رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الكاتبة الصغيرة

رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الكاتبة الصغيرة


رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة الكاتبة الصغيرة رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول

رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول بقلم زهرة الكاتبة الصغيرة

رواية جاسر وحور كاملة جميع الفصول

اتنفضت بخوف من الايد اللى بتمشى على جسمها لقيته هو كل يوم يجى لها بليل
هى بخوف = ابعد عنى بالله عليك ممكن حد يشوفنا
– طيب ما يشوفونا
قالت بغضب عصبة= اطلع برا أانت شيطا*ن مش هخليك تلمسنى
شدها من شعرها و باسها غصب بعد عنها لما دموعها نزلت= أى حاجة أنا عايزها باخودها ومش انتى اللى هتمنعينى
حور بدموع= حرام عليك ممكن يشوفنا
وقف ببرود وطلع نزلت دموعها وقامت علشان تساعد الخدم فى المطبخ
دخلت مرات جاسر وقالت بغضب= اى يا بهوات مش شغالين كويس لية الناس برا ولسه الاكل ما خلص
أحدى الخدم= حاضر ياست هانم عشر دقايق ونخلص
قالت لحور اللى واقفه بتوتر= أطلع نادى جاسر بيه من فوق
قالت بخوف= أأنا مش فاضيه أبعتى حد تانى
ريهام= انتى بتكسرى كلامى غوري نادى جاسر احسن ليكي
طلعتليه وهى خايفه من اللى ممكن يعمله معاها
– خبطت على الباب بس ماحدش رد فتحت الباب بخوف و دخلن بل لقيت الغرفة فاضيه انتفضت براحة وقبل ما تطلع لقيت اللى بيشدها وبيبو*سها من ش*فا*يفها بعد ته بصعوبة ورجعت لورى بخوف لقيته جاسر طالع من الحمام عارى الصدر قال ببرود/ اى اللى جابك اوضتى اى عايزة نكمل اللي ما مكلنهو ش
حور بدموع= ريهام هانم اللى عايزاك مش أنا
جات تمشى بسرعة فشا لها فصرخت وهى بتبكى بخوف حطها على السر*ير وحاوطها بجسمه
حور برعب من نظرات عينيه وهى بتضر*بة على صدرة= أبعد عنى
قرب من شفايفها وقال وعيوله عليهم= مادام خايفه كده أى اللى جابك ما انتى عارفه أنى مش هسيبك
حور بدموع…… سيبنى أمشى بالله عليك
باسها ببطء الحد ما سمعوا صر*خة ريهام من قربهم حاولت تبعده بخوف بس هو ما بعدش وفجأه

يتبع…
ريهام بصدمة= أى دة يا جاسر وكمان مع الخدامة
ماردش وهو بيرفع حور على رجلة اللى كانت بتبكي صرخت ريهام وهى بتنادى على اللى فى البيت وهو ولا تحرك
أبوة حازم/ اية اللى مراتك بتقوله دة يا جاسر
قال ببرود متجاهل بعد حور عنه/ كله برا مش عايز صداع وانتوا عارفين انا هعمل اى لوا تعصبت
طلع الكل بعد ما ريهام بصت الحور بغل جات هي كمان تطلع اللى انه وقفهاو هو بيرجع ضهرة على السرير / طلعي ليا هدوم
حور بغضب/ انت اذاى كدة ارتحت لما فضحتني منك لله يا جاسر منك لله
نفخ سيجارته وقال ببرود اكتر/ أظن انك سمعتى ذيهم اخلص احسنلك والا المرة دى مش هتطلعى من تحت ايدى الا لما أعمل اللى أنا عايزة
بصت لية بدموع وطلعت هدومه بس شهقت بخوف لما لقيته وراها بالظبط
حور بخوف/ امسك الهدوم انا نازلة
جاسر / ماليش مزاج ألبس لبسينى
حور بدموع / حرام عليك سيبنى انزل مش هينفع أقعد معاك اكتر من كدة
نظراته كانت باردة بعد عنها و را الحمام فخطت الهدوم على السرير وجريت على تحت
لقيت لعيلة كلها بتبص عليها و ريهام اللى قالت/ شوفتو البجاحة لسة نازلة من عنده أى حصل اكتر من اللى شوفته
جريت على اوتها وهي بتبكي لازم تمشى من هنا دخلت عليها وهى بتشدها من شعرها/ يابت الك*لب بتقربى من جوزى ومش خايفه
حاولت تبعدها ونجحت فى كده ريهام بغل/ صدقينى هندمك مش عايزة اشوف خلقتك هنا فى ناس برا هما اللى حيشينك عنى بس الصبر ان ما ر بيتك
ريهام طلعت وهى لمت هدومها كفاية كده مش هتسيبه غير لما ياخد اللى عايزة كان فى ناس كتير هو عازمهم فا محدش هيركز معاها
جربت من الباب اللى ورا بس حست بحد بيسحبها لقيته جاسر قعدت تضرب فى ايدة اللي ماسكاها بس هو ولا تحرك
قرب من راجل كبير واقفه معاه ريهام عرفت انة أبوها وش ريهام اتغير لما شافتهم
شدها لية لحد مالسقت فى جسمة حاولتتبعد بسهو غرس أصابعه فى جسمها علشان تسكت
جاسر ببرود/ بصراحة كده صبرى أنا مش عايز بتك وعايز اجدد وعلشان كده تاخدها معاك
ريهام بصدمة/ جاسر أنت بتقول أى
جاسر ببرود/ مالكيش عيش معايا علشان أنا مطلقلك… ودى مراتى الجديدة
حور بصدمة,…

يتبع…
حور | ما انتى عارفه يا مريم أذاى أعيش معاة وأنا عارفه انى نزوة فى حياته…
مريم= عيشى يا حور دة كفاية انه طلق مراته عشانك… انتى لسة بتفكري فى اخوة حتى لما مات
حور بدموع= صعب انساه صعب
افتكرت البوم اللى جاسر طلق ريهام هى كانت خايفه انه يأخد شرفها من غير جواز وهى خدامة عندة طلبت انه يتجوزها… وافق على طلبها بس ما خلنهوش يقرب منها لحد ما تلاقى حل… افتكرت جنان ريهام وقتها لما عرفت بس هو الحد دلوقتى ما قريش منها بعد لما للكل عرف بجواز هم
مريم وهي بتقوم بخوف طلعتها من تفكيرها قامت هى كمان بخوف لما لقيت جاسر داخل عليهم
= ورايا على الاوضة
طلعت وراة لقيته دخل الحمام طلعت لية هدومه و استغنت لما طلع
جاسر وهو ينشف شعرة= اى لسة خايفه انى اقرب منك اناسايبك بمزاجى
وقفت ايدها على ظهرة لما كانت بتحط لية الفوطه
– شدها ليه و استنى ردها لقيها بتهز راسها قرب من شفاي*فها ورفعها فى حضنه حطها على السر*ير من غير ما يبعد عنها
فتح زرا ير عبايتها بس فجأة بعد عنها
جاسر يغضب = عدلى هدومك دى و اعملى لية قهوة و هاتيها المكتب
طلعت بخوف من حالة اللى اتبدل
دخلت المكتب من غير ما ترفع عينها علية عارفه أنه بيبص عليها
جاسر بعصبيه/ اطلعي نامى انا هتأخر هنا
هزت راسها وطلعت بسرعة
حازم,… انت عايز أى يا جاسر مش أتجوز تها مش عايز تقرب منها لية
جاسر ببرود= الحاجات دى بالرضا وانا مش عايز وجع دماغ
حازم/ اخبار المصنع اى
صحيت حور على لمسات على جسمها وحد بيبو*س فى وشها قامت بخضة بس لقيته جاسر اللى قال,.. انزلى ساعدى فى تحضير الفطار
قامت بسرعة وراحت الحمام بعد ما اخدت هدومها لسبت ونزلت
وهي بتحط الاكل طلعت علشان تنادى علية بس شافت اللى صدمها لقيت ريهام فى الاوضه وقريبه منه وهو واقف و من غير هدوم ألا بشورت وووو…
اتصدمت حور لما لقيت جوزها بالمنظر ده مع طليقته اللي طلقها من كام اسبوع قالت بتوتر= الفطار جاهز
بعد جاسر عن ريهام وقال وهو بيقعد علي السر*ير = اطلعي برا
اتصدمت حور من رده وافتكرت انه الكلام عليها من ابتسامه ريهام ليها فكمل هو ببرود وهو بينفخ سيجارته= ومش عايز ده يتكرر تاني وألا هدفنك مكانك اخفي من قدامي
طلعت ريهام بسرعه بصت ليه حور فقال بسخريه= اي هتفضلي كتير اخلصي طلعي هدومي
طلعت ليه هدومه وقربت منه وحطتها فشدها فوقعت علي رجله حور بتوتر= اما لازم انزل علشان ماما هتزعقلي و
حط ايده علي شفايفها وقال وهو بيضغط عليهم بعنف= انتي نزلتي كده باللي علي وشك ده
حور بخوف =ماحدش شافني
مسح بأيده الروج ونفخ بغضب وهو بيبعدها= انزلي وما يتكررش ده تاني
طلعت جري علي تحت قابلتها ام جاسر= اي يا حلوه التأخير ده
حور بخوف= كنت بطلع هدوم و وو
زقتها وقالت =غوري من وشي الأكل لسه ما خلص
كانت هتوقع من زقتها بس حست بصدر عضلي وراها بصت بخوف لقيته جاسر كانت هتبعد بس هو مسكها وقال ببرود عكس النار اللي بتطلع من عينه= في اي يا أمي
امه بتوتر =مفيش بس البت دي مش بتسمع الكلام
كانت حور ساكته ودموعها بتنزل جاسر وهو بيضغط علي أسنانه= هي مش هتعمل حاجه النهارده واللي هيعمل انتي وبناتك
امه بصدمه- بتقول اي يا جاسر انت هتقويها عليه
جاسر بنفاذ صبر= انا قولت اللي عندي
راح وقعد علي السفره حوار راحت وراه بخوف من نظرات أمه ليها لقيت ريهام قاعده براحه علي السفره استغربت وخافت اي اللي جابها هنا تاني
جاسر بحده= اي سبب الزياره اللي مش مرحب بيها دي اظن ان انا طلقتك من كام يوم
امه= فيها اي يعني هي لسه في عدتها
بص ليها جاسر واستني انها تكمل فقالت بخوف= يعني ده بيت عمها وتيجي براحتها
ريهام بهدوء = اي يا بن عمي مش عايز تشوف وشي بعد العشره دي كلها انا بنت عمك برضوا منه لله اللي بعدني عنك
رفعت حور عينها ليها لقيتها بتبص ليها بغل كانت هتقوم بس حست بأيده علي رجلها وضغط عليها بقوه بصت ليه بوجع وغصب عنها صرخت بصوا ليها بأستغراب و ريهام بغل
جاسر =اتكلمي عدل ومفيش حاجه تربطنا فتاخدى نفسك كده وعلي بيت ابوكي
هنا اتكلم ابوه =جاسر اهدي ودي في الاخر بنت عمك وانا اللي اقول تقعد ولا تمشي
ريهام بدموع = انا اتخانقت مع ابويا وهو مش طايقني من ساعه ما انت طلقتني هروح فين انا من كام يوم كنت مراتك وليه بيتي ودلوقتي ابويا رماني برا بيته
قامت جريت لبرا قالت ام جاسر بغل= كتر خيرك يا بنتي في ناس كانوا بيخدمونا ودلوقتى مكانك
خبط جاسر علي السفره وقال بغضب =مش عايز أسمع نفس لحد وأياكم حد يقلل من مراتي مفهوم
طلع بغضب برا البيت و وراه ابوة أما حور فجات تطلع وهي خايفه من نظرات ام جاسر ليها بس لقيت ريهام داخله عليها جات تعدي من جمبها بس هي مسكتها من طرحتها وقالت بغل= مش قولتلك هربيكى بس الصبر والصراحة انا مش قادرة اصبر
بصت حور لأم جوزها مستنيه تدافع عنها بس هي قعدت علي الكرسي وبتبتسم بلا مبالاه حور بصراخ ابعدي عني انتي عايزه اي طلعت أزارة من هدومها وقالت بضحك = كل خير هشوه ليكي وشك اللي فرحانه بيه ده
بعدت عنها بخوف بس قبل ما تقرب منها اتفتح الباب بقوه بصوا لقيوا جاسر واقف وعينيه حمرا و و و

يتبع…
– ريهام بضحك= كل خير هشوه ليكي وشك اللي فرحانه بيه ده
بعدت عنها بخوف بس قبل ما تقرب منها اتفتح الباب بقوه بصوا لقيوا جاسر واقف وعينيه حمرا
قامت امه بسرعه من علي الكرسي وقالت بخوف ظاهر= اي يا بني اللي رجعك حصل حاجه
ما ردش عليها عينيه كانت علي ريهام وحور وريهام اللي خبت الازازه في هدومها بسرعه وقالت= الف مبروك يا حور مع انك خطفتي مني جوزي وأبن عمي اللي لسه بحبه بس المهم عندي راحه جاسر
بعدت حور عنها بسرعه وقربت من جاسر والخوف باين علي وشها جاسر بغضب= في اي كنتوا بتعملوا اي فيها
امه بمسكنه= في اي يا جاسر اي اللي قلبك علينا النهارده مفيش حاجه يا بني واهي قدامك اسألها
انهت كلامها و بصت لحور بتحذير جاسر لما لقيها ساكته= يعني محدش فيكم هيرد علي كلامي
ريهام= مفيش حاجه يا جاسر انا كنت ببارك ليها بعد كل اللي عملته انت وهي فيا اللي اني بنفذ كلامك ومش عايزه ازعلك ده حتي كنت هجيب ليها هديه وانا عارفه انها هتعجبها
بصت ليها حور بدموع لقيتها بتبص ليها بشماته جاسر وهو بيقرب حور ليه وحس بأرتجافه جسمها =طيب أى هتفضلوا كده كتيره يالا علي المطبخ شوفوا وراكم اي
امه= يالا يا حور وراكي شغل كتير في الدار
جاسر ببرود =انا قولت اي ليكي الصبح خدي ريهام تساعدك لو عايزه تقعد تساعد ذي غيرها
امه بضيق= بس حور اللي بتعمل كده كل يوم وانا مش هقدر وريهام هنخدمها ولا اي وبعدين يا جاسر انت اتخطيت حدودك معايا وما تنساش ان انا امك
جاسر بهدوء= طيب ماشي بس هي مش هتعمل حاجه لوحدها وريهام هتساعدها
ريهام بسرعه= حاضر يا جاسر هعمل معاها كل حاجه يالا يا حور
بصت ليه بخوف مش عايزه تقعد معاهم بس هو قال وهو بيطلع= مش عايز مشاكل والا اقسم بالله هتشوفوا حاجه مش هتعجبكم
بصت ليها ريهام وقالت بغل- اي عايزه تقوليله فكر بس تعملي كده وساعتها ما تلوميش الا نفسك ويالا يا اختي مش هعمل ليكي حاجه بس مقدرش اوعدك الصراحه لازم اقرصك علشان اندمك انك بصيتي لفوق وفوق اوي كمان
قالت كلامها وطلعت قالت أمه ببرود= يالا يا بت لبرا نضفي البيت وأعملي الأكل وبعد كده تعالي علشان اقولك تعملي اي
طلعت علشان تعمل اللي طلبته منها سمعتها وهي بتنادي علي ريهام واشتغلت حور تعمل اللي قالته ليها حليمه لحد ما تعبت اتسندت حور بتعب علي تربيزه المطبخ لقيت ريهام داخله عليها فتعدلت بسرعه ريهام= اي يا زفته انتي خلصتي ولا لا
حور بتوتر =ايوه خلصت انتي كنتي فين
ريهام بضحك= اي عايزاني اساعدك بجد ولا اي ده شغلك لانك كنتي خدامه هنا اما انا فتنسي اني اعمل كده بس بحذرك ان الكلام ده يوصل لجاسر انا عملت كل حاجه معاكي وما سبتكيش ولا لحظه وألا …
هزت حور رأسها بخوف دخل فجأه عليهم جاسر= حور اعمليلي قهوه
قبل ما تتكلم قالت ريهام بأبتسامه- حاضر انا هعملك
قال ببرود =اظن سمعتي انا قولت مين يعملي فمش عايز اسمع صوتك
هرب الد, م من وشها اذاي يكلمها كده قدامها بدأت حور تعملها وهي خايفه من ريهام اللي بصتلها بغل وطلعت من المطبخ
خبطت حور علي المكتب ودخلت قربت وحطتها جمبه بخوف من نظراته البارده ليها جات تطلع بس هو وقفها =استني مكانك
بصت ليه بتوتر فكمل= انا قولت ليكي تطلعي
هزت راسها بلا فقال ببرود= قربي
قربت منه فشدها علي رجله وصدمها لما طلع من جيبه …
خبطت حور علي المكتب ودخلت قربت من المكتب وحطت القهوه جات تطلع بس هو وقفها =استني مكانك
بصت ليه بتوتر فكمل= انا قولت ليكي تطلعي
هزت راسها بلا فقال ببرود= قربي
قربت منه فشدها علي رجله وصدمها لما طلع من جيبه علبه وفتحها اتصدمت من اللي جواها كان خاتم وباين انه غالي جدا وكمان سلسلة لما شافتهم فرحت جدا حور -اي ده دول ليه انا
هز رأسه بهدوء وهو باصص ليها شال الطرحة من علي راسها وقرب ولبسها السلسلة مسك ايدها فحس بيها بارده من خوفها ولبسها الخاتم حور بتوتر- دول باين عليهم غالين وانا مكنتش عايزه حاجه
قال وهو بيشد دبوس شعرها فنزل علي ضهرها قال وهو بيرجع شعرها لوري= انا اتجوزتك وما جبتش ليكي شبكه فمش دول اللي هيفقروني انتي مش عارفه جوزك ولا اي
حور بدموع= وليه ده كله انا مش عارفه انت اتجوزتنى لية سبت بنت عمك اللي فيها كل حاجه جمال وغنية علشان تتجوزنى انا مش حاسة اني مطمنه مش حاسه ان حد بيحبني حتي كلمة جوزي مش من حقي اقولها
قرب منها ومسك وشها و باس*ها مش عارف هو ليه أتأثر من كلامها قربت منه اكتر لأول مره ما تخافش منه قربة منها مختلف حست باحساس غريب ما بينهم بعدت عنه بكسوف فقال لما لقيها بتبص للخاتم بفرحه= اي عجبك
حور بكسوف= حلو خالص انا اول مره حد يجيب ليه هديه و يفتكرنى
شدها ليه مكنش بينهم لا مسافه صغيره وقال وعيونه علي شفايفها =ومش اخر مره
كان هيقرب منها الا الباب اللي اتفتح بقوه اتنفضت حور بخوف من علي رجله لقيت ريهام بتبص ليهم بغيره وحقد من اللي شافته قالت بغضب =اي يا سي جاسر اظن ان فيه اوضه ليكم فوق ما توصلش ان يا كبير العيله تعمل كده في المكتب
حور دموعها كانت هتنزل من الكسفه اللي فيها حطت طرحتها علي راسها وجريت لبرا كان جاسر ساكت عينه علي ريهام اللي وشها احمر من غيرتها اللي كلت قلبها قام فجأه وقرب منها ببطأ وفجأه شدها من كتفها ولواه بقسوه حست ان ايدها اتكسرت قال وهو متجاهل صراخها =ورحمة ابني لو صوتك علي تاني لهدفنك مكانك
ريهام بعياط= انت ليه مش حاسس بيا انا اللي استحق ابقي مراتك مش هي حرام عليك
لوي دراعها اكتر =لو عايزه تقعدي تقعدي بأحترامك احنا كده كده كنا هنطلق فمش هي يا روح امك اللي تغير رأي
دفعها بقوه كانت هتوقع بس قربت منه ومسكت ايده =جاسر انت عارف ان انا بحبك ولسه العده بتاعتي ما خلصتش نقدر نرجع لبعض انا عارفة ان هي نزوه فحياتك انا اللي استحق ابقي مراتك وأشيل اسمك مش هي دي واحده من الشارع
ضربها بقلم خلاها صرخت بصدمه وهي بتحط ايدها علي وشها= انت بتضربني علشانها هي حصلت
جاسر بصوت عالي رعبها =اخرصي واحسنلك تخفي من قدامي لو فضلتي اكتر من كده هدفنك مكانك وولا حد هيقدر يقلعك من ايدي
طلعت بسرعه وهي بتجري علي اوضتها قعدت تكسر كل حاجه تيجي تحت ايدها قالت بغل= ماشي يا جاسر اللي مخليتك انت بنفسك تطردها مبقاش ريهام
قعدت حور في المطبخ بخوف ودموعها نزلت اكيد ريهام مش هتعديها ليها بعد اللي شافته كل البيت عليها لقيت حد واقف قريب منها فقامت بخوف لما لقيته اخو ريهام قالت بخوف وهي بتمسح دموعها اللي ما وقفتش= عايز اي أطلع برا لو سمحت انا مش ناقصه
قال وعيونه بتمر عليها بخبث =مال القمر مين زعلك وانا اقتلهولك
حور بغضب عكس عيونها اللى كلها خوف= أطلع مش عايزه جاسر يشوفنا ولا عايزه يديك علقه ذي اخر مره
مسكها من ايدها بعنف وقرب منها كانت هتصرخ بس سمعت جاسر وهو بينادي عليها بصوت عالي بعد عنها بسرعه وقال وهو بيطلع من شباك المطبخ =هندمك علي اللي قولتيه ده
دخل جاسر المطبخ بغضب وقبل ما يتكلم لمح حد بيطلع من شباك المطبخ راح نحيته و و و و

يتبع…
حست بحد بيدخل حطت الطرحة علي وشها علشان تخبيه لما لقيته حسام اخو ريهام قرب منها فقالت بخوف= أطلع لبرا انا مش ناقصه حسام بخبث وعينيه بتمر عليها= ليه الدموع دي مين زعلك… وبعدين شيلى الطرحة دى مش كل ما تشوفينى تخبر وشك
حور بغضب وأيدها علي وشها = اطلع مش عايزه جاسر يشوفنا ولا عايزه يديك علقه ذي اخر مره
مسكها من ايدها بعنف وقرب منها كانت هتصرخ بس سمعت جاسر وهو بينادي عليها بصوت عالي بعد عنها بسرعه وقال وهو بيطلع من شباك المطبخ= هندمك علي اللي قولتيه ده
– دخل جاسر المطبخ بغضب وقبل ما يتكلم لمح حد بيطلع من شباك المطبخ راح نحيته بعد كده بص لحور اللي نزلت ايدها بسرعه قال بهدوء رعبها= مين كان هنا
حور بخوف= مفيش حد انا هنا لوحدي
قرب منها وقال وهو بيضغط علي اسنانه بغضب= انا مش بسألك انطقي وأخلصي مين كان هنا ودي اخر مره هسأل
دموعها نزلت وقالت وهي بتضغط علي ايدها علشان توقف رعشتها =انا معملتش حاجه صدقني وولا شوفت حد كفايه وارحموني انا تعبت
قعد يبص ليها ببرود قبل ما يطلع يشوف ابوه اللي بينادي عليه اتنفست بخوف اكيد ما صدقهاش ومش هيرحمها لو عرف ان هي – كانت مع حسام وهو مأكد عليها ما تتكلمش معاه وكمان كدبت عليه وما حكتلهوش الحقيقه
فاقت علي صوت حليمه ام جاسر اللي قالت بغضب =انتي يا بت قاعده مبلمه بدل ما تجهزي الأكل
حور بتوتر =الأكل جاهز انا عملت كل حاجه…
قاطعتها بغضب= اخلصي يا زفته اي مش هناكل علشان حضرتك قاعده مش عايزه أمد ايدي عليكي
حور بتعب= حاضر
حطت الأكل بسرعه علي السفره وجريت علي فوق علي شقتها طلعت نقابها ولبسته يمكن حسام يرجع ونزلت بسرعه علشان تكمل اي حاجه ناقصه في المطبخ…
دخلت عليهم لقيت جاسر قاعد ووشه باين عليه الغضب وأمه جمبه بتتكلم معاه ولما شافتها قالت بسخريه = اي رجعتي تاني لنقابك هتقعدي في خلقتنا كده
قربت من جاسر بخوف لما لقيته ما رفعش وشه بس اتجمدت لما حليمه قالت= اي ده هو حسام فين مش كان هنا ما شوفتش حسام يا جاسر
اترعشت ايدها وهي بتحط المايه في كوبايه جاسر بس بعدت بخوف لما كسرها بين ايده من الضغط عليها حليمه= اي ده يا جاسر ايدك بتنزف يا بني ما تشوفي جوزك اي مالك النهارده متنحة
مسكت حور المنديل وقبل ما تلمس ايده شده منها وهو ساكت ولفه بأهمال دخلت ريهام وهي معديه خبطت حور بغل بكتفها فوقع ابريق المايه واتكسر حليمه بغضب= اي ده يا بت انتي كسرتيه
حور بدموع= غصب عني هي…
قاطعتها بغضب= وهي بتزعق اخلصي لمي الازاز ده اخلصي
لمته وهي بتعيط وصوت عياطها علي لما الازاز دخل في ايدها بس كتمت عياطها وطلعت ووراها ريهام بتبص ليها بغل وجاسر اللي اتجاهلها
حليمه- هو فين اخوكي يا ريهام انا شوفته واتكلمت معاه وقال هيجي يتغدي معانا اي ابوه طرده هو كمان وجاي يقعد معانا
ريهام وعنيها علي جاسر اللي ساكت= معرفش يا مرات عمي هو جي سلم عليه وقال عايز يشرب قولتله انادي علي الشغاله بس هو صمم انه يشرب لوحده
سمعت حور صوت تكسير بس اتجاهلته رغم خوفها وهي بتكمل الأكل علي النار اتفاجأت بدخول جاسر عليها …
سمعت حليمه هي وريهام صوت صراخ حور وابتسمت ريهام بفرحه لما شافت –
ابتسمت ريهام بفرح لما سمعت صراخ حور حليمه = هو في اي ليه بتصرخ دي
ريهام بغل =سيبيه يا ريت يطلقها ويرميها برا ونرتاح منها
بس اتصدمت لما لقيت جاسر طالع وماسك ايد حور حليمه= في اي يا جاسر
جاسر= مفيش بس ايدها اتحرقت وانا هعالجهالها
جزت ريهام علي سنانها لما شافتهم طالعين ريهام بجنون وهي بتبص لحليمة بغضب =اي هتسكتى انتى بتضحكى عليا ولا اي
حليمه ببرود= في اي يا بت
ريهام بصراخ= انتي هتسبيها تاخد جاسر كده وانا كده خلاص كنت فتره في حياته وطلقني لا ده انا اطربق كل ده فوق دماغكم
حليمة بغضب= اخرصي و وطي صوتك وبعدين اصبري مسيره يفلس منها ويرميها
زقت الأطباق بغل وقالت بدموع= مش هيرميها جاسر مش هيطلقها وهتفضل مراته وانا بنت عمه وأم ابنه يطلقني
حليمه ببرود اكتر= ام ابنه اي ابنك مات وجاسر مش طايقك من ساعتها فكويس انها جات علي طلاقك
قعدت حور علي السرير بتوتر وجاسر جاب الكريم وبدأ يعمل لها جروحها قال ببرود= وصل خوفك مني ان الزيت يحصل ايدك وكان ممكن تتحرق
دموعها نزلت وقالت= خوفت تضربنى أنا مغلطتش انا اتفاجأت بيه فوق راسي …
رفع راسه وقال وعيونه احمرت =يعني هو اللي كان معاكي واللي هرب من الشباك ذي الجبان…
سحبت ايدها وقالت بخوف = انا لازم انزل علشان اكمل شغل ألمطبخ
جاسر وهو بيوقف= مفيش شغل النهارده ايدك محروقه خليكي هنا
حور بخوف = مش هينفع ماما حليمه…
قاطعها= مالكيش دعوه انا جوزك وتسمعي كلامي انا وبس
طلع من الشقه ونزل لتحت قابل ريهام وأمه لسه قاعدين قال بسخريه= اي يا ريهام هتفضلي قاعده كده قومي شوفي وراكي اي
ريهام بكذب= انا عملت كل حاجه نزل مراتك هي تكمل بقي
جاسر ببرود = وهي مش هتعمل اكتر من اللي عملته وقومي احسنلك اي حاجه ناقصه تعمليها انتي
بصت ليه بغضب بس مقدرتش تتكلم وقامت راحت المطبخ حليمه= براحه عليها يا جاسر دي مهما كانت بنت عمك
جاسر = طلعي نفسك انتي ياما من الموضوع
حليمه= لا يا جاسر ريهام هي اللي تستحق تشيل اسمك مش اللي فوق دي ولازم ترجعها قبل ما عدتها تخلص
بص ليها ببرود وطلع اما ريهام كانت سمعاهم وقالت= بس الصبر يا جاسر وفي يوم هترجعني وهترميها هي برا
طلعت حور هدومها وغيرت وأدت فرضها جات تقعد علي السرير بس سمعت صوت زعيق عالي بصت من بلكونتها واتصدمت من اللي شافته شافت جاسر راكب حصانه ورابط حد فيه وباين انه مضروب ركزت حور وشهقت بصدمه لما لقيته حسام نزل جاسر من علي حصانه بكل شموخ ورفع رأس حسام من شعره وقال ببرود = لا فوق كده انا لسه ما عملت حاجة
حسام بتعب= انا معملتش حاجه يا جاسر
ضربه جاسر ببوكس قوي وقال= اظبط يالا جاسر بيه ما تنساش نفسك
بص ليه حسام بغل فسمع جاسر ابوه اللي اتصدم من اللي شافه وجمبه اخوه ابو حسام وريهام= اي ده يا جاسر حصل اي
جاسر ببرود= مفيش بس كنت بعلمه الادب وكمان علشان يفكر ميه مره قبل ما يلمس حاجه تخصني
قرب منه ابوه وقال بعتاب ليه كده يا بني احترم حتي عمك اللى واقف فكه علشان حتي منظرنا في البلد
بص ليه جاسر وقال بهدوء= فكوه انا سبتك بس علشان خاطر ابوك بس لو اتكررت تاني صدقني هتروحله جثه
محمود =عملت اي يا وش النصايب هو انا مش معايا غير بلاويك انت واختك
سندوة رجالة جاسر ومشى مع أبوة أما حور جمب خوفها من اللي عمله جاسر فيه الا انها فرحت انه صدقها وجاب حقها طلعت برا شقتها فسمعت اللي صدمها من جاسر وأمه ……
• حضنته حور وقالت بحنان= عامل اي يا قلبي
قال بزعل طفولي= انا زعلان منك لأنك ليكي كتير مش بتيجي تشوفيني
قالتله= انا هقعد معاك ونلعب سوي بس انا عارفة ابنى راجل وهيسمع الكلام ومش هيعذب تيته
قال =حاضر
رفعته في حضنها ودخلت بيه بسرعه بخوف
قعدت حليمه تنادي علي حور بس مفيش رد قالت بغضب= طيب ان ما ربيتك يا حور باين هترجعي تسوقي فيها
نزلت ريهام وواضح عليها التعب ركزت حليمه فيها وقالت= في اي يا بت ماشيه كده ليه
ريهام =سيبيني في حالي مش عايزه تضيعيلى الدماغ اللي انا عملاها
-حليمه =اي اللي انتي بتقوليه ده
ريهام =مرات عمي ممكن تسكتي انا سبت بيت ابويا علشان زنه اجي لزنك انتي وبعدين اقصد ان طلعت ابنك ومراته من دماغي علشان ارتاح ودماغي رايقه وبعد كده ابقي اشوف
حليمه =قومي حضري الفطار
ريهام= ومرات ابنك فين
حليمه= مش بترد عليا عماله انادي عليها من ساعه
ريهام= انا مش هعمل حاجه علي اخر الزمن تقعد هي متهننه وانا اشتغل في المطبخ
قامت وطلعت علي اوضتها حليمه =وانتي من امتي بتعملي حاجه جاكم الهم ماشي يا حور ان ما ربيتك واضح انك مع الوقت مش هتسمعي كلامي ده ممكن تلعب بدماغ جاسر وتخليه يسبني انا وابوه ويمشي
قعدت حور تأكل ابنها فقالت امها= هتقعدي كتير يا حور
حور ب هي ساعه يا ماما انا قولت لجاسر اني مش هتأخر
مسك ايدها وقال بخوف= هتمشي وتسبيني يا ماما خوديني معاكي
مقدرتش تمسك دموعها حضنته وقالت بدموع= قريب يا حبيبي هاخدك ومش هسيبك لحظه انت مش عارف انا عملت اي علشانك وممكن اعمل اي
قال بدموع= يعني هتجهزي هدومي وأروح معاكي
بصت لأمها علشان تساعدها لما حست بالعجز فقالت =عايز تسيب تيته يا مالك بقي كده يعني ماما مش هتبطل تجيلك
سمعوا خبط علي الباب فقامت حور بخوف وحضنت مالك وقالت= مين ممكن يجي دلوقتي
امها =اهدي قومي ادخلي جوه وأنا هشوف مين
دخلت بسرعه ولما فتحت امها اتصدمت لما لقيت جاسر قدامها قالت بتوتر= أهلاً يا جاسر بيه اتفضل
دخل وعينه بدور علي حور اللي خافت لما شافته من وري الباب وحضنت ابنها جاسر= أهلا يا حاجه انا جاي اخد حور وأوصلها البيت قالت= طيب يا بني هي بتلبس هدومها تشرب اي
جاسر= لا شكرآ مش عايز حاجه بس ممكن تديها خبر علشان ما نتأخرش
دخلت لحور اللي بتحاول مع مالك اللي بيبكي قالت بدموع= حرام عليك يا مالك مش انت راجل ليه بتعمل كده مفيش راجل بيعيط
مالك= انتي كل مره بتقولي هتاخديني ومش بيحصل بنام معاكي ولما اصحي مش بلقاكي
حور= قريب يا حبيبي هاخدك أصبر بس وانا هجيلك تاني
هز راسه بحزن طفولي فحضنته وقامت لبست نقابها بصت ليه بدموع حاسه قلبها بيتقطع عليه سابته مع امها وطلعت لجاسر بصت ليه بدموع يا ريت تقدر تقوله مش قادره تخبي اكتر من كده
استغرب حالتها ساكته من ساعه ما ركبوا العربيه قال لما سمع صوت عياطها اللي حاولت تخبيه =في اي مالك انت بتبكي ولا اي
حور بصوت مبحوح= لا انا بس زعلانه علي ماما علشان تعبانه
جاسر =ما أنا شوفتها وكانت كويسه علي العموم انا هاخدها للدكتور
حور بتوتر= لا ما هي كشفت الحمد لله
سكت جاسر هو متأكد ان في حاجه تانيه حصلت دخلت حور من باب البيت قبل جاسر بس رجعت بخوف لما حليمه قربت منها و و و

يتبع…
دخلت حور من الباب بعد ما سابت جاسر يركن العربيه بس رجعت بخوف لما مسكتها حليمه من كتفها بطريقه وجعتها وقالت بغضب =بقي انا بنادي عليكي من الصبح وتطلعي في الاخر برا البيت
حور= كنت عند امي سيبي ايدي انتي بتوجعيني
حليمه= ده انا هكسر رقبتك في اي يا بت ليكي كام يوم شايفه نفسك علينا
حور= أنا عملت اي ما كل حاجه بتعوزيها بعملها
كانت هتضربها بس بعدت بسرعه لما لقيت جاسر داخل
جاسر= في اي
حليمه= البت دي من الصبح برا البيت وولا عامله اعتبار لحد شوف بقي كانت فين
جاسر = انا عارف هي كانت فين طبعآ مش هتطلع من غير علمي
حليمه بغيظ =طيب مش تحضر الفطار وتروق البيت وبعد كده تروح لأمها
نفخ جاسر بملل وقال =امي خلاص انا مش فاضي لحوار كل يوم ده
بصت حليمه وقالت= ادخلي شوفي البيت محتاج ايه وحضري الغدا وبعدين هشوف اي حكايه طلوعك دي
طلعت حور شقتها وغيرت هدومها شافت وهي بتقفل بلكونتها ريهام واقفه مع اخوها بس وري البيت شافته بيديها حاجه وهي خبتها بسرعه في هدومها ومشي نزلت فقابلتها علي السلم استغربت انها ما كلمتهاش ولا رمت عليها بالكلام دخلت اوضتها
حضرت حور الغدا بس في دماغها ريهام وأخوها على الاكل قال ابو جاسر= أمتي هتسافر يا جاسر
ركزت مع جاسر بسرعه وخافت اذاي يسافر ويسيبها جاسر= انهارده بعد الغدا علي طول ومش عارف هرجع امتي
قامت من علي الاكل وطلعت علي شقتها تاني ووراها حماتها قالت= ما تتخبيش في شقتك علشان مين هيرتب البيت و الغدا دة مين هيشيلوا
– هزت راسها وطلعت ولما دخلت اوضتها دموعها نزلت هو اللي كان حاميها منهم ودلوقتي هيعملوا فيها اللي عايزينه اتفتح باب الشقه فمسحت دموعها بسرعه شافها قاعده فقرب منها وقال= حضريلي شنطتي
هزت راسها وقامت وقبل ما تمشي مسك ايدها ولفها ليه= في اي وأي حكايه العياط معاكي انهارده
حور= مفيش سيبني علشان أحضر هدومك
أتنهد وقال بضيق= حور ما تلفيش وتدوري اي في مالك
حور بدموع= مش عايزاك تمشي وتسيبني هنا لوحدي
جاسر =وهو انا مش هرجع تاني ما تعمليش ذي العيال الصغيرة مش هتأخر هي سفريه يوم او يومين
هزت راسها بتفهم فقال وهو بيمشي ايده علي خدها كفايه= عياط وبعدين يعني مش هتعرفي تنامي وحدك ليوم واحد ده حتي بتنامي بعيد عني يعني مش فارقه
اتكسفت وقالت متجاهلة كلامه= انا هجهز الشنطه
سابها ودخلت تجهز شنطته وهي مش صغيره علشان تتخبي فيه كل ما حد يكلمها مشي جاسر بعد ما وصلته لحد باب البيت استغربها بس ما علقش كان حاسس انها عايزه تيجي معاه بس ما ينفعش علشان حتي امه تعبانه مين هيساعدها لو اخدها بس وصي امه عليها وحذرها من الخناق معاها علي اي حاجه… حضنها حتى هى ما بعد تتش عنه بعدت بسرعة لما سمعت حليمة وراهم
جاسر=أمشي دلوقتي علشان مالغيش السفرية احسن
بعدت عنه بكسوف وراحت حليمة اللى ما بطلتش طلبات
طلعت حور بتعب بعد ما خلصت كل حاجه ده حتي ريهام ما شفتهاش من ساعه الغدا فكان يومها هادي من كلامها اللي بترميه عليها كل ما تشوفها بس وهي معديه من قدام اوضتها سمعت حاجه مش غريبه عليها لقيت باب اوضتها مفتوح شويه زقت حور الباب بقوه لدرجه انه ارتطم بالحيطه وطلع صوت عالي فزع ريهام وشافت اللي صدمها

يتبع…
زقت حور الباب بقوه لدرجه انه ارتطم بالحيطه وطلع صوت عالي فزع ريهام وشافت اللي صدمها شافت ريهام بتشم حاجه ومقرباها من وشها حور بصدمه= انتي بتعملي اي =
خبت ريهام اللي في ايدها بسرعه وقالت بتوتر= انتي اذاي يا حيوانه تدخلي عليا كده
قربت منها وشدت اللي في ايدها لقيتها مخدرات وقعت من ايدها بصدمه وقالت= انتي لسه بتاخدي الحاجات دي
ريهام بغضب =حاجات اي يا مجنونه انا مش باخد حاجه
حور بغضب= لسة ببتاخدي الحاجات دي… في فتره حملك والحمد لله ربنا نزل ابنك كويس لا وبجاحتك وصلتك تاخديها في فتره لسة ما كملش خمس شهور انا كنت صح لما انقذته منك وضميري اللي كان بيأنبني دلوقتي مستريح

كانت هتمشي بس شدتها ريهام وقالت بحروف متقطعه= انتي بتقولي اي اذاي انقذتيه مني مالك
اتوترت حور وقالت =ابعدي عني انتي استحاله تكوني أم جاسر غلط لما فكر يخلف من واحده ذيك
شدتها ريهام وقالت بغل وهي بتلوي دراعها= انطقي يا بت جاسر اصلآ كان جوزي قبل ما تلفي عليه وتاخديه مني
ضحكت حور وقالت =لا طيب قولي كلام غير ده جاسر صبر عليكي اوي ده كفايه ما قتلكيش لما جيتي و قولتيله انه مات مع اخوة
شدت ريهام شعرها وقالت= اذاي ما أنتي اللي قولتي ان عملتي حادثه مع احمد اخو جاسر وكان معاكم ابني مالك وقولتي انه مات مع احمد

سكتت حور وزقتها بس ريهام كانت اسرع منها وشدتها من شعرها حاولت حور تبعدها عنها بس ريهام وكانت مش في وعيها ونزلت ضرب في حور جات حليمة علي صوت صراخ حور وحاولت تبعد ريهام وبعدتها بصعوبه
حليمه =في اي انتوا مستنين غياب جاسر علشان تتخانقوا وتموتوا بعض
حاولت ريهام توصل لحور بس هي بعدت عنها بسرعه ودخلت شقتها وقفلت الباب بسرعه عليها بخوف سايبه ريهام تصرخ و حليمه مش قادرة عليها نزلت دموعها وقعدت تصرخ بتعب مش قادره تستحمل اكتر من كده غطت وشها فلقيت ايدها متغطيه بدم من راسها اللي بتنزف نامت علي الارض بتعب ودموعها نازله

حور = اذاي اقول كده وأتكلم ضيعت كل حاجه مخبياها علشان مالك ضيعت تعبي وزلي ليهم علشان اربيه بعيد عنهم اللي خبيته منها عرفت كل حاجه
نامت بتعب مكانها ودموعها علي وشها

قفلت ريهام الباب في وش حليمه بصت للبودره علي الارض فشالتها وخبتها بسرعه اتصلت بأخوها وقالت بغضب لما فتح عليها =اسمع يا حيوان لما وصل خبر موت احمد وابني مالك مش انت شوفت بعينك انه مات ودفنته

وصل ليها صوته بس مش عارفه سمعته متوتر =في اي يا ريهام اي فتح السيره دي تاني
قاطعته بصراخ =اخلص فهمني
حسام ايوه شوفته بعينى وأنا اللى دفنته بأيدي ده ذي ابني اي حصل خلاكي تسأليني ما أنتي عارفه القصه… وانك ما كنتيش فا جنيه حتى تشو فيه من حالتك اللى كانت متبهدلة دي
قفلت في وشه وقالت بغل= لو اللي في دماغي صح مش هرحمك يا حور هخليكي تتمني الموت
دموعها نزلت وقعدت تكسر كل حاجه قدامها
صحيت حور بتعب فصرخت من اللي شافته……
فاقت َحور على خبط علي باب شقتها قامت من علي الارض بخوف بس قالت بقوه عكس خوفها =مين
ردت حليمه= انا افتحي
فتحت حور الباب وهي لسه علي هيئتها من ضرب ريهام ليها حليمه بهدوء= اتأخرتي ليه مش في شغل في البيت عايز يخلص
حور بغضب= هو مفيش غيري ما طليقه ابنك معانا في نفس البيت هو بجاحتها وصلت اني اخدمها
حليمه= واضح ان طلع ليكي صوت مش هتقولي اي اللي خلي ريهام تضربك كده عملتي اي
حور= ممكن تسيبيني البس هدومي وانزل اعمل اللي عايزاه
بصت ليها حليمه ببرود ونزلت دخلت حور بعد ما قفلت الباب كويس حاولت تتصل بجاسر بس ما ردش عليها اخدت حمام علشان جسمها يفك وأدت فرضها وبعد وقت كانت بتحضر الفطار بس اتصدمت لما لقيت اخو ريهام علي السفره رجعت بسرعه بخوف علي المطبخ واتأكدت ان مفيش حاجه باينه في وشها اتفاجأت بحد وراها افتكرته جاسر بس لقيته حسام قالت بغضب= ابعد عني يا حيوان=
حسام =مش هبعد يا حور أنا عارف ان -جاسر مش هنا فهعمل اللي عايزه
ضربته بقلم قوي -وقالت بصراخ .= أبعد عنى يا حيوان انت فاكر انك هتستغل ان جاسر مش موجود فهخليك تعمل كده تبقي غلطان

أحمرت عينه فدموعها نزلت بخوف منه شكله دخلت ريهام ووقفت علي الباب قالت ببرود= اي يا حسام مش هتبطل حركاتك دي
بعدت حور عنه فشدها بقوه وقعت علي الارض قالت ريهام بضحك =حقك بردو ما انت هتتجنن عليها وكمان مفيش حد في البيت
قامت حور برعب وقالت= مفيش حد اذاي
ريهام =اصل حماتك راحت مشوار ضروري وحماكي برا من الصبح فهنتسلي
قالت حور بدموع= انتوا عايزين اي انا ما عملتش حاجه
قربت ريهام منها وقالت =لا يا حبيبتي عملتي امال امبارح ده كان اي
حور =أنا ما شوفتش حاجه ومش هقول انك بتشربي مخدرات مش هقول
شدتها ريهام من طرحتها بغل وقالت بصراخ= لا يا روح امك انتي مش هتقدري تقولي حاجه علشان ساعتها هعمل فيكي حاجات هتندمي طول عمرك عليها

طلعت تلفونها وقالت لأخوها= أطلع يا حسام راقب المكان ممكن -حد يرجع حاولت حور تبعدها عنها بس- هى زقتها وقعتها في الارض ريهام= هتقولي هنا ان انتي واحمد اخو جاسر كنتوا علي علاقه وكمان انك خطفتي ابني مني وحرمتينى منه
حور بصدمه= لا مش هقول كده كل ده كدب
نادت ريهام علي حسام فدخل وعينه علي حور ريهام =واضح انها مش هتيجي غير بالعافيه خودها يا حسام علي اي اوضه وأعمل فيها اللي عايزيه

صرخت حور بقهر وهي بتهز راسها قالت بخوف= بعد ما حسام قلع قميصه ورماه في الارض= سيبيني يا ريهام – انا كذبت عليكي ابنك مات من زمان ولو عايزاني أطلق من جاسر هطلق بس ابعديه عني
ريهام= ها هتقولي اللي قولتلك عليه ولا…
هزت حور راسها فقالت ريهام بأسف= كلامي انا اللي هيمشي هتقولي اللي قولتلك عليه وحسام هيعمل فيكي اللي عايزه وانا كمان هربيكي علي اللي عملتيه امبارح

شافتها حور برعب بتمسك سكينه وبتحطها علي النار قعدت تصرخ بس زعيق حسام فيها سكتها شافت ريهام وهي بتقرب منها بس مسكت نفسها رغم خوفها الا انها مش هتستسلم ليهم حطت ريهام السكينه علي ايدها فصرخت حور بقوه من شده وجعها
ريهام بضحك= شيلي النقاب ده حسام هيتجنن ويشوفك
حطت ايدها علي وشها بقوه رغم وجعها بس مش هتخلى حد غير جاسر يشوفها
ريهام= يالا ذى الشاطر ة قولى اللى قولتلك عليه
قربت التلفون من وشها فقالت حور كل اللي طلبته منها بعد ما وعدتها ما تخليش حسام يقرب منها بس ريهام خلفت بوعدها لما لقيت حسام بيقرب منها وفجأه |…
سمعت ريهام باب البيت يتفتح بعدت أخوها عن حور بسرعة قبل ما يلمسها
ريهام…… سيبها الله يخرب بيتك عايز تضيعنا دة جاسر
قطعت كلامها برعب لما سمعت صوت جاسر جرى حسام وأخذ قميصه وطلع من باب المطبخ اللى بيطل على الجنينة…
مسكتها ريهام وقالت بغل= عارفه لو قولتى لجاسر حاجة مش هرحمك يا حور
طلعت بسرعة ورى أخوها وطلعت بسرعة على أوضتها
دخل جاسر المطبخ و أتفاجأ من هيئتها قربا منها بسرعة لما لقيها مدخلة راسها بين رجليها وبتتنفض
جاسر بخوف… حور مالك
مسك أيدها فصرخت بوجع ا تصدم من الحرق اللى فى ايدها جاسر… مين عمل فيكى كده انطقي
رمت نفسها فى حضنه ومسكت فيه حور يبكاء= احضني يا جاسر انا خايفه
حضنها جاسر بحنان ورفعها فى حضنه وطلع شقتهم
-قعدها جاسر على السرير وجاب علبة الاسعافات وعالج ايدها
جاسر بغضب = مين حرق أيدك كده ومش عايز كدب
سكتت حور ودموعها نازلة رمى العلبة وقال بغضب من سكوتها= حور أنا مش مستحمل وعلى اخرى مين حرق ايدك علشان تبكى فى المطبخ وشكلك متبهدل

حور ببكاء / أنا اتحرقت وانا بطبخ
أتفاجأت بيه بيب*وس*ها قربت منه أكتر بل فاقت وبعدت بكسوف، ودموعها نزلت لما افتكرت اللى حصلها
جاسر = قولى يا حور مين عمل كده لو هتسكت عن حقك انا مش هسكت… أمى اللى عملت كدة
حور بسرعة= لالا ماما حليمة مش هنا أصلاً
جاسر…… يبقى ريهام صح
حور بدموع…… ل لالا هى مش
قاطع كلامها لما وقف وقال… انا كده عرفت
طلع من الاوضة بس هي جريت ومسكت ايدة… لا يا جاسر محدش لمسنى
بعد ايدها وطلع وقفل الباب عليها رغم تو سولاتها أنه يرجع
حور بخوف= ممكن تقوله و تسمعه التسجيل……

زق جاسر الباب فاتنفضت ريهام بخوف= ج جاسر حمدالله على سلامتك…
قطعت كلامها من القلم اللى نزل على وشها= صبرى خلص معاكى يا زبالة انتى بس المرة دى مش هرحمك
ريهام بخوف= انا عملت أى يا جاسر حرام عليك
شدها من طرحتها و جرها وراه على السلم دخلت امة اللى تفاجأت بأبنها بيجر ريهام وراه= فى اى يا جاسر ابنى سيب البت هتموت فى ايدك

جاسر… ابعدى يا أمى من وشى
أتفاجأ بريهام بتقول اللى صدمة…

يتبع…
جر جاسر ريهام وراه اثناء دخول والدته اللى قالت بذهول…… فى اى يا جاسر يابنى سبب البت هتموت فى ايدك
جاسر بغضب…… ابعدى من قدامى يا أمى وما تدخليش
حليمة… لا يا جاسر مش هسيبك
ريهام بخوف… الحقينى يا مرات عمى انا ماعملتش حاجة… مراتة كدابة
شدها جاسر بعنف وفتح اوضة قديمة ورماها فيها…… انا كان ممكن ارميكي لأبوكي بس دلوقتى هربيكي على اللى عملتيه
ريهام بعياط… انا ماعملتش حاجة يا جاسر ولا لمستها
جاسر بسخرية … هى مين دى
ريهام… تقصد أى مش انت بتعمل كده علشان اللى علته انا وحسام مش هى قالتلك
احمرت عيونه وقال بفحيح… هو اخوكي كان هنا وأنا مش موجو د
ريهام بخوف… انت مش عارف… انا ماليش دعوة هو اللى…
قاطع كلامها لمادفع التر بيزة بقوة وطلع وقفل عليها وسط صراخها
حليمة…… فى اى يا جاسر هتحبس بنت عمك
جاسر يغضب… الكلبة دى لا أكل ولا شرب يدخلها احسن للكل كلامى يتنفذ
طلع برا البيت من غير ولا كلمة

طلعت حور من الحمام بالروب قعدت تفكر فى ريهام وممكن تكون قالت أى لجاسر عنها فاقت من شر ودها على جاسر واقف و بيبص عليها
قامت بخوف وحطت أيدها على فتحة ر وبها… عايز حاجة
جاسر ببرود… هو حسام كان هنا الصبح
دموعها نزلت وقالت بخوف…… كان هنا بس
شدها بغضب وقال بصوت عالى… هو أنا عبيط ولا اى بتخبي لية ان الوسخ دة كان هنا
حو ربعياط… اسفة أنا عارفه انكان لازم اعرفك بل انتما ادتنيش وقت ومشيت
نفخ بغضب ومسح دموعها….. انا هعلمه اذاى يتجاوز حدوده معايا
لقيها لمنزلة وشها فى الارض رفع وشها لقيه احمر من كتر العياط وقال بهدوء…… كفاية عيا ط أنا مش مستتحمل
قرب منها أكتر و باس*ها لقيها بتتجاوب معاة بهدوء رفعها وحطها على السرير من غير ما يبعد عنها وفك روبها
في الصبح صحى مفزوع من صراخ حور جمبه
قربها جاسر منه و باسها وسط سكوتها كانوا مغايبين شا لها و حطهاعلى السرير. من غير ما يبعد عنها فك ر وبها- و و و
فاق جاسر على صوت شهقات حور جمبه قال بخوف= فى اى يا حور
دفنت وشها فى المخدة وهى بتدارى جسمها العارى قدامة شدهاا وقربها منه وقال= هو اللى حصلكان غصب عنك أنتي مراتى
حور بقهر= هو دة اللى انت كنت عايزة
جاسر- تقصدى أي دة حقى
حور= امتى بقى هترميني بعدما اخدت حقك
جاسر بهدوء= انتى فكر انى نذل للدرجة دى يعنى بعد اللي حصل بينا اطلقك واضح انك ما تعرفيش مين انا… انا ما قربتشى منك غير لما بقيتي مراتى

قام من جمبها فمنسكت ايدة وقالت بدموع= انا اسفة يا جاسر مكنتش اقصد انا كنت خايفه تسييبني
جاسر ببرود= المرة اللى جاية مش هقرب غير لما تطلبى انتى…
شد ايدة ببرود وراح الحمام أما حور فندمت على اللى قالته وقعدت تبكى بحزن

وقفت حور فى المطبخ من ساعة ماطلع جاسر من الحمام لبس هدومة ومشى حاولت تتكلم معاة بس كان بيرد ردود باردة وهى ما شافتهوش دموعها نزلت ها كانت خايفه يسيبها دخلت لها حليمة علشان تشوف الا كل
– هو ساعة علشان تخلص أى حاجة اطلبها
= كل حاجة جاهزة… هو ينفع أدخل أكل لريهام
حليمة بسخرية= أى الحنية دي ما جاسر حابسبها علشانك
– هو انتى لية بتغلطيني و جاية عليا حتى من غير ما تسمعى انا عملتى أى
حليمة نغضب= علشان أنا أم ومن حقى أختار مرات ابنى وأنت صغيرة على المكان اللى انتى فية انتى اخرك خدامة عندنا لا اكتر ولا أقل
– أمييي
كان جاسر اللي سمع أهانه أمة ليا بصيت ليه بدموع فقالت حليمة= هو أنا قولت أى غلط ما هى
جاسر يغضب= مش أنا اللى أسمع أهانه مراتى و أسكت ودى أخر مرة تكلميها كده هى ليها احترامها لأنها مرات أبنك…… واحترامها من احترامى

طلعت حليمة بضيق أما حور فقربت منه بس هو سابها وطلع برا البيت
وقفت حور قدام أوضة ريهام سمعتها بتكلم نفسها صعبت عليها وراحت المطبخ جابت لها اكل وشرب حاولت تفتح الباب لقيته مقفول
حاولت تفتح الشباك وهي بتبص حواليها علشان جاسر فتح الشباك فسندت الاكل على الشباك ودخلت بسهولة تفاجأت بريهام بتقرب منها و و و و

يتبع…
دخلت حور لريهام من الشباك لقيتها قاعده ولما شافتها وقفت وقربت منها حور بخوف من هيئتها =انا جايبه ليكي اكل بس من وري جاسر انا مش ذيك بعد كل اللي عملتيه فيا انتي واخوكي خودي الأكل
قربت منها ريهام وأكلت وشربت قالت اثناء اكلها= حطالي فيه سم ولا لا
اخدت حور من اكلها وقالت= مش محتاجه اسبتلك بس ذي ما قولتلك انا مش ذيك
بصت ليها وهي بتاكل وكانت هتطلع من الشباك بس ريهام منعتها= رايحه فين هو كده بالساهل
حور =في اي
زقتها ريهام وقالت بغل= بقي انا اللي كنت ست البيت ده وانتي خدامه عندي تبقي دي حالتي اخري في اوضه ذي دي وانتي اتجبيلي الأكل وتقعدي في البيت ده كله لأنك مرات جاسر وانا يطلقني
حور= ده مش ذنبي وجاسر طلقك مش بسببي اسألي نفسك
حكت ريهام انفها وقالت بتعب= انا عايزه اطلع من هنا
حور بسخريه= اي الاعراض بدأت تظهر عليكي وعايزه الجرعه
هجمت عليها ريهام وبدأت تخنقها بغل وسط صراخ حور

ضرب جاسر حسام بقوه فوقع في الارض= قوم يا وسخ ده انا مش هرحمك
نزل ضرب فيه فقرب منه راجل من رجالته= جاسر بيه كفايه كده هيموت في ايدك
ما بعدش جاسر عنه فشدوه رجالته بعيد جاسر وهو بيتنفس بصوت عالي= اربطوه لسه معملتش فيه حاجه الك*لب ده
بس ليه حسام بغل ووشه كله ووشه كله دم وصل جاسر البيت فسمع صوت الصراخ من اوضه ريهام فقابل امه اللي كانت بتبص ليه بقلق جاسر= في اي
حليمه =مراتك دخلت لريهام وبيتخانقوا وانا مش عارفه ادخل …
جري بسرعه وزق الباب برجله ففتح لقي ريهام بتخنق حور جري عليها وزق ريهام بعيد عنها مقدرتش حور تقوم من الارض وكانت بتكح بقوه مسح علي وشها وقال= اي دخلك هنا
بس لريهام اللي وقفت بعيد بخوف كان هيقرب منها فمسكته حور بتعب وقالت =خلاص يا جاسر انا اللي غلطانه مش هي
بس جاسر ليها فلقي صينيه الأكل فقال بغضب= مين دخل الأكل ليها

اتاكد انك عامل متابعه للبيدج عشان تشوف باقي الرواية الكاتب المتميز
حليمه _مراتك هو فيه غيرها
جاسر بغضب وغل =حسابك تقل وحكايه بنت عمي اللي كانت بتخليني اتغاضي علي عمايلك خلاص خلصت ونهايتك علي ايدي انتي واخوكي
شال حور الواقعه علي الارض وطلع وقفل الباب عليها

حط حور علي السرير وقال بغضب= اذاي تكسري كلامي وتدخليلها
حور =انت ما قولتش ليا ادخل ليها او لا يعني ما منعتنيش
جاسر= والله وهو لازم اقولك ليه غبيه مش انا قافل عليها ومنبه محدش يدخلها
مسكت حور ايده وقالت =انت لسه ذعلان مني
جاسر= انا بتكلم في اي دلوقتي
حور= سيبك من دلوقتي رد يا جاسر انا مكنتش اقصد انا كنت خايفه تطلقني بعد اللي حصل بينا
جاسر =خلاص مش وقته الكلام ده ومش كلامك اللي هيفرق معايا
قعدت حور علي رجله ولفت ايديها علي رقبته وقالت بزعل =يبقي لسه زعلان انا تعبانه ولو فضلت زعلان هتعب اكتر
سكت جاسر فقربت وباسته في خده قال لما شاف نظرات عيونها =ابعدي يا حور مش وقته انتي تعبانه دلوقتي
حور بسرعه =لا مش تعبانه
ضحك جاسر غصب عنه فخبت وشها بكسوف قرب منها وقال= اي اللي بتقوليه ده من امتي وانتي كده وبعدين انا عاذرك ظروف جوازنا هي السبب في انك تقولي كده
قربت منه اكتر وقالت =يعني مش زعلان انا مش مستحملة بعدك وزعلك
قطع كلامها في قب*له اتجاوبت معاه ونسيت معاه اللي حصلها
تاني يوم العصر اتفاجات حور بأتصال امها اللى كانت بتصرخ واللي صدمتها لما قالت ان ابنها مالك اتخطف وقع التلفون من ايدها ووقعت في الأرض مغمى عليها

يتبع…
صحيت حور فلقيت جاسر نايم جمبها اتعدلت وقعدت تتأمل ملامحه مشت ايدها علي وشها برقه ففتح عينه فجأه فبعدت بسرعه بس هو شدها فوقعت علي صدره حور بتوتر= صباح الخير انا عايزه اقوم علشان أحضر الفطار
لف ايده علي خصرها وقال ببرود =وما قومتيش من بدري ليه لما مسكتك عايزه تهربي صح مكنتيش كده امبارح انا اول مره اشوفك كده حور وهي هتموت من الخجل- سيبنى يا جاسر عايزة
قاطعها =مش لما تقوليلي صباح الخير الأول
حور= ما قولتلك انت اللي ما سمعتش باين
ركزت عيونه علي شفاي*فها بس هي زقته وجريت علي الحمام
جهزت حور هدوم جاسر وقف قدام المرايه يسرح شعره فقالت بخوف .جاسر عايزه اقولك حاجه بص ليها بأنتباه فقالت انا انا يعني ابنك مالك غمض عينه بألم وقال بجمود اي اللي فتح السيره دي يا حور نزلت دموعها فبص ليها بأستغراب فقالت بخوف اكتر انا يعني و مالك خبط الباب بقوه وتليفون جاسر رن طلعت حور تشوف مين قفلقيتها حليمة نزلت معاها حور تشوفها عايزه اي وجاسر طلع بغضب لما فتح تلفونه

وقفت حور في المطبخ-. تجهز الغداء فرنت أمها عليها وقبل ما تتكلم سمعت صراخ امها علي خطف مالك حور وحاسة نفسها بيقل= بتقولى أى ياماما مالك مالة
أمها =هو طلع قدام الباب ولما جريت وراه عشان محدش يشوفه جات عربيه و اخدته و مقدرتش أعمل حاجة يا بنتي
حور بصراخ/ ليه يا ماما تسبيه ما أنا قولتلك ما يطلعش حرام عليكي انا غلطانه انا هديت انا هديت كل حاجه في ثانيه
وقع التلفون من ايدها في دخول حليمه وقبل ما تزعق ليها علي الاكل اللي كان هيتحرق لقيتها وقعت في الأرض مش بتتحرك نادت علي جاسر بسرعه اللي اتخض من منظرها رفعها بسرعه وحطها علي كنبه في وسط البيت حاول يفوقها بس هي ولا حتي بتتحرك
حليمه /اطلب الدكتور يا جاسر يمكن تطلع حامل
مردش عليها جاسر هو اصلآ قرب منها من كام يوم لقيت حليمه ريهام بتبص ليها من الشباك وساكته فوقها جاسر وحضنها بخوف وهي مش بتنطق جاسر /في اي يا حور مالك

نزلت دموعها وقعدت تصرخ وتضرب في وشها بأنهيار استغربها جاسر وقلق عليها مسك ايدها بس هي بتتحرك وتصرخ وتبكي ومقدرش يسيطر عليها قامت بسرعه وجريت علي ريهام وخبطت علي الشباك/ عملتيها وخطفتيه عايزه منه اي حرام عليكي انا عملت كتير علشان احميه منك ومن العيله دي ده ابنك ليه كده
ريهام ببرود= وانا عملت اي ما انا محبوسه قدامك
حور بصراخ وعياط/ كدابه من يوم ما شوفتك وغلطت قدامك وانتي عرفتي ان مالك معايا
جاسر بصدمه= انتي بتقولي اي يا حور مالك مين
وقفت حور بخوف لما شافت صدمته بس غلب خوفها علي مالك عليها فجريت ومسكت ايده =مالك ابنك يا جاسر ما ماتش انا ربيته خطفته من ريهام ومن عيلتك وربيته
قربت منها حليمه وزقتها بعيد عن جاسر اللي واقف مصدوم =اه يا زباله شايف شايف اللي اتجوزتها وقويتها علينا طلعت خاطفه ابنك ابنك اللي كنت هتموت عليه كسرتك وكسرت امه لما تقول عليه انه مات
حور بعياط ووجع =حرام عليكي اوقفي معايه مره واحده انتي مكنتيش عارفه مالك بيحصل فيه ايه حتي لما عملت حادثه انا ومالك وعمه كلكم انشغلتوا بأحمد اللي مات وجاسر مكنش موجود وحتي أمه…
صرخت ريهام وقالت بقهر= شايف يا جاسر منك لله يا حور حرقتي قلبي علي ابني اللي ماليش غيره وقولتي انه مات ودلوقتي ضيعتيه واخدتي مني جوزي منك لله
قرب منها جاسر وصدمتها رد فعله وصرخت لما…

يتبع…
قرب منها جاسر وضربها بالقلم قال بغضب ووجع/ انا غلطان ان اتجوزت واحده ذيك بعد الكلام اللي طلع ان اخويا بيحبك وكمان طلعتي خاطفه ابني كل السنين دي
حور بدموع, لا يا جاسر انا مش بحب احمد وحبيتك انت وحافظت علي ابنك ذي ما طلبت مني
جاسر بزعيق= أي حصل ومالك فين اخلصي بدل ما أخلص عليكي
حور بخوف =انا واحمد عملنا حادثه ومالك كان معانا انا ومالك محصلش لينا حاجه واحمد قعد ينزف ولما وصلنا للمستشفى كان مات فى العناية واللي خبطنا هرب وكل العيله ركزت مع أحمد وانت مكنتش موجود ومحدش فكر فيا ولا في مالك ولما جيت كان احمد ومالك اتدفنوا ده اللي اتحكالك
جاسر بجنون= انا لما جيت محدش كان قايل ليا علي الحادثه ومالك كان مع ريهام وهي اللي دفنته مع اخوها
قبل ما تتكلم كان رن تلفون جاسر فتحه فسمع ضحكه حسام اللي قال/ ابنك معايا ولو معرفتش اقتله زمان هقتله دلوقتي
جاسر= اياك تلمسه هقتلك نهايتك علي ايدي يا كل*ب
حسام بغضب/ ما تكترش في الكلام ادي التلفون لحور جاسر بغضب وعايز منها اي كلامك معايا مش مع الحريم
حسام /يبقي براحتك كمل حياتك وانت فاكر ابنك ميت
شدت حور التلفون بسرعه وقالت بخوف/ عايز اي مالك كويس
حسام :مش قولتلك هجيبك تحت رجلي وبعد كل اللي عملتيه خطفته
حور: بدموع هعمل اللي عايزه فين مالك ما تأذيهوش
حسام :هقول لك علي العنوان اللي هتيجي ليا عليه وما تعرفيش جاسر علي حاجه
حورَ= قول بس مالك ميحصلش ليه حاجه
شد جاسر التلفون وفتح اللسبيكر فسمع كلام حسام قفل في وشه

وشد حور وفتح اوضه ريهام وزقها فيها حور بصراخ= لا يا جاسر ممكن يأذى مالك افتح
انجاهلها جاسر وطلع برا البيت بصت ليها حليمه بكره ومشيت قعدت حور في الارض وهي بتبكي
ريهام= اهدي علي نفسك بس هو مش ابنك
بصت ليها حور وعنيها حمرا وقامت شدتها من شعرها وقالت بصراخ= انتي مش ام علشان تعرفي حرقه قلبي انتي صح خلفتيه بس كنتي بتأذيه كنتي بتقتليه بالبطئ لما كنتي بتاخدي مخدرات منك لله انا اللي حافظت عليه ودلوقتي اخوكي هيأذيه منكم لله كلكم
زقتها ريهام وقالت= ده ابني أنا ومنه لله اللي لف عليا وخلاني ادمنت ومقدرتش اتعالج لحد دلوقتي علشان انا مرات جاسر الشرقاوي وبنت عمه ودي فضيحه ومالك مكنش هيحصله حاجه
حور =اذاي ما يحصلش ليه حاجه الحمدلله نزله كويس وبرضو استمريتي في ادمانك وهو طفل ممكن كان يتأذي منك افهمي انتي كنتي بتحبي نفسك اكتر منه

بعدت عنها لما لقيتها ساكته وحاولت تلقي مكان تهرب منه زقت الشباك بقوتها كلها بس مفتحش جابت خشبه وقعدت تضرب القفل بقوتها كلها لحد ما أتكسر اتأكدت علي نقابها وهربت من الشباك شافتها حليمه بس ما عملتش حاجه شافت ريهام بتحاول تهرب فزقتها بغل وقفلت عليها وسط صراخ ريهام تعبت حور من -المشي والجري وسط الزراعه علشان توصل لبيت أمها كان عندها كح كم أمل أن حسام بيكدب ومالك مع أمها وقفت بتاخد نفسها فاتصدمت -من اللي بيبص ليها من شباك بيتهم حست بحد وراها فلما لفت ضربها علي راسها فوقعت علي الارض اخدها بسرعه في عربيته وفجأة
كان جاسر ماشي باقصي سرعه علشان يلحق ابنه رن تلفونه لقيها ام حور فتح بسرعه فقالت بخوف= الو يا جاسر بيه تعالي بسرعه عندي وقف العربيه وقال بقلق= في اي
ام حور =ابن عمك كان عندي وهددني ان يأذي مالك او إتصل بحور وأقولها انه خطفه
جاسر= يعني هو عندك
هي= ايوه مالك كان نايم وانا اتصلت بحور وكدبت عليها علشان انت هتحميها وهو طلب مني كده يا بني وانا كنت خايفه علي ابنك… كفايه كده كدب عليك حور خبت ابنك من زمان عندي وكانت بترعاه وكانت هتقولك بس خايفه منك غصب عنها
جاسر= انا هجيلك حالا اقفلي الباب كويس عليكم
قفل ورجع بسرعه علي بيت حور
جريت حور بسرعه ومن تعبها وقفت تاخد نفسها بعيد بشويه عن بيت امها لقيت مالك بيبص من شباك البيت اتفاجأت بجاسر بيوقف عربيته وبينزل بسرعه خبط علي الباب ففتحت امها وكان باين الخوف عليها شافت جاسر وهو بيتأمل مالك اللي واقف مش عارفه شده وحضنه وغصب عنه دموعه نزلت نزلت دموعها هي كمان وكانت هتقرب منهم بس حد خبطها علي دماغها وقعت مش حاسه بنفسها وأخدها في عربيته

بعد مالك عن جاسر وقال بخوف= مش دي ماما اللي بيجري بيها واحد مين ده
لف جاسر بسرعه فشاف عربيه بتمشي بأقصي سرعتها وكانت هتعمل اكتر من حادثه بس ما شافش حور جاسر =ماما مين تقصد مين
مالك بخوف= ماما حور اللي هناك ده اخدها في عربيته
جاسر= لا يا ابني حور في البيت وانا حبستها …غمض عينه بضيق من كلامه
ام حور= حبستها ليه حور نفذت كلامك ليها زمان لما أمنتها علي ابنك علشان وسكتت
جاسر= علشان اي اي يخليها تعمل كده وتخبي ابني عني
ام حور= هي هتقولك اي كان بيحصل خلاها تعمل كده
مالك بدموع= انتوا بتقولوا اي ومين ده وحابس ماما ليه
ضغط جاسر علي سنانه وعقله بيتحكم فيه ان حور السبب في ان ابنه م- ما يعرفهوش وكمان عاش بعيد عن بيته وفي عيشه اقل من مستوي عيلته طلع تلفونه لما سمع عياط ابنه علي حور واتصل بأمه

جاسر =افتحي الاوضه وشوفي حور مكانها ولا لا
حليمه= حور هربت يا جاسر وأنا شوفتها
جاسر بغضب= اذاي تسبيها وأذاي طلعت وانا قافل عليها
حليمه= كسرت قفل الشباك وطلعت كفايه عليا التانيه انا اللي انت حابسها
قفل معاها وبص لأبنه وأتأكد أن كلامة صح جاسر= مش هينفع تفضلوا هنا لازم أخذكم على- البيت هناك احسن ليكم
مالك= انا عايز اعرف ماما فين هي في بيتك
نزل جاسر لمستواه وقال= انا هرجع ليك امك مهما يحصل هتشوفها قريب يا ابني
مالك= ماما كانت بتورينى صورك وأنا مكنتش بشوفك وانت مكنتش تيجي تشوفني
رفع جاسر راسه لام حور اللي مشيت تجهز نفسها حضنه جاسر ورفعه وطلع ووراه ام حور

قابل جاسر صاحبه هو ظابط وممكن يساعده قاله جاسر انه ممكن تكون اتخطفت من عند بيت امها دوروا جمب بيت ام حور ممكن يكون في كاميرات فلقيوا كاميرا لقطت حور وحسام اللي اخدها في عربيته ضرب جاسر الكرسي بغل وهو بيتوعد حسام
– فتحت حور عينها والرؤيه مشوشه قدامها قامت بسرعه بخوف واتاكدت علي هدومها ونقابها دخل عليها حسام فصرخت برعب لما شافت…

يتبع…
فتحت حور عينها پتعب ومسكت دماغها اټنفضت پخوف واتأكدت علي هدومها ونقابها دخل عليها حسام فصړخت بړعب لما شافته انكمشت على نفسها وقالت پدموع انا هنا ليه عايز مني اي
قرب منها وكان هيحط ايده عليها فبعدت بسرعه وقالت بحدة رغم خۏفها اياك ټلمسني يا قڈر
شډها پقسوه ووقفها قدامه وقال پڠل حتي وانتي تحت ايدي مش طيقاني مش خاېفه من اللي ممكن اعمله فيكي
بعدت ايده عنها وقالت پصړاخ ابعد ايدك عني انا مش خاېفه منك ومهما تعمل انا مش بطيق اشوف خلقتك عايز مني اي مڤيش عندك ډم بقولك مش طيقاك
ضړپها بالقلم فوقعت علي السړير اللي وراها شډها من طرحتها فحطت ايدها عليها كويس قال پغضب انا هربيكي وهاخد اللي عايزه منك يا حور بس الصبر
رن تلفونه فقال بضحك لما شاف اسم جاسر حبيب القلب بيرن وده بالذات هحرق قلبه من اللي هعمله فيكي
فتح وقال أهلا يا ابن عمي اطلب
جاسر پبرود طلع حور من اي حوار بيني وبينك وواجهني مره واحده ذي الرجاله
ضغط حسام پڠل علي ايد حور فصړخت وسحبت ايدها حست انها اټكسرت أتحول صوت جاسر للخۏف وقال پقلق اياك يا ۏسخ تعمل ليها حاجه صدقني يا حسام مۏتك مش هيكفيني
قرب منها حسام فړجعت لوري ووقعت أي الارض ړجعت وشها پعيد لما قرب منها قال پبرود بصراحه مراتك كانت قړفاني وكل ما تشوفني في بيتك تلبسلي النقاب فممكن لو عايز مصلحتها تطلقها وأنا اتجوزها وساعتها اللي هعمله فيها مش هيبقي حړام لأنها هتبقي مراتي
قطع كلامه من نفس جاسر اللي علي فعرف انه بيحاول يهدي من نفسه قال ھتندم يا حسام وهعذبك وهخليك تتمني المۏټ ومس هتطوله ومش هيكفيني لما كنت

بهينك في البلد كلها من عمايلك واللي دلوقتي مهما تعمل مش هترد حاجه لكرامتك اللي كانت تحت جزمتي
داس حسام علي ايد حور برجله بص ليها لما لقيها مش پتصرخ لقيها بتبص ليه پحقد ومش عايزه ټصرخ علشان جاسر ما يقلقش عليها ويبقي تحت ايد حسام قال پڠل ما ټصرخي ما تحمليش علي نفسك كده علشانة
داس اكتر علي ايدها فحطت ايدها علي پوقها ۏدموعها بتنزل حسام بضحك تعرف ان هي دلوقتي پتبكي تحت رجلي بس مش راضيه ټصرخ بس بعد ما أقفل معاك هنقعد مع بعض ونشوف الحور ده
جاسر عايز اي وتسيبها
حسام لا سيبني دلوقتي عايز نقعد مع بعض ذي ما قولتلك وبعد كده ابقي اشوف عايز منك اي… ومش يمكن هى عايزة نطلق منك وعيزانى
كانت هتكلم جاسر وتقوله انه كدب هى مشى عايزة غيرة بس هو قفل
قفل معاه فزق جاسر اللي قدامه پغضب وقال الۏسخ ده بس يوقع تحت ايدي مش هرحمه هندمه علي اليوم اللي فكر يعمل كده معايه عمر صاحب جاسر اهدي يا جاسر واصبر وهنقدر نوصل ليها
دخل جاسر البيت فلقي امه قاعده مع ام حور وابنه مالك حليمه انا جدتك يا حبيبي ام ابوك مش عايز تسلم عليه
حضڼ مالك ام حور پخوف وقال انا مش عارفك وانا مش معايا غير جدتي كريمه ام ماما حور
بصت حليمه لكريمه پغضب وسكتت شاف ريهام بتبص عليه پدموع وبتنادي عليه بس هو مش رادي حتي يبص عليها

قرب منه وقال بجمود عېب كده اتكلم مع جدتك كويس وبطل قله ادبك دي
مالك بسرعه ماما فين هو انت جيت لوحدك مش قولت هتجيبها معاك
جاسر پقسوه دي مش أمك دي مرات ابوك وأنا ابوك يعني تسمع كلامي انا واللي هناك دي امك أنسي حور دي خالص
بكي وقال پصړاخ انا معرفكش وماما حور وبس وهي كانت بتوريني صورك وبتقول انك بابا بس انا مكنتش بشوفك ولا اعرفك ومش عايز اعيش هنا انتوا وحشين
مسكه جاسر وقال پغضب باين انها معرفتش تربيك اللي في الاۏضه دي امك وحور
دي
قاطعت كلامه كريمه اللي قالت بس خلاص ده جزات اللي حور عملته معاك وانها حافظت ليك علي ابنك ذي ما طلبت منها زمان بس كده كفايه لما بنتي ربنا يرجعها بالسلامه هتطلقها كفايه اللي استحملته يالا يا مالك نرجع البيت
شده جاسر من ايدها وقال متجاهل عېاط ابنه اللي عايز يمشي يتفضل ابني هيتربى في بيت ابوة ولو على بنتك ھطلقها بعد اللي عملته من ورايا دة…
وفجأة قال اللى صډمهم…

يتبع…
جاسر… مفيش حد هيتحرك من هنا غير بأذني ولو عايزه تقعدي انا مش همنعك بس مش هتطلعي لا انتي ولا مالك
كريمه= اقعد ليه وانا سامعه كلامك عن بنتي كفايه كده و أبنك مع الوقت هيعرف عيلته اكتر
نفخ جاسر بضيق وقال /ده اخر كلام عندي الشغالين هيودوكي اوضتك
عينه راحت علي اوضه ريهام لقيها اختفت ابتسم ابتسامه بارده وقال/ امي خلاص انا ناويت ارجع ريهام علشان مالك يتربي بين امه وابوه الحقيقين
سكتت كريمه وبصت ليه بعتاب ده جزات بنتها وتعبها معاه لو يعرف هي تعبت واتعذبت أذاي علشان تحمي ابنه طلعت علي اوضتها ومعاها مالك اللي بيبكي
حليمه =انت هترجع ريهام يا جاسر
جاسر اي =غيرتي رأيك ولا اي ده مكنش فيه موضوع غير أن ارجع ريهام
حليمه= عايزه اقولك علي حاجه وبعد كده براحتك ترجعها ولا لا
جاسر= انا قررت خلاص هرجع ريهام وحور هطلقها وده اقل رد مني علي اللي عملته
حليمه بأصرار/ عايزاك يا جاسر في اوضتي
طلع من عند أمه وعنيه محمره من كلامها طلع علي اوضه ريهام وفتح الباب عليها لقيها وقفت بخوف وخبت حاجه اتجاهلها وقال= شوفتي ابنك اللي كان مع حور كل السنين دي وانتي عايشه حياتك علي انه ميت
ريهام= وأنا ذنبي اي انت نفسك كنت فاكره ميت
جاسر/ بس مكنتش بموته بالحياه
ريهام بخوف= تقصد اي
جاسر/ اظن سمعتي اللي قولته حور غلطت وانا مش عايزها انا مش عايزها تاني وهطلقها وهرجعك علشان ابنك
ريهام بفرحه ,بجد يا جاسر يعني هتطلعني من الاوضه دي وحور مش هترجع البيت ده تاني
جاسر/ بس علشان نقفل الموضوع ده انتي تعرفي مكان اخوكي فين
ريهام بتوتر= لا اعرف اذاي ما أنت حابسني هنا
قرب منها وقال بهدوء =انا خلاص هرجعك بس لازم اعرف مكان حور وأوصلها لازم تدفع تمن العذاب اللي شوفناه انا وانتي وحرقت قلبك عليه كل السنين دي وأذلها واخري هرميها وأطلقها
ريهام= قولتلك مش عارفه وبعدين فجأه كده كرهتها وعايز تطلقها ده انت مش بتحمل اي كلمه عليها
حك جاسر دقنه وقال بهدوء/ انا مش بحب الكلام اللي مالوش لازمه وبعرض عليكي نرجع لبعض وأطلق حور بس انتي بتلفي ولفيك ده قرب يعصبني واحنا عايزين نبدأ من جديد
ريهام بخوف= صدقني انا معرفش وخلاص سيبهم يولعوا حتي مش ده اخويا بس انت عندي اهم منه وهما شبه بعض طلقها انت وسيبه يعمل فيها اللي عايزه لو صح مش فارقه معاك
ضربها بالقلم من شده غضبه وقال بغضب/ انتي وساختك دي مش ناويه تطلعيها من قلبك بس كفايه انا صبري خلص معاكي وهربيكي يا ريهام
شدها من طرحتها وضربها بقلم تاني وسط صراخها دخل ابوه عليه وبعدها عنه وقال بصدمه =من امتي وانت كده يا جاسر بتمد ايدك علي واحده ست
جاسر بتعب/ دي واحده زب*الة ولو عليه اموتها كفايه مستحمل كل قرف*ها ده
شاف ابوه ولد صغير واقف بعيد قال بأستغراب= مين الولد ده
جاسر بضحك/ ده حفيدك اللي عايشين السنين دي كلها علي انه ميت حور بعدته عني وعن امه امه اللي كانت مدمنه وهي حامل فيه
بعدت ريهام عن عمها وجسمها بيترعش بخوف ان جاسر عرف
زعق جاسر بغضب وقال/ اطلع من فضلك عايز الزب*اله دي لوحدنا
طلع ابوه من غير ولا كلمه متجاهل بنت اخوه اللي بتنادي عليه جاسر =انطقي اخوكي فين انا عارف انك عارفه مكانه
ريهام بعياط /هقولك بس ما تعملش حاجه وسامحني انا غلطت وهرجع كويسه بس طلق حور هي خطفت ابني و حرمتني منة
جاسر بزعيق= اخلصي يا بنت**** انطقي قبل ما تتكلم كان رن تلفونه وأتصدم من اللي سمعه
بعدت حور عن ايد حسام اللي بيقرب الأكل منها وقالت بقرف= سيبني مش عايزه حاجه منك يا حيو*ان
حسام= انا صبري هيخلص منك اسمعي الكلام وارفعي النقاب ده وهأكلك بأيدي يا عسل
بصت ليه بقرف وتف*ت عليه شدها من دماغها وخبطها في الحيطه بغل حست ان هيغمي عليها بس فجأه سمعوا صوت عربيات برا وحد بيضرب نار
جاسر ها انطقي اخوكي متخبي ذي الستات فين قبل ما تتكلم كان رن تلفونه وأتصدم من اللي سمعه قفل بعد ما سمع كلام عمر صاحبه وكانت هي بتراقب تعابير وشه عايزه تفهم اي غيره كده قال= لسه حسابك علي كل حاجه ما خلصش بس كل حاجه في وقتها احسن
زقها بقرف وطلع وقفل عليها حور بقرف= اطلع برا و سيبنى لوحدى مش طيقاك معايه في مكان واحد
قرب الاكل منها وقال= انا هأكلك بنفسي لازم نتعود علي بعض علشان ايامنا اللي جايه
قالت بقرف= ايام اي اللي جاية انت باين أتجننت أنا مش طيقاك و بكرهك I أعيش معاك اذاي بس خليك راجل وما تهربش لما جاسر يوصلك
مسك دماغها وخبطها في الحيطه بغل وقال بزعيق/ انا ااستحملتك كتير ودلوقتي هربيكي يا زب*اله
حست ان هيغمي عليها بس فجأه سمعوا صوت عربيات برا وحد بيضرب نار وقفها بالغصب وهي مش قادره وطلع بسرعه من باب خلفي للاوضه اللي قاعدين فيها شافت جاسر واقف ومعاه البوليس وبيزعق ليهم علي انهم ضربوا نار
عمر: ده شغلنا يا جاسر ولا انت كنت عايز تدخل وتخلص عليه سيبه ياخد حقه بالقانون
جاسر بسخريه/ احنا ما اتفقناش علي كده ده لازم يتربي مني الاول وبعد كده لو فضل عايش خدوه مش همنعكم
عمر =واضح انك هتخليني اندم ان قولتلك علي مكانه
كانت هتصرخ وتعرفه ان هي هنا بس حسام كتم نفسها وزقها في الحيطه وهو بيحذرها= لو سمعت نفسك بس هقتلك وهطلع اخلص عليه اخرصي
شافته بيرفع مسدسه علي جاسر فقالت بعياط وهي بتهز راسها بس صوتها ما طلعش رن تلفونه فطلعه بسرعه لقيها ريهام رماه تحت رجله و داس عليه= االغبيه عايزة أى الزفته دي
استغلت حور توتره من رن تلفونه فزقته بقوتها كلها فوقع مسدسه وبعد عنها جريت علي جاسر وهي بتصرخ بأسمه شافها وراح ناحيتها بلهفه بس اتصدم لما شافها بتوقع علي الارض شاف حسام ماسك مسدسه وجري
شالها جاسر بسرعه وقال بخوف =حور فوقي انا جنبك ومش هسيبك ..
.قالت بتقطع ,المهم انت بخير هو كان عايز يقتلك لو قدري ان أموت يا جاسر خلي بالك من مالك هو اتعذب وأنا نفذت كلامك ليا لما ربيته وحافظت عليه ما تحسسهوش ان ناقصه حاجه
دموعها نزلت وقالت وصوتها بيضعف اكتر/ كان نفسي اكمل حياتي معاك وو نربي ابننا اللي جاى أنا مش عارفه اذا كنت حامل ولا لا بس حاسه ان انا حامل في حته منك ما تخليش ريهام تربي مالك يا جاسر حسام كان بيسمعني تسجيلات ليك انك هترجعها وتطلقني علي اللي عملته بس ابوس ايدك نفذ ليا حاجه اخيره ابعدها عنه
قال بدموع ووجع= كل ده كدب انا عملت كده علشان اعرف مكانك انا بحبك وهتعيشي ووهنربي مالك مع بعض
كانت مش بتتكلم حتي ما سمعتهوش حضنها ودموعه نازلة وأنفصل عن كل اللي حوليه وما سمعش حتي ضرب النار جري عمر عليه وهو بينادي عليه بس هو مكنش سامعه هزة بعنف وقال =فوق يا جاسر لازم تروح المستشفي بسرعه لسه بتنزف
بص حوليه بتوهان وفاق لما لقي ايده كلها دم رفعها بسرعه وجري ركبها عربيته وعمر اللي ساق اما جاسر فرجع لغيبو بته تانى وحور في حضنه حاسس ان دة حلم وأن هي كويسه حور بخير مش دي اللي مش بتتحرك بين ايده وصلوا المستشفي فنادى بصوت عالي علي الدكاترة يلحقوا مراته جوا بسرعه وحطوها في اوضه العمليات وقفلوا في وشه الباب
وقف بتعب وسند راسه علي الحيط خبط عمر علي كتفه وقال/ خير ان شاء الله يا جاسر ما تقلقش
غمض عيونه وما تكلمش طلع الدكتور فمسح عيونه وقال بصوت مهزوز وخايف/ اي هي كويسه صح وهترجع معايه
نزل الدكتور عينه في الارض فزعق جاسر وعينه على حور رجع بس للدكتور وقال/ انطق قول انها كويسه
الدكتور بأسف/؟؟؟

يتبع…
الدكتور بأسف =حالتها صعبه وكمان حامل احنا طلعنا ليها الرصاصه ودخلت في غيبوبه ادعيلها
مسكه جاسر من هدومه وقال= انت بتقول اي وانت شغلانتك اي ادخل فوقها
مسكه عمر وقال= اهدي يا جاسر مش كده هو عمل اللي عليه
سابه جاسر ودخل لحور لقيها متوصله بأجهزه كتير ووشها شاحب قعد جمب سريرها بأنهيار وشد شعره وقال بندم= انا السبب انا اللي دخلتك اكتر في مشاكلي لما اتجوزتك فكرت الا في نفسي
دفن وشه فيها ودموعه نزلت
عمر بحزن =سيبه يا دكتور مش هيعمل حاجه هو عايز يقعد جمبها
جاسر =افتح الباب ده
العسكري/ ما ينفعش يا جاسر بيه
قبل ما يكمل كلامه كان ضربه ببوكس في وشه وطلع المفتاح من جيبه دخل لقي ابن عمه قاعد ولما شافه قام بخوف قفل عليهم وبص ليه ببرود حسام, عايز اي يا جاسر
ما أدهوش فرصه ونزل فيه ضرب كان سامع صوت عضم حسام اللي بيتكسر من ضرباته ليه
خبط عمر علي الزنزانه وقالَ= افتح يا جاسر كفايه كده
بص عمر جمبه لقي عم جاسر واقف جمبه وساكت والحزن باين علي وشه بس ابنه يستاهل كفايه عملته في مرات ابن اخوه اللي بين الحياه والموت
طلع جاسر مسدسه فقال عمر بخوف= اياك يا جاسر صدقني حقك وحق صدقني حقك وحق مراتك هيرجع ما ضيعش نفسك مراتك محتجاك
ضربة جاسر بطلقة في ايدة صرخ حسام وهو بيمسك ايده بوجع مسح عمر وشه قال بزعيق للعساكر= اتصرفوا هتقعدوا تتفرجوا افتحوا الزنزانه دي
داس جاسر علي ايده فصرخ اكتر وقال/ مش قولتلك هعذبك وهندمك علي اللي عملته
حسام بخوف/ ابوس رجلك يا جاسر سيبني انا واد عمك وغلطت سامحني
ضربه جاسر بطلقه تاني في ايده التانيه وقال بغل/ انت مش قد كلام الرجاله ودلوقتي انا بنفذ اللي وعدتك بيه
قطع كلامه لما سمع صوت همس عمه بص ليه لقي دموعه نازله محمود/ علشان خاطر عمك سيبه صدقني يا ابني خساره تضيع نفسك في الو*سخ ده
دخل عمر وشد منه المسدس وزعق فيهم علشان يرفعوه ويعالجوه عمر= انت لا فكرت في ابنك ولا مراتك التعبانه وفكرت انك تقتل حسام احب اقولك ان وانت هنا مراتك تعبت اكتر وحملها صعب عليها اكتر ولازم تولد حالا
اتصدم جاسر وطلع يجري وصل المستشفي في وقت قصير لقي ام حور وأمه وابنه مالك قاعدين وبيبكوا قعد علي الكرسي ما قدرش يمشي اكتر من كده دموعه نزلت فقرب منه ابوه وخبط علي كتفه بحزن طلع الدكتور فجروا عليه الا هو مكنش قادر يقوم وعنيه متعلقه علي كلام الدكتور اللي قال بأبتسامه= الحمدلله لحقنا مدام حور بس للأسف حملها ضعيف ونزلناه قدر الله وما شاء فعل ربنا يعوض عليكم
قام بسرعه ودخل ليها قعد جمبها وسند راسه علي صد*رها ودموعه نزلت وصوت عياطه علي اول مره يبكي كده بس هو خاف يخسرها دخل مالك وحط راسه علي ايده وقال =ما تخافش يا بابا ماما هتكون بخير
رفع راسه ليه وحضنه
فاق علي ايد بتمشي علي راسه رفع وشه بنوم فشاف وش حور قريب منه ابتسم بفرح =حور انتي فوقتي طيب كويسه هنادي الدكتور قالت بتعب= انا كويسه يا جاسر خليك جمبي
قرب منها وباسها في وشها بحب قال بدموع =خوفت اخسرك مكنتش هقدر اعيش من غيرك
حور بحب= ربنا كتب ليا عمر جديد علشان اكمل حياتي معاك ومع ولادنا
أتنهد جاسر وقال =حور انتي مؤمنه وعارفه ان ده قدر ربنا
زمت بوقها علشان تتحكم في عياطها وقالت= هو انا كنت حامل بجد
مسح وشها وقال= ربنا هيعوض علينا يا حور بس انتي قومي بالسلامه وهنخلف بس ما تتعبيش مني وتقولي كفايه عيال
نزلت دموعها وبكت وهي بتردد الحمدلله علي كل شئ حضنها وقال رغم تعبه وحزنه= لو ما سكتيش هضطر اعمل حاجه تزعلك ولو عايزه عيال بسرعه انا ممكن اغلط في المستشفي هنا
ضحكت وهي بتضربه في صدره كان هيقرب منها اكتر بس اتفتح الباب ودخلت عيلتهم جري مالك عليها وحضنها بفرح =ماما اخيرأ فوقتي
حضنته وقالت بحب= عامل اي يا حبيبي
حليمه بتوتر= عامله اي يا بنتي
حور بأبتسامه الحمدلله بخير
حضنتها امها وهي بتبكي وبتحمد ربنا علي كرمه وأنها بخير
محمود= جاسر يا ابني كنت عايز اشوف ريهام
اسودت عين جاسر فقالت حور= سيبه يا جاسر دي مهما كانت بنته
نفخ جاسر وهز راسه باقتضاب مشيت العيله فقالت حور =جاسر مهما غلطت ريهام فعرف ان اخوها اللي وداها للسكه دي خليها تتعالج دي مهما كانت بنت عمك
بص ليها بحب وقال= بعد كل اللي عملته فيكي بتفكري فيها
حور وهي بتمشي ايدها علي دقنهََ= محدش هياخد حاجه من الدنيا دي ولو هي أذتني فأنا مش هعمل ذيها اوقف معاها هي محتجاك خليها تخلص من اللي فيها
قطع كلامها لما قرب منها وباس*ها بعد عنها وسند دماغه علي دماغها =انا بحبك يا حوريتي ومش عايز غيرك
حور= ولا انا عايزة غيرك بحبك
النهاية
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-