رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول بقلم اسماء السرسي

رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول بقلم اسماء السرسي

رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اسماء السرسي رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول
رواية انتقام الظلال بقلم اسماء السرسي

رواية انتقام الظلال كاملة جميع الفصول

انا موفقه اتجوزك بس بشرط 
اي هو 
بخبث: تطلق مراتڪ
هو بسرعه: موافق بس نكون مع بعض 
منه بدلع: موفقه يروحي وبعد كده قالت بغليل.. لازم تطلقها ي عمار 
عمار: هطلقها.. هطلقها بس انتي ارضي عني وخلينا نتجوز بق 
منه بخبث: موفقه بس في شرط صغنون خالص 
عمار بلهفه: اؤمري 
منه بغموض: هنتجوز بس انت مش هتطلقها غير غير لما اقولڪ هتعمل ايه.. وهتخرجها من حياتڪ بفض،، يحه اي 
عمار بتوتر: فضـ،، يحه فضيـ،، حه اي 
منه بخبث: هتجيب واحد في الشقه وهتدخل علي مراتڪ وانت طبعا هتتفجئ وعاوزه بق فضيـ،، حه انما اي 
عمار بصدمه: انتي قصدڪ اي اتهم مراتي بتهمه زي دي طب وولادي هبص في عنيهم ازاي بعد اللي هعمله في امهم 
منه بدلع وهي بتقرب منه وبتتكلم بخبث؛ مهو ي عموري لو م عملتش كده انا مش هتجوزڪ وهروح بق ل عدي اخوڪ 
عمار اول م سمع اسم اخوه قال بغضب عمااه: انا موافق وانتي مش هتكوني لحد غيري 
منه وهي بتحضنه وبتتكلم بخبث: وانا كلي ليڪ 
منه في نفسها وبتتكلم بحقد: هنـ،، تقم منڪ ي صوفيا علي ڪل اللي عملتيه فيا 
عند صوفيا 
صوفيا نيمت العيال ودخلت المطبخ تطفي عن الاكل 
صوفيا ببتسامه: كده اكون عملت الاكل اللي بيحبه عمار وبعد كده قالت بحزن.. يمكن علاقتنا ترجع زي الاول وبعد كده دخلت الاوضه وبترتب حاجات في الدولاب سمعت صوت جاي من البلاكونه راحت تشوف اي لقت اللي حط ايده علي بوقها ووقعها علي السرير علي داخله عمار اللي عمل نفسه اتصدم 
عمار بصدمه: صوفيا!!؟؟؟ 
صوفيا سمعت صوت جاي من البلاكونه راحت تشوف اي لقت اللي حط ايده علي بوقها ووقعها علي السرير علي داخله عمار اللي عمل نفسه اتصدم 
عمار بصدمه: صوفيا!!؟؟؟ 
صوفيا زقت الشخص اللي عليها ووقفت بصدمه: عماار انت... أنت فاهم غلط 
عماار وهو بيمثل الزوج اللي مراته خا، نته: اااه ي خاااااا،، ينه بتخوووو،، نيني انااااا ي زباااااله دناااااا هفضحڪ ي عرااااااا النسواااا،، ن هقتلللللل،، كككككككك ومسكها من راقبتها وكان بيخنقـ،، ها فعلا 
صوفيا بختناق: عمار.. اسمعني انا... وحاولت تزقه بكل جهدها لحد م فعلا زقته 
صوفيا: والله م في حاجه من اللي في دماغك ولسه مكملتش جملتها لقت اللي مسكها من شعرها وجرجرها وطلعها برا 
عمار بغضب مصطنع: اسمعي انا مش هعمل فضيحـ،، ـه وشوشره انا هراعي ان عندنا عيال وانك كنتي مراتي في يوم من الايام بس اسمعي انتي هتمضي علي الورق ده 
صوفيا بترجي: ي عمار اسمعني بس عمار قطعها 
عمار بغضب: امضيييييي
صوفيا بعيااط: طب برضو مش لازم اعرف ده ورق اي 
عمار وهو بيحدق الورق في وشها وبيتكلم بخبث: دا ورق تنازل عن مستحقاتڪ وتنازل عن عماره اهلڪ اللي كتبوها بإسمك الله يرحمهم
صوفيا بصدمه وهي بتبصله: أنت بتقول ايه 
عمار بخبث: بقول هتتنزلي عن كل حاجه مقابل اني مفضحكيـ،، ش 
صوفيا وهي بتحدف الورق في وشه: انا مش همضي وانا معملتش حاجه و... 
قطعها عمار وهو بيفتح فديو من علي موبايله واتكلم بنبره خبيثه: طب وكده 
عمار فبرڪ صور ل صوفيا بأوضاع مش كويسه في حضن حد 
صوفيا وقد اتسعت عيناها من شده الصدمه وبصتله والدموع متركمه في عنيها: انت حيوان 
عمار وهو بيحط الفون في جيبه وبيتكلم بخبث: هاا
هتمضي بالزوق ولا اعمل فضيحه في الشقه وادخل الجيران تشوف الاخ اللي في اوضه النوم وبالمره انشر الفديو واخليه يجيب مشاهدات كتير 
صوفيا بصدمه: هو اللي جوا.. 
قطعها عمار بخبث: ايوه ابتديتي تفهمي انا اللي جايبه ها هتمضي ولا ادوس... 
قطعته صوفيا وهي بنقض عليه: ليييييي حراااام عليييڪ اناااااا عملتلككككككك اييييييي هووووو فييييي كددددده تفبرككككك صورررر لمررررااااتككككك انتتتتتت انسااااااان سددددي وحقييير ووقعت علي الارض وهي بتتكلم بدموع وضعف.. كنت قولي انڪ مش عاوزني.. كنت قولي اناااا زهقتتتت منڪ... كنت طلقني وسيب زكري حلو كاانت بناااا... لكنننننننن دلوقتي اناااااا كرهتككككك ومسڪته من التيشرت بتاعه وقالت بشراسه... لكن هنتقم منڪ وهعرفڪ مين هي صوفيا 
عمار وهو بينزل ايديها ببرود وبيتكلم بخبث: طب خلصتي طب اسمعي بق يوم م تفكري انڪ بس تلمسي شعره مني هتكون الفديوهات دي مليانه علي السوشيال ميديااا ويلا امضي وحدف الورق في وشها امضييييييي
صوفيا بصتله بكره ودموع وهي بتمضي ع الورق وفي نفسها.. لي لي لي ي عمار تعمل معايا كده دنا حبيتڪ قدتلك صوبعي العشره شمع.. حبيتك من كل قلبي... كنت بهتم بيك باصغر تفصيله.. كنت مقرره ابدأ صفحه جديده معك انهاردا.. وبعد كده اتكلمت بنبره غاضبه.. بس فعلا انهاردا هتبقي صفحه جديده بس صفحه هتبتدي من الانتقام منك ويوليلك من الست اللي تكره بعد م تحب 
صوفيا مضت علي الورق 
عمار وهو بيبتسم وهو بياخد الورق: كده اقولك باي باي صوفي يلااا اخرجي برا بيتي 
صوفيا وهي بتبص في عنيه بثقه: هتندم ومش صوفيا اللي تسيب حقها وخدت ولادها الصغيرين (فارس و سندس) ومشيت انما هو مهتمش بكلامها وخد الورق وخبااه واتصل ب منه 
عمار بحب: الو ي روحي 
منه بخبث: الو ي روح قلبي 
عمار: انا طلقت صوفيا ومش بس كده خدت منها كل حاجه 
منه بخبث: مضتها علي الورق 
عمار بحب: كله يهون لاجل عيونك الحلوين دول 
منه بخبث: تسلميلي يروحي الا قولي هتيجي تقابل بابا امتي عشان نتجوز 
عمار بفرحه: حددي معاد مع الحج وانا هاجي اوام
منه بخبث: والحج بيقولك تعالي يوم الخميس الساعه 8
عمار بفرحه: اوام يروحي 
وقفل معاها 
عند صوفيا ماشيه في الشارع بتبكي وتفتكر قد ايه كان بيحبها وقد اي عافر عشانها وقد اي هي اتحايلت علي اهلها قبل م يموتو انها بتحبه وهما مكنوش رضين يوفقو عليه بس هي حطتهم قدام الامر الواقع 
صوفيا وهي بتقعد علي الرصيف وبتاخد العيال في حضنها 
سندس ببرأه: ماما انتي بتعيطي ليه 
صوفيا وهي بتخدها في حضنها: مفيش يروحي دي.. دي حاجه دخلت في عنياا 
فارس وهو بيمسح دموع مماته: سندس صغيره تقدري تضحكي عليها انما انا كبير بابا زعقلك تاني صح وانتي مشيتي 
صوفيا بسخريه: لا ي حبيبي يريته زعقلي انما هو عمل حاجه كبيره مستحيل اغفرله عليها 
فارس: طب احنا قعدين في الشارع كده ليه 
صوفيا افتكرت ان ليها عمه في اسكندريه بس مكنتش بتروح كتير عندها بس هي ممكن تروح عندها يومين لحد م تيسر الحال وتدور علي شغل 
صوفيا: قومو معايا 
سندس: هنروح فين ي ماما 
صوفيا: عند حد عزيز واخدتهم وراحو محطه القطر وركبو ومشيو 
في اسكندريه 
طق طق طق 
... ايوه يلللي علي الباب جايه اهو وفتحت بصدمه: صوفيا واخدتها بالحضن... وحشتيني اوي يبنتي 
صوفيا بدموع: انا محتجاكي اوي ي عمه انصاف
انصاف: ادخلي يبنتي ادخلو ي حبايبي... ولادك دول 
صوفيا هزت راسها 
انصاف بفرحه: ربنا يخلهوملك 
صوفيا وهي بتقعد وقصت كل شئ عليها 
انصاف وهي بتضرب ايديها علي صدرها': ي مورري اي يبنتي اللي حصلك دا كله والوا'طي دا عملك حاجه ضربك.. هو عمل كده عشان مفكر انك ملكيش ضهر انما لا انا هروحله وبالشبشب وعلي دماغه هو فاكرها سايبه ولا ايه 
صوفيا: لا لا لا ي عمه اوعي.. عمار دا عاوز شغل علي تقيل ومتنسيش الفديوهات اللي معاه 
انصاف بحزن: ي حظك يبنتي في الدنيا 
صوفيا: كل اللي عاوزاه منك اقعد كام يوم معاكي وبعد كده هدور علي سكن وهقعد فيه انا وولادي
انصاف بعتاب: اخص عليكي يبنتي كده وانتي عارفه اني معنديش عيل ولاتيل وجوزي الله يرحمه وانا قاعده لوحدي ومصدقت جيتو عشان تملو عليا البيت 
صوفيا بعتراض: بس... 
انصاف: مبسش انتي هتقعدي معايا انتي والكتكيت دول ومفيش كلام يتقال بعد الكبار
صوفيا بقله حيله: اللي تشوفيه ي عمه 
بعد مرور ايام
الباب كان بيخبط 
صوفيا وهي بتتجه ناحية الباب: ايوه مين ولسه بتفتح الباب 
صوفيا بصدمه: معقول انت....... 
صوفيا وهي بتفتح الباب اتصدمت: مش معقول انت 
عدي ببتسامه: ايوه انا 
#ملحوظه عدي هو اخو عمار اللي زكرنا في اول بارت وان كمان عمار بيكر'ه 
صوفيا بجمود: وعاوز اي بق بعد اللي عمله اخوك
عدي: هتكلم وانا واقف علي الباب كده 
صوفيا بجمود: كان بودي اقولك خش بس احنا حريم ومعناش راجل 
عدي ببتسامه: طب اتفضلي البسي وهخدك مطعم في ناس عشان في البيت معكوش راجل 
صوفيا وهي بتبصله بغضب: انت عاوز انت كمان 
عدي: عاوز اساعدك تاخدي حقك من عمار 
صوفيا بسخريه: واللهي لا ي شيخ ضحكتني ودا بأمره اي 
عدي بغل: لانه اتجوز البت اللي بحبها اتجوز منه خطيبتي
صوفيا بصدمه: منه بنت عمي!!!؟؟ 
عدي هز راسه بحزن: خا'نتني واتجوزت اخويا في حاجات كتيره انتي مش عارفها
صوفيا حس بكلمه الصدق: اتفضل ادخل 
عدي دخل وقعد 
صوفيا: المطلوب 
عدي: محتاجك معايا 
صوفيا: مش لما ترسيني الحكايه من الاول 
عدي: منه خا'نتك كل الفتره دي كانت بتلف علي جوزك عشان يطلقك وياخد كل حاجه منك منه مفكره ان ابوكي سر'ق فلوس ابوها عشان كده بتنتقم منك 
صوفيا بصدمه: منه!!!؟؟ 
عدي هز راسه وكمل: ايوه منه مش لفت عليكي لوحدك لفت عليا انا كمان عشان توصل لجوزك خلتني احبها عشان توصل لغايتها انا جايلك دلوقتي عشان نوقفها عند حدها قولتي ايه 
صوفيا بجمود: وانا معاك 
عند عمار ومنه 
منه بدلع: جرا اي ي عموري بتفكر في ايه 
عمار: بفكر في العيال عاملين ايه دلوقتي 
منه برفع حاجب: ناقص تقولي وام العيال كمان جرا اي يخويا هو حد ضربك علي ايدك عشان تعمل كده في امهم كل حاجه كانت ماشيه علي هواك 
عمار بتفكير: اموت واعرف اي سر عد'وتك مع صوفيا
منه بتهرب من سؤاله: وبعد تعالي ومتتهربش اي بتفكر فيها ولا بتحن عليها 
عمار بخبث وهو بيراقب معالم وجهها: اصل هي الحب الاول
منه بغضب: نعممممم ي عنااااايااااا 
عمار وهو بيبوس ايديها وبيضحك: بس انتي الحب الاخير ومفيش بعديه 
منه ببتسامه: ايوه كده اتظبط 
عمار: طب متيجي اقولك كلمه 
فجاه صوت اتكلم بسخريه: طب متيجي انا اقولك كلمتين 
عمار اتخض وبص مكان الصوت واتكلم بصدمه: ص.. صوفيا!!!!؟؟؟؟ 
اولا.. توقعو صوفيا ممكن تعمل فيهم اي بعد اللي عرفته.. 
عمار اتخض وبص مكان الصوت واتكلم بصدمه: ص.. صوفيا!!!!؟؟؟؟ 
صوفيا وهي بتقعد علي كرسي وحط رجل ع رجل وبتتكلم ببرود: طب كويس انك فاكر اسمي
منه بغضب: انتي جايه ليييه وبعدين ازاي تدخلي علينا كده ودخلتي ازاي اصلا... 
صوفيا ببرود: صوتك عالي ي زبا'له 
منه نطت من علي السرير وراحت لها بغضب: انتي بتقولي لمين زبا'له ي زبا'له ولسه هتمسك فيها
صوفيا وهي بتتكلم في ودنها بهمس: اهدي كده ومطلعيش عرق الاحساس اللي مهوش عندك اصلا عشان لو معقلتيش انا هعرف جوزك وبعد كده عالت صوتها هعرفه تاريخك المشرف ووطت صوتها تاني وانك مش بنـ'ت وعاوزه تلزقهاله الغلابان 
انما عمار مش فاهم حاجه ولا هما بيتكلمو في ايه وتاريخ اي ولي منه وشها اصفر كده هي سمعت اي.. دي كل الافكار اللي كانت في دماغ عمار
عمار بغضب: انتي اي اللي جابك هنا تاني 
صوفيا وهي بتقرب منه: العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم.. جايه اخد حقي ومهيهمنيش انت ممكن تعمل ايه 
عمار بخبث: وانتي ناسيه الفديوهات
صوفيا: اعمل وانا اعمل وبصت ل منه اللي وشها جاب الون.. اعمل اللي انت عاوزه بس قبل م يضرني هيضر الراجل اللي كنت معاه والسمعه هتيجي عليه قبل مني
عمار بخبث': بس انا طلقتك
صوفيا ببرود: هثبت ان الفديو مفرك وكمان هثبت مين اللي عمل كده وتقضي باقيه عمرك في السـ'جن وبعد كده قالت بخبث.. وتخلي الجو شويه لمنمون سلام انا... ااه ومتغيرش كالون الشقه عشان لو غيرتها هتطلع نسخه زي م طلعت دلوقتي يبق وفر فلوسي شويه هه 
منه بغضب: هي دخلت كده ازاي
عمار وهو بيقعد وبيتنفس بصعوبه: صوفيا.. صوفيا راجعه اقوي ومش هتسيبنا وهتاخد حقها وازيد بس طلما عملت كده يبق هنشرلها الفديو انا كنت عامل عشان خاطر ولادي
منه بخوف: لا لا لا لا اوعي تعمل كده ي عمار
عمار بستغراب من خوفها: وانتي مالك خايفه كده لي والادهي من كده ان كل اللي فات دا خططك
منه بتوتر: وانا بقولك وقف اللي هتعمله شويه بس 
عمار بشك: تمام
عند صوفيا 
صوفيا ببتسامه: تمت اول خطه بنجاح ودب الرعب في قلب منه.. بس قولي عرفت كل ده ازاي
عدي وهو واقف مديها ضهره: مش وقته ي صوفي دلوقتي نركز في الخطوه التانيه اللي تقدري تضربيها عصوفورين في حجر واحد وهيبق قفا سخن اوي عليهم 
صوفيا بضحك: الخطوه التانيه دونجوان عصرك 
عدي وهو بيبصلها وظهرت ابتسامه جانبيه: هتنفذي اللي هقولك عليه بالحرف الواحد...
صوفيا بتنبيه: ايوه اي الخطوه.. 
عدي قعد قصادها: اسمعي..... 
عدي بعد م خلص: ها فهمتي
صوفيا بصدمه: انت دماغك دي اي.. 
عدي وهو بيقوم: مش وقت كلام دلوقتي دا وقت التنفيذ.. 
فجاه دخل عليها فارس
فارس وهو بيجري ناحية امه: ماما... ماما سندس
صوفيا قامت بخضه: مالها سندس 
فارس ببكاء: سندس كنا بنلعب وفجأه وقعت ومش راضيه تصحي
عدي وصوفيا جريو عند سندس 
صوفيا بخوف وهي شيفاها مرميه: سندس... 
عدي جري عليها وشالها ووقف تاكسي وركبو واتجهو المستشفى 
عدي بخوف علي تلك الصغيره: ها ي دكتور طمناا.. 
الدكتور بشك: انا شاكك في حاجه بس قبل م اقول حاجه لازم نعمل التحاليل الاول 
صوفيا بخوف وبكاء: يعني عندها اي ي دكتور 
الدكتور: لازم تعملو التحاليل الاول 
عدي: تمام والتحاليل دي بتاخد قد ايه ع متطلع 
الدكتور: اسبوع.. 
صوفيا بصدمه: اسبوع!!!  انا بنتي فيها ايه ي دكتور.. 
الدكتور: مقدرش اقولك انا شاكك مش متأكد لازم التحاليل ولحد م التحاليل تتعمل البنت هتتحجز معانا هنا 
عدي: شكرا ي دكتور وخد صوفيا وفارس وطلعو
صوفيا قعدت ع الكرسي وحطت ايديها علي وشها وعيطت بشحتفه وعدي اتنهد وراح قعد جمبها 
صوفيا بعياط: انا بنتي فيها ايه ي عدي... انا بنتي فيها ايه 
عدي وهو شايفها كده قلبه وجعه بس مش عارف ليه: صدقيني اكيد هتبقي كويسه دي سندس طالعه قويه شكلك متخافيش عليها 
صوفيا وهي بتبصله والدموع في عنيها: تفتكر ي عدي هتبقي كويسه 
عدي اتنهد وخدها في حضنه: افتكر انشالله هتبقي كويسه والتحاليل اللي طالبها الدكتور هتطلع سلبيه ومش هيكون فيها حاجه 
انما صوفيا بدون وعي حضنته وعيطت بشحتفه 
فجاه صوت من وراهم... الله الله طب يريتني مجيت دلوقتي مراتي في حضن اخويا..... 
انما صوفيا بدون وعي حضنته وعيطت بشحتفه 
فجاه صوت من وراهم... الله الله طب يريتني مجيت دلوقتي مراتي في حضن اخويا.....
صوفيا بصدمه: عمار...!
عمار بتريقه: ااه عمار.. دنتي مصدقتي اطلقتي عشان تروحي لحبيب القلب 
صوفيا بصت ل عدي وبعدت عنه: وانت مالك مش طلقتني... عاوز اي دلوقتي 
عدي بخبث وبيغمز ل صوفيا من غير م عمار يحس: ااه وماله ي عمار هو انت متعرفش ان بعد م عده صوفي تخلص هنتجوز وتبقي مراتي 
انما صوفيا مكنتش متوقعه انه يقول كده بس سايرته وقالت: انت اتجوزت خطيبته وهو هيتجوز طلقتك 
عمار بص عليهم بغضب شديد: انا كنت جاي اشوف بنتي بس انتي هتخليني اعمل حاجه هتندمي عليها بقيت عمرك ي صوفي 
صوفيا ببرود: وريني 
عمار بص علي عدي بكر'ه ومشي
صوفيا بصته وقالت ب امل: تفتكر هننجح
عدي وهو بيبصلها: هننجح تعالي ناخد سندس ونمشي 
صوفيا: يلا
عند منه 
منه بتتكلم في الفون: بقولك صوفيا شكلها عرفت كل حاجه 
المجهول ببرود: متخفيش.. 
منه بغضب: هو اي اللي مخفش انت عارف صوفيا ممكن تعمل ايه 
المجهول ببرود اكثر: هتعمل ايه يعني  .. 
منه بغضب: هتعمل كتير صوفيا دي محدش يعرفها غيري صوفيا لو عرفت اللي فيها وان انت اللي قتلـ'ت.... 
قطعها المجهول بغضب: اي. اي اي اسكتي ليكون جوزك الشؤم دا يسمعك ويمسكها علينا زله.. 
منه ببرود وحست ان دب فيه الخوف شويه: المطلوب هتنفذه عشان حبيبه القلب متعرفش
المجهول بنفاذ صبر: عاوزه اي ي منه 
منه: الحمايه... تحميني وكمان...! 
المجهول وهو على وشك الانفجار: ايييه
منه بتصطنع البراءه: خمسين الف جنيه يتحولو علي الحساب عشان محتاجه شويه حاجات 
المجهول: هي الحاجات اللي بتجبيها دي مبتخلاصش الاسبوع اللي فات واخده خمسه وعشرين الف ودلوقتي خمسين اي بتبلعيهم
منه ببرود: لا يخويا تمن سكوني عشان متتفضحش قدام حبيبه القلب.واعرفها مين اللي قات، ل اهلها... 
المجهول: بس بس خلاص الفلوس بكره هتتحولك وصوتك مش عاوز اسمعه.. 
منه بدلع: تسلملي يروحي كل م تديني اكتر كل م احبك اكتر
صوت من وراها: انتي بتكلمي مين ي منه
منه لفت بصدمه وو... 
عند عدي كان بيتكلم في الفون وقفل مره واحده 
عدي بقلق: يارب المجنونه دي تعرف تتصرف 
فجاه صوفيا دخلت عليه 
صوفيا بغضب وهي بتقف قدامه؛ أنا عاوزه اعرف انت قولت ل عمار كده لي... وكان قصدك ايه من اللي قولته عشان اللي اعرفه ان دي مش الخطه اللي كنا متفقين عليها 
عدي بيتنهد: اقعدي ي صوفيا
صوفيا وهي بتقعد: اهو يسيدي قعدت اتفضل قول 
عدي وهو بيبصلها: الخطه اتغيرت
صوفيا بستغراب: ازاي يعني.. ازاي اتغيرات
عدي وهو بيشاور علي الباب: يعني كده وفجاه لقو خبط علي الباب
صوفيا بخوف: هو في ايه..؛! 
عدي ببرود: اقومي افتحي.. 
صوفيا بصت ل عدي وقامت وفتحت لقت ناس وقالت بخوف: انتو مين.. 
واحد منهم: انتي مدام صوفيا.. 
صوفيا هزت رأسها وبصت لعدي وبصت الشخص اللي قدامها: ايوه.. 
الشخص: طب حضرتك مطلوبه في بيت الطاعه...! 
صوفيا بصدمه: مطلوبه فين!!؟؟؟ 
الشخص: حضرتك مطلوبه في بيت الطاعه جوزك رادك وعاوزك وممكن تتفضلي معانا لو سمحتي 
صوفيا بصت ل عدي اللي هز راسه بإنها تروح معاهم وهي بصتله انها مش فاهمه حاجه بس نظراته طمنتها وحست ان دي خطه جديده من عدي وراحت معاهم بس قبل م يروحو
صوفيا بسرعه: عدي 
عدي بصلها.. 
صوفيا برجاء: خالي بالك من العيال ي عدي دول امانتي عندك
عدي مسك ايديها: خدي بالك من نفسك واول م توصلي وتكوني في مكان لوحدك اتصلي عليا وهتعرفي كل حاجه 
صوفيا بثقه: انا مش هخاف طول م انت جمبي وسندني انت اخويا.. 
عدي بصدمه وحزن: اخوكي!!!؟؟ 
صوفيا لسه هترد.. 
الشخص قطعها... يلا ي مدام 
صوفيا هزت رأسها وبصت لعدي ومشيت 
انما عدي 
عدي اتكلم بحزن: اخوكي يعني ايه؟ يعني كل ده وانتي مش حاسه بيا أو بحاجه بس لا انا مش هيأس انتي هتكوني ليا وزي م اتطقتي من عمار هتتطلقي دلوقتي وساعتها هتكوني ليا..... 
انما عند منه 
منه كانت قاعده في الصاله وشايفه عمار رايح جاي في الصاله وبيبص علي الباب كل شويه 
منه بزهق': الاااه متقعد ي راجل خيلتني 
عمار بسرعه: مش هينفع صوفي جايه
منه بصدمه: نعمممم. وو... 
عند صوفيا في الطريق.. 
وصلها رساله من عدي "انتي وصلتي" 
صوفيا تلقائي ابتسمت وعملت سين ومردتش بس كان بتفكر فيه وبتفكر لما كانو في المستشفى وخدها في حضنه وطمنها وكان جمبها ولما مسك ايديها وهي ماشية وطمنها بكلامه حاست بشعور غريب وجديد وعمرها م حسيته مع عمارمتنكرش انها كانت معجبه في الاول بس دلوقتي معقول حبيته 
صوفيا بصدمه: حبيته.. وو.. 
عند منه في الاوضه اتصلت بالمجهول
منه بخوف من اللي جاي: الو
المجهول: في اخبار جديده 
منه بغضب وخوف: في اخبار زفت عمار رد صوفيا لعصمته تاني الحال بقي اسوأ دلوقتي وصوفيا عارفه عني كل حاجه ولو عملنا خطه تاني انا مش هقدر اعملها ولو عملتها هتعرف وساعتها هتفضحني وشكل اللي عملته فيها زمان هتعمله في دلوقتي 
االمجهول ببرود: متخفيش..
منه بغضب من كتله البرود دي: مخفش... يعني انت مفكر اول م تقولي كده مش هخاف انا لما اشتغلت معاك اول حاجه طلبتها قبل الفلوس هو الامان وانا مش حاسه بأمان حاسه ان نهايتي قربت اسمع انا ممكن افضحك عندها واقولها مين اللي قتـ، ل اهلها وحرمها منهم وايه السبب واقولها كمان ان أنت بتلعب بينا كلنا عشان تبفي ليك لو مأمنتنيش كويس او اقولك انا هخرك من دايره اللعبه دي خالص انا مش مستغنيه عن نفسي.. 
المجهول بغضب: انتي بتهدديني.. 
منه: افهمها زي م تفهمها لو مخرجتنيش برا اللعبه دي انا هقولها علي كل حاجه 
المجهول بخبث وغموض: هخرجك من اللعبه دي خالص 
منه بطمع: و500الف جنيه اللي وعدتني بيهم عشان تضمن سوكاتي 
المجهول بغموض: من عنيا بس هتقبليني علي العنوان ده **** بكره بالكتير 
منه بفرحه: اواام.. وقفلت
المجهول بخبث: مش انتي عاوزه تخرجي برا اللعبه اهو اللي بيخرج قبل م تخلص بيبقي نهايته وحشه اوي وانتي زي م قولتي نهايتك قربت بس انا هقربهالك اوي وعلي ايدي... 
عند صوفيا وصلت و
عمار فتح الباب واتكلم بخبث: ياااا اهلاا بالخا'ينه... 
عند صوفيا وصلت و
عمار فتح الباب واتكلم بخبث: ياااا اهلاا بالخا'ينه... 
  صوفيا دخلت وبصت له بغضب: انت اكتر واحد عارف مين الخا، ين فينا وانت ازااي تعمللل كده ازااي ترجعني تاني انت مش خادت اللي أنت عاوزه
عمار بخبث: عشان اشوف اللحظه دي وعشان احرمك من انك تكوني ل عدي مش بتحبيه برضو يبق مين الخا، ين بنا
صوفيا ضربته كف: انت حيوا، ن
عمار بغضب بصلها وشدها ودخلو اوضه تحت صراخها
صوفيا بصريخ: ابعد ي حيواااا، ن ابعددد سيبب ايدي
عمار زقها علي السرير: تعرفي ان منه مش هنا عشان اعرف اخد راحتي
صوفيا بصت له بجمود: لو عملتيلي حاجه عدي مش هيرحمك
عمار فقد اعصابه عندما سمع اسم عدي وانهال عليها ضر، ب بالكفوف علي وشها حتي انسال من جمب فمها د، م: ابق اسمع اسمه بس علي لسانك مش هتعرفي اي اللي هيجرالك وهو سابها وخرج
صوفيا حاولت تفتح عنيها كذا مره ومتستسلمش للغمامه السودا بس لاسف اغمي عليها
منه دخلت بعد م عمار مشي وراحت علي اوضه النوم وانصدمت لما لقت.. 
عند عدي 
عدي رايح جاي 
عدي بقلق': صوفيا... متصلتش لييه... معقول الحقير ده عملها حاجه... انا غلطان انا السبب في انها ترجعله.. بس حاول ينفض السلبيات من دماغه... لا اكيد خير يمكن معرفتش تتصل عشان عمار جمبها ولا حاجه وفجاه عمل اتصال.. 
عند منه 
دخلت وانصدمت لما لقت صوفيا مرميه علي السرير ود، م سايل من جمب فمها خافت وراحت لها وحاولت تفوقها
منه بخوف عليها حقيقي: صوفيا.. صوفيا ردي عليا وبتضربها علي وشها ضربات خفيفه 
منه بحيره: طب افوقها ازاي فجاه لقت المجهول بيتصل
منه بخوف: الحقني عمار ضرب صوفيا وهي مغمي عليها دلوقتي 
المجهول بصدمه وغضب: الحيوا، ن... طب حاااوولي تفوقيها اخلصي 
منه وهي بتجري علي المطبخ: حاضر.. حاضر وجابت كوبيه مايه وجريت علي الاوضه ورشت علي وش صوفيا مايه عشان تفوق بس مفاقيتش
منه بتوتر: مفقتش اعمل ايه 
المجهول بغضب: مفقتش... اخلصيييي اعمليييي اي حاااجه لازززم تفوووق جيبي بيرفن اي حاااجه اخلصيييي 
منه راحت علي الدرج وجابت البيرفن من الدرج وراحت ل صوفيا وشممتها وفعلا صوفيا بدأت تفوق منه جريت علي برا 
منه وهي بتكلم المجهول: فاقت فاقت
المجهول بغضب: تمام خالي بالك منها انما عمار 🐕له روقه معايا وقفل
منه دخلت ل صوفيا 
صوفيا بدأت تفوق ومنه بدون وعي منها حصنتها 
وصوفيا قامت وزقتها بغضب: ابعدي عني مش عاوزه اشوفك كل م اشوفك بفتكر خيا، نتكو ليا ابعدي
منه بصت لها بحزن: انتي متعرفيش حاجه مش يمكن بنقذك وخرجت 
صوفيا بستغراب: تنقذني.. 
عند المجهول 
المجهول بغضب وهو بيكسر كل حاجه حاولين: هقتلـ، ك ي عماار هقتلـ، ك وبعد كده قال بغموض بس لازم ااجل مو، ت منه شويه هتفعني في الايام الجايه 
عمار دخل علي صوفيا لقها قاعده علي السرير وضمه رجليها علي صدرها ومحوطها بإيديها ودفنا وشها واول م عمار فتح الباب قامت مفزوعه ونزلت من علي السرير ووقفت لقت اللي بيطوح وبغمض عنيه وبيفتحها وشكله يوحي انه هو سكر'ان
واتجه لصوفيا وبيقرب منها لحد ملزقها في الحيطه 
صوفيا بتوتر: ابعد ي عمار وسع
عمار بسكر: انتي.. انتي لي سيبتيني
صوفيا بسخريه: انا اللي سيبتك ولا انت اللي طلعت خا'ين وواطـ'ـي وخلتني استنزل عن كل حاجه والاخر اتجوزت بنت عمي ي محترم
عمار وهو بيرفع صوبعه وبيحركه يمين وشمال: لا انا عملت كده عشان.. عشان انتي بتحبي ع... ومكملش كلامه ووقع علي السرير وصوفيا بتحاول تفوقه
صوفيا: عمار  .. عمار.. اصحي انت لازم تقولي السبب لي خنتـ'ـني عمااار وفجأه... 
عند منه جالها اتصال من المجهول 
منه ردت': الو
المجهول بخبث: مش انتي عاوزه تخرجي من الدايره دي وتأخدي فلوسك
منه بفرحه: انت بتتكلم جد
المجهول بخبث: اومال بهزر انا تعالي علي العنوان دا""""""""
منه وهي بتاخد شنطتها ومتجه للباب: جايه طبعا وو... 
عند عدي 
عدي كان متوتر وحاسس بحاجه غلط لحد دلوقتي صوفيا متصلتش وقاعد قلقان وعلي اعصابه فجأه لقي اللي بيحط ايده علي كتفه
عدي بص بصدمه: صوفيا... 
صوفيا ببتسامه: مالك قاعد قلقان لي كده 
عدي وقف بفرحه: كنت قلقان عليكي بحسب عمار عمل فيكي حاجه انتي كويسه 
صوفيا ببتسامه: طبعا كويسه مش انا جمبك
عدي بحب: تعرفي انا بحبك
صوفيا بنفس الابتسامه: وانا كمان 
عدي بفرحه: بجد ولسه هيحضنها اتفجئ ان صوفيا مش هنا وانه هو اتخيلها 
عدي بيقعد وهو بيتنهد بحزن: يعني كنت بتخيل انتي لسه هتعملي فيا اي ي صوفيا وحط ايده علي وشه 
فارس طلع من الاوضه وقعد جمب عدي 
فارس: عمو عدي 
عدي وهو بينزل ايده وبيبصله: نعم ي حبيبي 
فارس بقلق: انا قلقان علي ماما هي لسه برضو متصلتش عليك 
عدي وهو بيخده في حضنه: لا لسه ي حبيبي 
فارس: طب م ترن عليها انت
عدي بقلق: بس هي فيها مخاطره
فارس: عشان بابا عمار يعني 
عدي هز راسه ف فارس كمل: عادي ي عمو هي لو مردتش عليك اعرف ان بابا جمبها هي ماما قالتلي كده 
عدي طلع فونه ولسه هيتصل جاله رساله من ابلكيشن حد انه اتحرك
عدي وقف بصدمه وو
عند صوفيا 
صوفيا كانت بتصحي عمار فجاه لقت حد بيتحرك برا طلعت تشوف لقت منه طالعه بتتسحب وبتقفل الباب براحه
صوفيا استغربت لكن قررت انها تمشي وراها يمكن تلاقي خيط تقدر يدين منه وتقول لعدي ولحسن حظ صوفيا انها مغيرتش اللبس اللي كانت لبساه وهي جايه فكان سهل انها تمشي وراها منه نزلت وشاورت لتاكسي وركبت وصوفيا نزلت وراها وخدت تاكسي برا
السواق: علي فين ي مدام
صوفيا بسرعه: ورا التاكسي اللي طالع دلوقتي 
منه وصلت ونزلت مكان ضلمه وقادت فلاش الموبايل ومشيت بحزر
في نفس الوقت صوفيا وصلت ونزلت واستنت منه تبعد شويه وقادت فلاش الموبايل برضو ومشيت وراها
صوفيا في سرها: اي اللي جابها في الحته المقطو'عه دي ومشيت وراها فجاه لقت قطه وقفه قدامها تلقائي صوتت لان صوفيا عندها رهبه من الحيوانات وبالذات القطط 
صوفيا بصويت: اعاااا
منه بصت وراها وجابت فلاش الفون وبصت يمين وشمال بخوف وحذر بس ملقتش حد 
منه بخوف: معقول بتخيل هي الحته دي مسكو'نه ولا ايه وقررت تمشي بحذر وبتحاول تقوي نفسها
انما صوفيا اول م لقت منه هتلف تشوف مين خافت لتشوفها ولقت صخره اتخبت وراها 
صوفيا بتبص بحذر: لقت منه مكمله طريقها فطلعت ومشيت وراها لحد م دخلت مكان زي المقـ'بره 
منه دخلت وصوفيا دخلت وكانت حرفيا مرعوبه من المكان
صوفيا وهي بتبلع ريقها بخوف': يارب ودخلت
ووقفت ورا مقبـ'ره وشافت منه وقفه مع واحد بس كان حاطط قناع ومش شايفه وشه
منه: جبت الفلوس
المجهول بخبث: ومستعجله علي المو'ت كده ليه
منه بإرتباك: م.. م.. م.. مو'ت مين
المجهول وهو بيحط المسد'س في نص راسها: مو'تك 
منه بخوف وتوتر: لا لا لا لا لا لا انا ممكن اساعدك تاني ومش.. مش عاوزه ولا مليم بس ارجوك نزل السلا'ح ده 
المجهول: لاسف عرضك مرفوض وو.. طق في نص رأسها 
منه وقعت علي الارض وحرفيا منظرها مرهب 
صوفيا اول م شفت كده فنجلت عنيها علي اخرهم وتلقائي صوتت: لاااااااااااااا
المجهول بص ناحية الصوت وبصلها وصوفيا بصتله وجريت والمجهول جري وراها ومسكها وحركه سريعه من صوفيا وقعت القناع وو.... 
صوفيا بصدمه: ع... 
المجهول بص ناحية الصوت وبصلها وصوفيا بصتله وجريت والمجهول جري وراها ومسكها وحركه سريعه من صوفيا وقعت القناع وو.... 
صوفيا بصدمه: عمار!!!!!؟؟؟؟؟ 
عمار وهو بيكتم بوقها وبيشدها وركبها العربيه بالعافيه
صوفيا بخوف وصريخ: سبنييييي... سبنييييي بقوووولككككك اا.. مكملتش الجمله ولقت اللي خبطها علي طبلون العربيه وفقدت الوعي
عمار بجنون: انا بعمل كل ده عشانك انتي ليا لياااااااااا
بعد وقت 
صوفيا مربـ'وطه ايديها ورجليها علي كرسي وعلي بقها لزقه وشعرها واقع علي عنيها ود'م ناشف علي وشها أثر الخ, بطه 
صوفيا بتفوق علي حاجه بتلمس وشها وبتبص واتخضت وبعدت راسها
عمار: اي اتخضيتي
صوفيا بتزوم وكأنها عاوزه تقول حاجه عمار شد اللزقه واول م شدها صوفيا تف، ت في وشه 
صوفيا بقرف: انسان زبا'له انسان اي بق انت خساره فيك حتي حيوا'ن دا الحيوا'ن اوفي منك انت اي شطا'ن قتلـ'ـتهاااا ليييييه عملتلككككك ايييييه دي كانتتت بتساااعدك لييييييه 
عمار مسك وشه بغضب ومس' ك شعر'هااا واتكلم بنبره غاضبه: اناااا هقووولكككك اللي الحيواا'نه ماا'تت لييه انااا كنتت بخدلكك حقككك الحيواااا' نههه  كاننتتت عاوزززه تنتـ'ـقم منككك كانننتتت عاوززه تنتقـ"م لاهلهاااا عشااان اهلكككك هماااا السببب في اخد فلوس ابوهاااا منهااا اهلككك سر'قووو فلوسهممم اناااا اللي حفظتلككك علي املاككك عيلتككك بس انتي نكره الجميل روحتي حبيتي اخويااا اخوياااا ي صوفياااا اللي بكر'ههه لييييه عارفه اناا عملت كل ده عشان بحبك.. بحبك ي صوفيا متسبنيش... 
انما صوفيا كانت مصدومه ليه منه وازاي يقتـ، لها عشان سبب تافهه زي ده كان ممكن يحلوه مبنهم ايعقل انها في يوم من الايام حبت مجر، م لا وكمان مكتشفتش دا الا مخلفت منه فارس وسندس بعد 10سنين جواز بعد م بقي عندها 28سنه ليه دنا اول م فتحت عيني علي الحب حبيتك انت بس دلوقتي اكتشفت انه كان حب مراهقه كان حب بنت عندها 18 سنه متعرفش الدنيا علي اي بس انا محبتش ولا هحب الا عدي ايوه بحبه بس قطع افكارها صوت عمار
عمار بوجع: لييه حبتيه ي صوفيا ليه خنتيـ، ني ليه تقتليـ، ني وانا عايش ليه 
صوفيا بدموع: عشان مش زيك عشان مش مجر، م عشان حنين عشان متخلاش عني عشان واحده عشان كان ليا السند والضهر عدي عمري م قبلت ولا هقابل حد زيه يمكن ربنا عمل كده عشان اقبله واحبه ايوه بحبه وكف نزل علي وشها
عمار بغضب ونبره جنونيه: اااه ي خااا'ينه بس انا مش هخليكووو تتهنو هقتـ'لك وهقتـ، له هتلـ، ككك ورفع المسد'س ووو.. 
فجاه الباب اتفتح. وو... 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
عمار بغضب ونبره جنونيه: اااه ي خااا'ينه بس انا مش هخليكووو تتهنو هقتـ'لك وهقتـ، له هتلـ، ككك ورفع المسد'س ووو.. 
فجاه الباب اتفتح. وو..
ودخل واحد من البودي جارد وماسك بنت وحاطط المسد'س علي دماغها 
الجارد_باشا انا لقيت البت دي برا كانت بتحوم ورا البيت فشكيت فيها وجبتها
عمار دور وشه واتصدم صدمه عمره: م.. م.. منه!!!!؟؟؟ 
صوفيا بصت لها بصدمه وعيونها لمعت بفرحه هي برضو مش شر'يره هي كانت بتحبها هي بنت عمها الوحيد 
عمار بص ل صوفيا وبص لمنه وقال بخوف: ازااي عايشه.. انا.. انا قتلـ'تك بإيدي ازااي ولمعت في عنيه لمعه شر طلما عايشه يبق لازم تمو'تي ولازم تمو'تي بس مش لعبه هتبقي حقيقه 
منه بلعت ريقها بخوف وهي بتفتكر اتفاقها مع عدي 
فلاش بااااااااااكككككك
عدي كان بيتتبع فون منه وكان مراقب كل تحركتها وكان عارفه مين هو المجهول لانه كان ماشي ورا منه في يوم كانت برضو رايحه للمجهول عشان يديها حقها في كل حاجه بتعملها ف منه مشيت والمجهول مشي وركب تاكسي وكان بينزل في كل محطه ويركب تاكسي شكل عشان لو حد بيرقبه ولا حاجه يبق عامل حسابه ف عدي كان مفتح عنيه اوي ومركز ف المجهول دا نزل من التاكسي في حته مهجوره دخلها وعدي نزل من العرببه ودخل وراه لقها بيغير لبسه للبس تاني وبص في المرايه وهنا عدي انصدم لما لق المجهول دا عمار وبسرعه طلع من المكان دا وركب العربيه ومشي وهو مش مصدق ان اخوه قتا'ل قتلـ'ـه وهو نفسه المجهول وعشان عدي يعرف كل تحركاته فإضطر يهكر فون عمار ويتج'سس علي مكالماته فراح ل واحد صاحبه بيفهم في الهكر وظبطله كل ده وساعتها انصدم لما كان بيتكلم مع منه وقفل معاها وهو بيقول انا لازم اخلص منك مكنش قدام عدي حل تاني غير انه يحظر منه منه لانها في خطـ'ر بس اما عرف في الوقت ده كانت منه راحه تقابله عشان تاخد باقيه حقها وتهر'ب برا البلد بس اللي مكنتش عارفاه ان عمار عملها كمين وعدي انقذها منه منه كانت ماشيه في الطريق وصوفيا طبعا كانت ماشيه وراها بس عدي استغل صريخ صوفيا ولما استخبت ورا الصخره وعدي شد منه وكتم بوقها عشان متصوتش 
عدي: هوش هوش دا انا عدي متخافيش.. هشيل ايدي بس متصوتيش 
منه هزت راسها بحاضر وعدي نزل ايده 
عدي: انتي في حطـ'ر
منه بستغراب: يعني ايه 
عدي بصلها: المجهول اللي بتكلميه مظبطلك كمين وهيقتـ'لك 
منه بصدمه' وخوف: انت... انت... انت عرفت المجهول منين وازاي ع... 
عدي قطعها ببرود: اسمعي كويس المجهول هو نفسه عمار
منه بصدمه اكبر: ع.. ع.. عمار ج.. ج.. ج.. جوزي 
عدي هز راسه وكمل: انتي لازم تساعديني عشان نكشفه ونقدر ننقذك 
منه بتبلع ريقها بخوف: ازاي وانت بتقولي عاوز يقتـ'لني 
عدي: اسمعي''''"""""""""""
منه طلعت وكملت مشي وصوفيا طبعا مشيت وراها منه وقفت قدام المجهول واتكلمت 
منه بتردد: انا عاوزه بقيت حقي جبت الفلوس
المجهول بخبث: ومستعجله علي المو'ت كده ليه
منه بإرتباك: م.. م.. م.. مو'ت مين
المجهول وهو بيحط المسد'س في نص راسها: مو'تك 
منه بخوف وتوتر: لا لا لا لا لا لا انا ممكن اساعدك تاني ومش.. مش عاوزه ولا مليم بس ارجوك نزل السلا'ح ده 
المجهول: لاسف عرضك مرفوض وو.. طق في نص رأسها بس كان ساعتها عدي بدل منه ب عروسه لعبه قد طول منه وطبعا المجهول مشفش كده عشان الدنيا كانت ضلمه ومنه طفت نور الفون في الوقت ده وعدي انقذ منه بس اللي مكنش عامل حسابه صوفيا اللي صوتت ومكنش عارف ان هي هتبقي موجوده وساعتها عمار جري عليها ومسكها وعدي كان من سابع المستحيلات يظهر عشان مفيش حاجه تتكشف 
عدي وهو بيخبط ريجله في العربيه بغضب: ازززاااي مأنقذتهاااااش ازززااي ياخدها من قدااامي كدااااا 
منه وهي بتقرب منه: متخفش هنحاول نجبها
عدي بسخريه: لا بجد شوف مين بيتكلم اللي باعتني وباعت بنت عمها واتجوزت اخويا وعشان اي عشان انتقام ملوش ستين لازمه انا بتكلم مع مين
منه بدموع: انا مش وحشه اوي كده صحيح كنت عاوزه انتقم بس مش كده ودخل دايره مش عارفه اخلص منها وعشان انت استجدعت معايا انا هساعدك تخرج صوفيا عشان عارفة انك بتحبها قبل م عمار اخوك يتجوزها كمان انا هساعدك ومش هطلع ندله تسيب اللي استجدع معاها في ضيقه اسمع انا هدخلهم واللي يحصل يحصل بس قبل كل ده اتصل بالبوليس لان انت مش هتقدر علي كل ده وانا هدخل الهيهم شويه
عدي وهو بيمسك ايديها بغضب: انتي مجنونه انت بالنسبه ل عمار ميـ، ته اساسا انتي لو دخلتي مش بعيد المرادي يقتل،، لك بجدد
منه بحزن: مش فارقه ي عدي علي الاقل اكون عملت حاجه صح في حياتي بدل منا عماله ااذي الناس كده 
عدي: منه بلاش
منه ببتسامه: متنساش اللي قولتلك عليه ودخلت 
باااااااااككككككككك
عمار وهو بيسمع اعتراف منه وبيتكلم بجنون: ااااااه يولاد 🐕عمار عمر المسد'س واتكلم بجنون: المرادي مش هتفلتي مني هتموو'تي
منه بخوف ووو... 
عمار لسه هيضرب... 
صوت من وراه اقبضو عليه ي حضره الظابط... 
عمار وهو بيسمع اعتراف منه وبيتكلم بجنون: ااااااه يولاد 🐕عمار عمر المسد'س واتكلم بجنون: المرادي مش هتفلتي مني هتموو'تي
منه بخوف ووو... 
عمار لسه هيضرب... 
صوت من وراه اقبضو عليه ي حضره الظابط
عمار والعساكر مسكينوه وبيتكلم بغل: مش هسيبك مش هسيبكككك ي عدي... هرجع... هرجع وهنتـ'ـقم منك انتتتت وبص ل صوفيا تارا ومنه تارا واتكلم بنبره جنونيه وهنتقـ'م منكوووو 
الضابط: خدو ودوا البوكس
عمار وهو ماشي معاهم': هرررررجع وهنتقـ'م منكوووو مششش هتتهنووو ببعض ي صوفياااا فاهمةةةةةةة
عدي وهو بيبص علي الضابط بعد م مشي عمار: متشكر جدا ي سامر انك جيت في اخر لحظه 
سامر ببتسامه وهو بيسلم عليه: عيب عليك ي عدي الصحاب لبعضيها ي جدع يلا اشوف وشك بخير 
عدي: عوزين نشوفكك ي عم
سامر وهو بيبص لمنه بإعجاب': قريب.. قريب ي صحبي 
عدي وهو خاد باله من نظارات سامر: لا مهو واضح انك هتشرفنا قريب
منه بحمحمه: هو احنا مش هنمشي ولا ايه 
صوفيا: وانا هتنيني مربوطه لحد امتي 
بعد اسبوع
عند القسم
صوفيا وهي قاعده قصاد عمار 
صوفيا بعتاب: ليه
عمار بغل: انا بكر'هكو كلكوو وهرجع وهاخد حقي
صوفيا وهي بتبص عليه بحتقار: انا قولت زمانك عقلتك في الكام يوم دول بس اللي حصل انك لسه انا'ني زي منتا متغيرتش بس مش مهم انا عاوزه اعرف منك حاجات كتير مفسرتهاش وبتدور في دماغي ازاي طلع المجهول دا انت.. دنا مشكتش فيك انت.. انت كنت سكران ازاي عملت كل ده... ازاي انا هتجنن كانت بتقول كده وهي متشتته فعلا 
عمار بخبث: مش هقولك ولا حاجه هسيبك تتجنني كده تتشتتي وانا بتفرج عليكي بس خالي في بالك حاجه انا راجع وهرجع اقوي من الاول 
فجاه العسكري دخل: الزياره خلصت 
عمار مشي وصوفيا قاعدت مكانها بتشتت وخوف من اللي قاله وكل اللي في بالها كلامه"انا راجع وهرجع اقوي من الاول "
بعد شهر 
صوفيا خلعت عمار 
صوفيا رجعت البيت ولقت ولادها مقبلنها 
فارس وسندس وهما بيجرو عليها: مامي 
صوفيا وهي بتحضنهم بحب: حبايب مامي 
فارس: كده انتي خلصتي من بابي خلاص 
صوفيا وهي بتهز راسها: ااه ي حبايبي خلاص معدش في بابا وانا مامي وبابي كمان يروحي 
سندس وهي بتحضنها: انا بحبك اوى ي مامي 
صوفيا بحب': وانا بحبكو اوي 
جرس الباب رن 
صوفيا فتحت: عدي 
عدي دخل وفارس وسندس حضنوه
فارس: وحشتنا اوي ي عمو
عدي وهو بيطلع اللعبه: ودي بدله ضابط لاحلي ضابط في الدنيا
فارس بنبهار: هااا دي ليا انا ي عمو
عدي: طبعا ي روح عمو... 
فارس وانا بحبك اوي ي عمو
سندس: وانا ي عمو مجبتليش حاجه 
عدي وهو بيقعدها علي رجله وبيشد خدودها: انا سونه دي حياتي اصلا انا برضو انسي اجيب لسونه وطلع الهديه ودا فستان سندريلا لاحلي سندريلا في الدنيا 
سندس بفرحه وهي بتقيس الفستان عليها: تحفه ي عمو تحفه وبسته من خده انا بحبك اوى 
صوفيا من بعيد وهي بتبصله بحب وبتبتسم وبتفتكر قد اي هو حنين علي ولدها اكتر من عمار اللي مكنش فارق معاه ولاده وبعد كده فاقت علي صوت عدي 
عدي: صوفيا 
صوفيا بنتباه: ايوه ي عدي 
عدي: عملتي ايه في المحكمه
صوفيا برتياح: خلاص اتخلصت من عمار نهائيا
عدي وهو بيقرب منها وبيقف قدامها: طب انا شايف ان ده وقت مش مناسب بس انا عاوزه اقول حاجه 
صوفيا بحب: قول
عدي بتوتر: انا هخطب وو... 
صوفيا بصدمه وو... 
في مكان اخر
في السجن
عمار وهو ماسك في الحديد وبيتكلم بغل؛ مش ههنيكو ببعض لازم تتعذ'بو قبل م اخد ارو'حكو..
في السجن
عمار وهو ماسك في الحديد وبيتكلم بغل؛ مش ههنيكو ببعض لازم تتعذ'بو قبل م اخد ارو'حكو.. 
عند صوفيا 
عدي بتوتر: انا هخطب
صوفيا بصدمه ودموع اتركمت في عنيها: هتخطب.. 
عدي وهو بببص في عنيها بخبث: وانتي طبعا عشان زي اختي طبعا هتيجي معايا عشان تشوفي عروستي
صوفيا بغيره: ويترا عروستك حلوه علي كده 
عدي بغمزه: اوي
صوفيا: وانت بتغمز ليه كده 
عدي بخبث: لا بوضحلك بس ها هتيجي معايا ولا أي 
صوفيا بدموع: هاجي 
عند منه 
منه كانت ماشيه وكانت هتعدي الشارع فجاه عرببه كانت هتخبطها ووقفت في اخر لحظه
منه حطت ايديها علي ودانها بخوف وهي بتفتكر كل اللي عملته في حياتها مر كأنه شريط متقطع قدام عنيها فجاه واحد نزل من العربيه 
.. انتي كويسه
منه رفعت عنيها اللي مليانه دموع 
سامر ببتسامه اول م شاف منه: انتي.. 
منه بتلقائيه حضنت سامر وعيطت وهي بتفتكر كل اللي عملته
سامر اتفجئ بس حس بإحساس غريب وتلقائي حضنها و
منه فاقت وحست باللي عملته وزقت سامر بخجل 
منه بتوتر وخجل: انا.. انا.. اسفه.. م.. م.. مكنتش 
سامر قطعها: لا ولا يهمك 
منه تنتها وقفه بتوتر وهي بتفرك في ايدها: طب.. طب همشي انا
سامر بتسرع: ممكن اوصلك انا 
منه بتوتر: لا لا عادي انا هروح لوحدي مش عاوزه اعطلك بس 
سامر: لا عادي انا كنت مروح ممكن اروحك في طريقي
منه هزت راسها وركبت العربيه معاها ومشيت
عند عدي 
كان رايح ل سامر البيت
عدي كان بيخبط علي سامر ومفيش رد
عدي: راح فين ده واتصل بيه 
عدي': مبيردش الحيوا، ن ده ليه ورن تاني
عند سامر
سامر كان بيبص علي منه كل شويه ومش مركز علي الفون الي بيرن كل شويه 
منه بتوتر وخجل من نظراته تلك: اللي الفون بيرن 
سامر بهيام وهو شايف خجلها: متسيبك منه 
منه: نعمم
سامر بحمحمه: انا بقول ارد احسن
ومنه بصت من الشباك وضحكت 
سامر: الو
عدي من الجهه الاخري: اي يبني كل ده عشان ترد 
سامر: معلش انا في الطريق اهو
عدي: طب بسرعه عشان انا قدام البيت 
سامر: طب تمام انا جاي بسرعه 
وقفل
عند صوفيا 
صوفيا وهي رايحه جايه في الاوضه: هيخطب.. عدي هيخطب.. طب اعمل ايه.. انا.. انا بحبه.. بس الرك مش عليه عليا انا انا اللي حبيته معقول مفكرني اخته ومحبنيش.. وبعد كده قالت بسخريه هيحب اللي كانت مرات اخوه مستحيل اساسا عدي يبصلي انا ايه وهو ايه شكل الحب ده هيبق من طرف واحد شكل مكتوبلي طول عمري ان احب حد وهو مبيحبنيش 
عند سامر 
سامر وصل منه واتجه للبيت 
عدي: اي ي عم كل ده 
سامر: معلش كنت بوصل حد عزيز وفتح الشقه ودخل
عدي دخل واتكلم بغمزه: والحد العزيز ده منه 
سامر وهو بيقعد علي الانتريه: يعني
عدي بخبث: عجبتك هه
سامر ببتسامه: عجبتني من اول يوم شفتها فيه 
عدي: حتي وانت عارف حكايتها 
سامر: حكايتها دي ماضي وانا ليا في دلوقتي 
عدي: طب انا عندي فكره 
عند صوفيا 
جالها طرد وفيه فستان وكمان رساله 
صوفيا قرأتها: البسي الفستان دا عشان هنروح نخطب البنت اللي بحبها وبالمره اعرفك علي حبيبتي.. عدي
صوفيا بغيره: والله معنده دم ومسكت الفستان
صوفيا وصلت المكان ولقت منه قاعده علي تربيزه وصوفيا اتجهت لها 
صوفيا بستغراب: منه.. بتعملي ايه هنا
منه وهي بتقوم: صوفيا 
عدي من وراهم: اي رأيكم في المفاجأه 
صوفيا في نفسها: معقول هيرجع ل منه معقول ي عدي 
عدي قطع تفكرها': اقعدو ي جماعه 
منه: هو احنا متجمعين كدا ليه ي جماعه 
سامر من وراها: جايين نخطب ل عدي يستي
منه بخضه: مش تكح ولا حاجه ي عم وبعدين وجهت كلامها ل عدي وقالت ببتسامه مين اللي كلت عقلك ي معلم 
سامر: معلم!!؟؟ 
منه بصتله ومتكلمتش 
عدي وهو بيبص علي صوفيا اللي فضلها تكه وهتعيط وقام وطلع علي الاسبيدج بتاع المطعم اللي عليه البيانو وناس بتغني اغاني رومانسيه كده وخد منهم المايك واتكلم
عدي: احم احم حابب اشاركو حاجه معايا اقول شعر للبنت اللي معجب بيها وبص في عيون صوفيا البنت اللي اول م شفتها، وقلبي دق بإسمها، معرفش امتي ولا ازاي حبها، حبتها 11سنه في الخفي، ومحدش عرف دا، كنت كل يوم احلم اني في حضنها، اتكلم معاها واحكلها ازاي قلبي حبها، زي م يكون ربنا بيوسيني طول السنين دي علي حبها، حبها كان زي اللعنه ماسك فيا، كل م افكر انساها قلبي يحلف يمين م في حد ياخد قلبي منها، شوفو ازاي بحبها، لا دا نا قلبي دايب في حبها، ونزل من علي الاسبيدج وراح قدام صوفيا ومسك ايديها، حابب اقول للبنت اللي بحبها، كانت اجمل صدفه منك عيشتها. 
(جماعه ايه رأيكم في الشعر اللي مألفاه 😂) 
صوفيا بصت له بدموع فرحه وتلقائي حضنته وعدي حضنها ولف بيها وكل اللي في المطعم صفرو 
عدي نزل صوفيا وصوفيا بصت في عنيه 
صوفيا بحب ودموع: كل ده كنت مخبيه في قلبك، حبيني 11سنه ي عدي، 11سنه طب ازاي 
عدي كان هيتكلم سامر قطعه: الوا، طي طليقك اخو الاستاذ منتي عارفه انه بيكر، ه عشان من ام تانيه المهم حب ينتـ، قم منه، فقال اكسـ، ر قلبه واتجوزك خصوصا كان عارف انك معجبه ب عمار واتجوزتو وعدي سكت وقفل علي قلبه ومرضاش يفتح قلبه لحد علي امل انك في يوم تبقي من نصيبه، وبعد كده راح ل عدي وحضنه،حلمك اتحقق ي صحبي عقبالي ي جدع 
صوفيا عيطت: انا فعلا كنت غبيه لما حبيت اللي محبنيش والي حبني بجد كنت انانيه معاه، انا اسفه ي عدي 
عدي مسح دموعها واتكلم بحب: اوعي تتأسفي علي حاجه انتي مللكيش ذنب فيها، انتي ضحيه زوج اناني، الذنب مش عليكي، وبعدين انا مش عاوز اتنكد في اليوم ده انا حابب البس الخاتم في صباح حبيبتي وتبقي ملكي لاخر العمر، وبعد كده نزل علي ركبته وفتح العلبه 
عدي بحب: تقبلي تبقي شريكه حياتي وام لاولدي واوعدك اني هكون اب حنين علي اولدك، تقبلي تتجوزني ي صوفيا
صوفيا بحب مسكت الخاتم وعدي لبسهولها 
عدي وهو بيبوس ايديها: انا بحبك ي احلي عوض في الدنيا ♥
صوفيا بحب: وانا بحبك ي احلي سند ليا في الدنيا ♥
منه عيطت بفرحه وهي بتسقف مع اللي كانو في المطعم فجاه لقت اللي نزل علي ركبته وفتح علبه خاتم وماسك ورده 
سامر بحب: تقبلي تتجوزيني ي احلي حاجه حصلتلي، من اول يوم شفتك فيه وانا حبيتك، حبيتك من اول نظره، خطفتي قلبي مني وقعدتي جواه، بحبك وعاوزك شريكه حياتي 
منه بصتله بصدمه ومردتش
سامر برجاء: اقبلي بق والنبي نشفتي ريقي 
فجاه اللي كانو في المطعم كلهم قالو: اقبلي.. اقبلي.. اقبلي
منه بصتلهم وبصت ل سامر وعيطت ومسكت الخاتم
سامر قام بفرحه ولبسه الخاتم وحضنها: بحبكككك
سامر طلعها من حضنه وقال: مالك بس دلوقتي بتعيطي ليه 
منه بعياط: مكنتش اعرف انه العوض حلو اوى كده 
سامر بحب وهو بيمسح دموعها: انا بحبك وحتي م عرفت عنك كل حاجه 
منه بصتله: انا صحيح اني لسه محبتكش بس شكلي هحبك ♥
سامر بحب: يكفي انك هتبقي في حياتي وجمبي♥
عند عمار 
العسكري دخل علي الظابط وادي التحيه
الضابط: خير ي عسكري
العسكري: المسجون رقم ** تم نقله المستشفى الامراض العقليه ي فندم 
الضابط: مش دا المسجون اللي اسمه عمار بتاع قضيه القـ، تل 
العسكري: ايوه ي فندم مسك في واحد في السجن وكان بيقول كلام مش مفهوم وكان متخيل المسجون واحده اسمها صوفيا تقريبا وكان يخنق فيه عرضناه علي الدكتور النفسي وهو حوله علي المستشفي الامراض العقليه ي فندم 
الضابط: تمام ي عسكري 
العسكري خرج 
الضابط اتنهد: ودي اكيد نهايه اي شر وعمر الشر منتصر علي الخير.. الخير دايما الاقوي
تمت... 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-