رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة المجهولة رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول

رواية صغيرة في مواجهة العاصفة كاملة جميع الفصول

نور بعياط : أنت بتشك فيا يا ياسين 
صفعة نزلت علي وشها الابيض ليتحول الي الاحمر من شدتها 
نور بعياط هستيري : انت مصدق الصور دي معقول 
ياسين بعصبية وصوت عالي : مش معقول ليه مالهانم طلعت مش بنت اصلا 
انهارت نور في البكاء 
جذبها من شعرها بشدة : أنا هعرفك ازاي تضحكي عليا أنا ياسين التهامي واحدة **** زيك تضحك عليا 
نور بعياط وصراخ : بسسسسس بقييييييي معملتش حاجة 
ضر*بها بكل قوته في معدتها لدرجة أن خرج د*م من بوءها 
نور بوهن : ي ي ياسين أنا 
قاطع كلامها لما ضر*بها بالقلم وزقها علي الارض مغادرا الغرفة 
*** 
علي الناحية التانية" 
سليم بخبث : بحبك ي قمر 
سجدة بضحك : خلاص عشان بتكسفني 
سليم بضحك علي جنو*نها : خلاص مش هقولها تاني 
سجدة بشهقة وخجل : لا اوعي تبطل تقولها ابدا 
سليم بخبث : بتحبيني ي سجااا 
سجدة بحب : بعشقك يا سليم 
سليم : هنتقابل بكرة ي حبيبي 
سجدة : أن شاءالله 
وبعد ساعة من الحديث" 
سجدة بنعاس: هنام ي سولي بقي 
سليم : تصبحي علي حضني ي روحي سلام 
قفل معاها الخط وهو يتنهد بخبث...
*** 
في منزل آخر تحديدا في منزل رحيم السيوفي..
رحيم : ياترا بتحبيني زي ما بحبك ولا لا 
أنا لو اطول اجبلك حتة من السما هعملها والله ي حبيبتي 
وجلس يفكر بها وفي تفاصيلها 
وجهها الملاكي البرئ وانفها الصغير 
وشفتاها واه من شفتاها الذي يريد أن يتذوق عسلهم وبشدة 
قاطع سرحانه دخول ** 
رحيم بصدمة : قدر اي ال انتي لابساه دا 
رحيم بصدمة : اي ال انتي لابساه دا 
قدر بخبث : اي ي رحيم في اي عادي يعني 
رحيم بعصبية : عادي اي دا انتي لابسة قميص نو"م 
قدر اتكسفت من كلمته بس مبينتش وقربت منه بدلع : أنا بح
رحيم بمقاطعة : قدددددر انتي عارفة اني بحب سجدة 
قدر بعصبية : لحد أمتي لحد أمتي يا رحيم هتفضل تحب واحدة هي مش شايفاك اصلااااا 
رحيم اتعصب وشدها من شعرها وسط صرا*خها : ايااااك اسمعك بتجيبي سيرة قدر علي لسانك تاني وبصوت عالي : فاااااممممة 
قدر بخوف وايماء : ف ف فاهمة 
سابها وهي مصدقت وطلعت تجري خوفا من هذا الأسد 
*** 
علي الناحية التانية" 
ياسين دخل اوضته لقاها نايمة زي ماسابها باصة للسقف ودموعها نازلة 
قرب منها وهو خايف عليها بس افتكر كل حاجة 
أردف ببعض العصبية : قوووووومي 
نور بتعب وعياط : ي ي ياسين 
ياسين ببرود : قومي روقي الاوضة دي 
قامت نور بتعب وروقت الاوضة وجلست بوهن 
ياسين بسخرية : أنا خارج ي مراتي العزيزة 
وسابها ونزل من غير م يسمع ردها حتي... 
نور بعياط : يارب الصبر أنا مش عارفة فيه اي مش عارفة صور اي دي أنا أنا تعبت تعبت 
*** 
في صباح يوم جديد كله حياة"
استيقظت سجدة بإنزعاج علي صوت هاتفها : اممم اي ي سليم 
سليم : صباح الخير يقلب سليم 
سجدة بحب : صباح النور ي حبيبي 
سليم بخبث : يلا بقي انتي ناسية أننا هنتقابل النهاردة ولا اي 
سجدة بفرحة : لا طبعا مش ناسية ي حبيبي 
سليم : طب يلا قومي كدا لحد ما اخلص كام حاجة كدة ونتقابل 
سجدة بحب : حاضر سلام يروحي 
قفلت معاه واتنهدت بحب وقامت اخدت حمامها اليومي 
وأدت فرضها ولبست دريس ابيض في نبيتي وطرحة 
وكوتشي ابيض وشنطة تحمل اللونين  
ياسين : راحة فين ي سجدة 
سجدة بتوتر : راحة الجامعة ي ياسين 
ياسين بحب : خلي بالك من نفسك ي حبيبتي 
سجدة : حاضر 
نزلت وهي بتاخد نفسها... 
** 
رحيم صحي من النوم وقام لبس هدومه ونزل وفتح الباب واتفاجأ
رحيم صحي من النوم لبس وطلع لقي أخوه طالع من اوضة قدر 
عز : رحيم ازيك 
رحيم بعصبية : كنت بتعمل اي عند قدر 
عز بخبث : هقولك بعدين 
وسابه ونزل من غير ما يسمع رده 
رحيم اتعصب وفتح اوضة قدر من غير ما يخبط واتفاجأ بيها لابسة بجامة منسابة علي جسمها بشكل جميل ورقيق 
قرب منها وهو مش واعي للي بيعمله : انتي جميلة اوي ي قدر 
قدر بحب : انت ال عيونك حلوة يا رحيم 
قرب منها اكتر وباسها بكل رقة 
ثواني واستوعب هو بيعمل اي وبعد عنها : ا ا أنا آسف 
قدر بعياط : أنا بحبك يا رحيم 
رحيم : قدر انتي زي اختي أنا بحب سجدة قولتلك قبل كدا مرة 
وسابها ونزل وهو بيلعن نفسه أنه ضعف قدامها... 
رحيم : صباح الخير ي امي 
الام : صباح النور ي حبيبي خلص بدري النهاردة عشان هننزل البلد
رحيم باستغراب : لي 
الام بخبث : عز عاوزة يتقدم لقدر 
رحيم. بصدمة : اي مييييين 
عز من وراه :  اي ي رحيم قولت اي 
رحيم : تمام الف مبروك وسابهم ومشي 
*** 
علي الناحية التانية" 
سجدة نزلت من بيتها راحت علي شقة بتقابل سليم فيها 
سليم بحب : وحشتيني اوي ي جودا 
سجدة بحب : وحشتني اكتر ي حبيبي عامل اي 
سليم باسها من خدها : ممم وافقي نتجوز بقي عشان خاطري 
سجدة بتوتر : أنا خايفة 
سليم : تخافي ونتي معايا 
سجدة بابتسامة : خلاص موافقة ي حبيبي 
سليم بفرحة : بحبك يروح سليم بحبك اوي اوي 
واخدها عند مأذون واتجوزها 
رجعوا شقة التاني...
سليم بيقرب منها وهو بترجع بتوتر 
سليم بحب: خايفة مني 
سجدة : ل ل لا 
سليم قرب منها وباسها بوسة طويلة وشالها ودخل الاوضة و .....
 *** 
نور : ياسين عاوزة اتكلم معاك عشان خاطري 
ياسين : مفيش كلام بينا ي نور 
نور بعياط : اسمعني وحياتي عندك 
ياسين : ابعدي عني ي نور 
نور ببكاء هيستيري : حرام عليك بقي حرام عليك أنا عملتلك اي انت حتي مش راضي تسمعني الصور دي مش حقيقة دي كدب كدب وانا تعبت منك ومن شكك فيا بقي خلاااااااص 
ياسين قرب منها واخدها ف حضنه : اهدي ي قلب ياسين اهدي 
نور فضلت تعيط لحد م نامت شالها حطها ع السرير 
وطلع تليفونه : الو عاوز***
ياسين : الو ي معتز معايا صور عاوز اعرف حقيقة ولا متفبركة 
معتز : هاتها المحل وانا هعرفلك ي حبيبي 
ياسين : ماشي سلام 
قفل وبص لنور نظرة تحمل الكثير من المعاني 
قبل جبينها بحب وسابها ومشي...
*** 
سليم : صباحية مباركة ي حبيبتي 
سجدة بخجل : سليم 
سليم بضحك : قلبه وروحه وكمل بجدية : هتقدملك رسمي اخر الاسبوع دا
سجدة بفرحة : بجد 
سليم بحب : ايوا 
سجدة : طب احنا ليه اتجوزنا مدام هتتقدملي اخر الاسبوع 
سليم بحيرة : هتعرفي بعدين ي حبيبتي قومي البسي عشان نمشي 
سجدة هزت راسها وقامت خدت شاور ولبست 
وسليم راح اوضة تانية واخد شاور ولبس هدومه.. ومسك ايديها ونزلوا 
سجدة : بحبك ي سولي 
سليم : ونا بعشقك ي قلب سولي يلا اطلعي 
سجدة شاورتله"باي" ودخلت البيت وهي في غاية السعادة 
*** 
علي الناحية التانية" 
ياسين باهتمام : ها الصور دي حقيقية ولا لا 
معتز : لا ي ياسين متفبركة 
ياسين بفرحة وصدمة  : بتتكلم جد 
معتز : ايوا 
ياسين حضنه بفرحة ونزل من عنده على البيت 
ياسين بصوت فرحان : نوووور
نور بتعب : نعم
ياسين حضنها بحب : أنا آسف ي حبيبتي والله آسف بجد 
خلاص صدقتك 
نور بسخرية : واي ال حصل لكل دا 
ياسين : أنا آسف 
نور بقوة : طلقني ***
نور بقوة : طلقني 
ياسين بصدمة : نعممممم يروووحمك
نور بغضب : بقولك طلقني أنا مقبلش اعيش مع واحد وا*طب زيك 
ياسين بعصبية : نووور لمي لسانك مش عشان ساكتلك يعني 
نور بعياط : طلقني يا ياسين ونبي
ياسين بحزن : نا بحبك ي نور بحبك 
نور : ونا بكر*هك 
ياسين بوجع : انتي طالق وسابها ومشي 
نور عيطت وقامت غيرت واخدت هدومها ومشيت علي بيت ابوها 
ياسين طلع راح قعد في مكان هادئ ودموعه نزلت طلع تليفونه وعمل مكالمة .. 
_الو أنا محتاجلك اوي 
....مالك يا ياسين 
ياسين : محتاجلك اوي اوي 
.... انت فين دلوقت 
ياسين : في المكان بتاعنا 
....تمم جايلك حالا 
قفل التليفون وقعد بيفكر في نور وازاي قدر يطلقها عادي كدا 
دقايق وحد جه جري عليه بخوف 
...مالك ي حبيبي 
ياسين بحزن : طلقت نور ي سليم 
سليم بصدمة : اييييي ازاي 
ياسين حكاله كل حاجة من لحظة جوازهم لحد دلوقت 
سليم بعتاب : مينفعش ال عملته دا ياسين انت ترضاها علي سجدة 
ياسين بلهفة : لا طبعا 
سليم : صلح ال عملته ي صاحبي 
ياسين : ازاي خلاص راحت مني
سليم : افضل وراها لحد ما ترضي عنك وترجعلك 
هز رأسه بسكااات 
سليم : ليه ي صاحبي تعمل فيا كدا 
ياسين : معملتش حاجة والله 
سليم بغضب : أنا بسببك عايش ومش عايش عمري ماهسااامحك 
ياسين بغضب اكبر : انت بتقووووول اي ابوك دا ابووووويا بالظبط بطل أنا*نية بقي 
سليم لكمه بالبو*كس : أنا شوفت الصور بعنيااااااا 
ياسين : طب منا شوفت صور نور وطلعت متفبركة 
حراااااام بقي أنا تعبببببببت تعببببببت 
أنا متوقعتش انك تنتقم مني في اختي ي سليم متوقعتهاش ابدا 
سليم بصدمة : اختك 
ياسين بصراخ : ااااااه اختتتتتتيييييي بتتجوزها من ورايا 
عاوز تلوي دراعي بيهااااااا 
سليم سكت ملقاش حاجة يقولها لان ياسين معاه حق في كل كلمة 
ياسين : ماترد يا صاحبي علي العموم مش عاوز اسمع ردك 
أنا بدور ورا ابوك وخلاص هيطلع قريب اوي من السجن وال عمل كدا هياخد حسابه لان يعتبره اكتر من ابويا فاهم 
وسابه ومشي 
سليم قعد مكانه مش عارف يعمل اي ولا يروح فين ولا لمين 
كلم سجدة في الاخر 
سجدة بحب : ايوا ي حبيبي 
سليم بدموع : ياسين عرف كل حاجة 
سجدة : اييييييي ازاي 
سليم بتنهيدة : معرفش بس هو عرف كل حاجة أنا آسف ي حبيبتي 
سجدة بحب : سليم أنا بحبك وانت بتحبني صح هتيجي تتقدملي رسمي من كدا 
سليم بهمس سمعته هي كويس : آسف 
وقفل من غير ما يسمع ردها... 
*** 
في مكتب رحيم"
عز : أنا اجيييييت ي رومي
رحيم بعصبية : ميت ألف مرة اقولك متقوليش رومي دي 
عز بخبث : ليه بس كدا 
رحيم بصله بص سكتته نهائي 
عز : تعالي بدري النهاردة عشان هنروح البلد
رحيم اتعصب اكتر وقام مسك الفازة ال جمبه ورماها عليه 
قدر بوجع : ااااااه 
رحيم ***
قدر بوجع : ااااه 
رحيم بلهفة : قدر قدر 
قدر بوهن : منك لله يرحيم "ووقعت بين ايديه" 
عز بصدمة : قدررررر 
رحيم شالها ونزل علي المستشفي... 
اخدوها منه..
رايح جاي قلقان عليها،قلبه واجعه عليها 
 الدكتور : الانسه كويسة هي فاقت جوا 
رحيم : شكرا ي دكتور 
دخل واول ما شافها حضنها بحنية وخوف 
قدر انصدمت بس حست بخوفه ومسكت ايده طمنته 
رحيم بحب : انتي كويسة 
قدر : ا ايوا 
رحيم في اللحظة دي بعد عنها : أنا آسف 
قدر اكتفت بهزت راسها 
*** 
ياسين بصوت عالي : سجدددددددددددةةةةةةة 
...لا رد 
اتعصب اكتر وفقد كل ذرة في عقله 
طلع اوضتها وفتح الباب بعصبية 
انصدم لما لقي أخته واقعة علي الارض وأيديها عليها د"م 
قرب منها وحاول يفوقها بس مش بتفوق 
حضنها بعياط : لييييييي لييييييي تعملي فيا كدا حرااااام عليييييكي مش هسامحك أبدا أبدا 
نور من وراه : يااااسيييين فوق وقوم نوديها مستشفي 
ياسين هز راسها مرات متتالية شالها ونزل علي المستشفي
نور بسرعة : دكتور دكتور 
الممرضين اخدوها ودخلت العمليات... 
ياسين بعياط : يارب احفظها يارب مليش غيرها 
نور بحنية : اهدي ي حبيبي أن شاءالله خير 
ياسين : يااااااارب 
***
علي الناحية الأخري" 
سليم كان نايم صحي علي رنة تليفونه : الو 
عاطف : سليم بيه ياسين بيه نزل من شوية شايل انسه سجدة وكان مغمي عليها 
سليم بخضة : انت بتقول اي مستشفي اي 
عاطف : مستشفى*** أنا هناك دلوقت 
سليم : طب هي عاملة اي
عاطف : هي في العمليات ي بيه مفيش اخبار 
سليم قام لبس ونزل وهو بيجري 
وصل بعد عشر دقايق بسبب سرعته 
سليم بلهفة : س سجدة فين 
ياسين بعيون حمرا : أنا هقت*لك ي سليييييييم 
نور : ياسين اهدي لما نتطمن علي سجدة ابقوا اتكلموا 
سليم قعد في جمب وطلع مصحف وبدأ يقرأ قرأن ويدعيلها 
اخيرا الدكتور خرج * محاولة انتحا"ر هي هتفوق بكرة أن شاءالله 
ياسين بهدوء : شكرا يادكتور 
الدكتور اومأ برأسه ومشي... 
ياسين بص لنور واخيرا استوعب كل حاجة : بتعملي اي هنا
نور : سليم اتكلم معايا وفهمني حاجات كتيرة اوي 
وجيت عشان اتكلم معاك بخصوص موضوعه مع سجدة 
ياسين : سليم وسجدة هيطلقوا 
سليم بعصبية : دا علي جثتيييي"ي أنا مش مستحيل ابعد عن روحي 
ياسين بعصبية : روحك اه مدام هي روحك مجتش تتقدملها ليه 
سليم بص في الأرض وسكت 
ياسين: مش عاوز اشوف وشك تاني 
سليم هز رأسه ومشي... 
ياسين مسك ايد نور بحب : نور أنا بحبك سامحيني ارجوكي 
نور بعدته : ابعد عني أنا مستحيل ارجعلك ي ياسين مستحيل 
وسابته ومشيت 
** 
رحيم : أنا بحبك 
قدر بصدمة : اي 
رحيم : ايوا أنا بحبك بحبك اوي يقدر 
مكنتش طايق نفسي لما عز قال إنه هيتجوزك 
قدر بدموع : بجد يرحيم 
رحيم قرب منها مسح دموعها بحنان : بجد يقلب رحيم بحبك اوي اوي اوي اوي 
وقرب من شفايفها وباسها بوسة طويلة بادلته بلهفة 
قدر بنفس سريع : بحبك 
رحيم بهمس : بعشقك 
....اي ال بيحصل دا 
رحيم بصدمة : جدي** 
اي ال بيحصل دا 
رحيم بصدمة : جدي 
الجد بعصبية : أنتو بتعملوا اي 
قدر بصت في الأرض بكسوف وهي مش عارفة عملت كدا ازاي 
رحيم : أنا بحب قدر وهتجوزها ي جدي 
قدر بصتله بصدمة وفرحة 
الجد بخبث : بس هي هتتجوز عز 
رحيم بعصبية : مستحيل تكون لحد غيري مستحيييييل
الجد : دا ال عندي 
رحيم بصوت عالي : مستحيييييييل دي كل حياتي مش هتبعد عني لو مش عاجبك هخطفها 
الجد : هههههههه هههههههه خلاص خلاص هجوزهالك
قدر بفرحة : بجد
رحيم بضحك : مفكرة حد ممكن ياخدك مني 
قدر ابتسمت وبصت بعيد 
*** 
سليم نزل من المستشفى وهو مهمو*م مش عارف يعمل ايه 
راح قعد علي صخرة في مكان مفهوش حد..
...يارب يارب أنا بحبها اوي اوي 
مش قادر اشوف حياتي من غيرها 
يعني معني كلام ياسين أنه مش السبب في دخول ابويا السجن امال مين بس السبب أنا تعبت من كتر التفكير 
أنا بحب سجدة ومستحيل ابعد عنها 
هعمل المستحيل عشان تسامحني 
وهتجوزها قدام الدنيا كلها واخلف منها 
وعند تلك الكلمات ابتسم بحب 
ياااه معقول هكون اب لابن أو بنت من سجدة 
وابتسم بحب وقام مشي 
***
في المستشفي" 
ياسين قاعد ماسك ايد سجدة : كدا ي سجدتي تعملي فيا كدا أنا كنت همو*ت عليكي  
انتي اغلي حاجة في حياتي انا عايش عشانك اصلا 
ليه تكسر*يني كدا بس 
أنا بحبك اوي مع أن زعلان منك اوي علي جوازك من سليم 
مكنتش متوقع انك تكسر*يني قدامه كدا 
انتي عارفة هو كان ناوي يعمل اي 
كان هيخلي سمعتك في الأرض 
وكمل بتنهيدة : هخلص من موضوعك واتفرغ لنوري مقدرش اعيش من غيرها 
أنا بحبها اوي ي سجدة أنا ظلمتها كتير كتير اوي 
*** 
في سوهاج" 
ندي : البت جاية بكرة ي اما هنعمل اي دلوجت 
سناء : وه اهدي ي بتي أنا سناء بردو وعتتجوزي رحيم دا وعد مني 
ندي بفرحة : بجد يا أما 
سناء : ايوا يا ضنايا 
سعيد : تتجوز مين ي مرا أنتي
سناء بخضة : وه مش تخبط ي جدع انت داخل كيف التو"ر اجده 
سعيد بصدمة : بجي أنا تو"ر يا******
سناء : عم تشتم دلوجت ليه عاد 
سعيد بسخرية : علي أساس انتي كنتي بتمدحي فيا دلوجت
ندي بضحك : خلاص ي أبا عاد 
سعيد بصلهم من تحت لفوق بقر*ف ومشي 
*** 
عز : اعترف ي ماااااامااااااا 
الام بفرحة : بجد الحجر نطق اخيرا 
عز بضحك : اخيرا واداها قبلة الحياة كمان 
الام بضحك : كمااااان 
عز بغمزة : لازم نجوزهم قبل مايتهور اكتر رحيم دا خلبوص 
الام : اتلم يا واد
عز ضحك وطلع اوضته
الام ( تسنيم) بصت وراها لقت رحيم شايل قدر : انتي كويسة ي حبيبتي 
قدر : ايوا الحمدلله 
رحيم : عن اذنك ي امي هطلعها الاوضة عشان ترتاح 
طلع أوضتها حطها علي السرير ووطي باس شفايفها بخفة 
قدر بخجل : رحيم عيب 
رحيم بغمزة : طب بالنسبة لل عملناه في المستشفي 
قدر بصت في الأرض بكسوف وسكتت 
رحيم بقهقهة : خلاص ي فراولة ترتاحي حبة ي حبيبتي يلا 
قدر بصتله بحب وهو قرب اخدها في حضنه : نامي ي حبيبتي
قدر حضنت اكتر وغمضت عينيها ونامت 
رحيم فضل يبصلها لحد ماراح في النوم وهو حاضنها 
***
في سوهاج" 
ندي : هنعمل اي ي أما دول جايين بكرة 
سناء بخبث : هنعملوا د*خلة بلدي ي بتي 
ندي بخبث : هنعملوا اي يا ستي 
سناء بخبث مماثل: هنعملوا د*خلة بلدي 
ندي بشهقة : اييييي ازاي  عاد 
سناء : سيبي الموضوع دا عليا اني هعرف اتصرف صوح
ندي بفرحة : المهم اني اتجوز رحيم ي ستي 
سناء : أن شاءالله ي بتي 
***
سجدة : امممم 
ياسين بلهفة : انتي كويسة ي حبيبتي عاملة اي 
سجدة بحزن : الحمدلله كويسة 
ياسين بلوم : كدا بردو تعملي فيا كدا أنا كنت همو*ت 
سجدة بعياط : أنا اسفة ي ياسين بجد مقدرتش 
ياسين بجدية : لا ي سجدة أنا بجد زعلان منك اوي كمان 
وسابها وطلع راح علي اوضة الدكتور 
ياسين : دكتور سجدة تقدر تطلع أمتي 
الدكتور بجدية : هكشف عليها وأشوف 
وقام مشي معاه...دخل عند سجدة 
الدكتور : لا انتي بقيتي الحمدلله كويسة خالص 
ياسين : تقدر تطلع أمتي 
الدكتور : النهاردة لو عاوزة دلوقت كمان تمام 
ياسين بجدية : تمام قومي البسي يلا 
سجدة هزت راسها وقام براحة لبست وطلعت... 
ياسين بوجه خالي من المشاعر : يلا قدامي 
هزت راسها ودموعها نازلة ومشيت
*** 
سليم : تعالي ي مجدي 
مجدي : مالك ي سليم عاوزني في اي 
سليم بتنهيدة : أنا عاوز اشوف ابويا 
مجدي بصدمة : اشمعنا دلوقت يعني دا من اول م دخل الس*جن 
سليم بحزن : مكنتش قادر اشوفه في الوضع دا مقدرتش 
مجدي بحنية : خلاص ي حبيبي هو أن شاءالله هيطلع قريب اوي 
سليم بانتباه : يطلع قريب قصدك اي 
مجدي بتوتر : مفيش أنا بقول إن شاءالله هيطلع يعني قريب 
سليم : تمام أنا عاوز اتجوز سجدة 
مجدي : نعم اخت ياسين 
سليم : ايوا 
مجدي : ب بس 
سليم بحزن : أنا بحبها بس هي مش مسامحاني 
مجدي بتنهيدة : معاها حق بس أن شاءالله هتسامحك 
سليم : يارب يارب 
*** 
ياسين دخل البيت هو وسجدة...
سجدة بحزن : هطلع اغير هدومي واجي 
ياسين : لا خليكي مش طايق اشوفك 
سجدة دموعها نزلت وطلعت تجري علي اوضتها 
وبعد شوية...
...اااااااااااه 
ياسين اتخض علي أخته وقام طلع بسرعة علي أوضتها 
فتحها وانصدم لما شاف*** 
ياسين بلهفة : مالك ي سجدة 
سجدة بعياط : ايدي بتوجعني اوي ي ياسين مش قادرة اغير هدومي 
ياسين بحزن : طب طب اعمل اي بس 
سجدة بعياط : رن علي نور تجيلي والنبي 
ياسين بتردد : بس 
سجدة : عشان خاطري وافق 
هز راسه وطلع تليفونه...الو ازيك ي نور م ممكن تيجي البيت سجدة عاوزاكي تساعديها في اللبس وكدا تمام سلام..
سجدة بلهفة : ها وافقت 
ياسين بصلها بلوم : ايوا 
ولسي جاي يطلع...سجدة مسكت ايده 
_عشان خاطري متعملنيش كدا متزعلش والنبي أنا اسفه ي ياسين 
ياسين بعصبية : هو انتي خرجتي من ورايا عشان اسامحك بالسهولة دي انتي عارفة انتي عملتي فيا اي متخيلة 
نتي اتجوزتي من ورايا...فاهمة حجم ال عملتيه
سجدة بعياط : انا اسفه بس مش بايدي أنا بحب سليم 
ياسين بصلها بغضب وسابها ونزل
 
في الشركة عند سليم"
كان قاعد وبيشتغل علي ملفات وهو سرحان في حياته...قاطع سرحانه فتح الباب..
رفع رأسه ولسي هيزعق لل دخل من غير استأذان..بابا 
الاب بشوق : وحشتني اوي ي سليم 
سليم قام حضنه بحب : بابا انت خرجت ازاي 
الاب : قعدني بس وهحكيلك كل حاجة 
سليم : تعالي ي بابا اقعد اقعد 
مختار قعد وبدأ يتكلم : ياسين هو ال خرجني 
جاب ال لبسني التهمة دي والموضوع اتحقق فيه وخرجت من ساعة غيرت هدومي وجيتلك
سليم بصدمة : معقولة ياسين 
مختار بجدية : ايوا ياسين ملوش دعوة بكل ال حصل معايا بالعكس هو وقف جمبي لحد م خرجت ومش بس كدا 
كان بيجي علطول يشوفني مش زيك 
سليم بحزن. مقدرتش اشوفك كدا ي بابا مقدرتش 
مختار بتنهيدة : أنا ماشي ي سليم لما تصلح ال عملته في حق ياسين واخته ابقي تعالالي سلام
سابه حيران ونزل...
 
نور : ازيك ي ياسين 
ياسين بلهفة : نور وحشتيني اوي 
نور بجدية : فين سجدة ي استاذ ياسين 
ياسين بحزن : أنا رديتك ي نور أنا والله العظيم بحبك سامحيني 
نور بعصبية : أنا مش عبدة عندك عشان خاطر تطلقني وتردني براحتك أنا جيت دلوقت بس عشان سجدة مش اكتر 
وسابته وطلعت الاوضة لسجدة...مالك ي حبيبتي انتي كويسة 
سجدة : مش عارفة اغير هدومي ي نور تعبانة اوي 
نور بحنان : شششش اهدي أنا معاكي اهو ي حبيبي اهدي 
وساعدتها تغير هدومها وادتها العلاج وفضلت معاها لحد م نامت 
وسابتها ونزلت لقت ياسين واقع في الأرض 
نور بلهفة : ياسين ياسين وسندته وطلعت اوضتهم...
حاولت تفوقه لحد م فاق 
ياسين : ااااه راسي اااه 
نور بعياط : مالك ي حبيبي انت كويس
ياسين بحزن : يارب امو"ت يا نور 
نور بعياط اكبر : بعد الشر متقولش كدا 
ياسين : سامحيني ي حبيبتي والله مهزعلك تاني 
نور : وعد 
ياسين بلهفة : وعد وعد 
نور هزت راسها وياسين قرب منها من غير كلام و ( سكتت شهرزاد) 
*** 
قدام البيت الكبير" 
رحيم : يلا ي قدر يلا ي امي 
عز بضحك : ونا ي ميمو 
رحيم بسخرية : اجي اشيلك يعني ولا اي 
عز باحراج : أنا آسف 
دخلوا البيت لقوا العيلة قاعدة 
قدر مسكت ف جاكت رحيم بخوف من نظراتهم...
الجد : وه متجمعين عند النبي(صلوا عليه♥️) أن شاءالله 
سناء ( الجدة) : عليه افضل الصلاه والسلام اهلا ي ولدي 
رحيم : اهلا ي ستي عاملة اي 
سناء : الحمدلله اهلا و مرت ابني اتفضلوا اتوحشتك ي عز الدين 
عز بضحك : اسمي عز بس ي ستي 
سناء بضحك. مماثل : وه عز ولا عز الدين مش هتفرج عاد 
عز ضحك وراح قعد جمبها في النص بينها وبين شهد 
ندي بزهق : م تجعد في حتة تانية 
عز بغمزة : لاااه أنا بحب اجعد جمب ستي حبيبتي 
ندي بصتله بقرف وسكتت 
سناء بخبث : تعالي ي قدر واجفة اكده ليه عاد 
قدر بخوف : مفيش ي ستي مفيش
ام رحيم : روحي اقعدي جمب ستك ي قدر 
قدر هزت راسها بخوف وراحت قعدت جمبها 
سناء : جومي ي ندي اعملي شاي للرجالة 
ندي قامت بسرعة عملت الشاي وطلعت... 
ادت للرجالة وبعدين قدر 
قدر بتوتر : هطلع انام بقي تصبحوا علي خير 
طلعت اوضتها بسرعة.. 
رحيم : اهدي علي قدر ي ستي شوية 
سناء : وه وأني عملتلها اي ي ولدي 
ام رحيم : البت غلبانة ي اما اوي والله 
سناء : خليكي في حالك انتي ي مرت ابني فاهمة 
ام رحيم بصتلها بيأس ولسي هترد سمعوا صوت صر*اخ قدر 
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
ياسين بحب : صباح الخير ي عروسة 
نور بكسوف : صباح النور 
ياسين بضحك : لا متحاوليش لسي بتتكسفي مني ي نوري 
نور حضنته وسكتت 
ياسين بضحك : طيب خلاص متتكسفيش اوي كدا
نور ضربته علي صدره العاري: خلاص بقي اسكت شوية 
ياسين بتنهيدة : سكت اهو ياختي 
نور بتردد : ي ياسين 
ياسين باهتمام : قولي في اي 
نور : هو أنت هتعمل اي في موضوع سليم وسجدة
ياسين بتنهيدة الم : مش عارف مش عارف 
نور بحنان : اهدي ي حبيبي عشان تعرف تتصرف 
ياسين : حاضر هقوم البس عندي شغل ضروري 
نور عبست بطفولة 
ياسين باس خدها : هرجعلك علطول ساعتين بالكتير 
نور : وعد 
ياسين : وعد يلا بقي سبيني اقوم 
نور بعدت عن حضنه بحب : يلا ي حبيبي 
ياسين قام اخد شاور ولبس ونزل....
 
علي الناحية الأخري" 
سليم منامش طول الليل بيفكر ازاي ياسين مظلوم معقول معقول يكون اذ*ي اكتر حد قريب ليه 
زهق من كتر التفكير قام نزل راح لياسين شركته 
ياسين : خير 
سليم بعصبية : أنا عاوز افهم كل حاجة 
ياسين بعصبية مماثلة : تفهم اي وبعد اي اصلا 
سليم بصوت عالي : يووووووه عاوز افهم دلوقت حالاااااا
ياسين : عاوز تفهم أن بسببك ابوك دخل السجن 
سليم بصدمة : اييييي
ياسين : ااااااه دخل بسبب تعاملك مع ***** شبهك كدا 
سليم بعصبية : احترم نفسك 
ياسين : انت ليك عين تتكلم فاكر ي استاذ مجدي الصاوي 
شركته بتاجر في الممنو*عات ولما ابوك عرف لبسله التهمة بسهولة 
وقالك إن أنا ال عملت كدا في ابوك وانت غب*ي وصدقته وقاطعت علاقتك بيا 
ومش بس كدا إذ*تني في اكتر واحدة بحبها في حياتي 
كانت هتمو*ت بسببك 
سليم بص في الأرض معرفش يرد يقول اي هو فعلا غلطان 
ياسين اتعصب وضر*به بالبو*كس في وشه 
سليم ردهاله وفضلوا يضر*بوا في بعض لحد م تعبوا 
سليم : أنا اسف اسف بجد
ياسين بلوم : أنا زعلان منك اوي كفاية ال عملته في اختي 
سليم بلهفة : والله أنا بحب سجدة اوي وهتجوزها رسمي قدام الناس كلها 
ياسين بسخرية : لو هي وافقت بقي
سليم : المهم انت موافق ي صاحبي 
ياسين : موافق 
سليم حضنه بحب وياسين بادله الحضن : متزعلش مني ي ياسين 
ياسين : خلاص صفيا لبن 
سليم بضحك : حليت ي قشطة 
وقعدوا يهزروا يضحكوا زي الاول 
*** 
سجدة : نور ممكن ادخل 
نور : اكيد ي حبيبتي تعالي اتفضلي 
سجدة دخلت وقعدت تتكلم مع نور حبة 
وبعد ساعة من الرغي..
نور : يالهوي ياسين زمانه جاي ونا معملتش اكل 
سجدة : طب قومي بسرعة ونا هغير هدومي واجيلك 
نور : طيب ونزلت علي المطبخ 
وسجدة دخلت اوضتها و لقت سليم جوا...نت بتعمل اي هنا 
سليم بحب : وحشتيني 
سجدة بعصبية : اطلع برا 
سليم بحزن : نا بحبك ي سجدة عشان خاطري متعمليش فيا كدا 
سجدة : اطلع براااااااا برااااااااااا 
نور بخضة : ياسين
ياسين : متقلقيش هو بيحاول معاها 
نور بعياط : ربنا يريح قلبها 
ياسين : يارب 
 
قدر : اااااااااه 
رحيم سمع صوت صراخها طلع جري علي اوضتها 
لقاها نايمة ع الأرض وماسكة بطنها وبتتلوي من الو*جع 
رحيم قرب منها بلهفة : مالك ي قدر وشك احمر كدا لي ماااالك 
قدر با*لم : همووو*ت ي رحيم ااااااااااه 
رحيم بخوف شالها ونزل علي المستوصف : دكتووور
اخدوها علي العمليات 
وبعد ساعتين"
الدكتور : حالة تس*مم 
رحيم بصدمة : اييييي 
الدكتور : عملت الاازم هتفوق بكرة أن شاءالله 
رحيم : شكرا ي دكتور 
قدر اتنقلت اوضة عادية ورحيم دخل قاعد جمبها 
( ف البيت الكبير" 
عز دخل اوضة ندي من غير م حد يشوفه 
ندي بصدمة : أنت بتعمل اي اهنه 
عز : شششش دا انا هفلقك نصين 
ندي بخوف : ليه 
عز بعصبية خفيفة : انتي حطيتي اي في الشاي بتاع قدر 
ندي بتوتر : م م 
عز : اخلصييييييي 
ندي بعياط : والله كنت حاطه ليك انت
عز بصدمة : ايييييي أنا ايييي 
ندي بعياط : عشان أنا **** 
عز : نعممممم 
ندي بعياط : عشان نا بكر*هك
عز بصدمة : ايييي أنا عملتلك اي أنا أول مرة اشوفك كانت امبارح 
ندي : ع عشان انت كل شوية تر*خم عليا 
عز : نعععععم يروح امك هو عشان بر*خم عليكي تحطيلي س*ممم
ندي بسخرية : ال يعني انت ال شربته 
عز بصلها بقر*ف وسابه ومشي 
ندي بعياط : يارب أنا غلطت مكنش ينفع اعمل كدا 
أنا مش بحب قدر وعاوزاها تبعد عن رحيم بس مش عاوزاها تتأ*ذي بسببي ربنا يشفيها ويعافيها يارب 
***
في المستشفي" 
قدر : اممممم نا فين 
رحيم بلهفة: انتي كويسة ي حبيبتي فيكي حاجة 
قدر بتعب : الحمدلله كويسة ي حبيبي 
رحيم : كنت همو*ت ونا شايفك كدا قدامي 
قدر بحنية وهي بتطبطب ع ايده : متقلقش ي حبيبي أنا معاك اهو 
رحيم من لهفته حضنها وفضل متبت فيها زي العيل ال ف حضن أمه ودمعة منه فرت ع كتفها 
قدر : خلاص بقي عشان خاطري هعيط والله 
رحيم بابتسامة : هجيب الدكتور يشوفك 
قدر هزت راسها وهو قام طلع 
 
سليم بترجي : أنا بحبك ي سجدة والله مقدرش اعيش من غيرك 
سجدة بعياط : انت متجوزني انتقا*م ي سليم مش اكتر 
سليم بلهفة : يشهد ربنا اني بحبك كل لحظة معاكي كانت بحب كل لمسة والله العظيم بحبك 
سجدة : ونا مش عاوزة حبك خليهولك عن اذنك 
ولسي جاية تطلع مسك ايديها وشدها عليه
وقرب من شفايفها وباسها بكل رقة وهي حاولت تبعد بس قربها اكتر لحد م اتجاوبت معاه و ( سكتت شهرزاد) 
بعد ساعة" 
سليم ببحة رجولية : بحبك 
سجدة دفنت راسها ف صدره : قليل ادب 
سليم بضحك: أنا لوحدي يعني 
سجدة : عااااا سليم اسكت
سليم ضحك بصوته كله وضمها اكتر لحضنه : بحبك اوي 
سجدة بحب : ونا بعشقك 
**
ف البيت الكبير" 
سناء بخبث : ها ي ندي هنعمل اي
ندي باستغراب : اي ي ستي 
سناء : فتحي مخك أكده هنعمل اي مع قدر 
ندي : لا خلاص هما بيحبوا بعض مش هعمل حاجة 
سناء : ازاي يعني انتي *******( شتا*يم كتيرة) 
ندي بعياط : حرام بقي حرام مش هفر*قهم أنا 
رحيم من وراها : تفر*قي مين ي ندي 
ندي بتوتر : ولا حاجة ولا حاجة
سناء بسخرية : ست الحسن عاملة اي 
رحيم بخبث : كويسة اوي الحمدالله 
الجد : اي ال حصل عاد 
رحيم بتنهيدة : لو سمحت ي جدي أنا مش قاعد هنا 
وفرحي هعمله ف القاهرة مش هنا 
الجد : ليه يابني 
رحيم بتنهيدة : معلش ي جدي عن اذنك ونادي بصوت عالي
عززززززز اميييييييي 
عز : اي ف اي 
رحيم : البس يلا جهز حاجتك هنمشي 
الام : ليه يابني 
رحيم : بعدين هقولك يلا بس 
عز هز رأسه وهو مش مطمن وبص لندي بصة غريبة وطلع 
رحيم طلع لقدر : ادخلي البسي ي حبيبتي عشان نمشي 
قدر هزت راسها ودخلت 
*** 
نور : ياسين هما مش ليهم صوت ليه 
ياسين بغمزة : تعالي ونا اقولك ليه
نور بضحك : بطل بقي 
ياسين ضحك بصوته كله وحضنها 
نور : امممم عاوزة انام 
ياسين : بقيتي بتنامي كتير ي نوري 
نور : معلش بقي وحضنته وغمضت عنيها 
شالها وطلع اوضتههم 
** 
عند سليم وسجدة 
سليم كان نايم وحاضن سجدة 
جاله رسالة فتحها وانصدم لما**
رحيم : بحبك 
قدر برقة : بعشقك يرحيم 
اتجنن من رقتها ودفعها للحائط وقرب ينهل من عسل شفتيها بتلذذ 
دفعته لتأخذ نفسها....سرعان ما عاد يقبلها مرة أخري بحب ونهم
بعد عنها وهي دفنت راسها في صدره 
رحيم بصوت مبحوح : بحبك اوي ي قدر 
قدر : وانا كمان بحبك اكتر 
حضنها بحب وهو يثلم عنقها برقة وحب 
شدد علي خصرها لتعلم أنه هيتهور 
قدر : رحيم اهدي 
رحيم : همممم مش قادر عاوزك 
قدر وهي علي وشك البكاء : ر رحيم 
رحيم بتنهيدة وانفاسه الحارة تلفح عنقها : خمس ثواني لو شوفتك قدامي متزعليش بعدين 
دفعته وفرت هاربة للخارج واصدمت ب عز 
عز باستغراب : مالك ي بنتي 
قدر بتوتر : م م مفيش 
عز بخبث : مالك محمرة كدا ليه 
قدر بخجل : ه ه ها ل ل لا ولا حاجة 
وسابته وجريت علي اوضتها تتنفس بصعوبة  
علي الناحية الأخري" 
سليم نايم وواخد سجدة في حضنه بحب..
سجدة بحب : بحبك اوي ي سليم انت عشقي الاول والاخير 
سليم : أنا مهوس بيكي ي سجدة عديت مرحلة الحب بكتير اوي 
سجدة حضنت خصره وحطت راسها علي صدره وهو ضمنها بحنان 
جاله رسالة علي الفون اخده وفتحها..
( أنا اسفه ي سليم أنا عرفت أن ال كان ناحيتك كان مجرد اعجاب كنت تايهه سامحني علي كل مرة زعلتك مني فيها اتمني تفضل جمبي ) ....اختك العزيزة زارا 
ابتسم وهو بيقرأ الرسالة وحضن سجدة اكتر 
سجدة بنوم: هممم مالك ي حبيبي 
سليم بعشق جارف : بقولك 
سجدة : امممم 
سليم : فتحي عينك 
فتحت عينها ولقته بيبصلها برغبة شديدة كيف لا تعرفه من نظرة عينه وهو عشقها الاول والاخر..
سجدة : عاوزة أنا
ابتلع باقي كلماته في قبله قبلها بحب وجنون 
تركها يثلم عنقها ويعود يتروي من شهد شفتيها مرة أخري 
وقربها اكتر واكتر و.....
 
...زارا 
التفت بلهفة لما سمعت صوته : زياد 
زياد بحب : وحشتيني اوي 
زارا : وانت لا ي زياد 
زياد : أنا آسف ي حبيبتي بجد آسف مش عارف هتسامحيني ولا لا بس انا كنت تايه 
زارا بعياط قربت حضنته: أنا خو*نتك ي زياد 
زياد : شششش ال كان بينك وبين سليم إخوة 
انتي موظفة عنده في الشركة وكنتي بتتكلمي معاه وهو بيعتبرك أخته انتي ال حسيتي انك معجبة بيه من كلامه وطريقته إنما دا ( وهو بيشاور علي قلبها) محبش ولا هيحب غير زياد الانصاري وبس ي زارا هانم 
زارا شددت من احتضانه : بحبااااك بحبك اوي ي زياد 
زياد : بحبك اكتر ي قلب وروح زياد 
                                       *** 
في المقابر" 
قاعد قدام قبر*ها والدموع بتجري في عينه : وحشتيني اوي ي مغلباني ومغلبة قلبي معاكي كبرت اد م كبرت وحبك بيكبر معايا 
مش قادر ابص لواحدة تانية بعدك خلاص انا بدمنك 
كفاية احساسي انك دايما محاااطاني ي حبيبتي 
وكمل بحماس ..سليم صالح سجدة ي سهير وكل حاجة رجعت كويسة ونا اهو قدامك خرجت من الس*جن وكل حاجة كويسة 
إن شاءالله اجيلك قريب ي حبيبي.
....
في اوضة ياسين ونور" 
ياسين : نوري نوري 
نور بنوم : همممم عاوزة انام ي ياسين 
ياسين : والله م يحصل بقي الواد سليم هايص تحت ونا قاعد كدا 
نور بضحك : عاوز اي يعني 
ياسين بوقا*حة : قومي كدا البسي الحتة الحمرا وخلي الليلة حمرا 
اتسعت أعينها بصدمة من وقا*حته 
ياسين ضحك علي شكلها وقرب باسها بخفة : وحشتيني اوي 
نور بحب : ونت كمان ي ياسين نا نا بحبك اكتر حد في الدنيا
حضنها بحب وهي دفنت راسها في عنقه وغطت في سبات عميق 
                                       *** 
بيكس*ر ما كل حاجة قدامه : عااااااا ازاي يعني أحدها ازاي 
لين : اهدي ي ريان اهدي بقي وكملت بصراخ اجهدها...
هوووووووو بيحبببببهااااااا حرام عليك بقي حراااااام 
هدي لما شاف حالتها كدا ....شششش اهدي اهدي خلاص 
لين ببكاء : انت مش حاسس بيا مش حاسس أنا بمو*ت ونا شايفة حبك ليها دا والله حرام عليك 
حضنها ومسد علي شعرها لحد م نامت حطها علي السرير 
ومسك تليفونه و....؟! ( توقعوا كلم مين) 
شالها حطها علي السرير بحنان 
وطلع تليفونه ورن علي رقم
ريان : ايوا ي شوشو بقولك 
شيرين بدلع : قول ي حبيبي 
ريان بخبث : عاوزك النهاردة في شقة المعادي 
شيرين : هيهيهي انت تؤمر ي حبيبي 
ريان : تمام 
وقفل معاها وهو بيبص قدامه بخبث وقلب عينه وبص للين لقاها نايمة لسي 
اخد جاكيت البدلة بتاعته ومشي وهي فتحت عينها ودموعها نزلت 
                                       *** 
زياد : شيري راحة فين 
شيري بخبث : مشوار ضروري ي ياخويا ي حبيبي 
زياد : ماشي متتأخريش ي حبيبتي عشان عاوزك تشوفي زارا 
شيري بضحكة : ماشي يعم العاشق 
وسابته ونزلت وهي بتضحك* 
زياد طلع تليفونه ورن علي رقم** روزتي 
 زارا بضحك : قلبها من جوا 
زياد : وحشتيني 
زارا : انت اكتر ي حبيبي 
زياد : شيري نزلت شوية ولما ترجع هكلمها ونتقابل كلنا
زارا : ماشي ي حبيبي هقوم اعمل حبة حاجات كدا لحد م ترجع 
زياد : ماشي بحبك 
زارا : بموت فيك 
وقفلوا وهو قعد مستني شيري
 
سجدة : همممم صباح الخير 
سليم بضحك : قصدك مساء الخير 
سجدة بضحك : طب مساء الخير 
سليم قبلها بسطحية : مساء السكر ي سكر 
سجدة : شكرا 
سليم : يالهوي علي فن الرد عظمة يبنتي والله 
سجدة بفخر مصتنع : حبيبي حبيبي
أخدها في حضنه بحب وسكتوا
علي الناحية الأخري في اوضة ياسين ونور 
ياسين صحي لقي نور ساندة علي صدره وبصاله بحب 
نور بابتسامة : مساء القمر علي عيونك 
ياسين بابتسامة وبحة من النوم : بحبك 
نور قبلته من خده بحب : ونا بعشقك ي حبيبي 
ياسين : يلا نقوم بقي أنا هموت من الجوع 
نور بضحك : يلا ي حبيبي 
ياسين قام خد هدوم ودخل دش ونور دخلت 
وبعد شوية نزلت وراه...
بدأت تعمل اكل ليهم وسابت اكل ل سليم وسجدة... 
                                    *** 
ريان : اهلا شوشو 
شيرين : ازيك ي حبيبي وحشتني اوي ي ريان 
ريان بخبث : مش وقته بقي كلام خلينا في الجد 
شيري ضحكت بدلع وقامت معاه ودخلوا جوا 
ريان بغمزة : اي القمر دا يقمر 
شيري ضحكت اكتر وهو قرب و.......
***
في بيت رحيم " 
عز : م م ماما 
الام : قول عاوز اي ي عز 
عز بتوتر : عاوز ارجع البلد اسبوع كدا 
الام بخبث : لي 
عز : ها ولا حاجة الجو هناك جميل بس 
رحيم من وراه : روح ي عز واعزمهم علي فرحي أنا وقدر يوم الخميس الجاي 
عز بصدمة : نعممممم دا كمان تلت ايام 
رحيم : اسمع الكلام بقي 
وسابه وطلع اوضة قدر ودخل من غير م يخبط بصلها واتفاجئ من ال بتعمله**
رحيم طلع اوضة قدر ودخل من غير م يخبط لقاها واقفة قدام المرايا وبترقص باحترافية ودلال 
وهي لابسة قميصه 
وقف يبص عليها وهو بيبلع ريقه بتوتر 
قفل الباب بالمفتاح وشدها وقبلها بنهم وهي بادلته بنهم وهي بتشده تقربه منها 
شالها و....
بعد وقت" 
قدر بعياط : أنت اكيد هتقول عليا بنت مش كويسة دلوقت صح 
رحيم بحب : قدر انتي مراتي 
قدر بصدمة : ايييييي 
رحيم خدها في حضنه : اه انتي مراتي أنا مستحيل اقرب منك الا اذا كنتي حلالي ي حبيبتي 
قدر بعياط : بحبك اوي ي رحيم 
رحيم : ونا بعشقك يقلب رحيم 
**** 
علي الناحية التانية" 
سجدة : سليم يلا بقي ننزل تحت حبة 
سليم بتنهيدة : يلا ي آخرة صبري 
سجدة قامت اخدت شاور ولبست وهو عمل كدا ونزلوا 
ياسين : اهلا اهلا بالعرسان أخيرا نزلتو 
سجدة بصت في الأرض بكسوف : بس يلا ملكش دعوة بمراتي
ياسين ضحك وقعدوا كلوا وقضوا وقت لطيف 
 
شيري وصلت عند ريان وطلعت الشقة 
ريان بخبث : وحشتيني ي شوشو 
شيري: وحشتني اكتر ي حبيبي 
ريان قرب منها يحضنها بس اتخيل لين وبعد 
شيري : مالك ي حبيبي
ريان بتنهيدة : أنا عاوزك دلوقت 
شيري : ريان أنا عارفة انت جايبني ليه أنا مش هأذ*ي حد تاني خلاص  انا توبت 
ريان بسخرية : لا والله 
شيري : ايوا مش بهزر أنا اسفه روح لل بتحبك ومستعدة تمو*ت عشانك ي ريان 
ريان باستغراب : مين 
شيري : لين 
ريان بصدمة : ايييي لين 
شيري : ريان شيري بتحبك اوي حاول تفضل معاها هتوحشني اوي سلام ي ريان 
واخدت شنطتها ونزلت 
         ريان قعد مكانه يفكر في كلام شيري 
_معقول لين لين بتحبني عشان كدا كانت بتزعل لما بجيب سيرة اي بنت مش قادر استوعب والله 
وقام نزل راح البيت
 
عز : احم ماما 
الام : مالك ي عز في اي 
عز : بصي أنا هقوم البس واجهز حاجاتي عشان امشي 
الام بخبث : انت مستعجل ليه ي حبيبي بس 
عز بتوتر : عادي يعني يلا بقي سلام 
وسابها وطلع اوضته وهو بيفكر في ندي التي سلبت قلبه 
الام لنفسها : ربنا معاك ي حبيبي يارب 
***
00:12 ( منتصف الليل ) 
في البيت الكبير" 
الجد : ندي ي ندي 
ندي : احم نعم ي جدي 
الجد بقوة : جايلك عريس ي بتي 
ندي بصدمة : اييي لا طبعا مش موافقة 
سناء : ندي خلاص بقي وافجي 
ندي بعياط وهي بتفكر في عز : لا لا مش موافقة 
الجد بصرامة : أنا جولت كلمة وهي ال هتتنفذ 
عز من وراه : أنا هتجوزها ي جدي
عز : أنا هتجوزها ي جدي 
ندي بصدمة : نعممممم 
الجد بخبث : ونا موافق ي عز 
ندي بعصبية : أنا مش موافقة طبعا أنا مش لعبة في ايديكو 
سناء بهدوء : شششش اهدي ي بتي تعالي معايا دلوجت 
ندي راحت معاها وهي اقل وصف ليها(هتطلع دخان من راسها) 
الجد بصرامة : انت فعلا عاوز تتجوزها عاد يولدي 
عز بجدية : ايوا ي جدي أنا بحبها وعاوز اتجوزها 
الجد : علي خيرة الله عاد 
عز : احم هو فرح رحيم وقدر يوم الخميس ممكن اكون معاه أنا جاهز وانت عارف 
الجد : حتي لو مش جاهز يولدي أنا في ضهرك وموافق الفرح يوم الخميس 
عز بفرحة : تمام شكرا اوي 
 
ريان رجع بيته لقي لين قاعدة علي سريره 
لين بعصبية : انت كنت فين 
ريان ببرود : ونتي مالك ي حبيبتي 
لين بعصبية وغيرة واضحة : كنت معاها صح كنت معاها 
ريان بخبث : ونتي مالك ي بنتي الاه 
لين بدموع : ريان هو أنا بالنسبالك اي 
ريان بخبث : انتي أختي الصغيرة ي لينو 
لين بغضب : اختتتتتتتتك 
ريان : اه اختي في اي يعني 
لين بصتله وانفجرت من العياط : ر ر ر ريان أنا بحبك 
ريان بصلها بصدمة و قرب منها حضنها بحب : ششش متعيطيش ي لينو متعيطيش ي حبيبتي 
لين بعياط أشد : أنا معرفش حبيتك أمتي وازاي بس انا دلوقت بحبك اوي ي ريان بحبك اوي اوي 
ريان بحنان : لين أنا مش بحبك بس اوعدك أن هسيب نفسي ليكي هديكي فرصة وادي نفسي فرصة أحبك 
لين بفرحة : بجد 
ريان : اه بجد 
لين حضنته بفرحة وهو بادلها 
استوعبت انها في حضنه وبعدت : أنا اسفه 
ريان بتنهيدة : عادي ي لين عادي يلا قومي بقي اعملي اكل عقبال م انام ساعة علي م ماما ترجع 
لين : حاضر 
وسابته وقامت وهي تكاد تموت من فرط السعادة...
 
       عند سليم وسجدة 
سجدة بحزن : هتمشي خلاص 
سليم بحنان : دودو فرحنا الاسبوع الجاي ومش هسيبك بعده ابدا ي حبيبتي متقلقيش 
سجدة : نا بحبك اوي 
سليم : ونا بعشقك يقلب سليم 
قعدوا يتكلموا حبة وسليم لبس وسجدة نزلت معاه توصله لبرا 
سليم : هتوحشني يقمر أنت 
سجدة بوهن : ونت كمان ي 
مكملتش كلامها ووقعت مغمي عليها بين ايده 
سليم بلهفة : سجدة سجدة مالك ي حبيبتي فوقي 
شالها ودخل جوا وياسين اتخض لما شاف أخته كدا 
نور : هي مالها 
سليم بقلق : مش عارف مش عارف 
ياسين كشف عليها و بفرحة : سجدة حامل 
سليم بفرحة : بجد حامل بجد 
نور بضحك : الله هيبقي احنا الاتنين حوامل سوا هيييييه 
ياسين ضحك علي طفولتها وحضنها بحب 
سليم حضن سجدة ال فاقت : الف مبروك ي نور عيني 
سجدة : الله يبارك فيك ي حبيبي 
 
    رحيم : ماما عز فين 
الام بضحك : اهلا ي عريس اخوك نزل البلد 
رحيم : نزل هو متسربع كدا ليه بس 
الام بخبث : عشان يتجوز معاك 
رحيم بخبث مماثل : مش سهلة انتي ي زوزو 
الام بضحك : قوم ي رحيم قوم الله يخليك اهو بيرن اهو بيجي علي السيرة 
  عز بفرحة : جدي وافق ي ماما 
الام بحب : الف مبروك ي حبيبي المهم هي اي 
عز بخبث : هي محتاجة اتكلم معاها حبة بس موافقة 
الام : الله الف مبروك ي بني ربنا يفرحك كمان وكمان 
عز : الله يبارك فيكي ي حبيبتي الفرح هيبقي مع رحيم وقدر 
الام : ماشي ي حبيبي سلام 
عز : سلام 
رحيم بضحك : وقع ومحدش سمي عليه 
الام ضحكت وهو طلع لقدر تاني 
دخل الاوضة لقي قدر قاعدة علي السرير وحاطة ايديها علي شفايفها وبتبتسم 
قرب منها براحة و *** 
رحيم دخل لقي قدر قاعدة وحاطة ايديها علي شفايفها وبتبتسم 
قرب منها وباسها بخفة 
قدر بفزع : ر رحيم 
رحيم بخبث : اي ي قلب رحيم اصفريتي كدا ليه 
قدر بصت في الأرض بكسوف 
رحيم بضحك : يتي يتي علي المكسوف 
قدر بضحك مع خجل طفيف : بس بقي ي رحيم عاوز اي 
رحيم : مش عاوز يستي كنت طالع اقولك البسي وتعالي ع ناكل 
قدر : اوكي انزل وهاجي وراك 
اومأ برأسه وقام نزل 
 
عز : ندي 
ندي بعيون حمرا من العياط : ملكش دعوة بيا ي عز 
عز بحنان : طب انتي مش موافقة !؟ 
ندي بصت في الأرض معرفتش ترد 
عز بصرامة : ندي انتي بتحبي رحيم 
ندي بدموع : لا  
عز : متأكدة 
ندي : ايوا 
عز بجمود : الفرح يوم الخميس مع رحيم وقدر 
ندي بصتله وسكتت 
جهزي هدومك عشان هنسافر لان الفرح هيتعمل في القاهرة مش هنا 
اومأت بدون حديث وهو بصلها بقلة حيلة ونزل 
 
فات كتير ولسي هيفوت الاكتر
نزلوا القاهرة وقاعدين في بيت رحيم وعز 
عز بيحاول يقرب من ندي وهي اتقبلت علاقتهم 
سناء وندي صلحوا العلاقة مع قدر 
ريان بيقرب من لين وحب شخصيتها وطريقتها المرحة 
سليم وسجدة أعلنوا جوازهم وهو خدها لبيته 
وياسين ونور عايشين في حب 
 
             يوم الفرح 
رحيم حاضن قدر وبيرقص معاها 
وبيقرب منها بيهمس بكلام يخليها تحمر من الكسوف 
بحبك اي بحبك كلمة توصف اي في احساسي(كملوها انتو بقي) 
عز بيرقص مع ندي ال بيبصلها بخبث وهي بتبادله بتوتر 
رقصوا وفرحوا كلهم 
وعز اتج*نن وغني لندي ادا هو انتي جيتي😂
ورقص علي شعبي ولبس تنورة ورقص بيها 
والفرح كان هيصة ورحيم رقص مع صحابه 
واتج*نن مع عز علي المهرجانات 
وقضوا ليلة جميلة وكل واحد اخد اميرته ال بيتها 
وعاشوا ف تبات ونبات وخلفوا ميساءات😂♥️
     *** 
بعد ١٠ سنين" 
( ياسين ونور) معاهم حور ورنيم 
( سليم وسجدة ) معاهم حمزة 
(ريان ولين) معاهم ليان وايان 
( رحيم وقدر) معاهم ليليان 
( عز ومجنو*نته ) معاهم " ليث وكارما 
)
...نا بحبك اوي اوي ي لين 
لين بابتسامة : ونا بعشقك ي قلب لين 
ريان : مش عاوزة تشكري حد 
لين بابتسامة : عاوزة اشكر الكاتبة  ميساء ال تعبت عشان تجمعني بيك ي حبيبي 
ريان بحب : اه والله شكرا اوي ليها عشان جمعتني مع القمر 
لين حضنته وابتسمت 
  ** 
      عززززززززززز
عز بفزع : يالهوووووي أجروا يولاد هنتاكل 
كارما بضحك : اجري ي بابي مامي جاية 
ندي بعياط : ي عز 
عز بحنان : أنا اهو ي قلب عز 
ندي : أنا تعبت 
عز حضنها بحب : طب تعالي في حضني وانسي الدنيا 
ندي حضنته بحب : بحبك ي عز 
عز : ونا بموت فيكي يقلب عز 
( أنا قفلت الرواية علي ثنائي) 
عز ال اتجوز ندي وهي مش بتحبه 
ولين ال اتجوزت ريان وهو مش بيحبها 
بس يشاء القدر أنه يجمع قلوبهم...

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-