رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول بقلم رحمة سكيكر
رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة وحمة سكيكر رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول
رواية بين صفحات الحب كاملة جميع الفصول
في مخزن مظلم جدا
هي بصوت عالي: انتو يلي هنااااا يلي خخخطططففننني انننتتتوووو فين
احد الحرس بنزعاج: بطلي بقا بقالك ساعه بتزعقي اي زورك موجعكيش
هي وهي ترفع يدها في وجهه: احسدني بقا خمسه في وشك
الحرس: اتنيلي عايزه اي
هي بجوع: اطلبلنا اتنين شورما كده جعانه
الحرس بصدمه: يا بتي انتي مخطوفه
هي بعدم مبلاه: يعم اتنيل قديمه اصلن انكم تخطفوني دي عملوها كتير اوي
الحرس بصدمه: هما مين دول
هي بشرح: يعني عندك اسد خطف روح و تميم خطف حور خطفهم وحبو بعض بقا استني انا هفه.. ولم تكمل جملتها
الحرس بغضب: بس اسكتي مين دول اصلان
هي ببراءه : ابطال الروايات
الحرس بنفاذ صبر: صبرني يارب ونبي اخلص من البلوه دي
هي بصوت عالي: تب هتلي الشورما طيب جعانه
الحرس بغضب: اسكتي بقا
هي بضحك: معملتو فوق الفظيع فوق الفظيع
هو بنظره غضب
هي بخوف مصطنع: وانتا تخت الرهيب
هو بعصبيه كبيبر: ممممممممحححححسسسسنننن
ياتي شخص قوي النبنيه
محسن: في اي يا محمد
محمد بغضب: البت دي هتشلني هتموتني ناقص عمر ولله
محسن: خلاص روح انتا وانا الي هقف
محمد: ربنا يكون في عونك عليها
هي من الداخل
هي بصوت عالي مضحك: امحححححسسن انتا اجدع
محسن بستغراب: اجدع عايزه اي
هي: انا طالبه شورما هو اتاخر كده لي الراجل الناقص دا ساعه بيجبها
محسن بصدمه: مش ملحظه انك مخطوفه يابت انتي
هي بعدم مبالاه: اتنيل انتا التاني
هي بطريقه مضحكه: بقولك يا امحسن
محسن بنفاظ صبر: عايز اي
هي بنفس الطريقه: انتا بتاخد كام في الشغلانه دي
محسن بستغراب:عايزه تعرفي لي
هي بطريقه صعيديه مضحكه :اصل بفكر اتجوز
محسن بغضب: ولله لو مكنش عندي اوامر اني مأزكيش كنت قتلتك
هي بضحك: يعم اسكت بقا فين بقا رئيسك الي هيعزبني و يتجوزني غصب عني و يحبي و ولم تكمل الجمله حتي
محسن بنفاذ صبر: بيقفل باب المخزن عليها
محسن بغضب: محنونه دا ولا كانها مخطوفه
بعد شويه بيفتح حد الباب
هي: يادي النيله محدش يعرف ينام حتي وهو مخطوف
الشخص : انتي بقا الشطوره الي بتكتبي عني رويات
هي بطريقه مضحكه: اي يعدم انتا شارب حاجه اصفره وله اي
للشخص بغضب: انا فهد السيوفي يتكتب عليا روايات
هي بصدمه : احلف بلله الي انتا اسمك فهد السيوفي ثم اضافت بضحك دا انتا اسطوره ياخي ولله تعرف زين الجارحي
هو بغضب: بس اسكتي
هي بضحك: استنا ونبي اتصور معاك دول مش هيصدقو انك موجود ولله
هو بستغراب: هما مين
هي ببراءه مضحكه: الي علي جروب عشاق الرويات دول بيحبوك اكتر من عيلهم يا شيخ
هو بغضب: يادي ام الرويات يا شيخا
هي بغضب بسيط: بس متغلطش في حبايب قلبي ولله اخلي ميرا تشيلك من الجروب
هو بغضب: ومين ميرا دي كمان
هي بغضب: دي الادمن ولله هخليها تشيلك دا انتا طلعت مغرور زي ما بيكتبو
هو بغضب: طبعا منتو كتبين عني حاجات مشاء لله تشرف
هي بضحك: بزمتك مش حلوه دول مشهيسنك علي الاخر ثم اضافت ببراءه مصطنعه امال في روح او حور او ملك او روان او مليكه
هو بنفاذ صبر: لا لا لا انتي مفيش فايده فيكي ابدا لا انا هتجنن
ويذهب الي باب المخزن
هي بتزمر مضحك: استنا بس يا فهدي ولله ما انتا ماشي غير لما تتجوزني هي جات عليا يا خويا استني يا وله
هو بغضب شديد من هذه المجنونه
هي بفرحه وضحك : لللله للله دا طلع حقيقي بس اي قمر قمر يا ناس
دا العيال هيهيصو بعد ما يعرفو ثم اضافت دا انا لو كنت بعرف ازغرط كنت زغرط يابركت دعاكي ياما
الحرس بره بستغراب: هي البت دي مجنونه
محسن ومحمد في نفس الوقت: مجنونه بس دي هبله
هي من الداخل بضحك: سمعتك يا محمد انتي و محسن هتولي الشورما بقا دا انتو طلعو بخله اوي
في طريق فهد للخروج من المخزن
فهد بعصبيه: بقا انا فهد السيوفي يلي بيتهز شنبات لما تسمع اسمي بس وتجيلي عيله مكملتش 18سنه تكتب عليا روايات
ثم يكمل طريقه الي المكتب
بعد ساعه تقريبا بيدخل فهد المكتب بهيبته المعتاده ووسامته المفرطه فهو بعيون نبيه فاتحه مع شعر غزيز و ذقن خفيفه تزيد من وسامته
بيدخل المكتب ويجلس علي مكتبه المصمم بطريقه 🇮🇹 ايطاليه حديثه
يرمق بنظره ملف علي مكتبه يفتحه ثم يبتسم بسخريه بدا يقرا الملف مكتوب فيه
(وتين احمد 17سنه اخر سنه ليها في سنوي عايشه مع ابوها وامها وليها اخين وكان هناك ومعلومات كثيره عنها بتفصيل و صوره لها فهيه لن تقل جمال ابدا فهيا صاحبه العيون الزرقاء الفاتح ولكن تردي عدسات بلون البني الغامق دايما بسبب مشاكل صحيه مع شعر اشقر تخفيه تحت حجابها وشفاه ورديه مع وجهه دائري ذات خدود بسيطه وجسد ممشوق هذه هي وتين)
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عند وتين في المخزن
وتين بضحك: هما اهلي مرنوش عليا لي استنا انا ارن
طلعت التليفون من جيبها بكل سهوله وجدت اتصالات من اخيها اكتر من 30مره اتصلت علي اخيها
وتين بفرحه: مممميييددووو انتا فين يا جدع
ميدو بخضه و سرعه: و وتين انتي فين يا حبيبتي ومكنتيش بتردي لي
وتين بضحك: اي كان صامت اي يله انتي طلعت فرفور اوي
ميدو بقلق: وتين بطلي هزار انتي فين احنا قلبين عليكي الدنيا هنا انا و علي انتي فين يا وتين
وتين ردت عليه بسهوله: مخطوفه
ميدو بفزع: مخطوفه ازي
وتين بفرحه: من فهد السيوفي
ميدو بقلق: مش دا الواد الي انتي مصدعنا منو وبتكتبو عنو هو حقيقي
وتين بفرحه: ايوه يا ميدو قمر الواد قمر يسطا والنعمه دا احلي مني
ميدو بعدم تصديق: وتين بطلي وقولي انتي فين اجي اخدك
وتين بهزار: يعم مش يمكن يأكلوني ببلاش
ميدو بعصبيه: وتين
وتين بضحك: هسبلك حته
ميدو بنفاذ صبر: وتين بلله عليكي قولي انتي فين
وتين كانت هترد لكن في حد مسك التليفون منها
محسن بعصبيه: جبتي التليفون دا منين
وتين بسهوله: دا تليفوني
محسن بعصبيه: ممحححدد
جاء محمد بسرعه
محمد: ايوه يا محسن في حاجه
محسن: التليفون دا جه منين
محمد بتذكر: بس احنا اخدنا تليفونها
محسن بعصبيه: اومال جبتو منين يا محمد
وتين بتمثيل و خفه دم: استهدو بلله كده انا ميرضنيش اخرب بيت حد واشرد العيال وتتبهدل في المحاكم ويياالللهووي وبعدين اضافت ببراءه خفيفه الظل معلش يا محسن امسحها فيا المرادي الواد طيب معملش حاجه يا راجل
محسن بشللل: خدها وديها ل رعد باشا فوق جبت اخري
وتين بفرحه: اي دا رعد كمان لا بقا
محمد بصوت عالي: يله مشي
مشيت وتين حتي خرجت من مخزن ورائت حديقه واسعه
وتين بصوت مضحك عالي نسبيا: وهنا سيداتي سادتي حديقه يبلغ طولها ثم نظرت الي طولها و اكملت مش لقينلها طول معين فيها زهور جميله
محمد: بس بس اسكتي انتي بتقولي اي
وتين ببراءه: بوصف لناس شكل العسل الي احنا فيها دي
محمد بشلل في نفسه: انا مش عارف فهد بيه خطفك لبه دا انتي مصيبه يا شيخا
ثم اكملت طريقها الي الڤيلا ڤيلا لا بل قصر قصر ملكي
وتين بتمثل العياط لما شافت القصر: عاااااااااااانتو طلعتو بره مصر وله اي عااااااااا لاالالالا بعدين اضافت بمرح يارب تكون تركيا يححح
محمد: بس بقا انتي مش بتفصلي قدامي
مشت وتين مع محمد حتي دخلت القصر من الداخل
وتين بصدمه مضحكه: ايكنشي مافيا وخطفني اموت حت زي الافلام
وتين بتذكر: محمد فين الشورما
محمد بشلل وعصبيه: لامش قادر قدامي
اكملت وتين طريقها وهي مبهوره من كل الي هي بتشوفو
وقف محمد عند باب المكتب الذي كان مصمم بطريقه رائعه جدا
تركها محمد وذهب وهي دخلت المكتب
وجدت وتين صوره كبيره لشاب وسيم جدا ذو لحيه خفيفه و عيون بنيه وشعر ناعم
وتين بفرحه: هي الناس دي كانت بتر~ضع كريمه وله اي
اتي صوت طفل من خلفها
الطفل بسعاده: ماما
نظرت وتين الي مصدر الصوت وحدت طفل يقارب الخمس سنوات
وتين بصدمه : ماما
الطفل بسعاده هز راسه بنعم
وتين وهي بتمثل ياسمين عبد العزيز في فيلم الانسه مامي: ماما ازي
احتضنعا الطفل بسعاده الطفل: ماما
وتين بفرحه فهيا تحب الاطفال جدا
وتين ببتسامه: انتي تعرفني
اجاب الطفل بنعم: ماما
وتين ببتسامه: اسمك اي يا عسل انتا
الطفل: لعد
وتين ببتسامه: رعد ثم اضافت بهزار دا انا كنت بكراش عليك يااخي
اتي صوت حاد من الباب
ررععدد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صوت فهد وهو علي الباب بينده لرعد
مسك رعد بحض وتين اكتر
وتين بهزار: اي دخله جون سينا دي يا قمر انتا
فهد بهدوء: رعد
رعد: ماما
وتين بضحك: يعم سيبو دا حتي زي القمر مش كده يا رعود
رعد بضحك هز بنعم
فهد بجديه: رعد روح اوضك
رعد بنفي: لا عايز مامي
فهد بصوت عالي: داده عليا
اتت سيده في 49من عمرها
داده عليا: نعم يا فهد بيه
فهد بصرامه: ودي رعد علي غرفته
ذهبت داده عليا لرعد حتي تاخده لكنه رفض ان ياتي معها
وتين بطيبه: رعوده
انتبه الطفل اليها
رعد بدموع: نعم يا مامي
وتين بطريقه بطيفه جدا: ينفع نلعب لعبه حلوه اوي
رعد وهو يجفف دموعه: هيهيه ايوه ايوه
وتين بمرح: هتروح تستخبا مع داده عليا وانا هدور عليك يله
رعد بنفي: لا
وتين بحزن: كده هتزعلني
رعد: لا مامي مس هزعلت بس متمسيس (متمشيش)
وتين بحب: حاضر مش همشي ابدا
رعد وهو يذهب لداده عليا: يله يا داده علشان مامي متزعلش مني ونلعب
ابتسمت الداده عليا علي ذلك الطفل وتوجه راسها الي وتين وابتسمت
لم تفهم وتين لما هذه الابتسامه ابتسمتلها وذهبت داده عليا مع رعد الي الغرفه لن يتبقي سوي وتين وفهد
فهد بجديه صارمه ذهب الي المكتب وجلس علي كرسيه الفخم
وتين بمرح: ياني علي القمر ياناس
فهد بجديه: بس اسكتي
وتين بطريقه مضحه: اي ياعم متهدي عليا شويه في اي
فهد بنفاذ صبر: بس بقا خليني اتكلم شويه
وتين بتلقائيه مضحكه: هتتجوزني صح
فهد بشلل: هتشل هتشل
وتين بتمثيل: بعد الشر عليك يا قره عيني
فهد بعصبيه: بس اسكتي خليني اتكلم
وتين بلهجه صعديه: جول يا راجل
فهد بجديه: هتشتغلي هنا مربيه لرعد تنظيم اكله ومعاد مومه كل حاجه داده عليا هتقلك عليا ومرتب هيكون 22000الف دولار
وتين بصدمه: وه ثم اضافت بضحك يبو كام مصري دول
فهد نظره اليها ثم قال: 407000جنيه ثم قال بسخريه: لو عايزه اكتر هديلك
قالت وتين بعصبيه لطيفه لا يناسب مع طولها ابدا: جينا بقا في الحورات بتاعت كل الرويات انت تهزقني وتخليني اعيط وفي الاخرانتي تحبني وكده ثم اضافت بضحك في الاخر دا انا وامه لا اله اي لله بنخبك وبنكراش عليك
فهد بشلل: يادي ام الرويات ثم اضاف بجديه اسمعي يا بت انتي يا توفقي يا تودعي اخواتك الاتنين وله مش فكراهم
وتين بخضه مضحكه: نهارك ابوك اسود دا انا هشلوحك تعلالي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وتين بخضه مضحكه: نهارك ابوك اسود دا انا هشلوحك تعلالي
نطت وتين علي فهد ومسكت شعره جامد في اديها
وتين وهي متشعلقه علي ضهره ومسكه في شعره وبتعضو : لا يا حبيبي اخواتي لا تعاله دا انا الي هوريك النجوم في عز الضهر مش دي كانت جملتك اشرب بقا
فهد وهو بيحاول يبعدها عنو: يا بت اتهدي بقا اوعي بقا وسعي
وتين بنظره شر مضحكه: ابدا ابدا هموتك في اديا يا قرد انتا عااااااااا
كانت هذه يد فهد التي انزلتها من عليه
فهد بعصبيه وهو ممسك بكفها رايح جاي رايح جاي: انا فهد السيوفي يتعمل معا كده
راحت وتين قايله بمرح: يا شماتت ابله ظاظه فيا ياحسرتي يني يماما اشوف فيك يوم يابعيد
فهد وهو ماذال ممسك بكفها
وتين وهي تعدل من ثيابها: وسع بس سيب الساكت الساكت
فهد سبها وجلس علي مكتبه من جديد
في نفسه: يا شماتت ابله ظاظه فيا فعلن ولله
وتين بمرح: بص ياباشا انتي تروحني معززه مكرمه لحد بيتي كده علشان هما شكلهم كلو نسيبي في المكرونه البشاميل ف انجز روحني يله يا دار مدخلت شر
فهد بجديه: وانتي مفكره الي انتي عملتي دا هيعدي بساهل
وتين بسرعه: ياعم اتنيل مكنتش يعني هزرت معاك شويه
فهد بستغراب: هو دا هزار
وتين : يله عايزه اروح جعانه ولله
فهد بصرامه: وانا مش ممشيكي من هنا غير لما توفقي
وتين بضحك: اي يعم اشمعنا انا يعني الي خطفتني عندك الف وحده كاتبه عنك اقولك اخطف البت ميرا وله اقولك خد دعاء مش هيعمللولك ايته حاجه يله سلام وهمت بلخروج
فهد بعصبيه منها: وووتتتييين
وتين بضحك: ياني علي اسمي الي طالع منك زي الشكليته ياني ثم اضافت هو مش المفروض انك تنبهر لما اقولك اسمك انتا وله اي ما علينا سلام عليكو
فهد بعصبيه اكبر: اسبتي عندك بقا اي مش بتسكتي عايزه تمشي ماشي تحرك نخو الباب و فتحو لها ثم قال بعصبيه مشي بس لما تمشي اخواتك الاتنين هيموتو فاهههممهه
وتين بخوف من جواها بس حاولت تداري: ايوه يعني انتي عايز مني اي
فهد اخرج ورقه من جيبه وقال: امضي علي الورقه دي
وتين بضحك: ورقت جواز وله اي يعم انا لسه صغيره
فهد بعصبيه: عمري ما هفكر اني اتجوزك اصلا دي ورقه عقد انك المربيه لرعد امضي عليها وهسيبك تمشي
وتين نظرت الي الورقه
وتين: يعني لو ظضيت عليها هتسبني انا واخواتي
فهد بصرامه: ايوه
مضيت وتين علي الورقه وذهبت بسرعه من امامه
فهد بعد مانزلت: مجنونه
خرجت وتين من مكتب فهد وخرجت الي الحديقه حتي تذهب ولكن تذكرت انها لا تعرف الطريق
كان فهد في المندره للغرفه المكتب التي تطل علي الحديقه حين راها وهي واقفه وعلم انها لا تعرف الطريق اشار الي احد السائقين ان يوصلها
تقدم احد السائقين الي وتين
السائق: تفضلي يا سيدتي
وتين بفرحه: الله انا بقا لزم اقوله لا نديني باسمي عادي زي بقيت الرويات
توجهت كلمها لسائق: بقولك اي يا عمو
السائق بستغراب: نعم
وتين: اسمك اي يا عمو
السائق: اسمي عزيز
وتين بمرح بمصادقه وهي تمد يدها حتي تصافحه : وانا وتين يا عمو عزيز
استغرب عم عزيز هذه الفتاه المشاغبه
وتين ببتسامه مرحه: ايوه يا عمو عزيز كنت عايز اي
عم عزيز: فهد بيه امر اني اوصلك لحد البيت
وتين بضحك: طلع عندو دم ولله
اشار عم عزيز لوتين ان تركب السياره
ركبت وتين السياره مع عم عزيز واكن ركبت في الكرسي الامامي
عم عزيز بستغراب: انتي ركبتي لي يا بتي هنا اركبي وره
وتين ببتسامه مرحه: يله يا عم عزيز علشان اعرف ادردش معاك شويه يله اطلع
فهم عم عزيز مقصدها من انها لم تركب في الخلف ابتسم عم عزيز علي تصرفها
وصلت وتين الي منزلها وطول الطريق لم تخلو من مداعبتها ومزاحها مع عم عزيز
عم عزيز ببتسامه: مع السلامه يا بتي خدي بالك من نفسك
وتين بهزار: متخفش يا عم عزيز بطل معاك يله مع السلامه
توجهت وتين الي باب شقتها وفتح لها علي
علي وهو يحضنها بدموع: وتين انتي كنت فين خوفتيني عليكي
وتين بمزاح حتي تهدي اخيها: بس بقا دا انتا طلعت سيكو سيكو خالص يا علوه فين الود ميدو
خرج ميدو من باب الغرفه وهو ممسك بهاتفه يقوم ببعض الاتصالات حتي يعرف مكان اخته
ميدو بصدمه وجري حتي يأخذها في احضانه: حبيتي كنتي فين الخط قطع عملولك حاجه طمنيني عليكي
وتين بحزن وابتسامه : بس خلاص يا ميدو انا زي الفل يا سيدي ثم اضافت: اتعودو بقا هتلاقي كل شويه يخطفي كده
علي ببتسامه: الحمد لله انك بخير
وتين بضحك: انا جعانه يا فوزي الناس الي هناك بخله اوي مرضوش يجبلو شورما بذات الواد محسن ومحمد
ميدو: تعالي يا قلب اخوكي انا اجبلك ثم اضاف علي
علي: وانا اجيب الببسي
وتين بضحك: وانا ادخل اغير بقا يله سلام
ذهبت وتين الي غرفتها ولكن ميد وعلي لم يطمان قلبهم ابدا وهم خائفين علي اختهم
دق ميدو علي وتين الغرفه
ميدو بستاذان: ممكن ادخل يا حبيتي
وتين: ادخل يا ميدو
ميدو بحب اخوي فهو يعتبرها ابنته واخته وكل شي بعد موت ابويهما
ميدو: ختي علاجك يا حبيبتي
وتين ببتسامه فهو يعتني بها جيدا: اه بس فضلي القطره
ميدو: تعال ادهالك
اخرجت وتين تلك العدسات البنيه علي عينيها ويظهر لون عينها الحقيقي بلون شديد الزرقه يميل الي لو السماء الصافيه
اعطي ميدو القطره الي وتين
ميدو: هانت يا حبيتي وتتمي 18ونعمل العمليه
وتين ببتسامه: انشاء لله
(وتين بتعاني من الاستجماتيزم بيسبب عدم اللرؤيه بدون عدسات لاصقه ووتين بتحط عدسه لاصقه لونها بني علشان اشعه الشمس)
وتين بهزار: يله يا ميدو جعانه
ميدو بضحك: همك علي كرشك علطول يله
اخذت وتين نظرتها و
ذهب الاخوات الثلاته حتي ياكلون اكلو بين هزارهم وضحكاتهم وذهبو حتي ينامون
في الصباح احد يدق الباب بشده علي شقه وتين
ميدو بنزعاج: مين الرخم الي بيرن دا
ذهب حتي يفتح الباب دخل شخص الي المنزل بسرعه
الشخص:.................
ميدو بصدمه: انتا بتقول اي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دخل الشخص الي الباب
رعد بصوته الطفولي: ماما ماما فين ماما
ميدو بصدمه: انتي بتقول اي
رعد ببكاء: مامي فين ماميي
ميدو بستغراب: بس في اي
فتحت وتين باب غرفتها وهي تدعك عينيها وشعرها المبعثر ثم امسكت بخيمار لبستو علشان تشوف مين علي الباب
وتين بنوم: مين علي الباب
جري عليها رعد: مممااامممااا
وتين بستغراب: ماما مين ثم تذكرت انه رعد
ثم قالت بهزار: معقول وحشتك ياراجل تعالي في حضن اخوك يافواز
احتضنها رعد بشده
ميدو بستغراب: ممكن افهم اي الي بيحصل دلوقتي ومين رعد دا ايكنشي رعد السيوفي
وتين بتمثيل الصدمه: ادي انتا عرفتها لوحدك
ميدو بشلل: يعني دا رعد السيوفي احي
وتين بضحك: مالك يا ببلاوي في اي
ثم اعت نظرها الي رعد
وتين ببتسامه: انتا جيت لوحدك يا رعود
رعد بهمس في اذنها : لا بابي دابني هنا علسان انتي وساني اوي يا مامي (لا بابي جابني هنا علشان انتي وحشاني اوي يامامي)
دخل فهد من الباب بهيبه وقوه
فهد بصرامه: رعد
نظر كل من ميدو ووتين الي فهد
وتين بضحك: بيبهرني بدخلتو يا ميدو ولله
ميدو بصرامه: انتا ازي تدخل كده اي وكاله من غير بواب
فهد بجديه : معاد استلامك للشعل كان من ساعه و 15دقيقه كنتي فين حلتها
ميدو بزعيق: لا كلامك معايا انا ملكش كلام معاها ابدا انتي فاهم
فهد بجديه ومتجاهل كلامه : كل دقيقه عندي لها اهميه وضروره يله علشان معاد شغلك بدا ثم اضاف يله يا رعد
رعد: لا انا عايز مامي
وتين بهزار: يله بينا يا رعود نلبس ونروح الشغل
نزل فهد وترك حراسه هلي باب الشقه
وكل هذا تحت انظار ميدو المستغرب
ميدو بستغراب اشد: شغل اي يا وتين
وتين بهزار بمحاوله انها تخبا الموضوع: اسيكت مش انا اشتغلت بسمله علي مقامك يا ميدو
ميدو بحزن: عارف انك بتعملي كده علشان مش عايزه تقوليلي بعدين اضاف تشتغلي لي انا حرمتك من حاجه قولي الي نفسك في وانا وعلي هنجبهولك قوليلي انا هكملك درست وتبقي مهندسه قد الدنيا ونفرح بيكي
وتين بحزن ودموع احتضنت اخيها: متزعلش مني ابدا بس هو كان هيموتكو لو موفقتش متزعلش ابدا مني
ميدو بحنيه: بس بس متعيطيش انا جمك مخدش يقدر يازينا
اضافت وتين بمرح
وتين بضحك وهي تمسح دموعها: اي يعم جو العشق الممنوع دا يله علشان توصلني
ميدو: بس انتي مش هتروحي يا وتين
رعد ببكاء: لا مامي ذهب الي ميدو وامسك يدهو وقال: اعمو ممتن تسيب مامي تيتي معايا انا بحبها اوي (عمو ممكن تسيب مامي تيجي معانا انا بحبها اوي)
نظر ميدو الي وتين بمعني اي
رفعت يدها ان هيه متعرفش رد ميدو عليه: انتا بتحبها اوي
رعد ببكاء: اوي اوي
ميدو بحب: ماشي يا حبيب عمو يله
جهزت نفسها برتداء (فستان ابيض اللون علي خيمار ابيض واسنكرس بيضه وطبعا العدسات والنظاره في الشنطه)
وتين ببتسامه: يله يا حبيبي
وحدت وتين علي وميدو لبسين وقفين علي الباب
وتين ببتسامه بلاهاء: انتو لبسين لي
علي وميدو في نفس واحد: جين معاكي
وتين بضحك: جين معاكي فين
نظر علي وميدو الي بعض وقالو في صوت واحد: المكان الي انتي رايحه في
وتين بضحك: دا احنا هنهربها يله بينا
علي جه بعد ما ميدو عرفو كل حاجه
رعد بضحك لا كل من ميدو وعلي يلعبان معه وهذا حديد عليه علشان هو متعود علي النظام والترتيب جدا بس معزقدش هيفضل كده مش كده
نرجع تاني نزل كل من وتين واحمد وعلي الي باب العمار
نظر فهد عليهم من تخت لفوق كده وقال
فهد بجديه: انتو ريحين فين
رد الاربعه ومن ضمنهم رعد بضحك: جاين معاك
ركبت وتين وقالت بصوت عالي: يله اركبو علي الملاهي يسطا يله ضحك رعد بصوت عالي: ههههههه يله يا امو ازيز يله (يله يا عمو عزيز)
اضاف علي بضحك: يله بينا يا صحبي
نظر فهد عليهم بصدمه وقال:..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
. فهد بصدمه: اي دا
نزل من العربيه وقال: اي الهبل دا
ركب اربعتهم في السياره
وتبت بضحك: اطلع يا عم عزيز
ذهبت السياره تاركه فهد مصدوم لوحده
تحركت عربيه الحراسه لي فهد الذي كان مصدوم
اما عند وتين
في مدينه الملاهي
وتين بصريخ: هههههههههههه يله يا ميدو اديلو اديلو
رعد وهو بيقلدها بضحك: يله ميدو ميدو
فكان ميدو يلعب لعبه سيارات ضد علي
علي بغيظ: اي يا ميدو ما تهدي يعم مش عارف العب
ميدو: مالك يابيضه مش عارفه تلعبي
رعد قال ببراءه: يله يا علي اتسبو( اكسبو)
علي بضحك: يلي نصفني علطول كده
وتين بحزن مصتنع: وانا يا علوه ماشي ماشي
علي هو يحضنهو: انا اقدر ازعل وتيني حبيتي
احتضنتو وتين بحب اخوي: حبيب قلبي يا علوه
قطع هذه الحظه صوت نهرفه جيدا فكتن فففهههدد
فهد. بعصبيه: ممكن بقا اعرف اي الهبل اي عملتو مش شويه دا
رعد راح لفهد وقال: بابي متسحش لمامي تده (بابي متزعقش لمامي كده)
نظر له فهد وثم نظر لوتين التي كانت بين اخويها الاثنان
وتين: اي اي يعم مش انا عايا اخد بالي مم رعودي
فهد بعصبيه: يا تري بقا سيتك متزفتيش قريتي الملف ممنوع الخروج من البيت غير باذن مني انتي فاهمه واخد رعد ومشي ولكن بكاء رعد اوقفه: ب ا ب ي انا ايز مامي (بابي انا عايز مامي)
فهد بوجه بارد اتقن ارتداءه: هتفضلي واقفه كده كتير ييلله
ثم ذهب ااي الخارج خرجت وتين هي واخويها الي فهد الذي كان يقف بجانب العربيه بجانبه رعد الذي حين راي وتين احتضنها بشده
فهد بجديه وهو يركب السياره: يله
نظرت وتين الي ميدو وعلي واشارو اايها بذهاب معه
ابتسمت وتين وقال ميدو: علشان رعد ثم اضاف بحنيه خلصي وانا هاجي اخدك نروح سوي انا وانتي وعلي
وتين بتسامه وهزار: حاضر يا ميدو يا عسل انتا وعلوه سلام يا علوه
ذهبت وتين ورعد في سياره فهد وركبت فيها
وتين بضحك.: انتي مش وراك شغل يا راجل انتا وعندك. بقا شركات والشحبكلنات دي وله اي
فهد بجديه وبرود: خليكي في حالك
رعد بنعاس : مامي
وتين بنوم: امم يا رعود
نام رعد في احضان وتين واخذت ترتب عليه حتي نام وهي ايضا نامت ومالت علي كتف فهد
نظر فهد اليهما ثم تبسم وقال
فهد ببتسامه: طلعتيلي منين بس
قالت وتين وهي نائمه: اكيد عملت مصيبه فس حياتك علشان كده طلعتلك ثم نامت تانيه
ضحك فهد علي كلامها ثم تذكر كيف تعرف عليها
فلاش باك صغنن كده
دق احد مكتب فهد بسرعه ودخل
محمد:فهد بيه لقناها
فهد مد يده حتي ياخذ الملف منه دون رده فعل
نظر الي الصوره الي في يده كانت صوره وتين
فهد: كمل
محمد بستغراب: حضرتك يا فهد بيه اما استكشفنا مواقعها عن التواصل الاجتماعي لقنها بتكتب عن حضرتك رويات
فهد بستغراب: رويات
لم يصدق فهد هذه كيف عرفته اساسا
فهد: ايوه يعني بتكتبو فين
محمد: في جروب اسمه عشاق الرويات
فهد بعدم اهتمام: اهم حاجه انك لقتها يله علي شغلك
باك
فهد في نفسه: صدف
وصل فهد ااي القصر ومازات وتين ورعد نائمين
فهد: طفله ولله طفله صبرني يارب بدل ما اربي واحد هربي اربعه قصدو علي ميدو وعلي
نزل من العربيه وبدا يفوق وتين
وتين بنزعاج: يعم سبني بقا بص خمس دقائق و
ونامت مره اخري
اتنهد فهد و شلها هي ورد
تدخل احد الحرس علشان يساعدو اوقفه واكمل طريقه الي غرفه رعد انزلها علي السرير وبجانبها رعد
فهد وهو يضع انيمه علي وجهها يتاملها قال:حلوه اوي بعدين قام وقف وتنهد وقال مسيرها تعرف الحقيقه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد مده من ال قت استيقظت وتين بفتح عينيها واستغراب وقال بمزاح: هو انا اتخطفت تاني وله اي
بعدين نظرت لي رعد واطمائت عليه ونزلت تحت
داده عليا ببتسامه: عامله اي يا بنتي
ابتسمت وتين وقالت بمزح: اي العسل دا يناس
ضحكت داده عليا وقالت: انتي الي سكر
وتين بهمس: بقولك اي هو جوزي هنا وله فين
داده عليا بستغراب: انتي متجوزه دا انتي صغيره اوي
وتين بمزح وبتفهم: اقصد يعني فهد فين
داده عليا بصدمه: يالهوي هو اتجوزك
وتين بضحك: هتجوز هتجوز متخفيش
ضحكت الداده عليا: يارب يا بتي
وتين: هو هنا
داده عليا: لا خرج لما وصلك وخرج
وتين بمزاح: عندكو اكل هنا يا عسل انتي
داده عليا: عندنا تعالي هعملك اوملت هتكلي صوبعك ورا
وتين بضحك : العب يله يا عسل
ذهبت هي وداده عليا الي المطبخ
في جهه اخري
عند ميدو في الشقه كان بيخلص شغل علي الاب توب (ميدو دا بقا اسمو احمد بس هما بيحبو يقولو ميدو شغال معيد في كليه تجاره انجليزي شعرو بني فاتح وعيونه زرقه زي اختو جسم رياضي الاخ الاكبر ليهم بعد وفات ابوهم وامهم 30سنه اخو علي دا في ثانيه جامعه هندسه عيون بنيه مثل ابيه شعر اشقر) نرجع تاني
ميدو بيشتغل اليوم دا في البيت في حد خبط الباب وقام فتح وقال ببرود: اي الي جابك
فهد ببرود مماثل: لزم نتكلم
ميدو بجديه: نكلم في اي
فهد دخل وقفل الباب وقال بجديه اكبر: انا قولت لزم نتكلم
بعد فتره من الكلام مابين فهد وميدو
ميدو بصدمه وعصبيه : انتي الي بتقولو دا كدب محصلش انتا كداب انتا فاهم كككددداااببب اطاع بره بره
ذهب فهد ببرود واتصل ميدو بوتين فتحت وتين عليه
ميدو بقلق: وتين انتي فين
وتين بستغراب: في اي يا احمد مالك انا عند رعب
احمد بقلق: خليكي عندك انا جاي اخدك
وتين بستغراب: في اي بس فهمني
احمد بحنيه: بس مفيش حاجه اقفلي وانا جاي اخدك
وتين: حاضر
قفل ميدو معاها واتصل ب علي
ميدو: ايوه يا علي انتي فين
علي بستغراب: داخل المحاضره يا احمد في اي
ميدو: سيب ااي في ايدك وتعاله علي البيت يله
علي بخوف: في اي يا ااحمد وتين حصلها حاجه
ميدو: لا يا علي بس تعاله يله بسرعه
علي: حاضر جايه اهو
ذهب ميدو علشان يجيب وتين علي بوابه القصر
ميدو بحنيه اخ: اركبي يا حبيتي يله
وتين: في اي يا ميدو حصل اي
ميدو بقلق يحاول اخفاءه: لا مفيش حاجه
وصل ميدو الي الشقه وجد علي مستني تحت
علي بقلق: في اي يا احمد
ميدو: مفيش تعالو نطلع فوق يله
طلعوكل منهم في استغراب
ميدو: وتين معلش كوبيتين شاي بعد اذنك
وتين بهزار: هبا بت جدعه مش زي بقيت الاخوات وهعماكو شاي
ميدو بضحك: لا كتر خيرك يا ستي
ذهبت وتين الي المطبخ
علي وهو موجه كلامه لي احمد: ممكن تفهمني في اي
ميدو: فهد
علي بستغراب: ماله
ميدو: يبا ابن خلنا
علي بصدمه: ابن خالنا ازي يا احمد. فهمني
ميدو: امك من عيله السيوفي يا بجم منتش فاهم لا مش دي المصيبه
علي: امال اي
ميدو: متجوز
علي: متجوز مين
ميدو بحزن: وتين
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
علي: متجوز مين
ميدو بحزن: وتين
علي: مستحيل متحوزها ازي يعني دا لسه صغيره يا احمد
احمد طلع ملف من الشنطه الي جبنو
اتنهد وقال:اتفضل اقرا
اخد علي منه الملف وبدا يقري فيه
علي بصدمه: احمد لا مش هيخدها مننا صح وتين لا يا احمد
دمع احمد واختضن علي: متخفش يا علي مش هيخدها مننا
علي وهو يمسح دموعه: احمد لا مش هسمحلو يعمل كده يا احمد
احمد بياس: مينفعش دي وصيه بابا وماما
علي بصدمه اكبر: ازي
طلع احمد ورقه بخط ابوه مكتوب فيها
(انا احمد المصري اوصي ب زواج ابنتي وقره عيني وتين احمد المصري الي ابن خالها فهد محمد السيوفي عند اتمام وتين عامها الثامن عشر بعدين كاتب بلغه عاميه عايز اوصيك يا احمد انتي وعلي علي اختكم حافظو عليها فهد راجل طيب وانا اعرفه كويس اوي خلي بالك من نفسك يا علي انتا واحمد حافظو علي نفسكو يا ولاد
صوت بكاء ياتي من المطبخ ذهب كل من احمد وعلي الي وتين وجدوها بتعيط
علي بقلق: في اي يا حبيتي
وتين بعياط: وحشوني اوي يا علي وحشوني اوي اوي
احمد وبيحاول يتماسك: هما في مكان احسن دلوقتي يا حبيتي ويحضنها
علي وهو يجذبها الي حضنو هو: لا دي حبييتي انا
جذبها احمد منه: لا حبيتي انا
وتين وهي تمسح دموعها وتقول بهزار: لا انا حبيت فهد
احمد بحزن مصتنع هو وعلي: بقا كده يا وتين ماشي خلي ينفعك
قالت وتين وهي تجذبهما اليها: انتو زعلتو وله اي انتو حبيبي انتو الاتنين
احتنضنها كل من علي واحمد قبل راسها وقال احمد: ربنا مايحرمنا من بعض ابدا
علي ووتين في نفس الوقت: يارب
دق الباب ازعج هولاء الاخوه
احمد: مين المزعج دا
وقام يفتح الباب ووجد فهد ورعد
احمد: حبيب قلبي يا رعود
احتضنه رعد وقال: فين ماما
احمد: جوه يا حبيبي ادخلها
دخل رعد لوتين
نظر احمد الي فهد ببرود وقال: اتفضل
دخل فهد وجلس علي الاريكه
خرجت وتين هي و علي ورعد من جوه ووجدو فهد جالس مع احمد
وتين وهي بتوشوش علي: جوزي حبيبي ميقدرش يعيش من غير ابدا
علي: ياشيخا اتنيلي انا مش طيقو اصلا
قال فهد بجديه: حددو يوم الفرح علشان نخلص في اسرع وقت
وتين بهزار : ميقدرش يستغنا عني ابدا
احمد: مينفعش وتين لسه ما كملتش ١٨فا هناجل كل حاجه
نظر فهد لي احمد بسخريه: فضلها اسبوع وتكمل ١٨مش كده
وتين بتمثل مصتنع: دا بيرقبي مكنتش اعرف انو مدلوق اوي كده علي العموم سيبني افكر شويه
احمد نظر لفهد قال: سيبنا نفكر ولكن قبل ان ينتهي من كلامه سبقته وتين وقالت
وتين بضحك : موافقه
ضحك رعد وقال: ماما اروسعه هي هي هي (عروسه)
وتين وهي تلعب في خدود رعد: حبيب قلبي يا روحي انتا
فهد وهو بيقوم من الاريكه: اتفقنا الفرح الخميس الجاي واخذ رعد ونزل
علي وهو بيكلم. وتين: قبلي بقا
احمد: ينفع كده
هزت وتين رسها بلا وقالت: اسفه
احمد فتح يده الاتنين ليها تعالي
جريت وتين لحضن احمد
علي بهزار: انا مليش في الحضن دا بقا وقام بحتضانهم الاتنين بحب
صباح يوم التالي صحي احمد علشان يروح الكليه
وكمان علي
احمد و هو بياكل سندوتش: صباح الخير
علي وهو بياكل معا: صباح النور اي وتين صحيت وله لسه
احمد. لا يله صحيها علشان اخدها في طريقي
علي بخبث:بقولك اي يا ميدو يا حبيبي
احمد بشك: مش مرتحلك
علي بمكر مصتنع: بقولك اي تعاله نصحي وتين بطريقنا
احمد بمكر:يله بينا
وتين بصدمه وهي علي باب الغرفه:بتتفقو عليا عاااااا ثم قالت بتمثيل:دا انا كنت معتبراكو ولادي اهي اهي يا شماتت ابله ظاظا فيا تعالو
احمد وعلي بخوف مصتنع:انتي هتعملي اي
وتين بشر مصتنع: دا انا هشلوحكو
جري كل من علي واحمد في الشقه
احمد وهو علي الكنبه: خلاص يا وتين استهدي بلله كده
وتين وهي ممسكه بشبشب وبتحدف عليهم: بقا انا واعوذ بلله من كلمه انا
علي بصوت انوثي: لا ونعمه يلله يابيبي
وتين بصدمه: يانهارك يا فوزي يله بره كل واحد علي شغله وانتا علي كليتك يله ورايا شغل
احمد: اي دا انتي مش رايحه لي رعد
وتين: هروح بعد مخلص وبعيد يله انتا مش اتاخرت يله
احمد: تب هاتي حضن
علي: وانا كمان
وتين: تعالو صعبتو عليا
احتضنها علي واحمد وذهبو كل منهما الي شغله وجامعته
وتين بهزار : بحبهم ولاد اللزينه نلحق ننضف الشقه المكركبه دي ونروح لقره عيني ييححح
عند فهد في المكتب دخل المساعد بتاعه وقال بلغه ايطاليه
المساعد : سيدي هناك شخص يريد ان يراك
فهد: ادخله
المساعد: تفضل سيدي باانتظارك
لم يفهم شي ولكن دخل
احمد: عايز التكلم معاك شويه
فهد: اقعد
احمد: هو عايز اسال سوال بس
فهد: اسال
احمد: هو رعد دا ابنك
فهد ببرود: ايوه ابني
احمد بغيظ: فين مامتو
فهد ببرود: ماتت
احمد بستغراب: ماتت
فهد: ايوه ماتت مستغرب لي
احمد ببرود مماثل: بس الي انا اعرفه انك مش متجوز
فهديعصبيه خفيفه: اخلص عايز توصل لي اي
احمد: مش هقبل اجوز اختي لواحد متجوز
فهد بنفاذ صبر وعصبيه فهو لا يحب احد ان يجيب صيره الموضوع دا : رعد يبقا ابن اخويا لله يرحمو انا الي ربيتو هو ابني انتا فاهم مش هسمح لي اي حد انو يفهمو غير كده اننا فاهم
احمد خرج من المكتب وراح الجامعه علشان المحاضرات
وفهد في مكتبو هدا قليلا وتكمل شغله
.
. بس كده
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد ساعتين وصلت وتين الي القصر
وتين بتفكير: يا تري هو فين الراجل دا بس الاول اشوف رعودي حبيب قلبي ذهبت وتين لي رعد
وتين: حبيب مامي انتا
رعد بفرحه: مامي
وتين: بتعمل اي
رعد: بلعب انا كبير
وتين بضحك: طبعا كبير
بعد مده
وتين: استني استني انا لزم استخبا الاول يله
رعد: مامي
وتين: نعم يا حبييي
رعد: انا عتشان (عطشان)
وتين: حاضر يا عيوني هجبلك
نزلت وتين المطبخ علشان تحيب ماء ورجعت لرعد وتين بتذكر
وتين: يانهاري نسيت شنطيتي تحت استي هجبها جايبالك مفاجاءه
رعد بفضول: اي
وتين بضحك: مش هقولك مش هتبقا مفاجاءه
نزةت وتين تحيب شنطتها وحابت انها تستكشف البيت دا بفضول جدا
فضلت تلف القصر اكتر من نص ساعه
وتين بتنهيد: هو البتاع ده مش بيخلص انا بموت
يله فاضل اخر اوضه احنا شفنا لحد دلوقتي اي يابت يا وتين اه غرفه الجيم والسونه والبلياردو و السيما وعشر غرف نوم لضيوف و تلت مطابخ و حمامين للضيوف العام غير الي في الاوض مشاء لله مش بنحسد احنا بنق بس ثم قالت انا تعبت يله اخر اوضه
دخلت الاوضه راقيه جدا جدا بلون الازرق الغامق والابيض وداخل اون السيلفر كانت جميله جدا ومنظه واوسع كتيييرر من الغرف التانيه
وتين بتفكير بصوت عالي وهي بتتجول في الغرفه: اممم اكيد دي بقا غرفه جوزي حبيبي
فهد من خلفها: مظنش
وتين بخضه: عاااااااا وكانت هتقع الا انها يد فهد امكها ووجهها في وجه فهد يتاملها هذه الملاك التي في يده فهيا جميله حقا نظر الي عينيها بقوه
وتين كانت في عالم تاني (الوا*طيه بعتنا) فهو ايضا وسيم لا وسيم بجد بعينو العسليه الجميله
فهد بعد استرجاع وعيه: احم خلي بالك
وتين ببتسامه وكانه حلم : يحح عنيه يا نور عنيه
فهد بضحك علي منظرها:تب اتفضلي عايز البس
وتين ببساطه:متلبس يا عم حد منعك وله اي
نظر فهد للبرنس الي هو كان ابسو وقال:نعم وبعدين قال بمكر:البس يعني وبيعمل نفسو انو بيفك البرنس علي كده بقا سعديني شويه انا في مقام جوزك
وتين بصدمه: عععععاااا دا انتي طلعت قليل الادب ذي ما بيقولو وقامت وسع وسع كده خليني اطلع من المتاهه دي
ضحك فهد بشده علي تلك الصغير
فهد بضحك: مجنونه
وتين وهي متجه الي غرفه رعد
وتين: حبيبي عامل اي يا بطل
رعد: تويس تعالي (كويس)
جلست وتين مع رعد يلعبون ويلهون
وتين بتعب وضحك : اه دا انتي عفريت صغير رن تليفونها وكان احمد
احمد: اي يا حبيبتي عامله اي
وتين: اي يا ميدو يا حبيبي بخير ولله
احمد بشك: ختي القطره بتاعتك يا وتين وله نسيتي ذي كل مره
وتين بصدمه تمثيل وهي تنظر حولها: انتا عرفت منين انتي بترقبي يا ميدو
احمد بضحك: دا انا حفظك خديها يله معدها جه يله وتين
وتين: ماشي يا احمد حاضر
احمد: يله علشان عندي محاضره سلام خلي بالك من نفسك
وتين بغضب طفولي: مين بقا هيحطهالي كان ميدو بيحطهالي
فهد وهو ساند علي الباب: تب جوزك راح فين
وتين بصدمه: ه
فهد بضحك: تعالي يا مصيبه
وتين بغضب طفولي: متقولش مصيبه
فهد بضحك: تعالي
وتين في نفسها: يييححح علي الضحكه ياني
اخذت وتين القطره من الشنطه
وتين: امسك
فهد وهو باصص عليها واتسامه مزينه وجهه
: تعال يا وتين
وتين وهي تزيل العدسات وتظهر عينوها الزرقاء
وتين: يله
فهد بصدمه: اي دا
وتين ببساطه: عدسات
فهد وهو يقاوم ان لا ينظر الي هاتين العينين يا لله:ه اه ايوه لي لبسها
وتين ببتسامه: مينفعش امشي من غيرهم علشان عنيا بس انشاء لله هعمل العمليه
فهد ببتسامه علي تفائلها: تعااي يا وتين فهد حطلها القطره رعد ببتسامه ماكره: بابي
فهد: نعم
رعد: العب معانا شويه صغننين بس
فهد: بابي وراه ميتج يا حبيبي
رعد بزعل:شويه صعننين بس
وتين بطفوله هي الاخري:شويه صغنيني بس
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وتين بطفوله هي الاخري:شويه صغنيني بس
فهد ببتسامه في نفسه :بربي طفلين يا ربي يله فهد كان مستمتع معها جدا فهي شخصيه مرحه جدا وجميله
عده الاسبوع مابين انجزاب فهد واهتمامو وحبه بوتين وكلنها طفلته و وتين ايضا اتعلقت بيه جدا
.يوم الفرح تجهزات في قصر فهد لاستقبال زوجه فهد السيوفي فهو ليس بقليل ابدا بتجمع الصحافه والمذعين ليعرفو من هذه التي تتزوج فهد السيوفي
في بيت وتين
علي ببكاء: هتسينا يا وتين وهتمشي
احمد ببكاء هو الاخر: وتين متسبناش
وتين وهي تمسح دموع احمد وعلي وتحاول التماسك: بس انا عمري ما هسبكو ابدا انتو عيلتي
احمد وعلي بحتضان وتين: ههتوحشينا اوي
وتين ببكاء هي الاخر: انتو بتعيطو لي دلوقتي ثم اضافت بضحك حتي تخفف الجو يله علشان اختركم البدل وله اي يله
احد دق الباب
علي قلل وهو يجفف دموعه: مش ملحظين ان احنا كل ما نتجمع حد يقطعنا
ميدو بضحك: ملاحظ
قام احمد فتح الباب وجد فتيات كتير
احمد بستغراب: يانعم
احد الفتيات: احنا Group الي بعتنا فهد بيه من شركه Follows Princes لتجهيز وتين هانم
احمد: اه اتفضلو
نزل كل من علي واحمد يلبسو في بيت واحد صاحبهم علشان يسيبو البنات لوحديهم
بعد ساعه ونص كانت اميرتنا جاهزه بفستانها الجميل وحجابها فكانت رائعه لا بل جميله جميله جدا
عند احمد وعلي
علي: انتا مصدق ان وتين هتمشي
احمد بحزن: تصدقني لو قلتاك مش هستحمل
علي بحزن: وله انا يا احمد
وصلت العرييه حتي تاخذ جميلتنا الي القصر لعقد القران بينها وبين فهد
بعد مده في القاعه يوم الكثير من رجالي الاعمال المشهورين وكان في الاستقبال احمد وعلي لاصحابهم و جيرانهم
نزل فهد وحده من الدرج صفق القاعه لحضوره واخذ يتحدث ااي بعض رجال الاعمال وهو متشوق لروئيتها فمن الصباح لم تاتي حتي تلهو معه وتجلس معه فهو اشتاق لحديثها جدا
مضي بعض الوقت وخرج احمد وعلي حتي ياخدو وتين
علي بتنهيد: مش هتعيط بس لزم تبقي اوي
احمد بحزن لانها تتركه وفرحه لاخته: هحاول امسك نفسي بس اهدي
صوت سياره تاتي مزينه بلورد الاحمر البلدي شديد الحمره
في السياره اخذت نفس عميق ونزلت اول ما شفها احمد وعلي بلابيض بكي كل منهما
علي ببكاء: انتي مش قولت مش هتعيط
احمد بحزن : عارف بس مش قادر هتبعد عننا خلاص يا علي تحرك الاخوان الي اختهم. امسكا بيدها وقبلها وتحركو الي القاعه التي كانت في اشهر الفنادق الموجوده
اطفي الانوار في القاعه الي نور الباب توجه الانوار الي الباب دخول وتين وبيدها اخويها
صدمه صدمه صدمه لكل الموجودين هل هذه الحوريه ملك الفهد الان يا الهي
توترت وتين من كميه الناس الموجوده
رعد بطمئنان: متخفيش احنا جمبك يا مامي
ابتسمت وتين ودخلت وكان ذلك في صدمه فهد هل ستكون ملكه هو كم هي جميله لا بل رائعه تحركت وتين حتي وصلت ااي فهد
مد يده ياخذها
احمد بمومنعه: اوعدني انك مش هتزعلها ابدا
فهد ببتسامه: اوعدك
علي: اوعدني انك تفهمها وتخاف عليها دي جوهرتنا
ابتسم فهد اهذان الاخوان: اوعدك
واخذ وتين ودلف الي الكرسي لعقد القران
المآزون: قول ورايه يا ابني انتي استخرت لله
احمد: انتي استخرت لله
المآزون: وزوجتك موكلتي
احمد: وزوجتك موكلتي
المآزون: الانسه وتين احمد المصري
احمد: الانسه وتين احمد المصري
المآزون: البكر الرشيد
نظر احمد لوتين ببكاء:..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نظر احمد لوتين ببكاء: قره عيني وروح فؤادي ثم قال علي ببكاء هو الاخر: صديقتي بلا شبهه وحبيبتي بلا غيره
بدا البكاء بكل القاعه علي هذان الاخوان وبكاء وتين وهي ممسكه بفهد
احمد ببكاء: رفيقه العمر مضمومه و القلوب بحبها مسكونه
علي ببكاء: سبب الرزق رغم ضعفها ام اخويها رغم صيغرها
احمد وعلي في نفس الوقت: سيبلنا الي الجنه باذن ربها شمس ايامنا وقمر ليالينا
اكمل المآزون عقد كتب الكتاب بعد هذه الحظه بين الاخوان وقال جملته الاخيره (بارك لله وجمع بينكم في خير) قامت وتين واحتضنت علي واحمد تصفيق من القاعه بدموع لهذه الحظه الرقيقه وحبهما لاختهم
احمد وهو يجفف دموعه: هسلمك اجمل ما عندنا جوهرىتنا حافظ عليها
فهد ببتسامه: في عنيه
امسك فهد المايك وقال ببتسامه: انا اوعدكم انتي هحافظ علي اجمل ما في حياتي كلها روحي ومحدش بيقدر يعيش من غير روحو اتنهد وقال ببتسامه قويه: وتين انا بحبك ❤
وتين ببتسامه ومزح لم تخلو منهم: وانا بعشق ام'ك
ضحك من في القاعه
فهد بضحك: مجنونه واحتضنها بقوه وقال في اذنيها
فهد بحب♡: بحبك يا اجمل من رات عيني
وتين بحب: وانا بعشقك
خلص الفرح بلبهجه والسعاده
احمد وعلي وهم يحضنوها: مع السلامه حبيبه قلبي
فهد بغيره: لا انا سكتلكو الايام الي فاتت دي بلعافيه مش هنقضيها احضان وسع منك ليه كده
احتضنها هو بقوه
احمد ببتسامه: نستاذن احنا مع السلامه
وتين بفرحه : م مع السلامه يا ميدو
احمد ببتسامه: مع السلامه
فهد بغمزه: يله بينا دا اليله ليلتنا
وتين بصدمه: بس يا والد
فهد بصدمه: انا ولد تب تعالي بقا
حملها فهد بين يديه وذهب الي القصر الي جناحهم
دخل فهد ببتسامه: عجبك
وتين بفرحه: حلو اوي يا فهد اوي
فهد بخبث: انتي احلي يا حبيبه قلبي وجذبها اليه
وتين بغضب طفوله: لا لللللااااا انا مش بتاعت وتسكت شهرذاد عن هذا الكلام وله عالمهم الخاص انتي مفكرني اي
فهد بصدمه: شهرذاد هي وصلت لكده تب ولله منا سيبك تعالي هنا
وتين وهي بتجري في الجناح امسكها فهد
وتين : فهد لا لا يا فهد ونبي هههههه بلاش خلاص خلاص ههههه
فهد ببتسامه: وضع يده علي خديها ونظر الي عينيها وق'بل شفت'يها قبله عميقه ثم قب'لات علي وجهها حين وجدها تتحاوب معه
فهد بتسامه تسمحيلي
وتين بخجل احابت ب نعم وكانت هذه الاشاره لفهد حتي تصبح زوجه فهد السيوفي
في مكان في خضره
رعد وهو شاب: ودي كانت حكايه بابا وماما فهد ووتين اي رايكو
صفق الموجودين وقال احد ببتسامه يبلغ من العمر 27بنسمعها كل مره وكاننا بنسمعها لاول مره
وكان هذا اسد ابن فهد قالت سيليا: عارفين انا بحب القصه دي ابدا مش همل منها ازي حلم وبقا حقيقه
جاء كل الموجودين وكانوا احمد وامال مراته وابنته فاطمه ووتين وابنه آدم
وعلي ودعاء زوجته وابنه يزن وابنته ليله
وفي مكان قريب نجد فهد وفي حضنه وتين وهم علي مرجيحه
وتين ببتسامه: فهد
فهد بحب: يا عيون وقلب وروح فهد
وتين بحب: انا بحبك اوي ثم قالت وعشاق الرويات بيحبوك اوي كمان
فهد بستغراب: وانتي عارفتي منين انهم بيحبوني
وتين ببتسامه: علشان انا عملتها قصه ونزلتها
فهد بستغراب: قصه اي
وتين بفرحه: قصتنا يارب تعجبهم
فهد باس وتين من خديها: بعشق ام'ك يا شيخا
وتين بضحك: وانا بعشق ام'ك استي استي اعمل باي ليهم
فهد بتلويح ببتسامه : باي باي عشاق الرويات
وتين ببتسامه: بشكركو كلهم علي كل حاجه باي