رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول بقلم عائشه نصر
رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة عائه نصر رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول
رواية مغامرة طفولية كاملة جميع الفصول
طلقيني
إنت بتهددني إنك هتسبني يعني طب إنت طالق
عمر : طلقيني بالتلاتة
سارة : إنت طالق طالق طاالق
عمر : أطلعي برا يلا
سارة : لا يا حبيبي الشقة من حقي أنا
عمر : أه صح إنتي الزوجة وكمان حاضنة
سارة : طب ما تيجي أحض*نك ونخلص من الحوار دا
عمر : سارة إلزمي حدودك إنتي طلقتيني ورمتيني في الشارع حتى البيت اللي حيلتي أخدتيه
سارة :طب يلا برة
عمر خرج وبدأ يلف في الشوارع بعدها بشوية عند سارة الباب خبط قامت تفتح لقت عمر
سارة : إي يا ابني أنا قولت إنت صدقت
عمر: الجو تلج مقدرتش أستحمل
سارة : طب تعالى يلا حضرت العشا عملتلك عدس
عمر : شكرا يا حياتي وحضنها
سارة : يلا بقى هحط الأكل على ما تغير هدومك
عمر : ماشي يا ست البنانيت كلهم
سارة ضحكت وراحت تحط الأكل وعمر غير هدومه وقعدوا ياكلوا
عمر : جيابلك عريس
سارة حطت المعلقة في الطبق ونفخت وشالت طبقها وقامت وخرجت في البلكونة كانت واقفة بتبص نحية البحر وبتبتسم والهواء بيطير شعرها هي صحيح مش حاسة ب مناخيرها من البرد بس مستمتعة
عمر : هو أنا كل ما أقولك على الموضوع دا تسيبيني وتقومي
سارة : مش عايزة
عمر : مش عايزة اييي
سارة : مش عاااووزةةة اتجوووزززززز
عمر خدها في حض؟*نه وهي بدأت تعيط وهو حاضنها
سارة : أنا مش مصدقة أنه ما*ت
عمر : بس ششش أهدي يا حبيبتي أهدي طب مش عاوزة تشوفي العريس
سارة : هشوفه بس عشانك
عمر : ماشي وبا*سها من خدها وخدها ودخلوا كل واحد راح اوضته وناموا
يوم مقابلة العريس
عمر : أنا هسيبكوا خمس دقائق تتعرفوا
وراح يعمل قهوة
العريس : سلام عليكم
سارة رفعت وشها بصدمة وصرخت ب أعلى صوت جواها
سارة : مم م محمد...!! مش أنت م*ت
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
العريس : سلام عليكم
سارة رفعت وشها بصدمة وصرخت ب أعلى صوت جواها
سارة : مم م محمد...!! مش أنت م*ت
العريس : محمد؟
سارة : ع عممررر إلحقني يا عمرر
عمر ساب القهوة بسرعة وراح ل سارةلقاها خايفة جدا ووشها أصفر
عمر : في إي أنت عملتلها إي
العريس (فؤاد) : مش عارف والله بقولها السلام عليكم لاقتها بتبصلي وراحت مصوتة
عمر : لو حصلها حاجة مش هيكفيني ولا أنت ولا أهلك
فؤاد : إنت عب*يط يا عم هو أناجيت جمبها
عمر : متخلنييش أغابى عليك لما كانوا هما بيتخانقوا أطلقت سارة صرخة
سارة : بسسس بقققىىى ودخلت أوضتها وقفلت على نفسها عمر هدى نفسه وقال ل فؤاد
عمر : أنا اسف زي ما فهمتك هي تعبانة شوية
عمر قعد يحكي ل فؤاد كل حاجة وإن لما كتبت كتابها هي وجوزها محمد عمل حا*دثة وما*ت وفهمه كل حاجة
وهما قاعدين بيتكلموا خرجت سارة من الأوضة وقالت
سارة : عمر أنا موافقة أتجوز الأستاذ
عمر بفرحة وهي قام راح عندها جري ومسك ايديها وباسها
عمر : إنتي بتتكلمي جد يا سارة أوعي يكون قالك حاجة أو كدا
سارة : لا والله أنا موافقة
فؤاد : ألف مبروك هتواصل مع أستاذ عمر عشان نتفق على الخطوبة
سارة : تمام ودخلت أوضتها وقعدت على السرير بتبص قدامها وسرحانة بتفكر هي كدا صح؟ بس هي كدا بتظ*لم الشاب اللي هتتجوزه لأنها لسا بتحب محمد قعدت تفكر كتير وبعدين شدت الغطا عليها ونامت صحيت تاني يوم على عمر بيخبط على باب أوضتها
سارة : أدخل يا عمر
دخل عمر وهو مبتسم ومعاه مجين نسكافيه
عمر : صباح الخير
سارة بإبتسامة : صباح النور وأكمت...شكرا على النسكافيه وخدته منه
وبدأوا يهزروا ويضحكوا ويسألها أنهي يوم مناسب ليها للخطوبة لغاية ما أتفقوا وهو خارج سابلها ورقة صغيرة على السرير سارة كانت لسا راحة تقوم شافت الورقة وفيها رقم عرفت إنه رقم فؤاد لأنها حافظة تصرفات أخوها وإبتسمت على لطفه وحنيته معاها طول عمره واخد باله منها وبيهتم بيها كأنها بنته مش أخته خالص
يوم الخطوبة كانت سارة بدأت تستلطف فؤاد والخطوبة كانت في قاعة في فندق سارة قبل ما تجهز راحت تخبط على أوضة فؤاد عشان توريه الفستان اللي جابته وتفاجأه ب لوك الميك اب
سارة خبطت على البا وفتحلها بنت شعرها أسود ولا بسة بلوزة وبنطلون
سارة بصدمة : إنتي مين؟
فاطمة : أنا مراته إنتي اللي مين يا حبيبتي
جه فؤاد على الباب وقال مين يا فاطمة وبعدين إتصدم لما لقا سارة أغم عليها...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خبطت على الباب وفتحلها بنت شعرها أسود ولا بسة بلوزة وبنطلون
سارة بصدمة : إنتي مين؟
فاطمة : أنا مراته إنتي اللي مين يا حبيبتي
جه فؤاد على الباب وقال مين يا فاطمة وبعدين إتصدم لما لقا سارة أغم عليها...
فاطمة : إلحق بسرعة دي أغم عليها
فؤاد كان رايح ل أخوه عشان يسأله شعره كدا حلو ولا لأ لقى سارة أغمى عليها ووليد أخوه بيحاول يفوقها هو ومراته فاطمة فؤاد رمى البدلة من إيده وراح جري عليها
فؤاد : سس سارة قالها وهو يربت على وجهها بخفة ومستناش تفوق شالها ودخلها أوضة أخوه وبدأ يحاول يفوقها لغاية ما فاقت
سارة وبعزم القوة اللي فيها : يا خااايييننن قالتها وهي بتضربه بالقلم على وشه
وليد بضحك : هموووت ااه بطني وجع*تني من الضحك
سارة بصت ل وليد وبعدين بصت ل فؤاد ولسا هتتكلم من الصدم
وليد : ايوة توأمي عاملي مشاكل بسبب الموضوع دا دايما
سارة لسا مصدومة ومش مصدقة وفؤاد حاطط ايده على خده مكان الضر*بة
سارة برقة : أنا اسفة يا فؤادي
فؤاد بهيام : لا ياروحي انتي كنتي مصدومة بس
أحنا ملحقناش نتعرف ف ملحقتش أعرفك على أخويا ومراته فاطمة
فاطمة : أكيد هنبقى أصحاب
وضحكوا كلهم وجه بليل ميعاد الخطوبة وتمت ولبسوا بعض الدبل
فؤاد : ودلوقتي ميعاد المفاجأة وقال ل سارة
فؤاد : ثواني وجاي
سارة بإبتسامة : ماشي
أول ما فؤاد مشي عمر راح ل سارة
عمر وهو بيبوس دماغها : شكلك زي القمر...سارة في حاجة لازم أصارحك بيها
سارة : مم
عمر : ف فؤاد بيحبك من زمان جدا وطلبك مني كتير وكنت برفضه خصوصا لما مريتي بظروف تعبك وكدا وهو هيكتب عليكي دلوقتي
سارة : مم...وبعدين أدركت اللي أخوها بيقوله
سارة : نعاااام يكتب على ميين؟.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عمر : ف فؤاد بيحبك من زمان جدا وطلبك مني كتير وكنت برفضه خصوصا لما مريتي بظروف تعبك وكدا وهو هيكتب عليكي دلوقتي
سارة : مم...وبعدين أدركت اللي أخوها بيقوله
سارة : نعاااام يكتب على ميين؟.
سارة لسا مكملتش كلامها لقت فؤاد جاي وبيسحبها مني إيديها على جمب وبيقولها
فؤاد : سارة المفاجأة هي إني هكتب عليكي النهاردة
سارة : لا لا لا لا يا فؤاد انا مش جاهزة ابداا
فؤاد : صدقيني أنا بحبك ونفسي بجد تبقي حلالي واخدك في حضني والف بيكي
سارة حست بصدق في كلامه وإبتسمت ولسا هتعترض وتقوله أصبر مش هينفع وكدا راح فؤاد بعلو صوته اقل
فؤاد : يا جماعة أنا بفاجأ سارة حب عمري كله وهكتب عليها النهاردة
سارة من الصدمة فتحت بوقها وبقت مش مصدقة إنه حطها قدام الامر الواقع
فؤاد : ولا اي يا سرسور
قالها وهو بيضغط على ايديها
سارة : هاا اا اه صح ايوة
فؤاد : يخربيتك اسكتي يلا يا مولانا
وبدأوا يكتبوا الكتاب وأهل سارة وأهل فؤاد شهدوا وتم كتب الكتاب
المأذون بارك الله عليكما وجمع بينكما
فؤاد : راح ناحية سارة جري هي اتخضت إنه جاي عليها جري وطلعت تجري وبقوا يجروا ورا بعض في القاعة لغاية ما فؤاد قفشها وحضنها..وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات