رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول بقلم دنيا محمد

رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول بقلم دنيا محمد

رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دنيا محمد رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول

رواية زواج بدون افعال بقلم دنيا محمد

رواية زواج بدون افعال كاملة جميع الفصول

قمر بتوتر : انت بتعمل اي يا عز
عز : اي !!!
قمر : هو احنا مش متفقين انك مش هتل'مسني الا برضايا
عز بزهق : انا كنت بعدلك المخده بس عشان كده شديتك
قمر : فهمتك غلط
عز : انا جوزك علفكره اي فهمتك غلط دي
قمر : يا عز بقا ملوش لازمه الكلام ده انا عايزه انام ياله رجع المخده بينا ونام
عز : طيب
عز بإستغراب : ما تنامي
قمر : نام انت الاول
عز بضيق خلق : انا مش عيل عشان ارجع ف كلامي قولتلك مش هعمل حاجه غصب عنك
قمر بإبتسامه خفيفه : ماشي بس نام الاول برضو
عز : يا حول الله
قمر بريأكش طفولي : معلش
عز : اتخمدت اهو
قمر بتتأكد انو نام وتروح في النوم بطمإنان
___________________________________________
الساعه 11:26AM الصبح
هايدي : معزومين عند قمر وعز؟؟؟ 
زينب : اه اجهزي
هايدي بإبتسامه و في ذهنها : وحشتني اوي يا عز
زينب : ياله مش عايزين نتأخر عشان اهل قمر جايين
هايدي : اي التناحه دي جايين لي
زينب : بت عيب هو اي الي جايين لي أهلها و معزومين زيهم زينا 
هايدي بضحك : يا عمتو مقصدش كنت فاكره عازمنا احنا بس
زينب : لا واجهزي ياله عشان منتأخرش
هايدي : حاضر
_:..
قمر : اهلك بيحبو الاكل ال انا عاملاه مش كده 
عز : امم بس بابا بيحب الرز ابيض
قمر : طيب كويس قولت قبل ما اعملو
عز : عايزه حاجه انزل اجيبها
قمر : لا في كل حاجه
عز : طيب اساعدك
قمر : لا انا بعرف اعمل كل حاجه لوحدي اص.. ااااه
عز بخضه : ايي
قمر وترفع صباعها بريأكشن زعل
عز بضحك : عورتي نفسك ما انا بقولك اساعدك وانتي الي بتكابري
قمر : بعد اذنك متكلمنيش وانا بعمل حاجه تاني
عز : يعني انا السبب.
قمر بلوي بوظ : ااه
عز : وانا مالي ،، وريني ايديك
قمر وتخبي ايديها : خلاص خفت
عز بإستعجاب : وريني مش هاكلها
قمر : وتطلع ايديها من ورا ضهرها
عز : دي خفت? بطلي عِندك ده ماشي
قمر : ماشي ها خلاص
عز : خلاص
قمر : اكمل الاكل بقا
عز بنفاذ صبر : كملي يا قمر
قمر بفرحه : دي اكيد ماما افتح بسرعه
_:.
عز بإبتسامه : ازيك يا حماتي
حياه : بخير ياقلب حماتك عاملين اي انتو 
عز : كويسين على حسك 
قمر بلهفه : ماما وحشتيني اوي
حياه : الواد عز عامل معاكي اي اوعي يكون مزعلك 
عز : انا اقدر برضو
ادهم بحده : عامل اي يا عز 
عز بضيق خلق : احسن منك
حياه بملاحظه : عز يا حبيبي تعالي عايزاك 
ويدخلو الاوضه 
حياه : انا عارفه يا حبيبي انك مضايق من وجودو بس هو زارنا فاجئه ولما عرف ان احنا جايين صمم يجي معانا ومعرفتش اقولو اي ما هو ابن خالها برضو 
عز : فاهم موقفك يا حماتي عادي هو فين عم عبدو واحشني الراجل ده
حياه بضحك : عمك عبدو لقى محل عامل عروض قال ده لقطه و قال اسبقوني انتو
عز : والله عمو ده غلبان
حياه : اهو شكلو جه
_:.
زينب : اي ده اي ده احنا فاتنا حاجه ولا اي
حياه بضحك : يا اختي انا لسه جايه
زينب : وحشتيني يخباصه بقالي كتير مشوفتكيش
حياه : شوف امك يا عز بتقول عليا اي 
زينب بضحك : مش بقولك خباصه
حياه بضحك : وحشتيني يا فقريه
هايدي بإبتسامه خجل : احم عامل اي يا عز
عز بضحك : يا سلام من امتي وانتي بتتكسفي يا زقرده انتي
هايدي : متقوليش زقرده انا كبرت علفكره 
عز : تكبري عليهم اومال عليا انا لا
هايدي بإبتسامه : طيب الي تشوفو
بعد ساعات
عز ويلاحظ ادهم بيتكلم مع قمر
عز : قمر
قمر : اي
عز : تعالي عايزك
قمر : طيب 
ولسه هتقعد جنبو هايدي تلحقها وتقعد 
هايدي بإبتسامه : اقعدي انتي جنبي 
قمر بإستغراب : ماشي
هايدي : معلش انا مبشوفهوش خالص اومال انتي معاه علطول
قمر وتبتسم ليها : ممم  
هايدي : عز اي رأيك في شعري مخدتش بالك منو انت
عز : حلو
هايدي : بجد طيب اي الي اتغير فيه
عز : مش واخد بالي يا هايدي اي حاجه حلوه عليكي 
هايدي بخجل : بجد يا عز يعني انا حلوه
زينب : اي يا قمر بقي مش ناوين تفرحونا بنونو صغنن
هايدي بتسرع : لا
وتكمل بتردد : قصدي هما لحقو عشان يخلفو
عبدو : لا بقولكو اي انا عايز حد يقولي يا جدو
حياه : بقالكو كام شهر متجوزين عايزين نشيل عيالكم
ادهم : عادي مش ممكن يكونو لسه مخدوش على بعض متستعجلوش
قمر وهي بتسمع كلامهم بإحراج
ادهم بتلقيح وعينو على عز : او يكون في مشكله ولا حاجه
حياه : عيب الي انت بتقولو ده يا ادهم  
عز بغيظ ويقوم يقف بثقه : انا عندي ليكم خبر حلو قمر حامل
قمر بصدمه وتقوم تقف : اييي
عز بغيظ ويقوم يقف بثقه : انا عندي ليكم خبر حلو قمر حامل
قمر بصدمه وتقوم تقف : اييي
قمر بإبتسامه : عز بيهزر معاكم
عز بضحك : خلاص بقي يا قمر انا عارف انك عايزاها تكون مفاجئه
حياه : مبرووك يحبيبه قلبي مبرروك يا عيوني
زينب بإبتسامه : مبروك يا حبيبتي فرحتي قلبي
ادهم بخنقه : طيب استأذن انا عندي حاجه مهمه
حياه بإبتسامه : ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك 
قمر : بس بس انا مش ح
عز ويمسك ايديها : مش حابه تعرفكو دلوقتي 
قمر بغيظ وتشيدو للاوضه
قمر : اي الي انت قولتو ددده
عز ويقعد عي السرير : ايي
قمر : والله؟ اي البرود الي انت فيه ده
عز : عايزين يفرحو بعيالنا مش هنفرحهم
قمر بغيظ : ياااعززززز
عز : قلب عز
قمر : اتصرف واطلع قولهم انك بتهزر
عز : لا عايزاني ارجع في كلامي
قمر : ققووول انك بتهزر مش هيصدقوني بعد الي انت قولتو ددده
عز : يرضيكي ارجع في كلامي.!!
قمر بضيق خلق والدموع تتجمع في عينيها : اه يا عز
عز : انتي هتعيطي
قمر : انت لي عملت كده
عز : عشان ده لازم يحصل
قمر : هو احنا مش اتكلمنا مليون مره في الموضوع دده
ويقاطعهم
زينب : عز يا حبيبي احنا ماشيين
عز ويخرج ليهم
عز : على فين لسه بدري
زينب : لا خلاص كفايه كده اطمنا عليكم
عبدو : خلي بالك من بنتي يا واد يا عز
عز : على فين انت كمان يا عمي
عبدو : ده معاد نومي مش شايفني بسقط منكو
حياه : ياله يا حبيبي هنبقي نتصل نطمن عليكو 
عز : ثواني هاجي اوصلكم
حياه : لا خليك انت مع مراتك
عز بإبتسامه : هتروح فين يعني خليني اوصلكو
_:..
هايدي : هو صحيح الكلام ده يا عز
عز : كلام ايي
هايدي بغيظ : ان قمر حامل
عز : ههزر لي ،، عقبال ما نجوزك ونشوف عيالك 
هايدي : الي بحبو شايفني زقرده
عز بضحك : عشان انتي زقرده وياله سابقوكي وهتروحي لوحدك كده 
هايدي : وانت هتسبيني اروح لوحدي
عز : لا يبقى الحقيهم 
هايدي : بس انا ملحقتش اقعد معاك يا عز في حاجات حصلت معايا عايزه احكيهالك
عز : حاضر يبقى افضالك مخصوص بس ياله روحي دلوقتي قبل ما يمشو
هايدي : حاضر و لما اروح هطمنك عليا
عز : ماشي
ويسيبها ويطلع البيت
عز وياخد نفسو ويفتح الباب براحه
عز : قمر  يا قمر 
ويدخل الاوضه : قمر
عز بإستغراب : راحت فين دي
عز بإبتسامه : قمرر يا قمورررتي انتي هنا
ويكمل بصدمه بعد ما شاف في ايديها السكي'نه : يخربيتك يا مجنونه هتنتحري ولا اي
قمر بتوتر وتقرب السكي' نه عليه : وربنا يا عز لو قربت مني ل هغز السكي'نه دي في قلبك وانت عارفني مجنونه واعملها 
ويكمل بصدمه بعد ما شاف في ايديها السكي'نه : يخربيتك يا مجنونه هتنتحري ولا اي
قمر بتوتر وتقرب السكي' نه عليه : وربنا يا عز لو قربت مني ل هغز السكي'نه دي في قلبك وانت عارفني مجنونه واعملها
عز بضحك : طب اهدي وصلي على النبي انتي ماسكاها غلط
قمر : يااا باااارد همووو'تتك وانت بتضحك
عز ويمسك ايديها : اهدي بس
قمر برفع حاجب : ابعد ايديك انت مش خايف لي
عز : هخاف لي انتي الي هتتسجني لما تموتيني 
قمر بضيق خلق : هوووف اتصرف واقولهم ان انا مش حامل 
عز بإبتسامه ويقرب وشو لوشها : ما اتصرف وتبقي حامل
قمر بإحراج و وشها يصفر : عز هعيط والله 
عز : عيطي 
قمر : ابعد 
عز : لا 
قمر : عز !!
عز : قلب عز 
قمر بتوتر : ابعد بقي
عز ويلمس على شعرها ويحاوطها بايدو ورا ضهرها : تعالي اقعدي 
قمر وتبصلو بإستغراب : لي 
عز : اقعدي بقي 
قمر وتقعد وعز يقعد جنبها 
عز : انتي لي خايفه مني يا قمر 
قمر : انا مش خايفه منك يا عز 
عز : لا خايفه مني ،، ده انتي لو كده ومش خايفه مني دي تبقي مصيبه 
قمر وتضحك 
عز : يااه هو انتيي بتضحكي زينا كده
قمر : والله !! 
عز : برضو هربتي من سؤالي 
قمر : سؤال اي 
عز : لي بتخافي مني يا قمر 
قمر : مبخافش منك يا عز و مبخافش اصلا 
عز : احلفي
قمر بثقه : والله
عز بإبتسامه وهو بيقرب ليها : بجد
قمر بتردد : بجد 
عز : عينك في عيني كده 
قمر وعينيها في عينو وقلبها يدق بسرعه من قربو ليها
عز : قلبك بيدق بسرعه لي
ويلاحظ سرحانها ف عينو ويدفن وشو في رقبتها ويقب'لها بخفه
قمر وهي سرحانه و دموعها نازله بخوف وتاخد نفسها بسرعه
قمر : عز ابعد 
عز بيبعد ويلاحظ دموعها ويمسحها 
قمر وتقوم من جنبو بسرعه 
عز بيمسك ايديها : شوفتي انك خايفه مني 
قمر متردش 
عز : مبترديش لي 
قمر ودموعها تنزل : اه يا عز بخاف منك وبخاف تقربلي 
عز : وانا اي الي عملتو يخوفك مني 
ويكمل بجنون : ده انا بعمل كل حاجه انتي عايزاها قولتي مقربتش منك قولت حاضر قولتي انك محتاجه وقت عشان تاخدي عليا وعدي كتير ولسه حتى موثقتيش فيااا !! 
قمر ودموعها نازله زي السيال وتبعد نظراتها عنو
قمر : خلاااص يااا احمد والنبي
عز : احمد ؟؟
قمر بصدمه وتستوعب الاسم الي قالتو وتبصلو بخووف
قمر ودموعها نازله زي السيال وتبعد نظراتها عنو
قمر : خلاااص يااا احمد والنبي
عز : احمد ؟؟
قمر بصدمه وتستوعب الاسم الي قالتو وتبصلو بخووف
عز بإنفعال : انتي لسه منستيتهوش لسه بتفكري فيه ؟؟
قمر بتردد : لا يا عز والله
عز ويمسك ايديها بقو'ه : انتي فاكراني عيل تضحكي عليه بكلمتين انتي منستيتهوش يا قمر وانا زهقت 3 شهور منسوكيش انتي عااارفه يعني اي تكوني متجوزه وبتفكري في حد تاني
قمر بعلو الصوت : عززز اي الي انت بتقولو ده علفكره انت قولتلي مش هنفتح كلام في الموضوع ده عشان فات 
عز : انتي الي فتحتي لما قولتي اسمو انا عذرتك يا قمر عشان عرفت الموضوع ده بعد ما اتجوزنا
فلاش باك
عز : امسكي 
قمر بتوتر : اي دده 
عز : عصير ليمون يهدي أعصابك 
قمر : لا مش عايزه 
عز : متخافيش مش حاططلك فيه حاجه
قمر وتاخدو منو وايديها بتترعش
عز ويمسك ايديها وهي ماسكه العصير : اهدي خايفه لي كده انا جوزك مش غريب اه عارف ان جوازنا جه فاجئه بس ده ميمنعش ان نعرف بعض من زمان
قمر : بس انا كنت شايفاك صاحبي و اخويا عمري ما تخيلتك غير كد 
قمر ودموعها تنزل 
عز بعدم فهم : مالك في اي من ساعه ما اتجوزنا وانتي بتعيطي في حاجه حصلت زعلتك 
قمر : بصراحه يا عز انا في حاجه مش عايزه اخبيها عنك 
عز : اي هي 
قمر : احنا لسه في اولها فا هقولك عشان اريح ضميري 
عز : قولي 
قمر بتوتر : بصراحه يا عز انا كان في واحد في حياتي بحبو
عز بهدوء : وبعدين 
قمر تستغرب هدوءو وتكمل بأريحيه : بس هو خطب وشاف حياتو وانا معرفتش انساه خالص ودخلت في فتره اكتئاب وخرجت منها لقيتهم بيحددو فرحنا وانا مش فاهمه حاجه الصراحه الي خلاني أوافق 
عز : انك تنسيه بيا 
قمر : لا والله مش كده يا عز انا شايفاك اخويا ومستحيل ان اعمل حاجه زي كده او اعشمك بحاجه وانا مش قدها  انا بس كنت في فتره اكتئابي بعيده عن ربنا ولما عرفت انهم بيخططو جوازنا قولت اصلي استخاره صليت لقيتني مرتاحه سكت وقولتلهم الي تشوفو ومن ساعتها حياتي اتشقلبت ومبقتش فاهمه انا عايزه اي مش عارفه اذا كده كنت انانيه وفكرت في نفسي ولا الي عملتو ده الصح 
وتكمل بعياط : الي عايزه اقولهولك ان انا غصب عني بفتكرو بس انا مبحبوش والله بيجي في بالي و مش عارفه ابطل تفكير في هو لي عمل كده وازاي يعمل كده انا عارفه ان الي بعملو ده غلط بس ارجوك يا عز متلومنيش على ده والله ما بإيدي
قمر بإستغراب : انت ساكت لي يا عز 
عز : مش هلومك على حاجه فاتت ولا على اي حاجه حصلت وانتي مش معايا مش هقولك غير ان الموضوع ده ميتفتحش تاني
باااك
قمر : بس انت كنت وعدتني يا عز انك تنسيهوني
عز بإنفعال : انسيهوولك ازاااي وانتي حاطه حاجز ما بينااا هنسيكي ازاي وانتي بتبعديني عنك ده انتي مش واثقه فيا انتي فاهمه يعني اييي؟؟ الا الثقه يا قمر لي مش مستوعبه الي انتي بتعمليه 
قمر بزعل : بس يا عز
عز : بس اي !! انا عملت كل حاجه تقربك ليا بس انتي بتبعدي تنكري دده؟؟ على اي بقي متجوزين وانتي مش عايزاني
قمر بدموع : قصدك اي يا عز
عز : قصدي الي فهمتيه يا قمر
ويخرج من البيت ويقفل الباب وراه بقو'ه
قمر : عززز 
وتكلم نفسها : ياربي اي الي انا بعملو ده والله ما قصدي يا عز
___________________________________
بعد ساعتين 
عز وهو بيسوق عربيتو ويجيلو اتصال
عز : الو
هايدي : اي يا عز
عز : كبرتي و بطلتي تقوليلي يا ابيه 
هايدي بإبتسامه : انت مش كبير عشان اقولك ابيه بس لو عايزني اقولك ممكن اقولك يا عمو
عز بضحك : عمو؟ 
هايدي بخجل : اي وحشه 
عز : لا خالص حتى عمو منك سكر بس قولي عز عادي 
هايدي : ماشي انا اتصلت اطمنك ان وصلت معلش اتصلت متأخر كنت بجهز العشا 
عز : طيب خلي بالك من نفسك 
هايدي : اخلي بالي من نفسي من اي  
عز بإبتسامه : عادي خلي بالك من نفسك مش لازم يحصل حاجه يعني 
هايدي : حاضر يا حبيبي
وتكمل بخجل : قصدي يا عز
عز : طيب عايزه حاجه
هايدي : لا بس هو اي الصوت ده انت مش في البيت
عز : لا في مشوار كده
هايدي : طيب خلي بالك انت بقى من نفسك
عز : ماشي ياله سلام عشان اعرف اسوق
ويقفل معاها ويلاقي قمر بتتصل
عز بيكنسل عليها ويكمل سواقه
_:..
قمر : يا عز رد بقي انت روحت فين وسيبتني لوحدي
قمر : ايوا يا مصطفى هو عز معاك
مصطفي : هو في حاجه ولا اي
قمر : لا مفيش هو معاك ولا لا
مصطفي : هو قالك انو جايلي طيب 
قمر : هو لو قال كنت هسألك
مصطفي : لا مجاليش و معرفش هو فين  
قمر : اخلص يا مصطفى انا عارفه انك اقرب واحد لي واكيد هو معاك 
مصطفي : مجاليش والله طيب اتصلي بيه
قمر : مش بيرد
مصطفي : خير متقلقيش هتلاقيه قاعد مع حد من صحابنا ،، طيب هتصل واشوف انا و هقولو يطمنك
__________________________________
محمد : يا باشا والنبي ساعدني 
عز : في اي
محمد بتمثيل : اخويا يا باشا في اتنين بيضربو هناك
ويشاور بعيد
محمد : يا باشا ساعدني هيموتو
عز وينزل من العربيه : استنا انا جاي معاك
وبيتحرك معاه ويلاقي فعلا اتنين بيقربو لي
عز : هما دول
محمد بضحك : هههه انت غلبان اوي يا باشا هو في حد بيساعد حد الايام دي
ويتهاجمو عليه بالضرب هما التلاته لحد ما يفقد الوعي
شحته بضحك : خدو ارمو في اي حته بعيده عن هنا وتعالو نشوف العربيه دي هنبيعها بكام هههه
محمد بتمثيل : اخويا يا باشا في اتنين بيضربو هناك
ويشاور بعيد
محمد : يا باشا ساعدني هيموتو
عز وينزل من العربيه : استنا انا جاي معاك
وبيتحرك معاه ويلاقي فعلا اتنين بيقربو لي
عز : هما دول
محمد بضحك : هههه انت غلبان اوي يا باشا هو في حد بيساعد حد الايام دي
ويتهاجمو عليه بالضرب هما التلاته لحد ما يفقد الوعي
شحته بضحك : خدو ارمو في اي حته بعيده عن هنا وتعالو نشوف العربيه دي هنبيعها بكام هههه
كابو : بص لابس ساعه بنت حرام دي تجيبلها 10 الاف 
شحته : خساره فيه هاتها قلبو كده لو معاه فلوس
___________________________________
بعد 3 ايام
قمر وتبتسم وهي شايفه عز بيغطيها ويبو'س دماغها 
قمر وتكلم نفسها بزعل : انت لسه مرجعتش يا عز
وتقوم من على السرير وتدور عليه ومتلاقهوش 
قمر بلوم وتقعد علي الارض : انا غبيه غبيه زعلتو مني استفدت اي وانا مخبيه عنو ان انا بحبو اسفه والله يا عز انا مكنتش متأكد ان بحبك كده واللهي كنت هعترفلك بس خوفت تكون بتعاملني حلو بس عشان انت طيب وبتعامل اي حد بكل حب مش عشان بتحبني فعلا كنت عايزه اتأكد من انك بتحبني عشان انا قمر مش عشان الاسم مراتك انت كنت بتراضيني ديما وعملتلي حاجات كتيره حلوه بس انا كنت خايفه مكنتش عايزه اتوجع تاني 
َوتكمل بإبتسامه : بس صدقني وعد مني لما ترجع هقولك ان انا بحبك ومش هخاف حتى لو طلعت مش بتحبني و مش هخاف تجرحني عشان الي زيك مبيجرحش بالعكس بيتحط على الجرح يطيب مش هيضيع وقت تاني و هقولهالك
_______________________________________
شحته بعصبيه : انتت غبييي بتفتح تليفونو ليي
كابو : يا عم ما تسيبو
شحته : انا مش عارف انا ازاي مشغل معايا اغبيه كده 
محمد : استنا بس دي في واحده بتتصل من ساعه ما مسكت العده دي شكلها مراتو
كابو بلامبالاه : حلوه يلا 
محمد : جامده حاطط صورتها بص 
كابو : اووف اي المرا دي ده حظو ف السما 
محمد : عماله ترن بقالها كتير يا شحته شكالها قلقانه عليه
شحته : قولتلك اقفل الزفت ده
كابو : استنا بس يمعلم بيقولك قلقانه 
شحته ويضربو على راسو بأزازه الخمر'ه : لا خليه يرد يطمنها يا عم الممحونن
كابو بعصبيه : مش ددده القصد ياااعم اخوك تعبان يا شحته تعبان اوي وعلي وش جواز وانت عارف
محمد بتشو'ق : احنا نجيبها نتسلى بيها شويه 
شحته بتفكير وضحك : يولاد اللزينه بس هتجيبوها ازاي افرض عملتلنا فخ 
محمد : وهي هتعرف منين الي حصل اهدا انت بس وانا هظبطها اهي بترن تاني
شحته : رد وسمعنا صوتها 
قمر بتسرع : الو يا عز انت فين كل ده ومبتردش عليا لي 
محمد ويغيرصوتو لبنت : الو 
قمر بقلق : اي ده انتي مين ده موبايل عز هو فين 
محمد : انا عشقتو 
قمر بصدمه وعدم فهم : اي الي انتي بتقوليه دده اديني عز 
محمد بإنبساط : لي في حاجه
قمر بزعيق : عااايزه اكلم جوزي اديهولي
محمد : هيحح عموما هو مش فاضيلك دلوقتي متعطلناش بقي عن ليلتنا
قمر بعدم تصديق : لا انتي كدابه عز ميعملش كده 
محمد : كدابه؟؟ لو مش مصدقه تعالي *** **** ** وانتي هتصدقي
قمر والموبايل يقع من ايديها من رعشتها ودموعها نازله زي السيال وتحط ايديها على قلبها وهي مش قادره تاخد نفسها : لا لا مستحيل 
محمد ويغيرصوتو لبنت : الو 
قمر بقلق : اي ده انتي مين ده موبايل عز هو فين 
محمد : انا عشقتو 
قمر بصدمه وعدم فهم : اي الي انتي بتقوليه دده اديني عز 
محمد بإنبساط : لي في حاجه
قمر بزعيق : عااايزه اكلم جوزي اديهولي
محمد : هيحح عموما هو مش فاضيلك دلوقتي متعطلناش بقي عن ليلتنا
قمر بعدم تصديق : لا انتي كدابه عز ميعملش كده 
محمد : كدابه؟؟ لو مش مصدقه تعالي *** **** ** وانتي هتصدقي
قمر والموبايل يقع من ايديها من رعشتها ودموعها نازله زي السيال وتحط ايديها على قلبها وهي مش قادره تاخد نفسها : لا لا مستحيل
بعد ساعات 
منار : في اي قلقتيني من صوتك 
قمر وتترمي في حضن منار وتعيط 
منار : مالك يا قمر يحبيبتي مالك اهدي وكلميني برراحه 
قمر : انا لي حظي وحش لي بتوجع من اقرب الناس ليي 
منار : حصل اي طيب عز عملك حاجه زعلك فهميني 
قمر وتحكيلها كل الي حصل 
منار بصدمه وعدم تصديق : لا يا قمر انا مستحيلل اصددق متظلمهوش عز كويس ومحترم وميعملش كده 
قمر : كنت فاكراه محترم بس طلع كداب 
منار : لي بتقولي كده ما ممكن تكون بتكدب عليكي
قمر : لا مبتكدبش 
منار : اي الي عرفك 
قمر وتمسح دموعها : عز قبل ما يسيبني لمحلي بالكلام ان احنا هنتطلق هو مبيحبنيش كان بيعطف عليا 
منار : اي الهبل الي انتي بتقوليه ده بيعطف عليكي اييي كل ده ومسمياه عطف هو بيحبك والله بيحبك بس انتي الي عاميه ومش عايزه تصدقي ان ده حب بجد وهو مش زي أحمد افهمي بقي عز مش احمد 
قمر : زيو زي غيرو كلهم زي بعض كدابين انا كنت قلقانه عليه وخايفه وقاعده على اعصابي مستنياه يرجع عشان اعترفلو بحبي لي وفي الاخر يطلع كده !!!! انسان زبا'له وميستهلنيش
منار : قمر اهدي وفكري في كلامك 
قمر بعصبيه : افكر ف اي ده خا'ين انا مش هستني دقيقه واحده وهطلق منو
منار : يا ستي لو صدقنا انو فعلا خاين اي الي هيخليه يعمل كده غير معاملتك لي وطريقتك معاه والعيشه الي انتي معيشهالو  
قمر بدموع : يعني في الاخر انا الي غلطانه ؟؟ مش مبرر للخيا'انه يا منار مش مبرر 
منار : يا حبيبتي ابداا الفكره انك مش عايزه تدي نفسك فرصه وتشوفيه بجد مش عايزه تملي عينو بيكي ومش عايزه تقربيه ليكي وكل ده عشان خايفه ده مش خوف يا قمر ده عمي انتي الي عملتي في نفسك كده بسبب عماكي 
قمر : انتي معاه ولا معايا يعني الي عملو ده الصح؟؟ ومصطفى!! 
منار : مالو جوزي بقي 
قمر : قالي ميعرفش هو فين وانا متأكده انو كان عارف ومخبي عليا
منار : لا مصطفى ميعرفش حاجه عنو بجد متظلمهوش يا قمر ده يا عيني لما عرف ان هو مختفي بقي بيدور عليه في كل الاماكن الي كان بيروحها ومكنتش بتغمضلو عين 
قمر : بس انا عارفه عز فين هي ادتني العنوان وقالتلي اجي عشان اتأكد من كلامها 
منار بشك : مش مطمنه يا قمر حاسه في حاجه غلط انا لحد دلوقتي مش مصدقه كل الكلام ال بتقوليه على عز بجد
قمر : انا كمان مش قادره أصدق لي يعمل كده؟؟ اخر لام بينا كان بيلومني وزعق فيا ورزع الباب ومشي وكل كلامو يأكد الي حصل ده 
________________________
مصطفي : اي؟؟؟ مستشفى اي
عيد : *****
مصطفي : انا جيلك حالا
_:. 
عيد : انا اتصلت بحد من قرايبو وجاي 
يحي : تمام حضرتك مضطر تستنى لحد ما يجي 
عيد : بس انا لازم امشي دلوقتي 
يحي : معلش يافندم انت قدامي مسؤل عن الحاله لحد ما يجي الي كلمتو 
عيد بضيق خلق : بس انا بقالي ليله هنا
يحي : يا فندم انا اسف ولله مش هينفع 
_________________________________
منار : انتي اتجننتي هتروحي فعلا 
قمر : هروح واشوف 
منار : بطلي هبل انتي بجد مصدقاها يا قمر؟؟ 
قمر : حتى لو بتكدب واحده وردت عليا من موبايل جوزي يبقى اي ؟؟؟ 
منار : مش هتروحي في حته 
قمر : هروح يا منار وريني هيقدر يحط عينو في عيني ازاي بعد كده 
منار : بس يا قمر بس يا حبيبتي بسسس لي مش جاي في مخك ان ممكن عز مش معاها اصلااا وهي واخده فونو لييي؟؟ ،، للدرجه مش واثقه في خاالص
قمر بعياط : اعملل اييي يا منارر هعمل اييي انا توهت مش عارفه حاجه ولا فاهمه الي بيحصل مش عارفه أصدق الكلام الي سمعتو عايزه اشوف بعيني وبتمني من قلبي تطلع كددابه
منار : هتطلع كدابه وانتي ظالمه عز 
قمر : يارب
_______________________________
مصطفي : اه انا صاحبو 
يحي : طيب حضرتك هتدفع المبلغ ده في الحسابات 
مصطفي : تمام هدفع كل حاجه بس عز فين 
يحي : في اوضه رقم 8 علي اليمين 
مصطفي : تمام 
ويروحلو 
مصطفي بقلق : عز اي الي حصل مين عمل فيك كده 
عز : طلعو عليا عيال علي الطريق خدوني على خوانا وخدو العربيه والموبايل وكل حاجه 
مصطفي : فداك المهم انت 
عز : بقولك اتقلبت !!! 
مصطفي : مش معاهم الموبايل؟؟ يبق سهله حاجاتك هترجع المهم انت دلوقتي وصح قمر كانت هتموت من قلقها عليك خد كلمها طمنها 
عز : وانت عرفت منين 
مصطفي : سألتني عنك كتير اوي طلعت بتحبك اوي يا عز والله لو تشوفها كانت مرعوبه عليك ازاي
عز بإستعحاب : قمر !! 
مصطفي بضحك : ااه قمر مستغرب لي 
عز : مش مستغرب 
مصطفي : طيب مش هطمنها 
عز : لا انا كده كده هروح البيت 
مصطفي : طيب ومتقلقش العربيه وكل حاجه هترجع 
عز : ما انا عارف انك قد كلامك يا صاحبي 
______________________________________
7:00PM بليل 
عز بإبتسامه ويفتح باب الشقه ويدخل 
ويتفاجئه بقمر وهي خارجه من الاوضه وماسكه شنطه هدومها 
عز وابتسمتو تتحول لإستغراب : قمر انتي رايحه فين 
قمر بهدوء وتقرب تقف قصادو : طلقني
7:00PM بليل 
عز بإبتسامه ويفتح باب الشقه ويدخل 
ويتفاجئه بقمر وهي خارجه من الاوضه وماسكه شنطه هدومها 
عز وابتسمتو تتحول لإستغراب : قمر انتي رايحه فين 
قمر بهدوء وتقرب تقف قصادو : طلقني
عز بعدم فهم : اطلقكك؟؟ 
قمر بكدب : اه 
عز : لييي؟؟ انتي حتى مسألتنيش كنت فين 
قمر : مش هسألك غير سؤال واحد ،، ليي؟؟ عملت كده ليي
عز بعدم فهم : عملت اي
قمر : والله؟؟ يعني مش عارف
عز : انطقي قولي عملت اي 
قمر بشك وهدوء : بجد مش عارف يا عز؟ 
عز : قمر انتي هتكلميني بالالغاز 
قمر : اومال انت كنت فين ال اربع ايام دول 
عز : كنت مسروق 
قمر بخضه : مسروق؟؟ بجد يا عز كنت فين ومال وشك وايديك 
عز : اتقبلت على الطريق وانا بساعد واحد طلع عملي فخ عشان يقلبني
قمر بعصبيه : وهما الي عملو فيك كده ؟؟؟ إلهي يتشلو يارب ويموتو وما يصحو ابدا
عز بضحك : هو الميت بيصحيٍظ
قمر بفرحه :  يعني انت مكنتش بتخوني يا عز؟؟ 
عز : اخونك؟؟ 
قمر : اه
عز : اخونك ازاي مكنتش فاضي كنت بتقلب
قمر : انا مبهزرش
عز : ولا انا مين قالك الكلام ده 
قمر : كنت برن عليك و واحده ردت عليا وقالتلي انك معاها
عز : امتي ده 
قمر : انهارده وقالتلي ان لو مش مصدقه اجي اشوف بنفسي
عز : وانتي روحتي؟؟
قمر : لا 
عز : موبايلي مش معايا مين دي ولي تقولك كده 
قمر : معرفش معرفش 
وتمسك ايدو بحب : انا اسفه ظلمتك وافتكرتك بتخوني غصب عني والله يا حبيبي 
عز بإستعجاب : حبيبك؟
_____________________________________
شحته : مجتشش يا فااالح وشكلك وديتنااا في ستين دااهيه 
محمد : لا لا ياعم متقولش كده
شحته : ابوك لو كان عايش كان زمانو اتشل من غبائك
محمد : محصلش حاجه لكل ده يا عم
شحته : كسرت الخط ورميت العده في مكان بعيد 
كابو : حصل يا برو
________________________________________
قمر وتقعد وتشدو يقعد جنبها
قمر بإبتسامه : عز
عز : اي
قمر : عايزه اقولك حاجه
عز : قولي 
قمر بتردد : اوعدني انك متسيبنيش ابدأ انا بجد بحبك 
عز ويبصلها بإستغراب 
قمر بإبتسامه : انا مش هنكر معاملتي ليك بس ده مش معناه ان مفيش مشاعر متبادله بالعكس والله انا بجد بحبك بحب اشوفك ولما بتسيبني بتوحشني وبطمن وانت موجود معايا والله مقدره كل الي عملتو عشاني انا بس كنت خايفه تكون مش بتحبني فعلا ودي بس معامله كويسه منك انت مقولتليش بحبك قبل كده  بس عملت حاجات كتير تدل انك بتحبني بس انا الي غبيه 
قمر بإبتسامه واستغراب : بقولك بحبك انت ساكت لي هو انت مش بتحبني انت كمان ؟ 
عز : لا 
قمر بإبتسامه : انا مش هنكر معاملتي ليك بس ده مش معناه ان مفيش مشاعر متبادله بالعكس والله انا بجد بحبك بحب اشوفك ولما بتسيبني بتوحشني وبطمن وانت موجود معايا والله مقدره كل الي عملتو عشاني انا بس كنت خايفه تكون مش بتحبني فعلا ودي بس معامله كويسه منك انت مقولتليش بحبك قبل كده  بس عملت حاجات كتير تدل انك بتحبني بس انا الي غبيه
قمر بإبتسامه واستغراب : بقولك بحبك انت ساكت لي هو انت مش بتحبني انت كمان ؟ 
عز : لا
قمر : ايه
عز بضحك : بهزر يالهوي على منظرك هموت 
قمر : علفكره انت تنح
عز : مش اتنح منك 
قمر : انا تنحه يا عز ؟ 
عز : لا انتي حلوه 
قمر : انت بتاخدني على قد عقلي 
عز : هو مفيش حاجه عاجبه !! 
قمر : متكلش بعقلي حلاوه 
عز : حاضر
قمر وتبص علي راسو : وجعاك؟ 
عز ويهز راسو بمعنى لا 
قمر وتحرك ايدها على شعرو : معلش يا حبيبي 
عز بضعف : اااه الكلام الي يخلينا نجيب ميار دلوقتي 
قمر : ميار مين 
عز : بنتنا 
قمر : ومين قالك ان هسمي ميار مين قالك اصلا ان هجيب بنت 
عز : انا 
قمر : لا
عز : البنت حبيبه ابوها 
قمر : لا انا حبيبتك بس 
عز بضحك : وده كان فين من زمان 
قمر : كان في قلبي
عز : يا سلام
قمر : والله
عز وعينو علي شفا'يفها : ما تيجي اقولك كلمه سر في بوقك
قمر وتقوم من جنبو : بيئه اوي
عز ويشدها ليه ويقرب لشفا'فيها
قمر بإبتسامه وتغمض عينيها
ويقطعو رنه موبايل قمر
عز : استغفر الله العظيم
قمر بضحك : سيبيني اشوف مين
عز ويسيب ايديها
قمر : ده مصطفى تلاقيه عايز يطمن عليك
عز : ايه يا مصطفى
مصطفي : انا معايا موبايلك
عز : بجد يا مصطفى؟؟ لحقت جيبتو
مصطفي : ومش بس الموبايل معايا الي خد الموبايل
عز بإنبساط : لا متهزرش انا جايلك حالا عينك عليه متسيبهوش 
مصطفي : ماشي انا في المعمل 
عز : ماشي سلام 
قمر : رايح فين
عز : هقولك لما اجي
قمر : لا م هتروح ل مكان تاني
عز : مش هينفع لازم اروح
قمر بزعل : لا يا عز ولما تجيلي متشفلط خالص
عز : متشفلط؟؟ ابعدي يا قمر والنبي بدل ما اشفلطك 
قمر : هوف طيب هتيجي امتي
عز : ساعتين زمن 
قمر بزهق : طيب يا عز لما نشوف
عز يبتسم ليها ويبو'سها ويمشي
___________________________________
بعد نص ساعه 
محمد : يا باشا انا مش فاهم حاجه من الكلام الي بتقولو ده
مصطفي : انت هتستعبط يلا انا شايفك بعيني وانت ماسك الموبايل
محمد بلامبالاه : يا باشا انت فاهم غلط ده انا لقيتو افتكرت حظي حلو معرفش اني فقري
مصطفي : وحياه امك
محمد ببرود : ومالها امي بس يا باشا الست الله يرحمها فُكني نقرلها الفاتحه
مصطفي : وعلى أي استنا اقراها عليكم انتو الاتنين
محمد : يا باشا مش هتستفاد مني حاجه صدقني
ويقاطعهم عز
عز بإبتسامه : كنت فاكر هتروح مني فين
محمد وجسمو يتلبش ويبلع ريقو بصعوبه
مصطفي : وحياه امك
محمد ببرود : ومالها امي بس يا باشا الست الله يرحمها فُكني نقرلها الفاتحه
مصطفي : وعلى أي استنا اقراها عليكم انتو الاتنين
محمد : يا باشا مش هتستفاد مني حاجه صدقني
ويقاطعهم عز
عز بإبتسامه : كنت فاكر هتروح مني فين
محمد وجسمو يتلبش ويبلع ريقو بصعوبه
عز ويقرب لي : فين العربيه يلا
محمد بإنكار : عربيه اي انتو عايزين مني اي انا مش فاهم حاجه 
مصطفي ويرفع المسد'س على دماغو : شكل الذوق مش جايب
عز بتسرع وكدب : اهداا يا مصطفى دي هتبق رابع مره تق'تل فيها
محمد بخوف : خلاص يا باشا هقول على كل حاجه ،، العربيه مع اخواتي
عز : فين
محمد : نفس المكان الي خدتني منو يا باشا
مصطفي : مكنش في حد غيرك
محمد بتوتر : ما هما خدو العربيه يبعوها
عز بعصبيه : تكلمهم حااالااا قبل ما يعملو حاجه
محمد : حاضر
مصطفي : انا جاتلي فكره 
_:..
شحته : ما ترد مش سامع الزفت
كابو بإستغراب : مين ده 
كابو : الو
محمد : بقولك يا كابو 
كابو بإستغراب : انت بتتكلم منين يلا 
محمد : مش وقتو ،، اتصرفتو في العربيه
كابو : لا 
محمد : حلو هاتها انا شوفت واحد هياخدها بسعر حلو اوي انا عندو دلوقتي تعاليَ على ********** بسرعه قبل ما يغير رأيو 
ويقفل 
شحته : في اي 
كابو : مش عارف اخوك بيقولي نروح ل ********* وهو معاه واحد هياخد العربيه بسعر حلو 
شحته : وهو يعرفو منين وازاي انا بقولك اخوك هيودينا في داهيه انا عارف
________________________________________
قمر بإستغراب : هو في حاجه ولا اي
هايدي : لا انا كنت معديه من جنبكو صدفه قولت اجي اقعد معاكو شويه لاكون عامله ازعاج ولا حاجه
قمر بإبتسامه : لا ابدا تنوري
هايدي وتتلفت حوالين نفسها
هايدي : اومال فين عز برن عليه مبيردش والفون اتقفل 
قمر : امم يبقى انتي م معديه صدفه ولا حاجه  انتي جايه عشان تسألي علي عز
هايدي : لا معديه صدفه انا قلقت بس عليه 
قمر بعدم فهم : وانتي تقلقي لي ؟؟
هايدي : عادي بنت عمو وبعدين هو انتي عشان اتجوزتيه يبقى خلاص منسألش عليه
قمر : اه 
هايدي بلامبالاه : ما علينا هو فين عز
قمر : عايزاه لي
هايدي : لا ده سر مينفعش اقولك 
قمر : والله؟؟ هو في بينكم أسرار
هايدي بإستفزاز : اه هو انتي متعرفيش
قمر : لا معرفش
هايدي : اصل عز مبيرتحش في الكلام غير معايا و انا برضو 
قمر بضيق خلق : اممم
هايدي : طيب اي مش هضايفيني
قمر : يا سلام من عيني
هايدي : هو فين الحمام
قمر : تعالي اوديك
________________________________________
عز : بس انت وصلتلو ازاي بسرعه كده
مصطفي : عيب عليك
عز بإبتسامه : اخلص وقول ده انا كده اخاف منك 
مصطفي : رنيت عليك لقيت الموبايل مفتوح وكان مسهلي كل حاجه راقبتو لحد ما وصلت ولقيت الموبايل في أيدو بقولك كل حاجه كان مسهلهالي الغبي
عز : مصاحب جاسوسي
مصطفي : اومال يا ابني
عز : هات الموبايل اكلم قمر
____________________________________
هايدي بتخرج من الحمام 
قمر : خلصتي 
هايدي : هو انتي ازاي حامل وانتي عندك البر'يود؟؟؟
هايدي بتخرج من الحمام 
قمر : خلصتي 
هايدي : هو انتي ازاي حامل وانتي عندك البر'يود؟؟؟
قمر بعصبيه : وانتي مالك اي البجاحه دي هو انتي جايه تفتشي في حاجتي ؟؟
هايدي بتردد وإحراج : انا مش بفتش انا شوفتها قصاد عيني قولت أسألك
قمر : وتسأليني لي اصلا ،، كنتي مين
هايدي : اتكلمي معايا بإحترام 
قمر بضحك : حبيبتي انا كده بكلمك بإحترام
هايدي بغيظ : انا ماشيه بس صدقيني مش هسكت عن الي حصل ده
قمر : متسكتيش على اي هو انا جيبتك من شعرك
هايدي : كمان ؟
قمر : هو انتي مش قولتي ماشيه
هايدي وتبصلها من فوق لتحت وتمشي
قمر في ذهنها : داهيه تاخدك
________________________________________
محمد : انتو فين
كابو : احنا في المكان الي قولت عليه
محمد : معاك العربيه
كابو : اكيد يغبي
محمد : طيب انا معايا الفلوس سيب العربيه مكانها وأخرج هتلاقيني برا بالفلوس
كابو : انا مش مرتاحلك يلا
شحته : قالك اي
كابو : بيقول سيب العربيه وأخرج وهو معاه الفلوس
شحته : مش هسيبها غير لما الفلوس تبقي في أيدي واخوك اهطل تلاقيه مضحوك عليه
كابو : طيب هنعمل اي
شحته : انا هتصرف اتصل قولو ان احنا عملنا زي ما قال 
كابو : ماشي
________________________________________
قدام الكاميرات 
مصطفي : استنا متستعجلش
عز : استنا اي العربيه اهي 
مصطفي : هيسيبوها
عز : هما اغبيه للدرجه مش هيمشو ويسيبوها
مصطفي : استنا بس قولت متستجعلش ونشوف هيعملو اي
عز : انت مخك جاي يقفل دلوقتي ما كنت ماشي تمام
مصطفي : عيب الكلام ده دلوقتي عماد هيجي و يقبض عليهم 
عز بإبتسامه : يا ابن اللعيبه 
مصطفي : اتلم 
عز : يخربيتك ااي ددده اي الدماغ دي 
مصطفي بفخر : الماظات
عز : طيب يا الماظات دول بيتحركو بالعربيه 
مصطفي : مش هيلحقو 
_:.
شحته بخضه : في اي يا باشا
عماد بضحك : هو انت يا شحته ده انا مورليش غيرك بقي
شحته : لي بس كده يا باشا ده انا حتى ماشي في السليم
عماد : اه ما واضح
ويقاطعهم 
مصطفي وهو ماسك محمد
مصطفي : استنا يا عماد وده معاهم
شحته بعصبيه و يوجه كلامه ل محمد : عملنا فخ !!!
محمد وعينو على الأرض
عماد : خدوهمم
عماد بإبتسامه : واحشني يا ولاد اللزينه
عز : ياا شااا'ذ
عماد : انا يوس'خ
مصطفي : قمر بترن يا عز
عماد : اووه مين دي هي مش كان اسمها هايدي
عز : دي مراتي يا زبا'له
مصطفي : هايدي بنت عمو ياعم متخبطش في الكلام
عماد : نسيت 
عز : اي يقمر بكلمك من موبايلي مش بتردي لي
قمر  : اي ده انت جيبتو !! انا افتكرت البنت الي كلمتني
عز : لا يا حبيبتي الموبايل معايا هبقي اكلمك منو
قمر : طيب انت هتيجي امتي  
عز : اهو جاي ياله باي
عماد : طيب عايزين حاجه
مصطفي : عايزينك محترم
عماد بضحك : يا واطي
________________________________________
قمر : اي الصوت ده
وتقرب ناحيه الصوت
قمر بخوف والصوت لسه موجود : مين هنا
ومره واحده تصررخ
قمر : اي الصوت ده
وتقرب ناحيه الصوت
قمر بخوف والصوت لسه موجود : مين هنا
ومره واحده تصررخ 
قمر برعشه : ياربي وقتو النور يقطع 
وتفتح فلاش الموبايل وتسمع صوت الباب بيتفتح
قمر بخضه : مين 
عز : انا متخافيش هو قاطع بقالو كتير 
قمر وتقرب لي وتمسك ايدو برعشه وخوف : عز في صوت جاي من المطبخ في حد جوا
عز : حد اي اكيد من الخوف متهيألك بس 
قمر : لا والله مش متهيألي انا سمعت صوت حاجه بتتحرك وتقع
عز : اهدي مفيش حد انت.. اهو النور جه
قمر : روح شوف اي الصوت ده
عز : تعالي اوريكي ان مفيش حد 
قمر : لا انا خايفه 
عز يشدها من ايدها 
عز بضحك : بصي 
قمر : اي في حد 
عز : افتحي عينك وبصي 
قمر : اي دده اي الي جابها هنا دي 
عز : شوفتي القطه هي ال رعبتك 
قمر : هي دخلت هنا ازاي 
عز : انتي فتحتي الباب بعد ما مشيت
قمر : لا اه بنت عمك جت 
عز بإستغراب : كانت عايزه اي 
قمر برفع حاجب وايديها على وسطها : ما تسأل نفسك مش بينكم أسرار برضو؟ 
عز : اي ده في اي قالتلك اي المتخلفه دي 
قمر : مش مهم يبقى القطه دخلت وانا مش واخده بالي 
عز : اه صح رجعت العربيه
قمر : مبرروك يا حبيبي المال الحلال عمرو ما يضيع ابددا 
عز : مالك قلبتي علي امي كده لي 
قمر بقمص : والله؟؟ 
عز بضحك : خلاص متتقمصيش كده انا جعان اوي في اكل ولا 
قمر : في طبعا روح غير هدومك لحد ما اغرفلك
__________________________________
بعد ساعتين 
زينب : اي الي انتي بتقوليه ده 
هايدي : زي ما سمعتي يا عمتو 
زينب بعدم فهم : وهي لو مبتخلفش عز لي يكدب علينا 
هايدي : مش عارفه فاكره لما عز قالنا انها حامل ساعتها هي اتوترت وقالت انو بيهزر يمكن قال كده عشان يجبر بخاطرها 
زينب بعدم تصديق : عشان يجبر بخاطرها يكدبب علينا ويزعل قلبي ؟؟؟ 
هايدي وتطبطب عليها : معلش يا عمتو معلش عادي بتحصل 
زينب بحسره : عادي اييي!! يعيني عليك يا ابني ياحبيبي وعلى حظك
هايدي : اكيد في حل
زينب : اي
هايدي : ان عز يتجوز ده لو قمر ترضي يعني 
زينب بإعتراض : واي الي يخليها مترضاش لا هيتجوز و غصب عنها 
هايدي : هيتجوز مين 
زينب بإبتسامه : انتي 
هايدي بخبث : انا لا طبعا يا عمتو ده عز اخويا 
زينب : اخوكي اي يا كدابه انتي ناسيه وانتو صغيرين كنتي بتلفي وراه زي النحله ازاي
هايدي : مكتسفنيش بقي يا عمتو بس قمر كده هتزعل مني
زينب : ما تزعل انتي هتبقي مراتو حلالو زيك زيها ويمكن احسن 
هايدي بفرحه : بجد يا عمتو 
زينب : بجد 
هايدي : لو حصل فعلا وعد عليا لما اجيب بنوته هسميها زينب علي اسمك يا عمتو
زينب بإبتسامه : يا حبيبه عمتو
______________________________________
قمر وتلمس على شعر عز بخفه وهو نايم على رجليها
قمر : مرتاح كده
عز : اه ايدك ناعمه هنام منك
قمر بضحك : عارف يا عز
عز : اي
قمر : انا بحب الكرتون ده من وانا صغيره
عز : اشمعنا 
قمر : مش عارفه بس بيأثر فيا اوي مها اسمعو ببقي كأني بسمعو لأول مره 
عز : طيب شيلي بقي البتاعه الي علي راسي دي 
قمر : بتاعه؟؟ ده كمداد عشان انت سخن 
عز : شيلها طيب 
قمر بضحك وتشيلها : حاضر 
عز بيمسك ايديها ويبوسها ويدفن وشو في رقباتها برومانسيه
قمر : مالك في اي
عز : بحبك
قمر بخجل : وانا كمان 
عز بهدوء : شعرك ريحتو حلوه اوي
ويبعد وعينو تبقي في عينيها ويلمس بصوابعو على شفا'يفها ويقرب يقب'لها 
قمر ضعف وإستسلام تبادلو القب'له بحب 
عز بيمسك ايديها ويبوسها ويدفن وشو في رقباتها برومانسيه
قمر : مالك في اي
عز : بحبك
قمر بخجل : وانا كمان 
عز بهدوء : شعرك ريحتو حلوه اوي
ويبعد وعينو تبقي في عينيها ويلمس بصوابعو على شفا'يفها ويقرب يقب'لها 
قمر ضعف وإستسلام تبادلو القب'له بحب 
___________________________________
9:01AM 
حياه بنعاس : قومي يا بت 
نور : اي يا ماما 
حياه : هتتأخري على كليتك يا نور اخلصي 
نور : شويه وهقوم 
حياه : قومي مش هصحيكي تاني وهتفوتك المحاضره وانتي عندك امتحان وتصحي تزعلي وتقلبي عليا 
نور : خلاص صحيت يا ماما بس عايزه اناام مش قادره
حياه : معلش يا حبيبتي لما تيجي ابقي نامي براحتك 
نور : ماشي
حياه : ياله ياحبيبتي فوقي كده وراجعي على حاجتك وانتي بتفطري وان شاء الله الامتحان هيبقي سهل 
_____________________________________
قمر : راايح فين
عز : الشغل
قمر : شغل اي ده انت مش شايف نفسك 
عز : انا كويس اهو 
قمر : كويس اي يا عز لا مش هتروح انت لسه تعبان 
عز : يا بنتي كويس والله 
قمر : والله تعبان 
عز : انتي عايزه تتعبيني وخلاص
قمر : انا حاسه انك تعبان
عز بضحك : هتحسي بنفسي اكتر مني 
قمر : ولي لا 
عز : هي الاجازه ال كنت واخدها عوددتك عليا ولا اي 
قمر بزعل : بصراحه اه 
عز : معلش دول كام ساعه وهتلاقيني
قمر : طيب اقعد معايا انهارده بسس عشان نفسك علفكره مش عشاني
عز بضحك : يا سلام ؟ والله صدقيني مش هينفع لو عليا اقعد معاكي طول الوقت بس بجد مش هينفع يا قمر
قمر بإبتسامه : طيب خلي بالك من نفسك 
عز : حاضر وانتي خلي بالك لتدخل قطه ترعبك 
قمر بضحك : لا مش هفتح الباب لحد
_________________________________________
بعد ساعتين
بيرلنتي : الحقي مش ده حازم 
هايدي : حازم مين
بيرلنتي : الي كان مرتبط بيكي من سنه انتي نسيتيه 
هايدي : متقوليش مرتبط بيا هو كان لازقه وانا الي بطنش
بيرلنتي : طيب بصي 
هايدي : ايي ده ، ده واقف مع نور 
بيرلنتي : شكلهم مرتبطين 
هايدي بخبث : بجد استني هروح اسلم عليه واعرف بنفسي 
_:.. 
حازم : متخافيش طالما انتي مذاكره هيجي سهل 
نور بإبتسامه : اه والله سهرانه طول الليل بذاكر 
هايدي بسهوكه : هاي حزومه عامل اي 
حازم بضيق خلق : تمام 
هايدي : اي بطلت تقعد معانا لي وحشتني قعدتنا سوا والسهر
حازم : متشوفيش وحش يا هايدي 
هايدي بدلع : انت بتكلمني كده لي يا حازم انت نسيت الي كان بينا
نور : احم طيب الامتحان شكلو بدأ 
حازم : استني هاجي معاكي ليجيلي ضيق تنفس 
هايدي بعصبيه : ضيق تنفس؟؟ الله يرحم ما كنت بتجري ورايا يا عر'ه
بيرلنتي : اي انتي بتكلمي نفسك 
هايدي : العر'ه بيكرفني عشانها
بيرلنتي : انتي ناسيه الي عملتيه فيه ما انتي ياما كرفتيه زمان وعملتي حوارات قد كده عشان يبعد عنك 
هايدي بقر'ف : وانتي فاكره ان عايزاه ؟؟ 
وتكمل بشر : انا مش هخليهم يتهنو ببعض 
حازم : استني هاجي معاكي ليجيلي ضيق تنفس 
هايدي بعصبيه : ضيق تنفس؟؟ الله يرحم ما كنت بتجري ورايا يا عر'ه
بيرلنتي : اي انتي بتكلمي نفسك 
هايدي : العر'ه بيكرفني عشانها
بيرلنتي : انتي ناسيه الي عملتيه فيه ما انتي ياما كرفتيه زمان وعملتي حوارات قد كده عشان يبعد عنك 
هايدي بقر'ف : وانتي فاكره ان عايزاه ؟؟ 
وتكمل بشر : انا مش هخليهم يتهنو ببعض 
_____________________________________
محمد : يا جماعه والله ده فخ و كان لينا كلنا 
كابو بعصبيه : بس انت فلت منها  
شحته : اديك خرجت منها زي الشعره من العجينه ورينا هتعمل اي 
محمد : هخرجكو منها زي ما خرجت 
كابو : انت عيل خيبان ومش هتعرف تعمل حاجه ده انت ممكن تلبسنا تُهم اكتر بسبب غبائك 
محمد بشر : صدقوني هخرجكو منها وهتشوفو
كابو : متفردش صدرك كده بس وانت شكلك هتيجي تقف معانا هنا
شحته : فرصتك جت يا محمد لو متصرفتش هتقل في نظري جامد وساعتها مش هشوفك 
______________________________________
حياه : طمنيني عليكي يا قمر
قمر بإبتسامه : انا كويسه يا ماما قوليلي انتي عامله اي وبابا ونور 
حياه : كلنا كويسين يحبيبتي 
قمر بزعل : بس انا زعلانه من نور مجتش معاكو اخر مره وبقالي كتير مشوفتهاش
حياه : انهارده عندها اخر امتحان وقالتلي انها هتعدي عليكي هي كانت عملاهالك مفاجئه بس انتي عارفاني مبقدرش اخبي حاجه عليكي 
قمر بضحك : ماما انتي بوظتي المفاجئه
حياه بضحك : يعني هي كانت هتخترعلك الذره 
قمر : خلاص عادي هعمل نفسي متفاجئه
حياه : قوليلي ياحبيبتي بتاكلي كويس وبتاخدي علاجك 
قمر بإستغراب : باكل كويس اه بس انا مش تعبانه عشان اخد علاج
حياه : هو انتي مش حامل يعني لازم تهتمي بصحتك انتي بتاكلي لشخصين دلوقتي يحبيبتي 
قمر بتردد : اه اه طبعا باكل كويس
________________________________________
هايدي : نور 
نور : ممم 
هايدي بإبتسامه : انتي مروحه 
نور : اه خير في حاجه 
هايدي : كنت عايزه اتكلم معاكي 
نور : ومن امتى في بينا كلام 
هايدي : مهو مفيش بينا كلام بس في كام حاجه مهمه عايزه اقولهالك وبالذات انهم عن حازم 
نور بفضول : قولي 
هايدي بإبتسامه خبث : تعالي اوصلك بعربيتي واحكيلك في الطريق
نور بنظره شك و عدم فهم : ماشي لما نشوف اخرتها 
هايدي : مهو مفيش بينا كلام بس في كام حاجه مهمه عايزه اقولهالك وبالذات انهم عن حازم 
نور بفضول : قولي 
هايدي بإبتسامه خبث : تعالي اوصلك بعربيتي واحكيلك في الطريق
نور بنظره شك و عدم فهم : ماشي لما نشوف اخرتها
____________________________________
محمد : اصبرر
جمال : يا استاذ بقالي ساعتين واقف كان زماني وصلت كام زبون في الوقت ده 
محمد ويطلع مطو'ه ويحطها ع رقبتو 
محمد : قولت اصبر لابوظلك خلقتك دي
جمال بصدمه : خلاص يا استاذ
محمد ويلاحظ عربيه عز بتتحرك
محمد : اتحرك بسرعه ورا العربيه دي 
جمال : حاضر بس ابعدها عني 
_______________________________________
هايدي : عارفه كان بيجيبلي ورد كتير ويستناني تحت بيتي بالساعات ويروح الأماكن الي بحبها كان بيعمل حاجات كتيره اوي عشان بس ابصلو 
نور بتطنيش : مممم
هايدي : بس هو بيعمل كده مع أي بنت بتعجبو ويفكسلها لما يلاقي واحده تانيه تعجبوه عشان كده مبصتلهوش 
نور بإبتسامه وثقه : لا متخافيش اصل انا جيت ماليت عينو
هايدي بإبتسامه مزيفه : ممم ربنا يخليكو لبعض بس انا قولت انصحك عشان تخدي بالك برضو 
نور : لا خلي نصايحك لنفسك و وقفي هنا هركب تاكسي
هايدي وتوقف العربيه 
قمر : اشوفك الترم التاني ولا اقولك ترم تاني اي ما احنا نسايب صح 
هايدي متردش وتتحرك بالعربيه
________________________________________
زينب : ازيك يا حبيبتي 
قمر بإستغراب وتبتسم : الحمد لله يا حماتي 
زينب : اي مالك مستغربه لي 
قمر : لا طبعا استغرب لي ده اي ال مفاجئه القمر دي 
زينب : طب اي هنفضل بنتكلم على الباب كده 
قمر بضحك : اتفضلي معلش من المفاجئه معرفتش اقول اي 
زينب : اخبار النونو اي 
قمر وتبلع ريقها بصعوبه : كويس يا حماتي 
زينب : بجد؟ 
قمر : اه 
زينب : انتي حامل في الشهر ال كام صح 
قمر بتردد : في الشهر الاول
زينب : ممم على خير يا حبيبتي يعني كده ان شاء الله هتخلفي في شهر اربعه 
قمر وتبعد نظراتها عنها : ان شاء الله
زينب : مالك يا قمر حساكي متوتره كده 
قمر بإبتسامه : متوتره ازاي؟ لا مفيش حاجه يمكن من الحمل بس 
زينب بفهم : الحمل برضو 
قمر بضحك : اه اومال هيكون لي
زينب : انا عرفت كل حاجه يا قمر 
قمر : قصدك اي
زينب بلوم : لي كدبتو علينا وقولتو انك حامل وانتي مبتخلفيش 
زينب : انا عرفت كل حاجه يا قمر 
قمر : قصدك اي
زينب بلوم : لي كدبتو علينا وقولتو انك حامل وانتي مبتخلفيش
قمر بصدمه : انا مبخلفش؟؟؟؟ لا طبعا مين قالك كده؟؟ 
زينب : مش مهم مين قال كده
قمر : لا مهم يا حماتي مين الي ضحك عليكي وقالك ان انا مبخلفش؟ 
زينب : محدش ده الي واضح انتي مش واخده بالك بقالكو 3 شهور ولسه مخلفتوش
قمر : ويبقي كده مبخلفش؟؟ انا وعز كنا مأجلين الخلفه عادي مفيش حاجه 
ويقاطعهم عز
عز بفرحه : اي ده ماما مش تقوليلي انك هنا 
زينب : لا ما انا خلاص ماشيه 
عز : ماشيه اي هو انا لحقت اقعد معاكي 
زينب : معلش يا حبيبي انا بقالي كتير هنا هتأخر على معاد الدكتور 
عز : طيب تعالي اوصلك 
زينب : لا خليك انت مع مراتك هي اكيد تعبانه برضو 
عز بفهم : طيب خلي بالك من نفسك وطمنيني عليكي 
زينب : حاضر 
وتمشي
عز : قمر 
عز : قمرر!! 
قمر : اي 
عز : مالك سرحانه لي 
قمر : مفيش 
عز : بجد 
قمر بإبتسامه : اه قولي عملت اي انهارده
_________________________________________
نور بعصبيه : يححح ما تحاااسبب  
محمد : معلش يا فنانه 
نور وتبصلو بقرف : كمان بتهزر القهوه ادلقت عليا إحمد ربنا انها بارده 
محمد : فتحي وانتي ماشيه انا واقف مكاني متحركتش انتي الي خبطي فيا 
نور وتسكت للحظات 
نور : وهو في حد يقف هنا؟؟؟
محمد : براحتي هي الأرض بتاعتك 
نور وتبصلو من فوق لتحت وتمشي من قدامه 
محمد : هي ناقصه قرف بقي 
_________________________________________
بعد ساعتين
هايدي : نعم يا عمتو
زينب : انتي بتكدبي عليا وتقوليلي ان قمر مبتخلفش؟ وانا زي الهبل صدقتك 
هايدي بتوتر : لي هو حصل اي 
زينب : روحتلها وعرفت منها 
هايدي : ما هي ممكن تكون بتكدب 
زينب : لا هي صادقه انتي الي كدابه 
هايدي : هي ضحكت عليكي بكلمتين يا عمتو وقومتك عليا
زينب : انتي الي ضحكتي عليا وهما طلعو مأجلين الخلفه انا اصلا مليش دعوه بيهم دي حياتهم وهما حرين براحتهم وانتي كمان ملكيش دعوه بيهم تاني وخصوصا عز مفهوم 
هايدي متردش وتدخل اوضتها من الغيظ 
هايدي بعصبيه : خطتييي باااظتتتت بسببك يا قمر بالعند فيكيي هاخدوو منك وهتشووفييي انا هعمل ايييي 
وتضحك بشررر : انتي كده هتخليني اعمل الحاجات الي مبحبهاش استحمليي بقي
هايدي بعصبيه : خطتييي باااظتتتت بسببك يا قمر بالعند فيكيي هاخدوو منك وهتشووفييي انا هعمل ايييي 
وتضحك بشررر : انتي كده هتخليني اعمل الحاجات الي مبحبهاش استحمليي بقي
_________________________________________
عز : منوره يا نور 
نور : البيت منور بيكو 
قمر : وحشاني اوي يا نور 
نور : وانتي كمان يا حبيبتي 
عز : اي حبيبتي دي 
نور بضحك : ايي اختي 
عز : بس يا ماما 
نور : بس انت تعالي يبت يا قمر 
وتحضنها 
نور : اختي ونور عيني وحبيبتي 
عز ويسحب قمر منها
نور بتاخدها لحضنها تاني 
قمر بضحك : بسسس اهدو 
نور : بس يا عز انت معاها علطول انا مبشوفهاش
عز : اشبعو ببعض
قمر : رايح فين يا عز 
عز : هسيبكو شويه من بعض 
قمر : بطل قمص واقعد هعملكو حاجه تشربوها يمكن تهدو 
عز : خليكي انتي مع نور انا هعمل
قمر بإبتسامه حب : طيب يا حبيبي
نور بهمس : الله حبيبك ؟؟ 
قمر بخجل : اييي 
نور : اومال كنتي بتقوليلي مش عارفه اتعامل معاه مش عارفه احبو 
قمر : انتي عايزه اي 
نور بضحك : مش عايزه حاجه المهم ان شوفتك مبسوطه وعلاقتكم كويسه
قمر : هتبقي كويسه لو الحربايه هايدي بعدت عننا
نور بإستغراب : مالها عملت اي
قمر : حاشره نفسها في حياتنا 
نور : طيب قوليلي عملت اي 
قمر وتحكيلها الي حصل
_________________________________________
زينب : اقعدي يا بت كلي معانا 
حوريه : لا يا هانم ميصحش هاكل انا في المطبخ
زينب : اقعدي بقولك 
هايدي بضيق خلق : هاتيلي العصير بتاعي
زينب : ما قدامك العصير 
هايدي : مش فرش مش بشربو غير فرش
حوريه : حاضر 
مراد بنظره حاده : انتي بتتلككي 
هايدي : لا انا بحب العصير فرش
مراد : ابقي اعمليه لنفسك هي مش خدامه عندك 
هايدي بلامبالاه : ما هي اصلا خدامه وجايه عشان تخدمنا 
مراد بزعيق : انتي قليله الادب اسمها بتساعدنا في البيت ومش خدامه عقابا ليكي كل حاجه هتعمليها لنفسك
هايدي : ايي عمتو قولي حاجه
زينب : عيب الي انتي عملتيه ده يا هايدي خلاص يا مراد مش هتكررها تاني
مراد : لا كلمتي متنزلش ابدأ 
حوريه : اهي يا هانم
مراد : حوريه
حوريه : اؤمرني يا بيه  
مراد : من بكره اي حاجه تطلبها منك هايدي متنفذهاش لمده اسبوع مفهوم لحد ما نشوف هتعدل نفسها ازاي 
حوريه وعنيها على الأرض : مفهوم يا بيه 
هايدي بتقوم بعصبيه : اي الجنااان دده 
زينب بصدمه : هايدي !! اي الي انتي بتقوليه ده 
حوريه : اؤمرني يا بيه  
مراد : من بكره اي حاجه تطلبها منك هايدي متنفذهاش لمده اسبوع مفهوم لحد ما نشوف هتعدل نفسها ازاي 
حوريه وعنيها على الأرض : مفهوم يا بيه 
هايدي بتقوم بعصبيه : اي الجنااان دده 
زينب بصدمه : هايدي !! اي الي انتي بتقوليه ده
هايدي : انا عارفه انك مش بتحبني ومن ساعه ما بابا وماما اتوفو وانت بتستقصدني ومش عايزني اقعد معاكو في البيت وبتُقفلي على الغلطه وانا هختصر كل الي بتعملو عشان اخرج من البيت وهمشي وهسيبكو
زينب : هايدي
مراد : سامعه كلام بنت اخوكي 
زينب : سامعه ،، بس يا هايدي اي الهبل ده يا حبيبتي انتي متعرفيش انتي عندنا اي انتي زيك زي عز اي الكلام الي انتي قولتيه ده اي مش بنحبك ازاي ده انتي بنتنا الي مخلفنهاش مفيش حاجه لما تغلطي وعمك يعاقبك على غلطك بيعمل كده عشان بيحبك ومعتبرك بنتو و انتي تقولي مش عايزك تعيشي معانا 
____________________________________
نور بإستغراب : هو انت لسه هنا؟؟ 
محمد : هو انا قاعد على نفوخك 
نور وتبصلو بقرف : انت مستفز بجد
محمد : ومالك بتبصلي بقرف كده لي 
نور : هوف براحتي وانت مالك 
محمد : طيب يلا روحي شوفي طريقك 
نور : هشوف طريقي مش مستنياك تقولي 
محمد ويشدها : حاسبي
نور بعصبيه وتسرع : انت قليل الادب ازاي تمسكني بالطريقه دي
محمد بضيق خلق : انا غلطان والله كنت اسيب العربيه تشيلك
نور بتسيبو وتمشي وهي مخضوضه 
_:. 
نور : تاكسي 
بتقف العربيه وتركب
خالد : على فين يا استاذه  
نور : *******
ويتحرك بالعربيه 
نور بسرحان : الحمدلله ان انا كويسه الحمد لله
________________________________________
عبدو : ايوا يا استاذ تؤمر بحاجه 
محمد : هو صاحب العربيه دي ساكن فين 
عبدو : قصدك البشمهندس عز اه ساكن هنا خير يا استاذ 
محمد : طيب هو ساكن في الدور الكام 
عبدو : شقه رقم 3 الدور التاني 
محمد بإبتسامه شر : ماشي شكرا 
عبدو : رايح فين يا باشا مش هتطلعلو 
محمد : لا هجيلو في وقت تاني مقولتليش اسمك اي يا بلدينا 
عبدو : عبدو 
محمد : اخوك محمد
عبدو : عاشت الاسامي يا استاذ 
محمد : ومن انهي بلد 
عبدو : اسيوط
محمد : وانا كمان  
عبدو بإبتسامه : ده احنا جيران على كده بقي 
محمد : الا بقولك صح 
عبدو : قول 
محمد : هو استاذ عز عايش لوحدو هنا 
عبدو : لا عايش مع حرمتو
محمد : ااه اكيد معاه عيال
عبدو : لا لسه ربنا مرزقوش بالزريه الصالحه 
محمد : اممم طيب هو بيكون موجود امتي في البيت 
عبدو : بص هو ملوش مواعيد محدده بس في العادي بيتحرك من هنا 9 او 10 ويجي 5
محمد في ذهنو : حلو اكون نفذت الي عايزو 
______________________________________
10:21 AM 
حوريه : الحقي يا هانم
زينب : في اييي
حوريه : انسه هايدي مش موجوده في البيت 
زينب : خضتيني هتلاقيها راحت جامعتها 
حوريه : لا يا هانم امبارح كان آخر يوم امتحانات هي لمت هدومها كلها ومشيت 
زينب : ايييه مشيت راحت فيننن دي 
حوريه : معرفش يا هانم شكلها زعلت من كلام البيه 
زينب : يا ربي عليكي يا هايدي
زينب : كمان مش بترد 
_____________________________________
قمر بضحك : يا سلام لحقت اوحشك
عز بإبتسامه : اه والله 
قمر : كداب
عز : محصلش 
قمر : طيب يا رومانسي خلي بالك من نفسك واوعي واحده تبصلك كده ولا كده 
عز : لا بقولهم انا متجوز وبحب مراتي 
قمر : قصدك اييي هو في واحده شقطتك قبل كده 
عز بضحك : شقطتني اه 
قمر : لما تجيلي يا عز والله هوريك ازاي تهزر في الحاجات دي 
ويقاطعها خبط الباب 
قمر : خليك معايا افتح الباب 
عز : اسألي مين الاول 
قمر بضحك : يعني هيكون حرامي 
قمر بتفتح الباب و متلحقش تشوف مين 
محمد وهو كاتم نفسها بإيدو بيمسك الفون ويقفل على عز
قمر بصدمه وخوف وتبعدو عنها بكل قوتها ومتعرفش
محمد بيديها حقنه تغيبها عن الوعي
قمر : خليك معايا افتح الباب 
عز : اسألي مين الاول 
قمر بضحك : يعني هيكون حرامي 
قمر بتفتح الباب و متلحقش تشوف مين 
محمد وهو كاتم نفسها بإيدو بيمسك الفون ويقفل على عز
قمر بصدمه وخوف وتبعدو عنها بكل قوتها ومتعرفش
محمد بيديها حقنه تغيبها عن الوعي
___________________________________
بيرلنتي : انتي هبله وسيبتي البيت عشان كده 
هايدي : اه هو انا غلطت اوي؟ مكنش لازم امشي صح 
بيرلنتي : انتي غبيه يا هايدي كبرتي الموضوع على الفاضي روحي يا هايدي بطلي شغل اطفال 
هايدي : كده كده هروح بس يقلقو عليا شويه 
بيرلنتي : طيب ردي 
هايدي : الو 
زينب : روحتي فين يا هايدي 
هايدي : نعم يا عمتو 
زينب : اي الي عملتيه ده انتي لميتي هدومك و روحتي فين انتي ليكي حد غيرنا عشان تمشي؟؟ 
هايدي : ما انتو اللي مش عايزني 
زينب بزهق : ارجعي البيت يا هايدي اخلصي عمك هيزعل منك 
هايدي : حاضر بس مش دلوقتي 
_________________________________________
جلال : يا ابن اللعيبه اي الحته الجامده دي  
محمد : اتلم دي تهويش بس 
جلال : تهويش اي  
محمد : لو قربتلها هقطعلك ايدك 
جلال : مش مقرب يا عم بس هقاومها ازاي دي 
محمد : بطل الشغل الزباله ده انا بطلت 
جلال : بطلت؟؟ بذمتك دي تتساب
محمد بزعيق : جلاللل مااا تسترررجل بقي قولت تهويششش وبسس 
__________________________________
منار وتستغرب لما تلاقي الباب مفتوح 
منار بإبتسامه : قمر قماميرو
وتخبط على الباب 
منار : قمر ؟ 
بقلق وتدخل : يا قمر !! 
وتدور عليها ومتلاقيهاش : راحت فين دي وسابت الشقه مفتوحه كده 
_:. 
خديجه : سيب الموبايل وركز معايا 
عز : عايزه اي مضيت على كل الورق في اي تاني 
خديجه : انت بتزعق لي انت بتقولنا نركز في الشغل وانت مش مركز ومشغول بالموبايل 
عز : نعم؟؟ وانتي هتديني أوامر روحي على شغلك
خديجه : حاضر و انا اسفه يا استاذ
عز : اتفضلي
ويقاطعو رنه موبايلو
منار : عز هي قمر فين 
عز : في البيت لي 
منار : في البيت؟ لا انا كنت هناك وملاقتهاش و الشقه كانت مفتوحه 
عز بإستغراب : مفتوحه !!! مقالتليش انها هتخرج من البيت
منار : مش عارفه بتصل بيها مش بترد قولت اكلمك اصلها غريبه دي كانت لسه مكلاماني من نص ساعه كنت خلاص جنب البيت وجيت ملاقتهاش
عز بقلق : لا متقلقنيش هتكون راحت فين طيب اقفلي اشوفها 
__________________________________
قمر بتفرق على ايد بتلمس على وشها
قمر بخضه وتبعد عنو : انت مين 
جلال : اخيرا فوقتي يا حلوه 
قمر بتوتر : انا بعمل اي هنا 
جلال : تقضيه مصلحه 
قمر : مصلحه اي 
جلال : انتي هترغي
قمر : انا عااايزه افهم انت مينن وانا بعمل اي هنااا 
جلال بتشوق وينظر لها بوقا'حه : انتي لي حلوه كده
ويلمس علي شعرها 
قمر وتزقو بإنفعال : ابعد يا زباله يا مقرف
جلال بعصبيه : انتي هتقلي ادبك عليا انا يا مر'ا ده انا هوريكي قله الادب الي على اصولها
قمر : انا عااايزه افهم انت مينن وانا بعمل اي هنااا 
جلال بتشوق وينظر لها بوقا'حه : انتي لي حلوه كده
ويلمس علي شعرها 
قمر وتزقو بإنفعال : ابعد يا زباله يا مقرف
جلال بعصبيه : انتي هتقلي ادبك عليا انا يا مر'ا ده انا هوريكي قله الادب الي على اصولها
ولسه بيقرب منها بيقاطعو
محمد بيدخل بعصبيه : جلاااال ابعدددد عنهااااا 
قمر بخضه : انتو مين وجايبني هنا لي 
محمد : اخرصي عشان مأذكيش 
جلال : انت اي ال جابك دلوقتي 
محمد بإنفعال ويمسكو من رقابتو : ده الحمدلله ان جيت دلوقتي كنت عايز تعمل اي 
جلال : ياعم مكنتش هعمل حاجه كنت بصحيها
محمد : انت فاكرني عبيط انا شوفتك غور من وشي 
جلال بيمشي من قدامه 
قمر : صدقني جوزي هيعرف مكاني و مش هيسيبك الا وانت ميت 
محمد بهدوء : بقولك اي انا قولت اخرصي وانا مش هأذيكي ؟ انتي مبتفهميش ؟ 
قمر : اومال خطفني لي
محمد : بهدد جوزك 
قمر : لي 
محمد : اخواتي في السجن بسببو لو عايزك يخرجهم من السجن
قمر : اكيد عندو حق واعمل حسابك انك هتتحبس معاهم بعد ما يعرف الي حصلي 
محمد ويقلق من ثقتها : انا قولت اخرسي
ويقاطعه موبايلها يرن 
محمد بإبتسامه : حبيبي؟ ده المحروس صح 
محمد ويرد : قبل اي حاجه مراتك معايا لو عايزاها اخواتي ال سجنتهم يخرجو انهارده والا مراتك دي مش هتشوفها تاني
عز بعصبيه : يا ابن ال&#@#& مراتي لو لمست شعره منها ه&#$@#$@ وربنا 
محمد : متزعرش كده مراتك محدش جه جنبها هي مقابل اخواتي سلام 
________________________________________
زينب : كنتي فين 
هايدي : مش مهم 
زينب : انتي عارفه ان الي عملتيه ده غلط 
هايدي : عارفه بس طريقه عمو مراد الي خلتني اعمل كده 
زينب : ولو مهما حصل مينفعش تخرجي من بيتك احمدي ربنا ان عمك ميعرفش عن الي حصل ده 
هايدي بزعل : هو لي بيكرهني
زينب : برضو؟ انتي مبتحرميش
هايدي : عمتو انتي مش شايفه معاملتو ليا من ساعه ما عيشت معاكو وهو بيعاملني وحش وكل حاجه لا
زينب : عشان انتي بتغلطي كتير ومش بتسمعي الكلام وهو مضايق من تصرفاتك وبصراحه تصرفاتك كلها غلط يا هايدي اخويا كان مديكي راحتك على الآخر محدش قالك على الغلط انو غلط فا بتزعلي لما حد يفهمك ده دلوقتي ،، عمك عايزك تبقي احسن بنت في الدنيا وانتي بتقولي عنو كده ؟ 
هايدي بلامبالاه : طيب انا هدخل اوضتي عشان تعبانه شويه 
________________________________________
مصطفي : انت هتروح تغير أقوالك بجد ؟ 
عز : هخرجهم هعمل اي حاجه عشان قمر ترجع 
مصطفي : استنا بس ما احنا نبلغ عنو ونعمل زي ما عملت معاك 
_____________________________________
7:29PM بليل  
محمد : هو مش خايف عليكي 
قمر بدموع : هيجي وهيحبسكو
محمد : يحبس مين يا قطه ده شكلو نسيكي
قمر : منسنيش وهتشوف
محمد بضحك ويقعد : هنشوف ادينا قاعدين مستنين
_:..
جلال بخبث : اسف يا صاحبي هحطلك منوم في الشاي انت الي اضطرتني لكده 
محمد : هو مش خايف عليكي 
قمر بدموع : هيجي وهيحبسكو
محمد : يحبس مين يا قطه ده شكلو نسيكي
قمر : منسنيش وهتشوف
محمد بضحك ويقعد : هنشوف ادينا قاعدين مستنين
_:..
جلال بخبث : اسف يا صاحبي هحطلك منوم في الشاي انت الي اضطرتني لكده
_:. 
قمر بصدمه : انت الي سرقت من عز الموبايل والعربيه وعملت فيه كددده؟؟؟ 
محمد : اه يحلوه
قمر : انت بجح وبجد غبي وفاكر يعني هتستفاد حاجه من الي عملتو ده بالعكس هتتحبس
جلال : الشاي يا معلم 
محمد وياخدو منو 
جلال : طيب اي هنعمل فيها اي دي 
محمد : هنشوف 
جلال : طيب اشرب 
محمد : ماشي 
قمر في ذهنها : ياربي انا خايفه اوي انت فين يا عز 
جلال : الشاي مظبوط 
محمد : اه تسلم يا برو
قمر بوجع : ايديي وجعتني فكني 
محمد بعدم اتزان : اسكتيي بقي
جلال : مالك ؟؟ 
محمد : مش عارف مالي دماغي قفلت مره واحده 
جلال : طيب اقعد ريح حبه
محمد مجرد ما يفرد جسمو بيغيب عن الوعي 
جلال بضحك : الجو خلي بينا يا مزه 
قمر بخوف : انت عامل كده لي ابعد عني 
ولسه بيقرب فاجئه الباب يتكسر 
عماد : اثبت عندك 
جلال بخضه : فييي اي 
قمر بفرحه : عززز 
عز بيجري عليها : انتي كويسه ؟؟ حد عملك حاجه 
قمر : لا محدش جه جنبي انا كنت خايفه اوي يا عز افتكرتك مش هتلاقيني 
عز بيفكها : متخافيش طول ما انا معاكي 
قمر : مين دول يا عز وعايزين منك اي 
عماد : وماله ده كمان هاتو معاه 
عز : قومي معايا اي الي حصل معاكي 
قمر : معرفش انا كنت بكلمك والباب خبط فاكر 
عز : اه وبعدين 
قمر : لسه بفتح محستش بنفسي غير وانا هنا 
عز : والله لهجيبلك حقك منهم
قمر بإبتسامه : كنت عارفه انك بطل وهتنقذني زي ابطال الروايات 
عز بهزار : ده وقته
_______________________________________
بعد يومين 
8:09AMالصبح 
قمر بإستغراب : هنروح فيننن 
عز : في بيت العيله 
قمر : ليي 
عز : بعد ال حصل ده انا مش هسيبك لوحدك تاني انا مضمنش ممكن يحصلك اي تاني ياقمر  
قمر : يا عز خلاص مش هفتح لحد تاني وانت مش موجود 
عز : والله؟؟ يعني دي الازمه لا يا قمر انتي كمان بتخافي تقعدي لوحدك وبتبقي مرعوبه وطول ما انا برا بتبقي معايا كول 
قمر : يا عز طيب و
عز : طيب اي انتي مش عايزه تقعدي مع ماما 
قمر : لا طبعا لي بتقول كده  
وتكمل بصوت منخفض : المشكله في العقربه الي عايشه معاها 
عز : بتقولي اي 
قمر : ولا حاجه 
عز : طيب لمى هدومك 
قمر : طيب 
عز : متخافيش هتتبسطي معاهم في البيت ومش هتبقي لوحدك  
قمر بتريقه : ما انا عارفه 
________________________________________
زينب بإبتسامه : عز جاي وقال هيقعد معانا هنا يا مراد 
هايدي بفرحه : بجدددد 
زينب : اه هو ومراتو 
هايدي في ذهنها : يعني هشوفك في وشي 24 ساعه يا عز ااااه اي الجماااال ددده 
زينب بإبتسامه : عز جاي وقال هيقعد معانا هنا يا مراد 
هايدي بفرحه : بجدددد 
زينب : اه هو ومراتو 
هايدي في ذهنها : يعني هشوفك في وشي 24 ساعه يا عز ااااه اي الجماااال ددده 
________________________________________
نور بنعاس : الو 
حازم : انتي نايمه !! شكلي صحيتك 
نور بتسرع وتقوم : لا لا ابداا عادي ده كويس انك صحتني
حازم : بجد 
نور بإبتسامه : اه
حازم : صباح الخير الأول 
نور : صباح النور 
حازم : احم عندك مانع لو عزمتك انهارده على الغدا 
نور : لا معنديش مانع بس لي
حازم : عادي حابب اعزمك 
نور : بجد ! 
حازم : بصراحه 
نور : عايزه الصراحه 
حازم : عايز اشوفك 
نور بضحك : كنت عارفه علفكره 
حازم : طالما عارفه بتسألي لي 
نور : كنت حابه اسمعها منك 
حازم : وسمعتيها
نور بإبتسامه : اه 
حازم : طيب متنسيش انهارده ها 
نور : حاضر
______________________________________
قمر بإبتسامه : وحشتني اوي يا ميرو 
مراد بإبتسامه : عامله اي يا قمر يا بنتي ليكي واحشه 
قمر : كويسه بيكو يا ميرو
هايدي بإستغراب : ميرو !! اي الي انتي بتقوليه ده هو صاحبك بيلعب معاكي في الشارع 
عز : لييي سيبيها هو بيحبها تقولو كده 
قمر : ايوا انا وميرو علاقتنا زي الصحاب 
مراد : فين بوسه ميرو
عز بضحك : اي يا بابا مش للدرجادي
قمر بضحك : عيوني 
عز : طيب هروح على شغلي انا
هايدي : لي خليك انهارده 
قمر وتبصلها بقرف : معلش عندو شغل مهم ،، خلي بالك من نفسك يا حبيبي 
زينب : على فين يا عز انا عملتلك العصير الي بتحبو 
عز : هروح الشغل بس هشربو الاول مش هكسف ايدك
زينب بإبتسامه : تسلم ياحبيبي 
زينب : روحي يا قمر حطي هدومكو في اوضه عز دى أكبر واحسن اوضه
قمر : حاضر 
_______________________________________
مصطفي : لي 
لينا : قولتلك عايزاه ضروري هو تحقيق ? 
مصطفي : لا مش تحقيق بس انتي تعرفيه 
لينا : طبعا 
مصطفي بصدمه ويبتسم بعدم تصديق : يا ابن اللزينه يا عز تعرف الجامده دي منين  
لينا بهدوء : بتقول حاجه ! 
مصطفي : لا استنى هرنلك عليه
لينا وتتأمل المكان حواليها 
لينا : هو ده مكتبو !! 
مصطفي بإبتسامه : اه اي رأيك 
لينا برقه : وانت قاعد مكانو لي 
مصطفي : احم اي الاحراج ده عادي انا هو وهو انا 
لينا : امم طيب مش قولت هترن عليه !! 
مصطفي : حاضر بس ممكن اقولك حاجه  
لينا بلطف : قول 
مصطفي : ممكن متتكلميش بالرقه دي عشان بضعف 
لينا وتبتسم 
مصطفي : اه يااماا انت فينك ياعم في ناس عايزينك 
عز : ناس مين 
مصطفي : تعالي وهتعرف
عز : طيب انا قريب اصلا 
_______________________________________
بعد ساعه
هايدي : هو انا هكدب يعني؟؟ 
حوريه : لا يا هانم بس حضرتك والله ما طلبتي مني حاجه 
هايدي : وانا بقولك طلبت من بدري وانتي الي مطنشه 
حوريه بزعل : حقك عليا يا هانم بس والله انتي لو طلبتي ما هطنش حضرتك 
قمر بعدم فهم : في اي 
هايدي : الاستاذه مطنشاني ومش بتجيب الحاجه الي بطلبها منها 
حوريه : ابدأ يا هانم انا يمكن مسمعتش حضرتك حقك عليا 
قمر : انتي اسمك اي 
حوريه : اسمي حوريه يا هانم 
قمر بإبتسامه : اسمك جميل اوي انا اسمي قمر قوليلي قمر 
وتبص ل هايدي 
قمر : انتي بتقولي طلبتي منها تعملك حاجه صح 
هايدي وهي مربعه ايدها : اه 
قمر : طلبتي اي
هايدي بتردد وتنزل ايدها : ا ا طا طلبت قهوه 
قمر وتفهم انها بتكدب : طيب هي بتقول مسمعتش مفيهاش حاجه يعني لي تعملي كل ده وبعدين بعد كده اطلبي الحاجه بأدب ده مش تصرف 
هايدي : واللهِ ؟؟ وانتي الي هتعلميني الادب
قمر بإبتسامه : لو عايزه اعلمهولك عيوني 
هايدي بغيظ وتوجه كلامها ل حوريه : القهوه تجيلي بسرعه وحسابك معايا
وتمشي من قدمهم 
قمر بإبتسامه : عارفه انا مين 
حوريه : طبعا مرات استاذ عز  
قمر : صح 
حوريه : طيب هروح انا اعمل القهوه للهانم تؤمريني بحاجه
قمر : لا شكرا 
________________________________________
عز : فين الناس 
مصطفي بغمزه : في مكتبك بس استنا انت مكلمتنيش عليها ولا هي كانت حاجه خااصه
عز بعدم فهم : على مين 
مصطفي بخبث : يا سلام ؟  
عز : اخلص 
مصطفي : ادخل وانت تشوف 
عز بنفاذ صبر : طيببب 
ويدخل مكتبه ويلاقي واحده قاعده ومديالو ضهرها 
عز بإبتسامه : حضرتك عايزاني
لينا وتضحك وتقوم تبصلو : حضرتي !! 
عز بعدم تصديق : ااحيه انتي اي ال جابك هنا
لينا بإبتسامه لطيفه وتقرب ليه : جايه اشوف ابو ابني 
عز بعدم فهم : على مين 
مصطفي بخبث : يا سلام ؟  
عز : اخلص 
مصطفي : ادخل وانت تشوف 
عز بنفاذ صبر : طيببب 
ويدخل مكتبه ويلاقي واحده قاعده ومديالو ضهرها 
عز بإبتسامه : حضرتك عايزاني
لينا وتضحك وتقوم تبصلو : حضرتي !! 
عز بعدم تصديق : ااحيه انتي اي ال جابك هنا
لينا بإبتسامه لطيفه وتقرب ليه : جايه اشوف ابو ابني 
عز بصدمه : ابن مين انتي اتجننتي
لينا وملامحها تتحول : ابنك يروح امك في اي انت نسيت 
عز : نسيت اي انتي اتجننتي فعلا 
لينا : ده انت الي اتضربت في نفوخك ازاي نسيت احلى ليله قضيناها سوا 
عز بعصبيه : لينا متهزريش معايا
لينا : اهزر ؟ في هزار في الحاجات دي
عز ويمسكها من دراعها بقو'ه : بقولك اي يا لينا انا دلوقتي متجوز و بحب مراتي
لينا بلامبالاه : وبتقولي لي الكلام ده 
عز : عشان شكلك راجعه تخربي حياتي ونسيتي ان خرجتك منها 
لينا بدلع : في اي يا زوزو انت نسيت الي كان بينا 
عز ويشيل ايدها الي محاوطه رقبتو 
عز : بطلي قرف 
لينا بعصبيه : قرف 
عز : لسه زي ما انتي مقرفه 
لينا بهدوء : اغلط براحتك في النهايه انت ابو ابني برضو
عز : هو انتي مش قولتي انك عملتي اجهاض
لينا : لا ضحكت عليك عشان كنت خايفه 
عز بعصبيه : ليييي لينا انا معرفش الي حصل بينا ده حصل ازاي 
لينا : افكرك ؟ 
عز : لينااااا
لينا : قلبها 
عز : خليكي دوغري عايزه اي
لينا : ايوا احب كده 
عز : اخلصي
لينا بتعاطف : يرضيك الواد يعيش يتيم الاب وابوه لسه عايش
عز بندم : انسي يا لينا انك ترجعي حياتي انسييي
لينا : وابننا يا عز ابنك بيكبر وانت مش معاه الواد هيعيش حياتو ازاي منغيرك
عز : وانا اي الي يثبتلي انو ابني 
لينا بثقه : اعمل تحليل لو عايز يروحي 
عز : تاخدي كام وتخرجي من حياتي 
لينا بإبتسامه : حلو ده بس هو ده مكان نتكلم فيه؟ 
عز بنفاذ صبر : اخلصي 
لينا : هستناك انهارده بليل في بيتي الي كتبتهولي ب اسمي  سلام 
________________________________________
مراد : تعالي يا حوريه يا بنتي اقعدي 
هايدي وتبصلها بحده 
قمر وتلاحظها
حوريه : لا يا بيه ميصحش
قمر : اي ده اي ده انتي بترفضي كلمه البيه 
حوريه : مقدرش يا هانم
قمر : طيب اقعدي و متخافيش مش بنعض 
حوريه بتوتر : حاضر يا هانم
هايدي بضيق خلق وتقوم من مكانها 
قمر : رايحه فين 
هايدي بإبتسامه مزيفه : عندي مشوار مهم 
قمر : ممم
مراد : اقعدي مفيش مشاوير 
هايدي بعدم فهم : لي 
مراد : محدش يخرج من البيت انهارده عز زمانو جاي وهنقعد سوا 
__________________________________
8:10PM بليل
لينا : زي ما اتفقنا ها هتصوري كل حاجه 
خديجه : عنيا 
لينا بزهق : اتأخر ليه ده
خديجه : هيجي 
لينا بإبتسامه : روحي افتحي شكلو هو ومتنسيش الي قولت عليه 
خديجه : حاضر 
خديجه وتفتح الباب 
خديجه بإبتسامه : اتفضل ست هانم مستنياك 
لينا : نورت بيتي 
عز ويتلفت حوالين نفسو : فين الواد 
لينا : نايم
عز بحده : طيب اخلصي قولي عايزه كام 
لينا بإبتسامه وتسحبو من ايدو : اقعد بس 
عز بضيق خلق : اخلصي يا لينا 
لينا وتحاوط ايديها على رقبتو وتنام على كتفو 
لينا : بذمتك ما وحشتكش
عز : لا 
لينا بزعل : كده يا عز 
عز : قبل ما تقولي اي كلمه متنسيش الي عملتيه فيا 
لينا : انت لسه شايل مني
عز : انا محيتك من حياتي 
لينا : كداب انت لو محيتني مكنتش جيت 
عز : انا جيت عشان اقفل الموضوع ده 
لينا وتقرب منه : ومستسلم ليا ليه كده
عز بنفاذ صبر ويبعدها عنه
لينا : صدقني انا اتغيرت يا عز 
عز : متأخر 
لينا : ممم
عز : مقولتيش عايزه كام 
لينا : فلوس الدنيا عمرها ما تعوض الاب ل ابنو 
عز بهدوء : وريهولي 
لينا بإبتسامه : تعالي
وتمسك ايدو 
___________________________________
قمر بقلق : ياربي اي كل ده ياعز فينك 
وترن عليه 
قمر : كمان الموبايل مقفول يارب تكون كويس ومحصلكش حاجه 
وتجيلها مسدج وتبتسم 
قمر وابتسامتها تختفي : اووف افتكرت الفون اتفتح  ... اي ده
وتفتح المسدج من الرقم الغريب وتلاقي مكتوب '''' جوزك بيخونك يا حلوه ''''
وتجيلها مسدج وتبتسم 
قمر وابتسامتها تختفي : اووف افتكرت الفون اتفتح  ... اي ده
وتفتح المسدج من الرقم الغريب وتلاقي مكتوب '''' جوزك بيخونك يا حلوه ''''
__________________________________________
هايدي بإبتسامه وترمي الفون على السرير 
هايدي : هخليكي تلفي حوالين نفسك بعد المسدج دي 
هايدي : دلوقتي هتشك فيه ويتخانقو ساعتها انا هكون جنبك يا عز وهستغل الي حصل لصالحي وهبق ضربت عصفورين بحجر 
_____________________________________
زينب : اي يحبيبي اتأخرت كده لي 
عز : في حاجه ولا اي
زينب : لا ياحبيبي بس اتأخرت ومراتك مستنياك متغدتش معانا وابوك كان مستنيك عشان نقعد سوا 
عز : اه معلش غصب عني جالي مشوار فاجئه 
زينب : طيب ياحبيبي هات مراتك وتعالو اتغدو 
________________________________________ 
لينا : صورتي
خديجه : عيب عليكي صورت طبعا 
لينا بإبتسامه : وريني 
خديجه وتديها الموبايل 
لينا بإبتسامه : سكررر بذمتك مش لايقين على بعض 
خديجه : الا لايقين على بعض ده انتو مش مكتوبين غير لبعض يا مدام 
لينا : ادعي يرجع ليا تاني
_________________________________________
قمر بتفكير : لا لا مش هصدق المره الي فاتت ظلمتو هيخوني لي اصلا اكيد لا انا هعرف منو
قمر : لا يقمر لا ابعدي التفكير ده اكيد حد بيهزر 
ويقاطعها عز 
عز : انتي بتكلمي نفسك
قمر : عز انت كنت فين كل ده 
عز : في الشغل 
قمر : ما انا عارفه قصدي اتأخرت لي 
عز : عادي يا قمر الشغل زاد شويه 
قمر بإستغراب : هو انت بترد لي كده 
عز : ب رد ازاي يا قمر 
قمر : خلاص مش مهم قولي عملت اي انهارده 
عز : عادي 
قمر : ايوا احكيلي 
عز : محصلش حاجه جديده نفس الي بيحصل كل يوم 
قمر : مالك يا عز 
عز : مليش 
قمر : لا فيك حاجه يا عز متغيره مالك
عز : الشغل كان كتير بس مخنوق شويه
قمر بدلع : مخنوق وانا موجوده
عز بضحك : هتتحر'شي بيا ولا اي 
قمر بضحك : اي ده بتكسف 
عز : انا برضو 
قمر : اه 
عز ويقرب ليها : واي كمان 
قمر : امك 
عز : اي
قمر : بتنده
عز : هتروحي مني فين يعني 
قمر بإبتسامه : مش هروح في حته 
عز : طييب مش هتاكلي
قمر : اه مستنياك عشان ناكل سوا استنا هجيب الاكل ناكل هنا 
_:. 
مراد : هاتيلي كوبايه مايه يا هايدي
هايدي : حاضر 
مراد : دافيه 
هايدي : حاضر 
مراد : قمر
قمر بإبتسامه : نعم ياحبيبي 
مراد : عز لسه مجاش 
قمر : لا جه  
مراد : اي الي اخرو كده  
قمر : الشغل كان كتير عليه انهارده  
مراد : طيب يا بنتي
قمر : انا هحضر ل عز الغدا اعملك حاجه معاه
مراد : لا يا بنتي بالهنا 
_:. 
هايدي بإستغراب : ازايييي ده ،، دي شافت المسدجج ازاي متأثرتشش 
مراد : المايه يا بنتي 
هايدي : ثواني 
هايدي : انتي بتعملي اي 
قمر : انتي شايفه اي 
هايدي : ما تخلي حوريه تعملك هي 
قمر بإبتسامه : لا عايزه اعمل لحبيبي الاكل بإيدي 
هايدي : اممم
_______________________________________
9:05AM الصبح
حوريه : حضرتك مين 
لينا بدموع وهي ماسكه طفل عندو 4 سنين 
لينا : عز عارفني 
حوريه : طيب عايزه اي واقولو 
لينا : مضطره اشوفو حالا 
حوريه : طيب اتفضلي 
زينب بإستغراب : مين دي يا حوريه
حوريه : عايزه استاذ عز 
قمر : عايزاه لي 
لينا : هتعرفو كلكو دلوقتي 
قمر بإبتسامه : ابنك ده 
لينا : اه 
قمر : عسول مشاء الله 
لينا بإبتسامه خبث : طالع ل ابوه 
قمر : ربنا يخليهولك 
لينا : اقعد يا حبيبي دي بيت ابوك برضو 
زينب وتبصلها بإستغراب 
قمر بعدم فهم : ومين ابوه 
لينا : عز
قمر بإنفعال : عز مين عز جوزي؟؟؟؟ 
قمر بإبتسامه : ابنك ده 
لينا : اه 
قمر : عسول مشاء الله 
لينا بإبتسامه خبث : طالع ل ابوه 
قمر : ربنا يخليهولك 
لينا : اقعد يا حبيبي ده بيت ابوك برضو 
زينب وتبصلها بإستغراب 
قمر بعدم فهم : ومين ابوه 
لينا : عز
قمر بإنفعال : عز مين عز جوزي؟؟؟؟
لينا : اه 
قمر : انتي كدااابه 
لينا بدموع : مش هتصدقوني انا عارفه 
عز بصدمه : انتي بتعملي اي هنا 
قمر بشك : انت تعرفها يا عز ؟ 
لينا : جايه عشان اعرفهم حقيقتك 
عز بعصبيه : امشي من هنا اخرجي برااا 
قمر : اخرجي براا انتي مسمعتيش 
لينا بدموع : هتسيبني انا وابنك يا عز 
قمر : انتي عبيطه جايه تتبلي على جوزي 
لينا : لا ده ابنو جوزك ضحك عليا من اربع سنين وقالي هنتجوز وسابني 
قمر بعدم تصديق : مستحيل انتي كدابه 
وتوجه كلامها ل عز 
قمر : عز هي بتكدب صح 
لينا : رد عليها وقولها ان ده ابنك رددد 
عز وعينو في الأرض 
قمر بدموع : عز؟؟ قول انها بتكدب بص في عيني و ردد  
لينا : وانا هكدبب واتبلي على نفسييي يعنييي؟؟؟ ددده شرررفيي يا ناااس 
مراد بعصبيه : عزز هي بتقول الحقيقه 
عز : اه 
مراد ويضربو بالقلم بقو'ه : اخصص يا عز الوسا'خه دي تطلع منك دي الناس كلها بتشكر في أخلاقك وتربيتك وانت تعمل كددده تضحك على بنات الناااس حتى يااخي كنت صلح غلطتك  
لينا بدموع : سابني وكان عايزني أسقط الي ف بطني عشان يطلعني كدابه وان محصلش بينا حاجه 
زينب : وانتي يا بنتي راجعه بعد 4 سنين لي مجتيش من الاول 
لينا : هددني خوفت منه والظروف اجبرتني ابعد عنو
قمر بإنهيار وتطلع اوضتها
عز ويطلع وراها : قمر استني 
مراد بخيبه امل وعدم تصديق : بقي يطلع منك كده يا عز انا مش قادر أصدق
زينب بحزن : اسمك اي يا حبيبي 
لينا : اسمو زين 
زينب : متخفش يا زين انت مخضوض كده لي تعالي  
_________________________________________
قمر : مقولتليششش لي
عز : عشان دي صفحه واتقفلت من زماااان صدقيني يا قمر والله ما اعرف حاجه عن الي حصل ده 
قمر : والله؟؟ وهي هتقول لي كده
عز : قمر يا حبيبتي انتي عارفه انا قد اي بحبك وصدقيني انا مش هكدب عليكي اه كنت اعرفها بس معرفش الي حصل بينا ده حصل امتي وازاي وقتها اكيد مكنتش في وعي انا مستحيل اعمل حاجه زي دي يا قمر ،، غلطه وندمان عليها طول عمري 
قمر بدموع : مصدقاك بس حط نفسك مكاني يا عز انا بجد حاسه ان قرفانه منك مش قادره أتخيل انك قربت لوحده غيري وفي نفس الوقت مش عارفه الومك عشان ده حصل قبل ما تجوزني عارف والله لو كان بعد ما اتجوزنا مكنتش هبقي على ذمتك لحظه
عز : انا عمري ما ابص لوحده غيرك يا قمر عشان بحبك 
قمر : في مسدج جاتلي امبارح مسحتها عشان مصدقتش عنك كده 
عز : مسدج اي
قمر : جوزك بيخونك 
عز : مين الي بيبعتلك كده وعايز يوقع بينا 
قمر بدموع : معرفش  
عز : يا قمر والنبي ما تعيطي 
قمر وتبعد عنو : ابعد عني يا عز 
عز : حاضر بس متعيطيش
_______________________________________
هايدي بعلو الصوت : نعممم اي الي انتي بتقوليه ددده انتي شكلك حراميييه اصلا وجايه تقلبيلك قرشين 
لينا : عندك عز يا حبيبتي واسأليه
هايدي : ومجتيش لي زمان جااايه لي دلوقتي
لينا : عشان تعبت من كتر ما الناس بتسألني عن ابو ابني وبكدب مبقتش عارفه اودي وشي فين من الناس تعبتتت
هايدي : وعز ذنبو اي 
لينا : ذنبو اي؟؟ ذنبو انو ابو ابني عز سابني انا والي ف بطني ومصلحش غلطو واتجوزني 
هايدي بعصبيه : ايوا وانتي جايه عااايزه اي
لينا وتربع ايديها : يتجوزتي والواد يتكتب علي اسمو 
هايدي : انتي هبله ددده مستحيللل
مراد : هي عندها حق عز لازم يتجوزها
هايدي : نععععم
لينا وتبتسم بإنتصار
هايدي بعصبيه : ايوا وانتي جايه عااايزه اي
لينا وتربع ايديها : يتجوزتي والواد يتكتب علي اسمو 
هايدي : انتي هبله ددده مستحيللل
مراد : هي عندها حق عز لازم يتجوزها
هايدي : نععععم
لينا وتبتسم بإنتصار
مراد : ده الحل الوحيد 
هايدي : وانا قصدي يعني و قمر 
مراد : قمر عاقله وهتفهم الموقف 
_______________________________________
قمر : هتعمل اي معاها 
عز : مش عارف 
قمر : انا هنزل هخليها تمشي 
عز : انا هتصرف 
قمر وتربع ايديها : اتصرف
عز : حاضر
_:. 
زينب : اي المصايب دي بس 
لينا في ذهنها وهي قاعده بثقه وتتأمل البيت : عايزني اسيبك ازاي وانت معاك العز ده ازاي اسيب كل ده لمراتك وانا وابني أولى بيهم
مراد : عزززز
عز وهو نازل على السلم 
عز ويوجه كلامه ل لينا : قومي
لينا : على فين 
عز : هو انا مش قولت اطلعي برا 
مراد : على فين
لينا : انا مش هتحرك من هنا يا عز غير واحنا متجوزين
عز بعصبيه :تبقي  بتحلمييي انتي هتمشي من هنا ومشوفش وشك تاني
مراد : هي كلامها صح 
عز : اي الي بتقولو ده يا بابا لاا طبعا انا مش هتجوز على قمر 
مراد بحده ويلف ويديلو ضهرهو : زي ما غلطت تصلح غلطتك هي وابنك مش هيتحركو من هنا وده اخر كلام
عز : يا بابا بسس
مراد بتسرع وانفعال : مفيش بسس الي قولتو يتنفذذ منغير نقاااش 
ويتحرك من قدامه 
لينا : اي بتبصلي كده لي 
عز : مسمعش صوتك 
لينا بلامبالاه : طيب قولي بقي فين اوضتي  
عز : اوضتك ؟؟ 
لينا : اه اوضتي هو انا مش هبقي مراتك يعني هعيش معاك انا وابنك
عز : بقولك اي هعملك الي انتي عايزاها و تسيبي الواد وتخرجي من حياتي
لينا : تؤ تؤ 
عز : انتي عايزه اييه 
لينا بزهق : انا عايزاك معايا يا عز انا لوحدي ومعيش حد كله بقي ضدي انا بتعرض لمواقف كتير ببقي محتاجلك جنبي فيها انا استحملت جمله هو جوزك و أبو ابنك فين محدش يستحملها وانت بتكلمني على انك ملاك وانا شيطانه وحاطط الذنب كله عليا فوق يا عز الغلطه غلطتنا احنا الاتنين وغلطتي اني امنتلك و وثقت فيك يا عز 
وتمثل الحزن 
عز بهدوء : طيب خلاص اسكتيي اهدي 
لينا : انا هاديه اهو شايفني بشد في شعري
عز بلامبالاه ويمشي من قدامها و يخرج من البيت
______________________________________
قمر : نعممم يتجوزها 
مراد : شايفه حل غير ده يا قمر 
قمر بزعل : لا يا ميرو بس 
مراد : انا عارف انك مش هترفضي وعارفه غلاوتك عند عز ايه وعندنا ايه وهتفهمي وتقدري الموقف عز هيستر عليها زي ما غلط هيصلح غلطو وفي النهايه مش هخلي عز يتجوزها غير برضاكي 
قمر بزعل : هعمل ايه يعني انت كلامك صح ومعنديش مانع فييه بس عندي شرط
مراد : اييه
قمر : يطلقني 
قمر بزعل : هعمل ايه يعني انت كلامك صح ومعنديش مانع فييه بس عندي شرط
مراد : اييه
قمر : يطلقني
مراد : ايييه الي بتقولييه ده يا قمر
قمر : الي سمعتو يا حمايا
مراد : وهتقدري تسيبيه ياقمر 
قمر بزعل : لا .. بس مش هقدر استحمل ان يتجوز عليا 
مراد : وتستحملي انك تبقي مطلقه 
قمر وتسكت
______________________________________
لينا : شايف امك هتعيش فين يا لولو
لينا : انا جيت وهملىَ عليك حياتك يا حبيبي  
لينا بإستغراب : ادخل 
هايدي وتدخل وتقفل الباب وراها
لينا : خير 
هايدي : بقولك ايه يا حلوه انتي لو فاكره ان حياتك هتحلو تبقي بتحلمي ده انتي جيتي للجحيم برجلك 
لينا : مالك داخله حاميه كده ليه
هايدي بثقه وتهديد : لا حامي ولا بارد انا بقولك الي هتعيشيه
لينا بضحك : واللهِ؟ على ما اعتقد انتي بنت عم عز مش مراته عشان تتحمقي كده اهدي على نفسك
هايدي : هتطلعي كدابه ف الاخر
وتبص لزين : والواد الي في ايدك ده هيطلع مش ابن عز
لينا بنرفزه : بصي يا قطه هتغلطي في شرفي هندمك انك جيتي الدنيا 
هايدي : شرفك اييه يا حلوه شرف اييه ده انتي جايه وفي ايديكي عيل وبتقولي اتضحك عليكي هههه ضحكتيني بجد 
لينا وتشدها من شعرها : انتي هبله؟؟ مش قولت لو غلطتي في شرفي هزعلك 
هايدي وتبعد ايديها من عليها : كنت متوقعه ده منك ما هو اصل مفيش واحده متربيه تعمل الي عملتيه صدقيني هكشف حقيقتك ليهم قبل ما تتجوزي عز 
لينا بضحك : اعلىَ ما في خيلك واعمليه
هايدي بعصبيه وتخرج من اوضتها 
لينا : كنت نقصاكي .. ده ايه البلوه دييه 
_______________________________________
9:26 PM 
قمر : ابعد يا عز عني 
عز بإبتسامه : برضو
قمر : انت بتضحك !! لا واللهِ ليك عين تضحك بعد الي حصل انهارده
عز : قمر صدقيني والله بحبك 
قمر : وهو الجواز حب بس 
عز بضحك : ممم فهمتك يا لئيمه 
قمر : وحياه امك 
عز : اتلمي 
قمر : وحياه mother 
عز : اه كده معقوله شويه 
قمر : بطل هزار 
عز : انتي الي بتهزري 
قمر : لا بتكلم جد 
عز : هو انتي شوفتيني اتجوزها؟
قمر : ما انت هتتجوزها وبكره تحبها وتنساني يا عز تنسا انا مين وكنت ايه في حياتك هتاخدك مني وتشغلك عني 
عز : ممم 
قمر بعصبيه : ممم !!! يعني ايييه قصدك ايييه
عز : مش لما اتأكد انه ابني ... هو انتي شايفاني رايح اتجوزهااا ؟؟
قمر : وهي هتقول على نفسها كده ليه لو هو مش ابنك
عز : وتقول اكتر من كده انتي متعرفهاش 
قمر : ومش عايزه اعرفها
______________________________________
لينا : تؤمريني بحاجه يا ماما
زينب : ماما ؟؟ 
لينا بتمثيل الحزن : انا اسفه بس حسيتك زي ماما الله يرحمها 
زينب بإبتسامه : عادي متزعليش يا بنتي انا زي مامتك
لينا : ربنا يخليكي يا ماما متعرفيش انا اتبسط بمعرفتكم ازاي ، حسيت بالدفي وكأني وسط عيلتي
زينب وتبتسم ليها
هايدي بتلقيح : بس احنا عيلتنا شريفه 
لينا بتمثيل الزعل : فهمت قصدك ومش هزعل منك انتي برضو زي اختي الصغيره 
وتمشي من قدامهم وتدخل الاوضه
هايدي : مش عارفه اي البلاوي الي بتتحدف علينا دي  
زينب : سيبيها في حالها بلاش كلامك السم ده معاها هي كان ذنبها ايه 
هايدي : انتي معايا ولا معاها
زينب بزهق : انا مش مع حد
وتمشي من قدامها 
_:. 
مراد ويكلم نفسه : بقي يطلع منك انت كده يا عز 
مراد : ده انا ضيعت عمري في تربيتك
ويقاطع تفكيرو
زينب : مالك يا مراد
مراد : هيكون مالي بعد الي حصل 
زينب : متشغلش بالك كله هيتحل 
مراد : مشغلش بالي ازاي بس
زينب : انت غاوي تعب نام يمراد
مراد : انتي مش شايفه المصيبه الي احنا فيها
زينب : مصيبه ليه ده انت بقى عندك حفيد اهو
مراد بضحكه استهزاء : هه حفيد اه .. نامي يا زينب
____________________________________
10:29AM الصبح
لينا بإبتسامه وتفتح عيونها : النوم هنا ليه احساااس حلو اوي
لينا : صباح الخير يا لولو
وتبص جنبها ومتلاقيهوش 
لينا بخضه وتقوم من مكانها بسرعه : زززيننن
10:29AM الصبح
لينا بإبتسامه وتفتح عيونها : النوم هنا طعمه حلو اوي صح يا زين 
وتبص جنبها ومتلاقيهوش 
لينا بخضه وتقوم من مكانها بسرعه : زززيننن
لينا وتخرج من الاوضه بعصبيه : ماشي يا عز بتاخد مني ابني 
_:. 
قمر بإبتسامه : ياله الكوكو رايح فين رايح فينن بالهنا والشفا ياصغنن
زينب : شوفتي فرحانه ازاي ب زين 
قمر بإبتسامه : مش ب زين بس انا بحب الأطفال اوي 
زينب : مش ناويه تفرحيني وتجيبيلنا نونو 
قمر : ان شاء الله يا حماتي 
زينب : امتي يا قمر انتي بتكشفي يحبيبتي يمكن في مشكله ولا حاجه
قمر بقلق : لا ان شاء الله مفيش مشكله ولا حاجه 
زينب : معلش اطمني برضو مفيهاش حاجه لو اطمنتي على نفسك
قمر وتبتسم ليها : حاضر 
لينا وتسحب زين من قمر : انت كويس يا حبيبي 
قمر وتبصلها بعدم فهم : انتي بتشديه كده ليه
لينا : نعم؟ ده ابني انا الي عايزه افهم زين معاكي لي
قمر : متقلقيش عليه 
لينا : انتي ازاي تخديه مني كده وانا نايمه 
قمر : كان بيعيط وانتي مسمعتوش صِعب عليا خدتو 
لينا : تاني مره متخدهوش تاني انتي رعبتيني عليه
زينب : متخافيش مش هنخطفو
لينا : مش قصدي يا ماما انا بس خوفت لما ملقتهوش جنبي
زينب :  لا متخافيش 
وتوجه كلامها ل قمر
زينب : عز لسه نايم
لينا وتمشي من قدامهم  
قمر : لا خرج من بدري 
زينب : بدري كده ليه 
قمر : راح يعمل تحليل
زينب : تحليل ايه
قمر : dna
لينا وتسمعهم وهي قدام اوضتها 
لينا بصدمه وفي ذهنها : عشان كده جت خدت زين من جنبي 
_______________________________________
هايدي : الله مين الي عامل الاكل ده
زينب : قمر
هايدي وتغير نظرتها : مم ناقصو ملح شكلك مبتعرفيش تطبخي
قمر وتضحك 
هايدي بإستغراب : بتضحكي ليه هو انا قولت نكته 
قمر : لا يروحي ولا حاجه 
هايدي : انا ماشيه القاعده في البيت بقت تخنق 
زينب : على فين
هايدي : اي حته
______________________________________
لينا بتوتر : هتصرف ازاي دلوقتي فكري فكري لازم اعمل ايه حاجه واخد التحليل قبلو 
وتمسك موبايلها وترن على رقم 
لينا : الو الحقنيي
عمرو : ايييه 
لينا : عز راح يعمل تحليل عشان يتأكد ان زين ابنه
عمرو : طيب وانتي خايفه ليه 
لينا : نعممم!! خايفه ليه هيعرف ان زين مش ابنه 
عمرو : لا الدور عليكي بقي تتصرفي في التحاليل 
لينا : يعني اعمل ايه 
عمرو : في ايه مالك ما تفتحي مخك 
لينا : ما انا مش عارفه اعمل اييه 
عمرو : بصي هاتيلي التحليل وانا هتصرف
لينا : ولو معرفتش اجيبها 
عمرو : التحاليل دي مينفعش تقع في ايد حد غيرك و الا هنتطلع من المولد بلا حمص 
لينا بتوتر وتلاحظ ظل حد : هحاول هحاول سلام انت دلوقتي 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-