رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول بقلم ساره خالد

رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول بقلم ساره خالد


رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ساره احمد رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول

رواية عشقت ابن العمدة بقلم ساره خالد

رواية عشقت ابن العمدة كاملة جميع الفصول

=انتي يابت النهاردة تكلمي خطيبك الصايع دا وتقوليله إن خلاص مفيش نصيب 
-ليه كده ي بابا
=من غير ليه انا قولت كلمة يبقا تسمعيها
-هو عمل ايه يعني علشان اسيبو 
= عيل صايع وقاعد من غير شغل 
-هو بيدور والله وقال إنه هيشتغل شوفير عند حد من البلد هنا والمرتب حلو 
=معدش يهمني الكلام دا العمدة طلب ايدك وعايز يتجوزك 
- عمدة ايه مستحيل دا من سنك يا بابا 
=قصدي علي ابن العمدة 
-مستحيل انا بحب محمود وهو كمان بيحبني 
=حب ايه مفيش حب ف الزمن دا وبعدين انا اديت كلمة للعمدة الكبير وهتتجوزي ابنه علي اخر الاسبوع الجاي 
-ازااي الكلام دا انا مش موافقة 
=يعني هتكسفيني قدام العمدة والناس ي غزل دانا دانا اكسر رقبتك لو هتوطي راسي احنا هنا ف الصعيد مش القاهره سامعة 
غزل....بابا حرام عليك ازاي اسيب محمود وهو معملش حاجة خالص 
=يوه بكره الصبح هروحله واقول مفيش نصيب
غزل بعصبية.... لا مش هسيبه ومش هتجوز ابن العمدة يأما والله امشي ومحدش يعرفلي طريق 
اقترب منها محمد وقال...هتهربي وتخلي سمعتي بين الناس زفت علشان واحد زي دا دانا اقتلك 
غزل بخوف ودموع....انا بحبه وهو لقي شغل كويس وهيشتغل ويكون نفسه ونتجوز
محمد ...انا كلامي خلص علي اوضتك يلا
تركته غزل واتجهت الي اوضتها 
غزل بدموع....عايز يخليني اسيب محمود
شمس .... اي الي حصل 
غزل حكت لها ما دار بينها وبين والدها 
شمس..... طيب وهتعملي ايه 
غزل.... معرفش معرفش
*ف فيلا العمدة*
-جهز نفسك ي ولدي لقيتلك عروسة زين 
...عروسة ايه دي 
-هتتجوزها كيف البدر المنور هتعجبك 
*مين الي هيتجوز ي حج مهران
مهران....ابنك لقيتله عروسة حلوه 
*بجد وانت موافق ي فارس
فارس...لا وانا قولت ليك يابوي إني مش عايز اتجوز دلوقت 
مهران ...مش عايز ليه دلوقت 
فارس...ف شوية مشاكل معايا ف الشغل 
مهران......متخافش مش هيحصل حاجه واصل 
فارس....تمم بس برضو انا مش عاوزها انا الي اختار بنفسي الي هتجوزها وتشيل اسمي 
مهران ...يابني دي مش بتطلع من البيت واصل ومؤدبة كانت عايشة ف القاهرة وجات من سنة اكده
فارس بعصبية.... انا قولت انا الي هختار 
مهران بعصبية....بتعلي صوتك عليا نسيت نفسك ولا ايه وبعدين خلص الكلام انا عطيت كلمة ل ابوها واتفقنا على السبوع الجاي يكون الفرح اي هتكسر كلمتي قدام الناس ولا ايه
فارس....كل دا وفاكر النهاردة تقولي 
مهران ...لسه فاتح مع ابوها الموضوع وهو وافق قال إنها كانت مخطوبة بس محصلش نصيب
فارس....اسمها إيه
-غزل محمد راغب علي  
فارس.... تمام ي حج انا طالع 
*عملت كده ليه يحج كنت سيبه يختار هو 
مهران ...الي حصل ي عفاف عايز اشوف عياله قبل ما ربنا ياخدني كل ما اكلمه ف الجواز يقول حاضر ويطنش انا شوفت البت حلوة ومؤدبة قولت تبقي من نصيب فارس ولدي بس خايف ليطربق الفرح 
عفاف....بعد الشر عليك يحج ربنا يبارك ف عمرك ومتخفش يحج خير ان شاء الله فارس مش هيعمل حاجة 
*عند فارس *
فارس....الو ي نوح ف بت هنا ف البلد عايز اخبارها تجبهالي لحد عندي 
نوح...ليه مالها عملتلك حاجة 
فارس ... هقولك بعدين اعرفلي مكان بيتها بس
نوح...حاضر يابن عمي قولي اسمها 
فارس....غزل محمد راغب علي
نوح .....تمام سلام ثم اغلق الهاتف 
فارس.... لما نشوف مين غزل الي أيامها الجاية هتكون سودة
ف صباح اليوم التالي 
نوح اخبر فارس مكان بيت غزل وف طريقه إليه
أمام شقة غزل 
غزل....ي محمود افهمني
محمود...أفهم اي من غير سبب هتسبيني كل دا علشان ابوكي طلب كده غزل انا مش هسيبك
غزل بدموع...وطي صوتك والله انا بحبك بس هو اتفق مع الناس وانا مش عارفة اعمل ايه 
محمود....تعالي نهرب ي غزل  
فارس....تهربو علي فين مش محتاجه يعني
محمود.... أنت مين 
فارس وهو ينظر إلي غزل.... إبن العمدة ثم نظر إلي محمود وقال وانت مين
محمود....خطيبها وحبيبها وانا الي هكون جوزها مش انت 
فارس.....اممم طيب 
أزاح فارس غزل لداخل الشقة ثم اغلق الباب في وجه محمود 
محمود بعصبيه...... افتح الباب انت ازاي تعمل كده مفكر نفسك مين 
شمس بعصبية....اي الي بتعمله دا اطلع بره 
محمود...بقولك افتح انا مش هسيبهالك تاخدها مني
فارس بعصبية.....مين دا
غزل بخوف .....خطيبي وبعدين انت مالك اصلا
فارس ..... إنتي مش فشكلتي
غزل وهي تنظر له بغيظ.....لسه اهو هسيبه بسببك 
فارس.....بسببي انا مش ميت عليكي وبعدين انا لسه عارف امبارح اني ادبست فيكي
غزل.....ولا انا عايزاك انا بحبه هو وعرفت امبارح زيك إني ادبست فيك ومفروض اتجوزك
فارس....تمام الحال من بعضه يبقي تقولي ل ابوكي أنك رافضة تتجوزني وتقنعيه انك مش عايزاني اما مش هتتخيلي هعمل فيكي ايه لو الجواز دا تم
غزل بخوف..... حاضر
شمس.....ياريت تتفضل
فارس....ماشي انا جيت اقولك كده علشان لو وافقتي تكوني عارفة ان أيامك هتكون سودة معايا  ثم رحل
غزل بدموع..... طب أنا هرفض ازاي 
شمس...نقول ل بابا أنه جه وقال أنه مش عايز الجوازة دي تتم 
غزل ببكاء....تعبت أنا بحب محمود 
شمس وهي تحضنها....معلش ي قلبي اهدي وهنلاقي حل متخفيش
غزل...شمس اي رأيك نروح ل ماما ف القاهرة 
شمس....مش عارفه لو عملنا كده رد فعل بابا اي 
**************************
وصل فارس إلي الفيلا
فارس بصوت عالي....ابوي
مهران...ف ايه
فارس....  البت الي عايز تخليني اتجوزها مش مفشكلة ولا زفت لسه مخطوبة وهتسيب خطيبها بسبب الجوزاة دي وسمعتهم بيقولو هيهربو 
مهران....كيف ده ابوها قالي أنها مفشكلة من بدري وبعدين لو هربت وسابت البلد اقطع رقبتها 
فارس.... أنا مش هتجوزها 
مهران......هتتجوزها يفارس نص البلد عرفت من ابوها كل مايشوف حد قدامه يقوله 
فارس....امممم طبعا فرحان هي دي اي جوازة بس مش هتم ولو تمت هوريها العذاب ألوان ثم صعد الي غرفته 
فارس ...الو 
*الي سمعته دا صح أنت هتتجوز ي فارس
فارس....اسمعيني ي جنات 
جنات بدموع ....اسمع ايه 
فارس ....مش هتجوزها هتجوزك انتي
جنات...بجد 
فارس....بعد ما تخلصي الشغل تعالي اخدك ل ابويا اعرفه أنك انتي الي هتجوزها
جنات بفرح....حاضر
*فارس مهران عمره 25 سنة عصبي يحب الرياضة 
*نوح إبن عم فارس ويعتبره اخ له عمره 24 سنه 
*غزل محمد عمرها22 سنة تخاف من الصوت العالي 
*شمس عمرها 21سنه تحب غزل كثيرا 
*محمد والد غزل وشمس كان لديه شركة صغيرة ف القاهرة لكنه افلس لذلك نزل الصعيد عمره45
*مهران والد فارس كبير البلد كلمته سيف عمره 57
*عفاف زوجه مهران طيبة القلب عمرها53
انهت جنات عملها وذهبت إلي فارس 
جنات....الو ي فارس أنا وصلت 
فارس.....تمام نازلك 
نزل اخذها من امام الفيلا وذهب بها إلي والده 
مهران ....مين دي ي ولدي 
فارس.....مرات إبنك
مهران.....اي الكلام الفارغ دا عاد 
فارس.... أنت مش عايزني اتجوز اهو هتجوز 
مهران..... طب وبنت محمد راغب 
فارس....معرفش يابوي أنا مش عاوزها
مهران.....الناس عرفت وخلاص بت محمد دي ليك 
فارس....بس انا اخترت دي وبحبها
مهران بصوت عالي....انا عطيتك وقت وقولتلك أختار وانت طنشت دا وقتي بقا وانا الي هختارلك
فارس...... يعني ايه 
مهران..... يعني الكلام اتفض وبت محمد راغب هي مرتك ومش عاوز كلام تاني واعمل حسابك هنروح النهاردة نعمل خطوبة وبعدها بكام يوم الفرح
فارس.....ماشي يابوي استحمل الي هيجري بقا 
مهران....لو عملت اي حاجة للبت مش هخليك تمسك العمودية بعدي 
فارس بغيظ.....ماشي يابوي ماشي
************************
محمد....غززززل 
غزل....نعم ي بابا 
محمد ....قابلت محمود وقالي إن ابن العمدة جه 
غزل ....اه جه 
محمد.....عمل ايه 
غزل.......قال أنه مش عايز الجوازة دي تتم وإني لازم ارفض
محمد.... إزاي يعني إنتي كدابة 
شمس....لا مش كدابة هو فعلا جه هنا وقال كده 
محمد..... أنا هقول ل ابوه يشوفله صرفه معاه 
غزل..... خلاص ي بابا مش مهم
محمد ....لا مهم انا عايزك تتجوزي ابنهم علشان نضم الشغل علي بعض وشركتي ترجع زي الأول
غزل بعصبية..... وأنا مش هتجوز علشان شركتك ترجع زي ما كانت كفاية أنك اخدتنا من ماما وجبتنا هنا و وخلتني اتخطب لواحد مكنتش بحبه ولما حبيته عايزني اسيبه أنا مش هعمل كده 
محمد.....اي عايزة تعيشي مع أمك الي طلقتها وراحت اتجوزت ومفكرتش فيكم حتي
غزل.... أحسن ما اروح اتجوز واحد مش بحبه وهو كمان مش عايزني 
محمد.... عارفه ي غزل لو عملتي اي حركة كده ولا كده والله لاكون قاطع خبرك 
غزل سابته وراحت واضتها فضلت تبكي وبعدين اتصلت ب محمود 
محمود ....الو
غزل...محمود لو الجوازة دي  هتم هنهرب
.....غززززل
محمد....غززززل 
غزل اتخضت ورمت التلفون...نعم ي بابا 
محمد.....بتكلمي مين 
غزل....مفيش كنت بكلم صحبتي 
محمد....طيب يلا العمدة كلمني وقالي إنهم جايين يخطبوكي الليلة 
غزل....ازاي يعني 
محمد.....زي ما سمعتي يلا اجهزي هبعتلك شمس تجهزك 
بعد وقت دخلت شمس 
غزل بدموع.... شمس أنا مش عايزاه ي شمس إنتي شوفتي قال ايه هيخلي أيامي سودة 
شمس ....متخفيش مش هيعملك حاجة المهم متبينيش إنك ضعيفة 
غزل.....يارب 
شمس.....استغليها وارفضي قدامهم 
غزل..... مش عارفة طب وبابا 
شمس....معتقدش هيمد ايده عليكي يعنى ويلا علشان نجهز 
********************************
جاء الليل 
مهران....لسه ملبستش 
فارس....والبس ليه .
مهران....عنروح نخطبلك بت محمد راغب 
فارس.....روحو انتو 
مهران .....كيف ده عاد يلا قوم البس
فارس.....يابا انا مش عاوزها 
مهران....نشوف الكلام الفارغ ده بعدين يلا قوم 
فارس....حاضر يابوي 
عفاف....انا خلصت يا حج 
مهران....اعمليلي شاي عقبال ما ولدك يلبس خلاجته (هدومه)
عفاف....حاضر ياحج 
*************************
محمد.....مش عايز غلطة عايزاك تكوني كويسة وتردي حلو ع الناس سامعة 
غزل.....حاضر 
بعد ساعة وصلت عائلة فارس إلي شقة محمد 
مهران .....احنا متفقين علي كل حاجة حوصل 
محمد.....حوصل 
مهران....يبقي مفيش داعي للتأجيل علي اخر السبوع ده فرحهم 
محمد....الي تشوفه يحج بس كنت عايز اسأل ولدك عن حاجة 
فارس.....اتفضل 
محمد.....إنت جيت هنا وقولت لبنتي متوافقش علي الجوازة دي 
فارس.....لع
محمد.....تمام
مهران ....فين عروستنا 
محمد....جوه هجيبها واجي
محمد.....غزل يلا عايزين يشفوكي 
غزل .....ما بلاش ي بابا 
محمد......اخلصي يلا وحسابي معاكي بعدين علي كدبك 
غزل ..... كدب اي
محمد.....اخلصي الناس بره مستنيه
غزل ..... حاضر 
خرجت غزل ولم ترفع أعينها من علي الأرض 
عفاف ....كيف البدر ماشاء الله زين ما اخترت ياحج
محمد.....خديه يغزل البلكونة واتكلمو واتفقو مع بعض 
غزل....حاضر 
قام فارس وغزل وراحو البلكونة
فارس وهو يمسك ايديها جامد .....أنا مش قولتلك ارفضي 
غزل.....والله رافضة من قبل ما تقول بس بابا مش راضي ماترفض انت ع الاقل انت ولد
فارس....ابوي هحرمني من العمودية 
غزل وهي تسحب ايديها من ايده وتذهب الي سور البلكونة .....وانا اعمل ايه يعني 
فارس ..... معرفش ارفضي قدام ابوي انشالله تطلعي نفسك مش كويسة 
غزل كانت تنظر لأسفل وغير مهتمة بكلامه نظر فارس الي ما تنظر إليه وجدها تنظر إلي محمود...بتحبيه 
غزل....اه 
فارس مسكها من ايديها ورجعها لورا لدرجة انها اتخبطت ف الحيطة .....وانا كمان بحب وحدة ولو اتجوزتك هفضل احبها وهقابلها ومش بعيد اتجوزها عليكي 
غزل.....ابعد أيدك عني
شمس.....في ايه 
فارس وهو يبعد عن غزل.....مفيش 
شمس....بابا بينادي عليكم 
فارس....تمام 
مهران....ها اتفقتو 
غزل....... لا ا اانا مش موافقة 
غزل....انا مش موافقة
مهران.....يعني ايه ده عاد
غزل....انا
محمد وقف .....انتي ايه هاااا 
غزل بشجاعة.....انا مخطوبة وبحب خطيبي ومش عايزة اتجوز ابن حضرتك وهو كمان مش عايزني 
مهران.....الكلام ده كان يكووون من الأول مش بعد ما نص البلد عرفت الجوازة هتم ومش عايز اعتراض 
يلا ي عفاف 
محمد......لا ازاي لازم تتعشو معانا شمس جهزي السفرة 
عفاف.....انا بقول نشوفله عروسة تانية 
مهران....ازاي يعني
عفاف....لو اتجوزو وكل واحد مش عايز التاني الجوازة مش هتنجح يحج 
مهران.....انا كلامي خلص 
فارس....غززل عايز اتكلم معاكي
محمد.....خديه البلكونة 
غزل....طيب 
غزل...نعم أنا عملت الي عليا ورفضت الدور عليك بقي 
فارس....اممم واضح أنه مفيش مفر فاهنتجوز بس مش جواز عادي 
غزل بمقاطعة.....اه عارفة الكلام دا ولا تقوليلي رايح فين ولا جاي منين ولا كنت مع مين وجوزانا يكون عادي ونبان قدام الناس اننا سعداء وبنحب بعض 
فارس.......اممم كويس إنك عارفة 
غزل.....ههههه عارفة وانت كمان لازم تكون عارف إنك مش هتدخل فيا برضو ولا ف حياتي 
فارس.....مش ميت اني اتدخل في حياتك بس نسيتي اني هطلقك بعد كام شهر او سنة 
غزل....ههه لا ي روحي مش انا الي اطلق واخد لقب مطلقة من دلوقتي مش عاجبك يبقي ترفض وخلصنا 
فارس....اممم نشوف 
غزل ف سرها...... هه لو تمت واتجوزنا اصلا 
فارس......هدخل انا 
غزل....طيب 
فارس....مش هتدخلي 
غزل....هفضل هنا شوية 
فارس....طيب ثم تذكر خطيبها اممم ادخلي زمان الأكل جهز 
غزل.....مش جعانة 
فارس.....قولت ادخلي 
غزل وهي تنظر له بغيظ.....طيب 
محمد....اتكلمتو 
فارس.....امممم
شمس.....الأكل جاهز ي بابا 
محمد.....اتفضلو ي جماعة 
بعد وقت ليس بطويل 
مهران.....نقرا الفاتحة 
محمد....طبعا طبعا.......
مهران....... بكره عنروح نجيبو الدهب 
محمد......الي تشوفه يحج
مهران هو ينظر الي فارس وغزل .... مش عايز غلطة ف الفرح إلي هيغلط فيكم هحاسبة حساب عسير
غزل وفارس....تمم
مهران.....يلا هنمشي احنا وبكره هيجي فارس ياخد بتك واختها يروحو يجيبو الدهب ويلبسوهم وبعدها بيومين الفرح 
غزل.....ليه السرعة دي 
مهران......ههه عايز حفيد عايز اشوف ابن ولدي قبل ما اموت 
غزل نظرت إلي فارس بصدمة
فارس.....بعيد الشر عليك يابوي ربنا يطول ف عمرك يلا نمشي بقي 
مهران .....يلا بالسلامة 
محمد.....سلام
غزل ذهبت الي غرفتها وخلفها شمس 
غزل...... سمعتي مجوزني ابنه علشان اخلف واجبله حفيد 
شمس .....انا مش عارفة ايه دا 
غزل.....هو مش هيلمسني ومش هخليه يلمسني
شمس.... أهدي طيب
غزل....مش ههدي والله لهرب ويوروني بقي هيعملو ايه 
شمس.....يلا الي اسمه فارس ده وصل 
غزل... بابا فين 
شمس.....نزل الشغل 
غزل.....طيب يلا اخذت شنطتها واغلقت باب الشقة ونزلو
فارس....هفضل مستني الهانم كتير 
غزل....و فيها ايه 
فارس.....فيها إنك تتعدلي معايا احسلك 
شمس....ما خلاص ي عسل في اي كانت بتلبس 
فارس....انتو ازاي من القاهرة بكلامكم دا يلا اتزفتو اركبو 
شمس....عادي لو مفكرنا كيوت تبقي غلطان
غزل....انت الي ازاي من الصعيد وبتتكلم زينا 
فارس....درست ف القاهرة وعارفها شبر شبر ويلا اتفضلو وصلنا 
شمس..... انت مش هتنزل
فارس....جاي وراكم نزل من العربية واتجه إلي عربية كانت تراقبة من بداية خروجه من الفيلا
فارس....إنتي ازاي تراقبيني وتمشي ورايا
جنات.....هي دي الي هتتجوزها هتجيبو الدهب خلاص
فارس.....اممم 
جنات بدموع......هتسبني 
فارس....لا مش هسيبك هقول ل ابويا إنها مبتخلفش واتجوزك 
جنات....بجد 
فارس....بجد ي روح قلبي يلا امشي وطمنيني عليكي لما توصلي
جنات....حاضر حضنته وركبت السيارة وذهبت 
غزل كانت طالعة تناديه شاهدته وهو يحتضن فتاة ثم دخلت 
شمس....راح فين 
غزل...... بيحضن ف بنت بره
شمس..... واي اللامبالاه دي
غزل....علشان ميفرقش معايا 
فارس....اي اخترتو 
شمس..... اه اختار انت بقي 
فارس.....تمم 
شمس..... اخيرا خلصنا
فارس....لسه هنروح تختار فستان ونحجز ف كوافير
غزل....خليها يوم تاني 
فارس.... اخلصو انا مش فاضيلكم 
غزل.....ما تهدي ع نفسك ي نجم يعني فاضي تحضن البنات بس ولا ايه 
فارس....امممم والله براحتي 
غزل....ما زي ماهو براحتك انا كمان براحتي 
فارس قرب منها وقال.....براحتك ازاي مش فاهم 
غزل ببرود ....ملكش فيه ويلا خلي اليوم دا يخلص ع خير 
فارس....ادخلو اختارو ونادوني لما تخلصو علشان احاسب 
جلس فارس ف السيارة ودخلت غزل وشمس إلي الداخل 
بعد وقت 
 هاتف فارس كان يرن وجده والده 
مهران....ها ي ولدي خلصتو 
فارس...اهو بيختارو جوه 
مهران.....طيب ي ولدي سلام 
بعد وقت رن هاتفه مرة اخره وجده والد غزل 
فارس....نعم ي عمي 
محمد....رجعتو ولا لسه 
فارس....لسه قربو يخلصو 
محمد....طيب سلام 
فارس...سلام 
فارس....هو انا هخطفهم ولا اي وبعدين كل دا بيختارو ثم نظر امامه وجد عدوه (حازم) يدخل إلي الكوافير 
فارس....و دا ايه الي جابه هنا ثم دخل للكوافير 
حازم.....فارس ليك وحشة يراجل 
فارس....اهلا 
حازم....بتعمل ايه هنا
فارس....ملكش فيه 
غزل....انا خلصت 
فارس ف سره (كان لازم تيجي دلوقتي) ... طيب هحاسب 
فارس....يلا بينا 
حازم ....طب مش تعرفني 
فارس.....مش لازم 
غزل وهي تمد ايدها ....انا غزل وهكون مراته 
حازم وهو يصافحها....اهلا اهلا 
فارس بتوعد .....مش يلا
غزل.....يلا ثم خرجو وركبو العربية 
فارس بصوت عالي ..... وحياة امي لربيكي واضح ان ابوكي نسي انه يربيكي 
شمس..... ف ايه لكل دا وطي صوتك 
فارس بزعيق....بتسلم علييييه عند فيا بتعاندي معايا طب تمام تمام نوصل بس البيت وهعرفك ازاي تعاندي وتسلمي ع حد انا مرضتش اعرفه عليكي تماااام ي غزل كل ما هتعاندي معايا كل مانتي الي هتتأذي
بعد ما رجعو وطلعو الشقة 
فارس بزعيق.....ايه الي انتي عملتيه دا ملقتيش غير دا وتعاندي معايا فيه 
غزل.....هو ف انا مش فاهمة انت مالك ومالي اعمل الي اعمله مانت حضنت بنت ومتكلمتش ولا دمك فار عليا  
فارس قرب منها ومسك ايديها جامد.....انا اعمل الي عاوزو لكن انتي لا يرو^ح ا^مك انتي هتشيلي اسمي يعني تحترمي نفسك وتحطي جزمة ف بوقك وتخرسي 
شمس....يعني اي تخرس يجدع انت متتكلم كويس
غزل باستفزاز.....سيبيه دا متخلف مفكرني هسكت 
فارس.....اتأسفي 
غزل.....نعم!
فارس.....اتأسفي اي طرشتي 
غزل....واتأسف ليه 
فارس....غلطي فيا فا اتأسفي احسن ما رد فعلي هيزعلك 
غزل بعناد .....وريني هيزعلني ازاي
فارس قرب منها ومسكها من الطرحة......سبق وقولتلك احترمي نفسك معايا 
غزل..... اه شعري ي غبي اوعي
شمس....اي الي انت بتعمله دا سيبها 
فارس وهو يضغط اكثر.....برضو بتلغط تاني بقولك ايه احنا هنا معندناش حريم تغلط ف الراجل 
غزل بدموع.....اه سيبني 
فارس....اتأسفي 
غزل.....انا اسفة 
فارس وهو يرميها ع الارض.....لو غلطي تاني مش هيحصل كويس انا هسيبك المرة دي وهعديها بمزاجي لكن بعد كده هكون جوزك ولو عملتي حاجة معجبتنيش مش هتتخيلي هعمل اي 
شمس .....انت ازاي تعمل كده فاكر نفسك مين 
فارس.....جوزها 
غزل....لسه مش جوزي 
فارس.....بس هكون 
فجأة محمد فتح الباب ودخل
محمد.....فارس اهلا بتعمل ايه هنا 
فارس.....مفيش وصلتهم وقولت اطلع البس غزل الدهب 
محمد.....مالك ي غزل قاعدة ف الارض ليه 
غزل قامت وقربت من والدها.....بابا انا مش عاوزاه شدني من شعري وكان هيضربني 
محمد.....انت عملت كده فعلا ي فارس 
فارس ساكت وبيبص لغزل بكل هدوء 
محمد.....رد
غزل فرحت وفكرت انه بسبب الي حصل ممكن والدها يلغي الجوازة لكن اتصدمت بسبب رد فارس
فارس.....اه لقيتها واقفة مع راجل سلمت عليه وحضنته وقال ايه تعرفه من أيام الجامعة بس وغير كده غلطت فيا 
محمد.....مين دا الي سلمتي عليه لا وكمان حضنتيه وغلطي ف جوزك 
غزل تنظر بصدمة لفارس الذي يبتسم لها
محمد.....ما تردي 
غزل.....كداب محصلش 
شمس......انت بتكدب ليه 
فارس بتمثيل.....انا مش بكدب هكدب ليه يعني لكن انتي اختها طبيعي هتخبي عليها وتدافعي عنها 
غزل.....بابا لا هو بيكدب
فارس.....طيب تنكري انك مسلمتيش علي راجل 
محمد......ردي 
غزل بدموع.....سلمت 
فارس.....تنكري انك مغلطيش فيا 
غزل....غلطت بس هو الي استفزني وانا شفته وهو بيح،،
فارس بمقاطعة.....اهو غلطت وانا يعمي راجل صعيدي ومعندناش حريم تغلط ف رجالة
محمد.....معلش يابني كام يوم وهتكون ف بيتك ابقي علمها وقولها الحاجات الي بتعصبك علشان متغلطش 
فارس ف سره (قصدك هربيها هههه)...تمام ي عمي 
فارس بأبتسامة استفزازية .....مش يلا ي غزلي نلبس الدبل 
غزل وهي تنظر له بغيظ.....مش عايزة 
محمد.....يعني ايه 
غزل....هلبسهم لنفسي 
محمد ....لا يلا ي فارس لبسها 
بعد وقت
فارس.... همشي انا يعمي 
محمد....ما تخليك 
فارس.....والله ياريت علشان اصالح غزلي بس ابويا اتصل لازم امشي بقولك ي غزل 
غزل بغيظ....نعم
فارس.....هاتي رقمك علشان اصالحك
غزل....لا
محمد......لا ايه دا خطيبك وهيبقي جوزك
غزل....اتفضل اكتب ***********
فارس.....تمام همشي انا بقي
محمد....ماشي يابني مع السلامة 
بعد ما مشي فارس 
محمد.....كده ي غزل تسلمي ع راجل قدام جوزك وكمان تغلطي فيه 
غزل....ي بابا
محمد.....خلاص علي اوضتك يلا
ذهبت غزل اوضتها ولحقتها شمس
غزل.....يابن ^^^^ 
شمس.....شكله مش سهل 
غزل.....شوفتي جابها ل بابا ازاي 
شمس....شوفت
غزل....انا عرفت هعمل ايه 
شمس..... هتعملي ايه 
غزل امسكت هاتفها واتصلت بوالدتها ...الو ي ماما 
جيهان....الو ي غزل عاملة اي ي حبيبتى وشمس عاملة ايه 
غزل....تمام ي ماما انتي لسه قاعدة ف الشقة الي كانت ولا نقلتي 
جيهان...... لا قاعدة مع عادل ف الفيلا ف حاجة ولا ايه 
غزل....ممكن تبعتيلي العنوان النهاردة 
جيهان.....حاضر ف ايه طيب 
غزل ......هحكيلك بعدين سلام ثم قفلت 
شمس.....هتمشي امتي الفرح بعد بكره
غزل....همشي بكره وهتيجي معايا 
شمس ....انا خايفة 
غزل....وانا مرعوبة بس مفيش غير كده 
شمس....ربنا يستر
ف صباح اليوم التالي 
غزل.....شمس حضري كل اللي تحتاجيه ف شنطة صغيرة 
شمس.....عملت كده 
غزل....تمام 
فجأة هاتف غزل يرن 
غزل....رقم مش مسجلاه 
شمس.....يمكن فارس 
ردت غزل......الو 
فارس......اهلا ي غزلي 
غزل...... نعم عايز اي
فارس.....كتب الكتاب هيكون النهاردة مش ف الفرح 
غزل.....هههههه 
فارس......بتضحكي علي ايه 
غزل.....اصل للأسف مش هحضر 
فارس....نعم قصدك ايه 
غزل....مش لازم تعرف 
فارس.....اتعدلي معايا احسلك قولي قصدك ايه 
غزل بأستفزاز .....اممم اصل همشي
فارس.....تمشي! تمشي تروحي فين يعني 
غزل.....باي ثم قفلت الهاتف
غزل....شمس اقفلي كل الموبايلات ويلا اكيد هيتصل ب بابا 
شمس.....تمام يلا
*عند فارس تحديدا ف الشركة *
فارس.....قصدها ايه ب هتمشي 
نوح خبط ودخل...... اي ي عريس محدش سامعلك صوت 
فارس.....ازيك ي نوح
نوح..... مالك ي صحبي 
فارس.....كلمت غزل وقولتلها هنكتب الكتاب النهاردة بدل ما نكتبه ف الفرح 
نوح......ها وبعدين 
فارس.....قالت مش هحضر علشان همشي 
نوح.....بجد 
فارس......اه 
نوح......قالت كده ليه يعني 
فارس....مش عارف 
نوح بتفكير.....انت مش قولتلي لما روحتلها اول مرة كانت واقفة مع خطيبها وبيخططو يهربو 
فارس.....ي بنت ال***** هروح الشقة بسرعة 
نوح.....جاي معاك
فارس.....بسرعة يلا ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال ب والد غزل
فارس....الو ي عمي انت فين 
محمد.....انا ف الشغل ف حاجة ولا ايه
فارس.....بنتك فين 
محمد.....غزل! غزل ف البيت 
فارس.....انت قريب منه طيب 
محمد......اه 
فارس....طيب روح البيت بسرعة 
محمد.....ليه ف ايه يابني 
فارس.....بسرعة بنتك ممكن تهرب 
محمد....تهرب طيب هروح بسرعة سلام 
*عند غزل وشمس*
غزل طلعت من البلد وبقيت ف المدينة 
غزل.....تاكسي المحطة 
السائق..... اتفضلي 
غزل.....احلي حاجة إن البلد قريبة من المدينة 
شمس....تفتكري ايه الي هيحصل 
غزل....اكيد هيتشل إن ازاي انا ارفضه وكمان اهرب 
شمس.....ربنا يعدي اليوم دا ع خير بجد 
غزل.....متخفيش هيعدي إن شاء الله 
************************
محمد وصل الشقة ظل يبنادي علي بناته غزل وشمس لم يستمع رد دخل غرفتهم وفتح الدولاب وجد ينقص منها ملابس 
محمد......يا ولاد الك*ل*ب امسك هاتفه ليتصل بهم وجد هاتفهم مغلق 
فجاة فارس خبط ذهب محمد وفتح له 
فارس.....ايه 
محمد.....مش ف البيت 
فارس.....تمام متزعلش من الي هيحصل لبنتك مني ومن ابوي 
محمد....يمكن هربت مع الواد الصايع 
فارس بضيق .....لا كان قاعد تحت وشكله ميعرفش
محمد .....اكيد راحو القاهرة عند أمهم 
فارس.....بجد انا عارف القاهرة كلها قولي المكان فين 
محمد....اعرف الشقة الي كانت قاعدة فيها 
فارس...... بسرعة العنوان 
محمد....****** ******* 
فارس....معاك رقمها 
محمد.....اه خده***********
فارس.......تمام نوح خد منه رقم شمس واهو رقم غزل عايزك تتبع الارقام دي تمام
نوح.....حاضر 
فارس.....هروح القاهرة انا تمام نوح مش عايز ابوي يعرف باللي حصل حتي لحد الليل
نوح ....حاضر بس هاجي معاك 
فارس.....تمام يلا 
ركب فارس ونوح السيارة وف طريقهم الي القاهرة 
بعد ساعات
غزل....شمس يلا وصلنا 
شمس....تمام يلا ف تاكسي هناك قوليله العنوان يلا 
غزل..... يلهوي 
شمس.....ف ايه 
غزل.....مفتحتش نت النهاردة ومشفتش العنوان فين 
شمس.....يخربيتك اي الغباء دا 
غزل .....كده هفتح الفون 
شمس.....يمكن يعرف مكانا لما تفتحي 
غزل...يوه طيب اعمل ايه
شمس.....افتحي الفون ياست غزل وخلاص واتصلي ب ماما خليها تقولك العنوان بسرعة واقفليه 
غزل....طيب فتحت الفون وجدت مكالمات كثيرة من والدها وفارس
غزل.....الو ي ماما فين العنوان
جيهان....*********** هستناكم 
غزل.....تمام 
فجأة وصلت لها رسالة من فارس.....عرفت مكانك وهجيبك وساعتها مش هرحمك
غزل بخوف......عرف مكاني 
شمس.....مين
غزل.....فارس بعت رساله بيقول انه عرف مكاني
شمس......ازاي
غزل.....اكيد مراقب رقمي 
شمس.....هو قال انه عارف القاهرة شبر شبر حاسة هيجيبنا بكل سهولة 
غزل...شمس متخوفنيش امتي قال كده
شمس....لما قولناله بتتكلم إزاي زينا وقال انه درس ف القاهرة وعارفها 
غزل.....ياربي 
شمس....اهدي احنا لسه قدام المحطة يعني ميعرفش هنروح فين 
غزل.....طب يلا نركب تاكسي شارع ******* لو سمحت 
السائق.....اتفضلو 
*****************************
نوح.....قفلت تلفونها تاني
فارس.....اكيد هتقفله 
نوح....انت بعتلها ليه إننا عرفنا مكانهم 
فارس.....علشان تعرف إني مش هسيبها وهجيبها 
نوح....القاهرة كبيرة ياعم هنجيبهم ازاي بس 
فارس......عارفها حته حته 
نوح.....ربنا يعدي اليوم دا علي خير 
فارس.....ههههه هخليه عليها سواد 
نوح....والله ما خايف غير منك 
فارس....متخفش 
*عند غزل وشمس*
غزل للحارس.....لو سمحت دا بيت استاذ عادل 
الحارس.....ايوة عايزة ايه 
غزل.....عايزة مراته جيهان 
الحارس.....استني هنا دخل الحارس ونادي والدتها 
جيهان....افتح البوابة 
غزل ذهبت لها وقامت بأحتضانها.....ماما وحشتيني 
جيهان بدموع.....وأنتي كمان ي قلبي ثم ذهبت الي شمس وقامت بأحتضانها 
جيهان.....وحشاني ي شمس عاملة ايه ي قلبي 
شمس.....تمام كويسة 
جيهان.....يلا تعالو ادخلو هااا احكولي بقي حاصل ايه معاكم 
غزل حكت ل والدتها كل شئ من البداية 
جيهان....غلط الي عملتيه دا ي غزل وازاي الي اسمه فارس دا والده يجبره علي حاجة زي دي 
غزل.....معرفش
جيهان....هو راجل يقدر يرفض يعني 
شمس....ابوه كبير البلد و زي ما بيقولو كلمته سيف 
جيهان.....اممم طيب تقعدو معايا هنا ولا تروحو الشقة 
شمس....بقول نروح الشقة احسن لأن مش هنرتاح هنا وجوزك عادل دا هيكون موجود
غزل.....اه 
جيهان.....ثواني هتصل بالبواب يظبطها علشان اكيد اتملت تراب 
غزل....تمام
**************************
*بعد عدة ساعات* وصل فارس ونوح الي القاهرة وف طريقهم إلي العنوان الذي وصفه له محمد 
البواب.....رايح فين ي استاذ
فارس....طالع شقة الاستاذ محمد و المدام جيهان 
البواب.....بقالها كتير يا باشاا محدش جه
فارس.....محدش من بناتها جم النهاردة 
البواب......لا إنت تقربلهم إيه ي بيه 
فارس.....جوز بنتها وهي جات هنا وعايز اعملها مفاجأة  
فجأة رن هاتف البواب .....دي الست جيهان بترن 
فارس....افتح الاسبيكر 
البواب .....نعم ي ست جيهان
جيهان....ازيك ياعم اسماعيل 
اسماعيل....الحمد لله 
جيهان.....عيزاك تظبط الشقة 
اسماعيل.....ليه ياست هانم 
جيهان....بناتي جم وهيقعدو فيها 
اسماعيل.....حاضر ي ست هانم 
جيهان.....تسلم سلام 
فارس.....تمام هات المفتاح اطلع اظبطها أنا  
اسماعيل.....ليه ي بيه 
فارس....هعملها المفاجأة انت نسيت ولا إيه 
اسماعيل.....طيب ي بيه اهو المفتاح عارف أنهي شقة
فارس....الدور التالت شقة 6 الي علي الشمال
اسماعيل ف سره(مدام عارف الشقة يبقي جوزها صح).....تمام ي بيه 
فارس بصوت واطي.....نوح عايزك تركن العربية الناحية التانية واول ما يجو اديني رنه 
نوح....تمام فارس متعملش حاجة للبنات 
فارس.....مش هعمل انا هطلع 
نوح.....تمام 
بعد ثلاث ساعات وصلت غزل وشمس إلي الشقة
غزل بخوف.....قلبي مقبوض يلا نرجع 
شمس.....نرجع فين متخفيش يلا
غزل.....فين عم اسماعيل 
شمس.....تلاقيه لسه بيظبط الشقة انتي خدي المفتاح من ماما 
غزل....اه
نوح....الو ي فارس ف بنتين دخلو العمارة معرفش اذا هما او لا 
فارس.....تمام اطلع وراهم 
وصلو الشقة ووضعت غزل المفتاح وفتحت 
شمس....نوري النور
غزل....اهو ثم رمت نفسها علي الكرسي اخيرا هنرتاح 
فارس وهو يخرج من المطبخ.....هههه للأسف لسه الراحة مجتش 
غزل بصدمة......
غزل....ا انت جيت هنا ازاي 
فارس كاد أن يقترب منها فرت هاربة للخارج.....هههه كنت هقولها جيت ازاي وبعدين مفكرة انها هتهرب مني
شمس...... أنت بتعمل ليه كده 
فارس بأستفزاز ....استمتاع
غزل بدموع وهي تنزل بسرعة علي السلالم....يارب طب وشمس لسه معاه ثم فجأة قابلت نوح وهو يصعد 
نوح....ف ايه 
غزل....مفيش 
نوح.....اممم طيب قدامي 
غزل....نعم!
نوح.....بقول قدامي 
غزل ازاحت نوح ليقع علي السلالم......اسفة ثم نزلت و اوقفت تاكسي وف طريقها إلي فيلا والدتها 
*عند شمس *
شمس.....بقولك ايه اتكلم معايا كويس وبعدين إنت مش عايزها وهي مش عيزاك واهي جات من عندها وسابتلك كل حاجة مفروض تفرح وتروح تتجوز الي عايزها وبتحبها 
فارس.....ششش مش عايز كلام كتير وانا اعمل الي انا عايزو والي ع مزاجي ثم امسك هاتفه وقام بالاتصال بنوح لم يرد قام بالاتصال به مرة اخري اجاب....الو ي فارس لقيت وحدة نزله عرفت انها هي وكنت هطلعها تاني بس 
فارس...بس ايه 
نوح.....زاحتني علي السلم وهربت مني 
فارس......يابت ال****** إنت كويس 
نوح.....كويس 
فارس....طيب هنزلك انا سلام ثم نظر الي شمس نظره كلها شر......أختك بتزيد ف غلطها وانا بقي هزيد ف الغلط بس دا هيتعاد عليها ويأذيها هي 
شمس.....متقدرش تعمل حاجة 
اقترب فارس منها وامسك يديها ومشي بها لأسفل .....واخدني فين ابعد عني 
فارس.....اخرسي مش عايز اسمع صوتك 
شمس....براحة انت بتجر بقرة وراك 
فارس.....نوح انت كويس 
نوح....اه تمام 
فارس....يلا طيب ثم نزلو وركبو سيارة فارس
شمس.....هههه هربت أهي وريني هتجيبها إزاي 
فارس بأبتسامة اخافتها....هوريكي بس قوليلي بقي بيت مامتك فين 
شمس....نعم
فارس....إنتي سمعتي كويس
شمس....معرفش
فارس....اممم تمام وانا هعرف لوحدي ثم خرج من السيارة واتصل بوالدها
محمد.....اي ي فارس في اخبار
فارس....جبتهم ياعمي وشمس معايا بس بتك التانية فلتت مني وأكيد راحت عند أمها 
محمد.....انا مش معايا رقم أمها بس هي اتجوزت واحد اسمه عادل عبدالله 
فارس.....دا الي عامل شركة العادل ولا مش هو 
محمد.....لا هو إنت تعرفو 
فارس......اه وابوي يعرفه طيب خلاص انا عرفت هعمل ايه سلام ثم أمسك هاتفه واتصل بوالده وقال الوو يابوي
مهران....الوو فينك ي ولدي لازم تجهز علشان كتب كتابك 
فارس....خليه يوم الفرح يابوي 
مهران....اشمعنا في حاجة جرت وانا مدراش (معرفش)
فارس.....لا يابوي انا بس سافرت القاهرة بسبب شغل ف الشركة 
مهران....طيب ربنا معاك ي ولدي
فارس....الله يخليك يابوي فاكر عادل عبدالله صاحب شركة العادل 
مهران....ايوة ماله
فارس......عايز رقمه
مهران....طيب استني ....اكتب عندك ***********
فارس.....تمام يابوي سلام 
رجع وركب السيارة 
نوح....عملت إيه 
فارس....قربت اجيبها 
شمس....ازاي 
فارس....خد منها الموبايل الأول 
شمس.....هو ف اي إنت جرا لمخك حاجة ولا ايه 
نوح سحب منها الموبايل ....كده كده مقفول يعني 
فارس......احكيلك بقي عرفت أمك متجوزة مين وطلعت اعرفه وبسهوله هوصلها 
شمس.....مش عارفة انت عايز ايه أنت مش قولتلها ترفض الجوازة دي 
فارس....ايوة كانت غارت هربت من بدري مش قبل الفرح بيوم 
شمس بصوت عالي....هو كان في وقت اصلا وتغور إنت بعيد الشر علي أختي 
فارس.....ششش هنزل اتصل بالراجل انا 
نوح....هتقوله ايه 
فارس.....هقوله عايز اعمل معاك صفقة واعزمك علي فرحي بس يارب يكون ف البيت 
*عند غزل*وصلت الفيلا وحكت لوالدتها 
جيهان.....إزاي عرف مكان الشقة 
غزل بدموع.....معرفش أنا خايفة علي شمس 
جيهان.....استني هكلم عادل واحكيله وهو هيتصرف 
غزل...طيب
جيهان.....عادل ممكن تيجي الفيلا
عادل....ف حاجة حصلت ولا ايه
جيهان .... بنتي هنا وواقعة ف مشكلة 
عادل..... طيب جاي
بعد نصف ساعة وصل عادل الفيلا 
عادل....في ايه كادت جيهان أن ترد لكن قاطعها هاتف عادل وهو يرن 
عادل....ثواني وهرجع ثم خرج إلي الجنينة ....الوو مين 
فارس.....إزيك ي استاذ عادل انا فارس مهران 
عادل....اهلا إزيك ي فارس عامل ايه وابوك عامل ايه
فارس....تمام الحمد لله 
عادل....ديما
فارس..... كنت عايزك ف خدمة كده
عادل....ودي تيجي طبعا اتفضل قول 
فارس....مش هينفع ف الفون 
عادل.....طيب انا ف الفيلا هبعتلك العنوان وتجيلي 
فارس.....تمام سلام ثم رجع وركب السيارة 
نوح....هااا 
فارس... الطريق اخرو 15دقيقة مش صح ي شمس 
شمس كانت تنظر له بقرف ولم ترد
فارس.....خليه 10دقايق ثم بدأ بالقيادة 
شمس....ف ايه انت هطير سوق براحة 
لم يرد عليها واستمر بالقيادة 
ذهب عادل إلي الحراس واخبرهم بمجئ فارس حتي يدخلوه ثم رجع الفيلا
عادل....ها احكولي 
الخدامة ..... العشا جاهز ياست هانم 
جيهان.....تمم يلا نتعشي وبعدين احكيلك ثم ذهبو إلي السفرة 
جيهان ....كلي ي غزل اكيد جعانة 
غزل..... ماليش نفس
جيهان....ازاي كلي ي حبيبتي 
عادل....كلي ي غزل البيت بيتك 
غزل....شكرا
عادل....يلا كلي 
غزل....حاضر وبدأت تأكل ثم فجأة سمعت صوت فارس يقول
فارس.......
فارس.....وليكي نفس تأكلي 
غزل نظرت له بخوف ثم قامت و وقفت خلف والدتها.....ماما هو ده 
عادل.....أهلا ي فارس اتفضل 
جيهان....إنت تعرفه
عادل.....طبعا 
جيهان.....تعرفه منين 
عادل.....كان في بينا شغل 
جيهان ذهبت ووقفت أمام فارس وقالت....فين شمس
فارس....ف العربية يلا ي غزل
جيهان....إنت بجح ليه اي البجاحة دي 
فارس.....اممم والله البجح الي فينا إنتي بنتك تهرب وتحط رأس ابوها ف الطين وتكسفه قدام الناس وانتي بتخبيها هنا بدل ما تقوليلها دا غلط 
جيهان.....إنت قليل الأدب ازاي تكلمني كده
فارس.....هبقي اكلمك بطريقة تانية حاضر 
*عند شمس*
شمس.....كان يوم اسود يوم ما نزلنا البلد دي
نوح.....ههههه والله وكان يوم اسود لما العمدة اختار أختك تكون مرات فارس 
شمس بردح.....مالها أختي ياخويا
نوح....كسرت جسمي ياختي
شمس.....براحتها 
نوح....لا والله وبعدين هي تطول تتجوز ابن العمدة 
شمس.....ياعم مش عايزين نطول 
نوح....كنتي فين لما كانو بيوزعو الرقة والصوت الواطي علي البنات
شمس....مكنتش لسه اتولدت ي خفيف وبعدين انا عايزة انزل
نوح....بس يبت صدعتي أهلي 
*عند فارس وغزل*
جيهان.....إنت قليل الأدب 
فارس.....عارف 
عادل....في ايه وأنت تعرف غزل منين 
فارس....مراتي 
غزل....لسه مبقتش مراتك
فارس....بس هتكوني وده امر مفيش مفر منه 
غزل....انت مش كنت عايزني ارفض ب أي طريقة وبعدين بالطريقة دي ابوك هيوافق إنك تتجوز إللي بتحبها علشان يلم الموضوع
فارس.....والله صح ممكن يوافق تمام سلام 
عادل.....فارس خد غزل وخلص الموضوع متكبرهوش
فارس.....ههههه لا ما خلاص مش عايزها 
عادل..... فارس انا اعرفك من نظرتك فا بلاش و يلا غزل روحي معاه فارس كويس وهتحبيه 
غزل.....لا أنت بتقول ايه ماما قولي حاجة
جيهان.....بنتي مش عيزاه وانا مش هجبرها علي حاجة 
عادل بزعيق....لو مرحتش فارس هيقول ل ابوه وهيبعت ناس يجبوها بالعافية ومش هتعرفي يعمل فيها ايه
جيهان.....إنت خايف منهم 
عادل.....خايف علي بنتك 
فارس.....اتخيلو لو قولت إنها هربت مع اللي بتحبه 
عادل....فارس خلاص عدي الموضوع ع خير هي عرفت غلطها وهترجع معاك
جيهان.....قولت لا 
عادل تجاهل كلامها واتجه لغزل وقال.....اسمعيني ي بنتي إنتي عايشة ف الصعيد وبباكي لسه هناك لو الناس عرفت ابوكي مش هيستحمل ومش هيقدر يوري وشه للناس يعني عايزة البنات الي طلع بيهم من الدنيا يخذلوه قدام الناس ويوطو راسه مينفعش يلا متخفيش انا عارف هو بارد ومستفز بس انتي حاولي تستلطفيه تمام 
غزل بدموع......حاضر
فارس....اسف علي الدخله والمشاكل دي وأكيد هتيجو الفرح بكره 
عادل.....أكيد 
فارس.....تنورو ثم توجه فارس إليها وامسك يديها وسحبها خلفه 
فارس....اركبي 
صعدت غزل السيارة بصمت
شمس.....غزل انتي كويسة 
فارس....هأكلها دا حتي كانت بتأكل ومش همها حاجة 
غزل.....باصصلي  ف الأكل الي طفحته كمان 
فارس.....مانا مطفحتش من الصبح 
غزل.....محدش قالك تعال ورايا 
فارس....بت اخرسي بحاول اكون لطيف علشان معلمش ع وشك ب إيدي 
غزل.....لا ياخويا متقدر ومن النهاردة هكون وحدة تانية خالص 
فارس....تانية ولا تالتة بقي مش فارقة 
شمس.....خلاص بقي 
فارس.....اتخمدو عقبال ما نوصل
شمس وغزل....خمده تخمدك 
فارس نظر لهم نظره غيظ .....قلبكم مات يعني وبتردو 
غزل.....ولسه
فارس.....هنشوف 
بعد عدة ساعات 
فارس نظر خلفه وجدهم ف نوم عميق قام بتشغيل اغاني بصوت عالي 
غزل وشمس......عاااا
غزل....ف ايه 
فارس.....وصلنا ياختي يلا 
غزل بخوف....لا 
فارس....ولما إنتي خايفة منه مفكرتيش ليه قبل ما تتزفتي تهربي 
شمس.....ملكش دعوة 
فارس....طب انا غلطان يلا انزلو 
غزل....إنت رايح فين
فارس....طالع معاكم مش يمكن تستنو لما امشي وتنزلو وتهربو تاني 
كان فارس يصعد امامهم ونوح خلفهم ....وصلو الشقة ودق فارس الجرس فتح لهم محمد 
محمد......اي ي فارس مجبهمش ولا ايه 
تحرك فارس للامام لتدخل غزل وشمس ويقفو ف ركن بعيد عن والدهم 
محمد.....أهلا ب بناتي ثم توجه أمامهم ورفع يده ليضرب غزل ولكن فارس امسكها
محمد.....بتعمل ايه سيبني اربيهم 
فارس....مينفعش كده ياعمي 
غزل فرحت من داخلها انه دافع عنها ولكن فرحتها لم تدوم سمعته يكمل ويقول 
فارس وهو ينظر لها.....انا هربيها ف بيتي متقلقش كلها كام ساعة 
نظرت له غزل بغيظ 
فارس معلش ي عمي عايز بنتك ف كلمتين 
محمد......اتفضل 
اقترب منها وسحبها إلي البلكونة وقال بكره ليلتك ي عروسة هخليها نكد متقلقيش
غزل.....بتعمل ليه كده انت قادر ترفض ع فكرة 
فارس....عارف بس إنتي  عجبتيني بصراحة 
غزل.....إزاي 
فارس....زي الناس
غزل....إنت مش بتحب وحدة تانية 
فارس....اه بس ابويا مش موافق عليها 
غزل.....طيب وانا مالي ف الحوار ده
فارس.....هههه حظك ثم قاطعهم رنين هاتف فارس بأسم  جنات 
فارس.....الووو
جنات....اي ي فارس برن عليك مش بترد 
فارس....معلش كنت مشغول شوية ي حبيبتي 
جنات....تمام انا كنت بطمن عليك 
فارس....تسلمي ي قلبي 
جنات....حبيبي هقفل انا المهم اني اطمنت عليك 
فارس.....تمام باي 
غزل.....وأنا هكلم محمود زيك كده 
فارس......هههه كويس إني سايبك تقولي اسمه قدامي دلوقتي لكن لما تبقي مراتي مش هسمحلك بكده
غزل....لحظة اشمعنا
فارس.....انا راجل اعمل الي اعمله 
غزل بتحدي....امممم بس يكون ف علمك كل مرة هتكلمها فيها هقول ل ابوك 
اقترب منها وامسك يديها جامد وقال.....فكري بس تعمليها والله اندمك ع اليوم الي جيتي فيه هنا 
انا ماشي سلام 
صباح يوم الفرح قامت غزل بتجهيز نفسها وذهبت للكوافير 
غزل....مش عايزة ميكب اوفر عيزاه خفيف
البنت....إنتي مش محتاجة مكياج ي قلبي 
غزل بأبتسامة....تسلمي ي قمر 
*جاء المساء*
مهران.....ها يولدي جهزت
فارس....ايوة يابوي هعدي علي غزل اخدها من الكوافير 
مهران.....تمام روح واركبو ف العربية الي بعتهالكم 
فارس....تمام يابوي سلام
نوح.....انا مبقتش فاهمك 
فارس....ليه يعني 
نوح.....يابني إنت مش بتحب جنات وخليت البت تسيب القاهرة وتجي هنا علشان تشتغل معاك وتبقي تحت عينك 
فارس....ايوة ايه الي مش فاهمو بقي
نوح....إنت هتشلني مفروض تتجوزها هي
فارس.....عارف 
نوح......طيب بص تيجي نجيبها ونلبسها لبس العروسة وتغطي وشها لحد كتب الكتاب ولما يتم شيل الغطي ابوك هيغضب شوية وبعدين هيتقبل الموضوع
فارس....والله فكرة بس عايز اقولك إن ابو غزل مش هيسكت والناس هتعرف وابوي مش هيخليني امسك العمودية بعده وبصراحة غزل عجبتني ومرتحلها معرفش ليه 
نوح....بس مش بتحبها 
فارس.....امممم
نوح.... إنت بجح ليه كده يابني 
فارس.....ههههه بستمتع لما اغيظها 
نوح....فارس دا جواز يعني هتعيش معاك العمر كله 
فارس وهو يضع برفان......عادي المهم هنروح نشوف غزل ونقرر هناك بقي لسه ف وقت 
نوح....طيب يلا 
عند غزل وشمس
غزل.....شمس انتي خلصتي 
شمس....اه عايزة حاجة 
غزل.....جعانة 
شمس.....وأنا كمان والله 
غزل....خدي اهو روحي اشتري أكل وتعالي 
شمس....تمام 
بعد وقت وصل فارس ونوح 
العاملة.....لسه فاضل كام حاجة صغيرة وتجهز معلش استنو هنا علشان الحريم الي جوه 
نوح.....تمام
فارس.....لتكون هربت 
نوح.....معتقدش اصل ملهاش حته تانية ومكان امها عرفناه
فارس....اممم
نوح....مش دي اختها 
فارس....اه ثم اقترب منها وقال....سيبتي غزل وبتعملي ايه برا
شمس....كانت جعانة ورحت اشتريت أكل ف حاجة 
فارس....مفيش ادخلي
نوح.....ما تهدي ياعم 
فارس.... هتصل ب جنات اقولها علي الخطة وتجي تجهز هنا 
نوح....بقول بجح 
ابتعد قليلا ثم مسك هاتفه وقام بالاتصال بها .....الو ي جنات 
جنات بحزن...الو ي فارس مبروك النهاردة فرحك
فارس.....عندي ليكي حاجة حلوة ثم فجأة وجد محمود يركن سيارة أمام الكوافير 
جنات.....ايه هي 
فارس.....جنات هكلمك بعدين سلام ثم اتجه إلي محمود ....بتعمل ايه هنا 
محمود....مبعملش العمدة بعتني علي المكان دا 
فارس.....العمدة!
محمود.....اه 
العاملة ....فارس بيه العروسة خلصت 
فارس....تمام
امسك فارس هاتفه وقام بالاتصال ب والده.....الو يابوي 
مهران.....ها يولدي خلصت 
فارس.....اه يابوي إنت باعت واحد اسمه محمود
مهران....أيوة يولدي 
فارس....يترفد
مهران....ماله عملك حاجة
فارس....لا بس يترفد
مهران....طلما معملش حاجة يبقي مش هيترفد يلا هات عروستك ف العربية الي بعتها وتعالي الناس بقت بتيجي ف القاعة
فارس....تمااام يابوي تمااام
نوح....هااا الوقت قرب قولت ل جنات 
فارس.....لا لغيتها 
نوح....ليه  
فارس....بعدين هدخل اجيب غزل تمام 
دخل الكوافير وجدها امامه كانت جميلة بحق قال ف سره (ماشاء الله )اقترب منها وامسك يديها ومشي بها 
العاملين ف الكوافير شغلو اغاني وكانوا يزغرطون لها 
خرجت غزل ورأت محمود ابتسمت له كانت تتمني أن يكون هو العريس ويكون لها 
فارس رأها وهي تنظر له وتبتسم....ابتسامتك الجميلة دي همحيها 
غزل.....وأنت مالك براحتي اعمل الي انا عيزاه زي مانت بجح وبتكلم حبيبتك عادي انا
فارس.....ششش خلي اليوم يعدي بخير عليكي وعليه
ركب فارس وغزل وشمس ف السيارة التي ارسالها له والده بقيادة محمود 
بعد وقت وصلو القاعة 
فارس....عايزك ترقصي وتبتسمي وكأنك خدي حب حياتك 
غزل....مكنش ليها لازمة اصلا تعملو فرح 
فارس....هههه فعلا متستهليش 
غزل بأبتسامة حزن....فعلا
فارس....هنروح للمأذون نكتب الكتاب وبعدين الشباب هيهيصو ونمشي 
غزل....طيب 
بعد وقت انتهو من كتب الكتاب وأمتلأت القاعة بالزغاريط والاغاني 
أنتهي الفرح بخير وودعت غزل شمس ووالدها ثم صعدت مع الخادمة لتدلها علي الغرفة
مهران....يلا ي ولدي ورا مرتك وطلع المنديل من الشباك 
فارس خرج للناس وقال ....شكرا نورتو نجيلكم ف الأفراح ان شاء الله 
مهران....اي الي عملتو دا 
فارس....الحاجات دي قديمة يابوي والبت من القاهرة ولو عملت كده هتخاف مني هطلع انا بقي سلام
صعد إلي غرفته وجدها قد ابدلت ملابسها 
فارس....اممم بالسرعة دي مش تستني افكلك السوستة 
غزل....عنيات فكتها شكرا هي الاوضة دي ليها مفتاح 
فارس....اه ليه 
غزل....مبعرفش انام غير وانا قافلة الاوضة بالمفتاح 
فارس....اممم هتلاقي ف الدرج الاول 
غزل....تمم شكرا ثم فجأة شعرت بالدوار اه
فارس.....مالك
غزل بتمثيل....حاسه اني دايخة 
فارس....شكلك خرعة رايح اخلي عنيات تجبلك اكل 
بعد أن خرج من الغرفة اقفلت الباب خلفه بالمفتاح 
فارس....إنتي بتعملي ايه 
غزل....نسيت اقولك اني بحب انام ف الاوضة لوحدي يلا شوفلك اوضة تانية 
فارس....غزل افتحي
غزل....لا
فارس.... والله لندمك ي غزل ال*كل*ب
ف صباح اليوم التالي 
استيقظ فارس مبكرا وذهب إلي غرفته 
فارس....غزل افتحي ي غزل 
غزل بنوم....مين
فارس...أنا ياختي 
غزل...لسه عايزة أنام تاني
فارس بكذب ....افتحي أبويا زعقلي وخرب الدنيا وقال أنه هيوريكي ازاي تعملي كده 
قامت غزل مفزوعة.....بجد
فارس....أيوة يلا 
غزل وهي تقوم....طيب ثم أمسكت المفتاح وفتحت له 
ما أن فتحت الباب دخل واغلقه بقدمه ثم اقترب منها و أمسكها من عنقها وازاحها لتلتصق بالحائط
فارس....أنا تطلعيني بره اوضتي وتخليني أنام ف اوضة الضيوف مين سمحلك تعملي كده 
غزل وهي تختنق.....أبعد عني همووت
فارس.....ف ستين داهية 
غزل بحركة سريعة ضربته تحت الحزام واسرعت إلي الحمام 
فارس....اااه يابنت ال****** ماشي ي غزل والله لاربيكي
غزل....سبق وقولتلك انا هبقي وحدة تانية يعني مش هسكتلك علي حاجة 
فارس....هنشوف اتزفتي خلصي علشان أدخل وننزل نفطر 
غزل....طيب 
بعد نصف ساعة خرجت من الحمام 
فارس....ايه جربانة 
غزل....وانت مالك 
اقترب منها فارس ووضع يده علي خصرها.....احترمي نفسك احسلك ي غزلي
غزل بتوتر....طيب أبعد 
فارس.....ولو مبعتش ثم قاطعهم رنين هاتف فارس اخرجه من جيوبه وجد الإسم جنات ورأته غزل 
فارس....الو ي قلبي
غزل ازاحته بعيدا عنها....بجح ثم خرجت إلي البلكونة 
جنات....الو ي فارس اخبارك ايه 
فارس....تمام ي قلبي
جنات ....الف مبروك 
فارس....الله يبارك فيكى 
جنات....لمستها
فارس.....ههههه لا طبعا 
جنات....بجد 
فارس.....اه 
جنات.....هاجي اباركلك 
فارس....مش النهاردة لا 
جنات.....خلاص بعد كام يوم 
فارس....تمام هقفل انا سلام ثم اتجه إلي البلكونة 
غزل....ليه قبلت بيا مدام بتحبها 
فارس....مش عارف 
غزل....لا أكيد عارف أنت كده بتعذبها وبتعذبني وبتعذب نفسك دا لو حبيتها فعلا 
فارس.....حبيتها بس ارتحتلك إنتي 
غزل....يعني مرتحتش للي بتحبها 
فارس....بصراحة مش عارف وبحب ادايقك
غزل....مانا اعرف ادايقك 
فارس....هههه إزاي ثم قاطعهم دق الباب مييين
عنيات....انا يبه البيه الكبير بينادي علي حضرتك علشان الفطار
فارس.....تمام نازلين هدخل الحمام ع السريع وننزل 
غزل....طيب 
بعد عشر دقائق خرج فارس وذهب إلي البلكونة... لسه واقفة يلا علشان نفطر 
غزل وهي تنظر ل محمود....مش عايزة 
لاحظ فارس أنهم ينظرون لبعضهم.....خلاص للأسف بقيتي مراتي انا مش مراته واول حاجة لازم تعرفيها إني مش بحب مراتي تبص ل راجل غيري تمام ي غزلي
غزل....وانت مالك
فارس....لا فوقي ي قلبي ويلا علشان نفطر وبعد الفطار هعرفك انا مالي إزاي 
غزل.....وريني اخرك 
فارس....هههه تمام يلا ننزل 
علي السفرة
مهران....عوقو (اتأخرو) ليه كده
عفاف....عرسان جداد يحج
فارس....انا جيت اهو
مهران.....أهلا ي عريس 
عفاف....صباحية مباركة 
مهران.....إزيك ي بنتي 
غزل....تمام الحمد لله 
مهران.....لو زعلك الواد دا تيجي تقوليلي طوالي (علطول)
غزل....حاضر 
مهران....يلا افطرو 
فارس....ابويا
مهران.....نعم 
فاس.....انا عايز اطرد الواد السواق الي اسمه محمود
مهران.....غلط معاك ف حاجة 
فارس.....أيوة رد عليا رد معجبنيش
مهران....انت مش عيعجبك العجب دا واد طيب جه من أسبوعين قال إنه عايز شغل علشان يتجوز إلي بيحبها 
غزل دمعت ورأها فارس.....بس انا عايزو ميشتغلش اهنيه (هنا)
مهران.....وانا مش هقطع عيشه خليه يبني نفسه ويتجوز خطيبته
غزل....عن اذنكم شبعت 
عفاف.....استني لما جوزك يخلص هو كمان وبعدين قومي ي بتي
فارس.....انا خلصت اصلا ثم صعدو إلي غرفتهم
فارس....امممم أفهم اي من الدموع الي نزلت دي تحت 
غزل....مش لازم تفهم 
فارس....امممم تمام هلمحك بتبصيلو بس والله ي غزل لاخليه يتشفشف علي شغل ومش هيلاقي يأكل حتي
غزل....إنت إزاي كده 
فارس....عادي وبعدين زمانو كرهك وتلاقيه هيتجوز وحدة غيرك
غزل....أبوك قال انه جالو من اسبوعين علي شغل يعني مكنتش لسه شوفت خلقتك يعني كان قصده إنه يتجوزني انا 
فارس....اممم
غزل بتحدي.....وحتي لو بطل يحبني انا هفضل أحبه
فارس.....لا والله 
غزل....اه والله 
فارس....غزل انا لحد دلوقتي هادي معاكي ودا أول يوم لينا ومينفعش نتخانق ولا اي حاجة ف اعدلي كلامك وفكري فيه قبل ما تقوليه 
غزل.....أنا  عارفة بقول ايه كويس أوي 
فارس.....تمام قولي براحتك وانا هعمل براحتي 
غزل.....هتعمل ايه يعني 
فارس.....هوريكي ثم نزل وخرج من الفيلا واتجه ل محمود 
غزل....غبي ومتخلف ثم خرجت إلي البلكونة وجدت فارس يتجه الي محمود 
غزل بخوف......يلهوي هيعمل ايه الغبي دا 
فارس.....إنت ياض عايزك زي الشاطر تروح ل ابويا وتقوله عايز اسيب الشغل 
محمود وهو ينظر إلي البلكونة ويجد غزل تنظره له....وانا مش هعمل كده دا شغلي وانا معملتش حاجة غلط
فارس....بتبص لحاجة مبقتش ليك
محمود وهو ينظر ل غزل .....مين يعرف يمكن تعدي الأيام وترجع ليا 
فارس....اخر كلام تسيب الشغل من هنا احسلك 
محمود.....ولو مسبتش 
اقترب منه فارس و.......
اقترب منه فارس واعطاه لكمة ف وجهة
نظر له محمود بغل ....إنت ازاي تعمل كده مفكر علشان إبن العمدة تعمل اللي انت عايزو 
فارس....اه براحتي وبعدين ارتاح هي بطلت تحبك
محمود......وإنت عرفت منين إنها بطلت تحبني 
فارس.....ملكش فيه وكلمة قولتها تغور تروح ل ابويا تقوله عايز اسيب الشغل 
محمود....وأنا قولت مش هسيبو
فارس.....زمانها كرهتك إنك اتخليت عنها بسهولة فا متتعبش نفسك
محمود.....هههه وانا واثق انها لسه بتحبني
فارس....يراجل 
محمود.....اه حتي بص وراك اهو 
نظر فارس خلفه وجد غزل تنظر لهم من البلكونة  
محمود......لهفتها والخوف دا كلو عليا أنا 
فارس....افعصكم انتو الاتنين ومش هيرمشلي رمش 
محمود.....متقدرش تعمل حاجة 
فارس...... هنشوف ثم تركه و دخل الفيلا وصعد إلي غرفته
فارس....إيه الي وقفك ف البلكونة 
غزل.....عادي 
اقترب منها فارس وقال .....يعني ايه عادي هااا
غزل....عادي اقف وقت مانا عايزة 
فارس....لا ي قلبي مش وقت مانتي عايزة من هنا ورايح لما انا اسمحلك بكده 
غزل....ف إيه وضربت محمود ليه إزاي تعمل كده فاكر نفسك مين 
فارس.....انا اعمل الي انا عايزو 
غزل....ملكش الحق إنك تضربه 
فارس أقترب منها وصفعها ...بس ليا الحق فيكي 
غزل بصدمة .....إنت بتضربني 
فارس....الناس تقول عليا اي لما تكوني إنتي مراتي ولسه بتبصي وبتحبي ف الي كان خطيبك لا وخايفة عليه
غزل بدموع وصوت عالي.....وانا اقول ايه مانت بتكلم الي بتحبها 
فارس.....انا راجل اعمل الي انا عاوزو حتي لو خنتك عادي لكن انتي لو خنتيني اخرك معايا القتل 
غزل....احترم نفسك انت معايا وانا مش هعمل حاجة 
فارس....غصب عنك متعمليش ثم قاطعهم دق الباب مييين
عنيات....انا ي بيه أهل الهانم غزل وصلو 
فارس....نازلين يلا لما نشوف اخرتها 
تحت
مهران.....نورت ي محمد 
محمد....دا نورك ي عمدة 
مهران....ازيك ي بنتي
شمس....تمام الحمد لله انت ازي حضرتك 
مهران..... بخير
فارس.....نورتو 
محمد.....نورك ي جوز بنتي
غزل...السلام عليكم 
الكل.....وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
محمد....تعالي اقعدي جمبي ي غزل
محمد وهو يهمس لها....شوفت محمود بره بيعمل ايه هنا
غزل.... سواق العمدة 
محمد....امممم طيب ملكيش دعوة بيه وخليكي ف بيتك 
غزل.....طيب
بعد ساعتين 
محمد.....هنمشي احنا بقي 
مهران....ما لسه بدري 
محمد.....كفاية كده المهم إني اطمنت علي غزل 
غزل...هي ماما ماجتش 
محمد....لا سلام 
قامت غزل وحضنت شمس 
شمس بهمس....عملك حاجة ولا ايه
غزل....هقولك بعدين 
شمس....تمام سلام ثم رحلو  
عفاف.....مالك ي بتي انا ملاحظة إن خدك ده محمر قوي 
غزل.....من ابنك 
مهران.....كيف يعني
غزل....ضربني 
مهران بغضب.....إنت عملت كده فعلا 
فارس.....اه بس مكنش قصدي
مهران بزعيق.....كيف مكنش قصدك وكيف تضربها ف اول يوم ليها اهنه 
فارس....كانت واقفة ف البلكونة بشعرها 
غزل ف سرها(اه يابن الكداب)لا كداب انا مكنتش بشعري
فارس.....تمام عمي ابراهيم كان واقف ويشهد ثم خرج ونادي إبراهيم
مهران... إبراهيم  إنت شوفت الهانم الصغيرة واقفة ف البلكونة بشعرها 
فارس بنبرة تهديد ....قولهم ي ابراهيم
ابراهيم.....ا ايوة ي بيه 
فارس وهو ينظر لها.....هااا كدبي الراجل الكبير كمان 
مهران ....اطلع إنت ي ابراهيم 
ابراهيم....حاضر ي بيه
مهران....تاخد مرتك وتصالحها وإياك تمد يدك عليها تاني سامع
فارس بغيظ...... سامع 
مهران.....يلا اطلعو 
فارس.....تصبحو على خير ثم صعدو إلي غرفتهم
فارس.....امممم بقي بتقولي ل ابويا 
غزل.....كويس إني مقولتش قدام بابا 
فارس.....هههه كمان
غزل....اه
فارس.....لا ي ر*وح ا*مك الي يحصل ف الاوضة دي ميطلعش بره 
غزل.....لما تحترم نفسك معايا وتكلمني بطريقة احسن من كده ومتمدش إيدك عليا تاني علشان لو اتمدت هقطعها تمام و اه لو كلمت حبيبتك دي تاني هقوله برضو
اقترب منها فارس.....يويلك ي غزل علي هعملو فيكي بعدها 
غزل بتحدي.....مبخفش 
اقترب اكثر ثم وضع يده علي خصرها وهمس لها.....هخليكي تترعبي مني مش تخافي بس هخليكي تكرهي تسمعي اسمي
غزل...مش بخاف غير من الي خلقني مش إنت الي تخوفني 
فارس....لا والله 
غزل....يلا روح العب بعيد ي شاطر باخد بكلام الرجالة مش العيال
فارس بغيظ......والله هتيجي ف مرة وتخليني اقتلك ب ايدي 
غزل....هتتعدم بعدي 
فارس....ولو متعدمتش
غزل.....مش هسيبك هرعبك ف احلامك 
فارس.....هههه روحي نامي ولما تصحي هشغلك الكرتون 
غزل،....شايفني طفلة زيك 
فارس.....انتي عندك كام سنة صحيح 
غزل....29
فارس.....بجد 
غزل.....اه 
فارس.....كدابة تلاقيكي لسه مراهقة 
غزل.....ابعد عن وشي مش نقصاك وخلي بالك القلم الي اخدو النهاردة مش هسكت عليه 
فارس....هتعملي ايه 
غزل....هردهولك 
فارس.....ي شيخة دانا اكسر إيدك لو فكرتي تعمليها بس إنتي عبيطة معندناش حريم تضرب رجالة 
غزل.....اممم تمام 
فارس.....يلا شوفي هتتخمدي علي الكنبة ولا علي الأرض 
غزل....مش بقول كلك رجولة 
فارس.....شوفتي 
غزل ف سرها (بغل والله العظيم بغل)  هنام ف أوضة  الضيوف
فارس......احسن ثم فجأة قلع القميص
غزل.....اي ي بغل إنت في حمام 
فارس....قولتي إيه
غزل.....بقولك ايه عدي الليلة انا مش ناقصة صداع كادت أن تخرج من الغرفة لكن اوقفها صوته
فارس.....اتزفتي اتخمدي هنا علشان ابويا انا مش عاشق عنيكي علشان أنام معاكي ف نفس الأوضة 
غزل تجاهلت كلامه و جلست علي الكنبة ثم دخل هو الحمام 
غزل....وحياة ابوك ل أنام علي السرير ثم نامت وفردت جسمها علي السرير بأكمله
بعد وقت قصير خرج فارس مرتدي ترنج اسود 
فارس.....نعم ياختي قومي يابت انتي ي زفته إنتي نايمة بالطول ولا بالعرض ف حد يتخمد كده قومي انا عارف إنك صاحية ثم اخذ يهز بها اووووف تماااام الأيام جاية ثم ذهب ونام علي الكنبة 
في الصباح جاء الموظفين الذين يعملون بالشركة ليباركو له 
فارس.....اتفضلو ي جماعة 
الجميع......شكرا يفندم 
مهران.....نورتو الدار 
الجميع....بنور حضرتك يفندم 
فارس ف سره (ربنا يستر وابويا ميفتكرش جنات)
البنات.....امال فين العروسة 
فارس....فوق هطلع اناديها
مهران....خليك معاهم وانا هخلي عنيات تنده عليها 
فارس...طيب 
بعد وقت قصير نزلت غزل ودخلت اوضة الضيوف ألقت السلام ثم جلست بجانب فارس
فارس بهمس.....ابتسمي شوية 
غزل.....ملكش دعوة 
فارس....هو ايه الي ملكش دعوة 
غزل.....هو كده
ثم دخلت عنيات وضايفتهم 
غزل.....اوووف مصدعة ثم نظرت إلي فارس وجدته ينظر إلي فتاة 
غزل ف سرها (حاسه إني شوفت البنت دي قبل كده بس فين .....ااه دي البنت الي  حضنها اكيد حبيبتو )
غزل بتلاعب.....إلا قولي ي فارس 
فارس....اي 
غزل.....البت الي لابسه أزرق هناك دي حاسه إني شوفتها قبل كده بس مش فاكرة فين 
فارس.....ايش عرفني انا 
غزل بمكر.....افتكرت مش دي إلي حضنتها برضو
فارس....غزل لمي نفسك احسلك
غزل....هو انا قولت حاجة غلط ولا ايه مش دا الي حصل 
فارس.....طيب خلاص 
غزل....هو بباك يعرف 
فارس.....ولو عرف وحياة ربنا ما هرحمك
غزل.....ههههههه مش هتعرف تعملي حاجة 
فارس....لا أعرف 
غزل.....ههه كلام 
فارس....لا وأفعال 
غزل.....اممم قولتلي إسمها ايه بقي
فارس....ملكيش فيه 
غزل ف سرها....( والله ل ارعبكم أهو نتسلي ونشوفه وهو بباه بيهزقه قدامي )اممم طيب هعرف انا ثم وقفت واتجهت إليها 
غزل....إزيك انا غزل وإنتي 
جنات....جنات 
غزل،....اسمك حلو ي جنات 
جنات ....وإنتي كمان 
غزل....حبيبتي شكرا إي رأيك نطلع نتمشي شوية 
جنات....مفيش داعي أنا شوية وماشية 
غزل.....ودي تيجي يلا ي بنات نطلع الجنينة 
البنات....تمام يلا 
غزل.....أمسكت يد جنات يلا
جنات.....طيب 
فارس ف سره (ااااه ي قادرة )طيب يلا ي شباب نطلع نشم هوا احنا كمان 
الشباب....تمام ي فندم 
بنت.....الله الجنينة تحفة ماشاء الله 
بنت اخري.....شجرة اي دي 
غزل...انا اول مرة أنزلها فا معرفش ثم اقتربت من جنات إنتي تعرفي فارس
جنات....ااه مديري اكيد اعرفه 
غزل....ههه مديرك بس 
جنات....اه
غزل....اهلك معلمكيش إن الكدب بيودي النار 
جنات.....إنتي عايزة ايه 
غزل.....كل خير ثم قاطعهم مهران 
مهران.....مبسوطة ي بتي
غزل....اه جدا
ثم نظر مهران إلي جنات.....إنتي بت مين ي بتي
جنات بتوتر....انا مش من هنا انا من القاهرة 
مهران....أهلا اصل بشبه عليكي اكده 
غزل بتدخل....اه هي قاعدة ف البلد هنا 
مهران.....اه 
غزل ببرأه مزيفة.....شوفته وهو بيحضنها فكرتها اخته او قريبته
مهران......اي الكلام الفارغ ده
غزل.....مبكدبش بس دا فعلا الي شوفته يوم ما اشترينا الدهب 
مهران ابتعد عنهم واقترب من فارس وقال بغضب.....تجيب مرتك وتجولي علي اوضة المكتب
فارس .....حاضر يابوي
جنات....هتستفادي ايه 
غزل....امممم بصراحة معرفش بس حبيت اعرفه 
جنات....وفارس سهل إنه يعرفه إنك هربتي مع الي كان خطيبك 
غزل....هقول ان ابنه ضربني علشان شوفته بيحضنك وقولتله اني هقول ل ابوك وهثبت من ماما اني روحت عندها انا وأختي 
جنات.....طلعتي مش سهلة 
غزل...ومش هكون
جنات.....فارس كمان مش سهل وخلي بالك ولا انا كمان
غزل....ميهمنيش 
جنات.....هنشوف 
غزل...عن اذنك هروح اشوف جوزي بيشاورلي ثم ذهبت له 
فارس....إنتي قولتي حاجة ل ابويا 
غزل.....لا مالك خايف ليه 
فارس.....مش خايف بس عايزنا نروح المكتب 
غزل....وفيها ايه 
فارس....مفيش يلا 
(في غرفة المكتب)
مهران.....ف بنت من البنات الي بره افتكر إنك جبتها هنا وقولت إنك عاوز تتجوزها صح
فارس.....امممم
مهران بصوت عالي..... رد عليا زين
فارس....ايوة 
مهران.....ومرتك عتقول شافتك وأنت بتحضنها 
نظر فارس لها نظره لم تفهم غزل معناها....ايوة يابوي
مهران بصوت عالي أخاف غزل.....إزاي تعمل كده ثم اقترب منه وضربه بالقلم وفي الشارع من غير حيا 
بالخارج كانت جنات تستمع الي حديثهم....وحياة القلم الي خده فارس بسببك ي غزل ل هوريكي
فارس....ي بابا انا بحبها وجيبتها لحضرتك 
مهران.....جبتها وقولتلك لع عاوزني اجوزلك وحدة قبلت تحضنك وف الشارع من غير كسوف
فارس....بتحبني
مهران بغضب .....مفيش حب و اي كان مانعك تقولي ف الوقت الي قولتلك أختار وحدة ما ترد
فارس.....مفيش
مهران.....يبقي مش عتحبها اسمع غلطة كمان ي فارس وهحرمك من كل حاجة ولا تطول ورث ولا شركة ولا عمودية سامع
فارس.....حاضر يابوي
مهران....وإنتي اي حاجة عتحصل تيجي طوالي تخبريني ومتخفيش من حد واصل مفهوم
غزل....مفهوم 
مهران.... كلامي خلص اتفضلو ثم خرجو 
فارس....ارتحتي 
غزل رغم زعلها عليه لكن ظهرت عكس ذلك......اممم كده ردتلك القلم بطريقة غير مباشرة 
فارس.....تمام انتي الي بدأتي استحملي للأخر بقي ثم خرج للموظفين
غزل....تمام ثم صعدت الدرج ما إن وصلت لنهايته حتي نادت عليها جنات
جنات.....غزززززل
غزل وقفت....نعم 
جنات وهي تصعد حتي وصلت لها....عايزة اعرف ليه عملتي كده ابوه ممكن يطرده من البيت 
غزل....وانا مالي هو وابوه 
جنات وهي تضع يديها علي كتفها....وكان انا وهو ادخلتي ليه 
غزل.....لأنه حشري واتدخل بيني وبين خطيبي وبعدين دلوقتي مين الي مراته فينا انا صح يبقي خلي ف كرامة كده وحبي حد تاني اعتقد كلامي مفهوم 
جنات....وانتي مالك هو لسه بيحبني 
غزل....بس مش هيتجوزك لأنك بقيتي قدام ابوه رخصية ومش بعيد تكوني بتحبيه هو يمكن مركزه او فلوسه 
جنات رفعت ايديها وضربت غزل كف ارجعها للورا لم تتوازن فوقعت من علي الدرج 
غزل....ااااااه
عنيات......الحق ي بيه الست غزل وقعت 
فارس.....وقعت إزاي  ثم جري ووصل لها رأها تنزف والدماء انتشرت تحتها 
فارس بقلق.....غزل ف ايه حصلك ايه ردي عليا ثم نظر لأعلي وجد جنات تنظر له بخوف
فارس.....جنات إيه الي حصل واقفة ليه عندك مش تساعديها 
جنات بخوف...معملتش حاجة معملتش حاجة 
حمل فارس غزل وذهب بها إلي المشفي 
فارس....دكتور بسرعة 
الدكتور.....مالها 
فارس.....وقعت من علي السلم 
الدكتور....حضرو غرفة العمليات بسرعة 
فارس....يارب استر
في فيلا العمدة 
عنيات ذهبت إلي المكتب وطرقت الباب 
مهران....أدخل 
عنيات....الحق ي بيه الهانم الصغيرة وقعت من علي السلم وفارس بيه خدها المستشفي 
مهران بخضه...وقعت كيف 
عنيات....مدراش (معرفش ) ي بيه 
امسك مهران الهاتف وقام بالاتصال ب فارس 
مهران....إنت فين وغزل كيفها 
فارس...لسه محدش طلع 
مهران...ف انهي مستشفي اوعاك تكون وديتها مستشفي خرابة 
فارس...لا ف مستشفي ****** 
مهران....طيب هجيلكم ثم اغلق عنيات اطلعي نادي عفاف وقوليلها تلبس بسرعة 
عنيات....حاضر ي بيه ثم صعدت ست هانم 
عفاف....مالك ي عنيات فيكي ايه 
عنيات....الست غزل وقعت ونزفت كتير ي هانم 
عفاف....بتقولي ايه 
عنيات....دا الي حوصل 
عفاف....طيب ناوليني (هاتيلي )العباية 
عنيات....حاضر ربنا يجيب العواقب سليمة 
لبست عفاف ونزلت للعمدة واخذو محمود وذهبو الي المشفي 
بعد ساعة ونصف خرج الدكتور
الدكتور....الحمد لله خيطنا الجرح وهنحطها تحت المراقبة 
فارس....يعني هي كويسة 
الدكتور....كويسة بس قولي وقعت علي ايه
فارس....وقعت علي سيراميك 
الدكتور....ربنا يستر ومتحصلش حاجة 
فارس.....طب هو ممكن تحصل ايه 
الدكتور....الخبطة شكلها قوية يعني ممكن تفقد الذاكرة وممكن تقوم عادي 
فارس....يارب 
بعد ربع ساعة وصل مهران وعفاف المشفي
مهران....ها حوصل ايه الدكتور طلع 
نظر فارس لهم وجد محمود اتي معهم 
فارس في سره ....(طبعا قلقان علي حبيبت القلب)
مهران..... ما ترد ي ولدي
فارس وهو ينظر إلي محمود....إيه إلي جاب دا هنا
مهران....وأنت مالك وماله انطق غزل كويسة ولا لع 
فارس....كويسة الدكتور قال انه خيط الجرح وهنستني لما تفوق علشان يشوفها 
عفاف...خير اي الي حوصل ي ولدي ازاي وقعت 
فارس....مش عارف انا كنت مع الموظفين ف الجنينة 
مهران....خلاص نشوف من الكاميرات لما نعاود(نرجع)
فارس ف سره.....(يارب متكنش جنات هي السبب) ثم مرت ممرضة وكادت أن تدخل غرفة غزل 
فارس...ف إيه 
الممرضة...مفيش هطمن علي المريضة 
فارس...ينفع ندخل
الممرضة ....هشوفها واطمن عليها وادخلكم 
فارس....تمام 
بعد دقيقتين خرجت الممرضة وسمحت لهم بالدخول 
دخل مهران وعفاف وفارس وكاد أن يدخل محمود ولكن وضع فارس يده علي صدره 
فارس.....إنت رايح فين إنت متخلف
محمود.....هطمن عليها
فارس....تطمن عليها بتاع ايه امشي من وشي احسلك
محمود....لو حصلها حاجة او عرفت إن انت الي عملت كده مش هحلك 
فارس.....خوفت انا كده يلا غور ثم دخل واغلق الباب 
ثم نظر لغزل وجدها قد فاقت ورأسها متربطة بشاش ووجها شاحب 
غزل.....اااه انا فين 
فارس....ف المستشفي 
غزل بدموع.....انا عايزة امشي 
فارس....الدكتور هيجي يشوفك ونمشي 
غزل....لا عايزة امشي دلوقتي انا كويسة 
مهران....اهدي ي بتي 
غزل....معلش بالله عليك عايزة امشي عايزة اروح عند بابا 
مهران....اي الكلام الفارغ ده عاد
غزل....وحياة أغلي حاجة عندك انا مش عايزة اروح معاكم انا عايزة بابا واختي 
اقترب منها مهران وقال بحنان.....مينفعش ي بتي دا لسه تاني يوم ليكي الناس تقول ايه 
غزل....ميهمنيش كلام الناس 
مهران....لا كيف ي بتي وكده تسبيني انا وعفاف دانا قولت انتي بتي الي مخلفتهاش يلا قوليلي وقعتي كيف وحصل ايه 
غزل....بسبب حبيبه أبنك 
فارس....كدابة 
غزل نظرت الي مهران وقالت بدموع.....انا مش بكدب والله العظيم 
مهران نظر الي فارس وقال.....متنساش إن في كاميرات 
فارس.....مش ناسي يابوي بس مش هي هتعمل كده ليه يعني
مهران....مرتك بتتبلي عليها يعني 
فارس....معرفش بس مش هي الي عملت كده
مهران.....ولو طلعت هي 
فارس....لا مش هي 
مهران.....فارس احنا ف مستشفي متخلنيش اعلي صوتي بتدافع عن وحدة زي دي علي مرتك انت غبي 
فارس....يابوي 
مهران....خلاص اخرس 
فارس وهو ينظر لها بغل.....تمام 
غزل....أنا مش بكدب 
عفاف....خلاص ي بتي ارتاحي دلوقت المهم صحتك 
غزل...عايزة اختي
مهران....حاضر بكره هتكون عندك
فارس....اي الدلع ده
مهران....قولت اخرس روح نادي الدكتور 
فارس....طيب ثم خرج وقابل ف وجه محمود
فارس...اطمن ياخويا ممتتش
محمود بدموع....بعيد الشر عليها إن شاء الله تكون انت وهي لا 
فارس....ههه بتبكي مفيش رجالة بتبكي 
محمود....مانت تلاقيك معندكش قلب تحب لو حبيت وشوفت الي بتحبه حصلتله حاجة او مجرد ما تتخيل انه ممكن يضيع من ايدك هتبكي مفهاش رجولة دي 
فارس...اممم طيب ثم ذهب إلي مكتب الدكتور 
بعد وقت 
الدكتور....ها ي غزل قوليلي فاكرة دول كلهم 
غزل....اه 
الدكتور....طيب كويس انتي لما هتتحركي هتحسي بدوخة فا خلي بالك 
غزل.... تمام شكرا 
الدكتور....العفو والف سلامة عليكي 
فارس....الله يسلمك ي دكتور شكرا 
الدكتور.....العفو انا كتبتلها علي الادوية بس نسيتها ف المكتب 
فارس...اتفضل هاجي معاك اخدهم ثم خرجو
مهران....هروح اجبلك عصاير وأكل ترمي عضمك 
غزل....لأ مفيش داعي انا مش جعانة 
مهران....بس ي بت يلا ي عفاف ثم خرجو وبعدها دخل محمود 
محمود....غزل إنتي كويسة 
غزل....محمود بتعمل ايه هنا اطلع مينفعش كده حد يشوفنا 
محمود.....بقولك انتي كويسة ولا لا 
غزل....كويسة اطلع بقي 
محمود....فارس الي عمل فيكي كده 
غزل....محمود متدخلش ف اي حاجة تحصل لو سمحت 
محمود....يعني اشوفك بيحصل فيكي كده واسكت 
غزل.... اه 
محمود....إنتي بتقولي ايه 
ثم قاطعهم دخول فارس 
فارس.....اي فين ابويا وامي مصدقتو الجو خلي 
غزل....احترم نفسك
فارس نظر الي محمود وقال .....بره 
محمود خرج بهدوء 
فارس....انتي متاكدة ان جنات هي الي وقعتك .
غزل....اه متاكدة 
فارس....امممم تمام بس عايزك تقولي حاجة كده 
غزل.....نعم
فارس....تقولي إن مش جنات هي إلي وقعتك 
غزل....لأ مش هقول 
فارس.... تمام ثم خرج 
غزل جاءت تقوم حست بدوخة......واحد حقير روحي منك لله يابت**** تماسكت ولبست هدومها ثم خرجت من الغرفة رأت فارس يعطيها ظهره ويتحدث ف الهاتف....أكيد هيخلي حد يعطل الكاميرات انا متاكدة دا خبيث ثم اخذت الأسانسير ونزلت ل اسفل 
رأها مهران....رايحة فين ي بتي 
غزل....
مهران....ماشية ورايحة فين ي بتي 
غزل....هاا لا مفيش مش بحب جو المستشفيات دا فا كنت عايزة امشي 
مهران....تمشي تروحي فين مش لما الدكتور يسمح بكده وفين فارس 
غزل...فوق بيتكلم ف الفون بليز عايزة اروح 
مهران....عتروحي عند ابوكي برضو 
غزل....لا هروح معاكم بس انا عايزة امشي بسرعة 
مهران....طب احكيلي الواد فارس عملك حاجة 
غزل بدموع.....لا انا عايزة امشي دلوقتي مش طايقة اقعد هنا 
مهران...طيب خلاص أهدي محمود محمود 
محمود...نعم يحج
مهران....عاود الهانم الدار 
محمود....امرك
غزل....شكرا ثم مشت 
عفاف...ف اي ياحج
مهران...والله مدراش ي عفاف 
ثم فجأة وجدو فارس يجري
فارس....غزل مش ف الاوضة مش لاقيها 
عفاف....مع محمود 
فارس....نعم لحظة سمعيني تاني كده
مهران....انا سمحتلها تعاود معاه عشان شكلها مش عاوزة تعاود معاك
فارس....ومخدش رأي لييه 
مهران.....اخفي صوتك ويلا نمشي 
فارس....تمااام (دا لو لقيناهم رجعو فعلا ) ثم دار السيارة وف طريقه الي البيت 
محمود....مالك ي غزل
غزل....مفيش ممكن تمشي سرعة 
محمود....حاضر طيب ف حاجة بتوجعك
غزل....لا انا تمام 
محمود....غزل انا معاكي لو عملك حاجة قوليلي 
غزل...شكرا 
محمود....العفو انا ممكن اسيب الشغل 
غزل....ليه 
محمود....علشان متحصلش مشاكل بسببي 
غزل....هتشتغل اي بعدها 
محمود...هدور
غزل....لما تلاقي شغل غير دا ومضمون ابقي سيبه
محمود....تمام وصلن لم يكمل جملته حيث وجدها جرت للداخل 
غزل....عنيات عنيات 
عنيات.....نعم ي هانم الف سلامة عليكي كيفك دلوقتي 
غزل....تمام قوليلي ف حد دخل هنا 
عنيات....لا يهانم ثم نظرت للباب تعال ي ابراهيم 
نظرت غزل خلفها وجدته يتقدم لهم
إبراهيم.....االبيه عايزني اجبله حاجة من فوق 
غزل....لا مفيش حد هيطلع ولا يدخل 
عنيات..... ف اي ي هانم 
غزل....انا قولت محدش يطلع يعني محدش يطلع سامعين 
ابراهيم خرج وقام بالاتصال بفارس وحكي له ما حدث 
كان فارس يتحدث معه بصوت خافت حتي لا يسمعه والده....ازاي يعني اطلع وسيبك من كلامها قولها إني عايز الحاجة دي ضروري 
ابراهيم..... واقفة ف وش السلم ي بيه 
فارس...ااه ي غزل الك*ل*ب طيب زيحها او اعمل اي حاجة واطلع المهم تعمل الي قولتلك عليه وانا اهو قربت اوصل
ابراهيم..... امرك ي بيه ثم دخل مرة اخري 
غزل....قولت مش هتطلع لما يجي البيه بتاعك دا 
ابراهيم....ي هانم هو عايز الحاجة دي ضروري متخلنيش استعمل القوة 
غزل بصوت عالي.....والله لو عملت حاجة لهقول للحج وهخليه يرفدك 
محمود....ف ايه مالك ي ابراهيم
غزل....محمود خده واطلع بره عايز يمسح الكاميرات 
ابراهيم بصلها بصدمة..... ازاي عرفت
غزل.....مفكرني غبية زيكم يلا بررررره 
محمود....ابراهيم اطلع يلا الجرح بتاعها هيتفتح وهتجي ف وشك يلا نطلع ولما يجي البيه بتاعك يتصرف
ابراهيم....تمام ثم خرجو 
بعد خمس دقائق وصل فارس ثم اقترب من ابراهيم 
فارس...نفذت
كاد ان يرد لكن قاطعهم صوت والده
مهران....فارس بتعمل اي عندك 
فارس....مفيش يابوي 
مهران....يلا 
فارس ترك ابراهيم وذهب خلف والده....يلا 
مهران.....مالك ي بتي قاعدة ع السلم اكده ليه 
غزل قامت لتقف حست بدوار ثم جلست مرة أخري
عفاف اقتربت منها....انتي كويسة ي بتي 
غزل....تمام 
عفاف...اي الي مقعدك اكده
غزل....ابنك بعت ابراهيم يمسح الكاميرات 
عفاف....عتخرفي تقولي ايه انتي عاوزة تخربي علي ولدي ولا ايه
غزل....لا بس دا فعلا إلي حصل عنيات مش ابراهيم دخل هنا وكان عايز يطلع فوق
عنيات....بصراحة ايوة 
مهران.....تمام تعالو نطلع ونشوف الكاميرات
مهران بصوت عالي.....كيف الكاميرات مسجلتش حاجة النهاردة واصل  
غزل....لا لا انا منعته ازاي مسحهم 
فارس....جدع ي ابراهيم ههه
مهران.....اليوم كله مش موجود ي بتي 
غزل بدموع....تمم عن اذنكم هروح ارتاح تصبحو علي خير ثم خرجت
مهران....فارس انت ليك يد 
فارس....يابوي انا كنت معاكم 
عفاف....اليوم كله ممسوح يحج لو كان ولدي كان مسح وقت ما وقعت وبعدين هيمسحو ليه ولدي 
مهران....ابقي اسأليه ياختي انا رايح انام
عفاف....جعان تأكل ي ولدي
فارس...لا هنام ياما ماليش نفس 
عفاف....ماشي تصبح علي خير 
فارس....وانتي من أهل الخير ثم امسك هاتفه واتصل ب ابراهيم 
فارس...جدع ي ابراهيم عملتها ازاي
ابراهيم.....من ورا ي بيه حطيت السلم وطلعت اوضتك وبعدين روحت الاوضة الي فيها الكاميرات 
فارس....جدع يلا هقفل دلوقتي اغلق الهاتف ثم ذهب إلي غرفته وجد غزل تجلس علي الارض وتبكي بصمت 
فارس جلس بجانبها....هههه لا ذكية بس ابراهيم اذكي 
غزل...تمام 
فارس....مالك زعلانة علشان اتمسح اليوم كله وبعدين اي الي حصل 
غزل....مفيش حاجة اتفضل عايزة انام
فارس....طيب ثم قام وذهب الي البلكونة واتصل ب جنات الوو 
جنات....الو ي فارس غزل كويسة حصلها حاجة 
فارس وهو ينظر لها وجدها قد نامت....كويسة محصلهاش حاجة 
جنات.....طب كويس 
فارس...قوليلي بقي اي الي حصل 
جنات....مفيش
فارس بصوت عالي.....هو انا كل ما اسأل وحدة تقولي مفيش
جنات بدموع....قالتلي إني رخيصة وإني بكلمك علشان فلوسك ومنصبك انا اتعصبت روحت....
فارس....كملي عملتي ايه 
جنات....ضربتها بالقلم وهي كانت واقفة علي اخر السلم فوقعت والله مكنش قصدي
فارس.....ازاي تضربيها 
جنات.....والله عصبني كلامها 
فارس بصوت عالي....انا كل دا مفكرها بتمثل ووقعت نفسها علشان تلبسها فيكي اتاريكي انتي فعلا الي وقعتيها 
جنات...فارس اسمعني انا مكنتش اقصد
فارس....تمام ي جنااات 
جنات....في اي انت مالك محموق عليها لييه
فارس...مراتي تضربيها بتاع ايه انتي حد قال إنها ملطشة بس تمام كله بحسابه 
جنات....قالت عني رخيصة عايزني اسكت مفروض انت تكمل عليها
فارس... حاضر ي رو*ح ا*مك هكمل بس مش عليها هيكون عليكي انتي بكره تكوني ف الشركة ولو روحت وملقتكيش هجيلك البيت ساااامعة
جنات....طيب
فارس....يلا غوري من وشي ثم اغلق الهاتف وذهب الي غزل حملها ووضعها علي السرير 
جنات....ماشي ي فارس والله ل اقلبك عليها  
في الصباح 
غزل....انا كنت نايمة علي الأرض ايه الي نيمني علي السرير
فارس....انا الي حطيتك 
غزل بعصبية....وتحطني ليه ها 
فارس بأستفزاز....صعبتي عليا 
غزل....هههه لسه ي فارس إنت الي هتصعب عليا وحياة الوجع الي اتوجعته لهخليك مزلول زي ما خليت ابوك يمد ايده عليك ويضربك قدامي ل هخليه يعمل بكلامه ويحرمك من كل حاجة رافعة مناخيرك للسمااا وخليك بقي بتحمي حبيبتك الو*سخ*ة 
فارس....غزل عدي أيامك لحد ما تغوري من وشي 
غزل....في ستين داهية انت مفكر هدوئي بتااااع امبارح دا إني استسلمت خلااااص مفكريني هبقي غلبانة وهسيبكم تجرحو فيا 
فارس ببرود....طيب
غزل....تمام ثم خرجت من الغرفة ونزلت لأسفل 
مهران...كيفك يابتي
غزل....تمام أنا عايزة اروح عند بابا اغير جو 
مهران...يابتي انتي لسه مكلمتيش اسبوع مينفعش
غزل...معلش هروح وهرجع تاني 
مهران....طيب ي بتي
عفاف....انت اكده بتدلعها ياحج 
مهران....مرات ولدي تعمل الي هي عاوزاه 
غزل....شكرا يعمي 
مهران....روحي لمحمود وخليه يوصلك 
غزل....طيب هطلع ألبس 
مهران...طيب يابتي 
صعدت غزل إلي أعلي وجدت فارس بالمرحاض ذهبت إلي الخزانة وأخرجت ملابس لها ثم ألبستها سريعا ونزلت وذهبت إلي محمود 
غزل...محمود ممكن توصلني ل بابا 
محمود....ف حاجة معاكي ولا إيه 
غزل....لا 
محمود...طيب اركبي 
بعد وقت خرج فارس من المرحاض ألبس ملابسه ونزل لأسفل 
فارس وهو يبحث بأعينه عن غزل.....أمال فين غزل
عفاف...مشت
فارس....مشت راحت فين
مهران....استأذنت مني تروح عند ابوها وانا سمحتلها ركبت مع محمود وراحت 
فارس....محمود محمود ازاي تغور معاه وبعدين انا اييييه ها انا هنا ايييه 
عفاف....هدي نفسك ي ولدي راحت تقعد شوية وتعاود
فارس....يوووه 
مهران....ف ايييه بقولك خدت الاذن مني 
فارس.....انا جوزها انا الي تاخد الاذن مني 
مهران....راحت وخلاص خلصنا 
فارس...تمام ثم خرج إلي الجنينة وأمسك هاتفه وقام بالاتصال بها غورتي فيييين 
غزل....وإنت مالك
فارس....بت اظبطي معايا انا جوزك لو عاوزاني افكرك وبعدين لما تغوري ف حتة تستأذني مني انا 
غزل....سوري بس انا مش معتبراك جوزي علشان اخد الأذن منك 
فارس....تمام ي غزل نشوف لما ترجعيلي ثم أغلق الهاتف وذهب إلي شركته 
عند غزل
شمس....إزاي تسمحيلها تضربك 
غزل.....كنت هعرف يعني إنها هتضربني 
شمس... تتكسر ايديها
غزل....وحدة زبالة كان ف كاميرات ف البيت مسحها الزفت علشان ميثبتش قدام ابوه إنها هي الي عملت كده
شمس....طلع واطي وبجح والله كرهتو 
غزل....خليه يغور 
شمس....سيبك تعالي نعمل أكل ونقعد نسمع مسلسل فريد العسل 
غزل....انا اتراكم عليا حلقات كتير 
شمس....طيب خدي التاب اسمعيهم عقبال ما احضر الأكل 
غزل...تمام
عند فارس كان يجلس في مكتبه يراجع بعض الأوراق ثم قاطعه دخول عدي 
عدي.....فينك ي معلم من ساعة ما اتجوزت مشفتش وشك
فارس....جواز منيل 
عدي....ايه أرجع عن الي ف بالي ولا ايه 
فارس....إنت مش زييا المهم جنات جات
عدي....تقريبا ايوة جات
فارس....ناديها
عدي....طيب ثم خرج ونادي جنات 
جنات....نعم
فارس....أهلا ها عاملة ايه 
جنات....كويسة 
فارس وهو يقف ويقترب منها ....اممم طيب هسألك سؤال 
جنات....ايه
فارس....انتي كنتي قاصدة توقعي غزل
جنات بعصبية وصوت عالي......هو ف ايه مالك زعلان عليها اييهه حبيتها بالسرعة دي
فارس.....أخفي صووتك احسلك مش انا الي تعلي صوتك عليا سااامعة 
جنات....طيب
فارس.....هي متهمنيش بس أنا عايز اعرف 
جنات....مكنتش اقصد اكيد هعمل كده ليه 
فارس...اممم طيب مهما حصل متقربيش منها ولا تكلميها انا مش عاوز مشاكل
جنات....خايف عليها 
فارس.....ف داهية انا علشان ابويا هيحرمني من العمودية وكل حاجة وهي ممكن تستغل دا فا مش عاوز بسبب غبائك كل حاجة تضيع مني 
جنات....تمام 
فارس.....روحي كملي شغلك 
جنات اقتربت منه احتضنته.....متزعلش مني 
ازاحها فارس......مش زعلان يلا روحي شوفي شغلك 
جنات....حاضر ثم خرجت 
جاء الليل 
فارس....الو يابوي
مهران...فينك ي ولدي 
فارس.....ف الشركة غزل رجعت 
مهران....لع لسه معاودتش 
فارس....طيب سلام ثم أغلق الهاتف واخذ مفاتيحه وخرج من الشركة في طريقه الي بيت غزل 
عند غزل
شمس....صحيح يغزل شوفت الولا محمود ف الفيلا بيعمل ايه هناك
غزل...بيشتغل سواق العمدة 
شمس....امممم لسه بتحبيه 
غزل...ايوة بس مش هينفع خلاص بحاول ابطل احبه ثم فجأة قاطعهم جرس المنزل ودق علي الباب بشدة قامت غزل لتفتح وجدته فارس
غزل....ف ايه ما براحة 
ازاحها ودخل.....أهلا ي شمس 
نظرت شمس له بقرف ولم ترد
فارس.....ايه محمود واحشك ولا ايه 
غزل.....وإنت مالك 
فارس.....علي العموم انا هتجوز جنات
غزل.....
غزل....ما تتحوز هو انا مسكتك ف ستين داهية انت وهي
فارس....بعيد الشر عليا انا وهي وبعدين مانا هتجوز ومش مستني رأيك 
غزل....كويس لايقين علي بعض 
فارس....عارف
غزل....ومدام عارف متجوزتهاش ليه من بدري اشمعنا دلوقتي 
فارس....اهو الي حصل لسه هفاتح ابوي
غزل.....ولا انت عايز تجنني ولا ايه ما كنت تغور وتقوله عايز اتجوزها كان لزمتها ايه اتجوزك وانا مش بطيقك
فارس....اقوله ايه بعد ما اتفق مع ابوكي وابوكي راح عرف نص البلد زي ما يكون مصدق لقي عريس لقطة 
غزل.....ههههه لقطة انت متخلف ياخي انا بكره اليوم الي اتجوزتك فيه واليوم الي عرفت فيه إني مفروض اتجوزك وبكرهك إنت كمان 
فارس....مانا بكرهك برضو الحال من بعضو
غزل....كويس يلا بالسلامة 
فارس....بالسلامة ايه 
غزل...امشي
فارس...جيت اخدك 
غزل....لا همشي مع الي جيت معاه 
فارس....نعم ياختي 
غزل....ايه قولت حاجة غلط هخلي سواق العيلة هو الي يرجعني 
فارس....غزل انا ماسك نفسي عنك بالعافية 
شمس....هتعملها ايه يعني 
فارس....متدخليش بيني وبينها 
شمس....يعني ايه مدخلش دي اختي ولا تكون عايز تضربها تاني انت كده راجل لما تضربها يكون ف علمك لو عرفت إنك ضربتها تاني والله ما هعديها علي خير
فارس....مش ناقص غير الاطفال الي يتكلمو 
شمس بغيظ....طفلة بس عاقلة عنك وعندي مخ مش زيك مكان مخك في بطاطس 
فارس....بت انتي اسكتي احسلك مش ناقصة وجع دماغ وأنتي امشي يلا عدي ام الليلة دي علي خير
غزل....مش هتمشي كلامك عليا لأني سبق وقولتلك انا مش معتبراك جوزي 
فارس....ازاي يعني مش جوزك انتي عبيطة 
غزل....والله متفقين إن جوزانا ع الورق واسم وخلاص وكل واحد فحالو ويعمل الي هو عايزو زي مانا مش بدخل ف حاجات تخصك انت كمان متتدخلش ف حاجات تخصني
فارس.....لا يشيخة والله انا مش هموت علشان اتدخل ف حياتك بس للأسف انا جوزك
غزل....جوزي مسمي وخلاص وبعدين كويس إني قطعت علاقتي بخطيبي ومحترماك مش زيك واعرف ساعة ما هكون مش محترماك هتلاقيني هربت معاه واتجوز بقي براحتك 
فارس.....اعمليها هجيبك إنتي وهو من تحت الأرض وساعتها محدش هيرحمكم مني 
غزل...انا بقول لما اكون مش محترمة إنك جوزي هتلاقيني بقابله وحتي ممكن اهرب معاه 
فارس....طيب إن شاء الله يلا نزفت نمشي 
غزل ببرود...طيب ثم نزلت 
فارس....باي ي شمس
لم ترد شمس عليه واغلقت الباب في وجهه
غزل بضحك....حبيبه أختها.
فارس...دي قلة أدب 
غزل....براحتها ثم صعدت السيارة 
فارس...باردة ثم ادار السيارة وذهبو 
بعد عشر دقائق وصلو الفيلا 
مهران...كيفك ي بتي دلوقت 
غزل...تمام الحمد لله 
مهران....راسك لستها (لسه)واجعاكي 
غزل...مش اوي
مهران...خدي ادويتك وانتظمي عليها وهتخف 
غزل بأبتسامة....حاضر 
مهران...يلا اطلعي ارتاحي 
غزل....تمام ثم صعدت 
مهران....فارس 
فارس...نعم يابوي 
مهران...البت الي جات اهنه وقولت إنك عتحبها عايزها بكره الصبح هنا
فارس....ليه يابوي 
مهران....لكل خير ياولدي 
فارس...طيب حضرتك عايزها ليه 
مهران....كلامي يتنفذ من غير كلام 
فارس....حاضر يابوي ثم صعد إلي غرفته وأمسك هاتفه واتصل ب جنات
فارس...الو
جنات...الو ي فارس ف حاجة ولا ايه 
فارس....لا بس ابوي عايز يشوفك بكره 
جنات....ليه 
فارس...معرفش
جنات ....هيكون عايزني ف ايه  
فارس....مش عارف 
جنات....غزل اتكلمت معاه او حرضته عليا طيب 
فارس...لا مكنتش ف البيت النهاردة اصلا تعالي بكره ونشوف 
جنات....طيب حاضر 
فارس...سلام ثم اغلق الهاتف 
غزل....ايه شيفاك قلقان
فارس....ابعدي عن وشي بدل ما اديكي ضربه علي دماغك تنسيكي الي راح والي جاي 
غزل....ههه اهدي مالك انتو هتاخدو عليا ولا ايه
فارس....روحي بعيد عني احسلك
غزل....طيب ثم ذهبت إلي السرير واستغرقت في النوم 
فارس بقلق...ربنا يستر ثم قاطعة صوت مسدج في هاتف غزل
فارس بأستغراب.....الساعة داخلة ع 12 مين بعتلها ف الوقت دا امسك هاتفها وجده محمود أرسل لها رساله 
محمود...لسه عند ابوكي اجي اخدك
فارس ترك الهاتف ونظر لها.....اولعو ف بعض بس لما تصحيلي هعرفك ازاي تكلميه كويس والله لنكد عليكي عيشتك ثم نام بجانبها وذهب في النوم 
في صباح اليوم التالي جاءت جنات إلي بيت فارس لتقابل والده 
جنات...حضرتك طلبتني
مهران....ايوة عاوز اتكلم معاكي ف حاجة 
جنات....اتفضل 
مهران....إنتي بتحبي ولدي
جنات...طبعا بحبه احنا كنا مع بعض ف الجامعة وسيبت كل حاجة ف القاهرة وجيت معاه هنا
مهران....طيب يابتي مدام بتحبيه يبقي هتتمنيله السعادة صوح(صح)
جنات....اكيد 
مهران...تمام أنا عايزك تسيبي الشغل اهنه وترجعي بلدك
جنات....ليه
مهران....انا مش عاوز بيت ولدي يخرب بسببك
جنات بدموع...بس هو بيحبني احنا بنحب بعض والله 
مهران بغضب....بس هو بقي راجل متجوز دلوقت مينفعش تفضلي تكلميه ويشوفك ف الشغل كده هو بيخون مرته
جنات....بس هو مش بيحبها ومتفقين أنهم هيطلقو 
مهران....اي الي عتقوليه ده 
جنات...والله هو دا فعلا الي اتفقو عليه وغزل دي لسه بتحب خطيبها ويمكن لسه بتكلمه 
مهران بغضب....اخرسي وتمشي من هنا احسلك سامعة مش عاوز اشوف وشك ف البلد
جنات...تمام ثم رحلت 
فارس...اتكلمت معاها ف ايه يابوي
مهران....إنت لمست غزل 
فارس...اي الكلام الي عتقوله دا يابوي 
مهران....انت سمعتني كويس رد عليا لمستها ولا لع
فارس....لع يابوي 
مهران بغضب....لييييه 
فارس...ف ايه يابوي هي مش مستعدة
مهران ....مش مستعدة ولا علشان تتطلقو بعدين 
فارس....إنت عرفت منين
مهران...يعني الكلام الي عرفته صوح
فارس...ايوة صح انا مش بحبها وطول مانا مش بحبها جوزانا مش هيكمل 
مهران...عتخرف تقول ايه 
فارس...مش بخرف يابوي دي الحقيقة 
مهران....هيكمل إنا مستني حفيدي بفارغ الصبر وف الاخر اعرف انكم بتكرهو بعض ومتفقين تطلقو 
فارس...فعلا بنكره بعض
مهران....اختفي من وشي 
خرج فارس من المكتب وصعد إلي غرفته وجد غزل تقف ف البلكونة 
فارس....بتعملي ايه عندك
غزل...مبعملش 
فارس بصوت عالي....امال وافقة بتعملي اييييه 
غزل.....وإنت مالك 
فارس....واقفة علشان حبيب القلب صح والناس تقول عليا خروف ومش عارف احكمك 
غزل...احترم نفسك انا واقفة عادي 
اقترب منها فارس وامسكها من شعرها وقال....لا والله مفروض اصدق انا اصلا مستنيكي تغلطي علشان افرغ غضبي فيكي ثم ضربها علي وجهها بسببك متجوزتش الي بحبها ياريتك ما جيتي ثم ازاحها علي الحائط ليخبط رأسها بها وتنزف بكثرة ثم قال يريتك ما جيتي بكرهك وزي ما بعدت عن حبيبتي هبعدك عن الي بتحبيه 
غزل...بكرهك ثم فقدت الوعي 
فارس....خليكي كده هسيبك تموتي ثم نزل وذهب إلي الشركة 
بعد وقت وصل فارس الي الشركة 
عدي....نورت 
فارس...هات ورق اخر صفقة 
عدي...حازم جه وكان عايزك
فارس....بعدين مش ناقصة الحكاية
عدي....مالك
فارس...مفيش هات الي قولتلك عليه واخلص 
عدي....طيب بس قولي مالك في ايه 
حكي له فارس ما حدث 
عدي وهو يركض للخارج....يخربيتك ثم خرج من الشركة وذهب إلي بيت فارس 
بعد وقت وصل إلي البيت
مهران....مالك ياولدي بتجري لييه اكده
عدي...ابنك المجنون ضرب غزل وسايبها سايحة ف دمها فوق 
مهران....ايه اطلع بسرعة شوفها يابني 
عدي وهو يصعد....طيب 
مهران بصوت عالي....عنيات عنيات 
عنيات....نعم يابيه 
مهران....اطلعي شوفي غزل يابتي 
عنيات....حاضر يحج ثم صعدت 
في غرفة غزل صعد عدي إلي الغرفة وخلفه عنيات 
عنيات.....يلهوي ست غزل ايه الي حصلك 
عدي...لسه هنسأل لبسيها بسرعة علشان اوديها المستشفي 
ألبست عنيات غزل ملابس سريعا ثم حملها عدي وذهبو الي المشفي 
مهران...محمود ياولدي اطلع بينا ورا عدي بسرعة 
محمود....حاضر ياحج اتفضل 
مهران....يارب استر 
محمود...خير يحج اي الي حصل 
مهران...مرات ولدي تعبانة 
محمود بقلق...ربنا يقومها بالسلامة
مهران....يارب
عند عدي 
كان يقود السيارة بسرعة شديدة 
عنيات...هنموت يابيه براحة
عدي...براحة اي اسكتي
بعد وقت وصلو المشفي 
عدي....دكتور بسرعة 
دكتور...حصلها ايه 
عدي...وقعت علي رأسها 
دكتور...جهزو العمليات 
بعد وقت وصل مهران الي المشفي
مهران....طمني ياولدي
عدي...اهي دخلت العمليات 
مهران...ربنا يحميها وتقوم بالسلامة
عدي....يارب 
مهران....وفارس ولدي هعرف اربيه من تاني كويس 
عدي...خير إن شاء الله ثم بعد قليلا وقام بالاتصال بفارس
عدي....فينك 
فارس...ف الشركة 
عدي....ياخي ابو برودك انت متخلف البنت كانت هتموت عملت ايه لكل ده
فارس...عادي بفش غضبي فيها 
عدي...طيب تعال وخلي عندك دم ربنا يستر ابوك مستحلفلك 
فارس...طيب جاي 
عدي...الله يخربيتك ياخي ربنا يستر وتعدي ع خير 
جاء فارس الي المشفي 
مهران... تعبت نفسك وجيت لييه 
فارس....يابوي 
مهران اقترب منه وضربه بالقلم....مسمعش صوتك لحد ما البت تقوم بالسلامة
فارس....لتاني مرة بتضربني بسببها 
مهران...واكسر رقبتك كمان
عدي...خلاص يعمي مينفعش كده احنا ف مسشتفي 
مهران..مش شايف بجاحته ثم قاطعهم خروج الدكتور 
عدي...خير ي دكتور طمنا 
دكتور...لحد الآن تمام نقلناها أوضة عادية و لسه هنستني لما تفوق ونطمن علشان هي وقعت قبل كده تقريبا علي راسها فا ممكن دا يسبب ضرر
مهران...زي ايه ي دكتور
دكتور...يعني ممكن تفقد بصرها لقدر الله او تفقد الذاكرة جزئي او كلي إن شاء الله خير
مهران...يارب 
دكتور...هي وقعت ازاي
مهران....اتكعبلت ي دكتور
دكتور...اممم طيب عن إذنكم 
عدي....اتفضل
عنيات....متخفش يابيه إن شاء الله تقوم بالسلامة 
مهران....يارب ي عنيات
عدي....هي كمان وقعت علي راسها قبل كده 
مهران....طبعا بسبب البيه برضو 
عدي....إن شاء الله تعدي علي خير 
بعد مرور ساعة دلفت الممرضة إلي الغرفة التي توجد بها غزل ثم خرجت 
الممرضة...المريضة فاقت هروح أنادي الدكتور 
عدي...تمام 
مهران...انا هدخلها وأنت خليك هنا أكيد مش هتكون طايقة تشوف وشك ثم دخلو 
غزل بأستغراب....انتو مين 
عدي....إزيك ي غزل
غزل....إنت مين هو انا اسمي غزل
عدي....ايوة انتي اسمك غزل وانا عدي ثم فجأة دلف الدكتور وخلفه فارس 
الدكتور....ها عرفتكم 
عدي...لا شكلها فقدت الذاكرة 
الدكتور....اسمها ايه 
عدي....غزل
الدكتور....طيب بصي ي غزل انتي فاكرة اي حاجة قولي الي فكراه
غزل....مش عارفة ثم وضعت يديها علي رأسها وصرخت ااااه حاسه إن راسي فاضية مش عارفة افتكر حاجة
الدكتور اقترب منها وانزل يديها وقال....لا كده غلط عليكي مينفعش ف علاج ومتحاوليش تفتكري انتي بالتدريج ومع العلاج هتفتكري كل حاجة وجوزك هيهتم بيكي اكيد
غزل...انا متجوزة
الدكتور...اعتقد 
مهران...ايوة متجوزة
غزل...مين 
الدكتور وهو يشير إلي عدي....دا 
غزل....بجد انت جوزي واو انا جوزي قمر كده 
عدي....لا 
غزل....لا ايه انتو بتضحكو عليا ولا ايه 
فارس بغيظ....مش هو الي جوزك انا جوزك
الدكتور...آسف فكرته جوزها 
فارس...شكرا تعبناك 
الدكتور...العفو مفيش تعب ثم خرج
غزل بزعل طفولي وهي تشير الي عدي....انا عايزة دا يكون جوزي 
فارس....انا جوزك وخلاص بطلي دلع
غزل ببكاء...بيزعق فيا أكيد مش متجوزين عن حب 
مهران...ملكش دعوة بيها واطلع بره يلا 
غزل....هههه ايوة كده 
مهران....انا ابوه لو عملك حاجة قوليلي وانا هربيه 
غزل....حاضر ممكن ي عمو تسيب دا 
عدي....هههه عجبتك ولا ايه 
غزل بأبتسامة....اوووي 
عدي....شكرا 
فارس....احترمي نفسك قولنا انا جوزك
غزل....إنت كمان قمر علي فكرة
عدي....والله احلي وحدة تفقد الذاكرة 
غزل...هههه هو انت تقربلي ايه
عدي...زي اخوكي كده
غزل...اشطا هو انا ماليش اخوات ولا عيله 
مهران....هيجولك بكره
غزل....تمام ثم نظرت إلي عنيات وقالت إنتي مين 
عنيات....انا عنيات ي ست هانم 
غزل....إزيك يا عنيات 
عنيات...الحمد لله ألف سلامة عليكي ي هانم 
غزل....الله يسلمك ثم نظرت الي فارس وقالت إنت ي جوزي مالك واقف بعيد كده ليه 
فارس...مفيش 
غزل...طيب قرب 
اقترب فارس وجلس على الكرسي الموجود بجانبها 
غزل وهي تمسك يده....اسمك ايه 
فارس...اسمي فارس 
غزل....اسمك حلو قولي بقي اتجوزنا ازاي كان جواز عن حب ولا اي كلام
عدي...طبعا 
غزل...بجد ثم نظرت إلي فارس وقالت يعني انا كنت بحبك 
عدي....كنتو بتموتو ف بعض دا الناس كانت بتحسدكم 
غزل....بجد 
فارس وهو يسحب يده منها...يلا علشان تنامي وترتاحي كفاية كده
غزل....اي ده هو انا مش هخرج 
فارس....لا 
غزل....ليه 
فارس....نامي وارتاحي علشان ابوكي واختك هيجولك بكره 
غزل....انا عندي اخت 
فارس....اممم يلا نامي 
غزل...طيب
عدي...يلا يعمي علشان ترتاح انت كمان 
مهران....هتعوزي حاجة ي بتي 
غزل...لا شكرا 
مهران....خليكي معاها ي عنيات 
عنيات....عنيا ي بيه 
مهران....سلام ثم رحل هو وعدي 
بعد نصف ساعة
فارس...انا ماشي خلي بالك منها ي عنيات
غزل...رايح فين وسايبني 
فارس....رايح الشغل 
غزل...يعني هتسيبني وانا كده خليك معايا 
فارس....معلش ضروري اروح
غزل...بص الساعة كام شغل ايه دلوقتي 
فارس...هو تحقيق ولا ايه انا ماشي سلام 
غزل...هو ماله بيكلمني كده ليه 
عنيات...متزعليش ي هانم يمكن عنده شغل كتير 
غزل...ماشي هنام انا 
عنيات...تصبحي علي خير 
غزل...وانتي من أهل الخير 
خرج فارس من المشفي ثم اتجه إلي الشركة لينام بها 
في الفيلا 
مهران...خليك يولدي بات هنا
عدي...لا ملوش لزوم
مهران...لا بات الوقت اتأخر خلاص
عفاف....كنت فين ياحج
مهران...كنت ف المستشفى 
عفاف....وه ليه ياحج
مهران....ولدك الغبي ضرب غزل 
عفاف....يا مري ضربها ليه 
مهران....معرفش ضربها وسابها ومشي لولا عدي جه مكناش عرفنا 
عفاف...يلهوي طب وهي كيفها دلوقت 
مهران....نسيت كل حاجة 
عفاف....يلهوي طب هتفضل ناسية اكده
عدي....لا الدكتور كتبلها علي علاج وهتمشي عليه وهتفتكر إن شاء الله 
عفاف....يارب يلا اطلع ياحج ارتاح اكيد تعبت
مهران....طيب البيت بيتك ي عدي 
عدي...تسلم ياعمي و ذهب الي غرفة الضيوف ثم فجأة رن هاتفه 
عدي....اهلا 
حازم...ازيك ي عدي
عدي...تمام ف حاجة 
حازم....مجاليش رد يعني
عدي...مش هينفع يقابلك حاليا
حازم....ليه يعني 
عدي....مراته تعبت وف المستشفي
حازم...لا ألف سلامة عليها
عدي...الله يسلمك بالسلامة بقي 
حازم....سلام ثم اغلق الهاتف اذا كان كده لا لازم نروح ونقوم بالواجب 
في صباح اليوم التالي ذهب حازم إلي المشفي 
عنيات....مين حضرتك
حازم....انا صاحب فارس وجيت علشان اسأل علي المدام
عنيات...بس ي باشا هو مش اهنه 
حازم....تمام هسلم علي المدام واستناه جوه 
عنيات....طيب اسم حضرتك ايه
حازم...اسمي حازم 
عنيات....طيب اتفضل بعد دخوله أمسكت هاتفها وقامت بالإتصال ب فارس 
فارس بنوم...في ايه ي عنيات حصل حاجة ولا ايه
عنيات....ف واحد صحبك جه اهنه 
فارس وهو يقوم....صاحبي مين 
عنيات...اسمه حازم يابيه
فارس اتنفض....نعم هو فين دلوقتي طلعيه بره وخليكي مع غزل انا دقايق وجاي 
عنيات...حاضر يابيه
دخل حازم وجلس علي الكنبة 
حازم وهو يعطي ورد لغزل....ألف سلامة عليكي 
غزل....شكرا الله يسلمك بس مين حضرتك 
حازم....انا حازم 
غزل....تقربلي ايه 
حازم....لا انا أقرب ل جوزك أكون صاحبه 
غزل...اه بس هو مش هنا ثم قاطعهم دخول عنيات 
عنيات....فارس بيه بيقول لحضرتك استناه بره معلش 
حازم...ليه 
عنيات...معلش اصله راجل صعيدي وبيغير علي حريم بيته 
غزل.....عيب ي عنيات خلاص خليه يستني هنا 
عنيات...دي أوامر فارس بيه ولازم تتنفذ
غزل....مش هو هيجي 
عنيات...ايوة
غزل...طيب خلاص
عنيات....طيب ي هانم ثم جلست 
في الفيلا 
مهران....السلام عليكم ازيك ي محمد
محمد....وعليكم السلام انت عامل ايه 
مهران....الحمد لله بخير
محمد...غزل عاملة ايه 
مهران...كويسة بس هي ف المستشفي دلوقت
محمد بخضه....بنتي في مستشفى ليه حصلها ايه طمني 
مهران....و ووقعت وساحت دم 
محمد....مستشفي ايه 
مهران....*******
محمد....تمام ثم اغلق الهاتف ونادي شمس 
شمس...نعم ي بابا 
محمد....البسي اي حاجة بسرعة هنروح عند غزل
شمس....ليه مالها
محمد....ابو فارس اتصل وقال ان غزل في المستشفى 
شمس بخضه....ليه حصلها ايه 
محمد....بيقول وقعت ونزفت البسي بسرعة اخلصي
شمس...حاضر ثم ذهبت إلي غرفتها لتلبس ملابسها 
بعد نصف ساعة وصل فارس إلي المشفي كاد أن يفتح الباب لكن اوقفته ضحكة غزل 
فارس وهو يفتح الباب بقوة.....ايه القعدة حلوة ولا ايه 
حازم...اهلا ي فارس انا كنت بقولها نكتة بس مش اكتر
فارس....عنيااااات انا قولتلك ايه 
عنيات...والله قولت الي حضرتك قولتلي عليه بس ست غزل
فارس بزعيق....مالهااا
عنيات....قالت عيب وكده وانه صحبك ومينفعش 
فارس.....بس اناااا قولت زفت حاجة يبقي تتنفذ ومالكيش دعوة بيها ولا بكلامها 
عنيات....حاضر ي بيه 
فارس....وأنت استني بره وهجيلك 
حازم بغيظ....طيب ي فارس انا ماشي خالص نتقابل ف الشغل ثم خرج
غزل....هو ف ايه بتكلمه ليه كده مش دا صحبك
فارس....ملكيش دعوة انتي مالك اكلمه زي مانا عاوز ثم قاطعه رنين هاتفه الووو 
جنات...الو ي فارس فينك 
فارس....ليييه 
جنات....انا هرجع القاهرة 
فارس وهو يخرج من الغرفة....هترجعي ليييه ومقررة من غير ما تقوليلي كمان
جنات....بباك طلب مني كده 
فارس....ابويا طلب منك ترجعي القاهرة 
جنات....ايوة
فارس....بس مش انا الي قولت روحي الشركة واشتغلي عادي
جنات....هتيجي امتي
فارس....معرفش انا ف المستشفي 
جنات....بتعمل ايه انت كويس
فارس...انا تمام 
جنات....امال مين الي ف المستشفي 
فارس....غزل 
جنات....مالها
فارس....اتعصبت وخبطها ف الحيطة ف فقدت الذاكرة 
جنات....بجد 
فارس....ايوة 
جنات....ألف سلامة عليها طب هي فاكرة حاجة ولا مفيش خالص
فارس....لا مفيش اي حاجة فكراها 
جنات....طيب هقفل انا سلام ثم أغلقت 
بعد ان اغلق مع جنات قام فارس بالإتصال بوالده
فارس....الو
مهران....اي ي فارس يولدي شوية وهنجي 
فارس....لا متجوش انا هاخدلها اذن خروج ونرجع البيت 
مهران....متاكد
فارس...ايوة 
مهران....طيب 
فارس....سلام ثم اغلق ورجع إلي الغرفة....يلا علشان هنرجع البيت 
غزل....طيب
فارس....ساعديها ي عنيات تغير هدومها 
عنيات....حاضر 
فارس....خلصو ونادو عليا ثم خرج 
غزل....هو بجد احنا بنحب بعض 
عنيات...طبعا ي هانم
غزل....امال انا ليه حاسه بقساوته عليا 
عنيات...يمكن تعبان وضغط شغل ي هانم 
غزل....هو اي الي حصل خلاني انسي كل حاجة 
عنيات....وقعتي ويلا ي هانم علشان منتأخرش علي فارس بيه 
غزل....حاضر يلا ثم خرجو 
فارس.....خلصتو 
غزل...اممم
فارس....طيب يلا
غزل....عنيات 
عنيات....نعم يهانم 
غزل بصوت واطي....معلش تعالي اسند عليكي علشان حاسه اني دايخة 
عنيات...اسندي ي هانم 
غزل....شكرا 
فارس...اركبو ثم ادار السيارة وف طريقهم إلي الفيلا
في بيت مهران 
مهران...الو ي محمد غزل طلعت وفارس هيجيبها علي اهنه 
محمد....طيب هجيلك البيت 
مهران...طيب سلام ثم اغلق عفاف صحي عدي 
عفاف...حاضر ثم ذهبت إلي غرفة الضيوف عدي يواد ي عدي 
عدي بنوم...نعم ف ايه 
عفاف....قوم كلم عمك عاوزك
عدي....حاضر ثم قام وذهب الي المرحاض وخرج الي عمه كنت عاوزني
مهران...ايوة فارس هيجيب غزل
عدي....كان يسيبها هناك الممرضين هيهتمو بيها 
مهران....والله يابني مانا عارف وبعدين هو معدش هيبات اهنه 
عدي....ليه يعمي 
مهران....مشفتش الي عمله فيها دي أمانة عندنا 
عدي....يمكن هي عصبيته احنا منعرفش الي حصل
مهران....انا عارف 
عدي...،خلاص ي عمي سماح
مهران....قولت لع
فارس....انا جاي اخد هدومي اصلا 
مهران...يكون احسن تعالي ي بتي اتفضلي
غزل...شكرا 
فارس...انا طالع اخد هدومي 
غزل....ليه هو ف ايه انا مش فاهمة حاجة
فارس....مش لازم تفهمي 
مهران...اطلع بالسلامة 
فارس....تمام ثم صعد
غزل...عنيات طلعيني مكان ما هو رايح 
عنيات....اتفضلي ي هانم
مهران....تعالي اقعدي متتعبيش نفسك 
غزل...هطلع اشوفه 
عدي...عنيات طلعيها 
عنيات....حاضر ثم صعدو 
في غرفة فارس
غزل....رايح فين 
فارس....ملكيش دعوة
اقتربت منه غزل وامسكت يده....ازاي مش انا مراتك
نظر لها فارس ولم يرد.....طب هي المشكلة الي حصلت بينك وبين بباك بسببي 
فارس...طبعا 
غزل بدموع....بجد 
فارس...اوعي خليني اطلع باقي الهدوم 
غزل...هتروح فين 
فارس بزعيق...قولت ملكيش دعوة اروح مكان مانا عاوز 
غزل بخوف...طيب خلاص ثم نادت عنيات حتي تنزلها 
في غرفة الضيوف 
مهران...اتفضلو 
شمس بخوف....غزل فين 
غزل من خلفهم ....انا اهو انتي مين 
شمس....يعني ايه انا مين انا اختك ي غزل مالك
غزل...بجد 
شمس وهي تنظر إلي عدي ومهران....اي الي حصل 
مهران...وقعت وفقدت الذاكرة 
شمس....وقعت تاني ازااااي ها اكيد بسبب ابنك انتهت كلامها ثم خرجت وصعدت الي غرفة فارس 
شمس....الي حصل ل اختي كان بسببك صح
فارس...انا مش فاضيلك 
شمس بصوت عالي..... انت السبب ولا لا رد
فارس....وطي صوتك يابت وقولت مش فاضيلك ايه مسمعتيش 
غزل بتعب....خلاص محصلش حاجة
اقتربت شمس من فارس وضربته علي وجهه...حذرتك إنك تأذي اختي اخد كلامي بهزار وإني طفلة 
 فارس بزعيق......انتي ازاي تمدي ايدك عليا انتي متخلفة 
شمس بصوت عالي....لا امد ايدي مادام اذيت اختي هأذيك
تدخلت غزل....خلاص ممكن كفاية
شمس....اتأذت مرة بسببك والمرة دي إنت الي اذيتها ومش هخليها تقعد ثانية وحدة هنا سامع يلا ي غزل
غزل....يلا فين 
شمس.... هنمشي من هنا تعالي ثم أمسكت يديها ونزلو لأسفل
غزل....إنتي إسمك ايه 
شمس بدموع...اسمي شمس
شمس....بابا فارس السبب ف الي حصل ل اختي
محمد...بتقولي ايه 
شمس....زي ما بقول لحضرتك ثم حكت له ما حدث ل غزل من قبل  
محمد بغضب....ومقولتليش ليه 
شمس....قولت عدت علي خير وأكيد مش هتتكرر 
محمد....أهي اتكررت تاني ثم نادي فارس فاااارس 
فارس....نعم 
محمد....إنت السبب ف الي حصل لبنتي 
فارس....ايوة 
محمد اقترب منه واعطاه لكمه....ي وسخ اديتك بنتي أمانة تقوم تعمل فيها كده 
فارس نظر له بغيظ وعيون محمرة....مبحبهاش اصلا علشان احافظ علي امانتك 
محمد.....ايه البجاحة الي فيك دي انا مش هخلي بنتي هنا بعد كده
فارس....يكون أحسن 
غزل اقترب منه وقالت بدموع....هو إنت مش عاوزني مش مفروض انت جوزي وهما قالو اننا بنحب بعض 
فارس....لا انا بحب وحدة غيرك 
غزل....انت بتقول ايه
مهران بزعيق ....اطلع بررره ي فارس احسلك 
غزل ....انتو اكيد مش عيلتي انا صح 
محمد....احنا عيلتك ي بنتي 
غزل...اثبتلي 
محمد....طيب نروح بيتنا وهثبتلك 
غزل....لا مش عيلتي ومش هروح ف حتة مع حد ثم جرت للخارج 
شمس....غزل ثم جرت خلفها
مهران....الحراس مش هيخلوها تطلع انت ي زفت روح جيبها وهديها 
فارس...طيب كانت ناقصة وجع دماغ 
شمس بدموع.....مقدرتش الحقها جريت مني وركبت تاكسي
خرج فارس مسرعا إلي الخارج 
عدي....طلعت ازاي
شمس....البوابة كانت مفتوحة 
خرجت العائلة للخارج 
مهران بصوت عالي....فين الحرااااااس 
محمود وابراهيم ....احنا هنا يا بيه 
مهران.....كنتو فين وسايبين باب الفيلا مفتوح 
ابراهيم....كنا بنضف الجنينة ي بيه 
مهران....عدي روح دور عليها مع فارس 
عدي....حاضر ثم نظر الي شمس وقال التاكسي مشي من أنهي ناحية 
شمس....مشي يمين 
عدي....تمام  صعد سيارته ورحل وقام بالاتصال ب فارس الو ي فارس  
فارس....عرفت حاجة 
عدي....لا شمس قالت انه مشي ناحية اليمين 
فارس...انا مشيت من الناحية دي مسألتهاش شافت النمرة ولا لا 
عدي....نسيت 
فارس....طيب هعرف واقولك هنعمل ايه 
عدي....تمام ثم اغلق 
فارس قام بالاتصال بوالده 
مهران....اي لحقتها 
فارس...لا اسأل اختها شافت نمرة التاكسي ولا لا 
مهران....شمس ي بتي شوفتي نمرة التاكسي 
شمس....لا 
مهران....بتقول لا 
فارس....طيب سلام ثم اغلق هعمل ايه دلوقتي ياربي تعبت ناقصة وجع دماغ 
عند غزل
غزل...نزلني هنا 
السائق....اتفضلي
غزل بإخراج....انا مش معاي فلوس 
السائق...خلاص خلي عنك يا بنتي
غزل....شكرا 
السائق....حضرتك كنتي بتهربي من حد 
غزل....لا دول مفروض عيلتي بس انا عملت حادثة ومش فاكرة ومش متأكدة اذا عيلتي فعلا ولا لا 
السائق ادار التاكس وقال ف سره ....(دي طالعة من بيت العمدة وأكيد مش خاطفها يعني انا هرجعها احسن )
غزل....انا هنزل هنا 
السائق بكذب....انا اعرف بيت كويس لو عايزة ممكن تعيشي فيه
غزل....تمام شكرا
بعد وقت 
غزل....لحظة دا نفس المكان صح انت تبعهم جبتني هناااا ليه 
السائق....ي عمدة عمدة 
محمود....نعم عايز ايه 
السائق...ف امانة معايا عايز اسلمهاله 
محمود....طيب استني عندك ثم دخل الفيلا 
محمود...ف واحد عايز حضرتك بره
مهران....قوله مش هينفع
محمود....تمام ثم خرج للسائق مش هينفع دلوقتي 
السائق.....محتاجه ضروري ثم قاطعهم دخول فارس
فارس....ف ايه 
السائق....حضرتك إبن العمدة صح 
فارس....ايوة عايز ايه
السائق...ف وحدة طلعت من هنا وركبت ف التاكس بتاعي وانا جبتها 
ذهب فارس مسرعا الي التاكس....وجد الباب مغلق افتح الباب تعالي
السائق .....حاضر فتح الباب ونزلت غزل حاولت الفرار لكن امسكها فارس من خصرها 
فارس....رايحة فين 
غزل....ابعد عني انتو كدابين انتو مش عيلتي كان مفروض مصدقش حد فيكم 
فارس....شكرا إنك جبتها 
السائق.... العفو ثم رحل 
فارس....تعالي معايا 
غزل....لا ابعد عني ثم ذهبت إلي محمود واختبأت خلفه ممكن تساعدني 
فارس بغيظ....غزل تعالي هنا 
محمود...غزل ف ايه مالك 
غزل....دول مش عيلتي 
محمود....مش عيلتك ازاي 
غزل...يعني دا مش جوزي ولا هما عيلتي 
محمود....فيكي ايه 
غزل....نسيت كل حاجة ومش فاكرة حد منهم 
محمود....ولا انا 
غزل...انت تقرب ليا حاجة
محمود بحزن...كنت ثم نظر الي فارس بغيظ وقال....اكيد إنت السبب 
فارس وهو يسحب غزل....وانت مالك 
غزل....ابعد عني سيبني 
فارس....بطلي جنان
غزل بانهيار.....ابعد عني إنت مش جوزي ودا واضح انك بتكرهني وباين من كلامك وكله بيقول انك انت السبب ف الي حصلي ثم اغمي عليها 
فارس بقلق...غزل غزل فوقي ثم حملها وادخلها للداخل 
محمد بخضه....بنتي جرالها ايه 
وضعها فارس علي الأريكة....مفيش انفعلت شوية واغمي عليها حاولو تفوقوها
محمد....ابعد عن بنتي واياك تلمسها تفوق هي بس وانا هثبتلها انها بنتي وهاخدها وامشي 
فارس وهو يصعدإلي الغرفة....تمام 
افاقت شمس غزل 
محمد....الف سلامة عليكي يابنتي 
شمس....انتي كويسة 
غزل...هكون كويسة لما امشي من هنا
محمد....تمشي تروحي فين
غزل....ف اي داهية 
مهران....يابتي احنا عيلتك 
غزل....واي الي يخليني اصدقك انا همشي 
فارس....استني عندك 
تجاهلته غزل واكملت طريقها إلي الباب 
فارس بزعيق.....غززززل بقول اقفي احسلك
غزل لفت ونظرت له....عايز ايه 
فارس....رايحة فين 
غزل....همشي 
فارس بتمثيل....تمشي فين ي حبيبتي دا بيتك 
غزل...لا مش بيتي مفيش اثبات انكم عيلتي 
فارس اقترب منها وامسك كتفيها احس بارتجافها....مالك ماتخفيش هثبتلك عنيات روحي هاتي شنطتها والفون بتاعها
عنيات....حاضر ي بيه 
فارس.... وبابا هات قسيمة الجواز 
مهران...طيب 
امسك فارس يديها واجلسها علي الكرسي....متقلقيش احنا عيلتك أكيد مش هنمثل عليكي 
غزل....بجد 
فارس...اه 
غزل....بس انت قولت مش بتحبني وبتحب وحدة غيري 
فارس بكذب.....كنت متعصب وقولت يمكن تفتكري حاجة بس طلع الضغط عليكي غلط 
غزل...انت بتتكلم بجد 
فارس....طبعا 
غزل....طب بيتهموك ليه إنك انت وقعتني 
مهران...قسيمة الجواز اهي 
عنيات....وشنطة حضرتك اهي فيها بطاقتك والتلفون بتاعك 
غزل...تمام بعتذر لو غلطت ف حد فيكم 
مهران....ولا يهمك ي بتي 
شمس..... اتأكدي كده 
غزل....اممم بس معرفش باسورد الفون اي
شمس....انا اعرفه
محمد....طيب يلا ي حبيبتي 
غزل...يلا فين
محمد....علي بيتنا  
غزل....ليه
محمد....علشان ترتاحي وشمس تهتم بيكي 
مهران....واحنا هنا نقدر نهتم بيها 
محمد....معلش بس بنتي خلاص هتعيش معايا من بعد كده 
مهران....مرات ولدي مش هتطلع من البيت سامع ي محمد 
محمد.....مش شايف ابنك عمل ايه ف بنتي 
مهران....هيتعاقب أنا مش هسيبه وكمان هو مش هيقعد هنا 
محمد...لا بنتي هتيجي معايا
مهران....الكلام خلص مرات ولدي مش هتمشي من اهنه علشان سمعتها وقولت فارس هيتعاقب ومش هيقعد ف البيت 
غزل....ليه 
مهران....مفيش طلعيها ي عنيات فوق وانتي ي شمس تيجي كل يوم تطمني عليها ولو عاوزة تباتي معاها براحتك 
شمس....هبات ثم نظرت إلي محمد وقالت ممكن 
محمد....تمام خلي بالك منها ثم نظر الي مهران وقال لو بنتي حصلها حاجة تاني مش هرحم ابنك ثم رحل
مهران.....لميت هدومك
فارس....ايوة 
مهران....يلا بره 
غزل....خلاص سيبه عادي 
مهران....لا ي بتي هنا الي يغلط يتعاقب 
عفاف....هو اول مرة يغلط تعاقب ابنك علشان دي 
مهران....ايوة غلط ولازم يتحاسب 
عفاف....من ساعة ما ابني اتجوزك وانتي جايباله المشاكل 
مهران....عفاف مسمعش حسك(صوتك) ولدك غلط يبقي يتحاسب
غزل....خلاص انا مسامحه
مهران بصوت عالي.....عنيات خدي غزل طلعيها علشان ترتاح واهتمي بدواها 
عنيات....حاضر يلا ي هانم 
غزل...انا سامحته خليه متمشهوش
مهران....ماليش دعوة بيكي يلا اطلعي مع عنيات 
غزل....طيب ثم صعدت 
مهران نظر إلي فارس وقال يلا بره
فارس بغيظ....تمام يابوي ثم صعد 
غزل بفرحة....سمحلك إنك تقعد 
فارس بأستغراب من فرحتها.....لا جيت اخد هدومي 
غزل بدموع....انا اسفة كله بسببي 
فارس....عادي ثم نزل 
مهران....هتبات فين 
فارس...ف الشركة 
مهران....الشركة مش هتعتبها 
فارس...يعني ايه 
مهران....زي ما سمعت هخلي الحراس يمنعوك من دخولها
فارس....تمام يابوي تمام 
مهران....هات مفتاح العربية 
فارس....كمان
مهران....ايوة هات 
فارس وهو يعطيه المفتاح....تمام اتفضل 
مهران....خلي الي عتحبها تنفعك وبكره جاي الشركة ولو عرفت إنها لسه عتشتغل فيها هطردها وامشيها من البلد بالعافية سامع
فارس بعصبية.....كل دا ليه يعني
مهران...اذيت مرتك ي و*س*خ علشان وحدة ماشي معاها 
فارس....مكنش قصدي 
مهران....كداب يلا غور من وشي 
فارس....تماااام ثم خرج من الفيلا وقابل محمود ف وجهه
محمود....اي ي فارس بيه سايب البيت وماشي ولا ايه 
فارس.....اخفي صوتك علشان مطلعش غضبي فيك
محمود....اممم علي العموم حلو والله إننا هنرتاح منك وأكيد غزل كمان هترتاح 
فارس.....لو عرفت إنك  قربت منها مش هرحمك
محمود....اهدي ي فارس ف ايه انا بس هحاول اخلي الذاكرة ترجعلها اصل ذكريتها الحلوة معايا
فارس....مش هرد علي حي*وان زيك بس الاخبار بتجيلي لو قربت منها مش هرحمك اهو حذرتك 
محمود.....بالسلامة 
خرج فارس من الفيلا ركب تاكسي وذهب إلي شقته التي لم يعلم بها احد غير عدي 
فارس....الو ي عدي 
عدي...اي ي فارس اخبار غزل ايه 
فارس...اهي كويسة 
عدي...فينك إنت 
فارس...رايح الشقة
عدي....هتعمل ايه هناك 
فارس....ابويا طردني ومنعني أدخل الشركة 
عدي....بتتكلم بجد
فارس....ايوة 
عدي...ما تيجي تبات عندي
فارس....لا هروح الشقة وخلاص 
عدي....تمام 
فارس....صحيح ايه الي اتزفت قولته ف المستشفى ده
عدي...قولت ايه
فارس....ان انا وهي بنحب بعض
عدي....وفيها ايه
فارس...ليه تخليها تفكر اننا زي اي زوجين عاديين
عدي....لانه مفروض يكون كده 
فارس....بت حرباية هي الي بدأت ف المشاكل مش بعيد تكون بتمثل إنها نسيت
عدي....إنت بتقول ايه
فارس....ليكون فعلا بتمثل 
عدي...ياعم خلاص كان هيبان عليها اكيد
فارس....تمام سلام 
عدي....سلام 
فارس....والله ي غزل لو طلعتي بتمثلي ما هخلي فيكي حته سليمة 
ف صباح اليوم التالي ذهب عدي إلي شقة فارس 
فارس...عايزك تروح تقعد ف البيت ٢٤ ساعة 
عدي....ليه يعني انت شاكك فعلا لتكون غزل بتمثل 
فارس....ومشكش ليه خبيثة وتعملها 
عدي....بس ي فارس كان واضح عليها علي فكرة 
فارس....اممم مش مهم المهم إنك هتروح هناك وتراقب تصرفاتها من غير ما تاخد بالها 
عدي....ايوة عاوز توصل ل ايه 
فارس....كتير أولهم إني لازم اروح الفيلا من ورا ابوي 
عدي....ليه 
فارس....علشان اتقرب منها بس دا لو فعلا فاقدة الذاكرة
عدي....ازاي يعني تتقرب منها 
فارس....هصاحبها وهكمل ف الي إنت بدأتو 
عدي....والله 
فارس.....اه مش قولت إننا زي اي اتنين متزوجين عادي أنا هكمل وهنبقي زي اي زوجين فعلا
عدي.....انا مش فاهم دماغك إنت عاز تعمل ايه بالظبط 
فارس....كل خير 
عدي....بقي يتخاف منك ومن دماغك 
فارس....متخفش مش هيحصل حاجة 
عدي....والله اتمني يعني ثم وقف 
فارس....وقفت ليه 
عدي....همشي 
فارس....رايح فين 
عدي....أبوك اتصل بيا وقال اروح امسك الشركة مكانك ووصي علي جنات جامد 
فارس....ليه قالك ايه 
عدي....مش هقول 
فارس بعصبية.....عدددي قول قالك ايه عن جنات 
عدي....هو مقلش لأنه هو الي هيجي الشركة ويعمل مش انا 
فارس...اكيد هيمشيها 
عدي...والله ياريت 
فارس.....نعم 
عدي....اي انا اصلا مبحبهاش البت دي باردة سلام ياعم أنا ماشي ثم خرج 
فارس....اووووف كله بسببك ي غزل مااااااشي 
ذهب عدي إلي الشركة وذهب إلي مكتب مهران
مهران....اتأخرت ليييه 
عدي بكذب....صحيت متأخر معلش 
مهران....بطل تكدب ي عدي ها
عدي بكسوف....طيب 
مهران...ناديلي الي فارس ماشي معاها 
خرج عدي لينادي جنات....جنات 
جنات....نعم ي عدي فارس جه 
عدي....لا ابوه عاوزك 
جنات...عاوزني فين هو كل شوية عاوزني 
عدي...معلش ياختي يلا 
جنات....طيب ثم ذهبو الي مكتب مهران 
مهران...جالك خبر انا عاوزك ليه
جنات....لا معرفش
مهران....طيب المهم انك هتسيبي الشركة وهتسيبي البلد 
جنات....دا ليه كل ده
مهران...تسمعي الكلام من سكات وتقولي حاضر مرات ولدي كان ممكن تروح فيها بسببك 
جنات...لا مش بسببي انا مقولتش ل أبنك روح اضربها 
نظر مهران الي عدي وقال...كده اكدي ليا اني كنت صح لما موفقتش عليكي 
جنات....فيها اي احسن مني يعني مش فاهمة مهي كمان من القاهرة 
مهران....شئ ميخصكيش عدي
عدي.....نعم 
مهران...وصي عليها الحراس يوصلوها لما تطلع لبيتها ومن بيتها علي سكة القطر 
عدي....تمام ي عمي 
جنات بغيظ....تمام عن إذنك 
مهران.... اتفضلي ثم خرجت 
عدي....طب بعد ما تمشي إي الي هيحصل 
مهران....المهم إنها تبعد من هنا انا مش عاوز مشاكل وفضايح 
عدي....طيب
مهران....عندك شغل النهاردة 
عدي...لا كل حاجة بسيطة كده
مهران....طيب خلص و تعال علي الفيلا 
عدي....حاضر ثم خرج وذهب إلي مكتبه
ف غرفة غزل 
شمس....قومي ي غزل بقي كل ده نوم 
غزل....حاضر 
شمس....هنزل اجبلك الفطار
غزل...تمام فين تلفوني 
شمس...اهو علي الكرسي ثم نزلت 
غزل...اممم هجرب كل صوابع ايديا وخلاص 
غزل.... هييي فتح 
شمس...جيت يلا يلا علشان معاد دواكي 
غزل....ازاي مفيش شات بيني وبين فارس دا 
شمس....عادي يمكن اتمسح 
غزل....طب مين محمود ده 
شمس...وريني 
غزل....اهو بس برضو الشات ممسوح 
شمس....يمكن صاحب فارس وكلمه من عندك متحطيش ف بالك علشان متتعبيش 
غزل...بس برضو فارس الشات مش ظاهر اصلا وعايزة اعرف مين محمود ده 
شمس.....غزل خلاص متحطيش ف مخك يلا كلي 
غزل....حاضر 
شمس....حضرلك الخير 
بعد وقت قصير 
غزل...شبعت الحمد لله 
شمس....خدي دواكي 
غزل....حاضر 
شمس..... بالشفا
غزل....تسلمي 
شمس....هنزل الاكل واطلعلك 
غزل....تمام 
شمس...اشطا ثم نزلت
غزل بتفكير....مش هسكت غير لما اعرف مين دا لو كان يقربلي كانت شمس قالت 
امسكت غزل هاتفها وخرجت الي البلكونة وقامت بالإتصال برقم محمود 
محمود....الو 
غزل....مين 
محمود....انا محمود 
غزل....اسمك مكتوب كده بس معلش عايزة اعرف تقربلي ايه
محمود وهو ينظر لها....اممم لييه 
غزل....عادي 
محمود....طب ما تحاولي تفتكري 
غزل...قول إنت مين واخلص او كنا بنتكلم ف ايه ثم جاءت اعينها ف محمود 
غزل....اخلص
محمود....اهدي ي غزل ف ايه لما تفتكري هتعرفي 
غزل....طيب ثم اغلقت وجدت محمود انزل هاتفه ف نفس الوقت 
غزل....يلهوي معقول اكون خونت فارس مع الحارس علشان كده ضربني 
شمس....بتعملي اي هنا 
غزل....مفيش ثم دخلت إلي الغرفة واتجهت إلي الباب لتفتحه 
شمس...رايحه فين 
غزل...نازلة تحت
شمس....طيب انزلي براحة 
غزل...ماشي ثم خرجت واتجهت إلي عفاف 
غزل....عفاف
عفاف....نعم ي هانم
غزل...ف حد هنا اسمه محمود
عفاف...ايوة الحارس 
غزل...بجد 
عفاف...ايوة ي هانم 
غزل تركها وكادت أن تخرج لكن اصطدمت ف عدي
عدي....ف ايه مالك 
مهران...مال ي بتي 
غزل وهي تكمل طريقها....مفيش 
مهران...روح وراها يولدي 
عدي ....حاضر ثم خرج خلفها 
خرجت غزل من الفيلا وقامت بالإتصال بالرقم مرة اخري وجدت هاتف محمود يرن 
اتجهت غزل اليه وقالت....إنت
عدي وهو يمسكها من يديها...تعالي هنا رايحة فين
غزل...عايزة اعرف هو ولا لا اوعي 
عدي....هو مين 
غزل....الحارس دا انا لقيت رقم علي الفون بتاعي مكتوب بأسم محمود 
عدي....اه وانتي شاكة إنه هو دا
غزل....اه كلمته وكان بيتكلم ف الفون ف نفس الوقت ولما قفلت نزل الفون ودلوقتي رنيت علي الرقم الفون بتاعه رن 
عدي.....طيب أهدي اكيد صدفة 
غزل....لا مش صدفة انا عايزه اتأكد
عدي...غزل أدخلي يلا وكفاية علشان صحتك 
غزل....انا هروح اسأله بس
عدي....متعصبنيش هتسأليه تقولي ايه 
غزل...هشوف هو ولا لا واسأله اي الي جاب رقمه عندي
عدي...غزل قدامي يلا ادخلي
غزل....بس انا لازم اعرف 
عدي بعصبية....قولت لا ويلا أدخلي 
تقدم إليهم محمود....إزيك ي غزل عاملة ايه دلوقتي
عدي بصوت عالي....إنت نسيت نفسك ولا ايه اسمها غزل هانم سامع 
محمود وهو ينظر لهم بغيظ.....مفيش أنا كنت بطمن عليها بس 
عدي....هي كويسة اتفضل شوف شغلك وانتي يلا ادخلي قدامي 
غزل وهي تدخل....براحة 
عدي...غزل خلاص علشان صحتك وبطلي تفكري ف الموضوع لو عرفت إنك اتكلمتي مع الحارس ده انا هقول ل فارس 
غزل....فيها ايه لما اتاكد هو ولا لا يمكن مش هو 
عدي....يابنتي عدي ليلتك بقي 
غزل.....طييييب 
عدي بكذب.....اووف نسيت فارس
غزل...ماله 
عدي....كان تعبان النهاردة ونسيت اطمن عليه 
غزل بخوف.... تعبان من ايه
عدي....مش عارف روحتله الصبح وكان بيان عليه التعب مرضيش يقولي تعبان من ايه ولا يروح المستشفى 
عفاف....ماله ولدي 
غزل....عدي بيقول تعبان 
عفاف....تعبان من ايه 
عدي...مش عارف اهو هروح اطمن عليه تاني 
غزل....هروح معاك 
عدي....لا إنتي لسه تعبانة 
مهران....في ايه مالكم اكده 
عفاف...فارس تعبان ي حج ولدي تعبان وقاعد لوحدو 
مهران....روح ي عدي وافضل جمبه ولو عاوز دكتور جبله
عدي....حاضر
غزل....ممكن اروح معاه 
مهران...لع عدي هيكون معاه خلاص
غزل.....بس انا
مهران....كلامي خلص عدي هيقعد معاه وابقي يطمنا عليه 
عفاف....كله بسببك إنتي 
مهران....مش عاوز اسمع ولا كلمة
تركتهم غزل وصعدت إلي غرفتها 
شمس....مالك ي غزل بتبكي ليه 
غزل....بسببي فارس ساب البيت ودلوقتي هو تعبان 
شمس....تعبان ماله 
غزل....معرفش عدي هو الي قال 
شمس....طيب أهدي هيكون كويس 
غزل....عايزة اروحله 
شمس....انتي لسه تعبانة 
غزل....لا خفيت 
شمس...بكره نروحله 
غزل...عمي مهران مش راضي 
شمس....نتفق مع السواق ونروح من وراه صد رد 
غزل....اشطاا 
شمس....تمام 
ف الأسفل 
مهران....روح انت يولدي وطمنا 
عدي ف سره...يلهوي انا كنت مفكر هيقولي روح هاته القيه بيقول روح اقعد معاه 
مهران... عدي يولدي
عدي...نعم ي عمي
مهران....يلا روح
عدي....طيب سلام 
مهران...سلام 
بعد وقت ليس بطويل وصل  عدي إلي شقة فارس 
فارس بأستغراب....ايه الي جابك مش قولتلك ٢٤ ساعة تكون ف الفيلا 
عدي....ياعم وسع يوووه 
فارس....مالك 
عدي....مطلعتش بتمثل 
فارس....عرفت ازاي
عدي....فتحت الفون بتاعها ولقيت اسم محمود عندها 
فارس....اممم وعملت ايه 
عدي...رنت عليه ونزلت وكانت عايزة تتأكد 
فارس....عرفت منين إن ده اسمو محمود 
عدي....معرفش بتقول شافته لما كانت بتتكلم ف الفون هو كان بيتكلم ولما خلصت ونزلت الفون هو نزله ف نفس الوقت ونزلت علشان تتأكد رنت ع الرقم لقيت فونه بيرن 
فارس....وبعدين 
عدي...بس هو جه بقي وحشر نفسه 
فارس....عمل ايه 
عدي...معملش قالها ازيك ي غزل بصيت عليها لقيتها بتستوعب ازاي حارس وكده يقولها غزل حاف روحت زعقتله بقي 
فارس....الواد ده شكله مش هيجبها لبر
عدي...ليه 
فارس بغيظ....ليه ايه مش شايف لولا انت كنت معاها كان زمانه لزق فيها 
عدي....وانت مدايق لييه 
فارس....مراتي وعلي اسمي ايه مفروض مدايقش ولا ايه 
عدي....اممم
فارس...ابقي سجل رقمي عندها علشان هي مش مسجلاه وامسح رقمه 
عدي....طيب 
فارس....برضو مفهمتش جيت ليه 
عدي....قولتلهم إنك تعبان علي اساس ابوك يرجعك تعيش معاهم وكده 
فارس....اممم
عدي....محصلش الي كنت متوقعه من ابوك بقي لقيته بيقولي روح اقعد معاه 
فارس....طبيعي 
عدي....بس غزل قلقت عليك وكانت عاوزة تيجي معايا البت دي عسولة والله 
فارس....والله
عدي....اه والله 
فارس....طب اتلم  
عدي....مالك ياعم بمدح ف مرات اخويا 
فارس.....عددددي
عدي....اييييه عاااارف اسمي والله 
فارس....عدي الليلة بدل ما كدبة إني تعبان تيجي فيك وتتعب إنت 
عدي...طيب ياعم
 جاء الليل 
 ‏فارس....انا هتصل بيها 
 ‏عدي....ليه 
 ‏فارس...اشوف ايه الدنيا 
 ‏عدي...طيب ياخويا شوف
 ‏فارس....عيل رخم
 ‏عدي....ملكش دعوة
 ‏فارس....هتغور من هنا امتي 
 ‏عدي...هروح بكره بقي خلاص
 ‏فارس....ربنا يصبرني عليك 
 ‏عدي....ليه هأكل منك حتة ولا ايه
 ‏فارس...ولااا اخرس رايح اكلمها 
 ‏عدي....طيب ياعم بس متنساش تمثل إنك تعبان هااا
 ‏في الفيلا تحديد في الجنينة 
شمس...سرحانة ف ايه
غزل....مامت فارس شكلها مش بتحبني هو انا عملت مشاكل كتير
شمس...لا طبعا 
غزل....امال ليه حسيت إنها مش طيقاني
شمس....متحطيش ف بالك يمكن قلقت علي أبنها 
ثم فجاة قاطعهم رنين هاتف غزل 
شمس...مين
غزل...ده رقم 
شمس....طيب ردي شوفي مين 
غزل....الوو 
فارس....إزيك 
غزل...مين
فارس....انا فارس
غزل...بجد إزيك عامل ايه بقيت كويس 
فارس...اه الحمد لله كويس انتي عاملة ايه 
غزل....كويسة 
فارس....ديما 
غزل....هو انت فين 
فارس....ليه 
غزل....عايزة اعرف 
فارس....مستأجر شقة
غزل....اممم ثم قاطعهم صوت محمود
محمود....محتاجة حاجة ي غزل 
شمس....لا شكرا مش محتاجة حاجة
محمود....انا بسأل غزل 
غزل....ما هي قالتلك شكرا مش عاوزة 
محمود....تمام لو عوزتي حاجة نادي عليا ثم رحل 
غزل...ها ي فارس كمل 
فارس بغيظ....كنتي بتكلمي مين 
غزل....دا الحارس الي اسمه محمود 
فارس....انتي قاعدة فين 
غزل....ف الجنينة 
فارس....اطلعي الأوضة 
غزل...ايه 
فارس...سمعتي قولت اطلعي الاوضة ومتنزليش منها سامعة 
غزل....حاضر 
فارس....اديني شمس 
غزل....ليه 
فارس...اخلصي 
غزل....حاضر شمس فارس عاوز يكلمك 
شمس...الوو
فارس...لو الواد الصايع ده قرب من غزل تاني هحاسبك انتي سامعة والله ي شمس ما هتعرفي هعمل ايه فاكرة القلم الي ادتهوني هردهولك ي شمس بس بطرق تانية كلامي مفهوم 
شمس....مفهوم 
غزل....فارس قالك ايه
شمس...مفيش كان بيوصيني اخد بالي منك وكده 
غزل...اممم هسجل رقمه بقي 
شمس....اوك مش يلا ننام بقي
غزل....تمام يلا ثم صعدو 
*في شقة فارس*
عدي....مالك 
فارس...من بكره الصبح تروح هناك ومش تراقب غزل لا تراقب محمود علشان الواد ده شكلي هحطه ف دماغي وهأذيه
عدي....عمل ايه طيب 
فارس....كنت بكلم غزل وسمعت صوته بيكلمها 
عدي....اممم عايز يقرب منها ف غيابك
فارس....اقتله 
عدي...هي دي غيره 
فارس...لا 
عدي....امال ايه مش فاهم 
فارس...هو كده وميت مرة اقولك مراتي اخليها ازاي تكلم واحد غريب يعني 
عدي....اعرف ان مدام الواحد مش بيحب مراته مش بيغير عليها وبيسبها براحتها وبتكون مش ف دماغه 
فارس...انا غير الناس دي 
عدي....طيب ياعم لما نشوف اخرتها بكره هغور هناك 
فارس....جدع 
عدي بغيظ....عارف رايح اتخمد مش فاضي غير ليك ول مشاكلك حتي مش عارف ارتبط ي بعيد 
فارس...ترتبط هههه لا مش هرتبط ياخويا 
عدي....ناااعم وليييه مرتبطش ياخويا يعني دانا قمر ودمي زي العسل 
فارس....ههه قصدك زي البصل روح نام ياعم
عدي....رااااايح 
فارس....تصبح علي خير 
عدي....وانت من أهل الخير 
في صباح اليوم التالي 
غزل....شمس يلا قومي 
شمس بنوم....ف ايه 
غزل....يلا علشان نروح ل فارس 
شمس وهي تقوم....لا مش هنروح مش هينفع 
غزل....ليه 
شمس....تعبانة مش هقدر اروح 
غزل...خلاص هروح انا 
شمس...غزل ف وقت تاني وبعدين احنا منعرفش فين مكانه 
غزل....هتصل بيه ف الطريق يعرفني مكانه يلا بقي 
شمس....لااا هنتنفخ 
غزل.... انتي خايفة من ايه يلا بقي 
شمس...هو لازم يعني ما هو بقي كويس مش لازم تروحي 
غزل....لا لازم 
شمس...يوووه طيب قايمة 
غزل....حبيبتي 
بعد نصف ساعة 
شمس...انا جهزت 
غزل....وانا كمان يلا بينا 
شمس...يلا ربنا يستر ثم نزلو 
عنيات...يوه صاحين بدري اكده ليه 
غزل....ششش رايحين نطمن علي فارس
عنيات...قولتي ل مهران بيه 
غزل بصوت واطي...لا هو رفض فانا هروح بسرعة واجي علطول 
عنيات...طب ي هانم استأذني 
غزل...خلاص ي عنيات بقي هخلي السواق ويوديني
عنيات....طيب ارجعو بسرعة 
غزل....اوك يلا ي شمس
شمس....يلا ياختي ثم خرجو من الفيلا 
غزل....فين الي اسمه محمود والراجل التاني مش موجودين
شمس....يمكن نايمين 
غزل....اممم طيب هنعمل ايه 
شمس....نرجع ننام 
غزل....يووه ي شمس 
شمس....ف حد بينادي علي فارس 
غزل...تعالي نفتح البوابة نشوف مين 
شمس....رايحة فين لا طبعا
غزل...هنسيبه ينادي 
شمس...اه 
غزل....اوعي يابت ثم ذهبت وفتحت البوابة 
غزل....انت 
حازم....اه اخبارك ايه 
غزل...الحمد لله 
حازم....كنت عاوز فارس
غزل....ف وقت زي ده 
حازم....شغل بقي وعاوزه ضروري 
غزل....بس هو مش هنا 
حازم...امال فين 
غزل...مستأجر شقة انا كنت لسه هروحله بس للأسف الحراس نايمين
حازم....طب تعرفي مكانه 
غزل....كنت هتصل بيه يقولي او اتصل ب عدي 
حازم....عدي معاه 
غزل....اه 
حازم....طيب تعالي معايا اوصلك
غزل....لا شكرا مش عايزة اتعب حضرتك
حازم....ولا تعب ولا حاجة كده كده انا هتصل بيهم اعرف هما فين واروحلهم 
غزل....طب ثواني 
حازم....خدي راحتك 
غزل....شمس 
شمس....ايه 
غزل....هنروح مع الاستاذ حازم 
شمس...حازم مين ياختي الي نروح معاه 
غزل....دا صاحب فارس وكان جاي هنا عاوزه بس انا قولتله فارس مش هنا وقولتله إني كنت رايحاله قالي اوصلك 
شمس....لا مش لازم يوصلنا 
غزل....ماهو هيروح ل فارس برضو 
شمس....لا ي غزل انسي مش هنروح معاه 
غزل وهي تسحب شمس....شمس يلا بقي 
شمس....غزل لا 
غزل....يلا بس 
شمس....ياربي 
حازم....مين دي 
غزل....دي أختي 
حازم...اممم 
شمس....اييه ف مانع إني اروح معاها ولا اييه 
حازم....ههه لا مفيش اتفضلو 
شمس بهمس....هنركب من ورا 
غزل.... اوك ثم ركبو السيارة 
حازم.....حاولي بقي تتصلي بيهم يعرفونا مكانهم 
غزل....ماشي ثم قامت بالإتصال ب فارس
غزل....مش بيرد 
حازم....أكيد نايم رني علي عدي 
غزل....مش معاي رقمه 
حازم....انا معاي استني اهو ده اكتبيه ورني عليه 
غزل....طيب ثم رنت علي عدي 
عدي بنوم....الو 
غزل....الو ي عدي 
عدي....مين 
غزل....انا غزل
عدي...ايه ي غزل في حاجة 
غزل....لا كنت عاوزه اعرف مكان شقة فارس فين 
عدي....ليه 
غزل....علشان اجي اطمن عليه 
عدي....هو بقي كويس مش لازم تيجي 
غزل....انا خرجت من البيت وركبت 
عدي وهو يقوم....ركبتي مع مين 
غزل....ف ايه مالك
عدي....ركبتي مع مين وكمان جاية لوحدك
غزل....لا معايا شمس وركبت مع الاستاذ حازم 
عدي.....نعممممم استاذ مين ياختي 
غزل....ايه استاذ حازم جه وكان عاوز فارس فانا قولتله مش هنا 
عدي.....اه وبعدين ياختي كملي كملي
غزل....قولتله انا كنت هروحله بس الحراس نايمين راح قال تعالي اوصلك وكده 
عدي بغضب مكتوم....افتحي الموقع بتاعك طيب
غزل....طيب قول العنوان
عدي....*********** اهو شكل نهايتك قربت ثم اغلق
قالت غزل العنوان لحازم ثم نظرت الي شمس وقالت بهمس....هو انا عملت حاجة غلط 
شمس وهي تربت علي كتفها.....ربنا يستر ي غزل ربنا يستر 
بعد نصف ساعة وصلو ودقو الجرس
عدي....فارس بهدوء هاا
فارس...عيوني ثم ذهب وفتح الباب 
غزل بأبتسامة....إزيك عامل ايه 
فارس....انا تمام جدا اتفضلي ثم نظر إلي شمس وقال اتفضلي يشمس اتفضلي متتكسفيش 
حازم....إزيك ي فارس
فارس....اهلا جاي ليه 
حازم.....علشان الشغل
فارس.... والشغل مش هيصبر لبعد الضهر حتي 
حازم....لا 
فارس....اممم طيب انا هنا مش ف مكان شغل للاسف 
حازم....يعني ايه 
فارس....يعني تستني لما اكون ف الشركة وتتكلم معايا ف الشغل 
حازم بغيظ.....تمام ي فارس ااه كنت عاوز اقولك ابقي شد علي المدام اكتر من كده شكلها طيوبة وبتثق بسرعة ف الناس هااا
اغلق فارس الباب ف وجهه
حازم بغضب مكتوم....ماشي ي فارس مااااشي
فارس بصوت عالي.....غزززل 
غزل...ن نعم
فارس....ايه الي جابك هنا
غزل....جيب اطمن عليك
فارس اقترب منها وامسكها من يديها.....انا مش امبارح كلمتك وقولتلك انا كويس 
غزل....ايوة بس انا قولت اجيلك عادي
فارس....لا والله استأذنتي مين بقي 
غزل وهي منزلة رأسها لأسفل....مستأذنتش حد 
فارس.....كماااان 
غزل....بباك مكنش هيوافق 
فارس....لو موافقش فيها اي يعنى 
عدي....خلاص أهدي ي فارس
فارس.....أهدي ايه وزفت ايه مش شايف جاية مع مين 
غزل بخوف.....طب ماهو صحبك
فارس....لا مش صحبي وحتي لو صحبي تركبي معاااه بتاع ايه انتي مجنونة
غزل....خلاص انا اسفة مش هتتكرر تاني اوعدك
فارس....هعديها ي غزل بمزاجي بس لو اتكررت هتشوفي مني وش تاني خالص سامعة ثم نظر الي شمس وقال وإنتي انا قولت ايه امبارح هاااا
شمس بخوف.....والله قولتلها بلاش بس هي مش بتسمع كلامي 
فارس....ترني علياااا تقوليلي 
شمس....مم مانا مش معايا رقمك 
فارس.....اييييه ي شمس هنستعبط ولا ايييه مانتي قادرة تاخديه من عندها ومن عند اي حد ف البيت
غزل بدموع.....متزعقش فيها هي ملهاش ذنب 
فارس....انتي تخرسي خالص 
غزل....فارس انا مكنش قصدي تحصل مشاكل انا كنت عاوزة اطمن عليك 
فارس....مستأذنتيش ولا مني ولا من ابويا حتي ولا عرفتي حد من البيت إنك هتيجي
غزل....لا عنيات تعرف
فارس....لا والله
اقتربت غزل منه واحتضنته.....خلاص انا اسفة مش هتتكرر والله 
فارس....لو اتكررت مش هرحمك 
غزل....متخفش مش هتتكرر تاني خالص
فارس....تمام روحي المطبخ اعملي فطار يلا 
غزل...حاضر 
فارس وهو ينظر ل شمس....ساعديها 
شمس....حاضر ثم ذهبو 
عدي....براحة ي فارس كده هتخاف منك 
فارس....مانت مسمعتش الك*لب ده قالي ايه 
عدي....قالك ايه
فارس....قالي شد ع المدام قال والله لهحاسبه علي الكلام ده 
عدي....خلاص ي فارس وبعدين مالك ب شمس 
فارس....مفيش
عدي.....طيب أهدي 
في المطبخ
شمس....عجبك كده اهو اتهزقنا 
غزل بحزن....مكنتش اعرف أنه هيحصل كده فكرت هيفرح لما اجيله 
شمس.....ماهو بصراحة غلط الي احنا عملناه ده 
غزل....عارفة بس مكنش قدامنا غير كده 
شمس....كنا نستني لما الحراس يصحو او ناخد تاكسي 
غزل....اممم حاسه إن فارس بيكره الي اسمه حازم ده 
شمس....ازاي
غزل....جالي المستشفي اول ما فارس عرف وشافه طلعه بره معتقدش هيتعامل كده مع صحبه 
شمس....اممم ملناش دعوة المهم مش هنكرر الي اتعمل ده تاني 
غزل....متخفيش مش هيتكرر
شمس....انا مش هستني لما تتكرر اصلا انا هاخد رقمه واي حاجة تعمليها هقوله عليها 
غزل.....اه ي فتانة 
شمس....امال اروح ف الرجلين معاكي 
غزل....طب جهزي الفطار علشان نرجع 
شمس....طيب 
بعد وقت انتهوا من تجهيز الفطار 
غزل....فارس يلا الفطار جاهز 
فارس....تمام اقعدي افطري
غزل....لا هنمشي 
فارس...تمشو ليه 
غزل....علشان منتأخرش وكده 
فارس....مش بمزاجك 
غزل...ازاي
فارس.....هتمشي لما انا اقولك امشي وهاتي الفون بتاعك انتي وشمس 
غزل....ف ايه ي فارس
فارس....كلمتي تتسمع من سكات هاتي الفون واقعدي افطري مش هتمشي غير لما تاكلي
غزل....طيب
فارس...الفون بتاعك وبتاعها 
غزل....طب ليه 
فارس...هو كده يلا هاتو 
شمس بغيظ.....اتفضل 
فارس....ملاحظ إن نبرة صوتك بتقولها بقرف 
شمس بأبتسامة مزيفة....لا طبعا ي جوز اختي 
فارس....اممم ثم نظر إلي غزل وقال هاتي 
غزل....اتفضل اهو 
فارس...يلا افطرو 
بعد وقت قصير انتهوا من تناول الفطور 
فارس....اعمليلنا قهوة ي غزلي 
غزل....فارس لازم نمشي 
فارس....مش مفروض جاية تطمني عليا وتساعديني
غزل....ايوة بس كده بباك هيصحي ومش هيلاقينا هناك
فارس....متخفيش مش هيحصل حاجة يلا ي روحي 
غزل...طيب ثم ذهبت إلي المطبخ ومن خلفها شمس 
عدي....هو انت بتفكر ف ايه 
فارس....هخليهم هنا لحد الليل 
عدي....ليه 
فارس....ابويا هيتصل بيا هيسألني جم هنا ولا لع هقوله لع محدش جه وهقوله اني هنزل ادور عليهم وكده وبعدين هاجي هنا ارجعهم 
عدي....وبعدين
فارس....لا الباقي بقي علي ابويا هو الي هيكمل 
عدي.....اممم طيب 
غزل....القهوة جاهزة 
فارس....معملتوش لنفسكم ليه
غزل....ملناش نفس ليها 
فارس....اممم طيب 
غزل....نمشي بقي
فارس ف سره....اممم كده لحد ما يجي الليل هكون صدعت 
فارس بخبث....مين فيكم بتحب عصير المانجا 
غزل....انا بحبو 
شمس...وانا كمان
فارس....عندي ف التلاجة استنو هروح اجبلكم 
غزل....خليك احنا نجيبو 
فارس.....لا مش هتعرفو مكانو خليكم هحضرو واجيبه 
غزل....طيب 
قام فارس ودخل المطبخ فتح التلاجة واخرج منها العصير ثم المنون 
احضر فارس كل شئ وخرج لهم 
فارس...اتفضلو بالهنا 
غزل....شكرا 
فارس....لو عاوزين تشربوه ف اوضتي وتاخدو راحتكم وبعدين تمشو عادي 
غزل....تمام يلا ي شمس
شمس....طب ما احنا اهو قاعدين 
فارس....ادخلو الاوضة بتاعتي علشان هنتكلم انا وعدي ف شغل 
شمس....تمام ثم اخذو العصير وذهبو الي غرفة فارس 
شمس....هو يعني ميقدرش يتكلم ف الشغل قدامنا 
غزل....عادي نسيبهم علي راحتهم برضو اشربي بس خلينا نخلص ونمشي 
شمس....طيب 
شربو العصير إلي نهايته ثم خرجت خارج الغرفة 
غزل....فارس خلصنا الع...صير ثم وقعت في الأرض 
فارس....ي غبية انا مدخلك الاوضة ليه علشان تيجي ف الاخر وبرضو تقعي علي دماغك 
عدي....ههههه 
نظر له فارس نظره اخرسته ثم حمل غزل وادخلها الغرفة وجد شمس قد غفت الاخري 
فارس... يلا تصبحو علي خير ثم خرج  
عدي....عملت ليه كده 
فارس....أصل مش هيسكتو هيفضلو يقولو عاوزين نمشي وهنصدع 
عدي....اممم طيب 
في الفيلا 
مهران....الفطار جاهز ي عنيات 
عنيات....ايوة ي حضرة العمدة 
مهران....روحي صحي غزل وشمس يفطرو 
عنيات ف سرها....يلهوي طب اقوله ولا اعمل نفسي معرفش واطلع فوق كأني هصحيهم 
مهران....عنياات 
عنيات....ايوة ي حج نعم 
مهران....روحي نادي غزل يلا
عنيات....بصراحة ي حج 
مهران....ف ايه 
عنيات....ست غزل طلعت هي واختها من الصبح 
مهران.....طلعت راحت فين 
عنيات....قالت هتروح للبيه الصغير 
مهران.....ازاي تسبيها تروح 
عنيات.....والله ي بيه انا
مهران....اخرسي راحت مع مين 
عنيات....قالت هتروح مع حد من الحراس 
مهران....ماشي ي عنيات حسابي معاكي بعدين ثم خرج للخارج 
عنيات....يلهوي معقول يمشيني من اهنه 
مهران....محمووود ابرااهيم 
جاء محمود وابراهيم.....مين الي وصل غزل عند فارس
ابراهيم....محدش فينا طلع من البيت ومشفناش ست غزل من ساعة ما صحينا 
مهران.....يعني ايه محدش فيكم وصلها 
محمود...لع ي بيه 
مهران.....يعني ايه الكلام ده ثم أمسك هاتفه وقام بالإتصال ب عدي 
عدي نظر لفارس وقال.....ابوك بيتصل 
فارس....قوله إنك لسه عندي وإن محدش جه منهم 
عدي...طيب ثم رد الووو ي عمي صباح الخير 
مهران....انت فين دلوقت 
عدي.....انا عند فارس
مهران....غزل جات عندكم
عدي.....غزل ايه الي هيجيبها عندنا
مهران....يعني مجتش طب اسأل فارس يولدي 
عدي....بيقول محدش جه اجيلك ي عمي 
مهران....تعال وهات فارس غزل مشيت من الصبح ومعرفش راحت فين 
عدي....أهدي ي عمي هنجيلك وخير إن شاء الله 
مهران....بسرعة يولدي
عدي....حاضر سلام ثم أغلق 
عدي....ابوك قلقان عليها جامد 
فارس....أكيد لانها كانت ف عهدته 
عدي....طيب ايه هنروح 
فارس....لا مكسل روح انت وقوله فارس نزل يدور عليها 
عدي....لا وانا كمان مكسل هتصل اقوله بندور عليها انا وانت 
فارس....ههههه ماشي 
عدي....الو ي عمي 
مهران....فينك ي ولدي
عدي....انا وفارس هندور عليها ف كل حتة وهنتصل ب ابوها انت لو عرفت حاجة قولنا 
مهران....حاضر 
عدي....متتصلش ب ابوها هتصل انا علشان ميتخضش هسأله عن شمس او ايه حاجة 
مهران....طيب يولدي
عدي....سلام ثم أغلق الهاتف 
فارس....ي مسهل يارب يحصل الي ف بالي بس 
عدي....يارب لا 
نظر له فارس بغيظ....اخرس يلا
ثم قاطعهم رنين هاتف فارس 
فارس...دي جنات
عدي...يادي النيلة
فارس....االوو
جنات.....ايه مصدقت خلصت مني ولا ايه 
فارس....مفيش بس شوية مشاكل كده معايا 
جنات....اممم والمشاكل دي معايا انا بس وفاضي للسنيورة بتاعتك ومش فاضي ليا
فارس....سنيورة مين 
جنات بغيظ...مراتك غزل
فارس....طبيعي هفضالها 
جنات....فااارس انت بتقول ايه 
فارس....ايه مراتي وكمان معايا علطول وف نفس البيت طبيعي هكون فاضي معاها 
جنات....مراتك اعتبرتها مراتك لما بعدت عنك انا ممكن ارجع عادي 
فارس....مش اعتبرتها هي مراتي فعلا 
جنات....فارس متجننيش انا الي مفروض اكون مكانها 
فارس....بس مش مكانها ي جنات 
جنات.....اممم طيب ي فارس 
فارس...تمام 
جنات....انا هنزل 
فارس...هتنزلي فين 
جنات....هنزل عندك الصعيد هوريك ازاي تنساني وتفضي لست غزل 
فارس....غبية 
عدي....مالها 
فارس....بتقول هترجع هنا
عدي....نعم هي لحقت توصل اصلا وتاخد نفسها اي البت دي
فارس....مش عارف 
عدي....مانت غبي قاعد تقولها دي مراتي وافضي ليها وبتاع
فارس....مكنتش أعرف أنها هتقول هنزل فكرت هتقول تمام ربنا يسعدك مثلا وتنسي حكايتنا لكن دي لا 
عدي....ههههه طبيعي لا بس متقلقش مش هتعمل حاجة 
فارس....الوضع مختلف ي عدي
عدي....إزاي 
فارس....دلوقتي غزل فاقدة الذاكرة يعني ممكن تصدق اي حد مش شايف جات مع مين 
عدي....هنجيب حارس جديد نحطه مراقب لغزل واختها إيه رأيك
فارس....ازاي
عدي...يعني نستغل الحوار وتقول ل ابوك هجيب حارس مخصوص ل غزل ومتطلعش ف اي حته غير معاه 
فارس....تمام ثم قاطعهم رنين هاتف فارس وجده والده 
فارس...الو يابوي 
مهران.....عرفت حاجة يولدي
فارس....اه يابوي 
مهران بلهفة....فين 
فارس....شمس اخدتها عند وحدة صحبتها هعرف المكان واروح اجيبها
مهران.....اوعي تلمسها تجيبها سليمة ومفهاش خدش سامع 
فارس....تمام يابوي ماليش دعوة بيها سلام ثم أغلق 
عدي....ايه
فارس....مفيش بيقولي ملمسهاش مفكرني هضربها 
عدي....اممم ابوك مدلعها 
فارس....معتبرها بنته ياخويا 
عدي....طب كويس والله 
فارس.....اخرس انت 
عدي....عنيا
جاء المساء
في فيلا مهران
مهران.....اتأخرو لييه اكده 
عفاف.....هو فارس الي هيجبها 
مهران....ايوة 
عفاف....طيب  
مهران.....يارب يكون لاقها مش عارف اودي وشي منه فين 
عفاف.....ليه يحج
مهران....معرفتش احافظ علي مراته وهي دلوقتي مسئولة مني وكانت ف بيتي 
عفاف....ده دلع بنات وانت الي مدلعها يحج هي عاوزه الي زي فارس يكسر رقبتها
مهران....ما كفاية الي عمله فيها ي عفاف 
عفاف.....خلاص خليه يعاود البيت علشان تخاف تطلع ف غيابه ومتعملش الي عملته ده تاني 
مهران بنفي.....يعاود لع 
عفاف بخبث....وه انت مش شايف كيف هي كانت خايفة عليه وكمان هو بقي يكلمها بحنيه من بعد الي حصلها جاي انت تفرقهم يحج اخس عليك
مهران....اعمل ايه يعني ي عفاف أبنك الي عصبي يعمل حاجة تاني ف البت تروح فيها
عفاف....مين قال بس جرب ومش هتندم دول ممكن يقربو اكتر 
مهران....افكر 
عفاف....فكر يحج فكر 
ف شقة فارس 
فاقت شمس ثم من بعدها غزل 
شمس.....اي ده هو احنا نمنا هنا 
غزل....اه رأسي 
شمس.....انتي مأخديش الدوا النهاردة 
غزل....خلاص عادي ي شمس هي الساعة كام 
شمس.....الفون جوزك واخده ياختي 
غزل....طب يلا نطلع ثم خرجو من الغرفة 
عدي....اخيرا صحيتو 
غزل....احم هو ابو فارس متصلش
عدي.... اتصل 
غزل....قال ايه 
فارس من خلفها....بعدين يلا علشان هنوصلكم 
غزل....طيب ثم خرجو 
في السيارة 
غزل....انا خايفة 
نظر لها فارس من مرأة السيارة....متخفيش مفيش حاجة 
غزل....بباك أكيد زعل مني 
فارس....ابقي صالحيه 
غزل....ماشي 
فارس.....هبلة 
بعد وقت قصير وصلو الفيلا 
 ابراهيم.....اهم جم ومعاهم غزل هانم 
 ‏محمود تركه وذهب لهم كي يطمئن علي غزل ويغيظ فارس.....كنتي فين ي غزل انتي كويسة
 ‏غزل.....ا ان
 ‏فارس بمقاطعه.....وانت مالك اخرك تقولها حمدلله على السلامة ي هانم بس سااامع 
 ‏محمود بغيظ.....حمدلله على السلامة 
 ‏عدي بأستفزاز.....ي غزل هانم 
 ‏غزل....خلاص مش لازم يلا ندخل ثم تركتهم وذهبت 
نظر ‏فارس إلي محمود وقال....خلي بالك انا بعديلك كتير هااا وقربت تجيب اخرك معايا ثم تركه ودخل الفيلا 
مهران.....غزل انتي كويسة ي بتي 
غزل....انا كويسة الحمد لله 
مهران....كده يابتي تمشي من غير ما تعرفيني 
غزل.....انا اسفة بس حضرتك مكنتش هتوافق 
مهران.....وموافقش ليه كنت هخلي محمود او ابراهيم يوصلك 
غزل....بس انت قولتلي 
فارس بمقاطعة....روحي ارتاحي ي غزل 
غزل.....بس 
فارس....مبسش يلا اطلعي ارتاحي ولو عوزتي حاجة اتصلي بيا
غزل....حاضر
فارس....يلا سلام 
ذهبت غزل له واحتضنته
عفاف بهمس....شايف يحج 
مهران.....شايف ي عفاف شايف أبنك لو سحرلها مكنتش هتعمل اكده
غزل.....سلام خلي بالك من نفسك 
فارس بأبتسامة......ماشي وانتي كمان خلي بالك من نفسك وخدي الدوا
غزل...حاضر
فارس....باي 
مهران بتردد....استني ي فارس
فارس.....نعم يابوي 
مهران....رايح فين 
فارس.....رايح شقتي 
مهران....لع خلاص مفيش مرواح خليك مع مراتك 
غزل بفرحة.....بجد ي عمي
مهران....بجد ي بتي يلا اطلعو اوضتكم 
نظر فارس إلي عدي وغمز له
عدي.....يخربيت دماغك يلا 
غزل....يلا ي فارس
فارس.....جاي هقول لعدي حاجة 
غزل.... تمام
فارس....مالك مصدوم 
عدي....من دماغك ي كبير 
فارس...هههه امي ليها دور خلي بالك 
عدي....ازاي 
فارس.....اتصلت بيها وقولتلها كلام تقوله ل ابويا واهو أثر 
عدي.....ههههه اشطااا ياعم 
فارس....يلا طالع انا يلا ي غزل 
غزل.....حاضر لحظة شمس هتقعدي صح
شمس... لا انا همشي بقي 
غزل....ليه
شمس...جوزك يخلي باله منك 
غزل....خليكي ي شمس 
فارس....ي غزل
مهران....خليكي ي بتي غزل برضو هتحتاجك فارس مش هيفضل جمبها علطول 
عفاف....نامي ف اوضة الضيوف النهاردة هو ف اوضة بس فيها تراب هخلي عنيات توضبها وابقي اقعدي فيها 
شمس....لا ملوش لازمة 
فارس....غزززل 
مهران....اطلعي لجوزك
غزل.....حاضر ثم صعدت 
عدي بمزح......وانا بقي هنام فين 
مهران....علي بيتك
عدي....وه ليه كده بتطردني
مهران....اه شمس حجزت الاوضة خلاص
عدي.....اممم ماشي ياعمي انا اصلا مبرتحش عندكم
مهران....ههههه طب تصبح علي خير
عدي....وانتو من أهل الخير سلام ثم رحل 
في غرفة فارس وغزل
غزل....نورت الأوضة بتاعتك
فارس....بنورك 
غزل.....طيب هاخد دوش واجيلك
فارس....ماشي 
بعد نصف ساعة خرجت غزل من الحمام 
فارس.....نص ساعة ليه ف الحمام 
غزل....عادي
فارس....طيب ثم دخل الحمام وخرج بعد خمس دقائق وجد هاتفه يرن بأسم جنات ولم يجد غزل بالغرفة
خرج الي البلكونة ليتحدث..... الو عايزة ايه 
جنات.... بتتكلم معايا بالطريقة دي ليه
فارس....وانتي مالك اتكلم زي مانا عاوز اخلصي قولي عاوزة ايه 
جنات....انت 
فارس....نعم 
جنات....ايه اطرشيت بقووول عاوزاك انت 
فارس....اتعدلي معايا احسلك وبطلي هبل 
جنات.....هبل ليه انت بتحبني انا مش هي وانا الي دخلت حياتك قبلها 
فارس....ماضي
جنات...نخليه حاضر ومستقبل 
فارس....مش ناقص جنانك انا 
جنات....حبي ليك وتمسكي بيك مسميه جنان
فارس....انا بقيت متجوز ي جنات خلاص 
جنات....قابلة اكون التانية 
فارس.....انتي بتتكلمي بجد
جنات....ايوة مدام هكون معاك قابلة بكل حاجة 
فارس.....بس ابويا مش هيوافق 
جنات....مش مهم ابوك نتجوز ونحطه قدام الامر الواقع
فارس....لا طبعا هيحرمني من العمودية 
جنات....مش مهم ي فارس عمودية ايه
فارس....فكرك العمودية بس دا ممكن يحرمني من الورث وكل حاجة واتجوزك بقي انا وبعدين اشحت صح 
جنات....هتبني نفسك من الأول 
فارس....خلاص ي جنات احنا مش من نصيب بعض 
جنات....يعني ايه ي فارس 
فارس....يعني خلاص شوفي حياتك 
جنات....هي غزل هانم لما نسيت عوضتك وحبيتها ولا ايه دي تلاقيها بتمثل علشان تحبها وف الاخر تكسرك وتنتقم منك وتهرب مع حبيبها 
فارس....ماشي ثم أغلق 
جنات....تمام ي فارس والله لاربيك هوريك ازاي اول ما تلاقي البديل تسيبني بعد الحب ده انا هوريك 
فارس بتفكير.....معقوله تكون بتمثل بجد بس عدي قال إنها ناسية فعلا 
غزل من خلفه.....بتكلم مين 
فارس....مفيش
غزل....ازاي مفيش 
فارس....عادي ده عدي كان بيرزل 
غزل...اممم طب يلا علشان تنام 
كاد ان ينام لكن جاءت ف باله خطة ليكشف غزل.....غزل
غزل....نعم 
فارس بخبث.....انا عاوزك 
غزل....عايزني إزاي يعني مانا موجودة اهو 
اخذ يقترب منها حتي وقف أمامها ثم انحني واعطاها قبل*ة بجانب فمها
فارس....كده 
غزل بكسوف....اممم بس انت تعبان 
فارس وهو يلف شعرها حول اصبعه....محصلش
غزل....ازاي 
فارس....كل ده كان حوار علشان ارجع واكون قريب منك 
غزل....بجد
انزل رأسه ليدفنها ف عنقها وقال....اممم
غزل....إنت بتحبني بجد ي فارس
فارس....اكيد
غزل....طب وانا كنت بحبك
فارس....اممم ريحتك حلوة أوي
غزل بتوتر....طب مش هننام
فارس....لا انا مرتاح كده
غزل....فارس
فارس...اممم
غزل.....انا لقيت رقم غريب عندي 
فارس....رقم مين
غزل....متسجل ب محمود 
ما ان قالت هذا حتي قام فارس بعضها
غزل....ااه
فارس....اسف ي روحي
غزل.... انت تعرفه
فارس....أكيد 
غزل....طب اي علاقته بيا 
فارس.....مفيش علاقة بينك وبينه و متحطيش ف بالك يمكن انا سجلته عندك بالغلط 
غزل.....ماشي 
فارس.....اممم 
غزل.....نسيت العصير 
فارس....عصير اي دلوقتي 
خرجت غزل من حضنه وقالت....نزلت عملت عصير مانجا لينا 
فارس....اووف 
غزل....مالك مش بتحبه ولا ايه 
فارس.... لا بحبه 
غزل....طب يلا نشربه 
فارس.....لا مش عاوز 
غزل....لا اشربه ي فارس
فارس ف سره....لتكوني حاطه منوم علشان متحصلش حاجة بينا 
فارس....هشرب بعدين ي غزل والله 
غزل....براحتك ثم امسكت الكوب وشربته 
فارس....براحة ي بابا نزلتي الكوباية فاضية
غزل....بحب المانجا اوي ثم نظرت إلي كوب فارس وقالت....هتشرب ولا لا 
فارس....لا 
غزل....احسن ثم امسكت الكوب وشربته بالكامل 
فارس....طفسه 
غزل....دا عصير
فارس....مانتي شربتي كوبايتي 
غزل....قولتلك اشرب قولت لا يبقي خلاص 
فارس....والله 
غزل....اه 
فارس وهو يقوم....طب تعالي بقي 
غزل وهي تجري....ف ايييه معملتش حاجة 
فارس....هعرفك عملتي ايه
غزل.....هههه مش هتعرف تمسكني اصلا  
فارس....غزل فاااار
ذهبت ووقفت خلفه.....عاااا فين موته 
فارس وهو يمسكها....جبتك لحد عندي 
غزل.....بارد أوعي رايحة أنام اصلا 
أقترب فارس منها واحتضنها وقال....وانا كمان 
غزل....طب ما تنام 
فارس....مانا هنام بس ف حضنك قال ذلك ثم قام بتقبيل*ها ثم انزل يده ليفتح ازرار قميصها 
غزل بتوهان....فارس
فارس....عيون فارس ثم حملها ووضعها علي الفراش وذهبو لعالمهم........
في الصباح 
استيقظ فارس قبل غزل
نظر فارس بجانبه وجدها مازالت نائمة.....لو كنتي بتمثلي كنتي منعتي إن يحصل بينا اي حاجة بس مدام حصل يبقي مبتمثليش ياربي مكنش مفروض يحصل كده منك لله ي جنات ومن كلامك بس عادي دي مراتي هو انا شاقطها
غزل....صباح الخير 
فارس بأبتسامة.....صباح الورد 
غزل....هاخد دُش وهنزل اعملك فطار 
فارس ف سره.....لو قدرتي تمشي اصلا علشان أول مرة 
غزل وهي تقوم....ااه 
فارس....مالك
غزل بكسوف...مش قادرة اقوم 
فارس.....خليكي ي غزل عنيات هتعمله وتجيبه 
غزل.....طيب مانا عاوزة اخد دُش
قام فارس وذهب إليها ثم حملها 
غزل....بتعمل ايه
فارس....هوديكي الحمام تاخدي دُش
غزل بكسوف....طيب 
انزلها و خرج لينظف الغرفة....مفروض اننا متجوزين من بدري يعني قدامها دي مش اول مرة
امسك الملاية وانزلها لعنيات لتنظفها سريعا ثم صعد ليكمل تنظيف
قامت غزل بالاستحمام ثم خرجت 
فارس....بقيتي احسن 
غزل....اه 
فارس....خرعة
غزل....نعم
فارس....اي بيغمي عليكي ياختي علي فكرة انا كده هخونك هااا او اتجوز عليكي 
غزل....طب اعملها وانا مش هخلي الدكتور يعرف يخيط فيك غرزه 
فارس.....والله 
غزل....اه 
فارس....أحمد السقا معايا 
غزل....بارد 
كاد ان يتحدث لكن قاطعهم دق الباب 
ذهب فارس وفتح
شمس...صباح الخير 
فارس....صباح النور
شمس....معاد دواء غزل جيت علشان ادهولها 
فارس....خلاص هدهولها انا 
شمس....تمام ثم رحلت
غزل...مين 
فارس....شمس بتفكرك بمعاد الدوا 
غزل...اممم طيب 
فارس....إنتي كنتي ناسية ولا ايه 
غزل...معرفش معادهم اصاا
فارس.... اصلا لا اعرفي ياختي واظبطي المواعيد 
غزل....اوك 
فارس....يلا ننزل علشان الفطور  
غزل....يلا  ثم نزلو لغرفة الطعام 
شمس....صباح الخير 
غزل بأبتسامة....صباح النور
عنيات...إزيك ي ست غزل
غزل....إزيك ي عنيات 
عنيات....كويسة كده ي ست غزل أكل عيشي كان هيتقطع 
غزل....انا اسفة 
عنيات....خلاص محصلش حاجة 
عفاف....منور السفرة ي ولدي 
فارس....نورك ي امي امال فين أبوي 
عفاف....راح الشركة 
فارس....اممم تمام
عفاف....افطر وروح وراه 
فارس....ماشي
ثم قاطعهم دخول عنيات تقول....ف وحدة برا عاوزة فارس بيه 
غزل.....وحدة مين 
جنات.....انا 
غزل....انتي مين
فارس....دي معايا ف الشغل تلاقيها جايبة ورق امضيه 
جنات.....اه بالظبط 
عفاف.....تعالي افطري ي بتي 
جنات....مش هكسف حضرتك ي طنط 
عفاف.....يسلم قلبك
ثم قاطعهم دخول عدي يقول....جيييت ي بشر ثم اتصدم من وجود جنات 
عدي....انتي بتعملي إيه هنا
عفاف....ف حد يكلم الضيوف اكده يولدي
عدي....انتي جاية عاوزة ايه 
جنات....جاية ف شغل
عدي...طيب تعالي نخلص الشغل بره
جنات....بس الشغل ده بيني وبين فارس 
عفاف...اقعد افطر يولدي وبعد الفطار شوفو الشغل براحتكم 
جلس عدي بغيظ بجانب شمس 
شمس بهمس....مين دي
عدي بغيظ....جنات
شمس بصوت عالي....نعم 
نظرو لها الجميع ثم قالت....انا اسفة 
عفاف وهي تتحدث الي جنات....افطري ي حبيبتي 
جنات....بفطر اهو ي طنط ثم نظرت إلي غزل وقالت إنتي مرات فارس صح
غزل....ايوة
جنات....اممم واخدين بعض عن حب 
كادت غزل أن ترد لكن قاطعهمرد فارس.....ايوة عن حب واعتقد إنك جاية ف شغل وأمي عزمت عليكي تأكلي يبقي تأكلي من سكات
شمس....ياريت اصل الواحد صدع 
عفاف......مالك يولدي
فارس....مفيش خلصي أكل وشوفي رايحة فين انا مش رايح الشغل ثم مسك إيد غزل وسحبها خلفه 
جنات بغيرة......سيبها
فارس برفعة حاجب....نعم
جنات....قصدي ملحقتش اتعرف عليها 
فارس....مش لازم اصل عاوز مراتي ف حاجة ثم خرجو 
عفاف.....كلي ي حبيبتي 
جنات....شبعت يطنط عن اذنك ثم خرجت خلفهم فااارس
فارس.....نعم 
جنات....مش عاوزني اتعرف علي المدام ليه انا كنت عاوزاها تكون صحبتي 
غزل....عادي انا معنديش مشكلة نتعرف ونكون صحاب 
فارس.....بس انا عندي 
غزل....ليه ي فارس
فارس....غزل اطلعي قدامي ثم نادي عدددي 
عدي....نعم
فارس....وصل الاستاذة جنات 
عدي....حاضر اتفضلي
جنات....تمام ي فارس ثم خرجت 
غزل....ف ايه ي فارس ايه تعاملك مع الموظفين ده
فارس.... لازم يكون ف حدود يلا اطلعي 
غزل....طيب 
عدي....اتقي شر فارس ي جنات وابعدي
جنات....والله هو بمزاجه وقت ما يكرها يرجعلي ووقت ما يحبها ينساني 
عدي....دي مراته 
جنات.....وانا حبيبته
عدي....كنتي
جنات....لا مكنتش 
شمس....لا كنتي ي حبيبتي ولو ف بالك إنك مثلا مثلا هتأذي أختي علشان نسيت وهتستغلي دا أحب اقولك تؤ مش هيحصل 
جنات....امممم أختك 
شمس....اه اختي ويلا بره ومشفكيش قريبة منهم 
اقتربت جنات منها وقالت.....
اقتربت جنات منها وقالت.....مش إنتي الي تمنعيني من حاجة ف دماغي 
شمس.....لا همنعك وبطلي رخص وخلي ف دم وكرامة كده هتتحبي اكتر صدقيني 
جنات....عارفة ايه الي خلاني اوقع أختك من علي السلم إنها قالت كلام زي كلامك ده
شمس....لأنه حقيقة 
جنات....اطلعي بره الحوار يابت إنتي سامعة يأما هتتأذي
عدي....الي عندك اعمليه ومش هتيجي حتت بت زيك تهددنا 
جنات....لا اهدد
عدي....ششش محمووووود 
جاء محمود....نعم 
عدي....وصل الاستاذة البوابة لتكون مش عارفاها 
جنات بغيظ....اممم تمام ي عدي ثم رحلت 
شمس....وحدة زبالة 
عدي....مش بطيقها 
شمس....هي متطقش اصلا 
عدي....فعلا
شمس....رايحة اشوف غزل
عدي.....اوك ثم ذهب وفي طريقه إلى الشركة
في غرفة غزل وفارس
فارس....هتفضلي باصة ليا كتير
غزل.....لأني بصراحة مش فاهمة تصرفك مع البنت ده اسميه ايه
فارس....دي موظفة مش أكتر يعني فيه حدود ف التعامل 
غزل....ماشي بس مش كده انت كسفتها هي كانت عاوزة تتعرف عليا 
فارس....وانا قولت لا يبقي خلاص 
غزل....انا حاسه حاجة من نحيتها 
فارس....ازاي يعني
غزل.....يعني حاسه اني أعرفها او شوفتها قبل كده
فارس.....متفكريش كتير وريحي دماغك بلاش ضغط 
غزل.....طيب ثم قاطعهم دق الباب 
فارس.....مين
شمس.....انا شمس 
فارس....تعالي ي شمس أدخلي 
شمس....غزل أكيد مفطرتش كويس قولت نطلع انا وهي ونفطر ف مكان كده
فارس....لا
غزل.....ليه 
فارس....ارتاحي ومتتعبيش نفسك والي عايزاه اجيبهولك لحد هنا 
غزل.....خلاص
فارس.....هخلي عنيات تطلعلكم الأكل 
شمس....فارس 
فارس.....ايه
شمس....كنت عاوزة اقولك حاجة 
فارس....طيب تعالي ثم خرجو من الغرفة هاا اتكلمي
شمس.....إنت بقيت بتعامل غزل كده ليه
فارس.....عادي فيها ايه يعني 
شمس.....فيها كتير
فارس..... اعاملها زي الأول علشان يرضي حضرتك
شمس.....أنا بس مستغربة بتعاملها بحنيه واحضان إنت مكنتش بطيقها
فارس....إنتي زعلانة إني غيرت تعاملي معاها مراعاة لحالتها
شمس بغيظ.....حالتها دي إنت السبب فيها وبعدين مش زعلانة انا بس خايفة بحنيتك دي تحبك 
فارس.....امممم وفيها ايه
شمس.....فيها كتير إنت مبتحبهاش ومش هتحبها احسلك متلعبش بمشاعرها 
فارس....احسلي اممم إنتي يابت اخرك تقولي كلام كويس هتحاولي تفكيريها باللي فات ولا هتقولي حاجة كده ولا كده والله ما اخليكي تلمحيها سامعة
شمس.....عمرك ما هتتغير لوهلة قولت يمكن حبها او استلطفها او حتي اتقبل إنها مراته بس لا 
فارس.....أنا فعلا استلطفتها بس عمري ما هحبها
شمس....وانا مش هخليها تحبك وياريت بقي متقربش منها كتير
فارس.....ازاي يعني 
شمس ببرود.....زي الأول 
فارس....تمم ثم رحل 
شمس....واحد زبالة ثم دخلت الغرفة مرة اخري الحلو سرحان ف ايه
غزل.....البنت الي جات دي
شمس.....مالها 
غزل..... هي اول مرة تيجي هنا ولا كانت بتيجي لفارس كتير 
كادت شمس أن ترد لكن قاطعهم رد فارس
فارس....أول مرة ي حبيبتي ولا تكوني ي شمس شوفتيها هنا قبل كده 
شمس.....لا هشوفها فين يعني 
فارس.....نسيت مفتاح العربية قولت اطلع اخده
غزل.....تمام ي حبيبي 
فارس.....باي
غزل بأبتسامة.....ترجع بالسلامة
فارس ف سره.....والله خايف أكون أنا الي حبيتك ثم رحل
غزل.....قوليلي بقي عاملة ايه انتي
شمس....كويسة 
غزل....ديما يارب 
شمس....تسلمي انا ممكن امشي النهاردة 
غزل.....ليه كده 
شمس....بابا قاعد لوحدو 
غزل....امال ماما فين صحيح هي مجتش تشوفني ليه 
شمس....مسافرة هتصل بيها وهخليها تيجي حاضر 
غزل....تمام ثم تذكرت شيئا ازاي
شمس.....ازاي ايه 
غزل....مش فارس قال إنه مش هيروح الشركة ايه الي خلاه يمشي 
شمس....معرفش 
غزل....هتصل بيه امسكت الهاتف وقامت بالإتصال به
فارس....إيه ي غزل ف حاجة معاكي 
غزل....لا انت مش قولت إنك مش هتروح الشركة النهاردة؟
فارس.....اممم رايح اشوف ايه الدنيا عادي ايه وحشتك انا لسه قريب من البيت ممكن ارجعلك علي فكرة
غزل.....لا خلاص كمل طريقك 
فارس....ماشي ياعم
غزل....متتأخرش 
فارس.....يبقي وحشتك ارجع طيب 
غزل....هههه لا ثم فجأة سمعت صوت رص*اص فااااارس 
شمس....في ايه 
غزل....سمعت ضرب نا"ر ف فارس م مش عارفة 
شمس....طيب أهدي اتصلي بيه من تاني 
غزل....مش بيرد ي شمس هو قال انه قريب من هنا 
شمس....استني رايحة فين 
غزل....هاخد سواق وارحله 
شمس....طب استني 
عند فارس 
قامت السيارة الموجودة خلفه بضرب الن"ار ثم وقع منه الهاتف حاول أن يأخذه لكن لم يقدر أكمل طريقه حتي تقدمت السيارة وقطعت طريقه ثم خرجت منها جنات 
فارس.....يابنت الكل"ب ثم خرج من السيارة 
جنات....كده تلطعني كل ده 
اقترب منها فارس وامسكها من رقبتها.....ازاي تعملي كده 
جنات....ايه ي حبيبي خوفت 
فارس....انا مبخفش غير من الي خلقني 
جنات....اممم تمام علي العموم حبيت اوريك إني قادرة أعمل الي أنا عاوزاه 
فارس.....مش هتقدري ي جنات لو لمستيها هيكون فيها موتك كفاية الي حصلها بسببنا هي لما تفتكر مش بعيد تطلب الطلاق اصلا 
جنات....ياريت 
فارس....جنات ابعدي عن طريقي 
جنات....عنيا هو انت كنت بتكلمها هي ف الفون 
فارس....وانتي مالك
جنات....يبقي هي أحب اقولك إنها لو طلعت هتاخد قرصة ودن برضو 
فارس اقترب منها ومسكها من شعرها.....قصدك ايه 
جنات.....هتعرف لما تتصل بيك وتكون مرعوبة 
تركها فارس وذهب الي السيارة اخرج هاتفه حاول الإتصال بها لكن لم ترد 
فارس.....لو حصلها حاجة هقت"لك ثم صعد السيارة وفي طريقه الي الفيلا
جنات....انا اتأكدت أكتر إنك ممكن تكون حبيتها ي فارس بس لا مش هيحصل لولا أبوك كان زمانك بتاعي انا ومتجوزني أنا مش هي مش بعد ما سبت أهلي وجيت هنا علشانك تسيبني وترمي كل حاجة ورا ضهرك مش هسمحلك ي فارس 
عند غزل
شمس....ي غزل اهدي طيب 
غزل....معقول حصله حاجة 
شمس....لا إن شاء الله خير 
غزل ببكاء....لو سمحت عاوزه العربية 
محمود....ف ايه ي غزل مالك 
غزل....ماليش عاوزه العربية ممكن مفاتيحها 
محمود وضع يده علي كتفيها....طب فهميني فارس ضربك او عملك حاجة 
غزل بخضه.....نزل ايدك
محمود....طب فهميني مالك بتبكي ليه 
فارس بعصبية......مش قالتلك نزل إيدك 
اقترب منه ثم ضربه لكمة في وجهه 
غزل....فارس انت بتعمل ايه
فارس....مبحبش حد يلمس حاجة بتاعتي وعلي إسمي 
اقتربت غزل منه وقالت....إنت كويس 
فارس....كويس متقلقيش ثم لاحظ خروجها بشعرها حاول تمالك اعصابه ادخلي يلا 
غزل.....حاضر ثم دخلت 
نظر فارس إلي محمود وقال....أيامك الاخيرة هنا قربت خلاص 
محمود.....مش إنت الي تمشيني العمدة هو الي شغلني يبقي هو الي يمشيني
اقترب فارس منه مرة اخري وضربه في بطنه....تماااام 
محمود....اااه ماشي ي فارس انا مش هغلط واضربك علشان متخدهاش حجه وترفدني 
فارس.....اممم بس هتمشي 
محمود....هنشوف 
تركه فارس وصعد الي غرفته وجد غزل تبكي 
فارس....بتبكي ليه في حاجة حصلت 
غزل.....لا انا بس خوفت عليك 
شمس...طب هنزل اعملك حاجة تهديكي ثم نزلت 
فارس.....أهدي ي غزل محصلش حاجة انا كويس
اقتربت غزل منه واحتضنته.....خوفت اخسرك
فارس بأبتسامة.....متخفيش ي قلبي انا بخير 
غزل....الحمد لله 
فارس.....طلعت غالي عندك وأنا معرفش 
غزل....مش جوزي أكيد هتكون غالي 
فارس.....حبيبتي 
خرجت غزل من حضنه وقالت....مين دول ي فارس
فارس....معرفش متحطيش ف بالك 
غزل....ازاي دول ممكن يكرروها 
فارس....لا متخفيش
غزل....مخفش ازاي بس 
فارس....ي قلبي محطيش ف دماغك وبعدين إنتي مش كنتي عاوزاني أرجع اهو رجعت وهقعد معاكي 
غزل....طيب 
فارس....اشطاا هغير هدومي واجيلك 
غزل....ماشي 
شمس....جبتلك ليمون تهدي أعصابك 
غزل....خوفت اخسره 
شمس....حبتيه 
غزل....مش جوزي واكيد كنا بنحب بعض قبل الجواز 
شمس....ممم طيب 
غزل....ممكن تخليكي معايا ومتمشيش 
شمس بأبتسامة ....حاضر 
غزل.....شكرا 
شمس....هنزل انا بقي 
غزل....ماشي 
فارس بعد أن ابدل ملابسه الي ملابس بيتي مريحة....القمر سرحان ف ايه 
غزل....متلغبطة 
فارس....ليه 
غزل....مش عارفة فارس انا حاسه إن الي اسمه محمود ده يعرفني او انا اعرفه 
فارس.....غزل متفكريش ف حاجة قولت كده هتتعبي اكتر 
غزل....انا
فارس....شششش خلاص 
غزل....تمم
فارس....ارتاحي يلا شربتي الدوا 
غزل.....اممم
فارس....تمم نامي لو عاوزه 
غزل....طيب ثم نامت 
أمسك فارس هاتفه وقام بالإتصال ب عدي 
عدي....اهلا
فارس....عاوز حارس كويس ويكون مفتح لغزل 
عدي....ماشي حصل حاجة ولا ايه 
فارس....اممم جنات ضربت عليا نا"ر 
عدي....بجد 
فارس....والله كان هاين عليا اموتها ف إيدي 
عدي.....يابنت المجنونة طب إنت كويس 
فارس....كويس هي عملت كده علشان توريني انها تقدر تعمل الي عاوزاه 
عدي....إنت الي جبته لنفسك قولتلك بلاش دي من أيام الجامعة واحظرك متتكملش معاها 
فارس....طيب خلاص الي حصل حصل بكره يكون عندي الحارس 
عدي....اوك
فارس....ماشي يا جنات شكلك عاوزه تتربي
قال ذلك ثم نظر إلي غزل واقترب منها واحتضنها علقتيني بيكي وب حنانك طب دي شخصيتك فعلا ولا لما نسيتي واضربتي ع دماغك هديتي اعطاها قبل^ة ثم ذهب في النوم
في المساء 
فاق كلا من غزل وفارس علي صوت صريخ والدته 
فاق كلا من غزل وفارس علي صوت صريخ والدته وهي تدخل الغرفة ومن خلفها شمس
غزل بخضه....في ايه في ايه 
اخرج فارس المسدس من الدرج....في ايه ياما 
عفاف....إنت كويس يولدي مين ضرب عليك نا^ر 
فارس...اوووف كل ده علشان كده 
عفاف....إنت بخير يولدي 
فارس....بخير ياما عرفتي منين
عفاف.....من شمس
نظر فارس إلي شمس وقال.....تمام 
شمس...والله العظيم نسيت وحكيت 
فارس....لا والله 
شمس....اقسم بالله 
فارس....تمام ي شمس ثم نظر إلي والدته وقال انا بخير ياما مفيش حاجة 
نظرت عفاف إلي غزل وقالت.....أكيد الي حصل ده من تحت رأسك صوح
غزل....اا انا معرفش 
عفاف.....متعرفيش ايه ياختي 
فارس....أمي خلاص 
عفاف....هو ايه الي خلاص ثم نظرت لغزل مرة اخري وقالت لو عرفت إنه الي حصل ده بسببك هطين عيشتك وهخليه يطلقك 
شمس....حضرتك هي السبب ليه يعني مش فاهمة 
عفاف....وانتي مالك 
شمس....دي أختي الي بتهدديها 
عفاف....مانا عارفة إنها اختك وبلاش اقول خديها وامشو من اهنه
فارس.....امي خلاص غزل مراتي وميصحش تتهميها ف حاجة زي دي 
عفاف....لو مشاكلها زادت هتطلع من البيت انا مش هخسرك علشان دي ثم خرجت من الغرفة
غزل بدموع.....اا انا همشي 
فارس....تمشي تروحي فين إنتي كمان 
غزل....ملكش دعوة هروح ف اي داهية 
فارس....هو ايه الي ماليش دعوة إنتي اتجننتي
شمس....غزل اهدي  
فارس....إنتي تسكتي خالص كل الي حصل ده بسببك 
غزل بعصبية....لا مش بسببها هي حكت الي حصل مرحتش قالت ل مامتك ان انا السبب ثم ذهبت الي الخزانة واخرجت منها ملابسها وضعتها في الشنطة ويمكن كلامها صح مش يمكن انا بتاعه مشاكل وانا مش فاكرة 
فارس....غزل اتلمي احسلك وسيبي الهدوم من إيدك  
غزل....لا أنا اصلا ديما حاسه إن مامتك بتكرهني وكأني قتلتلها حد 
اقترب منها فارس وامسك يديها وقال....غزل متخلنيش اتعصب 
غزل....م تتعصب أنا مقولتش ليك اتعصب
فارس.....غزل خلاص وسيبي أم الهدوم دي ثم اقترب منها واخذ الشنطة ووضعها فوق الخزانة
غزل....والله لو عايزة اطلع من هنا وانا كده هطلع انت عاوزني بعد الكلام ده أكون باردة واقعد عادي 
فارس.....امي مش قصدها
غزل بصوت عالي.....لا والله لا فعلا واااضح من كلامها 
فارس بعصبية....صوتك يوطي يغزل احسلك 
غزل بدموع....تمام ي فارس ثم دخلت الحمام
فارس....شمس سيبينا لوحدنا 
شمس بخوف....ليه لا ا انا مش هسيبها لا
فارس....متخفيش مش هيحصل حاجة 
شمس بدموع.....فارس كله بسببي انا اسفة بس متأذيهاش 
فارس....والله مش هأذيها متخفيش 
شمس....بجد 
فارس....والله مش هتحصل حاجة صدقيني
شمس...طيب انا همشي
فارس....لا متمشيش ف حته 
شمس....بس
فارس....مبسش خلاص 
شمس....تمام ثم خرجت 
فارس....اااه ي غزل منك ثم ذهب إلى الحمام ودق الباب غزل غزل ردي عليا طب انا اسف خلاص متزعليش وأمي متخديش علي كلامها يغزل ردي عليا متسكتيش 
فارس في سره.....تمام هو الادب مش بينفع 
فارس بتمثيل.....اااااه 
قامت غزل وفتحت الباب بسرعة.....في ايه حصلك ايه 
اقترب منها فارس وقام بأحتضانها وقال....مفيش ي حياتي 
غزل....طيب أبعد 
فارس....مقدرش علي بعدك ثم اقترب منها واعطاها ق"بلة 
غزل بتوهان.....فارس أبعد ثم قاطعهم دق الباب 
فارس بغيظ....نبرتي فيها مييين 
عنيات....انا عنيات عدي بيه عاوز حضرتك 
فارس...طيب نازل ثم نظر إلي غزل وقال....هنزل اشوفه وارجعلك 
غزل....عاوزة انزل الجنينة 
فارس....تعملي ايه 
غزل....اقعد فيها انا وشمس
فارس....ماشي بس تقعدي من ورا ومتنسيش الطرحة 
غزل....تمام  
فارس....ماشي ي قلبي ثم نزلو 
عدي....ايه ياعم 
فارس....ايه
عدي...ازيك ي غزل
غزل...تمام وانت
عدي...فل ي عسل 
فارس....روحي الجنينة 
غزل....تمام 
فارس بغيظ...اممم ايه ي عسسسل
عدي...دي كلمة عادية اخوية
فارس....لا والله 
عدي....بتغيري ي بطة ولا ايه 
فارس....عدددي
عدي....خلاص ياعم انا جبت الحارس الي قولتلي عليه 
فارس....اممم 
جاءت عفاف....عرفت الي حصل ي عدي يولدي
فارس.....خلاص ياما إحنا هنذيع 
عدي....ايه الي حصل 
فارس.....مفيش حوار الصبح فين الحارس 
عدي.....بره 
فارس....تمام يلا ثم خرجو فين 
عدي....واقف مع شمس اهو يعرفها ولا ايه 
فارس....معرفش ثم ذهبو لهم فين غزل 
شمس....قاعدة هناك 
فارس....تمام بتعملي ايه هنا 
شمس....مفيش كنت بسأله هو مين وبيعمل ايه هنا 
فارس....طيب روحي لغزل 
شمس.....ماشي 
فارس....اممم قولي بقي اشتغلت قبل كده عند حد 
الحارس.....لا 
فارس....إسمك ايه 
أحمد....اسمي احمد
فارس....تمام عدي 
عدي....نعم 
فارس....عارفو
عدي....لا طبعا هعرفو منين انا كتبت علي اكونت الشركة إني عاوز حارس وسواق ف نفس الوقت 
فارس....اممم تمام اعتبر نفسك اشتغلت انت هتخلي بالك من مراتي 
أحمد....تمام ي باشا
فارس....لو حاجة تحصل كده ولا كده تقولي علطول
أحمد....تمام 
فارس....هروح اشوف غزل انا
عدي....تمام وانا همشي 
فارس....ماشي ثم ذهب إلي غزل حبيبتي بتعمل ايه 
غزل....مش بعمل قاعدة اهو 
فارس....اممم طب ينفع اقعد 
غزل....اه اتفضل طبعا 
فارس....امال شمس فين 
غزل....راحت تعمل فشار 
فارس....اممم 
غزل وهي تنظر للسماء....مين الراجل الي كان هنا ده
فارس....حارسك الشخصي 
غزل.....بجد 
فارس.....امممم
غزل....ليه 
فارس....علشان أكون مطمن عليكي
غزل.....مالوش لازمة انا كده كده مش بطلع كتير 
فارس....اممم مش مهم بقي عادي
غزل....لا مهم انا مش عاوزة ولما اعوز هبقي اقولك او اروح معاك 
فارس....ماشي ياستي هروح اقوله مفيش شغل يعني 
غزل....اه 
فارس....ماشي 
أحمد....ايوة ي هانم 
جنات....ايه اشتغلت 
أحمد....ايوة شغلني 
جنات...تمام حلو 
فارس....أحمد 
انزل الهاتف بسرعة وقال....نعم ي بيه 
فارس....احم معلش مش هينفع تشتغل 
أحمد.....ليه ي بيه 
فارس....الهانم رفضت معلش
أحمد....اممم طب شغلني ايه حاجة ي بيه 
فارس....عندنا حراس لما امشي حد كده هبقي اجيبك 
أحمد.....تمام  ي بيه 
فارس....تمام ثم رحل 
جنات بعصبية....يعني ايه الكلام ده 
أحمد....يعني مش هشتغل هنا علشان مراته رفضت 
جنات.....اوووف طيب ثم أغلقت الهاتف وقالت بعصبية اااه ماشي ماااشي
فارس....مشيته 
غزل....تمام تعال اتفرج معايا علي السما شكلها حلو النهاردة
فارس....لسه زعلانة 
غزل....عادي
فارس....يبقي لسه زعلانة غزل أمي كده ديما متاخديش عليها 
غزل....تمام 
فارس....مالك 
غزل....ماليش ثم قاطعهم رنين هاتف فارس امسكه وجد المتصل جنات 
رأت غزل الإسم......بتتصل ليه دلوقتي 
فارس....معرفش
غزل....افتح الاسبيكر
فارس....و ده ليه يعني
غزل....عادي
فارس....اممم انا مش هرد اصلا 
غزل وهي تقوم....والله تمام ي فارس متردش  
فارس....رايحة فين 
غزل....هتخمد 
فارس....ياربي 
جاءت شمس....غزل فين 
فارس....طلعت 
شمس....طيب انا افكرها تاخد الدوا 
فارس....تمام ثم قاطع كلامه رنين هاتفه مرة اخري بأسم جنات طيب ي شمس اطلعي ادهولها وانا هاجي وراكي
شمس....تمام ثم رحلت 
فارس....عاوزة ايه 
جنات....مانت عارف 
فارس....جنات خلاص
جنات....هو ايه الي خلاص مفيش حاجة خلاص ي حبيبي 
فارس....يووه 
جنات.....فارس انا محتجاك 
فارس....جنات مش هينفع نتقابل دلوقتي خالص 
جنات.....ليه تعال نروح اي كافية نحكي ثم اكملت ببكاء فارس انت م ساعة ما سبتني وانا لوحدي بليز تعال 
فارس....طيب جاي 
جنات....تمام نتقابل ف الكافية الي جمب بيتي 
فارس....تمام اغلق الهاتف ثم اتجه إلي السيارة ادارها وذهب 
محمود.....اممم حلو  ثم ركب السيارة وذهب خلفه
عند فارس ذهب إلي  جنات وجدها واقفة أمام بيتها 
جنات....مبسوطة إنك جيت 
فارس....عاوزة ايه اخلصي 
جنات....في ايه ي فارس
فارس بغيظ....انا لو قعدت لحظة كمان هقتلك 
جنات....ليه كده دانا جنات حبيبتك ولا نسيت
اقترب فارس منها بغيظ وقال....بالله لولا إننا فالشارع كنت موتك انا تضربي عليا نا^ر
جنات....لا ي قلبي انا بس
فارس....مبسش عاوزة ايه خلصي
جنات...طب ما تيجي نطلع فوق 
فارس....لا 
جنات....ليه 
فارس....هتخصلي تقولي عاوزة ايه ولا أمشي 
جنات....طب نتكلم فوق
فارس...قولت لا احكي هنا 
اقتربت جنات منه واحتضنته.....مالك ي قلبي مدايق ليه 
ازاح فارس جنات لتصدم بالحائط.... جنات اتلمي احسلك ثم التفت بغيظ للجهة الاخري وجد محمود يحمل هاتفه ويلتقط له صور 
فارس....يابن الك^لب ثم جري ف اتجاهه لكن وجده ركب السيارة 
جنات....في ايه ي فارس 
رجع فارس وركب سيارته ثم ذهب 
جنات....ماله ده اوووف ياربي ثم صعدت بيتها 
في غرفة غزل 
شمس....مالك ي غزل
غزل....مفيش
شمس....طلعتي ليه
غزل.....عادي زهقت 
شمس....اممم 
غزل....فارس فين 
شمس....قال إنه هيطلع ورايا 
غزل....تمام هنام انا 
شمس....ماشي تصبحي علي خير
غزل....وإنتي من أهل الخير ي حبيبتي 
خرجت شمس من الغرفة ثم ذهبت غزل ف النوم 
عند محمود 
محمود....بقي بتخون غزل ههه والله لوريلها الصور مش مهم بقي ترجعلي مترجعليش
وصل محمود الفيلا ركن سيارته ثم أمسك هاتفه وقام بالإتصال ب غزل 
جاء فارس من خلفه....بتتصل بمين 
التفت له محمود وقال....بغزل في حاجة ولا ايه 
فارس....اممم لا ابدا اقترب منه فارس وامسك يده لوها ثم اخذ منه الهاتف وعمل له ضبط مصنع 
محمود.....بتعمل ايه هات التلفون 
فارس....ششش مش عاوز اسمع صوتك
محمود.....لا هتسمع اوعي هات تلفوني 
فارس....خد اهو
محمود....إنت عملت ايه 
فارس...مفيش لقيته تقيل روحت عملتله ضبط مصنع ع السريع مسحت كل حاجة علشان يخف 
محمود....إنت واحد وسخ
فارس ببرود...ملكش دعوة يروح امك ويلا اختفي من وشي 
محمود....هتيجي ف مرة وهتقع ثم قال ف سره بخبث او انت وقعت خلاص هههه 
فارس....ماشي ثم تركه و صعد إلي غرفته غزل نمتي 
فارس....أنا اسف ثم قاطعه رنين هاتفه بأسم جنات عاوزه اي ي وسخ*ة 
جنات....ف ايه ي فارس مشيت ليه 
فارس...بكره تغوري من البلد ومشفش وشك تاني وده احسن ليكي انتي
جنات....وانا مش هبعد عنك بعدت عنك كام يوم لقيتك حبيتها
فارس....ششش ملكيش فيه احبها اكرها حاجة متخصكيش 
جنات....لا تخصني علشان انت كمان تخصني 
فارس....جنات اعدلي 
جنات....فارس انا مش هسكت غير لما انا أكون مراتك
فارس....موضوعنا خلص ي جنات 
غزل....بتكلم مين 
فارس بتوتر...مفيش دا عدي
غزل....عدي بقي اسمه جنات 
فارس....غزل انا
غزل بعصبيه.....ايه قولي برر يلا قول إنكم بتتكلمو ف الشغل يلا سمعاك سحبت غزل منه الهاتف ووضعته علي اذنها وقالت إزيك ي جنات ي حبيبتي 
جنات....اهلا ي حبيبتي 
غزل...ايه بتكلمي جوزي ليه ف وقت زي ده 
جنات...عادي 
غزل....عااادي لا والله
فارس.....دي صديقة
غزل بغيظ....والله
جنات.....طيب أنا هقفل
غزل....بالسلامة إن شاء الله متصحيش ي وسخ*ة ي خطافة الرجالة 
جنات....انا ي ثم وجدتها اغلقت الهاتف ف وجهها ماشي ي غزل 
غزل....ايه مالك يعني مش سامعة صوتك
فارس....غزل خلاص قفلي الموضوع
غزل....تؤ تؤ لا مش هيتقفل ي حبيبي 
فارس....غزل قولت خلاص
غزل....هههه لا ي فارس إنت لو كنت نايم وصحيت علي صوتييي وانا بكلم راااجل غيرك هتعمل ايه ها قول
فارس بعصبيه وغيره.....اعمليها بس وهتشوفي هعمل ايه واياكي تحصل لأنها لو حصلت فيها موتك
غزل....وانا مش هموتك انا يدوب بس هسيبك علشان تكلمها براحتك بقي وكده 
فارس....غزل نامي ونتكلم بكره 
غزل بأبتسامة وجع....تمام ثم ذهبت إلي السرير لتنام
قام فارس وذهب الي الحمام 
فارس....اوووف امال لو كانت شافت الصور الي صورها محمود الكلب 
بعد وقت قليل خرج من الحمام وجدها قد نامت ذهب إليها ونام بجانبها واخذها ف حضنه
فارس....متبعديش ثم نام 
ف الصباح قام فارس لم يجد غزل بجانبه 
فارس...غزل غزل ثم قام بسرعة خوفا من أن تكون تركته فتح الخزانة لم يجد ملابسها لا غزل اكيد ممشتيش 
نزل لأسفل وجد والده 
فارس....فين غزل
مهران...مش معاك فوق
فارس...لا مش فوق 
مهران.... عفاف عفاف
عفاف...نعم يحج 
مهران...مشفتيش غزل
عفاف ببرود....شوفتها ي حج 
فارس بلهفة....فين راحت فين 
عفاف....شوفتها ماسكة شنطة هي واختها وماشيين
فارس....موقفتهمش ليه 
عفاف....وانا مالي
فارس بعصبيه.....يعني ايييه 
مهران....ازاي تخليهم يمشو وكمان بشنط ماشي ي عفاف حسابي معاكي بعدين
صعد فارس إلي الغرفة أبدل ملابسه ثم نزل 
مهران....رايح فين 
فارس....هروح اشوفها عند ابوها 
مهران....أنتو اتخانقتو 
فارس بكذب.....لا هي زعلت من أمي لما اتهمتها إن ف ناس ضربت عليا نار
مهران....ايه الكلام ده
عفاف....كلامي غلط 
مهران....ايووووة 
فارس...انا ماشي ثم خرج وفي طريقه الي بيت غزل 
بعد وقت ليس بطويل وصل فارس بيت غزل دق الجرس فٌتح له والداها 
فارس....غزل هنا غزل فين 
محمد....غزل ايه الي هيجبها هنا 
فارس....لا متقولش كده هي هنا صح 
محمد....اممم أدخل ي فارس
فارس...غزززل 
محمد....أهدي هناديها 
خرجت شمس اقترب منها وقال... غزززل فين 
شمس....جوه 
فارس....هدخلها لم ينتظر رد أحد ودخل لها فتح الغرفة وجدها تجلس علي السرير
غزل....ايه الي جابك 
فارس..... كده تسبيني 
غزل....ايوة 
فارس....مقدرش علي بعدك ي غزل 
غزل...لا قدرت قدرت ي فارس لما سبت حضني ورحت ف  حضنها 
فارس....بتقولي ايه 
غزل....بقول الي شوفته ف الصورة 
فارس بخوف....صورة 
غزل ببكاء....اه صورة انا مكنتش همشي واسيبك كنت هسامحك علشان بحبك لكن اناةمشيت لما لقيت رقم الي اسمه محمود باعتلي صورتك وإنت حاضنها
فارس....غزل والله العظيم الي حضنتني 
غزل....خلاص ي فارس 
فارس.....لا مش خلاص إنتي مش هتبعدي عني يوم واحد غزل طب عارفة هي الي ضربت عليا نار
غزل....ايه ازاي وليه
فارس....معرفش بس كانت هي وانا اكيد مش رايح حبا فيها بعد الي عملته انا كان هاين عليا اموتها
 انتي شوفتي تعاملي معاها والله انا مش بحبها ومش بطيقها طب اقولك انا قبل ما اشوفك واتجوزك كنا انا وهي مرتبطين بس بعدين انا وانتي اتجوزنا وسبتها
غزل ببكاء....كنتو مرتبطين 
فارس....كانت زميلة ف الجامعة واعجبت بيها بس خلاص موضوعنا خلص 
غزل....واضح إنه خلص فعلا
فارس....والله خلص صدقيني خلص بالنسبالي 
غزل.....روحتلها ليه 
فارس....قالت إنها عاوزاني ف حاجة 
غزل....اممم تمام روحتلها وسبتني وأنا زعلانة
فارس....والله كنت طالع اراضيكي 
غزل.....تمم
فارس....هترجعي معايا صح 
غزل....لا هفكر 
فارس....غزل يلا قومي هترجعي معايا دلوقتي 
غزل بتفكير.....تمم 
دخلت شمس.....تمام ايه 
فارس...هترجع معايا 
شمس....بعد إلي شوفتيه ي غزل
غزل....اممم رايحة اغير هدومي ثم تركتهم وذهبت الحمام  
اقترب فارس من شمس وقال....هو ايه الي بعد ما شوفتيه ياما ي شمس تخليكي محضر خير ياما تخرسي 
شمس....إنت قولتلها إيه 
فارس....حاجة متخصكيش 
شمس....يعني كل ده تمثيل بتمثل عليها إنك بتحبها ومش قادر علي بعدها 
فارس....لا مش تمثيل وياريييت متدخليش سامعة 
شمس....دي أختي ادخلها زي مانا عاوزة 
فارس....ساااامعة انا قولت  ايه
شمس بغيظ.....تمم
فارس....شطورة 
شمس....هاجي معاكم 
فارس....ليه 
شمس.....علشان أخد بالي منها
فارس.....امممم وماله البسي وتعالي 
شمس....تمم 
بعد مرور خمس دقائق خرجت غزل من الحمام
فارس....يلا ي حبيبتي 
شمس....انا جهزت 
غزل....فارس معلش عاوزة اتكلم مع شمس شوية 
فارس....تمام ثم خرج 
شمس....في ايه 
غزل....انا بعمل كده ي شمس علشان حبيت فارس
فارس من الخارج....وفارس شكله حبك 
شمس.....ماشي ي غزل بس كان ممكن تقعدي هنا شوية علشان يحس بقيمتك 
غزل....الي إسمها جنات هتقرب منه هيكون في مساحة وفرصة إنها تاخده مني هو قالي إنهم كانو مرتبطين 
شمس....اممم هو قالك 
غزل....إنتي كنتي تعرفي 
شمس....لا هعرف منين
غزل....طيب ده صح ولا غلط 
شمس....كملي وشوفي نهايته ايه 
غزل....تمم 
شمس....يلا 
غزل....إنتى جاية معايا
شمس....امال اسيبك ف وسط الوحوش دول هههه ابدا هقعد علي قلبهم 
غزل....طيب 
محمد...ايه عرفت تصالحها 
فارس...اممم اي ياعمي مش عاوزنا نتصالح ولا ايه 
محمد....فارس كفاية اذية ف غزل انا قادر اخدها واخفيها من هنا اهو بقولك لو غزل رجعت زعلانة تاني انا الي مش هخليها ترجعلك ومش هقعدها هنا هوديها مكان متعرفش توصلها 
فارس....إن شاء الله مش هزعلها تاني 
محمد....هي مرضيتش تحكيلي اي الي حصل وسبتها براحتها بس لو كانت حكت ارهانك مكنتش هتطلع وهي معاك 
فارس....اوعدك والله مش هزعلها 
محمد....لما نشوف انا صابر اهو لو صبري نفذ تنسي بقي إنك اتجوزتها 
فارس....تمم
شمس....انا رايحة معاهم ي بابا وكل يوم هاجي اقعد معاك حبه وارجعلها 
محمد....ماشي ي حبيبتي 
شمس....تمم 
اقترب محمد من غزل وقام باحتضانها وقال...لو زعلك تيجي هنا علطول وهتشوفي هعمل فيه ايه هخليه يلف حوالين نفسه
غزل بأبتسامة....ربنا يخليك ليا 
محمد....ويخليكي ليا ي حبيبتي 
فارس....يلا ي بنات 
غزل وشمس.....يلا ثم نزلو وفي طريقهم إلي الفيلا 
فارس....غزل ممكن متعمليش كده تاني 
غزل....ايه 
فارس....إنك تسيبي البيت مهما حصل ي غزل نحل مشاكلنا ف البيت ممكن 
غزل...تمام ثم نظرت لشمس وقالت....الصورة الي ف اوضتنا عجبتني جميلة خالص 
شمس....أنهي صورة 
غزل....الي فيها انا وانتي وبابا 
شمس....اه حلوة اكتر صورة بحبها 
غزل....مشفتش صور ل ماما 
شمس...نسيت هبقي اوريلك 
غزل....هي مش عايشة هنا مع بابا ليه 
شمس....هبقي احكيلك بعدين 
غزل....تمم ثم فجأة قاطع طريقهم سيارة وقفت أمامهم 
شمس....في ايه 
فارس....محدش ينزل 
غزل....وانت متزلش ارجع بالعربية وامشي 
شمس...ايوة يلا 
فارس....طيب نظر فارس للخلف ليقوم بأرجاع السيارة واستكمال طريقه لكن فُتح باب السيارة ونزلت منها جنات
غزل....لحظة هي مش دي جنات
نظر فارس للإمام وجدها فعلا هي
شمس....ايوة
فارس....يابت الكل^ب 
بعد أن رأي فارس جنات كاد أن ينزل من السيارة لكن يد غزل منعته 
غزل....متنزلش 
فارس....تمام ادار السيارة وذهب 
جنات بغيظ....هي مش غارت عند أبوها اي الي رجعها مش قادر علي بعدها ي فارس تمام ثم ادارت سيارتها وذهبت 
غزل....هات موبايلك 
فارس....ليه 
غزل....عاوزاه 
فارس...اهو 
غزل....افتحه وعرفني الباسورد 
فارس....تمم 
غزل...تمم خد 
فارس....عملتي ايه
غزل....مسحت رقمها وعملتلها بلوك لو عرفت إنكم اتكلمتو تاني مش هقول هعمل ايه 
فارس....طيب
غزل....لو مدايق قول عادي إنت ممكن تختار لو عاوزها هي قول 
فارس....اكيد لا عاوزك إنتي طبعا 
غزل....تمام 
بعد وقت وصلو الفيلا 
فارس....انزلو انتو وانا جاي وراكم 
غزل....تمام دخلت غزل البوابة وجدت محمود 
محمود بصدمة...غزل 
اقتربت غزل منه وقالت....إنت مين 
محمود....مين ازاي
غزل....إنت فاهم 
محمود...عادي انا الحارس
غزل...لا انت اكتر من حارس
فارس بغيظ...واقفة ليه هنا 
غزل....بتعرف علي محمود
فارس....وتتعرفي عليه بتاع إيه اطلعي يلا 
غزل....هو الي بعت الصور
فارس...طيب اطلعي ي غزل قولت 
غزل...تمام ي فارس ثم دخلت الفيلا 
فارس....اممم اعمل فيك إيه دلوقتي
محمود...ههه متعملش حاجة انا الي هعمل 
فارس....انت عاوز ايه ها 
محمود....مش عاوز حاجة 
فارس....اممم تمام ابقي خلي بالك من نفسك هاا ثم دخل 
عفاف....يعني رجعتي دانا قولت مش هشوف وشك تاني 
مهران....عفاف مش عاوز كلام كتير
غزل....ده كلام يطنط معقولة اسيب بيت جوزي حبيبي 
ثم دخل فارس
عفاف.... جيت 
فارس.....مش عاوزاني اجي ولا ايه ياما 
عفاف...لا يولدي كيف يعني 
فارس....انا طالع انام
عفاف....نوم الهنا يولدي وشك باين عليه الحزن لو ب أيدي كنت جوزتك زميلتك دي
مهران....ايه الي عتقوليه ده انتي جنيتي ف عقلك ولا ايه 
غزل....سيبها يعمي انا ممكن اساعدك ي طنط زي مانا اهو لسه بشنطتي أرجع بيتي اعيش مرتاحة محدش يدايقني كل ما يشوفني واطلق من أبنك كده تقدري بقي تجوزيه زميلته الي هتخلي وشه مبسوط دايما 
فارس....بتقولي ايه انتي كمان 
غزل.....ايه قولت حاجة دايقتك سوري ي حبيبي 
فارس بغيظ....عنيات
عنيات....نعم ي بيه 
فارس....ناديلي ابراهيم 
عنيات....حاضر ثم خرجت ل تناديه 
ابراهيم...نعم ي بيه 
فارس....طلع الشنط 
اخذ إبراهيم الشنط ووضعها في غرفتهم
ابراهيم....خلصت ي بيه
فارس.....بعد كده لما تلاقي المدام او اختها طالعين متسمحش بكده غير لما اكون انا منبه عليك من قبلها انهم هيطلعو ولو كل مرة هتفضلو نايمين يبقي نغيركم 
ابراهيم....انا اسف ي بيه بس مرات مهران بيه قالت طالعها 
فارس....لا كل حاجة تخص مراتي واختها متسمعش غير كلامي انا 
ابراهيم....حاضر ي بيه ثم خرج 
غزل....ليه ده كله 
فارس...ملكيش دعوة 
غزل....اممم تمام ثم نظرت ل عفاف وقالت اطلع ي طنط ولا اقعد ف أوضة الضيوف 
فارس.....غززززل اطلعي من سكات
غزل....ههه بستأذن من طنط 
فارس.... اطلعي واخلصي 
غزل.....تمام ثم صعدت 
نظر فارس لشمس وقال....وانتي الاوضة بتاعتك نضفت اقعدي فيها 
شمس....طيب 
ثم نظر ل عفاف وقال....لو الكلام الي اتقال ده اتكرر هنزعل ياما 
عفاف...هتزعل مني علشان دي
فارس بعصبيه.....ايووووة دي خلاص بقيت مراتي ياريت نفهم ثم صعد 
عفاف.....شوف الي عاوزه مصلحته
مهران....لو شوفتك بتقوليلها كلام دايقها تاني هيكون فيها زعلك سامعة تروحي عند بيت ابوكي كام يوم يمكن تعقلي
عفاف....كده يحج 
مهران.....ايوة كده ده كلام يتقال قدامها مش انتي الي خلتيني أرجع فارس علشان بقيو بيحبو بعض
عفاف....قولت كده علشان ولدي يرجع بيته ويفضل ف حضني 
مهران....انا قولت كلامي ثم تركها وخرج 
عفاف....ماشي ي مرات ولدي 
في غرفة فارس وغزل 
صعد فارس وجد غزل تمشي بعصبية ف الغرفة 
فارس....ف ايه 
غزل....مفيش 
فارس.....امال مالك كده 
غزل بعصبيه....قووولت ماليش 
فارس بهدوء مصطنع.....تمام نامي يلا 
غزل....مش هتخمد ملكش دعوة بيا 
فارس....غزل اتلمي
غزل....مش هتلم هي شكلها بتخلص اصلا 
فارس....ايه الي بتخلص
غزل....علاقتنا قربنا علي الطلاق خلاص 
فارس....ايه الي بتقوليه ده 
غزل....ههه كلامي مش مفهوم ولا ايه 
فارس....طنشي كلام امي طيب 
غزل....مبعرفش اطنش 
فارس....عدي يومك ي غزل 
غزل.....تمام ثم كادت أن تخرج لكن منعتها يده 
فارس....رايحة فين 
غزل....ملكش دعوة 
فارس....غزى انا هادي معاكي متخلنيش اتعصب عليكي 
غزل.....اممم طيب رايحة عند شمس
فارس....لا خليكي معايا
غزل....لا مش عاوزة 
فارس اقترب منها واحتضنها من ظهرها.....انا عاوز
غزل....فارس ابعد
فارس.....تؤ
غزل....قولت ابعد بقي 
فارس....لا هاتي بوسة وابعد
غزل....لا 
فارس....اممم طيب نزل رأسه علي رقبتها واعطاها ق"بلة 
غزل بتوتر....فارس ابعد 
فارس....لا ي قلب فارس 
غزل....انا زعلانه منك ابعد 
فارس....مقدرش علي زعلك انا هصالحك 
غزل....لا مش عاوزة 
فارس....تؤ هصالحك ثم ادارها له وحملها علي كتفه
غزل....يخربيتك إنت بتعمل ايه نزلني 
فارس.....هصالحك ي قلبي 
غزل....لااا انا خلاص مش زعلانة 
فارس...لا لسه زعلانة تعالي ناخد دش حاسك موسخة 
غزل....لا نضيفة 
فارس...ههه تعالي بس ثم دخلو الحمام 
عند جنات رجعت منزلها وحاولت الإتصال بفارس 
جنات...بتعملي بلوك ي فارس خلاص اخترتها هي ماشي طب والله ل اروحلك البيت بقي ويحصل الي يحصل 
محمود....زميلة فارس بيه موجودة بره بتقول عاوزاه  
مهران....إسمها ايه دي
محمود.....اسمها جنات
مهران....لع متدخلش
جنات من خلفهم....ليه كده يعمي دي اصول برضو
مهران....محمود خدها وطلعها بره 
محمود...حاضر ي مهران بيه 
جنات....مش همشي من هنا انا عاوزه فارس مش حضرتك 
مهران....فارس مش اهنه ويلا بره ومشفش وشك ف البلد
جنات...مش انت الي تمشيني من البلد 
مهران بغضب....لع انا الي امشيكي ناسية اني حاكم البلد دي ولا ايه 
جنات....طيب بلاش بقي ي حاكم البلد افضح أبنك 
فارس وهو ينزل من علي الدرج.....اه كملي هتعملي ايه
جنات....هعمل كتير 
فارس وقف امامها وقال ببرود....اي الي جابك هنا 
جنات....جيت اعرف عملت بلوك ليه 
غزل من أعلي الدرج....انا الي عملت بلوك 
جنات....وانتي مين علشان تعمليلي بلوك
غزل....مراته ي حبيبتي وأكيد مش هخليه يعرف اشكال زبالة زيك 
جنات....انتي اتجننتي 
غزل....تؤ ومعلش ممكن تمشي علشان قطعتي النوم بتاعنا يلا ي فارس اطلع كمل نومك ي حبيبي 
فارس...حاضر ي حبيبتي 
جنات بغيرة....حبيبتك دا ف تطور بقي 
غزل....استني بقي لما يجي نونو يقولك ي طنط 
جنات بجنون.....مش هستني لما يجي ولو جه هقتله واقتلك 
اقترب فارس منها وضربها بالقلم....بتهددينا وإنتي ف بيتنا ي وس*خة 
جنات بدموع....انت الي و.سخ انا حبيتك وانت معملتش حاجة غير إنك اتخليت عني
فارس....اعتقد إنك عارفة الي فيها 
جنات....ميهمنيش حاجة قد ميهمني تكون إنك تكون ليا وجوزي وابو ولادي 
فارس....مش هيفيد ب حاجة الكلام ده خلاص 
جنات....لا مش خلاص ثم رفعت نظرها ونظرت ل غزل كله بسببك إنتي الي جيتي وخدتيه مني خلتيه يبعد عني كادت أن تصعد ل غزل ولكن يد فارس منعتها 
جنات.....أوعي شيل إيدك 
فارس....في اي انتي اتجننتي مكنتيش كده مالك 
جنات.....بقيت كده بسببك وبسبب إني حبيتك مش هخليها تفوز وتاخدك مني إنت ف الاخر هتكون ليا ي فارس ثم خرجت 
نظر فارس ل محمود وقال بغضب....وإنت واقف بتعمل ايه عندك غور اطلع بره 
محمود بغيظ....طيب ثم خرج
مهران....وبعدين موضوعها مش هيخلص ولا ايه 
فارس....موضوعها خلص ولا مش واضح 
عفاف.....عيني عليها صعبت عليا لو بيدي كنت جوزتهالك 
غزل....والله كويس ثم دخلت غرفتها 
نظر فارس ل امه وقال....أمي انا وغزل علاقتنا بدأت تتحسن مش عاوز مشاكل لو سمحت ممكن ثم صعد لغرفته
عفاف....وانا قولت اي يعني يوه 
مهران....لو نطقتي بكلام ماسخ تاني والله ليكون فيها زعلك 
عفاف.....ل ده علشان ست غزل
مهران.....ايوووة ملكيش دعوة كده هتخربي علي ولدك 
عفاف....طيب ثم دخلت المطبخ 
دخل فارس الغرفة وجد غزل تمسك بهاتفها وتتصنع إنها لم تنتبه لدخوله 
فارس....اوف غزل غزل
غزل بأبتسامة باردة....نعم 
فارس....مالك
غزل....انا زي الفل 
فارس....والله 
غزل...اه والله اي شايف غير كده 
فارس....ايوة 
غزل ببرود....براحتك شوف الي تشوفه ماليش فيه 
فارس....غزل مبحبش البرود ده 
غزل ببرود....اوك
فارس بعصبية....غزل متعصبنيش 
غزل....طيب 
ذهب فارس للخزانه واخرج منها ملابسه....ابو برودك ي شيخة ثم دخل الحمام 
بعد دخول فارس الحمام احست غزل ب صوت يأتي من  الشرفة
غزل بالامبالاه.....تلاقيها قطة 
صعد محمود البلكونة....غزل 
غزل بصدمة....إنت! انت بتعمل اي هنا 
محمود....اسمعيني بس 
غزل....اسمع ايه وزفت ايه امشي من مكان ما جيت يلا 
محمود....وطي صوتك انا جيت اقولك متثقيش ف فارس اوووي
غزل....وإنت مالك ده جوزي
اقترب محمود منها وامسك يديها وقال....انا عاوز مصلحتك 
خرج فارس من الحمام وجد محمود مقترب من غزل وومسك بيديها 
فارس بصوت عالي...إنت بتعمل ايه هنا ثم اقترب منه واعطاه لكمة ف وجهه
ازاحه محمود ونزل بسرعة 
لف فارس لغزل وقال بغضب.....بيعمل اي هنا كنتو بتتكلمو ف ايه 
غزل بخوف... ه هو 
فارس بعصبية....انطقي بدل ما اخد روحك 
غزل....والله م.م معرفش انا فجأة لقيته هنا 
فارس....لا والله 
غزل...ده الي حصل 
اقترب فارس منها ووضع يده علي خصرها وقربها له اكثر ثم همس بجانب اذنها وقال....هتقولي ولا اخليكي تقولي بمعرفتي 
غزل بخوف....فارس أهدي 
فارس وهو يزيد الضغط علي خصرها....أهدي ايييه هتقولي كان بيقولك اي ولا اتعامل بطريقتي 
غزل بدموع.....والله مفيش غير أنه قال مثقش فيك معرفش ليه قال كده
فارس قام بأبعادها...قال ايه تاني 
غزل....مقلش غير كده وقال إنه عاوز مصلحتي 
فارس....تعالي 
غزل بخوف....ليه 
فارس....قربي متخفيش 
اقتربت غزل منه وقام باحتضانها 
غزل بدموع.....إنت مش بتثق فيا 
فارس....بثق ي قلبي بس انا اتجننت لما لقيته ف الأوضة 
غزل....هو جه من البلكونة أكيد طلع من علي السلم
فارس....انا هعرف اربيه 
غزل....هتعمله ايه 
فارس....متحطيش ف بالك 
غزل....طيب
فارس....المهم متزعليش مني
غزل....ماشي 
فارس....حاسك لسه زعلانة 
غزل.....مش زعلانة خلاص 
فارس قربها منه وقال.....حاسك عاوزاني اصالحك 
غزل بضحك....لا مش عاوزة 
فارس....هههه تعالي بس ثم شالها بين يديه وقال.....يلا هصالحك بقي 
غزل بكسوف.....يووووه قولتلك مش زعلانة
فارس بضحكته الرجولية....ههههه ولعه ،،،،،،
في الصباح 
استيقظ فارس قبل غزل 
نظر بجانبه وجدها مازلت نائمة.....اتعلقت بيكي واتعودت علي وجودك ولو خونتيني هيكون فيها موتك ي غزل حتي لو افتكرتي وقررتي تسبيني ده مش هيحصل ثم أمسك هاتفه واتصل ب عدي 
عدي....اممم ي نعم 
فارس....مالك 
عدي....مفيش
فارس....انت كويس 
عدي.....ايوة وانت
فارس...كويس 
عدي....خير ولا شر 
فارس.....هههه لا للأسف شر
عدي....اممم من نصيب مين بقي 
فارس....محمود 
عدي.....ماله
فارس....هنلعب معاه شوية 
عدي....فل ي فارس 
فارس....اسمع ******فهمت 
عدي....اه تمام مش هتيجي الشركة 
فارس....هاجي 
عدي....اوك ثم أمسك هاتفه وقام بتفيذ خطة فارس 
عند فارس
فارس....غزل غزل
غزل بنوم.....اممم 
فارس....قومي هحضريلي هدوم علشان رايح الشركة
غزل....حاضر ثم قامت دخلت الحمام وخرجت
فارس....لولا إني عندي شغل كنا خدنا حمام سوا
غزل....وسع طيب علشان احضرلك الهدوم 
فارس....ماشي ثم دخل الحمام 
احضرت غزل له ملابس علي زوقها 
بعد عشر دقائق خرج من الحمام 
فارس...حضرتي 
غزل....اه اهم 
فارس.....تمام كملي نومك 
غزل.....خلاص هنزل أقعد  تحت 
فارس ف سره....مش عاوز الي مخططله تبوظيه
غزل.....روح علي شغلك يلا 
فارس....حاضر تيجي معايا
غزل....اممم خليها بكره دلوقتي زمانك اتأخرت وانا لسه هجهز نفسي وحوار 
فارس.....ههه ماشي خلي بالك من نفسك ولو حصلت حاجة اتصلي بيا 
غزل....حاضر 
اقترب فرس منها وقام بتقبيلها.....سلام ي حبيبتي 
غزل.....سلام 
ف الأسفل 
عفاف.....رايح الشركة 
فارس....ايوة ياما عاوزة حاجة 
عفاف....لا ي حبيبي عاوزة سلامتك 
فارس....الله يسلمك اه صحيح الي اسمه محمود ده ميدخلش الفيلا عاوز يقول حاجة يقولها من بره 
عفاف....ماشي في حاجة ياك 
فارس....لع سلام 
عفاف....مع السلامة 
خرج فارس من الفيلا وركب سيارته وجد محمود واقف امام البوابة تحرك فارس بسيارته ووقف بجانبه
انزل فارس شباك السيارة ثم اشعل سيجارة وتحدث.....اتجرئت ودخلت اوضتي وكلمت مراااااتي وطبعا شايفني سكت والموضوع عدي بس لا دا هدوئي قبل ما اكسرك 
وضع محمود يده علي شباك السيارة وقال.....متقدرش تعمل حاجة
فارس.....لا أقدر ثم اطفي السيجاة في يده وقال انا هوريك ازاي تقولها متثقش فيا
محمود.....ااااه
فارس....وجعتك ي صغنن ههه يلا باي هرجعلك متخفش ثم ذهب 
محمود.....ماشي ي فارس مااشي والله لحرق دمك 
بعد وقت وصل فارس الشركة ودخل مكتب عدي
فارس...جهزت الدنيا
عدي...اه فاضل بس اشارتك 
فارس...خليهم يبدأو 
عدي....طيب امضي الورق الي قدامك ده 
فارس وهو يمضي....ماشي 
عدي....انت ليه هتعمل كده ما كنت تعمل انت وخلاص
فارس....لا علشان ابويا والترابيزة متتقلبش عليا وانا مش حكيله حوار خطوبته الي كانت من غزل 
عدي..اممم طيب ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال ب شخص نفذ ي مسعود
مسعود....حاضر ي باشا
فارس....خليه علي الخط 
عدي....خليك معايا علي الخط
مسعود....حاضر ي بيه ثم اقترب من البوابة 
محمود....عاوز ايه 
مسعود..وانت مالك 
محمود....يعني ايه انا مالي 
مسعود اقترب هو رجالته من محمود....يعني وانت مالك ي ر.وح ا.مك ثم اعطاه لكمه 
محمود...اه ثم نظر له بغيظ وكادت أن يسدد له لكمة لكن رجالة مسعود احكمت امساكه 
محمود....ابعدو اوعو
مسعود....اخرس ثم اكمل ما بدأه 
محمود...اه ابعدو ازاح رجاله مسعود واخذ يضرب فيهم 
اخرج مسعود مطو.ه وجرحه ف يده 
محمود بصريخ.....اااااه 
غزل بأستغراب....ايه الصوت ده ثم خرجت إلي الشرفة وجدت مجموعة من الاشخاص تضرب محمود 
غزل....يلهوي مين دول ثم نزلت 
غزل بصوت عالي....انتو مييين ابعدو عنه 
مسعود....متدخليش ف حاجة متخصكيش 
غزل.....انتو متخلفين قولت ابعدو عنه وإلا هتصل بالبوليس تيجي تلمكم 
اكمل مسعود ضرب 
اقترب غزل منهم وابعدتهم 
غزل بصريخ.....ابعدووو حرام عليكم 
جاءت عفاف.....ف اااايييه 
مسعود....محدش يدخل ياما هيتعور 
امسكت غزل عصاه واضربته بها...انت الي هتتعور ي حيوووان 
امسك مسعود العصاه وسحبها من يديها من قوة سحبه جرحت يديها 
غزل....ااااه 
فارس بقلق.....عمل اي الحيوان ده لمسها 
عدي....مسعود امشي انت والرجالة ومتلمسوش حد 
مسعود....يلا ي رجالة 
غزل....شوية كلاب مش رجالة مييين الي بعتكم هااا 
ثم اقتربت من محمود وقالت....إنت كويس 
محمود بألم....لا
غزل....اي ده انت مجروح 
محمود...ااه 
عفاف....هخلي عنيات تجيب الاسعافات 
غزل....بسرعة 
غزل....طب تروح المستشفي 
محمود...مش قادر 
مسعود...الو ي بيه انا نفذت 
عدي....تمم حقك هيوصلك 
فارس...اسأله واقف ولا مشي 
عدي...لسه واقف ولا مشيت 
مسعود....واقف ف وحدة اهي بتسنده 
فارس....البنت الي كانت بتزعق ولا وحدة تانية 
مسعود....الي كانت بتزعق 
فارس بغيظ....ماشي ي غزل ثم خرج من المكتب وركب سيارته وفي طريقه الي الفيلا 
قامت غزل بالاتصال به
غزل....فارس
فارس....ايه ي غزل ف حاجة 
غزل....ف بلطجية جات البيت وضربو الحارس 
فارس....طيب انا جاي 
غزل....هات دكتور 
فارس ببرود....اوك ثم اغلق انا الي جرحتو اجبلو دكتور يداوي جروحه لا طبعا 
بعد وقت وصل الفيلا نزل من السيارة ودخل الفيلا وجد غزل مقتربة من محمود وممسكه بيده تداوي جروحه وهو ينظر لها بأبتسامة 
فارس...غزززل
غزل....فارس كويس جيت بسرعة جبت معاك دكتور 
فارس بكذب.... لا مردش عليا 
غزل...طب شوف دكتور تاني او نودية المستشفي 
فارس....ملكيش دعوة إنتي واطلعي علي الاوضة يلا 
غزل...فارس ف ايه 
فارس....سمعتي قولت ايه 
غزل....طيب ثم تركتهم وصعدت 
عفاف...مالك ي ولدي 
فارس...مفيش وانت يلا قوم اطلع بره شوف هتعالج نفسك فين 
عفاف....وه عيب ي ولدي ميصحش اكده 
فارس...محدش يدخل ثم نظر ل محمود وقال سمعت قولت اي ولا لا يلا غور من وشي 
محمود وهو يحاول ان يقف...ماشي ي فارس 
فارس....فارس بيه 
محمود بغيظ...وماله ثم وقف وكاد أن يخرج لكن قابل ف وجهه مهران
مهران....مين الي عمل فيك اكده 
محمود...شوية ناس بلطجية 
مهران...ناس مين دول 
محمود بخبث....اسأل ابنك هو الي بعتهم 
مهران.... الكلام ده صح 
فارس....صح اي لا طبعا 
عفاف....انت كداب ابني مكنش هنا بتتبلي عليه ليه
مهران....اطلع خلي ابراهيم يوديك علي مستشفي 
عفاف....غزل بتعرف بتقول واخده ياخويا كورس اسعافات أولية بس فارس خلاها تطلع 
مهران...خليتها تطلع ليه 
فارس....مراتي وبغير عليها 
مهران...عنيات نادي ل غزل تغيرلو علي الجرح ده 
محمود....مالوش لازمة هو مش عميق 
مهران...اقعد واخلص 
محمود وهو ينظر ل فارس بأبتسامة خفيفة...حاضر يحج 
جاءت غزل....حضرتك عاوزني 
مهران....غيريلو الجرح ده ونضفيه 
نظرت غزل ل فارس وجدت ينظر لها بغيظ 
مهران....مستنية اذنه اخلصي انا الي بقولك 
غزل...حاضر 
فارس...استني شمس تعرف تغير 
غزل....ايوة 
فارس بصوت عالي....شمسسس 
شمس من اعلي الدرج....نعم 
فارس....انزلي 
شمس نزلت...ايه
فارس.... غيري ل ده جرحه وخلصي 
شمس...طيب 
مهران...ارتحت ياخويا 
فارس....ايوة مبحبش مراتي تلمس الاشكال دي ثم اقترب منها وامسك يديها وصعدو غرفتهم
غزل...مالك ي فارس
فارس...لو لقيتك مقربة منو تاني مش هيحصل كويس 
غزل....طيب
فارس...غلطاتك زادت اوي الفترة دي فا خلي بالك احسلك 
غزل...طيب اهدي انا كنت بساعدو مش اكتر
فارس....لو مات جمبك متقربيش منه 
غزل....فيه ايه انا مقربتش انا كنت بعالج جرحه 
فارس....لا برضو الي يشوفك يقول خايفة عليه 
غزل...مش عارفة انا فعلا خفت كأني اعرفه او قريب مني 
فارس بغيظ.....غزززل 
غزل...خلاص 
فارس....انا رايح الشركة 
غزل....امال جيت ليه 
فارس...انتي الي اتصلتي علشان كده جيت 
غزل....طيب 
فارس...تفضلي ف الاوضة متخرجيش 
غزل....كنت عاوزة اروح مع شمس نزور بابا 
فارس....ماشي خلي بالك من نفسك 
غزل....حاضر 
فارس...حضرلك الخير ثم قاطعه رنين هاتفه برقم غير مسجل ابتعد قليلا عن غزل واجاب 
فارس...الوو 
جنات...فارس الحقني ي فارس
فارس.....ف ايه مالك 
جنات....الحقني انا ف شقتي ثم اغلقت الهاتف 
حاول فارس الاتصال بالرقم مرة اخري وجده مغلق 
غزل بشك...ف حاجة 
فارس...لا ابدا 
غزل...طب ممكن تستناني توصلني 
فارس...لا مش هينفع همشي دلوقتي علشان اتأخرت وبعدين انتي مش اهو لابسه 
غزل....اه 
فارس...خلاص شوفي شمس وخدو ابراهيم 
غزل....تمام ي فارس
ذهبت غزل لتنادي شمس سريعا 
غزل....شمس خلصتي 
شمس...اه 
غزل...يلا بسرعة 
شمس...ف ايه 
غزل....مفيش ثم نزلو 
نزل فارس وركب سيارته 
غزل ذهب ل ابراهيم 
غزل...عاوزة مفاتيح العربية 
ابراهيم... ليه ي هانم تحبي اوصلك ف حتة 
غزل بعصبية...ملكش دعوة هااات 
ابراهيم...اتفضلي 
اخذت غزل المفاتيح وادارت السيارة وخرجت من الفيلا 
شمس....غزل ف ايه 
غزل...مفيش ي شمس 
شمس...طب مالك 
غزل....مفيش 
شمس...مش دي عربية فارس
غزل...اممم
شمس...ماشية وراه ليه
غزل....هقولك بعدين 
بعد وقت وصل فارس بيت جنات نزل من السيارة مسرعا وصعد المصعد
نزلت غزل خلفه سريعا 
شمس....غززززل 
دخلت العمارة وجدته اخذ المصعد وصعد لدور الثالت
خرج فارس من المصعد ودق الجرس فتحت له جنات وهي تبكي 
اخذت غزل المصعد وصعدت الدور الثالث
وجدت شقتين 
غزل....انهي وحده بقي ياربببي 
اقتربت من شقة لكن لم تسمع اي صوت 
ثم اقتربت من الشقة المقابلة سمعت 
جنات...فارس كويس إنك جييت 
فارس....مالك ف ايه 
جنات....تعبانة اوي ي فارس
فارس....تعبانة مالك 
جنات...بطني وجعاني 
فارس....عندك مسكن 
جنات...اه ف التلاجة 
فارس...استني هجبهولك ثم ذهب الي المطبخ 
رجع واعطها البرشام 
جنات....انت زعلان مني 
فارس....اكيد 
جنات...ليه 
فارس....انا تقوليلي افضحك 
جنات....طلعت مني غصب عني ي حبيبي 
فارس....لا والله انا كنت عاوز اموتك فيها 
جنات...متزعلش ي حبيبي وبعدين إنت مش هتتجوزني ونعمل فرح بقي ويبقي علي سنة الله وسوله 
فارس...لا 
جنات...ليه انا زهقت احنا متجوزين عرفي وانت مش بتقعد معايا كتير 
خرجت شهقة من غزل 
فارس...ف صوت 
جنات...اه تقريبا 
قام فارس وفتح الباب وجد غزل تبكي بصمت
فارس بصدمة....غزل
فارس بصدمة.... غزل ثم اقترب منها وقال اي الي جابك هنا 
ازاحته غزل بكل قوتها ثم اخذت المصعد ونزلت وجدت شمس تقف امام العمارة
شمس بقلق....مالك ي غزل 
غزل بدموع... طلع خاين حبيتو وطلع مش بيحبني 
ذهبت الي السيارة وهي تحدث نفسها حبيتو وهو مش بيحبني جوزي مش بيحبني ثم صعدت السيارة وادارتها ورحلت 
شمس بخوف....غززززل استني 
فارس من خلفها....فين غزززل 
شمس...انت بتعمل ايه هنا
فارس بقلق...راحت من انهي جهة اخلصي 
شمس.....مشيت كده
ركب فارس السيارة ثم ذهب ف الاتجاه الذي اشارت إليه شمس ثم امسك الهاتف وقام بالاتصال ب غزل 
عند غزل
كنت تقود بسرعة ثم وجدت هاتفها يرن بأسم فارس امسكت الهاتف واجابت 
فارس بقلق....غزل اهدي هشرحلك كل حاجة 
غزل بدموع....مش عوزاك تشرحلي حاجة 
فارس...غزل علشان خاطري طب هدي السرعة
غزل....انا بكرهك ثم اغلقت الهاتف رفعت نظرها وجدت شخص يعدي الطريق حاولت تفاديه وقامت بالاصطدام ف الرصيف 
فارس....غزززل 
اوقف سيارته وذهب ل سيارة غزل اخرجها من السيارة وجدها تنزف من رأسها حاول افاقتها لكن لم تستجيب
فارس بدموع...غزل قومي علشان خاطري 
ثم قام بأحتضانها وقال...انتي كويسة ومش هيحصلك حاجة ثم حملها وذهب بها إلي المشفي 
وصل فارس المشفي 
فارس....دكتور 
الدكتور...مالها 
فارس...عملت حادثة 
الدكتور....رأسها بتنزف جامد حضرو غرفة العمليات بسرعة ثم اخذوها 
فارس بدموع....يارب تبقي بخير يارب
بعد وقت رجعت شمس الفيلا 
شمس....غزل وفارس رجعو 
مهران....يرجعو منين 
شمس...مفيش كانو ف مكان مع بعض 
عفاف...لع مرجعوش 
شمس....هيكونو راحو فين 
مهران...هتصل ب فارس اشوفو فين ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال ب فارس
فارس بتعب...ايوة يابوي 
مهران....فينك ي ولدي 
فارس...ف المستشفي 
مهران....وه بتعمل اي هناك إنت كويس 
فارس...كويس بس غزل عملت حادثة 
مهران...حادثة كيف حصل اكده
شمس ف سرها....يارب متكونش غزل يارب
مهران....طيب احنا هنجيلك 
فارس....طيب 
مهران...مستشفي ايه 
فارس....*****
مهران...جايين 
عفاف....خير يحج 
مهران...غزل عملت حادثة
شمس بدموع....غززززل
مهران....أهدي هتبقي بخير ان شاء الله 
شمس....انا هروحلها
مهران....استني كلنا هنروح اطلعي البسي ي عفاف
عفاف...حاضر 
بعد مرور ساعتين خرج الدكتور 
فارس....طمني يدكتور
دكتور....الحمد لله عدت علي خير بس تفوق ونطمن 
فارس....هو ممكن تخصلها حاجة 
دكتور....ربنا يستر هي وقعت قبل كده علي رأسها او اتخبطت فيها 
فارس....ايوة 
دكتور....كتير
فارس...لا يمكن مرتين كده 
دكتور....ان شاء الله خير 
فارس وهو يجلس بتعب....يارب
بعد وصل مهران وعفاف وشمس 
شمس بدموع....اختي فين حصلها ايه 
فارس...الدكتور قال كويسة بس لما تصحي لسه هيشوف 
شمس بصراخ....كله بسببك من ساعة ما عرفتك وهي مفيش غير بتتأذي بسببك 
مهران....اهدي يابتياي دخل فارس بالحادثة يعني وبعدين مين الي اداها العربية 
شمس....انا عاوزة اشوفها
فارس...ادخلي الاوضة اهي 
دخلت شمس الاوضة وجدت غزل نائمة ورأسها مربوطة 
شمس بدموع....غزل غزل يلا قومي متسبنيش انتي هتكوني بخير صح 
دخل مهران وعفاف...هتكون بخير متخافيش مستنين تصحي والدكتور يطمني
شمس....يارب 
بعد وقت وصل محمد والد غزل 
محمد....أختك عاملة اي 
شمس بدموع....لسه مفقتش
محمد...متبكيش ي شمس بتفولي عليها ليه هي هتكون بخير متخافيش 
شمس....يارب 
محمد نظر ل فارس....ليك دخل بلموضوع 
فارس....لا
نظرت له شمس بكره....إنت ثم قاطعهم صوت غزل 
غزل وهي مازلت مغمضة العينين...ف فارس 
فارس...هروح انادي الدكتور ذهب ثم رجع مع الدكتور والممرضة وجد غزل تقول
غزل...م محمود 
فارس...محمود! بتقول محمود ليييه 
فتحت غزل عينها اقتربت منها الممرضة واعدلت جلستها 
الممرضة...كده احسن 
غزل....اممم
الدكتور...إزيك 
غزل....اهلا
الدكتور....تعرفي دول 
نظرت غزل لهم وقالت
غزل...ايوة عرفاهم 
الدكتور....عارفة الي قبل 
غزل....اه 
الدكتور...انتي كنتي فاقدة الذكراة 
غزل.....اممم 
الدكتور...طب فاكرة الي حصل
غزل....فاكرة قبل ما افقد الذاكرة
الدكتور....كويس وده بسبب انتظامك علي العلاج وإن ممكن من الصدمة وكده افتكرتي ورجعتلك الذاكرة
فارس...شكرا ي دكتور 
خرج الدكتور والممرضة 
فارس...هروح ادفع المصاريف ثم خرج من الغرفة 
محمد...الف سلامة عليكي ي حبيبتي اي الي حصل 
غزل...مش عاوزة احكي 
محمد...طيب علي راحتك
مهران....الف سلامة عليكي ي بتي 
غزل...الله يسلمك 
عفاف...الف سلامة عليكي 
غزل...شكرا 
شمس...غزل انتي كويسة 
غزل....اممم
شمس....متأكدة 
غزل...اه
شمس....ماشي نسيبك ترتاحي 
غزل....بابا عاوزاك متمشيش 
مهران...طب نستأذن احنا
محمد...اتفضل 
رحل كلا من  مهران وعفاف من المشفي وخرجت شمس من الغرفة تنتظر بالخارج حتي انتهاء حديثهم
عند فارس ذهب حتي يدفع المصاريف لكن لم يجد محفظته تذكر انه تركها عند جنات 
فارس وهو يمسح علي وجهه....استغفر الله العظيم يارب 
ثم خرج من المشفي وفي طريقه الي شقة جنات 
بعد وقت وصل فارس فتحت له جنات
جنات....حبيبي جيت 
فارس.....غوري من وشي مش ناقصك 
جنات...ف ايه 
فارس بصوت عالي....بسببك غزل عملت حادثة 
جنات....كل العصبية دي علشان عملت حادثة علي فكرة انا مراتك زي ماهي مراتك 
فارس...هه لو لقيتي الورقة الي تثبت ير.وح امك ثم اخذ المحفظة وخرج 
جنات....قصده ايييه ثم دخلت غرفتها واخذت تبحث عنها لكن لم تجدها 
جنات بصريخ....فاااااارس اااااه يابن الكل.ب 
عند غزل
محمد....عاوزة ايه ي حبيبتي 
غزل....عاوزة ابعد 
محمد....ازاي 
غزل....انت مش قولت لو حصلت حاجة هتبعدني عنه ومش هتخليه يعرف يوصلي
محمد.....
محمد....هو سبب الي انتي فيه
غزل....مش مهم المهم اني عاوزة ابعد 
محمد....مش قبل ما اطلقك منه واعلمه الأدب 
غزل...ليه 
محمد...يعني ايه ليه 
غزل....مش دا اختيارك اهو اتجوزته حضرتك ممكن تقولي كسبت ايه ثم اكلمت بدموع مكسبتش غير إني هاخد لقب مطلقة 
قاطعهم دخول فارس...ومين قال إني هطلقك 
نظرت له غزل....هنطلق 
فارس...وانا قولت مش هطلق 
محمد....هطلقها ورجلك فوق رقبتك 
فارس....ياريت حضرتك متتكلمش لان احنا قولنا من الاول اننا مش هنتفق وبنتك قالتلك إنها مش عاوزاني وإنت عملت ايه روحت فسخت خطوبتها من خطيبها ومسمعتش لكلامها واتجوزنا برضو
نظر له محمد ثم ترك الغرفة ورحل 
دخلت شمس....محتاجة حاجة ي غزل
غزل....لا 
فارس...إنتي كويسة
غزل....ملكش دعوة كويسة او لا روح ل مراتك أولي من قعدتك دي 
شمس....مراته مين 
غزل....جنات
شمس بصدمه....ازاي 
غزل...ميهمنيش 
فارس....غزل مالك 
غزل....هو اي الي مالي انت بجح ليه 
فارس...يعني الي بتكون عاوزة تطلق علشان جوزها اتجوز غيرها دول مثلا بيكونو بيحبو بعض وانا مفهمك من الاول إنك ملكيش دعوة بحياتي 
غزل....تمام وانت كمان ملكش دعوة بحياتي 
فارس....انا
قاطعته غزل.....أبعد عني علشان انا كرهتك اكتر من الأول اطلع بره وياريت تطلقني علشان مش ناقصة صداع
فارس بعصبية....اطلقك علشان تروحي للواد الصايع 
غزل...ملكش دعوة ارجعلو ولا لا علي الأقل احسن منك وكنت الوحيدة الي ف حياته وكان بيحبني بجد مش زيك اناني
فارس....خلاص انتي بقيتي مراتي وعلي اسمي يعني مش هتكوني علي اسم حد تاني غيري
غزل....مش عاوزة اكون علي اسم حد انا عاوزة اطلق
فارس...قولت مش هطلق 
غزل ف سرها....قول الي تقوله كده كده هعمل الي ف دماغي 
ف الفيلا 
رجع مهران وعفاف 
ابراهيم....هتعوز حاجة ي بيه 
مهران...لا روح انت وحسابي معاك بعدين علي الي عملتو ده 
ابراهيم....حاضر ي بيه ثم خرج وذهب جلس مع محمود 
محمود....ف ايه 
ابراهيم....ست غزل عملت حادثة 
محمود....بتقول ايه امتي ده حصل 
ابراهيم...ف الصبح 
محمود....ف انهي مستشفي 
ابراهيم....ف مستشفي*****
قام محمود وكاد أن يخرج
ابراهيم....سمعت ان ست غزل رجعت تفتكر وكده 
محمود....بجد 
ابراهيم...ايوة وبعدين انت رايح فين
محمود....مشوار كده 
إبراهيم....تمام
محمود....سلام ثم خرج ليذهب إلي المشفي 
في المستشفي
شمس....كلي ي غزل بقي 
غزل...ماليش نفس ي شمس
شمس....انتي مكلتيش 
غزل....مش عاوزة اكل انا عاوزة امشي من هنا 
شمس....الزفت فارس راح يشوف لو هينفع ولا لا 
غزل....تمام 
بعد وقت وصل محمود المشفي وسأل عن غرفة غزل 
محمود....غزل انتي كويسة 
غزل...ايه الي جابك 
محمود....جيت اطمن عليكي 
غزل....انا تمام 
محمود....طيب كويس انا ماشي 
شمس....تمام
محمود....سلام ثم كاد أن يخرج من الغرفة لكن قابل ف وجهه فارس
فارس...ايه الي جابك
محمود....ملكش دعوة
فارس....اي متربتش من الي اتعمل فيك 
محمود....سامعة ي غزل 
غزل....قصدك ايه
محمود....قصده ان هو الي باعت البلطجية علشان تضربني 
غزل....انت ازاي تعمل كده 
فارس....وانتي مالك 
غزل....حياة الناس مش لعبة ف ايدك 
فارس....الي يقرب من حاجة تخصني هعمل فيه كده واكتر وانا حذرته 
محمود بوعيد....تمام ثم رحل 
بعد يومين خرجت غزل من المشفي 
غزل....شمس
شمس.....نعم 
غزل...انا عاوزة امشي من هنا 
شمس....ليه
غزل....كده 
شمس....هتروحي عند ماما 
غزل....معنديش ام
شمس...اي يغزل رجعتي نسيتي ولا ايه
غزل....لا فاكرة كل حاجة كويس فاكرة لما روحت علشان تعمل حاجة ف جوازي من فارس ورحتلها ولجأت ليها وهي نسيت ومفكرتش تنزل تشوفني وتطمن ولا حتي ترن فاااكرة ي شمس
شمس....متزعليش
غزل...مش هامنني حاجة انا هتفق مع محمود 
شمس....ليه 
غزل....علشان يفتحلي البوابة 
شمس....غزل انتي متأكدة فارس ممكن يوصلك 
غزل....لا مش هيوصلي 
شمس....طيب نامي وبكره نتكلم 
غزل....تمام تصبحي علي خير 
شمس....وانتي من اهل الخير ثم خرجت 
دخل فارس الغرفة وجد غزل تقرأ ف كتاب
فارس....بتعملي ايه 
رفعت غزل نظرها وجدت ف يده صينية بها اكل وعصير 
فارس....يلا علشان تاكلي 
لم ترد عليه غزل
فارس....غزل بكلمك 
غزل....قربت مني ليه وانا فاقدة الذاكرة 
فارس....انتي مراتي 
غزل....بس ف اتفاق 
فارس...نسيت
غزل....يعني ايييه نسيت احنا هنستعبط 
فارس....صوتك يخفي ويلا كلي 
غزل....مش عاوزة 
فارس....كلي ي غزل انا مش هتحايل كتير 
غزل....انت تروح ل جنات وانا اروح لحالي
فارس....إزاي 
غزل....يعني تطلقني وتتجوز الي عاوزها
فارس....قولتلك مش هيحصل ولو فكرتي وعملتي خلع صدقيني هخلع رأسك من جسمك وانا مش بقول كده علشان اخوفك انا هنفذ
غزل....امممم تمام 
فارس....يلا كلي 
مدت غزل يديها ل تأكل
فارس...كملي 
غزل...شبعت 
فارس...طيب اشربي العصير يلا 
غزل....عطلناك بقالك يومين مش بتروح ل جنات 
فارس...اشربي ي غزل من سكات 
امسكت غزل كأس العصير وشربته 
فارس....مالك
غزل بنوم....عاوزة انام 
فارس....هنزل الصينية وجايلك ثم خرج 
نزل المطبخ اخذ المنوم وخباه ثم رجع الغرفة 
فارس....غزل نمتي غزززل
فارس.... انا اسف ع الي عملته ده بس مفيش غير إنك تحملي مني علشان متسبنيش ثم اقترب منها،،،،
ف الصباح 
استيقظت غزل وهي ممسكة برأسها 
غزل....ااه صداع علي الصبح كده ثم نظرت بجانبها وجدت فارس نائم وعاري الصدر 
غزل....انتتتت قووم
فارس بنوم....عاوزة اي 
غزل....اي الي خالك تتخمد جمبي 
قام فارس وسند ظهره علي السرير ومسك شعر غزل....ف حد يصحي جوزه كده 
غزل....انا مش معتبراك جوزي للاسف اتفضل قوم وملكش كلام معايا تاني ومتنمش جمبي
شدها من شعرها وقربها له....طريقة كلامك مش عجباني ف احترمي نفسك علشان متتأذيش 
ازاحته غزل....ابعد ثم قامت ودخلت الحمام
فارس...استغفر الله العظيم يارب 
بعد وقت خرجت غزل من الحمام ثم دخل من بعدها فارس 
غزل....بارد وبجح بجد ثم نزلت ل أسفل 
مهران....عاملة اي ي بتي دلوقتي 
غزل...تمام
مهران...احكيلي حصل ايه 
غزل....يحكيلك ابنك 
مهران...انا عاوز اسمع منك 
غزل...مش قادرة اتكلم 
مهران...لما تعوزي تحكي انا موجود
غزل...تمام ي عمي 
مهران...سلام ثم خرج
عفاف....الا قوليلي انتي افتكرتي كل حاجة 
غزل....ف مانع
عفاف....ما تتكلمي عدل يابت  
غزل...دي طريقة كلامي
عفاف...اعدليها ياختي
غزل...كنت كويسة والله وبتكلم كويس ومحترماكم بس انتو مش بينفع معاكم كده فانتو هتحترموني هحترمكم مش هتحترموني هقل منكم مهما كنتو مين 
فارس...مهما حصل تحترمينا غصب عنك
غزل...مفيش حد يقدر خليني اعمل حاجة غصب عني 
فارس....غزل متخلنيش اتعصب عليكي اتكلمي مع امي بأحترام
غزل...للأسف رجعت افتكر يعني رجعت غزل القديمة الي مهما كان مين بيكلمني بطريقة مش كويسة هكلمه بنفس الطريقة واه صحيح الي كنتي عاوزاه حصل ابنك اتجوزها وقريب هيكون ف بيبي بقي
عفاف....الكلام ده صوح ي ولدي 
فارس بغيظ....معرفش ثم خرج 
بعد خروج فارس صعدت غزل غرفتها 
ف الشركة (مكتب فارس)
عدي....ايه الي سمعتو ده 
فارس....سمعت اي 
عدي....ان غزل عملت حادثة 
فارس....ايوة
عدي....طيب هي عاملة اي دلوقتي
فارس...كويسة 
عدي....طب الحمد لله اي الي حصل 
فارس...راقبتني وانا رايح ل جنات
عدي....تااني جنااات ي فارس
فارس....سمعت اننا متجوزين عرفي 
عدي...لحظة هو الكلام ده بجد انت اتجوزتها 
فارس....امممم
عدي....غبببي 
فارس....الكلام ده من بدري 
عدي....فارس فوق لنفسك انت بقيت متجوز وف المستقبل هتمسك البلد دي 
فارس....عاوزة تسيبني 
عدي....عندها حق والله امال لو افتكرت بقي 
فارس....مهي رجعتلها الذاكرة 
عدي....بجد
فارس....ايوة
عدي....طب والله هي كده هادية 
فارس...انا عارف الي ف دماغها إنها عاوزة تسيبني بس ده مش هخليه يحصل
عدي....عندها حق طب ما طلقها 
فارس....لا 
عدي...ليه مانتو كده كده مش بتحبو بعض انت عيش حياتك مع الي اختارتها وهي تعيش حياتها مع الي هتختارو
فارس....قولت لا خلاص هي بقيت علي اسمي مش هتكون علي اسم حد غيري 
عدي....ليه 
فارس...هو كده
عدي....بتحبها 
فارس....لا 
عدي....خلاص طلقها و روح ل جنات كده كده متجوزها 
فارس....لا
عدي....ابوك لو عرف هيطلقها منك 
فارس....تؤ 
عدي....اي برودك ده انت عاوز مين فيهم عاوز تكمل مع مين
فارس....معرفش 
عدي....لا يروح ام*ك قرر واعرف
فارس....مالك ياض 
عدي....ماليش ياعم انا رايح مكتبي 
جاء الليل
عند غزل وشمس 
شمس....طيب انتي عاوزة ايه
غزل....امشي 
شمس...طيب ما تحكي ل عمي مهران واكيد هيقف معاكي 
غزل....مش عاوزة حد يقف انا عاوزة ابعد عنه
شمس....طيب اهدي 
عند محمود
محمود....الو خليكم زي مانتو اول ما يجي تنزلو فيه ضرب 
الشخص...تمام 
بعد وقت وصل فارس وجد البوابة مغلقة نزل من السيارة
فارس....ابرااهيم ي ابراهيم
ثم جاء شخص من خلفه 
الشخص....محتاج حاجة ي باشا 
فارس....لا 
الشخص....قول واحنا نساعدك
فارس...ملكش دعوة 
الشخص....ازاي بس ي باشا تعالو ي رجالة ثم جاء من خلفه ثلاث رجال 
فارس....ايوة وبعدين يعني 
ثم جاء محمود 
فارس....افتح البوابة 
محمود....ليه 
فارس....انت عبيط افتح ياض
محمود....تؤ لازم تتأدب واردلك الي عملته فيها ثم غمز للشخص 
الشخص...ابدأو ي رجالة ثم كاد ان يضربه لكن فارس تفادي الضربه امسك شخص عصاه وضرب ف رجله 
فارس....ااااه 
غزل....ف صوت
شمس....ايوة 
خرجت غزل البلكونة وجدت رجال تضرب فارس
غزل بصريخ....فاااارس ثم نزلت بسرعة 
غزل.....انت وااااقف بتعمل اييييه افتح البوابة 
محمود....لا هردله الي عملو فيها 
اقتربت غزل منه وضربته بالقلم.....افتتتح البوابة بقولك
محمود بغيظ....قولت لا 
غزل.....روحي نادي عم ابراهيم 
شمس....حاضر 
امسكت غزل عصاه وضربت الرجل الممسك ب فارس 
ثم التفتت ل محمود.....افتحه احسلك
محمود....لا 
غزل رفعت العصاه وضربت محمود علي رأسه 
ثم جاء ابراهيم....اي الي حصل 
غزل بدموع....افتح البوابة بسرعة 
ابراهيم....حاضر اهو 
خرجت غزل وجدت فارس ملقي علي الارض 
غزل...فااااارس
غزل وهي تضع الشاش ل فارس....كام يوم وهتكون كويس 
فارس...والله ما هسيبه 
مهران...اي الي حصل 
فارس...الزفت الي اسمه محمود دا يغور من هنا وإلا والله هطلعه ميت 
مهران...ماله محمود بيك
فارس...جايب ناس تضربني وكان قافل البوابة 
مهران...انا هتصرف معاه ونزل 
غزل....مش لازم تطرده انا ضربته 
فارس....وانتي مالك 
غزل....انا 
فارس....متدخليش ف حاجة متخصكيش 
غزل بغيظ...تمام 
مهران....اهدي ومتزعقش ل مرتك 
مهران....انا رايح اشوف الكاميرات ولو حصل الي قولت عليه همشيه 
فارس....تمام 
ذهب مهران وتفقد الكاميرات 
مهران....ايه الي عملته ف ولدي ده 
محمود....هو الي بدأ 
مهران.....اطلع بره ومشفش وشك هنا تاني 
محمود....ي باشا
مهران.....قووولت بره 
محمود بغيظ.....تمام ثم رحل 
عند فارس
فارس....تاني مرة متدخليش ف مواضيع متخصكيش 
غزل...انا غلطانة اني بعدهم عنك كنت سبتهم يموتك ويعلموك الأدب 
فارس بعصبية....غزززل
غزل....ايييه مالهااا زفت مقولتش حاجة غلط ف داهية انت وهو متخصونيش ثم كادت ان تخرج
فارس....رايحة فين 
غزل....هنام مع شمس 
فارس...ما تنامي هنا
غزل....لا هنا في خنقة ثم رحلت 
فارس....ماشي ي غزل 
ف غرفة شمس
شمس...هتسبيه وهو كده 
غزل....اه 
شمس...متأكدة ي غزل 
غزل....ايوة ي شمس وانا فاقدة الذاكرة كان حنين معايا وكويس وكنت مفكرة اننا بنحب بعض قولت ده جوزي ولازم احبه ثم اكملت بدموع وحبيته بس هو رجع واطي واناني وهو كان بيتعامل معايا بحنيه علشان صعبانة عليه 
شمس....طب هتروحي فين 
غزل...معرفش مش معايا فلوس كتير لو كان معايا كنت سافرت بره 
شمس....طب تروحي تستلفي من بابا او من ماما
غزل....معرفش هشوف 
شمس....تمام 
غزل....تصبحي علي خير 
شمس....وانتي من اهل الخير ثم نامت
في الصباح 
فاقت غزل وذهبت لغرفتها وجهزت شنطة ملابسها وايقظت شمس 
غزل....شمس شمس
شمس....اي يغزل 
غزل...قومي ساعديني 
شمس....غزل فكري طيب فارس مش هيسكت 
غزل....يعمل الي يعمله 
شمس....طيب قايمة اهو
غزل...البسي لبس خروج وهاتي هدومك علشان هترجعي عند بابا 
شمس...ماشي ثم ابدلت ملابسها و نزلو 
غزل...هنقول ل عم ابراهيم إنها هدومك ماشي 
شمس....تمام 
غزل...عم ابراهيم
ابراهيم....نعم ي ست هانم 
غزل....ممكن تفتحلي البوابة 
ابراهيم....دلوقت محتاجة حاجة ي هانم 
غزل....لا بس اختي هتروح ل بيت بابا وكده
ابراهيم...ماشي ي هانم اخذ المفاتيح وذهبو للبوابة 
غزل....شكرا 
ابراهيم....ايه الشنط دي 
غزل....شنط شمس 
ابراهيم....تحبو اوصلكم 
غزل....لا مش عاوزين نتعبك معانا 
ابراهيم....البيه الصغير عارف
غزل....اه انا هروح معاها اجبله الدوا 
ابراهيم....تمام ي هانم ثم دخل 
في محطة القطر 
غزل....سلام 
شمس...خلي بالك من نفسك 
غزل....حاضر هشتري خط جديد واكلمك منه 
شمس....ماشي
غزل...باي 
شمس.... باي ثم ذهبت لبيت والدها 
ف الفيلا 
عفاف....عنيات طلعي الفطار ل فارس 
عنيات....حاضر اخذت الفطار وصعدت لفارس دقت الباب سمح لها بالدخول
عنيات...جبت لحضرتك الفطار
فارس...شكرا غزل صحيت
عنيات....لا لسه منزلتش 
فارس....هي نامت مع شمس علشان اخد راحتي ف السرير وكده لما تصحي خليها تيجي هنا 
عنيات...حاضر ي بيه ثم خرجت 
فارس...ماشي ي غزل بقي تسبيني وتروحي تنامي مع اختك ماشي انا هعلمك الأدب 
ف الأسفل 
عفاف....خد الفطار 
عنيات....ايوة ي هانم 
عفاف....غزل صاحية ولا نايمة 
عنيات....غزل هانم نايمة عند أختها 
عفاف....طيب روحي صحيها احنا بقينا الضهر 
عنيات....حاضر ثم صعدت وذهبت لغرفة شمس دقت الباب عدة مرات لكن لم تلقي رد فتحت الباب وانارت النور لم تجد أحد بالغرفة ذهبت البلكونة والحمام لم تجد احد 
عنيات....مفيش حد فوق ي ست هانم 
عفاف....كيف ده ثم صعدت وذهبت لغرفة شمس  
عفاف....هيكونو راحو فين انزلي دوري ف الجنينة اكده 
عنيات....حاضر بعد وقت رجعت عنيات 
عفاف....هاا
عنيات....ابراهيم كان إنه شافهم وهما طالعين الست شمس راحت بيت ابوها وغزل هانم راحت معاها تشتري دوا ل فارس بيه 
عفاف....كل ده ولسه مرجعتش ثم خرجت ل ابراهيم 
عفاف....طلعو امتي 
ابراهيم....من الساعة 5
عفاف....طب واخدة شنط معاها 
ابراهيم....ايوة سألتها شنط مين قالت بتاعة أختها
عفاف..شنط كبيرة طيب ولا عادية 
ابراهيم....شنطة صغيرة وشنطة ضهر كده 
عفاف....طيب  ثم دخلت بس شمس مفيش ليها هدوم كتير كده 
مهران....صباح الخير
عفاف....هيجي منين الخير 
مهران....مالك
عفاف....غزل طلعت من الصبح ومرجعتش
مهران....راحت فين
عفاف حكت له 
مهران...هتصل ب أبوها واشوف مسك الهاتف وقام بالإتصال بوالدها
محمد....الو
مهران...السلام عليكم 
محمد...وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
مهران....شمس عندك
محمد...ايوة جات النهاردة
مهران....طب وغزل
محمد....غزل مجتش معاها 
مهران....ماشي 
محمد...هي فين
مهران....مفروض انها طلعت مش شمس تجيب دوا ل فارس
محمد....هسأل شمس وارد عليك 
مهران....تمام ثم اغلق
عفاف....ايه 
محمد....مرحتش مع اختها عند أبوها 
عفاف....هتكون راحت فين دي من الساعة 5 وبره 
مهران....خير ان شاء الله ثم قاطعه رنين هاتفه 
مهران....ايوة ي محمد 
محمد....قالت إنها نزلت عند الصيدلية وبعدين شمس جات عندي متعرفش هي فين 
مهران....ماشي 
محمد...انا رنيت عليها بس تلفونها مغلق
مهران....خير اطمن دلوقتي ترجع 
محمد....ان شاء الله لو رجعت طمني 
مهران....حاضر ثم اغلق
عند غزل ركبت القطار
غزل....منك لله ي فارس ياريتني معرفتك 
وصلت غزل إسكندرية 
غزل....هعمل اي دلوقتي بقي امسكت هاتفها وقامت بالإتصال بوالدها 
محمد....الو ي غزل انتي فين 
غزل...مش مهم المهم حولي فلوس علي حسابي 
محمد....بقولك انتي فين 
غزل....مشيت 
محمد....مشيتي فين
غزل...مش لازم عاوز تساعدني تمام مش عاوز خلاص 
محمد...قولي فينك فارس مش هيسكت 
غزل....مشيت انا طلبت منك وانت مردتش عليا ايه مش طايقاه حضرته متجوز عليا وحدة وسخة وعايش معايا بكل برود مدام مش هيطلق يبقي هسيبه 
محمد....فارس متجوز عليكي 
غزل.....ايوة هتبعت ولا لا
محمد....تمام وانا هخليه يطلقك 
غزل....يبقي كتر خيرك سلام ثم اغلقت 
بعد وقت وصل لها مسج ان تم تحويل مبلغ10000
غزل....تمام ثم ذهبت تسأل عن اسعار الشقق 
غزل...لو سمحت 
الراجل...اتفضلي
غزل...الايجار بكام 
الراجل....ألف 
غزل....تمام عاوزة شقة 
الراجل....اتفضلي 
عند فارس
فارس بعصبية....يعني ايييه مش هنا 
مهران....اهدي يابني 
فارس....اهدي اي هي استغلت الي حصلي وراحت هربت 
مهران...تهرب اي بس في وحدة تهرب من جوزها 
فارس....ايوة هي كان ف بالها إنها تمشي وتسيبني 
مهران....اهدي طيب علشان صحتك وهي اي الي هيخليها تمشي 
عفاف...حصل مشاكل بينكم 
فارس....معرفش 
مهران....امال عاوزة تطلق ليه ثم قاطعه رنين هاتفه برقم محمد 
محمد...الو
مهران....الو 
محمد....بنتي سابت أبنك علشان طلع متجوز عليها شوف متجوز عليها مين وخليه يطلق بنتي ياما والله اجي اخرب الدنيا عليكم ثم اغلق الهاتف
مهران....انت متجوز علي مراتك 
فارس....مين الي اتصل 
مهران....انا بسأل سؤال متجوز عليها ولا لا 
فارس....ايوة 
مهران....ليييه 
فارس....علشان بحبها 
مهران....تمام طلق غزل 
فارس....لا مش هطلقها 
مهران....يعني ايه مش هطلقها 
فارس....مش هطلق 
مهران....هطلق غصب عنك ماهو ياما تطلق غزل ياما تسيب الي بتحبها 
فارس....اسيبها 
مهران بعصبية....انت عاوز ايييه بالظبط 
فارس....غزل
مهران....ومدام عاوزها خونتهااا ليه واكيد مع البت الصايعة الي قولتلك سيبها 
فارس....ايوة 
مهران....لولا انك تعبان كان زماني ربيتك ورميتك بره بيتي 
فارس...متجوزها علي سنة الله ورسوله 
مهران....تمام كده خلاص هتطلق غزل ووريني مش هتطلقها ازاي 
فارس....هرجعها 
مهران....حتي لو هي طلبت ترجع انا مش هخليها ترجع 
فارس....ليه يعني 
مهران...اهو كده بعاند فيك وخلاص يلا بقي ثم خرج من الغرفة 
أمسك فارس هاتفه واتصل ب عدي 
عدي....الو 
فارس....عاوزك تدور علي غزل تجبهالي من تحت الارض 
عدي....غزل! ادور عليها فين 
فارس.....في مصر كلهااا 
عدي....هي مشيت
فارس....ايوة
عدي....طيب اهدي انت مجتش الشركة ليه
فارس...محمود ابن الك.لب جاب ناس ضربوني امبارح مش قادر اتحرك 
عدي....بجد محكتليش يعني 
فارس...متزفتش
عدي....طيب اهدي خلاص هدور عليها هنا وهشوفهالك عند امها 
فارس....معتقدش هتروح لان احنا عرفنا المكان 
عدي....لتكون متفقة مع محمود أنه يضربك علشان تهرب وكده وبكده انت هتقعد يومين علشان تقوم وتدور عليها 
فارس....معتقدش ضربته علشان يفتح البوابة
عدي....عادي يمكن بتمثل
فارس....لو ليها ايد والله عقابها هيزيد محدش هيشيلها من تحت ايدي
عدي....عارف ساعات بحس انها حبتك 
فارس....معتقدش
عدي....لييه
فارس....لو كانت حبتني مكنتش سابتني
عدي...غبي لو مكنتش بتحبك كان حوار جوازك من جنات مكنش فرق معاها 
فارس....محستش بحبها
عدي....يراجل طب هي طلعت لوحدها يعني
فارس....مع شمس 
عدي....يبقي اكيد كانت عارفة إنها هتسيب البيت 
فارس...صح اه يبنت ال**** عدي عاوزك تروقها البت دي
عدي...ماشي ابعت رقمها وسبهالي، بقولك ي فارس
فارس....ايه 
عدي...ما تطلقها 
فارس....لا خلاص خلصت بقي
عدي...يعني ايه 
فارس....يعني خلاص بقيت بتاعتي وعاوزها 
عدي....يابني مانت مش بتحبها ماتسيبها ف حالها  
فارس.... لا انا هوريها ازاي تسيبني و الله لهجيبها تحت ايدي وساعتها هربيها واعلمها ازاي تغفلني 
عدي....طيب خلاص وانا هدور عليها واي اخبار هقولك
فارس....تروح المحطة وتروح المطار ولو لقيتها مرحتش المطار قولي علشان امنع سفرها
عدي...تمام سلام ثم اغلق الهاتف
فارس بهمس....غززززل
عند غزل
غزل....اخيرا لقيت شقة تلمني مفروض اشتغل وعاوزة اشتري أكل اااه 
لبست الكوتش ونزلت تشتري أكل بعد وقت رجعت غزل وصعدت ف الأسانسير ثم ركب من خلفها شاب 
الشاب...انتي ساكنه ف نفس دوري 
غزل....اممم 
الشاب....انا زياد وانتي
غزل....انا غزل
زياد...تشرفت بمعرفتك 
غزل....شكرا وقف المصعد ودخلت غزل شقتها 
غزل....ياتري عمل ايه لما عرف هيعمل ايه يعني تلاقيه راح للو.سخة بتاعته اوووف رايحة انام احسن
عند شمس
شمس....هي غزل كلمتك 
محمد....كلمتني وبعدين قفلت التلفون تاني
شمس....قالتلك ايه 
محمد...كانت عاوزة ابعتلها فلوس 
شمس...بعتلها
محمد....ايوة كل شهر هبعتلهة 
شمس....طب هتطلقها من فارس
محمد...اكيد بكره هروحله واخليه يطلقها دا طلع متجوز عليها 
شمس باستعباط....بجد 
محمد...ايوة 
شمس...طيب هروح انام انا 
محمد....طيب 
دخلت غزل غرفتها وجدت هاتفها يرن 
شمس...الو 
عدي...الو 
شمس....مين 
عدي....انا عدي
شمس...عدي مين 
عدي....ابن عم فارس
شمس...امم عاوز اي 
عدي...عاوزك
شمس بعصبية...عاوزني ازاي يعني
عدي...عاوز اشوفك نحكي مع بعض
شمس....لا مش هينفع
عدي....ليه
شمس...انا فاهمة عاوزني ليه
عدي....ليه 
شمس...علشان عاوز تاخد مني معلومات عن غزل 
عدي....اووه طلعتي ذكية يعني
شمس...فكك مني بقي وخلي فارس ينسي غزل 
عدي...اممم بس هو حبها 
شمس....معتقدش 
عدي...ليه
شمس....لو كان حبها مكنش اتجوز عليها وبعدين خلاص هو عاوز الي اسمها جنات واتجوزها يبقي خلاص يطلق غزل وخليه مع حبيبته
عدي...طيب ممكن نتقابل صدقيني هساعدك علشان اطلق غزل من فارس
شمس...اكيد لا 
عدي...لا ليه
شمس...اكيد مش هتيجي معانا علي ابن عمك
عدي...انا مع الحق لان عارف حتي لو هو رجعها هي هتكون كارها العيشة معاه 
شمس....فعلا 
عدي...ثقي فيا 
شمس بتردد...تمام 
عدي...هكلمك بكره نتفق هنتقابل فين 
شمس....ماشي
عدي...سلام 
شمس...سلام ثم اغلقت بعد وقت رن هاتف شمس بأسم غزل
شمس....الو ي غزل
غزل...ازيك ي شمس
شمس...طمنيني عنك 
غزل...انا كويسة 
شمس...ديما يارب لقيتي شقة 
غزل...اه 
شمس...كويسة 
غزل....اه حلوة 
شمس...طب كويس 
غزل....فارس عمل حاجة 
شمس...اممم كان باعت عدي علشان يوقعني ف الكلام 
غزل...اممم وانتي عملتي ايه 
شمس...فهمته ان فاهمة تفكيرهم بس هو قالي انه هيقف معانا وانه هيحاول يطلقك من فارس
غزل....اممم هو عدي كويس وجدع بس معتقدش يقدر يعمل كده 
شمس....معرفش هشوفه بكره ولو حسيت ف كلامه الصدق هقولك ونشوف هنعمل ايه 
غزل...تمام هقفل انا 
شمس...ماشي سلام ثم اغلقت 
عند فارس جاء له عدي 
فارس....عرفت اي حاجة
عدي....مرتبين مع بعض وعارفين هنفكر ازاي 
فارس....ازاي
عدي....اختها قفشت الحوار 
فارس....اممم 
عدي....انت رنيت عليها 
فارس....ايوة قافلة تلفونها 
عدي....اممم اكيد هتشتري خط جديد 
فارس...ده اكيد ثم امسك هاتفه وجد رسالة ان رقم غزل متاح 
فارس...فتحت 
عدي....طب رن عليها 
امسك فارس هاتفه وقام بالإتصال بها 
ردت غزل ببرود....نعم 
فارس....فييينك 
غزل...مفكر هقولك ولا ايه 
فارس....غزل متزوديش ف عقابك 
غزل....هههه خليك كده مش عارف تجبني ازاي
فارس...هجيبك 
غزل...مستحيل اعيش معاك تاني 
فارس....مش بمزاجك 
غزل....لا بمزاجي وهنطلق 
فارس....مفيش طلاق معندناش حد يطلق 
غزل....لا انت اتفقت معايا علي كده اي الي غير رأيك يعني
فارس....اتعلقت بيكي 
غزل...ا انت كداب 
فارس....غزل ارجعي انا اسف علي كل مره جرحتك فيها 
غزل....مستحيل ارجع 
فارس بعصبية....ياما ترجعي بمزاجك ياما لو وصلتلك انا هخليكي تشوفي العذاب الوان 
غزل....اعمل الي تعمله وانا هحاول علي قد ما اقدر مخلكش توصلي
فارس....ليه كل ده يعني 
غزل....علشان بارد ومش بتحس
فارس...انتي حبتيني 
سكت غزل ونزلت دموعها
فارس....غزل ردي 
غزل....لا محبتش حد 
فارس...امال ليه مدايقة من جوازي من جنات
غزل...مش مدايقة اعمل الي تعمله 
فارس...انا جيت وقولتلك هتجوز قولتي براحتك واعمل الي تعمله 
غزل...تمام 
فارس...يعني مش هترجعي 
غزل...عيش حياتك ومدورش عليا انت بس اتعودت عليا علشان انا كنت ف حياتك ثم اكملت بدموع وعلشان الفترة الي كنت فاقدة الذاكرة فيها قربنا من بعض 
فارس بتوتر...غزل هو انتي كويسة 
غزل....ايوة
فارس...بتاكلي كويس 
غزل....ايوة مش هزعل عليك اكيد 
فارس....مش بتقرفي من اكل او تحسي إنك عاوزة ترجعي 
غزل...لا ومتخفش مش حامل ولا حامل منك هسقطه 
فارس....غزل متعصبنيش 
غزل....اتفلق ثم اغلقت ف وجهه واغلقت الهاتف 
فارس بعصبية...اااه لو قدااامي 
عدي...انا بقول تطلقها 
فارس...قوووولت لا 
عدي....بس انت فضلت عليها جنات بص ي فارس البنت لما جوزها يخونها بتقرف منه بعدين 
فارس...انا عاوز غزل اخر فترة قربنا من بعض كانت هادية وحنونة وكويسة وغيورة 
عدي...علشان كانت ناسية وكانت مفكرة إنكم زي اي زوجين عاديين وخصوصا الي هببتو انت 
فارس...دي مراتي و ده حقي 
عدي....كسر حقك ياخي مالك ياض بقيت بجح كده 
فارس....يوووه ي عدي 
عدي...هي محتاجة وقت تفكر تسيبها براحتها 
فارس...مش هطلقها 
عدي....طيب وجنات 
فارس....بقالي يمكن اسبوع مش بشوفها ومش وحشاني وكمان مش عاوز اشوف وشها لكن غزل بقالها يوم واكتر وانا هتجنن عاوزها قدامي ي عدي 
عدي....يبقي حبيتها 
فارس....يمكن 
عدي....وشكلها هي حبتك علي فكره 
فارس....سألتها قالت لا 
عدي....طبيعي هتقول لا حتي لو بتموت فيك مش هتريح بالك وتقولك ف وشك ايوة انا بحبك ده اكيد حتي لو بتحبك وكانت هتقولك حوارك مع جنات مش هيخليها تقول 
فارس...اكيد ابوها هو الي خباها 
عدي...لا شمس الي متابعة معاها 
فارس....البت دي عاوز اشوفها 
عدي....ازاي 
فارس...مش اتفقت إنك هتشوفها 
عدي....ايوة 
فارس....خلاص انا بكره هكون خفيت واقدر امشي هروح معاك 
عدي...لا هتتهور وتعمل حاجة ف البت 
فارس...لا بكل هدوء والله 
عدي...طيب إن شاء الله 
فارس...تمام 
عدي...اسيبك تنام انت بقي 
فارس...خليك بات معايا 
عدي...اممم معنديش مشكلة 
فارس....طيب غير هدومك والبس من هدومي ف الدولاب 
عدي....تمام اخذ ملابس فارس ودخل الحمام 
عند غزل قاطع تفكيرها دق الباب قامت لتفتحه وجدته زياد 
زياد....اسف اني جيت ف وقت زي ده 
غزل...حضرتك محتاج حاجة 
زياد....احم كنت عاوز ابات هنا 
غزل...
غزل....نعم انت بتقول اي 
زياد...بقول ابات هنا 
غزل...هنا ازاي حضرتك مستوعب بتقول ايه
زياد....انا قصدي اننا نبدل يعني إنتي تباتي ف شقتي وانا ابات هنا 
غزل...ليه 
زياد....أهلي جايين ومش عاوز اشوفهم انا مجهز هدومي وانتي خدي هدومك وحاجتك وبس 
غزل...معرفش شوف حد تاني
زياد....معلش هتعبك معايا انا آسف بس بجد محتاج إني ابات هنا بدل شقتي علشان مش عاوز اشوفهم 
غزل بغيظ....طيب هجيب حاجتي وانت جهز حاجتك علشان متخبطش وتقول نسيت لأن مش هفتح
زياد....تمام ثم دخل شقته جهز كل شيء 
اغلقت غزل الباب وجهزت حاجتها قاطعها دق البااب
زياد...خلصت
غزل....خدت كل حاجة 
زياد....اه 
غزل....تمام ثواني هجيب الاكل بتاعي دخلت المطبخ اخذت اكلها ثم اخذت شنطها ودخلت شقته 
زياد وهو يغلق الباب...اوووف الحمد لله ثم دخل لينام 
ف الصباح
استيقظت غزل دخلت الحمام ثم خرجت ولبست دريس ثم اخذت هاتفها وشنطتها ونزلت 
غزل للبواب....انا والاستاذ الي كان قبالي بدلنا الشقق ماشي 
البواب...متأكدة ي هانم
غزل....اممم
البواب....تمام 
غزل....اي احسن شبكة شغاله ف المنطقة دي 
البواب....اتصالات
غزل...تمام ثم ركبت تاكسي وذهبت لشركة اتصالات 
اشترت خط جديد ثم رجعت الشقة 
غزل...الو ي شمس 
شمس....دا الرقم الجديد 
غزل....اه 
شمس....تمام طمنيني عليكي 
غزل....اهو كويسة 
شمس...ديما كويسة يارب
غزل....يارب 
شمس....عدي بيرن 
غزل...طيب شوفيه ونتكلم بعدين 
شمس...ماشي اغلقت مع غزل وردت علي عدي الو
عدي...اي ي شمس هنتقابل ولا لا
شمس...تمام عادي
عدي...ماشي نتقابل بالليل بقي الساعة7 ف كافية*****
شمس....تمام ثم اغلقت ورنت علي غزل
غزل....قالك ايه 
شمس....اننا نتقابل وكده 
غزل....خلي بالك 
شمس....ماشي 
غزل...انا نقلت 
شمس....نقلتي منين 
غزل....الشقة 
شمس....ازاي
غزل....واحد كان ساكن ف الشقة الي قبالي راح قال نبدل الشقق وكده 
شمس....طب ليكون حاطط حاجة كاميرات كده ولا كده 
غزل....دورت ف كل حتة قبل ما انام 
شمس....حلو طب هو كويس الراجل ده
غزل...ده شاب ومعرفش كويس ولا لا
شمس....طيب متحتكيش بيه 
غزل....اكيد لا هحتك بيه بتاع ايه 
شمس...قصدي متدلوش فرصة يحكي وكده علشان مش يتمادي
غزل...اكيد طبعا انا ناقصة وجع دماغ 
شمس....تمام هتعملي ايه دلوقتي 
غزل....هنام 
شمس...تمام نامي وانا هعمل اكل ل بابا واكلمك ولما انزل اقابله هتواصل معاكي 
غزل....تمام ي حبيبتي 
شمس...ماشي ي قلبي باي 
غزل...باي ثم اغلقت وذهبت ف النوم 
عند فارس 
عدي....الشركة نورت 
فارس....هتقابل شمس امتي 
عدي....بالليل 
فارس....تمام 
عدي....تلفونها متفتحش 
فارس....لا تلاقيها جابت خط جديد 
عدي....اممم ممكن 
فارس....انا كده اطمنت إنها مش هتعرف تسافر بره مصر 
عدي....اممم انا مش فاهم دماغك بصراحة 
فارس....ولا انا كل الي اعرفه إني عاوزها معايا 
عدي....اممم اخبار جنات اي
فارس....معرفش
عدي....مش بتكلمها 
فارس....لا بترن ومش برد 
عدي....جنات حامل 
فارس....نعم 
عدي....ايه 
فارس....حامل ازاي انا ملمستهاش 
عدي....امال ازاي متجوزها 
فارس...اتجوزتها علشان اريحها اني معاها علشان متأذيش غزل مش اكتر 
عدي....لا والله 
فارس...والله من ساعة ما غزل نسيت وانا اتعلقت بيها حرفيا ومش قادر المس وحدة غيرها
عدي....لولولولوي اقسم بالله حبيتها 
فارس بسرحان....اممم حبها كان مستحيل بالنسبالي بس حبيتها فعلا
عدي...اممم هو انت قربت منها ليه واعتبرتها مراتك 
فارس....ساعتها كنت عاوز اكشفها اذا بتمثل إنها نسيت علشان تحببني فيها وف الاخر تغدر بيا بس طلعت مبتمثلش من ساعتها وانا حبيتها ومش قادر بقي علي بعدها 
عدي....يولا علي العموم جنات مش حامل ولا حاجة 
فارس....بتخترع ليه بروح ا.مك 
عدي....هههه ماشي يعم انا همشي 
فارس....متنساش تقولي هتتقابلو فين 
عدي....عنيا ثم رحل 
جاء الليل 
جهزت شمس نفسها ونزلت حتي تقابل عدي 
شمس...معلش لو اتأخرت 
عدي....عادي انا لسه جاي اتفضلي اقعدي
جلست شمس بتوتر
عدي...تشربي اي 
شمس....لا مش عاوزه 
عدي....لا ازاي قولي بس تشربي اي 
شمس....عصير مانجا 
عدي...تمام هروح اطلب وارجعلك 
شمس...تمام 
رجع عدي وجد فارس يجلس مع شمس 
عدي.....يابني انت مش صابر
فارس....فكك ها تعرفي اي عن غزل 
شمس...معرفش حاجة
فارس....شمس انا ماسك نفسي بالعافية قولي الي تعرفيه 
عدي...اهدو ي جماعة ثم أتي العصائر اشربو وريحو اعصابكم 
فارس....يلا قولي
شمس ببرود....معنديش حاجة اقولها 
فارس...شمس بهدوء قولي غزل فين 
شمس....قولت معرفش ثم قاطعهم رنين هاتف شمس بأسم غزل 
فارس....ردي وافتحي الاسبيكر 
شمس...مش هرد
وضع فارس يده فجيبه واخرج مسدس....اخلصي 
شمس بخوف.....والله اصرخ والم عليك الناس
فارس...ميهمنيش يلا ردي 
ردت شمس وفتحت الاسبيكر....الو
غزل.....الو ي شمس عاملة ايه 
شمس....تمام
غزل....قابلتي عدي
شمس وهي تنظر لهم بخوف.....ااه 
غزل....مال صوتك
شمس...مفيش
غزل....انتي معاه ولا مشيتي
شمس...لسه
غزل....طيب لما تمشي قوليلو 
همس فارس ف اذن شمس وقال....قوليلها خليكي معايا هو مشي 
شمس....غزل
غزل....اممم
شمس....خليكي معايا هو مشي 
غزل....مشي راح فين
شمس.....بيكلم حد 
غزل.....طيب استني اشوف مين بيخبط 
شمس....تمام
ذهبت غزل وفتحت الباب وجدت ثلاث رجال 
غزل....نعم لم يردو عليها ازاحوها ودخلو 
غزل بصوت عالي....انتو ازاي تدخلو كده اطلعو بره 
فارس....ف حد معاها 
شمس....لا هي لوحدها 
عدي....دي بتزعق بتقولهم اطلعو بره
شخص...هو فين 
غزل....هو مين 
الشخص وهو يقترب منها....انتي تعرفيه 
غزل....معرفش حد والله
كاد الشخص ان يمسكها لكن جرت غزل لغرفتها واغلقت الباب ثم امسكت الهاتف
غزل.....شمس ناس دخلت عليا وبتكسر ف الشقة ي شمس
فارس...غزل انتي فين 
غزل....فارس
فارس.....اخلصييي قولي انتي فين 
غزل ببكاء.... ان انا معرفهمش 
شمس ببكاء....غزززل
كسر الشخص الباب وامسك يديها وجرها خلفه 
غزل بصراخ....فاااارس متسبنيش
شمس بدموع....هنعمل ايه 
فارس....ما تقولي هي فين 
شمس....ف اسكندرية 
فارس....تعرفي ساكنه ف انهي منطقة بالظبط 
شمس....اه واعرف العمارة هي قالتلي العنوان بظبط 
فارس....كويس يلا
شمس....يلا اي 
فارس....هنسافر انجزي 
شمس.....حاضر هقول ل بابا امسكت هاتفها وقامت بالإتصال بوالدها ووافق 
عدي....وافق
شمس...ايوة
عدي...قولتيلو اي 
شمس...قولتله اني هروح لغزل علشان محتجاني وكده 
عدي...تمام يلا 
شمس...يلا 
في اليوم التالي 
عند غزل 
غزل....انتو مين 
الرجل وهو يشير المسد.س عليها....هو فين 
غزل....هو مين انا مش من هنا ومعرفش حد والله 
الرجل....امال قاعدة ف شقته ليه 
غزل....انت قصدك علي الي اسمه زياد
الرجل...الله ينور عليكي 
غزل....ف الشقة التانية جه وقالي نبدل فا بدلنا 
الرجل....ليه 
غزل...قال علشان ميشفش اهله 
الرجل....اممم تمام ثم امسك هاتفه وقام بالإتصال برقم الووو عاوزك تروح تدور ف الشقة الي قبالها 
الرجل2....تمام 
بعد وقت رن هاتف الرجل...ها 
الرجل2....لقيته ي باشا شكله كان هيخلع 
الرجل....هاتو وتعاله
الرجل2....حاضر ي باشا 
الراجل....سعيد
سعيد....نعم ي باشا
الرجل...وصلها بيتها 
سعيد....حاضر اتفضلي 
مشت غزل معه بصمت ثم ركبت السيارة
بعد وقت وصلت شقتها 
غزل....حسبي الله ونعم الوكيل انا كنت حاسه إنه مش جاي من وراه خير ثم نامت 
بعد مرور ساعات وصلو كلا من فارس وشمس وعدي اسكندرية 
شمس....العمارة دي هي قالتلي رقمها
فارس....تمام 
البواب...عاوزين مين ي بيه 
فارس....ولما ناس طلعو وخدو بنت مسألتهمش ليه 
البواب....انتو تبع البنت 
فارس...ايوة 
البواب....والله ي بيه حاولت بس انا مش قد الناس دي
فارس....عاوزين مفتاح شقتها 
البواب....هي رجعت ي بيه وكويسة 
فارس....بجد لم يستمع لباقي كلامه ودخل العمارة وخلفه شمس وعدي ثم اخذو المصعد 
دق فارس الباب....غزززل افتحي غزززل
شمس....هرن عليها
شمس... مش بترد 
عدي....اوووف انا مش فاهم هي عملت اي علشان يحصل كده دا يدوب يوم واحد قعدت فيه هنا معتقدش عملت اعداء ليها يعني 
شمس....مبتنزلش اصلا ثم قاطعهم فتح الباب 
غزل....ف ايه 
اقتربت منها شمس بلهفة ودموع....غزل انتي كويسة 
غزل...ايوة ثم رفعت اعينها وجدت فارس ينظر لها 
غزل....اتفضلو تشربو اي 
فارس....جعان عاوز أكل 
غزل....تمام ف اكل جاهز 
فارس....ماشي 
ذهبت غزل المطبخ وحضرت لهم الطعام ثم دخل لها فارس
فارس.....انتي كويسة 
غزل...امممم
فارس....متأكدة 
غزل....ايوة
فارس....احكي الي حصل 
غزل...مش مهم 
فارس...لا مهم قولي حصل اي 
غزل...مفيش
فارس....غزل قولي بقي 
غزل بدموع....فكروني تبع الراجل الي كان ساكن قبالي 
اقترب فارس منها واخذها ف حضنه.... اهدي ومتبكيش 
غزل وهي تمسح دموعها.....تمام 
فارس بحنيه...روحي ارتاحي وانا هحضر الاكل 
غزل....لا انا خلصت
فارس....لا روحي واغسلي وشك 
غزل...تمام
أنهي فارس وغزل الطعام ووضعوهم علي السفرة 
شمس....غزل اي الي حصل 
غزل....كان بسبب الزفت الي كان ساكن قبالي
شمس....الي بدلتي معاه 
غزل...اممم
فارس...بدلتي معاه ايه
غزل....الشقة 
فارس...لييه 
غزل....هو طلب وقال إنه مش عاوز يشوف اهله وبتاع علشان ف مشاكل 
فارس....كنتي رفضتي ازاي يعني تبدلو 
غزل....الي حصل 
فارس....طب حد لمسك 
غزل...لا 
فارس...فاكرة المكان الي حطوكي فيه 
غزل....امممم 
فارس....فين 
غزل....ليه 
فارس....قولي فين 
غزل....مش لازم موضوع وخلص 
فارس....كان ممكن يعملو فيكي حاجة 
غزل...معملوش حاجة 
فارس....يعني ايه
غزل....يعني الحوار انتهي 
فارس....طيب شلتي هدومك من الشنط 
غزل....لا 
فارس...حلو ادخل هات الشنط ي عدي 
غزل....لا
فارس....ليه 
غزل...فارس افهمني 
فارس...ممكن ترجعي وبعدين نتفاهم 
غزل....لا 
فارس...ليه غزل انا مش هطلقك مش قولتي انك مش عاوزة تاخدي لقب مطلقة
غزل....عادي
فارس...لا انا بحبك ومش هطلقك 
عدي....اووه اتكلمو بعيد طيب ف هنا طفلة 
شمس بغيظ....طفلة مين 
عدي...انتي 
شمس...مش طفلة 
عدي....هههه ماشي ي ستي 
فارس....قومي نتكلم جوه 
قامت غزل ودخلت غرفتها 
غزل....متحاولش ي فارس خلاص حوارنا خلص 
فارس....بالعكس ده لسه هيبدأ 
غزل....ازاي ده
فارس....هنبدأ من الاول وننسي الي فات صدقيني عملت كده علشان متأذكيش 
غزل....بس انت ظلمتها 
فارس....طب اعمل ايه ابويا مش راضي بيها معرفش ليه بس عرفت 
غزل....عرفت اي 
فارس....عرفت أنها مش نصيبي
غزل....انت عندك مطلق الحرية لو عاوز تكمل معاها عادي 
فارس....من ساعة الي حصل ومش بشوف وشها وقبلها كمان لأن مكنتش طايقها لما ضربت عليا نار وفكرك انا مروقتهاش لما عملت كده لا روحت عندها وادبتها بس هي استفزازية ومش بتوب 
غزل....يعني ايه
فارس....يعني ملمستهاش والفترة الي كنتي ناسية فيها قربتني منك ف هيا لاحظت ف كانت بتعمل اي حاجة علشان تخرب علينا واليوم الي روحتلها فيه وانتي جيتي ورايا اتاريها كانت بتمثل إنها تعبانة وانا اصلا طلقتها واكيد هترجع لعيلتها
غزل.....تمام 
فارس...اسف إني قربت منك لما كنتي ناسية 
غزل....كنت بتتاكد ناسية ولا لا صح 
فارس....اممم ده السبب  الي قربني منك اصلا وحبيتك 
غزل....نعم 
فارس....ايه ايوة حبيتك الفترة دي ظهرلي غزل الحنينة والطيبة والي بتسامح و ده حببني فيكي
غزل....اه علشان كده سوقت فيها 
فارس....لا والله مش علشان كنتي طيبة مانتي افتكرتي اهو ورجعتي غزل القديمة الي بتخطط وتكدب 
غزل....نعم 
فارس....اه كده هونت عليكي تسبيني وانا بتوجع 
غزل....تستاهل 
فارس...اممم طب مش عاوزة تقولي حاجة 
غزل....هسامحك ي فارس لان ياما الناس بتغلط وبيسامحو بعض عادي بس لو اتكررت كون مستعد انك تنساني 
فارس....مش هنقعد ف البلد اي رأيك نقعد هنا ف حته حلوة لحد ما اظبط الدنيا ونبني بيت لوحدنا 
غزل...بجد 
فارس....اه وهشوف لو هبنيه هنا كمان 
غزل...تمام 
فارس....سامحتي خلاص 
غزل....اممم 
فارس....الحمد لله تعبتيني ي شيخة 
غزل....كده معملتش حاجة من الي كنت هعملها
فارس....نعم ياختي دانا كنت هتعفرت لو مكنتش طولتك 
غزل...ما تتعفرت 
فارس....ماشي ي ستي تعالي نطلعلهم 
غزل....يلا 
فارس...متجيبي بو.سة
غزل....لا واتلم ثم خرجت 
فارس....اتلم ! اتلم ايه انتي مراتي ثم خرج خلفها 
عدي....اي
فارس....فل
عدي....ضحك عليكي وكل بعقلك حلاوة اخس
غزل....اممم جوزي ملكش دعوة 
عدي....دلوقتي جوزك اممم طيب ياعم براحتك
فارس....عيل غتت هتتجوز امتي ياض 
عدي....وانت مالك قاعد ع نفسك وانا معرفش
فارس....ايوة شوفلك وحدة تلمك 
عدي بهيام....ياريت 
فارس.....ههههه يلا اخلع من هنا 
عدي....اخلع فين 
فارس....وصل شمس ومشفش وشك
عدي....وانت 
فارس....لا انا ومراتي هنقضي شهر العسل هنا 
عدي بغمزة....الله يسهلو 
فارس....شيل عينك من علينا والدنيا هتمشي تمام 
عدي....طب والله انت الي حسود 
فارس....طب يعم شكرا يلا بره بقي 
عدي....ماشي يلا ي شمس دي عالم مش بيطمر بيها حاجة 
شمس...يلا 
فارس....يلا ابقي روح انت الشركة بكره خلص كل حاجة
عدي....لا يلا بالسلامة ياخويا ثم رحلو 
غزل....لذيذ عدي 
فارس....يشيخة 
غزل....اممم 
فارس....بحبك 
غزل...،،،،،
فارس....عادي ان شاء الله مع الوقت هتقوليها 
غزل....انا كمان حبيتك
فارس....بجد
غزل....رغم إني مكرهتش غيرك 
فارس... الله يخليكي مش يلا 
غزل....يلا ايه 
فارس بغمزة....ننام 
غزل...طبعا ثم جرت دخلت الغرفة واغلقتها بالمفتاح 
فارس....غزل متهزريش 
غزل...مبهزرش ي عنيا نام عندك علي الكنبة انت مفكرني هنسي الي عملتو صبرك عليا هوريك الويل ي فارس مهران 
فارس...بت افتحي الباب ده
غزل....لأ 
فارس....منك لله ي عدي انت وعينك 
غزل....هههه يلا باي ي حبيبي
فارس....ماشي ي غزل ليكي يوم 
بعد مرور خمس سنوات بخير 
شمس اتخطبت لصديقها
عدي اتجوز زميلته ف الشركة وخلف بنت سماها مرام
غزل خلفت ولد سمته تيام 
مسك فارس العمودية من بعد والده 
النهاية 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-