رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول بقلم سوليه نصار
رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة سوليه نصار رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول
رواية قلوب في عتمة كاملة جميع الفصول
-اتجوز عليها يا ابني ...ميك*سرش الست الا الست زيها ...
قالتها منيرة بخب*ث لابنها وهي ماسكة ايد ابنها ....بصلها صلاح بتوتر وقال:
-بس غزل ممكن تطلب الط...
-مش هتقدر يا ابني ...مش هتخ*رب بيتها بالعكس انت هتك*سر مناخيرها وساعتها هتكون زي الخاتم في اصباعنا عمرها ما تقدر تت*مرد علينا تاني ....
سكت صلاح وهو بيفكر ...ابتسمت أمه بخبث ...ابنها بدأ يلين اتكلمت أمه تاني وقالت:
-يا بني مراتك مت*مردة وخب*يثة يا بني
..علطول بتتحجج بالحمل وأنها تعبانة ومبتعملش شغل البيت ...
-بس يا امي غزل فعلا تعبانة وانتي بعينيكي شوفتي أنها كانت بتخدمك كويس قبل ما تحمل وبعدين ما منار موجودة وتساعد ...
-عايز اختك اللي في ثانوي عام تشتغل في البيت وانا بحلم اني اطلعها دكتورة ومراتك ترتاح ...دي آخرة تربيتي فيك يا صلاح ...
اتنهد صلاح وقال:
-عايزة ايه دلوقتي يا امي ..
-عايزة مصلحتك يا ولدي ...لو معملتش كده مراتك هتد*وس عليك ومش هتعملك حساب ...اتجوز عليها ...وانا عندي العروسة ....
-طيب يا امي ..طيب ...
قالها صلاح وبعدين طلع عشان يروح شغله ... صلاح اتجوز غزل من تلات سنين جواز حب ...كان بيحبها اووي وكانت حياتهم هادية لكن تعامل غزل مع أمه مؤخرا مبقاش عاجبه ...أمه بدأت تشت*كي منها وغزل حتي مبتبررش بتقوله هتصلح الوضع وبتكبر دماغها ...بدأ يفكر في كلام أمه عن الجواز التاني ..لو ده هيخلي غزل تعقل يبقي مفيش مشكلة ....
........
خلصت صلاة وغيرت هدومي وانا بستعد انزل لحماتي عشان أشوف هي عايزة ايه للاسف النهاردة راحت عليا نومة مرة تانية ...أنا لسه في أول حملي والدكتورة قالت طبيعي احس بتعب في أول تلات شهور ونصحتني ارتاح بس للاسف لو ارتاحت يوم مبخلصش من كلام حماتي ...بتقوم صلاح عليا وانا مبرضاش اتكلم وبحترم أنها ست كبيرة وبسكت وبحاول اعمل الحاجة من سكات ...ساعات بتعب ومبقدرش اكمل وبعد منهادات هي اللي بتكمل الشغل طبعا بعد ما تديني كلمتين تس*م بدني بيهم ...اتنهدت وانا بفتكر ازاي حياتي كانت حلوة مع صلاح لما كنا بعيد ...كنا مبسوطين بس بسبب ظروف صلاح المادية اللي فجأة اتدهورت اضطرينا نيجي نعيش هنا مع أهله في الشقة اللي فوقيهم ...من اول ما جيت هنا وانا مش حاسة أن ليا خصوصية ابدا ...حتي علاقتي بجوزي باظت بسبب كلام حماتي ورغم اني حامل وتعبانة الا اني بحاول اراضي الكل ...
. ....
نزلت تحت وانا مبتسمة وقولت:
-صباح الخير يا حماتي.
بصتلي بتريقة وقالت:
-قولي مساء الخير يا اختي الضهر اذن...
اتوترت وقولت:
-اسفة يا حماتي انتي عارفة الحمل وال....
ضحكت بتريقة وقالت:
-ما كلنا حملنا وولدنا يا اختي انتي بس اللي فرفورة وبتدلعي ...أنا فطرت وفطرت عيالي ...انتي روحي شيلي السجاد واكنسي واعملي الغدا ورتبي اوضة منار عشان تعرف تذاكر كويس
-حاضر ..
قولتها وبدأت اتحرك بتعب ...
.....
بعد ساعات كنت خلصت كل حاجة عليا ...كنت حاسة بألم فظيع في ضهري ...روحت الحمام واتصدمت لما لقيت نفسي بنز*ف ...طلعت بسرعة وانا بصرخ واغمي عليا وسطهم ...
......
في المستشفي ...
طلع الدكتور من اوضة الكشف ..قرب منه صلاح وقال:
-خير يا دكتور مالها ؟!
بصله بحزن وقال:
-للاسف فق*دنا الجنين شد حيلك !
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-الجنين ما*ت يا غزل ...
قالها صلاح...اتجمدت للحظة وحسيت الدنيا بتلف بيا .... فضلت دقيقتين ساكتة ومصدومة وبعدين بصيت لصلاح وقولت:
-انت بتك*دب صح ... قول انك بتك*دب ابوس ايديك ....قول أن ابني عايش ....
-غزل...
-لا لا...حرام ابني عايش أنت ليه بتكد*ب حرام عليك ...
حاول صلاح يحضنني بس زقيته وانا ببكي بع*نف وبصرخ وبقول:
-عايزة ابني ....عايزة ابني !!!
جروا الممرضين عليا لما شافوا اني دخلت في نوبة هي*ستيرية وادوني مهدئ ....جسمي ارتخي بس فضلت اقول :
-ابني ...عايزة ابني ..حرام عليكم ودتوه فين ...
قلبي كان مك*سور مكنتش مستوعبة اني خ*سرت ابني خلاص .....
.....
مرت الايام وانا كنت حابسة نفسي في اوضتي مبخرجش منها ابدا ...طول النهار ببكي ...رافضة اكل ولا اشرب ...كنت بتمني أن ده يكون حلم بش*ع ويكون ابني عايش ...جم اهلي وحاولوا يهونوا عليا واخدوني معاهم البيت بس رغم كده فضلت في حالتي دي ...مكنتش قادرة أتجاوز مو*ت ابني ...كنت حاسة بالذنب انا معرفتش احافظ عليه ...عشان ارضي حماتي خسر*ت ابني ....
بعد اسبوعين جه جوزي واخدني ....دخلت البيت بتعب وطلعت بيتي علطول ...
مسكت ام صلاح أيده وقالت:
-هي مراتك دي مش هتتعدل ؟!
بصلها صلاح وقال بتوتر:
-دي خس*رت ابنها يا ماما ....
ضحكت أمه بسخرية وقالت؛
-يعني هي أول واحدة تجهض عادي وبعدين ده حتي مكملش اربع شهور في بطنها ده دلع حريم ... ربنا هيعوضكم بكرة المهم خليها تنزل بكرة تروق البيت اللي عامل زي الزر*يبة ده اختك يا حبة عيني سايبة مذكراتها وبتحاول ترتب على قد ما تقدر ...
-بس يا امي هي لسه تعبانة
اتعصبت أمه وقالت،:
-تعبانة ايه يا واد ما خلاص خفت وبقت زي الج*ن ..أيوة انت افضل دلعها كده لحد ما تدوس عليك وتت*مرد علينا ...يعني ايه عايز البيت يكون زري*بة بالشكل ده ..
اتنهد صلاح بقلة حيلة وقال:
-حاضر يا امي ...حاضر ...
......
تاني يوم صحاني صلاح من النوم وقال:
-انزلي يا غزل امي عايزاكي وراكي شغل كتير تحت ....
قمت بغض*ب وقولت:
-مش نازلة تحت أنا مش خد*امة عند حد ...بسبب امك أنا خ*سرت ابني عشان كده من النهاردة أنا مليش الا أرتب البيت ده لاما كده لاما نعيش برة بعيد عنهم ..لكن امك دي دم*رت حياتي
ضربني صلاح وقال:
-اتكلمي كويس عن امي يا غزل ....أنا همشي دلوقتي لو عرفت انك منزلتيش يا ويلك ...
وبعدين مشي وسابني ...
......
جه صلاح من شغله وفضلت تشتكي أمه من مراته وانها منزلتش وكمان زودت حاجات من عندها محصلتش ....وقتها صلاح قرر يعمل اللي في دماغه ويربيها كويس...كلام أمه كان زي البنز*ين اللي وقع علي النا*ر خلاه يتعصب اوووي من غزل وبدأ يكر*هها ...
مرت الايام وانا رافضة انزل أو اساعد يدوب بقضي شغل بيتي ....صلاح بقا بياكل تحت وبعد عني وانا مهتمتش ... أنا كنت متحط*مة ...حاسة بالذ*نب وبالغض*ب لحد ما في يوم سمعت صوت زغاريد ...
نزلت تحت اشوف فيه ايه لقيت حماتي بتزغرد بفرحة بصتلي بشما*تة وقالت:
-مش تباركي لجوزك..كتب كتابه علي نجلاء ...
بهت وانا ببص لصلاح اللي ماسك ايد نجلاء جارته ...وانا مش مصدقة قال هو ببرود:
-انتي اللي اضطرتيني اعمل كده ...فرحي أنا ونجلاء بعد بكرة وهي اللي هتعيش في الشقة اللي فوق وانتي هتنزلي تعيشي مع امي تحت!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-اتجوزت عليا
قولتها بصدمة ودموعي بتنزل ...اتنهد صلاح وقال:
-انتي محترمتيش امي فجبت اللي يحترمها ويقدرها ...قربت منه وقولت :
-,أنا محترمتهاش !!!ده انا خس*رت ابني بسببها ...انت سامع نفسك بتقول ايه ....ابني راح لاني كنت بخ*دم امك ليل نهار في الوقت اللي اختك وامك مرتاحين انا الحامل كنت بخ*دمهم وغير كده كنت بسمع كلام يس*م البدن منها ومكنتش برضي اقولك ...ده جزاتي يعني ...تتجوز عليا ...
بصلي ببرود ...أنا كنت من*هارة وهو كان بارد ...قالي بمنتهي البرود:
-هو ده اللي عندي ...يالا جهزي شنطك من دلوقتي وحاجتك عشان تنزلي تحت ....النهاردة هيجوا أهل نجلاء عشان يحطوا حاجتها ....
وبعدين سابني ومشي نزلت دموعي وبدأت ابكي ...قربت حماتي مني وبصتلي بشم*اتة وقالت:
-شوفتي بقا اخر قلة ادبك معايا عملتلك ايه ...اشربي يا حلوة لما جوزك يجيب ضرتك هنا ...وصدقيني يا غزل دي البداية
...سبتها ومشيت ومردتش ارد عليها
...
طلعت بسرعة بيتي ولمت هدومي وقررت اروح بيت اهلي ...خلاص هتطلق ...مش هعيش معاه ...أنا مش مجبورة اعيش معاه ....
.....
-ايه تطلقي ؟!!
زعق ابويا فيا بعد ما قولتلهم كل حاجة ...
مسحت دموعي فقال:
-لا لا يا بنتي طلاق لا انتي عارفة المجتمع هيقول عليكي ايه هيقول انك فاش*لة ...انتي عارفة نظرات المجتمع للمطلقة ايه ..عارفة قد ايه هتت*عذبي لما تتطلقي ...هتعيشي في جح*يم
-وانا كده عايشة يا بابا
صر*خت وانا بب*كي وكملت :
-انا بم*وت معاهم ...دوول دم*روا حياتي. ..
مسك بابا أيدي وقال:
-وانتي متسكتيش ليهم ...متسيبيش حقك وته*ربي...دم*ري حياتهم بس متطلعيش خس*رانة ....انتي ليكي حقوقك متتنازليش عنها خديها من عينيهم وبالعكس انتي ارم*يه مش هو ...فاهماني يا بنتي
-وتفتكر كده نظرة المجتمع هتتغير ..
-للاسف لا بس علي الاقل طلعتي كسبانة حاجة ...
....
رجعت بيتي للاسف ...مقتنعتش باللي قاله بابا وفهمت أنه مش هيستحمل مسؤولية اني ابقي مطلقة ...طلعت بيتي وفضيت شنطي وعلي سريري ونمت ...
......
بعد شوية حسيت بحد بيصحيني بصيت لقيتها عيلة نجلاء كانوا بيصحوني عشان اقوم ويفرشوا هما البيت ...بصتلهم ببرود وقولت:
-ده بيتي مش هطلع ...
كلهم فضلوا يبصوا لبعض بس محدش كلمني وبعتوا يجيبوا حماتي ...
طلعت حماتي وقالت:
-يالا يا اختي اطلعي من هنا مش ناقصين ه*م..
بصتلها ببرود وقولت:
تؤ ده بيتي ومش هطلع خلي مرات ابنك تعيش معاكم تحت وانتوا الاتنين من سلالة السحالي وهتنسجموا مع بعض ...
اتعصبت حماتي وهج*مت عليا تض*ربني .....
بعد ساعة تقريبا ...كنا في قسم الشر*طة ...وشي متبهد*ل وكلي كد*مات بس كنت مبتسمة أن خطتي مشيت زي ما أنا عايزة ...حماتي البو*ليس كان متحفظ عليها كانت بتترجاني معملش مح*ضر بس انا بصيتلها ببرود ...
بصلي الضا*بط وقال:
-يالا يا ست خلصيني هتعملي مح*ضر ولا تتصالحوا ...
ابتسمت وانا ببص لحماتي وطلعت بطاقتي وقولت:
-لا يا باشا عايزة اعمل محضر اعت*داء واظنك جيت وشوفت وهي بتض*ربني وعايزة تطر*دني من بيتي!!!
يتبع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-حبستي امي ...حبستي امي ...
صرخ فيا صلاح وكنت حاسس ان عرق فيه هي*نفجر فقولت ببرود:
-براحة علي نفسك يا عريس لاحسن تمو*ت لا قدر الله انت عريس لسه ومحتاجينك ....
مسكني من دراعي وهو بيزعق فيها ...
-لا لا يا حبيبي بلاش لاحسن تحصل امك الحلوة علي الحب*س وتعملوا الفرح هناك ...احترم نفسك ....
كان بيبصلي بصدمة ...مش مصدق أن دي انا....أن المتمردة دي هي هي البنت اللي كانت بتتمني رضاهم ...بس هما السبب ..أنا كنت بعاملهم وباجي علي نفسي عشان خاطرهم وادي اللي حصدته عشان كده قررت ادوقهم من الم*ر اللي شربته علي أيديهم ...كنت براقب صلاح وانا مبتسمة بخب*ث ...كان باين عليه الذهول ...ولسه يا صلاح أنا هوريك ...
سكت شوية بعدين بدأ يحاول يلين كلامه وقال:
-يا حبيبتي دي ست كبيرة حرام عليكي ارحميها
-وهي كانت رحمتني...
قولتها وانا بضحك بس جوايا كنت حاسة بالمرارة وانا بفتكر اللي عملته فيا ...قد ايه هي اذ*تني نفسيا وجسديا ...قد ايه سخ*رت من مشاكلي النفسية لما خس*رت ابني ...كانت مشغلاني خد*امة عندها هي وبنتها ...بنتها كانت بتقولي بنفسها انتي مجرد خدا*مة عندنا ...بس الحمدلله فوقت ومش هتنازل عن حقي. ...بصلي صلاح وقال بته*ديد:
-لاما تتنازلي عن المحضر أو اطلقك....
ابتسمت وقولت ؛
-طلقني يا حبيبي ..بس اديني حقي ...يعني أنا ليا.قايمة ومؤخر لو هتقدر تدفعهم دلوقتي تطلقني أو ممكن اقولك حاجة احلي. ...ممكن تبيعلي الشقة دي اعيش فيها وانت طلق.براحتك وخلي مراتك تعيش معاك تحت لكن ده بيتي ومش هطلع منه ....
بصلي بذهول ومشي وسابني بيأس
...
صلاح معملش فرح واضطر يخلي نجلاء تعيش معاه تحت....فضل يترجاني كتير اني أتنازل وقبلت بشرط أنه يكتب البيت بإسمي وفعلا كتبه بإسمي وبالتالي اتنازلت....
-نعم يا اخويا كتبت الشقة بإسمها
اول ما جت حماتي البيت وعرفت صر*خت فيه ...كنت واقفة وانا حاطة ايدي في وسطي وقولت:
-الله يا حماتي ده بدل ما تشكريني اني خرجتك من السج*ن ورحمتك من البهدلة ...صحيح خيرا تعمل ش*را تلقي ....
جريت عليا حماتي وكانت هتضر*بني مسكت ايديها وقولت:
-لا لا يا حماتي انتي محرمتيش أنا عاملة مح*ضر عدم تعرض يعني لو حصلي خد*ش بسببك وقتها ما يجي مين مش هخرجك ...
بصيت لصلاح اللي بيبصلي بغ*ل وقولت:
-عموما أنا هطلع شقتي عشان انام ..وطبعا يا صلوحتي انت هتبات النهاردة مع مامتك ومراتك نجلاء صح يالا مش هزعل مبروك يا غالي
وبعدين بصيت للعروسة وقولت:
-وشك حلو عليا اوووي يا عروسة ..
بعدين ضحكت وطلعت
-باردة يارب تمو*ت
سمعت حماتي بتقولها قبل ما اطلع وابتسمت ...متعودتش اكون غد*ارة بس هما اللي جابوه لنفسهم ...
.....
مرت الايام وبدأت ارجع لشغلي اللي سبيته وصلاح متكلمش لانه كان ملهي في مصي*بة اكبر ...اكتشف أن أخته بتكلم واحد وكانت بتبعتله صور ...في الوقت اللي كان فاكرها بتذاكر وبتروح دروسها كانت بتروح وبتقابله ...بس رغم أنها حتي هي اذ*تني زي امها بس مفرحتش فيها وكنت بدعي أن ربنا يخرجها من اللي هي فيه ... صلاح وصل للشاب وقدر يمسح الصور وض*ربها ومخلهاش تكمل تعليمها ....بقت تساعد أمها في شغل البيت بعد ما نجلاء طلعت القديم والجديد علي حماتي ....حسيت أن نجلاء دي اخدت حقي من غير ما تعرف...كانت بتعاملها وح*ش اووي ...تقدملها اكل وح*ش...وتفت*ري عليها وكانت بتس*خن صلاح علي أمه ...كنت بشوف حماتي بتبكي وهي بتبصلي كل يوم بند*م بس انا مكنتش قادرة اسامح ...صحيح صعبت عليا بس السماح كان صعب ...ودلوقتي جه الوقت اللي ارم*ي صلاح من حياتي خصوصا اني بنيت حياة جديدة ...
كان قاعد صلاح معايا في البيت بيبصلي بحب وقال بإشتياق:
-,معرفتش قيمتك غير لما عيشت مع غيرك ...وقتها عرفت اني بحبك يا غزل ...بحبك اووي ارجعيلي وانا موافق علي كل شروطك ...
بصتله ببرود وقولت :
-طلقني!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
-ايه طلاق ...عايزاني اطلقك ليه ؟!
قالها وهو مصدوم فبصتله وقولت:
-وحياة ماما ...انت هتستهبل يا حبيبي بعد الب*هدلة دي بتسأل ...ده انا كويس اني مرتكبتش فيكم جر*يمة ....أنا مستحيل أعيش مع شخص بتاع أمه زيك ...
مسك أيدي وقال:
-ابوس ايديكي يا غزل اديني فرصة واحدة بس ...
شيلت أيدي وقولت:
-كان فيه وخلص يا حبيبي لا مستحيل ودلوقتي قدامك حلين لاما تطلقني بهدوء أو اخل*عك وافض*حك بس انت شاطر ومش عايز فض*ايح وهتديني حقي وتطلقني صح ...فكر فيها ده احسن لكن تتخ*لع وتلف علي المحاكم وسيرتك تبقي علي كل لسان صدقني منظرك مش هيبقي لطيف ...
بلع ريقه وهو بيبصلي وقال:
-بس المؤخر كبير عليا و...
ضحكت بسخرية وقولت:
-اعتبرها جوازة تانية ما انت كلفت علي العروسة الجديدة ...
قومت وانا بقول :
-ودلوقتي أنا رايحة شغلي فكر في الموضوع مش عايزة الموضوع يوصل للمحاكم انت عارف مصلحتك اكيد ...
بعدين قومت وسيبته ...
.....
بعد ساعات رجعت من شغلي لقيت حماتي في وشي ...شكلها تعبان وباين وعليها الند*م ...
-يا بنتي ممكن اتكلم معاكي ..
-بنتك
قولتها بصدمة مزيفة وقولت :
-من امتي أن شاء الله انا بنتك ...ده انتي دم*رتي حياتي يا شيخة. ..ده انا لو عدوتك مش هتعملي معايا كده
-حقك عليا سامحيني
قالتها وعينيها مدمعة ...
دموعي نزلت وقالت:
-اسامحك علي ايه بالضبط...علي معاملتك الز*فت ليا ...ولا علي انك خلتيني خد*امة عندك لحد ما خس*رت ابني ولا علي انك كنتي بتس*خني جوزي عليا لحد ما خلتيه يتجوزني ولا علي ضر*بك ليا واها*نتك ليا...أنا بصراحة مش عارفة اسامحك علي ايه بالضبط فإنتي قوليلي .
-انا عارفة اني غل*طانة ...
هزيت راسي وقولت:
-كويس انك عارفة ...وانا مش هسامح مستحيل ...
.....
مرت الايام وفعلا صلاح طلقني واداني كل حقوقي اما البيت اللي كتبه بإسمي أجرته لصلاح ومراته وبقي مصدر دخل ليا وبعدت عنهم بس كنت بسمع اخبار عن ازاي أمه ند*مانة أنها ضي*عتني بسبب نجلاء اللي خلت صلاح يقاطع أمه غير بنتها اللي فش*لت دراسيا وجوزوها واحد كبير وحماتها مبه*دلاها زي ما كانت حماتي مبه*دلاني...صلاح اتده*ور حاله ومش سعيد ومش عارف يطلق نجلاء لانه معهوش فلوس يدفعلها المؤخر وهي كل شوية تهد*ده بكده ...حاول صلاح يرجعلي كتير بس انا رفضت مكنتش هتنازل علي الحياة اللي أنا عملتها ...أنا بعد فترة قدرت انجح وابقي احسن ...كنت حاسة اني انسانة مش مجرد خد*امة ليهم ووقتها استغربت ازاي وافقت اعيش كده عشان بحبه بس ...لكن عمر الحب ما كان كفاية ...فيه حاجات بتق*تل الحب واللي عمله صلاح وأمه قت*ل حبي ليه ....
....
بعد سنتين
كنت قاعدة في مكتبي في شركة الأزياء الصغيرة اللي أسستها بعد ما انفصلت عن صلاح بسنتين بفكر قد ايه انا تعبت ووصلت اخيرا..لما السكرتيرة دخلت وقالت إن فيه واحد اسمه صلاح الرفاعي مستنيني برة ...طلبت منها تدخله ...دخل صلاح وكان باين عليه التعب خس خالص ....وشه تعبان بس اول ما شافني ابتسم ...قعد علي الكرسي وقال:
-مبسوط انك حققتي حلمك وندم*أن اني في يوم وقفت في وش حلمك ...
سكتت ومتكلمتش فكمل:
-انا مش جاي اطلب انك ترجعيلي عارف اني خ*سرت الحق ده ...انا جاي اطلب تسامحيني علي اللي عملته فيكي ...ربنا اخدلك حقك يا غزل مني ومن امي كويس اووي اتبل*يت في واحدة زي الش*يطان قدرت تد*مر حياتي وتبعدني عن امي ...مش هضغط عليكي واقولك سامحيني دلوقتي ...خدي وقتك بس المهم تحاولي تسامحيني ...
وبعدين مشي وسابني اللي ميعرفهوش اني سامحت من بدري مكنتش قادرة اخلي ح*قد في قلبي من ناحية حد عشان اعرف اعيش كويس ...أنا رم*يتهم ورا ضهري لأن في حياتي الجديدة هما مش موجودين ولا حتي فيه اي ذكري ليهم ...ولا مشاعر ...لا حب ولا كر*ه ...
ابتسمت وانا بلف في مكتبي اللي بنيته بتعبي قد ايه عوض ربنا حلو ...العوض مش أشخاص بس العوض نجاح ونجاحي في شغلي كان أكبر عوض♥️
تمت بحمدلله