رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول بقلم مريم حسن
رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم حسن رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول
رواية نجمة في سماء العشق كاملة جميع الفصول
… نجمة تعالي لبسي لارا عمالة تعيط
دخلت الفصل بقلق شافت البنت قاعدة مع ابوها حواليهم حرس كتير اتخضت من المنظر .
نجمة… لولو انتي كويسة بتعيطي ليه
لارا… انا مش عايزة اروح مع ميس شيماء بتقعد تزعقلي عشان بعمل حركات غلط في الاغنية و هي بتقعد تبرقلي علطول
نجمة… انتي مش واثقة في نفسك و حافظة الحركات بصيلي انا او بصي لباباكي
و بترفع راسها عشان تبص بتتصدم لما بتلاقيه رجل الاعمال احمد ابو المجد
نجمة…. متبقيش لميس شيماء و انا هروح ازعقلها
لارا… بس هي قالت لو زعقتلها تاني هتمشيكي من المدرسة
احمد بهدوء… متخافيش يا لارا ميس نجمة مش هتمشي هتفضل معانا علطول
بعد شوية البنت بتطلع على المسرح مع الاطفال و احمد بيبقى واقف بيتفرج غل بنته و شايل ابن الصغير و ما بين فترة التانية بيختلس نظرات لنجمة
لارا… بابا هو ممكن ميس نجمة تخرج معانا
احمد… حاضر يا حبيبتي … احم ميس نجمة لارا عايزاكي تخرجي معانا النهاردة ينفع
نجمة… طبعًا كله عشان خاطر لولو … بس هقعد معاكو حبة صغنونين خالص يا لولو ماشي عشان بابايا هيزعل لو اتأخرت
لارا… ماشي
نجمة خرجت معاهم و كانت لارا مبسوطة كانو قاعدين بياكلوا بس فجأة حصلت حاجة خلت نجمة تغضب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نجمة خرجت معاهم و كانت لارا مبسوطة كانو قاعدين بياكلوا بس فجأة حصلت حاجة خلت نجمة تغضب
نجمة بصدمة… عادل
بتقوم تروح على الطاولة اللي قدامها بيكون خطيبها قاعد و معاه واحدة ماسك ايدها
عادل بصدمة… نجمة انتي فاهمة غلط
نجمة بدموع… انا مش عايزة افهم حاجة آنا أصلًا عمري ما حبيتك و اتفضل دبلت انا حتى مكنتش لبساها متلزمنيش
و بتخرج لكن احمد بيروح وراها هو و بنته و كان شايل ابنه
و الحرس بيمشي وراهم
احمد… انسة نجمة هنوصلك
نجمة بتستسلم لأنها مش قادرة و بيوصلوا بيت نجمة
احمد… هو انتي كنتي بتحبيه
نجمة… عمري هو كان ابن صاحب ابويا بابا كان بيصر عليا عشان كنت برفض عرسان و تعب و دخل المستشفى فوافقت قولت هحاول يمكن يتغير بس لا مقدرتش افضل كده انا اسفة ازعجتك لازم انزل
احمد مسك ايدها… انا موجود لو احتاجتيتي
نجمة بتشد ايدها و تنزل و قلبها بيدق جامد، او بتطلع تحكي لأبوها
سمير… انا اسف اني غصبت عليكي يبنتي
نجمة… متتأسفش يا بابا انت كنت عايز تتطمن عليا مش اكتر
سمير… خلاص هسيبك لحد ما يجي اللي هيختاره قلبك
نجمة… مش عايزة احب يا بابا
************
تاني يوم
نجمة بتشوف لارا و هي داخلة المدرسة بتقف تستناها
لارا… ميس نجمة
نجمة… حبيبتي
احمد… احم ازيك
نجمة بتوتر و خجل… الحمدلله
البيبي بيعيط و احمد مبيبقاش عارف يهديه
نجمة… ممكن اخده
بتشيله بتفضل تهز فيه لحد ما بينام
نجمة… حبيبي يا لولو شششش
بتيجي مدرسة اسمها سها.. يلا يا نجمة مش لازم تعملي مصلحة دلوقتي هنتأخر
نجمة.. نعم مش فاهمة
سها… اصل شايفتني رايحة جاية مع استاذ احمد بتبصله عشان هو رجل اعمال عايزة تقعي واقف
نجمة بصدمة… انتي قليلة الادب
سها… ولله انا بقول اللي شايفاه
احمد بص لنجمة… انا و نجمك هنتجوز بركيلنا
نجمة و لارا و سها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
احمد بص لنجمة… انا و نجمة هنتجوز بركيلنا
نجمة و لارا و سها…
لارا بفرحة… بابا هيتجوز ميس نجمة و جربت على جوا
سها بغيظ… مبروك و دخلت وشها احمر من كتر الغضب
نجمة… ايه اللي حضرتك قولته ده
احمد… انا عايز اتجوزك
نجمة… بس انا مش موافقة
احمد… ليه
نجمة…. انا مش عرفاك أصلًا و مش عايزة حد يقول اني استغلالية و بعدين عايز اتجوزتي و مرات حضرتك توفت من أربع شهور
أحمد… انا مكنتش بحبها كنت متجوزها عشان ابويا زي ما انتي اتخطبتي لعادل عشان ابوكي
نجمة كانت لسة هتتكلم البيبي صحي فضلت تهديه لحد ما نام تاني… سيبني افكر
أحمد… خدي وقتك معاكي لأخر اليوم
نجمة بصدمة… ده بجد
أحمد ببرود .. اه
نجمة اديتله الطفل و دخلت بغيظ
في مكان تاني
********
بلال… انا رايح الشركة عند احمد
سيلا… يوووه بقى انت كل يوم في حته شكل ما تقعد معايا
بلال… سيلا انا مش فايق اتخانقي في وقت تاني
سيلا…. اه فعلًا انت مش فاضيلي مبتقعدش معايا و كل يوم مع صحابك ( سكتت شوية ) بلال انت بتخوني
بلال… انتي مجنونة اخونك ايه
سيلا… طب عشان خطري اقعد معايا ساعة واحدة بس
بلال… بعدين
سيلا صرخت… بردو بعدين بعدين و تنزل كل مرة تقولي بعدين انا زهقت منك احنا مكملتهاش سنة و زهقت مني انا عملتلك ايه انا بعلمك كل اللي انت عايزه
بلال حضنها و هي فضلت تعيط .. انا اسف اسف ولله اني انشغلت عنك
سيلا … انت حته متعرفش اني حامل بقالي تلت شهور
بلال… انا اسف اسف هبقى جنبك على طول ايه رأيك نسافر
سيلا بفرحة…. بجد
بلال… اه بجد ( حط ايده على بطنها و رفع التيشرت و كانت بطنها كبيرة عن الطبيعي) اي ده
سيلا…. انا حامل في تؤام
بلال… الله انا بحبك اوي
سيلا… و انا كمان… انت مش هتنزل صح
بلال… خلاص احمد هيبقى يحل الموضوع ده
سيلا… لو مشكلة روح يا بلال بس متتأخرش فاهم
**********
نجمة قاعدة مع صحبتها في البيت
نجمة… ده مجنون مجنون ولله
صحبتها شمس بضحك… طب اهدي طيب مش يمكن بيحبك
نجمة… بتضحكي على ايه
شمس بهدوء… نجمة انتي مش موافقة ليه
نجمة… مراته ميتة من تلت شهور عايز يتجوزني ليه
شمس… شايفك ام لولاده
نجمة… هو كل ما هتعامل مع طفل بلطف هتجوز ابوه
شمس… طب اهدي و فكري انا همشي بقى
*************
سها… يونس قومي اقفي
يونس… انا معملتش حاجة
سها … انا قولت تقوم تقف و بتضربه على ضهره
بتكون نجمة معدية فبتشوفها و بتدخل الفصل
نجمة… اهدي يا سها في اي
سها… و انتي مالك اطلعي برا انتي هتقرفينا ( و بتزقها فبتقع و راسها بتخبط في الديسك و بتسيح في دمها )
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
سها… و انتي مالك اطلعي برا انتي هتقرف'ينا ( و بتزقها فبتق'ع و راسها بتخبط في الديسك و بتسيح في دم'ها الاطفال بيعيطوا و بيجرو عليها )
********************
نجمة بتروح عند الدكتور و بتخي'طها و هي خارجة بتلاقي احمد قدام المدرسة
نجمة… يا الله
احمد نزل من العربية… نجمة انتي كويسة ايه اللي حصلي
نجمة بتحكيلو اللي حصل
احمد… انا هجيبلك حقك
نجمة… متعملهاش حاجة هي اطردت خلاص
احمد بحنان… طب انتي كويسة
نجمة.. الحمدلله
احمد بيجيلو تليفون .. ايه انا جاي حالًا… نجمة عارف اني. هتقول عليني بس ممكن تاخدي لارا و علي معاكي عندي مشكلة كبيرة في الشغل
نجمة…. آه طبعًا متقلقش
****************
احم بصرا'خ… يعني ايه ورق الصفقة اتس"رق
بلال.. سامح كلم جابر مدير الحسابات
سامح.. كلمته موبايله مغلق
احمد… كملت
********
سمير… ازيك يا قمر
لارا… الحمدلله يا عمو
سمير… لا انا جدو
لارا.. حاضر يا جدو
بيدخلوا جوا و نجمة بتدي لارا تيشرت من عندها
لارا… ده جلبية و. بتضحك
نجمة… طب يلا عشان ناكل
لارا… يلا
بيقعدوا يتغدوا و هما مبسوطين بس نجمة بتدخل جوا تكلم احمد
نجمة… عملت ايه
احمد… قاعد شغال على الورق اهو احتمال ابات في الشركة
نجمة… طب انت كويس
احمد بتع'ب… مش كويس خالص انا قعد اشتغل على الورق ده شهور المفروض هنمضي العقد كمان يومين سيبك مني انتي كويسة دلوقتي
نجمة… انا كويسة و مش هسيبني منك ولا لما نتجوز مش هتحكي مشاكلك
احمد… يستي لما نتجو… اييييه!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
احمد… يستي لما نتجو… اييييه!!
نجمة بتضحك… في ايه
احمد… احنا لحد هنتجوز يعني انتي موافقة
نجمة.. اه
احمد… يااااه ده احلا خبر سمعته انا بحبك
نجمة.. شكرًا … احم عايزة اسأل سؤال
احمد… انتي تؤمري
نجمة… هو انت ليه عايز تتجوزيني مع ان مراتك ماتت مش اربع شهور
احمد… انا مكنتش بحبها
نجمة… طب اتجوزتها ليه
احمد… ابويا الله يرحمه هو اللي خلاني اتجوزها عشان بنت صاحبه بس انا كنت بعاملها كويس و هي كمان بس انا بحبك انتي
نجمة بخجل… ماشي
احمد… المهم انتي كويسة دلوقتي
نجمة… اه بس مصدعة شوية واخدة اجازة اسبوع من الشغل
احمد بتزمر… انا كده هشوفك فين
نجمة… هو اسبوع
احمد… طب ممكن بقى رقم عمو
نجمة… حاضر
**********
بلال بيدخل من باب الشقة و سيلا بتجري تحضنه
سيلا… كل ده في الشغل ليه
بلال… مشكلة كبيرة اوي انا هنزل تاني أساسًا انا جاي اخد هدوم و هنزل
سيلا.. طب ناملك ساعة طيب
بلال… لا لا لازم انزل.. المهم انتي كويسة
سيلا بكدب… اه الحمدلله
بلال … متأكدة
سيلا… اه .. هدخل احضرلك اللبس
سيلا بتدخل تحضر اللبس و بتحط ايدها على بطنها بتعب و بتقعد على السرير
سيلا… ااه
بتحاول تقوم تاني … بلال بلال
بلال… في ايه انتي كويسة
سيلا… مش عارفة … ولادي يا بلال مش قادرة
بلال بيشيلها و بينزلوا يركبوا العربية و بيروحو المستشفى
بلال… ها يا دكتور هي كويسة
الدكتور.. للأسف…
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بلال… ها يا دكتور هي كويسة
الدكتور.. للأسف فقدنا جنين منهم المدام كان عندها ضغط نفسي في خطر على الجنين التاني
الدكتور كان بيتكلم و بلال في حته تانية ساب الدكتور و دخل الاوضة
بلال… انا اسف اسف والله انا السبب انا اسف
سيلا…. اطلع برا
بلال… يا سيلا
سيلا بصراخ… اطلع برااااا انا بكرهك طلقني طلقني
بلال خرج و هو بيعيط و كلم خالته مامت سيلا تيجي اقعد معاها و هو مشي
****
بعد يومين
احمد…. الحمدلله مضينا العقد
بلال… الحمدلله
احمد … مش هتروح ترجع سيلا
بلال… باظت من كل حته انا السبب انا متجوزتهاش عن حب بس مقدرتش اقولها كنت مهمل فيها اوي لحد ما عرفت ان هي حامل كانت اول مرة اقولها بحبك يمكن عشان البيبي ولا انا بحبها بجد
احمد… بلال امشي ورا قلبك انت حاسس بحاجة نقصاك
بلال… اه
احمد… يبقى روح يا بلال و متضيعهاش من ايدك.. انا همشي انا بقى هروح اخد لارا و علي
احمد بيروح ياخد لارا و علي
احمد… حبيبة بابا وحشتيني
لارا… و انت كمان
احمد… لولو حبيبي و بيشيله.. وحشتيني
نجمة بخجل… و انت كمان … انا هطلع انا بقى
********
بلال.. خالتو عايز اتكلم مع نجمة
هيام… هي جوا في اوضتها
بلال دخل و فتح الباب لقاها نايمة و حاضنة بطنها
راح قعد قدامها
بلال… انا اسف سامحيني انا عارف اني كنت ضاغطك انا بحبك انا غب'ي و متخل'ف و
سيلا بمقاطعة… متقولش على نفسك كده
بلال… انتي صاحية
سيلا.. انت جاي لي
بلال… جاي عشان اخدك نروح بيتنا
سيلا… انا عايزة اطلق
بلال… لا طبعًا انا مش هسيبك ابدًا انتي روحي
سيلا… لا سيبني
بلال… بحبك
سيلا بتوتر… بص بص بردو هطلقني
بلال… انتي هتفضلي تحلوي لحد امتى
سيلا.. ثبتني
بلال حاوط خصرها بإيده و همس في ودنها… بحبك
سيلا… ها
******
في البيت عند احمد
لارا… انا عايزة اشرب بيبسي
احمد… لا
لارا… انا عايزة اروح عند نجمة كانت بتجيبلي بيبسي
احمد… كمان اما اشوف اخرتها معاكو
*******
سمير… سيلا
سيلا… نعم يا بابا
سمير… احمد اتقدملك انتي اكيد كنتي عارفة ايه رأيك
سيلا … طالما حضرتك مرتاح و موافق يبقى انا كمان
سمير… على خيرة الله بكره يجي يقرأ الفاتحة
تاني يوم
سيلا… شمس اصوره ازاي مش باين من البتوع دول
شمس… مين عمو اللي ماشي جنبه ده
سيلا… ده المساعد بتاعه .. دخلوا دخلوا
و طلعوا وقفوا برا و سيلا كانت فرحانة و قرو الفاتحة و قعدو يزغردو
احمد… عمي انا جايب المأذون و عايز نكتب الكتاب
سمير… لا طبعًا
احمد… يا عمي متخافش هعتبرها فترة خطوبة
سمير… افرض محصلش نصيب لا لا
بلال… يا عمي ده بيموت فيها
سمير … موافق
بعد كتب الكتاب
احمد… مبروك عليا انتي
نجمة… مش هتندم ابدًا يا احمد
احمد… بطلي هبل انتي بقيتي مراتي
لارا.. بابا بابا
احمد… يا الله عايزة ايه
لارا… عايزة بيبسي
احمد… خدي خدي