رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي

رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول بقلم بسمله بدوي

رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة بسمله بدوي رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول

رواية عندما يلين القلب كاملة جميع الفصول

بابا هو احنا رايحين فين 
هجبلك حلويات وشيكولا كتير مش انتي بتحبي الشيكولاتة 
ابتسمت بطفوله وبراءه شديده.... جدا جدا يابابا... انا بحبك اوي اوي 
انا اكتر يا حبيبه بابا 
حضنت دبدوبها بفرحه طفوليه.... بابا طلع طيب خالص مش شرير 
ثواني والعربيه وقفت بصت على المكان بخوف.... با. با فين محل الحلويات انا خايفه اوي
خليكي هنا في العربيه واما انده عليكي تنزلي ب
 ابتسمت ببراءه وحضنت دبدوبها ... حاضر يبابا بس مش تتأخر بقلمي بسمله بدوي
.. 
قاعد ببرود وفِ ايده كاسه وحاطط رجل على رجل وقدامه بنت مرميه على الارض بتعيط وحاطه ايدها على بطنها..... حرااام عليك طب سيبني عايشه بالله عليك متعمل كدا متقت*لنيش والله ابنك صدقني ابنك  . 
مسك المسدس ببرود وطلق عليها.....  او*سخ حاجه عندي الخيانه ودا شي الوحيد الي مابغفرهوش وطلق عليها.. 
لااااااااااا حرام عليك ق*تلها  .. قت"لها.. ق "ق تلها 
الاب سامي بغضب.... مش انا محذرك متنزليش من العربيه غير بأذني ولسا بيرفع ايده يضر*بها غمضت عنيها  باستسلام وبتعيط جامد
 اتكلم بصوت مرعب ....  هي دي 
سامي بخوف....  ااا ا ايوا ياباشا هي 
رفعت راسها بخوف وبصتله ببراءه...  بابا روحني مش عايزه شوكولاته خلاص 
سامي بغضب.... اسكتي اما الكبار يتكلمو ماتتكلميش...فاهمه يا كادي.. بقلمي بسمله بدوي
الباشا... سيبها وامشي يالا 
كادي  بصريخ..... لا لا ماتسيبنيش يابابا 
سامي بخوف...  بس 
الباشا بغضب.... مابسش امشي. 
سامي بحزن وفِ نفسه.... سامحيني غضب عني واللهِ ومشا
كادي بصراخ..... لا بابا متسيبنيش  واغمى عليها
.. 
صحيت لقت نفسها فِ اوضه فخمه سوده جدا مافيش فيها اي لون غير الاسود..... جميله اوي الاوضه دي بس بس بتخوف وبعدين افتكرت الي حصل وقعدت تعيط 
الباب اتفتح ودخل الباشا بطوله الفارع وملامحه القويه الجذابه قفل الباب ودخل 
كادي بدموع..... انت عايز مني اي حرام عليك خليت بابا يسيبني ويمشي  .. و هو هو ضحك عليا وقالي هجبلك شيكولا وجابني هنا ليه انا عاوزه ماما وديني لماما ارجوك
الباشا بخبث.... عايزه تروحي لمامتك... هوديكي
هزت راسها بسرعه وهي بتمسح دموعها ببراءه بكم بلوزتها.... بجد بجد ياعمو 
قعدها على رجله.... بجد ياروح عمو... بس عمو اي بقا دا انتِ الي عمو عندك كام سنه ياكادي
كادي ببراءه..... 15سنه 
الباشا فِ نفسه...... فعلا مخها تعبان بس مش مهم هي دي الي هتمشي الثفقه وبص عليها بجرا*ءه.... واهو نتسلى شويه 
كادي بطفوله.... بس انت جميل اوي وعنيك حلوه اوي الله اكبر عليك هو انت اسمك اي 
ضحك على طريقتها..... ههه اسمي الباشا وقرب بخبث سند بدقنه على كتفها.... وبعدين شايفك مش خايفه يعني 
بعدت وبصتله ببراءه.....  اصل شكلك طيب خالص... باشا هو دا اسمك باشا!!!؟ 
ضحك تاني ورجع سند دقنه على كتفها.... ههه لا اسمي مُهيب ياكادي 
ضحكت بطفوله.... اسمك حلو خالث 
بصلها بخبث..... وانتي حلوه خالص جميله بشكل خطِر ومد ايده وبق بيمسد على شعرها بحنيه وايده التانيه فضل ينزل بيها على ضهرها..... ا انت انت بتعمل اي ي عمو ومره واحده ضربته بالالم....  سيبني انا عايزه امشي من هنا
حط ايده بغضب وعنيه حرفيا بطلع شرار ومسك ايدها جامد.. 
وفجأه سمعو صوت قوي جامد..... مُهيييييب انت ي باشا
مُهيب بشر..... اه يابنت الك*لب يا **** بق بتشتغليني ومره 
واحده قام شدها من شعرها وضر*بها بالالم جامد من قوته وقعت على الارض
 صرخت بخوف....  انا عملت اي 
مسكها من شعرها بعن*ف..... انا هعرفك تستغفليني ازاي 
كادي بدموع.....  والله العظيم ما عملت حاجه خلاص خلاص مش عايزه البس حاجه خلاص والنبي
ساب شعرها بشك.... انتي كنتي بدوري على اي وايه الي مخبياه فِ ايدك وريني... قميصي!!! 
اتكمشت فِ نفسها بخوف.. بردانه اوي 
قرب منها وهي رجعت بخوف لورا....  مش عايزاه خلاص والله
اخد نفس طويل واتنهد.... تعالي  قربت بخوف.. 
مد ايده بالقميص... خدي 
ضحكت ببراءه....  بجد اخدو شكرا اوي وجريت على حضنته وباسته من خده وجريت على الحمام
واقف مكانه متصمر من حركتها العفويه رفع ايده ولمس مكان قُبلتها، فجأه نزل ايده بعصبيه...  انا ازاي سمحتلها تقرب مني كدا بقلمي بسمله بدوي
_حلو 
مُهيب لفلها بضيق واول ماشافها اتصدم بلع ريقه بصعوبه قميصه كان واسع عليها اوي بس كان مخليها حلوه جدا وعاكس لون بشرتها ناصعه البياض. 
قربت منه بفرحه.... شكرا شكلي حلو 
قرب منها بتوهان....  تهوسي 
اتكسفت وابتسمت بخجل.. شكرا هروح انام بقا هو انت مش هتوديني لماما 
فاق على جملتها واتعصب جامد.... انتِ مابتفهميش بقولك معدش فِ ماما خلاص في مُهيب بس بقيتي ملكي فاهمه
دموعها نزلت... فاهمه وراحت نامت على الارض
بصلها ببرود وراح نام فضل يتقلب كتير مش عارف ينام صورتها وهي بتعيط فِ دماغه مش راضيه تتشال... كادي 
مفيش رد 
خاف عليها وقام وبيحركها ليه برجليه ببرود مفيش رد اتخض ونزله... كادي اشتالها ونيمها على السرير لقاها بتتكمش فِ نفسها وجمسها بيترعش جامد جاب اللحاف وغطاها وطفى التكييف بقلمي بسمله بدوي
كادي بهلوسه....  بابا بابا سابني ماما عايزه ماما والنبي 
مُهيب بتملك....  لا انتِ بقيتي ليا ملكي خلاص معدش فيه لا بابا ولا ماما فِ مُهيب بس وقرب منها وحضنها بتملك ونام 
تاني يوم الصُبح صحت قبليه 
كادي بخوف.... انا ايه الي جابني هنا تاني الحمدلله انه نايم مره واحده لقت نفسها تحته وهو فوقها معتليها.... لا صاحي اي الملاك دا هي الناس اما بتصحى بتبقا حلوه كدا
كادي ببراءه.... انا تعبت منك عرفني هو انت طيب ولاشرير 
قام ببرود....  شرير كلنا اشرار مفيش حد طيب قومي اعملي الفطار انا مشيت الخدامين وانت هتبقي مكانهم 
بصتله بعتاب والدموع بتلمع في عنيها... تقصد اني بقيت خدامتك وجريت على تحت وصوت عياطها واصله عملت الاكل وطلعتله لقت الاوضه فاضيه حطت الصنيه على الطربيظه..... هو راح فين ثواني وخرج  قربت منه وهي فاتحه بوءها بانبهار...... اي دا حلوين اوي ممكن المسهم
بصلها ببرود..... هما اي 
ردت ببراءه..... دول ولمست عضلات بطنه.
زقها اما حس انه معدش قادر يتحمل لمساتها....  غوري جيبي الاكل 
بصتله بدموع.. انا كل ما بطمنلك بتخليني اخاف منك
شدها وقعدها على رجله.....  انا لسا معملتش حاجه دفن وشه فِ عنقها وبقَ بيعضها بخفه..... انت انت بتعمل اي كدا حرام
رفع وشه وبصلها ومد ايده وفضل ينزل بيها على ضهرها.
زقته وجريت تفتح الباب مش راضي يتفتح... ا انت قافله
ضحك بخبث وفضل يقرب... هي مسكت الس*كينه الي جنبها.... لو قربت ه‍ ه‍ موت نفسي الي بتعمله حرام 
مُهيب بضيق... سيبي السك*ينه ياشاطره... وقرب منها وساحبها ليه ونزل همس فِ ودنها..... انا جوزك
صرخت بعلو صوتها.... كذاب وقامت عضاه فِ رقبته 
ابتسم بخبث.... حلو اوي
مش راضي يتفتح... ا انت قافله
ضحك بخبث وفضل يقرب... هي مسكت الس*كينه الي جنبها.... لو قربت ه‍ ه‍ موت نفسي الي بتعمله حرام 
مُهيب بضيق... سيبي السك*ينه ياشاطره... وقرب منها وساحبها ليه ونزل همس فِ ودنها..... انا جوزك
صرخت بعلو صوتها.... كذاب وقامت عضاه فِ رقبته 
ابتسم بخبث.... حلو اوي وبدأ يقرب منها وهي واقفه مكانها بتعيط اتكمشت. بخوف كل ما بيقرب منها ومره واحده اخدها في حضنه..... اهدي ممكن 
بتحاول تزقه..... ابعد عني 
اتمسك فيها اكتر..... كلمتي واحده اهدي متخافيش انا عُمر*ي ما هأذ*يكي 
مسحت دموعها ببراءه..... وعد 
ابتسم ومد ايده مسحلها دموعها..... وعد بس تسمعي كلامي من اول مره 
بقت تتمسح فيه زي القطط ودخلت ف حضنه .... حاضر 
فونه رن كان هيكنسل بس اما شاف الاسم اتنهد وقال بحنيه وهو بيمسد على شعرها الطويل.... كادي حبيبي متنزليش ولا تتحركي من الجناح 
مسكت ايده بخوف.. ايه هو انت رايح فين والنبي ماتسيبنيش 
مسد بحنيه على خصلاتها الحريريه.....  ﯾ حبيبتي هعمل مكالمه ومش هتأخر 
هزت راسها برقه... طيب بس ماتتأخرش وهمست بخجل...  وانا جعانه
ابتسم ونزل مستواها....  وليه الكسوف اي حاجه تحتاجيها وعايزاها قوليلي ولو نجمه من السما وانا اجبهالك 
ابتسمت بفرحه طفوليه.....  حتى لو قولتلك عايزه اندومي 
مهيب باستغراب.... اندومي؟ 
ضحك بطفوله.... لا لا اوعى تقولي انك مش عارف الاندومي
قرص خدها بمشاكسه....  لا يالمضه معرفهوش 
كادي بطفوله.... الاندومي دا حاجه مفيده جدا كل الاطباء بنصحوا بيه ومناسب لكل الاعمار ورخيص خالص لا لا غالي ربنا يسامحهم بق استغلوا حبي ليه وغلوه عارف بق بكام بق ب4 
رد بصدمه مضحكه.... 4دولار؟ 
كادي بحزن طفولي.... ب4جنيه البلد معدش فيها امان خالص يا مهيب واللهِ 
رفع حاجبه باستنكار.....عامله الهوليله دي عشان 4جنيه 
كادي بغضب طفولي.... مهيب بق
اشتالها وقعدها على رجله وقال بصدمه مزيفه.... مهيب حاف كدا 
كادي بضحك طفوليه.... لا بالجبنه ههه احم سوري 
مهيب بفرحه معرفش يداريها... شايفك يعني اخدتي عليا اوي و
كادي بخوف..... هو انت هتقلب ولا اي لا بالله خليك كدا 
مهيب بحنان....  طول ما انتِ بتسمعي الكلام هحطه جوا عنيا 
فونه رن تاني... هجبلك اندومي 
جريت وقعدت تتنطط على السرير.... احلى مهيب في العالم 
ابتسم ورجع كشر اما فونه رن تاني.... فِ الطريق 
قاعد بهيبته وغروره الطاغي بسبب نظرات الخوف الي شايفها في عيونهم منه....  اخبار الشحنه اي 
_م مهيب بيه ع عندي معلومات ان انك لقيت البنت 
مهيب ببرود....  معلومات غلط البنت لسا مظهرتش 
_ بس بس المعلومات من جهه موثوقه 
مهيب ضرب على الطربيظه بايده بغضب...... وانا قولت لا
_ الي الي تشوفه ياباشا... موعد تسليم شحنه المخد*رات والبنات بدأ يقرب 
مهيب بخبث.....  لا مافيش الكلام دا الموعد انا الي احدده 
_كدا الباشا الكبير هيزعل و
مهيب ببرود.....  دا الي عندي.. الاجتماع انتهى 
كله خرج معدا زين صاحبه..... ليه كذبت وقولت انك ملقتش البت وهي معاك 
مهيب ببرود.....  مزاجي كدا 
زين بضيق...... انت عارف انت ضيعت كام مليون بسبب
مهيب وقف بعصبيه..... انت نسيت نفسك انت شغال عندي يعني ملكش الحق تقول حاجه غير حاضر ونعم بس
زين بحزن...... لا يا مهيب بيه مانستش نفسي.. انا اسف 
مهيب بضيق.....  زين متزعلش بس انا افكاري متلخبطه جامد مش عارف انا مالي من ساعه ما شوفت البت دي وانا متلخبط معارفش انا ليه قولت كدا وهي معايا فعلا. 
زين بخبث..... طب هي حلوه 
مهيب بغيره.... وانت مال الي خليفوك 
زين بضحك.... اووبا الكبير وقع ومع عيله يجدعان 
مهيب ضربه بالبوكس بضيق...  محصلش ولا هيحصل 
طول الطريق بيفكر ف كلام زين وبيتخيل شكلها وهي بتضحك وتصرفاتها الطفوليه وبراءتها.... اوف بق اطلعي من دماغي لمح سوبر ماركت افتكر فرحتها اما قالها انه هيجيبلها الاندومي نزل ودخل السوبر ماركت 
مهيب بضيق..... بق انا على الاخر الزمن ادخل سوبر ماركت اوف وبعدين كان اسمه اي الي عايزاه دا.... 
احم اقدر اساعدك يباشا 
مهيب ببرود.... عايز دانومي 
افندم ودا اي 
مهيب بضيق..... انومي معرف اسمه اي 
تقصد اندومي 
مهيب بغرور..... اها ايوا هو دا حتلي علبه 
علبه بحالها بصراحه اول مره اشوف اب بيشتري اندومي لبنته وكمان علبه
مهيب ابتسم على التشبيه بس رد بشك.... ليه ه
اصل يعني بيقولو مُضر وغلط اكله بكميات كبيره و
مهيب في نفسه.... يابنت اللذينه وبتقولي مفيد وببنصحو باكله البت دي مش سهله 
العلبه اهي يباشا 
مهيب ببرود..... الفلوس دي عشانك وبعدين يعني عارف انه مضر وبتبيعه 
اكل العيش بق ياباشا
ركب العربيه وهو بيستحلفلها  .. بعد شويه وصل اتوجه لجناحه بس سمع صوت ضحك كشر وراه ورا الصوت لقاها قاعده مع ابوه وبتضحك 
مهيب بغيره عميا....... كادي 
كادي بخوف.... ااايوا
مهيب مسكها من دراعها بعصبيه.... انا قولت اي قبل ما انزل على اوضتك لحد ما اجيلك اخلصيييي
جريت على فوق بخوف 
مهيب ببرود..... رجلك اخدت على المكان اوي يا عامر بيه 
عامر بغضب..... البت دي هتيجي معايا 
مهيب ببرود.....  انا اتجوزها 
عامر بضيق......  لا والله اتجوزها حلوه اوي الحجه دي عشان تحطها مع حمله البنات والمخد*رات صح انت اي ياشيخ شيطان 
مهيب ببرود...... نسيت حاجه السلا*ح وهي اتسلى بيها شويه ماجربتش نوعها 
فجأه سمع صوت شهقات بُكا لف وحاول ميظهرش مشاعره بس منظرها وهي بتعيط ضعفه قرب منها وخدها في حضنه.....  كادي انا وفجأه
فجأه سمع صوت شهقات بُكا لف وحاول ميظهرش مشاعره بس منظرها وهي بتعيط ضعفه.. قرب منها واخدها فِ حضنه.... كادي انا 
كادي بصرييخ.....  انت طلعت شرير بق بتعمل كل دا عشان عايز تبيعني ليه دا انا وثقت فيك وامنتلك..  نهت جملتها ووقت بين ايده مغشي عليها 
سامر بشك.... انت مش قولت انها  عقلها تعبان ازاي فهمت 
مـُهيب بهدوء مُخيف.....  لا هي فقدت 5 سنين من عمرها يعني هي الوقتي  15سنه.. يعني عقلها عقل اطفال
عامر بغضب.... انا مش فاهم حاجه 
مُهيب بحزن عميق..... هتعرف بعدين انا قررت ارجع الحاره من تاني وهسيب كل حاجه خلاص مش عايز حاجه غيرها
عامر بصدمه.....  هتسيب كل حاجه  ع عشانها 
هز راسها وقرب راسها ليه وحضنها جامد.....  عرفهم ان كبير الحاره رجع وبلغ جدي بالذات بقلمي بسمله بدوي
.. 
بعد شويه صحيت لقت نفسها فِ مڪان غريب جريت بصت من الشباك بخوف....  يامامي انا فين اي المكان دا( كان في اطفال بيلعبو وبيضحكو ببراءه وست قاعده على فرش بتبيع خُضار و مطعم والناس واقفين بالدور كان منظر مريح وبسيط اوي)... الناس هنا لُطاف اوي وبسيطين
_كمت متأكد انك هتحبي المكان ولف زراعيه المعضلين حولين خصرها بحمايه شديده وتملك.
صرخت بخوف.....  انت..  ابعد عني..  سيبني امشي 
اسودت عنيه بغضب وضغط على دراعها بعنف.....  مسمعش الكلمه دي تاني فاهمه انتي بقيتي مراتي ملكي 
صرخت بعييط..... كذاب انا لسا صغيره مينفعش اتجوز 
طلع ورقه من محفظته ببرود..... وثيقه جوازنا 
فتحت عنيها على وسعها....  ي يعني اي 
ابتسم بحنو.... يعني انتِ مراتي ولو حاولتي تهربي عارفه هعمل اي نزل لمستواها وهمس فِ ودنها ...  مامتك يعيني
بلعت ريقها بتوجس.... مامي ه‍ هتعمل فيها اي خلاص والله مش همشي بس متجيش جنبها ارجوك ارجوك وانهارت فِ العييط وقعدت على الارض نزل مقابلها....  متخافيش طول ماانتِ بتسمعي كلامي مامتك بخير 
هزت راسها كتير.... حاضر حاضر واللهِ بس ممكن اكلمها بس
نظرتها بالدموع الِ فِ عينيها خلوه يخدها فِ حضنه بحمايه....  موافق بس مش الوقتي خالص 
بعدت بخوف....  ز زمانها زعلانه عليا وبتعيط
ابتسم بحنو....  لا هي عرفت كل حاجه حتى بجوازنا ومعندهاش مانع 
صرخت بقهر... كذاب كذاب دي كانت قلبت الدنيا 
احتدت ملامحه.....  انا هعمل نفسي ماسمعتش حاجه قاطعه خبط على الباب....  بابا  بقلمي بسمله بدوي
كادي بصدمه.... مين دا؟  ووليه بيقولك يبابا 
مهيب ببساطه..... دا فهد ابني 
فهد بطفوله......مين القمر دي يبابا 
مهيب بغيره..... ولد اتلم  ...  ودي ياسيدي مامتك 
كادي ابتسمت ببراءه على جملة فهد.. بس كشرت... مامته!!! 
فهد بطفوله..  بتهزر صح يابابا..وجري على كادي حضنها من رجليها بفرحه طفوليه... مش مصدق بس حبيتها بس سؤال هو انت طلقت سمر
كادي بصدمه.... انت متجوز و كمان مخلف
فهد ببراءه.....  شكلي عكيت الدنيا..هو انتِ ممكن تشيليني
كادي شالته وفضلت ساكته... 
فهد بغزل..... بس انتي حلوه اوي ي هو انااقولك اي 
كادي ضحكت على طريقته....  كادي
فهد بستغراب طفولي.... كاندي انااخدت كاندي في الحضانه يعني حلويات بس اسم على مسمى 
كادي ضحكت جامد وقرصته من خده 
مهيب ابتسم بفرحه على تقبله ليها ... فهد على اوضتك 
فهد باعتراض.... لا انا عايز اقعد شويه مع كاندي 
مهيب بصوت عالي.... قولت على اوضتك اخلص 
فهد زعل وبص على كادي بحزن وبحركه عفويه باسها من خدها ومشا. 
كادي بحزن..... سيبه شويه.. مهيب بصلها نظره خوفتها 
قلع قميصه  وبنطلونه وحزامه ورماهم على الكنبه وفضل بشورت قصير اسود خد باله انها بتبصله رفع حاحبه باستنكار فتكسفت ورفعت ايدها خبت عيونه ابتسم على حركتها..
 قعد على السرير..... تعالي 
بلعت ريقها بتوجس..... ها 
 بصلها باستمتاع بتوترها.... تعالي 
مشت لعنده ببطئ شديد.... ن نعم 
شدها بحركه سريعه قعدها على رجله ودفن وشه فِ  عنقها يلثمه برقه وايده بتتحرك بجرا*ءه على جسمها شلت حركتها و تفكيرها... همس بحراره وانفاسه دافئه تضرب عنقها.. عايزك 
الباب خبط ضغط على ايده بشر وبيستحلف للِ على الباب وبصوت جوهري...... مين وراح فتحه 
_ اتجوزت على مراتك يا مهيب دي اخرتها يابن بطني ودخلت بغل جريت على كادي مسكتها من شعرها.... وعشان بنت ال**** خطافه الرجاله الي لفت على راجل متجوز 
ثواني وطلعت بنت وصرخت بغل.....  هي فين بنت ال**** خطافه الرجاله هي فين واول ما لمحت كادي جريت عليها واخدتها من شعرها من امه ولطشتها قلم نطرها على السرير 
مهيب بغضب جحيمي وخوف على كادي الي وشها جاب د*م. 
هي فين بنت ال**** خطافه الرجاله هي فين واول ما لمحت كادي جريت عليها واخدتها من شعرها من امه ولطشتها قلم نطرها على السرير 
مهيب بغضب جحيمي وخوف على كادي الي وشها جاب د*م....  سمر انتِ اتجننتي ابعدي عنها 
سمر بغل وهي بتتجه لكادي المرميه على السرير مصدومه من الي بيحصل.....  بقا بتزعقلي عشان ال**** دي الي لفت عليك واخدتك مني 
مُهيب بصوت جوهري..... سمر برا استنيني عند امي تحت 
سمر بصت لِ كادي بغل.... حاضر 
مرفت بعصبيه.....  انا مش هتعتع من هنا غير اما البت دي تمشي 
مُهيب شد سمر من دراعها جامد وبصوت غاضب.... قدامي ياامي واخدهم ومشا من غير مايعبر كادي الي بيتحاول تستوعب الي حصل ومنهاره فِ العييط
_ها يابن بطني 
مُهيب بغضب.. ايه الي حصل فوق دا؟ 
مرفت ببرود اعصاب.....  بجيب حق سمر الغلابه الي روحت اتجوزت عليها ومعبرتش حد ولا احترمت حد مش كفايه بُعدك 
قاطعتها سمر ببراءه مزيفه.... ليه عملت فيا كدا يا مُهيب عملتلك اي بس هو دا جزاء حُبي هو دا جزاء صبري وتحملي 
مُهيب بصوت عالي هز اركان البيت..... مابلاش الشويتين دول يا سمر وبعدين انتِ هتعملي فيها بنحب ف بعض 
سمر بلهفه...... انا بحبك وانت عارف دا.. الوقتي هطلع فيا القطط الفطسانه يا مُهيب نسيت كل الي عملته عشانك نسيت تربيه ابنك الِ عمري ما حسسته في يوم اني مرات ابوه قالتها بخبث شديد هي عارفه ان فهد نقطه ضعفه وهي بتحاول تاخدها ف صفها. 
مرفت بتأثر......  اهدي يا حبيبتي 
سمر بخبث وبكا مزيف.....  انتو مش حاسيين بيا ولا الِ  حاسه بيه 
مُهيب ببرود......  لو عايزاني اطلقك انا مستعد وهكتبلك مؤخر بالرقم الي تقوليه 
سمر بحزن  ....  لدرجادي رخيصه ف نظرك لدرجادي سهل عندك تطلقني بسهوله كده!!!
مرفت بعصبيه..... و انا مش هسمح بدا يحصل 
مهيب ببرود...  امي بقلمي بسمله بدوي
عندك حل من الاتنين لتطلعي تعتذريلها لا مشوفش وشك ياسمر 
سمر بغل.....  اعتذرلها!!!!  
مرفت بغيظ..... مهيب هو في اي بالضبط البت دي عملالك عمل ولا اي انت كدا بتخليها تستقوى علينا بعمايلاك دي
مهيب بغضب..... لو سمحتي يا امي ووجه كلامي لِ سمر... ها يسمر قررتي اي
سمر بخبث.....  انا بجد مصدومه هو دا جزاء تحملي وصبري هو دا جزاء حبي ليك هو دا جزاء اخلاصي ومعاملتي لابنك الي عمري ما عاملته اني مرات ابوه هو دا جزاءي 
مهيب بهدوء.....  تمام يعني مش هتعتذريلها..وانا مش هطلقك يسمر
ابتسمت برضا وخبث ثواني واتحولت ابتسامتها لمصدومه... انت ضربتني يا مهيب
مهيب...دا نفس الالم الي اديتهولها ومتتكررش تاني احسنلك
وانتِ يا امي تطلعي تطيبي خاطرها بكلمتين 
مرفت بغل.... لا بقا مالك يا بن بطني محموق عشانها اوي لي كده دي لو عملالك عمل مش هيبقا كدا انا مهطلعش لخطافه الرجاله 
قاطعها بصوت جوهري هز اركان البيت..... امي يمين بالله لو ما طلعتي لاخدها وارجع تاني 
مرفت بغل....  حاضر يا مهيب حاضر يابن بطني 
سمر بخبث.... وانا كمان جايه معاكو هعتذرلها انا برضو زودتها اوي..
.. 
كانت قاعده على الارض منهاره ف العييط شعرها مشعت بسبب شد مرفت ليه وخدها احمر اوي بسبب الالم بتاع سمر.. انا لي بيحصل فيا كدا 
 دخل مهيب حس بنغزه ف قلبه بسبب شكلها اتوجه ليها... قومي ياحبيبتي تعالي معايا 
قامت بضعف قعدها على الكنبه  .... امي 
انكمشت ف حضنه بخوف..... هما هما رجعو تاني 
مرفت بغل وصوت واطي لسمر.... شوفي بتتسهوك ازاي لاعبه عليه البت دي مش سهله خالص بس على مين دا مرفت والاجر على الله وقربت منه بخبث.....  سمر جايه تعتذر منك يا حبيبتي.. اعُذريها يعني لو انتِ مكانها وجت واحده اخدت جوزك منك... خافت من نظرات مهيب فسكتت وشاورت لسمر تتكلم....  حقك عليا بس اعذريني انا مسترعه اوي ومقدرتش امسك نفسي اما عرفت انه اتجوزت عليا و 
مهيب بغضب مكتوم...... روحي جهزي الاكل ياسمر.. روحي 
مشت سمر بغيظ ومرفت لحقتها.... استني خوديني معاكي انا سايبه الاكل على النار وزمانه استوى 
مهيب بغضب فِ نفسه.....  شكلي غلط اما جبتها هنا وبص على خدها الاحمر وعيونها الوارمه من العييط....  بيوجعك 
كادي بكذب.....  لا قرب منها بهدوء وفتح الكيمود خرج منه مرهم وبقا بيداويها برقه.....  حقك عليا انا اسف
كادي بخجل من نظراته....   شكرا 
رفع حاجبه باستنكار....  على اي اوعي يكون على الالم ههه
ضحكت جامد على طريقته.. لا انا خرجت وسمعت كلامك ليهم  بقلمي بسمله بدوي
قاطعها بغيره عميه.... بهدومك دي؟ 
ارتدت من نبره صوته.... ااا كنت واقفه على السلم فوق واللهِ
ابتسم بحنيه..... متتكررش ماشي.. حبيبي المكان هنا مختلف كليًا مش زي ماانتِ متعوده 
همست بخجل من قربه.... حاضر 
قرص خدها بلُطف وانحنى خطف قُبله سريعه....  شاطره ياكوكي المهم الوقتي معاد الغدا عايزك تعرفي ان المواعيد هنا خط احمر يعني الساعه 2الغدا 2الا خمسه تكوني قاعده على السفره فهماني ياحبيبي نهى كلامه وهو بيمد ايده يتحسس خدها بنعومه... همست بكسوف... حاضر 
ابتسم بحنيه وشدها لحضنه اكتر.... يحضرلك الخير ياروح مهيب... اه  من الحق العبايه والطرحه دول لبسك تحت عارف انك مش متعوده عليهم بس لو بتحرميني  هتلبسيهم صح
هزت راسها برقه.....  صح.. حاضر 
ابتسم برضا وحضنها بحب.... حبيبي الي بيسمع الكلام وعشان كدا هخليكي تكلمي مامتك بس بليل 
قفزت بفرحه طفوليه وبصت في عيونه الصادقه..... بجد 
همس قدام شفايفها بحب شديد..... بجد يالا ياحبيبي ننزل 
.. 
مهيب كان بيهزر مع كادي وهي فرحانه بهتمامه واسلوبه الي اتغير للاحسن معاها..غافيين عن تلك العيون الحاقده المتوعده ل كادي.....  شوفي ياماما بتتسهوك ازاي وبتتدلع 
مرفت بغيظ.....  سيبها تتدلع وانا هدلعها  اصبري عليا بس 
مرفت بطيبه مزيفه.....  مهيب يابني جدك طلبك تروحله الهنجر ضروري 
مهيب بابتسامه لاول مره. صدمتها... عارف ياامي كلمني الوقتي ورايح اهو مش عايز اوصيكي بقا على كادي وهي شاطره وبتسمع الكلام صح
كادي  بابتسامتها الساحره....  صح 
طبع قبله طويله في كف ايدها و باس جبين امه ومشا
.. 
سمر بغل... خلانا نعتذرلها وخايف على زعلاها لا وكمان ضر*بني عشاانها ااه ياحسره قلبي 
مرفت... نظراته ولهفته مش طبيعيه يكونشي عملاله عمل
سمر بخوف..... انا خايفه تكون هي الكل في الكل ونبقا احنا تحت طوعها 
مرفت بغل..... على جث*تي انا هعرف اطفشها كويس اتفرجي انتي بس
سمر بخبث.... وانا معاكي
مرفت بصوت عالي....  كادي
كادي بطيبه... نعم حضرتك اقدر اساعدك في حاجه
مرفت بسخريه.... حاجه واحده يالا المطبخ مستنيكي 
كادي بهدوء...... اعمل فيه اي 
هتعرفي اما تروحي.. محاسن سيبي المواعين كادي هتعملهم وروحي ساعدي سمر 
كادي غمضت عنيها بحزن.....  هروح اعملهم مش مشكله ودخلت المطبخ كانت حالته حاله مواعين كتير وعايز شُغل كتير....استحملي ياكادي يالا عشان تكلمي مامتك بليل بلاش تكون فِ مشاكل يالا 
بعد فتره... كادي بفرحه بريئه.... انا خلصت اخيرا اي رأيك 
مرفت بخبث..... مش بطال لسا بقا مدخل البيت 
كادي باعتراض..... بس 
مابسش يا حبيبتي بالا واضافت  بخبث وحزن مزيف.... انا على عيني واللهِ ماقولك كدا بس الحج الكبير لو جه ولقا المدخل كدا هيطربق الدنيا على دماغنا.. كان على عيني اعملها انا لس زي ماانتِ شايفه مش هقدر على الوقوف كتير وسمر مشغوله في الاكل فِ شقتها 
 كادي... طب ما تخليها هي تروح وانا هعمل الاكل 
 مرفت بخبث مش انتي لسا قايله مابتعرفيش تطبخي خلاص هروح انا ااه يا ضهري ااه
كادي بطيبه..... لا انا هعملها انا ارتاحي بس انتِ حضرتك
تسريع الاحداث 
كادي قربت تخلص... قاطعها دخول ست البيت ومارعتش انها بتمسح ودخلت بحذائها ووسخ*ت المكان.... ممكن تقلعي الشوز... معبرتهاش ودخلت... عاااااااا حرام انااتهديت واللهِ
_في اي وصوت عالي ليه ماتنضفي وانتي ساكته
كادي بصوت باكي..... انا اتهديت فيها وحضرتك شيفاني وانا بنضف ودخلت بشووزك ووسختي المكان كله
مرفت بعصبيه.... في اي صوتك عالي ليه
_مين دي يامرفت
مرفت بخبث..... دي الخدامه الجديده 
كادي لسا هتتكلم قاطعتها الست بغضب..... عَتشي الخدامين كمان يطاولوا على اسيادهم 
كادي بعفويه.... لا انا مرات مُهيب مش خدامه دي بتكذب
مرفت بغل..... يا قليله الادب اي كدابه دي مش متربيه صحيح امك تلاقيها بتتسرمح ونست تربيكي انا عارفه ابني جايبها من انهي مصيبه تاخدها 
كادي بدموع...... مسمحلكش انا من الصُبح ماقعدش ومهدومه دا بدل ما تقولي كلمه تجُبر بخاطري 
مرفت بغل.... انتِ بتعلي صوتك عليا لسا بترفع ايديها تضربها
مهيب بغضب شديد...... امي 
مرفت بخبث..... تعالي الحقني يا مهيب ااه تعالي شوف امك وهي بتتهان قدام الغريب ومن مين من مراتك الي مفروض تحترمني لو مش عشان حماتها تحترم عمري حتى يا مهيب 
كادي بدموع وصوت عالي.....  كذابه هي الي نازله هزاءه فيا وهداني من غسيل لمواعين لكنس لمسح وانا اقولها حاضر  وساكته والوقتي طنط دي بتزعقلي عشان بقولها تقلع الشوز قعدت تزعقلي وسألك مامتك مين دي قالتلها الخدامه الجديده انا خدامه يامهيب  بقلمي بسمله بدوي
مهيب بغضب.... صوتك عالي 
كادي بصريخ..... يعني كل الي قولته دا ومتحمقتش الا على صوتي العالي 
مرفت بخبث..... شوفت شوفت طريقتها وكل كلامها كذب اسأل سُهير وسمر حتى.. انا تعبت منها وخلاص جبت اخري اختار يا انا يا هي يا مهيب البت دي تمشي يا هي يا انا لواختارتها لا انت بني ولا اعرفك ليوم الدين 
كادي حست ان روحها بتتسحب.. هو ممكن يسيبها ممكن بتخلى عنها؟  طب مش هي كانت عايزه كده؟  بس بعد ايه ما خلاص حبته حبت حنانه واهتمامه واسلوبه معاها!!!  بصتله بخوف والدموع في عنيها من فكره انه ممكن يبعدها عنه ويطلقها!!! 
مهيب ببرود..... حاضر يا امي وو 
هی حست ان روحها بتتسحب.. هو ممكن يسيبها ممكن يتخلى عنها؟  طب مش هي كانت عايزه كده؟  بس بعد ايه ما خلاص حبته حبت حنانه واهتمامه واسلوبه معاها!!!  بصتله بخوف والدموع في عنيها من فكره انه ممكن يبعدها عنه ويطلقها!!! 
مهيب ببرود..... حاضر يا امي كادي لمي هدومنا  وجيبي فهد لحد ما ادور العربيه 
مرفت صرخت بصدمه.....  يعني اختارتها هي 
قاطعها بغضب... الي ميحترمش مراتي اكنه محترمنيش كرامتها من كرامتي يا امي 
مرفت بدموع مزيفه.....  بعد الي قولتهولك يا مُهيب بقولك دي مزوداها خالص ومش محترماني 
مهيب بغضب.... امي انا واقف من زمان وشايف كل حاجه بعيني  
على صوته.. انا قبل مااخرج موصيكي عليها هي دي الامانه الي سايبهالك قبل مااخرج 
مرفت بغل.... هي سحرالك وبعدين وطي صوتك انا امك ايه هتعلي صوتك على امك ولا اقولك تعال خدلك قلمين 
غمض عيونه بعصبيه قاطعهم دخول راجل كبير بيسند على عُكازه وسامي معاه....  في اي ايه صوتكوا عالي لي؟
مرفت اول ماشافته عيطت....  تعالى يا بابا تعالى شوف ابن بطني.. جه اليوم الي ابني يزعقلي فيه ويطلعني وحشه عشان مراته..بيزعلق لامه عشان مراته 
الجد  بصوت قوي....  مزعل امك ليه يا مُهيب.. ولا عايز تعمل مشاكل وخلاص عشان تتطفش ولاقيتها حجه 
مهيب بغضب شديد..... جدي مسمحلكش انا جاي بمزاجي وانت عارف كويس انا جاي ليه نهى كلامه وبص على كاندي الي منهاره فِ العييط قرب منها وبصوت كله حنيه.... تعالي ياحبيبي وقعدها على رجله بجرا*ءه ولمس وشها برقه... العيون الحلوين دول مايعيطوش 
اتكسفت من حركته وحاولت تقوم مطوق خصرها بتملك وهمس بحنيه وهو بيمسح دموعها..... ابتسمي الاول وانا اسيبك 
ابتسمت بسرعه.. قام ضاحك وسابها.. ايوا كدا وريني غمزاتك  
الجد بهدوء....الِ حصل ميتكررش تاني فاهمين
مهيب بصله بطرف عينه.....  انا هاخد فهد وراجع تاني المكان الي مابيحترمش مراتي ميلزمنيش يا حاج 
الجد بغضب.... وانا مش هسمح بدا يا فهد 
مرفت بدموع قربت منه....  هتسيبني تاني يا مهيب انت مش عارف انا كنت عامله ازاي وانت بعيد عني متسيبنيش تاني يامهيب انت ابني الوحيد مليش غيرك حقك عليا..  وبصت لكاندي بحزن.... قوليله حاجه انا مش هستحمل بُعده عني حقك عليا بس خليه يفضل 
كاندي صعبت عليها تحايلها عليها...  مهيب افضِل.. مامتك محتاجاك جنبها.. صدقني انا مش زعلانه
مرفت قربت من مهيب حضنته وعيطت.....  عايز تسيبني تاني يامهيب اهون عليك 
مهيب باس راسها.....  لا ماتهونيش عليا بس اعرفِ ان كرامتها من كرامتي 
.. 
الجد باعجاب شديد.... شكل المدخل عجبني مين الي عمله كدا ورتبه بالشكل دا 
مرفت بسرعه..... سمر هي الي عملته
مهيب هز راسه بيأس وفِ نفسه ..... مش هتتغيري وبص على كادي الي ابتسامتها اختفت ابتسم بحنيه.....  مابتكليش كويس ليه 
كادي بخجل من النظرات المصوبه عليها.....  ب باكل اهو 
فهد بطفوله...... ماما انتِ قاعده تأكليني ومش بتاكلي خدي دي من ايدي يالا عشان اجبلك شيكولاته بس لو خلصتيه كله 
كلهم ضحكو على كلامه سامي بضحك...... لِمض 
ابراهيم بجديه...... بتعاملك كويس  يافهد ولا عامله دور مرات الاب 
فعد ببراءه..... دي احلى ام في العالم انا فرحان اوي انها امي وبتأكلي براحه وبتحكيلي قصص.. مش زي سمر الشريره الي بتأكلني بالضرب بقلمي بسمله بدوي
سمر وشها اصفر واسبت المعلقه..... انا يا فهد 
كاندي همست ف ودنه برقه.... حبيبي كد غلط قول سوري 
فهد بغضب طفولي..... بس انا مغلطش.. حاضر سوري يا سمر
سمر بصتلها بغل......  انا شبعت ومشت 
فهد ضحك بفرحه.....  احسن يالا ياماما عشان نلعب مش انتِ قولتيلي انك هتلعبي معايا وهتحكيلي قصص كتير صح
ابتسمت برقه وهي بتمسد على ضهره.....   صح بس يالا اشرب العصير 
حاضر يا احلى ماما 
الجد وسامي بيتبادلو النظرات وفرحانين بتقبل فهد ليها 
مرفت سابت الاكل بغيظ وراحت ورا سمر  
فهد:  خلصت ياماما يالا بق عشان اوريكي اوضتي والعابي 
بصت ل مهيب تشوف رده..  لا مش هتقومي قبل ما تخلصي اكلك 
كاندي بخجل.... صدقني شبعت.. اغرفلك كمان شكلك جعان
مهيب بغمزه....  جعان حاجه تانيه 
قامت بسرعه واشتالت فعد ومشت تحت نظراتهم وضحكه
الجد بابتسامه... شايفك فرحان بالجوازه مش زي ما اتوقعت
مهيب بابتسامه لاول مره صدمتهم.....  فوق ما تتصور 
سامي بص لابوه بخبث وهو بادله النظره وضحكوا.. مهيب ادرك الي قاله...  انا قصدي يا عني
ابراهيم  بضحك ..... عيله وقعتك يا مهيب  ولا وجه اليوم الي اشوفك فيه عشقان 
.. 
فهد بضحك شديد.. ااه همسكك وهكسب ياماما انا قوي صح
كاندي بحب....  عااا لا ماتمسكنيش دا انت قوي اوي اوي
فهد حضنها بفرحه... بحبك اوي انا اما اكبر ويسألوني انا قوي ازاي هقولهم بسبب امي 
كاندي حضنته جامد.. ياحبيبي قلب ماما انت وانا كمان بحبك     
_جبلك عصير مفيد عشان شكلك هبطت
فهد ببراءه.... علطول بشوف امهات اصحابي بيهتموا بيهم وبيحبوهم وانا لا واقعد ادعي لربنا يارب عايز ماما واستجاب 
ابتسم بحنيه..... قلب ماما هات بوسه بقا 
جري عليها مخدش باله من العصير واسكبه عليها نطق برعب.... انا انا اسف متضربنيش انا مكنش قصدي
قربت منه بحنيه..... اهدى متخافش هضربك ليه بس
_ عشان سمر كانت  بتضربني لو وقعت حاجه 
ابتسمت بحب.....عمري ماهمد ايدي عليكي في ام بتضرب  ابنها على حاجه تافهه زي دي.. هز راسه ببرأه بلا.. هروح اغير مش هتأخر اوكي 
اوكي بقلمي بسمله بدوي
.. 
خرجت بكسوف..  نسيت اني مجبتش هدوم البس اي الوقتي 
اتصمرت مكانها اما لقت مهيب مع فهد واول ماشافها جري عليها بغيره......  انتِ كنتي قاعده كدا مع فهد 
مفيش رد صرخ ف فهد..... على اوضتك قرب منها بغضب مجنون..... ردي عليا انتِ كنتي قاعده كدا مع فهد 
ساكته برعب من شكله وصوته العالي...لا لا والله انا قاطع كلامه وهو بيهجم على شفتيها بر*غبه... انصدمت في الاول وحاولت تبعده بس هو اقوى منها ميت مره.. بعد اما حس باختناقها... وسند  جبينه على جبينها...احرميني بقا مش قادر 
فجأه سمعو شهقت قويه بص لقاها سمر وكاندي همتوت من خجلها والموقف الي اتحطت فيه وحرفيا هتنسهر من خجلها
سمر بهمجيه وهي بتهجم على كاندي... ااه يا سا*فله يا قليله الادب سايباه وعمله مكسوفه.. فرحانه بلهفته عليكي يا خطافه الرجاله 
مهيب بعِدها عنها بغضب  ابعدي انتِ اتجننتي سيبها 
سمر بصراخ..... سيبني سيبني اعرفها مقامها وشدتها من شعرها وفضلت جراها منه وفتحت الباب 
مهيب بغضب جحيمي.... سمر انتِ بتهببي اي سيبها احسنلك
سمر بغل....عاملي فيها عاشق ونازل فيها بوس ولا لهفتك دا انا عمري ما شوفت ربع نظرتك ليها ليا  و شدتها بسرعه وهي بتحاول تزقها مش عارفه ونزلت بيها الشبابيك كانت مفتوحه والجيران بتتفرج وقاعدين يتهامسو على جمالها 
مهيب شدها منها بعنف و قلع قميصه ولبسه لِ كادي الي منهاره فِ العييط وبتحاول تستُر جسدها...  روح وانتِ طالق بالتلاته
بهدوء روحي وانتِ طالق بالتلاته
سمر بصريخ.....  انت بتتحجج اصلا يا بس صدقني مش هسكت يامهيب 
مهيب قاطعها بصفعه اطرحتها ارضا.... صوتك انا ماسك اعصابي عنك يا سمر لمي هدومك وعلى بيت اهلك وانا مش همد ايدي عليكِ بس ليا رجاله اتكلم معاهم يابنت الناس تصرُفك مع كادي مش هيعدي بالساهل 
سمر بصتلها بغل وجريت على اوضتها تلم هدومها 
مرفت لسا هتتكلم قاطعها وهو ببرفع ايده  ... لو سمحتي ياامي متدخليش بقلمي بسمله بدوي 
مرفت بغيظ وجهت كلامها لسامي والجد.... ماتقولو حاجه 
سامي بهدوء..... الِ حصل غلط وسمر بصراحه زودتها
الجد أيدُه الرأي... فعلا وهو حر مع مراته محدش يدخل
مهيب اخد كادي ودخل الاوضه تاني...  اول ما دخلت حضنته جامد وقعدت تعيط.... احتواها بحنيه بلاش عييط يا قلب مهيب 
كادي ببراءه....  انا جيت بوظتلك حياتك سيبني امشي و سكتت بخوف من شكله وحاولت تخرج من حضنه بس كان ماتبت جامد على خصرها بتملك....  انت بتوجعني 
همس بكسر*ه بانت فِ نبره صوته.... وانتِ وانتِ برضو بتوجعيني بكلامك دا 
مسكت وجهه برقه.. مش بقصدي
سند جبينه على جبينها.... انا محتاجلك اوي صدقيني انا ضحيت بكل حاجه عشانك وعشان تبكي معايا ارجوكُ بلاش تقولي سيبني دي.. كادي انتِ الحاجه الوحيده الحلوه الِ طلعت بيها من الدنيا.. انا وحيد انا اتظلمت كتير ياكادي الدنيا مرحمتنيش 
كادي عيطت على كلامه.... متقولش كدا باباك ومامتك وجدك معاك وانا كمان  ليه بتقول كدا 
همس بصوت متعب....  تعبت علطول جامد شامخ قوي بارد كل دا انتِ مش عارفه وراه اي عارفه وراه واحد ضعيف فنا عمره ينفذ رغابتهم دخلت طب عشان ابويا عايز كدا ودخلت شرطه عشان حلمي بسببها خسرت صاحب عمري ومراتي 
كادي بصدمه.... مراتك؟ 
مهيب بهدوء..... ايوا ام فهد ماتت بسببي 
كادي لسا هتتكلم سكتت بحزن..... انت بتعيط
مهيب بجمود.... لا بس ف حاجه دخلت ف عيني
كادي بحب.....  ماتكذبش عليا.. صدقني انا عمري ماهسيبك
ابتسم بحب وساحبها لحضنه.. مش هسمحلك تسيبيني اصلا
ضحكت.... مغرور 
.. 
 مهيب فونه عمل صوته فتحه ثواني وريأكشن وشه اتغير 180 درجه 
كادي بخوف..... ف ف اي؟ 
مهيب بهدوء مخيف...... انا عقيم 
كادي ببراءه... يعني اي 
مهيب بجمود.... يعني مش هتبقي ام يعني مش هيبق ليا ولاد منك 
كادي بصدمه...
مهيب بهدوء مخيف...... انا عقيم 
كادي ببراءه... يعني اي 
مهيب بجمود.... يعني مش هتبقي ام يعني مش هيبق ليا ولاد منك 
كادي بصدمه... وو فهد دا اي 
مهيب بدموع حاول يداريها معرفش.... بعد فهد حصلت  الحادثه  عملتلي عُقم 
كادي بصوت مهزوز....  ا انت بتعيط ليه انت هتعمل عمليه وهتخف وهنخلف عيال كتير اوي  ثق بالله وانا معاك 
ابتسم بحزن وشدها لِ حُضنه... ونعم بالله  .. اوعديني انك عمرك ما هتسيبيني 
كادي بإبتسامه وخرجته من حضنها وبصت فِ عنيه بصدق وعد 
مهيب من فرحته اشتالها ولف بيها.... بحبك 
برقت بصدمه واتشبتت فيه جامد....  انت قولت اي؟  
مهيب همس فِ ودنها بصوت عاشق ولهان.... ب ح ب ك 
دفنت وشها ف رقبته بخجل ومن جواها فرحانه جدا 
مهيب بقلق من سكوتها... ساكته لي
كادي بخجل.... اقول اي 
مهيب بحنان وهو ينظُر بداخل عينيها الساحره....  بتحبيني 
سرحت ف خُضره عيناه وردت بتوهان..... بحبك اوي 
ابتسامه بسعاده واطلع تنهيده طويله وقال بصوت سعيد... مش عارف اوصف احساسي انا حاسس اني املك الدنيا وما عليها طول ما انتِ معايا 
وشها احمر جامد من كُتر الخجل بعد اما ادركت الي قالت.. مهيب 
مهيب بعشق وهو بيقرب منها.... قلبه 
كادي بكسوف... مهيب بق 
مسك ايدها وباسها.... قلبه.. وروحه.. وحياته.. وعقله  ومع كل كلمه كان بيطبع قُبله لحد ما وصل لوشها وقبل وجنتيها وجبينها بعُمق.. وجدها مستسلمه  فتجرأ وازاح سترتها وانزل السحاب بخفه.. افاقت بسرعه.... اا انت هتعمل اي ﯾ مهيب
اجابها بر'غبه ظاهره وضوح الشمس ف عينيه.... مش قادر صدقيني.. عايزك  
كادي بخجل... مهيب 
مهيب بتفهم من خجلها....  كادي الي بينا مش حرام ولا عيب انتي مراتي على سنه الله ورسوله ودى حقي.. صدقيني انا بحبك وعمري ما افكر ائذيكِ...  انا مش حابب ان يكون من غير موافقتك ولو انتِ لدرجادي مش حبه قربي قاطعته بلهفه..... لا 
مهيب بخبث وهو بيحاصرها بين جسده العضلي والحيطه.... لاء اي  .. قولي عيزاك يا مهيب 
همست بخجل شديد واستسلام لِلمساته....مش هعرف اقولها كل الي هقدر اقوله اني بحبك يا مُهيب 
مهيب اشتالها بلهفه وبق يقولها كلامات معسوله ويعبر عن حُبه وعشقه لها حتى غاضت ف عالم اخر. 
عدى شهر بحاله وكان اجمل شهر بالنسبه لِ كادي من ساعه ما شافت مهيب.. ومهيب مافشلش انه يخليها تحبه ومعاملته اتغيرت للاحسن بكتير وعلاقتها بوالدته اصبحت حلوه نوعا ما.. 
بقلمي بسمله بدوي
 فِ الجهه الأخرى 
بنتي بنتي فين  بنتي فين انا عايزه. بنتي والنبي
_بنتك بقت ف بيت جوزها الوقتي يا ايمان
جوزتها لِ تاجر المخدا*رت قتا*ل القتل*ه عديم الرحمه وبتقولها بكل برود.... زي ما جوزتها لُه تطلقها منه 
ايمان دا لمصلحتها
صرخت بقهر... مصلحتها اي منك لله واللهِ لو مجبتلي بنتي لشتكيك وافضحكم   .. وتوديني لِ بنتي حالا 
بس
مابسش هتوديني ولا اروح لوحدي
لا لوحدك اي هوديكي
مرفت بصوت حازم وهي شايفه كادي نازله من على السلم... نوسيتك  كُحلي اي الساعه داخله على 3 وانتِ لسا صاحيه
كادي بتعب ملحوظ.... اسفه.. بس بامانه مش قادره من الالم
مرفت بخوف جريت عليها.... مالك؟   فيكي اي 
كادي بابتسامه من خوفها عليها....  متقلقيش يا ست الكل بس شويه تعب بس.. وفجأه صرخت وجريت على فوق ومرفت وراها..
مرفت بفزع.... مالك يابت فيكي اي 
كادي اغمى عليها ووقعت على الارض.. تحت صراخ مرفت
صحيت لقت نفسها ف اوضتها ومتعلقلها محلول...  يا طنط
مرفت بنظره غريبه....  مبروك 
كادي باستغراب وصوت مرهق.... ع اي
سمعت صوت من ورا مرفت مليان غضب وقهر.....  ع حملك. 
كادي بصدمه..
سمعت صوت من ورا مرفت مليان غضب وقهر.....  ع حملك. 
كادي بصدمه....  ح حملي ازاي وفجأه ضحكت بفرحه وبراءه.... انا حامل يعني هبقى مامي واجيب نونو وهيبق ابنك وابني الحمدلله الحمدلله 
مرفت بصتلها بزهول.....  انتِ مش خايفه!!!!   انتِ ازاي كدا واحده غيرك تترعب وتترجاه يسامحها انما انتِ بتضحكِ وفرحانه!!! 
مُهيب بهدوء مُخيف..... لو سمحتي يا امي اتفضلي انتِ مرفت كأنها ماصدقت الكلمه ومرعوبه من هدوء ابنها المُخيف لسا هتمشي بس ضميرها انبها قربت من مُهيب بخوف....  براحه عليها يابني وخدها براحه واسمعها للاخر  ومشت بسرعه
مُهيب راح قفل الباب بالمفتاح وشاله وحطُه ف جيبه وقرب منها بنفس نبره صوته الجامده المُخيفه..... لي؟  
ضحكتها اتلاشت وكشرت..... اا انت مش فرحان اني حامل انت هبقى اب وانا هبقى ام وقاطعها وهو بيمسكها من شعرها بغل.... انتِ هتستعبطي يا روح **** انطقي ابن مين الي ف بطنك دا بدل ما اقتل*ك 
عيطت بفزع من شكله..... م مهبب انت انت بتقول اي انت واعي للِ بتقوله ياعني اي ابن مين دا ابننا 
شدها من شعرها والدموع بتلمع ف عيونه..... اخرسي انا غلطان وبن ***** اني صدقت واحده زيك بنت*****
صرخت بقهر..... انت بتقول اي انت بتكذبني ليه والله العظيم ابنك.... آه آه سيب شعري يا مُهيب انت بتوجعني مهيب متخلينيش اكرهك ارجوك 
ضحك ضحكه خوفتها.... هههه انت لسا شوفتي حاجه انا هندمك وهعرفك مين هو مهيب الاسيوطي يابنت**** 
كادي بصريخ خلى كل الِ فِ البيت يطلع جري.....انت بكر*هك وبكر*ه اليوم الي شوفتك فيه انت ايه يا شيخ ماعندكش رحمه انت ازاي اصلا تشك فيا انا حقيقي مصدومه فيك 
مسح على وشه بعصبيه..... ياعني مُصره وبتنكري برضو طيب انا معاكي لِ الاخر... انا عقيييييم ازاي حامل 
صرخت بقهر..... معرفش معرفش كل الي اعرفه اني مش خاينه ودا ابنك 
شدها من ايدها وجاب الاسدال ورماه ف وشها.... البسي... بسرعه 
لبسته بخوف شدها بغضب ونزل بيها تحت اعتراض جده وابوه.... سيبها سيبها يا مهيب يابني الكلام اخد وعطى اصبر 
مهيب بغضب جحيمي.... مخدش يدخل فاهمين ولا ورحمه الغالين هطربقها عليكو كلكو وشد كادي وركبها العربيه بعن*ف ولف وساقها   اقسى سرعه 
كادي بدموع..... مهيب ارجوك بالله عليك صدقني 
زاد من سرعته ثواني ووصلوا قدام مستشفى 
كادي بخوف..... اا احنا بنعمل اي هنا 
مهيب شدها بغضب ودخل بيها ركب الاسانسير كل دا وهي بتعيط بنهيار.... مهيب 
مهيب بغضب جحيمي.... اكتمي صوتك ماسمعهوش فاهمه 
.. 
مهيب بهدوء مُرعب..... عايز اعرف هي حامل من امته بالظبط 
الدكتوره بخوف..... طب اقعد حضرتك
ضرب على المكتب بعصبيه..... اخلصي بدل ما اطربقها على دماغك 
لسا هتتكلم دخل مدير المستشفى..... اتفضل يباشا الاوضه جاهزه وكل تمام 
الدكتوره سكتت بخوف واخدت كادي المنهاره ف عياطها. 
.. 
الدكتوره بتوتر.....  احم هي ف الشهر التالت وتحاليل حضرتك اهي 
مهيب رياكشن وشه اتغير للاسوأ وعروقه برزت بشكل ملحوظ وفتح الاوضه ال هي فيها بشر.... قدامي
كادي بدموع.... اتأكدت اني بريئه 
ضحك جامد ومردش عليها ومسكها من ايدها جامد وجرها وراه غير عابئ بوقوعها ودموعها الهيستيريه ركبها  العربيه وساق
كادي بصوت مرعوب من شكله.... م مهيب دا دا مش طريق البيت 
مردش عليها وزاد من سرعته
بعد شويه وقفت العربيه ف مكان خالي مافيهوش اي بيوت غير بيت كبير اوي والحراس محاوطينه ومعاهم سلاح وشكلهم يخوف 
كادي بخوف..... مهيب انت هتوديني فين 
شدها بعنف ودخل بيها قامت زقاه بخوف وحاولت تهرب لكن هيهات امسكها وضغط على عرق ف رقبتها ثواني واغمى عليها 
..بقلمي بسمله بدوي 
صحيت لقت نفسها ف اوضه ضلمه قامت بخوف.... م مهيب انت فين انت هنا؟! 
_انا اهو ياروح قلب مهيب.. النور فتح وظهرلها مهيب بس منظره مش مبشر للخير لحظت انه كان واقف مباشرةً ليها وابتسامه خبيثه مرسومه على شفتيه وعاري الصدر ولابس بنطلون بس وفِ ايده كاسه قرب منها بخبث....  اخيرا صحيتي ها بقيتي كويسه الوقتِ انا خليتك تاخدي راحتك ف النوم اوي عشان مش هتشوفيه تاني 
كادي بخوف.... م مهيب انت سكران؟  انت مش ف وعيك
ضحك جامد..... ههههه بالعكس دا انا ف وعي جدا شكلي الِ كنت مش في وعي بس الوقتي فوقت و فوقت اوي كمان... يلا بقا
برقت بخوف وهي شايفاه بيقرب منها وعيونه بتملع بشهو*ه ...  مهيب في ايه فوق مالك وبعدين ابعد عني انت فاكرني نسيت الي عملته واتهامك ليا ف شرفي 
ضحك جامد لدرجه دموعه نزلت.... ههههه يخريبك ضحكتيني وانا مليش نفس.. شرفك؟  شرف اي ياامو شرف 
كادي بخوف... الدكتوره مش اثبتت برائتي 
ضحك تاني.... لا لا بقا انتِ مصره تطلعي عفاريتي عليكِ عارفه الدكتوره قالت اي قالت انك حااامل وف التالت  وبرضو التحاليل اثبتت اني عقيييم 
هزت راسها بهستريا.... لا لا اكيد ف حاجه غلط صدقني
انحى ودفن وشه ف رقبتها وبق بيعضها بخفه وهمس ف اذنها....  قومي جهزي نفسك لجوزك ولا هو حرام ليا وحلال لغيري...وآه لو فكراني اني هطلقك بق ولا ارفع قضيه والكلام الفارغ دا تؤ تؤ ي حبيبي تبقِ لسا متعرفنيش انا هخليكي تتمنى المو*ت وماتطليهوش قوووومي 
قامت برعب..... حاضر حاضر هعمل الي انت عايزه بس سيبني اجهز نفسي خمس دقايق بس خمس دقايق 
ابتسم بشر وقام من غير ولا كلمه  وخرج بس شك ف استسلامها دخل تاني بسرعه لقاها فتحت البلكون وواقفه على السور وبصتله وضحكت بوجع.... كنت فكراك انت الي هتعوضني عن الي شوفته واني خلاص لقيت اماني بس طلعت اوحش منهم بعد كل الي عملته دا وبرضو مش عارفه اكرهك عايزاك تعرف ان الِ ف بطني ابنك واني عمري ما فكرك في غيرك بس مجرد تفكير 
جري عليها بخوف يحاول يشدها بس عرفت وقامت نطه
فتحت البلكون وواقفه على السور بصتله وضحكت بوجع.... كنت فكراك انت الي هتعوضني عن الي شوفته واني خلاص لقيت اماني بس طلعت اوحش منهم بعد كل الي عملته دا وبرضو مش عارفه اكرهك عايزاك تعرف ان الِ ف بطني ابنك واني عمري ما فكرك في غيرك بس مجرد تفكير 
جري عليها بخوف يحاول يشدها بس عرفت وقامت نطه 
_كاااااااااااااااادي 
آه آه 
اسرع بتجاه الصوت توسعت عيناه بفرحه وهو يرآها متشبته بالحديده وبتبكي.....  مُ مهيب 
مهيب بلهفه عليها لدرجه كان هيلقى نفسه ورائها من شدت خوفه عليها.... ك كادي 
كادي اطلقت صرخه مدويه اخرجت الحُراس .... خلي بالك هتقع 
مهيب اتجاهل حديثها وانحنى لها لينقذها غير عابئ بسقوطه كل الذي بخاطره ان ينقذها ولو كلفه الامر حياته 
كادي بدموع.....  ارجوك خد بالك بالله عليك 
مهيب ودموعه تسقُط بغزاره صدمتها ..... امسكي بايدي 
كادي بدموع....  ابعد وخليهم يجيبو مرتبه ولا حاجه وانا هسيب نفسي 
صرخ فيها معنفاً....  امسكيييي ايدي اخلصي 
امسكت بيده وهي ترتجف من خوفها عليه...  ولكن تركتها باخر لحظه حين رأتهُ ينحنى بكامل جسده عليها غير عابئ بحياته صرخت برجاء..... لااااااا ابعد انا خايفه عليك قاطعها وهو يمسكها على غفله من يدها ويسحبها لهُ لكن اختل توازنه لولا تلك اليد التي امسكته وسحبته.. حمد ربه فِ سره واحتضن كادي بشده وكأن روحه عادت لهُ. 
كادي ببكاء يقطع القلب.... كنت هتقع بسببي 
تركها وكانها استفاق على جملتها واخد يهز بها بجنون..... كنتي هتعملي اي هاا كنتي هتعملي اي يا غبيه
صرخت فيه بانيهار..... كنت هموت نفسي وارتاح بق انا تعبت تعبت كنت عايزني اعمل اي ياعني وانا شايفه الشك والكره ف عينك ليا ومش مصدقني هااا كنت عايزني اعمل اي واللهِ العظيم ما خوفتك يا مهيب كان نفسي تصدقني بس للاسف كذبتني و 
ابتسم بجانبيه....  غبيه انتِ غبيه  بق انا لو مش مصدقك كنت هخليكي عايشه ولو ثانيه واحده 
كفت عن البكاء ونظرت له بحيره واستغراب.... يعني اي 
جثى بركبته وكور وجهها بيده بحنو.....  يعني انا مصدقك وعمري ما شكيت فيكي...  انا لو شوفت بعيني اكذب عيني واصدقك.. لمس بطنها بعشق.... عارف انه ابنه عارف انه قطعه مني ومنك  بقلمي بسمله بدوي 
ابتسمت وسط دموعها.... بجد مصدقني ولا بتقول كدا عشان تهديني   .. طب وليه عملت كدا فيا 
جذبها محضتن اياها بقوه شديده غير مُصدق انها باحضانه وبخير وسلامه...
هقولك انا 
التفوا الاثنين معاً للوراء بدهشه.... امي..  ماما مرفت 
مرفت بخجل.... ايوا انا  قولت اعمل حاجه صح اصلح بيها الِ هببته مع الغلبانه دي وانهت كلامها واشارت على كادي 
كادي ببلاهه.... انا مش فاهمه حاجه 
مرفت بحنان اموي صادق..... اول حاجه تعالي ف حضني 
جرت بلهفه وكانها ما صدقت كلمتها وعانقتها وبكت بشده.......  آه يااامامااا 
سامحيني يابنتي سامحيني كنت عامله زي الي الدبشه الي على عنيها ضبابه وسمعت كلامها سامحيني 
كادي بفرحه وهي يزيل دموعها بسرعه وتبتسم بتساع.... مسمحاك واللهِ العظيم مسمحاكِ ياماما اهم حاجه انك معايا وبقيتي بتحبيني صح ياماما
مرفت بفرحه غامره وهي تقبل انحاء وجهها بلهفه....  صح يا قلب امك صح 
مهيب بفرحه لتقبل والدته اخيرا اياها.....  شكرا يا امي لولاكي انا زماني ميت انا وكادي 
عنفتهُ مرفت واردفت بخوف شديد.... تِف من بوءك يا مهيب وبعدين بقا بتشكر امك على انقاذك دا انا افديكو بروحي 
احتضنتها كادي بفرحه وامان 
خيااااانه 
نظروا اتجاه مصدر الصوت ثواني وكانت كادي تقفز بسرعه ومحتضن الماثل امامها وتصرخ بسعاده.....  مااااااااجد 
 كادت ان تحضنته لولا تلك القبضه التي قبضت على يدها بغيره.....  كادي انتِ حامل خُدي بالك خليكي جنبي 
هزت رأسها بتفهم واردفت بفرحه.... ميجو وحشتني
ماجد بحب اخوي.... وانتِ كام يا قلب اخوكي 
مهيب بهدوء مخيف..... عملت اي ياماجد 
ماجد بمرح وغرور مزيف.... عيب عليك يا جدع اطمن مبيته ف الحجز وقرت بكل حاجه وكله تماما 
اطلع تنهيده راحه وجذب تلك الواقفه بجانبه لاحضانه....  الحمدلله كدا ارتحت واخدتلك حقك
كادي باستغراب..... انا مش فاهمه حاجه  وانت تعرف ماجد منين و مين اصلا الي بتتكلموا عليها دي 
مرفت بتشفى.... سمر. 
كادي بصدمه.... ايه سمر 
ماجد بخجل....  ثانيه بس ياجماعه معايا ناس 
مهيب بهدوء وعنفُه بغضب.... انت سايبهم برا يا حيوان 
ماجد بغضب مصطنع.... برستيجي باااظ 
مهيب بغضب.....  يابن الهبله انا بقول اي وانت بتقول اي 
كادي باستغراب..... هما مين 
ماجد بسرعه.....  ابوكي وامك
كادي بصدمه..  م مين 
دقائق وبالفعل دخل والديها... والدتها عندما رأتها اسرعت بحتضانها بلهفه وشوق كبير.... كادي كادي بنتي احمدك واشكرك يا رب احمدك واشكرك 
كادي ببكاء وعدم تصديق...... ماما ماما انتي موجوده فعلا انا مش بتخيل صح
 اجابتها بصدق وهي تُقبل وجهها بلهفه ام فقدت ابنتها... صح يا قلب امك صح 
وانا مش هتسلمي عليا يا كادي 
كادي ببكاء شديد وهي تندفع لحتضانه..... بابا  .. ليه يابابا ليه سيبتني ومشيت ليه لييييييييه
_غضب عني ياقلب ابوكي غضب عني واللهِ مهيب هو الوحيد الي هيقدر يحميكي منهم كانو عايزين ياخدوكي مني ومهيب وقفلهم وبجوازك منه من رابع المستحيلات حد يقرب منك 
كادي ببكاء......  بغض النظر عن كل الي قولته بس انت عارف وانت بتسلمني ليه انه شغال ف المافيا 
ابتسم بجانبيه ومال عليها واحضتنها بحب..... ابوكي مغلطش يا كادي ابوكي كان خايف عليكي و آه عارف اني شغال ف المافيا بس دا الي ظاهر انما انا ف الحقيقه ظابط ودوري خلص معاهم وخلاص سلمتهم وخِلص الموضوع.. ابوكي برضو نفس النظام برضو كان شغال معاهم بس الفرق انه شغال معايا وكان بيجبلي اخبارهم. واما عرفوا سوموه بيكي وعشان يحميكي منهم اتجوزتك 
كادي بعييط وهي تعانق والدها وتبكي بحراره.... ياحبيبي يابابا ياحبيبي انا اسفه اسفه اني شكيت فيك 
قبل والدها رأسها بحنو..... الحمدلله انِك بخير
كادي بطفوله..... الحمدلله انا فرحانه اوي انكو كلكو معايا 
انهت جملتها ونظرت لمهيب بحب شديد وبادلها الاخر بحب اشد.. ماجد اشار لهم بان يتركهم بمفردهم وبالفعل استجابو له وغادروا 
باشر بالتقدم منها بخدر وعانقها وكأنها يريد ادخالها بداخل ضلوعه.....  تعرفي اني كنت هتموت نفسي بعدك وذنبي ف رقبتك 
نظرت له بسخط....  بعد الشر وبعدين انا مش عارفه عقلي كان فين ساعتها بس ف اخر لحظه فوقت وانت ترمي نفسك عشان تلحقني  اجشت ف البكا.... انا اسفه سامحني
قبل وجهها قُبل رطبه....  مسامحك... المهم الوقتي انه كل حاجه اتظبطت  
امسكت بيده بطفوله...  اوعدني انك عمرك ما هتزعلني 
قهقه على منظرها اللطيف والطفولي.....  اوعدك من النهارده مافيش غير تعويض عن الايام الي فاتت وسعاده ﯾ قلب مهيب وعشان طفلنا 
ابتسم بفرحه وارحت رأسها على صدره العضلي العريض..... انا مش مصدقه حاسه اني بحلم كل حاجه اتحلت وبقت حلوه خايفه لكون بحلم ومش حقيقي وارجع للكابوس قاطعها بحب شديد وهو يقبل عينيها ويزيل دموعها بعشق..... لا حقيقي ياقلب مهيب 
فتحت عينيها بسرعه ونظرت له بترقب.... اي حكايه سمر 
غمض عينيه ف محاوله لكبت غضبه لتذكيرها بما فعلت تلك الحرباء....  بنت ال***** راحت اتفقت مع الدكتوره ف المستشفى تبدل التحاليل اني عقيم وهي دي اصلا تحاليلها ومكتفتش بدكتوره دي كل الي روحتلهم بس غبيه متعرفتش اني كنت سابقها بخطوه وكل الي حصل ف المستشفي دا تمثيليه مني عشان اقفشها وتسجيلات الكاميرات وتسجيلات فونها بالمكالمات معاهم معايا وقدمتهم لنيابه ومش هستريح الا لما تتعفن فيه 
حزنت ببراءه.... انا مش عارفه هي لي بتعمل كدا انا عمري ما إيذتها ولا جت حتى نحيتها مش عارفه ليه بتكر*هني اوي كدا
حملها بين زراعيه بعبث.....  كفايه كلام بق وانسي بنت***** دي انا جبتلك حقك منها تالت ومتلت... خليكي معايا انا بق 
اكتسى وجهها اللون الاحمر القاني من شده خجلها.....  مهيب
همس بتخدر وهو يدفن وجهه ف ثنايا عنقها ويشتم عبيرها بادمان وعِشق..... هممم قلبه...  بعشقك يا قلب مهيب 
همست بتوهان من لمساته واحتوائه لها..... وانا كمان بحبك اوي اوي يا قلب كادي  وفجأه شهقت بخجل.... مهيب انا حامل 
همس بتذمر وسخط.....  لااا انا ماسك نفسي كتيير مش قادر هكون حنين معاك وعد 
همست بخجل ..... مهيب 
تجاهل خجلها ودخل غرفتهم وهو عازم على تعويضها وتبديل حزنها لسعاده ليحمو بها كل ماحدث وكأنه لم يحدُث
"واني اراك بعين قلبي جنهُ يامن بقربڪ مُر الحياةِ يطيبُ♥

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-