رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول بقلم نرمين قدري
رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة نرمين قدري رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول
رواية سجينة عشقي ولكن كاملة جميع الفصول
في وكاله من أكبر وكالات الاعلان تقف نورما في نص الوكالة و بصوت عالي
نورما / مبروك يا جماعة وكالتنا اخدت اكبر توكيل لمنتجات شركه الاسناوي للحوم
وده حينقل الوكالة في حتة تانية خالص يلا بقي عاوزة شغل من نار
محمد زملهم/ الف مبروك آنسة نورما حضرتك تستاهلي كل خير.
نورما/ شكرا محمد نشتغل بقي معندناش وقت يضيع عاوزين تبهر العميل يشغلنا
وفجاءة تليفونها رن
نورما /صباح الورد والفل والياسمين علي احلي بابا في الدنيا . ايه اللي مصحيك بدري قوي كده
فاروق/ابدا يا قلب ابوكي اصل جدك كلمني و عاوزنا نسافر قنا ضروري بيقول أمر ميتأجلش
نورما/ماشي يا بابا تسافرو ورتجعو بسلامة
فاروق/ تعالي هنا مين اللي يسافرو يا بكاشة بقولك عاوزنا كلنا
نورما/ بس انا مينعش اسافر انا عندي شغل كتير و لسة ماضية عقود حملة كبيرة ورايا مسؤوليات كتير. حسيب كل ده واسافر ليه .. غير اني مش بحب هناك خالص بصراحة بتخنق من الجو هناك
فاروق / بحده نورما هي كلمة واحده ساعة وتكوني عندي انا مش حقدر اقول الاابوايا لاء وانتي عارفة جدك ولما بيقول كلمه وقفل الخط
نورما/ اوووف يادي حكم قرقوش كل شويه جدك قال جدك عاد عويدنا بتقول ايه انا خلاص اتخنقت
سحر /,لا حول ولا قوه الا بالله ايه يا نورما اتجننتي ماشية بتكلمي نفسك
نورما / اصل بصراحة. الحكاية بوخت زياده عن اللزوم
جدي قاعد في قنا وماسكنا كلنا بخيوط يحر ك فينا زي ماهو عاوز ومش من حق أي حد يعترض .
سحر /معلش انتي عارفه الناس الكبيرة دول بيقبي ليهم تحكمات
نورما/يتحكم في عيالة بس مش فينا وسعي كده يا سحر خليني اغور ..خدي بالك من الشغل انا مسافره كام يوم مع بابا قنا اما نشوف اخرتها ايه
وفي مكان تاني في أقصي الصعيد وبالأخص محافظة وقنا و في عيلة من أكبر العائلات في البلد وهي عاءلة
العزاوي
اكمل /الو ايوة يا أمير اخبارك ايه . شوفت يا امير المصيبة اللي حلت علي راسي .
أمير /,اهدي كده يا اكمل علشان افهم انا مش فاهم حاجة ابوك بردو اتصل و قاعد يزعق وانا مفهمتش ممكن تهدي كده و تفهمني في ابه بالظبط
اكمل /انا في مصيبة و شكل السر اللي انا وانت بس نعرف. حينكشف
أمير /. ايه هو ابوك عاوز يجوزك تاني
اكمل /,قول عاشر
امير/عادي أرفض زي كل مرة وسبهم وتعالي سافر عندي كام يوم لحد مايهدي
اكمل /ما هي المصيبة هنا العروسة اساسا من عيله الجندي اكيد سمعت عنهم العيلة دي من أكبر واغني العائلات هنا . والمشكله اننا في طار قديم بين العلتين و الدم ده لازم يقوف بأي طريقة طبعا كبرات البلد
الله يسامحهم اقترحو ايه طبعا هما مش غرمانين حاجة
اقترحو أن لازم يحصل نسب بين العلتين و الحفيد اللي حيجي هو اللي يوقف الدم ده
يعني انا المطلوب مني اتهبب اتجوز .
و مش كده وبس لازم اخلف علشان لو مخلفتش الدم حيرجع تاني شوفت نصيبة اكبر من كده
أ
مير /لاء بس الحكاية كده أتعقدت خالص وانت ناوي تعمل ايه
اكمل/ مش عارف طبعا
امير/ انا في رأي تصارح بابا بلموضوع
اكمل / قطع كلام. انت اتجننت ياامير عاوزني اروح اقول لبابا اني عاجز مينفعش اتجوز
فلاش باااك
وفي امريكا
امير/ حمدالله علي سلامة يابطل
اكمل/ االله يسلمك ياكبير ايه يابني انت مزهقتش من الغربه مش ناوي تنزل مصر
امير/ لا طبعا انزل فين انا لما صدقت طلعت من قنا و العادات والتقاليد اللي تخنق .
تقولي ارجع ليه مجنون
انا هنا انا عايش حياتي زي ما انا عاوز لكن هناك حعيش زي ماهما عاوزين مش ناقصة قرف . وكمان انا هنا ناجع وعامل بزنس كبير و مستقر
اكمل /, الله يسهلك ياعم وآيه اخبار المزه
امير /عادي بنتخانق مع بعض اكتر ما بنعيش هي متحررة زياره و مش عاوزة تخلف علشان جسمها مش يبوظ واهو مشاكل كتير
اكمل /ما تجوزها رسمي واخلص
امير/الهانم بردو مش مواقف. لان شغلها في الموضه ممنوع تكون متجوزة .
هي اللي صممت علي عقد عرفي وشرط محدش يعرف
اكمل /,اللي هو ازاي يعني وانت ايه اللي مصبرك علي كل ده خيبه لتكون عاشقها .
امير/ لا ابدا بس تقدر تقول تعود أتعودت عليها و هي كمان أتعودت عليا و كل واحد حر بيعمل اللي هو عاوزة مش مقيد التاني بحاجة
اكمل/ايه العيشة اللي ميعلم بيها اللي ربنا بالك انت لو جدك أو ابوك شمو خبر علي البت دي قول علي نفسك يارحمن يا رحيم
امير /بقولك ايه اسكت يجعل كلامنا خفيف عليهم المهم خلينا فيك انت . فيك ايه ودكتور ايه اللي عاوز ترحوله مافهمتش حاجة في تليفون
اكمل/,امير هو الموضوع محرج شوية اصل بصراحة أنا كنت عاوز دكتور
أمير/,اخلص يابني فيك ايه اوعي يكون اللي انا فاهمته عاوز دكتور ذكورة
اكمل /بلظبط كده وقصر و متكلمش كتير
أمير/ بجدية انت قلقتني يلا بينا بسرعة علي مستشفي
وفي المستشفى الدكتور
الحوار. المفروض بالغة الانجليزية
دكتور /الحاله معقدة جدا .لاء وشبه مستحيلة المريض مولود بعيب خلقي سبب له في عجز كامل لا حيقدر يتجوز ولا يخلف مستحيل نهائي
نزلت الكلمات صاعقة علي رؤوسهم
أمير / طايب يا دكتور يعني مينعفش تدخل جراحي أو حتي أدويه
دكتور /,هز راسه رافض مستحيل مافيش امل ولا حتي باي منشطات الحالة مايؤس منها
بااااااااك
امير /وحتعمل ايه في مصيبه دي يا اكمل ما انت لو مصارحتش بابا حتتفضح كده
اكمل/ لاء مش هما عاوني اتجوز حتجوز وتلاقي البيت عايشة طول عمرها جو النجع وعارفة عوايدنا كويس حته بنت جاهله حكسرها بدخله بلدي . وهي ساعتها مش حتقدر تتكلم
أمير/ بس حرام عليك البنت ذمبها ايه بس تكسرها كده
اكمل /منا لو مكسرتهاش حتفضح انا
لازم لكل حرب ضحايا و انا لازم اكون الصايد مش الضحية
امير/,واللهي يا اكمل انا مش عارف اقولك ايه بس ذمب البت دي في رقبتك
اكمل /سيبك مني وبص علي حالك انت لازم تستقر وتكون أسرة بقي و بصراحة ماهيتاب دي مش حتعمر بيت ولا تستأمنها علي عيل
امير /انا عارف علشان كده مش عاوز اضغط عليها في حكاية. الخلفه دي لحد متاكد منها وأنها قد المسؤولية
هي اللبس و شغلها واخدين كل تفكرها
سبيك مني ومن ماهيتاب وقولي حتعمل ايه في موضوع الجواز حتعمل ايه في حكاية الخلفة دي بقي حتقولهم ابه العيب منها
اكمل/ امير سيب كل حاجة لوقتها بس لو صلت اني اطلعها هي اللي مش بتخلف مش حترد ساعة
امير/ واللهي حرام عليك البت انا معرفهاش وصعبت عليا من دلوقتي
اكمل/ اقفل يا أمير بدل متعصب عليك
وفي سرايا من أكبر سرايات البلد الكل بيشتغل علي قدم وساق لأجل استقبال ابن كبير البلد فاروق الجندي و أسرته
وصل فاروق السرايا
الحاج الجندي /يا مراحب يا مراحب بولدي الغالي كيفك يابني وكيف احوالك
جري فاروق يقبل ايد ابوة
فاروق/ الحمد لله في نعمة يا حاج وانت ازيك و الحاجة فينها
بهيجة/,انا هنه اهو عاد يا لدي اتوحشتك . ايه امك متوحشتكش ولا بنت البندر خلاص اخدتك منينا
ليلي ام نورما في سرها /,حنبداء بقي الست دي مافيش حاجة بتهدها
نورما/ سمعتها بضحك وطي صوتك علشان لو سمعتنا حيتهغمل مننا كفته
بهيجة. /,ايه يا بت يا نورا تعالي حبي علي ايدي و لا انتي خلاص متعرفيش في الأصول كيف امك بجيتي خلاص شبه بنتا البندر
بس لاه انتي بنت كبير عائلة الجندي لازما تعرفي عوايدها مليح امال حتجعدي اهنه كيف
نورما /,اولا اسمي نورما يا جده مش نورا وانا ايه اللي حيقعدني هنا من أصله انا جاية زيارة كام يوم و مروحة
بهيجة. / قلبت عينيها بشر مما أثر الرعب علي نورما
بهيجة / اولا اسمك ماسخ معرفش ايه عجب ابوكي في اسم ملهوش معني ايه نورما ده عاد نورا ليه معني وتعالي اهنه يعني تعاودي كيف مين جال عاد في ايه يا فاروق هو انت مفهمتش بتك هي هنا ليه عاد
فاروق /لا يا امي لسة قلت بس تيجي ونقعد كلنا معاها علشان تفهم
نورما/ هو ايه اللي عاوزني افهمة حد يرد عليا انا هنا ليه
في ايه يا ماما ممكن تفهميني
ليلي /,انا زي زيك يا بنتي اول مرة اسمع كلام ده متفهمتا يا فاروق في ايه
الجد / الكل يجعد علشان تفهم عاد
دلوق يا بنتي احنا هنا كبارات البلد كان زمان علينا تار مع عليه كبيرة حدانه وهي عيله العزاوي ولد من عندينا طخ ولد من العزاويه و جع في ساعتها مات
فلازم الطار ده بترد ولا تيبجي عيبه في حجنا لازم التار ده حيدانا
فا اجتمع مجلس في كل كبارات البلد و اتفجو أنهم حيبدلو التار بلنسب يعني هما ياخدوا من حدانه عروس و يدونا حفيد علشان ده اللي حيوقف الدم بين العلتين
نورما /,بردو مش فاهمة وانا مالي ومال كل ده
بهيجة./, بشده ابااااي عاد ما انتي العروس اللي حتروحي حدي العزاوية عاد
نورما/انتم بتخرفو بتقولوا ايه عروس مين وتار و وحفيد مين .
ميولعو العزاويه انا مالي اتجوز واحد معرفهوش ليه افهم لاء بقي انا مش كبش فداء حضحو بيه وانا اقول امين
وفجاءة لقت قلم نزل علي وشها من ابوها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وفجاءة لقت قلم نزل علي وشها من ابوها
الكل قام وقف
نورما/بصدمة بابا انت عمرك ما مديت ايدك عليا
فاروق/,لما تتجوزي حدود الأدب يبقي عاوزة تتربي من اول وجديد
نورما/ هو لما اقول اني مش عاوزة اتجوز يبقي بتعدي حدود الأدب خلاص انا بنت مش متربية و مش حتجوز
ليلي /اهدي بس يا نورما
نورما /محدش يقولي اهدي لما تسرقو مني مستقبلي و عمري يبقي لازم اقف واقول لاء دي حياتي وانا اللي حعشها محدش حيعيش مكاني
بهيجة/ بحده بنت جليلة الربايه صوح احنا هنا حدانه البت ملهاش تقول عاوزة ومش عاوزة اهنه البنته تقول حاضر وبس
ليلي /,انا مسمحش لحد يقول علي بنتي قليلة الربايه أنا مربيها كويس
فاروق/ ليلي متفتحيش بوقك بكلمة اقعدي ساكتة
ليلي / في ايه يافارق جاينا بالعافية و حطتنا قدام الأمر الواقع ومش عاوزنا تعترض انت عجيب
الجد / خلاصت كلام انا قلت اللي عندي وآخر سبوع عنعقد علي بنتك يا فاروق عجلها علشان مبحبش دلع البنته متركبناش العار عاد
فاروق / لاعاش ولا كان اللي يركب يا بوي العار انت كبيرنا وكل اللي عتقول عليه ماشي
نورما/ هو ايه اللي ماشي انتم بتقررو بناء عني ليه انا البقرة ولا جاموسة سحبنها علي زريبه انا بني ادم من لحم ودم ومش حتجوز لو انطبقت السما علي الارض
بهيجة /اجفلي خاشمك بقي بنت قليلة الربايه
لسة نورما حترد سحبها فاروق
فاروق / انتي شكلك مش عاوزة تيجي بالادب تعالي معايا وسحبها يطلع بيها سلالم
نورما /بابا انت بتعمل ايه ساحبني كده ليه
طلع بيها علي فوق زقها في أوضة
فاروق / بزعيق جامد اديني تليفونك هاتي اخلصي
نورما/ بابا انت عارف بتعمل ايه
فاروق /انتي حتعلمني ولا ايه يا بت ليلي عاملين تفهمك وتقولك ماينفعش لازم تتهببي وتتجوزي و بردو مش عاوزة تفهمي يبقي اللي محصلش برداكي حيحصل غصب عنك
وزقها في الاوضة وقفل عليها بالاالمفتاح
فاروق / بصوت عالي ليلي ليلي الباب ده ميتفتخش غير يوم كتب الكتاب انتي اللي قدامي و حتتحاسبي علي كده فاهمة ولا مش فاهمة
ليلي/ بزعر فاهمة فاهمة يا خويا بس اهدي انت انا عمري ما شفتك كده كل حاجة وليها حل
فاروق /انا مش عاوز رغي كتير اللي حقول عليه حيمشي ومافيش نقاش ولا تفاهم قضي الامر
ليلي /فاروق بس انت عمرك ما كنت يتعاملنا كده كل حاجة كانت بلنقاش بنا هو في ايه
فاروق/ بزعيق و ماسك أيدها بقوة في أن بحر دم حيتفتح علينا لو جوزاة دي متمتش في ان العلتين حيخلصو علي بعض افهموا بقي افهموا
ليلي /وانت ملقتش غير بنتي علشان تضحي بيها يا فاروق احنا معندناش غيرها
فاروق/ ليلي مش عاوز كلام كتير واتفضلي يلا ننزل تحت زمان الكل مستني علي السفرة تحت يلا قدامي
نزلت ليلي ولا بيدها حيله وقلبها بيتفطع علي بنتها
وفي سراية العزاوي
اكمل/ بردو مصممين علي جوازه دي انا مش عارف انتم ملقتوش حل غير اني اتجوز
شاهين والد اكمل /وبعدهالك عاد يا ولدي خلوصنا بقي كتب الكتاب يوم الخميس مش عاوز حديت ملهوش عاوزه
اكمل / بس يا بوي انا لاشفتها ولا اعرفها حجوزها ازاي بس
شاهين / بكرة تكون حداك وتشوفها كيف ما انت رايد بس خلصنا بقي من مشكلة التار انا مش حستحمل حد منيكم يروح مني
اكمل / حاضر يا بوي اللي تشوفه
شاهين/ يريح جلبك زي ما ريحت جلبي يا والدي و شد حيلك انا رايد حفيد بسرعة علشان هو اللي يمنع الدم
اكمل / دي بقي بتاعته ربنا يا ابوي
شاهين/ كله علي الله يا ولدي
وفي صباح يوم الخميس
الكل في سرايا الجندي الكل بيعمل علي قدم وساق
وفي غرفة نورما
ليلي / خلاص بقي يا نونو علشان خاطر ماما دا بقي أمر واقع يا حببتي لازم تتقبلي ماهو ابوكي بردو مش حيقدر يكسر كلمة جدك
نورما / ماما لو سمحتي مش انتم خلاص بعتوني مش عاوز حد يتكلم معايا حاضر حتجوز زي ما انتم عاوزين بس اول ما حطلع من هنا آنسو أن كان ليكم بنت اسمها نورما اعتبروني مت
ليلي / ليه بس كده يابنتي ليه بتقولي كده انتي من عيني من جوا حرام عليكي انتي مش عارفه انا كمان بتعذب ازاي
نورما / أنه عذاب ده اللي بتكلمي عنه أنه عذاب اللي يخليكي تكوني سجان علي باب الاوضة بتاعتي أنه عذاب اللي يخليكي ترميني لواحد انا لأعرف شكله ولا اسمة
ليلي /خلاص بقي متزودهاش عليا
نورما / ليه احسن ليكون ضميرك واجعك من ناحيتي لسمح الله لاء ريحي ضميرك علي اخر يا حاجة ليلي
ليلي / ايه حاجة دي انا امك ولا نسيتي
نورما /ودي حاجة تتنسي لكن انتم اللي نسيتم انا بنتكم وضحيتو بيا تحت مسمي التار والعادات
وفجاءة. خبط الباب
دخلت جليلة بكل هيبة و صوت يبفزع الصقر
جليله /, وبعادهااك عاد مش ناوية تعجلي بقي يا بت ابني وتحطي عجلك في راسك عاد
وه وه انتي لساتك ملبستيش فستان العرس
وفجاءة مساكتها من شعرها لا لا وكتاب الله مش حته عيله اللي تحط رأس كبير عيلة الجندي في الوحل جسمن بالله لكون دفناكي موترحك لو مغيرتش خلاجاتك عاد همي بسرعة ام العريس تحت ورايده تشوفك جبر يلم العفش
نورما / بعياط حاضر سيبي شعري بقي حغير اهو
بداءت نورما في ارتداء فستان الزفاف وكأنه كفن يلف حول جسدها وليست فستان حلم كل فتاه
ليلي / سامحيني يا نورما غصب عني يا حببتي غصب عني
نورما / والدموع تنهمر بشده انهارده انتم حتكتبو شهاده وفاتي يا امي مش مسمحاكم كلم مش مسامحة اي حد غلط في حقي
وفتح الباب ودخلت ام العريس بكل هبه وعلي وشها جبروت
هانم / بابتسامة متصنعه يا مشاء الله يا مشاء الله علي عروسة ولدي سنيوره مشا الله عليها
ليلي / اهلا وسهلا اتفضلي شرفتي ونورتي
هانم / منور بصحابه يا خيتي انتي بقي تيبجي أم عروسة صوح
ليلي / أيوة صح وحضرتك ام العريس الحاجة هانم
هانم / يسمع من خاشمك ربنا واحج ان شاء الله استسمحك بس تسبيني مع عروسة ولدي شوية حداي كلماتي لازما ولابد تسمعهم قبل ماتخش عروسة سرايا حدانا
ليلي بصت لنورنا وماله يا ختتي ما هي حتكون بنتكم بردو وحقك تقعدي وترسيها علي عوايدكم
نورما بصت لأنها نظره كلها قهر
طلعت ليلي من الاوضة وفجاءة انقلب وش هانم لسواد
هانم / بعيون كيف الصقر. بصي بقي يا عروسة ولدي انا حقولك كلمتين تحطيهم كيف الحلق في ودانك علشان متجوليش محدش رساني
قلم نرمين قدري
اولا الدار ملهاش غير ست واحد. وهبتها انا
انا هناك الأمر الناهي يعني لو دبانه عدت حتكون عدت بأذن متي فاهمة يا بنت البندر يعني لو عوزتي تخوشي الحمام لازما اكون عارفه مفهوم
نورما / ليه هو انا مش حتجوز راجل برضو
هانم / ماسكتها من أيدها بحده وعيونها كلها غضب
بقولك ايه احنا مش حنبداءها كده اللي حقول عليه يتسمع انا ست البيت هناك مفهوم
عارفة في يوم اسمعك انك زعلتي ولدي مش حيحصلك كويس انتي واخده اطيب وا في عيله العزاوي اكمل ولدي يا زين ما خلفت وبصي عاد انتي داخله حدانه في سرايا مش عاوز.ضافر منك يبان عتلبسي اسود من راسك لرجيلك عوايدن أكده وتنسي خالص انك كونتي يوم من أهل البندر
نورما / خلصتي ولاولسه
هانم / ما تتكلمي عدل عاد احنا واخدينك حدانه تخليص حق مش اكتر يعني تجفلي خاشمك ومسمعلكيش صوت واصل. وخلص كلامك ويلا علشان تروحي حدانا دلوق
نورما / هو ابه اللي روح معاكي انا لازم العريس يجي ياخدني بنفسه من هنا يكده يا مش رايحه معاكي في حته
وفي سرايا العزاوي
اكمل / الو ابو امير شفت المصيبة اللي انا فيها
امير / في ايه تاني مش خلاص وافقت على جواز
اكمل/ النصيبة أن البت مطلعتش من الصعيد طلعت من مصر و متعلمة ومعها دكتوراه في الاعلام
امير. / ياحظك اللي مش معدي ودي حتتعامل معاها ازاي وهي أزاي توافق تتجوز بطريقه دي
اكمل / يعني انت مش عارف عوايدنا لما الكبار يقولو حاجة محدش يقدر ينفس
امير/ والحل حتعمل ايه
اكمل/ انا رميت طعم صغير لو أكلته يبقي نص المهم اتحل وانا حقدر عليها
امير /اتحفني عملت ايه
نرمين قدري
اكمل/ بعت امك تحبها لو جت مع امك بيقي خلاص سهله تتكسر و انا حعرف اعمل كده لكن لو ماجاتش يبقي ربنا يستر بقي
وفجاءة دخل بدوي شغال عندهم في الأرض
بدوي / اكمل بيه اكمل البية الست الوللده عاوزك حدي سرايا الجندي بتقولك تعالي. خد عروستك حسب الأصول
اكمل/ غور من وشي يا وش البومة.
امير /خير يا اكمل مرتضش تيجي مع امك صح
اكمل/ ربنا يستر انت عارف يعني تمشي كلمتها علي هانم يبقي السرايا من هنا ورابح حتكون صرب نار
امير /طايب اخلص وروح هاتها وبعدين تتحل
اكمل /امير انا في ورطة كبيرة مش عارف حطلع منها ازاي خايف اتفضح يا خوي صدقني مش حستحمل فضيحة زي دي
امير /اكمل اهدي كده وان شاء الله ليها حل روح بس انت هاتها علشان امك متتعصبش وعدي الليلة علي خير
وفي سراية الجندي بدق الطبل و اصوات مزامير وضرب نار تعلن عن وصول عريس عيلة العزاوي
دخل اكمل السريا الجندي بكامل اناقتة
الجد الجندي /يا مراحب يا مراحب بعرسنا الف مبروك يا ولدي احنا حنديك جوهرة عيلة الجندي تحطها في عنيك عاد
اكمل /اهلا بيك يا حاج اكيد ححطها في عنيا أن شاء
فاروق /اهلا يا ولدي انا ابو عروستك براحة عليها يا ولدي هي لستها مواخداش علي عوايدكم هنا بلاش نفسي عليها
اكمل متقلقش يا عمي في عنيا بس هي فين علشان الناس حدانه في سرايا مستنينين هناك
فاروق حطلع اجبهالك يا ولدي
نزلت نورما وايدها في ايد والدها ووراها الجده بهيجة و هانم ولدت اكمل و ليلي ولده نورما
سلم فاروق نورما لأكمل و هي لم تنطق بكلمة
اخد اكمل نورما ولسة طرحة نزله علي وشها وذهب بيها لسريا العزاوي
طلعو غرفة نومهم دخلت نورما وكأنها مغيبة و فجاءة فاقت علي صوت قفل باب الاوضة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
طلعو غرفة نومهم دخلت نورما وكأنها مغيبة و فجاءة فاقت علي صوت قفل باب الاوضة
اكمل /مبروووك يا عروسة نورتي عيلتنا ايه واقفة مكانك كده لية لتكوني خايفة مني لاسمح الله انا أليف مش بعض
نورما/, بتحاول تظهر بقوة وانا حخاف من اية يعني
ا
كمل /طايب شيلي الطرحة اللي عوشك دي خليني اشوف شكلك لتكوني وحشة وانا أدبست فيكي ماهو ده كمان اللي ناقص
استفزها كلامة بشده رفعت طرحة من علي وشها
وفجاءة قام اكمل وقف من مكانه من شده جملها
اكمل /في سره سبحان من خلق فأبدع ينهار مطلعتلوش شمس دي فرسة حعمل معاها اية دي يا خبتك يا اكمل معاك ملكة الحسن وجمال
بس دي لازم تتكسر دي ممكن توديني في داهية
اكمل بصوت حاد /اسمعي بقي يابت ناس وكلامي ده مش حيتعاد تاني طلوع برا سرايا لوحدك ممنوع نهائي
نورما /هو ايه اللي ممنوع ليه احنا في سجن
اكمل /حاجة زي كده و احمدي ربنا اني حخليكي تطلعي برا القوضة
نورما /بحدة و بنره صوت عاليه هو في ايه انا عاوز افهم انت دلوقتي و الست ولدتك من شوية في سريا عندنا قولو بقي انكم كنتم عاوزين جارية مش عروسة
اكمل / و رفع أيده ونزل بقلم علي وشها بقوة. وده اول درس حتتعلمي انك صوتك ما يعلاش هنا
انصدمت نورما من المفاجآه شلت تفكرها لثواني
ولسة حتنكلم أتزق الباب وفتح ودخلت هانم والده اكمل ومعاها اربع ستات
نورما / انخضت هو في ايه انتم ازاي تخوش كده من غير استئذان و جاين ليه اصلا
هانم /,,جراي ايه يا عروسة أنا هنا ادخل مطرح من عاوزة في وقت ولا ايه يا ولدي
اكمل /أيوة يا امي بس بردو متزعليش مني واجب كنتي خبطي علي باب بس
هانم / فضناه عاد الحديت ماسخ ده يلا خلينا نوخلص
نورما/ نخلص من اية انا مش فاهمة حاجة
هانم / هو اية اللي مش فاهمة ياسنيورة مش ليله دخلتك عاد يلا بقي خلينا نوخلص يلا يا مره منك ليها شوفو شغلكم
نورما انتبهت للعاوزين يعملو معاها وفجاءة جرت على شباك فتحته
نورما /اقسم بالله العظيم اللي حتيجي جامبي فيكم لأكون رميه نفسي من شباك وانا مش بهدد انا أقسمت بالله
دق قلب اكمل فجاءة ناحيتها
اكمل /اهدي بس اهدي خلاص وتعالي محدش حيقربلك
هانم/يعني ايه يا ولدي مافهماشي
اكمل / يعني يا ما دي حاجة خاصة بينا واحنا حنحلها مع بعض
هانم /وعوايدنا و الناس اللي منتظرة تحت حنزل اقولهم ايه عاد
اكمل /انزلي قوللهم كله تمام وانتي مش حتغلبي يا ام اكمل اكيد فاهمني
هانم / بس انت كده بتنصر بنت البندر عليا و ده مش صوح يا ولدي
اكمل /لا يا امي هي بس خايفة و مخبراش عوايدنا انا حفهمها براحة
هانم /,اللي يريحك يلا يا حرمة منك ليها و حسك عينك منك ليها اي كلمة حصلت اهنه تطلع برا
نزلت هانم وهي بنتبص لنورما بحقد
نورما / بدموع منهمره شكرا
اكمل /انا اسف متزعليش اني مديت ايدي عليكي حقك عليا
نورما/بس انا معمتلتكش حاجة انا عمر محد ضربني
قرب اكمل منها وكأن زرع بداخله حنان ليها طبطب علي
كتفها حقك عليا يا ست بنات خوشي حمام اغسلي وشك و غيري هدومك وتعالي علشان نأكل
نورما /حاضر
اكمل/ بس الاول معلش انتي اسمك ايه
نورما /بشبه ابتسامة اسمي نورما كل ده ومعرفش اسم مراتك امال مضيت ازاي علي عقد جواز
اكمل / عاشت الاسامي يا ست بنات بس هو يعني ابه نورما
نورما/,. وهي بتضحك هو ده وقته اغير و اجي اشرحلك يعني ايه نورما
دخلت الحمام و في عنيها دموع تهدد بالانهيار
وبرا اكمل جلس مكانه وأيده علي راسة وفجاءة رن تليفونه
اكمل /الو يا أمير
امير /,صوتك ماله يا اكمل حصل ايه
اكمل /,مافيش يا أمير مافيش قلبي اتشدلها يا أمير مش عارف اعمل ايه مش قادر قاسي عليها كنت ناوي اكسرها بس مقدرتش مقدرتش اول ما مديت ايدي عليها قلبي واجعني بجد اتوجعت قوي
امير/, معقول بسرعة دي يا اكمل معقول حبتها كده.
اكمل /,هي تخطف القلب يا أمير من اول نظرة بس مش عارف حقولها ازاي
امير /هي لازم تعرف منك انت يا اكمل اتكلم معاها براحة يمكن تطلع عاقلة و تفهم
اكمل /ححاول اقفل انت دلوقتي علشان زمنها خارجة من حمام
فتح باب حمام وخرجت نورما و كأنها أميرة أو جنية
اكمل /وه وه وه يا بووووووي ايه الحلاوة دى
نورما /بس بقي منكسفتيش بس غريبة انا مش بتتكلم صعيدي
اكمل /علشان انا كنت عايش في امريكا انا وامير اخويا
نورما /انا عندك اخ
اكمل /انا عندي اجمل اخ ممكن تقابلية في حياتك امير ده اجمل حاجة حصلتلي ساعات بحس أننا تواءم مش انا الكبير هو غيري شخصيتة حاده شوية قاسي أحيانا بس قلبه طيب جدااا جدااا بيخاف عليا من هوا كأنه هو الكبير مش انا
نورما/ ربنا يخليكم لبعض
اكمل /طايب ايه ماجوعتيش يلا تعالي علشان نأكل وقوليلي بقي ايه نورما ده
نورما / بضحك نورما ده جاي من النور حاجة زي كده يعني بس انا بعشق الاسم ده قوي
اكمل / علشان كده انتي نورتي حياتي نورما هانم
نورنا شعرت بحنانه عليها ولكن لاحظت ضعف شخصيتة وخصوصا قدام ولدته
نورما /هو انا ممكن اسءلك سؤال
اكمل /اتفضلي يا ست البنات اسءلي
نورما/هو من الواضح انك انت كمان مغصوب علي جوازه دي طايب ليه ما اعتراضتش وقلت لا انت في وضع افضل مني
اكمل /بصي بقي حقولك كلمتين علشان متتعبيش في بيت ده هنا اللي كبارات عاوزينه هو اللي بيمشي سواء بقي انتي رضيتي أو مرضتيش .
واحد بس هو اللي وقف في وشهم وقدر يعمل اللي هو عاوزة هو امير اخويا
بداءت عيون نورما تلمع بإعجاب لشخصية امير المجهوله
نورما /و اشمعنا امير يعني لية انت كمان متكونش زيه
اكمل / بحده أمير حاجة وانا حاجة و يلا بقي علشان ننام
استغربت نورما من تغيره مفاجيء ونامت نورما بعد صراع طويل مع عقلها
و
في صباح اليوم تاني
اكمل /نورما نورما يلا بقي اصحي علشان ننزل نفطر تحت زمان الكل صحي
نورما بكسل /يوووة بقي يا ماما انا حصحي خلاص
اكمل/ بضحك هههههههههههه ماما اخرتها بقيت ماما انتي يابتني اصحي بقي
صحت نورما مفزوعة اده انت مين وبتعمل ايه في الاوضة بتا وقطعت كلامها افتكرت
نورما/ اسفة معلش يا اكمل اصل لسة ماتعودتش علي وضع جديد
اكمل /ولا يهمك بس يلا بقي قومي غيري هدومك علشان ننزل نفطر زمان كل مستنينا
نورما / عشر دقايق واكون جاهزا
نزل اكمل و نورما
الكل متجمع علي سفرة
هانم /اهلا يا ولدي انت ايه اللي نزلك من قوضتك انا كنت لسة حشيع اطلعلك الوكل فوق ولا هي نكدت عليك من اول يوم
نورما/ في سرها اللهم اخذيك ياشطان وبعدين في الحزيبونه دي شكلها مش حتسكت غير لما اعملها معاها
اكمل /ليه بس بتقولي كده يا امي انا اللي حبيت افطر معاكم
الجد /,اتفضلو اقجعدو يا ولدي ملكوش صالح بكلام هانم الماسخ ده اقجعدي يا عروسة افطري
في أثناء فطارهم دخل هشام ابن عم اكمل شاب في أواخر العشرينات بيحب الضحك و الهزار
هشام / لاسلام علي طعام انا جيت يا قوم
اكمل /,اهلا بالارجوز انت جيت من فرنسا أمتي يابني
هشام /,لسة واصل طازة بلسلفوانه بتاعتي قلت لازم ازور بيت عمي واسلم علي أهل الدار
ثم أطلق صافرة اعجاب ايه الوجه الجديده ده مين قمر ده
اقتحم وجه اكمل بشده
وفجاءة سحب ا يد نورما وشدها يلا علي فوق
استغرب كل الموجودين من تصرفه الغريب
طلعت نورما الاوضة
نورما/ انت ازاي تسمح لنفسك تعاملني كده قدمهم انا مسمحلكش
اكمل/ أن شلة ما سمحتي انت مراتي وانا اعمل اللي انا عاوزه في أي وقت وتأني مرة متنزليش من قوطتك طول ما هشام هنا فاهمة ولا انتي عشتك في مصر ناستك اصولك بس لاء
نورما / وانا عملت ايه انا اصلا متكلمتش معاها
شدها اكمل بشدة من درعها لا وكمان عاوز. تتكلمي معاه هو ده اللي ناقص يا محترمه
شدت نورما أيدها منه بحده هو في ايه مالك يا اكمل هو اي حد حيتكلم معايا حتعمل الشويتين دول ولا ايه
اكمل /أيوة من الاخر مش عاوزك تتكلمي مع حد غيري
نورما/ لا انا اكيد بتهزر أما حتعمل اية لما ارجع شغلي
اكمل / التفت ليها ايه ايه بتقولي ايه سمعيني تاني كده
نورما/ بقولك انا من بكرا حباشر الشغل بتاعي انا عندي وكالة كبيرة انا مسؤلة عنها
اكمل /انتي اكيد بتحلمي شغل مافيش انسي موضوع ده خالص شكلك كده عاوزة تشوفي وشي اكمل تاني
نورما / هو ايه اللي انسي لا حضرتك تفوق كده انت مش واخدني عبده انا معايا دكتوراه في الاعلام حضرتك ويدير وكاله من أكبر وكالات الشرق الأوسط وانا لا بخاف من وشك تاني ولا تالت
اكمل / يبقي انتي بقي اللي جبتية لنفسك ولازم تخافي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اكمل / يبقي انتي بقي اللي جبتية لنفسك ولازم تخافي
نورما / بغضب اكمل هو في ايه بالظبط انا عاوزة افهم انت عاوز توصل لا ايه اصل انا تهديد مش باجي بيه انا ليا وضعي
اكمل /,بحدة بقولك ايه انا اللي حقول عليه هو اللي حيمشي وشغل مافيش و خروج من باب سرايا لوحدك مافيش
و أحسلك تسمعي كلام من اولها علشان متتعبش مع بعض علشان انا وشي التاني مش حيعجبك
نورما /,يادي وشي التاني متورهولي يا عم واخلص ده ايه ده هو وشك التاني ده مبيطلعش غير عليا
اكمل /انتي قاصدك ايه افهم
نورما /,لاقصدي و لاقاصدك هي جوازة باينة من اولها انا حنام احسن
اكمل /يكون احسن بردو.
نورما /. في نفسها انا مش عارفه ايه الجوازه الغريبة دي حتي محولش يقرب مني حاجة غريبة بجد بس احسن بردو
وصباح اليوم التالي
استيقظ نورما
نورما / فتحت عينيها اده شكلو مش هنا ياسلام لما اخش اخد دوش بسرعة واطلع البس براحتي يا هوو
دخلت نورما الحمام وطلعت لفة فوطة حواليها وفجاءة وقفت مكانها
اكمل /خير شوفتي عفريت
نورما /بخجل شديد لاء بس اصل انت هو ايه اللي جابك دلوقتي
اكمل/افندم هو المفروض اخد اذنك
نورما/ لاء اصلي أنا كنت عاوزة اغير هدومي
اكمل /بشبه ابتسامة طب متغري هو انا ماسكك
نورما /،اصل ماهو مش حينفع
اكمل/ ليه أن شاء الله انا جوزك ومن حقي اي حاجة علي فكرة حتي لو شلت فوطة خالص. انا حر
نورما/ ايه لاء انت بتقول ايه
اكمل/ نورما انتي مراتي فاهمة يعني ايه مراتب يعني بتاعتي كلك بتاعي
وطبع بوسه علي جبنها بحنان شديد و طبطب علي. كفها
اكمل /حببتي انتي لو عريانه انا اغطيكي برموش. عنيا
احمر وجه نورما وبداء قلبها في خفقان
شدها اكمل إليه وحضنها بشده وبداء يقبلها في وجهها
حتي اندمجت نورما معاها بكل كيانها وعن رضا تام
وفجاءة بعد عنها
بقلم نرمين قدري
اكمل /اسيبك بقي تلبسي براحتك
استغربت نورما من موقفه بشده مما زاد من غضبها عليه
نورما /,في نفسها ايه شخصية غرببة دي احنا مش عرسان ولا ايه بجد في حاجة مش طبيعية
استمر هذا الحال لمدة شهران وأكمل يوميا يبوسها من راسها ويتركها وينام
وهي لا تجد تفسير لما يحدث
وفي صباح والكل متجمع علي فطور
هانم /,ها مشفناش بشارة عاد
نورما /,افندم معلش مش فاهمة بشارة ايه
هانم / وه وه يعني انتي مش حبله ولا ايه
نورما /تلقائي رفعت عينها ناظره لأكمل وتقابلت العيون ما بين نظرات لوم وعتاب وغضب
اكمل / خبر ايه ياماي هو احنا لاحجنا لساتنا عرسان عاد
هانم /,وه ايه الحديت الماسخ ده و لاشكل سنيورة بتاعتك ارض بور معتخلفش بس لع جدامك يا مرت ابني شهر كمان وان محصولش حبل الاكون مجوزة ابني واحدة والاده عتجيب عيال
قامت نورما بعصبية ونظرة لأكمل نظرة غضب وسابت الاكل
اكمل /,ايه لازمت حديتك ده ياما لاوقته مكانه وحنا الاتنين مرتبين حياتنا
هانم /, بحده شديدة يكون في معلومك لو مرتك محبلتش خلال شهرين الاكون مجوزاك واحده تانبة وسيبك من الأرض البور دي دي عاملة شبه. حلاوة الموسم
العزاوي/اطلع يا ولدي راضي مراتك وسيبك من كلام امك الماسخ ده
هانم / ابااي عليكم هو اللي يقول الحج في بيت ده يبقي هو اللي عفش عاد
عزازي /سيبي العيال في حالهم بلاش تحشري نفسك معاهم
اكمل انا طالع اشوف نورما
دخل اكمل غرفة النوم لقي نورما غيرت هدومها لقميص نوم ساحر وهي كانت قمة في جمال
اكمل عمل نفسه مش واخد باله
اكمل / شدها اكرم لحضنة وبحنان شديد نورما انا مش عاوزك تزعلي من امي هيا تبان جامده بس قلبها طبيب واللهي عارفة لما تقربي منها حتحببها
نورما/,, اكمل انت طيب قوي بجد ربنا يخليك ليا وبداءت تحضنة بشده
اكمل بعدها وبسها من راسها يلا بقي اسيك علشان عندي شغل يا ست الكل
شعرت نورما بالاهانه وكان العالم كله صفعها علي وجهها وأنها رخصت نفسها لما عرضت نفسها عليه
قاومت نورما دمعها بشده
نورما ،/ بجفاء لاء شكرا مش عاوزة تروح وترجع بسلامة
اكمل / وقد شعر مدي حقارته و يعلم أنها تتالم من داخل. ولكن لا بليد حيلة تركها وخرج حتي لا بضعف ويحكلها
رن هاتف اكمل
امير / طمني عليك يا اكمل عملت ايه
اكمل/ و الدموع نزلت من عنية من شدة قاهرة علي نفسة
محتاجك قوي ياخوي انا بموت بالبطيء
أمير /وبخوف شديد وبصوت ملهوف مالك يا اخويا بيك ابه احكيلي
اكمل /جرحتها وجرحت أنوثتها و رخصت منها يا امير انا خلاص ما عتدش قادر استحمل
امير /ايه بس حصل لكل ده انت بتبكي يا اكمل اجمد كده يا وحش في ايه بس وحد الله يا خويا
.
اكمل / لا اله الا الله بس مش قادر اكمل كده لازم أطلقها
امير /انت انعبط تطلق مين دي فيها دم للركب اعقل كده واحكيلي اللي حصل
وفي غرفة نورما
نورما وقد انهارت من البكي قامت غيرت هدومها وماسكت مقص قطعة بيه قميص نوم
لا الوضعه مايتسكتش عليه انا لازم اعرف في ايه بالظبط
اكمل /,هو ده كل اللي حصل يا اخوي حتجنن وانا شايف الدموع في عينيها و هي ماسكها علشان مينزلوش قدامي و احساسها بالإهانة شعور يموت انا بموت ومش قادر اقول اااااه مش قادر يا خوي الله
امير/,اكمل اجمد كده انا لازم تصارحها حتفضل تهرب منها لحد أمتي انتو بقولكم اكتر من شهرين متجوزين و ده مش طبيعي اكيد هي بتسال نفسها
اكمل / اعمل ايه اقولها ايه بس وهو ده ينفع يتحكي انا عاوز. اموت بقي وارتاح
أمير/ اكمل روح دلوقتي هاتلها حاحة حلوة وراضيها و بعدين احكلها براحة كل حاجة وسبها تختار تكمل معاك ولا لاء
اكمل /انت بتقول ايه هي ممكن تسبني
امير/,طبعا وارد جداا وخصوصا انت بتقول انها شخصية متمرده
اكمل /لاء انا ممكن استحمل اي حاحة غير أنها تسبني
امير / انت حبتها صح يا كيمو
اكمل /,,هي تتحب يا امير شخصيتها روحها الحلوة غير كده هي الوحيدة اللي هانم مقدرتش عليها تخيل بقي شخصيتها ازاي
امير قد شعر بخفقة غريبة في قلبه
امير/ أحلف امك مقدرتش عليها لاء دي تبقي حدوته بس بردو ده أنظار مش حلو ربنا يستر توكل علي الله وروح قولها وزي ما تيجي
قفل امير الخط وهو مستعجب حاله كيف يخفق قلبه لأحد لم يراه من قبل مجرد أن سمع عنها
عنف امير نفسة علي احساسة وخصوصا انها مرات اخوه ولكن ظل قلبه يخفق بدون سبب
دخل اكمل غرفة نومة لقها كمشانه في نفسها ونايمة وبقايا دموع علي وجهها و لمح في الأرض القميص ممزق حتت
دمعت عيونه وحاس مدي هو صغير في عينيها
اكمل /نورما نورما ياست الكل
صحت نورما وبهدوء شديد
نورما /في حاجة يا اكمل
اكمل /اه قومي فوقي كده وتعالي علشان عاوزك في موضوع ضروري
نورما /خير قول انا فايقة
اكمل /لا ء قومي تعالي شوفي انا جايبلك ايه
عطاعها كيس كبير مليان شيكولاته وكل انواعها وشيبس بكل انواعها و حاجات حلوة كتير
قامت نورما نطتت الله الكيسة دي بتاعتي كلها
اكمل / الف هنا يا حبي بس قلبتي علي طفله ليه كده
نظرة له نورنا نظرة تساؤل ولكنها اللهت نفسها في فتح حلويات
اكمل /نورما انا بحبك و مقدرش اعيش من غيرك يوم واحد
نورما استغرب كلامة
نورما /هو في ايه وليه جو دراما هندي ده
اكمل/ وهو بيحاول يمسك دموعه انا عاوز اتكلم في موضوع حساس شوية بس اوعدني متسبنيش
لمحت نورما الدموع في عينيه
نورما / بخوف اكمل هو في ايه قولي بقي انا بداءت اقلق قوي
اكمل نورما بصراحة أنا عاجز بصراحة كده مليش في جواز ولا خلفة عارف اني ظلمتك بس
.
قطعت كلامة بحده بس بس ايه هو ايه اللي بس يعني انا اتجوزت غصب وكمان حتحرم من اني اكون ام اي ذنب ده انا بكفر عنه وانهارت في بكاء
ضمها اكمل اليه غصب عني واللهي غصب عني انا كما مغصوب علي جواز زيك مقدرتش اقولاء و مقدرتش افضح حالي القرار ليكي يا نورما بس لازم تعرفي اني حبيتك بجد
نورما / ومين قالك اني بايدي قرار وانت عارف أنه مش بايدي عارف اني مينفعش اسيبك بس اطمن سرك محفور جوايا
وبعد مرور اكتر من اربع شهور علي زواج نورما اكمل
في سرايات العزاوي
نورما /اهلا يا ليلي هانم كويس قوي انكم لسة فاكرين أن ليكم بنت تسالو عنها
ليلي /كده يا نونو دي مقابله تقبليني بيها بعد مده دي كلها
نورما / و الدموع في عينيها هونت عليكي متساليش كل ده عني
ليلي /غصب عني واللهي يا نونو انتي عارفه العوايد هنا غير عندنا المهم طمنيني عليكي و جوزك عامل معاكي ايه
نورما /ماما بصراحة كده أنتي جاية تسالي عن ايه عينك فيها كلام عاوزة تقوليه
ليلي/ بصراحة جدك باعتني عاوز ياخد البشارة
نورما /مش فاهمة بشارة ايه
ليلي /البشارة يعني مافيش حاجة جاية في سكة انتي عارفه الكل قاعد مستني المولود ده بفارغ الصبر
نورما /هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه ضحكتي لا والله يعني انتي جاية علشان تعرفي انا حامل ولا لاء صح
ليلي /,وهو في ايه في كلامي بضحك قوي كده يا نونو
نورما /لاء ابدا اصل افتكرت نكته روحي طمني جدي اني مش حامل و لا يمكن اكون حامل
ليلي /,ليه بس يا بنتي بتقولي كده ربنا يرزقك بلزرية الصالحة اوعي تكوني بتاخدي موانع الحمل دي يضيع فيها رقاب الكل مستني العيل ده
نورما /هههههههههههه هههههههههههه حاجة زي كده.
ليلي /ينهارك اسود يا نورما ابوكي ولا جدك لو سمعو كده حيخلصو عليكي ولا جوزك لو عرف ويالهوي بالهوي و حماتك لو عرفت دي لو حدها حتفضخنا في البلد كلها
فجاءة. الباب خبط ودخل اكمل
اكمل /يا مراحب يا مراحب حماتي عندنا ليه يا نونو مقلتليش كنا قمنا بلواجب
وقرب علي نورما بحضنها وحشتيني يا حبيبتي
ليكي عندي خبر حيطيرك من فرحة
نورما باستغراب خير يا كيمو في ايه
اكمل /,اده الله الله محدش يعرف كيمو ده غير امير وبس جبتيها منين
نورما /لا عادي ماهو دلع اكمل كيمو المهم ايه بقي مفجاءة
اكمل حظري نزلين شهر مصر انا اخلص شغلي وانتي كمان تشوفي شغلك
نطت نورما من مكانها
نورما / احلف وحيات امك بجد احلف بس
ليلي / نورما وبعدين ايه وحيات امك دي اتربي
اكمل /سبيها حماتي من فرحة مش مصدقه نفسها علشان اسبتلك اني بتكلم جد السفر بعد 3ايام
نورما جرت حضنتو أنت اجمل اكمل في دنيا ياهوووو
دخلت علي صوتها حمتها
هانم /وه وه وه صوتك عالي ليه يا مرت ابني مخبراشي أنه كده عيبه كبيرة ولا ايه متعجلي بنتك يا ام نورما
ليلي /متاخذهاش يا ختي معلش اصلها فرحانه شوية
هانم / وه لتكون حبله ومدارين عليا مرتك حبله يا اكمل
اكمل/ ايه يا امي بس هو خير زي ده حيتخبي لاء مراتي مش حامل كل اللي فيها انا حاخدها مصر شهر علشان عندي شغل
هانم/ وتاخدها مصر ليه متسبها هنا تخدم مع حريم الدار و لا علي يدها نجش الحنه
اكمل /لاء يا امي نورما مش جاية معايا فسحة نورما عندها شغل متعطل حتخلصو ونرجع
هانم /يا دي العيبة انت عتشغل مرتك انت انهبلت ولا ايه
لسة نورما حترد ليلي ماسكت أيدها
اكمل / وفيها ايه بس يا امي وبعد اذنك دي حياتنا سيبنا نمشيها
ليلي /بالاذن انا اتاخرت اشوفك في مصر يا نونو
وبعد يومين الكل متجمع علي الغدا
هانم /وانتي بقي ياسنيورو حتفضلي عروسة لحد ميتا مش ناوية تنزلي مع حربم الدار الطبخ والخبر قلنا تريحك يمكن تكوني حبله بس طلعتي بور منفعاشي في سوق الحريم يبقي اعملي بلجمتك اهنه
نورما /بصي يا طنط انا
هانم /قطعت كلامها طنط وايه طنط دي كمان عاد ولا حليوة يا ولاد هانم بقت طنط
نورما /مش دي مشكلتنا طنط خاله اختاري الاسم اللي يعجبك بس عامليني كويس علشان أنا معملتلكيش حاجة من ساعة ما دخلت هنا وانتي عماله تجرحي فيا وانا ساكتة
هانم /بحدة لا والله عشنا وشفنا اللي نصاص قامت و القوالب نامت في ايه يا اكمل ما تلم مرتك ناجص تزنبني علي حيط كيف تلميذ البليد ولا ايه
اكمل نورما اطلعي على فوق حضري شنط علشان حنميش دلوقت مش بكرة. اخلصي
هانم / وه ومالك متسربع أكده يا ولدي
اكمل/ علشان تعبت من مشاكل يا امي
نزلت نورما خلاص قفلت شنط
سافر اكمل نورما علي قاهرة مع جو من المشاحنات
اندمجت نورما في شغلها وأكمل في ىشغله وعدي شهر بسرعة الريح
اكمل /قربنا خلاص علي دوار معلش يا نونو عاوزك بس تستحملي امي معلش عارف ان كلامها جامد بس علشان خاطري
نورما حاضر يا اكمل انا مش عارفه حستحمل ايه ولا ايه
تليفون اكمل رن
اكمل /لا والله انت لسة فاكر أن ليك اخ ليه الغيبة دي يا أمير
نورما /سمعت اسم امير قلبها رجف بدون مقدمات من غير داعي
نورما في نفسها هو في ايه . ابه اللي بيحصلي لما اسمع اسمة انا حتي معرفوش ولاشفته اكيد في حاجة غلط أيوة في حاجة غلط بس ايه اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
فاقت علي صوت اكمل لا خلاص احنا لسة راجعين من مصر اه قاعدنا شهر بحاله نورما كان عندها شغل كتير
امير /وعامل معاها ايه
اكمل / اه كله تمام نورما بتسلم عليك
امير /مش عارف تتكلم صح خلاص حكلمك بكرة تكون ارتاحت يا خويا خالي بالك من نفسك
وصلو علي باب سرايا قابلتهم هانم
هانم / يا اهلا يا ولدي اتوحشتك قوي
اكمل/ باس أيدها وانا كمان اتوحشتك يا امي ليكي عندي خبر حيفرحك
هانم/ خير يا ولدي جول عاد
اكمل/ وماسك أيد نورما
نورما حامل يا امي
فجاءة نورما شدت أيدها وبرقت
هانم / يا الف بركه يا الف بركه براحة علي نفسك عارفو لو حفيدي جراله حاجة بموتك
نورما متنحة مش عارفه ارد عليها من الصدمة
اكمل * نونو ماما بتكلمك بتقولك مبروك
نورما /هها اه اه شكرا
هانم / هي مرتك انهبلت ولا ايه مالها متنحة ومبرقة كيف مجانين
اكمل /متاخديش في بالك انا ماشي علشان عندي شغل كتير سلام بقي اتاخرت ياخبر. الاجتماع بداء
هانم/ سوج علي مهلك يا ولدي
جرت هانم علي تليفون تخبر امير بالخبر
هانم/ ايو يا ولدي حوصل واخيرا حوصل
امير /هو ايه يا امي اللي حصل
هانم /مرت اخوك حبله وشهر
امير /نعم اللي هو ازاي منا مكلم اكمل مقاليش
امير في نفسة اكيد في حاجة غلط حتي صوت اكمل مكنش عاجبني يالهوي لنكون البت غلطة في مصر
انا لازم اكلم اكمل ضروري
فاق علي صوت أمة رحت فين يا ولدي انا معاكي يا امي
وفجاءة دخل الغفير يا ست الحاجه اللحقي يا با العمده الحق
الاستاذ اكمل العربية انقلب بيه في ترعة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وفجاءة دخل الغفير يا ست الحاجه اللحقي يا با العمده الحق
الاستاذ اكمل العربية انقلب بيه في ترعة
ملكة القلم نرمين قدري
هانم /اه انت يتجول ايه مين اللي وقع في ترعة انطق ياولد مركوب انت مافهماشي
الفقير/, اكمل بيه باحاجة هو اللي وقع
هانم /ولدي والدي
امير/في ايه يا امي صوات ليه ماله اكمل
هانم /الحق خايك يا ولدي الحق خايك يا حزني
ا
مير/في ايه حصل افهم انا مش فاهمة حاجة من صوات ماله اكمل يا امي
هانم /خايك مات خايك ماااات يا أمير تعالي يا ولدي يا
حرجت جلبي عليك يا ولدي. الله يا ضناية لسانك في أول عمرك يا ولدي ملحقتش تفرح بضناك يا ولدي
هنام وقع التليفون من أيدها ايه ولدي ولدي يا بووووووي الله يا ولدي
امير/ امي امي الو الو الووووووووووو
اتلم كل اللي السريا علي صوتها
الجد / في ايه يا هانم حوصل ايه. انطجي
هانم / ولدي ولدي اه ياقلبي اااااااااااا ه ياولدي
الجد / انطقي بجي ابه حوصل. امير حصوله حاجة
دخل شاهين والد اكمل /والدموع في عينه أن الله وان اليه راجعون
هانم حطت أيدها علي بقه لاء متقولش أكده ولدي لساته عايش,صوح متقولش عليه أكده ولدي عايش
شاهين / استعوضي ربنا فيه يا هانم ولدنا راح عند ربه
شهقت نورما ووضعت أيدها علي بوقها من صدمة
هانم / ولددي ملحجيش يفرح بحبل مراته ملحجش يشوف ضناه ااااه يا ولدي
الجد /بعدهالك عاد سدي خاشمك مش عاوز الصوت يطلع في السرايا ويلا الكل يجهز العزا وحد يتصل با أمير علشان ياجي
هانم / أمير جاي ولدي راجع يشيل كفن خايه ااااااه يا خرجت قلبي ياضنايا نار نار مشعلله أكده الاله يا ولدي
الجد /وبصوت عالي وبعدهالك عاد ماعيزشي حد يطلع صوت و لا حرمة تاجي تصوت اهنه ولدنا راح عند اللي خلجه امانه و استردها و مابيدنا شيء الكل يجهز علشان عزا عريس عيلة العزاوي حينزف الليله علي جبره
إن الله وان اليه راجعون
وفي ظرف ساعة كانت سرايا مليانه حريم علشان عزا
طلعت نورما الاوضة بتاعتها
نورما /بالهوي يالهوي انا حعمل ايه في مصيبة اللي انا فيها حعمل ايه طايب اقولهم الحقيقة
بس انا كده حفضح سرة وهو دلوقتي عند ربه وزي ما ربنا ستره وهو عايش لازم انا كمان احافظ على سره وتستر عليه حلها من عندك.
انت يارب الله يرحمك يا اكمل الله يرحمك كنت حنين وطيب
فتح الباب
دخلت جليلة الجده ومعها ليلي
ليلي /قلبي عندك يا بنتي ربنا يصبر قلبك يا حببتي ملحقتيش تفرحي
نورما /,ماما اهلا اتفضلو انتم مين بلغكم
جليلة /,اباي دي بلد كلتها عرفت وانتي ايه اللي لابساه ده عاد وه وه جومي قوي اللبس حاجة سودا وانزلي تحت جمب حماتك استقبلي نسوان علشان عزا انتي معديش صغيرة انتي كلها كام شهر وحتبجي ام
نورما /بشهقه وانتم مين قالكم علي موضوع الحمل ده
جليله/ وه دي البلد كلتها ملهاش سيرة غير ولد اكمل اللي معيشوفش أبوه
نورما / بس محدش لسة عرف
ليلي /حماتك تحت مش سايبة حد غير وقيلالو علي موضع حملك بس مش كان المفروض انا اعرف الاول قبل حماتك
نورما /ماما أنتي شايفة أن ده وقت كلام ده مين يعرف الاول وانا جوزي لسة مدفنش
ليلي حقك عليا يا بنتي معلش
جليلة /بصي يا بت ابني حافظي علي اللي بطنك زين علشان ده اللي حيقش كل حاجة فاهمني
نورما /بشبه ابتسامة اه حيقش حاضر ححافظ عليه ممكن بقي تنزلوا تحت علشان اجهز انا كمان واللبس الاسود يا جده
جليلة / صوح أكده زين الأصول معتزعلش ويكون في معلومك انتي انكتب عليكي تيجي أهنه معتاوديش معانا
نورما /نعم اللي هو زاي هو مش خلاص كده ايه اللي حيقعدني تاني هنا
جليله. / وة شكلك معرفش عوايدنا زين
خبط الباب و دخلت هانم وعلي وشها جبروت الدنيا كله وراسها مرفوعة
هانم /خير يا مرت غالي معتنزليش تاخدي عزا جوزك و لا ايه كل النسوان تحت بيسألو عليكي عاد و لا اهلك معلموكيش كيف الأصول
جليله /وايه لازماته الكلام العفش ده عاد يا هانم البت صغيرة و الصدمة واخدها ولستها بردك متعرفش عوايدنا اهنه هبابه وتكون جاهزة
هانم /هي معادتش صغير دي حتبجي ام و دلوق بقت ارمله عيله العزاوي لازم تتعلم أصولنا زين امال حتعيش وسطينا كيف
نورما /اعيش وسط مين
ليلي /ماسكتها من أيدها علشان تسكت
نورما /ماما لو سمحتي سبيني اتكلم علشان الكل بيلمح اني خفضل هنا افهم ليه
هانم /بصي يابت الناس موقتهوش حديتك الماسخ ده خلينا ننزل ناخد عزا الغالي و بعدها نتحدت في كلامك المايع ده بس يكون في معلومك ابن ولدي محدش حيربيه .غيري .
الكلام ده تحفظية كيف اسمك مليح محدش حيربي ولدنا غيرنا فاهمة عاد
ليلي /ومحدش قال غير كده ياحاجة نورما متقصدش هي بس لسة مش عارفة عوايدكم كويس ولسة صغيرة مش فاهمة
هانم بحده /لع معدتش صغيره عاد من هنا ورابح مبجتش صغيرة دي حتكون ام عاد كيف يعني صغيرة
نورما / خلصتو كلامك حاضر اتفضلو انتم تحت وانا حغير واحصلكم وبعدين نبقي نتكلم مش وقت كلام ده خالص
نظر ليها الكل تحت نظرات تحذير من هانم و نظرات انذار من الجده و نظرات شفقة من ليلي تركوها ونزلت
قفلت نورما الباب وراهم وانهارت في بكاء حاد لا تعلم أن كان بكاء علي فراق اكمل لانه كان معاها احن من أبويها ام بكاء علي حالها و ما وصلت إليه ام بكاء علي سرها المكنون بداخلها
انتهت نورما من استبدال ملابسها ونزلت
اتفجاءت من المنظر السرايا كلها مملؤة بالنساء متشحات السواد بالكامل منظر يفجع و يقبض القلب شعرت نورما بالدوار ولكنها تماسكت
نزلت نورما وجلست بالقرب من هانم والده اكمل وعلي وجهها جمود و مشاعر لا تفسر اهي زعلانه ام ماذا ولكن نظرات الذهول و الخوف لا تفارق عينيها كأنها تاءهة في غابه في ظلام الليل و منتظرة يد النجاه
فاقت نورما علي صوت احد السيدات وهي تقبلها
السيده /تعالي في حضني يا مرت الغالي انا زينب عمته الغالي قطع بينا كليتنا بس اللي قطعة ابنه حيوصله أن شاء الله بس خالي بالك انتي من اللي في بطنك زين علشان ده امتدات لاسم الغالي قلب عمته اااااه يا اكمل يا حبيبي قطعت بيا يا صنايا
ابتسمت لها نورما ابتسامة باهتة بعدم رضا
هانم / بعدهالك عاد يا زينب دلوق افتكرتي أن ليكي ابن أخ اقعدي وبلاش دموع التماسيح دي اهنه علشان هنا الكل فاهمك عاد
زينت / الله يا هانم هو في ايه بلاش احزن علي ولد اخوي عاد
هانم /لا تحزني براحتك بس بعد عن مرته هي منجصاش عاد كفايا باللي بيها
زينب /. ابااااي عليكي عاد وهي مالها بقي مرته ماهي قاعده ولا كان ميتلها ميت قاعده كيف الصقر عينيها رايحو جابو معطنطقش بكلمة وكأننا مش قد مقام عاد
هانم. / وبداء صوتها يعلي وبعدين معاكي يا زينت هو ده وقت كلام ده عزا ولدي انتي ايه مش بتحسي اتقي الله بقي
زينب./ وصوتها بداء يعالي ابااااي اباااي عليكي عاد هو انتي متعرفيش تجعدي غير لما تسمعيني حديت ماسخ طول عمرك بتكرهيني حاقوده
ولسة هانم حترد عليها لقت صوت مرتفع جدا
هو ايه اللي بيحصل هنا افهم دا عزا اللي مش بيحترم حرمة الميت سعي الله شكركم وغفر ذنبكم
وشكرا يتفضل يستأذن لكن صوت واحد يطلع هنا لاء مش عاوز و الكلام كتير الكل هنا يحترم حاله الكبير قبل الصغير
هانم / بصوت عالي ولدي ولدي وجرت بسرعة تحضنه
فهو امير ساده أنه جاء ليحضر عزا اخوه اللي كان اقرب الايه من شريانه أنه امير داخل كيف الأسد ملك لكل الزمان جاء بهيبت كل رجال و ملامح القسوة والحزم مصبوغين علي وجه
كأنه يريد أن يخبر العالم أن قدومة كاعصار يدمر كل من يقترب
احست نورما بزلزال قوي داخلها يهز جسمها كله وكأنها علامة أنظار لها تنذرها بأن القادم اسؤ لها
فاقت علي صوت هانم وهي تسأل امير وتطلع بقي مين سنيورة اللي معاك دي
امير /دي هايدي تقريبا في حكم متجوزين
خبطط هانم علي صدرها ياعيب الشوم انت اتجوزت من غير ما تقول يا ولدي
امير / مش وقته كلام ده بعدين حقعد واحكيلك كل حاجة دلوقتي قوليلي مين في حريم دول مرات اكمل
وهو بيتكلم عينه وقعت عليها من غير ما يشعر ولكن
حس بخفقات قلبه سريعة وكأنها حتقف شعر أنها هي
استووووب
هذا عشق الروح ياساده لأن عشق الروح اسمي معاني العشق
عشق لا يا كذب لا نه لايعترف لجمال و لابسن
عشق يأتي فجاء بدون مقدمات
فقط عندما تهمس روح لروح تقف كل قوانين الحياه تحدث خفقات في القلب بدون معني و لا حساب فلروحى بتخطف الروح بدون سابق انذار
أحببتك وأنااااااااا أعلم بأنكي لست لي...ولكنني عشقتك...
أحببتك وأعلم أن ديارى ليست ديارك......ولكننى عشقتك..
تسللتي إلى قلبى بهمساتك.....
تعلقت بكي روحى لااااااااا جسدى....
سكنتي أعماقى وتخطيتي حدودى....
غمرتي قلبى بحبك....
وإشتاقت عيناى لرؤياكي أمامي....
أحببتك وأعلم أنكي كالهواء.....أتنفسه ولاااااااا يمكنني لمسه...
ولكننى أحببتك
أنه العشق نعم إنه العشق الذي يتغلعل داخل الروح لأن عشق الروح اسمي معاني عشق
بااااك
فاق امير علي صوت أمه وهي تقول اهيه يابني مرات الغالي جاعده هناك الصبية الصغير اللي وسط الحريم دول
قرب امير منها وقد تغيرت كل معالم وجه الي قسوة و تحجر
مما زاد في خفقات قلبها وشعورها زاد بلدوار وكان العالم يلف من حولها
امير وبصوت أجش وعالي
وبدون مقدمات ولا سابق انذار
انتي نورما قامت نورما تقف وفي عينيها نظرات تحدي
ايوا انا مدام نورما في حاجة
امير / بحده اتفضلي علي فوق ماشوف وشك تحت خالص واعملي حسابك انتي هنا في حكم مراتي يعني لحد متولدي اعتبري انك مراتي مافيش دبانه تعدي لازم اعرف بيها
و كتب كتابك حيكون يوم ولدتك بس اعتبري نفسك متجوزة خيالك ملمحوش برا قوطتك مفهوم وبصوت اكتر علو مفهووومو كلامي مفهوممم علي فوووق يلااااا
ولسة نورما حترد عليه لفت دنيا بيها ووقعت علي الارض
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
و كتب كتابك حيكون يوم ولادتك بس اعتبري نفسك متجوزة خيالك ملمحوش برا قوطتك مفهوم وبصوت اكتر علو مفهووومو كلامي مفهوممم علي فوووق يلااااا
ولسة نورما حترد عليه لفت دنيا بيها ووقعت علي الارض
ملكة القلم نرمين قدري
وقف امير مكانه في حالة ذهول من مفجاءة
وفجاءة قام وقف كل حريم واتلمو عليها
فاق امير من صدمة و احس بخفقان سريع في قلبه وجري بسرعة عليها يحملها
امير / بحده كل واحده تقعد مكانها مش عاوزة لمه ايه اول مرة اشوفو واحدة حامل تدوخ في ايه
جري الكل يقعد مكانه حملها امير بين أيده وكأنها فراشة تحتضن الضوء ارخت نورما رأسها علي صدرة وكأنها طفله منتظرة حنان الاب
ضمها امير الي صدرة وكأنه ظمآن لقي نبع مياه لكي يرتوي اسرعت خفقات قلبه بشده و مع كل دقة يزاد ضمه إليها
كل ده تحت أنظار هايدي الحاقد ليست غيرة ولكنها. حقد علي نورما لانها لحظة الاهتمام والفزع في عنين امير وهذا أنظار خطر ليها و لمكانتها و لمستواها المادي
امير متكفل لكل دعايه لها
هايدي/,لا البت دي خطر عليا قوي ولازملها فوق بس الصبر حلو ولازم اللي في بطنها ده يموت و يا سلام لو الحظ يلعب ويموتو هما الاتنين الام و الجنين ياسلام حتبقي الضربه القاضية بجد وانا بقي اتجوزه رسمي واقش علي كل الهيلامان ده ماهو دلوقتي مافيش علي حجر غيرة وكل ده بقي بتاعه لوحده. ابقي عبيطة لو ضيعت فرصة دي تعدي من تحت ايدي
وانا اللي هبله مكنتش راضية اتجوز رسمي مش كان معايا حتة عيل يقوش كل ده
بس الاول لازم اخلص من البت المحسوكه اللي فوق دي مش لازم تعرف تتنفس هنا انا لازم اكون انا الكل في الكل صاحبة البت ده كلمة كلمتي انا
فاقت علي صوت هانم ام امير
هانم بحده وعيون كيف الصقر /,والسنيوره بقي بتشتغل ايه عاد
اتفجعت هايدي من صوتها
هايدي /انا بتكلمي انا
هانم /لع اكلمك خيالك هو في حد اهنه غيرك انطجي بتشتغلي ايه عاد
هايدي /,ديزاينر و موديل
هانم/,هاه بتشتغلي ايه عاد مافهملشي الرطم ده.
هايدي بنفاد صبر /بشتغل في موده بعرض ملابس
هانم أيوة أيوة فهمت يعني بتلبسي الخلجات وتمشي تتمختري والكل يتفرج علي جسمك عاد
هايدي /صح الله ينور عليكي يا حاجة هو ده كده بلظبط
هانم / خبطت علي صدرها يا حزني بتتكلمي عن جد الناس عتتفرج علي جسمك عاد يا وجعة مربربه
وولدي راضي بكده يا حوينتك يارجوله يا حوينتك
وانتم بجي متجوزين عاد ولا ايه
هايدي /ميرو متجوزني عرفي بس هو قالي اول ما ننزل مصر حتجوزك رسمي في وسط اهلي
هانم /,لا والله ربنا مستعان عاد احنا في حزن دلوق كلام سابج لااوانه عاد
نطلع فوق بقي عند امير
امير شايل نورما زي فراشة علي صدرة فتح باب الاوضة و حطها علي سرير براحة كأنها قطعة زجاج خايف عليها من كسر
وقف ينظر لوجهها ويتامل معالم وشها كويس وكأنه بيحفر في ذاكرته ملامحها كويس
امير في نفسة / وشك شبه ملائكة واللي يشوفك يقول ملاك نايم يا تري مخبية ايه ورا الوش البريء ده عملتي ايه في اخويا خلتية يروح للموت برجله ياتري اللي في بطنك ده ابوة مين واللهي انا شفقان عليكي من اللي حيحصلك مني وفجاءة لقي كوب ماء علي طاوله بجانبها ماسك مايه ورماها علي وشها
اتفزعت نورما وقامت فجاءة
نورما /, انت ايه اللي بتعملو. ايه مبتعرفش تتعامل مع بني ادمين ولا ايه و مين سمحلك اصلا تخش الاوضة بتاعتي
امير / وقد تجمع كل غضب دنيا علي وجه وطي وماسكها بشده من وجهها
امير/نعم يا حلوة سمعيمي كده بتقولي ايه مين ايه سمح ايه
لاء فوقي كده وتعرفي حدودك كويس اولا ادخل في الاوضة اللي تعجبني و في الوقت اللي يعجبني و مش باخد إذن من حد
ودي مش الأوضه بتاعتك انتي مكانك في الاوضة بتاعتي بس الصبر حلو
شدت نورما نفسها من تحت ايده وقامت وقفت علي سرير
نورما /اوعي كده ايدك وجعتلي وشي وانت عامل زي التور الهايج من ساعة ما دخلت السرايا اايه ياعم راكب قطر سواقه اعمة ملهوش محطة فرمل نفسك شوية واعرف بتكلم مين و بتتكلم عن ايه ولا هو لوك لوك وخلاص
وانت شكلك بنتعشي تقيل وتنام بتحلم بكوابس لا فوق كده من احلامك علشان لو انت اخر راجل فى دنيا انا مش حتجوزك يا قمر ليه علشان انا مش حتجوز تاني خلاص أنا مش ورث اخوك سبهولك لا فوق كده معيا وصحصح واظن انك متحضر وعايش برا وعارفة انا بقول ايه جوزا منك مش حتجوز وانا بقولك اهو بعد العزا ما يخلص انا حروح مع امي سرايا عندنا حلو كلام
وقف امير يصفق برافو برافو بصراحة الشو اللي عملتيه ده تحف تستاهلي جائزة أوسكار عليه
وفجاه انقلبت عنيه لتحت وبزعيف أييه خلاص خلصتي عرضك ومساكها من ايديها نزلها من علي سرير
انا بقي حفرجك العرض بتاعي انا بقي اصلي مبحبش الكلام أما بحب الفعل ياقمر
وسحبها عليه وطبع قبله علب شفتيها فيها كتير من قسوة
و فجاء أخرج كلبش من أيده و ربط أيدها في سرير
ايه رايك في شو بتاعي حلو ممتع صح مسمعلكيش صوت وأكلك حيطلعلك لحد هنا وأن سمعت أن حد سمعالك صوت حتشوفي وش عمرك ما شوفتية انا نازل اخد عزا اخويا اللي مات مقهور منك و من عارك
وبعدين اطلع اتسلي عليكي للصبح ما انتي تنسي انك حتعرفي تنامي من اصله خلاص زمن النوم عدي و خلص ياقطة من هنا ورايح في جحيم امير امير وبس
نورما بعناد وتحدي / ايه ياربي العيله اللي كلها وشوش تانية كل ما اكلم واحد يقولي حوريكي وشي تاني
ااايه في ايه داخل ذي التنين فاضل تطلع نار من بوقك انت بتتكلم معايا كده ليه ومين عطالك. الحق تلمسني انا اوديك في داهيه ازاي تسمح لنفسك تبوس مرات اخوك انا لسة في شهور عده بتاعته ملكش حق في كده ولا عمره حيكون لك حق فوق بقي لنفسك وانزل علي أرض الواقع علشان لنا مبخافش وانفصل فك القرف ده علشان انا ممكن اصوت وألم عليك كل ناس اللي تحت خالي بالك انا مجنونه إصلا فبلاش جناني يطلع عليك
جلس امير وحط رجل علي رجل وهو. مستمتع بعصبيتها ورد فعلها
امير /,بمنتهي الهدوء. خلصتي ولا لسة هاتي اخرك علشان اخر كلمة حتكون ليا مبعدهاش كلمة
بصي بقي يابت ناس انتي خروج من سرايا دي انسي من الأساس علشان انتي خلاص في حكم مراتي يعني انا اعمل فيكي اللي انا عاوزة
قطعته نورما ومين بقي اللي قال إني مراتك ولا حتجوزك اصلا
رد امير وعلي وشه ابتسامة هادئة اده هو انا مقلتلكيش أنه مش بمزاجك و لا محتاجين موافقتك
هنا عندنا في صعيد عرف
أرملة الاخ بتتجوز اخوه عاداتنا وتقاليد بقا
نورما / مين قال كلام الفارغ ده مش حيحصل كفايا سرقتو عمري مرة مش حسمح يتسرق تاني
قام امير فجاءة من مكانه و مساكها من وشها جامد لدرجة أنه ازرق في أيده
أميرة بصوت يشبه فحيج الحيه مين اللي سرق عمر مين انتي اللي سرفتي عمر اخويا و شرفه وانسي أن ليكي عمر بعده تعشي
انتي حتعيش هنا مزلوله زله كلاب لحد معرف مين ابو اللي في بطنك وزاي جتلك الجراءه تعملي كده في شرف اخويا
انا الوحيد اللي عارف سر اخويا الله يرحمه وعارف أنه مستحيل يخلف يبقي انتي عملتي في شرفه ايه انطقى
وبداء بهز جسمها كله بايده وهي بتترج معاه
استسلمت نورما لدمعوها بصمت دون الرد عليه
امير/. انطقي مين اللي لوث شرف اخويا انطقي ولسة حيرفع أيده يمدها عليها
فتح الباب ودخلت هايدي
هايدي /,راحت حضنته في ايه يا ميرو كل ده غياب يلا بقي حبيبي ناس تحت مستنين وانا كمان تعبت ومحتاجة انام في حضنك قوي
شعرت نورما برعشة غريبه في جسمها من كلام هايدي و احسن أن العالم كله بيختنق من حواليها و ضربات قلبها لتزداد
نظر امير لنورما وقد استشعر ب غيرتها واضحة في عنيها ابتسم لانه حاس أن الشعور متبادل
امير في سره حلاوتك جيتي علي حجري حموتك بلبطيء
حضن امير هايدي وطبع قبله علي شفتيها
امير/دودو حببتي انزلي انتي وانا جاي وراكي واحلي قوضه في سرايا حفتحا علشان ننام انتي كمان حضنك واحشني قوي قوي بس اخلص العزا تحت و نخش نرتاح حببتي
استغربت هايدي من طريقه لان ده مش اسلوب امير معاها امير اصلا جاف معاها ولكنها افتكرت أنها نجحت في خطتها رفعت كتفها بدون اكتراس ونزلت تحت
التفت امير لنورما التي كانت في عالم تاني كأنها مغيبة عن أرض الواقع
نورما/ في نفسها ياربي ايه اللي انا حساه ده شعور غريب بجد عمري ما حاسيته مع حد يارب يارب صبرك انا تعبت معقول من دون كل ناس قلبي يدق للوحش ده اكيد ده وهم اه وهم استحالة بجد لا مش معقول
فاقت علي صوت امير
امير / ايه يا سنيوره سرحتي في ايه اكيد سرحتي في اللي حيحصلك مني اهدي عليا بس اخلص من ناس اللي تحت وافضلك اتفضلي اتخمدي دلوقتي ساعة وراجع و الحساب يجمع
نورما / انت حتنزل تحت و تسبني كده
امير/ وماله كده حلو كده عسل كده وغمزلها بعينة ايه مش عجبك كده ايه تحبي تيجي في حضني و لا ايه
نورما / بعصبية انت حتستهبل فك كلابشات دي مش عارفه اتحرك عاوزة اخش حمام و تغير هدومي
امير /بهدوء تام. بلاش طولت لسان علشان رد فعلي وحش و انتي لازم تتاقلمي علي وضع جديد علشان الاوضة دي حتكون زنزانتك يا قلبى لحد مع فرحنا. وانتي معتقله هنا
نورما جتلها فكره في دمغها ابتسمت بخبث طايب. انا اهوده ل بس مخلص منه
نورما /. فوكني ادخل الحمام بس
امير/ شاطرة وانتي هادئة كده حاضر يا جناب البرنسيسه لما نشوف اخرتها
فتح كلبشات ووقف مستنيها تخرج من حمام
امير في نفسة يا خبر علي رقتها ليك حقك يا خويا تعشقها كده
الله يرحمك يا حبيبي صدقني حقك مش حيضيع وحفضل ورا ها ل معرف غلطت مع مين
دخلت نورما الحمام ووقفت ورا الباب
دموعها نزلت بغزارة علي حلها و علي احساسها الغريب و علي قلبها اللي مش عاوزة بيطل دق بدأت تعنف نفسها علي احساسها الغريب اتجاه
نورما لنفسها كفايا دموع انا لازم افكر حخرج من ورطه دي زاي انا لازم أخرج من سرايا دي حالا ومحدش
يشوفني والا يحس وخصوصا
التور الهائج اللي برا ده حعمل في ايه وفجاءة رنت في دمغاها فكره شيطانية
ماسكت عصابه المساحة و فتحت الباب براحة
لقت امير عطيعا ظهرو و براحة انسحبت رفت أيدها بلعصيا تنزل علي راسه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
التور الهايج اللي برا ده حعمل في ايه وفجاءة رنت في دمغاها فكره شيطانية
ماسكت عصابه المساحة و فتحت الباب براحة
لقت امير عطيعا ظهرو و براحة انسحبت رفت أيدها بلعصيا تنزل علي راسه
طلعت نورما براحة تنسحب ورفعت أيدها لاعلي في وضع استعداد ولسه حتنزل علي دماغة بلعصايا
فجاءة لف نفسة لها وماسك أيدها بعنف
ا
مير /اده انتي يومك مش حايعدي انهاردة عاوزة تموتني زي ما مموتي اكمل صح
نورما من المفاجأة رمت العصيا
نورما / لاء لاء اموتك ايه انا بس كنت عاوزة امشي من هنا انا بكره هنا مش عاوزة اقعد هنا تاني كل حاجة هنا بكرها بكرها
لا دي حياتي و لا عيشتي انا انجبرطت علي كل حاجة هنا انا بكرهكم كلكم بكرهكم وبدأت في الانهيار
امير ماسك أيدها بحده لاء اجلي الدموع دي علشان حتحتاجبها قدام كتير قوي وعملتك مش حتعدي بخير
انتي ملكيش امان تقعدي لوحدك لحد عزا ميخلص
تعالي معايا وشدها من أيدها جامد وسحبها
نورما بحدة وغضب شديد
سيب ايدي انت ملكش حق تعمل معايا كده انا حيلغ الشرطه عنكم ااايه هو احتقار ليا أنا مش عوزاك هو جوزاز بالعافية
احمرت عين امير من شده الغضب
امير / تعرفي تسكتي شوية كلامك بيعصبني ولو عاوزة اجابه علي اسءلتك أيوة احنا واخدينك احتقار وغصب عنك مش بمزاجك حتجوزك و رجلك فوق رقبتك
نورما / نجوم سما قربلك من اللي في دماغك وانت مش متجوز عاوز ايه مني سبب ايدي بقي وجعتني ايه متعملتش مع بني ادمين قبل كده
نرمين قدري
وقف امير لحظة وعنيه كلها غصب
امير / اه متجوز و بحبها وحتبقي هي ست البيت هنا بمزاجك اوغصب عنك وانتي حتكوني زي أقل واخد هنا في سرايا
نورما / بنبرة سخرية فوق بقي من احلامك علشان
مش حيحصل لو وقفت علي طراتيف صوابغك كده مش حتجوزك ولو انت اخر راجل فى دنيا مش حتجوزك يا امير واللي عندك اعمله ولازم تعرف انت بتكلم مع مين انا للدكتوره نورما فارق واخده دكتوراه في الإعلام يعني مش واحدة جايه من ورا جاموسة تتحكم فيها زي ما انت عاوز لاء يابابا فوووق وبصوت عالي فوووق مش اي حد حيقولك امين انا جيت علشان اقولك لاء لاء لاء
امير وقد تملك الغضب اقسي مراحله وبصوت هز كل كيانها
ليه مصممة تخرجي أسؤ ما فيا لمي لسانك ده واسكتي شوية
انا عمال اسيطر علي غضبي وانتي مصممة بردو يطلع عليكي اايه ارحمي نفسك وارحميني بدل ما غضبي يعميني وانتي اللي حتخسري في الاخر
نورما / بتحدي هههههه خفت أتصدق يا مامي حجري استخبي اصلي خفت موووووت
وغيرت نبرت صوتها لحده
علي فكرة أنا مش بخاف تهديد مش بتهدد وااعلي ما في خيلك اركبه لكن جواز منك مبتجوزش
امير / بعنف مترجعيش تزعلي بقي وسحبها من أيدها بشده علي مخزن العلف و رماها بشده علي الارض و قفل الباب عليها وناسي
نورما /لاء امير افتح انا عندي فوبيا من ظلمة والأماكن المقفوله افتح امير بالله عليك بتخنق حموت
امير /انتي مش قلتي اعلي ما في خيلي ده جزء بسيط منه استحملي بقي يا قطة وعندك فارين صغيرن حيلعبو معاكي
نورما / لاء فئران لاء افتح امير وبطل لعب عيال بقي بقولك عندي فوبيا افهم يا بني ادم
سمع امير كلامها من برا
امير في نفسة معقول يكون عندها فوبيا بجد ولا بتضحك عليا كالعاده علي عموما حسبها ساعة تتربي
ذهب امير العزا وسط رجال و ا خد عزا إخوة وبعد ساعتين تذكر امير كلام اكمل مرة
فلاش بالك
امير / خير يا كيمو مالك صوتك في نبرة غريبة
اكمل / مافيش اصل كنت يحارب انهارده
امير / بضحك حرب مره واحدة خير يا كبير طمني ليكون اللي في بالي حصل والحمدلله
اكمل / بحزن شديد. ياريت والله يا أمير لا ابدا لسه بس نورما اتحبست في حمام و الطبله انكسرت وهي جوا وكانت ليله
امير / وايه مشكله اي نجار بكسرها مش صعبه يعني يا اكمل متعقدهاش
اكمل / المشكله أننا كنا بليل و النور قطع وهي عندها فوبيا من الضلمة والأماكن المفقوله علي بال ما كسرت الباب كانت اغمي عليها ودكتور بيقول أن الأكسجين بينفقض جامد من خوف
بااااك
امير قام فجاءة من مكانه نورما
جري امير بكل ما لدية من قوة فتح باب مخزن لقها مرميه علي الارض شلها بسرعة في حضنه وبكل لهفة
امير / نورما نورما اصحي حببتي مكناش اقصد نورما اوعي تسبيني انا لما صدقت لقيتك انا اول مرة قلبي يدق في حياته واللهي اول مرة يدق ليكي. واللهي مكان قاصدي بس عندك هو سبب بطلي عناد معايا انتي اللي وصلتي نفسك لكده فوقي بقي علشان خاطري
وبدأت دموعة تنزل علي وجهها
إذا بكت المرأة على رجل
فانها تحبه من قلبها ..
لكن ان بكى الرجل على المرأة فلن تجد
على وجه الارض رجلاً يحبها مثله!
جري بيها بسرعة علي غرفتها وضعها على سرير و كلم دكتور بيجي
بداءت ليلي ام نورما تشك في غيابها عن عزا قلقت عليها
ليلي / معقول كل ده نورما نايمة استحاله طبعا
طلعت ليلي فوق فتحت باب لقت امير وافق نورما نايمة علي سرير مش بترد. وامير واقف بيفوق فيها
ليلي /. . بخضة خير يا ابني نورما مالها
امير / لا ابدا ياحاجة هي بس داخت واضح انها ما اكلتش حاجة طول نهار
ليلي/ انا عارفة أنها زعلها علي مرحوم حيخليها تنسي اللي في بطنها
خبط الباب ودخل الدكتور ومعاه هانم
هانم / خير يا ولدي ملها مرت الغالي
امير / مافيش يا امي تعبت شوية بس والدكتور حيطمنا
امير / دكتور جبت معاك جهاز سونار علشان نطمن علي جنين
دكتور جبت كل حاجة زي ما أمرت امير بيه
بس اسناذنكم احنا كده كتير في الاوضة عاو واحد بس معاها
امير / اه طبعا يا دكتور بس ممكن كلمة واخد دكتور علي جمب
امير / دكتور انا مش عاوزك تقول لاي حد اي حاجة عن حاله المدام خالص تطمنهم وبس لكن اي حاجه قولهالي
انا شرحتلك كل اللي حصل في تليفون بلظبط مش عاوز حد يعرف ايه حصلها مجرد اغماء من الحمل مش اكتر
امير / امي تعالي نستني برا ونسيب دكتور يكشف عليها واهي الحاجة معاها
هانم / بحده وليه مبجاش انا عاد اللي هنه
امير / يا امي مش وقته نورما تعبانه ودي أمها من طبيعي تكون هيا معاه
طلعت هانم من الاوضة وانتظرت برا هي وامير
امير القلق كان باين علي وشه بشده
دخلت عليه ماهيتاب خير يا أمير مالكم واقفين كده ليه ومال شكلك كده مش مظبوط
في ايه بس
هانم اصل نورما تعبت هبابه وشيعنا الحكيم ياجي يشوف مالها عاد
ما هيناب/ بغيظ وانتي بردو يا حاجة بيخيل عليكي دلع الحريم ده منظر بتعمله علشان تستعطف الكل تمثيل في تمثيل يعني المفروض تكوني حكيمة عن كده و تميزي اوعي تضحك عليكي ليه هي أول ست تحمل احنا عندنا في أمريكا ستات بتكون حامل و بنزل الشغل عادي ايه دلع ده
شكلها عاوزة تكسب عطف امير شايفه قلقان عليها ازي
هانم / اباي عاد تفتكري تكون عتمثل علينا عاد يوجعه مربربه ورحمت ولدي الغالي لو الحكيم طلع وجال بتدلع ع لوريها ايام اسود من اللي احنا فيها صبرك عليا يا وش البومة
ضحكت هايدي اوصلت لغرضها وقلبت هانم علي نورما
ماهيتاب / بتمثيل مصطنع اه اه الحقني يا امير انا دايخة قوي انا
جري امير عليها خير ياهايدي في ايه مالك ما انتي كنتي زي القردة من شويا
ماهيتاب/ بدلع كده بردو امير انا قرده انا تعبانه قوي بصراحة كنت عاوزة اعملها لك مفجاءة بس موت اخوك ضيع طعمها
امير بنفاد صبر اخلصي يا ماهي مش وقت دلعك ده دلوقتي انا فيا اللي مكفيني و اللهي العظيم ما ناقص دلع بعدت ماهيتاب عنه انا بدلع بردو ماشي امير طايب مش قيلالك علي خبر حلو خليك انت بس ماشي وار اللي بتضحك عليك
امير / وقد جاب آخرون ماهي اخلصي بجد انا مش رايق الدلع ده وانتي عارفه لما بتعصب بجيب اخري حتقولي اللي عندك ولا مش حتقولي براحتك بقي متزهقنيش
ماهيتاب/ في نفسها لدراجتي خايف وقلقان عليها لاء الوضع كده عمال يزداد خطورة مايتسكتش عليه انا كده السجادة بتنسحب من تحت رجلي البت دي لازم تطلع من سرايا ومن غير رجعة يبقي لازم تطلع بفضيحة من هنا عاوز تخطيط من نار بس اهدي كده ولازم اسبك كدبه بتاعتي الاول علشان الكل يصدقها
ماهيتاب/ خلاص خلاص يا أمير حقولك في ايه
امير / ماهي اخلصي بقي بقولك مش رايق
ماهيتاب / بزعر اخس عليك وانا اللي كنت حقولك انك حتكون اب
نزلت الكلمة كالصاعقة علي امير. وكأنه نزل عليه مايه ساقعة وقف امير مكانه بدون حركة اونفس وكان العالم كله توقف من حوله
ماهيتاب/. بخبث ايه يا أمير شكلك مش فرحان انك حتكون اب مش ده كان طلبك من زمان وكنت بتتحايل عليا علشان نجيب ببي اهو جه أوان
شدها امير من أيدها وده حصل أمتي افهم بقي انتي حتستعبطي انا بقالي كتير مقربتش منك
ماهيتاب/ حصل بعد آخر مرة كنا مع بعض فيها و مردتش اقولك غير لما اتاكد
ولسه امير حيرد عليها فتح الباب وخرج دكتور من الاوضة ووجه لم يفسر
هانم / خير يا حكيم ولد ولدي جراله حاجة
دكتور/ لاء لاء خير ان شاء الله كله تمام
استاذ امير ممكن في كلمة علي انفراد
ماهيتاب/ راحت تبخ سمها في ودان هانم
ماهي / شوفتي مش قلتلك بتمثل علينا وهي زي قرد اهو دكتور اخد امير بعيد علشان يقوله أنها بتمثل شوفتي دكتور خارج مش عارف ازاي يتكلم
هانم / دي ليلتها مجندله عاد حتشوف اللي عمرها ما شفته اهنه
دخل امير غرفة مكتب
امير / خير يادكتور قلقتني في ايه
دكتور / لا متقلقش هي بس عندها صدمة عصيبة من ظلمة و نقص الاكسجين ساب اثر عليها بسيط
راحة يومين وحتكون كويسة واهم حاجة الغذاء كويس لأنها ضعيفة جدااا وانا شاكك في انميا ولازم تحلل
بس مش دي مشكله في مشكله اكبر
امير / بخضه اوعي تقول الجنين جراله حاجة امي تروح فيها
دكتور / مش لما يبقي في جنين من اصله
امير / بصدمة ااايه قاصدك أنها مش حامل من الأساس
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
امير / وقد تملكه غضب دنيا كلها ولسة حيتكلم
ردت نورما الف مبروووك ربنا يهنيكم وانتي خارجة خودي. جوزك في ايدك
ملكة القلم نرمين قدري
التفت امير ليها
امير / هو مين اللي واخده في أيدها حد قالك انا. عيل تايه من أمة ومستني اللي يروحه وتتكلمي عدل
نورما / وقد نست أن ملابسها مبلله بالماء وقد انكشف جزء كبير. من جسمها
نورما / حطت أيدها في جنبها وبطريقه طفوليه علي فكره انا بتكلم عدل وانت مش من مسمحولك تخش هنا تاني لو سمحت اتفضل
لمح امير جسمها و ملابسها التي تشف عليها لقد أثارت غيرته. سحبها من أيدها علي وحمام
أمير /انتي ايه عامية مش بتشوفي انتي ازاي تقفي بالمنظر ده قدام حد ايه متفوقيي لنفسك ولا عاوزاني افوقك
ردت نورما بدون تفكير وانت مالك ومالي انا اقف زي ما يعجبني واللبس اللبس اللي يعجبني محدش ليه عندى حاحة اتشطر علي الواقفه برا من غير هدوم اصلا و لا انت مبتقاش راجل غير علشان
استوووب
اوبا بقي نورما لعبة في عداد عمرها
بااااك
تملك امير الغضب ومبقاش شايف قدامة
امير ا/نا حوريك الراجل حيعمل معاكي ايه اصبري
طلع بعصيبة احضر لها ملابس ورماها في وشها
امير/,اتفضلي البسي هودمك والحساب يجمع ملمحش طيفك برا الاوضة ولما تخرجي تكوني محترمة في لبسك يا هانم
نورما / امير انت ملكش كلمة عليا و بقولهالك للمرة تانية شلني من حساباتك احسن مش حيحصل كويس
امير/ اخرك اعمليه هاتي اخرك لكن اللي عاوزه هو اللي حيمشي واعلي ما في خيلك اركابيه يا مدام نورما
واتفضلي اترزعي في سرير علشان المفروض انك لسة فقده البيبي وتعبانه مش عاوز مخلوق يحس بحاجة فاهمة لا تحبي اعيد كلامي مرة تانية
اتفجاءة نورما من كلامة
نورما /اده انت عرفت اني مش حامل ازي
امير /بابتسامة هههههههههههه لا دانتي معلوماتك متأخرة قوي
قطع كلامك دخول ماهي و
ماهي هو الكلام مينفعش غير في حمام ولا ايه
ولا انتي مدوراها الاخ وأخو موتي واحد وعاوزة تسيطري علي تاني لا ياقطة فوقي لنفسك محدش بباخد مني حاحة الابمزاجي
امير /باااس هو في ايه هو انا لعبة يترموها لبعض
ماسك ايد ماهي وخرج بيها لمح نظرة غيره في عنين نورما
سحب ماهي علي. قوضتها و زقها بقوة
امير بصوت كالرعد
حسك عينك تعملي اللي عملته ده تاني اقسم بالله ماحيحصلك كويس وحتشوفي واحد تاني غير امير اللي انتي تعرفية مفهوم مفهوم انطقي بقي
ماهي /,مافهوم خلاص مش حعبرها بس انت كمان متلزقلهاش كل ساعة وتأتية
امير/ ماااهي انا اعمل اللي انا عاوزة ويكون في معلومك نورما حتكون مراتي علشان بس تعملي حسابك علي كده
ماهي /,انت بتهزر صح مين اللي حيجوز مين وانا يا أمير وابنك اللي في باطني
امير /انتي علاقتي بيكي انتهت خلاص كل الرابط اللي بيني وبينك العيل اللي في با طنك ده وانا مش متاكد اصلا أنه ابني بس الصبر حلو يا ماهي الصبر حلو
واحترمي نفسك بقي وخليكي محترمة ولو لمرة والبسي حاجة محترمة شوية عيب احنا في الصعيد وسط ناس
ماهي / ليه بزمتك مش عاجبك فأكر كنت حتتهبل عليا ازاي
امير / كنت مغفل بس اخير فوقت لنفسي وسأبها وخرج
ماهي/ لا كده كتير ده عاوز تخطيط علي تقيل قوي بس إبداء من فين انا إبداء اء بالعقربه كبيرة لازم أكسبها في صفي وبعد كده كله سهل
وفي حجرة نورما
نورما /ماما هو ايه اللي حصل انا مش عارفه حاجة ولا فاكرة حاجة
ليلي/ بصي يا حببتي كل شيء قسمة ونصيب وانتي ملكيش نصيب في البيبي
/نورما معلش افهم اللي هو ازي يعني مين اللي قالكم اني البيبي نزل
ليلي /ماتعمليش كده في نفسك يا حبيبتي ربنا يعوض عليكي
نورما / معلش بس افهم هو ايه اللي حصل انا اخر حاجة فكرها كنت في مخزن و اغمي عليا
ليلي/ بتعجب مخزن مخزن ايه يا نورما
نورما/ ماما مش وقته الله يخليكي عاوزة افهم بس ايه حصل بعد ما اغمي عليا
ليلي /انا معرفش انا دخلت الاوضة لقيت امير جمبك وبيحاول يفوق فيكي و بعدين دكتور جه و خرج اتكلم مع امير وبعدين امير جه وقال إن البيبي راح
نورما / في نفسها اكيد عرف اني مكنتش حامل اصلا ربنا يستر من الجاي
وفي الصباح استيقظ الكل و نزلو علي فطار كالعاده
نزلت نورما اخر واحدة
الكل كان قاعد علي سفرة
نورما /صباح الخير
امير /انتي ايه اللي نزاك من قوطتك مش الدكتوى قال لازم ترتاحي
نورما / لا انا بقيت كويسة الحمدلله وتقدر اتحرك
هانم / خلصنا عاد اجعدي افطري
نورما/ لا شكرا انا عاوز. فنجان قهوه بس
امير / لاء هاتولها كوباية لبن كبيرة بلعسل
نورما /بغيظ بس انا مش بشرب اللبن مش بحبه
امير /اعتبري نفسك بتحبيه
نورما /هو بالعافية
أمير /بحده اه بالعافية واللي تقول عليه يمشي انتي ايه اللعند ده بيجري في دمك متعرفيش تقولي حاضر وانتي ساكته ياىستر
نورما / لاء مش بعرف اقول حاضر عندك مشكله
امير/ لا انا معنديش لأن مشكله عندك. انتي اللي حتتعبي لازم تعودي نفسك علي كلمة حاضر
كل ده وهما نسين نفسهم أنهم بيتكلمو قدام الكل والكل عنيهم رايحة جاية عليهم
ماهيتاب / وبعدين بقي مش حنخلص متسبها نشرب اللي هي عوزاه انت كنت ولي أمرها ولا ايه يا ماما الحاجة
هانم / وه ولا عندك حق يا ماهي دلع ماسخ عاد
ماهي /هو انا ممكن اندهلك أقولك ماما الحاجة اصلي انا حبيتك خالص بصراحة
هانم/ وه عادي طبعا ده يوم السعد وخصوصا انتي أم ولي العهد بعد ما راح ولد الغالي
ماهي/ عارفة يا ماما لو اللي في بطني جه ولد حساميه علي اسم مرحوم أكمل
هانم/ ربنا يخليكي يا بنيتي ده العشم تسلمي يا بنيتي
وانا حتشوفي حعمل ايه معاه ندر عليا يوم ما يتولد حكتبله الجنينة الشرقيه كلها له
ماهي/ و الطمع لمع في عنيها بجد يا ماما حاجة بس انا زعلانه
هانم زعلانه من ايه عاد
ماهي بدموعةمصتنعة انتي متعرفنيش أن امير عاوز يتجوز نورما و انا زعلانه علشان ابني خايفة عليه منها بصراحة تلاقي الحقد ماسكها لما عرفت أن البيبي بتاعها راح بصراخة خايفة تعملي حاجة
هانم / ليه هي ساييبه بس مشكلة في العادات والتقاليد اصبري عليا انا حطفشها من هنا بس صبر خلاص معادش ليها لأزمة وش فقر من يوم ما دخلت علينا
ماهي / بس بقي يا أمير سبها براحتة احنا ملنا كنت عينت وأصي عليها ولا ايه بدل ما تهتم بيها تعالي شوفي مراتك وابنك اللي في بطنها ااه مش قادرة تعبانه قوي
نورما بصتلها وابتسمت لها ابتسامة استهزاء و عدتها ومشت قاعده جمب ليلي
نورما / ماما عاوزة اشرب لبن علشان خاطر امير ميزعلش اصلي زعلو غالي عليا قوي
وفجاءة نورما وبصوت عالي ااه بطني اااه والخقيني يا ماما مش قادرة حموووت
جري امير بسرعة عليها
امير / بلهفة مالك في ايه حاسة بحاجة اجيب دكتوره
نورما دايخة قوي وعاوزة انام
شلها امير وطلع بيها لفوق عينيها جت في عنين ماهي طلعت نورما لسنها لماهي
ماهيناب / البت دي مش سهله ومش لازم يتسكتلها لازم لها تخطيت تقيل لازم اخلص منها بسرعة
طلع امير شايل نورما علي اوضتها واول مادخل الاوضة نزلت نورما
نورما بحدة ،/ دي اخر مرة تتحكم فيا فاهم انا عدتها المرادي علشان مش عاوزة مشاكل لكن المرة الجاية مش حتعدي بالسهاهل ملكش دعوة اشرب قهوة أشرب شاي ملكش في
امير / ببرود خلصتي حتشىربي اللبن بردو انا مبقولش كلمتة وتتكسر ابدا ودماغك الناسفه. دي حكسرهالك بس الصبر حلو و اوعي تكوني فاكرة أن خالت عليا حكاية بطنك اللي وجعتك فجاءة بس عجبتني وانتي بتغيظي ماهي ملعوبه يلا بقي حطلعلك اللبن علشان يتشرب كله
نورما /امير بجد مش بحبه خالص بلاش اللبن ونبي
خبط الباب ودخلت سيدة الخادمة ومعاها كوباية اللبن
امير /شكرا يا دادا.
مسك امير كباية اللبن وقرب من نورما
امير /يلا علشان بلزوق حتشربيها بقلة الادب حتشرببها
نورما / هي عافية انت مستقوي نفسك طايب عند علي عندك مش شربها يا أمير وهات اخرك بقي معايا
امير/ انتي بقي اللي جبتية لنفسك مترجعيش تعيطي
وضع امير كوباية علي طربيزة
وراح ماسكها مكتفها التقت أنفسهم وعيونهم لاول مرة وبدأت لغة العيون تبعت إشاراتها للقلب بداء خفقان القلب وكأنه بيرسل إشارات المرور عبر الروح وكان تالروح مشتاقة وعطشانه للحب
امير/ وبداء يهمس لها بدفء اشربي اللبن بسرعة نورمتي
نورما وكأنها مغيبة هزت راسها موافقة
ماسك امير كوباية اللبن وسند نورما علي صدره وبداء يشربها لحد ما كوباية خلصت د
امير /بهمس الف هنا نورمت قلبي
خبط الباب وكأنهم كانو في حلم وفاقو منه فجاءة
انتبهت نورما لنفسها أنها شربت اللبن
دخلت ماهيتاب كالاعصار فجاءة
ماهي / انا بقي عاوزة اعرف في ايه بالظبط وانا كل ما ادور عليك ملقكش غير هنا هو في ايه حتنقل قوطتك هنا ولا ايه
أمير/ بحده ماهي صوتك بيعالي مش ملاحظة ولا ايه اتفضلي يلا علي قوضتك ماشوفكيش هنا تاني اتفضلي
خرجت ماهي في قمت غضبها
دخلت قوضتها وماسكت التليفون
ماهي/ الو أيوة يا جاك انت لسه في مصر طايب عاوزة منك خدمة عاوزة السم اللي مش بيبان غير بعد كام يوم كأنه جلطة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ماهي/ الو أيوة يا جاك انت لسه في مصر طايب عاوزة منك خدمة عاوزة السم اللي مش بيبان غير بعد كام يوم كأنه جلطة
جاك/ اوكي ماهي بس حشوفك ازاي علشان ادهولك
ماهي حاشوف اي طريقة علشان اشوفك بس انا مستعجلة يكون جاهز أمتي
جاك /خلال يومين تقريبا
ماهيناب/ تمام ولو قبل كده ماشي
جاك/ طاب وايه يعنى
ماهبتاب /عاوزة ايه جاك حديلك الفلوس اللي حتطللبها
جاك /,وانتي عارفة اني مش عاوز فلوس انا عاوزك انتي
مهيتاب/جاك لم نفسك كفايا اخر مرة امير كشفناا من ساعتها مش عاوز بتكلم معايا
في حجره نورنا
نورما / مع نفسها هو ايه اللي بيحصلي ده معقول يكون لا مش معقول لاء استحالة بس انا حاسة إحساس غريب قوي عليا حاسة اني طيرة مبسوطة بس مش عارفه ليه
بس الي اعرفه اني مبسوطة قوي شكل قلبي دق بجد
امير /ايه اللي انا بههبه ده اكيد في حاجة غلط ازاي أسبها تسرق قلبي كده ده ناقوس خطر لا لازم افوق لنفسي حب ايه وكلام فارغ ايه
بس انت اتاكدت أنها مخانتش اخوك ليه بقي كده
يمكن علشان كانت مرات اخويا بس قلبك دق بس انا مش ملك نفسي انا ممكن اكون اب حظلمها معايا
بس انا حاسس في تجاوب من نحيتها لازم اضيع التجاوب ده بس ازاي
اه هي ما هيتاب ما بيخليش الست تكره غير ست زيها
وماهي لنا حتصدق
بس نورما حتهون عليك انت اول مرة قلبك يدق فيها واخر مرة كمان لازم تهون علشان مصلحتها انا حكون اب ومسؤال زمبها ايه هي تتعلق بيا بس
انا نسيت حكاية العادات اني لازم اتجوزها
طايب وايه يعني لما انجوزها بس كده حظلمها معايا
عدي اليوم وكل واحد بيتجنب وفي مساء تجمع الكل علي سفرة عشاء
نزلت نورما قبل الكل وقاعدت علي سفرة
هانم / كيفك دلوق يا مرت الغالي
نورما /الحمد لله بقيت احسن كتير
هانم/ يعني خلاص دلوق تقدري تنزلي تساعدي في البيت ولا حتفضلي أكده عروسة اياك
نورما/ طلما كلنا حنساعد معنديش مشكله حضرتك
هانم /وه كلكم مين عاد
نورما انا و ماهيتاب ما انا زي زيها ولا ايه
هانم/ لع عاد مين قال أكده ماهيتاب اهنه هي ست الدار هنا هي ام الواد وانتي اهنه كيفك كيبف اي حد عادي ملهوش عازة لحد ما عدتدتك تخلص و ولدي امير يعقد عليكي وبردو حتفضل ماهي اهنه ست دار
ولسة نورما حتقف وترد عليها عينيها جت علي سلم و
امير وماهي نزلين اديهم في ايد بعض و هو خاضنها من وسطها
احست نورما بزلازال قوي يهزها من داخل نزلت عينيها علي الارض حتي تداري دموع
فلاش باك
امير نازل عاش العشا ماهيناب لمحتة
ماهي/ الحقني امير دايخة حاسة اني حقه المدني
ماسك امير أيدها و لف أيده علي وسطها
امير / تحبي ارجعك قوضتك
ماهي /, بخبث مقصود لا انزل معاك تحت انا جعانه حموت
بااااك
امير /صباح الخير ايه صوتكم عال ليه.
هانم/, بتصتع زعل مافيش يا ولدي ليه وليه بقول لنورما طلما بقت كويسة تنزل تساعد معايا شغل البيت تعبني لوحدي و الخدم دي ما انت شايف ايدك منهم والأرض
امير /وايه مشكلة في كده
هانم /ماهو كلام مش لدد علي محروسة مرت اخوك و تقولي لنا زي زي ماهي
امير/ نورما الكلام اللي تقول عليه امي. يمشي علي رقبنا كلنا هي هنا ست البيت و ده بيتها اللي عاوزه يمشي مفهوم وبحده اكتر مفهوم
نورما/ بتحدي لاء مش مفهوم انا ماجنتش هنا خدامة حضرتك يا الكل يشتغل يا مش حشتغل محدش احسن مني علشان اخدمه .
امير /ومين قال إن الست لما تشتغل في بتها تكون خدامة
نورما مش لما يبقي بيتي الاول
امير /خلاص الكل هنا حيشتغل في البيت ومش عاوز كلام كتير
ماهي / قربت منه بدلع بس انا يا بيبي حامل ومقدرش خالص انا تعبانه علشان خاطر ابنك يا ميرو بلاش انا
امير /خلاص يا ماهي انتي أجاز لحد متولدي ويلا بقي علشان نفطر
ماهي/ صح يا حبيبي عند حق انا كما ن جعوت خالص ابنك جعان قوي تعالي يلا علشان تاكله بايدك
جلسو جميعا علي سفرة
ماهي /، ممكن يا نورما ممكن تعملي بيض مقلي اصلي مش بحب مسلوق وزي ما انتي عارفة أن انا في اجازة من المطبخ علشان النونو
نورما / بعصبية حاضر حاجة تانية
ماهي اه القهوة بتاعتي بلبن بليز
قامت نورما والدموع تهدد بالانهيار
لمح امير عينيها وبيها دموع قلبه وجعة
امير/ماهي خفي شوية انت من امتي بتاكلي بيض مقلي ما انتي طوله عمرك بتاكليه مسلوق علشان الزفت رجيم
ماهي / الله بتوحم بلاش اتوحم ولا ايه يابيبي
هانم / وه لا اتوحمي كيف ما انتي عاوزة يعني الود يطلع في وشو بيضة علشان متتعبش جانب البرنسيسة
امير لاحظ اتفاق أمة ز ماهي علي نورما
امير في نفسة الله يكون عونك يا نونو بس عارف انك قدها
دخلت نورما بطبق البيض و القهوة خطتهم قدام ماهي بعصبية وقعدت تكمل اكل
ماهي /اية القرف اللي انتي عملاه ده متعرفيشش تهببي اكل بتخشي المطبخ ليه ورمت الاكل في وشها
نورما مبداهاش بقي هي اللي جابتو لنفسها
نورما / قربت منها اه اتصدقي أنني انا غلطانه اهلي معرفوش يربوني اصلا علشان عملت قيمة لوحده زيك وماسكت رأسها حطتها في طبق البيض ووشها كله
نورما /كده علشان تعرفي تتدوقيي كويس يمكن يعجبك
ايه الاخبار عندك عجبك البيض الف هنا
امير مش فاكر يمسك نفسة من الضحك
هانم/ وه بكفايا عاد وانتي معتعرفيش تحترمي حد اهللك معلموكيش ازاي تحترمي الاكل وناس كبيرة قاعده بنت جليلية الربابه صوح
بصت لها نورما وبدون اي كلمه طلعت قوضتها
امير /في ايه يا امي انتي جيني عليها بزياده ليه ماهي هي اللي بدأت مش نورما وده كان رد فعل طبيعي للمهيتاب
هانم /وبعدهالك عاد عدافع عنها كيف خيك الله يرحمه
ماهيتاب / رفعت راسها والبيض ليسقط من علي وشها
ماهي /يع يع عجبك اللي عملته المتوحشة دي انت لازم تاخدي حقي منها مش حاسبها اقسم بالله لو ما اختلي حقي مش حاسبها
امير / بضحك هههههههههههه اطلعي بس نظفي رحتك دي احسن هي اللي يع بجد هههههههههههه
ماهي/ انت بتضحك علي ايه انا اتهزقت
امير/ اللي يجي جمب القطة و يعاكسها يستحمل خرابشها و خالي بالك نورما مش سهلة زي ما انتي متوقعة
ماهي إذا كانت هي قطة فأنا حيه وحيه سامة كمان فرصتي والقبر بس كله بلصبر
طلعت نورما والدموع القهر في عينيها انهارت مقدرتش تمسك نفسها اكتر من كده دخلت حمام واخدت دوش ساقع علشان تهدأ
نورما ماشي يا حرباية منك ليها و الانتنين بيتفقوا عليا
ماشي يا حاجة هانم انا حوريكي اهلي عرفو يربوني ولاء
طلعت نورما بلفوطة ملفوفه عليها الغضب عاميها لدرجة أنها كانت غافلة عن امير لما دخل
ولسة حتخلع الفوطة
امير /استني يا مجنونه حتعملي ايه انا هنا ولو اني اموت واشوف الملبن بس يلا
نورما /بعصبية انت اللي دخلك هنا ومين اصلا سمحلك تخش اتفضل اطلع برا
امير /قرب منها وماسك أيدها جامد بقولك ايه اذا كنت عديتلك كام حاجة ده مش ضعف متي بس أن صوتك يعلا عليا لاء حاسبي بقي وفوقي كده وتعرفي انتي بتكلم مع مين وليه
وزقت نورما بحده
نورما /,ايد وسع كده ايدك بتوجعني انت اللي بتنسي حدودك انت و اللي مايعة اللي معاك و اتفضل من هنا عاوزة اغير
امير /بعند وتلبيسي ليه ما كده اجمل وغمز لها
نورما/ اطلع برا امير انت عفريت دنيا كلها بتتنططت قدامي و كان نفسي اخنق مراتك فا قول اعوذ بالله من شيطان واطلع برا علشان كمان شغل لازم يخلص
امير /شغل ايه ده بقي أن شاء الله
نورما/ ملكش في
خبط الباب
امير/ اتفضلي خوشي علي حمام متخليش حد يشوفك كده انا حشوف مين
نورما / بقولك ايه دور الواعظ و الغيور ده تعملهم علي حد غيري لكن انا لاء انا اصعب مماتخيل علشان تمشي كلمتك عليها
روح امراتك تتدلع معاها هي بتعرف تدلع كويس
ا
بتسم امير شعر بغيرتها شديده في كلامها
امير الباب كانت سيده خادمة
امير /خير يا داده
سيده /,سيدي هشام ابن عمك تحت ورايد يشوف الست نورما
امير/ وعاوز نورما يهبب بيها ايه يمكن عاوزني انا وانتي ما اختش بالك
سيده /لع هوقال الست نورما علشان عاوزها في شغل
فجاءة ايد وقعت ايد امير. من علي بابا
نورما وقد لبست ملابسها
نوىما/ مين عاوزني يا داده تحت
سيده / ده هشام بيه ابن عم المروحم
ا
بتسمت نورما اه ده دمه خفيفه انا نزله معاكي اشوفه عاوزة ايه
فجاءة ماسكها امير من ايدها
امير / انزلي انتي يا داداه واحنا جايين وراكي
نورما / في ايه تاني عاوز انزل الشوف الضيف عاوز ايه
امير / بعصبية هو عدم اللي مؤاخذة شيفاني شوال بطاطس قاعد معاكي ملكيش راجل تشوفي رأيه ولا هي سايبه علي طول كده ملهاش رابط
اغمضتت نوىما عينيها لتححكم غضبها
نورما / . بعصبية أيوة انا مليش رابط و اهلي معرفوش يربوني زي ما الحاجة ولدتك قالت كده وانت ساكت
طلما سكت في الاهانه يبقي انت ملكش اي حق عندي و انا اعمل اللي انا عوزاه في الوقت اللي يريحني
/امير /انتي سقف طموحاتك بيعلي قوي
نورما/ يعلي زي مايعلي ملكش دعوة بيا خالص اعتبرني يقضي مده هنا وقربت اخد افراج
امير بضحك هههههههههههه احلامي زي ما انتي عاوزة ونشوف كلام مين اللي حيمشي
زقته نورما وسع كده خاليني اشوف ضيف
سحبها امير من شعرها
نورما اااه شعري انت اتجننت ولا ايه
امير / ايه الهدوم اللي نزله بيها دي اجري غيري وحطي طرحة علي راسك
نورما /,انت مالكش حكم عليا اللبس اللي ألبسة وانت مالك يا بارد
امير/ انا بقي حوريكي إذا كان ليا ولا مليش برود ببرود
وماسك بلوزاها جامد شدها قطعهلها
امير /ووريني بقي حتنزلي كده ازاي
نورما /بغيظ وهي بتحاول تداري جسمها منه وحياتك ما حعدهالك اصبر عليا
امير /ببردو عادي اخرك هاتيه
غيرت نورما هدوهها بلوزة سوادا اجمل لمحت الاعجاب و الغيرة في عينه. نورما انا جاهزة
امير دي كمان متنفعش
نورما ليه بقي طويله وبكم ومعنديش لبس اسود غيرها ممكن بقي نتوسع عاوزة انزل
امير /بقولك اهو قبل ما ننزل ضحك وهزار معاه مش عاوز
ونزلت نورما وسابتة فوق
نزل امير وراها بسرعة استني هنا حندهل سوا
نورما / ايه داخلين فرح خنخش مع بعض وانت مالك اصلا تخش معايا ليه
امير/ أتلمي بقي وخالي يومك بعدي واتفضلي قدامي
ابتسم امير وفي نفسة مجنونه بس بحبك
دخلت نورما وامير
هشام ا/هلا وسهلا مدام نورما لسه حتمد أيدها سلم امير عليه معلش يا اتش المدام مبتسلمش
بصلته نورما بصه أنه ولي يقرر حاجة تخصها
امير/ اتفضل اقعد يا اتش واقف ليه
هشام /لا ادخل في موضوع غلطول هو بصراحة موضعين
الاول انا بعمل شركة أغذية محفوظه بعد ما جيت من باريس وعاوز مدام نورما تمسك كل الحملة الدعائية
ا
نتبهت نورما و حضرتك خاطط ميرانه لتكلفة الحملة ايه
هشام /كله عندك في ورق ده الحسابات وميزانية و فكرو مشروع عاوز من حضرتك شغل مبهر
نورما أ/ ن شاءالله حكون عند حسن ظنك
هشام انا متاكد من كده من قبل ما تتكلمي
امير حسى بغيرة شديدة
امير/ تخش في موضوع تاني يا هشام بقي عاوز اطلع انام
هشام/ براحة عليان يا عم امير هوطبعك لسة حامي زي ما هو يعني امريكا مغيرتكش علي عموم الموضوع تاني هو انا عارف ان كلام سابق لأوانه
امير / اخلص يا هشام بقي
هشام /خلاص يا امير ياساتر عليك
انا طالب ايد مدام نورما للجواز
اتكهرب الجو فجاءة ووقف امير
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نظر لها امير دون أن ينطق بكلمة ولكنة وقع من طوله امامها
وفي نفس الوقت ماهيتاب كانت بتقابل جاك علشان تاخد منة السم
ملكة القلم نرمين قدري
جرت نورما علي امير بسرعة وبخوف شديد عليه
نورما / امير امير فوق مالك في ايه بالهوي ايه اللي حصل رد عليا اعمل انا ابو دلوقتي
قاعدت تفوق فيه مش عاوز يفوق سندته بداء يفوق قام معاها براحة دخلت معاة الاوضة بتاعتة حطيطة علي سرير بداء امير يرتجف من البرد
اختارت نورما تعمل ايه هدومة مبلوله وجسمة سخن
أجبرت نورما علي تبديل ملابسه
بداءت باحراج تغير ملابسة وهي في قمة القلق علية وبداء امير يخترف باسمها
امير نورما محتاجك قوي جانبي اوعي تسببني انا محتاجك حمبي قوي قلبي وجعني
نورما / امير انا جمبك ومش حاسيبك ابدااا اهدي شوية امير انت تعبان ومش عارف بتقول ايه
امير وقد زادت حرارة جسمه بدأت نورما القلق عليه
احضرت قوالب تلج وسهرت طول الليل تعمل كمدات
بداءت درجة حرارة تقل تدريجيا
وقفت فجاءة عن عمل الكمادات وبدأت تتأمل ملامح وجه و تمرر يداها علي وجه برفق شعر امير بيها ولكنه تركها تكمل دون أن تشعر أنه فاق ظلت تمرر يداها تستكشف معالم وجه بحنان بمبالغ فيه. و تحسس علي شعرة و فجاءة وطت ولامست شفتها وجه وكانها لمست سلك كهربائي بجسدها ارتجفت ولكنها وتصارغت نبضات قلبها حبا وشغفا هاهي وقعت في حب الأمير حتي النخاع كل نبضة من نبضات قلبها تصرخ عشقا
ظل كأنه مغيب عن الوعي ولكن بداخله. ساعده لم توصف كأنه امتلك العالم كله ظلت نورما طول الليل تداعب معالم وجه وكأنها بتحفرها في ذاكرتها وهو عامل مغيب عن الوعي إلي أن غلبها النعاس فتح عينه لاقها نايمة علي كرسي شدها برفق بجانبة علي سرير هي لم تشعر
وبداء يستنشق عبيرها وكأنه يود أن يملاء صدرة برأحتها يود أن يخليها بين ضلوعة
وفي مكان تاني حيث اجتمع الشر
ماهي /جاك جبت اللي تفقنا عليه ولا ايه.
جاك /,هو انا اقدر مجبش القمر طلب بنفسة
ماهي /,طايب هو فين يلا بسرعة علشان عاوزة امشي
جاك/انتي بتهزري بسرعو كده حتي انا جايبلك نوع لسة منزلش السوق يعني محدش حيقدىر بكشف سبب وفاه
ماهي/اخلص يا جاك عاوز ايه انا مستعجلة
جاك / قرب منها وضمها لصدره عاوزاك انتي يا ماهي مشتاق لك موت
ماهي /جاك ده وقته أنا مستعجلة قوي
جاك /هو ده وقته ياقلبي و قرب منها وضمها اليه وذهبوا فيما حرمه الله
وبعد أن انتهو من ما حرم الله
جاك /ماهي خالي بالك وانتي بتسخدمي سم ده قليل منه ليصيب شلل و الكتير جلطة وفاه
ماهي/ ما تخفش عليا انا ححط نقطة صغيرة.
دخلت ماهي السريا تنسحب وطلعت علي حجرتها ولكنها تجهل ما كان من يراها و مراقب كل تحركاها من الاول ولكن يجهل موضوع السم
عدي الليل علي كل بطيء ومع اشرف اول شمس
استيقظت نورما و لكنها قامت مفزوعة لأنها وجدت نفسها. نايمة في حضن امير قامت بسرعه
من سرير
امير / بكسل مالك قمتي مفزوعة ايه كده محصلش حاجه لكل ده
نورما/ بخجل شديد هو ايه اللي نيميني علي سريرك كده
امير / وقد اصطنع التعجب والدهشة
معرفش انا المفروض أسألك سؤال ده انتي اللي في سريري مش انا اللي عندك
نورما و احمر وجهها من كثرة الخجل و من سخافة كلماته
اكمل امير بسخرية وكأنه معجب بمناظرها وهي مكسوف
انا كنت نايم محستش بحاجة انا معرفش اصلا ايه اللي جبتي هنا
وفجاءة قام متفاجء واده مين غيرلي هدومي هو ايه اللي حصل بلظبط. وغمز بعينه كي يزيد من خجلها
نورما بتلجلج مع خجل معرفش انت جيت الفجر هدومك مبلوله و قعدت من طولك. وكنت سخن جدا يعني انا غلطانه اني اهتم بيك كنت سبتك تموت يعني
من أراد الحب ، عليه أن يتعلم فن الإهتمام أولاً ♥️
امير / اه اه افتكرت أنا كنت بتمشي برا سرايا و الدنيا شتت بس ده كل اللي انا فكراه. بس لكن تغيري هدومي و نومك في سريري دي بتاعتك انتي فسريها بقي
نورما /. امير اتلم بقي. انت جيت الصبح ولسة بكلمك و قعت من طولك
امير / وهدومي هاه هاه مين غيرهالي وغمز لها
احمر وش نورما بشده من الخجل وزاد غضبها علي تلميحاته
فجاءة بدون انذار شدها امير عليه ا
مير/. ايه يا اجمل فروله انا شوفتها هو في حد بيتكسف من نفسة انتي نفسي. انتي حياتي ولا لسة عك شك نورما انتي بقيتي النفس اللي انا بتنفسه
نورما /امير ابعد ميصحش قربك بطريقة دي عيب
امير/انا معدتش قادر على بعدم اكتر من كده كل ,ذرة في دمي مشتاقة ليكي وشدها اكتر لحضنة و هي استجابت وكأنها في عالم اخر
العشق عندما يتحدث يتوقف كل كلام المنطق
وفجاءة فتح الباب ودخلت ماهيناب
ماهيتاب/ بنهار اسود انتم بتعملو ايه هنا و بدأت تصوت
امير /ماهيتاب اخرصي انتي اتجننتي انا حفهمك بس زكي زفتك ده بطلي فضايح
ماهي/ لقتها فرصة تكسب هي جوله هو انتم لسه شفتم جنان انا حوريكم جنان علي أصوله
بتعملي ايه هنا يا مدام. يا صاحبة الصون والعفاف. ياللي جوزك لسة دمه مبرتش في تربته افهم ايه مش قادرة تمسكي نفسك ياختي عاوزة تكوشي علي كل حاجة
اه مش مهم بقي متجوز ولا مش متجوز المهم الفلوس
اتلم كل اللي في سرايا علي صوت ماهيناب
هانم/ ياعيب الشوم في ايه عاد مالك يا بنتي صوت عالي ادكده براحة علشان خاطر الولد اللي في بطنك
ماهي/ بدموع مصطنعة شوفتي ياماما شوفتي الفاجرة مش صابرة لحد ما عدتها تخلص لقتها هنا في حضن ابنك شوفي بقي كانو بيعملوا ايه طول الليل
امير بعصبية ماهيتاب احترمي نفسك وشوفي بتتكلمي ازاي
ماهيتاب حكون بتكلم ازاي اشهدو انتم افتح باب الاوضة علي جوزي الالفي الهانم بلبس البيت وفي خضنة اسمي ده ايه حضن اخوي
انتبهت نورما أنها بقميص نوم وعلية روب من خضتها علي امير نست تغير هدومها
نورما /لاء بقي انتي زوتيها زياده عن اللزوم جرت عليها قطع لسانك يا سفلة انا اشرف منك و جابتها من شعرها بغيظ
ماهي / لقتها فرصة تخلص من قصة الحمل بطني الحقوني عاوزة تنزل البيبي عاوزة تسقطني الحق ابنك يا امير عاوزة تنزله بنضربني في بطني ااه. بطني الحقوني مش قادرة
انفعل امير وزق نورما من علي ماهيتاب ونزل للقلم علي وشها
انصدمت نورما من المفحاءة وكأنها أصابت بشلل مكانها من صدمتة المفحاءة لأن القلم كان غير متوقع وضعت أيدها علي وشها وقد احمر بشدة من شدة القلم
ونظرات الانتصار علي وجه ماهي
ماهي / اااه بطتي اللحقوني مش قادرة انا حاسة البيي حينزل اااه باطني
التفت امير لنورما و ماسكها من أيدها و بداء يهزها
امير / أنتي عارفه لو الجنين ده جراله حاحة حتعيش هنا اسود ايام حياتك حوريكي اللي عمرك في حياتك ماشوفتيه
نورما وقد اتلجم لسنها عن النطق و فقدت النطق وكلام و دمعها هي التي تعبر عن ما بداخلها من صراخ
امير بحدة علي قوطتك وماشوف خيالك برا وادعي أن ابني ميجرلهوش حاجة علشان قسما بالله لو جراله حاجة ليكون آخر يوم تعرفي تعيشي في مرتاحة حعيشك عيشة الخدامين هنا
التزمت نورما الصمت تام وكأنها انفصلت عن العالم كله
ماهيتاب لما صدقت انقلب عليها بداءت تتوجع اااه بطني بطني مش قادر. ابننا بيضيع مننا يا أمير مش قادرة اشوفها قدامي ابني هي عملت كده علشان ابنها ضاع منها عاوزة تموت ابني كمان حرام عليكي عملك ايه البيبي الغلبان ده انا كان نفسي في قوي في البيبي ده
وبدموع كتيره. انت عارف يا امير احنا تعبنا اد ايه علشان نعرف نجيبة يروح مننا كده علشان واحده حاقدة اااه مش حاسمحك لو ابني جراله حاجة
امير / بحده نورما علي الاوضة بتاعتك ماشوفش خيالك برا
نورما /,وقد تملكها. غضب شديد هو في ايه انتم حتكدبوت الكدبه وتصدقوها متفقوا بقي انا ملمستهاش
وانت ملكش حق تمد ايدك عليا ومن هنا ورايح محدش ليه كلام معايا و انا سبيهالكم مخضرة اشبعو بيها عيشه بقت تقرف
امير / بعصبية موازية لعصبيتها أنتي. اتجننتي في عقلك بتعلي صوتك عليا لاء فوفي لنفسك بقي يا نورما وتعرفي بتتكلمي ازاي صوتك هنا يوطي ولو اللي في بطنها حصله حاجة اعتبري نفسك خدامة عندها من هنا ورايح
لمعت فكرة في عيون ماهيتاب
ماهيتاب في نفسها قشطة كده قوي احنا ناحل موضوع سم ده شوية ونزل فيها براحتي بسلام يابت يا ماهي حخلص من موضوع حمل و حزل الكلبه دي الفرجة حتكون الركب
هانم /انجري علي قوضتك عاد دلوق و ادعي ربنا يحفظ حفيدي وشك وش البوم
نورما حاسة أنها مغلوب عليها الكل عليها حاسة بانكسار ولأول مرة في حياتها متباقش قادرة تدافع عن نفسها جرت ازيال الخيبة كسرة النفس وجرت علي غرفتها
ما اصعب شعور الكسرة قاتل فإنه يدمر نبضات القلب والاصعب منه شعور خذالان فقد شعرت نورما بخذلان كل من حولها وخصوصا هو
نورما بانهيار تام هو انا عملت ايه يارب علشان كل ده انا تعبت تعبت بس انا مش حاسكت انا لازم اسيب مكان ده و مش بكرة دلوقتي لازم امشي من هنا هما مشترونيش
وعند ماهيتاب
ماهي /دموع اه بطني الحقيني يا ماما وجع جامد ضربتها برقبتها في بطني كانت جامده قوي انا مش قادر استحمل ااااه
هانم/ يا حزني حفيدي ده كمان حيروح مني يارب يارب
انتهزت ماهي شدة قلق هانم
ماهي /ابني حيضيع انا كنت عاوزة اسمية اكمل علي اسم مرحوم علشان اسمة بفضل موجود بنا لكن حقدها عليا صبح اسم الغالي اااااه
كلامها زاد من حزن هانم و فتحت في البكاء مما زاد من غضب امير علي نورما
امير /انا حتصل بدكتور يجي يطمنا
ماهي/ بسرعة لاء لاء انا حكلم دكتوري هو عارف حالتي
امير /بس دكتورتك ده بعيد لكن دكتور بتعنا هنا معانا في نفس البلد
ماهي/ بدموع امير انا برتاح الدكتور ده محدش حيكشف عليا غيره
امير /اللي يريحك بس انتي حتصبري لحد ما يجي
ماهي/ لاء ماهو هنا كان جاي منتدب في مستشفي هنا وانا كلمته وعرفت
امير /طايب هاتي رقمة علشان اكلمة
ماهيتاب/ لاء انا حكلمه علشان يفتكرني
اصررها زاد شك امير ولكنه لم يبين
ماسكت ماهيتاب تليفون اتصلت بجاك
ماهي/ الو دكتور جمال انا ماهيتاب حضرتك افتكرتني
جاك/ ماهي أنا جاك مش دكتور
ماهيتاب/ اه اه منا عارفه ياكتور
جاك/ فاهم اه عاوزة تقولي ايه
ماهي/ انا تتخبط في بطني وحاسة بالم شديد هو ينفع تيجي انا عارفه انك منتدب في مستشفي هنا
جاك/ افهم انك عاوزاني اجبلك دكتور اي كلام واجي صح
ماهي/ ايوة تمام كده بس بسرعة يا دكتور علشان انا تعبانه. قوي وحاسة اني البيبي نزل
جاك /اه فاهمتك وافهم دكتور يقول إن البيبي نزل
ماهي /اه تمام كده معاد مناسب بس بسرعة
وعند نورما انهزت فرصة انشغالهم بما هيتاب انسحبت و خرجت من باب سرابا و طلعت تجري في ظلام الليل وهي غير مدركة بشكل الليل في صعيد بدأت نورما تبعد عن سرايا و بداء الخوف يتسرب لها من ظلام الحالك و اصوات ديابه وأصوات حشرات الأرض توقفت أنفاسها من شدة الرعب حاولت ترجع ولكن قد نفد الوقت فقد ضله الطريق العودة
وعند ماهيتا دخل الدكتور عليها السلام عليكم
هانم/ وعليكم ياولدي بالله عليك طمني قلبي يحجف من رعب
الدكتور /خير يا حاجة أن شاء الله اتفضلي ارتاحي برا بس وكل أن شاء الله خير
دخل دكتور علي ماهيتاب
ماهي /أيوة دكتور جاك فاهمك كل حاجة
دكتور أيوة بس هو قال الحساب عندك انتي
ماهي وانت عاوزة كام
دكتور /مش كتير مائة ألف جنيه
ماهي /انت حتستعبط اده كله لا ده انا احمل ارخص بقي
دكتور/ خلاص.زي ما تحببي بس انا حطلع اقول مافيش حمل من الأساس
ماهي/ انت اتجننت ولا ايه خلاص حكتبلك شيك بس انت تطلع تقول ان الجنين نزل من شدة الضربه انا مش عارفه من أنه داهيه جاك جابك
وعند نورما وقفت نورما مكانها من شده الخوف وبرودة الجو وفجاءة طلع عليها اتنين ماشين
محمد /وه وه بص هناك عاد ياحسين جنية دي ولا ايه
حسين/ جنية ايه دي حته مزه يالهوي يابووووووي اده دي حاجة كده تقفيل بلاد برا
محمد قرب منها هو حسن بنظرات رغبة
محمد بالهوي يا ما هو في جمال كده يخربيت حلاوتك
نورما /بغزع شديد نعم انتم مين وعاوزين ايه
حسين /اهدي أكده يا سنيورة احنا حتنعرف بس اني حسين و دهو محمد ود خالي انتي بقي تكوني مين
محمد/ وه عاد انت حتقجعد تتعرف عاد مافيش وقت ساعة وفجر يطلع يلا بقي يا سنيورة تعالي نقول احلي كلام
نورما /ابعدو احسن حصوت ولم عليكم الناس
محمد/ هههههههههههه هما فين الخلج عاد انتي مدريناش انتي فين ولا ايه انتي في طريق مجطوع بين زارع يعني صوتي من اهنه لسنة جاية عاد محدش عيسمعك
وقربو منها هما الاتنين شدها محمد جامد من هدمها قطعتها من عليها وسط صرخاتها العالية وبداء حسين في ماسك أيدها وهي بتصوت بعزم ما فيها
وفجاءة جاءة دورية شرطي علي صوت صوات
نزل ضابط ايه اللي بيحصل هنا عاوز اعرف
جرت نورما تتحامي في ظابط
نورما /. وهي بتحاول تقفل هدومها بايدها الله يخليك الحقني منهم
محمد /انتي حتستعبطي انتي جاية معانا بمزاجك
حسين/ يعني تعقل يا باشا واحده تمشي في طريق زي ده كله ديابه من غير ما تكون متفقة مع حد هي كلمت معانا بمزجها
نورما /اخرس ياكلب انت متعرفش انا مين انا حوديكو في ستين داهيه
الظابط/ بااس الكل علي بوكس لحد من شوف حكايتكم ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الظابط/ بااس الكل علي بوكس لحد من شوف حكايتكم ايه
ملكة القلم نرمين قدري
نورما / لاء بوكس ايه اللي حركبو ده لاء لاء ماينفعش
الظابط /هو ايه اللي مينفعش هو انا واخدك اضايفك عندي وبصوت عالي اتفضلي علي البوكس يلا
انتفضت نورما من صوته ولكن تمالكت نفسها
نورما / بتحدي لا مش راكبه حضرتك هو في اية نتفاهم انا معرفوهمش قبل كده انا كنت ماشية هما طلعو قدامي فجاءة بس انا بجد معرفوهمش اقسم بالله
محمد / والله شوف البت وعمايلها بقي بزمتك ياباشا بلعقل كده في حد طبيعي يمشي وسط زرع في وقت زي و عارف ان طريق مليان ديابه تعقل يا بيه
الظابط / ولا كلمة خلصنا الكل علي بوكس بسرعة ومش عاوز ولا كلمة
وفي سرايا
الكل وافق برا الاوضة قلقان علي الحفيد المنتظر
وفي داخل
دكتور / الشيك الاول و بعدين اطلع اقولهم أن جنين نزل
ماهي/ انت مادي بطريقه صعبة يا ساتر عليك اللي عملك دكتور ظلمك
دكتور/ من غير غلط يا مدام وانتي إبليس نفسة يتعلم منك
الست اللي تبقي قادرة تقنع جوزها انها حامل و لاء وكمان بتسقط و تلبسها لحد تاني تبقي قادرة و إبليس نفسة يسقفلها ويضرب لها تعظيم سلام
ماهي / برافو عليك خاف بقي علي نفسك لو حاولت تلعب معايا اعرف ان اللعب مع شيطان هلاك وانا شيطان نفسة اتفضل الشيك بتاعك خده وغور من هنا
دكتور / لا العب معاكي ولا تلعبي معايا الله يكون في عون اللي حقيع تحت ايدك اللهم أكفيتا شرك
طلع الدكتور من الاوضة وكان في انتظارة في الخارج الكل متجمع
تقدم امير
امير /خير يا دكتور طمني الجنين حصله حاجة
دكتور / للاسف كان نفسي اطمنك بس ربنا يعوض عليكم الجنين نزل شكلها اخدت ضربة جامده علي بطنها سببت في الإجهاض ربنا يعوض عليكم
امير /بحزن شديد شكرا يادكتور تعبناك معانا
وعند نورما وصلت قسم
ضابط / الكل يوقف و يحكي اللي حصل
اتفضلي أبدأي انتي يا آنسة قولي اسمك وعنوانك
نورما / بشموخ انا اسمي نورما فارق الجندي
قام وقف ضابط بسرعة انتي من عيلة الجندي كبار البلد
نورما / بتحدي اكتر و مرات المرحوم اكمل العزاوي حضرتك
اتغير لو وش ضابط وبهت وتحولت ملامح وشة لزعر
ضابط / وانتي ايه اللي منزلك في وقت زي ده من بيتكم
نورما / ليه هو في قانون يمنع نزولي من بيني في أي وقت
انا انزل في الوقت اللي يعجبني ومش زمبي انكم سابين كلاب ضاله دي في طريق
محمد / شوفو البت وردها انتي حتسنعبطي انتي ،جاية معانا بمزاجك
نوما اتلم بدل ما اجيلك اغير ديكور وشك ده وانا مش طايقة نفسي اصلا و قرفانه منكم
الضابط / باااس ايه احنا قاعدين في سوق هنا وانت وهو اتلمو
وناده علي عسكري
عسكري / تمام يا فندم
ضابط /اتفضل خد البهوات علي تخشيبة الصبح
عسكري / أنجر يا متهم منك ليه
الضابط بهدوء وكأنه اعجب بجمالها
مدام نورما انا مقدرش اعملك حاجة قصاد اتهامة
نورما / وهو اي حد يقول اي حاجة تصدقها وانا كمان بتهمة هو اللي معاه بتهمة التعدي عليا في طريق عام
وكلامي قصاد كلامهم
ضابط/ بس احب اقولك انك مش حينفع تخرجي انهاردة حتباني معانا لصبح
نورما /اللي هو ازاي يعني انا لا يمكن اقعد هنا دقيقة واحده
ضابط / للاسف مش بمزاجك الخدمة الوحيدة اللي اقدر اعمهالك اني مش حنزلك التخشيبة تحت حاسيبك هنا علي مسؤليتي
نورما /بس صدقني مش حينفع ابات هنا انا معملتش حاجة هما اللي اتهجمو عليا
ضابط /,انا عارف كل ده بس نيابة ليها الظاهر و انتي مش تعاوزة تقولي كنتي بتعملي ايه في وقت ده
ضابط مدام نورما انتي المفرود مكانك مش هنا مكانك تحت
بس اللي انا عاوز افهمه انتي ايه اللي نزلت في ساعة زي دي و متقوليش مافيش قانون بيمنع انتي عارفة انك في صعيد مش في مصر يعني نزول عنا بحساب اكيد حاجة قوية قوي اللي خاليتك خاطري وتنزيلي في وقت ده
نورما / هو ممكن احتفظ بالاسباب لنفسي لو سمحت. مش حابة اتكلم
ضابط / اوكية اتفضلي نامي ساعتين انهار اصلا طلع
خرج ضابط من مكتب وماسك التليفون
ضابط / الو سلامة عليكم امير بيه غزاوي
امير وكان في قمة غضب وهو بيوصل الدكتور ايوه مين معايا
ضابط/ انا محمود عوض ضابط قسم نجع
امير /خير في حاجة حصلت ساعة الضابط
ضابط / بصراحة اه مدام نورما عندنا وهي في ورطة بس هي مش عاوزة تفهم أنها في مشكله كبيرة
انتفض امير و بصوت حاد نورما مين اللي عندكم نورما مرات اكمل اخويا
ضابط /للاسف أيوة مدام نورما مرات المرحوم اكمل
امير /انت بتخارف بتقول ايه وطلعت امتي من سرايا و جت عندكم اصلا ليه. اقفل اقفل انا ثواني واكون عندك
طلع امير زي مجنون اوضة نورما بتاكد انها مش موجوده
فتح الاوضة وقاعد يدور عليها زي مجنون خبط أيده في الحيطة من غيظ
نزل جري علي عربتة أحدها وطار علي قسم نجع
دخل امير القسم بكل هايبتة وعلي وجه غضب عارم وكان جواه بركان أوشك علي الانفجار
امير/ عاوزة الضابط محمود لوسمخت
العسكري/ اهو اللي هناك ده يا بيه
جري امير علي ظابط
امير /بكل هيبة انا أمير العزاوي
ضابط/ اهلا وسهلا بحضرتك
امير/ فين مدام نورما لو سمحت
ضابط /نايمة في مكتبي ماهو ماكنش ينفع انزلها تخشيبة
امير /والله عال وليها نفس تنام كمان
سهلة بكره حنسيها اسمها مش النوم بس ما علينا و المدام بقي مشرفه عندكم بتهمت ايه
ظابط /اتلجلج اصل انا كنت ماشية ووو
أمير / بنفاذ صبر اخلص يا حضرة ضابط المدام جاية في أية
ضابط / بسرعة فعل فاضح في طريق العام
تحول امير الي بركان غضب وماسك في رقبه ضابط
انت بتقول ايه انت عارف بتتكلم عن مين مرات مين و بينت مين انت اتهبلت ولا شكلك كده
اتلم القسم عليهم
وهما بيخلصو ايد امير من رقبه ضابط
ضابط / اهدي بس يا أمير بيه اهدي وافهم باقي كلام
امير / افهم ايه هو بعد اللي قلته في كلام
ضابط /اهدي بس وانا حفهمك اتفضل اقعد بس تشرب ايه
امير / مش عاوز اتزفت اخلص احكي
ضابط / انا كنت في دورية بلف زي كل يوم وفجاءة من ناحية الارض الزراعية لقيت صوات طالع وصوت ناس بتتخانق روحت اشوف في ايه لاقيت مدام هدومها متقطعة و اتنين ماسكين فيها
اشتغل امير من غصب بشده
امير/ هدوم مين اللي مطقعة يعني هي جوا هدومها متقطعة و انت قاعد ساكت كده
ضابط / اهدي بس هي لوحدها جوا مافيش حد معاها
المشكلة في الاتنين اللي في حجز تحت مصممين أنها كانت معاهم بمزجها و المدام مش راضية تقول هي كانت بتعمل ايه هناك في وقت ده و ايه اللي نزلها من بيتها
امير / نهار ابوهم اسود و مش معادي ابعت هاتلي الكلاب دول هنا يا اما انا وعزة حلال الله حنزل ليهم الحجز و ما حخالي حته سليمة فيهم اخلص
ضابط/ اهدي بس يا أمير. بيه احنا دلوقتي اللي محتاجلهم آلاتهم لو اصرو علي اقولهم حتتحول لقضايا وانا عاوز الحق موضوع قبل ما يوصل للنيابه
انا حبعت اجبهم ولازم انت تكون هادي خالص زي ما فاهمتك انا لسه ما اختش اقولهم
امير/ ماشي اتفضل وانا هادي خالص عادي جدا
ضابط / في نفسة يارب عدي الليلة دي علي خير
بعت ضابط عسكري يحبهم
اول ما دخلو هجم امير عليهم وقاعد يضرب فيهم بعزم ما فيه
امير بقي هي اللي جت معاكم بمزاجها بأولاد ال.....
ضابط / مش كده يا أمير بيه اهدي شوبة
امير /اهدي ازاي دانا مش حاسبهم وحلبسهم تهمة سرقة واغتصاب انثي
محمد/ خاف خلاص خلاص يا بية حقول علي حقيقة
حسين/ اخرص يا محمد حتودينا في داهية
ماسك امير حسين من راقبته هو حيوديك في داهية وانا حطلع روحك ايه رايك
محمد / خلاص يا بية و ربنا حقول خلاص
احنا كنا ماشين انا وحسين بنشق علي الارض زي عاده الخوف علي محصول من ديابه وساعتك زين العارفين
امير / اخلص انت حتكي قصة حياتك اخلص
محمد / القصد واحنا ماشين لمحنا مدام ماشية بتجري وكأن حد بيجري وراها و فجاءة واقفت تتلفت يمين وشمال وفاهمت ساعتها أنها تاهت و انها مش من صعيد اصلا علشان أهل الصعيد مش بيدلو في وقت ده لانهم عارفين أن وقت ده خطر
بصراحة شيطان شاطر و ضحك علينا انا وحسين و البت ايه بصراحة. زي لهطة القشطة تتاكل اكل ملبسه كده
جري امير علي لكن ماسكة ضابط بشدة
ضابط / اهدي بس يا أمير لية براحة حياخدو جزاتهم متقلقش كل كلامهم لتسجل في محضر رسمي و حيتعرض علي نيابة الصبح
ثم التفت إلي محمد
وانت ايا زفت اتلم واتكلم بأدب
امير /بعصبية ونفاد صبر هو انا اقدر اخد مدام واجبها الصبح
نرمين قدري
ضابط/ طبعا. بعد كلامهم هي معلهاش حاجة خالص خدها بس الصبح تكون عندي علشان نيابة
امير /شكرا لزوقك هي فين
ضابط/ في مكتب ده ثواني اخش اندها
امير / ماسك أيدها بعد اذنك انا داخلها مش يتقول هدمها مقطعة حتخش ازاي حضرتك
ضابط /بعتذر لحضرتك
دخل امير الاوضة و قلبه بيتخلع عليها نفسه يضمها لحضنه يطمنها ويحسسها بالأمان لكن عملتها اكبر من ان تغتفر لازم عقاب
دخل امير كانت قاعده حاطة راسها بين أيدها و بتعيط بنهيار
دخل رمي في وشها جاكت بتاعة في وشها
امير ثانية الاقي برا يا هانم
وسابها وطلع
نورما / في نفسها يالهوي يالهوي هو مين اللي قاله ده مش حيعديها بالسهاهل و خصوصا اني هربت استر ها يارب معايا استر يارب
جرت نورما تلم هدومها عليها و تلبس جاكت كان طويل عليها وواسع شكله يضحك عليها
طلعت نورما ملفوفة في جاكت امير الضابط كتم ضحكتة بالعافية
امير / في غضب اتفضلي قدامي
ماشات نورما وحتموت من خوف ركبو عربية و امير ملتزم الصمت تام مش بيتكلم
نورما /في نفسها استر يا رب هو ده الهدوء اللي بيسبق العاصفه انا عارفه انها مش حتعدي علي خير
دخل امير و نورما سرايا كان نهار طلع وناس بدات تصحي
امير/ اجري علي اوضتك و استري نفسك قبل ما حد يصحي وأياكي اسمع اللي حصل ده اتقال لحد بموتك
انفضلي قبل ما حد يتزفت يصحي و انا جاي وراكي لأن حساب الهانم كتر قوي ولازم تشوف حل الوضع المهبب ده
جرت نورما علي اوضوتها وركبها بتخبط من رعب
دخلت الاوضة و قفلت علي نفسها ووقفت ورا باب
نورما / استرها يارب حيعمل فيا ايه و فجاءة لبست قناع شجاعة ولا يقدر يعمل معايا حاحة انا عدتي تخلص انهارده و توظ انا حسبهالهم وامشي يشبعو بيها
دخلت نورما واخدت دش سخن هدي أعصابها خالص
نورما / يووووو كالعاده ماجابتش هدوم معايا
لفت فوطة وطلعت تلبس فجاءة بابا فتح و دخل امير بقمة غضبه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نظر لها امير دون أن ينطق بكلمة ولكنة وقع من طوله امامها
وفي نفس الوقت ماهيتاب كانت بتقابل جاك علشان تاخد منة السم
ملكة القلم نرمين قدري
جرت نورما علي امير بسرعة وبخوف شديد عليه
نورما / امير امير فوق مالك في ايه بالهوي ايه اللي حصل رد عليا اعمل انا ابو دلوقتي
قاعدت تفوق فيه مش عاوز يفوق سندته بداء يفوق قام معاها براحة دخلت معاة الاوضة بتاعتة حطيطة علي سرير بداء امير يرتجف من البرد
اختارت نورما تعمل ايه هدومة مبلوله وجسمة سخن
أجبرت نورما علي تبديل ملابسه
بداءت باحراج تغير ملابسة وهي في قمة القلق علية وبداء امير يخترف باسمها
امير نورما محتاجك قوي جانبي اوعي تسببني انا محتاجك حمبي قوي قلبي وجعني
نورما / امير انا جمبك ومش حاسيبك ابدااا اهدي شوية امير انت تعبان ومش عارف بتقول ايه
امير وقد زادت حرارة جسمه بدأت نورما القلق عليه
احضرت قوالب تلج وسهرت طول الليل تعمل كمدات
بداءت درجة حرارة تقل تدريجيا
وقفت فجاءة عن عمل الكمادات وبدأت تتأمل ملامح وجه و تمرر يداها علي وجه برفق شعر امير بيها ولكنه تركها تكمل دون أن تشعر أنه فاق ظلت تمرر يداها تستكشف معالم وجه بحنان بمبالغ فيه. و تحسس علي شعرة و فجاءة وطت ولامست شفتها وجه وكانها لمست سلك كهربائي بجسدها ارتجفت ولكنها وتصارغت نبضات قلبها حبا وشغفا هاهي وقعت في حب الأمير حتي النخاع كل نبضة من نبضات قلبها تصرخ عشقا
ظل كأنه مغيب عن الوعي ولكن بداخله. ساعده لم توصف كأنه امتلك العالم كله ظلت نورما طول الليل تداعب معالم وجه وكأنها بتحفرها في ذاكرتها وهو عامل مغيب عن الوعي إلي أن غلبها النعاس فتح عينه لاقها نايمة علي كرسي شدها برفق بجانبة علي سرير هي لم تشعر
وبداء يستنشق عبيرها وكأنه يود أن يملاء صدرة برأحتها يود أن يخليها بين ضلوعة
وفي مكان تاني حيث اجتمع الشر
ماهي /جاك جبت اللي تفقنا عليه ولا ايه.
جاك /,هو انا اقدر مجبش القمر طلب بنفسة
ماهي /,طايب هو فين يلا بسرعة علشان عاوزة امشي
جاك/انتي بتهزري بسرعو كده حتي انا جايبلك نوع لسة منزلش السوق يعني محدش حيقدىر بكشف سبب وفاه
ماهي/اخلص يا جاك عاوز ايه انا مستعجلة
جاك / قرب منها وضمها لصدره عاوزاك انتي يا ماهي مشتاق لك موت
ماهي /جاك ده وقته أنا مستعجلة قوي
جاك /هو ده وقته ياقلبي و قرب منها وضمها اليه وذهبوا فيما حرمه الله
وبعد أن انتهو من ما حرم الله
جاك /ماهي خالي بالك وانتي بتسخدمي سم ده قليل منه ليصيب شلل و الكتير جلطة وفاه
ماهي/ ما تخفش عليا انا ححط نقطة صغيرة.
دخلت ماهي السريا تنسحب وطلعت علي حجرتها ولكنها تجهل ما كان من يراها و مراقب كل تحركاها من الاول ولكن يجهل موضوع السم
عدي الليل علي كل بطيء ومع اشرف اول شمس
استيقظت نورما و لكنها قامت مفزوعة لأنها وجدت نفسها. نايمة في حضن امير قامت بسرعه
من سرير
امير / بكسل مالك قمتي مفزوعة ايه كده محصلش حاجه لكل ده
نورما/ بخجل شديد هو ايه اللي نيميني علي سريرك كده
امير / وقد اصطنع التعجب والدهشة
معرفش انا المفروض أسألك سؤال ده انتي اللي في سريري مش انا اللي عندك
نورما و احمر وجهها من كثرة الخجل و من سخافة كلماته
اكمل امير بسخرية وكأنه معجب بمناظرها وهي مكسوف
انا كنت نايم محستش بحاجة انا معرفش اصلا ايه اللي جبتي هنا
وفجاءة قام متفاجء واده مين غيرلي هدومي هو ايه اللي حصل بلظبط. وغمز بعينه كي يزيد من خجلها
نورما بتلجلج مع خجل معرفش انت جيت الفجر هدومك مبلوله و قعدت من طولك. وكنت سخن جدا يعني انا غلطانه اني اهتم بيك كنت سبتك تموت يعني
من أراد الحب ، عليه أن يتعلم فن الإهتمام أولاً ♥️
امير / اه اه افتكرت أنا كنت بتمشي برا سرايا و الدنيا شتت بس ده كل اللي انا فكراه. بس لكن تغيري هدومي و نومك في سريري دي بتاعتك انتي فسريها بقي
نورما /. امير اتلم بقي. انت جيت الصبح ولسة بكلمك و قعت من طولك
امير / وهدومي هاه هاه مين غيرهالي وغمز لها
احمر وش نورما بشده من الخجل وزاد غضبها علي تلميحاته
فجاءة بدون انذار شدها امير عليه ا
مير/. ايه يا اجمل فروله انا شوفتها هو في حد بيتكسف من نفسة انتي نفسي. انتي حياتي ولا لسة عك شك نورما انتي بقيتي النفس اللي انا بتنفسه
نورما /امير ابعد ميصحش قربك بطريقة دي عيب
امير/انا معدتش قادر على بعدم اكتر من كده كل ,ذرة في دمي مشتاقة ليكي وشدها اكتر لحضنة و هي استجابت وكأنها في عالم اخر
العشق عندما يتحدث يتوقف كل كلام المنطق
وفجاءة فتح الباب ودخلت ماهيناب
ماهيتاب/ بنهار اسود انتم بتعملو ايه هنا و بدأت تصوت
امير /ماهيتاب اخرصي انتي اتجننتي انا حفهمك بس زكي زفتك ده بطلي فضايح
ماهي/ لقتها فرصة تكسب هي جوله هو انتم لسه شفتم جنان انا حوريكم جنان علي أصوله
بتعملي ايه هنا يا مدام. يا صاحبة الصون والعفاف. ياللي جوزك لسة دمه مبرتش في تربته افهم ايه مش قادرة تمسكي نفسك ياختي عاوزة تكوشي علي كل حاجة
اه مش مهم بقي متجوز ولا مش متجوز المهم الفلوس
اتلم كل اللي في سرايا علي صوت ماهيناب
هانم/ ياعيب الشوم في ايه عاد مالك يا بنتي صوت عالي ادكده براحة علشان خاطر الولد اللي في بطنك
ماهي/ بدموع مصطنعة شوفتي ياماما شوفتي الفاجرة مش صابرة لحد ما عدتها تخلص لقتها هنا في حضن ابنك شوفي بقي كانو بيعملوا ايه طول الليل
امير بعصبية ماهيتاب احترمي نفسك وشوفي بتتكلمي ازاي
ماهيتاب حكون بتكلم ازاي اشهدو انتم افتح باب الاوضة علي جوزي الالفي الهانم بلبس البيت وفي خضنة اسمي ده ايه حضن اخوي
انتبهت نورما أنها بقميص نوم وعلية روب من خضتها علي امير نست تغير هدومها
نورما /لاء بقي انتي زوتيها زياده عن اللزوم جرت عليها قطع لسانك يا سفلة انا اشرف منك و جابتها من شعرها بغيظ
ماهي / لقتها فرصة تخلص من قصة الحمل بطني الحقوني عاوزة تنزل البيبي عاوزة تسقطني الحق ابنك يا امير عاوزة تنزله بنضربني في بطني ااه. بطني الحقوني مش قادرة
انفعل امير وزق نورما من علي ماهيتاب ونزل للقلم علي وشها
انصدمت نورما من المفحاءة وكأنها أصابت بشلل مكانها من صدمتة المفحاءة لأن القلم كان غير متوقع وضعت أيدها علي وشها وقد احمر بشدة من شدة القلم
ونظرات الانتصار علي وجه ماهي
ماهي / اااه بطتي اللحقوني مش قادرة انا حاسة البيي حينزل اااه باطني
التفت امير لنورما و ماسكها من أيدها و بداء يهزها
امير / أنتي عارفه لو الجنين ده جراله حاحة حتعيش هنا اسود ايام حياتك حوريكي اللي عمرك في حياتك ماشوفتيه
نورما وقد اتلجم لسنها عن النطق و فقدت النطق وكلام و دمعها هي التي تعبر عن ما بداخلها من صراخ
امير بحدة علي قوطتك وماشوف خيالك برا وادعي أن ابني ميجرلهوش حاجة علشان قسما بالله لو جراله حاجة ليكون آخر يوم تعرفي تعيشي في مرتاحة حعيشك عيشة الخدامين هنا
التزمت نورما الصمت تام وكأنها انفصلت عن العالم كله
ماهيتاب لما صدقت انقلب عليها بداءت تتوجع اااه بطني بطني مش قادر. ابننا بيضيع مننا يا أمير مش قادرة اشوفها قدامي ابني هي عملت كده علشان ابنها ضاع منها عاوزة تموت ابني كمان حرام عليكي عملك ايه البيبي الغلبان ده انا كان نفسي في قوي في البيبي ده
وبدموع كتيره. انت عارف يا امير احنا تعبنا اد ايه علشان نعرف نجيبة يروح مننا كده علشان واحده حاقدة اااه مش حاسمحك لو ابني جراله حاجة
امير / بحده نورما علي الاوضة بتاعتك ماشوفش خيالك برا
نورما /,وقد تملكها. غضب شديد هو في ايه انتم حتكدبوت الكدبه وتصدقوها متفقوا بقي انا ملمستهاش
وانت ملكش حق تمد ايدك عليا ومن هنا ورايح محدش ليه كلام معايا و انا سبيهالكم مخضرة اشبعو بيها عيشه بقت تقرف
امير / بعصبية موازية لعصبيتها أنتي. اتجننتي في عقلك بتعلي صوتك عليا لاء فوفي لنفسك بقي يا نورما وتعرفي بتتكلمي ازاي صوتك هنا يوطي ولو اللي في بطنها حصله حاجة اعتبري نفسك خدامة عندها من هنا ورايح
لمعت فكرة في عيون ماهيتاب
ماهيتاب في نفسها قشطة كده قوي احنا ناحل موضوع سم ده شوية ونزل فيها براحتي بسلام يابت يا ماهي حخلص من موضوع حمل و حزل الكلبه دي الفرجة حتكون الركب
هانم /انجري علي قوضتك عاد دلوق و ادعي ربنا يحفظ حفيدي وشك وش البوم
نورما حاسة أنها مغلوب عليها الكل عليها حاسة بانكسار ولأول مرة في حياتها متباقش قادرة تدافع عن نفسها جرت ازيال الخيبة كسرة النفس وجرت علي غرفتها
ما اصعب شعور الكسرة قاتل فإنه يدمر نبضات القلب والاصعب منه شعور خذالان فقد شعرت نورما بخذلان كل من حولها وخصوصا هو
نورما بانهيار تام هو انا عملت ايه يارب علشان كل ده انا تعبت تعبت بس انا مش حاسكت انا لازم اسيب مكان ده و مش بكرة دلوقتي لازم امشي من هنا هما مشترونيش
وعند ماهيتاب
ماهي /دموع اه بطني الحقيني يا ماما وجع جامد ضربتها برقبتها في بطني كانت جامده قوي انا مش قادر استحمل ااااه
هانم/ يا حزني حفيدي ده كمان حيروح مني يارب يارب
انتهزت ماهي شدة قلق هانم
ماهي /ابني حيضيع انا كنت عاوزة اسمية اكمل علي اسم مرحوم علشان اسمة بفضل موجود بنا لكن حقدها عليا صبح اسم الغالي اااااه
كلامها زاد من حزن هانم و فتحت في البكاء مما زاد من غضب امير علي نورما
امير /انا حتصل بدكتور يجي يطمنا
ماهي/ بسرعة لاء لاء انا حكلم دكتوري هو عارف حالتي
امير /بس دكتورتك ده بعيد لكن دكتور بتعنا هنا معانا في نفس البلد
ماهي/ بدموع امير انا برتاح الدكتور ده محدش حيكشف عليا غيره
امير /اللي يريحك بس انتي حتصبري لحد ما يجي
ماهي/ لاء ماهو هنا كان جاي منتدب في مستشفي هنا وانا كلمته وعرفت
امير /طايب هاتي رقمة علشان اكلمة
ماهيتاب/ لاء انا حكلمه علشان يفتكرني
اصررها زاد شك امير ولكنه لم يبين
ماسكت ماهيتاب تليفون اتصلت بجاك
ماهي/ الو دكتور جمال انا ماهيتاب حضرتك افتكرتني
جاك/ ماهي أنا جاك مش دكتور
ماهيتاب/ اه اه منا عارفه ياكتور
جاك/ فاهم اه عاوزة تقولي ايه
ماهي/ انا تتخبط في بطني وحاسة بالم شديد هو ينفع تيجي انا عارفه انك منتدب في مستشفي هنا
جاك/ افهم انك عاوزاني اجبلك دكتور اي كلام واجي صح
ماهي/ ايوة تمام كده بس بسرعة يا دكتور علشان انا تعبانه. قوي وحاسة اني البيبي نزل
جاك /اه فاهمتك وافهم دكتور يقول إن البيبي نزل
ماهي /اه تمام كده معاد مناسب بس بسرعة
وعند نورما انهزت فرصة انشغالهم بما هيتاب انسحبت و خرجت من باب سرابا و طلعت تجري في ظلام الليل وهي غير مدركة بشكل الليل في صعيد بدأت نورما تبعد عن سرايا و بداء الخوف يتسرب لها من ظلام الحالك و اصوات ديابه وأصوات حشرات الأرض توقفت أنفاسها من شدة الرعب حاولت ترجع ولكن قد نفد الوقت فقد ضله الطريق العودة
وعند ماهيتا دخل الدكتور عليها السلام عليكم
هانم/ وعليكم ياولدي بالله عليك طمني قلبي يحجف من رعب
الدكتور /خير يا حاجة أن شاء الله اتفضلي ارتاحي برا بس وكل أن شاء الله خير
دخل دكتور علي ماهيتاب
ماهي /أيوة دكتور جاك فاهمك كل حاجة
دكتور أيوة بس هو قال الحساب عندك انتي
ماهي وانت عاوزة كام
دكتور /مش كتير مائة ألف جنيه
ماهي /انت حتستعبط اده كله لا ده انا احمل ارخص بقي
دكتور/ خلاص.زي ما تحببي بس انا حطلع اقول مافيش حمل من الأساس
ماهي/ انت اتجننت ولا ايه خلاص حكتبلك شيك بس انت تطلع تقول ان الجنين نزل من شدة الضربه انا مش عارفه من أنه داهيه جاك جابك
وعند نورما وقفت نورما مكانها من شده الخوف وبرودة الجو وفجاءة طلع عليها اتنين ماشين
محمد /وه وه بص هناك عاد ياحسين جنية دي ولا ايه
حسين/ جنية ايه دي حته مزه يالهوي يابووووووي اده دي حاجة كده تقفيل بلاد برا
محمد قرب منها هو حسن بنظرات رغبة
محمد بالهوي يا ما هو في جمال كده يخربيت حلاوتك
نورما /بغزع شديد نعم انتم مين وعاوزين ايه
حسين /اهدي أكده يا سنيورة احنا حتنعرف بس اني حسين و دهو محمد ود خالي انتي بقي تكوني مين
محمد/ وه عاد انت حتقجعد تتعرف عاد مافيش وقت ساعة وفجر يطلع يلا بقي يا سنيورة تعالي نقول احلي كلام
نورما /ابعدو احسن حصوت ولم عليكم الناس
محمد/ هههههههههههه هما فين الخلج عاد انتي مدريناش انتي فين ولا ايه انتي في طريق مجطوع بين زارع يعني صوتي من اهنه لسنة جاية عاد محدش عيسمعك
وقربو منها هما الاتنين شدها محمد جامد من هدمها قطعتها من عليها وسط صرخاتها العالية وبداء حسين في ماسك أيدها وهي بتصوت بعزم ما فيها
وفجاءة جاءة دورية شرطي علي صوت صوات
نزل ضابط ايه اللي بيحصل هنا عاوز اعرف
جرت نورما تتحامي في ظابط
نورما /. وهي بتحاول تقفل هدومها بايدها الله يخليك الحقني منهم
محمد /انتي حتستعبطي انتي جاية معانا بمزاجك
حسين/ يعني تعقل يا باشا واحده تمشي في طريق زي ده كله ديابه من غير ما تكون متفقة مع حد هي كلمت معانا بمزجها
نورما /اخرس ياكلب انت متعرفش انا مين انا حوديكو في ستين داهيه
الظابط/ بااس الكل علي بوكس لحد من شوف حكايتكم ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الظابط/ بااس الكل علي بوكس لحد من شوف حكايتكم ايه
ملكة القلم نرمين قدري
نورما / لاء بوكس ايه اللي حركبو ده لاء لاء ماينفعش
الظابط /هو ايه اللي مينفعش هو انا واخدك اضايفك عندي وبصوت عالي اتفضلي علي البوكس يلا
انتفضت نورما من صوته ولكن تمالكت نفسها
نورما / بتحدي لا مش راكبه حضرتك هو في اية نتفاهم انا معرفوهمش قبل كده انا كنت ماشية هما طلعو قدامي فجاءة بس انا بجد معرفوهمش اقسم بالله
محمد / والله شوف البت وعمايلها بقي بزمتك ياباشا بلعقل كده في حد طبيعي يمشي وسط زرع في وقت زي و عارف ان طريق مليان ديابه تعقل يا بيه
الظابط / ولا كلمة خلصنا الكل علي بوكس بسرعة ومش عاوز ولا كلمة
وفي سرايا
الكل وافق برا الاوضة قلقان علي الحفيد المنتظر
وفي داخل
دكتور / الشيك الاول و بعدين اطلع اقولهم أن جنين نزل
ماهي/ انت مادي بطريقه صعبة يا ساتر عليك اللي عملك دكتور ظلمك
دكتور/ من غير غلط يا مدام وانتي إبليس نفسة يتعلم منك
الست اللي تبقي قادرة تقنع جوزها انها حامل و لاء وكمان بتسقط و تلبسها لحد تاني تبقي قادرة و إبليس نفسة يسقفلها ويضرب لها تعظيم سلام
ماهي / برافو عليك خاف بقي علي نفسك لو حاولت تلعب معايا اعرف ان اللعب مع شيطان هلاك وانا شيطان نفسة اتفضل الشيك بتاعك خده وغور من هنا
دكتور / لا العب معاكي ولا تلعبي معايا الله يكون في عون اللي حقيع تحت ايدك اللهم أكفيتا شرك
طلع الدكتور من الاوضة وكان في انتظارة في الخارج الكل متجمع
تقدم امير
امير /خير يا دكتور طمني الجنين حصله حاجة
دكتور / للاسف كان نفسي اطمنك بس ربنا يعوض عليكم الجنين نزل شكلها اخدت ضربة جامده علي بطنها سببت في الإجهاض ربنا يعوض عليكم
امير /بحزن شديد شكرا يادكتور تعبناك معانا
وعند نورما وصلت قسم
ضابط / الكل يوقف و يحكي اللي حصل
اتفضلي أبدأي انتي يا آنسة قولي اسمك وعنوانك
نورما / بشموخ انا اسمي نورما فارق الجندي
قام وقف ضابط بسرعة انتي من عيلة الجندي كبار البلد
نورما / بتحدي اكتر و مرات المرحوم اكمل العزاوي حضرتك
اتغير لو وش ضابط وبهت وتحولت ملامح وشة لزعر
ضابط / وانتي ايه اللي منزلك في وقت زي ده من بيتكم
نورما / ليه هو في قانون يمنع نزولي من بيني في أي وقت
انا انزل في الوقت اللي يعجبني ومش زمبي انكم سابين كلاب ضاله دي في طريق
محمد / شوفو البت وردها انتي حتسنعبطي انتي ،جاية معانا بمزاجك
نوما اتلم بدل ما اجيلك اغير ديكور وشك ده وانا مش طايقة نفسي اصلا و قرفانه منكم
الضابط / باااس ايه احنا قاعدين في سوق هنا وانت وهو اتلمو
وناده علي عسكري
عسكري / تمام يا فندم
ضابط /اتفضل خد البهوات علي تخشيبة الصبح
عسكري / أنجر يا متهم منك ليه
الضابط بهدوء وكأنه اعجب بجمالها
مدام نورما انا مقدرش اعملك حاجة قصاد اتهامة
نورما / وهو اي حد يقول اي حاجة تصدقها وانا كمان بتهمة هو اللي معاه بتهمة التعدي عليا في طريق عام
وكلامي قصاد كلامهم
ضابط/ بس احب اقولك انك مش حينفع تخرجي انهاردة حتباني معانا لصبح
نورما /اللي هو ازاي يعني انا لا يمكن اقعد هنا دقيقة واحده
ضابط / للاسف مش بمزاجك الخدمة الوحيدة اللي اقدر اعمهالك اني مش حنزلك التخشيبة تحت حاسيبك هنا علي مسؤليتي
نورما /بس صدقني مش حينفع ابات هنا انا معملتش حاجة هما اللي اتهجمو عليا
ضابط /,انا عارف كل ده بس نيابة ليها الظاهر و انتي مش تعاوزة تقولي كنتي بتعملي ايه في وقت ده
ضابط مدام نورما انتي المفرود مكانك مش هنا مكانك تحت
بس اللي انا عاوز افهمه انتي ايه اللي نزلت في ساعة زي دي و متقوليش مافيش قانون بيمنع انتي عارفة انك في صعيد مش في مصر يعني نزول عنا بحساب اكيد حاجة قوية قوي اللي خاليتك خاطري وتنزيلي في وقت ده
نورما / هو ممكن احتفظ بالاسباب لنفسي لو سمحت. مش حابة اتكلم
ضابط / اوكية اتفضلي نامي ساعتين انهار اصلا طلع
خرج ضابط من مكتب وماسك التليفون
ضابط / الو سلامة عليكم امير بيه غزاوي
امير وكان في قمة غضب وهو بيوصل الدكتور ايوه مين معايا
ضابط/ انا محمود عوض ضابط قسم نجع
امير /خير في حاجة حصلت ساعة الضابط
ضابط / بصراحة اه مدام نورما عندنا وهي في ورطة بس هي مش عاوزة تفهم أنها في مشكله كبيرة
انتفض امير و بصوت حاد نورما مين اللي عندكم نورما مرات اكمل اخويا
ضابط /للاسف أيوة مدام نورما مرات المرحوم اكمل
امير /انت بتخارف بتقول ايه وطلعت امتي من سرايا و جت عندكم اصلا ليه. اقفل اقفل انا ثواني واكون عندك
طلع امير زي مجنون اوضة نورما بتاكد انها مش موجوده
فتح الاوضة وقاعد يدور عليها زي مجنون خبط أيده في الحيطة من غيظ
نزل جري علي عربتة أحدها وطار علي قسم نجع
دخل امير القسم بكل هايبتة وعلي وجه غضب عارم وكان جواه بركان أوشك علي الانفجار
امير/ عاوزة الضابط محمود لوسمخت
العسكري/ اهو اللي هناك ده يا بيه
جري امير علي ظابط
امير /بكل هيبة انا أمير العزاوي
ضابط/ اهلا وسهلا بحضرتك
امير/ فين مدام نورما لو سمحت
ضابط /نايمة في مكتبي ماهو ماكنش ينفع انزلها تخشيبة
امير /والله عال وليها نفس تنام كمان
سهلة بكره حنسيها اسمها مش النوم بس ما علينا و المدام بقي مشرفه عندكم بتهمت ايه
ظابط /اتلجلج اصل انا كنت ماشية ووو
أمير / بنفاذ صبر اخلص يا حضرة ضابط المدام جاية في أية
ضابط / بسرعة فعل فاضح في طريق العام
تحول امير الي بركان غضب وماسك في رقبه ضابط
انت بتقول ايه انت عارف بتتكلم عن مين مرات مين و بينت مين انت اتهبلت ولا شكلك كده
اتلم القسم عليهم
وهما بيخلصو ايد امير من رقبه ضابط
ضابط / اهدي بس يا أمير بيه اهدي وافهم باقي كلام
امير / افهم ايه هو بعد اللي قلته في كلام
ضابط /اهدي بس وانا حفهمك اتفضل اقعد بس تشرب ايه
امير / مش عاوز اتزفت اخلص احكي
ضابط / انا كنت في دورية بلف زي كل يوم وفجاءة من ناحية الارض الزراعية لقيت صوات طالع وصوت ناس بتتخانق روحت اشوف في ايه لاقيت مدام هدومها متقطعة و اتنين ماسكين فيها
اشتغل امير من غصب بشده
امير/ هدوم مين اللي مطقعة يعني هي جوا هدومها متقطعة و انت قاعد ساكت كده
ضابط / اهدي بس هي لوحدها جوا مافيش حد معاها
المشكلة في الاتنين اللي في حجز تحت مصممين أنها كانت معاهم بمزجها و المدام مش راضية تقول هي كانت بتعمل ايه هناك في وقت ده و ايه اللي نزلها من بيتها
امير / نهار ابوهم اسود و مش معادي ابعت هاتلي الكلاب دول هنا يا اما انا وعزة حلال الله حنزل ليهم الحجز و ما حخالي حته سليمة فيهم اخلص
ضابط/ اهدي بس يا أمير. بيه احنا دلوقتي اللي محتاجلهم آلاتهم لو اصرو علي اقولهم حتتحول لقضايا وانا عاوز الحق موضوع قبل ما يوصل للنيابه
انا حبعت اجبهم ولازم انت تكون هادي خالص زي ما فاهمتك انا لسه ما اختش اقولهم
امير/ ماشي اتفضل وانا هادي خالص عادي جدا
ضابط / في نفسة يارب عدي الليلة دي علي خير
بعت ضابط عسكري يحبهم
اول ما دخلو هجم امير عليهم وقاعد يضرب فيهم بعزم ما فيه
امير بقي هي اللي جت معاكم بمزاجها بأولاد ال.....
ضابط / مش كده يا أمير بيه اهدي شوبة
امير /اهدي ازاي دانا مش حاسبهم وحلبسهم تهمة سرقة واغتصاب انثي
محمد/ خاف خلاص خلاص يا بية حقول علي حقيقة
حسين/ اخرص يا محمد حتودينا في داهية
ماسك امير حسين من راقبته هو حيوديك في داهية وانا حطلع روحك ايه رايك
محمد / خلاص يا بية و ربنا حقول خلاص
احنا كنا ماشين انا وحسين بنشق علي الارض زي عاده الخوف علي محصول من ديابه وساعتك زين العارفين
امير / اخلص انت حتكي قصة حياتك اخلص
محمد / القصد واحنا ماشين لمحنا مدام ماشية بتجري وكأن حد بيجري وراها و فجاءة واقفت تتلفت يمين وشمال وفاهمت ساعتها أنها تاهت و انها مش من صعيد اصلا علشان أهل الصعيد مش بيدلو في وقت ده لانهم عارفين أن وقت ده خطر
بصراحة شيطان شاطر و ضحك علينا انا وحسين و البت ايه بصراحة. زي لهطة القشطة تتاكل اكل ملبسه كده
جري امير علي لكن ماسكة ضابط بشدة
ضابط / اهدي بس يا أمير لية براحة حياخدو جزاتهم متقلقش كل كلامهم لتسجل في محضر رسمي و حيتعرض علي نيابة الصبح
ثم التفت إلي محمد
وانت ايا زفت اتلم واتكلم بأدب
امير /بعصبية ونفاد صبر هو انا اقدر اخد مدام واجبها الصبح
نرمين قدري
ضابط/ طبعا. بعد كلامهم هي معلهاش حاجة خالص خدها بس الصبح تكون عندي علشان نيابة
امير /شكرا لزوقك هي فين
ضابط/ في مكتب ده ثواني اخش اندها
امير / ماسك أيدها بعد اذنك انا داخلها مش يتقول هدمها مقطعة حتخش ازاي حضرتك
ضابط /بعتذر لحضرتك
دخل امير الاوضة و قلبه بيتخلع عليها نفسه يضمها لحضنه يطمنها ويحسسها بالأمان لكن عملتها اكبر من ان تغتفر لازم عقاب
دخل امير كانت قاعده حاطة راسها بين أيدها و بتعيط بنهيار
دخل رمي في وشها جاكت بتاعة في وشها
امير ثانية الاقي برا يا هانم
وسابها وطلع
نورما / في نفسها يالهوي يالهوي هو مين اللي قاله ده مش حيعديها بالسهاهل و خصوصا اني هربت استر ها يارب معايا استر يارب
جرت نورما تلم هدومها عليها و تلبس جاكت كان طويل عليها وواسع شكله يضحك عليها
طلعت نورما ملفوفة في جاكت امير الضابط كتم ضحكتة بالعافية
امير / في غضب اتفضلي قدامي
ماشات نورما وحتموت من خوف ركبو عربية و امير ملتزم الصمت تام مش بيتكلم
نورما /في نفسها استر يا رب هو ده الهدوء اللي بيسبق العاصفه انا عارفه انها مش حتعدي علي خير
دخل امير و نورما سرايا كان نهار طلع وناس بدات تصحي
امير/ اجري علي اوضتك و استري نفسك قبل ما حد يصحي وأياكي اسمع اللي حصل ده اتقال لحد بموتك
انفضلي قبل ما حد يتزفت يصحي و انا جاي وراكي لأن حساب الهانم كتر قوي ولازم تشوف حل الوضع المهبب ده
جرت نورما علي اوضوتها وركبها بتخبط من رعب
دخلت الاوضة و قفلت علي نفسها ووقفت ورا باب
نورما / استرها يارب حيعمل فيا ايه و فجاءة لبست قناع شجاعة ولا يقدر يعمل معايا حاحة انا عدتي تخلص انهارده و توظ انا حسبهالهم وامشي يشبعو بيها
دخلت نورما واخدت دش سخن هدي أعصابها خالص
نورما / يووووو كالعاده ماجابتش هدوم معايا
لفت فوطة وطلعت تلبس فجاءة بابا فتح و دخل امير بقمة غضبه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الموظف/ ازاي يافندم قسيمة جوازك اهي قدامي وحضرتك ماضية عليها زوجك مانعك من سفر.
خطفت نورما الورق. من أيده بصت فيها و برقت جامد
نوم
نورما/ ايه التهريج ده في حاجة مش مظبوطه الورق ده مزور اكيد انا متجوزتش ايه هو انا مش حعرف نفسي اذا كنت اتجوزت ولا متجوزتش
وسرحت فجاءة
فلاش باااك
امير /اتفضلي أمضي علي ورق ده احنا مش بناكل حق حد
نورما /اخلص هات ورق انا مستعجلة معاد طيارة مش حيستني
امير /امضي هنا وهنا وهنا شكرا.ااا قولتي بقي مسافرة فين
نورما /حاجة متخصاكش وسابتة وماشت
امير /ابقي قابليني لو سافرتي
بااااك
نورما /يا ابن الااااا ماشي يا أمير ماشي والله ما حعدهالك
لمت نورما شنطتها و خرجت من المطار في قمة غضبها
وفجاءة شافت اخر واحد المفروض انها تشوفه قدمها ساعة دي
امير /بابتسامة سخيفة. حمد الله على سلامتك يا مدام اتفضلي وفتح لها باب العربية
نورما /في شده غضبها رمت شنط من أيدها وصوت كله غضب
انت جنسك ايه انت ازي تسمح لنفسك تعمل كده الجواز دي باطلة انت متعرفش أن ده ما اسموش جواز ده نصب واحتيال انا حوديك في داهيه انا حبلغ عنك انت لا يمكن تكون بني ادم انت شطان عارف يعني ايه شطان انا بكرهك وبكره اليوم اللي قابلتك في انت واحد معندكش قلب ولا ضمير
امير /بهدوء تااام خلصتي اتفضلي اركبي
نورما /اركب فين انا حخش جوا وقلهم جوازا دي باطله وانا متجوزتكش من أصله
امير /خوشي وانتي ايه اللي حايشك الحكومة ملهاش غير الورق وانا ورقي سليم وبستخدم حقي في اني امنعك من سفر و ده حقي حضرتك
نورما /انت ايه انت مش بني ادم انت استحالة تكون طبيعي
امير /لا أنا صناعني مصنوع من بلاستيك. خلصتي اتفضلي اركبي بقي علشان انا صبري بداء يخلص
نورما/ اركب علي فين انا مش فاهمة اوعي تكون فاكر أن ممكن يجمعنا مكان انا وانت تبقي بتحلم
أمير /جاب أخره ماسك أيدها زقها في عربية و حط شنط
نورما/ انت بتعمل ايه افهم بس
امير/ بنفاذ صبر بااااس ممكن تسكتي شوية ممكن تتفضلي بقي اقعدي عدل علشان اعرف اتهبب اسوق
وطلع امير بالعربية علي أقصي سرعة و هو في قمة غضبه
وقف امير أمام ڤلاتهم اللي في قاهرة
نورما /انت وقفت هنا ليه هو انت فاكر أن في مكان حيجمع بيني وبينك انت بتخلم يا امير انا اصلا مش قادرة ابص في وشك حقعد معاك ازاي بكل هزار بقي ورجعني علي بتنا اللي هنا
امير /متهيقلي يا مدام الست بتكون مطرح ما جوزها بيكون ولا انا بقول حاجة غريبة
نورما/ انت حتكدب الكدبه وتصدقها الجوازه دي باطلة و لا حضرتك مش واخد بالك ولا قاعدك في بلاد بره نساتك شرع بيقول ايه
امير/. اتفضلي ا نزلي وابقي اسبتي أنها باطله ولحد ما تثبتي كده انتي مراتي وتقعدي في مكان اللي انا فيه متهيقلي كلامي واضح وبصوت عالي اتفضلي يلا انزلي وعدي يومك ده
نزلت نورما تهبد برجيلها زي الاطفال و عمالة تبرطم بكلام غير مفهوم
ابتسم امير علي شكلها الطفولي و طريقة غضبها شبه الطفل اللي اخدت منه لعبه بتاعته
امير /ااااه شكلك حتتعبيني قوي يا بنت قلبي بس كله يهون واقدر اعوضك عن اللي عملته معاكي عارفة يا قلبي اني كسرتك بس وغلاوتك لاعوضك عن كل دمعه نزلت من عينك انا حخليكي ملكة قلبي وروحي وعمري عارف يا بنت قلبي أن جوزاة باطله وعهد عليا مش حلمسك غير لما ترضي و تطلييها مني وان شاء الله حيحصل قريب وبرضاكي يا بنت قلبي وروحي وعمري كله يا اول نبضة دخلت قلبي
دخل امير لقاها قاعدة في صالون وهي في قمة غضبها
امير / مطلعتيش فوق ليه اتفضلي اطلعي واختاري الاوضة اللي تعجبك واعتبريني ضيف عندك وانتي صاحبة البيت انا حقغد هنا تلات ايام بس كل اسبوع علشان شغلي وانتي مارسي حياتك عادي كأني مش موجود معاكي
بصت له نورما ومن غير ولا كلمة اخدت شنطتها وطلعت علي فوق اختارت قوضة و حطت فيها شنط قفلت نورما عليها باب وسرحت شوية مع نفسها
اااه وبعدين في قلبي ده انت مش عاوز تبطل دق ليه البني ادم ده ما يستهلش دقة واحدة علشانة ده كسرك وكسر كل حاجة حلوة جوايا و ضيع اجمل فرحة كنت مستنياها معاه أيوة معاه ومش مع غيرة انا قلبي مدقش غير له هو وبس أيوة هو سرق اول نبضة ليا
وفجاه فاقت ايه يا نورما لا فوقي كده وبطلي هبل دقة ايه وقلب ايه لاء انا مش حهتم غير بشغلي وبس محدش يستاهل اهتم بية وماسكة تليفون
الو الو أيوة سحر
سحر /نونو انتي مفروض تكوني في طيارة دلوقتي حصل اية
نورما /مسافرتش بقولك أجلي شوية موضوع نقل وكاله ده لحد ما اشوف حعمل اية وحضري كل شغل المتاجل انا ساعة وحكون عندك
سحر/ نورما انتي بتكلمي جد انت حترجعي معانا تاني يا يا هوووو ده اجمل خبر سامعتة انهاردة
نورما /اقفلي طايب علشان متاخرش سلام يا مجنونه
قامت نورما اخدت شاور وليست واتشكيكت و ظبطت حالها بصت لنفسها في مرآيا ماشي يا أمير انت اللي بدأت استحمل بقي
نزلت نورما في قمة شياكاتها وجمالها
لمحها امير نازلة أنصدم من جمالها
امير/ علي فين العزم أن شاء الله
نورما /علي شغلي اظن حضرتك معندكش مانع انا شغلي اتعطل بما في كفايا
امير/ لا طبعا معنديش مانع بس حتروحي شغل كده
نورما /وماله كده وحش
امير/ لا بلعكس ده حلو وحلو بزيارة كمان بس اللبس ده يتلبس وانتي رايحة فرح مش رايحة شغل و حتقابلي عملاه
نورما / بص بقي علشان تكون علي نور من اولها انا شغلي في مجال دعاية واعلان وانا صاحبة الوكالة لازم اكون وجه الوكاله
فا ياريت بس بعد اذنك ملكش دعوة بلبسي وشغلي
امير/ وانتي لازم متنسيش انك مراتي ومسؤلة مني ولو شوفت اي حاجة مش عجباني حتكلم عادي
نورما /مراتك مؤقتا لحد ما أثبت أن الجوازه باطل
امير /بضحك ماشي يا فؤاده اتكللي علي الله شوفي شغلك وقاعد يغني جواز عتريس من فؤادي باطل باطل ويرقصلها بكتافة باطل
نورما /لفت رسها تداري ضحكتها انا ماشية اتاخرت
امير/ بصوت عالي اضحكي اضحكي ما تخفيش وشك مش حيشقق
خرجت نورما وعلي وشها ابتسامة غريبة
نورما /صباح الهبل انا خفضل بضحك كده كتير
دخلت نورما الوكاله لقت في حركة غريبة و الموظفين كلهم في حالة انبهار والكل مشغول في اوراق قدامة و نشاط علي غير عادة
دخلت نورما صباح الخير يا شباب خير في ايه حاسة كده أن في حركة غريبة خير
محمد /مدام نورما حدثت طفرة مهوله في وكاله عندنا حتنقلنا كلنا نقله تانية
نورما/ خير مش فاهمة حد يفهمني ايه اللي بيحصل وايه سر الاهتمام الزائد بالورق اللي قدمكم ده
سحر / حقولك انا اكبر شركة استثمارية في وامريكا حتنقل شغلها كله مصر و ووكلت وكاله بتاعتنا أنها تمسك قسم التسويق كله و دعايا والاعلان و والوكيل الرسمي بتعاهم جاي تقريبا كده كمان ساعة علشان يقابلك و حتنفق علي شروط العقد
نورما/ كنتي اديني خبر يا سحر مش اتفاجاء كده
سحر /احنا كمان اتفاجاءنا لية عارفين من نص ساعة بس
نورما /طيب شركة دي شغاله في ايه بلظبط يعني
حنسوق ليهم ايه ودعايتنا حتكون عن ايه
سحر /بصي انا معرفش بلظبط بس من الواضح أنها بتشتغل في اكتر من مجال الموضة والأزياء والمكياج والتجميل والعطور والاكسسوارات والمجوهرات والأحذية شامله كله يعني بتاخد الموديل من راسها لرجليها زي ما بيقولوا مش بيجيبوا حاجة من برا
نورما /واوووووووو شركة بالحجم ده دي اكيد استثمارها ميقلش عن ملاين تمام بس هما عرفوا وكاله. عندنا منين
سحر/ في ايه يا نورما انتي مستقلية يشغلنا حضرتك واخده دكتوراه من فرنسا في مجال التسويق و دعاية و شغل شركة مسمع.
نورما /علي خيرة الله أن شاء الله خير بص يارب يكون العقد الشروط في مععقوله اصل شركة بالحجم ده اكيد حتأمن نفسها كويس ربنا يستر حنشوف لما يوصل الوكيل
وفي الصعيد في سرايا العزاوي
هانم /اباي وبعدهالك عاد يا مرت ابني حتفضلي تدلعي كتير خلاص بقي عاد دلعك بقي ماسخ انزلي تحت مع حريم الدار شغل كتير تحت
ماهي/ انتي بتكلمني انا يا ماما
هانم /لع بكلم خيالك عاد
ماهي// في ايه يا ماما عاوزة مني ايه بس
هانم/ عاوزاكي تسيبي المحروق اللي في ايدك ده وتنزيل تخدمي مع الحريم تحت
ماهي /اولا اسمة موبايل مش محروق ثانيا انا مش بخدم علشان انا بتخدم سوري يا ماما كان نفسي اساعدك بس للاسف أما مش بعرف اعمل حاجة خالص
هانم /اباي عاد علي دلع الحريم ده
في دخلت امير ايه صوتكم عالي ليه
ماهي/ بدموع الحقني يا أمير مامتك وبعياط هيستري
امير/ في ايه اهدي كده علشان اسمع في ايه يا امي حصل ايه
هانم/ بحده ما خبرش عاد أسألك مرتك
ماهي /انا كنت قاعده علي موبايل مش بعمل حاحة لحد فجاءة ماما جت شدت موبايل من ايدي ورمته وعاوزاني انزل اخدم تحت مع حريم
هانم/ وه وه وه انا عملت اكده بنت جليله حيا
امير /باااس انا لسة جاي من سفر وسايب روايا هم هناك في مصر مش حاجي كمان الالقي قرف هنا لو سمحتم انا عاوز اعيش في هدوء احسن اقسم بالله انزل مصر و مرجعش هنا غير في الإجازات
ماهي/ بدلع مصتنع خودني معاك مصر يا ميرو انا مش عاوزة اقعد هنا تاني
امير/ مصر ايه اللي اخدك فيها دي انا كمان شغلي هنا و بقعد هنا اكتر ما بنزل مصر و
كمان مقدرش اسيب امي وابويا إذا كان عاجبك
بصي يا بت ناس العيشة علي كده ماشي مش عجباكي هي حته ورقة تقطعها ونخلص بقي من وجع دماغ ده و يكون في علمك من بكرة حتنزلي تعملي شغل البيت زي ما امي بتقولك انتي قاعده وعاوزة اللي بخدمك
ماهي /هو في ايه يا أمير انت واخدني وعارف اني مش بعرف اسلق بيضة و أن شغلي واخد نص وقتي
وفجاءة حالها رسالة علي موبايلها
امير /خير. مين بيبغتلك رسائل في وقت ده
ماهي/ مين يعني بصت في رسالة وشها كله اتغير بس لاحقت نفسها حيكون مين دي ماري بتوريني كلوكشن الجديد بتاعها
امير /شكلك كده ايه حنيتي للشغل تاني
قامت ماهي نطت من مكانها بصراحة قوي اللبس و موضه و الاضواء و كله كله وحشني ليه حنرجع امريكا صح حنرجع ونبي نرجع بقي
امير / ماهي انتي هبله انا لسة بقولك مقدرش اسيب امي و ابويا تاني و قاعدتنا حتكون هنا انا مضربتكيش علي ايدك علشان تسيبي شغلك و تيجي تقعدي معايا أنتي من نفسك اللي كنتي عاوزة كده
و عند نووما تمام كده يبقى حضرتك الوكيل الرسمي الشىركه طايب فين مالك الأساسي نحب نتعرف عليه
وكيل/ مدام نورما اعتبريني انا اللي ماسك كل حاحة انا معايا توكيل رسمي منه بإدارة كل اعماله ممكن بقي حضرتك تشوفي العقود علشان عاوزين نبداء شغل حضرتك عارفه الامريكان بيحبو الدقة في مواعيد ازاي
نورما / يعني افهم أن صاحب شركة امريكاني
الوكيل/ لا يا فندم هو مصري وكان قاعدة في امريكا و دلوقتي حابب يستثمر في مصر حينقل كل شغله هنا
نورما / تمام وريني كده عقود اده بس العقود باسمك انت
وكيل/ أيوة يافندم ما التعامل حيكون بنا احنا هو مش حيظهر غير في صفقات كبيره غير. كده هو مشغول بشغل تاني
نورما/ أوكيه ممكن بس اقري شروط العقد الاول
الوكيل/ براحتك. خالص و انا معاكي في أي بند مش عاجبك
وفجاءة نورما وقفت عند بند
نورما / ايه شرط غريب ده
وكيل /خير يا مدام أنه واحد فيهم
نوما / هو واخد بس كل شروط عادية خالص في أي عقد لكن شرط ده غريب قوي
الوكيل/ ممكن حضرتك تقري
نورما / في ايه حالة إخلال أي طرف للعقد و تركه للشغل فجاءة وبدون اسباب يدفع شرط جزائي مليون دولار مش كتير كده افرض شغل معاكم معجبميش لا حضرتك كمان عامل أن مده العقد خمس سنوات كتير قوي كده وبعد كده ويتجدد العقد من تلقاء نفسة
. نرمين قدري
وكيل/ وانتي ايه مزعلك في شرط زي ده المفروض احنا اللي نقلق متزعليش مني افرضي بعد ما ماضينا العقود لقيت شغلك مش عاجبني اصلا طريقتك في تسويق متتج مش حلوة ساعتها حكون انا ملزم بدفع قيمة شرط جزائي يعني حكاية مافيهاش قلق واي عقد لازم يكونه له مده قابله للتجديد
أنفقت نورما و الوكيل علي كل حاجة روحت نورنا علي امل تشوف امير دخلت لقت البيت فاضي خالص مافبهوش حد
نورما / في نفسها يعني مش قادر تبات هنا اول ليله ليا لوحدي في البيت يلا جت عليها
طلعت نورما غيرت هدمها وليست لبست حاجة مريحه نزلت فتحت تلاجة لقت كل انواع حبن و عصائر و شيكولاتات بأنواعها و حاجات ساقعة و فاكهي تلاجة مليانه بخيرات ربنا
نورما واووو. اده كله حاب كل ده امتي لقت ورقة علي بابا تلاجة مكتوب فيها
مساء الخير يا بنت قلبي اكيد جاية تعابنة تلاقي كان عندك شغل كتير متعطل
كل حاجة عندك موجوده في تلاجة وعلي بوتجاز في فرخة مشوية كلي كويس يا فؤاده
حبيبك و جوزك عتريس
ابتسم نورما علي كلامة و بدأت تحط الاكل وتأكل كانت جعانه جدا ويتردد كلمة يا بنت قلبي الله كلمة دي ليها طعم كده وإحساس غربب
وفي صعيد
ماهي/ ينهار اسود ده شكله بيلعب في عداد عمره دكتور الغابرة ده انا مهيتاب اتهدد من حتة عيل
ماهي /الو جاك
جاك/ ياااه انتي لسة فاكرة خد بالاسم ده أنا قربت انسي
ماهي/ جاك وحياتك انا مش ناقصة تريقة انا عندي ببلاوي دنيا
جاك/ خير احكي ما انتي مش وراكي غير الهم
ماهي/ اسمع البلاوي اخير غورت الزفته اللي كان ممكن تسحب كل حاجة من تحت ايدي عملت حدوته الحمل و لبستهلها
جاك /تمام كده دنيا حلوه عاوزة ايه تاني بعد كده
ماهي / انا كمان قلت زيك كده انا غورتها وححاول ارجع امير ليا تاني لكن ابه منحوس منحوس
مش كفايه اني عاقر مش حخلف عمري غير دكتور زفت ده عمال يهددني و حيجي لامير يقوله اني مش حامل اصلا
جاك /يخربيته انتي مرضتهوش لما كان عندك وتعالي هنا أناس عرفتي منين انك عاقر
ماهي/ ازاي بقي واخد ماية الف ابن اللذينه
عرفت كنت قبل ما انزل من أمريكا عاملة تحاليل شاملة ولسة بعتلي نتيجة دلوقتي
جاك /طايب الزفت دكتور ده عاوز ايه تاني
ماهي/ عاوز زيهم ومش عارفه حجبهملو منين
جاك/ أنتي حتغلبي يا ماهي بردو
ماهي /جاك انت بتستهبل اجبهملو منين امير اصلا مش طايقني غير العقربه امه وقفالي علي واحدة
جاك / اخلصي منها خالي ملعب بفضالك
ماهي /تفتكر أتصدق كانت رايحة عن بالي و اللي مش من نصيب نورما يكون من نصيب عقربه تمام كده يلا بقي علشان انزل اشوفها تحت بتهبب ايه
قفلت ماهي تليفونات و قامت تفتح الباب علشان تنزل لقت هانم في وشها.
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نورما /الو أيوة يا سحر ازيك يقولك حضري كل اورقي و حضري الباسبور بتاعي انا حنقل الوكاله كلها لفرع فرنسا وانتم حتمسكو شغل اللي هنا حضري بس كل الورق تبع وكاله فرنسا علشان انا راجعة بكره مصر عاوزة اكون كمان يومين في باريس
سحر / في ايه يا نورما الحاجات دي بتاخد وقت يومين ايه اللي عاوزة تكوني فيهم في باريس انا بس علي بال منقل شغل للوكالة هناك عاوز شهر لوحده
نورما / سحر. مش عاوزة كلام كتير جبيلي تأشيرة سفر و بعدين انقلي وكاله علي مهلك المهم اكون برا البلد في خلال يومين فاهمة
سحر/حاضر بس افهم في ايه و ليه سريعة دي بس
نورما ،/سحر بالله عليكي بالله عليكي يا شيخة مش عاوزة اسءله اعملي اللي اقولك علية من سكات احسن انا فيا اللي مكفيني ومش مستحملة اي سؤال من حد
سحر ،/حاضر خلاص متزوقيش بكرة تأشيرة فرنسا تكون عندك و التذكرة احجزهالك كمان ولا تزعلي نفسك يا قمر بس قوليلي عاوزه تاريخ السفر أمتي
نورما /علي أول طيارة بعد متخلصي تأشيرة
سحر / ياااه لا انتي مستعجلة بجد بقي
نورما /بعد نفذ صبر هو انا بتكلم انجليزي يا سحر بقولك عاوزة اكون علي أول طيارة طالعة باريس في ايه هي كميا مش فاهمة انا بقول ايه صعب يتفهم
سحر /خلاص يا نورما اهدي اعتبرية حصل وانتي في فرنسا خلاص
قفلت نورما تليفون وقاعدت تسترجع اللي حصل ودموعها سياقها
نورما /يارب انا حعمل ايه في مصيبة. اللي انا فيها دي حللها ازاي يارب حلها من عندك
دخلت ليلي علي نورما
ليلي/ مالك يا نونو في ايه بس شكلك مش مظبوط انا ماما حتخبي علي ماما حببتك انا حاسة بيكي يا قلب امك قوليلي فيكي ايه عنيكي مكسورة حد عملك حاجة احكي لامك
قامت نورما وقفت
نورما/ بدموع احكي ايه ولا ايه احكي عن بعكم ليا لواحد معرفهوش ولا عمري شفته واتجوزته وانا معرفش اسمة وكل ده تحت اسم عادات احكي عن ايه
فاهمين يا امي عن حماتي اللي مفروض تكون امي تانية اللي باعت وشترت فيها كاني واحدة من شارع احكيلك عن ايه ولا ايه ولا ايه بالله عليكي سبيني في حالي انا مش عاوزة اتكلم مع حد انا كرهت نفسي وكرهت مكان هنا و كرهت كل حاجة فيا سبوني يمكن الموت يجي ياخدتي و يريحني و يريحكم مني انا خلاص معتدش عاوز. حاحة من حد خالص كل اللي طلباه منكم اعيش في حالي لا عاوزة اعرف حاجة عن خد ولا عاوزة حد يعرف حاحة عني استكفيت خلاص
ليلي/ ياقلبي بعد شر عنك
قطعتها نورما/ شر ايه مش اكتر من شر اللي انا في يا امي اااه اااه نار جوايا ومحدش حاسس بيا اااه قلبي اللي انكسر. ونفسي انكسرت ارحموني وسبوني اعيش اللي فاضل في سلام داخلي مع نفسي وبس انا حكتفي بنفسي
ليلي /حرام عليكي يا بنتي متعمليش في نفسك كده وانا مش حسيبك تاني انا نزله معاكي مصر
نورما /مين قالك اني حقعد في مصر يا امي. انا سيبهالكم كلها انا مش قاعدة معاكم كلكم في بلد واحدة
وفجاءة الباب اتزق دخلت جليله
جليلة /علي فين العزم يا بنت ابني و هي امك مقلتلكيش أن الأرملة مبتقعدش لحالها عندينا الأصول بتقول اكده مافيش وحدة عزبه بتقعد لحلها عوايدنا أكده
نورما و قد جابت اخر صبرها منها
نورما /وبصوت عالي طظ اه طظ في عوايدكم دي ايه هو قران المفروض نمشي عليه كل شويه عوايدنا قالت عويدنا عادت و فين البني ادمين هما عاوزين ايه مش مهم المهم العوايد و التقاليد والعادات الأصول والواجب لكن البني ادمين عاوزين ايه بيحسو بايه كل ده طظ ملهوش لازمة عندكم أن شله يموتو المهم عوايد والتقاليد
وانا بقولها لك اهو يا جدتي طظ في عوايدكم انا مش حدفن نفسي بلحيا علشان خاطر العادات والتقاليد لاء كفايا مرة ساكت لا مش حسكت تاني و حتكلم وحعالي صوتي انا مش قاعده هنا تاني مش قاعدلكم
جليلة /قولي بقي انك عاوز تمشي علي حل شعرك بنت قليلة الرباية
في دخلت فاروق
فاروق /امي من فضلك انا مربي بنتي صح و مستحل. تعمل كده
جليلة /يعني ايه ياولدي حتهملها تعيش وحديها
فاروق/ وايه يعني نوما عاشت في فرنسا اربع سنين لوحدها مش حخاف عليها
جليلة /الناس عتاكل وشنا عاد كيف بنته عزبه تقجعد لحالها أكده
فاروق /يا امي كفايا بقي انا كنت حضيع بنتي بسبب الناس و كلامهم وعاداتهم حرام بقي بنتي حتعمل اللي هي عوزازه ومعلش يا امي طول ما انا عايش محدش حيمشي كلامه عليها
خرجت جليلة بدون ولا كلمة
ليلي /ربنا يخليك لينا يا فاروق ايوة كده
رفع فاروق عينه في عين نورما
نورما /بقهر شديد بعد ايه يا حاج
فاروق/ حاج انا ابوكي ولا ناسيتي
نورما/ للاسف مش انا اللي ناسيه انت يا حاجة اللي نسيت اني انا بنتك و حابستني وعينت امي سجان و بعتني ومسالتش. فيا سنة كاملة
فاروق / غصب عني يا حبيبتي مكنتش قادر احط عيني في عينك غصب غني
نورما /ةخلاص حصل خير من فضلكم سبوني عاوزة انام علشان روايا سفر الصبح يكون في علمكم انا حنقل شغلي باريس
ليلي/ يعني انتي حتسبيني وتسافري حهون عليكي
نورما / ما انا هونت عليكم سنة اشمعنا يلا يا ماما من فضلك بجد عاوزة انام تعبانه اليوم كان طويل جدا
وفي سراية العزاوي
امير قاعد من كتر الغيظ وشه وعينه حمر
امير/ بقي كده ماشي. ماشي يا نورما حنشوف انا ولا انتي بس وحيات حبك في قلبي ما حسيبك انتي بتاعتي ومش حاسيبك اهدي عليا بس. انا حطلعه عليكي كل ده
دخلت هانم
هانم / اباي عاد لساتك قاعد منمتش خير يا ولدي ايه شاغل بالك
امير/ مافيش يا امي بس خروج نورما في الوقت ده لوحدها غلط ركبنا احنا الغلط قدام أهلها
هانم / لاغلط والا غيرة عاد انت بكرة تدلي عنديهم وتمضي بنت مركوب دي علي تنازل عن حقها في ورث الغالي مش تبقي وش بوم وكمان تورث في ولدي
امير / بس ده حقها اللي ربنا قال عليه يا امي
هانم / الله في سماه ما يحصل ولا تاخد مليم من ولدي
امير / حاضر يا ا امي انا حروحلها الصبح واشوف هي عاوزة ايه
هانم /يعني عاوزة ايه مفهماش انا
امير يا امي يا امي الله يهديكي أنتي حاجة بيت الله وعارفه كويس ربنا بيقول ايه ليه بس نغضبه انا نفسي اعرف نورما عملتلك ايه علشان تكرهيها كده
هانم انا مش بكرها يا ولدي بس البت دي شوكتها حامية معرفتش امشي كلمتي عليها وكمان كانت واخدة اكمل خايك في حضنها. وكان بينفذلها اي حاجة تعوزها معرفش ليه كان ضعيف قدمها وده كان بيدايفني قوي
امير /بردو كل ده ما يدكيش الحق في انك تكرهيها أو تحرميها من شرع ربنا في ميراثها
هانم /اعمل اللي تعمله يا والدي انا زهقت انا داخلة انام احسن تتصبح بلخير يا ولدي
امير / تصبحي على خير يا امي
وفي صباح اليوم التالي
دخل امير سراية الجندي لقي الكل متجمع علي فطار وشنط نورما كلها جاهزة. علي باب سراية قلبه اتخطف حس أنه حيخسرها الابد ضميره ارتاح اللي حيعملو
امير سلامة عليكم
قام فاروق و الجد الكبير يرحبو با أمير. ونورما مكانها مرفعتش عنها من علي طبق
الجد يامراحب يا ولدي اتفضل فطور عاد
امير/ تشكر يا حاج سبقتكم انا بس كنت عاوز مدام نورما في كلمتين
رفعت نورما راسها فاجأه وبرقت بعتبها
الجد / اه طبعا يا ولدي بس ليه عاوزها عاد بنتنا غلطة في شيء
امير/ لا ابدا يا حاج بس انا كنت عاوز أسلمها ورثها من المرحوم اكمل و لازم تمضي علي شوي. اوراق
جليلة / صحيح ياولدي انت كيف تهمل مرت اخوك تعاود في عاشية لوحدها مش عيب في حقكم ولا ايه وليه تخليها تعاود من أصله هي دي عادات ولا ايه مش الأرملة لأخ الزوج ولا ايه
نورما/ بااس في ايه يا جدتي انتي حتدللي عليا ولا ايه انا جواز مش حتجوز انا سيبالكم البلد كلها وماشية
امير / وعلي فين العزم بقي أن شاء الله
نورما / اظن دي حاجة متخصاكش ملكش فيها
امير / اعرف بس علشان لو في شغل متعطل علشان امضتك علي حاجات اللي تخص اكمل اخويا الله يرحمه
نورما / انا اصلا مش عاوزة حاجة وحكتبلك تنازل عن كده
امير / واحنا مش بتاكل حق حد ولا بنقبل علي نفسنا
دخل الغفير العربية اللي حتودي مدام نورما مطار وصلت
فاروق /طايب خد شنط طلعها وهي حتحصلك
امير /مش حاتمشي غير لما تمضي علي ورق ده احنا مش بناكل حق حد
نورما/ اخلص هات الورق خليني اخلص مستعجلة معاد طياره اخلص هات قلم ومضت نورما علي كل ورق وجرت بسرعة من غير. ما تسلم علي حد تركب عربية
امير عنيه دمعت بفارق اعز حبيب عنده
امير / استأذن انا و الف هنا علي فطار ثم رجع بضهره تاني هو صيحح نورما مسافرة فين
فاروق / راجعة فرنسا حتشتغل في فرع وكاله اللي هناك
امير/ بتعجب راجعة يعني هي كانت عايشة هناك ومعاها باسبور واخده تأشيرة قبل كده اوووف
فاروق /ايوة يابني هو في ايه غريب في كده
انتبه امير لنفسة لاء لاء يا عمي مافيش حاجة انا بستفسر بس
خرج امير مسرع من سرايا
امير / الو أيوة يا احمد في باسبور حياخد تأشيرة لفرنسا عاوز تاريخ السفر ضروري
رجعت نورما مصر. دخلت وكاله وكان روحها رجعتلها مرة تانية
نورما /سلام عليكم ياقوم وحشتوووني
فجأة الكل اتجمع حولين نورما يرحب بيها
سحر /اهلا المديرة الشقية وحشتنا شاقوتك يا مديرة
نورما / اهلا سحر خلصتي اللي طلبته منك
سحر/ عيب عليكي انا سحر بردو اللي بتسلك في حديد
نورما /طيب ياختي وريني الباسبور ويكون في علمك قدامك اسبوع بس تكوني خلصني ورق نقل وكاله
دخلت نورما مكتب تلم أورقها وحاجتها
دخلت سحر
سحر/ مالك يا نونو ممكن اعرف مش دي نورما اللي كانت عنيها كلها شقاوة و حياة ايه الي طفاكي كده يا قلبي
نورما / سحر متفتحيش في جرح لسة حي و بينزف يمكن لما يخف اقدار احكي لكن طول ما هو بينزف سامحيني مش حقدر
سحر /الله يكون في عونك حببتي شكلك تعبني قوي بس معلش عدت شدي حيلك
نورما /باستهزاء اه عدت عندك حق روحي بقي خاليني اخلص لم حاجتي طيارتي كمان اربع ساعات اتاخرت
سحر / ولمحت دموع في عنين نورما حاضر يا نونو بس حعرف حعرف انا سوسو بردو
نزلت دموع من نورما غصب عنها جرحها لسه في أوله و صعب يتلم بسرعة
سلمت نورما علي كل أصدقائها في الوكالة و خرجت علي مطار
دخلت نورما مطار مسىرعة متأخرة كالعاده
قدمت نورما الباسبور
الموظف / انا اسف يا مدام حضرتك ممنوعة من سفر
نورما /نعم هي مين دي اللي ممنوعة شوف الاسم كويس من فضلك اكيد في حاجة غلط وحضرتك مش وا بالك
الموظف / ايوة هو الاسم نورما فاروق الجندي حرم أمير العزاوي زوج حضرتك اللي منعك من سفر
نورما/ اهدي كده وعيد كلام تاني حرم مين قلت أنا مش متجوزة اصلا
الموظف/ ازاي يافندم قسيمة جوازك اهي قدامي وحضرتك ماضية عليها زوجك مانعك من سفر.
خطفت نورما الورق. من أيده بصت فيها و برقت جامد
تابعوني في معركة نورما وامير لسة الحرب حتبدا و تحلو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
امير /الو أيوة ماهي وفجاءة قام وقف أمتي ده حصل وازاي مش يتصل بيا انا حلي حالا
نورما/ خير في ايه امير ايه حصل
امير /امي امي يا نورما
نورما / خير يا أمير في ايه
امير ،/,انا لازم اسافر البلد حالا معنديش وقت اشرح
نورما / استني انا مسافرة معاك اديني بس ربع ساعة الم حاجتي سحر من فضلك تعالي معايا علي مكتب
دخلت نورما وسحر مكتب
نورما / باستعجال سحر انتي مكاني هنا مش عاوزة غلطة لحد مرجع انا مش عارفه ايه اللي حصل هناك
وقفت سخر عند الباب
سحر /اقسم بالله ما انتي خارخة من هنا غير لما افهم مين امير ده وتعرفيه منين و ايه سر العصبية اللي كنتي فيها ساعة الاجتماع
نورما /سحر يعني انتي شايفه أن ده وقته يا سحر بعدين احكيلك كل حاجة وبالتفصيل كمان
سحر/ والله ما يحصل اديني عناوين حتي لكن تسبيني كده مش حيحصل انا معاكي من زمان وعارفاني مش حسكت غير لما اعرف
نورما /سحر امير يبقي جوزي وهو أخو اكمل حكيلك كل حاجة لما ارجع بس موضوع جواز ده مش عاوزة مخلوق يعرف عنه حاحة دلوقت
سحر/ نورما كل ده يحصل وانا معرفش احنا مش صحاب احنا اكتر من الاخوات يا نورما
نورما /,وغالاوتي عندك اصبري عليا كل حاحة. حتعرفيها بس مش وقته الله يخليكي امير مستعجل واضح أن في مصيبة كبيرة حصلت في البلد
سحر / تمام يا نونو مش وقته بس يخربيت عقلك الواد مز انتي ازاي بنتعاملي معاه بلجفاء ده كله يا بنتي اللي زي ده تخبي من ناس وتقفلي علية ده زي كتاب ما قال مافيهوش غلطة
نورنا/ سحر تصدقي بالله انك هايفه وحظك مش فاضيالك اصبري عليا بس أقصي واوعي من سكتي دلوقتي علشان مطلعش عليكي جناني
سحر/ ماشي ماشي اهربي براحتك مسيرك حتقعي تحت ايدي
خرجت نورما من مكتب دخلت غرفة الاجتماعات
نورما/ انا جاهزة خلصت شاور لها امير كان بيتكلم في تليفون
امير / أيوة اول طيارة مسافرة قنا تذاكرتين فريست كلاس كمان ساعة تمام نص ساعة حتكون في مطار
قفل امير تليفون
امير /ها تمام جاهزة محتاجة تروحي البيت تجيبي حاجة لسة قدمنا وقت علي معاك طيارة
نورما/اه ياريت انا مش عارفه ظروف هناك ايه ححصلك بعرببتي
امير/ لاء خليها هنا في جراج شركة تتفضلي معايا
خرج امير و نورما تحت انظار سحر المزبهله من فجاءة
ركبت نورما عربية مع امير
نورما / هو ايه اللي حصل بلظبط ومالها مامتك
امير /معرفش كل اللي حصل بابا اتصل وقالي تعالي حلا امك بتموت غير كده معرفش
نورما /تغير لون وشها الخوف خير ان شاء خير
وصلو البيت نزلت نورما
امير / نورما من فضلك بسرعة مافيش وقت علشان نلحق طيارة
نورما / دقتين بالظبط طلعت نورما تجري وبسرعة حضرت حاجتها و دخلت قوضة امير اول مرة تخشها جابتلو شنطة صغيرة حضرت فيها حاجتة ونزلت تجري بسرعة
وصلت عربية حاست بدوخة جامدة مقدرتش تقاومها
لاحظ امير عدم اتزنها نزل بسرعة من عربية وماسكها قبل متقع
واول مرة يلمسها بعد اخر مرة حاس وكان كهربا اتصربتج لجسمة فاق بسرعة
ا
مير./ نورما نورما مالك حاسة بأية
تمالكت نورما نفسها لقت نفسها بين اديه بعدت أيده بسرعة عنه
امير اسف بس ما كتش عندي حل غير كده علشان ما تقعيش بعتذر مرة تانية
نورما / بارتباك لا ء خلاص محصلش حاجة
امير / هو ايه اللي حصل انا فجاءة لمحت رجليك بتلف علي بعضها خير وشكلها مش اول مرة لانك كنتي بتقاوحي مع نقسك
نورما / اكيد من الإجهاد و مكلتش حاجة علشان كده دوخت
امير /بعصبية و انتي ايه اللي ميخليكيش تأكلي اتفضلي اركبي مافيش وقت لدلعك ده
نورما /شعرت بالاحراج انا مش بدلع علي فكرة ومحدش قالك تنزل وتلحقني وتاني مرة لو بموت متحطش ايدك دي عليا مفهوم
امير /مفهوم ممكن تركبي علشان انا خلاص معادنش عندي أعصاب خبر امي دوخة بتاعتك خلو اعصابي صفر اتفضلي اركبي
ركبت نورما قفل امير بابها وركب ماسك تليفون
امير/ بجدية وصرامة أيوة فؤاد وانت جاي علي مطار هات معاك وجبتين اكل
فؤاد/ ماشي امير بيه تحب اجيب ايه
امير /اي حاجة فؤاد اخلص بس علشان معنديش وقت
فؤاد / أنا قربت خلاص علي مطار و حجبلكم من هناك الاكل
امير/ ماشي فؤاد سلام
ساق امير العربية بسرعة كبيرة و متكلمتش ولا كلمة
نورما من كتر سرعة عربية مش قادة شعرت بدوار و أنها عاوزة ترجع مافي معدتها
نورما / امير اقف تقف بسرعة
وقف امير مستعجب من طلبها
نزلت نورما رجعت ما في بطنها نزل امير بزجاجة ماية
امير /بخصة نورما انتي كويسة شكلك تعبانه بجد انا ممكن ارجعك مع فؤاد هو جاي ياخد عربية من مطار ممكن اخليه بروحك
نورما /لاء لاء انا احسن بس هو مين فؤاد
امير / اركبي بس ونتكلم واحنا في طريق علشان وقت ركبت نورما براحة لشعورها بدوار
امير /فؤاد ده سواق شركة عندي بس مش ده موضوعنا انتي شكلك تعبانه بجد وشك أصفر جدا
نورما / انا كويس شويه إرهاق مع قلة اكل و شكلي داخل عليا دور برد شديد
امير. / ممكن بردو الف سلامه عليكي يا بنت قلبي
شعرت نورما بخفقان شد في قلبها من كلمة بنت قلبي
كلمة ليها مذاق خاص علي قلبها تجعل قلبها يخفق بشدة
وصل امير مطار ركن عربية لمح فؤاد بيدور عليه
امير/ بصوت عالي فؤاد فؤاد هنا تعالي
جري فؤاد و في أيده وحبات اكل سلم امير الاكل وتذاكر طيارة و امير عطاله مفاتيح العربية
اخد امير الاكل من فؤاد و راح لنورما
امير /من غير ولا كلمة ولا مناهده كتير تتفضلي كولي بسرع. طيارة قدمها ربع ساعة اخلصي
نورنا / بس انا مش جعانه خالص
امير بنرفزاه / انتي متعرفيش تعيشي من غير ما تعترضي بس دي مش مشكلتي خالص دلوقتي اتفضلي يلا كلي
فتحت نورما الاكل وكأنها بقلها سنة ما اكلتش انقضت علي الاكل من كتر جوع محستش بنفسها وهي بتاكل الوحبتين كل ده وامير منزلش عينه من عليها وهو ينتظر لها بنظرات حب و عشق واعجاب يود أن يسحبها لحضنه ليستمد منها قوته يود أن يختبي بداخلها ليمنع وسواس عقله يشتغل عما يجري في قنا
يود أن يقول لها ضميني إكتر اكتر فا انا كلطفل محتاج حنانك
اشعر كاني ظمأن لدفءك اريد أن ارتوي من حنانك كي اطمئن قلبي الذي ينبض بين ضلوعي بنبض نبضات قلق وجع ولكنه ابي أن يهين نفسة وهو عارف ردها حيكون ايه
استشعرت نورما ما يدور في عقله واستشعرت شعوره بتوهان كانه طفل فقد أمة لتوة
نورما /امير انت كويس
هز امير راسة بالرفض لاء يا نورما مش كويس مش كويس مش حستحمل افقد حد تاني موت اكمل كسرني كسرني لدرجة اني ممكن يحصلي حاجة لو حد جراله حاحة
نورما بطريقة لا إرادية حطت اديها علي أيده وكأنه تبث له الامان
احس امير بلمسة أيدها وكأنها تحتضنه تغمض عينيه بشده كأنه داخل حضنها يستمد قوته منها
فاق امير علي صوت نداء طيارة
امير / يلا يا بنت قلبي طيارة
ماسك امير ايد نورما كالطفل يخشي فقدان امه ماسك أيدها بشده
شعرت نورما بحاجة الشديدة لأديها سابت اديها تحتضن أيده
طلعو طايرة وهو ما زال متمسك بايديها بشده وبعد مده من وقت لا يعلم عددها هو أو هي وكأنهم مغيبن عن واقع وايدهم بتحكي كل شيء وصلو مطار قنا
كان في انتظارهم عربية مخصوص اخدتهم مستشفي
وصل امير مستشفي وجري بسرعة وراه نورما قابل أمير ولده
امير /بابا طمني ماما فين هي فين
والده/ اهدي يا ولدي امك محتاجة منا دعاء مافيش في يدنا غير أكده
امير/ ايه ايه امي ماتت يعني ماتت
والده / لاء ياولدي ليه بتقول أكده امك زينه بس هي في غرفة الانعاش محجوزة فاقدة وعي
نورما انتهدت كان قلبها حيقف من خوف
امير/ هي فين غرفة زفت دي
ولده/ اهدي ياولدي زيارة ممنوعة عنها
امير/ هو ايه اللي حصل عاوز افهم
ولده/ مخبرش هي كانت عتشرب قهوة كالعاده وفجأة لقتها بتقولي بطني ووقعت من طولها
امير /دكتور قال ايه يعني عندها ايه
ولده/ مخبرش لساته محكاش معايه
امير/ ماشي يا بوي حروح اشوفه
ماشي امير و جرت وراه نورما
نورما/ امير امير. استني جاية معاك
امير /ماشي بسرعة بس
وصل امير عند دكتور
امير/ مساء الخير دكتور انا امير العزاوي
دكتور اهلا استاذ امير حضرتك علم من اعلام الاقتصاد معروف جدا
امير / الله يحفظك بس ممكن تقولي حاله امي ايه
دكتور / مكدبش عليك ولدتك انكتباها عمر جديد
امير / ازاي مش فاهم
دكتور/ امك اتحط ليها سم قوي في قهوة وحظها أن قهوة بتقلل مفعوله وهي كمان مشربتش غير بق واحد بس ربنا معاها بجد بس السم عملها جلطة بسيطة بس لحقتها بس في مشكلة صغيرة جلطة أثرت عليها حتقعد بس شهر شهرين شلل نصفي و كل ما كانت نفسيتها حلوة المده. مرضها معتمد علي نفسيتها
امير / سم سم انت متاكد من كلامك ده سم وفي بتها دي كارثة.
نورما / اهدي بس يا امير أن شاءالله حتكون كويسة
امير /انتي عارفة بيقول ايه بيقول أن حد من جوا البيت حط سم لامي يعني كان ممكن يحطه علي اي حاحة غير القهوة و أمي تضيع مننا
دكتور /خد بالك أن نوع سم ده مش بببان أنه سم نوعية بيبان أنه جلطة دماغية و ممكن كمان بعمل ساكته دماغية ده اخطر نوع وللاسف النوع ده مش موجود في مصر ده جاي من برا احنا عرفنا أنه سم لأن متفاعلش مع قهوة فبان مع تحاليل لو اي حاحة تاتبة مكناش عرفنا
بداء مخ امير بشتغل
امير /يعني انت قاصدك أن سم ده مش هنا في مصر.
دكتور /خالص مش موجود اللي مدخله عارف هو بيعمل لبه بلظبط اعذرني انا لازم ابلغ الشرطة علشان دي مسؤلية
امير /براحتك يا دكتور ده شغلك بس مش عاوز حد يعرف
دلوقتي انك بلغت
امير /نورما خاليكي انتي هنا مش عاوز يعرف انك رجعتي من مصر خالص حتي اهلك مفهوم
نورما /مفهوم بس ايه افهم
امير/ مش وقته أنا رايح مشوار نص ساعة وراجع مش عاوزك تخرجي برا باب مستشفي بعصبية مرة واحدة اسمعي كلام في حياتك بقي وسا بها ومشي
دكتور/ من بعيد استاذ امير لو سمحت ثواني
امير /خير يا دكتور في ايه
دكتور /دي جناية قتل وانا بلغت شرطة وهما في طريق امير /تمام انا مسافة سكة ربع ساعة حكون هنا علي بال ما يوصلو
خرج امير بسرعة متواجه السرايا
دخل هدوء دون علم. خد دخل علي مطبخ
امير/ فوزية تعالي عاوزك في مكتب
فوزية /برعب أوامرك امير بيه
دخلت فوزية وخوفها باين علي وشها
امير/ اقعدي هنا و احكي ليا ايه اللي حصل بلظبط من ساعة ما عملتي فنجان قهوة
فوزية / بعياط واللهي يابيه ما عملت حاجة اقسم بالله ما عملت انا عملتها زي كل يوم
امير / ركزي ايه اللي حصل علشان لو مركزتيش البوليس حياخدك انتي وانا مليش دعوه بيكي
فوزية / بالهوي يا لهوي احب علي ايدك يا بيه معملتش حاجة اخب علي ايدك. يا بيه انا غلبانه و بربي يتامى
امير / يبقي خلاص احكي ليا ايه اللي حصل بلظبط
فوزية / مخبراشي مخبراشي لاء لاء في حاجة غربية حوصلت حتي انا كنت مستغربة قوي
امبارح وانا بعمل قهوة دخلت عليا ست ماهي تزعق علي الأكل أنه اتاخر وهي جعانة وقالتلي هاتي قهوة انا خوديها للست كبيرة و اخدتها و قبل ما تحصل باب رجعت تاني وقالتلي خديها انتي و ديها احسن ست كبيرة تضايق
اصل انا سمعتهم بيتخانقو مع بعض فوق والست كبيرة بتقول لست ماهي أنها حاتفضحها عندك و سامحني يا أمير بيه انا سمعت كل كلامهم واللهي مش قاصدي اسمع
امير/ اخلصي ما عنديش وقت سمعتي ايه
فوزية/ سامحني يارب سامحتي واللهي غصب عني
امير ى/ بزعيق ,اخلصي بقي
فوزية / بخوف حاضر حاضر سمعت ست كبيرة بتقولها انها عارفه هي عاوزة ايه من اول يوم دخلتي في هنا وان ست ماهي مكناش حامل اصلا و أن ست كبيرة عملت كده مع ست نورما علشان تحميها من ست ماهي وان ست ماهي اتفقت مع دكتور علشان يقول أنها سقطت الولد اللي في بطنها
امير/ بعصبية وغضب شديد كل ده عارفاه وساكته
فوزىة / انا خفت يابيه انا حاجي فين وسطيكم
امير/ فوزية حسك عينك حد يعرف بكلام ده او اي مخلوق يعرف اني عرفت بكلام ده
فوزية/ عيب يا بيه انا لحم كتافي من خيركم وانا اتربيت في بيت هنا وست كبيرة هي اللي ربتني .
امير / روحي شوفي شغلك دلوقتي
فوزية /يعني انا كده خلاص مش حتبلغ عني
امير/روحي يا فوزية دلوقتي ومتقلقيش انتي بنت البيت ده
امير ماشي يا ماهيتاب دبور وزن علي خراب عشه انا ما
سجنتك مبقاش امير العزاوي
طلع امير عندها كانت بتكلم في تليفون مش حاسة
ماهي/ أيوة يا جاك دكتور زفت ده كل شوية يتصل يهدد أنه خيقول لامير
جاك / سيبك منه انا حتصرف معاه الصبح تسمعي خبرة
المهم ركزي في اللي عندك
ماهي /أنا خلصت من الحيزبونه كبيرة وتقريبا كده ماتت غارت في داهية عقبال امير علشان اورث بقي
طلع امير بهدوء من غير ما تحس بيه بس المفجاءة أنه كان بيسجلها كل كلام
امير اه يأولاد ال .... ماشي سهله سهلة الحساب بعدين
رجع امير مستشفي
لقي الكل متجمع عند هانم
امير / بفزع خير في ايه امي حصلها حاحة
نورما/ انت اتاخرت ليه كل ده متقلقش هي كويسة بس فاقت وكانت عازة تشوفك
دخل امير بسرعة لاقها نايمة على السرير وبوقها معوج وعنيها رايحة جاية بتسال عليه دخل بأس أيدها
امير/ سلامتك يا امي وغلاوتك لااجبلك حقك اصبري عليا واجمدي كده انتي قوية وحتعديها
هزت هانم رأسها ا نها سمعاه
دخل دكتور يلا بقي كفايا كده انهاردة سبوها ترتاح
شاروت هانم بعتها علي نورما
امير / انتي عاوزة نورما يا امي
هزت هانم رأسها مواقفة
امير / نورما من فضلك قريي امي عاوزاكي
قريت نورما منهم رفعت هانم أيدها بصعوبة بالغة و ماسكة ا يد نورما وحطتها علي ايد امير وبدأت تهمهم
امير/ خير يا امي عاوزة ايه وليه حطتي ا يد نورما علي ايدي
هانم / بدأت تتهته في كلام ج. و ز
امير / اتجوز انتي عاوزاني اتجوز نورما
هانم / اااااه اممم
نورما لسة حتكلم امير ماسك أيده بشده علي نورما علشان تسكت
امير / حاضر يا امي حاضر بكرة مأذون يكون هنا يكتب علينا
ابتسمت هانم ابتسامة باهته
لكن علامات الغضب وعدم الرضا علي وجه نورما
دكتور / اظن كده كفابا يلا اساذنكم
امير / حاضر يا دكتور طلعين
طلع امير و نورما شدت اديها منه
نورما/ بعصبية انت ازاي تسمح لنفسك تتكلم عن لساني مين قالك انا حتجوزك
امير/ ممكن تهدي اهدي خلينا تعرف تتكلم امي مش مستحملة و دكتور قال ان حالتها نفسية عليها عامل وانتي اصلا مراتي ولا ناسيتي كل اللي احنا حنعمل حنوثق العقد بموافقتك
نورما / بغضب وعصبية مبالغ فيها نجوم سما اقربلك
امير / انتي ايه اللي معصبك متقلقيش الوضع مش حيتغير زي ما احنا علي وضعنا بس عقد حيكون بموافقتك وانتي زي ما انتي في قوضتك وانا في اوقضتي
نوما/ وانا بقول لاء لاء لاء يا أمير مش حيحصل و مش راحت دايخه وغابت عن الوعي
امير بلهفة عاشق وبدون وعي طلعت منه كلمة بنت قلبي وجري عليها
امير /بفزع دكتور دكتور عاوزة دكتور حالا جري عليه كل ممرضين نقلوها قوضة كشف و أخدو عينة بسرعة من دمها تحليل
دكتور /متقلقش انا بس مش عاوزة لديها اي حاحة غير لما نتيجة تحليل أظهر
امير/ يعني حنسبها غايبة عن وعي كده انت شاكك في حاجة ياكتور طمني انا حموت من خوف
دكتور/ابتسم متخافش مافيش حاجة تقلق نبضات قلبها منتظمة مش مشكله سبها كده
دخلت ممرضة وعلي وشها ابتسامة
دكتور / خير يا ملك زي ما انا متوقع
ملك/ طبعا ياكتور مبروووك مدام حامل
نزلت كلمه علي امير زي زلزال
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
دكتور / خير يا ملك زي ما انا متوقع
ملك/ طبعا ياكتور مبروووك مدام حامل
نزلت كلمه علي امير زي زلزال
ملكة القلم نرمين قدري
امير \ بذهول انت عاوز تقول ان نورما حامل انت متاكد من كلام ده
دكتور /طبعا متاكد. انا كنت شاكك حتي من قبل تحاليل ما تظهر بس هي ضعيفة جداا وتقريبا مش ببتغذي كويس وكلام ده مينفعش دلوقتي خالص لان ممكن يعرضها الإجهاض
امير/ هي حامل في أد ايه لو سمحت يا دكتور
دكتور /حامل في شهر واسبوع
امير /دموع الفرح في عنية يا ما انت كريم يارب الحمد لله .
امير /,دكتور من فضلك مش عاوزة حد خالص يعرف أن مدام حامل لو سمحت اي حد حتي ياريت متبلغش نورما نفسها
دكتور /اللي تشوفو بس مدام نورما لازم تعرف علشان تخلي بالها علي نفسها مينفعش متعرفش
امير /خلاص سيب عليا انا نورما انا حقولها بس لما تفوق
دكتور/ بصراحة أنا عاوزها تنام اطول مده ممكنه
امير / في نفسة يكون افضل أنها تنام انا مش متوقع رد فعلها لما تعرف استر يا رب
طلع دكتور وساب امير معاها قرب امير من سرير ووضع يده علي شعرها يلمس خصلاته
امير ااااااه يابنت قلبي يا كل املي لو تعرفي اد ايه انا بحبك اه لو تعرفي حبي ليكي مكنتيش تبعدي ثانية واحده عني لو تعرفي يا نورما انك نبضي اللي انا عايش بيه
انك الأكسجين اللي انا بتنفسة مكنتيش تبعدي وتقسي عليا كده عارف والله يابنت قلبي اني جرحتك وكسرتك بس غصب عني والله غصب عني يا املي في دنيا لو تعرفي قد ايه انا بتمناكي جنبي بتمناكي في حلمي كل يوم .
بحبك يا نور قلبي وعنيا بحبك يا نبضة دقت جوايا يا حلم حلمتة واتمنت من ربنا أنه يتحقق ربنا يخليكي ليه نبض لا ينتهي
فاقت نورما علي صوته وسمعت كل كلمة قالها ودموعها نزله وقلبها من كتر نبضة سيتوقف نفسها لو تقوم وتاخدة في حضنها وتقوله انت كل حياتي تود أن تقوله أن قلبها يحترق شوقا لنبضه
نعم يا ساده أنه العشق الذي لايعرف سلطان علي قلوب فا القلب يعشق دون حسابات لاي شيء يعشق بكل نبضة وكل همسة وهنيا لمن لقي نبض قلبه واختاره نبض الحياة
فاقت نورما
نورما ،/هو في ايه حصل انا فين ونايمة كده ليه وايه محاليل دي كلها اللي في ايدي
امير /حمدالله على سلامتك يا بنت قلبي
نورما/ امير لو سمحت ممكن تقولي ايه حصل وانت مقرب قوي كده ليه مني لو سمحت ابعد شوية لو سمحت وياريت ماقربش مني تاني
امير /بهدوء نورما اهدي كده واسمعي كلام اللي عاوزة أقولهولك بهدوء تام علشان اللي حقوله ده مش عاوزة أعيده تاني
نورما/ ياسلام وانا ايه اللي يخليني اسمع كلامك
امير /نورما من فضلك بقي مش كل حبة عند عند اهدي بقي واسمعي كلام بقي
استشعرت نورما من نبرة صوته أن كلام مهم فعلا سكتت
امير/ نورما دلوقني أمي مش حينفع ترجع تعيش في سرايا تاني حيتها في خطر انا بفكر اخدها تعيش معانا في مصر
قطعت نورما كلامة اللي هو ازاي واحنا مش متجوزين اصلا
امير/ ممكن تسكتي بقي واسمعي كلامي للاخر مرة في حياتك تبطلي تقاطعي وافهمي كلام
انا حبعت اجيب مأذون هنا و حبعت لأهلك ونكتب من جديد تاني
نورما /وقامت نطت من مكانها وخلعت محلول من أيده
هههههههههههه هههههههههههه نجوم سما اقربلك جواز مش متجوزاك يا أمير
ماسكها امير من أيدها بشدة وبداء علي وجه معالم غصب
امير / بغضب ماهو مش بمزاجك ولا بمزاجي احنا مجبرين علي كده انا مش متيم يعني بعنيكي علشان افرض نفسي عليكي ولا يكون اخر قطعة منك نزلت سوق مثلا هو عارف أنه بيغظها
نورما/, وشدت أيدها منه بقوة ولما انت مش متيم ماسك فيا كده ليه ومصمم تتجوزني هي لازقة وخلاص
امير / وقد جاب اخره مش عشانك وانا مش بلزق في حد مش عاوني كل ده علشان ابني ميطلعش من غير اب
توقفت انفاس نورما عن التنفس و تنحت مكانها كأنها جماد لا يوجد فيه روح
امير/ اقعدي كده واسمعي بقي حقول ايه وافهمي كويس اللي مفروض يحصل
نورما فاقت لنفسها اهدي ايه ولا ليه هو مين ده اللي يهدأ الجنين ده لازم ينزل انا مش عاوزة اشيل اي حاحة تربطني بيك
استشاط امير غيظا وبصوت عالي مين ده اللي ينزل اقسم بعزة جلالة الله يا نورما لو فكرتي سمعة فكرتي بس انك تنزلي اللي في بطنك مش حيصلك كويس انا بنذرك فاهمة ولا مش فاهمة ردي عليا فاهمة
نورما/ وقد رجها علو صوته وانا من حقي ما حتفظشي بحاجة تفكرني باليله دي انت مش عارف انك دبحتني يوميها مش واخد بالك قد ايه حجم الاهنانة ساعتها اد اية انت كسرت جوايا كل حاجة حلوة
لاء يا أمير بقولها لك باعلي صوت عندي لاء يا امير انا مش عاوزة حاحة تربطني بيك مش عاوزة مش عاوزة انت فاهم
امير /بغضب لاء مش فاهم ولا عاوز افهم واياك تعملي حاحة لابني اللي في بطنك و مأذون حيجي انهاردة و خيكتب علينا واتلمي ولمي الدور احسلك يا نورما
نورما هزتها كلمة ابني ووضعت أيدها علي بطنها بطريقة لا إرادية . و شعرت بنبض قلبها بيعلو وظهرت شبح ابتسامة علي وجها
نورما /بعند وان مسمعتش كلامك حتعمل ايه حنظله يا أمير وحتشوف حنزله حنزله
وهي في داخلها طايرة من فرح علي انها حامل في حتة منه جواها لينمو نبضة من نبضة ولكنها لاتود أن تظهر ده
امير. وقد استنفذ كل صبرة
امير/ بصوت كافحيح الافعي نورماااااااا. قسما عظما ابني لو جراله حاجة لندمك عمرك كله مفهوم
نورما / ببرود وانا مبخافش. اعلي ما في خيلك اركبه
امير/ لاء لازم تخافي مني لانك اتعدتي كل خطوط حمراء اتفضلي اترزعي واسمعي عاوز اقول اية
قاعدت نورما تجنبا لشره لانها لمحت في عيونه اقصي مراحل الغضب
امير /اولا مش عاوز مخلوق علي وش الارض بعرف بحملك ده دلوقتي وحتي بعد ما نتجوز مش عاوز حد يعرف
قبل ما تكلمي علشان عارف لسانك مش حايسكت كل ده علشان امانك انتي وابني
قطعته نورما قصدك بنتك
ابتسم امير لو بنت حتطلع حلوة كده انا موافق ولو أن انا عندي بنت قلبي واحده بس
ابتسمت نورما
امير / اموت انا في الابتسامة ام نغزات دي
اسمعي بقي المفيد مش ده موضوعنا دلوقتي انا موضوعي مش عاوز حد يعرف بحملك حتي امي وامك الوضع اخطر ما انتي متخيلة
انتبهت نورما لكلامة خطر ازاي يعني هو حد ممكن ياذي ابني وحطت أيدها علي بطنها وكأنها بتحمي ما بداخلها و تمد له الامان
امير ا/ وعي تقولي كده انا بس اللي يحاول يمس شعرة منك او من ابني اعتبري ربنا ما خلقة
خبط الباب ودخل دكتور معاه جهاز صونار
دكتور / حمدالله على سلامتك مدام نورما تعالي بقي لما اوريكي الضيف الجديد واسمعك نبضة قلبه
ابتسمت نورما بفرح شديد وبداء الدكتور يسمعهم نبضة
قرب امير من نورما وماسك أيدها وهي كانت كالمغيبة سرحانه مع نبضات الطفل وكأنها ملكت العالم كله
انتهي الدكتور
الدكتور / الف مبروك بس حضرتك ضعيه جد ا وعاوزة راحة تامة
نورما متقلقش عليا دكتور
دكتور تمام الف مبروووك مرة تانبة عن اذنكم
خرج الدكتور التفتت نورما لامير وانتبهت أنه ماسك أيدها
سحبت أيدها بلطف واحمر وجهها خجلا
نورما / بص بقي انا ليا شرط علشان نكتب كتاب
امير/ خير ها اي شرط البرنسيسه
نورما/ شوفت من اولها بتتريق عليا
امير/ مش يتريق ولا حاجة اخلصي ايه هو شركتك
نورما اولا
قطعها امير اولا ده مش شرط واحد بقي ابه محضرة كراسة شروط ولاواية
نورما/ اسمع بقي عاوزة اقولك ايه اولا شغلي هو حياتي مش حقعد منه والشرط ده قبل اي حاحة
امير،/وانا ما طلبتش تقعدي من شغلك غيره ابه باقي شروط
نورما /حياتنا زي ماهي مافيهاش تغير
امير /يعني ايه مش فاهم
نورما /يعني احنا زي ما احنا كل واحد في قوضة بتاعته ماهما حصل
امير /وانا مش حغصبك علي حاحة انتي مش عاوزاها
نورما /خلاص اتفقنا وانا مواقفة بس ماتجيش ترجع في كلامك
امير/ ليه انتي شا يفاني عيل قدامك واتفضلي اعدلي هدومك زمان اهلك و الماذون علي وصول
خرج امير ونورنا من قوضة وفعلا كان الماذدون وصل و والد ولدت نورما
ليلي/ نورما انتي ماسفرتيش ليه
نورما /ماما اهلا بيكي اصل كان في شغل متعطل مكانش ينفع اسافر واسيبه كده
ليلي /طايب اتصلي وقولي انك مسافرتيش متسبنيش قلقانه كده
امير/ خلاص يا حاحة هي بس انشغلت يلا بس علشان مأذون مستعجل
تم كتب كتاب في غرفة هانم وكانت حالتها النفسية مرتفعة جدا
خلص كتب كتاب
ليلي / نورما قولي لامير وتعالو نوصلكم معانا سريا
تدخل امير لاء نورما حتنزل مصر حالا علشان عندها شغل كتير متعطل انا حجزتلها تذاكر الطيران
استعحبت نورما من رد فعله ولكن التزمت الصمت
ليلي/ شغل ايه ليله فرحكم هو انت مغصوب عليها يا ابني
امير/ لاء طبعا يا امي بس هي بجد عندها شغل متعطل وانا بكرة حخلص أجرات خروج الحاجة واحصلها
ليلي / طايب ما تصبر هي وتسافرو سوا بكرة الدنبا ما طارتش
نورما/ ماما بعد اذنك ده شغلي وانا اكتر واحده علي درايا بيه وعارفه أنه مينفعش يتأجل خالص
سافرت نورنا و معرفتش تتكلم مع امير بمفردهم ولكن الفضول حيموتها ليه سفرها بسرعة كده
وفجاءة انتبهت ليكون خايف ماهي تعرف معقول سفرتي علشان كده وبدأت وتعصب
تلفونها رن
نورما بصت الرقم يوووووة يا سحر مش حتهمدي
فتحت خط الو أيوة يا زفته أنتي شمتي خبر اني رجعت منين
سحر/ اخلفي كده انك رجعتي
نورنا/ اخلصي عاوزة ايه
سحر هو ايه اللي عاوزة ايه عازة اسمع حدوته قبل نوم حكون عاوزة ايه يا نونو عاوزة اعرف كل حاحة واي حاجة حصلت معاكي
وفي صعيد دخل محقق علشان يحقق علي وقعة التسمم
المحقق/ استاذ امير حضرتك بتشك في حد بعينة
امير / أيوة بس عاوز اعرف شريكها الاول هو مين
المحقق/ قصدك مين بالظبط
سمع امير المحقق التسجيل
اامحقق/ التسجيل ده ملهوش قيمة علشان متاخدش بيه إذن من نيابة
بس احنا كده حطينا رجلينا علي طرف خيط احذرز منها انا بس حاجيب اذن نيابة واقبض عليها
تمام وانا حرجع سراية وكاني مافيش حاجة حصلت
دخل امير سريا لقي هدوء تام استغرب من هدوء غريب كل خدم نايمين
طلع فوق يشوف ماهي دخل الاوضة لسة بيفتح الباب يادوب فتحة اتسمر مكانه من هول مفجاءة وكأنه اتشل
بدون حركة
ماهي كانت مدبوحة وغرفانه في دمها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ماهي كانت مد**بو**حة وغر*فانه في د,**مها
ملكة القلم نرمين قدري
صعوق امير من منظرها و جاله حاله من زهول وقف مخة عن التفكير المنظر كان بشع لدرجة الهزيان
دخل امير بهدوء تام وعنيه لم تنزل من علي ماهي وبداء عدم التحكم في أعصابه من هول المنظر وفوجاء أن كل اغراض الاوضة متشقلبه وكأن في حد بيدور علي حاجة بسرعة
وجدت أن كل مجوهرات وفلوس اختفت
لقي موبيايلها مرمي علي الارض اخده امير بسرعة ونزل جري علي مكتب حط موبايل في درج
و اتصل امير بسرعة بلشرطة وكل ده وكأنه مغيب عن الوعي. غير مدرج باللي بيعملوا حاله غريبة ما بين الواقع ولا واقع حالة من الهزيان
وبعد قليل من الوقت السريا كلها كانت مليانة للشرطة و اسرع من برق انتشر الخبر في كل أنحاء البلد
انقلبت سرايا كلها و الغريب أن محدش من خدم فاق علي كل الأصوات دي
دخل المحقق غرف الخدم اكتشف أنهم تحت تأثير المخدر
وان الكل متخدر
بداء المعمل جنائي في شغله وتحديد معاد وفاه
بداء ضابط في تحقيق
ضابط/ استاذ امير انت اللي اكتشفت الجريمة صح
امير / رد بصعوبة أيوة افندم كنت راجع من المستشفى داخلت لقتها كده
ضابط/ يعني انت مشفتهاش انهاردة خالص غير ساعة اكاشافك للجريمة
امير / بدون تفكير اه يا فندم.انا مشفتهاش غير لما دخلت ولقتها كده
الضايط /تمام اجمعلي كل خدم اللي هنا عاوزهم كلهم
بداء يسأل واحد واحد من خدم لحد موصل لفوزيه
فوزية /واللهي يا بية ما شوفت حاجة من ساعة ما امير بيه كان هنا المغربية وأنا دخلت نمت
ضابط/ امير هو امير جة هنا نهارده قبل وقوع حريمة
فوزية/ ايوه يا بيه ايه مافهماشي
ظابط / بنفاذ صبر يعني امير جه هنا قبل ما تتقنل ماهي. ولا مجاش ايه اللي في سؤالي يستاهل غباء ده
فوزية/متاخذنيش يابيه علامي علي قدي
أيوة يا بية جه هنا و قعد يحكي معايا في موضوع سم و علي ست ماهي
ظابط / واتعدل في قعدته سم سم ايه قولي يابني انتي بتقطيعي في كلام كده ليه
فوزية / بخوف اصلي يابية ست ماهي حطت سم للست كبيرة علشان كده ست كبيرة. في مستشفى
ضابط /وامير عرف منين أن ماهي هي اللي عملت كده
فوزىة / مخابرش بس هو جة من حوالي كام ساعة وكان شايط خالص و عمال يزعق ويحقق معايا لحد معرف أن ست ماهي هي اللي حطت سم في قهوة
ضابط/ لاء اقعدي كده واحكي كل اللي تعرفي بتفصيل
قاعدت فوزبه وبدأت تحكي كل اللي حصل
ضابط / و بعد ما سالك مشي علطول. ولا قاعد شوية
فوزية / الكدب خيبة يا بية مخبراش بس هو طلع علي فوق مخبراش بقي ماشي علطول قاعد انا كنت نعسانه ونمت
ضابط/ تمام يا فوزية امشي دلوقتى بس كلامنا لسة مخلصش ولو افتكرتي اي حاجة تعالي بسرعه قوليها
استدعي ضابط امير
ضابط / استاذ امير انت قلت انك ما شوفتش المجني عليها غير ساعة اكاشافك للجريمة
امير / اه ليه في حاجة حصلت
الضابط/ بسخرية اللي هو ازاي و فوزية بتقول انك كنت هنا من كام ساعة
امير وكأنه اكتشف شيء مهم. ااه ااه فعلا انا كنت هنا من ٣ساعات بس كنت قاعد مع فوزية
ضابط / يعني انت عاوز تفهمني انك اتكلمت مع خدامة ومشيت من غير ما تطلع تطمن علي مراتك يا راجل قول كلام يعقل
امير/ بعصبية وانا حكدب ليه علي حضرتك
ضابط/ حتكدب ليه هو ده اللي حتعرفوا لما تشرف معانا
امير / اشرف مع مين انا امي في عنايا مركزة لو عرفت تروح فيها
ضابط/ بسخرية هو انا بعزمك علي غدا علشان تقولي رايح ولا مش رايح دي أوامر اتفضل معانا انت مقبوض عليك بتهمت قتل زوجتك ماهيتاب خالد الالفي
امير / بصدمة كبيرة انت بتقول ايه قتل ايه وجريمة ايه اكيد في حاجة غلط اكيد
ضابط / وحضرتك حتشرف معانا لحد ما نعرف ايه فين صح وفين غلط
ضابط /يا عسكري اتفضل خد الاستاذ علي بوكس
امير/ طايب اطمن ابويا
في دخلت والد امير
الاب/ خير في ايه . ايه اللي بيحصل هنا وايه كلام اللي داير في بلد هي صحيحه ماهيتات اتقتلت
و عند نورما
الباب خبط
نورما/ لحقت تيجي الزفته دي مش حخلص من اسءلتها اوووف عيلة زنانه
نزلت نورما بكسل تفتح باب
سحر / بصوت عالي ايه يابنتي ساعة علشان تفتحي
نورما/ سحر بالله عليكي افصلي انا دماغي حتنفجر من صداع
سحر/ لاء وحيات خالتي ما حاسيبك غير لما اقعد علي بير وقراراه من اول ما تتجوزني المرحوم اكمل لحد المز جامد ده
نورنا / أتلمي سحر بدل ما تطلع جناني عليكي
سحر / اتلم هو ايه اللي اتلم بزمتك هو مش مز و جا مد كمان يلا بقي حب الفضول حيموتني بجد ازاي وانتي انجوزتي امير و ليه مخبيه جوازك و ليه مقولتليش ليا و ليه انتي
قطعتها نورما بااااس انتي عطياني فرصة اتكلم معاكي اصلا
اسكتي شوية خليني اعرف اتكلم معاكي ايه ايه بلعة راديو
سحر / ما انتي اللي ساكتة ومش راضية تحكي.
نورما/ بصي سحر انا ححكيلك كل حاجة علشان اريح دماغي من زنك ده بس اسمعي و أنتي قافلة بوقك علشان دماغي لو اتكلمي أو علقتي علي حاجة مش حكمل
هزت سحر رأسها وحطت أيدها علي بوقها علامة أنها حاتسكت
نورما/ تعالى بقي ورايا علي مطبخ نعمل قهوة و شوية سندوتشات. احسن انا حموت من جوع ونقعد نحكي للصبح كده ولا كده امير مش حيوصل في بكرة عصر
سحر/ حلو كده بلا بينا أنا كمان جعانه جدااا
نوما/ بضحك ده عادي بتاعك انتي جعانه علطول
دخلو مطبخ بعملو سندوتشات العشا
سحر/ نورما انا عاوزة اخش حمام من فضلك
نورنا /طيب اطلعي حمام اللي فوق علشان اللي تحت مش شغال
سحر/ لسة حطلع فوق امري لله طلعت سحر ودخلت حمام
وهي نازلة سمعت موبايل نورما بيرن اخدت موبايل
سحر/ وهي نزله نورنا نورما يا نونو
نورما / خرجت نورما من مطبخ في ايه بتزعفي كده ليه يا زفته
سخر/ اتصدقي بالله أنا غلطانة اني عبرتك وجبتلك موبايلك عمال يرن
نورما/ سخيفة من يومك هاتي اشوف مين اتصل وانتي تعالي كملي سندوتشات وبس بسرعة علشان انا جعانة قوي
سحر / كمان كمان حتشغليني عندك
نورما سحر وسعي من وشي خاليني اشوف مين اتصل بيا
ماسكت نورما تليفون بتفتحة اده ايه كله٢٠ مكالمة لم يرد عليها
استر يا رب خير ايه اللي حصل ده امير و ماما استر لتكون مامت امير جرالها حاجة اكيد جرالها حاجة
اتصلت نورما علي امير مش بيرد عليها
اتصلت على مامتها
نورما / الو ماما خير في ايه كل مكلمات دي ليه
ليلي/ انتي فين يا نورما بتصل بيكي بقالي ساعة تعالي حالا علي أول طيارة امير مبقبوض عليه ودنيا هنا هيصة وكلنا في قسم
نورما/ ماما براحة كده وفاهميني ايه اللي حصل انا مش فاهمة حاجة امير مقبوض علية ليه
ليلي/ ماهيتاب اتقتلت ونيابه متهمين امير فيها ودنيا هنا علي بعضيها
نورما/. ايه ااايه ااايه امير. اايه انتي بتقولي عليه ده استحاله امير استحالة يعمل كده
جرت سحر علي صوت نورما
سحر/نورما خير في ايه بتزعقي كده ليه
نورما / سحر تعالي بسرعة ساعديني انا لازم اسافر دلوقتي حالا البلد تعالي بسرعه حضري معايا شنطة واتصلي با احمد يحجزلي علي أول طياره بسرعة
سحر / حاضر بس افهم في ابه بس
نورما/. ييوووووة يا سحر اعملي اللي بقولك عليه معنديش. حيل للمناهده انا في مصيبة
طلعت نورما بسرعة تجهز حالها و طلعت علي مطار
وفي الصعيد
وكيل نيابة / ممكن حضرتك تقولي علي سبب تواجدك في سرايا في وقت وقوع الحادث و ايه اللي خلالك تمشي بسرعة وليه خبيت علي ظابط اللي بيحقق معاك انك كنت في سريا وقتها
امير/ انا اصلا من مفجاءة نسيت كل حاجة ونسيت اني كنت في سريا وقتها
وكيل نيابة/ طايب نعيد سؤال بشكل مختلف ايه اللي وداك سراية في وقت ده
امير / بعد كلام دكتور أن امي اتعرضت لمحاولات قتل بالسم وان سم ده اتحط من حد في البيت قلت لازم اروح واعرف ايه اللي حصل وخصوصا أن امي مبتعرفش تشرب قهوتها الا من ايد فوزية هي بس اللي بتعمل القهوة ليها فا رحت اتكلم مع فوزية وعارف سبب
وكيل نيابة / وانت شاكيت في فوزية انها تكون هي اللي عملت كده
امير/ اطلاقا فوزية متربية عندنا في سريا من وهي لسة مولوده وكبرت واتجوزت وهي معانا حتي لما جوزها طلع وحش امي و ابويا اللي وقفوا معاها وطلبوا منها مع أنه بيشتغل عندنا جنانيني من زمان بس هما كانو في ظهر فوزية استحالة تكون ليها يد في حاجة
وكيل نيابة / وايه اللي حصل بينك وبين فوزية وعرفت مين اللي عمل كده
امير / اه طبعا عرفت مين عمل كده
وكيل نيابة / وطلع مين
امير / ماهيناب هي اللي عملت كده بعد ما امي اكتشفت أنها كانت بتضحك علينا وان حملها ده كان وهمي ما كنتش حامل اصلا
وكيل نيابة/ وانت عرفت منين كلام ده من فوزية صح
امير / اه فوزيه سامعت كلام اللي حصل بين امي و بين ماهي وسمعت امي وهي بتهددها أنها حتقولي و كمان ماهي كانت مصممة هي اللي تودي الامي القهوة
وكيل نيابة/ وانت بقي عرق صعيدي نطر عليك وقلت تاخد بتارك منها صح قلت تاخد حق امك أنها حاولت تقتلها وحق ضحكها عليك وما خفايا كان اعظم
امير /انت قصدك تقول ايه حضرتك انت عاوز تقول ان انا اللي قتلتها
وكيل نيابة/. بعصبية قصدي انك انت المتهم الأول والرءيسي عندي في القضية الدافع موجود و الوقت ده كنت متواجد في مكان جريمة عاوز ايه اكتر من كده
امير/ بس انا مقتلتهاش انا سجلتها بس المكلمة بتاعتها ونزلت اجري علشان كان عندى معاد مع المحقق اللي بيحقق في مستشفى وقدمت فعلا تسجيلات الظابط اللي كان بيحقق في موضوع السم بس هو قال إن ده مش قانوني ومش حياخد بيه
وكيل نيابة/ اكيد طبعا طلما مافيش إذن من النيابة ممكن اسمع تسجيل ده
امير /. اه طبعا اتفضل وشغل موبايل علي تسجيل
سمع وكيل نيابة للتسجيل
وكيل نيابة / لاء و كمان بتخونك كده انا اتاكدت انك انت اللي عملتها مش حد تاني القضية اتحولت كمان لقضية شرف و انت صعيدي و دمك حامي
امير / بعصبية شديده انا مقتلتهاش مقتلتهاش انت ليه مصمم وعاوز تخليني انا متهم
وكيل نيابة / علشان محدش عنده دافع قوي زيك حاولت تموت امك خانتك و كمان ضحكت عليك وهو همتك بحمل كاذب عاوزة ايه اكتر من كده وعلي العموم كله حيبان في تحقيقات ولحد ما يبان حضرتك مشرف معانا هنا
عسكري اتفضل خدو علي حجز
طلع امير و في أيده كلبش وفي ايد عسكري كلبش
في دخلت نورما تجري
نورما / امير امير انت رايح علي فين انتم واخدينه فين
امير / نورما انا معملتهاش مش انا اللي قتلت ماهي
نورما / عارفة من غير ما تتكلم انك استحاله تعمل كده
امير/. سيبك مني وركزي في اللي حقوله اول حاجة تاخدي بالك من امي هي مفروض تخرج من مستشفي انهارده
تطلع علي ثرايا ومتجبلهاش سيرة باللي حصل و غير كده دوري ورا ماهي تليفونها معايا في قوضة مكتب دوري في يمكن في حاجة تدل على قاتل
عسكري/ خلاص كفايا كده لو سامحتي يا مدام ابعدي
نورما / في ايه بس يا دفعة كلمة واحدة بس وحمشي
نورما / امير اجمد كده عارفه انك قوي وقدها ومتقلقش كله خيعدي
امير/ نورما حقك عليا في كل اللي عملته معاكي
نورما /امير انت شايف أن ده وقته تطلع بسلامة وبعدين نشوف من فينا ليه حق عند التاني وياخدو
امير/ نظر لنورما نظرة حب نورما خالي بالك كويس علي اللي في بطنك خافي عليه اكتر من اي حاجة ولو مطلعتش منها اوعي تقوليو حاجة وحشة عني عارفيه اني موت من قبل ما هاو يتولد
نورنا / امير اوعي تقول كده اوعي محدش حيربي ابنك غيرك فاهم فاهم
في طلعت وكيل نيابة و ايه رايكم نجيب شجرة واتنبن لمون
وبزعيق في ايه يا عسكري ايه مش عارف تشوف شغلك ولا عجبك جو نحنه ده اخلص ونزل المتهم علي حجز يلا نفذ الأوامر
خرجت نورما من النيابة و قلبها بيتقطع بس مافيش وقت للانهيار لسة قدمها مشوار طويل لازم تجمد علشان يكمل
اول حاخة عملتها راحت سريا
اول ما دخلت جمعت كل خدم
نورما / مساء الخير يا جماعة طبعا كلكم عارفني قبل كده اللي متعرفوش اني انا دلوقتي مرات امير
من فضلكم عاوزة سرايا دي بتلمع من نظافة وخصوصا. قوضة مرحومة مش المعمل جنائي خلص شغله صح
فوزىة/ أيوة يا هانم خلصو شغلهم وقالو لو عاوزين القوضة تحت امركم
نورما / تمام كده الكل حيخش علي قوضة كل حاحة فيها تترمي حتي فرش سرير مفهوم و تتفرش من اول وجديد و تتغير سجادة بتاعتها عاوزها من الاخر قوضه جديدة
فوزية / بس يا هانم الشر برا وبعيد لتكون مسكونه ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم
نورما/ فوزية وحيات عيالك يا شيخه مش وقت هبل الجو مش مستحمل عبط الكل بسرعة يشتغل فيها
اه وفي حاجة تانية الست حاجة حتطلع الصبح من مستشفي مش عاوزة حد يجيب سيرة قدمها باللي حصل هي مفروض كانت تخرج انهاردة بس انا قلت اظبط دنيا هنا الاول ولو سألت علي امير هو مسافر بيخلص شغل مفهوم حد فيكم عنده اي حاجة بقولها
يلا الكل يتفضل علي شغله عاوزة سرايا قبل صبح تكون تمام وعاوزة الجنينة برا تتظبط هو جنابني فين ما اجتمعش معاكم ليه
فوزية/ الست حاجة مانعة دخوله هنا بعد اللي عمله معايا أصلو طليقي
نورما / طايب تمام حد منكم بديلو خبر ويخلبه يظبط جنينه
دخلت نورما مكتب و سندت ظهرها علي كرسي تراجع احداث يوم كلها
نورما/ ااااه ااه حيخلص امتي كابوس ده يااارب فكها من عندك يارب و بدأت تدور علي موبايل ماهي
نورما/ اهو لقيتوا فتحت موبايل صور كتير لماهي لما كانت عارضة أزياء و صور مع امير في امريكا شعرت نورما بالغير
ولفت ملف مكتوب عليه تسجيل مكالمات بدأت نورما تسمع مملكتها و هي مصدومة
نورما يالهوي ايه اللي انا بسمعة ده انا لازم اروح نيابة حالا الوضع خطير ومينفعش يتسكت علية
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ولقت ملف مكتوب عليه تسجيل مكالمات بدأت نورما تسمع مملكتها و هي مصدومة
نورما / يالهوي ايه اللي انا بسمعة ده انا لازم اروح نيابة حالا الوضع خطير ومينفعش يتسكت علية
ملكة القلم
خرجت نورما مسرعة النيابة وغافلة عن العيون التي تراقبها
وصلت نورما نيابه
نورما / لو سمحت ممكن اقابل وكيل نيابة
عسكري /نقوله مين
نورما /انا جياله بخصوص قضية. مهيتاب الالفي
دخل العسكري استأذن من وكيل نيابة
دخلت نورما
نورما /مساء الخير انا نورما جندي حرم أمير العزاوي وارملة المرحوم اكمل العزاوي
وكيل نيابة/ اهلا بحضرتك اتفضلي خير ايه سبب تشرفيك لينا
طلعت نورما مو بايل من أيدها
نورما/ ده سبب تشرفي موبايل ده عليه بلاوي وممكن يدلك علي فاعل الحقيقي
وكيل نيابة /هو انتي متاكده قوي كده من براه امير ليه
نورما / علشان مش امير اللي يعمل كده مستحيل ي*قتل
وكيل نيابة/ بتحدي وليه مستحيل ده صعيدي وتار عندهم حاجة عادية زيه كده زي زواج الأرملة من اخو جوزها ولا ايه يا مدام
اتعصبت نورما لاء بس دي حاجة ودي حاجة
قام وقف وكيل نيابة لاء هي هي هو انتي مش عارفه أنه كان متجوز و مع كده اتجوزتيه صح تار عند صعيده كده ويبدخلو ناس كتير ملهاش زمب
نورما/ واكيد حضرتك عارف تقتاليد هنا أننا ملناش راي و كلام كبار هو اللي بيمشي ولا ايه
وانا مش جاية اناقشك في عادات وتقاليد البلد انا جاية اديك موبايل ماهي وتشوف اللي عليه ممكن يغير مسار القضية
وكيل نيابة /وانا بعتذر اذا كنت حاد معاكي بس عادات دي لازم تتغير يقي المهم مش ده موضوعنا بصي مدام انا خقولك علي سر بس لازم يفضل سر بنا علشان انتي اكتر واحده ممكن تساعدني ا
انا عارف ان امير بريء بس انا سايبة لغرض في دماغي
قطعت نورما/ كلامة علشان اللي عمل كده يطمن صح بس ايه اللي خلاك تقول كده حضرتك شاكك في حد قريب مننا
وكيل نيابة/ علشان واحنا بنرفع بصمات من
طبيعي اقلاقي بصمات امير في الاوضة وبصمات ماهي و بصمات خدم لكن في بصمة غريبة موجوده غير ناس اللي في البيت كلهم و تكررت في اكتر من مكان و منهم بصمة عليها بعض د*م علشان كده انا عاوزك عيني اللي في سرايا
نورما /طايب شوف تسجيلت اللي هنا يمكن يطلع واحد من دول
اخد وكيل نيابة موبيل وبدأ يسمع تسجيلات ماهي مع دكتور و هو بيبتزها علشان فلوس و كلمها مع جاك وازاي يخلصوا من دكتور و ازي سم جه البيت و اللي بنها وبين جاك وأن نورما هي اللي كانت مقصوده الاول بلسم و بعدين ولده امير وازي هي كانت بتخون امير مع جاك و ازي عملت حكاية الحمل كاذب
انتهي وكيل نيابة من سرد كل التسجيلات
وكيل نيابة ،/,بزهول انتم ازاي كنتم عايشين مع البني ادمة دي اكيد دي مش طبيعية
نورما/ بهدوء تااام الطمع وجشع وحشين حضرتك
وكيل نيابة /فعلا ربنا يكفينا شرهم المهم مدام نورما مش عاوزة كلمة من حصلت تطلع برا وانا ححقق مع جاك ودكتور لو لسة عايش
نورما /تمام يا فندم بس هو مش ممكن اشوف امير شوية
وكيل نيابة/ ابتسم تمام بس مش عاوزه يعرف بالي بيحصل عاوزة يكون طبيعي
انتي اوعي تقوليوا حاجة من كلامنا ده مفهوم
نورما /طيب لية بس محنا نطمنه علشان ما يبقاش مقلق
وكيل نيابة/ مينفعش علشان لو عرف يبقي أنا كده حجزة مش قانوني وممكن ميصبرش ويضيع شغلنا وهو اصلا متهم الرئيسي عندي
نورما/ تمام خلاص و مني مش حتكلم بس اطمن عليه
استعدي وكيل نيابة امير من حجز
ا
مير /لمح نورما جري عليها نورما انتي كويسة طمنيني عليك بلهفة كلها حب ابني عامل ايه وحطت أيده علي بطنها يستمد قوة من ابنه اتكلمي يا بنت قلبي جاية متأخر كده ليه في حاجة حصلت امي كويسه صح
نورما بنفس اللهفة جرت عليه و كأنه نست كل شيء حصل معاها
نورما /امير اهدي كده وسبلي فرصة اتكلم انت اللي كويس عامل ايه طمني عليك الاول
بصلهم وكيل نيابة و ابتسم وسابهم وطلع و في فجاءة
وعلي غير توقع شد امير نورما اللي صدرة و التقت شفتيها في قبله فيها كل شوقه ولهفته عليها قبله وكأنه قارب نجاه انتشلهم من غرق مشاعرهم والغريب أن نورما استجابت له وكأنه كانت عطشانه لحنانه هي كمان
فاقت نورما من لحظات العشق
نورما / وقد احمر وشها خجلا امير انت ايه اللي عملته ده عيب كده
امير / و علي وجه شبح ابتسامة هو ايه اللي عيب انا لسة معملتش عيب اصبري عليا اخرج بس
وانا بقي عملت ايه مراتي وحشاني عيب ولا حرام بس اقولك انا متاكدش من حاحة تعالي كده عاوز اتاكد تاني
نورما / بضحك ياسلام بزمتك انت في ايه ولا في ايه
امير / بصي نورما انا واثق أن ربنا حيظهر الحق و انا واثق فيكي انك مش حتسكتي بذمتك عاوزاني اقلقل ليه بقي والحمد لله علي كل حال انا بس شايل هم امي و اللي حيحصلها لو عرفت
نورما /متقلقش انا لسة كنت في سرايا و جمعت كل خدم
ونبهت عليهم محدش يجيب سيرة بالي حصل انت بس اهتم بنفسك انا جبتلك اكل جاهز و بعته مع عسكري ومتاخفش ولدتك في عنيا انا حطلع دلوقتي على مستشفى علي بال ما اخلص الإجراءات يكون نهار طلع واخدها و نطلع على سريا
امير/ مش عارف اقولك ايه غير انك بنت اصول
صدقت لما قلت عليكي بنت قلبي
ها قوليلي وعملتي ايه في قوضة ماهي
خالي بالك مينفعش تنساب كده
نورما/ متقلقش عيب عليك انا اطمنت الاول أن شغل مبااحث ومعمل جنائي خلص جمعت كل شغالين في الاوضة وخلتهم يرمو كل حاجة حتي السجادة و الاوضة رجعت جديده ثم ضحكت
امير/. ايه الي بيضحك ضحكيني معاكي
نورما / بضحك اصل فوزية مخها لسع منها وعمالة تقول قوضة مسكون فيها عفاريت روح ماهي لسه هناك
امير / ضحك وكأنه لم يضحك من قبل
نظرت نورما ليه وعلي ضحكته بكل اعجاب وشوق وكأنها اول مرة تشوفه هي فعلا اول مرة تشوفه بيضحك كده
استشعر امير نظرتها وقرب منها وبدون مقدمات التهم شفتهيا مرة تانية بس في قبله حب ورضا وحنان واشتياق ولهفة ووداع قبله بث فيها كل معاني اللي مدفونه بداخلة و اتفصلو بيها عن عالم المحيط بيهم لدرجة أنهم تغافوا عن خبط الباب ودخول وكيل نيابة
وكيل نيابة/ بصوت عالي انا قلت نجيب شجرة واتنبن لمون محدش سمع كلام ده مابقاش قسم ده بقي كازينو العشاق
امير / بخجل في ايه بس حصل لده كله مراتي ووحشاني
وكيل نيابة/ بهزار ايه رايك انزلها معاك حجز اهي تسليك تحت
نورما ووشها بقي كل الالوان من خجل انا ماشية يلا سلام. سلام وجرت بسرعة
.ابتسم امير علي خجلها في نفسة بحبك يا مجنونه جننتني معاكي يا رب بنت قلبي
التفت وكيل نيابة لامير اللي كان في عالم تاني خالص
وكيل نيابة / بتحبها صح
امير/ باستعحاب بحبها انا اتعديت مرحلة الحب اسمها يتعشقها أن حبي اتحول من حب لعشق عارف العشق ده أقصي مراحل الحب انا بقيت بتنفسها هي نبض اللي انا عايش بيه هي بنت قلبي و روحي وحياتي انا بتنفس بس علشنها
وكيل نيابة / أتصدق بالله أنا اتمنيت اكون مكانك نفسي الاقي اللي احبها وتحبني كل حب ده
امير / بس انا مش متاكد انها بتحبني انا قاسيت عليها كتير و ظلمتها معايا قوي معقول تكون بتحبني بعد كل ده
وكيل نيابة / الست اللي تحفر في صخر علشان نثبت انك بريء و جات من مصر علي أول طيارة ومستحملتش ولهفتها عليك و خوفها وقلقها كل ده تسمي ايه غير عشق
امير /,يمكن الواجب و الظروف اللي حكمت انا خايف بعد ما تعدي ظروف دي تسبني التي
وكيل نيابة / معلش بقي مع احترامي ليك انت مش بتشوف لهفتها عليك لهفة عاشقة مش محبه ربنا يهنيكم ايه رايك نشرب كوبايتين شاي و دوقني الاكل اللي مدام جيهولك
امير ضحك/ قول بقي انك طمعان في الاكل بقي
وكيل نيابة /تقريبا تشرب بقي شاي
امير /لو امكن قهوة علشان افوق محتاج افكر وياريت لو دوبل
وكيل نيابة/تنام اتفضل اقعد هنا وهات الاكل احسن انا واقع من جوع
امير / هو ساعتك بتعمل معايا كده ليه اكيد أنت واثق اني معملتش كده
وكيل نيابه/ . بابتسامة الاكل بقولك واقع من جوع يا عم
فهم امير ما يقصده وكيل نيابة
دخلت نورما المستشفي ونسايم نهار لا بدأت تشقشق
احست ببعض دوار هي لا نامت ولا اكلت من اول امبارح
دخلت علطول علي قوضة هانم لقتها نايمة فردت نفسها علي سرير تاني راحت في نوم دون أن تشعر وكأنها استسلمت للتعب
فاقت نورما علي صوت دكتور وهو بيكلم هانم
دكتور/ تمام كده يا حاجة وحمدالله علي سلامتك انتي حالتك بتحسين بسرعة حتي النطق عندك تتحسن خالص بس رجلك حتاخد معانا شوية . وقت ومع علاج طبيعي حترجعي احسن من الاول
هانم / بلسان تقيل شوية تسلم يا ولدي
دكتور / علي ايه بس ده واجبنا
ادخلت نورما في كلام
نورما/ اولا بعتذر كنت تعبانه ونمت
ممكن سؤال دكتور
دكتور/ اتفضلي مدام
نورما /حضرتك طبعا اكتر حد عارف حاله الحاجة انا بس كنت عاوزة ممرضة معاها وعاوزة بتاعتة علاج طبيعي يقيموا معانا فترة علاج حاحة
دكتور / بصي علشان اكون صريح معاكي هو ممكن ممرضة تقيم معاكم عادي لكن دكتورة علاج طبيعي حتيحي بس في مواعيد جلسة تمام
نورما / تمام حضرتك وشكرا لزوقك دكتور
خرج دكتور من الاوضة
نورما /,يلا بقي يا ست كل علشان تنوري بيتك
التفت بعنيها وكأنها بدور علي حد
نورما /بدوري علي امير صح
هزت هانم رأسها هو فين مش شايفاه مش مفروض يكون معاكي اهنيه راح فين. لتكونو اتزعلتو كيف عاده
نورما / معلش امير غصب عنه اتضر يسافر امريكا شركة هنا كانت مهددة بالافلاس . هو ماكانش عاوز يسافر بس انا اقنعته اني انا مكانه و ميقلقش
هانم/ استر يارب هو تعب في شركة دي عاد
نورما /متقلقيش هو كلمني وقال إن الوضع بداء يستقر ويلا بقي علشان اسعدك تلبس
خبط باب دخلت بنوته
انا سعاد ممرضة بتاعة حاجة ومن هنا ورايح انا مسؤله عن أي حاحة تخصها
نورما / تمام كده اتفضلي يا انسىة دخلت ممرضة وساعدت هانم
دخلت نورما وهنام وسغاد ممرضة سرايا
هانم /هي جنينة شكلها عامل اكده ليه هو الزفت الي اهنه فين عاد
نورما /لا احنا مش عاوزين عصبية دكتور قال نهدا خالص وكل حاحة تتخل
ويلا عاوزة تروحي علي قوضتك ولا تقعدي شوية
هانم / لع اناعاوزة اتحدت معاكي في موضوع مهم
نورما /يبقي تعالي نخش مكتب علشان نكون براحتنا
زقت نورما كرسي متحرك وهي بتكلم سعاد
نورما /سعاد خشي مطبخ شوفي حاحة تكليها وخالي فوزية توريكي الاوضة بتاعتك علي بال اخلص كلام مع الحاجة
دخلت نورما مكتب و هي بتزق كرسي متحرك عليه هانم
هانم /اقعدي حداية يا مرت غالي
نورما /خير انا قلقت في ايه
هانم /مافيش قلق عاد بصي يابنتي انتي شيفاني واحده ظالمة و جيت عليكي يمكن في الاول عاد كنت أكده بس بعد لما عاشرتك عرفت معدنك بس كنت مجبرة اجي عليكي علشان احميكي من شر الحية اللي فوق و نصيحة مني متحيش جنبها دي حيه وسمها بيموت
نورما/ متقلقيش ماهي سابت البيت خالص
هانم /و الله بتتكلمي جد يا بنيتي غارت عقربه دي خلاص
نورما /واللهي ماشت خلاص و مش حتشوفيها تاني
هانم /غارت في داهية ريحتنا من شرها بس ايه اللي حوصل خلاها تغور
نورما / مش وقت كلام ده دلوقتي يلا بقي علي قوضتك نامي حبه لحد معاد دكتورة علاج طبيعي
هانم / ماشي يا بنتي
وفي نيابة تم استعداء جاك ومواجهة بكل تهم واتفاجيء بموت ماهي. وزعل عليها جداااا واخد بصماته و تم استدعاء الدكتور واخد بصماته وتم حجز الاتنين بتهمة
جاك بتهمة شروع في قت**ل و تحريض عليه و
دكتور بتهمتة التزوير و مخالفة قاونين المهنة
وفي سرايا طلعت نورما قوضتها ترتاح بعد تعب يومين
تليفونها رن
نورما اوووووف مش حخلص من زنك يا زفته عارفه انك مش حتسكتي في لما تقعدي علي بير و قراراة
نورما /أيوة سحر اشجيني ماهي ناقصاكي
سحر /انا غلطانة اني بسال عليكي
نورما /انا اخر واحده تقول إن هي كويسة الحمدلله
سحر /خير يا نورما مالك ايه اللي حصل عندك
نورما / حصلت بلاوي و مش وقت اني احكي المهم خالي بالك انتي من شغل و خالي مساعد امير و كيله يساعدوكي انا وامير حنغيب شوية عن شغل مش عارفين حترجع أمتي
سحر / ربنا يعينك بس يارب يكون خير
نورما / أن شاء الله خير لما ارجع ححكيلك كل،،،،
وسكتت فجاءة ضربت عنيها علي بلكونه عندها بتطل علي قوضة ماهي
تنحت شافت خيالات جوا الاوضة خيال رايح جاي بسرعة رهيبة شعرت نورما لحظات خوف جرت بسرعة علي قوضة ماهي فتحت باب لقت نور ماطفي و مافيش حاجة
سحر / علي خط الو الو الو نورما انتي سمعاني الو سبتيني وروحتي فين الووووو
انتبهت نورما التليفون
نورما /, أيوة سحر مافيش حاجة اقفلي بس انتي علشان مشغولة واعملي زي ما قلتلك ماشي اوعي تنسي كلمة
سحر/ خلاص بقي نورما انا مش داخلة احارب فاهمت
قفلت نورما تليفون و مخها شغال في اللي شافته وفي نفسها معقول كلام فوزية يكون صح لاء صح اية انتي متعلمة حتصدقني شوية خرافات دي بس انا شوفت خيال اه اكيد بيتهيقلي من تعب هو تهيؤات وفجأة الباب خبط قامت نورما نتطت من مكانها فجاءة من خضه
نورنا بصوت من خوف مين مين
فوزبه /انا فوزية يا هانم
نورما/ فوزية اه فوزيه خشي
دخلت فوزية انا جبتلك اكل تلاقيك ما اكلتيش من اللي حصل صوح
نورما / اه والله انا جعانه جدااا هاتي وريني جبتي ايه
حطت فوزية الاكل قدام نورما
فوزبه /بصراحة يا ست نورما انا حسداكي علي اعصابك داهيت
نورما / وهي منهكه في الاكل من شده الجوع وليه بقي يا ام عريف
فوزية/ اصل قلبك جامد خالص وقاعدة في ريح الاوضة بتاعتة ست ماهي
نورما/ ودي في ايه بقي دي كمان
فوزية/ يعني شر برا وبعيد روحها لسة هناك
نورما / مابين وهم وحقيقة بطلي هبل فوزية مافيش حاجة كده ويلا شيلي الاكل خلاص شبعت.
فوزية/ اباااي انتي ما اكلتيش عاد
نورما/ بركة فيكي اخلصي بقي علشان عاوزة انام ولسه بتحاول تقنع نفسها انها اوهام و يادوب لسة
حتنام اتصل بيها وكيل نيابة مدام نورما مممكن تشرفي عند ي شوبة
انعدلت نورما خير في حاجة امير كويس صح هو كوبس
وكيل نيابة اهدي متقلقيش انا عاوزك علشان في حاجات جدت في قضية حيتغير كل الاتجاهات
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
انعدلت نورما خير في حاجة امير كويس صح هو كويس
وكيل نيابة /اهدي متقلقيش انا عاوزك علشان في حاجات جدت في قضية حيتغير كل الاتجاهات
ملكة القلم نرمين قدري
قفلت نورما التليفون والنوم راح من عنيها
نورما / وبعدين بقي في اليله اللي مش ناوية تعدي علي خير دي وادي النوم راح
اوووف ايه زهق ده وايه اليلة الطويله. دي
قامت نورما من سرير فتحت بلكونة وفجاءة لمحت نفس خيال ولكن المرادي بوضوح كانها واحدة واقفة في بلكونه والتشاور لنورما أنها تيجي اتخضت نورما جامد وجرت علي قوضة ماهي لكنها كالعادة ملقتش حاجة فتحت نورما نور الاوضة كلها و بلكونه ملقتش حد
نورما في نفسها بسم الله الرحمن الرحيم خير يا رب ليكون كلام فوزية صح طلعت بسرعة من الاوضة جرت علي قوضتها وهي بتجري بسرعة خبطت في حد
نورما / عاااااااااااااا. في ايه
فوزية / خير يا هانم اهدي اهدي انا فوزية خير
نورما/ انتي ايه مطلعك هنا طلعة ليه
فوزية/ انا كنت طالع. اسألك لو محتاجه حاجة اصلك ما اكلتيش و انا نزلت صنية الاكل زي ما هي بصراحة صعبتي عليا
وبصراحة اكتر انا قلت أنام حداكي في الأرض
نورما/ بصوت مهزوزز من خوف وتنامي عندي ليه هو انا صغيرة
فوزية/لع العفو يا ست نورما انتي كبيرة في مقام
بس هو حضرتك كنتي بتعملي ايه في قوضة الست ماهي و ليه طالعة مخلوعة أكده
نورما /ولا حاجة ويلا لو حتنامي عندي اخلصي احسن انا عاوزة انام
دخلت نورما و فوزية قوضة جرت نورما علي سرير و كل
جسمها بيترعش من خوف وغطت رأسها باغطي تحاول تنام
فرشت فوزية علي ارض علشان تنام و حظها أن وشها جه قدام بلوكونه و بلكونه مفتوحة نورنا نست تقفلها
ولسة بتضرب عينيها وشافت نفس خايلات
فوزية / يابوي يابوي يابوي بالهوي بالهوي ست نوما عاااااا عاااا
صحت نورما مفزوعة علي صوت فوزية
نورما /في ايه يا بت خير في ايه
فوزية/ متنحة و عمالة تشاور علي بلكونه وكل جسمها بيترعش وعرق نازل ونظرات هلع وخوف غير طبيعية
فاهمت نورما اللي حصل جرت قفلت البلكونه بسرعة وجرت علي فوزية تفوقها
نورما / فوزية فوقي دي تخيلات مافيش حاجة اهدي كده ووحدي الله وتعالي نشغل قران ونام
شغلت نورما قران وبدأت فوزية تهدأ
فوزية/ بعياط انا شوفت عفريت الست ماهي
نورما / بضحك مصتنع هههههههههههه عفريت ايه انتي هبله ما عفريت الا بني ادم انتي اكيد كان بيتهيقلك
فوزية/ وحيات ربنا وقرأن ده لع انا شوفتها كيف ما انا شيفاكي أكده كأنها كانت واقفة وعمالة تجولي تعالي
نورما / و بدأت تترعش تاني خلاص بقي فوزية قران شغال يلا نام
فعلا النوم غلبهم وناموا
فاقت فوزية بدري قامت بهدوء ونزلت تحت علي مطبخ عملت فطار و طلعتة للست كبيرة عارفه انها بتصحي بدري
فوزية خبطت علي باب
هانم / ادخل
دخلت فوزية
فوزية /صباح الخير يا ست الحاجة كيفك دلوق
هانم /انا مليحة بي انتي مالك عاد لونك مخطوف ليه أكده
فوزية /برعش وعنين زايغه لع لع مافيش انا بس ما منمتش مليح
هانم /ليه ليكون رجع بضايقك تاني
فوزية /لع ميقدرش حتي أنه مبيخطيش سرايا خالص
خبط الباب ودخلت نورنا
نورما /بابتسامة صباح الخير يا ماما اخبارك ايه دلوقتي
هانم/ بابتسامة حب ورضا الحمد لله تعرفي إن دي اول مرة عتقولي فيها ماما
نورنا /وحقولهالك علي طول يلا بس انتي شدي حيلك كده وافطري كويس علشان دكتورة علاج طبيعي جاية أنهاردة عاوزينك علي بال ما امير يرجع تكوني بقيتي احسن
هانم /بحزن امير هو فين امير حتي ما اتصلش يطمن عليا انا زعلانه منيه اصلا
نورما/ له بالله عليكي ادعيلة
هانم /بخضة ليه ولدي ماله هو بخير
نورما/ اهدي براحة هو كويس بس شغل مضايقة مش عارف يظبطة
هانم /ما في داهية شغل ده عاد يقفلة وياجي هو حداه شوية عندية أهنيه اراضي ومال كتير
نورما /الحكاية مش فلوس ده شغل تعب عليه سنين علشان كده
هانم /ربنا يسهلو الحال ويفك كربه يارب
نورما /اللهم امين افضلي انتي بس ادعيلة انا رايحة مشوار صغير و حاجيب معايا دكتورة علاج طبيعي ارتاخي وافطري كويس لحد ما اجي وانا خليت فوزية و ممرضة يخلو بالهم منك
اللي هي فين ممرضة مشفتهاش هي لسة نايمة
فوزية /بتفطر تحت في مطبخ
نورما /يعني طلعت عطت حاحة علاج
هانم/أيوة يا بنيتي متقلقيش طلعت الاول عطتني علاج قبل الاكل
نوما / تمام كده استأذن انا علشان متاخرش وافطري كويس
هانم / حاضر يابنتي بس انتي راح فين علي اصبح أكده وانتي متعرفيش حاجة . في البلد
في دخلت والد امير
والد امير /خير ايه يا حاجة انا بعتها تخلص ورق علشان انا مقدرش اروح
هانم /وه ياحاج وهي عترعرف
نورما /بضحك لا أسبكم انتم تتناقشوا سوا انا اتاخرت سلام علشان الحق ارجع بدري
والد امير/ انا نازل معاكي تحت علشان اقولك حتعملي ايه
نورما /يلا بينا
نزلت نورما ووالد امير تحت
ولد امير/ انتي رايحة لا مير صح خوديني معاكي اتوحشت ولدي قوي
نورما /اه و كيل نيابة اتصل بيا عاوزني في حاجة مهمة بلاش المرادي تيجي علشان ماما الحاجة متاخدتش بالها انا حسلملك عليه
والد امير /استرها يارب ويفك كربك يا أمير ياولدي
نورما /اللهم امين أن شاء الله خير و يفك كربه قريب
والد امير طبطب عليها أصيلة يا بني اصيله ومن بيت اصل واحده غيرك بعد اللي حوصل معاكي كانت سابتة و مشت لكن انتي واقفة حداه و مراعيه امه مريضة و واقفة مع البيت كله
نورما /في ايه بس يا حاج وحد الله ده واجبي و حمشي انا علشان اتاخرت كده
خرجت نورما مسرعة وغافلة عن عيون عمالة ترقبها
دخلت نورما نيابة وسالت علي وكيل نيابه ودخلت
خبطت نورما علي باب
وكيل نيابة/ اتفضل
دخلت نورما وعلامات قلق ظاهرة علي وشها
نورما/صباح الخير ازي حضرتك
وكيل نيابة/صباح الخير اتفضلي مدام نورما اخبارك ايه
نورما/ طمني بس حضرتك الاول امير بخير صح هو كويس
وكيل نيابة /بابتسامة اه يا ستي كويس و حاخليكي تشوفيه كمان دلوقتي
نورما / بفرحة بحد بجد حشوف امير
وكيل نيابة /اوعدنا يارب اه يا ستي حشوفية
اتكسفت نورما من شدة لهفتها علي امير واحمر وشها
وكيل نيابة/خلينا بس في جد في حاجات جدت في قضية و عقدتها اكتر
خبط الباب و دخل امير
امير اول ما لمح نورما جري بسرعة عليها
امير/نورما ازيك وحشتيني عاملة ايه يا بنت قلبي وامي عاملة ايه امي كويسة يا نورما خرجت من مستشفي صح
نورما /اه خرجت امبارح و متقلقش محستش باي حاحة انا قلتلها انك مسافر في شغل اهدي كده وخليك في حالك
نظر امير لها نظرة حب وشوق
وكيل نيابة/ممكن بقي كفايا نحنحة واتفضل اقعد علشان موقفك انعقد في قصة خلينا نفكر سوا انا مش بعمل كده مع في حد انا ليا ورق وبس ولكن عندي احساس قوي عمال يقولي انك بريء معملتش كده مع أن كل الادلة ضدك
نورما/حضرتك خضتنا في ايه جد هو تليفون ماهي ماسعدكش
وكيل نيابة /اتفصلوا بس اقعدوا انا طلبت قهوة محتاجين نركز ونفكر سوا
مبدايا القضية كلها ضدك ولادله كلها بتقول انك صاحب مصلحة في اللي حصل حاحة واحده بس هي اللي عاملة زي طوق نجاه ودي حنتشعبط فيها
امير /بتركيز اللي هي ايه
وكيل نيابة/بصمة في بصمة غريبة في مكان الحادث مش بصمتك
نورما /و بصمة دي معرفتش لمين
وكيل نيابة/للاسف جاك ودكتور طلعت مش ليهم البصمة دي معني كده ان في طرف تالت في موضوع بس هو مين و ليه و ايه مصلحطو في اللي حصل ده اللي مش قادر أوصله علشان كده طلبت منكم نقعد كلنا كده ونفكر بصوت عالي
خبط الباب ودخل عسكري بقهوة
وكيل نيابة/ اتفضلو قهوة ونركز و كل واحد يقول كل حاحة حتي لو كانت تفاصييله مش مهمة عندنا ليها أهمية
نبدا با مير يوم حادث انت كنت في سرايه صح
احكيلي احداث اليوم كانك لسة بتعيشة اي تفاصيلة مهمة ليا
حكي امير كل اللي حصل و ايه كلامة اللي حصل بينه وبين فوزية لحد ما سجل لماهي فيديو و هي بتكلم مع جاك و عدم اقتناع محقق بالفديو ده لان مافيش إذن بيه
وكيل نيابة / ولسة معاك فيديو ده ولا ماسحته
امير /طبعا لسة معايا علي موبايل عاوز تشوفه
وكيل نيابة / طبعا عاوز ده اخر فيديو اتصور قبل وقوع حادث مباشرة و يهمني اشوفه
امير /بس موبايلي عندكم متصادر
وكيل نيابة رن جرس دخل عسكري
عسكري /تمام يا فندم
وكيل نيابة/عاوز كل متعلقات الاستاذ امير من الامانات بسرعة
عسكري/ تمام و خرج
التفت وكيل نيابة ناحيت نورما
وانتي مدام نورما مافيش حاجة غريبة حصلت معاكي
احمر وجه نورما لاحظ وكيل نيابة اضربها
وكيل نيابة /وشكل في حاجة حصلت صح عاوزك تحكي كل حاجة بلتفصيل الممل وكانة لسة بيحصل معاكي اوعي تستهوني باي تفصيلية
فجاة انهارت نورما وبدأ جسمها بيترعش جامد و عياط
جري امير عليها
امير /في ايه خير ايه حصل لكل ده اهدي وبداء يحضنها يطمنها
اول مرة نورما ترمي نفسها في حضن امير كده انهارت جوا حضنه كأنها لقت ملذها وأمامنها
امير بدأ يطبط عليها اهدي حببتي اهدي انتي في حضني خلاص احكيلي ايه اللي حصل ايه اللي وصلك لي كده انا عارف انك قوية ايه اللي خلاكي تنهاري كده اكيد حاجة جامده اللي وصلتك لكده احكيلي يابنت قلبي مين عمل فيكي كده
وكيل نيابة/ اهدو بقي انتم الاتنين و انت اقعد مكانك
زمان عسكري داخل وانتي مدام نورما اهدي كده و براحة احكي اللي حصل
بدأت نورما تهدي شوية و امير لسه حاضنها
هدات نورما شوية وطلعت من حضن امير ولكن مازالت علامات الفزع علي وشها
امير /اهدي كده عاوز اسمع في ايه حصل
نورما/انا حاحكي بس صدقوني لا وأقسم باالله ده حصل جد
وكيل نيابة /مش انا قلتلك انا مهم عندي اي تفاصيل
نورما /بس اللي انا حقولة مافيش عقلي حيصدقة
امير /خير يا نورما احكي بقي وقعتي قلبي
نورما /ححكي بس محدش يضحك انا بعد ما جبت مامتك من مستشفى دخلت ارتاح في الاوضة بتاعتي
دخلت بلكونة اشم هوا وزي اما انت عارف ان بلكونتي قصاد بلكونت ماهي لسة برفع عيني لقيت خيالات في بلكونه عندها طلعت اجري علي هناك ملقتش حاجة
امير /بصخك نورما انتي متعلمة ايه خرفات دي
نورما /بعصبية شوفت شوفت علشان كده مكنتش عاوزة احكي
وكيل نيابة /ممكن تهدي وتكملي
امير /بعتذر كملي نورمتي
نورما / قلت يمكن دي كلها تهيقات وخصوصا بعد فوزية ما كلمت قدامي أن ممكن حاجة تطلع في قوضة بعد اللي حصل قلت دي اكيد تهيقات من كلام فوزية ودخلت انام جه تليفون حضرتك
نوم ضاع بفتح بلكونه لقيت خيالات واضحة و ايد حد بيقولي تعالي كالعادة جريت علي قوضة ماهي اشوف في ايه ملقتش حاجة خالص
جريبت علي برا خبط في فوزية بس اللي اكد لي أنه مش تهيقات أن فوزية جت علشان تنام معايا في الاوضة شافت برضو نفس خيالات دي
خبط الباب ودخل العسكري
العسكري /دي كل متعلقات الاستاذ امير
وكيل نيابة /تمام اتفضل ووصلنا علي قهوة تانية
العسكري/تمام يا فندم
خرج العسكري وبدأ وكيل نيابة يدور في متعلقات امير و اخد موبايل وعطاه لامير
اخد امير موبايل و فتح فيديو رواه لضابط
ماهي قاعدة ضهرها البلكونه وماسكه تليفون بتكلم جاك
وكيل نيابة /امير انت اتفرجت علي فيديو ده
امير/ بصراحة لا علشان دمي ميتخرقش كل ما اعرف انا اديه كنت مغفل و هي عمالة تستغفل فيا
وكيل نيابة /,دليل برأتك اهو اتفضل شوف كده
قام امير بسرعة ونورما يبصوا في تليفون
امير / اده اده ده كان في حد في الاوضة مستخبي ورا ستاره بس مين ده وازاي انا ماختش بالي منه وانا بسجل لماهي
وكيل نيابة /علشان كل تركيزك كام موصب حوالين ماهي
بس من واضح أنه حد ضخم
نورما/ بس ده دخل سرايا ازاي و خدم ده كله موجود في بواب علي باب برا
وكيل نيابة /,بكل بساطة هو مدخلش من بوابة هو اصلا واحد من سراية
امير / بعصبية بس مين ممكن يكون عمل كده وليه
وكيل نيابة/ وهو نفس شخص اللي بيحاول يخوف مدام نورما علشان تمشي من سرايا لانه عارف ومتأكد أنها مش حتسكت علي حبسك وتحاول تدور علي جاني
نورما / بعياط بس مين مين بيعمل كده
وكيل نيابة/لا مدام نورما انهيارك في وقت ده غلط احنا كلنا معتمدين عليكي دلوقتي اتماسكي كده و مش عاوز مخلوق يعرف بالي حنقولة عاوزك لما ترجعي سرايه يبان علي وشك زعل و توهمي كل أن تهمة خلاص ثبتت علي امير
امير /وامي كلامة ده لو وصلها تروح فيها
نورما /ما تخافش انا لحد دلوقتي مسيطرة علي موقف وهي معرفتش
امير /طايب وابويا كمان
قطعة وكيل نيابة /,والدك كمان لازم يعرف أن تهمة ثبتت عليك علشان يزعل بجد و اللي مراقبكم يقطنع ويبدأ يطمن دي اول حاجة واهم حاجة في الخطة أنه يقتنع أن تهمة ثبتت خلاص علي امير
تاني حاجة حنديكي كاميرات لازم نزرعيها في الاماكن اللي حقولك عليها ولاهم من ده كله اوعي اوعي حد بشوفك أو تجيبي سيره لحد
نورما /تمام حضرتك
وكيل نيابة /الكل لازم يقتنع أن امير ثبتت عليك تهمة مفهوم
نورما /خلاص مفهوم قولي بقي علي اماكن كاميرات
وكيل نيابة/ركزي كويس معايا عاوز واحده علي باب قوطتك وعلي باب قوضة ماهي وواحده في بلكونه عندك و في بلكونه ماهي و في قوضة ماهي الحرص اهم من دا كله
ولو انكشفتي جاني مش حيسيبك الحرص اهم من اي حاجة
اوعي اوعي يحس بكده مافهوم في خطوره عليكي انتي فاهمة
امير /نورما اسمعي كلام بلاش عند لو حاسيتي اني في أي خطورة عليكي بلاش
نورما/ اطمن امير أنا مش عندية لدرجة عارفه ان خطة كلها معتمدة عليا متقلقوش
امير /نورما انا خايف عليكي انتي مش مهم اي حاجة
نورما /امير متخافش عليا صدقني حقدر
قطع امير كلمها ازاي مخافش عليكي الجاني لو حاس بس انك بدوري عليه أو حاس انك كشفتي في خطورة عليكي بلاش موضوع ده انا قلقان بجد
وكيل نيابة/ اطمن متخافش انا حتابعها الكاميرات كلها متوصلة بلموبايل عندي وانا مراقب كل تحركاتها وهاتي
نرمين قدري
موبايلك حعمل لينك بنا اي خطوة اكون عارف بتعملي ايه
وفي عربية شرطة واقف علي بعد من سرية اي حركة مش طبيعة في ثواني حيكونو جوا سرية ماقلقش
امير/انا سلامة نورما عندي اهم من اي حاجة وبصراحة أنا مش موافق علي خطة فيها خطورة عليها
نورما/متقلقش يا أمير خليك ترجع وسطنا بقي
امير /نورما خالي بالك علي نفسك بالله عليكي
سلمت نورما علي امير و رجع الحجز وبداء وكيل نيابة يشرح لنورما ازاي تزرع كاميرات في البيت و ازاي توصلها للموبايل واازي يفضل خط مفتوع بنهم
فاهمت نورما كل خطة ورجعت سريا وبدأت فعلا تنفيذ اول بند من خطة وهي إقناع الكل أن امير خلاص ثبتت عليه تهمة
دخلت نورما سريا وعلي وشها علامات حزن ولاحظ كل اللي في سريا وفعلا نجحت في إقناع الكل للحزن اللي علي وشها أن امير ثبتت عليه تهمة و عمت سحابة حزن علي سراية كلها
دخلت نورما قوضتها وبدأت بزرع كاميرات اللي في بلكونه. وعلي باب الاوضة و انتهزت فرصة انشغال الكل في شغل سرية وبدأت بزرع باقي كاميرات
خرجت نورما وبدأت تتعامل عادي
حضرت جلست علاج طبيعي مع ولدت امير واهتمت بأكلها وعدي اليوم و الكل حزين علي امير
جاء مسا ودخلت نورما الاوضة
دخلت عليها فوزية
فوزية انام حداكي مدام نورما
نورما /لاء يا فوزية انا حنام لوحدي انهاردة لان عندي شغل حخلصة قبل ما انام
خرجت فوزية و شغلت نورما موبايل علي كاميرا و فجاه قامت واقفة معقول معقول طايب ليه يعمل كده معقول هو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وصل وصل بارت الإثارة والتشويق والأحداث المولعة
خرجت فوزية و شغلت نورما موبايل علي كاميرا و فجاه قامت واقفة معقول معقول طايب ليه يعمل كده معقول هو
نرمين قدري
ماسكات نورما التليفون وكلمت وكيل نيابة
نورما / اللو سيادة وكيل نيابة
وكيل نيابة/ أيوة مدام نورما انا عارف انك حتتكلمي دلوقتي شوفت كل حاجة حرصي علي نفسك ده مراقبك وخالي بالك شكله شاكك فيكي
نورما /ربنا يستر بس توصل بيه الجرأة أنه يخوفني بس انا خايفة احسن الاقي في الاوضة عندي زي ما بيطلع قوضة ماهي بس هو ق*تل*ها. ليه انا اللي عاوزه افهمو
وكيل نيابة/اكيد بدافع سرقة وده اللي احنا حنعرفة بس قولي يارب بصمتة تطلع هيا علشان لو مش هي كده امير حيكون المتهم الأول عندنا لسة
نورما / هو حضرتك مستني ايه علشان تقبض عليه
وكيل نيابة /مستني امسكة متلبس في اوضة ماهي
نورما /ودي حنعملها ازاي بقي
وكيل نيابة/دي بقي مهمتك انتي
نورما /ازاي مش فاهمة
وكيل نيابة /بصي يا ستي انتي دلوقتي حتروحي قوضه ماهي تقفلي باب من برا بالمفتاح. و خليكي مستعده من خلال كاميرا اول ما تشوفيه حط سلم و بيطلع بلكونه اصبري يطلع وانزلي بسرعة شيلي سلم و انا عليا الباقي
نورما /تمام كده حلو خالص انا حقوم دلوقتي اقفل باب ماهي من برا بس يارب تعبنا يطلع بفايدة وتطلع بصمته
قامت نورما نفذت خطة بلظبط وقفلت باب ماهي
بالمفتاح من برا وجرت تستني في قوضتها
وهو كالعادة مكدبش خبر و حط سلم وبداء يطلع وهو لابس باروكة علشان يخوف نورما
نورما شافته طلع جرت بسرعة البرق تشيل سلم
وفعلا شالته من غير هو ما ياخد باله
بدا هو في تخوفها علي اعتقاده أنها مقتنعة بالخيالات
دخلت قوات شرطة السريا و بدأت في هجوم طلع ظابط قوضة ماهي وفتح باب
سمع الجاني صوت باب جري علي بلكونه علشان ينزل اتفاجيء أن سلم مش موجود
الجاني /ياسنة سوخه يا ولاد شكلي انكشفت ولاوايه يا وجعقتك المربرة يامجاهد شكلي انكشفت عااد ياحظي الواعر عااد
دخل ظابط علبه بلكونه
ظابط/سلم نفسه والا حضرب رصاص
مجاهد /خلاص بابية وعلي ايه أنا اهو عاد
قبض ظابط علي مجاهد طليق فوزية متلبس في قوضة ماهي
طلع ظابط وفي أيده مجاهد و أيده كلبشات
هانم طلعت من قوضتها
نرمين قدري
هانم / خبر ايه عاد ايه اللي عيحصل اهنه في سرايا ممكن حد يرد وايه چاب حكومة حيدانه حد يرد عليا
وفجاءة
وه وه وه عاااد مين سمح لولد المركوب ده يخش اهنه انا مش منبه عليك رجلك متخطيش اهنه ولا انت معتحرمش عاد
مجاهد /احب علي يدك ياست حاجة خليهم يهملوني عاد علشان خاطر اربي الولد
هانم /وه صوح وانت سيد مين يربي عاد اذا كان انت نفسك ناقص رباية
الفتت هانم الضابط /هو ممكن تفهمني ولد مركوب ده عمال ايه عاد
ضابط /متهم ب*ق*ت*ل المدعوة ماهيناب
خبطت هانم علي صدرها
هانم /وه وه وه إييه يليلية غابرة هي ماهي ماتت و مق*ت*و*له كمان امير ولدي عنده خبر باللي حوصل ده
ظابط /امير المتهم الأول عندنا وهو محجوز عندنا
تدخلت نورما بسرعة
نورما /ماما خوشي ارتاخي يلا انتي تعبتي كتير انهاردة
هانم/ بزعيف راحة راحة انهو راحة دي عاد امير ولدي محبوس وانا اخر من يعلم ليه عاد ولدي اااه يا ولدي. انت كمان حضيع مني كيف مضاع خيك اكمل يا حرقت جلبي عليك ياولدي
نورما /يضيع ايه بس يا امي امير كويس وانا كل يوم عنده اطمني
هانم /خوديني عنده يا بنيتي خوديني لولدي
نورما /اوعدك لو مطلعش انهاردة حاخدك عنده مش يمكن كمان ساعة ادخل ايدي في ايده ادعيلو بس ويلا دكتوره علاج طبيعي جت عاوزه امير لما يطلع يشوفك واقفة علي رجلك
هانم /حاضر يابنيتي ربنا يباركلي فيك
نورما /,وفيكي حجري انا بقي ظابط مشي مع مجاهد من زمان
هانم /بسلامة بس ابقي طمنيني عاد
نورما وهي بتجري حاضر حاضر سلام
نادت هانم علي فوزية
هانم بقوة ،/فوزززززية تعالي اهنه حالا
جرت فوزية بسرعة/ خير يا ست الحاجة انا جيت اهو نعم
هانم /انتي عندك خبر باللي عمله ولد مركوب مجاهد
فوزية /بعياط قسما بالله مكنتش اعرف حاجة انا عمري ما اعمل أكده واصل انا لحم كتافي من خيركم
احب علي رحيلك يا ست حاجة انا مليا صالح بحاجة
هانم / فزي قومي يابت كل حاحة حتبان بس ورحمه اكمل ولدي لو ليكي صالح باللي بيحوصل ما حخلي دبان يعرفلك طريق حدفنك حيا
فوزية /يالهوي يالهوي مظلومة و اقسم بالله مظلومة
هانم /حيبان اجري دلوق شوفي شغلك عاد
وفي قسم دخلت نوما تجري علي وكيل نيابه
نورما خبطت باب ودخلت
نورما /خير طمني ايه البصمة هي
وكيل نيابة /اتفضلي ارتاحي بس لسة مطلعتش مستنينن. النتيجه
نورما /يارب يارب
اقسم وكيل نيابة
نورما/ حضرتك بتضحك علي ايه
وكيل نيابة /بصراحة أنا عمري ماشفت حب لدرجة عشق كده إذا كان انتي أو امير نظرة الحب والشوق و اللهفة و الخوف اللي في عنيكم كفيلة تحرك اي حد ربنا يخليكم لبعض وتفصلوا كده علي طول اتمني اقابل الحب ده في يوم من الايام
نورما /وانا مش حخلي نفسك في حاجة طلبك عندي بس اطمن علي امير الاول
خبط الباب ودخل امير
جرت نورما عليه وبدون شعور اترمت في حضن وفتحت في عياط
امير /خير يا بنت قلبي بس اهدي اهدي كل اللي حيجيبوا ربنا كويس اهدي بس
نورما/انا ماسكة قلبي بايدي خايفة حموت
رفع امير وشها له والتققط دموعها بشفافية
امير /وانا لو مت دلوقتي حكون اسعد انسان علي وش ارض كفايا نظرة خوف اللي في عنيكي دي عندي بالدنيا
وكيل نيابة/ احم احم الله يبارك لكم مش وقته خالص اهدو كده واستنو النتيجة احنا في نيابة حضرتكم
امير ماسك ايد نورما وقعد بيها وكلهم علي أعصابهم و
نورما / دموعها نزله مش قادره تتحكم فيها
امير / ممكن تهدي شوية أن شاء الله خير
نورما /انت لو مطلعتش معايا انهاردة انا مش عارفه ايه ممكن يحصلي غير أن ولدتك عرفت مينعش اقولها انك لسة محبوس
امير /امي عرفت ازاي ازاي ده يحصل
نورما /,غصب عني واللهي لما جم بقبضوا علي مجاهد كان لازم تعرف بس انا طمنتها متقلقش
قطع كلامهم خبط علي باب ودخول عسكري بنلتيجة بصمات
الكل اتجمد مكانه
اخد وكيل نيابة التقرير و قراه
وفجأة ضحك الف مبروووك برأتك ظهرت البصمة لمجاهد
امير /قام وقف احلف بجد الف حمد وشكر يارب الحمد لله الحمد الله
وجري علي نورما وحضنها وشلها ولف بيها الفضل ليكي انتي يابنت قلبي انا بحبك بحبك
اتفاجاءت نورما اول مرة تسمع منه كلمة دي وشها احمر من خجل
وكيل نيابة/لاء دي مبقتش نيابة اقعد بقي مكانك احسن اجدد حبسك
امير/وعلي ايه الطيب احسن بس انا ليا طلب عند ساعتك
عارف أننا تقلنا عليك وأنك بصراحة عملت معانا اللي ميعملهوش اخ وجميلك ده علي راسي و عمري ما حنسهولك
وكيل نيابة/,خير قول علطول اللي انت عاوزة و بلاش تقول واجب ومش واجب انا لو مكنتش حاسس انك بريء مكنتش عملت معاك كده كفايا اني كسبت اخ
امير/بعد اذنك انا عاوز احضر التحقيق مع مجاهد ينفع
وكيل نيابة / ينفع طبعا وانا كنت ناوي اعمل كده علشان عاوزاك تسمع كل حاجة بتتقال علشان توضح اي حاجة لينا
والتفت لنورما ومعلش بقي مدام نورما احنا نستاذنك برا شوية علشان مينفعش كل ده يحضر تحقيق
نورما /وهو كذالك حستني برا
امير/لو تحبي تروحي وأنا احصلك مافيهاش مشكله بدل ما تقعدي برا كل ده
نورما /هو انا مقلتلكش انا مينفعش اخش سرايا من غيرك مامتك تاكلني
وكيل نيابة /وهي كمان مينفعش تروح انا لسة محتاج اخد اقولها ويلا بقي اتفضلي علشان زمنهم جايبن مجاهد
طلعت نورما ودخل عسكري وفي أيده مجاهد
وكيل نيابة /فك كلابشات من أيده يا عسكري
فك عسكري كلابشات و قدم سلام وخرج
وكيل نيابة /اسمك بالكامل ايه وسنك
مجاهد /اسمي مجاهد عويضة السعدني 40 سنة يا بيه
وكيل نيابة / انا عاوز كل حاجة بلتفصيل وخالي بالك الإنكار مش في مصلحتك بصمتك موجوده في مكان حادث يعني التهمة ثابتة عليك ثابتة يبقي تقعد كده وتحكي كل حاجة و عملت كده ليه و ايه دافع بلظبط
قاعد مجاهد وعينة جات في عين امير نزل عينة بسرعة علي أرض
مجاهد/ انا ححاكي كل حاجة يابية بس واللهي مكنت عاوز اعمل اكده بس هي اللي استفزتني يا بية
بص يا بية انا مرة كنت سهران كالعاده براعي جنينة حكم انا احب شغل اليليل عن نهار في طراوة يعني اصل الصبح بتكون شمس واعرة قوي
المهم انا كنت قاعدة و بظبط حوض الورد اللي في جه شرقية في ظلمة محدش يشوفني لمحت حد خارج بيتسحب من سرايا ربك الحق قلت حرامي بس حرامي حيخش منين وكيف واحنا كلنا قاعدين قلت ايه يا واد قوم شوف مين ده
سبت اللي في ايدي ومشيت براحة علشان ميحسش بيا لقتها الست ماهي ماشية تنسحب مشيت وراها لقتها رايحة ورا سريا من ورا قربت منها شوفتها قابلت واحد ولمواخدذة يعني متاخذونيش في اللي حقولها اترمت في حضنه انا ربك الحق دم غلي ولسة حقرب منهم سمعته بيقولها خالي بالك سم ده خطير جداا بس استحالة ينكشف ولقتها بتقولوا انا عاوزها تغور باي طريقة هي واللي في بطنها أصلها لو ولدت انا كده حتروح عليا
محستش بنفسي غير وانا مطلع موبايل وبسجل كل ده الشطان لعب في دماغي ساعتها اني اسومها باللي حصل
عرفت انهم بيتكلمو عن الست نورما وأنهم عاوزين يخلصو منها دي كانت مرة
مرة تانية لماكتور جه و هو نازل كلم نفس شخص وقالو انها عطيتو فلوس علشان ميتكلمش بس فلوس دي مش عجباه و لو مدفعتش اكتر حيروح لاستاذ امير ويقولو أنها مش حامل اصلا ربك الحق انا قلت طاقت القدر وانفتحتلي وشطان بدأ يلعب بدماغي اكتر قلت مبدهاش وبدأت اهددها التسجيلات اللي معايا
الاول عملت أنه مش هممها و قلتلي اعلي ما في خيلك اركبه بس انا ماسكتش طلعتله قوضتها ولما اتفجاءت بيا فلاش باااااك
ماهي /انت انهبلك ولا شكلك كده انت ايه اللي طلعك هنا
مجاهد /وه ايه انهبلت دي عاد انتي متعرفيش انا ممكن اعمل فيكي ايه انا بس بضغطت زر ابعت التسجيل لامير بيه و انتي كده في باي باي عاد
سحبت ماهي ناعم و ليه بس كده انا بقول عليك طيب انت عاوزة ايه وديني تسجيل ده
مجاهد/ مليون اجنية
ماهي /ااايه كككام انت انعبط ولا شكلك كده
مجاهد /وليه غلط تاني عاد هي رقبتك متسولش مليون دول شوفي بقي لما يعرفوا الست الكبيرة مين كان سبب في اللي هيا في ده عاد
ماهي /بتلجلج وواننا مالي بالي حصلها
مجاهد./هههههههههههه هههههههههههه حنشوف إذا كان ليكي يد ولا لع عاد اياكي تكوني فكراني عيل اصغير عاد سلام و خرجعلك تاني
بااااااك
وكيل نيابة/,كل ده تمام لحد كده ماشي ايه بقي اللي حصل خلاك تعمل كده
مجاهد /منا جاي لساعتك في كلام اهو
انا يوم حادث مكنش في نيتي اعمل أكده طلعت عنديها علشان اسومها تاني ولسة عدخل الاوضة منا بخش من بلكونه عاد
لقتها عطياني ظهرها ويتكلم نفس شخص وبتتفق أنها تخلص مني كيف وعمالة تشتم فيا وازاي بتخطت علشان تخلص مني
ربك الحق دمي غلي في عروقي وعرق صعيدي طلع محستش بنفسي غير و دم*ها سايح في كل الاوضة فوقت لنفسي بسرعة وسرقت كل حاحة ايدي طالتها
وكيل نيابة /تمام كده اكتب يابني امرنا بحبس المتهم مجاهد عويضة السعدني بتهمة قت* ل
ماهيتاب خالد الالفي مع سبق الاصرار والترصد والإفراج عن امير العزاوي
وكيل نيابة/الف مبروووك امير برأتك الف مبروك اتفضل اطلع وابعتلي مدام نورما ناخد اقولها بسرعة علشان تروحو
دخل عسكري .
وكيل نيابة /خد متهم علي حجز
عسكري/تمام يا فندم وسحب مجاهد علي حجز
دخلت نورما
وكيل نيابة/مبروك براه امير
نورما / الله يبارك فيك
وكيل نيابة /اتفضلي احكي بقي الي حصل علشان تروحي بسرعة
قاعدت نورما تحكي كل اللي حصل وازاي كشفت مجاهد انتهت من اقولها
خرجت نورما وامير من نيابة بعد توديع وكيل نيابة لهم
امير /انا مش مصدق نفسي أن ربنا عد محنه دي علي خير الحمد لله الحمد لله يا رب
نورما /يلا بينا علي بيت زمان مامتك علي نار
شدها امير ليه جامد بيت ايه اللي حروحه دلوقتي انا عاوزك في كلمة الأول
نورما /امير مش معني اني وقفت جنبك في محنتك ابقي سامحتك في اللي عملته في حقي لاء امير دي حاجة ودي حاجة انا كان لازم اقف معاك في محنتك
امير /نورما وبعدين بقي احنا ضعينا وقت كبير في خصام ناوية تسامحني أمتي بقي انا تعبت من كتر هجر
نورما /امير اوعي تنسي انك كسرتني جامد. وده حياخد وقت لحد ما جرح ده يتلم ويلا بقي زمان مامتك علي نار
امير /وانا مش مستعجل وانا حخليكي تغيري فكرتك عني بس عاوزك تعرفي حاجة واحده اني بحبك و بحبك من زمان مش من دلوقتي قلبي مدقش لحد غيرك يا بنت قلبي وانا حصبر و مش حزهقك وحعمل المستحيل وحستحمل اي حاجة منك كفابا عندي انك شايله جواكي حته مني ومنك
بحبك قوي يا نورمت قلبي من جوا يانبضي قلبي وعمري وعشقي كله
نورما وبدا قلبها يدق بشده خافت يبان عليها دورت وشها وبصوت مخنوق يلا اتاخرنا
لاحظ امير ارتبكها وعرف أنها بدأت تلين ابتسم و دور وشه
دخل امير و نورما سرايه مع بعض
امير /امي امي امي فين انا جيت
نورما/شكلها فوق مع دكتورة علاج انا حطلع بسرعة اقولها انك جيت و طلعت نورما بسرعة تجري تبلغها وعلي اخر سلمة رجليها أتنت وفقدت توازنها وبصوت عالي امييير الحقني ااااه ابني ابني ااااااه ووقعت من علي سلالام
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نورما/شكلها فوق مع دكتورة علاج انا حطلع بسرعة اقولها انك جيت و طلعت نورما بسرعة تجري تبلغها وعلي اخر سلمة رجليها أتنت وفقدت توازنها وبصوت عالي امييير الحقني ااااه ابني ابني ااااااه ووقعت من علي سلالام
ملكة القلم نرمين قدري
جري امير بسرعة البرق علي سلالم وحضنها من ظهرها ونزل بيها سللالم كله علي ضهره وقعت فوقة
قامت نورما من علية وفي الم بسيط في رجلها
امير من شده الألم في ضهره مش قادر يتحرك
نورما/ امير مالك ايه بيوحعك
امير /من شدة تالم مش قادر يتكلم اه
نورما /دكتور حد يتصل دكتور
نزلت تجري دكتور علاج طبيعي والممرضة من فوق
امير/ بألم شديد اطمنوا علي نورما الاول فيها حاجة
نورما / بعياط أنا كويسة انت فيك ايه انا اسفة بجد
بدأت دكتورة علاج تفحصة بحرص شديد
نرمين قدري
دكتورة/ الحمد لله فقراتك سليمة بس هي مضغوطة من أثر الوقعة اسبوع وحتتحاسن بس الحركة ممنوعا خالص اي حركة غلط او فجاءية حتزعلك جامد عاوزة كل حاجة براحة حتي دخلولك للحمام يكون بحساب وحد يسندك متخاولش تعمل اي مجهود حتي رفعت ايدك علشان الاكل ممنوع عاوزة اريح فقرة علي قد ما اقدر مفهوم
نورما /طبعا مفهوم بس احنا حنطلعوا فوق ازاي
دكتوره/بسيطة متقلقيش هو سليم مافيهاش حاجة هو بس الفقرتين طضغوطين علي بعض ودي قلمها جامد بس هو بطل و حيوفق ويحول معانا علشان يطلع فوق
امير /بالم شديد طبعا طبعا المهم عندي أن نورما كويسة
حاول امير يقف بمساعدت المنورة ونورما ودكتور اكتر من مرة لحد مواقف فعلا ولكن طلوع السلم كان من اكتر الاشياء مؤلمة
طلع امير اوضة النوم بالعافية نام علي سرير وبدأت دكتورة في عمل مساج لفقرات ضهره وبداء تشنجات جسمة تهدأ وبدأ ينام من تعب
دكتور /مدام نورما طبعا انتي بتباتي معاه عاوزاكي تخلي بالك من درجة الحرارة علشان من مؤكد حترتفع بليل انا عطيته مسكن حينمام وكريم ده كل ساعتين تدهني فقرات ظهرو مهم قوي ده باسط عضلات
نورما /اااه طبعا متقلقيش اكيد انا حبات معاه
دكتورة/ تمام انا كمان خلصت شغلي مع الحاجة حامشي دلوقتي وبكرة أن شاء الله حاجي اطمن عليه عن اذنكم
سلمت نورما علي دكتورة ودخلت اوضة امير كان نايم وعلي وشة علامات الالم
نورما / في نفسها اااه يا امير انا مش عارفه اعمل معاك ايه اسامحك ولا اسيبك ولا ايه والطفل اللي في باطني ده زمبه ايه أنه يكبر من غير اب
منا لو سامحتك انا شكلي قدام نفسي حيكون ايه ياربي انا احترت مش عارفة اعمل ايه هي دنيا مش عاوزة تضحك لينا بقي كفايا كده
وفجأة رن تليفونها
طلعت نورما بسرعة من الاوضة علشان ميقلقش
نورما /الو أيوة يا سحر خير بتتصلي في وقت متأخر ليه
عاوزة اية اخلصي
سحر وهي بتأكل /في ايه بس يا نونو وانتي علطول قافشة كده
نورما /سحر بطلي استفزاز يا تاكلي يا تكلمي انتي عارفة أن انا بتعصب من كده
سحر /خلاص خلاص مش حاكل تاني بقولك انا كنت عاوزه اطمن عليكي و في شوية حاجات في شغل عاوزه
اخد اريك فيها
نورما/سحر هو كلام في شغل ده ميتأجلش لبكره علشان انا بجد هلكلنه
سحر / يووووو يا نونو انا مابقاتش عارفه. اتلم عليكي خالص بجد زهقت.
نورما /معلش يا سوسو استحمليني بس كام يوم وانا ححكيلك كل حاجة بس اصبري عليا بجد ظروفي هنا صعبة جدااا
سحر /حاضر لما اشوف اخرتها صحيح ناسيت اقولك مش دق خلاص وحياتك عندي دق
نورما /احلفي كده بجد يا حبتتتي دق قلبك خلاص
الف مبروك يارب بس يستحمل غلاستك وميطفش
سحر /يقدر يطفش انا لما صدقت أنه دق وغير كده انا قمر ميقدرش يطفش
نورما. / ربنا يستر بس قوليلي هو حد نعرفه قولي واخلصي مش فاضية
سحر/ بصراحة انتي بقيتي ممله ايوة معرفة
الوكيل اللي ماسك شغل امير
نورما /, اللعب ماشية معاكي حلاوة وبصراحة الواد حلو ويتحب
سحر /فعلا وقررنا نعمل خطوبة اخر شهر
نورما / اوبا اوبا ايه وتطورات دي و بسرعة كده الف مبروووك ياحببتي ربنا يكملك علي خير انت طيبة وتستاهلي كل خير. وشكل الواد واقع لشوشته
سحر /طبعا واقع يا بنتي هو انا شوية
بس اوعي ماتجيش ازعل منك والله
نورما/ من هنا الاخر الشهر ربنا يسهلها ان شاء الله الأمور تتحسن وحاجي مستحيل اسيبك في يوم زي ده انتي اختي حببتي
سحر/وانتي كمان اكتر من اخت وربنا يعلم المهم طمنيني عنك و دنيا هناك عاملة ايه
نورما /انا كويسة الحمدلله بس تفاصيل مش وقتها خالص اهدي عليا بس افوق وححكيلك كل حاجة من الاول للاخر انا كنت في فيلم عربي طويل بس الحمد لله عدت
سحر / ياااااه عليكي مش حتبطلي رخامة
مصممة الفضول يموتني مش عارفه حصبر لحد امتي ماشي يا نونو لما نشوف اخرتها معاكي
قفلت نورما مع سحر ودخلت لقيته لسة نايم ووشة احمر جداا
جرت نورما عليه لقيتة سخن قاعدت نورما تعملة كمادات تلج لحد حرارة ما نزلت
فاق امير من سقعيت ماية فتح عينه شاف نورما قاعده علي كرسي و عينيها غفلت شوية. ابتسم امير ابتسامة مكر
امير / بصوت عالي ااه اااه مش قادر ظهري اااه مش قادر
نورما اتخضت نورما وقامت بسرعة تجري علية
نورما /بلهفة امير مالك مالك ايه وجعك اكلملك دكتور يجي يشوف في ايه طايب قولي حاسس بأية
امير / بوجع شديد مش قادر ظهري ااااه ااه اعدليني كده
نورما/حاضر بسرعة اهو
انحنت نورما علية تعدله ماسك وفجاءة وشها والتهم شفايفها في قبله طويله يبث فيها شوقه لها
احمر وش نورما بشده من كسوف
نورما /أتصدق بقي انت قليل الادب وانا مش حقعد معاك عدلته وسابتة وخرجت وششها احمر من كسوف لكن علية ابتسامة غريبة
ابتسم امير هو كمان
امير في نفسة اااه يابنت الذينا تعبتيني معاكي قوي بس تستاهلي تعب يا تبض قلبي
نزل امير من علي سرير حاول يسند يخش حمام
فتحت نورما باب ودخلت اتفجاءت بيه بيحاول يقوم مش قادر من الالم
جرت نورما عليه وسندته
نورما /انت ايه اللي قومك بس منادتش عليا ليه
امير / بخبث مرتضتش اضايقك اكتر من كده
نورما /,كده برضو انت بتعمل فرق بنا دلوقتي انت عاوز تروح حمام
امير /اه صراحة و مرضتش اتعبك كفايا انك واقفة علي رجلك طول نهار وحامل
نورما ،/,متقلقش عليا انا كويسة و الفضل ليك بصراحة مش عارفة من غير اللي عملتة ده انا كان حيكون ايه مصري دلوقتي
التفت ليها امير وماسك أيدها
امير / انا افديكي بعمري يا عمري انتي بنت قلبي و حبي الوحيد انتي اللي قلب دق لها من غير استاذن بصراحة مش عارف انتي عملتي فيا ايه شقلبتي كل كياني بقيتي النفس اللي بتنفسة بقيتي نبض اللي مخليني عايش
نورمت قلبي انا بحبك وما حبتش حد قبلك ومش ححب بعد
نورما وشها احمر من كسوف
نورما / مش يلا بقي علشان اسندك وتخش حمام
امير لا أنا حسند نفسي انا تقيل عليكي اموت انا في طماطم اللي بتتكسف دي ووطي سرق منها بوسة و كمل مشي كاني مافيش حاجه حصلت
ابتسمت نورما وعنيها بتلمع من فرحة كأنها اول مرة تعيش الاحساس ده كأنها بنت مراهقا في ثانوية
حابت نورما الاحساس بالحب ودفء مشاعر
نورما /في نفسها وايه يعني لما اديله فرصة تانبة يعني ده ربنا بيسامح بس لاء انا مش حسامحه كده علطول انا بس حديلو فرصة يتقرب مني وابتسمت تاني لما افتكرت همسة ليها و بوسه اللي خطفها منها
فتح الباب وخرجت امير براحة جرت نورما علية تسنده
امير لاحظ لمعان عينها والابتسامة غريبة علي وشها فهم أنه ماشي في طريق صح وأنه قرب يوصل لقلبها
عمل امير نفسة تعبان جرت نورما عليه
امير / نورما سنديتي مش قادر ماسكت نورما ايده شدها اكتر لحضنة وكأنه يستنشق عبيرها ويحتفظ بيه جواه
قاعدته علي سرير
نورما يلا امير تقلع تي شيرت بتاعك خلينا نخلص
امير حط أيده علي صورة لاء مافيناش من كده كله الا كده متفقناش علي كده لاء لاء انتي عاوزة تضحكي عليا وقلتي فرصة تعبان بس لاء كله الا شرف
ضربته نورما علي صدره براحة
نورما/ بضحك ايه اللي انت بتقوله ده بقولك اقلع علشان ادهنلك ظهرك بكريم
امير/ اه بحسب إذا كان كده ماشي اتفضلي بس بسرعة هه
نورما/ اتلم بقي وبعدين حروح انادي فوزية تدهنلك ظهرك انت حر
امير /فوزية لاء وعلي ايه الطيب احسن ساكت اهو
بدأت نورما تدهن ظهر امير برفق تام وكل ما يدها تلمسه قلبها ينتفض من تدق
شعر امير بخفقان قلبها وتأكد أنها بتحية وبشدة ابتسم وبدأ قلبه هو كمان في الخفقان وكأن القلوب بتعث لبعضها إشارات
سـأحبك ..
كما يشاء قلبي لا يهمني عقلي..
سـأعشقك...
مثلما يوحي لي نبضي..
ﻋﺸﻘـــى ﻟﻴــﺲ ﻋﺸﻘـــﺎ ﺑــــﻞ ﺣﺘﻤـــــﺎ..
ﺟﻨــــــﻮﻥ.....
_ﻓﺄﻧــــﺎ ﺣﻴــــﻦ ﺃﻋﺸــــﻖ ﻻ ﺃﻋــــﺮﻑ..
ﻣـــــﻦ ﺃﻛــــﻮﻥ...
ﺃﻧﺴــــى ﻛــــﻞ ﻣـــﺎ ﺗﻌﻠﻤﺘــــﻪ..
ﻣــــﻦ ﻓﻨــــﻮﻥ....
ﻭﺃﺑــــﺪﻝ ﺍﻟﻌﻘـــﻞ الحكيم بالعقل..
المـجـنــــــﻮﻥ......
ﻓـﻼ ﻳﻌـﺪ ﻳﻬﻤﻨــى ﺍﻟﻨـﺎﺱ ﻭﻛـﻞ ﺍﻟـﺬى..
ﻳﻘﻮﻟــﻮﻥ......
ﻭﻻ ﻳﻌــــﺪ ﻳﻬﻤﻨـى ﻛــﻞ ﺗــﻠﻚ ﺍﻷﻟﺴﻦ..
ﻭ ﺍﻟﻌﻴـﻮﻥ.....
ﻓﺄﻧـــﺎ حقاً ﺣﻴـــﻦ ﺃﻋﺸـــﻖ ﻻ ﺃﻋـــﺮﻑ..
ﻣــﻦ ﺃﻛـــﻮﻥ.....
انتهت نورما من دهن كريم علي ظهره
نورما/ ايه حاسس موجوع في حاجة وجعاك
امير قلبي واجعني قوي يا بنت قلبي مش ناوية بقي تحني عليا انا تعبت بقي من كتر هجر كفايا كده كفايا يا نورما بالله عليكي انا تعبت
نورما/ ودموع في عينيها وانا كمان تعبت و مش عاجبني وضع ده بس حاعمل ايه مش بايدي يا أمير
التفت امير وماسك أيدها امال بايد مين بس تعالي نفتح صفحة جديدة مع بعض سيبي قلبك يتنفس يا نورما سبيه يحب
قطعت نورما كلامة انا جوايا شيء مكسور مش عارفه أصلحة غصب عني
شدها امير لحضنة خاليكي جانبي وانا حعوضك عن كل دمعة نزلت منك بسببي انتي تعرفي أن دموعك نار بتكوي قلبي . كل دمعة نزلت كانت بتنزل جوا قلبي من جوا نار بتحرقه
انا كفيل اني اصلح الجرح ده بس متسبنيش انا محتاجك معايا انا من غيرك مش عايش انا من غير ماليش نبض ميت بني ادم من غير روح عايش وبس
نورما / امير انت اخدت اعز حاجة كنت املكها انا كنت شيلهالك انت يعني كانت بتاعتك بس انت اتنزعتها متي وكأنه حق مكتسب
امير /حط ايده علي بوقها بالي كفايا يا نورما عارف اني غلطتي كبير وربنا يعلم انا كنت بحس بأية كل ثانية
وانتي كمان سرقتي متي نبض قلبي و حياتي وعمري كله سرقتي ضحكتي و فرحتي
لما سبتيني وماشيتي اخدتي معاكي كل حاحة جوايا اخدتي حياتي كلها مني
اديني فرصة علشان خاطري فرصة
وانا مستعد اني اعوضك عن كل ده بس اديني فرصة علشان خاطري بلاش علشان خاطري علشان خاطر ابننا اللي في بطنك
نورما/ بابتسامة قصدك بنتنا
امير/ بمداعبة لا ياختي انا عاوز ولد يكون زي ابوة كده قمر
نورما/ لا انا عاوزة بنت مليش دعوه
امير /ضمها اكتر لحضتة ولد بنت مش حتفرق المهم انهم منك انتي انا بعشقك نورما بجد بحبك قوي بحبك حب محبتهوش لحد قبلك
نورما / طابب وماهي محبتهاش
امير / نورما ماهي راحت خلاص بس حاجوبك علشان نقفل صفحة دي خالص
ماهي كانت بالنسبالي حب تعود مش حد موجود في حياتي وخلاص بشبع بيه رغبة وبعد كده كل واحد في ملكوته
لكن. اقسم لك أن قلبي عمري ما دقلها
اقسم بالله يا بنت قلبي أن قلبي عمره ما دق لغيرك عمري ما حسيت حد غيرك افهمي بقي انا بحبك انتي انتي وبس نفسي اعرف انتي ليه مش مصدقاني اعملك ايه علشان تصدقي انا حبيتك اكتر من نفسي انا بقيت اتنفسك يا نورما
نورنا وعنيها مدمعة امير انا مش عارفه اقولك بجد مش عارفه احساسك ده هو كياني من جوا
امير / متقوليش تعالي بس انا اللي حقول ده انا عندي كلام
نورما /امير انت حتعمل ايه اوعي تكون
امير/ هوش ببااس مش عاوز اسمع اي كلام تعالي احسن انا عاوزة اقولك كلام كنت حموت واقوله
نورما / امير ضهرك و دكتورة محظرة من حركة بس بقي
امير /بلا دكتورة بلا زفت بقي انا لما صدقت أن الحجر نطق تقوليلي دكتورة تعالي بقي اقولك كلمتين فيهم خلاص
ولسة بيضمها لصدرة جامد
امير / فجاه اااه اااه ضهري
قامت نورما بسرعة مش قلتلك انا قلت بلاش حركة بس تسمع كلام ام مبتعرفش تسمع كلام ايه حاسس بأية
امير / بالم شديد بعض ما عندكم اللي يسمعك يقول انك انتي بتسمعي كلام
ااه مش قادر ضهري انا عارف بختي عارفة انا لما صدقت ااا ه
نورما وقعة علي الارض من ضحك
امير/ اضحكي اضحكي بس حتروحي مني فين الصبر اخف مش حسيبك
نورنا /بضحك طايب نام نام مش وقته كلام ده
امير/ بت انتي بطلي ضحك أحسلك مش قادر اقولك
نورما و حاطة أيدها علي بقوقها من كتر ضحك خلاص خلاص نام بقي
امير / نام هو ايه اللي نام نام بتنيمي ابن اختك ايه حنام لوحدي
نورما بضحك هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه اه مخلاص بقي العضمة كبرت
امير/ بت انتي أتلمي احسن حقوملك ومش حيهمني ضهري
نورما/ وعلي ايه خلاص حاسكت ويلا نام
شدها امير عليه تاني نام انا مش حماده ابن اختك علي فكرة
هو وانا ينفع انام وبنت قلبي بعيد عن حضني بردو تعالي نامي جوا حضني ده مكانك من هنا ورايح اوعي اشوفك نايمة برا الحضن ده مفهوم
نورما / بكسوف حاضر وقربت عليه
امير/ اموت في فراوليا و هي بتحمر كده تعالي حببتي نامي حببتي في حضني
وحتضن امير نورما وكأنه ملك العالم كله وذهبا في سبات من النوم وكأنهم اول مرة ينامو كل واحد منهم حاسس ان مالك العالم في كف التاني الشعور بالأمان و الطمأنينة الذي يبعثه كلامنها الاخر شعور جميل
فاقوا علي خبط علي باب و كان ما اقصر الليل عليهم
فاقت نورما
نورما /امير امير. شيل ايدك خاليني اعرف افتح الباب عمال يخبط من بدري
امير /تؤتؤ مش حشلها انا لما صدقت حاطتها
نورنا /والباب واللي بيخبط
امير /طظ اعملي نفسك مش سامعة
نورما /امير ماهو مش حينفع نفضل طول نهار كده وقت كمان اتاخر
امير /وانا مالي يتأخر ولا يتقدم انا في حضن بنت قلبي. وحبيت عمري وروحي طظ بقي انا عاوز الو قت في ايه
زاد الخبط علي باب وصوت فوزية ست نورما ست نورما اصحي
نورما /خلاص بقي امير و سع ايدك خاليني أشوفها عاوزة ايه
امير /بعصبية اتفضلي نورما انتي اللي عاوز تقومي صح
نورما /مالت عليه انا نفسي انام جو حضنك العمر كله بس غصب عني اديك شايف انا كمان لما صدقت دخلت جوا الحضن ده مش عاوزة اطلع منه مهما حصل. بحبك
امير /ايه ايه انتي قلتي ايه بت ايه بتحبي ايه بالهوي
لاء طظ في فوزبة طظ في دكتورة و تعالي بقي انا اول مرة اسمع كلمة دي منك وعاوزاني اسيبك تفتحي للفوزية ابقي اهبل
وشدها لحضنة كأنه بيث حنان العالم كله لها وهي مستحجيبة معاه بكل كيانها التهم شفتيها في قبلة طويله يثبت مدي حبه لها
ولكن زاد خلبط الباب اعلي
امير/وسعي نورما كده لما اقوم انيل عيشتها
نورنا/بضحك. امير اهدي يمكن في حاجة مهمة و هي عاوزة تقولها يمكن مامتك تعبت خلينا نقوم نشوف هي عاوزة ايه اصلها مش حتسكت
امير ،/هو مافيش اهم من اللي كنت حعمله بس عندك حق الخوف بس لتكون أمي تعبت غير كده يومها مش معدي وسعي انا اللي حفتحلها الباب
سند امير وقام براحة و فتح الباب وشر في عنيه
امير /خير نعم القيامة قامت دنيا خربت افندم فوزية هانم خبر ايه نعم حضرتك عاوزة ايه طلبات الكونتسة فوزية ايه
جرت نورما لحقت البت
نورما / امير مش كده وطي صوتك خش جوا وانا حشوف هي عاوزة ايه
امير /لاء مش داخل غير ما تتهبب وتقول ايه الخبر اللي ميتأجلش لحد ما نصحي ولازم تصحينا و تقوله
نورما /اهدي بس براحة
التفتت لفوزية ماتقولي يابنتي في ايه انطقي بقي
فوزية ووشها احمر من كسوف /,الست كبيرة بتقولكم انزلو فطار جاهز
امير /بعصبية اااايه يعني انتي طالعة و تاعبه نفسك علشان نفطر لاء احنا صايمن انزلي قولي الامي عليهم ايام من رمضان وصايمين مش بيفطرو
نورما حتموت من ضحك /امير خلاص بقي اصبر انا وقاعدته تضحك مش قادرة تمسك نفسها
امير /بطلي ضحك متعصبنيش يا نورما
فوزية/اسمعوا بس انا لسة مخلصتش اصل عمت حضرتك تحت جت هي. والست سماح تحت والست الحاجة عاواك ضروري انت عارف اللي بيحصل لما تيجي عمتك هنا
امير/ودي ايه اللي فكرها بينا استر يارب مشاكل حتبدا هو الواحد ميعرفش يقعد هادي يوم مش طمعان يارب في اكتر من يوم
ماشي فوزية قالهم نازلين كمان نص ساعة
فوزبة /تمام يا أمير و بيه واسفة اني صحيتكم
امير/ فوزززبة انزلي وما تفكرنيش
فوزبة /بضحك مكتوم نازلة اهو خلاص
فوزبة وهي نازلة يارب يهنيكم يارب ويبعد عنكم سم حربايه وامها اللي قاعدين تحت
دخل امير في قمة غصب
نورما/,امير ما تهدي شوية بقي حصل ايه لكل ده
امير/ قاعد براحة علي سرير من الالم ظهره
امير /جيت عمتي دي مافيهاش خير يا نورما لازم كل ما تيجي توقع البيت كله في بعض وامي زي ما انتي شايفه. تعبانه ومش مستحملة اي ضغط أو كلام ملهوش لازمة
نورما /وعمتك بتعمل كده ليه انا مشفتناش خالص من ساعة ما دخلت هنا لاء استني استني هي دي اللي كانت في عزا المرحوم اكمل صح
امير / اه الله ينور عليكي هي دي
نورما / يباه دي صعبة بجد وما حدش قدر عليها غيرك
بس انا ما شوفتهاش من ساعتها
امير/ ماهي مش بتيجي كتير متجوزة وعايشة في اسوان مع جوزها بعيد عننا
نورما /طايب وايه سبب اللي هي بتعملة ده
امير/ هي كانت بتحب واحد زمان و جدي الله يرحمه بقي كان قاسي قوي وزي عادات صعيد اللي ظلمت ناس كتير جات عليها و ظلمتها
جدي مرضاش بالشخص اللي بتحبه علشان غريب هو كان مهندس زراعي شغال عندنا وجدي صمم يجوزها لابن. عمها زي عادات وتقاليد العايلة. الكريمة ما بتقول اتجوزت عمتي قهر ومن غير موافقتها وكمان جوزها أخدها وبعد بيها عن أهلها في بلد تانبة علشان شغله و هو كمان الله يرحمه كان قاسي عليها قوي و كان معاملته معاها وحشة جداا .
هي بقي حقدت علي كل وشالت منهم وعلي ابويا بلذات أنه موقفش معاها ودافع عنها قدام جدي
محدش اصلا كان بقدر يقف قدام جدي
هي بقي راسها والف سيف أن كان لازم حد فينا يتجوز بنتها عادات وتقاليد والبت وابن عمها اشمعنا هي اللي طبق عليها العادات والتقاليد بس
انعدلت نورما /ايه ايه سمعتي كده تاني بتقول ايه وتجوز مين لمين
بقولك ايه يا أمير هو انا مش اخلص من ماهي تطلعي ام أربعة وأربعين دي ايه حلفين عليا معش متهنية يوم مع اللي بحبة بس لاء لاء بقي أنا مش حاسكت لاي حد يجي حانبك انتو متعرفنيش بقي كلكم فاكرني نورما هادية كيوت لاء انا شرانية جدا وخصوصا في اللي يجي ياخد مني حاجة بتاعتي اسال عني في سوق اسالهم نورما الجندي بتعمل ايه في اللي ياخد منها صفقة بتاعتها بمحي من علي وش الأرض ما بالك بقي في اللي عاوز يجي
يا خد منها حببها وأبو ابنها هي كده لعبت في عداد عمرها
شدها امير اموت انا في الي بيغير. عليا ده هو مين قالك اني عارف انك مش طيبوبه وانا حانسي يوم اللي حطيتي وش ماهي في طبق البيض من ساعتها عرفت انك مش سهله و لو بتسكتي بيبقي بمزاجك
نورما /,الحمد لله انك عرفت خاف بقي انت وام أربعة وأربعين اللي قاعدة تحت
امير /,وانا مالي هو انا عملت حاجة دلوقتى انا دلوقتي واخد حبيت قلبي وروحي وعمري في حضني عملت ايه بس
نورما /لاء انا بقولك علشان لو حصل تحت حاحة معجبتنيش
امير/. ضمها ليه اعملي اللي انتي عايزاه بس سبيني في حضنك حبه بقي
حضنها امير جامد و ذهبا مع بعض في عالم مافيهوش غيرهم عالم طال انتظاره كتير ولكن كان لقاء مميز لقاء كله اشتياق و لهفة وحب كان لقاء من نوع اخر لقاء لهفة اتنين عشاق بقالهم سنتين عطشانين من الاشتياق بث كل واحد منهم حبه واشتياقوا التاني بحب شديد وكانت من اسعد اللحظات علي وجه الارض وكأنهم أوقفوا كل ساعتان الزمن عند اللي حظة دي
فاقت نورما و علي وشها كسوف شديدة
ضمها امير في حد بينكسف من نفسة حببتي انا نفسك انا حبيبك وروحك اوعي تتكسفي مني حبيبتي تاني انا نصك اللي بكملك .
وفجاءة الباب أتزق ودخلت بنت عمته
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ضمها امير في حد بينكسف من نفسة حببتي انا نفسك انا حبيبك وروحك اوعي تتكسفي مني حبيبتي تاني انا نصك اللي بكملك .
وفجاءة الباب أتزق ودخلت بنت عمته
ملكة القلم نرمين قدري
وامير /اده اده هو في كده انتي بتستعبطي ولا بتستهبل
سماح /اباااي انا كنت فاكراك لحالك وتطلع مين السنيورة دي عاد
نورما اتعدلت وقامت شاورت باديدها اتفضلي اطلعي برا دلوقتي احسن انا شياطين الانس والجن بيتنطوو قدامي لو لسة خايفة علي عمرك اخفي من قدامي حالا اتفضلي برااااا
انتفضت سماح و طلعت تجري علي برا
نورما /, هو في ايه الشيء ده
امير/دي بقي ياستي الربوت اللي مبرمجاه عمتي دي سماح بنت عمتي أو ضحية عمتي
نورما /بعصبية ولو محديش يخش علي حد كده ايه متعلمتش ايه الأصول متعلمتش أنها تخبط علي باب بسيطة مش محتاجة
امير /ممكن القمر يهدأ شوية
نورما /امير ايه الهدوء المبالغ في ده انت هدوءك ده عصبني اكتر من التحفة اللي دخلت علينا دي شكلها كارثه
امير/ بضحك اولا حتعصب ليه دي سماح
نورما /ياسلام يعني ايه سماح أن شاء الله
امير /وهو بيضمها لحضنة اكتر يعني أما تتعرفي عليها حتعرفي يعني ايه دي سماح
كانك بتتعاملي مع طفل علي فطرة ضحية ام استغلالية عاوزة كل حاحة
سيبك بقي من سماح وام سماح وخلينا في كلام اللي لسة مكملش
نورما /امير ما خلاص بقي كفايا
امير /هو ايه اللي كفايا انا لما صدقت قمر رضي عني
تعالي بس ححكيلك علي موضوع مهم
نورما /بضحك امير وعمتك اللي مستنيانا تحت دي
امير/طظ سبيها تستني
نورما /ياسلام ولو لقتها فوق راسي زي ما بنتها عملت
امير/,اولا متقلقيش هي مش بتركب نفسها غلط وعلي كلا قام امير وادي الباب ياستي اهو قفل بلمفتاح
نورما /انت مشكله والله
امير /انتي مشكلتي وحياتي دنيتي كلها بحبك يا بنت قلبي وعاوزة افضل في حضنك العمر كله
وقرب امير منها وضمها لحضنة و نسي العالم ودنيا وناااس وراح معاها لعالم جنه الاحلام يشبع حبه و يشبعها من حنانه
وبعد مده من الوقت فاقوا من عالم الاحلام
امير /نورما نورما اصحي حببتي ويلا بقي علشان نلحق ننزل زمان عمتي عاملة قلبان تحت
نورما بكسل مش قادرة امير عاوزة انام خالص
امير /معلش حبيبي قومي يلا حساعدك انا
فتحت نورما عنيها تساعدني في ايه
امير /بضحك حبيبي كسلان وتعبان يبقي انا اشيلة كده وشلها
نورما /امير نزلتي بتعمل ايه
امير /حط ايه علي بقها ششششش حساعد بنت قلبي تاخد شاور بتاعها وتلبس
نورما / خلاص امير انا فوقت وحقوم لوحدي
امير/ تؤتؤ انا قلت حساعدك يعني حساعدك وبس بقي خلينا نخلص علشان ننزل
استسلمت نورما بكل كيانها لامير فهو ملجأ ها الوحيد
انتهت نورما وامير من لبسهم و حط ايده في أيدها
امير /يلا بقي ممكن جناب برنسيسه تنزل معايا علشان زمان عمتي بقت شبه التنين بطلع نار من بقها
نورما /ضحكت بصوت عالي
أمير/يا خراببي تتدوخ بت انتي بطلي ضحك احسن مش حفتح الباب ده انهاردة وحكمل نوم انتي حرة
نورما /بضحك هههههههههههه لا خلاص خلاص يلا بقي
امير/نورما بلحق بقولك ايه خفي حركتك شوية انتي شكلك ناسية انك حامل براحة وانتي بتتحركي ومش عاوز حد تحت ياخد باله من انك حامل ماشي ياقلبي
نورما/ متقلقش انا واخده بالي كويس من اللي في باطني كفايه اني شيلة حته منك حخاف عليه قوي متقلقش
امير /حتجنن واعرف ولد ولا بنت
نوما / هانت يلا بقي اتاخرنا
فتح امير الباب ونزلين علي سلالم سمعوا عمتو بصوت غاضب جداا
زينب/ ماكنش عشم ياخويا تجوز امير زينة شباب لوش البومة اللي فوق مش كفايا موتت اكمل ايه حتستني لما تخلص علي امير
والد امير/خبر ايه عاد يازينب ملهوش لازمة عاد كلام ماسخ ده
زينب /هو ايه اللي ملهوش لازمة عاد يا خويا و مافكرتش في سماح بنتي ليه عاد وه وه ولا متكونش بنتي لاده علي ولدك و لا متكونش قد مقام عاد لع واللي خلق الخلق ما حسكت البت من صغرها وهي عارفة أنها موعوده لولد خالها اكمل مات يبقي امير يشيل الشيله
والد امير/شيلة ايه يا خيتي هي بيعه وشروا ولا ايه دي بنتك يا زينب عيب عاد تتحدتيتي عليها اكده
زينت /اباي اباي يا خوي وانا اتحدت كيف عاد ما ده علشان همي استر بنتي
ولد امير/ومحدش قالك منسترهاش بس انتي كده بترخصيها عيب يا خيتي
قامت وقفت زينت ما عيب الا العيب يا خوي ويكون في معلومك مش حتنازل عن حتة الأرض اللي في جنينة شرقية غير لما ولدك يكتب علي بنتي
سماح /ما بزيادة بقي عاد يا ماية كفايا عاد بقي هوانا رخيصة قوي كده حداكي
وبدون سابق انذار رفعت زينت أيدها ونزلت علي وش سماخ بمنتهي قسوة
زينب /انتي تخرصي خالص مافهوم واللي بقول عليه حيمشي ورجلك فوق رقبتك عاد
انتي اهنه كيفك كيف كرسي انا اطبخ انتي تأكلي انا افصل انتي تلبسي انا أخطب انتي تتجوزي
وخاشمك ده مقفول عاد مافهموم ولا مش ما فهوم قبر يلم العفش طلعة حالك مايل كيف ابوكي
نورما وامير واقفين علي سلم سامعين كل حوار
نورما/ يالهوي ايه عمتك دي استغفر الله دي صعبة قوي وسماح صعبت عليا قوي هو في كده
امير/عرفتي ليه بقي بقولك دي سماح
نورما /عرفت لاحولا لا قوه الا بالله ربنا يهدي
امير/عمتي مش حتهدي غير بحاجة واحده
نورما /بغضب واللي هي
امير/اني اتجوز سماح
نورما /زقت ايدى والله جد طايب ربنا يهني سعيد بسعيدة وسع كده
امير بضحك رايحة فين يا مجنونه تعالي بس وجري وراها وماسلكها
امير/ مش ناوية تبطلي جنان بتاعك ده وقفشك بسرعة
وافقوا كلام علي صوت والد امير عالي
ولد امير/انتي انعبطي ولا شكلك كده امير اتجوز وخلصت خلاص بلاش بقي من. كلام في موضوع ده مش ناقاصين مشاكل يا زينب
زينت/وه عاد يا خوي لما احافظ علي بنتي بيقي عاوز ه مشاكل بقولهالك اهه علشان متقولش زينب ماقلتش عاد انا مش حتنازل عن جنينة الشرقية حوقف مشروع كله لو محصلش جواز واللي عندك اعمله يا خوي
والد امير/حتوقفي مشروع بملايين علشان جوازة عاد
نورما ما ستحملتش اكتر من كده نزلت هي وامير ودخلت
امير/صباح الخير كيفك يا عمه
زينب / مليحة يابني انت كيفك يا غالي اتوحشتك والله
امير /الحمد لله يا عمة
زينب باصت لنورما من فوق لتحت و بقرف
وانتي كيبفك يا مرت مرحوم أن شلة تكوني مليحة
نورما /بعصبية انا دلوقتي مرات امير يا عمتي ولا موصلكيش الخبر
زينت/لا وصل خبر شوم وندامه
نورما / خير بتقولي حاجة يا عمه
دخلت هانم عليهم علي كرسيها وبمساعدة الممرضة
الكل سكت
قامت نورما راحت ليها
نورما /صباح الخير ماما فطرتي
هزت هانم رأسها للموافقة وعنيها علي زينب منزلتش وعلي وشها علامات الغضب
هانم /,اهلا بيكي يا زينت خير ايه اللي جابك
زينب / اباي عاد جاية بيت اخويا يا هانم ولا عندك اعتراض
اه صوح الف لابأس عليكي زعلت والله ودمعة فرت من عيني لما عرفت خبر عياكي تقومي بسلامة ان شالله
هانم /الله يسلمك عاد صوح عيانه بس كلمتي بتتسمح اهنه والسبب اللي خلاكي تهملي بلدك وتاجي علشانه لما تشوفي حلمت ودنك مش حيحصل
زينت /هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه ضحك عاليا حنشوف ياهانم عاد مين اللي كلامه حيمشي وانا مش بهمل بلدي علي فاضي انا جاية وعارفة انا بعمل ايه وبقول ايه واظن انتي خبراني مليح
لسة هانم ختتكلم
قاطعتهم فوزيه
فوزية /الفطور جاهز علي سفرة عاد
والد امير / يلا ياجماعة اتفضلو فطور ونكمل حديتنا بعد الوكل هات مراتك يا امير ويلا
زينب /انتي يا مخبلة عاد تعالي اهنه
سماح/خير يا ماي نعم جيت اهو
زينب/عاوزاكي تبقي جار ود خالك كيف ضله مفهوم متفارجهوش هبابه عارفه يا مخبله لو شوفتك مفارقاه حجسف رقبتك دي مافهوم
سماح هزت راسها
زينت/ بزعيف اونطقي مافهوم
سماح / بخضة مافهوم يامي مفهوم
زينت غوري يلا اعملي اللي قلتلك عليه
جرت سماح علي سفرة لقت امير ونورما بأكلو بعض و مبسوطين عينيها دمعت كان نفسها هي كمان تلاقي الحب مرة في حياتها بس امها سده عليها كل الابواب
سماح / انا مستحيل اهدم الحب ده حتي لو وقفت قدام امي
لاحظت نورما دموع سماح
نورما /ايه يا سماح واقفة بعيد. كده ليه حببتي تعالي قربي تعالي اقعدي
سماح /متاخذونيش علي عملته من شوية
نورما / اللي هوايه
سماح اني فتحت عليكم باب الاوضة والله ما كنت اعرف انك جوا مع و لد خالي ولا كنت اعرف أنه اتجوز اصلا امي اللي قالتلي اعمل أكده عاد
نورما / وقد شفقت علي حالها ولا يهمك يا سماح تعالي اقعدي افطري انا ناسيت اصلا
قاعدت سماح تفطر دخلت زينب لقتها قاعده بعيد عن امير وامير ونورما في عالم تاني لحالهم انتين عشاق في شهر عسل
زينت / بصوت عالي ابااااي ما بزياده قلت حيا عاد ولا انتي يا بندرية خلاص جلعتي برقع الحياء مخبراش أن أكده عيب اهلك معلمكيش احترام ناس ولا ايه
قامت نورما تقفت
نورما / هو في ايه افهم بقي من ساعة ما جيتي وانتي مش طايقاني ااايه في اايه محروقة قوي كده ليه
زينت/ وانا حنرق منك أنتي ليه انتي هنا ضيفة وماشية ماشية عاد
امير /عمتي عندك بقي نورما هنا صاحبة بيت قاعدة بنصيب اكمل اخويا و بنصبها أنها مراتي يعني هي ليها هنا اكتر مننا
زينت/ وه وه هو في ايه عاد يا ود اخوي
امير /مافيش يا عمتي خلاص
زينب /بس خالي بالك انت شرع محللك أربعة
امير /وايه لازمت كلام ده دلوقتي
زينب/هو ده وقته يا ابن اخويا وافهم ماعني كلامي مليح
نورما /لاء معلش حد يفهمني علشان انا فهمي علي قدي
زينت /إباي ودي محتاجة فهم أو علام امير حيكتب علي بنتي السبوع ده
امير /عمتي انتي بتحلمي سماح زي اختي مش اكتر
ولد امير /امير مش وقت كلام ده نقفل علي موضوع
امير/هو ايه اللي مش وقت يا حاج معني انك معلق الموضوع انك موافق
زينب / ابوك فاهم بيعمل ايه
نورما / انتم اكيد بتهرجو صح انا مستحيل حوافق علي حاجة زي كده مستحيل
في دخلت هشام ابن عمه الجو كان مشحون
هشام/هوانا ماجيش في وقت مناسب ابدا لازم اجي ودنيا مكهربه كده
هشام بخفة دمة معتاده صباحو خناق لا سلام علي طعام أنا جي اطمن علي مرات عمي وحطير
زينب / وعمتك عاد ملهاش عازة
هشام /ازاي بقي يا عمه انتي خير وبركة اتوحشتك
وفجاءة عينه وقعت علي سماح
هشام أطلق صافرة اعجاب اوعي تقولي انك سماح بنت عمتي واووو ايه يابت حلاوة دي يخربيتك
زينب / اتحشم ياولد دي في مقام مرت ابن عمك
هشام /بصوت واطي هو ابن عمي مكوش علي كل مزز ايه مافيش راجل غيرة ولا ايه
امير/خبط علي ظهره جامد بتقول حاجة يا اتش
هشام /لاخالص بقول الف مبروووك يا ابن عمي
سماح عينها لمعت و الاول مرة قلبها يتحرك
استووووب انه الحب يا ساده يأتي بدون استئذان أو معاد يأتي مثل القدر
لقد تحركت مشاعرها ناحية هشام ولمعت عينها أنها اول مرة تحس الاحساس ده
قاعد هشام علي سفرة جمبها
هشام / هو الحلو بيدرس ولا مخلص
سماح خايفة ترد عليه من امها عينها زي صقر علي عليها مما زاد رعب سماح اكتر واحمر وشها من خوف
هشام /في اية يابنتي كانك شايفه دراكولا قدامك بيرفع عينه لاقه عمته بمبرقه وبصالهم
هشام / في سره سلاما قولا من رب رحيم انصرف انصرف اده الله يكون في عونك يا بنتي
سماح سمعتة مقدرتش تمسك نفسها من ضحك
زينت / بزعيق اتحشمي عاد بنت قليله رباية
دمعت عنين سماح من الاحراج
امير نقذ موقف سماح اطلعي مع نورما فوق علشان عاوزين نتكلم في شغل
ماسكت نورما ا يد سماح وطلعو و عنين نورما علي امير تحظرة من قبول عرضهم
اتجمع الكل زينب و هانم و امير وهشام ووالد امير
امير/ امير انا طلبت انكم تتجمعوا واتصلت بيكم علشان مشروع كبير اللي داخلين عليه طبعا كلنا شركة في كل حاحة وانا وهشام درسنا مشروع كويس جدا ودرسنا ربح كويس
هشام / فعلا المشروع ده مربح بنسية كبيرة و احنا مجمعنكم دلوقتي لأن الأرض اللي حيتعمل عليها مشروح شركه بين الاخوات وبما أن ولدي متوفي فا انا بتكلم باسمة عن نصيبة و امير عمي عمله تنازل عن نصيبة مافضلش غيرك يا عمة
زينت/ ومالو يا ولدي محدش يقول الخير لاء وأنا نصيبي حكتبوا باسم سماح بنتي بس بشرط
هشام/شرط ايه ياعمتي
زينب/ امير يعقد علي بنتي كده يا اما تعتبرو مشروع كله لاغي
هشام/بعصبية وغيرة وكأنه بيحب سماح من سنين امير متجوز يا عمه وشكله بيحب مراته
ولد امير/متكلمي كلام ناس عاقلين بقي
هانم /الله في سماه ويحصل ولا تتسماله علي اسمة طول منا عائشة
هانم /خلاص عاد بكيفكم هو ده شرطي علشان مشروع يتم
هشام /ياعمتي مشروع بملايين مينفعش نوقفة علشان طلب مستحيل يتحقق
امير / ومستحيل ليه يا هشام انا موافق يا عمتي اتجوز سماح
نزلت كلمات زي القضي علي ودان نورما اللي كانت واقفة على سلم تسمع كلامهم وكان خنجر تطعن في قلبها
غمز امير هشام بس نورما صدقت أن امير اتنازل عنها بجد
هانم/ انت بتقول ايه انت واعي للبتقوله ولا ايه عاد
امير/ امي انا مش صغير وادري ناس بمصلحتي
بس انا ليا شرط يا عمة المأذون انا بمضي معاه تكوني انتي بتمضي تنازل
زينب /و انا عند كلمتي يا ود اخوي
امير/علي خيرة الله ساعة وماذون يكون هنا هشام تعالي علي مكتب عاوزك
طلعت نورما قوضتها جري وهي مصدومة ومش مصدقة
نورما/معقول معقول اكون انخدعت في لدرجاتي معقول لا مستحيل كل اللي عشتة يكون كدبه انا حاسيتة بكل كياني استحالة استحالة يكون كدب لاء لاء مش مصدقة نفسي امير باعني علشان مشروعة انا في حياته مليش لازمة باعني علشان فلوس انا لا يمكن اقعد له و مش لازم يعرف مكاني المرادي
انا استحالة اقول لحد انا رايحة فين الحمد لله باسبوري لسة في اني غير متزوجة ومش حيعرف يوقفني في مطار المرادي
وفي مكتب امير
هشام /امير انت اتجننت حتجوز سماح ازاي ونورما
امير/بضحك ومين قالك اني ممكن اتنازل عن نورما بكنوز دنيا انت عبيط يابني
هشام/ امال وافقت تتجوز سماح ازاي
امير/,هي مش عمتك ليها امضي علي عقد جوزاز حمضي بس حينغير حاجة بسيطة جدا بدل ما حمضي في خانه عريس حمضي في خانه الشهود وخلصت
هشام /امال مين عريس
امير/للاسف الشديد انت انا شوفت لمعت الاعجاب في عنيكم انتم الاتنين
هشام /وحيات امك احلف كده ياهووووو وو
امير/ اعقل بقي وبطل هبل مش عاوزة مخلوق يعرف عاوزة الكل يقتنع اني حتجوز سماح علشان عمتي ماتشكش في حاجة خالي بالك عمتك زكيه جدا ولو وصلها شك واحد في ماية حتلغي كل حاحة وحتوقف دنيا
هشام /ونورما حتقولها
ملكة القلم نرمين الفقي
امير/اه طبعا بس بعد كتب كتاب علشان ردها يكون واقعي
هشام نورما ممكن تولع في دنيا
امير /هو ده اللي يخلي عمتي تقتنع اكتر
دخلت فوزية عليهم
فوزية/ امير بيه ماذون وصل
امير/ بسرعة دي ماشي داخليه هنا وبلغي بابا وعمتي
دخل مأذون وفاهمو امير كل حاحة بسرعة قبل ما حد يوصل دخلت زينت وجرا سماح في أيدها ودموعها علي خدها من قهر و الد امير و هانم وعلي وشها علامات غضب شديدة
وعلي جانب الآخر نورما تترك سرايا بدون أن يشعر بيها حد وعلي وشها علامات تحدي وقهر و خذلان و حزن
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
وعلي جانب الآخر نورما تترك سرايا بدون أن يشعر بيها حد وعلي وشها علامات تحدي وقهر و خذلان و حزن
من بعيد لمحتها فوزية وهي خارجة من باب سراياجرت بسرعة
فوزية /ست نورما ست نورنا استني بس رايحة فين عاد
نورما /علي وشها اثار الدموع خير يا فوزية عاوزه ايه
فوزية/وه وه مالك كافلة الشر عاد انتي عاتبكي وه ليه ده كله ده ايه كان حوصل بس
نورما/يعني مش عارفه يا فوزية ايه اللي حصل مش شايفة المهزله اللي بتحصل جوا انا مستحيل ارضي بكده
فوزية/استهدي بالله امير بيه بيعشقك ومستحيل يعمل اكده اصبري بس هو ما عيحبش بنت عمته واصل هو بس عنده غرض في دماغه
نورما /بس ده حيتجوزها عارفة يعني ايه حيتجوزها انا لازم امشي يا فوزية قبل اي حد ما ياخد باله امير لو شافني مش حيسبني
فوزية. /وانا لو سبتك تمشي امير بيه حيطلع روحي
نورما/بس انا مش حقبل الوضع ده ومافيش مبرر أنه يعمل كده
وفجأة سمعو صوت حالت هرج وزعيق خارجة من سرايا وصوت زينب مسمع لآخر الدنيا
فوزية /بقولك ايه عاد تعالي عندي دلوق لحد ما نشوف ايه اللي بيحصل جوا عاد
نورما /عندك فين مش فاهمة
نرمين قدري
فوزية/تعالي بس دلوق مش وقت اسئلة وسحبتها من أيدها علي اوضة بعيده في اخر جنينة
دخلت نوررما لقت بيت صغير مكون من حجرتين وحمام ومطبخ صغير
فوزية /معلش عاد البيت مش قد مقام بس تفضلي اهنية لحد ما اعرف ايه الاخبار وحقولك عاد اوعي تمشي
نورما /,حاضر يا فوزية بي روحي بسرعة اعرفي ايه سبب زعيق ده
فوزية حالا وعندك وكل في تلاجة كلي وانا مش حعوء عليكي حعرف بس ايه اللي حوصل وراجعة
جرت فوزية دخلت سرايا الجو كان متكهرب علي الاخر
امير/,مخلاص بقي يا عمتي انتي اللي اجبرتينا نعمل كده
زينب/الله في سماه ما حيوحصل و بنتي راجعة معايا انا مش عيلة صغيرة عتتحكو عليها عاد
فلاش بااااك
امير /اتفضل يا شيخ
المأذون /بلرفاق و البنين أن شاءالله
امير / حضرت الورق زي ما فهمتك في التليفون
المأذون/كله تمام زي ماقلت لي بلظبط
امير/مش عاوز حد يعرف باي حاجة حتمشي الأمور قدامهم كاني انا العريس بلظبط
المأذون /تمام بس هو فين عريس
هشام/ليه هو انا خيال شفاف مش باين لدرجاتي
فجاءة فتح الباب ودخلت زينت ساحبة سماح وعلي وشها علامات الانتصار
ونظرت قهر وكسره في عيون سماح
دخلت هانم وعلي وشها علامات حزن
زينب ,/ها يا ولد اخوي كل حاجة جاهز عاد
امير/أيوة يا عمه بس مافيش جواز غير بعقد الأرض حمضي العقدين مع بعض
زينب/وانا عمري ما رجعت في كلمة قلتها عاد وادي عقد الأرض اهو مد امير أيده اخد العقد منها وبدأ المأذون في مراسم الجواز ومضي امير عقد الجواز ولكن في خانه الشاهد وبعدها مضت عمتة تنازل عن الأرض و مضي هشام وسماح بتمضي برقت ولسة حتتكلم امير غمزلها تسكت ابتسمت ومضت
اتنتهي المأذون وماشي وبدأت زينب في زغاريد لحد ما وقفت فجاءة علي صوت امير
امير/الف مبروووك يا اتش فرحتلك من كل قلبي
هشام /,الله يبارك فيك لولاك كان زماني لسة عازب
امير/والله ودخلت القفص واخير حتتربه
قرب امير من سماح وماسك أيدها عارفة يا موحا لو زعلك قوليلي بس وانا اعلقهولك علي باب سرايا برا
جري هشام واخد أيدها من امير
هشام /ايه ياعم دي تخصني دلوقتي بتاعتي انا وازعل مين دي في نن عيني من جوا
امير/بضحك شد سماح منه لا يا قلبي لسة معملتوش فرح تبقي لسة ما تخصكش
هشام /شدها ومين قالك اني عاوز فرح انا عاوزها هيا وبس وايدك بقي علشان متوحشكش
امير /,توحش مين ياض انا اللي مجوزك ولا ارجع في كلامي
هشام /لا خلاص خلاص ترجع مين انا لما صدقت
امير /بلا بقي خد مراتك واطلعوا فوق واعملوا حسابكم بكرة نعمل ليكم فرح
كل ده والكل واقف متنح ليهم وماحدش فاهم حاجة
لحد ما زينب وبأعلي صوت عندها باااااس سد خاشمك منك ليه عاد واقفين تشوطونا لبعض كيف كرة كوتش عاد واحنا واقفين ومش فاهمين حاجة وكل واحد عمال يشد البت شويا في ااااايه انا مافهماشي
امير/خير يا عمة عمالة تزعقي وصوتك عالي ايه مش محترمة أن في رجاله في البيت
زينب/وانت اللي حتعلمتي الاحترام يا ولد هانم ولا ايه
امير واخمرت عنية من الغضب
امير/انا ولد العزاوي ياعمة ولا ناسيتي وانتي اكتر واحد عارفاني كويس وعارفه غضبي كويس
زينب/انت عتهددني عاد ولا ايه يا ولد
تدخل والد امير بسرعة
والد امير /ما عاش ولا كان اللي يهددك ياخايتي بس اهدي أكده علشان نفهم ايه اللي حوصل
فاهمنا بالله عليك يا ولدي كيف انت اتجوزت بنت عمتك وكيف عبتجول لولد عمك ياخدها ويطلع بيها لفوق عاد تاجي كيف دي ياولدي
هانم قاعده وعلي وشها ابتسامة فرح
هانم /اقولك انا تاجي كيف امير ولدي طلع راجل وسيد الرجال مرضاش يتجوز واخده غصب لاء وكمان عشقانه ولد عمة صوح يا ضنايا
قرب امير من أمة ووطه بأس أيدها صوح ياقلب امير من جوا
زينب /لا بقي انا عاوز افهم وجرت علي سماح وهي ماسكة ايد هشام ساحبتها من شعرها بشدة
انتي تفضلي أهنه جاري لحد ما افهم لا قسمنا بالله ادفنك مكانك عاد
هشام لسة حيتكلم ويعترض جري امير ماسكة
امير /من فضلك انت ياهشام اصبر انا حتصرف
هشام / وكان أقصي مراحل غضبه
لاء يا أمير سماح مراتي وانا اللي حتصرف
زينب سابت سماح بعد هشام ما قال كلمة مراتي
زينب/ وه وه وه عاااد مين مرت مين حد فيكم ينطق بنتي اتجوزت مين فيكم انطقوا بقااااا
امير/اهدي ياعمتي ووطي صوتك شوية وما تنسيش أن البيت كله خدم عيب لما عيله العزاوي صوتهم يكون مسمع كده
زينب عيلة مين وزفت مين دلوق انا عاوزة اعرف بنتي اتجوزت مين فيكم
هشام/,سماح مراتي انا يا عمه وانتي اللي اجبرتينا علي كده تصمميك أنها تتجوز امير برغم انك عارف. ان امير متجوز وعارفة أن بنتك مش عاوزة ومع كده صممتي علي رايك ومعملتيش اعتبار لاي حد وماسكتينا من أيدها اللي بتوجعنا وقفتي مشروع بملايين
امير/خلاص يا هشام اهدا انا اول مرة اشوفك متعصب كده اهدي يا عم انت عريس جديد
هشام/اهدي ازاي يا أمير بس
امير/بضحك فعلا اتقوا شر الحليم إذا غضب وراح لسماح اللي كانت بتعيط بشده من معاملة امها
شايفة جوزك يا موحا لما بيتعصب خالي بالك بقي متعصبهوش وفي عروسة قمر كده تعيط يوم فرحها وغالوتك لعملك فرح تحكي بيه البلد كلها احنا عندنا كام سماح بس
جري هشام مخلاص بقي ياعم النحنوح قلنا تخصني أمشي بات انجري علي فوق وحضنها وباس رأسها قدامهم
هشام/سماح اوعي دموعك دي تنزل تاني فاهمة انا مقدرش اشوفك كده قلبي بيجوعني قوي اوعي تعطيطي تاني يا قلبي
امير/بقي بزمتك انا النحنوح خد مراتك يلا وامشو
زينب /عندك ياخد مين ده حيطلقها عاد دلوق
ولد امير/ بزعيق ماتلمي الدور بقي يا زينت اايه ملكيش كبير عاد انا هنا كبير واللي حقول عليه حايمشي علي الكل ولا خلاص ايه مش معتبراني كبيركن ولا ايه
سماح اطلعي مع جوزك فوق في اوضه بتاعتك اللي هنا وانتي اتفضلي يازينب علي فوق ومش عاوز اسمعلك صوت واعملي حسابك انك حتقعدي هنا خلاص
لسة زينب حتعرتض اخوها بزعيق علي فووووق بسرعة
جرت زينب علي فوق بنظرات حاقده علي الكل والغل مالي عينيها
ولد امير/برضو انت غلط يا امير هي امها وكان لازم تعرف
امير/بزمتك يا بوي دي منظر واحده كانت حتتفاهم عمتي مش بتيجي غير بسياسة الأمر الواقع غير كده لاء
والد امير/بس عاجبني دماغك يا ولد
امير بضحك/جرا ايه يا ابو امير هو علام برا ببلاش
دمعت عنين هانم وافتكرت اكمل ابنها
لاحظ امير دموع أمه و فاهم أنه غلط لما قال يا ابو امير
جري امير علي أمة وحضنها وباس رأسها حقك عليا يا ست الكل حقك عليا يا ام اكمل اسم اكمل حيفضل مستمر انا ما كنتش عاوز اقولكم نورما حامل
هانم /وه حامل كيف يا ولدي هي لحقت عاد
امير /وشة احمر ومش عارف يرد لحقه هشام بسرعة
هشام /الله يا مرت عمي عاد امير كان متجوز نورما من شهر ونص علشان متسافرش وكان لازم يعمل كده في مستشفى ويجيب مأذون علشان أهلها ميعملوش مشاكل
امير حافظ علي مرت المرحوم لأنها كانت عاوزة تسيب البلد و قتها امير كان لسة مع ماهي ماكنش عاوز حد يعرف أنه اتجوزها
هانم /وانت يا هشام كنت خابر أن امير اتجوز نورما وساكت وازي نورما ما تقولش حاجة كده
فلا بااااك
امير/ الحقني يا هشام نورما مسافرة فرنسا وانا لازم امنعها من سفر باي طريقة
هشام/بص انت ماتستهالش بس حقولك
امير/ ما تلم نفسك بقي ياض
هشام /انت ناسي لما جيت أطلب اتجوزها عملت ايه
امير/هشام اخلص نورما مش لازم تسافر انا هببت معاها حاجة مينفعش تمشي كده لازم اتجوزها حالا
هشام /يخربيت عقلك انت عملت ايه انطق
امير /عملت اللي عملته مش وقت حكاوي البت مسافرة
هشام /اوعي تكون عملت اللي جه في باللي
امير/وشه احمر ووطي صوته ااه يا هشام كسرتها غصب عني اقسم بالله كسرتها وكسرت قلبي معاها ودموعة نزلت
هشام /امير انا اول مره اشوفك كده واشوف دموعك انت طول عمرك جبل كلنا بنترمي عليه وانت اللي شايل همنا كلنا اوعي تنخ أو تنكسر العيلة كلها تضيع متقلقش حلم عندي
امير/بجد يا هشام انا حاسس اني عاجز مخي واقف مش عارف افكر خالص
هشام/واللي ميخلهاش تسافر وعد جمايل بقي
امير /بتكلم جد قول بسرعة انا مش عارف افكر خالص
هشام/بص يا سيدي مش هي عملتلك توكيل عام علشان ورثها من المرحوم اكمل
امير لاء توكيل بالإدارة بس استني هشام جات في دماغي حته فكرة بقولك هشام حضرلي ورق توكيل و حضرلي ورق اللي عاوز يتمضي كله وانا حمضيها علي قسيمة من غير ما تحس
هشام / وحتعملها ازاي دي
امير/ايه يابني انتم ناسين لما كنتم بتقولي امير الجن ولا ايه
باااااااااك
امير /بصراحة أنا اتجوزتها غصب عنها هي كانت عاوزه تسافر وانا مسمحتش بكده
هشام علشان يغير كلام اللي هي فين نورما
امير/صحيح معقول الزعيق ده كله وهي ما سمعتهوش لتكون تعبت
جري امير زي مجنون علي فوق يدور عليها دخل الاوضة بسرعة مش لاقيها
امير /نورما نورما انتي فين نوارت قلبي فينك
طلع امير من اوضة وقاعد يدور في سرايا كلها وينادي عليها مش لاقيها
امير/بصوت عالي هز البيت فوزية فوزبة
طلع هشام وسماح من مكتب يجرو
هشام خير امير في ايه بتزعق كده ليه
امير /نورما مش موجوده في البيت كله
هشام /انا قلتلك لازم تفهمها شخصية نورما غير يا أمير مش دي اللي بترضي بسياسة الأمر الواقع وانت عارف شخصينتها كويس
امير /بجنون يعني ايه يعني ايه يعني هي خلاص كده سابتني اخدت ابني معاها وسابتني
هشام /اهدي امير اهدي
امير/اهدي ايه باسبورها مكتوب في غير متزوجة يعني ممكن تكون في بلد تانبة دلوقتي انت فاهم فاهم دي مجنونه وتعملها
هشام /بالله عليك اهدي ممكن يجرالك حاجة
امير /نورما ضاعت مني ضاعت وبدأ ينهار اخدت ابني اكمل راح وابني راح نورما كمان لاء يااارب يااارب كده كتير عليا انا مش قاااادر خلاص انا لو حبل كان زمانه أنهد
سماح وافقه تعيط انا السبب انا السبب انا مكنش لازم اجي هنا من أصله
تدخلت فوزية بسرعة لإنقاذ الموقف بسرعة
فوزية /امير بيه انا اعرف مكان ست نورما
اتكهرب الجو وحالة صمت تام عامت علي مكان
هانم/انطقي يا مخبله هي فين بسرعة
فوزية/ ست نورما عندي في اوضة اللي في جنينه
امير /ماسكها من أيدها جامد وايه اللي ودها هناك
هانم /اباي يا امير سيب ايد البت حتتخلع في ايدك
فوزية /انا مليش صالح انا شوفتها ساعة لما المأذون جه بتجري برا سريا وكانت عتبكي جريت وراها و رجعتها وخلتها تفضل عندي ل ما تشوف حتعمل ايه
امير/ بعصبية ماشي يا نورما ماشي مش اول مرة تعمليها وتهريبي بس وحياتك عندي رحمة اكمل ما حعديهالك المرادي
سماح /,خلاص يا امير علشان خاطري عديها مرادي
امير /من فضلكم محدش يدخل في اللي حعملو هي اي اسهل حاجة عندها هروب كل كلمة تسبني وتهرب لازم اخد موقف مش عاوز حد يدخل لو سمحتو
سماح/,خلاص بقي علشان خاطري انا السبب عديها يا
أمير/بصوت عالي مش عاوز حد يدخل لو سمحتم فوزية قدامي علي اوضتك نشوف هانم
فوزية/في نفسها استر يارب استر
دخلت فوزية الاوضه وأمير وراها .
ن
ورما/فوزيه طمنيني خير انجوزها صح اتجوزها خلاص
رد امير وهو داخل الاوضة اه اتجوزتها عندك مانع اتجوزتها وحتقعد في الاوضة بتاعتي وانتي حتقعدي في اوضه بتاعتك واحمدي ربنا ماقلتلكيش تقعدي هنا مع فوزية لولا خايف من كلام ناس كنت قاعتك هنا لانك ماتستهليش الا كده اسهل طريقة عندك الهروب انك تهربي مش مهم اللي حتسبية وراكي ايه ولا تحاولي تواجهي انا مش عارف انتي ازاي دايرة وكاله علام كبيرة كده وانتي مبتعرفيش تواجهي كبيرك تهربي
بصي يا نورما اللي راح كوم واللي جاي كوم تاني حتشوفي امير واحد تاني خالص انتي اللي طلعتي شيطان اللي جواه استحملي بقي
نوما /يعني لما اشوفك حتتجوز عليا اعمل ايه اقف اسقف ولا اعمل ايه
امير بزعيق لاء متعمليش اهربي اسهل حاجة انك تهربي صح انتي ناسية أن جواكي حته مني وفجاءة سحبها من أيدها وجري بيها اتفضلي معايا
نورما / سيب ايدي انا مش عاوزة اعيش معاك
امير /ماهو مش بمزاجك علي فكرة يا مدام حتعيشي غصب عنك وشغل مافيش ونزول مصر مافيش اعتبري نفسك في سجن من هنا ورايح وانا بقي سجانك حتعيشي علشان مزاجي وبس ولو ليا مزاج فيكي حاجيلك مليش حتفضلي في الاوضة لحد ما يجيلي مزاجي
نورما /انت بتحلم وعارف اني مش حرضي بكده
دخل امير سريا وهو ساحبها تحت أنظار الكل ونظرة سماح الشفقة عليها واحساسها بالذنب
هانم/امير براحة عليها يابني علشان خاطر اللي في بطنها
امير/امي من فضلك مش عاوز حد يدخل لو سمحتم بقي
وانتي اتفضلي علي فوق قدامي استني فين باسبورك
نورما /وانت عاوز ايه من الباسبور بتاعتي
امير بزعيق جامد هاتي الباسبور بسرعة اخلصي
نورما / عاوز ايه من باسبور من الباسبور مش حتاخده مني يا أمير
امير بزعيق جامد اخلصي وهاتي
اتفزعت نورما من صوته عطلهوله من خضة
اخد امير الباسبور قطعو قدامهم
نورما / انت اتجننت انت زاي تعمل كده.
امير /,لاء انا لسة حوريلك جنان علي أصله اتفضلي معايا علي فوق اخلصي
هشام / امير اهدي بقي شوية قطعت الباسبور وخلاص وهي مخرجتش من باب سرايا خلاص بقي متزودهاش
امير /هشااااام و افرض أن فوزية ملحقتهاش كانت أخدت ابني وسافرت بيه صح
سكت هشام مش لاقي كلام يقوله نورما غلطانه
امير /انا بقولها للكل اهو نورما ممنوعة تطلع من باب سرايا حتي الجنينه ممنوعة
نورما/وانا مش حعيش في سجن ده وانت عارف انا مش باجي كده
امير /,ماهو مش بمزاجك يا هانم انتي هنا مسجونه اااه مسجونه وانا سجان بتاعك واتقي شري يا نورما احسن اتفقنا
واتفصلي علي فوق بقي علشان انا خلاص مش طابق نفسي
طلعت نورما بسرعة علي قوضتها وقفلت باب وعلي وشها دموعها
زينب سمعت كل حوار اللي بنهم
زينب في نفسها لاء كده احلوت خالص ماشي يا أمير أن ما سودت عشتك وخليتك تطلقها مبقاش انا زينب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
زينب سمعت كل حوار اللي بنهم
زينب / في نفسها لاء كده احلوت خالص ماشي يا أمير أن ما سودت عشتك وخليتك تطلقها مبقاش انا زينب
ملكة القلم نرمين قدري
دخلت نورما اوضة ودموعها علي خدها اترمت علي سرير ونامت من التعب
وفي المكتب
هشام / امير انت كنت عنيف قوي معاها مش كده يا امير براحة شوية متنساش أنها وقفت جنبك ساعة القضية بتاعتك
امير /هشااام انا علي اخري
هشام / ما براحة شوية بقي شايط في الكل كده اسمع للطرف تاني يا امير وافهم هي عملت كده ليه نورما بتحب وده باين في عينيها قوي
امير/ قطع كلامة يعني كل ما تحصل مشكله تاخد بعضها وتهرب. هو ده الحب كده انت بتكلم ازاي يا هشام افرض كانت ماشت بجد وسابتني انت عارف يعني ايه نورما تسبني يعني روحي تروح مني يعني نبضي يختفي
حياتي مش حتكون حياه
يعني حكون مش عايش وانا عايش انت مش متخيل يعني ايه نبضك يختفي منك وروحك تموت وانت لسة عايش يا هشام نورما بتجري في دمي في شرياني
هشام /امير انا اول مرة اسمع كلام جميل ده ايه يابني انت مخبي كل ده فين ليه متصرحهاش بكل ده
امير/ ظروفي انا ونورما مختلفه خالص كل حاجة هي كانت مغصوبه عليها جوزتها من اكمل و كسرتها قدامي وحاجات كتير قوي هي اتظلمت فيهم احساسها بلعجز قدام أهلها وأنها مش قادرة تاخد موقف في حياتها
هشام/,ولما انت عارف ده كله قاست عليها بطريقة دي وقدمنا ليه
امير /بعصبية كان لازم يا هشام كان لازم اعمل كده نورما عاملة شبة الفرس الحرنان كل مشكله تفك اللجام وتهرب وده مش صح مش صح خالص لا زم تتعلم تواجه مش تهرب من مشاكل
الحياة صعبة يا هشام وعاوزة شخص قوي لكن نورما بالي شافته ومن كتر ضغوط عليها اختارت الحل الأسهل أنها تهرب وتسيب كل حاجة ورا ظهرها مش مهم حتسيب مين و لا هي حتروح فين المهم انها متواجهش
نورما شخصيتها مش ضعيفة بدليل لما وقفت جامبي في قضية بس هي بتختار الأسهل دائما
هشام /المهم انت حتعمل معاها ايه خالي بالك جيت عليها بزياده وخالي بالك من عمتك مش حتعدي موضوع سماح ده بالسهال وانت عطيتها سكة اللي ممكن تخش منها
امير/ بضيق ازاي يا هشام اخلص انا مش رايق خالص
هشام /عمتك عرفت نقطة ضعفك وطبعا سمعت صوتك وانت بنتخانق مع نورما قدمنا وحتلعب من هنا الاذا ما كنتش بتلعب دلوقتي وعمالة تملي دماغ نورما
امير/تفتكر انت صح حجري اشوف نورما
هشام /,بضحك واستحمل يا بطل اللي حيحصلك ما كنش يومك يا ابن عمي
امير/اتلم يا هشام احسن انا عفاريت كلها بنتتنطط قدامي وتعالي هنا انت مش عريس انت ايه اللي مقعدك هنا اجري شوف مراتك لتكون عمتي بتملي دماغ سماح وتبقي ليلتك انت اللي بنفسجي يا بن عمي
هشام/ينهار لا انا حطير علي فوق بسرعة سلام ابقي طمني عليك
طلع امير اوضة بتاعة ملقاش نورما جري زي مجنون افتكرها مشت جري علي اوضتها فتحها لاقاها نايمة
قرب عليها وشم رحيتها وحضنها
امير في نفسة اااه يا قلبي بقيتي بتجري في دمي لو تعرفي غلاوتك عندي اد ايه متبعديش عن حضني العمر كله فاق امير لنفسة
امير/انتي ياهانم ايا ستاذة اتفضلي اصحي يلا
نورما /بكسل في ايه بتصحيني ليه
امير /بصوت عالي خله نورما تنتفض في مكانها انتي اية ايه اللي نايمك هنا مش في الاوضة عندي
نورما/ بغيظ سبتهالك انت والعروسة تشبعوا بيها
امير / كاتم ضحك وانا حدخل عروسة علي فرش قديم العروسة اتفرشتلها اجمل اوضة في سريا كلها
نورما /بدموع تمام وانت عاوز مني ايه افهم
امير/من غير خناق اتفضلي علي الأوضة بتاعتي ومتخليش صوتي يعلي أو كتر من كده
نورما /وانا مش عاوزة اقعد معاك في مكان واحد فاهم
امير / مصطنع الغضب اتفضلي علي اوضه هناك وغيري هدومك وعشر دقايق اشوفك علي سفرة تحت العشا حيتحط وخدي بالك الكل عرف انك حامل
اتعدلت نورما وقامت وقفت انت بتقول ايه عرفوا اني حامل يالهوي يالهوي وقلتلهم حصل ازاي
امير /ممكن تهدي بقي ممكن محدش عرف حاجة و بطلي كلام واخلصي العشاء جهز وبصوت عالي يلا
جرت نورما علي الأوضة استحمت بسرعة و غيرت هدومها لبست فستان غاية في الروعة والجمال و سرحت شعرها وسابته علي ظهرها كانت ملكة
نزلت نورما لقت الكل متجمع علي سفرة واستغربت لما لقت سماح قاعده جمب هشام وهو بياكلها وزينب بتبصلهم بحقد
نورما باستغراب مساء الخير اسفة على تأخير
امير عينه حتطلع عليها من شده جمالها نظرات الإعجاب حتاكلها
هانم /لع يا بنيتي براحتك تعالي اقعدي جار جوزك عاد
زينب /عشنا وشوفنا بجاخة ليها ناس
نورما/ما سمعتش بتقولي حاحة يا عمه
زينب /لا بقول ولا بعيد وياتري الحمل ده بقي حوصل ميتاه قبل جواز ولا بعده
امير ،/بعصبية عمتي ما سمحلكيش تتكلمي عني انا ومراتي كده انا ونورما متجوزين من بعد ما خلصت العده بتاعتنا ودي حياتنا شخصية ومسمحش لاي حد يدخل فيها
قام امير من علي سفرة وقرب من نورما وراح باس أيدها قدامهم كلهم
امير /انا مديون باعتذار لنورما اني زعلتها قدامكم بس فكرة أنها ممكن تسبني وتمشي عصبتني وغضبي عماني وسيطر عليا
وقرب من راسها وبسها حقك عليا يا نور عيني زعلك علي عيني يا نوارت قلبي و نبض روحي
زينب /وبعداهلكم عاد ما بزياده بقي شغل مرقعة ده فايتك يا ولد اخوي ان الست اللي تهرب عندينا ملهاش غير موت عاد بس كلامي انا اللي تقيل ويلا
وعاوزين ناكل ولا حنتصور جمب الوكل عاد
امير /عمتي من فضلك دي حياتي وأنا اللي بمشيها
كل ده ونورما زي تايهة مش فاهمة حاجة
قاعدت نورما علي سفرة و عينيها علي سماح و هشام و هما مقربين من بعض جامد
نورما خير يا جماعة هو في حاجة انا مش فاهمها
ضحكت سماح وهشام
سماح/ انا اقولك يا مرت الغالي انا و هشام اتجوزنا عاد
نورما/ ايه انتي اجوزتي هشام ولا امير انا مش فاهمة حاجة
رد امير /. امير خلاص كامل العدد اتجوز زينة بنات و مبسوط اربع وعشرين قراط و مستحيل يتجوز تاني
احمر وش نورما احمر خجلا من كلام امير
هانم / خلاص بقي بزياده كلام عاد الكل ياكل وانتي يا مرت غالي لازما تشربي لبن كتير علشان الولد اللي في بطنك ومعيزاش حركه كتير تاخدي بالك منيه مليح فاهماني
نورما /حاضر يا ماما حعمل كل اللي تقولي علية وحشرب اللبن كل يوم
امير استغرب من طريقتها وازاي وافقت علي كلام من غير ما تعترض علية
سكت الكل وانشغل بالاكل وعيون امير علي نورما
امير /يلا بقي نقولكم تصبحو علي خير يلا نورما
نورما كانت عاوزة تهرب منه
نورما /لاء اطلع انت وانا حاستنا فوزية تسخنلي كوباية لبن
امير /بغيظ لاء يا بنت قلبي تعالي نطلع وفوزيه حتجبهالنا فوق يلا
نورما /, لاحظت أنه في قمة غضبه خلاص ماشي تصبحو علي خير يا جماعة و التفتت لسماخ
الف مبروك يا سماح انتي طيبة وتستاهلي كل خير
دخلت نورما الاوضة ووراها امير قفل الباب بحده
بدون اي كلمة فتح الدلاب واخد هدوم النوم ودخل حمام غير وطلع واخد فرش من السرير وفرشة علي كنبه وعطها ظهرة ونام
نورما /في نفسها اوف بقي هو مش اعتذرلي تحت و اتصالحنا لي واضح أنه كان بيعمل كده قدمهم بس يووووو بقي
غيرت نورما ملابسها و نامت
استيقظ امير وهي مازلت نايمة غير ملابس النوم ونزل
امير /فوزية فوزبة
فوزية/نعم يا أمير بيه خير
امير/طلعي كوباية لبن كبيرة لنورما ومتقلقهاش سيبيها لما تصحي لوحدها
فوزية/عنيا يا أمير بيه الست نورما في عنيا
سمع صوت أمة من بعيد علي فين يا ولدي بكير أكده
التفت لقي امه قاعده مع عمته
دخل عليهم
امير /صباح الورد علي عيون امي غاليه وباس رأسها
صباح الخير يا عمه
مردتش عمته عليه
هانم/تتصبح بلخير ياولدي علي فين أكده بدري
امير /مسافر مصر يا امي في شغل كتير متعطل ولازم اخلصة
هانم/و حترجع ميتا
امير/مش عارف لسة ممكن يومين تلاته كده اخلص بس شغل يلا بقي سلام اتاخرت خالي بالك من نورما يا امي واهتمي باكلها
هانم /حاضر يا ولدي تروح وترجع بسلامة متعوجش
خرج امير وزينب ساكتة ودمغاها شغاله
زينب / الي قوليلي بقي هي برنسيسه دلوقتي في شهر كام عاد
هانم /والله مخبراش وحتفرق معاكي اياك تكون زي ما تكون المهم تقوم بسلامة
زينب/أن شاله ياختي عشنا وشوفنا
فاقت نورما من النوم بصت حوليها ملقتش امير قامت اقعدت اده هو راح فين اكيد نزل تحت بفطر طايب كان استني ننزل سوا شكلي حتعب كتير معاه لقت كوباية لبن جنبها علي شربت اللبن وغيرت ونزلت لقت سماح قاعده مع هشام بيضحكوا
دخلت نورما /صباح الخير وعنيها بدور عليه
سماح /صباح جوري يا وردة
ابتسمت لها نورما وحاست بحنانها وطيبتها
نورما /صباح الورد يا سماح ايه الاخبار مبسوطة
سماح /الحمد لله عاد انتي كيفك
نورما /الحمد لله بتكلمهم وعقلها سارح وعنيها بدور عليه
دخلت فوزية فطور جاهز اتفضلو
قاعد الكل علي سفرة و نورما عنيها بدور عليه لاحظ هشام عنيها وفاهم. من نظرتها أنهم لسة مش بيكلموا بعض
هشام /اللي هو فين امير مش باين معقول كل ده نايم
هانم /لع يا ولدي امير سافر بكير
برقت نورما من مفجاءة ولكن.التزمت بالثبات
ابتسم هشام علي طريقتها
هشام/اه صحيح ده نازل يخلص ورق الأرض و كانو مكلمينو من شركة. دعايا من عندك يا نورما كان في مشاكل ولازم هو بنفسة
نورما مردتش كانت في عالم تاني خالص الدنيا بتلف بيها فاقت علي صوت هشام
هشام/نورما نورما انتي سمعاني
نورما /هاه خير يا هشام معاك
هشام /,انتي مش معايا انتي مع الاسف
نورما /معلش سرحت في شغل شوية خير
هشام /بقولك متعرفيش ايه مشكله اللي حصلت عندك في وكاله خلت امير ينزل بسرعة
نورما/مشكله عندي انا لا ماعرفش. وانت عرفت منين
هشام /امبارح واحنا في مكتب جاله تليفون من عندكم ان في مشكلة كبيرة وكان لازم ينزل مصر
نورما قامت وقفت طايب عن اذنكم حعمل تليفون وراجعة
قام وراها هشام بسرعة نورما نورما اوعي تتصرفين اي تصرف يغضب امير اوعي تنزلي مصر
نورما ابتسمت /لاء متقلقش يا هشام مش عنيده الدرجة دي انا بس حكلم سحر زملتي افهم ايه اللي حصل هناك
وعلي جانب التاني زينب جتلها فرصة علي طبق من فضه
زينب/اخ منكم يابنات البندر لا خشي ولا ادب شوف البت واقفة كيف عماله تتمرقع ومعملاش اعتبار أنها متجوزة عاد ولا حد هاممها هو صيحح يا هانم مش هشام كان عاوز يتجوزها بعد موت الغالي
هانم /ابااااي ما كفياكي عاد يا زينب هو السم بتاعك ده معيسكوتش واصل بزياده بقي
سماح/بس بقي يا امي نورما معتملش أكده هي زينة البنات عاد
زينب /وانا قلت ايه لكل أكده بس انتم اللي حاطين نار جانب البنزين وبكره تقولو زينب قالت
دبت نوع من غيرة في قلب سماح
رجع هشام قاعد لاحظ كهربه جو وتغير لون وش سماح فاهم أن زينب قالت كلام ملهوش لازمة
قام هشام وماسك ايد سماح عن اذنكم حخطف مراتي حبه ننزل نتمشي في جنينه احنا عرسان يا ناس
اخد هشام سماح من أيدها ونزلو جنينة حط هشام أيده علي كتفه سماح
هشام /ممكن جميل يقولي ماله وشه متغير ليه بس
سماح /لاء مافيش حاجة خالص
هشام /سماح بصي يا حببتي لازم تعرفي أن انا وانتي بقينا شخص واحد حاجة واحدة ياقلبي ولازم نصارح بعض بكل حاجة قولي ايه اللي مزعلك
سماح /,بصراحة يا هشام انا مش بعرف اخبي هو انت في من ناحيتك حاجة لنورما
.
هشام شال ايدة من عليها سماح انتي اتجننتي صح انتي عارفة بتقولي ايه نورما مرات امير امير يا سماح
سماح /,امال انت جريت وراها ليه
هشام/سماح انا كنت فاكرك اعقل من كده مش كل حاجة تقولها عمتي تصدقيها عندك مخ لازم تفكري ويا ستي انا جربت ورها علشان نورما متهورة وعنادية ممكن تعمل اي حاجة من غير ما تفكر خفت تسافر مصر وانا متاكد انها ما كنتش تعرف أن امير سافر كان باين قوي من ردت فعلها أن امير مقلهاش انه مسافر
سماح /بجد هشام يعني هما لساتهم متزعلين عاد
هشام /بجد يا روح وعقل وقلب وهشام انا يابت افهمي قلبي تتعلق بيكي من أول نظرة وميملاش عنيا غيرك ونورما اختي ومرات اخويا عيب لما تصدقي كلام زي ده وعاوز اقولك حاجة تانيه اللي بيني وبينك ده محدش يعرفوا اوعي تحكي لعمتي اي حاجة بتحصل بنا اوعي يا سماح
سماح/متقلقش هي اصلا ما بتتحدتش وياي واصل وانا عيب لما اقول حاجة بتحصل بنا انت جوزي وروحي وقلبي انا اول مرة يدق لحد يا هشام
قام هشام شلها ولف بيها يسلملي القمر بتاعي اللي عاوز يتاكل ده قلبي ياناس يبغير عليا
في طلعت زينب عليهم
زينت /وه وه وه اتحشم يا ولد بلا قلت حيا عاد نزل البت وبعد عنيك عاد
هشام نزل سماح لكن مبعدهاش سحبها لحضنة وابعد عنها ليه يا عمتي دي مراتي ونور عيني
سماح/وه يامي انتي خارجة والا ايه
ارتبكت زينت اه خارجة اكونش في سجن اياك
سماح/لع كفاله الشر بس غريبة رايحة وين دلوق
زينب/ملكيش صالح خاليكي في مسخرة بتاعتك عاد انا مش حعوج ساعة زمن وراجاعه
خرجت زينب وعلي وشها علامات الغدر
وفي جانب التاني
نورما/,الو ايو يا سحر في ايه عندكم افهم
سحر/انتي مين قالك أستاذ امير منبه علينا محدش يجبلك سيرة
نورما بعصبية /وانتي بتاخدي اوامرك من امير دلوقتي ولا ايه في ايه يا سحر متنظبطي كده
سحر/اهدي يا نونو براحة مش كده
ن
ورما /انتي خالتي فيها براحه ولا زفت في ايه اخلصي يا سحر
سحر فاهمت أن نورما المديرة حضرت وأن مافيش تفاهم
سحر /في عميل عندنا رافع قضية علي وكاله وعاوز يقفلها اتهمنا بلنصب و اننا بناخد فلوس ومش بتسلم الشغل في معاده وأننا بنسرق افكار حمالات من وكالات تانية
نورما /بغضب وده حصل فعلا يا سحر انطقي طول عمري مميزة في شغلي وعمر حد ما علم عليا وكيل ايه اللي عمل كده أنه اعلان ده انطقي انا بعتلك الاسبوع ده خمس اعلانات جاهزين أنه واحد فيهم اي شركة فيهم
سحر/ممكن تهدي شوية امير هنا وعامل اجتماع مجلس إدارة وشادد كل موظفين من عندنا ومن عنده وباعت للوكيل كمان يحضر الاجتماع و دنيا هنا مشدوده علي الاخر
نورما /أنه اعلان ياسحر في اللي عملتهم محدش بيصمم الاعلان غيري أنه اعلان اخلصي بقي متعصبنيش اكتر من كده
سحر/إعلان شركة البويات جديده
نورما /الاعلان ده بلذات انا عاملة في لوجو ( اشعار) مختلف خالص حاجة جديدة ازاي يقول اننا سرقين افكار ده بيستعبط بقي
وفجاءة سمعوا صوت امير في شركة بيزعق جامد
سحر نورما اقفلي دلوقتي
نورما /,سحر خالي خط مفتوح عاوزة اسمع اوعي تقولي لحد اني علي.خط فاهمة
دخلت سحر اوضة الاجتماعات
امير /انت فاتح شركة جديد و اللوجو ( شعار شركة )الي عملهولك مدام نورما حاجة فوق الوصف واي شركة تتمني اللوجو ده انت جبت منين أننا سرقين افكار من وكاله تانية
صاحب شركة /علشان جالي تليفون من وكاله اف تى ار لإعلان وعرضوا عليا اللوجو ده نفسة
امير/نفسة ازي افهم ونورما شغاله في قدامي افهم حصل ازاي اديني رقم صاحب وكالة حالا
اخد امير الرقم
امير/سحر حالا تتصلي بلمدير ويكون عندي في ظرف نص ساعة
سخر/تمام ثواني
دخلت سحر /استاذ امير المدير في سكة هو كان قريب مننا
امير /تمام كده اول ما يجي يخش حالا
وصل مدير وجو وكاله كله متكهرب
دخل مدير وكاله اوضة الاجتماعات
مدير/مساء الخير
امير/مساء النور اتفضل حضرتك
أنا امير غزاوي صاحب عزاوي جروب
انخض مدير وكاله اه اه طبعا حضرتك غني عن التعريف مصر كلها بتتكلم عن حضرتك
امير /اتفضل عندنا مشكلة دلوقتي الاستاذ بيتهم وكالتها أننا سرقنا اللوجو من عندكم و بعناه ليه وانا اللوجو ده مدام نورما هي اللي مصمماه واظن ان اسم وكاله عندنا معروف انا عاوز اعرف وصل عندكم اللوجو ده ازاي
مدير وكاله/حضرتك انا معنديش مصممين قتلتني فأنا فاتح شركة المواهب جديدة انا جالي شخص من اسبوع وباع اللوجو ده علي اساسا أنه من تصميمة وانا اشتريت منه وبعدين ببيعوا باسم شركة وكنت قارئ اعلان أن شركه الاستاذ عاوز. شعار جديد لها ولقيت ده مناسب هي دي كل حكاية.
امير\. انت تعرف شخص اللي باع شعار ده
مدير/طبعا واطلعه من وسط الف
امير/تمام اتفضل معايا
وبداء امير في عرض الموظفين كلهم علي مدير لحد متوقف عند واحد
مدير \هو ده أيوة هو ده اللي باع شعار انا فاكرة كويس
نظر امير يعينه لامن شركة واخد مدير وكاله ودخل اوضة الاجتماعات تاني
امير اظن كده صورة وضحت استاذ وعرفت أننا مش حرامين ولا بنسرق تعب حد انا دلوقتي الي حرفع قضية رد اعتبار و حق مدام نورما حيرجع وميشرفناش شغل معاك واعتبر مقدم شغل اللي انت دفعته جزء من تعويض سمعة وكاله واتفضلوا الاجتماع خلص
عميل/بس انا كده بيتي حيتخرب
امير/كنت فكرت في كده قبل ما تشوه سمعت الوكاله وترفع قضية حضرتك اللي وصلت موضوع لكده مش احنا اتفضل و نتقابل وقضاء
عميل /خلاص انا بعتذر لحضرتك ومتنازل عن كل حقوقي و حضاعف تمن شعار و حنزل اعتذار رسمي للأستاذة نورما و الوكاله
امير /ومقدمة الشغل اعتباره تعويض وحنتفق علي شغل من اول وجديد
عميل بس ده تكلفه عاليه قوي عليا
امير \دي مشكلتك تحلها مع نفسك سمعة الناس مش ببلاش يا استاذ وده درس يعلمك تتحقق قبل ما تاخد أي إجراء
اتفضلو الاجتماع انتهي خلاص بعد اذنكم
ثم التفت لمدير وكاله
وكلام لحضرتك انت شغال غلط وعارف ومتأكد أن كل التصميم اللي بتجيلك مسروقة راجع نفسك علشان انا لو اتدخلت حزعلك جامد
كل ده نورما سمعته ومبهورة بشخصية الفولاذية في إدارة الشغل وفي نفس وقت زعلانه أنه لغاها خالص وانصرف مكانها
رجع امير للموظف اللي باع تصميم
امير/اعرف بقي عملت كده ليه افهم
موظف /بصراحة شطان لعب بيا وكاله تانية عارفه أن تصميم مسروقه فا بتدفع فيها فلوس كتير
امير /تمام انت اللي جبته لنفسك اعتبر نفسك مرفود من دلوقتي وملكش اي حقوق عندنا ولا حتي شهاده خبرة وقرار الرفد حيطلع حالا وأحمد ربنا انها جات لحد كده انا كان ممكن اسجنك فيها اتفضل برا ميشرفناش يكون بنا حد خاين
وعلي جانب تاني نرجع صعيد
زينب خارجة من سرايا قابلت اخوها
عزاوي/علي فين العزم يا خيتي مش بعاده اياك تخرجي
زينب/ حدلي المركز عاوزة اشتري شوية حاجات
عزاوي /ومشيعيش ليه لحد يجبهملك
زينب/اباي هو انا محبوسة عاد انا بحب اجيب حاجتي بنفسي فيها حاجة يا اخوي
عزوزاي/خلاص عاد روحي انتي اباي عليكي مبنخلصش من لسانك واصل
جرت زينب بسرعة اخدت عربية ونزلت مركز دخلت صيدلية
زينب/سلام عليكم كيبفك يابتنبي
البنت/طلباتك يا حاجة
زينب /انا عندي بنتي حبله وعندها عيل صغير لسة فا عاوز تنزل اللي في بطنها عاد
البنت /وه بس ده ممنوع ماينفعش اصرفلك ده غير بروشتت حكيم
زينب/ حدفعلك تمن علاج ده خمس اضعاف حقه
عنين البنت لمعة بالطمع
البنت/ تمام بس اي حاجة تحصل انا مليش دعوه حقول معرفكيش وماشفتكيش واصل
زينب/تمام أكده انتي ملكيش صالح عاد هاتي بس دوا سريع مفعول
البت /خدي ده خليها تحط حبايتين في اي مشروب وبعد ساعة كله حيلقي تمام
زينب /بس اهم حاجة مافيش خطر عليها
البنت/دي حاجة مش مضمونه بتاعة ربنا عاد هي بقي وقوة تحملها انا مليش صالح
زينب/وه هي ممكن تروح فيها ولا ايه
البنت /وارد طبعا بس بقولهالك اهو انا مليش صالح
زينب /متخافيش هاتي هاتي
اخدت زينب دوا ورجعت سرايا
دخلت تنسحب المطبخ وعنيها علي كوباية اللبن بتاعة نورما
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اخدت زينب دوا ورجعت سرايا
دخلت تنسحب المطبخ وعنيها علي كوباية اللبن بتاعة نورما
ملكة القلم نرمين قدري
فوزية /خير يا ست زينب عاوزة حاجة اعملهالك
زينب /لع بس كنت عاوزة فنجان قهوة
فوزية /روحي انتي وانا حعملها لحضرتك
زينب/ وه انا لسة حستناكي عاد انتي بتعملي ايه يا مخبله
فوزية /بحضر كوباية اللبن بتاعة ست نورنا امير بيه موصيني عليها عاد
زينب /يادي ست نورما اللي طلعطلنا في البخت دي عاد سيبي اللي في ايدك دلوق وروحي اعملي قهوة يابت يلا بسرعة
فوزية / حاضر حاضر، يا ست زينب سابت البن اهو
روحي انتي عاد ونا حعمل قهوة حالا
زينب / لع انا واقف علي ايدك اهو علشان عارفاكي مخبله
انشغلت فوزية في عمل القهوة انتهزت فوزية فرصة وحطت الاقراص في لبن
فوزية /اتفضلي قهوتك اهه
زينب /تمام شوفي بقي كنتي بتعملي ايه واخر مرة اطلب منك حاجة تقوليلي بعمل حاجة تانية مافهوم يا مخبله
فوزية / بزهق مافهوم ياست زينب مافهوم
خرجت زينب وعنيها علي فوزية
سخنت فوزية كوباية اللبن وطلعتها لنورما
دخلت فوزية لقت نورما نايمة
فوزية /يادي الحظ يعني مكنتش قادرة تصبري علي
قهوة. يا ست زينب أهي ست نورما نامت من غير ما تشرب اللبن وكمان ماكلتش حاجة طول نهار لو امير بيه عرف حينيل عيشتي عاد
نزلت فوزية وفي أيدها كوباية اللبن في دخلت امير من باب سرايا
هشام /اهلا بالوحش خير يعني متاخرتش كنت فاكرك حتقعدلك في مصر يومين تلاته
امير/ اقعد ليه خلصت شغل قولت ارجع ملهاش لازمة القاعده يعني وعنية بدور عليها. في كل مكان
هشام / اهدي يا حنين منزلتش من اوضتها نهاردة خالص
امير /انا بتكلم جد يا هشام منزلتش
هشام /مشفتهاش من ساعة فطار و وايه اللي انت هببتهه انت ازاي تسافر ومتقلهاش انك مسافر انت ما شوفتش شكل وشها لما عرفت انك مسافر وفي مشكله كمان عندها في وكاله وهي متعرفش عنها حاجة
امير/ خلاص يا هشام بطل رغي بقي انا جاي تعبان جدا وماكلتش حاجة من اول نهار اللي هي فين البت فوزية
هشام/ اهيه نزله من علي سلم
لمحها امير وهي نازله وفي أيدها كوباية اللبن
امير /فوزية تعالي هنا
دخلت فوزية والكل كان قاعد وفي أيدها كوباية اللبن وزينب عنيها علي كوباية اللبن اللي متشربتش
امير/ هي نورما مشربتش اللبن ليه
فوزية / طلعت لقتها نايمة واللهي يا أمير بيه
امير /وانتي اتاخرتي عليها في طلوع لبن ليه كنتي طلعطوهلها مع عشا
فوزية/اصل. اصل اصل بصراحة بقي ست نورما ما اكلتش حاجة خالص طول نهار و منزلتش من اوضتها نهاردة واصل
امير / بصوت عالي وانتي ازاي تسبيها كده ده انا موصيكي عليها قبل ما أمشي
هانم /ما خلاص يا امير بعدهاك عاد ما انت عارف مرتك عنادية ومحدش بيقدر عليها واصل روحي انتي يا فوزية علي مطبخ خلاص
سماح / قامت نطت لاء تروح فين هاتي كوباية اللبن دي حموت من العطش اصلا
زينت لسة حتقوم تخدها من أيدها سماح كانت اسرع منها وشربها بسرعة
زينت /بالهوي بالهوي
هانم/ خير يا زينت عاد مالك في ايه. بتولولي ليه
امير بصلهم بزهق و التفت لفوزيه
امير/فوزية حضري عشان وطلعي قوفق وياريت كوباية لبن غير اللي شريتها الطفسه
سماح/الله عطشانه مشربش
امير بضحك / الف هنا يا ست البنات انا باعكسك بس
هشام / بطل يا خويا واطلع قابل عمايلك سودا
امير /طالع طالع ربنا يستر
طلع امير ودخل الاوضة لقها نايمة و منكمشة في نفسها
دخل براحة يغير هدومه ولسة حيغير سمع صوات جامد تحت قامت نورما مفزوعة
نورنا /,في اية امير انت جيت أمتي
امير/مش ده صوت سماح
نورما / اه هو في ايه بتصوت كده ليه
امير مش عارف حنزل اشوف في اية
جري امير بسرعة
قامت نورما غيرت هدومها بسرعة ونزلت علي تحت لقت سماح مرمية علي الارض وبتنزف امير وهشام واقفين مش عارفين يعملو ايه وزينب واقفة تصوت
نورما جرت علي سماح
ن
ورما / في ايه سماح مالك انتم واقفين كده ليه حد كلم الإسعاف
شاور و براسهم لا
نورما / طايب واقفين كده ليه يلا بسرعة علي مستشفي اخلصوا
هشام شالها وجري علي عربية امير قاعدت نورما معاها ورا وامير سايق وجمبه هشام
وسماح حاتموت من الالم
دخلو بسرعة علي مستشفي
دكتور اده هي حامل
هشام / لا خالص احنا لسة عرسان بقالنا يومين بس
دكتور /ازاي دي حاله اجهاض
هشام / بعصبية شديدة انت ما بتفهمش بقولك دخلتنا كانت امبارح ااايه ااايه
امير /هشام اهدي بس خلينا نفهم براحة بس
دكتور /طايب هي ما اخدتش اي دوه باغلط
هشام /لاء طول نهار معايا مسابتنيش لحظة
دكتور/هي اخر حاجة اخدتها ايه
افتكر امير بسرعة كوباية اللبن
امير/شربت كوباية لبن
دكتور /مايه في ماية اللبن ده كان في حاجة مش طبيعية دي واخدة حبوب إجهاض عملتلها نزيف حاد ربنا يستر نلحقها
امير/ انت بتقول ايه حبوب ايه مستحيل
دكتور/ انا متاكد من اللي انا بقوله وحتاكد بعد غسيل معده اللي حعملة حالا
دخل دكتور في محاولة اسعاف سماح
امير /حبوب إجهاض ينهار اسود ده لبن بتاع نورما
نورما اللي كانت مقصودة يا هشام ابني عاوزبن يموتوا ابني نورما كان ممكن تروح فيها
نورما /انت بتقول ايه يا أمير ابني. حيموتو ابني انا لازم انزل مصر اقعد هنا في خطر عليا وعلي اللي في بطني
خرج الدكتور
دكتور /الحمد الله احمدو ربنا جات سليمة انا كنت خايف ماقدرش اسيطر علي نزيف
امير/وغسيل معده دكتور ظهرت نتيجة
د
كتور/زي ما توقعت بلظبك لقيت اثار حبوب إجهاض عالية مفعول و الجرعة كبيرة بس انا لازم أبلغ ده شروع في قتل
امبر/,من فضلك دكتور مش عاوزين شوشره هي مدام سماح كانت فكرتهم حبوب صداع واتلغبطت
دكتور/استاذ امير هو انت فاكرني عيل صغير ده شروع في قتل الحبوب دي بالذات مبتتصرفش غير بروشتا من دكتور ومختومه كمان
الحبوب دي خطيرة جدا مش بنتكتبها غير في حالات الحمل الحرج يعني يكون طفل مشوة أو في أي إعاقة ويبقي علي ضماننه الام
لكن كده واضحة يا استاذ مافيهاش كلام اللي جايب دوا ده عارف بيعمل ايه انتم عندكم حد حامل في البيت
امير / اه مراتي حامل في اخر شهر الرابع
ا
لدكتور/خالي بالك هي المقصودة خاف عليها و انتبه لا اي حاجة تاكلها واوتشربها لان اللي عمل كده مرة ممكن تحصل الف مرة
بالحق بقي مش عاوز تعرف نوع جنين
امير/ بفرحة شديده هو ينفع بجد
دكتور طبعا المدام في اخر الرابع
امير/استني حندهلها
جري امير علي نورما ونسي زعل اللي بنهم وكأنه طفل صغير يبحث عن أمه يستمد منها حنان
امير /نورما نورما تعالي بسرعة
نورما كانت قاعده مع سماح
نورما/قامت واقفة خير في ايه يا أمير بتجري كده ليه
امير/تعالي دكتور حيقولنا نوع البيبي
لمعت عيون نورما من فرحة بجد امير حا نعرف نوع البيبي الله بجد حتجنن واعرف ولد ولا بنت
قرب منها امير بجد يا بنت قلبي
نورما/, بجد يا حب عمري انا شيلة حته منك علشان كده غاليه عليا قوي وححافظ عليه زي عنيا كفابا أنه منك
انت نفسك في ايه بنت ولا و لد
امير/كل اللي يجيبوا ربنا كويس المهم الخلقه التامة بس نفسي افرح امي واجيب ولد علشان بعد اذنك عاوز
حطت نورما أيدها علي بوقه
نورما/من غير ما تقول يا أمير اللي في بطني أن شاء الله اكمل
امير/بحبك يا بنت قلبي
نورما /يعني اتصالحنا خلاص
امير / لا خالص انا عاوز اتصالح حالا ولا اقولك خلاص علشان خاطر ابني أن ربنا نجاه ونجاكي معاه. بس افتكري ليا مصالحة عندك وانتي عرفاني بتصالح ازاي بقي وغمز بعينه ليها
نورما / ضحكت نورما علي طريقته وعلي حب واضح في عنية و أنا لصالحك زي ما تحب يا نور عين نورنا
بس تفتكر مين يكون اللي عمل كده. وكان عاوز يموت ابني ليه
امير/مش وقته كل حاجة بقوتها حلوة تعالي بقي نشوف البيبي
دخل امير و ماسك ايد نورما عند الدكتور
وبدأت الدكتور في كشف عليها
دكتور/انتم عايزين ايه
امير/كل اللي يحبوا ربنا كويس
دكتور/ ونعمة بالله تعالي كدة اسمع ده قلبه انا قدامي عريس زي القمر مشاء الله صحته كويسة
دمعت عيون امير بفرحة يعني ولد ولد صح اكمل هو
اكمل حبيبي اسمك رجع تاني ياقلب اخوك
قامت نورما
نورما/ امير حبيبي اهدي الحمد لله الحمد لله يا حبيبي
خرج امير ونورما من عند دكتور وعيونهم كلها حب وفرحة
نورما/,تعالي نخش نطمن علي سماح
دخلت نورما لقت سماح بتلبس هدومها
نورما / حمدالله على سلامتك يا حببتي بس رايحة فين
هشام / الحمد لله حالتها انحسنت كتبولنا علي خروج
نورما/,طايب دكتور طنمك عليها
هشام / اه الحمد لله وقالي الحمل ممكن يحصل في أي وقت الحمد لله اللي حصل ماثرش علي حاجة
نورما /, الحمدلله يلا علشان امير مستنينا برا
خرجو من مستشفي وفي عيون امير وهشام كلام كتير
وصلوا سرايا
امير /نورما خودي سماح وطلعيها اوضتها وخليكي معاها
فاهمة نورما أن في حسابات امير حيفتحها مش عايزها تكون موجوده
طلعت نورما و سماح
هشام/,معقول عمتك اللي عملت كده
امير /انت شايف ايه
في داخلة ابو امير
عزاوي /خير يا ولدي ايه حوصل سماح مليحة
امير/كويسة يا بوي بس كان ممكن تروح فيها
عزاوي/ كفاله شر هو ايه اللي حوصل عاد لكل ده
هشام/. عاوز تعرف ياعمي ايه اللي حصل اسال عمتي
في دخلت زينب وعيونها كيف الصقر مالها عمتك يا واد اخوي مالها اي مصيبة تحصل تقولو انا
امير/ عمتي انتي عارفة عملتي ايه كويس بس للاسف تخطيتك كله غلط و بنتك اللي كانت ختروح فيها ادعي بس ربنا أن اللي حصل لسماح مياثرش علي خلفه
زينت /وه وه هو الحكيم مش طمنكم ولا ايه
هشام /لاء طبعا وغمز لامير
انا قلت قدمها بس ممكن ده ياثر علي خلقة و زمبها برقبتك انتي
العزاوي / الكل يسد خاشمة عاوز افهم
حكي امير كل حاحة حصلت معاهم
العزاواي/ وه وه يابووووي كل ده حوصل
زينب/ انا معملتش حاحة انت حتصدقهم. يا خوي وتكدبني
امير/ ماشي وبأعلي صوت فوزززززية
جرت فوزية ،/ نعم نعم. جيت اهو
امير،/مش انتي اللي بتعملي لبن كل يوم لست نورما
فوزيه/أيوة يابية انا اللي بعملها اللبن
امير/وآية اللي خلاكي تتاخري عليها مرادي
فوزية / الست زينب دخلت عليا. انا بعمل اللبن وصممت اسيب اللي في ايدي و اعملها قهوة
امير/ يعني عمتي دخلت عليكي المطبخ وانتي بتعملي اللبن صح
فوزية/ برعب صح يابية حوصل وصممت اسيب اللي بعملة واعملها قهوتها و كمان قلتلها تروح تقعد وانا حجبهلها بس هي صممت تقف لحد ما تخلص عاد
عزاوي /خلاص يا فوزية. بيكفي أكده و علي شغلك عاد
ماشيت فوزية بسرعة
امير/اظن كده كلام واضح الكل ومش محتاج تفسير خلص كلام لحد كده انا صبح حاخد مراتي ونازل مصر انا مش مستغني عن ابني تصبخو علي خير
هانم/استنه عاد يا ولدي كلام اخد عطي اصبر بس علشان خاطري ما تعوجعش قلبي عليك عاد
وطي امير علي ايد أمه باسها
امير /معاش ولا كان اللي يوجع قلبك يا ست الكل عندي ليكي خبر حلو ووطي علي ودنها وبهمس اكمل جاي في طريق يا امي نورما حامل في ولد
دمعت عيون هانم من فرحة
هانم /بحد ياولدي يا الف بركة احمدك واشكرك يارب الف حمد وشكر ليك يارب يا ما انت كريم يارب
العزاوي / الاا خبر ايه. ما تفرحونا معاكم عاد ولا احنا ملناش نفس ولا ايه
هانم بصت ل زينب بحقد مافيش عاد بعدين لما نكون لوحدينا وانت ياولدي اطلع لمرتك عاد اراضيها و استعدوا للسفر ملكوش قاعد اهنه
طلع امير لقي نورما في الاوضة بتغير هدومها وبدأت بطنها تظهر
قرب منها ووضع أيده علي بطنها وبص في عنيها
امير / حقك عليا يا بنت قلبي عارف انتي قاسيت عليكي بس انتي اللي خلتني اعمل كده تخيلي لو كنتي سبتيني وماشيتي كنت انا حعمل ايه حطي نفسك مكاني لو انا اللي اخدت ابنك و روحك و سبتك وماشيت تعملي ايه يا بنت نبضي
نورما/كنت حموت فيها يا أمير ما كنتش حاستحمل ساعة واحدة .
حقك عليا انا ما فكرتش انا سمعت خبر جوازك نزل زي صاعقة عليا لغي كل حاجة مخي وقف عن تفكير ساعتها كرامتي بس هي اللي كانت عماله تحركني انت اكتر حد عارف انا عانيت قد ايه انا عارف ازاي حياتي كلها اتلغبطت من ساعة ما اتجوزت اكمل امير انا كنت هنا بشوف المر كفايا كانت معامله ولدتك ليا
انا استحملت اللي محدش استحملة وأكمل ساعت كان بيطلع عجزة عليا فاض بيا ولما قلبي دق وعرفت يعني حب وبدأت الدنيا تضحكلي فوقت علي كابوس انك حتتجوز صدقني معرفتش افكر كل اللي كان قدامي منظرك وانت بتحضنها وتقرب منها نار شعلت جوايا بقيت خلاص مش قادرة اتحكم في اعصابي انا مش ضعيفة يا أمير ولا عاوزه اسيك وأهرب صدقني بعدي عنك زي الموت بلظبط مقدرش ابعد عنك
لاني بكل بساطة بقيت بعشقك بتنفسك انا بحبك قوي يا أمير بجد بحبك بقيت بمتشي جوا دمي في عروقي لقيت النفس اللي بحيا علشانه
امير /يااااه عاوزاني اعمل ايه بعد كلام جميل ده يا نورمت قلبي وعقلي وروحي بحبك يا بنت قلبي و بنت عمري ونبضي يا اجمل حاجة حصلت لي في دنيا دي وشدها جوا حضنه
امير/ مش عاوزك تطلعي من حضني ده خالص ولما تحبي تهربي تعالي اهربي جوا حضني مش هتلاقي احن منه عليكي يا كياني ونبضي وعشقي
نورمتي انا بحبك قوي وضمها بشده لحضنه ليشعرها بالأمان والطمأنينة
نورما/امير انا عمري ما حسيت براحة قد ما انا بحسها جوا حضنك
امير /ايه بقي حنقضيها احضان ما تشوفها حاجة حلوة في دولاب ده والبسيها بقي عاوز اعوض الكام يوم دول اللي كنت بعيد عن حضنك
نورما بدلع مبالغ بعينك بقي مش انت اللي كنت بتنام علي كنبه وتسبني قابل بقي خالي كنبه تنفعك
امير/ بت انتي بطلي دلع ده انا مش مسؤال عن اللي هيحصل بس دلع بقي
نورما / بدلع تؤتؤ حدلع عليك اكتر واكتر
امير /طااايب كده انتي شايفة كده طب تعالي بقي
نورما / بضحك يعينك هههههههههههه وجرت
امير/ ونبي تعالي هنا خدي بس حقولك عارفه لو ماسكتك و راح شددها علي صدرة أيوة بقي تعالي هنا يخربيت حلاوتك
نورما / امير بس بقي عيب كده
امير/ عيب هو ايه اللي عيب انا لسة عملت حاجة أنا حوريكي
و ذهبا معا في عالم الاحلام كل واحد يبث حبه للآخر ويعبر علي مدي اشتياقه
أنه العشق ياساده لقد تخطي مرحلة الحب عشق متيم باكاليل الغرام
وفي صباح اليوم التالي صحي العاشقين
امير/يلا اصحي يا ست البنات قدمنا سفر طويل
نورما /بكسل في ايه يا أمير بتصحيني ليه
امير/ خلاص براحتك وانا اللي قلت انك عاوزة تنزلي مصر علشان خطوبه سحر بس يلا مش مهم النوم احسن بقي
فتحت نورما عينيها علي وسعها وقامت علي ركبها
نورما/احلف كده بجد ححضر خطوبه سحر ونبي وحياة ربنا جد
امير/بضحك هههههههههههه انتي مالك قبلتي كده علي عيله عندها سبع سنين وكاني بقولها حخدك ملاهي
نورما بضحك /اصلك فاجأتني وانا كان نفسي احضر خطوبتها قوي يا اميري
امير/أميرك حلوة قوي يا بنت قلبي كلمة اميري
حوطت نورما أيدها علي رقبته
ايوا اميري وعشقي وروحي انت امير حبي انا وعشقي انا ونبضي تحياتي كلها
امير/ايوا شكلنا كده لا حتروح ولا حانيجي حتقضيها حب
نورما/لاء لاء خلاص انا حخش حالا اخد شاور واللباس
ضحك امير علي منظرها طفولي وهي بتجري ومش مصدقة نفسها زي الاطفال
امير في نفسة وغلاوتك يا بنت قلبي لاعوضك عن كل دمعة نزلت من عينك حعوضك عن كل ذرة حزن دخلت قلبك يا بنت قلبي وحياتي يا نور دخل دنيتي ونورة يا نوارت قلبي وروحي
قام امير. جهز شنط وخرجت نورما من الحمام ودخل امير واستعدو للسفر
نزل امير و هو ماسك ايد نورما وكأنها قطعة جواهر خايف فقدانها دخلو الكل كان متجمع في صالون
امير صباح الخير عليكم كلكم
هانم/تتصبح بلخير ياولدي والتفتت لنورما وانتي كيفك يا بنيتي عاد
راحت نورما ليها انا بخير الحمد لله أنتي صحتك عاملة ايه
هانم مليحة طول ما انتم ملاح
نورما / وانتي عاملة ايه يا سماح دلوقتي
سماح /الحمد لله مليحة بقيت احسن مش انا حدلي مصر معاكم انا وهشام
نورما /بجد خير حلو والله اهو نونس بعض هناك
زينب /بحده انتي برضوا مصممة تهمليني وتسافري
سماح/يا امي انا كنت حموت بسببك زعلانه ليه اني حاسيبك واسافر انتي عمرك ما كنتي ليا ام وعمرك ما حاسستيني اني بنتك ولا طبطبتي عليا زي باقي الأمهات طول عمرك بتلبسبني وتاكليني زي ما انتي عاوزة عمرك سألتي نفسك انا عاوزة ايه بحب ايه بكره ايه ايه بيسعدني علطول شيفاني بنت الراجل اللي غصبوا عليكي في جوازه كاني مش بنتك ولا انتي اللي حملتي فيا كان ابويا اتجوزك وانا معاه مش بنتك
زينب/ بحده أيوة لاني كنت بكره و بكره كل حاجه فيه حياتي كلها كانت غصب معاه حتي انتي جبتي بالغصب بكره كل حاجة منه بكره نفسه بكره ريحته وشكله وانتي طلعتي شبه بلظبط كل ما ابص في وشك افتكره وافتكر حياتي معاه
وقامت وقفت أيوة بكرهك بكرهك و بكره اسمك اللي مرتبط باسمه.
وبكرة كل حد فيكم غصبني علي جواز منه
وبكرهك يا عزاوي علشان كنت سلبي و ماقلتش لابوبا بلاها جوازة دي مع انك كنت كبير وسطينا
جربت عليك انت اول واحد وقلتلك انا مش ريداه انا بعشق حد تاني
فاكر ردك عليها ساعتها ايه فاكر ولا افكرك
قولت بالحرف الواحد يا خيتي اسمعي كلام ابوكي انا مانقصي مشاكل مع ابوكي عاد هماليني مليش صالح
ده كان ردك عليا وقتها فاكر يا اخويا صخ
محدش شاف الذل اللي انا شوفة ولا. حد داق الاهانه اللي انا شوفتها ولا حد نام ليالي من غير اكل كان كل ما يعاقبني يرميني بالاسبوع في قوضة صغيرة مترين في مترين شبه قبر ضلمة مافيهاش حمام ولا كرسي اقعد عليه يرميني فيها في عز البرد و ساقعة من غير اكل اسبوع بحاله مش بيخشلي غير ماية وبس مافيش حمام اخشه عارفين يعني ايه مافيش حمام تخيلو اللي كان بيحصل ولما كنت أخرج من الأدضه طبعا بعد ما انضفها من القرف
كنت بخاف اتنفس لاحسن اغلط وأرجع الاوضة تاني من كتر ما انا كنت ساكتة ناسيت كلام ومحدش فيكم سال عليا واصل كاني واصمت عار مع اني كنت احن واحده في البيت ده من كتر قسوة بتولد جبروت
ايوة جبروت من كتر قسوته عليا حتي لما كان بيعوزني زي اي اتنين متجوزين كان بالعافيه وما كنتش اقدر اقول لا وكان يوم اسود عليا لما عرف اني حبله في بنت كأني انا اللي خلتها بنت فاكرة والله فاكرة زي ما يكون دلوق
زينب بهستريا ودموع نزله علي وشها زي مطر عارفين عمل ايه لما عرف انها بنت حوريكم عمل ايه شقت هدومها ظهرها كله عليه اثار حرق و علامات جرباج محفورة
شوفتم اتعمل فيا ايه كل واحد بقي يتخيل طريقة ازاي واتحبست في الاوضة اسبوعين وكتر خيره كان بيدخلي نص رغيف وحته جبنه وفي الايد تانية جردل ماية بلتلج علشان يقلبوا في ارض الاوضة وكنا في عز سقعة
عاوزني يعد كل ده يكون لسة عندي قلب واكون لسة بحس انا للاسف فقد الاحساس وشعور ما بقاتش احس بحد خالص شلت قلبي من مكانه وزرعت كره أيوة كره بقين بكره كل ناس بكره بنتي و بكره ابويا اللي غصب عليا جواز وبكرهك لانك كنت سلبي ما اختش موقف
عرفتوا انا كده ليه ومش حتغير وحيفضل كرهي للكل للكل للكل ااااه
وقعت فجأه زينب من طولها
جرت عليها سماح امي امي فوقي يا امي حقك عليا
اتصل امير بالدكتور
دكتور/للاسف عندها صدمة عصيبة حاده انا شايف لازم تتنقل مصحة ضروري وشايف انها تكون في مصر هنا مافيش مصحات متخصصة كده
امير / ما تقلقش حنعمل معاها الالزم
نقل امير عمته لمصر في سيارة إسعاف مخصوص
هي كمان كانت ضحية عادات وتقاليد اللي دمرتها ودمرت حياتها كلها
بدأت مرحلة علاج نفسي لها
وبعد اسبوع جاء موعد خطوبة سحر
نورما/ امير منتساش ترجع بدري علشان نحضر خطوبة
امير/ما تقلقش بس خالي بالك من نفسك وماتنسيس علاج بتاعك
نورما /. متقلقش عليا بس انا احتمال انزل مع سماح نزور عمتك دكاترة قالو بدأت تفوق
امير/ببلاش انهاردة خليكي ريحي انتي دخلتي في شهر خامس وتعب بأن عليكي ماتنسبش انك في خطوبة باليل
نورما/والله منا مش عارفه حروح ازاي وانا بقيت شبه شوال كد
امير/ حاتفضلي حلو. في نظري العمر كله بحبك يا مجنونه سلام بقي علشان اتاخرت
نورما /سلام حبيبي سرحت نورما مع نفسها في كل الاحداث اللي حصلت ولقت أن عمت امير ضاحية هي كمان مجاني عليها مش جاني كانت ضحيت عادات عقيمة و تقاليد وفكر متخلف وده رد فعل طبيعي للحصلها أن كتر القوة والعنف خيولد عندها جبروت يخليها مترحمش اي حد علشان محدش رحمها
فاقت نورما علي صوت تليفون
نورما/ الو ايو بقي يا عروسة
سحر/انتي فين يا نورما وماجتيش ليه لحد دلوقتي الكوافير علي وصول وامير باعتلك صندوق كبير علي عندي
نورما /صندوق ابه ده انا جاية اهو بس بقولك ايه صحيح حاجيب معايا سماح بنت عمت امير
سحر /؛عيب يا نونو انتي بتستاذني هو في بنا كده يلا بقي تعالي بسرعة
راحت نورما وسماح عند سحر
نورما/فين صندوق اللي بعته امير و متاكده أنه علشاني
سحر/اه سواق جابه وقال صندوق ده لمدام نورما
نورما /تعالي نشوف مفجاءات امير اللي مش بتخلص
فتحت نورما صندوق الكل في نفس واحد واووووووووو
كان في فستان حمل كان قمة في جمال مرصع بصوص الماظ واحجار كريمة كان قمة في الروعة والجمال ومعاه كل الاكسسوارات بتاعته
سماح/يا وبووووي مشاء الله ايه روعة وجمال ده يا بن عمي طول عمرك زوقك مليح
بدأو الكل يستعدو الحفله وكانت نورما ملكة متوجه فعلا بعد أن لبست تاج اللي جاي مع فستان بقت شبه الاميرات اللي هربنين من روايات الكرتون
بدأت الحفلة والكل كان فرحان وعيون امير منزلتش من علي نورما من شده جمالها
امير /هو في جمال كده ممكن اميرتي حلوة ترقص معايا
نورنا/امير بس بقي بتكسفني بجد انا حاسة ناس بتبوص علينا
امير/بالهوي عليكي لما تتكسفي حموت واكل فرواله اللي علي خدودك دي قربي مني يا بنت عمري وقلبي خاليني اشم ريحتك أخدها جوايا بتوحشني قوي
نورما / الله علي كلام اللي يسحر ده بحبك قوي يا أمير بحبك قوي قوي بجد
تعالي في حضني يا عشق الأمير
انتهت الحفلة وروح الكل
وعدت ايام وشهور و نورما وسماح بيراعوا زينت كل يوم وحسسوها بالاهتمام وهي حالتها بدأت تتحسن و تبقي طبيعية وبدأت تنسي الحقد و الكره واهتمام سماح بيها بدأ يحرك قلبها للحب
سماح /صباح الورد والفل والياسمين علي احلي زيزي عامله ايه ياقمر دلوقتي
زينت/نحمد الله بجد بقيت مليحة قوي
نورما/,يارب دايما في خبر حلو بقي سماح عاوزة تقوله لك علي بال ما سماح تقولك الخبر حكلم امي علشان معاد ولاده قريب
زينب /ربنا يقومك بسلامة
نورما/ امين يارب يلا سلام مؤقت انا برا
طلعت نورما واتصلت بتليفون
نورما،/ الو أيوة يا ليلي ايه مافيش معرفة وحشتني قوي
ليلي/نورما حبيبت قلبي عامله ايه يا ضنايا
نورما/بخير يا امي وبابا عامل ايه لسة برضو مصمم يعيش في صعيد
ليلي /حعملو ايه انا زهقت
نورنا/ واللي يخلصك من زهق ده
ليلي/ بجد ازاي يا نونو انا حاسة حطق وجدتك ياوبووووي تجنن بلد
نورما / بضحك عارفة من غير ما تقولي بصي انا معاد الولاده تتحدد اعملي انتي بقي حجة ولادتي وانزلي مصر
ليلي /,هو ده اللي هيحصل فاروق حب بنزل ما ينزلش براحتوا بقي انا حطق ربنا يقومك بالسلامه يا حبيبت
نورما/يلا بقي حقفل وانتي حضري نفسك اوك سلام يا
لي لي
قفلت نورما مع امها ودخلت لقت زينب حاضنه سماح جامد
دمعت عيون نورما
نورما /احم احم ياعيني يا عيني ايه اللي انا شيفاه ده
زينب/أنا بصحيح يا نورما خكون جده
نورما/. ايوة يا زيزي سماح حامل خفي بقي انتي بسرعة علشان توقفي معاها في حملها
زينب /انا خفيت خلاص عاد بقيت شبه حصان ارمح رمح عاد
ضحكت نورما وسماح علي كلامك زينب
وبعد يومين نورما نايمة بليل
فجاه
نورما/ااه اااه امير اااه امير االحقني ااااااه
قام امير بسرعة خير خير مالك في اية
نورما/ بصوات حيكون في ايه بجرب صوتي مثلا بولد ياعم االحقني
امير/لاء لاء. تولدي ايه ماتفقناش علي كده دكتور قال كمان يومين الله يهديكي اسمعي كلام وبلاش عند وكمان امك لسة مجاتش استهدي بالله واتغطي ونامي
نورما /عااااااااااا انت بتهزر بقولك بولد. بولد عاااااااا
امير /أيوة بردو يعني اعمل ايه مش فاهم
نورما/حموت من غيظ خدني الدكتور واتصل بسماح وسحر واتصل بامي استعجلها
ااااه اااه الحقني امير
وقف امير محتار يعمل ايه
امير /اه اتصل بسماح لا اكلم أمها الاول ولا اتصل بدكتور
لاء احضر شنطتها لاء لاء هي محضرها طايب اعمل ايه اعمل ايه
نورما/ امييرررررر انت واقف تكلم نفسك وساينبني هنا ابنك حيموتني عااااااااا
امير /منا مش عارف اعمل ايه مش عارف
نورما / كلم سماح وخدني مستشفي
جري امير بسرعة سندها واخدها مستشفي واتجمعت سماح و هشام و سحر ووصلت اخيرا ليلي وفاروق وانفجاء امير ان أمه معاهم جري عليهم كويس لقيتو طيارة اهلا امي ايه مفجاءة حلوة دي نورما حتفرج لما تلقيكم كلكم حواليها
ليلي/هي فين يا أمير بنتي
امير /ادعولها بالله عليكم دخلت قوضه عمليات وقف الكل برا في حاله قالق
قرب هشام من امير
هشام /امير اجمد كده في ايه أنت حبه وحتنهار خالص انت ماسك دموعك بالعافية
ا
مير/باس يا هشام قلبي حيوقف من خوف عليها بجد حموت من قلق
هشام / أن شاء الله خير
وفجأة اتفتح باب وخرج دكتور
جري امير بسرعة علي دكتور
امير/خير يادكتور طمني بالله عليك
دكتور / جابت عريس زي القمر مشاء الله
امير/المهم نورما عامله ايه هي كويسة
دكتور/مشاء الله هي الحمد لله في الآفاقة وزي الفل الف مبروك عن اذنكم
طلعت نورما من غرفة عمليات علي اوضتها وفي الآفاقة
نورما /امير شوفت البيي
امير/لسة يابنت قلبي حيجيبوا دلوقتي
دخلت ممرضة ومعاه طفل جميل
الكل لتجمع عليها
امير شاله بحظر وبدأ يأذن في ودانه ويكبر
هانم/ امير اديني اكمل املي عيني منه
أخدته في حضنها كانها بتشم ريحة ابنها فيه
نورما /حلو البيي. شبه مين امير
قرب منها امير وحضنها
امير/يعني ابوه قمر وأمه قمرين حيطلع وحش ليمين لعمه هشام مثلا تفتكري ممكن
هشام / ماشي. ماشي أنتم الخساراتين كنت حشيل السبوع كله عليا
امير/وانا بقول الواد طالع مز و ومدوخ بنات لمين اتاري لعمه هشام
هشام /لا ونبي دلوقتي مز ماشي ماشي حعملكم سبوع واجري علي الله علشان خاطر الكتكوت صغنون ده ربنا يباركلكم فيه
وبعد اسبوع الكل متجمع في بين امير
بحضرو اسبوع اول مولد يربط بين علتين بالحب
الكل مشغول
دخل هشام عليهم وفي أيده مليانه اكياس
هشام /يا اهل الدار انا جيب
امير/اهلا فيلسوف زمانك مش حاسس انك جاي بدري شوية
هشام /حنبدا غلط بقي والله اخد كياس اللي جايبها وامشي
امير /بتحلم طبعا هو دخلوا حمام زي خروج تعالي فرجني جبت ايه اصل انا عارف زوقك شبهك
فتح امير كياس واتفاجاء من جمال الحاجة
امير/بجد هشام مشاء الله انت كلفت نفسك قوي أنت جايب كل علب الحمص فاضيات بجد ليه يا بنى تكلفة دي
هشام /عيب عليك يا امير احنا عندنا كام اكمل يلا خلي الفرح يخش بتنا بقي شبعنا حزن حد يشغل اغاني عاوز اهيص بقي
امير/بضحك هههههههههههه حتفضل طول عمرك عيل يا ابن عمي
هشام/ ولا انا اللي مخوفني اني اكبر اني ابطل هزار
دخلت نورما وشافت حاجة
نورنا /الله الله تحفة فضيات دي يا هشام كلفت نفسك جامد. بجد
هشام / يووو شبه جوزك بقيتوا شبه بعض انا حطير حروح أجيب عمتك من مصحي علشان تحضر السبوع
خرج هشام
شد امير نورما اللي صدره وانا اطول ابقي شبه قمر. ده و اخد شفايها في قبله طويله انفصلوا بيها عن عالم
فاقوا علي صوت سماح سحر
نورما / مش تكحوا ولا تعملوا منظر
سحر/بقا احنا طالع بوزنا تحت وعمالين ننفخ في باللونات لما اتنفختا وانتم هنا نزلين حب
انزلو تحت ساعدونا تعبنا وكفايا نحنحة بقي
امير/يابوي عليكي يا سحر فصلان الواحد ميعرفش يقول كلمتين حلوين لمراته
سحر /يلا بقي تعالو مافيش وقت. لكلام ناس علي وصول
وبليل ااتجمع الكل علي حب و موده والكل نسي الزعل والقسوة وكأن المولود بشرة خير وامل وحب الكل العيله
وكان اجمل تجمع اتجمعتوا العيلتين واجمل سبوع اتعمل لانه اتعمل بلحب وبصله الرحم
امير/. بااس ممكن لاحظة يا جماعة بشكركم كلكم علي تعبكم علشان يطلع سبوع اكمل باشا بلشكل ده بس حابب اقول حاحة لاجمل حاجة حصلتلي ححببت قلبي وعمري ونور طريقي احب اقولها
بحبببك يا نوارت قلبي وعمري كله
سقف الكل وحضن امير نورما جااامد وأصبحت سجينة العشق مش العادات لان الحب هو اللي انتصر في الاخر