رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول بقلم ايه جميل

رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول بقلم ايه جميل


رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة ايه جميل رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول

رواية جذبني طالبة بقلم ايه جميل

رواية جذبني طالبة كاملة جميع الفصول

نيره بصريخ : يلا يا حوووووور اتاخرناااااا مش هندخل الدرس 
حور : خلاص ي اختي خلصت اهو يلا 
حور : يا ماما انا ماشيه علي الدرس عاوزه حاجه 
والده حور (فاطمة)ببرود : لا مش عاوزه ويلا امشي 
حور : ماشيه اهو سلام 
ذهبت حور و نيره الدرس عند الشرح المدرس بإعجاب لحور يا حوري ركزي معايا 
حور : حاضر يا مستر وانا اسمي حور مش حوري 
المدرس : ماشي يا حور 
بعد الدرس ...
نيره : يلا يا حور علشان منتأخرش  وماما تقلق عليا 
حور : تمام يلا 
بعد فتره ....
نيره : سلام يا حور خدي بالك من نفسك وانتي ماشيه 
حور : ماشي سلام واكملت حور طريقها 
في الطريق تقف سياره سوداء أمامها ويضع شخص منديل علي وجه حور 
بعد فتره ...
مجهول : ايوه ي دكتور اسر المهمه تمت بنجاح 
اسر : حلو اوي مستنيكو 
زين : الرجاله عملوا ايه يا اسر 
اسر : المهمه تمت بنجاح 
زين : حلو اوي 
باااااس تعالوا نتعرف على ابطالنا 
( حور : فتاه في الصف الثاني الثانوي جميله وقصيره عيونها بني وبشرتها قمحاويه )
  ( اسر : طالب في اخر سنه له في جامعه الطب يعني في اخر سنه الامتياز عنده ٢٥ سنه عيونه خضراء و بشرته قمحاويه وعضلات كدا ايه حاجه ولا في الخيال 😂😂)
(نيره : صديقه حور المقربه وتعلم كل شيء عن حور وهي فتاه قصيره وعيونها خضراء وبشرتها بيضاء جميله جدا 😍)
( زين : طالب في جامعة الطب صديق اسر المقرب ويعلم كل شيء عن اسر عيونه سوداء وبشره قمحاويه و عنده ذقن سوداء وعضلات كبيره وطويل وحاجه اخر جمدان من الاخر 🤩🤩😍)
ولسه في ابطال هتظهر معانا تاني في الروايه ويلا نكمل 
في منزل في مكان مهجور 
اسر : بنت ولا ولد 
مجهول : بنت 
اسر : هي فين 
مجهول: في الاوضه التانيه 
اسر : تمام جهزوا غرفه العمليات بسرعه قبل ما تفوق من المخ*در
مجهول: تمام يا اسر بيه 
وبعد فتره .....
اسر : يلا ي زين نعمل العمليه قبل ما تفوق 
زين : تمام يلا
اسر : يلا ياسر نعمل العمليه قبل ما تفوق
زين: تمام يلا 
دخل اسر وزين وانصدموا من جمال حور 
اسر : هي دي البنت اللي هتعمل العمليه 
مجهول : ايوه 
زين : دي جميله اوي 
اسر بزعيق : احنا كدا مش هنخلص يلا نبدأ العمليه 
زين بخبث : بقولك يا اسر متيجي نتسلي بيها شويه الاول 
اسر : ومالوا اصلا دي دخلت دماغي 
وضحكوا ضحكة شر هههههههه 
زين : رجعوها الأوضه التانيه تاني 
اسر : زين انا هدخل الاول 
زين : ومالوا 
وعندما دخل اسر الغرفة كانت حور تستيقظ 
حور : انتوا مين وعاوزين مني ايه 
اسر : متخفيش ي قطه احنا هنتسلي معاكي شويه وبعدين هنبيعك هههههه
حور باستغراب : تبعوني ازاي 
اسر : اعضاء ههههه ولا تحبي نبيعك عبيد على الاقل انتي جميله اوي وهتتباعي بسرعه ههههههه
حور : وانا موافقه بس عندي شرط _____(بقلمي الكاتبه ايه جميل) 
في المنزل عند والدة حور 
فاطمه : يا ياسر اتصل باختك شوفها اتاخرت كدا ليه 
ياسر : حاضر يا ماما 
وبعد دقائق ... 
ياسر : ماما حور مش بترد علي التلفون 
فاطمه : حاول تاني يا ابني 
ياسر : حاولت يا ماما ومش بترد 
فاطمه : طب رن علي نيره صحبتها 
ياسر :حاضر يا ماما 
نيره : الو
ياسر : الو يا نيره انا ياسر اخو حور هي حور معاكي 
نيره : لا هي لسه مش رجعت انا سيبها بقالي ساعتين 
ياسر : لا لسه لو اتصلت بيكي ابقي طمنيني 
نيره : حاضر 
ياسر: سلام واغلق الخط 
فاطمه : ها ي ابني طمني 
ياسر: مش معاها هي سيباها من ساعتين  وانا بدأت اقلق انا نازل ادور عليها 
فاطمه : ماشي ي ابني وابقي طمني
ياسر : ماشي سلام
عند حور 
حور : وانا موافقه بس عندي شرط 
اسر بصدمه : ايه 
حور : بقولك موافقه بس تقتلني الاول
اسر : ههههههههه انتي شكلك كدا هبله صح 
حور : لا انا مش هبله وف كامل وعيي بس والنبي اقتلني انا مش عاوزه اعيش وصرخت وقالت مشششش عاااااااااااوزه اعييييييش اقتلنيييي وبكت بكاء هيستيرى
اسر : _______

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسر وهو يشعر بوخذه في قلبه : اهدي ممكن تقوليلي ايه اللي حصلك 
حور ببكاء: ليييه عاوز تعرف ليه اصلا انت مين وايه اللي يدخلك في حياتي ويلا بقا اقتلنيييي انا عاوزه اموت 
أسر : طب اهدي قوليلي ايه اللي حصلك يمكن اقدر اساعدك يا .....
حور : حور اسمي حور وانا مش عاوزه مساعدتك لو عاوز تساعدني بجد اقتلني 
اسر : اهدي بس يا قطه وهعملك اللي انتي عاوزاه 
حور : متقوليش يا قطه انا قولتلك مره ان انا اسمي حور اسمي حووووووور ايه مش عارف تقولها
أسر بضحك عليها : ماشي يحور دا انتي اسم علي مسمي
حور : مش فاهمه ايه دي 
أسر : يعني اسمك شبهك اسمك حور وانتي شبه الحوريه 
حور : مانا عارفه 
أسر : عارفه ازاي 
حور : اصل ماما بتقولي كدا على طول وفجأه بدأت تظهر علامات الحزن على وجه حور و لاحظ أسر هذا
أسر : مالك يحور زعلانه ليه 
حور : اصل انا افتكرت ماما 
أسر علشان يخرجها من زعلها : طب قوليلي انتي عندك كام سنه 
حور : ١٧ سنه هو انا ينفع أسألك سؤال
أسر : اتفضلي 
حور : انت اسمك ايه  
اسر بضحك: اسمي اسر وعندي ٢٥ سنه 
حور : الله اسمك حلو شبهك انت بتأسر الناس بجمالك ده
اسر صدم من كلامها وفجأه ضحك جامد وبانت غمازاته 
حور بتوهان في غمازاته : الله غمازاتك حلوه اوي 
اسر : بجد مكنتش اعرف 
حور : خدت بالها من كلامها واتكسفت وخدودها احمرت 
اسر بضحك عليها : قوليلي بقا حور كنتي بتعيطي ليه وايه اللي حصل معاكي 
حور و الدموع تملأ عينها : مفيش حاجه 
اسر : ازاي مفيش حاجه دا انتي كنتي مستنغنيه عن حياتك 
حور : والله مفيش حاجه ويلا اقتلني واعمل فيا اللي انت عاوزه 
اسر بغضب : حوووور اسمعي الكلام 
حور برعب من شكله  : خلاص هقولك الموضوع هو أن انا بابا مات وانا عندي ٩ سنين وعايشه مع ماما وياسر اخويا في بيت العائلة بس ساعات ماما بتزعقلي وبتضربني وساعات بتعاملني بحنيه مفيش زيها لحد مابقتش عارفه هي بتحبني  وتعمل كدا من خوفها عليا ولا هي بتكرهني وبردو ياسر اخويا بيعاملني كدا بس لما بيعاملني بحنيه بحسه احسن اخ في كل العالم بس قسوتهم عليا وحشه اوي اكمن بحس أن انا نفسي اموت عارف الحياه حلوه بس الناس اللي فيها بيخلوها وحشه  وقاسيه
اسر بصدمه من كلامها :  اكيد مامتك بتعمل كدا هي واخوكي علشان خايفين عليكي علشان محدش ببكره ابنه أو بنته أو حتي أخته اللي هي قطعه منه و الحياه مش وحشه هي فيها جانب وحش وجانب حلو وانتي حاولي انك تكوني من الجانب الحلو ماشي 
حور ببراءة : بجد يا اسر هما بيحبوني 
اسر : اه يا عيون اسر 
حور : طب يلا بقا اقتلني واعمل اللي اتفقنا عليه
اسر بصدمه : انتي لسه عاوزه تموتي 
حور : اه علشان تعمل فيا اللي انتي عاوزه وعلشان لو روحت البيت ماما وياسر هيضربوني تاني 
اسر : حور انا مش هعمل فيكي حاجه دا اولا وثانيا انتي هتعيشي هنا معايا ومش هتروحي تاني ومتخفيش ياسر وامك مش هيعملو ليكي حاجه 
حور : نعم يا بابا اقعد فين انت اهبل ولا ايه 
اسر بغضب : حور دا اللي عندي ومش هكرر كلامي مرتين 
حور : يبقي خلاص تقتلني دلوقتي يلا اقتلنييي
اسر بعصبيه : ______
عند فاطمه : ايه يا ياسر معرفتش فين اختك 
ياسر : لا والله يا ماما 
فاطمة: طب روح بلغ الشرطه 
ياسر : روحت ابلغ قالوا مينفعش قبل ما يعدي علي اختفائها ٢٤ ساعه 
فاطمه : يعني ايه وهنعمل ايه 
ياسر : هنستني لحد ما ٢٤ ساعه يعدوا 
فاطمه : طب انزل دور عليها تاني علشان خاطري
ياسر : حاضر يا أمي
فاطمه بدموع :........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فاطمه بدموع : ياسر خد بالك من نفسك وارجع باختك يا ياسر علشان خاطري
ياسر وهو يقبل يدها : والله العظيم هعمل اللي هقدر عليه
فاطمه : روح يا ابني ربنا يسهلك طريقك وتلاقي اختك 
ياسر : يارب
عند حور.......
حور : يبقي خلاص تقتلني
اسر بعصبيه : أن مش هقتلك ي حور ولا هتروحي في مكان
وتركها في وسط بكائها وترك الغرفه 
زين : ايه يا برنس البت حلوه 
اسر بغضب : محدش يدخلها ولا حد يشوفها انتوا فاهمين
زين : في ايه يا اسر ايه اللي حصل 
اسر : تعالا علي مكتبي 
زين : انا جاي وراك اهو 
عندما دخلوا المكتب 
زين بسرعه : في ايه ي اسر احكي انت متعصب كدا ليه  
اسر : حكي له كل اللي حصل 
زين بضحك : انتي شكلك وقعت 
اسر : تفتكر حبتها لا انا اصلا معرفهاش ولا كلمتها قبل كدا 
زين : ما هو دا الحب من اول نظره ههههه
اسر : اكيد لاء 
زين : هو ايه اللي لا انت حبتها ومتنكرش دا 
اسر : زين سيبني لوحدي بدل ما اقوم عليك 
زين : وليه انا هقوم بكرامتي احسن 
اسر : شاطر اخرج يلا واقفل الباب وراك 
زين : ماشي وفكر كويس في اللي قولتهولك 
وترك زين اسر يفكر وعقله يصارع قلبه وفجأه قطع تفكيره صوت صريخ 
اسر : دي حور وجري مسرعا نحوها وعندما دخل الغرفه وجد من يحاول التهجم  عليها 
اسر بعصبيه : انت بتعمل ايه هنا يلا هو انا مش قولت محدش يدخل هنا وظل يضرب فيه 
مجهول : والله مكنتش اعرف يا دكتور اسر وهرب من بين يدي اسر بسرعه 
اسر : يبحث عن حور وجدها تبكي بشده وضمه نفسها وتجلس في ركن من أركان الغرفه جري اسر بسرعه إليها
اسر : حور حبيبتي اهدي خلاص محصلش حاجه وضمها إليه
حور:........
اسر : حور مالك 
حور بصريخ : ابعد عنييي قولتلك اقتلنييي بس انت مش راضي خلاص أنقذتني ليه ها ليه لييييييييه  
اسر : خلاص يا حور اهدي يا حبيبتي وضمها اليه
حور وهي تبعده عنها  : انا مش حبيتك علشان تقولي يا حببتي  وابعد عني و اقتلني يلا ياما روحني عارف انا كنت عاوزه اموت وبفكر كتير ان انا انتحر بس مش بقدر علشان مش عاوزه اموت كافره بس انا غلطانه انا كان لازم اموت من زمان 
اسر : خلاص اهدي هعملك اللي انتي عايزاه بس اهدي 
حور : روحني دلوقتي ياما هموت نفسي 
اسر : مش هينفع دلوقتي بكره الصبح اوعدك هورحك 
حور : خلاص ماشي امشي بقا بعيد عني مش عاوزه اشوفك امشيييي
اسر : ماشي انا خارج اهو بس اهدي 
وخرج أسر من الغرفه وظلت حور تبكي بشده حتي نامت
عند فاطمه ياسر رجع الي البيت 
فاطمه بسرعه: ها يا ياسر لقيت اختك او عرفت حاجه عنها 
ياسر بحزن والدموع تملأ عينه: لاء يا ماما وانا داخل اوضتي 
فاطمه: ماشي ي ابني مش هتتعشي 
ياسر: لا مليش نفس وتركها ودخل الي غرفته 
فاطمه : يارب ترجعلنا بالسلامه ي حور

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح عند حور خرجت حور من الغرفه وظلت تبحث عن اسر حتي وجدته في مكتبه 
حور : اسر يلا علشان تروحني
أسر : انتي ايه اللي خرجك من اوضتك 
حور : خرجت علشان عاوزه اروح 
أسر : مش هتمشي ي حور 
حور : لا همشي انت عاوز مني ايه عاااااوز مني ايه وظلت تبكي 
أسر بحزن: ماشي يا حور 
حور : ماشي ايه هتروحني 
أسر : اه 
حور : بجد طب يلا بسرعه 
أسر : ماشي بس انا عندي شرط  
حور : شرط ايه دا 
اسر : هاجي اطمن عليكي كل يوم 
حور بعصبية: ودا ليه دا انشاء الله شايفني عيله صغيره 
أسر :  لا علشان انتي مجنونه 
حور : مين دي اللي مجنونه ليه شايفني بشد في شعري قدامك 
أسر : لا شايف واحده عاوزه تموت نفسها بسبب جنونها 
حور بصوت منخفض : والله محدش مجنون غيرك وسمعها أسر 
أسر برفع حاجبه : بتقولي حاجه 
حور : بقول خلاص اوعدك أن انا مش هموت نفسي تاني ومفيش داعي انك تشوفني كل يوم 
اسر ببرود : دا اللي عندي ياما مفيش مرواح
حور وهي تدبدب علي الارض برجلها : ماشي خلاص يلا بقا روحني 
اسر وهو يضحك علي منظرها: ماشي يلا 
وعندما خرجوا وجدوا زين 
زين : انت واخد البنت ورايح فين 
أسر : هروحها ومحدش يعرف ان انا اللي مشيتها فاهم 
زين : ماشي وذهب ناحيه حور ومد ايده ليسلم عليها 
زين : اهلا انا زين صديق أسر  
أسر وهو يسلم على زين : معلش مبتسلمش 
زين ابتسم وعرف أسر بيفكر في ايه 
زين : انا هاجي معاك وانت بتوصلها
أسر : لا 
حور : ليه يا أسر دا شكله لطيف خليه يجي علشان خاطري 
أسر بنفاذ صبر : ماشي يلا اقدامي منك ليها 
حور : ماشي يلا 
وظلت تضحك مع زين كتيرا في الطريق مع غضب أسر وغيرته على حور وهو يستوعد لزين 
عند فاطمه ياسر يا ماما انا رايح اقدم البلاغ وفجأة رن جرس الباب 
فاطمه: روح افتح يا ياسر 
ياسر: حاضر يا ماما 
عندما فتح ياسر الباب وجدها زوجت عمه عائشه 
عائشه : ازيك ي ياسر 
ياسر : الحمد لله  
عائشه : مالك يا ياسر وامك فين 
ياسر: ماما جوه اهي اتفضلي 
عائشه : بت يا فاطمه وصدمت عائشه من منظر فاطمه 
عائشه: مالك ي فاطمه بتعيطي ليه وعيونك وارمه كدا في ايه 
فاطمه ببكاء: حور مش باينه من امبارح 
عائشه: ازاي يعني 
فاطمه بصويت : يعني مش رجعت البيت من امبارح واكملت ببكاء انا خايفه عليها اوي مش عارفه ايه اللي حصلها انا عااااااوزه بنتبييي
عائشه بصويت: ياااا لاااااااهوووووي 
هنا سمع الجميع صريخ عائشه واتجمعت باقي العائله 
العائله: في ايه يا عائشه بتصوتي ليه 
عائشه ببكاء : حور مش باينه من امبارح 
الكل بصدمه : ايه طب ازاي كل دا حصل وانتي مش قولتوا لينا ليه 
عائشه : انا لسه عارفه دلوقتي 
عم حور : وانتي يافطمه انتي وياسر مش قولتوا لينا ليه 
ياسر : يعني دا مش وقته المهم نعرف حور فين 
عمه : طب روح بلغ الشرطه 
اسر : روحت قالوا مش ينفع نبلغ قبل ما يعدي ٢٤ ساعه علي اختفائها وانا كنت لسه رايح دلوقتي 
عند حور : بس ي اسر اقف هنا 
اسر : بيتك هنا 
حور : لا بس متنساش انا كنت مخطوفه يعني مينفعش انزل قدام البيت 
اسر بتفهم : ماشي خلاص
زين : ايه دا دانتي طلعتي ذكيه  
حور : ميرسي سلام بقا
أسر : سلام وظل واقف بالسياره 
حور : انت واقف ليه ماتمشي 
أسر : انا هستني لحد ما اشوفك داخله البيت 
حور : ليه بقا انشاء الله هو.... وقاطعها أسر
أسر : حور  انا قولت ايه  
حور : ماشي خلاص سلام 
اسر : حور خدي بالك من نفسك
حور : وانت كمان سلام ي زين 
أسر : زين ناولني المنظار 
زين : ليه 
أسر : عاوز اشوف رد فعل عائلتها 
زين : ماشي خد اهو 
عند ياسر : انا رايح ابلغ تاني ي عمي 
عمه : ماشي خدني معاك وفجاه رن جرس الباب 
ياسر: انا هقوم افتح 
عندما فتح الباب 
ياسر بصدمه : ____

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

ياسر بصدمه : حور 
حور ببكاء : ياسر 
ياسر اخذها في حضنه 
فاطمه : مين يا ياسر 
ياسر :..... 
فاطمه انا هروح اشوف مين وفجأه 
فاطمه : حور وجريت عليها 
الكل : ايه حور كنتي فين ي حور 
حور : كنت مخطوفه بس الخاطف سبني
عائشه :سابك ازاي 
حور : تقريبا كدا خطفوني بدل واحده علشان كدا سابني 
الكل : هو عملك حاجه
حور : لا 
ياسر: الحمد لله اهم حاجه انتي كويسه ثم قبلها من جبينها 
عند اسر : كان يتابع كل شئ من بعيد وعندما رأى ياسر يقبل حور غضب كثيرا 
اسر : انا عاوز اخوها دا باي طريقه 
زين : ليه ي اسر هو عمل حاجه
أسر : انت مش شايف بيبوسها ازاي دا لازم يتوضب 
 زين : اسر متنساش أن دي اختوا 
اسر : يعني ايه مش من حقه يعمل كدا 
زين : لا من حقه دي أخته عادي يعني انت مش بتعمل مع ياسمين اختك كدا 
أسر :..... 
زين : اهدي ي أسر 
أسر بنفاذ صبر : ماشي بس لو قرب ليها تاني انا هقتله 
زين : أسر اعقل وشوف انت بتقول ايه 
أسر : قصدك ايه ان انا مجنون 
زين: لا مش قصدي كدا انا كان قصدي... 
أسر بمقاطعه : خلاص استنى نشوف ايه اللي هيحصل 
عند حور : ماما انا داخله انام شويه 
فاطمه: ماشي ي بنتي بس كلي الاول 
حور : حاضر ي ماما 
عائشه : بت ي فاطمه شوفي بنتك ليكون الخاطف عملها  حاجه كدا 
فاطمه : حور قالت معملش حاجه يعني معملش وانا واثقه في بنتي هي مش بتكدب عليا  
عائشه: يمكن عملها وهي خايفه تقول أو مكنتش في وعيها
فاطمه : قصدك ايه ي عائشه
عائشه : يمكن عماها حاجه وهي متخدره علشان كدا روحي عند الدكتوره و خليها تكشف عليها
الكل :احنا مع رأي عائشه
عائشه : روحي ي اختي خدي البنت واكشفي عليها
فاطمه :ماشي بس انا واثقه في بنتي بس هعمل كدا علشان تستريحوا
عائشه :طب نادي عليها خليها تلبس 
فاطمة :  ماشي وأمري لله حور  ي حور 
حور : نعم يا ماما
فاطمة :البسي علشان هنروح مشوار
حور :مشوار ايه يا ماما انا تعبانه وعاوزه انام 
فاطمه : معلش ي حور البسي بس بسرعه 
حور : حاضر ي ماما بس مشوار ايه دا اللي مش بيتأجل 
فاطمه : هنروح عند الدكتورة
حور : ليه يا ماما 
فاطمه : علشان تكشف عليكي
حور : بس انا مش تعبانه انا كويسه قدامك اهو 
عائشه بخبث : لا ي حور هي هتكشف على حاجه تانيه 
حور : هتكشف على ايه 
عائشه : متقوليلها ي فاطمة
حور : تقول ايه ي طنط عائشه
عائشه :هتروحي تكشفي علشان نشوفك لسه بنت ولا لاء
حور بصدمه :ايه انتي يا ماما مش واثقه فيا
فاطمه : ي حور والله
حور بمقاطعة كلام فاطمة :من غير حلفان ي ماما ثواني وهتلقيني عندك تحت
وتركت حور العائله وذهبت إلى غرفتها وظلت تبكي
وبعد فتره
حور :انا جاهزه ي ماما يلا
فاطمه : ماشي ي حور يلا
عند أسر...
زين : يعيني ي حور دا انتي انجرحت اوي
أسر : كل دا بسببي انا السبب انا خايف عليها لتعمل في نفسها حاجه
زين : حور قويه ومش هتعمل حاجه
أسر : يارب ي زين
زين : طب يلا بينا
أسر : لا احنا هنروح وراهم لحد الدكتوره
زين : ايه انت اهبل نروح فين
أسر : انا عارف انا بعمل ايه ومين دا اللي اهبل انت حسابك معايا تقل اوي بس ماشي
زين : انت عاوز ايه دلوقتي
أسر : انا لازم اشوف حور
زين : ايه انت هتودينا في داهيه
أسر : لا متخفش قولتلك انا عارف انا بعمل ايه
زين : مهو دا اللي مخوفني
عند حور.....
فاطمه : اهي حور ي دكتوره اللي هتكشفي عليها
الدكتوره : حور ممكن تغيري ملابسك
حور : ليه يدكتوره
الدكتوره : هي دي قواعد المستشفى هنا لازم تغيري
حور : حاضر
وبعد أن كشفت الدكتوره على حور
فاطمه : ها ي دكتوره
الدكتوره :.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتوره بخوف : متخفيش ي مدام هي لسه بنت
حور : اطمنتي ي ماما
فاطمه :بس حور
عائشه بمقاطعه : انتي متأكده ي دكتوره وكانت تنظر لها بتهديد 
الدكتوره : اه متأكده وممكن تعريضيها على كام دكتوره غيري وهتقولك نفس الكلام 
فاطمه : تمم ي دكتوره 
الدكتوره : مدام فاطمه عاوزه اقولك على حاجه 
فاطمه : في ايه ي دكتوره حور كويسه 
الدكتوره : اه كويسه ومفيهاش اي حاجه 
فاطمه : امال في ايه ي دكتوره 
الدكتوره : المدام عائشه دفعتلي فلوس علشان اقول ان حور مش بنت بس انا اسفه ي مدام عائشه ضميري وهمنتي مسمحوش اني اعمل كدا 
فاطمه بصدمه : ايه 
حور : ليه عملتي كدا ليه انا عمري ما اذيتك في حاجه ليه انا عملتلك ايه ليه لييييييه حرام عليكوا حراااااام 
عائشه : علشان انتي رفضتي ابني لما اتقدملك وهو بيحبك وكان كل شويه يقول حور حور حسيتك اخذتيه مني 
حور : ايه انتييي بتقولي ايه ليه كدا دا انا رفضتوا يعني مش اخدتوا منك ليه لييييه 
فاطمه : اهدي يابنتي 
حور : اهدي اه ما كل دا بسببك ما انتي مش وثقتي فيا 
فاطمه : بس ي حور... 
حور بمقاطعة :مبسش ي ماما وممكن تخرجي على ما اغير وانتي ي طنط عائشه انا مش هتجوز ابنك ابدا حتى لو على جثتي ويلا امشي مش عاوزه اشوف وشك تاني  اصلا انا مش عارفه انتي عملتي كدا ازاي دا انا بنت شبهي شبهك 
وتركت فاطمه وعائشه حور تغير ملابسها 
حور لنفسها:خلاص ي حور بطلي عياط ويلا علشان ماما مستنيه ولكن دخل عليها شخص ومعه فاطمه 
حور :انت مين دا مين يا ماما 
فاطمه : دا الممرض جاي ياخد المعدات علشان يعقمها
حور :ماشي 
فاطمه : انا واقفه بره ي حور خلصي وتعالى 
حور : ماشي 
وعندما خرجت فاطمه أغلق الممرض الباب 
حور :انت اهبل انت بتعمل ايه 
الممرض خلع الكمامه و النظاره
حور بصدمه : أسر 
أسر : ايوا انا ي عيون أسر 
حور : انت بتعمل ايه هنا 
أسر : جاي اطمن عليكي 
حور : انا كويسه امشي يلا 
أسر : حور انا اسف 
حور : على ايه 
اسر: علشان اللي انتي فيه دا بسببي اه وانا اللي قولت للدكتوره تقول الحقيقه علشان أن شوفت مرات عمك وهي بتتفق معاها وكمان انا اللي قولت للدكتوره تفضحها  
حور  بصدمه :  ايه طب عملت كل دا ليه 
أسر : علشان اللي انتي فيه دا بسببي 
حور : لا مش بسببك هما لو اهلي بيثقوا فيا مكنوش عملوا كدا
أسر : بس   
حور : مبسش ي أسر وشكرا على اللي عملته معايا ويلا امشي قبل ما ماما تيجي
أسر : ماشي همشي بس بشرط
حور : شرط ايه
أسر : متحضنيش اخوكي تاني و مش اشوفك واقفه مع ابن عمك دا تاني 
حور بصدمه :ايه انت في وعيك دا اخويا وابن عمي 
اسر: يبقى خلاص مش همشي وخلي طنط تيجي تشرفنا
حور : أسر بطل هزار
أسر : انا مش بهزر ي حور ودا آخر كلام عندي 
حور باستسلام : خلاص ماشي امشي بقى 
أسر :ماشي وخدي بالك من نفسك 
حور :ماشي امشي بقا 
ضحك عليها أسر وقبلها قبله سريعه وتركها في صدمتها 
فاطمه : حور يا حور انتي روحتي فين 
حور : هاا مروحتش ي ماما ويلا نروح 
في المنزل عند حور 
الكل : ها ي فاطمه الدكتوره قالت ايه 
حور : قالت اني بنت ها استريحتوا هاا استريحتوا لا بجد شكرا ليكم شكرا على الثقه اللي ادتوهالي شكرا وفجأه ياسر يضرب حور بالقلم 
ياسر : حور عيب تكلمي الأكبر منك كدا 
حور بصدمه: انت بتضربني ي ياسر علشان بقول الحقيقه ولا علشان باخد حقي ماشي ي ياسر عاوز تضربني اضربني ي ياسر اضربني علشان اول حاجه مش وثقتوا فيا لا ومش كدا وطنط عائشه تقول للدكتوره تقول لماما ان انا مش بنت اه صح هو راح فين 
عمها : مين ي حور 
حور : هيكون مين غير ابنك 
الكل : عاوزاه ليه 
حور : هو فين 
ابن عمها : انا هنا اهو في ايه 
حور : اسمع ي ابن عمي روح اتجوز وريح قلب امك علشان انا مش هتجوزك لو طبت السما على الأرض ماشي 
ابن عمها : ليه في ايه. ايه اللي حصل 
حور : أسألك امك وشكرا ليك يا ياسر علي القلم وعلى ثقتك فيا و ذهبت إلى غرفتها مسرعه وأغلقت الباب على نفسها
عند ياسر بالأسفل
عمه : ي ياسر مكنش ينفع تضربها كدا وخصوصا قدمنا
ياسر : اهو حصل يعمي بقا وخلاص وانا طالع أوضتي وتركهم وصعد إلى غرفته
عمه : طب احنا هنستاذن
فاطمه : ليه خليكم شويه
عم حور : لا علشان تستريحوا شويه وهنبقا نتكلم بعدين
يلا سلام وانتي يا عائشه يلا قدامي 
عائشه بخوف : حاضر 
في الغرفه عند حور... 
حور ببكاء : ليه كدا هما مش بيثقوا فيا ليه بس خلاص انا لازم اسيب البيت دا وامشي من بكره هدور على شغل وبعد شهر همشي ودا آخر كلام وتذكرت أسر وظلت حور تفكر فيه حتى نامت 
عند أسر.... 
زين يلا ي أسر مش هتنام 
أسر : لاء هنام اخرج واقفل الباب وراك 
زين : تمام 
وظل أسر يفكر في حور حتى نام هو الاخر 
عند ياسر.... 
ياسر : انا غبي انا ازاي اضربها كدا قدام الكل وغير كدا هي مش غلطانه انا لو مكنها كنت عملت اكتر من كدا خلاص انا هنام وبكره الصبح هصلحها 
ونام جميع الابطال وكل شخص يفكر في الاخر

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح عند حور....... 
فاطمه : حور بت ي حور يلا علشان تفطري 
حور : ماشي ي ماما هغير و هاخد دش وانزل 
فاطمه : ماشي بس بسرعه علشان الفطار هيبرد 
حور : ماشي يا ماما 
وبعد فتره نزلت حور... 
حور : فين ي ماما الاكل 
فاطمه : اقعدي وهحطهولك اهو 
حور : ماشي وجلست حور وبعد دقائق نزل ياسر 
ياسر : صباح الخير ي حور 
حور : صباح النور وكانت لسه هتقوم 
فاطمه : اقعدي كملي فطار يبنتي 
حور : خلاص شبعت عن اذنكوا 
ياسر : حور عاوز اتكلم معاكي 
حور : بس انا مش عاوزه اتكلم مع حد وتركته ودخلت غرفتها 
ياسر بنفاذ صبر : طب اعمل ايه اصالحها ازاي وهي مش راضيه تكلمني دا حتى مرضتش تكمل اكل علشان انا نزلت 
فاطمه : خد الفطار وروح صلحها وكملوا فطار مع بعض 
ياسر : ايه ي فطومه الأفكار الحلوه دي 
فاطمه :  ياواد يا بكاش دلوقتي بقيت فطومه
ياسر : طول عمرك فطومه مش دلوقتي وبس
فاطمه :طب اخلص قوم صالحها 
ياسر : ماشي بس لو مارضيتش انا هخطفها هههه
فاطمه : ربنا يخليكوا لبعض 
ياسر : يارب 
عند أسر طب اعمل ايه دلوقتي هشوفها تاني ازاي انا احسن حاجه اروح اشوف الأول هي بتعمل ايه بعدين ابقى افكر اكلمها ازاي 
عند حور ياسر بيخبط على غرفه حور
ياسر : ممكن ادخل
حور : اتفضل
ياسر : حور انا اسف
حور : على ايه
ياسر : حور والله العظيم ندمان 
حور ببكاء : اسف على ايه على ضربك واهانتك ليا قدام الكل ولا على عدم الثقه فيا دا انا مخبتش عليك حاجه طول حياتي وفي الاخر طلعت مش محل ثقه انا نفسي افهم انا عملت ايه في حياتي وحش عملت ايه انتوا ليه بتعملوا معايا كدا لييييه 
ياسر وهو ياخذها في حضنه : اهدي ي حور اهدي ياقلبي 
حور وهي تبعده عنها : اهدي ايه انتي شايفني مجنونه ابعدوا بعيد عنيييي ابعدووووو 
ياسر : والله ي حور انا مكنتش عاوزك تعملي حاجه بس عمك ومراته هما اللي أصروا 
حور : عمي ومراته اللي رشت الدكتوره علشان تقول ان انا مش بنت تقدر تقولي يا ياسر لو كانت الدكتوره قالت ان انا مش بنت وسمعت كلام طنط عائشه كنت عملت ايه ياسر :..... 
حور : رد عليا يا ياسر متشكتش كنت قتلتني ولا طردتني من البيت واتبريت مني كنت عملت ايه رد يا ياسر رد ياسر بدموع تنزل من عينه وهو يفكر في كلامها : مش عارف يحور كنت هعمل ايه بس مكنتش عاوزك تعملي كدا دي مرات عمك اللي أصرت والعائله كلها وافقت  
حور : مرات عمي مين وعائلته مين اللي اعرفه ان انحنا ملناش دعوه بيهم وهم مين علشان يدخلوا في حياتنا انا اللي اعرفه ان عائلتي هما انت و ماما بس بعد بابا الله يرحمه 
ياسر : بس يحور.... 
حور بمقاطعه : خلاص ي ياسر بلاش نفتح الموضوع دا تاني 
ياسر : ماشي بس سامحيني 
حور : عاوزني اسامحك ازاي بعد اللي عملتوا فيا 
ياسر : يحور انا عارف ان انا غلطت وندمان والله 
حور : ماشي يا ياسر سامحتك
ياسر : بجد طب يلا نفطر 
حور : ما احنا فطرنا 
ياسر : بس مش خلصنا فطار يلا بقا 
حور : ماشي ياسر بس الثقه لما بتنكسر مش بترجع تاني ياسر وهو يهز راسه يقول لنفسه : والله هعمل اي حاجه علشان توثقي فيا يا حور تاني 
حور : ياسر انا كنت عاوزه اقولك حاجه 
ياسر باستغراب : حاجه ايه ي حور
حور : انا عاوزه ارجع الدروس تاني وارجع لحياتي الطبيعيه وعايزه اشتغل 
ياسر : عاوزه ايه هو احنا مقصرين معاكي في حاجه 
حور : لا والله بس عاوزه افك عن نفسي وأخرج اللي جوايا 
ياسر بتفهم : ماشي بس هتشتغلي ايه وانتي لسه صغيره كدا 
حور : سكرتيره في مكتب 
ياسر : ماشي حلوه الشغله دي بس هتلاقيها فين دي وانت مش مخلصه تعليمك 
حور : مش عارفه خلاص بص انا هدور على شغلانه حلوه واقولك 
ياسر : ماشي 
حور بلهفه : يعني موافق 
ياسر : ماشي بس بشرط 
حور : ايه هو 
ياسر : دا مش يأثر على مذاكرتك 
حور : موافقه بس اقنع ماما 
ياسر بضحك : ماشي 
حور : طب يلا علشان اغير علشان عندي درس 
ياسر : ماشي انا كمان هلبس اهو 
حور : ليه عندك شغل 
ياسر : بعد كدا انا هوصلك و اجيبك 
حور : ماشي يلا
عند أسر كان يراقب من بعيد
أسر : حلو اوي هنشتغل سكرتيره بس عندي ي حوري
زين : هتعمل ايه ي مجنون
أسر : هشغلها 
زين : ربنا يستر 
أسر : في ايه ي زين متجمد كدا
زين : هو انا عملت حاجه أسر سيب البنت في حالها
أسر : لا دي بقت بتاعتي خلاص بقت ملكي
زين : لا ي أسر مش ملكك ممكن حد يتقدم ليها وعائلته هتوافق هتعمل ايه ساعتها ولا حاجه علشان حور هتبقى ملك لشخص تاني 
أسر بعصبيه : لا مانا مش هخلي دا يحصل دي ليا انا وبس ليا انا 
زين برعب من شكل أسر : هتعمل ايه يا أسر 
أسر : هشغلها 
زين : لا ربنا يستر بحد 
أسر : متخفش يا زيزو
زين : لا دا انا اخاف وكتير كمان بقولك ايه انا مليش دعوه باللي هتعمله ده 
اسر : كدا يا زين دا انت طلعت ندل بجد 
زين انا ندل وكبير كمان سلام
ومشي زين وهو خائف من اللذي سيفعله أسر
عند حور....
حور : الو يا نيره انتي فين انا وياسر واقفين بقالنا ساعه
نيره : جايه اهو سلام
حور: سلام
وفجأه خبطت نيره في شخص ( الشخص دا كلنا عارفينه طبعا اللي هو زين) 
نيره : اسفه 
زين بعصبيه  : انتي عاميه مش تخدي بالك وانتي ماشيه 
نيره بزعيق : قولتلك اسفه مخلاص 
زين : وطي صوتك يبنت انتي.. انتي مش عارفه انتي بتكلمي مين
نيره : لا ومش عاوزه اعرف اصلا دا انا شبه زعيم المافيا 
زين : مين دا اللي شبه زعيم المافيا 
نيره : انت وسلام بقا اصلي اتاخرت 
زين وهو بيشدها من ايديها علشان تبصله : انتي مجنونه انتي ازاي تمشي قبل ما اخلص كلامي 
نيره بعصبيه : اولا انا خلصت كلامي وغير كدا اتكلم معاك ليه كنت مين 
زين : هقولك انا مين انا... 
نيره بمقاطعه : اولا انا مخلصتش كلامي علشان تتكلم 
زين : زين انتي مجنونه ولا ايه يبنت انتي 
نبره بعصبيه : دي تاني مره تقولي مجنونه وانا ساكته تعال بقا أوربك الجنون على حق 
زين : هتعملي ايه يعني 
نيره : انا هقولك هعمل ايه وفجأه قفزت عليه وظلت تضرب فيه وتشده من شعره وتعضه
زين : اااااااه يبتن المجنونه انزلي من عليا احنا في الشارع وفجأه استلمت الناس
راجل : عيب يا بنتي اللي بتعملي ده
نيره :  واحد بثقل ادبه عليا ويتحرش بيا اعمل ايه يعني
الراجل : ليه كدا يا ابني اعتبرها اختك انت تقبل حد يعمل مع اختك أو امك كدا
شخص آخر : دول مش بيفهموا كدا دا لازم يتعلم الأدب وبعدين نسجنه 
زين : استنوا بس والله يعمي بس دي مراتي وانا علشان زعلتها عملت معايا كدا وكمان مش راضيه تسامحني 
الراجل : عيب يابنتي اللي بتعمليه مع جوزك دا وسامحيه يابنتي هو اعتزلك وبعد كدا حلو مشاكلك ا في بتكوا 
زين : اسفين والله ياجماعه وبص لنيره اللي لسه مصدومه يلا يحببتي اسف بقا سمحيني 
نيره : انت قولت ايه انت واحد قليل الادب قال ايه مراته  
زين : مش انتي اللي بدأتي 
نيره : نننننني انا مش فاهمه حاجه هو انت زعيم مافيا ولا جوزي 
زين : زعيم مافيا وبقتل الناس ولو عاوزني ابقى جوزك انا موافق 
نبره : يعني انت زعيم مافيا 
زين : اه 
نيره وهي تحاول أن لا تبين خوفها منه : وايه يعني ما انا كمان ممكن اقتلك ويلا يا شاطر العب بعيد 
زين : يبت لمي نفسك انا ساكتلك من الصبح 
نيره : هتعمل ايه بعني 
زين وهو بيقرب منها : هقولك هعمل ايه 
نيره : متقربش خطوه واحده والا.... 
زين : هتعملي ايه هتصوتي وتلمس الناس وانا اقولهم دي مراتي وحبيبتي 
نيره : حبك برص وعشره خرص وتركته وذهبت 
زين : يخربيتك شبر ونص بس جامده ولسانك أطول منك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند حور....
حور : ايه اتاخرتي كدا ليه 
نيره : اصل كنت بتخانق مع واحد خبطت فيه بس ايه كان موز 
حور : طب احكيلي 
نيره : بعد الدرس ويلا علشان اتاخرنا 
حور : ماشي يلا
في الدرس...
المدرس : مفيش دخول اتاخرتي ليه
حور : اسفه ي مستر انا اللي آخرتها
المدرس : ماشي ندخلها المره دي علشان خطرك بس ي حور
حور : شكرا ي مستر
المدرس : حور مفيش شكر بينا تاني 
حور بعصبيه : ليه بقا انشاء الله كنت مين علشان مش اشكرك 
المدرس بصوت منخفض : هقول كنت تبقي مين بكره لما تكوني مراتي حبيبتى وملكي انا وبس 
حور : بتقول حاجه يمستر
المدرس : لا كنت بقول انك عندك حق 
حور : اه ماشي 
عند أسر...
اسر : ايه ي زين عاوزك تعرف حور مقدمه في انهي شركه 
زين : حاضر خمس دقائق وهقولك 
وبعد فتره .....
زين : الحق ي أسر دي حور مقدمه في الشركه بتاعتنا 
اسر : بجد حلو اوي
زين : طب هتعمل ايه
أسر : هي مقدمه علي ايه 
زين : تبقي سكرتيره 
اسر باستغراب : سكرتيره لمين هو انت عاوز سكرتيره 
زين : لا دي لاسد علشان سكرتيرته مشيت 
اسر : امممم
زين : هتعمل ايه 
اسر : هكلم أسد 
باااااس تعلوا نتعرف على بطلنا الجديد
(أسد : عنده ٢٦ سنه خريج من هندسه ويشتغل دكتور في الجامعه و بردوا مع أسر وزين في الشركه و طويل و عيونه عسلي وبشرته بيضاء وله عضلات وحاجه كدا اقولكوا جنتل مان)
ملحوظه : الشركه بتاعت أسر بس مشغل أصحابه معاه 
نتعرف على ياسر علشان مش اتعرفنا عليه
(ياسر : عنده ٢٣ سنه طالب في كليه الهندسه وبيشتغل علشان يصرف على امه واخته بعد ما ابوه مات هو عيونه سوداء وبشرته قمحاويه وله عضلات وبيحب الموضه وحاجه كدا ولا في الخيال )
أسر : هكلم أسد ياخد السكرتيرة بتاعتي وانا هاخد حور
زين : الله عليك يلا بينا نروح له بس يا تري هو هيوافق 
اسر : اه هيوافق وانا متاكد 
زين : وانت متاكد ايه بقا 
اسر : علشان اسد بيحب صافي انت مش ملاحظ نظراته ليها بعدين قولي انت كنت جاي متبهدل كدا ليه 
زين : هاااا مفيش 
اسر : اوعي تقول انت بنت اللي عملت فيك كدا 
زين : بصراحه اه بس كانت ايه صاروخ يا ناس 
اسر بضحك : انت وقعت ولا ايه 
زين : شكلي كدا 
اسر : طب متقوليش ايه اللي حصلك 
زين : حاضر هو الموضوع أن ....(حكي اللي حصل )
اسر بضحك : كل دا حصل فيك والله انا فرحان أن البنت عملت كدا انا بقيت عاوز اتعرف عليها 
زين : اضحك يا اخويا اضحك ماشي بس لما تشوفها تاني بس 
اسر : متبقاش تنسي تعرفنا عليها 
زين : حاضر من عنيا 
ووصلو الشركه 
عند أسد.....
أسر : أسد عاوز اتكلم معاك
زين : بسرعه قبل ما حور تيجي
أسد : حور مين
زين : البنت اللي وقعت أسر ههههه
أسد : بجد اسمها حور اسمها جميل طب وشكلها ي زين
زين : جامده دي حوريه ي اخي
أسد : بجد انا لازم اتعرف عليها ي أسر
أسر: بس منك ليه بس ي أسد انت طالب سكرتيره صح
أسد : اه صح بتسأل ليه
أسر : خد السكرتيره بتاعتي 
أسد : بجد 
أسر : اه بس تنفذ اللي هقولك عليه 
أسد : دا اللي هو ايه بقا انشاء الله 
اسر: اسمع في بنت هتيجي تقدم طلب انها تشتغل هي لسه في الثانوي اسمها حور انت بقا يا شاطر تقولها انقبلت في الشغل وتشغلها السكرتيره بتاعتي
اسد: اوعي تكون دي هي حور حبيتك 
أسر : اه هي 
أسد: الله هشوف اللي قدرت توقعك ي أسر بيه هههههه
أسر : اتلم ياض بدل ما اخلي صافي تشتغل سكرتيره زين 
أسد : لا والنبي انا موافق سامحني ي باشا 
أسر : جيب لورا جيب ههههههه
معلومه : صافي سكرتيره أسر بس أسد بيحبها وتعالوا نتعرف على صافي 
( صافي : عندها ٢٤ سنه عايشه لوحدها علشان ابوها وامها ماتوا هي عيونها زرقاء وبشرتها بيضاء و محجبه ) 
عند حور..... 
 المدرس بعد الدرس  : غيبتي  امبارح ليه يا حور 
حور بتوتر : كنت في مشوار ي مستر 
المدرس : ماشي لو عاوزه شرح الحصه ابقى تعالى اشرحهالك 
حور : شكرا ي مستر بس مش انهارده علشان راحه مشوار 
المدرس : ماشي ي حور ابقى تعالى في اي وقت انتي تشرفي 
حور : شكرا ي مستر سلام 
المدرس : ....
نيره علشان تانقذ حور علشان عارفه ان المستر معجب بحور : يلا ي حور ماما هتقلق عليا 
حور : جايه اهو عن اذنك ي مستر وتركته ومشيت 
حور : شكرا ي نيره 
نيره : لا شكر على واجب 
حور : طب احكيلي مين اللي خبطك 
نيره : ...(حكت اللي حصل )
حور : طب سلام بقا 
نيره : ليه راحه فين 
حور : اصل انا هشتغل وراحه انهارده علشان هشوف هشتغل ولا لاء ادعيلي ي نيره 
نيره : يارب يحور 
حور : سلام 
عند أسر وصلت حور الشركه 
صافي : أسر باشا في بنت اسمها حور جايه تقدم على طلب السكرتيره 
أسد : اهي جت ي أسر وغمزله 
أسر : يلا ي زين وانت ي أسد زين ما اتفقنا وانتي ي صافي دخليها بعد ما نخرج 
صافي : حاضر ي استاذ أسر 
أسر : صحيح ي صافي انتي من انهارده السكرتيره بتاع أسد ماشي 
صافي : ماشي ي أسر باشا 
وخرج أسر وزين ودخلت حور 
أسد :اتفضلي ي انسه حور 
حور : شكرا 
أسد : وريني السيفيه بتاعك 
حور : بس انا لسه في تانيه ثانوي 
اسد بصدمه : ايه طب وعايزه تشتغلي ليه 
حور : كدا بدل ما بخليني قاعده في البيت مش بعمل حاجه فقولت اشتغل متخفش ي استاذ أسد انا طلعه الأولى على المدرسه كل السنين اللي فاتت وبرضوا هثبتلك ان انا قد الشغل دا 
أسد بصدمه من كلامها : ماشي ي حور اعتبري نفسك اشتغلت من دلوقتي 
حور بفرحه : شكرا ليك لأنك وثقت فيا وانا بإذن الله هكون قد الثقه دي 
أسد : هنشوف اه انتي عرفتي اسمي من اين  
حور : اصل السكرتيره اللي بره قالتلي اتفضلي على مكتب الاستاذ أسد فعرفت ان اسمك أسد 
أسد : ماشي يحور ممكن تتفضلي 
حور : هو انا ممكن اسال سؤال 
أسد :  اتفضلي 
حور : في سكرتيره برا انتوا طلبتوا واحده تانيه ليه هي دي هتمشي 
أسد : لا مش هتمشي دي السكرتيره بتاعتي اما انتي سكرتيرة أسر باشا وكمان اسمها صافي مش دي ماشي 
حور سرحت في اسم اسر ومردتش 
أسد : حور روحتي فين 
حور بتوهان : في أسر 
أسد: أسر انتي تعرفيه 
حور : لا انا افتكرت اللي كان خاطفني 
أسد بصدمه : خاطفك 
حور : اه بس طلع طيب قوي وقلبه حنين ورجعني البيت تاني يوم بعد اللي خاطفني فيه اه خلاص يلا بقا سلام اروح اشوف شغلي 
أسد بصدمه  : ماشي خلي صافي توريكي فين مكتب الاستاذ أسر 
حور : تمام 
وخرجت حور وذهبت لصافي 
حور : صافي ممكن توريني مكتب استاذ أسر فين 
صافي : حاضر 
حور : هو احنا ممكن نبقى أصدقاء 
صافي : دا يشرفني جدا وبلا بقا علشان مش نطرد 
حور : يلا 
صافي : هو دا مكتب استاذ أسر 
حور : تمام شكرا 
عند أسد اتصل على أسر 
أسد : المهمه تمت ي برنس 
أسر : تمام 
أسد : انتي خطفتها امتي
أسر : انا عرفت منين 
أسد :____( حكي اللي حصل ) 
أسر : هبقي اقولك بعدين 
أسد : تمام ماشي 
عند أسرالباب خبط 
أسر : اتفضل 
دخلت حور وانصدمت لما رأته
حور بصدمه :_____

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور بصدمه : أسر
أسر بتمثيل : انتي بتعملي ايه هنا
حور : انا اسكرتيره الجديده بتاعتك
أسر : بجد
حور : هو انت مدير الشركه
أسر بتفاخر  : اه
حور : انا لا يمكن اقعد هنا ثانيه واحده انا ماشيه
أسر : استنى بس دا كنت قاعد بفكر اجي و اطمن عليكي ازاي انتي كويسه
حور ببرود : اه كويسه وسلام بقا
أسر : سلام مين انتي السكرتيره بتاعتي الجديده ومكتبك اهو يلا عليه 
حور : مكتبي فين وبعدين مش المفروض مكتب السكرتيره يبقى بره وغير كدا انا خلاص مش عاوزه اشتغل 
أسر : لا مانا بيبقى عندي سكرتيره بره وواحده جوا علشان تنفذ اللي انا عاوزه
حور : ماشي مش مهم انا ماشيه مش عاوزه اشتغل
أسر : ليه ي حور
حور : علشان اكيد فلوس الشركه دي حرام وغير كدا انا مستحيل اشتغل مع تاجر أعضاء 
أسر بعصبيه : حور انا مش تاجر أعضاء وعمري ما تبقي كدا وغير كدا فلوس الشركه دي حرام ازاي مش فاهم دا انا تعبت لحد ما عملت دا كله وتيجي تقوليلي الفلوس دي حرام 
حور : اه حرام دي من تجاره الاعضاء
أسر : انا مش بتاجر في الأعضاء انا كنت مجبور
حور : مجبور ازاي هو في حد بينجبر على حاجه شبه دي
انت بتكدب اكيد عليا 
اسر: انا مش بكذب 
حور : طب ايه اللي جبرك تعمل كدا 
اسر : مقدرش اقولك 
حور :  ماشي لما تبقي تقدر تقولي لو دي الحقيقه اصلا وانت مجبور ابقي اشتغل ساعتها سلام 
أسر :  استني عندك ي حور
حور : عاوز ايه
اسر : انتي مبلغتيش عني ليه 
حور : علشان انتي روحتني ومش اذتني ورجعتني البيت 
اسر : بس انا خطفتك 
حور : بس معملتش في حاجه 
اسر : يعني مبلغتيش علشان حاجه تانيه 
حور : حاجه زي ايه مثلا 
اسر : يعني مثلا انتي من جواكي مصدقاني وممكن تكوني حبتيني مثلا 
حور : حبك برص انا احبك انت احب تاجر أعضاء دا لو انت اخر واحد في العالم لا يمكن اقبل بيك 
أسر : باقي كدا ماشي طب يلا
حور  : يلا علي فين
أسر : علي شغلك 
حور : انت مبتفهمش انا مش هشتغل معاك 
أسر بعصبيه : حور علي شغلك اخر مره هقولها
حور : ايه دا انت بتهددني طيب 
اسر :  اه بهددك ويلا علي شغلك 
حور : مش هشتغل معاك دا علي جثتي 
اسر : بقا كدا
حور : اه كدا سلام بقا 
اسر : طب استني مستعجله علي ايه 
حور : عاوز ايه تاني 
اسر : عاوز فلوسي 
حور : فلوس ايه دي بقا إنشاء الله 
أسر : انتي مضيتي علي عقد انك لو مش اشتغلتي هنا علي الاقل شهر تدفعي مليون جنيه 
حور : ايه اكيد انت بتهزر 
أسر :انتي مختيش بالك من الشرط اللي مكتوب في الورق 
حور : شرط ايه 
Back                                                             
أسر : عاوزك يا اسد تمشيها على ورق انها لو مش اشتغلت على الاقل شهر تدفع مليون جنيه 
أسد : دا ليه دا 
أسر : علشان لما تشوفني مش هترضي تشتغل معايا 
أسد : ليه 
أسر : هقولك بعدين سلام 
Back                                                             
أسر : انك لازم تشتغلي على الاقل شهر ياما تدفعي مليون جنيه 
حور : ايه 
أسر : زي ما بقولك كدا 
حور : ماشي شهر واحد بس 
أسر : علشان متبقيش توقعي على ورق من غير ما تقرايه
حور : ماشي انا اللي غلطانه 
أسر : صح ويلا بقا علشان عندنا شغل
حور : ماشي عاوز حاجه 
أسر : لا
حور : ماشي وجلست على المكتب تذاكر 
وظل اسر يتابعها من بعيد 
عند فاطمه .....
فاطمه : واد يا ياسر هي اختك اتاخرت كدا ليه 
ياسر وهو يلعب في الفون : اختي مين 
فاطمه باستغراب : اختك مين انت عندك كام اخت 
ياسر : ...  
فاطمه تخلع ابو ورده من رجليها وفجاه رمته حتي صدم بوجه ياسر 
ياسر : ايه ي نبع الحنان ده خسرت الدور 
فاطمه : يارب صبرني عليك يارب بقولك اختك اتاخرت ليه 
ياسر : اصل انهارده عندها مقابله في الشغل صحيح أما اتصل اشوفها عملت ايه 
فاطمه : شغل ايه 
ياسر : اصل حور قالتلي عاوزه اشتغل وانا قولتلها ماشي 
فاطمه : ومقولتليش ليه ولا انا الجموسه اللي قاعده معاكوا في البيت 
ياسر بضحك : اني بتشتمي نفسك ينبع ال...ولم يكمل كلمته ووجد الجزء التاني من ابو ورده في وجهه
ياسر : يوووه بقا كل شويه بابو ورده في وشي ليه كدا (ملحوظه : ابو ورده دا الشبشب )
فاطمه : انتي يتزعقلي 
ياسر : اكيد لا هو انا اقدر 
فاطمه : ماشي اتصل لأختك شوفها عملت ايه واطمن عليها 
ياسر : حاضر 
عند حور : اسر باشا الحمام فين 
اسر : علي اليمين 
حور تمام 
وعندما دخلت الحمام الفون رن 
اسر لنفسه : اقوم ارد علي ما تخرج 
وبالفعل رد اسر 
اسر : الووووو
ياسر : ايه دا هو دا مش تليفون حور 
اسر : ايوه هي في الحمام ممكن اعرف مين معايا 
ياسر : انا ياسر اهو حور هي حور اتقبلت في الشغل 
اسر : اه وانا المدير وفجاه خرجت حور ووجدت اسر يتحدث في تلفونها 
حور بعصبيه : ......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور بعصبيه : انت بتعمل ايه انت مين سمحلك تمسك تليفوني 
اسر : خدي كلمي اخوكي وانا عاوزك بعد ما تخلصى
حور : عاوز ايه 
اسر : اسمها نعم ولما تخلصي هعرك انا عاوز ايه 
حور : متقول واخلص 
اسر بعصبيه : حوووور ردي علي اخوكي 
حور : حاضر  الو يا ياسر 
ياسر : ايه يحور انتي بتكلمي مديرك كدا ليه انتي كدا هتترفضي 
حور : انا عاوزه اترفد اصلا 
ياسر : ايه 
حور : علشان دا طلع رخم
اسر : علفكره سمعتك وانا اعرفك مين اللي رخم 
حور : هتعمل ايه هترفدني ارفدني في مليون شركه تانيه تتمناني 
اسر : ماشي خلصي بس كلامك مع اخوكي 
حور : ايو يا ياسر عاوز حاجه انا لازم اقفل 
ياسر : تمم سلام وكلمي مديرك عدل 
حور : حاضر سلام
ياسر : سلام 
حور لأسر : نعم 
اسر : حور ممكن لو سمحت تكلميني عدل الشهر ده لوسمحت 
حور : ....
اسر : والله كنت مجبور وفي يوم هقولك علي اللي حصل 
حور : تمم خلاص انا هروح اقعد ازاكر عاوز حاجه 
اسر : لا شكرا 
حور : عن اذنك وتركته وجلست علي المكتب وكان اسر يقلب في الأوراق بملل وهو يتابع حور من بعيد
عند فاطمه ...
فاطمه: ها يا ياسر أختك عملت ايه في الشغل 
ياسر : اتقبلت يا نبع الحنان بس بنتك دي مجنونه 
فاطمه : ليه 
ياسر : دي بتكلم مديرها وحش علشان رخم وهي مالها بيه لا وكمان وعوزاه يرفدها من الشركه دي شغاله في اكبر شركه 
فاطمه: معلش هي لسه صغيره يارب  تعقل  🤲
ياسر : يارب 🤲
عند اسر وحور ...
بعد فتره ذهب أسر وجلس على مكتب حور
أسر : حور بتعملي ايه
حور: بزاكر عاوز حاجه
أسر : لا كنت زقهان فقولت اجي اقعد معاكي
حور : ماشي
اسر : متيجي اذاكرلك
حور : لا اسكت بقا خليني اذاكر 
أسر : اخذ الكرسي وجلس بجانبها 
حور : انت بتعمل ايه 
أسر : بشوفك بتذاكري ايه 
حور : أحياء يلا بقا امشي 
أسر : ماشي لو قولتي ايه دا وشاور على رسمه في الكتاب 
حور : وانا ايش عرفني مش عندي في المنهج 
أسر : خلاص خليني اذاكرلك 
حور بنفاذ صبر  : ماشي خلاص 
أسر : يلا وبدأ يشرح لحور وبعد فتره 
حور : الله ي أسر شرحك حلو اوي انت عرفت دا كله ازاي 
أسر : علشان انا في كليه الطب ي حور 
حور : اه صح دا انت اللي كنت هتعمل ليا العمليه بس يارب ابقى دكتوره زيك 
أسر : يارب ي حوري بس بلاش نتكلم في الموضوع  ده تاني علشان انا بتدايق من نفسي لما بفتكر اللي كنت هعمله
حور : ماشي بس دي الحقيقه وبعدين  ايه حوري دي انا مش بحب الكلمه دي 
أسر : ليه 
حور : علشان المستر بتاعي بيقولهالي وهو رخم  وانا زعقتله المره اللي فاتت 
أسر : نعم عملتي ايه 
حور : كسفته واحرجته قدام اصحابي 
أسر : دا ازاي دا 
حور :  بيقولي ركزي ي حوري رديت عليه قولتله حاضر بس انا اسمي حور مش حورييي 
أسر بضحك : قولتيه حورييي
حور :اه هو رخم اوى اصلا 
اسر بضحك : خلاص هقولك ي حوريتي أو حوريه بس كان نفسي اقولك حوري اوي اصلا هي احلي 
حور : اممممممم ماشي موافقه قولي اي حاجه 
اسر : طب المدرس ده اسمه ايه 
حور : اسمه مارد وسلام بقا علشان انا لازم اروح  
اسر : طب يلا اروحك 
حور : لا علشان ياسر جاي يخدني 
أسر :  ليه 
حور : من ساعه ما انت خطفتني وهو بيوديني ويجيبني 
اسر : ماشي
حور : ياسر بيرن يبقى جه يلا سلام
أسر : ماشي سلام وبسها من خدها
حور بصدمه : انت عملت ايه والله.... وقاطعها اتصال ياسر مره اخرى 
حور : انا ماشيه و كلامي معاك بعدين وانا منستش المره اللي فاتت
أسر بضحك : ماشي وخدي بالك من نفسك وتركته حور ومشيت
زين واسد : امسك احنا منعرفش انك جامد اوي كدا 
زين : هي بتتكلم على اني مره 
أسد : انت عملت فيها ايه المره اللي اللي بتقول عليها 
أسر : بس بقا انت وهو وانتو واقفين تتصنتوا علينا مش عيب عليكوا وانتوا كبار كدا 
زين واسد : ماشي يعم الرومانسي 
أسد : طب قولي بقا كنت خاطفها ازاي 
أسر :..... (حكي كل اللي حصل) 
أسد : يبقى دا كله حصل وانتوا مقولتوليش
أسر : اهو حصل وخلاص بقا ي أسد ويلا كل واحد فيكوا على مكتبه وانت يا زين عاوزك تحياتي كل المعلومات عن المدرس اللي اسمه مارد
زين : ليه
اسر : كدا وتركهم وذهب أسر لمكتبه وظل يفكر في حور 
عند حور.... 
ياسر : ايه ي بنتي اتاخرت كدا ليه 
حور : كنت بسأل المدير لو عاوز حاجه قبل ما امشي 
ياسر : ماشي وبعد كدا كلميه عدل  
حور : ماشي  
ياسر : علي العموم الف مبروك ي قلبي 
حور : الله يبارك فيك ورجعوا البيت 
حور : ي نبع الحنان عمله اكل ايه 
فاطمه : الاكله اللي بتحبها (معكرونه بالبشامل) 
حور : الله عليكي ي نبع الحنان يرتني كنت انخطفت من زمان 
ياسر: بتقولي كدا ليه ي حور 
حور : اصل انتوا بتدلعوني من ساعه ما انخطفت 
ياسر : احنا كنا بنعمل كدا علشان خايفين عليكي ومن النهارده ورايح هتلاقي الدلع وبس 
حور : ربنا يخليكوا ليا يارب 🤲 
فاطمه : يلا علشان تتغدوا
حور : بسرعه ي ياسر وجلسوا يتناولون الطعام والضحك والهزار مستمر بينهم 
وبعد فتره ذهبت حور الي غرفتها 
حور لنفسها : انا كدا لقيت شغل يعني شهر على ماخد المرتب وامشي وذهبت حور حتى تنام ولكن ظلت تفكر في اسر حتى نامت 
عند أسر رجع البيت 
خديجه (والدته) : ازيك ي أسر تعالي عاوزه اتكلم معاك في موضوع 
أسر : موضوع ايه ي ماما 
محمود (والده) : موضوع كل يوم 
أسر : اكيد جايبه عروسه صح 
خديجه : اه ي أسر عاوزه افرح فيك قبل ما اموت 
أسر : بعد الشر عليكي 
خديجه: خلاص تعالي شوف العروسه 
أسر : لاء يا ماما وقريب اوي هتفرحي
خديجه : يعني ايه ي أسر 
محمود : يعني ابنك حاطط واحده في دماغه 
خديجه : بجد ي أسر 
أسر : بجد ي روحي 
خديجه : لولولولولولولي
ياسمين (اخت اسر ) : مين دي واسمها ايه وعندها كام سنه  
أسر : ملكيش دعوه انتي ويلا بقا انا طالع انام 
خديجه : مش هتتعشي 
أسر : اتعشيت في الشغل 
خديجة : ماشي ي أسر وذهب أسر لغرفته وظل يفكر في حور 
أسر لنفسه : انتي عملتي فيا ايه ي حوري وياترا هتعملي ايه اكتر من كدا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح عند حور ...
حور : يا ماما انا ماشيه
فاطمه : ماشي وخدي بالك من نفسك
حور : حاضر ي ماما وذهبت حور حتى قابلت نيره
نيره : قوليلي انقبلتي في الشغل
حور : اه والمدير الراجل اللي كنا خاطفني ههههه
نيره بصدمه : انتي بتتكلمي بجد
حور : امال بهزر ايوه ي اختي بجد
نيره : وانتي اشتغلتي عنده
حور : اه ماهو كان خاطفني علشان متهدد
نيره : ازاي
حور : مش عارفه هو قالي مش هقدر احكيلك 
نيره : يعيني دا لو هو كان مجبور دا انتي هتلاقيه اتعذب كتير بقولك ايه ي حور متاخديني معاكي الشركه
حور : ماشي بعد الدرس تعالي معايا
نيره : اشطا و ذهبوا الي الدرس
عن أسر : صباح الخير يا ماما
خديجة : صباح النور يلا علشان تفطر
أسر : هفطر في الشركه علشان عندي شغل مهم
خديجه : ماشي ي ابني خد بالك من نفسك
اسر: وانتي كمان سلام وذهب الي الشركه
عند حور.....
حور :يلا ي نيره بسرعه اصل انا اتاخرت
نيره : ماشي يلا وذهبوا الي الشركه 
في الشركه......
اسر :هي حور اتأخرت كدا ليه وفجأه الباب خبط 
أسر : ادخل 
حور : ازيك ي اسر 
اسر : الحمد لله انتي اتاخرت ليه 
حور : كنت في درس 
أسر : ماشي 
حور : ادخلي ي نيره 
أسر باستغراب : نيره مين 
حور : صحبتي 
أسر بعصبيه : ماشي دخليها 
حور : شكرا 
ودخلت نيره 
نيره : استاذ أسر 
أسر : نعم 
نيره : انا كنت عاوزه اشتغل هنا في الشركه مع حور لو ينفع 
أسر : ومالوا دا انتي تشرفينا 
نيره : شكرا 
حور : اه ي كلب البحر كدا متقوليش انك عاوزه تشتغلي 
نيره : كنت عملهالك مفجأه 
حور : يلا ي اختي وذهبت حور الي مكتبها وأسر يتابع من بعيد وفجأه دخل زين 
أسر : هو انا يبني مش قولتلك قبل ما تدخل تخبط 
زين : نسيت بقولك كنت عاوز سكرتيره علشان اللي عندي مشيت 
أسر : م جوده حالا 
زين : ازاي 
أسر : اصل حور جابت صحبتها وهي عايزه تشتغل فمرضتش احرج حور ووافقت 
زين : ماشي هي فين 
أسر : نيره  استاذ زين اللي انتي هتشتغلي معاه وهتبقى السكرتيره بتعتوا
نيره بصدمه : انت 
زين : هو انتي 
نيره : انا مستحيل اشتغل مع البن ادم ده دا زعيم مافيا  
زين : لا يختي انا كمان مش عاوزك مفكراني  هموت عليكي أسر انا عاوز سكرتيره غير دي 
نيره : وانا هشتغل اه بس مش مع البن ادم ده 
زين : احترمي نفسك ي بت انا ساكتلك ومش راضي ارد عليكي 
أسر بصريخ : بس بقا انتي وهو انا قولت اللي عندي ويلا كل واحد على مكتبه وانتي ي نيره تقدري تبدئي شغل من دلوقتي واه هو مش زعيم مافيا ومش اسمع الكلمه دي تاني فاهمه
نيره : حاضر 
حور : نيره هو زين اللي انتي اتخانقتي معا 
اسر : اه صحيح يا زين هي دي اللي عملت فيك.....
زين ونيره : اه
حور : ههههههه والله ليقين علي بعض 
اسر : ولا وشوفت اللي بهدلتك ههههه
حور : بيقولوا الطيور علي اشكالها تقع وانتوا شبه بعض 
اسر : افهم كدا أن احنا شبه بعض 
حور :.....
اسر : علي العموم يلا كل واحد علي شغله وانتي يا نيره انا معجب بيكي اوي لانك بهدلتي صحبي اللي الكل بيخاف منه ههههه
زين : اضحك يا اخويا اضحك جايبلي بومه اشتغل معاها دا الواحد ينقرف يبصلها 
نيره بوجع والدموع تملا عينها : تمام شكرا وتركته وخرجت 
حور : زين انت قولتلها كدا ليه انت كدا جرحت مشاعرها 
زين : انا اسف بس والله مكنش قصدي بس هي اللي استفذتني 
حور : اعتذر منها هيا مش مني 
زين  : طب انا عاوز اعرف حاجه انتي عرفتي من اين 
حور : انا وهي مش بنخبي حاجه على بعض دا حتى عارفه ان انتوا اللي كنتوا خاطفني 
أسر وزين بصدمه : ايه 
أسر بعصبيه : زين روح مكتبك دلوقتي 
زين : حاضر بس اهدي ماشي يلا سلام 
أسر :حوووور 
حور بتوتر : في ايه ي أسر 
أسر وهو بيقرب منها : انتي بتحكي اي حاجه لأي حد 
حور : دي نيره بس اللي عارفه
اسر : وبتقوللها ليه أن احنا اللي خطفناكي 
حور :  خلاص  ي أسر انا اسفه مش هحكي ليها حاجه تاني 
أسر : بعد ايه ي حور وخبط يده في الحائط 
حور ببكاء هيستيري : انا اسفه والله اخر مره انا اسفه خلاص
اسر: اهدي يحور متخفيش اهدي ياقلبي اهدي ي حور  أخذها في حضنه وحور حاولت أن تبعد عنه لكن اسر شدد من حضنه فاستسلمت حور وظلت تبكي 
وبعد فتره حور هديت ولاحظت نفسها في حضن أسر 
حور: ابعد بقا كدا انا كويسه 
أسر : ماشي خلاص محصلش حاجه وقبلها قبله سريعه 
حور بصدمه :انت قليل الدب و متربتش 
أسر : بقا انا قليل الادب طب تعالي وجذبها من وسطها نحوه حتى خبطت في صدره 
حور بخوف : أسر سبني 
أسر وهو سرحان في عيونها : ليه ي عيون أسر 
حور ببكاء : سيبني ي أسر 
أسر لاحظ نفسه ثم ابتعد عنها 
أسر : انا اسف 
حور : ممكن مش تبوسني تاني 
أسر : ماشي بس مش بيبقي قصدي 
حور : يعني ايه 
أسر : مش قصدي حاجه بس مش يبقي  بحس بنفسي بس اني تايه في عيونك ساعتها
حور : هااا
اسر : هااا ايه بقولك انسي كل حاجه قولتها  
حور :تمام وتركته وذهبت الي مكتبها ولمت اشياىها 
أسر : انا غبي كنت هضيعها من بين ايديا
حور : عاوز حاجه انا ماشيه
أسر باستغراب : دلوقتي دا لسه بدري
حور : اه اصل انا
أسر بمقاطعه : بس ايه ي حور انا قولتلك انا اسف بس لو سمحت مش تحكلها حاجه زي دي تاني
حور ببكاء : بس  الله مكنش قصدي
أسر : اهدي يحور انا عارف انو مكنش قاصدك خلاص بقا اضحكي علشان مش بحب اشوف دموعك دي  ياما هعيط انا كمان ضحكت حور وسط بكائها
أسر : ايوا كدا خليني اشوف  الضحكه الحلوه دي
حور وهي تمسح دموعها : اهو وضحكت
أسر : ايه الضحكه القمر دي
عند زين و نيره.....
زين : نيره __________

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

زين : نيره انا اسف
نيره :على ايه ي استاذ زين 
زين : انتي عارفه انا بتكلم علي ايه 
نيره : حضرتك تطلب حاجه اجيبهالك
 زين : نيره انا اسف بجد والله مكنش قصدي 
نيره : مفيش داعي يا استاذ زين دا انت قولت الحقيقه 
زين : لا مش الحقيقه ي نيره انا قولت كدا علشان اغيظك علشان انتي ضايقتيني
نيره : استذ زين احنا هنا في شغل مش علشان نتكلم فلوسمحت سيبني اشتغل علشان اروح علشان ماما لوحدها في البيت وهتقلق عليا لو اتاخرت
زين : هتعملي ايه وانا الي بقولك تعملي ايه
نيره : نيره طيب حضرتك تؤمر بحاجه
زين : لا بس تعالي نتفاهم
نيره : طيب طلاما حضرتك مش عاوز حاجه انا هستاذن لما تكون عاوز حاجه نادي عليا وسابته ومشيت راحت قعدت على مكتبها وظلت تذاكر وهو يراقب من بعيد ويفكر كيف يجعلها تسامحه 
عند أسد بيراقب صافي وهي تعمل
أسد : انا هقوم اقعد جنبها واساعدها بدل مانا زقهان كدا وعلى الاقل اتقرب منها شويه  وذهب أسد عند صافي
صافي : استاذ أسد حضرتك تؤمر بحاجه
أسد  : لا انا جاي اشتغل معاكي علشان زهقت من القعده لوحدي
صافي وهي تبعد من على كرسي مكتبها : اتفضل اقعد
أسد بضحك عليها : لا اقعدي انتي دا مكتبك انتي 
صافي : حاضر هو انا ممكن اسالك سؤال
أسد : اتفضلي
صافي : حضرتك بتضحك على ايه
أسد : عليكي
صافي : عليا انا
أسد : اه اصل انتي بتعامليني برسميه وكأني عصبي وهطلع زهقي عليكي
صافي : لا والله ي استاذ أسد بس احنا هنا في شغل مش علشان نلعب  وغير كدا أسر بيه لو شافنا هيزعق
أسد : اولا قوليلي ي أسد من غير استاذ دي وثانيا متخفيش أسر مش هيعمل حاجه
صافي : بجد يا..... أسد
أسد : الله مكنتش متخيل ان اسمي يبقى حلو اوي كدا
صافي بكسوف : طب ممكن ارجع على شغلي لو سمحت
أسد : ماشي  يلا قدامي وانتي عمله زي الطماطم كدا
صافي بكسوف  : حاضر وظل أسد يضحك عليها
عند حور......
أسر :حور تعالي ازاكرلك
حور : ماشي موافقه 
اسر : حفظتي اللي شرحته لك امبارح 
حور : اه 
أسر : طب سمعي وظل يسأل حور وهي تجيب 
أسر : بسم الله مشاء الله دا انتي طلعتي شاطره اوي 
حور بتكبر : مانا عارفه  
أسر بضحك عليها : عارفه ازاي 
حور : اصل انا بكون الأولى على المدرسه كل سنه 
أسر : بجد 
حور : اه بجد 
أسر : طب يلا علشان اشرحلك 
حور : ماشي يلا 
ويشرح لها أسر وهو يدقق في ملامحها 
حور : انتي بتصلي جامد كدا ليه 
أسر بتوتر : علشان اشوفك مركزه ولا لاء 
حور : لا انا مركزه ومتبصش عليا كدا تاني علشان انت كدا بتخليني مش عارفه اركز وبتوتر 
أسر وهو يقترب منها  : بوترك ازاي يعني 
حور : ب بت...
اسر : انا ب ..ايه 
حور : بتوترني كدا اهو وخلاص وابعد بقا ومتقربش مني كدا تاني 
اسر هو يضحك : خلاص ي اختي حقك عليا يلا بقا نكمل 
حور : ماشي  وبدأ أسر يكمل الشرح وسرحت حور في ملامح أسر وهو يشرح فلاحظ أسر ان حور تنظر له   فاكمل الشرح وهو يضحك عليها 
حور بتوهان : الله انت جميل اوي وعيونك الخضراء دي جامده اوي هوفي جمال كدا ي ناس 
أسر بضحك : وايه كمان 
فاقت حور وانكسفت من اللي كانت بتقوله وخدودها صارت حمراء
حور : ها أنا ماشيه 
أسر مسكها وجذبها ناحيته 
أسر :قوليلي بقا كنتي بتقولي ايه 
حور بكسوف : مكنتش بقول حاجه واسر قاطعها في قبله  تعبر عن مدى حبه لها 
حور : استيقظت وبعدت أسر عنها وخرجت مسرعه من المكتب 
أسر : هتعملي ايه فيا تاني يحوري 
عند حور...... 
حور لنفسها : انتي غبيه ي حور ايه اللي كنتي بتقوله دا وايه اللي انا عملته دا انا لازم احط حد للموضوع دا وايه دا اوعي تكوني حبيته لا انا مش هحبه لا انا هبعد عنه قد ما اقدر 
عند نيره كانت تجلس تذاكر فوجدها زين متحيره فذهب اليها 
نيره : تؤمر بحاجه يزين باشا 
زين : لا بس كنت جاي اشوفك بتعملي ايه 
نيره : بذاكر 
زين : بتزاكري ايه 
نيره : رياضه وسبني بقا علشان انا فيا اللي مكفيني مش هتبقى انت والرياضه عليا 
زين بضحك عليها : بقا كدا انا كنت جاي اساعدك 
نيره : هتساعدني ازاي الرياضه انتي تعرف اللي عندي 
زين : انا معايا كليه هندسه فاعرف احل المسائل دي بس شكلك مش  عوزاني اساعدك 
نيره : ايه دا بجد خلاص تعالا 
 زين بضحك : ماشي يلا 
وشرح لها زين 
زين : فهمتي 
نيره : اقولك على حاجه انتي احسن من المدرس بتاعنا بكتير 
زين : بجد 
نيره : بجد وشكرا ليك 
زين : طب ايه رايك ازاكرلك انا 
نيره : اممممممم موافقه 
زين : ماشي بس كنت عاوزك تسامحيني والله مكنش قصدي 
نيره : خلاص سامحتك 
زين : بجد 
نيره : اه بجد  هو انا ينفع اروح عند حور 
زين : ماشي وانا كمان رايح عند اسر فتعالي معايا 
نيره : اشطا 
زين : ايه اشطا دي يا بت 
نيره : متخدش في بالك 
زين : ما اخدش في بالي حاضر وامري علي الله 
عند أسد.... 
أسد : كدا الشغل كله خلص 
صافي : البركه فيك ي أسد 
أسد : انا رايح عند أسر لو عاوزه تيجي تقعدي مع حور تعال 
صافي : بجد 
أسد : اه يلا وكمان تتعرفي علي نيره صديقه حور وسكرتيره زين الجديده 
صافي : بجد ماشي يلا 
عند أسر لاحظت حور التعب على أسر 
حور : أسر انت كويس 
أسر : اه ي حور بس دايخ شويه 
حور : طب انت فطرت 
اسر : لاء 
حور : خلاص استنى هطلبلك فطار وخبط الباب 
حور : ادخل 
دخل الجميع 
أسد وزين : مالك ي أسر 
أسر : مفيش 
حور : هو دايخ علشان مفطرش اه انا كنت لسه هطلب اكل حد عاوز ولم تتلقي حور رد 
حور : متقولوا انا عندي فكره انا هطلب لينا كلنا وطلبت حور وجلسوا يتناولون ويضحكون 
وبعد فتره...... 
حور : انا هقوم اخد حاجتي وامشي علشان اتاخرت 
صافي و نيره واحنا كمان هستاذن 
أسر : طب كدا أو كدا احنا كمان ماشيين فأنا هوصل حور وزين يوصل نيره  أسد يوصل صافي ويلا 
وذهب الجميع 
وفي الطريق ....
حور :استنى هنا ي أسر 
أسر:  ليه ي حور 
حور : هجيب شوكولاتة واجي 
أسر : ماشي استنى هنا وانا هنزل اجيب و متخرجيش من العربيه 
حور : ماشي 
ذهب أسر ورجع معه شوكولاتة كتير 
حور : ايه دا ي أسر دي كتير اوي 
أسر : بس مش كتير عليكي  
حور بفرحه  : حضنته وباسته من خده 
وأسر مصدوم من فعلتها  
حور خدت بالها انا اسفه بس كنت بعمل كدا مع ياسر 
أسر :خلاص عادي محصلش حاجه وايه بتعملي ايه 
حور : بعمل كدا مع ياسر 
اسر : وانا مش قلت ليكي متحضنيش اخوي لا وكمان بتوسيه 
حور : علفكره دا اخويا محسسني انو حد غريب 
اسر بعصبيه : حوووور اول واخر مره تعملي كدا مع اخوكي فاهمه 
حور : انت بتهددني هتعمل ايه يعني 
اسر : بلاش اقولك هعمل ايه  
حور : لا عرفني هتعمل ايه انا هعرفك تهددني ازاي تاني 
اسر : ماشي عاوزه تعرفي 
حور : اه 
اسر : هعمل كدا اهو ..وقبلها قبله تعبر عن غيرته 
حور : اه يا سافل يا قليل الادب انت مش متربي 
اسر : انا سافل وقليل الأدب اممم 
حور : اه سافل وقليل الأدب ومتربتش كمان 
اسر قبلها بسرعه وقال : بعد كدا كل حاجه بعقاب وهو دا عقابك 
حور : انت واحد ...
اسر : واحد ايه شكلك حبيتي العقاب 
حور : يوووه بقا طب روحني بقا 
اسر : حاضر بس متعيطيش 
حور : ماشي يلا روحني ياما هنزل واروح انا 
اسر : لا خلاص يلا  
وصل أسر حور  
أسر

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسر : خدي بالك من نفسك
حور : حاضر وانت كمان
أسر : ماشي سلام
ياسر شافها نزله من العربيه
ياسر : كنتي راكبه مع مين ي حور
حور : المدير في الشركه قاليي الوقت اتأخر تعالي اوصلك قولتله حاضر
ياسر : ماشي اول واخر مره تركبي مع حد غريب
حور : حاضر
ياسر : يلا علشان ناكل
حور : لا انا كلت
ياسر : كلتي فين
حور : اصل المدير جاب اكل لينا كلنا النهارده
ياسر : ماشي يحور
حور : طب انا هطلع استريح شويه ماشي لو عاوز حاجه نادي عليا
ياسر : ماشي
عند نيره وزين 
نيره : بس هنا شكرا 
زين : تمام 
نيره : اتفضل معانا 
زين : مره تانيه بقا 
نيره : تمام ماشي يلا باي 
زين : ماشي خدي بالك من نفسك وتركته ومشيت وظل ينظر لها حتى دخلت المنزل 
زين لنفسه انا شكلي حبيتك ولا ايه ومشي زين 
عند أسد... 
أسد : صافي انتي مرتبطه 
صافي: لا ليه
أسد : عمرك حبيتي 
صافي : لا طب انت حبيت 
أسد : بحب واحده بس هي مش معبراني خالص 
صافي : ليه كدا دي شكلها مش بتشوف 
أسد بضحك  :  بجد ليه انا حلو اوي كدا 
صافي وخدودها احمرت : بس هنا البيت اهو 
أسد : تمام 
صافي : تعالي اشرب حاجه 
أسد : لاء مره تانيه 
صافي : ماشي بس المره الجايه هتيجي معايا 
أسد : ماشي خدي بالك من نفسك 
صافي : وانت كمان  وذهبت صافي  ظل أسد ينظر لها حتى دخلت المنزل 
أسد لنفسه  :  امتى تحبيني زي مانا كمان بحبك ومشي أسد 
بعد اسبوعين تطورت العلاقه بين أبطالنا وكل واحد قرب من حببته 
أسر : انا قررت اعترف لحور 
أسد : انا كمان هعترف لصافي 
زين : وانا هعترف لنيره 
أسر : حلو اوي ويلا كل واحد فينا على مكتبه قبل ما يجيوا وفجأه خبط الباب 
أسر : ادخل 
حور : انتوا بتعملوا ايه من غيرنا 
أسر : مش بنعمل وتعالي علشان عاوز اكلمك في موضوع 
زين : نيره تعالي علشان انا كمان عاوزك في موضوع 
أسد : وانتي يلا ي صافي 
بصت البنات لبعضهم 
حور : هو في حاجه ولا ايه 
أسر : لا
حور :ماشي 
وكل واحد خد حبيبتوا يكلمها 
أسر لنفسه : انت هقولها كدا انا احسن اخدها على مكان واقولها 
أسر : انا هعمل تلفون واجي 
حور : ماشي 
رجع أسر : حور تعالي معايا 
حور : على فين 
أسر : هتعرفي دلوقتي يلا 
ذهبوا لمكان مملؤء بالورد والشموع مكان وعامل فيه جو رومانسي 
حور : الله ي أسر دا المكان ده حلو اوي 
أسر : جلس على رجليه وطلع خاتم وقال حور انا بحبك  تتجوزيني 
حور كانت لسه هترد وافتكرت هو مين 
حور : أسر ممكن تقوم تقف 
أسر بصدمه : انتي مش موافقه ي حور 
حور : لاء بس عاوزاك تيجي تطلبني من اخويا وكمان لما تيجي تطلبني هتقوله ايه انا اللي كنت خاطفها وانا تاجر أعضاء بس انا مستحيل اتجوزك واتمني تشيل الفكره دي من راسك 
أسر : حور انتي عارفه ان انا كنت متهدد 
حور : متعدد ازاي ها قولي اه نسيت .. نسيت انك متقدرش تقولي  صح 
اسر : صح يا حور 
حور : تمام اوي سلام ..ولسه هتمشي 
اسر مسكها : حور استني هقولك علي كل حاجه 
حور : قول واتمني انك متكدبش 
اسر : والله اللي هقوله دي الحقيقه بصي في راجل تاجر مخدرات وأسلحة كان عاوزني اشتغل معاه واهربله الشحنات بتعته بس انا مرضتش ومرضتش اشتغل معاه فعلشان كدا خطف بابا وماما تهددني وقلتلو لا بردوا قالي خلاص تخطف حد وتجيبلي قلبه ماشي ياما هقتل اهلك وبعتلي فيديوا استني اوريهولك 
وبالفعل رأت حور الفيديو وانصدمت مما رأته 
حور : ايه دا لا دول وحوش طب انت عملت ايه خطفت حد تاني غيري 
اسر بضحك : لا انا قولت لزين يجيب قلب من المستشفي واتفقنا مع مدير الكشفي واشترينا قلب واعطناه إياه 
حور : لما انتوا عملتوا كدا خطفتوني ليه 
اسر : علشان كان فيه واحد من رجالته شغال معايا وبيوصله كل حاجه عننا 
حور : طب ما هو زمانه قال إن انت هربتني 
اسر : لا مانا وزين ربنا كل حاجه وهو معرفش حاجه 
حور : تمام طب واهلك عاملين ايه دلوقتي
اسر : الحمد لله كويسين 
حور : الحمد لله طب يلا نمشي 
اسر : طب ايه برضوا مش هتوفقي 
حور بتهرب : اوافق علي ايه  
اسر :  حور والله بحبك تقبلي تكوني شريكة عمري لاخر نفس في حياتي ونعيش مع بعض في الحلوه و المره 
حور : أسر  بس انا  لسه صغيره 
أسر : خلاص هستني لحد ما تخلصي ٣ ثانوي 
حور : أسر انا مش عاوزه أظلمك معايا 
أسر : انتي هبله بقولك بحبك وعندي استعداد استني اكتر 
حور : خلاص براحتك 
أسر : طب وانتي رايك ايه فيا 
حور : انا زيك 
أسر : مش فاهم زي ازاي 
حور : انتي كنت بتقول ايه اول ما جينا وكل شويه تقولها 
أسر : بقول بحبك 
حور : وانا بموت فيك 
أسر ضحك واخدها في حضنه : وانا بعشقك طب انتي عارفه انا حبيتك من اول نظره من ساعه ما شوفتك وانتي متخدره 
حور بصدمه : ايه 
اسر : طب تعرفي أن انتي كنتي هتكوني سكرتيره اسد وانا صافي كانت سكرتيرتي 
حور : ايه طب وانت عرفت ازاي 
اسر : مانا كنت مراقبك 
حور : كنت مراقبني ازاي 
اسر : كنت يقف في حته قريبه من بيتكوا وبيض عليكي من المنظار 
طب وبتسمع الكلام ازاي 
اسر : مركب جهاز في الأوضه عندك بيوصلي الصوت 
حور : ايه وركبته ازاي
اسر : كان في عندكوا راجل بيصلح عندكوا حاجه فأنا اديتوا فلوس وقولتلوا يحط دا عندك 
حور : انت عملت دا كله 
اسر : اه علشان اعرف كل حاجه عنك 
حور : الله يخربيتك انا هروح أشيل الجهاز دا 
اسر : لا علشان اتنيني اسمع صوتك فيه 
حور : ماشي يلا بقا نمشي 
أسر : استني خدي الخاتم ده البسيه ومش تشيليه من ايدك 
حور : ماشي بس هقول ايه لياسر 
أسر : ______

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسر :يعني ايه 
حور : يعني الخاتم ده غالي واكيد هيقولي جيباه من اين 
اسر : قوليله أن انا اديتهولك   
حور : اديتهولي بصفتك ايه انشاء الله 
اسر : أن انتي ملكي وهتبقي مراتي حبيبتى
حور : اه علي أساس أن هو عارف اوي 
اسر : اه مانا هاجي اتقدملك بس مش دلوقتي انا مستني لحد ما تخلصي 
حور : طب وانت مديهولي من دلوقتي ليه 
أسر :  طب خلاص قوليله خدته هديه او اي حاجه
حور : مش هيصدق علشان دا غالي اوي 
أسر : معرفش تتصرفي اهم حاجه تخليه معاكي على طول 
حور : ماشي انا عندي فكره 
أسر : ايه هيا 
حور : تعال نروح محل اكسسوارات 
أسر : ماشي واخدها على محل غالي 
حور : مش محل من دا تعالا اقولك على محل تاني 
اسر : ليه دا احسن محل 
حور : هي دي المشكله انو غالي احنا عاوزين واخر رخيص 
أسر : ماشي وذهبوا الي المحل 
أسر : هو دا دا رخيص اوي 
حور : استنى بس ونزلت حور واشترت سلسه رقيقه خاليه من اي رسومات 
أسر : ايه دي هتعملي بيها ايه 
حور : شوف دلوقتي هعمل ايه ولفت السلسه على الخاتم ولبستها سلسله 
أسر : ي مجنونه ايه اللي عملتيه دا دا مبقاش خاتم 
حور : كدا مبقتش غاليه وياسر مش هياخد باله انو خاتم وكمان هيفضل معايا على طول 
أسر بضحك : مجنونه بس ماشي يلا بقا نرجع الشركه 
حور : ماشي يلا 
عند زين ونيره...... 
زين : نيره انتي بتحبي حد 
نيره : اه بس هو شكله مش بيحبني علشان كدا انا خلاص مبقاش يفرق معايا انت حبيت 
زين : اه انا بعشقها بس خايف ترفضني 
نيره بدموع تملا عينها  : نيره خد نصيحه مني روح اعترفلها بدل ما تضيع من ايدك 
زين : ماشي ي اختي 
نيره : يلا بقا سلام انا هروح اكمل شغلي 
زين : بس انا مخلصتش كلام 
نيره: خلاص نتكلم في وقت تاني ولسه هتمشي 
زين : نيره انا بحبك 
نيره وقفت مصدومه بصتله لقته ماسك علبه في ايده فيها خاتم 
زين : تقبلي تتجوزيني وتكوني شريكه حياتي 
نيره بفرحه : موافقه 
زين : هتقدرى تحبيني وتشيلي من قلبك اللي بتحبيه 
نيره : لاء 
زين بصدمه : ايه 
نيره : علشان اللي انا بحبه طلع بيحبني واعترفلي 
زين : انتي قصدك انو انا اللي ___
نيره بمقاطعه : اه  انا بحبك ي مجنون 
زين : وانا بعشقك ي قلب المجنون وظل حاضنها فتره لحد ما دخل عليه أسر و حور 
أسر : اقفش مسكناك متلبس 
حور بتمثيل  : وانتي ي نيره لاء انا مش مصدقه انو صحبت عمري تطلع كدا انا انخدعت فيكي لا مش مصدقه 
نيره : والله يحور دا.... 
زين بمقاطعه : وانت ي أسر انت وحور عملتوا  كدا واكتر وغمزله 
نيره : ايه طب انا حضنته علشان اتقدملي وانا وفقت امال انتي عملتي ايه هااا عملتي ايه يبت قولي 
حور : أسر بردوا اتقدملي 
نيره بفرحه : بجد 
حور : اه
نيره : الف مبروك 
حور : الف مبروك ليكي كمان 
نيره : الله يبارك فيكي 
أسر وزين بردوا باركوا لبعض 
أسر : تعالوا نشوف أسد 
حور : ليه مالوا اسد اوعي تقول انو هو بيحب صافي 
اسر : دا بيحبها من زمان اوي من قبل ما تيجي الشركه ولا اقولك من اول يوم دخلت صافي فيه الشركه
حور : ايه دا اكيد بيعشقها 
اسر : اه زي مانا بعشقك كدا وغمز ليها 
حور : طب يلا نروح  
عند أسد...... 
أسد : صافي انا عاوز اقولك على حاجه 
صافي : اتفضل 
أسد : انا بحبك تتجوزيني 
صافي بدموع : لاء وثابته ومشيت بسرعه وهي تبكي 
أسد بصدمه وقلبه انكسر : ليه لا انا لازم اعرف ليه ودخل أسر وزين انا ي أسد عملت ايه خليتها تخرج بسرعه كدا 
أسد : لم يرد وراح وراها بسرعه شافها ضامه نفسها وتبكي بشده وانخض من شكلها جري عليها 
أسد : مالك يا صافي 
صافي : ابعد عني سيني متلمسنيش 
أسد : اهدي بس الاول وتعالي معايا 
خدها أسد وراح على البحر 
أسد : ممكن تقوليلي  رفضتيني ليه 
صافي : مفيش 
أسد : لاء انا من حقي اعرف 
صافي : ماشي هقولك كنت بحب واحد وانا في الجامعه وهو جيه اتقدملي واعترفلي بحبه فأنا وفقت علشان كنت بحبه وفي يوم قالي تعالي في المكان ****** علشان عندي ليكي مفاجأه لما روحت لقيته مع اقرب صديقه ليا وطلعوا متفقين مع بعض عليا واخذني وحاول يتهجم عليا بس في واحد لحقني وانقذني ومن ساعتها انا بكره نفسي ومش بصدقك اي حد بيقولي انا بحبك فأنا مش هقدر اديك السعاده اللي بتحلم بيها انا اسفه ولسه هتمشي أسد وقفها 
أسد : بس انا مش زيه انا بحبك يمكن بحبك دي قليله دا بعشقك من اول يوم دخلتي فيه الشركه دا انا كنت يراقبك من بعيد وهنا دخل الجميع 
انتوا بتعملوا ايه هنا 
أسر : لحقناك لما مردتش علينا 
حور : صافي أسد بيحبك ومش هيخدعك 
أسر :  دا بيحبك من اول يوم دخلتي فيه الشركه وكان بيعمل اي حاجه علشان يشوفك 
نيره :  وافقي عليه ي صافي 
زين : انا متأكد انو مش هياذيكي ولو زعلك تعالي قوليلي اعتبريني اخوكي الكبير 
أسد : قولتي ايه يا صافي انا والله بحبك 
صافي بضحك : موافقه 
أسد شالها ولف بيها ونزلها وحضنها
صافي وهي حاضناه بصوت منخفض وانا كمان بحبك  بس كنت خايفه انك تجرحني 
أسد بصدمه : انا عمري مهجرحك انا بعشقك يا صافي 
صافي : وانا كمان ي روح صافي 
أسر : مش كفايه بقا احنا وقفين على فكره 
حور : وكمان بتقولي ايه لبعض ها وغمزت لصافي 
صافي بضحك : عقبالكوا ي بنات 
حور بفرحه : انا أسر اتقدملي 
نيره : وانا زين اتقدملي 
صافي بصدمه  : ايه بجد الف مبروك ي بنات وحضنوا بعض 
حور : انا عندي فكره 
أسر : ايه هيا 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور : انا عندي فكره
أسر : فكرت ايه بس اوعي تكون مجنونه شبهك 
حور والدموع تملأ عيناها : بقا انا مجنونه ماشي يا اسر 
اسر : اه مجنونه واحلي مجنونه واللي بسبب جنونها ده خطفت قلبي 
حور : بجد طب قولي خطفته ازاي بقا 
اسر : كدا اهو وأخذها في قبله طويله تبين مدي حبه لها 
زين : احم احم احنا هنا علي فكره 
نيره : وايه يعني سبهم شكلهم حلو مع بعض 
صافي : عندك حق يا نيره 
اسد : امممم يعني هما شكلهم حلو وعجبنكم 
صافي : اه والله بص حلوين ازاي 
اسد : وانا عاوز نبقي حلوين شبهم وسحبها في قبله طويله 
زين لنيره : طب ايه وغمز لها 
نيره : ايه في ايه 
زين : في أن انا عاوز يبقي شكلنا حلو شبهم كدا 
نيره : لا احنا حلوين كدا 
زين : لا انا عاوز يعني هو مش حلال ليهم وحرام لينا واخدها هو الآخر في قبله 
وبعد فتره قصيره ...
صافي : طب ايه ي حور مش هتقولي  فكرتك 
حور : انا كان نفسي يبقي ليا اخت توام علشا نعمل فرحنا مع بعض فايه رايكوا نعمل فرحنا مع بعض
أسر : حلوه الفكره دي
زين واسد : احنا موافقين
نيره وصافي : واحنا كمان
حور : خلاص اتفقنا طب يلا بقا نرجع علشان انا جعانه اوي 
الكل : واحنا كمان 
طب يلا نروح ناكل مع بعض ودخلوا مطعم وكان فيه ياسر اخو حور 
شاف حور بص وسكت 
أسر : مالك ي حور متوتره كدا ليه 
حور : ياسر اخويا هنا 
أسر : طب تعالي اتكلم معاه 
حور : لا مش دلوقتي
أسر : ماشي براحتك  
وجلس الجميع يتناولون الغداء تحت نظرات ياسر لحور 
حور : انا هروح ي أسر 
نيره وصافي : واحنا كمان هنروح 
أسر : خلاص استنوا هنوصلكوا
حور : خلاص ي أسر انا هروح لوحدي 
أسر : حور انا هروح يعني هروحك 
حور : خلاص ماشي يلا
وصل أسر حور وعندما دخلت المنزل ياسر شدها بقوه وضربها بالقلم
ياسر بعصبيه: مين اللي كنتي معاه دا 
حور بصدمه : ياسر انتي بتضربني 
ياسر : ردي عليا مين اللي كان معاكي 
حور : انا كنت مع نيره وصافي واللي كانوا معانا دول زين خطيب نيره واسد خطيب صافي وأسر صاحب زين واسد وهما قالوا تعالوا نتغدا مع بعض واخدوني معاهم 
ياسر : طيب ماشي بس اول واخر مره 
حور : حاضر بس مكنتش متخيله انك مش بتثق فيا للدرجه دي ولا اقولك انا اللي غلطانه انا اللي نسيت ما انت عملتها مره قبل كدا وتركته وذهبت الي غرفتها 
حور في غرفتها وهي تبكي : خلاص يحور فاضل اسبوع وهتمشي خلاص استحملي 
ومر الاسبوع على أبطالنا في حب وسعاده ومع محاوله ياسر مصالحه حور 
حور : أسر انا عاوزه أسألك سؤال 
أسر : اسألي ي حور 
حور : هو هيحصل ايه لو انا بعدت عنك 
أسر : انتي بتقولي كدا ليه ي حور 
حور : مفيش كنت سرحانه شويه وخطرت الفكره دي على بالي بس قولي بقا انت هتعمل ايه 
أسر وهو يمسك يدها : انا مقدرش اعيش من غيرك انا مستعد اخسر حياتي علشانك 
حور : خلاص انا عوزاك توعدني 
أسر : اوعدك بايه 
حور : اني لو بعدت في يوم تاخد بالك من نفسك  
أسر : هو في ايه ي حور 
حور : مفيش حاجه بس اوعدني
أسر : خلاص اوعدك 
حضنته حور وقالت انا بحبك ي أسر 
أسر : وانا بعشقك ي قلب أسر ويلا بقا علشان اروحك 
حور : حاضر بس هروح اشوف نيره وصافي 
أسر : متتاخريش 
عند نيره..... 
نيره :زين انا هروح 
زين : استنى هوصلك 
نيره : ماشي وعندما فتحت الباب لقت حور
حور : انتي خارجه 
نيره : لا هروح 
حور : وانا كمان ماشيه وحضنتها 
حور : هتوحشيني 
نيره : انتي اكتر بس انتي مالك 
حور : مفيش حاجه بس حسه اني هبعد عنك 
نيره : متخفيش ي هبله هتروحي فين وضحكوا 
حور : انا هروح اشوف صافي. 
نيره : طب استني هاجي معاكي 
حور : ماشي يلا 
زين : وانا هروح عند أسر 
حور : اسر نزل يجيب العربيه علشان يروحني 
زين : خلاص انا هروحله وعلشان اجيب العربيه علشان اروح نيره 
حور : خلاص ماشي وراحوا عند صافي وخبطوا على باب المكتب 
أسد : اتفضل 
دخلت حور ونيره وذهبوا في اتجاه صافي 
حور : احنا ماشيين 
صافي : انتوا الاثنين 
نيره : اه 
صافي : خلاص انا كمان هروح 
وقالت لاسد :اسد انا هروح ماشي 
أسد : خلاص انا هوصلك 
صافي : ماشي 
أسد : هروح اجيب العربيه 
حور : أسر وزين بردوا راحوا يجيبوا العربيه انا حسه ان انتوا هتجوزوا العربيات مش هتتجوزونا احنا 
ضحك الجميع على حور وغادر أسد 
نيره : يلا سلام وحضنتهم 
حور : وانا كمان وعندما حضنت صافي قالت هتوحشيني 
صافي : انتي اكتر 
ونزلوا وركبوا وكل واحد اخد حببته يوصلها 
أسر : سلام ي حوري
حور : سلام ي اسُرتي
اسر : اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كدا 
ضحكت حور وقبلت أسر من خده وقالت سلام 
ووصل أبطالنا على منازلهم وناموا
في الصباح........ 
فاطمه : حور بت ي حور انا خارجه ارجع الاقي البيت نظيف والمواعين مغسوله 
حور : حاضر 
ونظفت حور المنزل وغسلت المواعين  لمت حقيبتها
ورن تلفونها وكان اسر المتصل 
حور : الو ي أسر 
أسر : مجتيش الشغل ليه 
حور : مفيش بس تعبانه شويه 
أسر : في ايه مالك انا جاي في الطريق سلام 
حور : أسر استنى وأغلق أسر الخط 
حور : خليه يجي يمكن دي اخر مره هشوفه قبل ما امشي 
وبعد قليل رن جرس الباب وفتحت حور وكانت مرتديه بيجاهه بحمالات و بنطلون فوق الركب 
حور : اتفضل 
أسر بصدمه من جمال حور : ايه الجمال ده 
حور وقد لاحظت نفسها 
حور بصويت : غمض عينك ولسه هتجري مسكها أسر 
أسر : في حد هنا 
حور : لا سبني بقا وغمض عينيك
دخل أسر وأغلق الباب وقرب من حور 
حور : أسر انتي هتعمل ايه..... 
أسر قاطعها في قبله تعبر عن مدى حبه لها واستلمت له حور وتركها عند احتياجها للهواء 
أسر : اطلعي البسي حاجه ياما انا مش مسئول عن اللي هيحصل 
ذهبت حور بسرعه وارتدت دريس ازرق وكانت في غايه الجمال 
أسر : انتي عاوزه تموتيني
حور  : بعد الشر عليك ليه كدا
أسر : انتي مش شايفه جمالك اد ايه اه صحيح انتي لسه تعبانه تعالي اوديكي للدكتور 
حور : لا دول شويه دوخه هنام شويه وهكون كويسه
اسر : انتي متاكده 
حور : اه متاكده 
أسر : ماشي براحتك 
حور : صحيح ي أسر فين مرتبي هو انا هشتغل ببلاش 
أسر بضحك : اه لوكان عجبك 
حور : انا بتكلم بجد 
أسر : حاضر خدي ياستي وطلع محفظته واعطاها المرتب 
حور : كام دول 
أسر : شوفي انتي وبعدين في واحده بتشتغل من غير متعرف المرتب كام
حور اه : وعدت الفلوس وكانوا ٥ آلاف جنيه
حور : دول كتير اوي دا قد حق الهدوم اللي في الدولاب كلها
أسر بضحك عليها  :  قوليلي هتعملي بيهم ايه بقا 
حور : ههرب 
أسر : ايه 
حور : هكون هعمل بيهم ايه لسه مش عارفه لما هعرف هقولك 
أسر :

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور : لما هعرف هقولك
أسر : ماشي ويلا نامي علشان تستريحي
حور : ماشي تعال عاوزه انام في حضنك
أسر اخدها في حضنوا حتى نامت وقبلها قبله سريعه
أسر : انا بحبك ي حور
حور : وانا بموت فيك يروح حور
أسر : ايه دا انتي صاحيه من امتي
حور : من ساعه ما.....
أسر ضحك عليها: طب ما تيجي نعملها كمان مره وانتي صاحيه
حور : أسر عيب...
أسر قاطعها في قبله طويله مملوئه بالمشاعر وتركها عند احتياجها للهواء 
حور : أسر قوم امشي 
أسر بضحك على كسوفها : ماشي وانتي شبه الفروله كدا 
حور : طب امشي يلا
أسر : خدي بالك من نفسك
حور : وانت كمان ومتنساش وعدك ليا 
ومشي أسر وتركت حور المنزل
بعد فتره رجعت فاطمه ولم تجد حور في المنزل وظنت ان حور لم ترجع من العمل وبعد فتره مرور ساعتين
دخل ياسر وقرر ان يفعل اي شئ مقابل مسامحه حور له
ياسر : ماما حور فين
فاطمه : لسه مش رجعت
ياسر : ايه ازاي استنى هتصل على المكتب عندها 
عند أسر كانت الشركه كلها روحت ماعدا أسر وعندما كان خارج سمع صوت التلفون 
أسر : الوووو
ياسر : الو لو سمحت ممكن اكلم حور قولها ياسر اخوكي 
أسر : ايه حور مجتش انهارده علشان تعبانه 
ياسر : لو سمحت ممكن بس تتأكد 
أسر : انا مديرها في الشغل وصاحب الشركه وهي مجتش ولما كلمتها قالت إن هيا تعبانه 
ياسر : تمام ماشي بس انت كلمتها أمتي وليه 
اسر : كلمتها الصبح علشان كنت عاوز ملف وهي اللي كانت عارفه طريقه
ياسر : تمام ماشي 
اسر : هو في حاجه ممكن اساعد 
ياسر : لا شكرا بس هي مش في البيت بقالها كتير فاحنا خايفين عليها 
أسر : ازاي انا جاي ولم ينتظر رد ياسر
ووصل أسر للمنزل عند حور 
أسر : هي حور رجعت ولا لسه 
ياسر : لا انت عرفت طريق البيت ازاي وكمان ممكن تروح مش عاوزين نتعلم ولا حاجه
أسر : انا كنت موصلها قبل كدا 
ياسر : ماشي 
اسر : تعال ندور عليها استنى هسال نيره وصافي هما اصحابها 
ياسر : ماشي
اسر : الو ي نيره هي حور عندك 
نيره : لا يا أسر هو في حاجه 
أسر : مش لاقيين حور يلا سلام وأغلق الخط دون ان يلتقي جواب نيره
نيره : يا ترا هتكوني فين احسن حاجه اقول لزين واتصلت نيره على زين 
زين : الوا ي قلبي 
نيره : زين الحقني 
زين : مالك يا نيره قوليلي في ايه انتي كويسه
نيره : حور مختفيه ومش لاقينها 
زين : طب اهدي انتي عرفتي ازاي 
نيره حكت له اللي حصل 
زين : خلاص انا هروح عند أسر اساعده 
نيره : تعال خدني وديني عند طنط علشان اكون معاها 
زين : خلاص اجهزي وخمس دقائق وهكون عندك 
نيره : ماشي سلام 
أسر مش عند نيره اكيد هتكون عند صافي 
أسر : الو ي صافي 
صافي : ايوه ي أسر 
أسر : هي حور عندك 
صافي : لا هو في حاجه 
أسر : مش لاقيين حور ومختفيه بقالها كتير ومش عارفين طريقها لوعرفتي حاجه اتصلي عليا سلام  وأغلق الخط دون ان يلتقي جواب صافي
صافي : يا ترا هتكوني فين احسن حاجه اقول لاسد يمكن يقدر يساعدكم واتصلت صافي على أسد 
اسد: الوا ي روحي  
صافي : أسد حور مختفيه ومش لاقينها 
أسد : ايه ازاي 
صافي حكت لاسد على اللي حصل 
أسد : خلاص اجهزي هاجي اخدك علشان تقعدي مع طنط وانا اساعد أسر خمس دقائق والاقيكي جاهزه
صافي : طيب ماشي سلام 
عند ياسر تجمعت عائلته وجاء زين و أسد حتى يساعدون ياسر و أسر وبعد بحث طويل 
اسر : عرفتنا حاجه 
الكل : لا 
ياسر : هتكوني فين يقلبي 
أسر :اكيد سايبه حاجه في اوضتها وذهب أسر الي غرفتها تحت استغراب ياسر وظل يبحث وعندما فتح الخزانه لم يجد ملابس حور انخض الكل 
أسر : اكيد لا هي مش هتمشي وتسبني وافتكر مذكرات حور وظل يبحث 
ياسر : خلاص لوسمحت هي سابت البيت ومشيت ممكن تتفضلوا لم يهتم أسر لكلامه وظل يبحث 
ياسر : انت بتدور على ايه 
أسر : على مفكره حور 
ياسر : بس حور مش بتكتب يوميتها 
أسر بضحك : انت تعرف ايه عن اختك اصلا
سكت ياسر وظل يبحث مع أسر وبعد فتره ياسر انا ملقتش غير الكشكول الكبير دا
أسر : هي دي مفكرات حور 
ياسر : دا كشكول 
أسر : لا دي المفكرات اختك بتكتبهم في الكشكول دا علشان محدش يعرف 
ياسر : انت عرفت كل دا ازاي 
أسر : في يوم اختك كانت بتكتب فيهم في الشركه 
          Back                                                                    
أسر : حور حببتي 
حور وهي تخبي المفكرات وراء ظهرها : نعم 
أسر : خبيتي ايه وراكي 
حور : مفيش حاجه 
أسر : لا في انا هشوف 
حور : خلاص هقولك بس مش تعرف حد 
أسر : ماشي 
حور : دي مفكراتي بكتبها من صغري 
أسر : طب ليه كتباها في كشكول 
حور : علشان اللي يشوفها يفكرها كشكول ومعرفش ان انا بكتت يومياتي 
أسر : طب وريهالي كدا واخدها أسر وعندما بدأ بالقراءه 
حور : انت بتعمل ايه وأخذتها 
أسر : استنى عاوز اقرائها 
حور : لا 
أسر : علشان ايه 
حور : مش علشان حاجه 
أسر : خلاص هاتي ماقرائها 
حور : مش دلوقتي 
أسر : امال امتى 
حور : قريب اوي 
أسر : توعديني 
حور : خلاص اوعدك 
أسر : تمام 
Back                                                                   
أسر : عرفت ازاي عندك اسئله تاني 
ياسر : ليه حور حكت ليك كل دا وانا لا 
اسر : علشان انا بحبها وهي بتحبني 
ياسر : دا ازاي دا انت تعرفها من شهر 
أسر : علشان انا اللي كنت خاطفها وحبيتها علشان كدا رجعتها كانت أول عمليه خطف في حياتي كنت مجبور عليها واختك عارفه كل حاجه وممكن تسكت بقا تخلينا نعرف هي راحت فين اكيد كتبت هي راحت فين 
ياسر بصدمه من كلامه : ماشي افتحها يلا خلينا ندور فيها على حاجه 
وعندما فتحها أسر وجد رساله من حور ومضمونها.......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مضمون الرساله ( امي عارفه انك قلقانه دلوقتي بس انا بخير متقلقش دا لو انتي قلقانه انتي و ياسر اه وشكرا على  لأنك ربتيني كل السنين اللي فاتت عارفه كان نفسي اعيش معاكوا في حب ومحبه بس ازاي دا انتي حتى مش بتثقوا فيا عازيني اعيش معاكوا ازاي انا تعبت بتشوكوا فيا في الرايحه والجايه وانت ي أسر متخفش انا هاخد بالي من نفسي وانت كمان خد بالك من نفسك زي ما وعدتني ومش تدور عليا لأنك مش هتلاقيني علشان انا بعدت وكتير متخفش انا بحبك  وانت الوحيد اللي في قلبي متنسانيش وانا هرجع في يوم من الايام وقول لنيره و صافي انهم هيوحشوني اوي يلا عيشوا حياتكم وانسوني اه يا أسر انا سبت المفكره علشان تقرأها زي ما وعدتك وعلشان عارفه انك هتبقى موجود وانت اللي هطلع ليهم الرساله علشان انت الوحيد عارف ان انا بكتب يومياتي ومش تدور فيها على حاجه علشان انا مكتبتش فيها انا هروح فين حافظ عليها علشان في يوم هرجع فيه واخدها منك وساعتها انت هتبقي دكتور اد الدنيا ماشي بحبك ي اسُرتي وقول لكل اللي عندك ان انا بحبهم  )
بيكي الجميع بشده
أسر بصويت وبكاء هيستيري : حوووووووووووووور 
زين واسد : اهدي يا أسر احنا هندور عليها واكيد هنلاقيها
أسر ببكاء : هي مشيت ليه هو انا زعلتها في حاجه اكيد هي بتهزر مش هتمشي وتسبيني ليه ي حور ليه سبتيني ومشيتي ليه حووووووور ارجعي علشان خاطري ي حووووووور 
أسد : احنا لازم نلاقيها ي زين 
زين : اكيد وانت يا أسر لازم تاخد بالك من نفسك زي ما وعدتها 
أسر : احنا لازم نلاقيها فاهمين لازم نلاقيها 
فاطمه : كل دا بسببي انا اللي مش وثقت في بنتي 
ياسر بصدمه : ماما حور فين انا عاوز إصلاحها انا اخوها وهي اكيد مش زعلانه مني صح 
أسر : كل دا بسببكم علشان مش وثقتوا فيها نفسي افهم مبتثقش فيها ازاي وانت اللي مربيها بس انا هرجعها ومش هخلي حد فيكم يشوفها فاهمين 
وظل الجميع يبكي على ترك حور المنزل 
في حاره بسيطه في منزل بسيط تجلس حور على كرسي  في بلكونه وتشرب فنجان من القهوه وتتذكر كل ما حدث معها وقاطع تفكيرها شخص
المجهول : القمر قاعد لوحده ليه
حور : ملكش فيه كنت مين علشان تكلمني وتركته ودخلت غرفتها ونامت
في الصباح عند أسر.....
أسر : عرفت حاجه ي زين
زين : لا
أسر : وانت ي أسد
أسد : لا
أسر ببكاء  : يتري هتكوني فين ي حور دا حتى انا مش عارف انتي فين وعامله ايه
أسد : اهدي ي أسر  واكيد هتلاقيها
أسر : حاضر روحوا استريحوا شويه علشان انتوا مش استريحوا من امبارح 
زين : وانت كمان استريح شويه علشان انت مش نمت من امبارح
أسر : عاوزني انام وانا مش لاقي حببتي ازاي
أسد : بس انت وعدتها انك تاخد بالك من نفسك علشانها
أسر : بس انا مش قادر
زين : معلش علشانها
أسر : خلاص ماشي سلام
عند حور......
حور : انا هنزل ادور على شغل علشان اعرف اصرف على نفسي و هي نازله تدور على شغل قابلت هذا المجهول
المجهول : لو سمحت
حور بنفاذ صبر : نعم
المجهول : انا اسف على امبارح بس انا جديد في العماره علشان كدا كنت عاوز اصنع صداقه مع حد وانتي طلعتي في وشي
حور : حصل خير على العموم انا كمان لسه جديده في العماره
المجهول : بجد خلاص ممكن نكون اصدقاء
حور بتفكير : اممممم ماشي بس أصدقاء بس
المجهول : انا جاسر وانتي
حور : وانا حور
جاسر: الله اسمك جميل شبهك
حور : ميرسي دا من ذوقك
حور : سلام بقا اصل انا عندي مقابله في الشغل
جاسر : بالتوقيف صحيح فين المقابله
حور : في شركه ******
جاسر : اعتبري نفسك انقبلتي
حور : دا ازاي انشاء الله
جاسر : اصل انا مديرك في الشغل
حور : ايه
جاسر : يلا بقا انتي هتاخري على أول يوم شغل ليكي
حور : لا دا انا ما صدقت سلام 
جاسر : استنى تعالي هوصلك معايا 
حور : شكرا 
جاسر : انا مش بعزم يلا وبالفعل ذهبت حور معه
عند أسر.....
أسر وهو يحاول النوم : وحشتيني ي حور انتي ليه بعدتي ليه انتي عارفه ان انا مش هقدر اعيش من غيرك
انتي بعدتي وخدتي روحي معاكي ليه كدا ليه ارجعي يا حور ارجعي وفتح صورتها على الموبايل وذهب في نوم عميق
فاطمه : ايه ي ياسر معرفتش حاجه
ياسر : لا يا ماما
فاطمه : روح نام شويه علشان انت تعبت
ياسر : مش عاوز انام مش عاااااااوز انام انا عاوز حور عاوزهاااااااا وبكي بشده
فاطمه : اهدي يا روحي اكيد هتلاقيها وهترجع
ياسر : يارب ي ماما
فاطمه : يارب 
عند حور في الشركه.....
جاسر : حور انتي عندك كام سنه
حور : ١٧ سنه
جاسر : ايه طب انتي مش متعلمه
حور :  لا متعلمه بس انا مش بروح المدرسه وبشتغل علشان اصرف على نفسي
جاسر : طب ومذاكرتك
حور : متعوده على كدا ومتقلقش انا بطلع الأولى على المدرسه كل سنه
جاسر : بجد دا انتي طلعتي شاطره
حور : امال ايه
جاسر : طب وأهلك فين
حور و الدموع تملا عينها : ممكن مجوبش
جاسر : انا اسف لو زعلتك بس مكنش قصدي حاجه 
حور : خلاص محصلش حاجه بس هو انا ممكن اروح
جاسر : حور والله مكنش قصدي
حور : لا عادي محصلش حاجه بس انا تعبانه شويه
جاسر : خلاص استنى هروحك
حور : لا انا هروح لوحدي سلام
جاسر : سلام
وجعت حور المنزل وظلت تبكي وبعد فتره 
حور لنفسها :.......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور لنفسها : لازم انسى الماضي علشان اعرف اعيش وذهبت غسلت وجهها ودخلت البلكونه وتكتب يومياتها ككل يوم وهي تشرب فنجان قهوه
جاسر : القمر لسه زعلان
حور : هاااا
جاسر : يبقي القمر لسه زعلان 
حور : لاء خلاص انا مش زعلانه ولا حاجه
جاسر : انا اسف
حور : مش تعتذر انت مش عملت حاجه
جاسر : ممكن تحكيلي يمكن اخفف عليكي شويه
حور : لا شكرا
جاسر : على العموم براحتك انا م جود في اي وقت
حور : اممممم 
جاسر : امممم ايه 
حور : خلاص هحكيلك
جاسر : بجد يلا
بااااااس يلا نتعرف على بطلنا
(جاسر : رجل أعمال كبير وعنده ٢٦ سنه بشرته بيضاء وعيون عسليه وعضلات ومحبوب وايه بقال من الاخر كدا مز )
يلا نكمل....
حور : انا.... (وحكت كل شئ )
جاسر : انتي حصل معاكي كل دا دا انتي طلعتي شجاعه اوي
حور : ميرسي قولي بقا ايه حكيتك
جاسر : مفيش
حور : انا حكتلك يبقى تحكيلي
جاسر : ماشي خلاص انا حبيت واحده وطلعه بتمثل عليا علشان الفلوس وبابا وماما فطردوني من البيت من ساعه ما حبيت البنت اللي مش بتحبني الظاهر ان مفيش حد بيحب حد بجد كله ماشي ورا التاني علشان الفلوس
حور : وانت متأكد من حبك ليها
جاسر : اه دا انا كنت بعمل كل حاجه وهي عيزاه
حور : الحب مش تلبيه طلبات 
جاسر : امال ايه 
حور :زعلت عليها لما تمشي
جاسر : اه بس مش كتير
حور : علشان مش بتحبها
جاسر : ازاي دا 
حور : انت كنت معجب بيها بس 
جاسر : لا انا كنت بحبها 
حور : قولي كدا ايه هو الحب كنت بتحس بحاجه جواك أو بتحس أن دقات قلبك بتزيد وبتعلي 
جاسر : لا
حور : يبقى مش بتحبها الحب دا حاجه جميله عارف تبقى عاوز تقعد مع اللي بتحبه كل دقيقه وكل ثانيه وتخاف عليه من اي حاجه لو حصله حاجه بتبقى زي المجنون  ولما يبعد تحس انو خد روحك معاه ولسه في كتير.. انت حسيت بحاجه من دول
جاسر : لا بس انتي عارفه كل دا ازاي انتي حبيتي حد
حور : انا بعشقه وهو كمان بيعشقني
جاسر : امال سابك ليه
حور : مسبنيش انا اللي بعدت ونفسي اشوفه اكيد مدمر دلوقتي
جاسر : ازاي مش فاهم
حور :...... (حكت كل شئ )
جاسر : دا طلع مش بعشقك دا كلمت بيعشقك دي قليله عليه
حور : عاوز تشوفه
جاسر : اكيد
وطلعت له حور صوره وورتهاله
حور : أمور صح
جاسر بضحك : اوي حور هو ممكن اعتبرك اختي 
حور : وانا ممكن اعتبرك اخويا 
جاسر بضحك عليها : دا يشرفني 
جاسر : هو انتي كنتي بتكتبي ايه 
حور : يومياتي بس دي من اول ما سبت البيت علشان اللي كنت بكتب فيها قبل كدا مع أسر
جاسر : دا اسم حبيب القلب 
حور : اه 
جاسر : ماشي ويلا نامي علشان الشغل بكره 
حور : مش بعرف اصلا متعوده على السهر 
جاسر : وانا كمان خلاص هسهر معاكي 
حور :ماشي 
وظلوا يضحكون طوال السهره ويتعارفون على بعض اكتر
وبعد فتره .....
دخلت حور الي غرفتها لكي تنام وتذكرت أسر وفتحت صورته على الموبايل وظلت تتحدث معه كأنه سامعها 
جاسر : يبختك يا حور لقيتي الحب الحقيقي
ونام أبطالنا منهم سعيد ومنهم حزين 
وبعد مرور سنه ونصف تقربت حور من جاسر وصارت مثل اخته اما أسر صار نحيف وطولت لحيته و أهمل نفسه وكذلك ياسر يبكي كل يوم على فراق حور
في الشركه عند جاسر.... 
حور : جاسر النتيجه طلعت انا خايفه اوي 
جاسر : متخفيش ويلا روحي جيبي النتيجه
حور : طب ما تيجي معايا
جاسر : ورايا شغل
حور : ماشي لو اتاخرت اه فاعرف ان انا موت
جاسر : بعد الشر عليكي
حور : سلام
جاسر : سلام
ذهبت حور الي المدرسه
بعد فتره انهي جاسر الأعمال بسرعه
جاسر لنفسه : اما اروح عند حور المدرسه اشوفها جابت كام
عند حور في المدرسه.... 
حور : ازيك ي نيره وحشتيني 
نيره : انتي اكتر ي حور ايه مش عاوزه ترجعي 
حور : لا
Back                                                                   
اول يوم في امتحانات حور ذهبت حور للمدرسه ورات نيره 
نيره : حور انتي عامله ايه 
حور : الحمد لله وانتي عمله ايه والكل وأسر 
نيره : الحمد لله والكل كويس بس أسر بقت حالته وحشه اوي بس دا هيفرح لما يعرف انك رجعتي 
حور : لا متعرفيش حد 
نيره : ايه 
حور : انتي لازم توعديني انك متعرفيش حد 
نيره : بس ي حور 
حور بمقاطعه : هتوعديني ياما والله مانا هاجي تاني واعيد السنه ولا اقولك مش هكمل تعليم
نيره : لا خلاص وعد اني مش هقول لحد
حور : طب يلا علشان الامتحان
نيره : يلا
ومن ساعتها حور ونيره بيكلموا بعض
         Back                                                                   
نيره : لسه مش عاوزه ترجعي
حور : لا
نيره : ماشي ي حور برحتك
حور : يلا علشان نجيب النتيجه
نيره : ماشي يلا
وبعد فتره.....
حور : ها ي نيره عملتي ايه
نيره : ٩٧ ٪ ي حور انا فرحانه اوي اه وانتي عملتي ايه
حور : ٩٩٪ ي نيرو
نيره : الف مبروك ي قلبي
حور : الله يبارك فيكي
نيره : احنا لازم نحتفل
حور : يلا بسرعه على مطعم والاكل على حسابي
نيره : موافقه
وخرج جميع الطلاب من المدرسه وعند خروج حور صدمت في أسر 
حور : انا اسفه وظلت تنظر في عينه لفتره طويله وأسر ينظر هو الاخر في عينها 
أسر :  حور 
حور : أسر 
 حضنها أسر بشده وهو يبكي وكذلك حور 
أسر : انتي عامله ايه 
حور : انا  كويسه انت اللي عامل ايه 
أسر : انا بقيت كويس اهو طول ما اتني معايا انا كويس انتي مشيتي ليه ي حور  
حور : انتي اهملت نفسك كدا ليه انتي شكلك اتغير اوي 
أسر : يعني مبقتش حلو شبه الأول 
حور بضحك : لا  اه 
أسر بضحك : لا ولا اه 
حور : لا انت احلى من الاول وطول عمر حلو وبتخطف قلبي 
أسر احكيلي انتي عامله ايه وعايشه ازاي وفين 
حور : حاضر وفجأه وجدت شخص يضرب أسر 
ياسر بعصبيه : كنت بتمثل وبتقول بتحب اختي 
حور : ياسر سيبه 
ياسر بصدمه : حور 
حور : ايوه يا ياسر 
وحضنها بشده وكذلك حور وبكي ياسر
ياسر : انا اسف سامحيني ي حور
أسر : ابعد عنها هي مشيت بسببك انت عاوزها تمشي تاني 
حور : أسر اهدي يا قلبي انا عاوزه اتكلم معاه 
أسر : بس يحور
حور بمقاطعه : شششش استنى هتكلم معاه  ومتنساش ان دا اخويا 
أسر : ماشي
حور : ياسر عاوزني اسامحك 
ياسر : اه وترجعي تعيشي معانا 
حور : ماشي بس بشرط 
أسر : احنا موافقين 
ياسر : شرط ايه 
حور : احلف انك هتقف مكانك لمده نصف ساعه 
ياسر : هنا 
حور : اه 
ياسر : ماشي اوعدك 
حور : وانك تمسك أسر مش تسبه يعني تخليه يقف معاك 
أسر :انا موافق بس هترجعي يلا البيت 
حور : اوعدني 
أسر : اوعدك 
حور : ماشي وحضنت أسر.. 
حور :انا اسفه سامحني 
أسر : مش تعتذري 
حور : سلام 
أسر بصدمه : حور انتي راحه فين حور 
حور :اهدي يا أسر عارف انا صاحبت واحد قاعد في الشقه اللي جنبي من يوم ما انا مشيت وبقينا أصحاب وبقينا يعاملني زي اخته بيحبني ويخاف عليا وواخد باله مني وشغلني عنده وخالتي اكمل تعليمى واسمه جاسر وعارف كل حاجه وانا حكيتله كل حاجه وهو نفسه يشوفك اوي عارف زمانه مستنيني علشان يعرف جبت كام اه انا جبت ٩٩ ٪  بقيت دكتوره زيك اه عوزاك تبقى دكتور شاطر علشان لما اتعب اجي اكشف عندك وعلشان اخد مفكراتي انتي اكيد حافظت عليها صح يلا بقا سلام 
أسر : حور متمشيش حوووووووور 
ياسر :حور انتي قولتي هترجعي البيت صح ارجعي بقا 
حور : منا هرجع البيت اللي انا عايشه فيه 
أسر : علشان خاطري ي حور متمشيش سيبني يا ياسر سبني ي حووووووووور وفجأه وصل جاسر 
جاسر : حور انتي كويسه 
حور : اه 
جاسر : هو ايه اللي بيحصل هنا ومين اللي كان بينادي عليكي دا 
حور : تعال اوريهولك 
جاسر : ماشي 
حور : هو دا 
جاسر : مين دا 
حور : مش عرفته انا وريتك صوره له قبل كدا 
جاسر : هو دا أسر حبيبك 
حور : اه والتاني دا ياسر اخويا 
جاسر : اتشرفت بمعرفتكم اوي وانا جاسر صديق حور وزي اخوها بالضبط 
حور : لا مش زيه انت اخويا بجد اه أسر هو دا جاسر اللي قولتلك عنه
جاسر : انا كان نفس اشوف اللي حور اختي بتعشقه علفكره هي حكتلي عنك كتير واظن انك محظوظ بحور 
أسر : شكرا لانك خدت بالك من حور السنه ونصف اللي فاتوا ومش عارف اردلك معروفك ازاي 
جاسر بضحكه مزيفه ولكنه حزين من الداخل : معروف ايه دا انا اللي لازم اشكركم دا حور هي اللي خدت بالها مني وشكرا ليكم اه صحيح ي حور انتي جبتي كام 
حور : ٩٩٪
جاسر : الف مبروك ي حببتي 
أسر : مش تقول ليها حببتي 
جاسر : الغيره بقا 
حور : الله يبارك فيك 
جاسر : ماشي استأذن انا بقا سلام يحور وخدي بالك من نفسك 
حور : انت هتمشي وتسبيني 
جاسر : لا مش هسيبك هاجي ازورك كل فتره ويلا بقا علشان عيلتك زمنها مستنياكي 
حور : بس انا مش هرجع معاهم انا هرجع معاك انت ولا انت زهقت مني 
جاسر : ........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر : اه 
حور : ايه بجد انت زهقت مني 
جاسر : انتي هبله هو انا اقدر ازهق منك 
حور : ماشي يلا بقا نروح وبعد كده مش تكدب عليا تاني علشان انا بعرفك لما بتكذب 
جاسر : حاضر
حور : يلا روحني 
جاسر : انتي متأكده 
حور : اه 
جاسر : انا مش هضغط عليكي بس بقولك تنيكي احسن انا شايف حبه ليكي في عيونه 
حور : يلا يا جاسر انا مش هرجع يعني مش هرجع 
جاسر: ماشي يلا براحتك 
أسر : حور متسيبنيش حور ارجعي يحوووووووووور 
جاسر : طب روحي ودعيه حتى 
حور :  حاضر علشان خاطرك 
جاسر بغمزه : علشان خاطري بردوا
حور : جاااسر 
جاسر : نعم بقولك ايه خليكي معاه احسن يحور
حور : انا قولت لاء يعني لاء ومش نعيد كلامي مرتين ماشي ابعد كدا بقى 
جاسر : انتي متاكده 
حور : .... اه ويلا بقا خليني أودعه ولا اقولك مش هودعه يلا بينا 
جاسر : لااااااا خلاص روحي ودعيه وتعالي 
حور : ماشي وبالفعل ذهبت حور 
أسر : انتي رجعتي يعني مش هتسيبيني صح و هتع...... 
وقاطعته حور في قبله تبين مدى حبها له واشتياقها له 
حور : أسر متصعبش على الأمور اكتر من كدا وخد بالك من نفسك ماشي سلام 
أسر : حور متمشيش يحور حوووووووووووور ي حور متمشيش حور لاااااااااااا حوووووووور علشان خاطري متمشيش ..سيبني يا ياسر حور هتمشي
ياسر : معلش مش هقدر انا وعدتها 
اسر : يحوووووووور ارجعي يحوووووووووووووووووور 
حور : يلا ي جاسر  
وذهبت حور مع جاسر في السياره 
أسر رأي أسد وزين وكانت معهم صافي فنادي عليهم 
أسد : في ايه أسر 
زين : وانت ي ياسر ماسك أسر كدا ليه
أسر : روحوا ورا العربيه اللي هناك دي فيها حور 
زين : طب وانتوا مش روحت ا وراها ليه 
ياسر : حور خلتنا نوعدها ان احنا مش هنتحرك من مكانا هنا غير بعد نصف ساعه 
زين : ايه بس انا مش وعدتها وهلحقها سلام 
 عند حور في السياره... 
حور : مالك ي جاسر متعصب ليه
جاسر : مفيش
حور : لا في
جاسر : حور انا حاسس ان انا سبب بعدك عن أسر حاسس ان انا فرقت بين اتنين بيحبو بعض ارجعيله ي حور
حور : لا يا جاسر
جاسر : ليه ي حور
حور : علشان لقيت معاك الحب والحنان اللي بتمناه من عائلتي وانا لو رجعت مش هشوفك تاني
جاسر : انتي هبله انا هاجي و ازورك كل فتره وانا مش هخليكي تبعدي عني ابدا
حور : بجد ي جاسر
جاسر :اه يروح جاسر يلا نرجعله بقا
حور : ماشي
ورجع جاسر هو وحور عند أسر 
أسر شاف حور وجرى عليها 
أسر : حور انتي مش هتسيبيني صح 
حور : اه يا اسر انا مقدرش اعيش من غيرك 
أسر : ليه بتبعدي ليه 
حور : غصب عني والله بس خلاص مش هبعد تاني 
أسر : انا اصلا مش هخليكي تبعدي ولا تفكري حتى فكدا 
حور : بحبك يا أسر 
أسر : وانا بعشقك ي روح أسر 
جاسر : الله الله عليكي يحور دلوقتي مش عاوزه تسيبيه ولما كنت بقولك ارجعيله بتقولي لا كدا دا انتي بعتيني فثواني 
حور : جاسر بطل رخامه 
جاسر : حاضر ي عيون جاسر وهوب ضربه أسر 
أسر : انت هتعاكس حببتي وانا واقف وكمان بترخم عليها 
حور بضحك : احسن تعيش وتاخد غيرها 
جاسر : اضحكي ي اختي اضحكي تصدقي انا اللي غلطان اللي قولتلك ارجعيله وانت يا اسر بتضربني بدل ما تشكرني ان انا رجعتهالك دا انتوا اندال 
ضحك الجميع على أسر وفجأه نزلت فتاه من سياره تجري على أسر 
البنت : أسر انت بتضحك 
أسر :  اه بضحك ي عيون أسر 
حور بصدمه : مين دي انت بتخوني 
البنت : هي دي اللي كنت زعلان علشانها 
أسر : اه 
حور : رد عليا يا أسر مين دي 
البنت بغمزه لأسر ولم تراها حور : انا خطيبت أسر 
حور بصدمه : ايه انتي اكيد بتكدبي 
البنت : واكذب ليه وغير كدا انا ليا اسم اسمي ياسمين 
حور : أسر الكلام دا بجد
البنت : امال بهزار ماتتكلم يا أسر 
أسر : اسكتي يبنت انتي هتوعديني في داهيه 
البنت : كدا ي قلبي ماشي خلاص انا زعلانه وهي تمثل الزعل 
حور : لا بس الغلط مش عليك الغلط عليا علشان انا حبيتك وانا كنت هرجع علشانك بس خلاص طلعت زيهم وانا مستحيل ارجع  
أسر : حور استنى بس دي... 
حور بمقاطعه : دي خطبتك وبعدين متنطقش اسمي على لسانك تاني 
أسر : أسر افهمي بس يحور 
حور : افهم ايه انك خاطب وفرحك بعد كام شهر 
أسر : ي بنت اتهدي دي ياسمين تبقى اختي واسألها كمان 
وقفت حور بصدمه : انت بتقول على خطبتك اختك 
أسر : ياسمين قوللها الحقيقه 
ياسمين بضحك : في ايه ي أسر متسيبها وجيب غيرها 
أسر : ياسمين انا بتكلم بجد
ياسمين بضحك : أسر بيتكلم صح ي حور انا اخته بس كنت عاوزه اشوف مين اللي اخويا مبقاش يضحك بسبب بعدها عنه 
حور بعصبيه : بقا كدا ماشي يا أسر
جاسر مصدوم من جمال ياسمين : ايه دا بجد القمر  دا تبقى اختك
أسر : اه
جاسر : حلو اوي
حور : ايه رايك اجبلك رقمها
جاسر : يريت والله
أسر : هو الله اللي يريت انت اهبل دي اختي وانتي يحور بتشجعيه
حور : انت حسابك معايا لسه مخلصش
أسر : انا عملت ايه
حور : يعني يبقى عندك اخت مزه كدا ومتقوليش
أسر : يعني انا مش حلو زيها
جاسر : ولا تيجي حاجه جنبها
أسر : لم لسانك انا ماسك نفسي بالعافيه
جاسر :لا خلاص كفايه انا لسه واخد واحده علشان خاطر حور
ياسمين بضحك : احسن علشان تدايقها تاني
جاسر : ايه الضحكه اللي تاخد القلب دي 
ياسمين بكسوف : لم نفسك 
أسر : يلا بقا 
حور : هنروح فين اه صحيح مين اللي في السياره اللي هناك دي 
أسر بتوتر : مش حد 
حور : مين دي يا اسر استني اناديها وبالفعل نادت حور عليها 
حور : اهلا 
البنت : اهلا ووقفت بجانب اسر 
حور : انتي مين بقا 
البنت : انا دارين مرات اسر 
حور : ههههههه
دارين : بتضحكي علي ايه 
حور : اصل ياسمين قالت خطبته وانتي بتقولي مراته 
دارين : بس بجد مراته 
حور : فكك من الهزار ده قوليلي بقا انتي مين 
دارين : اسر هي دي حور 
اسر : اه 
حور : قوليلي بقا انتي تقربي ايه لأسر دارين : انا بجد مراته وطلعت قسيمه الجواز 
حور بصدمه : ايه مراته ازاي 
اسر : حور استني انتي فاهمه غلط 
حور : ....
اسر : حور حبيبتي استني انتي رايحه فين 
حور : ابعد عني متلمشنيش 
اسر : استني بس ومسكها من ايديها 
جاسر : ابعد متلمسهاش تاني 
وتركتهم حور وبعدا مسرعه وفجاه تخبط في سياره 
اسر : حوووووووووووووور
وذهب الكل مسرع إليها 
اسر : حور اصحي حور يحور اصحي 
جاسر : ابعد عنها متلمسهاش تاني ابعد ..حور يحور يلا يحور اصحي انا غلطان علشان قولتلك ارجعيله علشان خاطري اصحي يحور 
ياسر : حور اصحي يا قلب اخوكي 
صافي : انتوا هتنيكوا كدا يلا بينا علي المستشفي 
وبالفعل ذهبوا اللي المشفي 
جاسر وياسر وأسر في صوت واحد : دكتور 
وانخض جميع من في المشفي
دكتور : نعم في ايه ايه ده حضروا غرفه العمليات بسرعه 
اسر : ......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسر : والله لو حصلها حاجه بقولك
جاسر : بسرعه يادكتور دي بتصفي مني
الدكتور : والله يا اسر باشا لنعمل كل اللي هنقدر عليه بس سيبني علشان كل دقيقه بتعدي بيبقي الخطر اكبر 
اسر : بسرعه علي اوضه العمليات 
جاسر : امنا هتصل بماما
فاطمه : الو يا ياسر 
ياسر : الو يا ماما تعالي علي مستشفي ***** بسرعه
فاطمه : ليه يا ياسر انت كويس 
ياسر : انا كويس بس حور عملت حادثه 
فاطمه : ايه يلاااااااااااهوي 
ياسر : سلام يا ماما 
وتجمعت عائله حور بسبب صريخ فاطمه 
الجميع : في ايه يا فاطمه بتصوتي ليه 
فاطمه ببكاء : حور في المستشفي
ابن عمها (عمر) : ايه ليه هي كويسه ومستشفي ايه 
فاطمه : هي عملت حادثه وفي مستشفي *******
الجميع : يلا بسرعه علي المستشفي 
وذهب الجميع الي المشفي 
فاطمه : ها يا ياسر حور مالها 
ياسر : الدكتور لسه مخرجش من غرفه العمليات 
اسر : انا السبب انا السبب كل دا بسببي وظل يضرب يده في الخارج حتي نزلت دم
وخرج الدكتور من غرفه العمليات 
الجميع : ايه يا دكتور حور كويسه 
الدكتور : احنا عملنا كل اللي علينا بس
اسر : بس ايه يا دكتور 
الدكتور : ٢٤ ساعه اللي جايين صاعبيين اوي هي لازم تفوق خلالهم والا ...
الجميع : ايه 
اسر : هي هتفوق هي هتفوق 
جاسر وهو يضرب اسر :كل دا بسببك والله لندمك 
فاطمه : بس بس بقا انت مين 
جاسر : انا جاسر يا امي حور كانت عايشه معايا في السنه ونص اللي فاتت وانا اعتبرتها زي اختي 
فاطمه : بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي 
جاسر : والله انا اللي لازم اشكركم لانكوا ربيتوها احسن تربيه ومتخفيش حور دي اختي وانا هجيب لها حقها من كل اللي ازوها
فاطمه : ربنا يخليك لينا يا ابني 
وظل الجميع ينتظر استيقاظ حور حتي مرت ٢٣ ساعه 
جاسر : لا كدا كتير يا دكتووووووور
الدكتور : في ايه يا استاذ مينفعش كدا 
جاسر : هي حور لسه مصحيتش ليه 
الدكتور : والله انا عملت اللي عليا الباقي في ايد ربما ادعليها يا ابني 
جاسر : يارب 
اسر : هو انا ممكن تشوفها يا دكتور 
الدكتور : لا 
اسر : خمس بس والنبي يا دكتور 
الدكتور : ماش خمس دقايق بس 
اسر : ماشي موافق
ودخل اسر الغرفه عند حور ..
اسر : حوري اصحي علشان خاطري والله انا اسف والله كنت مجبور علي الجوازه علشان امي علشان خاطري يا حور اصحي علشان خاطري وقبلها من جبينها وبكي ونزلت دموعه علي وجه حور وفجاه استيقظت حور 
اسر : حور انتي كويسه استني انادي للدكتور وخرج ينادي عليه ودخل الدكتور 
الدكتور : الحمد لله هي عدت مرحلة الخطر 
الجميع بفرحه : هو احنا ممكن نشوفها 
الدكتور : اه بس احنا نقلناها في غرفه عاديه 
الجميع : تمام يا دكتور 
ودخل الجميع عند حور اللتي كانت تبكي بصمت 
الجميع : الف سلامه عليكي يا حور 
حور : الله يسلمكم 
فاطمه : ازيك يا حور 
حور : الحمد لله يا ماما 
فاطمه : ليه كدا يا حور توجهي قلبي عليكي
حور : خلاص يا ماما انا رجعت وهعيش معاكوا علي طول 
جاسر : لا يا حور انتي هترجعي معايا 
حور :  لا يا جاسر احنا هنعيش هنا 
جاسر : بقي دا رايك ماشي يا حور سلام 
حور : جاسر استني 
جاسر : نعم 
حور : انا قولت احنا هنعيش هنا يعني انا وانت 
جاسر : بس ....
حور : مبسش انت هتعيش معانا ولا ايه يا ماما 
فاطمه : صح يا بنتي هو لازم يعيش معانا 
جاسر : ماش خلاص موافق 
عمها : طب يلا يا جماعه نسيبها تستريح شويه 
حور : استني يا عمر 
الجميع باستغراب : في ايه يا حور 
حور والدموع في عينها : عمر انت خطبت 
عمر : لا ليه 
حور : طب انت لسه عاوز تتجوزني 
عمر : ايه
حور : انت لسه عاوز تتجوزني 
عمر : اه يحور 
حور : وانا موافقه 
الجميع بصدمه : ايه 
حور : في ايه يا جماعه حساكوا مش فرحانين 
فاطمه : لا مش كدا دا يوم الهنا 
الجميع : الف مبروك
حور : الله يبارك فيكوا 
وكان اسر يقف مصدوم من خبر حور واستنتج أن حور تفعل ذلك بسببه
عمر : طب يلا يجماعه نسيبها تستريح
وخرج الجميع ما عدا جاسر وياسر 
جاسر وياسر : حور انتي عملتي كدا بسبب اسر 
حور : لو سمحت محدش يتكلم في الموضوع ده تاني 
جاسر : لا يا حور انتي بتدمير نفسك كدا 
حور : لا يا جاسر انا عارفه انا بعمل ايه 
ياسر : لا ياحور جاسر عنده حق 
حور : لا يا ياسر ومش انت كنت موافق عليه ايه اللي غير رايك 
ياسر : بس يحور ..
حور : خلاص يا ياسر انا قولت اللي عندي ومش هغير راي ابدا 
ياسر : ماشي يا حور برحتك 
عند اسر ...
اسر لنفسه : لا اكيد حور مش هتسيبني اكيد مش هتسيبني 
دارين لنفسها : انا نفسي افهم البنت دي عملت ايه خلت الكل يحبها كدا ويكونوا عاوزين يتجاوزها 
ياسمين : يلا نروح 
اسر : ماشي روحوا انتوا وانا هروح علي الشركه 
دارين : بس ..
اسر بعصبيه : انا قولت ايه 
دارين : ماشي 
وذهب اسر الي الشركه 
عند حور ...
دخل عمر عليها ...
عمر : القمر عامل ايه 
حور : الحمد لله 
عمر : في حاجه وجعاكي انادي للدكتور 
حور : لا شكرا
عمر : لا شكر علي واجب طب ممكن اسالك سؤال 
حور : اسال 
عمر : ......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عمر : ممكن أسألك سوال 
حور : اتفضل 
عمر : انتي عايزه تتجوزيني ليه مش انتي رفضتي قبل كدا 
حور : بتسال ليه هو انت مش عاوز تتجوزني 
عمر : لا مش كدا انتي عارفه أن أنا بحبك ومستحيل اتخلي عنك بس انا استغربت انك غيرتي رايك لا من حقي أن أن انا اعرف مش صح كدا برضوا ولا ايه 
حور : صح يا عمر انا مكنتش موافقه علشان انا كنت لسه في تانيه ثانوي مكنت لسه صغيره بس خلاص انا خلصت الثانوي ودخله الكليه اهو بس كدا مش اكتر 
عمر : ماشي يا حور اه صحيح انتي جبتي مجموع كام في الثانوي 
حور : ٩٩٪ ليه 
عمر : الف مبروك 
حور : الله يبارك فيك 
عمر : طب انتي عايزه تدخلي كليه ايه 
حور : انتي تخليني اكمل تعليم 
عمر : اه ولا انتي مش عاوزه
حور : لا لا عاوزه بس مستغربه انك هتخليني اكمل تعليم 
عمر : ليه بقا هو انا كنت قولتلك أن انا مش هخليكي تكملي تعليم مثلا 
حور : لا 
عمر : امال افتكرتي كدا ليه 
حور :....
عمر : خلاص انا هسيبك تستريحي شويه عاوزه حاجه 
حور : لا شكرا 
عمر : سلام 
حور : سلام 
وخرج عمر وترك حور تستريح
عند اسر في الشركه ....
اسر لنفسه : هي حور يجد ممكن تتجوز عمر اكيد لا هي بتحبني بس بردوا متعملهاش ليه ما انا سبتها واتجوزت لا لا اكيد مش هتتجوزه اكيد هي مش هتعمل زي انا كنت مجبور لا 
ودخل زين وجد اسر يكلم نفسه 
زين : اسر مالك 
اسر : زين هي حور يجد هتتجوز عمر 
زين : اه يا اسر انت خلاص لازم تنساها 
اسر : لا يا زين انا مش نخليها تتجوزه ابدا 
زين : هتعمل ايه يا اسر 
اسر : هعمل كل خير مش هي عاوزه تتجوزه حلو انا هعلمها ازاي تفكر تتجوز واحد تاني غيرى
زين : اسر اهدي وانساها انت اتجوزت سيبها بقا هي كمان تكمل حياتها 
اسر : لا يا زين هي ملكي ملكي انا وبس 
زين : طب ودارين هتعمل فيها ايه
اسر : هطلقها اصلا انا متجوزها غضب وهعوضها عن كل حاجه 
زين : لا يا اسر ومشاعرها 
اسر : ههههههههه مشاعر ايه دي متجوزاني علشان الفلوس 
زين : اه يمكن متجوزاك علشان الفلوس بس باين في عيونها أنها بتحبك 
اسر : اكيد لا هي مبتحبنيش دا انت تلاقيك بتهلوس 
زين : بقيت بهلوي علشان بنصحك ماشى يا اسر بس انا مش موافقك في اي حاجه بتعملها سلام 
اسر : سلام 
وخرج زين وترك اسر يفكر ماذا سيفعل مع حور 
عند جاسر.....
جاسر : انا نمشي يا ياسر خد بالك من حور 
ياسر : تمشي تروح فين هو انت مش بقيت واحد من عائلتنا خلاص 
جاسر : اممم بس هروح استريح شويه وهرجع اطمن علي حور 
ياسر : هي مش حور قالت أن انت هتعيش معانا يبقي هتعيش معانا 
جاسر : بس ...
ياسر : مبسش يلا بينا علي البيت 
جاسر : يلا 
وبالفعل ذهبوا الي البيت 
جاسر : فين اوضتي 
ياسر : اه انت هتنام معايا في الأوضه اصل زي ما انت شايف البيت ..
جاسر بمقاطعه : الله ومالوا دا انا كان نفسي يبقي ليا اخ علشان انام في حضنه كدا ونتشارك كل حاجه مع بعض 
ياسر : خلاص يعم انت من انهارده اخويا الصغير هههه
جاسر : الله يخليك لينا يا رب طب هي فين اوضتك 
ياسر : اهه اللي هناك دي علي اليمين 
جاسر : ماشي طب هاخد بيجامه من بتوعك علي ما اجيب هدومي 
ياسر : الدولاب كله بتاعك ويلا بقا خلينا ننام علشان انا تعبت اوي انهارده 
جاسر : وانا كمان 
وحضنوا بعض وناموا 
عند اسد ....
صافي : اسد تفتكر اسر هيعمل ايه مع حور دا زمانه هيتجنن صح 
اسد بعصبيه : معرفش وملكيش دعوه وأياكي تجيبي سيره راجل تاني علي لسانك غيرى فاهمه 
صافي : حاضر بس مش تتعصب كدا 
اسد : انتي كمان بتلوميني هو انتي نسيتي نفسك ولا ايه وكمان بتعليق صوتك عليا 
صافي : في ايه يا اسد انت مالك 
اسد : مليش واللي قولته يتنفذ فاهمه 
صافي والدموع تتجمع في عينها : حاضر خلاص نزلتي هنا 
اسد : ليه راحه فين 
صافي : مش راحه بس عايزه اروح لوحدي 
اسد بعصبيه: ليه بقا انشاء الله 
صافي: عادي يعني 
اسد : هو ايه اللي عادي طب انتي راحه تقابلي حد 
صافي : لا والله 
اسد : انتي هتجننيني امال هتنزلي ليه عمرك ما عملتيها 
صافي : عادي فيها ايه يعني 
اسد : صافي اقعدي ساكته والا انا مش ملزوم عن اللي هيحصل دلوقتي فاهمه وعلشان النزول مفيش نزول غير لما اوصلك ماشي 
صافي والدموع علي وشك السقوط من عينها : حاضر 
وظلت صامته طوال الطريق 
عند زين ....
نيره : زين مالك 
زين : مفيش 
نيره : لا في قولي مالك 
زين بعصبيه : قولت مفيش يعني مفيش 
نيره والدموع في عينها : ماشي 
زين وقد لاحظ نفسه : نيره 
نيره : ......
زين : نيره متزعليش والله مكنش قصدي انا بس خايف من اللي اسر هيعمله مع حور وخائف يعمل في نفسه حاجه 
نيره : .......
زين : والله اسف خلاص بقا وقبلها من جبينها 
نيره : ماشي بس يزين انا فتره صغيره وهكون مراتك ولازم نتشارك الحلو والمر مع بعض ماشي 
زين : ماشي قوليلي بقا عوزانا نروح فين 
نيره بتمثيل. : روحني اصل انا تعبت اوي وعايزه انام 
زين : والله يبقي انا اقولك عوزانا نروح فين تقوليلي روحني علشان انام 
نيره : ههههههه بهزر ي رمضان ايه مبتهزرش 
زين وهو يغير نبره صوته : لا والله مبهزرش 
نيره : هههههههه ماشي يا زيزوووو
زين : بقيت زيزو كمان يارب صبرني 
نيره : متفرفش شويه متنكش قافش كدا 
زين : تعرفي أن انا اللي غلطان أن انا سالتك انا هوديكي مكان علي مزاجي وخلاص 
نيره : ماشي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

زين : نيره 
نيره : اممممم 
زين : تحبي تكلي ايه 
نيره : فراخ بانيه هههه
زين : بجد 
نيره : لا اطلب اى حاجه علي مزاجك 
زين : ماشى
وطلب زين الاكل ونسبهم بقا مع بعضهم 
عند اسر .....
اسر لنفسه : أما اروح اطمن علي حور وبعدين اروح 
وذهب اسر لحور و دخل عليها الغرفه وكانت حور نايمه 
اسر : حورى انتي نائمه وفجاه استيقظت حور 
حور : اااااه 
اسر :انتي كويسه عاوزه حاجه انادي للدكتور 
حور عندما رأته تجمعت الدموع في عينها 
حور : اسر انت ايه اللي جابك هنا روح لمراتك زمنها مستنياك 
اسر : حور انتي كويسه 
حور : اه كويسه يا استاذ اسر وشكرا ليك تعبناك معانا 
اسر : حور انتي بتكلميني كدا ليه 
حور : أما انا المفروض اكلمك ازاي يا استاذ اسر ولا تحب اقولك اسر باشا 
اسر : حور علشان خاطري متعمليش كدا معايا 
حور : هو انا عملت حاجه يا اسر باشا ولو سمحت ممكن تسيبني استريح شويه 
اسر : ماشي يا حور 
حور : اه لو سمحت متجيليش تاني 
اسر : ليه بقا انشاء الله 
حور : هو ايه اللي ليه هو حضرتك تقربلي حاجه علشان تيجي تزورني ومتنساش أن كل حاجه بينا انتهت وانا دلوقتي مخطوبه وحضرتك متجوز فلوسمحت يبقي في حدود مبينا شويه 
اسر : ماشي يا حور اللي يريحك وتركها اسر وغادر وهو حزين وعندما غادر بكت حور بشده حتي دخلت عليها فاطمه 
فاطمه : مالك يا بنتي 
حور : مفيش يا ماما هو جاسر وياسر فين 
فاطمه : روحوا يستريحوا شويه 
حور : ماشي يا ماما
فاطمه : في ايه يابنتي عاوزه حاجه
حور : لا يا ماما بس ممكن تتصلي عليهم 
فاطمه : حاضر يابنتي 
وبالفعل اتصلت فاطمه 
ياسر بنوم : الوووو
فاطمه : الو يا ياسر 
ياسر : نعم يا ماما في حاجه حور كويسه 
فاطمه : مش عارفه يا ياسر لما دخلت الأوضه عليها لقيتها بتعيط وكمان هي اللي قالتلي اتصل عليكوا تعال يا ابني شوف مالها 
ياسر : حاضر يا ماما 
فاطمه : وجيب جاسر معاك 
ياسر : حاضر يا ماما نص ساعه وتتكون عندكوا 
فاطمه : سلام 
ياسر : سلام 
وقفل معاها ودخل ياخد شاور وعندما خرج 
ياسر : جاسر يا جاسر 
جاسر بنوم : اممم سيبيني يا حور انام شويه 
ياسر : انا ياسر يا جاسر هو صوتي بقي زي صوت حور هههه
جاسر : هاااا هههههههه لا بس انا قولت كدا علشان حور هي اللي كانت بتصحيني علي طول 
ياسر : ماشي يلا علشان حور عوزانا 
جاسر : ليه هي تعبانه حصللها حاجه ثواني وهكون جاهز وانت اجهز بسرعه 
ياسر : ههه اهدي يا ابني براحه هي كويسه بس انا مش عارف هي عوزانا ليه 
جاسر : ماشي بس اجهز بسرعه 
ياسر: انا جهزت فاضل انتي 
جاسر : خلاص خمس دقايق وهموم جاهز 
تسريع الأحداث 
ياسر وجاسر : مالها القمر عوزانا ليه 
حور : هو انا هتنيني هنا كتير انا عاوزه اروح انا زهقت
ياسر : كلها يومين ياحور وتخرجي 
حور : لا والنبي أما عاوزه أخرج دلوقتي انا خلاص مبقتش قادره 
جاسر : طب خلاص استني هسال الدكتور 
وبالفعل سال جاسر الدكتور 
الدكتور : ماشي بس هتحتاج متابعه باستمرار
جاسر : تمم يا دكتور هو ممكن تبعت معانا ممرضه 
الدكتور : اكيد هبعت معاكوا اشطر واكفأ ممرضه 
جاسر : شكرا ليك يا دكتور 
وذهب وجهز الاوراق لخروج حور وبعد فتره ذهب إليها
حور : هات يا جاسر الدكتور قال ايه 
جاسر : خدي يا اختي اوراق خروجك اهي 
حور بفرحه : ايه بجد شكرا ليك يا احلي جاسوره في العالم 
ياسر : هههه الحق بتدلعك ازاي 
جاسر : اختك دي طلعت مصلحجيه اوي 
ياسر : يعني هي اختي لوحدي ما هي اختك انت كمان 
جاسر : عندك حق ههه
وظلوا يضحكون طوال اليوم  وذهبوا الي البيت 
عند اسد بعدما وصل صافي الي المنزل 
صافي : سلام 
اسد : صافي استني 
صافي : نعم في حاجه تاني يا استاذ اسد 
اسد : اه انا اسف وبعدين ايه استاذ دي 
صافي : والله هو دا اللي عندي وشكرا ليك جدا 
اسد : صافي انا اسف والله مكنش قصدي انا كنت متعصب بس 
صافي : هو علشان حضرتك متعصب يبقي تتعصب عليا انا لا انا مسمحش بكدا ابدا 
اسد : يابت استني مكنش قصدي والله بقا سماح المره دي 
صافي : ماشي هسمحك بس بشرط 
اسد : ايه هو 
صافي : قولي انت كنت متعصب ليه 
اسد : مفيش 
صافي : لا في 
اسد بعصبيه : انا قولت مفيش يعني مفيش 
صافي بدموع : ماشي يا اسد سلام 
اسد : طب خلاص اهدي انا هحكيلك علشان استريح 
صافي : ماشي احكي 
اسد : الموضوع يا ستي أن انا بعد ما عرفت بخبر أن حور هتتجوز عمر روحت لأسر علشان اعرف هو هيعمل ايه وبعد ما كلمته عرفت أن هو هيعمل حاجه مجنونه فكنت ينصحه أن ميعملش كدا 
صافي : طب هو رد عليك بايه علشان يعصبك كدا 
اسد : قالي اتخيل ان صافي تتجوز واحد غيرك وتبقي بين أيديه وفي حضنه كدا هتعمل ايه ساعتها وساعتها انا اتخيلت الموقف واتعصبت اوي من الفكره دي علشان كدا انا كنت متعصب 
صافي : انت اهبل يا اسد انا بحبك انت ومستحيل ابقي لحد غيرك انا حياتي معاك انت وبس افهم بقا أن انا ملكك انت وبس انا بحبك يا اسد 
اسد : وانا بعشقك يا قلب اسد 
صافي : طب يلا روحني بقا 
اسد : مش قبل ما تتعقبي
صافي : اتعاقب ليه
اسد : علشان اعرفك مين اللي اهبل 
صافي : هو انا قولت كدا 
اسد برفع حاجب : امال انا 
صافي بضحك : هه خلاص اسفه سماح المره دي 
اسد : لا هتتعاقبي وسحبها في قبله طويله
عند اسر بعدما ذهب إلى المنزل 
عائشه : تعال يا اسر اتغدي 
اسر : مليش نفس 
عائشه : مالك يا اسر 
اسر : مفيش 
عائشه : اوعي تكون زعلان بسبب حور 
اسر بصدمه : هو انتي عرفتي 
عائشه : اه وانساها يا اسر انت متجوز دلوقتي 
اسر : لا يا ماما مش هنساها وانا هطلق دارين 
عائشه : ايه هتعمل ايه 
اسر : هطلقها ودا اخر كلام عندي 
عائشه : مش هطلقها يا اسر 
اسر : لا هطلقها مش كفايه انك جوزتهالي غصب عني كفايه بقا انتي هتتحكمي في حياتي اظن ان انا كبير كفايه علشان اخد قراراتي بنفسي 
عائشه : اه انت كبير بس مش اكبر مني 
اسر : لا كبير كفايه ولو سمحت ياماما سيبيني علي راحتي 
عائشه : بقا كدا يا اسر ماشي يا ابن بطني اعمل اللي يعجبك وتركته ودخلت غرفتها 
اسر : اووووووووووووف
وكانت دارين تقف وراء الباب تستمع للحديث 
دارين : انا لازم اعمل حاجه مش لازم أطلق من اسر انا مش هخسره ابدا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

بعد مرور شهر .......
جاسر : حوري يلا اصحي يلا يبت اصحي انهارده خطوبتك يلا علشان تجهزي 
حور : يا جاسر سيبني انام شويه 
جاسر : يا بت قومي بطلي كسل انتي من أمته كسوله كدا 
حور بنوم : من ساعه ما اسر سابني 
جاسر بصدمه : ايه 
حور : ايه انا قولت ايه 
جاسر : حور حبيبتي انتي انهارده خطوبتك لازم تنسي اسر 
حور : والله بحاول اصلا هو جرحني اوي 
جاسر : معلش يا قلبي يلا بقا قومي اجهزي
حور : حاضر 
وفجاه دخل ياسر عليهم 
ياسر : ايه يا جاسر صحيت ولا لسه 
جاسر : صحيت 
ياسر : ايه بجد 
جاسر : اه والله
حور : مالك مستغرب كدا ليه 
ياسر: اصل انا اتعودت انك كسوله مش بتصحي بسرعه هههه
حور : بقي كدا طب خد 
وظلوا يضربون بعض بالوسائد حتي دخلت فاطمه 
فاطمه : ايه داااا عجبكوا منظر الأوضاع كدا هو انا مخلفه اطفال يارب صبرني يا رب
حور : في ايه يا فطومه متفرفشي كدا دا انهارده حتي خطوبه بنتك 
فاطمه : شوفوا بقول ايه وهي بتقول ايه قومي يبت اجهزي
حور : حاضر اهو 
وذهب الجميع يجهز 
عند اسر .....
اسر : انهارده خطوبة حور لا انا لازم اعمل حاجه لازم أوقفها 
مجهول : يعني هتعمل ايه 
اسر : هنخطفها زي مخطفناها المره اللي فاتت 
مجهول : تمام يا باشا
اسر : مش عاوز ولا غلطه 
مجهول : حاضر يا باشا 
اسر : يلا سلام واغلق الخط 
مجهول : سلام 
اسر : دارين جهزتي 
دارين : اه جهزت 
اسر : ماشي يلا 
دارين : مش هتقولي رايحين فين 
اسر : ريحين خطوبه حور 
دارين : ايه
اسر : ايه في عندك اعتراض 
دارين : لا 
اسر : ماشي يلا 
دارين في سرها : اخيرا هخلص منها 
وبالفعل ذهب اسر 
عند زين .....
زين : يلا يا نيره اتاخرنا
نيره : خلاص جايه اهو  ..يلا
زين : ايه دا 
نيره : ايه في ايه 
زين : ايه اللي انتي لبساه ده 
نيره : لبسه فستان 
زين : غيريه يا نيره 
كانت نيره ترتدي فستان احمر كب ومكشوف من الظهر 
نيره : لا احنا اتاخرنا 
زين : خلاص مفيش مرواح
نيره : يزين علشان خاطري يلا 
زين : لما تغيري والا مفيش مرواح 
نيره : يووووووه حاضر هدخل اغير 
زين : ماشي بسرعه 
نيره : حاضر 
وارتدت نيره فستان ازرق بأكمام شفافه وينزل بوسع من عند الخصر 
نيره : يلا 
زين : يلاهوي انتي عاوزه تموتي
نيره : هو انا عملت حاجه 
زين : لا 
نيره : امال زعلان ليه 
حور : علشان مش عارف هروح بيكي كدا ازاي 
نيره : ليه بقا 
زين : بسبب حلوتك دي خايف ارتكب جريمه وانا هناك 
نيره : يزين يلا بقا علشان خطري احنا اتاخرنا 
زين : ماشي يلا 
عند اسد .....
صافي : يلا يا اسد انا جهزت 
اسد : ماشي قربت اوصل اهو خمس دقائق وهموم عندك 
صافي : ماشي 
وبعد فتره وصل اسد 
اسد : يلا يا صافي 
صافي : حاضر يلا 
اسر : استني وجذبها من خصرها 
صافي : ايه في ايه يا اسد 
اسد : امسحي اللي علي شفايفك ده 
صافي : ليه يا اسد دا روج ومش حطه غيره 
اسد : انا قولت امسحيه بدل ما امسحوا انا 
صافى : لا مش همسحه دا انا مش حطه غيره 
اسد : ماشي خلاص برحتك وفجاه اخذها في قبله طويله 
صافي : انت واحد قليل الادب
اسد : علشان تحرمي تحطي حاجه تاني 
صافي : ماشي مش مسحته يلا بقا 
اسد : ومستعد اخليني طول عمري امسحه وغمزلها 
صافي : مش بقولك قليل الادب
اسد : هو انتي لسه شوفتي قله ادب اصبري بس لحد ما تبقي مراتي 
صافي : هتعمل ايه يعني 
اسد : تحبي تعرفي هنعمل ايه من دلوقتي والله يلا انا معنديش مانع وغمزلها 
صافي : يوووووه مفيش فايده يلا بينا علشان اتاخرنا 
اسد : ماشي يلا 
عند حور .......
عمر : ها يا حور خلصتي المعازيم وصلوا 
حور : خلصت يلا بينا 
عمر : ايه القمر ده 
حور : بس بقا ويلا 
عمر : ماشي يلا 
وبعد فتره ....
فاطمه : يلا علشان يلبسوا الخواتم 
حور : ماشي بس استني علي ما نيره وصافي يوصلوا 
نيره وصافي : واحنا وصلنا الف مبروك يا حبيبتي 
حور : الله يبارك فيكوا عقبلكوا 
صافي و نيره : قريب انشاء الله 
وفجاه دخل اسر ودارين 
اسر : الف مبروك
عمر : الله يبارك فيك 
وعندما كان اسر سيسلم علي حور مسك يده عمر 
عمر : اسف بس هي مش بتسلم 
اسر : عادي ولا يهمك 
وكانت حور تنظر إلي دارين التي تمسك بيد اسر 
حور لنفسها : لا مش هضعف خلاص لازم انساه 
فاطمه : يلا يا عرسان علشان تلبسوا الخواتم 
حور : ماشي يلا 
وعندما جاء عمر يضع الخاتم في يد حور وجد خاتم اخر 
عمر : خاتم مين ده يا حور 
حور : دا خاتم كان غالي عليا اوي بس دلوقتي خلاص ملهوش لازمه وخلعته من يدها ورمته أمام صدمه اسر 
عمر : ماش خلاص يلا ولبسها الخاتم 
جاسر : 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

جاسر : خد يا أسر الخاتم بتاعك خلاص مبقاش يلزم حور 
اسر بحزن : ماشي خلاص بس انا هعرف اخليها تلبسه تاني 
جاسر : مش هقدر خلاص حور نسيتك 
اسر : لا انا لسه ساكن في قلبها وانا متاكد وهي كمان ساكنه في قلبي ومش هخليها تروح من ايدي ابدا وهتشوف 
وفجاه انقطعت الانوار واضيئت مره اخري ولكن لم تكن العروس موجوده
عمر : حور حور 
جاسر : حووووووور 
حور : جاااااااااسر 
وعندما تتبع الصوت وجدها مع أشخاص يأخذونها غصب عنها وهي تحاول الهرب ولكن كانت بعيد جدا عنهم فأخذوها وهربوا أمام عيون الجميع 
اسر بتمثيل : جاسر بسرعه يلا نلحق حور 
جاسر : بسرعه يلا 
وذهبوا ورائهم ولكن فجاه اختفوا من أمامهم
جاسر : لاااااااااااااااا والله لدفعهم الثمن غالي 
واجري جاسر اتصال 
جاسر : الو 
مجهول : نعم 
جاسر : شوف ليا عربيه سودا من غير نمر لسه ماشيه من المكان ***** اتبعها وشوفها رايحه فين وقولي 
مجهول : حاضر ثانيه واحده 
وظل يبحث حتي وجدها 
مجهول : هي في المكان ****** 
جاسر : خليك معايا وقولي بيروحوا فين 
مجهول : حاضر يا فندم 
وبعد فتره ....
مجهول : ايوه يا جاسر باشا احنا فقدانهم 
جاسر : ايه انت بتقول ايه ازاي ده 
مجهول : انا اسف يا فندم 
جاسر : غور في ستين داهيه 
وظل يبحث وأسر يمثل البحث عن حور معه ولاكن كان بلا جدوى
اسر : يلا يا جاسر نرجع وبكره نكمل وكمان نشوف هنعمل ايه 
جاسر : عندك حق 
وبالفعل رجعوا 
فاطمه : خلال يبني لقيتوها
جاسر : لا يا امي بس اوعدك أن انا هرجعها 
فاطمه : ماشي يا ابني خش استريح شويه 
وظلت تبكي 
جاسر : يا ترا مين هيكون خطفها 
نيره وصافي : تفكروا مين اللي هيكون خطفها حور ملهاش أعداء ولا ياسر وانت يا جاسر
جاسر : لا مش حد من اعدائي علشان محدش يعرف حاجه عن حور حتي في الشركه عندي كنا بنتعامل زي المدير والسكرتيره بالضبط 
نيره : أمال هيكون مين اللي خطفها 
زين و اسد لبعض : هو اسر مالوا هادي كدا. ليه و نظروا لبعض 
اسد : اسر هو اللي خطفها 
زين : وانا بردو شاكك في كدا 
اسد : طب يلا وانا هعرف 
عمر : هتعرف ايه 
اسد : لا كنت بفكر اكلم واحد يمكن يعرف يقولي مكان حور وكان ينظر اللي اسر
اسر : طب احنا هنستاذن بقا يلا يا دارين 
فاطمه : اذنك معاك يا ابني 
اسد وزين : واحنا كمان 
وكل واحد ذهب إلي منزله 
وعندما وصل اسر المنزل 
عائشه : اسر انا سمعت أن حور انخطفت
اسر : اه يا ماما بتسالي ليه 
عائشه : انت ليك يد في الموضوع 
اسر بتمثيل : ايه لا يا ماما مش اسر اللي يعمل كدا 
عائشه : مش عارفه ليه مش قادره اصدقك 
اسر : يووووووه انا ماشي من البيت ده لما تصدقيني هبقي ارجع
عائشه : هتروح فين 
اسر : هروح اقعد في الفيلا بتاعتي يومين يمكن افك عن نفسي 
عائشه : خد دارين معاك 
اسر : لا 
عائشه : لا ليه دي مراتك 
اسر : هههههههه مرات مين دا انا متجوزها غصب عني 
عائشه: ماشي يا أسر سلام 
اسر : سلام 
وذهب اسر للفيلا حيث توجد حور 
حور : انتوا يالي هنا خطفتوني ليه انا عملتلكم ايه
مجهول : دي تعليمات اسر باشا
حور : تعليمات مين 
وفجاه دخل اسر
اسر  : تعليماتي يا حوري
حور : اسر 
اسر : اه يحور اسر حبيبك 
حور انا مبحبكش يا أسر
اسر :لا بتحبيني وانا بحبك ومش هسمحلك تبقي لغيري 
حور : اسر انت متجوز دلوقتي 
اسر : متجوزها غصب وهطلقها
حور : ازاي يعني
اسر : علشان امي يا حور 
حور : ازاي يعني انا مش فاهمه حاجه
اسر : استني هقولك علي اللي حصل
حور : ماشي 
اسر : بعد ما انتي مشيتي بسنه 
Back 
عائشه : يا أسر يا ابني انا نفسي اشوفك متجوز 
اسر : يا ماما انا مش هتجوز غير حور 
عائشه: بس هي مشيت سالتك ومشيت 
اسر : بس قالت هترجع وانا هستناها
عائشه: هتستناها لحد أمتي 
اسر : لحد اخر يوم في عمري 
عائشه : اسمع يا أسر يا تتجوز يا اما انا هموت نفسي 
اسر : ايه انتي بتقولي ايه يا ماما 
عائشه : انا قولت اللي عندي 
اسر : وانا مش هتجوز يا ماما 
عائشه وهي تمسك السكين وتضعه علي يديها : هتتجوزها ولا لاء 
اسر : يا ماما والنبي متعمليش كدا 
عائشه : انا قولت اخر كلمه عندي 
اسر : خلاص حاضر يا ماما هتجوزها بس نزلي السكينه بقا 
عائشه : ماشي يا أسر 
Back
اسر : هو دا كل اللي حصل والله انا مكنتش موافق 
حور : تمم حصل خير 
اسر : يعني ايه 
حور : ممكن تفهمني وترجعني بقا 
اسر : ايه انتي لسه عايزه تتجوزي عمر 
حور : اه يا أسر افهم انت متجوز دلوقتي 
اسر : بس انا هطلقها 
حور : لا يا أسر مش هطلقها
اسر : ايه انتي بتقولي ايه 
حور : انت متعرفش قد ايه المراه المطلقه بتعاني وكمان ممكن مش تتجوز تاني 
اسر : ليه 
حور : علشان مين هيحب ياخد واحده مطلقه وفي راجل غيره لمسها كمان 
اسر : لا متخفيش هي هتتجوز بسرعه
حور : دا اللي هو ازاي بقا 
اسر : علشان انا لسه مجتش جنبها 
حور : ازاي مش فاهمه 
اسر : يعني يحور هي لسه بنت 
حور : ايه 
اسر : زي ما سمعتي انا مقدرش اخونك يا حور 
حور : ماشي ممكن بقا تفكني وتروحني 
اسر : ماشي بس اعملي حسابك انك مش هتتجوزي عمر 
حور : ليه بقا 
اسر : يا حور بقا سامحيني قولتلك هطلقها واتجوزك 
حور : لا يا أسر انا مقدرش اكون خرابه بيوت 
اسر : يعني ايه يحور
حور : يعني انت مش هطلق دارين وانا هتجوز عمر ودا احسن حل لينا احنا الاثنين
اسر : ماشي يحور وانتي اللي جبتيه لنفسك 
حور : اسر روحني
اسر : مش هتروحيله يا حور ومش هتخرجي من هنا ابدا 
حور : اسر والنبي متعمليش كدا 
اسر : 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسر : ليه يا حور ليه عاوزه تتجوزيه
حور : اسر فكني 
اسر : ماشي يا حور ونادي علي المجهول 
المجهول : نعم يا أسر باشا 
اسر : خلال عشر ثواني الاقي الفيلا محطوط عليها حراسه مشدده واه حور متخرجش منها ابدا 
مجهول : حاضر 
حور : لا يا أسر منعملش كدا انا كدا هكرهك 
اسر : لا يا حور انتي هتنيكي هنا لحد ما أطلق دارين واتجوزك 
حور : اسر انا كدا هكرهك بجد 
اسر : وانا عاوزك تكرهيني بس انتي مش هتبقلي لغيري ابدا 
حور : فكني يا أسر 
اسر : حاضر وفكها اسر ولكن عندما فكها جريت حور من تماما وبحركه سريعه منه امسكها وصدمت حور بالحائط وحاوطها اسر 
اسر : بتهربي ليه يا حور 
حور : انا عاوزه امشي 
اسر بغضب : مش هامشي يا حور وانا هعرفك ازاي تهربي مني 
حور : اسر هتعمل ايه 
اسر : هعرفك هعمل ايه وأخذها اسر علي مخزن مظلم وربطها بالحديد 
حور : اسر سيبني خليني اروح 
اسر وقد عماه الغضب : ليه عاوزه تروحيله وضل يضربها حتي فقدت الوعي 
اسر : حور اصحي حور متخوفنيش عليكي ولم يلتقي الرد وكان حولها الكثير من الدم وكدمات في جميع جسمها واتصل اسر بالدكتورة وأخذها علي غرفه ووضعها علي السرير وبعد فتره وصلت الدكتوره 
اسر : والله لو حصل ليها حاجه لاموتك
الدكتوره بخوف : حاضر 
ودخلت الدكتوره وبعد فتره خرجت 
اسر : هاا يا دكتوره هي كويسه 
الدكتوره : اه بس هي متعرضه لضرب شديد ولازم نبلغ الشرطه 
اسر : لا شكرا 
الدكتوره : دا حقها ولازم نجيبه 
اسر بعصبيه : انا قولت لا 
الدكتوره بخوف : تمام ماشي خد دول الادويه بتاعتها لازم تاخدهم علي المعاد
اسر : ماشي طب هو انا ممكن ادخل اشوفها 
الدكتوره: اه اتفضل 
اسر : ماشي وذهبت الدكتوره ودخل اسر عند حور 
اسر : ليه يحوري كدا ليه شوفتي وصلتينا لفين ليه كدا وانا اسف انا كنت غبي ومش شايف حاجه قدامي اسف سامحيني يحور وحضنها ونام بجانبها 
عند جاسر .....
كان جاسر يحلم بكابوس وفجاه 
جاسر : حووووووور 
فاطمه : اهدي يا ابني دا كابوس اكيد حور كويسه اكيد 
جاسر : انا لازم اقوم ادور عليها فين ياسر وعمر صحيح 
فاطمه : بيدور عليها 
جاسر : ماشي 
فاطمه : انا هقوم احضر ليك لقمه تاكلها 
جاسر : لا مليش نفس 
فاطمه : ماشي يا ابني براحتك 
وتركته وغادرت الغرفه 
جاسر : هتكوني فين يا حور مين اللي له مصلحه يخطفك 
وبعد وقت من التفكير 
جاسر : لا مستحيل يكون اسر بس بردوا رد فعله كانت عاديه انا فاكر المره اللي فاتت كان عامل زي المجنون اكيد اسر هو اللي خطفها واجري جاسر اتصال 
شخص : الو 
جاسر : الو انا عاوزك تراقبلي اسر 
شخص : حاضر يا فندم 
عند ياسر ...
ياسر : ايه يا عمر عرفت حاجه 
عمر والدموع في عينيه : لا 
ياسر : اهدي يا عمر اكيد هنلاقيها 
عمر : يارب بس احنا هنعمل ايه دلوقتي  احنا دورنا عليها في كل مكان 
ياسر : تعال نروح نستريح شويه ونشوف جاسر هيعمل ايه 
عمر : ماشي يلا 
عند زين وأسد ..... 
زين : اسد احنا لازم نوقف اسر عند حده 
اسد : وانا موافقك الرأى بس هنعمل ايه وغير كدا لازم نتاكد أن اسر هو اللي خطفها 
زين : ماشي خليها عليا دي 
اسد : هتعمل ايه 
زين : هخلي حد يراقبه دلوقتي وبعدين هنشوف هنعمل ايه 
اسد : تمام 
عند عائشه ....
عائشه : بت يا درين قومي روحي لجوزك 
دارين بخبث : لا يا ماما 
عائشه : ليه يا بت 
دارين بدموع مزيفه : مفيش يا ماما 
عائشه : لا في احكي يا بنتي 
دارين : في أن اسر مش معتبرني مراته دا عمره ما قلي كلمه حلوه حتي يوم الفرح اللي هو المفروض احلي يوم في حياة كل بنت كان اسوء يوم في حياتي تعرفي انو هو قالي احنا هنمثل علي ماما أن احنا حلوين مع بعض بس عمرك ما تحلمي أن احنا هتبقي زوج وزوجه بجد 
عائشه بصدمه : انتي بتقولي ايه 
دارين : بقول الحقيقه 
عائشه : يعني انتي لسه بنت 
دارين : اه 
عائشه بصدمه : ومقولتليش ليه
دارين : علشان اسر كان مانعني 
عائشه : ماشي يا أسر وانتي يا بنتي ادخلي ريحي شويه 
دارين : حاضر يا ماما 
عند حور وأسر ....
استيقظت حور ووجدت اسر نائم بجانبها فابتسمت وفجاه اختفت تلك الابتسامه عندما تذكرت ما حدث وظلت تبكي واستيقظ اسر علي صوت بكائها 
اسر : حورى : اهدي في حاجه بتوجعك اجبلك الدكتوره 
حور : ابعد عني ابعد متلمسنيش تاني ابعد 
اسر : ......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

اسر : حاضر هبعد بس اهدي وتركها اسر وخرج ممن الغرفه وظلت حور تبكي بشده وبعد فتره هدئت حور 
حور : انا لازم تمشي من هنا اللي اسر بيعملوا دا غلط وكمان انا اول مره اشوفه عصبي كدا وفجاه خلط الباب 
حور : مين 
اسر : دا انا يحوري
حور : عاوز ايه انا مش عاوزه اشوف وشك تاني
اسر وهو يتمالك عصبيته فتح الباب ودخل : خدي كلي علشان تاخدي دواكي
حور : مش جعلته ومش عاوزه اخد ادويه انا كويسه 
اسر بعصبيه : انا قولت تأكلي يعني تأكلي والأكل كله يخلص 
حور وحي تري عينه تتحول إلي اللون الاسود : حاضر بس سيبني لوحدي 
اسر : ماشي انا هخرج ونرجع بعد ربع ساعه يكون الاكل خلص فاهمه 
حور : اه فاهمه وتركها اسر وخرج من الغرفه 
حور لنفسها : انا لازم اعمل حاجه بس لازم اسمع كلامه لحد ما اهرب من هنا علشان مش ياذيني واكلت حور الطعام وظلت تفكر كيف تهرب حتي انتهت الربع ساعه وجاء اسر 
اسر : حلو اوي خلصتي الاكل شاطره يا حورى خدي الدواء بتاعك اهو وأخذته حور دون أن تقل اي شي وكل ما يشغل عقلها كيف تهرب منه 
اسر : حور انا عاوز اتكلم معاكي 
حور : ...
اسر : حورى اسمعيني انا اسف والله مكنش قصدي امد ايدي عليكي بس انتي اللي عصبتيني وانا الغضب عماني سامحيني يا حور والله مش هعملها تاني 
حور : ....
اسر : علشان خاطري يا حوري والله مش هعملها تاني 
حور : ماشي خلاص سامحتك 
اسر : بجد واخذها في حضنه وظل يبكي ويعتذر منها لفتره طويله
حور : اسر 
اسر : نعم يا قلب اسر 
حور : انا عاوزه انزل تحت 
اسر : بس انتي تعبانه 
حور : لا انا كويسه بس عاوزه انزل 
اسر : ماشي تعالي وأخذها ونزل وجلس بها في الحديقه
وبعد فتره رن هاتف اسر 
اسر : عن اذنك يا حوري هرجعلك تاني 
حور : ماشي 
وذهب اسر بعيد عن حور واستغلت حور بعده عنها وحاولت الهرب ولم تجد اي طريقه أمامها غير القذف من علي السور 
حور لنفسها : يلا بقا هنط وامري علي الله وكلما تنظر تجد المسافه طويله وتخاف وترجع لا انا لازم انط قبل ما اسر يأخذ باله وفجاه قفذت ولكن لم تتوجع 
حور : هي تغمض عينيها اي ده ولا كان حد شايلني وكمان متعورتش ولا حتي حصلي حاجه وكانت تفتح عيناها ببطئ وفجاه صدمت بأسر يحملها 
حور : اسر 
اسر : اه انا ايه اللي انتي عملتيه ده 
حور : دا انا كنت بشوف هيحصلي ايه لو نطيت من علي السور الكبير ده 
اسر وهو يكتم ضحكته : انا هعرفك ايه اللي هيحصلك واخذها ودخل الفيلا 
حور : اسر والنبي متعمليش حاجه والله مش هعمل كدا تاني والنبي يا اسر 
اسر : هتتعاقبي يا حور يعني هتتعاقبي 
حور : عقاب ايه دا 
اسر : هتعرفي دلوقتي 
حور : ماشي انا جاهزه للعقانب بس مش تتضربني تاني 
اسر بحزن لأنها فكرت أنه سيضربها مره اخري بعد اعتذاره :ماشي بس اسكتي بقي مش عاوز اسمع صوتك 
حور : حاضر 
وأخذها اسر الي غرفتها وجعلها تجلس أمامه واغمض عينيه وبعد مرور فتره 
حور : اسر 
اسر : نعم 
حور : انتي هتعاقبني ازاي 
اسر : هعقبك عقاب حلو اوي 
حور بخوف : دا اللي هو ايه 
اسر : تحبي تتعقبي دلوقتي 
حور : ايه 
اسر : يلا علشان تتعاقبي وظل يقرب منها وحور ترجع للخلف 
حور : هو ايه العقاب 
اسر : هتعرفي دلوقتي 
حور وهي تلتصق بالحائط : اسر انت هتعمل ايه ابعد كدا 
اسر : تؤتؤ انتي لسه مش اتعاقبتي 
حور وهي تحاول الهرب : لا انا مش عاوزه اتعاقب 
اسر : وهو يمسكها ويحاوطها مش بمزاجك 
حور : لا ب....وقاطعها اسر في قبله طويله يثبت بها انها ملكه هو وحده 
حور استيقظت : ابعد كدا انت واحد قليل الادب وسافل ومش متربي 
اسر : امممم وايه كمان انتي قد اللي قولتيه دا 
حور : اه 
اسر : طب يلا علي عقابك التاني 
حور : عقاب ايه ده كمان 
اسر : كل حاجه بعد كدا بعقاب 
حور : ايه 
اسر : ايه عجبك ولا اعاقبك أنا 
حور : خلاص هنفذ العقاب ايه هو 
اسر : تبوسيني
حور : ايه انت اهبل 
اسر : اهبل ومالوا خعد لحد ٣ يكون العقاب اتنفذ والا ...
حور : والا ايه 
اسر : والا هعقبك عقاب طويل اوي وانا نفسي اعملوا 
حور وهي تفهم قصده : لا خلاص هنفذ العقاب 
اسر : شاطره يلا
حور ى حاضر واغمضت عيونها ووضعت يدها علي عيون اسر 
اسر : يلا بقا 
حور : حاضر وبسرعه باسته من خده وجريت من أمامه 
اسر : انتي بتضحكي عليا يا حور والله العظيم لاوريكي وظل يجري وراها 
حور : اسر خلاص بقا والنبي انا تعبت
اسر : لا لما اخد حقي انا هعرفك ازاي تضحكي عليا 
حور : أما مضحكتش عليك انت اللي مقولتش عاوز البوسه فين وانا مالي 
اسر : بقي كدا 
حور وهي تضع يدها في وسطها :  اه كدا هو دا اللي عندنا 
اسر : ماشي وفجاه جري بسرعه ومسكها وحاوطها 
حور: اسر ابعد عني 
اسر : تؤتؤ لما تتعقبي 
حور : اسر انا .... وقاطعها اسر في قبله طويله ولكن فجاه بعدته حور عنها وذهبت الي غرفتها مسرعه 
اسر : ايه اللي حصل ليها دي أما اروح اشوف مالها 
عند جاسر....
جاسر : الو 
شخص : الو يا جاسر باشا 
جاسر : عرفت حاجه 
شخص : لا والله هو اتخانق مع أمه وسابها وراح الفيلا بتاعته 
جاسر : تمام ماشي شوفلي في حد عايش معاه في الفيلا ولا لاء 
شخص : حاضر يفندم تؤمر بحاجه تاني 
جاسر : لا سلام 
شخص : سلام 
جاسر : حلو اوي يارب تكون حور معاه انا عارف ان هو بيحبها وان هو مستحيل يخليها ملك لغيره علشان كدا انا متاكد ان هو اللي خطفها 
عند زين وأسد .....
اسد : زين عرفت حاجه 
زين : اه حور طلعت مع اسر بجد 
اسد : ايه طب فين 
زين : معاه في الفيلا 
اسد : بجد طب هنعمل ايه 
زين : مش عارف بس لازم نخليه يسببها أو نحاول نهرب حور 
اسد : وانتي ده بقا 
زين : مش عارف هفكر واقولك وفكر انت كمان ولو لقيت خطه قولي فوراً
اسر : تمام ماشي انا هروح اشوف صافي علشان هيا لوحدها وكمان مش عاوزها تعرف أن اسر هو اللي خطف حور 
زين : وانا كمان هروح نيره علشان مش عاوزها تعرف بردوا 
اسد : ماشي سلام 
زين : سلام 
عند عائشه ......
عائشه : انا اتصل بأسر اشوف ايه اللي عمله مع دارين ده واتصلت به 
اسر : الو ياماما 
عائشه : تعال يا اسر علشان عوزاك 
اسر : في ايه يا ماما 
عائشه : لما تيجي هقولك 
اسر : قولي يا ماما في ايه بصراحه كدا 
عائشه : ماشي يا اسر هو انت لسه مدخلتش عل دارين 
اسر : ااااه قولي كدا هي قالتلك 
عائشه : لا مكنتش راضيه تقولي بس انا اللي خليتها تقول وكمان انت عاوزها تخبي عليا 
اسر : بقولك ايه يماما سلام دلوقتي وانا هاجي كمان ساعه ونحل الموضوع ده 
عائشه : ماشي يا اسر سلام 
اسر : سلام 
حور : في ايه يا اسر 
اسر : مفيش حاجه انتي نزله من اوضتك ليه 
حور : بصراحه انا عاوزه امشي من هنا 
اسر : انتي مش هتمشي يحور 
حور : لا همشي يا اسر علشان قاعدتي هنا غلط وعيب متنساش انك واحد متجوز 
اسر ى خلاص يا حور انا هطلق دارين انهارده وبعدين هتجوزك 
حور : لا يا اسر مش تطلقها انا مش هتجوزك 
اسر : لا يا حور انا مستحيل اخليكي لغيرى انتي ملكي انتي ملكي انا وبس فاهمه 
حور : لا مش ملكك يا اسر ولا هتجوزك ومتنساش أن انا مقروء فتحتي وهتجوز عمر 
اسر : مش هتتجوزيه يا حور يعني مش هتتجوزيه وحصري نفسك علشان انهارده هنكتب كتابنا 
حور : ايه ددا لو اخر يوم في عمري مستحيل اعمل كدا 
اسر : خلاص يبقي تودعي امك واخوكي 
حور بصدمه : ايه انت قصدك ايه 
اسر : قصدي زي ما انتي فاهمه يا اما تتجوزيني ياما انا هقتلهم يا حور 
حور : انت بتهزر انت اكيد مش اسر لا انت مش اسر اللي انا حبيته 
اسر : لا انا هو اسر يحور بس ده وشي التاني مش بحب أظهره وانتي اللي خلتني أظهره ليكي يا حور علشان اي حد بيقرب من حاجه تخصني انا بعرفه مين هو اسر 
حور :.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

حور : انا مش بتعتك يا اسر افهم بقى يا اخي انا مش بتاعتك 
اسر : لا بتاعتي وملكي انا نمشي علشان مش عاوز اتخانق معاكي وفكري في اللي قولتهولك
وتركها وغادر وذهب الي أمه ودارين 
اسر : نعم يا ماما 
عائشه : اسر انت هتقضي الليله مع دارين 
اسر : لا يا ماما علشان انا هطلقها 
عائشه : ايه اللي انت بتقوله دا يا اسر 
اسر : بقول ان انا هطلقها ودا اخر قرار عندي 
عائشه : لا يا اسر مش هطلقها 
اسر : هطلقها يا اما مش هتشوفيني تاني يا ماما كفايه انك جوزتيني غصب عني 
عائشه : طب هي ذنبها ايه 
اسر : ذنبها انها كانت عارفه ان انا مش بحبها ووافقت علي الجواز برضوا 
عائشه : يا اسر مينفعش كدا 
اسر : دا اخر كلام عندي اصلا هي فين 
عائشه : معرفش
اسر : هي فين ونادي بصوت عالي داااااارين يا داااارين
دارين : نعم يا اسر في ايه 
اسر : خدي امضي علي الورق ده 
دارين : ورق ايه ده 
اسر : ورق طلاقنا 
دارين : ايه 
اسر : اي مستغربه دا ليه ما انتي عارفه انك هتطلقي وانا قايلك بقالي فتره 
دارين : طيب ماشي 
اسر : طب يلا امضي بسرعه 
دارين : حاضر 
عائشه : روحي يا دارين هاتي الاول كوبايه ماء 
دارين : حاضر يا ماما 
اسر : الورق قدام ماما اهو وانا هروح اعمل تلفون لما تخلصي الي ماما عوزاه أو مضي عليه 
دارين : حاضر وذهب اسر يعمل التلفون 
اسر : الو 
مجهول : الو يا اسر باشا 
اسر : حاولت تهرب 
مجهول : لا يا اسر باشا 
اسر : تمام ماشي 
مجهول : تؤمر باي حاجه
اسر : لا سلام 
واغلق الهاتف وفتح اسر الكاميرات التي في الفيلا حتي يري ماذا تفعل حور 
عند حور .....
حور : ياربي اعمل ايه اير الغضب عميه انا لازم اعمل حاجه انا مش هعرف اهرب بس لازم احاول اوقف الجوازه دي بس برضوا مش عارفه اوقفها ازاي احسن حاجه اروح اعمل حاجه اكلها اقعد افكر هعمل ايه 
عند اسر كان يضحك علي حور 
اسر : هبله اوي بس اخدت قلبي  بس بؤضوا لازم اقسي عليكي يا اما هخسرك للابد وانا مش هقدر اخسرك علشان انتي ملكي لوحدي انا وبس 
عند جاسر .....
جاسر : الو 
شخص : الو يا جاسر باشا 
جاسر : انا عاوز اعرف مين اللي عايش في الفيلا بتاع اسر 
شخص : بس كدا حاضر من عنيا 
جاسر : ماشي هبعتلك صوره بنت تعرف اذا كانت عايشه معاه في الفيلا 
شخص : ماشي يا جاسر باشا 
جاسر : ماشي طب في اي حاجه جديده 
شخص : اه 
جاسر  : ايه هيا 
شخص : اسر هيطلق مدام دارين 
جاسر : انا متاكد 
شخص : اه وكمان هيتجوز واحده تانيه انهارده 
جاسر : ايه انت متاكد 
شخص : ايوه متاكد وكمان اللي هيتجوزها عايشه معاه في الفيلا 
جاسر : ايه طب بسرعه شوف البنت اللي هيتجوزها هي نفس البنت تللي بعتلك صوره ليا 
شخص : حاضر نص ساعه وهقولك 
جاسر : ماشي بسرعه 
واغلق الهاتف وظل يمشي في الغرفه بسرعه كبيره 
جاسر : لا لا اكيد مش حور بس هو هيتجوزها انهارده واسر مس هيتجوز حد غير حور علشان هي بيحبها فاكيد مش هيتجوز غيرها طب لو دي مش حور ايه اللي هيخليه يتجوزها وبسرعه كدا 
ودخلت فاطمه عليه وقاطعت تفكيره 
فاطمه : مالك يا جاسر متوتر كدا ليه ورايح جاي في الاوضه 
جاسر : مفيش حاجه شويه مشاكل في الشغل 
فاطمه : ماشي يا ابني ربنا يسهلك طريقك 
جاسر : يارب كنتي عاوزه حاجه 
فاطمه : لا كنت جايه اسالك عرفت حاجه عن حور 
جاسر : متقلقيش يا امي قريب اوي هترجع 
فاطمه : يارب يا جاسر يا ابني هسيبك انا بقي علشان تشوف شغلك
جاسر : ماشي يا امي 
عند زين .....
زين : نيره نينو انتي فين 
نيره : انا هنا اهو ثانيه واحده وجايه 
زين : ماشي بسرعه
نيره : ايه قولي عاوز ايه 
زين : وحشتيني
نيره : انت اكتر 
زين : عامله ايه 
نيره : اهو كويسه
زين : مالك يا قلبي 
نيره : مفيش قلقانه شويه علشان حور
زين : متقلقيش يا قلبي اكيد هترجع 
نيره : يارب يا زين
زين : ب تعالي معايا 
نيره : علي فين 
زين : مفاجاه 
نيره : ماشي يلا 
عند اسد وصافي..........
صافي : اسد 
اسد : نعم يا قلي اسد 
صافي : عرفت حاجه عن حور 
اسد : لا بس اكيد هنلاقيها قريب 
صافي : يارب يا اسد علشان انا قلبي وجعني علي طنط اوي 
اسد : متقلقيش انشاء الله هترجع قريب
صافي : يارب 
اسد : طب يلا نروح ناكل 
صافي : ماشي يلا 
عند اسر ... 
اسر : دارين ماضيتي علي الورق 
دارين : لا مش لقيه قلم 
اسر : خدي قلم اهو وامضي 
دارين بخبث : حاضر وفجاه خبطت كوب الماء بيدها 
دارين : اسفه اسفه والله مكنش قصدي 
عائشه : خلاص يبنتي محصلش حاجه 
دارين : ازاي محصلش حاجه دا الورق باظ 
اسر : خلاص يا دارين انا عامل حسابي ومجهز ورق تاني 
دارين بصدمه : ايه 
اسر : ايوه كان قلبي حاسسني ان في حاجه هتحصل فعملت نسختين فخدي وامضي بقي
دارين : حاضر واخذت الورق ومضت عليه 
اسر : حلو اوي كدا وانتي طالق بالثلاثه وترك المنزل 
وذهب عند حور 
اسر : حوري 
حور : ايه 
اسر : فكرتي في اللي انا قولته 
حور : لا
اسر : ماشي انا عندي ليكي خبر خلو 
حور : ايه هتروحني 
اسر : هه‍ههههههه لا 
حور : امال ايه 
اسر : انا طلقت دارين 
حور بصدمه : ايه 
اسر : طلقتها ودي اوراق الطلاق 
حور بصدمه : انت بتهزر 
اسر : لا 
حور ببكاء : لييييييه ليه يا اسر ليه كدا 
اسر: انا م بحبها يا حور وهي كمان مش عارضت وهي كانت عارفه ان في يوم هاجي واطلقها فيه 
حور : لا يا اسر لا انت جرحت مشاعرها 
اسر : جرحتها ازاي بقي وانا ولا بحبها ولا هي بتحبني 
حور : لا اسر انت بتحك علي نفسك دارين بتحبك يا اسر 
اسر : لا مس بتحبني دي بتحب فلوسي بس 
حور : لا ياسر بس انت عارف ده مس بسببك دا بسببي انا يارتني كنت مت من زمان ويارتنى مكنت رجعت كان زمان كل ده محصلش 
اسر : لا يا حور  متقوليش كدا انتي ملكيش ذنب 
حور : ازاي ازاي مليش ذنب انا كدا بقيت خرابه بيوت انا خربت بيت واحده معملتش ليا اي حاجه 
اسر : لا يا حور لا انتي مش كدا كل دا بسببي 
حور : انت ايه انت ايه ابعد عنى ابعد امشي من هنا امشيييي
اسر : حاضر همشي بس اهدي بس اهدي وتركها وغادر 
حور ببكاء : ليه كدا يا اسر ليه كدا 
عند دارين ....
دارين : ازاي ازاي كل ده يحصل بس ماشي والله لاخد حقي والله ما هخليكى تتهني بيه يا حور 
عائشه : هتعملي ايه يا بني اوعي تودي نفسك في داهيه 
دارين : حاضر متخفيش 
عائشه : ........
عائشه : ماشي ي بنتي هتعملي ايه يعني 
دارين : مش عارفه بس هو هيتجوزها انهارده صح 
عائشه : اه يابنتي هتعملي ايه
دارين : هخطف حور واقعد مكانها واتجوزوا انا 
عائشه : حلوه الفكره دي بس ازاي وشك هيبان
دارين : سيبيها عليا 
عند جاسر ......
جاسر : الوو
شخص : الو يا جاسر باشا 
جاسر : عرفت حاجه 
شخص  : ايوه ياجاسر باشا البنت اللي في الصوره اللي ادتهالنا هي نفس البنت اللي هتتجوزه انهارده 
جاسر : انت متاكد 
الشخص ايوه يا باشا 
جاسر : تمام 
شخص : تؤمر باي حاجه دلواقتي 
جاسر : لا سلام 
شخص : سلام 
ودخل ياسر وعمر علي جاسر 
ياسر : عرفت حاجه 
جاسر : اه اسر هو اللي خطفها وطلق دارين وهيتجوز حور انهارده 
ياسر  : ايه طب هنعمل ايه
وفجاه  دخلت فاطمه بسرعه 
فاطمه : جاسر ياسر عمر الحقوا الرساله دي 
جاسر : في ايه 
فاطمه : خد شوف واقرا بنفسك 
واخذ جاسر الورقه ويقرا 
مضمون الرساله ( جاسر وياسر وطنط فاطمه انا اللي خاطف بنتكوا واختكوا حور وانهارده كتب كتابنا علشان كدا انا بعتلكم الرساله دي الحف سيقيم في **** واتمني أن تشرفونا في هذا الحفل 
                           المرسل : الخاطف)
ياسر : هنعمل ايه احنا لازم نلحقها
عمر : حلو اوي انا عندي فكره 
ياسر وجاسر : اي هيا 
عمر : نخطف اسر وانا اقعد مكانه 
ياسر : بس ازاي وشك هيبان
عمر : لا اكيد هيكون لابس قناع علشان مش تعرفوا
ياسر : صح علشان هو عارف لو عرفنا أن هو اللي خاطفها ممكن نقتله أو نسجنه 
فاطمه : بس انتوا عرفتوا ازاي أن اسر هو اللي خاطفها 
جاسر : ......( حكي لهم كل شيء )
عند زين أخذ نيره علي مطعم فخم مزين بالأزهار و البوالين في كل مكان
نيره : ايه دا الله
زين : عجبك 
نيره : اه دا جميل جدا 
زين : كل دا علشان حبيبت قلبي
نيره : ربنا يخليك ليا يا رب
زين : طب يلا تعالي نقعد 
وعندما جلسوا ..
نيره : زين ممكن اسالك سؤال 
زين : اسالي يا قلبي
نيره : مو ليه مفيش ناس في المكان 
زين : علشان انا حاجز المكان دا كله لينا لوحدينا علشان ناخد راحتنا
نيره : بجد طب يلا ناكل 
زين : يلا تحبي تأكلي ايه 
نيره : امممممم مش عارفه 
زين : تحبي اطلبلك انا 
نيره : اوك 
زين : ماشي وطلب الغداء وبعدما انتهوا جاؤه تلفون 
زين : دا اسر استني ارد 
زين : الووو
اسر : الو يا زين 
زين : ايه يا اسر في حاجه 
اسر : اه عوزك انت ونيره في المكان ***** بسرعه 
زين : دا ليه 
اسر : هتجوز 
زين : ايه انت مش متجوز 
اسر : لا ما انا طلقت دارين وهتجوز حور 
زين : ايه انت بتقول ايه 
اسر :بقول هتجوز حور سلام بقي علشان اقول لاسد واغلق الهاتف 
نيره : في ايه اسر قالك ايه 
زين : قالي هيتجوز 
نيره : ايه انت بتقول ايه وهيتجوز مين ودارين عمل معاها ايه 
زين : طلق دارين وهيتجوز حور انهارده وقالي جيب نيره وتعال المكان ******
نيره : طب يلا بسرعه ملحقه قبل ما يعمل كدا 
عند اسد وصافي ...
اسد : يلا يا صافي عايزه تأكلي ايه 
صافي : ....وقاطعها رنين تلفون اسد 
اسد : دا اسر أما ارد 
اسد : الو يا اسر 
اسر : الو يا اسد انا عاوزك تجيب صافي وتيجي علي المكان *****
اسد : ليه 
اسر : علشان هتجوز حور انا طلقت دارين وهتجوز حور
اسد : انت بتقول ايه انت اكيد بتهزر
اسر : لا مش بهزر سلام بقي واغلق الخط دون أن يلتقي رد منه 
اسد : يلا يا صافي قومي بسرعه 
صافي : ليه في ايه 
اسد : اسر هيتجوز حور 
صافي : ايه ودارين 
اسد : قالي انو طلقها يلا بسرعه نروح نلحقه قبل ما يعمل كدا وانا هتصل بزين واتصل به 
زين : الو 
اسد : الو يا زين تعال بسرعه علي المكان ده ****
زين : الحمد لله انا كنت لسه هتصل علشان اقولك أن اسر هيتجوز بس 
اسد : اه هو اتصل وقالي جيب صافي وتعال 
زين : وانا واخد نيره ورايح نتقابل هناك ماشي 
اسد : ماشي سلام 
زين : سلام 
عند اسر وحور دخل اسر علي حور الغرفه 
حور : جاي ليه يا اسر 
اسر : يلا تجهزي علشان نكتب كتابنا 
حور : مش هتجوزك يا اسر 
اسر : حور اسمعيني احنا كنا ضحيه مؤامره 
حور : دا ازاي ده 
اسر : عمر ودارين أصحاب وهما اللي حرضوا ماما علشان كدا جوزتني غصب عني 
حور : هههههه دا ايه دا الخطه الجديده 
اسر : لا لا والله طب اسمعي كلامي وانتي هتشوفي الحقيقه كلها بعنيكي والله مش هتندمي
حور بتفكير : ماشي 
اسر : حلو اوي انهارده وشوشهم الحقيقيه هتظهر قدام الكل 
حور : طب ايه الخطه 
اسر : انتي هتجهزي وكأننا هنتجوز بالضبط وكل حاجه هما اللي هيعملوها وهيفضحوا نفسهم بنفسهم 
حور : حور ماشي بس يا اسر لو كلامك طلع كدب انت مش ختشوفني تاني طول عمرك 
اسر : ماشي يا حوري علشان انا متاكد من اللي انا بقوله 
حور :  ماشي يا اسر ممكن تخرج علشان اجهز 
اسر : حاضر سلام 
حور : سلام
وبالفعل ذهب اسر لكي يجهز وحور كذلك 
بعد فتره وصل الجميع الي المكان الذي حدده اسر أما عمر كان يجهز لخطف اسر وكانت دارين تتسلل حتي تصل إلي غرفه حور وبالفعل نجحت في ذلك 
حور : دارين انتي ايه اللي جابك هنا 
دارين : مفكره ايه انك هتتجوزي اسر وتحدي كل فلوسه وتاخديه هو كمان وانا اطلع من المولد بلا حمص 
حور : ايه اللي انتي بتقوليه دا انا هتجوزهوغضب عني دا مهددني بعائلتي 
دارين : طب خلاص اقعد مكانك وانا اللي اتجوزه 
حور : لا دا اسر ممكن يقتل اهلي فيها 
دارين : خلاص انا مش عندي غير طريقه واحده 
حور: طريقه ايه 
دارين : الطريقه دي وفجاه وضعت منديل علي وجهها وخدرتها وأخذت تلفونها وبعتت رساله الي اسر
مضمونها : اسر انا هلبس النقاب ماشي
اسر : ماشي يا حوري براحتك 
وكتب اسر هذا لأنه يعلم أنها دارين أما دارين ارتدت ملابس حور والنقاب ونزلت 
اسر : الله حلو اوي النقاب عليكي يا حور كدا احسن علشان محدش يشوفك غيري 
دارين : ....
اسر : مالك يا حور انا عارف انك مجبوره علي الجوازه دي بس غصب عني والله انا مقدرش اشوفك مع غيري دارين : .....
اسر : ماشي يا حور خليكي ساكته براحتك بس بعد لما تكوني مراتي وريني هتبقي ساكته ازاي ساعتها وتركها وغادر وذهب اللي غرفه حور وجد حور ملقاه علي الارض 
اسر : حور حور حوري اصحي وأخذ الماء ورشه علي وجهها 
حور : الله يا راسي 
اسر : انتي كويسه 
حور : اه هو ايه اللي حصل 
اسر : دارين خدرتك يلا بسرعه تجهزي علشان تشوفي كل حاجه وانا هنزل علشان متشكش في حاجه 
حور : ماشي 
اسر : بسرعه وتعالي ورا الفيلا علشان جاسر وياسر هيكونوا خطفني هناك 
حور : ليه 
اسر : علشان يخلوا عمر يتجوزك بدالي دي خطتهم فساعتها انتي تقوللهم أن دي خطه ويسبوني
حور : ماشي 
اسر قبل حور قبله سريعه : خدي بالك من نفسك وغادر اسر وذهب الي الحديقه حتي يخطفه عمر 
وبالفعل أخذه عمر وربطه علي كرسي خلف الفيلا 
اسر : سيبوني 
عمر : تؤتؤ عاوز تاخد حاجه مش ملكك لا يا اسر حور ملكي ملكي انا وبس 
اسر : لا يا عمر مش هتعرف علشان حور مش ملكك 
عمر : .......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عائشه : ماشي ي بنتي هتعملي ايه يعني 
دارين : مش عارفه بس هو هيتجوزها انهارده صح 
عائشه : اه يابنتي هتعملي ايه
دارين : هخطف حور واقعد مكانها واتجوزوا انا 
عائشه : حلوه الفكره دي بس ازاي وشك هيبان
دارين : سيبيها عليا 
عند جاسر ......
جاسر : الوو
شخص : الو يا جاسر باشا 
جاسر : عرفت حاجه 
شخص  : ايوه ياجاسر باشا البنت اللي في الصوره اللي ادتهالنا هي نفس البنت اللي هتتجوزه انهارده 
جاسر : انت متاكد 
الشخص ايوه يا باشا 
جاسر : تمام 
شخص : تؤمر باي حاجه دلواقتي 
جاسر : لا سلام 
شخص : سلام 
ودخل ياسر وعمر علي جاسر 
ياسر : عرفت حاجه 
جاسر : اه اسر هو اللي خطفها وطلق دارين وهيتجوز حور انهارده 
ياسر  : ايه طب هنعمل ايه
وفجاه  دخلت فاطمه بسرعه 
فاطمه : جاسر ياسر عمر الحقوا الرساله دي 
جاسر : في ايه 
فاطمه : خد شوف واقرا بنفسك 
واخذ جاسر الورقه ويقرا 
مضمون الرساله ( جاسر وياسر وطنط فاطمه انا اللي خاطف بنتكوا واختكوا حور وانهارده كتب كتابنا علشان كدا انا بعتلكم الرساله دي الحف سيقيم في **** واتمني أن تشرفونا في هذا الحفل 
                           المرسل : الخاطف)
ياسر : هنعمل ايه احنا لازم نلحقها
عمر : حلو اوي انا عندي فكره 
ياسر وجاسر : اي هيا 
عمر : نخطف اسر وانا اقعد مكانه 
ياسر : بس ازاي وشك هيبان
عمر : لا اكيد هيكون لابس قناع علشان مش تعرفوا
ياسر : صح علشان هو عارف لو عرفنا أن هو اللي خاطفها ممكن نقتله أو نسجنه 
فاطمه : بس انتوا عرفتوا ازاي أن اسر هو اللي خاطفها 
جاسر : ......( حكي لهم كل شيء )
عند زين أخذ نيره علي مطعم فخم مزين بالأزهار و البوالين في كل مكان
نيره : ايه دا الله
زين : عجبك 
نيره : اه دا جميل جدا 
زين : كل دا علشان حبيبت قلبي
نيره : ربنا يخليك ليا يا رب
زين : طب يلا تعالي نقعد 
وعندما جلسوا ..
نيره : زين ممكن اسالك سؤال 
زين : اسالي يا قلبي
نيره : مو ليه مفيش ناس في المكان 
زين : علشان انا حاجز المكان دا كله لينا لوحدينا علشان ناخد راحتنا
نيره : بجد طب يلا ناكل 
زين : يلا تحبي تأكلي ايه 
نيره : امممممم مش عارفه 
زين : تحبي اطلبلك انا 
نيره : اوك 
زين : ماشي وطلب الغداء وبعدما انتهوا جاؤه تلفون 
زين : دا اسر استني ارد 
زين : الووو
اسر : الو يا زين 
زين : ايه يا اسر في حاجه 
اسر : اه عوزك انت ونيره في المكان ***** بسرعه 
زين : دا ليه 
اسر : هتجوز 
زين : ايه انت مش متجوز 
اسر : لا ما انا طلقت دارين وهتجوز حور 
زين : ايه انت بتقول ايه 
اسر :بقول هتجوز حور سلام بقي علشان اقول لاسد واغلق الهاتف 
نيره : في ايه اسر قالك ايه 
زين : قالي هيتجوز 
نيره : ايه انت بتقول ايه وهيتجوز مين ودارين عمل معاها ايه 
زين : طلق دارين وهيتجوز حور انهارده وقالي جيب نيره وتعال المكان ******
نيره : طب يلا بسرعه ملحقه قبل ما يعمل كدا 
عند اسد وصافي ...
اسد : يلا يا صافي عايزه تأكلي ايه 
صافي : ....وقاطعها رنين تلفون اسد 
اسد : دا اسر أما ارد 
اسد : الو يا اسر 
اسر : الو يا اسد انا عاوزك تجيب صافي وتيجي علي المكان *****
اسد : ليه 
اسر : علشان هتجوز حور انا طلقت دارين وهتجوز حور
اسد : انت بتقول ايه انت اكيد بتهزر
اسر : لا مش بهزر سلام بقي واغلق الخط دون أن يلتقي رد منه 
اسد : يلا يا صافي قومي بسرعه 
صافي : ليه في ايه 
اسد : اسر هيتجوز حور 
صافي : ايه ودارين 
اسد : قالي انو طلقها يلا بسرعه نروح نلحقه قبل ما يعمل كدا وانا هتصل بزين واتصل به 
زين : الو 
اسد : الو يا زين تعال بسرعه علي المكان ده ****
زين : الحمد لله انا كنت لسه هتصل علشان اقولك أن اسر هيتجوز بس 
اسد : اه هو اتصل وقالي جيب صافي وتعال 
زين : وانا واخد نيره ورايح نتقابل هناك ماشي 
اسد : ماشي سلام 
زين : سلام 
عند اسر وحور دخل اسر علي حور الغرفه 
حور : جاي ليه يا اسر 
اسر : يلا تجهزي علشان نكتب كتابنا 
حور : مش هتجوزك يا اسر 
اسر : حور اسمعيني احنا كنا ضحيه مؤامره 
حور : دا ازاي ده 
اسر : عمر ودارين أصحاب وهما اللي حرضوا ماما علشان كدا جوزتني غصب عني 
حور : هههههه دا ايه دا الخطه الجديده 
اسر : لا لا والله طب اسمعي كلامي وانتي هتشوفي الحقيقه كلها بعنيكي والله مش هتندمي
حور بتفكير : ماشي 
اسر : حلو اوي انهارده وشوشهم الحقيقيه هتظهر قدام الكل 
حور : طب ايه الخطه 
اسر : انتي هتجهزي وكأننا هنتجوز بالضبط وكل حاجه هما اللي هيعملوها وهيفضحوا نفسهم بنفسهم 
حور : حور ماشي بس يا اسر لو كلامك طلع كدب انت مش ختشوفني تاني طول عمرك 
اسر : ماشي يا حوري علشان انا متاكد من اللي انا بقوله 
حور :  ماشي يا اسر ممكن تخرج علشان اجهز 
اسر : حاضر سلام 
حور : سلام
وبالفعل ذهب اسر لكي يجهز وحور كذلك 
بعد فتره وصل الجميع الي المكان الذي حدده اسر أما عمر كان يجهز لخطف اسر وكانت دارين تتسلل حتي تصل إلي غرفه حور وبالفعل نجحت في ذلك 
حور : دارين انتي ايه اللي جابك هنا 
دارين : مفكره ايه انك هتتجوزي اسر وتحدي كل فلوسه وتاخديه هو كمان وانا اطلع من المولد بلا حمص 
حور : ايه اللي انتي بتقوليه دا انا هتجوزهوغضب عني دا مهددني بعائلتي 
دارين : طب خلاص اقعد مكانك وانا اللي اتجوزه 
حور : لا دا اسر ممكن يقتل اهلي فيها 
دارين : خلاص انا مش عندي غير طريقه واحده 
حور: طريقه ايه 
دارين : الطريقه دي وفجاه وضعت منديل علي وجهها وخدرتها وأخذت تلفونها وبعتت رساله الي اسر
مضمونها : اسر انا هلبس النقاب ماشي
اسر : ماشي يا حوري براحتك 
وكتب اسر هذا لأنه يعلم أنها دارين أما دارين ارتدت ملابس حور والنقاب ونزلت 
اسر : الله حلو اوي النقاب عليكي يا حور كدا احسن علشان محدش يشوفك غيري 
دارين : ....
اسر : مالك يا حور انا عارف انك مجبوره علي الجوازه دي بس غصب عني والله انا مقدرش اشوفك مع غيري دارين : .....
اسر : ماشي يا حور خليكي ساكته براحتك بس بعد لما تكوني مراتي وريني هتبقي ساكته ازاي ساعتها وتركها وغادر وذهب اللي غرفه حور وجد حور ملقاه علي الارض 
اسر : حور حور حوري اصحي وأخذ الماء ورشه علي وجهها 
حور : الله يا راسي 
اسر : انتي كويسه 
حور : اه هو ايه اللي حصل 
اسر : دارين خدرتك يلا بسرعه تجهزي علشان تشوفي كل حاجه وانا هنزل علشان متشكش في حاجه 
حور : ماشي 
اسر : بسرعه وتعالي ورا الفيلا علشان جاسر وياسر هيكونوا خطفني هناك 
حور : ليه 
اسر : علشان يخلوا عمر يتجوزك بدالي دي خطتهم فساعتها انتي تقوللهم أن دي خطه ويسبوني
حور : ماشي 
اسر قبل حور قبله سريعه : خدي بالك من نفسك وغادر اسر وذهب الي الحديقه حتي يخطفه عمر 
وبالفعل أخذه عمر وربطه علي كرسي خلف الفيلا 
اسر : سيبوني 
عمر : تؤتؤ عاوز تاخد حاجه مش ملكك لا يا اسر حور ملكي ملكي انا وبس 
اسر : لا يا عمر مش هتعرف علشان حور مش ملكك 
عمر : .......

عمر : لا هتجوزها انهارده بدالك وهتبقي ملكي وساعتها وانت مش هقدر تعمل حاجه 
اسر : دا في احلامك 
واخذ عمر القناع وإرتداه بدل اسر وغادر 
اسر : ياسر انت وجاسر فكوني 
جاسر : لا علشان تتجوز حور لا 
اسر : العروسه اللي جوه دي مش حور دي دارين واحنا عاملين مؤامره علشان نكشفهم 
جاسر : حلو الكلام ده بس برضوا مش هتضحك علينا وفجاه جارت حور 
حور : جاسر فكوه 
جاسر : حور حبيبتي انتي كويسه 
حور : اه كويسه 
ياسر : عملك حاجه 
حور : لا بس فكوه 
جاسر : لا مش هنفكه 
حور : جاسر : فكه احنا عاملين خطه علشان نكشف دارين وعمر 
جاسر : ايه 
حور : هتعرف كل حاجه دلواقتي بس فكه بسرعه 
جاسر : حاضر وبالفعل فكوه 
اسر : يلا بينا واستخبوا حتي تم كتب الكتاب وقال المأذون كلمته الشهيره بارك الله لكما وجمع بينكما في خير 
عمر : جري علي دارين علي أساس أنها حور وقال : اخيرا بقيتي ليا وملكي لوحدى 
دارين : حتي انا مش مصدقه نفسي 
عمر : مال صوتك ي حوري 
دارين : انا مش حور يا اسر انا دارين 
عمر : ايه انتي بتهزري
دارين : لا مش بهزر واهو هوريك كمان وخلعت النقاب 
عمر بصدمه : لااااااااا ازاي ازاي كل ده يحصل ازاي 
دارين : اسر عارفه انك مصدوم انا بحبك يا اسر ومستحيل تخليك لغيري
عمر : اسكتي بقي اسكتي 
دارين : ليه يا اسر
عمر : اسكتييييييي انا مش اسر انا عمر 
دارين : عمر انت بتعمل ايه هنا 
عمر : انتي اللي بتعملي ايه 
دارين : انا جايه اتجوز اسر
عمر : وانا جاي علشان اتجوز حور بس احنا اتجوزنا بعض ازاي المفروض اكون يتجوز حور مش انتي 
دارين : وانا المفروض اكون يتجوز اسر مش انت 
دارين : ايه 
عمر : بااااااس خلاص انا فهمت احنا الاتنين فكرنا نقعد مكان حور وأسر علشان كدا اتجوزنا بعض 
دارين : انت صح كل دا بسببك مقلتليش ليه انك هتعمل كدا 
عمر : انتي اللي مقلتليش ليه ما انتي دائما بتقوللي علي كل حاجه 
 دارين : علشان انت مكنتش تعرف أن اسر هو اللي خاطف حور ولو عرفت كنت هتقتله زي ما عملت قبل كدا وانت فاكر لما حور تعرف انك انت اللي قتلت ابوها هتسامحك اهو هترضي تتجوزك 
عمر : انتي بتتكلمي عليا ما تشوفي نفسك ما انتي خططتي وخدعتي طنط عائشه علشان تتجوزي اسر ولما ما رضيتش عملتي فيديوهات مفبركه أن حور بتضحك على اسر وكمان بتخونه وانتي خليتك وراها لحد ما صدقتك 
دارين : ما انت كنت معايا في كل ده 
عمر : وكان أكبر غلطه عملتها وفجاه خرجت حور من مخبأها
عمر بصدمه : حور 
حور : ايوه حور حور اللي قتلت ابوها وهي عندها تسع سنين ليه ليييييه هو عملك ايه عملك ايه ليه قتلته
عمر : .....
حور وهي تضربه في صدره قول ليه قتلته ليه علشان خاطري قول قتلته ليه هو عملك ايه قووووول لييييييييه 
عمر بعصبيه : علشان كان دائما بيحضنك ويبوسك وكمان لما قولتله مبتعملش كدا قالي ملكش دعوه دي بنتي 
 Back
عمر : عمو ينفع مش تبوس وتحضن حور تاني 
عمه : ليه بقا دي بنتي وانت مالك أبوسها ولا لاء
عمر : لا علشان بغير عليها وانا بحبها وهتجوزها لما اكبر 
عمه : لا يناس حبيبتي مش نخليها تتجوز وتعيش معايا طول العمر وانا معنديش بنات للجواز 
عمر : طب هتجوزها وهخليها تعيش جنبك هنا 
عمه : لامس هتتوزها يعمر ويلا ومشوفكش بتتكلم معاها تاني علشان وكمان عيب اللي انت بتقوله ده حب ايه انت لسه صغير ومتفهمش في الكلام ده 
عمر : لا انا مش صغير 
عمه : لا صغير ويلا بقي 
 Back
عمر : ساعتها انا قررت اقتله علشان اتجوزك
حور : ليه ليه لييييييه هو اب زي كل الاباء بيخاف علي بنتوا وبيحبها وساعتها هو قلك كدا علشان كان مفكر أن دي فتره اعجاب وبس مش حب بجد انا ايه انا بكرهك بكرهاااااااااااك 
عمر : حوري اهدي علشان خاطري 
حور: ابعد عني متلمسنيش ايه عني ابعاااااااااااااد
وفجاه خرج اسر هو الآخر
دارين : اسر حبيبي كنت فين 
اسر : ابعدي عني وذهب الي حور 
اسر : حور انتي كويسه 
حور : اه كويسه بس عاوزه استريح شويه 
عمر : ابعد عنها متلمسهاش 
حور : ابعد انت عني ابعد وملكش دعوه بيه ولعلمك انا هتجوزه 
اسر شعر بفرحهمن كلام حور وأكمل : وكمان هنكتب كتابنا انهارده 
عمر : لا لا مستحيل 
دارين : اسر حبيبي انت مش هتسيبني 
حور : ابعدي عنه هو انا عملتلك ايه علشان تاذيني كدا 
دارين : قولي معملتيش ايه حبيت عمر وطلع بيحب وقولت اتجوز اسر واخد فلوسه بس اسر حبك وعايز يتجوزك ليه ليه انتي خدتي مني كل حاجه ليه انتي احسن مني في ايه 
اسر : في انها طيبه وبتضحي بكل حاجه علشان راحه غيرها انتي عارفه مكنتش عوزاني أطلق واتجوزها بس انا قولتلها أن احنا هنعمل خطه علشان نكشفكم 
عمر : تكشفنا
اسر : اه 
Back
اسر : ماما دارين فين 
عائشه : جوه في الأوضه
اسر : ماشي 
وعندما أن يفتح الباب سمع دارين وهي تتحدث 
دارين : ايوه ياعمر كل حاجه تمام الخطه ماشيه وخليته طنط عائشه تكره حور ولسه نخليها اكرها لحد ما تكره حتي تشوفها قدامها 
Back
اسر : سمعتها في اليوم ده وتابعت الموضوع لحد ما عرفت خطتكم وفي الاخر انا قلبت الخطه عليكم 
حور بضحكه مليئه بالسخريه : بس تصدقوا انتوا ليقين علي بعض في مثل الطول بيقولوا
عارفين ايه هو انا هقولكم بيقول ( الطيور علي اشكالها تقع) ههههههه بس والله المثل لائق عليكم 
وفجاه دخلت الشرطه
اسر : اهم 
دارين : لا يا اسر لااااااااااااا
الضابط :..............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الضابط : ايوه يا اسر باشا 
اسر : اهم يا حضرت الضابط وانا اللي كنت خاطف حور وتقدر تاخدني معاك 
الضابط : ماشي يلا بينا وكان اسر ذاهب مع الضابط ولكن ....
حور : اسر استني وذهبت مسرعه إليه 
اسر : حور في ايه اهدي كدا خلاص تقدري ترجعي مع امك وأخواتك ومش هتبقي سجينه عندي 
حور : طب وانت 
اسر : انا هروح اخد عقابي وبعد كدا ارجع لحياتي الطبيعيه 
حور : طب وانا 
اسر : انتي انتي انتي هتوحشيني اوي ويلا تقدري تعيشي حياتك ترجعي لحياتك الطبيعيه 
حور : لا يا اسر انا عوزاك معايا متبعظش عني أنا بحبك يا اسر 
اسر : وانا بعشقك يا قلب اسر 
الضابط بضحك : كدا خلاص انا مش هقدر ابعدكم عن بعض بس عاوزكم تيجي تخلصوا شويه اوراق ابقي عدي عليا في أي وقت 
اسر : تمام شكرا ليك وتقدر تاخدهم
حور : استني يا حضرت الضابط
اسر : في ايه يا حور 
حور : دول لسه متجوزين يا اسر معقول هنسجنهم  
اسر : امال هنسبهم يقرقونا 
حور : مش هيقدروا يا اسر مش هيقدروا بص هديتنا ليهم بمناسبة جوازهم هي أن احنا مش هنسجنهم 
اسر : يعني انتي شايفه كده 
حور : اه 
اسر : خلاص يا حضرت الضابط وشكرا ليك تعبناك معانا 
الضابط : تعبك راحه تستأذن احنا بقا 
اسر : اذنك معاك 
دارين : حور انتي عملتي كدا ليه مع اننا اذناكي
دارين : علشان تعرفي الفرق بيني وبينك ويلا يا اختي اديكي اتجوزتي حبيبك عمر 
دارين : انا اه اتجوزته بس متنسيش يا حور أن الحب من طرف واحد 
حور : بس انتي حاولي مش تستسلمي واصبري عليه وهو هيحبك ماشي 
دارين : ماشي وانا اوعدك أن انا هحاول اتغير 
حور : يارب 
دارين : يعني انتي مسمحاني 
حور : مسمحاكي بس المفروض تتطلبي السماح كمان من طنطا عارضه مش كدا برضوا 
دارين : انتي عندك حق وتركتها وذهبت الي عائشه 
دارين : طنط عائشه انا اسفه سامحيني 
عائشه ضربتها بالقلم وقالت : انتي عملتي معايا كدا ليه انا عملتلك ايه ي
دارين : والله اسفه والله خلاص انا هتغير والاحسن بس سامحيني والله اتعلمت من غلطي
عائشه اخذتها في حضنها : انتي هبله انا امك ومش هزعل منك ابدا عمرك شوفتي ام بتزعل من بنتها 
دارين هزت راسها بلا
عائشه: خلاص يبقي انا هزعل منك ازاي 
دارين : يعني انتي مسمحاني 
عائشه: مسمحاكي يابنتي مسمحاكي 
حور : يلا بقا يا دارين روحي مع عمر 
دارين : حاضر وذهبت مع عمر الذي لم يتحدث كلمه واحده ويتابع كل شئ بصمت 
حور : طب يلا يا اسر علشان نكتب كتابنا 
اسر : ايه 
حور : اي مش عايز تتجوزني 
اسر : لا دا هيبقي اجمل يوم في حياتي يلا 
وفجاه دخلت ياسمين
ياسمين بتمثيل : اي ده يا اسر اي ده انتي بتخوني دا لا لااااا ليه كدا يا اسر ليه كدا 
حور بضحك : وحضرتك تبقي مين 
ياسمين : انا مراته اتجوزتي وام ابنه المستقبلي 
حور بتمثيل: بجد اي ده يا اسر انتي بتخوني انا كمان اه يا خاين يا ندل انا ماشيه ومش عايزه اشوف وشك تاني 
ياسمين : شكرا ليكي بجد لانك مش هتتجوزيه انا بقي هشوف شغلي معاه علشان اشوف ازاي يعني يتجوز وانا مش موجوده انا اصلا زعلانه منه من ساعتها ( ملحوظه : ياسمين كانت مسافره ساعة جواز دارين وأسر )
حور : تؤتؤتؤ مين قالك أن انا مش هتجوزا يا ياسمين انا التمثيليه دي مش هتدخل عليا مرتين كفايه المره الأولي 
ياسمين : يعني انتي فكراني طب انا مين 
حور : هتكوني مين يعني غير اخت جوزي 
ياسمين : دا انتي عندك ذاكره قويه 
حور : سمي يبت 
ياسمين : طب انا عوزاكي تاخديلي حقي منه 
حور : بس كدا عنيا اللي الاتنين
جاسر مصدوم من جمال ياسمين : ايه دا بجد القمر  دا تبقى اختك
أسر : اه
جاسر : حلو اوي
حور : ايه رايك اجبلك رقمها
جاسر : يريت والله
أسر : هو الله اللي يريت انت اهبل دي اختي وانتي يحور بتشجعيه
حور : انت حسابك معايا لسه مخلصش
أسر : انا عملت ايه
حور : يعني يبقى عندك اخت مزه كدا ومتحضرش فرحك 
جاسر : الحمد لله انها محضرتش 
أسر : اسكت يلا وانتي يحور يعني انا مش حلو زيها
جاسر : ولا تيجي حاجه جنبها
أسر : لم لسانك انا ماسك نفسي بالعافيه
جاسر :لا خلاص كفايه انا لسه واخد واحده قبل كدا علشان خاطر حور 
ياسمين بضحك : احسن 
جاسر : ايه الضحكه اللي تاخد القلب دي 
ياسمين بكسوف : لم نفسك 
أسر : يلا بقا 
حور : هنروح فين 
أسر : هنكتب كتابنا يلا يا حضرت المأذون 
المأذون: يلا 
اسر : يلا يا حوري 
حور : ماشي
أسد : انا الاول
زين : لا انا
أسر : ولا انت ولا هو انا الأول ويلا يا ياسر
ياسر : يلا
وفاقت حور على( بارك الله لكما وجمع بينكما في خير)
أسر ذهب بسرعه الي حور وقبلها بحب
أسر : مبروك ي قلبي
حور : الله يبارك فيك ي روحي
زين : كفايه بقا يلا يا نيره
الماذون : وكلتي مين ي بنتي
نيره : انا مليش حد غير امي
جاسر : انا هكون وكيل ليها هي بردوا زي حور بالنسبالي
الماذون : موافقه يا بنتي
نيره : موافقه
وتم كتب الكتاب وسمعت نيره كلمه الماذون الشهيره
(بارك الله لكما وجمع بينكما في خير)
زين : مبروك ي روحي
نيره : الله يبارك فيك
أسد : يلا يا صافي
زين : انا هبقي وكيل صافي
الماذون :(بارك الله لكما وجمع بينكما في خير )
أسد : مبروك ي صفصف
صافي : الله يبارك فيك
الماذون : في حد تاني
جاسر : فاضل واحد بس
الجميع : مين
جاسر : انا و ياسمين
جاسر : تتجوزيني
ياسمين وهي تنظر لاسر: موافقه
جاسر : يلا بسرعة ي أسر
ضحك الجميع على جاسر وتم كتب الكتاب
الماذون :(بارك الله لكما وجمع بينكما في خير )
جاسر : الف مبروك ي سمسمه
ياسمين : الله يبارك فيك
جاسر : بحبك
ياسمين : ايه
جاسر : حبيتك من اول نظره سرقتي قلبي
ياسمين : وانا كمان بحبك ي مجنون من اول نظره
جاسر : وانا بعشقك ي قلب المجنون
أسر : كفايه بقا 
جاسر : كفايه ايه دي خلاص بقت تخصني خليك انت في حور 
ياسر : بااااس كفايه كلكوا اتجوزتوا الا انا طب راعوا مشاعري 
حور : خليك سنجل بيقولوا السنجله جنتله 
ياسر : انا مش عاوز ابقى جنتل انا عاوز اتجوز 
وفجأه صدمت فيه فتاه شديده الجمال تبكي 
الفتاه : انا اسفه وتركته وذهبت تسلم علي حور 
حور : قمر 
قمر : الف مبروك يا حور 
حور : الله يبارك فيكي بس انتي عرفتي أن انا هتجوز ازاي 
قمر : نيره اتصلت بيا وقالتلي اجي 
حور : شكرا ليكي يا نيروو
ياسر بصدمه من جمالها : استنى بس يا حور مين دي 
حور : انت مش عارفها يا ياسر 
ياسر : لا بس اللي اعرفه انها قمر وضحك الجميع على ياسر 
أسر : شكلك وقعت يا ياسر 
ياسر : اسكت انت 
قمر بضحكه وعيونها مليئه بالدموع : لا ميعرفنيش اصل عمره ما بصلي وخد بالوان مني 
ياسر : هو القمر دا زعلان ليه 
البنات : مش تقول عليا قمر انت هتعاكسني وانت بتسأل ليه 
ياسر :  دا انتي شكلك لمضه انا بقول عليكي قمر 
قمر : مش عجبك 
ياسر : لا عجبني دا حتي اسمك قمر وانتي قمر فعلا قوليلي بقا كنتي بتقولي كدا ليه 
قمر :.......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

قمر : معلش اصل انا عايشه مع واحد في العماره  بقالي خمس سنين وهو بيقول لأخته انتي تعرفي البت دي منين 
جاسر : وانا موافقك الرأي دا اخدت بالي منك 
ياسمين : وكلمتها بقا واخدت رقمها ولا لسه 
جاسر : هو انتي بتغيير جامد كدا مكنتش اعرف 
ياسمين : اه بغير ورد عليا متغيرش السؤال 
جاسر : لا لسه مخدتهوش بس لو عوزاني اخدوه عادي 
ياسمين : نعم 
جاسر : اسكتي يا هبله بقولك من ساعه ما شوفتك وانتي واخده عقلي تقوليلي اخدت رقمها 
ياسمين : اممممم طالما كدا خلاص مسمحاك 
ياسر : بأس بقي طب انتي يا قمر عندك اخوات 
قمر : انا مش عندي اخوات وعايشه مع جدتي
ياسر : خلاص انا عندي حل
قمر : ايه هو
ياسر : ايه رايك تتجوزيني 
قمر : نعم انت مفكرني هبله انا اتجوزك ليه بقا انشاء الله
ياسر : علشان انا حبيتك من اول نظره
قمر : حبك برص
ياسر : انتي هبله انتي بتقوللي انا كدا
قمر : اه علشان بحبك اصلا بحبك من زمان وبشوفك كل يوم وأنت رايح الشغل بس انت اللي مش واخد بالك مني
ياسر بصدمه : انتي بتتكلمي بجد
قمر : انا بحبك ي ياسر
ياسر : وانا بعشقك ي قلب ياسر
الماذون بضحك : امشي ولا هتكتب
ياسر : اكيد هكتب
أسر : تسمحلي اكون وكيلك
قمر : وانت كنت مين علشان تبقي وكيلي
أسر : انا جوز اخته حور
قمر : خلاص ماشي وانتي تعالي يا حور وانتي مزه شبه اخوكي كدا اقعدى جنبي 
ياسر : ايه دا يعني انا مز وغمزلها
حور : والله انتي اللي قمر
ياسر : يلا ي أسر خلينا نخلص
الماذون :(بارك الله لكما وجمع بينكما في خير)
ياسر : الف مبروك ي قمري
قمر : الله يبارك فيك
وبارك الجميع لبعض و تعرفت قمر على نيره وصافي وياسمين واصبحوا أصدقاء مقربون
حور : الفرح امتى بقا
أسر : بكره
حور : ايه انا مجبناش حتى الفساتين 
أسر : هنروح نجيب كل اللي عوزينه دلوقتي وبكره هبعت ليكم الميكب ارتست بكره لحد البيت 
البنات : موافقين 
أسر : يلا كل واحد ياخد مراته ويروح يجيب لها الفستان 
الشباب : ماشي سلام
واخد أسر حور على محل الفساتين
حور : ايه رايك في دا حلو صح
أسر : لا دا عريان
حور : لا انا اصلا هحضر الفرح بشعري
أسر : نعم انتي هتخدي فستان محترم ولا اقولك خدي دا
حور : يع دا وحش اوي
أسر : هو دا اللي هناخده ويلا
حور : بس ي أسر
أسر بمقاطع مبسش: لو سمحتي هانخد دا 
حور بدموع : يلا بقا 
اسر : ماشي يلا هدفع الفلوس واجي
حور : ماشي 
زين : ي نيره دا عاشر واحد ندخله  ومش اخترتي حاجه 
نيره : مهو مش بيعجبني حاجه 
زين : استنى اختار انا وشوفيه هيعجبك ولا لا 
نيره : موافقه 
زين : اممممم ايه رايك في دا 
نيره : الله حلو اوي ي زين 
زين : روحي قيسيه 
نيره : حاضر 
وبعد فتره 
نيره : زين ايه رايك 
زين : ايه القمر دا لوسمحت احنا هناخد دا 
نيره : شكرا ي زيزو 
زين : زيزو مين ي بت 
نيره : هيكون مين غيرك يزيزو
زين : طب غيري يلا ي قلب زيزو
صافي : أسد ايه رايك في دا 
أسد : لا دا عريان انتي شيفاني واحد بيسقط البنطلون علشان تلبسي دا 
صافي بزعل: لا خلاص اختار انت 
أسد : ي صفصف انا مش قصدي حاجه بس مش بحب اخلي حد يشوف حاجه تخصني ولا ايه وانتي كمان محجبه مش كدا 
صافي: عندك حق خلاص ساعدني اختار واحد 
اسد : ايه رايك في دا 
صافي : حلوا ي استنى اشوفه مقاسي ولا لاء
أسد : ماشي بسرعه وبعد فتره خرجت صافي 
أسد : مش ورتيني ليه 
صافي : خليه مفاجأه 
أسد بضحك: ماشي يلا بقا نروح 
صافي : يلا 
جاسر: ها يا ياسمين خلصتي ولا لسه 
ياسمين : خلصت اهو وخرجت 
جاسر : هو في كدا انتي عوزه تموتيني
ياسمين : بعد الشر عليك ي حبيبي عجبك الفستان 
جاسر : اوي انا مش عارف هخلي الناس تشوفك فيه ازاي 
ياسمين : انا هروح اغير 
جاسر : متتأخريش عليا 
ياسمين : من عيوني 
قمر : ياسر انا عوزه احضر الفرح بشعري 
ياسر : لا 
قمر : ليه 
ياسر : علشان انتي محجبه وايه كمان في ناس كتير في الفرح عاوزاه يشوفوا شعرك وجمالك دا كفايه انهم هيشوفوكي 
قمر : انتي بتغير عليا 
ياسر : انا بغير عليكي من نفسي يلا بقا اختاري واحد حلو للفرح 
قمر : امممممم مش عارفه ايه رايك في دا 
ياسر : حلو اوي 
قمر : بجد ي ياسر 
ياسر : بجد يعيون أسر روحي شوفيه مقاسك لا لاء 
قمر : ماشي 
وبعد فتره... 
قمر : اهو ي ياسر حلو عليا 
ياسر بصدمه من جمالها : انا نفسي افهم انا ازاي اخلي الناس يشوفوك بحلاوتك دي 
قمر : والله انا اللي مش عارفه هخلي البنات اللي في الفرح مش يشوفوك ازاي ابقى الاقي واحده بس بتبصلك 
ياسر بضحك : ايه دا احنا طلعنا بنغير 
قمر : انا راحه اغير 
ياسر : ماشي بسرعه 
قمر : حاضر 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

في الصباح استيقظ الجميع
صافي : صباح الخير ي بنات
الجميع صباح النور
نيره : انهارده فرحنا ي بنات قوموا نخلص اللي ورانا
الجميع :حاضر
 عند الشباب استيقظ ياسر
رن المنبه فاستيقظ الجميع
ياسر : صباح الخير ي شباب
الجميع : صباح النور
أسر : يلا جهزو حالكم  علشان نخلص الشغل اللي في الشركه
الجميع : حاضر
ونزل الشباب علشان يفطروا
أسر : هما البنات فين نزلوا جهزوا الفطار وطلعوا
جاسر : اه الظاهر كدا
زين : انا هروح انادي ليهم
ونزلت البنات ما عدا حور
 نيره : خلاص ي حبيبي احنا نزلنا
زين : يلا علشان نفطر
أسر : امال حور فين
قمر : فوق نايمه 
ياسر : نايمه لحد دلوقتي 
جاسر : اكيد زعلانه من حاجه علشان دي كانت بتصحي قبلي ولما ازعلها كانت بتتهرب في انها تعبانه وعايزه تنام 
ياسمين : انا بردوا حسيت ان فيها حاجه أسر انت زعلتها في حاجه 
أسر وقد تذكر ما فعله 
أسر : انا هاخد الفطار واطلع اشوف مالها 
 ياسمين وهي تفهم اسر : ماشي حسابك معايا بعدين 
واخد أسر الفطار ذهب إلى حور 
أسر : حور ي حور انتي لسه نايمه 
حور : أسر تعال اقعد 
أسر : منزلتش تفطري ليه 
حور : مفيش عاوزه انام بس شويه 
أسر : ماشي بس بشرط تفطري معايا 
حور : ماشي بس هو جاسر رايح الشركه بتاعتوا 
أسر : اه ليه 
حور : هروح معاه 
أسر : طب مايجي معايا 
حور : مينفعش علشان انا شغاله في شركه جاسر 
أسر : طب مانتي لسه شغاله في شركتي 
حور  : قصدك ايه 
أسر : انا مجبتش سكرتيره جديده 
حور : ايه بجد 
أسر : يلا بقا 
حور : انا عندي فكره علشان انا كدا شغاله في شركتين 
أسر : ايه هي 
حور : انا هروح مع جاسر اقدم استقالتي واخد مرتبي واجي اكمل عندك 
أسر وقد فم ان حور مش عاوزه تروح معاه : ماشي بس ترجعي بسرعه 
حور : حاضر 
أسر : يلا نفطر بقا 
وفطروا وجهزت حور لتذهب مع جاسر 
جاسر : انتي راحه فين ي حور 
حور : جايه معاك الشركه
جاسر : انتي هبله يبت انهارده فرحك
حور بتمثيل : مش مهم بص انا هروح اساعدك وأقدم استقالتي واخد مرتبي وارجع
جاسر : اعتبري ان استقالتك وصلت واتقبلت ومرتبة خديه اهو واعطاها مرتبها وقال لها اطلعي بقا
حور : انتي مش عاوزني اجي الشركه ليه انا عاوزه اجي معاك
أسر : خدها ي جاسر
جاسر : ماشي يلا ي آخرة صبري
حور : بقا كدا ماشي
وبالفعل ذهبو الشباب الي الشركات وعادوا مبكرا علشان يجهزوا علشان الفرح
عند البنات : جهزوا وفاضل حور
صافي : يلا ي حور اجهزي
حور بدموع : انا مش عاوزه انزل
البنات : ليه يحور
حور...... ( وحكت اللي حصل)
ياسمين : يبقى انا أسر يعمل كدا اكيد لاء
حور : الفستان وحش اوي انا مستحيل انزل بيه
ياسمين : تعالوا نشوف الفستان
صافي : ايه دا حلو اوي بت يحور دا جميل اوي
حور بصدمه من الفستان : مش هو دا الفستان اللي اختاره اكيد جه بالغلط
وكان على الفستان رساله من أسر
مضمون الرساله ( حور ايه رايك في الفستان عجبك انا اخترته اجهزي بسرعه علشان محضرلك مفاجأة وبعتلك معاه اكسسوارات بس المرادي مش تخبيهم شبه الخاتم وانا حطيت الخاتم معاهم ارتديه )
نيره : خاتم ايه ي حور ها
حور :..... (حكت اللي حصل)
ياسمين : اوبا كل دا حصل انا أسر مش قالي على حاجه شبه دي دانا حسابي معاه تقل اوي
حور : هتعملي ايه يعني أياكي تكلميه كدا
ياسمين : خلاص مش هعمل حاجه انا اقدر دا انتي هتكليني
قمر :تعالوا نشوف الاكسسوارات
وفتحت حور العلبه وعندما شافته
حور : الله دا حلو اوي
البنات : دا جميل اوي 
كانت الاكسسوارات عباره عن عقد جميل وحلق وخاتم من الألماس 
صافي : يلا ي حور اجهزي عاوزه اشوفك بالفستان
حور : حاضر وجهزت حور ووضعت مكياج بسيط جعلها مثل الحوريه 
صافي ايه دا انتي شبه الحوريه
حور : بجد
البنات :دا انتي جميله اوي
حور : مرسي اي دا أسر بيتصل انا نازله
البنات : ماشي سلام
ونزلت حور وعندما رأها أسر صدم من جمالها
أسر : ايه الجمال دا
حور : بجد حلو
أسر شدها من خصرها ناحيته : حلو ايه دا هياخد منك حته وقبلها قبله حب تعبر عن حبه لها
أسر : يلا بينا بقا
حور وهي تعض شفتاها السفليه: يلا
أسر : انا مش مسئول عن اللي هيحصل لوعملتي الحركه دي تاني 
حور : وليه بقا انشاء الله 
أسر : دول بتوعي ومن حقي انا وبس فاهمه
حور : ماشي يلا بس علشان مش عاوزه اتخانق معاك انهارده 
اسر : والله
حور : اه والله 
اسر : ماشي يلا وحسابي معاكي بعدين
نيره : زين بيرن انا نازله 
صافي :وانا كمان سلام ي بنات 
قمر وياسمين : سلام 
نزلت نيره وصافي 
زين : ايه القمر دي وقبل نيره من خدها 
نيره : حلو 
زين : قمر يلا بينا بقا 
نيره : يلا 
صافي : اي ي أسد مالك بتبصلي كدا ليه 
أسد : انا ازاي هخلي الناس يشوفوا الجمال دا 
صافي : بجد حلو 
اسد قبلها من جبهتها : قمر 
صافي : يلا بينا بقا 
أسد : يلا 
قمر : ياسر وصل انا نازله 
ياسمين : ماشي وقطعها رنين تلفونها 
ياسمين : وانا كمان يلا بينا 
ونزلوا البنات 
جاسر : ايه الجمال دا 
ياسمين : بجد عجبك 
جاسر قبلها قبله سريعه: انتي هتعملي فيا ايه اكتر من كدا 
ياسمين بضحك: لسا في كتير يلا بينا بقا 
جاسر : يلا 
ياسر : اي دا هو في كدا ايه الحلاوه دي 
قمر : أسر لم نفسك ويلا بينا 
ياسر : قبل يدها وغمز لها وقال يلا 
وذهب الجميع الي القاعه وكانت كل فتاه ذات جمال خاص واشتغلت الاغنيه ورقصوا اسلو 
حور : أسر فين المفاجاه اللي قولتي عليها 
أسر : ثانيه واحده 
 وذهب واحضر والدة حور 
حور بصدمه والدموع تملا عينها  : ماما 
فاطمه : حور بنتي وحضنوا بعض وظلوا يبكون 
ياسر : طب ايه انا مليش في الحضن دا
حور : احنا نقدر نبعدك 
وحضنهم ياسر 
ياسر : ربنا يخليكوا ليا يا رب وبص اتجاه قمر ونادا عليها 
قمر : نعم 
ياسر :ماما هي دي قمر 
فاطمه : بس الله ما شاء الله دي قمر فعلا  مش دي اللي جارتنا
ياسر : اه
قمر : والله يطنط انتي اللي قمر حتى ولادك قمر
فاطمه : طنط ايه انتي تقوليلي ي ماما انا انهارده في مقام ولدتك 
قمر بدموع:  حاضر ي ماما وحضنتها 
فاطمه : وانتوا ي بنات مش هتسلموا على مامتك 
ولا انا مش امكم 
البنات : لا احنا نقدر 
جاسر : يعني اعتبرتي كل دول ولادك واحنا الشباب لا 
فاطمه : هو انا اقدر تعال في حضن امك 
حور : الحقي يا ماما بقا عندك ١٠ عيال ٥ بنات و ٥ شباب  وبيتجوزوا في يوم واحد 
فاطمه : ربنا يخليكوا ليا يا رب 
الجميع : امين 
عائشه : طب وانا 
حور : والله انتي اللي قمر يطنط  ولا اقولك يا ماما واحلي حضن مني ليكي
والد اسر : طب وانا 
حور : اكيد عاوزني اقولك بابا صح 
والد أسر : صح يابنتي 
حور : حاضر من عنيا 
وسلمت ياسمين علي والديها 
والد أسر : ايه ي زين انت واسد مش هتسلموا عليا 
زين واسد : احنا نقدر واخد كل واحد زوجته وسلموا على والد أسر ومامته 
وفجأه انطفقت الانوار وأظهر ضوء بسيط على أسر يأتي من بعيد ويقترب من حور 
أسر جلس علي رجل واحده : حور تقبلي تعيشي معايا بقيت عمرك وتبقى مراتي واختي وبنتي تقبلي تتجوزيني 
حور بدموع : اصلا انا اتجوزتك ي اهبل وحضنته 
أسر : انا اسف لو زعلتك في يوم واعرفي سعتها ان انا بعمل  كدا من غيرتي عليكي 
حور : وانا مسمحاك من دلوقتي وعمري مازعل منك ابدا 
شالها أسر ولف بيها وسقف الجميع وصوت الصفير يعلوا 
وبعد فتره....
حور : يلا يا اسر عاوزه اروح رجلي وجعاني من الجزمه ام كعب دي 
اسر : استحملي شويه يا حورى 
حور : لاااا خلاص مش قادره 
الجميع : في ايه يا حور بتصوتي ليه 
حور : والله العظيم ما قادره رجلي خلاص 
وضحك جميع من في الفرح عليها 
حور : اضحكوا اضحكوا 
البنات : والله يا حور احنا كمان رجلينا وجعتنا بس هنعمل ايه 
حور : انا هقولكوا نعمل ايه وفجاه خلعت الجزمه من رجليها ومشيت حافيه
اسر : ايه اللي عملتيه دا يا مجنونه
حور : عملت كدا علشان منروحش وتكمل الفرح 
جميع البنات : والله معاكي حق يا حور وخلعوا الجزم من رجليها 
اسر : احنا شكلنا انخدعنا فيكم 
الشباب : عندك حق 
البنات : والله وذهبت كل واحده الي حبيبها وقالت طلقنييييييييي 
الشباب : دا انتوا شويه مجانين وضحك جميع من في الفرح عليهم 
حور : بقا كدا طب يلا روحني انا عاوزه امشي 
البنات : واحنا كمان 
الشباب : ماشي يلا
ورجع الجميع الي منازلهم
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-