اما عند فؤاد كان يجلس في مكتبه وجاء له تليفون
فؤاد: ايوة في اي بتتصلي لي في حاجه حصلت
ولكن كانت الصدمة عندما قالت له .......
فؤاد بعصبيه: لا يونس كدة بيهزر ازاي يعني يحبها انا لازم اتصرف اقفلي انتي وراقبي الجو وبعدين كلميني لو حصل حاجه
اغلق فؤاد الخط ورمي الهاتف بعصبية
فؤاد بغضب: لا لا دنا هدمرك يا يونس مش فؤاد اللي يتضحك عليه انا هوريك مين هو فؤاد الهاشمي😠😠
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استيقظ ليث على صوت الباب
ليث: مين
الخادمة: الاكل جاهز يا ليث بيه
ليث: طيب روحي انتي احنا جايين اهو
قام ليث وذهب إلى المرحاض واخذ دش وخرج وارتدي ملابسه وذهب حتي يوقظ مليكة
ليث: مليكة ملاكي يالا علشان تاكلي
مليكة بنوم: مش جعانة
ليث: مليكة رمضان بكرة هاااا مفيش اكل
مليكة بفزع: اي رمضان رمضان انا هنزل اعمل كل الاكل اللي في التلاجه اوعي كدة
ليث: استني يا مجنونه هتنزلي كدة
نظرت مليكة الي نفسها: يالهوي يالهوي
جريت مليكة الي الحمام حتي تاخذ دش سريع
ليث بضحك وهو ينظر لاسد الذي استيقظ علي صوت امه
ليث بضحك: عجبك كدة امك دي مجنونه
مليكة من الداخل: سمعتك هااا سمعتك
ليث: هتخلصي ولا ادخلك
مليكة: لالا خلاص انا خارجه
خرجت مليكة وهي ترتدي البورنس وذهبت الي غرفة الملابس وارتدت بجامة ورفعت شعرها بطريقة عشوائية وهبطت الي الاسفل ولكن صدمت عندما رات الاكل علي السفرة
مليكة: اي دا
ليث: في اي الاكل مش عجبك
مليكة بحزن: كان نفسى اعملك انا الاكل بايدي
ليث: طيب زعلانة لي اعملي الي انتي عاوزة من بكرة مليكة هانم هتعمل الاكل وانتو ساعدوها
اومأ له جميع الخدم رأسهم بالموافقة جلست مليكة وليث واسد الصغير ياكلون وبعد وقت انهي الجميع طعامه ذهبت مليكة واحضرت عصير الي ليث ولها تناول ليث وهي ايضا واخذت تشرب المياه بكثرة
ليث بدهشة: اي كمية المياة دي كفاية
مليكة: علشان مكونش عطشانة بكرة
ليث: ده بجد والله انتي يتخاف منك
مليكة: لي
ليث: مش مهم اشربي كملي شرب علشان متعطشيش بكرة
مليكة: ايوة صح
ليث وهو يضرب كف في الاخر: صبرني ياااارب
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
عند اسر
ياسمين: اسرر اصحي يالا جهزت الاكل علشان تتسحر
اسر بنوم: بعدين بعدين
ياسمين بغيظ: طيب اصبر عليا اسرررررررررررررررر
اسر بفزع: في اي استني استني هكلم الدكتور
ياسمين بضحك: هههههههه هموت هههههههه مش قادره هههههههه يالا يالا علشان تاكل
اسر: اووووف يا ياسمين حرام عليكي هموت والله بسبب عمايلك دي
ياسمين بتعب: بعد الشر يالا علشان تاكل بقا
اسر: مالك يا حبيبتي
ياسمين: مليش يا قلبي ابنك بس مش قاعد ساكت
اسر: طيب هاتي ايدك عشان تنزلي تاكلي يالا
اسندها اسر الي الاسفل وجلسو يتناولون الطعام
اسر وهو يقبل يديها: تسلم ايدك يا حبيبتي
ياسمين بابتسامه: الف هنا وشفا علي قلبك ياروحي
انتهي اسر من طعامه
اسر: الحمدلله
ياسمين: اسر كل كويس علشان متتعبش بكرة
اسر: شبعت يا حبيبتي
ياسمين: سعاد يا سعاد هاتي الشاي
جاءت سعاد بالشاي اخذه منها اسر واخذ يشربه وهو يشاهد التلفاز جاءت ياسمين ببعض العصائر وشربوه وهم يجلسون امام اغاني رمضان وفرحة المسلمين
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مرام
استيقظت مرام وجدت نفسها نائمة في حضن يونس
مرام بكسوف: يالهوي يالهوي يقول عليا اي دلوقتي
اخذت تنظر حولها وقعت عينها علي الساعة
مرام: يالهوي يووونس اصحي يالهوي السحور نسيت
يونس بفزع: في اي حصل اي
مرام ببكاء: نسيت احضر السحور الساعة ٣
يونس: طيب لسة فاضل ساعة روحي حضري
مرام: عاوز تاكل اي بسرعه
يونس: اي حاجه من ايدك حلوه
ذهبت مرام واحضرت بعض الجبن واللانشون والبيض
مرام: هي فين سمية سمية يا سمية
سمية: نعم يا هانم
مرام: كنتي فين
سمية بتوتر: انا انا كنت
مرام: بعدين تعالي بس ساعديني اجهز الاكل بسرعه
بعد مرور ربع ساعه او اكثر وضعت مرام الاكل علي السفرة وجلس يونس ياكل هو ومرام
مرام: يونس انا ممكن اطلب منك طلب
يونس: اؤمري
مرام: ممكن اروح عند ليث من الصبح بدري عشان اقعد مع اسد اصله وحشني اوووي
صمت يونس قليلا
مرام: خلاص خلاص مش تزعل هبقى اروح معاك
يونس: انا هبعتلك السواق اول ما اوصل الشغل وروحي واقعدي براحتك وانا هحصلك علي هناك
مرام بفرحة: بجد بجد يا يونس
يونس بفرحة لفرحتها: اة بجد يا مرام
مرام وهي تقبله: انا بحبك اوووي ربنا يخليك ليا يارب
هروح احضرلك العصير عقبال ما تخلص اكل
جريت مرام الي المطبخ تاركه يونس فمه مفتوح من الصدمة مرام: اعترفت بحبها ليا مرام قالتلي بحبك
يونس في نفسه: وانا كمان بحبك يا مرام بحبك اوى
بعد وقت خرجت مرام وهي تحمل العصير تناوله يونس
يونس: واوووو حلو اووووي العصير دا تسلم ايدك
مرام بفرحة: الف هنا وشفا علي قلبك يارب
جلسو امام التلفزيون يتناولون بعض التسالي
يونس: فاضل علي الفجر خمس دقايق
شربت مرام المياه وايضا يونس وأذن الفجر اغلق يونس التلفزيون
يونس: يالا نصلي الفجر جماعه
مرام بفرحة: ايوة يالا انا نفسي اصلي معاك
ذهبت مرام وتوضأت وايضا يونس ووقف يونس إمام وصلى وهو يقرأ القرآن بطريقة جميلة جدا اندهشت مرام من صوته انتهي من الصلاة
مرام بدهشة: الله يا يونس هو دا صوتك
يونس بضحك: اة يا ستي دا صوتي مالو وحش
مرام: لا لا دا جامد جدا
يونس: خلاص رمضان كلو هحفظك قرآن اي رايك
مرام بفرحة: بجد وانا موافقة
يونس: طيب يالا ننام علشان عندي شغل بكرة
مرام: طيب تصبح على خير
وكادت ان تمشي امسك يونس يديها
يونس: انتي رايحه فين
مرام: هروح اوضتي
يونس: مفيش نوم في اوضتك دي تاني نامي هنا
مرام بكسوف: لا لا انا هنام في الاوضه التانيه
يونس وهو يرفع راسها: انا جوزك يا مرام متخافيش مني عمري ما هفكر اذيكي يالا علشان ننام
نامت مرام علي السرير ونام يونس بجانبها واخذ يتامل ملامحها البريئة حتي نام
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
في صباح يوم ملئ بالاحداث استيقظ اسر علي صوت ياسمين كالعادة
اسر: في اي يا ياسمين مش عارف انام
ياسمين: الشغل ليث رن عليك
اسر: بجد طيب اوعي علشان البس بسرعه
ذهب اسر الي الحمام واخذ دش وخرج وارتدي ثيابه المكونة من بدلة رسمي ورش برفانه الخاص
ياسمين: خلاص اتزوقت يالا اذهب من هنا
اسر: اني ذاهب يا سيدتي
ضحك الاثنين علي كلامهم وذهب اسر الي العمل وذهبت ياسمين حتي تجهز اكل الفطار ومعها الخدم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل ليث الي الشغل بعد ان اوصي جميع من في البيت بمساعدة مليكة في تحضير الطعام فاليوم لديهم عزومة اخته وزوجها فكانت مليكة فرحة بشدة
وصل ليث مكتبة ودخل وخلفه السكرتيره
ليث: انا قلت كام مرة اللبس دا ميتلبسش ياريت يتغير والا اعتبري نفسك مرفودة
السكرتيرة: حاضر يا ليث بيه
خرجت السكرتيرة اثناء دخول اسر
اسر وهو يغمض عينه: اي الم*لط دا في رمضان في رمضان الله يحر*قكم
ليث بضحك: تعالي اخلص راجع معايا الملفات قبل الاجتماع ما يبدأ
اسر: حاضر بس قولي صايم ولا زي كل سنة
ليث: اقوم اوريك صايم ولا زي كل سنة هااا
اسر: لا لا خلاص انا عرفت الاجابة تقوم لي وتتعب نفسك خليك قاعد يا باشا
ليث: ايوة راجع الورق يالااااا
بعد وقت في الاجتماع
العميل: النسبة ٥٠%
ليث: لا النسبة ٢٥%
اسر بصوت واطي: ليث النسبة قليلة جدا
ليث: اخرص هااا قلت اي هتاخد الصفقه ولا اشوف مشتري غيرك
العميل: لا خلاص علي بركة الله
انتهي الاجتماع وصد*م اسر من موافقة الرجل ذهب ليث الي مكتبه وخلفه اسر
اسر: عملتها ازاي دي يا ابن اللذينة
ليث بضحك: لما تكبر هبقى اقولك
في هذه الاثناء رن هاتف ليث وكان رقم احد الحراس
ليث: الو اي انت بتقول اي
#انتهت الحلقة
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
ليث الو اي انت بتقول اي هربت ازاي انا مشغل بهايم صح اقفل وانا هتصرف اغلق ليث الهاتف بغضب
اسر اهدي بس يا ليث مين دي الي هربت فهمني
ليث سوزي هربت منهم انا لازم اتصرف يحسن تاذي حد من البيت
اسر طيب يالا نروح احنا بقينا العصر
ليث يالا واعمل حسابك الفطار بكرة عندنا ومفيش اعتراض
اسر مقدرش يا باشا بكرة هنبات عندكم
ليث ههههههه طيب يالا يا خويا
ذهب ليث واسر كل منهم الي وجهتة ذهب ليث الي البيت وصل بعد مرور الوقت دخل وجد البيت هادي فقلق بشدة
ليث بخوف مليكة مليكة انتي فين
مرام من خلفة مينفعش مرام
ليث بضحك ينفع ونص القمر بتاعي هنا المكان منور يا قلبي امال فين الرخم مجاش ولا اي
مرام اخس عليك دا عسل
ليث اوعة شكل الجميل وقع
مرام بحزن لا طبعا دا مجرد انتقام هو بينتقم مني وخلاص سيبك هو جاي علي المغرب
ليث متزعليش كل حاجه هتظهر قريب وهندمة علي كل دمعه نزلت من عيونك يا حبيبتي امال فين مليكة
مرام بتغير لاسد الله يا ليث دا عسول خالص انا اتفقت مع مليكة اخدة يومين بس بليز وافق يا ليث
ليث لالا هيتعبك وبعدين يونس مش هيوافق وبعدين اسد زنان موت وعلي طول عياط
مرام بدموع والنبي يا ليث انا هقول لي يونس وهيوافق بليز وافق
ليث قولي لمليكة وانا موافق حتي اعرف انام شويه
مرام بغمزة تنام برضو ماشي ياعم مليكة موافقة ناقص يونس هقولة واخدة ونام براحتك هاااا
ليث وهو يضربها علي قفاها اتلمي يا بت بدل ملمك انا
مليكة بصريخ لييييث خد ابنك خلاص ناقص ارقصلة علشان يسكت حرام كدة
مرام هاتي يختي انا قلت لليث وخدة يومين عندي وهو وافق هقول ليونس واخدة
مليكة اهو خدية بس حفظي علية تمام ويومين بس وهاخدة علشان مش بعرف اقعد من غيرة
مرام حاضر والله يومين بس تعالي يا كوكو
ليث بسخريه قال اي اسد ليث السيوفي بقا اسمة كوكو
مرام ملكش دعوه عمتة وحرة في اغسة وانشرة واكوي
ليث مش عارف انتي ماسكة عيل صغير ولا مسكة قميص وبنطلون اما ادخل اشوف ملاكي الي بقت حياتها المطبخ دي
دخل ليث الي المطبخ وجد مليكة تحضر الاكل فالوقت يمر كالطائرة
ليث انا مش عارف تعبة نفسك لي ما في خدم
مليكة سيبك مني دلوقتي روح شوف يونس هيجي امتي
ليث لا مش هشوفة ان شاءلله مجية انا اهم حاجه اختي
مليكة اسكت بقا في عربية جات برة شوف مين يمكن هو اطلع استقبلة
ليث اوووف حاضر
خرج ليث وفتح باب الفيلا وجد يونس امامة يحمل الكثير من الهداية والالعاب الصغيرة لاسد والشكولاتة
ليث منور منور يا خوز اختي
يونس بنورك يا ابو نسب شيل عني
ليث حمل الشنط اي كل الحاجات دي مش محتجانها
يونس ملكش دعوه انا جايبهم للمدام واسد الصغير
مرام طيب بخصوص اسد الصغير يونس ممكن طلب صغير قد كدة 🤏
يونس اؤمري يا ست البنات
ليث احترم نفسك انا قاعد
يونس ببرود مراتي يا جدع
ليث هطلقها قريب ان شاءلله
يونس بعينك يا ليث قولي يا مرام عاوزة اي
مرام بتوسل عاوزة اخد اسد الصغير معايا يومين بس اشبع منة علشان ملحقتش اقعد معاة بليز وافق
يونس بابتسامه ومالو يا حبيبتي هاتية البيت بيتك
مرام بفرحة بجد شكرا اووووي يا يونس خد شيلة بقا علشان هجيب الاكل مع مليكة
اخذ منها يونس اسد فضحك لهو اسد ضحك يونس
يونس ابنك مش زيك خالص طالع لمامتك
ليث اوووف صبرني يارب
يونس امال فين المدام مشوفتهاش
ليث ملكش دعوه
يونس طيب يا سيدي
خرجت مليكة ووضعت الاطباق علي السفرة وذهبت حتي تسلم علي يونس
مليكة منور والله يا يونس بية
يونس بنورك يا مليكة هانم
مليكة اخس عليك يا ليث سايبة شايل اسد
ليث شايفة شبطان في قلت اسبهولة
يونس سبي يا هانم انا حتي لسة بقولة ان اسد مش طالع غلس زية تقريبا طلعلك يا مليكة هانم دمة زي العسل ربنا يحفظة
ليث بغيرة لالا الواد دا زودها اوووي انا هقوم اطردة واخلص
يونس ببرود هاخد اختك معايا
مليكة بضحك خلاص بقا يالا السفرة جهزة
جلس الجميع يتناظر اذان المغرب اخذت مليكة اسد حتي تطعمة الحليب الصناعي
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
عند اسر كان يجلس علي السفرة ووضعت ياسمين جميع اصناف المحشي والفراخ والعصاير
اسر هياذن امتي انا قاعد باكل في نفسي جعااان
ياسمين اسر فضحتنا الناس تقول اي
اسر جعان جعان يا ناس مراتي عملة اكل جامد
ياسمين خلاص فاضل خمس دقايق اهدي بقا
جلست ياسمين بصعوبة بسبب حملها وبعد مرور خمس دقايق اذن المغرب دخل اسر علي الاكل بجوع
ياسمين بدهشة حبيبي براحه الاكل هيخنقك
اسر جعان جعان ياحبيبتي
ياسمين بقرف طيب براحه سبلي حتة
اسر كلي بسالي في الاكل شبعت سدبتي نفسي
ياسمين وهي تنظر الي الطبق الفارغ سديت نفسك ياراجل والله حرام
اخذت ياسمين تاكل حتي انتهت من طعامها ولمت الاكل وذهبت واحضرت الحلو وجلسو يشاهدون رامز ويضحكون علي ضيوف الحلقة
************************
وصلت سوزي الي قصر فؤاد دخلها الحراس فكان شكلها مر*عب للغاية دخلت القصر وهي تنظر حولها خوف من ليث وخلفها الحراس دخلت الي مكتب فؤاد
فؤاد انتي جاية هنا لي
سوزي بخوف ليث عرف كل حاجه وكان عاوز يقت*لني
فؤاد وانتي جيالي هنا لي متغوري في اي داهية
سوزي بخوف ازاي يعني مش انت شريكي انا هروح لليث وهحكيلة علي كل حاجة
فؤاد بضحك مش هتلحقي ياقطة
اخرج فؤاد سلاحة وضر*بها في راسها سقطت ج*ثة ها*مدة بكل افعالها الوحشة
فؤاد خدوها ار*موها في اي حتة يالا
اخذوها الحراس الي السيارة وانطلقو بها الي مكان صحراء وحملوها ورموها وذهبو مرة اخري
عند فؤاد كان يجلس علي المكتب يخطط
فؤاد كل شئ انكشف لازم اخلص بسرعه ثم اتصل علي احد
فؤاد نفذ المطلوب واغلق الخط
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
كان ليث ومليكة ومرام ويونس جالسين ياكلون الحلو ولم تخلي قعدتهم بدون من خنقات يونس وليث وضحك مرام ومليكة عليهم حتي اسد الصغير يضحك علي صوتهم حتي جاء تليفون ليونس فرد
يونس بصد*مة وهو ينظر الي ليث اي حصل امتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
*************************
كان ليث ومليكة ومرام ويونس جالسين ياكلون الحلو ولم تخلي قعدتهم بدون من خنقات يونس وليث وضحك مرام ومليكة عليهم حتي اسد الصغير يضحك علي صوتهم حتي جاء تليفون ليونس فرد
يونس بصدمة وهو ينظر الي ليث اي حصل امتي
ليث في اي مالك بتبصلي كدة لي
يونش بصد*مه بنت عمتك اتق*تلت
صرخت الفتياتان علي الخبر المفزع قام ليث من مكانة
وامسك يونس من ملابسه
ليث بغضب انت بتقول اي ازاي ومين الي قت*لها
يونس اهدي يا ليث انا حطيت ناس تبعي في فيلا خالي فؤاد انا شكيت في اخر مرة لما كنت عندة كان بيحرضني علي قتلك وبعدين بيطلب مني ان انا اعملة توكيل للشركة المهم سوزي بنت عمتك دخلت هناك وحصل خناقه او حاجه لان الحارس بيقولي صوتهم كان عالي وبعديها الصوت سكت ونادي عليهم فؤاد وخدة سوزي ما*يتة ورموها في الصحراء بس هو كلمني دلوقتي وقالي علي الي حصل
ليث بغضب الدور عليك علشان انت مغفل وغبي خالك دا يا استاذ هو الي ق*تل امك علشان جدك الله يرحمه مكنش بيحبة كان بيشوفة اناني فكتب تلت تربع الورث لامك فالما كبر فؤاد فاكيد حب ينتقم ق*تل امك علشان ياخد الورث بعد موت ابوك بس طلعت انت عقبة في حياتة بيحاول بتخلص منك فهمت انا مش قتلت امك اي مصلحتي في كدة هستفاد اي افهم بقا
يونس انا دماغي هتنفجر وبعدين انت عرفت القصة دي منين
ليث انت نسيت يا صاحبي اني امي الله يرحمها كانت صاحبة امك الله يرحمها ولا انت هتفتكر اي خليك في انتقامك يا صاحبي انا رايح اشوف بنت عمتي واد*فنها في مد*فنا وهاخد حقها بايدي بس الصبر
ذهب ليث هو ورجالة حتي ياتي ببنت عمتة فهي من لحمة ودمة وصل الي المكان الذى وصفة له يونس وجد ابنت عمتة ملقاة علي الارض اغمض ليث عينة بالم وذهب وحملها وادخلها الي السيارة وقام بتزوير تصريح دفنة ودفن ابنت عمتة سراا
اما في القصر فكان يونس يجلس يفكر في ما حدث وجد من يضع يدية علي كتفة فالتفت وجدها مرام
يونس في حاجه يا مرام
مرام صدق ليث يا يونس يمكن هو مظلوم هو فعلا هيقتلها لي يونس علشان خاطري صدقة
يونس وهو ياخذ مرام في احضانة
يونس انا هتصرف اوعي تخافي مني يا مرام
مرام انا خايفة عليك انا بحبك يا يونس
يونس بصدمة اييي
مرام ايوة بحبك بحبك من يوم مكنت جمبي من الكيارة ايوة حبيت كلامك وضحكتك حبيتك يوم منديت عليا واديتني الكارت حتي يوم متجوزتني غصب كنت زعلانه اوووي بس برضو فرحت انك جمبي انا بحبك والله العظيم بحبك
يونس بصدمة كل دا وانا غبي مش حاسس بيكي انا كمان بحبك يا مرام بس انتقامي كان عميني عن كل حاجه حلوه بس خلاص يا مرام مفيش انتقام تاني انا هنهي كل حاجه وهعيش انا وانتي في سلام
ولاكن قبل ان تنطق مرام لاحظت من يصوب علي يونس بالسلاح
مرام بصريخ حاسب يا يووووووونس
دفعت مرام يونس وكانت الرصاصة من نصيبها وقعت مرام بين احضان يونس نظر يونس سريعا وجد احد رجال فؤاد فعلم بصدق كلام ليث نظر الي مرام كانت تغلق عينها وتفتحها بتعب
يونس بخوف مرام لالالاا مرام خليكي معايا يا حبيبتي خليكي معايا جهزو العربيه بسرعه هت*موت مني
الحارس العربية جاهزة
يونس وهو يحمل مرام خليكي معايا يا حبيبتي هااا اوعي تغمضي عيونك
مرام بتعب ح حاضر
ادخل يونس مرام السيارة ووضع راسها علي رجلة وساق السائق بسرعه جنونية حتي يصل بسرعه
يونس بسرعه بسرعه مش هتروحي مني يا مرام هااا حبيبتي فتحي عيونك انتي سمعاني
مرام ليث عا عاوزة ليث
يونس حاضر يا حبيبتي هكلمهم يجولك
اغمضت مرام عيونها
يونس بصريخ مرررررام لالا يا مرام فتحي عيونك بسرعه الله يخليك بسرعه هت*موت مني
السائق وصلنا وصلنا يا باشا
هبط يونس ودخل المستشفى وهو يحمل مرام ويصرخ في كل من موجود
يونس حد يلحقها مني هتم*وووت
حملها الاطباء علي الترولي وفي طريقهم الي غرفة العمليات
يونس مرام مرام حبيبتي الله يخليكي فوقي
الطبيب ممنوع يا يونس بية
اغلق الطبيب غرفة العمليات تاركا يونس يبكي علي مرام خوف من ان تذهب وتتركة اتصل يونس بليث
ليث ايوة في اي
يونس تعالي المستشفى******** بسرعه
ليث بخوف في اي مرام حصلها حاجه
يونس ببكاء تعالي بسرعه اوعي تتاخر
اغلق الخط واخذ يدعو بان ينجي حبيبتة من المو*ت
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
عند ليث قام مفزوع واخذ يرتدي ملابسة علي عجلة
مليكة في اي يا ليث مالها مرام
ليث مش عارف يونس اتصل بيا عمال يقولي تعالي
مليكة وانت هتروح
ليث بصريخ ايوة طبعااا دي اختي انتي فاهمه
مليكة طيب استني اروح معاك
ليث طيب بسرعه
ذهبت مليكة وارتدت ملابسها بسررعه وحملت اسد معاها وانطلق ليث بالسيارة الي المستشفى
مليكة بخوف ليث هدي السرعه هنعمل حادثة
لم يسمع ليث اي شئ لم يري غير صورة اختة امامة وصل الي المستشفى وسال الاستقبال علم ان اختة جائت مصابة بطلقة في الدهر وهي الان في العمليات
وصل الي غرفة العمليات وجد يونس يجلس وهو يبكي
امسكة ليث من ملابسة
ليث بغضب اختي فين انطق عملت فيها اي
يونس مش انا مش انا دا خالي كان قاصد يضر*بني انا بس مرام وقفت قدامي واخدت الرصاصة ياريت كانت جات فيا لي يا مرام عملتي كدة لي
ليث بهدوء قليلاا اهدي يا يونس هتبقي كويسة
يونس وهو يحضن ليث انا موجوع اوووي يا صاحبي خالي ومراتي كتيرررر اووووي
ضمة ليث الية هنجيب حق اي حد اذاك او اذى اختي
مليكة يا جماعه اهدو شويه علشان نعرف نتصرف انا مر*عوبه وانتو بترعبوني اكتر
اخذها ليث في حضنة هتبقي كويسه ان شاءلله
مليكة ويونس يااااارب
******************************
عند فؤاد
فؤاد بغضب يعني اي خدت الرصاصة عنة انا مشغل بهايم المهم في حد شافك
الشخص لالا محدش شافني
فؤاد بغضب غور انت وانت هتصرف
ذهب الشخص وجلس فؤاد يخطط شئ جديد
فؤاد لازم اخلص منك يا يونس زي مخلصت من امك
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
في مدرية الامن
اسد تحت امرك يا فندم حضرتك طلبتني
اللواء اقعد يا اسد
جلس اسد اؤمر يا فندم
اللواء جالنا بلاغ مهم جدا بس البلاغ سري عن واحد اسمة فؤاد الهاشمي بيتاجر في الممنوعات وبيدخلها البلد عاوزك تتعامل بسرية تامة انت فاهم
اسد وهو يودي التحية العسكرية تمام يا فندم
اللواء اتفضل انت والملف هتلاقي علي مكتبك
ذهب اسد الي مكتبة وفتح الملف وهو يدرس الموضوع
*****************************
في المستشفى
خرج الطبيب بعد مرور الكثير من الوقت جري علية ليث ويونس حتي مليكة التي لم تكف عن البكاء
الطبيب اهدو يا جماعه المدام بخير
الجميع بفر*حه الحمدلله يارب الحمدلله
الطبيب بس في حاجه لازم تعرفوها
يونس اي هي
الطبيب ...............؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
****************************
في المستشفى
خرج الطبيب بعد مرور الكثير من الوقت جري علية ليث ويونس حتي مليكة التي لم تكف عن البكاء
الطبيب اهدو يا جماعه المدام بخير
الجميع بفرحه الحمدلله يارب الحمدلله
الطبيب بس في حاجه لازم تعرفوها
يونس اي هي
الطبيب الرصاصة غريبة جدا السلا*ح الي اضر*بت بي المدام نادر تلاقي في مصر وكدة احنا لازم نبلغ علشان حقها يرجع
ليث السلاح نوعة اي
الطبيب نوعة **** عن اذنكم انا لازم ابلغ
ذهب الطبيب نظر ليث ليونس
ليث بتفكر في اي
يونس دا نفس سلاح خالي
ليث بغضب يعني كدة بتاكيد خالك هو الي ورا الموضوع
يونس تعالي بس نطمن علي مرام وبعدين نشوف الحوار بتاع خالي
مليكة يالا يالا بسرعه
صعدوالي غرفة مرام وجلسو بجانبها حتي مر الكثير من الوقت
يونس بتوتر هي مش بتفوق لي انا قلقان اوووي
ليث اهدي بقا الدكتور قال محتاجة شويه وقت
مليكة بفرحه فاقت فاقت
نظر يونس الي مرام بلهفة مرام حبيبتي انتي كويسة ردي عليا
مرام بتعب انا كويسه يا حبيبي
ليث لمليكة هههههههه بتقولة يا حبيبي
ضحكت مليكة بقوة علي زوجها ملكش دعوه بيهم
ليث بضحك حمدلله على السلامة ياقلبي
مرام بتعب الله يسلمك يا حبيبي
مليكة حمدلله على السلامة يا مرام كدة تخليني اموت من القلق عليكي
مرام بضحك وتعب الله يسلمك معلش بقا قلت اعرف غلوتي عندكم
يونس انتي غالية اووووي وانتي عارفه
ليث بسماجة اة غالية اووووي هاااا غالية موووت
يونس يالهوي علي اخوكي وغلاستة ليث انت مش عملت الواجب امشي يالا من هنا
ليث مش ماشي
يونس يعني اي
ليث مش همشي غير بختي الحمدلله المرادي جات سليمة يا عالم المرة الجاية هيحصل ايه
مرام بتعب انا مش هاجي معاك يا ليث انا بحب يونس وهفضل معاة مش هسيبة
ليث يا حبيبتي علشان خاطري اسمعي الكلام
مرام بدموع يونس انت مش عاوزني انت عايز تسبني
يونس لالا انا هخدك مش هسيبك
ليث حياتكم في خطر لازم كل حاجه تنتهي بسرعه
يونس متقلقش انا مامن كل حاجه
في هذة اللحظة الباب خبط دخل اسر وياسمين
ياسمين مالك يا مرام مالك ياقلبي حصلك كدة ازاي
اسر اي يا ليث اول مكلمتني جيت علي طول حصل ايه
يونس اي يا صاحبي مش هتسلم عليا
اسر بفرحه اي دا بجد هههههههه حبيبي ياعم واخيرا رجعنا تاني استحالة حد يفرقنا صح يا ليث
ليث صح ياعم بس ياريت الحمار دا يفهم
يونس متقولش حمار مراتي قاعده يا جدع الله
اسر يا شيخ اتنيل
ليث قولة اديلة يالا يا اسر
الفتايات يضحكو بقوة علي كلامهم وهزارهم
ليث بقولكم اي انا عندي حل حلو اوووي
الجميع اي هو
ليث انا الفيلا بتاعتي تلت ادوار اي رايكم كل واحد دور ونعيش مع بعض
الفتايات بفرحه احنا موافقين
ليث طيب علي بكرة الله بكرة كل واحد يجيب حكاتة اكون ضبطت الدنيا
يونس انا حاسس اني مليش راي
اسر وانا كمان
ضحك الجميع دق الباب ودخل الضابط
الضابط ممكن ادخل يا ليث بية
ليث اتفضل يا حضرت الضابط
دخل الضابط وسلم علي ليث انا اسد الهواري الضابط المسؤول عن قضية اختك انت بتتهم اي حد
ليث لالا خالص
اسد وانت يا يونس بية
يونس لا اكيد انا مليش اعداء (يا ابن الكدابة 😂😂)
اسد طيب انا هدور ورا اي خيط علشان اوصل للي عمل كدة حمدلله على سلامة المدام بعد اذنكم
ذهب اسد وغادرو الجميع بعد ان جهز ليث غرفة مجهزة احدث الاجهزة لاختة حتي لا تبقي في المستشفى حوفا عليها
بعد ان تناول الجميع وجبة السحور ذهب اسر وياسمين حتي يستعدو لغدا والجميع صعدو الي غرفتهم ليناموا
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
في غرفة مرام
يونس مرام حبيبتي في حاجه وجعاكي
مرام لا يا حبيبي يالا علشان تنام وراك شغل بكرة
يونس بتعب لا خدت اجازة من الشغل علشان هجيب شوية حاجات من الفيلا علشان هنعيش هنا زي مقالو
مرام انا فرحانه اووووي اني هقعد هنا
يونس يارب دايما ياقلبي يالا ننام عشان انتي تعبانه
نام يونس وكذالك مرام اخذ يونس يحمد ربة حتي نام
******************************
في غرفة مليكة
مليكة بس بقا يا حبيبي مالك بتعيط لي
ليث انا مش عارف انام وورايا شغل بكرة حرام والله هاتي الواد دا كدة
مليكة طيب براحه علية
ليث انت في اي مالك اكل واكلت لعب ولعبت عياط وعيطت عاوز اي تاني نام يالا
بعد ربع ساعه نام اسد في حضن ليث وهو يمسك ملابسة
مليكة اي الجمال دا اي الجمال دا بجد انت هايل دا نام
ليث بغرور امال انتي فاكرة اي انا مسيطر برضو تعالي انتي كمان
اخذ ليث مليكة واسد في حضنة ونام وهو يحمد ربة علي هذة النعمة التي انعم علية بيها
*****************************
عن اسر
دخل اسر الي البيت جلست ياسمين علي الاريكة بتعب
ياسمين اةةةة مش قادره
اسر اوعي تولدي مش قادره اتحرك
ياسمين لا اولد اي لسة فاضل اسبوعين
اسر طيب الحمدلله يالا تعالي نطلع ننام يحسن تعبان اوووي
ياسمين وانا كمان بس هات طبق التفاح دا اتسلي بي في الطريق
اسر بدهشة تتسلي بطبق تفاح في الطريق لي انتي رايحة لبيا حرلم والله خدي
ياسمين دايما كده بصصلي في اللقمة
اسر يالا يا حبيبتي الف هنا وشفا يالا علشان ننام
صعد اسر الي الغرفه برفقة ياسمين نام بسرعه من التعب وكذالك ياسمين نامت وفي يديها التفاح
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
في فيلا فؤاد
فؤاد بعصبيه يعني اي يعني اي قاعد عندهم خلاص كل الي عملتة في حياتي كلها اتهد لالا انا مش هسكت لازم اخد حقي انا مش هطلع من المولد بلا حمص مش بعد كل الي عملتة مش هكسب حاجه انا مش هسكت
جلس علي الكرسي يخطط لشئ ليفعلة
ولاكن في هذة اللحظة دخلت الخادمة المكتب
الخادمه فؤاد بية في حد عاوز حضرتك برة
خرج فؤاد وجد احد واقف علي الباب ومعة بعد الاشخاص
فؤاد حضرتك مين وعاوز اي
الشخص انا الرائد اسد الهواري
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
خرج فؤاد وجد احد واقف علي الباب ومعة بعد الاشخاص
فؤاد حضرتك مين وعاوز اي
الشخص انا الرائد اسد الهواري
فؤاد بتوتر اهلا وسهلا في حاجه ولا ايه
اسد لا متقلقش كل خير هاتو
فؤاد بعصبيه انت مش عارف بتكلم مين انا هوديك ورا الشمس انا مش هسكت
ركب فؤاد في البوكس وهو مازال يتوعد لاسد ومعة بعض العساكر وركب اسد وانطلقت السيارة الي القسم
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
في الصباح
استيقظ ليث علي صوت رنين هاتفة فرد
ليث الو ايوة بجد يعني خلاص لالا انا جاي حالا سلام
قام ليث وارتدي ملابسة بفرحه شديدة
مليكة انت رايح فين ومالك فرحان لي
ليث باستعجال بعدين بعدين لازم امشي دلوقتي
ذهب ليث بسرعه الي غرفة يونس وطرق الباب بقوة
يونس بفزع في اي انت بتخبط كدة لي
ليث بسرعه بسرعه كل حاجه انتهت كل حاجه خلصت
يونس باستغراب يعني اي مش فاهم
ليث اجهز بسرعه عقبال متصل با اسر اخلي يجي
ذهب ليث بسرعة الي الاسفل نظر يونس لمليكة
يونس يعني اي كل حاجه انتهت
مليكة مش عارفة يالهوي يحسن يكون هيتجوز عليا
هبطت مليكة الي الاسفل وفي يديها اسد
يونس لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم دل مجانين
دخل يونس وغير ثيابة
مرام رايح فين ومالو ليث في حاجه
يونس مش عارف والله تقريبا هيتجوز علي مليكة زي مقالت
مرام هههههههه انت بتصدق مليكة هههههههه طيب روح شوف في اي وطمني
يونس وهو يقبل راسها من عيوني ارتاحي انتي
هبط يونس الي الاسفل وجلس بجانب ليث
يونس في اي بقا مصحيني لي كدة وعامل قلق
ليث اهدي بس وهتعرف كل حاجه
يونس اما نشوف يارب نخلص
ليث خلصت روحك يا بعيد اهمد بقا
في هذة اللحظة دخل اسر وفي يدية ياسمين
اسر في اي حصل حاجه
ليث بسماجة لا مفيش بس عوزكم في مشوار مهم
اسر ياعم انا صايم بلاش افطر عليك
يونس اخلص بقا اي المشوار دا انت بارد كدة لي
ليث يالا يالا وفي الطريق هتعرفة كل حاجه
مليكة انتو رايحين فين وسيبلي دي كدة دي هتولد
اسر ياريت والله بدل مهي زي البلونة كدة
ضحك الجميع وذهب ليث واسر ويونس
ياسمين طيب لما تجيلي يا اسر انا هوريك
مليكة تعالي اطلعك لمرام فوق وانزل اشرف علي الاكل
صعدت ياسمين بمساعدت مليكة وجلست مع مرام وهبطت مليكة تشرف علي الاكل مع الخدم
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
وصل ليث الي القسم وقف وهبط من السيارة
ليث يالا يا بني وصلنا
يونس اخس عليك عاوز تسلمني بايدك عاوز تيتم ابن اختك انت ازاي كدة
اسر وانا وانا حرام عليك طيب بلاش انا ابنك الي في بطني دا اعمل في اي شكلك اي لما تقولة انا الي شردك وخليت كلاب السكك تنهش في لحمك
ليث والله دا هيشكرني اني شردتة بدل الخلقة الزبالة دي وبعدين بطل استزراف انت وهو الموضوع خطير
يونس مش هتحرك غير لما افهم كل حاجه
اسر وانا كمان
ليث اسكت بقا انت اي راشق في اي حاجه بص يا يونس في موضوع بس تمسك نفسك انا كلمت اللواء في موضوع خالك فؤاد وطبعا هو اتصرف بسريه تامه زي ما طلبت منه وكلف الرائد اسد اللي هو جاء عندنا المستشفى فاكره وكان في صفقة مخدرات كبيرة داخله البلد واتحذرت في الطريق واتقبض علي فؤاد لان الصفقة باسمة وهو دلوقتي جوة وهندخل نشوفة
يونس طيب يالا ندخل
دخل يونس وليث واسر
ليث الرائد اسد جوة
العسكري ايوة اقولة مين
ليث قولة ليث السيوفي
العسكري مستني حضرتك جوة اتفضل
دخل ليث وخلفة اسر ويونس استقبلهم اسد بترحاب
اسد اتفضل يا ليث بية منور والله
ليث حبيبي يا باشا ها اي الاخبار
اسد كلو تمام هبعت اجيبة لحضرتك حالا بس علي السريع عشر دقايق بس علشان المشاكل
ليث متقلقش يا سيدت الرائد
دخل العسكري وفي يدية فؤاد التي ينظر لهم بغل
اشد هسيبكم عشر دقايق عن اذنكم
خرج اسد وذهب يونس الي خالة
فؤاد ببكاء مصطنع شفت يا يونس عملو فيا اي بس كويس ان انت جيت يالا خرجني من هنا دنا خالك
يونس اه خالي خالي اللي ق*تل امي خالي اللي كان عاوز يق*تل ابن اخته خالي هو سبب كل المصائب اللي انا فيها انا بس جئت هنا عشان اسالك سؤال واحد ليه عملت كده ليه فهمتيني طول السنين اللي فاتت دي ان ليث هو اللي ق*تل امي كل دا لي علشان الفلوس
فؤاد هههههههه طلما اللعبة اتكشفت يبقي اتكلم بقا ايوة انا الي قتلت امك وانا الي وقعت بين ابوك وابو ليث علشان يقتلو بعض وانا الي كنت هق*تلك بس جات في المدام اله هي عاملة اي
يونس وهو يمسكة من ملابسه بغضب اوعي تجيب سيرتها علي لسانك الوسخ دا
دخل اسد في هذة اللحظة
اسد شكرا علي اعترافك يا فؤاد بية خدة يا عسكري علي الحجز
فؤاد انا هوريكم هعمل اي انا هعرفكم مين هو فؤاد الهاشمي
اسد احنا بنشكرك با ليث بية علي دعمك لينا ووقفتك معانا تعبناك معانا
ليث لا مفيش تعبت انا تحت امرك في اي وقت بعد اذنك يا باشا
ذهب ليث وخلفة يونس المصدوم واسر الذي حزن علي يونس صديقة واخية ركبو السيارة وانطلقو بها الي القصر مرة اخري
ليث يونس انا مش عاوزك تزعل
يونس انا مش زعلان انا مصدوم بس مش اكتر يالا خد جزئة
اسر ليث جهزت الفيلا وكدة ولا اي
ليث اة كل حاجه جاهزة
اسر كويس يحسن هم*وت وانام
ليث ابقي اتخمد براحتك
وصلو القصر ودخلو جميعا
الجميع في اي
قص لهم ليث عن ما حدث
مرام حبيبي متزعلش هما في الجنة ونعيمها صح
يونس بابتسامه ايوة طبعا انتي اخبارك اي تعبانه
مرام لا يا حبيبي انا كويسه
ليث كدة المهمة خلصت هطلقها امتي
حضنها يونس وفال بعصبيه انا مش هطلقها انت سامع
مرام بالم يونس اهدي دا بيهزر معاك اهدي وحتي لو الدنيا اجتمعت اني اسيبك انا عمري مسيبك ابدا
اسر تيراراااااا
ضحك الجميع
جاء موعد الاذان وفطر الجميع في جو اسري جميل
(💙💙💙💙 بقلم نورهان العطار 💙💙💙💙)
مرت الكثير من الايام
ليث ياةة الواحد مش قادر يصدق ان رمضان خلاص
مليكة اة والله دا بكرة الواقفة كل سنة وانت طيب ياحبيبي
ليث وانتي طيبة يا ملاكي
اسر واسعع واسعععععع كحك العيد اهو كحك العيد اهو
ليث متخلف مجنون مش عارف اوصفك المهم جبت كتيررر
اسر كل حاجه تمام
مرام شيلو من وشي علشان بجد هفطر ريحتة تجنن
يونس اة ريحتة جلوة جدا
وفي هذة اللحظة جاء الي يونس تليفون فرد
يونس الو ايوة انا مين معايا في اي انت بتقول ايه حصل امتي الكلام دا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
وفي هذة اللحظة جاء الي يونس تليفون فرد
يونس: الو ايوة انا مين معايا في اي انت بتقول ايه حصل امتى الكلام دا طيب انا جاي سلام
ليث: في اي يا بني حصل اي
يونس: فؤاد وهو متحول للمحكمه كان عاوز يهرب الحكومة حاولت توقفه مرديش يقف ضر*بوه با*لنار ما*ت
ليث: البقاء لله يا صاحبي طيب يالا نروح ند*فن الج*ثة
يونس: يالا
اسر: طيب وانا كمان جاي معاكم
ذهبو جميعا تاركين الفتيات خلفهم يجهزون الاكل
وصل ليث ويونس واسر الي المشرحة واخذو فؤاد ودفنوه مات فؤاد بكل افعاله فهو امام الله يحاسب
وركبو السيارة وانطلقو الي مقر الشركه فقد ضم يونس مجموعه شركاته مع ليث واسر
ليث: اسر راجع الورق دا
اسر: ياادي اسر وسنينه السودة كل حاجه اسر
يونس: انت عاوز تقعد كدة يعني
في هذا الوقت رن هاتف اسر
اسر: بس بس حبيبة قلبي بترن
اسر: الو ايوة يا حبيبتي اي بتولدي يعني اي
ليث بعصبيه: هو اي الي يعني اي
سحب منه الهاتف: ايوة ياسمين اهدي واحنا جايين
اغلق الهاتف
اسر: هبقي اب اخيراااا
ليث: يالا بسرعه
ركبوا السيارة وانطلقو بها بسرعة إلى القصر وبعد مرور دقائق وصلو القصر
ياسمين بصريخ: الحقني هموت والله الحقناااااي
مليكة ببكاء: اهدي طيب حولي تهدي
اسر بخوف: بسرعه يا ليث شكلها مش طبيعي انا خايف اوووي عليها
يونس: اهدي هتكون بخير
ليث: امال فين اسد يا مليكة
مليكة: في البيت مع مرام اصلها تعبانه شويه
يونس: مالها في اي
ياسمين بصريخ: انتو لسه هتحكو بسرعه انا بولد يا ولاد الكلب وانت وانت طلقنننننني
اسر: حاضر بعد متولدي هنطلق
ياسمين: ماشي انا هوريكم كلكم
ليث: وصلنا يالا بسرعه
كانت الاطباء في استقبالهم فهم اصحاب المشفى
اخذوها الاطباء الي غرفة العمليات
ياسمين بصريخ: انت اللي عملت فيا كده انت اللي غوتني
اسر: غويتك اي هو انا كنت ماشي معاكي في الحرام
ليث: متردش عليها سبها تتكلم هتفضحونا يخربيتكم
دخلت ياسمين غرفة العمليات والجميع في الخارج يدعو لها
يونس: اوووف دي صداع يخربيت صوتك قوليلي بقا يا مليكة مرام مالها
مليكة: دايخة وبترجع شكلها واخده برد
يونس: طيب هروح اكلمها
رن يونس عليها
مرام بتعب: ايوة يا يونس
يونس: مالك يا حبيبتي
مرام: دور برد مش اكتر
يونس: انا جاي اخدك للدكتور
مرام: لالا خليك معاهم انا كويسه والله
يونس: طيب شوية وهنيجي مش هنتاخرر
اغلق يونس مع مرام
ليث: هااا اي الاخبار
يونس: بليل هخدها للدكتور صوتها مش مريحني
بعد مرور الوقت خرجت الدكتورة
الدكتوره بابتسامه: بنت زي القمر
اسر: اكيد لازم تكون قمر طالعة لابوها
مليكة: سيبك منه دا خلاص اتجنن ياسمين اخبارها اي
الدكتورة بضحك: زي الفل وهي دلوقتي اتنقلت اوضة عادية رقم ***
ليث: شكرا يا دكتوره
صعدو جميعا الي الغرفة
اسر: حمدلله على السلامة ياقلبي
ياسمين بتعب: الله يسلمك ياقلبي انا جبت اي
اسر: بنوتة زي القمر
ياسمين: بجد بنت جات بنت كان نفسي اوي اجيب بنت
اسر: بنت وزي العسل
جاءت الممرضة واعطت لهم الفتاة
الممرضه: تتربي في عزكم يارب وذهبت
ياسمين: الله دي حلوه اوووي ما شاء الله
ليث: الف مبروك يا صاحبي
اسر: الله يبارك فيك يا حبيبي
يونس: يتربي في عزك يارب
اسر: ربنا يخليك يا صاحبي
مليكة: هااا بقا هتسموها اي
اسر: هسميها قمر علشان هي قمر
ياسمين: الله حلو اسم قمر
اسر: بحبك يا ام قمر
ياسمين: منا كمان بحبك يا ابو قمر
ليث: طيب نغور احنا يعني ولا اي
ضحكو جميعا وبعد مرور الكثير من الساعات خرجت ياسمين معهم وهم في طريقهم الي البيت وصلو البيت فرحت مرام برؤية المولودة الصغيرة
مليكة: احنا هناخد قمر لاسد
اسر بغرور: سبولي فرصه افكر
ضحك الجميع علية
مرام: انا هطلع ارتاح علشان تعبانه
صعدت مرام وخلفها يونس الذي استاذن منهم ليصعد ليري ما بها
دخل الغرفة سمع صوتها في الحمام تتالم ودخل بسرعه
وجدها تخرج كل ما في معدتها حضنها من وسطها ورفع شعرها حتي انتهت غسل لها وجهها وحملها ووضعها علي السرير اتصل يونس بالطبيبة حتي تاتي
بعد وقت من الكشف
يونس: طمنيني يا دكتوره
الدكتوره: مبروك المدام حامل
يونس بفرحة: اي بجد والله شكرا جدا
ليث بفرحة: الف مبروك يا صاحبي الف مبروك ياقلبي
مرام بابتسامه: الله يبارك فيك يا حبيبي
ليث: اخيرا هكون خالو
مليكة: الف مبروك ياقلبي ياسمين فرحت جدا بس مش قادره تمشي
مرام: لا خليها انا هبقي اروحلها
يونس: تروحي فين انتي مش هتتحركي لحد متولدي
مرام: لييييي يعني انت بتهزر
يونس: انتي بتزعقيلي خلاص نطي من الدور التاني لو عاوزة
اسر: لي متجوز المرأة الحديده
ضحك الجميع وبعد وقت غادرو الغرفة حتي ترتاح
في المساء كانت مليكة تشرف علي الخدم في تنظيف البيت
ليث: انا مش عارف لي كل دا يعني ما البيت نظيف
مليكة: دا عيد اوعى كدة
يونس: هو العيد للنظافة بس
مليكة: اةة واخرس بقا انا اتخنقت منكم
وبعد مرور ساعتين او اكثر انتهت مليكة من كل شئ تفعله جلست بتعب
مليكة: يالهوي علي التعب
ليث: احسن خدي الواد دا نازل اكل في صوابعي جعان تقريبا
مليكة: حبيب ماما والنبي يا ليث هات الرضعة من جمبك
ليث: خدي
شربت مليكة اللبن لاسد حتي نام
مليكة: هطلع انيمه
صعدت مليكة الي الاعلي ونيمت اسد واخذت دش وهبطت الي الاسفل مرة اخري
جلسو جميعا يسمعون تكبيرات العيد في التلفزيون
ليث: كل سنة واحنا مع بعض
يونس: وانت معانا يا صاحبي
اسر: وانت طيب ياغالي
جلسو جميعا بفرحة لا توصف
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
في مساء اليوم التالي بعد اذان المغرب اقيمت تكبيرات العيد والفرح بين المسلمين والجميع يودون بعضهم ويضحكون
ليث كل سنة وانتم طيبين
الجميع وانت طيب يا ليث
ليث اي رايكم بمناسبة الوقفة تعالو نخرج
مليكة نروح فين
مرام اة نروح فين
ليث مفجأه يالا بس اجهزو
صعد الجميع حتي يجهز فارتدت مليكة فستان اسود وفردت شعرها واسد ارتدي ترينج صغير لونة اسود
وليث ارتدي بنطلون جينس ازرق وتيشيرت اسود
وفي غرفة اسر
ارتدت ياسمين دريس ازرق وحجابها الابيض واسر ارتدي بنطلون ابيض وقميص ازرق وقمر فستان ازرق
في غرفة يونس
ارتدت مرام فستان ابيض في اسود وارتدي يونس بنطلون اسود وتيشيرت ابيض
خرجو الجميع من الغرف فكان الجميع يرتدون مثل بعضهم ركبو سيارة ليث لانها كبيرة جدا وانطلقو الي مكان جميل جدا حديقة رائعة يوجد بها الكثير من الالعاب المسلية
مليكة واووووو الله حلوة اووووي يا ليث
ليث عحبتكم
مرام تحفه يالا بقا علشان نركب المرجيح
يونس لا طبعا انتي حامل
مرام بدموع علشان خاطري والنبي
اوصي يونس السائق علي اوطي سرعه خوفا عليها
بعد الكثير من الوقت خرجو من الحديقة وهم يضحكون بشدة ركبو السيارة وفي طريقهم الي البيت
مرام اقف بسرعه بسرعه
ليث بخضة في اي
يونس حصل اي في اي
مرام ذرة حد ينزل يجيبلي
مليكة وانا كمان
ياسمين وانا وانا
يونس حرام عليكي والله قلبي وقف
انزل ليث واحضر الكثير من الذرة واخذو ياكلون ويضحكون ذهب ليث الي الكورنيش واخذو يتمشون ويتصورن الكثير من الصور والجميع حولهم فارحين
اسر ثواني جاتلي فكرة
ذهب اسر واحضر شئ
ليث اي دا
اسر تلج افراح
ورش ليث ويونس في وجههم
جري خلفة ليث ويونس وهم يغرقونة بتلج الافراح والقتايات يضحكون بشدة عليهم
وبعد وقت جميل ذهب الجميع الي بيوتهم ولاكن وجد شئ عندما ذهب
ليث عمتي
عمتة وهي تحضنة اذيك يا حبيبي كل سنة وانت طيب انا عارفه طبعا انك مش طايقني بس انا توبت والله سامحني يا بني ابوس ايدك سامحني بنتي خلاص راحت وانا مش بقيلي حاجه في الدنيا خدني يا بني اعيش معاك مش عاوزة اموت لوحدي
مليكة بعد الشر عليكي يا تيتة
عمتة انا اسفة يا بنتي حقك عليا مين دا دا بنك يا ليث
ليث ايوة اسد
عمتة ممكن اشيلة
مليكة اكيد اتفضلي
حملتة جدتة واخذت تبكي علي العمر الذي مر وهي كا العمياء لم تري غير الشر والاذية
ليث خلاص يا عمتي انا مسمحك
عمتة بفرحه بجد يا بني
ليث اة والله يالا يا امي علشان ترتاحي
عمتة انت قلت اي امك
ليث طبعا امي حبيبتي يالا يا امي علشان ترتاحي
عمتة بفرحه حاضر يا قلب امك
سندها ليث الي غرفتها حتي ترتاح دثرها جيدا وهبط الي الاسفل
ليث نامت عمتي دي غلبانة اوووي بس سوزي ربنا يسمحها بقا هي السبب
مليكة الله يرحمها
الجميع ياااارب
بعد وقت
ليث يالا ننام الاولاد نامو وكمان علشان نصحي الصبح علشان صلاة العيد
مرام اة يالا بجد علشان هموت وانام
يونس بعد الشر عليكي من الموت يا قلب يونس
مرام بكسوف يوةة بقا
اسر بقولك اي متيجي
ياسمين اتلم يا راجل
اسر انا قاصدي متيجي ننام علشان اقدر اصحي بكرة
ضحك الجميع وما فيهم ياسمين
وبعد وقت صعد الجميع الي غرفهم واطمان ليث علي عمتة وذهب الي غرفتة
وجد مليكة نايمة اسد ونائمة ذهب نحوها واخذها بين احضامة ونام
في غرفة اسر
اسر بقولك اي عاوزك في موضوع
ياسمين بتعب بكرة علشان تعبانه
اسر بكرة لااا مش فاضي
ياسمين اخلص عاوز اي
قبلها اسر من خديها عاوز اقولك بحبك وبموت فيكي وربنا يخليكي ليا ياررب انتي وقمر حبيبتي
ياسمين بدموع الفرحه ويخليك ليا ياقلبي وانا كمان بحبك وبموت فيكي اووووي
اخذها اسر في حضنة ونام وهي بين احضانة
في غرفة يونس
يونس بقولك اي انتي هتنامي
مرام بغلاسة اة
يونس طيب مفيش حاجه
مرام زي اي
يونس اتخمدي مش عايز حاجه
مرام حاضر
نامت مرام جلس يونس علي السرير وذهب نحوها وجدها نائمة علم ان الحمل يتعبها اخذها بين احضانة ولاكن تفاجأ بها تضمة اليها بحب فضمها اكثر
يونس بحب بحبك اووووي
مرام وانا بموت فيك يا حبيبي
نام الجميع في فرحة وبهجة وسرور
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب↚
مليكة ليييييث
ليث بفزع في اي
مليكة يالا اصحي صلاة العيد
ليث حرام عليكي والله انا قلت اسد حصلة حاجه
مليكة لالا حبيب ماما اهو كويس
ليث حبيب ماما طيب اوعي خليني اخد دش
دخل ليث للمرحاض واخذ دش وارتدي جلباب بيضاء ومليكة ارتدت اسدال صلاة واسد ارتدي مثل ابية وحملة ليث علي يدي واليد الاخري امسك يد مليكة
في غرفة يونس
يونس مرام مرام حرام عليكي خلاص خليكي نايمة وانا هروح اصلي
مرام بفزع لالالاااااااااا خمس دقايق بس وجاية
جريت علي المرحاض تاركة يونس يموت من الضحك بعد مدة خرجت وارتدت اسدال الصلاة ويونس الزي الابيض مثل ليث وامسك يديها وخرج
في غرفة اسر
استيقظت ياسمين ونظرت في الساعه
ياسمين يالهوي يالهوي
اسر بخضه في قمر كويسه
ياسمين اتاخرنا علي الصلاة
اسر روحي الهي منك لله ربنا ينت*قم منك
ياسمين انت لسه هتد*عي عليا قوم بسرعة علشان العيد
ذهب اسر الي المرحاض وبعد خمس دقايق كان ارتدي جلبابة الابيض وياسمين الاسدال وقمر اسدالها الصغير فكانت كالملاك الصغير
هبطو جميعا الي الاسفل
ليث دايما متاخر كدة
ياسمين هو الي ماخرنا والله
اسر بدهشه لا والله
ليث ايوة انا عارف عيل اعوز بالله
اسر والله طيب لينا اوضة تلمنا يا ياسمين
ياسمين يعني هتعملي اي ولا تقدر
اسر هكلك روسية لو مسكتيش هنيمك فيها
يونس الشياطين اشتغلت هههههههه
ضحك الجميع وذهبو الي الجامعه وجلست مرام وياسمين ومليكة في جامع النساء وياسمين معها ابنتها
وجلس ليث ويونس واسر في جامع الرجال وليث معة ابنة اسد الذي يضحك للناس
اسر ياعم انت متلم ابنك فاتح بوقة للي رايح والي جاي
يونس سيبة بيلقت رزقة
ليث انتو بتقسمة علي الواد طيب والله لوريكم اضحك ياض براحتك وسيبك من دول
ضحك اسد علي كلام ابية فضحك يونس واسر علية
بعد وقت انتهت الصلاة وذهبو الي القصر
ليث يا دادة الفطار
وضعت الدادة اكواب من اللبن والبسكوت وجلسو جميعا ليفطرو ولاكن
عمتة هتفطرو من غيري اخس عليكم
ليث بابتسامه انا اقدر لسة كنت هصحيكي
مليكة تعالي يا ماما
جلست عمت ليث بجانب ليث ومليكة وحملت اسد
اسر ثواني احنا محتاجين حاجه
الجميع اي هي
اسر صورررررة
الجميع بفرحة اةةةةة
نادي اسر علي الخادمة وجائت علي الفور
الخدامة نعم يا بني
اسر صورينا يا دادة
جلسو جميعا بجانب بعض جلس ليث وعمتة ومليكة واسد علي ارجل جدتة وليث ومليكة يحتضنون عمتهم وياسمين بجوار اسر واسر يحتضنهم ويونس بجوار مرام وهو يحتضنها ويضع يدية علي بطنها بحب التقت لهم الدادة العديد من الصور
ليث يالا بقا نقول للناس الي متبعانة اي
الجميع كل سنة وانتم طيبين يا حلوين
تمت بحمدلله