رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول بقلم مروه مرزوق

رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول بقلم مروه مرزوق


رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة مروه مرزوق رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول

رواية النهاية الي العشق نسمه واسد بقلم مروه مرزوق

رواية النهاية الي العشق نسمه واسد كاملة جميع الفصول

_لولولولولولوولولولوولولولولوللولي، مبروك يا عروسه
_مبروك على حياتي المد*مرة مش كدا، يا ماما
الأم بحزن.....نسمه افهميني أنا
نسمه بدموع..... أنتي ايه هتجوزيني لو انا معرفهوش ويا عالم هيعملني كويس ولا لااه واحد نسو..نجي كل يوم مع واحدة بشكل مش عارفه انتي الزاي رضيتيها ليا مش عارفه انتي لو مش بتحبيني قوليلي قولي نسمه انا بكر*هك انا هتقبل بكدا بس ليه تعملي كدا ليه
الأم بدموع...... نسمه انا مقدر اللي انتي فيه بس صدقيني لما يجي الوقت المناسب هفهمك كل حاجة
نسمه بدموع وسخريه..... وامتى الوقت دا لما تشوفي جثـ...ــتي قدامك
الأم بدموع..... بعد الشر عليكي ان شاء الله انا
نسمه بدموع وسخريه..... خايفة عليا يا شكريه هانم هههه ضحكتيني الأم اللي تر*مي بنتها لواحد متعرفهوش مش هتكلم انتي اكيد عارفه عن اذنك وطلعت نسمه وسابت أمها في الأوضة تبكي
(نسمه أحمد المنصوري، بنت بسيطة محجبه ومنقبه ، لون عيونها بني،هاديه في كل حاجة، عندها ٢٠ سنه، في كليه طب)
طلعت نسمه ولقت اخويا واقف بيضحك وأول ما شافها والدموع في عيونها خدها لاوضة وكلمها
فؤاد..... انتي ليه بتعيطي دلوقتي دا مش وقت عياط
نسمه بدموع...... مش وقته فعلا معاك حق مش وقته يا أخويا فعلا، دموعي دي مش مأثرة معاك فأكيد مش وقته على العموم شكرا على كل اللي عملته معايا يا ابن أبويا انا كنت مفكره ان على الرغم من اختلاف الأمهات إلا انك هتكون سند ليا بعد بابا بس كنت غلطانه، انا آسفه لو كنت ضيقتك في حاجة يا ابيه فؤاد وبتمنى ان في بعادي عنك وبعاد مسؤلياتي عنك انك تعيش في أمان عن اذن حضرتك وتركته وذهبت
فؤاد ولا اتأثر بحاجة من اللي نسمه قالته خالص وطلع بعدها ورجع يضحك من أصحابه
**************************
_انت ناوي تجنن الباشا
كان بيشـ...ـرب بكل برود ولا اكنه فارق معاه حاجة
_ليه يعني انت عارف ان جدي أغلى حاجة عندي
_امال مش راضي تروح كتب الكتاب ليه دا انت العريس
_وفيها ايه يعني
_اللهم طولك يا روح
_بقلك ايه يا زين انت عارف اني مش موافق على الجوازه الزفت دي بس بسبب جدي ولولا اني خايف علي زعله والله ما كنت فكرت فيها حتى
زين.........يا أسد افهم انت العريس لازم تكون هناك موقف جدك هيكون ايه لما يعرف إنك مجتش
أسد ببرود..... هو عارف وأنا قولت ليه اني مش هحضر وانه يبعتلي الورق أوقع عليه عادي وفكك بقى من الموضوع دا انا رايح شقة الزمالك ولما جدي وال هههههه العروسه يجوا ابقى رن عليا
زين بغضب........ يا بني انا زهقت من كتر ما قولت ليك أن اللي بتعمله دا حرام حرام افهم بقى
أسد..... هبقي اتوب سلام دلوقتي وتركه وذهب
(أسد حامد الشرقاوى، ٣٠ سنه، رجل أعمال، عيون زرق وشعر بني جسم رياضي وعضلات ضخمه، نسو*نجي عنده برود أعصاب يخلي الواحد يجن، بس عنده عيلته أهم من كل حاجة وسعادتها في المقام الأول)
(زين حامد الشرقاوي، أخو أسد أصغر منه بسنتين عنده ٢٨ سنه، عيون زرق وشعر أسود، رجل أعمال برده، جسم رياضي، بيحب أخوه وعايز يرجعه للطريق الصح وبيحاول)
***********************
كل إجراءات الجواز خلصت والورق اتبعت لأسد علشان يوقع عليه ونسمه مشت من بيت أهلها وراحت مع جد أسد
الشرقاوى......نسمه انا عارف إنك مجبوره على الجوازه دي وأنا مش هسالك ولا هقلك ليه بس عايزك تعرفي إنك عزيزه عليا زيك زي أسد وزين وحتى سلمي
نسمه بهدوء..... لو كنت عزيزه عليك زي ماتقول حضرتك كدا كنت وقفت الجوازه دي ومنعتها انت حضرتك تقبل ان سلمي يحصل فيها كدا اكيد لا فا من بعد اذن حضرتك كدا بلاش تقول كلام مش هيتصدق ولا في حد هيحاول يصدقه لانه الغريب عمره ما هيكون زي القريب ورجعت بصت تاني للنافذه وتركت الأذن لدموعها أنها تنزل
الشرقاوي في سره..... ومين قالك إنك غريبه
وصل الشرقاوى ونسمه على القصر ودخلوا ليجدوا زين يستقبلهم
الشرقاوى..... آمال أسد فين
زين بتوتر...... أصل أصل أصله في الشركة
الشرقاوي....... في الشركة اممم هشوف الموضوع دا بعدين، نسمه أسد مش موجود بس لو عايزه تشوفيه
نسمه بمقاطعه..... لا مش عايزه اشوفه ويا ريت لو مشفهوش طول حياتي وهيكون أفضل لو فضلنا في غرف منفصله وأظن مفيش داعي اننا نمثل اننا زي اي زوجين  لان جوازنا دا على ورق شرقاوي باشا أرجوك دا طلب حطني في أوضه منفصله أرجوك
الشرقاوي حس ان نسمه تعبانه ومحتاجه وقت علشان تتأقلم على حياتها الجديدة دي فوافق على طلبها
طلعت نسمه لغرفتها وقفلت الباب عليه وهنا انهارت وفضلت تعيط وتتطلب من ربنا الصبر وانه يمدها بالقوه، قامت ودخلت اتوضت وصلت وقعدت تتدعي ربها.
وصل أسد للقصر وكان طالع بس صوت الشرقاوي منعه
الشرقاوي...... أظن أن حضرتك المفروض تبطل اللي بتعمله دا
أسد..... حاضر يا جدي هبطل بس والنبي خلي الموضوع دا نتكلم فيه الصبح لأني بجد تعبان دلوقتي تصبح على خير وتركه وذهب
الشرقاوي...... هيجي يوم وهتندم يا أسد
دخل أسد جناحه وكان متوقع وجود نسمه فيه بس انصدم لما ملقاش ليها أي أثر فطلع وكان نازل تحت بس وقف لما شاف ان أوضة الضيوف فيها نور بسيط فراح ليها ودخل الأوضة من غير ما يستأذن
دخل ليجد تلك الملاك نائمه على الاريكة ودموعها لا تفارق وجهها وبسبب كثرة الدموع غلبها النعاس لتهرب من هذا الواقع وتنام وكان ضوء القمر هو الذي كان ذلك الضوء البسيط ليري أسد نسمه تحت ضوء القمر مثل الملاك البرئ نائم
أسد راح ليها
أسد باستغراب...... مين دي
الشرقاوى من خلفه....... مراتك يا أسد
أسد بصدمة...... مراتي هي دي مراتي
الشرقاوي...... ايوه هي دي مراتك
أسد..... وإيه اللي جابها هنا مش المفروض تكون في جناحي
الشرقاوي......هي اللي طلبت تفضل في اوضة منفصله عنك
أسد بغضب...... وحضرتك وفقت
الشرقاوي...... ايوه وافقت وخلي بالك نسمه غلاوتها عندي زي غلاوتك بالظبط لو جربت تز*علها ساعتها قابل مني وتركه وذهب
أسد بص على نسمه اللي كانت غارقه في نومها
أسد.........انا ايه اللي بيجرالي انا ليه عصبت لما عرفت اننا هنفضل في غرف منفصله مانا كدا كدا مكنتش موافق على الجوازه دي يا ترا ايه اللي بيحصل
نسمه بدأت تفوق و أسد لاحظ كدا راح استخبي ورا الستاير
نسمه قامت ودخلت الحمام علشان تغير هدومها واسد كان لسه زي مكانه متحركش
نسمه طلعت من الحمام وكانت لابسه بجامه بيتي قطن لونها أزرق سماوي وكانت لفه شعرها وأول ما شالت الوشاح من على شعرها انصدم أسد من جماله
أسد بصدمه..... ايه ده
نسمه خلصت وراحت تنام تاني بس على السرير واسد كل دا ومتابعها
بعد ما أسد اتأكد انها نامت طلع وراح ليها وفضل باصص عليها وعلى شكلها
أسد...... فيها ايه مميز عن البنات التانيين مفهاش اي حاجة مميز خالص أنا شوفت احسن وأجمل منها بمراحل بس ولا واحدة شدتني بالطريقه دي يا ترا ايه حكايتك يا ايوه صح انا مش عارف اسمها ايه
جه يروح وقف وابتسم بخبث وراح وخادها في حضنه و أول ما قربت منه حس هو بالأمان فا ولأول مره بيحس بالراحة وعيونه بتسرح في النوم
صحت نسمه من النوم على أذان الفجر وكانت مستغربه أنها مش عارفه تتحرك ومش واخده راحتها على الرغم من أن السرير واسع فشغلت النور
نسمه بصدمة...... مين ده عاااااااا حر*امي متـــ...ـحرش عااااااااا
أسد قام مطروب من الصويت بتاع نسمه وبسرعة حط ايده على فمها
أسد..... شيشششش ايه اهدي انا أسد
نسمه كانت مصدومه وعايزه تكلم بس ايد أسد مانعها راحت عضـ...ــتها
أسد بوجع..... اااااه يا بنت العضـ..ـاضة حد يعمل كدا
نسمه بغضب........انت الزاي تخش هنا ومين سمحلك وبأي حق تخش هنا اتفضل اطلع برا مش عايزه اشوف وشك اتفضل شخص قليل الأد*ب لا وكمان نايم جنبي
أسد ببرود....... أولا كدا انا سمحت لنفسي إني اخش هنا ثانيا الحق اللي سمحلي اخش هنا هو إني جوزك يا مدام ثالثا انا مش طالع من الأوضة إذا كان عاجبك رابعا بقى مسك أسد ايدها ولفها ورا ضهرها وقال انا مش هسمح لواحدة زيك تشـ...ــتم أسد الشرقاوي فاهمة اليوم اللي تفكري بس مجرد تفكير تشــ...ـتمي أسد الشرقاوى في اليوم ده مش هيطلع عليكي ليل فاهمة مش على آخر الزمن واحده زيك تجي وتشــ...ـتم اعتذي حالا يلااااااا
نسمه حست بالر*عب من نبرت صوته بس اتصنعت القوة وردت
نسمه وهي بتحاول تفلت من ايده........ حلمك بعيد يا باشا وسيب ايدي انا مش طايقه قربك دا ابعد عني
أسد برفع حاجب........... نعمممم حلمي بعيد ومش طايقه قربي
نسمه بقـ..ـرف...... ومش طايقاك انت كمان ابعد بقى وسيب ايدي
أسد قربها منه اكتر.......... مفيش واحده قبل كدا قالت اللي قولتيه دا
نسمه بقـ...ــرف...... علشان هما مقر*فين زيك ومش عاملين حسابهم ان في رب مطلع على كل شي وان القـ...ــرف اللي بيعملوه ده متسجل وهيتحاسبوا عليه ابعد بقى
أسد قربها اكتر...........انتي مين
نسمه بغضب من القرب دا......... أنا واحده بتكر*هك وهتفضل طول عمرها بتكر*هك وابعد بقى لاني بدأت اتخنق من القرب المــ...ـقرف دا ابعد و روح لا واحد مقــ...ـرفه زيك بس ابعد عني وأخيرا نسمه قدرت تفلت منه وقامت بكل غضب
نسمه بغضب...... اتفضل اطلع برا
أسد قعد بكل برود ومدد رجله على السرير ومردش عليها
نسمه اتغاظت من اللي بيعمله دا وسبت المكان ودخلت علشان تتوضي وتصلي
أما أسد فبعد ما نسمه دخلت الحمام فضل يفكر في كلامها والزاي هي كانت قرفا*نه من قربه
أسد..........وبعدين بقى أنا ايه اللي بيحصل ليا دا ليه كلامها مأثر كدا اوووف وقام طلع في البلكونه و ولع سيــ...ـجارة وفضل باصص للسماء وبرده فضل يفكر في كلام نسمه
نسمه طلعت من الحمام بعد ما لبست إسدال وجهزت نفسها للصلاة لقت أسد داخل من البلكونه اتجاهلته وبدأت صلاة
أسد كان مراقبها والزاي بقت هاديه و وشها بدأ وكأنه منور سرح أسد في جمالها وفاق علي نسمه وهي بتخلص صلاة
نسمه بهدوء....... أنا عارفه ان ماليش دخل بس من باب الإنسانيه هقلك، إنك تكون قريب من ربنا دا شي أجمل مما تتصور واكيد في قربك من ربنا هتبعد عن الطريق المفـ...ـسد اللي حضرتك فيه لأن في اخرتنا اعملنا الحسنه هي اللي هتدخلنا الجنه مش اننا نرضى نفسنا انا بقلك كدا لان عسى تكون حضرتك عايز تتوب وقامت وجابت مصحف وفضلت تقرأ القرآن تحت أنظار أسد اللي مش مصدق ان بنت زي دي هتعلمه يعمل ايه
نسمه..... صدق الله العظيم، احسن وقت تصلي فيه وهترتاح فيه هو دلوقتي مضيعش الفرصة دي من أديك، ورجعت تقرأ تاني
أسد ولأول مرة يسمع كلام حد وقام اتوضي وصلي وحس بخجل شديد الزاي هيقابل ربنا باللي كان بيعمله الزاي صلى صلاته ومانكرش أنه بعد ما خلص صلاة حس براحة اشبه أن حد خاد قلبه اللي كله ذ*نوب وأفعال سيئه وحط مكانه قلب ابيض منور مفهوش نقطة سواد ومعرفش ينام من بعدها ونزل تحت في غرفة المكتب وسرح في شغله
*************************
حل الصباح على الكل
شكريه بصدمة..... انت بتعمل ايه يا فؤاد
فؤاد ببرود....... في حاجات ملهاش لازمه بشلهاش وهبعها اهو نستفيد منها بدل ما نركنها
شكريه بدموع...... هتبيع حاجات أختك يا فؤاد
فؤاد..... قصدك بنتك متقوليش أختي دي
شكريه........يا بني أنا نفسي افهم سبب كر*هك ليها وليا ايه دا أنا من ساعة ما اتجوزت أبوك وحتى بعد مو*ته مفرقتش بينك وبين نسمه ايه سبب الكر*ه دا قولي انا عملت ليك ايه
فؤاد ببرود...... عصام
دخل شاب في ال٢٥ سنه كدا
عصام بغضب...... ايه اللي انت بتهببه دا
فؤاد.... بجهز الأوضة دي للبنت اللي اتبرعت ليا بكليتها هدور عليها وهتجوزها لأنها هي اللي تستحق حبي واحترامي لأنها أنقذت حياتي
عصام بغضب...... دا أوضة اختك انت اتجننت
فؤاد...... اهي غارت في دا*هيه احسن ارتحت من قر*فها
عصام بغضب..... فؤاد أنت عارف ان نسمه شكريه منعته انه يتكلم
فؤاد..... مالها ست الحسن والجمال
عصام سكت ومردش
فؤاد....... احسن حاجة اني اتخلصت منها اوووف دي كانت زي الــ...ـهم والحمد لله انزاح
هنا عصام مقدرش يتحكم باعصابه وراح مسك فؤاد من هدومه وبغضب أعمى قال
عصام بغضب..... اللي عمال تقول عليها هم دي هي اللي اتبرعت ليك بكليتها علشان تعيش وتفضل معاها هي اللي وافقت تتبرع بجزء منها علشان تنفذك ما عن اللي عملته دا كان هيشكل خــ...ـطر عليها بس هي حططت حياتها قصاد حياتك وفضلت تتبرع بحياتها علشان تنقذ حياتك اللي بتقول عليها هم وانزاح هي اللي بسببها انت لسه عايش ومحصلكش حاجة يا خسارة اللي عملته معاك انت ماتستحقش حاجة والست اللي عمال تتجاهلها وتعاملها ببرود هي اللي كانت بتهتم بيك في وقت تعبك وهي اللي رضت ان بنتها تحط حياتها بخــ..ـطر علشان تنقذ حياتك انت بجد إنسان مقدرش النعمه اللي كان فيها خالص دا حتى انت كنت ناوي تبيع اختك يا زبا*لة هي اختك اللي من لحمك بقت سله بتتباع عندك ولولا الشرقاوي باشا يا عالم كان جرالها بسببك بنت زعلت من أمها أم الدموع مفرقتش عيونها منك لله والله العظيم منك لله انا ربنا مانعمش عليا باخت بس نسمه كانت زي أختي بالظبط واللي كان منعني اني اجي واصفي د*مك كانت هي كانت بتقول ديما أن الأخ مهما كان قاسي اكيد هو السند اللي بعد الأب كانت حاطة آمال عليك انك هتكون سندها وقوتها بس يا خسارة البنت دي حظها في الدنيا دي قليل ربنا يسامحك انا من النهارده لا عايز اعرفك ولا اشوف وشك لأنك انسان قذ*ر وتركه ومشي 
فؤاد كان مصدوم ومش عارف يقول ايه من اللي سمعه دا نسمه البنت اللي فضل يعذ*بها ويجر*ح فيها ولا كان فارق معاه زعلها ولا حتى دموعها هي نفسها البنت اللي أنقذت حياتها بص لشكريه وقالها
فؤاد..... انتوا كدا الزاي انا ابن جوزك المفروض تكر*هيني مش تحبيني وبنتك المفروضة تكر*هني وتتمنى ليا المو*ت من تنقذ حياتي انتوا الزاي كدا على الرغم من كل اللي عملته إلا أنكم فضلتم متمسكين بيا وانقذتوني انتوا ليه كدا
شكريه بدموع....... لأنك ابني يا فؤاد الأم مش هي اللي بتحمل وتخلف الأم هي اللي تربى وتعلم هي اللي تستحمل عيالها انا لما اتجوزت أبوك كان كل همي أقدم ليك حنان الأم اللي اتحرمت منه كان كل همي إني اخد مكان ولو حتى صغير في قلبك وتحبني زي أمك أنا مكنتش عايزه اخلف كنت مكتفيه بيك بس شاء ربنا حملت بنسمه كنت متوقعه ان بعد ما هي جات المسافه اللي بينا هتقل بس لا أنت فضلت تبعد وتبعد بس انا فضلت وراك لان من واجب الأم تكون في ضهر عيالها فؤاد انا هقلها ليك وهفضل اقولها لحد ما امو*ت انت ابني سوا شئت ام أبيت هتفضل ابني واحساس الأمومة اللي حسيته تجاهك دا هو الصلة اللي بينا ونسمه أختك وهتفضل أختك افهم بقى، إنت ليه بتكر*هنا
فؤاد بدموع..... علشان كل الناس اللي بتبقي قريبه مني بتمو*ت وبتبعد عني أمي ما*تت وهي بتحميني صاحبي حصاله حا*دثه وهو جاي يوصلني كل اللي قريب مني بيتا*ذي كله
شكريه قربت منه وحضنته وهي حضنها وفضل يعيط
فؤاد......... مكنتش عايزك تبعدي عني انا شوفت فيكي حنان الأم بس كنت خايف أقرب يحصلك حاجة ولما خلفتي نسمه حسيت بالغيره لأنها قريبه منك ومن بابا وانا مش عارف أقرب حسيت بالغيرة وتدريجيا اوهمت نفسي اني بكر*ها وبعدها فضلت اعذ*بها انا آسف
شكريه بدموع...... طلع كل اللي جواك طلع انا معاك
فؤاد......... هو انا وِ*حش ولا منـ....ــحوس علشان كل اللي قريب مني يتأ*ذى وابعد عنكوا
شكريه......لا يا فؤاد انت واهم نفسك بكدا كل اللي بيحصل في العالم دا قضاء الله وقدره واحنا واجبنا نرضى بيه
(اننا نخلق وهم ونعيش نفسنا فيه وأننا كذا لا مش كذا دا غلط الحياة عبارة عن تجارب بتقوينا وأننا نستسلم وناخد الطريق الاسهل واللي هو الغلط دا غلط، مشاعر الغضب والكر*ه وأننا منحـ...ــوسين الأفكار والمشاعر دي مد*مرة لحياة البشر من واجبنا اننا نمنعها تسيطر علينا لأننا لو سيطره علينا بنشوف الدنيا بمنظور أنها ضدنا وناخد الدنيا والحياة على أنها عد*وتنا ونتيجة دا بتكون لا تحمد عقبها) 
فؤاد...... تفتكري نسمه هتسامحني
شكريه........ نسمه أختك وان شاء الله هتسامحك
فؤاد قام
فؤاد....... طب يلا
شكريه..... على فين
فؤاد...... هنرجع نسمه البيت يلا يا ماما
شكريه بابتسامه....... يلا يا روح ماما
******************************
الكل كان متجمع على صفرة الإفطار
أسد طلع من غرفه المكتب
أسد..... صباح الخير
الشرقاوي بصدمة ان أسد صحي بادري لا وكمان طلع وقعد معاهم على صفرة الإفطار وانه يقول صباح الخير وشكله رايق كدا دا صدمه ومش لوحده حتى زين كان في نفس الصدمه
الشرقاوي...... صباح النور
زين بصدمه...... أسد انت تعبان
أسد باستغراب...... تعبان لا ليه
زين...... طب دماغك وا*جعاك طب دول كام و عمل خمسه في وش أسد
أسد باستغراب..... زين انت كويس ثم ايه دول كام اتعدل كدا
زين...... طب بص النهارده ايه في الشهر
أسد بنفاذ صبر............. ٢٠ في الشهر
زين...... سنه كام
أسد........... ٢٠٢١
زين باستغراب........ طب مانت كويس اهوت
أسد بغيظ....... هو حد قالك إني تعبان
زين...... اصل مش عادتك تكون صاحي بادري لا وكمان تقعد تفطر معانا وغير كدا تقول صباح الخير بدل ماكنتش بتكلم خالص طبيعي اننا نستغرب
أسد....... لو والله
زين...... ايوه والله.
أسد..... طب اطفح وانت ساكت بدل ماجي اطفحك
زين.... احمم لا على ايه انا اكل بكرامتي احسن
ليقطع كلامهم نزول تلك الملاك
نزلت نسمه من على السلم على الرغم من ثبابها المحتشمه إلا أن طلتها مميزه فكانت ترتدي درس لونه بتنجاني عليه حزام ابيض ولبسه خمار لونه ابيض والنقاب نفس اللون على كوتش ابيض فكانت مثل الملكات و كيف لا فإن الحجاب تاج لجميع النساء
أسد كان بيبصلها بانبهار من جمالها
نزلت نسمه وراحت للشرقاوي
نسمه بهدوء...... أنا ماشيه سلام عليكم
الشرقاوى...... راحة فين يا بنتي
نسمه..... عندي جامعة ولازم اروحها
الشرقاوي........ طب استني أسد يوصلك
نسمه......... لا أنا هطلب تاكسي عن اذن حضرتك. 
أسد...... قر*طاس انا قاعد يعني ولا كيس جوا*فه علشان تستأذني من جدي وجوزك قاعد ولا يكش اكون رجل كرســ...ـي
نسمه بهدوء........ جوازنا على ورق وحضرتك عارف كدا دا غير انا مقصدتش اللي حضرتك فكرت فيه عن اذن حضرتك
أسد قام بغضب وراح ليها ومسكها من درعها جامد
نسمه حست بالأ*لم بس مبينتش.
نسمه بهدوء...... سيب ايدي لو سمحت
أسد بغضب..... مفيش طلوع من البيت لحد ما تحترمي نفسك وتحترمي ان ليكي راجل وكلمته تمشي عليكي.
 نسمه بهدوء......... سيب ايدي انا اتأخرت
أسد بغضب..... قولت مفيش زفت طلوع
نسمه....... بأي حق بتمنعني
أسد بغضب...... إني جوزك
نسمه...... خلصت تمام رضيت رجولتك سيب ايدي بقى ولعلمك انا مقبلش بواحد نسو*نجي زيك يكون جوزي هي كلها تلت شهور وهنطلق وهخلص منك ومن قر*فك دا ولحد ما المدة دي تخلص مالكش دخل بحياتي نهائيا سيب ايدي بقى
أسد بغضب...... احترمي نفسك
نسمه......انا محترمه غصب عنك وسيب ايدي بقى لأني بدأت اقر*ف
أسد اتعصب من كلامها ومن هدوءها
أسد...... أنا ماسك نفسي عليكي بالعافيه عليكي
نسمه بهدوء...... متشكرة لكرم حضرتك سيب ايدي بقى.
 أسد شدها ليه أكتر
نسمه اتعصبت من اللي عمله دا
نسمه بغضب...... انت حيو*ان ابعد عني ابعد. أسد بغضب سبها ورفع ايدها علشان يضر*بها
الشرقاوى........... اعملها يا أسد اعملها وانا موجود.
أسد نزل ايه وبص لنسمه بنظرات غضب.
الشرقاوي....... نسمه اللي قولتيه دا غلط دا جوزك حتى لو على ورق بس من واجبك تحترميه
نسمه حست باللي عملته وغضبت من نفسها لأنها عملت كدا هي متربتش على كدا
نسمه بصت لاسد
نسمه..... أنا اسفه إني غلطت في حضرتك.
الشرقاوي...... أسد وانت اللي كنت هتعمله دا غلط مفيش حد قبل كدا اتجرأ في عيلة الشرقاوي ومــ...ـد ايده على واحدة ست لتاني مرة بقلك الزم حدودك واتقي قلبتي.
 أسد بص لنسمه
أسد..... أنا آسف
نسمه........ بص حضرتك جوازنا دا لا أنت كنت راضي عنه ولا أنا كنت راضيه عنه أنا اتجوزتك بناء على رغبه أمي مش اكتر ولاني مش عايزه ازعلها وافقت غير كدا صدقني أنا مكنتش حابه أدخل حياتك واكيد حضرتك مكنتش موافق على الجوازه دي بس وافقت بسبب جدك لان باين حبك واحترامك ليه جدك قالي ان الجواز دا هيستمر تلت شهور اعتبرني غير موجوده وانا مش هدخل في حياتك وانا هعتبرك مش موجود ولا انت تدخل في حياتي احنا اتنين بعاد كل البعد على أننا نكون زي اي زوجين أنت اكيد ليك حياتك اللي نفسك تعشها وانا برده ليا حياتي اللي نفسي اعشها انا كل طلبي منك إنك تبعد عني متقربش مني لاني بجد مش برتاح في قربك أنا مش بحب الكدب أنا فعلا بمعنى الكلمه زي ما قولت ليك قبل كدا بقر*ف من قربك ويا ريت تتقبل شعوري دا وتفضل بعيد عني لاني بجد عايزه اعيش في سلام، شرقاوي باشا انا طلبت من حضرتك إنك تحطني في غرفه منفصله عن أسد وبرجع بطلب دا من حضرتك تاني قدامه أنا عايزه أفضل بعيده عنه فارجوك احترم رغبتي دي
الشرقاوي............. حققك وانا مش هدخل وأنا موافق واسد مش هيتعرضلك تاني انتي هنا أمانه
أسد.....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد.... وأنا مش موافق على الطلاق دا وطلاق مش هطلق
نسمه بهدوء....... رأيك خليه لنفسك لأن بعد تلت شهور هتكون موجود و هتوقع على الأوراق ولو موقعتش في حل تاني إني اخــ...ــلعك وساعتها اسم أسد الشرقاوي اللي الكل بيخاف يجيب سرته هيبقى على كل لسان تم رفع قضية خـ......ـلع على أسد الشرقاوي فما هو السبب وعندك الكلام دا هيتصدر العناوين كلها فتجنبا لدا كله بعد تلت شهور وقع وخلي كل واحد يروح لحاله أنا خلصت كلامي عن اذنكوا وتركتهم ومشت
أسد كان بيطلع دخان من كلامها ومن هدوءها اللي زاد غضبه ونزفزته أكتر فطلع من البيت وراح الشركة
زين كان واقف مصدوم من اللي حصل
زين...... وهو ايه اللي حصل دلوقتي
الشرقاوي....... جات اللي هتر*بيه وهترجعه للطريق الصح
زين........ دي متخافش ولا اي حاجة بس أسد دا كان هينـ“ــفجر
ليضحك الشرقاوى بشده
زين باستغراب...........في ايه يا جدو
الشرقاوي...........أسد لأول مرة مش عارف يصد ويرد الكلام اللي أتوجه ليه عارف ليه
زين.... ليه
الشرقاوي...... لانه عارف انه غلطان ومفيش اي مبرر للي بيعمله دا ونسمه بتصارحه بكل حاجة وهو مضطر يسمعها لان دي الحقيقة بس مش عارف يصدها لانه عارف انه مذ*نب
زين......... هو الجواز بيعمل كدا، دا انا كدا ملك زماني انا مش عايز اتجوز، أنا رايح ورا البر*كان اللي طلع بدل ما ينفـــ"جر في حد وتيجي نسمه وتسمعه كلام وانا اروح فيها بقي
الشرقاوي...... خليك معاه يا زين
زين....... الأخ سند لاخو مش بالسن لا بالرابط واسد صح أخويا الكبير بس دا مش مشكل فرق عندي لأن من واجبي اساعده زي ما هو بيساعدني لأننا سند لبعض ودروع لبعض يلا سلام عليكم
الشرقاوي.... عليكم السلام، وذهب زين
الشرقاوى...... امتى هيجي الوقت اللي اقلك يا نسمه الحقيقة فيه ويا ترا هتتقبليها ولا لااه ااااااه يا رب
**********************
وصل الشركة وكان مش شايف أي حد قدامه خالص كل اللي في باله نظرات نسمه اللي كانت بتقله إنك شخص مقر*ف كلامها اللي معرفش يرد عليه ولا يدافع عن نفسه وكمان معرفش يحط حد لكلامها خالص وإن الزاي واحده زي دي ترفضه بقى أسد الشرقاوي اللي أي بنت تتمنى نظره منه تجي بنت وتتمنى ميقربش منها لا وكمان في قربه منها حاسه بالقر*ف كل دا كان في باله، طلع على المكتب بتاعه ودخل فكر أنه يشغل باله في الشغل يمكن ينسى كلام ونظرت نسمه ليه
_مستر أسد ممكن أخش
أسد رجع لبروده تاني
أسد..... اتفضلي
دخلت بنت كان لبسها ملـ..".ــزق وكميه الميك اب اللي على وشها أوفر
أسد...... خير يا انجي
انجي بمياعه....... في ورق مطلوب التوقيع عليه يا مستر.
 أسد...... تمام في الورق دا
انجي.... اتفضل، وبدأت تقرب من أسد، واسد لاحظ كدا أصله اتعود دي الطريقه اللي الكل بيتبعها
أسد...... انجي تقدري تقعدي انا عارف انا هوقع فين
انجي قعدت بعد ما حست بالاحراج، بس افتكرت أنه اتجوز
انجي..... أنا سمعت أن حضرتك اتجوزت ألف مبروك
أسد ببرود...... الله يبارك فيكي
انجي مسكت ايد أسد
انجي...... أنا عارفه إنك مجـ"ــبور على الجوازه دي لأنك بتحب جدك، بس انا معاك وهفضل معاك دايما يا مستر
أسد في اللحظة دي افتكر كلام نسمه لما قالت انهم مقر*فين زيك مش مراعين ان ربنا مطلع على كل شي وعلى اللي بيعملوا وان اللي بيعملوا دا بيتسجل وافتكر لما قرب منها وشاف نظرت الحقـ..".ــاره في عيونها تجاهه، شد ايده من ايد انجي
أسد ببرود....... مش أسد الشرقاوي اللي حد يجـ"ــبره على حاجة
انجي بخبث...... افهم من كدا إنك بتحبها
أسد.........أظن أن دا شي ميخصكيش خالص ومتنسيش نفسك ولو حابه تحافظي على شغلك الزمي حدودك، اتفضلي الورق اتوقع عليه ومش عايز اي حد يدخل عليا مفهوم
انجي بخوف..... مفهوم وانا آسفة، عن إذن حضرتك وطلعت وهي غاضبه
عند أسد
أسد رجع ضهره لورا
أسد............بسأل نفسي للمرة المليون أنا بيحصلي ايه أنا سمعت الكلام دا كتير من ناس كتير بس ولا مره أثر معايا اشمعنا جاي معاكي يا وافتكر جده لما قال اسمها، اشمعنا جاي معاكي يا نسمه اشمعنا انتي واحده مفيش اي حاجة مميزه فيكي اشمعنا ااااه يا دماغي بس جاله إتصال و أول ما رد عليه عروقه من شدة الغضب ظهرت و وضحت وقام بسرعة من على المكتب وطلع بالعربيه لمكان ما
****************************
وصلت نسمه للجامعة لتجد صديقتها فرح واقفه مستنيها
نسمه راحت ليها
فرح بغضب مزيف...... لسه بادري مش كدا
نسمه بابتسامة...... آسفه حقق عليا يلا ندخل
فرح...... بعد المحاضرة الزفت دي تعزميني اعتذارا
نسمه بضحك....... بس كدا غالي والطلب رخيص بس خلينا نخش بدل ما هننطرد من الجامعة لا هنحضر المحاضره ولا هعزمك يلا
فرح بضحك...... واقعيه انتي يلا ياختي منشوف الدكتور الر*خم دا آخره ايه دا بيخش قالب وشه في وش أمي مع الكل سمنه على عسل يجي عندي كأنه شاف ابلــ...ـيس قدامه دا أنا حتى قمر وكيوت إنما هو جعفر مجعفر جعفور
نسمه بضحك........ جعفر ايه
فرح بضحك....... مجعفر جعفور
نسمه بضحك...... هتمو*تيني ناقصة عمر بسبب هزارك دا يلا خلينا نخلص
فرح بتتصنع البراءة........ أنا اخص عليكي يا نسومتي بجد اخص عليكي هو انا اقدر ثم حتى لو مو*تى مين اللي هيعزمني مين اللي هيدفع تمن الأكل اللي باكله في المطعم بعد ما أجرى مين لااااااا والله ما بقدر على بعادك يا فوزي يا الفوازيز
نسمه بضحك..... بمو*ت
فرح...... سلاماتو يا أم العيال
نسمه بضحك......... فصلت ارحميني كل ما اشوك مقدرش امسك نفسي من الضحك
فرح بضحك...... نحن نختلف عن الآخرون يا بيبي طب بزمتك مين الأحسن انا ولا جعفر مجعفر جعفور دا
نسمه بصت بصدمة ومردتش، لتكمل فرح
فرح.......... الآنسة اللي عمالة تأكل في المحاضرة دا مش مطعم أهلك هو اتفضلي قوليلي أنا كنت بقول ايه بقى بزمتك دا دكتور دا دا حُـ...ــماااااااار
نسمه بصدمة..... دا انتي اللي حـ...ــمارة
فرح...... تشكري يا قلبي المهم أنا مش عارف الزاي سمحوا لواحد حــ...ـمار زيه يدرس لطلاب كيوت ومحترمين زيي كدا الزاي أين العدل أيها القوم أين العدل
_اجبهولك أنا
فرح أول ما سمعت الصوت من هنا هزت باديها في وادنها من هنا
فرح بخوف....... قولي مش هو
نسمه بصدمة...... لا هو
فرح بخوف.........تعرفي تجري
نسمه بصدمة..... نعم
فرح...... اجري يا مجدي وطلعت تجري
نسمه كانت واقفه مصدومه ومش عارفه تعمل ايه
_قولي لصاحبتك أنها شايلة المادة واحسنلها إني مشوفهاش
نسمه هزت راسها بمعنى حاضر ومشت
_مش مراد الألفي اللي يتقله كدا ومشي
************************
شايف البنت المنقبه دي
_ايوه مالها
_عايزها
_بس دا مش زوقك
_وماله نجرب نوع جديد ولا ايه رأيك
_نجرب احنا هنخسر ايه، بس دي باين أنها مش هتيجي معاك بالساهل
_مش معتز الدمنهوري اللي يحط عينه على حاجة وميخدهاش لو مجتش معانا بالاحترام تيجي معانا بالطرق التانيه جمع أنت الشباب بس وروح على القاعة
_من عيوني
وراح معتز لبنت وطلب منها حاجة وادلها فلوس
البنت بطمع...... من عيوني يا معتز باشا بس دا مش من نوعك
معتز بخبث..... انتي اللي من نوعي يا جامد بس خلينا نتسلى شويه بيها
البنت بضحك....... ههههههه اوكي عايزها الساعة كام
معتز........ بعد المحاضرة
البنت..... اوكي سلام دلوقتي ومشت
معتز....... شكلنا هنلعب واللعب هيحلو اوي
عند نسمه بعد ما خلصت محاضرة لقت بنت تايهة
نسمه بابتسامه..... خير انتي كويسه
البنت....... انا مش لاقيه القاعة بتاعتي
نسمه..... انتي سنه كام
البنت....... سنه أولى
نسمه..... طب تعالي ورايا هوديكي القاعة بالمناسبه أنا نسمه وانتي
البنت........سوزي
نسمه.... اهلا، وفضلوا يمشوا لحد ما نسمه وصلتها القاعة ودخلت
سوزي........ انا عملت اللي عليا يا معتز باشا امشي بقي
ليظهر معتز هو وصحابه
نسمه بخوف...... مين دول وفي ايه
معتز بخبث......... على رزقك بس ووجهه كلامه لسوزي اقابلك بالليل امشي دلوقتي
سوزي بمياعة...... اوكي يا بيبي و وجهت كلامها لنسمه سلام يا قطة ههههه ومشت وقفلت الباب من برا
معتز بدأ يقرب من نسمه ونسمه بتبعد بس فجأة وقعت
معتز بخبث...... هتروحي من فين يا قطة وصلتي لآخر الطريق وبدأ يقرب
ونسمه دموعها بدأت تنزل ورجلها مبقتش عارفه تشلها
معتز قرب ووووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه بدموع....... ابعد عني
معتز بوقا"حة........ لما اعمل اللي في دماغي هسيبك بس انتي متعذ"بنيش اوكي
نسمه بدموع....... ابعد عني يا زبا*لة يا وا*طي ترضى حد يعمل كدا في أختك
معتز بسخريه........ معنديش بصراحة بس لو عندي مش هسبها تنزل من البيت يلا بقى نخلص كلام ونبدأ فعل وبدأ يقرب
طخخخخخخ
نسمه بدموع...... فرح
فرح راحت لنسمه وحضنتها وبصت لمعتز
فرح بغضب...... اتــ"ـــفو عليك يا زبا*لة أصلك لو اتربيت في بيتك قبل ما تتطلع مكنتش عملت كدا بس اكيد الواد طالع زي ابوه غور منها يا زبا*لة منك ليه
معتز بغضب........ انتي قد اللي عملتيه دا
فرح قامت وراحت ليه
فرح بغضب........ قسما عظما لو ما غورت من وشي دلوقتي لكون ضر*باك باللي في رجلي أصل دا اللي ينفع معاكوا يا شويه زبا*لة
معتز اتعصب ومسك ايد فرح جامد
فرح بغضب....... سيب ايدي يا زبا*لة
معتز بخبث...... قطة مخربشة وماله نخليكي بعدين بس الأول نشوف صاحبتك وأمر صحابه يمسكوا فرح ويكتموا بوقها وبدأ معتز يقرب لنسمه
معتز بخبث........ نلعب يلا بقى
نسمه دموعها بدأت تزيد
معتز مد ايده
بس فجأة لقى ايده ماسكة ايده وعيون كلها شر"ارة وغضب جهنمي 
نسمه بدموع....... أنت
معتز بوجع....... ايدي سيب ايدي
فرح بصدمة........ أسد الشرقاوي هنا بنفسه
أسد كان بيبص على معتز تاره وعلى نسمه وعيونها اللي احمرت من كتر الدموع تاره
نسمه حست بو"جع شديد ومش قادرة تتحمله ومن كتر الو*جع اغمى عليها
فرح بخوف ودموع....... نسمه
أسد عروقه ظهرت وعيونه احمرت من كتر الغضب و إحساس مش عارف يحدده بس كان خايف على نسمه
ضر"ب أسد معتز خلي كل ملامحه مش باينه من كتر الد*م اللي مغرق وشه دا غير انه خلاه مش قادر يتحرك زمايل معتز أول ما شافوا حالة معتز و شخصية أسد سابوا فرح وراحوا خدوا معتز وطلعوا يجروا
فرح راحت لنسمه
فرح بدموع....... نسمه فتحي عينيكي نسمه اصحى انا فرح نسمه
أسد راح وشال نسمه وطلع بيها
فرح بخوف..... أنت واخدها على فين سيب صحبتي انتوا أشكال زبا*له سبها
أسد ببرود عكس النا*ر اللي جواه من خوفه على نسمه
أسد......... أظن إنك ملكيش حق تتدخلي بين راجل ومراته
فرح بصدمة...... مراته
أسد قال بعلو صوته علي كل اللي حاضرين يسمعوا
أسد........... نسمه عز الدين بتكون مراتي واللي هيفكر بس يبصلها أو يقرب ناحيتها هياخد تذكره جنب الأخ اللي طلع من شويه
فرح بخوف....... الوقت ده مش وقت كلام ممكن أجي معاك علشان اطمن على نسمه أرجوك
أسد...... تمام اتفضلي وخاد أسد نسمه وراح على المستشفى
***************************
_عامل ايه النهارده يا بابا، النهارده عيد ميلادك يا حبيبي كل سنه وانت طيب، حابه احكيلك حاجات كتيره اوى حابه حضنك الدافي ارجع اترمي فيه بنتك بقت دكتورة دلوقتي زي مانت كنت عايز رفعت رأسك شايفه الفخر في عيون كل واحد بس عند عيونك بشوف ابتسامه أمل اصحى بقى بقالك أربع شهور في غيبوبه اصحى بقى وحشتني، جدو واسد وزين وانا عايزينك ترجع ارجع بقى
_دكتوره سلمي انتي هنا
مسحت سلمي دموعها
سلمي........ ايوه أنا هنا في ايه
_محتاجينك حاله طا"رئه
سلمي....... تمام أنا جايه، راجعة يا حبيبي راجعة
(سلمي عبد الرحمن الشرقاوي، ٢٥ سنه، الأخت الأصغر لاسد وزين،، لون عيونها شبه لون عيون أسد محجبه، بنت كيوت و روحها حلوه، بتحب باباها جدآ)
راحت سلمي للمريض ودخلت الأوضة 
سلمي بصدمة...... أسد أنت هنا في ايه ومين دي
أسد....... سلمي شوفي نسمه مالها اغمى عليها ومش عارفين نفوقها
سلمي بصت لنسمه لقتها بنت محجبه ومنقبه
سلمي.........وأنت تعرفها منين
أسد ببرود..... مراتي
سلمي....... مراتك
فرح بغضب..... مش وقت صدمه هو البنت بتروح مننا يا اختي والله انقذيها الأول وبعدين انصدمي
سلمي بغضب..... افندم انا عارفه شغلي على فكره واتفضلوا اطلعوا علشان اكشف عليها
فرح نظرت لسلمى بغضب وطلعت هي واسد
خارج الغرفه
أسد كان ساند ضهره على الجدار و بيفتكر
فلاش باك
أسد ببرود....... رامي عايزك تكون ورا نسمه في كل خطوة وأي حاجة تحصل بلغني بيها مفهوم، روحها وحمايتها قصاد حياتك فاهم
رامي بجديه....... تحت أمرك يا باشا
وقفل أسد التليفون
Back
تن تن تن تن
أسد...... ألو
رامي....... أسد باشا في شويه شباب هنا في الجامعة مخططين أنهم
أسد....... أنهم ايه
رامي بخوف....... يقربوا للمدام نسمه
أسد قام بغضب...... عينك عليهم متسبهمش أنا جاي حالا
وطلع بكل غضب وراح للجامعة
عوده للحاضر
أسد في باله............ عملتي ايه فيا في ليله قلبتي حالي يا نسمه عملتي فيا ايه ويا ترا حكايتنا ايه
بس بيفتكر كلامها أن بعد تلت شهور هيطلقوا
أسد بسخريه........ حكايه الحكايه خلصت قبل ما تبدأ ههههههه بجد لعبه القدر دي غريبه، وراح علشان يتدفع مصاريف المستشفى
***************************
الشرقاوى......... نعمات افتحي الباب
فتحت نعمات الباب ليدخل فؤاد وشكريه
الشرقاوى بترحيب....... اهلا اتفضلوا
فؤاد........ شكرا لزوق حضرتك بس أنا جاي اخد نسمه هي فين
الشرقاوي...... تاخدها تاخدها فين
فؤاد....... على بيتها
الشرقاوى....... ما هو دا بيتها
فؤاد......... انا عرفت كل حاجة وحابب اصحح غلطي وارجع أختي لحضن امها واعوضها بحنان الأخ وشكرا لأنك وقفت جنب ماما شكريه وساعدت أختي شكرا لحضرتك بس
الشرقاوي بهدوء......... دا بيت نسمه وبيتك
فؤاد....... قصد حضرتك ايه
الشرقاوي بص لشكريه اللي بدأت تعيط
فؤاد باستغراب....... ماما مالك انتي كويسة ثم في ايه أنا مش فاهم حاجة خالص
الشرقاوي........... دا زي ما هو بيتي هو كمان بيتك يا فؤاد إنت ونسمه
فؤاد بغضب............ حضرتك لو مفكر إنك ممكن تشترينا بفلوسك احب اقلك إنك بتحلم لان ولا فلوس الدنيا بعد كدا هتيجي حاجة جنب سعاده أختي فخلي فلوسك لنفسك ولاحفادك شكرا
الشرقاوى بص لشكريه
الشرقاوي...... انتي مقولتيش ليه اي حاجة لسه
فؤاد....... تقولي ايه أنا مش فاهم
***********************
طلعت سلمي من عند نسمه 
فرح بدموع...... نسمه عامله ايه 
سلمي شافت دموع فرح وخوفها فهمت ان اللي عملته من شويه دا كان بدافع الخوف على صاحبتها 
سلمي بابتسامة....... متخافيش هي الحمدلله كويسه بس بسبب أنها منتظمتش في اخد ادويتها الو"جع شد عليها 
فرح باستغراب......... ادويه 
سلمي..... ايوه ادويه انتي متعرفيش أن صاحبتك عاملة عمليه متبر*عه فيها بكليه من بتوعها 
فرح بصدمة ودموع........... ايه عمليه 
سلمي........ ايوه 
أسد....... سلمي نقدر ناخدها دلوقتي 
سلمي....... ايوه بس لازم تنتظم شويه في اخد ادويتها علشان ميتكررش دا تاني ألف سلامة عليها، أسد أنا عايزه اتكلم معاك شويه 
أسد...... بالليل يا سلمى 
سلمي...... اوكي تمام عن اذنكوا 
فرح قالت بصوت واطي بس أسد سمعه 
فرح بدموع........ للدرجادي بتحبيه يا نسمه تضــ....ــحي بحياتك علي تنقذي حياته للدرجادي 
أسد سمع الكلام من هنا حس بنا*ر من هنا مكنش عارف السبب ايه 
أسد دخل وشاف نسمه لسه نايمه شالها وطلع بيها على القصر وأمر أحد رجالته أنه يوصل فرح البيت وهو خاد نسمه ومشي 
******************************
فؤاد بغضب......... أنت بتقول ايه وانتي يا ماما الزاي تخبي حاجة زي دي عليا أنا ونسمه 
شكريه بدموع....... كنت مضطره 
فؤاد بغضب.........علي ايه على ايه وترك المكان وذهب شكريه فضلت تعيط 
الشرقاوي....... كان لازم تقولي ليه هو على الأقل 
شكريه بدموع....... كنت خايفة كنت خايفه 
الشرقاوي......... لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، اهدي هيكون كويس بس اهدي 
شكريه بدموع....... نسمه فين وعامله ايه 
الشرقاوي بابتسامة........ نسمه غاليه عندي ومستحيل اخلي اي أذى يحصلها دي روحي 
شكريه...... خايفة من رد فعلها لما تعرف 
الشرقاوي...... نفس خوفي برده، نسمه زمانها راجعة من الجامعة دلوقتي استنى لحد لما تيجي 
شكريه..... حاضر 
**************************
وصل أسد القصر وشال نسمه بهدوء ودخل بيها القصر وطلع بيها على اوضته وحطها على السرير بهدوء وفاضل باصص عليها شويه بس افتكر كلام فرح لما قالت للدرجادي بتحبيه حس بنا*ر لو طلعت هتا"كل الأخضر واليابس بس مش عارف ايه السبب ولا ليه هو مضايق كدا سبها ونزل تحت 
شكريه عرفت باللي حصل لنسمه وانهارت وطلعت ليها وفضلت جنبها 
جه الليل 
الشرقاوي....... يا شكريه نسمه بقت بخير دلوقتي روحي وارتاحي 
شكريه بدموع...... مستحيل اسيبها 
الشرقاوي....... ولا احنا هنسيبها بس هي نايمه دلوقتي بكره الصبح ابقى تعالى بس دلوقتي تعالي ارتاحي يلا 
شكريه قامت مع الشرقاوي وسابت نسمه 
دخل من باب القصر وهو سكـ...ــران من كتر الشــ...ـرب دخل وهو مش في واعيه 
وطلع على الأوضة اللي فيها نسمه 
دخل لاقها نايمة زي الملاك على السرير دخل وقفل الباب وراه وراح ليها 
أسد وهو بيمسك شعرها بيشم رحته بس فجأة افتكر كلام فرح لقى كوبايه ماية جنبه مسكها وكبها عليها 
نسمه قامت مخضوضة 
أسد بضحك....... صح النوم يا قلبي ايه كل دا نوم 
نسمه بتعب....... أنت الزاي تخش هنا أنت أنت ثانيه بس دي مش اوضتي 
أسد بسكر......... لا دي اوضتنا يا مراتي الجميله 
نسمه بغضب........ أنت حيو*ان أنت الزاي تجبني هنا انت اكيد مجنون ثم ايه اللي انت فيه دا انت سكـ...ـــران مش قولت مقر*ف محدش صدقني وجات تتطلع مسك أسد ايدها وشدها ليه 
وووووووووووو

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد شد نسمه ناحيته، الأنفاس اختلطت ضربات قلب أسد زادت وغضب نسمه من القرب دا زاد
أسد كان حاسس بريحة عطر انتشرت في المكان من قربه لنسمه
أسد بتوهان وهو بيبص في عيونها
أسد...... تعرفي يا نسمه على الرغم من أن العيون دي لاهي زرقه ولا خضره ولا حتى ملونه إلا ان فيها سحر خاص بيخلي الواحد يتشد ليها أنتي جميله اوي يا نسمه حتى اسمك جميل وحضنها
نسمه بتزقه بغضب مش عارفه تبعد عنه ولا تبعده حتى
نسمه بغضب...... كر"هت الاسم علشان عجبك وابعد بقى عني وانا مش محتاجة كلام من واحد زيك يوصفني ويقولي إذا أنا حلوه ولا لا، رأيك لا بيهمني ولا بيفرق معايا في حاجة وابعد بقى خليك بني آدم مرة واحدة في حياتك وسبني في حالي، وأخيرا نسمه قدرت تبعد أسد عنها وجات تطلع رجع أسد ومسك ايدها تاني
نسمه بغضب....... سيب ايدي بقلك
أسد.........لا مش هسيبها 
نسمه بغضب...... لا هتسيبها ابعد بقى عني 
أسد شدها ليه وبقت بين أحضانه 
أسد........ بصي في عيوني. 
نسمه بتحاول تفلت من تحكمه دا و مش عارفة 
نسمه بقـــ....ـرف........ روح اعمل قر"فك دا بعيد عني ابعد بقى 
أسد ثبت وشها تجاه وشه 
أسد....... مفيش اي حاجة بتشدك تجاهي خالص ليه الكر*ه دا ليه 
نسمه بغضب............لأنك إنسان بتمشي ورا شهو"تك كل يوم مع بنت بشكل كل يوم بتغضب ربنا كل يوم مستقبل بنت بيضـ...ـــيع كل يوم عايش بقر*ف و 
أسد........ و ايه 
نسمه غمضت عيونها واستغفرت ربنا 
نسمه...... استغفر الله العظيم 
أسد.........طب ما هما بياخدوا فلوس ولا فكرك أنا باخد حاجة ببلاش 
نسمه اتعصبت أكتر 
نسمه بغضب............مجاش في بالك ليه بنت بتبــ...ــيع نفسها كدا وتضيع مستقبلها ليه ولا الباشا كل همه يرضى شهوته ويمارس رجولته، أنا مهما اتكلمت معاك مش هستفيد من حاجة خالص ابعد عني وسيبني في حالي 
أسد قرب منها أكتر وقال 
أسد........... أنا حالك يا نسمه 
نسمه وأخيراً رجعت فلتت منه 
نسمه بغضب........... قبل ما تكون إنت حالي هكون بتحاسب عند ربنا لأني مرضاش لواحد زيك يكون حالي واحد نسو*نجي وحقـ...ــير زيك 
أسد اتعصب وميبقاش قادر يتحكم في أعصابه فمسك نسمه من خصرها وشدها ليه.
أسد ............بما إني نسو*نجي وحقــ..ـير آمال انتي تبقي ايه 
نسمه بغضب......... انضف واحسن منك مليون مرة 
أسد......... انضف واحسن مني هههههههه ضحكتيني انتي هتلعبي دور الخضره الشريفة دا عليا 
طخخخخخخخ 
أسد بغضب............ انتي 
نسمه بغضب شديدة............. أخرس أنا احسن من عشرة زيك انا انضف منك ومن عشرة زيك، إنت اللي و*سخ وتفكيرك و*سخ زيك علشان كدا شايف الكل زبا*لة زيك بس عارف أنا مش بيهمني رئيك فيا أنا عارفه نفسي كويس 
أسد شد بشده على خصرها ونسمه حست بالأ*لم بش ماظهرتش دا 
أسد............بما إنك نضيفه وكويسة زي ما بتقولي ليه حبيب القلب مجاش يتقدم ولا علشان كنتى ما*شيه معاه مرضاش على نفسه أن واحده كانت ماشيه معاه تكون مراته وست بيت وتصون بيته وعرضه 
نسمه بغضب....... أخرس يا زبا*له أنا مش كدا ثم مين حبيب القلب دا انت هتخرف بس عارف فؤاد كان ارحم منك ابعد عني 
أسد أول ما سمع اسم فؤاد حس بالنا*ر زادت جوه 
أسد في نفسه.......... فؤاد كان ارحم منك قصدها ايه بالكلام دا معقول تكون، وبص لنسمه نظره ثاقبه 
نسمه بعدت عنه بالكل غضب و دموع تحاول كتمانها 
نسمه بغضب............ انت انسان مر*يض 
أسد مسك ايد نسمه ونزل بيها تحت، تحت صراخ نسمه كل اللي في القصر سمع صوت صريخ نسمه وطلعوا لقوا أسد بيشد نسمه من ايدها ونسمه بتحاول تفلت من ايده ومش عارفه 
أسد كمل ونزل للقبو تحت وفي غرفه مظلمه حط نسمه وقفل عليها الباب بالمفتاح وطلع 
الشرقاوى بغضب............ أسد افتح لنسمه 
أسد ببرود.......... ارجوك يا جدي متتدخلش بين راجل ومراته 
الشرقاوي بغضب....... أسددددددددد 
أسد ببرود عن إذنك أنا طالع وجاي حالا هغير هدومي وجاي وطلع قبل ما الشرقاوي يتكلم 
شكريه جرت على القبو ونزلت لنسمه 
شكريه بدموع....... نسمه بنتي انتي كويسه 
عند نسمه 
بعد ما أسد حبسها في الغرفه دي 
بدأت الذكريات ترجع ليها تاني ذكريات كانت فيها محبو"سه في أوضة مظلمه تفضل فيها بالساعات تحاول تنادي على حد علشان ينقذها بس مفيش حد كانت تفضل في الأوضة دي لحد لما أمها ترجع من الشغل 
نسمه بدموع............. دا كان في الماضي دا كان ماضي يا نسمه فؤاد مش هنا مش هيضر*بك دا كان ماضي ماضي وبس بس فجأة سمعت صوت وفي حاجة وقعت 
نسمه بخوف وصويت...........لاااااااا ماما بابا الحقوني مامااااااااااااا 
كان الصوت دا صوت الهواء كان في شباك صغير وكان داخل منه تيار هوا وقع كرتونه وهي اللي عملت صوت 
نسمه بدأت تجيلها نوبات خو*ف وبدأت تتخايل حاجات كتيره 
نسمه بخوف ودموع.............. انتوا مين انتوا مين مامااااااااااااا بابااااااااااا انتوا فين، انتوا مين ابعدوا عني 
كانت نسمه متخيله شخصين لابسين قناع مهرج ولبسهم كله ملطخ بالد*م وبيقربوا ليها (ملحوظه اللي نسمه بتتخيله دا حصل معاها في الماضي وبسبب الصدمه اللحظة دي علقت معاها بالذاكرة وهنعرف ايه اللي حصل بس قدام) 
نسمه بخوف ودموع............ ابعدوا عني وفجأة شافت واحد منهم ماسك سكـ...ـــينه 
نسمه بدموع............ لااااااااااااااااا 
عند شكريه 
شكريه بدموع......... نسمه ردي عليا نسمه بس سمعت صوت نسمه و هي بتصرخ وتقول لااا ومن بعدها مسمعتش صوتها 
شكريه بدموع........ نسمه ردي عليا نسمه، بابا الحق نسمه مش بترد عليا نسمه أنا هنا ردي عليا نسمه بابا الحق نسمه بنتي بتروح مني نسمه نسمه وأخذت تبكي 
فؤاد رجع للقصر لأنه عايز اجوبه على الأسئلة اللي في دماغه وأول ما دخل القصر سمع صوت شكريه وهي بتنادي على نسمه بعلو صوتها، طلع يجري على مكانها كان بيتبع الصوت وأخيرا وصل 
فؤاد بخوف........ ماما نسمه مالها وانتي بتعملي ايه هنا 
شكريه بدموع......... فؤاد الحق اختك محبسوه هنا ومش سامعه صوت ليها فؤاد نسمه 
فؤاد راح للاوضه وبدأت يزق الباب بجسمه وبعد عدة محاولات قدر يكــ...ــسر الباب(فؤاد بنيه جسمه ضخمه علشان كدا قدر يكـ...ــسر الباب) 
فؤاد دخل لقى نسمه مغمي عليها على الأرض ودموعها مغرقه وشها و واخده وضعيه الجنين وجسمها كله بيتر"عش 
فؤاد غصب عنه دموعه نزلت فحال نسمه كانت تقـ...ــطع القلب 
فؤاد راح وشالها بهدوء وكانت دموعه مغرقه وشه، طلعها من الأوضة ومن القبو حطها بحنيه على الكنبه اللي في غرفة الصالون 
فؤاد بدموع......... نسمه فوقي يا حبيبتي انا هنا انا فؤاد جيت علشان أخدك اصحى مش هزعلك تاني ودا وعد مني بس فوقي يا روحي انا، انا آسف يلا فوقي بقى وخدها في حضنه وقعد يعيط 
كان في عيون بتراقب دا وكلها شر"اره 
نزل أسد من على السلم 
أسد بغضب......... وايه كمان يا روح أمك وايه كمان، اكيد انت فؤاد اللي الهانم المحترمه كانت ما"شيه معاه 
فؤاد حط نسمه بهدوء وراح لاسد ومسكه من هدومه 
فؤاد بغضب........... أخرس أنا أختي اشرف من الشرف 
أسد بصدمه....... أختك 
فؤاد بغضب......... ايوه اختي واللي بفكر با*ذيها انا أكـ...ــسره واحطه تحت رجليها ويفضل يعتذر لحد ما تسامحه كله إلا اختي فاهم 
شكريه بدموع.......... ليه كدا يا أسد حرام عليك عملت فيها كدا ليه اااااااه يا ربي نسمه فوقي يا روحي انا جنبك 
فؤاد بغضب.............. عمل ايه قصدك أنه هو اللي عمل فيها كدا وحبسها 
شكريه سكتت وفضلت تعيط 
الشيا"طين اترقصت قدام فؤاد ودخل في عراك مع أسد 
فؤاد بغضب............ والله ما هرحمك هخليك تند"م على كل دمه نزلت منها واخذ يضر*ب فيه 
أسد كان مصدوم ومش مصدق أنه ظلــ...ــمها و قال كلام وِ*حش في شرفها 
فؤاد بغضب.............هي متستهلش دا كله هي بنت محترمه واخت صالحه وبنت صالحه متستهلش دا كله متستهلش أخ أنا*ني وما*ذي زي متستهلش زوج زيك أنت متستهلش حياة ما*ذيه زي دي متستهلش دا والله واخذ يبكي  و وقف عن ضر*ب أسد 
أسد راح لنسمه اللي كانت غايبه عن الوعي بس حالها كان مأ*لم، وكان لسه هيمد ايده يمسك ايدها لقى ايد بتمسك ايده 
فؤاد بغضب........... ايدك متقربش منها فاهم وأنا هاخدها من هنا وهبعدها عنك وعن العيله دي 
أسد هنا فاق وغضبه زاد 
أسد ببرود......... مراتي مش هتروح لمكان فاهم 
فؤاد بغضب........ أختي مش هتفضل هنا ثانيه كمان وراح وشال نسمه وجاي علشان يطلع بيها 
أسد............ 
************************
فرح بتوتر............ يا ربي انا ازي فكرت بكدا بقى في حد يجي ويزوا حد في الوقت دا وبعدين بقى اعمل ايه اخش ولا لااه 
_يا آنسه 
فرح بتفكر ومش بترد
_يا آنسه 
فرح لا رد 
_يا ز*فته 
فرح بغضب.......... جرا ايه يا عم أنت متحترم نفسك إيه ز*فته دي شخص قلـ...ــيل الزوق صحيح، أنت الدكتور الـــ...ـحمار 
مراد بغضب.............. انتي تاني وكمان بتشـــ...ـتمي 
فرح بخوف.......... أصل أصل 
مراد بغضب..............ابعدي من هنا مش ناقص أنا واحده زيك 
فرح نست خوفها وغضبت 
فرح بغضب.......... نعم يا أخويا واحده زيي ليه يكش اكون شحا*ته وأنا مش واخده بالي ولا أكون واحده صا"يعه وماشيه على حل شعري احترم نفسك بدل ما اجي واعلمك الاحترام
مراد نزل من العربيه بغضب وراح ليها 
مراد بغضب......... انا ساكت من الصبح ليكي ومش راضي اعمل حاجة احتراما بس لأنك بنت فاتقي شـ...ـــري احسنلك 
فرح بغضب......... هو اللي زيك يعرف الاحترام والله اتغيرتي يا بلد بقى المحترم مفكر نفسه مــ...ــش محترم واللي مـ...ــش محترم مفكر نفسه محترم روح العب بعيد يا شاطر مع اللي قدك لان أنا لو حطيتك في دماغي ليلك وسو*اده هيكونوا أهون مني روح جتك القر*ف أشكال تقلب المزاج صحيح وتركته وذهبت و راحت عند القصر 
عند مراد 
مراد بغضب.............. بنت شو*ارعيه صحيح والله انا مش عارف الأشكال دي بتطلع منين 
وراح وركب العربيه وطلع 
وصلت فرح القصر ولأن رامي هو اللي وصلها البيت بطلب من أسد ولانه عارف أنها صحبت المدام نسمه خلها تدخل القصر

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد ببرود........ مراتي مش راحة في مكان
فؤاد بغضب..........وأنا مش هسيب أختي هنا وابعد بقى من طريقي
أسد ببرود.........ابعد أنت عني وعن مراتي
فؤاد بغضب....... متقلش مراتك هي اتجوزتك إجبا"ري عنها بسببي وأنا دلوقتي هصلح اللي عملته
أسد ببرود....... امممم الزاي بقى
فؤاد ببرود....... طلقها
أسد....... لا مش هطلقها
فؤاد ببرود....... أشوفك في المحكمه على كدا سلام
وجه يطلع أسد مسكه من هدومه
أسد بغضب....... أنا قولت مراتي مش هتطلع من هنا
فؤاد ببرود....... كلامك على الفاضي
أسد جه يضرب فؤاد لان فؤاد استفزه
_بااااااااااااس الله ياخدكم
فؤاد بصدمة....... فرح
فرح بغضب...... ايوه زفـ...ــته على دماغك ودماغه ايه هتتخا*نكوا وانت شايل نسمه ايه ناويين تمو*توها المرادي يعني سيب نسمه واتخا*نق براحتك محدش خايف عليك
وراحت ليه
فرح بغضب........... هي مشاعر الأخوه جايه تصحى عندك دلوقتي، كانت فين المشاعر دي لما كنت تفضل تضر*بها لما كانت صغيره وبعدها تحبــ...ــسها في أوضة ضلمه كانت فين هاااا، كانت مين المشاعر العظيمه دي وأختك كانت كل يوم تنزل بدل الدموع د*م بسبب أفعالك واسلوبك معاها كانت فين، كانت فين المشاعر دي لما أبوك ما*ت وهي كانت محتاجه حضن حنين عليها حضن يخفف اللي هي حاسة بيه بس انت روحت وسوادت الدينا عليها انت السبب بسببك أبويا ما*ت فاكر الجملة دي بسببها أختك بقت ضعيفة بقت تخاف تنام بالليل ولو نامت تحلم بكو*ابيس كانت فين المشاعر دي واحده غريبه زي كدا عرفت اللي أختك مرت بيه وكانت حاسة بيها بس أنت كنت نايم في العسل جاي تفوق دلوقتي بسم الله ماشاء الله هتتــ...ــحسد على التغير دا ولا علشان أنت عرفت أنها اللي اتبرعت ليك بالكلية فوقت وعرفت قيمتها طب لو كانت ما*تت لقدر الله وهي بتنقذك كنت عملت ايه بلاش تعمل دور الأخ النافع لانه خلاص مبقاش لايق عليك انت إنسان أقل ما يقال عنه عد*يم الرحمه
وراحت لاسد
فرح بغضب....... مراتي مراتي أنت صدقت نفسك أنها مراتك لا أصحى، مش بسبب ظروف نسمه انحطت فيها وبسببها اضطرت تتجوزك تصدق ان في واحده ممكن تقبل على نفسها أن جوزها يكون واحد نسو*نجي وليه علاقات ههههههههه واللي يضحك إنك متوقع ان نسمه هتقبل بيك واعرف كويس نسمه مش لوحدها لو اخوها مش جنبها فهي عندها اخت وأخ واب وأم عندها أنا زميلتها واختها انا ربنا مانعمش عليا باخت بس بعت ليا صاحبه زي نسمه واللي هي أغلى من حياتي واللي يفكر يا*ذي أختي مش هشوف نهار ابيض من بعدها واعرف الكلام دا كويس لأن مش انا اللي اخاف من شويه ناس زيكوا
ثم وجهت كلامها لفؤاد
فرح............ حط نسمه هنا وسبها هي مش لعبه بينكوا علشان تتخا*نقوا عليها لا انت تستاهلها ولا هو كمان ويا ريت تبعد عنها
فؤاد حط نسمه بهدوء
فرح قربت من نسمه وبدون أي مقدمات كانت دموعها بتنزل
فرح بدموع........... سامحيني علشان اتأخرت عليكي يا حبيبتي أنا آسفه بس انا مش هسمح لحد يعذ*بك من بعد كدا
نسمه بدأت تفوق
فرح بفرحة ودموع....... نسمه انتي كويسه صح
نسمه بدموع وخوف......... مش هيجوا و ياخدوني يا فرح مش كدا أنا خايفه
فرح بدموع....... لا يا روحي مفيش حد هياخدك صدقيني بس بقلك ايه
نسمه بدموع.......... ايه
فرح بمرح........ أنا جعانه وأمي طردتني من البيت وعمي اتبري مني واخويا عايز يعلقني وابويا كان بيجري ورايا والنبي يا أختي اكليني
نسمه بضحك...........ههههههه ليه كل دا
فرح بمرح....... اسكتي مش أنا شوفت الدكتور الحـــ...ـمار من شويه بس ايه المرادي وقفت مســ...ـحت بكرامته ارض مصر والأردن والسودان الجزائر والكويت بس ثانيه أنا امتى روحت الكويت أنا أخرى الشارع بتاعنا وبطلع عليه جري المهم خليته لو شافني يقولي والنبي يا اختنا فرح أنا عايز اعيش حياتي بسلام بس انا علشان طيبه سامحته
نسمه بضحك.......... كل دا هههههههه بمو*ت
فرح بضحك........ سلاماتو يا أبو قلب جامد بس ايه رايك فيا أنفع دكتوره صح
_دكتورة ههههههه واللهي ضحكتيني
فرح بصدمه....... انت تاني لا انت شكلك كدا عايز جيم تاني وتروح مكــ...ـسور الخاطر يا دكتور حـــ...ـمار
مراد بغضب...... بنت أنا ساكت من الصبح احترمي نفسك بدل ما اوريكي أنا أقدر اعمل ايه
فرح بسخريه......... خوفت أنا الحقيني يا نسمه انا هقع من الخوف، بقلك ايه تهد*يدك دا خليه للي يخاف منك مش ليا أنا ثم مين اللي يحترم نفسه انا ولا انت يا هههههه دكتور
مراد خلاص مبقاش قادر يستحمل
مراد بغضب........ تصدقي بقى إنك هتشيلي المواد كلها مش مادتي أنا لوحدي
فرح بغضب........ طـــ**ـظ فيك وفي موادك دي قال يعني شايفني همو*ت واتعلم يا عم روح العب بعيد قال هتشيلني كل المواد مش فرح اللي اي حد يهد*دها ماشي
مراد بغضب............ بت
فرح بغضب...... اسمي فرح فاهم مش بت بس تصدق الغلط مش عليك الغلط عليا أنا اللي واقفه بطاول في الكلام مع واحد زيك وبصتله من فوق لتحت خلته مش طايق سما ولا أرض
نسمه بضحك........ اهدي يا فرح أعصابك
فرح بمرح......... يا بنتي مش دا اللي يبوظ اعصابي انا اعقل من كدا ولا ايه رأيك
نسمه بضحك....... خلاص كفايه الواضح أنه خلاص هيجي ويخـــ...ــلص عليكي اتهدي بقى
فرح بمرح........ حاضر
فؤاد قرب من نسمه وكله ند*م وحزن
فؤاد بحزن........ نسمه
نسمه اتبدلت معالم وجهها من الضحك والابتسامة إلى الخو*ف والحزن واستخبت ورا فرح
فرح غمضت عيونها بأ*لم وحزن وعلى حال صديقتها فكان من المفترض أن تحتمي خلف ضهر أخيها من الغريب ولكن ها هي تحتمي خلف ضهر الغريب من أخيها فاقت على قرب فؤاد من نسمه
فرح بجمود........ فؤاد لو سمحت
فؤاد بدموع........ نسمه أنا عارف إني غلطت واذ*نبت في حقق أنا عارف إني كنت أنا*ني و قا*سي في معاملتك أنا عارف ان بسببي أنتي استحملتي كتير أنا جاي اقلك أنا آسف يا حبيبتي أنا غلطت وعرفت غلطي وند*مت ومش قادر اسامح نفسي انا ظلــ...ــمتك أنا اللي كان المفروض تتحامي فيا بس بسبب اللي عملته بقيتي تخا*في مني أنا آسف يا حبيبتي لو في بعادي عنك هتعيشي بسلام أنا هبعد ومش هقرب منك خالص أنت كل همي دلوقتي إني اشوفك مبسوطة ارجعلك الابتسامه اللي راحت منك أنا اكتشفت ان انا انسان ميستهلش اخت زيك اخت ضــ...ــحت بحياتها علشان تنفذ اخوها اخويا اللي كان طول الوقت ما*ذي ليها أنا آسف أنا عايز اشوفك مرة واحده بس ارجوكي
نسمه كانت بتسمع كلام فؤاد والدموع لا تفارق تلك العيون كانت حاسه أنها خلاص طاقتها خلصت عايزه تروح تترمي في حضن اخويا عايزه تحس بالأمان باللي كانت حساه في حض أبوها زمان عايزه تحس ان ليها سند في الدينا دي عايز تشكي ودمع في حضنه عايزه تحكي ليه حاجات كتيره اوي بس خايفه 
فؤاد حس ان نسمه مش عايزه تشوف دمع بحزن وند*م على اللي راح منه وعلى انه خسر أخته
فؤاد بدموع......... عيشي حياتك وخليكي مبسوطه ديما يا نسمه وخلي بالك من نفسك يا حبيبتي سلام
نسمه خرجت من ورا فرح
نسمه بدموع...... فؤاد والنبي متسبنيش والنبي وجات تقوم بسبب ضعفها كانت هتوقع
أسد بخضة...... نسمه.
 بس فؤاد لحقها و وقعت في حضنه
نسمه بدموع.......... ليه تعمل كدا ليه حر*متني من الحضن دا ليه كنت محتاجاه كتير يامة كنت عايزه اترمي في حضنك واعيط يامة لما كان بابا يوحشني كنت بشوف الشبه اللي بينك وبينه واكون عايزه اعيط وانت تاخدني في حضنك ليه عملت كدا عملت ليك ايه من ساعة ما وعيت على الدنيا دي وانا بشوف منك الأ*ذى و الحز*ن ليه محسسني اني مش زى اى إنسان ليه ديما كنت بقول إنك في يوم هتيجي وتقولي نسمه أنا كنت بعمل فيكي مقلب وأنا مش بكر*هك أنا اخوكي والأخ عمره ما يكر*ه اخته ابدا انتي في عيوني ليه مقلتش كدا ليه ليه كنت ديما بتحسسني إني مستهلش أكون أختك ليه ليه وأخذت تبكي
فؤاد حضنها وفضل يعيط
فؤاد بدموع....... كنت غبي كنت غبي آسف يا روحي آسف انا غلطت
نسمه بشهقات.........يعني يعني مش هتسبني تاني
فؤاد....... عمري
نسمه....... ولا هتضر*بني ولا هتحــ...ــبسني
فؤاد دمع بأ*لم............ياريت كانت انقــ...ــطعت ايدي قبل ما تعمل كدا
نسمه بخوف ودموع....... بعد الشر عليك والنبي بلاش تقول كدا
فؤاد.......... مسامحاني
نسمه بابتسامة......... عمري ما زعلت منك
فؤاد.......... صافيه يا  لبن
نسمه............ حليب يا قشطة
فرح بمرح ودموع........... ادا احنا كدا هنعمل كيكه
مراد بسخريه...... بتاعة بطنك ههههههههه
فرح بغضب....... اللهم طولك يا روح أنت عايز يعني احطك في دماغي واخليك تكلم نفسك في السكة والناس تقعد تقول المجنو*ن راح المجنو*ن جه بصراحة عيب في حقق لما أقل من قمتك قدام الكل دلوقتي فاحترم نفسك واتقي شري لأني لو قلبت هخليك تخاف تنام وتحلم بيا
مراد بسخريه ...............بس يا شاطرة هاتوا ليها مصاصة علشان تسكت صد*عتني
فرح بغضب.......... ليه شايفني صغيره
مراد بسخريه......... أنا مش شايفك أصلا
فرح اتغاظت............ طبيعي متشوفنيش لأن نظرك على قدك يا دوبك بتعرف مكان شغلك وحاجاتك فين بس إنك تشوف الناس المحترمة بعيده شويه عنك
مراد بسخريه........ انا شامم ريحة حر*يقة هو انتي بتولعي ولا دي ريحة الغيظ والكـ...ــيد اللي جواكي
فرح بغضب............ لا دي رحتك المعــ...ــفنه يا معـ...ــفن هههههههه تصدق حلوه هههههههه
مراد بغيظ......... بت
فرح بسخريه........... اوبا الريحة  زادت الظاهر ان جنابك هتفر*قع دلوقتي من كتر الغيظ ههههههه 😏😏😏الحقك نفسك
مراد بغضب.......... أنتي
الشرقاوي بغضب......... بااااااااااااس
الكل سكت
الشرقاوي............في ايه البيت انقلب لفو*ضة كدا ليه
فرح بمرح....... ممكن اتكلم
الشرقاوي...... اتفضلي
فرح بمرح.......... هو حضرتك عندك كام سنه
الشرقاوى بضحك.......... ليه
فرح.............. أصل حضرتك تخطف القلب بعيونك دول ولا هبتك يالهوى عليها بقلك ايه
الشرقاوي بضحك........ ايه
فرح بمرح......... تتجوزني
الشرقاوي ضحك بشده
فرح بضحك................الله أكبر طالما ضحك يبقى موافق
الشرقاوي بضحك......... دا انتي مصيبه
فرح بضحك........ الكل بيقول كدا بس انا طيبة حتى شوف 🥺🥺🥺🥺
الشرقاوي بضحك........ نستيني كنت هقول ايه
فرح............ولا يهمك انت كنت هتقول ايوه صح كنت هتقول ايه 😑😑😑😑نسيت ااااه يا نفوخي اللي عايز بنضر*ب
الشرقاوي بضحك.......... خلاص كفايه مش قادر
فرح 🥺🥺🥺........ اخص عليك زعلتني منك يا ايوه صحيح هو انت اسمك ايه ياقمر انت
الشرقاوي بضحك............جاسر ارتحتي
فرح بمرح......... يا جاسر قلبي والنبي اكلني
نسمه وفؤاد وشكريه حتى مراد والشرقاوي وزين مقدرش يوقفوا ضحك
نسمه بضحك......... هههههههه ارحميني
فرح بضحك........ شيفاني ماسكة صر*صار وبجري وراكي يعني جرا ايه يا بت اتهدي بقي
فؤاد بضحك....... كار*ثة انتي كارثة
فرح بضحك...... شكرا يا رجوله
شكريه 😂😂...... اااااه منك يا بنت صباح
فرح بضحك.......... قاعده هناك في البيت بتفكر الزاي تعلقني
مراد بضحك.......... يخربيتك أنا مش قادر
فرح😏😏😏...... إلهي تفطس وتريحني وتريح البشريه كلها
زين بضحك............. يالهوي انت كيوت ودمك خفيف اوي
فرح بضحك............ وانت عسل يا ابو عيون زرق انت
الشرقاوي بضحك....... خلاااااااص ارحميني مش قادر ابطل ضحك 😂😂😂😂😂 انتي مش طبيعيه
فرح بضحك......... نحن نختلف عن الاخرين يا جاسوري
أسد ببرود....... خلصتوا
الكل سكت
أسد ببرود....... نسمه اطلعي على اوضتك
نسمه استخبت دخلت في حضن فؤاد اكتر
أسد غضبه زاد من اللي نسمه عملته دا
فؤاد بهدوء....... يلا يا نسمه خلينا نروح بيتنا
نسمه بفرحة...... بجد يلا
الشرقاوى بهدوء........ بس دا بيتك يا نسمه
. نسمه........ لا دا مش بيتي دا بيت حضرتك وبيت احفادك
الشرقاوى....... مانتي حفيدتي انتي كمان
نسمه........ مش فاهمة
الشرقاوي انتهد....... انتي اسمك ايه
نسمه....... نسمه أحمد المنصوري
الشرقاوي....... دا مش اسمك الكامل، اسمك الكامل نسمه أحمد جاسر المنصوري الشرقاوى
نسمه بصدمة......... إيه
الشرقاوى....... ايوه أحمد بيكون ابني اللي هو أبوكي
نسمه بصدمة........ ابنك
الشرقاوى....... ايوه ابني وانتي حفيدتي انتي وفؤاد
الكل واقف مصدوم تقريبا الكل فقد حاسة النطق بسبب الصدمة
نسمه بدموع....... مستحيل أنت بتقول ايه لا مستحيل بابا يخبي علينا حاجة زي كدا مستحيل، فؤاد خودني من هنا طلعني من هنا مش عايزه افضل هنا ولو ثانيه كمان ارجوك
فؤاد...... نسمه حبيبتي اهدي أنا جنبك
نسمه بدموع...... شوفت بيقول ايه مستحيل لا لا مستحيل
الشرقاوي بدموع........ أحمد ابني كان زيك كدا يا نسمه شخص بيكر*ه الغلط والكد*ب والنفا*ق كان كل همه أنه يعيش حياته بهدوء ويكون عيله بسيطة بس
نسمه بدموع....... بس ايه
الشرقاوي بدموع...... أنا كنت جبر*وت كنت بفضل عملي وشغلي عن حياة عيالي كان في صفقة مربحه جدا لشركتنا بس العلاقة اللي كانت بينا وبين أصحاب الصفقه مكنتش حلوه نوعا ما فعلشان كدا جات ليا فكره إني أقوى العلاقة دي بأني اجوز أحمد لبنت صاحب الشركة وفعلا بدأت اعمل واخطط وأجهز مكنتش عامل حساب لسعادة ابني كان كل همي ان الصفقه تتم كلمته بس ساعتها رده صدمني
فلاش باك
أحمد بغضب....... اتجوز واحده معرفهاش علشان حتت صفقه لا راحت ولا جت اد*مر حياتي وحياة شخص بريء علشان شويه فلوس لا انا آسف أنا مش هعمل كدا
الشرقاوي بغضب........ منتساش نفسك انت مين وبتكلم مين ولو متجوزتهاش انسى إنك تاخد حاجة من الثروة دي
أحمد بغضب...........مش عاوز حاجة لا فلوس ولا غيرها كل اللي عايزه إني اعيش بسلام وغير كدا لا
الشرقاوى بغضب........ الظاهر ان أمك معرفتش تربى
آحمد بغضب.........لا عرفت والدليل إني رافض اد*مر حياة شخص بري يا بابا دا آخر كلام عندي
الشرقاوي بغضب........ يبقى لا أنت ابني ولا أنا اعرفك
أحمد بصله بصدمه وطلع من غير كلام بس عيونه كانت مليانه دموع بس مقدرش يتكلم
عوده الحاضر
الشرقاوى بدموع........ يوميها خسرت ابني بسبب غبائي، ابني التاني اتجوز البنت دي اللي هي أم أسد وزين وسلمى والصفقه تمت وحققت نجاح كبير مكلفتش نفسي اسأل عن ابني خمس سنين معرفش حاجة عنه خمس سنين خلال الخمس سنين دول كنت ايام بتمنى اشوفه ولو لحظه وأيام كنت بقنع نفسي ان اللي عملته هو اللي كان صح
عرفت في يوم انه اتجوز وبقي عنده ولد، زعلت انه مجاش قالي انه اتجوز بس هيجي ويقولي وانا هقابله باي وش فضلت اراقبه من بعيد كان عايش حياته زي ما كان راسم زوجه صالحه وراحة بال وعيشه صح مفهاش فلوس كتير بس مريحة وفي يوم عرفت ان أم فؤاد ما*تت زعلت على ابني اكيد هو دلوقتي زعلان حاسس بالوحده كنت عايز اروح ليه بس كبريائي مناعني وفضلت بعيد عنه، بعد ست سنين عرفت انه اتجوز للمره التانيه وبقي عنده بنت اسمها نسمه هنا عيوني دمعت الاسم دا كان اسم أمي كنت ديما بقول لأحمد أن لما يجيب بنت هسميها نسمه على اسم أمي هنا عرفت انه عمره مانساني حطيت كبريائي على جنب وقررت اروح ليه بس لما وصلت كان الأوان فات لقيت ابني في كــ...ــفن والناس شايلينه و راحين يد*فنوه، ابني ضاع مني راح ومش هشوفه تاني خلاص أنا ايوه صح زعلت منه وقولت ليه لانت ابني ولا اعرفك بس مكنش من قلبي دا حته من روحي وفي اليوم اللي قررت ارجعه لحضني المو*ت جه وخطفه مني للأبد لقيتك بتجري ورا الناس دي يا نسمه وبتعيطي وبتقولي
بابا انت رايح فين خدني معاك انا محتاجاك متسبنيش بابا انا مقدرش اعيش من غيرك فضلت تجري وتشدي في هدوم الناس وتزعقي وتقولي سيبوا بابا يا و*حشين واخدينه على فين بابا اصحى وز*عق للناس دي بابا وفضلتي تعيطي، ساعتها عرفت ان ابني ديما كان مشتاق ليا وكان عايز حضن مني مكنش عايز لا فلوس ولا غيره ند*مت بس الند*م جه متأخر للأسف ومن ساعتها بقيتي أنتي وفؤاد مسؤوليتي عرضت على أمك تيجي تعيش معايا هنا ومع العيله بس رفضت فضلت تعيش في بيت أحمد مع ذكرياته
الكل كان بيسمع ومش قادرين يمنعوا الدموع انها تنزل الكل
أسد كان واقف مصدوم من الحقيقة دي ومن الصدمه مكنش عارف يتكلم
نسمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه بدموع...........أنا السبب أنا السبب ايوه أنا السبب
فؤاد بخوف...... نسمه انتي كويسه اهدي يا روحى
نسمه بدموع...... أنا السبب أنا السبب
نسمه كانت غايبه عن الوعي عماله تردد كلمة أنا السبب
نسمه بدموع...... أنا السبب بابا ما*ت بسببي أنا السبب أنا السبب
فؤاد بدموع...... نسمه فوقي يا حبيبتي انتي ملكيش ذ*نب نسمه وبدأ يضر*ب على وشها بخفه وبيحاول يفوقها
فؤاد بدموع....... فوقي يا نسمه فوقي
نسمه بدموع...... أنا السبب أنا السبب أنا السبب
شكريه بدموع...... بنتي بضيع مني نسمه فوقي يا بنتي
فرح راحت لنسمه وبدأت تحاول تفوقها
فرح بدموع..... نسمه فوقي
نسمه بصراخ ودموع...... أنا السبب بابا ما*ت بسببي أنا السبب انااااااااااااا اااااااااااه يا قلبي أنا السبب أنا السبب
أسد راح ليها بكل برود وشدها من ايدها
فؤاد قام بغضب
فؤاد بغضب...... أنت
أسد ببرود.......... عايزها ترجع لوعيها وتتخطي المرحله دي ولا لااه لو عايز سبني اتصرف وخاد نسمه وطلع على أوضه تحت صر*اخ وبدموع نسمه وهي بتقول أنا السبب
طلع وقفل الباب، الكل طلع وراه وفضلوا واقفين على الباب
عند أسد
نسمه كانت واقفه في منتصف الأوضة وعماله تردد أنا السبب
أسد قعد ببرود قدمها
أسد ببرود.......ايوه أنتي السبب بسببك أنتي عمي أحمد ما*ت انتي السبب
نسمه كانت بتسمع الكلام ودموعها مش راضيه توقف
أسد....... بس أنا عايز اعرف واحده زيك الزاي قدرت تقـ...ـــتل أبوها الزاي
نسمه بغضب....... اسكت وبدأت تسد ودانها
أسد.......طفلة عمرها خمس سنين الزاي قدرت تعمل جر*يمه قــ...ــتل زي دي الزاي
نسمه بدموع وغضب......اسكت بطل
أسد........ كام واحد قتــ...ـــلتي من بعد أبوكي هاااا كام واحد
نسمه بدموع........ اسكت خلاص كفايه
أسد........ بطلي دموع التما*سيح دي مفيش حد هنا علشان تنزليها
نسمه بدموع وانهيار........ خلاص كفايه بقى اسكت
أسد......... هاااااا قتــ"ــلتي أبوكي الزاي يا نسمه قولي قولي قولي ردي عليا وبدأ يعلي صوته قوليييييييي
نسمه بدموع وانهيار......... مقتلـــ"ـــتهوش والله ما قتــ"ــلته بس بسببي انا هو ما*ت وهنا نسمه فقدت اعصابها
نسمه بصراخ ودموع........ لو مكنتش مصرة اروح الملاهي في اليوم دا مكنش دا حصل لو مكنش عنيده مكنش دا حصل لو سمعت كلامه لما قال الوقت اتأخر خلينا نرجع مكنش دا حصل لو كنت هاديه كان بابا زمانه معانا دلوقتي، أنا أبويا ما*ت قدامي هو بيدافع عني شوفته هو بينــ"ـــضرب بالسكـــ"ــينة شوفته وهو بيقع على الأرض شوفت د*مه وهو غرقان فيه شوفته لما قال نسمه مقدرتش انقذه مقدرتش أنا السبب بسببي أنا بابا ما*ت بسببي أنا وانهارت على الأرض وقعدت تعيط
شوفتهم لابسين قناع مهرجين سمعت ضحكاتهم وهما بيضر*بوا بابا بالسكـــ...ــينة وشوفت هدومهم وهي غرقانه بد*م بابا واحد ماسك سكــ...ــينه والتاني كان ماسك بابا سابوا بابا غرقان في د*مه وبدأ اللي ماسك سكــ"ــينه يقرب مني في اللحظة دي أنا قفدت كل مشاعري كل نظري كان على بابا وهو بيقول اهربي يا نسمه اهربي
عرفت بقى أنا أنا السبب
صوت نسمه كان عالي لدرجة أن اللي برا الأوضة سمعوا هي قالت ايه وكانت يبكوا
عند أسد
أسد راح وحضن نسمه ونسمه مسكت فيه كأنها لقت نور في وسط الظلا"م دا
نسمه بدموع...... وحشني اوي كنت عايزه اعتذر منه كنت عايزه احضنه واقله يرجع وانا مش هزهقه خالص دا وعد هو ليه مسمعش كلامي ورجع هو هو أنا بنت مش كويسة صح علشان زعلت بابا عارف عارف بابا في اليوم دا قال أنا المو*ت بيجي ويخطفنا في اي لحظة مكنتش اعرف انه هيتخطف مني بالطريقة دي 😭😭😭😭أنا عايزه بابا عايزه احضنه واترمي في حضنه عايزاه يمسح دموعي ويمسح على شعري
أسد شد على احضانها اكتر كأنه بيقولها أنا هنا جنبك وبعد مده نسمه هدأت وهو حس أنا راسها تقلت بص لقاها نامت شالها وحطها على السرير وغطاها ومسح دموعها مسح على شعرها بعد ما قلعها الخمار والنقاب وطلع
شكريه بدموع...... نسمه فين يا أسد
أسد بهدوء...... نامت هي عايزه ترتاح شويه
شكريه...... انا داخله ليها
فرح بدموع..... وأنا
أسد بهدوء........انتوا افضلوا معاها الليله دي هي محتاجة تحس بالأمان والراحة
دخلت شكريه وفرح لنسمه وفضلوا معاها وفرح رنت على أهلها وقالت ليهم أنها بايته عند نسمه وشرحت ليهم الموقف وأهلها وافقوا.
عند أسد
كان قاعد بيفتكر الزاي هي كانت ضعيفه كدا مش هي نفسها البنت اللي قابلها أول مره اول مره يشوف الضعف دا في عيونها أول مره يشوف انهيا"رها كدا وافتكر دموعها اللي كانت بتنزل على قلبه كالز"جاج
أسد....... أكيد دا احساس بالشـــ...ـفقة وبس أكيد بس رجع وافتكر نسمه وهي كانت بين أحضانه
أسد....... بس أنا ليه مبسوط إني كنت قريب ليها كدا أنا مبقتش مش فاهم حاجة
مراد....... أسد انت كويس
أسد...... ايوه يا مراد أنا كويس ليه في ايه
مراد....... مفيش بسأل بس
أسد بتذكر........ أنت ايه حكايتك مع فرح دي كمان
مراد بغضب....... يا أخي افتكر حاجة نافعة
أسد بضحك...... ليه بقى
مراد......... البنت دي كا*رثة بجد والله لسانها أطول منها ردها جاهز في كل مره بتخليك مش طايق لاسما ولا أرض أنت لو طلعت كويس من بعد خنا*قه معاها احمد ربنا وبوس ايدك وش وضهر بس عليها عيون يالهوي على الرغم من لسانها اللي عايز يتــ...ــقص دا إلا أنها صاحبه جادعة بتفكر بصاحبتها قبل نفسها وقفتها النهارده مع صاحبتها كدا كان شي ملفت للاعجاب، اااه لو تقـــ...ــصر لسانها دا بس هتبقى شبه الملايكة
أسد بضحك........... انت شكلك واقع
مراد بضحك....... واقع ومع مين دي ليه عايز انتــ...ــحر أنا
أسد بضحك......... هههههههه معاك حق بس أنت تعرفها من امتى
مراد بتذكر........ من سنه كانت هي ونسمه في المحاضرة بتاعتي وكانت نايمه وبعد ما فاقت بدأت تاكل
فلاش باك
نسمه بهمس......... فرح فرح اصحى يا ز*فته
فرح ضغطت على زر تشغيل الميك بالغلط
فرح بنوم........ عايزاني اصحى ليه واقعد اسمع محاضر الدكتور الر*خم دا و زنه طول الوقت يا اختي سبيني أنام مش ناقصه افضل ابص في خلقت أمه هو دا حتي شكله يقر*ف امممممم سبيني أنام بقى
كل دا الميك شغال والكل سمع كلام فرح و كانوا بيضحكوا
نسمه بخوف....... قومي الله ياخدك
قامت فرح
فرح بزهق....... اديني قومت🤤🤤شيبسي الله اهو الواحد ياخد حاجة نافعه من المحاضرة الز*فت دي وبدأت تاكل غير منتبهة لتلك النظرات اللي لو كانت رصا*صا لكانت قد قتـــ...ـلت فرح
مراد بغيظ وغضب........ الانسه اللي بتاكل هو مش مطعم اهلك هو علشان تعملي كدا اتفضلي قومي وقولي أنا كنت بقول ايه
الكل بص لفرح اللي اتغا*ظت وغضبت
قامت فرح
فرح بسخريه.......... طب براحة علينا يادكتره كدا انت كنت بتقول الانسه اللي بتاكل هو مش مطعم اهلك هو علشان تعملي كدا  صح ولا لااه لو جدع غلطني
مراد بغيظ...... قبلها
فرح بسخريه........ طب مش عيـ...ـــب على واحد زيك يلعب اللعب دا قبلها وبعدها احنا هنهزر ولا ايه أنت حضرتك سألت وأنا جوابت صح ولا لااه
مراد اتغاظ منها......... اتفضلي اطلعي برا متحضريش المحاضره دي تاني
فرح بسخريه...........حاسب بس أصل انا شايفه شويت شغف بيضعوا مني يأخي اقعد مش عارفه أنت مفكر نفسك ايه قال اتفضلي برا نينينينينيني بقلك ايه تشرب برتقال ولا خوخ ولا مانجا، يلا يا جماعة سلاماتو
عود للحاضر
أسد بضحك......... يالهوي كل دا
مراد بغيظ........ اسكت دا أنت في نعمه والله. وقعد يضحك الاتنين غافلين عن الأعين اللي كانت شيفاهم والاذن اللي سمعاهم
فرح بغضب وغيظ...... ماشي يا مراد  اما وريتك مبقاش أنا فرح وابتسمت بخبث 😈😈😈😈سلاماتو
😂😂😂😂😂الله يرحمك يا مراد كنت طيب
الكل دخل ينام لان اليوم دا كان متعب جدا
وجه الصبح
عند نسمه بدأت تفوق
نسمه بأ*لم........ ااااااا هو ايه اللي حصل
فرح كانت جانبها طول الليل
فرح بفرحة......... صباحو فل وياسمين يا قمر
نسمه بابتسامة....... فرح انت هنا
فرح بمرح..........لا هناك
نسمه بضحك........ بطلي غلا*سه بقى
فرح بضحك....... حاضر، بس بقلك ايه اصحى كدا وفوقي لأن في عرض هيحصل النهارده ولا عرض التليفزيون
نسمه بفضول........ عرض عرض ايه دا
فرح بخبث........ عرض حلو أوي اجهزي انتي بس
نسمه...... ثانيه بس، بس دي مش اوضتي
فرح بهدوء......... دي أوضة أسد، نسمه أنا عايزه اتكلم معاكي شويه
نسمه..... خير يا فرح في ايه
فرح..............اللي أنتي بتعمليه دا مع أسد غــ...ـلط دا جوزك قدام العالم كله وانتى مراته قدام العالم برده واجبك إنك تحترميه تقدريه متقــــ...ـليش من كرامته قدام أي حد مما كان يكون، أنا معاكي إنك انجبر*تي تتجوزي أسد ودا مكنش برضاكي بس خلاص هو بقى جوزك حتى لو كان ايه من واجبك تحترميه وحاولي تغيريه يمكن يتغير ويتحول للإنسان اللي بتتمنيه جايز أن الشخص اللي كنت بتحلمي بيه وأنه يكون نصك التاني يكون هو، اللي راح خلاص راح جربي مش هتخسري حاجة على فكره يمكن تكوني انتي البنت اللي أسد الشرقاوي هيتغير على ايدها ايدي نفسك فرصة وادي ليه فرصه وافتكري من واجب الزوجه أنها تحترم جوزها، أنا خلصت كلامي وأنتي حره دلوقتي أنا من واجبي كصاحبه ليكي إني اقلك على الصح وأنصحك بس القرار قرارك في الآخر يا حبيبتي ويلا هسيبك تجهزي ماشي أنا هستناكي تحت وتركت فرح نسمه
نسمه فضلت تفكر في كلام فرح وأنه صح ومفيش أي غلط فيه وافتكرت أسد واللي عمله البارح الزاي خلاها تتطلع كل اللي جواها الزاي سمعها وخدها في حضنه وهدها
نسمه بند*م............ معاكي حق يا فرح أنا غلطت كان لازم احترمه قدام الكل وأنا لازم اعتذر منه قدام الكل، قامت نسمه وراحت اوضتها وجهزت نفسها
لبست درس وردي فاتح وعليه خمار ابيض والنقاب نفس اللون والدرس عليه حزام لونه وردي بس بدرجه أغمق شويه وكوتش أبيض ونزلت تحت
الكل كان متجمع على سفرة الإفطار
نزلت نسمه
أسد أول ما شافها سرح في شكلها اللي أثبت أنها أجمل البنت
نسمه راحت لاسد
نسمه بند*م......... حابه اتكلم معاك شويه ممكن
أسد فاق من سرحانه
أسد........ ايوه اتفضلي نتكلم فين
نسمه........ نتكلم هنا أفضل قدام الكل
أسد..... تمام اتفضلي
نسمه....... انا آسفه على كل كلمه قولتها ليك وإني غلـــ...ـطت في حققك أنا آسفه وبتمنى إنك تتقبل اعتذاري دا
أسد والكل كان واقفين مصدومين من اللي نسمه قالته إلا فرح ابتسمت لأن صاحبتها خادت القرار الصح
نسمه......... أنا عارفه إني غلطت في حققك وبتمنى إنك تتقبل اعتذاري
أسد أبتسم بهدوء وقال
أسد.......... ولا يهمك اللي فات خلاص راح ومفيش داعي إنك تعتذري أنا مش زعلان
نسمه بابتسامة.......... شكرا على وقفتك جنبي البارح بجد شكرا وشكرا لأنك انقذتني من معتز أنا وفرح شكرا
أسد........ خلاص أنا قولت أن اللي راح خلاص راح مفيش داعي لا للاعتذار ولا للشكر تمام
نسمه بابتسامة....... تمام
فؤاد......... مين معتز دا وكان هيعمل ايه
فرح بعفويه......... واحد في الجامعة عندنا وكان عايز يعمل تصرف مش ظر*يف مع نسمه وأنا بس الحمد لله الاستاذ أسد جه وانقذنا
مراد بغضب....... نعم
ليلتفت الكل لمراد اللي كان نازل من على السلم
فرح ابتسمت بخبث وكملت آكل
فؤاد بغضب............نسمه انتي راحة الجامعه النهارده
نسمه.....ايوه.
فؤاد........ هاجي معاكي واشوف ال🐕 دا
أسد بهدوء...... مفيش داعي يا فؤاد أنا عملت الواجب معاه وزياده
فؤاد خد نفس عميق وهدا
فؤاد بهدوء....... تمام
مراد بغضب........... الواد دا هينفصل من الجامعه النهارده.
أسد بهدوء...... أنا قولت عملت الواجب وزياده يا مراد متخفش وتعاله بقى علشان تفطر، نعمات هاتي الفطار لمراد
نعمات جابت الفطار لمراد
وهنا ابتسامت فرح زادت
فرح في نفسها..............اشبع بقى أهو دا اسمه الانتقا*م الصامت ورجعت تكمل آكل والكل بدأ يأكل
مراد حس بو*جع في بطنه وجع شديد
مراد بو*جع......... اااااااااه اااااااااه
أسد...... مراد مالك
مراد بوجع........ مفيش بس بطني بتو*جعني شويه اااااااااااااه
فؤاد.......... أنت كويس طب تعاله اطلع على اوضتك وارتاح شويه
مراد بأ*لم شديد طلع يجري على الحمام تحت صدمت الكل والخوف عليه إلا فرح كانت تبتسم بانتصار
نسمه بصت لفرح بصه معناها أنت اللي عملتي كدا فرح ردت بباصة بريئه كأنها بتقول ظلما*ني
مراد طلع من الحمام بس رجع تاني
فرح مقدرتش تمسك نفسها اكتر من كدا فطلعت برا تضحك ونسمه راحت وراها
فرح بضحك....... يالهوي على شكله ايه دا هههههههههه الله على دماغي دي ههههههههه بس فجأة الدموع نزلت من عيونها
فرح وهي بتمسح الدموع دي
فرح....... أنا ليه زعلانه كدا لا يا فرح انسيه هو خلاص مبقاش هو خلاص انسيه
نسمه من وراها...... تنسى مين يا فرح بس لقت الدموع في عيون فرح
نسمه بخوف...... فرح مالك
فرح بدموع...........مفيش بس في حاجة داخلت في عيوني
نسمه بحزن...... بتكد*بي عليا يا فرح قوليلي مالك
فرح انهارت وحضنت نسمه
فرح بدموع...... مش قادرة استحمل أكتر من كدا أنا تعــ..ــبت والله تعبت. 
نسمه بخوف......... مالك يا حبيبتي اهدي قوليلي مالك
فرح بدموع وهي بتحكي
فرح بدموع..... انا اعرف مراد من زمان يا نسمه
نسمه بصدمة....... ايه
فرح........ قبل ما ننتقل لبيتنا الجديد زمان كنت اعرف مراد كانت جدته ساكنه في الشقة اللي قصادنا كان بيجي ويزورها دايما كان لسه  عنده ١٥ سنين وأنا كنت خمس سنين وفي يوم لقيته بيخبط على الباب وكان عايز سكر اديته ومن يوميها بقينا صحاب كنا بنلعب مع بعض لما كنت اتـ...ـــعب الاقيه جنبي ولما كانت يتـ...ـــعب أفضل ادعي ليه كنا بتخا*نق بس نرجع نصالح بعض في نفس اليوم فضلنا أصحاب لمده خمس سنين
وفي يوم سمعته وهو بيقول
أنا اصاحب واحده اقل من مستوايا ليه يعني أنا يوم ما اصاحب هصاحب واحده تكون من مستوايا وبنت ناس بس هي بالنسبالي مجرد بنت عابره وبس
اضايقت من اللي قاله وزعلت أنه كد*ب عليا وكان بيقول أنتي صحبتي انتي اختي انتي انتي وفي الاخر طلع كد*اب زعلت وقررت إني مشفهوش تاني خالص واصريت على بابا أنه يتنقل من هنا ونبعد خالص ولما اتنقلت للبيت الجديد شوفتك وبقينا صحاب
نسمه حضنت فرح وفرح فضلت تعيط وتحكي
فرح بدموع......... كنت نسيته خلاص بس ظهر قدامي وبقي الدكتور بتاعي كمان في الجامعة كنت عايزه ابعد عنه مش عايزه ارجع واتعلق بيه تاني كنت بعمل كدا علشان أفضل بعيده عنه أنا مش عايزه انجر*ح تاني يا نسمه
نسمه بدموع........ اهدي يا روحي خلاص أنا جنبك
فرح هدأت ومسحت دموعها
فرح............أنا لازم ابعد عنه وعن كل حاجة تخصه
نسمه بدموع....... هتعملي ايه
فرح............الحل الوحيد إني اشوف حياتي أنا متقدم ليا عريس كويس ومحترم وانسب حل إني أوافق عليه واكيد من الزمن هنساه
نسمه بصدمة........... انتي بتقولي ايه يا فرح
فرح......... ايوه دا انسب حل أنا هرجع البيت دلوقتي سلام خلي بالك من نفسك يا حبيبتي وتركتها فرح ومشت وهي بتحاول تمنع دموعها إنها تنزل
نسمه دخلت القصر وهي زعلانه
مراد كان طلع من الحمام وخاد دوا واتأكد أن فرح هي اللي عملت كدا واتوعد ليها
الشرقاوي...... آمال فرح فين يا نسمه
نسمه بحزن...... رجعت بيتها
الشرقاوي........ ليه كدا
نسمه......... علشان تجهز نفسها
فؤاد....... لأيه
نسمه......... في عريس متقدم ليها وهي هتقابله النهارده
مراد انصدم من الكلام دا
مراد😳😳.... عريس
نسمه....... ايوه  عن اذنكوا أنا هطلع اجهز نفسي للجامعة، أسد ممكن اروح ليها بالليل
أسد حس بفرحة أن نسمه بقت بتاخد أذنه وانها خلاص احترمته
أسد........ ايوه تقدري دي صاحبتك كلنا راحين ليها
نسمه طلعت وجهزت نفسها علشان تروح الجامعة وهي نازله تليفونها رن وكانت فرح
نسمه........ ايوه يا فرح أنا طالعه من البيت
فرح...... نسمه معلشي أنا مش هقدر اجي النهارده علشان كتب كتابي
نسمه بصدمه....... بتقولي ايه
فرح.......... ايوه النهارده أنا أول ما وصلت البيت لقيت محمد (العريس) قاعد مع بابا وبلغته إني موافقه وهو عرض إن كتب الكتاب يكون النهارده وأنا وافقت
نسمه بغضب....... انتي مجنو*نه يا فرح
الكل انتبه على صوت نسمه
فرح....... نسمه ارجوكي
نسمه بغضب...... نسمه ايه وز*فت ايه اللي بتعمليه دا غلط
فرح بدموع............ نسمه متزديش الوضع عليا ارجوكي
نسمه هدأت
نسمه بحزن على حال صديقتها
نسمه.........تمام يا فرح أنا جايه ليكي دلوقتي سلام
الشرقاوى....... في ايه يا نسمه فرح مالها
نسمه......... كتب كتابها النهارده
مراد...... النهارده
نسمه........... أنا راحة ليها دلوقتي أسد ممكن توصلني
أسد...... تمام يلا
مراد طلع من القصر
الشرقاوي.......... هو اللي بفكر في صح
شكريه......... مش عارفه بس واضح كدا
الشرقاوى........رأيك ايه يا فؤاد
فؤاد بضحك....... واضح زي عين الشمس يا باشا
الشرقاوى....... لو معرفش هتضيع من بين ايديه
شكريه...........فعلا
تسريع للأحداث
أسد وصل نسمه لبيت فرح
نسمه طلعت ليها وفضلت معاها وجه وقت كتب الكتاب
الكل كان متجمع علشان اللحظه دي
محمد يلا!!!!!
مراد....... مش عـــ"ــيب لما تتجوز واحده متجوزه يا باشا
الكل بصدمه..... ايه
فرح بصدمه....... مراد!!!!!!!
مراد راح ليها ومسكها من ايدها
مراد.........مسمعش صوتك فاهمة
فرح!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فرح بغضب........ ابعد عني مراتك منين انا ابعد أنت لازق كدا ليه ابعد
مراد بهدوء......... عارفه لو مسكتيش دلوقتي لهكون عامل تصرف همو*ت واعمله وغمز ليها
فرح فهمت قصده وخدودها احمروا بشده
فرح بغضب وخجل....... أنت أنت قلــ...ــيل الادب على فكره
مراد........... وماله لينا أوضة تجمعنا وساعتها هعرفك قد ايه أنا قلــ...ــيل الأدب ورجع غمز ليها تاني
فرح بقت شبه الطماطم تقريبا ومراد حاول يمنع ضحكاته
محمد بغضب......... مراتك الزاي
مراد ببرود........ ايوه مراتي عندك مانع
محمد بص لفرح بدموع وقال
محمد....... هو بيتكلم بجد
فرح........ والنبي يا خويا أنا زي زيك معرفش أنا امتى اتجوزت الكائن دا، ابعد بقى
محمد بدموع.......... طب وانا
فرح......... وانت ايه
محمد بدموع........ فرح أنا بحبك
وقع من على الأرض من شددت الضر*به
مراد بغضب........ نعمممم يا روح أمك بتحب مين دا أنت نهار اللي خا*لفوك أسو*د
محمد قام ومسح بوقه من الد*م اللي كان عليها
محمد بضحك....... بحبها اي الحب حر*ام ثم هي، اااااااااه
مراد بغضب........ شكلك ناوي على مو*تك النهارده يا ابن****** وهـــ...ـجم مراد على محمد وفضل يضر*ب فيه
نسمه راحت وحضنت فرح اللي كانت خايفه من شكل مراد
أسد راح هو و فؤاد يبعدوا مراد عن محمد اللي هو تقريبا اد*غدغ
مراد بغضب........ ابقى فكر تقول كدا تاني ماشي وبعد عنه
محمد بأ*لم......... فرح
مراد كان رايح ليه بس أسد منعه
أسد بهدوء........... خلاص يا مراد اهدي
مراد راح وخاد فرح من ايدها وطلع من البيت على القصر
أسد بهدوء............ بكره هنفهمكوا ايه اللي حصل بس الأول خدوا الواد ده على المستشفى بدل ما يمو*ت منكوا يلا يا نسمه
نسمه راحت مع أسد ورجعت القصر
عند مراد وفرح
مراد دخل بفرح لاوضته وقفل الباب وهنا فرح اتكلمت
فرح بغضب...... أنا مرضتش اتكلم هناك بس خلاص أنا جبت أخرى جواز ايه يا عم أنت اللي اتجوزته انا وأنت ممكن افهم هو الو*جع بتاع الصبح أثر على دماغك وخلاك تتخيل ولا ايه
مراد بغضب......... اخرسي بقى
فرح بغضب......... لا مش هتز*فت أخرس انت مين علشان تقولي كدا هاااا مين وابعد عني كدا قال مراتك وجات تتطلع مراد قام ومسك ايدها وشدها ليه
هنا التقت العيون
فرح كانت باصه لعيون فؤاد الرصاصي اللي سحرتها بجد كانت بتقوله ليه عملت كدا انا بالنسبالك بنت عابره انا ليه عملت كدا
مراد كان باصص لعيون فرح الخضره اللي شبه أشجار الغابه كان بيقولها انتي كدا الزاي ليه مش قادر انساكي ليه يا فرح ليه قلبي بيعذ*بني بحبك كدا ليه مش حاسه بيا
فرح انت اللي عملت كدا يا مراد جر*حتني و كـ...ــسرت قلبي انت اللي عملت كدا
مراد كسر*تيني يا فرح وكسر*تي قلبي بعدتي عني عذ*بتيني وبالاخر عايزه تكوني لغيري ليه العذ*اب دا
فرح انا اللي اختارت اتعذ*ب بحبك يا مراد معرفش امتى غضبي وزعلي منك اتحول لحب معرفش كنت ديما بتخا*نق معاك علشان امنع مشاعري دي علشان افكر نفسي باللي انت قولته بس انا ليه حبيتك من كفايه عذ*اب عشر سنين جاي تعذ*بني تاني ليه
مراد في بعادك عني كنت بشوف العذ*اب بالوانه ليه حر*متيني من أشجار عيونك ليه حر*متيني من ابتسامتك ليه فرح
فرح كنت بقنع نفسي إني نسيتك بس أنت كنت في كل ركن في حياتي يا مراد كنت ومازلت كنت قادرة اتعايش مع و*جع بعادك بس دلوقتي مش عارفه اعمل ايه ظهرت ورجعت تاني تظهر في حياتي
مراد هعذ*بك هدفعك تمن العذ*اب دا وبعدها هحبسك جوا قلبي ومش هطلعك هاخدك في حضني مش هبعد عنك ولو لحظه
فرح نفسي اترمي في حضنك نفسي اصرخ بعلو صوت واقلك اني بحبك يا مجنو*ن ومالك قلبي
مراد نفسي اصرخ واقلك انا بحبك
فرح ومراد نفسي أفضل معاك/معاكي طول العمر يا حبيبي /حبيبتي
كل دا وهما باصين لعيون بعض وكانت العيون هي اللي بتتكلم 
فرح حست بنفسها وبسرعة بعدت عن مراد 
فرح وهي بتحاول تمنع دموعها أنها تنزل وتفضحها 
فرح............ ممكن تفتح الباب 
مراد............ لا
فرح.......... غلط اننا نفضل في أوضة واحده ومفيش حاجة تجمعنا 
مراد......... لا في إنك مراتي مثلا 
فرح........... مراتك الزاي أنا موقعتش على حاجة لا ورق ولا ز*فت 
مراد....... هقلك

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

مراد راح لفرح وشدها ناحيته
مراد بهدوء........ فكرك كدا أنا معرفش إنك فرح البنت اللي قضيت معاها خمس سنين وأنا هي كنا ناقر ونقير البنت اللي كانت عفويه في كل حاجة البنت الطيبه اللي الكل بيحبها البنت اللي تقريبا كانت جدتي تضر*بني بسببها لأن أي حد يجي جنبك كنت ادغد*غه فكرك أنا معرفكيش البنت اللي وعدتها و وعدتني إننا لما نكبر هنكون لبعض فكرك معرفكيش من أول مقابله لينا بعد عشر سنين طريقتك وأسلوبك حتى الكلمة اللي اتميزتي بيها كشفتك قدامي بس برده لسه بتشدي الناس ليكي دا كله كشفك ليا يا فرح دا كله عرفت ان في عريس متقدم ليكي بس أنا كنت متوقع إنك هترفضيه زي اللي قابله بس انصدمت لما عرفت انك موافقه عليه لا وكمان معاد كتب الكتاب النهارده فضلت اسأل نفسي سؤال معقول نسيتي وعدنا لبعض بس البنت اللي سبيتني عشر سنين ولما قبلتها متعرفتش عليا اكيد هتنسي الوعد بس أنا منستش لأن وعد الحر دين اتنكرت و روحت البيت كعامل توصيل وخليتك توقعي على ورق الجواز كأنه ورق الاستلام أنا كدا وفيت بوعدي يا فرح
فرح كانت مصدومة هو اتجوزها علشان حتت وعد بس علشان يوفي بوعده مش أكتر، فقررت إنها متبينش حاجة
فرح بغضب............ عشر سنين و وعد وكلام كتير أنا مش فاهمة حاجة من دا كله وايه سيبتك دي هو انا كنت اعرفك علشان اسيبك ثم دا اسمه خد*اع أنت كدا خد*عتني علشان اتجوزك وابعد بقى
مراد بغضب........... مش فاكراني يا فرح أنا مراد مراد الألفي
فرح في نفسها....... الزاي أنساك وأنت كنت ومازلت حياتي يا مراد بس حبي دا من طرف واحد وأنا عمري ما هاجي على كرامتي واعترف بالحب دا أنا كنت بالنسبالك بنت عابره وأنت اثبت دا دلوقتي
فرح بغضب......... ايه مراد الألفي دا طب ما الكل عارف إنك مراد الألفي ايه الجديد في ده
مراد بغضب.........بطلي كد*ب أنتي فاكراني عيونك بتقول كدا
فرح بغضب...... هو بالعافيه يعني لا مش فاكراك ولا عايزه افتكرك ولو افتكرتك بتمنى اعمل ز*فت حا*دثة وانساك ثم ايه عيونك بتقول كدا ابهرتني والله
مراد بحزن بيداريه
مراد........... انتي مش فاكراني يا فرح للدرجاتي أنا مكنتش غالي عندك ولا بهمك خالص وكمان مش عايزه تفتكريني ولو افتكرتيني عايزه تنسيني
فرح بدموع بداريها
فرح...... عليك نور يا دكتور مراد أنت كدا فهمت صح، وأظن أن مش من حققك توفي بوعد لواحده متعرفكش ولا أنت تعرفها أنت غلطت يا دكتور
مراد بو*جع...........أنا آسف يمكن أنا اللي كنت مغـــ...ــفل وافتكرت إننا منسناش بعض و الوعد لسا بنا، أنا هطلقك بعد شهرين علشان كلام الناس أنا ميهمنيش كلامهم بس انتي بنت واكيد الكلام دا هياثر عليكي وتركها وذهب
فرح انها*رت على الأرض وأخذت تبكي بشده
فرح بدموع............. اتجوزتني علشان حتت وعد يا مراد علشان وعد بس ليه ليه عمال تجر*ح فيا ليه وفي قلبي ليه حر*ام أنا تعبت والله العظيم تعبت ليه العذ*اب دا يا مراد أنت كدا اثبت فعلا إني كنت بالنسبه ليك بنت عابره مش أكتر، كان نفسي اقلك إني فاكراك وعمري ما نسيتك خالص بس كرامتي وكبريائي منعوني أنت اتجوزتني علشان وعد وخلاص أنت وفيت بيه يبقى أفضل حل إني اكتم مشاعري دي لأنها من طرف واحد وهتسبب جر*ح أعمق من اللي قابله وأخذت تبكي فالبكاء هو الحل الأنسب في ذلك الوقت
عند أسد ونسمه
وصل أسد ونسمه على القصر وكل واحد دخل اوضته
نسمه دخلت اوضتها وغيرت هدومها لبست بجامه بيتي لونها وردي هاديه وسابت العنان لشاعرها وراحت تذاكر
بس فجأة الباب خبط وكان أسد
نسمه...... اتفضل
دخل أسد وانصدم من جمال نسمه وجمال شعرها
نسمه بابتسامة........ خير يا أسد
أسد...... ممكن اقعد واتكلم معاكي شويه
نسمه........ ايوه اتفضل، راح أسد وقعد قدام نسمه
أسد......... أنا لحد دلوقتي مش فاهم ايه سبب تغيرك معايا كدا بالشكل دا
نسمه بابتسامة بسيطة....... هقلك، الإنسان لما بيغلط بيكون في حالتين الأولى يفضل مستمر على الغلط دا والتانيه يصحح الغلط دا وأنا فضلت الحالة التانيه عن الأولى الاعتذار مش بيــ...ــقلل من قيمه الواحد لا الاعتذار أجمل من كدا أنا لما تعتذر على حاجة غلط عملتها بكون بكدا برضى ضميري اللي بيا*نبني و برضى ربي اللي غضب عليا أنا غلطت في حققك لما قولت كدا بدل ما كنت بغلط فيك كان لازم على الأقل احاول اساعدك
أسد......... تساعديني
نسمه........ ايوه اساعدك، متقولش أن أنا أسد الشرقاوي مش محتاج مساعده كلنا بلا استثناء محتاجين مساعده في الدنيا دي سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم استطاع أنه يفوز بغزواته بفضل مساعده ربنا ليه في الأول وبعدها دعم الصحابه ليه، كلنا محتاجين مساعده من ربنا ومن الناس اللي حوالينا بس المفروض لما نختار المساعده من حوالينا نختارها من الناس الكويسه مش من اي حد، أنا كان المفروض أساعدك إنك تتغير وتقرب من ربنا وتبعد عن الطريق اللي أنت ماشي فيه دا بس أنا غلطت علشان كدا اعتذرت وأنا مش حاسة بأي قلة قيمه ولا أن أنا جيت على كرامتي بالعكس أنا كدا حسيت إني ماشيه على الطريق اللي بابا الله يرحمه حطني فيه طريق النور طريق رضا الله
أسد..............انت صريحة اوي
نسمه......... مش موضوع صراحة ولا مش صراحة الموضوع هو إني لما بشوف الغلط لازم اصلحه مش اسيبه وامشي وكل إنسان لازم يعمل كدا، انا بستغرب من الشخص لما أجي اقوله ان اللي بيعمله دا غلط يرد ويقول دي حياتي ملكيش دخل فيها كلنا اخوه في الإسلام وبناء على كدا من واجبي اساعدك بس احنا ضعنا والقليل اللي قدر يحافظ على ثباته في الدنيا دي
أسد.......... أول مره اطلب من حد طلب بس نسمه ممكن تساعديني اتغير
نسمه......... مساعدتي ليك مش هتكون كافيه انت محتاج مساعده من ربنا قبل كل شيء وأنا هكون معاك أساعدك لان دا واجبي
أسد بابتسامة...... شكرا، شديدي حيلك يا دكتورة نسمه بقى
نسمه بضحك....... لسه بادري
أسد............. انتي ناويه تتخصصي في ايه
نسمه بحيره........ والله مش عارفه، بس في نفسي اطلع دكتورة نفسيه
أسد........ ايه السبب
نسمه بابتسامة............ عايزه أسألك سؤال
أسد اتفضلي.......... نسمه ايه هو المجنو*ن
أسد......... الشخص اللي!!!!!!مش عارف بصراحة بس أنا بسمع أن الشخص المجنو*ن دا بيكون عنده خـــ...ـلل بالعقل وتصرفاته بتكون غريبه ومش محسوبه دا غريب أنه ممكن يشكل خـــ...ـطر على الناس اللي حواليه
نسمه بابتسامة......... دا رأيك، تسمع رائي
أسد......... اتفضلي
نسمه............. أنا شايفه ان الإنسان اللي بيتقال عليه مجنو*ن دا بيكون شخص اتحمل فوق طاقته العقليه شخص بسبب الضغو*طات اللي حواليه وكثرتها عقله مبقاش عنده القدره أنه يواجهها ويلاقي حلول ليها، لما بيمشي في الشارع الناس تقعد تتمـ...ـــسخر عليه وتتـــ...ـنمر طب ياللي عمال تتـ...ـــنمر جربت وحطيت نفسك مكان الشخص دا وسمعت الكلام اللي بيتقال عليه وهل الكلام دا عجبك ماظنش طب طالما معجبكش ليه تقوله لغيرك طب انت عارف ان كلامك دا زاد ضغط على الشخص دا ضغط فوق ضغط والضغوطات عماله تزيد العقل بيخلق مكان في باطنه بيدخل الشخص دا في مكان بيلاقي هناك السعادة مفيش اي ضغط مفيش اي مشاكل مفيش اي تنـ...ــمر وبسبب كدا بتلاقي الشخص دا مش مهتم باللي حواليه لأنه شايف أن عالمه السعيد أفضل من العالم دا فبيروح للعالم دا، طرق المعالجة في الحالات اللي زي دي وأنك تواديه مستشفى المجا*نين غلط هو مش مجنو*ن هو محتاج حد يسمعه حد يفهمه حد يشوف مشا*كله دي كله ويقعد معاه ويحل مشكله مشكله حد يحس معاه بالأمان مش الخو*ف عايزه افهم ايه العلاج بالصــ...ــعقات الكهر*بائيه دي هو دا العلاج اللي هيعالج، المريض في الحالة دي محتاج معالمة زي معامله الأطفال مع بعض النصائح علشان نفضل محافظين على التوازن، هو دا رائي بس في الأول وفي الآخرة دي رائي أنا
أسد كان مصدوم من نسمه ومن تفكيرها اللي أعجب بيه
أسد باعجاب........... رأيك يحترم بجد وتفكيرك سابق سنك بجد أنا منبهر ومصدوم
نسمه بضحك........... متكسفنيش بقى
أسد بضحك............ لو والله
نسمه بضحك.......... 🙈🙈خلاص بقى
وقعد يضحك أسد ونسمه مع بعض
أسد.......يلا هسيبك أنا بقى دلوقتي وبلاش سهر كتير تمام بكره كملي مذاكره يلا روحي نامي
نسمه بضحك.......... حاضر في حاجة تانيه
أسد راح مسح على شعرها
أسد بابتسامة......... تصبحي على خير يا طفلتي وسبها ومشي
نسمه حست ان ابوها هو اللي كان بيتكلم ابتسامت وفضلت باصة للسماء شويه وراحت في النوم وهي على المكتب 
نزل أسد تحت وشاف مراد قاعد عند البا*ر أسد راح ليه
أسد باستغراب........... أنت بتعمل ايه هنا يا مراد أنت بتشر*ب
مراد.......... لا يا أسد أنا بس قاعد عمري ما هفكر حتى أني اشر*ب انت عايزني اغـ...ــضب ربنا يا أخي
أسد حس ان مراد زعلان راح وقعد جنبه
أسد....... فرح قالت ليك ايه
مراد بضحك بسخريه........ قالت يا ريتها ما قالت يا أسد يا ريتها
أسد........مراد مالك أنت كويس
مراد....... لا مش كويس يا أسد قلبي دا مجر*وح قلبي اتكــ...ـسر للمره التانيه يا أسد هو انا ليه مش مكتوب ليا إني افرح ليه أمي لما كنت صغير هجر*ت بابا وسابتنا لوحدنا بابا كان شايفني زعلان فبقي يوديني عند جدتي لأني كنت بحس بالسعادة لما بكون عندها بقيت اروح ليها يوميا وأفضل معاها جدتي كانت عايشه في حارة شعبيه على الرغم أنها كانت ممكن تشتري قصر بس اختارت الحياة دي حياة سعيده الجيران لبعضها بيتشاركوا في فرحهم وز*علهم ايد واحده وفي يوم لقيت جدتي بتقولي روح هات سكر من عند الجيران انا روحت وخبطت على الجيران فتحت ليا بنت كان عمرها خمس سنين عيونها كانت جميله جدا كان جميله وزي الملاك البرئ بس كان عليها لسان ســ...ــم طلبت منها سكر جابته ليا ومن بعدها بقينا أصحاب كنت كل يوم بتشد ليها عن اليوم اللي قابله كنت لما اعرف إنها تعــ...ــبت اجري جري عليها أفضل جنبها كانت ههههههه تدوخ الحاره كلها على ما تاخد الدوا كان كل الناس بيحبوها كانت مرحه ودمها خفيف خطفت قلبي وانا مكنتش اعرف خمس سنين فضلنا صحاب خمس سنين وفي يوم روحت ليها البيت لأننا كان متفقين إني هفسحها علشان كان عيد ميلادها فضلت اخبط على باب شقتهم ومفيش حد بيرد وفضلت اخبط و اخبط لحد لما واحد من الجيران قال إنهم سابوا البيت ومشوا انصدمت هي هي الزاي تسبني كدا احنا كان بنا وعد الزاي تعمل كدا وتخلف الوعد دا وساعتها افتكرت ماما لما سابتني أنا وابويا زعلت و روحت البيت دخلت اوضتي وفضلت اعيط اقنعت نفسي اني كنت متعود على وجودها معايا مش اكتر من كدا وإني هنساها زي ماهي اكيد ناستني بس تدريجيا اتأكدت إن دا مكنش تعود دا كان حب أنا حبيتها من كل قلبي فعلا، عشر سنين معرفش عنها حاجة خالص عشر سنين قلبي كان في كل ليله بيفتكر ملامحها الطفوليه ويحاول يرسم صوره ليها لما كبرت عشر سنين كنت عايش بعذ*اب مش مبينه لحد يا أسد عشر سنين وفي يوم وأنا بشوف سجلات طلبه السنه الأولى في الكليه لقيت اسمها بين الأسامي الاسم اللي انحفر في قلبي مصدقتش نفسي قولت اكيد دا تشابه أسماء مش اكتر دخلت المحاضره 
علشان اشرحها لقيتها بتتخا*نق مع حد من طلبه السنه التانيه نفس أسلوبها في الخنا*قه نفس حركتها نفس طريقه احر*جها للناس نفس شقاوتها نفس الوش اللي كان كل مره يحمر من الغضب وأخيرا نفس الكلمه اللي كانت بتقولها بعد كل خناقه هههههه سلاماتو عارف البنت دي مين هي فرح يا أسد انا مكنتش مصدق نفسي أنها هي بس فعلا هي بقت أجمل وأرق ههههههه ربنا يسامحني بقى عيونها احلوا اكتر من الأول كنت فرحان كنت عايز اجري واخدها في حضني بس لما سمعت اسمي معرفتنيش يا أسد زعلت هي نستنى خالص وعاشت حياتها قولت ابعد عنها بس ديما كنت بجرها للخنا*قه عايز اسمع صوتها وأفضل باصص لملامحها
أسد كان مصدوم من اللي سمعه هو الحب بيعمل كدا ومراد اللي محاكش قبل كدا عن حياته حاجة طلع مخبي الو*جع دا كله ومقلش عليه لحد
أسد راح وحضنه
مراد بدموع..............الغبيه مش عارفه إني عشقتها غبيه مش فاكراني ولا فاكره وعدنا لبعض غبيه طول عمرها وكر*هتني يا أسد حب عمري بيكر*هني اااااااااه على الو*جع دا اااااااااه
أسد.......... خلاص يا مراد اهدي
مراد بدموع............ مصدقت بقت ملكي بس في نفس الوقت بعيده عني ليه العذ*اب دا ليه
أسد.......... مراد
مراد هدأ ومسح دموعه وفضل قاعد شويه
واسد فضل قاعد معاه شويه
مراد......... ايوه صح أنت كنت جاي تعمل ايه هنا
أسد........ كنت جاي اتخلص من البا*ر دا وامحيه نهائيا لأن خلاص مش هشر*ب تاني
مراد بصدمة........... أنت بتتكلم بجد
أسد بضحك.......... ايوه مالك مصدوم كدا ليه
مراد......... أسد أنت تعبا*ن ولا فيك حاجة
أسد 😂😂....... لا متخفش أنا سليم بس أنا قررت إني اتوب واقرب من ربنا
مراد بابتسامة......... ربنا يهديك يا حبيبي وانت خدت الخطوه الصح وأنا معاك يلا تصبح على خير
أسد....... وانت من اهل الخير وتركه مراد ورجع لغرفته دخل لقى فرح نايمه على السرير وهي شبه الملاك
مراد في نفسه.............يا ترى العذ*اب الجاي ايه يا فرح وغطها وراح ينام على الكنبه اللي في الأوضة
عند أسد بعد ما اتخلص من كل الخــ...ــــمر طلع على اوضته بس راح يطمن على نسمه الأول دخل لقاها نايمه على المكتب ابتسم وراح شالها وحطها على السرير وغطها وفضل باصص عليها
أسد في نفسه............ مهما كان الشعور اللي جوايا نحيتك أنا مبسوط إنه موجود لأنه هو اللي هيغيرني و يحويلني للأحسن بس يا ترا هنفضل مع بعض ولا بعد تلت شهور هنفترق وابتسم وطلع من الأوضة وراح علشان ينام لأن اليوم كان متعب وكل اللي في القصر غطي في نوم عميق 
وكان هناك اللي بيراقب كل دا وابتسم ومشي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الصبح جه وحامل الكثير من المفاجأت
عند مراد وفرح
صحي مراد قبل فرح ولقاها لسه نايمه راح ليه وفضل باصص عليها وعلى شكلها البرئ وهي نايمه
مراد في نفسه.........نفسي أفضل اصحى واشوف وشك يا فرح نفسي تفضلي جنبي طول العمر نفسي تحسي بحبي وعشقي ليكي نفسي تفتكريني يا فرح وعيونه دمعت بس مسحها بسرعة ودخل الحمام
صحت فرح من نومها ولقت مراد في الحمام
فرح.............. كان نفسي أفضل معاك يا مراد نفسي أفضل بين أحضانك وتكون ليا أنا وبس نفسي الحب دا يكون من طرفين مش من طرفي أنا وبس نفسي إنك تكون اتجوزتني مش علشان حتت وعد لا علشان بتحبني أنا يا مراد بس أنا بقول ايه أنا كنت ومازلت بالنسبه ليك بنت عابره، وفاقت على طلوع مراد من الحمام وكان عا"ري الصدر ولابس بنطلون بس
فرح بصدمة........... عااااااااا انت يا بني آدم انت احترم نفسك والبس هدومك كامله هو مش عرض أزياء هو علشان تتطلع كدا وكانت مغميه عيونها
مراد........... افندم
فرح بغضب......... اتنــ...ــيل والبس هدومك كامله
مراد بيحاول يتحكم في ضحكاته
مراد ببراءه............ مش عارف
فرح بغضب........ ليه ايدك اتشـ...ـــلت ولا ايه اخلص بطل غلا*سه وانتــ...ـيل البس
مراد......... ايوه ايدي بتو*جعني أصلي اتخا*بطت فيها البارح وبتو*جعني جامد
فرح بغيظ........... اتخا*بطت فيها صح طب البس هدومك بدل ما اقول اكمل عليها واكـ...ـــسرها بقى
مراد ببراءه........... فرح ممكن اطلب منك طلب
فرح بغضب........... أنجز عايز ايه
مراد....... ممكن تيجي وتلبسيني التيشرت ممكن
فرح بغضب........... لا أنت شكلك كدا ناوي على مو*تك يا مراد
مراد........... بقيت احب اسمي دلوقتي، خلاص هنادي نعمات تيجي تلبسه ليا طالما انتي مش عايزه تساعديني
فرح حست بنا*ر الغيره (وأخيراً يا فرح 😂😂) وإنها عايزه تو*لع في مراد ونعمات مع بعض
فرح بغيره............. عندك استنى أنا مش ناقصه حد يقول كلام على الفاضي عليا تعاله اتنــ...ـيل البسك وقامت وخدودها محمره بشدة من الخجل والغضب في نفس الوقت وبدأت تلبس مراد التيشرت وخلصت
مراد راح وبا"س خدها
مراد بحب........... شكرا يا فرحي وبا*س خدها وطلع وهو بتوعد ليها أنه يجــ...ـننها و يخليها تحبه وبعدين يد*فنها بين أحضانه وابتسم ومشي
عند فرح
كانت مصدومه من اللي مراد عمله وكانت حاطة ايدها على خدها وتدريجيا ابتسمت وخدودها احمروا اكتر من الأول
فرح بابتسامة......... يا ريت لو كان دا حقيقة يا مراد يا ريت ودخلت الحمام
عند أسد
صحي على أذان الفجر قام اتوضي وصلي وراح علشان يطمن على نسمه ويشوفها إذا كانت صاحت ولا لااه بس كالعادة لقاها صاحيه وكانت خلصت صلاة
أسد بابتسامة.............صباح الخير
نسمه بابتسامة........... صباح النور
أسد.......... انتى فاضية النهارده
نسمه باستغراب........... ايوه النهارده مفيش جامعة بس ليه
أسد....... طب ممكن اقعد الأول بس
نسمه....... اووو آسفه اتفضل ودخل أسد
أسد..........نسمه هي فرح في حد في حياتها أو بتحب حد
نسمه...........أنا طبعي مش بحب الكد*ب ايوه في حد في حياتها يا أسد، بس قبل ما اقلك مين أنا حابه أسألك سؤال ممكن
أسد........... ايوه اتفضلي
نسمه بتوتر....... هو هو مراد بيحب فرح
أسد حس بنا*ر الغيره بتحر*ق جواه وحس أن نسمه ممكن بتحب مراد 
أسد بتسرع........... ايوه بيحبها لا دا بيعشقها، بس حس على نفسه وقد ايه هو اتسرع 
نسمه بفرحة....... بجد 
أسد استغرب المفروض تكون زعلانه بس هي فرحانه 
أسد باستغراب........... ايوه بس ليه السؤال دا 
نسمه خدت نفس عميق وحكت لاسد كل اللي فرح قالته ليها 
أسد انصدم من اللي سمعه وحكي لنسمه كل اللي مراد قاله 
نسمه بصدمة......... يعني في سوء تفاهم والاتنين بيحبوا بعض بس العناد والغرور والكرامه والكبرياء أسياد الموقف هنا 
أسد......... ايوه معاكي حق مراد مفكر أن فرح مش بتحبه وفرح مفكره إن مراد مفكرها بنت عابره ومش بيحبها والاتنين بيتعذ*بوا بنا*ر الحب 
نسمه............بس دا غلط الاتنين لازم ينسوا الكبرياء والكرامه والغرور دا ويعترفوا بحبهم لبعض أسد احنا لازم نساعدهم بس الأول لازم نفهم ليه مراد قال على فرح إنها بنت عابره 
أسد......... معاكي حق لازم نعرف الأول 
نسمه....... تمام نبقى نشوفه ونتكلم معاه 
أسد بغيره......... هشوفه أنا وهبقي احكيلك ايه اللي حصل ماشي 
نسمه استغربت تصرفه دا بس وافقت 
نسمه........ تمام 
أسد قام وطلع برا الأوضة وهو حاسس بنا*ر جواه وهو مش عارف يهديها كل ما تجيب اسم راجل على لسانها النا*ر دي بتزيد نزل وراح المكتب بتاعه وقعد يشتغل ويشغل نفسه في الشغل ويحاول يهرب من حقيقة هو مش عايزها تكون موجوده 
الكل كان متجمع على السفره 
الشرقاوى........ النهارده كلنا أجازه ايه رايكوا نطلع على المزرعه نغير جوا 
فرح بفرحه...........الله عليك يا باشا 
نسمه......... أنا معنديش مانع 
أسد.......... أنا عاندي شغل هخلصه وهلحقكم على المزرعة أنا ومراد وفؤاد 
مراد وفؤاد انصدموا لأنهم ميعرفوش ايه الشغل دا بس اتاكدوا انه حاجة مهمة لما شافوا غضب أسد اللي بيحاول يتحكم فيه 
الشرقاوي.......... تمام كدا نسمه فرح شكريه جهزوا نفسكوا يلا وأنا هبعت اجيب سلمي 
فؤاد باستغراب......... سلمي 
الشرقاوي........ ايوه بنت عمك هتشوفها في المزرعة بس الأول خلينا نجهز علشان نروح وقام الكل علشان يجهز 
أسد خاد مراد وفؤاد وراحوا على مخزن مهجور بس حواليه حراسه كبيره 
فؤاد........ احنا بنعمل ايه هنا 
مراد.......أسد انت جبتنا هنا ليه 
أسد بغضب.......... علشان ناخد حق نسمه وفرح من الز*فت معتز 
مراد هنا استشاط غضب لما افتكر أن معتز كان عايز يقرب من فرح، فؤاد كان خلاص وصل لمرحلة كان عايز يخلــ..ـص فيها على معتز دا 
دخل التلاته المخزن لقوا معتز واصحابه مربوطين ورجالة أسد عاملين معاهم الواجب وزياده 
أسد اتقدم وراح لمعتز ومسكه من شعره 
أسد بغضب......... بقى واحد زيك كان عايز يقرب لمراتي يا زبا*لة هند*مك على كل دمعة نزلت من عيونها اصبر، فؤاد راح ليه 
فؤاد بصوت كفحيح الأفعى........... انت فكرت تقرب لأختي وبايدك الو*سخه دي مسكت ايدها وخليت دموعها تنزل وأنا بقى هعلمك الأدب من أول وجديد انت واللي خلفوك علشان لو كانوا متربيين كانوا ربوك واخذ يضر*ب فيه بكل غضب وصحاب معتز كانوا شايفين غضب فؤاد اتر*عبوا وعرفوا أن نها*يتهم على ايده 
أسد ومراد راحوا و بعدوا فؤاد عن معتز اللي خلاص مبقاش سليم من كتر الضر*ب 
فؤاد بغضب............ إيدك اللي اتمدت على اختي دي وحياتك لقطــ..ــعها قدام عينيك 
مراد راح لمعتز
مراد بغضب......... أنا كنت ناوي ليك على نيه سو*ده بس ربنا رحمك مني وفؤاد ارحم مني عارف ليه لاني لو سبت نفسي عليك وحياتك مانت شايف النور تاني اذا كان انت او شويت الزبا*له اللي معاك بس أنا مش هعدي إنك اتجرات ومسكت فرح بايدك دي وخليت صحابك الزبا*لة دول يكتفوها ويلمسوها 
مراد بغضب صوت عالي............ هاتوه 
دخل شخص في عمر الخمسين كدا ورجالة أسد مسكينه 
مراد بغضب............دلوقتي بقي يا حج محمود تختار انقذ ابنك وتتنازل عن كل املاكك ولا تسيبه وتفضل الأملاك معاك 
محمود بص لمعتز بغضب 
محمود بغضب......... اتنازل عن املاكي ايه بقى شقى عمري اضيعه على غلطه من عيل لا طبعا اشبعوا بيه كدا كدا هو فاشل ومش محتاجه وترك المكان وذهب 
مراد بسخريه........ شوفت حتى أبوك اللي انت من دمه قال عليك فاشل وبا*عك بالر*خيص هههههههه بجد دلوقتي أنا مرتاح عارف ليه علشان انت دلوقتي مد*مر ابوكي اللي كنت بتفتخر بيه باعك بس مراد لقى ابو معتز راجع 
محمود بص لمعتز
محمود........ من هنا ورايح لانت ابني ولا أنا اعرفك مش عايز سمعتي تبوظ على آخر الزمن على ايد واحد زيك سلام 
معتز كان مصدوم من اللي حصل أبوه اللي ديما كان بيفتخر بحبه قدام الكل وانه بيحبه ومستحيل يتخلى عنه با*عه أبوه اللي من صغره كان بيعلمه أن اي حاجة الراجل بيكون عايزه لازم تكون تحت ايده ولو بالا*جبار ابوه اللي معلمهوش الصح من الغلط بس مع كل دا هو كان بيحبه بشده با*عه كدا وفجأة عيونه بدأت تدمع 
معتز بدموع......... عندك حق يا دكتور مراد أنا ابويا باعني بالر*خيص لأني طول عمري كنت عنده ر*خيص كنت مفكر اني غالي عنده بس كل تفكيري كان غلط كنت بفضل اعمل الغلط وهو كان بيشجعني عليه ولا مره جرب ينصحني ولا مره لو كنت غالي عليه لو بيحبني كان نصحني كان لما غلطت اول مره كان ضر*بني وعلمني الصح بس معملش كدا، أنا غلطت ومستعد اتحمل تمن غلطي دا وأنا بشيل الذ*نب من على صحابي أنا بتحمل كام المسؤليه بس سيبهم في حالهم أرجوك اقتــ...ـلني وريحني من الو*جع دا 
أسد هنا افتكر نسمه لما قالت اننا كلنا محتاجين مساعدة مفيش حد مش محتاج مساعدة وان الإنسان لما بيغلط قدامه طريقين الأول يفضل مكمل في الغلط والتاني إنه يرجع عنه ويبعد عن الغلط دا ويصححه 
أسد اتقدم ناحيه معتز 
معتز حس ان نها*يته قربت خلاص بس كان زعلان لان مجتش فرصه علشان يصحح غلطاته دي ، بس اتفاجأ أن أسد بيفك قيده وكمان  حضنه 
الكل كان مصدوم حتى مراد وفؤاد ومعتز 
أسد بعد عنه وقال 
أسد........ في حد قالي قبل كدا اننا كبشر محتاجين مساعده ديما وأننا لما بنغلط قدمنا طريقين الأول نفضل مكملين في طريق الغلط والتاني اننا نفوق ونصحح غلطنا ونبعد عن طريق الغلط وانت يا معتز فوقت ورجعت عن الغلط اللي كنت بتعمله أنا بصراحة كنت ناوي اخلــ...ـص عليك بس أنا شوفت في عيونك إنك نادم 
فؤاد بغضب........... أسد انت الزاي سمحته كدا 
مراد بغضب.......... فؤاد معاه حق يا أسد الزاي انت سمحته كدا 
أسد...........نسمه قالت ليا أن رب العالمين بيغفر الذ*نوب وبيسامح ف ليه احنا ك بشر مش بنسامح ليه 
فؤاد ومراد سكتوا وفهموا قصد أسد 
معتز دمع وفضل يعيط على سنين عمره اللي كان بيعمل فيها الغلط وبيفضل مكمل فيه 
معتز بدموع.......... شكرا شكرا إنك سامحني بجد شكرا يا استاذ أسد
أسد.......... مفيش استاذ أسد بنا انت أخويا يا معتز
معتز بدموع........ الزاي واحد زيي هيكون أخ لواحد زي حضرتك أنا دلوقتي واخذ يبكي
أسد بابتسامة.......... انت دلوقتي واحد من عيلتي يا معتز صح مفيش أي صلت دم بنا بس أنا بعتبرك زي مراد وفؤاد وزين اخويا فاهم ويلا بقى نوديك على المستشفى علشان نعالجك نمشي
فؤاد راح ناحيه معتز
فؤاد بمرح...... اعذرني بقى كنت برحبك بيك يا شقيق
معتز.......... وترحيبك عجبني اوي ومسك دماغه
مراد بمرح.......... هتسامح الدكتور بتاعك صح ولا شكلك عايز تســ...ـقط في الماده مش كدا
معتز.......... دا تهد*يد
مراد بضحك....... حصل
معتز بضحك......... لا خلاص أنا مسامح يا دكتور وأنا آسف علي اللي عملته أنا آسف
أسد بابتسامة............ يلا اللي فات ما*ت خلينا نمشي لان العيله مستنينا في المزرعة
معتز.......... هو أنا هاجي معاك الزاي اكيد
أسد بابتسامة.......... أنا هحل الموضوع بس خلينا نمشي الأول يلا
ومشي الشباب من المخزن دا
(أنا هسيبكوا تقرروا إذا اللي أسد دا عمله صح ولا غلط وهل كان من الصح أنه يعا*قبه ومش يسامحه واذا كان المفروض يعا*قبه ايه العـ...ــقاب اللي كان الأنسب ليه🙂🙂)
عند محمود الدمنهوري
رجل القصر بتاعه غضبان وكل الغضب مالكه
مراته......... مالك يا محمود في ايه
محمود بغضب...... معتز وقع بين ايدين أسد الشرقاوي
مراته بصدمة........ انت بتقول ايه هو السر انكشف
محمود بغضب جهنمي....... مستحيل ينكشف السر دا لو انكشف أسد هنــ...ــسفنا من على وش الأرض مستحيل السر دا لازم يفضل مستخبي
مراته........ هتعمل ايه
محمود بشر......... السر دا لازم يمو*ت بمو*ت معتز
مراته بصدمة......... هتــ....ـقتل ابنك يا محمود
محمود.................
مراته بدموع........ عارفه بس دا ابني أنا هتــ...ــقتله الزاي
محمود......................
مراته بدموع........ اعمل اللي أنت عايزه يا محمود انا طالعه فوق سلام
محمود بشر........... لازم تمو*ت يا معتز لازم
*************************************
وصل الشرقاوي والباقي للمزرعة
الشرقاوي....... الرحلة كانت متعبه خلينا نرتاح شويه على ما أسد وفؤاد ومراد يجوا، وطلع الكل يرتاح
وصل أسد والباقي للمزرعة
أسد...... فؤاد خد معتز اسبقنا لجوه عايز مراد في موضوع كدا
فؤاد تمام ودخل
مراد خير يا أسد عايزني في ايه
أسد....... مراد انت بتحب فرح
مراد........ أنا بعشقها مش بحبها بس
أسد....... امال قلت عليها ليه بنت عابره
مراد...... أنا مش فاهم قصدك وضح اكتر
أسد قص عليه كل اللي نسمه قالته
مراد بصدمة....... انت بتقول ايه فرح بتحبني وابتسم وعيونه دمعت من كتر الفرحه
أسد....... مراد انت ليه قولت كدا على فرح
مراد بغضب..... بنت غبيه زي ما قولت قبل كدا غبيه أنا يوميها مكنتش اقصدها هي أنا لما دخلت الجامعه كان في بنت بتقعد لازقه فيا كانت بنت مستفزه وفي اليوم دا صاحبي قالي انها شكلها بتحبك يا مراد وانتوا الاتنين ثنائي مناسب رديت وقولت أنها بنت عابره مش اكتر واني أنا مستحيل ابص لواحده من مستواها كده بس هي مسمعتش باقي الكلام كملت وقولت البنت اللي تفضل ورا شاب علشان يحبها وتفرض نفسها عليه مفيش اي واحد يقبل بواحده با*يعه نفسها كدا بس مجبتش سيره فرح أبدا غبيه الزاي مفكره إني معتبرها بنت عابره كدا غبيه بجد
أسد........ وأنت هتعمل ايه دلوقتي
مراد
مراد بتوعد........ الصبر الصبر بس يا أسد بس أنا عايز اعرف حاجة
أسد........ ايه هي
مراد........ أنا معاك أننا نسامح معتز بس ليه انت جبته معانا هنا وليه اعتبرته أخوك عايز افهم
أسد خاد نفس وبص للسماء
أسد.......... اللي قـ...ـــتل عمي أحمد كان محمود الدمنهوري
مراد بصدمة......... بتقول ايه
أسد........ ايوه هو اللي عمل كدا بس السبب أنا لسه مش عارفه لحد دلوقتي
مراد بصدمة........ أنا سمعت ان محمود الدمنهوري دا وعمك أحمد كانوا أعز صحاب أنا مش مصدق وايه علاقه معتز بدا
أسد........... العلاقه أن في اليوم اللي عمي أحمد شاف فيه محمود ومعتز اتقـــ...ـتل والجر*يمه دي اتسجلت على أساس أنها محاوله سر*قه واللي قـ...ـــتلوا عمي أحمد اتقــ...ــتلوا في نفس الليله اللي ما*ت فيها اكيد في سر مستخبي ورا كل دا بس ايه، لسه موصلتش ليه وإذا شخص قدر يقـ...ـــتل صاحبه اللي أكل معاه عيش وملح مش هيكون صعب عليه يقــ...ــتل ابنه دا غير التصرف اللي عمله النهارده في المخزن أكد ليا ان الإنسان دا مش بيحس ولا عنده أي مشاعر فعلشان كدا جبت معتز هنا وكوني اعتبره أخويا دا شي مش وِحش هو دلوقتي محتاج شخص يكون قريب منه
مراد بصدمة......... أنا مش مصدق
أسد............ اللي قولته دا مفيش اي حد لازم يعرفه يا مراد وخصوصا فؤاد ونسمه فؤاد لو عرف ممكن يتهور والتهور مش في صالحنا دلوقتي خالص
مراد بجديه............ تمام يا أسد بس انت عرفت كل دا الزاي
أسد......... في اليوم اللي عرفنا فيه بحقيقة نسمه وفؤاد مو*ت عمي كان مشكوك فيه وأنا طلبت من معارف ليا يجمعوا معلومات عن الحاد*ث دا ولما ربطت الأحداث دي كلها ببعضها اكتشفت الحقيقة دي
مراد........... بس ايه السر دا
أسد بغضب....... مهو دا اللي هيجنني ايه السر اللي خلي محمود يقـ...ـــتل عمي أحمد ايه هو
مراد............ اهدي يا أسد
أسد بغضب........ لما اعرف السر دا وحياة كل دمعه نزلت من عيونها لهكون مدفعه تمانها غالي
مراد.......... أسد انت حبيبت نسمه
أسد ببرود.......... لا يا مراد محبتهاش أنا قلبى مش اللي بيحب اللي بكنه لنسمه هو مشاعر الاحترام مش اكتر واقفل على الموضوع دا و خلينا نخش يلا ودخل أسد
مراد بضحك......... اهرب برحتك يا أسد بس اللي أنت متعرفهوش إنك داخلت دايرة مهما لفيت هتفضل ترجع لنفس النقطة دي دايرة الحب، بس افتكر فرح وافتكر لما أسد قاله انها بتحبه ابتسم وباص للسماء
مراد بابتسامة............. طلعتي فاكراني لا وكمان حباني ومخبييه يا فرح ماشي مبقاش مراد الألفي لو مخليتك تكون بين أحضاني قريب بحبك يا مجنونه هههه ودخل مراد
************************************
دخول فؤاد ومعتز للبيت
فؤاد باستغراب....... هو النور مطفي ليه معتز استنى هنا على ما اشغله وراح
فرح كانت نازله تشرب مايه وشافت خيال
فرح بخضه...........حرا*مي وجاي يسر*ق في عز النهار يا بجا*حتك يا أخي بس والنبي ما انت معدي من تحت ايديا و قلعت الشبـ...ـــشب اللي كانت لبساه
فرح 😈😈........ اتصلوا بالاسعاف بقى ونطت على الشخص دا من ورا وفضلت متعلقه فيه وبتضر*ب على دماغه بالشبشب
فرح بغضب....... بقى جاي تسر*ق بيت فرح فيه يا معــ...ــفن يا زبا*له لا وكمان جاي بالنهار يا أبو طويله يا ها*يف ليه و النبي لوريك وأخذت تضر*ب فيه
معتز سمع صوت ضر*ب استخبي
فرح بصوت....... حرا*مي يا أبو فواز يا أم فواز يا نسمه يا جاسر باشا انتوا يا ميتــ...ــين البيت بيتسر*ق
الكل نزل على صوت فرح العالي ودا كان على دخلت أسد ومراد
النور اشتغل
أسد بصدمة.......... ايه ده
نسمه بضحك.......... فرح انتي
الشرقاوي بضحك........ مش قولت كار*ثه محدش صدقني ايه اللي انتي عملاه في الواد دا
فرح بمرح......... مسكت أبو طويله دا بيسر*ق ف ف ف ايه ده فؤاد
كان فؤاد هو الحرا*مي ويا عيني الواد اتمر*مط
فؤاد بو*جع وغضب....... والله يا  فرح  الكلـ...ـب لهكون معلقك انزلي كسر*تي ضهري
فرح بغضب ولسه ما نزلتش
فرح بغضب.......... ليه يا خويا تخينه أنا يعني دا أنا ريشة يا أبو طويله أنت
فؤاد بغضب......... انزلي الغضروف جالي
فرح بغضب............ طب والله ماني نازله غير لما تعتذر يا أبو طويله أنت
مراد بغضب....... فررررررررررح
فرح اتخضت ونزلت بسرعة
فرح في نفسها...... يالهوي يالهوي يالهوووووي دا هينفخني
مراد راح ليها بغضب بس فجأة ابتسم بخبث وراح لفؤاد
مراد....... فؤاد أنت كويس
فؤاد بو*جع......... بنت صباح دغد*غت دماغي دا غير ضهري اللي أنا متأكد أن جاله الغضروف وفوق دا كله نفسي افهم انتي يا بنتي ايه حد يغـ...ـــض بالطريقه دا يا مفتر*يه
فرح بغضب....... الله طب قول الحمد لله بدل ما اجي اكمل عليك ثم حد يخش بالطريقه دي يا رجوله خضتني
فؤاد بأ*لم....... دا أنا اللي اتخضيت مش انتي اااااااااه
الكل كان واقف ومش قادرين يوقفوا ضحك
نسمه بضحك........ فؤاد انت كويس
فؤاد بأ*لم........... تعالي اسنديني يا نسمه اصل أنا مش قادر اتعدل اااااااااه ايه يا عم أنت
أسد بغيره........ اسندك أنا يا خويا تعاله وراح قعده بس لقى دماغ فؤاد بتجيب د*م
أسد......... فؤاد دماغك
فؤاد بوجع......... سلامتها
فرح........ اسمها سلاماتو يا قلود 😜😜
فؤاد بصلها بغيظ
سلمي دخلت وشافت الوضع دا
سلمي......... هو في ايه
أسد...... سلمي كويس إنك جيتي تعالي شوفي فؤاد
سلمي بصت على فؤاد وانصدمت من شكله اللي يسحر
😂😂خلينا نقول فؤاد عامل الزاي ماثي
اكيد الكل عارف الاسم هو بقى عنده تلاتين سنه برده كلنا عرفين بنيه جسم فؤاد عيونه لونها أخضر وشعره أسود وكثيف
نرجع للروايه
سلمي راحت لفؤاد وبدأت تعقم جر*حه وكان في حاجة بتشد سلمي لفؤاد بس هي مش عارفه هي ايه
اسد مش شايف معتز في اي مكان
أسد...... فؤاد آمال معتز فين
فؤاد بأ*لم..... اااااه حاسبي، والله يا خويا معرف أنا قولت ليه يستنى هنا على ما اشغل النور بس لقيت المرأة الخارقة بتنط عليا لحد ما وصلنا للحالة دي
أسد..... معتز معتز
طلع معتز من مكانه
معتز...... أنا هنا
فؤاد بأ*لم....... ااااااه راجل يا شبح أنت سبتني
معتز بضحك...... الله آمال هضحي بنفسي انت مكنتش شايف شكلك
فؤاد......... اخف بس هقوم اعلقك يا ز*فت ااااااه حاسبيييييييي
سلمي.... أنا اسفه
فؤاد بغمزه....... ولا يهمك يا جميل
سلمي خدودها احمروا من الخجل
وفجأة الكل سمع صوت تكسير ليلتفتوا لمصدر الصوت
أسد بصدمة..... نسمه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد طلع يجري على نسمه اللي و*قعت على الأرض من كتر الخو*ف والصدمه لما شافت معتز
أسد بخوف........ نسمه نسمه
نسمه كانت دموعها بتنزل ومش بترد
أسد شال نسمه ودخل بيها اوضتها
فرح بغضب....... ممكن افهم انتوا الزاي تيجبوا الحيو*ان دا هنا بس عارف كويس إنك جيت علشان اخلص القديم والجديد وجات تروح ليه لقت مراد شالها وطلع بيها على اوضتها
الشرقاوي.......... هو في ايه
فؤاد حكي ليه كل حاجة
الشرقاوى اتحرك ناحيه معتز
الشرقاوي........... أنا مش هقلك حاجة لا هعا*تبك ولا ها*ذيك خالص يا ابني طالما انت توبت وعرفت غلطك يبقى أنا ماليش حق إني اذ*يك
معتز بدموع........ أنا آسف
الشرقاوي بحنيه........... حصل خير المهم تعاله اعرفك مكان اوضتك
معتز بدموع........ هتفتح بيتك لواحد زيي
الشرقاوي.......... طالما أسد اعتبرك واحد من العيله يبقى الموضوع خلاص انتهى يلا بقى وراح معتز مع الشرقاوي
عند أسد ونسمه
أسد بخوف....... نسمه اهدي مفيش حاجة
نسمه بدموع....... هو هو هو
أسد بحزن............ اهدي أنا جنبك
نسمه بدموع...... هو بيعمل ايه هنا هو هو كان
أسد...... هقلك كل حاجة بس اهدي وقص أسد عليها كل اللي حصل
أسد......... أنا قولت ليكي كل حاجة والقرار ليكي يا نسمه بس أنا عملت اللي شوفته صح
نسمه قعدت تفكر وهدات شويه
نسمه بهدوء...... اللي أنت عملته دا صح يا أسد بس ليه جبته هنا
أسد........ صديقني لما يجي الوقت المناسب هقلك انتي واثقه فيا ولا لااه
نسمه خدت نفس عميق وهدات
نسمه....... تمام يا أسد اللي أنت عايزه
أسد...... في حاجة كمان
نسمه....... ايه تاني
أسد حكي ليها كل اللي مراد قاله
نسمه بصدمة......... يعني دا سوء تفاهم
أسد......... ايوه
نسمه...... فرح لازم تعرف كدا
أسد......... سيبي الموضوع دا لمراد
نسمه تمام يلا خلينا ننزل ونزلت نسمه هي واسد
_حبيتها يا أسد
أسد وقف مصدوم
_منتكرش العيون مش بتكد*ب حبيتها بس هي مستحيل تقبل بواحد زيك جوزها ابعد عنها وخليها تروح للأحسن منك
أسد لف وراه يشوف مين اللي بيتكلم بس ملقاش حد
أسد........ ايه اللي أنا سمعت دا
نسمه...... بتقول حاجة
أسد.... هااا لا مفيش يلا ونزل أسد
عند فرح ومراد
فرح بغضب...... نزلني يا باشا أنا مش كيس بطاطا أنا نزلنيييييييييييييييييي
مراد نزل فرح بغضب
مراد بغضب....... باااااااس ايه مبتفصليش خالص
فرح بغضب....... بقلك ايه ابعد عني وسبني اخلص التا*ر اللي عندي
مراد بضحك....... تا*ر انتي بجد مش معقوله 
فرح بغضب......... مراد هو مش وقت استظراف هو ابعد بقى عني 
مراد............ لا مش هبعد 
فرح........مراد ابعد لو سمحت 
مراد ببرود....... تمام يا فرح انا هبعد عنك خالص لأنك مش البنت اللي بحبها 
فرح بصدمة....... ايه
مراد ببرود........... ايوه مالك مصدومه كدا ليه 
فرح بصدمه.........انت انت بتتكلم بجد
مراد ببرود....... ايوه بتكلم بجد 
فرح بحزن تمام ربنا يفرح قلبك ديما 
مراد بجمود شكرا المهم هقلك ايه اللي حصل وحكي ليها مراد كل حاجة 
فرح بصدمة....... بقى في اب يعمل كدا، المهم تمام بس هو غلط مع نسمه وهي اللي تقرر ثم اكملت بتوتر هي هي مين حب عمرك 
مراد بجمود......... واحد متخصكيش لما نطلق هتجوزها ويلا خلينا ننزل  وسبقها ونزل 
مراد بخبث...... صبرك عليا بس يا فرح وأنا هعلمك الأدب وهعا*قبك على اللي عملتيه زمان ومشي 
فرح كانت مصدومه من تغير مراد المفاجئ دا بس حست بالغضب والغيره من البنت  اللي بيتكلم عنها مراد 
فرح بغضب......... ماشي يا مراد ماااااااااشي ونزلت 
تسريع للأحداث 
معتز اعتذر من نسمه وفرح وهما سامحوه و أسد اكتشف حاجة جديده صدمته صدمه العمر بس مقلش عليها لأي حد وفضلت العيله في المزرعه لمده اسبوع وكانوا مبسوطين ومشاعر أسد عماله تتطور تجاه نسمه وفرح هتمو*ت وتعرف مين البنت دي ومراد بيتعامل مع فرح ببرود عكس الشوق والنا*ر اللي جواه وسلمى بتتشد لفؤاد وفؤاد ولا اكنه هنا مش واخد باله من سلمي ومعتز قرب من أسد وفؤاد ومراد 
عند محمود الدمنهوري 
أحد رجالته....... معتز ابن حضرتك مع أسد الشرقاوي في مزرعته 
محمود بجمود........ خلــ....ــصوا عليه النهارده قبل بكره مفهوم 
الشخص...... تمام يا باشا وترك المكان 
محمود ببرود........ السر خلاص هيندفن النهارده معاك يا معتز 
عند معتز 
مسك تليفونه ورن على محمود بس مرتدش عليه فسجل ليه رساله صوتيه 
معتز بدموع........ ازيك يا بابا عامل ايه بتمنى إنك تكون بخير أنا مش عارف ليه حاسس ان نها*يتي قربت وإن عمري خلاص قرب يخلص أنا مش فارق معايا دا كله كل اللي عايزك تعرفه ان مهما عملت معايا ومهما كانت معاملتك معايا وحشه انا هفضل أحبك وافتخر بيك انا عارف اني مكنتش مهم عندك بس انت وماما حياتي كلها انا حاسس اني نها*يتي قربت وحابب اقلك خلي بالك من نفسك ومن ماما وبلاش تتعصب كتير علشان ضغطك وخلي بالك من ماما انا مش عارف امتى هرجع اشوفكوا تاني بحبك يا غالي وخلص تسجيل 
معتز مسح دموعه وطلع علشان يتمشى شويه هو حاسس بخنقه ومش عارف سببها ايه 
عند محمود 
كان بيسمع تسجيل معتز ودموعه مش مفارقه عيونه وفجأة سمع صوت طفل صغير 
الطفل......... انت بتعيط ليه 
محمود بدموع....... علشان هخسرك يا معتز 
معتز الصغير......... طب مانت اللي أمرت انك تقتلـــ...ــني برضاك 
محمود بدموع.......... مضطر اعمل كدا يا معتز 
معتز........... مضطر الزاي انت عندك الف حل يا بابا بس انت اخترت الأسهل أنا جاي اودعك واقلك سلام يا غالي واختفي الطفل دا 
محمود بدموع وخوف........ معتز لا وهنا افتكر محمود ذكرياته مع معتز من لما كان طفل لسه مولود لحد لما كبر وبقي شاب 
محمود بدموع....... أنا ايه اللي عملته دا مستحيل اقــ...ــتل ابني لا و مسك تليفونه وفضل يتصل على رجالته بس مفيش اي رد 
محمود بدموع........ مش هيحصلك حاجة يا معتز أنا جاي وطلع من القصر 
عند معتز 
كان ماشي ومش واخد باله أن في شخص مصو*ب عليه بس ظهر أسد فجأة هو وفؤاد ومراد 
أسد...... معتز مالك 
معتز....... مفيش بس مخنوق شويه قولت اطلع اتمشى شويه 
فؤاد......... عندك حق الجو هنا جامد  بس ايه سبب الخنقه دي 
معتز...... مش عارف يا فؤاد والله 
مراد....... احنا معاك يا معتز انت مش لوحدك 
معتز بضحك...... عارف وأنا!!!!!!!!! مكملش كلامه حتى وجد أسد وفؤاد ومراد معتز واقع على الأرض أثر رصا*صه اختر*قت جسمه 
أسد بصدمة......... معتز وراح ليه 
رجاله أسد جيهم لما سمعوا بضر*ب نا*ر وحصل اشتباك بينهم وبين رجاله محمود 
عند أسد والباقي 
معتز بأ*لم............ وأنا مبسوط إني اتعرفت عليكوا وانكوا اعتبرتوني واحد من العيله بس أظن أن نها*يتي خلاص جات كح كح كح كح 
أسد بدموع.......... مش هيحصلك حاجة وشال أسد وفؤاد ومراد معتز وحطوه في العربيه وطلعوا بسرعة على المستشفى 
أسد كان بيسوق بأقصى سرعة 
أسد بغضب........معتز خاليك معايا متغمضش عينيك فاهم فؤاد خاليه مفتح عنيه 
معتز بأ*لم........... خلاص يا أسد أنا نها*يتي قربت بس قول لبابا إني بحبه كح كح كح كح أنا شايف نور من بعيد يا أسد 
أسد بدموع........... اسكت متقولش كدا هتكون كويس وزود أسد السرعة وكان هيعمل اكتر من حاد*ثه بس ربنا ستر 
معتز بدأ يفقد وعيه تدريجيا 
(ملحوظه المزرعة اللي كانوا فيها كانت قريبه من مستشفى) وصل أسد وفؤاد للمستشفى ودخلوا معتز لغرفه العمليات 
أسد قعد على الأرض وهدومه كلها مليانه بد*م معتز 
مراد جاب الكل وراح على المستشفى 
محمود وصل المزرعه وشاف رجالته ميـ...ــتين وشاف د*م قلبه خفق بشده وخوف من سماع خبر إن معتز ما*ت 
عند أسد و الباقي 
بعد تلت ساعات خرج الدكتور 
الدكتور......... مين فيكوا أسد 
أسد....... أنا هو أسد 
الدكتور............ للأسف الاستاذ معتز بيحـــ...ـتضر وهو طالب يشوف حضرتك اتفضل 
أسد دخل لمعتز وشاف حالته عيونه دمعت 
أسد بدموع.......... لو حصلك حاجة يا معتز ساعتها هتشوف مني شي مش هيعجبك اصحى كدا وفوق انا هتصرف مع الدكتور دا قال بيقول إنك بتحـــ...ـتضر 
معتز بأ*لم...............جه وقت إني اروح يا أسد كنت حابب اشوف واقلك يا ريت كنت شوفتك وقابلتك من زمان يا ريت كنت اخويا يا أسد 
وبعد مده خرج أسد من الأوضة وهو منها*ر تماما 
فؤاد بدموع........ معتز ماله يا أسد 
أسد كان ساكت بس فجأة صرخ بعلو صوته 
أسد بدموع............. معتزززززززززززززززززززز 
هنا الكل عرف أن معتز خلاص ما*ت وفضلوا يعيطوا صح هما معرفهوش من زمان بس ساعات لما بنشوف الشخص من أول مره ونرتاح ليه بنتعلق بيه و مش بننساه  وبيكون قريب مننا  على عكس شخص عايش معايا من زمان ومش بيكون بالقرب دا 
*****************************
في مكان تاني أول مره نروح ليه 
_عرفت أن أسد الشرقاوي اتجوز 
_بتقول ايه لا مستحيل 
_زي ما بقولك كدا يا كوثر 
كوثر بغضب وحقـ...ــد........ أسد ليا أنا وبس 
_هتعملي ايه 
كوثر بخبث............الظاهر أن جه الوقت إني أظهر من تاني في حياة أسد وارجعه ليا 
ومن هنا الأحداث هتبدا 
مين كوثر دي وايه علاقتها بماضي أسد وايه مصير علاقه أسد ونسمه واسد ايه اللي عرفه وهل يا ترى حكايه معتز خالصت لحد كدا ومحمود هيعمل ايه بعد ما معتز ما*ت وايه السر اللي خلي محمود يقــ....ــتل أبو نسمه
لو محمود اتمسك وانت القاضي هتحكم عليه بايه بسبب اللي عمله

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عدي شهر على مو*ت معتز
عند محمود
كام قاعد وباصص على صور معتز من لما كان طفل لحد ما بقى شاب
محمود بدموع......... سامحني يا ابني أنا آسف سامحني يا ريت ما كنت سمعت لشيطا*ني قتلــ...ــتك بأيدي دول من بعدك مبقتش اشوف النوم طب ارجع ليا ثواني احضنك بس ثم اكمل بغضب كله بسبب أسد الشرقاوي كله بسبب لو مكنش ظهر في حياتك مكنتش عملت كدا بس وحياتك وغلاوتك عندي لهكون حا*رق دمه و مو*جع قلبه
******************************
عند قصر الشرقاوي
أسد كان قاعد بغرفه المكتب بتاعته
مراد بحزن......... لسه على الوضع دا بقاله شهر
فؤاد بحزن....... الله يرحمك يا معتز روحت وسبت و*جع في قلوبنا كلنا
مراد بحزن....... الله يرحمه
عند أسد
كان قاعد بيفتكر معتز وضحكته
أسد بدموع بعد عشرين سنه اكتشف انك عايش ومقدرش أحميك وغمض عيونه لتنزل تلك الدموع ليرجع أسد ضهره لورا ويفتكر
فلاش باك
وصل لاسد ورق أول ما شافه انصدم الورق دا كان موضح أن محمود الدمنهوري عا*قم ومش بيخلف
أسد بصدمة....... امال معتز ابن مين
صاحب أسد......... أسد أنا عرفت كل الحقيقه
أسد........ حقيقة ايه
صاحبه.......... قبل عشرين سنه والدتك كانت حامل في طفل وبعد الولاده اتقال ليهم أن الطفل دا ما*ت
أسد...... ايوه أنا فاكر الموضوع دا
صاحبه........ الدكتور ساعتها اندفع ليه فلوس علشان يقول كدا واخوك لسه عايش اخوك انبا*ع لمحمود الدمنهوري علشان يربيه دلوقتي اكيد عرفت مين اخوك
أسد بصدمة...... معتز
صاحبه...... ايوه عمك أحمد كان قبل ما يسيب البيت كان كشف حقيقة محمود وأنه بيخـــ...ـتلس أموال من الشركة وكان عارف إن محمود مش بيخلف يوم مقـ...ـــتل عمك، عمك شاف محمود ومعتز مع بعض في الملاهي عمك انصدم من اللي شافه لانه شاف محمود مع ولد وبيقوله بابا هو مفكرش في حاجة بس محمود فكر أن عمك شك فيه فقرر يخلــ...ـــص عليه وأمر بقــ...ــتله ودا اللي حصل
أسد بغضب.......... نها*يتوا على أيدي
صاحبه بتوتر........ في حاجة كمان
أسد بعضب....... هو لسه فيه ابدعني
صاحبه..........أمك ما*متتش مو*ته طبيعيه هي اتحط ليها مادة خلت ضر*بات القلب تبدأ تقل وتدريجيا بدأت تتعب وفي الاخر ما*تت وأبوك اكتشف دا كله من أربع شهور ومحمود هو المسؤول عن حالته دي
أسد جن جنونه في الوقت دا
أسد قام بغضب وكان لسه طالع بس صاحبه وقفه
صاحبه....... اهدي يا أسد محمود مش سهل
أسد بغضب...... همو*ته هو أ*ذى عيلتي يامه دا شيطا*ن شيطا*ن ولازم اخلص منه ابعد عني
صاحبه.......... اهدي دلوقتي المفروض لازم نفكر الزاي نجيب اللي مع محمود لأنهم هما كمان مشتركين في اللي عمله
أسد قعد بغضب وعروقه ظهرت وبدأ بتعرق بشده وعيونه احمرت من كتر الغضب والكر*ه للشخص دا
صاحبه............. هتعمل ايه دلوقتي
أسد بغضب........... كل اللي عرفته دا لازم يفضل سر لحد لما نوصل للي مشتركين مع الكلــ...ـب دا
صاحبه........ طب ومعتز
أسد......... ماله يا ماجد دا اخويا وهيفضل بينا
ماجد......... محمود مش هيسيب معتز يا أسد معتز دلوقتي بيشكل خطـــ...ـر على محمود علشان انت لو عرفت انه أخوك ساعتها انت ممكن تقـــ...ـتله
أسد بغضب...........يبقي يقرب منه أو يلمس شعره من رأسه
ماجد............ أسد المعلومات دي ممكن تسبب د*مار للكل
أسد بغضب...........ابن **********لعبها صح وقدر يفرقنا بس ليه يعمل دا كله
ماجد....... لسببين
أسد بترقب............ اللي هما
ماجد.......... الأول أن خسر أموال كتير لما الشراكة اتفضت بينه وبين عمك وأبوك فحب ينتــ...ــقم
أسد بغضب......... والتاني
ماجد بلع ريقه بصعوبه
أسد بغضب........ التاني
ماجد بخوف........... محمود كان بيحب أمك ولما اتجوزت أبوك هو زعل وحس بكـ...ــسره وغيره وغضب وقرر ينتـ...ـــقم 
أسد كأن برج من عاقله طار بسبب كميه الحقايق اللي ظهرت دي ومن حقا*رة محمود الدمنهوري ومن اللي عمله 
أسد بغضب........... نعمممممممم 
ماجد بتوتر......... أسد اهدي ارجوك 
أسد قام وفضل يكــ...ــسر في كل حاجة حواليه و وجهه احمر بشده من كتر الغضب 
أسد بغضب........ ماجد سبني دلوقتي 
ماجد...... بس 
أسد بغضب جهنمي...... قولتتتت سبنييييي دلوقتيييييي 
ماجد طلع من خوفه من أسد فهو الان أصبح مثل الأسد في الغابه 
عوده للحاضر 
أسد بدموع....... على الرغم من اني عرفت انك اخويا وكان من واجبي أحميك بس معرفتش للأسف أنا آسف وفجأة عيونه احمرت من شده الغضب وعروقه برزت 
أسد بغضب.......... بس بوعدك ان محمود الدمنهوري هيدفع تمن اللي عمله دا غالي يا معتز أنا بوعدك 
دخلت نسمه على أسد 
أسد اول ما شافها هدأ شويه وحاول يتحكم باعصابه 
أسد بهدوء...... خير يا نسمه 
نسمه دخلت وقفلت الباب وقعدت 
نسمه بهدوء أنا عارفه إنك زعلان على مو*ت معتز يا أسد بس الدنيا مش هتوقف على كدا 
أسد بهدوء عكس البر*كان اللي جواه 
أسد...... معاكي حق يا نسمه 
نسمه...........تقدر تعيط يا أسد بلاش تحبس دموعك وراحت وحطت ايدها على كتفه وكأنها ضغطت على الزر اللي هيريح أسد 
أسد حضنها وفضل يعيط 
نسمه كانت مصدومه من اللي أسد عمله وكانت حاسه بحاجة بتشدها لاسد 
نسمه بخوف........ أسد انت كويس 
أسد بدموع......... مش قادر يا نسمه جوايا و*جع كبير يا نسمه مش قادر حاسس إني مخنوق عايز ارتاح 
نسمه دمعت على حال أسد 
أسد بدموع............ ليه العالم كدا يا نسمه ليه الناس كدا ليه مش بيسبونا في حالنا ليه أنا تعبت خلاص وشد على احضانها أكتر 
نسمه طبطبت على ضهره وابتسمت ابتسامه بسيطة 
نسمه بدموع وابتسامه بسيطة....... هي الحياة كدا يا أسد لازم نكافح ونستحمل 
أسد بدموع........ لحد امتى هنفضل نستحمل يا نسمه لحد امتى وفضل حاضنها 
نسمه......... أسد قوم ارتاح شويه ونام تعاله معايا 
أسد قام معاها بدول ما يجادل لان تعب الروح وعذ*ابها كبير 
الكل شاف نسمه وهي بطلع أسد لاوضة وحالة أسد زعلوا 
نسمه حطت أسد على السرير وجات تمشي أسد مسك ايدها 
أسد بدموع......... افضلي ارجوكي 
نسمه حست بو*جع أسد فقررت تفضل جنبه 
أسد فضل ماسك ايدها كأنها هتهرب وبعد مده راح في النوم نسمه كانت بتبص على أسد وعلى ملامحه 
نسمه بهدوء.............مش عارفه ايه اللي بيحصلي يا أسد قبل كدا مكنتش بحب قربك ولا كنت بطيقه بس دلوقتي ليه مش زعلانه إنك قريب مني ليه مش زهقا*نه علشان ماسك ايدي ايه اللي بيحصل فيا يا أسد ويا ترى ايه نهايه الطريق اللي احنا ماشيين فيه دا وجات تقوم لقت أسد ماسك ايدها جامد حاولت تشيل ايدها بس مفيش فايده فضلت قاعده جنبه لحد لما غلبها النعاس ونامت جنبه 
*******************************
دخلت مرات محمود عليه وهو بيبكي 
مراته بحزن........ دلوقتي حسيت قد ايه انت بتحبه يا محمود دلوقتي كان فين الحب دا لما أمرت بقــ...ـتله كان فين صح هو مش ابنك اللي من لحمك و دمك بس انت اللي ربيته انت اللي علمته الزاي يمشي الزاي يقول بابا الزاي ياكل الزاي يضحك نسيت كل دا وخليت شيطا*نك يوسو*سلك و عملت غلطه هتفضل تند*م عليها طول عمرك يا محمود، وأنا غلطانه كان لازم امنعك بسبب خوفي منك وحبي ليك خليتك تقـــ...ـتل ابني وأخذت تبكي 
محمود بدموع.........كفايه يا رحمه كفايه كفايه العذ*اب اللي جوايا كفايه 
رحمه بدموع............. منك لله يا محمود منك لله حر*متني من ابني منك لله وفجأة وقعت رحمه 
محمود راح جري عليها 
محمود بخوف........ رحمه رحمه وطلع بيها على المستشفى 
الدكتور باسف....... البقاء لله ربنا يرحمها 
محمود بدموع....... لا لا حتى انتي يا رحمه لا واخذ يبكي 
الأيام بقت بتعدي و أسد بدأ في تد*مير محمود خاد منه كل شركاته وصادر كل املاكه ومخلاش لمحمود أي حاجة محمود اد*مر نفسيا بعد مو*ت رحمه ومعتز بقى بيتخيل رحمه في كل مكان هي ومعتز ودخل في حاله نفسيه 
وفي يوم 
ماجد........ مبروك يا أسد كل شركات الدمنهوري وقعت شركة ورا التانيه والاسهم كلها بقت في الأرض ومحمود دخل مصــ...ـحة عقليه 
أسد بغضب.......... لسه يا ماجد لسه أنا هخليه يشوف المو*ت ويتمناه بس ميلقهوش اصبر بس عليا 
ماجد........ أسد انت ناوي على ايه 
أسد بشر......... كل شـ...ــر يا ماجد كل شــ...ــر 
رجع أسد البيت لقى نسمه داخله من بوابه القصر هي وفرح كانوا راجعين من الجامعه 
أسد اول ما شاف نسمه ابتسم تدريجيا لأنه اتأكد انه بيحبها خلاص 
دخلوا القصر كلهم 
الشرقاوي بغضب........ وبعدين في الاتنين دول بقى كل واحد بيكابر 
فؤاد....... قصدك مين يا باشا 
الشرقاوي......... مين غيرهم أسد ونسمه 
مراد........ عندك حق كل واحد بيكابر 
فرح............ انا مكنتش هصدق أن أسد يحب نسمه ونسمه تحب أسد بس أنا شايفه الحب دا بعنيا بس هنعمل ايه علشان يعترفوا بالحب دا ونخلص 
شكريه........ أنا عندي خطه 
الشرقاوي...... ايه هي يا شكريه 
شكريه...........

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

عند أسد قرر يعمل مفاجأة لنسمه وراح ليها وخبط على الباب
نسمه....... اتفضل
أسد دخل
نسمه بابتسامة........ تعاله يا أسد
أسد....... فاضيه النهارده
نسمه........ ايوه
أسد....... طب جهزي نفسك هنخرج ايه رايك
نسمه فرحت جدا
نسمه بفرحة...... بجد
أسد بضحك.......... بجد يلا بقى
نسمه....... ثواني هكون جهزه
جهزت نسمه منزلت مع أسد وطلعوا
نسمه......... احنا راحين فين
أسد......... مفاجأة النهارده عدي المفاجأت بس اوكي
نسمه بضحك...... اووووو اوكي خلينا نشوف
وصل أسد ونسمه على الملاهي
نسمه أول ما شافتها عيونها دمعت
أسد بحب.......... أنا جنبك يا نسمه واللي راح خلاص راح
نسمه بدموع.......... في المكان دا أنا خسر*ت بابا يا أسد
أسد....... وفي المكان دا هتحسي أن أبوكي معاكي لان ليكي ذكريات هنا مع ابوكي ننزل بقى وصح الملاهي أنا حاجزها النهارده ليكي يعني مش هتلاقي اي شخص هنا غيري ننزل بقى
ونزل أسد هو ونسمه
نسمه كانت متردده في الأول انها تخش بس أسد فضل معها وبدأت نسمه تحس بالفرحة والسعادة من تاني
بدأ أسد ونسمه يروحوا لكل الألعاب واسد كان مبسوط لانه شاف نسمه بتضحك وكل مايسمع صوت ضحكتها كل ودقات قلبه بتزيد كان بيعملها على أساس أنها بنته
نسمه كانت فرحانه جدا
بعد مدة أسد طلع هو ونسمه من الملاهي وراحوا على مكان تاني
نسمه بفرحة........ راحين فين تاني يا أسد
أسد بابتسامه..........بتحبي البحر يا نسمه
نسمه بفرحة........ راحين البحر بجد
أسد....... ايوه
وصل أسد ونسمه عند البحر بعد مدة
نسمه نزلت من العربيه ملقتش أي حد على الشاطيء
أسد بابتسامه من وراها
أسد..... كل همي إنك تاخدي راحتك يا نمسه
نسمه ابتسمت وفضلت تلعب في الماية واسد كان واقف وبيراقبها
نسمه راحت وشدت أسد من ايده وفضلوا يلعبوا ويجروا ورا بعض لحد لما الليل حل
أسد بضحك....... طلعتي مجنو*نه
نسمه بضحك...... أنا!!!! طب والله أنا مظلو*مة يا باشا بس هدومي اتبلت دلوقتي اعمل ايه
أسد شاور ليها على مكان تروحه هتلاقي لبس تلبسه وتيجي ونسمه راحت للمكان دا دخلت وانصدمت كان اللبس عباره عن فستان أزرق طويل وكان جنبه ورقه وكان مكتوب فيها
" بتمنى تلبسيه يا نسمه بتمنى"
نسمه ابتسمت ولبست الفستان، الفستان كان محتشم بس علشان مفيش اي ناس حواليها سابت العنان لشعرها إنه يظهر لينفرد على ضهرها ذلك الشعر الأسود الحرير لعيطي جمالها جمالا آخر طلعت نسمه من المكان دا لتجد أسد ينتظرها وكان قد بدل ملابسه ببدله بيضاء وكان شكله وسيم جدا
أسد أول ما شاف نسمه انصدم من جمالها والزاي هي كدا راح واتقدم ليه
أسد بابتسامه زادته وسامه
أسد......... ممكن ترقصي معايا الرقصه دي
نسمه كانت حاسة بلغبطه في مشاعرها مش عارفه تحدد ايه اللي بيحصل معاها
نسمه بابتسامة...... ايوه وخادها أسد وراحوا ناحيه الشط
انبهرت نسمه من منظر الشط
كان الشط من قدام عليه حبات شبه اللؤلؤ ولونها أزرق بتنور كانت مديه للشط جمال خاص
شغل أسد اغنيه وبقي هو ونسمه بيرقصوا عليها
وكانت من أول دقيقه
بغير من عيني وأنا شايفك وده اللي وصلت ليه
لو اسمع اسمي بشفايفـك بقولك كرريه
وعمري ما هقدر اوصفلك بحبك قـد ايه
أسد كان بيبص لنسمه كأنه بيقولها مش عارف اوصف ليكي حبي ليكي بقى الزاي 
إرسمني في ليلك نجمة ضيها يلمع في العين
إكتبني في عمرك كلمة يحكوها الناس بعدين
انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرين
نسمه كانت بتبص لاسد كأنها بتقله معرفش الزاي حبيتك يا أسد معرفش بس كل اللي بتمناه دلوقتي إني افضل معاك 
. لو تطلبي مني عينيا لو تطلبي عمري كمان
هديكي سنيني الجيا وهكون راضي وفرحان
انتي اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان
أسد كان باصص لعيون  نسمه غيرتني يا نسمه من إنسان سـ...ــئ لإنسان احسن 
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفت بميت طريقة أغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفتي بميت طريقة تغيري حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
أنا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس أحلامي
قلبي في قربك متطمن خليك دايما ادامي
ده انا قبل ما بنطق كلمة بتكمل ليا كلامي
نسمه أنت اللي خلتني ارجع افرح تاني يا أسد بقيت السند ليا كل ما كانت دمعه تنزل من عيوني الاقيك جنبي بتمسحها 
ده وجـودك بيكملني خليتي حياتي حياة
إحساسي بحبك خدني وانا هفضل ماشـي وراه
حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانية أعيش بـراه
أسد في حضنك بقيت أحس بالأمان والراحة مش هقدر ابعد عنك يا نسمه 
فيه واحدة تمللي في ضهرك و في ضعفـــك هتقويك
تؤمرها حبيبي وأمرك هتقول شبيك لبيك
جنبك ولآخرعمرك هتعيش علشان ترضيك
نسمه بتمنى أفضل معاك طول العمر يا أسد 
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفت بميت طريقة أغير حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
ده من اول دقيقة لحبك قلبي مال..
عرفتي بميت طريقة تغيري حال بحال
بتوه بين الحقيقة يا عمري والخيال
كل واحد كان باصص لعيون التاني وجواه كلام كتير نفسه يقوله ليه
بس أسد مفكر نسمه مش بتحبه
ونسمه مفكره أسد مش بيحبها
فكل واحد قافل على مشاعره فضلوا يستمتعوا باللحظة دي مع بعض
أسد في نفسه........... نفسي الوقت يوقف هنا وأفضل جنبك طول العمر
نسمه في نفسها............. يااااااه لو الزمن يحس بيا ويوقف وأفضل جنبك وشايفاك طول العمر
الاغنيه خلصت وكل واحد فاق من خياله
نسمه طلعت تجري على جوه وبحاول تمنع دمو*عها من أنها تنزل
عند أسد فضل باصص على نسمه اللي طلعت تجري وعيونه دمعت
رجع أسد ونسمه للقصر وطول الطريق مفيش حد كان بيتكلم
نسمه دخلت القصر وهي بتعيط واسد دخل وراها وكل واحد طلع على اوضته وهنا كل واحد ساب العنان لنفسه أنه يطلع الوجع اللي جواه
عند فؤاد وسلمى
فؤاد كان ماسك صوره بنت وكان باصص عليها
فؤاد بدموع............ ليه عملتي كدا ليه
دخلت عليه سلمي وشافت فؤاد ودموعه وشافت ماسك صوره بنت حست بالو*جع ودموعها نزلت وطلعت بسرعة
سلمي بدموع و و*جع............ ليه الو*جع دا ليه انا حبيته ليه وفضلت تعيط
كل واحد راح ونام كل واحد عايز يهرب من الو*جع اللي بيحس بيه
حل الصباح
عند أسد تليفونه رن
أسد........ الو يا ماجد في ايه
ماجد........... أسد احنا راجعين مصر النهارده
أسد بفرحة......... بجد تمام هستناك في المطار أنا والعيله وقفل معاه
ونزل لقى الكل علي الصفرة ولكي نسمه بتحاول تهرب منه
أسد......... أنا عايز الكل يجهز في مفاجأة مستنيه الكل بسرعة
الشرقاوي........ مفاجأة ايه
أسد.......... هتعرفوا بس يلا بسرعة
الكل قام علشان يتجهز وطلعوا بالعربيات على المطار
أسد كان واقف مش قادر يتحمل أكتر من كدا وفجأة ماجد ظهر وكان معاه شخص كمان هو وزين 
ماجد بضحك.......... سلام عليكم، مالك يا أسد 
الشرقاوي...... وعليكم السلام
أسد بشوق....... هو فين
_أنا هنا
أسد دموعه نزلت بسبب الفرحة وراح وحضن الشخص دا
أسد بدموع......... وحشتني يا جز*مه
_هههههه أنا ليا اسم والله ثم في حد بيستقبل حد كدا
أسد بدموع......... وحشتني يا معتز وحشتني يا حبيب أخوك
زين بمرح..... ادا ادا ادا أنا كدا اغير ابعد ياض عن أخويا
معتز بضحك....... لا دا اخويا أنا كمان
أسد بدموع....... حبايب اخوكوا إنتوا والله
الشرقاوي بصدمة....... معتز انت عايش الزاي أنا مش فاهم وايه أخوك دي حد يفهمني
أسد مسح دموعه
أسد...... خالينا نرجع القصر وأنا هشرح هناك
رجع الكل القصر
وحكي أسد كل حاجة عرفها عن محمود ومعتز وعن مو*ت عمه أحمد الكل كان مصدوم
مراد بصدمة....... طب معتز عايش الزاي
أسد..... هقلك
فلاش باك
معتز بأ*لم...... كان نفسي تكون أخويا يا أسد
أسد بدموع........ وأنا أخوك يا معتز، معتز أنت اخويا من لحمي ود*مي أنت من عيله الشرقاوي
معتز بصدمة...... بتقول ايه
أسد بدموع........ هقلك بعدين بس الأول انت لازم تتطلع من هنا
معتز وهو بينزل دموعه وبياخد نفس
معتز......خلاص يا أسد أنا وصلت لنها*ية طريقي
أسد بدموع.....متقلش كدا
وفجأة ظهر ماجد هو وزين
أسد........ ماجد انت متأكد أن مفيش اي خـ...ــطر على معتز
ماجد......... الدكتور قال إنه اتعدى مرحلة الخــ..ـطر بس محتاج وقت على ما يخف بس أنا عملت زي ما قولت وخليت الدكتور يقول انه بيحــ...ــتضر
زين....... أسد احنا هنطلع معتز الزاي
أسد بص وراه يشوف معتز
أسد بدموع........... هحمي اخويا مهما كلف الأمر مني يا زين المهم أنا هطلع دلوقتي وهقول للكل أن معتز ما*ت وانت تحاول تتطلعوه بأي شكل ولما تتطلعوه هتلاقوا عربيه إسعاف متجهزه برا طلعوا معتز فيها وهيكون معاك طقم كامل من الأطباء وتختفوا عن الأنظار تمام على ما اجي ليكوا يلا وراح وحط ايده على شعر معتز وقال
أسد بدموع.............. هحميك مهما كلف الأمر يا معتز ودا وعد مني
عوده للحاضر
أسد....... بس دا اللي حصل
الشرقاوي راح وحضن معتز
الشرقاوي بدموع.......... نورت البيت يا حبيب جدك غالي وكنت ديما غالي
معتز بابتسامة.......... حبيبي يا جدو
الكل رحب بمعتز وكانوا فرحانين (زي ما انتوا فرحانين دلوقتي كدا)
فؤاد بغضب قام وكان طالع بس أسد مسك ايده
أسد بهدوء....... فؤاد اهدي
فؤاد بغضب....... اهدي الزاي ابن**********هو اللي قـــ...ـتل أبويا وكان عايز يقــ...ــتل أخوك د*مر ناس يامه وجه الوقت خلاص أنه يدفع تمن اللي عمله والنهارده أنا يا قا*تل يا مقتو*ل يا أسد طفح الكيل من الشخص دا بسببه أختي فضلت محمله نفسها ذ'نب هي معملتهوش بسببه أنا وأمي و نسمه خسـ...ــرنا بابا وخسرنا حنانه بسببه حصل حاجات كتيره غلط وجه الوقت خلاص إننا نصفي الحسابات كلها و زق ايد أسد وطلع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

طلع فؤاد من القصر وهو في كامل غضبه
بس لقى نسمه موقفاه
فؤاد بغضب...... نسمه سبيني
نسمه بهدوء.......... لا يا فؤاد أنا خســ...ـرت بابا مره بسبب الشخص دا ومش عايزه اخسرك ثم اكملت بدموع أنا ما صدقت لقيتك متسينيش
فؤاد هدأ وخاد نفس عميق هو دلوقتي مش لوحده نسمه وأمه معاه ولازم يحافظ على سعادتهم
فؤاد خاد نسمه في حضنه وقعد يهديها
فؤاد بحب....... خلاص اهدي يا روحي أنا مش هعمل حاجة خلاص
نسمه بدموع............ اوعدني يا فؤاد إنك متسينيش اوعدني
فؤاد بحب......بوعدك يا روحي
أسد كان شايف اللي بيحصل وكانت نا*ر الغيره بتا*كل فيه وكان عايز يجيب فؤاد ويعلمه الأدب علشان قرب من نسمه
أسد بغيره........ ما خلاص يا نحنوح أنت مش ظيطه هي ابعد عنها
فؤاد ضحك بشده فغيره أسد باينه اوي
فؤاد بضحك وخبث............ الله أختي احضنها براحتي وادخلها في قلبي لو الأمر تطلب كدا دي الحب الأول ليا وبا*س دماغها
أسد خلاص بدأت عيونه تحمر من الغضب وعروقه بدأت تظهر وبدأ يصب عرق
فرح بخوف........... راح راح فؤاد راح الله يرحمك يا أبو طويله أنت أسد هيعلقه
أسد بغضب.......... ابعد عنها يا فؤاد
فؤاد بخبث وضحك.............احط عمري قصاد حياتها دي اختي ابعد عنها الزاي دي نبض القلب يا عم مش كدا يا روح اخوكي
نسمه ابتسمت وهزت رأسها بمعنى ايوه
فرح بخوف........... يا بنت الغــ...ــبيه اهو اخوكي هيروح
شكريه بضحك....... شكرا يا فرح
فرح بمرح........ اهدي يا شكري على ما نشوف المصا*رعة الحرة دي
أسد بدأ يقرب من فؤاد
فرح بخوف....... سلم على الشهدا اللي معاك
مراد بضحك............ الواد راح فيها
معتز بضحك هو اللي أنا بفكر في دا صح
فرح بمرح....... صح يا أبو رحاب صح يا خويا
معتز بخبث........ طب ما نخليه يقول وخلاص
فرح بضحك...... حاولنا يا خويا بس اخوك دا حجر قلبه حجر محتاج شا*كوش ومصما*رين وكوبايه شاي وقلم وفنن بقى في الحجر دااااااااا🤫🤫🤫المصارعة بدأت اديلوا يا أسد وانت يا فؤاد اوعه تسكت ليه هنفــ...ـخك لو سكت
أسد راح وضر*ب فؤاد في بطنه
فؤاد بعد عن نسمه، هو محسش بآ*لام بس مثل إنه اتأ*لم
فؤاد بأ*لم...... اااااااااه
نسمه جرت عليه وبدأت تسنده
هنا أسد العفا*ريت اتنطت قدامه
نسمه بدموع وغضب.......... ايه اللي انت عملته دا فؤاد حبيبي انت كويس
فرح بضحك........ اوبا حبيبي شكلها هتو*لع يا بنت يا فرح هاتوا الفشار هاتوا الشاي
أسد بغضب....... متقوليش ليه حبيبي متجبيش سيرة اي راجل على لسانك فاهمة
نسمه بغضب........ ليه بقى
أسد بغضب........... كدا
نسمه بغضب.......... ايه السبب وليه تضر*ب اخويا كدا هو عملك ايه
أسد بغضب........ علشان حضنك ولمسك
نسمه بغضب.......... طب وفيها ايه
أسد بغضب.......... فيها اني حبيتك وبغير عليكي من الهوا حتى
لحظة سكوت عمت المكان
أسد كان في حالة غضب كبيره ونسمه في حالة صدمه من اللي سمعته وفؤاد والباقي كانوا مبسوطين لأنهم وصلوا لهدفهم وخطتتهم نجحت (الله عليكي يا شكريه دغد*غتي الواد حرام عليكي 😂😂)
فرح الفشار وقع منها من كتر الصدمة
فرح بصدمة...... واد يا معتز هو اللي أنا سمعته دا صح
معتز بضحك....... صح ثم ايه واد دي احترمي نفسك
فرح بغضب مصتنع....... نعم يا خويا قصدك ايه والله ابو ورده عايز يشتغل تحب ارجعه لشغله
معتز بضحك............ لا على ايه أنا لسه طالع من حاد*ثه اسفين يا عم
أسد فاق على نفسه و وعي للي قاله والزاي قال كدا
أسد بندم........ نسمه أنا
نسمه طلعت تجري من قدامه وهو طلع يجري وراها
دخلت نسمه الأوضة وكان وشها كله احمر قلعت الخمار والنقاب
دخل عليها أسد
أسد بندم............. نسمه أنا
لتقاطعه نسمه
نسمه و وشها احمر بشده وخدودها حمر
نسمه......... بحبك
أسد بندم......... أنا آسف!!!!!!!!!!!!!!!! قولتي ايه أنا سمعت ايه عيدي تاني
نسمه طلعت تجري على الحمام بس أسد لحق ومسك ايدها
أسد بفرحة......... بجد يا نسمه
نسمه كان وشها كله احمر من شدت الخجل الشديد
أسد لف وشها ليه وكان احمر
أسد بحب.........نسمه بصي ليا 
كانت عيون نسمه في الأرض بس رفعتهم لاسد 
أسد بفرحه.........انتي بجد بتحبيني 
نسمه وشها احمر اكتر وهزت راسها بمعنى ايوه 
أسد بحب........ عايز اسمعها منك يا قلبي 
دقات قلب نسمه بدأت تزيد بسبب الكلمه دي 
نسمه بخجل.......... أسد أنا أنا بحبك 
أسد هنا حضنها بشدة حضن شمل كل معاني الاشتياق كل معاني الحب والعشق 
أسد بدموع.......... وأنا بعشقك يا قلبي وبعد عنها فضل باصص ليها لمده 
نسمه حست بالخجل اكتر 
نسمه بتوتر....... انت بتبص كدا ليه 
أسد بفرحه........ مش مصدق اللي بيحصل يا نسمه
نسمه......... أسد انت بجد بتحبني 
أسد بضحك........ بحبك ايه أنا عديت المرحلة دي من زمان انا دلوقتي في مرحلة العشق يا نسمتي 
نسمه بفرحة........ بجد يا أسد 
أسد بحب........ بجد يا روح أسد ثم اكمل بخبث بقلك ايه 
نسمه........ ايه 
أسد.......... انتي عايزه تنزلي تحت 
نسمه مش فاهمة قصده 
نسمه......... لا ليه 
أسد شالها و كرد فعل نسمه اتعلقت في رقبته 
أسد بخبث....... طب انا عايز اثبتلك حبي تسمحي 
نسمه خدودها احمروا اكتر 
أسد بضحك....... يالهوي على الخدود دي اللي عايزه تتاكل دي تسمحي ليا يا نسمه 
نسمه هزت رأسها بمعنى ايوه وكانت متعلقه في رقبته و خجلها زاد 
أسد قرب ووووووووووو(عييييــ...ـييب نسكت احنا لحد كدا 😂😂😂😂) 
ننزل تحت ونسيب العرسان دول شويه افرحوا اهوي بارت مفهوش أي نكـ...ــد خالص 😂😂😂😂دعوة حلوه بقى ماثي،🥺🥺
الشرقاوي بضحك....... مالك يا بنتي روشتيني 
فرح بضحك........ اصل انا مش سامعة لا خبط ولا اي تكــ...ــسير ولا حتى صوت عالي هو الواد أسد دا قتــ...ــلتها ولا ايه ثم أنا عايزه اعمل الدور بتاعي ثم انت يا أبو طويله (فؤاد) مش كنا متفقين انه لما يعترف بحبه بتفضل تزعق فيه وتقول مستحيل اختي بحب واحد زيك والجو دا وانا كنت اخش وادافع و اهدي الموضوع انت جاسو*س ياض مش كدا اتكلم دافع عن نفسك بدل ما ا*علقك 
أنا...............دا انا هخلي مراد يعلــ...ــقك مراد 
مراد بضحك......... ايوه يا باشا 
أنا........ خود البت دي و سكتها كتفها مو*تها اعترف ليها بالحقيقه المهم خودها صدعتنا 
مراد راح وشال فرح
مراد بضحك.......... عن اذنكوا بقى يا جماعة ورانا كلام كتير وطلع مراد ومعاه فرح 
اانا....... اي خدمة يا فؤاد هديت الوضع ايوه صح بقلك في واحده كدا مش طا*يقاق خالص لو شافتك ممكن تنفـــ...ـخك هدى الموضوع شويه 😂😂😂
معتز بضحك...............مش قادر همو*ت 
فؤاد بغيظ............ مين البنت دي ماشي وطلع على اوضته 
معتز 🥺🥺......... طب وأنا مفيش اي حاجة كدا ولا كدا 
أنا.......... انت ليا يا باشا 😉😉🤭🤭🤭
معتز بضحك......... لا شكرا دا انتي هتمر*مطي أمي لا ياختي شوفيلي واحده من الفانز بتوعك تكون قمر كدا ماشي 
أنا........ نهارك أسو*د أنا عايز تخو*ني يا معتز طب ماشي ايامك الجايه سو*ده عليك 
معتز بضحك........... أعوذ بالله من الخبث و الخبائث 
أنا بضحك....... طب هنشوف الفانز هيقول ايه 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فرح بغضب...... نزلني يا اخ انت انا مش كيس بطاطا نزلنييييييييي
مراد........ باااااااااااس اسكتي اهدي شويه ثم اكمل بغيره، انت كنت بتكلمي معتز ليه هاااا ردي
مراد كان باين عليه الغضب
فرح بخوف........ اصل اصل، ابعد انت بتقرب كدا ليه
مراد بدأ يقرب وفرح بتبعد حد لو وصلت للحيطه
مراد....... فرح بصيلي
فرح كانت مش عارفه تعمل ايه حست ان كلامها خا*نها المراد سمعت مراد بينطق اسمها دقات قلبها زادت
مراد بنظرات حب......... فرح بصيلي
فرح لا اراديا بصت ليه
مراد بتوهان........ فرح عايز اقلك حاجة
فرح وهي تايهه في عيونه....... قول
مراد بحب......... بعشقك
فرح بصدمة ودموع........ ايه قولت ايه
مراد........ بحبك مش من سنه او شهور لا بحبك من أول مره شوفتك فيها حبك انزرع في قلبي يا فرح ليه ليه بعتي عني يا فرح
فرح بدموع....... علشان علشان
مراد...... إنك سمعيتني لما قولت إنها بنت عابره أنا عايز افهم أنتي غبـــ...ـيه كدا الزاي انا مستحيل اقول عليكي كدا فرح انتي النبض اللي في قلبي ليه عذ*بتني انا هقلك كنت بقول ايه وحكي ليها كل حاجة
فرح كانت دموعها نازله الزاي عملت كدا
مراد بدموع........ ليه عذ*بتني يا فرح ليه عشر سنين حرمتني منك عشر سنين من ضحكتك من عيونك من وجودك الحلو ليه يا فرح ليه مجتيش وصارحتيني ليه هونت عليكي يا فرح هونت للدرجه دي، مسك ايدها وحطها على قلبه
مراد بدموع وا*لم.......... دا كان بيمو*ت كل يوم عذ*اب الحب اللي كان بيحس فيه كان كبير يا فرح ياما اتمنيت انسيكي علشان قلبي يرتاح وانا ارتاح بس لا هو عمره ما نساكي عمره يا فرح عملتي ايه فيا عملتي ايه في قلبي ردي عليا عارفه انا انكــ...ــسرت مرتين في حياتي مره لما ماما سبتنا ومره لما انتي سيتيني ليه مكتوب ليا العذ*اب دا ليه حتى بعد لما شوفتك بعد عشر سنين كنت قريب وبعيد في نفس الوقت احساس كان اشبه ان روحك بتطلع بالبطي كنت لما اشوف حد يبص ليكي نظرات إعجاب ببقى عايز ادخلك واخبيكي عن عيون العالم ده وبعد دا كله كنتي بالساهل كدا عايزه تسيبيني كنتي عايزه تروحي لغيري ليييييييييه أنا عملت ايه في حياتي علشان اتعذ*ب كدا ليييييييييه دا❤️ بيتعذ*ب ليه ونزل على الأرض وفضل يعيط
(صعب كدا اننا نتحمل و*جع وعذ*اب زي دا الحب مر*ض و دواء في نفس الوقت)
فرح كانت مصدومه نش عارفه تتكلم تقول ايه بسبب سوء تفاهم هي فهمته غلط حصل كل دا ليه مروحتش ليه و واجتهه ولا لأني كنت خايفه اواجهه
فرح بدموع......... مراد أنا
مراد بدموع.......... انتي ايه يا فرح انتي ايه حتى لما عرفتي ان انا مراد صديقك كد*بتي عليا مثلتي إنك مش فاكراني قولتي كلام زاد الو*جع اللي في قلبي حرام عليكي بجد حرام عليكي أنا تعبت عايز اعيش حياتي في سلام في حب الطلب دا مش صعب آمال ليه مش بيتحقق ليه
فرح راحت وحضنته وفضلت تعيط
فرح بدموع........... آسفه كنت غبيه بس أنا مجبتش حد غيرك يا مراد حبك سكن في قلبي بجد
مراد بادلها الحضن
مراد بدموع.......... بعشقك يا مجنو*نه اوعك تسبيني يا فرح اوعك
فرح بدموع........ عمري ما هقدر اعملها يا مراد عمري
مراد بص لوشها ومسح دموعها وهي عملت كدا
مراد بحب....... دموعك غاليه عندي بلاش تنزل
فرح بحب........و*جعك ما*ذي لقلبي بلاش تتعذ*ب بحبك يا ساكن قلبي وكياني كله عشقي ليك اتعدى مرحله الجنو*ن بقيت اشوفك في أحلامي برسم عيونك برسم ضحكتك وأفضل اتخايل حياتي معاك بحبك يا مراد مرادي كنت ومازلت وهتفضل مرادي من الحياة دي وحضنته (مهو مراد مش الرومانسي لوحده 😂😂لازم فرح كمان ولا ايه)
مراد قام وشال فرح
فرح بخجل........ انت بتعمل ايه
مراد بخبث......... حاجة كنت همو*ت واعملها من ساعة ما اتجوزنا وغمز ليها
فرح شهقت بخجل
فرح بغضب وخجل........ نزلني ياض نزلنييييييييي ليقاطعها مراد بقــ......ـــبله سحبتهم في بحر عشقهم (😂😂😂افرحوا خلصنا من مراد وفرح كمان)
عند فؤاد جهز نفسه ونزل
فؤاد....... أنا ماشي راح الشركه
الشرقاوي....... الله يسهلك يا حبيبي امال أسد فين
فؤاد بضحك........... شكله واخدها اجازه النهارده يلا سلام عليكم
الشرقاوي بضحك......... عندك حق عبالك
فؤاد بضحك........ يا رب ومشي
سلمي كانت بتبص على أثر فؤاد بحزن والشرقاوي لاحظ كدا وفكر في حاجة
وصل فؤاد الشركة ودخل بطلته الجذابه للشركة وهبته المر*عبه وفهو في الشغل حاجة غير البيت
دخل وطلع على مكتبه
_تصدقي يا انجي الاستاذ فؤاد دا حاجة كدا جامده
انجي بغرور........ عادي يعني مفهوش حاجة يا نهال
نهال........... لا انتي شكلك عا*ميه دا مفهوش حاجة اسكتي انتي، يا بختها ياللي هتكون مراته
انجي بلامبلاه........ احنا مالنا
نهال....... الكل بيقول انه صعب التعامل معاه شخصية صعبه
انجي بتحدي......... مش عاليا
نهال بتحدي........ اوكي لو وقعتيه في حبك ليكي عندي اي حاجة تعمليها
انجي بسخريه........ اوكي وانا موافقه حاجة مش صعبه يعني
نهال بضحك....... هنشوف ياختي هنشوف وتركتها وذهبت
انجي بصت على باب مكتب فؤاد ونظرت بخبث
انجي بتحدي..... مش انجي اللي تخسر مش أنا
زين....... ايوه يا أحمد انا داخل المستشفى اهوت أبوك عامل ايه دلوقتي
_تعالي معانا حالا دلوقتي
_ابعد عني احسلك وشيل ايدك
زين انتبه للي بيحصل وراح ناحيه المكان دا
_بقلك هتيجي معانا وتعالجي ز*عيمنا
_وأنا قولت هاته هنا وبحذ*رك لآخر مره شيل ايدك دي احسن ما اكــ...ـسرها ليك
_ههههه ضحكتيني هتعملي ايه بضوافرك دي هتخر*بشي مياوو هههههههههههه
اتعصبت وبدأت وبحركة سريعة كانت ايده مكــ....ــسوره وجابته علي الأرض
_مالك يا روح أمك وشك جاب مية لون كدا ليه ايوه علشان روحت للمكانه للي يليق عليك مش كدا
_هاتوها
بدأت رجاله الشخص دا يهـــ...ـجموا على البنت دي بس هي كانت بتصدهم مر*مطتهم واحد واحد
_ولاء اهدي شويه
لتلتفت تلك الفتاة
ولاء بضحك........... انا كنت بقول ليهم كلمه بس يا جوجي
جني بضحك........ كلمه ربنا على الظا*لم قادر
ولاء🥺🥺.......... ماثي أنا زحلانه دلوقتي يا جوجي
جني بضحك......... خلاص حققك عليا ويلا بقى المريض مستني حضرتك
ولاء😑😑...... نسيت انا راحة عند مين
جني بضحك....... مجنو*نه وتركتها وذهبت
والأمن جه وطلع كل الشباب اللي ادغد*غوا برا ودا كله تحت نظرات الإعجاب من زين
زين باعجاب.......... يخرب عقلك دا انتي كارثه بجد والله وشكلي وقعت هههههههههه ومشي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخلت عليه وهو سرحان في شغله
انجي بخبث....... مستر فؤاد الملف اللي حضرتك طلبه اهوت
خاده منها من غير ما يبص عليها واتكلم
فؤاد......... آنسة انجي الملف الخاص بصفقه ****انا عايزه ضروري ودا مكان شغل مش بيت اهلك علشان تعملي كدا انا مش بحب الد*لع هنا اتفضلي يلا
كانت مصدومه من الشخص دا كانت فاتحة بوقها بطريقه مضحكة جدا
فؤاد رفع عيونه وشاف منظرها، ضحك بشده على منظرها فاقت هي على صوت ضحكته
فؤاد بضحك.......... شكلك فظيع يا آنسه انجي
طلعت من عنده جري و وشها كله احمر من شدت الخجل والغضب فؤاد مركزش عليها ورجع لشغله
*************************
_معتز عايش
محمود بصدمة...... عايش ابني عايش طب هو فين
_عايش ومع عيلته الأصلية عيله الشرقاوي وهو عرف الحقيقة
محمود بصدمة....... عرف
_ايوه أسد الشرقاوي قاله على كل حاجة وهو اللي د*مر شركاتك وحجز على كل املاكك ودخلك المستشفى دي
محمود الغضب والحــ....ــقد اتحكموا فيه خلاص
محمود بغضب........... هقــ...ــتله هحر*مه من كل حاجة بيحبها بس الأول لازم اطلع من هنا
_طلوعك سهل من هنا امر انت بس
محمود بغضب......... أسد الشرقاوي نهايتك على أيدي ثم اكمل بدموع وهرجع ابني لحضني تاني
_حتى بعد ما عرف حقيقتك ماظنش
محمود بغضب........ لا ظن معتز ابني أنا فاهم ابني انا ولو مرجعش برضاه هيرجع غصب عنه طلعني انت من هنا الأول بس وقول للاصحاب أن انا رجعت من جديد
_امرك يا باشا وتركه وذهب
محمود بغضب......... قبل كدا أحمد الشرقاوي فضحني وخسرني شراكة كبيره بعدها أبوك يا أسد خاد البنت اللي قلبي حبها ودق ليها بس مش هخليك تاخد ابني مني المرادي ابدا ابدا مش انا اللي اخسر مش انا بسببك يا أسد انا خسرت ابني ومراتى وانا هخسرك كل حاجة ودا وعد مني ليك دا وعد
***************************
دخلت انجي على فؤاد بالملف وهو خاده منها
فؤاد........ آنسه انجي جهزي الفريق اللي هيسافر شرم الشيخ  للمشروع واعملي حسابك انتي هتكوني من ضمن التيم دا تقدري تتفضلي دلوقتي ورجع بص للملف
طلعت وهي على آخرها من فؤاد
انجي بغضب وهي بتقلد طريقه فؤاد
انجي بغضب....... آنسة انجي جهزي الفريق اللي هيسافر شرم الشيخ نننننننننننني بارد
نهال بضحك........ في ايه يا انجي
انجي بغضب........ دا واحد أعصابه با*يعها شكله كدا بارد في معاملته رافع منا"خيره ياختي على ايه قال آنسه انجي نننننننننننني هاين عليا دلوقتي اروح وامسك دماغه اكــ...ـــسرها وأفضل اطلع غلي كله دا حتى مستر أسد مكنش بيعمل كدا هو بقى شكله عنده عقده من البنات الحلوين الظاهر كدا دا شخص
_بارد
انجي بغضب......... مظبوط
_معندهوش د*م
انجي بغضب.......... هو اصلا ميعرفش ايه هو الد*م
_فعلا دا حتى هو مستفز
انجي بغضب......... دا ايقونه استفزاز
_هو عايش الزاي كدا
انجي بغضب.......... اكيد على النــ...ــكد والمشاعر البارده عااااااااااا عايزه اضر*به وأفضل ماسكة في شعره واشد فيه
نهال كانت ماسكة نفسها من الضحك وكانت مر*عوبه
انجي...... مالك وكانت باصه ليها
_مفيش
فضلت تفتح وتغمض في عيونها كذا مره وفي الاخر بالعت ريقها بصعوبه
انجي بدموع وخوف في نفسها........ يالهوي دا هو اعمل ايه بس خطرت على بالها فكره
انجي......... محمد دا مفكر نفسه ايه علشان يعمل كدا انا مش الخد*امه اللي ابوه جايبها ليه
نهال بقت واقفه مصدومه من اللي انجي عملته
لتكمل انجي
انجي............ هاين عليا امسك شعره الأصفر دا احلقه ليه
والتفت لتجد فؤاد واقف ورافع حا*جب ليها ومبتسم بسخريه وساند على الباب
فؤاد بسخريه....... محمد هاااااا
انجي بتوتر........ مستر فؤاد حضرتك هنا من امتى
فؤاد........ مش مهم انا هنا من امتى كنت جاي اقلك اعملي ليا قهوه ساده و معاها حاجة تتاكل خفيفه وياريت لو كان بسكوت اوكي وعايزها تكون سخنه لو بارده هعمل تصرف مش هيعجبك وتركها وذهب وهو بيحاول يتحكم في ضحكته
انجي كانت واقفه والغيظ بيا*كل فيها وشكلها المر*اره جات ليها (😂😂😂احسن انا اصلا مش طا*يقة وجودك)
نهال بضحك......... ربنا معاكي
انجي بغيظ وغضب.............. اضحكي اضحكي ياختي مانتي امك مش داعيه عليكي، وفضلت تخبط برجلها في الأرض من كتر الغيظ
اليوم خلص بكل اللي فيه
وحل الليل
في قصر الشرقاوي
كانوا متجماعين على العشاء
فؤاد بضحك...........اقول مبروك ولا ايه
أسد ومراد بصوا لفؤاد بتوعد ليضحك هو الآخر بصوت عالي
نسمه كانت بتاكل وهي في قمة الخجل لما فؤاد قال اقول مبروك
فرح بضحك....... بقلك ايه يا أبو طويله انت عايزين نفرح بيك واهي تيجي اللي تريحنا منك شويه
فؤاد بضحك.......... لا شكرا أنا مش بفكر في الجواز دا دلوقتي لما ارجع من السفر هبقي افكر
سلمي بحزن....... انت مسافر
فؤاد....... ايوه شرم الشيخ مسافر ليها
فرح بفرحه...... شرم الله أنا عايز اروح ليها، 🥺🥺🥺
الشرقاوي بضحك....... خلاص نسافر مع فؤاد واهو اشوف الشغل ماشي الزاي هناك وبالمرة نغير جوه ايه رايك يا أسد انت ومراد
أسد...... معنديش مانع وبص لنسمه وغمز ليها واكمل كلامه اهو فعلا نغير جوه، نسمه وشها احمر اكتر بس بما انها لابسه نقاب مكنش باين بس أسد حس بخجلها فضحك
مراد....... ولا انا وبص لفرح وكمل كمان انا عايز اعمل ذكريات هناك وغمز ليها
فرح كانت بتشرب واول ما مراد عمل كدا شرقت وكبت المايه عليه
الكل ضحك على تصرف تلك المجنو*نة اللي بتدي مرح لأي جوي
الشرقاوي بضحك....... وانتي يا سلمى
سلمي....... معنديش مشكلة يا جدي
وأثناء حديثهم دخل زين وماجد ومعتز عليهم
معتز بمرح.......... حاسس ان في كا*رثه هتحصل بس شكلها كا*رثه فل مش كدا
أسد بضحك....... مسافرين شرم الشيخ ايه رايك في الكا*رثه دي
معتز........ احلى كا*رثه هو حد يطول يا أخي
زين....... اوعي على فرمت الساحل اللي جاي اهدوا عليا دا انا هبهركوا
ماجد بضحك......... طب بلاش والنبي اصل انا خايف من كتر الأنهار اطب ساكت
زين بضحك........ فداني يا خويا وبالمره ارجع وانا معايا عروسه بدل مانا مسنجل كدا
ماجد بضحك....... من ايه
معتز بضحك......... متسنجل
الكل فضل يضحك خلصوا اكل وكل واحد طلع على اوضته
نسمه اتنقلت لاوضة أسد خلاص وعدي الليل
وجه الصباح
الكل جهز نفسه للسفر
وانجي وباقي التيم راحوا على شرم الشيخ قبل فؤاد
وبعد مده الكل وصل شرم الشيخ
انجي كانت واقفه بتستقبل الكل
انجي بترحيب...... اهلا مستر جاسر اهلا مستر أسد وبصت لفؤاد بغيظ وقالت اهلا مستز فؤاد
الشرقاوي..... اهلا يا بنتي أخبار الشغل ايه
انجي بابتسامه...... كله تمام يا باشا اتفضل حضرتك غرفكم جاهزه محسن هيعرف كل واحد غرفته فين لاني حالا راحة الموقع
الشرقاوي........ تمام يا بنتي ربنا معاكي وفؤاد هيكون معاكي
انجي في سرها......... مانا راحة الموقع علشان مافضلش شايفه خلقته يقوم يجي معايا ليه هو حق ناس بتخلصه ناس تانيه ياااا رب صبرني
ابتسمت انجي ابتسامة مضحكة من كتر الغيظ
انجي.......اللي تشوفه حضرتك
الشرقاوي....... فؤاد روح معاها
فؤاد........ تمام يا جدي وراح فؤاد وانجي تحت نظرات سلمي الحا*رقه من كتر الغيظ والغيره
الكل طلع على غرفهم وارتاحوا لان السفر كان متعب
عند انجي وفؤاد
وصلوا للموقع
فؤاد كان واقف مع المهندسين اللي هناك وبيديهم تعليمات وانجي كانت بتشوف ورق المشروع وايه اللي ناقصه وايه اللي ناقص توقيع فيه وكانت مندمجه في شغلها
_حاسب لتوقعها، حاسب حااااااااسب
مجموعة الأنابيب الضخمة بتتشال بس حصل غلط و وقعت وكان مكان الوقعه قريب من انجي بس فؤاد لحقها وانقذها
انجي كانت مصدومه من اللي حصل وكانت ماسكة في هدوم فؤاد
فؤاد بيحاول يهديها
فؤاد......... خلاص يا انجي حصل خير اهدي اهدي
انجي بدموع.......... كانت كانت
فؤاد......... محصلش حاجة انتي كنتي بعيده عنها خلاص حصل خير اهدي بقى
انجي هدأت وبعدت عن فؤاد فؤاد حب يخفف عنها
فؤاد......... ادا انتي مكنتيش حاطه ميك اب
انجي...... نعممم
فؤاد........... دا أنا كنت مفكر إنك خلصتي نص علبة المكياج على وشك بس طلعت غلطان
انجي اتغاظت وغضبت منه
انجي بغضب........ لا خلتها ليك يمكن تحتاجها وسابت وقامت ومشت وهي بتخبط و بتقول كلام فؤاد مش فاهمة
فؤاد ضحك عليها وعلى تصرفاتها دي بس وشه اتغير لما افتكر اللي هي قالته قام وراح ليها بغضب لقاها طلعت على الاوتيل علشان تجيب ملف مهم طلع وراها
وصل الاوتيل وطلع على اوضتها وهو بكامل غضبه ولأن كان باب الأوضة بتاعتها مفتوح دخل
وانصدم من اللي شافه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخل وانصدم لما لقاها بتعيط راح ليها
فؤاد بقلق....... انجي انتي كويسه
انصدمت لما لقته قدمها مسحت دموعها
انجي بغضب....... انت الزاي تخش كدا يا محترم
فؤاد بغضب.........انجي احترمي نفسك
انجي بغضب...........اتفضل برا يا مستر فؤاد لو سمحت وبعدين انا محترمه اتفضل ومسكت ايده وطلعته برا وقفلت الباب وقعدت وراه وأخذت تتذكر
فلاش باك
بعد ما انجي سابت فؤاد لاقت شويه بنات جايين ناحيتها
البنت الأولي............ مش تبطلي بقى يا انجي كل يوم بتر*مي شباكك على واحد بشكل
البنت التانيه........ ايوه يا انجي مره مستر أسد ومره مستر زين ودلوقتي مستر فؤاد انتي مش بضيعي فرصه خالص دا احنا نتعلم منك بقى
انجي بغضب......... اخرسي يا زبا*لة احترمي نفسك
البنت الأولي......... متجيش تعملي دور الخضرة الشريفه دا علينا كلنا عارفين انك كنتي بتحاولي توقعي مستر أسد بس شوفتي في الآخر راح اتجوز واحده محترمه مش واحده زيك كدا
البنت التانيه............ يووووه يا سارة انجي مش من بتوع سابني واشغل اغاني حزينه انجي ماشيه على مبدأ سبتني غيرك أولى بيا مش كدا يا انجي ههههههههه
سارة بضحك....... عندك حق يا ريم هههههههههه
انجي سبتهم وطلعت تجري و دموعها مغرقه وشها
عوده للحاضر
انجي بدموع....... انا اللي عملت في نفسي كدا خليت اللي يسوا واللي ميسواش يتكلم عليا انا السبب كان لازم احافظ على كرمتي وعزت نفسي كان لازم اعمل كدا، خلاص لازم اراجع نفسي من تاني واصحح غلطي دا مش هسمح أن الغلط اللي عملته يتكرر تاني خلاص لازم اتغير
عند فؤاد
بعد ما انجي طلعته من الأوضة اتعصب من تصرفها دا
فؤاد بغضب....... متخــ...ــلفه البنت دي ولا ايه والله لعلمها الأدب وطلع برا الاوتيل خالص بس كان في عيون بتراقبهم وبدمع واكيد كلنا عرفنا مين ايوه كانت سلمي
طلعت تجري على البحر وفضلت تتمشى عليه بس لقت ماجد هناك
سلمي....... ازيك يا ماجد
ماجد بابتسامه........ اهلا يا سلمى
سلمي...... ماجد ممكن اتكلم معاك شويه انا حاسة اني مخنو*قه
ماجد....... اتفضلي انا سامعك
سلمي بدموع........ هو ليه الحب بيو*جع كدا
ماجد باستغراب...... الحب
سلمي بدموع......... ايوه الحب ليه لما تحب شخص بتتو*جع لما تلاقيه مع حد تاني كدا
ماجد بهدوء...... بصي يا سلمى انا هقلك على حاجة، الحب مش بأيد اي حد فينا كلنا بنوقع في الحب من غير ما نحس كلنا بتتمنى ان الشخص اللي بنحبه يكون من نصيبنا بس انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد احنا مش عارفين الخير لينا فين يمكن الشخص اللي بتحبيه بيكون بيحب شخص تاني بس عايز اسالك سؤال انتي لو اتجوزتي الشخص دا وهو بيحب حد تاني يا ترى انتي هتكوني مبسوطه في حياتك معاه وانتي شايفه في عيونه حب لحد تاني
سلمي سكتت ومردتش وماجد كمل
ماجد......... في مثل بيقول اتجوزي اللي يحبك ومتتجوزيش اللي انتي بتحبيه لان اللي بيحبك هتكون سعادتك الهدف الأول عنده مش هيخلي دمعه تنزل من عيونك هيحسسك بحنان الأب هتحسي إنك بنته مش مراته هيحسسك بحب الحبيب لحبيبته هتحسي إنك اسعد انسانه وقتها يا سلمى، كل واحد مكتوب ليه نصيب هيجي يوم وياخده حب الشخص دا ليكي هينسيكي حبك للشخص التاني وهيجبر الحب دا قلبك انه يحب الشخص اللي قدم ليكي حياته على طبق من ذهب فهمتي
سلمي دموعها زادت و هزت رأسها بمعنى ايوه
ماجد....... سلمي أنا مش بقول كدا علشان تزعلي لا انا بقول كدا علشان دي الحقيقة اللي كل واحد لازم يكون عارفها واعرفي ان ربنا ديما شايل ليكي الخير بس قولي يا رب بس تمام
سلمي بدموع....... تمام
ماجد بابتسامة....... نمسح الدموع دي بقي ونروح المطعم ناكل ولا هنقضيها نكـ..ـد وخلاص
سلمي بغضب مصتنع........قصدك انا نكـ..ــديه يا ماجد
ماجد وهو يتصنع الخوف......... مين قال كدا دا انتي فرفوشة خالص بس أمانه عليكي وديني المطعم انا عصافير بطني بتغني
سلمي بضحك....... طب يلا انت شكلك هتاكلني
ماجد بضحك...... مقدرش يا ستي دا أسد يعلقني يلا
مشوا وكان هناك من يراقبهم وابتسم
نسمه بملل....... يا أسد انا عايزه انزل اتمشى شويه فيها ايه
أسد بغيره........ فيها ايه فيها اني اي حد ممكن يشوفك ويعا*كسك وانا ساعتها ممكن اطلع روحه في ايديه فاسكتي يا نسمه احسنلك ولو على الخروج انا هخرجك بالليل بس لوحدينا
نسمه بضحك........ يا عمل بطل الغيره دي انت ناقص تحبسني
أسد بضحك........ طب والله انا عايز ادخلك جوايا مش عايز اي حد يشوفك غيري خالص
نسمه بضحك........ هههههههه لو والله
أسد بغمزه........ متيجي اقلك كلمه كدا
نسمه بضحك.......... ههههههه لا شكرا
أسد قام وراح ليها
أسد بخبث.......... هو بعد ههههههه دي في رفض، وشالها وراحوا لعالمهم الخاص (افرح براحتك الجاي كله غم بس اصبر عليا 😂😂😂😂)
مراد بغضب....... نعم يا اختي عايز تروحي فين
فرح بضحك.......... اهدي بس كدا يا عم هتلر انت
مراد بغيظ....... فرح متجـ...ــننيش أمي لا انتي مش طالعه
فرح بتحدي........ لا هطلع يا مراد وريني هتعمل ايه بقى
مراد قام وراح ليها وبدأ يقرب
مراد بخبث...... عايزه تعرفي انا هعمل ايه هاااا
فرح بتوتر.......... هاااا انت هتاخد على كلام عيله زي كدا يا عم انت تؤمر طلوع والله ماني طالعه بس ابعد كدا يا أبا الحج
مراد ببراءه.............هو انا هعمل حاجه
فرح بتوتر........ لا لسمح الله أنت طيب ابعد يا عم
مراد قرب منها اكتر ووووووو
دخل الحمام (😂😂😂بلاش شتا*يم ماشي)
مراد بضحك من ورا الباب
مراد....... يا قلــ...ـيله الأدب كنتي بتفكري في ايه يا فرح وضحك
فرح وشها جاب مية لون واتغاظت من مراد
فرح بغيظ....... ماشي يا مراد الز*فت اطلعلي من الحمام بس وانا هوريك
نزلت انجي بعد ما غيرت هدومها لدرس لونه وردي فاتح اللون  وكانت سايبه لشعرها العنان ذلك الشعر الأسود الطويل وكان حرير مع عيونها السودا كانت في غايه الجمال وراحت عند الشرقاوي اللي كان واقف مع فؤاد
انجي....... مستر جاسر الوفد الأجنبي وصل شرم وانا راحة اجيبه دلوقتي في أوامر تاني
الشرقاوي....... لا يا بنتي بس خلي بالك من نفسك ماشي
انجي بابتسامه...... تمام وجات تمشي سمعت صوت فؤاد
فؤاد بغضب........ انتي راحة كدا
انجي بعدم فهم....... افندم ايوه راحة كدا ليه السؤال دا
فؤاد بغضب......... يعني مش ملاحظة أن لبسك ملفت شويه للانظار
انجي بهدوء....... حضرتك انا شايفه ان لبسي مفهوش اي حاجة غلط وتاني حاجة لبسي دا شي يخصني مش يخص حد عن اذن حضرتك
فؤاد بغضب....... استنى أنا جاي معاكي اقابل الوفد عن اذنك يا جدي
الشرقاوي حاول بيتحكم في ضحكة...... تمام يا فؤاد
وراح فؤاد وانجي عند العربية وانجي جات تركب ورا
فؤاد بغضب...... انا مش سواق حضرتك علشان تركبي ورا تعالي اركبي قدام
انجي نفخت بضيق من تصرفه اللي مش مفهوم بس حبت تنهي النقاش دا فراحت تركب قدام وطول الطريق فؤاد عمال يبص عليها وهي باصة للطريق وسرحانه
فؤاد...... احممم هو أنا ممكن اسالك سؤال.
انجي ومازلت تنظر للطريق
انجي........ اتفضل حضرتك
فؤاد بتوتر......... هو ليه كنتي بتعيطي أنا آسف لو بدخل في شؤنك الخاصة
انجي بهدوء....... لا مفيش داعي للأسف بس أنا بفضل احتفظ الأسباب ليا انا آسفه مش هقدر اجاوب
فؤاد بصلها بغضب وغيظ ومشاعر تانيه مش عارفها ايه وسكت
قاطع السكوت تاني رنين هاتف انجي
انجي....... الو يا بابا
...............
انجي......... بس انا مش موافقه
..............
انجي........ انا اسفه بس انا مش موافقه على الجوازه دي أنا وخالد مختلفين كل الاختلاف عن بعضنا ياريت توصل ليهم إني مش موافقه
ابو انجي........ يا بنتي جربي قابليه بس
انجي.......... معلشي يا بابا انت عارف اني مش بحب كدا انا مضطره اقفل دلوقتي مع السلامة وخلي بالك من نفسك كلها أسبوع وراجعه يلا في رعاية الله وقفلت السكة ورجعت تبص للطريق 
فؤاد بغضب........ مين خالد دا
انجي......... ابن خالتي واظن ان مش من حق حضرتك تتدخل في خصوصيات غيرك
فؤاد نفخ بضيق من البنت دي ورجع بص للطريق وفضلوا ساكتين لحد لما وصلوا للمطار استقبلوا الوفد
روبن وهو شخص من الوفد دا
روبن...... اووو انجي لقد أصبحتي جميله عن المره السابقه
انجي ردت ببرود.......... نورت شرم مستر روبن
روبن استغرب تصرفها دا
روبن...... عزيزتي انجي ما بالك
انجي ببرود.......... حضرتك انت والوفد هتنزلوا في الاوتيل اللي مستر أسد ومستر فؤاد موجدين فيه ودي السيارة اللي هتوصل حضرتك للاوتيل اتفضل 
اتحرك روبن من غير ما يقول أي حاجة وانجي اتحركت كمان
وكان فؤاد هيطق من كتر الغضب والغيظ والغيره
*********************
خرج محمود من المستشفى وراح على قصر من بتوع أصحابه
محمود بخبث.............أسد الشرقاوي فين دلوقتي
أحد رجاله......... في شرم الشيخ
محمود...... معاه كل عيلته
الشخص......... ايوه، أوامرك
محمود بشر............. أول حد هنخـ...ــلص عليه هيكون مراته
الشخص........... حضرتك عندك خطه
محمود....... ايوه، هيحصل ايه لو أسد شاف مراته بتمو*ت قدامه وهو مش قادر ينقذها وبسبب كدا هيحصل خلاف بين أسد وفؤاد اخو مراته وكدا نكون عملنا أول شر*خ في العيله بعدها يجي دور سلمي أخت أسد هتحصل مرات أسد و هنبين أن فؤاد مقدرش ينقذها وهنا أسد هيفكر ان فؤاد بينــ...ــتقم منه علشان مانقذش نسمه والشر*خ هيكبر اكتر هتحصل عد*اوه بين أسد وفؤاد ودا المهم بعدها الشرقاوي هيحصل مرات أسد وسلمى اخت أسد هنبين أن أم نسمه هي السبب كانوع من الانتقا*م وكدا بنكون خلصنا الخطه الأولى
الشخص.............. تمام هنامر رجالنا يسافروا شرم ويبداءوا ينفذوا الخطه
محمود بشر........... لا سيبهم يستمتعوا باللحظات دي لأنها مش هتتكرر تاني هههههههههههههههههه أسد الشرقاوي دما*رك بدأ تك توك تك توك
********************************
وصلت لشرم وباين عليها أنها مش ناويه على خير
_كوثر اهلا نورتي شرم
كوثر بغرور.......... اكيد مش أنا كوثر اكيد لازم يكون ليا حضور خاص
_معاكي حق يا كوثر
كوثر بشر............ أسد فين
_************
كوثر...... تمام ومشت
الشرقاوي........ أنا مبسوط اننا اتجمعنا على العشاء
أسد بصوت واطي........ والله ماكنت عايز انزل كان الاكل طلع على الأوضة وخلاص وفضلنا هناك أنا ونسمه بس لا لازم حد يجي ويعصبني
فرح بمرح......... اوبااااااااا أنا مش عايزه حد يمنعني النهارده تمام أنا بقالي ساعة صايمه اشطا
معتز بضحك........ ساعة صعبتي عليا
فرح بمرح........... شوفت علشان تعرف، الباشا جوزي مقضيها أسماك وكابوريا واخطبوط وانا مقضيها خيار
مراد بصدمة.......... انا برده آمال مين اللي من شويه واكل كباب وكوفته
فرح ببراءه........ دا أنا كنت بسمي بس حتى اللقمه اللي باكلها باصص فيها يا طـ.ـــفس
مراد بغيظ....... ماشي يا فرح كله بحسابه
فرح بمرح........ الحساب عند ربنا يا برو اطلع واتحاسب
مراد بغيظ...... فرحححححح
فرح بضحك....... مزيكا اقسم بالله مزيكا في ودني
ليضحك الكل
دخلت عليهم وبالكل جرأه راحت وحضنت أسد لينصدم الكل
كوثر ومازلت تحضن أسد
كوثر........ وحشتني يا حبيبي
أسد بعد كوثر عنه
أسد بكل برود............... احترمي نفسك يا كوثر وانا دلوقتي شخص متجوز وابعدني عني علشان ماذ*كيش
كوثر بحقد......... بس أنا بحبك يا أسد
أسد ببرود..........وأنا بحب مراتي ومسك ايد نسمه وبا*سها قدام الكل
كوثر اتغاظت وراحت ناحيه نسمه
كوثر بحقد وغضب....... انتي بقى اللى سر*قتي مني أسد أنا كنت بسمع أن فين بنات بيطلع عليها خط*افه الرجاله بس مشوفتش بس دلوقتي شوفت يا نسمه ههههههه
أسد بغضب.......... كوثر احترمي نفسك
كوثر بغضب......... بقى تبعد عني بسبب دي واحده لابسه شوال اكيد لابسه النقاب دا علشان تخبي وشك، بقى تسبني أنا يا أسد علشان واحده زي دي متجيش حاجة جنبي أنا
أسد بغضب......... كوثر أنا ماسك نفسي بالعافيه عليكي روحي من هنا احسنلك
كوثر بخبث.......... طب هي تعرف اللي كان بنا ايه
أسد بغضب أكبر.......... كووووووووثر
كوثر بخبث......... أحب أقلك أن أنا كنت حامل من جوزك دا وعلشان هو مش عايز أطفال خلاني انزل البيبي يعني من الآخر متتعشميش في حاجة منه وايوه صح أحب اقلك كلها كام يوم وهيرميكي زي اللي رماه قبل كدا لأنك مش من مستواه خالص تشاو وخلي بالك من نفسك يا حبيبتي تشاو ومشت
كوثر في سرها.......... هترجعلي يا أسد وأنت ندمان ودا وعد مني وأول خطة نجحت زرعت الشـ...ــك في قلب حبيبة قلبك ههههههههه
نسمه بهدوء....... عندك استنى
أسد بص لنسمه
أسد....... نسمه أنا
نسمه بصت ليه بمعنى اهدي وراحت لكوثر اللي وقفت
نسمه بهدوء......... أولا كدا احب اقلك اني مش بحاسب أسد على ماضي ليه عارفه ليه لأني لما دخلت حياته هو اتغير عارفه ليه علشان يكسبني يا ترا هو عمل كدا معاكي ولا انتي كنتي سهلة أنه يكسبها
كوثر بغضب وغيظ...... انتي
نسمه بهدوء...... لسه مخلصتش كلامي
نسمه.......... عارفه أسد سابك ليه، لأنك بعـ...ــتي نفسك خلتيه ياخد اللي هو عايزه يبقى هيتعب نفسه ليه ويتجوزك الراجل لما يجي يتجوز هيتجوز واحد يكون واثق ان في غيابه هتقدر تصون بيته وعرضه هتكون أم صالحه لعياله وزوجه صالحه ليه هيتجوز واحده تكون محترمه عارفه دينها كويس محتشمه مش عارضه نفسها للي رايح وللي جاي ،هيحب أن اللي تكون أم لأولاده تكون ست حفظت على كرامتها وشرفها فهماني يا كوثر، وبالنسبة اللبس اللي بتقولي عليه شوال دا أحب اقلك ان اللبس دا هو اللي مديني احترام في عيون الناس دي كلها هو اللي مخلي ربنا راضي عني لاني ساتره نفسي بيه أنا مش مضطره أبين وشي واللي رايح واللي جاي يشوفه عارفه ليه لأني مش من النوع اللي يحب أن الناس تقعد تتفرج عليه ولا اكنه عرض أنا مش كدا وأنا بفتخر بحياتي وبنقابي وباللبس اللي لابساه وبحياتي دلوقتي وبجوزي كمان وأحب أقلك أن أنا مش خطا*فه رجاله أسد هو اللي اختار يكمل حياته معايا تمام أنا كدا خلصت كلامي
كوثر كانت بتبص على نسمه بغضب وكر*ه وحـ...ـقد وجات تمشي فرح نادت عليها
فرح بغضب......... استنى يا أختنا الر*قاصه أنتي
كوثر بغضب...... احترمي نفسك
فرح بسخريه........ على اساس ان انتي اللي عارفه الاحترام يا ههههههه كوثر، مش عيب عليكي لما تيجي تحضني راجل متجوز لا وكمان جايه تقول ان نسمه خطا*فه رجاله طب يا جماعة بزمتكم وبزمت الأكل اللي على السفره دا مين هنا خطا*فه رجاله
الكل بدأ يبص لكوثر باحتقا*ر
فرح راحت ليها
فرح بسخريه..............أول مره أشوف واحده تفضح نفسها أنها كانت ماشيه شما*ل تؤ تؤ تؤ تؤ يا حرام كنتي جايه هنا على اساس تعملي عرضه وتحرجي نسمه السحر انقلب عليكي وانتي اللي اتمسح بكرامتك الأرض بس احب اديكي هديه بسيطه
مسكت فرح كوبايه مايه وكبتها على كوثر
كوثر بصتلها بغضب وتوعد
فرح بسخريه............ اهو دا بقى يليق عليكي يا ههههههه كوثر ولو فكرتي تاني تا*ذي نسمه المره الجايه هعرفك الفضيحة بتكون الزاي تحبي تعرفي ولا هتغوري دلوقتي وتمشي من وشنا لأنك سده النفس والاكسجين مش راضي يخش يلا بلا قر*ف
كوثر مشت وهي بتتوعد ليهم كلهم
أسد بحزن........ نسمه أنا
نسمه...... عن اذنكوا أنا طالعه الأوضة وتركتهم ومشت واسد طلع وراها
فرح بغضب....... بنت******مصدقنا ان الموضوع هدأ بين أسد ونسمه ربنا يستر بقى
ماجد....... معتز انت كويس
معتز بدوخه...... ايوه أنا ك لم يكمل كلامه حتى سقط على الأرض مغشي عليه
والكل جرا عليه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

دخل أسد ورا نسمه ولقاها قاعده وبتعيط فراح ليها
أسد بحزن.......... نسمه أنا
نسمه بتمسح دموعها........... أسد أرجوك أنا مش عايزه اتكلم دلوقتي وجات تمشي أسد مسك ايدها
أسد بدموع وحزن........ نسمه صدقيني دا كان ماضي وأنا قفلت عليه صدقيني
نسمه بصت ليه بدموع
نسمه بدموع........ أسد أنا عارفه ان دا ماضي وأنك دلوقتي اتغيرت مبقتش أسد بتاع زمان دلوقتي انت اي حاجة تعملها بتحط أن ربنا يكون راضي عنها هدف قدام أي حاجه بعدت عن كل حاجة كانت بتغــ...ـضب ربنا انت اتغيرت وأنا بشهد بكدا وأنا زي ما قولت تحت أنا بفتخر إني مراتك يا أسد ومسحت دموعه، أسد حضنها
أسد....... ربنا يخليكي ليا أنا مش عارف من غيرك كان مصيري ايه وبعد عنها طب انتي كنتي بتعيطي ليه
نسمه بحزن......... لأني احر*جت كوثر قدام الكل ومكنش لازم اعمل كدا هي بالنهايه بنت وأنا هنــ...ــتها وجر*حت كرامتها
أسد بغضب....... نسمه الست دي قالت كلام غلط في حققك وطبيعي كان لازم تردي
نسمه بحزن........ لا يا أسد مش طبيعي مكنش لازم ارد الاسا*ئه بالاسا*ئه أنا متربتش على كدا مشكلتي إني لما بغضب مبقاش واعيه أنا بقول ايه بغلط وبرجع اند*م و دموعها نزلت
أسد بحب.......... يا ريت الكل بيفكر زيك كدا يا نسمه كان حال الناس مختلف دلوقتي يا حبيبتي الزمن اللي احنا فيه دلوقتي مش زمن الطيبه بتاع زمان زمنا دلوقتي مختلف زمان كان الناس بتتصفي بكلمتين حلوين دلوقتي مهما قولتي الغضب والحــ...ـقد بيفضل مالي القلوب إلا من رحم ربي زمان كانت الناس بتضحك في وشوش غيرها بنفس صافيه دلوقتي الناس تضحك في وشك انت مش عارف ورا الضحكه دي في ايه بس متأكد أن فيها أذ*ى ليك زمان كان لما حد يحصله حاجة تفضل الناس تدعي أنه ينجي من اللي فيه ولو سأل حد عن السبب كانوا يقول قول ربنا يقويه مش لازم تعرف دلوقتي لو حد حصله حاجة تلاقي وسائل التواصل الاجتماعي نازله كلام والناس تفضل تعيد وتزيد في الكلام مبقوش يسبوا حد في حاله إلا من رحم ربي أنتي طيبه يا نسمه وبسبب طيبتك دي الناس بتحترمك وبتقدرك بس مشكلتك إنك مفكره الناس زيك كدا لا يا حبيبتي الزمن دا مش زى زمن زمان وموضوع كوثر هي اللي بدأت من الأول هي اللي جابته لنفسها طبيعي كرد ليها انتي عملتي كدا انتي مش غلطانه يا روحي
نسمه حضنته
نسمه بدموع...... ربنا ما يحرمني منك ابدا يا أسد
أسد بابتسامه....... ولا يحرمني منك يا حبيبتي
وقاطع كلامهم رنين هاتف أسد وكان المتصل فؤاد
أسد بغيظ....... اعمل ايه في اخوكي دا توقيته غلط ديما
نسمه بضحك........ هههههه معلشي رد عليه
رد أسد على فؤاد
أسد...... الو يا ز*فت عايز ايه ارحمني
فؤاد بقلك....... أسد تعاله على المستشفى اللي قريبه من الاوتيل معتز تعــ...ــب فجأة ونقلناه للمستشفى
أسد بصدمة وخوف...... بتقول ايه طب احنا جايين وقفل معاه
نسمه بخوف........ خير يا أسد في ايه فؤاد ماله
أسد بخوف...... نسمه البسي حجابك ونقابك بسرعة معتز تــ..ـعب واتنقل للمستشفى
نسمه لبست حجابها ونقابها وراحت مع أسد للمستشفى وبعد مده وصلوا هناك وراحوا للعيله
أسد بخوف........ فؤاد معتز ماله والدكتور قال ايه
فؤاد...... اهدي يا أسد الدكتور لسه ما طلعش من عنده لحد دلوقتي
أسد بغضب....... اهدي الزاي يا فؤاد اخويا تعب فجأة وبتقول إنه لحد دلوقتي الدكتور مطلعش من عنده وعايزيي اهدي، و لاقي أسد دكتور دخل غرفه معتز أسد راح ليه ومسكه بغضب
أسد بغضب....... أخويا لو حصله حاجة لا رو"حك ولا حتى المستشفى دي هتشفي نا*ري فاهم روحك و المستشفى دي قصاد روحه
الدكتور بخوف...... حا حاضر ودخل بسرعة او بالمعنى الصح هرب من أسد
الكل كان واقف والتوتر زاد عليهم واسد واخدها رايح جاي قدام الأوضة والخوف مسيطر عليه ولكن قاطع خوفه خروج الدكتور
أسد....... اخويا عامل ايه
الدكتور بخوف من شكل أسد
الدكتور بخوف...... هو هو
أسد بغضب...... انت هتنقط اخلص اخويا ماله
الدكتور........ هو دلوقتي بخير بس اخو حضرتك أكل حاجة كانت الصلاحيه بتاعتها منتـ...ـــهيه ودا عمله تســ...ــمم بس الحمد لله هو دلوقتي بخير وتقدروا تخشوله قال كدا وطلع يجري
أسد دخل بسرعة لمعتز اللي كان نايم على السرير مش واعي لأي حاجة
أسد بغضب.......... حد فيكوا شاف معتز بياكل حاجة قبل العشا
ماجد....... لا يا أسد
معتز بدأ يفوق
معتز بتعب....... ااااه أنا فين
أسد بغضب........ في المستشفى يا استاذ
معتز بتعب....... أسد
أسد بدموع........... ينفع اللي أنت عملته دا كنت هتروح مني يا معتز متكررهاش تاني فاهم
معتز بتعب........ هو ايه اللي حصل
فرح..... ولا حاجة بس حضرتك كالت حاجة منتهيه الصلاحية قام جالك تسـ...ـــمم ودلوقتي انت على السرير اختصار الرحلة
أسد بغضب........ معتز انت كالت ايه
معتز بتذكر.......... شكولاته مش مهم يا أسد أنا دلوقتي بخير
أسد بغضب...... يعني ايه مش مهم انت كان ممكن تروح فيها قولي جبيتها منين
معتز بخوف...... مانا لو قولت انت اكيد هتروح تعمل حاجة وأنا خايف على اللي هناك
أسد بهدوء...... لا متخافش قول بس
معتز...... أمري لله *******
أسد......ماجد اظن انا مش هقلك تعمل ايه
ماجد......... تمام يا أسد وتركهم ماجد ومشي
تسريع للأحداث معتز خرج من المستشفى ورجع الاوتيل والكل رجع والكل دخل ينام ويرتاح
فؤاد معرفش ينام فطلع يتمشى شويه على البحر لقى انجي لسه صاحيه راح ليها
فؤاد....... مش خايفه
انجي بصت لقته فؤاد واقف بكل شموخه لوفت وشها للبحر تاني وردت
انجي..... من ايه
فؤاد راح وقعد جنبها
فؤاد......... من البحر
انجي........... هو البحر بيتخا*ف منه يا مستر
فؤاد........... أنا سمعت ان البحر غد*ار
انجي........مش اغد*ر من ناس وثقت فيهم يا مستر أنا عندي ان البحر يغد*ر بيا ولا إني انغد*ر من إنسان
فؤاد...... واو تفكير حلو
انجي قامت...... عن اذن حضرتك
فؤاد مسك ايدها
فؤاد.......... انجي تقدري تحكي ليا أنا أقدر أسمعك
انجي سحبت ايدها من ايد فؤاد
انجي بهدوء........ مفيش حاجة علشان احكيها يا مستر فؤاد عن اذن حضرتك
فؤاد....... انجي
انجي........... ايوه
فؤاد......... اقعدي أنا عايز اتكلم معاكي شويه
انجي........ آسفه بس غلط إني اتكلم معاك واني اقعد معاك كدا عن اذن حضرتك وتركته ومشت
فؤاد......... لا البنت دي فيها حاجة وأنا لازم اعرف
سلمي كانت شيفاهم ومقدرتش تمسك نفسها وتمسك ومشاعرها اكتر من كدا وفراحت لفؤاد
سلمي بغضب.......... فؤاد ايه علاقتك بانجي
فؤاد باستغراب...... علاقه علاقه ايه دي
سلمي بغضب....... فؤاد متستعــ...ـبطش عليا ايه اللي بيربطك بانجي
فؤاد بغضب....... سلمي الزمي حدودك وحتى لو في علاقه بيني وبين انجي انتي دخلك ايه عايز افهم
سلمي بغضب...... دخلي إني بحبك
فؤاد بصدمة........ بتحبيني
سلمي......... ايوه بحبك انت ايه معقول مش حاسس بمشاعري خالص الكل عرف بمشاعري تجاهك إلا أنت بحسك تتهر*ب من مشاعري دي ليه هاااا ليه فؤاد أنا بحبك وبقولها ليك وش لوش أنا بحبك
فؤاد................

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

فؤاد بهدوء........ بصلي يا سلمى أنا بحبك
سلمي بفرحة....... بجد
فؤاد بنفس الهدوء....... زي نسمه أنا بحبك زي نسمه أختي انتي بالنسبه ليا أختي التانيه وأي مشاعر من ناحيتي ليكي هي مشاعر الأخوة مش أكتر أنا معرفش امتى حسستك إني بحبك أو بينت ليكي كدا أنا بعاملك زي ما بعامل نسمه بالظبط معرفش الزاي خليتك تحسي بكدا أنا آسف بجد
سلمي بدموع..................أنت أنت
فؤاد بهدوء....... سلمي اسمعيني كويس الحب مش بأيد اي حد مننا، احنا مبنعرفش امتى حبينا ولا امتى الحب دخل حياتنا وأنا عارف الحقيقة دي لأني مريت بنفس التجربه قبل كدا، صدقيني أنا وأنتي مش لبعض اكيد هتلاقي الشخص الصح اللي يقدر يقدم ليكي الحب والاحترام صدقيني كلنا بنحب وكلنا بننجر*ح من الحب وكلنا بنلاقي اللي يداوي جر*ح الحب
سلمي كانت بتسمعه عيونها مليانه دموع وهي مش عارفه توقفهم
سلمي بدموع...............طب ليه محبتنيش زي ما حبيتك أنا فيا ايه ناقص علشان تحبني
فؤاد بهدوء....... سلمي الحب مش بالشكل أبدا الحب هو راحة إحساس بيجيلك لما تلاقى حبيبك قدامك عيونك الحب إحساس بياخدك لعالم تاني غير العالم دا الحب هو إحساس بيغير حياتك بيخليك تنسى أي ماضي وتفكر في المستقبل والحاضر سلمي أنا مفيش اى إحساس من الاحاسيس دي حستها معاكي لأنك اختي يا سلمى
سلمي بدموع........ ومين الشخص اللي أنت بتحبه يا فؤاد انجي مش كدا
فؤاد بهدوء....... ايوه يا سلمى أنا بحب انجي لو سماعك للكلام دا هيخليكي تعرفي ان أنا وانتي مش لبعض فا ايوه أنا بحب انجي
سلمي سابت فؤاد وطلعت تجري على اوضتها
فؤاد بص عليها بحزن
فؤاد بحزن............ صدقيني يا سلمى كدا احسن لينا أنا مش بحبك ولا هقدر أحبك بدعي ربنا إنك تكون بخير وإنك تلاقي الشخص اللي يستحق حبك بجد ورجع بص للبحر وافتكر لما قال إنه بيحب انجي
فؤاد....... انجي
دخلت سلمي غرفتها ورمت نفسها على السرير وفضلت تعيط كان كلام فؤاد بيتردد في ودانها كل جملة وخصوصا جمله ايوه انا بحب انجي
سلمي بدموع وانهيار.......... ليييييييه يا فؤاد أنا بحبك بجد ليه ليه محبتنيش ليه ااااااااااااه ليه كل ما اجي افرح ملحقش افرح ليه ليييييييييه أنا مخترتش إني أحبك قلبي هو اللي اختارك يا فؤاد قلبي وياريت ما اختارك مكنش اتعذ*ب دلوقتي اااااااااااااااااااااااه وفضلت تعيط وقامت دخلت الحمام وتحت الدش وقفت وشغلت المايه البارده على امل ان تهدأ تلك النا*ر بالقلب ولكن لم تنجح كيف لجر*ح سببه الحب أن يخف بالماء البارد بعد مده طلعت سلمي وغيرت هدومها ودخلت تنام هروبا من هذا الأ*لم
عند انجي كانت داخله الاوتيل بس لقت في بنت قاعده تعيط وكانت صغيره فراحت ليها
انجي بابتسامة......... القمر بيعيط ليه
البنت مردتش عليها وفضلت تعيط
انجي...... اممممم تمام يعني مش عايز الشكولاته الجميله اللي هناك دي
البنت بصت على المكان اللي بتشاور عليه انجي وكان عباره عن محل للحلويات ورجعت بصت لانجي بس سكتت
انجي بحب.......... الجميل اسمه ايه
البنت وهي بتمسح دموعها بكف ايدها الصغير
البنت......... حور
انجي...... الله تصدقي اسمك جميل يا حور زي شكلك كدا هاا قوليلي كنتي بتعيطي ليه
حور بدموع........ علشان ماما سابتني ومشت ورجعت تعيط
انجي حضنتها وعيونها دمعوا
انجي بابتسامة بسيطه........ عارفه يا حور انتي شبه الحوريات اللي بنشوفهم في التلفزيون
حور ببراءه....... بجد
انجي....... ايوه تسمعي كرتون اريل حوريه البحر
حور بضحك........ هههههه انتي بتسمعيه بس دا للصغيرين
انجي بوجه مضحك........ صغيرين هو انا مش صغيره ولا ايه ورافعت صوبع ايدها الصغير
حور بضحك......... لا انتي كبيره
انجي بضحك........ لا صغيره
حور....... لا كبيره
انجي بضحك......... لا صغيره طب انتي عندك كام سنه
حور حطت على ايدها عشر
حور....... دول كام
انجي...... عشره
حور شيلي منهم اتنين
انجي....... اتفضل تمانيه
حور....... حطي عليهم ٤
انجي....... بقوا ١٢
حور...........شيلي منهم ٦ اهو دا عمري بقى
انجي عرفت ان دي لعبه وحبت تلعبها مع حور علشان تضحكها وتنسيها زعلها
انجي......... اتفضل خمسه لا سابعه ثانيه كدا عشره نشيل منهم اتنين ونحط أربعة ونشيل سته ايه داااااا أنا مش عارفه قوليلي انتي
حور بضحك....... يتفضل ست يا هانم يا فا*شله
انجي بصدمة...... فا*شله بقى انا انجي يتقال عليا فا*شله لااااا خدي هنا يا بت انتي وطلعت حور تجري على الشط وانجي بتجري وراها تحت أصوات ضحكهم
كان لسه واقف بيفكر في اللي حصل واللي سلمي قالته ليه بس فجأة في بنت صغيره اتخبطت فيه وكانت حور
فؤاد...... على مهلك مالك خايفه كدا ليه
حور بضحك........ ششششش خبيني بسرعة واستخبت حور خلف فؤاد اللي مش فاهم حاجة بس فجأة لقى انجي بتجري ناحيته و واقفت قدامه 
انجي وهي بتاخد نفسها 
انجي....... حور خدي هنا والله لهعلقك الصبر بس خدي 
حور بضحك....... لا يا فا*شله ياللي مش بتعرفي تحسبي 
انجي اتغاظت منها 
انجي بغيظ....... بقى أنا فا*شلة طب تعالي وفضلت تلف حولين فؤاد اللي مش فاهم ايه اللي بيحصل لحد ما مسكتها 
انجي بضحك........ بقى أنا فا*شلة أنا 
حور بضحك........ خلاص نقول لعمو ايه اللي حصل وهو يحكم تمام 
انجي........ عمو عمو مين وبصت لقته فؤاد ضحكت 
حور نزلت وراحت ليه 
حور...... عمو عمو 
فؤاد........ خير يا حبيبتي 
حور...... بص أنا هقلك علي حاجة دلوقتي دول كام 
فؤاد..... عشره 
حور...... شيل منهم اتنين 
فؤاد يتفضل....... تمانيه 
حور...... حط عليهم أربعه 
فؤاد..... بقوا ١٢ 
حور...... شيل سته يتفضل كام 
فؤاد كان لسه هيرد بس بقى انجي بتمنعه وبتقوله انه يقول غلط هو مفهمش ليه بس عمل زي ما قالت 
فؤاد....... يتفضل أربعه ولا سابعه ولا كام 
حور بضحك...... حتى انت كمان طلعت فا*شل ههههههههه وطلعت تجري وبتقول بصوت عالي أنا شاطره أنا شاطره 
فؤاد راح لانجي وهي حكت ليه كل اللي حصل وهو حب يخفف عن حور 
فؤاد بضحك........ بقى أنا فا*شل طب خدي هنا يا بت انتي وطلع يجري وراها بس بسرعة خفيفه وحور طلعت تجري وهي بتضحك ومبسوطه ونست زعلها 
انجي بمرح........... انتوا هتنسوني حور دا انا هعلقك تعالي هنا وطلعت تجري هي كمان ورا حور 
واستمتعوا كلهم بالليله دي في اللعب والهزار وحور طلعت تنام مع انجي في الغرفه بتاعتها على ما الصبح يجي وتحاول انجي هي و فؤاد يلاقوا حل بخصوص حور 
في الصباح 
الكل كان متجمع على الإفطار تحت 
فؤاد كان بيحاول يتجا*هل نظرات سلمي اللي كانت بتصبها ليه 
الشرقاوي...... سلمي حبيبتي عيونك مالها حمرا كدا ليه 
سلمي وهي بتحاول تمنع دموعها 
سلمي..... مفيش يا جدو يمكن لاني منمتش كفايه البارح 
الشرقاوي فهم وسكت والكل رجع يأكل تاني 
جرت عليه تلك الصغير المشاكسه 
حور راحت وحضنت فؤاد وفؤاد أول ما شافها حضنها وابتسم 
فؤاد بابتسامه...... صباح الجمال على ملكة الجمال عامله ايه يا حوري 
حور بابتسامه........ الحمد لله ماما انجي جابت ليا لبس حلو شوف وأخذت تلف وهي مبتسمه على دخلت انجي 
انجي بابتسامه...... صباح الخير مستر جاسر 
الشرقاوي بابتسامه....... صباح النور يا بنتي 
انجي....... الاجتماع مع الوفد الأجنبي النهارده وبعد الاجتماع حضرتكم هتروحوا على موقع المشروع وبعدها هيكون معاد الغدا حضرتك انت ومستر أسد ومستر فؤاد ومستر زين ومستر مراد ومستر ماجد هتتغدوا مع الوفد وبعد الغدا هنبدأ نتناقش في الاتفاقيه 
الشرقاوي بابتسامه..... تمام يا بنتي بجد انتي بارعة في شغلك ربنا يديكي الصحة والعافية يارب 
انجي بابتسامة..... شكرا لحضرتك و وجهت كلامها لحور 
انجي...... حور يلا بينا 
حور مسكت في ايد فؤاد 
حور...... وبابا هيجي معانا مش كدا وبصت لفؤاد 
سلمي بصدمة...... بابا والكل انصدم زي سملي 
فرح بصدمة...... بابا نهارك أسو*د انت امتى اتجوزت يا فؤاد لا وكمان خلفت و وجهت كلامها لحور وانتي عندك كام سنة يا شاطره 
حور حطت ايدها في وسطها وبصت بفرح 
حور...... وانتي مالك ملكيش فيه 
فرح بصت ليها بصدمه وقامت ناحيتها وراحت ليها 
فرح بغيظ......... بت احتر*مي نفسك 
حور......... انتي متغا*ظه علشان أنا احلى منك مش كدا وطلعت لسانها ليها 
فرح اتغاظت أكتر 
فرح بغرور.......... لا يا أختي أنا احلى 
حور....... لا أنا أحلى 
فرح بعند......... لا أنا 
حور....... لا أنا 
فرح بعند أكتر...... لا أنا انا أنا 
حور بضحك......... أنا وِ*حشه 
فرح من دون وعي........ لا أنا اللي وِ*حشه 
حور ضحكت والكل ضحك فرح بصت بصدمة لحور اللي قدرت تغلبها بجداره 
الشرقاوي بضحك...... وأخيراً جات اللي تقدر عليكي يا فرح 
فرح بغيظ.......... خدي هنا يا بت 
حور طلعت تجري واستخبت ورا فؤاد 
حور بضحك....... بابا الحقني من الو*حشه دي وطلعت لسانها 
فؤاد بضحك...... اهدي يا فرح انتي هتاخدي على كلام عيله صغيره 
فرح بغيظ....... صغيره بس لسانها أطول منها. 
مراد بضحك.........أنا أعرف واحده كانت في سنها زيها كدا 
فرح بغيظ...........اللهم طولك يا روح وبصت لفؤاد هي ايه حكايه بابا دي
انجي...... حور حبيبتي تعالي معايا مش أنا وعدتك إني هاخدك افسحك يلا 
حور راحت لانجي 
حور.........يلا يا ماما ومشت حور هي وانجي 
الشرقاوي....... فؤاد ممكن تفهمني ايه الحكايه 
فؤاد قص عليهم كل حاجة 
أسد بحزن على حال تلك الطفله 
أسد...... طب هتعمل ايه 
فؤاد بحزن...... بعد ما عرفنا ان أمها سابتها زعلت هي مكنتش أمها الحقيقة هي كانت زعلانه علشان كدا عرضنا  عليها أنها تنادي لانجي بماما وليا ببابا علشان نخفف عليها وبالليل في ناس هيجوا وياخدوها على دار الايتا*م وعلى ما الليل يجي أنا وانجي هنخرجها النهارده ونفسحها
الشرقاوي بهدوء...... تمام يا فؤاد روح دلوقتي معاهم متخافش احنا هنا هندير الشغل
فؤاد بابتسامة....تمام يا جدي سلام دلوقتي وطلع بسرعه يلحق انجي وحور
سلمي كانت متابعه الحوار وماسكة دموعها بالعافيه
الشرقاوي بهدوء........ سلمي أنا عايز اتكلم معاكي بعد الأكل
سلمي بهدوء....... تمام يا جدي
أسد همس لنسمه
أسد بحب........ أنا كنت واعدك البارح إني هخرجك بس اديكي شوفتي وانا هعوضها بعد الأكل جهزي نفسك لأننا هنهر*ب
نسمه بنفس الهمس وبضحك......... أنت ناسي إنك وراك شغل واجتماعات النهارده
أسد............ في هنا مراد وماجد وزين مش هيضر لو أنا غبت ثم انتي وحشتيني عايز اقضي معاكي شويه وقت من غير ما اي حد يقاطعنا وغمز ليها
نسمه بخجل......... احترم نفسك بقى
أسد بضحك........ كله بحسابه وبعد عنها
الشرقاوي بضحك........ مالك يا فرح
فرح بغيظ.......... مفيش يا باشا
معتز بضحك........ تعرف يا جدي حور دي أنا هجيب ليها كل اللي تتمناه والله
فرح اتغاظت أكتر ومسكت السكـــ...ــينة بايدها
معتز شافها بلع ريقه بصعوبه
معتز بتوتر.............. علشان اخفف عنها شويه أصلي حبيت برائتها دي
مراد بضحك......... جبان
معتز بهمس لمراد.......... أديك شوفتها مسكت السكــ....ـــينه ايه كنت عايز تيجي وتد*بح الد*بيحة
مراد بضحك.......... لا معاك حق
ماجد بهدوء........... جدي
الشرقاوي....... خير يا ماجد
ماجد..........حازم جاي النهارده
الشرقاوي بفرحة......... بجد طب الحمد لله
أسد بفرحة........ وحشني الجز*مه دا
مراد بفرحة.......... شكلنا هنخربها لسه هيكمل لاقي فرح بصتله فقال هنخربها ضحك وهزار
زين بضحك...............الله على السيطرة
مراد بضحك....... عيب عليك يا عم أنا مسيطر
فرح بهدوء...... مرااااد
مراد بيمثل الخوف....... عيون مراد
زين بضحك............ شوفت أنا السيطره دي
والكل ضحك وبعدها خلصوا اكل
الشرقاوي خاد سلمي وراح علشان يتكلم معاها
أسد خاد نسمه وراحوا لمكان
مراد ودع فرح وطلع على موقع المشروع وفرح راحت تتمشى على البحر
زين راح مع مراد هو وماجد ومعتز طلع على أوضة وفضل يذاكر وشكريه راحت مع فرح يتمشوا شويه
عند انجي وحور وفؤاد
حور بفرحة...... بابا أنا عايزه آيس كريم بالشكولاته وغزل البنات وعايزه دبدوب كبير
فؤاد بضحك....... طب واحده واحده
حور مسكت ايد فؤاد وانجي سحبتهم ناحيه العجله الدوارة
حور بفرحة....... خلينا نركب دي
انجي بخوف تحاول تداريه...... بلاش يا حبيبتي انتي ممكن تخافي
حور بتحمس........ متخافيش يا ماما ويلا بقى
فؤاد بضحك بص لانجي
فؤاد بضحك..........يا خوافه
انجي هي بتتصنع القوه....... مين اللي خوافه أنا كنت في سن حور كنت بركبها يجي عشرين مرة ومكنتش بخاف
فؤاد بضحك...... يا جامد
انجي كملت بصوت واطي............. بس كنت في الحلم كنت بركبها عشرين مره في الحلم
فؤاد سماعها ومقدرش يمنع نفسه من الضحك فضحك بصوت عالي خله كل اللي حواليه بيصوله
حور بتحمس........ يلا يا ماما يلا يا بابا وركب فؤاد وانجي وحور العجلة والعجله بدأت تتحرك
انجي كانت خايفه فمسكت في حور جامد وفؤاد كان متابع كل تحركتها وهو مبتسم
نزلوا من العجلة واتحركوا ناحية بيت الر*عب
انجي برعب........ احنا ايه اللي جابنا هنا
حور بتحمس........ ياسلام يلا خلينا نخش
انجي برعب...... نخش فين يا اختي خليكي هنا يا بت انتي
فؤاد بضحك....... لا احنا هنخش يا انجي يلا بقى
انجي بخوف....... احنا مين لو سمحت كدا
فؤاد بضحك....... انجي يلا مسك ايدها ودخلوا
أول ما دخلوا وبدأ القطار يتحرك
حور خا*فت مسكت في هدوم فؤاد
حور بخوف........ بابا أنا خايفه طلعني من هنا
انجي بخوف........ جايه تخافي دلوقتي يا هــ...ـبلة مكان من الأول وفجأة طلع صوت بيخوف انجي اتر*عبت ومسكت في ايد فؤاد
انجي بخوف ودموع....... الحقوني
فؤاد بضحك...... اهدي يا انجي دا كله تصوير
فجأة ظهر لانجي مجسم على شكل زو*مبي
انجي ضر*بت المجسم بالشنطة اللي معاها كانت بتصرخ
انجي بخوف...... ابعد عني يا حيو*ان ابعد يا أبو أخضر انت عاااااااا وفضلت تضر*ب وفؤاد مش قادر يمسك نفسه من كتر الضحك هو وحور اللي نست خوفها وفضلت تضحك على انجي والجوله خلصت وطلعوا برا بيت الر*عب
فؤاد بضحك...........أنا مش قادر أبطل بضحك هههههههه شكلك كان مســ...ــخرة هههههههه ااااااااااااااااه مش قادر بطني
انجي اتغاظت وضر*بت فؤاد بالشنطة ومشت بغيظ
فؤاد فضل باصص على طيفها والابتسامة مرسومة على وشه
عند الشرقاوي و سلمي
الشرقاوي بهدوء....... سلمي مالك
سلمي بهدوء......... مفيش يا جدو أنا كويسه
الشرقاوي....... سلمي أنا قررت اجوزك
سلمي بصت بصدمة للشرقاوي
سلمي بصدمة........ ايه
الشرقاوي بهدوء........... ايوه يا سلمى انتي هتتجوزي ماجد
سلمي بصدمة....... ماجد
الشرقاوي........ ايوه ودا قراري الأخير يا سلمى
سلمي.............

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه....... أسد انت واخدني على فين
أسد بخبث...... هخــ...ـــطفك
نسمه بضحك...... لو والله خوفتني قول بقى
أسد بضحك...... الله مانا قولت هخــ...ــطفك واسكتي بقى على ما نوصل للمكان
نسمه بضحك...... طب قولي اسم المكان ايه
أسد بابتسامة......... نسمه الأسد
نسمه ابتسمت وفضلت ساكته
بعد مده وصل أسد ونسمه لمكان ما
أسد غم عيون نسمه ونزلها براحة وفضلوا ماشيين لفتره معينه وبعدها أسد وقف وشال العمامه من على عيون نسمه لتنصدم نسمه من جمال المكان و روعته
نسمه بانبهار....... الله ايه ده
أسد بابتسامة....... عجبك
كان المكان اللي أسد اخد نسمه عبارة عن مركب هيستخدمه أسد ونسمه وكان منظر البحر جميل جدا
نسمه بفرحة....... أسد احنا بجد نازلين البحر
أسد بابتسامه....... ايوه يا حبيبتي جاهزه نروح
نسمه بفرحة....... ايوه جاهزه يلا وركب أسد ونسمه المركب وبدا المركب يتحرك
كان أسد ونسمه بيعشوا أجمل لحظات حياتهم ومستمتعين بحبهم اللي عمال يكبر تدريجيا و أسد كان معيش نسمه كأنها ملكة وكيف لا فهي الملكة التي احتلت عرش قلبه
فؤاد بضحك...... انجي استنى بس انجي
حور بضحك....... يا ماما يا ماما خلاص متخافيش
انجي وقفت بغيظ وبصت ليهم بس بعدها ضحكت من قلبها
انجي بضحك......... انبسطي يا ست حور كدا
حور نزلت من على فؤاد وراحت لانجي وحضنتها
حور بفرحة......... اوي يا ماما انتي احلى ماما وانت احلى بابا وباست خد فؤاد وخد انجي وحضنتهم جامد
حور بفرحة......... أنا مش عايزه ابعد عنكوا خالص خالص
فؤاد وانجي زعلوا على تلك الطفله وعلى ما سوف ينتظرها
فضلوا يقضوا اليوم في الضحك والهزار ومشاغبات حور ومشاعر فؤاد اللي عماله تتطور تجاه انجي
سلمي بصدمة ودموع............ حضرتك بتقول ايه اتجوز ماجد بس أنا مش بحبه
الشرقاوي بهدوء.......... بتحبي فؤاد مش كدا
سلمي سكتت ومردتش بس دموعها اللي زادت كانت الجواب
الشرقاوي بحزن على حال حفيدته
الشرقاوي......... سلمي انتي بتحبي فؤاد بس هو بيعتبرك أخته يا سلمى
سلمي هنا انهارت مبقتش قادره تتحمل اكتر من كدا
سلمي بدموع....... بس أنا مش بعتبره أخويا يا جدو أنا بعتبره حياتي كلها معرفش ليه قلبي حبه بس هو حبه واتعلق بيه بقيت لما اشوفه مع انجي او اي بنت بحس بنا*ر جوايا هو ليييه محبنيش ليه يا جدي عايزه افهم أنا أنا حبيته اكتر ما حبيت نفسي أنا في خلال شهر بس شهر عرفت كل حاجة عنه بيحب ايه بيكر*ه ايه تاريخ ميلاده ايه كل حاجة متعلقه بيه انا عرفتها كنت بحرص إني معملش أي حاجه تتضايقه كل اللي كان بيكر*ه كنت ببعد عنه طب انت عارف إنه مش بيحب المكرونه بأنواعها أنا مبقتش أكلها دا كله عشانه وفي الاخر يعتبرني أخته بقى بعد دا كله يعتبرني أخته طب أنت عارف اني دخلت على صفحته وعرفت فيها مواصفات البنت اللي عايز يتجوزها وكان كاتب إنها تكون محترمه محتشمه محجبه بس هو لما راح حب حب مين واحده ههههههه قولي اعمل ايه يا جدي علشان يحبني قولي، اترمت في حضن جدها وفضلت تعيط والدموع بتنزل حامله الو*جع والقـ...ــهر والخذ*لان
الشرقاوي بدموع........ الحب مش في ايدنا يا سلمى وانتي عارفه كدا كويس
سلمي بدموع......... بس انا حبيته يا جدو مش هقدر اشوفه مع واحده تانيه او واحده تانيه تكون في حضنه مش هقدر صعب عليا والله صعب
الشرقاوي بحزن........... لازم تعدي المرحلة دي من حياتك يا سلمى لازم فؤاد عمره ما كان ليكي ولا هيكون يا حبيبتي
سلمي بدموع......... ليه ليه الظــ...ــلم دا أنا بحبه بس هو بيحب واحده مش مبادله المشاعر معاه ليه ليه وأخذت تبكي
الشرقاوي بحزن......... اهدي يا حبيبتي خلاص اقفلي على صفحة فؤاد دي نهائي انتوا الاتنين احفادي مقدرش أ*جبره على حاجة هو مش عايزها يا سلمى
سلمي بدموع............لا أنا عايزه فؤاد يا جدي أنا عايزه فؤاد
الشرقاوي بهدوء....... سلمي اطلعي ارتاحي شويه وبالليل هنتكلم في الموضوع دا
سلمي..... حاضر وطلعت سلمي واول ما دخلت نامت على طول
الشرقاوي.......... لازم اكلم فؤاد ضروري بس لما يرجع الأول وطلع الشرقاوي من الأوضة اللي كان قاعد فيها هو وسلمى ولقى مراد وزين وماجد مستنينه
الشرقاوي...... آمال أسد فين
مراد بضحك....... خلع حفيدك خلع وسابنا
الشرقاوي ضحك وطلع هو والشبان وراحوا للشغل وخلصوه ورجعوا الاوتيل تاني
فؤاد وانجي وحور رجعوا للاوتيل وحور كانت نايمه وفؤاد كان شايلها الشرقاوي شافهم
الشرقاوي...... فؤاد أنا عايزك ضروري
انجي خادت حور وطلعت على اوضتها ونيمتها وفؤاد راح مع الشرقاوي
فؤاد...... خير يا جدي
الشرقاوي بهدوء....... فؤاد أنا قررت اجوزك ل****
فؤاد بصدمة....... ايه
الشرقاوي.................
فؤاد بغضب.............
الشرقاوي..............
فؤاد بهدوء..... تمام يا جدي أنا موافق وسابه وطلع
الشرقاوي بهدوء...... اللي انا عملته دا صح يا ترا
انجي كانت شغاله مع فؤاد على مشروع شرم
انجي بهدوء...... مستر فؤاد تقريبا كدا كل الإجراءات القانونية الخاصة بالمشروع خلصت
فؤاد بهدوء...... تمام
انجي..... تمام عن اذن حضرتك
فؤاد...... انجي أخبار مشروع الساحل ايه
انجي....... المهندس مازن بلغني أنه خلاص فاضل يومين ويكون خلصان
فؤاد..............
انجي بصدمة..............
فؤاد...........
انجي................
فؤاد....... ضروري إنك تكوني موافقه
انجي بهدوء........ تمام يا مستر أنا موافقه وطلعت من عنده
فؤاد......... يا ترا هقدر على كدا
الشرقاوي راح لسلمى لقاها واقفه في البلكونه وسرحانه
الشرقاوي........ سلمي ممكن اخش
سلمي...... ايوه اتفضل يا جدي
الشرقاوي...... أنا جاي ليكي علشان توقعي على الورق دا
سلمي ورق ايه دا
الشرقاوي...... ورق حريتك وسعادتك وقعي بس
سلمي مفهمتش قصده بس وقعت
الشرقاوي بهدوء......... ابقى انزلي على العشا لأني عايزه أعلن عن حاجه ضروري تمام
سلمي بهدوء...... تمام يا جدي
تسريع للأحداث
الكل اتجمع على العشا أسد ونسمه مراد وفرح معتز وزين فؤاد وماجد سلمي وشكريه وحتى انجي جات
الشرقاوي بهدوء......احب اقول ليكوا أن فؤاد اتجوز
الكل بص لفؤاد بصدمه وهو كان هادي
سلمي افتكرت لما وقعت على ورق والشرقاوي قال ليها انه ورق سعادة، ابتسمت
الشرقاوي بهدوء...... و مراته بتكون انجي
صدمه جديده احتلت على وجه الكل واكترهم سلمي اللي كانت مفكره ان فؤاد اتجوزها هي
سلمي بدموع....... ايه اللي انت بتقوله دا يا جدي
الشرقاوي بهدوء....... الحقيقة يا سلمى فؤاد وانجي اتجوزوا
سلمي بدموع...... الكلام ده صح يا فؤاد
فؤاد بهدوء........ ايوه يا سلمى الكلام دا صح انا وانجي اتجوزنا ومسك ايد انجي قدام الكل وسلمى كانت باصه على ايدهم ودموعها بتنزل وجات تمشي
الشرقاوي بهدوء...... سلمي أنا لسه مخلصتش كلامي، فؤاد وانجي اتجوزوا وسلمى وماجد كمان
الصدمة التالته تير تراااااا (😂😂😂ربنا يستر بقى والله البت سلمي دي صعبانه عليا 💔😢)
سلمي مقدرتش تتحمل اكتر من كدا فا*غمي عليها والكل جرا ناحيتها

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الدكتور........هي ضغطها عالي شويه ومطلوب منها الراحة ودي اوديه تاخدها في معادها ألف سلامة عليها
الشرقاوي بهدوء........ الكل ينزل تحت وانت يا ماجد خليك مع مراتك
الكل نزل تحت
أسد بهدوء رهيب........ ممكن افهم ايه اللي حصل دا
الشرقاوي خاد نفس عميق واتكلم
الشرقاوي.......... طبعا كلكوا عارفين ان سلمي بتحب فؤاد بس فؤاد مش بيحبها فؤاد بيحب واحده تانيه وهو معتبر سلمي اخته زي نسمه وفرح بس سلمي معنده وعايزه تتجوز فؤاد وسلمى لازم تفهم ان الحب مش بالاجبا*ر خالص فأنا خليت فؤاد يتجوز البنت اللي بيحبها اللي هي انجي
أسد بنفس الهدوء.......... وبخصوص ماجد و سلمي
الشرقاوي........ ماجد قالي زمان أنه طالب ايد سلمي وأنا عرفت انه بيحبها سلمي صح محصلتش على فؤاد وهتزعل وهتفكر إننا ظلــ...ــمنها بس ماجد هيكون معاها وهيقف جنبها اللي سلمي حساه تجاه فؤاد مشاعر إعجاب مش اكتر وهي اكيد هتلاقي الحب الحقيقي مع ماجد لانه هو الوحيد اللي هيقدر يطلعها من اللي هي فيه ويقدر ينسيها الو*جع دا وكان لازم سلمي تنحط قدام الأمر الواقع وإنها خلاص مبقتش لفؤاد ولا فؤاد بقى ليها علشان تتقبل الحياة الجديده اللي جايه ليها
الكل سكت مش عارفين يعملوا ايه
نسمه بهدوء...........أنا مع جدي
الكل بص لنسمه
نسمه بهدوء......... الحب عمره ما كان بالاجبا*ر خالص طب خلينا نتخيل لو سلمي اتجوزت فؤاد وهي عارفه وشايفه نظرة الحب في عيونه تجاه انجي يا ترا حياتها هتكون ايه في الحالة دي اكيد هتد*مر بالإضافة لحياة فؤاد كمان لأنه هيكون مجبو*ر على الجوازه دي، بس دلوقتي ماجد مع سلمى وزي ما جدي قال هو بيحبها فأكيد هيعمل المستحيل علشان يرسم الضحكه على وشها لان اللي بيحب هتكون سعادة اللي بيحبه هدف ليه
فرح....... أنا مع كلام نسمه، لو فؤاد كان اتجوز سلمي كانت حياتهم اكيد اد*مرت ومكنش حد فيهم هيعيش بسعاده خالص
معتز................ماجد أنا شوفت في عيونه عشق لسلمى واكيد هيقدر يفرحها وينسيها و*جعها
مراد..............أنا مع كلام نسمه وفرح ومعتز والشرقاوي باشا اللي اتعمل دا كان الصح
زين بهدوء........... كلنا مقطنعين أن دا الصح بس مين اللي هيقنع سلمي ان دا الصح
أسد بهدوء....... أنا اللي هقنعها
الكل بص لاسد
أسد......... فعلا سلمي لو كانت اتجوزت فؤاد مكنتش هتكون مبسوطه لا هي ولا فؤاد
الشرقاوي بهدوء.............. بتمنى الأمور تمشي على خير
سلمي بدأت تفوق ولقت ماجد قاعد قدمها
سلمي بخضة....... انت بتعمل ايه هنا
ماجد بهدوء........... الحمدلله على السلامه
سلمي وافتكرت كل اللي حصل تحت وعيونها دموع
ماجد بهدوء........ سلمي أنا عايز اتكلم معاكي شويه
سلمي بدموع...... مش دلوقتي يا ماجد أنا محتاجه ارتاح
 ماجد بهدوء....... ترتاحي ولا تهربي من الواقع دا
سلمي بدموع............ انت عايز تقول ايه
ماجد بهدوء..............سلمي بصي ليا
سلمي كانت دموعها نازله وباصة للأرض
ماجد بصوت عالي نسبيا......... سلمي قولت بصيلي
سلمي خافت وبصت لماجد
ماجد بهدوء.............أنا عارف إنك بتحبي فؤاد
سلمي بدموع...... ماجد أنا
ماجد بهدوء............ سلمي عايز أسألك سؤال لو كنتي اتجوزتي فؤاد وهو بيحب انجي كنتي هتكوني مبسوطه وانتي شايفه نظرة الحب في عيونه بس لواحده غيرك
سلمي هزت رأسها بمعنى لا وكانت بتعيط
ماجد بهدوء.......... حياتك كنتي هتحسي بجمالها وانتي مفر*قه قلبين عن بعض
سلمي هزت رأسها بمعنى لا
ماجد........ سلمي أنا قولتها ليكي مره أنت تريد و أنا أريد والله يفعل ما يريد أنا مش هجـــ...ـبرك على الجوازه دي بالعكس في الوقت اللي انتي هتكوني عايزه تطلقي فيه هكون أنا أول واحد يدعمك بس حاليا أنا هساعدك إنك تعدي المرحله دي من حياتك وتبصي لقدام
سلمي بدموع......... مش هقدر يا ماجد مش هقدر
ماجد راح ليها و وقف قدمها و وقفها قصاده
ماجد........ سلمي بداية الفــ...ــشل إنك توهمي نفسك إنك مش هتقدرى ودا غلط حطي ثقة في ربك وفي نفسك وفيا وصدقيني أنا هساعدك بالكل طاقتي بس الدعم الأكبر ليكي انتي اللي هتمديه لنفسك جاهزه لكدا
سلمي بدموع........ جاهزه يا ماجد.
ماجد وهو بيمسح دموعها بأيده
ماجد بابتسامة.............مينفعش تقولي جاهزه و دموعك نازله هاااا جاهزه يا سلمى
سلمي ومسحت دموعها بايدها
سلمي...............جاهزه يا ماجد جاهزه
ماجد بابتسامه......... ايه رأيك نخرج النهارده نغير جو
سلمي بابتسامة....... تمام يلا أنا هجهز نفسي استناني برا
ماجد بمشاغبه......... طب فيها ايه لو فضلت هنا أنا زي جوزك برده
سلمي بضحك.......... لا مينفعش ويلا بقى
ماجد بضحك....... ماشي يا ست سلمي ماااااااااشي، وطلع برا
سلمي أول ما ماجد طلع سمحت لدموعها إنها تنزل بس مسحتها بسرعة
سلمي بتحدي........ هنساك يا فؤاد هنساك اكيد ودخلت علشان تجهز نفسها
ماجد أول ما طلع سمح دمعه منه انها تنزل دمعه كان مسكها بالعافيه من ساعة لما عرف ان سلمي بتحب فؤاد
ماجد في سره.......... لحد امتى هفضل اتعذ*ب كدا سلمي أنا حبيتك وكنت بطلبك من ربنا في صلاتي بس أنا مش هقدر اجبر*ك تحبيني أنا ايوه هساعدك بس بعد ما تتخطي المرحلة دي هطلقك وهسافر لأني ساعتها طاقتي هتكون خلصت ومسح دمعته ونزل تحت يستنها
الشرقاوي...... ماجد أنا آسف لو
ماجد بابتسامة....... انت بتقول ايه يا جدي انا هز*عل لو اعتذرت مني صدقني
أسد بحزن......... ماجد انت مش مضطر إنك
ماجد بابتسامة.............اسد متكملش انت عارف سلمي غاليه عندي الزاي وسعادتها من أولوياتي دلوقتي ومتخفش سلمي هترجع احسن من الأول بكتير ودا وعد يلا استأذن دلوقتي وطلع ماجد واستني سلمي وسلمى نزلت ليه وماجد ودها مطعم واتعشوا هناك وبعدها ودها الملاهي لانه عارف أنها بتحب الملاهي وفضلت الفرحة مرسومة على وجهه سلمي وماجد كان بيحفظ ملامحها و بيركز على كل لحظة وبيحفرها في ذاكرته
حور بدموع....... ماما مين دول
انجي بدموع....... حور حبيبتي الناس دول بيكونوا أبطال جايين يحموكي على ما ماما تهزم الشر*ير اللي بيخو*فوا حوري، هتروحي معاهم دلوقتي وشاورت ليهم إنهم يجوي ياخدوها
حور بصريخ ودموع............... لا أنا مش عايز اروح ماما بابا، بابا الحقني باباااااااااااااا لااااااااااااااا أنا مش عايزه اروح انا هسمع الكلام ومش هزعل حد بس متسبونيش ماما وفضلت ماسكة في هدوم انجي وفؤاد
انجي بعدت حور عنها وطلعت تجري والدموع مش قادره تتحكم فيها
حور بدموع........ والنبي يا بابا متسبنيش وفضلت ماسكة في هدومه بس في الآخر الأشخاص دول بعدوها عنه وخادوها تحت صريخ و دموع حور
فؤاد كان واقف و بيتحكم في دموعه بالعافيه والكل كان زعلان على تلك الطفله، الشرقاوي راح لفؤاد
الشرقاوي........... معنديش مانع أن يكون عندي حفيده د*مها خفيف وحلو زي د*م حور كدا وتكون قمر زيها روح الحقها يا فؤاد
فؤاد بصله بدموع
الشرقاوي بابتسامه........... دي أقل حاجة ممكن اردها من اللي انت عملته، فؤاد طلع يجري ورا حور علشان يلحقها
الشرقاوي بابتسامة...........نسمه أسد مراد فرح عايز أحلى أوضة في الاوتيل تكون متجهزه لحفيدتي اللي جايه عايز الفرحة تكون مرسومه على وشها 
الكل فرح وبدأ يجهز 
فؤاد وصل لحور
فؤاد....... استنوا 
الأشخاص دول وقفوا حور عــ...ـضت ايد اللي كان ماسكها ونزلت وراحت لفؤاد 
فؤاد حضنها و عيونه دمعت وشالها 
حور بدموع....... بابا متسينين تاني 
فؤاد بدموع........ مش هقدر اسيبك يا روح بابا انتي ،بس انتي عملتي ايه في ايد الراجل ههههههه 
حور بغيظ وغضب......... علشان هو بعدني عنك انت وماما انجي وطلعت للراجل دا لسانها 😝😝😝و اتعلقت في رقبه فؤاد اكتر 
فؤاد ابتسم وقرر يتبنى حور 
وخادها وراحوا علشان يعملوا الإجراءات القانونية الخاصة بالموضوع دا وبعد مده خلصوا وحور بقت بنت فؤاد وانجي وبقت جزء من عيله الشرقاوي

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد ونسمه ومراد وفرح عملوا زي ما الشرقاوي أمرهم وجهزوا كل حاجة
نسمه......... كدا كل حاجة خلصت
فرح بتفكير................ تفتكروا سلمي هتتقبل اللي بيحصل دا
نسمه بتهنيده......... مش عارفه يا فرح كل حاجة جات بسرعة ودلوقتي بقت حور موجوده مش عارفه سلمي هتتقبل حور ولا لااه وحتى مش عارفين اذا كانت هتتقبل ماجد والحقيقه دي أنا دماغي بدأ يو*جعني بجد
فرح بحزن على حال سلمي.......... الحب يعمل اكتر من كدا بس انا متأكده ان ماجد هيقدر يساعد سلمي وينسيها الو*جع
مراد........... انا مع فرح الحب باين في عيون ماجد ناحيه سلمي وهو اكيد هيرجع يفرح قلبها تاني
نسمه........ يا رب بجد سلمي طيبه وتستاهل كل خير وحد يحبها بجد
أسد............. الخو*ف دلوقتي من علاقة ماجد و فؤاد يا ترا ماجد هيعمل ايه بعد ما عرف بحب سلمي لفؤاد
نسمه بخوف............ أسد هما ممكن يا*ذوا بعض
أسد بابتسامة ريحتها.......لا متخافيش احنا هنا موجودين هنصلح كل حاجة
نسمه بدموع........ أسد انا خايفه من اللي جاي مش عارفه قلبي واجعني كدا ليه
أسد....... اهدي يا حبيبتي متخافيش من أي حاجة طول مانا جنبك تمام
نسمه هزت راسها بمعنى ماشي
فرح بمرح...............طب انا هعمل ايه دلوقتي بقي
مراد باستغراب............ مش فاهم قصدك ايه
فرح بضحك.........البنت حور دي انا بقيت اخاف منها
نسمه بضحك....... وأخيراً جيت اللي تخوف فرح وأخيراً دا احنا هنشوف مواهب والكل ضحك
محمود بغضب......... صعب اقدر اتحمل أشوفهم مبسوطين فوزيييييييي
فوزي........ أمرك يا باشا
محمود بشر....... تسافر على شرم الشيخ وتخــ...ــطتف مرات أسد الشرقاوي فااااهم عايزها تكون قدامي خلال ٢٤ ساعة خلاص طفح الكيل من دا كله وجه الوقت اننا نشتغل اتحرك يلااااااااااا
فوزي بخوف........ تحت امرك يا باشا ومشي
محمود بغضب وشر............ خلاص لازم اخلص دا كله هطلع القديم والجديد عليك يا أسد كل واحد من عيلتك هيدفع تمن اللي أهله عملوه معايا و أولهم نسمه مراتك خلاص صاااااابر
جه شخص باين عليه الشـ...ــر من عيونه
صابر....... أمرك يا باشا
محمود بشر........... فوزي لما يجي هيكون معاه بنت أنا عايز فديو حلو يتصور ليها وهي في حضنك وبعدها تبعته للرقم دا وتخــ...ـلص بعدها عليها  بس خلي الفديو يظهر قديه انت بتعذبها فااااهم وبعدها بالوضع اللي كانت فيه معاك ابعتها للعنوان دا فااااهم 
صابر بشر........ أمرك يا باشا ودي لعبتي اوعدك الشغل هيعجبك وضحك بشـ...ــر
محمود بضحكة شريرة........... خلينا نشوف بقى يا أسد هتعمل ايه لما تقابل دا كله وأخذ يضحك بشر
(أوعدك أن نها*يتك هتكون عبره لغيرك لأن الشــ...ــر عمره ما هينتصر على الخير)
تليفون محمود رن
محمود..... الو
كوثر بشر....... ازيك يا انكل محمود
محمود...... أهلا يا كوثر عامله ايه
كوثر....... أنا طالبه منك طلب
محمود..... خير
كوثر...... في بنت عايزاك تتــ...ــخلص منها لأنها خطفت حبيبي مني
محمود بملل...... طيب يا كوثر مين هي
كوثر بغضب......... اسمها نسمه مرات أسد الشرقاوي
محمود انصدم وابتسم بخبث
محمود...... طب انتي فين دلوقتي
كوثر....... في شرم ليه
محمود بخبث......... انزلي القاهرة ضروري طلبك هيتنفذ يا بنت الغالي بس بسرعة
كوثر بفرحة...... بجد حالا هنكون نازله القاهرة وقفلت مع محمود وابتسمت بشر
كوثر....... هترجع يا أسد ودا وعد مني هترجعلي وأنت ند*مان بس الصبر بس
وبدأت تجهز حاجاتها
انجي بدموع...... حور حبيبتي وحضنتها
حور وهي بتمسح دموع انجي
حور...... خلاص بقى بابا قالي إني مش هسيبك تاني وأنا مش راحة لمكان خالص يا جوجو
انجي ابتسمت لفؤاد ورجعت بصت لحور وكأن روحها رجعت ليها
الشرقاوي بضحك....... ايه مفيش حضن لجدو
حور اتحركت ناحيه الشرقاوي وبدأت تلف حواليه
حور...... امممم بص هو مش لايق عليك جدو خالص على فكره
الشرقاوي بضحك......... ليه بقى
حور ببراءه....... اصل شكلك حلو وعيونك حلوه اوي ومش باين عليك إنك جد صح 🥺🥺🥺
الشرقاوي كان مصدوم من حور وبيضحك من قلبه بجد
الشرقاوي بضحك....... صح صح طب أنا هتناديلي ايه
حور 🙂..............ايه رأيك My hero
فرح بسخريه....... نعم يا اختي بقى جاسوري يتقال ليه My hero ليه بقى بقلك ايه هو جدو وخلاص
حور 😒😒......... ملكيش فيه انتي بتدخلي ليه يا وِ*حشه
فرح بغيظ.......... قولتي ايه سمعيني تاني كدا
حور 🥺........ بقول يا حلوه
الشرقاوي ضحك بشده على تلك الطفله المشاغبه
الشرقاوي بضحك....... وأنا موافق نادي عليا زي ما انتي عايزه يا ستي
حور🥺🥺........ حور اسمي حور
فؤاد راح وشال حور وهي فرحة
فؤاد بضحك...... طب يلا علشان تنامي بقى الوقت اتأخر
حور🥺......... لا لسه عايزه أفضل شويه يا بابا
انجي بابتسامة......... حور لازم تنامي وترتاحي تمام
الشرقاوي....... يعني مش عايزه تشوفي اوضتك اللي اتجهزت ليكي
حور😴😴😴😴😴😴
وطلعوا انجي وفؤاد حور لاوضتها واتاكدوا إنها نامت فؤاد جه يطلع
انجي....... مستر فؤاد
فؤاد بابتسامة....... خير يا انجي ومش أنا قولت بلاش مستر أنا دلوقتي جوزك
انجي بهدوء...... احنا هنطلق امتى
فؤاد بصدمة...... نطلق
انجي............ ايوه حضرتك نسيت اتفاقنا أنا اتجوزتك علشان حور تفضل معايا لأني حبيتها بجد واعتبرتها بنتي وانت اتجوزتني علشان كنت مضطر لكد مش برضاك ودلوقتي حور بقت معايا وانت حققت هدفك فأنا بسأل هنطلق امتى
فؤاد بهدوء....... مش دلوقتي لحد لما سلمي تنساني وتكمل حياتها الجواز دا هيفضل موجود ولما سلمي تتقبل اللي حصل وتتقبل ماجد في حياتها صدقني أنا وقتها هحررك بنفسي من الارتباط دا، قال كدا وسابها وطلع
انجي اتنهدت وبصت لحور اللي كانت نايمه زي الملاك ومش حاسة بحاجة
انجي با*ست خدها وغطتها كويس و طلعت برا
فؤاد أول ما طلع من عند حور وانجي طلع على البحر
فؤاد بضيق....... أنا مالي مضايق كدا ليه أنا مش بحب انجي والجواز دا كان اتفاق مش أكتر ايه شكلي عايز ارجع انجر*ح من الحب تاني شكلي نسيت ساره لا كلهم زي بعض مستحيل احب لا وفضل باصص للبحر وبيحاول يتغلب على مشاعره اللي رافض يتقبلها خالص والاحساس اللي بيحسه تجاه انجي
سلمي رجعت مع ماجد بعد ما قضوا وقت حلو وهي داخله شافت فؤاد واقف وباصص للبحر
كانت هتروح ليه بس وقفت
سلمي بهدوء....... لازم اتخطاك يا فؤاد أنا دلوقتي على ذمت راجل غيرك حتى لو بحبك لازم انسى الحب دا واعيش حياتي واتوجهت لاوضتها علشان ترتاح
ماجد شاف فؤاد واقف راح ليه
مراد بصدمة........ ماجد رايح لفؤاد
أسد......... ربنا يستر
معتز بخوف.......... أنا مش مطمن ليه مش عارف
أسد...... خلينا نروح ليهم
مراد..... معاك حق يلا وراح الشباب ليهم
ماجد بهدوء...... فؤاد
فؤاد بص لماجد اللي معرفش يحدد هو دلوقتي بيحس بأيه
فؤاد....... ماجد أنا
ماجد...................سبني اتكلم الأول لو سمحت
الشباب وصلوا و وقفوا يشوفوا ايه اللي هيحصل
ماجد خاد نفس عميق واتكلم.............أنا مش هقلك ايه اللي حصل أو الزاي سلمي حبيتك او هعا*تبك ولا حتى هضر*بك لأني عارف ان الحب مش بأيد اي حد خالص سلمي حبيتك ودا مش ذ*نبك ولا ذ*نبها لأن احنا مش بنعرف امتى الحب بيجي لينا وانت محبتهاش لأن انت بتعتبرها أختك دا غير إنك بتحب انجي، أنا بتمنى أن اللي حصل دا ميأثرش على علاقتنا وعلى صداقتنا يا صاحبي
فؤاد حضن ماجد والشباب كانوا مبسوطين من اللي ماجد عمله ومن تفكيره دا
فؤاد بابتسامه............. عمري ما هقطع علاقتي بيك يا ماجد لإنك صديق لا يقدر باي تمن خالص وأنا اللي بتمنى إن علاقتنا تفضل مستمر مع صداقة أقوى
ماجد ابتسم لفؤاد و سابه و طلع اوضته وكل واحد طلع اوضته إلا فؤاد فضل باصص للبحر وبيفكر بمصير حور بعد طلاقه من انجي وهي هتفضل مع مين
_جرا ايه يا عم أنت
فؤاد باستغراب........ افندم مين حضرتك
قرب الشخص دا من فؤاد وراح اتكلم معاه
هو........ أنا اللي كلي جر*وح تصدق دي
فؤاد كان بيبصله بنظرات استغراب
هو بضحك...... خلاص اهدي أنا اسمي حازم الشرقاوي اخو ماجد الشرقاوي
فؤاد...... حازم اخو ماجد
حازم........ ايوه المهم أنا شايفك مهموم كدا ليه تقدر تحكي ليا
فؤاد رجع بص للبحر.............مش عارف في حاجات حصلت غيرت حياتي ١٨٠ درجه في يوم وليله اكتشف ان عندي عيله كبيره وبعدها اكتشف ان الشخص اللي قــ...ــتل ابويا عايش حياته ولا اكنه حَرم عيله من السند بتاعها وتيظهر ليا مشكله ان بنت عمي اللي بعتبرها اختي طلعت بتحبني بس انا مش ببادلها نفس الشعور وفي خلال لحظات اكون متجوز من واحده لسه عارفها قريب من شهرين بس في حاجة بتشدني ليها مش عارف هي ايه ودلوقتي بقى عندي بنت زي القمر ومش عارف لما نطلق أنا والواحده دي ايه مصير الطفله اللي اتعودة علينا وخايف إن بسبب اني رفضت بنت عمي اخويا يعذ*ب اختي او معاملته تتغير معاها هو متجوزها ،مشا*كل كتيره وحلول قليله حياتي بقت فو*ضى كبيره بحاول ارتبها كل ما اجي ارتب حاجة تظهر حاجة تانيه تعقدها اكتر ساعات بحــ...ـسد البحر على الرغم من كل الأمواج اللي فيه واللي بيحصل ليه إلا انه مش بيحصل ليه حاجة
حازم بهدوء..........هساعدك أولا انت قولت إنك اكتشفت إنك عندك عيله كبيره وانت مكنتش عارف بس دلوقتي هل يا ترى انت حاسس إنك مش قادر تتاقلم معاهم
فؤاد بهدوء...... لا بالعكس أنا حبيت العيله دي جدا
حازم...... ادي أول مشكله وانحلت نجي للمشكله التانيه انت قولت ان الشخص اللي قـ...ــتل أبوك عايش حياته عادي حتى إذا كان عايش حياته عادي بس يا ترا لو وقته خلص وراح قابل ربنا هل اللي عمله دا هيعدي لا ربنا اسمه العادل، كل إنسان هيجي وقته ويتحاسب علي اللي عمله سواء كان خير أو شر فاتاكد ان حق أبوك ربنا هيجيبه نيجي للمشكله التالته حكايه بنت عمك بص هو الحب مش بالا*جبار خالص هي حبيتك بس انت لا صارحها وقولها إنك بتعتبرها زي أختك هي صح هتتا*لم من الحقيقة دي بس دا افضل ليها بدل ما تبني أحلام على ال لا شي وبالنسبه لاخوها هل ياترى هو بيحب أختك
فؤاد....... ايوه
حازم....... يبقى مش هيظـ...ــلهما معاه واعرف اللي بيحب حد مش بيقدر يظــ...ــلمه أو يا*ذيه ،نيجي بقى للمشكله الأخيره البنت اللي انت اتجوزتها من نظرتي ليك أنا أقدر أقول إنك مش من النوع اللي بينجبر على حاجة خالص
فؤاد بص ليه بترقب
حازم.........انت قولت إنك حاسس باحساس غريب لما تكون معاك هل يا ترا احساس بالسعاده
فؤاد افتكر انجي ولما تكون معاه بيضحك من قلبه أبتسم
حازم شاف ابتسامته كمل..........  بتحس بالغيره والنا*ر جواك لو شوفت حد بيقرب ليها
فؤاد افتكر لما روبن حاول يكلم انجي والزاي كان بيبصلها وافتكر لما عرف ان ابن عمها ولا خالها دا كان متقدم ليها عروقه ظهرت وبدأ يغضب
حازم ابتسم............. لو حسيت بدأ كله احب اقلك إنك حبيت يا باشا و انت اتعديت المرحله دي ودخلت مرحلة العشق
فؤاد.......... جربت مره إنك تنجر*ح من الحب وتكون خايف إنك تحب وترجع تنجر*ح تاني من الحب
حازم بهدوء......... لو انت انجر*حت من الحب فاللي هيداوي الو*جع دا حب تاني حب يكون بصدق شخص تحس معاه أن الدينا احلى شخص تحس إنك لو اتكلمت معاه وفضفت على اللي جواك هتكون متأكد انه بئر أسرار ليك شخص كل ما تشوفه هتحس ان يومك اكتمل خلاص اللي يداوي و*جع الحب هو حب
فؤاد........ وانت تعرف الزاي اذا دا كان حب او إعجاب
حازم....... بص هي الطريقه دي ممكن تكون وجدت في المسلسلات والأفلام بس ديما بتنفع غمض عيونك، غمض يلا
فؤاد غمض عيونه
حازم........ شايف ايه اسأل قلبك وهو اللي هيجاوب على سؤالك اذا كان دا حب ولا إعجاب وتركه وطلع على غرفته اللي اتحجزت باسمه علشان ينام ويرتاح
فؤاد..... بدأ يشوف وش انجي قدامه وابتسم وفتح عيونه
فؤاد بابتسامة........... فعلا أنا حبيتك يا انجي فعلا وقال بأعلى صوت بحببببببببببببببببببببببببببك
حازم دخل اوضته وجه ينام افتكر حاجة وابتسم
حازم بابتسامة............. خلاص بكره هتقدم ليكي قدام الكل يا انجي وهعترف بحبي ليكي وغمض عيونه ونام وكل واحده نام في اللي نام وهو سعيد وفي اللي بيحاول يهرب من واقع ومن أ*لم حاسس بيه وفي اللي مخطط لحاجة لبكره

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الصبح جه، جه ومعاه مفاجأت كتيره
الكل كان متجمع على الإفطار
الشرقاوي بفرحة............. والله وحشتني يا حازم فينك يا بني
حازم بابتسامه......... حضرتك عارف شغل الدخلية بيبقى عامل الزاي فين وفين على ما اقدر اخاد اجازه
الشرقاوي........ ربنا معاك يا بني يا رب
مراد بضحك........ طبعا هنرجع زي زمان ولايام حازم الروش
حازم بضحك........ عيب عليك يا مراد طبعا هنرجع
_مراد
مراد بتوتر......... أيام لما كنا بنلعب كوره ونقعد نضحك على الذكريات مش كدا
الكل ضحك
حازم بص لاقي نسمه وفرح وسلمى وانجي وفي بنت صغيره ماسكة في ايدها واقفين
حازم أول ما شاف انجي ابتسم بس مفهمش حكاية البنت دي ايه
مراد بتوتر....... فرح حبيبتي تعالي
نسمه بضحك......... الله على السيطره يا فرح
فرح بضحك.......... طبعا يا بنتي دا انا فرح وراحت قعدت جنب مراد
سلمي راحت قعدت جنب ماجد ونسمه جنب أسد
فؤاد نزل لاقي انجي واقفه هي و حور ابتسم لأنه وأخيراً عرف أنه بيحب انجي
حور أول ما شافت فؤاد جرت عليه
حور بفرحه...... بابا، فؤاد ابتسم وشالها
فؤاد...... صباح الجمال يا حوري انتي بتحلوي كدا ليه
حور بفرحة......... بجد أنا حلوه يا بابا
فؤاد بابتسامة.............بجد دا انتي قمر دا انتي احلى من فرح ذات نفسها مش كدا
حور......... طبعا طبعا
فرح بغيظ............ طب يا جماعة فضوا الترابيزة دي علشان النهارده هنصور قا*تيل وانت يا مراد هات السكـ...ــينة دي
فؤاد بتوتر.......... مش انتي يا فرح هو انتي لوحدك اسمها فرح أنا مكنش قصدي عليكي
فرح...... امممممم ماشي هعديها المراد
فؤاد....... الحمد لله نجيت
الكل ضحك وبشده من اللي حصل
حازم باستغراب.............. هو انت تعرف العيله دي
الشرقاوي بضحك........ ايوه فؤاد جزء منها هو ابن الغالي ابني أحمد الله يرحمه ودي نسمه اخته مرات أسد
حازم بابتسامة...... أهلا أنا حازم اخو ماجد
أسد........ دا انت فات عليك حاجات
حازم بضحك..... لو والله زي ايه كدا
أسد بضحك........ إني اتغيرت للأحسن بسبب حبيبت قلبي نسمه، ومراد اتجوز حب عمره وحياته فرح، وماجد أخوك اتجوز سلمي اختي، وإني عرفت ان اخويا الصغير طلع عايش واسمه معتز، وان فواد اتجوز ومراته انت عارفها انجي 
صدمة كبيره وقعت على حازم وفي حاجة سمعها بتتكـ...ــسر ايوه قلبه السكــ...ـسر البنت اللي حبها اتجوزت ومن مين من ابن عمه 
حازم بصدمة...... مراته 
أسد....... ايوه 
حازم حاول يخلي صوته طبيعي وميظهرش الأ*لم و الو*جع اللي هو حاسس بيه 
حازم بابتسامة حزن........... ألف مبروك ليكوا كلكوا، عن اذنكوا كان في تليفون مهم كان لازم اعمله البارح بس نسيت هعمله واجي وطلع بسرعة 
الشرقاوي بص على طيف حازم وعلى شكله وتغير ملامح وشه لما عرف ان انجي اتجوزت فهم هو عمل كدا ليه 
الشرقاوي في سره................ لا حول ولا قوة الا بالله، حازم انت دلوقتي انجر*حت وأنا مش عارف مين اللي هيداوي جر*حك دا يا ابني بس لازم الاقي حل أنا مستحيل اشوفك بتتعذ*ب مقدرش 
حور ببراءه...... ماما أنا عايزه اروح البحر 
انجي بحب...... حور حبيبتي ماما عندها شغل دلوقتي بالليل هنخرج نتفسح أنا وانتي وبابا والعيله كمان بس دلوقتي مش هينفع 
حور مسكت وش فؤاد بايدها الصغيره وبصت ليه نظرت براءه ممزوجه بالحزن وكأنها هدمع
حور🥺🥺............ بابا أنا عايزه اروح البحر 
فؤاد ضحك وباس خدها 
فؤاد بابتسامة.......... مقدرش اقاوم حوري ولا اقدر على زعلها تمام هنروح البحر 
حور فرحت وسكفت بايدها 
حور......... وماما هتيجي معانا صح 
الشرقاوي بابتسامة....... كلنا راحين يا حوري ولا ايه 
الكل اتفق على القرار دا 
فؤاد بغيره........ أنا بس اللي اقولها حوري ماشي يا جدي 
الشرقاوي بضحك....... فؤاد انت بتغير آمال بكره لما تكبر ويجي ليها عريس هتعمل ايه 
فؤاد بغيره........ ومين قالك إني هوافق عليه حوري هتفضل جنبي على طول مش كدا يا حوري 
حور با*ست خد فؤاد وحضنته......... ايوه يا بابا أنا هفضل معاك ديما 
أسد بضحك.......... ههههههه بكره نشوف يا فؤاد بكره انت اللي هتسلمها لجوزها بإيدك دول 
فؤاد بغيره أكبر............ مش حاصلة أبدا اللي هيفكر بس يقرب لحوري همـ...ــحيه من على وش الدينا كلها 
الكل ضحك على غيرت فؤاد على حور وبدأ كل واحد يجهز نفسه علشان رايحين البحر 
عند أسد ونسمه 
أسد بقلق........ مالك يا نسمه 
نسمه بقلق........ مش عارفه يا أسد حاسة ان في حاجة و*حشه هتحصل وأنا خايفه اوي أسد أنا من الصبح مش مرتاحه 
أسد حضنها وحاول يخفف القلق دا عنها 
أسد بابتسامه......... وحتى لو ايه حصل أنا جنبك وهفضل جنبك ديما ومستحيل اخلي حاجة تحصلك أو تحصل للعيله 
نسمه بابتسامه........ ربنا يخليك لينا ديما يا رب وحضنته 
أسد في سره...........مش عارف ليه الاحساس دا أنا حاسه برده إحساس إن حد قريب مني هيبعد عني ربنا يعدي الايام الجايه دي على خير ونزل أسد ونسمه تحت 
الكل راح للشط وبدأ كل واحد من الشباب يجهز نفسه للنزول للبحر 
زين بمرح........ وسعوا لفرمت الساحل اللي هيدوب نص بنات الشط 
مراد بضحك......... اوعا وأنا النص التاني 
معتز بضحك........ مش لما تتطلع عايش بص وراك 
مراد بخوف....... فرح حبيبتي أنا كنت بهزر 
فرح سكت ومردتش عليه ومراد بلع ريقه بخوف من اللي الجاي 
الشباب نزلوا البحر وبداءوا يتسابقوا والبنات كانوا واقفين على الشط بيشجعوا 
_مدام مدام 
نسمه.......... ايوه 
الشخص........ في تليفون ليكي في الاستقبال 
نسمه باستغراب....... تليفون ليا أنا طب تمام وراحت نسمه تشوف في ايه بس فجأة ظهر ليها فوزي مساعد محمود وخد*رها وخادها معاه ونزل القاهره 
محمود بابتسامه انتصار.......... وقعت خلاص يا أسد مراتك بقت معانا صااابر 
صابر........ ايوه يا باشا 
محمود بشر....... جهز نفسك يا عريس هههههههههه وأخذ يضحك هو وصابر 
أسد والباقي كانوا بيدوروا على نسمه في كل مكان ومش لاقينها 
أسد بخوف......... هتكون فين نسمممممممممممه 
مراد بقلق....... أسد خلينا نشوف كاميرات المراقبة 
أسد بخوف على نسمه......  معاك حق يلا وطلعوا يشوفوا كاميرات المراقبة. 
صابر بملل........... يا باشا مش البنت جات ايه لزمت التأخير. 
محمود بشر......... لازم العروسه تكون فايقه يا عريس 
صابر ابتسم بخبث........ الظاهر إني هستمتع خالص وضحك بشــ...ـر 
حل الليل ونسمه بدأت تفوق وشافت صابر قدامها
نسمه بخوف ودموع........ انت مين 
صابر بخبث........ مو*تك يا حلوه بس عايز استمتع الأول وبدأ يقرب منها 
نسمه كانت بدمع والدموع مش راضيه توقف 
نسمه بصريخ....... أااااااااااااااااااسد أااااااااااااااااااسد 
صابر بضحك....... صرخي براحتك مفيش حد هينقذك 
نسمه بدأت تدوخ وفجأة اغمى عليها 
صابر...... وبعدين بقى مش مهم إذا كانت صاحيه ولا نايمه انا هنفذ وفك حجاب نسمه والنقاب 
صابر بصدمة.......... ايه ده هي الزاي بالجمال دا، انصدم من شعر نسمه الأسود الطويل ومن بشرتها البيضاء ومن شكل وشها البرئ
صابر........... يا خسارة إنك هتمو*تي بس وماله اديني هستمتع شويه وبدأ يقرب منها 
ووووووووووووووووووو
صابر بدأ يقرب من نسمه ولسه بيمد ايده لاقي ايد بتشد على ايده جامد لدرجه إنها كانت هتخـ...ــلعها
صابر بألم....... سيب ايده وجه يضر*ب الشخص دا
الشخص اتفادي الضر*به و ردها ليه
فرح بدموع....... أسد نسمه وجرت عليها
كان الشخص دا أسد اللي أول ما شاف نسمه غايبه عن وعيها شيطا*نه سيطر عليه ونزل ضر*ب في صابر بقى بيضر*ب بتهور وكأنه بيقوله هتمو*ت هتمو*ت
فرح بدموع......... نسمه نسمه فوقي ارجوكي نسمه وبدأت تفوق فيها
نسمه بدأت تفوق وفضلت تصرخ وتعيط هي دلوقتي في صدمه كبيره طلعت جري واستخبت في ركن في الغرفه كانت ضامه رجليها كانت واخده وضعيه الجنين وكانت بتعيط
أسد كأن حد مسك سكــ...ـينه وضر*بها في قلبه، بص لصابر اللي خلاص مبقاش قادر يوقف من كتر الضر*ب اللي انضر*به
أسد بغضب جهنمي......... اوعدك إني هخليك تتمنى إن امك مكنتش جابتك يا ابن************و رجع يضر*ب فيه تاني
فؤاد والباقي وصلوا وشافوا حالة نسمه واسد اللي عمال يضر*ب في صابر
أسد بغضب......... هقتـ...ــلك يا **********و رحمت أمي لمو*تك ومسك ايده
أسد بغضب كبير........ مش انت لمسهتا بايدك دول وانا هكـ...ـــسرها اصبر بس وفجاة أسد لوا ايد صابر باتجاه معاكس
صابر صرخ من كتر الوجع الشديد
ايده الاتنين اتكـ...ـــسروا
أسد مسك صابر من شعر وشد عليه.............مش دي عيونك اللي شافتها اوعدك إنك قريب هتتعمي يا ابن************ واعرف لما أسد الشرقاوي يوعد بحاجة بيوفي فيها وفضل يضر*به كفوف على وشه لحد لما وش صابر بقى مليان د*م و وقع على الأرض
أسد فضل يكمل عليه ضر*ب برجليه
مراد وماجد ومعتز راحوا وباعدوا أسد عن صابر اللي حرفا كدا مد*غدغ
أسد بغضب أعمى.......... اوعي تفكر ان دول هيحموك مني لا مبقاش أسد الشرقاوي لو مخلتكش عبره لأي حد زبا*له زيك يفكر يأ*ذي بنت يا************ اتفوا عليك مراد خده من وشي انا مش عايز اتهور
مراد في سره....... كل ومش عايز تتهور آمال لو هتتهور هتعمل ايه
أسد بغضب...... مراااااااااد انا قولت ايه
مراد بخوف من حالة أسد........ ح حاضر وخاد صابر و ودوه على مخزن بأمر من أسد
أسد راح لنسمه اللي كانت منهاره من العياط
أسد بدموع...... نسمه أنا أسد تعالي
نسمه كانت بتبعد عن أسد هي مش وعيه هي بتعمل ايه
أسد دمع أكتر على حالها.......... نسمه انا أسد حبيبك أسد تعالي ليا تعالي لاسدك
نسمه بدأت تفوق من الصدمه اللي كانت فيها
نسمه بدموع......... ا ا أسد وهنا انفجرت في العياط و دخلت في حضن أسد كأنها بتحاول تستخبي من العالم دا وتحاول تهرب من اللي حصل
أسد شد على احضنها اكتر وكان عيونه بدمع و*جع وحزن على حال طفلته نعم فهو قبل أن يعتبرها زوجته وحبيبته اعتبرها طفلته
نسمه بدموع...... هو هو و دموعها زادت
أسد بدموع....... حققك عليا يا روحي كان من واجبي إني احميكي سامحيني بس اوعدك اللي عمل كدا ليدفع التمن غالي حتى لو كان التمن حياته
الكل كان مصدوم من اللي حصل وعيونهم تمردت عليهم ودمعت على حال نسمه
نسمه فضلت شويه في حضن أسد اللي كان بيحاول يخفف عنها بس حس بتقل راسها بص ليها شافها نامت
أسد بجمود...........استنوا برا كلكوا يلااااااااااا
الكل طلع وفضلوا مستنيين أسد يطلع بنسمه
أسد لبس لنسمه الخمار والنقاب ومسح دموعها اللي كانت عامله زي النا*ر في قلبه
أسد بغضب.......... اوعدك يا نسمه ان اللي اتسبب في كدا ليكون شايف أسد الشرقاوي على حقيقته وهيشوف هو يقدر يعمل ايه علشان حبيبته وشالها وطلع بيها على القصر
الكل وصل للقصر، أسد طلع نسمه على الأوضة وحطها بهدوء على السرير وفضل جانبها
أسد بدموع....... كان لازم احميكي يا روحي أنا آسف كان لازم افضل جنبك ومسبكيش خالص أنا آسف فوقي وعا*قبيني زي ما انتي عايزه وفضل باصص عليها وعلى ملامحها الحزينه
كان عمال يكـ...ـــسر في كل حاجة ومنظرها وهي منها*ره مش مفارق عقله
فؤاد بغضب......... مقدرتش احميها خليت واحد زبا*له يلمسها بس والله لدفعه التمن وطلع فؤاد من الأوضة اللي كان فيها ليقابل حور في وجهه
حور بفرحة....... بابا تعاله العب معايا شويه
فؤاد بغضب...... حور مش دلوقتي أنا مشغول
حور بإصدار......... لا دلوقتي يلا يا بابا يلا يلا يلا
فؤاد بغضب أكبر........ حوووووور قولت مره لا انتي ايه مش بتفهمي بطلي إصرارك دا أنا مش ناقص دلع فاضي وانتي منمتبش لحد دلوقتي ليه اتفضلي على اوضتك مش عايز اشوفك طلعتي منها فاااااهمة
حور اتر*عبت من فؤاد وفضلت تعيط والكل اتجمع على صوت فؤاد العالي
انجي جرت على حور تاخدها في حضنها
انجي....... حور حبيبتي اهدي انا جنبك
حور بدموع...... بابا مش بيحب حور بابا مش بيحب حور، حور زعلانه وطلعت جري على اوضتها وفضلت تعيط
مراد بغضب........ انت عملت ايه يا فؤاد دي عيله صغيره، اتحكم في غضبك دا كلنا غضابنين وزعلانين بس اللي انت عملته دا غلط
فؤاد ولا اكنه سمع حاجة طلع من القصر واتجه الي المخزن اللي فيه صابر
مراد بخوف........ الواد دا رايح فين معقول يكون راح عند الواد اللي في المخزن
معتز بخوف........ دا ممكن يقــ...ــتله خلينا نروح وراه وطلع الشباب ورا فؤاد
وصل فؤاد المخزن ودخل وكأنه بر*كان على وشك الانفجار، اتقدم ناحيه صابر اللي مبقاش قادر خالص ومسك من شعره
فؤاد بغضب................هناك أسد عمل معاك نص الواجب ودلوقتي أنا هكمل معاك الواجب يا رب تكون جاهز لأني مش بحب التكاسل، أسد كـ...ــسر ايدك بس أنا هقطــ...ــعها ايه رايك بالعقا*ب الأول دا
وأمر فؤاد الرجاله اللي في المخزن أنهم يجيبوا ترابيزه ويحطوها قدام صابر ويجيبوا اداه حا*ده كبيره ويحطوها قدام صابر برده
صابر حرفيا بقى مر*عوب من اللي قدامه
فؤاد بأمر...... كتفوه وحطوا ايده قدامه
صابر كان بيصرخ من كتر الر*عب
وصل الشباب ودخلوا المخزن
وقبل ما فؤاد يعمل حاجة كان مراد موقفه
مراد بغضب....... فؤاد انت اتجـ...ــننت ابعد عنه
فؤاد بغضب..........  واحد حـ...ــقير زي ده يلمس أختي ويدخلها بالحاله دي عايزني اكون ايه مراد ابعد عني دلوقتي
مراد بغضب.........لا مش هبعد أنا مش خايف على الحيو*ان دا أنا خايف عليك انت فكرك نسمه هتكون مبسوطه لما تعرف باللي اخوها عمله
فؤاد ذق الترابيزه برجليه بكل غضب
فؤاد بغضب............ مش قادر نا*ر جوايا يا مراد نا*ر شكل اختي والحاله اللي كانت فيها مش مفارقه عقلي صر*خها ور*عبها ودموعها دا كله مش مفارقني خالص ودا بسبب ايه، راح ناحيه صابر ومسك من شعر وكمل بسبب واحد زي ده قولي اعمل ايه علشان اطفي النا*ر اللي جوايا قولي اطفي النا*ر دي الزاي
_أنا هقلك يا فؤاد
الكل بص لاقي اللي اتكلم كان أسد
أسد بدأ يقرب من صابر
أسد بهدوء رهيب............. مش أنا وعدتك إني هرجع ليك واديني رجعت هااا تحب نبدأ منين بقى ايوه صح افتكرت من عيونك اللي شافتها
أسد................. حاااااامد
حامد....... أمرك يا باشا
أسد......... اللي طلبته فين
حامد.........اتفضل يا باشا و طلع كيس فيه ماده بيضة
أسد خادها ورشها على عيون صابر اللي بقى يصرخ من كتر الأ*لم
الكل كان واقف مش عارفين يعملوا ايه حاجة أسد فؤاد كانت مر*عبه
العساكر دخلت وخدت صابر وراح صابر على السجن
مراد.......... السجن ارحم ليه لو كان فضل نص ساعه كمان كان ما*ت
أسد وفؤاد والكل طلع من المخزن ورجعوا على القصر
أسد راح يطمن على نسمه ونام جنبها
مراد طلع على اوضته وكل واحد راح على اوضته
فؤاد كان رايح على اوضته بس افتكر حور وهو عمل ايه غمض عيونه بغضب من نفسه وراح أوضة حور
دخل لاقها نايمه ودموعها على خدها زعل من نفسه جدا لانه زعلها وخلها تنام زعلانه خدها في حضنه ونام
انجي...... ألو يا بابا
أبوها...... ألو انجي حبيبتي انتي فين
انجي بتوتر......... عند واحده صاحبتي أنا هبات عندها
أبوها...... تمام يا انجي خلي بالك من نفسك سلام وقفل معاها
انجي دمعت......... حتى مسالتنيش ايه السبب ولا حتي حسيت في صوتك بنبره قلق
كوثر بغضب....... انقذها أسد انقذها الخطة كانت ممتازه بس الزاي عرف مكانها ليييييييييييه انقذها بس انا مش هسكت أسد ليا انا وبس ليييييا وبس
محمود بشر....... كوثر اهدي أنا عندي خطة تانيه
كوثر بغضب....... ايه
محمود ***********************
كوثر ضحكت بشر......... تمام وأنا موافقه
محمود بغضب.............بس انا ضيعت من ايدي راجل من رجالتي كان مهم
كوثر بلا مبلاه............ مش مهم اللي راح يجي يغيره انا داخله ارتاح شويه سلام ودخلت الأوضة علشان تنام
محمود بغضب.......... صح انقذتها المرادي بس يا ترا المره الجايه هتعرف  تنقذها يا أسد وضحك بخبث ودخل اوضته علشان ينام
حل الصباح
في أوضة نسمه واسد
نسمه بدأت تفوق لاقت أسد قاعد قدامها ومبتسم
أسد بحب....... صباح الجمال دا كله ايه الجمال دا انتي عماله تحلوي اكتر من الاول ليه يا بت انتي هااا
نسمه بابتسامة...... صباح النور
أسد بابتسامة...... عامله ايه دلوقتي يا قلبي
نسمه افتكرت وعيونها دمعت
نسمه بأ*لم....... أسد هو هو لمسني
أسد بابتسامة...... ميقدرش يا روحي أنا وصلت بالوقت المناسب نسمه انسى كل اللي حصل يا روحي ثم جهزي نفسك لاني عامل ليكي مفاجأة جامده
نسمه بفرحة....... بجد يعني هو ملمسنيش
أسد بابتسامه........ لا أنا بس اللي ليا الحق إني المسك وغمز ليها
نسمه غطت وشها من كتر الخجل
نسمه بخجل....... قليل الأ*دب ابعد كدا
ضحك أسد بشده من تلك الفتاه
أسد بضحك........ طيب كله هيترد بس دلوقتي جهزي لنفسك للمفاجاة
نسمه...... مفاجأة ايه دي
أسد...... طالما اسمها مفاجأة يبقى هتعرفيها في الوقت المناسب يلا بقى قومي أنا هستناكي تحت يلا ونزل أسد تحت ونسمه جهزت نفسها ونزلت وراه
على الإفطار
الشرقاوي...... مالك يا حور زعلانه ليه كدا
حور بحزن........ مفيش يا جدو
فؤاد بص ليها اتأكد إنها زعلانه منه قام وراح ليها وشالها وقعد مكانها وقعدها على رجليه
فؤاد بحب........ حبيبت بابا لسه زعلانه منه
حور بصتله وعيونها كلها مليانه دموع وخوف منه
فؤاد.......أنا آسف يا حوري أنا البارح كنت زهقان و زعلتك
حور بصت ليه والدموع زادت في عيونها
فؤاد بحزن........ مش هتسامحي بابا خالص يعني طب أنا هعمل اللي تطلبيه مني علشان تسامحيني
حور ببراءه............ اللي أنا عايزاه كله
فؤاد بابتسامه..............ايوه اللي انتي عايزاه
حور بفرحة......... أنا عايزه اخ ليا
الكل انصدم من طلب حور المصدم
انجي وشها احمر بشده ومبقتش عارفه تخبي وشها فين
فرح بضحك........ قابل مش انت اللي الشهامه اتحطت عليك هات ليها اخ بقى
فؤاد بتوتر...... حور حبيبتي ايه الطلب دا
حور بحزن....... كل صحابي عندهم خوات إلا أنا بيفضلوا يلعبوا معاهم ويجوا يحكوا ليا بس انا دلوقتي عايزه اخ
فؤاد بصدمة....... دلوقتي الزاي
حور بإصرار..... أنا عايزه اخ انا عايزه اخ مش انت قولت اللي انا عايزاه هتعمله انا دلوقتي عايزه اخ يا بابا.
فؤاد بصوت واطي....... ويا ريت ما قولت طب اعمل ايه دلوقتي وبص لانجي اللي بقت بتتهرب من نظراته ليها
أسد بضحك....... ايوه يا فؤاد وانا عايز حد يقولي يا عمي
مراد بضحك...... ايوه وانا كمان
الشرقاوي بضحك....... وأنا عايز حفيد تاني ليا يا فؤاد
فؤاد بصلهم كلهم بغيظ كبيره ورجع باص بحور
فؤاد بتوتر........ طب متغيري الطلب دا يا حوري
حور بإصرار...... لا انا عايزه اخ واخت  كمان
فؤاد بصدمة....... كمان، احمممممم حوري طب لما ترجعي من المدرسه هنبقى نكلم في الموضوع دا
حور بفرحة....يعني هتجيب ليا اخ يا بابا
الكل ضحك بشده من تلك الطفله  الصغيره
فؤاد بتهرب..... حاضر بس لما أفضى يلا بقى علشان متتاخريش على مدرستك
حور با*ست خد  فؤاد و انجي وطلعت على المدرسه
انجي بتوتر...... طب انا لازم امشي دلوقتي عن اذنكوا وطلعت جري على برا بس فؤاد طلع وراها
فؤاد...... انجي استنى
انجي........ ايوه يا مستر
فؤاد....... انتي راحة فين ثم انا قولت بلاش مستر دي
انجي........ راحة بيتي
فؤاد....... بس دا بيتك دلوقتي انا جوزك لو ناسيه
انجي..... لا مش ناسيه بس حضرتك الظاهر إنك نسيت إني أنا عندي اب ولازم يعرف اني اتجوزت وانا لحد دلوقتي مش عارفه هقول ليه الزاي على الموضوع دا و خصوصا اني كنت رافضه فكرت  الجواز بس دلوقتي هخش عليه واقله بابا انا اتجوزت انا مش عارفه رد فعله هيكون الزاي
فؤاد بهدوء...... انتي مش هتروحي لوحدك أنا هاجي معاكي هنقله واحنا مع بعض بس دلوقتي خلينا نرجع للكل ثم اكمل بمرح
فؤاد بضحك......... وبعدين حور عايزه اخ انتي ايه رايك وغمز ليه
انجي وشها احمر بشده و دخلت جري على القصر وعلى اوضتها بسرعة
سلمي شافتهم اضايقت شويه بس هدأت لأنها خلاص بدأت تقتنع إن فؤاد مش بيحبها بس فاضل تشيل حبه من قلبها
أسد بابتسامة..... أنا عايز الكل يجهز نفسه علشان في مفاجأة أنا عاملها
_أسد أسد دخلت القصر و طلعت جري عليه وبكل بجا*حه حضنته
أسد بعدها عنه بغضب كبير
أسد بغضب........ أنا عايز افهم الزاي انتي معندكيش كرامه يا كوثر
كوثر بصت لنسمه وراحت ليها
كوثر بسخريه....... علشان اثبت ليكي ان أسد ليا أنا وبس أسد اداني الحق اللي المفروض مراته تكون خادته
فرح بسخريه..... حق حق ايه دا بقى أشك انه يكون اداكي شويه فلوس صدقه ليكي اصلك من النوع اللي مش بيتر*بي من اول مره فعايز يتربى من تاني مره
كوثر بخبث...... حق اني احمل واجيب ليه وريثه أنا حامل من أسد أنا شايله ابن أسد في بطني عرفتي حق ايده دلوقتي و انت يا أسد انت لازم تتجوزيني وتتقبل الطفل دا دا ابنك
أسد بغضب....... ابن مين انتي كد*ابه
كوثر بخبث وهي بتبص لنسمه........ نسيت لما جيت ليا يوم ما كنت مضايق لان جدك اجبرك على حاجة وساعتها أنا وأنت شر*بنا يامه وحصل اللي حصل نسيت
أسد مسك كوثر من ايدها بغضب
أسد بغضب............ أنا مش فاكر حاجة بطلي كد*ب
كوثر...... لا مش بكد*ب انت اللي جيت عندي يومها فاكر ولا لااه جيت ولا لااه
أسد بغضب....... ايوه جيت بس
كوثر بخبث......... بس ايه لو فكرك اني هنز*ل البيبي دا فا انت بتحلم لان الطفل دا علامه على حبي ليك واني ملكك وانت كمان ملكي وبصت لنسمه وهي بتقول ملكي
أسد بعدها عنه ببرود وراح مسك ايد نسمه
أسد بهدوء....... غلطانه أنا مش ملكك أنا ملك ملكة قلبي وكياني كله والوحيده اللي هتجيب ليا ولاد هي نسمه مش واحده غيرها والطفل دا حتى لو كان ابني فهينز*ل لاني مقبلش اني يكون عندي طفل من واحده زيك وذ*قها
كوثر بخبث...... اممممم لا بجد أثرت فيا لا اصحى إذا أنت أسد الشرقاوي فأنا كوثر والطفل دا مش هينز*ل وانت هتتقبل بيه وإلا راحت وهمست في ودنه وبسبب كدا عيون أسد احمرت من كتر الغضب وعروقه ظهرت
أسد بغضب...... انتي
كوثر بشر...... لا لا لا كدا أنا ازعل وأنا زعلي وحش هااا قولي بقى اوضتي فين عايزه ارتاح يا حبيبي
أسد بخبث...... اوضتك اوضتك هتكون في السجن او في الشارع عارفه ليه راح وهمس ليها لترجع كوثر لورا من كتر الخوف
أسد بسخريه...... هاااا تعرفي طريق الباب ولاا اجيب حد يوصلك
كوثر بصت لاسد بتوعد وطلعت من القصر
فرح بغضب....بنت ******** تمو*ت وتطلع كل مره ممسو*ح بكرامتها الأرض بس دا اللي يليق بيها
أسد بهدوء........ كل واحد يجهز نفسه
نسمه بهدوء........ أسد طلقني
أسد بصدمه.......... ايه
نسمه بهدوء......... طلقني

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

نسمه بدأت تتحرك وراحت ناحيه الباب وجابت حد منه
أسد بصدمة....... كوثر انتي لسه ممشتيش
نسمه........ لا كانت مستنيه تسمع رد فعلي ايه على اللي قالته، كانت متوقعه إني اقلك أسد طلقني مش كدا يا كوثر لا انتي هتسمعي مني اللي بقوله كويس قولت مره وهرجع اعيد أنا مش هحاسب أسد على ماضيه أنا لما هاجي احاسبه هحاسبه على حاضره اللي أنا موجوده فيه بس، في ماضيه أنا مكنتش موجوده فامليش حق إني احاسبه عليه وانسى إنك تسمعي مني إني اقول أسد طلقني لأن اللي بيني وبين أسد أقوى من إن واحده زيك كدا تجي وتكـ...ــسره فاهمة ثقتي في أسد كبيره ومستحيل تنقص بس أكيد هتزيد و افهمي كويس لو انتي بجد حامل في ابن أسد فالطفل دا هياخد حقه مش احنا اللي نا*كل حق طفل بس لو طلع كل اللي عملتيه دا لعبه قذ*ره من بتوعك والله لهوريكي بنت عيله الشرقاوي تقدر تعمل ايه أنا لحد دلوقتي بتكلم بهدوء بس لما اجي و ارد بفعل هتشوفي نسمه تانيه خالص أسد كان معاه حق مع الناس اللي زيك لازم منكنش طيبين لأنكم بستغلوا طيبتنا وحاجة كمان أول مره أشوف واحده زيك كدا بتفرض نفسها على راجل مر*خصه نفسها افهمي كويس الراجل لما يجي يتجوز أو يكَون عيله هيختار البنت اللي مغليه نفسها وعندها عزت نفس ومخليها لنفسها قيمه، أسد اتصل بمعمل *********خليه يجي ياخد عينه منك ومن كوثر خلينا نشوف الكد*به دي حقيقه ولا لااه
أسد كان مصدوم من تغير نسمه
نسمه........ أسد أسد
أسد..... هاا حاضر واتصل أسد على المعمل وبعد مده جيهم خادوا عينه من كوثر ومن أسد وطلعوا
نسمه بهدوء....... أنا طالعه ارتاح وانتي يا كوثر هتفضلي هنا لحد لما النتيجة تظهر وطلعت نسمه وطلع أسد وراها
كوثر كانت متوتره
قامت ودخلت الحمام
كوثر............ الو عمي محمود الحقني حصل*******
محمود بغضب..........طلعت ذكيه متقلقيش يا كوثر أنا هتصرف
كوثر بخبث......... تمام يا عمو يلا سلام
عند أسد ونسمه
أسد بحزن....... نسمه أنا آسف كل ما نجي نتقدم في حياتنا الماضي بتاعي بيرجع وياخرنا
نسمه بابتسامة.......... غلط يا أسد أنا مش فارق معايا دا كله خالص عارف ليه لأني شايفه أسد اللي حبيته أسد اللي اتغير أسد اللي نهى على ماضيه وقفله خالص واتقدم قدام أنا مش شايفه أسد بتاع زمان لا أنا شايفه حبيب قلبي وملك كياني كله
أسد حضنها وهي بادلته الحضن
أسد بفرحه....... بجد انتي حياتي كلها يا نسمه انا بعشقك
نسمه....... وانا بمو*ت فيك
أسد..... امممم لا كدا انا لازم اشكر كوثر علشان وأخيراً بقيتي كدا بس بقلك ايه
نسمه.......... ايه
أسد بخبث.............. كوثر ادتني فكره ليه مكنش عندي طفل بس منك انتي هااا أنا عايز ٢٠ ولد و٤٠ بنت
نسمه بضحك......... ليه شايفني ارنبه يعني
أسد شالها وراح بيها على السرير
أسد بحب......... لا شايفك نصي التاني اللي هكمل حياتي معاه وأم ولادي ويلا بقى عندنا شغل يامه
نسمه ضحكت وتعلقت في رقبه أسد
(ننزل تحت بقي)
مراد بغضب...... فرح اهدي
فرح بغضب وغيظ........ اهدي منين يا مراد أنا كل ما شوفها يحصلي غليا*ن واعصابي بتفو*ر وببقي عايزه ا*شدها من شعرها اللي مركباه دا
مراد بضحك....... يالهوي طب اهدي بس
انجي بهمس........ فرح انتي ناويه على ايه لأن شكلك كدا مش مريح
فرح بخبث.........  على كل خير انجي تعالي معايا كدا
وراحت انجي وكوثر لمكان بعيد عن الكل
انجي بترقب...... خير يا فرح ناويه على ايه
فرح بشر...... بصي هنعمل **************
انجي بصدمة...... يا مجنو*نه انتي بتقولي ايه انتي واعيه للي بتقوليه
فرح...... هااا هتعمليها معايا
انجي بضحك........ طب والله أنا بقيت اخاف منك بس لازم نعرف الشرقاوي باشا الأول
فرح..... تمام يلا خلينا نجهز
انجي بضحك...... اوكي يلا
عدي الوقت فرح وانجي بيتجهزوا لحاجة وكوثر قاعده بكل هدوء و واثقه في نفسها والكل قاعد على اعصابه مستنين نتيجه التحاليل، أسد ونسمه نزلوا تحت وانضموا العيله ونسمه كانت قاعده جنب أسد بكل هدوء وكوثر الغيره بتا*كل فيها من قرب أسد ونسمه
كوثر بخبث...... قريب اوي هتكون جنبي يا أسد جنب ام ابنك
أسد ولا بصلها ولا حتى رد على كلامها وكوثر اتغاظت من كدا
وفجأة دخل شخص من المعمل اللي كوثر عملت فيه التحاليل وادي النتيجه لاسد
أسد شاف النتيجه انصدم النتيجة كانت ايجابيه كوثر حامل والطفل ابن أسد
كوثر بانتصار........ مش قولت ادي الادله في إيدك أنا حامل والطفل دا ابنك وراحت لنسمه
كوثر....... واظن أن حضرتك لازم تتجوزني حالا بس أنا مش هقبل أن يكون عندي ضره انت لازم تطلق نسمه وراحت لاسد، ودلوقتي حالا
نسمه بهدوء......... برافو يا كوثر بجد برافو بس سؤال الزاي طلعتي حامل  و العينه مكنتش موجوده في المعمل دا
كوثر بصدمة...... قصدك ايه
نسمه بهدوء........ هو انا غبيه لدرجة إني اقلك على اسم المعمل اللي هيعمل التحاليل واسيبك كدا حره لا أنا مش غبيه للدرجه دي العينه راحت لمعمل تاني والنتيجه الحقيقة زمانها جايه دلوقتي
كوثر اتوترت والتوتر زاد عندها
كوثر بتوتر..... عن اذنكوا محتاجه اروح الحمام وجات تمشي بس نسمه مسكت ايدها
نسمه بهدوء...... استنى النتيجة جات هناك اهيت ودخل شخص ليهم وادي النتيجة الاصليه لنسمه ونسمه بدأت تقرأ
نسمه كانت مصدوم من النتيجة
كوثر حست بصدمت نسمه اتوقعت ان عمها محمود اتصرف
كوثر..... هااا مش أنا قولت إني حامل صدقتي دلوقتي ولا
طخخخخخخ
كوثر بصدمة...... انتي
نسمه بغضب..... اخرسي يا زبا*له ومسكت ايد كوثر بشده
نسمه بغضب....... الزاي الطفل هيكون ابن أسد إذا انتي أصلا مش حامل
كوثر انصدمت لان كد*بتها انكشفت
كوثر بتوتر..... انتي انتي بتقولي ايه انا انا حامل و ومن أسد كمان
نسمه بغضب...... برده مُصره على الكد*ب تمام أقري التحاليل انتي أصلا مش بتخلفي لأنك شا*يله الرحم صح ولا لااه
كوثر مبقتش عارفه تقول ايه كل حاجة انكشفت
كوثر بتوتر كبير....... ك ك كد*ابه أنا حامل ورحم ايه اللي شا*يلاه
نسمه بغضب..... تمام أنا برده كنت عامله حسابي دكتوره سعاد
دخلت دكتوره باين عليها الشده والقوه في شخصيتها
دكتوره سعاد............ ايوه مدام نسمه
نسمه بهدوء........ حضرتك عايزين نعرف البنت دي حامل ولا لااه لو سمحتي
الدكتوره..... تمام اتفضلي معايا يا بنتي
كوثر كانت متوتره ودخلت مع الدكتوره ودخلت معاها نسمه
كوثر بتوتر...... وانتي دخله ليه معانا
نسمه بسخريه........ لو والله بقى انا غيرت المعمل بتاع التحاليل علشان كنت شاكه بنسبه صغيره فيكي مبالك بقي إني متأكده إنك مش حامل وبتكد*بي كمان فكرك كدا أنا هسيبك لا دا انتي قرياني غلط دكتوره سعاد اتفضلي شوفي شغلك
وبدأت تكشف الدكتوره على كوثر وبعد مده خرجت نسمه وكوثر والدكتوره
نسمه بهدوء..... هاا يا دكتورة
الدكتوره....... هي مش حامل
كوثر بتوتر........ اكيد متفقه معاها يا نسمه
نسمه بهدوء...... لو والله
كوثر راحت لاسد
كوثر بتوتر........ أسد صدقني أنا حامل منك انت، انت أكيد مصدقني صح اكيد
نسمه راحت لكوثر ومسكتها من ايدها
نسمه بهدوء...... لو كنتي حامل فلازم مفعول الدوا يبدأ دلوقتي
كوثر........ دوا ايه
نسمه بهدوء........ محستيش بجاحة في طعم العصير اللي شربتيه، احب اقلك ان العصير اللي شربتيه كان فيه دوا للاجها*ض لو حامل ببقى انتي عارفه لو مش حامل انا مضمنش ايه اللي ممكن يحصلك بس ايوه في علاج مضاد للحاله التانيه بس بما إنك حامل خلاص مفيش لازمه للدوا دا فأنا هرميه وطلعت زجاجة صغيره وراحت علشان ترميها
كوثر التوتر كان باين عليها والخوف كمان من اللي ممكن يحصل لو مخدتش الدوا لأنها اصلا مش حامل
راحت بسرعه عند نسمه وخادت منها الدوا وشربته
نسمه بصدمة مزيفه....... كوثر انتي انتي حامل الزاي عملتي كدا كدا ممكن تمو*تي
كوثر بغضب...... اخرسي ايوه انا مش حامل ايوووووه مش حامل وعملت كل دا علشان أسد يكون ملكي افهمي أسد ملكي أنا، الوحيده اللي ليها حق في أسد هي انا كوثر وبس كوثر وبس بس انتي اللي واقفه بيني وبينه انتي لازم تمو*تي ايوه لازم تمو*تي لو مو*تى أسد هيكون ليا وراحت ناحيه الترابيزه وجابت منها سكـ...ــينه
كوثر بشر...... مو*تى بقى وخليني اخلــ...ـص منك و جات تضر*ب نسمه كان في ايد مناعتها وكانت ايد أسد
أسد بغضب....... للأسف مش هقدر أمد ايدي عليكي لأني اتغيرت بس بوعدك إنك هتند*مي يا كوثر
_احنا هنعمل الواجب معاها يا أسد
مراد بصدمة....... فرح
فرح بغضب راحت لكوثر ومسكتها من شعرها
فرح بغضب........ المره اللي فاتت حذرتك ونبهتك بس انتي مهتمتيش للتحذير دا، انجي ورا على الأوضة عايزه افهم كوثر شويه أمور تتعلق الزاي البنت تحافظ على كرامتها وشدت فرح كوثر من شعرها ودخلتها الأوضة ودخلت معاها انجي
الكل كان واقف مصدوم كل اللي سمعينه صوت صريخ كوثر وصوت فرح اللي بتقول الملحوظه الأولى وتسكت وصريخ كوثر بيزيد ويرجع صوت فرح وهي بتقول الملحوظه التانيه وكان الحال كدا
ماجد بخوف......... مراد فؤاد خشوه هاتوا فرح وانجي
مراد بخوف....... مقدرش ازعل فرح حبيبتي أنا مش عايز اسمع ملحوظات منها 
فؤاد بيبلع ريقه بصعوبه...... أنا أنا مش عايز احرم انجي من حاجة خليها على راحتها
معتز بضحك........... السيطرة دي عجباني بجد لدرجة اني مش بفكر اتجوز خالص 😂 😂 😂 😂
ماجد بضحك...... عندك حق يا ابني والله انا بديك نصيحة بلاش تتجوز
سلمي بغضب...... قصدك ايه يا ماجد فهمني
ماجد بتوتر وخوف...... ولا حاجة يا سلمى انا بس كنت بساير معاه في الكلام
معتز بضحك....... بتساير هااا طب والله شكلكوا مسخره وانتوا واقفين كدا ثانيه بس انا هاخد صوره للذكره وطلع تليفونه وخاد صوره ليهم
ليقطع حديثهم خروج كوثر وكانت في حاله لا تحسد عليها
كان شعرها كله متقص وشكله يضحك وفيه جزء لونه أخضر وجزء أحمر وكان متبهدل جدا وكان وشها كله باين عليه الضر*ب واحمر من كتر الكفو*ف اللي اخديتها وكان وارم بشده وكله كوم والعباية السوده اللي متقطعه  كوم تاني 😂 😂 😂 😂 😂 ولا الشبشب الأخضر اللي كانت لابساه 😂😂😂😂😂😂وكانت ماشيه تعر*ج
الكل كان واقف مصدوم من شكلها اللي بقى يضحك بشده والكل انفجر في الضحك
طلعت فرح وانجي من وراها
انجي كانت بتنزل كمام البلوزه اللي كانت لابساها وفرح كانت بتنفض هدومها
فرح بمرح........ شوفي يا انجي هدومي اتملت تراب و وسخا*ه من شوخشيخه هانم
انجي بضحك....... معلشي تعيشي وتشتري غيرها
مراد بضحك..... شو ايه
معتز بضحك شديد....... شوخشيخه هانم 😂😂😂مش قادر
نسمه بضحك...... فرح انجي انتوا عملتوا ايه في البت
فرح ببراءه 🥺🥺...... كنت بفهمها حاجات مهمة وكنت بقول ليها على ملحوظات مهمة برده 🥺🥺مالك انتي شكلك كدا ليه
نسمه بضحك.......... دا انتي مصيبه انتي حولتيها لشخص تاني خالص ثم ايه الاسم دا
فرح 🥺🥺...... انا معملتش حاجة كل اللي عملته اني بينتها على حقيقتها ثم هي قالت ليا ان اسمها اللي الكل كان بيناديلها بيه يعني الأشخاص المقربين هو شوخشيخه مش كدا يا شوخشيخه برده
كوثر بخوف من فرح...... ايوه ايوه انا ماشيه
فرح...... طب استني اجي اوصلك بس هجيب ليكي أحدث عربيه فيكي يا مصر
كوثر بخوف........ لا لا شكرا وطلعت تجري من فرح 
انجي بضحك....... يالهوي بقى عندها كا*بوس اسمه فرح ههههه
فرح بغيظ.............لا حول الله انا عملت ايه لدا كله انا هروح اشوف التلاجة فيها ايه اصلي كدا جوعت الملحوظات اللي قولتها خادت مني وقت وراحت المطبخ تحت ضحك الكل على اللي حصل
(حابه اقول حاجة لو البنت واثقه في جوزها وفي حبها ليه وفي انه شخص كويس لا واحده زي كوثر ولا ألف واحده زيها تقدر تخش بينها وبين جوزها نسمه كانت واثقه في أسد علشان كدا عملت كل اللي تقدر عليه علشان تثبت كد*ب كوثر ونجحت في كدا لان ثقتها في ربنا وفي جوزها كانت كبيره يا ريت كل واحده تختار الشخص الصح ولما تختاره توثق فيه لان اي علاقه أساسها الثقه 🙂🙂🙂)
نسمه...... أسد
أسد بضحك..... يا عيون أسد
نسمه.... انا لحد دل معرفش انت عرفت مكاني الزاي لما كنت مخطو*فه
أسد بهدوء........ نسمه أنا لما شوفت كوثر واللي عملته في شرم اتوقعت إنها ممكن تعمل اكتر من كدا وانا كان لازم احميكي واحمي عيلتي منها فاكره لما جبت للكل هديا
نسمه..... ايوه
أسد........... في السلسلة اللي انتي لابساه واللي فرح وسلمى وانجي و عمتي شكريه لابسنهم جهاز تعقب صغير علشان لو حصل حاجة كدا ولا كدا وزي ما اتوقعت انتي اتخـ...ــطفتي وبفضل الجهاز دا انا قدرت اعرف مكانك وانقذك
نسمه ابتسمت لاسد وهمست ليه
نسمه بهمس........ بحبك و عديت المرحلة دي وبقيت اعشقك يا أسد، انا بعشقك بجد
أسد بهمس......... وأنا بقيت مجنون بيكي يا روح أسد ثم انتي جايه تقولي ليا كدا الكل واقف وانا مش عارف لا احضن ولا غمز ليها
نسمه بعدت عنه بضحك وخجل وراحت لفرح وانجي وسلمى راحت ليهم
دخل حازم عليهم
حازم بجديه....... أسد انا عايزك وانت يا فؤاد كمان وراح أسد وفؤاد مع حازم
أسد...... خير يا حازم
حازم....... احنا عرفنا ان اللي السبب في خطف نسمه هو محمود الدمنهوري
أسد عيونه احمرت من كتر الغضب وعروقه بدأت تظهر وبدأ العرق ينزل من على وشه وحال فؤاد كانت تشبه حال أسد ويمكن اكتر ف اسد ممكن يتحكم في اعصابه شويه بس فؤاد متهو*ر 
أسد بغضب......نعمممممم
حازم بهدوء....... ايوه وكان مشترك معاه كوثر كمان الواد اللي اتقبض عليه البارح اعترف بكدا وقال ان جاله امر انه يصو**ر مراتك وهي في حضنه وانه يعــ...ــــتدي عليها ويصورها وهي بتتعذ*ب ويبعت ليك الفديو وبعدها يخــ...ـــلص عليها 
أسد كان بيبص لحازم بغضب وصدمه من اللي سمعه ومن حقا*رة محمود والزاي هو عمال ينزل من مستوى أدنى لمستوى أدنى منه 
فؤاد بغضب....... هو فين دلوقتي 
حازم بحزن.......... للأسف لسه منعرفش مكانه قدر يهرب ويستخبي بس دلوقتي بقي مطلوب القبـ...ــض عليه 
أسد بغضب....... و هو خرج من مستشفى المجا*نين الزاي وليه لما خرج مفيش حد قالي انا كان ممكن اخسر مراتي لولا انا كنت عامل حذري 
حازم بجديه....... أسد متقلقش دلوقتي مطلوب القبض على محمود وقريب هنمسكه 
فؤاد بغضب........ لما يا*ذي حد من العيله مش كدا محمود دلوقتي كل همه أنه يا*ذينا بأي شكل البارح كانت نسمه ممكن بكره تكون فرح او انجي او سلمي او حتى حور لينظر بصدمة لاسد 
فؤاد بخوف........... حور يا أسد وطلع يجري واسد طلع يجري وراه والكل استغرب من تصرف أسد وفؤاد 
الشرقاوي بخوف....... خير يا حازم أسد و فؤاد مالهم 
حازم بخوف......... حياة حور ممكن تكون بخــ...ــطر. 
انجي بدموع...... انت بتقول ايه و طلعت تجري على مدرسة حور والكل طلع وراها 
عند مدرسة حور 
مجهول...... ايوه يا باشا  أنا قدام المدرسه 
محمود بغضب....... عايز اسمع خبر مو*ت البنت دي فاااهم 
المجهول....... حاضر يا باشا تأمر سلام انا هقفل دلوقتي علشان أنفذ لما الفرصه تيجي 
حور كانت بتلعب في الملعب مع أصحابها وكانت فرحانه جدا 
حور بفرحه......... أنا بابا سوبر مان كل اللي انا عايزاه بيجيبه ليا انا طلبت منه اخ وهو هيجيبه ليا وانا هبقي عندي اخ 
أمل صديقه حور........ بجد يا حور طب هتخليني العب معاه مش كدا 
حور بفرحة...... ايوه انتي بتخليني العب مع محمد اخوكي ف العبي مع اخويا اللي جاي 
أمل بفرحة...... بجد ابوكي بيحبك اوي علشان بيجيب ليكي كل اللي انتي عايزاه 
حور بفرحة...... ايوه وحور بتحب باباها اوووووي خالص انا عايزه اروح علشان اشوف بابا وماما 
الكل وصل لمدرسة حور وفؤاد نزل من العربيه بسرعة ودخل المدرسة وشاف حور في النادي كانت دي نفس اللحظة اللي كان المجهول مصوب قنا*صته ناحيه حور 
فؤاد شاف الشخص 
فؤاد بخوف...... حوووووووووووووور 
لتلتفت حور ناحيه فؤاد 
حور بفرحة...... بابا ودي كانت نفس اللحظة اللي اطلق فيها المجهول الرصا*صة وكان صوت الاطلاق هو آخر شي سمعته حور 
انجي بصدمه و دموع........ حووووووووووور لااااااااااااااااااااااااا

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الكل كان واقف قدام أوضة العمليات في اللي دموعه مش مفارقاه واللي الغضب بدأ تدريجيا يسيطر عليه وفي اللي على وشك الانهيار
حور بدموع....... ماما هو بابا فين ماما
انجي مقدرتش ترد على حور وكانت بتعيط بس
حور راحت لنسمه
حور بدموع....... عمتو عمتو هو بابا فين أنا مش شيفافه
نسمه بصت الناحيه التانيه وفضلت تعيط
حور دموعها زادت و راحت لفرح
حور بدموع......... هو بابا فين مفيش حد راضي يقولي ليه هو بابا زعلان مني علشان كدا مش موجود 🥺🥺
سلمي راحت ومسكت حور بغضب
سلمي بغضب....... عايزه تعرفي فؤاد فين، فؤاد في العمليات جوه بسببك انتي عارفه ليه لإنك مشكــ...ــله كبيره دخلت على حياته و ياريت تقعدي بقى لأنك السبب في حالة فؤاد اخرسي مش عايزه اسمع صوتك
حور كانت بتعيط وخايفه من سلمي ومرعوبه
أسد بغضب...... سلميييييي احترمي نفسك واياكي تقولي كدا تاني واعرفي حور بنت فؤاد وهو انقذ بنته اي اب كان هيعمل كدا علشان ينقذ بنته فاااهمة واياكي تعاملي حور كدا تاني فاااهمة وبصلها بنظرات غضب وراح لحور وشالها
أسد بهدوء........... الجميل بيعيط ليه
حور بدموع......... أنا انا عايزه بابا
أسد بهدوء.......... حاضر هجبلك بابا بس بلاش تعيطي اتفقنا
حور بدموع........... هو هو ليه مش راضي يجي هو زعلان مني يعني هي حور زعلت بابا
أسد بحزن على حالها.......... لا يا حور حور مزعلتش باباها فؤاد بيحب حور وهو راح علشان يجيب ليها هديه جميله
حور وهي بتمسح دموعها بكفوفها الصغيره...... بجد يعني هو مش زعلان مني
أسد بهدوء.......... ايوه يا حور فؤاد مش زعلان منك بس هو عايزك تبقى شاطره وهاديه لحد لما يرجع
حور نزلت من ايد أسد وراحت قعدت جنب انجي
حور........ ماما انكل أسد قال إن بابا راجع بلاش تعيطي بقى ومسحت دموعها
انجي حضنت حور وفضلت تعيط
أسد راح للشباب
أسد بغضب جهنمي................ عايز اعرف مكان محمود بأي شكل
مراد بغضب...........تمام
حازم بهدوء................اللي يقدر يقول لينا على مكان محمود هو صابر
أسد...... مين صابر دا
حازم......... الشخص اللي احنا مسكناه
أسد غضبه زاد وطلع هو الشباب ناحيه صابر
نسمه بدموع......... يا رب رجعلي اخويا بالسلامة يا رب وقامت وراحت علشان تتوضي و تصلي وتدعي لفؤاد
انجي كانت قاعده بتفتكر ذكرياتها مع فؤاد والزاي انقذها يوم حا*دثه الانانيب الضخمه والزاي ديما كان بيبقى خايف عليها والزاي رجع حور ليها وخلها تفضل جنبها واخيرا الزاي ضحى بحياته علشان ينقذ حور وافتكرت كلام فؤاد يوم ما عرض عليها الجواز
فلاش باك
فؤاد بهدوء....... انجي تتجوزيني
انجي بصدمة....... افندم انت بتقول ايه
فؤاد بهدوء....... انجي ارجوكي اسمعيني للآخر
انجي فضلت باصة ليه وساكته
فؤاد كمل كلامه.......... هيكون جواز على ورق انا عندي سبب للجواز دا وعلشان أوافق وانتي عندك سبب
انجي....... واللي هو
فؤاد...... حور انا عندي استعداد إني اتبنى حور وتفضل حور جنبك بس بشرط
انجي........... اللي هو
فؤاد...... توافقي تتجوزيني لمده تلت شهور على ما المشكلة اللي عندي تتحل وأنا بوعدك أن حور هتفضل معاكي وفي خلال الفترة اللي هي هتعشها معايا وانتي كمان انا بوعدك إني احميكوا بروحي لو الأمر تطلب بس موافقتك ضروريه
انجي بغضب....... حضرتك بتقول ايه إذا على حور فأنا هروح وابنها من الدار أنا مش مضطرة اتجوزك علشان حور تفضل معايا
فؤاد بهدوء...... انجي سلمي بنت عمي بتحبني بس أنا مش ببادلها نفس المشاعر وهي مصممه إني اتجوزها ولو اتجوزتها حياتها وحياتي هتتد*مر
انجي بهدوء........ربنا معاها ويهديها بس أنا دخلي ايه بالموضوع دا
فؤاد بهدوء....... سلمي مفكره ان السبب اللي مخليني مش متقبلها هو إني بحبك
انجي بصدمة...... نعمممممم
فؤاد......... ايوه وانا علشان ابعدها عني واخليها تنساني قولت ليها واكدت المعلومة دي وقولتها إني بحبك
انجي بغضب......... دا كدا كد*ب أنا آسفة بس انا مش هشترك في اللعبه دي في الف طريقه تانيه غير دي
فؤاد بهدوء..... انجي ارجوكي وانا هعمل كل اللي انتي عايزاه المبلغ اللي تطلبيه هدفعه
انجي بغضب أكبر........ حضرتك بتقول ايه أنا مش بتاعة فلوس خالي فلوسك لنفسك ولعيلتك وأنا ابعد عني انا هقدم استقالتي وتركته وجات تذهب فؤاد مسك ايدها
فؤاد بهدوء..... انجي انا آسف مكنش قصدي بس انتي الأمل دلوقتي علشان سلمي تنساني وتكمل حياتها وزي ما قولت ليكي حور هتبقى مسئوليتي و هحميها بحياتي ارجوكي وافقي
انجي فضلت واقفه تفكر في اللي بيحصل والزاي الوضع وصل بيها لكدا
انجي سحبت ايدها من ايد فؤاد وردت
انجي بهدوء...... تمام يا مستر أنا موافقه بس لمده تلت شهور
فؤاد بابتسامه......... لمده تلت شهور، وتركته انجي وذهبت
عوده للحاضر
انجي بدموع وفي سرها........ نفذت وعدك يا فؤاد وحميت حور بس دلوقتي لازم توفي بالوعد التاني اللي انت قولته وتفتكره
فلاش باك
انجي بصدمة و دموع...... حووووووووووووور لااااااااااااااااااااااااااا، بس انصدمت هناك من وقف حاجز فاصل بين حور والرصا*صة وكان فؤاد انجي طلعت جري عليه
انجي بدموع..... فؤاد فؤاد أمانه عليك فوق فؤاد فؤااااااااااااااد
فؤاد بألم..... إن ان انجي أنا وفيت بالوعد و وعدتك إني احمي حور و وووفيت بالوعد
انجي بدموع...... ارجوكي اهدي اسعاااااااااف
فؤاد بألم.......... انجي اهدي دموعك غاليه عندي
انجي بدموع....... لو غاليه ارجعلي يا فؤاد
فؤاد بابتسامه ألم............ مش هقدر اوعد في دي يا انجي
انجي بدموع......... لا اوعد وانت هتوفي بالوعد لان وعد الحر دين اوعدني إنك هترجلعي أنا عندي كلام كتير عايزه اقوله ليك
فؤاد وهو على وشك إنه يغيب عن الوعي....... بوعدك اجي ليكي حتى لو في الأحلام وغاب عن الوعي
انجي بدموع........ لااااااااااااااااااااااااااا وبصت على حور لاقتها اغمى عليها أثر الصدمه والخضة
الإسعاف جات وخادت فؤاد للمستشفى ودخل غرفه العمليات علشان يطلعوا الرصا*صة وينقذوه
عوده للحاضر
انجي بدموع...... ارجعلي يا فؤاد ارجعلي ارجوك أنا محتاجة وجودك جنبي ارجوك
فرح ونسمه كانت خلصت صلاة جات وراحت لانجي  وحضنوها  علشان يهدوها شويه وسلمي شافت الحب في عيون انجي لفؤاد والحب في عيون فؤاد لانجي اتأكدت إنهم لبعض وخلاص هي اتقبلت أن فؤاد ابن عم ليها مش اكتر وراحت لانجي
سلمي بدموع...... انجي اهدي فؤاد هيرجع هيرجعلك بس ادعي
انجي بدموع...... يا رب يا رب
حور بدموع..... ماما انتي بتعيطي ليه
انجي بدموع بتحاول تداريها...... ولا حاجة يا حبيبتي بس في شوية تراب دخلوا عيوني
سلمي راحت لحور
سلمي بابتسامة بسيطة........ ايه رايك نروح نجيب حاجة للاميرة حور ولماما انجي
حور بصت ليها ببراءه........ بس أنا خايفه منك
سلمي بابتسامه........ متخافيش وانا آسفه علشان زعلتك يلا بقى
حور بابتسامه....... يلا ومشت حور مع سلمي
محمود كان مشغل أغاني وعمال يرقص وفرحان وبيشرب ومن كتر الرقص تعب وقعد
محمود بضحك...... ههههه كان قصدي البنت الصغيره تمو*ت قام ابوها هو اللي هيمو*ت بس كدا كدا أنا كنت ناوي اخلـ...ــص عليه يلا راح لحاله فوزييييي
فوزي...... أمرك يا باشا
محمود بسكر..........الرجالة كلها النهارده واخده أجازة وخليهم ينبسطوا وصح هات ليا وليهم شويه بنات تد*لعهم يلا
فوزي بابتسامة..... تحت أمرك يا باشا ديما يا باشا تكون سعيد كدا
محمود بضحك.......... قريب السعاده مش هتفارق حياتي قريب يا فوزي يلا نفذ اللي بقلك عليه
فوزي مشي وبدأ ينفذ اللي محمود قاله عليه
محمود بضحك هستيري.............. خلصنا من أول واحد فؤاد الشرقاوي طب الدور على مين مين مين ايوه على فرح مرات مراد الألفي شكلنا هنفرح يا فرح وأخذ يضحك بشده
دخل بكل غضب للزنزانة ومسكه من هدومه
أسد بغضب...... محمود فين
صابر بضحك........... معرفش
اسد ضر*به بو*كس ورجع سأله
أسد........ محمود فين
صابر بابتسامة أكبر........... معرفش بس تعرف نفسي اشوف وشك دلوقتي وانت مش عارف توصل للزعيم أنا ايوه قولت هو كان ناوي عليه مش خا*ينه ليه لا كنت عايزك توصل للوضع دا الوضع اللي يخليك عايز توصل للزعيم بس مش عارف واعرف هو مخطط يخلــ...ــص على كل واحد في عيلتك واحد واحد وانت هتكون واقف بتتفرج وانت شايف كل شخص بيقع ما*يت قدامك هههههههههههههه هههههههههههههه هههههههههههههه وأخذ يضحك
أسد بدأ يضر*ب في صابر
أسد بغضب...... أخرس أخرس اخرس وصابر كان عمال يضحك رغم ا*لمه بس فضل يضحك وبشده كمان
صابر.......... احب اقلك ان العد التنازلي لد*مار ومو*ت عيلتك بدأ يا أسد باشا بس أنا زعلان علشان مش هكون موجود علشان اشوف د*مارك وفجأة صابر بدأ يطلع سائل أبيض من بوقه وبدأ يترعش جامده بس رغم دا كله إلا أنه كان مبسوط ليسقط صابر على الأرض ما*يت وكل دا العسكري وحازم والشباب واقفين مصدومين من اللي حصل
العسكري راح يتفقد نبض صابر بس كان ما*ت خلاص
العسكري...... حازم باشا للأسف ما*ت
أسد غضبه زاد الخيط الوحيد اللي يقدر يوصله لمحمود، محمود اتخلص منه
أسد بغضب........ لااااااااااااااا عملتها يا محمود بس ورحمت امي لهكون جايبك حتى لو كان دا آخر حاجة اعملها في حياتي وترك الزنزانة وطلع وراح للمستشفى والشباب راحوا وراه
الكل رجع واتجمع قدام باب غرفه العمليات عدي على دخول فؤاد لغرفه العمليات أربع ساعات وفجأة الباب اتفتح
شكريه بدموع....... ابني ابني عامل ايه
نسمه بدموع....... طمني يا دكتور اخويا عامل ايه
الدكتور بهدوء......... الرصا*صة كانت قريبه من قلبه لدرجه كبيرة احنا قدرنا نطلع الرصا*صة والقلب و*قف عن النبض واحنا بنطلعها بس رجع ينبض تاني هو دلوقتي في العنايه المركزه لأنه بصراحة لسه متعداش مرحلة الخــ...ـطر هو دلوقتي بين الحياة والمو*ت ادعولوا هو دلوقتي محتاج دعواتكم عن اذنكوا الكل كان منهار
شكريه مقدرتش تستحمل كل اللي بيحصل فاغمي عليها وانتقلت لغرفه في نفس الدور، نسمه وقعت على الأرض منهارة بشده واسد راح ليها
نسمه بدموع...... أخويا هيروح مني يا أسد مش بعد ما أخيرا رجعلي يروح مني لا كفايه و*جع خسارة بابا مش عايزه و*جع خسارة أخويا كمان ليه الدنيا كدا ليه الأشخاص كدا ليه الحــ...ــقد والكر*ه دا ليييييييييييه، ليه أنا مش عارفه افرح في حياتي ليه كل حاجة ماشيه عكسي ليه انا مش عايزه اخــ...ــسر اخويا لا أنا مقدرش على بعاده لااااااااااااااااااااااااااا حرام أنا خلاص مبقتش قادره ليييه أنا اللي بتتحر*م من كل حاجة حباها ابويا اتحر*مت من حنانه ومن حضنه ورضيت قولت قضاء الله وقدره واستحملت الو*جع وفضلت مصبره نفسي لأني كنت بشوف اخويا والشبه اللي فيه من بابا على الرغم من معاملته ليا بس كنت مبسوطه لاني ديما شيفاه بخير يجي دلوقتي ويروح زي بابا ليييييييييييه انا مبقتش قادره يا رب ياااااااااارب أنا خلاص مبقتش قادره نفسي اعيش حياتي بهدوء والله نفسي وأخذت تبكي بانهيار شديد وكل اللي حولها كانوا بيبكوا بشده على الحال ده
عدي ساعتين وفجأة نسمه واسد لاقوا الممرضات بيجروا ناحيه أوضة فؤاد وباين عليهم الخوف و الدكاتره برده
نسمه وقفت واحده من الممرضات
نسمه بخوف ودموع....... هو هو في ايه فؤاد كويس مش كدا
الممرضه.......... المريض حالته بتسو*ء أدعيله حضرتك وتركتها ودخلت
نسمه مقدرتش تستحمل فاغمي عليها
أسد بخوف......... نسمه وجرى ليها وشالها ودخلت نسمه لغرفه في نفس الدور علشان ترتاح
فرح بدموع............ يا رب
انجي كانت قاعده في ركن لوحدها وقاعده بتفكر في فؤاد ودموعها نازله ومش بتتكلم حازم راح ليها
حازم بحزن...... انجي
انجي بحزن ودموع......خير يا حازم
حازم.......... انتي كويسه تعالي ارتاحي شويه
انجي بضحكة ألم....... ارتاح ياااااه الكلمة دي سهلة اوى علشان أي حد يقدر يقولها أنا من ساعة ما اتولدت وانا معرفش معنى الراحة خالص أمي ما*تت وهي بتولدني وابويا راح واتجوز واحده شيطا*نيه بمعنى الكلمه كل يوم كنت بشوف العذ*اب بالوانه بسببها مبقتش اشوف الأمان في أي حد حتي في أبويا انا مبقتش احس بالأمان معاه بقيت مش فارقة عنده اذا غبت ولا رجعت عارف انا لو مو*ت والله ما هيسال عليا لانه مهتم ببنته التانيه كنت ديما بدور على الأمان بس ملقتهوش وفجأة ظهر ليا من العدم كنت بتجاهله بس حسيت معاه بالأمان اللي كنت ديما بدور عليه فؤاد الوحيد اللي قدر يحسسني بالأمان في العالم دا عارف احساس صعب لما تلاقى الشخص اللي حسيت معاه بالأمان بيمشي من قدامك انا ليه مش مكتوب ليا إني لما الاقي الأمان ميمشيش ويسبني ليه أنا دلوقتي كل اللي عايزاه أن فؤاد يرجع ليا بالسلامة على الأقل يرجع لأهله بالسلامه لأنه بجد شخص يستاهل كل الخير يا ريت انا اللي كنت مكانه على الاقل كنت هرتاح من و*جع وبهدلت الدينا دي و الدموع عرفت طريق علشان تنزل
حازم بحزن.......... هيكون بخير صدقيني دا فؤاد الشرقاوي لو راح نص بنات مصر هتروح وراه مش كدا هههههه
انجي بضحكه ألم........ يفوق ويرجع وكل اللي هو عايزه هياخده هو يستاهل إنه يكون مبسوط ويستاهل أنه يتحب
حازم بهدوء...............طب لما يصحى ويلاقيكي كدا تفتكري هو هيكون مبسوط مظنش قومي اغسلي وشك و انا هجيب حاجة لينا كلنا ناكلها وانتي شوفي حور لأنها خايفه وزعلانه ومشي و سابها وانجي قامت وعملت كل اللي حازم قاله
سلمي راحت لماجد
سلمي بدموع........ ماجد وكان باين الأ*لم في صوتها
ماجد........ سلمي
ومن دون مقدمات سلمي اترمت في حضن ماجد اللي انصدم من رد فعلها دا
ماجد بخوف...... سلمي انتي كويسه
سلمي بدموع............ انا خلاص عرفت واقتنعت يا ماجد ان فؤاد ابن عمي وبس وانا رضيت بكدا بس انا مش عايزه اخسر ابن عمي واخويا يا ماجد أنا عرفت غلطي يا ماجد معقول دا عقا*ب من ربنا ليا
ماجد حضنها وحاول يهديها، هو مش عارف إذا هو اللي محتاج الحضن دا ولا هي اللي محتاجه
ماجد بهدوء....... فؤاد هيكون بخير يا سلمي بطلي عياط
سلمي بدموع...... ب بجد يا ماجد
ماجد بابتسامة........ بجد يا سلمى روحي شوفي نسمه
سلمي فضلت حاضنه ماجد هي حاست بالأمان معاه
سلمي...... لا مش عايزه اروح عايزه أفضل جنبك أنا حاسة بالأمان معاك ومرتاحه ارجوك خليني كدا
ماجد ابتسم وفضل حاضنها وبيحاول يخفف عنها
(مش وقته خالص 😂 😂 😂 😂 😂) 
تن تن تن تن تن
معتز...... الو يا زين
زين بقلق....... الو يا معتز انا برن على القصر مفيش حد بيرد ليه هو في ايه 
معتز بهدوء......... مفيش يا زين انت راجع امتى
زين بهدوء............. خلصت كل الورق المطلوب وراجع طمني لقيتوا نسمه
معتز بهدوء........ ايوه انت راجع على الساعة كام كدا
زين..............علي الساعة ٨ بالليل كدا ليه
معتز..... تيجي بالسلامه وخلي بالك من نفسك يلا في رعايه الله وقفل معاه وراح لاسد
معتز...... أسد زين رن عليا وقال هيوصل على الساعة ٨ بالليل
أسد بهدوء....... ابعتوا حارس او اتنين علشان يحموه يا معتز أنا معنديش استعداد حد تاني يتأ*ذى
معتز...... تمام وحط ايده على كتف أسد
معتز........ فؤاد هيكون بخير ان شاء الله
أسد عيونه خذلوه ودمع....... يا رب يا معتز
معتز...... اكيد آمال مين اللي هيقعد يستفز فرح
أسد بضحك رغم الحزن...... معاك حق دي الوحيد اللي يقدر ينرفز فرح
فرح من وراهم........ سمعت حد بيجيب اسمي هااا مين
معتز...........كنا بنقول أن فؤاد الوحيد اللي بيقدر ينرفزك
فرح بضحكه وجع........... هههه معاك حق دا بيخلي اعصابي تفور وسبحان الله معرفش اعمله حاجة خالص يقوم بس وانا هرد على كل مره حاول يستفزني بيها ه ه هحط في شرابه صرصار وفي العصير ملح و و هقص هدومه و و هشغل اغاني كتيره مش هخليه يعرف ينام ابن شكريه و و مقدرتش تكمل فدموعها فضحتها مراد راح وحضنها وفضل يهديها
الدكتور خرج بعد ساعة من عند فؤاد كانت نسمه فاقت وشكريه والكل اتجمع عليه
الدكتور بفرح............... الأستاذ فؤاد اتعدى مرحلة الخــ..ـطر🥳🥳🥳🥳🥳 والحمدلله بقى بخير بس هو هيفضل في المستشفى لحد لما نطمن عليه بالكامل هو دلوقتي اتنقل لغرفه عاديه تقدروا تروحوا تشوفوه بس خمس دقايق
الكل كان فرحان لدرجه لا توصف كأن روحهم رجعت ليهم تاني والفرح قدرت تهزم الحزن وغلبته وسيطرت على الكل الكل عيونهم دمعت بس المرادي دموع الفرح لأن فؤاد بقى بخير
انجي كانت مش قادرة توقف الدموع كانت الفرحة كبيره لدرجة إنها حست ان قلبها هيو*قف
الشباب سجدوا وشكروا ربنا
حور بفرحه...... ماما ماما هو في ايه
انجي بدموع وفرحة...... مش انتي عايزه تشوفي بابا
حور بفرحة كبيره......... ايوه هو فين
انجي...... كلنا راحين ليه دلوقتي يلا
حور نزلت ومسكت ايد انجي وطلعت تجري بدور على فؤاد
الكل دخل لفؤاد اللي كان تحت تأثير البنج وبدأ يتكلم من غير وعي
فؤاد بنوم......... أسد تقيله ايده عايز اقــ...ــطعها
أسد بصله بصدمه وضحك والكل كمان
فؤاد بنوم........ فرح ازحلقها على الأرض واضحك
فرح بمرح وضحك....... الواد يخطط الزاي يز*حلقني
فؤاد بنوم....... اجيب اخ لحور هجيب اخ لحور
انجي وشها بقى أحمر
حور بفرحة...... هاااااااااااي بابا هيجيب اخ ليا
الكل ضحك وفؤاد بدأ يفوق
فؤاد.......... ايه دا أنا دخلت جهـ...ـــنم ولا ايه
(التأثير يا جماعة 😂 😂 😂 😂 😂)
فرح بضحك......... لا لسه بادري عليها لسه ما تز*حلقني وتقــ...ــطع ايد أسد وتجيب اخ لحور لضحك الكل
فؤاد بألم....... ااااه هو ايه اللي حصل وحور حور فين أنا عايز اشوفها
حور بفرحة....... بابا وطلعت على السرير وراحت حضنته
فؤاد بألم...... اااااااااااااه هو دا حضن الو*داع ولا ايه
فرح بضحك...... لا حضن الاستقبال ولا انت كنت عايز حضن تاني وضحكت
فؤاد بضحك..............عرفاني انتي بقى
حور وما زلت حضنه فؤاد...... بابا انت كنت فين غيت عليا ليه
فؤاد بابتسامة....... معلشي يا حبيبتي أنا اتأخرت بس رجعت اهوت ومش هسيبك تاني
حور....... وعد
فؤاد بابتسامة...... وعد
الكل كان مبسوط برجعت فؤاد وإنه اتعدى مرحله الخــ...ـطر وبقي بخير الكل طلع ماعدا انجي فضلت مع فؤاد
فؤاد كان بيبصلها بحب واشتياق
فؤاد........... الظاهر لسه بادري على اني اروح
انجي كانت مكسوفه من نظرات فؤاد
انجي....... بادري جدا يا فؤاد طمني انت دلوقتي عامل ايه حاسس بايه دلوقتي
فؤاد بحب...... اني مرتاح جدا لدرجة كبيره لدرجه إني جعان
انجي...... تمام هقوم اجيب ليك الأكل وقامت وجات تقوم فؤاد شدها ليه لتسقط بين أحضانه
انجي بخجل....... انت انت
فؤاد وهو بيدفس وشه في رقبتها............ أنا ايه
انجي بخجل شديد............ انت مجر*وح
فؤاد وما زال على وضعه........... الجر*ح اتعافى عارفه ليه
انجي بخجل...... ل ل ليه
فؤاد وهو بيبص في عيونها.......... حبك داويني يا انجي، أنا بحبك يا انجي
انجي حست ان ضربات قلبها زادت و وشها بقى أحمر ودرت
انجي...... وأنا بحبك يا فؤاد
فؤاد بصلها بحب......... بجد يا انجي
انجي هزت راسها من كتر الخجل بمعنى ايوه وقامت بسرعة وطلعت جري تحت ضحكات فؤاد على تصرفها
فؤاد بضحك........ بعشقك يا مجنونه
(انت صاحي من المخدر مالك كدا اتعدل شويه ياعم 😂😂😂😂)
محمود بغضب....... بتقول ايه الزاي عااايش
فوزي بخوف....... والله يا باشا دا اللي حصل
محمود بغضب..... غورررر من وشي دلوقتي، فوزي طلع جري على برا
محمود بغضب.......... ليييييييييييه

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

أسد بصدمه وخوف....... نسمه لاااااااااااااااااا
شخص ضر*ب نسمه بالسكــ...ـــينة في بطنها لتسقط على الأرض غارقه في دما*ئها مغلقه عينها معلنه عن وفا*تها
أسد راح ليها وفضل ينادي عليها
أسد بدموع..... نسمه نسمه فوقي لا متسينيش لااااااا نسمه نسمه وأخذ يبكي
الكل اتجمع على صوت أسد العالي وانصدموا من منظر نسمه اللي غارقه في دما*ئها
أسد بص ليهم بس انصدم لاقي ورا كل واحد شخص وماسكين سكا*كين ود*بحوا الكل قدام عيون أسد حتى حور مسلمتش منهم
أسد بدموع وانهيار.......... لاااااااااااااااااااا
ليظهر شخص من وسط الظلام ومن كان إلا محمود
محمود بضحك...... مالك يا أسد زعلان كدا ليه ايوه علشان عيلتك ما*توا يا خساره بجد الف خساره بالأول نسمه مراتك وبعدين عيلتك كلها في وقت واحد مش انا وعدتك واديني وفيت بوعدي بس اكيد انت مشتاق ليهم وانا هبعتك ليهم وأمر أحد رجالته يروح ويخــ...ـــلص على أسد
أسد كان واقف مكان متجمد مش قادر يتحرك كل نظره وتركيزه على نسمه وعيلته وفجأة لاقي اللي ضر*به بالسكــ...ــينة في قلبه ليسقت على الأرض معلنًا عن مو*ته وأخذ محمود يضحك بشر
نسمه لاااااااااااااااااا
استيقظ من نومه مخضوض بشده فكان هذا الكا*بوس مر*عب بشكل لا يصدق
نسمه بقلق........ أسد انت كويس وراحت ليه
أسد كان عمال يصب عرق من على وشه، وشه كان أصفر بشده والصدمه باينه عليه والخوف كمان
نسمه بدأت تمسح العرق وتهديه
نسمه بحب...... أسد حبيبي اهدي كان كا*بوس
أسد شاف نسمه حضنها كأنه فعلا كان هيخسرها كان ضممها بشده لدرجه ان نسمه حست بالأ*لم
نسمه..... أسد انت كويس
أسد وما زال حضنها........ اوعي تسبيني يا نسمه اوعك أنا مقدرش على بعادك في بعدك انا امو*ت
نسمه حطت راس أسد على رجليها وبدأت تمشي ايدها على راسه وتقرأ قرآن
أسد بدأ يهدي وعيونه راحت في النوم تاني بس كان ماسك ايد نسمه بتملك كأنها هتهرب منه وهو بيمنعها
محمود بغضب.............. فوزي
فوزي....... ايوه يا باشا
محمود........... اسمع كويس عايزك تعرف ليا كل المعلومات عن الأسماء دي (فرح، انجي، حور)
فوزي....... أمرك يا باشا بس ممكن سؤال
محمود...... خير
فوزي...... حضرتك ناوي على ايه
محمود بشر........ ناوي اخـ...ـلص علي الكل دفعه واحده بس في واحد لازم نخلـ..ــص منه الأول قبل أي حد
فوزي...... مين يا باشا
محمود بشر.......... أسد الشرقاوي اسمع انسى اللي قولته انا عايزك تراقب كل تحركات أسد الشرقاوي أنا مش عايزه يغيب عن نظرك ولو ثانيه فاهم كل الأماكن اللي بيروحها عايز اعرفها
فوزي....... تمام يا باشا ومشي فوزي
محمود بشر............ علشان نمو*ت عيله الشرقاوي لازم نخلــ...ــص الأول من اللي بيحميها ومين اللي بيحميها أسد الدسوقي، احب ابلغك يا أسد إنك خلاص انتهيت
كوثر من وراه......... عمو انت بتقول ايه لا متعملش كدا
محمود بغضب........ كوثر على اوضتك واسد هيمو*ت
كوثر بدموع........ لا يا عمو ارجوك أنا بحبه مش هقدر اعيش من غيره ارجوك لا
محمود مسك كوثر من درعها جامد وطلعها اوضتها وحسبها فيها ودا تحت صريخ كوثر ودموعها
محمود بغضب وشر......... مفيش حد هيقدر ينقذك من ايدي يا أسد ودخل اوضته
عدي اسبوع من غير أي أحداث تذكر وفؤاد طلع من المستشفى والكل كان فرحان وسلمى رجعت لحياتها الطبيعيه واتقبلت الواقع ونست فؤاد وركزت في حياتها مع ماجد اللي بدأت تتشد ليه وتكتشف فيه حاجات مكنتش تعرفها قبل كدا عنه وماجد بدأ يحس ان سلمي بدأت تتخطى الماضي كان مبسوط لأنها بتتحسن بس كان و*جع قلبه لسه زي ما هو
فؤاد رجع القصر والنهار عدي بضحك وهزار وفرحة كبيره
عند فؤاد وانجي
انجي بتوتر....... إن انت بتعمل ايه هنا يا فؤاد
فؤاد 🤨🤨....... بعمل ايه جاي أسألك احط ملح ولا سكر على الكيكه دي أوضة مراتي جاي اعمل ايه اتفسح مثلا أما سؤال غريب صحيح
انجي بتوتر......... طب طب انت بتقرب كدا ليه
فؤاد 🙄🙄............فكرك كدا بقرب ليه
انجي بتوتر أكبر وخجل.........ح ح حور زمانها جايه وأنا لازم اغير ليها هدومها يلا سلام وجات تمشي فؤاد مسك ايدها
فؤاد 🙂🙂...... حور عند أسد أنا بعتها تنام مع نسمه النهارده وزمانها غرقانه في النوم وأنا بقى عايز انفذ وعدي
انجي....... وعد ايه ده
فؤاد قرب وهمس بانجي في ودنها
فؤاد بهمس........ حور مسكها زن عليا وعامله تقول عايزه اخ عايزه اخ وانا الفكرة طلعت في دماغي عرفتي وعد ايه
انجي خدودها احمروا بشده وبقت مكسوفه
فؤاد شالها وانجي اتعلقت في راقبته
فؤاد بضحك............ عارفه احلي حاجة ايه في الموضوع دا
انجي هزت راسها بمعنى لا
فؤاد بضحك...... إن أسد من كتر غيظه مش هيعرف ينام بس أنا بقى هغرق في النوم
(ونقول مبروووووووك 😂😂😂، خلصنا من فؤاد وانجي فاضل مااااجد وسلمى ادعوا ليهم بقي😂😂)
عند أسد ونسمه
كان قاعد والغيظ راكبه ومش عارف يعمل ايه 😂😂
نسمه بضحك...... مالك يا أسد عامل كدا ليه
أسد بغيظ....... اخوكي دا غاوي يجيب ليا شــ..ـلل مش كدا
نسمه ضحكت وراحت ليه وبا*ست خده
أسد بغيظ......... اد"لعي دلوقتي جايه تد"لعي دلوقتي لما حور معانا آمال الد"لع دا بيكون فين لما نكون لوحدينا
نسمه ضحكت ورحت جنب حور وخادتها ونامت
أسد فضل واقف باصص عليها وابتسم وراح نام في النص خاد حور ونسمه في أحضانه وناموا كلهم
سلمي..... مالك يا ماجد
ماجد بهدوء...... مفيش ايه منمتيش ليه
سلمي بابتسامة.......... تقدر تقول إني مبسوطه
ماجد...... اقدر اسأل السبب
سلمي بابتسامة....... لإنك موجود في حياتي يا ماجد لإنك بجد السند والدعم ليا في الحياة دي أنا مش عارفه من غيرك كان هيحصل ليا ايه عارف لما عرفت باللي جدي عمله ليا قولت هو ليه ظلــ..ـمني بالشكل دا بس طلعت غلطانه جدي كان عارف مصلحتي فين عارف فين
ماجد...... فين
سلمي قربت من ماجد....... معاك أنا عرفت ان كل اللي كنت بحسه ناحيه فؤاد كانت مشاعر إعجاب حطتها تحت اسم الحب بس أنا محبتش فؤاد خالص ولا هحبه لأن قلبي خلاص اختار الشخص الصح والمره دي أنا متأكده من اختياري مليون في الميه عارف ليه
ماجد....... ليه
سلمي........... لأن الشخص اللي حبيته هو اللي علمني معنى الحب الحب إنك تحس بالأمان مع الشخص اللي بتحبه وأنا محستش بكدا مع فؤاد الحب إنك تشوف الدنيا بألوان غير اللي كنت بشوفها بيها وأنا مشوفتش كدا مع فؤاد الحب إن قلبك أو ما يشوف حبيبك تحسه انه خلاص من كتر الفرحه هيو*قف تحس ان اللحظة اللي شوفت فيها حبيبك الزمن وقف وخلاص الطبيعه والدنيا ابتسمت ليك عارف أنا حسيت بكل ده مع مين
ماجد بابتسامة أ*لم و صوت خلاه عادي...... مين
سلمي وهي بتبص في عيونه...... معاك إنت يا ماجد ونزلت على رجلها وطلعت علبه فيها دبله رجالي
سلمي بحب........ يا حضرت المقدم ماجد الشرقاوي تقبل إنك تكون النص التاني ليا تقبل تكون أمير أحلامي الفارس اللي جاي على حصان أبيض اللي كنت بحلم بيه من صغري تقبل تكون المالك الوحيد لقلبي و لروحي واخلص بقى لان رجلي و*جعتني انت بتستحمل كدا الزاي
ماجد كان واقف مصدوم مش مصدق كل اللي بيحصل
ماجد بصدمة....... سلمي انتي كويسه
سلمي بحب......... الزاي هكون كويسه وانت حبك سكن في قلبي وغير حياتي تماما حبك اللي ا*جبر قلبي إنه يحبه ويتعلق بيه حبك اللي خلاني اشوفك في كل مكان حتى في أحلامي هاااا اقبل يا عم أنا رجلي هتتـــ...ـكسر
ماجد ضحك عليها وقومها
ماجد بحب......... عارفه أنا كنت ديما بدعي ربنا إنك تكوني من نصيبي يا سلمى حبيتك من لما كنتي صغيره كنت بشوفك بتكبري قدامي وكان حبي بيكبر معاكي عارفه أنا طلبتك من جدك كنت عايزك كنت شاريكي بس انصدمت وانجر*حت لما عرفت انك حبيتي فؤاد قلبي انكـ...ــسر بس قولت لازم افضل جنبك أساعدك تعدي المرحلة دي ولما تعديها وتتحسني وترجعي احسن من الأول هطلقك وهسيبك تختاري شريك حياتك اللي قلبك يختاره كان بيقول كدا وعيونه بدمع
سلمي مسحت دموعه
سلمي بحب.......... وقلبي اختارك يا ماجد اختارك انت كنت غبيه لما فكرت الإعجاب دا حب بس لا أنا قلبى حبيك انت وبس ومش هيحب غيرك لاني دخلت حبك في قلبي وقفلت عليه واديتك المفتاح
ماجد ابتسم وحضنها وهي حضنته وأخيراً الحب انتصر و قلوبهم اتوحدت
سلمي بحب....... بحبك يا ماجد
ماجد بحب.......... بعشقك يا قلب ماجد
سلمي بضحك.......... يا راجل بقى أنا قلبك بس اخص عليك
ماجد بحب........ انتي الروح يا سلمى من غيرك كنت جسد بيتحرك بس، سلمي تقبلي تكوني مراتي
سلمي ابتسمت بخجل وهزت رأسها بمعنى ايوه
(🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳مبروووووووك يا ولاد، 😂 😂 😂 😂 😂 يلا خلصنا منكونوا فاضل قره عيني معتز😂😂 ومستر زنزن 😂(زين) ولاء خليكي جاهزه انتي هتمر*مطي الواد 😂😂، وطبعا مش هنسي حازم 🥺🥺الواد دا صعبان عليا بس هعوضه هخليه لأختي 😂😂😂😂)
الصباح حل، اللي هيغير حياة أشخاص يامه
الكل كان بيفطر والفرحة مرسومه
أسد بضحك....... ماشي يا فؤاد انبسطت البارح وأنا ادبست
فؤاد مسك ايد انجي وبا*سها....... أهلا انبساط يا باشا وغمز لانجي اللي خلاص بقت شبه الطماطم الحمره
ماجد مسك ايد سلمي ونظر ليها بحب ونسمه لاحظت دا هي وفرح و باقي العيله
فرح بضحك....... الظاهر ان في حد كمان انبسط البارح مش كدا يا سلمى
سلمي حطت عيونها في الأكل و وشها بقى أحمر
حور راحت ناحيه فؤاد وباسته
حور...... صباح الخير يا بابا
فؤاد بحب....... صباح النور والجمال على حوري
انجي بابتسامة..... حور تعالي علشان تفطري يلا
حور 🥺...... لا مش عايزه افطر أنا عايزه اروح الملاهي النهارده
فؤاد ضحك وبص لانجي بمعنى فاكره وانجي ضحكت
أسد........ طب تمام كدا كدا في رحلة احنا هنروحها وهتكون في اسكندرية جهزوا نفسكوا بالليل لأننا هنسافر أنا دلوقتي رايح الشركه هخلص شويه أمور وهرجع بسرعة با*س أسد راس نسمه وسلم على الكل وطلع في عربيته
مجهول........ الهدف اتحرك يا باشا
محمود بشر....... كل حاجة جاهزه
مجهول........ ايوه القنــ...ــبله هتنفــ..ـجر بعد عشر دقايق
محمود...... تمام أول ما تنفــ...ــجر كلمني ضروري عايز اسمع خبر حلو المرادي
مجهول....... تمام يا باشا سلام دلوقتي
أسد كان سايق العربيه وبيفكر في نسمه وفي حياته اللي اتغيرت للأحسن والزاي كان عامل زمان ودلوقتي بقى عامل ايه
أسد بابتسامه............. بحبك يا مجنونه بس افتكر أنها مخدتش حقها كأي بنت كان لازم يتعمل ليها فرح
أسد بابتسامة............ أول هرجع هعمل ليكي أكبر فرح فيكي يا مصر فرح الكل هيفضل يتكلم عنه ديما بعشقك يا مجنونه وجه يضغط على الفرامل لاقها ملعو*ب فيها
أسد بصدمه...... ايه ده وبدأ يحاول يوقف العربيه بس مش عارف وفجأة سمع صوت عداد في العربيه بص وراه لاقي في قنــ...ــبله وفاضل دقيقتين وتنفـ...ــجر وتليفونه رن فجأة ورد أسد
محمود بضحك........ الغالي ابن الغالي هتوحشني يا أسد أنا كنت مبسوط وأنا بلعب معاك بس بصراحة أنا مليت من اللعبة دي ولازم انهيها احب اقلك كش ملك وقفل السكة
أسد كان بيحاول يوقف العربيه بس مفيش فايدة حس خلاص ان نهايته قربت فرن على نسمه
نسمه بابتسامه....... ألو لحقت يعني اوحشك
أسد بدموع....... بحبك وبعشقك اعرفي دا يا نسمه انتي الوحيده اللي قدرت تسكن في قلبي واللي غيرتني بعشقك يا روحي هتوحشيني كتير
نسمه بدموع...... أ أ أسد انت بتقول كدا ليه انت انت فين
أسد بابتسامه....... أنا في طريقي لأمي باي يا روحي وقفل معاها
نسمه بدموع وصريخ...... أسد لااااااااااااااا
الكل اتجمع على صوت نسمه
فرح بخضه...... نسمه مالك في ايه
نسمه بدموع وانهيار....... أسد يا فرح رن عليا وقالي اني اني هوحشه وإنه رايح لأمه لا انا لازم اروح ليه فؤاد فؤاد خدني لعند أسد ارجوكي
فؤاد طلع يجري ونسمه لحقته والشباب اتحركوا والبنات راحت معاهم
أسد خلص مكالمه مع نسمه وغمض عيونه وفضل يفتكر ذكرياته معاها عيونه دمعت ونطق الشهادة
العداد كان فيه نص دقيقه
١٠، ٩، ٨، ٧، ٦، ٥، ٤، ٣، ٢، ١، .
العربيه أنفــ...ـجرت انفجا*ر هائل وكبير
نسمه وصلت للعربيه اللي أسد كان فيها شافتها في حالة مروعه
نسمه بدموع وانهيار........أسد لاااااااااااااااااا وجات تروح ليه فؤاد مسكها
نسمه بدموع..... فؤاد أسد فين أسد فين اسدددددددددددددد انت فييييييييييين لا مستحيل تسبني لاااااااااااااااااا أسد أسد محتاجني دلوقتي ايوه محتاجني فؤاد سيب ايدي
فؤاد بدموع...... نسمه اهدي يا حبيبتي علشان خاطري
نسمه بدموع........ أسد أسد أسد وفجأة حست بدوخه شديده لتسقط بين يد فؤاد وهي بتقول أسد
الكل وصل وانصدموا من شكل العربيه والشرطه بدأت تحريات في الموضوع دا
الدكتورة....... هي لازم ترتاح بلاش ضغط عليها الفتره دي وخصوصا في الوضع دا
فرح بدموع....... وضع ايه يا دكتوره
الدكتوره......... المدام نسمه حامل

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

الكل دخل لنسمه اللي بدأت تفوق وكانت بتنادي على أسد
شكريه وفرح والبنات راحوا ليها وحاولوا يتماسكوا
نسمه فاقت
نسمه........... أسد فين يا فؤاد
فؤاد مردش
نسمه.......... أسد فين يا ماما،
شكريه مردتش
نسمه...... حد يقول ليا أسد فين، أسد وجات تقوم حست بدوخه
شكريه......... على مهلك يا حبيبتي
نسمه بدموع....... أسد فين يا ماما أنا عايزه أسد
شكريه بدموع...... اهدي يا حبيبتي علشان خاطري
نسمه بدأت تنده على أسد
نسمه بدموع..... أسد أسد أسد أنت فين أسد أسد
فرح بدموع....... نسمه خلاص اهدي أسد ما*ت افهمي بقى أسد خلاص مبقاش موجود راح للأحسن مني ومنك ومننا كلنا
نسمه بدموع وانهيار........ كد*ابه أنتي كد*ابه حبيبي أسد عايش اطلعي برا اطلعوا كلكوا برا براااااااااااااااااا
فرح بخوف على نسمه....... نسمه حبيبتي اهدي علشان خاطري.
نسمه بدموع وصريخ.......براااااااااااااااااا كلكوا برا أسد ما*متش لا مستحيل يسيبني مستحيل هو وعدني إنه يفضل معايا ايوه وعد أسد عايش ايوه عايش لا لا مستحيل يسيبني مستحيل برا اطلعوا برا
شكريه حضنت نسمه ونسمه اتشبثت فيها وكانت منهاره بشده
نسمه بدموع....... شوفتي يا ماما بيقولوا إن أسد أسد ما*ت لا هو عايش أسد مستحيل يسيبني هو هو وعدني ايوه وعدني إنه يكون ديما جنبي ومعايا
شكريه بدموع...... اهدي يا بنتى اهدي علشان خاطر ابنك انتي واسد
نسمه طلعت من حضن شكريه
نسمه بدموع...... ابني أنا أنا حامل طب طب قولوا لاسد واكيد هو هيجي ايوه هيجي هو كان نفسه في طفل ح ح حد يقوله إني حامل و و وأكيد هو هيجي بسرعه يلا و راحت لفرح
نسمه وهي بتمسح دموعها بعشوائيه....... ف ف فرح هاتي تليفوني أنا هتصل عليه ايوه هتصل ت ت تليفوني فين أنا عايزه ولاقت تليفونها جنبها خدته ورنت على أسد بس التليفون كان مقفول
نسمه بدموع........ مقفول ليه يعني هو بجد م م ما*ت سبني خلاص مش هشوفه تاني خلاص مش هقدر اشوف وشه ولا المسه ولا هشوف الحب في عيونه تاني مش هسمع منه اسمي تاني خلاص سبني طب ليه ليه يحصل فيا كدا ليه، ليه خلاني اتعلق بيه واحبه وفي الاخر يسبني ليه لييييييييييييييه اااااااااااااااااااسد ليييييييييييه اااااااااااااااااااااه وانهارت على الأرض باكيه بشده البنات جروا عليها
فرح حضنتها ونسمه فضلت منهاره
نسمه بدموع........ ليييه العذ*اب دا يا فرح بالأول خسرت بابا وكنت هخسر أخويا ودلوقتي خسرت جوزي وحبيب قلبي وكل حياتي لييييه
الكل كان واقف عيونهم مليانه دموع وحالهم اتغير من فرح وسعاده لحز*ن هيدوم
نسمه بدموع وانهيار.......... ف ف في اليوم اللي خسرت في جوزي اكتشف إني شاله ابنه في بطني طب طب ليه مرحناش مع بعض ليييه وأخذت تبكي حتى أغمى عليها والكل جري عليها وبدأوا يفوقوها
الدكتوره........ أنا نبهتكم إنها مش لازم تتعرض لأي ضغط أو توتر الحمل أصلا مش مستقر أنا اديتها حقنه مهداه دلوقتي ودي شويه ادويه ليها ولازم الراحة ليها ومشت الدكتوره
عدي أسبوعين على حا*دثه مو*ت أسد
محمود بغضب......... الزاي جثـ..ــته مظهرتش لحد دلوقتي الزاي دا معناه ان أسد الشرقاوي عايش
فوزي....... يا باشا الانفجا*ر اللي حصل مفيش أى حد يقدر يطلع منه عايش
محمود بغضب....... آمال جثـ...ــته فين أسبوعين عدي أسبوعين وجثــ...ـت أسد الشرقاوي مظهرتش دا معناه ايه بقى
فوزي.......... حضرتك يا باشا ناسي أن المكان اللي عربيه أسد ا*تفجرت فيها كانت في غابة و في هناك حيونات مفتر*سه يامه ف ممكن يكون في حيوان شاف جثــ...ــته وخادها اتغدى بيها
محمود........ بس دا احتمال يا فوزي أنا عايز في خلال ٢٤ ساعة اشوف جــ...ـثت أسد اتصرفوا
فوزي....... تمام تحت امر حضرتك ومشي
محمود بشر......... اتأكد إنك مو*ت وهخلي عيلتك تحصلك يا أسد
محمود......... شوقيه انتي يا زفته
شوقيه...... ايوه يا باشا
محمود....... كوثر فين
شوقيه......... في اوضتها مش راضيه تخلي أي حد يخش ليها
محمود...... تمام روحي اعملي ليا قهوه
شوقيه....... تمام ومشت
شكريه بحزن........ يا بنتي حرام اللي بتعمليه في نفسك دا انتي ناسيه إنك حامل انتي كدا بتا*ذي ابنك
نسمه كان وشها باهت من كتر الدموع ديما قاعده في اوضتها مبقتش تتطلع برا وطول الوقت بتعيط
نسمه بدموع...........ماما ارجوكي سبيني لوحدي شويه
شكريه بدموع....... طب كُولي حاجة
نسمه بدموع........ ماليش نفس انا عايزه أنام ممكن تسبيني انام
شكريه بصت ليها بحزن ودموع وطلعت برا
فرح..... هاااا كالت حاجة
شكريه هزت راسها بمعنى لا
فرح بحزن........ لحد امتى هي لازم تاكل علشان ابنها هي واسد على الاقل
عند نسمه قامت راحت فتحت الدولاب وطلعت بدله لاسد وحضنتها وفضلت باصه للسما وللنجوم والقمر اللي الغيوم غطت عليه بس لاقت في فلاشه في البدله اللي ماسكها خادتها وشغلتها
كانت الفلاشة مسجله اليوم اللي أسد خرج نسمه فيه والر*قصه اللي ر*قصوها على البحر والزاي كان أسد مبسوط هو و هي، كانت بدقق في ملامحه وقفت الصوره على وشه
نسمه بدموع........... وحشتني هونت عليك تفضل بعيد عني للمده دي كلها طب انت روحت ماجتش و خدتني ليه أنا مش قادره اعيش من غيرك لسه عندي أمل إنك لسه عايش ايوه قلبي بيقول ليا إنك عايش و هترجع ليا بس الكل بيقول إنك مو*ت طب لو انت مو*ت ليه مظهرتش جثـ...ــتك ف ف أكيد انت عايش ايون عايش ولحد لما تظهر هخلي بالي من ابننا يا أسد بس بلاش تتطول الغيبه ماشي
عدي يوم كمان
في قصر الشرقاوي
الشرقاوي قعد على الكرسي من كتر الصدم
فؤاد بصدمة...... انت بتقول ايه مستحيل
حازم بحزن...... للأسف دي الحقيقه احنا لاقينا هدوم أسد في كهف والهدوم كلها مليانه د*م
مراد بصدمة ودموع....... لا مستحيل مستحيل لا
البنات كانوا واقفين بيعيطوا مصدومين
شكريه بدموع.........نسمه هنقول ليها ايه
نسمه من خلفهم.......... في ايه
الكل بقى مش عارف يقول ايه
حازم بحزن........ نسمه احنا عرفنا أسد فين
نسمه بفرحه...... بجد طب هو فين ليه مجاش معاكوا
حازم........... نسمه أسد راح عند اللي خلقه احنا لاقينا هدوم أسد في كهف والهدوم كلها مليانه د*م ومتقطعه ودا لأن الكهف دا فيه فيه أسد مفتر*س احنا قضينا على الأسد ولقينا وقتها هدوم أسد جوزك
نسمه بدأت تحس بدورا كبير و كلام حازم عمال يتردد في ودنهاا ومشهد الأسد و هو بيفتر*س أسد حبيبها عقلها بدأ يصوره دموعها نزلت نطقت باسم أسد واغمي عليها الكل راح ليها حاول يفوقوها بس مفاقتش خدوها وطلعوا بيها علي المستشفى
الدكتورة بحزن.......... للأسف المدام دخلت بغيبوبة
الكل الصدمه جمدتهم للحظات وكأن السعادة ودعتهم وحلفت إنها مش راجعه
شكريه بدموع.......... بنتي لااااااااا وأخذت تبكي والكل كان يبكي علي الحال اللي وصلت ليه نسمه
الدكتوره بقلق......... المدام نسمه لازم تفوق  وإلا
فؤاد بحزن......... وإلا ايه يا دكتوره
الدكتوره......... وقتها هتخـ...ــسر جنينها لازم تفوق
صدمه جديده وقعت على الكل بس المرادي الخوف سيطر على قلوبهم والقلق كمان
فرح بدموع.......... لا مستحيل ودخلت لنسمه
فرح بدموع......... نسمه فوقي نسمه اصحى وإلا انتي هتخـ...ــسري ابنك انتي واسد نسممممممه وأخذت تبكي
محمود بفرح.............. ياااااااا سلاااااااااام هي دي الأخبار ولا بلاش أسد الشرقاوي ما*ت مو*ته بشعه بالأول العربيه ا*تفجرت بيه وجثته حيوان مفتر*س اتغدى بيها وأخذ يضحك بهستريه وشغل أغاني وبدأ ير*قص
(دا أنا هر*قصك على واحده ونص اصبر بس يا محمود مبقاش مروه لو ما خليتك تهرب من ظلك 👿😈)
فوزي......... ايه الخطوه اللي جايه يا باشا
محمود بشر....... عرفت ان مرات أسد حامل صح
فوزي....... الجاسوس قال كدا بس وصلنا خبر إنها دخلت في غيبوبه
محمود ضحك بشر......... والله والحظ بدأ يلعب معايا اسمع كويس ابن أسد الشرقاوي مش لازم يجي على الدينا فاهم
فوزي بصدمة......... حضرتك بتقول ايه يا باشا
محمود بغضب......... اللي سمعته ابن أسد يحصل أبوه ومعاه أمه كمان بالمره باختصار الدور على نسمه مرات أسد لازم تمو*ت
فوزي........ أوامرك يا باشا
محمود بشر........... انت قولت إنها في غيبوبه صح
فوزي....... صح
محمود.......... ابعت أي واحد من اللي عندنا خليه يخـ...ــلص عليها أو روح أنت بس بهدوء تام فاهم
فوزي........ تمام يا باشا
محمود......... الساعة دلوقتي ٥ المسا على الساعة ٩ اسمع خبر مو*تها فاهم
فوزي......... تحت أمرك يا باشا ومشي
محمود بضحك وشر...........عيله الشرقاوي دلوقتي عامله زي الجندي اللي من غير لا سلا*ح ولا درع سهل أي عد*و يصطادهم هههههههه وأنا بقى هصطاد مره واحده بس دلوقتي لازم اهدي اللعب يكفي مو*ت أسد ومراته نسمه اللي هتحصله هههههههههههه
جات ليه رساله على تليفونه
المضمون
"حياة نسمه بخـ...ــطر"
فؤاد قرأ الرساله اتفزع وطلع جري على المستشفى كان بيسابق الزمن علشان يوصل ويحمي أخته
دخل المستشفى وكان متنكر في صوره طبيب
فوزي......... الباشا قال في خلال ٤ ساعات مرات أسد الشرقاوي تكون ما*يته تمام أنا هخلص المهمه دي وهيروح ارتاح شويه وبدأ يتحرك ويتجه ناحيه غرفه نسمه ودخل ليها
طلع من جيبه حقنه فيها ماده ما 
فوزي.............يا خسارة بجد ألف خساره طفل هيمو*ت من قبل ما يجي على الدينا دي وأمه هتحصله بعدها بدقايق وطلع التليفون واتصل بمحمود فديو
محمود....... هااا حصل ايه
فوزي........ اتفرج يا باشا وغرس فوزي الحقنه في كيس المحلول اللي متعلق واختلطت الماده دي مع المحلول لتبدأ بالدخول لجسد نسمه
محمود بشر........ برافو عليك اختفى من عندك بسرعة وقفل المكالمه
فوزي رجع الكمامه لوشه وطلع من الأوضة بس قابل فؤاد في وشه وكان فؤاد قلقان ودخل بسرعة عند نسمه وفوزي بدأ يكمل طريق
فؤاد بزعيق......... دكتور بسررررررررعه
الدكاتره بدأوا يجروا على غرفه نسمه ويحاولوا يسيطروا على الوضع ونسمه كانت بتتا*لم بشده
دخل شخص في وسط الزحمه دي وادي حقنه لنسمه رجعتها لحاله المستقره والجنين بقى بأمان
وطلع الشخص دا من الغرفه وراح لفوزي ومسكه من هدومه
فوزي بخضه........ خو*فتني يا أخي ايه طب قول حتى احممم
_الخطة ماشيه كويس
فوزي......... ايوه لحد دلوقتي احنا منكشفناش تعرف يا حازم انا كنت بتر*عب
ليظهر ذلك الشخص أنه حازم
حازم...........احنا قربنا نوصل لهدفنا والزعيم مبسوط مننا
فوزي........... المهم دلوقتي اللي جاي ايه
حازم...............لسه الزعيم ما قلش بس أهم حاجه دلوقتي على ما الشحنه توصل مصر محمود لازم يفضل تحت عيونك لأن الزعيم مش عايز غلط
فوزي بضحك........... شحنه مخد*رات ولا سلا*ح
حازم بضحك....... ميكس يا بابا احنا مش اللي بنفرق
فوزي بضحك.......... هههههه عارف أنا المهم دلوقتي أنا همشي علشان محمود ميشكش في حاجة سلام
حازم....... سلام ومشي فوزي وحازم غطي وشه ومشي بس جاله اتصال أول ما شاف المتصل ابتسم
حازم بضحك...... كنت عارف إنك هتتصل
.....................
حازم...... ايوه نفذت كل اللي قولت عليه
.......................
حازم بضحك.......... ميعرفوش أصلا أن جـ...ــثت أسد متتكــ...ـلتش لا الجثه اند*فنت هههههههههههههه
.........................
حازم بضحك...............تصدق اللعبة دي عجبتني والاحلى أنهم مش شاكين فيا
......................
حازم.......تمام بس هي لسه في غيبوبه.
.........................
حازم.......... تمام بس دا مش وقت مناسب إنها تمو*ت أنت قولت بعد شهر  على ما تكون معاد الصفقه جات
........................
حازم...... تمام لحد لما يجي الوقت أنا هحميها باي برو وقفل
حازم بضحك.......... هههههههه غريبه الدنيا دي
محمود بغضب....... الزاي دا يحصل مين اللي انقذها
حازم من خلف محمود....... أنا
محمود بصدمة...... انت انت عرفت مكاني الزاي
حازم راح وقعد قدام محمود وحط رجل على رجل وقال بكل ثقه
حازم......... بيقولوا عد*و عد*وك صديقك وأنا بصراحة ميشرفنيش واحد زيك يكون صديقي بس الزعيم هو اللي عايزك تكون صديقه
محمود...... زعيم مين
حازم....... مش مهم تعرف مين المهم انت مش مسموح ليك تقرب من عيله الشرقاوي لمده شهر بعد شهر اعمل كل اللي عايزه
محمود بسخريه....... لو والله وايه اللي هيمنعني
حازم طلع سلا*حه و وجهه ناحيه رأس محمود
حازم ببرود........... اسمع كويس يا عجوز أنت كل اللي الزعيم قاله يتنفذ هو مهر*بكش من المصحي على الفاضي فاهم كل حاجة الزعيم بيعملها بيكون ليها هدف والهدف من طلوعك تداري على اللي هيعمله علشان كدا من غير شوشره وزي الكــ...ــلب المطيع تقول حاضر وبس غير كدا أنا مش عايز اسمع وزي ما وصلت ليك اقدر اخــ...ـلص عليك واد*فن جثتك جنب جثه أسد الشرقاوي والعفر*يت الأزرق ميعرفش مكانها
محمود بصدمه....... أنت بتقول ايه
حازم بسخريه.......... ايه انصدمت ايوه جثه أسد الشرقاوي اند*فنت مش اتا*كلت تؤ تؤ تؤ صعبت عليا أسد نط من العربيه قبل الانفجار وفضل عايش بس الزعيم أمر إني اتخـ...ــلص منه وضر*بته بالمسد*س اللي في رأسك دا رصا*صتين في الرأس وأربعة في القلب وزي ما قدرت اقنع الكل إن جثته حيوان مفتر*س اتغدى بيها اقدر اوديك ورا الشمس ومحدش هيسال فيك لأنك أصلا مطلوب ورجع قعد بكل برود
محمود كان واقف مصدوم مش عارف يعمل ايه او يصدق ايه
حازم ببرود......... اللي قولته يتسمع فاهم انت كل اللي هتعمله في الشهر دا إنك تعمل هجو*مات وهميه على عيله الشرقاوي بس مش حقيقة فاااااهم
محمود بخوف........... فاهم فاهم
حازم...... فوزي عينك عليه
فوزي بضحك....... اوكي برو بس بلاش الوش دا أصل أنا بخاف
محمود بصدمة......... انت تعرفه يا فوزي
حازم............. ايوه دا الدراع التاني للزعيم واسمه مش فوزي اسمه جاسم وممنوع الأسئلة تمام أنا خلصت مهمتي يلا سلام وياريت مضطرش اعيد كلامي تاني بس بطريقه غيره لطيفه ومشي
محمود بصدمة........ ايه اللي بيحصل
جاسم بضحك......... احب اقلك إنك مش اللي بتحرك اللعبه في حد تاني بيحرك اللعبة دي ومخلي الكل ماشي على مزاجه وأنا رايح أنام تعبت من التمثيل وامرك ومش امرك تصبح على خبر مو*تك لو خلفت التعليمات ههههههههههه سلام يا باشا هههههههه ومشي
(دلوقتي انقلب السحر على الساحر ومحمود دلوقتي بقي بيمشي على أوامر جاسم(فوزي) أنا وعدتك إنك هتشوف الليل وسو*اده ولسه يا محمود دي كانت صدمه خفيفه اللي جاي أكبر 😈😈😈)
محمود بدأ يخا*ف كتير من حازم اللي بقى بيطب عليه واللي مش بيعجبه بيخلص عليه نص رجاله محمود حازم خلـ...ــص عليها وجاسم بقى بيتعامل محمود اكنه خد*ام عنده ذ*ل واها*نه على الرايح والجاي ومحمود كلم الزعيم ومن نبره الزعيم اتر*عب لأنه اتأكد أنه شخص خطـ...ــير وإن حازم مكنش بيهزر، نسمه فضلت في الغيبوبة والعيله كلها زعلانه بس مسلموش من محمود اللي بقى يبعت رجالته  تحاول تخــ...ـطف سلمي ومره اللي يحاول يقــ...ــتل انجي ومره حا*دث كانت هتحصل لمراد بس الحمد لله محصلش حاجة بس دا كله هجو*مات وهميه مش حقيقيه خالص عدي شهر وجه الوقت المنتظر
عند محمود
حازم بجديه......... تمام يا باشا وقفل مع الزعيم وبص لمحمود
حازم....... الزعيم دلوقتي بعت رجاله من رجالته هيروحوا معاك ودا علشان هتتكافئ
محمود....... مش فاهم
حازم بلا مبلاه........ الزعيم اداك الأذن إنك تخلـ...ــص على عيله الشرقاوي كلها دوفعه واحده وبعت رجاله ليك علشان تساعدك
محمود بصدمه......... ايه
جاسم ببرود.......... ايوه مالك مصدوم كدا ليه روح خلصنا من الانتقا*م دا
محمود فرح وابتسم بشر....... تمام وأنا جاهز وبدأ أنه يتحرك
حازم بضحك........ شكلنا هنفرح شويه
جاسم بضحك....... امو*ت أنا في الحاجات دي
حازم بضحك....... دا هيبقى عرض لا أي عرض
جاسم...... يلا خلينا نتحرك وبدأ الاتنين دول يتحركوا
وصل محمود لقصر الشرقاوي ودخل بكل غضب وحــ...ـقد وشـ..ـر بكل مشاعر الكر*اهيه، كل المشاعر دي اتجمعت في محمود ودخل لاقي الكل متجمع في الصالون
محمود بسخريه...... بن جور يا غاليين أنا جيت
الشرقاوي بغضب....... محمود
محمود بسخريه........ جاسر باشا منور الدنيا والدينا هتنطفي بيك خالص أنا جيت علشان اودعكوا واقول جود باي ليكوا كلكوا ورفع سلا*حه ناحيه الشرقاوي وبدأ بتعمير السلا*ح
_مش بالسرعة دي يا محمود لسه الحفله هتبدا
محمود بصدمه...... مستحيل لا مستحيل انت انت عايش
_ايوه عايش أسد الشرقاوي عايش.
 وقف بكل هيبه و رجوله قدام محمود اللي انشــ...ــل من الصدمه
حازم بضحك...... الحق يا جاسم محمود حصله ايه 
جاسم بضحك....... معاه حق واحد فكر إنه ما*ت ودلوقتي واقف قدامه وعايش عايزه يعمل ايه 
حازم بضحك............حوده ابو حوده انت يا عم لسه بادري على الصدمات 
أسد بدأ يتقدم ناحيه محمود اللي بقى مصدوم 
أسد بغضب....................... 

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

محمود بصدمه.......... طب طب الزاي
أسد بغضب...........كان لازم اطلعك من مكانك بأي طريقه أنا كنت متأكد ان لما تعرف ان معتز عايش وعرف حقيقة عيلته انت مش هتسكت وكمان أنا د*مرت شغلك واملاكك كلها اتصادرت ودخلتك مستشفى أمراض عقليه بس دا مكنش يمنع إني اخفف الحذر منك لا أنا حذري زاد اللعبه بدأت قبل ما نطلع على شرم بأسبوع
فلاش باك
كانوا تلت شباب متجمعين في مكان مهجور
أسد.......... كل حاجة جاهزه
جاسم......... دلوقتي انت هتخــ...ــتطف فوزي الدراع اليمين لمحمود اللي هو أصلا شبهي وأنا هحل مكانه وأبدا اوصل ليك كل المعلومات
حازم........ بس في حاجة يا أسد
أسد......... ايه
حازم.......... محمود أول ما يطلع اكيد هينتـ..ــقم مش كدا والعيله هتكون بخـ...ــطر
أسد............ عارف بس دلوقتي محمود لازم يفكر نفسه إنه بدأ يلعب بينا بس الحقيقه إني اللي بلعب بيه، جاسم أنت جاهز
جاسم بضحك....... لا هروح احج واعمل عمره واجي
حازم بضحك......... جبااااان
أسد......... الخطه هتبدا وقت ما فوزي هيكون رايح يحرر محمود يلا سلام
عوده للحاضر
أسد......... كل الوقت دا كان اللي معاك المقدم جاسر الدسوقي مش فوزي فوزي دا اتسجن من زمان
أسد مسكه من هدومه بكل غضب
أسد بغضب....... بس على الرغم من إن جاسم كان معاك إلا إني مقدرتش احمي نسمه يوم ما اتخــ...ــطفت لأنك كنت شاكك ان في خا*ين وسطكوا وكان لازم كل حاجة تتعمل زي مانت عايز بسببك مراتي دموعها نزلت و واحد حقــ...ـير شاف وشها
محمود بسخريه......... تصدق صابر قبل ما يمو*ت كان بيقول شعر في مراتك انا بصراحة مكنتش اعرف إنها موزه كدا صابر كتب فيها شعر بس ايه ولا اي شعر ههههههههه
حازم بغضب.......... انت شيطا*ن
أسد بغضب....... أول حاجة قتـ...ــلت امي وبعدها عمي احمد بعدها حاولت تتخلص من معتز أخويا بعدها خطـ...ــفت نسمه مراتي يا زبا*له بعدها حاولت تقــ..ـتل طفله بريئه بس فؤاد حامها وبقي هو اللي في خــ..ـطر بعدها حاولت تقتـ...ــلني وتخلص مني واخيرا كنت عايز تمو*ت ابني اللي لسه مجاش على الدنيا وتقــ...ــتل مراتي انت ايه دا انت طلعت ا*لعن من ا*بليس ايه الحـ...ــقد دا كله اذ*ناك احنا في ايه علشان تعمل دا كله
محمود بغضب وحقد.......... أبوك وعمك كانوا ديما متفوقين في كل حاجة حتى أبويا كان بيعملهم احسن مني عمك الناس كلها كانت بتحترمه كنت ابقى ماشي معاه الاقي الناس كلها عارفاه وبشكر فيه كانوا ديما يحبوا يقعدوا معاه عمك هو اللي د*مر حياتي بالأول مكنش ليه لازم أنه يكشفني إني بختـ...ــلس أموال من الشركة بس الزاي الراجل المحترم راح وبلغ عني والشراكة انتهت وأنا خسرت أموال كتير وحتى البنت الوحيده اللي حبيتها جدك كان عايز يجوزها لعمك بس عمك مرضاش وعمك ساب البيت بس ابوك اتجوزها بعدتوني عن حب حياتي وفي الاخر اطلع مش بخلف حتى العيل اللي كان نفسي فيه اتكتب ليا مجبتهوش ودا كله بسبب أبوك أنا وأبوك زمان عملنا حاد*ثه أبوك متا*ذاش كتير بس أنا أنا بقيت عاقم مش بخلف جاي بعد دا كله وتقول عملنا ليك ايه اسمع كويس يا أسد دلوقتي عيلتك مبقتش تهمني قد ما مو*تك بقى يهمني مو*تك و مو*ت ابنك هخليك تبكي بدل الدموع د*م و اعرف انت صح فوزت في الجوله دي بس لسه المعركة مخلصتش والفايز في الآخر هيكون انا
أسد بسخريه.......... مش لما تتطلع من السـ...ــجن الأول
محمود بسخريه......... ومين قالك أصلا اني رايح للسجن أنا رايح لبيتي وانت اللي هتوصلني عارف ليه
أسد بصله
محمود بسخريه....... علشان أبوك الغلبان اللي في غيبوبه دلوقتي خلينا نلعب لعبه تحت سرير مراتك في قنــ...ـبله وتحت سرير أبوك في قنـ...ــبله ودا مفتاح 🔑 معاك اهوت مش هيوقف غير قنـ...ــبله واحده بس والتانيه هنتـ...ــفجر ولو حاولت تبلغ النجده هتخسر الاتنين بدل واحد فيهم قولت ليك المعركة لسه مخلصتش خليني اشوف فاضل قديه والقنا*بل تنفجر، فاضل ساعه يا أسد يا تنقذ أبوك وتضــ...ــحي بمراتك وابنك يا تنقذ مراتك وابنك وتضـ...ــحي بابوك وصح لو حد حاول يساعده انا هفــ...ـجر القنا*بل يلا يا أسد اللعبه بدأت والمرادي أنت هتسابق الزمن ومحمود بدأ يتحرك بس جاسم وحازم وقفوه
محمود بسخريه....... أسد
أسد وهو عيونه بقت حمرا من كتر الغضب الشديد
أسد بغضب....... سبوه يمشي
محمود بضحك....... أحبك وانت بتسمع الكلام كدا باي يا باشا ومشي محمود وابتسامه النصر مرسومه على وشه
أسد بدأ يتحرك بسرعة علشان ينقذ أبوه ومراته
أسد في العربيه
أسد بغضب........ غبي كان لازم اتوقع ان محمود هينزل لمستوى او*سخ من كدا كان لازم احط حمايه أكبر على نسمه وبابا غبي وزود السرعة وفعلا زي ما قال محمود أسد بقى بيسابق الزمن فالمسافه بين قصر الشرقاوي للمستشفى بتاخد نص ساعة 😞😞😞
في قصر الشرقاوي
فؤاد بصدمة وقلق........ ايه اللي بيحصل واسد عايش ونسمه نسمه حياتها في خــ...ـطر انا لازم اروح وانقذها
حازم....... فؤاد اهدي أسد هينقذها هي وابوه
الشرقاوي........ حازم اظن أنا محتاج تفسير للي بيحصل واللي حصل
حازم...... تمام زي ما أسد قال جاسم كان جاسوس لينا عند محمود بس محمود كان اذكي كان بيبعت جاسم علشان ينفذ مهمات تانيه زي إنه يراقب أشخاص قريبه من عيله الشرقاوي حاد*ثه اختطا*ف نسمه جاسم بلغ وقتها أسد بس أسد اتأكد أن محمود شاكك في حد علشان كدا خلي نسمه تتخـ...ــطف وكان رايح ينقذها بس محمود كان اذكي نقل المكان اللي نسمه فيه وبكدا أسد معرفش يوصل لنسمه وقتها وعرف مكانها من السلسلة والحا*دثه دي عدت يوم ما محمود أمر بقـ...ــتل حور جاسم كان ميعرفش وقتها لأن محمود أمر حد تاني بالمهمة دي بس وقت ما محمود خطط لمو*ت أسد أسد بدأ يخطط لخطة علشان يوقع محمود وكان لازم أسد يمو*ت علشان دا يحصل كدا
أسد وقتها نط من العربيه وكان خطه منه إنه يودي العربيه ناحيه الغابة ولما نط كان في فريق مستنيه وخادوه والعربيه وقتها ا*نفجرت كنا هنوقف لحد هنا ونكمل في باقي الخطه بس محمود شك أن أسد عايش فعملنا ان جثه أسد حيوان مفتر*س احممم كالها بس وقتها انصدمنا لما لاقينا نسمه دخلت في غيبوبه بسبب الخبر دا كنا هنوقف كل حاجة واسد كان هيظهر بس وقتها حصل حاجة خلتنا نكمل محمود كان ناوي يقـ...ــتل ابن نسمه واسد ويخلص على نسمه كمان وعرفنا أن في اشخاص بيدعموا محمود وبيمدوا بالرجاله ليه كان لازم نعرف هما مين علشان نخلص من دا كله علشان كدا عملنا خطه إني الصديق الخا*ين للعيله وانا  روحت لمحمود وبدأت امثل وجمعت كل المعلومات عن الأشخاص دول ومن كتر غيظي كنت كل يوم اخلص علي رجاله من رجالت محمود كان لازم الموضوع دا يستمر شهر علشان الأشخاص اللي بيدعموا محمود كانوا نازلين مصر بعد شهر وعرفنا كمان أن في شحنه مخد*رات كبيره داخله مصر ومحمود كان اللي هيستلم الشحنه دي علشان كدا خلناه يجي هنا و شتتناه على ما نقبض على الأشخاص دول
بس مكناش نتوقع ان الو*ساخه هتوصل عنده محمود للدرجة دي
مراد بغضب........ ومقلتوش لينا ليه أن دي خطه انت ذات نفسك كنت شايف حالنا عامل الزاي بلاش احنا حال نسمه كان عامل الزاي بسببكوا هي دخلت في غيبوبة انتوا ايه مش بتحسوا
حازم بحزن........ مراد احنا
ماجد بغضب......... انتوا ايه عايز افهم فرقتوا ايه عن محمود هو كان عايز يا*ذينا وانتوا اذ*يتونا ثم انت يا حازم انت طب على الأقل كنت قول لنسمه المسكينه كانت بتمو*ت كل يوم ألف مره انتوا ايه مستحيل تكونوا بشر 
زين بغضب.......... لعبتوا لعبه قذ*ره خلتنا كلنا نعيش في سواد وأ*لم كبير طب استفدوا ايه دلوقتي حياه بابا ونسمه في خـ...ــطر طب كنتوا خليكوا فالحين واحموهم هما طالما عاملين فيها الرجالة الخارقين
فرح بغضب.......... والله يا حازم لو نسمه حصلها حاجة مهيكفيني اخلي مو*ت أسد يبقى حقيقي ومش مو*ته بس لا ومو*تك أنت وعم هتلر اللي جنبك دا فاهم
فؤاد كان ساكت والكل خاف من سكوته
جاسم همس لحازم.........هو فؤاد ساكت ليه كدا
حازم....... اهو دا بقى أنا عايزه يفضل هادي وساكت لأنه لو انفعل هيد*غدغنا
فؤاد بدأ يتحرك ناحيه حازم
فؤاد بهدوء رهيب............ كانت خطه
حازم بخوف......... فؤاد اهدي كدا والنبي
فؤاد......... كنا جزء من خطه ليكوا ومسك هدوم حازم
فؤاد بغضب وعيونه احمرت...........كان ممكن اسامح في حقي بس حق اختي لا فاهم هي دلوقتي بين الحياه والمو*ت بسببكوا واعرف في اللحظة اللي هعرف فيها أن اختي جرا ليه حاجة المسد*س دا هيتفضي في دماغك انت وهو واسد معاك ادعوا بقى وطلع فؤاد لغرفته
حازم وجاسم بلعوا رقيهم بصعوبه
الشرقاوي........ كلامي هيكون قدامكم كلهم بس لما أسد يرجع ودخل غرفته
وصل أسد للمستشفى وطلع عند أبوه أول حاجة بس انصدم وقتها
مكنش في أي قنــ...ـبله في الغرفه فكر ان الخـ...ــطر عند نسمه طلع جري على الدور اللي نسمه موجوده فيه ودخل الأوضة بس ملاقاش حاجة
أسد بجنان....... هتكون فين محمممممممممود
تن تن تن أسد رد على التليفون
محمود بسخريه....... نسيت اقلك أنا ضحكت عليك بس اوعدك المره الجايه هتكون القنـ...ـــبله حقيقة تشاو وقفل
أسد شــ...ــتم محمود في سره بس اتنهد بارتياح وبص ناحيه نسمه دموعه نزلت وراح ليها
أسد بدموع....... حققك عليا يا حبيبتي أنا آسف انا اللي وصلتك للمرحلة دي نسمه حبيبتي فوقي انا عايش وجنبك نسمه أسد حبيبك عايش قومي علشان ابننا وحط ايده على بطنها
أسد بدموع........في اليوم اللي عرفتي فيه إنك حامل كان لازم اكون جنبك بس محصلش كدا انا آسف اصحى وزعقي فيا بس بلاش سكوتك دا أنا بمو*ت وانتي بعيده عني يا نسمه حبيبتي ارجعيلي يا روحي وبا*س أسد ايدها وفضلت عيونه تدمع
نسمه كانت في الاوعي
_سامعه الصوت دا
نسمه....... انت مين
_صوت من دا يا نسمه
نسمه بدموع...... صوت حبيبي اللي سبني و راح صوت ابو ابني
_انت قاعده كدا ليه وليه المكان دا ضلمه
نسمه بحزن.......... حياتي كانت عباره عن كدا مفيش جديد كل حياتي كانت حزن ودموع مفرقتش الضلمه دي عن ضلمه حياتي
_بس في ناس عايزينك في حياتك والدتك واخوكي صحبتك و صاحبك كلهم جدك حتى ابنك مش دا الطفل اللي حلمتي بيه انتي واسد
نسمه بدموع...والحلم اتحقق بس ملقتش الشخص اللي كنت عايزاه يعيش معايا الفرحه دي
_ومين قلك انه مش موجود ركزي كدا في الصوت دا
نسمه نسمه فوقي أنا محتاجلك
_صوت مين دا
نسمه بدموع........ صوت حبيبي أسد
_تعالي معايا عايز اوريكي حاجة ومد الشخص دا ايده لنسمه
نسمه حست بحاجة غريبه تجاه الشخص دا وراحت معاه لمكان ما
نسمه بصدمة....... ايه ده
_فاكره المكان دا
نسمه بدموع....... مكاني أنا وبابا الله يرحمه
_فاكره انتي الوعد اللي قطعتيه هنا
نسمه بدموع........ إني مش هستسلم ولا هخلي اليا*س جزء من حياتي أبدا هرسم الفرحة ديما على وشي و وش اي شخص حزين عمري ما هخلي اي حد يزعل مني مش هجر*ح أي حد همشي على مبدأ بابا في الحياة مش هخلي للظـ...ـــلم مكان في حياتي أبدا دا الوعد اللي قطعته هنا قدام الشجره دي
_طب ايه اللي حصل دلوقتي ليه ياستي كدا اليأس معقول لاقي باب ودخل لحياتك مش انتي نسمه القوه لا
نسمه بدموع...... غصب عني الجر*ح اللي جوايا صعب
الشخص دا مسك وش نسمه بين ايده بحنيه وقال
_مهما الجر*ح كان صعب بالآخر هنلاقي دوا ليه صح هياخد وقت على ما يخف بس في الآخر هيخف انتي ديما ثقتك كانت في ربنا وخليها كدا ديما نسمه انتي مصدر القوه لأي شخص انتي دخلتي حياته مهما مريتي بايه اوعي تستسلمي انتي دلوقتي مش مسئوله عن حياتك بس لا انتي مسئوله عن ابنك اللي جاي مهما الدنيا قـ...ـــست عليكي اعرفي ان في رب كريم هيخفف ا*لهم من عليكي ماشي
نسمه بدموع........ انت مين انا حاسه بحاجه غريبه بتشدني ليك حاسه برابط قوي بيني وبينك
_(بابتسامة) طبيعي إنك تحسي بكدا في الآخر أنا أبوكي
ليظهر ذلك الشخص أنه احمد والد نسمه
نسمه عيونها دمعت من الفرحه والشوق فالاب كنز لا يعوض
نسمه حضنته وأخذت تبكي في حضنه وتشكي له ف الآن وجدت الفرصه التي كانت تبحث عنها منذ سنين
نسمه بدموع....... وحشتني يا بابا حضنك الدافي وحشني حنيتك عليا وحشتني ابتسامتك وحشتني كلامك وخوفك عليا وحشوني ليه سبتني ليه، ليه سبتني في الدنيا دي ليه ملقتش في حد حنانك صوتك وعيونك وحكاياتك اللي كنت بتحكيها ليا وأنا صغيره وحشوني روحت وسبتني مكسو*رة الضهر والسند أنا محتاجاك يا بابا محتاجه اترمي في حضنك وانام وارتاح ومبقاش قلقانه محتاجه حضنك اللي بحسه المكان اللي كل همي و و*جعي بيروحوا فيه ليه روحت ليه
أحمد بدموع........ كبرتي يا نسمه وبقيتي أجمل اميره في الدنيا كلها يا روحي وهتبقى احلى ام في الدنيا يا بنوتي الجميله أنا جسمي اللي راح بس روحي فضلت معاكي يا قلبي اوعي تفكري إنك لوحدك أبدا فاهمة أنا هفضل معاكي ديما دموعك دي مش عايز اشوفها خالص لإنك بنتي القويه صح
نسمه هزت راسها بمعنى ايوه
أحمد بابتسامه......... دلوقتي انتي لازم ترجعي لعند عيلتك وخلي بالك من نفسك ومن ابنك وديما اقفلي اي باب في وجه الياس لإنك نسمه أحمد الشرقاوي انتي بنتي القويه و خليكي كدا دلوقتي في ايد بتتمد ليكي امسكي فيها و اوعي تسيبيها خالص يلا و قولي للكل لبابا ولفؤاد ولشكريه انهم وحشوني وأنا ديما معاهم يلا امسكي الايد و روحي يلا
نسمه حضنت احمد بشده ومسكت في الايد دي
نسمه بدموع....... هتوحشوني يا غالي بحبك
أحمد بابتسامة.......... أنا ديما جنبك بحبك يا حبيبتي
أسد كان ماسك ايد نسمه وبيبكي بس ايد نسمه بدأت تتحرك وتدريجيا بدأت تفتح عيونها
أسد بفرحه...... نسمه حبيبتي
نسمه بدموع...... أسد وأخذت تبكي
أسد حضنها وهي استخبت في حضنه كأن اللي حصل دا كان كا*بوس وخلاص راح لحاله
نسمه بفرحة...... انت انت عايش صح أنا أنا مش بحلم مش كدا
أسد بدموع....... ايوه عايش يا حبيبتي وهفضل جنبك طول العمر انتي وابني وحضنها أكتر
نسمه كأنها خلاص لقت الأمان من تاني والسلام رجع لحياتها والدنيا ابتسمت ليها من تاني
أسد قضى الليل كله في المستشفى عند نسمه قفل الباب من جوه وخادها في حضنه ونام ونسمه اتشبثت في حضنه اكتر ونامت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

قبل ما نبدأ حابه أوضح حاجة بس أنا كان ممكن اخلي إن محمود يتمسك والنهايه تخلص على كدا بس أنا بحاول أوصل الصور للحقيقة شخص زي محمود كدا قـ...ــتل ناس يامه وعقله ســ*ــم اكيد لازم يكون عنده خطه احتياطيه علشان لو الخطه الاصليه فشلت ودا اللي حصل، بس المره الجايه لما يقع مش هيعرف يطلع نفسه لأن خلاص نهايته قربت
أسد ونسمه رجعوا على القصر في الصبح والكل كان واقف مستنيهم
فرح بفرحة........ نسمه حبيبتي وطلعت جري عليها وحضنتها والبنات راحوا وراها
نسمه كانت مبسوطه إنها رجعت لعيلتها وان حبيبها رجع ليها، دخل وجه الوقت أن أسد يتكلم
فؤاد نزل بكل هدوء وراح لنسمه وحضنها
فؤاد......... ينفع كدا خوفتني عليكي أنتي لو كان جرالك جاحة انا كنت مو*ت بعدها
نسمه بحب...... بعد الشر عليك مقدرش ازعلك مني يا فودي
أسد....... فؤاد
فؤاد سابه وطلع برا
الكل عرف ان فؤاد بيحاول يتحكم في غضبه وأعصابه وان لو اتكلم هتحصل كا*رثه
أسد طلع ورا فؤاد والكل وراه بس وقفوا من بعيد
أسد........ فؤاد
فؤاد بهدوء........ خير يا أسد
أسد بحزن....... أنا عارف إني غلطت وكان لازم اقول ليكوا على الخطه بس
فؤاد بهدوء.......... اسمع يا أسد انت قولت للأشخاص القريبين منك واللي انت واثق فيهم ودا شي ميزعلش خالص لان دا اختيارك بس كل الحكايه اني كنت خايف على اختي مش أكتر من كدا وألف مبروك على رجعتك بس أنا مش هفضل هنا أنا هنتنقل لشقه أنا ومراتى وبنتي
أسد بصدمه......... انت بتقول ايه
فؤاد بهدوء....... زي ما سمعت كدا يا أسد لأني خلاص مبقتش قادر اتحمل وجه يمشي أسد مسك ايده
أسد بغضب......... عايز تسبنا ليه فكرك هنكونوا مبسوطين لو سيبتنا
فؤاد بسخريه........ لو والله علي أساس أن زعل العيله فارق معاك أو انا حتى فارق معاك سيبني وخليني في حالي وانت خاليك في حالك يا أسد
أسد بغضب........ فؤاد بطل جنان
فؤاد بدأ يفقد أعصابه........... الجنان الحقيقي هتشوفه لو مبعدتش ايدك دي دلوقتي عني يا أسد
جاسم بخوف.......... هو انا ليه حاسس ان الجو بدأ ينحر
حازم بخوف........ معاك حق أنا برده حاسس بكدا
مراد.......... دا مش الجو دا الحال دلوقتي بين أسد وفؤاد ربنا يستر
أسد بغضب........ فؤاد مرواح منتش رايح فاهم أنا معنديش استعداد اخسرك فاااهم
فؤاد ضر*ب أسد بو*كس في وشه والكل انصدم
فؤاد بغضب............. علي أساس أن أنا كان عندي استعداد اخسرك يا أسد
أسد قام وراح ليه
أسد بغضب........... افهم بقي أنا عملت كل دا علشان أنهى فصل محمود دا ونعيش كلنا بسلام
فؤاد مسكه من هدومه وأخذ يضر*ب فيه
فؤاد بغضب......... كنت مبسوط لما كنت شايفنا بنبكي بدل الدموع د*م كنت مبسوط لما نسمه عرفت إنها حامل ومقدرتش تفرح زي اي أم كنت مبسوط لما دخلت في غيبوبه علشان كد*بت حضرتك انت الباشوات اللي معاك كنت مرتاح كدا والنوم طار من عيونا كنت كدا مرتاح في لحظات السعادة والفرحة انقلبوا لحزن وغم
أسد ضر*ب فؤاد بالبو*كس وبعد عنه
أسد بغضب ودموع.......... كنت بمو*ت في كل لحظه فكرك هيكون شعروك ايه لما تعرف ان مراتك حامل وانت مش قادر تكون معاها وانت شايف عيلتك بتعيط عليك وانت أصلا عايش وانت شايف مراتك بتتعذ*ب وانت مش قادر تعمل حاجة أنا قلبى كان في الوقت دا عامل زى النا*ر كل همها بقى إنها تاكل محمود وتنهي عليه كنت بشوفكوا من بعيد بس مكنتش قادر احضنكوا حتي
فؤاد بغضب ودموع.......... انت ايه أنا لما شوفت عربيتك بالوضع دا وبعدها حازم قال ان ان جثتك... أنا وقتها حسيت إني خسرتك يا أسد أنت بالنسبالي اخويا مش ابن عمي ليه العذ*اب دا حرام عليك أنا كنت بحلم بيك مره والعربيه بنتفــ...ــجر بيك ومره والأسد لم يكمل كلامه وأخذ يبعد ويتجه ناحيه حمام السباحة
أسد راح وراه
أسد.......... هديت دلوقتي طلعت كل اللي جواك بس لعلمك ايدك بقت تقيله اوي
فؤاد بصله وضحك وفتح دراعه
فؤاد بضحك........ تعاله وأنا هوريك التقل الحقيقي
أسد راح ليه وحضنوا بعض
تحت فرحة الكل بالرابط القوي دا
الشباب طلعوا يجروا على أسد وفؤاد وحضنوا بعض بس وقعوا في الحمام واخذ الجميع يضحك
كوثر بفرحة....... أسد عايش
محمود ببرود...... ايوه بس دلوقتي أنا مش هعمل اي حاجة ليه او لعيلته على ما فرانكو يرجع وانتي هتسافري برا مصر ومش هترجعي إلا لما أقلك
كوثر بخوف....... عمو انت ناوي على ايه
محمود بشر....... هضر*ب الضر*به القاضيه يا كوثر بس مش دلوقتي لما الوقت الصح يجي انا هقلك ناوي على ايه دلوقتي جهزي نفسك للسفر يلا ومشي
كوثر بصت بحزن وراحت علشان تجهز نفسها
محمود ببرود....... فوزي لازم يطلع من السجن
الحارس....... أمرك يا باشا
محمود....... خلال ٢٤ ساعة يكون قدامي
الحارس مشي
محمود بغضب...... صح فوزت المرادي يا أسد بس في الآخر أنا اللي هضحك ودا وعد
أسد بفرحة...... مبروك يا فرح مبروك يا سلمى مبروك يا انجي
فرح بابتسامة........ الله يبارك يا أسد
نسمه بضحك....... طب دلوقتي أنا وفرح وانجي وسلمى حوامل مين اللي بقى هيشتغل شغل البيت
فرح بخبث........ الشباب طبعا مش كدا
الكل انصدم
مراد بغضب....... نعم الزاي دا بقى لا والله ما هي حاصلة بقى انا مراد الألفي اشتغل شغل البيت دا مستحيل دا سابع المستحيلات
فرح بعدم رضا........ مراد المروحة دي مش متنضفه كويس
مراد...... حاضر يا حبيبتي أنا جاي هخلص تقطيع البصل بس(😂😂😂😂😂 نمرمط الشباب شويه بقى)
أسد بغيظ........ بقى انا أسد الشرقاوي أكبر رجال الأعمال امسح السلالم
😂😂😂😂😂
فؤاد بضحك........... مين سمعك أنا بكنس
ماجد بضحك.........أنا كان مالي بالعيله الهـ...ـــبله دي من الأول
فرح بغضب...... حاااازم
حازم...... ايوه خير يا فرح هانم
فرح بغضب........ هو العصير دا فيه بذر ليه ايه الاستهتار دا شكلك كدا عايز تشوف قلبتي
حازم بصلها بغيظ وخاد العصير وراح يعمل غيره
حور بضحك.... هاااااي تاني تاني
جاسم بتعب....... يا بنتي ارحميني أنا مالي ضهري وجعني
فرح 🤨....... بتقول حاجة يا أخويا
جاسم....... بقول تعالي نلف تاني يا حور وماله سعادتك يا حور مهمة
حور بفرحة..... هاااااي هاااااي تاني تاني وركبت حور على ضهر جاسم وجاسم بدأ يلف بيها تاني 😂 😂 😂 😂
الشباب كلهم كانوا في المطبخ 😂😂😂😂
فؤاد كان بيعمل السلطه😂😂😂
أسد كان بيطبخ على النا*ر😂😂😂😂
ماجد كان بيعمل العصاير😂😂😂😂
حازم كان بيغسل الخضروات 😂
جاسم كان واقف وماسك ضهري من كتر الأ*لم 😂😂
معتز دخل من البيت لاقي البنات قاعدين بيتفرجوا على التليفزيون والشباب في المطبخ ودخل وراه زين
معتز بضحك...... هو انا دخلت البيت الغلط
زين بضحك....... أظن كدا تعاله نشوف وراحوا للشباب
زين بضحك...... الا الأكل هيجهز امتى يا أختي
الشباب بصوا لزين بغيظ وهو كانوا فطسان على نفسه من الضحك
معتز بضحك........ ايه اللي حصل انا اسيبكوا الصبح علشان الجامعة أجي الاقي الوضع كدا
مراد بغيظ...... و*جع دماغ وجبته لنفسي كان مالي بالجواز وسنينه أنا ودلوقتي فرح حامل هتقر*فني في عشتي
فؤاد بضحك...... مين سمعك دا احنا هنتمرمط الصبر بس
أسد بصدمه...... احيييه 😂😂😂
فؤاد....... في ايه
أسد............ الأكل الملح زايد فيه وطعمه فظيع
الشباب وقفوا من كتر الصدمه ومن اللي هيحصل لو فرح جات وضاقت الأكل
ماجد بخوف....... طب طب هنعمل ايه
فرح....... الأكل يا شباب، والله شكلكوا عملتوا مصيبه أنا جايه ليكوا
الكل بدأ يبص لبعض بخوف
فؤاد بضحك وخوف.......... هنعمل ايه دي ممكن تصور قتـ...ــيل مراد روح انت وكلمها
مراد بخوف...... واروح ليه اللي عمل الغلط يستحمل روح انت يا أسد
أسد بضحك...... خونه أنا مالي
فرح..... هاااا الأكل فاضل قديه ويجهز
معتز بضحك شديد............علي العشا كدا وهيكون جاهز
فرح بصدمة وغضب...... نعمممممممممم ليه أن شاء الله
مراد....... حبيبتي معتز بيهزر كلها نص ساعه وبس
فرح😒😒..... هنشوف ومشت
فؤاد...... هنعمل ايه في المصيبه دي
_أنا هساعدكوا
أسد بأمل...... نسمه حبيبتي تسلميلي تعالي
نسمه ضحكت على شكلهم و راحت ظبطت كل حاجة والاكل بقى طعمه حلو وأي من الأول بكتير😂😂😈😈
أسد بأ*س ايد نسمه
أسد....... شكرا يا حبيبتي
فرح بغضب...... الااااااااكل
الشباب بدوا يجهزوا الصفرة وحطوا الأكل وكلهم ثقه
فرح بدأت تاكل بس انصدمت
فرح بغضب......نهاركوا أسو*د انتوا عملتوا ايه في الأكل دا أكل يتاكل يا راجل منك ليه
الشباب ضاقوا الأكل لاقوا الأكل الملح فيه زياده وفي أكل عباره عن شطه الشكل حلو بس الطعم 😂😂😈😈😈سكر
الشباب بصوا لنسمه اللي عملت نفسها من أمريكا
فرح قامت بكل غضب
الشباب بدأوا يقروا الفاتحة ونطقوا الشهادة 😂😂
فرح....... دا أكل يتاكل
مراد...... أصل أصل نسمه
فؤاد ضر*به في بطنه وهمس ليه
فؤاد...... لو عرفت ان نسمه ساعدتنا احتمال نروح فيها اسكت
فرح بغضب...... نسمه مالها
مراد...... قالت الأكل شكله حلو
فرح..... اممممم تمام الاكل دا يخلص ابداوا كلوا الأكل دا يلا
أسد بغضب........ لا كدا كتير لحد كدا وكفايه
نسمه..... أسد
كانوا بياكلوا وعيونهم بدمع وابتسامه النصر ظاهره على وش كل واحده فيهم
فرح..... ولسه، انجي جاهزه
انجي بضحك...... جاهز يا حبيبتي جاهزه
سلمي بضحك....... حرام صعبوا عليا أوي
فرح 😒😒........ لو والله اسكتي دا انتي غلبانه
عند الشباب
جاسم بدموع........... كان مالي بيكوا،🥵🥵
مراد بدموع........ هي هرمونات الحمل بدأت تشتغل الظاهر ربنا يستر🥵🥵🥵
فؤاد بضحك من بين دموعه.......... حرام ايه كميه الشطه دي 🥵🥵 احنا دخلنا جهــ....ــنم ولا ايه
حازم 🥵🥵...... لا دخلنا دماغ فرح ربنا يستر أنا حاسس ان ابلــ....ــيس قاعد بيسقف ليهم
ماجد🥵🥵......... بطني مش قادر حراااااام
معتز كان واقف بيضحك ومش قادر يوقف ضحك
فرح...... معتز عملت اللي طلبته
معتز بضحك...... ايوه طلبت أكل وجاي حالا
زين🥵🥵....... طب أنا عملت ايه علشان دا يحصل
تن تن تن تن تن
معتز راح فتح الباب لاقي عامل التوصيل خاد الطلبات وحاسبه ودخل ليهم
فرح خادت الأكل وراحت عند البنات وكالوا
معتز....... طب وأنا
فرح وهي بتاكل........ انت ايه
معتز.......... مش هاكل
فرح...... روح معاهم الاكل هناك كلوا
معتز...... نعمممممممم
أسد 🥵........ تعاله يا فالح تعاله آمال أنت مفكر نفسك هتاكل الاكل دا تعاله شارك تعاله
معتز بص للأكل بخوف وراح
معتز............طب انا هاكل من السلطه وبدأ باكل منها
مععز😣.......... ايه ده هي دي سلطه ولا كيس ملح
البنات ضحكوا عليهم
أسد بضحك......... اهي دي أخرت الجواز
فؤاد بضحك....... دا احنا هنتمرمط والأيام تثبت
ماجد بضحك........بقلك ايه يا أسد عقل أختك طالما سلمت دماغها لفرح يبقى العوض علينا
أسد بضحك........ وانت يا فؤاد عقل نسمه بلاش تفضل مع فرح
فؤاد بضحك........ بقولكوا ايه الكلام دا مش هيجيب حاجة احنا نكلم مراد يعقل فرح ذات نفسها وبعدها كل حاجة هتبقى تمام ولا ايه يا مراد
مراد بعبط........ كلم يا مراد، كان يوجه كلامه لحازم
حازم بضحك......... غلطت في العنوان مراد هو انت
مراد بص لجاسم....... كلم انت يا مراد
جاسم بضحك...... العنوان غلط برده
معتز 🤕........ اااااااه شكلي هروح بادري من الدنيا دي
الشباب رغم الاكل اللي مش بيتاكل فضلوا يضحكوا
خلصوا اكل
فرح بابتسامة........ أنا عملت ليكوا شاي بس ايه تقولوا حاجة كدا مميزه
أسد بصدمه....... شاي
فؤاد بصدمه...... ومن مين
مراد بصدمة....... فرح
حازم عمل نفسه بيتكلم في التليفون
حازم....... ايوه يا حضرت اللواء تمام أنا جاي حالا لا مش هتاخر خالص تمام يا باشا سلام سلام
حازم جه يقوم جاسم مسك في هدومه
جاسم...... انت رايح فين
حازم....... اللواء طلبني
جاسم....... معاك أنا برده   يلا خلينا نهرب قصدي نلحق يلا
حازم بضحك........يلا
أسد....... و أنا لازم اروح الشركة انا غبت عنها لمده ولازم أرجع  سلام
فؤاد...... ايوه ايوه وانا برده لازم اروح في ورق لازم أوقع عليه استنى يا أسد
ماجد...... صح افتكرت المفروض أعمل استجواب للمجموعة من المجر*مين لازم اروح المديرية سلام
مراد..... وأنا لازم اروح عند عند
فرح بسخريه...... رايح عند مين يا مراد ليكون عندك حاجة انت كمان
مراد....... ايوه افتكرت رايح اجهز للامتحانات
فرح بضحك....... ههههههه طب روحوا مسيركوا ترجعوا هتروحوا فين يا باشوات اتفضلوا
الكل في أقل من ثانيه كانوا متخفيين
نسمه بضحك....... فرح الخطة فشلت
فرح بخبث.....لا مفشلتش يا نسمه و بالليل هتعرفي وليه بالليل تعالى انتي وهي
فرح بشر....... بصوا احنا هنعمل كدا ************
سلمي برعب....... لا لا مستحيل أنا أعمل كدا لا
فرح 🤨🤨...... لو والله بت اجمدي كدا
انجي بضحك...... ههههههه أنا مع فرح هما لازم يتربوا كويس علشان ميبصوش برا
نسمه بضحك........ أنا مع انجي وفرح ويلا خلينا نفرح شويه
سلمي بتهنيده....... أمري لله أنا موافقه
فرح ابتسمت وعيونها لمعوا لامعه مش طبيعيه
(ربنا يستر بقى 😂😂😂)
الليل جه والشباب كانوا مع بعض طول النهار ورجعوا سوا و دخلوا
أسد باستغراب...... هو البيت هادي كدا ليه
فؤاد...... ايوه آمال نسمه والباقي فين
مراد...... ياخي افتكر حاجة عدله أنا عن نفسي مش عايز اشوف حد فيهم دا ابلــ....ــيس يسقف ليهم
حازم وجاسم و زين ومعتز وماجد هزوا رأسهم بمعنى ايوه على كلام مراد
_لااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الشباب انخضوا من الصوت دا
مراد برعب...... هو في ايه
فؤاد بلع ريقه بصعوبه........ علمي علمك يا خويا
_ههههههههههههههههههههههههههه
أسد بخوف........ هو البيت بقى مسكون ولا ايه
حازم برعب........... نادي على مراتك يا أسد والباقي
_ليييييييييييييييييييييييييييه
جاسم برعب........ هو ايه اللي ليه حد يجاوب يا جماعة
معتز برعب........ حد زعل اي واحده أو أي شخص
_تعاااااااااااااااااالو
زين برعب أكبر....... والله ماني متحرك خطوه من هنا حد يقول في ايه
_دموووووووووووووووووووكوا حلوا
ماجد برعب........... دا انت اللي حلو بس أظهر، أظهر وبأن عليك الأمان
أسد شاف شخص نازل من على السلم هدومه كلها مليانه د*م وشعره في اللي متقطع فيه واللي لونه أحمر وماسك سكـ...ـــينه في ايده وفي الايد التانيه شوال
بقي بيبلع ريقوا بصعوبه و رجله مبقتش شيلاه
مراد شاف شخص لابس هدوم بيضه وعليها د*م و وشه بيخوف وفي ايده كوبايه فيها سائل لونه أحمر رجح هو أنه د*م وفي الايد التانيه سكـ....ـــينه
فؤاد شاف شخص نازل وماسك سكــ. ـينه كبيره في ايد وفي ايده التانيه سكـ. ـينه أكبر وبيعمل احتكاك فيهم وكان منظره يرعب
ماجد شاف شخص بيتحرك برأس مقطو*عة و في ايده سكـــ... ـينه وقع على الأرض
معتز وحازم وزين وجاسم كانوا بيعيطوا😂😂😂
(احمممم نبدأ بقي كل واحد يجيب الفشار ويحاول يتخيل المنظر كدا تمام وادعوا للشباب 😂😂)
أسد برعب......... هي هي فرح حضرت عفا*ريت ولا ايه
مراد برعب....... أرجح أنا أن نهايتنا النهارده
فؤاد بخوف......... هما هما البنات فين
الشخص الأول........... أحب اعرفكوا بنفسي انا اسمي سنسب القرموطي 😂😂😂
الشباب انصدموا من الاسم وأخذوا يضحكوا بشده رغم خوفهم
الشخص الأول بغضب..... سكوووووووووت
الشخص الثاني....... وأنا اسمي سحلل 😂😂😂
الشباب كانوا بيحاولوا يتحكموا في ضحكهم بالعافيه
الشخص الثالث........ أنا اسمي عصفور 😂😂😂
مراد بضحك شديد........يالهوي مش قادر خلاص
الشخص الرابع........ وانا اسمي عصفره
فؤاد بضحك........ ع ايه عصفره 😂😂
مراد بسخريه...... اكيد اللي واقف قدام أسد نسمه واللي قدامي فرح واللي قدام فؤاد انجي واللي قدام ماجد سلمي قديمه اوي واتقدم قدام سحلل😂😂😂
مراد بسخريه....... ننينينينيني اوعي أنا مراد الألفي مش بخاف من حد هااااا
أسد..... مراد
مواد..... ثانيه يا أسد، ثم ايه سحلل دا بقى دا اسم يا راجل هههههه سحلل
فؤاد..... مراد
مراد..... ثانيه يا فؤاد أنت كمان، وايه اللي في ايدك دا سكـ. ـينه لا خوفتني يا راجل وكوبايه فيها اكيد شربات الا قولي طعمه حلو
ماجد....... مراد
مراد بزهق...... عايز ايه يا ماجد ليلتفت
مراد ايده و رجله بدأوا يرتعشوا وبوقه بقى بيقول كلام مش مفهوم و وبقي يبص تاره للكل وتاره للأشخاص اللي واقفين
مراد بخوف ورعب......... س س سحلل أحلى اسم تصدق دا أنا هغير اسمي وهسميه سحلله 😂😂😂😂😂، ثم اكيد اللي في ايدك دا مشروب طاقه مش كدا طبعا شخص ذيك كدا محترم و راجل لازم يتغذى بس مش علينا وطلع يجري ناحيه الشباب 😂😂😂😂😂
مراد برعب...... خبوني بسرعة
معتز بضحك رغم خوفه....... مش مراد الألفي مش بيخاف
مراد برعب..... مين ابن الجز*مه اللي قال كدا دا انا بنام وانا مشغل نور الأوضة
فؤاد بضحك...... عجبتني شجعتك بس مكنتش في محلها اتفضل نسمه واقفه جنب أسد وانجي جنبي و سلمي جنب ماجد وفرح جنبك اهيت
جاسم برعب هو ايه اللي حصل ومين دول
نسمه بخوف...... اصل اصل فرح كانت بتقول كلام باليابان وفجأة لقينا الأنوار يتقيد وتتطفي و أصوات يامه ظهرت وظهر دول
فؤاد برعب...... أحيه وانتي قولتي ايه يا فرح
فرح ببراءة....... تشيكو تشيكو أنا ليكوا 😂😂😂😂
فجأة الأنوار بقت تقيد وتطفي والجدران ظهر عليها دم
الشباب نظروا بصدمه للي حصل
مراد برعب...... لا لا لا اكيد دا مقلب حد يقول ايوه
فرح بخوف...... أنا كنت بقول تشيك
مراد حط ايده على بوقها بسرعة
مراد برعب...... ايه عايزه يحصل ايه اكتر من كدا اسكتي انتي خالص قال نافعه في العربي والإنجليزي راحه تقول ياباني
فرح بغضب......... ماما نانا انا جانا 😂😂😂😂
الأنوار انحرقت ومبقتش تقيد والشباب شغلوا كشافات هواتفهم
مراد...... هي البنت دي فين
شغل الكشاف و وجهه قدامه شاف وش سحلل قدام
مراد بظعر وخوف.......... يا ابوياااااااااااااااااااا واغمي عليه
وفرح اختفت
الكل سمع صوت مراد اترعبوا
أسد شغل نور الكشاف وبص قدامه وملاقاش اي أثر لنسمه بص وراه انصدم لما لاقي سنسب 😂😂😂😂
أسد بضحك هستيري........ سنسب اهلا عامل ايه شكلك خاسس يلا اتعشي بيا واغمي عليه
😂😂😂😂(نروح لمين لمين تعالوا نروح لفواد 😂😂)
فؤاد مسك ايد
فؤاد برعب...... انجي خليكي جنبي يا حبيبتي تمام اوعي تبعدي عني و وجه الكشاف قدامه لاقي انجي واقفه وبتبصله
بلع ريقه بخوف وبقي بيترعش بص لاقي عصفور واقف جنبه وهو ماسك ايده
فؤاد بابتسامة مضحكة وخوف...... عصفور حبيبي عامل ايه بقلق ايه اخلص بسرعة ماشي واغمي عليه 😂😂😂😂
نسمه وانجي اختفوا
ماجد.......سلمي سلمي حبيبتي انتي فين
سلمي بخوف...... ماجد انت فين
ماجد اتخبط في حد فكره سلمي راح حضنه
ماجد باستغراب........ سلمي انتي صغرتي كدا ليه وراسك فين
سلمي..... ماجد أنت قصدك ايه وانت فين أصلا
ماجد بصدمه ورعب....... أصلا وبص ماجد و وجه الكشاف لاقي عصفره😂😂😂😂😂
ماجد........ عص عص عصفره الغالي سلام واغمي عليه وسلمى اختفت
النور رجع تاني
حازم و معتز و زين و جاسم انصدموا
حازم........ هما هما راحوا فين وأسد وفؤاد ومراد وماجد فين
معتز برعب...... أنا طالع من البيت دا يا عم اوعي وجه يفتح الباب لاقاه مقفول
معتز بصدمه....... احيه الباب مقفول
زين برعب....... هما ليه ظهروا تاني
بص الشباب لاقوا سنسب وسحلل وعصفور وعصفره ظهروا تاني 😂😂😂😂😂
جاسم برعب...... تعالو نعمل مسابقه اللي هيغمي عليه الأول هو اللي هيمو*ت بسرعة ويلا اسيبكوا تتفاهموا مع قرايبكوا واغمي عليه
معتز حصل جاسم وكان وراه زين
حازم بص للأشخاص برعب........ طب تعاله نلعب لعبه أنا هجري تمام واللي هيمسكني الأول هبقي حلال عليه اشطاا ولسه بيقول يا هادي اتخبط في العمود أغمى عليه
ظهرت البنات
نسمه بضحك....... مش قادره اااااااه بطني
سلمي بخوف....... شيلوا الاقنعه دي انا خايفه
ليظهر سنسب أنه كان بنت واسمها ندى وسحلل بنت اسمها مروه (اأنا 😂😂😂) وعصفور بنت اسمها نورا وعصفره حبيبة قلبي ولاء 😂😂😂😂😂
نسمه بضحك.......يالهوي منظرهم وهما مصدومين كان مسخره
ندى بضحك....... يااااس أنا فرحت بجد
نورا بضحك......... بس صعبوا عليا
ولاء بضحك........ حرام بقى انا الدكتوره ولاء اعمل كدا منك لله يا فرح ال🐕
فرح بضحك....... وانتي يا مروه مش هتقولي حاجة
مروه بضحك....... بفكر اكتب ايه تاني 😂😂😂
البنات ضحكوا وبمساعدة الشرقاوي حطوا كل واحد من الشباب في اوضته ولا أكن حصل حاجة وراحوا قعدوا
ندى بضحك........ فرح انتي عملتي كدا ليه
فرح....... الصراحة يعني الصراحة كان نفسي اعمل كدا من زمان ومن غير سبب 
ندي😲..... من غير سبب وعملتي كدا آمال لو بسبب كنتي عملتي ايه
نورا بضحك....... كانوا دلوقتي بيتحاسبوا 😂😂
ولاء............ ابلـ. ـيس قاعد معانا
فرح بغرور مزيف.......... شكرا شكرا
ولاء بضحك........ طب أستاذن أنا بقى 
فرح....... خليكي شويه يا حبيبتي 
ولاء...... مقدرش لازم اجهز نفسي بكره مسافر 
نسمه....... مسافره فين 
ولاء......... راح أمريكا في مؤتمر طبي لازم احضره هناك 
نسمه...... ربنا معاكي يا حبيبتي 
وكل واحده طلعت على اوضتها ترتاح وغرقت في النوم 
في منتصف الليل 
أسد صحي لاقي نفسه في اوضته ونسمه جنبه استغرب 
أسد...... معقول دا كان حلم وقام نزل تحت لاقي الشباب صاحيين ومتوترين 
أسد....... في ايه مالكوا 
مراد....... أصل كلنا حلمنا نفس الحلم ودا غريب 
أسد..... حلم ايه سنسب وسحلل وعصفور وعصفره 
فؤاد...... ايوه 
أسد بشك..... تمام تعالوا ورايا وراحوا المكتب واسد طلع الاب بتاعه وشغل الكاميرات المخفيه وسمع كلام فرح والبنات 
مراد بغيظ...... ماشي يا فرح ال🐕 بقى تعملي كدا 
فؤاد بغيظ.......... مش أنا قولت لازم مراد يسيطر على فرح الأول 
حازم بضحك........ بس بصراحة عرفوا يلعبوها ولاد الايه 
جاسم....... ههههه معاك حق حتى انا جاسم الذكي صدقت لعبتهم دي 
أسد بغيظ........ بقي انا يتعمل فيا كدا 
ماجد بضحك...... ايوه اتعمل ويا عالم هيحصل ايه تاني 
أسد بتوعد لنسمه قام وطلع وكل واحد كان بيتوعد لشخص معين 
في الصباح 
نسمه فاقت لاقت نفسها في غرفه غير غرفتها 
نسمه باستغراب...... هو انا فين ايه المكان دا أسد أسد 
بس مفيش رد، طلعت برا الاوضه لاقت نفسها في يخت في عرض البحر واسد كان بيسبح واقفت تتفرج عليه وهي مبتسمه 
أسد طلع من البحر وراح ليها 
أسد...... صباح الفل والجمال 
نسمه بابتسامة........ اممم طلعت خا*طفني يا أستاذ أسد بس تعرف احلي خا*طفه في حياتي كلها واتعلقت في رقبته، صباح الجمال على عيونك القمرات دول 
أسد بضحك....... ايه ده انتي متأكده إنك نسمه 
نسمه بابتسامة......... ايوه انا نسمه اللي حبك صنعها يا أسد انت غيرت فيا حاجات كتيره حسستني بالأمان في حياتي دي رسمت الفرحه علي وشي بعد ما كنت فقدت الأمل انها ترجع تاني ليا 
أسد حضنها....... أما أنا بقي، أسد اللي بفضل ربنا وبفضلك عرف الطريق الصح في حياته كنت شخص بيعمل المعا*صي بدون اي خجل كنت مفكر أن البنت تســ. ـليه بس لينا بس طلعت غلطان وغلط كبير انتوا كنز لينا كنز من كنوز الدنيا فيكوا الحضن الدافي فيكوا الحنان فيكوا الراحة اللي بنحسها فيكوا ابتسامه تخلي اي و*جع يروح فيكوا حينيه كبيره جدا بايدكوا دي بتخلوا الجر*ح يطيب والسعادة تيجي والحزن يروح من غيركوا حياتنا هتكون ناقصه نقص كبير لانكوا زينتنا أنا على ايدك يا نسمه قربت من ربنا وبعدت عن المعا*صي، على ايدك عرفت معنى الحب واكتشف العشق ودخلت مرحله جنون العشق بقيت احب ايامي لأنك فيها اللي يوم اللي بتكوني فيه زعلانه احسن إن روحي بتتطلع علمتيني الزاي احترم البنت علمتيني أن الثقة بين اي زوجين هي الأساس مش الحب بس علمتيني إني أكون مع اللي حواليا طيب وما*ذيش حد ما*ذنيش أن النعـ. ـف مش الحل الدائم لأي مشكله علمتيني اننا ديما محتاجين مساعده محتاجين ايد تتمد لينا بفضلك اخويا معتز عايش معايا انا قبل ما اعرف أنه اخويا كنت ناوي اخلص عليه لولا كلامك اللي وعانى وفهمني لكنت دلوقتي ببكي بدل الدموع د*م انا متأكد اني عملت حاجة صح في حياتي علشان ربنا يبعت ليا ملاك يصحح ليا بقيت حياتي ودلوقتي انتي شايله قطعه مني عايز ابني أو بنتي اللي جاي يكون زيك مش زي فيه القيم اللي عمي أحمد زرعها فيكوا لأن عمي أحمد عرف يزرع زرعه والزرعه دي أثمرت وبقت أجمل زرعه الناس بترميها بالحجا*رة وهي بتنزل ليهم ثمار انا دلوقتي متأكد انه فخور بيكي لأنك بنته زي مانا فخور إنك مراتي وهتبقي ام ولادي قدام 
نسمه كانت بتسمع ودموعها كانت بتنزل بس دي كانت دموع الفرح والسعاده 
اس مسح دموعها بابتسامة 
أسد........ طول ما فيا روح دموعك مش هتنزل خالص 
نسمه حضنته 
نسمه بفرحة وسعاده...... بحبك بحببببببببك 
أسد شالها ورفعها لفوق وبعلو صوته 
أسد.......... بعشقققققققققققققققققققققك يا نسمتي 
نزلها أسد 
أسد....... تحبي ننزل البحر 
نسمه هزت رأسها بمعنى ايوه 
أسد...... مش خايفه 
نسمه مسكت ايده وحطتها على قلبها 
نسمه........ دا طول ما هو معاك عمره ما هيعرف طعم الخوف ويلا خلينا ننزل 
ونزلوا البحر وقضوا أجمل اللحظات بعدها أسد بدأ يتحرك باليخت لمكان ما وصلوا لجزيزه 
نسمه...... أسد احنا بنعمل ايه هنا 
أسد مسك ايد نسمه ودخلوا الجزيره كان شايلها وبعد مده أسد كان واقف وهو شايل نسمه قدام قصر كبير وضخم وشكله حلو  ودخلوا 
أسد....... رغم اني كنت بعيد عنك لمده شهر الا اني كنت بجهز للمفاجاة دي نسمه دا قصرنا انا وانتي فيه كل ذكرياتنا من اول ما قبلتك لحد الآن تعرفي من اول ما شوفتك حسيت بحاجة بتشدني ليكي كل حركاتك كنت بصورها بعينيا وبحفرها في قلبي قبل عقلي تعرفي انا بعرف ارسم باحتراف 
نسمه بصت ليه بصدمه أسد طلع على الدور الأول ونسمه شافت لوحات ليها مره وهي نايمه مره وهي بتضحك  ومرات بوضعيات كتيرة وكانت متعلقه على الجدران 
بصت لاسد وابتسمت 
أسد بدأ يتحرك ناحيه اوضة 
أسد..... تعرفي الاوضة دي فيها ايه 
نسمه هزت رأسها بمعنى لا 
أسد......... فيها أول مره شوفتك فيها يا نسمه فيها اول مره قلبي دق وحسيت بوجدوه في حياتي وراح فتح الباب 
نسمه شافت لوحه ليها كانت نايمه تحت ضوء القمر وكانت النجوم في السماء تلمع 
أسد حضنها من ورا 
أسد........ كنت ملاك ورمي سهم والسهم دا اختر*ق قلبي يا نسمه بس ما*ذنيش السهم دا لا دا خلي قلبي يحب ويتعلق فيكي 
نسمه بابتسامه.......... انا حاسه ان دا حلم وأنا مش عايزه افوق منه يا أسد عارف انت الشخص اللي كنت بتيجي ليا في الأحلام وكان بيشدني من الضلمه للنور انا بحبك اوي يا أسد 
أسد خادها ودخلها اوضه تانيه وكان فيها شاشه عرض كبيره شغل أسد الفديو 
كان الفديو فيه اليوم اللي أسد ونسمه قضوه مع بعض كان فيه اللحظات اللي اتحفرت في قلبهم 
أسد بابتسامة....... عايز كل لحظه تترسم وتتحط في القصر دا لأن القصر دا هيكون شاهد على حبي ليكي وعشقي اللي كنت مفكره مستحيل وانتي حولتيه لاكيد وبدأ أسد يفرجها على القصر 
حل الليل 
نسمه لبست فستان أبيض شكله كان في غايه الروعه وعملت استايل بسيط لشعرها ونزلت تحت لاقت أسد لابس بدله سوده على قميص أبيض والبدله برزت عضلات جسمه وكان شكله شيك جدا راح واتقدم ناحيه نسمه وخادها من ايدها وطلعوا وصلوا لمكان ما كان متزين بالورد الأحمر والأبيض والبلالين الحمره والبيضه وكان في ممر متزين بالورد الأحمر نسمه واسد مشوا عليه و وصلوا لنهايته وظهر حاجة أسد كان مخبيها وكان تاج مرصع بالماس وكان شكله حلو متناسق مع الفستان وطلع أسد علبه فيها خاتم شكله حلو جدا ونزل على رقبته 
أسد بابتسامة......... حبيتك وكنت مفكر هقف لحد كدا بس دخلت مرحله العشق وقولت دي النهاية بس دخلت على مرحله جنون العشق وأنا مش عارف حبك وعشقك هيوصلني لفين بس مهما روحت هفضل اعشقك يا نسمه، تقبلي تكوني حياتي اللي جايه والنور اللي ينور دنيتي 
نسمه دمعت وقالت....... أقبل
أسد لبسها الخاتم والتاج و حضنها 
وقضوا وقتهم السعيد (اقدر اقول ان السعادة خلاص سكنت بينهم ومش هتروح تاني 🙂🙂) 
عند فرح ومراد 
فرح صحت من النوم لاقت نفسها في مكان غريب غير اوضتها 
فرح بخضة...... يالهوي يالهوي انا اتخطفت أحيه مراد مراد وطلعت برا لاقت في طريق متزين بالورد وفي رساله على تربيزه فرح خادتها وقرتها 
المضمون 
"كنت مثل المسافر التائه في رحلتي منذ صغري كان الحزن يعرف الطريق لقلبي حتى أتى ليه نجم وغير لي مجرى حياتي 
" لو عايزه تعرفي النجم دا عمل ايه امشي على خط الورد"
فرح بدأت تمشي لاقت ورقه كمان قرأتها 
"ابعد عني ذلك الحزن جعل الحزن يفر هارباً منه خوفا لأن نوره كان ساطع كان ذلك النجم هو سعادتي كلها كان بيرسم البسمه على وجه الجميع كنت اغار لأن الجميع كانوا يحبونه كنت أريده أن يكون لي و طلبت من ربي ان يكون لي ذلك النجم 
" خليكي ماشيه على طريق الورد" بحبك" 
فرح ابتسمت وعيونها دمعوا وفضلت ماشيه لاقت رساله أخرى 
" أصبحت انا وذلك النجم مقربون جدا كنت انتظر حتى أراه واشكوا ليه وأرى ابتسامته كان ذلك النجم مثل اللؤلؤه الثمينه غاب هذا النجم عني لسنوات ظننت انه نساني ولا كنت مخطا فكيف لقلب اني ينسى من عشقه عندما رأيته مره آخر أقسمت انه سيكون ملكي لوحدي ولن يكون لغيري فامتلكته واصبح هذا النجم سر سعادتي الأبديه 
"كنتي عشق الطفوله يا فرح كنتي مصدر سعادتي ومازلتي المصدر لها لادري متى احبكي ذلك القلب ولا كيف أعجب بيكي ذلك العقل ولا كيف صيرتي مصدر سعادتي على الرغم من ذلك إلا أني الان اصبحت العاشق المجنون الذي احب معشوقته وظل يطلبها من الله حتى صارت ملكه والان ستصبح ام لطفله "
انظري إلى السماء يا معشوقتي" 
نظرت فرح للسماء لتراي مكتوب في السماء احبك يا مجنونتي وترا مكتوب العشق المراد واسمها مكتوب واخيرا ظهر مراد 
وكان لابس بدله سودا وقميص ابيض وحامل في يده باقه ورد جميله أتقدم ناحية فرح وانحنى على رجله
مراد بحب........ أيها النجم المراد هل تقبل بي كعاشق ليك وان تكون معشوقي وطلع خاتم حلو وقدمه لفرح
فرح عيونها دمعوا وهزت رأسها بمعنى ايوه
مراد لبسها الخاتم وحضنها
(وبكدا حكايه مراد وفرح هتتكمل مع السعادة اللي جايه 🙂🙂)
عند ماجد وسلمى
سلمي بدأت تفوق لاقت نفسها في غرفه فيها صور ليها متعلقه من صغرها حتى الآن وسمعت صوت ماجد بس مكنش ظاهر هو فين
ماجد.......... منذ أن حملتكي بين يدي في صغري نبض القلب لكي كنتي تكبرين والحب والعشق يكبر معكي كنتي مثل النجم البعيد عني الذي اتمنى ان أصل له سحرتي قلبي بعفويتك بابتسامتك الجميله بتلك العيون التي تشبه البحر الأزرق الجميل الا أيها القلب و أيها العقل أن تهدأ قليلا جعلتي قلبي يتوق شوقا ليرا حبكي جعلتي عقلي يعد الليالي ليرا عيناكي تلمعان بالحب لي ما هي هذه اللــ.. ـعنه اللي جعلتني أغر*ق في عشقكي وان احب ذلك الغر*ق هايا يا صغيرتي أخبريني ما هو سحر*كي الذي حرك قلب طفل ذو عشر سنوات وظهر ماجد وكان لابس بدله سوده وقميص ابيض 
وكان معاه علبتين الأولى فيها عقد الماس والتاني خاتم رقيق شكله جميل
ماجد بابتسامه........ تقبلي يا اميرتي أن تكوني الملكة في حياتي و ان تكوني النص التاني ليا
سلمي هزت رأسها بمعنى ايوه ولبسها ماجد الخاتم والعقد والسعادة انكتبت ليهم وأنها هتدوم خلاص 🙂🙂
عند انجي وفؤاد 
انجي بدأت تفوق لاقت نفسها في غرفه وكلها متزينه بالورد قامت وابتسمت وطلعت برا 
شافت البحر قدمها لأن هي كانت في كوخ على البحر ابتسمت وفضلت تنادي على فؤاد 
انجي 
لفت انجي تشوف مين لاقت ورده على الأرض راحت ليا ومسكتها وكان فيها ورقه مضمونها 
"مع كل ورده هتلاقيها هتعرفي انتي بالنسبالي ايه أول ورده 
الأم الحنونه على الرغم من إنك كنتي جا*فه في معاملتك معايا إلا إني شوفت في معاملتك مع حور وحنيتك جوهره أغلى من أنها تنباع حبيت خوفك وحنانك عليها على الرغم من أن مفيش اي صله بينك وبينها إلا أن انتي كنتي ليها الأم الحنونه "
لاقت انجي ورقه تانيه 
" البنت القويه اللي يشوفك يقول إنك ضعيفه بس دا غلط انتي جواكي قوه بنت بميه راجل تقدري تدافعي عن نفسك مش مضطره تعتمدي على حد "
لاقت انجي ورده أخرى 
" الطفله اللي محتاجه حد يرشدها انا عارف بماضيكي كله انتي جواكي طفله محتاجه تطلع محتاجه ايد تتمد ليها وهي هتكمل المشوار لوحدها انتي طفلتي يا انجي اوعك تفكري انك مراتي وبس لا انتي طفلتي اللي سرقت قلبي مني "
الورده الأخيرة 
" الحبيبه انجي انا قبلك حبيت بنت كانت جارتنا كانت بتلعب بمشاعري مكنتش بتحبني وأنا زي الاهبل كنت مفكر أنها بريئه بس لا كسر*ت قلبي وجر*حته وقتها حلفت إني مش هحب تاني خالص لحد لما انتي ظهرتي في حياتي اول ما شوفتك حسيت كان فيكي مغناطيس و المغناطيس دا بيشدني بس كنت ملاحظ تصرفاتك اللي مكنتش حلوه وقولت ابعد عنك انا مش حمل جر*ح تاني تدريجياً بدل ما أبعد عنك كنت بقرب أكتر في عيونك شوف سحر الدنيا وجمالها في رقتك وابتسامتك كنت بشوف السلام اللي خسرته زمان معاكي الجر*ح اتعافي والقلب رجع أقوى ويحب من تاني 
كنتي لي عشقي البعيد الذي ظننته صعب الوصول ايه ولكن وجدتك تجذبي قلبي وما كنت استطيع التحكم به 
دلوقتى غمضي عيونك وعدي لحد خمسه "
غمضت انجي عيونها وبدأت تعد وفتحت عيونها لاقت فؤاد واقف قدمها بطلته الجذابه بابتسامه الساحره 
فؤاد بابتسامة...... مدام انجي تقبلي تكوني عوضي في الحياة دي 
انجي ابتسمت وهزت رأسها بمعنى ايوه ولبسها فؤاد خاتم جميل 
(وبكدا الأبطال هيعشوا في سعاده مع شركاء حياتهم وتوته توته خلصت الحدوته😂😂😂😂😂خدوا هنا لسه فاضل محمود دا انا هوريه الويل وطبعا لسه في سناجل عايزه ترتبط 😂😂😂كمل يا زمكس يلا نكمل البارت) 
في قصر الشرقاوي 
حازم بغيظ....... كل واحد خاد مراته وطلع وأنا قاعد بقشر بطاطس 
جاسم بضحك......... معلشي يا حبيبي مروه مش ناسياك 
معتز بغيره(مهو لازم يغير من انا خطيبته برده😂😂😂😂) 
معتز........ ليه يا خويا كان من بقيت عيلتها وانا معرفش 
زين بضحك...... اوعي الواد طلع بيغير 
جاسم بضحك....... حتى انت يا معتز 
زين..... احممم انا قررت اتجوز 
الكل نظر لزين بصدمه 
معتز...... مين تعسيت الحظ اقصد سعيده الحظ 
زين بعشق......... ولاء(وقعتي الواد يا ولاء😂😂😂) 
معتز....... الفاتحة على روح اخوكم يا جماعة ولاء مين يا بابا مش دي اللي كانت عصفره عايز تتجوز عصفره يا زين على آخر الزمن 
زين....... الله مانت عايز تتجوز سحلل وأنا متكلمتش😂😂😂😂😂
جاسم بضحك..... اوعي لو كدا انا هتجوز عصفور 😂😂وحازم يتجوز سنسب 😂😂😂😂
الشرقاوي بضحك....... طب وانا 
الاربعه بصوت واحد......... انت ايه 
الشرقاوي بضحك......... عايز اتجوز 
الأربعة بصوت واحد😱..... احيه 
عدي اربع شهور وكل واحد عايش في عالمه الخاص 
(نخلص بقى من محمود) 
محمود بصدمه وخوف....... انت انت بتقول ايه الزاي الفلوس تختفي دا فرانكو يمو*تني 
فوزي........ زي ما بقلق يا باشا الفلوس دخلنا المخزن نجيبها لاقينها اختفت دا غير أن الإنسه كوثر فرانكو خطـ*فها وطالب بالفلوس والا هيمو*تها 
محمود قعد من كتر الصدمه مش عارف يفكر وفجأة تليفونه رن و رد محمود 
أسد......... ايه رايك في المفاجأة دي الفلوس اللي سر*قتها من الناس الغلابه والبنات اللي خطـ*فتها وبعتها وخد بدلها فلوس وعذ*اب الأهالي على ولادهم وهما شايفنهم قدامهم جثث ولا بناتهم اللي كانوا بيرجعوا جثث بعد ما اغتـ*ـصبوا حياتك هتكون التمن للعذ*اب دا كوثر هي اللي كانت بتساعدك في أعمالك الو*سخه دي ودلوقتي هي هتدفع التمن برده فرانكو مش دا اسم أخطر مجر*م معرفش الزاي انت غبي لدرجه انك تتفق مع شخص زي دا بس يلا كل واحد هيدفع تمن غلطاته وانت فكرت انك مش هتتحاسب على اللي عملته بس غلطان العقاب بتاعك اتاجل بس متلغاش يا محمود حق أمي وحق عمي وحق كل واحد في عيلتي انت اذ*يته فرانكو هو اللي هيجيبه لأني للأسف مش عايز او*سخ ايدي بد*م واحد زيك ميسواش حتى يتقال عليه راجل اشبع بقى السحر انقلب عليك ودلوقتي أنت هتتمني انك لو كنت مو*ت على ايد ولا انك تشوف المو*ت على ايد فرانكو احب اقلك أن دا السلام الأخير اشبع بقى سلام وقفل في وشه 
_الحق يا باشا رجاله فرانكو برا
رجاله فرانكو اقتحموا المكان ومسكوا محمود و ودوه على المخزن اللي فرانكو مستنيه فيه
دخل محمود لاقي جثه كوثر على الأرض عا*ريه مغتـ.. ــصبه بطريقه و*حشيه والد*ماء كثيره من حولها حزن بشده وعيونه دمعت
فرانكو....... أووو عزيزي محمود كم اشتاقت إليك اعذرني تلك الفتاه كانت جميله بشكل لا يقاوم فأنت تعمل أنا ضعيف أمام الفتيات الحسناوات والان أين نقودي
محمود بخوف....... لقد لقد سُر*قت
فرانكو........و انت من سر*قها أليس كذلك تعلم جيدا كم أكر*ه الخيا*نه يا عزيزي اكر*هها بشده كبيره حسنا الآن دعني اعبر عن كر*هي للخيا*نه وأمر فرانكو رجالته بقـ.. ــطع يد محمود ليفعلوا ذلك وليسرخ محمود من شدت الأ*لم
فرانكو....... والآن ماذا حسنا أطلقوا صراح فرانكو الصغير وادخلوا عزيزي محمود ايه
خرج أسد كبير الحجم ظاهر عليه الجو*ع الشديد كان يتقدم ناحيه محمود اللي كان بيسرخ بس كيف له أن يرحم وهو لا يعرف معنى الرحمه تقدم الأسد ناحيه محمود لينقض عليه ويفتر*سه وبذلك تكون نهاية محمود و كوثر جات
فرانكو......والان ابحثوا لي عن مالي لا يهم من سوف تقتـ.. ــلون المهم الآن هو مالي فقط اذهبوا
فرانكو....... لنرى الان من تجرأ على سر*قه مالي انا اعلم انا محمود لم يفعلها إنه جبان ولكنه تعا*قب على إهماله وخيا*نته والان لنرا من هو عزيزي السا*رق الذي سر*ق مالي
(وبكدا فصل محمود خلص ليبدأ فصل شخص لا يعلم بل لم يسمع عن الرحمه أبدا شخص سفـ.ــك الد*ماء.  مثل شرب الماء شخص كل معاني القسوه قد وجدت فيه هذا الشخص هو فرانكو)
بعد أسبوع من الأحداث دي
اااااااااااااااااه
كان ذلك صوت نسمه اللي في غرفه العمليات ف ها هي الآن تلد
مراد....... اهدي يا أسد دوخت دماغي معاك
أسد بتوتر....... هي بتصرخ كدا ليه
ماجد........ طبعي تصرخ يا أسد دي ولاده يا حبيبي
أسد بخوف عليها.........ايه اللي بيحصل دا انا لازم اخش ليها وجه يخش فؤاد منعه
فؤاد...... تخش فين دي بتولد اهدي يا عم انت
انجي بألم........ اااااه الحقني يا فؤاد اااااااااه
فرح بألم......... م مراد الحقني اااااااااه
ماجد لسلمي بطرف عينه لاقها بتاكل آيس كريم اتنهد
سلمي بألم........ اااااه ماجد الحقني
التلت بنات بصوت واحد اااااااااااااااااه بولد
بدل ما كان واحد قلقان بقوا أربعة قلقانين ليقطع قلقهم صوت طفل صغير قد أعلن عن قدومه يليه صوت طفل آخر
الممرضه........ أسد بيه مبروك المدام نسمه جابت ولدين زي القمر اتفضل
أسد شافهم عيونه دمعت أولاده قدامه دلوقتي قدام عيونه الفرحة اللي هو حاسس بيها دلوقتى خادته لعالم تاني
أسد شال أولاده وأذن في وادنهم
الممرضه........ استاذ مراد مبروك المدام فرح جابت بنت و ولد زي القمر وادتهم ليه
مراد عيونه دمعت وأذن في ودانهم
الممرضه....... استاذ فؤاد المدام فرح جابت ولدين الف مبروك اتفضل
فؤاد شالهم وفرح بشده وأذن في ودانهم وعيونه دمعت
الممرض........ استاذ ماجد المدام سلمي جابت ولدين زي القمر وبنوته زي القمر
الشرقاوي شال الطفله وماجد شال الطفلين التانيين وأذن في ودانهم وعيونه دمعت
فؤاد بضحك....... وحش يا عم انت
ماجد بضحك....... يا عم
انتقلت نسمه وفرح وانجي وسلمي لاوضه واحده كبيره
أسد....... الحمد لله على السلامة يا حبيبتي
نسمه........ الله يسلمك يا حبيبي ولادي فين أنا عايزه اشوفهم
أسد شالهم و اداهم لنسمه
أسد بحب....... أحمد و جاسر
نسمه عيونها دمعت لما عرفت ان أسد سمي ابنهم على اسم أبوها
نسمه بفرحة...... ربنا ما يحرمني منك ابدا
أسد قرب وهمس لنسمه
أسد....... لسه نسمه الصغيره مجتش انا مش هسكت غير لما اجيبها
نسمه ضحكت وخدودها احمروا بخجل
مراد بحب...... الحمد لله على السلامة يا قلبي
فرح بابتسامة...... الله يسلمك يا حبيبي ولادي فين
مراد......... أسد و نجمه
فرح ابتسمت ليه وبا*ست عيالها
أسد بابتسامة..... أسد هتسميه أسد
مراد بابتسامة....... ايوه يا غالي أسد ابن مراد علشان لما اشتــ.. ـمك اقول كنت بشتم ابني الله
ليضحك الكل
فؤاد بحب........ الحمد لله على السلامة يا قلبي
انجي....... الله يسلمك يا حبيبي
حور...... بابي انا عايزه اشوف خواتي
انجي..... ايوه عيالي فين يا فؤاد
فؤاد شالهم......... اتفضلي يا حبيبتي فهد و لؤي
انجي حضنتهم وابتسمت
ماجد بحب......... الحمد لله على السلامة يا حبيبتي الايس كريم داب للأسف هههههه
سلمي بضحك...... يلا فداني عيالي فين يا ماجد
ماجد...... اتفضلي يا حبيبتي دا حمزه ودا قصي ودي بقى حبيبة قلب بابا ملاك
سلمي بصدمه....... كل دول وبصتله
ماجد ضحك وغمز ليها
ماجد بضحك...... ولسه يا حبيبتي ولسه
الكل ضحك
دخل حازم وهو ماسك ايد خطيبته اللي هي ندى
وجاسم ومعاه خطيبته نورا
زين ومعاه مراته ولاء اللي هي حامل في الشهر التاني
واحممم  معتز ومعاه خطيبته انا 
أنا...... الف مبروك يا جماعة يتربوا في عزكوا يا رب المهم انا هنفذ ليكوا طلب واحد انتوا قولوا
أسد........ هتعملي جزء تاني من الروايه
انا...... والله على حسب اللي الفانز عايزين على العموم الشر*ير موجود وكل حاجة موجوده نشوف الرأي اوكي ويلا بقى سلام عندي غسيل مواعين وطبخ
عند فرانكو
أحد رجاله....... أسد الشرقاوي هو من سر*ق المال
فرانكو...... حسنا إذا اللعبه سوف تبدأ من الآن مع أسد الشرقاوي رائع أظن اني سوف استمتع كثرا
عند والد أسد
كان لسه في غيبوبه
_أسد مش ابنك يا حامد مش ابنك
ليستيقظ حامد من غيبوبته
حامد...... مش ابني
تمت بحمدلله
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-