رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة رياس

رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة رياس

رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة رياس رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5

رواية ضياع في الغربة بقلم الكاتبة رياس

رواية ضياع في الغربة الفصل الخامس 5

جوري :طيب هنعمل ايه دي شمس بتروح و الدنيا هتبقي مخيفه اوي بليل في المكان ده 
:Fuck you ده المخيف جاي
انزلي بسرعه 
:انزل فين انت مجنون 
:بقولك انزلي بسرعه
:وانت
:نازل
:لا لا مش هنزل 
:OK
وفتح ايان العربيه ونزل 
بصتله بصدمه 
ونزلت هي كمان بسرعه 
ايان:تعالي ورايا 
:جوري جريت وراه و هو بيجري 
:احنا بنجري ليه 
:عصابه 
:عصابه طب وعريبتك
:العربيه مش اهم مننا 
:طب هنعمل ايه 
:امشي بس 
بعد فتره  
شدها وقعدوا تحت شجره من تعب الجري 
:منك لله انت السبب بس قال ايه عايش هنا من وانت صغير اقول ايه بس ده كان غدا اسود 
بصلها ومهتمش لكلامها 
:خليكي هنا هروح اجيب الموبيل بتاعي نسيته في العربيه 
مسكت ايده بسرعه 
:انت مجنون مش بتقول دول عصابه وخطر هترجع ازاي ده غير اني هبقي لوحدي هنا ارجوك فكر بطريقه عاقله شويه 
:لو مجبتش موبيلي مش هنعرف نعمل حاجه كده هنمشي كتير كدا
:نمشي كتير جدا بدل ما يحصلنا حاجه
:متخافيش مش هيحصل حاجه هرجع تمام 
:متتاخرش و بسرعه و خلي بالك 
:طيب حاضر اهدي
مشي ايان 
وجري فضلت قاعده تحت الشجره 
:مش معقول كل ده طول اوي 
وفجاه لاقته جاي بيمشي 
جريت عليه بسرعه :ايان 
انت كل ده كنت فين وايه الدم ده 
ايان كان هيقع فمسكت ايده 
وقعدته تحت الشجره
:انت كويس 
:كويس 
بدموع :ايه الدم ده طيب حصل ايه 
:شافوني وانا باخد التليفون  وكان عوزين يخدوني 
بس قولتلهم يخدوا العربيه و لما ادتهم المفتاح انشغلوا ومشيت 
:طيب انت كويس وكملت بعياط 
انا خوفت اوي خوفت انت اتاخرت عليا انا قولتلك بلاش 
بصله بستغراب وابتسم 
:خوفتي عليا 
بصتله 
:لا انا خوفت مش هعرف ارجع والمكان الغريب لو موت انت انا كنت هعمل و مش هعرف اتكلم مع حد وانا معرفش حد و و انت 
:خلاص اهدي انا جيت اهو و هنروح ولسه مموتش متخافيش هتروحي اهدي 
:طيب انت الدم و جسمك 
يعني انت اتأذيت اوي 
:انا كويس تعالي هنمشي كده ونوصل للطريق
:قولتلك بلاش وفي الاخر مجبتش التليفون بردو يلا نمشي
 هات ايدك بدل ما تقع 
مسكت ايده عشان تسنده
وفضلوا ماشيين 
جوري :ياريتني رفضت واديتك بالقلم لما  عزمتني
هو انا عبيطه بخرج مع شخص معرفهوش في بلد غريبه
ضحك ايان بوجع : اتمني كنتي عملتي كده 
بصتله وضحكت 
:المره الجايه اوعدك
:احنا هنفضل ماشيين كتير 
:قربنا 
:ماشي انت كويس 
ايان بابتسامه
:كويس 
:انا كل ما اكلمك تضحك 
:sorry 
:طب عارف تمشي
:اه بس تعبت شويه 
:نقعد شويه طيب 
:No No
:متاكده.
هز راسه وسكت 
:عاجبك المكان 
:عموما بحب الطبيعه و المناظر الطبيعية المكان حلو  بس مش وقت تأمل عايزه اخرج منه 
:وفي ورد
ضحكت :اه و ورد الجوري 
:انت في ورده علي اسمك 
:مكنتش تعرف
:لا مش بفهم في الورد
:لا اسمي علي اسم ورد 
:Nice
:شكرا
وسكتوا
بعد فتره  من المشي
:مش قادر نقعد شويه
:طيب طيب مافيش مشكله اقعد عشان متتوجعش
قعدوا 
جوري 
:ايان في عربيات هناك اهي ماشيه شايف قربنا 
:اه خلينا نكمل 
:يلا 
وفضلوا ماشيين لحد. ما وصلوا للطريق 
وقفوا تاكسي 
:جوري :نروح الاول للمستشفي 
بصله بستغراب
:ليه انتي كويسه حصلك حاجه 
:لا بس عشان جرحك 
:بعدين هوصلك الاول كفايه اللي حصل 
:مينفعش قوله يروح لاقرب مستشفي يلا 
:طب اوصلك 
:لا يلا بقي 
:OK
وصلوا المستشفي 
والدكتور كان بيعقم الجرح 
و جوري واقفه بعيد 
لحد ما ايان خلص 
:بقيت كويس 
:yes 
سكتت جوري 
:sorry 
:ليه 
:كل حاجه حصلت 
:كل حاجه كانت غصب عننا مش مشكله 
:نتعشي قبل ما نروح 
بصتله جوري بضيق 
ضحك ايان :متخافيش المكان جنب البيت 
ضحكت جوري طيب يلا 
مع اني مبقتش ارتاح للعزومات دي
ركبوا تاكسي و وصلوا البيت 
:مش هنتعشي
:ايان والله بتهزر 
 مش قادره خالص عايزه اروح ماليش نفس اصلا اليوم كان طويل اوي 
:OK
وطلعوا البيت 
ايان:ok تقريبا مفتاحي وقع 
:وانا مش لاقيه مفتاحي 
بصتله وضحكت:انا ديما اقول حظي حلو بس تقريبا حظي شغال في مصر بس 
بصتله :اتصرف يا اجنبي اتصرف يا اللي من وانت صغير عايش هنا اتصرف دي بلد مشفتش فيها بوم حلو 
يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-