رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير

رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول بقلم ميرا ابو الخير

رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ميرا ابو الخير رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول

رواية لحظات الفناء بقلم ميرا ابو الخير

رواية لحظات الفناء كاملة جميع الفصول

بتداخل شقتها وهي معها هدية عيد جوازهم عشان تفاجأ جوزها بتداخل ع الاوضة بصدمة بتلاقي جوزها معه بنت خالته ف اوضتهم:  عاصم. 
عاصم ببرود:  جيتي دلوقتي ليه يا منه. 
منه بصدمة من بروده:  انت بتتكلم كده ليه ودي بتعمل ايه هناااا.
عاصم ببرود:  عادي وبعدين انتي قولتي هتباتي عند امك النهارده يلا روحي. 
راحت عليه بغضب:  انتتتت اييي واعييي للي بتقووولههههه. 
كريمة ببرود:  يوووه مش قالك عادي اطلعي بررراااا. 
منه راحت مسكتها من شعرها:  برراا اييي دا بيتييي يا شوية عرررررررر برررا. 
عاصم شدها بغضب:  اسمعيي يا منه انا زهقت من العايشة دي وحبيت اغير بصي هي مجرد نزوة انسى ويلا روحي لامك. 
منه بذهول: هو انت بجد انت بتخوني و بتطردني. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
كريمة قامت لابست هدومها وخرجت. 
عاصم ببرود:  منه فكك يوم و عدا وبعدين عادي يعني ممكن اتجوزها. 
منه بتبص حولين منها لاقت سكـ  ـينه:تتجوووز اييي و عدددااا ميننننن. 
راحت عليها و ضر*بته بيها. 
عاصم بالم وبينز"ف:  ااه. 
منه وقعت السكـ  ـينه بصدمة وجريت عليه: ع عاصم. 
عاصم بالم:  ا اطلبي الاسعاف انا بموو"ت. 
منه طلبت الاسعاف بخوف. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد شويه. 
منه في القسم و عاصم خدوه المستشفى. 
منه بانهيار: مكنش قصدي يا باشا هو يلي استفزني و لاقيته بيخوني. 
الظابط:  تقومي تعملي كده جوزك لو ما"ت انتي هتاخدي اعد*اممم. 
منه بدموع:  إن شاءلله مش هيحصله حاجه ممكن تطمن عليه. 
الظابط: طلما خايفه اوي كده ليه عملتي فيه كده. 
منه بصرخ: كفايةةة ارجوك شوفوه ارجوووك. 
الظابط: تمم. 
كلم الدكتور وهي مستنيه تعرف حالت جوزها بلهفة وحاطة ايديها ع بطنها. 
منه بدموع ف نفسها:  حقك عليا يابني والله ما اعرف ازاي عملت كده بس هو غلطان كان نفسي تكون هديته النهارده. 
قاطعها صوت الظابط:  يا مدام منه جوز حضرتك..... 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند كريمة. 
كريمة ببرود:  كنت مكان ما كنت يا عيد انت مالك. 
عيد بغضب: مالي اييي انا جوزكككك. 
كريمه بدلع:  مالك اتعصبت كده ليي طيب تعالى ارتاح. 
عيد بحب: بغير عليكي يا حبيبتي وانتي اتاخرتي. 
كريمه بكذب: كنت عند صحبتي وبعدين انا عارفه انك غيور اي رايك نروح نزور عاصم ومراته. 
عيد بابتسامة: ماشي. 
عند منه.... 
وقفه بتعيط ومنهارة والظابط قال.... 
#يتبع.. 
وقفه بتعيط ومنهارة والظابط:  جوزك لسه عايش بس عاوز يحبسك. 
منه بصدمة: يحبسني دا انا يلي المفروض احبسه داخلت عليه لاقيت مرمي ف حضن بنت خالته المتجوزة يوم جوازنا ازاااي القانون يقف ف صف الر*اجل اوي كده. 
الظابط بهدؤء:  هو الراجل حر يخو*ن يتجوز عليكي هو حر اخلعيه واخلصي. 
منه بجمود:  صح عشان الرا*جل يحق له كل حاجه واحنا لو انا مكانه كنت اتق*لت ولاحد كان هيسال فيا صح عندك حق يابيه شوف هتعمل ايه. 
الظابط بهدؤء:  طب بصي انا ممكن اساعدك. 
منه بجمود:  ازاي. 
الظابط:  ترجعي لجوزك كانه مفيش حاجه حصلت نهائي بينكم وهو يتنازل واعتبري يلي حصل مجرد نزوة. 
منه بهدؤء:  هو يلي طلب كده منك ودفعلك كام بقا. 
الظابط بغضب:  اخرسيي الظاهر الذؤق مش ينفع معاكي. 
منه بجمود سكتت شوي وقالت..: تمم انا موافقه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد شويه. 
عند عاصم كان قاعد ع سرير المستشفى ببرود لاقي منه والظابط داخلين. 
عاصم ببرود:  منورة يلي كنتي هتقت"ليني. 
منه لارد. 
عاصم بص للظابط:  شكرا اوي يا اسامه اتفضل انت. 
هز راسه ومشي. 
عاصم ببرود: تعالى قربي. 
منه بهدؤء:  ليه مش عاوزة تطلقني ولا تحبسني. 
عاصم بهدؤء:  عشان انتي ملكي وانا بحبك. 
منه بسخرية: واضح. 
بيقطع كلامهم صوت دخول امه و كريمه وعيد واخوه. 
امه بخضه: مالك يا بني ف اي. 
عاصم بهدؤء:  مفيش يا ماما ناس ولاد حر"ام طلعوا عليا و سرقوني. 
عيد بابتسامة:  سلامتك يا بطل. 
بص عيد ع منه يلي باين ع وشها الزعل:  منوش عاملة ايه اوعا جوزك ينسيكي اني بيستك. 
منه بحزن ساكته. 
عيد بابتسامه:  الهدية وصلت ولا لسه. 
عاصم بغيرة: خلاص بقا وبعدين هدية ايه. 
عيد بهدؤء:  هي تقولك بقا. 
كريمه وقفت جنب عاصم: سلامتك يا عاصم الف سلامة. 
عاصم بجمود:  تمم. 
منه بغيرة وغضب:  ما كفايةةة بقاااااا ف اييي انتي مبتشبعيشششش. 
عيد باستغراب: مالك يا منه اي الاسلوب دا. 
منه بغضب:  مراتك المصونه كانت مع... 
عاصم مقاطعا:  خلاص خلصنا. 
الكل مستغرب منه خرجت برا الاوضه بغضب وقعدت بهدؤء. 
بقلم ميرا ابوالخير 
كريمه بخبث:  كنتي هتقولي ايه بقا. 
منه بغضب: جاية وريا ليييههه مش كفاية انك ست بتخو"ن جوزها مع واحد متجوووزز و كمان عاوزة تتجوزة لما تتطلق. 
كريمه ببرود:  بيحبني عادي حلاله. 
:  مين دا يلي بتخون جوزها وحلاله ايه. 
بيبصوا للصوت ومنه بتقول... 
#يتبع... 
كريمه بخبث:  كنتي هتقولي ايه بقا اني كنت ف حضن جوزك مثلا. 
منه بغضب: هو انتي ايهه جاية وريا ليييههه مش كفاية انك ست بتخو"ن جوزها مع واحد متجوووزز و كمان عاوزة تتجوزة لما تتطلق. 
كريمه ببرود:  بيحبني عادي حلاله. 
 حماة منه باستغراب:  مين دا يلي بتخون جوزها وحلاله ايه.
منه بصت لكريمة بغضب:  واحدة اعرفها اقذ*ر منها مشوفتش. 
حماتها بهدؤء:  ربنا يبعدنا عنهم يابنتي المهم عاصم بينادي عاوزك جوا. 
منه بلا مبالاة:  انا هروح و هو يبقا ياجي معاكم سلام. 
حماتها استغربت طريقتها: معقول دي منه يلي بتموت ف التراب يلي بيمشي عليه عاصم. 
كريمة بخبث:  مش يمكن تلاقي حد جديد داخل حياتها وناوية تسيب عاصم وخصوصا انهم بقالهم سنه مخلفوش. 
ام عاصم ببرود:  ملكيش فيه وبعدين منه محترمة و ان كان ع الخلفة ف بصي لنفسك خمس سنين مش بتخلفي ياختي. 
كريمة اتكسفت ومشيت. 
ام عاصم:  انتي شاكلك وراكي حاجة يابنت اختي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مر اسبوع وعاصم خرج من المستشفى راح بيته. 
منه تجاهلته كليا. 
عاصم بهدؤء: هنفضل كده كتير يا منه ف ايه مش عاوزاني طول الوقت ع فكرة انا جوزك وليا حق عليكي. 
منه بسخرية:  اه اه إن شاءلله. 
عاصم بغضب:  بقولك ايه اتعدلي معايا احسن لك. 
منه وقف ببرود: ولو متعدلتش هتعمل ايه يا عاصم بيه هتروح لكريمة ولا لا خاليني اخمن تروح لاي بنت ما هو الـ*ـزبال بيحب الز*بالة اوي. 
عاصم كف قوي بينزل ع وشها: اياك يا منه تتجاوزي حدودك تاني معايا. 
مسكها من شعرها بغضب تحت توسلها وداخلها بكل جبروت. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند كريمة. 
عيد بحب: كريمتي لو حابه نتبني طفل انا موافق. 
كريمة ببرود:  لا يا عيد انا راضيه انك مش بتخلف. 
عيد بابتسامة: يعني مش هييجي اليوم وتطلبي مني الطلاق عشان نفسك ف طفل يملا حياتك. 
كريمة بابتسامة حب:  لا يا حبيبي انت طفلي وكل حياتي. 
عيد بحب:  طب قومي جهزي الاكل ع اما اغير واجاي يا حلوة انتي. 
كريمه باست خده وقامت داخلت المطبخ واول م داخلت تفت:  كتك القرف هفضل متحملة كل دا لحد امتي بقا اووف. 
عيد داخل الاوضة يغير وبيجيب تيشرت لاقي الشريط جوا علبه يلي وقعت. 
عيد خدها ومسكها واتصدم صدمة حياته:  حبوب منع الحمل ازاي والعيب مني؟؟؟؟. 
عند عاصم ومنه. 
بيقوم من جنبها ببرود وبيشوفها بينصدم بيلاقي وشها ازرق وشفايفها كمان: منه منه ردي عليا ف ايههه. 
لاقها عمالة تنزف د"م ع اخرها وكانه بتت*صفى... 
عاصم بخضة وخوف.... 
#يتبع.. 
عيد خدها ومسكها واتصدم صدمة حياته:  حبوب منع الحمل ازاي والعيب مني؟؟؟؟.
بتداخل كريمة وبتنصدم: ا ا انت لاقتها فين دي. 
عيد بغضب مسكها من شعرها:  حبوب منع الحمل دي بتعمل اييييي هننااا وطول العمر دا مفهماني اني مبخلفشش انطقييي. 
كريمة بخوف:  مش بتاعتي دي بتاعت منه ادتهالي عشان مش عاوزة تخلف من جوزها. 
عيد بغضب و بيضر*بها كف:  بتكدبيي لييي منه اصلا حامل اعترفي الحبوب دي بتاعتك انطقيييي. 
كريمة بصدمة:  كدب والله بتوع منه حتي اسالها. 
عيد زقها بغضب:  واقسم بالله لو طلعت بتاعتك انتي يا كريمة مش هرحمككك. 
خرج بغضب وهي لطمت:  يالهووي يالهووي اعمل ايه لو عرف اني باخدها عشان عاصم يالهووي اعمل ايه. 
بقلم ميرا ابوالخير.. 
عند منه وعاصم... 
بيستغرب من سكوتها وبيلاقي وشها ازرق وشفايفها كمان: منه منه ردي عليا ف ايههه. 
لاقها عمالة تنزف د"م ع اخرها وكانه بتت*صفى... 
عاصم بخضة وخوف: منه في اييي منه ردي عليا. 
منه لا رد. 
طلب الدكتورة وهو مرعوب و مش عارف يتحرك اة يعمل. 
بعد شويه.. 
الدكتوره باسف:  للاسف لازم تتنقل المستشفى دي سقطت. 
عاصم بصدمة: ايه سقطت ازاي هي حامل. 
الدكتوره بحزن:  ايوا ولازم تروح المستشفى حالتها خطر. 
عاصم مش قادر يصلب نفسه: ت تمم. 
بيطلب الاسعاف وبيروحوا المستشفى... 
عاصم قاعد جنبها بحزن:  ليه مقولتيش انك حامل ليه الولد يلي طول عمري بتمنى ضفره اخسره بسبب غبائي ليهه فوقي يا منه ابوس ايدك ردي عليا. 
منه نايمة ومتوصل بيها اجهزة. 
عاصم بدموع:  انا عارف اني راجل خا*"ين بس والله كلها نزوات انا قلبي محبش غيرك عشان خاطري قومي. 
منه بتعب والم:  اااه. 
عاصم بلهفة:  حاسه ب ايه اجيب الدكتور. 
منه بتتعدل وحطت ايديها علي بطنها:  ابني. 
عاصم حضنها: ششش هنعوضه متخفيش اهدي. 
منه بغضب وصراخ: لااااا ابنيييي عاوووززة ابنيييي هات لييي ابنيييي. 
الدكاترة داخلو وبقوا يهدوا فيها وهو دموعه نازلة بندم. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد شويه. 
قاعد بحزن بيلاقي ايد بتطبط عليه:  متقلقش هتكون كويسة. 
عاصم بحزن: انا السبب يا عيد لو راحت مني هموت. 
عيد بحزن:  معلش اتحمل وبعدين انت اكيد ندمت متكررش الغلط دا تاني. 
عاصم سكت. 
عيد بهدؤء:  اسمع يا صحبي لازم تفوق عشان منه وحياتك. 
عاصم بحزن: إن شآء الله انا هروح اجيب ليها غيارات وماما زمانها جاية تقعد معها. 
عيد بهدؤء:  طب يلا اوصلك. 
هز راسه ب نعم. 
مشي معه والحزن مليه والندم. 
بعد شويه... 
عاصم سمع حد داخل الشقة استغرب داخل لاقي كريمة قاعدة علي السرير:  وحشتنى قولت اجي اشوفك. 
عاصم بحزن:  منه هتضيع مني وابني راح. 
كريمة بدلع:  خلاص طلقها ونتجوز انا وانت وهجيب لك داستة عيال. 
عاصم بتفكير.... 
عند منه. 
منه قاعدة بتوعد:  لازم تدفعوا تمن خيانتكم ليا و تمن ابني يلي راح. 
قامت لابست و لاقت حماتها نايمه سابتها وخرجت. 
بتوقف تاكسي وبتوصل شقة. 
منه بتخبط بهدؤء... 
عيد بصدمة:  منه انتي بتعملي ايه هنا. 
منه بهدؤء داخلت:  عاوز تعرف مراتك ع حقيقتها. 
عيد بعدم فهم:  قصدك ايه. 
منه بجمود:  مراتك عشيقة جوزي و لعلمك بتاخد حبوب عشانه مش عشانك ولو مش مصدقني تعالي معايا هثبت لك. 
عيد بهدؤء:  طب مانتي كنتي عشيقتي ولا ناسية. 
منه.... 
#يتبع.... 
منه بجمود:  مراتك عشيقة جوزي و لعلمك بتاخد حبوب عشانه مش عشانك ولو مش مصدقني تعالي معايا هثبت لك. 
عيد بهدؤء:  طب مانتي كنتي عشيقتي ولا ناسية. 
منه بصدمة:  انت بتخرف بتقول ايه يا عيد بقولك مراتك بتخو"نك تقولي كده انت ايهه. 
عيد بهدؤء:  منه بطلي تخاريف وهزار تمم كريمة مستحيل تعمل حاجه زي كده و دا اكيد مقلب منك. 
منه بغضب: مقلب مني تمم تعالي معايا وانا هثبت لك. 
عيد بنفاذ صبر:  هاجي معاكي عشان اثبتلك انك انتي يلي غلط ومش هسامحك انك بتشوهي صورة مراتي. 
منه بهدؤء: تمم. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند عاصم و كريمة. 
كريمة بدلع:  ليه يا عصومتي انا بحبك. 
عاصم بهدؤء:  وانا بحب مراتي يا كريمة. 
كريم بغضب ساخر:  لا والله بتحبها اومال بتخونها كل يوم ليه مع واحدة شكل. 
عاصم ببرود:  عشان انا كده انا مريض بالخيانه و خلاص قررت انضف ممكن ترجعي لبيت جوزك بقا انا عاوز اروح لمراتي. 
كريمة حضنته:  طب انا عاوزك ف حياتي حتي لو هنفضل كده المفروض انا اكون مكانها. 
عاصم بهدؤء:  كريمة صفحتنا اتقفلت وانسي انه كان ف بينا حاجه. 
كريمة بغضب:  لا والله انسي لا مش هنسي ماهو مش بسهولة تقعد تجري ورايا وتاخدني من جوزي و ترميني لا يا عاصم انا مش هسكت. 
عاصم ببرود:  هتعملي ايه يعني متقدريش تعملي اي حاجه. 
كريمة بمكر وخبث:  لا اقدر واقدر ب الجامد كمان. 
عاصم تجاهل كلامها و اخد الشنطة وخرج من الاوضة. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عاصم خارج من الشقة لاقي منه و عيد قدمه ونظرات منه كلها غضب. 
عيد بهدؤء:  هي كريمة هنا. 
عاصم لسه هينطق سمع صوتها بتعيط وتصوت ف الاوضة. 
داخل بسرعه واتصدم. 
كريمة هدومها مش مظبوطه و ع وشها كدمات و الاوضة متبهدلة و دموعها ع اخرها. 
عيد جري عليها بخوف:  ف اييي. 
كريمة بخبث ودموع وتمثيل:  ع عاصم كنت جاية اطمن عليه لاقته هجم عليا و كان عاوز اهي اهي اهي. 
عيد بصدمة ومنه وقفه ببرود:  انتي بتقولي ايه. 
عاصم:  انا معملتش حاجه البت دي كدابة. 
 عيد بص لعاصم وقام يضر"به:  والله م هسيبككك بتعمل كده مع بنت خالتك يا واطيييي. 
عاصم بيزقه:  ايدك بقولك معملتش حاجه دا كدب ف كدددددب. 
كريمة عملت نفسها فقدت الواعي عيد زق عاصم وراح خدها بسرعها و خرج. 
عاصم وقف بيبص لمنه:  منه والله مش عملت حاجه دي بتكدب. 
منه بجمود:  واضح خلص تمثيلك وتعالى برا. 
عاصم مسك ايديها:  والله يا منه ما عملت حاجه صدقيني انا ندمت وتوبت. 
منه ببرود:  هنشوف بعدين الحوار دا لما تطلقني. 
عاصم بغضب: مش هطلقك يا منه انا بحبك. 
منه سابته وخرجت وهو راح وراها. 
بعد شويه... 
كانت قاعدة ساكته بهدؤء وهز بيحاول يبرر ليها: خلصت. 
عاصم بحزن:  منه والله مظلوم. 
منه بجمود: بقالك ساعه بتقول مظلوم وانا ساكته لكن تخيلني كده مكانك كنت هتصدق طبعا لا. 
لسه هيكمل لاقي البوليس اقتحم المكان. 
عاصم: انتو ازاي تداخلوا كده. 
الظابط:  مطلوب القبض عليك بتهمة التعدي ع المدام كريمة عتمان. 
عاصم بصدمة: ايههه. 
منه بتكملة: وزود عليهم محاولة قت"لي و كمان هرفع قضية خلع. 
عاصم..... 
#يتبع... 
الظابط:  مطلوب القبض عليك بتهمة التعدي ع المدام كريمة عتمان. 
عاصم بصدمة: ايههه. 
منه بتكملة: وزود عليهم محاولة قت"لي و كمان هرفع قضية خلع. 
عاصم بعضب:  انا معملتش حاجه. 
منه خرجت ببرود وقالت:  دي اخرة حبك للنسو*ان ولسه يلي جاي اكبر. 
خدوا عاصم وهو بيحاول يفهمهم.. 
عند كريمة. 
كريمة بمسكنه:  لازم ياخد عقابه يا عيد. 
عيد بهدؤء:  هياخده يا كريمة متقلقيش المهم ارتاحي انتي. 
كريمة بدموع كذب:  انت مصدقني صح. 
عيد بهدؤء:  ايوا مصدقك. 
خرج عيد وعمل مكالمة... 
منه ببرود:  خير. 
عيد:  بصراحه يا منه انا صدقتك ولازم ناخد حقنا. 
منه بعدم فهم:  حقنا ازاي انت حبست جوزي و مراتك هي اساس القر"ف كله. 
عيد بهدؤء:  بصي دي كانت اول حركة و الجاي هو *********. 
منه بصدمة:  انت اكيد اتجننت. 
عيد بهدؤء:  لا كريمه لازم تدفع التمن و الطب الشرعي هيثبت انه عاصم برئ لانه دا واضح. 
منه بتفكير:  وايه المطلوب. 
عيد:  تعالي ع العنوان "*** دا دلوقتي. 
منه: تمم. 
راحت منه واتفقت مع عيد ع حاجه... 
بقلم ميرا ابوالخير... 
عاصم كان في القسم والظابط رافض يصدقه. 
عاصم بغضب:  ولو الطب اثبت اني معملتش حاجه. 
الظابط ببرود: لما يثبت بقا. 
عاصم بص له بغضب: تمم اوي. 
عند كريمة. 
كريمة بتدفع مبلغ مالي ضخم:  وعاوزة احلي تقرير مزيف. 
الدكتور:  بس كده تؤمري. 
ابتسمت بمكر.... 
بعد مرور يومين... 
بقلم ميرا ابوالخير 
عاصم اخد براءة تحت صدمة كريمة و عيد يلي كان وقف بجمود ومنه ف بيت ابوها. 
كريمة بصدمة: ازاي ازاي. 
راحت اتصلت ع الدكتور: ازاي يطلع التقرير طبيعي. 
الدكتور:  مش طبيعي انتي طلبتي يكون مزيف عكس الموجود وانا عملت كده. 
كريمة بغضب:  بس ازاي المزيف كان قصدي انه اعتد" ي عليا ازاي مفيش حاجه ازاااي. 
الدكتور ببرود:  انتي موضحتيش تقريرك ف انا عكست عن اذنك بقا. 
قفل ف وشها وكريمة هتتجنن: ازاي ازاي. 
عند عاصم. 
عاصم لامه:  يعني ايه احمد ربنا انها مخلعتيش ومش قدمت بلاغ رسمي. 
امه بهدؤء:  عشان انت تستاهل يا عاصم و ياريت تطلقها البت ملهاش ذنب. 
عاصم بحزن:  يا ماما كلنا بشر وبنغلط عشان خاطري خاليها ترجع لي. 
امه بجمود:  غلط عن غلط يفرق وهي صاحبه القرار يابن بطني. 
عاصم بغضب: تمم. 
قام خرج بغضب. 
عند كريمة كانت هتتجنن لاقت الباب بيخبط. 
كريمة راحت تفتح لاقت صحافيين كتير هجموا عندها:  انتو عاوزين اييي. 
احدهم: صحيح انك اتهمتي ابن خالتك ب التعد*ي عليكي. 
اخري:  و كمان ع علاقة بيه عشان هو رفضك عملتي كده. 
بقلم ميرا ابوالخير 
كريمة بزعيق: برررا اطلعووو بررررااا. 
احدهم بسخرية: متعمليش شريفه. 
كريمة بغضب:  برررا يا شووو*ية ز******. 
خرجوا وكانت عيون بتراقبهم وبتضحك. 
قعدت كريمة بضعف لاقت يلي داخلت:  هاي كوكو. 
كريمة بغضب وشر:  انتي يلي عملتي كل ده. 
منه ببرود: اممم اه و عملت حاجه حلوة اوي كمان. 
كريمة ب استغراب: عملتي ايه. 
منه بتبص لورها جاه عيد ومسك ايديها:  اصلي رفعت فضية خلع ع عاصم النهارده الصبح و عيد حبيبي خطبني وكتب لي كل حاجه. 
كريمة بصدمة: نعم يا روح امككككك. 
عيد بمكر شديد: وهستنا كام شهر ونتجوز و لو عاوزة تتطلقي يا كوكو عادي انا موافق.
كريمة بغضب: انت اتجننت يا عيد. 
عيد بسخرية:  انا يلي اتجننت شوفي يلي ف بطنك دا ابوه فين دلوقتي. 
كريمة بتوتر: ا ا انت عرفت. 
منه.... 
عيد بمكر شديد: وهستنا كام شهر ونتجوز و لو عاوزة تتطلقي يا كوكو عادي انا موافق.
كريمة بغضب: انت اتجننت يا عيد. 
عيد بسخرية:  انا يلي اتجننت شوفي يلي ف بطنك دا ابوه فين دلوقتي. 
كريمة بتوتر: ا ا انت عرفت. 
عيد ببرود:  اه عرفت وتعرفي انه لو قت"لتك محدش هيحاسبني. 
كريمة بخوف:  انا بحبك يا عيد والله دي نزوة شيطان و عاصم هو السبب ضحك عليا. 
منه ببرود:  ياراجل يعني مش انتي يلي كنتي بتيجي له البيت وبتدلعي قدمه وانا اقول يابت دي زي اخته ومتجوزة راجل مفيش زيه. 
كريمة بغضب:  اه يا منه كنت بعمل كده عشان مش تستاهلي عاصم و بم انه كل شي انكشف يا عيد فانا يا حبيبي عاوزة اطلق وهروح لعاصم حبيب قلبي. 
عيد بغضب قرب ومسكها من شعرها:  وحياة امك م هسيبك. 
منه جريت تسلك: اهدا يا عيد دي مش تستاهل. 
عيد زق منه و راح قفل الباب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
رجع لكريمة يلي مرعوبة: ه هتعمل ايه. 
عيد قلع حزمه:  هربيكي. 
كريمة لسه هتجري شدها من شعرها علي الاوضة ومنه راحت قفل ف وشها:  افتح يا عيد ارجوك متغلطش ياعيدد. 
جوا الاوضة. 
زقها برجله:  فرحانه اوييي مش كده انا هوريكي. 
نزل فوقها ضر*ب وهي بتصوت والجيران سمعت الصوت. 
عيد بغضب وهو بيكمل ضر"ب:  دي عشان كل لحظة حب حبيتهالككك وانتي خونتينيي..... ودي عشان فضلتك ع نفسيييي يا زبا**لة. 
فضل يضر"ب فيها. 
برا منه سامعه وبتعيط الجيران بتخبط راحت فتحت:  خير ف ايه. 
احدهم:  سمعنا صوت الست كريمة بتصرخ هو ف ايه. 
منه ببرود:  امها و اختها بيعلموها الادب عشان زي م انتو سمعتوا اتبلت ع جوزي بتهمة مفيش ست تعملها ولا اي رايكم. 
احد اخر:  لا معاكي حق تستاهل يلا يا جماعة. 
مشيوا ومنه جريت لاقت عيد خرج و مليان عرق ووشه احمر بصت لاقت كريمة بتتنفض و جسمها مليان كد*مات و بتنز"ف جريت عليها. 
كريمة حطت ايديها ع بطنها:  ا ابني.. 
فقدت الواعي... 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد شويه... 
منه كانت ودتها المستشفى ب العافية مع عيد واتصلت ع حماتها وام كريمة. 
الدكتورة: لازم محضر. 
منه بهدؤء:  دول ناس مش نعرفهم جم وللاسف انتي شايفه. 
الدكتوره بقرف من كريمة: عندك حق وهي تستاهل ابنها مات عن اذنك. 
منه بحزن ف نفسها:  ليه يا كريمة تعملي ف نفسك كده حرام عليكي نفسك وحياتك واهلك دمرتي بيتك وبيتي و قلوب كتير اتكسرت بسببك حسبي الله ونعم الوكيل فيكي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
وصل عاصم مع امه. 
عاصم راح ع منه. 
عاصم بلهفة:  منه بدور عليكي. 
عيد وقف قدمه: ملكش دعوه بيها. 
عاصم بغضب: ملكش دعوه بمراتي. 
عيد ببرود:  ورفعت عليك قضية خلع خلاص و اه هتجوزها واسيب لك كريمة. 
عاصم بغضب مسك ف عيد: مش هسيبك يا عيددد. 
بدء بينهم الضر*ب والناس مسكتهم. 
عيد بغضب:  غوررر من حياتنااااا. 
عاصم بص لمنه: مش همشييي منه ليا وبسسس. 
منه بغضب: وانا بكر*هككك يا عاصمم بكر*هككك. 
عاصم بص حولين منه لاقي فرد الامن راح جري عليه واخد منه سلا*حه وصوب ع منه:  يبقا مش هتكوني لغيرررررري. 
ضر*ب رصاصة لكن جت ف.... 
كلهم بصدمة:..... 
#يتبع.... 
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
عاصم بص حولين منه لاقي فرد الامن راح جري عليه واخد منه سلا*حه وصوب ع منه:  يبقا مش هتكوني لغيرررررري. 
ضر*ب رصاصة لكن جت امه يلي وقعت علي الارض. 
كلهم بصدمة وشهقه جريوا عليها و عاصم الامن كتفه وهو مصدوم. 
منه بدموع وخوف:  دكتووورر بسرعةةة حد ياجي يلحقناااا. 
الدكاترة بييجوا ياخدوها والبوليس بيداخل وبيقبض علي عاصم. 
عاصم بدموع والكلابشات ف ايديه:  اطمن عليها ابوس ايديكم. 
الظابط بشفقة: تمم. 
وقفوا والكل ايده ع قلبه و منه بتبص نظرات كلها الم وعتاب ل عاصم. 
و عيونهم بتتكلم. 
عاصم دموعه نازلة و بيقول:  والله العظيم غلطه محدش مش بيغلط وانا دفعت التمن غالي يا منه سامحيني انا بحبك. 
منه بحزن ودموع هي الاخري:  خونتني كتير اوي يا عاصم كان ممكن اسامح بس ابني يلي حرمتني منه ليه يا عاصم انا حبيتك دا جزءتي. 
عاصم رد:  والله يا منه غلط الانسان مليان عيوب وانا مكنتش اعرف بحملك ربنا خد حقك مني افتكري لي حاجه حلوه افتكري اني ديما كنت سندك وضهرك عمري م زعلتك غير هي ف الموضوع دا ارجوكي ربنا بيسامح. 
منه بحزن:  لو انا كنت مكانك كنت هبقا واحدة قذ*رة ولو قت"لتني محدش هيلومك بس عارف انت عملت معايا كتير حلو بس خيانتك مش قادره انساها. 
قاطعهم خروج الدكتور... 
جريوا بخوف: مالها. 
الدكتور: الحمدلله الرصاصة جت ف كتفها جت سليمه. 
عاصم اتنهد وبص لمنه بحزن ومشي مع الظابط. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عيد بص لمنه بهدؤء:  بتحبيه مهما حصل بتحبيه. 
منه بدموع مشيت و هو اتنهد بحزن. 
مر شهر و عاصم اتحبس بمحاولة قت"ل و لكن منه اتنازلت عن حقها و خرج للمرة التانية. 
كريمة اتطلقت من عيد و للاسف راحت اتجوزت عرفي قبل م عدتها تخلص بس المرة دي اختلفت كليا. 
عيد كان قاعد بيشتغل بيقرا الاحداث واتصدم صورة كريمة مد*بو*حة ف الحوادث:  لا حول ولاقوة الابالله. 
عيد بحزن:  ربنا مش بيسيب حق حد انا سامحتك اه موجوع ع حبي ليك بس يلي عملتيه معايا قدر ينسيني كل لحظة حبيتك فيها. 
بتداخل بنت جميله: احم حضرتك فاضي. 
عيد ب ابتسامة:  اهلا يا نور ولو مش فاضي اعتبريني فضيت خلاص. 
نور ب ابتسامة: ننزل نشرب قهوة انا اتهلكت الصراحه. 
عيد بحنان: حاضر... 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند منه. 
كانت قاعده بهدؤء و دموعها نازلة:  للاسف حبك لسه ف قلبي يا عاصم. 
ابوها:  يبقا ترجعي له. 
منه بدموع:  معرفش يا بابا. 
ابوها خدها ف حضنه:  عاصم كويس فيه عيب وعيبه دا دفع تمنه واحنا بشر ابدئي معه من جديد. 
منه بإبتسامة:  عندك حق بس دا حتي مطلبش نرجع. 
ابوها:  عشان ف بيت ربنا. 
منه بصدمة: راح فين. 
ابوها ب ابتسامة:  ف السعودية قرر يبدء من جديد واه ساب لك التذكرة دي لو حبيتي تروحي له لو لا خلاص نطلقكم. 
خدت التذكرة وقامت جري. 
بعد كام ساعة. 
عاصم كان وقف ف شقته وبتبص علي المدينه و بيسمع قرأن ابتسم لما شم ريحتها حولين منه قام فتح الباب قبل م تخبط. 
عاصم بحب:  اتاخرتي. 
منه بإبتسامة: عشان تعرف قيمتي. 
خدها ف حضنه بحب:  عرفت وندمت اوي. 
منه بهدؤء: يلا ننزل. 
عاصم بحنان: يلا. 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-