رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول بقلم مريم
رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مريم رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول
رواية عشقت غضبها الطفولي كاملة جميع الفصول
صباح الخير يا ابيه
صباح الفل يا قمر
عاملة ايه يا ابيه
ضحك بسخرية وقهر علي حبيبة قلبه وقال: كويس يا صغنن
تصنعت الحزن وقالت: انا مش صغيره يا ابيه انا عندي 17 سنه يعني مش صغيره خالص
قال في نفسه: علي رأيك ده انت فرت*يكة
ايه يعني 17 سنة برضو طفلة
لا يا ابيه كبيرة يعني السنة الجاية هبقي في جامعة ان شاء الله
ما انا عارف بس برده انت في نظري طفله قالها بضحك
اتعصب اوي ومشيت
الله يخ*رب بيتك يا شيخه فرسه ماشيه على الارض هتجنني في يوم....
نزلت ومشيت وراحت المدرسه ودخلت المدرسه لقيت صاحبتها
ايه يا بنتي كنت فين كل ده
كنت واقفه مع ابيه
هو مش بيبقى في الشغل لما بتنزلي
اه بس باين النهارده ما راحش
عشان كده جايه مبسوطه
اه يخ*رب بيت حلاوته الواد قمر ابن اللذينة
هههههههههه يني*لك انت لسة بتحبيه
على اساس اني اقدر انساه ده عايش جوايا قالتها بحزن
يا بنتي اكيد مش بيحبك وبعدين ده كبير قوي عليك
تفتكري ما يكونش بيحبني بس بس ازاي ده كل حاجه بيعملها بتاكد له انه بيحبني
ممكن شايفك قريبته او بنته اللي رباها
لا لا لا لا مستحيل يفكر كده ده بيحبني انا قالتها بهستيريه
خلاص خلاص يا بنتي اهدي يلا عشان عندنا حصه....يتبع.....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
في البيت عند عمرو.....
قاعد ماسك صورته هو وحياه وهي بتبوسه من خده
اه طبعا استحاله دلوقتي تعملي كده يخر*ب بيت شفايفك دي اللي هتجنني بس قريب قريب قوي يا حياه هتبقي كلك ملكي ملكي انا وبس
دخلت والدته عليه
مالك يا حبيبي
ولا حاجه يا ست الكل انا بخير وديتي القرده المدرسه قالها بضحك وهو بيفتكر غضبها الطفولي لما بيقول لها يا طفله
اه وديتها شفت الدنيا حد يقول دي اللي كانت جايه قطه مغمضه كبرت وبقت عروسه ما شاء الله عليها
فلاش باك Flash Back
الو مين معايا
الو عمرو ابن الحاج عثمان معايا
ايوه هو اؤمري انت مين
انا ابقى جارت عمك كنت عايزه اقول لك يعني شد حيلك عمك ومرات عمك في ذمة الله
عمرو بعصبيه: انت بتقولي ايه يا ستي انت
والله العظيم ده اللي حصل وبنت عمك الصغيره معايا وعماله تعيط ومش راضيه تسكت
طب طب انا جاي على طول اهو مسافه السكه
في ايه يا ابني مستعجل كده ليه
عمي ومرات عمي ماتوا يا امي
بتقول ايه ازاي
مش وقته يا امي انا لازم اسافر في اسرع وقت عشان بنتهم هو هو عمي يا امي عنده بنت!!
اه يا ابني بس دي صغيره قوي
طيب يا امي مع السلامه
ربنا معاك يا ابني
وسافر عمرو البلد وقابل ام منال
متشكر جدا ليكي انك خليتي بنت عمي معاكي بس كنت عايزه اسالك على حاجه هو عمي ومراته ماتوا ازاي
والله يا ابني عمك كان تعبان قوي فمات ومرات عمك اول لما عرفت ماتت من الزعل عليه
لا حول ولا قوه الا بالله ربنا يرحمهم يارب
( عمرو ما شافش عمو خالص عشان كان في ما بينهم مشاكل كتير)
وخد حياه وركب العربيه ومشي
انت اسمك ايه يا حبيبتي
حياة وانت
ابتسم لها وقال وانا يا ستي اسمي عمرو
هو احنا رايحين فين
رايحين بيتي عشان هتعيشي معانا انا وامي على طول
طب وماما وبابا
نظر لها بحزن ورد عليها وقال لا احنا هنعيش لوحدينا وهم هيعيشوا لوحديهم
نظرت له بطفوله وقالت بس انا عايزه اعيش مع بابا وماما
حاضر اجيب لك شيكولاته
فرحت قوي وسقفت على ايديها بطفوله وقالت بمرح: ماشي
عدى ثمن سنين وحياه عايشه مع عمرو والست سماح
فاق من شروده وقال: طب انا اروح اجيبها من المدرسه يا امي
بس ده لسه بدري يا ابني
معلش انا عايز اروح اجيبها
براحتك يا ابني
لبس ونزل وراح المدرسه واستاذن من المدير انه ياخدها والمدير وافق
.......في الفصل........
حياة قاعدة هي وصاحبتها رحمة
مستر محمد:حياة
حياة:نعم يا مستر
لمي حاجتك عشان هتروحي
استغربت حياه وردت: هروح دلوقتي ازاي
في حد من اهلك تحت هتروحي معاه
طيب
سلمت على صاحبتها ونزلت لقيت عمرو فرحت جدا وقالت:ابيه
ايه يا قمر يلا عشان نروح
حياة باستغراب: بس ده لسه بدري انا عندي حصص
رد عليها بابتسامه واسعه: ما فيش مدرسه النهارده انا واخد اجازه وعايزه اقضي اليوم كله معاكي
فرحت جدا بكلامه وقالت بمرح: بجد طب يلا بينا بقى
مشيوا سوا وفجأة وهما ماشيين راح عمرو شدها جوا عمارة فاضية
بصيت له باستغراب وقالت: وهو في ايه يا ابيه
نزل ايده يرفع وشها وبص في عيونها وقرب منها قوي وفضل يمشي ايده على كتفها وقال...
بصتلو بستغراب وقالت هو في ايه يابيه
نزل ايدها يرفع وشها وبص في عيونها وقرب منها اووي وفضل يمشي ايده علي كتفه
وقالها نسيتي تخدي الشكولاته بتاعتك الصبح ي مجنونه
ابتسامه بسعاده
اه نسيت عشان انت عصبتني الصبح
ابتسم ليها بخبث
- يقلبي كنت بهزر معاكي
طب ممكن تبعد بقا عشان نمشي قالتها بتوتر
عايزني ابعد
هاا
احم احم يلا يصغن قالها بخبث
برضو بتقولي يا صغنن قالتها بعصبيه
ضحك جامد
اهدي اهدي بهزر والله
ردت بغضب
يلاا
روحوا البيت ونزل سليم يقعد مع صاحبه ادهم
عمرو: عامل ايه يسطا
ادهم: تمام يصحبي انت عامل ايه
عمرو بوجع: انا تمم
ادهم: برضوا الموضوع اللي في دماغك يبني فوق بقا دي مش ليك يصحبي
عمرو بزعيق ومش هتكون غير ليا هي ملكي فاهم محدش هيقدر ياخدها مني.... انا ماشي سلام
الله يخ*رب يتك يا عمرو عمال اقولك كدا غلط كدا غلط وانا زيك بظبط ومش عارف ابطل احبها
🕊🕊🕊
في شقه عمرو
دخل عمرو وهو متعصب جداا ودخل اوضه علطول
مالك يا ابني فيك ايه
في ايه ياماما مالو ابيه
والله يابنتي مانا عارفه مالو
طب انا هدخلوو
طيب
في اوضه عمرو فتحت حياه الباب ووقفت تبص عليه بحب
عمرو قالتها بكل نعومه واثاره
لف عمرو واتسمر مكانه من الصدمه لاقي حياه لبسه عبايه بيتي مفتوحه من الجانبين مما جعلها في غاية الانوثة
قربت حياه منه وحضنته نعم حضنته
عمرو مصدوم ومش عارف يعمل ايه
فجاه لاقي نفسه شدد ايده علي خصرها وقربه منه جامد ودفن وجه في عنقها وبدون وعي منه بدا يمشي ايده علي ضهرها ويبو*س في عنقها
حب حياته في حضنه یا ساده )
اتصدمت حياه من عمرو بس حسيت بشعور غريب اووي تجاهه بس فاقت وبعدت عنه وطلعت تجري علي برا
عمرو لنفسه اي اللي انا هبيبته دا ابص في وشها ازي دلوقتي يخ*رب بيتك دا انا مبقدرش اسيطر علي نفسي وانت قصادي لا ده انت بقيت خطر عليا ربنا يستر بقا
🕊🕊🕊
بعد مرور 3 ساعات
خرج عمرو عشان ياكل
عمرو بتوتر:اومال فين حياه
مش عارفه والله يبني في اوضتها من بدري طب روح نادي عليها
هاا
مالك يا عمرو في ايه مش علي بعضك كدا ليه
عمرو بتوتر شديد: لا ابدا مفيش حاجه
خلاص خليك هروح اناديها انا
حياه حياه
نعم ياماما
مالك يحبيبتي قافله علي نفسك ليه عمرو زعلك
وهنا افتكرت كل لم*سات عمرو وحركاته
ردت بتوتر:لا ابدا انا كويسه
طب يلا عشان تاكلي
حاضر حاضر
خرجت وقعدت علي الكرسي المقابل ل عمرو
وعمرو مرفعش عينه عليها أبدا ولا هي حتي
حياه: الحمدلله انا شبعت
عمرو بعصبيه: انتي كدا كلتي اقعدي كملي اكلك رفعت عنيها وهنا عنيها جت في عنيه
حیاه بتوتر : انا شبعت يا ابيه وجريت علي غرفته
اتعصب عمرو اووي من نفسه ونزل يتمشي شويه عشان يعرف يفكر
رجع عمرو البيت كانت الساعه 3 الفجر
وقعد يدور علي المفاتيح افتكر انه نزل بسرعه ونسي ياخدها فارن الجرس بعد فتره الباب اتفتح واتصدم من اللي شافه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
رجع عمرو البيت كانت الساعه 3 الفجر
وقعد يدور علي المفاتيح افتكر انه نزل بسرعه ونسي ياخدها فارن الجرس بعد فتره الباب اتفتح واتصدم من اللي شافه
حياه وهي مغمضه عنيها: مين
عمرو واقف مصدوم من منظر حياه وهي لابسه هوت شورت وتشيرت عليه ميكي قصير جدا ومبين بطنها
عمرو بعصبيه شديده: ايي البس دا ياهانم انتي اتجننتي
فاقت حياه: ايي انا فين
عمرو بعصبيه:نعم يرو*ح امك دا انتي ليلتك سو*ده
ورح ماسكها من شعرها جامد ودخلها اوضته
حياه وهي بتحاول تشيل ايده انا اسفه يا ابيه والله مخدتش بالي
عمرو وهو بيحاول يتنفس بصعوبه: لا ونبي افرضي بقا ياهانم حد غيري اللي كان بيخبط من الاشكال اللي في الزفت العماره تخيلي كدا كان هيعمل فيكي ايه هاا وهو ماسك شعرها وعمال يشد فيه )
حياه ببكاء:اه خلاص يا ابيه انا اسفه بس سيب شعري
عمرو بجنون وهو بيتفحص جسمها حته حته: جسمك دا محدش لي حق غيري اني اشوفه فاهمه ولا لا
حياه بشهقه: حاضر حاضر بس سيبني ونبي بقا شعري هيتقطع في ايدك
سابها عمرو وخرج وهي اترمت علي السرير وقعدت تعيط
حياه لنفسها: طب هو ليه بيعمل كدا واي اللي يقصده بكلامو دا انا لازم اكلم رحمه
قامت حياه تتصل برحمه
رحمه بنوم: الو
حياه:رحمه فوقي كدا وركزي معايا
رحمه الله يخ*رب بيتك ف ايه انا مش فايقه خالص
حیاہ:معلش يختي اسمعيني
رحمه: اتفضلي يابومه
وحكت حياه ل رحمه كل اللي عرو عاملو معاها
ينهار اسود ازي تسبيه يلمسك كدا
- معرفش- مكنتش حاسه بنفسي وانا في حضنه
الله يخر*ب بيتك انتي عبيطه مينفعش يلمسك بطريقه دي ي حياه
-مانا بعد كدا مش هسكت لو عمل كدا تاني
طب والله انتي كدابه هو انا مش عارفكي
ماهي المشكله انك عرفاني اعمل ايه طيب بضعف اووي لما بيقرب مني
مينفعش كدا ي حياه
طيب بس انا عايزه اعرف هو بيحبني ولا لا
انا هقولك تعملي ايه
🕊🕊🕊
عند عمرو نايم في سريره وبيفكر في حياه وفي لبسها ليه كدا ي عمرو اتعصبت عليها هي غصب عنها دي برضو مهما كانت طفله ومتعرفش وبعدين انا ازاي قولتلها الكلمه دي يارب بقا خرجها من قلبي عشان تعبت
🕊🕊🕊
....في الصباح الباكر اساعه 7....
يلا يا حياه قومي يابنتي هتتاخري
مش هروح انهارده معنديش حاجه
یابت بطلي كدب يلا
حاضر ياماما
قامت لبست ونزلت راحت المدرسه وقابلت رحمه صاحبتها واتفقو ورجعت من مدرستها وغيرت هدومها ولبست بيجامه حلوه اووي وفردت شعرها البني الطويل وحطت روج وخرجت
ايه القمر دا بس
شكرا ياماما انتي اللي قمرين
ابيه اي رايك في شكلي حلو صح
عمرو اتسحر من جمالها وقاعد يتفحص كل حته فيها وجي عند شفايفها اللي جننوه وكان هيتجنن وياخدها في حضنه
اي القرف اللي انتي عامله في نفسك دا
حياه بغضب طفولي:اي دا قرف دا انا قمر دا حتي ماما قريب هتشوفلي عريس مش كدا ياماما قالتها بخبث
اتعصب جامد وقال:نعم يختي عريس ايه وخ*را ايه لو سمعت السيره دي هكسرك فاهمه
في ايه يبني ماهي كدا كده هيجي معاد وتتجوز وبعدين دا كل اللي في سنها اتجوز ومخلف ومصيرك انت كمان تتجوز وتخلف في ايه يبني دي سنة الحياه
انا قولت كلمه ومش هكررها السيره دي مسمعهاش قالها بعصبيه
وانتي بقا ياللي لسه مطلعتطيش من البيضه هتموتي وتتجوزي دا انتي لسه طفله
ردت عليه بكل برود
لا والله بس السن مش كل حاجه وبعدين انا اي حد يشوفني ميقولش ان عندي 18 سنه يقول اكبر من سني وبعدين انا اقدر اتجوز واخلف كمان
رد عليها بخبث: متاكده من الكلام دا
ردت عليه بتوتر: اه اکید
هنشوف بصي هنشوف كل حاجه متستعجليش
..... في اوضه عمرو....
لسه هينام لاقي الباب بيتفتح لاقيها لابسه قميص قصير اووي احمر شكله حلو اووي عليها
حياه: ابيه ممكن اقولك حاجه
هاا
قالت له ادخل ولا اي
رد عليها بتوتر:اه ادخلي يقمري قوللي في ايه !
ابيه انا بحبك اووي وعايزه ابقا مراتك نفسي كل يوم انام في حضنك
عمرو فتح فمه من الصدمه:انتي بتقولي ايه انتي متاكده
اه متاكده اووي بقولك بحبك
وجريت عليه حضنته جامد
عمرو مش مصدق نفسه حاسس انه هيتشل من الفرحه راح مقربها منه اووي وفجاه شدها من شعرها ورفع فكها ومسك شفايفها وفضل يبو*س فيها جامد وهي بتبادلو مسكت حياه قميصه بسرعه تفك الزراير بتاعته لحد مبقي عاري الصدر قدامها راح سليم مد ايده يخلع لها القميص بتاعها وفجاه
عمرو مش مصدق نفسه حاسس انه هيتشل من الفرحه راح مقربها منه اووي وفجاه شدها من شعرها ورفع فكها ومسك شفايفها وفضل يبو*س فيها جامد اووي وهي بتبادلو مسکت حیاه قمیصه بسرعه تفك الزراير بتاعته لحد مبقي عاري الصدر قدامها راح عمرو مد ايده يخلع لها القميص بتاعها.....
ابيه ابيه مالك قالتها حياه بخوف
فاق عمرو لاقي نفسه في حضن حياه
بعد عمرو عنها علي الفور
عمرو بتوتر وخوف: حياه انا اسف والله مكنتش فايق سامحيني انتي كويسه
ردت حياه بقلق: لا عادي يا ابيه انا كويسه عن ازنك
خرجت حياه علي طول
عمرو : اووف بقا ياربي اي اللي بيحصلي داا انا لازم اشوف حل
في غرفه حياه
حياه مبسوطه اووي عشان حسيت انه بيضعف قدمها ودا دليل انه بيحبها ونامت مرتاحه
🕊🕊🕊
في الصباح الباكر الساعه 7
حياه حياه يلا قومي
مش قدره ياماما تعبانه اووي
ليه بس مالك يحبيبتي
اصلا اصلاا
البتاعه جت ولا ايه
حياه ببعض الخجل: اهاا جات
طب ارتاحي وانا هعملك نعناع
🕊🕊🕊
علي المائده
عمرو: مالها حياه يا امي مطلعتش ليه
اصلها تعبانه شويه كدا
ليه مالها اطلب لها الدكتور
- ياحبيبي لا بس هي تعبانه تعب عادي زي اي بنت
عمرو بضحك عشان فهم قصدها
اه فهمت فهمت
طب انا نازل بقا يست الكل عايزة حاجه
لا ياحبيبي ربنا معاك
🕊🕊🕊
في اوضه حياه
وادي يست النعناع يلا اشربيه
حاضر
هو هو ابيه نزل
اه يحبيبتي من بدري
بقولك ايه انا رايحه انام
بعد خروجها من الاوضه نامت حياه وعند الساعة 3 العصر قامت حياه تجري ع الدولاب ولبست هوت شورت وتشيرت قط ولي فاتحه من عند الصدر وسرحت شعرها وخرجت تقعد برا
ايه يحبيبتي بقيتي كويسه
اه احسن
طب انا نازله السوق خلي بالك من نفسك بعد فتره الباب خبط جريت حياه تفتح لاقت ادهم
حياه : ابيه ادهم ازيك مش بتيجي عندنا ليه بقالك كتير
ادهم : ها... ادهم لنفسه يخر*ب بيتك اي الجسم داا يابختك ياعم سليم ليك حق انك تتجن عشان تبقي ملكك
حياه: ابيه في ايه
ادهم ها ولا حاجه يحبيبتي انتي عامله ايه
حیاه انا كويسه والله وانت
ادهم سيبك مني بس ايه القمر دا كبرتي اووي يعني
في هذا الوقت جاء عمرو
عمرو بعصبيه شديده:دا اي بقا انشاء الله اللي انتي لابسه دا وکمان خارجه كدا
حیاه بتوتر شديد:عادي يعني في ايه انا داخله
ادهم بصوت عالي: الله يخربيتك ووتكة مفيش كلام
عمرو: وحياة امك جرا اي يلا انت اتجننت بص يا ادهم حياه دي خط احمر ولو بس فكرت انك تبص لها في اي حته فيها هقتلك
ادهم بضحك: في ايه يبني انا بهزر
وقعد عمرو وادهم يتكلمووا كتير اووي
بعد ما مشي ادهم دخل عمرو اوضة حياه
انتي فين ياهانم یا محترمه
حياه بشجاعه: محترمه غصب عنك انت فاهم وبعدين مالكش دعوه بيا اعمل اللي انا عايزاه
مسكها عمرو من شعرها ونزل فيها ضرب علي الآخر
عمرو وهو بياخد نفسه بالعافيه: انتي ملكي انا جسمك دا بتاعي كل حاجه فيكي بتاعتي جسمك دا محدش يشوفه غيري ولا حد يلمسك غيري كل حاجه فيكي تخصني ومش عايز اسمع سيره الجواز فاهمه عشان انتي مش هتتجوزي غيري
ايه اللي بيحصل هنا
عمرو بصدمة:....يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
انتي ملكي انا جسمك دا بتاعي كل حاجه فيكي بتاعتي جسمك دا محدش يشوفه ولا حد يلمس*ك غيري كل حاجه فيكي تخصني ومش عايز اسمع سيره الجواز فاهمه عشان انتي مش هتتجوزي غيري
ايه اللي بيحصل هنا
عمرو بصدمه:اميي ان ت ف ا ه م ه غ ل ط
فاهمه غلط ايه اللي انت بتقولو دا يا عمرو انت اتجننت وحد يعمل فيها كداا....
حياه حياه ردي عليا يحبيبتي
عمرو واقف ومش قادر ينطق
والله ياماما مكنتش حاسس باللي بعملوو
هو ايي اللي ما كنتش حاسس اطلب الدكتور بسرعه
عمرو بصدمه:حاضر حاضر
وفعلا اتصل بالدكتور وجايه وكتب ليها علي دوا
نامت
اه ممكن بقا اعرف اي اللي كنت بتقولو دا
عمرو بتوتر: م كنتش قصدي حاجه
عمرو انت عايز تتجوز حياه
ايي اللي حضرتك بتقوليه دا
هو سؤال واحد عايز تتجوزها ولا
اه عايز اتجوزها
ليه بقا عايز تتجوزها
عشان بحبها بموت فيه ياامي
طب وهي بتحبك
عمرو بحزن: معرفش
حياه بتحبك يا عمرو
اي اللي بتقوليه دا ياامي قالها بفرحه
والله بتحبك يبني وبتعشقك كمان
انتي بتتكلمي بجد صح
اه والله
طب انا عايزه اتجوزها
بص عشان صغر سنها مش هينفع دلوقتي
ازاي بقا ماليش فيه انا هتجوزها يعني هتجوزها
صدقني مش هينفع
خلاص نكتب ورق عر*في عقبال ما اظبط الشقه وتبقي معايا ع الاقل اعرف حتي احضنها يا حاجه (بجح اووي😂)
اتلم ياواد طيب خلاص بكرا قولها انك عايز تتجوزها وشوفها هتقول ايه
ربنا يخليكي ليا يانور عيني
🕊🕊🕊
اساعه 12 الظهر
حياه صحيت ياامي
اه يحبيبي ادخلها
في اوضه حياه
عمرو : عامله ايه دلوقتي انا والله اسف مكنش قصدي سامحيني حياه ببكاء: انا مبعرفش ازعل منك اصلا بس انت ضرب*تني جامد اووي
عمرو: والله حقك عليا انا اسف...وبدون مقدمات حياه تتجوزيني
حياه بصدمه وفرحه وحب: ايه
عمرو قرب منها وباس دماغها : عايز اتجوزك موافقه ولا لا
حیاه بفرحه: موافقه موافقه
عمرو بحب: بجد
طب بكرا هنتجوز بصي هنتجوز عر*في عشان انتي سنك صغير اهو عقبال ماظبط الشقه وبعدين ابقا اخلي واحد صحبي يزور في السن ونتجوز رسمي مااشي
ما اشي **
🕊🕊🕊
في اليوم التاني
مبروك يحبيبي
الله يبارك فيكي يست الكل
مبروك يا قطتي
الله يبارك فيكي ياماما
تسريع في الاحداث عدي شهرين
عند رحمه صاحبت حياه
يعني انت بجد بتحبني
المجهول: اه والله انا بحبك اووي يارحمه بصي متخفيش احنا هنتجوز عر*في عشان بس تبقي في حضني
رحمه: بس انا خايفه اووي لحسن حد يعرف
المجهول: متخفيش محدش هيعرف خالص والله وبعدين انتي هتبقي مراتي ومحدش هيعرف حاجه
رحمه : انا عارفه وواثقه فيك
🕊🕊🕊
.....في بيت عمرو......
حياه: يعني انا لازم ياماما اروح اشوف الشقه
الام: طبعا يحبيبتي مش دا بيتك
حياه بتوتر اه بيتي
حياه لنفسها: نفسي اووي ياماما اقولك اني خايفه من عمرو من ساعة ماتجوزنا وهو بقا غريب اووي وبقا سا*فل
الام: طيب يلا روحي البسي وياريت متقللهوش يا ابيه انتي خلاص بقيتي مراته وانتي عارفه انها بتعصبه
حياه بتفكير: طب اقولو ايه
الام بمكر قوللو يابابا (الوليه دي مش سالكه😂)
بابا طيب تماام
دخلت حياه اوضتها ولبست فستان اسود في احمر شكله حلوو اووي عليها ولبست طرحه سوده وصندل اسود وحط ماسكرا وروج احمر خفيف وخرجت
عمرو: مش يلا يا حبيبتي
حياه بتوتر : يلا
عمرو: ثواني ثواني اي اللي انتي حطاه دا
حياه بخوف: حطه ايه
عمرو قرب منها وحط صابعه علي شفايفها عشان يشوف الروج بس حياه اتكهربت وبعدت
عمرو بحنيه: م تخفيش يحبيبتي انت بس بشوف حطه روج ولا اي
والله حطه خفيف
خلاص اهدي اهدي مصدقك يلا بينا
نزلت وركبت جمب عمرو وعمرو عمال يمشي ايده علي رجليها وهي تشيل ايدهه
حیاه بخجل: وبعدين بقا
عمرو بمكر: خلاص خلاص
وطلعوو الشقه وفتح الباب ودخلت حياه وفجاه بتلف شافت اللي كانت خايفه منه
وطلعوو الشقه وفتح الباب ودخلت حياه وفجاه بتلف شافت اللي كانت خايفه منه
حیاه بخوف: ايه دا انت بتقفل الباب ليه
عمرو بمكر ابدا يحبيبتي انا بقفلوو عشان نكون براحتنا
حياه وفين العمال بقا
عمرو: مشيووا
حياه بعصبيه : ايه مشيوو اومال احنا جايين ليه
عمرو بخبث: في ايه يحبيبتي هو انا هغتص*بك يعني
حياه بعصبيه شديده: اي اللي انت بتقولو دا
عمرو بتفكير: طب تعالي بقاا نتفرج علي الشقه انا ظبط كل حاجه واهم اوضه النووم
حياه بغباء: اشمعنا يعني اهم حاجه
عشان هيحصل فيها حاجات جامده اووي قالها بضحك
حاجات ايه دي
تحبي نشوف
لا مش لازم دلوقت
واتفرجو علي الشقه وطبعا عمرو مش مبطل غزل فيها
عمرو : فاضل بقا اوضه النوم
حياه بتوتر : مش لازم بقاا يلا نمشي
راح عمرو قرب اووي منها وقالها: انا مبحبش البنات اللي بتخاف
افتكرت حياه انه مش هيحبها وقالت: بس انا مبخفش يلا ندخل
ضحك عمرو بقوه علي حركاتها
ودخلو اوضه النوم وانبهرت حياه بيها جداا
حیاه: الله حلووه اووي يابابي
ايه انتي قولتلي ايه سمعني تاني كدا
حياه بكسوف: بابي وقبل ماتكمل كلمها كان عمرو شدها وزنقها في الباب وقرب منها اووي لدرجه انه شفايفها كانت عند عنقه
قوليها تاني
حياه بشقاوه: لا
قرب عمرو اکثر ولف ايده علي خصرها وهنا حياه اتنفضت
ابيه قصدي بابي ممكن تبعد بقا قالتها بخوف
مسمعش ابدا الكلمه دي فاهمه هو ايي االلي ابعد انا مصدقت اقرب وبعدين فاضل يدوب اسبوعين وتبقي في حضني وقرب منها وقالها في ودنها عارفه هعمل فيكي
ايه
عمرو بخبث: خليها في وقتها احسن ونهى كلامه بغمزه
وقرب منها جامد ومسكهامن وسطها وقال بجانب اذنيها:متقوليش بابي دي تاني لحد مانتجوز
حياه ببرائه: طب ليه قولي
مش هينفع
لا ونبي قولي
هقولك بس لو ادتيني بو*سه
حياه بكسوف : لا خلاص مش عايزه اووعي بقا وزقته وجريت علي المطبخ وهي بتجري راح فستانها اتقطع من المسمار اتقطع من عند رجليها كداا وقعدت تصوت وجريت برا المطبخ لقيت عمرو حضنته اووي
عمرو بقلق: ايه في ايه
حیاه بخوف: اصلا شوفت فار
عمرو بخبث: دا الفار دا لعيب وشدد علي حضنها جامد
لسه هتخرج حياه من حضنه
عمرو بخبث : اي رايحه فين والفار
يامامي يلا ي عمرو بالله نمشي من هنا يلا بالله عليك
حاضر حاضر بس اهدي هتمشي ازاي كدا
يالهوي مش عارفه
خلاص هروح ادور في الحاجات دي يمكن الاقي مفرش او اي حاجه تداريكي لحد العربيه
ماشي
🕊🕊🕊
عند رحمه
المجهمول: مبروك يحبيبتي
رحمه بخجل: الله يبارك فيك يحبيبي
مش يلا بقا نروح شقتي
رحمه بخوف: ليه
اهدي يحبيبتي عشان انتي مراتي ومن حقي اخدك في حضني ولا ايه
بس انا خايفه اووي
متخفيش وانتي معايا
وفعلا خدها اللي الشقه
بصي يحبيبتي خشي جوه هتلقي قميص حلو كدا البسيه
رحمه بخوف: حاضر
دخلت رحمه لاقت قمي*ص نوم قصير جدا ابيض شفاف لبسته وسابت شعرها الاحمر الناري
الباب خبط
ادخل
خلصت اي القمر دا انا مش مصدق بجد كل دا هيبقا بتاعي وليا
رحمه خدوده بقت حمرا زي الطماطم
راح شايله وحطها علي السرير وقلع قميصه ووووو
وبعد مدة
بحبك اووي يارحمه ومش مصدق انك بقيتي بتاعتي خلاص
رحمه بألم ولا انا يا حبيبي وناموا هم الاتين من التعب
عند عمرو وحياه نزلو من العربيه وطلعووا وهم فرحانين وفتحووا الباب وتفجأو من اللي شافوه....يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عند عمرو وحياه نزلو من العربيه وطلعووا وهما فرحانين وفتحووا الباب وتفجووا من اللي شافوه
منال بدلع: ايه ي عمرو عامل ايه
عمرو بقرف: كويس انتي عامله ايه وخالتي عامله ايه
منال : كلنا تمااام تصدق يا عمرو كنت وحشني اووي
حياة: نعم يختي
منال : قصدي كنت وحشتنا عادي فجيت اشوفك وانتي عامله ايه ياحياه قالتها بغل
حياه بدلع: انا كويسه طول مابابي عمرو كويس
عمرو: خلاص بقا انا داخل انام تصبحوو علي خير
منال بحزن مصتنع: كدا يا عمرو هتنام وتسبني قصدي هتسبنا
عمرو بقرف: معلش بقاا
منال بقهر : لا والله
بعد مرور اسبوعين يوم الحنه
في اوضه حياه
مالك يحبيبتي
خايفه اووي يارحمه
متخفيش دا الجواز مفيش احسن منه
لا والله وانتي اشعرفك اتجوزتي وانا معرفش
رحمه بتوتر: انا ابدا اي اللي بتقوليه دا
ما انتي كلامك غريب
ولا غريب ولا حاجه يلا البسي عشان الناس برا
طيب هو بجد شكلي حلوو
قمر والله العظيم
وفعلا خرجووا وابتدات الاغاني
وحياه كانت لابسه فستان جميل احمر قصير وسايبه شعرها وحطه ميكب والبنات
عامله ترقص ويرقصوهاا
عمرو اييي اللي انتي لابسه دا يرو*ح امك
حیاه بخوف: في اي ي عمرو
وهنا عمرو فقد كل السيطره علي نفسه وشدها ودخلوو اوضته وحاصرها عند الباب
عمرو بهيام: اي اللي انتي عامله دا في نفسك انتي كدا هتخليني ادخل عليكي انهارده مش بكرا اي يابت الحلاوه دي عايزه تت....
حياه بعصبيه: عمرو عيب كدا بس بقاا
عمرو: قولي كدا عمرو تاني وقرب منها اووي ها قولي ياحياه يلا قولي عمرو تاني
حیاه : اقول وتسبني اخرج
عمرو: ایوه
حياه بضحك: ماشي ي عمرو
مجرد ما عمرو سمع اسمه من شفايفها قرب اكثر وبدا يمشي ايدها علي جسم*ها وهنا حياه مقدرتش تمسك نفسها راحت ضربته بالقلم
....يتبع...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مجرد ما عمرو سمع اسمه من شفايفها قرب اكثر وبدا يمشي ايدها علي جسم*ها وهنا
حياه مقدرتش تمسك نفسها
راحت ضربته بالقلم( يستهال🙂)
عمرو بعصبيه : اي اللي انتي عملتي دا ياحياه
حياه بعصبيه : كان لازم اني اعمل كدا انت مربتنيش علي كدا
عمرو بضحك: بس انا جوزك يعني حلال اننا نعمل كدا في ايه مالك بس
حیاه خلاص يا عمرو انا خارجه
عمرو وهو بيقرب منها اكثر حرام عليكي بقا ارحمني هتعملي فيا ايه تاني بس
حياه بخجل: انا مش بعمل حاجه ولو سمحت ابعد بقا
عمرو بضعف : مش قادر وحياتك ماقادر
حياه: معلش بس ابعد
طب انا هبعد دلوقتي بس بعد كدا مش هبعد خالص فاهمه
حیاه بخجل فاهمه فاهمه سيبني بقا
فك حصرها وخرجت مسرعه
عمرو بضحك: يلا فاضل علي الحلو حبه
🕊🕊🕊
في الحنه
رحمه ايه كنت فين
ادهم بحب كنت بشوف الناس بس اي الحلاوه دي يخربيتك بقولك اي احنا نمشي من الفرح بدري ونطلع علي شقتنا وبعدين اروحك
رحمه بعصبيه : حرام عليك انت اي مبتشبعش وبعدين انا لازم اجي بدري عشان ابقي مع حياه
ادهم: تتحرق حياه علي عمرو اي رايك بقا مش هسيبك انهارده
🕊🕊🕊
في مكان تاني
منال يعني مفيش فايده وكدا خلاص الفرح بكرا
المجهول: لا ازاي اكيد فيه
منال: انت ناوي ع ايه
المجهول هقولك
نرجع لابطالنا
عمرو: مش المفروض نخلص بقا عايز انام
والدة عمرو: ليه يبني كدا خلينا ننبسط
عمرو بتعب مزيف: اصلا تعبان اووي يا امي وحاسس اني هقع من طولي
ام عمرو: يلهوي يابني مالك روحي ونبي يعسل اندهيلي حياه
حاضر
حياه: في اي ياماما
ام عمرو: عمرو تعبان جداا ونايم جوه
حیاه بخضه: ايه عمرو تعبان طب هو كويس طب انا هدخلوو
في اوضه عمرو دخلت حياه وقربت من السرير اللي نايم عليه
حياه بقلق: عمرو انت كويس رد عليا مالك
عمرو بتعب مزيف: مش قادر يا حياه حاسس اني هموت
حياه وهي حطه ايدها علي وشه: بعد الشر عليك اوعي تقول كدا دا انا اموت فيها
عمرو بفرحه: بعد الشر عليكي يقلبي اه اه
حياه بخوف: في ايه مالك اي اللي بيوجعك
عمرو بخبث: دا وشاور علي قلبه وشدها من ايدها وقربها من صدرو
حياه بعصبيه: تصدق انك رخم وهزارك ارخم اوعي كدا بقولك اوعي
قامت حياه وجريت علي براا وعمرو خرج وراها وهو بيضحك بخبث
ازيك يا عمرو مبروك
عمرو بقرف: كويس يامنال متشكر
منال بخبث : الا صحيح هي حياه طلعت بنت و
عمرو بعصبيه شددها وقبض علي دراعها بعنف:انتي اتجننتي يازبا*له فاكرها زيك لا ياماما دي اشرف من اهلك ياو**ه دا انا هدفنك هنا
منال بألم: اللي انت متعرفوش بقا ان الهانم بتحب واحد تاني ومتفقه انها تهرب معاه وهو اللي جيه قالي عشان كان فاكر اني بكرهك والهانم غلطت معاه واسألها
عمرو بصدمه : ايه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
منال بألم اللي انت متعرفوش بقا ان الهانم بتحب واحد تاني ومتفقه انها تهرب معاه وهو اللي جايه قالي عشان كان فاكر اني بكرهك والهانم غلطت معاه واسألها
عمرو بصدمه : ايه ايه اللي انتي بتقوليه دا فاكرني هفكر في الهبل اللي بتقوليه دا ولتاني مره بحظرك حياه خط احمر فاهمه ولا وحياه امي لقتلك سامعه قالها بصوت جمهوري
منال بضعف: حاضر حاضر بس سيبني
زقها ومشي متعصب
🕊🕊🕊
عند البنات
حياه: يلا ونبي يارحمه ارقصي وحياتي بقا
البنات: يلا بقا يرحمه ارقصي
رحمه بزهق خلاص بقاا هرقص
واشتغلت مهرجان انتي معلمه والكل بدا يرقص
وبدات حياه تتمايل مع الاغنيه
في هذا الوقت رن تلفون حياه
مریم صحبت حياه: حياه تلفونك بيرن
حياه : طب هاتيه
الوو
احلي الوو دي ولا ايي
حياة بعصبية: انت مين وعايزه ايه
انا بس عايز اقولك انتي لامؤخده واخده علي قفاكي من المحروس بتاعك
حياة بغضب: اي الكلام الفارغ دا انت مين وعايز اييهاا
عايز اقولك ان عمرو بيه مش بيحبك ومش عايزك دا بس بيلعب بيكي وبعد مايخد منك ال. الو الوو دي راحت فين دي شكلها خدت الصدمه ههههههههه
🕊🕊🕊
عند حياه
قعده منهاره ومش مصدقه
حياه لنفسها: معقول عمرو يعمل كدا اکید دا كداب وانا مش هبوظ فرحتي عشان كلام فارغ عمرو اكيد عمره ما يعمل فيا كدا ومسحت
دموعها وخرجت تكمل فرحتها
وانتهي اليوم وجاء يوم العرس (اللي كلنا مستنينوووا طبعا😂👀)
في الصباح الباكر في اوضه حياه
دخل عمرو الاوضه ونام جمبها علي السرير وقرب منها اووي وقالها واخيرا جي اليوم اللي طول عمري بحلم بيه انك تفضلي جمبي وفي حضني ياااه اخيرا اول ما اصحي الاقيكي في وشي ونايمه زي الملايكه بجد انتي احلي حاجه حصلتلي انا بعشقك عشق ملووش حدود
عمروبحنان وحب: حياه حبيبتي يلا اصحي عندنا حاجات كثير
حياه
همم
حياه يلا يعمري
حياه فتحت عيونها لاقت عمرو مقرب منها بصت بسعاده
- صباح الخير ياحبيبي
عمرو بحب:صباح العسل يروح قلب عمرو من جوهه يلا قومي افطري عشان زمان رحمه جایه عشان تروحوا للكوافير
حاضر
🕊🕊🕊
تسريع في الاحداث في الكوافير
حياة بتوتر وخوف: بجد شكلي حلوو يارحمه حسه اني في حاجه غلط
رحمه بصدق والله العظيم شكلك حلوو جدا ومفيش اي حاجه غلط كله مظبوط بطلي خوف بقاا
حياه : هحاول والله دا انا مرعوبه جداا
بعد فتره....
العريس جاي يجدعان قالتها بنت من البنات
دخلت ام عمرو
بسم لله مشاء الله قمر بالله قمرر يحبيبتي
حياه: ربنا يخليكي ليا يانن عيني
دخل عمرو واتبهر من جمالها: اي يخربيت كداا اي الجمال دا شكلك حلوو اووي انا مش مصدق ان كل دا هيبقي بتاعي
بجد شكلي حلوو ؟ ولا انا مصدقه اصلا بس دا احلي يوم في عمري كله
عدي الفرح علي خير وروحووا الشقه
دخل عمرو و حياه وقفل الباب جامد جداا
حیاه بخوف: في اي يا عمرو
عمرو بخبث: هتعرفي دلوقتي كل حاجه يا قلب عمرو
....يتبع...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عدي الفرح علي خير وروحووا الشقه
دخل عمرو و حياه وقفل الباب جامد جداا
حیاه بخوف: في ايه ي عمرو
عمرو: هتعرفي دلوقتي كل حاجه
حیاه استغراب : اعرف ايه يا عمرو انا والله ماعملت حاجه هو في اي قالتها بنبره خوف
عمرو بضحك علي منظرها : في اي بس ياحبيبتي متخفيش مفيش حاجه انا بس كنت بشوفك هتعملي ايه
حياه بغضب : لا والله علي فكره انت رخم
عمرو بصدق: علي فكره بقا انا بحبك
حياه بفرحه شديده: اي بتحبني بجد من امتا
عمرو: ياااه دا من زمان اووي من ايام لما كنت قاعد سهرنا وقولتلي انك بت*نزفي
فلاش باك
عمرو قاعد في الصاله بيتفرج علي التلفزيون وفجاه خرجت حياه وهي بتعيط
حیاه بعياط: ابيه هي ماما فين
عمرو بقلق : مالك يا حبيبتي بتعيطي ليه بس في حاجه وجعاكي
حياه بوجع: اه فيه انا بنز*ف وبطني وجعاني اووي
عمرو بغباء: ايي بتنزفي طب دا من ايه احنا لازم نروح لدكتور
حیاه بخوف: لا انا عايزه ماما
عمرو : طب انتي بتنرفي منين
حياه بكسوف: منن تحت
عمرو بذكاء: اها فهمت طب بصي انا هنزل اجبلك حاجات من الصيدليه وهاجي ما تخافيش
حیاه:حاضر
نزل عمرو وجاب لحياه كل حاجه محتاجها وبعدين طلع وادي حياه الحاجه وبعدها. عرفت حياه من مامت عمرو ايي سبب النزيف
حياه بكسووف واحراج: يلهوي وانا هبص في وشه تاني ازاي بس
عمرو بحب: ازيك يا حياه عامله ايه دلوقتي
حياه بخجل واحراج: انا كويسه يا ابيه وبجد شكراا ليك علي كل اللي عملتو عشاني وطلعت تجري
عمرو لنفسه: وربنا مجنونه بس بحبها
نهايه الفلاش باك
حياه بكسوف: دا اليوم دا انا كنت هموت من الاحراج
عمرو بحب: عارفه ياحياه انا بحبك من زمان جداا مش بحبك بس انا بمووت فيكي
حياه بعشق دا انا اللي بموت فيك وبحبك جداا جداا اقسم بالله
عمرو بخبث: طب ايه
حياة: ايه!!
عمرو بوقاحه: ماتيجي طيب نلعب عريس وعروسه ايه رايك
حياه بخجل: ع فكره بقا انت قليل الادب
عمرو بضحك: عارف اقسم بالله عارف خلاص خلاص خشي يلا غيري هدومك
حياه : حاضر
عمرو: ممكن يحبيبتي تلبسلي دا
حیاه بتفكير: هشوف ودخلت تجري ع الحمام
بعد مرور بعد الوقت خرجت حياه وكانت لابسه قميص نوم اسود قصير وعليه روب طويل
عمرو تنحح: ايه دا يخر*ب بيتك دا انتي هتموتي النهارده
حياه بحب: انا هنام بقا ياحبيبي عايز مني حاجه
عمرو : نعم يارو*ح امك تنامي وماله مش عيب تعالي هناا
حياه حاضر وراحت له
عمرو : يلا بقا عشان تاكلي
حياه لا ماليش نفس
عمرو: لا مفيش الكلام دا
وقعدو ياكلووا
عمرو قاعد ومقعدها علي رجله بعد اصرار منه وبيأكلها بيده بسعاده واستمتاع من ملامسه انامله لها
وهي بتاكل من ايده وهي مكسوفه جداا من قعدتها
حياة بكسوف: كفايه كدا انت مكلتش حاجه خالص وقاعد تاكل فيا
من ساعتها يا ابيه
عمرو بحب وحنان : اولاا يحبيبتي انتي لما بتاكلي انا بشبع ويبقا مبسوط ثانياا بقا عمرك شوفتي واحده بتقول لجوزها ابيه
حياه بحرج : معلش والله مش بقصد بس انا متعوده علي كدا من زمان اووي
عمرو بهمس رجولي جذاب وهو مقرب منها اووي: بس دا كان زمان دلوقتي مفيش ابيه في عمرو سامعاني ؟
حیاه بحرج: حاضر
عمرو بهمس في ودنها بعد ما باسها علي خدها: شاطوره يا حياه طب يلا قوليها كدا
حياه بتوهان: اقول ايه
قولي عمرو يعمري
حياه برقه وحرج: ۔حاضرر یا ع عمرو
اهه قوليها تاني كداا
حياه بحب: عمرو
شالها عمرو وراح وجرى بيها على السرير وانزلها برفق وقبلها من مقدمه راسها واقترب منها اكثر ليذهبوا الى عالمهم الخاص عالم لا يوجد فيه سواهم (حياه وعمرو♥️)
وبعد مده عمرو بوقاحة وهو ينظر الى عيونها الجميله: حلوه قلة الادب صح
حياه اتكسفت قوي وما ردتش عليه.....
🕊🕊🕊
عند رحمة وادهم......
ادهم: مالك يا قلبي في ايه
رحمة:أدهم انا.... انا حامل
....يتبع....
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عند رحمه وادهم
ادهم: مالك ياقلبي في ايه
انا حامل
ادهم بفرحه: بجد يا حبيبتي دا احلي خبر سمعته
رحمه بتوتر : يعني انت فرحان
ادهم بحب: فوق ماتتخيلي
رحمه: بس دي فضيحه
ادهم ولا فضيحه ولا حاجه انا هخدك ونروح لامك ونكتب الكتاب
رحمه بسعاده: يعني انت مكنتش هتسيبني لما تعرف
ادهم: اي الهبل دا انتي مجنونه انا مقدرش اعيش من غيرك
رحمه: اصل بصراحه كدا انا ضحكت عليك وقولتلك كدا عشان اتاكد انك بتحبني انا والله اسفه
ادهم باستغراب: ازاي يعني يعني اي انتي مش حامل طب ازاي مش انتي قولتي
رحمه بخوف : انا والله مش قصدي متزعلش مني ونبي انا بس مش عايزه نفضل في الوضع دا منغير ماحد يعرف
ادهم بجنون: انتي ازاي انانيه كدا ها فهميني ليه تعملي فيا كدا عملتلك ايه عشان تضحكي عليا وماله والوضع يعني مش فاهم
رحمه بعصبیه شديده: انت اي يا اخي مبتفكرش غير في نفسك ومش مهم انا انا تعبت افرض حد عرف تخيل كدا هيحصل اي امي هتموت من الفضيحه اللي هتحصل انت اللي اناني مش انا وفيها اي يعني لو جيت وطلبت ايدي واتجوزنا رسمي فيها ايهاا ولا انت مش عايزني قول بقا اني صغيره والناس هتضحك عليك ولا عشان عمرو صاحبك ميعرفش انك كنت بتحذرو من حب حياته عشان صغيره مع انك انت كمان كنت بتحبني وعايزني ليه انت كل حاجه ليك عادي ولينا احنا مينفعش انت اصلا جبان
ادهم بجنون: اخرسي انا عملت كل دا عشان بحبك بس انا مش اناني انتي سامعه مش اناني انا عملت كل دا عشان بحبك وشدها لي حضنه حضنها بقوه هعملك كل اللي انتي عايزه هتجوزك علي سنه الله ورسوله
🕊🕊🕊🕊
عند عمرو وحياه....
حياه نايمه علي صدره العاري
عمرو وهو يتطلع علي ملاكه وهي نايمه مابين ايده
احمدك واشكرك يارب واخيراا هتبقي في حضني للابد
عمرو: حیاه حياه اصحي يروحي
حياه بتعب: اممم
عمرو بحب: اصحي بقا وحشتيني
حیاه بتعب شديد: سيبني بالله يا عمرو مش قادره اقوم خالص والله تعبانه جداا
عمرو: لسه حاسه بوجع
حياه بحرج وغباء: يعني مش زي الاول خف شويه بس هو انا ليه اصلا حسيت بوجع كدا
عمرو بتفكير: طب تعالي نقوم نحضر الاكل وبعدين اقولك ليه حصلك كدا
اومات له ثم باسها من خدها وقاموا حضرو الاكل
عمرو: قوليلي بقا اساعدك في ايه
ممم "توسعت عنيها في براءه ممكن ترص الاطباق
حضرو الاكل وقعدو ياكلووا
سليم مالك سرحانه كدا في اي
هه مفيش قالتها حياه
عمرو: عايزه تعرفي حاجات كتير شكلك كدا اسألني وانا اقولك
هو هو انا فعلا عايزه اعرف بس مكسوفه الصراحه
اولا بطلي كسوف شوية. ثانيا يا ستي دي حاجة عادية بتحصل لما.....
وفهمها كل حاجة
عمرو: فهمت حاجة يا جميل ولا افهمك تاني
بس اسكت بقا يا ابيه اقصد يا عمرو بقا كفايه مش عايزه اعرف حاجه
عمرو بضحك: خلاص خلاص متزعليش تعالي وقاعدها علي رجله واخدها في حضنه
🕊🕊🕊🕊
في مكان تاني عند منال والمجهول
منال: يعني اي خلاص نسيبهم في حالهم يا ابراهيم
(ابراهيم دا طليق منال وهو بيحب حياه وعايزه باي شكل ومنال طبعا زي ما انتو عارفين عايزه عمرو)
ابراهيم: هو كدا انا ماليش دعوه بيهم ما انتي عارفه انا كنت عايزها ليه عشان لسه بنت
وانتي عارفاني بحب النوع دا
منال: يعني خلاص هتشيل الموضوع من دماغك
ابراهيم: بصراحه هو مكنش في دماغي اصلا بقولك اي انا اصلا مسافر عشان جيلي شغل براا بس عايز اطلب منك طلب
منال: اي هو
ابراهيم: ياريت تسبيهم في حالهم وشوفي حياتك عشان انا عارف وانتي عارفه ان عمرو ما هيحبك حتي لو عملتي اي فاهماني فسيبك منه بقا
منال باقتناع: عندك حق دا هو حتي مش بيطيق يبص في وشي يلا ربنا يسهلهم(متصالحةمع نفسها😂)
🕊🕊🕊🕊
بعد اسبوع في بيت ام عمرو
في اوضه عمرو
حیاه خلاص بقا يا عمرو مينفعش كدا لازم نجهز عشان نروح كتب الكتاب
عمرو: انسي مش هسيبك انهارده
حياه : يا عمرو هنتاخر علي الفرح والله
عمرو: انسي مش هسيبك النهارده
حياه : يا عمرو هنتاخر علي الفرح والله
عمرو وهو يقب*ل عنقها: يولع الفرح علي صحابه
الام بتخبط علي الباب: يلا يا عمرو يابني كدا هنتاخر
عمرو: حاضر ياماما شويه بقول لحياه حاجه في ودنها
الام: متخلص يا اخويا انتو بتعملو اي كل دا
عمرو: بنجيب نونو
حياه: يلهوي يلهوي عليا اوريها وشي دلوقتي ازاي
عمرو: مش لازم توريها وشك اصلا
🕊🕊🕊🕊
عند رحمه وادهم
ادهم بسعاده: وفيت بوعدي اهو يست البنات انا فرحان اووي واخيرا كل الناس عرفت انك بتاعتي وتخصيني
رحمه بفرحه عاميه: وانا كمان جداا اخيراا يحبيبي
🕊🕊🕊🕊
بعد مرور سنه في احد المستشفيات
اه اه منك لله يا عمرو انت اللي عملت فيا كداا انا بكرهك
والله يرو*ح امك بتكرهيني ماكله كان بمزاجك يختي
كنت غبيه غبيه اهه طلقني
اطلقك حاضر من عنيا بس يلا هاتيلي ابني وبعدين نشوف الموضوع دا بقا باذن الله
بعد مرور 3 ساعات
الممرضه: مبروك يا استاذ عمرو مرات حضرتك جابت ولد وبنت زي القمر
عمرو بفرحه: الحمد لله يارب الحمد لله شوفتي يا امي انا هبقي اب بجد انا هبقي اب
اه يا حبيبي هتبقي احلي اب
ادهم: ياعم اقعد اب اي دا منظر اب
عمرو: لا ونبي ع اساس ان دا شكل اب طب يارب يا ادهم عيالك يطلعوو علي عنيك كدا يارب
ادهم بغيظ: مالكش فيه انت بقولك اي يارحمه انا عايز بنات مش ولاد فاهمه
رحمه بضحك: يعم انت مجنون ما الدكتوره قالت ان هي بنت
ادهم: اه صحیح افتكرت
عمرو:والله متخلف
عمرو للممرضه : بقولك لوسمحتي ممكن اشوفها
شويه كدا انشاء الله
بعد فتره
الممرضه اتفضل يا استاذ عمرو
جري عمرو دخل ليها
عمرو بعشق : حمد الله علي السلامه يانور عيني
حياه بتعب: الله يسلمك ياحبيبي اومال ابني فين
عمرو بحب: حبيبتي احنا جيبنا ولد وبنت زي القمر
حیاه بفرحه شدیده: بجد یا عمرو اتنين
عمرو: بجد يقلب وروح عمرو
حياه: انا فرحانة اووي اووي بجد
عمرو بسعاده: مش اكثر مني
حياه: ربنا يخليهم لينا يارب يحبيبي
عمرو: يارب يحبيبتي
حياه: مالك ي عمرو في ايه
عمرو: مفيش
حياه: لا في
عمرو بغيظ: بقا انتي بقا عايزاني اطلقك
حیاه بجنون: دا انا كنت دبحتك
عمرو: یا اود یاشرس انت
حياه: اه صحيح يا حبيبي هنسميهم ايه
عمرو: ممم مش عارف
حياه بحب: احنا هنسميهم فريدة واياد
عمرو: احلي ام فريدة واياد في الدنيا
تمت بحمدلله