رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول بقلم املي كاتبه
رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة املي كاتبه رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول
رواية معاناتي منذ الطفولة عمار ونور كاملة جميع الفصول
ماما انا فقدت عذر' يتى
قالتها نور بتوتر صاحبة ١٥ عام
فريدة مامتها : ايه الهب'ل اللى بتقوليه ده وبعدين انتى ايش عرفك بالكلام ده ي هانم
نور ببكاء : والله زى ما بقولك كده يا ماما
جنى صاحبتى جايلها عريس ومامتها جاتلها بعد الدرس وخدتها تعمل كشف عذ'رية تتطمن عليها وجنى قالتلى تعالى معايا واكشفى اطمنى على نفسك بردو وانا هدفعلك الفلوس وفضلت تتحايل عليا لحد ما وفقت
وبعدين لما هى كشفت طلعت عذ'راء ولما دخلت عند الدكتورة وكشفت عليا قالتلى انك للأسف مش انسة وانا قولتلها انى مش متجوزة ازاى دا حصل ي دكتورة قالتلى مش عارفة بقى يمكن حالة اغت'صاب
وانا قولت لجنى صاحبتى ومامتها لما شافونى بعيط .
كل ده وفريدة بتعيط والصدمة مش مخلياها عارفة تتكلم
فريدة بصدمة : ازاى ازاى بس نور القطة المغمضة اللى عمرها ما عملت حاجة غلط اللى بتتكسف من خيالها يحصل كده ازاى انا هتجنن
نور ببكاء : وانا زيك والله يا ماما
فريدة بدموع : حاولى يا حبيبتى تفتكرى اى حاجة اى حد اتعر'ضلك قبل كده قولى متخافيش انا سمعاكى
نور بتذكر وهى بتحاول تفتكر اى حاجة
نور بتردد : هو حصل حاجة كده من وانا صغيرة بس مش عارفة اقولها ولا لا ومش متأكده منها
فريدة بسرعة : قولى قولى يا نور يمكن حاجة تفدنا
☆فلاش بااك
وانا عندى ٨ سنين لما بابا كان مسافر وبعتلك دعوة انك تروحى تقعدى هناك شهر ساعتها انتى قولتيلى تيجى معايا ولا تقعدى عند عمتك
انا عشان بحب عمتى جدا جدا يعنى فقولت مش مشكلة يامامى انا هروح اقعد عند عمتو عشان متقلش عليكى
بعدها خالد ابن عمتى كان عنده ١٦ سنة فى الوقت ده كان بيحت'ك بيا كتير بس انا كنت ساعتها طفلة مش فاهمة حاجة وقولت عادى يعنى
بس فى يوم عمتو تعبت جامد واتحجزت اسبوع فى المستشفى وانا وخالد بس كنا بنبات فى الشقة
فى يوم لقيت خالد جاى من برة وانا لوحدى فى البيت لقيته جايب شيبسى ومصاصة وعصير فرولة وبعدين دخل اوضته ونده عليا
قولتله عاوز ايه
قالى انا جايبلك دول فرحت اووى كأى طفلة وروحت عشان اخدهم قالى لأ استنى اشربى العصير الاول هدخل اجيبلك كوباية وجاى
رديت عليه وقولتله ماشى
وبعدين شربت العصير من هنا ومحستش بنفسى غير الصبح
قومت دماغى مصدعة وهدومى وفرشة السرير عليها د'م
قومت براحة اخدت دش بس كنت حاسة بألم شوية فقولت يمكن رطوبة او برد ولا حاجة
وقعدت اتفرج على التلفزيون شوية
لقيت خالد جاى من برة وباين عليه القلق
سألته قولتله ايه الد'م اللى كان على هدومى السرير ده
رد بتوتر وقالى : دا عصير الفروالة اتكب على السرير وانتى نمتى بعدها مهتمتش كتير وقولتله ماشى
وبعدين لقيته شغل الغسالة وغسل هدومى وفرشة السرير
بس بعدين اما عمتى صحت وكده مقلتلهاش حاجة وكمان مقولتلكيش عشان ساعتها معتطش للموضوع اى اهمية كنت طفلة ساعتها مش فاهمة حاجة
باااك
ملحوظة : عمت نور دلوقتى اتوفت وخالد حاليا مسافر انجلترا
*********
فريدة بصدمةودموع : كل ده حصل ليكى يعينى عليكى يا بنتى منه لله وحسبى الله ونعم الوكيل فيه
لسه هتكمل كلام لقت تليفونها بيرن برقمه
جففت دموعها وحاولت تتماسك
فريدة بصوت مرتجف : ا ألووو
خالد بفرحة : ازيك يا طنط عاملة ايه وحشانى جدا انتى ونور
فريدة بجمود : عاوز ايه يا خالد
خالد استغرب من نبرة صوتها بس كمل قائلا : انا خلاص هتجوز يا طنط واحدة عرفتها هنا اسمها جوليا وجاى اعمل فرحى فى مصر وقولت افرحكم معايا
فريدة بدموع وصدمة : تتجوز!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
لسه هتكمل كلام لقت تليفونها بيرن برقمه
جففت دموعها وحاولت تتماسك
فريدة بصوت مرتجف : ا ألووو
خالد بفرحة : ازيك يا طنط عاملة ايه وحشانى جدا انتى ونور
فريدة بجمود : عاوز ايه يا خالد
خالد استغرب من نبرة صوتها بس كمل قائلا : انا خلاص هتجوز يا طنط واحدة عرفتها هنا اسمها جوليا وجاى اعمل فرحى فى مصر وقولت افرحكم معايا
فريدة بدموع وصدمة : تتجوز!!!
خالد حس من صوتها ان فى حاجة مش طبيعية
خالد بقلق : طنط فريدة فى ايه مالك انتى كويسة ونور كويسة
فريدة حاولت تتماسك عشان مينفعش تتكلم معاه فى الموضوع ده فى الفون
فريدة برعشة : لا ابدا م مفيش حاجة فرحنالك بس ا ألف مبروك .. انت هتنزل مصر امتى
خالد : بكرة يا بعدو بالكتير عقبال انا وجوليا منظبط كل حاجة هنا .. عقبال نوور
فريدة بقهر وسخرية : الله يبارك فيك سلام واغلقت الخط وأجهشت فى البكاء
خالد لنفسه : هى مالها طنط فريدة اول مرة اسلوبها يكون كده معايا ثم بلع ريقه بتوتر وقال أتمنى ما يكنش اللى فى دماغى صح ربنا يستر
نور ببكاء : خلاص يا ماما كفاية عشان خاطرى انا مش عارفة اعيط على حالى ولا اعيط عشانك كفاية عشان خاطرى
حاولت فريدة تتماسك عشان بنتها
فريدة : خلاص يحبيتى ادخلى ريحى فى اوضتك شوية وربنا هيجبلك حقك ان شاء الله
احست نور بالاختناق
نور : لو سمحتى يا ماما مش عاوزة ادخل اوضتى حاسة اني لو دخلت اوضتى هيحصلى حاجة انا عاوزة اتمشى فى الهواا شوية
فريدة : وانتى فى حالتك دى لا يا نور انا مطمنش انك تخرجى كدا لوحدك
نور بتلقائية : صدقينى يا ماما انا كويسة متقلقيش عليا هخرج شوية والله مش هتأخر عشان خاطرى يا ماما
الام بقلة حيلة : ماشى يا نور بس ١٠ دقايق بس وترجعى علطول
نور : حاضر يا ماما
فى الطريق
ونور بتتمشى وشاردة فى اللى حصلها والدموع فى عنياها ومشوشة عليها الرؤية
رجليها بتوديها قدام عربية بدون وعى وبتظهر فجأة قدام صاحب العربية
صاحب العربية : حسبااااااى
بس للأسف كان خبطها
نزل عمار من العربية وشلها بضيق
عمار بضيق : هى نقصاكى اليوم باين من اوله
وحطها فى العربية ووداها المستشفى ووصى الطبيب والممرضات عليها .
مكلفش خاطره حتى يستنى يشوف الطبيب هيقوله ايه عن حالتها
خرج من المستشفى بغضب وركب سيارته بتأفق قاصدا الذهاب الى القصر الخاص به
بعد مدة قصيرة وصل الى القصر ألقى التحية عليهم
عمار بجمود : صباح الخير
الاب (سالم ) والام (صفاء ) في نفس واحد :
صباح النور يا حبيبى
عمار بضيق بدون مقدمات : انا خبطت واحدة بالعربية وهى حاليا فى المستشفى وعنوان المستشفى.......... ابقو روحو اطمنو على حالتها عشان انا مش فاضى وعندى شغل وهم بالذهاب
الأب سالم مقاطعا اياه بغضب : اسنتى عندك انت هتفضل لحد امتى مستهتر ومش همك حد ذنبها ايه المسكينة اللى خبطها اكيد كنت سايق كالعادة بتهور ومش شايف حد قدامك
عمار بجمود : اولا يا بابا هى اللى غلطانة هى اللى غبية ماشية سرحانة اعملها ايه يعنى .....عن اذنك يا بابا انا مش فاضى للكلام الفاضى ده انا ورايا شغل اهم منها ثم ذهب
نادت عليه جيجى بنت عمه بسرعة : عمار استنى يا مورا انا عاوزك فى حاجة مهمة خالص .
وقف عمار بتأفف وقال فى سره : يلا هى جات عليكى انتى كمان .... صبرنى يا رب
عمار بجمود : عاوزة ايه ي جيجى اخلصى انا مش فاضيلك
جيجى بمياعة : عاوزاك فى المكتب يا مورا مش هنتأخر
عمار بنفاذ صبر : اتفضلى قدامى يلا
فى المكتب
جيجى بتوتر : م مورا انا أ انا عملت تشيك أب عشان حسيت بتعب جامد والدكتور قالتلى إ إن أنك ح حاامل ..... ومفيش حد لمسنى غيرك يعنى اللى فى بطنى دا ابنك
عمار بسخرية وعدم تصديق : لا والله.... طب اقولك على الكبيرة بقى انى عقييم ومبخلفش يا يا حلوة
جيجى بصدمة وخوف : اييييه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جيجى بتوتر : م مورا انا أ انا عملت تشيك أب عشان حسيت بتعب جامد والدكتور قالتلى إ إن أنك ح حاامل ..... ومفيش حد لمسنى غيرك يعنى اللى فى بطنى دا ابنك
عمار بسخرية وعدم تصديق : لا والله.... طب اقولك على الكبيرة بقى انى عقييم ومبخلفش يا يا حلوة
جيجى بصدمة وخوف : اييييه
عمار حاول يتماسك بأعصابه عشان ميمدش ايده عليها
عمار بغضب : لولا انك بنت عمى انا مكنتش هعدى الموضوع ده بالساهل بس حسابنا لسه مخلصش يا ي ست جيجى وذهب وتركها تغلى
جيجى بغل : ماشى ان ما وريتك وخليتك تيجى راكع تحت رجلى م بقاش انا جيجى
مسكت الهاتف بخبث
وكانت المفاجأة ان اللى اتصلت عليه هو خالد ...
جيجى بخبث : ألوو خالودة واحشنى موت يا بيبى
خالد على الطرف الاخر : وانتى كمان وحشانى موت يا روح قلبي
جيجى بخبث : ايه يا لودا هتنزل مصر امتى عشان وحشتنى بصراحة
خالد بمكر : عشان وحشتك بردو ولا عشان ننفذ خطتنا
جيجى بمياعة: بتفهمنى من غير ما اتكلم يا بيبى
خالد : تعجبينى بقولك انا نازل النهاردة بس فى مفاجأة كده انا هتجوز عشان لعبتنا محدش يشك فيها
جيجى بتمثيل الحزن : اووه ليه كده يا بيبى مكنا كويسين على العموم براحتك اهم حاجه بس دا ميأثرش على شغلنا
خالد : لا اطمنى انا كدا كدا مبحبهاش انا بس اتجوزتها عشان هى بتحبنى وهتقدر تساعدنا فى اى حاجة هنطلبها منها
جيجى بخبث : ايه ده دا انت بقيت بتفكر احسن منى يا جدع
خالد بفخر :عيب عليكى يلا اسيبك بقى عشان خلاص هنوضب الشنط ونازلين
جيجى : اوك يا بيبى بس اول ما تنزل هنتقابل فى المكان دا ........ النهاردة ضرورى
خالد : اوك يا قلبى باى
فى المستشفى
عائلة عمار تنتظر خروج الطبيب ليطمئنهم على حال هذه المسكينة
بعد دقائق خرج الطبيب من غرفة الخاصة بنور
صفاء (والدة عمار ) : خير يا دكتور البنت المسكينة دى حالتها ايه
الطبيب بأسف: عندها انتباذ فى بطانة الرحم ودا مرض نادر بيجى ل نسبة قليلة جدا من البنات ودا بسبب تأثير الخبطة الجامدة عليها ودا هيعملها تأخر فى الانجاب بس مع العلاج الطويل ممكن تتعالج ..وهى حاليا تحت تأثير المخدر ممكن تغيب اسبوع ولا حاجة هنا على م صحتها ترجعلها تانى
صفاء وسالم بحزن : لا حول ولا قوة إلا بالله تمام ي دكتور متشكرين
سالم : هنعمل ايه فى المصيبة دى
صفاء بتفكير : مفيش غير حل واحد وربنا يستر
فى المنزل
عند فريدة (والدة نور)
فريدة ببكاء : كل ده يا نور بتتمشى ليه تقلقينى عليكى كده
رنت على تليفونها لقيته جمبها على التربيزة مأخدتهوش
فريدة بقلق : يا ربى كمان مأخدتش التليفون
رنت على جنى صاحبتها : بس قالتلها ان هى مشفتهاش .
ارتدت عباءة سوداء ونزلت تدور على بنتها
بعد حوالى ساعة من البحث عن نور بلا فائدة
رجعت فريدة المنزل تبكى بحرقة على بنتها
فريدة بقهر : يا رب ردلى بنتى سليمة يا رب انت عارف انى مليش غيرها ..... طب اكلم ابوها واقلقه وهو فى الغربة كده ولا ابلغ الشرطة
قامت توضأت وصلت ودعت ربها ان يرد لها ابنتها
وهى حائرة ماذا تفعل ...
فى المطار
نزل خالد من الطائرة ومعه جوليا التى ستصبح زوجته
خالد : نورتى مصر يا جولى شوفتى مصر حلوة ازاى
جوليا وهى بتتكلم عربى مكسر خالد كان بيعلمها
تتكلم عربى وهى اتعلمت بسرعة
جوليا : واو يا خالد مصر هلوة(حلوة ) أووووى
خالد : ولسه اما تتفرجى عليها كويس هتحبيها
جوليا : انا حبيتها خلاص خالد
اوقف خالد تاكسى وهو عازم على اول شخص يراه هى نور ووالدتها فريدة
بعد مدة وصل الى منزل نور ومعه جوليا ونظرات الناس تأكلها بعينها من هذا الجمال الامريكى
جوليا باستغراب : هما ليه بيبصو كده خالد
خالد فى سره :احم اول مرة يشوفو جمال كده
جوليا : بتقول ايه خالد
خالد : لا يا حبيبتى بقول بيرحبو بيكى
جولوجيا بتفهم : اوك
طرق خالد منزل نور
فتحت له فريدة وعيناها وارمة من كتر العياط
خالد اتخض من شكلها
خالد : طنط فريدة فى ايه مالك نور كويسة
فريدة بدموع فلم يكن بإمكانها شئ ان تفعله سوى اخباره
فريدة بدموع : نور خرجت من يجى ثلات ساعات ولسه مرجعتش
خالد : خلاص م تقلقيش انا هدور عليها لحد م ارجعها البيت خلى جوليا عندك وانا هجيبها واجى
فريدة بتوسل : ماشى بس يالله عليك م ترجع من غيرها
خالد : حاضر
جوليا : خالد رايح فين
خالد : جاى يا جوليا مش هتأخر خليكى مع طنط
هتحبيها .
جوليا : اوك خالد بس مش تتأخر
خالد : حاضر
فى الكافيه اللى تحت المستشفى تجلس جيجى
جيجى فى الفون : الو يا خالد نزلت مصر
خالد : ايوة يا جيجى بس انا مش فاضى دلوقتي ورايا حاجة كده بعملها مش هنعرف نتقابل النهاردة
جيجى بغضب : نعم لا بليز يا خالد عاوزاك دلوقتى ضرورى
خالد : طيب يا جيجى انا جاى فى المكان اللى اتفقنا عليه صح
جيجى بانتصار : ايوة هو متتأخرش باى
بعد مدة
وصل خالد المكان بس مشفش جيجى
خالد باستغراب ودى راحت فين بقى
شاف واحدة منتقبة عمالة تنده عليه
خالد باستغرب : جيجى !!
جيجى : اسكت الله يخربيتك
خالد : ايه يا بنتى اللى عملاه فى نفسك ده
جيجى : دا تبع الخطة وإمسك ده وعطته زى كوفية يغطى بيها وشه
خالد : ممكن تفهمينى احنا هنعمل ايه بالظبط
جيجى : احنا هنودى عمار فى داهية وناخد كل فلوسه
خالد بتركيز : ودا ازاى
جيجى بخبث وبصوت واطى : عمار النهاردة لسه خابط بنت بعربيته وهى فى المستشفى اللى جنبنا دى وانا لسه شايفة طنط صفاء وأنكل خالد نازلين عشان كده كلمتك علطول
خالد بعدم فهم : ايوة بردو هنستفاد ايه انو خبط بنت
جيجى بخبث : اصبر بس .. احنا هنم"وت البنت دى وتبان ان هى ما"تت نتجيجة خبطة العربية
وبكدا يلبس عمار
خالد : ايوة بس احنا هنق"تلها ازاى يا ناصحة
- اخرجت من حقيبتها سرنجة واشارت عليها
جيجى : ب دى
خالد : يا بت اللعيبة دا انتى شيطانة هههه
جيجى : قوم بقى عشان منضيعش وقت
فى المستشفى
سألت جيجى على غرفة نور وقالت للمرضة انها أختها وتريد زيارتها هى وزوجها
الممرضة : تمام يا فندم ادخلى بس يا ريت نلتزم الهدوء
جيجى بتمثيل البكاء : حاضر
دخلت جيجى ومعها خالد الذى يغطى معظم وجههة بالكوفية
جيجى : خد بسرعة السرنجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة
خالد : طيب هاتى بسرعة
لسه هيحط السرنجة لمح وشها
قعد يشبهه عليها ... هى هى أكيد انا متأكد
خالد بصدمة : نووور !!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جيجى : خد بسرعة السر"نجة اهى عبيها هوا وحطها فى المحلول ده بسرعة
خالد : طيب هاتى بسرعة قبل الممرضة ما تيجى ..
لسه هيحط السر"نجة لمح وشها
قعد يشبهه عليها ... هى هى أكيد انا متأكد
خالد بصدمة : نووور !!
جيجى باستغراب : وطى صوتك الله يخربيتك نور مين هتفضحنا
خالد بصدمة : دى نور دى بنت خالى انا مستحيل أمو"تها
جيجى : بس دى أكبر أمل لينا ف ان احنا ند"مر عمار
خالد : لا يا جيجى مش على حساب نور كفاية اللى عملته فيها وهى صغيرة
جيجى بفضول : عملتلها ايه
خالد : مش وقته ي جيجى اما نكون لوحدنا
وبكدا فشلت خطة جيجى ف التخلص من نور
بس على مين على جيجى دى عقر"بة 😂
اتصل خالد على والدة نور
فريدة بلهفة : ايوة يا خالد لقيتها
خالد : ا أيوة يا طنط لقيتها ب بس
فريدة بقلق : بس ايه يا خالد انطق بنتى مالها
خالد : بس لاأسف عملت حادثة
فريدة بنغزة فى قلبها : يا حبيبتى يا بنتى قولى العنوان بسرعة
خالد : العنوان ....... وهاتى جوليا معاكى عشان متقعدش لوحدها .. ثم اغلق الخط
جيجى : طب اطير انا بقى عشان مينفعش حد يشوفنى بس هستناك النهاردة الساعة ١ بالليل فى الشقة اللى بنتقابل فيها اصلك وحشنى خالص باى يا بيبى هستناك وغمز"ت له
خالد : باى أما اشوف اخرتها معاكى
فى فيلا سالم والد عمار
صفاء : زى ما قولتلك يا سالم مفيش حل غير كده اول م عمار يجي تقوله علطول
سالم : طيب طيب يا صفاء بس على الله يوافق
فى غصون دقائق وصل عمار غاضب كعادته
سالم : استنى يا عمار انا عاوزك
عمار بجمود : نعم يا بابا !
سالم : انت روحت بصيت على البنت اللى انت خبطها
عمار بنفس الجمود : لأ
سالم : طب يا بيه البنت حالتها خطيرة ومش هت"خلف تانى وبسبب مين كل ده بسبب حضرتك
قولى بقى مين هيرضى بيها بعد اللى انت عملته ده
عمار بلامبالاة : طب وأنا مالى هى اللى غلطانة .. وبعدين انا هعوضها ماديا عن كل اللى حصلها
سالم بغضب : انت فاكر الفلوس بتحل كل حاجة لايا عمار فوق شوف انت عملت ايه الله اعلم حال اهلها عامل ازاى دلوقتى انت هتعمل اللى هقولك عليه وتنفذه بالحرف الواحد
عمار : اللى هو !!!؟
سالم : أنك تتجوزها
عمار بهدوء : وأنا مش موافق يا بابا
جيجى من خلفه : ولا انا كمان موافقة ي أنكل انا بحب عمار وهيتجوزنى انا
عمار متجاهلا اياها : عن إذنك يا بابا
سالم : استنى يا ولد انا بكلمك
عمار : نعم
سالم : عمار انا هخيرك ي عمار يتتجوز البنت دى ي إما والله العظيم ل هاخد أمك وهنروح مكان مفيش مخلوق هيعرف مكانا فيه ولا حتى انت
جيجى منتظرة رده خوفا ان يوافق
عمار بحيرة : طب يا بابا سيبنى أفكر انا جاى من الشغل تعبان ومش مركز
سالم بأمل : ماشى يا بنى ربنا يهديك
*وصلت فريدة الى المستشفى بخطى سريعة ومعها جوليا .
فريدة بدموع : ايه يا خالد بنتى مالها
خالد بأسف : للأسف نور مش هتخ"لف تانى يا طنط الخابطة كانت جامدة على الر"حم
فريدة بإنهيار : وللأسف ليه يا حق"ير عامل نفسك زعلان عليها اووى وأنت السبب ف كل اللى حصلها
حسبى الله ونعم الوكيل فيك ي شيخ
خالد بدأ يتصبب عرقا وتحدث بتوتر : أنا السبب ليه انا عملتلها ايه
فريدة بدموع : مش عارف عملتلها ايه انا لولا انسانة وعندى قلب كنت فضحتك قدام خطيبتك وعرفتها اصلك الوا"طى بس متفكرش اللى انت عملته ده هيعدى بالساهل وتركته ودخلت لتطمئن على نور
جوليا : اقصدها ايه الست دى خالد انت عملت ايه لبنتها
خالد بتوتر : مفيش حاجة يا جوليا تعالى بس اروحك على البيت وهفهمك كل حاجة بعدين
جوليا بعدم راحة : ماشى يا خالد روحنى دلوقتى انا عاوزة أنام بس هتقولى ايه حكاية البنت دى
خالد بارتباك : أه ان شاء الله
أوصل خالد جوليا الى المنزل وتركها لتنام
خالد : جوليا لو صحيتى م ملقتنيش جنبك متقلقيش انا عندى شغل مهم هخلصه وهرجع
جوليا بنعاس وتعب من السفر : اوك خالد تصبح على خير
خالد : قبلها من خدها وقال وانتى من اهلة
دقت الساعة الواحدة ليلا
تسحب خالد وأخذ الهاتف الخاص به ومفاتيحه
ثم ذهب ليقابل جيجى فى المكان خاصتهم
عند جيجى
بعدما نام الجميع تسحبت جيجى هى ايضا
ولكن عمار كان مستيقظ يفكر في هذه المشكلة التى ورط نفسه بها
ولكنه سمع صوت الباب يفتح وصوت محرك السيارة يدور
نظر بسرعة من النافذة فوجدها جيجى
عمار باستغراب : رايحة فين ف وقت زى ده
أخذ بسرعة مفاتيح سيارته ونزل خلفها بهدوء دون أن تشعر
كانت تسير بسيرتها خوفا ان يراها أحد
كان عمار يتتبعها ولكن بحذر
اوقفت جيجى السيارة الخاصة بها أمام بيت فاخر نوعا ما وفتحت الباب ودخلت
عمار باستغراب ي ترى بتعمل ايه جوة استناها اشوفها هتخرج امتى ولا أكسر الباب ولا أعمل ايه
فى الداخل
اول م دخلت جيجى استقبلت خالد بالحضن
وأخذو يتبادلو القبلا"ت بقذا"رة
جيجى: كنت واحشنى موت يا لودا
خالد بو"قاحة : وانتى كمان يا قلبى
جيجى بزعل : بس فى م
قاطعها خالد بقب"لة عميقة
خالد بجرئة : مبسش احنا نقضى ليلة حلوة الأول وبعد كده قولى اللى انت عاوزاه
وبدأو بعفل كل ما يغضب الله
عمار ف السيارة: لأ كدا كتير دى غابت اووى دى لو بتمتحن كان زمانها خلصت
ونزل من السيارة وحاول يفتح باب الشقة الأول براحة قبل م يكسرة بس الباب مفتحش بالذوق
راح بكل قوته دفعه دفعة قوية وكسرة
خالد كان لسه بيجرى عشان يلب.س هدومة بس عمار كان أسرع منه
عمار بصدمة من بشا"عة المنظر ولكن ما صدمه تماما هو رؤية خالد
عمار بصدمة : أنت !!!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عمار كسر الباب
بس اتصدم من اللى شافه
لقى جيجى قاعدة فى السرير ومتغطية بملا"ية
وخالد بيدور على هدومه عشان يلب"سها
عمار بصدمة من بشا"عة المنظر
عمار بصدمة : انت تانى
خالد بجشع : يااه معقولة النهاية تنتهى بسرعة كده
عمار بغضب : انا لو مو"تك دلوقتى هتمو"ت مرتاح وانا مش عاوز كده
انا بقى هوريك كل انواع العذ"اب اللى مشفتهاش
قعدو يضر"بو فى بعض بالبوكسات وبكل قوتهم هما الاتنين
جيجى فضلت تتسحب بالراحة لحد م وصلت لهدومها ولبستها
وخدت الشو"ز بتاعتها ولسه هتطلع
عمار شافها ساب خالد وراح مسكها من شعر"ها
عمار بغضب جحيمى : رايحة فين ي سا"فلة وفضل يضر"بها بالقلام
خليتى شرف العيلة فى الطين والله .ل....
ولم يكمل كلامه بسب خالد ضر"به بالفازة على دماغه
وقع عمار ينز"ف من رأسه بشدة
جيجى بخضة : ينهار اسود انت عملت ايه احنا كده روحنا ف داهية
خالد بقلة رحمة : يلا بسرعة نخلع عشان لو فاق مش هيرحمنا اناوانتى
جيجى بخوف : لا انا خايفة الا يكون ما"ت
خالد بهروب : انتى حرة بقى انا ماشى
جيجى بحيرة : يا ربى اعمل ايه ف البلو"ة دى
راحت بسرعة الصيدلة
جيجى من فضلك ي دكتور انا عاوزة حبوب هلو"سة يعنى لو حد خدها يقوم ميفتكرش حاجة
الطبيب بمكر : ايوة بس دى ممنوعة من البيع وسعرها غالى
جيجى بخبث : دا هخدمك احلى خدمة بس ادينى الحباية وهديك اللى انت عاوزة وطلعت من الشنطة ١٠٠٠ جنية وادتهاله
الطبيب بطمع : خدى مش خسارة فيكى شريط كامل
اخدت جيجى الشريط وشكرت الطبيب
بعدها راحت ادت لعمار حباية وطلبتله الاسعاف ..
فى المستشفى
عند نور ووالدتها
بدأت نور تفيق تدريجيا ومامتها كانت قاعدة جنبها وبتقرألها قران
نور بتعب : م ماما
فريدة بفرحة : حمد الله على سلامتك يا حبيبتى
نور بتشوش : انا بعمل ايه هنا
فريدة بحزن: انتى يحبيبتى عملتى حادثة
نور ......
الطبيب دخل عليهم لقى نور فاقت
الطبيب حمد الله على سلامتك ي أنسة
الدكتور لفريدة : مدام حضرتك والدتها صح
فريدة : ايوة يا دكتور
الطبيب : طب ي مدام كنت عاوز اقولك حاجة بنت حضرتك كانت هتتعرض لمحاولة قت"ل امبارح
فريدة بخضة : يلهوى من مين
الطبيب : احنا شوفنا ف الكاميرات واحدة لابسة نقاب وواحد مغطى نص وشه احنا كنا لسه هنروح نمسكهم بس خرجو بسرعة جدا
فريدة ببكاء : ربنا على الظالم حسبى الله ونعم الوكيل
الطبيب بشك : بس بيتهيألى اللى كان مغطى وشه ده الشاب اللى كان معاكى امبارح
فريدة بصدمة : خاالد
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
جيجى خدت حباية من شريط الحبوب بتاع الهلو"سة وعطيتها لعمار بخوف وطلبتله الاسعاف
بعد مدة جات الاسعاف ونقلت عمار على نفس المستشفى اللى فيها نور
بعدها اتصلت جيجى على عمها
جيجى بكذب : ألو يا أنكل انا وعمار كنا ف ديس"كو واتخانق مع واحد هناك عشان كان عاوز ير"قص معايا
سالم بخوف على عمار : طب هو عامل ايه
جيجى : لسه ي أنكل الدكتور بيكشف عليه
سالم : طب ادينى العنوان
جيجى : نفس المستشفى اللى فيها البنت اللى خبطها
سالم بتوتر : طيب طيب انا جاى انا وصفاء سلام
سالم باستغراب : ديس"كو غريبة يعنى دا حتى عمار مش بيحب الأماكن اللى صوتها عالى
بعد مدة
بيوصل سالم وصفاء المستشفى بيلاقى جيجى بتعيط والطبيب
خارج من عند عمار
سالم بلهفة : خير ي دكتور
الطبيب : خير ان شاء الله الحمد لله الجرح سطحى هو كان عاوز خياطة بس وان شاء الله يقدر يخرج بكرة
تنهد كل من سالم وصفاء براحة ودخلو للإطمئنان على عمار ومعهم جيجى
الدكتور : بس يا ريت هدوء عشان هو لسه تحت تأثير البنج
جميعهم بطاعة : تمام
تسريع للأحداث
☆عمار بيخرج من المستشفى ومش متذكر اى حاجة حصلت بسبب اللى حصله ومدخلش عليه كلام جيجى لما قلتله ان هما كانو مع بعض ف ديس"كو هما الاتنين بس عاداها بمزاجه لما يفهم ايه اللى بيحصل بالظبط
☆ نور هى كمان خرجت من المستشفى بعد عمار بأيام وقدمو الفيديو اللى فيه محاولة ق"تل نور للحكومة وحكو للشرطة على خالد وعلى اللى عمله فيها وهى صغيرة وهو نفسه كان شريك ف محاولة قت"لها
☆خالد وجوليا اختفو خالص ومش باين لهم اى أثر
وف يوم
عمار كان نايم يتصبب عرقا وبيحلم ب
《ان فى حد كان بيحاول يخن"قه وهو نايم وهو مش عارف يشوف وشه بوضوح بس شاف بنت ما"سكة مسد"س وبتحاول تق"تل اللى بيخن"قه وفجأة بتضر"بها بالنا"ر بتقرب من عمار وتبتسمله 》
عمار قام مفجوع من النوم وهو يتصبب عرقا
عمار : يا ساتر ايه الكابوس ده بس رجع تانى يفتكر ملامح البنت اللى ابتسمتله
عمار بتذكر : لحظة بس دى نفسها البنت اللى خبطها
قام أخد دش ونزل تحت قاصدا التحدث مع والده
عمار بابتسامة على غير العادة
عمار : بابا انا موافق اتجوز البنت اللى خبطها
سالم احتضنه بفرحة وقال : مبروك ي حبيبى انا حاسس انها بنت طيبة وهتسعدك
صفاء بفرحة : الف مبروك يا حبيبى اخيرا هشوفك عريس لولولوولولى
كل ده وجيجى واقفة مصدومة مش مصدقة ودانها وطلعت جرى على اوضتها وهى بتمثل انها بتعيط
لسه هتاخد التليفون ترن على خالد تقوله لقيته بيتصل
خالد برعشة وخوف : جيجى الحقينى ف مصيبة حصلت
جيجى بغضب هى الاخرى : لا وانت الصادق دول مصبتين
خالد : طب نقول سوا اخلصى انا مش فايق
خالد بخوف : جوليا اتق"تلت
جيجى : عمار هيتجوز نور
خالد وجيجى بصدمة : اييييييييييييه !!!!
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خالد بخوف : جوليا اتقت"لت
جيجى بغضب : عمار هيتجوز نور
خالد وجيجى بصدمة : ايييه
جيجى : ينهار اسود ازاى دا حصل هى المصا"يب لما بتيجى ..بتيجى مرة واحدة
خالد برعشة : مش عارف انا سيبتها لوحدها ف البيت وكنت بعمل شغل كده جيت لقيتها مقتو"لة
جيجى لسه هترد عليه
خالد بمقاطعة : طب اقفلى اقفلى فى رقم غريب بيرن يمكن تبع اللى حصل ده
فتح خالد على الرقم الغريب
خالد بتوتر : أ ألو
الشخص بضحكة خبيثة : ايه رأيك عجبتك المفاجأة
خالد بتوتر : مين معايا ومفاجأة اييه ؟؟
شخص بتلاعب : لا بس المز"ة دى جامد"ة استنى استنى هبعتلك الفيديو اللى انا بغتص"بها فيه وبقت"لها ..... اه دى قرصة ودن صغيرة كده
خالد برعشة : انت مين وعاوز منى إيه ألو الو الو
بس الخط كان قطع
دقيقة ولقى الفيديو بتاع جوليا وواحد مغطى وشه بقناع وبيغ"تصبها بوحشية واما خلص قت"لها بكل د"م با"رد
خالد شاف الفيديو وكان هيتجنن وكان بدأ ينهار
خالد بخوف : مين ممكن يعمل كده وعرف مكانى ازاى انا هتجنن
ومسك فونه ورن بجيجى وحكلها كل حاجة
جيجى بخوف : يلهوى انا خايفة يكون عمار ليه ايد ف اللى حصل بس لا انا اديت لعمار حبوب هلو"سة وهو اكيد مش فاكر حاجة
جيجى : انت لازم تغير المكان اللى انت قاعد فيه ده عشان ميوصلكش بسهولة واى حاجة جديدة تحصل بلغنى بيها
خالد بتذكر : وانتى حاولى على قد م تقدرى تمنعى الجوازة دى لحد م نتقابل
جيجى بغل : اكيد من غيرم تقول
خالد بخوف: ماشى انا هقفل سلام
جيجى سلام
عند فريدة والدة نور
فريدة : قومى بقى ي حبيبتى قومى البسى الناس زمانهم جايين
نور بتردد: ي ماما انا حاسة انى مش مرتاحة للموضوع ده
فريدة بحنية : ي حبيبتى شوفيه اتكلمى معاه وان معجبكيش انا مش هغ"صبك على حاجة
نور بتردد: حاضر يا ماما
فريدة بحنية : روحى يا حبيبتى ربنا يقدملك اللى فيه الخير ويسعدك ي رب
دخلت نور اوضتها لبست دريس زهرى وعليه طرحة اوف وايت وشوز بيضاء بكعب بسيط وحطت ميكب خفيف اووى وكانت قمر جدا
بعد مده
وصل عمار والدته ووالده
رحبت بيهم فريدة واستريحت جدا ليهم وحست انهم هيحافظو على بنتها
سالم : احنا بنعتذر على اللى سببه عمار للأنسه نور
فريدة بابتسامة مكسورة : الحمد لله انها كويسة
عمار : انا اسف جدا على اللى حصل بوعدك ان شاء الله هعوضها عن كل اللى سببتهلها
فريدة بتردد انها تقوله على اللى حصلها وهى صغيرة
فريدة : ايوة ب بس
صفاء بمقاطعة مبسش ي حبيبتى ان شاء الله ربنا هيسعدهم انا عارفة عمار ابنى هو عصبى شوية بس قلبه ابيض
صفاء بابتسامة : يلا ي ام نور اندهى العروسة وربنا يقدم اللى فيه الخير
قامت فريدة بتوتر تنده لنور
لحظة ودخلت فريدة ومعها نور
سالم وصفاء : بسم الله ما شاء الله تبارك الخلاق فيما رزق
نور بخجل وتوردت وجنتيها
ثانية طب رد فعل عمار ايه
عمار كان ف عالم تانى كل اللى هو عمله انه فضل متنح وبس
لاحظ كل من سالم وصفاء شرود ابنهم
سالم : احم احم ها ايه رأيك ي عمار
ولكن لا حياة لمن تنادى
سالم راح قرص"ه ف رجله
عمار بانتباه : اه ايه فى ايه
ابتسم كل من نور وفريدة عليه
سالم ف سره الله يكسفك
سالم : احم طب نسيب العرسان لوحدهم شوية
جلست نور بعيدة عنه بمسافة ليست بكبيرة جدا
نور بفضول : احم ممكن اعرف حضرتك اتقدمتلى ليه..... تعاطف ولا احساس بالذنب ولا ايه ؟
عمار بتوهان فى رقتها وجمالها الطفولى : لا ..عشان حب ♥️
نور بخجل وصدمة : افندم ؟
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
التليفون بيرن بنفس الرقم الغريب اللى رن على خالد قبل كده
خالد بعدم تمالك اعصاب : د دا نفس الرقم اللى رن عليا
فتح خالد وحاول ان يتماسك
خالد بقوة مصطنعة : ألو
الشخص بتسلية : انت لست شفت رعب دا انا هوريك النجوم فى عز الضهر
خالد وقد خارت قواه : كفاية بقى انت عاوز منى ايه قولى انت مين؟ عاوز فلوس ؟ وعاوز ايه قولى وخلصنى بدل الرعب اللى عايش فيه ده
الشخص بغضب : فلووووس واللى انت عملته ده هتدفع تمنه فلوس
ابتلع خالد ريقه : ع عملت ايه وبعدين ايا كان اللى عملته ف انت خدت حقك وقت"لت خطيبتى
الشخص بغضب : مش كفاية
خالد برعب : اومال عاوز ايه تانى !
الشخص بغل : روحك ... وخليك فاكر هنتقابل قريب س سلام
عند نور وعمار
نور بتردد : ممكن اعرف انت ليه عاوز تتجوزنى شفقة ولا تعاطف ولا يمكن احساس بالذنب
عمار بتوهان فى رقتها وجمالها الطفولى : لا عشان حب
نور بخجل وصدمة: افندم ؟!
اننبه عمار لما قاله وقال : احم قصدى حب استطلاع
نور بعدم فهم : بمعنى ؟
عمار بتوضيح : يعنى عندى فضول اعرف ليه يوم الحادثة كنتى ماشية سرحانة وبتعيطى ...؟ ليه كنتى لوحدك ؟حسيت كده انى عاوز اكتشفك وكمان عاوز اعوضك عن اللى سببتهولك
فرت دمعة هاربة على خدها الاحمر وكانت تتذكر ما حدث معها
عمار بحنية على غير العادة : اشش خلاص لو مش عاوزة تحكى دلوقتى خلاص انا مش عاوز اعرف
مسحت نور دمعتها وتكلمت بتقطع : يريت ل لأنى مش قادرة اتكلم ف الموضوع ده دلوقتى
تمزق قلب عمار لرؤية دموعها
عمار بتردد ممكن اعمل حاجة
نور بعدم فهم وتردد : نعم عاوز تع...
قاطعها عمار بقبلة رقيقة على خدها المتوهج بحمرة الخجل
نور بصدمة مما فعله : ا ان ت انت ع عملت ايه انت قل"يل الاد...
ولكن دخل عليهم كلا من سالم وصفاء وفريدة
سالم باستغراب : ها يا ولاد مش كفاية ولا ايه
عمار بحرج ممما فعله : ايوةهو فعلا كفاية نستأاذن احنا ي طنط
فريدة : م لسه بدرى ي حبيبى
صفاء: معلشبقى ي ام نور المرات جاية كتير .. احنا مستنين رأى العروسة
ودعتهم فريدة بابتسامة ودخلت نور غرفتها وهى مازالت تحت تأثير الصدمة
فريدة باستغراب : هى مالها البت دى مبلمة كدا ليه اما ادخل اسألها
فريدة : نور نور مالك ي بت متنحة كدا ليه
افاقت من شرودها : ها لا ابدا ي ماما م مفيش حاجة
فريدة بغمزة : طب ايه رأيك ف العريس الواد طول بعرض بأدب
نور بصوت واطى : واضح جدا عليه الأدب
فريدة : بتقولى ايه ي بت عجبك ولا لا
نور بتردد : مش عارفة ي ماما سبينى أفكر وأصلى استخارة
فريدة : ماشي يا حبيبتى ربنا يقدم اللى فيه الخير
فى فيلا سالم والد عمار
دخل عمار الفيلا وهو سعيد وقلبه يدق ولأول مرة يشعر بالاحراج مما فعله
عمار وهو يحدث نفسه : لازم تتسرع ي ز"فت تلاقيها فكرتك واحد مش محترم وبعدين انت من امتى وانت كدا اصلا دا انت عمرك م قولت لبنت كلمة حلوة اشمعنا دى بلمت عندها كده
سالم من خلفه : ايه ي عريس سرحان ف ايه العروسة كلت عقلك ولا ايه
عمار بحرج : احم عادى ي بابا م انا زى الفل اهو
سالم بغمزة : بس ايه رأيك فيها
عمار بتوهان : قمر ولكنه انتبه لما قاله ق قصدى كويسة ي بابا باين عليه بنت محترمة وبريئة
سالم بمرح : يعنى موافق
عمار بحرج: ان شاء الله ربنا يقدم اللى فيه الخير
كل هذا وجيجى تستمع لكلامهم بقهر وتتوعد لكل من عمار ونور
صعد عمار الى غرفته ولكنه شعر بالعطش الشديد فنادى على هنادى (الشغالة ) لتحضر له كوب ماء
فسمعته جيجى بالصدفة ف انتهزت الفرصة
وصعدت بسرعة الى غرفتها واحضرت حباية من شريط الهلو"سة
ونزلت الى المطبخ ملأت كوب ماء ووضعت به الحباية
جيجى بكره : ماشى ى عمار ان م دمرتك جسديا ونفسيا م بقاش انا جيجى
ثم اعطت الكوب الخاص بالماء لهنادى لتصعد به لعمار
اخذ عمار منها الكوب ثم شربه وشكرها
ولكن بعد مده قصيرة احس بالصداع الشديد يكاد يفتك رأسه
بدأت قواه تهبط تدريجيا الى ان صرخ بصوات عالى
عمار بصوت عالى هز جدران الفيلا : اااااااااااااااه ثم وقع مغشيا عليه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عمار بصراخ هز جدران الفيلا : ااااااااه ثم وقع مغشيا عليه
سمع كلا من سالم وصفاء الصوت فدب الرعب ف قلوبهم
صعدو وجدو عمار ملقى على الارض ويتصبب عرقا وحالته يرثى عليها
لم تتحمل صفاء المنظر : فأجهشت ف البكاء
حمله سالم بقلق ووضعه على السرير بمساعدة جيجى
ثم قام بمهاتفة الطبيب
وصل الطبيب بعد مدة وكشف على عمار وأخذ منه عينة د"م
الطبيب : هو بيتعا"طى او بيشرب اى نوع كحولات
سالم بعدم تأكيد : تقريبا لأ ي دكتور عمار ملوش ف الكلام ده
الطبيب : على العموم هيبان بكرة ف التحليل انا هكتبله شوية مقويات وهيبقى كويس ان شاء الله
شكر سالم الطبيب ثم ودعه
وتركو عمار بعد ما اخذ الادوية ليرتاح قليلا ....
فى الصباح الباكر استيقظت جيجى لكى تنفذ م تبقى من خطتها
أخذت سيارتها ثم ذهبت الى المستشفى
وصلت بعد مدة ركنت سيارتها ثم نزلت لاستقبال الطبيب الذى كشف على عمار بالأمس
دخلت الى مكتبه بخبث ثم اغلقت الباب خلفها
جيجى بابتسامة خبيثة : صباح الخير يا دكتور انا جيجى بنت عم عمار كنت عاوزة اعرف نتيجة التحاليل ايه
الطبيب بأسف : للأسف عمار بيه بيتعا"طى حبوب تشكل خطورة على حياته اتضح ذلك نتيجة التحاليل ان فى نسبة تسمم ف الد"م بتاعه واضح انه بياخدها باستمرار
جيجى بخبث : انت تلغى كل اللى انت قولته ده وتتصل بعمار تقوله اللى هقولهولك ده
الطبيب بعدم فهم : نعم قصدك ايه
اخرجت جيجى من حقيبتها شيك ب ٢٥٠ الف جنية واعطته له
الطبيب: ايه ده حضرتك
جيجى : دا عربون اتفاق بينا انك مش هتقول لعمار اى كلمة من اللى انت قولتهولى ده
الطبيب بقلق : لا انت عارفة لو عرف ممكن يعمل فيا ايه وبعدين انا مسمحش لنفسى اعمل كده
جيجى بخبث: طب هخليه ٥٠٠ الف جنيه ها قولت ايه وهو هيعرف منين يعنى طالما انا وانت مش هنقوله
الطبيب بتردد وطمع ف المبلغ : انا موافق بس لو فضل ياخد الحبوب كده باستمرار ممكن يمو"ت
جيجى : لا متقلقش مش هكترله الجرعه بس قوله انت بس اللى هقولهولك
مسك الطبيب الهاتف واتصل على عمار
الطبيب بتردد : الو ازيك يا عمار بيه صحتك عاملة ايه دلوقتي
عمار : تمام ي دكتور الحمد لله التحاليل طلع فيها ايه
ابتلع الطبيب ريقه وقال: الحمد لله التحاليل طلعت سليمة بس اللى حصلك ده ممكن يكون نتيجة ارهاق ف الشغل او التفكير الزايد هو اللى سببلك صداع والدوخة حصلت بسبب هبوط ف انا كتبتلك شوية مقويات تاخدهم بانتظام وان شاء الله هتكونكويس وألف سلامة على حضرتك
عمار بامتننان : الله يسلمك يا دكتور مع السلام
الطبيب : سلام
جيجى بانتصار : انا متشكرة جدا ي دكتور جميلك ده مش هنسهولك ابدا
الطبيب بخوف : ولا يهمك اتمنى ميحصليش مشاكل بسببك
جيجى بطمئنة : متقلقش ى دكتور باى واخذت حقيبتها وذهبت
تسريع الاحداث
بعد مرور اسبوعان
☆ جيجى كانت بتحط لعمار الحبوب ف الماء كل ٤ او ٥ ايام عشان تدمره تدريجيا
☆عمار كان بيشعر بالصداع ارهيب ومرات كتير بيغمى عليه بس كان بيقنع نفسه انه ارهاق وتفكير خاصة انه كان بيفكر ف نور كتيير اووى وكان منتظر ردها بفارغ الصبر وينتابه بعض الخوف ان هى متوفقش
☆خالد من ساعة اخر مكالمة بينه وبين الشخص اللى بيهدده مكلمهوش تانى وجيجى عطيته مفتاح الفيلا اللى كانت عايشة فيها مع مامتها وباباها قبل م يعملو حادثة وتروح تقعد عند عمها وكانوا بيقتبلو خفيه مرات قليلة وتخبره بما يحدث اول بأول
☆نور صلت استخارة أكتر من مرة وكانت بتفكر ف عمار كتير بردو وأقنعت نفسها انها ترضى بالأمر الواقع وتوافق عليه لان محدش هيرضى بيها بعد اللى حصلها .
و ف يوم
نور قامت من النوم وخلاص قررت تقول لمامتها رأيها على عمار
نور بتردد : ماما
فريده بحب : نعم يا حبيبتى
نور بارتباك : أ أنا موافقة على عمار
فريدة بفرحة :بجد لولولوولولى
وأخذت هاتفها واتصلت على صفاء لإخبارها
صفاء بفرحة : اخيرا وافقت لولولى
جاء كلا من سالم وجيجى وعمار على صوت الزغاريد
سالم : ايه ف اي
صفاء بفرحة ومازلت فريدة معها على الخط : نور وافقت
دق قلب عمار بعد سماع هذا الخبر
سالم بفرحة :الف مبروك وأخد الفون من صفاء وكلم فريدة
سالم : دا احنا زادنا شرف ان احنا هناسبكم والله.... ان شاء الله كتب الكتاب بعد بكرة مناسب ليكم
فريدة بفرحة : ايوة مناسب ي ابو عمار ربنا يفرح عباده ي رب
سالم : اللهعم امين سلميلى على نور
فريدة بفرحة: حاضر مع السلامة
كانت جيجى تستشيط غضبا وكانت تتوعد لهم
أما عمار كان يشعر بالسعادة وكان يبتسم بين تارة والأخرى
عند جيجى اتصلت بخالد واخبرته بموافقة نور وموعد كتب الكتاب
كان يشعر خالد بالغل وشعور اخر لا يعرفه عندما يفكر ان نور ستصبح لشخص اخر
خالد بخبث : طب اسمعى بقى احنا هنعمل .........
جيجى بخبث : وهو كذلك باى
خالد : باى
يوم كتب الكتاب
كانت نور متوترة جدا ولكنها كانت قمة ف الجمال كانت ترتدى فستان ابيض منفوش. قليلا وشو"ز عالى قليلا وحجاب ابيض يزين وجهها الملائكى
فريدة بدموع الفرح : بسم الله ما شاء الله ربنا يحميكى من عيون الناس ي حبيبتى زر القمر يروحى ثم احتضنتها
بعد مدة
وصل كلا من عمار ووالديه وجيجى ومعهم المأذون
طبعا عمار كان كل دقيقة يبص لنور ونور كانت تحترق خجلا
وجيجى تموت قهرا
حان الان وقت كتب الكتاب جلست نور ثم المأذون ثم عمار
تعالت كلمات المأذون وهو يتمم الزواج
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
ولكن فجأة سمعو صوت دب على الارض
بيبصو لقو جيجى اغمى عليه
لم يهتم عمار كثيرا اعتقد انها تمثل انها حزينة لأنه تزوج
ولكن سالم كان قلقا عليها
فاعتذر هو وصفاء وأخذوها الى المستشفى
ولكن عمار بقى مع نور
فريدة : روح ي حبيبى معاهم اطمن على بنت عمك
عمار بلامبالاة: م بابا وماما معاها انا حابب اتكلم مع نور شوية
فريدة : ماشى يا حبيبي زى م تحب وتركته هو ونور ودخلت المطبخ
فى المستشفى
خرج الطبيب وعلى وجهه سعادة
سالم : خير ي دكتور
الطبيب: مبروك المدام حاامل
صفاء وسالم بصدمة : ايييه
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خرج الطبيب من غرفة جيجى وعلى وجههة ابتسامة بلهاء
سالم : خير ي دكتور
الطبيب بسعادة : مبروك المدام حاامل
صفاء وسالم بصدمة: ايييه
سالم : ازاى ازاى بس دا د دا لو عمار عرف ممكن يمو"تها
دخل كلا من صفاء وسالم على جيجى ومعالم الصدمة والحزن على وجوههم ليفهموا منها ما هذا الهراء
كانت جيجى تبكى بخوف حقيقى خوفا من عمار وماذا سيحدث ان علم وممن الممكن ايضا ان يحرمها عمها من الورث وهى تفعل كل شئ من اجل الماال
سالم بغضب : ممكن اعرف ايه اللى حصل ده
جيجى بتوسل وبكاء : أرجوك ي عمى بلاش تقول لعمار انا عارفة انى غلطت واعمل فيا اللى انت عاوزة بس بلاش عمار عشان خاطرى
صفاء بشفقة : خلاص يا سالم بلاش تقول لعمار واحنا ان شاء الله هنلاقى حل للمصيبة دى
جيجى بتوسل : اه عشان خاطرى ي عمى انا هعمل كل اللى انت عاوزة بس بلاش عمار
سالم بجمود: وانا موافق وشرطى انك هتتجوزى يوم م عمار هيتجوز نور وعريسك عندى انا اللى هخترهولك
جيجى بقهر وتردد : وانا موافقة
سالم : ودلوقتى يلا على البيت ومفيش خروج منه نهائى الا على بيت جوزك مفهوم
جيجى بانكسار : مفهوم ... ط طب لو عمار سأل انا كنت مالى
سالم بسخرية : لا متقلقيش مش هيسأل وان سأل انا هرد عليه متشليش هم
رتبت جيجى ملابسها وخرجت بانكسار من المستشفى مع كلا من سالم وصفاء الى المنزل
عند نور وعمار
عمار بحرج : احم انا اسف على اللى حصل اخر مرة مكنتش اقصد
نور بخجل : حصل خير بس يريت متتكررش
عمار بلاوعى بدأ يقرب منها وقال ليه بقى انتى مش بقيتى مراتى يعنى اعمل اللى انا عاوزة
نور بخجل : لو سمحت ابعد مينفعش كده والله هدخل اوضتى واسيبك وكانت لسه هتقوم
عمار مسك ايديها : خلاص ي بنتى بهزر والله اقعدى بس دا معناه ان لما تكونى فى بيتى هعمل اللى انا عاوزه كلها يومين وتشرفى وغمز لها
نور بخجل : وبعدين بقى لو سمحت بطل قلة اد"ب شوية واتكلم جد شوية وبعدين انت كنت عاوزنى ف ايه
عمار بتركيز : طب اقعدى بس .. كنت عاوز اسألك انت ليه وافقتى مقتنعة بيا ولا مجبورة عليا
نور بتردد : م مش عارفة يمكن عشان استريحت لما صليت استخارة
عمار بتفهم : يعنى انتى مش بتحسى بأى حاجة نحيتى
نور بارتباك : بصراحة ل . لأ
عمار بتفهم : اوك بس بوعدك هخليك تحبنى ي جميل باى يا... ثم ابتسم وغمز لها
دق قلب نور بشدة عندما غمز لها ورأت ابتسامته الساحرة فابتسمت بخجل على حالها
خرجت فريدة وعمار خارج
فريدة : ايه دا انت ماشى م لسه بدرى طب اشرب حتى العصير
عمار بابتسامة : معلش بقى ي طنط مرة تانية
فريدة : طيب ي حبيبى مع الف سلامة
لاحظت فريدة احمرار وجه نور
فريدة بمرح : خبر ايه ي بت ي نور انتى وشك ذى الطماطمية كدا ليه
هو عمار كان بيقولك ايه
نور بخجل : يووه ي ماما هيكون بيقولى ايه يعنى ودخلت جرى على اوضتها
فريدة بمرح : والله وشكلك وقعتى يا بت فريدة ربنا سعدك ي رب ى حبيبتى
عدى اليومين
☆عمار حبه بيزيد لنور
☆نور حاسة بشعور غريب ناحية عمار بس هو شعور حلو لما بتسمع صوته قلبها بيدق جامد وبتتوتر اووى بس بتقنع تفسها انه مجرد اعجاب
☆اما بالنسبة لجيجى طبعا مخرجتش من البيت بس حكت لخالد كل اللى حصل وقصة حملها واجبار عمها لها على الزواج دا حتى متعرفش شكل اللى اللى هتتجوزه عامل ازاى وعمار حتى معبرهاش ولا حتى سأل سبب اغمائها ايه
☆ خالد قال لجيجى انها تج'هض الجنين وكمان قالها تهرب وتجيله بس هى رفضت وخافت من عمار وقالها تستعد عشان الخطة قربت تتنفذ
يوم الزفاف
جيجى : مش هتقولى طيب ي عمى شكل جوزى دا عامل ازاى او حتى اسمه بليز بليز
سالم : هقولك افصلى بقى صدعتينى
جيجى بلهفة : مين ي عمى عشان خاطرى قول
سالم : انا ليا قرايب من الصعيد عيال اعمامى وعويس ابن عمى عنده ابنه اسمه هريدى قد عمار انا فهمته انك كنتى متجوزة بس جوزك ما'ت وسابك حامل ... استريحتى
جيجى بصدمة : دا مستحيييل اوافق عليه
سالم بغضب : ايه انت رجعتى ف كلامك ولا ايه تحبى عمار يعرف
جيجى بخوف : لا لا خلاص انا موافقة
سالم : اه بحسب
جيجى : طب انا هشوفه امتى
سالم لسه يرد لقى
عويس داخل ومعاه زوجته وهريدى وابنه
سالم بفرحة وترحاب : ي اهلا وسهلا ي ابن عمى نورتونا وشرفتونا والله
عويس بفرحة : اهلا بيك ي ولد عمى البيت منور باللى فيه
سالم : ازيك ي هريدى والله وكبرت يا واد واحلويت
هريدى : امال دا انا اعجبك جووى ي عمى
والدة هريدى : امال فينها العروسة امال
كل ده وجيجى واقفة تشاهد بصدمة والدمعة هتفر من عيناها
شاور عليها سالم بتوتر وقال : العروسة اهى اللى واقفة قدامكم
عديلة (ام هريدى ) زينة والله بس خلجاتها دى م تمشيش عندينا
وكمان احنا جبنالها خلجات الفرح معانا عشان احنا عرفين بنات المدن وخلجاتهم
جيجى بغضب : ايه ده انا مستحيل البس القرف ده
نظر لها سالم نظرة كفيلة لإسكاتها
سالم : خدى الهدوم دى ي جيجى واطلعى البسيهم
جيجى بتذمر : يوووه حاضر
عديلة : اه بس خدى بالك متحطيش غير كحل بس
جيجى بغضب : اطمنى انا مش هحط حاجة خالص
هريدى : شكلها هتتعبنى جوى يا عمى
سالم: متقلقش ان شاء الله هتسمع الكلام وهتريحك ... واه انتو هتقضو يومين معانا هنا ف الفيلا وبعدين تاخد عروستك وتروحو
عويس : اللى تشوفه ي ولد عمى
فى المساء
فى حفل الزفاف كان به الكثير من المدعوين
وكانت نور ايه ف الجمال بفستانها الابيض الرقيق
على عكس جيجى تماما : كانت مغطية وشها بطرحة الفستان اللى كان عبارة عن شوال غرقانة فيه واسع جدا ومغطى كل جسمها
انتى الزفاف على خير
ما بين تسلية عمار بمعاكسة نور واحتراق نور من الخجل ٠
صعد كلا من العروسين على غرفتتهم الخاصة
نور وعمار بغرفة وجيجى وهريدى بغرفة
عند جيجى وهريدى فى الغرفة
هريدى : انا هدخل استحمى واغير خلجاتى تكونى انتى كمان غيرتى
جيجى بغضب: طيب
دخل هريدى الحمام
ف انتهزت جيجى الفرصة وغيرت ملابسها على عجل ثم تسحبت الى خارج الفيلا وحمدت ربها ان احد لم يراها
ف غرفة نور وعمار
عمار بحب : مبروك عليا انتى
نور بخجل : الله يبارك فيك شكرا
عمار بتلاعب : طب ايه مفيش تصبرة طيب
نور بعدم فهم : انت جعان طب ثوانى هغير واقوم احطلك تاكل
عمار بحب: انا فعلا جعان بس منك انتى وانقض على شفتيها يقبلها
برفق لا تعرف كم من الزمن مر عليهم وهم ف هذه الحالة
ولكن قطع لحظتهم هذه صوت هريدى العالى
نور وهى تلتقط انفاسها بصعوبة وخجل : فى حد ب بيزعق ب برو
عمار بضيق : زى م انتى انا هطلع اشوف ف ايه ونرجع نكمل كلامنا ثم غمز لها
نور بخجل وصوت واطى : قليل الا'دب
هريدى ف الخارج : ي عمى ي عمى ايه الهزار الماسخ ده
سالم : ايه ف ايه ي بنى
هريدة : انا دخلت اغير خلجاتى ف الحمام طلعت لقيت الست جيجى قالعة خلجتها ومش ف الاوضة
سالم بصدمة : ايه
هريدى : شكلها هربت وانا مش هسكت ي عمى دى جلة رباية
سالم بارتباك : متقلش ي هريدى هنلقيها ربنا يستر
هريدى : لع ي عمى انا اللى هدور عليها وعقبها هيكون على يدى لان اللى عملته ده حاجة كبييرة جوى
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
خالد قام من النوم على صوت حركة ف الفيلا
قام براحة يتسحب يشوف مين ... زفر براحة لما شاف جيجى
خالد بتفاجئ :ايه ده انتى مش المفروض دلوقتى متجوزة ومسمعتيش كلامى انك تهربى وتجيلى غيرتى رأيك ليه !
جيجى بغضب : اهدى يخويا وهفهمك كل حاجة
خالد : اتفضلى فهمينى سامعك
جيجى باشمئزاز : انت مشفتش اللى اسمه جوزى ده عامل ازاى بشنبه ده وهدومه يايى ولا مامته وباباه ناس ب'يئة اووى ي خالد دا غير طابعهم ناس مفتر"ية
خالد بارتباك : بس اكيد مش هيسكتو واتلقيهم دلوقتى قالبين عليكى الدنيا
جيجى براحة : عادى يبنى يدورو كدا كدا اصلا محدش هيخطر على باله انى هنا لان الفيلا دى مقفولة بقالها ٥ سنين وعمر م حد قرب نحيتها ولا حتى عمى فاكرها اصلا
خالد ببعض القلق : ماشى ربنا يستر .. الا صحيح انتى ازاى اتجوزتيه وانتى حامل وعمك وافق ازاى بكده
جيجى : يبنى مش انا سمعت كلامك وروحت أجه'ضت الجنين بس من غير م حد يعرف
خالد باستغراب : ازاى ده ؟
جيجى : فاكر اليوم اللى قولتلك فيه انى حامل وعمى قالى متخرجيش من البيت ساعتها انا خرجت زى م خرجت قبل كده كتير ومحدش شافنى .
☆فلاش بااااك
عندما نام الجميع
اتسحبت جيجى كالعادة وراحت على المستشفى
جيجى : انا عاوزة اعمل عملية اجها'ض
الطبيب : ايوا بس دى عمليه خطيرة ومش مسموح بيها
جيجى : ملكش دعوة خد فلوس العملية وزيادة اهى واعملها يلا
الطبيب بقلة حيلة : امرى لله بس اعملى حسابك انك مش هتخرجى من المستشفى قبل يومين
جيجى بصدمة : ايه لا طبعا مستحيل انا عاوزة بكرة الصبح بدرى اكون ف البيت اتصرف اعمل اى حاجة تعمل مفعول اسرع
الطبيب : ماشى بس دا هيتعبك انتى شوية عاوزة اول م تروحى ترتاحى
جيجى : طب يلا بس وانا مش مشكلة اهم حاجة اتخلص منه
وبالفعل تمت عملية الاجها'ض
ورجعت جيجى بتاكسى على البيت الصبح بدرى بدون م حد يشعر بس كانت بتشعر بألم فظيع
جيجى بتكملة الخطة :
اه اه الحقونى
جرى سالم وصفاء على اوضتها عشان يشوفوها مالها
سالم بخضة : ف ايه ي بنتى مالك
جيجى تمثيل ودموع مزيفة : انا قومت من النوم كنت باخد شاور وبعد كده لقيت د'م كتير ف الارض معرفش ايه سببه
سالم : طب اهدى اهدى استريحى انتى وانا هتصل بالدكتور اللى متابعك
وبعد ساعة وصل الطبيب
واخبره بما اتفق عليه هو وجيجى
الطبيب : للأسف المدام فقدت الجنين بسبب ضعف بطانة الر'حم عندها
سالم بحزن : لا حول ولا قوة إلا بالله
الطبيب : البقاء لله ي فندم
☆بااااك
جيجى : بس ي سيدى وعمى م صدق انى خفيت وحدد معاد فرحى مع عمار
خالد : ي بت ال ايه بس جدعة انك عملتى كده عشان نبدأ بقى ف تنفيذ الخطة على رواقة
جيجى بشر : وحياتك عندى ي بيبى لهندمهم كلهم
خالد بشر : استعنا ع الشقا بالله
فى فيلا سالم
هريدى : انا مش هخلى حته ف مصر غير لما ادور عليها فيها وساعتها تقرى على نفسها الفاتحة... يلا يا بوى ندور عليها
عويس : قدامى يا ولدى اما نشوف اخرتها ايه وبص لسالم بحزن وقال: الله يسمحك ي ولد عمى
وسالم مش عارف يرد يقول ايه
عمار بابتسامة لنفسه : كنت فين ي هريدى من زمان والله وجه اللى هيعلمك الادب ي ست جيجى
عمار : طيب عن اذنك ي بابا عشان سايب نور لوحدها فوق
سالم : ماشى يا حبيبي اطلع
صعد عمار الى جناحه الخاص وجد نور ترتدى بيجامة بينك وفردة شعرها الطويل خلفها
عمار بانبهار وتلاعب : احنا كنا بنقول ايه ي عروسة
نور بخجل : لو سمحت ي عمار انا عاوزة انام
عمار بحب وهو يقترب : ازاى ودى تيجى وبدأ يقرب منها ونور ترجع لورا بس وهو بيقرب حس بصداع شديد
عمار وقد بدأ يتصبب عرقا ويهلو'س ف الكلام : لا كفاية كفاية تفكير ليه بي بيحصلى كده اااه وبدأ يمسك دماغه جامد
شعرت نور بالخوف الشديد عليه فهى اول مرة تراه هكذا
نور بقلق : عمار رد عليا فيك ايه عمار وبدأ دموعها تنساب بغزارة
عمار وهو يغمض عينه ويمسك يدها : ن نور متسبنييش وبعدها اغمى عليه
نزلت نور جرى بدموع واحت اوضة صفاء وسالم
نور بدموع وتوتر : ي ط طنط الحقى ع عمار اغمى عليه
قامت صفاء وسالم بخضة
صفاء بدموع : يا ربى هى المصا'يب كلها بتيجى ف يوم واحد
سالم لا دا كدا كتير الواد بقى بيغمى عليه كتير يلا ي صفاء البسى انا هنقله المستشفى
نور بمقاطعة : وانا كمان ي عمو هلبس وهاجى معاكو
وبالفعل تم نقل عمار الى المستشفى
خرج الطبيب من الغرفة وقال : عمار بيه عمال بيهلو'س بالكلام وعاوز مدام نور
سالم بقلق : هو حالته ايه ي دكتور
ابتلع الطبيب ريقه وقال: كويس ك كويس اطمن ي سالم بيه
☆ ملحوظة : الطبيب ده هو نفسه اللى اتفق مع جيجى
ابتلع الطبيب الذى اتفق مع جيجى ريقه وقال وهو يتصبب عرقا وقال :اتفضلى معايا ي مدام نور
دخلت نور معه وقلبها يدق بعنف
الطبيب بتوسل : ارجوكى ي مدام انا عارف اللى عملته غلطته متتغفرش بس والله غصب عنى
نور بعدم : فهم : حضرتك بتقول ايه وبعدين عمار لسه مفقش ليه قولت انه عاوزنى
الطبيب بخوف : عمار فهلا لسه تحت تأثير حبوب الهلو'سة اللى أخدها
نور بصدمة : انت بتقول ايه ي دكتور هلو'سة ايه
الطبيب بتوسل وندم : انا هحكيلك كل حاجة بس ارجوكى متقوليش لعمار بيه......
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نور بصدمة : تحت تأثير حبوب هلو'سة ايه اللى بتتكلم عليها ي دكتور
الطبيب بتوسل وندم : انا هحكيلك كل حاجة بس ارجوكى متقوليش لعمار بيه حاجة
نور والدموع مازالت على خدها : اتفضل
الطبيب بندم : بنت عم عمار جاتلى من كام يوم واتفقت معايا انى مقلش لعمار ان حالته خطيرة وممكن تسببله المو'ت ل قدر الله واتضحلى من كلامها ان هى اللى بتديله الحبوب دى عشان قالتلى هتقلله الجرعة .. وانا كنت مغفل طمعت ف الفلوس بس انا دلوقتى حاسس بالندم وخايف جدا عمار بيه يعرف ارجوكى ي مدام م توليله حاجة... هو فى امل انه يخف بس بلاش تقوليله عشان خاطر مستقبلى
نور بصدمة ودموع : ازاى ف ناس كده بجد ازاى تأذى ابن عمها بالطريقة دى وكل دا ليه عشان ايه كل ده هاااه وحضرتك بعت ضميرك
انت من حكم وظيفتك انك تعالج وتخفف غن المرضى مش تدمرهم قولى فين ضميرك وانت بتعمل كده وربنا يعنى هيباركلك ف الفلوس اللى أخدتها دى مثلا.... لا دا انت بتحلم
طأطأ الطبيب رأسه بندم وقال : انت معاكى حق ف كل اللى قولتيه انا اسف ليكى ولعمار بيه دى كانت ساعة شيطان وانا ضعفت تقدرى تشوفى القرار المناسب وانا معاكى فيه .
نور بثقة : انا الحمد لله لولا انى عارفة ربنا ومقدرش أءذى حد انا كنت سجنتك بس لا انا هقف جنب عمار وهعالجه بس لو حصله حاجة هيكون بسببك وهسيبك بقى لضميرك يعذبك وانت حى وانت مي'ت
الطبيب ببعض الراحة : شكرا لتفهمك بجد انا بوعدك ان عمار بيه هيخف بسرعة وانا اللى هتكفل بكل حاجة هو عاوزها
نور : طب هديله العلاج ازاى من غير يعرف حالته
الطبيب : بسيطة انا هكتبله حبوب مضادة للحبوب اللى كان بياخدها ان شاء الله هتضيع كل السموم اللى ف جسمه وابقى دوبهاله ف مايه او عصير وهو مش هياخد باله
نور باقتناع : ماشى
الطبيب بخجل : يريت متزعليش منى على اللى عملته انا والله فوقت وان شاء الله عمرها م هتتكرر تانى وبشكرك على زوقك وكرم اخلاقك انك مش هتقولى لحد ... اه بس خدى بالك من بنت عم عمار دى باين عليها مش سهلة
نور : انا سمعت انها هربت يوم فرحها من البيت يعنى مش موجودة معانا
الطبيب : والله يكون احسن انك متشوفيهاش خالص دى حر'باية
نور : خلاص ماشى المهم عمار هيخرج امتى وهتقول لاهله ايه
الطبيب : بكرة الصبح ان شاء الله يكون فاق بس خدى بالك جسمه ف سموم كتير يعنى عاوز راحة تامة وتغذية كويسة ومتقلقيش لو لقتيه مش مركز او تايه معظم الوقت دا تأثير الحبوب المضادة الى انا كتبهاله وربنا يتم شفائه على خير
اما اهله ف انا هضطر اكذب عليهم المرة دى بس واقولهم انيميا حادة عشان مش عارف اقول ايه تانى الصراحة
نور : تمام
خرج الطبيب ونور لاخبار والديه
سالم : ايه ي دكتور بقى كويس ولا ايه وايه سبب الاغماء كل شوية ده انا كدا قلقت عليه
الطبيب : معلش ان شاء الله دى اخر مرة هيحصله الاغماء بسبب الأنيميا اللى عنده ومدام نور هتابع حالته وتديله الدوا اللى انا كتبتهوله وهيكون كويس ان شاء الله ودا وعد منى
سالم : الله يطمن قلبك يا دكتور يعنى مفيش داعى يقعد فى المستشفى
طبيب بنفى : لا مفيش داعى خالص هو اول م يفوق هكتبله خروج
سالم : تمام ي دكتور
☆ تسريع الاحداث
☆عمار بيخرج من المستشفى بس جسمه بيكون ضعيف جدا بسبب السموم اللى فيه وبيكون علطول ف اوضته بس نور كانت معاه ديما
☆نور بتهتم بعمار جدا وتقرب منه واتأكدت انها فعلا بتحبه وكانت بتديه الدوا ف معاده بس زى الدكتور م كان بيقولها انه هيكون مش ف وعيه كان فعلا علطول تايه وضعيف وهى كان غصب عنها بيصعب عليها حاله فتفضل تعيط لحد م تنام جنبه .
☆ جيجى قاعدة هى وخالد ف الفيلا ومقضينها م شاء الله وبيخططو ازاى هيحرقو قلب عمار
☆هريدى وعويس قلبو البلد على جيجى بس ملقوهاش ورجعو البلد وقالو لسالم لو رجعت يديهم خبر
وبيعدى اسبوع شاق على كلا من عمار ونور
لحد ف يوم م
نور كانت نايمه جنب عمار
فقامت لقت عمار قاعد يبصلها ويلعب ف شعرها
نور بتفاجئ وفرحة : عمار انت صحيت ايه صحتك عاملة ايه النهاردة
عمار : م انا زى الفل اهو ي بنتى هو انا كنت مالى ؟
نور بتفاجئ: اصلا! يعنى انت مش فاكر حاجة خالص
عمار بتلاعب : يعنى حاسس انه كان كابوس بس... مش فاكر لا م مش فاكر
نور بحب : مش مهم المهم انك بقيت كويس وراحت حضناه بدون تفكير
عمار بتفاجئ: لا االلى حصل دا بجد انا مش مصدق عنيا
ابتعدت نور عنه بخجل
عمار : ليه طيب م كنا حلوين
نور بخجل : تمو'ت ف قلة الا'دب
عمار وهو بيقرب : طب ليه الغلط طيب...دا احنا حتى لسه عرسان ومتهنتش ي عالم حرام عليكم
نور بخجل: ابعد ي عمار والله هصوت
عمار بعند : مليش دعوة انتى مراتى وعاوز اتهنا بيكى
نور بخوف : طب مش دلوقتى ى عمار عشان خاطرى
عمار حس بخوفها : اهدى اهدى انا مستحيل اقرب منك غير برضاكى
وأكمل بتلاعب : بس دا ميمنعش انى اخد تصبيرة وانق.ض على شفتيها يقب'لها بنهم
تجاوبت معه بخجل ولكن ابعدته بلطف
نور بخجل : عمار قوم بقى روح الشغل انت كويس النهاردة
عمار بغضب طفولى : يووه طيب طيب ي مخربة اللحظات الرو'مانسية
عمار بغمزة : بس دا ميمنعش ان لينا كلام تانى بالليل
نور بخجل : قليل الا'دب
ارتدى عمار ملابسه واحس اليوم انه بصحة جيدة وسعادة لا توصف
خرج من الغرفة وقبل نور من خدها
عمار : حضرى نفسك ي قطة عشان ف مفاجأة بالليل ثم ذهب
☆بعد مرور ٣ ساعات
عند عمار فى الشركة
سمع صوت اشعار رسالة ولكن من رقم غريب .
محتوى الرسالة (متقلش لو روحت البيت ملقتش مراتك فيه اصلها هتشرفنا شوية اصل بصراحة ناوى اعمل اللى عملته زمان فيها اصل بصراحة السنيورة تتاكل اكل ... يا ترى بردو انت تعرف ان السنيورة مش بت بنوت وعلى يدى الكلام ولا انت مش راجل واسه ملمستهاش هستنى مكلمتك ي ي عمار بيه س سلام *)
عمار بغضب وعيون حمراء : خاااااااالد وربى م هرحمكك
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
محتوى الرسالة اللى وصلت لعمار
(متقلقش لو روحت البيت ملقتش مراتك فيه اصلها هتشرفنا شوية اصل بصراحة ناوى اعمل اللى عملته فيها زمان اصل بصراحة السنيورة تتاكل اكل ... يا ترى بردو انت تعرف ان السنيورة مش بت بنوت وعلى يدى الكلام دا ولا انت مش راجل ولسه ي حرام ملمستهاش ..... هستنى مكلمتك ي ي عمار بيه س سلام *)
عمار بغضب وعيون حمراء: خااالد وربى م هرحمكك
وف لمح البصر ركب عربيته وراح على بيت فريدة (ام نور)
عمر بغضب جحيمى : عملها ابن ال****
فريدة بعدم فهم: ف ايه ي بنى اقعد فهمنى براحة ايه اللى حصل
خالد بعيون حمراء: نور اتخطفت وز'فت خالد اللى خطفها بس وربى م هرحمه.... زماااان القيه هو بت عمى ف سرير واحد بس حظه كان حلو وقدر يهرب... انما وربى ل هوريه كل اللى عمره م شافه الا نووووورر نور خط احمر
فريدة بدموع وانهيار : م انا قولتلك ي بنى قبل م تتجوز نور خالد دا خطر وحرص منه وحكيالك اللى عمله فيها منه لله الظالم
☆فلااااش بااك
فريدة بارتباك : عمار ي بنى انا عاوزاك ف كلمة على انفراد
عمار بابتسامة : تحت امرك ي طنط
فريدة ببعض القوة : بص ي بنى عشان نبقو على نور ا أنا عاوزة اقولك ان ان نور تعرضت لحالة اغت'صاب وهى صغيرة على يد خالد بن عمتها وانت ف ايدك القرار ي حبيبى ي توافق ي ترفض
عمار بهدووء : انا ميفرقش معايا اللى حصلها زمان ي طنط هى كانت ضحية ودا مكنش بمزاجها.. بس انا بوعدك انى هجبلك حقها حتى لو على جث'تى
فريدة بارتياح : انت فعلا ي بنى اثبتلى انك راجل وتستاهل نور
عمار بهدوء ما قبل العاصفة : اسمه خالد ايه ي طنط
فريدة : اسمه خالد فريد الجندى
جز عمار على اسنانه بمجرد سماع اسمه : ايييه !! دا نفس الشخص اللى لقيته هو بنت عمى ف سرير واحد بس لحسن حظه قدر يهرب
وعرفت ساعتها من بنت عمى اسمه ساعتها بس انا طلعت كل غضبى
فى جيجى حرفيا كانت هتمو"ت تحت ايدى ملحقهاش من ايدى غير ابويا تخيلى كانت جايباه عندنا ف الفيلا وقال ايه مش هنحسو بيه لولا بالصدفة معدى من جنب اوضتها وسمعت صوت حد معاها جوة
بس قدر يهرب وقلبت عليه الدنيا ومكنش ايه اى اثر
فريدة : اه ي بنى م كان مسافر ولسه راجع قريب منه لله الظالم
عمار : صدقينى حق نور هيرجع متقلقيش
☆بااااك
عمار بغضب : م انا لو كنت اعرف انه لسه موجود ف مصر انا مكنتش سبتها لوحدها كده من غير حراسة ومكنتش احسبه هيتجرأ للدرجة دى ويخطفها
فريدة بدموع : طب هو خطفها ازاى
عمار بغضب: مش عارف انا لسه مروحتش البيت بس لقيته باعت الرسالة دى
فريدة بدموع: ي حبيبتى ي بنتى ذنبك ايه يحصلك كل ده عشان خاطرى ي عمار بنتى امانة ف رقبتك رجعهالى سليمة
عمار : وحياة نور عندى لترجع بس ادعيلى انتى سلام
وتركها وذهب الى الفيلا خاصته
عمار بغضب : بابا ممكن اعرف نور اتخطفت ازاى
سالم بحزن : ي بنى احنا معرفناش نعمل حاجة جم ناس اقتحمو الفيلا فجأة ومعاهم اسلحة وطلعو خطفو نور ونزلو واحنا مكنش ف ايدينا حاجة نعملها
عمار بزعيق : والحرس البها'يم اللى برة م تصرفوش ليه
سالم بحزن : ي بنى دول كانو ولا ٧ اشخاص مقنعين وكانو بيهددو لو حد قر ب هيخلصو على نور فخفنا عليها هما اكيد هيطلبو فدية ويرجعوها
خرج عمار من الفيلا بغضب ليرى كيف سيتصرف ف هذا الموضوع
فى مكان ما
مجهول : ايوا يا باشا الموضوع كبر والواد دا خطف بنت ساعتك
رامى (والد نور ) : ايييه ! بقى انا اللى كنت بقولك سيبه يمكن يهدى بعد م قت'لنا خطيبته وكمان عملت حساب لاختى وقولت حرام امو'ته
بس لا دا زودها اووى خلاص انا معدتش اعمل حساب لحد خليك مراقبه وانا خلاص نازل مصر حالا
مجهول : ماشى ي باشا انا لسه شايفه بيدى فلوس للى كانو معاه بيخطفو بنت ساعتك ودخل هو وهى بس الفيلا بس معاه سلاح ومعاه البت صاحبت الفيلا جوة تحب ادخل اخلص
والد نور : لا انا جاى انا بنفسى بس خليك مراقبه من بعيد لو عملها حاجة خلص
مجهول : تمام ي باشا سلام
عند خالد وجيجى
خالد : طبعا مستغربة انك شوفتينى صح
نور بقرف: انت واحد و*** وعمرك م هتتغير ي زبا'لة اتف'و
خالد مسكها من شعرها : بقى انا ي بت تروحى تفضحينى وتروحى تقولى لامك انى اغت'صبتك طب ايه رأيك انى هكرر اللى عملته زمان
نور ببعض الخوف : انت حيو'ان والله لتندم ي خالد
خالد ايده بدأت تتمشى على وشها وبدأ يتحسس شفتي"ها بوقا'حة
وكان لسه هيبوس'ها نور بعدت وشها بسرعة وبثقت عليه
جيجى بغضب : انت بتعمل ايه خالد انت عارف لو عمار عرف انك لمستها ممكن يعمل فيك ايه ابعد عنها احسنلك
خالد : انا اقدر اعمل اللى انا عاوزه بس الصبر بس والله لخليه يعيط بدل الدموع دم
جيجى : خلاص ي خالد مش وقته
خالد: عشان خاطرك انتى بس
جيجى : انا هخرج دلوقتى من الفيلا اروح اجيب بقيت الطلبات عشان بقيت الخطة بس اوعدنى ي خالد انك م تلمسهاش قبل م ارجع
خالد بمكر: عيب عليكى انتى هتوصينى على بنت خالى
جيجى: اما اشوف
وخرجت جيجى من الفيلا وذهبت لتوقف تاكسي وتذهب لاحضار م تبقى من اجل خطتهم
بس كان فى واحد لابس ملابس صعيدى كان بيبص عليها ويبص ف الصورة اللى ف ايده ومعه واحد كمان
بسرعة اخرج تلفونه من جيبه
عباس : الو ايوة ي هريدى بيه لقيتها لقيتها مرتك لقيتها
هريدى بفرحة : عفارم عليك ي عباس بشويش اكده هاتها انت جابر ف العربية وتعالو وإلكم هدية كبيرة جوووى ي عباس
عباس بفرحة : مسافة السكة هكون عندك
واتجه هو جابر ناحية جيجى
عباس : اركبى معانا بشويش بدل م هتشوفى مش هتعجبك وخرج مسدس من جيبه
جيجى بخوف : حاضر حاضر
وبالفعل وصل كلا من جيجى وعباس وجابر الى الصعيد
عباس : انزلى ي حر'مة
نزلت جيجى معهم بخوف
دخلت معهم حيث اشار لها عباس
جيجى بصدمة : هريدى
هريدى قام براحة واتجه ناحيتها
هريدى بهدوء : نورتى بيت جوزك ي عروسة وراح بكل قو'ته ضر'بها بالقلم
جيجى بدموع وصدمة : .
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
هريدى بهدوء : نورتى بيت جوزك ي عروسة وراح بكل قوته ضربها بالقلم
جيجى بدموع وصدمة : ااه انت حيو**
هريدى مسكها من شعرها بعنف : الحر'مة اللى تعلى صوتها على جوزها تبقى حر'مة قليلة الحيا ...ومتنسيش اللى انتى عملتيه دا لو حد عمل نص اللى عملتيه ومفيش حد يجرأ اصلا يعمل اكده بس انا مراعى انك قريبتى وعامل احترام لبووى وعمى لو اكده كنت قتل'تك بيدى
.....
ودلوك غيرى خلجاتك دى ومن النهاردة هتعيشى ف البيت دى ذى اقل من ايها خدامة عندينا وزقها بنعنف غورى من خلجتى
صعدت جيجى لاعلى بخوف تندب حظها الذى اوقعها فى هذا الهريدى
عديلة: عفارم عليك ي ولدى ان مكنتش عملت كده مكناش هنقدرها عاد وكانت خرجت عن طعنا راجل ي ولدى
هريدى : انا عاوزك تعمليها زى م بتعاملى الخدم تمام ي حاجة لحد م تتعلم الأدب صُح
عديلة : اللى تأمر بيه ي ولدى
فى مكان اخر
مجهول : ايوا ي باشا الواد ده لوحده مع بنت ساعتك بس لسه ملمسهاش هو بعيد عنها والبت صاحبة الفيلا اختفت ملهاش اثر
والد نور : خلاص انا وصلت تعالى قابلنى ف المطار عشان نروح سوا لانى معرفش المكان
مجهول : ماشى يا باشا جايلك
والد نور : مستنيك متتأخرش سلام
كان عمار حائر يبحث عن نور فى كل مكان هو لا يريد ان يخبر الشرطة كى لا يمس شرف عائلته
ولكن وهو شارد آتاه اتصال من رقم غريب
عمار : الو
والد نور : ايوا ي عمار تعلالى بسرعة على المكان ده
عمار باستغراب : مين معايا
والد نور: انا رامى والد نور ي عمار انا عارف ان نور مخطوفة وانت بتدور عليها وانا عرفت مكانها بسرعة تعلالى على المكان ده عشان نتفق هننقذ بنتى ازاى
عمار بأمل : بجد عارف مكانها انت والدها انت جيت امتى مش انت مسافر وعرفت ازاى انها مخطوفة.
والد نور : مش وقته الكلام ده ي ابو نسب المهم انقذ بنتى الاول
عمار باستعجال : ايوا فعلا معاك حق مسافة السكة واكون عندك
عند خالد ونور
خالد : هى مالها ز'فتة جيجى اتأخرت كدا ليه
وبعدين مش قادر بصراحة امسك نفسى الشيطان شاطر...والت الصراحة احلوت اووى.. مبدهاش بقى هى موته ولا اكتر
كانت نور جالسة ف ركن بعيد قليلا عنه تبكى بحرقة على حالها وعلى ابن عمتها التى هو السبب ف كل م حدث لها ... ولماذا لم يأتى احد لإنقاذها .. احقاا لا احد يهتم بها
وبينما هى شاردة تبكى وجدت خالد قادم بالقرب منها
انكمشت على نفسها وتحدثت بضعف : انت عاوز منى ايه تانى حرام عليك انا عملتلك ايه عشان كل ده
خالد بشر : انتى السبب ف كل حاجة انت اللى قولتى لامك انى اغتصب'تك وروحتى اتجوزتى انا كنت ناوى بعد م جوليا ما'تت اخطفك ونتجوز ونهرب انا وانتى
..واتجوزتى مين اتجوزتى الد اعدائى اللى كان نفسى احرق قلبه زى م حرق قلبى زمان .... بس خلاص جه الوقت انى احرق قلبه انى اصورك وانا بغت'صبك زى م عمل ف خطيبتى انا متأكد ان هو ورا كل ده
نور ببكاء وخوف : انت انسان مريض انت مش طبيعى فووق ي خالد عشان خاطرى متأذنيش
خالد : تؤتؤ مش عاوز اشوف نظرة الخوف دى ف عنيكى تعالى قربى فى حضنى وبدأ يحضنها ويملس على شعرها
نور بخوف وقرف : ابعد عنى ابعد بكرهههك ابعد انا ست متجوزة ي حيو'اان
خالد بغل : لا انتى كده شكلك مبتحبيش الزوق تعالى بقى وبدا
يقط'ع هدو'مها بعنف
ونور بتحاول تلاقى اى وسيلة تدافع بيها عن نفسها بس هو كان اقوى منها وكان محاصرها زى الاسد م بيحاصر فريسته
بدأت تخربشه بأظافرها بس هو مسكها من شعرها وراح هبد'ها فى الحيطة وكان لسه هيبدأ ف الاعتد'اء عليها
سمع صوت مش غريب عليه
والد نور بكره وغضب : نهايتك على ايدى يا خالد الكل'ب
خالد بصدمة : خاالى..! بس استوعب الموقف اللى هو فيه ومسك مسدسه بسرعة
خالد : لو قربت انت ولا اللى معاك ده هموتها'لك خالص
والد نور بكره : مش هتلحق لان رو'حك هتكون طلعت للى خلقها
وفجأة دخل عمار من البلكونة وتسحب بهدوء من غير خالد م يشوفه
وصوب مسدسه ف ايده اللى ماسك بها نور
خالد بصراااخ : اأاه
عمار بغضب : انت لسه شوفت حاجة وحيا'ة امك لخليك تتمنى الموت ولا تطولوش ... انا كان ممكن اديك الطلقة ف قلبك بس لا انت كدا هتموت مستريح ...
تعلالى بقى ... وانقض عليه وووو...
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عمار بغضب : انت لسه شوفت حاجة وحيا'ة امك لخليك تتمنى الموت ولا تطولوش ... انا كان ممكن اديك الطلقة ف قلبك واريحك بس لا انت كدا هتموت مستريح ...
تعلالى بقى ... وانقض عليه بكل عنف
وبدأ يكسرله صوابعه
عمار بغل : دى عشان فكرت انك تلمس مراتى وبدأ يديله بوكسات ف عنيه الاتنين ودى عشان سمحت لنفسك تبص على مرات عمار الشناوى
...خالد مش حاسس بجسمه من كتر الضر'ب بس بدأ يستفز عمار ويقوله
خالد بسخرية : مراتك دى يا باشا انا اللى حاطط ختمى عليها الاول اعترف بقى انى معلم عليك ف مراتك و هئ وبنت عمك .... الا صحيح عمار بيه ميعرفش ان بنت عمه شريكتى ف كل حاجة يا باشا دى كانت بتحطلك حبوب هلو'سة عشان تمو'تك وناخد انا وهي كل فلوسك
عمار بعيون حمراء : بس سسس اخررر'ص وبدأ يضر'ب فيه بكل قوته
انت واحد حق'ير انت متستهلش انك تعيش وفضل يضر'ب فيه حرفيا لحد م اصبح جثة هامدة
والد نور جه بسرعة : خلاص ي بنى متضيعش نفسك عشان خاطر واحد ميستهلش ...
ابعده والد نور بصعوبة
والد نور ودلوقتى جه دورى واخذ المسدس من عمار
وبووم اطلق رصاصة استقرت ف قلب خالد
تم نقل نور على المستشفى
كان عمار قلقا جدا عليها يتمنى ان يكون مكانها ليخفف عنها ما تشعر به
الطبيب : دى حالة اعتداء ولازم نبلغ
والد نور : دى فعلا حالة اعتداء وانا دفعت عن شرفى وقتل'ته
تسريع الاحداث
☆ أخذ والد نور شهر على زمة التحقيق لقت'له خالد باسم الدفاع عن شرف ابنته
☆ كان عمار يود ان ينتقم من جيجى ايضا ولكن سالم اخبره ان يسامحها لان هريدى اتصل به واخبره انه وجدها ولا يريها طعم الراحة ابدا
☆ تحسنت صحة نور وبدأت تأخذ العلاج لكى تصبح قادرة على الإنجاب وكان عمار يهتم بها جدا ويعاملها بحب كبير وكانت هى ايضا تبادله نفس الشعور
☆ملحوظة : عمار سليم ويستطيع الانجاب بس كان بيضحك على جيجى عشان يكشف لعبتها
☆جيجى كانت بتعيش اسود ايام حياتها وخست كتيير وشكلها اتغير شوية من قلة الراحة والشغل الكتير اللى بتعمله وساعات الضر'ب من هريدى بسبب انها بتعلى صوتها عليه او على والدته
بعد مرور عام
وصلت جيجى وهريدى الى قصر عمها سالم وكانت هذه هى المرة الاولى التى تدخله بعد ما حدث
تفاجئ سالم من شكل جيجى
سالم بصدمة : جيجى
كانت جيجى ترتدى عباءة سوداء وشال اسود طويل ولكن لاحظ انتفاخ بطنها
سالم بعطف : تعالى ي بنتى
جريت جيجى عليه وأخدها ف حضنه
جيجى بدموع الندم : سامحنى ي عمى انا عارفة انى غلطتت وغلطتى كبيرة جووى بس انت قلبك كبير وهتسامحنى
سالم بابتسامة : وكمان بقيتى بتتكلمى صعيدى ... انا مسامحك ي بنتى اهم حاجة انك عرفتى غلطتك وندمتى
هريدى : كفياكى بكا عااد مقالك مسامحك
سالم اخده ف حضنه وقال : انا متشكر ي بنى انك غيرت جيجى للأحسن وانك حطتها ف عنيك
هريدى : انت هتوصينى على مرتى ي عمى ...وأكمل بمزاح هى بس عشان حبلة مش بزعلها بس بعد م تولد هعلمها الادب صح
جيجى : لا وعلى اييه انا تعلمته صح قوى قوى ي هريدى ي حبيبى
هريدى : اه بحسب
جيجى بتوتر : امال فين عمار ومرته عشان اعتذرله على اللى حصل
سالم بفرحة : اصل ي ستى نور لسه حامل ف شهورها الاولى الحمد لله بعد م خفت بسبب الحادثة
جيجى كانت عاوزة تسأله ازاى حامل وعمار كان قيلها انه عقيم بس مهتمتش كتير وكمان خافت من هريدى
جيجى : الف مبروك ي عمى فرحتلها من قلبى
سالم : الله يبارك فيكى ي حبيبتى ويقومك انتى كمان بالسلامة
صفاء جات من خلفهم ورحبت بيهم
صفاء : يلا ي بنتى تعالو اتغدو معانا عمار ونور خلاص على وصول
جيجى : خلاص اما يوصلو ي مرات عمى احنا هنستناهم
بعد مرور بعض الوقت
وصل عمار ومعه نور وهما متشابكين الايدى والسعادة باينة على وجوههم
عمار ف الاول م عرفش جيجى
بس لما شاف معها هريدى عرف ان هى
عمار بتفاجئ : جيجى
جيجى بصوت حزين : ايوة جيجى اللى ندمت على اللى عملته وجاية النهاردة تستسمحك انت ومرتك عشان تسامحوها
عمار بص لنور يشوف ردة فعلها لقاها بتبتسمله
نور بطيبة : انا مسمحاكى ي قلبى احنا كلنا بشر وبنغلط وانا شايفة انك اتعلمتى من غلطتك .. وانا سامحتك ي قمر
جريت عليها جيجى وحضنتها
جيجى : انتى طيبة جووى ي نور سامحينى انا غلطت ف حقك كتير انتى وعمار
نور : خلاص ي حبيبتى كفاية اسف والله انا مسمحاكى
جيجى بصت لعمار بندم : وانت ي عمار مسامحنى
عمار ببعض الجمود : طالما سمو الاميرة سامحتك ... ف انا مسامحك
فرحت جيجى من اجل سماع هذا
ونادت عليهم صفاء لاكمال الغداء
وبدأو فى تناول الغداء والهزار فى جو اسرى سعيييد ♥️🙂
تمت. بحمدلله