رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول بقلم شروق الحاوي

رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول بقلم شروق الحاوي

رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ش رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول

رواية تعذبت بغيابها بقلم شروق الحاوي

رواية تعذبت بغيابها كاملة جميع الفصول

انا مش مجنونة والله مش مجنونة صدقني انا مش مجنونة ياخالد 
خالد بعصبية: انتي مجنونة يانور مجنونة اللي بتتهمية دا اخوكي 
نور برجاء: ياخالد ارجوك صدقني والله هو اللي عمل فيا كدا واكملت بإنهيار: لية مفيش حد عايز يسمعني انا والله مش مجنونة 
خالد بحنية: ياحببتي اهدي بس اللي بتقولية دا مش مبرر ازاي حصل وبعدين سامر اخوكي متنسيش 
نور بغضب: متقولش اخويا دا واحد حقييير وحيوا"ن 
اغتص"بني بدون رحمة عارف يعني ايييية 
خالد: طيب اهدي يانور اهدي انا مصدقك 
نور بفرحة: بجد ياخالد مصدقني بجد وهتخدني اعيش معاك صح 
خالد بهدوء: حاضر يانوري بس انتي اهدي 
نور بحماس: طب يلا يلااا نمشي
خالد بحزن: هتمشي من هنا بس مش هينفع تيجي معايا يانور انتي لازم تتعالجي
نور بصدمة: اانت مصدق ان انا مجنونة صح ياخالد مصدق انا نور نور حببتك ومراتك
خالد بحنية: ياحببتي انا مصدق بس انتي نفسيتك تعبانة وعايزة تتعالجي 
نور بإنهيار : لييية كلكم بتعملوا فيا كدااا لييييية ااااااه سبوني في حالي بقا وارحمونييي
والدها بعصبية: فيي اييية بتصرخي لييية هو الجنان بتاعك مبيطلعش غير واحنا مخمودين بطلي جنانك دا 
خالد: عمي اهدي هي بس.....  قاطعه والدها 
والدها بغضب: بلا اهدي بلااا زفت البت دي لازم تروح مستشفي المجانين مستحيل تقعد معانا دقيقة كمان انا كلمتهم وهما علي وصول 
نور بصدمة: انت بتقول اية يابابا معقول 
والدها بقسوه ونادي علي زوجته : يام سامر يااااام سامر ياخديجة انتي فين 
خديجة: انا هنا ياسعد في اية 
سعد بقسوة: خدي البت دي لميلها هدومها هتروح تعيش مع المجانين اللي زيها يلااا 
خديجة بصدمة: يلهوووي ياراجل هتبعت بنتك مستشفي مجانين
سعد بعصبية: جرا اية ياولية ياخرفانه انتي انتي اتجننتي انتي كمان ولا ايية غوررري شوفي قولتلك اية 
نور بدموع: عمري مهسامحك يابابا عمري وانت ياخالد مش المفروض انت جوزي 
خالد بحنية: ياحببتي دا في صالحك اوعدك لما تبقي كويسة هنعمل فرح كبيير اووي بس انتي تبقي كويسة من وقت موت سما وانتي بقت حالتك غريبة 
نور بصراخ: انتوو اييية لييية مش عايزين تصدقوني بقولكم اغتص"بني اغتص"بني انا مش مجنونة والله دا حقيقة 
سعد بعصبية: ولما قولتي ان بنتك ماتت كان اية انتي لسة مكتوب كتابك جالك بنت منين هاااا 
نور بضياع: بنت بنت مين انا اه انا بنتي ههي فين اانت شوفتها ياخالد احنا عندنا بنت جميلة صح عايزة اشوفها 
خالد بحزن: بس احنا لسة معملناش الفرح ومعندناش بنات ياروحي
نور بغضب مبالغ فية: ااانت قولت اييييية انا عند بنت ايوااااا سما هههه وظلت تضحك بهستريا ايوا انا عندي بنت بنتي انا وخالد ايوا هو خالد راح فين انت شوفتة يابابا
سعد بصدمة: هاااا 
سعد بصدمة: هاااا انتي احوليتي كمان هي كانت ناقصة
نور ببكاء: هو خالد هيسبني صح هو مشي يابابا
خالد بحزن: حببتي انا جمبك ومستحيل اسيبك 
نور بإستغراب: انت مين واكملت بصرامة: وازاي تقرب مني كدا ابعد يلاا
خالد بحزن: نور انا خالد حبيبك 
نور بفرحة: بجد يعني انت حبيبي وسما معاك صح 
خالد بدموع: نور علشان خاطري افهمي احنا معندناش ولاد احنا لسة كتبين الكتاب من يومين ومعندناش بنت 
نور ببراءة: بس انا عندي حملتها في بطني هنا وأشارت علي بطنها 
سعد بغضب: بت انتي اخرسي بقا مش ناقصين جنانك علي الصبح يأم زفت يلا خوديها من هنا خليها تغووور تقعد مع المجانين اللي زيها 
خديجة بحزن: حاضر تعالي يابنتي معايا 
نور توسل: ماما انتي مصدقاني صح انا مش مجنونة 
قاطعهم خبط علي الباب 
سعد بقسوة : يلا خودي الزفتة دي جيبلها هدومها دول بتوع المستشفي وفتح لهم الباب 
سعد: اتفضل يادكتور 
الدكتور بعملية: فين الحالة اللي حضرتك كلمتني عنها 
سعد: ثواني جاية ياخديجة ياخديجة 
خرجت خديجها وبيدها نور التي ساعدتها علي تغير ملابسها ولملمت لها بعض الاشياء ولكن نور لم تاخذ منهم شيئا واكتفت بأخذ صورة فقط كانت تخبئها تحت ثيابها 
خديجة بحزن: انا هنا نور جاهزة اهي 
سعد بقسوة: اهي يادكتور ياريت نخلص من جنانها بقا 
الدكتور بعملية: انت كويسة ياأنسة 
نور بدموع: مش انت دكتور قولهم انا مش مجنونة والله 
الدكتور: مين قالك إنك مجنونة 
نور: بابا وخالد حبيبي
الدكتور: لية بيقولوا كدا 
نور ببراءة: علشان بيقولوا سما ماتت وانا بقول لا 
الدكتور: سما مين 
نور: بنتي 
الدكتور: بس انتي مش متجوزة او يمكن تكون..... 
سعد بغضب:مايمكنش بنتي اشرف من الشرف انت فاهم 
الدكتور: لو سمحت سبني اشوف شغلي 
ها ينور سما بنتك ازاي 
نور ببراءة: من حبيبي خالد 
خالد بحزن: يادكتور سما دي صحبتها الوحيدة من وقت ماماتت وهي بتقول كدا 
نور بصراخ: سمااااا مش مااااتت مش ماااااتت بنتي عاااايشة عاااارف يعني اية بنتي لسة عاااايشة ومش هتسبني لا مش هتسبني هي وعدتني مش هتسبني 
الدكتور: طيب ممكن تهدي سما بنتك عايشة ماشي بس اهدي 
نور بفرحة: بجد عايشة يلا نروحلها يلا 
الدكتور: ماشي يلا 
خالد بتردد: نور مش هتمشي من هنا انا مش موافق تروح مستشفي هي هتيجي معايا البيت 
سعد: انت بتقول اية 
خالد: ياعمي انا مش هستحمل اشوفها بتتعذب كدا انا هاخدها بيتي وهي كدا كدا مراتي 
نور: بس انا عايزة اروح لسما 
الدكتور: وانا هوديكي لسما بس بشرط 
نور بدون تردد: موافقة طبعا 
الدكتور بخبث: موافقة تكوني حبيتي 
خالد بصدمة: اية 
الدكتور بخبث:  وانت مالك
قوليلي يا نور انتي عايزة بنتك صح 
نور بفرحة وحماس : اه عايزة اشوفها وحشتني اووي 
الدكتور بخبث: معني كدا موافقة تكوني حببتي 
نور بسرعة: اه موافقة موافقة بس هتجبلي سما صح 
خالد بغضب واقترب منه وامسكة من ياقة قميصة : انت شكللللك اتججنننت خااالص احنا جيبينك تعالجها ولا تتجنن انت دكتور مجاااانينن مجنون بصحيح 
الدكتور بمكر: الله انتو مش عايزينها كويسة هي معايا هتبقي كويسة 
سعد بغضب ولهجة صعيدي: اتخبلت في عقلك إياك لا وجاي تتخبل حدانا كُمان 
الدكتور بمكر: اللة مش انتو اللي عايزين كدا 
سعد بغضب: جرااا اييية ياواد يامخبل انت يلااا برة معنديش حد ليك بررررررة بدل مطخك عيارين واخلص منيك علي الخالص 
الدكتور بمكر: باين من لهجتك إنك صعيدي والصعايدة صحاب واجب وميطردوش ضيف من بيتهم 
خالد بغضب: قسما بربي ياض انت لو ما غورررت من هنا لشلفطلك وشك الحلو دا 
الدكتور بإبتسامة سمجة: بدر اسمي بدر مش ياض وكمان اتكلم علي قدك يشاطر مش عيب ولد شطور زيك كدا يقل ادبة علي الاكبر منة 
"بدر الهلالي 27 سنة درس في الطب النفسي" 
نور بطفولة: هييييية انت شاطر اوووي انا بحبك انت اكتر من خالد بس هو شوية صغننين يابدوري 
خالد بغضب: نور انتي اتجننتي 
بدر بمكر وهو يغمز لها بعيونة : ياقلب بدورك من جوا 
خالد بغضب: ولاااا ما تحترم نفسك ويلا برررة 
جذبة من يده لاخراجة خارج المنزل ولكن كانت يده الاقوي وازاحها بسهولة من يدية 
بدر بإستفزاز: عيب يشاطر اللي بتعملة دا 
خالد بغضب: يلا يانور علشان نمشي احنا من البيت دا 
نور بتذمر: لا انا عاوزة اروح مع بدوري انت بتقول عليا مجنونة وهو لاء انا هروح معاه 
خالد وقد فقد اخر ذرة صبر لدية : نوووور انتي اتجننتي ورفع يديه ليضربها
 ولكن حائط بشري وقف بينه وبينها  وامسك يده قبل الوصول لوجهها وما هو إلا ذالك الدكتور السمج الذي جن منذ ان التقي بنور ولم يستطيعوا اخراجه من منزلهم 
بدر: مش عيب بغل زيك يرفع ايدة علي وحدة ست وفي لمح البصر كان خالد بيصرخ من الالم بسبب كسر بدر لأصبعة
بدر بسخرية: تؤ تؤ استرجل كدا احنا لسة في البداية
خالد بوجع وغضب: ااااه انت مجنون مجنووووون مستحيل تكون دكتووور ابدا انت مختل عقليا انت فعلا مكانك مع المجانين 
بدر بسخرية: طيب سلام بقا علشان اروح للمجانين اللي زي يلا يانوري 
نور بخوف وهي ترجع للخلف : لا لا انا مش هاجي معاكي انا عايزة افضل هنا انت هتضربني زي خالد
بدر بحنية ونبرة غريبة وهي يقترب منها بحذر: انا مستحيل ائذيكي يانور تعالي معايا وانا هوديكي عند سما مش انتي عايزة تروحيلها 
نور بحماس: بجد طيب ماشي يلا........ 
قاطعهم صوت تبغضة نور بشدة وما هو إلا ذالك الكائن المدعو اخوها سامر فهي تبغضة بشدة لوقاحته 
"سامر شاب بال30 من عمرة مستهتر لا يابلي بأي احد كل مايهمة نفسة وراحتة فقط" 
سامر بخبث: علي فين العزم إن شاء الله 
نور بزعر: بابا بابا ههو هيغت"صبني تاني يابابا خلية يمشي ارجوك يابابا وظلت ترتعش وتنتفض من شدة  الخوف 
بدر بقلق: نور في اية مالك نور انتي كويسة نور اهدي فاجائتة نور بإحتمائها بين احضانة تحتمي به
نور برعب: خلية يمشي ارجوك هو اللي قت"ل سما وهيقت"لني زيهاا 
سامر بوقاحة: لية كدا بس يانوارة البيت مش عجبتك ولا اية وبعدين انا اخوكي حبيبك
سعد بغضب لبدر: يلا ياجدع انت خد بعض وتوكل علي الله يلااا مش ناقصين بلاوي 
بدر وهو يحاول اخراج نور من احضانة ولكن لايقدر علي ذالك فهي ملتصقة به كإلتصاق الغراء بالورقة ولم تتحدث بشئ سوي انها تترجاه ان لا يتركها وان ذالك البغيض سامر سيقت"لها 
بدر: مش هسيبك بس ابعدي علشان اعرف اتكلم معاهم 
نور بخوف: مش هتسبني صح 
بدر: مستحيل اسيبك
 ووجهه حديثة لسامر وهو يشمر عن ساعدية ها كنت بتقول اية ياحلو بقا
سامر بخبث: اية هي الست نور جيبالنا بلطجي ولا اييية 
بدر بمكر: اية رايك بس بلطجي اية عنب وايدة بتعلم وهوووب ضربة بوكس في التاني الي أن نزف انفه ولم تعد تحمله قدماه مم شدة الضربات ولم يجرأ احد علي التدخل بينهما واكمل بنبرة لاتحمل النقاش
هخرج بنور من هنا بالذوق بالعااافية هخرج واللي عندكم اعملوة يلااا يانور 
سعد بغضب: انت مجنون دي بنتي عايز تاخدها علي فين 
بدر بغموض: تؤ تؤ كدا غلط بنت مين دي بنتي انا 
خديجة ببكاء: ارجوك يابني سيب بنتي في حالها ارجووك 
بدر بحنية: متخافيش يأمي بنتك طول ما هي معايا فا هي في أمان وأوعدك بكدا 
سعد بغضب: بنتي مش هتخرج من هنا غير علي جثتي 
بدر: هيبقا هتخرج علي جثتك ورفع سلاحة بوجهة واطلق الرصاصة
نور بصراخ: لاااا باااااباااااا 
نور بصراخ: باااباااا لاااااا ياباابااا وركضت الية وارتمت بأحضانة 
نور ببكاء: بابا حبيبي انت كويس يابابا المجنون دا كان عايز...... قاطعها صوت بدر 
بدر بسخرية: اية دا خايفة علية اووي كدا دا ميستاهلش وعلي العموم انا بس كنت بعرفك انا اقدر اعمل ايه ياحمايا المستقبلي 
سعد ومازال علي صدمتة: انت ضربت عليا نار 
خالد بغضب: انتو ساكتين للبني ادم دا لية احنا لازم نتصل بالشرطة ونشوف الواد اللي في الارض بسببه دا حصله اية
بدر ببرود: زي القطط بسبع ارواح يلا يانور 
نور بصراخ: انت مجنون مجنون كنت عايز تقت"ل بابا وعايزني اجي معاك دا مستحييل يحصل يلا اخرج برة يلااااا برة 
بدر بتحذير: 3 دقايق يانور لو مكنتيش قدامي تحت المرة دي الطلقة مش هتبقي في الحيطة هتبقا في قلب ابوكي المحروس دا مفهوم.....
 ونزل للاسفل ينتظرها امام سيارته ظل يتحدث مع نفسة
بدر في نفسة: اية اللي انا عملتة دا ازاي عملت كدا انا كنت  جاي اشوف حالتها لا وكمان كنت هقت"ل ابوها مش عارف اية الجنان اللي عملته دا او اية السبب اوووف ياترا هتنزل ولا لا بدر بدر فوق انت متعرفهاش انت المفروض جاي تعالجها مش تتجنن انت مكنش لازم اعمل كدا بس هي لية قالت ان اخوها قت"ل صحبتها ولية بتقول عليها بنتها 
وكمان قالت ان اغت.....  اية معقول يكون صح لا ممكن يكون هوس طيب انا ممكن اقت"ل بجد لو مجتش  قاطع تفكيره وقوفها امامه فكانت ابدوا مالاطفال متزمرة 
نور بتذمر: علي فكرة ان مش بحبك خالص ومكنتش هاجي معاك بس بابا هو اللي قالي روحي وانت هتوديني لسما 
بدر في نفسة: انا متأكد ان الراجل ابوها دا وراه حاجة هو و البأف اللي بيقول جوزها دا ولازم اعرف الحقيقة في اقرب
نور بستغراب: انت مبترودش عليا لية 
بدر ببرود: عايزاني ارد عليكي لية اصلا انتي مين 
نور بزعل: مش انت قولتي اني حببتك 
بدر: وانتي بقا بتحبيني
نور ببراءة: اه انا بحبك علشان هتوديني لسما 
بدر:بتحبيني علشان هوديكي لسما بس
نور ببراءة: لا وكمان شكلك حلو وعيونك لونها زي ماما رمادي وانا بحبها اوووي 
بدر بضحك: طيب اركبي يلا علشان اوديكي في مكان هيعجبك اووي 
نور بفرحة وحماس: هييييية يلااا بسرعة 
بدر بضحك: يلا يامجنونتي 
استقل سيارتة وتوجهة بها اللي مكان لايعلمة غيرة 
وكان اشبه بجنة علي الارض به الكثير والكثير من الاطفال  العاديين وذوي الاحتياجات الخاصة لذالك يبدوا ذالك المكان كاجنة علي الارض 
نور بفرحة طفولية: الله انا عايزة افضل هنا دي المستشفي اللي بابا قال عليها 
بدر بحب: لا دا مش مستشفي دا كان بيت أمي وعملتة ملجأي خاص بيها للأطفال علشان مش عايز حد منهم يمر باللي انا مريت بية بحاول علي قد مقدر اعوضهم عن الدنيا وقسوتها عليهم وهما لسة اطفال 
نور: انت طيوب وحلو اووي يابدر 
بدر بسخرية: اه طيب اوووي 
نور: هتسبني وتمشي تاني 
بدر بتملك: انتي خلاص بقيتي بتعتي وملكي انا وبس مش هسمح لحد ياخدك مني انتي بقيتي علي اسمي خلاص ولو فكرت مجرد تفكييير يانور انك تسبيني هموتك واموت نفسي فاااهمة ولا لاااا
نور بخوف: ااانت ااانت بتخوفني انا عايزة اروح 
بدر بغضب: تروحي فين انتي غبيييية مبتفهميش قولتلك انتي بقيتي بتاعتي انا وبس فاااهمة ولا لااااا 
اوعي اسمعك تقولي كلمة اروح دي تاني وإلا مش هتشوفي خيير ابدا 
نور برعب: حاضر والله مش هقول اروح بس انا خايفة اوووي 
بدر بحنية: متخافيش طول ما انا معاكي انا امانك وحمايتك هحميكي منهم كلهم مش هخليهم يوصلولك 
نور: وهتوديني لسما 
بدر: هوديكي لسما 
نور بفرحة وارتمت بأحضانة : انت احلي بدوري في الدنيا 
بدر: تتجوزيني يانور 
نور بصدمة: ايييية 
بدر: تتجوزيني يانور 
نور بصدمة: ايييية
بدر بتأكيد: بقول تتجوزيني يانور 
نور بعصبية: انت اكيد مجنون انت عارف انت بتقول اية
بدر ببرود: عارف وواثق من اللي بقولة كمان
نور بغضب: لا انت هبت منك علي الاخر فوق بقا انا متجوزة عارف يعني اية وشيل العبط دا من دماغك 
انا لسة بعقلي متجننتش انا فاهمة كل حاجة حواليا انتو اللي مش عايزين تفهموا ان انا مش مجنونة 
بدر ببرود: عارف ان انتي متجوزه ومش مجنونة اتجوزيني برضوا عادي 
نور بصدمة: لا فعلاً انت مجنون بجد
 انت بتهزر صح قول بتهزر 
 ‏بدر بجدية: مبهزرش 
 ‏نور بعصبية : يبقا متخ"لف وجا"هل انا بقلك متجوزة تقولي تتجوزينيي
 ‏بدر بخبث: ايوا ما انا جوزك ياحببتي ولسة معملناش الفرح بس اللي حصل بينا يعني.... انتي مش فاكرة ولا اية وسما بنتنا 
 ‏نور بتشويش: هااا لا انا اتجوزت خالد مش انت 
 ‏بدر بتمثيل الحزن: معقول يانوري مش فاكرة بدر حبيبك معقول 
 ‏نور بتوهان: هاا انا انت جوزي ازاي انا انا عايزة اروح عند سما هو مأخدنيش معاها ليية تعالي ياسما خوديني معاكي وأوشكت علي السقوط لولا يداه التي منعت سقوطها وامسك ابها
 ‏بدر: ششش اهدي اهدي تعالي معايا 
 ‏بس وهحكيلك ازاي يلا 
 ‏وانحني بجذعة للاسفل وحملها وسار بها لداخل الملجأي ودخل بها الي غرفة كبيرة بالداخل كانت تحتوي علي سرير وضعها علية وحاوط وجهها بكفية 
بدر بحنية: تعرفي يانور انتي اول واحدة تدخل الاوضة دي بعد امي اللة يرحمها وكمان انتي الوحيدة اللي تعرفي المكان دا مفيش حد يعرفة دلوقتي غير انا وانتي 
نور ومازالت علي حالتها: انا عايزة امشي اروح لبابا وخالد 
بدر بغضب امسكها من فكها: قسما بالله يانور لو سمعتك بتجيب سيرة راجل غيري علي لسانك لأ قتلللللك فااااهمة ولاااا لااااا 
نور بوجع وهي تمسك يده الذي تضغط علي فكها: اااه سبني سبني انت بتوجعني سبني بقاا 
بدر بجنون: انتي بقيتي بتاعتي انا وبس فاااهمة يانور ملكي ملك بدر الهلالي وبس فاااهمة يانور يعني اية ملكي ومش هسيبك مش هسمح لحد يبعدك عني مهما حصل 
نور بخوف: حاضر بس سيبني بوقي وجعني سبني 
بدر بخوف عكس شخصيته الجنونة: انا وجعتك انا اسف بتوجعك اسف اسف اسف والله اسف مش عارف عملت كدا ازاي 
نور بخوف: طيب انا عايزة اروح الحمام وعايزة اغير هدومي ممكن 
بدر بمكر: امم ممكن اووي يقمري الحمام هناك اهوو 
شاورلها علي مكان بنفس الغرفة انا هجبلك هدومك وارجعلك هواء
 قامت نور تتجول في تلك الغرفة فكانت كبيرة للغاية   كانت كالجناح يحتوي علي ثلاث غرف اخريات والحمام غرفة للملابس وغرفة اخري مكتب لبدر واسع للغاية لممارسة عملة وكانت تحتوي علي بعض الصور لم تتعرف نور علي اي شخص من الصور سوي بدر والغرفة الاخري مغلقة بقفل لا يعلم احد محتوي هذه الغرفة غيرة ثواني واتي بدر يحمل حقيبة ملابسها 
نور بفضول: هي الاوضة دي فيها اية ومين البنت اللي في اغلب الصور جوا في المكتب دي شوفت صور كتير بس البنت اللي معاك في الصورة اللي علي المكتب شكلها مألوف عليا اوووي 
بدر بهدوء: بعد كدا ممنوع تقربي من اي حاجه في الجناح هنا من غير اذني الدور الاول والتاني ممنوع تنزليهم مفهوم 
نور بطفولة: طيب انا عايزة انزل اشوف الاطفال والعب معاهم هما عندهم العاب كتير 
بدر بنفس الهدوء: سمعتي قولت اية لما اجي انا هبقي انزلك لكن طول ما انا مش موجود في الجناح ممنوع تخطي برة الباب مفهوم 
نور بتزمر: اووف حاضر 
بدر بنبرة غريبه: يلا تعالي معايا عاملك مفاجئة 
نور بفرحة: بجد مفاجأة اية 
بدر بضحك: هو انا لو قولتلك هتبقي مفاجاءة يامجنونتي يلا ادخلي غيري وانا هستناكي هنا 
نور بسرعة: بص فوريرة واخذت ثيابها وركضت للحمام لتغيرها 
بدر في نفسة: مش هخليكي تكوني لغيري يانور انتي ملكي انا وبس مش هسمحلك تشيلي اسم راجل غيري 
وخالد دا انا همحية من علي وش الدنيا علشان تكوني ملكي وفاق من حديثة مع نفسه علي صوت خطواتها الهادئة التي تثيرة بدون قصد منها ولكنها مثيرة للغاية 
بدر بحمحمة وهو يخفض عيونة ارضا: احم احم يلا ننزل 
نور بدلال فطري: يلا 
ونزلوا للاسف وطانت المفاجاءة لنور حيث وجدت المكان مزين بطرقة رائعة ووالدها ووالدتها موجودين وخالد ايضا واخيها سامر ذالك البغيض التي تبغض رؤيتة وكان يوجد شخص اخر يعطيها ظهرة وثواني والتفت لها اول ما سمعت خطواتها تقترب 
نور بصدمة: سماااا
نور بصدمة: سماااا 
بدر بستغراب: سما سما ميين لم ترد عليه وركضت لاحضانها 
نور بدموع وهي تمسك وجهها بين يديها: انتي سما صح 
سامر بنفي: دي سارة مراتي يانور مش سما 
نور بسخرية: لا والله هو اللي زيك يعرف يبقا را"جل علشان يتجوز 
سارة بتوتر: ليية ببتقولي كدا المفروض سامر اخوكي وهو...... قاطعتها نور 
نور: انتي مصدقة اللي بتقولية دا انا متأكده انتي سما ايوا سما صحبتي وعشرة عمري وبنتي 
سارة بتوتر: لللااا انا مش سما انا اسمي سارة  
نور بجنون: لا انتي كدابة انتي سما ههو صح ههو اللي غصبك علي كدا صح هو واكملت بإنهيار قولييي يلااااا  انا شوفتة وهو بيقت"لك بعد مدبحني وخد اغلي حاجة عندي شوفته اااه
بدر بقلق: نور اهدي اهدي علشان خاطري ششش اهدي بس بس اهدي ضمها إلية اهدي ياعمري إنتي 
خالد بغضب جذب نور من يديها إلية: انت ازاي تسمح لنفسك وتحضن مراتي بالمنظر دااا 
بدر بهدوء ماقبل العاصفة: امم سبها موضوعك جاي بعدين  مش وقتك خالص
ووجه حديثة لنور التي تبدوا وكانها غير موجوده معهم 
بدر: نور حببتي تعالي معايا بس واهدي خالص بس 
واجلسها علي اقرب مقعد لة 
بدر بحنية: ممكن تهدي خالص اية رايك تحكيلي اية اللي حصل وانا اوعدك هساعدك ومين سما ولية بتقولي بنتك من وجز علي اسنانة من الغضب الز"فت خالد 
نور بدموع: انا مش مجنونة صح يابدر صح 
بدر بحب: مش مجنونة ياقلب بدر انت ست البنات كلهم واعقلهم كمان 
نور بدموع: انا وسما كنا رايحين نجيب فستان للفرح بتاعها وقابلنا سامر ووعرض علينا نركب معاه وهو علشان اخويا وكنت واثقة فية مش قولتلة لا 
ركبنا معاه وجيبنا الفستان وخلاص كنا مروحين بس واحنا في الطريق حد اتصل علية وهو قالة جاي وراح لمكان غريب ووووهو سابنا في العربية وقال دقيقة وراجع وتأخر وسما نزلت وقفت قدام باب العربية وانا كنت نايمة وفجاءة سمعت صوت صريخ سما وجريت برة العربية لاقيت واحد قدامي لابس اسود ووشه مش باين ورش حاجة علي وشي ومحستش بحاجة بعدها ولما فوقت لاقيت 
فلاش بااك 
نور بوجع: ااه ياراسي ياربي اية اللي حصل 
ثواني وصرخت من الصدمة حيث 
وجدت نفسها عارية تماما وبجانبها سامر عاري ايضا والسرير ملطخ بدماء عذريتها 
نور بصراخ: ااااااه اااااه ليييية ليييييببة فاق سامر علي صوت صراخها نور وهي تضربة علي صدرة 
ليييية عملت فياا كداا ليييية ليييية انا اختك عارف يعني ايييية ااااه ياااربي 
سامر بتوهان: انا عملت كدا ازاي ازاي نور انا...... قاطعه صوت صرخات تأتي من الخارج واختفي فجاءة 
قامت وهي تغطي نفسها بالملاية واخذت ثيابها وكان مرفق بالغرفة مرحاض ارتدت ثيابها وثواني سمعت صوت صراخات اقوي وركضت مسرعة للخارج رأت سامر اخيها  يقف بيده سكين ملوثة بد"ماء صديقتها 
نور بصدمة: سسما اانت ققت"لتها قققت"لتها وسقطت فاقدة الوعي 
باااااك 
نور بإنهيار: قت"لها بكل دم بارد ودبحني 
ادم وهو ينظر لسامر بنظرات مبهمة: اهدي ياروحي تعالي حملها وصعد بها لغرفته مجددا وضعها علي السرير ونزل للاسفل 
بدر ببرود: عايز اسمع 
سامر بتوتر: هاا تسمع اية 
بدر علي نفس برودة : مين البت دي وازاي شبة سما اووي كدا ومتقولش دي سما انا عارف ومتأكد ان دي مش سما زي ما انا متأكد إنك مقربتش من نور 
سامر بتوتر: اناا هووو 
بدر بغضب: هتأتألي كتيير بروحمممك انجز قووووول الحقيقة 
سامر بخوف: الاوضة المقفولة 
بدر ذعر: قققصدك ااية 
سامر بخوف: اسسمعني انا والله مكنتش اعرف بس هو...... 
بدر: اسمع كويس اوي اللي هقولة *****
سامر برعب: لا لا انا مستحيل اقت"ل حد لا مستحيل 
بدر بغضب: يبقا تقول علي نفسك يارحمٰن يارحيم ياااارووحممممك 
سامر وهو علي نفس حالتة المرتعبة: انا والله عايز اساعدك بس دا روح ااقت"له ازاي 
بدر بغضب اخرج سلاحة من خلف ظهرة: كدا ياااروحمممممك ووضعه علي رأسة انت فاكر ان هسمح لبني ادم زبا"لة زيك يعيش يوم واحد تاني بعد اللي كنت ناوي تعملة واكمل بنبرة كفحيح الافاعي بس وقتك معايا لسة مخلصش اللي قولتة يتنفذ بالحرف وإلا انت عارف انا مين وممكن اعمل اية 
سعد بعضب: نزل سلاحك من علي راس ابني ياحضرة الرائد ولا مش هتشوف كويس 
بدر بسخرية: وهتعمل اية بقا ياحمايا المستقبلي ولا اقول ياجوز امي وبعدين اية رائد دي  دي راحت عليها دلوقتي انا بدر الهلالي اللي الكل  بيعمله الف احساب  يعني من حتة واد شغال في الداخلية الكل كان بيدوس عليية لبدر الهلالي 
خديجة بصدمة ودموع: مش معقول يييعني انت ابني بدر ببس هوو قال ان انت.... 
بدر بحب وهو يقبل اعلي رأسها ويضمها إلية: ايوة يأمي انا بدر ابنك انا مامُتش زي مقالوا دي كانت خطة علشان يبعدوا عني 
خديجة بستغراب: مين دول اللي يبعدوا عنك 
سعد بسخرية: اه بعدوا عنه لدرجة بقا واحد منهم واوس"خ كمان 
خديجة بعدم فهم: حد يفهمني مين دول اللي بتتكلموا عليهم 
سعد بسخرية: قولها مين دول يلا ساكت لية ابن اختك المحترم كان متورط مع تجار مخد"رات لا ومش اي تجار دول ما"فيا اعض"اء كمان 
خديجة بصدمة: معقول انت يابدر انت تعمل كدا 
بدر بتبرير: لا يأمي انا كنت...... قاطعته خديجة 
خديجة بقسوة: من النهاردة انا معنديش ابن اسمة بدر 
بدر بصدمة: لا لا متقوليش كدا يأمي انتي اللي بقيالي في الدنيا بعد وفاه اهلي 
خديجة بدموع: ان وعدت اختي ان هربيك ومش هقصر في تربيتك مهما حصل وهتبقي عندي زيك زي سامر ونور ليية عملت كدا انا قصرت معاك في اية 
بدر بحزن: انا اسف بس ارجوكي متعيطيش طيب اضربيني اعملي اي حاجه بس بلاش تعيطي علشان خاطري 
خديجة بجمود: انت ملكش خاطر عندي ومن النهاردة لا انت ابني ولا أعرفك 
بدر وكأن الحياة توقفت بتلك الحظة وتأبي دموعة النزول يشعر بالعجز للمرة الثانية في حياتة كل ما بناه بدر الهلالي قد تحول الي رماد بمجرد نطقها لتلك الكلمات البسيطة ولكن كانت قا"تلة بالنسبة له 
بدر بكسرة وحزن: انا.....  قاطعته خديجة 
خديجة بقسوة: مش عايزة اسمع منك حاجة ووجهت حديثها لسامر وانت اية اللي سمعته دا يعني اختك طول الوقت دا كانت بتقول الحقيقة وانت كنت بتضحك علينا 
سعد بتوتر: خديجة حببتي اهدي هو معملش حاجة انتي مصدقه ان الواد دا  وهو يشير علي بدر  بيقول الحقيقة وابنك كذاب 
خديجة بتجاهل: سامر قول يلا 
سامر بحزن: ايوة نور قالت الحقيقة بس انا مقتلتش بس هي...... قاطعته خديجة بكف علي وجهة 
خديجة بعصبية: انا مخلفتش ولا عرفت اربي روح منك للة ربنا ينتقم منك علي اللي عملتة في بنتييي ربنا ينتقم منك انا همشي والله لو حد منكم جة ورايا هيشوف مني وش ميعجبوش مفهوم..... ورحلت 
سامر بحزن: انا مقتلتش سما ومعرفش عملت كدا ازاي والله مع نور انا سمعت صوت صريخ وطلعت لاقيتها سايحة في دم"ها ومرمية علي الارض 
بدر وهو يجاهد ليخفي دموعه: انا هطلع لنور امسكة سامر من يده قبل ان يصعد 
سامر بحزن: بدر استني انا معرفش اية اللي حصل بس نور اختي ولو كنت في وعيي مستحيل كنت اعمل كدا انا حتي مش فاكر حصل اية كل اللي فاكرة ان لما انت كلمتني وانا جيت علشان اقابلك وسبتهم في العربية ورجعت ملقتهمش وفجاءة حد ضربني علي راسي من ورا ومحستش غير ونور.......واخفض رأسة ارضا ولم يستطيع النطق بعدها 
بدر بجمود: انا عارف ومتأكد انك مقربتش من نور اما موضوع سما دا هعرفة بس والله لو طلعت بتكدب مهرحمك ياسامر وقول للي بعتها مدخلتش عليا 
وواقترب منة وتحدث بهمس وقولة القناع بتاعها ظاهر ورقبتها لون ووشها لون
 وابتسم بسخرية وصعد للاعلي 
 ‏عند نور كانت نائمة والدموع اخذت مجراها علي وجنتيها واصبحت عيونها منتفخة اثر البكاء دق بدر الباب ودخل وتصنعت وقتها النوم 
بدر بضعف: انا عارف إنك صاحية يانور انا محتاجك اوووي ارجوكي احضنيني مرة واحدة بس محتاج انام في حضنك ارجووكي نور وزداد بكائها 
وفتحت له ذراعيها وكانه وجد امانه ومكانه في الحياة وهو حضن حبيبتة 
بدر بضعف: متسبنيش يانور انا بحبك اووي اوعديني متسبنيش انتي كمان والله هموت لو سبتيني حتي ماما خديجة سابتني 
وكلهم سابوني ومشيوا مش عايز ابقا لوحدي تاني 
نور بدموع: مش هسيبك وعد 
بدر: انا عارف الصدمة قوية عليكي وعارف اللي حصل معاكي دلوقتي والصدمة اللي كانت عندك مأثرة  علي 
تصرفاتك وعارف دلوقتي حاسة بإية 
نور وهي تكفف دموعها بضهر يديها : انت بتحبني يابدر 
بدر بحب: انا والله بعشقك مش بس بحبك 
نور بجمود: يبقا لازم ******" 
بدر بصدمة: انتي اتجننتي يانور 
نور بجمود: يبقا لازم تقولي اية سر الاوضة دي
بدر بصدمة: انتي اتجننتي يانور واكمل بغضب 
انا مش قولتلك متتكلميش في حاجة متخصكيش والاوضة دي متخصكيش فااهمة 
نور وهي علي نفس الوتيرة من الجمود: طلبت من سامر يقتـ ل مين 
بدر: انتي كنتي بتتنصتي علينا 
نور: متغيرش الكلام وقولي مين دا ولية طلبت من سامر بالذات يقتـ لة
بدر محاولا التحكم في غضبة: عارفة لو سمعت صوتك تاني وربي هنسي انتي مين ووقتها هتشوفي بدر الهلالي علي حقيقتة فااااهمة ولا لااااااا
نور محاولة الثبات: لا مش هسكت انت كمان زية صح انا عارفة انت مش جوزي انا متجوزة خالد وقولتلي انك جوزي وانا مش عارفة اتجننت لدرجة كنت بسمع اي حد كنت مهوسة موت سما كان عاملي صدمة بس دلوقتي فوقت مفيش حد هيقدر يضحك عليا بعد كدا فاهم يابدر الهلالي 
بدر: ــــــــــــــــــــــــــ
نور بغضب: متبصليش كدا ورد عليااا متسكتش 
بدر: ـــــــــــــــــــــــــــ
نور بعصبية وصوت عالي: بدررررر رد علياااا سااكت لييية 
بدر بغضب: صوووتك يااانور لتانييي مرة بحذرك والمرة الجاية هتشوفي شئ مش عايزك تشوفية اتقي شري دلوقتي علشان مش فايقلك 
نور بستفزاز: انا لازم اعرف الحقيقة  
بدر بهدوء مريب: تعالي يانور اقعدي هنا وشاور علي السرير بجانبة 
ذهبت نور وهي تقدم خطوة لامام وخطوة للخلف برعب واضح وذهبت وجلست بجانبة ولكن تفاجاءت بنومة علي رجلها 
بدر بهدوء وحزن: تعرفي يانور انا حبيتها اوووي اكتر من أمي اللي ولدتني ماما خديجة كانت بالنسبة ليا كل حاجة بس اتكسرت لما سابتني انا عايزها مش هقدر استحمل اكتر من كدا من غيرها وحشتنييي اووي يانوررر اوووي 
واكمل بنبرة مخيفة بس انا مش هسمحلة يتمادي اكتر من كدا انا هحكيلك بس اوعديني متسبينيش اوعديني يانور 
نور: اوعدك يابدر
فلاش باااك 
بدر ببرود : مين البت دي وازاي شبة سما اووي كدا ومتقولش دي سما انا عارف ومتأكد ان دي مش سما زي ما انا متأكد إنك مقربتش من نور 
سامر بتوتر: اناا هووو..... قاطعه بدر بغضب
بدر بغضب: هتأتألي كتيير بروحمممك انجز قووووول الحقيقة 
سامر بخوف: الاوضة المقفولة 
بدر ذعر: قققصدك ااية 
سامر بخوف: اسسمعني انا والله مكنتش اعرف بس هو يعني لما جيتلك وكان معايا نور وسما ولما خرجت ولاقيت سما مقتو'لة نور شافتني وانا ماسك السكينة في ايدي صرخت ووقعت اغمي عليها وانا طلبت الاسعاف ووقتها عرفت ان سما لسة عايشة وجالي تهديد منه بس مفهمتش اية علاقتة بنور وكنت بحطلها مهداءت وادوية تخليها تظهر بالشكل اللي شوفتها فية اول مرة وطريقة كلامها خلت عندها هوس وبتقول كلام ميتصدقش كان لازم اعمل كدا علشان احافظ علي سما 
بدر بغضب امسكة من ياقة قميصة: علشان سما تعمل في اختك كدا هااا رد تعمل فيهاا كدا 
سامر بدموع: نور كدا كدا كانت هتكرهني لو مش من معاملتي ليها من اللي عملته معاها انا غلطت كتيير اووي خلي نور تسامحني يابن خالتي ويصاحب عمري والله عملت كدا غصب عني بس انا عشقت ايوة عشقتها يابدر 
انت عارف يعني اية عشق انت بسبب عشقك لنور قبلت تضحي وتشتغل مع الناس دول علشان تحميها وانا عملت كدا لنفس السبب
بدر: لية نور تدفع التمن ليية هي اختك انت المفروض تخاف عليها مش تعرضها للخطر 
سامر بضعف: انت عارف يابدر ان انا عملت كدا علشان احمي نور قبل سما لو معملتش كدا كنت هخسرها للابد علي الاقل هي دلوقتي قدام عيوني بس لو رفضت مش هيتردد لحظة ويقتـ لها يعني الخطر اللي بتقول عليه دا هو الامان بتاعها 
بدر بغضب: عارف كل اللي بتقولة دا وحياة نور عندي لدفعة التمن ومبقاش بدر الهلالي لو مندمتة وخليته يتمني الموت الف مرة 
سامر: انا معاك يصاحبي 
بدر: اسمع كويس اوي اللي هقولة الاول انا عايز استدرجة عند القسم ***** وبعدها هقتله ودا سلاحي انت اللي هتنفذ المهمة دي بس خليك فاكر اخر مرة واللي كنت ناوي تعملة هااا انا بسببك اضطريت امشي في الطريق دا 
 سامر برعب: لا لا انا مستحيل اقتـ ل حد لا مستحيل
 ‏بااااك 
 ‏نور بعدم فهم: مين دا برضوا وسما فين دلوقتي وانت ازاي مشيت في طريق المخد"رات والمافيا بسبب سامر 
 ‏هو عمل اي وازاي انت كنت بتحميني واية الاوضة دي كل دا لسة مجهول يابدر انا مش فاهمة 
 ‏بدر بضعف: اوعدك هحكيلك بس دلوقتي بلاش علشان خاطري انا محتاج انام وبس خليني كدا 
 ‏في مكان اخر 
 ‏مجهول 1:قلها كل حاجة هي دلوقتي بقت خطر علينا 
 ‏مجهول 2 بسخرية: مش بدر الهلالي اللي بالغباء دا اكيد لسة متعرفش حاجة هو عارف كويس عواقب الكلام اية 
 ‏مجهول 1:طيب البت دي هنعمل فيها اي
 ‏مجهول 2:البت دي هي الشايب بتاعنا هي اللي هتكسبنا 
 ‏مجهول 1:ازاي 
 ‏مجهول 2:الواد الغبي سامر دا مفكر ان البت اللي مخبيها هي نفسها اللي متلقحة جوا وميعرفش انها مش معاه احنا هنضرب عصفورين بحجر منها نجيب رقبة بدر الهلالي تحت رجلينا ومنها نخلص من الكلب سامر دا الواد دا مش سهل زي مكنا فاكرين 
 ‏مجهول 1:دا انت دماغك سم بس عفارم عليك تعجبني وانت كدا 
 ‏مجهول 2 بخبث: يلااا بينا ننفذ 
 ‏ــــــــــــــــــــــــ
 ‏نور وهي تحاول افاقة بدر : بدر بدر قوم يابني قوم 
 ‏بدر بنوم: ياديجاا سبيني انام شوية 
 ‏نور بغضب: والله ديجاا مين دي ان شااء الله اووعي كدا ونزلت راسة بعنف علي السرير 
 ‏بدر بوجع: ااه يابنت المجنونة اية اللي عملتية دا 
 ‏نور بغضب وهي تعطية هاتفة: خد رد تقريباً ديجا مش مبطلة اتصال يبتاع ديجا وتركتة وغادرت 
 ‏بدر بضحك: خدي يامجنونة انتي متعرفيش ديجاا يابت استني رن هاتفة مرة ثانية 
 ‏بدر بضحك: دايم بتيجي فوقت مش مناسب خالص 
 ‏المتصل: ــــــــــــــــــــــــــ
 ‏بدر بصدمة: ايييية 
بدر بضحك: دايما بتيجي فوقت مش مناسب خالص 
 ‏سامر ببكاء: الحقني يابدر ماما في المستشفي 
 ‏بدر بصدمة: اييية 
 ‏سامر ببكاء: هتروح يابدر هتروح 
 ‏بدر ومازال علي صدمتة: معقول اخسرها وهي زعلانه مني لا لا ممش هتسبني لا هي وعدتني هتفضلي جمبي لحد لما اموت هي أمي و مبتخلفش وعدها ابدا... دلفت نور الية وجدتة علي حالتة تلك والدموع تملاء مقلتية وتأبي النزول 
 ‏نور بقلق: بدر في اية انت كويس لم يجيبها 
 ‏نور بقلق: بدر رد بدر يابدر 
 ‏بدر بصدمة: هتسبني يانور هتسبني وتمشي زيها 
 ‏نور بخوف: مين دي اللي هتسيبك مين 
 ‏بدر وهو ينظر إليها بتوجس: ماما خديجة 
 ‏نور بصدمة: اييية لا لا اكيد غلط 
 ‏بدر بتوهان: يلا نروحلها يلا يانور لازم اخليها تسامحني 
 ‏نور بسرعة وبكاء : اه يلا يلا بسرعة يابدر  الله يخليك 
 ‏وتوجه لسيارتة وانطلق للمستشفي 
 ‏بالمستشفي 
 ‏بدر بلهفة: سامر ماما حصلها اية 
 ‏سامر بدموع: ادخلها يابدر قولها متروحش ادخل يابدر 
 ‏ركض للداخل وجدها مسطحة ومتصل بجسدها عدة اسلاك 
 ‏بدر وقد فقد اخر ذرة صبر لدية وتساقطت دموعة بكي ولاول مرة بكي بغزارة وتساقطت دموعة 
بدر ببكاء وتوسل: متسبنيش ياأمي ارجوكي مش هقدر اعيش من غيرك متسبنيش انتي كمان علشان خاطري ولاحظ تململها وهمهمت ببعض الكلمات الغير مفهومة 
بدر بلهفة: ماما انتي سمعاني حببتي قومي علشاني علشان خاطري قومي 
خديجة بضعف: ابني بدر 
بدر بدموع وهو يقبل يدها بطريقة هستيريا: امي ارجوكي قومي انا هحكيلك الحقيقة والله انا معملتش حاجة صدقيني 
خديجة بتعب واضح: انا عرفت كل حاجه سامر قالي الحقيقة انا مسمحاك يابني انتي ابني اللي ربيتة 
بدر بدموع: وحياة بدر قومي يأمي يلا 
خديجة بتعب: بدر اسمعني الاول  سعد سعد هو اللي عمل كدا سعد ناوي  ناوي يقت......... اصدر جهاز القلب انذار  يعلن توقف القلب 
بدر بصراخ: لااااا يأمي لاااااااا متسبنييييش لااااااا دخل علي صوت صراخة الجميع سامر ونور وخالد وسعد والدكتور الذي اكد خبر الوفاه 
نور وسامر بصراخ: لااااا ماما ماااااماااا يابدر لاااا 
بدر كفف دموعة ولم يراها احد 
بدر بهدوء: انتو بتصرخوا كدا ليية ديجاا هتصحي يلاا اخرجوا برة علشان متصحاش يلااا برة 
نور ببكاء: هي هتصحي صح مش هتسبني صح قولي انها مش هتسبني 
بدر بهدوء ملس علي وجهها بحنان: هي وعدتني ومش هتسبني ابدا وهي دايما بتوفي بوعدها 
الدكتور بأسي: البقاء لله ربنا يصبركم ياارب 
بدر بغضب: هي عااايشة فااهم عااايشة هي بس عااايزة تنام يلا اخرجوا سيبوهااا تنام 
سامر بدموع: امي راحت يابدر راحت 
بدر بغضب: لااا مراحتش امي مراحتش 
سعد بدموع مزيفة: خلاص يابني اهدي 
بدر بغضب: هقتلللك يااا سعد هقتللللك هقتلللللك 
سعد بدموع مزيفة: في اية يابني مالك 
بدر بهستريا وضحك: ماالي هههههة مالي ليك عين تسأل كمان شوفي يانور ابوكي او اللي مفكر نف.......  نور نور انتي فين 
بدر بغضب: نوووووووووووور 
بدر بغضب: نوووووووووووور
وجدها بحضن شاب يحتضنها بقوة وتوجهة نحوها 
نور بزعر: بدر والله انا معرفش مين دا هو اللي جه حضني 
بدر وقسمات وجهة لاتبشر بالخير مسكة من ياقة قميصة وانهال علية بالكمات حتي سقط غارقا بدما"ئه
بدر بغضب: بتخونيييييني يااانوووووور ومع ميييين مع الكلببببب دااااا انا بقاااا هوريكي من هووو بدر الهلاللي 
سعد بخوف: بدر اهدي مش كدا نور قالت متعرفوش 
بدر بغضب: انت مسمعش صوتك خااالص مفهوووم 
سامر ولم يعد يتحمل: بسسس بقااا كفااية كفاايية دي امي اللي ماتت دي امي وانتو كل واحد همة نفسه واكمل بإنهيااار انا عااايز أميي عاااايز أميي اااااااه 
بدر بغضب: انت يلا متسترجل كدا امنا لسة عايشة فاااهم ولا لااا عايشة مش عايز اشوف دمعة واحده امي وعدتنييي ومستحيل تخلف وعدها مهما حصل 
سعد مع نفسه بإستغراب: عايشة ازاي معقول تكون لا لا بس بدر ميتكلمش إلا اذا كان واثق من اللي بيقوله
انت اتجننت ياسعد دي ماتت قدامنا انا لازم اكلم البوص واحكيلة اللي حصل اكيد عنده حل..... وذهب وتركهم 
سامر بدموع: افهم بقا يابدر هي ماتت وسابتنا خلاص ماتت 
بدر بعصبية: لا ماماتتش فاهمم يلاااا يانوور 
نور بخوف: لا انا عايزة ابقا مع ماما وسامر انت اخدتها مني لا مش هروح 
بدر وقد برزت عروقة من شدة الغضب وحملها علي كتفة وسار بها 
بدر بعصبية : انا بقاا هعرفك مين هو بدر الهلالي بدر الهلالي اللي مجرد مهتسمعي اسمة بعد كدا تترعبي انا هوريكي 
نور ببكاء: انا بكر"هك يابدر بكرررر"رهههك 
بدر بغضب وعيونة تحولت للأحمر القاتم: قوولتتتيييييي اييييية 
نور بعصبية: انا مش هخاف منك ياابدر فاااهم مش هخاف 
بدر اتحرك بسيارتة وتوجه الي.... 
نور بستغراب: احنا رايحين فين دا مش طريق البيت 
بدر: ــــــــــــــــــــــــــــ
نور بقلق: بدر انت ساكت لية رود عليا احنا رايحين فين 
بدر: ـــــــــــــــــــــــــ
نور بقلق: بدر لو سمحت متسكتش كدا رد عليا ارجوك بدر انا والله معرفش مين دا وتوقفت السيارة امام 
نور بصدمة: مأذؤن انت جايبني هنا لية يابدر 
بدر بجمود: انزلي 
نور: بدر انت ناوي علي اية اللي ناوي علية دا مينفعش انا متجوزه 
بدر بنبرة لا تحمل النقاش : انزلي يانور علشان متغاباش عليكي يلا انزلي 
نور بخوف: حاضر بس... 
بدر بصرامة: من غير بس يلااا ادخلي ودخلوا معا للمأذؤن 
بدر: يلا اكتب ياشيخنا بدر محمود الهلالي ونور مك..... 
نور بعصبية: انت مجنون يابدر انا متجوزه ازاي اللي بتقولة دا 
بدر بجمود: يلا ياشيخنا اكتب 
المأذؤن: اللي بتقولة دا حرام يابني وجريمة يعاقبك عليها القانون ازاي تتجوز وهي متجوزه 
بدر ببرود : امم خلصت يلا شوف شغلك واكتب الكتاب 
نور بعصبية وهي ترفع يدها لتسقط علي وجهه: تعرف كان لازم اعمل كدا من زمان القلم اللي خدتة دا يمكن يفوقك يابدر 
بدر بغضب: وحياااااة أميييي لدفعك التمن يانور ووجه حديثة للمأذون مستنيييي اية يلااا اكتب وفورا ولا صدقني هيكون اخر يوم في عمرك 
المأذؤن بخوف: حاضر حاضر قول ورايا 
........: لحظة ياشيخنا مش لازم وكيل العروسة يكون موجود 
نور برعب: اانت 
بدر بغضب: انت اية اللي رجعك تاني يابن ال***
.......: اية مش كتب كتاب بنتي ولا اية 
نور برعب: لا لا انا مش بنتك وركضت واحتمت خلف ظهر بدر وتحدثت برعب: بدر الله يخليك اانا مش عايزاه تااني هيضربني 
بدر بحنية جذبها اليه لتستقر داخل احضانه 
بدر بحنية: شش انا جمبك مش هسمحله يقرب منك مهما حصل انا جمبك يانوري متخافيش 
........  بضحك: ياااه جمبها وياترا بقا بصفتك مين المرة دي المرة اللي فاتت ذورت اوراق تثبت إنها بنت سعد وقدرت تخلصها مني المرادي بقا ياحلو هتعمل ايية 
بدر بغضب: هنسفك من علي وش الارض يامكرم فاهم 
مكرم بخبث: تؤ تؤ دا انا حتي هبقي حماك مش كدا يانوري ولا ايية وهم ليقترب منها كانت يد بدر الاسرع 
بدر بغضب وهو يلكمة في وجهة: فكر بس لمجرد التفكير إنك تقرب منها يامكرم وقتها بس هفضحك وسرك اللي بقالك سنين بتخبي فيية في لمح البصر هيكون علي العلن 
مكرم بتوتر: س سر اية انا معنديش اسرار 
بدر بمكر: مش عيب تخبي علي بدر حبيبك يامكرومتي عيب ياصغنن الكلام دا 
مكرم بخوف: انت عايز ايية 
بدر بضحكة صاخبة: هتبقي وكيل العروسة اية رايك وتبقا خدمة محصلتش 
كل ذالك الحديث ونور تقف محلها لم تتحرك إنشاً واحدا ولم تفهم شئ ولكن كانت الصدمة الاكبر لها ان ذالك الراجل سيكون وكيلها أحقا هو من سيمنحها حياة جديدة وهي تبغضة لا لن يحدث لن اسمح بذالك الشئ بالماضي قرر التخلي عني ولم يلتفت لي ابدا ولان يريد ان يمنحني حياة جديدة مع عشق طفولتي 
بدر بحنية: متخافيش يانوري عمري مهعمل حاجه تأذيكي يمكن قولت كلام وقت غضبي انا اسف تعالي يلا 
نور والدموع تلمع بعينيها: لية؟! 
بدر بستغراب: لية اية 
نور بدموع: انا عارفة ان سعد مش ابويا ولا ابو سامر بس ليية والورق اللي عملته كان مزور بس لية عملت كدا انت عارف ان سعد اوس* منه بمراحل 
بدر بحنية وهو يلمس علي خدها: تعالي اقعدي 
انتي فاكرة واحنا صغيرين لما كان مكرم بيضربك وانا كنت بحميكي منه وهفضل احميكي لحد اخر يوم في عمري 
ولما ماما خديجة اتطلقت منه كان عايز ياخدك انا وقتها كان عندي 15 سنة وانتي كان عندك 10 انا مكنتش عارف اعمل اية شوفت محامين كتيير بس محدش كان عايز يسمعني علشان كنت صغير وقتها اتعرفت علي سعد روحتلة مكتبة وهو الوحيد اللي قبل يساعدني وقتها ساعدني نعمل الاوراق بأسمة وعملنا ورق ليكي انتي وسامر بإسمة سامر وقتها كان نفس سني وهو فهمه يعمل اية ويقول اية وسامر عمل المطلوب وفعلا كسبنا القضية وبعدها سعد طلب من ماما الجواز وإلا هايخدكم منها وهي خافت ووافقت عليه هو في الاول كان كويس خالص وقال انه حب ماما خديجة وانا كنت مصدقة لحد لما كلم مستشفي الامراض العقلية وانا جيت هو مكنش فاكر شكلي اووي كنت وقتها عندي 15 سنة ولما جتلك كان عندي 29 سنة بس وقتها عرفت انك اتجوزتي خالد ونسيتي كل وعودك ليا كنت زعلان من ماما خديجة لانها سلمتك لغيري وقتها اخدتك معايا وانتي كانت حالتك متدمرة ولما عزمتهم كنت ناوي اتجوزك بس اللي حصل وقتها خلاني مش عارف اتصرف ازاي 
نور: ضحيت علشاني ازاي 
بدر: لما اخدتك من مكرم هو وقتها كان بيهد ماما بيكي انتي وسامر وانا كانت خايف عليكي وحاولت اكلمة بس كان مفكرني عيل ووقتها سعد وداني لناس...... قاطعته نور: تجار مخدر*ات صح 
بدر بخجل: امم وقتها انا قدرت احميكي من مكرم بمساعدتهم ودخلت شرطة وسعد اللي ساعدني ووقتها كنت عايز اتخلص منهم وبرضوا هو اللي ساعدني بس وقتها مكرم رجع تاني وكان بيهددني بيكي وكان مع المافيا وقتل عيلتي كلها قدام عيني هما صحيح كانوا مسافرين ومشوفتهمش غير قليل بس قتلهم كلهم قدامي كان مع المافيا وانا لجأتلهم علشان اقدر احميكي واخد حقي منهم وكنت خلاص وصلت للكبير بتاعهم وهيبقي فرصة اقضي عليهم كلهم بس وقتها سامر كان لسة مستلم ترقية جديدة وما صدق اتدخل وكان هيخسر حياته كان لازم الغي كل حاجه وقتها واظهرلهم ولائي من تاني لان لو خدت خطوة غلط كان هو هيبقي التمن  وكمان كنت هخسرك بس انا لعبت عليهم وخرجته حي وقتها وكان هيكشفني علشان كدا كلمتة يوم محصل اللي حصل وحكيتلة كل حاجه وعرفت إنك معاه انتي وسما وهو رجع وانا مشيت وهو دا كل اللي عايزة تعرفية 
نور بدموع: انت شوفت كتيير واستحملت اكتر انا كنت سبب الوجع دا كلة انا اسفة والله اسفة 
بدر بحب: انا افديكي يعمري يانوري صدقيني بس انتي متبعديش عني 
نور بحب: تعرف يابدر كنت خايفة تتغير وتبقي قاسي زي مشوفتك كنت خايفة اووي بس دلوقتي اتأكدت انك لسة بدر الحنين واللي اتمنيتة من ربنا 
 بدر بمشاكسة: طب اية مش ناوية تقولي حاجه كدا 
 ‏نور بخجل: حاجة اية 
 ‏بدر بوقاحة : لا لا مبحبش حد يشوف الفراولة دي غييري اهدي بس لما نروح وانا هشبع منها خالص اصلها تتأكل اكل 
 ‏نور وقد اكتسي وجهها بحمرة الخجل: عيب كدا يلا بقا نمشي 
 ‏"بدر تقريباً نسي ان المأذؤن ومكرم موجدين ومش راحم 😂"
 ‏بدر بجدية: يلا ياشيخ اكتب 
 ‏نور بغضب: تاني يابدر انت لية مش مستوعب ان انا متجوزة 
 ‏"ياشيخة دا انا افتكرتك نسيتي والله يلا كله رايح "
 ‏بدر بجمود: نور انتي اصلا مراتي يعني حتي لو مكتبتش الكتاب فاانتي مراتي 
 ‏نور بصدمة: قصدك اية 
بدر ببرود: انتي مراتيي يانور ودا كل اللي يهمني دلوقتي 
نور بعصبية: انت مجنون يابدر واييية البرود اللي عندك دا يابني ادم انت 
بدر وهو علي نفسة الوتيرة من البرود: اللي سمعتية يازوجتي المصون 
نور بهدوء: بدر انا مبهزرش احنا متجوزين بجد 
بدر: هجاوبك بس لو وافقتي نكتب الكتاب الاول ومتقلقيش انا مش جاهل اووي كدا علشان اتجوز واحدة متجوزة يانوري 
.......: بس هي فعلاً متجوزة ياسيادة الرائد 
بدر ببرود: كنت عارف انك جاي ياخالد بية 
خالد بسخرية: كويس انك عارف ان انا بية 
بدر لم يعيرة انتباة وتطلع لتلك التي تقف لم تفهم شئ ماذا يحدث لما كل تلك الالغاز ماذا يخبئون؟ الم يحن الوقت لإنتهاء  كل تلك الالغاز المتعلقة بي 
لما حياتي اصبحت هاكذا? اشعر وكانني اعيش بلغز كبير يصعب حله ولكن ليس بعد الان يجب ان اعرف ما هي تلك الحياة وان اعرف كل تلك الالاعيب التي يدمرون حياتي بها... فاقت من حديثها مع نفسها علي صوت بدر 
بدر بقلق: نور حببتي في اية مالك 
نور بتوهان: في ايه تاني متخبي ياترا كل الالغاز دي هتتحل امتي لية كل مالغز يتحل الاقي لغز جديد اصعب من الاول حياتي بقت عبارة عن متاهة مبقتش فاهمة حاجة في الاول ابويا اللي مش ابويا سما اللي مطلعتش ميتة اخويا اللي اغتص"بني خالد اللي اتجوزتة ومطلعش جوزي في اية تاني مستخبي يابدر في اية انا تعبت اووي تعبت 
بدر: صدقيني كل حاجه هتبقي كويسة وهتبقي احسن من الاول بس انتي وافقي تتجوزيني 
خالد بتوضيح: انا اسف يانور بس كان لازم نعمل كدا علشان نقدر نحميكي الناس دول مش سهلين 
انا وبدر صحاب جدا ولما بدر كان عند الما"فيا وسامر اتدخل وكان هيكشف كل حاجه وبدر اتدخل وقتها هما كانوا شاكين في بدر وطبعا كانوا عايزين يقتلوا سامر وعيلتة وعلشان نخلص من المشكلة دي بدر طلب المساعدة وكلفني بحميات عيلتك انتي ومدام خديجة انا وقتها مكنش قدامي حل اقدر اظهر بية قدامكم غير اني اتجوزك بدر مكنش يعرف انا اللي جبت مأذؤن مزيف وكل حاجه كانت مزيفة 
ولما بدر عرف 
فلاش باااك 
كان جالسا يضع يده علي عينية يتذكر تلك الطفلة الشقية التي عشقها ويتمني لو يستطيع ان يذهب اليها ويدخلها داخل اضلاعة قاطع تفكيرة مع نفسة رنين هاتفة ولم يكن سوي اخد رجالة الموكلين بحماية نور ولم يعرف احد بهم 
بدر: الو في جديد
الرجل بتوتر: يابة في مأذؤن لسة طالع عندهم دلوقتي 
بدر بصدمة: اية مأذؤن 
الرجل بخوف: انا اسف يابية بس مقدرتش امنعة يوصل للبيت لان خالد بية هو اللي جايبة 
بدر بستغراب: خالد ركز كويس عايزك تعرفلي كل حاجه دلوقتي والمأذؤن دا جاي يعمل اية فااهم يلا بسرعة واغلق الخط 
بدر بحيرة: ياتري المأذؤن دا جاي لمين معقول يكون خا..... لا لا خالد صاحبي مستحيل يعمل كدا اكيد ميعملهاش ولم يفت سوي بضع دقائق ورن هاتفة مجددا بنفس الرقم 
بدر: عملت اية 
الرجل بخوف: االلمأذؤن كان بيكتب كتاب خالد بية والانسة نور 
بدر بغضب: نعممممم يابن ال ******* انت بتقول ايييييية انا جااااي فورا واغلق الهاتف ولكن رن مجددا ولم يكن المتصل سوي خالد 
بدر بغضب: وحياة امييي لو اللي عرفتة دا حقيقة لاقت"لك ياخااالد فاااهم 
خالد بغيظ: متهدي ياعم الله مفيش حاجه اللي حصل دا مفيش حاجة حقيقية دا بس علشان ميشكوش في وجودي مش اكتر المأذؤن واحد من رجالتنا 
بااااك 
نور بسخرية: وادي كذبة تانية في اية تاني حياتي كلها بقت كذبة خايفة انا واصحي اعرف ان انا مش انا او في مني نسخ تانية مهي هيصة بقا 
خالد بتوتر: في حاجة تانية متعرفيهاش 
بدر بستغراب: حاجة اية 
خالد بتوتر: نور لسة بنت 
نور بصدمة:  ازاي 
خالد بتوتر: انتي لسة بنت سامر مقربش منك 
نور بتوجس: قصدك اية 
خالد وهو يترقب رد فعل بدر: 
دى كانت خطة من جاك علشان يكشفك انا سمعته وهو بيحكي للزعيم 
بدر بغموض: عارف 
خالد:ازاي
بدر : انت فاكر لو كان عندي مجرد شك إن سامر عمل كدا كنت سيبتة عايش بس جاك كدا جاب اخرة معايا 
نور بصدمة: يعني انا بنت وسامر مقربش مني 
اوماء خالد بهدوء ولم يتحدث وتركهم ورحل 
نور بدموع: انت كنت عارف وسبتني 
بدر بحنية: انا كنت واثق ان سامر ميعملش كدا بس مكنتش متأكد ومكنش معايا دليل بس بوعدك هجبلك حقك تالت ومتلت وهدفعهم تمن كل دمعة نزلت من دموعك بس وافقي تكوني مراتي وأم عيالي وافقي يانور عيني علشان خاطري 
نور بحب: موافقة وكمان موافقة كرم بية يكون وكيلي
بدر وهو ينظر لمكرم بنظرة مخيفة: انتي بس تؤمري وهو ينفذ ياروحي 
وجلس امام المأذؤن وتم الزواج 
المأذؤن: بالرفاء والبنين إن شآء الله وانتهي المأذؤن من جملتة ونزع ادم يدة من يد مكرم وحمل نور ودار بها 
بدر بحب: واخيرا انا مش مصدق انك خلاص بقيتي ملكي 
نور بحب: بحبك على فكرة 
بدر بوقاحة: لا هنا مش هينفع كدا احنا محتاجين البيت علشان نعرف نتكلم وركض بها لسيارتة 
ـــــــــــــــــــــ
في مكان اخر 
كان يجلس وبيدة كأس من النبيذ وحوله العديد من الفتايات يرتدون ثياب تظهر اكثر ماتخفي 
احد الفتايات بدلع ووقاحة : جاك ياروحي اية رايك نطلع فوق دا حتي الكلام في اوضة النوم يجنن وعلي السرير حاجة خيال 
جاك وهو يلف الكاس في يدة: اممم غوري برررة انتيى وكل اشكالك دي يلااا مستنييييية ايييية بررررررة 
البنت برعب: ههو في اى انا غلط في ايييية 
جاك بغضب وهو يجذبها من شعرها: معملتيييش ياو****
ررررررعد رررررعد 
اتي شخص ضخم البنية منظرة يوحي بأنة من أكلي لحوم البشر 
جاك بشر: عايزة تتروق انت اية رايك 
رعد وهو يمرر لسانة على اسنانة: وحشني الترويق دا اووي ولكن في تلك الاثناء دخل شخص اول موقعت عين جاك علية اصبح يصيح بغضب 
جاك بعصبية مفرطة: اااانت دخلللت هنااااا ازااااي هااااا ازااااي جتللك الجراءة تدخل عريني يلااااا برة 
الشخص ببرود: تؤ تؤ جمال اوبس سوري جاك 
دا بيتي 
جاك بغضب: انت عاااايز اييية تااااني هاااا جاااي وعااايز اييية بس المرة دي مش هرحمك وهقت"لك صدقنيييي هقت"لك 
الشخص بخبث: طيب مش عايز تعرف السنيوريتا اللي كنت بتراقبها فينها دلوقتي 
جاك بصدمة: نور 
الشخص: تؤ تؤ بقت مدام دلوقتي يعني خلي بالك قبل مطنطق اسمها علي لسانك ياحلو 
جاك بغضب: هووو اللي جنيي علي نفسة وجااك مبيرحمش كدا تمام اوووي رررعد نفذ اللي قولتلك علية بدر الهلالي لازم ينتهي مفهوم 
.......: هينتهي بس مش قبل ما اخد روحك يجمال 
جاك بخبث: سينيوريتا قلبي وحشتيني يانوري.
جاك بخبث: سينيوريتا قلبي وحشتيني يانوري
بدر بمكر: مينفعش بدورك  واكمل بغمزة ولا الناعم احسن 
جاك بمكر: اتجوزتها لية ياكينج وانت عارف اللي فيها
بدر بمكر ايضا: لنفس السبب اللي خلاك توهمها ان اخوها اغتص"بها
جاك بنفي: ومين قال اني وهمتها مش يمكن دي الحقيقة 
بدر: انا وانت عارفين كويس فين الحقيقة 
جاك بتوتر: قصدك اى 
بدر: لا قصدي انت فاهمة كويس بلاش نلعب على بعض 
جاك: عايز اى يابدر 
بدر بغضب: ورحمة يامي ياجمال لو قربت من نور لاخليك تندم علي الساعة اللي شوفتني فيها 
جاك بغضب: مش انا اللي اتهدد يابن الهلالي وصدقني لو كلمة من اللي تعرفها طلعت لاهد المعبد علي اللي فية وانتي ادري بقا 
بدر بضحك: هو انت متعرفش ان نوري عرفت الحقيقة كلها من اول مجيت المافيا وحوار سعد وابوها الحقيقي يعني معنديش اللي اخاف منه ياحلو الدور والباقي عليك انت 
جاك بخبث: اكيد متعرفش ابوها مين صح ولا اى 
بدر بغضب: ما عاش ولاكان اللي يقدر يتحدي بدر الهلالي فااااااهم 
جاك بغضب: هتكون ملكي ياكينج ومتنساش دا وخلي بالك سرك لسة محدش يعرفة بس طالما بقا معايا فهو دخل خزنة مش هيهرج الا لو 
بدر بغضب: انت بتهدننني انا يابن **** 
جاك بخبث: لا لا كد غلط دا انت حتي لسة عريس جديد وفر جهدك ياكينج علشان المفاجاءة اللي محضرهالك 
بدر رفع يده وانهال علية بالكمات وتركة وتوجهة لبيتة 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند نور
كانت قلقة بشأن خروج بدر المفاجأء عندما وصلوا للبيت اتي لة اتصال وغادر علي الفور فاقت من سرحانها علي صوتة 
بدر بحب وهو يضمها الية : حببتي وحشتيني وحشتيني اووي 
نور: كنت فين يابدر قلقتني عليك 
بدر وهو يتحسس وجهها: انا معاكي ياقلب بدر بقولك متيجي اقولك كلمة سر بصراحة مش قادر 
نور بخجل: عيب كدا يابدر 
بدر بوقاحة: عيب اى هو بعد الفراولة دي لسة هستنا وحملها وصعد لغرفتة (عيب بقا نسبهم لوحدهم) 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مجهول1:انت اتجننت ياسعد ازاي يعني اتجوزها هو دا اللي خططناله 
سعد: عايزني اعمل اى يعني اللي حصل انا معرفش هو وصل لمكرم ازاي 
مجهول 1:بغضب كدا كتيير وابن الهلالي بقا يتدخل في حاجات متخصوش 
سعد بتوجس: هتعمل 
مجهول 1 بشر:راقب وشوف بس فتح عيونك كوييس اووي 
طبعاً فاكرين المجهولين اللي كانوا معانا مجهول 2 هو سعد 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدر بصدمة: انتييي ازايي 
نور بدموع: بدر افهمنييي انا والله معرفش 
بدر بغضب: عاييزة تقولييييييي ايييييييية افهمممممممم ايييييييى عايزة تقوللللللي اني كنننت مغفللللل 
بدر بغضب: انتي طا...... 
بدر بغضب: انتي طا......  قاطعته نور بدموع 
نور بدموع: كمل يابدر سكت لية 
بدر بعصبية مكتومة: نور انتي مراتي واللي انتي قولتية دا مقبلوش على نفسي كراجل 
نور بدموع: بس انا كنت عايزة اساعدك يابدر 
بدر بحنية: ياحببتي انا راجل واقدر اتصرف معاه كويس ومتنسيش ان انا ضابط ودا شغلي 
نور بدموع: انا اسفة مش هقول كدا تاني 
بدر: فكريني كدا اى اللي حصل تاني 
نور بتذمر: يابدر قولتلك خلاص اسفة 
بدر بصرامة: عيدي اللي قولتية يانور 
نور بغيظ: انت حكيتلي اللي حصل معاك انت وجمال دا وانا فهمت ان هو يعني هو اكملت بتوتر وتفرك يدها ببعضها وعايزني لية وانا قولتلك هنفذ طلبة واروحلة وانت تعصبت ووو.... 
بدر: واية يانور كملي 
نور: وقولتلي ان هو بيهددك بسر الاوضة وميقصدنيش انا وهو اللي كان مكلف بقت"لي بس والله يابدر مكنتش اعرف انا كنت فاكرة انو هو عايزني انا 
فلاش باااك 
نور: انا هروحلة يابدر وهنفذ اللي يطلبة مني 
بدر بغضب: انتي اتجننتي يانور انتي عارفة بتقولي اى 
نور بدموع: ايوا وموافقة على اللي بقولة 
بدر بغضب: دا عايز يقت"لك هو السبب هو اللي كان موكل بقت"لك مش عايز علشان سواد عيونك انتييييي فاهمة انتي بتقولييي اىىىىى 
نور بصدمة: ايية انا كنت هروحلة بس علشان ميأذيش حد منكم لا انت ولا اى حد قريب مني مكنتش اعرف ان هو ناوي يعمل....... 
بدر بصدمة: انتي ازاييييي
نور بدموع: بدر افهمنييي انا والله معرفش 
بدر بغضب: عاييزة تقولييييييي ايييييييية افهمممممممم ايييييييى عايزة تقوللللللي اني كنننت مغفللللل 
بدر بغضب: انتي طا...... 
بااااااك 
بدر: فهمتي غلطك يانور 
نور بحزن: انا اسفة والله مش هعمل كدا ولا هفكر تاني  بالشكل دا 
بدر: نور انا مقصرتش معاكي وطول ما انا جمبك هفضل احميكي بس متجيش علي كرامتي يانور فهماني مش كدا 
نور بدموع: اوعدك مش هفكر بالطريقة دي تاني 
بدر بغمزة: طيب انا عندي شغل مهم دلوقتي ولما ارجع نكمل كلامنا ياحلو سلام 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سعد: هو خارج دلوقتي هنفذ اللي اتفقنا علية 
مجهول 1:حلو اوووي عايز بقا البت اللي جوا دي ليا 
سعد بستغراب: دا مكانش اتفاقنا 
مجهول 1:احنا اتفقنا على اى ياحلو احنا متفقناش على حاجة البت عجباني وانا عايزها 
سعد: يعنى اى اللي بتقولة دا 
مجهول 1:طلبت امها تفضل عايشة ودا اللي حصل يبقي البت ليا او تنسى امها بقا هههه وضحك بشر واغلق الهاتف 
سعد بغضب: يابن ال**** بقا بتهددني انا ماشي كدا اللعب هيحلو اووي 
ـــــــــــــ
في المساء عند نور 
كانت تجلس بإنتظار زوجها بدر 
نور بقلق: ياربي هو تأخر لية كدا هو كلمني من ساعة وقال هو جاي في الطريق يارب يبقي كويس وامسكت الريموت واخذت تلعب وتشاهد القنوات الاخبارية حتي وقع الخبر كا الصاعقة على اذنية 
(وفاة زعيم ما"فيا الاعض"اء وهو بدر الهلالي علي ايد افضل ضابط بالشرطة المصرية وهو الرائد خالد المصري ونشكرة جزيل الشكر لمساعدتنا في التخلص في تلك الاناس الذين يدمرونا اوطاننا) 
نور بصدمة: بدر مستحيل
نور بصدمة: بدر مستحيل لا لا بدر مامتش انا الازم اكلم لسامر اخذت هاتفها وحادثتة 
نور بلهفة: الو سامر بدر بدر اى اللي حصلة 
سامر بحزن: انا اسف يانور بس مقدرتش اعمله حاجة انا.... قاطعته 
نور بصراخ: انت مجنون بدر عااايييش بدر مش هيسبني 
سامر بحزن: بدر بيحبك اووي يانور عمل كل دا علشانك 
نور: بدر عايش صح قولي 
سامر بحزن: اوعدك هرجع اسمه تاني بدر هيفضل عايش جوانا بدر بطل صدقيني عمل اللي محدش قدر يعمله
نور: سامر انت عارف حاجة انا معرفهاش 
سامر بتوتر ملحوظ في صوتة: هاا لللا لا ممعرفش حاجة
نور بجمود: وحياة ربنا ياسامر لو عرفت انك مخبي عني حاجة مش هسامحك لا انت ولابدر طول عمري 
سامر بحزن: انا بس عايزك تتأكدي ان بدر بيحبك اووي
نور بجمود: طيب ياسامر انا عايزاك تقول لبدر انا مش عايزة اشوفة في حياتي مرة تانية 
سامر بتوتر: لـ لية بتقولي كدا يانور انتي لية مش مصدقة ان بدر مبقاش موجود
نور بثقة: لان قلبي لسة بيدق ياسامر قلبي حاسس بيه انا مش بس بحب بدر كلمة حب دي متوصفش حاجة من اللي جوايا لية 
سامر بصدق: وهو والله محبش ولا هيحب قدك 
نور بجمود: انا استحملت غموض كتير كل يوم سر شكل وانا مستحمله بس المرة دي لا مش هستحمل انت مش متخيل انا حسيت بإية اول ما سمعت الخبر وكمان مبيرودش عليا مهنش علية يطمني اول يقول الجارية اللي بتحبني دي عاملة اى ولا الخبر دا هيكون عليها ازاى
سامر: نور بدر خلاص راح 
نور بصراخ: متكذبشششششش بدررررر عااااايششش عااااايييش بس واللللله المرررررررة ديييييي مش هساااامحهههه بسهولهههه ابدااااا هو لو سااامعنييييي دلوقتيييي قولههه مش هساااامحه مش هساااامحك ياااابدر  واغلقت الهاتف والقته ارضا بكل قوتها واخدت تبكي بهستريا 
ــــــــــــــــــــــــــ
سامر بحزن: ليية يابدر عملت كدا 
بدر بحزن: صدقني دموعها دي بتحرق قلبي بس انت عارف دا شغلي انا لازم اخلص منهم بجد عايز النضف البلد من الناس دول كلهم خطر علينا وعلي امان بلدنا مش عايز ابقي اناني وافكر في نفسي وبس انا عايز اعمل حاجة لبلدي ياسامر صدقني بعدي عن نور دا علي عيني والله 
سامر وهو يربت على كتفة: هتتعدل ياصاحبي هتتعدل 
لما تعرف غرضك هتسامحك نور قلبها طيب 
بدر بحزن: اتمني
سامر: اه صحيح يابدر انت لية خليتهم يقولوا كدا مش فاهم انت كدا بشوه صورتك من ظابط لزعيم ما"فيا لا ومش اي ما"فيا 
بدر: علشان اقدر احاربهم صح لازم اوصلهم صح ومتنساش ان جاك عارف كل حاجه ولو فضلت معاهم على الاكيد هتصفي 
سامر بتفكير: بس موضوع فرامل العربية دا اكيد مش هما الناس دول بتلعب في الوش 
بدر: انا عارف ان مش هما هما ميعملوش حركة رخي"صة زي دي 
سامر: تفتكر مين 
بدر: اللي عمل كدا عايز ينبهني من حاجة مش قاصد اذيتي ودا اللي مش عارف اي هو 
العربية مكانش فيها فرامل ومكملتش حوالي عشر دقايق وعطلت واكتشف مفيهاش بنزين وانا متأكد ان العربية متمولة كويس 
سامر: موضوع دا غريب نور عرفت سر الاوضة ولا لسة 
بدر: نور مش لازم تعرف ياسامر فاهمني مش كدا 
سامر بحزن: فاهمك يصاحبي 
بدر: سما عملت اى قدرت توصل لمكانهم ولا لسة 
سامر: ايوه وفعلا قدرنا نعرف مين هو الشخص التاني اللي بيمشي سعد 
بدر بإهتمام: مين 
سامر بتوتر: خاالد 
بدر:ـــــــــــــ
سامر بتوتر: خاالد
بدر ببرود: عارف 
سامر بصدمة: اية ازاي 
بدر: خالد اللي دبر موضوع الاغت"صاب 
سامر ومازال على صدمتة: اى وبعدين عرفت ازاي 
بدر: هو اللى اعترفلي بنفسة لانه عارف انه هيتكشف لان نور بقت مراتى فا كدا كدا كنت هعرف الحقيقة وان هي لسة بنت
سامر بتفكير: بس ازاي في الاخبار قالوا ان خالد هو اللى اتخلص منك ان استغربت من دا
بدر: خالد هو اللي بوظ فرامل العربية ولما العربية عطلت برضوا دا مكنش صدفة دا كان تنبية ليا بس مين دا بقا اللي معرفوش
سامر: مبقتش فاهم حاجه 
بدر: هفهمك 
خالد انا طلبت منه يحمي نور من بعيد ميروحش يتجوزها 
الجواز دا خلاني اشك فية وكمان حادث الاغت"صاب ووكلت رجالتنا تراقبة وعرفت وقتها ان هو الطرف التاني اللي بيساعد سعد 
سامر: يعني كنت عارف من البداية 
بدر: تقدر تقول كدا واللي خلاني اتأكد سر الاوضة القديمة 
وازاي وصل لجمال (جاك) اللي وصلة السر خالد مفيش حد يعرف السر غير انا وانت وخالد وسعد وبمصادري عرفت ان خالد هو اللي وراء معرفت جمال السر دا 
سامر: ناوي تقول لنور على السر دا امتي 
بدر: نور لو عرفت السر دا هتتدمر وهتكر"ه ابوها اكتر انا مش عايز كدا
سامر بمواساة: حقيقي انت ونعم الصديق انا عارف ان السر دا مأثر عليك بس صدقني هتعدي 
ونور لما تعرف الحقيقة هتسامحك 
بدر بحزن: هتسامحني لو عرفت ان ماما خديجة ماتت
 بسببي هتسامحني ياسامر لما تعرف انها كانت في غيبوبة وانا السبب في موتها 
 ‏سامر وهو يجاهد ليحبس دموعه: هتسامحك لما تعرف السبب صدقني وبعدين انت مقت"لتهاش يابدر دى ارادة ربنا 
 ‏بدر بحزن: اتمني...  احنا لازم نتحرك وخالد لازم يكون هنا النهاردة قبل بكرة 
 ‏سامر:تمام 
 ‏ــــــــــــــــــــــــــــ
خالد بغضب: ازاي ازاي دا حصل مكنتش عاايزة يموت انا لسة مخلصتش انتقامي 
سعد بستغراب: اومال كنت عايز اى كفاية سمعتك دلوقتي انت بقيت حاجة كبيرة في الداخلية عايز اى تاني 
خالد بغضب: انا مش عايز ابقي في الدخلية انا هدفي ادمر ابن الهلالي لازم ارجع حق أمي واختي 
سعد: أمك وأختك مين انا مش فاهم
خالد: ميخصكش انت فاهم
سعد: يعني اى انا يخصني كل حاجه في اللعبة 
خالد بخبث: اهدي على نفسك شوية مش كدا عايز تعرف الحقيقة مراتك حبيبتك ماتت وبدر اللي قتلها 
سعد بصدمة: خخديحة انت كذاب 
خالد: لا مش كذاب انت عارف كويس ان هي كانت في غيبوبة طول الفترة دي وانا اللي قولت للدكتور يقول انها ماتت بس بدر مكنش مصدق والدكتور كشف عليها تاني ولاقي النبض ضعيف والمفروض لحقوها 
سعد ومازال على صدمتة: انا عارف كل دا بس هي مراحتش انا متأكد
خالد بضحك: لا متتأكدش اووى كدا هي فعلا ماتت وبدر هو اللي قت"لها
سعد بغضب: اخرس بدر ميعملهاش وخديجة عايشة انت عملت كل دا علشانها علشان تحبني وتفضل جمبي ااانت كذاااب 
......: هي دي الحقيقة ياسعد 
سعد بغضب: بدررر انت عااايش 
خالد بصدمة: عااايش
خالد ومازال على صدمتة: بدر عايش ازاى انا اتأكدت من الج"ثة بعيني 
سعد: خديجة فين يابدر 
بدر بتجاهل لكلام سعد : اتفاجائت يصاحبي ولا اى 
خالد بتصنع الاهتمام: انا فرحان جدا يصاحبي انك لسة عايش واحتضنة 
بدر وهو يبعده: اى رايك نلعب على المكشوف 
خالد بستغراب: نلعب اى
بدر بتحذير: بلاش نور ياخالد علشان نور انا ممكن اقت"ل اى حد وانت عارف انا بقول اى كويس 
خالد بغضب: وااانت مرحمتهاااش لييية ااانننت السببب بسببك ماااااتت انا هدمرك مش هرحممممك يابدر مش هرحمممك انت متستااااهلش الرحمة 
بدر بعصبية: ملمستهاش والله ملمستها افهم بقاااا روح اسألهاااا وهي هتقولللك الحقيييقة  لللكن مراااتي خط اااااحمر فاهم تييييجي عليها اقت*لك ياخاااالد 
فااااهم 
خالد بغضب: اسااالها فييين انت عااارف بسببك وووصلللت لفين اختيييي فى مستشفي امراااض عقلية بتتعالج بسبببك وامييي ماتتت بحصرتها على بنتهاااا الللي خسرت شر*فها كل دا بسببك ااانت 
بدر ببرود: عايز اشوف اختك بس دا مش هيشفعلك عندي لو كان ليك علاقة باالمافيا 
خالد بغضب: انت لللسة لييك عييين تهددد يابن الهلااالي 
بدر: مش هحاسبك على كلامك دلوقتي انا ميهمنيش تعرف الحقيقة ولا لا بس اللي يهمني البنت اللي ضحت بحياتها علشان تنقذ مراتي ولاخر مرة بقولك ياخالد ابعد عن مراتي وهم ليغادر اوقفه خالد 
خالد برجاء: انت معملتش كدا صح 
بدر: خالد انت صحبي مش مصدق اني معملتش كدا ليية 
خالد: تعال معايا نروح لدرة اختي 
بدر: موافق 
وذهبوا معاً لرؤية شقيقة خالد درة استقل بدر سيارتة وركب خالد بجانبة وذهب معهم سعد ايضا وركب بالمقعد الخلفي يفكر فى محبوبتة وهل تركته حقا هل كل ما فعله ليحصل على قلبها ذهب هبائاً ظل يفكر ويحدث نفسة إلا ان وصلوا الي المستشفى الخاصة بالامراض العقلية وترجل كلا منهم لداخل المستشفي حتى وصلوا للغرفة التي بداخلها درة شقيقة خالد 
خالد بنظرة غريبة وهو يمسك معصم يدة: بدر انت معملتش كدا صح 
بدر: نزل ايدك كدا وانا هثبتلك ودلف للداخل 
وجدها نائمه منكمشة على نفسها وتنتحب وتبكي بطريقة هستيريا مرعبة 
بدر بحذر: درة 
التفتت الية مجرد روايتة جعلها تصرخ وتستغيث ودخل خالد مجرد سامع صوتها 
خالد بلهفة: حببتي اهدي اهدي فى اى.... لم تستمع الية وركضت لأحضان بدر تحتمي فية تجمد مكانة ماذا حدث اختة تحتمي بغيرة وبمن تحتمي اليس ذاك بدر من فعل بها هذا هو من اوصلها لتلك الحالة لانه تخلي عنها وهي عشِقته وتحول عشقها حد الهوس وكانت تريد قت*لة ماذا حدث الان 
بدر بصدمة: درة انتي........ 
درة ببكاء هستيري: بدر بدر احميني منهم هما هما هنا هيقت*لوني عايزين يقت*لوني يابدر انا بحبك متسبنيش 
بدر بحذر: مين دول يادرة قوليلي وانا هساعدك 
درة وهى تلتفت حولها بطريقة هستيريا : هما هما كانو هنا يابدر خدني معاك ومتسبنيش ليهم 
بدر: درة اسمعيني واهدي انا مش هسيبك اهدي وهحميكي 
درة برعب وهي تخفض صوتها وتتحدث بهمس: قت*لوا ماما خديجة وسما، سما مش مع سامر اللي مع سامر دي بنت شبها علشان تعرفهم حقيقتك وسر الاوضة اللي انت مش عايز حد يعرفة وكمان مكرم معاهم 
بدر بصدمة: انتي بتقولي ايييي
درة ومازالت تهمس لة: ايوا وكمان قالولي سر الاوضة وهو........
بدر بصدمة: سر الاوضة لا السر مينفعش يتعرف لو نور عرفت مش هتسامحني لا 
خالد وهو يربت على كتفة: هتسامحك يابدر نور بتحبك وياريت انت كمان تسامحني انا مش عارف عملت كدا ازاي
بدر: انا مقدر اللى كنت فية ياصاحبي ومستحيل ازعل منك فى يوم 
 خالد بحزن: انا بجد آسف لو كان حصلك حاجه مكنتش هسامح نفسي ابدا انا آسف 
 ‏بدر: ولا يهمك كان سوء تفاهم وخلاص اتحل احنا دلوقتي لازم نقضي على المؤسسة دي كلها وعايز مساعدتك يصاحبي من غيرك مش هقدر اعمل حاجه 
 ‏خالد بحب: انا افديك بروحي 
 ‏بدر:وانت ياسعد 
نظر له بدر وجده وكانه بعالم اخر 
بدر اخذ يهزة ببطئ: سعد رد عليا سعد سعد 
 ‏سعد بتوهان: خديجة عايشة يابدر صح انا بحبها والله العظيم مش هقدر اعيش يوم من غيرها لما صدقت بقت ليا ومراتي معقول سابتني بعد كل اللي عملتة علشان تبقي معايا وتحس بحبي ليها  
 ‏بدر وقد فرت دمعه متمردة من عينية: والله مكنتش اعرف انها عايشة والله غصب عني مكنتش اعرف 
 ‏سعد بجمود: قت*لتها ازاي يابدر 
 ‏بدر بحزن ودموع تتساقط دون ارادتة: لما الدكتور قال ماتت ان مكنتش مصدق كلام الدكتور وكمان رد فعلك خلاني اشك ان فى حاجة غلط انا عارف ومتأكد إنك بتحب ماما خديجة مكنتش مصدق إنها ماتت واخدت نور واتجوزتها وتاني يوم رجعت المستشفي لما مشتوا كلكم قولت اكيد اتدفنت ومبقتش موجودة بس لما فكرت كدا حسيت تفكيري اتشل وبعدين دخلت الاوضة واتفاجاءت بيها على السرير قدامي من الفرحة جريت حضنتها ومأخدتش بالي من قناع الاكسجين معرفش انا فصلتة ازاي والله معرف ولاقيت الجهاز بيصفر اتصدمت مكنتش عارف اعمل اى مكنش قدامي غير خالد كلمته ودفنتها وانا بموت مش قاادر سامحنيي والله مكنتش اعرف 
 ‏كان يحكي ما حدث معه بإنهيار واخذ يصرخ بأعلى صوتة وكأنة كان ينتظر تلك اللحظة لينهار فيها كان يبقي بطريقة تتقطع لها القلوب وينادي والدته وكانها ستجيبة وتأتي مهرولة إلية ولكنه لا يعلم بأنها بمكان لايقارن بالدنيا هي بين إيدي الله مكان ليس بية سوي العدل لقد فارقت تلك الدنيا الظالمة التي لم تأخذ منها سوي العذاب والحزن والقهر دنيا ظالمه لقد تركتها واخيرا وذهبت الى مكان لايقارن بالدنيا من روعته ذهبت الى الله الواحد الاحد الذي لايظلم عنده احد 
درة بدموع: انت مقت*لتهاش يابدر هما هما اللي عملوا كدا وسما كمان اتق*لت منهم ححتي خخالتي ههيقت*لوها لانهم عرفوا السر وعرفوا انك مخبيها فى الاوضة 
خالد بصدمة: اى بس هما وصلوا للسر دا ازاي انا بس قولت لجمال انك مخبي خالتي في الاوضة ومش عايز حد يعرف إن إمك لسة عايشة بس مقولتلوش السبب والله 
بدر بدموع لم تجف: ميهمنيش يعرف المهم عندي نور متعرفش ان أمي هي السبب اللي بعدت ابوها عن ماما خديجة وهي اللي قت*لت ابويا أمي هي الحجر المفقود امي اللي كانت بتمشيهم مش لازم تعرف ان أمي هي الراس الكبيرة وانا هعرف منها مين هما الزعماء ووقتها هنهيهاء وهسلمها بإيدي ياااا كنت عايش وفاكر إنها ميتة بس اللي عرفته كسرني امي بتدير اكبر شبكة تجارة اعض*اء في العالم 
درة بعدم: فهم بس لية نور مش هتسامحك يابدر انت اللي عانيت من الموضوع دا مش هي 
خالد بصرامة: درة متتدخليش 
بدر: لا سيبها السر ان نجوي هانم هي ام نور مش أمي خديجة هى أمي 
درة بصدمة: اية....
بدر: السر ان نجوي هانم هي ام نور مش أمي 
خديجة هى أمي 
درة بصدمة: اية يعني انت كنت عارف ان أمها هي الرأس الكبيرة و ..... 
بدر: للاسف كنت عارف من اول مبدأت شغل مع جاك على اساس واحد منهم ولما وثق فيا ودوني للزعيم واكمل بسخرية وعرفت انها الست الوالدة وهي اللي قتلت ابويا بعد ماكنت فاكر انهم ماتوا هما الاتنين بس للاسف الحقيقة طلعت اسوء من الواقع بمراحل 
خالد بحزن: نور لازم تعرف يابدر صدقني دا هيكون احسن ليك وليها 
بدر بحزن: مش هقدر مش هقدر ادمرها بإيدى 
سعد بحزن مغلف بجمود: هساعدك يابدر علشان تنهى حوار الما"فيا دا ونور مش هتعرف الحقيقة هى اللى شافتة مش شوية كفاية عليها تعب لحد كدا 
خالد: سعد عنده حق قبل متأخد اى خطوة مع نور لازم تنهى موضوع الما"فيا الاول 
بدر: تمام سامر هيروح عند نور دلوقتي وهجيب نجوي هانم من هناك هو بس هيلهى نور وانا هدخل اجيبها واخرج وبالمعلومات اللى عندها هنهيهم كلهم يلا بينا مفيش وقت في عملية يوم 7/3 و النهاردة 5/3 يعنى بعد يومين بالضبط 
خالد بتشجيع: انا واثق من اللى هتعملة عندى ثقة كاملة فيك ياصاحبي 
بدر: انا هكلم سامر دلوقتى وانت ياخالد هتتصرف عادي كانك لسة ضدي ومعرفتش حاجه وهتروح المرة دي هتتفق معاهم وطبعا مش محتاج اقولك انك هتوصلهم ان احنا اعرفنا بمعاد التسليم علشان يثق فيك 
خالد بستغراب: بس كدا ازاى هنقبض عليهم هما هيغيروا الخطة ومعاد التسليم 
بدر بخبث: كل حاجه هتم زى ما متخططلها بالضبط اسمع بقا هيحصل اى *************************
قص علية مايجب فعلة وجميع الخطة ووزع عليهم الادوار
يوم التسليم  
بالفعل حدث ما خطط له بدر وتم القبض عليهم بمساعده خالد وسامر وسعد وحكم على نجوي بإحالة اوراقها لفضيلة المفتى وتم اخفاء تلك الاخبار عن نور ولم تعرف الحقيقة بتاتاً وانتهت كل المشاكل بإنتهائهم سافر خالد ودرة لتكمل علاجها في الخارج وايضا سعد علموا انه من انقذ بدر من مكيدة خالد وتسامحوا وعلم سامر بان الفتاه التي معه ليست محببوتة وقبض عليها واقسم على انه لن يتزوج حتى يلتقي بها في جنات الخلد 
بعد مرور 26 يوم تحديداً يوم 31/3
بدر بحب: والله بحبك يانوري ومحبتش غيرك انا اسف عارف إن ظلمتك كتير وكمان خبر وفاتي عارف قد اى كان صعب عليكى بس والله كنت بتقطع لما سمعتك وانتى بتكلمي سامر دموعك بتقتلنى يانور حياتى ودنتيتى علشان خاطري وخاطر ابننا اللي جاى واكمل وهو يضع يده على بطنها وحياته يانور سامحيني اوعدك هعوضك عن كل حاجة وحياة ابننا يانور علشان خاطر بدورك طيب 
نور بدموع: عارف المشكلة فين يابدر ان انا مش قادرة اكر*هك بالعكس كل يوم بحبك اكتر من اليوم اللي قبلة وبعدين انا مش بس مسمحاك لا انا عايزاك توعدنى إنك مش هتخبى عنى حاجة بعد كدا مهما كانت قولى وأوعدك إنى هبقا جمبك واساندك بروحى وحياتى وعدين كل سنة وانت معايا ودنيتي رمضان بعد بكرة وانا مش عايزة اول رمضان لينا مع بعض يكون كله خناق انا بحبك بس اوعدنى يابدر مش هتخبى عنى حاجة بعد كدا يلا يابدر اوعدنى 
بدر بحب: اوعدك يانور حياتى كل حاجة خاصة بيا مفيهاش اذئ ليكِ هتكونى اول واحده تعرفى 
نور بتحذير: كل حاجه يابدر هاا 
بدر بحب: كل حاجه نور حياتى تؤمر بيها تتنفذ وأوعدك م هسمح لأى حزن يدخل قلبك بعد النهاردة اى حاجة ممكن توجعك همحيها من الوجود كل سنه وانتِ حببتي وحياتى ومراتى وكل دنيتي  وأكمل بجرأءة وبعدين يعني كلها يومين وهنصوم ورمضان كريم اى مفيش حاجه كدا ولا كدا انهى حديثة بغمزة 
نور بخجل: على فكرة كدا عيب وبعدين انا حامل في الاول 
بدر بحب: اهم حاجة إنك معايا كل سنة وانتى معايا ياأحلى ما في دنيتي رمضان كريم وبالمناسبة دى عندى كلام كتييى قووى مينفعش يتأجل... 
مليكتي ومملكتي وعذراء قلبي.
أيتها الفتاة ذات العيون الساحره
وذات الشفايف المسكره
سبحان من حلاكِ وصوركِ لى بشراً 
وداخل القلب والفؤاد أرساكي
ومن الجمال أعطاكِ مالم يمن به على بشر سواكي
أسرتي القلب فكنت لكي خيرٌ أسير وعلى درب الهوى اليكِ أسير

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-