رواية متملك بكسرة عينيها كاملة جميع الفصول بقلم دينا عبد الحميد
رواية متملك بكسرة عينيها كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة دينا عبد الحميد رواية متملك بكسرة عينيها كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية متملك بكسرة عينيها حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية متملك بكسرة عينيها
رواية متملك بكسرة عينيها كاملة جميع الفصول
تفتكرى ابوكي وجوزك لو عرفوا پالي حصل هيعملوا ايه؟ فكري معايا كده يا حلوه لو جوزك دخل وشافك ف حضني هيقول ايه؟
بصتله برعب وانا بفرك ايدي والدموع مغرقه وشي وبشد الملايه اخبي بيها جسـ*مي وبقول انت....انت عملت فيا ايه؟ نطق بابتسامه مستفزه تخيلي كده ايه الي حصل النهارده كان كتب كتابك صح؟
برقت من الصدمه ده بجد انا ازاى كنت ناسيه اكيد قالبين الدنيا عليا بس هرجعلهم ازاى بحالتي دي واقولهم ايه؟
فضل يبصلي باستفزاز وهو بيلبس قميصه وقتها انا نطقت بغضب بابا زمانه قالب الدنيا عليا واكيد هيقتـ*لك لما يلاقيني...
راهب بضحك ايه ده هو انا مقولتلكيش؟ معلش حقك عليا ده انا كنت ناسي..... اصل ابوكي مش محتاج يدور انا اتصلت عليه هو والمحروص ابن عمك وادتهم العنوان وكلها دقايق وهيجو كان لسه مخلصش الكلمه ولقيت باب الاوضه بيتفتح وابن عمو الي كان كلها شويه ويبقي جوزي وابويا وعمى واقفين بعيون مصدومه دموعي نزلت اكتر وانا بقول والله انتوا فاهمين غلط ان... انا
فجاه لقيت كف من جبر عريسي نزل علي وشي وهو بيقول اخرصي بقا ليكي عين تنطقي وتبرري كنت فاكر اني هتجوز واحده محترمه وسبت كل الي اعرفهم علي اساس انك غيرهم بس انتي طلعتي او*سخ منهم
مسكني من شعر*ي وجـ*رني ف الارض وهو بيقول تعالي بقا اما اوريكي فجاه لقيت راهب شد ايده من عليا بغضب وهو بينطق من بين سنانه انا الي يدخل بيتي يبقي ف حميتي ومقبلش حد يأذيه ايا كان هو مين وقيمته ايه والي قدامه اذاه ف ايه
نطق جبر بغضب انت متدخلش بيني وبين بنت عمى
اتصدمت لحظه ورجعت لوعي انا ازاى نسيت مهو بنت الصعيد لازم تكون بمليون راجل لو ضعفت متبقاش بنتهم
راهب قطع دهشتي وذهولى ونطق انت تتفضل برا وابقي خدها لما اخلص كلامي معاها
جبر هجـ*ـم عليه بغضب وبابا وعمي بيزعقوا وفجاه لقيت ضر*ب نا*ر وفي ناس كتير واقفه وحطين سلاح علي دماغي عمي وبابا وراهب حاطط السلاح علي دماغ جبر
راهب ببرود اتفضلوا بره ولما هي تخرج ابقوا اتصرفوا معاها بس ف بيتي الي يلمسها اخلص عليه
خرج عمي وهو بيقنع بابا وجبر يروحوا معاه وفعلا خرجوا واستنوني بره وفجاه لقيت راهب بيرمي عليا فستان وبيقول البسي ده بدل متخرجي بالشكل ده
بصتله بغضب فزعق فيا اسمعي كلام يا رنا عشان متندميش انا لو سبتك هنا هيدفنو*كي عايشه
بلعة ريقي بخوف لان كلامه صح وبعدين اتنفست بهدوء ولبست الفستان كنت هخرج لبابا وعمي بس وقفني صوت راهب بيقول رايحه فين
دموعي نزلت وانا عارفه اني رايحه ل نهايتي
نطق راهب ببرود تحبي اوصلك فين؟
رديت بهدوء شكرا وسبته وخرجت شدني من ايدي بغضب قبل مافتح باب الشقه الي معرفش مكنها اصلا ولا جيت فيها ازاى ونطق راهب بحده انتي عايزه تمو*تي؟
قولتله وده يهمك ف ايه؟ سبني امشي
راهب بغضب انا خايف عليكي هيقتلوكي
دموعي نزلت وقولت الحدايه مبتحدفش كتاكيت عموما لو زي مبتقول هتقـ*تل فهو اكرملي من اني افضل مع واحد رخيـ*ص استباح حر*مت جسـ*مي بصلي بقرف وشد ايدي وخدني من باب خلفي ونزلني كنت بقاوم كتير بس مفيش فايده فجاه لقيته رش حاجه ف وشي وفقدت الوعي فقت علي صوته هو جدي محمد
وجدي بيقوله بغضب هتتجوز رنا
راهب بانفعال مستحيل انا مسافر كمان ساعه
محمد بغضب ابوها هيقـ*تلها بعد عملتك
بصله راهب بغضب ونطق انا مبخدش بوا*قي حد وسابه وخرج تحت نظرات جدي الغاضبه وراغب اخوه الترام الي كان مصدوم
محمد يرضيك الي عمله اخوك ف بنت خالك؟
راغب مش مصدق الي بيحصل خالص
الجد سمع صوت خبط فتح لقي ولاده الاتنين وجبر
يسري ابو رنا رنا فين يا ابوي؟
محمد بهدوء موجوده
فضل عم رنا عايزنها
قام جبر فتح عليا الباب وانا عامله نايمه علي حالتي كان لسه هيضربني بس راغب وقفه بغضب وقال ابعد ايدك عن مراتي
جبر غضب نعم مراتك؟
راغب ايوه المأذون ف الطريق وابوها واصي وانت وخالي شهود
جبر بغضب لايمكن لازم اقتـ*لها
يسري بانفعال لازم اغسل عا*ري بيدي
محمد بغضب انت عايز تقت*ـلها جوزها راغب واعتبرها ماتت
يسري بغضب بس مش راغب الي كام معاها
راغب بصله برفعت حاجب ونطق انت عرفت منين يا خالي واحنا تؤام ثم يخصك ف ايه مين فينا الي كان معاها؟
يسري بغضب ها*نتقم منك ومنه
راغب نطق الماذون جه وبلاش فضايح
الماذون ما اسم العروس؟
يسري بغضب رنا يسري محمد الحفناوي
المأذون وماذا عن العريس
راغب كان بينطق راغـ........ بس قاطعه صوت من بعيد بيقول راهب ياسر الجيار
الكل بصدمه راهب انت مسفرتش؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
المأذون وماذا عن العريس
راغب كان بينطق راغـ........ بس قاطعه صوت من بعيد بيقول راهب ياسر الجيار
الكل بصدمه راهب انت مسفرتش؟
راغب ببرود انا جاي اتجوز رنا
الجد انا موافق....
رنا بغضب بس انا مش موافقه
بص المأذون وقال اهم شي موفقة العروس
بصله راهب بغضب ونطق اكتب يا مولنا عشان مترجع تلومني
المأذون لا يحق لك الزواح بغير الموافقه فهذا زواج باطل
راهب رفع مسد*سه علي دماغ المأذون ونطق انت هتكتب ولا نقرا علي روحك الفاتحه ونشوغ مأذون تاني؟
المأذون نفذ بخوف وجه وقت توقيع وبصمة العروسه
راهب بغضب امضي...
رنا بأصرار مش همضي ياراهب...
راهب بانفعال مسك ايديها وحطها ف البصامه وبصمها علي ورقة الجوزا وحك القلم ف اديها وقال امضي
رنا مش هيحصل ده ف احلامك
راهب بصلها بغضب وقال اخر فرصه عشان تتلاشي غضبي...
رنا تؤتؤ لايمكن امضي
راهب نطق خلاص يا مولانا هي الي اختارت اعتبرها مبتعرفش تقرا وتكتب وبالنسبه ليكي ف حسابك معايا تقيل قوي
بصتله بتحدي ونطقت ولا تعرف تعمل حاجه
راغب بسرعه بلاش غباء يا رنا انتي عارفه راهب وعصبيته
بصت رنا ل راغب ونطقت طول عمرى بخاف من شره بس استفدت ايه غير ان واحد و*سخ زيه شوه سمعتي واتجوزني غصب
راهب بص ل رنا بعيون بطلع شرار ونطق رنااااا
رنا برعب وثبات ظاهرى افندم
راهب بصلها بغضب وقال انا و*سخ
ضحكت باستفزاز وقالت اه
راهب قرب منها بعنف حاول راغب يوقف لكن جده منعه وابتسم ببرود
راهب شال رنا بعنف علي كتفه زي شوال البطاطس ومشي من قدامهم
راغب كان هيخرج وراه بقلق بس جده مسكه ونطق سيبه بكره يقع ف شر اعماله هو ميعرفش رنا لما تحب تعاقب حد علي غلطه بتعمل ايه وبعدين بص لولاده الاتنين و جبر ونطق اتفضلوا بره انتوا مش كنتوا جاين تقـ*تلوا رنا وخلاص اعتبروها ما*تت ومتورونيش وشكم تاني
فضل مش ناوي تحن علينا يا ابوي
محمد ببرود بره الي عملتوه زمان مستحيل اسمحكم فيه ولو كان ف امل اسامح لما جتوا النهارده جددتوا الجراح وانتوا فاكرين اني ممكن اسلمكم رنا تعملوا فيه زي بنتي زمان تبقوا غلطانين الي هيقرب من راهب او رنا او يفكر يظهر في طريقهم انا عارف ان راهب هيعاقبه بس صدقوني انا لو لقيت لسه فيه الروح بعد عقاب راهب انا الي هخلص عليه برررره
خرجوا الاتنين ومعاهم جبر بحزن
اما راغب فبص ل جده الي كان حزين ونطق جدي انت مصدق ان رنا عملت كده هي وراغب
ابتسم الجد وقال راهب يعملها مع اي حد الا رنا اما رنا فمستحيل تعمل كده
اتنفس راغب ونطق طب ايه الي حصل
نطق الجد بحزن وقال شكل الانتقام عمي اخوك زي معمي اخوالك زمان بس الظاهر ان راغب شاف صورت بنتي قدام عينه ومحبش يكررها
راغب اخد جده لاوضته عشان يرتاح
اما راهب ف وصل فيلا وفتح العربيه
راهب ببرود انزلى
رنا بصتله بقرف وضمت اديها ل صدرها زي الاطفال
راهب كرر كلامه بس رنا فضلت علي حالها وهي بتهز دماغها بالنفي وبتضم شفايفها باعتراض
راهب ابتسم بخبث وقرب منه وقال عارفه انا اتعود محدش يعصالي امر وبعشق جد النوع المتمرد ده عشان اجبره يبقي مطيع وكل نوع بعاقبه بطريقه تناسبه
بصتله رنا ببرود وسكتت قرب منها بهدوء واتنفس في وشها ونطق انا عارف انك بتكر*هي قربي ولمستني بس انا بقي لو عقبتك هتكون بكده قرب من شفا*يفها بهمس وقال بو*سه كان ليه هينفذ بس باب العربيه اتفتح ورنا رجعت ورا وقع علي ضهرها وقامت قف
نكق راهب بهدوء بحب الطاعه نزل وقفل العربيه ودخل بيها وهو ماسك ايدها بغضب واول مدخل رماها علي اقرب كرسي واتكلم بهمس انا بقا و*سخ
بصتله برعب وهي بتنكمش في نفسها صرخ بصوت عالي اما اكلمك تردي
بصتله بدموع فاخد نفسه بصعوبه ونطق بصوت حنون بلاش يا رنا تخليني اتحول عليكي الا انتي عندي
رنا دموعها نزلت من كلامه ونطقت بصوت باكي بين شهقتها وقالت ليه... ده انا كنت بحبك
قرب منها راهب بصدمه وهو مستوعب وقال بحنان عيدي كلامك غمضت عنيها بدموع وهي بتستوعب الي قلته وبعد ايه مكنش لازم تقول فضلت دموعها تنزل بس اتصدمت بيه بيبو*سها بشغف كانت بتحاول تبعده عنها بس لحظات وهديت واقل من ثانيه زقته بغضب ونطقت اوعي تلمسني انا بقر*ف منك ابتسم راهب بسخريه ونطق عشان كده هديتي من لمستي ليكي
قالت بقرف كنت مصدومه بس
ضحك ونطق بس اي الجمال ده هو الي بيعيط بيحلو؟ بقول ايه مش النهارده المفروض دخلتنا يبقي......
قاطعته بقرف ده ف احلامك انا بقر*ف منك وبكر*هك وبستحـ*قرك
قرب منها بغضب وهو بيقول قولتلك قبل كده بحب النوع المتمرد واني اجبره يسمعني بس شكلك مفهمتيش ده لكن ولا يهمك افهمك
شلها بغضب ودخل الاوضه وهو بيقفل الباب ونزلها علي السرير وهمس مالك؟
كنت بترجع ورا وهي بتقول انت بتعمل ايه؟
راهب باخد حقي...
رانا بدموع بلاش يا ابيه عشان خاطري
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كانت بترجع ورا وهي بتقول انت بتعمل ايه؟
راهب باخد حقي الشرعي...... قرب منها وهو بيتنفس بهدوء وقرب منها بشغف ووو......
رانا بدموع بلاش يا ابيه عشان خاطري...
راهب بصلها بغضب وهو بيفتكر الفديو الي شافه وخلاه يعمل كل الي حصل اتعصب ورجع وره ونطق بعنف يعني جوزك لاء يا ابيه متلمسنيش لكن الشقه الي كنتي فيها مع الشباب عادي صح؟
بصتله رنا بلعة ريقها بذهول وعدم فهم وقالت شقه.... وشباب؟ انت بتقول ايه يا ابيه مش فاهمه
راهب بانفعال ايه ابيه دي متقوليش يا زفت
رنا ضحكت باستفزاز وقالت ليه يا ابيه مش عايزني اقولك ابيه ده انا من زمان وانا بقولك يا ابيه اصل.....
قاطعها راهب بانفعال ونطق متنطيقش بحرف مش عايز اسمع صوتك فاهمه قال اخر كلمه وصوته ملا الفيلا لدرجة بدأ يتردد حوليها بشكل مرعب
بلعت ريقها بدموع وقالت من وسط دموعها بصوت ضعيف يكاد يكون مسموع را.... هـ..... ب راهب انا خايفه.....
يا الله لماذ الان لماذا عادت لذاك البوكاء اللعين الذي يسرق قلبه لماذا قالت تلك الكلمه الان اليست هذه الفتاة ذاتها التي اقسم ان يعاقبها علي ان خالفت كلمتها؟ اليست هي من حطمت قلبه تحت مسمي ابي اهم ما في حياتي اهم من حبي لك لماذا عليه ان يضعف؟
بلع راهب ريقه بصعوبه وهوبيحاول يخرج من الاوضه بيشجع نفسه انه لازم يتجاهل دموعها بس صوت عياطها طلع بشكل عالي يقطع القلب لف ليها بالم علي حالها وقرب منها بحنان وقال رنا اهدي انا معاكي
كان لسه هيلمسها بس رجعت ورا بخوف وصوت عيطاها زاد
راهب بحنان رنا انتي خايفه مني!
رنا عيطاها علي بشكل مبالغ فيه اتعصب راهب وصرخ بصوت خرصها رنااااا
رنا سكتت وهي بتبصله برعشه ورعب بصلها راهب بجفاء وخرج من الباب ورزعه وراه قامت رنا قفلت الباب ومسكت موبيلها فتحت صورتها مع باباها واخوتها وانهارت من العياط
رنا بوجع ليه انت سبتني يا بابا انت ديما كنت توعدني تفضل جنبي كنت بتقول اني مبفرقش عن اخواتي عندك لاني بنتك ولو كل الناس قالوا اني بنت الخواجيه وتربية الاجانب متنفعش كنت بتقول انك واثق فيا ديما وسبتني؟ سبتني ل راهب الي هو اكتر حد عايز ينتـ*قم مني ومنك.... كنت فكره انك هتفضل سند سبت مامي وجيت معاك سبت كل حياتي وصحابي ودراستني نقلت ثقافتي من بنت الاغنياء الابن مايندد ل بنت الريف والصعيد اخترت رضاك بس انت صدقت ده؟ كنت فكراك هتجبلي حقي بس سبته يتجوزني وياخدني منغير متدافع عني....... نامت رنا بدموه وهي ماسكه الموبايل وفاعده في الارض وسانده علي السرير بدمغها
حس راهب بقلق عليها طفي السيجاره الي كان بيشربها وطلع فوق حاول يفتح الباب ونده عليها مردتش ابتسم دخل الاوضه الي جنبه وفتح باب الحمام بتاعها ودخل منه علي اوضة رنا شالها حطها علي السرير ومسد علي شعرها بحنان وفضل جنبها وهي نايمه كان هيقوم بس مسكت رنا ايده منغير متحس ابتسم وقعد جنبها بحنان وهو بيفتكر طفولتها قبل متسافر بره وقتها كانت لسه مامته عايشه
اتنفس بصعوبه وهو بيفتكر منظرها والفديو الي جابه الشقه ونظرتها برجاء ل ابوها وقت مشفها كانت مستنيه دعمه بس محصلش شدها لحضنه وهو بيبتسم وبيوعدها ويوعد نفسه قبلها انو كل حد هياخد جزاءه نام وهو حضنها وصحي عليها بتصوت
نط وقف وقال بفزع ايه مالك في ايه..؟
رنا بغضب انت بتعمل ايه ف اوضتهي يا سا*فل؟
بصلها برفعة حاجب ونطق نعم؟ انا سا*فل؟
قربت منه وضيقة عنيها وحطت ايديها في جنبها وهزت رجلها وقالت بتحدي وقليل الادب ومش متربي كمان
قرب منها بسرعه وشدها لحضنه وهمس صح كده انا فعلا كل ده بس انتي عرفني منين وانتي مجربتيش؟
بصتله بسذاجه ونطقة مجربتش ايه؟
قرب منها وبسـ*ها بشغف وبعد لحظات بعد وهمس كنتي قمر وانتي نايمه وقمري وانتي صحيه وتلاته وانتي متعصبه....
زقته بغضب وقالت انت واحد حيو*ان
اتحول ف لحظه وكانه شخص تاني وصرخ بعلو صوته رناااااا
مكنتش بترد لانها اختفت من قدامه ونزلت من الدور كله نزلت جرى ل تحت واستخبت منه ضخك بسخريه ونطق بقي دي حد يصدق انها كانت عايشه ف اوربا... قال ايه بنت الخواجيه.....
كان بياخد شور وبيغير وسرح شعره ونازل لقي الموبيل بيرن
راهب ببرود نعم
راغب بغضب مبتردش ليه ياض ياابن ***** انت هتعمل فيها عريس جديد
راهب اتلم مش عشان مش قدامك هتغلط انا ممكن اجيبك بلبس البيت متكتف هنا
ضحك راغب وقال طب ماجيلك انك بدل متتعب نفسك
راهب باستفزاز سلام يا ابني عشان مراتي وحشتني
راغب بغضب هو انت عشان اتجوزت طيب يا جدي جوزني انا مليش دعوه عايز حد يقولي يا بيبي
الجد بضحك هاتولي حفدتي اشوفها وبعدين نتناقش تعال يا راهب انت ورنا النهارده
راهب حاضر هنيجي علي الغدا
الجد تعال دلوقتي
راهب لاء انا عريس جديد
الجد بغضب احنا قربنا علي اذان الظهر
راهب ضحك وقال حاضر.
قفل راهب مع جده ونزل ل رنا الي كانت بتجهز اكل
راهب بضحك ايه ده هما الاجانب بيعرفوا يطبخوا
بصتله رنا بعيونها الزرقاء والنمش الاحمر وشعرها النارى المميز ونطقت ايوه طبعا امال عايشين منغير اكل؟
بصلها بانبهار واتنفس وقرب منها وقال بلاش لبسك ده باضعف
رنا ببرود مهو انا عايزه كده
راهب لو ضعفت هعمل كتير...
رنا بثقه انا هعرف اعمل اكتر قرب منها بتوهان ولسه هيحط ايده علي وسطها ابتسمت بسماذجه واداه بالرجل تحت الحزام ونطقت ببرود الي معرفتش اعمله عشان احمي نفسي وانا متخدره اعرف اعمله دلوقت
بصلها بوجع ونطق لا جده بس هتعمي ايه لو حضنتك كده حضنها من ظهرها واتصدم انه لقي نفسه ايده ورا ظهره وهو علي ركبته قدمها ضحك وسيب ايده منها وسقف بثقه لا شاطره تنفعي مراتي
بصتله بتحدي وهي بتغرف الاكل ل فرد واحد ورايحه تقعد علي السفره فنطق ببرود ايه ده انتيومش ناويه تاكلي.؟
قالت بلامباله لا انا مجهزه اكلى
ضحك هو وشد الطبق وبدا ياكل وقال جهزى لنفسك فضلت تشد فيه وهو بيزق ويبعد لحد م الاكل وقع رنا بقرف عجبك كده
ضحك وقال احسن عشان الاكل اصلا ميتكلش طعمه يااااااع اوي
بصتله باشميزاز وقالت نضف بقا وغضبت منه ضحك من غضبها ونطق وهي طالعه السلم ايه رايك ناكل من اكل داد حليمه
وقفت مكنها بهدوء رغم السعاده بس قالت مش عايزه حاجه
قال بثقه جدك عزمنا غلي الغدا ولازم نروح اجهزي
طلعت خدت شور وغيرت وجهزت
اما راهب فكان بيلم الاكل الي وقع والنضيف منه بيبتسم بكل حب وياكله وهو بيقول شاطره ف كل حاجه
جاله اتصال فنطق بتوتر خلاص خلاص انا هتصرف بس اوعي الخبر يوصل ل حد من عند جدي
نزلت رنا وكانت سايبه شعرها وحطا فوقه طرحه سايبه ولابسه فستان واسع طويل وعليه شال من كتف من الاكتاف مثبتاه ب الحزام
بصلها ببررود رغم جملها ونطق يلا
ركبوا ورواحوا قال الجد بهدوء اطلعي ارتاحي ف اوضتك علي منحط الاكل واتكلم مع جوزك واخوه
طلعت رنا بعد مسلمت علي الداده وكل ال شغلين ف القصر لانها من سنين مشفتهمش بسبب امر ابوها وخلافه مع جدها وبعدين طلعت
كان راهب خلص كلام مع جده وطالع يشوف رنا لقاها بتصرخ وكل حاجه حوليها متكسره
راهب بصدمه مالك يا رنا
رنا بدموع بص الفديو ده
راهب بدهشه ايه هو اتجننن......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ابويا عملى عزا....قالتها بضحكت هستريا فبصلها بزهول
اه والله زي مبقولك كده تخيل الي سبت امي عشانه اعتبرني ميته ومحاولش ينقذني من الي اغتصـ*بني لا وكمان بيقول بنتي ما*تت قالتها رنا بانهيار وكملت وسط دموعها والله انا مش وحشه والله معملت حاجه هو ليه بيعمل كده..... ليه مش بيدور عليا ويحاول يقف جنبي... ده باعني ليه..... انا والله معملتش حاجه ولا حد لمسني انا عمرى ماسمح لحد يلمسني يا راهب صرخت بصوت عالي فزع كل ال ف البيت
فطلع الجد وراغب لقوا راهب حضنها وهي منهاره
سال الجد بهدوء في ايه؟
راهب رفع ليه الفون وهو عيونا حمرا زي الد*م بص راغب فيه لقي انه فديو لصوان بيجهز لعزا وقلب لقي ان الكل بيتكلم عن عزا رنا
الجد بغضب بص ل راهب وراغب وقال سبوني معاها لوحدنا.....
راهب مسك ايدها بجمود ونطق لايمكن دي حب عمرى الجد اتعصب وزعق فيه بس هو فضل ماسك اديها فقرب راغب منها وبدا يقنعه يقوم معاه
خرجوا الاتنين والجد سند رنا وقعدها علي السرير فضل بطبط عليها زي مكان بيعمل مع بنته ويملس علي شعرها لحد منامت الجد نطق بهدوء حسابهم تقل معايا قام الجد وطلب من الداده تطلع تقعد جنبها وقال للسواق يجهز العربيه
بصلوا راهب وراغب فقال ولادي محتاجين يتربوا من جديد ومش هسمح بالي حصل زمان يتكرر تاني
خرج الجد من البيت ومعاه راغب بس في الطريق وقفت العربيه واخدوا وقت علي ماتصلحت ولما وصلوا البيت لقوا رنا واقفه ولابسه فستان اسود وحجاب مدارى نص شعرها الاحمر النار كان جنبها راهب بعيون زي الد*م من كتر الغضب رنا كانت ماسكه ايده بس سمعت صوت روان اختها من الاب وهي من ذوي الاحتياجات الخاصه بتعيط لابوها انها عايزه تشوف رنا زقها الاب بكل قسوه لكن اتصدم انها وقعت ف حضن رنا الي اختل توازنها وكانت هتقع فسندها راهب بصتله بتوتر فابتسم حضنت رنا اختها ودخلت بكل شموخ ونطقت بقوه مزيفه وهي بتمد اديها ل مرات ابوها ومرات عمها البقاء لله ..... مرات ابوها اول مشفتها تنحت من الصدمه لانها كانت فاكره انها ما*تت فعلا وقتها وقفت عياط وقامت ل رنا بس قبل متقرب منها بصلها الاب بصه خلتها تتسمر مكنها بصت رنا لمرات عمها ونطقت البقاء لله يا ام جبر زقتها مرات عمها وقالت مبقاش الا الفجر*ه الذا*نيه وتتكلم
بصتلها رنا بقرف وقربت منها بهمس وهي بتفتكر كلام راهب ليها بالدليل ونطقت الي فيه صفه يا مرات عمي بيفكر الناس كلها زيه زمان عملتيها مع عمتي ومكنش ليها ضهر بس انا غير بصت رنا ل راهب بثقه ورجعت بصتلها ونطقت علفكره لو فكرتي تتحركي من مكانك هخلي فضحتك بجلاجل اهو علي الاقل انا ليا الي حماني لكن انتي كلوا هيشرب من د*مك
بصتلها برغب ورجعت ورا كانت هتقع فسندتها راويه مرات ابو رنا دخل جبر في اللحظه دي بغضب ولسه هيضرب رنا لقي راهب ماسكه بصتله رنا بهدوء ودخلت ضربته بالقلم وقالت ده عشان سمحت لنفسك تتهمني ف شرفي وضربته واحد تاني ونطقت ده عشان انت اتجرءت وضربتني كانت بترفه ايدها وتضرب التالت وهي بتقول ده بقا عشان كنت عايز تتجوزني وانت مغهمني انك شيخ جامع وانت واحد حقيـ*ر اعتبره حق كل بنت بس وقفها كف سبقها من مرات عمها فوقفت رنا متسمره مكمها وفجها مسكها جبر من شعرها تحت نظرات ابوها القاسيه فمسك راهب فيه واتلم الكل وفضلوا يتخانقوا فوقفت رنا برعب وهي حاضنه روان لانها مش هتعرف تعمل حاجه بين الرجاله وخصوصا لو رجالة عيلتها وقتها سمعوا صوت رصاص انضرب ف الهوا تلات مرات وصوت الجد بيزعق فاتنفض الكل بص الجد ل راهب الي وشه في دم نازل من بوقه ول جبر ال وشه كله بايظ من ضرب راهب ونطق بغضب صوان مين ده
بصتله مرات العم ببرود وقالت صوان الفا*جره كف نزل علي وشها من ايد جوزها وهو بينطق متعبيش في شرف بنت اخويا حتي لو فيها عشان لو انتي قولتي كده كلاب الشارع يعملوا ايه؟
نطق الجد ببرود مانت لما اخترتها اخترتها من كلاب الشارع جاي تلوم ايه دلوقت
بصتله مراته بوجع وقالت كده يا ابو جبر، ودخلت جوه نطق الجد الصوان ده يتشال ويتحول ل فرح كبير البلد كلها تحكي عنه فرح رنا بنتي وراهب
بصله فضل بغضب انا اتبريت منها وانت.....
نطق محمد بثقه كلامي يتنفذ ومعاكم تلات شهور وتخلوا البيوت دي انت واخوك عشان البيت ده انا بعته
جبر بذهول ايه الي بتقوله يا جدى
الجد بغضب بيتي وانا اعمل الي يعجبني بصت رنا ل روان الي حضناها برعب وخدتها وراحت ل جدها وادتها ليها يحضنها وبعدين نطقت بحزن عشان خاطر روان يا جدي
نطق الجد بالم وليه مش عشان خاطرك انتي يا رنا سنين بتشفعيلهم عندي بخاطرك ودلوقت مش عايزه
بكت رنا بدموع ونطقت انا بالنسبه ليهم مت ورفعت رسها ومسحت دموعها بقوه وهي بتبص لابوها وقالت انا بالنسبه ليا ما*توا ف لحظت ماتخلوا عني وخصوصا ابويا
من هنا ورايح ميخصنيش حد فيهم لو شفتهم بيتقتـ*لو قدام عيني واحد واحد مش هتحرك
شدها راهب لحضنه فتبتت فيه بخوف خافت تضعف بس قبل متلف وتمشي لقت روان بتعيط خديني معاكي مش عايزاهم بصتلها رنا بدموع ورجعت حضنتها وقالت مينفعش لازم تفضلي مع ماما وبابا وتشربي لبن عشان تكبري بسرعه ماشي
روان عيطت وقالت انتي كنتي تعملى لبن زي مبحبه وكنتي تلعبي معايا وتاكليني انا غيرك امو*ت
حضنتها رنا بوجع وسبتها وخرجت ركبت العربيه بانهيار لقت راهب جنبها
راهب بحزن كنتي خديها
رنا بوجع تعيش مع الفا*جره زي مبيقولوا
شدها راهب لحضنه بحب ونطق هردلك اعتبارك النهارده فرحنا
زقتها ࢪنا بقوه ونطقت ابعد عني انتي اغتـ*صبتني لايمكن ارضي بيك ف حياتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا بوجع تعيش مع الفا*جره زي مبيقولوا؟
شدها راهب لحضنه بحب ونطق هردلك اعتبارك.... النهارده فرحنا
زقته ࢪنا بقوه ونطقت ابعد عني انت اغتـ*صبتني لايمكن ارضي بيك ف حياتي... انت السبب اني ابعد عن اهلي
شدها راهب لحضنه ونطق انتي فاهمه غلط انا..... قبل ميكمل زقته رنا بكل عنف ونطقت لو مطلقتنيش ههرب واسيبك عشان الناس تقول انك مش راجل ومش.... قبل متكمل كلمتها كان كف من ايد راهب نازل علي وشها رفعت عنيها ليه بقوه مصطنعه ونطقت مش هخاف وههرب زي م.... قطعها صوت روان بتنادي
بطلوا الاتتنين خناق وفتحوا باب العربيه
رنا بحب ايه يا روان. ازاى سبوكي تخرجي
روان بضحك جدوا قال اعيش معاكم وبابا قال ماشي رنا فرحت وفتحت لها الباب وخدتها وكانت هتركب ورا بس وقفها ايد راهب الي اتحطت علي رجلها عشان يمنعها تقوم ونطق علي فين؟
رنا بهدوء راجعه ورا
راهب بغموض حد قالك انى السواق بتاعكم انا جوزك يا هانم
رنا واكيد روان مش هتركب ورا لوحدها
ابتسم وقال تقعد علي رجلك
بصتله بغصب وقعدها علي رجلها وبدأت تلعب معاها لحد موصلوا القصر
كانت رنا زهقت فنزلت الحجاب شاب كان واقف بره شفها يلهووووى علي الصاروخ اهو دي النسوان ولا بلاش ويجي واحد عبيط يقولك صنع بلادك الاجنبي يكسب
فجاه ظهر راهب من وراه بعد مكان بيركن العربيه ومسكه من قفاه ايوه انت صح الاجنبي يكسب بس انا املاكي مش اجنبي املاكي صنع بلادنا وللاسف الي يبصلها اشيل عينه وفجاه فضل يضرب فيه وشده رماه للبواب خد الكلب ده جوه اخلص واجيله
وبص ل رنا الى كانت اصلا بتترعش بس زاد رعبها اول مجت تجرى علي جوه فلقته مسكها من درعها ودخل بيها ونده بصوت عالي ام مصطفي
خرحت ست متوسطت العمر نطق بصوت هادي خدي بالك من روان وبصوت مخيف قال علي منتناقش انا والمدام ف موضوع
شدها من دراعها بعنف ودخل الاوضه قفل الباب ونكق بغيره وتملك قلعتي الطرحه ليه؟
ردت بتوتر مهو ا... اصـ..... اصل يعني
خدت نفسها بتعب ونطقت انت ناسي اني مش محجبه
نطق بغيره وليه مبتتزفتيش
قالت بحده اظن ده اختياري و.... قاطعها صوته بزعيق
اختيارك تتعاكسي؟ عجبك كلامه..... متنسيش انك مراتي وانك بتاعتي بتاعتي يا رنا انتي ملكي من الطفوله
بصتله بغضب وقالت بطل جنان انا انسانه مش جماد مش لعبه هتمتلكها انا بشر انا مش ملكك مش ملك حد خالص انا حره و..... قاطعه راهب ب قبله غاضبه جعلتها تبتلع باقي كلماتها كانت بتحاول تبعده عنها لكن للاسف كان اقوي منها كل محاولات الافلات فشلت لحد م زفها علي السرير وبدأء يفك سوست الفستان فهمت رنا قصده ونطقت بغضب انت اتجننت يا راهب ناوي تغتـ*صبني تاني؟
بصلها بذهول ومكنش مستوعب كلمتها بس فجأه واتحولت ملامح للغضب ونطق بعنف انت هبله انا جوزك
بصتله بغضب صح يا ابيه اتعصب راهب منها وقرب وقال بغضب متقوليش يا زفت
تصنعت رنا البراءه ونطقت امال اقول يا ايه...؟
راهب قولي زي مأي واحده بتنادي جوزها
بصتله رنا بغباء وقالت وهي بتقوله ايه قرب منها بهدوء وشدها لحضنه ونطق بحبك
تنحت رنا ف كمل وبتقول كمان وحشتني يا جوزي يا حبيبي يا ابو العيال
رنا باسبهلال أبو العيال؟
شدها راهب وقال ايوه مهو بأذن الله هيكون في عيال كتير كمان
رنا بغباء ليه هنفتح حضانه
قرب منها وهمس تؤتؤ هتبقي ماما بس
رنا ولسه مش فاهمه هنفتح دار ايتام؟ ا
اتعصب من غباءها وانها مش حاطه ف حسبتها تكون ام لطفل منه بس حاول يهدي وشدها لحضنه اكتر وقال هتبقي ام لابننا خلص كلمته وطبع قبله علي جبنها
زقته رنا بغضب ده ف احلامك انا ههرب منك قبل متلمسني مش هتعرف توصلي
شدها ليه بكل قوه ونطق بعيون حمرا زي الجمر تفتكرى سهله؟ هتروحي مني فين؟
بصتله بتحدي وقالت ارض الله واسعه يا ابن عمتى
نطق بحده مش هتعرفي تعملى حاجه
صوتها طلع بغضب نفس غرور ابوك هيوصلني لل وصلتله امك ههررب منك زي مهي عملت وخليك انت بغرورك
راهب بغضب.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا بغضب ده ف احلامك انا ههرب منك قبل متلمسني مش هتعرف توصلي
شدها ليه بكل قوه ونطق بعيون حمرا زي الجمر تفتكرى سهله؟ هتروحي مني فين؟
بصتله بتحدي وقالت ارض الله واسعه يا ابن عمتى
نطق بحده مش هتعرفي تعملى حاجه
صوتها طلع بغضب نفس غرور ابوك هيوصلني لل وصلتله امك ههررب منك زي مهي عملت وخليك انت بغرورك
راهب بغضب زقها وقعت ف الارص بغضب وخرج وقفل الباب دخلت رنا اخدت شور وغيرت هدومها ملقتش ف لبسها غير لبس كله قصير ومكشوف رنا بكسوف طب دول البسهم ازاى؟ قلبت ف اللبس كاش مايو طويل نسبيا مقارنه بباقي اللبس ف لبسته وقعدت سرحت شعري كنت عايزه اطمن علي روان بس محروجه من لبسي فقررت انادي ل داده تبعتها بس جيت افتح الباب لقيته مقغول بالمفتاح والله عال يا راهب ده الي كان ناقص تحبسني
قعدت بغضب كتير لحد مقررت اعلمه درس مينسهوش استغليت الوقت ده وبدات استرجع دراستي ل علم النفس الايكلينكي وازاى ك دكتوره نفسيه اعامل مريض حب السيطره والتملك
ضحكت وانا بفتكر دراستي ومقرره انفذها بس اول خطون دي صعبه قوي ازاى يعني احسسه اني ملكه بس برغبتي ده مجنون ولو حصل هيستغلها بس يعني......
خدت نفس هو كده كده جوزي والخناق معاه مش بفايده بالعكس هو الي هيعمل الي عايزه لان جدي ف صفه
اتنفست وانا مقرره العب معاه لعبه انا مش قدها بس واثقه انه لايمكن يغصبني علي حاجه لكن..... قعدت علي السرير افكر انا مراته ومعاه ف بيت واحد ملمسنيش غصب رغم انه عارف ومتاكد ان انا مش همنعه من حقه رغم اني برفض بس لو عايز يجبرني مش هقدره طب ليه اغتصـ*بني؟
قعدت افتكر بتعب ايه الي حصل اليوم ده....
كنت بجهز ل كتب كتابي وجت مرات عمي قالتلي ان هي عايزه حاجه ضرورى ومش هتعرف تروح وطلبة مني اروح اجبها بما اني جهزت ونزلت للعنوان بس قبل ماطلع انا فقدت الوعي بس.... راهب بيكر*ه مرات عمي دي لايمكن يكون متفق معاها... ثم ايه يخليها تعمل كده ف بنت هتكون مرات ابنها ف اقل من ساعه؟
خدت نفسي بصعوبه وانا بحاول اهدي الحقيقه هعرفها من راهب مهما كان التمن قمت لبست زي اي وحده مستنيه جوزها وحبيبها حطيت فول ميكب وهديت الاضاءه فركت ف ايدي بتوتر وانا مستنيه رد فعله برعب
حاولت اهدا فقومت ابص ل نفسي ف المرايه كنت مميزه ولون خدودي الحمرا من الكسوف وقت مشوفت نفسي واتخيلت ان راهب يشوفني كده كان زايد جمالي ابتسمت بثقه رغم احراجي بس اتفجأت بحضن من ظهرى وصوته بيهمس بتعب ايه ده....؟ ده عشاني؟
لفيت ليه بهدوء واتكلمت بإحراج ايوه كنت عايزه اصالحك
بصلي بغضب ووشه قلب ف ثانيه اول مافتكر الي حصل... فقربت منه بحنان وقولت اسفه.... بصلي ومنطقش فقربت منه اكتر وبوسته من خده فاتصدم وفضل مذهول مش مستوعب ازاى الي كانت عايزه تهرب من شويه دلوقت بتعمل ده....
قربت منه وحضنه وفجأه نطقت بدموع ليه عملت كده فيا وف نفسك؟ انت الي قولت بلسانك حبنا مفيش فيه امل انا جتلك واترجيتك نهرب ونتجوز او حتي نكلم جدي ويجبرهم نطقت بكل هدوء مش هينفع انا اابوكي مبنتفقش ومش عايزك تبقي بين نارين وتندمي علي تهورك ... ازاى فجاه اتغيرت مش فاهمه ولا قادره استوعب.... خدت نفسها بتعب وبصتله انت معملتش كده صح......؟
قرب منها ورفع وشها ليه واتنفس بعمق وهز راسه بتعبت بمعني لاء ابتسمت بين دموعها وهي بتهمس امال ايه الي حصل..؟ قرب منها وبا*سها بعمق وبعدين بعد وقال انا جالي رساله انك اتخطفتي وفديوا ليكي مربوطه ومتخدره ف السرير وحوليكي شباب معرفتش استني جيت عليكي جري بصتله رنا برضا وقالت طب ليه قولت انك.... ضحك وقال بس انا مقولتش يا رنا انا كنت بلومك عادي انتي اول مفوقتي حضنتيني
رنا وليه عملت معايا كده شده لحضنه ونطق كنت عايزه اخد حق امي...
رنا مني انا..؟ من حبيبتك وبنتك؟
شده ل حضنه بشغف ونطق بعشق حقك عليا يا رنا...انا تعبت من الانتظار قالب الدنيا عليهم ومش عارف الاقيهم حاسس اني مش راجل يا رنا مش عارف احميكي واجيب حقك....
رفعت وشها ليه وقالت من بين دموعها انا بحبك قوي....
قرب منها بهمس ونطق بعشقك وبدأ يبو*سها بشغف وهو بينطق مش ملاحظه انك بتبوظي علينا الليله؟
ضحكت وقالت تؤتؤ مش ملاحظه
راهب شلها وهو بيقول مش هسمح ان اليله تبوظ اصلا و..........
رنا راهب انا.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رفعت وشها ليه وقالت من بين دموعها انا بحبك قوي....
قرب منها بهمس ونطق بعشقك وبدأ يبو*سها بشغف وهو بينطق مش ملاحظه انك بتبوظي علينا الليله؟
ضحكت وقالت تؤتؤ مش ملاحظه
راهب شلها وهو بيقول مش هسمح ان اليله تبوظ اصلا و..........
رنا بعتراض راهب لاء بلاش
بصلها بحنان ونطق اهدي ومتخافيش انا مش هأذيكي
رنا زقته فجاه وقامت وقفت وقالت لاء لاء برضوا متلمسنيش
قرب منها وحضنها بحنان وقال رنا انا...
قطعته بهنس عشان خاطرى يا راهب
شلها بحنان وهو بيقول الي تشوفيه وشدها لحضنه برقها وقال طب يلا ننام
بصت رنا للحزن والضيق الي ف وشه فقربت منه وبسته من خده بمرح وقالت ممكن افهم مالك
نطق بضيق مفيش
رنا بمزاح لاء مينفش كده مفيش ومليش ده تخصصات البنات يا حببي بلاش نخش تخصصات بعض ثم مكنتش اعرف انك قموصه كده
همس بحزن واضح علفكره انا بحبك جدا
دخلت رنا ف حضنه اكتر ونطقت طب مانا بحبك يا راهب
راهب طيب ليه بتبعديني عنك انتي مش حاسه بالنار الي جوايا وانك ازاى رفضتيني ده بيجرحني
ابتسمت لان حب التملك بتاعه مخلهوش يجبرها علي قربه منها فقالت وهي مقرره انها تكفأه مين قال اني مش عايزاك انت متعرفش انا بعشقك ازاى؟
راهب بتنهيد امال مالك
رنا ابتسمت وقالت اما تعملى فرح كبير والبس فستان وقتها مش همنعك تلمسني عشان اساس الجواز اشهار
شدها لحصنه وقال بكرا لو تحبي قربت منه وهمست تؤتؤ عايزه فرح يليق بيا وبأميري القمر فنستني شهر ولا حاجه عشان كمان الموضوه يهدا وتعزم بابا والعيله كلها
قام قعد ونطق بغضب شهر؟ هفضل كده شهر... اتكلم بصوت طفولى كتير يا رنا حسي بيا
مقدرتش تمسك نفسها وضحكت بصوت عالي وقربت منه بدلع وقعدت جنبه فشدها علي رجله وهمس مكانك هنا علي فكره
ابتسمت هي وقال طيب بطل زعل انت مش صغير
راهب بحزن لاء حرام كده
قربت من ودنه بهمس وقالت قموصه
شدها ليها ونطق حرام عليكي قللي الوقت شويه
نطقت بحزم لاء شهر وهي بتفكر من جوها انها لازم تعالح التملك بتاعه في الشهر ده عشان متتعبش بعدين
قلب وشه وذم شفايفه وشال ايده الي كانت محاوطها وربعهم سوا وقعد بغضيظ وهي علي رجله
نطقت طب انت زعلان
لف وشه ومردش
قربت منه طب اصالحك ازاى؟
شدها بقوه وقال بو*سه
قربت من خده عشان تنفذ بس نطق تؤتؤ هنا وكانت الاشاره علي شفا*يفه
ضيقة عنيها بغضب وهي بتقول اقولك متلمسنيش غير بعد الفرح تقول بو*سه وقامت تقف
بس راهشدها ليه
ونطق بمرح نتكلم بالراحه ونتناقش ممكن؟
حاولت تقوم معرفتش من مسكته فقعدت وربعت ايديها وهي بتنطق بهمس مش هخلص منك ومجبره اسمع
ضحك من كلمها وبدأ يمشي ايده علي شعرها عشان يهدي غضبها وهو بيبصلها بحب وهيام ونطق بأرهاق انتي عايزه ايه الاشهار ف البلد كلها عارفه وايجاب وقبول فانتي موافقه والماذون عنده ورقه فانتي مراتي شرعا عايزاني ملمسكيش لحد الفرح ويبقي بعد شهر فانا موافق بس بشرط
بصت ف عيونه بتركيز وقالت..... قول
حط جبينه علي جبينه ونطق تنامي ف حضني كل يوم عشان ابقي مطمن بصتله بحنان فكمل وقال تفضلي كل متشوفيني تجري علي حضني لو جيت حضنتك فجأه متعترضيش
بصتله بضيق بس ابتسمت لانها عارفه انها هتحاول تعالح كل ده وهزت دمغها بموافقه
قرب منها وبا*سها بحنان ونطق دي كمان مفهاش اعتراض
كشرت وقالت ماتفقناش علي كده
شدها بشغف وقال ليه خايفه تضعفي ومتصبريش شهر؟
بصتله بغضب ونطقت ده ف احلامك يا راهب... ثم حد قال اني انا راهب هضعف قدام لمسه؟
ضحك بعلو صوته ف سرحت خرجها مش شرودها صوته بيقول
راهب بحب مانكرش اني ممكن اضعف لاء ده انا اكيد هضعف بس عارفه المشكله فين؟
بصتله بتركيز ونطقت فين؟
قال ف اني مبضعفش قدام اي بنت... ده مبيحصلش غير قدامك بس يا رنا... قرب بشغف يمكن عشان بحبك؟ او انتي اجمل حد ف عيوني؟ بس المهم مبضعفش غير معاكي وليكي... انا مبكتش من يوم مو*ت امي غير يوم مكنتي هتبقي لغيري وتتكتبي علي اسمه يا رنا دموعي نزلت بغزاره قرب منها اكتر وقال ودموعي نزلت جنون يوم مشوفتك ف الشقه ف فديو وحسيت اني مستهلش حبك ولا هو يستاهل يكون جوزك عشان محدش فينا قدر يحميكي رغم اني بحمي كل ال بيحتاج حمايتي
بصتله بخجل وقربت منه بحب وهي شايفه نظرة ضعف ف عيونه مسحت الدمعه الي ظهرت ف وشه ومسحت دموعها وقربت منها عارف
ضحك وقال تؤتؤ مش عارف عرفيني.....
قربت منه بشغف وقالت كل متكون مطيع ليك عندي هديه بس تبطل عنف وعصبيه وزعيق
قرب وقال بس ايه نوع الهديه؟
ضحكت وقالت نوعك المفضل اكيد...
ابتسم وبص لعيونها وشفا*يفها بثقه وقال بو*سه صح؟ كمل بطفوله مفجأه قولي انه صح يا رنا عشان خاطري قولي.... قولي... قولي
هزت رسها بايوه بحرج فضحك ورفعها لحضنه فلفت اديها ل رقبته با*سها بحنان وقال بعشق...
اخدها للسرير وقعدها ونام علي رجلها ففضلت تلعب ف شعرها لحد مراح ف النوم بصتله بأرهاق وعدلت دماغه عشان ينام وقامت طفت النور وخضنته بثقه ونامت
صحيت رنا الصبح علي ايد بتمشي علي وشها بشعرها
رنا بكسل يوه بقا يا ماما سبيني ف حالي عايزه انام
ضحك من طريقتها ونطق احنا العصر قومي.
ردت بكسل هنام شويه كمان بس بقالي يومين منمتش بلاش رخامه
رد بحنان حاضر هسيبك قالت اطفي النور معاك واقفل الشباك
قال بثقه حاضر
قام طفي النور وقفل الباب ودخل ف حضنها وايده بتمشي علي جسمها وقال انا كراهب بحب النوم والكسل والضلمه اصل ممكن اعمل حاجات همو*ت واعملها من زمان فاقت رنا بسبب كلماته الي اكدتها حركت ايده فزقته بغضب وقامت جري
راهب مالك يا رنا مش هنكمل نوم؟
رنا لاء فوقت
راهب بضحكه كتمها بس مش ده الي اتفقنا عليه؟
رنا بدموع وكسوف ايوه بالظبط مش ده اتفقنا امبارح انت انت.... سكتت بتوتر
قرب منها وهو بيرسم الجديه وكاتم ضحكته وقال وهو ايه اتفقنا؟
رنا بحده متلميسنيش؟
بصلها بثقه ونطق مهو انتي مفروض متخلنيش اضعف بقالي ساعه بصحيكي ومفيش فايده تعبت من المحايله وصوتك النايم بيثير الفتن
بصتله بغضب ونطقت ولا انت متحر*ش ياض
وجريت علي الحمام وهو مذهول فتح الشبابيك والباب وخرج وهي خرجت بعد خروجه طلعت عبايه بيتي هاديه وحجاب ودخلت خدت شاور وخرجت بكسل ونزلت ل الداده لقتها جهزت الاكل وقفت معاها تعمل الحلويات لان جدها وراغب جاين خلصت وراحت تلعب مع روان وهي بتتفرج علي راهب الي ماسك اللاب توب وشغال بتركيز
جدهم جه فقامت رنا حضنته بحب وقعدوا يتكلموا شويه وبعدين قامت رنا جهزت الاكل كانوا بيكلوا بهدوء بس الجد نطق بثقه طبعا انتوا عارفين اني كبير البلد....
نطق التلاته ربنا يقويك يا جدي
كمل بس انا خلاص نويت اسيب كل حاجه وطبعا عمدة البلد مش هيعرف يشيل كل حاجه لوحده
نطق راهب ربنا يدي شيوخ البلد القوي بقي ويساعدوه
الجد اتكلم بهدوء بس شيوخ البلد قررو انهم عايزين حد مكاني ويكون من صلبي وطبعا فضل ويسري متهورين مينفعوش وعيالهم ملهمش عقل واغبيه
نطق راغب كده مجبر تشوف حد من هل البلد ليه مكانه عند الكل وبكده يقدر يحكمهم بس يكون عادل وتثق فيه
راهب واهم حاجه البلد كلها تتفق عليه
ابتسم الجد وقال لو البلد اتفقت علي شخص وهو موفقش؟
رنا نطقت وهي بتأكل روان وليه ميوفقش طالما الناس بتحبه يبقي بيخاف علي مصلحتهم فأكيد هيوافق
نطق الجد وقال بالظبط في بقي اتنين فيهم كل الصفات دي والبلد اتفقت عليهم بس انا برشح منهم واحد لام التاني ني ف التعامل ومحدش بيخاف منه فنخلي الصلب يتحكم والني ده يلطف الجو وهما الاتنين يسندوا بعض
نطق الكل قرار سليم طالما كده نفذ
رد محمد طيب جهز نفسك انت وهو والبسوا لبس الهل الصعيد بلاش لبس البندر المدلع ده عشان هيبتكم ف البلد
رد راغب اشمعنا
محمد عشان انتوا كبرات البلد من بعدي
التلاته بصدمه نعممممم؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اجهزوا بقا والبسوا لبس ينفع بلاش لبس اهل الپندر عشان انتوا كبرات البلد
التلاته بصدمه نعم؟
الجد بهدوء زي مسمعتوا
قامت رنا بغضب وراحت اوضتها
راهب اتصدم من تصرفها وراغب تنح وقال ملها دي؟
الجد ضحك لانه عارف السبب ونطق ربنا يعينك
قام الشباب يغيروا
راهب دخل جري وحضنها من ضهرها الجميل مكشر ليه؟
رنا سكتت....
باسها من خدها ونطق غيرانه؟
زقته بغضب الغيور ده بيكون ضعيف الشخصيه...
راهب وانا بقي غيور ابقي ضعيف
ابتسمت رنا بسماجه وقالت طبعاً
راهب بغضب رنا
رنا كملت بثبات لاء... طبعاً لاء
ضحك راهب وقال امال ايه بقي
رنا قربت وقالت انا اجمل بنت شفتها عنيك فطبيعي تغير انا مش قليله
ضحك راهب وقال الثقه...
رنا بضحك تقصد غرور
شدها وقال مالك
زقته وقالت انت موافق
ضحك وقال جدك مقرر
ضيقت عنيها وقالت ومن امتي وانت بتسمع كلام جدك.....
راهب ومن امتي وانتي هم بتبقي عايزاني مسمعش
رنا بغيره بلاش
شدها لحضنه وقال ليه
اتنفست وقالت هتسبني وتهتم بالبلد واهلها زي جدك
شدها لحضنه ونطق بتوحشيني وانتي ف حضني هبعد عنك
رنا بغيره اهل البلد هيخدوك مني با*سها بشغف ونطق بعشق رنا
رنا بزعل اوعي بقا
نطق بعشق ر... رن.. ر. ن ا
قربت منه بتنهيده عيونها
همس من وسط ابتسامته وقبلاته ل خدها جهزيلي حمام وغيار اخرج عشان جدك مستني
رنا تؤتؤ
نطق بهدوء يلا عشان متأخرش عشان وحشتيني قبل متحرك
رنا بتذمر لازم تمشي
شدها ليه ونطق لا مش لازم..... ممكن افضل حضنك ونعمل حاجات همو*ت
زقته رنا وقالت همو*ت وأعملها
ضحك بعلو صوته وقال وطبعا هتردي وقال بصوت مسرسع راهب ابعد متفقناش علي كده... راهب استني الفرح....
رنا بضحك راهب
راهب كمل بغضب بت انا هتجوز علي نفسي
رنا ضيقت عنيها ازاى؟
راهب بعشق متيجي ننفذ
ردت بغضب قليل الادب سبته ودخلت جهزت الحمام
قعد الجد مع روان وكانوا بيلعبوا
روان بضحك جدو جدو هي عمتو كانت شكلها ايه؟
الجد ضحك وقال شبه رنا وراهب شدها ف حضنه وكمل كانت حنينه يا روان متستهلش الي حصل وانا مكنتش راجل معرفتش احميها دموعه نزلت
بصتله روان ومسحة دموعه بحب وقالت اسفه انك عيطت بسببي ضحك من اسلوبها وحضنها وقال مش بسببك بس متقوليش ل حد اني عيط ماشي
بصتله ببراءه وقالت ماشي
مسك اديها وقال يلا بقا اوريكي جبتلك ايه وانا جاي
عند رنا
كانت بتبصت للمرايه كانت اول مره تشوف نفسها بتضحك بالشكل ده ومنغير سبب رغم انها مغروض تكون زعلانه ببعد ابوها
اتنهدت لما لقت راهب حضنها من ظهرها وبيبو*س خدها ونطق بضحك الجميل سرحان ف ايه
لفت ليه وفركت عنيها ونطقت جميل ليه ده كده تو متش
بصلها باستغراب وقال ايه
نطقت انت حتي بلبس اهل الصعيد قمر لاء كده هغير... شدها بضحك عجبتك؟
غمزته وقالت قوى..... قوي
شدها وقال وبعدين؟
قالتله ناقص حاجه جابت الطقيه ولفت عليها الشال بشكل مميز وبعدين جابت عبايه حطتها علي كتفه ومسكت ايده قعده علي كرسي وجابت جذمه كانت عايزه تلبسهله بعده ونطق وهو بيقومها مكانك هنا وقعدها علي رجله
رنا بغمزه يا راجل...
شدها وقال قلب الراجل
بعدته رنا وصمتت تلبسه الجذمه وفعلا لبسها ونزل وهو ماشي بهيبه وثواني ونزل راغب الي كان نسخه تانيه منه بس بألوان لبس مختلف وطبع مختلف
اخدهم الجد وروان الي مسكت فيه وقالت اجي معاك
كانوا بيتكلموا هما وشيوخ البلد فجأه دخلت بنت بلبس مقطع وجسمها متبهدل وبيجيب دم وعيطت بصوت عالي وقالت الحقني يا كبير البلد الحقوني انا..... وفجأه وقعت من طولها مغمي عليها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كانوا بيتكلموا هما وشيوخ البلد فجأه دخلت بنت بلبس مقطع وجسمها متبهدل وبيجيب دم وعيطت بصوت عالي وقالت الحقني يا كبير البلد الحقوني انا..... وفجأه وقعت من طولها مغمي عليها قام راهب جري عليها وقلع عبايته وغطاها وراغب جاب ميه وكلونيا وفضل يرش علي اديها مش بتفوق
راهب بغضب اطلبوا الدكتور
راغب اقرب دكتور من هنا اكتر من ساعه علي ميوصل والمستوصف ف اول البلد مشوار اكتر من ساعه الا ربع
راهب بغضب يعني نسبها تمو*ت وفجاه ابتسم ونطق رنا....
راغب بصله وقال مالها
ضحك راهب وقال رنا كتوره ومشوار ربع ساعه من هنا بسرعه روح هتها وانا هكلمها تجهز علي مانت تروح وياريت تاكد عليها وقولها بالحرف تلبس عدل بدل ميبقي يوم اسود علي دماغها
راغب بفزع عايزني اقولها يوم اسود علي دماغك؟ دي ممكن تقتـ*لني
راهب بصله ببرود ونطق لو خفت منها هقتـ*لك انا
اتنفض راغب من نظرات اخوه وجري.... وراهب اتصل علي رنا يبلغها
اقل من ربع ساعه وكانت رنا جايه ومعاها شنطه دخلت واول مشافت البنت اتنفضت من الصدمه ونطقت ليلي؟ ثواني وقافت وراحت تشوف ملها اتنفست بتعب وقالت دي سيكو اتنفست ونطقت عايزه كحل او كلونيا اي حاجه بتطير
راهب رشنا ليها مفقتش
رنا بتعب هي مش مغمي عليها اصلا عشان تفوق بريحة البرفيون جابوا كلونيا وفجأه رشيت رنا ليها علي اديها ورقبتها ف اتفزعت وفتحت عنيها وهي بتعيط واول مشافت رنا عياطها زاد وهي بتخبي وشها فيها
مشت رنا ايديها علي شعرها ونطقت اهدي يا روحي والله هتكوني بخير سليم تاني؟
ليلي هزت رسها بين شهقتها
بصت رنا ل راهب وطلبت منه يسبها تغيرلها
خرجوا ورنا طلعت اللبس الي ف الكيس ولبستها وجابت حجاب حطته منغير متلفه وحطت فوقه دبوس فيونكه يثبته ف شعرها الاحمر الي كان نسخه من عيون رنا
هديت البنت وخرجت ل راهب الي قال مالك؟
رنا بلعة ريقها وقالت ليلي تبقي اختي من ماما يا راهب وشالت العبايه الي كان مغطي بيها ليلي وحطتها علي كتفه
بصلها راهب ونطق وايه عمل فيها كده؟
رنا بصت لاختها الي نطقت زين............
رنا بغضب الحيو*ان ده مش هيجبها ل بر غير لما أرتكب جر*يمه
راهب بصلها بنظره خر*ستها ونطق كملي يا ليلي زين....
رنا جوزها...
راهب بهدوء كملى
ليلي بدموع هربت منه زي م رنا قلتلي و..... عيطت وقالت قالتلي اسأل عن كبير البلد ل اما اجي واقوله اني اختها وبنت ماجي وهو هيحميني ويعرفها اني جيت
دموعها نزلت بقوه وقالت معرف جه ازاى ورايا وو.... حاول ياخدني عافيه فقاومته وضر*بته اغمي عليه ووو.... وانا هربت وجيت
رنا حضنتها وبصت ل راهب الي قال اهدي انا هتصرف
قرب منها راغب وف ايده كوباية عصير وقال اشربي واهدي كان باين عليه الحزن ورنا حست بس ابتسمت لما شافت غيرت روان الي جيت تشد رنا وتقول احضني روان تحبك
رنا فهمت فشلتها وحضنتها ونطقت بحب ليلي دي روان اختي الصغيره شالتها ليلي وحضنتها بحب وقالت شكلنا هنبقي صحاب
روان بغيره مش صحاب مش احب انا انتي
ضحكت رنا وادت روان شكولاته من شنطتها وهي ادتها ل روان الي فرحت وحضنتها وقالت هنبقي صحاب
البنات فرحوا وراهب وعدهم يتصرف
عند ابو رنا وعمها
جبر شوفتي يا ماما الي حصل جدي كبر راهب وراغب الي مش من صلبه ومش شايلين اسمه
امه بخبث ميبقاش اسمي بهيه لو ماتصرفتش
جبر قولتي كده علي رنا ومعملتيش حاجه واتجوزت راهب بدل متبقي تحت طوعي
بهيه بس انت اسمع مني تعال واخدته وخرجب
وقفت قدام فضل شوفتي يا اخويا ابوك......
فضل ماله ابويا يا ام جبر
بصت ل يسري ببرود ونطقت كبر راهب بعد الي عمله.....
يسري بلا مبالاه عمل ايه؟
بهيه يعني هو وبنتك.....
قاطعها فضل لاء حاسبي هو اتجوزها علي سنة الله ورسوله
بصتله وقالت مش موضوعنا يا ابو جبر
بصلها يسري ببرود عشان عارف مكرها بس اتفاجأء
بهبه بتمثل الحزن عمل من راهب كبير البلد تخيل
يسري ايه
والله زي مقولتلك كده يا ابو رنا يوه يقطعني اقصد يا ابو صفوان
فضل بغضب اكتمي بقا انتي اي....
بهيه الحق عليا بفك معاكم بكلمتيني وبفطمكم انتوا حرين يا اخويا عن اذنك ومشيت
يسري بغضب بعد مافتكر عملت رنا نطق ابوك عايز يمو*تني بحسر*تي
فضل اهدا يا اخويا بس....
جبر لا يا ابا هو معاه حق جدي بيكبر راهب عشان يمنعنا نغسل عر*نا
فضل اخرص بقا وانت بومه زي امك
يسري بغضب لاء هما معاهم حق انا هتصرف معاهم وقام جري
جبر استني يا اخويا......
يسري بغضب.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا اخدت اخوتها ورجعوا البيت ووصلت ليلي اوضتها ترتاح حتي انها من التعب نامت منغير عشاء الجد وراغب باتوا مع راهب اليوم ده
طلعت رنا اوضتها بتعب هي وراهب الي كان باين عليه اثر اليوم والارهاق حضنته رنا فجاءه وبدون مقدمات راهب استغرب رد فعلها بس من جواه فرح ونطق حبيبي شكلها مبسوطه
بصتله رنا بامتنان وحب واتعلقت ف رقبته ونطقت راهب انا بعشقك وفجأه با*سته من خده وهو من صدمته حط ايده علي خده وتنح
رنا سبته وجريت تحضر الحمام
راهب جرب وراها بس ابتسم لما شاف ابتسامتها وهي بتجهز كل حاجه ليه حتي الميه بتظبطها ف البانيو علي ميدخل راهب حضنها من ظهرها ونطق كل ده حب ورضي؟
لفت ليه ونطقت يا حبيبي انت كل حاجه تهون عشانك
راهب شدها ونطق كنتي سبيه وانا جهزه تعبك عليا غالي
رنا بغمزه مش هقول الغالي يرخصلك لاء الغالي يغلي ف ايدك اكتر.... عشان الغالي للغالي وانت اغلي ما عندي
شدها ليه بشغف وعشق وبدأ يبو*سها
رنا باعتراض راهب الميه هتبرد مينفعش الحمام
راهب اتجاهل كلمها
فضلت تبعده بهمس خفيف وقالت علفكره انت رخم ابعد...
بعد عنها بملل وهو متضايق
راهب بغضب مالك؟
رنا بقلبت وش وحش...
راهب هو ايه؟
رنا عنادك قولت مش ف الحمام الاه
راهب بصلها وقال ليه؟
رنا عشان... عشان... معرفتش تقول سبب لانها كانت بتبعده من احرجها ف سكتت
قرب منها راهب وقال طالما كده يبقي خلاص اعمل الي عايزو
رنا عملت حجتها انها بتقلعه العمه والشال والعبايه فابتسم ونطق الجميل مهتم
رنا ايه وسبته وجت تخرج شدها بسرعه خبطت ف صدره وجت تحت الدش فاتفتح فوقهم رنا بدأت تبعده وراهب مبتسم من شكل الميه علي شعرها النارى وعيونها الزرقاء والنمش الخفيف الي مديها جمال لبشرتها البيضاء قرب منها وهمس تعبت....
رنا رفعت اديها ووقفت علي طروف صوبعها وحاوطت خده بحنان ونطقت من ايه يا روحي؟
راهب شدها ليه ونطق قدامك حاجه مفيش ف جمالها وهي بتاعتك ومش عارفه تلمسها عارفه الاحساس ده؟
قربت منه اكتر وهمست قدام شفا*يفه تؤتؤ مش عارفه عشان انا اجمل حاجه واكتر حاجه اتمنتها بين ايدي دلوقت و هي انت يا راهب
راهب قرب منها وبا*سها بس المره دي اعترضت اعتراض خفيف ولحظات وهديت وبطلت تبعده بس فجاءه حست بأيده بتتحرك علي جسمـ*ها فتحت عنيها فجأه بخصه وف اقل من ثانيه كانت زقته وخرجت جرى
راهب بضحك مهو بصراحه مش هستحمل اصبر شهر وف كل الاحوال انتي بتحبيني وهتكوني ليا فطبيعي معرفش اتصرف وانتي ف حضني قرب وبكره تليني وتسلميني نفسك يا قمر... ضحك وقفل وخد شاور وخرج وهو لابس شورت لحد الركبه وبينشف شعره كانت رنا غيرت وقعده علي السرير مستنياه وقف ينشف شعره قدام المريا وجاب البرفيوم الي بيحبه ورش منه ف الجو بضحك ولف رمي الفوطه جت علي وش رنا الي كانت بتغلي منه وانه بيتجاهلها
راهب لف ليها ونكق ببراءه مزيفه ايه ده هي جيت عليكي اسف انا اصلا كنت فاكرك نمتي
رنا ضيقت عنيها ومسكت شعرها لفته كحكه ورفعتها ل فوق بصلها راهب بتركيز لانه عارف ان الحركه دي معناها انها متوتره ونطق قولي انا سمعك
فركت ف اديها ومسكت خصله من شهرها كانت نزلها علي عنيها وحطتها ورا ودنها ونطقت بتوتر شكر
راهب علي ايه؟
رنا علي انك اول واجمل حب ف حياتي علي انك جوزي وابوي عيالي ان شاء الله علي انك جنبي ديما اوعي تسيب ايدي ابدا اوعي يا راهب نطقت كملتها الاخيره وهي ماسكه ايد من اديه بين اديها
فمد راهب ايده التانيه وحاوط بيها ايدها وهو بيمسد بيها عليها قال بحنان هتفضلي بنتي ومراتي وحببتي وقرب منها حتي لو ربنا رزقنا بميت عيل هتفضلي انتي اول اولادي والطفهم والدلوعه بتاعتي
قربت منه بهمس ونطقت تعباكي معايا انا واخواتي يا ابن عمتي...
قرب منها ونطق اديكي قولتي ابن عمتك يعني اخواتك مسئوليتي وثانيا انتي محدش قالك انك مراتي؟
رنا تؤتؤ اول مره اعرف منك حالا
بصلها بغضب وكشر بطفوله علفكره انتي رخمه
رنا بحنان فاكر لما قولتلك كل حاجه هتعملها وتكون شاكر فيها ليك هديه؟
راهب بصلها بتركيز وقال ايوه.... راحت رنا عنده وقربت منه ونطقت وانت عملت حاجه كانت اهم عندك من التملك وهي اهتمامك ببنت متعرفهاش قربت منه وهمست تفتكر لازم اعمل كده؟
راهب الي بيوعد بيوفي وانتي اكيد هتوفي
راحت عنده ولسه هتقرب لخده شاورلها وقال هنا
رنا ضيقت عنيها وقالت استغلال ده؟
راهب هز دماغه بايوه
اتنهدت رنا وبسته بسرعه ونزلت تحت الغطا بسرعه
شد راهب الغطا رماه بغيظ وقومها عافيه قعدها علي رجله وهي مغمضه بقوه ونطق فتحي
هزت رسها بمعني لاء
راهب بغضب فتحي.
هزت رسها تاني
نطق راهب بتنهيده انتي بتسمي دي بو*سه؟
رنا هزت رسها بأيوه
ضحك راهب بصوته كله ففتحت رنا عين واحده وهي بتبص ل غمازته
فاتصدمت براهب ببينطق لاء انا لازم افهمك يعني ايه بو*سه با*سها بحنان ولحظت كانت طويله نسبيا وبعد عنها وهي بتنهج من الصدمه
ضحك راهب ونطق لاء بقولك ايه الصحه التعبانه دي متنفعش فوق كده وركزي كلها كام يوم ونعمل فرح ومحتاجك تفوقي عشان في معركه بعد كده
ضربته ف كتفه وقالت سا*فل وخبت وشها ف حضنه وهي بتفتكر انها كل يوم بتعمل خطوه جديده تعلمه يبطل تملك اتنفست بفرحه وهي بتقول بصوت ناعس راهب عايزه انام
راهب اخدها ف حضنه ونام
كان يسري هيتجنن ويروح لابوه بس فضل وقفه
بهيه بضحك عندي ليك فكره بمليون جنيه
فضل مش عايز اقتراحاتك
بهيه برحتك
يسري قولي
بهيه هت،...........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
صحية رنا الصبح قبل راهب ولقت نفسها متحاوطه ف حضنه
رنا بضحكه شكلك قمر مشاء الله وانت نايم والله كده كتير جلبي الصغير لا يتحمل هذه المعاناه
شدها لحضنه مره واحده وهو بيقول ولا قلبي انا يتحمل متيجي ونجيب مليجي يا قمر وغمزها
رنا مقدرتش تتحمل الصدمه وصوت ضحكتها جاب البيت كله
راهب بضحك اموت انا واعيد السنه وعمل حركة ب بوقه
رنا بخضه راهب انت بتعمل ايه؟
راهب متحن يا جن انا مستنظر
رنا اقف استني علي مافكر
راهب تصدقي تنفع قصيده
رنا كل قصايد الشعر لا تسوي شي ف حبنا
راهب حط ايده علي دماغه من ورا بغمزه
رنا حطت اديها علي بطنها وقالت اه
راهب مالك؟
رنا معرفش معدتي قلبت ليه حاسه نفسي غامه عليا
راهب يضناي يبنتي تكونيش حامل؟
رنا بغمزه لاء من كتر الرومانسيه
راهب زقها بغضب بقي في حضن جوزك حبيبك وتقولي معدتي قلبت من الرومانسيه انتي بت فصيله...
ضحكت رنا وقامت غمزته وهي بتقول مش احسن من شغل المتحرشين بتاعك؟
راهب تنح وبعدين اتعصب ورجع نام ورنا دخلت خدت شاور وحهزت ل راهب الحمام ونزلت تجهز الفطار
كانت رنا بتجهز الفطار وروان بتلعب مع جدها والداده بتروق
رنا خلصت فطار وطلعت تروق معها
دخلت ليلي بسرعه وهي عرقانه وبتنهج رنا ابتسمت لان اختها رياضيه زيها فضحكت وقالت جريتي منغيري يا ند*له
ضحكت ليلي وقالت انتي كسوله
رنا طب اطلعي خدي شور وغيري وتعالي عشان نفطر
رنا بصت ل روان وقالت روان اطلعي صحي راغب يلا وسيبي شنب جدو حرام كده الراجل تعب
روان لاء لاء لاء
رنا ابتسمت وقالت ليلي معلش خبطي علي الاوضه الي علي اول السلم تلات خبطات وقولي قوم يا راغب الزمالك جاب جون
ليلي الزمالك بيخسر دلوقت
رنا مهو هيفوق ف الحاله دى.....
ليلي ضحكت بس اتصدمت براغب فتح ف اقل من ثانيه بيجري عليها ويحضنها بجنان هيييي جووووووون هيييي
ليلي يا حرام ده الحاله تعبانه قوي
بعد راغب وهز مصدوم من الي عمله راغب بتعب انا اسف
ليلي بضحكه ولا يهمك عن اذنك
نزل راهب وراغب
راغب بهدوء هي مدام ليلي فين؟ لسه منزلتش؟
نزلت ليلي بغضب ونطق اسمي انسه ليلي مش مدام
راغب ببرود واضح بامارة جوزك يا مدام
رنا بغضب لاء يا خفيف اسمي انسه ليلي عشان انا لسه انسه
راغب ده ازاى؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راغب بهدوء هي مدام ليلي فين؟ لسه منزلتش؟
نزلت ليلي بغضب ونطق اسمي انسه ليلي مش مدام
راغب ببرود واضح بامارة جوزك يا مدام
ليلي بغضب لاء يا خفيف اسمي انسه ليلي عشان انا لسه انسه
راغب ده ازاى؟
ليلي ببرود عشان هو مش راجل... وبس
راغب فتح بوقه وتنح من وقحتها
وراهب كان مذوهول بيبص ل رنا الي فهمته واتفتحت ضحك
ليلي بغضب بتضحكي علي ايه؟
رنا اصل هما مش فاهمين يعني ايه
ليلي يعني مش راجل بيمد ايده عليا ويهني ف طبيعي ارفض قربه
رنا بصت للاتنن وقالت اسلكوا وصفو النيه
راغب عيونه لمعة ونطق طب واتجوزتيه ليه يا انسه ليلي
ليلي وهي بتقعد علي السفره نطقت كنت عيله صغيره وضحك عليا بكلمتين بس اكتشفت انه غبي وهمـ*جي ومتخـ*لف
رنا بهدوء مانا قولتلك زمان قولتي اسكتي انتي مش فاهمه حاجه انا بحبه
راغب مخلاص بقا يا رنا بالراحه عليها
قعد راهب ياكل وهو بيراقب اخوه وهز بيتكلم معاهم وفجأه نطق عمى راجع من كندا بكره هو وسليسيا
راغب كح فجاه ونطق ايه الي جابها
راهب قام وقف وقال بيت عمها وولاده والأصول انه بيتهم ومتنساش دي... راح راهب يغسل ايده وقامت رنا وراه علقت علي الشاي ودخلت عنده رنا بحنا انت متعصب منه كده ليه؟
راهب ببرود عشان عينه من اختك
رنا وايه المشكله؟
راهب انه خاطب سليسيا واختك متجوزه ومش لاقين جوزها عشان نقول هتطلق
قربت رنا طب وانت قلقان من أيه؟
شدها راهب ليه وقف الباب بالمفتاح وسندها عليا وحاوطها بأيدها ونطق خايف متبقيش معايا بسببهم قربت منه رنا بحب ونطقت انا مش هبعد عنده شدها ليه ورفعها لفوق ونطق بحبك
كان لسه هيقرب الباب خبط راهب بغضب نعم
راغب اطلع جدي عايزك
راهب بغضب هووووف هو الواحد ميعرفش يرتاح شويه ف مكان انت وجدك فيه انا عارف يا هادم اللذات
رنا كانت كاتمه الضحكه ومجرد م راغب بعد انجرت قوي راهب فضل يبصلها بحب وفجأه با*سها بوسه رقيقه ونطق وهو بينهج من كمية المشاعر بلاش يا رنا تبقي قدامي لحد منعمل الفرح والله مهعرف اتحكم بنفسي
رنا خليك تحس بنار بعدي عشان تحاف تروح لغيري شدها راهب ونطق مش هروح والله بس تعالي كان لسه هيقرب تاني سمع رزع علي الباب
راهب اللهم طولك يا روح
راهب فتح الباب وفجأه لقي ظابط علي الباب
محمد باشا انا اسف بس انا جايلك في شغل غصب عني
محمد خير يا ابنى
ولاد حضرتك رافعين عليك قضية حجر
اسفه على اليومين الى فاتوا جدتى محجوزه في المستشفي وانا مرافق ليها لحد متتحس فى مكنش في وقت اكتب ولا حالتى النفسيه تسمح ادعولها ربنا يشفيها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الظابط ولاد حضرتك رافعين عليك قضية حجر
محمد بص للظابط كتر خيرك يا ابني انك تعبت نفسك ونزلت عشاني مخصوص بدل متبعت عسكرى او محضر
الظابط استأذن ومشي
وراهب فضل يهدي جده الي كان مصدوم فجأه خرجت الداده بذهو وقالت راهب يا ابني الحقني انا مش لاقيه رنا
بص راهب لجده بهدوء ونطق يعني ايه مش لاقياها؟
الداده كانت بتعمل رز بلبن وبسبوسه ودخلت لقيت النار مطفيه وحتي منغير م الحلو يخلص ولما جيت انده عليها عشان افهم هي طفت عليهم النار ليه كده هيبوظوا ملقتهاش ولعت علي الحاجه وكملتها وطلعت ادور عليها ملقتهاش
راهب اتنفس ببرود وقال اكيد راحت ل خالي...
راغب ازاى يعني دي مش مجنونه تروحلهم لوحده ممكن يقتـ*ـلوها
راهب اتنفس بعمق ونطق لو فعلا سمعة المحضر فهي اكيد راحت...
ليلي ازاى خرجت منغير منشوفها راهب قام وقف ونطق الباب الخلفي قام راهب يتأكد وفعلا لقاه مفتوح خرج بسرعه وراح لابوها بس ملقهاش وانكروا انها جت
وفجأه ظهر جبر وامه راهب بغضب وربنا ألي بيتهزله السبع سموات لو عرفت انك انت وابنك الي اتسببتوا ف غيابها يا عقربه انتي لاكون مدفعك التمن غالي
جبر انت اتجننت
راهب ببرود مراتي اهم عندي منكم كلكم
رجع راهب البيت وهو هيتجنن من غياب رنا وازاى هي مرجعتش البيت للوقت ده وكمان سايبه موبيلها......
الجد اهدا يا ابني والغايب حجته معاه
راهب مش قادر يجدي هتجنن ازاى تخرج منغير اذني ازاى؟
راغب دخل وقال ملقتهاش برضوا لا في المستشفيات ولا في الاماكن الي بتحبها ولا حتي صحبها
ليلي دخلت وهي حضنه روان الي بتعيط وقالت العياده بتاعتها مقفوله يا راهب
فجاه موبيل راهب رن
فتح وخلص المكالمه بغضب
راغب مالك؟
راعب مفيش فابده محدش من زمايلنا ف اقسام البوليس عرف يتصرف ولا حظ لقاها
الجد يعني ايه فص ملح وداب؟ انا عايز حفدتي.....
فجاه سمعوا صوت... وانا هنا يا جدي
كانت رنا دخلتةبهدوء منغير اي حاجه تبين انها كانت مخطوفه
راغب كتتي فين كل ده...
ليلي قلقتيني عليكي ده روان مبطلتش عياط من وقت م مشيتي
رنا ببرود متقلقوش انا بخير....
جريت روان عليها حضنتها
روان بعياط انتي سبتيتى ومشيتى
رنا حضنتها بحنان وندهت للداده تجيب رز بلبن وبدأت تأكل وشويه وجيت ليلي فطلبت منها تأكل روان الي فاضل وهي هتطلع ترتاح
كل ده وراهب واقف ببرود ونظرات مرعبه ايوه بالظبط هدوء ما قبل العاصفه طلعت رنا برعب الاوضه بس قبل متقفل كان راهب حط رجله بين الباب وبعضه ودخل وقفل وراه
راهب بغضب كنتي فين يا هانم
رنا كنت ف مشوار
راهب ومن امتي وانتي بتخرجي منغير اذني؟
رنا ليه وانا مجبره اخد اذنك؟
راهب بغضب مسك شعرها ونطق من بين سنانه رنا بلاش تعصبيني كنتي فين؟
رنا بغضب ووجع سيب شعرى يا متخـ*لف انت مالك بيا؟
راهب ضر*بها بالقلم وزقها وخرج وقفل عليها بالمفتاح ورنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها... رنا بخوف راهب بلاش
راهب قرب منها بسكر و......
رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها... رنا بخوف راهب بلاش
راهب قرب منها بسكر ونطق بدون وعي مش قادر يا رنا تعبت وبدأ يبوسها
رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب
راهب اتسمر مكانه من رعبها وقام بغضب كان هيخرج بس منظره السكران كان بيقول انه ممكن يعمل مصا*يب بدون ميحس فجريت عليه بحنان ونطقت انت رايح فيه
راهب بأنزعاج رايح ف دا*هيه انا حر ابعدي عني هو انتي شركتي؟
رنا بحب انت بتقول ايه انا مراتك
راهب بغضب ف انهو قانون تعرفي تقوليلي؟
رنا في قانون الحب...
راهب زق ايديها من علي كتفه ونطق وقانون الحب ده الي بيبعدك عني؟ وبيخليكي ترفضي لمستي؟ عارفة انا بحس ايه كل مره بتبعديني عنك انا......
رنا حطت اديها علي شفايفه قبل مينطق وقالت بدموع انا مش هعتزر انا هـ.... قربت منه وبا*سته بحب... اتصدم راهب وفضل مكانه معملش اي رد فعل
اما رنا فماتحملتش ريحة الخمره وبعدت عنه وابتسمت وهي بتقعده وبتقول بص بقا انا هجبلك حاجه تغير ريحة القر*ف الي انت شاربه ده واجيلك متتحركش عشان ف موضوع مهم....
نزلت رنا تدور علي حاجه تشربهاله ف المطبخ وطلعت لمون وعملت عصير وطلعت لقت راهب بيشرب تاني رنا مسكت ازازة الخمر*ه منه ورمتها ف الارض بغضب
رنا انت بتعمل ايه؟
راهب بشرب يمكن انسي
رنا حاولة تسيطر علي غضبها وضغطت علي نفسها وقعدته وقعد علي رجله وف اديها اللمون
رنا وهي بتشربه نطقت حبيبي زعلان ليه؟
راهب مفيش...
رنا علفكره انا كمان وحشني لمستك وحضنك الي لسه مجربتهمش
راهب ببرود مهو باين قوي تصرفاتك كلها اشتياق قوي...
رنا طب اشرب اللمون وانا اثبتلك
راهب هتعملى ايه؟
رنا بحب هعمل الي انت عايزه راهب خد شوية لمون وبعدين نطق.... انت عايزه تستني الفرح صح؟
رنا بحب تؤتؤ
راهب وده ليه
رنا افتكرت كلام مامتها في التليفون ان الراجل لو مراته بعيده عنه هيدور علي بديل يبسطه فاتنفست بهدوء وهي بتقول وحشني حضنك بس كده
راهب شرب الليمون وبدأ يفوق شويه لانه خفف تأثير الكحول
رنا احسن دلوقت؟
راهب بتعب ايوه عن اذنك
رنا مسكت ايده وقالت علي فين؟
راهب حاسس اني لو فضلت هنا هعمل حاجه مينفعش تحصل....
رنا قربت منه ونطقت ليه مينفعش؟
راهب عشان هي مش بتيجي بالغصب
رنا راحت حطت اديها حولين رقبته ونطقت بحب ومين قال انها هتبقي غصب
راهب بص ف عنيها وقال رنا انتي
رنا هزت دمغها بأيوه راهب فجاه شدها لحضنها وهو بيقول بتتكلمي جد وبدأ يبو*سها بحب
رنا هزت دماغها بأيوه تاني شالها راهب فلفت هي رجليها حولين وسطه وهو من فرحته انها بتحبه فعلا فضل يدوخ بيها وبعدين اخدها وقعدوا وهو بيبصلها بذهول وهو لسه مش مستوعب
رنا بلعت ريقها ونطقت مالك
راهب قرب منها و........
كانت ليلي مش عارفه تنام وقاعده تحت القمر لابسه فستان بنص كم طويل وواسع وشعرها سايب وعلي كتافها محطوط شال على رقبتها خرج راغب يشرب سيجاره لقي ليلي قدامه
راغب ايه الي مصحيكي
ليلي نفس السبب الى مصحيك
راغب انا صاحي اشرب سيجاره وانتى؟
ليلي بضحك بشرب سيجاره برضو
راغب نعم انتى بتدخنى؟
ليلي ايوه هات سيجاره من معاك اصلي نسيت العلبه
راغب شد السيجاره من اديها ودخل جو بغضب
وليلي وقفت تتفرج عليه وهى بتقول ببرود ان مبطلتك سجاير، وعلمتك الادب مبقاش انا ليلي
دخلت ليلي اوضتها بس قبل متدخل سمعت صوت جاي من اوضة الجد
دخلت بسرعه تشوف في ايه لقته بيعيط
ليلي بخوف مالك يا جدو!
الجد شال صورة كانت ف ايده عنها ومسح دموعه وقال مفيش...
ليلي بإحراج اسفه انى دخلت اوضتك من غير اذنك وكمان بدخل ف خصوصياتك بس قلقت عليك عن اذنك
كانت ليلي هتخرج بس الجد مسك اديها ونطق عارفه دي صورة مين ياليلي
ليلي بتعجب مش دى صورة صاحبة مامى الى ما*تت انت تعرفها؟
الجد بدموع دى بنتى والحقيقه هى مش ما*تت هي اتقتـ*لت
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي بتعجب مش دى صورة صاحبة مامى الى ما*تت انت تعرفها؟
الجد بدموع دى بنتى والحقيقه هى مش ما*تت هي اتقتـ*لت
ليلي بذهول ايه؟
الجد ابتسم ونطق كانت طيبه مستحيل تكون كده ولا خا*ينه معرفش ازاى ولادي صدقوا ف اختهم الي مكﻧش في ف حنيتها ده ازاى صدقوا انها تخو*ن جوزها الي اتجوزته عن حب؟
قربت ليلي منه بحزن وحضنته
لانه قال ولادي قتلـ*ـو اختهم ودموعه نزلت
فضلت تهديه لحد منام وراحت اوضتها كانت بتتقلب بتعب لحد منامت
في صباح يوم جديد.....
راهب صحي بإبتسامة وهو بيبص ل رنا الي ف حضنه وكانه بيتأكد انه مكنش بيحلم لحظات وبدأت رنا تصحي راهب ابتسم وغمض عيونه وعمل نايم وهو جوه بيعد واحد اتنين تلاته
وفجأه صرخه ملت البيت كله
قام راهب مفزوع وهو بيمثل النوم وجه راغب وليلي يخبطوا علي الباب
راهب بص ل رنا ونطق مالك بس قبل مترد كان صوت راغب عالي
راهب بغضب اخرص يا حيوا*ن انت ناسي اننا عرسان جداد تخبط عليهم بدرى ليه؟
راغب ايه الي حصل.....
بص راهب ل رنا بضيق ونطق شافت صرصار
راغب طيب مو*ته بقا بلاش فضايح
مشي راغب وهو متجاهل ليلي تماما وهي بتبصله بضحكه مكتومه
جوه كان راهب لسه ف الارض ورنا شدت الغطا كله عليها وبتترعش من الخضه
قام راهب بغضب... ونطق مالك بقا؟ حرام عليكي قطعت الخلف
رنا انت عملت ايه؟
راهب بعدم فهم ايه؟
رنا انت عملت فيا ايه؟ بقا تتحمرش بيا يا حظابط؟
راهب قرب ل رنا ونطق انا جوزك علفكره....
رنا جوزي تقوم ت... ت.... تت....
راهب ابتسم ورجع لهيئته الصلبه ونطق ت... أيه
رنا بضيق من نظراته الي بتركز ف جسمـ*ها قالت عينك
راهب بتسليه لو قولتي وعد هبطل اضايقك...
رنا نطقت ت،، ت....،، ت....
راهب بتركيز ها كملى
رنا بخبث تغتـ*صبني....
راهب انتي عبيـ*طه يا بنتي انتي مراتي
رنا ولا بقولك ايه جو يا بت انتي مراتي وبحبك وابعتلي صورك بلبس البيت وبشعرك ده ميكولش معانا
راهب قرب وتبعتيلي صور ليه والاصل قدامي؟ وبعدين لبس ايه الي اشوفك بيه مانا شوفت كتير انا عايز اشوف حاجه تانيه و.....
رنا حطت اديها علي شفا*يفه ونطقت سا*فل
راهب با*ايدها ونطق صح سا*فل وقليل ربايه وعيوني زايغه بس معاكي انتي بس يا بطل
رنا خدودها احمرا دخلت الحمام جرى من قدامه وقفت تتنطت وهي بتضحك وتكتم صوت ضحكتها ومستغربه هي بتحبه كده ليه.... فجاه كشرت وقلبت وشها
ليلي خرجت تجرى حولين البلد وفحأه حد شدها لحضنه ليل كانت بتحاول تبعده عنها لحد مكانت خلاص هتفقد الوعي من المنديل الي كاتم نفسها
فشاله وقال اهدي ده انا...
ليلي بغضب انت اتجننت ايه جابك هنا
*وحشتيني قوي جيت اشوفك
ليلي بغضب لو حد منهم شافك هيقتلو*ك
*ليه كده يا حبيبي
ليلي بغضب انت ناسي انك ف الصعيد وممكن يقتـ*ـلوك
*وبعدين مش هعرف اشوفك؟
ليلي بهدوء امشي دلوقت وانا هبقي اجي اشوفك.....
الشخص مشي وفضلت ليلي تتلفت حوليا برعب واتطمنت ان مفيش حد وروحت
كان راهب واقف يلعب عقله ومتجهالها
ليلي بصت لتجاهله ونطقت لاء يا استاذ راغب انت لازم تصحالي وانا عارفه هعملها ازاى...
عند رنا كانت خرجت بعد مخدت شور تسرح شعرها قدام المرايا بس فجأه حضنها راهب من ظهرها الجميل مكشر ليه
رنل نزلت ايده من عليها ونطقت اوعي تكون ناسي انك رفعت ايدك عليا وضر*بتني وبصتله بغضب ونطقت طلقني
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا كانت خرجت بعد مخدت شور تسرح شعرها قدام المرايا بس فجأه حضنها راهب من ظهرها وقال الجميل مكشر ليه
رنل نزلت ايده من عليها ونطقت اوعي تكون ناسي انك رفعت ايدك عليا وضر*بتني وبصتله بغضب ونطقت طلقني
اتنفس بهدوء وطبع بو*سه رقيقه علي خدها ونطق بحب تفتكرى ده حل؟ اصلا هتقدرى تبعدي
رنا شالة ايده من عليها ونطقت انت ضربتني عارف يعني ايه؟
شدها لحضنه اكتر ونطق واعمل اكتر من كده بس عشان بحبك
رنا بغضب ده ف قانون مين؟
راهب شدها اكتر ونطق قانوني انا قانون حبنا وعشقي ليكي
رنا ابتسمت لحظات وفجاه كشرت انت بتضحك عليا هونت عليك تضربني وفجأه انفجرة عياط
بدأ يهديها بحنان وفجاءه بص ف عنيها قال بلاش وجع انا تعبت
رنا مسحت دموعها وقالت مالك
راهب حضنها ونطق بحزن متسبنيش يا رنا زي م أمي عملت زمان...
رنا حضنتها وهي بتهديه وفجأه قربت منه لأول مره تكون بالجراءه دي وتبو*سه شدها راهب لحضنه اكتر وكأنها عملت اكتر شئ هو كان محتاجه ف الوقت ده وهو انه يحس انها ملكه كان راهب بيحضنها بتملك وبعد عنها بعد مده كانت هي بتاخده نفسها بصعوبه وبتبص الناحيه التانيه من الكسوف هي مش عارفه عملت كده ازاى اصلا
راهب همس ف ودنها شكرا انك عملت اكتر حاجه كنت محتجها
رنا همست ديما هكون جنبك كل م العالم يخذلك زي مانت بتعمل معايا وده وعد مني
راهب قرب منها بمشاغبه بس بصراحه انا احتياجات اكبر، من مجرد بو*سه انا عايز أ..... همس ف ودنها ف خدودها احمرت وزقته وهي بتقول سا*فل ..... سبته رنا وجريت علي تحت وراهب ولع سيجاره وخلصها ودخل الحمام
تحت
كان راغب بيلعب عقله ومتعلق ب دراع واحد ومنشغل ولسه بينط وينزل اتصدم ب ليلي الي ف حضنه
راغب بذهول ايه ده؟
ليلي انت الي ايه ده مش انا علفكره....
راغب بغضب انتي الي جيتي وانا بنزل...
ليلي لاء انت الي نزلت وانا معديه...
راغب بت متخلنيش اتعصب...
ليلي انت اكيد كنت قصدها
راغب بت انا غبي ف بلاش اطلع غباوتي عليكي
ليلي بعنف تطلعها علي مين يلا
راغب رفع ايده ف وشها وفجأه لقي ايده ورا ظهره وهو نازل علي ركبته ميعرفش ازاى
ابتسمت ليلي وهو نطق لاء اشرس من ميبان عليكي
ليلي بغرور طول عمرى
راغب فجأه كان لف ايده الي وراه وشدها نامت علي ظهرها قدامه وهو مسك ايديها بعنف وثبتها فوق رسها كان بيقرب يبو*سها وهي بتلعن فيه بغضب قرب منها بهدوء رغم محولتها للافلات بس هديت اول مسمعته بينطق اهدي بقا ليلي انا بحبك
اتسمرت ليلي بذهول من كلمته وهو كمل الي بيعمله قرب منها وكان لسه هيبو*سها... بس فجاه بعد بغضب ونطق انا اسفه وساب اديها ومشي من البيت
كانت رنا نازله وشافت اختها ف الارض علي ظهرها وكانها واقعه وراغب ماشي بغضب ولا مبالاه
رنا ندهته بس مردش راحت لاختها بذهول وهي بتقول ماله ده....
ليلي ببرود معرفش
دخلت رنا تجهز فطار بس قبل متحطه جم ناس بمشاكل ليهم فأضطر راهب والجد انهم يمشوا والبنات قعدوا يروقوا كانت رنا بتأكل روان بعد مخلصوا وليلي بتقلب ف التلفزيون بملل
فجأه نطقت رنا بدون متبصلها مش ناويه تقولى مالك؟
ليلي بدموع راغب اعترف بحبه ليا
رنا بهدوء مهو ده المتوقع
ليلي بحزن انتي ناسيه اني متجوزه؟
رنا مانتي بتخلعيه فعادي... متكبيش علي نفسك مش جوازك سبب شرودك احكيلي الي انتي مخبياه
ليلي الدموع اتجمعت ف عنيها وقالت حمزه رجع
قامت رنا بسرعه وسابت روان تأكل لوحده وخدت ليلي بغضب لاوضه واتاكدت ان محدش سامعهم ونطقت سمعيني تاني كده ايه الي حصل...
ليلي ح.... حمز... حمزه... رج... رجـ..... ع
رنا حطت اديها علي بوقها وهمست ازاى هو الميت بيرجع؟ حمزه مات وشبع مو*ت وانا وانتي دافنينه بأدينا بعد مأتأكدت ان روحه طلعت....
ليلي رنا اسمعيني
رنا بغضب وهمس هشششش انتي هبله اسمع ايه انتي عايزانى اصدقك واكدب نفسي... انا يا ليلي الي قتـ*لته بأيدي...
ليلي.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي ح.... حمز... حمزه... رج... رجـ..... ع
رنا حطت اديها علي بوقها وهمست ازاى هو الميت بيرجع؟ حمزه مات وشبع مو*ت وانا وانتي دافنينه بأدينا بعد مأتأكدت ان روحه طلعت....
ليلي رنا اسمعيني
رنا بغضب وهمس هشششش انتي هبله اسمع ايه انتي عايزانى اصدقك واكدب نفسي... انا يا ليلي الي قتـ*لته بأيدي...
ليلي بدموع والله شفته
رنا بصتلها بهدوء وفتحت الباب وهي خارجه قالت عايزه عنوانه
ليلي كتبتهولها ورنا كانت خارجه وبصت ل ليلي ونطقت لو رجعوا قبل ماجي غطي غيابي
ليلي برعب رايحه فين
رنا ببرود كانت بتخبي سكيـ*نه ف هدومها ونطقت رايحه اشوف الي قبلك واثبتلك انها اوهام من خيالك وبس
خرجت رنا ببرود ونزلت ركبت عربيه ف اول البلد ونزلت ف حته مقطوعه حرفيا واتحركت ببرود وبدون خوف وهي بتتفرج علي المكان
كان حمزه قاعد يتفرج علي فديوهات ف موبايله ومعاه ازازة خمـ*ـره بيشرب منها دخلت عليه ست منتقبه حمزه باستغراب انتي مين يا وليه وبتعملي ايه هنا؟
رفعت النقاب من علي وشها وظهرة عيونها الخضرا وملامحها البارده والنمش الخفيف الي مجملها وفتحت العبايه الي ظهر تحتها بنطلون وشميز اوفر سيز عليه حزام ولبسه جزمه
ابتسم بأنتصار وبدا يلف حوليها وهو بينطق اخيرا ليلي جيت وبكره رنا.... قرب منها
كانت بتتابع حركاته ببرود بس فجأه هجـ*م عليها بغضب وكان بيحاول يغتـ*صبها وهو بيقول هخليكي تتمني المو*ت ومش هتطوليه..... بصتله ببرود وكانها بتتأكد من حاجه وبعدين ابتسمت انت مش حمزه
نطق صح انا اخوه
رنا ببرود وانت فاكر لما تعمل جراحه وتغير شكلك ليه مش هعرف انك مش هو.؟
قرب منها بقوه وزقها ولسه بيحاول انه يلمسها ضر*بته بالرجل تحت الحزام وقف يتأوه وفجأه قامت جرى وضر*بته بالرجل كذا مره ف ركبته بغيظ وهي بتفتكر افعال اخوه معاها هي واختها نزل ف الارض واقع علي وشه نزلت رنا علي ركبتها ومسكت شعره بالجوانتي الي هي لبساه وببرود حطت السكـ*ينه علي رقبته ونطقت من بين سنناها هقـ*تلك....
نطق ببرود متقدريش ليلي انتي اضعف من انك تعمليها
رنا ببرود بس انا رنا مش ليلي
شالت رنا اللينسز ونطقت ببرود سلملي علي اخوك علي مالحقكم ف جهنم
رنا رجعت البيت بعد منضفت السكينه وولعت ف النقاب والعبايه والجوانتي
اول مدخلت كان راغب واقف علي الباب وشدها لحضنه وهو فكرها ليلي راغب بحب مش عايزه تبلي ريقي بكلمه حلوه رنا بصتله ببرود وهي مستنيه تشوف هو بيعمل ايه مع اختها بس اتفجأة بأيده بتلمس جسمها ونطق وهو بيقرب بحبك وكان لسه هيبوسها اتصدم بضر*به فبطنه بركبتها ميل بتأوه وهو بيمسك مكان الخبطه اتفاجأ بالسكـ*ينه ونطقت بصوت حاولت تخليه اقرب ل صوت ليلي اوعي تقرب مني تاني مانساش اني ست متجوزه فاهم! زقته بغضب وهو مصدوم من تصرفها القوي لان التصرف ده عادت رنا مش هي
دخلت بسرعه علي المطبخ تشوف ليلي بس لقتها ف الاوضه رنا بسرعه حد حس
ليلي لاء
رنا اتنفست طب يلا غيري عشان محدش يحس بحاجه
غيروا الاتنين ورنا بصت لاختها بجفاء وراحت تحط الغداء وتأكل روان جم كلهم وبدأ يكلوا كانت ليلي متوتره بشكل مرعب رنا بتأكل بكل هدوء وبرود حتي ماشتركتش ف حوار الجد عن ابوها وعمها لاحظ راهب تغيرها بس فضل ساكت لكن اتفجأو بالي داخل بغضب
هي فين الهانم الي خلاص فجـ*رت مبقاش ليها حاكم ولا رابط هي حصلت يا بنت ماجي.....
رنا بببرود......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هي فين الهانم الي خلاص فجـ*رت مبقاش ليها حاكم ولا رابط هي حصلت يا بنت ماجي.....
ليلي اتوترت اكتر اول مسمعت رنا بتقول خير يا فضل باشا
فضل بغضل انت خلاص مبقاش ليكي ظابط ولا رابط الظاهر ان العرق النجـ*س الي فيكي من الروس غلب تربيتي بقا بترفعي عليا قضيت حجر يا جاحده
اكيد ابن سعاد هو الي حرضك
بص راهب وراغب بغضب بس ماتحركوش ورنا وقفت ببرود لاء لاء ميصحش انت لما تكلمني تتكلم كويس واوعي ف يوم تنسي انك عايش ف خيري وفلوسي وبيتي....
فضل بغضب وايه كمان يا بنت ماجي؟
رنا تؤتؤ كده ازعل وانا زعلي وحش
فضل قرب منها وضر*بها بالقلم ونطق شكلى معرفتش اربي
نطقت رنا بأنفعال لما تتكلم عن ماما وعمتي تتكلم عدل ولا انت فاكرني زيك انت واخوك قا*تل وعيني بجحه... بطلوا بقا ترموا اللوم عليها كان عندك أيه دليل انها خا*ينه وتستاهل القـ*تل؟ ولا انا كان عندكم ايه دليل اني فرط ف شرفي؟ ده انا كنت مستنياك تيجي تنجدني والاخر سبت الكـ*لب ابن اخوك يضر*بني لولا راهب كنت سبته قتلـ*ني انت الي رمتني من قلبك وكان ده المقابل يا فضل باشا عن أذنك
طلعت رنا بعياط وراهب طلع وراها حضنها بحنان اهدي يا حببتي
رنا بدموع تعبت تعبت
راهب بعشق.. حقك علي قلبي يا ست الناس وغلاوتك عندي لاكبرك قدام الكل واحبلك حقك والي عملوا فيكي الفصل ده هجبهم تحت رحليكي زي الكـ*لاب يتمنوا المو*ت ومش هنولهولهم
رنا صوت عياطها علي وشهقتها زادت فشدها راهب من وسطها وشالها وبدا يبو*سها وقعد علي السرير بحنان وهي ف حضنه
رنا بأرهاق انا خايفه
راهب بحب وانا معاكي اوعي تخافي
رنا بنوم شكرا انك ديما جنبي
فضل راهب حضنها وبيملس علي شعرها لحد منامت وغطاها ونزل ببرود
كانت ليلي طلعت اوضتها بقلق وهي بتترعش وبتكلم حد ف التلفون راغب كان فايت وسمعها بتتكلم بتوتر فغلبه فضوله ووقف يسمع
يوووووه بقولك يا مامي اول مشوفته خفت يعرفني
..............
كان بيزعق ل رنا ويعايرها بيكي .... هو ليه قاسي كده
..... ..........
انا خايفه قوي يا ماما من رد فعله لو عرف اني بنته عصبيته مخيفه
.................
متخفيش يا حببتي هكون جنبها انا رجعت اصلا عشانها.
..........
بأذن الله يا ماما يلا لا الاه الا الله
قفلت ليلي بتوتر وراغب مشي وعقله بيودي ويجيب بقلق هى تقصد مين ب ابوها....
بس محدش زعق وشخط ف رنا غير خاله.... معقول تكون بنت خاله؟ بس ليه خاله ميعرفش.... وياتري رنا عارفه وراهب.؟ فضل عقله يودي ويجيب وقرر انه لازم يقطع الشك باليقين فاتصل علي حد وقاله حاجه ودخل ياخد شاور عشان يهدي اعصابه
عند راهب كان نزل قاعد مع جده وهو بيحاول يشوف حل للقضيه الي رفعها عليه اخواله بس اتصدم بأن الجد مش فارق معاه وبيلعب مع رنا وكأن محصلش حاجه
راهب همو*ت وافهم جايب البرود ده منين؟
محمد اصل ولادك لو كبرو وفجـ*رو مش هتقدرهم... بس عارف يا ابنى مين الي يقدرهم؟
راهب مين؟
عيل قوى يفترى زيهم بس للاسف هما عيالهم لسه صغار ملهمش ف القسوه
بصله راهب وقال مانت لو مطمن تبقي لقيت الي يربيهم
الجد بهدوء سيب الايام تكشفلك كل حاجه
راهب لا يا جدى معلش اتعب معايا وقولي
الجد بضحك بنت ماجى زى مبيقولولها
راهب فتح بوقه بصدمه قصدك ليلي؟
محمد بثقه لاء رنا
راهب فز وقف وقال نعم لايمكن
وساب جده وخرج
كانت رنا صحيت وقاعده بتفكر ليه كل المصايب جتلها ف وقت واحد
دخلت ليلي رنا رنا رنااااا حطت اديها علي كتفها وهزتها فاتفزعت رنا
مالك ايه ف ايه؟
ليلي بقالي ساعه بكلمك
رنا بهدوء معلش مخدتش بالي
ليلي سرحانه ف ايه؟
رنا بعدين نتكلم بس المهم دلوقت قوليلي كنتى جايه تسألي ف أيه
فركت ليلي ف اديها ونطقت شفتى حمزه؟
رنا ببرود ايوه
ليلي وبعدين؟
رنا مطلعش هو ده اخوه وجاي ينتـ"قم
ليلي وبعدين؟
رنا ببرود معدش هيضايقك اطمنى...
ليلي وانتى عرفتى منين؟
رنا عشان انا اتأكدت من ده لوحدي
ليلي اوعي تكونى قتلتيه
رنا بصتلها ببرود وقامت
شدتها ليلي ليهة وهى بتترعش وبتقول بفزعى قـ*تل تانى قتـ*لتى
رنا كانت لسه هترد.... بس ليلي نطقت بخضه راهب
راهب بعيون بارده مين الى اتقتـ"ل ومين الي قتـ*ل؟
رنا انا،.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
شدتها ليلي ليها وهى بتترعش وبتقول بفزع قـ*تل تانى..! قتـ*لتى.....؟
رنا كانت لسه هترد.... بس ليلي نطقت بخضه راهب
راهب بعيون بارده مين الى اتقتـ"ل ومين الي قتـ*ل؟
رنا انا الي قتـ*لت صرصار بس الهانم خافت واعتبرتها جر*يمه انا يا رهوبتي مجر*مه؟ قالت اخر كلمه وهي بتتعلق ف رقابته بدلع
راهب قرب منها وشدها لحضنه ونطق تؤ تؤ انتي ست الناس كان لسه هيبو*سها سمعوا صوت بيقول احم احم
راهب بعد عنها ورنا وقفت بإحراج لانهم كانوا نسيو وجود ليلي.....
ليلي بإحراج استأذن انا وجريت من قدامهم وقفلت الباب
اول مخرجت راهب شدها بحب ونطق احنا كنا بنقول أيه؟
رنا قربت منه وهي بتتعلق برقبته وهمست كنا بنقول.... مكملتش الكلمه وكان راهب بيو*سها
وشالها وراح للسرير وقال بهمس بقول ايه متيجي.....
رنا بهدوء كنت عايزه اتكلام معاك ف موضوع....
راهب وده وقت مواضيع
رنا اه عشان خاطرى يا راهب بليز بليز
راهب اتنهد وقال انطقي يا اخر صبري
رنا بابتسامه عايزه اروح اعيش عند بابا فتره
راهب قام بغضب وقال نعم... سمعيني تاني قولتي ايه؟
رنا عشان جدو ولازم نتصرف مع مراته العقربه
راهب وجبر
رنا بعدم استيعاب جبر ماله؟
راهب هيبقي موجود
رنا فهمت غيرته ونطقت بإستفزاز انت غيران؟
راهب قام من علي السرير خالص ونطق رنا اقصري الشر ومرواح وبيات عند ابوكي مش هيحصل هتروحي هبقي معاكي وشويه ونيجي ولو اني متاكد انهم مش هيرحبوا بينا بس كلوا فدا عيونك
رنا بس يعني عايزه اقعد كام يوم يمكن اصلح الي حصل
راهب بغيره برضو لاء
رنا حضنته ونطقت بحبك قوي وميملاش عيني ولا قلابي ولا حياتي غيرك جبر ده ايه الي ابصله بس يا رهوبتي
راهب بغضب مش ده الي كنتي هتتجوزيه
رنا مسكت طرف قميصه بدلع وقالت تؤتؤ مكنتش هقدر اصلا كنت بقولك نهرب وانت رفضت لو مكنتش اتجوزتك كنت ههرب
شدها راهب ليه بتملك ونطق يا سلام وعشان كده اما اتجوزنا كنتي رافضه اني المسك وبتهربي مني ده يبقي اسمه ايه؟
رنا اتعلقت ف رقبته ونطقت دلع اسمه دلع يا رهوبتي قربت منه اكتر ووقفت علي طروف صوبعها وهمست ف ودنه وبعدين مانا مقدرتش اكمل ف لعبة القط والفار مقدرش اصلا علي بعدك وسلمت في اسرع وقت
راهب رفعها لحضنه اكتر وهو بيمشى ايده علي شعرها فلفت رنا رجلها علي وسطه وهو حضنها وبيقول رنا مش قادر علي فكره
رنا بدلع ولا انا بصراحه
راهب بضحك اموت انا فيك وانت سا*فل ومسلم قلبك كده
رنا ضحكت بصوت عالي وقالت بعشقك
راهب لاء بصي احنا هنعرف دلوقت مين بيحب التاني اكتر
رنا بتركيز ف عيونه ازاى
راهب هقولك يا جميل بس انت تسمع
رنا قول..
راهب موضوع طويل وحطها علي السرير و........
بعد شويه كان راهب نايم ورنا ف حنه وبيتكلموا سوا
رنا قولت ايه يا راهب
راهب بتنهيد هشوف واقولك
رنا بعقل مش هزن عليك لاني عارفه انك واثق فيا وعارف اني رايحه ف مهمه محدده وهي جدي وبس
راهب بصلها وهو بيلعب ف شعرها ونطق انا فوتلك خروجك بدون اذن عشان عرفت من المحامي انك روختي ترفعي قضية حجر زي ابوكي معمل ف جدك ومفكرتش اسال ولا اعترض بس سؤال من باب الفضول فعلا هتحجرى عليه؟
اتعدلت رنا وبصت ف عيونه وقالت انت رايك ايه
اتنهد ونطق مينفعش اتدخل بصفتي جوزك
رنا حوطت وشه باديها ونطقت بس انت جوزي وابن عمتي وحبيبي وسندي وصحبي وكل حاجه فرايك يهمني
ابتسم راهب وشدها لحضنه وبا*سها بحنان وبعدين نطق متاكد انك اي حاجه هتعمليها هتكون عشان جدي وابوكي وعمرك مهتكوني انانيه بس من راي انك بتصلحي الغلط بغلط عايزه تطلعي ابوكي مجنو*ن بشهادت الناس عشان الحجر
اتنهدت رنا وقربت بحنان وقالت بثقه اتمني ميحصلش وميجبرنيش هعمل كل الي عليا عشان يفوق هو وعمي بس لو اتجبرت مش عارفه هعمل ايه انا مخنوقه بجد نزلت دموع رنا بغزاره
فسحبها راهب لعنده وقعدها علي رجله بحيث ظهرهل ل وشها وهمس ف ودنها انا معاكي وقرب من شعرها وهو بيستنشق ريحته ونطق رحتك مميزه بشكل بيخليني اضعف وماشبعش من قربك رنا بضحك وغمزه وهي بتلف تبصله عشان فيا عرق اجنبي وبنت الخواجيه
شدها راهب ل حضنه ونطق هو عشان جدتك روسيه وجدك تركي تبقي خوجيه لاء فوقي ده انتي امك ابوها صعيدي وانتي نفسك ابوكي صعيدي يا بنت فضل
رنا حضنته ونطقت متنكرش العرق الخواجاتي غالب....
راهب غمز وقال صح غالب ومغلبني وفجاه شدها لحضنه
رنا انت بتعمل ايه
راهب ايه هاخد حقي
رنا ضيقت عنيها ونطقت عايزه انام انت مبتزهقش
با*سها واخدها ف حضنه وقال دلوقت هننام يلا
.....
تحت كان الجد قاعد يتعشي مع روان فنزل راغب ايه ده بتتعشوا لوحدكوا ليه ؟
الجد راهب قال مش هيتعشي ورنا نايمه وانت اتاخرت علي منزلت فقولت اكل انا وروان حبيبت جدها
راغب باستفسار طب وليلي..؟
دخلت ليلي ونطقت كنت بتمشي وجيت بس انا مش بتعشي انا بامشي بدايت ديما وعشايا زبادي واي ثمرة فاكهه
راغب خايفه علي صحتك قوي؟
ليلي بصتله وقالت اكيد
راغب وبالنسبه للسجاير
ليلي نطقت دي حاجه غير دي
راغب بش بتضر الصحه برضو
ليلي مانت بتشربها معترض عليا ليه؟
راغب انا راجل انتي....
ليلي بمقاطعه راجل اوك بس الصحه لما بتخون مش بتفرق بين راجل وست والحساب يوم القيامه مش بيفرق يا حضرت الظابط عن اذنك..... قامت ليلي بغضب واول مكانت ف ظهر راغب غمزت الجد بابتسامه فضحك فلفت وشها وكشرت وطلعت اوضتها تغير وخرجت تجرى كان الجد وراغب قاعدين الجد بضحك روح الحقها شكلها بتحبك
جرى راغب وراها بس اختفت كان بيدور عليها
ليلي وقفت ف مكان متدار ومسكت فون وغيرت الشريحه ورنت علي حد وبدأت تتكلم بالروسي
لاء يا افندم الوضع تحت السيطره
.......
ليلي لسه ملقتش الشخص المطلوب بس اكيد هوصله.
.......
ليلي بهدوء تمام يا افندم انا هتصرف
.......
اكيد طبعا هخلص مهمتي هرجع روسيا... الي اللقاء
قفلت ليلي وغيرت الشريحه بحزن وهي بتحط ايديها علي قلبها ونطقت كام يوم خلوك تدق؟ متنساش ان قربك منه مهمه وبس غير كده هنمشي وهو لو عرف انا مين اكيد هيسبني
حطت ليلي الفون ف جبها وخرجت تجري وفجأه ظهر قدمها راغب كنتي فين؟
ليلي كنت بجري
راغب انا دورت عليكي ف كل مكان ملقتكيش
ليلي باستفزاز شئ ميخصكش
راغب شدها بعنف ونطق لا ليا...
ليلي زقته وقالت بأي حق...
شد اديها حطها علي قلبه وقال ده السبب
ليلي قربت منه بتوتر وكانت حاسه بقلبها هيخرج من مكانه بسبب قوة الدق
راغب حط ايده علي قلبها وحس بنبضه ونطق وهو بيبص ف عنيها ده عشان انا صح
ليلي عشان بجرى
راغب رفع وشها وقال بصي ف عيوني وانتي بتردي
ليلي ماما قلتلي متبصيش لحد...
راغب بس انا مش حد انا ابن عمتك
ليلي بذهول انت عارف؟
راغب قرب ونطق ايوه يا روحي
ليلي بتوهان روحي...
راغب وعشقي يا ليلي...
ليلي اترجعت ل ورا واتنفست مينفهش انا متجوزه
راغب قرب منها هطلقت ونتجوز
ليلي بس
راغب في حاجه هتجنن واعملها عارف انك متجوزه وانا مينفعش اعمل ده وعارف انك لسه مش ملكي بس لازم اعملهة
ليلي اي هي
راغب قرب وبا*سهل بشغف وليلي من صدمتها ماتحركتش ولا عملا رد فعل لحد مفاقت كانت بتبعده بس شدها بقوه وحضنها بتملك فاتحولت اديها ال بتضربه ومسكت ياقت قميصه بحب... بعد راغب عنها لما حس نفسها بيتخنق وهو بينهج بسبب اختلاط المشاعر اما هي فكانت بتاخد نفسها بصعوبه وبتكح
راغب بضحك نفسك قصير وهتفرهدى منى بعد الجواز
ليلي مين قال اني هتجوزك؟
راغب مسك اديها وهمس ف ودنها وهو بيمشي ايده علي شفا*يفها انتي بقيتي ملكي بمجرد بو*سه كنت محتاج أثبت لنفسي وليكي انك ملكي وعملتها وانا الي ملكي مش بسيبه لغيري هطلقك منه واتجوزك......
ليلي بصتله بغضب وقالت انا مش ملك حد انا مش أله ومشيت بعصبيه
راغب فضل يبصلها ويضحك ويقول طفله وقمر وروسيه وبنت خالي واخت مرات اخويا طب هو في عروسه كده ف الدنيا
رجعت ليلي وخدوها حمرا ووشها مصفر بسبب بو*سة راغب
الجد مالك يا ليلي؟
ليلي لفت وشها وقالت تعبت وعايزه انام عن اذنك وجريت علي فوق منغير رد
دخل راغب ونطق هببت ايه يا واد اليت وشها مخطوف
راغب بغمزه بو*ستها
الجد ولد سا*فل وقليل*** الادب
راغب تربيتك يا جدي
الجد شال العكاز وقال تعال يا مهز*ق
راغب جري علي فوق وهو بيضحك
والجد قعد ماسك روان بيلعبها لحد متعبت وخدها ودخل ينام
في صباح يوم جديد نزل كل شخص يمارس عادته اليوميه وخرج الجد والشباب يشوفوا اهل البلد ورنا وليلي يروقوا البيت
وخدت رنا شاى وعصير وكانت رايحه تقدمه ل راهب وضيوفه
وفجأه جه حد من وراها شدها وقال رنا الحقيني ال........
رنا بدموع ايه؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خدت رنا شاى وعصير وكانت رايحه تقدمه ل راهب وضيوفه
وفجأه جه حد من وراها شدها وقال رنا الحقيني البيـ.....
رنا بدموع ايه.؟ انت اتجننت تلمسني تلمس مرات كبير البلد؟
فجأه ظهر راهب وفضل يضر*ب فيه بغضب ورنا بتبصله برجاء سابه راهب وراح ليها حضنها وبا*سها بشغف ونطق انتي كويسه؟
رنا هزت دمغها بأيوه كان راهب بيشلها وطالع فوق بس وقفه صوت جبر بينطق البيت ولع واحنا دلوقت قاعدين ف الشارع....
رنا حضنت راهب بخوف علي اهلها ف طمنها ونطق انا معاكي
رنا اتكلمت بجمود انت عايزه ايه؟ انا قولتلكم اني مبقاش يربطني بيكم حاجه
جبر بحزن ولا حاجه يا بنت عمى
خرج جبر وراهب بص ل راغب ونطق روح للضيوف وانا هطلع رنا واجي شال راهب رنا الي من خوفها علي اهلها مكنتش عارفه تقف حتي
ودخلها اوضتها وفضل يهديها شويه وبعدين استأذن انه يحل المشكله الي تحت ويجلها بسرعه
ونده ل الداده وليلي وروان يقعدو جنبها
نزل راهب حل المشكله وراضي العيلتين علي بعض وبعديم بص ل راغب ونطق جهز العربيات عشان نروح نجيب اخوالك وولادهم
بص محمد لحفيده ونطق رجعني بيتي قبل ميجوا
راهب لاء يا جدي مينفعش امال نربيهم ازاى ويبقي لزمة الي عملنا ايه؟
راغب بشك انت تعرف مين الي عمل الحر*يق؟
راهب بضحك انا لاء خالص
محمد بغضب ليه عملت كده
راهب رنا عشان تضغط عليهم كان لازم تعيش معاهم وانا اكيد مش هسيبها تروح هناك لوحدها ولو روحنا مش هيكون مرحب بينا ده غير ان انا مقبلش اعيش عند اهل مراتي الي اصلا مش طيقنا انا وهي... كان لازم اجيبهم منغير محد يشك عشان يتجبروا يسمعوا ل رنا لحد ميعقلو
محمد اتنهد طب روح انت وانا هستناكم
راهب اوعوا حد يبلغ رنا علي ماجي انا هروح اقولها اني خارج مشوار
محمد ماشي
طلع راهب ل رنا والكل اول مشافه خرج رنا بهدوء انا خايفه قوي..... راهب حضنها ونطق اكيد خير ثقي ب ربنا
رنا ابتسما وقالت يا رب
راهب انا هروح مشوار وارجع استني اوعي تنامي
رنا بضحك هنام الظهر. انت ناسي ان ورايا غدا عايز يجهز
راهب فكرتيني زودي اكل حيلنا ضيوف كتير
رنا لسه المشكله ماتحلتش؟
راهب اديني بحاول
رنا بابتسامه ربنا معاك يا حبيبي
راهب متنسيش تلبسي واسع قوي وتلفي حجابك انا قولت اهو
رنا بضحك متخفش.
راهب واوعي ليلي تطلع بشعرها لاحسن هولاكو الي تحت ده يولع فينا
رنا ضحكت بصوت وقالت حاضر
خرج راهب ورنا نزلت بلغتهم ان في ضيوف هيجو وجهزوا الاكل وطلعوا غيروا عشان الضيوف
كانت رنا قاعده جنب جدها بتعمله مساج ل رجله عشان وجعاه بس سمعت صوت راهب بينادي عشان لو حد مش لابس حجاب....
رنا ملحقتش تقوم وكانوا دخلوا رنا اول مشافت ابوها وعمها فضلت بقعدتها وبتعمل مسأج ل جدها ونطقت دادا ام السعد وجبي مت الضيوف
يسري بابتسامه ابوكي وعمك بقو ضيوف؟
رنا بصت ونطقت انتوا طردتوني من بيتكم وعملتولي عزا وجاي تقول ايه دلوقت انتوا اتبريتوا مني وانا رضيت تبقوا الي بينا انكم ضيوف تاخدوا واجبكم وتمشو
راهب بتحذير رنا... دول هيقعدوا معانا كام يوم علي مالبيت يتجدد
رنا بهدوء جناح الضيوف داد جهزته زي مانت طلبت بصت رنا للداده ونطقت وصلي البهوات قوضهم
راهب قبل اي حاجه مشاكل مش عايز وجودنا كلنا مع بعض ده بشكل مؤقت وانا هنا بصفتي كبير البلد ورنا مراتي فعملت واجبي يعني مش عايز المشاكل الي بينا بعيد عن الشغل تأثر فينا واضح؟
رنا اتنهدت وقالت متقلقش انا هعمل واجبي ومش هحتك بحد كلوا طلع اوضته وغير هدومه ونزلوا يتغدوا كانت ليلي بتبص ف طبقها بتوتر لكن فضل قطع الصمت ونطق
اسمك ايه يا بنت ماجي؟
ليلي ببرود انا ماسميش بنت ماجي... انا ليا اب اتنده بيه
فضل طيب اسمك ايه يعني
ليلي بهدوء ليلي
ابتسم فضل وهز بيفتكر انه قال لماجي ان تاني بنت تيجي تتسمي ليلي وبعدين نطق اسم جميل....
ليلي ببرود شكرا
فضل انتي شبه مامتك ورنا جدا
رنا كانت هتنطق بص قاطعهم انهم سمعو صوت ضر*ب نا*ر وفجاه الغفير دخل وف أيده واحد واقع ف الارض ليلي برعب استخبت ورا رنا ونطقت سليم؟
سليم وحشتيني يا ليلي
رنا بثقه ايه الي جابت
سليم جيت اخد مراتي
رنا لاء انت متعرفش مش انت هتطلقها وانها اتخطبت
سليم بغضب مش جديده علي الي ملهاش اب
رنا راحت بغضب وضربته بالقلم ونطقت لما تكلم بنت كبرات البلد تنطق وانت عينك ف الارض وتتكلم يأحترام انت متجوز بنت الاصل والنسب الي يشرف
سليم ليه هي الي ملهاش اب تتحسب حد
رنا ببرود بصت لابوها ونطقت بنت فضل محمد الراوى تبقي ست الناس كلهم ولما تكلمها تحفظ ادبك
فضل كان لسه هينطق بس رنا قالت انا بتكلم عن ليلي مش عني يا فضل باشا
الكل بصدمه نعم؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا ببرود بصت لابوها ونطقت بنت فضل محمد الراوى تبقي ست الناس كلهم ولما تكلمها تحفظ ادبك
فضل كان لسه هينطق بس رنا قالت انا بتكلم عن ليلي مش عني يا فضل باشا
الكل بصدمه نعم؟
رنا بهدوء ليلي تبقي اختي التوأم
فضل ازاى وانا معرفش؟
رنا وهتعرف ازاى وانت مكنتش جبنها وهي بتولد؟ ومكنتش معاها وهي بتروح تكشف؟ بتسمي نفسك اب؟
راح فضل ل ليلي بيسألها فهزت ليلي رسها بأيوه
أبتسم فضل وحضنها وتمتم كنت حاسس من ساعت مشفتك وسمعت اسمك بس ليلي كانت متجمده مكنها فقربت رنا منها ورفعت لاختها اديها عشان تحضن ابوها وابتسمت
وبعدين بصت ل سليم ببرود وقالت طلق...
سليم بسماجه تؤتؤ مش هيحصل
رنا ابتسمت ل راهب الي كان حايب حاجه ورا ظهره بس مسكت ايده ونطقت عنك انت الطلعه دي
راهب وده اشمعنا
رنا بصت ل راغب ونطقت الغاوي بينقط بطاقته
راغب ضحك وانا غاوي قوي يا جميل وغمزها
راهب متتلم يلا وانت بتكلم مراتي
رنا ضحكت
وراغب يا عم انتوا حرين ببعض وبص لل غفير ونطق عم حمدى شيل الواد ده انت وابرهيم ورشوان وعلقوه من رجليه زى الد*بيحه لحد مافضاله
رنا غمزت ليلي الي كانت سابت حضن ابوها وراحت ل جدها الي حضنها بحب وكان بيضربها بخفه عشان مقلتش من الاول انها بنت ابنه
نطقت رنا الواد واقع يا جميل
ليلي ضحكت بهدوء
ام محمد جايه بعد 22سنه تقولى ان ليكي تؤام وبنت فضل تؤتؤ حركت بوقها علي جنب ونطقت هي بتحرك اديها شمال ويمين: حكم
رنا ملكيش فيه يا مرات عمي انا مجتش قولت انها بنت جوزك متخفيش...
ام محمد ليه وهو انا هصدق عيله و*سخه و ر*خيصه زيك؟
راهب بغضب وصوت عالي لاء حسبي رنا تبقي مراتي وصاحبة البيت ده والي يكلمها يحفظ ادبه ويحترمها
حضنها راهبت من ظهرها بهدوء وكأنه بيأكدلها انه هيفضل جنبها
رنا حطت اديها علي ايده بحب وثقه
فنطقت مرات عمها دي كدا*به يا....
فضل بغضب رنا مش كد*ابه ولو قالت كلمه تبقي حقيقه
مرات عمها حتي انت يا أخويا...
محمد بغضب بصي يا مرات ابني هنا تحفظى أديك عشان مار*مكيش بره انا لو عليا كنت ڛبتكم ل كلا*ب السكك تنهـ*ش لحـ*مكم لولا الولاد صمموا نأويكم ومش عشانكم عشان خاطر العيال الصغيره الي اسمهم لحـ*مي
مرات عمها يا عمي انا بس ك......
محمد خلص الكلام ومشوفش وشك انتي بالذات قدامي
راهب طب استأذن انا يا جدي
محمد علي فين....؟
راهب ميل شال رنا الي كانت متنحه ونطق مراتي وحشاني ومش هنقضيها خناق هنا واسيبها عن اذنك الجد بضحك شد حيلك عايز اشوف بطنها قدمها الشهر ده قبل الجاي
راهب بضحك يعني انت ادتني فرصه مانت واحفادك التلاته مطلعين عينى كل ماجى احصنها حضن يا تيم او بو*سه ماتهناش الاقي مصيبه يا جدع حرام عليكم
رنا بغضب وعيون مصدومه من بجاحة راهب وتجاوب جدها نزلنيييي
محمد بضحك اطلع محدش هيقرب ل جناحك لحد متنزل يارب ينفخ ف صورتك
رنا بغضب جدييييي
محمد انا مالى جوزك الى اتكلم...
رنا بضيق راهب نزلنى
راهب لو جدى قال هنفذ وانا جدى عايز يشوفلي عيل
رنا جدى ابو*س ايدك قول حاجه
محمد جوزك عندك قوليله
رنا بتضيق عين وحطت اديها ف خصراها انتوا بتشقطونى ل بغض.... نزلنى يا راهب والله هنكد عليك عيب كده
راهب بضحك عيب ايه انتى اصلا مراتى وخدها وطلع وهى بتتخانق معاه وبترفص برجلها
فضل كان واقف بغضب ورايح جاى .... محمد بصله وعنل مش شايف
فجأه راغب ضحك... وهمس ل جده ابنك غيران علي بنته
محمد اسكت لو سمعك هيبلعك
راغب استأذن انا انام عشان عندى شغل الصبح
كانت رنا قاعده على السرير، ومربعه ايديها ورجليها بغضب وبتنفخ
راهب هتفضلي كده كتير ؟
رنا انت مالك بيا انا مخصماك ولفت وشها وكانت هتنام
راهب بضحك بتعملى ايه؟
رنا هكون بلعب تنس؟ انت عليك اساله غريبه هنام با راهب عندك مانع؟
راهب باستنكار هتنامى كده.... بهدومك دى
رنا ببرود ايوه لو مش عجبك اقوم انام ف اوضه تانيه؟
راهب ده منظر بيت فيه عرسان جداد وف اوضتهم
رنا بغيظ ماسمعش صوتك عايزه افهم انت سا*فل كده ازاى؟ انت مبتتكسفش؟
راهب تؤتؤ هاتكسف ليه مانتى مراتى
رنا فصحتنا علفكره
راهب مسح وشه بنفاذ صبر ونطق مش كفايه كده؟ عارف انك كنتى مكسوفه بس محصلش حاجه تستاهل كل ده...
رنا لفت وشها بغضب
راهب فجأه قلع العبايه ورماها وقلع للجذمه وهو بينطق عمال ادادى وادلع واحايل واقول يا واد صلحها متبوظش الليله وبرضو مفيش فايده مبدهاش بقا تعالى
رنا برعب اعقل ياض انت هتعمل ايه ده انا بنت خالك
راهب ايوه وعشان كده. بقول يلا بمزاجك بدل ماخليها....
رنا يتركيز تخليها ايه راهب قرب با*سها وقال بمزاجك برضو مش هجبرك مثلا ثم انا جوزك حبيبك يرضيكي تقولي ليا لاء
رنا ابتسمت تلقائي علي البراءه الي ظهرت فجاه ف وشه قالت لاء
راهب انا قولت كده برضو.... استعنا علي الشقي بالله
ليلي كانت ف اوضتها بتاخد شاور وخارجه بلبس مكشوف فجاه لقت راغب ف وشها راغب بعيون مذهوله وووو.......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي كانت ف اوضتها بتاخد شاور وخارجه بلبس مكشوف فجاه لقت راغب ف وشها
راغب بعيون مذهوله يخر*ب بيتك ده انتي حلوه قوي......
ليلي كانت مصدومه ومجرد م فاقت زقته وجريت علي الحمام
راغب قعد علي السرير بهدوء مستنيها تخرج بس محصلش قام خبط علي الباب
راغب بهدوء ممكن تخرجي محتاج اتكلم معاكي
ليلي لاء
راغب ليلي لو سمحتي اعمل زي مبقولك
ليلي بغضب اخرج ازاى وانا كده يعني فهمني؟
راغب ابتسم لما افتكر شكلها وبعدين فتح الدولاب وهو بيتفرج علي الوان الفڛاتين بتاعتها وطلع فستان وخبط على الباب وادهولها بعد شويه خرجت ليلي وهى متعصبه
ليلي بغضب عايزه افهم انت ازاى تدخل اوضتى بالشكل ده
راغب بصلها وسكت فاتعصبت ليلي وفضلت تزعق بس اتفجأت براهب بينطق انتى رغاية قوى وانا عارفه هاسكتك ازاى وفجأ با*سها بشغف
ليلي بتوتر فضلت تزقه لكن لا حياة لمن تنادى
راغب بعد عنها لما حس نفسها بيتخنق وحط جبينه علي جبنها وهو بينهج وبعدين نطق انتى بتحبي سليم؟
ليلي اتصدمت من السؤال وسكتت بس راغب كرره
ليلي اتنفست بهدوء ونطقت وهي بتفرك اديها سليم جوزى ف.....
راغب مانا عارف ان سي زفت يبقي زفت.... وكمل بضيق جوزك بس سؤالى واضح انتى بتحبيه او حبتيه؟
ليلي ابتسمت هتصدقنى لو قولتلك الى حبيته غبي
راغب نعم؟
ليلي اتنفست ونطق لما يكون كل تصرفاتى معاه تبين حبي وهو اعمى يبقي ايه
راغب مسك اديها بعنف ونطق يبقي مين ده ؟
ليلي ضحكت واحد غيور طول بعرض ورياضي وظابط...
راغب وده فيه ايه زياده عنى مانا فيا كل ده
ليلي قربت ونطقت اهم حاجه فيه انه صمم يثبت لنفسه وليا انى ملكه رغم انى مش ملك حد بس فوتها بمزاجى وفوت تجاوزاته معايا ولمساته ونظراته تحت مسمي الحب والاخر يعني يفيد بأيه البوح والبعيد لوح
راهب شالها بحب وفضل يلف بيها ونطق متيجي نروح للمأذون ....
ليلي بضحك وسليم
راغب هقـ*تله
ليلي برعب نعم
راغب خايفه عليه؟
ليلي همست خايفه عليك انت
فجاه حصنها راغب ونطق متخفيش عليا انا جامد جدا
ليلي بغضب وانا اخاف عليك ليه؟
راغب با*سها بسرعه وهو بيشيل الجاكت بتاعه من على السرير ونطق عشان بعشقك وهبقي قرة عينك بإذن الله بس انتى ادعى استأذن انا يا جميل عندى مشوار
خرجراهب وليلي رقدت علي السرير بتحاول تنام لحد منامت
في صباح يوم جديد
رنا قلقت بسبب ضوء جاي علي عنيها رنا بكسل يوه بقا اطفو النور
راهب كان لبس بس قعد جنبها ونكق كان علي عينى بس نور الشمس مبيطفيش يا نور عنيا
رنا نزل الستاره
راهب مش هينفع احنا الساعه 2 الظهر يا هانم
رنا فزت جرى ايه
راهب بضحك يلهوى علي القمر انا بقول نكمل نوم
رنا انتبهت ل جسمها الي معظمه ظهر ف شدة الملايه بضيق من نظرات راهب
رنا بغضب راهب متبصش
راهب ليه؟
رنا باتكسف
راهب بهمس بتتكسفي من نظراتى وكلامى ومش بتتكسفى من همس ف ودنها ونهى كلامه بغمزه
رنا وشها احمر وزقته بغيظ نفسي افهم اهلك كانوا فين وانت بتتربي طالع سا*فل قوى
راهب بحزن مزيف شكرا
كان راهب قايم فقامت رنا جرى وحضنته بهمس زعلان؟
راهب لف ليها وقال قوى
رنا اتعلقت ف رقبته وهمست وهي بتبص في عنيه حقك عليا وانا هصلحك
راهب فضل مكشر فقربت رنا منه وبا*سة خده وجبينه راهب تؤتؤ هنا قال كلمته وهو بيشير ل شفا*يفه
رنا اتنفست وحضنته وقالت المهم متزعلش
بعد وقت كانوا كلهم تحت وبيتغدوا
كان راهب بيأكل رنا الي كانت محرجه من ده بس كانت بتعمل ده منغير رفض عشان ميتضيقش
فضل بغيره مش كفايه بقا نحنحه يا حنين
راهب مراتي وانا حر فيها
فضل حر فيها ف اوضتكم مش قدامنا
راهب تؤتؤ يا حمايا العزيز حر فيها ف اي وقت
رنا حست الحوار بيشد بينهم حطت ايديها علي رجل راهب عشان تهديه فهمس ف ودنها ابوكي بيغير
رنا ضحكت وفجأه الاكل وقف ف زورها وفضل تكح كان راهب بيحاول يساعدها بس فجأه لقت ميه ممدوده من فضل وراهب كل واحد بكوبايه واديهم الاتنين بتدلك ظهرها رنا اتنفست بتعب وهي مش عارفه تزعل حد فابتسم راهب وغمزها بمعني تاخد من ابوها فعملت كده اول مخدت نفسها
فضل نكق بخوف انتي بخير يا اميرتي
رنا ابتسمت وقالت ايوه
راهب شد رنا لحضنه وباس دماغها وقال سلمتك يا ست الناس كلهم
رنا الله يسلمكوا يا حبايب قلبي
فضل رجع مكانه
ورنا ابتسمت وبعدين نزل راهب وراغب والجد وفضل ويسري يشوفوا المشكله الي بين اهل البلد
كانوا قاعدين ف جظء ملحق ب بيت راهب وفيه جنينه وبيطل علي الشارع وفجاه سمعو دوشه البيت كله خرج عليها
فخرج راهب وفضل يسالوهم ف ايه
كانت رنا وقفه وسمعت صوت كحت قوي وقالت ل ليلي قوليلي اني سامعه غلط اكيد مش هي....
ليلي برعب للأسف يا رنا ده فعلاً صوتها
رنا بفزع شدت العبايه من علي كتف راهب وطلعت تجري علي بره وليلي وراها
رنا وهي بتجري كانت بتقول يا فضحتك يا رنا يمصبتك بين اهل البلد يوكستي يا حوستي
اول مطلعت سمعو صرخه رنا بصراخه يلهووووي واغمي عليها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
يالهووووى ده منظر وفجاه وقعت مغمى عليها
فجأه ظهر فضل ونطق بغضب ايه الى انت لابساه ده يا هانم؟
ماجى انت مالك ومالى انت مش، طلقتينى؟
فضل بغضب مش انتى ام بناتى واى غلطه تتحسب عليهم
ليلي وقفت محتاره تصحيها ولا تخبي الكار*ثه الى اتدبست فيها وتمنع خناقة ابوها وامها بس فجأه ليلي فاقت وخدت العباية بتاعت راهب من ايد رنا وحطتها على الى واقفه قدامها ولفت تصحي رنا
ماجى بصوت متعصب مفيش فايده فيكي يا بنت فضل كل متحسي انك متوتره يغمى عليكي
ليلي بغضب ابوس ايدك يا مامى فوقيها معايا
راهب فجأه ظهر وشال رنا ودخل
وليلي مسكت ايد ماجى ودخلت عشان تلحقها قبل متتخانق مع فضل كالعاده
فضل دخل بينفخ كانت رنا فاقده الوعي ومبتصخاش فجاه جت ليلي وكبت عليها ميه بتلج فقامت مفزوعه
رنا بتوتر مش هتصدقي حلم وحش قوي يا ليلي الحمد لله
ليلي خبطت علي جبنها ونطقت بقلة حيله للاسف مش حلم ماجي هانم هنا
بصت رنا قدمها شافت امها بابس قصير وضيق وبشعرها وقالت يلهوي ده بجد وقعت تاني
ليلي بغضب انتي تخشي تلبسيلك فستان من عندي بلاش فضايح ولا عجبك شكل البت كل شويه يغمي عليها
ماحي بغضب متتلمي بقا واوعي تنسي اني امك
راهب بصلهم وزعق اسكتوا انتوا الاتنين مراتي مغمي عليها وانتوا بتتخانقوا عايزين تجننوني
دخلت ام جبر ببرود هو مده الحمل ف نصه
راهب بصلها وهو فاهم تلميحتها ونطق لاء وانا بصراحه من حبي ف مراتي مباتوصاش عايزها تحمل النهارده قبل بكره وكل يوم ليله ولا ليالي شهريار يا مرات خالي
فضل بغيره احترم نفسك
راهب متشوف مرات اخوك الاول البت مغمي عليها واحنا جوزنا مكملش شهر ودي تقول الحمل ف نصه كده ليه جايه حا*مل علي اساس الي معاها ده مش راجل؟
بصلها بغضب ونطق حسابك معايا تقل بس الملاك بتاعتي تفوق واوعدك هاربيكي
راهب صحي رنا وشالها ف حضنه وطلع فوق وليلي خدت امها ودخلت اوضتها
ليلي بغضب ده لبس يتلبس يا مامي؟
ماجي بضحك الاه مش فضل هنا... غمزت ونطقت يبقي لازم يتلبس
ليلي خبطت علي رسها ونطقت ماما ابوس ايدك بلاش فضايح جوز بنتك انتي شايفه عصبي ازاى وكلوا كوم وراغب كوم تاني بايت بره من امبارح
ماجي بتركيز ايوه ايه حكاية راغب ده كمان يا بنت بطني
ليلي اخو راهب يعني ابن عمتي واخو جوز اختي
ماجي قولتييييلي بس هل ده يديكي حق تسالي علي غيابه؟
ليلي بتهرب طلعت فستان ونطقت البسي ده يا مامي ومتحطيش مكياج اب س ايدك الي بيشوفك يقول اننا اكبر منك
سبتها ليلي وخرجت بره تفكر ان راغب بايت بره ليه
عند رنا كانت قاعده علي السرير وراهب جنبها وواخد راسها ف حضنه
راهب بضحك وقعتي قلبي ف رجليا يا بنت ماجي
رنا والنبي متجيب سيرتها دلوقت احسن انا عفريت الدنيا يتتنطط ف وشي انت فاهم انها تيجي البيت وبابا هنا يعني ايه؟ وكمان تلبس لبس زي الي جت بيه ده اكنك حطيت نار جنب البنزين
راهب بضحك فكرتيني انتي امك طلعت بـ*طل دي الي يشوفها يقول اختكم الصغيره يارتني شوفتها قبل كده....
رنا ضيقت عنيها ونطقت كنت هتعمل ايه يعني؟
راهب كنت هتجوزها...
رنا زقته بغيره ونطقت اهي عندك خليها تنفعك
راهب شدها اهدي بس بقوب اتجوز بنتها
وبعدين قرب منها غيرانه من مامتك؟
رنا ببرود وقمصه لاء
راهب همس بلاش لعب عيال وقولي انك بتغيري وحياتي عندك
رنا بعدته وقالت لاء
راهب حضنها من ظهرها ونطقت وهو بيبوس خدها عشان خاطري عارف انك بتغيري بس عايز اسمعها
رنا لفت وحضنته ونطقت بحبك وبعشقك وبغير عليك من نفسي والهو
راهب شدها لحضنه اكتر ونطق مرات عمك كانت بتسال لو انتي حامل وكده شكلي بقا وحش فانا لازم اصلح الموقف
رنا بتركيز وده ازاي؟
راهب همس وهو بيقرب اكتر ونطق تبقي حامل وبا*سها...
رنا زقته وجريت وهي بتقول لاء حمل قبل الفرح لاء احمد ربنا اني سبتك تلمسني
راهب هتضعف يا جميل وتجيلي تشكي
رنا بغضب لاء برضو
راهب ضحك وقال بشوقك وخرج
نزل راهب وراح يكمل شغله وليلي كانت ف الجنينيه مستنيه رجوع راغب بس مجاش اما ماجي كانت نايمه ف اوضة ليلي
دخل راغب عليها وهي نايمه راغب بضحك القمر نايم
ماجي حست بيه بس حبة تعرف هيعمل ايه
بس فجاه دخلت ليلي وحطت اديها علي بوقه عشان تكتم صوته المفزوع
ليلي بهمس اسكت ماما هتصحي
راغب ماما البطل دي امك ده انا فكرتها انتي واما لقيتك قدامي قولت ليكم تؤام تالت
ليلي بغضب متتلم دي امي
راغب بس قمر
ليلي بغيره واهي عندك عن اذنك كانت ليلي ماشيه بس اتصدمت براغب بيشدها لحضنه وبينطق رايحه فين؟
ليلي بخليك الجو
راغي الجو الخالي بدونك عذاب
ليلي ابعد راهب شاور علي قلبه ونطق ده مش قادر يبعد وفجأه قرب منها وهمس مبروك كلها شهور العده بتاعتك وتبقي حرمي المصون ليلي بجد
راغي باس دماغها ونطق بجد يا عيوني بس نحل مشكلة ابوكي النكد ده
ليلي بغضب لم نفسك وانت بتتكلم علي بابا
راغب بضحك حاضر
ليلي المهم كنت جاي تعمل ايه
راغب بهمس ابو*سك
ليلي وشها احر ولونها اتخطف وقالت نعم؟
راغب ضحك ونطق انا طلقتك من ڛليم وكلها وقت بسيط وتبقي مراتي مش من حقي بوسه صغننه بس؟
ليلي لاء
راغب شدها ليه عافيه وبدأ ييو*سهل وفجاه بدأ يحبر سيقانها انها تلف علي وسطه وهو شايلها بس اتصدم بالي وقافه وحاطه اديه ف جبنها وبتنطق بتعمل ايه يا سا*فل يا قليل الادب انت و هي
راهب تنح وو.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راغب شدها ليه عافيه وبدأ ييو*سها وفجاه شالها بدأ يجبر سيقانها انها تلف علي وسطه وهو شايلها بس اتصدم بالي وقافه وحاطه اديه ف جبنها وبتنطق بتعمل ايه يا سا*فل يا قليل الادب انت و هي
راهب تنح
ليلي سابته برعب ونزلت استختب ورا ضهره
ماجي بحده متنطق انتوا كنتوا بتعملوا ايه
راغب بصلها بهدوء ونطق ايه القمر دي اختكم دي يا ليلي
ماجي ببرود لاء امها يا خفيف
راغب مشاء الله ده الي يشوفك يقول اختهم التؤام او الصغيره
ماجي بصتله وضيقت عنيها لانها فهمت انه بيحاول يتوه الكلام
راغب ده مشاء الله البنات وارثين منك كتير مش الجمال بس انا دلوقت عرفت رنا بتضيق عنيها وقت التركيز ليه....
ماجي نطقت وورثوا العصبيه والطبع الحامي من ابوه تحب اثبتلك.... فضل ياااا فضل ل ل ل
راغب بفزع اهدي با حماتي خالي مبيطقنيش خلقه وهيبوظ الجوازه مبالك لما بشوفنا كده
ماجي بغضب فضل انت فين يا بيه يالي سبتلك البنات امانه ف سبت اخلاقهم لما باظت
راغب بص ل ليلي ونطق ف مثل بيقول الجري نص الجدعنه سمع صوت فضل ف كمل وف حالت ابوكي الجري هو الجدعنه كلها عن اذنك
نط راغب من الشباك وليلي متنحه ومصدومه وفجاه لقت ابوها داخل
فضل بغضب عايزه ايه....
ماجي بانفعال انت سايب البنات كده منغير ظابط ولا رابط
فضل انا الي سايبه ولا انتي الي مش معرفاهم الأصول....
ماجي بغضب انا ولا انت يا بيه انت مش فالح غير ف الخناق معايا
فضل مانتي لو مش بتتصرفي غلط مكنتش زعقت معاكي.
ليلي قعدت علي السرير وربعت وحطت اديها علي خدها بزهق وهي مش عارفه تسكت ابوها وامها ازاي دف اللحظه دي دخلت رنا تندهم عشان يقعدوا معاها ف الجنينه بس لاقت ابوها وامها بيتخانقو اتنفست بصعوبه وهي بتحاول تهدي وندهت ماما
ماجي بغضب اخر*صي
رنا بصت ل فضل وقالت بابا
فضل اتعصب وقال هي مش قالت اخر*صي يبقي تسمعي الكلام بنت قليل*ة ادب
رنا مسحت وشها بغضب ونطقت ممكن تسمعوني.... بس اتفجات انهم قاعدين يتخانقوا ومش سامعينها
رنا زعقت كفايه بقا انتوا ايه مش بتبطلوا شغل اطفال انا تعبت منكم يارب ارحمني نفسي تكبروا وتبطلوا الحاجات دي زمان كل واحد فيكم بص ل نفسه ونسينا انت اهتميت بشغلك لدرجة مكنتش تعرف ان عندك توأم وهي مشاء اللع اتطلقت ورجعت روسيا قبل الولاده وصممت تعرفك انك عندك بنت واحده انتوا انا*نين قوي بجد
خلصت رنا كلمتها وخرجت بتعيط وليلي بصتلهم بلوم وخرجت وراها
كانت رنا طالعه اوضتها وهي بتعيط وراهب كان قاعد مع جده وراغب شافوها بصدمه
والكل كان قاعد يتكلموا سوا قام راهب وراها وطلع
دخل لقاها واقفه تخبي وشها ف السرير بدموع
راهب حضنها من ظهرها وشال الشعر الي كان مخبي وشها وهو بيبو*س خدها ونطق الجميل معيط ليه؟
رنا منطقتش وصوت عيا*طها زاد
راهب مسكها وقعدها واخدها ف حضنه وهو بيهمس حبيبت قلبي وملكة روحي مكانها فوق الكل مين زعلك وانا ارد عليهم.....
رنا حضنته وعيطت متسبنبش يا راهب ممكن
راهب مسك دقنها ف ايده وهو بيرفع وشها ونطق عمرك شوفتي جسد بيعيش بدون روح؟ الروح بتبقي والجسد بيفني وانتي الروح ليا يا رنا
رنا حضنته بدموع فبادلها الحضن بحنان بس خرجها من حضنه وهو بيقول متعرفيش الواد راغب عمل ايه؟
رنا ايه؟
راهب معرفش والله بس شاكك فيه شوفته طالع يجري من جهت شباك ليلي والواد انا مش مرتاح ليه حاسس انه بيتحر*ش بيها
رنا بضحك انا بقا متأكده بس مكنتش فاضياله بس انا من هنا وجاي هصحاله واربيه من جديد
راهب حضنها وهو بيهمس طب وانا؟
رنا بصتله انت ايه
راهب حضنها وبدأ يبو*سها بس راغب خبط عليه
راهب بغضب صبرني يا رب وسابها وقام يشوفه بغضب ورنا بتضحك
راهب عايز ايه يا ز*فت
راغب عايز رنا
راهب ف المشمش
راغب عايزها ضرورى
راهب وده اشمعنا
راغب اتنفس بصعوبه ونطق دخلني بلاش غلاسه
راهب لاء
رنا ف اللحظه دي نطقت عايز ايه
راهب مش وقته
رنا حضنت راهب من ظهره وهي بتقول عشان خاطري سيبه
راهب اتنهد ونطق حاضر وانا قاعد جنبها
راغب بغضب بس ده سر
راهب شدها لحضنه وقال يبقي لاء
راغب اتنفس وقال ماشي
دخلو التلاته وقفلوا الباب وقعد راغب وهو بيشد رنا لحضنه تقعد علي رجله
رنا بإحراج راهب بس بقي
راهب مليش دعوه
راغب ولا انت بتتخرش ببنت خالي قدامي
راهب قعدها علي رجله وطلع لسانه ونطق مراتي وباس خدها
راغب طب اتكلم ازاى وانت ماسكها كده
راهب ضحك وهز بيقول وهي القاعده دي ضراك ف حاجه
راغب مش ضراني بس راغي اني مش متجوز وعازب والي بحبها مش حسه بي
رنا ضحكت وقالت ولا هتحس عشان متجوزه
راغب بسرعه لاء طلقها
رنا ضحكت وبصت ل راهب صدقتني لما قولتلك بايت بيتسلي علي الواد الغلبان؟
راهب طلعتي فاهمه التؤام بتاعي اكتر مني
رنا بضحك الي ف جيبك بقا
راهب طلع الفلوس الي معاه كلها ورنا كانت قاعده تعد
راغب انتوا متراهنيني عليه؟
رنا بصراحه اه
راغب مش هزعق عشان عايز منك خدمه
رنا خير
راغب بضحك طالب القرب من الغزال
رنا ما الغزال عندك انا كنت حشتك
راغب ابوكي وامك
رنا ابويا وعرفناها بس امي مالها؟
راغب اتنهد وبلع ريقه بتوتر وقال بتأ تأه اصل
راهب اصل ايه؟
راغب مفيش
رنا يبقي مليش دعوه
راهب نطق يبقي مش هتساعدك
راغب غمض عينه قال قفشتني وانا با*بوسها وشايلها ورجليها ملفوفه علي وسطي
رنا حطت اديها غلي بوقها بصدمه ووشها احمر من الكسوف وراهب فضل يضحك وقال ألبس قولتلك ميت مره متلمسهاش مبتسمعش مني
راغب الي حصل بقا
راهب الي حصل غلطك
راغب عشان خاطرى
رنا فضلت ساكته ف راهب طلب منه ينزل وهو هيقنعها ويتصرف
هو خرج وراهب فضل يكلم رنا ويقنعها
بعد شويه نزلوا الاتننين مع بعض وفضل الكل يهزر ويضحك تحت نظرات محمد المفتقده ل بنته وفجأه فون راهب رن ف قام يشوف مين بس اتصدم بالي بتحضنه وبتقول راهب حبيبي وحشتني
راهب ان.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
تفتكرى جوزك ممكن يخونك؟ قالت كلمتها بخبث فبصتلها رنا ببرود وهي بتصب العصير ونطقت الي بيخون يا مرات عمي حاجه من اتنبن يا خا*ين وعنيه فارغه يا مراته مقصره ف حقه وانا مد*لعاه علي الاخر نهت كلمتها بغمزه وكملت كبير البلد عينه مش زايغه
ام جبر ببرود عشان كده واقف بره يحـ*ضن ويبو*س ف البت الخواجايه قربته
بصتلها ليلي ببرود ونطقت متبطلي شغل خراب البيوت يا مرات عمي راهب مش كده
بصتلها بتحدي وقالتلها مبلاش انتي اصل البيه الي انتي متعلقه بيه مشاء الله مش متوصي هو كمان
رنا كانت بتشيل العصير حطته تاني ورجعت ميكت ايد مرات عمها جامد وبصتلها بغضب ونطقت من بين سنانها انتي بالذات ﻤسمعش صوتك ولا تكونيش فكره اني معرفش ان الملعوب الي اتعمل فيا كان بتخطيتك وان ابويا شك ف شرفي بسببك
بصتلها مرات عمها ونطقت بتلعثم قصدك ايه مش فاهمه
ضحكت رنا ببرود ونطقت لاء العبي غيرها اصلي عارفه كل حاجه وتخيلي كده لو بابا وعمي عرفوا الحقيقه؟
ولا.... ولا راهب... تغتكري يا مرات عمي ممكن يعمل ايه لو عرف... ضحكت بخبث وكملت لف حوليها ونطقت بضحكه مكتومه انا مقولتلكيش با ليلي
ليلي خير
رنا بخبث راهب حلف ليجيب الشباب الي معايا ف الفديو ويد*فنهم صاحين
ليلي يلهوي عشان نفذو امال الي دبر هيعمل فيه ايه يا مرات عمي
بصتلهم بتوتر ونطقت انتوا بتقولوا ايه مش فاهمه...
البنات ضحكوا وكانوا لسه هيخرجوا سمعوا صوتها بيقول ضيعتوا وقت كتير ومشفتوهمش وهما بيخو*نوكم بس انتوا حرين انا كنت بنصحكم
مشيت رنا منغير متبصلها وحطت العصير وبصت علي راغب الي كان متوتر جدا ومشي ل بره فضيقت عنيها بتركيز ومشيت وراه وهي بتقول وراك مصيبه بس اتفجأت ب ببنت حاضنه راهب واول مشافت راغب جريت علي حضنه بصتلهم ببرود وكأنها مشفتش حاجه ودخلت لقت ليلي بتبصلها بنفس البصه
رنا انتي شوفتيهم
ليلي عادي يا رنا انا حتي لسه مبقتش خطبته يعمل الي يعجبه
رنا ضحكت ونطقت طب وجوزي؟
ليلي بخبث انتي حره مليش دعوه
رنا ضحكت ونطقت انا هبات معاكي انتي وماما النهارده
ليلي بس ماما لوضتها جهزت
رنا وتفتكرى ده مبرر اننا ننام لوحدنا؟
ليلي ضحكت ونطقت لاء يا روني.... هيستغلوها ويجو
رنا احبك وانتي مركزه
فجأه دخل راهب وراغب ومعاهم البنت
راهب بابتسامه اعرفكم تيا بنت عمى
بصتلها ليلي بجنب عنيها وفضل بدون اى رد فعل اما رنا فراحة ترحب بيها
راهب باتسامه شد رنا ل حضنه وهو بينطق اعرف ب رنا مرتى يا تيا
تيا ببرود غريب الملامح دي مش موجوده ف الصعيد
ردت رنا ببرود زى م ملامح مش لازم تكون عايشه بره
ليلي جت وقفت جنب اختها ونطق صحيح يا تيا انتى كنتى عايشه فين؟
تيا ف نيويورك تعرفيها
ليلي بصتلها بسخريه وقبل مترد جالها مكالمه فردت بالروسي
رنا ضحكت وقالت قولى ل نانا انها وحشتنى وانى قريب هزورها انا وراهب
ف اللحظه دى ليلي قالت كلام رنا بالروسي وفجاه وشها قلب
رنا مالك؟
ليلي عايزانى افتح فديو وتكلم الكل
رنا عادى
ليلي متنسيش انها بتتكلم كذا لغه بس العربي صعب
بصت رنا ل تيا بمكر وقالت تيا تترجملها
ليلي فتحت الفديو واتفجأت بخالتها الى عايشه ف كندا قاعده معاها
رنا بضحك مارى وحشانى
ماري بعربي مكسر وهشانى يا بنت فضل
رنا كلمتها عربي وقالت ردى باى لغه سهله عليكي متنسيش انى وبصت ل تيا بتحدى ونطقت باتكلم 10لغات
مارى قالت بلغتها وحشتونى هنزل مصر قريب اشوفكم
ليلي بحب مصر تنور يا روحى
الجده ومارى طلبوا يتعرفوا على راهب
وقعدو بس.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
متجوزوني ليلي ئنوبكم ثواب فيا... قالها راغب وسط صدمة الكل
مارى بضحك وعربي مكسر ليلي متجوزه.....
راغب مانا خليته طلقها عشان اتجوزها
فضل بغضب شديد ليلي مين ياض.؟ انتوا عايزين تاخدوا بناتي الاتنين ده ف احلامكم...
رنا بصت ل راهب الي تيا كانت ماسكة ايده بتملك... رنا خدت نفسها و بتحاول تكون هاديه
ليلي لاحظت فنطقت مامي انا هسيبكم انتوا ونانا تتكلموا عشان ماشيه
مارى رايحه فين يا بنت ماجي....
ليلي هجري يا مي انتي شكلك كبرتي ونسيتي الرياضه.... بصت ليلي ل رنا ونطقت هتجرى معايا؟
رنا هزت دماغها وطلعوا يغيروا
كانت رنا لابسه ترينج رياضي وطلعت تجري بس قبل متدوس علي السلم كان حد شدها لجوه واتصدمت رنا لما شافت راهب
رنا بغضب ايه ده
راهب بغضب اكتر انا الي مفروض اقول كده ايه ده؟
رنا سكتت فاتعصب راهب وقرب منها وهمس عايزه تتطلعي ب اللبس ده؟ هتفرجي رجالة البلد علي مرات كبيرهم؟
رنا سكتت وراهب كان بيحاول يهدى بس اتعصب اكتر لما شاف سو*سة الترنج مفتوحه من عند الصد*ر شوية ومبين تحتها بلوزه برقبه مفتوحه مبينه ملامح جسمها ولون اللبس الي تحت... كان راهب هيز*عقلها بس اتنفس بهدوء وقرر يستخدم اسلوب يعصبها زى مهى بتعمل
راهب قرب منها وف ثوانى كان فك دبو*س الطرحه وشالها من على رسها وزق البندانه فظهر شعرها قرب منها بشغف وبدا يشـ*م ريحتها الي بيعشقها وهو بيفك شعرها وف اقل من ثانيه بعد وهو بيتفرج علي سترة التر*نج ال كانت مفتوحه ومبينه البلوزه المني الي هى لبساها كانت يدوب لحد السره
شهقت رنا بذهول
فقرب راهب باستفزاز ونطق مكسوفه عشان جوزك شافك لكن لو حد غريب مكنتيش هتتضيقي صح
هنا رنا زقته بغضب حيو*ان
راعب اتغصب وشدها بحضنه بقوه وسبها وهى شفيفها وبتجيب د*م ونطق بانفعال الحيو*انات مبتتعملش غير، كدة
راهب خلص كلمته ورنا فضلت تعيط لحد م الوقت اتأخر وراهب راجع من بره سكر*ان كان طالع على السلم يتطوح بس فجاه لقي.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ؤؤؤراهب راجع من بره سكر*ان كان طالع على السلم يتطوح بس فجاه لقها قدامه حضنها بسكر من ظهرها وحشتيني قوى متسبنيش
متخفش يا راغب ياحبيبي مش هسيبك... قالت ها وحضنته وهى فكراه راغب ف اللحظه دى خرجت ليلي وشافتهم حضنين بعض بس قبل متنطق جت من وراها رنا الى كانت شايله لبس النوم بس رمته وجريت حضنته وهي بتنطق راهب انت كويس؟ بصت ل تيا الى مبامح وشها مصدومه وبدأت تبرر انا كنت.... هو... كان...يعنى .... اصل
رنا ببرود مخلوط ببعض الامتنان ايه يا بنتى مالك... شكرا انك سنديه....
تيا سندته.... اه اه كنت بسنده بس يعنى فكرتك هتقولى.... قطعتها رنا ونطقت بثقه انا مش هقول لا هفكر انا واثقه ف جوزى وانى ماليه عينه فاكيد عشان هو جى شارب كان مش، مركز وانتى سندتيه ومدت ايدها تبعد ايد تيا عنه وهى بتقول بس، مراته جت يا حببتى كتر خيرك....
بعدت بتوتر ورنا سندته وطلعت اوضتها
خرجت تيا بغضب قعدت ف الجنينه فلقت ليلي بتقعد جنبها وبتمدلها اديها ب هوت شوكليت بصتلها تيا وسكتت فاتكلمت ليلي بهدوء متستغربيش اه احنا ف عز الصيف بس الهوت شوكلت حلو ف كل الاوقات مش هتفرق صيف من شتا بس احنا الى عملنا مشروب مميز للشتا زى القهوه والثقافه والمانجو والفرواله دليل الد*لع بس مش معنى كده اننا مفروض منستخدمهمش بره السياق
تيا بصتلها بقرف وكانت قايمه بس وقفها صوت ليلي وهى بتقول بتحبيه قوى كده؟
كانت رنا طلعت پراهب اوضتهم وبدات تغيرله بس ريحة الخمـ*ره كانت ماليه هدومه فكان لازم يستحمي
رنا بغضب امرى لله تعال ناخد شور
راهب بسكر سوا
رنا لاء انت بس
راهب لاء مش لاعب لازم تكونى معايا...
رنا اتنهدت قدام عناده وقالت طب تعاله دخلته الحمام وقعدته على البانيو وكشفت القميص من عليه ووقفت بأحراج بس ف الاخر خدت القرارر وفتحت الميه ونزلته تحتها كان راهب متعصب ومعترض بسبب برودة الكاية بس رنا صممت لكن فجاه راهب شدها ليه تحت الميه وحاوطها ف الحيطه بصمت
رنا بصتله والدموع اتكونت ف عنيها
راهب بحب حقك علي قلبي يا ست البنات
رنا ابعد انت عورتنى وزعقت فيا
راهب بحنان مانتى كان لبسك مستفز وبكلمك تعملى عبيطه رغم معرفتك بان اللبس وحش وكأنك قاصده تنرفزيني
رنا بحده ايوه قصداها عشان تعرف الغيره بتو*جع ازاى
راهب بص ل رنا ونطق انا مكنش ذ*نبي ده هي،....
رنا بمقاطعه لا ذنبك انت واحد متجوز تقولها حرام انتى متحليش ليا تراعي مشاعري بس انت مغر*ور وانا*نى
راهب انا؟
رنا ايوه انت تقدر، تقول لو انا مكانك وكنت حضنت جبر، او محمد او حتي راغب اخوك كنت هت.....
رنا مكملتش، كلام ولقت راهب قاطعها ببو*سه استمرت وقت طويل نسبيا وبعد عنها وهو بيتمتم اسف اسف مكملش كلام وبا*سها تانى بشـ*غف كانت رنا مستغرباه بس منطقتش لحد مطلعو راحت رنا تغير، هدومها عشان متبردش وجت تسرح لقت راهب وراها وهو بيمسك المشط من اديها وهمس هسرحلك كانت معترضه يس هو خد منها المشط وبدأ يسرحلهل منغير ميهتم برأيها
خلص وهمس ف ودنها ونطق اسف تانى
رنا قامت وكانت هتروح علي لوضة ليلي بس وقفتها ايد راهب علي فين؟
رنا هنان مع ماما وليلي
راهب شدها ونطق بلاش عشان خاطرى
رنا مش هعرف اتقبل قربنا وانا مش مسمحاك
شدها راهب ونطق بدموع لتانى مره تشوفها ف عيونه ونكق محتاجك جنبي
رنا اتصدمت منه وفجاه حضنته وهى بتمش اديها علي شعره مالك يا قلبي
راهب بوجع هو انا وحش؟
رنا....
كانت تيا بصدمتها فقامت ليلي وقفت جنبها نطقت بتحبيه؟ كملت بدموع حاولت تمسكها اؤجوكى ردى يا ا
تيا
تيا بهدوء مش مهم انا المهم هو بيحب مين؟
ليلي يعنى بتحبيه؟
تيا سكتت وكانت ماشيه
بس ليلي نطقت لو مش بتحبيه ليه بتهربي؟. تحبي اقولك ليه؟ كملت ليلي عشان جبانه صح
تيا فجأه انهارت من العياط ونطقت مش، جبانه بس بحبه ده جب عمرى وطفولتى وجيتي انتى علي الجاهز خدتيه؟ انتى مش هتفهمى احساسي وحبي عشان انتى مش زى سبتها تيا وطلعت اوضتهل تعيط وفضلت ليلي واقفه بالدموع متحجره ف عنيها وفجأه خرجت تجرى وهى بتحاول تنسي
راهب كان حاضن رنا الي نطقت انت سيد الناس كلهم...
راهب بدموع ليه امى سابتنى وهر*بت مع عشـ*يقها لو وى مبتقولى؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي بتجرى وهى مش مركزه ف حاجه لحد موصلة نكان فاضي وسمعت صوت ساب بيصرخ بيرن ف المكان ليلي جريت تشوفه كان شاب نزل على ركبته ف الارض وبيعيط وقفت وراه وحطت اديها علي كتفه لكن فجأه وبدون سابق انذار لقت الى بيشدها ف حضنه ويبو*سها
كانت بتقاوم بكل قوه بس لحظات وهديت وهى بتبصله سبها بعد مده وبعد وهو بييصلها بهدوء، ونطق والدموع ف عيونه تتجوزينى يا ليلي؟
بصتله بحزن على منظره الى متعرفش سببه ومعرفتش تنطق
راغب بصلها بألم وقام مڜي وهو بيقول كان لازن مترديش اذا كانت امى سبتنى وهربت مع عشقها انتى هتتمسكى بيا؟
مردتش ليلي بس اتفجا بيها بتجرى عليه وتحضنه وتبو*س خده ونطقت بإرهاق مقضتش مدة عدتى بس لو انت هتكون مرتاح فأنا راضيه ويلاا بينا وكفاية ان انا ةانت عارفين انه مش، حرام عشان هو ملمسنيش
راهب نطق متأكده
ليلي بحب ايوه.....
كانت رنا حضنا راهب وبتهديه زى الطفل وهى بتنطق حبييي احسن حد ويستاهل االاحسن
راهب بوجع امال ليه هربت وسابتنى
رنا بتنهيده انت شوفتها! متأكد يعنى!
بصلها راهب بصمت فكملت رنا كلها مجرد شكوك ومفيش، دليل... امك اختفت ومحدش عارف السبب بس انا أكيده انا متعملهاش
راهب بصلها بدموع وصعف ونطق معرفتش لعيش طفولتى.... كنت ديما مظلوم..
رنا بتنهيده ماما وكل الى اعرفهم بيقولوا أنك بتعيش طفولتك من جديد لما ربنا يرزق بطفل وبتشوف نفسك فيه... فلما ربنا يكرمنا اعمله الى انت كان نفسك تعيشه...
راهب بصلها ببراءه ونطق.. طب ممكن نعمل كده؟
رنا بصتله ونطقت بأستفسار نعمل أيه؟
راهب نجيب طفل...
رنا لما ربنا يريد
راهب اتعدل من علي رجلها وقعد بيبصلها ونطق.. يعنى اربنا هيريد واحنا مش بنحاول؟
رنا يعنى احنا نحاول ازاى بمخك الذكى
راهب اتنهد علي غباءها ونطق نعمل كده وقرب منها وبا*سها بشغف وتملك
رنا يعدت بذهول ونطقت راهب انت ف أيه ولا أيه؟
راهب قرب منها وهمس انا عايز اعيش طفولتى وعشان كده لازم يحصل ده قرب منها راهب وهى لسه مصدومه فضحك ونطق برضوا هكمل
احمر وشها من الخجل ونطقت راهب
راهب قرب بهمس ونطق عيونه وفجاه.......
كانت ليلي قاعده مع راغب قدام محامى وبيبصلها بهدوء، وهو بيقول راجعى نفسك لو حد اكتشف هيـ........
ليلي بمقاطعه ياريت يا متر نخلص بسرعه
المحامى كتب عقد الجواز والاتنين مضوا وندهو للشهود وخدو نسختين لكل واحد نسخه وخرجوا راهب خدها من اديها عبي شقه غريبه
ليلي يخوف نسبيا احنا فين؟
راغب ف بيتي...
ليلي بتوتر فين...
راغب قرب با*سها من خدها وأديهل ونطق متخفيش احنا هنبات هنا عشان مش قاد امشي ولا اسوق وانت معكيش، رخصة.
ليلي اومأت بالايجاب ودخلت
راغب شورلها على أوضة النوم ونطق تقدرى تنامى فيها وانا هـ... مكملش ولقاها بتنطق متسبنيش انا بخاف
راغب نطق بهدوء متخفيش انا هنام ف الصاله جنبك لو خوفتى نادى
ليلي هزة رسها بالقبول ودخلت وشوية وبدأت تجيلها كوابيس ل شاب بيحاول يغت*صبها وشخص قتـ*له قامت ليلي من نومها مفزوعه وندهت راغب الي دخل واول مشافته جريت ب حضه تستخبي فيه
شالها راغب وراح للسرير ونام وخدها ف حضنه وهو بيهديها لحد منامت
كان بيبص ل قميصه الاسمر الى هى لبساه وطويل قريب من ركبتها وهى مشمره كمه ل نص دراعها وفاتحه اول زرارين راغب قرب منها بعيون مسحوره و.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
شالها راغب وراح للسرير ونام وخدها ف حضنه وهو بيهديها لحد منامت
كان بيبص ل قميصه الاسمر الى هى لبساه وطويل قريب من ركبتها وهى مشمره كمه ل نص دراعها وفاتحه اول زرارين راغب قرب منها بعيون مسحوره وكان هيبو*سها بس اتقلبت راغب ثبت مكانه وحاول يتعدل بس حس بأديها متبته ف قميصه راغب اتنهد وهو بيلوم نفسه علي الي كان هيعمله هو بيحبها وهى بتتحامى فيه ازاى كان هيعمل كده لو عملها اكيد كانت هتكر"هه راغب حضنها ونام مجرد مراح ف النوم فتحت ليلي عنيها وهى بتهمس نجحت ف الاختبار الحمد لله كنت خايفه تحاول تلمسـ*نى وقتها كنت هقتـ*لك وانا بحبك
اتنهدت ونامت
تانى يوم الصبح
قامت رنا مفزوعه وهى واقعه علي الارض بسبب ضر*ب نا*ر قامت بتعب من على الارض وهى بتقول انت ازاى يا راهب مقلقتش من الصوت ده بتبص علي السرير ملقتهوش ولقت مكانه بارد ك دليل انه صاحي من بدرى قامت جرى وكانت طالعه البلكونه تشوفه بس انتبهت ل جسمها قبل متخرج تنحت لحظات وهى بتفتكر الى حصل قبل متنام ووشها احمر لبست ونزلت جرى لقت راهب واقف ف الجنيته بيضر*ب نا*ر وفي اربعه متربطين ووشهم متخبي قدامه
رنا وقفت ببرود وهي بتبصله ونطقت وكان مفيش حاجه حرام عليك يا راهب انا قطقت الخلف
راهب ضحك ونطق متبجي اعلمك ضر*ب النا*ر
ليلى كانت نايمه وقامت بهدوء شالت ايد راغب من عليها وجهزت فطار وخدت شاور وغيرت هدومها
قام رغب ب كسل يدور عليها ملقهاش فاتصدم فضل يندها بس مفيش رد
كانت ليلي ف الحمام وجت تلبس اكتشفت انها مخدتش لبس ليلي بتوتر انيل ايه؟ كانت هتخرج بالروب بس صوت راغب خلاها اتشلت ومبقتش عارفه تتصرف
ليلي بعد مده حست بقلقه وقررت ترد فقالها انها تخرج بس هى رفضت
وبدات توصفله مكان لبسها وهى مطلعه دماغها بس من الباب بس راغب عصبها
ليلي يا ابنى الفستان قدامك اهو
بصلها بغضب ونطق فين؟
ليلي انفعلت وقالت ف جيبي عارف جيبي يلا؟
راغب بغضب لمى لسانك لانفخك
ليلي الي عندك اعملها المهم تجيب الفستان...
فضل يستفزها ويعمل مش شايفه
لحد مانفعلت ليلي وخرجت بالبورنس لحد ركبتها والفوطه علي شعرها
شالت الفستان وقالت بغضب اهو... بس فجأه بسكوته فبصتله لقته متنح بصت لمكان نظراته وخدودها احمرو قوى وجت اجرى ع الحمام شدهل ليه بحب وهو بيمس يخربيت جمالك هتجننيني
ليلي بتوتر راغب سبنى
راغب قرب منها بهمس ونطق ياريت اقدر بس جمالك مجننى
ليلي بتوتر راغب
راغب قرب وبدأ يبو*سها من خدها فسكتت وفجأه قرب وكان هيبو*سها بس جاله مكالمه كانت من راهب بيستعجله يجي
اتعصب وكان هيقفل بس وقف لما عرف انه لقي العيال الي مثلوا اغت،*صاب رنا
قفل وجه يبص علي ليلي لقاها هربت للحمام فلبس واستناها لبست وفطروا جري وجت ليلي تغسل الموعين قالها تسيبها والخد*امه تغسلها
ونزلوا جرى
اما رنا ف ردت علي راهب
رنا طلبتها منك زمان وانت رفضت.
راهب ايوه عشان كنت عايز اعلمك علي هدف متحرك وحي مش ثابت
رنا شالت تفاحه تكلها من طبق الفاكه الي قدمها اخدت قطمه وراهب اخدها حطها علي راس واحد بس قبل ميضربوا نطق استني ورجع كشف وش الشباب الاربعه عشان يشوفوا الي بيحصل
رنا اول مشافتهم ابتسمت ببرود قولتلي بقا هتعلمني عليهم
راهب هز راسه وبدأ يعلمها وقبل متضر*ب يسيب ايديها وكانت رنا بتتعمد تخلي الرصاصه بعيد لحد مقررت ترعبه وضر*بت طلقه جت ف اخر التفاحه من تحت كانت بعيدخ عن شعره مليات بسيطه رنا نطقت ببرود يوه يقطعني كنت هموتك
الشاب بصلها بر*عب فكملت والموت ليك رحمه لما افكر اقتـ*لك لازم اعذ*بك زي مانا اتعذ*بت بسببك
سحبت سكـ*ينه من طبق الفاكهه ودخلت ببرود حطته علي رقبته وهى بتشيل القماش من على بقه وبتمسك شعر ه وتحطها على ر*قبته بصت للكل ببرود وهى بتحرك السكـ*ينه منغير متتهز ولا تخاف والشباب بيترجوها تسيبهم وانه مش ذنبهم ومحدش لمسها يومها
رنا ردت ببرود ياه جديده دي وتستاهل اسيبكم صح.... كملت بسخريه وانا فعلاً هسيبكم ايه رأيكم؟
الشاب ابوس ايدك احنا كنا بنفذ شغل وبس
رنا اخيرا ظهر عليها الغضب ونطقت شغل انك تغتـ*صبني؟
الشاب مثلنا تمثيل والله ومحدش لمسك...
كمل واحد تاني واحنا وربنا مكنا نعرف احنا انطلب مننا نجيب بنت ونبنجها ونقلعـ*ها لبسها الي فوق ونغطيها ونظهرها وكانها مغتـ"صبه فاحنا نفذنا وصورنا فديو زي مانطلب منا
رنا ببرود ومين الي طلب
شاب منهم منعرفش
رنا ببرود ضغطت بأديها علي ر*قبة الشاب فنز*فت د*م
الشاب صوت د*ممممم
ردت ليلي الي كانت داخله مع راغب ايوه د*م امال كاتشب بروح امك مثلا
شاب برعب كانت واحده ست هاديكي رقمها بس لحنا لا شوفناها ولا نعرفها كانت بتبعت الفلوس لينا قدام البيت مع شخص ف وقت متأخر
كمل واحد تاني وكانت بتغير ارقمها باستمرار وديما قفلاها بتوصلنا ومش بنوصلها
رنا سابت الشاب وف اللحظه دي خرجت ليلي من الفيلا وف اديها تلج كانت دخلت تجيبه حطته علي مكان جرح الشاب الي كان ف ليد رنا فبطل ينز*ف
رنا بصتلها يهدوء وقالت شاطره
الكل كان بيبصةل البنات بذهول من قسوتهم وبرودهم بس فهموا لما الشباب حكوا
ف اللحظه دى فضل قرب من رنا وكان هيحضنها بس فجأه.........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فضل قرب من رنا وكان هيحضنها بس هى رجعو ل ورا برفض ونطقت مش من حقك.... بصتله ببرود وكملت انا ملك ل راهب وبس وهو كل عيلتى وسندى وقوتى...
قربت من راهب الي حضنها لما حس بوجع كل كلمه بتقولها فبصتله بصمت ورجعت بصت لابوها ونطقت لما احتجت تسندنى اتبريت منى وسبت ابن اخوك يضر*بنى وكنت هتقـ*تلنى وراهب هو الوحيد الي وقف جنبي هو الوحيد الى حقه هيحضني وقت ضعفي عشان يقونى وحقه اكون جنبه وادعمه
رنا خلصت كلامها ولقت دموعها بتنزل ف خبت وشها ف راهب عشان محدش يشوف ضعفها
راهب فهم فميل شالها ل حضنه واخدها وطلع وهو بيقول العيال دول يفضلوا عايشين هخليهم يتمنو المو*ت
ضحك راغب وهو بيقول اوامرك يا برنس
راهب طلع الاوضه ونزل رنا علي السرير وفضل حضنها شوبه لكن رنا بعدت وقالت بهدوء عايزه انام
راهب بس انتى لسه صاحيه
رنا فردت جسمها ونامت وهى ماسكه راهب الى فضل يلعب ف شعرها بس اتصدم بصوتها بتقول عايزه نعمل فرح كبير
راهب بصلها ونطق مكملناش شهر
رنا رفعت وشها ونطقت بس انت عملت بكلمة ماما وجبت مهرى
راهب بصلها بصدمه: كنتي عارفه؟
رنا ابتسمت وقالت ايوه ويلا بقا عايزه فرح كبير قوي
راهب شالها لحضنه ونطق هتبقي عروسه قمر
رنا مسكت ياقته ونطقت وانت هتبقي عريس قمر
راهب كمل بإذن الله يبقي عندنا عيال شبهك عايز منك اتنشر عيل وكلهم شبهك هتبقي ماما قمر وانا هبقي بابا و.... كان راهب بيتكلم ورنا سرحانه ومبتسمه جدا
فحب يفوقها با*سها بحب ونطق مالك
رنا تحب اول بيبي يكون ولد ولا بنت؟
راهب الي يجيبه ربنا خير المهم يكون منك
رنا دخلت ف حضنه تاني
تحت كان راغب رامي العيال ف الجنينيه تحت الشمس وسايبه متكتفين وقاعد ياكل فاكه
فجاه جه فضل وبدا يضر*بهم وهو هيتجنن وعايز يعرف مين الي سلطهم علي بنته
راغب فضل يتفرج عليه وفجأه لمح ليلي بتتيحب وخارجه من القصر ف مشي وراها بصمت
لقها بتبص ل شخص معين واول مشافت وشه اترعبت وطلعت تجري للقصر بس خبطت ف راغب الي بصلها بغموض
فارتبكت ومشيت منغير متنطق
كان راغب بيبص للشاب الي بتبصله ليلي بي اتفاجاء انه اختفي فرجع البيت بصمت
ليلي جريت علي البيت وطلعت علي اوضتها لقت ماجي وراهب بيتكلموا عن ان ازاى لما ماجي رجعت مصر كانت مقرره تاخد رنا وتشكر راهب وان لحد كده وكفايه هو انقذ بنتها من المو"ت والفضيـ*حه وكتر خيره بس هي هتعمل الي معملهوش ابوها وتاخدها وتمشي
لكن راهب صمم انها مراته ومش هيسبها وانه اتجوزها عشان ييحبها وواثق فيها مش ينقذها زي مهي متصوره وقتها قالت ان مهر بنتها يثبت براتها ويعملها فرح كبير وادته مهله لو معملش كده هتاخد بناتها الاتنين وتسافر
راهب اظن كده عملت المطلوب باقي توفي بوعدك
ماجي ضحكت وقالت ماشي وبدات تتفق معاه علي الفرح والي هيقوله ل فضل عشان يقنعه
ليلي خرجت وراحت ل رنا الاوضه
ليلي بغضب انتي متاكده ان الز*فت اخو حمزه ما*ت
رنا مين قال ما*ت. انا قولت كدهو؟ ليلي انا مش مجرمه انا بدافع عن نفسي وطالما هو هيفضل بعيد عم عيلتي نلوش لزمه يمو*ت... انا بس فهمته وضمنت انه مش هيدخل حياتنا تاني كفايه الي حصل زمان
ليلي طب لحب اطمنك هو كان هنا وبيراقب البيت وانا خرجت اتاكد... اتنهدت وكملت وراغب شافني
رنا بصت لاختها الي كانت عنيها مليانه دموع وهدتها وهي بتوعدها يخلصوا من كل المشاكل دي بس هي تثق فيها
خرجت ليلي رجعت اوضتها وحبست نفسها اليوم كله
اما راهب فنزل يشوف ترتيبات الفرح ويقنع فضل
لكن راغب نزل القسم الي شغال فيه وهو بيفتكر نظرات ليلي وبيحاول يجمع أي حاجه
الليل جه وكانت رنا قاعده تتفرج علي النجوم بوء بس شافت حد ملثم خارج من البيت رنا قامت بهدوء وسحبت سكينه من طبق الفاكه وحطتها ف هدومها ونزلت تتسحب
شافت الشخص ركب عربيه فركبت ونزلت وراه بس اتصدمت انه وقف ف........
كان راغب ف الشغل وجاله اتصال من راهب بيساله عن البنات رنا وروان وليلي
فراغب نفي انه شافهم
راهب ازاى دول اختفوا من الصبح ومش ظاهربن
راغب حكاله الي شافه الصبح
ونطق الاتنين باستنتاج البنات اتخطفوا.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كان راغب ف الشغل وجاله اتصال من راهب بيساله عن البنات رنا وروان وليلي
فراغب نفي انه شافهم
راهب ازاى دول اختفوا من الصبح ومش ظاهربن
راغب حكاله الي شافه الصبح
ونطق الاتنين باستنتاج البنات اتخطفوا
راغب قام بسرعه وشال مسد*سه وساب مكتبه وخرج جري كان ماسك فون وبيرن علي ليلي زى المجنون بس مكنتش بترد فونها مغلق
راغب بغضب وهو بيسوق عربيته يا ترى حصل ايه…. كان بيحاول يكلم رنا كمان علي امل يكون الاستنتاج غلط يس مفيش فايده لحد مفجأه فون رنا رن مبقاش مغلق راغب خد نفسه وكان مستنى ردها بس مفيش نتيجه
راغب وصل البيت ونزل بسرعه وهو بيرن ف اللحظه دى رنا ردت بتوتر خير…..
رنا كانت ماشيه ورا الشخص بس اتفجأة انه نزل قدام المسنشفي وقفت عربيتها بهدوء ونزلت تراقب من بعيد كانت لسه هتدخل وراه بس اتفجأة ب راغب حاول يرن طتير ومكنش فيه شبكه جتلها منه رسايل كتير وكمان اتصال كتمت صوت الرنه وكانت مكمله ورا الشخص بس راغب رن مره كمان
رنا اتنهدت وفتحت الفون وردت بتوتر خير
راغب انتوا فين؟
رنا انا بتمشي في حاجه
راغب قلقتيني عليكم اديني ليلي اكلمها بعد اذنك
رنا بتعجب بس ليلي مش معايا….
راغب بذهول نعم؟ يعني اخواتك اتخطفوا
بصت رنا للي بدأةيختفي قدمها وبصت للمكالمه الي معاها وقررت ترجع لان اخوتها اهم دلوقت
رجعت رنا العربيه وساقة بأقصي سرعه وهي بتحاول تستوعب ازاى حد زي ليلي يتخطف مش معني انها مجبره تمثل دور الكيوته وانها مش بتدافع عن نفسها انها تسمح تتخطف اكيد ف حاجه غلط.. خدت نفسها وهي بتلمح القصر من بعيد وقفت العربيه وشالة المفتاح وهي بتفتكر ان الكل عارف بانها هي وليلي مش بيعرفوا يسوقوا نزلت وهي تتنهد وقفلت الباب ومشيت بأقصي سرعه كانت بتجرى واول مدخلت البيت سألها راهب كنتي فين..؟
افتكرت رنا الي شافته وقررت تفضل مخبيه لما تفهم الي بيحصل ونطقت بإرهاق كنت قاعده مخنوقه قومت اتمشي علي مترجعوا من بره
راهب امتي اخر مره شفتي ليلي..؟
اتنفست رنا وردت من ساعتين…
كمل راغب كانت بتعمل ايه…
رنا اخدت روان تنيمها ودخلت اطمن عليهم لقتها نامت جنبها مرضتش اقلقها…
راغب نطق مين اخر حد شفها
نطقت ماجي انا… من ساعه ونص
راهب وداده بلغتني اختفاءهم من ربع ساعه…
راهب نطق بتفكير يعني في ساعه ونص فرق…
راغب وعشان يدخل بيتنا منغير ميتكشف وياخد البنتين اكيد مخدرهم فحوالي ربع ساعه….
راهب نطق ساعه متخرجوش من البلد لازم نقلب البلد كلها
راغب انا هعمل كمين من القسم ف اول واخر البلد وانت خد الرجاله ودور ف كل البيوت اقلبوا الدنيا
رنا بصت ل راهب بهدوء ونطقت واثقه انك هتلاقيهم
راهب حضنها لما شاف خوف ف عيونها بتحاول تداريه ونطق هيكونوا بخير بإذن الله اعتبريه وعد
خرج راعب وراغب والكل بس سابوا محمد واتنين غفر مع الحريم
ام جبر ببرود شوف ازاى سابوا كل حاجه وخطـ*فوا جلابة المصا*يب
رنا ببرود هنتحاسب يا مرات عمي علي طولة لسانك بس بعدين لما اطمن علي اخواتي
قربت منها وهمست وهنتحاسب علي غلطه تانيه راهب هيتجنن ويعرف الي عملها وانتي الي عملها
ضحت رنا باستفزاز وسبتها ومشيت
كانت رنا ف اوضتها رايحه جايه ومش عارفه تتصرف خايفه تخرج راهب يعرف وف نفس الوقت خايفه على اخوتها.. رنا اتنفست بهدوء ولبست فستان واسع طويل بازرار من قدام بطول الفتسان وفتحت الازار من عند رجليها لحد ركبتها ولبست حجاب ودخلت جري طلعت سلسله علي شكل قلب فتحتها وكان فيها صوره ليها ول ليلي ومامتها وف الجنب التاني هي وراهب ضحكت وهي بتلبسها ومسكت الفون بتاعها وفتحت الجي بي اس وهي بتبتسم كويس انها ربطت تلفونات امها واختها ببعض وربطتهم التلاته بأجهزت تتبع ف السلاسل بتاعتهم كان اول مفعلت الخاصيه سلسلتها ادت اضاءه حمره للحظات وبعدين ظهر ل رنا تلات اماكن مكانين منهم بيت راهب والتالت ف مكان مطرف ف اخر البلد كان مصنع مهجور
رنا دخلت اوضة ليلي قلبت ف لبسها وطلعت علبة كان فيها مسد*س شالته خبته ف هدومها وبصت لمكان المسد*س الي جنبه مختفي واتنهدت بابتسامه انه اكيد مع ليلي وكده هي ف امان نسبيا
خرجت رنا بسرعه وهي بتتسحب لقت ماجي ف وشها
ماجي بحده رايحه فين يا بنت فضل؟
رنا اكيد مش هسيب اخواتى ف ادين واحد مختل عايز ينـ*تقم
ماجى قولي لجوزك واخوه
رنا ببرود عشان سر الماضي ينكشف؟ وقتها هيعرفوا انى قربت منها وهمست ف ودنها وقالت قتـ*لت….
ماجى كان دافع عن النفس…
رنا مش هقدر اواجه ولو واجهت مش هعرف احكى كل حاجه المهمه الى جابت ليلي هنا سريه ولازم تفضل… انا هروح اساعدتها تخفي البلوه الي وقعنا فيها دى واجى قبل محد يكتشف وانتى هتخبي غيابي لحد مارجع
ماجى بس…..
رنا بمقاطعه مامى ليلي وروان ف خطر
ماجى بعدت عن طريقها ورنا خرجت تتسحب وراحت للعربيه الي مخبياها ساقتها بسرعه لمكان اخوتها…..
كانت ليلي قلقت وفتحت عينها ببرود لما حست انها لوحدها بصت حوليها لقت روان مربوطه جنبها… اتنهدت ليلي بحزن هى قبلت تتخـ*طف عشان شغلها بس روان ذنبها ايه…. حست ليلي بحد بيتحرك جنبها فغمضت عنيها تانى بس اتصدمت انه مسك شعرها وكان بيبو*سها ليلي فتحت وضربته بالرجل وزحفت علي الارض بوجع وهى بتنطق انت عايز ايه
بصلها بهدوء، هعمل الى معملهوش حمزه وما*ت
ليلي وانت مصيرك هيكون زيه وهقتـ*لك يا واطى
كان لسه هيرد بس سمع صوت حد من رجالته بيقول ان الناس الي جاين للشغل وصلوا فسابها وخرج وهو بيقول هرجعلك تانى…
قام وخرج وساب ليلي الى كانت بتتلفت عل. اي حاجه حاده تفك بيها الحبل وملقتش بصت حوليها تتأكد ان مفيش كاميرات مخفيه وضمت رجلها ل صدرها وطلعت ايديها الى كانت مربوطه وراها ل قدام من تحت رجلها وسحبت مشر*ط كانت غرزاه ف نعل الكوتش بتاعها وقطعت بيه الحبل الى ف اديها ورجليها ووقفت تشوف الناس الي شغاله معاه فضلت تتجسس لحد مشافت وش حد فيهم وبعدين ابتسمت لان الدبوس الي ف بلوزتها فيه كاميرا بتسجل علي الاب توب بتاعها وبكده هتعرفه بلا شك من صورته هو مين
كانت لسه بتراقب بهدوء وبتسجل كل حرف لحد مخلصوا كلام كانكلام كانت بتشيل روان وهتخرج بس اتصدمت بيه داخل اتخبت بسرعه كان بيبص ملقهاش ف مكانها وقبل ميستوعب انضر*ب علي دماغه وقع دايخ وقفت ليلي قدامه وهى بتطلع مسد*سها وبتركب الكاتم وبتنطق انت خلاص مبقتش مفيد لازم نخلص منك
قبل متقتله دخلت رنا ببرود مسكت اديها وقالت اطلعي بسرعه انا خدرت رجلته فكى روان واطلعوا اخرى راهب متخلهوش يدخل
لبلي لما ننضف المكان رنا نطقت خديها وانا هصفى حساب….
ليلي كانت هتعترض بس رنا نطقت انا عندى خطه فياريت تثقي فيا…
ليلي خرجت وهى شايله روان
اما رنا فنطقت حذرتك ان مو*تك علي ايدي مصدقتش بس انا هخليك تمو*ت ابش، ع مو*ته هتجرب النا*ر هنا وفوق… كملت بضحك هو*لع فيك
بصلها ونطق انتىمين
راحت جابت جردل مواد قابله للأشتعال وكبته عليه وهى بتثول (انتربول) يا روح امك وفجاه و*لعته كان بيصرخ ورنا بتنشر الماده ف المكان ووصلتها لحد الركن المليان كتير من الماده دى وبدأت النار تنتشر ف المكان تحت انظار رنا البارده رنا كانت بتخرج وهى شايفه رجالته الي يفوق يجري علي بره فجأه حست بنا**ر، ف رجلها بصت لقته ماسك رجلها والنا*ر لسه وال, عه بيه
رنا ضربتع برجلها رجع وجت تمشي حست بو*جع الحر*ق وبدات تمشي بوجع وهى بتعرج…لحد مفجأه مقدرتش تمشي ووقعت ومن الدخان اغمي عليها….
ليلي كانت بره منتظراها برعب بس راهب جه ودخل منغير ميسال اما راغب حضنها بخو*ف عليها
راهب دخل لقي رنا شالها وخرج وكلهم راحوا المستشفي غيروا عبي الحرق واطمنوا عليها
رنا بهمس ل ليلي الي جنبها اتصرفي ونروح العربيه هناك
ليلي قامت بصت للدكتور وقالت ينفع نروح؟
الدكتور طبعا ده حرق بسيط غيرنا عليه وبكره تيجي نغير تانى
راهب شال رنا ونزل وليلي شالت روان ف حضنها وراغب شد ليلي ل حضنه بتملك ونزلوا روحوا الكل اطمن عليهم وطلعت رنا ترتاح وليلي جنبها اما راغب وراهب كانوا بيتناقشوا الي حصل
ليلي انا هخرج اخبي العربيه وارجع
رنا هزت رسها وليلي نزلت من البلكونه سرقه
كانت رنا قاعده مستنياها بس لقت راهب بيحضنها الجميل وحشني كان بيقول كلمته بين قبلا*ته ليها ومش مديها فرصه ترد بس راهب نطق ليلي فين
رنا نطقت وهي بتتعلق ف رقبته سيبك من ليلي انت وحشتنى قوى….
راهب كمل بو*س وسط كلامه وانتى كمان بس خايف ليلي تشوفنها…
رنا حضنته وقالت هي ف الحمام وعلت صوتها بتاخد شاور،
كانت ليلي دخلت البلكونه لكن لما سمعت كده دخلت من البلكونه للتانيه ودخلت من هناك للحمام وقعدت
راهب اتفاجأ بالفون بيرن قام يرد فقامت رنا تعرج راحت ل ليلي ونطقن عملتى ايه
ليلي خبيتها
هنا راهب نده فقالتله رنا ان ليلي دخلتها الحمام
بص ب ليلي ونطق روحى نامى وانا معاها
خرجت ليلي وراهب شال رنا وخرج
رنا انا لسه داخله….
راهب با*سها وهو بيهمس اما عارف انك دخلتى تهربي ليلي وتغطى خروجها وحط رنا علي السرير ونطق وعارف انك مخبيه عنى كتير بس فجأه ملامحه اتغيرت وهو بينطق بس يلتش انك تقتـ*لي
رنا تنحت ونطقت انا…….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
كلام كانت بتشيل روان وهتخرج بس اتصدمت بيه داخل اتخبت بسرعه كان بيبص ملقهاش ف مكانها وقبل ميستوعب انضر*ب علي دماغه وقع دايخ وقفت ليلي قدامه وهى بتطلع مسد*سها وبتركب الكاتم وبتنطق انت خلاص مبقتش مفيد لازم نخلص منك
قبل متقتله دخلت رنا ببرود مسكت اديها وقالت اطلعي بسرعه انا خدرت رجلته فكى روان واطلعوا اخرى راهب متخلهوش يدخل
لبلي لما ننضف المكان رنا نطقت خديها وانا هصفى حساب….
ليلي كانت هتعترض بس رنا نطقت انا عندى خطه فياريت تثقي فيا…
ليلي خرجت وهى شايله روان
اما رنا فنطقت حذرتك ان مو*تك علي ايدي مصدقتش بس انا هخليك تمو*ت ابش، ع مو*ته هتجرب النا*ر هنا وفوق… كملت بضحك هو*لع فيك
بصلها ونطق انتىمين
راحت جابت جردل مواد قابله للأشتعال وكبته عليه وهى بتثول (انتربول) يا روح امك وفجاه و*لعته كان بيصرخ ورنا بتنشر الماده ف المكان ووصلتها لحد الركن المليان كتير من الماده دى وبدأت النار تنتشر ف المكان تحت انظار رنا البارده رنا كانت بتخرج وهى شايفه رجالته الي يفوق يجري علي بره فجأه حست بنا**ر، ف رجلها بصت لقته ماسك رجلها والنا*ر لسه وال, عه بيه
رنا ضربتع برجلها رجع وجت تمشي حست بو*جع الحر*ق وبدات تمشي بوجع وهى بتعرج…لحد مفجأه مقدرتش تمشي ووقعت ومن الدخان اغمي عليها….
ليلي كانت بره منتظراها برعب بس راهب جه ودخل منغير ميسال اما راغب حضنها بخو*ف عليها
راهب دخل لقي رنا شالها وخرج وكلهم راحوا المستشفي غيروا عبي الحرق واطمنوا عليها
رنا بهمس ل ليلي الي جنبها اتصرفي ونروح العربيه هناك
ليلي قامت بصت للدكتور وقالت ينفع نروح؟
الدكتور طبعا ده حرق بسيط غيرنا عليه وبكره تيجي نغير تانى
راهب شال رنا ونزل وليلي شالت روان ف حضنها وراغب شد ليلي ل حضنه بتملك ونزلوا روحوا الكل اطمن عليهم وطلعت رنا ترتاح وليلي جنبها اما راغب وراهب كانوا بيتناقشوا الي حصل
ليلي انا هخرج اخبي العربيه وارجع
رنا هزت رسها وليلي نزلت من البلكونه سرقه
كانت رنا قاعده مستنياها بس لقت راهب بيحضنها الجميل وحشني كان بيقول كلمته بين قبلا*ته ليها ومش مديها فرصه ترد بس راهب نطق ليلي فين
رنا نطقت وهي بتتعلق ف رقبته سيبك من ليلي انت وحشتنى قوى….
راهب كمل بو*س وسط كلامه وانتى كمان بس خايف ليلي تشوفنها…
رنا حضنته وقالت هي ف الحمام وعلت صوتها بتاخد شاور،
كانت ليلي دخلت البلكونه لكن لما سمعت كده دخلت من البلكونه للتانيه ودخلت من هناك للحمام وقعدت
ليلي خبيتها
هنا راهب نده فقالتله رنا ان ليلي دخلتها الحمام
راهب دخل وهو بيقول ومقولتليش ليه؟ كنت دخلتك
بص ب ليلي ونطق روحى نامى وانا معاها
خرجت ليلي وراهب شال رنا وخرج
رنا انا لسه داخله….
راهب با*سها وهو بيهمس اما عارف انك دخلتى تهربي ليلي وتغطى خروجها وحط رنا علي السرير ونطق وعارف انك مخبيه عنى كتير بس فجأه ملامحه اتغيرت وهو بينطق بس يلتش انك تقتـ*لي
رنا تنحت ونطقت انا…….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خرجت ليلي وراهب شال رنا وخرج
رنا انا لسه داخله….
راهب با*سها وهو بيهمس اما عارف انك دخلتى تهربي ليلي وتغطى خروجها وحط رنا علي السرير ونطق وعارف انك مخبيه عنى كتير بس فجأه ملامحه اتغيرت وهو بينطق بس يلتش انك تقتـ*لي
رنا تنحت ونطقت انا.. راهب قطعها بنظره حاده ونطق خبيتي ليه لكن ملامح الخو*ف والوجع ف وشها خلته يضعف وفجأه حضنها وبحب وبدأ يقبل جبينها وكف اديها وهو بيقول كنت خا*يف عليكي قوى حر*ام عليكي يا رنا هو انا مش بصعب عليكي؟ انتى نقطت ضعفي الوحيده
رنا همست كنت خا*يفه عليهم
راهب طب وانا مخفـ*تيش عليا؟ انا حبيبك كنتى احكيلي وانا هصدقك واثق فيكي رنا دموعها نزلت وهى بتفتكر ازاى قتـ*لت حمزه ونطقت هحكيلك
راهب مسح دموعها ونطق نتكلم ف الموضوع ده بعدين المهم دلوقتي تغيري وتنامى والصبح نتكلم
رنا كانت هتقوم تغير ف الحمام بس رجلها وجعتها وكانت هتقع راهب سندها من ظهرها وبدأ يبو*سها من خدها بحب وهمس اهدى وانا اغيرلك…
رنا بس يعنى….
راهب قعدها علي السرير واتجه للدولاب ونطق بمقاطعه تحبي تلبسي ايه وفتح الدولاب من هنا وتنح ورنا خدودها احمرو
راهب ايه كل ده امال مش بشوفه ليه… جيباهم يتحطوا ف الدولاب ده حتى حرا*م
رنا بتضيع اه انت صح انا برضوا فكرة اوديه ل دار الايتام وهما يدوه لاى عروسه جديده من البنات الى بيتجهزوا بدل ركنتهم وانا اصلا مش بلبسهم
راهب بوقا*حه طلع قميص منهم ونطق وهو بيتفحصه طب متلبسي للأيتام الى هنا وقرب بهمس انا يتيم برضو
رنا بكسوف راهب
راهب بحب قلبه
رنا بس بقا
راهب بس أيه
رنا بس كلامك ده
راهب قرب قوى وهمس ف ودنها مهو بس فعلا… وقت الكلام انتهى في حاجات تانيه … قرب اكتر وكمل همس متلبسي ده يا رنا….
رنا بصتله ووشها قلب ألوان ونطقت ان انت
راهب ضحك بصوته كله وقال خلاص لو مش عايزه بلاش…
رنا كانت بتبصله وسرحانه في ضحكته والى عمله عشانها وساكته
راهب رنا… رنا… حط ايده علي كتفها ونطق مالك…
رنا بشرود انت حلو قوى كده ليه….
راهب ضحك اكتر بصوت اعلى بس الصوت وقف لما سمع كلام رنا
رنا بحبك قوى يا راهب…
راهب حضنها لانه ميفتكرش سمع بحبك ولا كلام غزل منها غير دلوقت ومره كمان
راهب اتنهد وانا بعشقك…
رنا حضنته وبا*سته بحب وكأنها بتشكره علي كل مره كان جنبها فيها
كان راهب مصدوم بس كان حاسس بسعاده واحساس مختلف فكرة انها رغم خجلها الدائم عملت كده ده اكبر دليل ليه ان حبها ليه بيكبر يوم عن يوم ورغبتها ف قربه بتزيد شدها راهب لحضنه وهو بيفك ازار الفستان بتاعها فبعدت رنا بتمتمه راهب بس بقا
راهب نطق انا كنت ناوى انك تغيري و اسيبك تنامى بس بعد الى حصل ده والبو*سه مش هينفع خالص و با*سها
رنا بعدت بتعب راهب عايزه انام بقي
راهب بحب مفيش نوم دلوقت شويه كده وابقي نامى
رنا هو غصب ولا عافيه
راهب تؤتؤ حب
رنا بأعتراض راهب رجلي ب…..
راهب قاطعها ب قبله وهو بيكمل فيما يفعله ويقول علفكره وحشاني قوي قوي
رنا محستش غير وهي بتحضنه ونطقت وانت كمان
راهب بهمس يا روحي انتي… انتي هتبقي ماما قمر قوي
رنا بشرود ماما ازاى….
راهب بضحك مهو استبعد بعد الليله دي ميبقاش في حمل
رنا فاقت وزقته انت بتعمل ايه ابعد عني هصوت
…
راهب قرب بغضب ماحنا كنا حلوين قلبتي ليه
رنا ابعد عني
راهب لا مبدهاش بقا انا وربنا مش هعدي اليله دي بالساهل تعالي بقا قبل متعترض كان اخد منها قبله عميقه و………
ليلي كانت قاعده ف الاوضه بشرود لقت الي بيحضنها من ظهرها وحشتيني وخو*فتيني عليكي
ليلي بهدوء ممكن متلمسنيس تاني
راغب بهدوء وتعجب وده ليه
ليلي حرام
راغب انتي مراتي ولا ناسيه؟
ليلي بس مفيش اشهار
راغب قرب منها وشدها لحضنه وبا*سها بهدوء وشويه وبعد وهو بيبصلها بضحك من صدمتها واتكلم بهمس هعتبر اني مسمعتش حاجه وهكتفي ب عقاب صغير و…….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي بهدوء ممكن متلمسنيش تاني
راغب بهدوء وتعجب وده ليه
ليلي حرام
راغب انتي مراتي ولا ناسيه؟
ليلي بس مفيش اشهار
راغب قرب منها وشدها لحضنه وبا*سها بهدوء وشويه وبعد وهو بيبصلها بضحك من صدمتها واتكلم بهمس هعتبر اني مسمعتش حاجه وهكتفي بالي حصل ك عقاب صغير
ليلي بصتله بغضب ونطقت انت اتجننت أوعي بلاش تقرب مني تاني يا راغب وإلا...
راغب شبك ايده ببعضها ورفع حاجب وقال بمقاطعه ها... وإلا أيه؟
ليلي بصتله ببرود ونطقت وإلا... بس اتوترت جدا لما شافت عيونه مركزه معاها وسكتت
راغب باس خدها وقالةمتنطقيش بحاجه مش هتقدرى عليها وسبها ومشي وهى هتطـ*ق من الغيظ
غيرت ونامت وراغب قعد شوية وبعدين نام
تانى يوم الصبح
راهب بصوت عالي وهو بيفتح الشبابيك وبيلم الستاير
راهب قومى يا عروسه....
رنا بكسل أممم
راهب يلا يا قمر
رنا ممم سبنى شوية
راهب راح جنبها ومسك طرف الغطا ونطق بمكر انتى لو مصحتيش هاستغل نومك وهشد الغطا وقرب همس ف ودنها وهو بيمشي ايده علي دراعها برقبتها وهشوف حاجات همو*ت واشوفها....
رنا حست بحركت ايده ونبرت الخبث بتاعته فقامت مفزوعه وهى بتشد الغطا ف حضنها اكتر انت اتجننت انت بتعمل ايه قوم من هنا هصوت انت ايه جابك هنا...
راهب تنح وفتح بوقه بصدمه
رنا بغضب انت ازاى تعمل كده انا هقول ل بابا انت اتجننت وفجأه بدأت تعيط بدون سبب
راهب فضل متنح لحظات بس فاق بسبب عياطها وحضنها بحنيه وقال بحب مالك يا قمرى
رنا بدموع عايزه اروح ل ماما
راهب حاضر بس تاخدى دش وتغيري ونروح
رنا بدموع اكﭢر لاء عايزه اروح دلوقت
راهب اتنفس وقال هتروحى كده؟
رنا ايوه كده...
راهب مش هينفع
رنا عيطت بصوت عالي مليش دعوه
راهب اتنهد بس معرفش يمسك نفسه ونطق هتروحى كده ازاى
رنا زى الناس
راهب والغضب مالي وشه ناس أيه يا زفته انتى هتروحى كده وانتى تقريبا مش لبسه حاجه
رنا بطلت عياط وهي بترفع الملايه وتتأكد فتنحت وفجأه عيطت تانى انت عملت فيا ايه
راهب خبط على دماغه بقلت حيله وقام دخل الحمام وسابها وهو بيكلم نفسه وهيتجنن منها
تحت كان البيت كله صاحي وكل واحد مشغول ف حاجه وتجهزات كتير
ماجى مش فاهمه يا عمى لزومه ايه نعمل الحنه ف بيتك مكان بيت فضل ويسري طالما خلص واتشطب مكان الحريق نعمله فيه وخلاص واهو بيت ابوها خلص التصليحات بعد الحر*يق
محمد بغضب لاء حنة حفدتي ف بيتي وبعدين بص ل فضل الي بيراقب من بعيد ونطق هي اصلا مش طايقه ابوها فريحوا دماغكم ومنغير ميبعتك وسطه ده قرارى وانا مبرجعش ف قراراتي
ليلي دخلت من الباب وهي معاها اتنين من الغفر معاهم حاجات وقالت بتعب جبت كل حاجه طلبتها مني يا جدي حلو كده
الجد وماجي ورينا وفضلوا يتمموا علي الحاجه وليلي قعدت وفجأه جه راغب قعد جنبها وهو بيقول حرام كده انا متمرمط وهو يتجوز متجوزوني معاه حرام عليكم
ليلي بصتله بغضب واتكلمت ببرود شوفلك عروسه ونجوزك
راغب بأستفزاز وعروسه ليه وانتي موجوده؟
ف اللحظه دي نطق ماجي وفضل بغضب ده بعدك يا ابن سوزان
فوق كان راهب خارج من الحمام لقي رنا قاعده تضحك وهى حاضنه صورته
راهب بصلها بدهشه بس اتجاهلها وبدأ يجهز نفسه ويسرح شعره بس سمع صوتها بتناﮂى لكن كمل وكان مسمعش حاجه
رنا بغضب انا مش بكلمك؟
راهب رد ببرود نعم
رنا انت زعلان منى؟
راهب وفي حاجه عملتيها تزعل؟
رنا يعنى اصل راهب اتجاهل كلامها وراح طلع ساعه من الدرج ولبسها هى وانسيال مكتوب عليه حرف R
رنا وقفت قدامه و بصتله يعني زعلان منى
راهب لف وشه وبدأ يحط البرفيوم بتاعه بتجاهل بس اتصدم بصوت عياطها العالى وهى بتقعد علي السرير
راهب بغضب انتى بتعيطي ليه حاجه وجعاكى؟
رنا هزت رسها بلاء وعيطت
راهب حد زعلك؟
رنا هزت رسهل ب لاء، برضو وعياطها زاد
راهب بفراغ صبر لما مفيش حاجه وجعاكى ولا حد مزعلك بتعيطي ليه
رنا بشحتفه عشان زعلان منى
راهب اتنهد وقعد جنبها ومسح دموعها ونطق مانتى الى عصبتيني عيطي منغير سبب
رنا. لاء مانا في سبب
راهب وهو ايه رنا اتوترت وقالت مهو انت انت يعنى.... وسكتت
راهب انا أيه؟
رنا انت امبارح بليل احنا
راهب ضحك مهو طبيعي الي حصل بليل عشان انتى مراتى وبنحب بعض لكن المش طبيعي عياطك بسببه اصل ده تتفسر بحاجه من اتنين.... يا حاجه وجعاكى يا انتي مش عايزه وانتى بتقولي مفيش حاجه يبقي مكنتيش عايزه وبالعقل كده كل حاجه كانت بمزاجك ولا انتى صدقتي انه عا*فيه....
رنا بكسوف هزت رسها ب لاء،
راهب يعنى الي حصل كان بمزاجك وعجبك...؟
رنا سكتت ووشها احمر
راهب ابتسم بتنهيده امال عيطتي ليه
رنا اصل يعني
راهب بهدوء ها كملى...
رانا اصل نسيت انك جوزي
راهب اتصدم وسكت ورنا بدأت تعيط
راهب قرب منها ومسح دموعها وبا*سها بشغف وحنان وشويه وهدى وهو بيبعد عنها وييهمس مش عايز اشوف دموعك
رنا هزت رسها بماشي
راهب نطق وحاجه كمان انا مش زعلان ويلا قومى اجهزى يا عروسه عشان حنتنا النهارده ولو استنينتي كمان دقيقه كمل وهو باصص ل شفا*يفها وقال مش هقدر امنع نفسي عن شفايفك الى زى الكريز ف الشكل والفراوله بالطعم
رنا جريت على الحمام وهى ف ايدها هدومها بكسوف خدت شاور ولبست
تحت اول م ماجى وفضل نطقوا انهم مش موافقين على الجوازه
راغب وليلي بصولهم بذهول ونطقوا انتوا عمركم ماتفقتوا ف حاجه جاين تتفقوا حالا؟
ماجي بغضب انت عارفك انا رفضاك ليه يا سا*فل قربت منه ونطقت بصوت واطي من بين سنانها بتتحر*ش بالبت وربنا مهجوزهالك غير لما تقول حقي برقبتي
راغب قال بصوت واضح بس كده حقي برقابتي جوزهالي بقا
بصله فضل ونطق مش هتخدها ده بعدك وشدها بحضنه ونطق ده انا لايمكن استغني عن دلوعت ابوها
راغب ايش حال لو مكنتش لسه عارفها من شهر
فضل بس بنتي
قبل ميحتدم النقاش ونزلت هى وراهب تحت نظرات السعاده والمباركات من البعض والحـ*قد والمكا*ئد من البعض الاخر
مر اليوم بسلام وتميز وتانى يوم كانوا بيجهزوا للفرح لحد مرنا ندهت ل ليلي ونطقت انا خارجه غطى غيابي
ليلي انتى مجنونه باقي علي فرحك اقل من ساعتين
رنا الميكب جاهز ناقص الفستان والطرحه مش، هيغيبوا وانا مشوار، ربع ساعه
كانت ليلي هترد بس رنا جريت متخفيه
ليلي استنت كتير، وغطا غيابها ومجتش لحد م كانت ليلي قاعده متوتره ولقت راهب قدامها بيسال عن رنا
ودةر عليها ملقهاش
راهب رنا فين؟
ليلي اصل يعني رنا..... خرــــــــــــــــ جت
راهب نعمممممم خرجت يوم فرحها؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رنا دخلت تتسحب وهي بتفتح باب اوضتها استغربت الصمت وعدم وجود ليلي بس بتبص لقتها طالعها من الحمام بهدوء رنا بفرح مش هتصدقي عملت ايه انا لقيت..... ليلي قاطعتها انتي الي مش هتصدقي مين هنا..؟
رنا كانت لسه هتسال لقت الي بيرفعها من زعبوط الجاكت الي مخبيه بيه وشها وبيقول كنتي فين..؟!
رنا لفت ليه وقالت هفهمك وربنا مظلومه يخربيت الظولم طبعا انا لو حلفتلك انه مش انا... قبل متنطق كان بيبو*سها بشغف صدمها
رنا اتعلقت ف رقبته وهي مغمضه عنيها وليلى لفت وشها بكسوف ولونها احمر جدا بس كانت صدمه لما لقت الي بيشدها ل حضنه و بيبو*سها
راهب بعد عن رنا بهدوء ونطق خفت عليكي جدا وهنتحاسب علي خروج بعدين بس الاول تجهزى عشان الضيوف وصلوا والكل مستني
رنا لفت وشها وشافت ليلي وراغب وراحت مسكته من قفاه بتعمل ايه ياض
راغب ببو*س مشمعنا انتوا؟
راهب انا ببو*س مراتى
راغب طب مانا ببو*س مراتى
رنا بصتله وقالت انزل كده عشان اعرف اهزقك متبقاش طويل وبتتهزق
راغب نزل شويه ورنا نطقت حسابك معايا تقل بقا بتتحر*ش بأختى مش كفايه اتجوزتها من ورانا
راغب بصلها وقال ن بصراحه ابوكي وامك خنقوني
رنا وغلاوتك عندي لأربيك بس اصبر 🤌 وراحت ل ليلي ونطقت نصايحي انا وامك مش بتجيب نتيجه خالص مش كده؟
ليلي مهو اصل...
رنا لا اصل ولا فصل انا هفوتهالك عشان انتي عروسه
ليلي أيه
ربنا بتدارك الموقف اقصد انا عروسه واتفضلوا بره علي مالبس الفستان
راهب خرج راغب وليلي وكان داخل
راغب بغمزه ماشيه معاك يا عم وبقيت عريس عقبالي بس حماك يرضي عني
راهب زقه اهو قر اهلك ده الي جايبني الأرض غور بقا
راهب دخل الاوضه وقفل وراه كانت بتغير الفستان وبتحاول تقفل السو*سته ومش عارفه بس اتفجأت بالي با*س ر*قبتها بحب وقفلها ليها
رنا بهمس انت هنا؟
راهب ايوه
رنا كانت بتلف الطرحه وراهب قاعد وراها علي السرير بيراقبها وهي بتبصله ف المرايه بتو*هان
راهب استغرب صمتها فقرب وحضنها وهمس مالك؟ سرحانه ف ايه
رنا السبب الي خرجني من البيت هو..... راهب حط ايده علي شفيـ*فها ونطق لاء متتكلميش نعدي الفرح وتحكيلي كل حاجه مخبيها عني من اول شغل الانتر بول لحد الخطـ*ف وخروجك من الفرح ماشي؟
رنا بهدوء ماشي
راهب قام وبصلها بأعجاب لما شافها وقفت.
رنا وهي بتلف ٠ولين نفسها حلوه؟
راهب بهيام حلوه ف كل حلاتك
رنا بكسوف بصت ف الاࢪض ونطقت راهب بقا
راهب عيونه وقلبه و... قبل ميكمل سمع فضل بيخبط
افتح ياض انت بتتحر*ش بالبت لاء فوق النهارده فرحكم وانت تفضل مستني لحد مانزلهالك ومش بعيد اغير رأي
راهب بضحك انت فصيل قوي يا حمايا
رنا ضر*بته بكوعها ف بطنه ونطقت اتعدل ده بابا
فضل قولت ايه؟
رنا بصتله وضحكت استلم بقا
راهب بقول انت جميل قوي يا حمايا جميل
فضل طب افتح يلا
رنا افتح ليتجنن ويبوظ الفرح
راهب صبرنى يارب علي غيرته دى
راهب فتح وفضل زقه ودخل حضن بنته وخدها ونزل وراهب فضل مستنيها
راغب كان رايح جاي بتوتر
راهب مالك ياض
راغب المأذون اتأخر وانا مش مطمن
راهب يا عم هي مو"ته ولا اكتر انت لو بتحبها تستحمل
راغب هحطهم كلهم قدام الامر الواقع
راهب سابه وراح ل فضل الي كان نازل ب رنا الي كانت منتهي الرقه
راهب جه يمسك اديها فضل ز*قه
راهب ايه مالك يا خالي عايز ايه تاني اصوت
فضل تمشي
راهب نعم
فصل عايزك تمشي انا معنديش بنات للجواز يلا يا بت انتي وهي
ومسك بناته الاتنين وشال رنا وكان ماشي بجد وراهب متنح ومصدوم بس فضل وقف واتفاجاء بالمأذون الى داخل
فضل علي فين يا مولانا
الماذون جاي اعقد قران
فضل اكيد مش عندنا يمكن غلط ف العنوان
المأذون البلد كلها ليس فيهة عرس اليوم سوا هذا
فضل ايوه مهو الكتاب اتكتب من زمان ولا انت نويت تطلقها ياض يا راهب
المأذون اليس هذا منزل الضابط راغب حفيد الشيخ محمد؟
فضل هو
المأذون اذن هذا هو العرس
فضل انت نويت تتجوز ياض يا رغب من ورايا
ليلي راحت قدامه بغضب بتخو"ني؟
راغب ملحقش ينطق لما الماذون قال هتعقد القران؟
راغب طبعا
اتفضل
المأذون وهو بيقعد من وكيل العروسه؟
راغب فضل باشا طبعا
فضل وانا مالي
راغب مهو العروسه تبقي ليلي
فضل نعم يا ابن ال........
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
المأذون وهو بيقعد من وكيل العروسه؟
راغب فضل باشا طبعا
فضل وانا مالي
راغب مهو العروسه تبقي ليلي
فضل نعم يا ابن الكـ*لب؟ انت هتستهبل ياض ده انت لو اخر حد ف الدنيا مش هيحصل
ماجى بغضب انت لاء
لبلي بصت بصمت لكن راغب كان بيحاول يقنعهم ومفيش فايده كان لسه هيفقد اعصابه ويوريهم العقد الي معاه بس افتكر ان ليلي الوحيده الى هتنضر فسكت
رنا وراهب كانوا بيتفرجوا منغير تدخل
رنا قررت تتدخل مجرد مسافت عيون راغب فيها كسره وخيبة أمل
وقفت قدام امها بهدوء وقالت بنتك بتحبه بلاش عند با ماجى
وبصت ل فضل ول أول مره من وقت خناقتهم تندهله بابا رنا بحب بابا انا عارفه انك بتغير علينا بس… بس هو بيحبها وهيعرف يسعدها.. كملت بهدوؤؤ والاهم ليلي بتحبه
فضل حضن رنا بحنان ونطق تعالي ومسك ايد ليلي وشاور ل ماجى ودخلوا المكتب وقفلوا الباب
كان راغب رايح جاي بتوتر وهو عمال يقعد المأذون الى عايز يمشي فراهب وقفه
شويه وخرج فضل لوحده وبص لراغب بقرف ونطق هنكتب الكتاب بس اوعوا تفكروا انى هعديها
راغب نط بفرحه وحضن اخوه وخاله الى مكنش طايقه اصلا
فضل قعد ومسك ايد راغب وكتبوا الكتاب مجرد محصل الكل بارك لكن راغب جرى علي ليلي حضنها وهو بيلف بيها وهمس ف ودنها كده ابو*س براحتى
ليلي بعدت عنه بكسوف
اما رنا فكانت فرحانه لحد مالفرح الى كان كمية بهجه مش طبعيه باستثناء رنا الي كانت بتسرح كتير لحد مرجعوا البيت
راهب ورنا كانوا قاعدين
رنا بهدوء انت عايز تعرف كل حاجة؟
راهب بصلها وهز راسه بأيوه
رنا استأذنته وغيرت الفستان ب ترنج مريح وقعدت قدامه علي السرير وهى بتحكى من 7سنين كنت لسه بدرس ف روسيا و.. وكنت طبعا خارجه من صدمة عاطفيه الى هى رفضك ل حبي فاكر؟
راهب اتنهد كان غصب عنى
رنا نطقت وقتها اتعرفت علي شاب وهو ابن صديق ل خالى وقتها بقينا صحاب وبعد مده اهله سافروا وخالي استضافه عندنا علي ميرجعوا لان ظروف دراسته منعة سفره… وقتها كنا صحاب قوى لحد م… مفيوم… بلعت ريقها بتوتر ف راغب طلب منها تكمل
رنا كنا راجعين من بره وماما ف مؤتمر وووخالي كان ف بلاغ ضرورى… لمل روحنا هو كان سكر. ان وانا مكنتش اعرف انى خالي بره وقتها دخلت اغير وقفلت الباب منغير ترباس وقتها الباب اتفتح و….
رنا سكتت معرفتش تكمل راهب غمض عيونه بألم من فكرة ان حدتانى يكون شاف جس،*مها ونطق لمسك
رنا بتوتر من راهب حاول وكملت بسرعه وخو*ف من نظرات راهب بس بس انا ضر*بته علي راسه وخرجت
راهب كملى
رنا ليلي وقتها دخلت الاوضه وهو فاقد الوعي منغير متعرف حاجه اول مجت تفوقه اتهـ*جم عليها سمعت صوتها ودخلت الحقها وو…
نطق راهب ما*ت
رنا كان لازم يحتفي اثره ف دفناه
راهب كملى
بعد مده خالي عرف سبب اختفاءه بس خبي انع عرف وقرر يدربنا علي الدفاع عن النفس.. وعشان انا دكتور نفسيه وليلي مهندسة برمجه بقينا نساعده ف شغل الانتربول ك عملاء سرين هي تتجسس وانا احلل الحركه والكلام…
راهب وبعدين
رنا لما قررت انزا مصر طلبت من خالي يشيل ملفتنا من الانتربول ونعيش عادي بس قبل ميعملها اتقـ*تل من الما*فيا والي قت*له كان مصري فقررنا نجيب حقه قبل منبطل وده سبب النار الي انت شفتها وليلي سابتهم بخطفوها عشان تصورهم بس مجاش ف بلنا ان اخو حمزه معاهم
راهب وليه قت*لتيه؟
رنا كان هيكشف اسرارنا وغير كده كان هيعتد*ي عليا وعلي ليلي وكمان حياته خطر.
راهب مقولتيش ليه ليا؟
رنا خفت متفهمنيش
راهب والنهارده
رنا النهارده شفت حد حركته مريبه وتاني مره اشوفه كان خارج من البيت وخفت يكون بيأذينا فرحت وراه
راهب وتسيبي فرحنا!
رنا الموضوع طلع يستاهلة
راهب ولقيتي ايه بقا
رنا خدت ايده وقامت لبست وخرجوا يتسحبوا وهي بتقول هوريك دخلوا المستشفي وراهب مستغرب
راهب احنا هنا ليه؟
رنا وقفت قدام اوضه وفتحتها وقالت بهدوء بص
راهب تنح وهو بينطق مستحيل انتي… لسه عايشه ازاى؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي كانت ف اوضتها ولابسه لبس النوم وخارجه من الحمام حست بحركه مسكت مسد*س واتخبت واول ملمحت حد حطت المسد*س علي راسه بس اتصدمت بحضنه ليها وهو بيهمس وحشتيني قوي وبدأ انه يبو*س فيها بشغف
كانت ليلي بتبعد وهو بتزقه ونطقت بغضب انت اتجننت ايه الي جابك؟ انا….
قبل متكمل كان با*سها تاني ونطق كل متحاولى تبعديني هعاقبك ومين عارف يمكن اطور العقاب… ليلي سكتت بقلق من تصرفاته
راغب بوقاحه انتي جايبه الحلاوه دي كلها منين
ليلي مستورداها يا روح طنط ويلا منغير مطرود هوينا عايزين ننام
راغب بشغف بتطرديني؟ بقا بدل متكفأيني علي الي عملته طب انا همشي واشوف واحده تدلعني
كان خارج بس ليلي نطقت ومين الي هتبص لك؟
راغب باستفزاز الي بتعشقني مثلا؟
ليلي ا باستغراب ودي مين يخويا الي اتصت ف نظرها
راغب بنت عمي مثلا؟
ليلي نعم نعم وفجأه شدته من أبده ودخلته تاني وقفلت الباب بالمفتاح ونطقت بغيره عايز تروحلها وأي كمان يا سيدي
وبنروح ل رنا
رنا خدت ايده وقامت لبست وخرجوا يتسحبوا وهي بتقول هوريك دخلوا المستشفي وراهب مستغرب
راهب احنا هنا ليه؟
رنا وقفت قدام اوضه وفتحتها وقالت بهدوء بص
راهب تنح وهو بينطق مستحيل انتي… لسه عايشه ازاى؟
رنا بهدوء ادته ملف فتح وتنح وكان الملف ده علاج امه علي مدار اربع سنين من غيبوبه غير معلومة السبب وغلبا سبب نفسي
راهب اربع سنين؟
رنا بهدوء اقرا كده متحوله منين
راغب قراء لقاها جايه من مستشفي امراض نفسيه
راغب انا لازم أ….
رنا بمقاطعه ادته ملف تانى ونطقت پهدوء امك وهو بيقراءه بذهول امك مهربتش زي مقالوا امك كانت ف مستشفي نفسي
راغب ازاى ومين وداها؟
رنا معرفش بس الي الورق قاله هو انها مش وحشه وانما ﻤن شدة تعبها النفسي دخلت ف غيبوبه ومن الى قريته امك كانت تعبانه ل فراقك انت واخوك
خدت نفسها وكملت المستشفي والطب العادى عاجز دلوقت يرجعها ل وعيها لكن…
راغب لكن ايه اكيد ف امل
رنا في طرق بالطب النفسي ممكن تفوقها
راغب يعنى انتى تقدرى ظهرت دموع بعيونه ونطق انتى اعظم دكتور نفسي نزل مصر ف الفتره الاخيره واكيد هتعملى ده عشانى
رنا بصتله بدموع ونطقت مش هقدر
راهب بيأس يعني ايه؟ هتفضل كد…
قبل ميكمل قطعته رنا بكلمه لوحدي صعب بس لو كلوا ساعدني اكيد هنعرف
راغب يعني في أمل
رنا حضنته وقالت اكيد بس المهم دلوقت روح كلمها
راغب بس هى هتسمعني ده المخ بيكون…
رنا بحنان اكيد هتسمع لو مش بالعقل ممكن بالقلب انت ابنها وهتحس بيك وكمان دى اول خطوات العلاج
راهب راح حضنها بعياط وهو مش فاهم حاجه
ورنا وقفت جنبه واديها علي كتفه وكانت هتخرج وتسيبه معاها بس هو مسك اديها بحنان ونطق خليكي انتوا الاتنين حقكم تعرفوا كل شي مريت بيه مفيش، حاجه اخبيها عنك وفضل يكلم امه هو ورنا وكانها بترد عليهم وسمعاهم
عند راغب بعد كلام ليلي
راغب كان هيضحك بس مسك نفسه وقرر يستفزها وقال أيوه
ليلي وانت اش عرفك انها بتحبك؟
راغب واضحه زي الشمس يا لوليتا
ليلي بغضب متقوليش كده
راغب بدلعك مش عايزاني أدلعك؟
ليلي ومين قالك اني محتاجه اتدلع ثم تدلعني بأسم أطول من أسمي؟ انت اهبل يا أبني؟
راغب أبنك وأهب*ل لاء انتي تديني المفتاح وانا اروح للى تدلعنى كان راغب قايم يمشى بس ليلي مسكت ايده
ليلي بدلع وتفتكر حد هيعرف يد”لعك زى؟
راغب اتصدم من د”لعها وكان هيقرب بس بعد ونطق طبعا علي الاقل مش هتسبني
ليلي خلاص روحلها شوف هتعرف ولا لاء انا غلطانه
راغب بمكر نفترض مرحتش هتعملى أيه؟
ليلي والله كتير بس انت مش وش نعمه ويلا هوينا خليها تنفعك
راغب تؤتؤ وانا هينفعني غيرك مثلا؟
ليلي بلعت ريقها بخضه وقالت بتأتأه انت انت وفجاه اتكلمت كنت عايز تمشي
راغب تؤتؤ حد يسيب القشطه بالعسل ويروح للجبنه الحادقه!
ليلي بدلال وغيره لاء مانت كنت عايز تروحلها
راغب حس بده وحضنها ونطق. تؤتؤ انت حياتي
ليلي ف اللحظه دى انفجرت عياط وفضلت تضر*به ف كتفه بغيره وهو بيغازلها ويقنعها انه احلا ما عنده لكن شاف تصرفتها مأتغيرتش
راغب بصلها وخد نفسه وبا*سها
كانت ليلي مصدومه ومتنحه وو
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اول ما رغب شدها وبا*سها ليلي اتصدمت ووقفة عياط بس اول ملاحظة انه بيشدد ف احتضنها وبيقربها منه بقت تد*فن نفسها بين احضانه وهي بتتعلق ف رقبته شوية وراغب سابها وهو بيتنفس بصعوبه وكانت هي بتنهج وتكح
راغب بمشا*غبه صدقتي بقا ان حضنى ميتقومش وانك انت بنفسك بتتمسكي بيا
ليلي بغضب انت سا*فل
راغب قرب منها وشالها وفضل يلف بيها وهو بيقول بقيتي ليا أخيرا
ليلي اول منزلها قربت منه بحزن وهى بتفتكر بنت عمه وانها خرجت يوم مهي سالتها لو بتحبه ومرجعتش
ليلي هي بنت عمك فين!
راغب راحت ف رحله علاج وأستكشاف سبيها يمكن ربنا يهدها
ليلى وعرفت الى حصل
راغب بهدوء وهو بيفتكر انه صرحها بحبه ل ليلي وأقنعها انها محبتهوش وانما اتعودت وجوده لان أهلهم خطوبهم لبعض صغيرين زي العاده البنت لابن عمها وقتها هي قررت تلف مصر ف رحلات استكشاف… وانها امبارح اتصلت بيه ولما حكلها اقترحت عليه يكتب كتابه واعتزرت انها مش هتقدر تيجي عشان شغلها هو شك فبعت حد يرقبها واكتشف انها مبتكذبش فاق علي صوت ليلي بتقول مالك
راغب اتنهد وقال سرحت بس أنتي اطمنى هي بخير وبتحب جديد
ليلي بجد؟
اتنهد راغب ونطق أيوه
ليلي حضنته بسعاده
راغب فضل حضنها وشويه وكان قايم يرجع اوضته بس اتفاجئ بيها ماسكه ايده وبتقول خليك معايا
راغب نطق بتوتر ابوكى ه….
ليلي بمقاطعه راغب بليز عايزه انام انت جنبي بكون مطمنه
راغب سمع كلامها ونام
رنا وراهب كانوا طول الليل جنب امه بس اول ما النهار حست ان النهار قرب يطلع قالتله يلا نمشبى مينفعش حد يعرف اننا هنا وفعلا خرجوا ورجعوا اوضته خدوا شور وغيروا وناموا
ليلي تنحت لما شافت ف أيده بند*قيه ومصو*ب علي راغب و…..
فجأه صوت صرخه قوم راهب مفزوع هو و رنا ونزلوا يجروا ولقوا….
راهب بغضب وزهول ورعب ف ف نفس الوقت راغببببب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ليلي كانت نايمه وراغب حضنها بس قامت مفزوعه علي صوت فضل بيزعق بتعملو ايه
ليلي تنحت لما شافت ف أيده بند*قيه ومصو*ب علي راغب هدى اعضاءك يا خالى انا معملتش حاجه
فضل وانا هستنى تعمل انا هخلص عليك واغسل عا*ري بأيدي
فجأه صوت صرخه ليلي قوم راهب مفزوع هو و رنا ونزلوا يجروا ولقوا فضل معمر بند*قيه ومصمم يمو*ت راغب
رنا سبتهم ودخلت تغسل وشها وتعمل كوباية قهوه وكأن مفيش حاجه بتحصل ورجعت بالقهوه وكتاب وهي بتتفرج كان فضل متعصب لسه وراغب بيعانده وراهب بيهديه ويزعق ل راغب لحد مراغب استفز فضل وهو بيقول دى مراتي وبا*سها قدام الكل
راهب بغضب وزهول ورعب ف ف نفس الوقت راغببببب
راغب طلع لسانه ل فضل ونط من الشباك وفضل عمال يضر*ب عليه بالبند*قيه وهو يبصله ويستفزه
ليلي كانت مصدومه لسه من دخول ابوها الاوضه وتصرف راغب بعناد وبو*سه ليها قدام الكل وحطا اديها علي شفيـ*فها بذهول
رنا كملت طريقها لانها عارفه بانها عايشه ف عيله مجا*نين مفيش بينهم عقل لمل يكونوا سوا وخصوصا لما شافت لبس امها الي هي بتلبسه عشان تعصب فضل
رنا قعدت وكان مغيش حوليهل اصوات وهي بتقرت بكتب الطب النفسي الي فيهل حالات شبه حالت عمتهل عشان تلاقي طريقه تفوقها
اما راهب فتعب من المحاولة انه يهديهم وراح ياخد دش لقي رنا جهزتله ميه سخنه ولبس خد شاور وجهز وكان هينزل بس ابتسم ونده رنا
رنا طلعت بصتله بأنبها وبعدين نطقت رايح فين
راهب قال ايه رايك؟
رنا قربت منه تعدل الكرافته وهي بتهمس شكل يخبل بس…
راهب بس أيه؟
رنا ايه الجمال ده لفت وشها بغيره ونطقت مش هتخرج
راهب عندى شغل..
رنا لاء انت ناسي ان فرحنا امبارح؟
راهب مهو الشغل مهم و…
رنا بغيره لو لازم تروح غير الطقم ده
راهب اها…. انتى غيرانه؟
رنا تؤتؤ
راهب قرب وشدها لحضنه غيرانه؟
رنا لاء وابعد بقا روح مشوارك
راهب شدها طب غيرانه ليه دلوقت… مش هخرج
رنا لفت وشهابعدم رضا
راهب حضنها من ضهرها ونطق طب حقك عليا وقرب من ودنها وهمس يا عروسه…
رنا سكتت فراهب لف وشها ليه ونطق حلوه وانتى متعصبه وغيرانه
رنا بعدته ونطقت محصلش
راهب قرب با*سها وبعد بهدوء ونطق بتحلوا اكتر لما بتتكسفي وتقلبي كريز
رنا بتوتر راهب ا… ا.. ا
قاطعﺧا راهب وهو بيقلـ*ع بدلته تانى والكرافته ونطق كنتى بتقولى امبارج ايهة
رنا بتوتر فر.. فرح… فرحنا
راهب بشغف يعنى كانت فى حاجات لازم تتعمل وانتى ضيعتي الليله يعنى انتى والعيله المجنو*نه دى تعبتونى
رنا بسرعه سلامتك من التعب
راهب بتمثيل تعبان قوى قوى
رنا بسرعه قربت منه مالك
راهب شدها ونطق وحشاني
رنا ازاى وانا جنبك
راهب قرب منها وهمس ف ودنها فبرقت وشهقت وفجاه زقته بسرعه ونطقت وقفت علي السرير ده ف احلامك انت قليل الا*دب
راهب بدأ يجري ورها وهو بيقول اسمعي بس
كانت بيشدهة ولسه هيبو*سها اتفاجاء بيها بتزقه جامد وبتجري للحمام وبتقفل عليها
فضل يخبط بغيظ وهو بينادى لكن مردتش
راهب ق قدام الباب بعصبيه وهو بينفخ ومن وقت للتانى يندها بس مردتش لحد مزهق وخبط جامد بس مردتش قلق ورز*ع الباب وبردوا مفيش رد راهب قلق زياده وكسر الباب ودخل يدور عليها لقى….
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راهب قرب منها وهمس ف ودنها فبرقت وشهقت وفجاه زقته بسرعه ونطقت وقفت علي السرير ده ف احلامك انت قليل الا*دب
راهب بدأ يجري ورها وهو بيقول اسمعي بس
كانت بيشدهة ولسه هيبو*سها اتفاجاء بيها بتزقه جامد وبتجري للحمام وبتقفل عليها
فضل يخبط بغيظ وهو بينادى لكن مردتش
راهب ق قدام الباب بعصبيه وهو بينفخ ومن وقت للتانى يندها بس مردتش لحد مزهق وخبط جامد بس مردتش قلق ورز*ع الباب وبردوا مفيش رد راهب قلق زياده وكسر الباب ودخل يدور عليها لقى رنا واقعه ف الارض مغمي عليها ووشها اصفر
راهب شال رنا حطها علي السرير وابتدي يفوقها بس اخدت وقت منغير نتيجه
راهب نده ليلي بتوتر واخدها دخلوا فبدات ليلي تفوقها
رنا فاقت بهدوء بس لونها كان لسه اصفر
راهب بخوف وحب تعبانه؟ نروح المستشفي؟ بصي انا هغيرلك ونروح للدكتور عشان نطمن
رنا اعترضت وراهب صمم
ليلي حبة تحل المشاكل وقالتله يخرج وهي هتشوف مالها ولو لقت الموضوع مستاهل هتغيرلها ويروحوا
راهب بص ل رنا الي كانت بتترجاه بعنيها يوافق
راهب خرج وليلي بصتلها لقت رنل حاطه ايديها علي بطنها بحب وشرود وكانها بتفتكر حاجه ونطقت لونك أصفر ليه؟ واغمي عليكي ازاى
رنا بهدوء تروحي الصيدليه وتجيبي اختبار حمل واوعي راغب او حد يعرف
ليلي كنت شاكه بس ليه مقولتيش ل راهب
رنا بهدوء عشان لو حامل مش عايزه حد يعرف دلوقت
ليلي وده ليه؟
رنا حاوطت بطنها بأديها وكانها متأكظن من الحمل ونطقت بحنيه عشان حبيب ماما يفضل بأمان لحد ماطمن ان محدش يحاول يأذيه ويشرف بينا ونفرح بيه بأذن الله
ليلي بتعجب مين هيأذيه؟
رنابهدوء الي أذي عمت…. كانت هتكمل بس افتكرت ان راغب قالهة متحكيش فتوهت وطلبت منها تروح تجيب اختبار
خرجت ليلي بسرعه وهى متأكده انها سمعت عمتى من رنا بس هي بلعت اخر كلمتها وخبت عليها ليه! وايه الي هي عرفته ويستاهل يتخبي
خرجت ليلي وهى بتبص بشرود لدرجة انها عدت من جنب راغب الي كان ابوها مكتفه وعمال ينشن عليه كعقاب علي الي عمله ومخدتش بالها منه
راغب كان مستغرب فقرر يبطل يستفز خاله لحد مفكه وطلع يشوفها راحت فين
ليلي كانت جابت اختبار الحمل وخبته ف هدومها ورجعت ادت الاختبار ل رنا وراحت ترتاح ف اوصتها ولسه هتدخل اوضتها شافت راغب ف وشها قاعد علي السرير ولا كان ابوها لسه رانه علقه علي وجوده ف اوضتها
ليلي انت بتعمل ايه هنا؟ ايه جابك هنا تانى؟
راغب ان…..
عند رنا خدت الاختبار تشوف الحمل وفضلت متوتره وهى بتشوف النتيجه الي كانت ايجابيه اخدت الاختبار خبته ف شنطتها ووقفت قدام المرايه وهى بتكلم نفسهة وبتقول كلها كام شهر وحبيب ماما وبابا يشرف انا هحافظ عليك قوى وهدعي ربنا يحميك ليا وشويه كده وانا خارجه ل تيتا هعدى علي دكتورة صحبتي تعمل اللازم عشان احافظ عليك يا كتكوت ماما
كانت رنا بتلبس ومتعرفش ان في حد هيتجنن بره وسامع كل حاجه بس قبل ميسمع كل كلامها حس بصوت خطوات راهب طالع فجرى اتخبى
اما راهب دخل ل رنا جري ونطق رنا الحقي في مصيبه…..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راغب كان واقف بحضن ف ليلي بحب وتملك ويبو*سها بس شرود ليلي توترها لفت نظره فنطق من بين قبلا*ته
مالك يا ليلي ؟
ليلي انت ممكن تسامحنى على كذبه خطيره ؟
وقف شويه وهو بحاول يستوعب مالها وأنه ده مش وقت نكد خالص …
اما راهب دخل ل رنا جري ونطق رنا الحقي في مصيبه…
رنا ايه ؟
راهب حد خطف ماما
رنا ابتسمت ببرود ونطقت وانت اكيد لحقتها
راهب بغضب ماما ف خطر
رنا هى فين دلوقت ؟
راهب ف المستشفى
رنا طب بينا علي هناك
راحوا المستشفي وفضلوا يراجعوا الكاميرات بس الشخص كان ملثم
رنا ببرود انا رائحه اوضة ماما
ودخلت تحاول تشوف اي طريقه ل علاجها بس فجاه شافت الأدوية إلى جنبها فاستغربتهم لا مرض عمتها مش محتاج حاجه مخدرة ولا مثبته للعقل …ازاى بتاخد ده
رنا اتنهدت وقالت ببرود في حاجه غلط كانت رائحه المعمل تعمل تحليل د*م لنفسها عشان حملها وجتلها فكره اخدت امبول ورجعت سحبت من عمتها عينه وراحت للعمل وبلغت الدكتور علي التحاليل الازمه ليها وهى هتعرف ايه المواد إلى ف جسم عمتها وإذا كان ده مرض نفسي زى ما تشخصت ولا مرض عضوى ولا حتى …مؤامره
خرجت بهدوء وراحت اوضة عمتها وهى بتنطق اكيد إلى حاول يخطفها عارف أننا لقيناها وعايزه يخفيها ….بس لو هو عايز يأذيها ليها مق *تلهاش وخلص
راهب جه من وراها بعد مكان بيحقق ف الحوار بتاع خطف أمه وقعد
سرحانه ف ايه ؟
رنا بهدوء ايه سبب اختفاءها
راهب معرفش …بس هتعرف لما تفوق بس وعد اى حد تتسبب في بعدها هيتعا*قبل مهما كان بص ل رنا بألم وقال حتى لو كان ….
قطعته رنا متكملش انا سالت بابا وقال إنه معملهاش حاجه هو و عمى وانت تقدر تسأله وتسمع منه وبعدين بصتله جبت إلى طلبته منك ؟
راهب ايوه بس مش فاهم لزومه ايه ؟
رنا اخدت منه علبتين البرفيوم الي كانوا معاه واحده رجالي والتانيه حريمي وبخت من كل واحده منهم ف الجو. بهدوء وهي بتلاحظ ردود أفعال امهم الي كانت هادئه ومفيش فيها حركه
راهب مش فاهم ايه ده ؟
رنا بهدوء لو مامتك ف غيبوبه بسبب نفسي فهيكون المخ نصف مغيب ونصف موجود واكيد جهازها العصبي هيكون ليه ردود أفعال ..دي نظريه بشتغل بيها معرفش رأي باقي العلماء ايه فيها بس رأي لا يحتمل النقاش عشان مش هغيره حتي لو جنون
راهب بحب انا واثق فيكي
رنا فضلت تشغل تسجيل ل مامة راهب وراهب وراغب معاها كانت بتغنيلهم فيه حطت هاند فري علي ودنها وشغلته بصوت واطي وبدأت كل ميخلص تكرره وتعلي الصوت شويه لوقت طويل لحد مجالها ممرضه ومعاها دكتورة التحاليل الي كانت صحبتها واحترمت رغبتها أن محدش تاني يمسك التحليل غير هي والي هيعمل التحاليل وقتها دخلت أظنها وسلمت عليها وباركتلها علي الحمل ومشيت
خبت رنا تحليل الحمل وفتحت تحاليل عمتها وبدأت تتصدم من إلى شفته كمية مخدرات ومواد مثبته وليها اثار هلوسه بشكل مفزع رنا اتنفضت من صدمتها لدرجة كانت هتقع ……..
ليلي بتوتر انت بتحبني وانت مش عارف عني كتير
راغب ايوه زي ايه
ليلي اني ماتجوزتش اصلا مثلا وان ده كان ورقة عرفي انكتب بينا للشغل بس كان بيستغلني بيها
فرح راغب اكتر أن ليلي مكنتش باسم حد قبله حتي مجرد اسم
وفضل يكمل الي بيعمله وهو بيقول انا بقول نعمل دخلتنا دلوقت علي منعمل فرح
وقتها ليلي بغضب وهي بتقول ابعد انت اتجننت وكانوا لسه هيتخانقوا بس حسوا بحركة خفيفه وكان حرامي ف البيت
سحت راهب سكينه من الطبق الي قريب منه وليلي سحبت مسد*س من الدرج الي وراها وخرجوا يراقبوا بس شافوا رنا وراهب بيتسحبوا من الباب الي ورا وهما شكلهم غريب ومتوترين وكان في مصيبه
كان راغب هيطنش وفاكرهم خارجين يتمشوا بس ليلي كانت لسه شاكه من كلام رنا عن عمتها الي قطعته فجاه وصممت تروح وراهم
راغب يا بنتي دول عرسان و…..
ليلي بتوتر وهي ف العربيه جالك كلامي ف مصيبه
راغب بهدوء كان نازل من العربيه لكن ليلي مسكت فيه رايح فين
راغب بهدوء هشوف بيعملوا ايه جوه واجي اطمنك
ليلي خدني معاك
راغب حاول يقنعها تستني ف العربيه بس الآخر خدها عشان يخلص من زنها
كانوا داخلين يدورا عليهم بس لماراهب ماشي ف الطرقه ف مشيوا وراه بس اختفي فجاه وهما بيدورا عليه بس قاطعهم دكتور بيكلمه عن حاله علي اساس أنه راهب وكان راغب بيحاول يشرحله بس الدكتور قاله يروح الاوضه بسرعه
راغب مشي خطوتين ورجع سأله عن الاوضه
الدكتور مانت عارف
راغب مهو تقريبا نقلوا الاوضه
الدكتور لا هي ف اوضه ١١٦ ف الدور التالت زي مهي
شكره راغب وطلع الاوضه هو وليلي كان هيخبط بس شاف ممرضه ودكتوره خرجوا والباب فضل متوارب لسه بيخبط شاف رنا بترجع ل ورا وكانت هتقع لولا مسكها راغب الي كان واقف وراها بصدمه ونطق وهو متنح للي نائمه قدامه ماما .؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ماما لسه عايشه ؟
ليلي تنحت وهى بتبص لمكان نظر راغب ونطقت بذهول عمتى؟ طب ازاى ؟
راهب دخل من البلكونه بعد مخلص مكالمه ونطق اهدو هفهمكم
راغب زقه بعنف ونطق تفهمتى أن امى عايشه وانت عارف ومخبي عنى ؟ولا انك بتزورها زى الحرامى وكانك الوحيد الى انأذيت ف غيابها ومحتاج تكون معاها؟ تفهمنى انك عرفت مراتك وسبتنى؟
رنا كانت هتنطق بس راهب شاورلها تسكت وبصله راهب وكان هينطق بس لقي ليلي دخلت بينهم وحضنته وهى بتحاول تهديه بس مفيش فايده فضل يزعق ولحظات وظهرت دموعه بين احضان ليلي إلى شددت من احتضانه وهي بتمشي اديها علي شعره عشان يهدى وهو ليتم بكلام مش مفهوم من كترالحزن والعصبيه
فضل راهب يبصله وهو ماسك نفسه بس رنا قفلت الباب وشدته من أيده وقعدت على الكنبه وهو جنبها وفجاه حضنته ونطقت بحنان خرج حزنك زيه كفايه عند
راهب بدأ دموعه تنزل بدون صوت وشويه شويه بدأ يتكلم بألم راغب وقف بكى وبص لأخوه إلى اول مره يشوفه منهار على عكس عادته
ليلي شدت كرسي وقعدت راهب وجت تجيب كرسي تانى عشان تقعد جنبه شدها ليه وبعدها علي رجله وبدأ يضمها بقوه وهو بيخبي وشه بين احتضنها وبدأ البنتين يبكوا بصمت وهما بيضموهم ويحاول يهدوهم ….
بعد شوية نطقت رنا علفكره انا إلى اكتشفت انها عايشه رفع راغب رأسه من احضان ليلي وبصلها بتركيز بينما راهب فضل حضنها ودافن وشه بين احضنها
كملت رنا وانا الى طلبت نخبي عنكم
راغب بغضب ليه ؟. وأولى عرفتى وكمان من امتى ؟
بدأت رنا تحكى كل حاجه لحد موضوع التحليل إلى خلى راهب رفع رأسه بصدمه لانه مكنش يعرف
ليلي يعنى في حد عايز يقتل عمتى ؟
رنا مش بالظبط
راغب امال…
رنا المواد دى بنعذب مش اكتر ولكن كوسيله للمو،،ت فهي بتكون على مدى بعيد جدا فأكيد ده شخص مش عايز مو،تها بدليل المستشفي غاليه جدا وبيدفع تكاليفها
راهب ده حد مصمم يعذ،،بها وبيتلذذب ده بشكل مخليه مستعد يدفع كل ده
راغب معقول يكون ….
ليلي مين …قصدك بابا لا مش ممكن
راغب مين غير فضل ويسري يعملها
رنا لايمكن لانى بابا مأذهاش وانا سبق وقلت ل راغب ويكرر ده ليك بابا لاء
ليلي دورتوا في السجلات مين بيدفع ؟
راهب كلوا ممسوح
ليلي والحل …؟
راغب ناخدها البيت ونعرف جدى
رنا ونضيع فرصة أننا نعرف مين ورا كل ده ؟
ليلي امال نسيبها ف خطر ؟
راهب لاء هنأمنها وبعد كده نراقب باستمرار واكيد هيرجع ونمسكه
راغب وتفرض هرب يبقي كده عرف بالموضوع وياخد حظره .
راغب قصدك ن…..
راهب بالظبط هههههههه
ليلي ورنا فهمونى في ايه
الشباب بدأو يشرحوا الخطه وقاموا يمشو بس قبل ميخرجو استأذنت رنا علي اساس رائحه الحمام بس غيرت طريق ودخلت عنده ونطقت بحب وحشتنى قوى …
الشخص اتأخرتى ليه ؟
رنا يدوب عرفت اهرب منهم وجيتلك يا حبيبي عامل ايه ؟
الشخص تعبان ف بعدك ووحشانى جدا
#دينا_عبد_الحميد
عارفه أن آخر جزء صدمه بس خمنو أيه الي بيحصل فيه ؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ونطقت بحب وحشتنى قوى …
الشخص اتأخرتى ليه ؟
رنا يدوب عرفت اهرب منهم وجيتلك يا حبيبي عامل ايه ؟
الشخص تعبان ف بعدك ووحشانى جدا
رنا بحنان معلش يا روحي شوية مشاكل اول متخلص هاخدك تعيش معايا بس انت كمان شد حيلك وفوق كده عشان عندنا شغل كتير
كان راهب بيدور علي رنا الي اتإخرت ف الحمام فقلق لكن ف طريقه سمع صوتها بتكلم حد فتح الباب بسرعه وتنح لما شاف رنا واقفه وبتكلم نفسها
راهب بذهول انتي بتكلمي مين؟
رنا ببرود بكلم نفسي في حاجه؟
راهب بصلها بذهول وبعدين حاول يتمالك اعصابه ويهدي وخدها وخرج وهي زي مهي ومعملتش اي رد فعل غريب لكن قبل متخرج بصت بعيونها علي برڤان فى جنب بالاوضه وهى مركزه مع عيون بتبصلها لكن راهب بص لمكان نظرها ومعملش اى رد
رجع الاربعه البيت وكانوا بيتعملوا عادى بحسب الخطه لكن رنا اغمى عليها فجأه
كان الكل حواليها بس رنا قامت مخضوضه وهي بتسال انا فين ولما لاحظت انها ف البيت اترعب وهى بتقول انا ازاى جيت هنا وانا كنت ف المســــ….. قبل، متكمل افتكرت انه مينفعش، حد يعرف ف. سكتت
كان راهب بيبصلها بهدوء ودخل مع ماجى وليلي وراغب المكتب
راهب بحده انا عايز افهم انتوا متوترين ليه؟
ماجى مفيش بس عايزاك تراقب رنا كويس انت مش شايف ان تصرفتها غريبه؟
راهب اتنهد وقام وسابهم لانه متضايق من كذبه وواثق انهم مخبين حاجه وطلع يتطمن على رنا
اما ماجى ف سابت ليلي وراغب ف المكتب وخرجت لأوضتها بسرعه وفتحت الدولاب بالمفتاح طلعت ملف فتحته برعب وخرجت كارت منه ورنت علي حد
ماجى بغضب انت مش قلتلي انه مش هيظهر ف حياتها تانى وهتعيش بهدوء،
الشخص قال حاجه فاتعصبت ماجي ونطقت اهو ظهر عليها تانى انها رجعتله والموضوع ده فيه مو*تها
رد عليها الشخص حاجه عصبتها فقفلت الفون بغضب ف وشه وكانت بتحك الملفات وبتقفل بس حد ندها فكرت انها قفلت ومشيت منغير، متاخد بالها من الكارت الواقع فالارض ف اللحظه دى دخل الشخص الي كان بيراقبهم وبيتنصت عليهم وراح ورا ماجى عشان يعرف مخبيه أيه خد الكارت وخرج بسرعه
راهب طلع ل رنا لقاها قاعده تقرا كتاب ف علم النفس تحديدا فصل ف طرق افاقة مرضي الغيبوبه النفسية
حط ايده علي كتفها بحنان وهو مقرر يسمع منها هى مخبيه عنه أيه
حط ايده عليها وهو بيتكلم حنان وحشتيني
كانت رنا حاسه من نبرته بشي غريب فقامت بسرعه عشان تهرب منه وهى بتقول هشوف ماما بتنادى
وقف راهب مصدوم ومش مستوعب انها اتهربت من لمسته وكلامه
عند الشخص خرج من اوضة ماجى وفتح التلفون رن علي الرقم الى ف الكارت
الو عيادة دكتورة فريد زين؟ انا كنت عايزه احجز عندكم ممكن….؟ طيب في وقت فاضي النهارده… أيه الساعه 9يعنى كمان 4ساعات يعنى يدوب الحق تماما… اه صحيح الاسم مدام رتيبه يسري… لا يا حبببتي يسري ده جوزى مش ابويا بس عندنا ف الصعيد بنتنده بعيلة اجوزنا اه بالظبط قفلت الفون ووقفت تفكر يا ترى رنا وماجى مخبين أيه وليه راحت ل دكتور نفسي؟
ف الوقت ده خبط الباب وكان جبر الى اول مشافته فرحت لانه حللها مشكلةازاى هتعرف ابوه انها هتنول مصر وفهمته يقول ايه ووقفت هى تلبس، واجهز نفسها
كان ليلي وراغب لسه ف المكتب وعمال راغب يحاول يقنعها تحكيله بس هى بتتهرب لحد مأتعصب منها بس قبل ميزعق فيها سمعت صوت روان ورنا وهما بيناكفوا الجد الى يدوب واصل من بره فايتأذنته وجريت ل برا عشانهم قبل متسمع رده لكن هو كان هيطق وحلف ل يخليها تحكيله
نزلت جري ل روان الى كانت بقلها مده بعيده عنها وفضلت تلعب معاها وينكفوا ف جدهم وقتها خىجت ليلي معاهم وبعدين
جهزت رنا مع الداده الاكل لكن وقت الاكل كانت غريبه مكنتش عارفه ازاى تأكل روان الى هى طول الوقت كانت مسؤله عنها اكتر من اربع سنين لدرجة ان ليلي الي مكملتش معاها شهور كانت بتأكلها باحتراف حرفيا
لاحظتةرنا صدمت الكل فقالت انهامتوتره بس وحاسه بدوخه ولما حست بقلق الكل حبت تهرب فقالت امال فين مرات عمى؟
يسري بهدوء سافرة مع جبر، مصر، عشان تجيب شوية حاجات
رنا تمام
خلص الاكل وقاموا كلهم يقعدوا والبنات لموا الاكل كانت ليلي بتغسل المواعين وروان بتشطف وراها اما رنا فكانت بتجهز الحلويات وماجى والداده عملوا قاعده ف الجنينه وخلصوا وراحوا كلهم قعدوا وهزروا بس كان واضح جدا ان راغب وليلي مبيتكلموش وراهب شارد جدا اما رنا فكانت بتهرب مت التواجد جنبه وال. يعصب اكتر ان ماجى وفضل مبطلوش خناق لحد مالجد اتعصب وقام فقام وراه يسري وبدأ الكل يقوم
راهب مانا مقصدش وحشيني دى اقصد التانيه
رنا قصدك ايه وقامت اانفضت من على السرير راهب اتعصب بس حاول يهدى وقام وقف وراها وهو بيحضنها ممكن تهدي وتفهميني مالك؟
رنا بتوتر مفيش..
راهب لفها ليه وبص ف عيونها وقال متأكده
رنا أيوه
راهب قرب وهمس بعشق وحشتيني قوي
كانت رنا هترد بس قاطعها قبلته ليها
رنا كانت بتبعده بتوتر بس لحظات واتعلقت ف رقبته بحب
ابتسم راهب ابتسامه خفيفه واطمن انها لسه بضعف بين احضانه وتبطل تقام وبعدين……..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راهب اتعصب بس حاول يهدى وقام وقف وراها وهو بيحضنها ممكن تهدي وتفهميني مالك؟
رنا بتوتر مفيش..
راهب لفها ليه وبص ف عيونها وقال متأكده
رنا أيوه
راهب قرب وهمس بعشق وحشتيني قوي
كانت رنا هترد بس قاطعها قبلته ليها
رنا كانت بتبعده بتوتر بس لحظات واتعلقت ف رقبته بحب
ابتسم راهب ابتسامه خفيفه واطمن انها لسه بضعف بين احضانه وتبطل تقام وبعدين……..
صحيت رنا الصبح لقت نفسها متغطيه ومش لابسه نفس البس الي كانت لابساه امبارح اتعدلت شويه وهى بتحاول تقوم بس نزل الغطا من عليها وبدأ جسـ*مها ينكشف فشدت الغطا بهدوء وسرحان لحد مقطع شرودها خروج راهب من الحمام وهو بينكشها وفجاه بدأ يبو*س فيها بحب صباح الخير والورد والفل والياسمين صباح جميل بجمال ابتسامت حبيبي
رنا بتوتر انت انا هو…
راهب مالك.
رنا ايه الي حصل بليل
راهب اتنهد ونطق ايه ازاى؟
رنا بتوتر يعني بليل لما طلعنا ننام انت عملت ايه
راهب بصلها بهدوء وقال عملت كتير قوى بصراحه مهو مش معقول القمر ده يتساب مكشر ولا ايه نهي كلامه بغمزه لكن رنا كانت ف وادي تاني ومكشره بشكل غريب
راهب بصلها ونطق مالك
رنا ردت بصوت حزين مفيش
راهب اتعصب لانه حس انها متضايقه منه وحاسس بتغير بس مش عايز يشك فيها
زعق راهب فيها بغضب ونطق انتي ايه مش هتبطلي تتصرفي بطريقتك الغريبه دي انتي بدأتي تتغيري لما شوفتي راهب الطيب باين عايزه ارجع للوش العصبي
رنا بصتله بغضب ونطقت والوش العصبي ده هيعمل ايه؟ هيضر*بني تاني؟ مش بعيده عليك مهي كانت عادتك
راهب مسكها من شعرها بعنـ*ف ونطق لو عايز اعملها هعملها بس للاسف انا مليش مزاج راهب زقها بغضب وخرج وهي حطت ايديها علي بطنها بدموع ونطقت حاسب حتي علشان ابنك
اتكلمت بحزن معلش يا حبيب مامي انا اسفه علي الي حصل
راهب نزل ورنا فضلت ف مكنها بتعيط وقامت تاخد شاور وهي متوتره وبتفكر تصالحه ازاى بس حرجت بمكر وطلعت نتيجة تحليل الحمل ونطقت بابتسامه انت الحل لكل حاجه
راهب كان بيشتغل ف الدوار وبيشوف مشاكل الناس بعد مرجع من القسم ولقي راغب داخل عليه
راغب الوقت اتاخر وانت مروحت تشوف مراتك؟
راغب لا مانا هبات عند جدي النهارده
راغب حاول يقنعه بس هو مسمعش
فخرج لقي ليلي واقفه بتوتر بتقوله ها وافق؟
راغب لا يا ليلي موفقش
ليلي بسرعه موفقش ازاى؟ لازم يوافق ضرورى
راغب بصلها بتعجب وقال ليلي هو في ايه
ماجي نطقت من وراه انا هفهمك بس تقنع راهب يجي معانا الاول
راهب خرج وسمعهم ونطق ياريت افهم
اخدته ماجي لبعيد هو وراغب ووقفت ليلي تراقب الجو
ونطقت ماجي مش ملاحظ ان رنا متغيره
راهب ايوه ومش عايزه اشك فيها لان طبعها بقي غريب وعشان كده بحاول ابعد لحد مهدي
ليلي جت بتوتر ونطقت لا كده رنا وابنك هيتأذو
راهب تننح وقال رنا مالها وايه حكاية ابنك دي
ماجي بتوتر رنا حامل
راهب اتصدم ونطق وليه مقلتليش
ليلي بتوتر عشان هي متعرفش
راهب ازاى متعرفش وانتوا عارفين؟
ماجي مهو انا شوفت التحليل الي هي عملته
راغب تنح ونطق ايوه يعني هي عارفه صح كده
ليلي لاء
راهب ازاى بقي فهموني
ماجي اصل رنا عندها
راهب عندها ايه؟
كان جبر وامه وصلوا عند الدكتور وبدأ يتفرجوا علي المكان دخلت ام جبر حسب دورها ومكنتش عارفه تقوله ايه وتساله ازاى بدات تتكلم عن نفسها بالحاجات الي هي ملاحظاها علي رنا لحد مفجأه سمع صوت كلكسات عربيات كتير قام يبص من الشباك فبتبص هي قدامها لقت علي مكتبه ملف بأسم رنا ابتسمت بحبث وهي بتفكر تشيله بس قبل متلمسه جه الدكتور وكان بئسالها بتعمل ايه ارتبكت بس انقظها صوت السكرتيره الي بتطلب منه يكون سريع وينزل يحرك عربيته الي قافله علي العربيات تحت فاستأذن ونزل وف اللحظه دي ابتسمت هي بخبث ومسكت الملف ف أديها وهي بتصوره بموبيلها كله
واستأذنت من السكرتيره وقالت ان حصل ظروف ولازم تمشي وخدت بعضها ومشيت وهي بتقرا الملف ونطقت بذهول انفصام واضطراب ف الشخصيه؟ يلهوي
كان راعب بيستوعب كلمة ماجي وادرك ان اكيد الغرابه دي بسبب شخصيتها التانيه ونطق هي مؤذيه؟ ممكن تأذي نفسها بجد؟
ماجي ايوه هي ديما ف الشخصيه التانيه بتحاول تعزل رنا عن الكل لدرجة كانت مستعده تخليها تنتـ*حر رغم ان ده نهايتها ف الشخصيتين بس الحمد لله لحقناها
ليلي المشكله انها كانت خفت بس معرفش هي كانت كده وانتمست فعلا ولا…
راهب ولا ايه؟
الكل حاضر
راح كل واحد علي اوضته لكن راهب دخل اوضته لقي الجو ضلمه وفي برد غريب ف الاوضه
اتخض راهب جدا وبدأ يلف حولين نفسه وحاول يفتح النور وهو بينادي رنا بس فجأه جه حد حضنه من ورا و…..
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
راهب ايه ده…… انتي بتعملى ايه ؟
انا بحبك قوي والله وحشتني اوي
راهب بغضب وانا مبحبش غير رنا …
بس انت شكلك بدأت تخرف مانا رنا قالت كلمتها وهي بتحضنه فزقها بغضب وهو بيقول انتي لايمكن تكوني رنا يا رتاج
قربت منه تاني وهي بتحضنه انت مش فاهم والحب عاميك انا بحبك اكتر منها
راهب ببرود وانتى فاهمه غلط انا بعشق رنا ووجودك هنا مش هيفيد لأني اكتر حد يميز رنا من بين الف واحده
بصتله بتركيز وهي بتحلف أنه عمره بعد كده مايقدر يميزها منها واعتبره وعد مني وفجأة وقعت من طولها فسندها راهب وشالها للسرير غطاها وهو مبتسم بمكر وخرج وقف من الكل بتفكير
وهو بيسأل عن جبر وأمه لكن مكنوش موجودين ابتسم وهو بيفتكر الخدامه الي كانت بتتصنت عليهم وكمل خطته
دخل اوضته وهو بيضحك مش كفايه كده علفكره ضيعنا وقت كتير
قامت رنا قعدت فدامه وهي بتضحك تفتكر دخلت عليهم
راهب بضحك انا نفسي رغم الي احنا اتفقنا عليه صدقتك انا لازم اقدملك ببرنامج مواهب
ضحكت رنا وهي بتقول هنروح ل عمتو امتي
راهب قومي غيري ويلا نروح
قامت رنا غيرت وراحوا للمكان الي فيه عمتها وبدأت رنا تكمل علاجها
وهي شايفه انه في استجابه كبيره
شويه وروحوا ولحظات ودخلت مرات عمها وهي يتضحك بمكر كلوا نايم وهي بتفكر هتخر*ب حياتهم ازاى
شويه ونامت هي مخططته
تاني يوم الصبح فاقت رنا وبدأت تروق البيت وجهزت حمام ل راغب وحضرت الفطار وقعدت تلعب مع روان بس فجأه جت من وراها مرات عمها وهي بتضحك بتمثلي حلو اوى بس نسيتي ان رنا اول مبتشوفني بتتكدر عشان احنا أعداء يا رتاج
بصتلها بيرود وقالت احنا فعلا كده
نطقت مرات عمها وقالت بس في مثل بيقول عدو عدوي صديقي حتي ولو كان عدوي ايه رأيك نتحد
بصتلها وقالت والمقابل
ردت مرات عمها رنا هتبطل تتحكم ف جسمك وانتي الي هتبقي موجوده علطول
رتاج وانتي هتستفادي ايه؟
هخلص من رنا الي عارفه عني بلاوي ووقفالي الشوكه ده حتي عايزه تفوق عمتها هو انا ناقصه
كانت رنا هتكشف انها بتمثل بس دخول راهب عليها ومعاه مامته الي كانت علي كرسي متحرك وقتها بصتلها رنا وكانت محتاره تعمل ايه بس قامت جري حضنت عمتها الي اول ماشفت مرات اخوها انفعلت وفضلت تزعق وتطردها
بصتلها رنا وقالت مالك
فبدات تحكي انها زمان عملت عليها لعبه وخلتها دخلت مكان وهناك بنجوها وصورتها مع شاب وبعد كده الكل فكرها هربت معاه بس الحقيقه انها نومتها ف المستشفى بموت بتخليها ف غيبوبه
بصتلها رنا وقالت يعنى مكنش موضوعي انا وراهب اول مره ؟
وكملت وهى بتسمعها تسجيل ليها علي اساس ان عندها فصام ف الشخصيه وقتها الكل اتصدم لكن يسري اتحرك وضر#بها قلم ورمي عليها يمين الطلاق ورطردها وبعدين بص هو وفضل لاختهم وحضنوها وقتها دخلت ليلي وراغب الي قال اظن كده تجوز ني بقا
وقتها قال فضل وانا كده سبب طلاقي من ماجي خلص وأعتقد لازم اردها وفعلا عملوا فرح كبير كان الكل فرحان وأخيرا ارتاحوا
النهايه