رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول بقلم نور رمضان
رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نور رمضان رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول
رواية عقاب الطاهرة كاملة جميع الفصول
جلال بشهو.ه : فيروز ما تقعدي معايا شويه
فيروز بخوف : معلش يا بابا عندي مذاكره
جلال وهو يقترب منها جامد .. تعالي بس
فيروز بخوف ودموع فهي تفهم ابوها جيدا : لا يا بابا
جلال وهو يشدها بقوه ويحاول أن يلمسها جامد تعالي بقااااا وهو يشدها
فيروز وهي بتعيط جامد
فيروز بعياط : يا بابا لا يا بابا ونبي
زقته فيروز جامد وجريت علي الباب
خاف جلال وراح يصحي مراته
جلال بخوف : عبير عبير قومي بسرعه قومي
عبير بنوم :في اي
جلال بزعيق يداري توتره : بنتك هربت يا هانم
عبير وهي تلطم ينهار اسود ازاي يلهوي يلهويييي
جلال : لما عرفت اني هجوزها هربت
عند فيروز في الشارع .....
فيروز بعياط : اعمل اي يارب اروح فين بس ولا اعمل اي حسب الله ونعمه الوكيل فيك يا بابا لي تعمل فيا كدا
فيروز
فيروز بخوف شديد: اروح فين دلوقتي يارب واعمل... في الجو ده وتنهار ارضا وتبكي وهي تقول يارب ساعدني
قامت تعدي الطريق علشان تروح السوبر ماركت تسال علي تلفون تكلم حد من صاحبها وهي ماشيه مش شايفه من الأمطار الغزيرة التي تهبط فجاه !.....جسد فيروز يهبط ارضا بسبب اصتدام جسدها بالسياره
الشاب : ينهار اسود ادا اي المصيبه دي نزل من العربيه
شاف جسدها الملطخ بدمائها حملها واسرع علي اقرب مستشفى
في المستشفى ...
حد يلاحقني بسرعه البنت هتموت بسرعه
اسرع الممرضات إليه وحملوها علي غرفه العمليات
خارج غرفه العمليات ..
فهد : الو يا علي
علي : الو يا فهد مجيتش الاجتماع لي ابوك قالب الدنيا
فهد : لا لا مش جاي خبط بنت وانا جاي
علي : ينهار اسود ازاي وانت فين دلوقتي
فهد : في المستشفى يعلي
علي : طب هي فاقت ؟
فهد : لسه في العمليات
علي : طب اجيلك ؟
فهد : لا تابع الشغل لغيه م اجيلك
علي : تمم سلام
قفل وهو ينتظر خروجها
في بيت فيروز ....
امير يعني اي هربت انت بتهزر يا راجل انت دا انا هوديك ورا الشمس لو مجتش انت فاهم
جلال بخوف : هجيبها يا باشا متقلقتش هتروح فين يعني احنا ملناش قرايب هتجي متقلقتش
امير : انا بحظرك لو مجتش متلومش غير نفسك
يا رجاله
واحد منهم : نعم يا باشا
امير : اقلبوا الدنيا علي زهره ترجع انهارده فاهمين
الرجاله : تمام
في المستشفى ...
فهد : يو بقا كل ده مش معقول
تمر اربع ساعات حتي يخرج الدكتور ............
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فهد دخل عند فيروز بعد ما الدكتور قاله انها فقدت الذاكره كليا ، قعد يبص عليها اد أي ملامحها جميله جدا ، وتشد نظر إليها من اعلها لي أسفلها كان مشدود ليها كان عايز يقرب منها ..
بدأت فيروز بعد وقت تستعيد وعيها .....
فيروز بوجع وهي تمسك رأسها بقوه من شدت الوجع :انا فين ؟..
فهد وهو يقترب منها جامد :
انتي في المستشفى
فيروز بخوف : لي
فهد ببرود :اتخبطي بالعربيه و فقدتي الذاكره
فيروز بدموع وخوف : طب طب انا مش فاكره حاجه خالص ثم أكملت بعياط في وجع في دمااااغي
فهد بتأثير وحنيه : اهدي طيب انا معاكي متخفيش
فيروز بدموع: انت مين
فهد بتوتر ومبقاش عارف يقول اي ثم دخل في هذا اللحظه الدكتور
الدكتور بعمليه: الف سلامه عليكي يا مدام
فهد بصدمه : مدام ؟
الدكتور : الصراحه جوزك كان خايف عليكي جدا
فهد بصدمه اكبر :جوزك ؟
فيروز اتكسف جامد وهي لم تدري لماذا
خرج الدكتور بعد أن اطمئن عليها
فيروز بكسوف ودموع : انا مش فكراك
فهد بتوتر : اااه
فهد مكنتش عارف يقول اي وهو ميعرفش حاجه عنها وفي نفس الوقت معجب بيها مكنتش في حل تاني غير أنه يكمل ويقول انها مراته فعلا
فيروز كانت خايفه منه ومرتاحه في نفس الوقت
*عند جلال
جلال بخوف : اعمل اي بس ينهار اسود اعمل اي امير بيه هيموتني يلهوي
عبير : وهتعمل اي دلوقتي البت لزم تجي ولا الا امير بيه هيموتنا يا جلال
جلال بشر : هجبها يعني هجبها
*عند فيروز وبعد أن اتعافت خدها معاه البيت
وهو دخل الفيلا
ابوه بعصبيه : مين دي
فهد : مراتي
فجاه نزل علي وجه فهد صفعه
فهد بعصبيه شديده : انت ازاي تمد ايدك عليا
ابوه بعصبيه: واكسر رقبتك كمان اتجوزت من ورانا يا فهد دي اخرتها
فهد بغضب : شد فيروز وهي تبكي وطلع اوضته
فلاش باك
كانت فيروز تنام في المستشفى بعد أن اطمئن فهد انها نائمه رن على .. علي
فهد :الو يا علي.
علي : اي يا فهد البت عامله اي دلوقتي
فهد بخفوت : تمام واسمع الي هقولك عليه
علي : قول ؟
فهد وقص عليه ماذا يريد منه الأجل الزوج من فيروز
علي بغضب : انت مجنون يا فهد دي بت ولا تعرفها ولا تعرف عنها حاجه
فهد بغضب: اعمل الي قولتلك عليه وقفل في وشه
باك
عند فهد كان عمال يلف في الاوضه وفيروز خايفه جدا
فيروز بدموع: فهد
فهد بغضب: اخرسي دلوقتي
فيروز بدموع: طب اسمعني
فهد بغضب شديد شدها عليه جامد وهو يقبلها بقوه
بعدها زقها وقالها
فهد بقسوه :
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فهد بقسوه وهو يمسكها من شعرها : انا مش قولتلك اسكتييي صح ولااا مفيش سمعان كلام
فيروز بعياط وخوف : اسفه اسفه بالله عليك سبني انت وجعني
سبها فهد واردف بقسوه زيك زي الخدامين هنا لغيه ما اشوف حل في المصبيه ،، الي هببتها دي وخرج ورزع الباب وراه....
قعدت فيروز تعيط فهي لم تتذكر شئ ولم تفهم من هذا واين هي .. مسكت دماغها جااامد وقعدت تصوت من الوجع
سمعتها نغم اخت فهد فجريت علي الاوضه
صعقت نغم مكانها
لقت فيروز مرميه في الارض ........
عند فهد دخل عند علي وهو علي آخره مما فعله
علي : مالك يا فهد
فهد بغضب: مفيش.
علي : لا في حصل اي مالك .. اااه صح عملت اي مع البت ..
حكي فهد لي كل ما حدث
علي بغضب وهو يمسكه من ملابسه
انتتتت محنو،ن يا فهددد اازاي تعمل معاها كدا ،، هي ذنبها اي يا اخي لما انت مش راااجل ههه عملت فيها شهم وجدع لي
فهد بغضب وندم : معرفش معرفش يا علي حااسس اني مش عارف خايف لتكون متجوزه أو في حياتها حد .... انا حااسس اني حبيتها
علي حاول أن يكون هادي علشان يحل مشكله صاحبه
علي : اسمع طيب
بعد ان قص عليه علي ماذا يفعل فرح فهد
فهد وهو يحضنه: شكرا
علي بضحك : لا داعي للتصفيق
عمل فهد مثل ما قال علي واخد هدايا كثير وقرر أن يحكي لي عائلته ما حدث وايضا فيروز ويبدء حياته معاها فهو احبها منذ أن رآها
( معجزات القدر يجماعه اللاه 😂❤️ )
عند فيروز دخلت نغم عليها لقتها وقعه في الأرض
نغم بصويت : ياااااا ماما الحقي يااااا ماما
دخلت ام فهد : ينهار اسود مالها البت
نغم بخوف : معرفش كلمي كلمي فهد .
ام فهد بغضب : احنا لسه هنستني اطلبي الدكتور بسرعه
بعد وقت كان خرج الدكتور من اوضه فيروز
ام فهد: مالها يا دكتور
الدكتور : ضغطت جدا علي نفسها وحاولت تفتكر حاجه وده غلط لأنها لسه تعبانه
ام فهد وهي مش فاهمه حاجه: تفتكر اي يا دكتور
الدكتور : ما هي الانسه فاقده الذاكره
نغم بصدمه : انسه
ام فهد: فاقده الذاكره......
دخل فهد الفيلا بس سمعت ما جعله يصعق
امير بغضب وهو يمسك ابو فهد من هدومه :بقولكوا فيروز تكون مراتييي مراتي