتور حازم: انا زرافه وصوتي شبه ديك البرابر 

ملاك بتراجع وخوف: مين الحمار الي قال كده بس ده انا كونت بقول لجودي اني عاوزه اشوف طريقه اقصر بيها اصلي بقيت شبه الزرافه صح ي جودي 

جودي: ااه ااه صح 

دكتور حازم بغضب: بجد 

ملاك: ااه والله وكنا بنفكر في طريقه نعتذر لحضرتك بيها

دكتور حازم:  بتريقه والله

ملاك: طيب ي دكتور شكلك مش فاضي نجي لحضرتك مره تانيه س سلام.

  يلا ي جودي مشيت شويه وبتبص وراها تشوفه لبست 

في عموود 

ملااك: ااااه 

جودي: ي خربيتك بصي قدامك هنترفض 

دكتورحازم وضحك: مجنونه 
جودي: ي خربيتك بصي قدامك هنترفض 
دكتورحازم وضحك: مجنونه 
عند ملاك 
نور: انا هحولك خاص م هسيبك مع بنت نجوي 
ملاك  لا ي ماما لو سمحتي انا هربت زمان م ههرب تاني هيا مش اقوي مني 
نور: بس 
ملاك: علشان خاطري ي ماما سبيني اتعامل 
نور: طيب ي ملاك بس لو حاولت تضايقك تاني م هسكت 
ملاك: ماشي ي مامتي ي عسل. انا رايحه لجودي 
نور: متتاخريش 
ملاك: حاضر باي
بعد شويه امام منزل جودي 
ملاك: انتي فين ي بت اتاخرنا 
جودي: مش عارفه مستعجله ع اي مين دي اصلا علشان تروحي تحضري خطوبتها 
ملاك: دي شمس صحبتي من زمان 
جودي: لا والله 
ملاك: والله انتي الي في القلب بس  
جودي:ماشي ي ختي يلا 
امام احد المنازل التي علي وشك السقوط 
ملاك هنسلم عليها بسرعه وننزل اوك 
بعد شويه:مبارك ي شمس 
شمس:الله يبارك في ي كوكي فرحانه جداا انك جيتيي 
ملاك وابتسمت:طبعا لازم اجي ي شموس ي حبيبي
ملاك:يلا ي جودي 
ونزلوا وهما ع السلم 
شخص:ملااك 
ملااك بصدمه:
ماازن مش معقول وحضنته 
مازن:وحشتينا ي ملاك عامله ايي 
ملاك:انا الحمد لله ي مازن انت عامل ايي ومعاذ عامل ايي وحشتووني جداا 
مازن: معاذ لو كان يعرف انك ممكن تكوني هنا كان جه 
جودي باستغراب:مين ده 
ملاك:هبا احكيلك بعدين 
مازن:تعالي معايا ي ملاك معاذ وبابا لما يشوفوكي هيفرحوا اووي 
ملاك:اسفه ي مازن م هقدر هستناك هنا روح نادي معاذ وتعالوا 
مازن:متخافيش ي ملاك احنا كنا صغيرين ومقدرناش ندافع عنك دلوقتي الوضع اختلف ومش هسمح لماما تقولك كلمه 
ملاك:معلش ي مازن انا م عاوزه مشاكل هستناك تحت في العربيه 
مازن اوك مش هتاخر 
في العربيه 
جودي:مين ده بقا 
ملاك:بابتسامه ده مازن 
جودي بعصبيه :لا والله تصدقي مكنتش اعرف يعني اي مازن ي ملاااك وازاي تحضنيه كده 
ملاك بهدوء: مازن يكون اخويا 
جودي باستغراب:اخوكي ازاي انا مبقتش فاهمه حاجه 
ملاك:ده موضوع كبيرر هحكيلك عليه بعدين بس مازن ومعاذ اخوات نهي واخواتي 
في احد البيوت 
مازن:معاذ معاذ قوم بسرعه معايا يلا 
معاذ:اطلع بره وسبني في حالي 
مازن:قوم ي بني ءادم عندي الك خبر حلو
معاذ بفرحه ايي شمس فشكلت 
مازن شمس مين وقرف مين دلوقتيانا شوفت ملااك 
مازن شمس مين وقرف مين دلوقتيانا شوفت ملااك 
معاذ باحباط ملااك مين 
مازن ملااك ي معاذ ملااك 
معاذ بصدمه ملااك اختنا 
مازن ايوه 
معاذ وقام بسرعه شفتها شفتها فين هي فين مش جبتها معاك لي 
مازن هي مستنياك ع اول الشارع يلا 
معاذ بنت الايه وحشتنيي اووي 
في العربيه 
ملاك:جودي اوعي تعرفي ماما ان احنا جينا هنا او شفنا مازن ومعاذ 
جودي باستسلام حاضر 
بعدشويه 
ملااك معاذ وحشتنيي اوي 
معاذ:وانتي جداا ي قلب معاذ عملتي اي.دخلتي كليه ايي 
ملااك باستغراب هيا نهي مش قالتلكوا 
معاذ:نهي انتي شوفتي نهي 
جودي بمقاطعه ويارتنا ما شفنها كانت شوفه سودا 
ملااك بتحذير جودي.وبصت لمعاذ نهي معايا في الكليه 
معاذ اييه 
جودي:اختك ي استاذ م شفتش ساعه تربيه ابقوا ربوها شوي 
ملااك بنفاذ صبر جوديي 
معاذ:سبيها ي ملاك انا عارف نهي بتكرهك وماما ملياها حقد وغل منك ابعدي عنها ي ملاك 
جودي:يلا اتاخرنا 
ملاك:طيب يلا 
مازن ومعاذ هنشوفك تاني 
ملاك بابتسامه:اكييد 
وركبوا العربيه واتحركوا 
جودي:اخواتك دول مش شبه نهي خالص ازاي يكونوا اخواتها 
ملاك:وضحكت غريبه 
جودي:لا مش بهزر هما مش شبها مش قصدي اخلاق حتي شبه الشكل ولا فيهم حتي شبه منك شكلهم شبه مامتهم 
ملااك بسرعه لا لا مش واخدين منها اي حاجه دول طفره مش شبهه حد لا بابا ولا امهم 
جودي:باستغراب ازاي طفره انتي مصدقه الكلام ده الموضوع ده وراه ان
ملاك قصدك ايي 
جودي بتفكير لا سبيها عليا انا دي 
وفجاه العربيه وقفت 
جودي بخوف اي الي حصل 
ملاك معرفش شكلها عطلت 
جودي نعمم عطلت طب هنعمل اي في المكان المقطوع ده
اتصلي بطمط وابعتيلها الوكيشن خليها تبعتلنا حد 
ملاك لا لا انا قولتلك ماما متعرفش اني هنا ومش عوزاها تعرف انا عارفه ورشه قريبه من هنا هنروح وهما يجوا يجبوها 
بعد فتره 
وقفوا قدام الورشه 
شخص وقعد يدعك في عينه جامد ويبصلهم 
ملااك مالك ي سيف 
سيف انتي تعرفيني 
ملاك: معقول مش فاكرني انا ملاك 
سيف ملااك انتي رجعتي انا مش مصدق حمد لله ع السلامه 
ملاك رجعت منين 
سيف انتي مش كنتي مسافره 
ملاك ااه ااه سيف عربيتي ع اول الشارع عطلانه ممكن تيجي تشوفها 
سيف اكيد تعالي وريني مكانها 
جودي وملاك كانوا داخلين الكليه عمالين يضحكوا ويهزروا وفجاه وقفوا مصدومين من الي شافوه 
ملاك بعياط اي دا 
جودي اهدي ي ملاك انتي حاضنه اخواتك م حد غريب 
(كانت صورها وهي حاضنه مازن مطبوعه ومتعلقه ع حيطان الكليه)
ملاك: بشبه انهيار مقدرش مقدرش اقول انهم اخواتي 
في مكان اخر 
شمس: اي الي انتي عملتيه ده ي نهي 
نهي: اي عملت ايي 
شمس: انتي فاكره انك كده بتاذيها دا اخوها عادي 
نهي: هي متقدرش تقول انه اخوها هتكشف كل حاجه وهتكشف اصلها وكمان اخر مره كانت الوليه الي خددتها كانت بتقول انها هتغير اسمها يعني مهما حاولت مش هتعرف تثبت 
شمس: انا غلطانه اني سمعت كلامك انتي اي محراات شر 
flash back 
نهي: مش تنسي تعزمي ملاك 
شمس: واعزمها لي هي مش هتيجي اصلا وبعدين تعاملنا قل من زمان وانتي عارفه 
نهي: بحنيه لا ي بنتي اعزميها علشان مش تزعل 
شمس حاضر 
في الشبكه 
ملاك: يلا ي جودي واتحركوا علشان يمشوا 
نهي واتصلت بمازن 
نهي:اطلعلي بسرعه ي مازن الحقني انا تعبانه وقفلت 
مازن نهي نهي مالك 
back
جودي بعصبيه:وانتي اهلك كانوا فين لما كنتي بتتربي ي تربيه شوراع انتي ومسكت نهي من شعرها وبدات تضربها 
نهي:بدموع تماسيح:ابعدي عني ي مفتريه وغمزت لحد 
دكتور حازم:اي الي بيحصل هنا 
جودي وبعدت عن نهي بسرعه 
نهي:عاوزه تموتني ي دكتور علشان كشفت حقيقه ملاك 
دكتور حازم وبص ع ملاك الي كانت منهاره من العياط:حقيقه اي 
نهي:بتمثل علينا البراءه وهي كل يوم مع شاب شكل 
دكتور حازم بانفعال وضربها بالقلم:لما تتكلمي عن صحبتك تتكلمي عنها بادب وانتوا الاتنين يلا ع العميد 
وبعصبيه عم محمد نادي الناس الي هنا وقطعولي كل الصور دي 
في مكتب العميد 
نهي:انا عاوزه حقي هو ملوش اي حق يمد ايده عليا 
العميد وبص للدكتور الي بص في الارض باحراج:مفيش حاجه تثبت انه ضربك اي الي يخليني اصدقك 
نهي:لا فيي 
وخرجت من المكتب نادت ع احد هات الفون 
فتحت الفون ع الفديوهات الي صوروها بس لحظات وفتحت عنيها بصدمه 
العميد فين الفديوهات 
نهي:اي دا (كانت عباره عن فديوهات تيك توك) 
دكتورحازم بحده: وقرب من شخص طبعا الفديوهات دي لو مش اتمسحت اعتبر نفسك شايل الماده بتاعتي
احمد:انا مكنتش بصور حاجه والله ي دكتور
العميد:اتفضلي بره ي باشمهندسه واعتبري ده تحذير بعد كده هفصلك من الكليه 
نهي وخرجت من المكتب بعصبيه
نهي خرجت من مكتب العميد بعصبيه ماشي يملاك انا وانتي والزمن طويل
العميد: بس ي دكتور هي غلطت فينا
العميد: انا قولت كلامي اتفضلي 
جودي: يلا ي ملاك 
العميد: انا عاوزك ي ملاك اتفضلي انتي
العميد: اقعد يا ملاك واههدي وعاوزك تحكيلي اي الصور دي
ملاك بانهيار ده اخويا  ي دكتور
العميد بشك امال بتعيطي لي مدام دا اخوكي
ملاك: منا مش عاوزه حد يعرف
وبدأت تحكيله
العميد: ماشي ي ملاك اتفضلي
دكتور حازم: عن اذنك ي دكتور
العميد: لا استنى انا عارف انك ضربتها بس انكرت ده بدل ما احول لك للتحقيق
وياريت دا ميتكررش
حازم: ماشي ي دكتور
في منزل ملاك
نور: حبيبتي  تعالي عوزاكي
ملاك: ايوه ي ماما
نور: اجهزي يا حبيبتي عشان في ناس جايه لنا بالليل
ملاك بزعل طفولي ي ماما🥺
نور: انا عاوزه اطمئن عليك لو مش عاجبك خلاص ماشي
ملاك: حاضر
بليل وبالتحديد الساعه سبعه
نور: ملاك تعالي يا حبيبتي
دخلت وما بصيتش حتى عليه لحد ما سمعت الجمله الشهيره طب نسبهم يقعدوا لوحدهم شويه
شخص: لو الكوتشي عاجبك ممكن اجبلك زيه
ملاك: لا بس واتصدمت من الي شافته دكتور حازم
دكتوى حازم: قلبه 
ملاك ووشها اجمر وبصت لبعيد 
دكتور حازم: احم انا حازم محمد السويفي 27سنه دكتور في كليه هندسه القاهره شغال مع والدي في شركته شركه السويفي للالكترونيات وابويا يكون صاحب والدك الله يرحمه 
ملاك بس انا 
دكتور حازم عارف مش بنت طنط نور لان هي مش بتخلف 
ملاك اي دا انت عرفت منين 
دكتور حازم والدي قالي ان والدتك م بتخلف انه والدك اتجوز واحده من بره مصر وانتي بنتها ولما ماتت انتي انزلتي وعيشتي هنا 
ملاك: لا بس دي مش 
صوت من خلفهم قطع كلامهم 
ساره(والده حازم)  ها ي ولاد خلصتوا كلام 
حازم وبص لملاك لتكمل كلامها دي مش اي 
نور بقطع كلام سيبها تفكر ي باشهمندس علشان تعرف ترد 
ملاك: انا مش موافقه اسفه عن اذنكم وطلعت ع اوضتها بسرعه 
نور: معلش ي جماعه انا اسفهه هي بس تعبانه الفتره دي انا هقعد معاها واحاول اقنعها 
في اوضه ملااك 
جودي انتي هبله ي بت ازاي ترفضي دا حته دكتور قمرايه 
ملاك بنرفزه في اي ي زفته مالك اتلميي
جودي طب ما احنا بنغير اهه في اي بقا 
ملاك غيره اي اي الهبل ده انا مش بحبه 
جودي طب خلاص اهدي اعدي عليكي نخرج شوي 
ملاك لا انا عاوزه انام اشوفك بكره في الكليه
جودي: طيب ي ملاك اتخمدي 
صوت خبط ع الباب 
نور: اي الي انتي عملتيه تحت ده 
ملاك ماما لو سمحتي انا م عاوزه اتكلم في الموضوع ده 
نور انا م بتكلم ع رفضك بس مش بالطريقه دي ي ملاك كان ممن تقوليلي انا هقولهم 
ملاك انا اسفهه ي ماما 
نور: طيب ي ملاك براحتك 
في الكليه 
جوي تتوقعي هيسيبنا في المحاضره اكيد هيطردنا ويشيلنا الماده منك لله
ملاك بت بطلي لك وامشي من سكات 
في المحاضره 
دكتور حازم: انتي ي انسه اتفضلي بره 
جودي لا بس ي دكتور واحنا عملنا ايي 
ملاك يلا احنا لسه هنسال 
وخرجوا 
في الكفتريا 
دكتور حازم: ممكن تسيبينا ي جودي شوي 
ملاك لا لا ي جودي م تسيبيناش 
جودي طب انا هجيب حاجه من الكافتريا وارجع 
ملاك: احم ي دكتور حضرتك عاوز اي 
دكتور حازم ممكن اسمع رد مقنع لرفضك بالشكل ده 
ملاك وسكتت شوي لاني مش بحبك انا بحب سيف
دكتور حازم: ووشه احمر وعروقه برزت بصلها بصه كادت تحرقها وسبها وقام 
جودي وجريت عليها بسرعه: قولتيله اي خلااه يقوم منظره كده 
ملاك قولتله اني بحب سيف اي الي فيها 
جودي بصدمه سيف سيف ميين 
ملاك: سيف اي انستيه 
جودي: اوعي يكون الي في باالي دا ميكانيكي وانتي مهندسه وانتي عبيطه اي ده وحبيتيه امتي دا بقا ان شاء الله 
ملاك: بحبه من صغري انا اتخليت عن كل حاجه في حياتي القديمه بس عاوزه احتفظ بسيف
جودي: ملاك انتي بتهزريي اكيد انتي مش شايفه حياتك فين وهو فين 
دكتور حازم في المكتب مين اسمه سيف في الدفعه دي 
عامل سيف محمد جاد الله ي دكتور
دكتور حازم بنظره لاتدل ع الخير خليها تحبه بقا وينا لا هوا 
وفجاه رن تليفون 
ملاك:ايوه ي داده 
داده سميه:الحقيني ي بنتي مدام نور تعبانه اووي 
ملاك برعب اتصلي بالدكتور بسرعه ي داده وانا مسافه الطريق واكون عندك 
في المستشفي 
ملاك ماما مالها يدكتور 
الدكتور:المدام عندها كانسر في الدم والحاله متاخره اووي 
ملاك وقعت في الارض واغمي عليها 
داده يلهوووي ملاك ملاك 
الدكتور متخافيش دا اثر الصدمه شكلها متعرفش انا هنقلها اوضه 
وشالها حطها ع سرير وعلق الها محاليل 
ملاك بشبه توهان:انا فين فين ماما 
داده سميه بعياط وبصت في الارض 
دكتور زين:حضرتك لازم تكوني اقوي من كده انتي مؤمنه وعارفه ان الموت مكتوب علينا  البقاء لله 
ملاك وبدات تضربه لا انت متخلف ومبتفهمش ماما عمرها م تسبني كده قوليله ي داده انها بتحبني وان هيا عمرها م تسبني 
داده سميه:اهدي ي بنتي  
ملاك انتوا كلكوا كدابين انتوا لي بتعملوا كده 
ملاك بشبه توهان:انا فين فين ماما 
داده سميه بعياط وبصت في الارض 
دكتور زين:حضرتك لازم تكوني اقوي من كده انتي مؤمنه وعارفه ان الموت مكتوب علينا  البقاء لله 
ملاك وبدات تضربه لا انت متخلف ومبتفهمش ماما عمرها م تسبني كده قوليله ي داده انها بتحبني وان هيا عمرها م تسبني 
داده سميه:اهدي ي بنتي  
ملاك انتوا كلكوا كدابين انتوا لي بتعملوا كده وقامت جريت ع اوضه العنايه ماما ماما قومي انا عارفه انك زعلانه مني علشان الي عملته انا اسفه قومي علشان خاطري ماماااااااا
الممرضين ومسكوها وطلعوها من الاوضه ربنا يصبرك ي انسه 
عدت الساعات كسنين الا ان تم الدفن 
بعد الدفنه 
شخص:انتوا مش رضيتوا توزعوا الميراث علشان كانت وصيه اخوكوا واهي ماتت انا عاوز حقي 
شخص اخر:معاك حق احنا نطلع ع الڤله وكل واحد ياخد حقه 
في الڤله 
شخص:الي كنتي بتخدميها ماتت ي ست انتي انتي تخدتي حسابك وم نشوفش وشك هنا 
داده سميه متشكرين ي عز باشا انا مليش حساب ومشيت 
ملاك ولسه داخله الفله 
حسام انتي مين 
ملاك انت الي مين دي ڤلتي انت ازاي دخلت هنا 
عز ڤله مين ي حلوه انتي هتنصبي علينا ونادهوا رجالتهم طردوها 
ملاك وهي ماشيه بانكسار وها انا عدت الي نفس المكان الذي جئت منه هكذا الحياه لا تعطي كل شئ 
وفجاه وقفت قدام حد 
ملاك:تتجوزنيي 
ملاك اي الي سمعته ي سيف انا بطلبك للجواز قلت اي 
سيف: موافق طبعا ي ملاك بسس 
ملاك من غير بس انا عارفه انك عندك مليون سؤال بس م قادره اجاوبك عليهم دلوقتي 
سيف: انا المهم عندي انتي ي ملاكي انتي كويسه 
ملاك وانفجرت في العياط لا ي سيف انا رجعت تاني لنقطه الصفر خسرت امي للمراه التانيه معدش الي حد اروحله غيرك ي سيف ارجوك متسبنيش 
سيف: اهدي اهدي ي ملاك انا هفضل جنبك 
ملاك شكرا ي سيف 
في مكان اخر 
شخص١:يعني اي كتبت كل املاكها لحتت البت دي 
المحامي: ده الي الورق الي معايا ي استاذ وانا المفروض اروح اسجله في في الشهر العقاري 
شخص2:يعني الورق لسه متسجلش 
محامي: ايوه ي باشا 
شخص2:بهدوء يبا ولا كان حاجه حصلت والورق ده هيتقطع ولا كانه اتعمل من اساسه 
محامي: بس 
شخص 2:هديك 5مليون قلت اي 
المحامي: مفيش ورق اصلا ي باشا
شخص: اهو ده الكلام التمام 
في مكان اخر!!!!!! 
سيف: تعالي اقعد مع ماما في البيت وع اخر الاسبوع نبا نكتب علشان الناس بس 
ملاك: لا لا انا هبات في فندك 
سيف بمكر: من اولها مش هنسمع الكلام بقا ولا اي 
ملاك: بس يعني 
سيف: م بسش اسمعي كلام جوزك المستقبلي يلا 
في بيت سيف 
سيف: ماما دي ملاك فكراها 
سناء: اهلا ي ملاك ي بنتي 
ملاك:  ازيك ي طنط عامله اي 
سيف: ماما انا قررت احقق حلمك وهتجوز 
سنا: بجد ي سيف ي بني 
سيف:ايوه ي قلب سيف بابتسامه وجايبلك العروسه لحد عندك اهه 
سناء:وبدات تزغرط مبروك ي حبيبي مبروك ي ملاك ي بنتي
ملاك بخجل الله ي يبارك فيكي ي طنط
بعد اسبوع  بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير   
سيف:مبارك ي ملاكيي 
ملاك:الله يبارك فيك ي سيف بس ممكن تسبني الفتره دي اتوعد ع الحياه انا لسه موت ماما ماثر فيا 
سيف اكيد براحتك ي ملاك وانا هكون جنبك في اي وقت 
بعد مرور شهر 
تقرب كل من سيف وملاك لبعضهما 
ملاك:انا حبيته جداا ي هنا 
هنا لي لي ي ملاك 
ملاك: باستغراب لي اي ي هنااا انتي مش عوزاني احب زوجي 
هنا: انا كنت بحب سيف من زمان وهو متجوزني من زمان كل ده لعبه عليكي عشان الفلوس
ملاك: ايهه
ملاك: انتي مش عوزاني احب جوزي
هنا: الصراحه كد ا انا وسيف متفقين عليكي وهو جوزي من زمان بس لما لقينا مش معاكي فلوس مبيقناش عاوزينك
ملاك: نعم!!!! انتي بتقولي اي
هنا: لو انتي مش مصدقه اسأليه
ملاك: انا هوريكي واكدبك عايزه تخربي بيتي اهو جيه 
ملاك: سيف الكلام الي بتقوله هنا دا صح انت متجوزني عشان الفلوس وهنا مراتك
سيف: عملتيها ي هنا الك. لب
ملاك: يعني كلامها صح يالهوي
سيف: بس انا بحبك ولله
ملاك: اياك تنطق الكلمه دي تاني ي كداب ي خاين هتطلقني غصبن عنك
سيف: مش هتطلقك يملاك 
ملاك: هطلق منك وهوريك
سيف: غوري  دا انا لمتك من الشارع
ضربها وطلقها
ملاك: طب هعمل اي دلوقت ي رب هو مازن هكلمه
ملاك: الوو ي مازن تعالي قابلني بسرعه في شارع*****
مازن: طيب
بعد ما وصل
مازن: تعالي احكيلي ي ملاكي
بعد ما حكتله
مازن: طب هتعملي اي
ملاك: ماما قبل ما تموت كتبتلي ميت الف جنيه في البنك هحجز في فندق واقدم في شركه اشتغل فيها
مازن: طيب تعالي اقعدي معانا ماما ع فكره نسيت كل حاجه
ملاك: لاء خلاص انا حجزت في الفندق
في اليوم التالي في الشركه
فريده:  اهلا بحضرتك
ملاك: اهلا انا جايه اقدم في وظيفه هنا
فريده: ايه مؤهلات حضرتك يا فندم
ملاك: انا خريجه كليه هندسه جامعه القاهره اربع سنين امتياز مع مرتبه الشرف
فريده: عندك اي خبره في الشغل في الشركه
ملاك: الصراحه لاء
  فريده: طيب هتخشي للبشمهندس هيثم دلوقتي وتقدمي السيفي بتاعك
ملاك: اوك
هيثم: قلت ان انت خريجه في كليه هندسه
ملاك: اها
هيثم: عندك اي خبره في الشغل
ملاك: لاء
هيثم: طيب البشهندسه فريده هتساعدك
ملاك: طيب هبدأ الشغل امتي
هيثم: من بكره انشاء الله
ملاك: طيب عن اذن حضرتك
ملاك خرجت بره وكانت الصدمه
ملاك: دكتور حازم!!!! 
دكتور حازم:........ 
ملاك: دكتور حازم!!!!! 
حازم: ملاك
ملاك: انت بتعمل اي هنا
حازم: انتي الي بتعملي اي
ملاك: انا هشتغل هنا
حازم: احم انا مدير  الشركه 
ملاك: احيه
حازم: مش قولتلك ي ملاكي مصر اوضه وصاله
ملاك: انا اتبهدلت اوي ع بال  ما اخدت الشغلانه ارجوك متأدنيش
حازم: والدتك عامله اي
ملاك: الله يرحمها
حازم: البقاء لله
ملاك: ونعمه بالله
حازم: طب تعالي نتكلم في المكتب
ملاك: بعد ما ماما توفت اهلها رموني في الشارع 
حازم: وعشتي فين 
ملاك: اجوزت واتطلقت
حازم بصدمه: مين
ملاك: سيف حب الطفوله
حازم: اتكحرتي من الاخر
ملاك: حصل
حازم: طيب انت بتباتي فين
ملاك: في فندق
حازم: والفلوس
ملاك: ماما نور كتبتلي ميه الف في البنك 
حازم: اممممم
ملاك: اي
حازم: مين ساعدك بقا
ملاك: اخويا مازن
حازم: ما انتي لو كنتي قبلتيني كنتي زمانك عايشه ملكه
ملاك: مش وقت عتاب
حازم: والدتك قبل ما تموت قالتلي انها كتبتلك كل حاجه
ملاك: نعم!!!! 
ملاك: مش وقت عتاب ولله يا دكتور حازم
حازم: والدتك قبل ما تموت قالتلي انها كتبتلك كل حاجه
ملاك: ازاي دا اهلها رموني في الشارع ومحدش قالي كده
حازم:اكيد محدش هيقولك انتي مجنونه
ملاك: طيب هعمل اي
حازم: خشي اشتغلي و في اخر اليوم نشوف مع بعض انا عازمك ع الغدا
ملاك: طيب اوك
ملاك ماشيه وكانت مصدومه
ملاك: نهي!!!!! 
نهي: انتي بتعملي اي هنا
ملاك: انا شغاله هنا 
نهي: انا هقدم هنا
ملاك بكيد: انا ممكن اقول لازومي مشيغلكيش هنا اه صح اصل حازم مدير الشركه خطيبشي
نهي: انا اسفه بس ينفع متقطعيش عليا انا لما صدقت لقيت شغلانه حلوه
ملاك: انا مش هعملك حاجه لاني انضف منك
*ملاك عملت كده عشان تاخد حذرها من نهي*
بعد الشغل
حازم: بينا يلا
ملاك: بينا
حازم: احنا كل الي هنعمله ان احنا هنرشي المحامي
ملاك: مش بالسهوله دي ي حازم
حازم: لي
ملاك: اكيد المحامي قكع الورق
حازم: اكيد معاه نسخه عشان لو غدروا بيه يبتزهم بالورق
ملاك: تصدق بس احنا هنوصل للمحامي ازاي
حازم: لاء منا عارف محامي نور مامتك
ملاك: بجد طب ساكت لي
حازم: هو انا كنت اعرف حاجه
ملاك: طيب انا هروح
حازم: طيب صح انتي قاعده فين
ملاك: في فندق
حازم: طيب انا عاملك مفاجئه بكره
ملاك: طيب يسيدي شكراً
ملاك في الفندق
شخص: ازيك ي ملاكي
ملاك اتصدمت من الي شافته
ملاك:......... 
شخص: ازيك ي ملاكي
ملاك اتصدمت من الي شافته
*ملاك شافت سيف ماسك سكين وعاوز يقتلها
ملاك: ابعد عني ابعد عني
سيف: هقتلك مش هتبقي لغيري ي ملاك
لحد ما امن الفندق قبض عليه وطلبوا البوليس
ملاك: غبي ودا نفسه في داهيه اقل حاجه 2سنتين الشروع في قتل
في الشغل
ملاك: عامله اي نهي
نهي: الحمدلله مازن بيسلم عليكي
ملاك: الله يسلمه  ثواني هخش لحازم وجايه
حازم: عامله اي هنروح للمحامي النهارده 
ملاك: اسكت مش سيف لقيتوا ماسك سكينه وكان عاوز يقتلني
حازم: نعم!! 
ملاك: لا متقلقش اتقبض عليه
حازم: اهو غار في داهيه
ملاك: هنتقابل بعد الشغل ونروح للمحامي
حازم: طيب روحي ع شغلك
بعد الشغل
ملاك: بينا
حازم: احنا اتأخرنا سيكا
ووصلوا لبيت المحامي
حازم: ازيك ي متر
المحامي: ملاك صح
ملاك: اه الي خليت اهل نور ياكلوا ورثها ايوه انا
المحامي: احم انا اسف ضعفت قدام الفلوس 
حازم: وانا هديك الي ادهملك مرتين اي رأيك
المحامي: موافق طبعاً
حازم: طيب هنجيلك بكرا
ملاك: نعم
حازم: قومي نمشي بس عشان ورايا مشوار افتكرته
في الشارع
ملاك: انت مشيت بالسرعه دي لي هاا!!!! 
حازم: احنا هناخد الورق من غير ما ندفع ولا مليم 
ملاك: ازاي
حازم: انا سجلت للمحامي
ملاك: يخربيت دماغك
حازم: يبنتي عيب عليكي  وطبعاً هبتزه بيها
ملاك: جدع
حازم: بعد كل ده جدع تصدقي انا غلطان
ملاك: طيب اقول اي
حازم: متقوليش
ملاك حضنته وجريت بعدها
حازم: خدي يبت هنا
ملاك: باي  باي
حازم: يبت المجانين
شخص: اطلع بالي معاك ي نجم
حازم:........... 
حازم: مجنونه
شخص: اطلع بالي معاك ي نجم
حازم: مين.  عمر عامل اي ياض
عمر: كويس الحمدلله بس حلوه الحته ظي
حازم: كنت لسه هناولك بالبوكس
عمر: مين الي كانت معاك دي
حازم: خطيبتي
عمر: الف مبروك كدا متعزمنيش 
حازم: ولله ما كان معايا رقمك
في اليو م التالي
ملاك: ازيك يا فريده
فريده: الحمدلله دكتور حازم مستنيكي في المكتب 
ملاك: حاضر
دكتور حازم: انا عملت خطه بديله عشان حاسس ان المحامي لاحظ
ملاك: اي هيا 
حازم: كل شئ بأوانه هتعرفي النهارده هتيجي معايا بس مش هتظهري
ملاك: لي 
حازم: المحامي طلب ياقبلني لوحدي
وعادت ملاك الي بيتها تخمن ماذا سيحدث لها ان كان خير ام شر حتي جاءت
 الساعه التاسعه مساءً
حازم: جاهزه ي ملاك احنا دخلين
ملاك: انا خايفه
حازم: متخافيش
المحامي: الا صحيح فاكر ان انا دخلت عليا الحوار بتاع الورق دا امسكووه
ملاك: حازم حازم
حازم بزعيق: قولت متخافيش
وفجأه المكان كله بقي مليان برجال الشرطه وبدأ ضرب النار 
حازم: اهربي ي ملاك
وفجأه جت عليه طلقه
ملاك: حازممممم
ملاك: حاسب ي حازم
حازم اخد طلقه
ملاك: حازم حازم 
حازم بنحره: اهربي ي ملاك
لحد ما الاسعاف جت
ملاك في المستشفي
ملاك: حمدلله ع سلامتك كل دا عشان الورق مش عوزاه
حازم: مين قالك ان مفيش ورق
ملاك: تاني ي حازم انا عاوزك انت مش عاوزه الورق
حازم: طب عشان الكلمتين دول الورق اهو
ملاك: اي دا ازاي
حازم: وسط الخناقه الي انا كنت عارف انها هتحصل اصلا
خليت واحد صحبي يروح بيت المحامي لان كدا البيت فاضي واخد الورق
ملاك: يالهوي
حازم: عيب عليكي هو انا واخد الدكتوراه من سوق التلات
ملاك: المهم احنا الورق دا هتصرف بيه مع اهل نور ازاي
حازم: اهل نور زمانهم في السجن اصلا
ملاك: لي
حازم: بتهمه سرقه املاكك
بعد مرور يومين ع خروجه من المستشفي
حازم: تتجوزيني
ملاك: موافقه
حازم: بالنسبه بقا لاملاكك دي انا مش عاوو منها حاجه
ملاك: لاء ي معلم انا هدخل معاك شريكه في الشركه
حازم: تمام اوي
وعملوا الفرح 
وحضروا تلت تربع البشر
بعد مرور سنوات
حازم: يلا يخربيتك اتأ خرنا
ملاك: استني هودي يزيد الحضانه
حازم: بسرعه انجزي
ملاك: اهو خلاص لبس
وعاشوا حياه سعيده مع بعض
تمت بحمد الله 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-