رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول بقلم حبيبة سعيد

رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول بقلم حبيبة سعيد

رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة حبيبه سعيد رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول

رواية ملاك النجاة بقلم حبيبة سعيد

رواية ملاك النجاة كاملة جميع الفصول

صقر بـ برود : انا بكرهك
روز بـ صدمه : اييه؟؟ 
صقر بـ برود : زي م سمعتي
روز بـدموع : امال هتتجوزني ليه!!؟؟ 
صقر بـ برود : علشان أمي مش أكتر و علشان هيا عايزه كد و هيا تعبانه، بس متتخيليش أني أحبك فـ يوم. 
روز بـ دموع : و مين قالك أن هوافق عليك أصلًا! 
صقر و هو بيمسكها من شعرها : ده غص'ب عنك مش برضاكي
روز بـ وجع و دموع : اه اه سيب شعري!!! 
صقر و هو بيزقها ع الارض : اعملي حسابك إن فرحنا بعد إسبوع مش أكتر، يلا غور'ي
روز بـ عياط : منك لله! 
فاطمه'مامت صقر': مالك يبنتي؟؟؟ ف ايه؟؟؟ 
روز بـ توتر و خوف من صقر : لا، لا مفيش تعبت فجأه و وقعت! 
صقر بـ برود : أنا ماشي، سلام ي أمي. 
فاطمه : اصبر عوزاك. 
صقر بـ برود : امم؟ 
فاطمه : فرحك ع روز بعد إسبوع جهز نفسك. 
صقر بـ برود : امم ماش... 
بـ زعيق : مين دي اللي تتجوز صقر!؟ روز مش هتكون لحد غيري. 
يُتبع .
بـ زعيق : مين دي اللي تتجوز صقر!؟ روز مش هتكون لحد غيري. 
 فاطمة بـ عصبية : و انا قولت روز لـ صقر مش لـ غيروا! 
يوسف بـ عصبية : و انا قولت روز مش هتكون لغيري، انا بحبها و هيا بتحبني! 
صقر بـ برود : بتحبوا بعض يعني؟ بردو هتجوزها غصب عنك يا خفيف. 
يوسف بـ زعيق : ده عندها يا حلو، روز ليا انا و بس. 
فاطمه بـ غضب :  بس منك ليه، و اللي انا قولت عليه هيحصل مهما كان. 
صقر بـ ضحكة بارده : انا عن نفسي موافق. 
يوسف بـ برود : و انا مش موافق و لو ع مو"تي. 
صقر بـ تهديد : طيب اللي تحبه، بس كد كد انا هاخد روز ع مو"تك بقا او و انت عايش مليش فيه. 
يوسف بـ برود : طيب هنشوف مين لـ روز ياا... 
روز بـ صويت و إنهيار : كفايه بقا كفايه انا مش عاوزه اتنيل ع عيني اتجوز أصلًا، عماليين تاخدوا القرار عني انا و انا المفروض أخرس و لا كأنها حياتكم أنتم، إسكتوا بقا انا تعبت، سبوني فـ حالي بقا!!! 
صقر بـ إستفزاز : بردو روز ليا غصب عن اي حد. 
روز بـ إنهيار : والله لو جيت جمبي همو'ت نفسي!! 
يُتبع . 
روز بـ إنهيار : والله لو جيت جمبي همو'ت نفسي!! 
يوسف بـ خوف عليها : إهدي، إهدي و تعالي. 
روز بـ عياط : سبوني فـ حالي انا تعبت! 
يوسف بـ خوف عليها : إهدي، أنا عُمري أذيتك فـ حاجه؟ مش ع طول انا اللِ واقف معاكِ و أنا اللِ جمبك؟ أنا بحبك يا روز والله. 
فاطمه بـ زعيق : متسكتي يا بت منك ليه و بطلوا مُحـ'ـن بقا! 
صقر بـ ضحك و إستفزاز : الحُب الممنوع. 
'و مره واحده أغم عليها'
يوسف بـ قلق : روز، روز فوقي،'و شالها'
صقر بـ غضب : سيبها! 
يوسف بـ قلق عليها : إبعد عني دلوقتي يا صقر لما نشوف فيها إي. 
فاطمه بـ غضب : طيب خلصنا يا عم الدكتور. 
يوسف وداها أوضتها و وراه صقر و فاطمه : أخرجوا برا علشان كد مينفعش. 
صقر بـ برود : يوغتي حلوه، عاوزني أسيبك معاها؟ 
يوسف بـ غضب : بقولكم إيه انا عارف شغلي كويس، و يلا بقا برا علشان مخرجوش بالغصب! 
فاطمه بـ هدوء : تعالي يا صقر نستني برا. 
صقر بـ غضب : يا أمي بس... 
فاطمه بـ حده : يلا يا صقر، شوف شغلك يا دكتور.  'و خرجوا'
يوسف بـ سخرية : حبيب مامي،'و بدأ يشوف روز مالها و بيحاول يفوقها و فعلًا فاقت'
روز بـ تعب : سبونيي فـ حالي، كفايه كد! 
يوسف بـ إبتسامه هدوء : يعني مش هتتجوزيني يا روز؟ مش انا حبيبك؟ 
روز بـ عياط : بس دول ناس أنتَ مش قدهم يا يوسف. 
يوسف بـ حده : بلا مش قدهم بلا بتاع، موافقه تتجوزيني ولا لا؟ 
روز بـ حده : لا، مش موافقه أتجوزك. 
يُتبع . 
روز بـ حده : لا مش موافقه أتجوزك.
يوسف بـ غضب : دَ آخر كلام عندك؟
روز بـ حده : ايوه.
يوسف بـ إبتسامه : واللهِ يا روز لو عملتي إيه هتكوني ليا و بتاعتي أنا.
روز بـ غضب : هو بالعافيه؟
يوسف بـ إبتسامه : ايوه، مش هتكوني لـ غيري أصلًا.
روز بـ غضب : أفهم أنتَ مش قد صقر و أمه، بلاش تلعب نعاهم دول مبيهزروش!
يوسف بـ غضب : هتقولي زفت صقر تاني، بقولك إيه، إنتِ بتحبيني صح؟
روز بـ كسوف : يعني، يعني..
يوسف بـ ضحك : مش وقت كسوف، بتحبيني صح؟
روز بـ كسوف : ايوه.
يوسف بـ إبتسامه : يبقيٰ ولا صقر ولا عشره زيه يقدروا يبعدونا عن بعض و هنكون لبعض.
روز بـ إبتسامه : شكرًا أنك فـ حياتي يا يوسف بجد.
يوسف بـ إبتسامه : شكرًا ليكِ إنتِ إنك مخلياني فـ حياتك.
روز بـ إبتسامه : أمال فين صقر؟
يوسف بـ غضب : إنتِ هبله يا بت؟ ده وقت سيرة زفت صقر؟
روز بـ غباء : ايوه في إيه بردو مش فاهمه؟
يوسف بـ غضب : عمالين نقول شكرًا إنك فـ حياتي و بتاع، و فـ الآخر تقوليلي فين صقر؟؟
روز بـ غباء : أيوه يعني فين صقر بردو؟
صقر و هو بيدخل : كنت بجيب المآذون يا حلوه علشان كتب كتابك إنهارده.
يتبع….
بِـ إبتسامة : بحبك . 
بِـ برود : أيوة عاوزة إيه؟ 
وَرد بِـ غيظ : هو أنا لما أقولك بحبك يبقيٰ عاوزة حاجه يعني؟ 
يوسف بِـ ضحك : اه . 
وَرد بِـ ضحك : عندك حق واللهِ، المهم مش أنتَ أبن عمي؟ 
يوسف بِـ إبتسامة برود : أممم . 
وَرد بِـ إبتسامة : و مش أنتَ زوجي قُرة عيني؟ 
يوسف بِـ ضحك : اه . 
وَرد بِـ ضحك : و لو طلبت منك حاجة دلوقتي هتقولي عيوني حاضر؟ 
يوسف بِـ ضحك : أيوة عاوزة إيه يا غالية؟ 
وَرد بِـ إبتسامة : ننزل دلوقتي و نتمشيٰ . 
يوسف بِـ ضحك : كل دَه علشان ننزل؟ 
وَرد بِـ ضحك : شوفت طلبي صغنن إزاي؟ 
يوسف بِـ ضحك : صغنن اه، إنتِ عارفة الساعة كام؟ 
وَرد بِـ إبتسامة : الساعة 3 الفجر يا حبيبي . 
يوسف بِـ غيظ : و مالك بتقوليها كإنها الساعة 3 العصر يعني؟ 
وَرد بِـ غيظ : يعني مش هتنزلني يعني؟؟ 
يوسف بِـ إبتسامة : هنزلك، يلا قومي إلبسي . 
وَرد بِـ ضحك و حُب : فوريرة . 
'بعد شوية'
يوسف بِـ إبتسامة : مبسوطه؟ 
وَرد بِـ إبتسامة : مبسوطة بوجودك يا يوسف . 
يوسف بِـ ضحك : تيجي نعمل حركة مجنونة؟ 
وَرد بِـ ضحك و حماس : إي هيا؟ 
يوسف بِـ ضحك : تيجي نجري؟ 
وَرد بِـ ضحك : تعالي . 
'بعد شوية'
وَرد بِـ ضحك : خلاص بجد تعبت . 
يوسف بِـ ضحك : يا شيخه قطعتي نفسي . 
وَرد بِـ ضحك : فدايا أصلًا . 
يوسف بِـ ضحك : طبعًا طبعًا . 
وَرد بِـ ضحك : يوسف . 
يوسف بِـ ضحك : نعم؟ 
وَرد بِـ ضحك و حُب : أنا بحبك جامد جامد يعني . 
يوسف بِـ ضحك و حُب : بحبك أكتر يا حبيبة عيني . 
'بعد فترة'
وَرد بِـ صريخ : يوسف . 
يوسف بِـ خضة : فِ إي!!؟؟ 
وَرد بِـ إبتسامة : عملالك مُفاجأة حزر فزر إي هيا؟ 
يوسف بغيظ : حسبي الله فـ المفتري، إي هيا المُفاجأة؟ 
وَرد بِـ ضحك : أنا حامل . 
يوسف بِـ عدم أستوعاب : أيوة ينفع الخضه... وه؟ ثانية ثانية كدَه! إنتِ إي!!؟ 
وَرد بِـ ضحك : حامل يا يوسف، هتكون بابا . 
يوسف بِـ فرحة : إحلفي! لا لا مش مصدق! هكون بابا بجد! 
وَرد بِـ ضحك : أه والله و انا هكون ماما . 
يوسف بِـ دموع فرحة : هتكوني أجمل و أحن ماما فِـ الدنيا . 
وَرد بِـ دموع و حُب : أنا بحبك أوي يا يوسف بجد . 
يوسف بِـ حُب : بحبك اكتر يا ضَي عيني . 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-