رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول بقلم عائشه نصر

رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول بقلم عائشه نصر

رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة عائشه نصر رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول

رواية غرام مع مدمن كاملة جميع الفصول

شايف أمك وعمايلها
أحمد : إي امك دي وبعدين مالها ماما عملت إي
ورد : دي بتسرقني يا أحمد...بتسرقني في بيتي
أحمد : وررد دي أمي ودا بيتها قبل ما يبقى بيتك تشيليها على كفوف الراحة أنا مليش غيرها
خدت كلمتين في جنابي وروحت أجهز العشا مهو دا العادي خلاص إتعودت بيظلمني وأنا يعني هكدب لي
روح ( والدة أحمد) : يا ورد يا بنتي
ورد : نعم يا ماما أؤمريني
روح : معلش أسنديني للحمام
ورد : حاضر يا ماما
ورد سندت مامت أحمد للحمام وخلصت ورجعتها على السرير تاني
روح : هاتيلي مياه عشان العلاج
ورد : حاضر يا ماماوراحت تجيبلها
روح : معدنية مش من الحنفية
ورد بتأفف : حاضر
وراحت تجيب المياه وأدت ل مامت أحمد العلاج وغطتها ونامت
قاعدين على السفرا بيتعشوا ومفيش صوت طالع من حد فيهم ورد وهي بتتكلم بتوتر
ورد : أح أحمد
أحمد وهو بيبص في تليفونه : مم
ورد : أنا كنت عايزة فلوس
أحمد حط الموبايل وبصلها بإهتمام : لي يا حبيبتي مش أنا لسا مديكي فلوس من يومين
ورد : دا أنا كنت بعمل شعري في الكوافير إنما أنا عايزة أكشف
أحمد : لي إنتي تعبانة قالها وهو بيبص في طبقه وبيقطع الفراخ ومش مهتم أبدا لكلامها
ورد : أصل الخلفة أتاخرت و
أحمد وبصلها بضيق : وإي يعني أناكدا كدا مش عايز أخلف
ورد : نعم..!
يعني إي مش عايز تخلف مش إحنا إتفقنا سنتين ونخلف إحنا بقالنا اربع سنين متجوزيين
أحمد : ياستي وأنا مش عايز هو بالعافية..!
ورد : ل لا
أحمد : طب يلا قومي نضفي بدل القر*ف اللي إنتي سايباه دا في الصالون عامل كدا لي
ورد : أصل إبن أخوك كان بيلعب هنا و
أحمد : مم طب يلا نضفي
قامت شالت طبقها اللي مكالتش منه شوكة حتى فضت الأكل في طبق نضيف وحطت عليه كيس نضيف وحطته في الثلاجة وهو قاعد ماسك التليفون وبياكل وهي بدأت تنضف الصالون المتبهدل
خلصت وخلاص مش شايفة قدامها ولسا راحة تنام
أحمد : ورد شيلي مكان أكلي وأعمليلي قهوة وهاتيها البلكونة عايزك في موضوع
ورد : حاضر
راحت نشفت مكان أكله وعملتله قهوة وخدتها وراحتله
أحمد : ورد أنا هودي ماما دار مسنين
ورد : نعم؟..
أحمد : مصاريفها كترت عليا وأنا معتش قادر
ورد : لا طبعا ماما لا يا أحمد
أحمد : وإنتي مالك أصلا هي أمي أنا مش أمك إنتي
ورد : أنت هتفرط في أمك
أحمد : منا هبقى أروحلها كل إسبوع
ورد : طلقني يا أحمد
أحمد : إنتي هبلة يا ورد
ورد : اللي يفرط في أمه يفرط ف أي حد طلقننيي..؟
ورد أنا هودي ماما دار مسنين
ورد : نعم؟..
أحمد : مصاريفها كترت عليا وأنا معتش قادر
ورد : لا طبعا ماما لا يا أحمد
أحمد : وإنتي مالك أصلا هي أمي أنا مش أمك إنتي
ورد : أنت هتفرط في أمك
أحمد : منا هبقى أروحلها كل إسبوع
ورد : طلقني يا أحمد
أحمد : إنتي هبلة يا ورد
ورد : اللي يفرط في أمه يفرط ف أي حد طلقننيي..؟
أحمد :أنا مشهطلق يا ورد ووريني هتعملي إي
ورد : دخلت الأوضة وشدت الغطا وأدت ل أحمد ضهرها ونامت وهو قاعد ماسك التليفون
تاني يوم ورد صحت بدري بالعافية على مامت أحمد بتصحيها وأحمد نزل شغله
روح : قومي قومي بققى
ورد : حاضر يا ماما معلش نمت متأخر أصل كن
روح : تلاقيكي كنتي ماسكة البتاع بتاعك التليفون دا
ورد :لا لا أصل كنت بتكلم مع أحمد في البلكونة وأتخانقنا وكدا
روح : وبتنكدي عليه لي يختي
ورد : أصل كنت بقوله يطلقني عشان ناوي ي....
وسكتتت لما خدت بالها وإنها مينفعش تقولها
روح : هتلاقيكي عايزة فلوس هو أنتي بتبطلي طلبات
ورد : أنا هعمل ليكي الفطار
روح : هاتيه ليا في البلكونة
ورد : حاضر يا ماما
ورد راحت اتوضت وصلت وعملت ل حماتها الفطار وودته ليها في البلكونة
روح : ورد اعملي كوبايتين شاي خالتك ام سناء جاية تقعد معايا
ولسا بتتكلم صوت الجرس رن
ورد : حاضر
ورد راحت فتحت ودخلت الضيفة الصالة وخرجت روح تقعد معاها
ورد كانت بتعمل الشاي وسرحانة ومرة واحدة فاقت وسمعتهم وهما بيقولوا
روح : أنامش عارفة أخروا الخلفة لي البت دي شكلها معيوبة
أم سناء : ولا يهمك يختي متجوزيه عليها
روح : أحمد ابني ميرضاش ابدا
ام سناء : لي بس ما تقوليله إنها بتخليكي تنضفي طول اليوم وهي قاعدة مكانها مبتعملش حاجة
روح : تفتكري؟
أما سناء : ايوة واول ما تتطلق او من غير ما تتطلق كمان تخليه يتجوز وأنا عليا العروسة
روح : مين يختي
أم سناء : بنتي سناء
روح : البت دي عينها منه من زماان
أم سناء : وربنا استجبلها يختي
ورد : قلبها نط من مكانه وقررت تخرج لروح تقولها كل حاجة
ورد : ماما أنا سمعت أنتوا بتقولوا اي أنا أتخانقت مع أحمد إمبارح عشان عايز يوديكي دار مسنين وأنا مش راضية لأان اللي يفرط في امه يفرط في زوجته وأنتي بتعملي فيا كدا ورد كانت بتتكلم وأحمد بيفتح باب الشقة
أحمد : بق بتقولي يا بنت ال وراح نحية ورد شدها من شعرها وضر*بها بالقلم
وهما بيتخانقوا وورد بتصوت أم سناء قالت
أم سناء : يلهووووويييي قومي يا روح..
يا بنت ال وراح نحية ورد شدها من شعرها وضر*بها بالقلم
وهما بيتخانقوا وورد بتصوت أم سناء قالت
أم سناء : يلهووووويييي قومي يا روح..
أحمد : م م مماما وطلع يجري عليها وبدأ يحاول يفوقها بكل الطرق وفاقت لما رشوا ع وشها مياه وأم سناء روحت بيتها
أحمد : حمدالله على السلامة يا ماما قلقتيني عليكي
روح بسخرية : قلقتك عليا؟ مش كنت هترميني في دار مسنين
أحمد بهدوء بص ل مامته ومردش عليها ولف يبص ل ورد اللي وقفة وراه وراح ضار*بها بالقلم جامد لدرجة إنها رجعت ل ورا وخبطت في الدولاب بس اتمالكت نفسها عشان متقعش
أحمد : هتصدقيني يا ماما وتكدبي البت دي
ورد : يا حي*واان انا مبكدبش
أحمد ضر*بها قلم تاني وقال
أحمد : أخرسي يا بنت ال
روح : بقى بتكدبي عليا وتوقعي بيني وبين إبني وكمان بتس*رقي الجهب بتاعي عشان تكوشي
أحمد : خلاص يا أمي دي هتشتغل عندنا زي الخدامة
ورد : دا بعينك يا ابن ال انا هروح بيت اهلي وهوريك
أحمد بسخرية : وهما فين اهلك انتي يتيمة اصلا وضحك هو وأمه وهو ميعرفش أنه كسر قلبها
ورد راحت اوضة الاطفال وقفلت على نفسها وقعدت تعيط تقريبا ساعتين
أحمد : قومييي نضفي مكان كوبايات الشاي اللي وقعتيها
ورد قامت وهي بتمسح دموعها وبدأت تنضف وأول ما خلصت لسا راحة تقعد أحمد نداها
أحمد : قومي حضري الغدا ل أمي
ورد مردتش وسابته وجت تمشي مسكها من ايديها جامد
أحمد : لما أكلمك تردي وتقولي حاضر
ورد : حاضر
أحمد سابها وعيونها دمعت وراحت تطبخ
طبخت ل روح الأكل وراحت ل روح توديلها الأكل
روح : حطيه هنا وتعالي
ورد حطت الأكل وراحت تقعد : نعم
روح : عارفة لو طلع كلامك صح وفعلا كان هيمشيني أنا هاخدك واطلقك منه ونروح نعيش سوا بعيد عنه
ورد بدموع : عشان تذل*يني
روح : والله لو طلع كلامك صح هعيشك وهعوضك عن كل ددا
ورد : طب وانتي هتعرفي منين
روح : دي طريقتي انا بقى ركزي معايا...
أحمد : قومي حضري الغدا ل أمي
ورد مردتش وسابته وجت تمشي مسكها من ايديها جامد
أحمد : لما أكلمك تردي وتقولي حاضر
ورد : حاضر
أحمد سابها وعيونها دمعت وراحت تطبخ
طبخت ل روح الأكل وراحت ل روح توديلها الأكل
روح : حطيه هنا وتعالي
ورد حطت الأكل وراحت تقعد : نعم
روح : عارفة لو طلع كلامك صح وفعلا كان هيمشيني أنا هاخدك واطلقك منه ونروح نعيش سوا بعيد عنه
ورد بدموع : عشان تذل*يني
روح : والله لو طلع كلامك صح هعيشك وهعوضك عن كل ددا
ورد : طب وانتي هتعرفي منين
روح : دي طريقتي انا بقى ركزي معايا...
جه الليل وورد مستنية أحمد هي ومامته
أحمد أول ما دخل من البيت بص ل ورد وبعدين لف وشه ومشي ورد قامت من سكات تحضرله العشا وبدأت تحضره وروح قاعدة في الأوضة وأحمد ي الأوضة بيغير وقافل على نفسه بعد مدة ورد ندهت على احمد وشايلة صينية الاكل وراحة تحطها له على السفرة وأحمد رايح يقعد في سك*ينة كانت خارجة من الصينية عو*رت إيد احمد ونزلت د**م
أحمد : ااااهههه يا غب*ية
ورد : أ أنا اسفة والله وبسرعة دخلت عند روح كأنها هتجيب منها مناديل ونزلت الد**م اللي جه ع ايديها في سر*نجة حق**نة وخدت بيتادين وخرجت قعدته تعقمله الجر**ح وتظبطه
ومرة واحدة بطنها وجعتها وجريت على الحمام تر*جع
أحمد : إي اللي بيحصل النهاردة
ورد : ااه مش عارفة بطني وجعت*ني بس شوية
أحمد : طيب يلا نضفي مكان التعو*يرة وأعمليلي أكل
ورد : حاضر
تاني يوم أحمد راح شغله وورد نزلت تودي عينة الد**م المعمل وتعمل تحليل وعدت ع الصيدلية وهي مروحة جابت حاجة
ورد بليل في الحمام عمالة تعيط وتليفون البيت رن وروح نايمة
أحمد كان جاي من برا رد على تليفون البيت
الممرضة : بيت أستاذ أحمد محمود حفيظة
أحمد : أيوة أنا مين
الممرضة : نتيجة التحاليل يا فندم كله كويس بس في عينة مخد**رات واضح أن المريض أستاذ أحمد بيتعاطى
أحمد بصدمة وغضب حط سماعة التليفون ورد خرجت من الحمام ماسكة في إيديها اختبار حمل وبتع*يط وأحمد مضايق وقالوا في نفس واحد
ورد : أنا حامل
أحمد : أنا بشرب مخد**رات..؟
ورد : أنا حامل
أحمد : أنا بشرب مخد**رات..؟
ورد فضلت واقفة شوية بتبصله من الصدمة اللي وقعت فيها كدا خطتها هي وروح فشلت حتى لو خلاص عرفوا ان أحمد بيشرب مش هيقدروا يسيبوه عشان الطفل ورد واقفة مبرقة عينيها وخايفة من أحمد وهو جاي عليها
أحمد : بتخدعيني يا وررد بتعور*يني عشان تاخدي عينة مني وتروحي تعملي ليا تحليل
ورد : و والله
ووقعت مغمى علهيا
أحمد : ورد ورد
ووطى عليها شالها ودخلها الأوضة وبدأ يحاول يفوقها معرفش ف اتصل ب دكتورة
الدكتورة ك خير هي كويسة بس شوية ارهاق وضغط نفسي صعب اوي اتمنى متضايقهوش وتريحوها انما البيبي صحته فل
أحمد : شكرا يا دكتورة
الدكتورة مشت واحمد قاعد في الصالة بيفكر يصارحهم بكل حاجة ولا يقول اي
أحمد قام دخل ل ورد
احمد : بصي يا بت انتي اوعييي تقول ل ماما ان نتيجة التحاليل طلعت هتقوليلها نتيجة التحاليل لسا تفضلي تماطلي وبعد كدا تقوليلها ان حد خدها بالغلط فااهممة
ورد : ح حاضر حاضر والله
أحمد : إمشي حضريلي اطفح
ورد : حاضر
وقامت تعمله الاكل ورد كانت واقفة في المطبخ سرحانة وحاطة ايديها على بطنها وبتتخيل لو فضلت مع أحمد اي اللي هيحصل ولو مشت هترم ابنها من ابوه
بعد فترة أحمد قاعد بياكل وورد قاعدة جمبه
ورد : أحمد قالتها وهي بتحط إيديها على ايده
أحمد : نعم
ورد : إتعالج يا أحمد إتعالج يا حبيبي عشان ابنك مش عشان ولا عشان حد اتعالج عشان تبقى انسان كويس عشان صحتك وعشان كل حاجة انت لسا صغير وشاب صدقني هترتاح
احمد سمع كلام ورد وقام راح الاوضة وقفل ع نفسه
عدا اسبعين والدنيا ماشية زي ما هي روح فرحت بخبر حمل ورد وأحمد ف حاله وروح مستنية نتيجة التحاليل
في سفرة عشاء متجمعين فيها ورد وروح وأحمد
أحمد : أنا هسافر
ورد سابت معلقة الرز وحطتها في الطبق وبصتله بضيق وهي مكرمشة حواجبها
ورد : نعم.؟
أحمد : هترقى في الشغل واسافر فترة وارجع
ورد : وهتسبنا
أحمد : اه فترة مش طويلة تقريبا سنة
ورد ك بس
أحمد : مبسش أنا حسمت قراري خلاص طيارتي بكرة بليل تصبحوا على خير
روح قامت وهي هادية تماما كأنه مفرقش معاها ودا شيء مش عادي ورد قاعدة على السفرة لوحدها حاسة انها هتتجنن من اللي بيعملوه
تاني يوم اخر النهار
ورد : أحمد إنت كدا فرصة علاجك بتقل وانك تاخد اكتر بتكبر
أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت
ورد بدموع : لي يا أحمد كل دا
أحمد : مم مش مهم لي أنا ماشي مع السلامة يا..ورد
ورد واقفة مصدومة وأحمد لسا بيفتح باب الأوضة لقا مامته واقفة مصدومة من اللي سمعته ورفعت أيديها ضرب*ته باقلم ...؟
أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت
ورد بدموع : لي يا أحمد كل دا
أحمد : مم مش مهم لي أنا ماشي مع السلامة يا..ورد
ورد واقفة مصدومة وأحمد لسا بيفتح باب الأوضة لقا مامته واقفة مصدومة من اللي سمعته ورفعت أيديها ضرب*ته باقلم ...؟
أحمد وهو بيمسك إيد مامته جامد
أحمد : إنتي بتمدي ايدك علييياا
روح : إنت بتزعق في أمك طبعا من القر*ف اللي بتشربه معتش في وعيك امشي قلبي غضبان عليك امشيي
احمد سحب شنطته ومشي وهو مش شايف قدامه وسافر
بعد شهر كانت الأمور هدت شوية أحمد بيكلم ورد كل إسبوع وبعدين طلب في اليوم دا يكلمها فيديو
أحمد : إزيك يا ورد
ورد بإشتياق : حمدلله عامل اي
أحمد : أناعندي مفاجأة
ورد : مم
أحمد : أنا بدأت علاج
ورد : بجد يا أحمد
أحمد : اه بجد وقريب هخلص شغلي وارجع
ورد : ربنا يجيبك بالسلامة
أحمد : طب بقولك هقفل لحسن جالي شغل ضروري
ورد : ط ولسا مكملتش كلمتها لقت بنت معدية من ورا أحمد وبتتكلم إنجليزي
ورد : إيدا يا أحمد
أحمد : دا دا الهاوس كينيج
ورد : وو الهاوس كيبينج بيدخلوا ب الروب
أحمد : بيتهيقلك يا حبيبتي والله انا عندي شغل هقفل بقى وقفل ومستناش حتى ترد عليه
ورد :إي حكايتك يا أحمد
عدا كمان 6 شهور وجه يوم ولادة ورد
ورد : أنا خايفة اوي يا ماما
روح : متقلقيش يا حبيبتي أنا معاكي
ورد : كاننفسي أحمد يكون موجود
روح : أمسكي نفسك يا حبيبتي
ورد : حاضر ودخلت العمليات ف وسط ما ورد متخد*رة شافت خيال أحمد جه وواقف جمبها ومسك إدييها
ورد : أحأحمد
ونامت
ورد صحت بليل بتبص لقت روح نايمة في سرير جمبها في الأوضة وفي سرير أطفال البيبي نايم فيه
ومعاها ممرضة بتظبط ليها المحلول
ورد : هو جوزي مجاش
الممرضة : لا يا فندم
ورد : بسأنا شوفته
الممرضة : دا بيبقى مجرد هلاوس من البينج يا حبيبتي
ورد : طيب
ولفت وشها وغمضت عينيها على امل تنعس
بعدين حست بحد بينام على السرير جمبها
ورد : خلاص بقى مش عملتي المحلول امشي
أحمد : لسا الحقنه يا فندم
ورد قامت قعدت بسرعة وحضنت أحمد
ورد : أحمد يا حبيبي وحشتني يعني أنا مكنتش بتخيل إنت جيت فعلا
أحمد : أيوا يا حبيبتي وكمان معايا مفاجأت كتير
ورد بصت لبنتها اللي ف السرير وبتقول
ورد : شايف بنتنا
أحمد : وردة مفتحة شبه مامتها
ورد : حضنت أحمد جامد أوي وروح صحت
ورد : بصي يا ماما أحمد جه
روح : نور
أحمد راح نحية مامته وباس ايديها وراسها ووطى باس رجليها وراح الشنطة طلع علبة وفتحها طلع منها طقم الماظ غالي جدا
أحمد : سامحيني يا أمي انا مكنتش في وعيي وقتها لكن فوقت وعرفت غلطي
روح : وحشتيني يا ولا
ورد : خدوني انا وزهرة معاكوا ودلخاو كلهم في حضن بعض..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-