رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد

رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول بقلم لوجي احمد

رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة لوجي احمد رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول

رواية شيطان بجانبي ولكن كاملة جميع الفصول

عطشانه قوي اديني لو شويه مايه اشربهم هموت من العطش 
كانت واقفه عر'يانه يا دوبك شد الملايه ومغطيه جس'مها واثر الضر'ب واضحه على كل ج'سمها  وبتترجا فيه وهي بتبكي وبتنهار 
هو بجحود وغضب يجذبها من شعرها بشده ويقول لها مش عصتيني وعصيتي كلامي ابقي خلي امك وابوك بقى ينفعوكي 
هي بدموع وهي بتصرخ ابوس ايدك ياجاد ارحمني 
جاد.. وهو يحض'نها بشده  وهي كانت بترتعش بين ايده الخوف قرب على ودانها وبدا يهمس بطريقه هاديه جدا  ويقول
 مفيش رحمه يا حبيبتي ما فيش رحمه يا ليله مش انت اللي اخترت اللي بيحصل ده يبقى اتحملي بقى كل اللي يحصل لك
ثم اتحول من الهدوء المزيف الى العصبيه والجنان وحدف على السرير بشده وشد الملايه من عليها وهي بدات وصوتها كان بيعلى قوي وبتتوسله وبتترجه ان هو يسيبها لكن بدون فائده 
                        وبدا يخ'لع التيشرت ويقرب عليها
وهي تص'رخ وترتعش من التعب 
لكن أوقفه صوت خبط علي الباب وكان خبط شديد 
 جاد اول ما سمع صوت الخبط حط ايده على بقها كتم نفسها وقال لها ششش مش عايز اسمع نفس
ليله وهي تهز دماغها بس كانت صوت شهقتها طالع من كتر العياط
لكن التف ليها 
وخبطها قلم علي بوقها فيه د'م سال علي وجهها من للألم 
هنا ليله حطت ايديها الاتنين على بقها عشان تكتم  نفسها خالص من الخوف من جاد كان طبعا كف ايديها الاثنين بقوا عباره عن د'م
وشدت الملايه عليها 
جاد قام يفتح باب الاوضه يشوف مين 
يا ابني كفايه حرام عليك البنت هتموت في ايدك
كانت أمه داخله غضبانه من الابيحصل واتجهت علي السرير تشوف ليله
هو قفل باب الاوضه وراها ما نطقش ولا اتكلم
عفاف.. يا نهارك اسود يا ابني ايه اللي انت عامله في البنت دي حرام عليك 
وبدات تاخدها في حضنها وتطبطب عليها وتترجي ابنها وتقول له ورحمه ابوك  تسيبها حرام عليك يا ابني 
جاد.. ومش حرام عليها اللي عملته فيا
عفاف.. الذنب مش ذنبها الذنب ذنب اهلها يا ابني وليله ما صدقت حد يرحمها من جاد وبدات تعيط وترتعش
عفاف كانت طيبه بدات تحضنها وتطبطب عليها وتقول لها مالك يا حبيبتي عايزه ايه وانا اجيبه لك ليله بدموعه بصوت غير مفهوم
عايزه اشرب عطشانه اوي 
عفاف. التفتت حواليها لقيت قزازه الميه على الكومودينو شده ازازه المياه وفتحتها
وقالت لها خدي يا حبيبتي اشربي لكن ليله كانت خايفه وكانت بتبص لجاد وخايفه
عفاف..امسكي اشربي 
ليله.بدموع خايفه من جاد
عفاف.. يا نهارك اسود يا ابني جبت القسوه دي منين هو انت مانعها تشرب البنت خايفه تشرب 
جاد بغضب ...اخرجي يامه بره مراتي وانا حر فيها 
اول لما ليله سمعت كده جريت على حضن عفاف فضلت تعيط وتقول لها والنبي ما تسيبنيش والنبي يا طنط
جاد شدها من شعرها 
لكن امه حلفته  برحمه ابوه لا تسيبها سيبها شويه معايا يا ابني  وبعدين ابقى اعمل اللي انت عايزه 
وبدات تتحايل عليه وبتقنع فيه لما نزل الجنينه وسابهم 
وهي فضلت تعيط في حضن عفاف وتفتكر الا حصل زمان
...........
كانت نايمه علي السر'ير هي وجاد وفستان الفرح علي الارض 
وصوت التليفون كان بيرن
ليله وهي ترد على التليفون بصوت واطي وتقول كل حاجه تمام يا ماما ما تقلقيش ما لمسنيش يا ماما انا عملت كل اللي اتفقنا عليه وهكمل الخطه واحصلكم
ووووو.    بدات 
عر'يانه في حضنه كانت د'خلتنا النهارده
لكن انا اتفقت مع جاد ان هو ما يلمس'نيش
عشان الصراحه انا كنت خايفه يكتشف الخطه اللي انا عملتها عليه انا واهلي بس اللي كان مطمني ان هو يوم واحد بس اللي هستنى فيه على ذمته وهسافر واسيب البلد كلها وهيكتشف اللي انا عملته بعد ما انا اسافر
..
صحيت من حض'نه على صوت التليفون
قمت وانا ماشيه على طراطيف رجلي اصل انا خايفه يسمعني رديت كانت ماما
ماما ايه يا ليله انتي لسه ما اتحركتيش من عندك
انا
ياماما لسه خايفه جاد يحس بحاجه ده شكله بيحبني يا ماما بجد
ماما. بقول لك ايه فكك من الخرافات اللي في دماغك دي اهم حاجه هو لم'سك ولا لا
لا يا ماما ما لمسن'يش ما تقلقيش كل حاجه زي ما احنا اتفقنا
ماما.. طب يلا انجزي اتحركي احنا هنسبقك على المطار
ماما قفلت الخط
                                                            لوجي احمد
قفلت الخط مع ماما وقربت من جاد  وهو نايم فضلت ابص عليه شويه لما بدا يتحرك في السرير اتخضيت وخفت قوي وخدت حظري وغيرت هدومي والبيت كله كان لسه نايم وسبت له رساله مكتوب فيها انا اسفه
ونزلت من البيت متجه للمطار عشان اسافر 
مع اهلي او بمعنى صحيح عشان اهرب من جاد لان هو هيكتشف اللي انا عملته انا واهلي لو استنيت معاه اكتر من كده مع ان انا لسه متجوزه امبارح
وصلت المطار لقيت اهلي مستنيني بفارغ الصبر
بابا ايه الاخر كده يا ليله انت عارفه ان كل وقت بنستني فيه في البلد ده خطر علينا
انا خايفه قوي يا بابا جاد مش هيسكت جاد مش بالسهوله دي
بابا . هيجيبنا منين يا بنتي والله يعرف احنا سافرنا فين احنا خلعنا منه وبعدين ده عريس ايه اللي هيصحي بدري كده لما يصحى من النوم براحته هنكون احنا سيبنا البلد كلها يلا يلا عشان نلحق الطياره
كنت بحاول اصدق كلام بابا عشان اطمن وماما كانت كل شويه تطبطب عليا تطمني
بس انا كنت خايفه وكنت مرعوبه قوي منه عشان انا عارفاه ممكن يهد الدنيا كلها
وفعلا خلصنا اجراءات الطيران واستنينا في القاعه الاستقبال في المطار لما الطياره تجهز
بس يا ماما هو ما كانش يستاهل مني كده
ماما . ما خلاص يا ليله انت جايه بعد ما اخذت الفلوس وبعد ما كل حاجه خلصت يصعب عليك ما اصعبش عليك من الاول ليه يا ليله اقفلي الموضوع ده بقى
ليله.بندم. يا ريتني ما عملت كده فيه انا ندمانه جدا
كانوا بداوا يعلنوا على المتواجدين يتجهوا الى الطياره شلت شنطتي كنت بدات اطمن شويه خلاص انا مسافره لكن اللي حصل كان غير متوقع خالص
ما حسيتش غير بايدي سحبتني من وسطي
ليله بصرخه..جاد 🙂😳
جاد..بهدوء ايه يا حبيبتي وحشتيني يا حبيبتي وبدا يحض'نها وياخدها في حض'نه  بكل برود وبكل ثبات انفعالي كان بيسيطر على نفسه على قد ما يقدر
فهمي ابو ليله. يا جاد انت فاهمني غلط وهو بيتهته
جاد.. ومش عايز افهم الصح يلا يا حمايا انت وحماتي طيرتكم هتفتكم يلا يلا عشان تلحقه
امه. بدات تحطي ايده على كتف بنتها وتقول
اسمع ياجاد طالما كل حاجه بقت على المكشوف ارمي الطلاق على ليله عشان هي كده كده مسافره معانا
جاد.. طلاق هو انا كنت اتجوزتها يا طنط عشان اطلقها اه قصدك على امبارح احنا ما عملناش حاجه يا طنط لسه انا لسه ما لمس'تش بنتك اطلقها ازاي
ليله كانت بترتعش ومش قادره تقف وهو كان مسيطر عليها وحا'ضنها
ليله بخوف  وصوت واطي
انا مش عايزه حاجه يا جاد خدي الفلوس بس سيبني امشي والنبي ما تعملش فيها حاجه
جاد .شششششش انا مش عايزه اسمع نفس منك انتي 
وحصلت مشاجره بينو وبينهم والامن بتاع المطار ادخل 
امها قالت بنتي واحنا مسافرين وطيارتنا خلاص هتفوتنا والاستاذ ده مانعنا ان احنا نلحق الطياره 
جاد.. هم يسافروا براحتهم لكن دي مراتي وانا رافض انها تسيب البلد
الضابط.. يبقى هي كده ممنوعه من السفر طالما جوزها مش موافق
فهمي. بس يا باشا هيعمل في بنتي حاجه لو سبناها
جاد.. دي مراتي يا باشا وفرحنا  كانت لسه امبارح
ليله .. انا عايزه اروح مع اهلي ساعدني والنبي امشي من هنا ما تخلينيش اروح معاه
جاد.. بدا يتعصب ويفقد سيطرته على نفسه وقال دي مراتي وانا مش موافق انها تسيب البلد وما فيش قا'نون يوافق انها تسافر بدون موافقتي
خلاص اتفضلوا يا جماعه انتوا على طيارتكم وهي هتفضل مع جوزها لان هي تعتبر كده ممنوع من السفر
ليله بابا ما تسيبنيش يا بابا ماما ما تسيبونيش والنبي
امه. هو احنا هنسيب له البنت كده هيمو'تها
فهمي .. شد مراته ولا يلا يا نجوى عشان نلحق الطياره ولو فضل نحكي هنا احنا كمان هيمو'تنا
وفعلا ابوها. وامها  سافروا وسابوها
جت كان واخدها في حض'نه وفضل خارج من المطار وهي بترتعش وبتعيط خايفه عارفه ان هو هيموتها بعد اللي هي عملته فيه فتح باب العربيه وحطها في العربيه وقفل الباب وراكب العربيه
وهي كانت بتعيط وبتصر'خ وبتحاول تخرج من العربيه
جاد اول مركب العربيه فقد سيطرته ونزل فيها ضر'ب  في العربيه
وكسبها من شعرها وقال لها اقرا الفاتحه لحد ما نوصل وادعي لنفسك بالرحمه انا سايب اهل البلد بينصبوا العزاء وبيجهزوا  التربه
ليله..ابوس ايدك ياجاد 
جاد.اخرسي مش عايزه اسمع صوت ولا نفس
وربط ايديها وكتم صوتها احط حاجه على بقها
وساق العربيه متجه للبيت 
وهي طول الطريق كانت بتعيط وهو الشر كان بيطق من عينه
اول لما وصل القصر بتاعه كانوا بقوا بالليل
نزل من العربيه وشدها من شعر'ها
ودخل القصر ونادا بصوت عالي وقال 
زياد زياد كان صوته عالي بيهز القصر كله
زياد ..ايوه طبعا زياد كان بيبص على ليله بس ما يقدرش يعمل لها حاجه زياد ابن عم جاد وصاحبه كمان في الشغل
جاد بعصبيه .عايز كر'باج 
ليله اول ما سمعت الكلمه ركست برجلها على الارض من الخوف
ما بقتش قادره تقف وطبعا مش قادره تتكلم لكن هو دي شددها من شعرها بشده
زياد.. اهدي  يا جاد وكل حاجه هتتحل
لكن ما خلصت كلامه وجاد قطع كلامه وقال له انا قلت كلمه تتنفذ
وفعلا ما كانش باليد حيلها وزياد ادى له كر'باج
شدوا من ايد زياد وجر ليله من شعرها ما كانتش قادره تقف على رجليها ولا قادره تمشي كان جر'يرها وراها على الارض
وطالع علي اوضته وفتح الباب وحد'فها ا على السرير 
وقفل باب الاوضه بالمفتاح
وفتح الدرج وجاب مقص وبدا يقطع في هدمها بالنقص أصبحت شبه عار'يه أمامها 
وووووووو
عر'يانه قدامه علي السر'ير بدا يق'طع كل ملابسها بالمقص  
وهي طبعا كانت بترفس على اخرها وبتعيط وكان كاتم صرخها وحطيت حاجه على بقها
بدا يمشي حرف الكر'باج على جس'مها
وهي بتبكي وبتعيط وعينيها فيها الف توسل ان هو يسيبها
لكن هو قلبه حجر وقاسي 
قرب عليها وشال الرباط اللي على بقها
بس وضع ايده وقال لها انا عايزك تصوتي وتترجيني  وتعيطي
عايز كل اللي في القصر يسمع صوتك علشان كله يعرف اني ما اتخلقتش لسه اللي تلعب على جاد حجازي
وفك ايديها من وراء ضهرها ومسكها من شعرها شدها من علي السرير ووقف قدام المرايا 
ايد فيه الكر'باج وايد ملفوفه على رقبتها وبقها وهي كانت عر'يانه 
وهي طبعا بترتعش في ايده
جاد بصوت هادي خادع 
ويهمس لها ويقول لها 
اتفرجي يا ليله على ج'سمك واحفظي ملامحي وشك كويس قبل اللي هعمله فيك
انتي بتعملي فيا انا كده ده انا حبيتك يا ليله ما حبتش حد في حياتي قدك تخدعيني وتضحكي عليا وكل ده عشان خاطر شويه فلوس ولا يتحول من الهدوء المصتنع الي سحابه غضب
رد عليا انا استاهل منك كدا 
وحدفها علي السرير ونزل ضر'ب فيها بالكر'باج وهي كانت بتصرخ على غيرها تترج فيه وبتتوسل ان هو يرحمها والنبي يا جاد مش هعمل كده تاني ابوس ايدك ارحمني ياجاد ونبي 
لكن كل دي بدون فائده 
هو كان عامل زي الانسان المعمي اللي مش شايفها قدامه حاجه غير ان هو ينتقم بس
...
في اسفل القصر 
اعمل حاجه يازياد 
زياد..اعمل ايه يانور جاد مش هيهدا غير لما ينفذ الا في دماغه 
نور..بس البنت دي صعبانه عليا
زياد ..صعبانه علينا كلنا علشان هي اتحملت نتيجه اللعبه كلها
نور. انا مش هتحمل السرير ده انا هروح
زياد... هتروحي فين جاد مقالش انك  تمشي لسه في ورق وعقود وحاجات عايزه تتراجع عشان المناقصه بتاعه بكره
نور . هو في ايه ولا في ايه دلوقتي انا مش هتحمل كده يا زياد انا لازم اروح
نور السكرتيره بتاعت جاد
وفعلا خدت عربيتها وخرجت من الفيلا
زياد .. هو كمان فاضل قاعد في الجنينه يشر'ب مش متحمل صوت الصريخ بيفكر مع نفسه وبيقول شفت يا ليله انا عمري ما كنت هعمل فيك كده انا كنت بحبك اكتر من نفسي
لوجي احمد 
نرجع لي جاد وليله تاني
ليله بقت عباره عن ج'ثه هامدة مش بتتحرك أغمي عليها من كتر الضرب 
جاد رمي الكر'باج من ايده وفضل قاعد علي الكرسي شبه المجانين 
يبص عليها 
 فتره من الوقت حوالي دقائق شالها حطها في قلب البانيو وفتح عليها المياه  علشان تفوق 
وهي اول ما حست بالميه وبدات تفوق بدات تشهق  وتعيط
اول ما فتحت وشافت جاد صرخت وجالها حاله من الخوف 
جاد.. وهو يحضنها اجمدي يا ليله انا لسه في البدايه لسه عندنا دخله يا عروسه
ليله.. فعلا مسكت ايد'ه وبسيتها وقالت له ارحمني والنبي
وشالها وحطها علي السرير 
ليله .هموت ياجاد ونبي هي اصلا ما كانتش قادره تتحرك من كتر الضرب
جاد... ايه يا حبيبتي مش انت مراتي واحنا عرسان وفي دخله ولازم نعملها
ليله .عطشانه عايزه اشرب 
جاد..ممنوع مفيش مياه ومفيش شرب وبدا يخلع التشرت ويقرب عليها وطبعا الباب خبط امه دخلت واللي حصل بقى في بدايه الروايه
..
كل ده كانت ليله بتفتكره وهي في حضن حماتها
مامت جاد كانت بتزور بنتها المريضه  المحجوزه في المستشفي 
ولما رجعت سمعت صوت الصريخ  وزياد حكلها  الا بيحصل 
صعبت عليها ليله
 وطلعت لابنها وحلفته انها تسيبها معاها شويه وفعلا جاد وافق ونزلت جنينه وساب ليله مع امه وكان بيفتكر برده الاحداث وبيفتكر اللي حصل
********
وطبعا جاد كان نزل قعد في الجنينه مع زياد 
زياد.. ما ينفعش اللي انت عملته ده يا جاد
جاد... انا لسه ما عملتش حاجه دي البدايه
زياد.. هي ضحيه ولسه ما كملش الجمله
جاد.. وهو يحدف ل الكرسي بعصبيه يوووه لما هي ضحيه انا ايه يا زياد انا مش عايز اسمع كلام في الموضوع ده يا زياد
نور فين بعصبيه 
زياد.. روحت يا جاد
جادبعصبيه مين اللي هتروح انا مش قلت في زفت شغل هنخلصه اتصل بيها تاني تجيلي دلوقتي يا تروح تجيبها
زياد.. اهدي ياجاد نور هتيجي والشغل هيخلص اللي انت بتعمله ده 
غلط عليك اهدي 
وزياد طبطب على كتفه ومشي وسابه عشان يجيب نور
جت قاعد على الكرسي على صوت مسج جات له على التليفون فتح التليفون عشان يشوف المسج كان مكتوب له فيها بس مراتك طلعت جامده ومبعوت مع المسج فيديوهات 
جاد عينه كانت بتطق شرار 
وطلع علي فوق جري وفتح باب الأوضاع بو'حشيه 
ليله..اتخضت وصرخت 
جاد.. بعد اذنك يا ماما انزلي
ليله . والنبي لا طنط ما تسيبنيش معاه والنبي يا طنط  وكانت ماسكه في مامته جامد 
عفاف .متخافيش ياحبيبتي انا معاكي اهوا
جاد.. وهو يقرب ويشد ليله من حضن امه ويقوله  حد يخاف من جوزه حبيبه لكن هي كانت ماسكه في. درعه امه
عفاف.. سيبها يا جاد واستهدي بالله البت ما بقاش فيها حاجه البنت هتموت من الخوف
جاد .. شدها جامد وخدها في حضنه وقال وهو يمشي ايده على شعرها مرات امي عريس وعروسه يا امي سيبينا بقى لوحدنا
ليله .. ياطنط ياطنط بدموع وعياط 
جاد..شششششش مش عايز اسمع صوت 
عفاف...لو ليا خاطر عندك يابني سيبها 
جاد...زق ليله علي الكرسي وقالها لو اتحركت من هنا هق'تلك
ليله برعشه وخوف خدني معاكي ياطنط 
جاد خبطها بالقلم علي وشها وقال اخر'سي 
واتجه لباب الاوضه وفتحها وقال اخرجي بره
عفاف ...انا عايزه مصلحتك 
جاد بعصبيه كفايه زي ما انا قلت لك كده واخويا ضاعت بسببك واختي اتجننت كفايا اطلعي بره اطلعي بره 
وفعلا طلعت والدموع في عينها 
بس ليله كانت هتم'وت علي نفسها من الخوف 
جاد شدها من علي الكرسي وفتح التلفون قدامها وقالها ايه دا 
ليله...وهي تنظر لتلفون بخوف معرفش والله ياجاد
جاد...مش هسال السوال تاني ايه دا 
ليله.. وهي تستخبى في حضنه خايفه منه والله ياجاد مش فاكره حاجه من انت عارف  الحادثه وعارف  اللي حصل لي
جاد شدها من حضنه وحطها علي السرير وقالها طيب 
طيب هفكرك انا بطريقتي
 وووووووووووو
حقي الشرعي ومراتي  ودخل'تنا لسه مش تمت والله دا عيب في حقي  وهو يخ'لع ملابسه 
ليله .افهمني أو حتي اديني فرصه افهمك والله مظلومه 
جاد .شششش مبقاش فارقلي اسمع منك حاجه انا عايزه اتاكد بعيني واشوف ان كنت اول راجل الم'سك ولا لا
ليله نزلت علي رجلها وقالت له ورحمه اخوك ياجاد ترحمني ورحمه يحيي ياجاد سبني بلاش بلاش 
جاد.. شدها من شعرها وقالها اخر مره تحلفني يحيي تأني علشان هيبقى يومك مش فايت
ولسه ما كملش كلام معاها تليفونه رن
كان زياد
زياد .نور سبقتنا علي الشركه انزل يلا علشان نحصلها علشان المناقصه مترحش مننا 
جاد.. هاخد شور وانزل 
وفعلا قفل مع زياد وزياد كان مستنيه تحت
جاد . حظك حلو يا ليله الشغل اللي خدني منك المره دي
بس اوعدك هتتعوض والجايات كتير
ليله قعدت على السرير وبدات تاخد نفسها من غير كلام وهو دخل ياخد شاور
خد شور وخرج والصمت كان مالك المكان ما كانش حد فيهم بيتكلم بس جاي اتقطع الصمت ده وقال اللي عدى كله كوم واللي جاي كوم  ثاني يا ليله
وشدها من دراعها وقالها الاوضه بتاعتك دي السجن بتاعك ما فيش خروج من هنا وما فيش ناس ما فيش اي حاجه خالص
ليله بتردد ...صدقني يا جاد والله العظيم مظلومه
جاد..مبقاش يفرق وحدفني علي السرير وخرج متجهه الي الشركه
فضلت قاعده علي السرير خايفه وبفكر مع نفسي وبحسبها ان انا مهما افضل عايشه يا اما ربنا يفتكرني يا اما جاد هيقت'لني
...
ا
فقت من شرودي علي صوت خبط علي الباب
ليله.مين 
عفاف ..انا ياليله 
كانت عفاف مامت جاد
فتحت لها الباب وترميت في حضنها وفضلت اعيط ما بقيتش عارفه انا بعيط ليه بعيط عشان خاطر تسامحني 
عفاف..ما خلاص ياليله انتي كمان غلطانه في واحده تهرب يوم صبحيتها حتي لو اهلك كان عليهم فلوس لجاد برضو مش تهربي 
ليله.اصلي انا خوقت 
عفاف ... ما تخافيش يا حبيبتي واهدي وكل حاجه هتتحل وانا هنزل اخلي الشغاله تعمل لك ليمون تروقي اعصابك 
ادخل وخدي شاور وغير هدومك وانا هجيب لك مراهم عشان اثار الجروح اللي في جسمك دي
وكل حاجه هتعدي وطبطت عليا وخرجت وانا دخلت اخد شور 
في الشركه 
نور.. كل حاجه كده جاهزه يا جاد باشا 
جاد..اه كله تمام وهو اقفل ملف الورق اللي على المكتب
نور تؤمر بحاجه تانيه
جاءت لا خليك على مكتبك لو احتجت حاجه هندهلك 
نور..قربت علي جاد وحضنته 
جاد.. وهو يبعد  ايدها يووه يانور قولتلك مش هنا دا مكان شغل 
نور... بقى لي كتير مستنياك يا جاد وانت ما بتجيش هو انا ما بقيتش اوحشك وهي تدلع عليه
جاد.. اخرجي بره يا نور واستنيني بالليل هاجي لك
نور..بفرحه بجد وهي تتضع يدها علي خده 
جاد..قولت ايوه اخرجي وابعتلي زياد
وفعلا خرجت وزياد دخل 
..
اول ما زياد دخل جت قال له ما فيش اخبار جديده
زياد. احنا مش ساكتين يا جاد
احنا قلبين على البنت البلد كلها ما حدش يعرف لها طريق وما تنساش ان احنا ما شفناش وشها كل الحكايه شويه العلامات اللي في جسمها 
واكيد هنلاقي  ما تقلقش وهتاخد بتارك منها
جاد.بقالنا سنه بنقول كده ومش جديد اخوا جاد حجازي 
بموت علي ايد بنت 
جاد بعصبيه وهو يقوم من على الكرسي ويخبط بكف ايده 
الارض اتشقت وبلعتها اتبخرت هي ولا راحت فين
كانت قدامي وكنت هقرب عليها عشان اشوف وشها فجاه لقيت رصاصه في كتفي
ما فقتش غير وانا في المستشفى بس برده مش قادر انسى تسريحه شعرها وكان في علامه في رقبتها وحمه وخطوط في كف ايديها ده اللي لحقت اشوفه منها
وصوت ضحكتها لسه بيرن في وداني كل حاجه لسه فاكرها مش قادره انسى حاجه وبعد كل ده سنتين بندور عليها مش لاقيها
حتى لون الجاكيت اللي هي كان جنبها مش قادره انساها كاني شايفها قدامي دلوقت كنت لسه هامد ايدي عشان الف واشفها عشان اشوفها لقيت رصاصه جاتني في كتفي
زياد .اهدي ياجاد
جاد وغير اختي كمان والا حصلها من ابن الكلب معتز وبرده كل دا بسبب واحده ست اه لو امسكها في ايدي مستعد ادفع ثروتي كلها بس الاقيه
زياد هتلاقيها صدقني
المهم رتب شغلك ورتب دنيتك علشان خاطر المناقصه هتبدا مع معتز دلوقتي
جاد.. اهو معتز الكلب اللي يعرف طريق البنت دي وبرده مش راضي يدلني علي طريقها
نور هنا دخلت قطعت عليهم الكلام وقالت المزاد بتاع الصفقه بدا يا فندم
نرجع تاني  ل ليله
كانت اخذت الشور بتاعها وقامت من البانيو
وبدات تنشف جسمها واقفه قدام المرايه وكانت ماسكه فرشه الشعر بتسرح شعرها
وفجاه رمت المشطه من ايديها وقالت يوه انتوا ظهرتوا تاني ليه
وبدات تبص على كف ايديها كان في خطوط زرقاء ظهرت علي جسمها
انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا
جسمها بقى عباره عن خطوط زرقاء وبقت بترتعش وخايفه
ليله..يوه جسمي ازرق تاني والخطوط ظهرت في ايدي تاني ايه العمل دلوقتي دخلت الحمام جري وكانت مخبيه علبه من العلاج خدت منها اقراص وبدات تتنفس بصوت عالي وتهدي في نفسها لما الخطوط اللي في ايديها بدات تروح تروح وغسلت وشها وخرجت من الحمام وهي خايفه وبترتاحش دخلت على السرير نامت وبدات تكلم نفسها وتقول يوه يا ليله هتفضل لحد امتى بتهربي
يوم ما فكرتي تستخبي من جاد اتجوزتيه مشفتش غباء كده في حياتي وبدأت تنفخ 
..
في الشركه كانت المناقصه بدات بين شركه جاد وشركه معتز
معتز قرب على جاد وقال له سيب لي المناقصه دي وانا مستعد اقول لك على السر اللي هيريحك ويطفي نارك
جاد.. انا مستعده اسيب لك كل املاكي بس تجيب لي البنت دي
معتز... وهو يضحك بصوت عالي ياه للدرجه دي يا ابن حجازي
حته بنت كده تخلي حياتك كلها مقلوبه وبدا يقل منها
في وقت ما جيت كان بيتكلم هو معتز كانت المناقصه خلصت لحساب شركه جاد
زياد.. مبروك يا جاد المناقصه رسيت علينا
جاد . تمام يا زياد خلاص الاوراق انت ونور وشاور له بدماغه كده ان هو يخرج ويسيبه هو ومعتز
معتز... عموما يا جاد انا عملت اللي عليا وكنت جاي لك ومدد ايدي للسلام وكانت المناقصه قبال البنت دي
جاد... قطع كلام معتز وهو بيتكلم ولكمه في وشه ولكمه جامده وقال له يوه بعصبيه انت لا بتقول ولا بتسكت يا معتز انا لو سايبك عايش على وش الدنيا فسيبك عشان خاطر السر ده بس
لكن مصير يوم هعرف هي منين البنت دي
وقتها خليك تفحر قبرك بايدك الحساب تقل ما بينا قوي يا معتز ولازم في اقرب وقت نصفيه
معتز.. وهو يضحك بصوت عالي لا يستفز جاد اكثر ويعدل لياقه قميصه والجاكيت ده لما تلاقيها بقى يا جاد
واتجه لباب المكتب ثم التفت ظهره لجاد وقاله هتجيني يا جهاد تطلب السماح وقتها مش هسامحك
 غير لما تكتب لي كل حاجه ملكك وتجيب اختك في ايدك تعرض عليا ان 
انا اتجوزها وتتحايل وتبوس الايادي وبرضو مش هريحك هخليك تموت من كتر التفكير 
وخرج وسابه
جاد.. وهو يوقع كل حاجه موجوده على سطح المكتب هق'تلك يا معتز هق,تلك
وخرج هو كمان من مكتبه وعفاريت الدنيا بتتنطط قدام وشه 
ركب عربيته وكان سايق بسرعه البرق
علي صوت تلفونه بيرن 
ايه يانور 
نور.. ما تنساش يا حبيبي انا مستنياك اصلك واحشني قوي
جاد.. مودي وحش نور مش عايزه اجي
نور..يوه ما انت خلاص اتجوزت وانا ما بقاش ليا لازمه
جاد..اخرسي هجيلك وقفل الخط في وشها 
بس قبل ما يروح لنور فات على المستشفى
مستشفى الامراض العقليه اخته كانت فيها اخته ملك 
فتح الاوضه ودخل كانت هي قاعده على السرير بس ما بتتكلمش كنها عايشه في عالم تاني غير العالم ده
حط ايديها جنبها وشها في مكان واحد ما بيتحركش وبتبص على الجدار جاد  قاعد على السرير قلتلها وبدا يتكلم 
هنت ا عليك يا ملك تسيبيني مش كفايه يا يحيى اخوك بيموت من غيركم يا ملك ارجع بقى يا بنت ابويا الحياه كلها واقفه من بعديكم ارجعوا قولي لي ايه اللي عمل فيك كده واحكي لي وانا اوعدك هجيب لك حقك من العالم كله متسبيس اخوك كده يا ملك
مش عارف ايه الافيكي 
احكي لي اتكلمي وقولي لي على البنت اللي عملت في يحيي ا كده
اخوك ما بينامش ليل ولا نهار من كتر التفكير انتي ويحيى رحتوا مني في نفس اليوم
الرحمه يارب 
وطبعا ما كانش فيه اي رد من ملك لان لما بتتكلمش جالها مرض نفسي من يوم حادثه يحيي 
جاد قرب لها وبساها في خدها وحضنها ومشي وسابها
وخرج يسال الدكتور على حالتها
الدكتور هنا قال له احنا بنعمل اللي علينا والباقي على ربنا بس هي حالتها بتسوء يوم بعد التاني ربنا موجود
جيت خرج من المستشفى والدنيا كلها سوداء في وشه بعد ما كان بيقول هيروح لنور قرر انه هيروح بيته يرتاح
كان متجهه للقصر بتاعه 
.
ليله فضلت ه قاعده على السرير كتير بتفكر هتعمل ايه في الإجاي وانها لازم تتعامل بحذر اكتر عشان ما تتكشفش واي حاجه ليها علاقه بالجر'يمه تخفيها
افتكرت الجاكيت اللي هي كان معاها يوم الحادثه وقامت جري فتحت الدولاب فتره تدور على الجاكيت هي كانت مخبيه تحت الملابس
طلعت الجاكت من الدولاب وقفلت الدولاب
فضلت تفكر هتعمل ايه في الجاكيت هتحرقه فكرت وقالت إنها لو حرقته كله هيجذب الانتباه للي موجودين في القصر
وبعدين جات لها فكره انها تقصصه بالمقص حتت صغيره وبعدين تحرق القطع الصغيره دي وفعلا حطيته على السرير ودخلت الحمام تجيب المقص
هي كانت في الحمام بتدور على المقص الجاكيت محطوط على السرير في الوقت دا جاد كان بيفتح باب الاوضه ودخل 
وكانت المصيبه 
🙂🙂🙂😮😮😮
احضني جامد ولف ايدك عليا
جاد استغرب من طريقه ليله 
طبعا ليله كانت مطلعه الجاكيت على السرير ودخلت الحمام تجيب مقص عشان تقطع الجاكيت وتتخلص منه علشان خافت ان جاد يشوف الجاكيت والجاد يعرف ان هي دي البنت اللي بيدور عليها وللاسف وهي في الحمام بتجيب المقص كان جاد دخل الاوضه
بس كان داخل زهقان ومخنوق بسبب كلامه الدكتور على اخته ملك وااتجه للسرير عشان يرتاح فليله جريت عليه وحض'نته وقالت له اح'ضني جامد قوي اصلا انا خايفه 
جاد...استغرب من الاحصل وقالها خايفه من ايه 
ليله.بدلع خايفه منك انت ياجاد 
جاد .. بقول لك ايه انا مش فايق لك مش فايق لي المكر بتاعك والدلع الفاضي ده انا تعبان وعايزه ارتاح ابعدي عني انا عايز انام
كان لسه هيلتفت لسرير 
لكن ليله كانت ذكيه بدات تدلع عليه وتقوله انا بحبك قوي يا جاد سامحني على كل الاحصل
انا هعيشك ليله ولا الف ليله وليله بس انا عاملاك مفاجاه
جاد.. بيحب ليله فاللي بيحصل هو مبسوط بيه برغم ان هو في مليون حاجه مزعلاه بس سايب دماغه ل ليله
ليله بدلع..عملالك مفاجاه حلو خالص بس غمض عينك 
جاد...ليله انا على اخري يعني لو عملت حركه تقلي بيها معايا هق'تلك 
خلع'ته الكرفته وربطتها علي عينه وبدأت تخفي الجاكت 
وطفت النور وبدأت تقرب منه وتهمس في رقبته بشف'يفها 
جاد كان مبسوط بلا بيحصل وحض'نها جامد 
وشال الكرفته من علي عينه وشال ليله وحطها علي السر'ير 
وبدا يفرض سيطرته عليها ويما"رس رجو"لته
لمجرد ثواني وهي كمان كانت بتعمل كدا علشان تقرب منه ويبقى احتمال الشك فيها ممنوع
لكن للاسف كل ده ما دامش لمجرد دقائق بسيطه جدا وكان في صوت ضر"ب نا'ر مالي المكان
ليله صر"خت وحض"نت جاد من الخوف 
جاد بفزع ..متتحركيش من هنا ومش عايز اسمع صوت وسحب سلا"حه من الدرج ونزل 
ليله اصلا خافت اول ما شافت السلا"ح في الدرج يعني هو شايل السلاح هنا في الاوضه يعني اي شك في ليله هيق"تلها 
ليله خايفه وخوفها زاد اكتر من اللي بيحصل ده
بدات ايديها ترتعش والعلامات الزراقه بدات تبان في ايديها تاني وفي جسمها دي علامات بتحصل لها لما بتحس بخوف لانها مريضه
...
جاد نزل زي المجنون الجنينه بس كان صوت ض'رب النا'ر وقف 
جاد .. بعصبية الكلا'ب مشيوا 
زياد..اهدي ياجاد هم ما كانوش جايين يموتوا حد هم كانوا جايين يهوشوا ما انت عارف معتز وعارف عمايله
جاد.. معتز جاب اخره معايا انا عارف ان ما حدش يستجرا يعمل كده غيره بس كل وقت وله نهايه وانا هرد عليها بطريقتي
زياد.. انت المفروض كنت رديت عليه من زمان قوي يا جاد بس
سكوتك عليه هو اللي شجعه ان هو يعمل كده
جاد.. بعصبيه انا ساكت عليه عشان ليه عنده مصلحه
زياد.. صدقني يا جاد لو يعرف حاجه من زمان كان قال  لكن هو اكيد بيلعب علي اعصابك علشان عارف ان الموضوع ده مساله حياه 
او موت معاك 
جاد... الغرقان بيتعلق بقشايه يا زياد اللي حصل ده ما تسببش في موت يحيى بس ده تسبب في ضياع ملك وفي ضيع البيت كله وفي كره لامي
كان عندي مليون امل ان ملكت فوق لانها شافت البنت زي ما معتز الكلب شافها لكن للاسف ملك كل يوم حالتها بتسوء ما فيش قدامي غير معتز هو اللي شاف البنت وانا قلت لك مره يا زياد وبقولها لك تاني انا مستعد ادفع عمري وفلوسي وكل ما املك بس اني الاقي البنت دي
ثم سكت شويه وقال امال ماما فين محدش سمع صوته 
زياد.. دي خرجت من شويه راحت لملك المستشفى
جاد.. ما حدش بلغني ليه انا قايل محدش يدخل ولا يخرج من البيت ده غير لما تبلغوني
زياد انت مزودها مع مامتك قوي يا جاد هي زيك ملهاش ذنب وقلبها محروق عشان خاطر اولادها
جاد .لا ليها ذنب 
جاد لما كان بيتكلم مع زياد لمح ليله واقفه في البلكونه 
كانت واقفه في الهوا لانها كانت تعبانه 
زياد... طب وعلاقتك مع ليله دلوقتي اتحسنت
جاد..انا بحب ليله ووجوده جنبي مكسب ليا وكمان كارت كسبان 
زياد..ياه يابن عمي انت لسه في دماغك اللعبه 
جاد.. هتموت اللعبه لما جاد يموت 
وطلع فوق وساب زياد في الجنينه 
زياد.. وهو بيكلم نفسه وبيبص على ليله ويقول هي فعلا تتحب 
جاد طلع فوق وقرب علي ليله 
ليله وهي تبعد عنه ابعد عني كان طبعا صوتها كان واضح عليه انها تعبانه ومش قاده تتكلم وليست لبس مخبي كل جسمها حتي كفوف أيدها متخبيه 
جاد .مالك فيكي ايه 
ليله مفيش تعبانه ابعد عني وهي كانت بترتعش 
جاد. لو خايفه من صوت ضرب النار ما فيش حاجه  الموضوع خلص اهدي مالك 
ليله.. بدات تسيطر على نفسها وتلم الموضوع وتقول ما فيش انا هنام دلوقتي واصحى وهبقى كويسه
وفعلا قربت من السرير ونامت والغريبه انها نامت بهدومها اللي هي لابساها 
جاد.. هتنامي وهتنامي بهدومك دي ازاي 
ليله..أطفئ النور وسبني ارجوك 
جاد كان مستغرب من كل حاجه بتحصل بس فعلا خرج وسابها في الاوضه ترتاح بس قبل ما ينزل خد شاور وغير ملابسه
كان خارج كلم زياد قبل ما يخرج وقال له زود الحراسه وما تتحركش من عيني يا زياد انا في مشوار هروح ومش هتاخر وارجع تاني وفعلا ركب عربيته وخرج 
..
ليله مكنتش نامت كانت خايفه من كل الا بيحصل 
قامت قعدت على السرير فتحت كفوف ايديها وبدات تبص عليها
وتتكلم مع نفسها وتقول انا لازم اعترف لجاد بكل حاجه طالما بيحبني هيسامحني 
ما حدش كان شافني غير اخته واخته دلوقتي مجنونه وبرده بسببي انا اللي عملت فيها كده
يوم ما ملك هت خف يوم ما انا هم'وت
يعني حياتي مقابل موت ملك لا ملك بتموت ولا انا عارفه اعيش حياتي 
علي صوت تلفونها فوقها من شروده .
كان صوت واحده بتضحك وتقولها 
ايه يا مزه انتي نسيتينا ولا ايه فين بقيت فلوسنا يا حبيبتي هو عشان المصلحه خلصت ما كل حاجه كانت مترتبه على حسب ترتيبك وكل حاجه حصلت زي ما انتي عايزه
واحنا عملنا دور ابوكي وامك بالظبط ونفذنا كل اللي مطلوب مننا من غير ما جوزك الباشا يشك احنا عايزين بقيه فلوسنا يا قمر ولا نتصل بيه ناخدها منه 
ليله.بعصبيه مجرد يوم فلوسكم هتبقا في حسابك وقفلت السكه في وشهم 
وهي بتلتفت وراها شافت خيال 
ليله..يحيي 
🙂🙂🙂🙂🙂🙂
بيحسس على جسمها ايد ماشيه على جسمها
ليله بخده وهي تلتفت وراها
شافت خيال كان حد شبه يحيى بالظبط لدرجه انها قامت فجاه من البانيو وهي عر"يانه بتنادي وبتقول يحيى يحيى
لكن فجاءه ملقتش حد لكن هي متاكده انها شافت خيال
 شدت علي الملايا علي جسمها وقعدت على الارض خايفه وبترتعش وبتكلم نفسها وبتقول ليه عملت في نفسك كده بدل ما تهربي بعيد جايه تستخبي في بيته يا حيو'انه 
وبدات هنا تحكي حكايتها وتقول
 الحكايه وما فيها
انا كنت بنت مشرده في الشارع ما عنديش اهل وما ليش حد كنت بشتغل في كافيه يحيى ده كان اهم زبون موجود في الكافيه لانه ببساطه اخوه جاد حجازي رجل اعمال كبير واسمه مسمع في السوق
بدا يحيي يستلطفني وشويه وشويه حبني بس انا ما كنتش حبيته انا كنت جنبه بس عشان بيديني فلوس وفي يوم من الايام بعد ما خلصت شغلي ودخلت الاوضه بتاعتي ارتاح لقيت ظرفي فيها مكتوب فيها مبلغ كبير قوي هيبقى ليكي ياحلوه وفي حسابك
لو خلصتنا من يحيي 
الاول استغربت ايه اللي بيحصل ده وعدى يوم وعدى الثاني ونفس الجواب الاقيه
لما مره حد جالي اوضتي وبدا يتكلم معايا في مبلغ كبير قوي وفي عيشه ثانيه وفي دنيا تانيه مقابل ان انا اخلصهم من يحيي
انا كنت محرومه وما صدقت اشوف الفلوس دي وافقت على طول بس اللي كان في دماغي ان انا اضحك عليهم واخذ الفلوس واهرب وما اعملش حاجه فيه
لكن للاسف الموضوع ما طلعش بالسهوله دي يحيى كان مجنون سباق سيارات وكان بيحبني وبيتفائل بيا
وطلب مني ان انا اركب معاه السياره بتاعت  السباق في اليوم ده
وانا وافقت لانهم كانوا بيراقبوني وانا قلت ان انا لما هركب معها السياره هيتبسطوا بيا وبشغلي
بس قبل ما اركب معاه سلمت علي بنت قالي دي اختي ملك 
ركبت معاه السياره كان اتفاقي مع الناس دي ان انا امو'ته بالسم
لكن للاسف هم طلعوا خاينين واتغدوا بيا قبل ما اتعشى بيهم وفرامل العربيه كانت سايبه
اتخبطت العربيه وانا وهو اتجرحنا بس كان عايش لسه
فاجاه لقيت الشخص اللي جاء اتفق معايا قدامنا بمسد'س 
وخيرني وقال لي يا تق'تليه يقت'لكم انتوا الاتنين وانا كنت جايباها هنا في الوقت ده وقررت ان انا انفذ بعمري وفعلا قت'لته
وكنت متاكده ان الشخص ده هيغدر بيا بعد حركه العربيه دي
لكن مجرد ما هو أتلها ي في التليفون انا ضر"بته بالنار هو كمان 
انا ما اعرفش مين اللي كان عايزين يخلصوا من يحيى انا ما اعرفش حد خالص غير الشخص ده هو اللي جيت اتفق معايا وما حدش شافني غيره وغير ملك اخته ويحيى والشخص مات ويحيى مات ما فيش غير ملك هي اللي شافتني اول ما بدات اهرب المكان كان جاد وصل المكان هو لمحني شويه تسريحه شعري وشاف الجاكيت اللي انا كنت لابساه اللي انا كنت عايزه اتخلص منه وخبيته بس ما شافش وشي بس انا قدرت اهرب منه لان هو في الوقت ده اتعرض خبطه علي دماغه من ناس معرفش هما مين اصلا ولصدمه كبيره بسبب موت اخوه لانه كان روحه فيه 
وانا اخذت الفلوس وبدات استخبى شهر اثنين ثلاثه
وبدات اتابع الحكايه بس من بعيد
الناس اللي خبطت جاد على دماغها كانت فاكراها هو اللي خلص على الشخص اللي تبعهم لكن انا اللي قت"لته
وما لقيتش اي حل اقدر استخبي من جاد غير اني اتجوزه
جمعت كل المعلومات عنه وهو بيحب ايه وبيكره ايه بعد فتره كبيره من موت اخوه ورحت له الشركه بالفلوس اللي كانت معايا على اساس ان هو يشغلها لي واشتري اسهم في شركته
وبدات العب على دماغي والعب عليه بالمعلومات اللي كانت معايا واتكلم بلهجته وبلغته وكنت انا الحضن الحنين ليه في الوقت اللي اخوه مات واخته اتجننت انا ما اعرفش ايه اللي حصل لاخته وحبني فعلا وتعلق بيا واتجوزني انا لما رحت اول يوم ادي له الفلوس قلت له اصل بابا وماما مشغولين وما عندهمش وقت يشغلوا الفلوس دي وانا اصلا ما عنديش الاب ولا ام ولما حبيني وقرار يتجوزني سالني على اهلي اضطريت ان انا اجيب اثنين ااجرهم يعملوا دور ابويا وامي قدامه عشان الموضوع ما يتكشفش وفعلا جبت خالتي وجوزها هم في مقام ابويا وامي بس طبعا اتفقوا معايا على مبلغ عشان يقدروا يساعدوني وانا وافقت ان انا هديهم الفلوس قبل ما الموضوع يتم والنص الثاني لما الموضوع يصل لكن الموضوع اختلف خالص
بس اول يوم في الجوازه خوفت اكتر وقررت اني اهرب 
وفعلا اتسحبت اول يوم كنت مسافره مع خالتي وجوزها بالفلوس اللي معايا وفلوس جاد كمان 
لكن للاسف جاد وقفني في المطار وخالتي وجوزها سافروا على اساس انهم امي وابويا واتفاجئت ان خالتي بترن عليا عايزه بقيه فلوسها لا هتفضحني عند جاد
ودلوقتي انا المتهمه اللي كانت بيدور عليها بيدور عليا بره وانا عايشه في حض'نه
بس انا ما اعرفش مين الناس اللي كانت عايزه تق"تل يحيي
يحيى اللي شافني هو الشخص اللي اتفق معايا واخته ويحيى والشخص مات واخته اتجننت يعني انا قدام الجميع ه ما حدش يعرفني
بس خايفه من كل حاجه بتحصل حواليا 
وفوقت من كل دا علي صوت خبط علي الباب 
مسحت دموعي وبدات اهدا وفتحت الباب لقيته زياد
زياد..ازيك يا ليله كان في بس ملف جاد كان نساها واحنا محتاجينه في الشركه
ليله..فين الملف دا 
زياد..جاد قال إنه جمب السرير 
ليله .طاب ثواني وانا هشوفه 
ودخلت ليله تدور على الملف زياد كان واقف على الباب مش على بعضه بيبص على ليله لو على ج'سمها
ليله دخلت تدور على الملف وزياد دخل الاوضه ورا ليله واقفل الباب ليله بتلتفت لقت زياد  في وشها ليله بصريخ
انت مجنون انت ايه اللي دخلك هنا اطلع بره
زياد.. واللي بينا  كان ايه يا ليله انتي نسيتيه
ليله.. ما كانش بينا حاجه جاد لو جه ولقاك في الاوضه هيقت"لنا احنا الاثنين
زياد اسمع يا ليله انا هخيرك وقدامك حل من الاثنين
يا اما نقضي ليله حلوه سوا مع احلى ليله في الدنيا وهو يضع يده على خدها لكن هي شدت وشها اللي بعيد عنه
يا اما نلعب على المكشوف وكل واحد فينا يكشف ورقه للتاني لان ما بقاش في حاجه مستخبيه
ليله..قصدك ايه
زياد قصدي علي دا وكانت الصدمه 
🙂🙂🙂🙂🙂
 يحسس على ج'سمها بطريقه مقرفه
ليله بعصبيه ابعد عني يا زياد
 زياد بقول لك يا ليله الشويتين دول ما يدخلوش عليا
ولو كانوا دخلوا على جاد مش هيدخلوا عليا احنا الاحسن يا بنت الناس نكشف ورقنا ونلعب على المكشوف
 ليله بتهتها قصدك ايه يا زياد زياد قصدي انتي عارفاه يا ليله
انت اتجوزت جاد ليه يا ليله جوازك من جاد ما كانش طبيعي
في الاول حبتيني انا او زي ما قلت انك حبتيني ودلوقتي بقيتي مرات ابن عمي اعز اصحابي وهل يا ترى قلت له على اللي كان بينا
ليله. وهي تجلس على الكرسي بقوه
ياه انت لسه فاكر يا زياد وافرد ان انا في الاول كنت معجبه بيك مش حبيتك ولا حتى حبيتك بس لما شفت جاد وقعت في حبه ودبت في دباديبه واتجوزني فين المشكله بقى ولو كنت حابب يا زياد تروح تقول لي جاد قل له وماله قول له بس انا وقتها بقى هقول له ده دخل عليا الاوضه وكان عايز يعمل معايا حاجات مش كويسه ونظرت له بنظره كلها قوه
زياد.يعني انتي شايفه كدا 
ماشي يا ليله بس خليكي فاكره مسيرك يوم هتجيلي علشان برده انا حاسس ان في حاجه غلط في الموضوع وان  وراكي حكايه
وخرج من الاوضه
ليله وهي تنفخ ت الله يحر'قك وقعت قلبي 
ليه قامت بسرعه خدت شاور وغيرت ملابسها ونزلت 
ركبت عربيتها وطارت علي المستشفى اللي فيها ملك هي كانت من فتره لفتره بتروح المستشفى تشوف ملك من بعيد بس دي اول مره هتشوفها من قريب كلنا طبعا عارفين ان ملك الوحيده اللي شافت ليه لو عارفاه لكن ملك ما بتتكلمش عندها حاله نفسيه وناسيه كل حاجه
بس ليله عشان تطمن اكتر واكتر قررت انها تقرب من ملك يعني وتشوف رد فعلها عشان لو حست ان ملك عرفتها تحاول تتصرف من دلوقت
ليله للمرضه..خدي كل دول كانت بتدي للممرضه فلوس كل مره عشان الممرضه تخليها تشوف ملك من بعيد من غير ما حد يعرف الحكايه عشان حكايتها ما تتكشفش لكن المره دي هي كانت عايزه تشوف ملك من قريب فادت للممرضه فلوس اكتر
الممرضه بس دول كتير قوي ليله لا ما فيش حاجه كتيره بس انا المره دي عايزه ادخل اشوفها في الاوضه بس تامني لي الجو وانا لما اخرج احللك بقك
الممرضه.. عيني يا ست هانم اصلا امها لسه ماشيه من عندها دي غلبانه وما تعرفش حد انا بس لو اعرف انت تعرفيها منين او يهمك حالتها في ايه
ليله.. بدات تتعصب على الممرضه وقالت لها وانتي مالك انتي قلت لك انها صاحبتي مره ولو كنت باجي ومش عايزه الدكاتره يشوفوني عشان بخاف يمنعوني ان انا اشوفها عشان حالتها النفسيه تبوظ ولا هيحصل لها حاجه المهم انها اقنعت الممرضه يعني
وفعلا ليله دخلت الاوضه عند ملك وقعدت قدامها لكن ملك ما كانش فيه اي رد فعل منها خالص كانها مش شايفاها ليله بدات تتكلم وقالت لها حياتي كلها في ايدك.انتي يا ملك
نفسي اق'تلك علشان سري يموت معاكي بس التعب الا جالك دا سبق الموت وريحك مني 
الممرضه يلا يا هانم يلا عشان الدكتور الجاي
وفعلا الليله خرجت من المستشفى بسرعه قبل ما حد يشوفها ومالك طبعا ما كانش في اي رد فعل منها وليله رجعت على الفيلا على طول قبل ما جاد يرجع
لكن المشكله وهي داخله الفيلا شافت في الجنينه نفس الخيال اللي شافته فوق لدرجه ان ليله صرخت وقالت يحيى يحيى
علي خروج مامت جاد ..
يحيي مين يابنتي يحيي ابني مات انتي مجنونه
ليله.. بدات تهدى وتاخد نفسها بس يا طنط انا شفت
وسكتت هنا ولحقت نفسها وسكتت
ام جاد . قالت لها جمله غريبه وانتي كنتي تعرفي يحيى ابني منين
ليله بتهتها..من الصور ياطنط 
وحاولي تلم الموضوع وتسيطر على نفسها
عفاف.. طب بقول لك ايه اهدي كده وتعالي ندخل نشرب حاجه سوا لحد ما جاد يرجع
ليله وافقت وبعدين ليله كانت خايفه من اللي بيحصل
...
جاد كان نايم على السرير في حض'ن نور السكرتيره بتاعته 
نور وهي تقوم من حضنه وكانت لفه الملايه على ج'سمها
وقفه تلبس ملابسها وهي بتكلمه
لو اعرف بس اللي واخد عقلك يا جاد ومش مخليك مركز معايا حتى الليله اللي بقيت تيجي تقضيها معايا عقلك مش معايا
جاد... هي حاجه واحده بس اللي واخده عقلي يا نور البنت اللي كانت مع اخويا مش قادر قلبت عليها البلد كلها ما حدش شافها وما حدش عارفها مش عارف هلاقيها ازاي
نور.. وهي تقرب على جاد وتتمايل ما تفكك من الموضوع ده بقى يا جاد. وانسى فكك من البنت دي انت هتفضل عمرك كله غير الموضوع ده
جاد شد'ها من شعرها بعن'ف وقال لها
 انتي بتقولي ايه انتي عبيطه انا عايش عشان الموضوع ده ولو اخر يوم في عمري هدور على البنت دي واخذ حق اخويا ولو عمري كله مقابل ان انا اعرف البنت دي هدفعه واخذ تار اخويا
وحدفها علي السرير. بعصبية 
بس انا عارف مين هيدلني على البنت دي ما فيش غيره معتز الكلب وانا هروحله لازم اعرف البنت دي فين انا ما بنامش
وفعلا جيت ام وغير هدومه ونزل من عنده نور بعد ما اتعصب عليها واتجه لفيلا معتز
معتز ده كان جوز ملك اخته او بمعنى صحيح كان هيبقى جوزها لانه جه  يوم والفرح بتاعها
وقال انا رافض الجوازه دي وما يشرفنيش ان انا اتجوز اختك مع حادثه اخوها فهي تعبت تعب نفسي يعني معتز هو السبب في تعبها
لكن جاد ما كانش قدامه اي طريق يوصل فيه للي بيحصل غير معتز وقرر ان هو يروح له
لكن وهو في الطريق رايح لمعتز جاء له تليفون من المستشفى اللي فيها اخته وقالوا له ان اخته بدات تتكلم هو اه مش كلام كامل بس بدات تتهته بحروف
من كتر فرحته مكان هيعمل حادثه من كتر ما هو فرحان بس الدكتور قال له ان هو ما ينفعش ان هو يجي دلوقتي عشان ما يحصل لهاش صدمه خلينا الصبح احسن
دلوقتي جاد كرر ان هو مش هيروح لمعتز تراجع على الفيلا على طول عشان يفرح مامته
اول ما اوصل الفيلا لقى مامته وليله قاعدين سوا دخل زي المجنون على مامته قال لها افرحي افرحي ملك فاقت
طبعا مامته من ناحيه كانت هتموت من الفرحه ويلا تعالى وديني لها دلوقتي ومن الناحيه الثانيه ليله واللي جرى الليله وقتها اغمى عليها وقعت على الارض
جاد ومامته وزياد وكلك اتلموا حواليها
وجاد شالها وطالعه اوضتهم وحطها على السرير وبدا يفوق فيها
وهي بدات تفوق بعد فتره وبدات تفتح عينيها ببطء وتبص حواليها وتغمض وتفتح كل شويه اتفاجئت بجد قاعد قدامها على الكرسي
صرخت من الخضه
لكن جاد ولا تاثر
ونطق وقال لها كلمه واحده ايه اللي في رقبتك ده وهو يشاور على رقبتها
ليله..باعتها
جاد . ايه العلامه اللي في رقبتك دي
😑😑😑😑
جسمك عامل كده ليه وايه العلامه اللي في رقبتك دي ده كان سؤال جاد وهو ينظر ليله بعصبيه 
ليله بتهته. ماله جسمي ده انا كنت باخد شاور واتخبطت في البانيو
ازرقت شويه بس هتبقى تمام دلوقت
جاد اصل شكلها غريب قوي
ليله وهي ترتمي في حضنه على فكره انت وحشتني قوي
جاد.. مستغرب الليله بتعمله قرب عليها وهمس في ودانها وقال لها
هو انتي بحالات ما قبل كده ما انت كنت رافضه ايه اللي خلاكي وافقتي دلوقتي 
ليله..اصل انا خايفه منك 
جاد .. خايفه مني انا من ايه 
ليله.. اصل انا سمعت عنك قصص وحكايات كتير مع كل البنات بتاخد اللي انت عايزه وترميهم في الاخر
جاد.. بس انتي مراتي وانا اخترتك انت عشان حبيتك بغض النظر على اللي انتي عملتيه معايا
ليله برعشه..عملت ايه
جاد هو انت نسيتي لما هربت مني يوم الدخله
ليله. لا ما نسيتش وما نسيتش برده اللي انت عملته فيا
جاد انا في خبر حلو النهارده لسه سامعه ومش عايز مزاجي يتعكر
ليله خير خبر ايه
جاد مفاجاه انا هنزل اروح مشوار بسرعه واجي وجاي الاقي مرات حبيبتي مستنيه في السر'ير عشان نعوض اللي فاتنا كله
ليله..حاضر بتهته
جاد ..غير هدومه ونزل علي طول 
انما ليله فضلت قاعده على السرير تفكر مع نفسها وقالت ما فيش غير حل واحد عشان انجد نفسي من عذاب جاد 
ان انا لازم اجيب له حته عيل وهيكون حامل في الوقت ده لو عرف مش هيقدر يعمل حاجه ولو الوقت ده عدى من غير ه يعرف يبقى مش هيعرف طول عمره
ليله حست بنظره انتصار لما توصلت للحل ده وقامت من على السرير جابت الجاكيت اللي كانت لابساه يوم الحادثه وجابتها المقص وفضلت تقصقص فيه
كله قصاقيص صغيره وحرقته وتخلصت منه
ودخلت على الحمام خدت شاور وقعدت في السرير استنت جاد لما يجي وهي خلاص رسمه الخطه في دماغها 
****
كان جاد وصل المستشفى
اللي فيها ملك اخته طبعا الدكتور كان مستنيه وفضل يشرح له الحاله وقال له ان هي بدات تتكلم وفي بعض حاجات فاكره وانت لما تدخل تتكلم معاها تاخد بالك من الكلام وتتكلم بحذر علشان ما يجيلهاش صدمه عصبيه تاني وما تحاولش تفكرها بحاجه اتكلم معاه في اللي هي فاكره بس
وفعلا جاد دخل لملك الأوضه
اول ما ملك شافته فضلت تبص عليه شويه او بمعنى صحيح بتفتكر واترمت في حضنه وفضلت تعيط وتقول جاد جاد
جاد لف ايده حواليها وبدا يهدي فيها وقال لها اهدي ياروح قلب اخوكي 
فضل يهدي فيها وطبعا حالتها كانت تسمح انها تروح البيت وفعلا خد اخته وروح الفيلا بتاعته
طبعا امك كانت طايره من الفرحه وفضلت تحضن فيها وتقول لها يا بنتي يا بنتي يا حبيبتي اخيرا يا بنتي رجعتي اخيرا سمعت صوتك يا ملك يا ملك وملك طبعا كانت فاكره مامتها وبدات تتكلم معاها ومن ضمن الكلام اللي قالته 
قالت هو يحيي فين 
امها كانت لسه هتنطق وتقول لها ان هي مات لانها الحته دي عقلها رفض يستقبلها لكن جاد وقف مامته وقال لها يحيى
خرج مع اصحابه وانا هتصل بيه وهيجي دلوقتي المهم انتي تكوني كويسه واعرفك كمان على مراتي
ملك..انت اتجوزت 
جاد..ايوه مراتي قمر زيك بتحبك قوي وانت كمان هتحبيها
ملك وهي تهز دماغها بس انا عايزه اشوف يحيي 
علي دخول زياد 
بدا يسلم عليها ويرحب بيها وكان مبسوط جدا انها خرجت لكن هي فجاه قالت انا حاسه ان انا تعبانه محتاج ارتاح شويه على السرير وفعلا خدوها ودوها اوضتها ومامتها قعدت جنبها
وجاد خرج متجه الى الاوضه بتاعته اول ماليله شافته جريت حضانته اتاخرت اوي عليا ياجاد بدلع .
جاد.. خبر زي القمر زيك بالظبط يا ليله
ليله..اي هو خير 
جاد..ملك اختي خرجت من مستشفى ومعايا هنا في الفيلا في اوضتها يلا البسي حاجه عشان تيجي تسلمي عليها
ليله..ايه 
جاد .زي ماسمعتي هو انتي مش مبسوطه ان اختي بقيت كويسه ولا ايه
ليله..بتهتها وخوف لا طبعا مبسوطه بس بلاش دلوقتي ممكن الصبح
جاد . يلا يا ليله بقى واسمعي الكلام
ليله فضلت تتحجج كتير لجاد لكن جاد كان مصمم وفعلا ليله غيرت هدومها بس كانت بترتاح شو خايفه وبتقول لي ان ده اخر يوم في عمرها بس ما كانتش عارفه تعمل ايه
جاد كان مستنيها في الاوضه وعقلها واقف عن التفكير 
واتجهت هي وجاد لاوضه ملك
جاد فتح الأوضه ودخل قعد علي السرير جمب اخته وقالها احب اعرفك يا ستي على مرات اخوك ليله ادخلي يا ليله
ليله مدت رجليها ودخلت الأوضه
وعنيها كانت على ملك
 ملك بصدمه 
🙂🙂🙂🙂🙂
جسمها كان بيرتعش وكانت خايفه قوي من المواجهه الليله دي هتكون اخر ليله لها في حياتها لما ملك تكشف المستور
جاد. وهو يجذب ليله من يدها تعالي يا ليله عشان اعرفك على ملك اختي
ليله..بخوف ورعشه مدت رجليها في الاوضه وعينها علي ملك 
بس الخوف سيطر عليها بزياده واتراجعت وجرت على اوضتها طبعا كل الموجودين لاحظوا اللي حصل وكله اتاكد ان في حاجه
ملك.. وهي تنظر لجاد هو في حاجه ولا ايه مراتك مشيت ليه
جاد... وهو يطبطب على اخته لا يا حبيبتي ما تقوليش كده مش كده هي اكيد في حاجه انا هشوفها بس واجي
ثم نظر لامه وقال لها ماما خليكي مع ملك ما تسيبهاش
..
خرج من اوضه اخته متجه لاوضته 
لكن صوت زياد وقفه وهو بيقول له ما تخليش فرحتك برجوع ملك تنسيك المناقصه وتنسيك شغلنا مع اللي ما يتسمى
جاد.. معلش يا زياد اسمها ان انت على الشركه وتابع الشغل وتابع المناقصه وانا هشوف حاجه بس هنا واجي لك
زياد..
انا كده كده كنت ناوي اسبقك بس قلت افكرك ل تكون ناسي
وفعلا زياد نزل رقم العربيه واتجه للشركه
بينما جاد كان وصل اوضته وفتح الباب ودخل فضل يبص فاهم حاجه الاوضه كلها على ليله بس ما لقيهاش بس سمع صوت ميه في الحمام
قرب على باب الحمام واخبط وقال ليله
هي ما ردتش من اول مره هي ردت من ثاني مره قالت له ايوه يا جاد بصوت كله تعب وارهاق
جاد..في اي مالك 
ليله.. مفيش حاسه بتعب شويه وحاسه ان انا دايخه
جاد .اجيب دكتور 
ليله.. لا انا هبقى كويسه هرتاح بس شويه وبعدين ابقى اروح لاختك
جاد.... طيب تحب ادخل اساعدك في الشور
ليله..بخوف علشان العلامات اللي في جسمها لانها لما بتخاف ايديها بتعرق وجسمها بيزرق
لا لا لا مش مستاهله انا هخلص وادخل على السرير عشان تعبانه
جاد طيب انا عندي مناقصه في الشركه
هنزل علشان الشغل وارجع كمان ساعه 
ليله .طيب بصوت نفس عالي هي كانت فاتحه ميه فعلا في البانيو بس قاعده على حرف البانيو وخايفه وبترتعش
وجسمها بقى عباره عن علامات زرقاء
وهي ما فيش في دماغها غير فكره واحده انها ملك خلاص هتكشفها وجاد هيموتها ما بقيتش عارفه تعمل ايه بس سمعت صوت الباب بيتقفل بتاع الاوضه
كده اطمنت ان جاد نزل بدات تظبط نفسها وهي كانت مخبيه العلاج بتاعها اصلا في جنب في وسط الشامبو والحاجات اللي في الحمام عشان جاد ما يشوفوش بدات تاخد حبايه ورا الثانيه عشان تهدى وتفكر هتعمل ايه
بدات تهدى وفعلا خ'لعت ملابسها وبدات تاخد شاور
بس وهي في الحمام النور قطع صرخت بصوت عالي وسمعت صوت بره 
وبدات تتماسك جاد انت رجعت تاني بس مكنش فيه رد ولفت البشكير على جسمها وبدات تحسس بالراحه عشان مش شايفه حاجه بس كانت خايفه
فتحه باب الحمام وخرجت لاوضه حاولت تولع شمع بس كان في محاولتين فاشلين وكان خوفها بيزيد اكتر واكتر لكن المحاوله الثالثه كانت ناجحه والشمعه ولعت
خدت نفس عميق ومسكت الشمعه في ايديها
وبدات تتجه لباب الغرفه عشان تخرج منها لانها خايفه
بس كانت حاسه بنفس غريب حد معاه في الاوضه فوجهت الشمعه في اتجاهات الاوضه كلها عشان تشوف لو في حد في الاوضه بس ما كانش في حد او هي ما شافتش كويس
رددي التاني وقالت جاد انت جيت في حد هنا
بس ما كانش في رد كان بينها وبين باب الاوضه مجرد خطوتين 
لكن شافت خيال على الجدار صرخت والشمعه وقعت من ايديها وحسيت بقيت بتتلف على رقبتها 
وسمعت صوت بيقول هق'تلك زي ما قت'لتيني
ليله بصوت يكاد لا يسمع يحيي
طبعا الشمعه لما وقعت على الارض الاوضه كلها بقت عباره عن نار
بس النور رجع ليله كان في شخص بيحاول يموتها ولما النور رجع بدات تدق في ملامح الشخص بس ملامحه ما كانتش ظاهره كان في حاجه على وشه بدات تمد ايديها علشان تشيل الحجاب اللي على وشه
وكانت الصدمه 
🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂
وطبعا النار كانت بدات تسيطر علي المكان وملك ومامتها بداوا يسمعوا الصريخ وبداوا يتجهوا للاوضه بتاعك ليله
وتتوقعوا مين الشخص اللي دخل عايز يمو'ت ليله
شديت النقاب علشان افهم واشوف مين الشخص ده بس للاسف النار كانت سيطرت على المكان وانا بدات افقد السيطره على نفسي ونفسي راح خالص من الدخان وقت ما شديتي النقاب الرؤيه ما كانتش واضحه قوي من كتر الدخان بس ده يحيى ازاي يحيى مات
دي كانت اخر لحظات حصلت لليله قبل ما يغمى عليها في وسط النار بسبب الشخص اللي كان بيته'جم عليها
وقعت ليله في الاوضه والنار محوطه من كل مكان
بس ملك ومامتها كانوا حاسه بالنار وبالدخان وفعلا اتجهت مامتها ملك ما قامتش من على السرير لان ملك كانت تعبانه
امها اول ما شافت النار بدات تصرخ وتقول الحقونا الحقونا
والحرس اللي كان موجود على الفيلا اتدخل وشال ليله  من وسط النار وطفي النار والموضوع عدى ب اقل الخسائر
بداوا يفوقوا في ليله ما كانتش بتفوق كانت فاقده الحركه والنطق 
ام جاد اتخضت عشانها خافت يكون فيها حاجه 
فطلبت من حراره ان هم يشيلوها يحطوها في العربيه وانها تتجه للمستشفى ورنيت على جاد
جاد عصبيه انت بتقولي ايه يا ماما وايه اللي حصل طيب انا هحصل لكم على المستشفى
وفعلا جاد ساب الاجتماع تبع الشغل واتجه للمستشفي 
وصل وهو قلقان ومذعور ايه يا ماما اللي حصل فهميني
مامته ما اعرفش يا ابني انا كنت قاعده انا واختك لان الدخان مال البيت والاوضه بتاعه مراتك عباره عن نار ومراتك واقعه وفي اثاره على وشها خربشه وحاجات ما نعرفش في ايه
جاد..بصدمه وبعدين هي دلوقتي فين 
مامته الدكاتره معايا جوه ما حدش عارف حاجه ربنا موجود يا ابني
بينما وهم بيتكلموا الدكتور طلع جاد طمني يا دكتور بلهفه
الدكتور لو الساعه الجايه دي عدت على خير هي هتبقى كويسه لانها هي اخذت كميه دخان كثيره قوي والرئه تعبانه خالص مع مرض القلب اللي عندها الموضوع صعب
جاد. جاد ت هنا بدا مبرق مش فاهم حاجه وقال له قلب
الدكتور.. هو انت ما عندكش علم انها مريضه قلب
جاد... سكت وما ردتش طب ينفع ادخل اشوفها
الدكتور. هي دلوقتي تحت الاجهزه ومش هتحس بحاجه 
الموضوع كله ساعه واحده ان شاء الله تبقى بخير دعواتكم لها
الدكتور مشي وجد فضل واقف مصدوم اللي بيسمعه مامته هي مراتك مريضه بالقلب زي يحيي الله يرحمه
جاد.. مصدوم من اللي بيسمعه وقال انا اول مره اعرف الكلام ده طب هي خبيت عليا ليه لو عرفتني من الاول ما كنتش قسيت عليها ولا عملت اي حاجه من اللي انا عملتها بس هي خبت عليا ليه
امه قالت له يمكن يا ابني خافت انك ما تتجوزهاش
جاد.. بالعكس انا بحبها وكنت هتجوزها تحت اي بند من البنود
امه.. ايه ده يا ابني والموضوع كله مجرد ساعه ولما تفوق ابقى افهم منها كل حاجه
جاد اومال ملك فين سبتها في البيت لوحدها وهي تعبانه
 امه ملك في البيت وزياد معاها
لازم تروحي يا ماما عشان خاطر ملك وانا هنا ولو في اي جديد هطمنك روحي انت عشان خاطر ملك ما صدقنا ربنا خد بيدها
امه كانت في الاول رافضه انها تروح بس جاد اقنعها قبل ما تروح قالت له خد امسك تليفون مراتك اهو
لا انا في الاوضه بعد اللي حصل خدناها لاحسن النار تاكله
وروحت
جاد فضل قاعد على الكرسي مستغرب اللي بيحصل في حلقه ناقصه هو مش عارفها
بدا يفكر طب هي ليه خبت عليا وبدا يستفهم الدكتور طب المرض اللي عندها ده مرض حديث ولا من زمان
الدكتور اكله ان المرض ده معاها من زمان يعني تقريبا هي مولوده بيه
نفس حاله يحيي اخوه 
جاد شال التليفون في جيبه ما فكرش ان هو يفتحه حتى كان كل همه يطمن على ليله بس وبيدور في دماغه اللي حصل في البيت ده حصل ازاي طبعا دخل الاوضه عشان يطمن على ليله بس كانت لسه ما فاقتش شد الكرسي وقعد جنبها وبدا يدقق في ملامحها حطي ايده على وشها وبدا يحرك ايده على وشها ورقبتها كان حاسس بحاجه غريبه في جسمها
لون جسمها بدات اتغير وبدا يحسس على شعرها شعرها مش طوله كله قد بعضه يعني شعرها ده مقصوص ما بقاش فاهم ايه اللي بيحصل 
بس فاق من شروده على تليفون ليله بيرن
فتح بس ما نطقش لسه  لقا ست بيتكلم وبيقول هو انت هتفضلي تعشمينا بالفلوس كثير كده لا بقول لك ايه احنا هنتصل بجوزك وهنحكي له كل حاجه والتمثيليه اللي احنا عملناها عليه
تبعتي لنا فلوسنا اخر كمان يومين وايه اللي هنحكي لجوزك كل حاجه والسكه اتقفلت طبعا دي الست اللي كانت عامله نفسها ومامتها
ليله كانت بدات تحرك ايديها وتحرك دماغها بس كانت بتخرف وبتقول يحيى انت رجعت من الموت ازاي انا ما ق'تلتكش يا يحيى
جاد ...🙂🙂🙂🙂🙂
جاد كان مصدوم من الا بيسمعهم من ليله ليله كانت بتخرف وهي في الغيبوبه بتقول يحيى ما تقت"لنيش انا ما عملتش حاجه صدقني انا مظلومه يحيي انت ازاي عايش انت ميت ولا عايش
وقامت فجاه من على السرير وهي بتصرخ وبتقول يحيي
طبعا جد اول ما صرخت كان قاعد جنبها وبيسمع وهي فاقت لثواني ورجعت وقعت على السرير اغمى عليها تاني
الدكتور دخل وقال له بعد اذنك تبقى ترتاح احنا هنديها حقنه مهدئه لان اعصابها تعبانه خالص واللي هي فيه ده هلاوس من التعب
طبعا جاد مصدوم من اللي سمعه والاشافه
العلامات اللي في جسمها اول ما تعبت ظهر على جسمها خطوط زرقاء كتير مع التعب اللي عندها الموضوع ما يتسكتش عليه مرض القلب وكمان الست الا اتصلت جاد كان داخل في نوبه جنان
من كتر التفكير مبقاش عارف ولا فاهم حاجه 
بدا يربط الاحداث ببعضها وبدا يشك ان البنت اللي شافها يوم موت يحيى هي ليله لكن برده كان في حاجات ناقصه جاد قعد  على الكرسي في غرفه الانتظار مستنيها تفوق بفارغ الصبر عشان يفهم ايه اللي بيحصل بس لازم يفهم
الدكتور خرج من عندها 
وميل على جاد و قال له
احنا اديناها حقنه مهدئه عشان حالتها صعبه بس مش هنقدر نديها اكثر من كده مهدئات عشان الجنين اللي في بطنها
جاد.😳جنين هي حامل 
الدكتور ... استغرب من طريقه جاد و قال له مش هي المدام برده
جاد. بس ما قالتليش انها حامل
الدكتور مع ان الحمل لسه جديد ان شاء الله تفوق وممكن تكون كانت عاملها لك مفاجاه بس ان شاء الله بس كم ساعه دول يعدوا على خير لانها تعبانه خالص
الدكتور مشي وساب جاد  قاعد في حيره وتوهان جاظ كده قرر ان هو كده كده هيق'تلها 
...
تلفونه رن 
زياد..اي جاد طمني 
جاد . وهو يحاول يمسك اعصابه عشان ما حدش يعرف حاجه
ما فيش حاجه يا زياد المناقصه خلصت ولا لسه
زياد هو اللي ما فيش حاجه ده كفايه صوتك المناقصه ما خلصتش معتز بيعاند فينا ومش هتخلص غير لما انت تيجي
جاد.. اتصرف يا زياد اعمل اي حاجه انا ما ليش مزاج لحاجه خالص
زياد.. حاولت والله جاد وما فيش فايده وانت عارف المناقصه دي لو خسرناها هنخسر كثير قوي حاول تفضي نفسك شويه وتعالى
جاد..هحاول 
وقفل السكه قام على الكرسي وفضل ماشي في الطرقه رايح جاي شويه واتجه للدكتور وقال له هي قدامها قد ايه وتفوق
الدكتور.. مش اقل من ساعتين
جاد.. طب انا في مشوار مهم جدا اروح اعمله ولما تفوق ما تبلغهاش اي حاجه من اللي انت قلتها لي انا مش عايزه تعرف ان انا عرفت حاجه خالص
الدكتور..حاضر 
وجاد فلوس تحت الحساب في المستشفى واتجاه لعربيته وساق  بسرعه البرق واتجاه للشركه
وصل الشركه وعفاريت الدنيا كلها بتتنطط قدامه
نور... هو ده وقت حد فيه ويمشي 
جاد..اخرسي مش عايز اسمع صوت انا عفاريت الدنيا كلها بتتنطط قدامي وهو يخبطها على وشها بصوابع ايده خبطات متتاليه فبعدي عني عشان ما يكونش نصيبك الوحش ان العفاريت دي كلها تطلع عليك
نور...بخوف حاضر 
زياد..كويس انك جيت معتز جوا وبيقول عايزك انت مخصوص
اكيد هيتكلم في الحوار القديم يا جاد
********
بالنسبه للحوار القديم هو كان بيساون دائما ان هو يقول له على  البنت وان جاد يكتب له جميع ثروته
بالنسبه لجاد ما كانش عندي مشكله ابدا ان هو يخسر كل حاجه بس ياخذ حق  اخوه يعرف البنت دي مين
*******
جاد بضحكه صفراء لما زياد قال له كده ما بقتش محتاج للعرض بتاعه
ودخل جاد علي معتز المكتب 
معتز بضحكه ساخره هو انت يا باشا محتاج كل المكالمات دي عشان تشرفنا وتشرب معايا القهوه
جاد . بعصبيه بس وبحزن بس كان بيحاول يداري على قد ما يقدر شد الكرسي وقعد وقال له هات اللي عندك يا معتز
معتز من غير قهوه ما كنتش اعرف انك بخيل كده يحيى اخوك الله يرحمه كان سخي قوي
جت بعصبيه وهو يتنرفز ويمسك في الياقه معتز ما تجيبش سيره يحيى على لسانك وانطق قول انت عايز بسرعه
معتز هنا بدا يتنرفز ويتعصب ونزل ايد جاد وقال له مش انا اللي عايز انت اللي عايز يا جاد
جاد.. اللي عايزه ما عدتش عايزه دلوقتي
معتز.. فزوره دي ولا ايه يا ابن الحجازي
جاد..  ولا فزوره ولا حاجه اللي انا عايزه عرفته يعني ما عادش ليك لازمه عندي يا معتز وموضوع انك تته,جم على الفيلا بتاعتي انا كنت معديه محبه لكن استنى بقى في اي وقت عزرائيل المو'ت هيجي لك
معتز.. وكمان بتهددني في مكتبك
جاد لسه كان هيرد بس جاله تليفون 
رد علي التلفون بلهفه 
بس انصدم من اللي سامعه في التليفون ونطق وقال ماتت 
🙂🙂
معتز فاضل في المكتب يحلف ويستحلف ان هو مش هيسكت وهينتقم من جاد على اللي بيحصل بس جاد ما كانش في دماغه
كل اللي في دماغه ان هو يروح المستشفى يشوف ايه اللي بيحصل هناك ووصل المستشفى لقى الدكتور جاد بعصبيه في ايه يا دكتور طمني الدكتور ليه لحالتها وحشه جدا جسمها ازرق خالص والله علامات غريبه على جسمها والصراحه مش عارفين نعمل ايه
جاد.. انا عايزه ادخل اشوفها الدكتور ليلى موصيه ان انت الوحيد اللي ما تدخلهاش هي مش عايزين تشوفها بشكلها ده
جاد.انا لازم ادخل 
وفعلا جيت دخل ليله كانت ليله فاقت 
جاد.. شد الكرسي وقعد قدامها وما اتكلمش كل اللي قالوا قال لها الف سلامه عليك
ليله.الله يسلمك وهي تشد الملايه على جسمها عشان مكسوفه وعشان ما ياخدش باله من العلامات اللي في جسمها
جاد . ما لهوش لازمه انك تداري جسمك يا ليله ولا انت هتداري ولا ايه انا حاسس ان انا قاعد قدام واحده ما اعرفش عنها حاجه خالص بعد كل اللي سمعته وبعد كل اللي عرفته ده
ليله...طلقني 
جاد.. ياه هو الطلا بالسهوله دي هطلقك بس في حاله واحده افهم ايه اللي بيحصل في شويه افكار في دماغي انا عايزه افهم منك كل حاجه
ليله انا افهمك كل حاجه يا جاد واحكي لك كل الحكايه من اول وجديد بس ليا  هي شرط
جاد.بعصبيه انتي كمان هتتشرطي يا روح امك
ليله..ايوه مش هقول اي حاجه غير لما اتحقق لي الشرط ده لو قتل'تني مش هتنطق
جاد..قولي 
عايزك تعمل حفله على الضيق وتكون فيها اختك ومامتك وانت وانا وزياد ومعتز والسكرتيره  بتاعتك
جاد..ليه ان شاء الله وبعدين انت تعرفي معتز منين
ليله نفذ اللي بقول لك عليا كده وانا هفهمك كل حاجه وبعد كده هيبقى لي ك الاختيار تختار برده
وانا اللي قلت الدكتور يقول لك ان انا مت عشان تيجي لاني كنت متاكده ان انت مش هتيجي
وانا عارفه ايه اللي بيدور في دماغك دلوقتي بتحسي تقت'لني وتتخلص مني بس لو عايز تق'تلني وكل الاسرار دي تق'تبنلي معايا اعملها انا قدامك اهو 
جاد ..وهو يقرب عليها انتي حامل ازي وانا اصلا مش لمستك 
ليله..كل دا هقوله واحط لك كل النقط على الحروف
جاد.. ماشي يا ليله هديك يوم كمان عمرك هيطول كمان يوم وبالمره افهم موضوع ابوك وامك اللي اصلا انت ما لكيش اب وام وكل ده طلع تمثيليه وعاملاه عليا كل حاجه فهمتها
بس ايه اللي كان مولع في البيت انت كنت مجنونه وكنت عايزه تعملي حكايه
ليله.. دي الحته الوحيده اللي ناقصها انا بشوف حد شبه يحيى اخوك لابس نفس لبسه وهو اللي كان عايز يقت'لني انت متاكد ان يحيي هو إلا مات 
جاد.. بعصبيه وهو يكسر كل شيء في الاوضه انت هتتجنني ولا ايه ولا دي حكايه جديده من حكاويكي
ليله..صدقني انا كنت بصور بالتليفون والتليفون صور مين اللي عمل فيا كده وانا عايزاك تجمعهم كلك عشان كل واحد يبقى عارف حقيقه التاني
جاد.. الصدم من طريقه ليله وحس فعلا ان في حاجه غريبه بس قال ان هو مش هيخسر حاجه لان هو كده كده اتاكد ان هي اللي عملت كده في اخوه بس قبل ما يقت'لها او يخلص عليها محتاج يفهم كل الحكايه
خرج للدكتور وقال له هي قدامها قد ايه وتخرج الدكتور قال له ايام كثير بس جد قال له لا الليله بالليل هتخرج وهاجي اخدها الدكتور كان رفض طبعا بس جاد اقنعه
وراجع الفيلا بتاعته اتصل على معتز وقال له لو عايز الصفقه وعايز الشركه وعايز كل اموالي انا عامل حفله علي الضيق  ولازم تحضرها هو بيغريه عشان يحضر معتز في الاول كان رافض بس بعد كده قال ما يجرب وايه يعني اللي هيحصل
وده يجهز للحفله اللي على الضيق وده علم لزياد ولمامته ولاخته ان محدش يتحرك خالص لان في حفله وفعلا معتز هو كمان جه معتز طبعا كان جوز ملك اخته بس طلقها لما اخوها مات وبسبب الخلافات اللي بينه وبين جاد 
بس اول ما ملك شافته انصدمت فبدات الذاكره بتاعتها ترجع شويه
ملك. بعصبيه انت ايه اللي جابك هنا انت جاي هنا بتعمل ايه خليه يخرج بره يا جاد انا بكرهه
جاد اهدي يا ملك هديها يا ماما بس كان مبسوط ان اخته بدات تفتكر والذاكره بدات ترجع لها معتز انا بجد عايزه ارجع لملك كل اللي حصل ده كان سوء تفاهم ايجاد بدا يسكت فيه ويقول له حاضر هعمل لك كل اللي انت عايزه بس فيه مفاجاه
وبعت زياد يجيب ليله من المستشفى 
وهو فاضل قاعد مع معتز عشان ما كانش عايز معتز يهرب ولا يفلت بجلده لان هو كان عامل حفله يفهم منها الحقيقه وفي نفس الوقت يخ'لص عليهم فيها
بس ملك ندهت على اخوها وقالت له كان في حاجه عايزه اقولها لك مهمه انا افتكرت البنت اللي كانت السبب في موت يحيى كانت بتجيلي المستشفى
جاد.. اهدي يا ملك كل حاجه ظهرت وانا كمان عرفتها
ملك..بجد طب سايبها ليه
جاد.. انا مش سايبها الموضوع موضوع ساعه واحده بس وكل حاجه هتخلص انا كده كده بعت زياد يجيبها من المستشفى
ملك.. زياد بيجيب مراتك من المستشفى طب ليله مالها ومال البنت
جاد.. ما هي ليله هي البنت
ملك.. لا اللي كانت بتجيلي مش ليله اللي كانت بتجيلي
🙂🙂🙂🙂🙂🙂
لا اللي كانت بتجيلي مش ليله اللي كانت بتجيلي واحده تانيه ياجاد
جاد.. يعني ايه واحده تانيه انت اكيد مش فاهمه عشان انت كنت تعبانه هي ليله هي المسؤوله عن موت اخوكي
ملك.. صدقني يا جاد لا 
جاد.. بعصبيه وهو يتعصب على اخته انا مش فاهم حاجه انتي قصدك ايه كل الادله بتقول ان ليله هي السبب
ملك ايوه ليله هي اللي كانت في السباق مع يحيى بس ليله كانت ضحيه زي يحيي يعني ليله لولا نطت من العربيه كانت هي كمان هتموت صدقني يا جاد
جاد..يعني ايه وهو يكسر كل حاجه موجوده قدامه
ملك.. انا اه دخلت المستشفى وكنت تعبانه بسبب اللي حصل وسبب موضوعي مع معتز لكن اللي انا فاكراه كويس ان كان في واحده بتزورني باستمرار وبتحكي لي وبتقول لي ان هي السبب في موت يحيي اخويا
جاد..واحده مين يوه هو انا كل ما اوصل للحقيقه تبعدوني تاني
قصدك مين يا ملك انطقي ملك كانت منقبه بس انا ما اعرفش هي مين بس لو سمعت صوتها هعرفه
جاد...يعني ليله ملهاش يد في حاجه يعني ليله بريئه ازاي انا شايفها بعيني يوم الحادثه ومتاكد ان هي المسؤوله عن موت اخويا ازاي بتطلع بريء ازاي
ملك..صدقني مش هي مش هي
جاد طلب من ملك انها ما تتحركش من الاوضه هي ومامته عفاف
كانت نور السكرتيره بتاعته وصلت هي كمان ومعتز يعني كله بقى موجود في الفيلا ما عدا
ليله وزياد 
طبعا جاد بعد زياد يجيب ليله عشان هو يفضل موجود في استقبال معتز عشان خايف ان معتز يغدر بيه
وطلب من الحراس اقفله بيبان الفيلا لحد يدخل ولا حد يخرج لانه هو دي الليله الاخيره في الحساب للكل ولازم يحطوا النقط على الحروف بس كلام ملك لجاد خلاه متلخبط خليها مش عارف فين الصح وفين الغلط وهل يا ترى هي ليله السبب ولا ايه اللي بيحصل طب لو مش ليله تبقى مين
هنا كان جاد فضل قاعد مع معتز ونور
طبعا الحركه اللي جدع عملها ان هو اشتري كل رجاله معتز اشتراهم بالفلوس
لما معتز وصل الفيلا عند جاد اكتشف ان كل رجالته انضمت لرجاله جاد يعني معتز حاليا معهوش حد لوحده في بيت جاد
في الوقت ده جاد رفع عليه السلا'ح وهو كان قاعد على الكرسي
معتز... لا شاطري جاد واسقف لك كمان لعبتها صح
جاد.. ما انا قلت لك الشاطر هو اللي يضحك في الاخر
وانا اللي ضحكت اهو يا معتز
معتز النهايه  مش بالسهوله كده يا جاد انت لحد دلوقتي لسه ما عرفتش البنت اللي كانت السبب في موت اخوك
جاد..قصدك وجاد لسه ما كملش كلامه معتز قطعه وقال له مش قصدي ليله يا جاد
جاد.. هنا انصدم وقال له يعني ايه يعني انت كنت عارف ان انا شاكك في ليله
معتز . بص يا جاد انت مش فاهم اللي انت عايش فيه ده كله لعبه وانا اللي ماسك الحبل اللي بيحرك اللعبه
جاد...بصدمه لعبه 
ايوه لعبه جاد. يعني مثلا ليله ليله دي بتشتغل لحسابي موضوع باباها ومامتها انا كنت عايزه ابعث لك حاجات تلهيك عن موت اخوك انت لقيت ليله في طريقي فبعتها لك وموضوع باباها ومامتها اللي كلموك كل ده مرسوم برده موضوع انها هتسافر مع اهلها من وراك كل ده خطه ياجاد واتلعبت عليك انا بعثت لك ليله في طريقك عشان ما تعرفش مين البنت اللي عملت كده في اخوك
ايوه ليله كانت راكبه مع يحيي العربيه
بس مش ليله هي المسؤوله عن موت يحيي
جاد.. كان واقف انصدم وقعد على الكرسي لو لمده دقيقه كان مغيب عن الوعي ومصدوم اللي بيحصل لكن فاق ونزل ضرب في معتز يا ابن الكل'ب يا ولاد الكل'ب
انتوا بتلعبوا بيا الكوره انا واهلي يعني ايه ليله معاك معتز يعني زي ما فهمت
جاد بعصبيه وهلوسه انطق وقول لي مين البنت اللي مسؤوله عن موت اخويا احسن هموتك والمسدس كان في راس معتز هنا نور السكرتيره اتدخلت وحولت تهدي جاد
لكن المحاوله فشلت وجاد اتعصب اكتر بسبب طريقه معتز المستفزه وكلمه من هنا على كلمه من هنا جاد فقد السيطره عن نفسه وفرغ المسد'س كله في دماغ معتز وقع جث'ه هامده
🙂 نور بصريخ بدات تصرخ لكن صوت جاد وقفها وقال لها اخرسي مش عايزه اسمع صوت
جاد ما كانش فريق له حاجه خالص لان معتز ينطق وان معتز مات والسر معاه ومالك ما تعرفش مين هي البنت لانها البنت المتنقبه اللي كانت عايزه تق'تل ليله اللي هي مين محدش يعرف
يعني ليله شغاله مع معتز يعني ليله عارفه السر يعني ليله ضحكت علىا يعني ليله كانت بتمثل انها بتحبني يعني انا كنت لعبه في ايديها كان دي الافكار اللي بتدور في دماغ جاد وقتها
طبعا مامته وملك نزلوا على صوت ضرب الرصاص
اول ما ملك شافت معتز وقع على الارض جثه هامده صرخت ومامتها كمان صرخت ليه يا ابني عملت كده
جاد مش عايز اسمع صوت حد خالص ونادي على الرجاله بتاعته وطلب منهم ان هما يداروا الجث"ه دلوقت بس ما يدفنوهاش يداروها بس
وطبعا هو كان باعت د زياد يجيب ليله
بس زياد كان اتاخر وجاد ما عندوش صبر يستنى لان ليله اخر امل عنده تعرفه مين البنت مجرد ان هو بدا يجهز عشان يروح هو يجيب ليله ونزل الجنينه وجد  ليله قدامه وجد زياد
بدون اي كلام وبدون تفاهم ضرب ليله علي وشها وقعت على الارض ما هي كانت اصلا قايمه من دور تعب يعني ضعيفه فشد ليله من شعرها زياد في ايه يا جاد مالك دي تعبانه
جاد ما لكش دعوه وما حدش ليه دعوه مراتي وانا حر فيها
ليله كانت في الوقت ده ما فيش منها اي رد فعل
جت سحبها على الاوضه فوق وحدفها على الارض وقفل باب الاوضه وراه
ليله هنا بدات تخاف من جاد
ليله بدموعه بخوف اسمعني ياجاد انا عارفه ان انا غلطانه وعارفه ان انا غلط وعارفه ان انا استاهل
بس والله انت فاهم غلط انا هفهمك كل كل حاجه لكن هو ضربها وقال لها مش عايزه افهم حاجه مش عايزه اسمع صوتك ور'بط ايديها الاثنين في السرير
وهي طبعا كانت بتعيط وبتصرخ وبتترجاه ضربها وقال لها اخرسي مش عايزه اسمع صوتك
واتجه نحو الدولاب وفتح الدولاب وخرج منه اله حاده وبدا يقرب عليها وهي اول ما شافتها في ايده بدات تصرخ وتقول له جاد افهم
جاد افهم ايه شفتي دي اخر الليله ليكي معايا يا ليله فهتقضيها في حضني اللي هو حضني انا حضن الشيطان هتبقى ليله في حضن الشيطان 
وشدها من رقبتها بعنف وقال لها طلعي لسانك
ليله ..ابوس ايدك ارحمني اسمعني احكي لك الحكايه كلها
لوجي احمد 
ابوس ايدك سيبني اسمعني والله مظلومه اسمعني لو مره واحده يا جاد وبعد كده قرر شوفي هتعمل في ايه وانا موافقه
ده طبعا كان رافض  يسمعها وكان قلبه قاسي جدا جاد  بقسوه ما بقاش الكلام لازمه دلوقتي ولا فايته خلاص انا حكمت عليك بالاعدام.
انا موافقه امو'ت بس اسمعني
الاول هو نزل فيها ضر'ب بجنان لانه ما كانش عارف يتحكم ولا يسيطر في نفسه واع'تدى عليها
ايوه هو جوزها بس اخذها بالغ'صب
اكتشف انها لسه بنت بن'وت ومحدش لم'سها
جاد بقى عامل زي التايه امن على السرير يخبط دماغه في الحيطه
حاسس ان كل حاجه حواليه غلط
مسك ليله جامد وقال لها انا عايزه افهم كل اللي بيحصل وتفهميني كل حاجه
ليله.. ليله بدموع هي منهاره صدقني انا ضحيه زي يحيى اخوك بالظبط انا اعرف يحيى من زمان وتصاحبنا بس الصداقه عاديه واللي عرفته ان يحيى كان بيحبك قوي وان يحيى بالنسبه لك كل حاجه وانت بتحبه حب جنون 
وانا كنت عايزه فلوس وكنت معذوره في فلوس جاني شخص وقال لي ان هم هيدوني مبلغ كويس قصاد خدمه اقدمهلهم
.
جاد..خدمه ايه 
السباق بتاع العربيات اللي كان يحيى مشترك فيه وانا كنت المفروض هركب العربيه مع يحيى ان انا احط له منوم في العصير
جاد..وبعدين في الاول كنت رافضه بس هم فهموني ان الموضوع مجرد منوم بس واني يحيى هيبقى تمام وما فيش اي حاجه هتحصل له كل الحكايه ان هم عايزين يضغطوا عليك عشان خاطر الشغل انا الصراحه كنت محتاجه للفلوس جدا ووافقت ووافقت كمان لما اتاكدت هيبقى كويس مش هيحصل له اي حاجه
جاد.
بعصبية اهو مات 
ليله..معرفش النوم هيخونوا وهيغدروا كده بعد ما حطيت له المنوم في نص الطريق العربيه وقفت وركبت واحده لابسه نقاب هي اللي خلصت علي يحيي 
وقبل النهايه هي نزلت وانا ركبت وانا كنت فاكراه نايم بسبب المنوم اتاري هو كان مات 
ولما جيت انزل عند خط النهايه انت كنت ورايا والعلامات اللي في جسمي دي كانت باينه من الخوف لاني كنت حاسه ان في حاجه غلط والجاكيت بتاعي فانت افتكرت ان انا البنت المسؤوله عن موت يحيي بس مش انا والله 
جاد..هي مين دي 
ليله..معرفش ولا مره شفت وشها حتى هي كانت السبب في حرق الاوضه وكانت عايزه تقت"لني.
جاد.. بدا يربط الاحداث ببعضها وكمان اخته قالت له اني مش ليله هي اللي كانت بتزورها ان كان في بنت تانيه هي اللي بتزورها
جاد...هتكون مين البنت دي 
ليله...بدموع والله ما اعرف انا ضحيه زي يحيى وبدأت تعيط وقالت له انا كده قلت لك الحقيقه ولو عايز تقت'لني اقت'لني
بس حاجه اخيره عايزه اقولها لك
البنت دي او الشخصيه دي موجوده معاك في المكان هنا لاني انا شفتها كم مره وحاسه انها حوالينا زي ما حاسه انها بتسمعنا دلوقتي
جاد..قصدك اي 
ليله..قصدي انها حوالينا هنا 
جاد.. خرج زي المجنون من الاوضه وقال لها ما تتحركيش من هنا ونزل الجنينه فضل يفتكر كل الكلام اللي ليله قالته يعيد فيه ويفكر فيه لو واحده موجوده هنا هتكون مين
جاد.. زياد فين زياد يفكر معايا هتكون مين يعني 
وسال الرجاله على زياد قاله أن هو دخل اوضته 
فدخل اوضته عشان ينادي له ما لهاش زياد في الاوضه بس اكتشف حاجات غريبه في الاوضه من ضمنهم اسدال ونقاب اول ما شافهم ما لحقش حتى يفكر بس سمع صوت صريخ 
ساب كل حاجه وجري على اوضه ليله اول ما دخل الاوضه لا زياد حاطط سكي'نه على رقبه ليله
جاد...انت مجنون يازياد  سيبها ايه اللي بيحصل ده انت زياد انا استنيت الضربه من الكل الا منك انت يا ابن عمي يا اخويا
زياد انا مجنون بليله وانت جيت خدتها مني كل حاجه انا كنت عايزها انت اخذتها يا جاد. بيت الريس في الشغل وانا دراعك اليمين بقت صاحب اللعبه وانا صاحبك بقت كل حاجه انت ريسها وانا اللي شغال عندك حتى البنت الوحيده اللي حبيتها انت اللي اتجوزتها ده انا شريكت في موت يحيى مخصوص عشان اخذ ليله
واتجوزها وانت اللي في الاخر تتجوزها ده في شرع مين ده
جاد .انت يازياد. 
.ليله..بصريخ الحقني ياجاد مش قلت لك ان اللي بيعمل كده شخص موجود هنا انا ما عملتش فيك حاجه يا زياد انا ما حبيتكش
زياد انا حبيتك ولو كنت ساعدت معتز في مو'ت يحيى علشان خاطر هم وعدوني ان انا امسك كل حاجه ونتخلص من جاد بس للاسف جاد كل مره يرجع اقوى من الاول
اخوك مات  اختك اتجننت وانت برده ما فيش فايده فيك
بترجع اقوى من الاول حتى البنت الوحيده اللي انا حبيتها انت اخذتها مني الدنيا اديتك كل حاجه يا جاد وانا لا
جاد يا يا زياد كل ده مخبي في قلبك ليا وانا بقول اخويا وابن عمي وصاحبي ودنيتي ودراعي اليمين وانت مخبي كل ده في قلبك ليا من الاول لو اعرف انك بتحب ليله ما كنتش اتجوزتها
كنت تعالى اقول لي كلمني فهمني يا صاحبي تلعب عليا  يحيى ده كان صاحبك زي ما كان اخويا وكان اخوك زي ما هو اخويا ليه يا زياد ليه
ليله.. حرف السكي'نه كان بدا يضغط على رقبتها ورقبتها فعلا بدات تجيب د'م من الضغط بدات تصر'خ وتقول الحقني ياجاد
زياد . خايفه مني يا ليله ده انا ما حبتش حد قد ما حبيتك ده انا عملت كل ده عشان خاطرك انت
ليله. بصريخ وانا ما اكرهتش حد في حياتي قد ما كرهتك انا بكرهك ابعد عني انا بحب جاد وعايزه جاد انا بكرهك بكرهك زياد اول ما سامع الكلام ده زق ليله على جاد وماسك السك'ينه وضربتين لما وقع على الارض ميت
مو'ت نفسه 
ليله اول ما شافت الموقف ده فضل تصرخ تصرخ من شكل الد'م وجسمها بدا يزرق والخطوط بدات تسهر على جسمها 
ولما جاد شاف ليله كده حضانه ودق يطبطب عليها كثير ويطمنها عشان هي كانت خايفه وهي اصلا مريضه واللي ما بتشوف اي حاجه تخوفها بيحصل لها خطوط في جسمها وفي نوبه خوف كل حاجه بقى بدات توضح لجد ان اللي كان السبب كان معتز وزياد وان ليله كانت ملهاش ذنب وكانت ضحيه زي يحيى وكل حاجه رجعت لوضعها الطبيعي اخته رجعت بقت كويسه ولما عرفوا طبعا بموضوع زياد واخته حكت له ان اللي كانت بتيجي المستشفى واحده منقبه اخته وقتها ما كانتش متذكره الكلام كويس بس اللي كانت فاكراه ان هي كانت واحده منقبه كانت بتروح لها وبتقول لها انا السبب في موت اخوك وكان الشخص ده زياد
وجاد رجع لشغله ولشركته واخته رجعت لحياتها الطبيعيه وليله فضلت مع جاد وعوضها عن كل اللي عمله فيها وعن كل اللي حصل وعاشوا مع بعض في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات ويا رب تكون الروايه عجبتكم 
تمت بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-