رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول بقلم رحمه سامي

رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول بقلم رحمه سامي


رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة رحمه سامي رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول

رواية روحي الصغيرة حمزه وروح بقلم رحمه سامي

رواية روحي الصغيرة حمزه وروح كاملة جميع الفصول

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير) 
_بمجرد ما سمعت الجملة دي وانا مش مستوعبة ازاي اهلي عملوا فيا كدا ازاي يبعوني عشان الفلوس هو انا مش بنتهم ولا انا مش انسانه من حقي افهم ولا مش طفلة من حقها تعيش سنها (نسيت اعرفكم بنفسي انا روح 17 سنه قصيرة سيكا وقمحاوية وعيوني عسلي وشعري طويل عايشه مع امي وابويا وعندي اخت اصغر مني) 
الام: يلا يا روح عشان تروحي بيت جوزك
روح: انتي ليه بتعملي فيا كدا هو انا مش بنتك
الام: انا قولت يلا جوزك مستني بره 
روح:...... 
*خرجت روح بدون اي كلمة تاني وركبت مع حمزة العربية وراحت تشوف مستخبيلها اي لسه (حمزة اصغر رجل اعمال 25 سنه طويل وقمر اوي وعنده دقن خفيفه وعيونه عسلي)
حمزة: يلا يا عروسة
روح وهي بتمسح دموعها: حاضر
حمزة: بصي بقي ياقمر انتي انا مليش في الاطفال وحقي هاخده مش هسيبه انت دافع فيكي هههههه لا واهلك وافقوا بي اقل سعر بس انا هصبر عليكي شوية عشان بس متموتيش في ايدي وتجبيلي مصيبة يا قطة انتي ويلا شوفي هتتنيلي تنامي في انهي اوضة وتصحي الساعه 6 تجهزيلي الفطار واخر اوضه فوق مشوفكيش جيتي ناحيتها فاهمه ولا لا
روح بخوف ودموعها علي خدها: فاهمه حاضر
شعر حمزة بنغزة في قلبه ميعرفش سببها: تمام يلا اطلعي نامي
روح: حاضر 
*دخلت حور اول اوضة كانت في وشها وقفلت الباب ونامت علي السرير وفضلت تعيط لحد ما غلبها النوم اما حمزة فدخل اوضة المكتب وطلع يكتب حاجه تقريبا مذكراته وكتب (انتي سبب كل دا كلكوا صنف واحد مفرقتش معاكي وانا كنت طفل صغير انتي ازاي ام انا بكرهك وبكرهكم كلكم ومستحيل انسي اللي عملتيه فيه بكرهك)  وقفل الدفتر بتاعه وريح راسه علي كرسي المكتب وفضل يفتكر... 
فلاش باك... 
حمزة: ماما انتي راحه فين
الام: ابعد عن وشي وانت شبه ابوك كدا
حمزة: ماما متسبنيش ارجوكي
الاب: سبها يا حمزة...روحي لعشيقك وهترجعي ندمانه وهتشوفي
الام: مهما حصل مش هرجعلك كفايه اني مع حبيبي وكويس انك خت ابنك اهو تريحني منه انا بكرهه زي ما بكرهك
حمزة: ماما متقوليش كدا انتي بتحبيني ومش هتسبيني صح
الام: انا بكرهك...وريني بقي هتربيه ازاي
الاب: غوري من هنا
حمزة: ماما متسبنيش يا ماما ارجوكي يا ماما ماما ماما ماما
باك... 
روح: حمزة حمزة حمزة
فاق حمزة علي صوت روح: انتي بتعملي اي هنا عايزة اي
روح: انا اسفه سمعت بتصرخ جيت اشوفك
حمزة: ملكيش دعوة بيا فاهمه 
روح بدموع: حاضر
حمزة وقد بداء ان يهداء: انتي في سنه كام 
روح بحزن: كنت داخله 3 ثانوي
حمزة: تمام جهزي نفسك لانك هترجعي الدراسة تاني انا مراتي مينفعش تكون جاهله (مراتي انا ازاي قولت الكلمة دي يووه يلا مش مشكلة) 
روح بفرحة: بجد يا حمزة هرجع المدرسة تاني
حمزة: ايوة
روح حضنة حمزة من فرحتها وهو حس بشعور غريب
حمزة: روح
روح بخوف: انا اسفه مكنتش اقصد
حمزة: يلا جهزيلي الفطار
روح: حاضر
*فطر حمزة ونزل راح الشركة وساب روح لوحدها في البيت وفجاه جرس الباب رن وفتحت روح وكانت المفاجاه...
يتبع

نهي: هو انتي المدام بقي
روح: ايوة المدام مين حضرتك
نهي: ياروحي طلعتي صغيرة اوي
روح بعصبيه: وانتي مالك كبيرة ولا صغيرة انتي مين
نهي: بصي يا قطة انت جاية اقولك كلمتين بس عشان تبقي فاهمه
روح: خير
نهي: بصي يا حلوة حمزة مش بتاع حب ولا جواز الله اعلم اتجوزك ليه وانتي طفلة بس اكيد في سبب مهم فخلي بالك بقي لانه مش بيرحم
روح: وحضرتك جايه تقوليلي كدا ليه
نهي: لانك قدرتي تعملي اللي مقدرتش عليه رغم اني حبيته يلا سلام ياقطة
روح: في داهيه يا حبيبتي
*فضلت روح قاعده متعصبة وقامت نضفيت البيت وعملت اكل ما هي رغم صغر سنها هي ست بيت شاطرة جدا وجه الليل وحمزة جه لاقها نايمة علي السفرة وشعرها نازل علي عيونها.... 
حمزة: انتي ازاي حلوة وطفلة في نفسك كدا فيكي براءه غريبة اوي بس اكيد في الاخر هتطلعي زايهم هاخد اي من واحده اشتريتها بفلوسي 
روح: بس انا مش زي حد يا استاذ حمزة
اتصدم حمزة: انتي صاحيه
روح: ايوة يا حمزة بيه
حمزة: طب كويس يلا حطي الاكل
روح: عايزة اتكلم معاك الاول
حمزة: طب اخلصي لاني مش فاضي
روح: تمام انا كمان مش فاضيه ومش حابه اتكلم معاك اصلا بص يا استاذ حمزة
حمزة وهو مستغرب: اتفضلي يا ست روح
روح: انا عارفه ان حضرتك اشترتني بفلوسك واني لسه طفلة بس بالعكس انا شوفت كتير خلاني اكبر من سني حضرتك لو اتكرمت تشوفلي شغل عشان اسددلك الفلوس اللي صرفتها عشان تشتريني عشان محدش يبقي ليه خير علي التاني وكمان حضرتك ليك عندي اكلك وشربك وهدومك ممكن تعتبرني احم الخدامة لحد بس ما اسدد فلوسك وغير كدا في حدود في التعامل ياريت متتعدهاش 
حمزة: خلصتي
روح: ايوة يعتبر
حمزة: تمام الاكل يلا
روح: بس انت مرضتش علي كلامي
حمزة: لما تخلصي 3 ثانوي هنزلك في الشركة عندي وغير كدا كله تمام لانك مش مودي خالص بس دا لحد ما تكبري شوية يا قطة ويلا الاكل يا حلوة
روح: تمام
*خلصت حمزة اكل ودخل اوضتها وروح راحت المطبخ وفضلت تعيط لحد ما فجاه اغمي عليا سمع حمزة صوت حاجه وقعت طلع يشوف في اي لاقي روح واقعه علي الارض جري عليها وحاول يفوقها ولكن ما مفيش فايدة شالها وطلع بيها علي المستشفي بسرعه....
حمزة: دكتورة بسرعه
الممرضة: اتفضل هنا والدكتور جاي
حمزة: انا قولت عايزة دكتورة مش دكتور
الممرضة بخوف: حاضر حاضر
الدكتورة: اي اللي حصل
حمزة: معرفش انا لاقيتها واقعه ومش راضية تفوق
الدكتورة: طب اتفضل بره لحد ما اكشف عليها
جه حمزة يخرج لاقي روح ماسكة في ايده: معلش يا دكتورة اكشفيلها وانا معاها
الدكتورة: مش هينفع بعد اذنك اطلع بره
*خرج حمزة وبعد شوية خرجت الدكتورة
الدكتورة: انت ازاي سايبها كدا
حمزة: مالها يا دكتور
الدكتورة: البنت جالها هبوط حاد نتيجة لقلة الاكل والزعل لازم ترتاح وتاكل كويس وتاخد العلاج دا
حمزة: تمام يا دكتورة شكرا ممكن ادخلها
الدكتورة: اتفضل بس متنساش بلاش توتر
حمزة: تمام يا دكتور شكرا ودخل لروح
روح بداءت تفوق: انا فين
حمزة: في المستشفي
روح: ليه اي حصل
حمزة: الهانم مش بتاكل ليه
روح بحزن: وحضرتك كنت سالتني كلت ولا لا
حمزة: اه بداءنا دلع الاطفال
روح بعصبية: انا مش طفلة
حمزة بابتسامة: احلي طفلة والله
روح بكسوف: بتقول اي
حمزة باستيعاب لما قاله: هخرج اشوف الحساب عشان نمشي
روح بضحك: ماشي يا استاذ حمزة
*خرج حمزة ورجع وهنا كانت المفاجاة وجد روح وفي واحد معها ونازلة ضحك وهزار معه..
حمزة بغضب: مين دا ياهانم
روح: دا..
يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حمزة: اي اتخرستي
روح: انت بتزعقلي ليه 
حمزة: متلفيش ودوري انا بس مين دا
شادي: عامل اي يا استاذ حمزة
حمزة: اركن انت علي جانب بس كدا وانتي ردي عليا انا بسال مين دا
روح: دا ابيه شادي
حمزة: ايوة يطلع مين يعني
شادي: ممكن نطلع بره دقيقه يا استاذ حمزة وانا هفهمك كل حاجه
روح بدموع: ابيه متسبنيش لوحدي
شادي: مش هسيبك يا حبيبتي اهدي احنا شوية وجايين تاني اطمني
حمزة بغضب: اتفضل قدامي يا سي شادي
شادي: انت ليه بتتعامل معاها كدا هي متستهلش كل دا علي الاقل راعي انه طفلة
حمزة: انت مالك اصلا وبرضو معرفتش انت تطلع مين يا ابيه شادي
شادي: بص يا استاذ حمزة انا شادي اللي مربي روح من صغرها كانت بتهرب من اهلها وتطلع عندي انا وامي فوق انت متعرفش روح شافت اي في حياتها رغم صغر سنها دا 
حمزة: هتكون شافت اي يعني دي طفلة
شادي: ماظنش حضرتك مهتم تعرف بس برضو هحكيلك يمكن قلبك الحجر دا يلين شوية علي الطفلة دي روح طفلة جميلة من صغرها شايله الهم اتعلمت تشيل المسؤالية من بدري ومعشتش سنها تنضيف وغسيل واكل وشرب ومذاكرة ورغم كل دا مكنتش بتخلص من الضرب والاهانة وتجري تطلع لامي وجسمها كله متعور من الكرباك
حمزة بصدمة: كرباك 
شادي: ايوة متستغربش روح كانت بتضرب يومياً بالكرباك وكل دا لو مثلا نسيت تسخن الاكل او الاكل طلع ناقص ملح او مشطشط شوية او الغسيل طلع مكرمش
حمزة: وليه دا كله وازاي اهلها يعملوا فيها كدا
شادي: ومين قال انهم اهلها
حمزة بصدمة: يعني اي امال مين دوال
شادي: انتي ازاي مفكرتش ان ازاي في اهل يبيعوا بنتهم بالفلوس
حمزة: بتحصل كتير يا شادي عشان كدا مستغربتش بس قولي مين دوال
شادي: الاب ابوها لكن الام تبقي مرات ابوها بس روح متعرفش وهي اللي كانت بتعمل فيها كل دا وهي اللي اقنعت ابوها انها مريضه نفسياً وهي اللي بتضرب نفسها وهي اللي اقنعته يبعهالك عشان قال اي تتستر
حمزة: اي القرف دا بجد وهي ازاي مستحمله كل دا
شادي: روح رغم صغر سنها بس هي قوية اوي واوع تستغرب دا هي اتعلمت دا كله من اللي حصلها ومن قربها لربنا قدرت تستقوي ومفيش حاجه تأثر فيها بسهولة
حمزة: بس
شادي: بس اي يا استاذ حمزة 
حمزة: ولا حاجه يا استاذ شادي واسف علي طرقتي معاك دا لاني مكنتش اعرفك وروح محكتليش عنك
شادي: طب سؤال هو حضرتك حاولت تقعد تتكلم معاها حاولت تسالها عن حياتها حاولت تعرف عنها حاجه 
حمزة:......... 
شادي: بص يا استاذ حمزة روح انت مش هتلاقي زايها ابداً حاول تحافظ عليها ومتخسرهش خليك ليها أب وأخ وصديق وزوج خليك اهلها عوضها عن كل اللي شافته لانها تستاهل التعب لاجلها وصدقني مش هتندم وهتقول شادي قال
حمزة: انا مش عارف اقولك اي بجد
شادي: متقولش وادخل لمراتك هي محتاجك وانا همشي لان عندي شغل وخالي بالك منها كويس
حمزة: ان شاء الله واتشرفت بيك
شادي: الشرف ليا يا استاذ حمزة
*مشي شادي وفضل حمزة قاعد شوية بيفكر مع نفسه (ياتري انتي عايزة مني اي يا روح بس هتعوزي اي وانتي طفلة لسه وشوفتي كتير اكيد محتاجه حنيه وحب وانك تطمني واكون جانبك بس انا بعترف اني خايف يا روح خايف تخذليني خايف اتوجع منك ياروح انا مؤذي جدا والله وعصبيتي وحشه مش عايزاك تجربيها عارفه انا بجد خايف من اي خايف احبك ياروح انا مش عارف انا رايح فين بس ربنا يستر واديني معاكي للاخر لتكسبي قلبي وحبي واحترامي ليكي لتكسبي كرهي ودمارك اللي هيكون علي ايدي والايام هتثبت اذ كنتي زايهم ولا احسن منهم يا روح) وقام حمزة دخل يطمن علي روح واول ما دخل كانت سرحانه... 
حمزة: روح
روح: نعم
حمزة: يلا عشان نروح
روح بقلق: وابيه شادي فين
حمزة بغيرة: مشي عشان عنده شغل وهيبقي يجي تاني
روح: ماشي يلا نروح
حمزة: يلا بينا
*وصلوا الاتنين البيت وروح جت تدخل المطبخ نده عليها... 
حمزة: روح
روح: نعم يا ح... يا استاذ حمزة
حمزة: ممكن تقولي حمزة عادي وبعدين انتي راحه فين
روح: هعملك الاكل اكيد جعان
حمزة: بس انتي تعبانه
روح: انا متعودة وكمان انا تعبانه مش ميته
حمزة: بعد الشر عليك بلاش الكلام دا وادخلي ارتاحي انا هاكل بره
روح: تمام شكرا يا استاذ حمزة
حمزة: قولنا حمزة بس ولا شكر علي واجب ياستي
روح: تمام 
*دخلت روح تصلي وتنام شوية وحمزة افتكر ان كل هدوم روح مش حلوة ومش بتعرف تخرج بيها وكمان محتاجه لبس للمدرسه فقرر ياخدها بكره وينزلوا يجيبوا لبس وخرج هو يخلص شوية شغل ورجع بليل متاخر ودخل يطمن علي روح ولاقها نايمه علي سجادة الصلاة وشالها حطها علي السرير وغطها وفضل يبصلها شوية وخرج وسبها... 
*في نهار يوم جديد ملئ بالمفاجأت... 
صحيت روح: اي الريحه الحلوة دي ونزلت تحت تشوف في اي
حمزة: صباح الخير ياست هانم كل دا نوم
روح بصدمه: انت بتعمل اي
حمزة: طب ردي الصباح
روح: احم صباح النور ممكن اعرف بتعمل اي
حمزة: شايفه اي بعمل فطار
روح: ومصحتنيش ليه طيب
حمزة: عادي انا كنت متعود علي كدا وانتي تعبانه فمش مشكله لو خليتها عليا المرادي
روح: شكرا يا حمزة
*وقطعهم جرس الباب
ترن ترن ترن
روح: هروح اشوف مين
حمزة: تمام متنسيش حجابك
روح بابتسامه: حاضر..... مين حضرتك
الشخص: حمزة موجود يابنتي
روح: ايوة اقوله مين
الشخص: هو عارفني بس نديه
روح: حاضر ثواني
حمزة: مين يا روح..... بصدمة... انت

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح: مين دا يا حمزة
حمزة بغضب: ادخلي انتي جوه
الشخص: ليه يا حمزة مش عايز تعرفها علي عمك
حمزة: انا مليش اعمام انت جاي عايز اي دلوقتي
عمه بخبث: جاي اطمن عليك يابن اخويا الدم عمره ما كان مياه برضو
حمزة بضحك: بجد طب واطمنت اتفضل من غير مطرود بقي
روح: انت بتكلم عمك كدا ليه يا حمزة في اي عيب
عمه بخبث: قوليله يابنتي 
حمزة بزعيق: انا مش قولت ادخلي جوه 
روح بخوف: حاضر حاضر
عمه: بس مين القمر الصغير دا يا ابن اخويا
حمزة بغضب: ميخصكش وانجز وقول جاي ليه من الاخر
عمه: طب حلو انا عايز حقي في ورث اخويا
حمزة: اه اخوك اللي قتلته 
عمه بغضب: انت اتجننت لسه الاوهام دي في دماغك
حمزة: اوهام اي هتضحك علي نفسك انا سمعتك انت وابنك وانتوا بتتكلموا وبتتفقوا انكوا تقتلوا وملحقتش انبه ومش هرحمكم متقلقش كله بوقته
عمه بغضب: معندكش دليل يا يا ابن اخويا وحقي هاخده بالقانون
حمزة: هو انت متعرفش ياعمي مش انا كل الورث بقي ليا بيع وشراء
عمه بغضب: نعم انت بتقول اي ازاي دا يعني
حمزة: يا حرام هو انت متعرفش ان وصية بابا أن كل الاملاك هتبقي ملكي بيع وشراء لما اتجوز
عمه: واستاذ حمزة اللي بيكره الستات هيتجوز ضحكتني يا ابن اخويا والله 
حمزة: اضحك براحتك واه حصل واتجوزت يا عمي
عمه بغضب: ومين المحروسة بقي
حمزة: كانت قدامك من ثواني سوري ملحقتش اعرفك عليها واصلا مستنضفش مراتي تتعرف علي اشكال زيك قتلين قتلة
عمه: رايح تجلبي واحده من الشارع تتمتع بفلوسي انت اتجننت يا حمزة
حمزة بغضب: استاذ حمزة واتفضل بره
عمه: انا همشي بس مش هسكت يا ههههه استاذ حمزة وهتشوف انا هعمل اي كويس اوي
حمزة: متتاخرش ياعمي وخد الباب في ايدك
*خرج عمه وهو شايط وعمل مكالمه وقال للشخص المجهول احنا لازم ننفذ الخطة البديلة يلا انا جاي عشان نتفق علي كل حاجه سلام مؤقت وجلس حمزة ووضع راسه بين ايديه وجت روح تطمن عليه... 
روح: حمزة انت كويس
حمزة:........ 
روح: حمزة ممكن ترد عليا
حمزة: سبيني لوحدي دلوقتي ياروح
روح: لا مش هسيبك حته لو ضربتني مش هسيبك انا معاك
حمزة: ابعد عني بقول وزقها ووقعت علي دماغها وفضلت تنزف واتنفض حمزة وجري عليها...روح انتي كويسه انا اسف مكنتش اقصد والله
روح بفزع: حمزة دا دا دا دم ياحمزة 
حمزة: اهدي يا روح مفيش حاجه اهدي وهنضفلك الجرح دا صغير اهو
روح بدموع: انا بخاف من الدم اوي امسحه بسرعه يا حمزة بسرعه
حمزة: طب اهدي يا طفلتي همسحه اهو
روح:....... 
حمزة: خلاص اهو ياستي خلصت
روح: شكرا
حمزة: العفو ياطفلتي
روح: اي طفلتي دي انا كبيرة
حمزة بضحك: طيب ياست الكبيرة انت هدخل المكتب
روح وهي بتمسك ايده: حمزة
حمزة باستغراب: عايزة اي ياروح
روح: ممكن تقعد شوية
حمزة: اديني قعدت يا ستي عايزة اي
روح: ممكن اعرف مالك وليه قابلت عمك كدا وهو عملك اي عشان تكره كدا
حمزة وبداءت ملامحه تتغير للغضب والحزن: مش عايز اتكلم في الموضوع دا
روح: بس انا عايزة اسمعك
حمزة: ياااااه اول مره حد يكون عايز يسمعني ويهتم بيا 
روح: طب اتفضل ياسيدي اديني سمعاك اتكلم وصدعني يابرنس
حمزة برفع حجبه: برنس اي يا بت الفاظك دي
روح: عادي يا سطي يلا احكي بقي
حمزة: برنس ويا سطي ربنا يستر
روح: طب احكي بقي
حمزة: عايزة تسمعيني بجد
روح: جداً
حمزة: كان عندي 15 سنه وكنت طفل انطوائي اوي مكنتش بحب اختلط بحد ولا العب ولا اهزار ولا اي حاجه بس بحب القراءة جدا كنت بضيع وقتي كله في القراءة وازود معرفة كنت طفل عندي معلومات علي كل حاجه تتخيليها وفي يوم بابا جتله سفرية ضرورية وكان لازم يسافر ومكنش عايز يسبني لوحدي ولان شغله كان هيتأثر لو مسافرش قرر يسبني عند عمي اللي شوفتيه دا روحت وقعدت عنده وجهزلي اوضه اقعد فيها وبابا سافر وكنت زهقان نزلت اجيب كتاب من مكتبة عمي لاقيته هو وابنه اللي عنده 20 سنه جوه بيتكلموا كنت هطلع لولا اني سمعت... 
فلاش باك... 
العم: لازم نخلص منه يا حاتم
حاتم: طب وحمزة
العم: متقلقش انا بوظت فرامل العربية وزمان اخويا الله يرحمه بيقابل رب كريم وحمزة اهو طفل هنرميه في اي مدرسة داخليه ونتمتع احنا بالورث كله
حاتم: الله عليك يابابا افكارك جهنمية
العم: امال انت فاكر اي 
*طلعت اجري علي فوق وحاولت اتصل بي بابا كتير بس هو مكنش بيرد وانا مش عارف اعمل اي نزلت وقررت اروح القسم واحكي للظابط اللي سمعته ونزلت علي السلم وفجاه رن التلفون وعمي رد وجه خبر موت بابا وانا اتهمت عمي بكل اللي سمعته بس محدش صدقني وقالوا اني بعمل كدا من الصدمة وكانوا هيودوني مستشفي للامراض العقلية بس انا قررت اسكت عشان اعرف انتقم لموت بابا وساعتها عمي دخلني مدرسة داخليه واول ما اتخرجت وبقي عندي 21 سنه خرجت وطالبت بكل املاكي وطبعا حاولوا كتير يخلصوا مني بس انا كنت اذكي منهم وكانت بتيجي سليمه وخلال اربع سنين قدرت اني اكون اصغر راجل اعمال في الشرق الاوسط ولما حاولوا يطلبوا بنصيبهم في الورث عرفت وصية بابا واني لازم اتجوز عشان ميكنش ليهم نصيب وعشان كدا اتجوزتك ياروح... 
روح قامت وخدت حمزة في حضنها وفضلت تعيط علي عياطه... 
روح: انا اسفه ليك يا حمزة اهداء متعيطش عشان خاطري انا معاك اهو وكل حاجه هتبقي كويسه متقلقش اطمن
حمزة: انا تعبان اوي يا روح فعلا تعبان مبقاش ليا حد انا مش جبروت ولا الكلام دا انا بقيت كدا من اللي شوفته والله نفسي افرح واضحك زب غيري 
روح: هنعمل كل دا سوي متقلقش بدام روح معاك هنعمل كل اللي نفسك فيها بس بلاش تعيط عشان خاطر روح
حمزة: شكرا ياروح انك سمعتيني شيلتي شوية حمل من عليا بجد شكرا
روح وقد استوعبت انها في حضنه: احم لا شكر علي واجب يا حمزة
حمزة وقد فاق هو الاخر: احم انا اسف اي دا انتي بتعيطي ليه
روح: عشان حمزة بيعيط روح عيطت
حمزة بضحك: وعشان عيط تعيطي انتي كمان يا عبيطة
روح: انا مش عبيطة
حمزة بضحك: طفلة والله طفلة
روح: طب انا جعانه
حمزة: طيب يلا هناكل ونام عشان بكره هنخرج
روح بفرحة: الله بجد هنروح فين
حمزة: هنروح نجيب لطفلتي هدوم كتير ولبس للمدرسة 
روح: الله بقي شكرا يا حمزة وحضنته
حمزة: احم العفو يا طفلتي
روح وقد استوعبت ما فعلته: اسفه بس هي من الفرحة بس
حمزة بضحك: ولا يهمك بس كدا مرتين في نفس اليوم متتعوديش علي كدا يا قطة انا عارف اني مش بتقوم بس مش كدا
روح بكسوف: انت رخم والله 
حمزة: طب يلا نجيب الاكل بقي جعان
روح: حاضر يلا
*خلصوا الاكل وذهب كل واحد لغرفته عند روح (ازاي في كدا ازاي عم يعمل كدا في اخوه وابن اخوه انت طيب اوي يا حمزة انا مش هزعل منك تاني الله عليك وانت بتقول طفلتي بتختفني ياحمزة شكلي هقع فيك بجد ولا اي) وقد صليت وذهبت للنوم...اما عند حمزة (انا ازاي حكيتلها ازاي اتكلمت معاها لا وبقيت اقولها يا طفلتي ما هي طفلة اعمل اي شكلي هتوقعيني ياست روح) وقد ذهب للنوم هو الاخر... 
*وفي صباح يوم جديد.... 
حمزة: يلا يا روح بقي كل دا بتلبسي
روح: خلصت اهو ياحمزة يلا بينا
*وقد نظر حمزة اليها باعجاب واخذها وذهبوا إلي اقرب مول ووفضلوا يلفوا لحد ما اشتري كل اللي روح محتاجه ووصلوا عند محل ورفضت روح دخول حمزة معاها... 
حمزة: ازاي يعني مش هدخل معاكي
روح بكسوف: مش هينفع يا حمزة تدخل معايا بقي
حمزة: ياروح انا خايف عليكي طب خدي الحرس معاكي
روح باندفاع: يعني انا رفضت دخول جوزي واوفق علي الحرس
حمزة بغمزة: طب ما اجي معاكي زؤقي حلو يا قطة
روح بكسوف: انت قليل الادب
حمزة بضحك: طب متتاخريش
روح: حاضر
*وبعد قليل من الوقت... 
ترن ترن ترن
حمزة: الو مين
روح: الحقني يا حمزة
حمزة بفزع: روح انتي فين
شخص مجهول: اي يا بطل مش عارف تحمي مراتك
حمزة: لو قربتلها مش هرحمك
شخص مجهول: يبقي تنفذ كل المطلوب يا بطل
حمزة: هنفذ بس متقربش ليها
شخص مجهول: تمام يا بطل اسمعني كويس...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
*وصل حمزة المكان المتفق عليه وفضل مستني الشخص يظهر هو وروح وفجاه رفع حد عليه المسدس وقاله يدخل المصنع المهجور ودخل حمزة وشاف روح مربوطه... 
حمزة: انتوا ازاي ربطنها كدا فكوها حالا
الشخص: مستعجل ليه يا بطل اصبر
حمزة: انت مين وبتعمل كل دا ليه
الشخص: ميخصكش السبب... جبت اللي طلبته منك
حمزة: مش هتاخد ولا جنيه غير لما روح تكون معايا
الشخص: لا ذكي... سبوها تروحلوا وهاتوا الفلوس
*وفجاه الحكومة هجمت علي المكان واشتغل ضرب النار واتمسك الكل بس الشخص المجهول اختفي وروح اغمي عليها شالها حمزة وطلع علي المستشفي عشان يطمن عليها وبعد ساعات فاقت روح وفضلت تعيط جري عليها حمزة.. 
حمزة: اهدي يا طفلتي انا جانبك مفيش اي حاجه اهدي احنا سوي
روح: انا اسفه يا حمزة كنت ممكن تموت النهارده بسببي
حمزة: عشان تسمعي الكلام بعد كدا 
روح: انا اسفه
حمزة: من هنا ورايح مش هتروحي مكان لوحدك مفهوم
روح: حاضر
حمزة: شاطرة
روح: ممكن نروح
حمزة: حاضر هشوف الحساب واجي تكوني جهزتي
روح: حاضر
*دفع حمزة الحساب وانطلقوا إلي البيت وفي نفسها قال لازم اعرف مين اللي خطفك يا روح مش هسيبك حقك ابداً وهندمه علي كل دمعه نزلت منك أما روح كانت في مكان تاني خالص وسرحانه قطعها حمزة.... 
حمزة: روح روح روح
روح: نعم يا حمزة في اي احنا لسه موصلناش
حمزة: كنت عايز اسالك هو انتي مشفتيش شكل اللي خطفك
روح بتوتر: لا لا يا حمزة وياريت خلاص نقفل الموضوع دا
حمزة باستغراب: مالك اتوترتي كدا ليه
روح: مفيش انا بس تعبانه
حمزة: متاكده يا روح انك مشفتيش شكله
روح بزعيق: ايوة يا حمزة مشفتش شكله وكفايه بقي اسئلة في الموضوع دا واقفله خالص
حمزة: تمام (انا عارف انك تعرفيه بس عايز اعرف بتحميه ليه ومخبية اي عني يا روح هعرف اكيد) 
حمزة: يلا يا روح احنا وصلنا ادخلي ارتاحي
روح: وانت مش هتدخل
حمزة: انا ورايا مشوار صغير هخلصه واجي ومتقلقيش الحرس موجودين اهم
روح بخوف: هتتاخر
حمزة: لا متقلقيش ادخلي ارتاحي يلا
روح بحزن: حاضر
روح: حمزة
حمزة: نعم
روح: خالي بالك من نفسك
حمزة بابتسامة: حاضر
*دخلت روح اوضتها ونامت علي سريرها وفضلت تعيط كتير اوي لحد ما نامت علي نفسها...أما حمزة فهو راح القسم عشان يشوف اي حصل ومين اللي حاول يخطف روح... 
حمزة: عملت اي يا حضرة الظابط
الظابط: محدش شاف وش الرئيس بتاعهم يا حمزة بيه
حمزة: يعني اي حق مراتي ضاع
الظابط: متقلقش حضرتك احنا هنعمل كل اللي نقدر عليه وان شاء الله هنعرفه قريب
حمزة: ياريت معاك يومين وتجبلي الزباله دا
الظابط: تمام
حمزة: عن اذنك
الظابط: اتفضل
*فضل يلف حمزة بالعربية واول ما تعب قرر يرجع البيت يطمن علي روح ويرتاح شوية واول ما وصل وكان هيدخل اوضة روح بس سمع... 
روح: ليه كل دا انا عملتلك اي عشان تعملي فيا كدا دا انا بحبك والله وكنت بتمني رضاكي دايما...
حمزة: في نفسه مستحيل دي مرات ابوها اللي روح فكراها امها
روح: انطقي ليه عملتي فيا كدا ليه مش بتحبيني قوليلي عملتلك اي انطقي ردي عليا (وفضلت تكسر في كل حاجه حواليها) 
الام: عايزة تعرفي انا هحكيلك كل حاجه.... 
*قبل 20 سنه اتعرفت علي ابوكي كان راجل جميل اوي وحنين بغباء مشفتش زايه حبيته اوي كونا سوي في الكلية كنت بعمل المستحيل عشان يشفني كنت بحضركل المحاضرات واسجلها وابعتهاله واشرحله كل اللي مش فاهمه كنت معه خطوة بخطوة وفضلت سنتين علي الحال دا انا بحبه وشايفه كل دنيتي وهو شايفني مجرد صديقة وبس وكملت لما امك ظهرت ايوة انا مش امك انا بس ربيتك المهم لما ظهرت امك ضحكت علي ابوكي واتجوزته وفضلت تصرف في فلوسه لحد ما فلس وقررت تسيبه بس ساعتها عرفت انها حامل فيكي ابوكي حبسها لحد ما تولد وساعتها لو عايزة تمشي مع السلامه وجه يوم ولدتك وبعد ما اتولدتي روحت انا وابوكي نجيب حاجات من البيت ما انا وهو فضلنا صحاب قريبين اوي ولما رجعنا المستشفي عرفنا ان امك هربت وسبتك وكنتي لسه حتة لحمه حمراء ابوكي تعب وفضل في العناية شهر وانا اهتميت بيكي ولما فاق عرضته عليه نتجوز عشانك وهو مرفضش وقولت دي فرصتي عشان افوز بحب حياتي بس للاسف فضل ابوكي شايفني صديقته وبس محاولش يقرب مني ولما جبت اخري وسالته ليه بيعمل فيا كدا قالي مش قادر اشوف غيرها وبحبها ويمكن تندم وترجع وكسر قلبي مية حته وبعد تلت سنين عرفنا انها ماتت محروقة في الكبارية اللي اشتغلت فيه ورغم كدا ابوكي فضل رفضني وقالي انه متجوزني عشانك وبس ولو عايزة امشي مش هيمنعني قولت هفضل يمكن يحبني بس محصلش وكان كل حبه ليكي انتي لحد ما كرهتك زي ما كنت بكره امك علي اللي عملته في ابوكي مش عشان خدته مني وحاولت اكره فيكي بس معرفتش وفضل يحبك ويهتم بيكي وانا ولا اكني موجوده نفسي اعرف ليه انا ناقصه اي دا انا حبيته اكتر من نفسي ضحيت بحياتي وبعمري عشانه وعشان يبقي مرتاح ومبسوط ليه محبنيش ليه عايزة تعرفي ليه خطفتك عشان احرق قلبه عليكي كنتي هتموتي في ايدي بس جه سي حمزة وخدك وانقذك مني واتجوزك وحته لما خطفتك جه وانقذك مني سامحيني يا روح بس انتي لازم تموتي عشان ابوكي يشفني ويقرر يقرب مني عشان اجبله طفل يعوضه عنك..... 
روح بعياط: ماما انتي هتعملي اي
الام: لازم تموتي يا روح عشان انا اعيش
روح: بس انا مقولتش لحد انك خطفتيني ليه بتعملي فيا كدا انا بحبك انتي امي
الام: ودي احسن حاجه عشان اعرف اعيش وميكنش عليا شوبها
روح: ماما سبيني
الام بخنق روح: لازم تموتي لازم 
حمزة باندفاع: ابعدي عنها انتي مريضه
الام بصدمه: ح.. حمزة
حمزة: ايوة حمزة انا سمعت كل حاجه وسجلتها ومش هرحمك 
الام: يبقي هتموتوا سوي (تقوم باخراج المسدس) 
روح: لا يا ماما بلاش حمزة عشان خاطري
حمزة: سبيها يا روح...وريني هتعملي اي
الام: متقربش يا حمزة هقتلك
حمزة: يلا اضربي مستنية اي 
روح: حمزة
*فجاة النور اطفئ واضرب النار ومفيش صوت طلع والنور رجع وكانت المفاجاه......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح: بابا
حمزة: عمي
الام: لا مستحيل
جريت روح علي ابوها: بابا قوم ليه عملت كدا شوفتي عملتي اي في بابا هيموت بسببك 
حمزة: اهدي يا روح هطلب الاسعاف وهيبقي كويس
روح بدموع: بسرعه يا حمزة
الام: روح انا... 
روح: ابعدي عني وعن ابويا كفاية لحد كدا انتي اي مبتحسيش 
الام: انا مكنش قصدي انا عملت كل دا عشان بحبه
روح: بتحبيه اهو حبك هيموته ولو حصله حاجه مش هرحمك فاهمه
الاب: روح يا بنتي سامحيها انا سبب كل دا مكنش ينفع اجي عليها كدا بس غصب عني كنت خايف عليكي كنت خايف لو خلفنا عيال تنساكي وتهتم بعيالها بس انا اسف وانتي يا حبيبتي 
الام بدموع: حبيبتك
الاب:ايوة طبعا حبيبتي انا حبيتك جداً بس خوفي علي بنتي كان اقوي من حبي ليكي وانتي عرفاني مبعرفش اظهر حبي سامحيني
روح بدموع: بس يا بابا كفاية كلام انت هتبقي كويس ان شاء الله
الام بدموع: سامحيني يا بنتي وانت كمان سامحني انا اسفه والله
حمزة: يلا يا روح الاسعاف جت
*وراحوا كلهم المستشفي ودخل ابو روح العمليات فوراً وكله كان قاعد بيعيط وبيدعيله يقوم بالسلامه وحمزة حضن روح وبيحاول يهديها وخرج الدكتور وجريوا عليه...
روح بدموع ولهفة: دكتور طمني علي بابا هو كويس صح
الدكتور: احنا عملنا كل اللي علينا والباقي علي ربنا انتوا بس ادعولوا يعدوا ال 24 ساعه دوال علي خير وساعتها نقدر نطمن وننقله اوضة عادية
حمزة: شكرا يا دكتور
الام بدموع: روح
روح بتعيط ومفيش رد:........ 
الام بدموع: انا اسفه يا بنتي
روح بانهيار: بنتي انتي عارف معني الكلمة دي الاول ولا بتقوليها وخلاص تقدري تقوليلي امتا حسستيني اني بنتك طب امتا عاملتيني علي الاساس دا طب امتا خدتيني في حضنك وطبطبتي عليا ولا مره طبعا انتي كنتي دايما تزعقيلي وتعمليني اني خدامه عندك وتضربيني شايفه جسمي كله عامل ازاي من ضربك ليا بالكربك طب شايفه دي لما وقعتيني وايدي اتفتحت من الترابيزة ولا فاكره لما كنتي بتقعديني بالايام من غير اكل ولا فاكرة دموعي اللي مكنتش بتنشف بسببك وكنت اقول معلش دي مهما كانت امي وبتحبني هههههه امي قال امي قال لا وفي الاخر خطفتيني وحاولتي تموتيني ومهدتيش علي كدا جيتي وحاولتي تموتيني تاني وفي الاخر بابا بين الحياه والموت بسببك انتي وبسبب انانيتك انا مستحيل اسامحك
الام بدموع: انا اسفه سامحيني وقولي لابوكي يسامحني انا همشي ومش هتشوفيني تاني 
روح: يفضل تمشي فعلا واحمدي ربنا اني مبلغتش عنك
الام: شكرا وحاولي تسامحيني يا بنتي
*مشيت ام روح وعدي 24 ساعه وابوها صحته اتحسنت وعدي مرحلة الخطر واتنقل اوضة عادية ودخلت روح تطمن عليه... 
روح: بابا طمني عليك انت كويس
الاب: الحمدالله يا بنتي متخفيش
روح بدموع: الحمدالله يا بابا  كنت خايفه اخسرك
الاب: بس بقي بلاش دموع يا روح قلب بابا
روح: بس ليه خبيت عليا الحقيقه كان لازم اعرف يا بابا
الاب: مكنتش حابب تكرهي امك يا بنتي ودا عدي وفات وهي دلوقتي عند الاحسن مني ومنك وميجوزش عليها غير الرحمه
روح: الله يرحمها
الاب: امال فين امك يا بنتي
روح: مشيت يا بابا
الاب: ازاي تسبيها تمشي يا روح
روح: عايزها تفضل بعد كل دا يا بابا
الاب: ايوة يا بنتي دي ملهش غيري وانا السبب في كل دا هي زي اي ست نفسها تفرح وتخلف وتبقي ام لحته منها وانا حرمتها منك كدا
روح: معرفش بقي هي مشيت وانا كنت متعصبه وخايفه عليك
الاب: ياتري راحت فين دلوقتي بس
حمزة: متقلقش يا عمي طنط هنا في المستشفي عملت حدثة
روح وابوها في صدمة: حدثة 
حمزة: ايوة ياروح لما خرجت امبارح من المستشفي عربية خبطتها وهي في الاوضه اللي جانبنا جت سليمه شوية كدمات بس
الاب: لازم اقوم اطمن عليها خدني عندها يابني
حمزة: مش هينفع يا عمي عشان العملية بتاعك 
الاب: طب روحي انتي يا روح اطمني عليها
روح: حاضر يا بابا
الام: روح
روح: ارتاحي يا ماما
الام بدموع: ماما
روح بدموع: ايوة طبعا ماما
الام: يعني سامحتيني يا بنتي
روح: وانا اقدر ازعل منك برضو يا ست الكل
الام تقوم بحتضنها: يا حبيبتي يا بنتي ربنا يخليكي ليا يارب مش عارفه اقولك اي انا فعلا اسفه
روح: خلاص يا ماما خليني ننسي اللي فات ويلا تعالي بابا فاق وعايز يطمن عليكي
الام: يلا يت حبيبتي
الاب: كدا يا ام روح افوق ومتكونيش جانبي
الام: انا اسفه يا حبيبي سامحني
الاب: مسامحك يا ام روح دا انتي الغالية
روح: اي يا حج هغير انا كدا
الاب: بس يا لمضة
روح: ماشي يا حج يا غالي يا كبير
دخل الدكتور: حاسس بي اي دلوقتي
الاب: وجع بسيط بس الحمدالله
الدكتور: لا عال خالص 
الاب: طب اقدر اخرج امتا يا دكتور
الدكتور: تقدر تخرج بكره بس بلاش اي مجهود تمام وتمشي علي العلاج دا
الاب: تمام يا دكتور
الدكتور: حمدالله علي السلامه يا بطل
الاب: الله يسلمك يا دكتور
روح: بابا امال حمزة راح فين
الاب: جاله تلفون ضروري وخرج يا بنتي وقالي اقولك ان السواق تحت هيروحك
روح: تمام يا بابا همشي دلوقتي وهجيلك بكره
الام: بكره اي يا حلوة دا اول يوم مدرسه 
روح: يوه كنت ناسية والله يا ماما خلاص يا حجوج هخلص واجي اطمن عليك في البيت
الاب: ماشي يا حبيبتي خالي بالك من نفسك
روح: اشطا يا حج يا غالي يا كبير
الام: خالي بالك من نفسك يا بنتي
روح وهي بتحضنها: حاضر يا ماما بس مليش دعوة عايزة بكره اكل محشي من ايدك الحلوين
الام: بس كدا من عنيا يا قمري
روح: يلا سلام يا حلوين
*وصلت روح البيت ودخلت ملقتش حمزة قررت تعمل اكل وتقعد تستناه عشان تشكره وياكلوا سوي.... وصل حمزة متاخر ودخل لاقي روح نايمه علي السفرة راح يصحيها... 
حمزة: روح روح
روح: سبني شوية بس يا حمزة الله
حمزة: قومي انتي اي منيمك كدا
روح بنوم: ما انت اللي اتاخرت وانا كنت مستنياك اعمل اي يعني
حمزة: طب يلا علي اوضتك عشان في مدرسة الصبح 
روح: لا اما ناكل الاول انا عملت اكل ومكلتش ومستنياك
حمزة: طب يلا بسرعه عشان تلحقي تنامي
روح بفرحة: حاضر ثواني ويكون الاكل قدامك
حمزة بضحك: والله طفلة
روح: سمعتك علي فكره
حمزة: يلا يا بت احسن اسيبك واطلع انام
روح: لا خلاص بسرعه اهو
*وضعت روح الاكل علي السفرة وقعدت عشان تاكل معه... 
حمزة: اخلصي 
روح: نعم
حمزة: قولي عايزة تقولي اي يا روح انجزي
روح: بص انا كنت عايزة اشكرك علي اللي عملته معايا انا وبابا
حمزة: مفيش داعي للشكر ويلا خلصي اكل واطلعي نامي بكره يومك طويل
روح: انت ليه كدا يا حمزة
حمزة برفع حجبه: كدا ازاي يعني
روح بدموع: يعني ساعات تبقي كويس وحنين وابقي مطمنه وانا معاك وساعات تانيه بتكون شرير وبخاف منك ليه مش ثابت علي حال 
حمزة ببرود: اوعي تكوني بداءتي تحبيني يا قطه لا فوقي كدا دا انا شاريكي بفلوسي ومش عشان انقذتك انتي وابوكي ابقي حبيتك لا دا بس شفقة مني فاهمه
روح بدموع: انا بكرهك يا حمزة بكرهك...(وسابت الاكل وطلعت تجري علي اوضتها وفضلت تعيط لحد ما نامت) 
حمزة:(انا غبي ليه قولتلها كدا بس لازم تفوق مش عايزها تتعلق بيا ولا اتعلق بيها مش هيجيلها غير الاذي وبس ويمكن في الاخر تطلع زايهم لا يا روح مش هحبك انتي فاهمه مش هحبك وطلع دخل اوضته ونام) 
*في صباح يوم جديد يحمل الكثير من الاحداث صحيت روح ولبست هدوم المدرسة ونزلت خليت السواق يوصلها من غير ما تقابل حمزة ولا تفطر ووصلت المدرسة.... اما حمزة فصحي ملاقش روح وسال عليها عرف انها راحت المدرسة وانها مفطرتش ولبس ونزل هو كمان من غير فطار وراح الشركة.... 
*عند روح.... 
نغم: هاي انا نغم
روح بابتسامه: هاي وانا روح
نغم: اسمك حلو اوي يا روح
روح: وانتي اسمك احلي يا نغم
نغم: انتي جديده هنا انا اول مره اشوفك
روح: ايوة لسه منقوله جديد
نغم: نورتي المدرسة يا قمر احنا اكيد هنبقي صحاب
روح: اكيد يا حبيبتي
نغم: اي رايك بعد المدرسة تيجي معايا البيت اعرفك علي ماما ونذاكر سوي وتتغدي معايا بالمره
روح بتفكير: انا كدا ممكن اغيظ حمزة اشطا.... تمام يا نغومه مفيش مشكله
نغم: مش هتتصلي باهلك تعرفيهم
روح وافتكرت ان معهاش تلفون: اه اصل تلفوني بيتصلح مش مهم هبقي اعرفهم لما ارجع
نغم: ماشي يا قمر
روح: ركزي بقي المستر دخل اهو
نغم: حاضر 
*اما عند حمزة حضر الاجتماعات بتاعته ودخل مكتبه يشرب فنجان القهوة المعتاد عليه دخل عليه صديق عمره... 
زياد: مالك يا حمزة مش عجبني
حمزة: من غير وش كتير انا اتجوزت
زياد بصدمة: نعم يا حبيبي ات اي اتجوزت
حمزة ببرود: ايوة يا زياد
زياد: ومين دي اللي قدرت توقع حمزة بيه
حمزة بحب: طفلة عندها 17 سنه
زياد بضحك: لا ضحكتني انت بتتكلم جد يا صحبي
حمزة: امال بهزار يعني ما انت عارف مش بحب الهزار وبالذات في المواضيع دي
زياد: طب ازاي احكيلي
حمزة:........... بس يا سيدي ودا كل اللي حصل
زياد: انت حبيتها يا صحبي
حمزة بغضب: انا محبتش حد ومش هحب حد
زياد: بطل مقوحه بقي مش كلهم زي بعض
حمزة: اقفا السيرة دي يا زياد
زياد: حاضر يا صحبي
حمزة: هي الساعه كام
زياد: 2 ليه
حمزة: زمنها خلصت المدرسة هتصل اشوفها فين يوووه
زياد: في اي تاني
حمزة: انا نسيت اجبلها تلفون
زياد: طب كلم السواق
حمزة: ايوة صح... الو... نعم ازاي يعني.... ومتصلتش بيا ليه يا غبي.... وليه ممشيتش وراها مش قولتلك متسبهش خالص.... طب اقفل يازفت حسابي معاك بعدين
زياد: في اي
حمزة بغضب: الهانم مشيت مع واحده اتعرفت عليها في المدرسة ومخدتش الحرس ولا السواق معاها
زياد: وفيها اي اهدي وشوية وهتلاقيها روحت
حمزة بغضب: طب يلا خليني نشوف شغلنا
*خلص حمزة شغل ورجع البيت والصدمة انه ملاقش روح وفضل مستنيها وفجاه شافها نازله من عربية واحد وبتضحك وتهزار معاه ودخلت البيت... 
حمزة: ما بدري يا هانم كنتي فضلتي عنده النهارده
روح: انت بتقول اي يا حمزة
حمزة: بقول اي طلعتي في الاخر زايهم كلكم واحد (وضربها بالقلم) 
روح وقعت علي الارض وبتعيط: يا حمزة افهم
حمزةٰ بغضب يمسك شعرها: افهم اي بتقولي عند صحبتك وانتي كنتي معه يا........ 
روح بدموع: سيب شعري يا حمزة 
حمزة: مش هسيبك انا هربيكي وحقي هاخده منك دلوقتي ما انتي طلعتي مقضيها
روح بدموع وخوف: حمزة بالله عليك انت هتعمل لا يا حمزة ارجوك
حمزة والغضب عميه: اسكتي يا....... حقي وهاخده اشمعنا هو وانا اللي بقول طفلة انا هوريكي
*وانقض عليها زي ما الحيوان المفترس بينقض علي فرسته وروح تصرخ وهو لا يهتم لامره ولكن كانت الصدمه لحمزة انها كانت عذراء ولكنه لم يبالي واكمل ما بداه ولم يرحم طفولتها ولا دموعها وصرخها وبعد ما انتهاء منها ذهب إلي الحمام وتركها ملقي علي السرير وجميع ملابسها مقطعه ولا يملها سوي الدم فقط ولكن لا يوجد بها حركه وخرج حمزة وقالها....
حمزة: قومي يا قطة ملحقش ياخد غرضه منك طلعتي ذكية بس دلوقتي اهو بقي سهل بس وريني هيقربلك ازاي برضو
روح:......... لا يوجد رد
حمزة: اي القط كل لسانك 
روح:...... مفيش رد
حمزة بقلق جري عليها: روح روح قومي (بص لاقي السرير كله دم وجسمها كل متعور ودموعها منشفتش علي وشها وندم علي ما فعله ولكن ماذا سيفعل الندم شالها وجري بيها علي المستشي...)
حمزة:دكتورة بسرعه
الدكتورة: اي دا مين عمل فيها كدا دخلوها الاوضة بسرعه
حمزة: طمنيني عليها يا دكتورة
الدكتورة: اطلع بره دلوقتي لو سمحت
*وبعد القليل من الوقت خرجت الدكتورة....
حمزة: ها يا دكتورة طمنيني عليها
الدكتورة: انت تبقي مين
حمزة بتردد: جوزها 
الدكتورة بأسف:للاسف المدام اتعرضت لاغتصاب شديد أدي إلي نزيف مع بعض الكدمات في جسمها ولازم اعمل محضر
حمزة بندم: مفيش داعي للمحضر يا دكتورة
الدكتورة: مش هينفع دي حالة اغتصاب
حمزة بغضب: وانا قولت مفيش داعي احسنلك عشان ميتقطعش عيشك فاهمه
الدكتورة بتوتر: تمام
حمزة: اقدر ادخلها
الدكتورة: هي لسه مفاقتش بس تقدر تدخل
حمزة: تمام
*دخل حمزة لروح وجدها نائمة وملامحها كله خوف وألم ودموعها ليه بتنزل حته وهي نايمه وفضل يلوم في نفسه واتكلم (انا اسف معرفش عملت كدا ازاي بس هما السبب شفتهم فيكي مكنتش قادر وانا شايفك مع راجل تاني سامحيني يا روح انا بجد اسف انا مش هزعلك تاني ابداً خلاص بس كان لازم تفهميني مين دا بس انا اللي غبي ومدتكيش فرصة تتكلمي انا اسف يا طفلتي عارف ان اسفي مش هيعمل حاجه بس انا هعوضك وايدي اللي علي وشك دي مش هتتمد عليكي تاني يا طفلتي سامحيني)
*تاني يوم صحيت روح ولاقيت حمزة نايم وماسك ايديها شديتها بانفعال وصحي حمزة مخوض....
حمزة: روح يا حبيبتي طمنيني عليكي انتي كويسه انا اسفه والله سامحيني مش هعمل كدا تاني ولا ايدي هتتمد عليكي تاني يا طفلتي وهسمعك بعد كدا حقك عليا يا روح ارجوكي سامحيني وردي عليا زعقي قولي اي حاجه يس متفضليش ساكته كدا انا ندمان والله وعايزاك تسامحيني وبس بصيلي يا طفلتي انا اسف...
*فضلت روح مبتردش علي حمزة لحد ما هو زعق وهي عيطت وحصل اللي محدش يتوقعه....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حمزة قام ومسكها من ايدها: روح ردي عليا
روح بدموع:........بتحاول ترد بس مش قادرة
حمزة بفزع: دكتورة يا دكتورة
الدكتورة: خير يا حمزة بيه في اي
حمزة: روح مش بترد عليا بتحاول تتكلم بس مش عارفة
الدكتورة: تمام ممكن من فضلك تخرج عشان اكشف عليها
حمزة: لا مش هخرج غير لما روح تتكلم دلوقتي
الدكتورة: تمام
حمزة: ها يا دكتورة في اي
الدكتورة: ممكن تيجي معايا بره شوية
حمزة: تمام
الدكتورة: حمزة بيه مدام روح اتعرضت لاغتصاب شديد اوي ودا عملها صدمه كبيرة وخلاها تفقد القدرة علي النطق 
حمزة بصدمة: يعني اي.... روح مش هتتكلم تاني
الدكتورة: لا اكيد هتتكلم بس هتحتاج دكتور نفسي تتابع معه لان حالتها النفسية مدمرة ودا طبيعي في حالتها دي
حمزة: تمام يا دكتور انا اقدر اخد روح امتا
الدكتورة: بكره ان شاء الله بس يستحسن تستعجل موضوع الدكتور النفسي دا وياريت تخليها تغير جوه تسافر لمكان هادي اهو يريح اعصابها شوية
حمزة: تمام يا دكتور شكرا
*دخل حمزة لروح ومسك ايدها وهي حاولت تشيلها بس مقدرتش كان ماسكها جامد... 
حمزة: اهدي يا روح انا مش هعملك حاجه ومتقلقيش هتقدري تتكلمي قريب
روح بدموع:...... 
حمزة: بصي خدي الورقة والقلم دوال واي حاجه عايزة تقوليها اكتبيها علي طول
روح وهي بتكتب: انا عايزة اطلق
حمزة بصدمة: انتي بتقولي اي يا روح لا مستحيل مش هطلقك
روح: وانا عايزة اطلق يا حمزة مش عايزة اعيش معاك ولا طايقة ابص في وشك 
حمزة: اديني فرصة يا روح ارجوكي انا اسف
روح بدموع: وانا مش عايزة منك حاجه غير انك تطلقني
حمزة: طيب يا روح بس مفيش طلاق لحد ما ترجعي تتكلمي وتخلصي 3 ثانوي
روح اكتفت بالسكوت
حمزة: يلا ارتاحي 
روح: انا همشي من هنا امتا
حمزة: بكره هتخرجي وترجعي تنوري البيت
روح بدموع: لا لا مش عايزة ارجع هناك تاني
حمزة بخضة: طب اهدي خلاص نامي دلوقتي واحنا مش هنروح هناك
روح بدموع: تمام
*خدت العلاج ونامت وحمزة خرج عمل كام تلفون ودخل تاني جاب كرسي وحطه جانب السرير ومسك ايديها وهي نايمه ووعدها انه في المدة دي هيعوضها عن كل حاجه وهيخليها تسامحه وهيرجعلها ضحكتها من تاني فهي طفلته اللمضة فضل سرحان فيها لحد ما نام وهو ماسك ايديها... 
*في مكان تاني.... بالتحديد في بيت عم حمزة...
ابن عم حمزة: اي يا بابا ليه لحد دلوقتي منفذتش الخطة
عم حمزة: كنت مستني الوقت المناسب بس مش اكتر
ابن عم حمزة: انا عايز اشوف حمزة مكسور يا بابا طول عمره هو احسن مني في كل حاجه واي حاجه بتمناها هو بياخدها حته رميته في المدرسة الداخليه مكسرتهوش ورجع اقوي من زمان لازم يتكسر ويتهد يا بابا
عم حمزة بخبث: متقلقش هيحصل متستعجلش وخلاص اهو جه الوقت المناسب
ابن عم حمزة: بجد هتعمل اي قولي
عم حمزة: هتعرف دلوقتي
*خرج تلفون واتصل بمجهول.... 
عم حمزة: الو اي جاهز
المجهول: جاهز طبعا ومستني تعليماتك يا باشا
عم حمزة بخبث: تعجبني يلا بقي ابداء التنفيذ
المجهول: والفلوس يا باشا
عم حمزة: متقلقش حسابك كله هيوصلك اول ما تنفذ
المجهول: تمام يا باشا
ابن عم حمزة: انت هتعمل اي يا بابا متفهمني
عم حمزة بخبث: كلها ساعه وهتعرف يا حبيبي متستعجلش
ابن عم حمزة: اديني مستني
*عند حمزة جاله تلفون وهو نايم خرج يرد بره عشان روح متصحاش.... 
حمزة: الو مين
الظابط: حمزة بيه معاك ظابط القسم اللي جانب مصنعك حضرتك لازم تجيلي فوراً
حمزة: خير حضرتك في اي
الظابط: يؤسفني اقولك أن المصنع بتاعك كله اتحرق بالبضاعة
حمزة بصدمة: انت بتقول اي
الظابط: حضرتك تعال دلوقتي عشان الاجراءات
حمزة: تمام انا جاي
*خرج حمزة من المستشفي وامر الحرس يدخلوا وميسبوش اوضة روح ابداً ولو حصل حاجه يتصلوا بيه فوراً ووصل عند المصنع وكان كل حاجه محروقة تماماً والخبر اتذاع علي كل القنوات وعم حمزة وابنه مبسوطين جداً بالخسارة بتاعت حمزة اما حمزة راح عند الظابط... 
الظابط: حمزة بيه اتفضل
حمزة بشموخ: اي اللي حصل بالظبط
الظابط: الاهالي قالوا أنهم فجاه لاقوا النار ماسكه في المصنع كله وحاولوا يوقفوها بس مقدروش وكل حاجه اتحرقت بس انا شاكك أنها بفعل فاعل حضرتك ليك اي اعداء
حمزة: لا حضرتك معنديش اي اعداء
الظابط: تمام كدا كدا التحقيق شغال 
حمزة: تمام حضرتك
الظابط: متنساش حضرتك لو عندك اي معلومة اتصل بيا وبلغني علي طول
حمزة: تمام وقام عشان يمشي
الظابط: حمزة بيه
حمزة: نعم
الظابط: هو مش ممكن يكون اللي خطف مراتك من كام يوم يكون هو اللي حرق المصنع برضو
حمزة: لا اكيد مش هو
الظابط: وليه متاكد كدا
حمزة: لانه طلب فلوس ساعة خطف مراتي لكن لما يحرق المصنع هياخد اي فمظنش ان هو نفس الشخص
الظابط: تمام يا حمزة بيه
حمزة: حاجه تاني حضرتك
الظابط: لو احتاجتك هكلمك اكيد
حمزة: تمام عن اذنك
*خرج حمزة وطلع تلفون وكلم زياد.... 
زياد: اي اللي حصل دا يا حمزة ومبتردش علي التفلون ليه
حمزة: كنت في القسم مع الظابط
زياد: طب عرفت مين عمل كدا
حمزة: اكيد مفيش غيره
زياد بصدمة: عمك وابنه صح
حمزة: بالظبط وربي ما هرحمهم بس افوق بس من اللي انا فيه
زياد: خير يا صحبي
حمزة: المهم يا زياد انا هغيب كام يوم عايزاك تخلي بالك من الشركة وتكلم بتوع التأمين عشان المصنع و طلع الطلبيات من المصنع المهجور واوع حد يعرف عنه حاجه انت فاهم
زياد: عيب عليك يا صحبي بس انت رايح فين وناوي علي اي
حمزة: هاخد روح من المستشفي وهسافر انا وهي كام يوم كدا ولما ارجع يحلها ربنا
زياد بصدمة: مستشفي ليه في اي
حمزة: بعدين يا زياد بس انت اعمل اللي قولتلك عليه
زياد: تمام وابقي طمني عليك ياصحبي
حمزة: تمام
*رجع حمزة لروح لاقها صاحية واول ما شفته مسكت الورقة والقلم وكتبت... 
روح: حمزة انت كويس 
حمزة: ايوة في اي
روح: عرفت اللي حصل للمصنع مين عمل كدا
حمزة: متشغليش بالك انتي 
روح وافتكرت اللي حصل: تمام
حمزة لاحظ علامات وشها: طب يلا اجهزي هنعدي علي الفيلا هناخد الشنط ونمشي
روح باستغراب: شنط اي احنا هنروح فين
حمزة: لا دي مفاجاه
روح بحزن: تمام
*خرجوا سوي وراحوا وطبعا روح مدخلتش جوه ودخل حمزة وجاب الشنط وطلع ركب ومشيوا وروح نامت....
*اما عند عم حمزة فكانت الصدمة عليه لما عرف من الجسوس بتاعه ان مفرقش مع حمزة وأن الطلبيات جهزت وهتتسلم في معادها وأن التأمين هيعيد بناء المصنع من جديد وأن حمزة خد مراته وسافر وكل خططه فشلت كدا خلاص فقرر أنه هيسكت عمل مكالمة مجهولة وقفل وهو بيبتسم بخبث وهو بيتوعد لحمزة بدماره قريب....
*وبعد اكتر من 6 ساعات وصل حمزة وبص علي روح كانت نايمة زي الملاك خاف يشيلها تفهمه غلط فقرر يصحيها... 
حمزة: روح روح اصحي
روح:...... 
حمزة: كل دا نوم
روح كتبت: اسفه محستش بنفسي وكنت تعبانه
حمزة: ولا يهمك يلا انزلي
روح باعجاب وابتسامه جميلة علي شكل المكان: حمزة اي المكان الحلو دا
حمزة بفرحة: دي الجنة اللي بهرب من كل حاجه ليها ومحدش يعرف مكانها غيري انا وانتي دلوقتي
روح: دي تجنن بجد الله ورد ومرجحه وعصافير اي كل الجمال دا
فرح حمزة لفرحتها: طب يلا يا طفلتي ندخل جوه
رجعت روح لحزنها: تمام
*دخلو جوه وحمزة دخل شنطة روح اوضتها ودخل شنطته اوضته وطلع يشوفها لاقها قاعده علي المرجيحة والدموع مغرقها... 
حمزة: انا اسف يا روح انا عارف ان انا سبب الدموع دي سامحيني
روح: هو انا هتكلم امتا
حمزة بحزن: اعصابك تهدي شوية ولما نرجع هنروح لدكتور متقلقيش
روح بحزن: تمام
حمزة: طب اي مش يلا عشان ناكل انا طلبت اكل وزمانه علي وصول
روح: انا مش جعانه
حمزة: مفيش الكلام دا هتكلي عشان العلاج وعشان تبقي كويسه وترجعي احسن من الاول
روح بحزن: مفيش حاجه هترجع زي الاول ولا احسن
حمزة بحزن: هعوضك يا روح اوعدك
روح: انت نسيت اتفاقك ولا اي انا قولتلك مش عايزة منك حاجه غير انك تطلقني
حمزة بحزن: ماشي يا روح
*كلوا وكل واحد دخل اوضته ينام وكل واحده جواه وجع كبير صليت روح وفضلت تعيط لدرجه انها نامت مكانها اما حمزة حاول كتير ينام معرفش قام يطمن علي روح خبط كتير ملقاش رد قلق عليها فدخل لاقها نايمة علي سجادة الصلاه شالها وحطها علي السرير وباس راسها ومحسش بنفسه غير وهو بينام جانبها تاني يوم الصبح صحيت روح حسيت بتقل عليها بصيت لاقيت حمزة نايم وحضنها فضلت تبصله والدموع اتجمعت في عينيها وجوها بتقول (ليه كدا يا حمزة كنت فكراك عوضي واماني طلعت عذابي ليه مسمعتنيش 
جاي ندمان بعد اي انت دمرت كل حاجه حلوة كانت ممكن تكون بينا مش هقدر اسامحك يا حمزة مش هقدر) وقامت براحه من جانبه ودخلت خدت دش وخرجت صليت ولبست ونزلت علي البحر شوية اما حمزة صحي وملقهش قلق عليها فضل يدور عليها لحد ما شافها من البلكون قاعده علي البحر وبتتمشي ولمحه هتقع نزل جري لحقها بس كان اتاخر ووقعت في البحر.... 
روح بتغرق مش عارفه تصرخ
حمزة: روح ونزل جري في المياه وطلعها ودخل اوضتها
حمزة: روح قومي يا حبيبتي
روح بداءت تفوق وقامت حضنته علي طول
حمزة: اهدي اهدي انتي كويسه انا معاكي اهو
روح بدموع وماسكه في حضنه اوي
حمزة: اهدي يا طفلتي انا معاكي اهو ومفيش حاجه
*روح بعدت راسها عن حضنه وهو بصلها بحب ومن غير مقدمات قام مقرب منها وباسها وهي ممنعتش خالص بس فجاه افتكرت كل اللي حصل وزقته وجريت علي الحمام وفضلت تعيط اما حمزة ندم علي ما فعله وراح اوضته يغير هدومه اما روح فضلت تعيط وتلوم في نفسها انها ممنعتش وخدت دش وخرجت فضلت في اوضتها مخرجتش اما حمزة لبس وراح قالها انه خارج شوية وهي مردتش عليه بعد ما خرج نزلت روح تقعد علي المرجيحه تقراء وفجاه جالها حد من الحرس وقالهت حمزة بيه بيقول لحضرتك البسي الفستان دا واجهزي وانا مستني حضرتك عشن اوصلك ليه فرحت روح بالفستان جداً وطلعت جهزت وخلصت ونزلت ركبت مع السواق والحرس ووصلت مكان روعه علي البحر وفي ممر كله ورد وفي اخره حمزة واقف ولابس بدله وماسك وردة في ايده وشكله يجنن مشيت روح لحد ما وصلت عنده وهي بتبتسم وهو مسك ايدها وباسها وادها الوردة وقالها احلي عشاء رومانسية لطفلتي وفضوا مع بعض قضوا وقت ممتع جدا ورقصوا سلو سوي وللحظه نسيت روح كل حاجه ومكنتش فاكره غير انها مع حمزة حبيبها بس فجاه النور قطع وحمزة قالها ثواني وجاي ياطفلتي هشوف في اي فضلت مستنيه لحد ما فجاع جه حد من ورها وغمي عيونها وهي افتكرته حمزة وابتسامة ولافيت تشوفه ولكن كانت الصدمة..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح بصدمة وبتبعد عنه
ابن عم حمزة: دا انتي طلعتي حلوة بجد اهو
روح مش عارفه ترد عليه وبدور بي عيونها علي حمزة
ابن عم حمزة: متقلقيش حمزة مش هيعرف ياخدك من ايدي لازم ادوقك الاول يا حلوة انتي
روح حاولت تجري منه بس هو مسكها
ابن عم حمزة: هتروحي مني فين بس مفيش مهرب انتي بتعتي انا دلوقتي وحاول يعتدي عليها وهي بتصده لحد ما افتكرت كل اللي حصلها وصرخت
روح: حمززززززززززززة
سمع حمزة صوتها وجه جري عليها لكن هجمه مجموعة من الرجال طبعا تبع ابن عمه وحاولوا يمنعوه يوصل ليهم
اب عم حمزة: مش هيجي رجالتي زمانهم خلصوا عليه
روح بدموع: لا لا ابعد عني حمزة مش هيحصله حاجه
ابن عم حمزة: مش هسيبك غير وانا كاسر عينه وهاخد اللي عايزه منك وبداء يقطع هدومها ولكن قبل تتقطع كلها هجم عليه حمزة
حمزة: انا محدش يقرب من مراتي ويلمسها واللي يعمل كدا هوريك نهايته عامله ازاي ونزل ضرب فيه
روح بدموع: حمزة خالي بالك 
ابن عم حمزة: هخليكي ارملة النهاردة خليني اخلص منك بقي يا حمزة 
حمزة: انت مغرور وطول عمرك شايف نفسك مع انك فاشل ودلع ابوك هو اللي عمل فيك كدا لدرجه انك اشتكرت معه في قتل عمك يا حقير
ابن عم حمزة: انتوا السبب انتوا اللي خلتونا كدا طول عمره ابوك ناجح عن ابويا وجدي بيحبه اكتر حته بعد ما انت اتولدت جدي حبك اكتر مني وبقيت اللي علي الحجر 
حمزة: انت مريض زي ابوك جدي حب ابويا اكتر لانك ابوك كان ابن ضال لكن ابويا كان كل همه يريح جدي ويسعده ولما انا اتولدت كنت لسه طفل طبيعي يحبني ويهتم بيا وبقيت كل لما اكبر اثبت نفسي اكتر لكن انت فضلت تشيل وتغير مني ومحاولتش تصلح من نفسك يبقي مش ذنبنا 
ابن عم حمزة: هقتلك يا حمزة واخلص منك ومش هرحم مراتك وهتشوف
حمزة بغضب: ملكش دعوة بمراتي يا حقير انت فاهم
*فضلوا يضربوا في بعض لحد ما الشرطة جت وكانت روح اللي اتصلت بيهم وقبضوا علي ابن عم حمزة بتهمت محاولة الاغتصاب والشروع في القتل اما حمزة روح جريت واترميت في حضنه.. 
حمزة: اهدي يا روح انا معاكي اهو محدش هيقدر يقربلك
روح بعياط: انا خايفه اوي يا حمزة متسبنيش لوحدي تاني
حمزة بصدمة: روح انتي انتي رجعتي تتكلمي تاني يا حبيتبي الحمدالله يا رب عقبال ما تسامحيني بقي يا روح
روح وقد استوعبت ما فعلته وبعدت عن حضن حمزة: انا اسفه محستش بنفسي من كتر ما انا خايفه ومفيش فرص احنا علي اتفقنا تمام
حمزة: طب كويس انك بتحسي بالامان في حضني طلع ليه لازمه اهو
روح بكسوف: انا عايزة اروح
حمزة: اكيد يلا بينا واسف ان اليوم باظ هعوضك عنه
روح بابتسامه: شكرا كفايه تعبك
حمزة: يلا بينا يا طفلتي
*روح ابتسمت ومشيت مع حمزة رجعو الفيلا وكل واحد دخل اوضته عند حمزة انا لازم اخلي روح تسامحني انا اتعودت عليها حياتي مش هتمشي من غيرها دا انا حياتي كانت ناقصة اليومين دوال من غير صوتها امال هيحصل اي لو حياتي مشيت من غيرها لا لا مش هيحصل انا مستحيل اسمحلها تبعد عني ابداً ودخل ياخد حمام وخرج وذهب في نوم عميق فاليوم كان متعب جداً اما عند روح فهمي دخلت اخدت حمام وطلعت صليت وشكرت ربها وخلصت وفضلت قاعده تفكر في حمزة وفي كل اللي حصل وانها للاسف حبيته بس مش قادرة تسامحه بس هي بتفرح بوجوده وضحكته بتسعدها ونظرته بتخطف قلبها ازاي هتمشي وتسيبه ازاي هتكمل حياتها من غيره هي اه بتحبه وجداً بس غصب عنه ياريتها تقدر تسامح وتنسي ودعت ربها ييسر امورها ويدلها علي الصح وذهبت هي ايضاً في نوم عميق... 
*في صباح يوم جديد صحيت روح ونزلت تحضر فطار وهي لا تعلم ان حمزة استيقظ من فترة وخرج وبعد ان انتهت ذهبت لكي تدعوه كي يفطر معاها بس للاسف ملقتهوش ونزلت وهي نازلة كان هو داخل من باب الفيلا... 
حمزة: صباح الخير يا طفلتي
روح: صباح النور يا حمزة...احم هو انت كنت فين
حمزة: غمضي عينيك عشان تعرفي
روح باستغراب: ولو مغمضتش
حمزة بضحك: يبقي مش هتعرفي يا حلوة
روح بتنهيده: طب اهو غمضت 
لف حمزة ولابسها عقد الماز في غاية الروعة
روح بفرحة: الله يا حمزة دا حلو اوي هو دا عشاني بجد
حمزة بضحك: امال بتاعي بطلت البس الحاجات دي انا
روح بضحك: انت رخم كدا ليه ياض بس بجد تحفة
حمزة برفع حجبه: ياض يابنتي احترمي فرق السن
روح وهي بطلعله لسانها: مش بالسن ياض
حمزة: تاني هتقولي ياض طب هاتي العقد دا كدا ومش هتاخدي حاجه ولا هوريكي جبتلك اي كمان
روح بزعل طفولي: لا خلاص خلاص انا اسفه وريني جبتلي اي
حمزة: مصلحجيه
روح بضحك: جدا جدا يعني...يلا وريني جبت اي بقي
حمزة بضحك: طب غمضي عينيك يا لمضة هانم
روح بفرح: اهو اهو
حمزة: فتحي يا قمري
روح بفرحة: الله دا تلفون جديد
حمزة: ايوة عشان تكلمي صحابك وتكلميني لو احتاجتي حاجه وعشان اطمن عليكي
جريت روح حضنتها وباسته في خده: شكرا يا حبيبي انت احلي حمزة في الدنيا كلها
حمزة بفرحة: شدها لحضنه اوي مسبهش
روح فاقت: احم حمزة ممكن تسبني 
حمزة: لا انا مرتاح كدا
روح: بس انا مش مرتاحه بعد اذنك سبني
حمزة لاحظ توترها فسبها
روح بكسوف: احم شكرا يلا هحط الفطار وجت تمشي
حمزة: روح
روح: نعم يا حمزة
حمزة: ممكن سؤال
روح: اتفضل 
حمزة: متزعليش مني بس ممكن اعرف مين اللي وصلك اليوم بتاع المدرسة
روح: لسه فاكر تسال وتسمعني يا حمزة
حمزة بندم: انا اسف يا روح بس انا مشفتش قدام هيجي يوم وهتعرفي السبب وهتعذريني
روح: شكلك مخبي كتير يا حمزة عن اذنك اجيب الفطار
حمزة باحراج: طب ممكن تردي علي سؤالي الاول
روح بتنهيده: اخو نغم صحبتي يا حمزة يومها مكنش معايا تلفون ولا كان معايا رقمك فهو جه يوصلني عشان الوقت اتاخر
حمزة: طب ليه كان واقف يهزار معاكي كدا اكنك تعرفيه من زمان
روح بنفذ صبر: لاني فعلا اعرفه يا حمزة
حمزة بعصبيه: نعم تعرفيه منين
روح: اي هتشك تاني
حمزة بهدواء: براحه اهو قوليلي تعرفيه منين
روح بحزن: لان من سنه كنت ماشيه في الشارع وبعيط من ضرب ماما ليه وجسمي كان متعور وكان بقالي كام يوم من غير اكل واغمي عليا وهو اللي وداني المستشفي وانقذني ومن يومها وهو بيعتبرني اخته الصغيره ولو قابلني صدفة يقف ويسلم ويجبلي شوكولاته اكني طلفة
حمزة بغيرة: انتي طفلتي انا وبس
بصيتله روح بابتسامه مكسورة: عن اذنك اجيب الفطار
مسكها حمزة من ايدها: روح اديني فرصة انا عايز تفضلي معايا انا ندمان وبجد اسف 
روح: ربنا يسهل يا حمزة
حمزة: مش هخليكي تندمي يا روح اوعدك
روح: ان شاء الله يلا بقي لاني جعانه
حمزة: هغير وانزل 
روح: تمام
*طلع حمزة يغير ودخلت روح المطبخ عشان تجهز الاكل وقعدوا كلوا سوي...
*في مكان تاني...
*يحدث حادث في الطريق العام....
زياد: اي يا بنتي مش تحسبي
منه: انت غلطان وبتبجح كمان
زياد: مين دا اللي غلطان مش بتعرفي تسوقي بتسوقي ليه
منه: متحترم نفسك يا عسل وابقي خالي بالك بعد كدا
زياد: انتي عبيطة انتي اللي خبطيني يا عمياء
منه: مش هتفرق انت الراجل وطبيعي الراجل دايما هو اللي غلطان
زياد: ودا في شرع مين يعني فعلا ناقصات عقل ودين
منه: انت ياض احترم نفسك انت متعرفنيش امت ممكن اتجنن عليك دلوقتي
زياد: وريني هتعملي اي
تقوم بخبط عربيته مره اخره: اي رايك كدا
زياد بعصبيه: يابنت*******
منه بضحك: ولد عيب مش كدا
زياد: الله يرحقك يا شيخه اللي هببتيه دا
منه بضحك: معلش يا صغنن بقي عشان تعرف مين الناقصات يا حلو
زياد: وربنا ما هسيبك وهتشوفي 
منه بضحك: متتاخرش يا بيبي تيك كيرة
زياد بعصبيه: والله ما هسيبك ماشي
*عند حمزة يرن تلفونه...
ترن ترن ترن
حمزة: عايز اي دا دلوقتي مش قولتله مش عايز ازعاج
روح: مين دا
حمزة: دا زياد صحبي وشريكي في الشغل
روح: طب رد عليه يمكن حاجه مهمه
حمزة: تمام....اي يا زفت بتتصل ليه
زياد: اي ياعم بتتفسح انت وانا هنا بتهان والله
حمزة بضحك: في اي ياض اتكلم
زياد: نهار ابيض انت كمان بتقولي ياض كدا اتنين ياض في اليوم لا كتير عليا
حمزة بضحك: انت اتهبلت يا واد ولا اي
زياد: ولا اتهبلت ولا حاجه اللي حصل........وحكاله كل حاجه
حمزة بضحك: لا مش قادرة بقي زياد يحصل فيه كل دا لا ومن بنت الله اكبر راحت عليك ياباشا
زياد: شمتان فيا يا صحبي مكنش العشم والله ما هسيبها
حمزة بضحك: شكلك هتقع يا صحبي
زياد: لا يمكن دا انا زياد
حمزة بضحك: هههه هنشوف يا صحبي... يلا من غير مطرود بقي ويقفل السكه في وشه
زياد:  كدا ماشي يا صحبي
*يجد حمزة روح مركزه معه وعلي وشه ابتسامه جميلة
حمزة:  بتبصيلي كدا ليه
روح بحب: اصلك زي القمر وانت بتضحك اضحك كدا دايما
حمزة بضحك:  دا انا بتعاكس بقي
روح بكسوف:  انا هطلع انام شوية عشان حاسه بتعب
حمزة: تصدقي وانا كمان يلا بينا
روح باستغرب:  يلا بينا اي روح اوضتك يلا
حمزة: ماشي
*تشيل روح الاكل وتطلع اوضتها تجد حمزة علي السرير
روح:  انت بتعمل اي علي سرير
حمزة: اي مش قولتيلي روح اوضتك
روح: بس دي اوضتي
حمزة بغمزة:  وانا وانتي اي
روح:  حمزة بطل هزار ويلا اطلع براه
حمزة شده: عشان خاطري يا روحي سبيني انا في حضنك شوية محتاجه اوي متخفيش مش هعمل حاجه
روح بكسوف وخوف:  بس
حمزة بيشد علي حضنها:  متخفيش يا روح هنام بس
*ونام حمزة وروح فضلت تبصله اوي وابتسمت وباست خده وهو ابتسم وناموا.... 
*في المساء حدث..
يتبع

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح: حمزة حمزة انت فين
حمزة: انا تحت متنزليش دلوقتي
روح: الدنيا ضلمة وانا خايفه تعال
حمزة: اصبري بس 
روح: يا حمزة تعال عشان خاطري انا خايفه بجد
حمزة: طيب يا قلبي جاي
روح حضنته: سايبني لوحدي ليه يا حمزة ما انت عارف اني بخاف من الضلمة
حمزة: معلش يا حبيبتي انا مقدرش اسيبك والله يلا ننزل تحت بس غمضي عينيك
روح: يا حمزة الدنيا ضلمة هتفرق في اي اغمض ولا لا
حمزة: بطلي لماضة واسمعي الكلام
روح: يوووه حاضر اهو
*نزلوا تحت وكان حمزة عاملها مفاجاه حلوة اوي ترابيزة كلها ورد وشمع بمعني اصح عشاء رومانسي... 
روح: افتح يا حمزة
حمزة: فتحي يا قلبو
روح: الله اي الجمال دا انت اللي عملت كل دا
حمزة: حته الاكل وحياتك
روح بضحكة: يبقي هنبات في المستشفي النهاردة هههههه
حمزة برفعة حاجب: والله طب مش هتاكلي بقي
روح: خلاص خلاص يا حبيبي عشان خاطري انا جعانه
حمزة: لا مش هتاكلي
روح: يا حمزة بقي انا جعانه
حمزة: خلاص خلاص عفونا عنك بس بشرط
روح: شرط اي بقي ان شاء الله
حمزة: بوسة حالاً
روح: انت قليل الادب 
حمزة: طيب كدا هيبقوا اتنين عشان طولت لسانك دا
روح: خلاص خلاص اهي
حمزة: اي دا بتبوسي ابن اختك
روح: اذ كان عجبك ويلا بقي ناكل
حمزة: ماشي يا اخرة صبري
*عند زياد بقي كان بيجيب حاجات من السوبر ماركت وفجاه خبط في حد... 
زياد: اسف مختش بالي
منه: هو انت تاني
زياد: اي اليوم اللي مش معدي دا انتي ورايا ورايا
منه: وليه متكنش انت اللي بتراقبني
زياد: نعم يا اختي براقب مين وارقبك ليه اصلا
منه: يمكن حرامي او يمكن مقدرتش تقاوم جمالي
زياد: ح اي حرامي طب بزمتك دا شكل حرامي 
منه: ان جيت الحق لا ههههههه
زياد: ايوة كد اعترفي ان انتي اللي مقدرتيش تقومي جمالي
منه: تصدق انك رخم
زياد: وانتي باردة
واحد في السوبر ماركت: روحوا اتخنقوا في حته تانيه بدل ما انتوا مواقفينا كدا
منه: وانت مالك يا حج
الراجل: يابني خد مراتك وكملوا خناق القط والفار دا في بيتكم
زياد بضحك: شوفتي جيبتلنا الكلام ازاي ههههه يلا يا مراتي
منه: مرات مين يا جدع انت هتوديني في داهيه
الراجل: يا بنتي اغظي الشيطان وروحي مع جوزك بقي
زياد: خلاص يا حج انا هاخدها وهمشي
*مسكها من ايديها وخدها وخرج من السوبر ماركت وركبها العربية بتاعته وطلع بيها والغريب انها مقاومتش وبعد شوية وصلوا مكان بعيد وهادي علي البحر.... 
زياد: انزلي
منه: جايبني هنا ليه
زياد: انزلي بس
منه: نزلت اهو
زياد نزل: طب يلا
منه باستغراب: يلا اي
زياد: انفجري
منه: مش فاهمه
زياد: انتي اسمك اي
منه: اسمي منه
زياد: طب يلا يا منه اتكلمي
منه: وانت مين قالك اني عايزة انفجر او اتكلم
زياد بنفذ صبر: ما هو مش طبيعي كل الخناق دا مش وراه مصايب بتحاولي تخبيها
منه: انت ازاي بتفهم كدا كنت فكراك غبي هههه
زياد: طب يا اختي يا ذكية اتفضلي اتكلمي
منه: هتسمعني بجد
زياد: كلي اذان صاغية
منه بدموع: انا وحيد عشت حياتي كلها مع امي ومعرفش مين ابويا كنت بره البلد ومن فترة امي اتوفيت وسبيتلي فلوس كتير جدا وطبعا عشان انا لوحدي في بلد غريبة الكل كان بيحاول يسرقني ويهاجمني حته الشخص اللي كنت بحبه كنت فكراه هيعوضني وهيكون سندي وضهري ويعوضني غياب بابا بس طلع كداب وخاين وكان طمعان في الفلوس وبس طبعا بتسال نفسك انا عرفت ازاي 
هقولك احنا عشان في بلاد بره فطبيعي بنروح لبعض وكدا في يوم حبيت اعمله مفاجاه واروحله المهم لبست وروحت دخلت لان معايا نسخه من المفتاح طلعت اصحيه لاني عارفه انه بيكون نايم بس اتصدمت انه في حضن اعز صحبة ليا سيبتهم وجريت علي البيت لابست وحضرت كل حاجتي وحوالت فلوسي علي هنا وقررت ارجع هنا بس دي كل حكايتي
زياد: طب ليه جيتي هنا وانتي ملكيش حد
منه: مين قال مليش حد انا ليا اعز الناس هنا
زياد: مين دا يمكن اقدر اساعدك
منه: متقلقش انا وصلتله بس لسه مقابلتهوش
زياد: طب اقدر اعرف هو مين
منه: يبقي... قطعها تلفون زياد وهو بيرن
ترن ترن ترن
زياد: معلش ثواني
منه: اتفضل
زياد: الو.... تمام... انا جاي حالاً
منه: خير في حاجه
زياد: الشغل يا ستي كله فوق دماغي عشان شريكي مسافر
منه: طب خلاص يلا مش هعطلك
زياد: طب يلا اوصلك واطلع علي شغلي
منه: طب انا معرفتش اسمك
زياد بغمزة: المره الجاية يا جميل
منه اكتفيت بابتسامة: شكرا انك سمعتني
زياد: تعالي كل يوم
منه: انا غلطانه اني بشكرك...نزلني هنا عربيتي اهي
زياد: خالي بالك من نفسك واضحكي دايما يا قمر
منه: اشطا يا سطي
زياد: بت مش عايز اعرفك تاني
منه بضحك: سلام
زياد بضحك: مجنونه
*في قسم الشرطة... 
عم حمزة: انتوا مسكين ابني ليه ممكن اعرف
الظابط: ابنك حاول يغتصب مرات حمزة بيه وحاول يقتله
عم حمزة: واي الدليل علي كلامك
الظابط: كاميرات المكان صورت كل حاجه
عم حمزة: انا عايز اقابل ابني
الظابط: تمام اتفضل هسيبكم مع بعض خمس دقايق
ابن عم حمزة: بابا
عم حمزة ضربه بالقلم: انت اي اللي هببته دت
ابن عم حمزة: انت بتضربني يا بابا
عم حمزة: عشان غبي ضيعت نفسك وضيعتنا معاك خليت حياتك في ايد حمزة ومراته دلوقتي
ابن عم حمزة: هقتله مش هسيبه والله
عم حمزة: اسكت متقولش كدا خالص 
ابن عم حمزة: انت هتسبني هنا
عم حمزة: مش هتفضل كتير لو حمزة رفض يتنازل ههربك متقلقش مش هسيبك هنا
ابن عم حمزة: بسرعه يا بابا والنبي انا مش مستحمل القاعده هنا
عم حمزة: ماشي خالي بالك من نفسك
*عند حمزة وروح خلصوا اكل وقاعدين.... 
حمزة: اي رايك نتفرج علي فيلم سوي
روح: اشطا بس يكون رعب
حمزة: بس يارب متخفيش
روح بضحك: هنشوف مين اللي هيخاف
حمزة: ماشي يا قطة اختاري الفيلم لحد ما اطلع اجيب حاجه من فوق
روح: ماشي متتاخرش
حمزة: ماشي
روح: يلا يا حمزة الفيلم هيبداء
حمزة: انا جيت
روح: اي اللي مخبيه دا
حمزة: دي حاجه كدا
روح: طب وريني
حمزة: بوسة الاول
روح: حمزة بقي انت بقيت قليل الادب كدا ليه
حمزة: خلاص هاكل كل الحلويات دي لوحدي
روح: الله خلاص خلاص اهو
حمزة: يادي بوسة ابن اختك دي
روح: اذ كان عجبك وهات الشنطة دي
حمزة: يا بنتي انا زي جوزك والله
روح: وقرة عيني كمان بس برضو بطل قلة ادب
حمزة: مسيرك تقعي في ايدي
روح: ابقي قولي الساعه الكام ههههه
*فجاة جرس الباب رن وكانت المفاجاه...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
مرات عمه: ازايك يا بنتي حمزة هنا
روح: ايوة اقوله مين حضرتك
حمزة: خير يا مرات عمي
مرات عمه: يا بني انا جيالك عشان ابني
حمزة: متحاوليش ابنك حاول يغتصب مراتي وحاول يقتلني زي ما عمل مع ابويا
مرات عمه: انا عارفه انه غلطان بس عشان خاطري انا مليش غيره
حمزة: انا اسف مش هقدر اساعدك
مرات عمه: كلميه انتي يا بنتي بكره تبقي ام وتحسي بيا
حمزة: مدخليش روح في الموضوع بعد اذنك يا مرات عمي
روح: سامحه يا حمزة المرادي عشان خاطري 
حمزة: انا قولت لا يعني لا مبحبش اعيد كلامي
مرات عمه: يا بني مستقبله هيضيع ارجوك انا مش هقدر اعيش من غيره
حمزة بضحك: مستقبل اي هو ابنك الفاشل دا ليه مستقبل متتعبيش نفسك واتفضلي بعد اذنك
روح: براحه عليها يا حمزة مش كدا
مرات عمه: سبيه يا بنتي من حقه يعمل اكتر من كدا
حمزة: انا اسف يا مرات عمي بس كله إلا مراتي وهو عدي كل الحدود
مرات عمه: ماشي يا بني تشكر
عمه: عملتي اي
مرات عمه: قولتلك مش هيسمع مني هو مش عبيط
عمه: انتي متنفعيش لحاجه خالص
مرات عمه: طب وريني شطرتك 
عمه: هتشوفي بنفسك
*فلاش باك... 
عمه: بقولك اي انتي لازم تروحي لحمزة
مرات عمه: واروح ليه ان شاء الله
عمه: عشان تطلعي ابنك المحروس دا
مرات عمه: بس ابنك غلط وانا ياما حظرتوا
عمه: انتي بتتكلمي كدا ليه علي اساس انه مش ابنك برضو يا ولية
مرات عمه: بالظبط كدا مش ابني دا ابنك انت والمحروسة بتاعتك ميخصنيش في حاجه واحمد ربنا اني مقولتلوش لحد دلوقتي
عمه: هديكي اللي انتي عايزاه بس تخرسي وتروحي لحمزة في العنوان دا
مرات عمه: ايوة كدا تعجبني بس فكرك هيصدقني ويسمع مني
عمه: مرات حمزة هتعرف تأثر عليه بس انتي نزلي دمعتين كدا واعملي فيها المسكينه وابني يمكن ينفع
مرات عمه: ماشي ماشي
*باااك.... 
*عند حمزة وروح.... 
روح: مالك يا حمزة
حمزة: غريبة مرات عمي عمرها ما اهتمت بابنها
روح: يمكن لما حسيت ان ابنها هيضيع منها بجد فاقت يا حمزة
حمزة: مش مرتاح
روح: بطل تقلق نفسك
حمزة: ازاي مجاش في بالي
روح: في اي تاني
حمزة: احنا لازم نمشي من هنا
روح: ليه بس المكان حلو اوي ومبسوطه هنا
حمزة: انا محدش يعرف المكان دا امبارح يجي ابن عمي والنهارده مرات عمي انا مش مطمن لازم نتحرك بسرعه (بس ملحقش يكمل كلامه وحصل ضرب نار)  روح اجري بسرعه
روح: حمزة انا خايفه متسبنيش
حمزة: خليكي في ضهري
*حصل ضرب نار وناس كتير وقعت من اللي ضربوا ومن حرس حمزة وحمزة برضو طلع المسدس وفضل يضرب وروح مستخبيه وراه بس فجاه جه حد يضرب نار علي روح فجت في حمزة ووقع علي الارض والعصابة كلها هربت فضلت روح تصرخ وتنادي علي حد يساعدها من غير اي فايدة... 
حمزة: روح
روح بعياط: اهدي يا حمزة هنروح المستشفي وهتبقي كويس يا حبيبي
حمزة: سامحيني يا روح خليني لو موت اموت مرتاح 
روح: متقولش كدا انت هتبقي كويس ومش هتسبني ابداً
حمزة: مسامحني يا روح
روح: مسامحك والله مسامحك بس متسبنيش
حمزة: روح انا.......(وفقد وعيه) 
روح: لا لا متسبنيش والنبي انا مش هعرف اعيش من غيرك يا حمزة
*قررت روح تركب العربية وتروح علي اقرب مستشفي ورغم انها مش بتعرف تسوق بس نسيت خوفها ونقلت حمزة بالعافية للعربية وركبت وفضلت تسال علي اقرب مستشفي لحد ما وصلت وطبعا العربية كانت ادمرت 😹😹🤦🏻‍♀️
روح: دكتور بسرعه حد يساعدن
الدكتور: خير في اي
روح: انقذ جوزي ارجوك ارجوك
الدكتور: اهدي يا مدام.... يلا بسرعه دخلوه اوضه العمليات
*فضلت روح بره مش عارفه تعمل اي وعماله تعيط وتدعي لحمزة وتلفون حمزة رن وكان زياد رديت عليه وقالتله علي اللي حصل وخد منها العنوان والعمليات استمرت لساعات كتير اوي وصل زياد عند روح وفضل يطمنها وبعد شوية حصل جري ولغبطه في المستشفي قلقت روح علي حمزة وقامت فضلت تسال في اي... 
روح: حد يرد عليا في اي
الممرضة: قلب المريض وقف
روح بصدمة: لا لا مستحيل
زياد: اهدي يا روح اكيد هينقذوه
روح بعياط: مستحيل حمزة يسبني مستحيل هو وعدني يفضل معايا
خرج الدكتور: انا اسف البقاء لله
روح بصريخ: لا لا مستحيل ..... وجريت عند حمزة وكانوا بيشيلوا الاجهزة من عليه..... انتوا بتعملوا اي رجعوا كل حاجه مكانها حمزة مش هيسبني قوم يا حبيبي انت مش وعدتني متسبنيش انا اسفه انا خلاص مسامحك اوع تسبني قوم يا حمزة هتسيب طفلتك لمين قوم يا حمزة انا بقولك اهو انا مش هقدر اعيش من غيرك عارف لو مقومتش انا مش هكلمك تاني وهسيبك وامشي طب بص قوم ورخم عليا براحتك طب هبطل اديك بوسة ابن اختي دي طب مين هضربه واقوله انت قليل الادب دلوقتي قوم يا حمزة عشان خاطري يا حمززززززززززززززززززة😭😭😭💔.... فجاه حمزة النبض رجعله والدكتور رجع تاني.. 
الدكتور: لو سمحتي يا مدام خليني نشوف شغلنا بعد اذنك
زياد: تعالي يا روح معايا خليهم يشوفوا شغلهم يلا
روح: حمزة هيرجعلي صح
زياد: ان شاء الله ادعيله انتي بس
روح: يااااارب 
*بعد قليل من الوقت خرج الدكتور.... 
روح: طمني يا دكتور حمزة كويس صح
الدكتور: دي معجزة المريض رجع للحياه تاني بس للاسف دخل في غيبوبة 
روح بصدمة: غيبوبة... وهيفوق منها امتا يا دكتور
الدكتور: مقدرش احدد ممكن يوم اتنين اسبوع شهر سنه ويمكن سنين
روح بصدمة: كل دا هعيش من غيره ازاي بس ياربي
الدكتور: انا اسف احنا عملنا اللي علينا 
زياد: شكرا يا دكتور ليك
روح: زياد انا عايزة انقل حمزة البيت انا هعرف اراعيه هناك
زياد: حاضر يا روح هكلم المستشفي توفر لينا كل اللي هنحتاجه في الفيلا وننقله في اقرب وقت
روح: معلش يا زياد هتعبك معايك
زياد: تعب اي بس حمزة يبقي اخويا
*عند عم حمزة.... 
عمه: ها عملت اي 
الشخص: الطلقة جت في حمزة مش مراته
عمه: طب كويس ومات
الشخص: لا بس دخل في غيبوبة وهيتنقل قريب الفيلا بتاعته
عمه: دي كدا احلوت اوي
الشخص: اي اوامر تاني
عمه: اه عايزاك تعمل.......... 
الشخص: تمام والحساب
عمه: نفذ وهتاخد اللي عايزوا
الشخص: تمام يا باشا
عمه: يلا سلام
مرات عمه: عملت اي
عمه: الباشا دخل في غيبوبة
مرات عمه: طب ودا هيفيدك في اي
عمه: ابن اخويا ومين هيمشي اعماله غيري
مرات عمه: دماغك سم... بس فكراك مراته هتسيبك تمسك الاعمال عادي كدا
عمه: عيله ومش هتقدر تعمل حاجه
مرات عمه: اتمني
*تاني يوم اتنقل حمزة البيت وكان زياد وروح جانبه وروح بتعيط.... 
زياد: مش هينفع كدا لازم تبقي قوية اللي جاي صعب اوي
روح: صعب حمزة هو كان قوتي اينعم مش متجوزين عن حب وبينا مشاكل كتير بس وهو جانبي انت ببقي قوية ومطمنه جداً
زياد: لازم تستقوي عشانه صدقيني انتي داخله علي مشوار صعب اوي وهو هيقوم قريب انا واثق من كدا
روح: ان شاء الله
الخادمة: مدام روح عم البيه تحت وعايز حضرتك
زياد: جاي يشمت فيه والله ما هسيبه ولا هرحمه
روح: اهدي يا زياد لما نشوف عايز اي... قوليله المدام نازله
الخادمة: حاضر
زياد: ناوية علي اي يا روح
روح: ولا حاجه تعال معايا ننزل نشوفه عايز اي
زياد: تمام يلا بينا
روح: نورت يا عمي
عم حمزة: البيت منور باصحابه يا بنتي 
روح: تسلم يا رب
عم حمزة: انا زعلت والله يا بنتي لما عرفت اللي حصل لحمزة ومعرفش مكنتش هاجي اقابلك ازاي بعد اللي ابني عمله انا اسف
روح: حضرتك ملكش ذنب وتنور في اي وقت
عم حمزة: تسلمي يا بنتي.... دلوقتي يا بنتي محدش هيعرف يهتم بشغل حمزة وانتي لسه صغيره فخليكي جانب حمزة وانا هراعي مصالحه لحد ما يقوم بالسلامه
روح: تسلم يا عمي بس زياد موجود وهو شريك حمزة برضو
عم حمزة: برضو يا بنتي دا شغل ابن اخويا ولازم حد يراعيه من طرفه
روح: وزياد زي اخوه وحمزة بيثق فيه جدا متقلقش يا عمي
عم حمزة: هو انتي مصدقة ان انا اللي قتلت اخويا ولا اي يا بنتي مفيش منه الكلام دا حمزة... 
روح: بيتهياله صح
عم حمزة بتوتر: ايوة بالظبط كدا يا بنتي انا مستحيل افكر اعمل حاجه لاخويا
روح: انا مليش اتكلم في الموضوع دا
عم حمزة: تمام خالي انتي بالك من جوزك وانا من بكره هتابع مصالح ابن اخويا
زياد: ملهوش لازمه روح هتابع كل حاجه
عم حمزة بغضب: ودا ازاي دي لسه صغيره
زياد: حضرتك متعرفش ولا اي
عم حمزة باستغراب: معرفش اي
زياد: مش كنتي يا روح طالبه شغل من حمزة وقالك هيشغلك في الشركة
روح باستغراب: ايوة حصل
زياد: تمام وحمزة قبل ما يسافر مضي قرار تعينك مديرة الشركة بعده علي طول عشان في حالة سفره او تعبه تقدري تمشي مصالح جوزك
روح بصدمة: نعم بس
زياد: مفيش بس القرار تم خلاص
عم حمزة بغضب: ازاي طفلة تمشي شركة ابن اخويا يعني هي سايبه ولا سايبه
روح: اي ياعمي مش فلوس جوزي
عم حمزة بغضب: اه وماله مبقاش غير العيال تتكلم انا همشي
زياد بضحك: ما لسه بدري
روح بضحك: يخربيتك.... ليه عملت كدا
زياد: لانه طماع وعايز يحط ايده علي كل حاجه ومفيش غيرك هيوقفه يا جميل
روح: حمزة لو سمعك هيعلقك
زياد: والله عندك حق ايده تقيله اوي ههههه
روح: حصل يا باشا هههههه
الخادمة: مدام في واحده بره عايزه حضرتك
روح: مين دي
الخادمة: مردتش تقول حضرتك
روح: طب دخليها
الخادمة: تمام
زياد بصدمة: انتي...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
منه: هو انت
روح: في اي انت تعرفها يا زياد
منه: اخيرا عرفت اسمك
زياد: انتي جايه تعملي هنا اي يا بت انتي
منه: طب بيت اخويا
روح: اخوكي ازاي حمزة مقاليش ان عنده اخوات
زياد: ولا انا اعرف ان حمزة عنده اخوات
منه: انا هحكيلكوا كل حاجه
زياد: انتي اكيد نصابة شكلي اضحك عليا ولاول مره اغلط في تشخيص حد
روح: اهدي بس يا زياد خلينا نسمع منها
 زياد: نسمع من مين دي اكيد كدابة ويمكن تكون خطة من عمه
منه بدموع: انا اسفه كنت فاكره اني هلاقي اللي يسندني هنا بعد موت ماما بس شكلي مليش مكان عن اذنكوا
روح: استني بس انتي اسمك اي
منه وهي بتمسح دموعها: اسمي منه
روح: طب اقعد وارتاحي كدا وفهميني يا منه انتي ازاي اخت حمزة
زياد: بس يا روح
روحٓ: استنا انت بس يا زياد اتكلمي يا منه
منه: حاضر... انا ابقي اخت حمزة الصغيرة من زمان ماما سافرت واتجوزت بابا ولما جيت مكنتش اعرف ان ليا اخ اكبر مني عايش في مصر قبل موت ماما كانت تعبانه جدا وكان بابا اتوفي قبلها بكام سنه حكتلي علي كل حاجه وقالتلي علي حمزة وان لو حصلها حاجه مفضلش هنا لوحدي واروح لاخويا عشان كدا بعد اللي حصلي هناك رجعت مصر ودورت علي حمزة وعرفت مكانه بس كان مسافر ولما عرفت انه رجع وعرفت باللي حصله مقدرتش استني اكتر وجيت اطمن عليه واه انا مش محتاجه منه حاجه انا معايا فلوس كتير جدا بابا سبهملي يعني مش طمعانه في حد كل اللي طمعانه فيه هو حضن اخويا وان يبقي ليا سند وضهر مش كفايه السنين دي كلها واحنا بعيد عن بعض
روح: اهدي يا حبيبتي ان شاء الله حمزة هيقوم بالسلامه وهيبقي معاكي
زياد: انا اسف يا منه
منه: مفيش داعي للاسف 
روح: بس ليه طنط اتجوزت غير عمو
منه: انا معرفش ومكنتش اعرف اصلا ان ماما كانت متجوزة غير بابا غير يوم ما ماتت
روح: وانت يا زياد متعرفش حاجه
زياد: لما حمزة يفوق يحكيلك احسن يا روح بس بجد ربنا يستر
روح باستغرب: يستر من اي هو في اي بجد واي حكاية طنط
زياد: متستعجليش يا روح هتعرفي كل حاجه اظن حمزة حبك ودا هيسهل كل حاجه عليكوا بس خليكي جانبه واوعي تسبيه ابدا حمزة طفل صغير رغم قسوته دي استحمليه واوعي تزعلي منه احتويه يا روح هتكسبيه هو شاف كتير اوي في حياته ومحتاج اللي يعوضه والله
روح: انا مش هسيبه ابداً متقلقش بس هو يقوم بالسلامه
منه: علي كدا حمزة مش هيحبني ومش هيبقي ليا مكان هنا يا زياد ولازم ارجع مكان ما جيت احسن
روح: ترجعي فين لا طبعا انتي هتفضلي معانا هنا
زياد: لا طبعا يا منه متقلقيش قولتلك حمزة طيب اوي هو بس هياخد شوية وقت اعذريه لما تعرفي الحقيقه منه هتعذريه صدقيني وانتي اصلا تتحبي هتكسبي قلب اخوكي بسهولة وهتحبيه برضو 
منه: اكيد هحبه دا اخويا 
زياد: عقبالي يارب
روح بضحك: بتقول حاجه يا زياد
زياد باحراج: ها لا ولا حاجه انا بقول نروح نجيب شنطك يا منه عشان مينفعش اخت حمزة تتبهدل في الفنادق كدا
روح: وانا برضو بقول كدا روحوا ومتتاخروش
منه بابتسامه: حاضر
زياد: يلا يا هانم
منه: احترم نفسك يا اخ انت
زياد: ماشي ماشي ليكي يوم
منه: هههه هنشوف
روح: يلا يا توم وجيري انت وهي ومتتاخروش مفهوم
زياد ومنه: حاضر
*مشي زياد ومنه وجابوا الشنط وزياد رجعها البيت تاني عند روح وتاني يوم جه زياد الفيلا... 
روح: خير يا زياد جاي بدري ليه
زياد بجدية: لازم تنزلي معايا الشركة دلوقتي
روح بقلق: ليه في اي
زياد: في اجتماع مهم لازم تحضريه ولازم تثبتي وجودك وكويس ان شكلك كبير محدش هيعرف سنك الحقيقي
روح: تمام هطلع اطمن علي حمزة والبس واجي
زياد: تمام بسرعه بس
روح: حاضر
نزلت منه: مالك يا روح قلقانه كدا ليه
روح: مفيش بس في اجتماع مهم لازم احضره مع زياد هطلع البس بسرعه وانتي اعملي قهوة لزياد لحد ما انزل
منه: حاضر
زياد: مظبوطة وحياتك
منه: هي اي دي
زياد: القهوة يا قطة
منه: بالسم انشله
زياد: بتقولي حاجه
منه: لا ثواني والقهوة تكون جاهزة
زياد: ماشي يا عسل
*عند حمزة روح لبست وجهزت نفسها للاجتماع وراحت جانب حمزة وقالتله (حبيبي متقلقش انا هخلي بالي من الشغل وهكون قدها بس ارجعلي بسرعه انت وحشتني اوي حته رخامتك وخناقنا وحشوني كفايه بقي وارجع لطفلتك) نزلت دمعه منها ومسحتها بسرعه لا يا حمزة روح مش هتضعف عشانك روح قوية وهتخلي بالها من كل حاجه وهترجع تلاقي كل حاجه كويسه مستنياك يا حبيبي... سبيته ونزلت... 
روح: يلا يا حمزة... اقصد يا زياد
زياد: ولا يهمك يلا بينا
منه: هينفع اجي معاكوا
روح: معلش يا منه خليكي عشان تخلي بالك من حمزة ولو حصل اي حاجه كلمينا
زياد: روح عندها حق يا منه خليكي هنا ولو حصل اي حاجه اتصلي بينا
منه: حاضر
*مشي زياد و روح وهما مش عرفين اي اللي هيحصلهم وفضلت منه جانب حمزة ووصل زياد وروح الشركة... 
زياد: جاهزة
روح: خايفه شوية بس متقلقش
زياد: طب يلا بينا
روح: يلا
*دخلوا الشركة والكل رحب بيهم... 
زياد: يلا كله علي اوضة الاجتماعات
الكل: تمام
روح: لازم احضر يا زياد
زياد: ايوة يا روح الاجتماع دا عشانك اصلا
روح: تمام
دخل زياد ورحب بالكل: احب اعرفكم دي مدام روح تبقي مرات حمزة بيه ونظراً لظرول حمزة الصحية هي هتمسك الاداراة معايا ياريت الكل يتعاون معانا 
الكل: نورتي الشركه يا مدام روح
روح: شكرا ليكوا جدا واكيد احنا كلنا مصلحتنا واحده وهي نجاح الشركة وكلنا ايد واحده وبتمني تتعاونوا معايا
الكل: اكيد حضرتك 
زياد: تمام نبداء شغل
*بعد كام ساعه خلص الاجتماع... 
روح: يااااه انتوا بتتعبوا اوي
زياد: فعلا ما بالك بقي اكتر من خمس اجتماعات في اليوم
روح: يالههههوي كل دا
زياد: واكتر يا اختي والله
روح بتعب: ربنا معاكوا والله
زياد: مالك يا روح شكلك تعبانه
روح: اه شوية يلا نروح ولسه هتقوم وقعت علي الارض
زياد: روح فوقي في اي حصلك اي
*دخلت نسمه السكرتيرة علي صوت زياد... 
نسمه: في اي يا استاذ زياد مالها مدام روح
زياد: اطلبي الاسعاف بسرعه
نسمه: حاضر حاضر
*جت الاسعاف وخدوا روح وراحوا المستشفي بسرعه ودخل زياد بروح والدكتورة خدتها تكشف عليها... اما عند منه كانت قاعده جانب حمزة وبتقوله ( تعرف يا حمزة انت شبه ماما اوي عارف قبل ما تموت حكتلي عنك وقد اي انت كنت شاطر وان كان عقلك اكبر من سنك خالص وانك كنت ذكي جدا وانك كنت قريب منها بس عارف هي عارفه انك بتكرهه وانها سبب كدا بس هي سبيتك غصب عنها امتا تصحي واحكيلك كل حاجه ماما قالتهالي واوريك الفديو دا عارف فديو اي يا حمزة دا فديو ماما صورته ليك وبتحكيلك كل حاجه اصحي بقي يا حمزة كفايه العمر اللي ضاع واحنا مش سوي انا محتاجك اووووي) وفضلت تعيط لحد ما فجاه نبض حمزة بداء يقف ومنه معرفتش تعمل اي واتصلت بالاسعاف بسرعه واتنقل حمزة المستشفي... جه زياد يتصل بمنه عشان يقولها علي روح عرف انها في المستشفي وراحلها بسرعه... 
زياد: منه حصل اي
منه بعياط: معرفش يا زياد كنت بتكلم معه فجاه نبضه بداء يقف
زياد: طب اهدي ان شاء الله هيبقي كويس بطلي عياط وادعيله
منه بدموع: حاضر حاضر
زياد: شطورة وبتسمع الكلام يا ناس
منه: بطل رخامه بس انت بتعمل اي هنا وفين روح
زياد: اسكتي بعد الاجتماع روح وقعت مني واغمي عليها وجبتها هنا علي طول
منه:يالههههوي وهي فين دلوقتي
زياد: جوه عند الدكتورة بتكشف عليها
منه: يا رب بقي
زياد: متقلقيش هيبقوا كويسين ان شاء الله
منه: يا رب يا زياد انا مبقاش ليا غيرهم هعمل اي من غيرهم
زياد: وانا روحت فين يا منه
منه: قصدك اي يا زياد
زياد: منه انا...قطعه صوت الدكتورة
الدكتورة: حضرتك مع المدام اللي جوه
زياد: ايوة طمنيني عليها هي كويسه
الدكتورة: ايوة بس لما فاقت جالها انهيار عصبي واديتها مهداء
منه: يالههههوي ليه 
زياد: اهدي انتي كمان ليه يا دكتورة هي عندها
الدكتورة: انت تبقي جوزها
زياد: لا ابقي زي اخوها
الدكتورة: انا اسفه ابقي اعرف منها هي
زياد: تمام هي هتصحي امتا 
الدكتورة: كام ساعه وهتصحي وياريت تبعد عن اي ضغط
زياد ومنه: تمام
الدكتورة: عن اذنكم 
زياد: اتفضلي...وهنا خرج الدكتور من عند حمزة
منه:دكتور طمني علي حمزة هو كويس
الدكتور: انا اسف
زياد ومنه: اسف علي اي
الدكتور: المريض..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
منه: اخويا حصله اي اتكلم يا دكتور
زياد: متتكلم يا دكتور سيبت اعصابنا
الدكتور: اهدوا يا جماعه المريض كان هيروح مننا بس الحمدالله قدرنا ننقذه وحصلت معجزة وفاق من الغيبوبة بس هو عمال يسال علي واحده اسمها روح هي فين اكيد انتي
منه: لا انا اخته روح مراته 
الدكتور: طب ياريت تجبوها لانه عمال يسال عليها
زياد: تمام يا دكتور ينفع ندخل نطمن عليه
الدكتور: هو هيتنقل اوضه عادية دلوقتي وساعتها تقدروا تدخولوا بس بلاش توتر خالص
زياد: شكرا يا دكتور
منه: زياد هو انا هدخله ازاي
زياد: متقلقيش هتعدي علي خير انا هدخل وانتي تعالي ورايا
منه: بس انا خايفه
زياد: متخفيش كله خير وانا معاكي اهو
منه: ماشي
زياد: اي يا بطل كدا تخضنا عليك
حمزة: والله وحشتني ووحشتني رخمتك يا زفت انت
زياد: ادينا رجعنا لطولت اللسان بقولك اي ارجع لغيبوبتك تاني
حمزة بضحك: مكنش العشم يا صحبي
زياد: مش عشم مات في الحرب يابو الصحاب
حمزة: بايخه اوي وخد هنا مين القمر دي
زياد: دي تبقي.. 
منه بفرحه: انا منه يا ابيه
حمزة: اتشرفت يا عسل بس انا مش كبير اوي عشان تقوليلي ابيه 
منه: انت اكبر مني عشان كدا لازم احترمك
حمزة: لا قمر ومحترمه كمان يا زيزو ولا وقعت واقف يا واد
زياد: وقعت اي بس اتنيل دا انا اتكعبلت كعبلة سودا
منه بعدم فهم: انتوا بتقولوا اي
حمزة: لا متخديش في بالك يا عسل بس بجد مين دي يا زوز
زياد بتوتر: دي تبقي تبقي
حمزة: مالك ياض متقول مين دي 
زياد: ما انا هقول اهو دي تبقي... 
منه: انا ابقي اختك يا ابيه
حمزة: نعم اخت مين اللي هو ازاي يعني
منه: ممكن تهدي وهفهمك بس اهدي الدكتور قال بلاش توتر
حمزة: دكتور اي وزفت اي انتي ازاي اختي يعني عايز افهم
زياد: دي تبقي بنت طنط يا حمزة وطنط تعيش انت البقاء لله
حمزة بحزن: ماتت... ماتت من غير ما اشوفها ولا تيجي واحضنها ولا حته تفهمني ليه عملت كدا وليه سبتني كل دا انا مش مسامحها ولا عمري هسامحها وانتي اطلعي براه انا مليش اخوات انتي فاهمه امشي من وشي
زياد: براحه يا حمزة هي ذنبها اي هي دلوقتي ملهش غيرك بلاش تبقي زايهم يا حمزة دي لسه صغيرة ومحتاجك جانبها اديها فرصة واسمعها انتوا الاتنين ملكوش ذنب في كل دا
منه: انا اسفه يا ابيه انا همشي ومش هخليك تشوفني تاني والحمدالله اني اطمنت عليك وانك بقيت بخير واني شوفتك خالي بالك من نفسك
حمزة: استني يا منه
منه بدموع: نعم يا ابيه
حمزة: تعالي اقعدي هنا وقولي عايزة تقولي اي
منه: حاضر
حمزة: قوليلي الاول انتي كام سنه
منه بابتسامة: انا 20 سنه
حمزة بحزن: طالعه شبهها اوي
منه: الله يرحمها بس انت اللي شبهها جدا تعرف يا ابيه هي بتحبك اوي 
حمزة: وعشاه كدا سابتني ومشيت
منه: كان غصب عنها والله هي حكتلي كل حاجه
حمزة: حكتلك قولي بسرعه حكتلك اي اتكلمي
الممرضة: الحق يا استاذ 
زياد: في اي
الممرضة: المدام اللي جبتها فاقت وعايزة تمشي واحنا مش عارفين نوقفها
حمزة: مدام مين يا زياد
زياد: دي روح يا حمزة اغمي عليها في الشركة وجبتها هنا ولما فاقت جالها انهيار عصبي والدكتورة اديتها مهداء ورفضت تقولي مالها
حمزة: يعني اي هي فين دلوقتي
الممرضةٰ: في الاوضة اللي جانب حضرتك
حمزة: خدني عندها بسرعه يا زياد
زياد: حاضر ساعديني يا منه
حمزة: روح 
روح: حمزة انت فوقت اخيراً وحضنته
حمزة: اهدي يا حبيبتي انا كويس اهو مالك اهدي اهدي
روح بدموع: ابعد عني انت السبب انت مجرم انا بكرهك بكرهك
حمزة: روح في اي مالك اي اللي حصل لكل دا
روح بدموع: انا بكرهك يا حمزة ابعد عني وطلقني طلقني وطلعت تجري
حمزة: روح وراها يا زياد متسبهش
زياد: حاضر يا حمزة اهدي
حمزة: منه وديني عند الدكتورة اللي كشفت عندها حالا
منه: حاضر حاضر
الدكتورة: خير انت مين
حمزة: انا ابقي جوز مدام روح ممكن اعرف مالها
الدكتورة: تمام بس ممكن لوحدك
منه: طب انا هستني براه يا ابيه
حمزة: تمام...اتفضلي اتكلمي عايز اعرف مراتي مالها
الدكتورة: مدام روح كانت متعرضه لاغتصاب عنيف جدا ونتج عنه انها دلوقتي حامل واول ما عرفت فضلت تكسر في كل حاجه لحد ما اديتها حقنه مهداء بس ماظنش انها هتوافق انها تكمل الحمل دا
حمزة بفرحة: يعني روح مراتي حامل دلوقتي
الدكتورة باستغراب: ايوة حضرتك حامل...بس انت ازاي فرحان بقول لحضرتك ان دا نتيجه اغتصاب
حمزة بحزن: ما هو دا انا السبب فيه
الدكتورة بانفعال: يعني انت اغتصبت مراتك بالوحشية دي انت ازاي كدا اكيد انت مش بني ادم خالص انت معندكش رحمه مدام روح دلوقتي ممكن تنتحر او تنزل البيبي بسببك
حمزة بحزن وندم: تمام يا دكتور شكرا وخرج حمزة
منه: خير يا ابية انت كويس
حمزة بحزن: روح حامل
منه بفرحة: الف مبروك يا ابيه بس مالك زعلان ليه
حمزة بحزن: دلوقتي مهمتي ان روح تسامحني بقيت مستحيله هي مستحيل تسامحني 
منه بعدم فهم: انا مش فاهمه حاجه يا ابيه
حمزة: مش مهم شوفي الدكتور انا عايز اخرج اشوف مراتي راحت فين
منه: حاضر
*عند روح....
زياد: استني يا روح بس
روح: ابعد عني يا زياد انا عايزة اكون لوحدي
زياد: مش هينفع اسيبك وانتي في الحاله دي تعالي نروح نقعد في اي مكان
روح بدموع:ماشي
*عند البحر...
زياد: اقعدي يا ستي
روح: شكرا
زياد: يلا تقدري تتكلمي دلوقتي
روح بانهيار: انا تعبت يا زياد والله تعبت يعني امي اللي ربتني وكانت بتعملني وحش جدا زي ما اكون عبده عندها وفي الاخر اكتشف انها مش امي وان امي رمتني زمان وبعد كام سنه ماتت في كباريه واني كل دا عايشه في غش وفي الاخر تبعني وتجوزني لحمزة عشان الفلوس وبعد كل دا سامحتها وقولت مش مشكله واكيد ربنا عوضني بحمزة وانه هيكون سند ليا وهيحميني بس للاسف طلع اوحش منهم وعشان معنهدوش ثقة فيا من اقل حاجه شك فيا وفي شرفي وعارف عمل اي كملت ببكاء اتغصبني اغتصب مراته كل دا 
بسبب غضبه اللي عماه ومكفهوش لما اتاكد اني شريفه مسبنيش ولا رحم صغر سني ولا دموعي ولا وجعي ولا رجائي فضل يغتصبني بوحشيه وبعد كل دا راجع ندمان وعايزني اسامحه اسامح علي اي ولا اي حرام والله ولما بداءت اسامحه كسر فرحتي اني طلعت حامل هههههه حامل بطفل ملهوش ذنب غير ان امه ضعيفه ملهش حق ولا شخصيه ولا كرامة وان ابوه راجل متوحش وطفل جاي نتيجة اغتصاب وشك وساب في شرف امه مش جاي عن حب ومودة ورحمه لا مستحيل اخليه يجي اسيبه يجي عشان اي عشان يعيش في ذل واهانه لا مستحيل الدنيا دي وحشه اوي حرام اجيبه ليها حرام اااااااااااااااااه ياربي انا تعبانه اوووووي
زياد ببكاء: اهدي يا روح انا جانبك اهو اعتبريني اخوكي انا عمري ما هتخلي عنك واوعدك اني دايما معاكي وصدقيني هخلي حمزة يندم علي كل اللي عمله دا ومش هرجعك ليه بسهولة هخليه يلف حولين نفسه بس انتي اهدي والبيبي دا مش هينزل دا روح حرام علينا نقتلها
روح ببكاء: انت بتعيط ليه دلوقتي انا اسفه
زياد: انا راجل والراجل مش بيعيط دا شوية تراب جم في عيني
روح: ماشي هصدقك بس مش عيب الراجل يعيط علي فكره
زياد: بطلي لماضة يا ست روح ويلا بينا
روح: علي فين 
زياد: متخفيش انا عندي شقة محدش يعرف عنها حاجه حته حمزة هوديكي تقعدي هناك ومتقلقيش مش هجيلك غير او عوزتي حاجه وهجبلك خط جديد عشان حمزة ميعرفش مكان 
روح: شكرا يا زياد مش عارفة اقولك اي بجد
زياد: متقوليش انتي خلاص بقيتي اختي ولازم اردلك كرامتك وترجعي وانتي معززه مكرمة ولو عايزة تطلقي انا برضو هساعدك ومش هسيبك
روح: شكرا بجد يا زياد
زياد: طب يلا بينا بقي وكفاية شكر
روح: حاضر
*وصل زياد روح للشقة وجبلها شوية حاجات وسابها وراح لحمزة اللي كان خرج من المستشفي وراح الفيلا ومبطلش رن علي زياد عشان يطمن علي روح... 
زياد: اي يا عم كل دا رن
حمزة بغضب: فين روح يا زياد
زياد بحزن: ملقتهش يا حمزة فضلت ادور عليها ملحقتهش ومعرفتش اوصلها
حمزة بغضب: ازاي يعني روح حامل في ابني
زياد: حامل روح حامل الف مبروك يا صحبي 
حمزة: مبروك علي اي انا ابني ومراتي مش عارف مكانهم
زياد: متقلقش ان شاء الله هنلاقيهم... بس هي ليه مشيت واي وصلها لكدا
حمزة: انا السبب انا اللي بغبائي عملت كل دا 
زياد: في اي يا حمزة انت عملت اي
حمزة: اصل انا....... وحكي كل حاجه لزياد.... ودا كل اللي حصل
زياد: انت تعمل كدا يا حمزة انت مستحيل تكون صحبي
حمزة بحزن وندم: انا كان الغضب عميني يا زياد مستحملتش اشوفها واقفه مع واحد في وقت متاخر وبتهزار وتضحك
زياد: كان لازم تتوقع انها هتسيبك يا حمزة مش سهل عليها اللي حصل لا وبقيت حامل كمان
حمزة: طب هنعمل اي دلوقتي انا لازم ارجعها
منه: احنا ممكن ننزل اعلان بصورتها ونبلغ البوليس
حمزة: تمام خد يا زياد صورتها اهي وانا هروح المركز ابلغ 
زياد: تمام
حمزة: وانتي يا منه خليكي هنا
منه: حاضر
*مشي كل من حمزة وزياد وراح زياد نزل الاعلان وراح لروح يطمنها... 
زياد: روح انتي فين
روح: اي يا زياد عملت اي
زياد بضحك: هيتجنن ودلوقتي مصر كلها هدور عليكي
روح باستغراب: ليه
زياد: اصل الباشا نزل اعلان بصورتك وكمان بلغ البوليس
روح: يالههههوي دا انا كدا مش هعرف اتحرك
زياد: انتي تخليكي هنا عشان تهتمي بالبيبي وانا هجبلك كل طلباتك
روح: شكرا يا زياد هتعبك معايا
زياد: متقلقيش بكره تتعبيلي يلا انا همشي بقي
روح: تمام 
*عند منه جرس الباب رن وكان..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حسن: ازايك يا منه
منه بصدمة: انت بتعمل اي هنا وعايز اي
حسن: عايزاك يا منه والله انا بحبك
منه: انت كداب ومش بتحب غير نفسك ابعد عني بقي
حسن: مش هسيبك فاهمه وانا هخليكي تبوسي ايدي عشان اتجوزك يا قطة
*وزقها لجوه وحاول يعتدي عليها وفضلت تصرخ ومفيش حد يلحقها لحد ما فجاه زياد وصل ومسكه وفضل يضرب فيه من غير رحمه ومنه قاعده عماله تعيط وجه حمزة وشال زياد من عليه بالعافية... 
زياد: سبني عليه يا حمزة انت متعرفش الزفت دا كان بيحاول يعمل اي
حمزة: متهداء بقي وفهمني في اي وبيعمل اي هنا دا
زياد: انت تعرفه يا حمزة دا كان بيحاول يعتدي علي منه
هنا حمزة بص لمنه وجري عليها وخدها في حضنه: منه انتي كويسه اهدي محدش هقربلك انا جانبك اهو 
زياد: وربي ما هسيبه انا هربيه قولي انت تعرفه منين يا حمزة
حمزة: زياد اهدي قولت ودا حسن ابن اكبر عدو ليا
منه: اي انت بتقول اي يا حمزة دا يبقي حسن اللي حكتلك عنه يا زياد
زياد: ايوة كدا بانت ابوك اكيد عرف انها اختك يا حمزة عشان كدا حاول يلعب عليها
منه: انا اسفه يا ابيه انا بزود عليك
حمزة: اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه وانت يا زياد سلم الزفت دا لاقرب مركز
زياد: بس يا حمزة
حمزة: سمعت انا قولت اي
زياد: تمام بقولك اي يا زفت انت اياك اشوفك قريب من مراتي تاني انت فاهم يا حرس خدوه ارموه في اقرب مركز وانا هجيلوا
منه: انت بتقول اي مرات مين
زياد: حمزة انا عايز اتجوز منه 
حمزة: انا في اي ولا اي
زياد: انا اسف بس مش هقدر اصبر اكتر من كدا ويمكن بكدا روح تظهر تاني
حمزة: تصدق فكره بس في الاول والاخر الراي راي منه مش هجبرها علي حاجه
زياد: طب بعد اذنك ممكن تطلع تغير هدومها واقعد اتكلم معاها شوية
حمزة: رايك اي يا منه
منه: حاضر يا ابيه هطلع اغير وانزل علي طول
حمزة: تمام
زياد: مستنيكي يا منه
حمزة: عملت اللي قولتلك عليه
زياد: ايوة متقلقش ان شاء الله خير بس متزعلش مني يا صحبي انت تستاهل
حمزة بندم: عارف والله بس هي مينفعش تبعد عني انا... 
زياد: حبيتها يا صحبي اعترف بقي
حمزة بحزن: هيفيد بي اي اعترافي دلوقتي يا زياد ما هي راحت مني خلاص
زياد: هترجع يا صحبي ان شاء الله بس انت لازم تتغير عشان هي تحس بندمك
حمزة: هتحس ازاي وهي بعيد عني لازم ترجع يا زياد عشان اخليها تسامحني واحافظ عليها وعلي ابننا
زياد: خير يا صحبي... انت اي رايك في موضوعي انا ومنه
حمزة: انت عارف انا قد اي بحبك وبعتبرك اخويا بس الراي في الاخر ليها يا زياد
زياد: ان شاء الله توافق
منه: احم انا جيت
حمزة: تمام هخرج بس ياريت مطولوش
زياد: حاضر يا حمزة
منه: انت عايز تتجوزني شفقة يا زياد
زياد: بس يا زفته انتي انا بحبك
منه: وحبك دا مظهرش غير دلوقتي
زياد: من زمان بس انتي اللي مش بتحسي اعملك اي بصي يا منه انا بحبك وانتي هتبقي مراتي بمزاجك او غصب عنك اشطا
منه: انت بتتكلم كدا ليه طب مش هوافق
زياد: خلاص اني اسف بس ابوس ايدك وافقي بقي
منه بابتسامه: ماشي موافقة
زياد: ايوة بقي ولا القمر طلع اهو
منه: زياد بس بقي
دخل حمزة: ها خلصتوا 
منه: ايوة يا ابيه
حمزة: ما احنا بنعرف نضحك اهو يبقي وافقتي علي الرخم دا
منه: ابيه بقي الله
زياد: في اي بقي مترخمش علي حبيبتي يا حمزة الله
منه: وانت متزعقش لابيه يا زياد الله
*فضلوا يضحكوا لحد ما فجاة الجرس وكانت المفاجاه.... 
*اما عند روح: وحشتني اوي يا حمزة مش عارفه هعيش من غيرك ازاي انا كنت خلاص هسامحك بس انت اذتني اوي يا حمزة وانا مش مستعده اكون ام دلوقتي خالص ولا كنت حابه اعرف خبر حملي بالطريقة دي انا مش عارفه اعمل اي بس بجد انا تعبانه اوي ومحتاجك جانبي يا حمزة اوي
*هنا الجرس رن وقامت روح تفتح... 
احمد: بعد اذنك
روح: نعم اتفضل
احمد: انا ساكن هنا جديد ولسه ناقل ومحتاج بس شوية شاي بعد اذنك
روح: تمام مفيش مشكلة ثواني وجايه
احمد: تمام براحتك (وفي نفسه اي القمر دي عامله زي الملايكة بس ليه كانت بتعيط ياتري اي حكيتها اكيد هعرف قريب) 
روح: اتفضل
احمد: شكرا ليكي يا... 
روح: روح اسمي روح
احمد: وانا احمد اتشرفت بيكي يا قمر
روح: الشرف ليا بس انا اسمي روح مش قمر
احمد: اسف بس قمر لايق عليكي اكتر من روح
روح: شكرا عن اذنك
احمد: اه طبعا اتفضلي وشكرا علي الشاي
روح: العفو
*ودخلت روح تصلي وتنام اما عند حمزة... 
نغم: هو دا مش بيت روح
حمزة: ايوة انتي مين
نغم: انا نغم صحبتها هي بقالها كتير مجتش وجيت اطمن عليها
حمزة: اه هي مسافرة بس هبقي اعرفها حاضر
نغم: شكرا بس.... قاطعها اخوها
محمد: ممكن اخد من وقت حضرتك شوية
حمزة باستغرب وفي نفسه هو انت: اه اه اتفضل
نغم: ابيه ناوي علي اي
محمد: هتعرفي يا قلبي
حمزة: خير اتفضل
محمد: انا محمد اخو نغم عندي 24 سنه وشغال في شكره صغيرة كدا وبصراحه كنت عايز..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حمزة باستغراب: كنت عايز اي يا استاذ محمد
محمد: احم كنت عايز اطلب ايد روح عارف ان حضرتك هتقول انها صغيرة وكدا فاحنا هنعمل خطوبة بس ولما تخلص الكلية هنعمل الفرح
زياد: انت بتقول اي انت مش عارف دا يبقي مين الله يحرقك
محمد: هو في اي انا قولت حاجه غلط ولا احنا مش قد المقام ولا اي بالظبط مترد يا استاذ حمزة
حمزة: ارد علي اي انا كل دا مستني اسمع عايز اي اصلي مسمعتش حاجه
محمد: ما انا بقولك عايز اطلب ايد الانسة روح
حمزة: انسة مين ما حد يفهم الحمار دا
محمد: ليه الغلط يعني انا بتكلم مع حضرتك بحترام وافهم اي معلش
زياد: اصل الانسة روح تبقي مرات الاستاذ حمزة اشرب بقي يا حلو
محمد بصدمة: نعم مراتك اللي هو ازاي دي طفلة
حمزة وصبره بداء ينفذ: انت مالك ازاي وطفلة ولا مش طفلة هي مراتي علي سنة الله ورسوله
نغم: خلاص يا ابيه يلا نمشي من هنا واحنا اسفين ليك يا استاذ
حمزة: تمام وبتمني مشوفش خيالك جانب مراتي تاني انت فاهم واه شكرا علي اللي عملته زمان معاها
محمد: مش مستني شكرك انا عملت كدا مع حبيبتي مش مع حد غريب وهي هتفضل حبيبتي
زياد: انت اللي جبته لنفسك بقي
حمزة بغضب: حبيبت مين انت شكلك مجنون انا هوريك ازاي تقول عليها كدا 
*وفضل حمزة ومحمد يضربوا في بعض وزياد بيحاول يبعدهم ومنة ونغم بيعيطوا ومش عارفين يعملوا اي لحد ما قدر زياد يبعد حمزة ومحمد خد نغم ومشي وحمزة خرج بعربيته وزياد مشي ومنه طلعت اوضتها.... 
*جه تاني يوم وحمزة رجع البيت وهو سكران ومنه اتخضت من شكله وكلمت زياد وقالتله اما عند روح جرس الباب رن.... 
روح: ايوة مين
احمد: انا احمد 
فتحت روح الباب: نعم يا استاذ احمد في حاجه
احمد: بلاش القاب وقولي احمد عادي زي ما بقولك قمر
روح: تمام يا احمد بس انا اسمي روح مش قمر
احمد: قولتلك امبارح انا شايفك قمر مش روح
روح بضيق: تمام كنت عايز اي
احمد: اصل انا لوحدي وشايف انك لوحدك برضو قولت اجي واعزمك علي الفطار
روح: شكرا جدا بس انا مش بخرج ومش بفطر دلوقتي 
احمد: طب خلاص نتغداء سوي
روح: ما قولتلك مش بخرج اصلا معلش بقي لازم ادخل
احمد: طب اصبري بس انتي ليه دايما مستعجله كدا 
روح: خير في اي تاني
احمد: طب براحه في اي مش كدا يا قمر
روح: هو انت عايز اي بالظبط 
احمد: عايزاك يا حلوة
*وبداء يدخل ويتهجم عليها وفي اخر لحظه وصل زياد ومسكه ضربه وسلمه للحكومة اما روح فضلت تعيط.... 
زياد: انا اسف والله معرفش ليه حصل كل دا
روح بعياط: انا تعبت ليه بيحصلي كل دا بجد ليه
زياد: امال لو عرفتي الكبيرة بقي هتعملي اي
روح: ليه في اي حمزة كويس
زياد: اللي حصل يا ستي....... وحكي ليها كل اللس حصل بين حمزة ومحمد
روح: ينهار ابيض كل دا حصل 
زياد: بقيتي مطلب جماهيري يا ست روح 
روح: بس بجد علي اي المهم هنعمل اي دلوقتي
زياد: لازم حمزة يتربي واه علي فكره انا هتجوز منه
روح: بجد الف مبروك يا زياد بجد فرحتلك بس انا ازاي مش هحضر فرحكوا
زياد: ومين قال انك مش هتحضري يجي وقته بس وانا هتصرف
روح: ماشي بس حمزة
زياد: انتي دلوقتي هتكتبي جواب وانا هاخده وبطرقتي هوديه لحمزة وهقولك هتكتبي اي
روح: تمام
*خد زياد الجواب ومشي وساب حراس عند روح وبعد شوية وقت وصل عند منه وكان حمزة نايم وسكران... 
زياد: هو شكله مش هيتعدل
منه: انا خايفه عليه اوي يا زياد لازم نلاقي روح هي اللي هتقدر توقفه
زياد بتوتر: اكيد لازم نلاقيها ربنا يسهل 
منه باستغراب: مالك يا زياد في اي
زياد: مفيش هطلع اطمن علي حمزة وانتي حضري الفطار
منه: حاضر
زياد: بقولك يا قلبي
منه بكسوف: نعم
زياد قرب منها: بحبك يا منتي
منه بكسوف ووشها احمر اوي: زياد بس بجد بتكسف مينفعش كدا
زياد: عشان كدا بحبك وهفضل احبك
منه: يلا اطلع وهاجي علي طول
زياد: حاضر يا قلبي
*طلع زياد عند حمزة ودخل البلكونه ورمي الجواب في مكان يقدر حمزة يشوفه ودخل يصحي حمزة وصحي ودخل ياخد دش كانت منه جابت الفطار ونزلت وحمزة خرج من الحمام... 
زياد: هي مشيت عشان انت تدمر نفسك بدل ما تتعدل يا حمزة
حمزة: بقولك اي يا زياد انا تعبان لوحدي
زياد: مش هينفع اللي بيحصل دا يا صحبي لازم تفوق وتنزل شغلك
حمزة: مش قادر روح مشيت وخدت روحي معاها انا من غيرها مش عارف اعيش
زياد: يبقي تتغير يا صحبي لازم تثبتلها انك بتحبها
حمزة: ترجع بس وصدقني هعوضها عن كل حاجه بس هي متسبنيش
زياد: حمزة اي دا اي الورقة دي
حمزة: مش عارف اول مره اشوفها ومحدش بيدخل اوضتي اصلا
زياد: دا شكله جواب افتحه شوف في اي
فتح حمزة الجواب: دا جواب من روح يا زياد هي بعتته ازاي
زياد: مش مهم يا عم المهم دلوقتي نعرف هي فين اقراء هي كاتبه اي
بداء حمزة يقراء الجواب: انا اسفه يا حمزة كنت بداءت اسامحك بس انا مش قادرة والطفل مش هنزله لانه ملهوش ذنب بس انت لازم تطلقني انا مش هقدر اعيش معاك بعد كل دا سامحني يا حمزة وخليني اسامحك وطلقني لانك مستحيل تتغير... 
زياد: شوفت اكيد عرفت بحوار الشرب دا
حمزة: هتكون عرفت منين يعني
زياد: هو دا اللي فارق معاك يا حمزة متفوق بقي
حمزة: سبني في حالي يا زياد وامشي عايز اكون لوحدي
زياد: براحتك يا صحبي انت حر سلام
*ونزل زياد وقابل منه... 
منه: مالك يا زياد 
زياد: مفيش يا حبيبتي 
منه: بجد في اي
زياد: مفيش ياروحي بس خالي بالك من حمزة لانه بيدمر نفسه كدا
منه: انا خايفه عليه اوي
زياد: متخفيش كله خير ان شاء الله
منه: ان شاء الله
زياد: بس اي القمر دا وحشتيني
منه بكسوف: زياد بس بقي ابيه يسمعك
زياد: ماشي كلها كام يوم وتبقي بتاعتي وهوريكي
منه: طب يلا علي شغلك بقي
زياد: حاضر يا قلبي هتوحشيني
منه: وانت كمان
*جه الليل وحمزة راح برضو الكبارية وفضل يشرب كتير اوي اما عند روح كانت قاعده وفجاه تلفونها رن... 
روح: الو مين
مجهول: مش لازم تعرفي انتي مش مرات حمزة
روح: ايوة هو كويس في حاجه اي حصل
مجهول بضحك: لا دا كويس اوي متقلقيش 
روح: انت مين وفي اي
مجهول: لو عايزة تفهمي تعالي العنوان دا يا قطة.. سلام
*لبست روح بسرعه ونزلت ركبت تاكسي وراحت العنوان وكانت الصدمة..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
*كان كبارية قولت اكيد حمزة مش جوه اكيد دا مقلب من حد دخلت وقولت اتاكدت اتصدمت اول ما شوفا حمزة في حضن نهي....
روح: حمزة انت بتعمل اي
حمزة: روح حبيبتي انتي جيتي اخيرا وحشتيني اوي
روح: رد عليا انت بتعمل اي هنا هو دا التغير هو دا التعويض يا حمزة
نهي: قولتلك يا حلوة انتي مجرد لعبة وانا حبيبته
روح: اسكتي انتي مش عايزة اسمع صوتك انتي فاهمه
نهي: لا مش هسكت حمزة حبيبي انا وانتي ملكيش مكان في حياته
روح: بس حمزة جوزي وكمان ابو ابني يا حلوة يعني انتي اللي ملكيش مكان هنا
نهي: نعم ابو ابنك قصدك اي انتي حامل في ابن حمزة
روح: ودي محتاجه شرح ولا اي يا قطة ايوة طبعا حامل في ابن حمزة
نهي: لا مستحيل انتي لازم تموتي انتي واللي في بطنك دا حمزة ليا انا وبس
*وكانت بتقرب بسكينه وعايزة تحطها في بطن روح بس روح كانت ذكية وكانت قالت لزياد عشان يجي نفس العنوان وقبل ما تلمس روح كان زياد مسك ايد نهي...
زياد: انتي اتجننتي والله ما هرحمك يا نهي قولتلك كتير ابعدي عن حمزة
نهي: بس حمزة دا حقي انا حمزة حبيبي ومش هسيبه لغيري
روح: قولتلك حمزة جوزي وابو ابني ومستحيل اسيبه لوحده زايك انتي فاهمه
حمزة: روح متسبنيش تاني انا بحبك يا روح وعايزاك انتي وابني متسبنيش تاني
*وفجاه اغمي عليه ووقع في حضن روح وزياد سنده وركبه العربية وراحوا الفيلا اول ما وصلوا منه جريت حضنت روح وقلقت علي حمزة...
منه: زياد ابيه ماله في اي
زياد: متخفيش هو بس شرب كتير هينام ويصحي كويس
منه: طيب روح انتي كويسه ليه مشيت وسبتيني لوحدي ابيه بيحبك اوي
روح: مش وقته الكلام دا يا منه خالي بالك منه انا لازم امشي
منه: لا مش هسيبك تمشي تاني غير لما ابيه يصحي
*دخلوا جوه وزياد كان طلع حمزة اوضته ونزل....
روح: زياد انا لازم امشي خلي منه تسبني قبل ما حمزة يصحي
منه: لا مش هسيبك يا روح انتي هتفضلي هنا كفايه بقي
روح: مش هينفع يا منه صدقيني انا مش قادرة اسامحه
زياد: بصي يا روح البعد مش هيحل حاجه انتي وجودك هنا ضروري
روح: بس انا مش هقدر اسامحه يا زياد
زياد: مقولتش سامحيه بس خليكي هنا وهنسويه علي نار هادية
روح ومنه: اللي هو ازاي انت ناوي علي اي يا زياد
زياد: ناوي اصلح صحبي واخليه يرجع احسن من الاول ويعرف غلطه معاكي يا روح
روح: طيب اي في دماغك
زياد: بصي يا ستي وانتي يا منه هتساعدينا
منه: معاك يا برنس قول
زياد: صبرني يا ربي اسمعي انتي وهي..............
روح: فكرك دا هينفع مع حمزة يا زياد
زياد: بتمني ينفع بس مفيش حل تاني
روح: ماشي يا زياد ربنا يستر
زياد: يلا انا همشي دلوقتي خالي بالكوا من نفسكم
منه: يلا هطلع اوصلك لبره
روح: متتاخريش يا منه
زياد: مش هاكلها متخفيش
روح: ماشي يا لمض
زياد: منه مش ناوية تحني عليا شوية
منه: عايز اي يعني يا زياد
زياد: ليه محسسني اني بحب واحد صحبي
منه: زياد انا كدا مليش في المحن ووجع القلب دا
زياد: قصدك اي هو انتي مش بتحبيني يا منه
منه: مقولتش كدا بس
زياد: بس اي اتكلمي قولي اللي جواكي
منه: محتاجه شوية وقت بس يا زياد لكن انا مش رفضاك
زياد: ماشي يا حبيبتي براحتك انا همشي وانتي خالي بالك من نفسك ولو في اي حاجه كلميني
منه: حاضر
*تاني يوم صحي حمزة ودماغه وجعه جدا ومش فاكر حاجه غير انه شاف روح ومتاكد من كدا قام نزل زي ما هو كدا لاقي منه وروح قاعدين بيفطروا سوي في الجنينه وبيضحكوا جري عليهم وشد روح في حضنه...
حمزة: اخيرا رجعتي يا روح انتي وحشتيني اوي يا حبيبتي انا بجد اسف سامحيني
روح: ابعد بس كدا يا حمزة انا رجعت عشان مينفعش يكون من غير أب لكن انا وانت حياتنا انتهت سوي
حمزة: روح انتي بتقولي اي اهدي يا حبيبتي انت عارف اني غلطان بس انا بحبك يا روح متعمليش فيا كدا
روح بعصبيه: حمزة انا شوفتك امبارح في حضن واحده تانيه عارف يعني اي حته لو كنت ناوية اسامحك مبقتش قادرة بعد اللي شوفته امبارح سبني في حالي بقي (وسابته وطلعت اوضتها)
منه: ابيه انت كويس
حمزة: عايزاها تسامحني يا منه انا بحبها اوي والله ومش هقدر اعيش من غيرها مش عارف اعمل اي
منه: لازم تخليها تسامحك يا حمزة لازم تتغير وتثبتلها انك تستاهل تسامحك وتديك فرصة تانيه
حمزة: انا مستعد اعمل اي حاجه بس هي تسامحني وترجعلي
منه: طيب يبقي اعمل اللي هقولك عليه............................
حمزة: ربنا يخليكي ليا ياقلب اخوكي
منه: ويخليك ليا يا حبيبي
*في الشركة....
زياد: اي دا انت جيت امتا بركاتك يا ست روح
حمزة: بقولك اي مش عايز دوشه يلا ورانا شغل كتير
زياد: انت ناوي علي اي مع روح يا حمزة
حمزة: هخليها تسامحني لازم اعمل كدا انا بحبها يا زياد
زياد: ربنا معاك يا صحبي يلا نشوف الشغل
حمزة: يلا بينا
في المول...
روح: قولتلك مش عايزة اخرج يا منه
منه: يعني مش عايزة تساعديني في حاجات الفرح انا مليش غيرك
روح: خلاص يا ستي هتشحتي يلا خلينا نخلص
خالد: اي دا روح مش مصدق ازايك يابنتي فينك مختفيه ليه
روح: ازايك يا خالد اي اخبارك ولا مختفيه ولا حاجه بس اتجوزت
خالد: نعم اتجوزتي اللي هو ازاي يعني ما انتي عارفه اني بحبك
منه: مالك يا اخ في اي ما قالتلك اتجوزت البعيد معندهوش دم
روح: بس يا منه اهدي.... خالد انا قولتلك قبل كدا اني مش بحبك وان شاء الله هتلاقي الاحسن
خالد: بس انا عايزاك انتي يا روح حرام عليكي انا بحبك
روح: عن اذنك يا خالد يلا يا منه
منه: يلا ناس معندهش دم ولا نظر
خالد في نفسه: لا يا روح مستحيل انتي بتاعتي انا وبس مش هسيبك لحد تاني انا هوريكي هعمل اي
*اشتروا كل اللي محتاجينه ورجعوا البيت كات حمزة وصل من بدري وقاعد مستنيهم...
حمزة: كنتوا فين كل دا ليه اتاخرتوا كدا
منه: معلش يا ابيه اصل الدنيا كانت زحمه ومكنش في حاجه عجباني
حمزة: طب حمدالله علي سلمتكوا
روح: انا هطلع ارتاح شوية يا منه
منه: بس انتي مكلتيش من الصبح
روح: معلش مليش نفس هطلع انام
حمزة: بس مش هينفع يا روح عشانك وعشان اللي في بطنك لازم تاكلي
منه: ابيه عنده حق يا روح لازم تاكلي
حمزة: اطلعي ارتاحي شوية وانا اللي هعمل الاكل وانتي يا منه تعالي ساعديني
روح: ماشي عن اذنكوا
منه: يلا بينا ابيه
*في كافية علي البحر....
خالد: اي كل دا تاخير مش قولتلك عايزاك ضروري
نهي: خير يا خالد عايز اي
خالد: انتي تعرفي واحد اسمه حمزة
نهي: ايوة دا حبيبي بس جت حته عيله خطفته مني
خالد: طب تمام اوي عايزاك تساعديني والمقابل حمزة يرجعلك
نهي: وانت هتستفيد اي من كل دا
خالد: هرجع حبيبتي لحضني ها قولتي اي
نهي: يعني حته انت بتحب حته العيله دي
خالد: ملكيش فيه بقي انتي ليكي ان حبيبك يرجعلك
نهي: تمام قولي اي المطلوب
خالد: تمام اسمعي.................
نهي: ماشي يلا انا همشي وهبداء التنفيذ بكره
خالد: تمام... وفي نفسه (مش هتكوني لغيري يا روح انتي ليا انا وبس ومحدش هياخدك مني)
*في المساء في الجنينه....
حمزة: يلا يا منه هاتي باقي الاطباق
منه: حاضر يا ابيه جايه اهو
زياد: اي كل دا ومن غيري يا واطين
حمزة: انت بتطلع منين يا عم انت
زياد: امي دعيالي بقي
منه: اي دا انت هنا يا زياد
زياد: ايوة يا قلبه
حمزة: احترم نفسك يا عم انت وانتي يلا اطلعي نادي روح
منه: حاضر يا ابيه
زياد: ما براحه علينا يا عمهم
حمزة: اتزفت اقعد وانت ساكت احسنلك
*طلعت منه بسرعة عشان تصحي روح وكانت الصدمة...

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
*كانت روح واقفه في البلكونه وسرحانه وبتفتكر اللي حصل زمان...
فلاش باااك...
خالد: روح انا هسافر النهارده غصب عني دا شغل ولو مسافرتش الفرصة هضيع من ايدي
روح: طب متسافر يا خالد مستني اي
خالد: كنت عايزة اقولك اني بحبك يا روح وعايزاك تستنيني انا عارف اني اتاخرت وان مينفعش اجي اقولك وانا مسافر بس غصب عني لازم تعرفي اني بحبك وعايزاك في الحلال
روح من وراء قلبها: بتحبني ازاي يعني مينفعش يا خالد وانا مش بحبك ومستحيل احبك
خالد: ليه يا روح مش انا اقرب حد ليكي
روح: هو عشان اقرب حد ليا لازم احبك يعني ولا اي بص يا خالد ايوة انت اقرب حد ليه بس انا مش بحبك ولا هحبك سافر وشوف مستقبلك وربنا يرزقك بالاحسن مني
خالد: انا عايزاك انتي مش عايز حد تاني يا روح ولا انتي في حد في حياتك قوليلي يا روح مخبيش
روح: ولا حد تاني ولا حد تالت يا خالد انا مش بفكر في الموضوع دا اصلا انا عايزة اشوف مستقبلي وادخل كلية الطب ومش هخلي حاجه تعطلني عن حلمي
خالد: وانا مش هعطلك يا حبيبتي بس انتي كدا طمنتيني انا هسافر وهرجعلك يا حبيبتي واوعدك هخليكي تحبيني بس انتي استنيني
روح: اللي ربنا عايزوا هيكون يا خالد ان شاء الله
خالد: عايزك تخلي بالك من نفسك ومن صحتك ومن دراستك كويس اوي عايزاك تكوني احلي دكتورة يا حبيبتي
روح: ان شاء الله سافر انت وخالي بالك من نفسك وابقي طمنا عليك
خالد: ماشي هبقي اكتب وابعتلك اكيد... روح... حافظي علي نفسك يا حبيبتي واوعي تضعفي واستحملي شوية وانا مش هتاخر عليكي
روح: قولتلك يا خالد متتعشمش انا مش هتجوز قولت ويلا عشان طيارتك
خالد: وانا قولتلك هخليكي تحبيني يا قمري يلا همشي عشان متاخرش هتوحشيني يا حبيبتي سلام
روح: تروح وترجع بالسلامه يارب سلام
*اول ما خالد مشي وقعت روح علي الارض وفضلت تعيط وتقول انا اسفه يا حبيبي انا بحبك وبحبك اوي كمان بس مقدرش اقف في وش مستقبلك انا عرفاك كويس لو عرفت اني بحبك مش هتسافر وهتفضل هنا جانبي بس انا مش هكون انانية سافر يا حبيبي وانا مستنياك هتوحشني اووووي..
باااااك...
*فضلت روح تعيط وسانده علي سور البلكونة وبتقول جواها جيت متاخر يا خالد انا اكتشفت ان حبي ليك كان وهم كان تعود بس مش اكتر ايوة انا اتجوزت غصب بس انا حبيته وحبيته اوي يا خالد حمزة بقي كل حياتي حته لو وجعني بس مقدرش احب غيره وانت لازم تعرف دا وتبعد عني يا خالد الحمدالله اني معترفتش زمان بحبي دا لازم تنساني يا خالد لازم... فضلت روح سرحانه والسور كان بيتحرك وهيقع بس منه كانت دخلت وشديت روح...
منه: روح مش تخلي بالك كنتي هضيعي انتي وابنك مالك يا حبيبتي انتي كويسه
روح: ايوة الحمدالله بس كنت سرحانه شوية مش اكتر
منه: مالك يا حبيبتي احكيلي مش احنا صحاب واخوات ولا اي
روح: اكيد طبعا بس صدقيني مفيش انا كويسه ولو في حاجه هجيلك علي طول
منه: طيب يا قلبي يلا بينا ننزل بقي الاكل جه وحمزة مستني تحت
روح: يلا يا حبييتي
حمزة: اي كل دا الاكل برد
منه: معلش روح كانت بتلبس بس وصحيح يا حمزة شوف حد يصلح سور البلكونه عشان هو بيتحرك وممكن اي حد يقع منه
حمزة: ان شاء الله يا حبيبتي يلا ناكل بقي
منه: حاضر يلا بينا
روح وهي بتاكل بصيت لحمزة وقالت: بقولك صح يا حمزة هي نسمة السكرتيرة بتاعتك عامله اي
حمزة بص لروح وشرق وقال: اي نسمه اه كويسه بس خير بتسالي ليه
روح: عادي يعني بسال اصلها شاطرة اوي
حمزة بتوتر: ايوة فعلا هي بنت غلبانه وبتشوف شغلها كويس
روح: اه تمام ربنا يعينها
حمزة في نفسه: هو اي حصل وانا مش موجود ياتري عرفتي اي يا روح غيرك كدا من ناحيتي يارب متكنيش عرفتي حكاية نسمه بس انا اللي غبي كان لازم احكيلك كل حاجه لازم تعرفي مني انا
منه: بقولك يا ابيه... ابيه ابيه
حمزة: ها اي يا حبيبتي معاكي كنتي بتقولي اي
منه: اللي واخد عقلك
حمزة: بطلي لماضة قولي عايزة اي
منه بكسوف: اصل زياد كان عايزنا ننزل بكره نشتري الدبل بتاعت الخطوبة قبل الفرح ممكن انزل انا و روح معه
حمزة: مفيش مشكله بس شوفي روح لو هتقدر تنزل انا مش ممانع
منه: ها اي رايك يا روح هتنزلي معايا
روح: مفيش مشكله يا قلبي ننزل سوي بكره لاني برضو عايزة اشتري حاجات
حمزة: تمام انزلوا وانا هخلص شوية شغل وهاجي اخدكم
منه: ماشي يا ابيه يلا تصبحوا علي خير
حمزة وروح: وانتي من اهل الخير
حمزة: ممكن نتكلم شوية يا روح
روح: معلش يا حمزة انا تعبانه ومش عايزة اتكلم دلوقتي
حمزة: تمام اللي يريحك انا هقوم انام تصبحي علي خير
روح: تمام وانت من اهله (وفي نفسها انا اديتك فرصة تتكلم يا حمزة ليه مصمم علي السكون انت ليه مصمم تخسرني انا وابنك خلي في شوية ثقه وتعال اتكلم صدقني هسامحك ساعتها ربنا يسامحك يا حبيبي)
*قامت روح تقعد في الجنينه شوية وجالها تلفون...
روح: الووو
نسمة: ازايك يا روح عامله اي انا نسمه
روح: الحمدالله انتي عامله اي
نسمة: الحمدالله... انا اسفه اني بتصل دلوقتي بس حمزة نازل بكره الشغل كنت حابه اعرف لو قولتيله حاجه
روح: لا يا نسمة متكلمتش معه في حاجه وبتمني ميعرفش انك قولتيلي حاجه
نسمة: حاضر بس انتي ناوية علي اي
روح: لسه مش عارفه بس متقلقيش لو ليكي حق انتي هتاخديه
نسمة: شكرا يا روح بجد مش عارفه اقولك اي
روح: متقوليش حاجه انا بعمل اللي يرضي ضميري وبس
نسمة: ربنا يخليكي هسيبك ترتاحي بقي
روح: تمام تصبحي علي خير
*قفلت روح وفضلت تعيط وطلعت اوضتها خدت حمام ولبست الاسدال وصليت ودعيت ربنا ينزر طرقها ويدلها علي الصح وقامت نامت...
*تاني يوم في المول...
زياد: ها يا عروسة مفيش حاجه عجبتك
منه: مش عارفه يا زياد كلهم حلوين وبقيت محتارة متختار انت
زياد: هو انا اللي هلبس انا مش بفهم في الحاجات دي متساعديها يا روح
روح: حلو دا يا منه
منه: تصدقي حلو فعلا خلاص هاخده يا زياد
زياد: اخيراً الحمدالله كنتي فين يا روح من بدري بقالنا ساعتين وقفين
روح: معلش بقي عروسة وبتدلع
منه: قوليله يا روح والنبي هو بيظلمني
زياد: لا يا قلبي براحتك علي قلبي زي العسل
روح: طب هسيبكم وهروح ابص علي حاجه وهاجي
زياد: تمام بس متبعديش يا روح هنستناكي في الكافية اللي تحت
روح: تمام مش هتاخر..... اول ما مشيت فتحت التلفون وكلمت حد وراحت تقابله..
مجهول: اتاخرتي كدا ليه
روح: معلش عقبال ما عرفت اخلع منهم
مجهول: ولا يهمك قوليلي بقي ناوية علي اي
روح: مش عارفه بجد محتارة اوجه ولا استني يتكلم هو
مجهول: انا مش عارف اقولك اي بس انتي لازم تتاكدي من كلام اللي اسمها نسمة دي
روح: ما انا اتاكدت امبارح بليل سالته عليها اتوتر اوي وشرق ومكنش عارف يرد
مجهول: بس دا مش دليل برضو لازم نتاكد عشان منظلمهوش
روح: ما عشان كدا انا سمعت منك ورجعت البيت
مجهول: روح انتي عارف غلوتك عندي عامله ازاي وانا معاكي في اي حاجه بس بلاش تخربي بيتك انا بساعدك لاني شوفت في عين جوزك انه بيحبك اوعي تتسرعي
روح: ربنا يخليك ليا بس متقلقش انا مش هعمل اي حاجه غير لما ارجعلك
مجهول: ربنا ييسر الحال
روح: تمام انا لازم اروحلهم لان حمزة هيجي ياخدنا كمان شوية
مجهول: تمام بس انا من راي تسالي حمزة علي الموضوع بتاع نسمه دا
روح: مش عارفه هشوف حاضر يلا سلام
*نزلت روح لزياد ومنه وبعد شوية حمزة جه ومنه ركبت مع زياد وروح ركبت مع حمزة وفي الطريق...
روح: حمزة ممكن نروح اي مكان نتكلم شوية
حمزة: اكيد طبعا اي رايك نروح علي البحر
روح: تمام
*اول ما وصلو نزلوا وقاعدوا...
حمزة: خير يا روح اتكلمي مالك في اي
روح: طبعا عايز تعرف انا طالبة الطلاق ليه واي مغيرني كدا بعد ما كونا قربنا لبعض
حمزة: ياريت يا روح تتكلمي وتريحي قلبي
روح: حاضر يا حمزة بس توعدني ترد بصراحه
حمزة: اوعدك يا حبيبتي
روح: حمزة انت متجوز من نسمة السكرتيرة بتاعتك
حمزة اتصدم ومعرفش يرد...
يتبع....

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح: سكت يعني يا حمزة اي كنت فكرني مش هعرف ولا اي رد عليا قولي اي حاجه وبلاش سكوتك دا
حمزة: حاضر يا روح انا هحكيلك كل حاجه ( من سنه جت نسمه تشتغل عندي بصراحه كانت عجبني بس كان شكلها محترم اوي حاولت ابعد نفسي عنها علي قد ما اقدر بس هي كانت مصمم تفضل قريبه منه جت سفرية تبع الشغل وكان لازم حد يطلع معايا وساعتها نسمة هي اللي وقع عليها الاختيار لانها كانت جديده ولازم تثبت نفسها وسافرنا انا وهي الشغل كان هياخد يومين ويخلص حجزت ليها اوضة وليا اوضة وخلصنا كل الاجتماعات اللي وراءنا وكان فاضل يوم ونرجع وهي كانت عايزة نخرج وتشتري شوية هدايا وعشان هي كانت غريبه عن المكان روحت معاها ودخلنا ديسكوا وقولنا نشرب شوية واهو نحتفل بالعقد الجديد بس ساعتها انا تقلت في الشرب اوي لدرجه اني محستش بنفسي غير تاني يوم وانا في الاوضة ونسمة نايمه جانبي اتصدمت وصحيتها وسالتها اي اللي حصل لاني فعلا مش فاكر اي حاجه لاقيته فضلت تعيط وبتقول اني بعد ما شربت اعترفتلها بحبي وختها اوضتي وحصل اللي حصل واني ضيعت مستقبلها ودلوقتي عايز اتخلي عنها وانا مش كدا يا روح انا مستحيل اتخلي عن مسؤاليتي مهما حصل وطبعا عشان الفضيحه وعشان اهلها قررت اني اتجوزها فترة واطلقها والموضوع ينتهي بس بعد كدا ظهرتي انتي واتجوزتك وحبيتك يا روح ونسيت موضوع نسمه خالص صدقيني انا مش بكدب عليكي ايوة انا فيا عيوب كتير اوي بس انا بتغير عشان وعشان بحبك وعايزاك وعايز اصلح حياتنا عشان ابننا)
روح: ليه خبيت عليا يا حمزة ليه خليت الشيطان يدخل بينا اصدقك ازاي دلوقتي وانت من يوم ما عرفتك وانت بتخبي عليا
حمزة: صدقيني يا روح دي الحقيقه واوعدك خلاص مش هخبي تاني وهحكيلك كل حاجه اديني فرصة خلينا نحاول تاني واوعدك مش هخذالك ابدا
روح بدموع: لو سمحت يا حمزة انا عايزة اروح حالا
حمزة: بس يا روح
روح: بعد اذنك يا حمزة انا محتاجه اكون لوحدي شوية لو سمحت روحني
حمزة بحزن: حاضر يا روح يلا بينا
*عند زياد ومنه...
زياد: مبسوطه يا حبيبتي
منه بكسوف: اكيد مبسوطه بس
زياد: بس اي اتكلمي انا معاكي
منه: انا قلقانه علي ابيه وروح اوي بيحبوا بعض بس بيعاندوا معرفش ليه
زياد: حمزة غلط كتير يا منه وعدي كل الحدود ولازم يتغير ويعرف قيمه روح عشان ميكررش غلطه تاني
منه: بس هو صعبان عليا هو بيحبها
زياد: انا مقولتش انه بيكرهه بس هو فاهم الحب غلط الحب مش معنه اهانه ومعايرة وذل وضرب وعافية لا خالص يا منه الحب احترام وتفاهم ومودة ورحمه الحب يعني اكون ليكي السند والضل والضهر الحب يعني انك تهربي من الدنيا كلها ومني ليا انا مش اخليكي تكرهيني وتخافي مني وتبعدي عني الحب يعني انك مهما غلطي متخفيش وتيجي تحكيلي ونتفاهم براحه ونتكلم مش ارعبك مني واخليك تزيدي في غلطك او تلجئ لحد غيري وفي الاخر اعتب عليكي الحب يعني تبقي حبيبتي وامي وبنتي واختي وصحبتي ومراتي وكل حياتي مش تبقي علي مزاجي كدا وخلاص ومش مهم مشاعرك ولا احساسك ولا انتي عايزاه اي الحب يعني ثقه وراحه وامان مش قلق وخوف وشك وبهدله صدقيني الحب حاجات كتير اوي واخوكي لازم يتعلمها لانه كدا هيخسر كل حاجه
منه: ياااه يا زياد انت طلعت حنين اوي ربنا يباركلي فيك يا حبيبي
زياد: الله الله ما احنا بنعرف نقول كلام حلو اهو امال ليه وش جعفر اللي لابسه دايما دا
منه بكسوف: بس يا زياد بطل رخامه انا بحافظ عليك وعلي حبنا عشان يبقي كله في حلال ربنا وعشان يتبارك في حياتنا سوي
زياد: ربنا ما يحرمني منك يا روح قلبي
*في مكان تاني علي كافيه...
خالد: ها يا نهي عملتي اي طمنيني
نهي: خلاص يا خالد انا مش هعمل حاجه انا هسيبهم في حالهم الحب مش بالعافية انا غلط كتير وكفايه لحد كدا
خالد: انتي اللي حصلك ليه بتقولي كدا مش بتحبي حمزة وعايزاه اي اللي جد دلوقتي
نهي: انا فوقت وحمزة ومستحيل يحبني هو بيحب روح ومش هيحب غيرها وانا عشان بحبه هبعد عنه وهتمناله السعادة
خالد باستهزاء: يا حنينه وجايه تفوقي دلوقتي يلا مش مشكله بيكي من غيرك انا هكمل اللعبة وروح محدش هياخدها مني مهما حصل
نهي: كفايه يا خالد روح هي كمان بتحب حمزة انت مش هتكسب حاجه من كل دا
خالد: اخرسي خالص روح مش بتحب غيري انتي فاهمه وهتكون ليا انا وبس
نهي: حرام عليك يا خالد اتقي ربنا يا شيخ وسيبهم في حالهم
خالد: بقولك اي متوجعيش دماغي وروحي توبي في حته تانيه يا قطه يلا من هنا
نهي: ماشي يا خالد بس صدقني هتندم وهتقول نهي قالت
خالد: يلا في داهيه قال اندم قال...وطلع تلفونه واتصل بحد وقال...اي يا حبيبتي فينك
مجهولة: موجوده يا حبيبي اتاخرت كدا ليه
خالد: معلش يا قلبي كان ورايا شوية شغل ولسه مخلص
مجهولة: وحشتني اوي يا روحي هشوفك امتا بس
خالد: قريب اوي بس يلا نفذي اللي اتفقنا عليه دلوقتي عايزها تولع
مجهولة: انت تأمر يا روح الروح
خالد: احبك يا جامد انت يلا سلام.....روح ليا انا وبس ومستحيل حد ياخدها انا هوريك يا حمزة ازاي تقرب لحاجه تخصني هتشوف
*وصل زياد منه البيت وطلعت تنام وبعد شوية وصل حمزة وروح ومجرد ما نزلوا من العربية روح لاقيت نسمه بتجري في حضن حمزة...
نسمة: حمزة اوع تسبني انا محتاجك اوي خليكي معايا ارجوك
حمزة بعدها عنه: في اي يا نسمة اي اللي جابك هنا دلوقتي في اي
نسمه بعياط: حمزة انا حامل
روح بصدمه: نعم حامل ازاي يعني حمزة هو انت مش قولتلي ان الكلام دا من سنه اواي حامل يعني
حمزة: انتي بتقولي اي يا نسمة حامل ازاي انا مقربتش ليكي غير مره من سنه ازاي جايه دلوقتي تقوليلي حامل ردي عليا
نسمه بعياط: انت بتقول اي يا حمزة انت نسيت اللي حصل قبل جوازك عايز تتخلي عني دلوقتي
حمزة بغضب: انتي هتجننيني ولا اي بقولك مقربتش منك انتي عايزة اي بالظبط واي اللي حصل محصلش اي حاجه احنا علاقتنا شغل وبس مش كفايه الليله اللي مش فاكرها دي
نسمه: حرام عليك يا حمزة طب اللي في بطني ذنبه اي ليه بتعمل كدا بس انا مش هسكت
حمزة: اعملي اللي تعمليه اللي في بطنك دا مليش علاقة بيه وبسهولة هنثبت دا
نسمة بتوتر: ماشي يا حمزة انا هوريك ومش هسيب حق ابني سلام
روح: استني عندك يا نسمه راحه فين بس
نسمه: عايزة اي انتي كمان
روح: ليه بس بتكلميني كدا مش احنا صحاب لا وضرايرة كمان تعالي بس هقولك
حمزة: روح انتي بتعملي اي
روح بغمزة: مالك يا حمزة انت كمان دي حامل في ابنك ازاي هنسيبها تمشي يعني مين هيهتم بيها هي هتفضل معانا هنا
نسمه بتوتر وخوف: هفضل فين لا طبعا انا همشي انتوا عايزين تموتوا ابني مستحيل اقعد معاكوا
روح: نموت مين انتي اتجننتي وياستي متقلقيش انا كمان حامل وهاكل من نفس اكلك يلا يا حلوة بقي
نسمة: ماشي يا روح
*روح وصلت نسمة اوضتها ونزلت راحت لحمزة اوضة المكتب...
حمزة: ممكن افهم اي اللي عملتيه دا
روح: عملت اي يعني انا معملتش حاجه
حمزة: ازاي تخليها تفضل هنا وانتي عارفه انها كدابة ولا انتي مصدقها ولا اي حكايتك
روح: انا مبصدقش حد غير بالدليل وهي لازم تفضل هنا لحد ما نتاكد انها مش حامل منك
حمزة: يا روح انتي كدا بتولعيها
روح: متقلقش انا عارفه بعمل اي كويس وعلي فكره انا امتحاناتي الاسبوع الجاي ولازم اروح
حمزة: هتروحي ازاي انتي محضرتيش ولا روحتي خالص
روح: عادي هذاكر الاسبوع دا وربنا يكرم
حمزة: ماشي ولو احتاجتي اي حاجه قوليلي
روح: ان شاء الله انا هطلع انام
حمزة: تمام واقفلي علي نفسك كويس تصبحي علي خير
روح: وانت من اهله
*ام عند نسمه فكانت بتتكلم في التلفون وروح سمعتها بتقولي:
نسمة: ينفع كدا اديني اتحبست هنا هعمل اي دلوقتي
مجهول: متقلقيش انا معاكي وهحل كل حاجه يا حبيبتي
نسمة: ما كفايه لحد كدا انا تعبت
مجهول: لسه شوية ولا انتي مش عايزة تكوني معايا
نسمة: لا طبعا يا حبيبي انا بس خايفه لنتكشف
مجهول: متخفيش طول ما انا معاكي يا قلبي
نسمة: ماشي يا حبيبي تصبح علي خير
*مشيت روح علي اوضتها وهي بتفكر هتعمل اي وان نسمة مخبيه حاجات كتير ومستحيل تكون حامل من حمزة في سر وياتري كانت بتكلم مين وبتقوله يا حبيبي بس قطعها تلفونها وهو بيرن...
روح: اي يا حبيبي عامل اي
مجهول: تمام يا قلبي طمنيني عليكي عملتي اي
روح: نفذت كلامك وكلمت حمزة وقالي............ بس يا سيدي وانتهت بانها جت وبتقول انها حامل منه
مجهول: البت دي كدابة واشك ان حمزة ملمسهش اصلا من البداية وان دي كلها لعبه
روح: انا كمان حاسه بكدا ولازم نتاكد
مجهول: متقلقيش انا هحاول اتصرف وانتي خلي عينيك عليها
روح: ربنا يخليك ليا مش عارفه من غيرك كان ممكن اعمل اي
مجهول: عادي كنتي هتغرقي في شبر مية يا شبر ونص انتي
روح: تصدق اني غلطانه اني بتكلم معاك يلا يا عم من هنا
مجهول: ماشي وشدي حيلك بقي عشان الامتحانات
روح: ان شاء الله يا حبيبي تصبح علي خير
*قفلت روح وقامت تاخد حمام وتصلي وتقراء قراءن وبعد كدا نامت... تاني يوم صحيت ونزلت عشان تحضر الفطار...
روح: صباح الخير
منه: صباح النور يا قلبي عامله اي
روح: الحمدالله..... بس قطعها صوت حاجه اترزعت وجريت تشوف وكانت الصدمة..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
روح صرخت: حمزة الحقني تعال بسرعه
حمزة: في اي يا روح مالك اي دا نسمة اي اللي حصل هنا
روح بعيط: معرفش انا جبت لاقيتها واقعه كدا اتصل بالدكتور بسرعه
حمزة: منه بسرعه اتصلي بالدكتور وانتي يا روح ساعديني نطلعها فوق 
*بعد شوية الدكتور جه وكشف عليها... 
حمزة: خير يا دكتور طمني هي كويسه والبيبي كويس
الدكتور باستغراب: بيبي اي الانسه مكنتش حامل
روح بصدمة: انسة اللي هو ازاي يعني يعني هي مش مدام ومش حامل
حمزة: استني يا روح دكتور من فضلك اتأكد تاني قبل ما تفوق وقولي اذ كانت حامل ومدام ولا لا
الدكتور: هو في اي بالظبط شايفني اي ما انا بقولك انها مش حامل وانها لسه انسة اصلا
روح: تمام يا دكتور شكرا جدا واسفين لحضرتك منه وصلي الدكتور بعد اذنك
منه: حاضر اتفضل معايا يا دكتور
حمزة: روح انا هتجنن اي اللي بيحصل دا بجد
روح: اهدي وتعال معايا يا حمزة مش هينفع نتكلم هنا
حمزة: حاضر
روح: بص يا حمزة كل دا في صالحنا بس احنا هنكمل التمثلية دي
حمزة: نكمل ليه انا مش فاهم دي واحده ضحكت عليا ولعبت بيا وبمشاعري 
روح: هي مش لوحدها يا حمزة في حد بيساعدها ولازم نعرف هو مين وبيعمل كدا ليه وعايز اي عشان نخلص من المشاكل دي كلها
حمزة: بس يا روح انا مش هعرف اسكت واخاف تعمل فيكي حاجه انتي وابني
روح: متقلقش يا حمزة احنا سوي وهنعدي كل دا وانت معايا مفيش حاجه هتحصلي انا وابنك اطمن
حمزة: انا خايف يا روح مش هقدر اخسركوا وهي شكلها لعبة كبيرة
روح: قولتلك متقلقش بس احنا لازم نوصل للحقيقه ولوقتها محدش لازم يعرف حاجه ولازم تفضل تعاملني وحش تمام
حمزة: حاضر يا روح بس اوعديني انك تفضلي كويسه
روح: اوعدك يا حبيبي
قرب حمزة وخضها في حضنه: بحبك يا كل حياتي وكل املي في الدنيا دي ربنا ما يحرمني منك ابدا يا حبيبتي
ابتسمت روح: ولا يحرمني منك يا روح قلب روح من جوه
*فجاه الباب خبط وكانت منه... 
حمزة: دايما بتجي في الوقت الغلط عايزة اي يا ست كخه انتي
منه بضحك: مش عايزة يا ابيه بس الزفت اللي اسمه خالد واقف تحت يا روح وعايزاك
حمزة: مين خالد دا يا روح 
روح بتوتر: دا اخوه صحبتي وكان جاري وكان مسافر ورجع من كام يوم وقابلته صدفة انا ومنه بس كدا
حمزة: ايوة وجاي عايز اي يعني انا مش فاهم
روح: معرفش يا حمزة يلا ننزل نقابله واهو اعرفك عليه بقي
خالد: روح حبيبتي عامله اي مش قولتلك هاجي اشوفك واديني وفيت بوعدي اهو طمنيني عليكي
ولسه هيقرب ويحضنها حمزة وقف قدامه: اهلا يا استاذ خالد انا حمزة جوز روح اتفضل شرفتنا
خالد بغضب حاول يداريه: الشرف ليا يا استاذ حمزة قوليلي يا روح عملتي اي في المدرسة
روح وهي جانب حمزة: اهو الحمدالله يا خالد والامتحانات الاسبوع الجاي باذن الله
خالد: طب خلو شدي حيلك يا حبيبتي بقي عايزين مجموع حلو 
روح: احم ان شاء الله يا خالد
قرب حمزة وحط ايده علي كتف روح وقال: قولي بقي يا خالد انت شغال اي 
خالد بغضب: انا شغال في شركة استيراد وتصدير 
حمزة: حلو والله شكلك شاطر
خالد: جدا ومبعرفش اضيع حاجه من ايدي واللي بياخد حاجه ملكي بيكون حكم علي نفسه بالموت
حمزة: جدع والله خليك كدا اوع تفرط في حقك مهما حصل يا عسل
خالد: متقلقش حقي بعرف اخده كويس
روح: طب هقوم اعملكوا حاجه تشربوها
حمزة: لا يا حبيبتي خليكي عشان البيبي قولي صحيح يا خالد اسمحلي طبعا اشيل الالقاب
خالد: اه عادي جدا قول يا حمزة
حمزة: قولي اي رايك لو ولد نسميه اي ولو بنت نسميها اي
خالد: انا كان نفسي زمان اسمي كريم ونور وهحقق دا ان شاء الله لانهم لايقين علي اسمي شوف انتي اللي يليق معاك وسمي بيه
حمزة: ان شاء الله... منه هاتي قهوة للاستاذ
منه: حاضر يا ابيه
خالد: بس ينفع كدا يا حمزة تخطف عروستي مني
حمزة بغضب: عروستك اللي هو ازاي يعني
خالد بضحك: هو انت متعرفش اني كنت ناوي اتجوز روح ولا اي
حمزة حاول يتمالك اعصابه وقال: عادي حبيبتي ناس كتير يتمنوها المهم ان في الاخر انا اللي فوزت بيها
خالد: متفرحش اوي كدا مش يمكن تضيع من ايدك في اي لحظه يا عالم
حمزة كان لسه هيتكلم روح قطعته: بس انا بحب حمزة ومستحيل حاجه تفرقنا مهما حصل يا خالد وقولتلك كتير بطل هزارك دا وعن اذنكم هطلع ارتاح شوية
خالد: تمام انا كدا كدا ماشي عشان عندي شوية شغل وهنتقابل تاني اكيد يا حمزة
حمزة بابتسمت نصر: اكيد يا خالد مستنيك في اي وقت
*مشي خالد وجت روح تطلع مسكها حمزة وشدها في حضنه... 
حمزة: شكرا يا روح بجد شكرا 
روح: علي اي يا حبيبي
حمزة: انك رديتي عليه ومسكتيش بس عايز افهم هو ليه بيتكلم كدا من الاساس هو كان في حاجه بينكم
روح: هو خالد كدا يا حمزة بيحب يهزار كتير متخدش علي كلامه يا حبيبي
حمزة مسك وشها: يعني متاكده ان مكنش في حاجه بينكم انا احب اعرف منك احسن اعرف من حد تاني يا روح متخبيش عليا حاجه بالله عليكي
روح بتوتر: بصراحه يا حمزة انا زمان كنت فاكره اني بحبه بس والله عمري ما قولتله كدا هو كان دايما معايا وبيهتم بيا وبمذاكرتي وبيجبلي كل حاجه كان نفسي فيها وافتكرت اني كدا حبيته وعايزة اكون مراته بس هو سافر وانت دخلت حياتي واكتشفت اني محبتش قبلك ولا هحب بعدك مهما حصل صدقني يا حمزة
حمزة: وانا مصدقك يا قلب حمزة
روح: يلا اطلع انت اطمن علي نسمة وانا شوية وهاجي عشان متشكش في حاجه زمانها هتفوق واوع تتلغبط وتعرفها حاجه يا حمزة
حمزة: متقلقيش يلا متتاخريش عليا
*كانت نسمة بداءت تفوق وحاسه بوجع في دماغها اثر الواقعه وكانت خايفه تكون اتكشفت قدامهم ولحظات ودخل حمزة... 
نسمة بتوتر والم: حمزة هو اللي حصل انا مش فاكره حاجه
حمزة: مفيش انتي بس وقعتي من علي السلم ودماغك اتخبطت
نسمة بتوتر: وابني حصله حاجه اتكلم يا حمزة
حمزة: لا خالص الواقعه كانت بسيطه جدا عملتلك دماغك بنفسي وقولت مفيش داعي للدكتور
نسمة براحه: الحمدالله أن ابني محصلهوش حاجه
حمزة بخبث: بس اي رايك عشان نطمن اكتر نروح نكشف ونشوف البيبي
نسمة: ها لا ملهوش لازمه انا حاسه انه كويس 
حمزة: طيب بس هو انتي وقعتي ازاي مش تخلي بالك شوية
نسمة: يمكن دوخت شوية من الحمل وقلة الاكل لاني خايفه اكل هنا يمكن روح تحاول تموت ابنس
حمزة كان لسه هيرد دخلت روح بسرعه: لا متخفيش يا نسمة انا مستحيل اعمل حاجه زي دي اطمني ويلا يا ستي انا هاكل من الاكل قبلك اهو عشان تصدقي
حمزة: انا هروح الشركة في شوية شغل لازم يخلص حاسس ان الاكسجين خلص من الاوضة فجاه كدا
روح ببرود: اي يا حمزة هو اذ حضرة الشياطين ذهبت الملائكة ولا اي
حمزة: هو حد وجهلك كلام يا بتاعة انتي مش كفايه الزفت اللي جبتهولي لحد البيت
نسمة باستغراب: زفت مين هو اي حصل هنا مالك يا حمزة
حمزة: اصل الهانم المحترمه جيبالي واحد كان عايز يتجوزها لحد هنا وقاعد بيكلمني بكل بجاحه زي ما يكون البيت بيت ابوه
روح: مسمحلكش تغلط في خوخه بالشكل دا انت فاهم يا حمزة
حمزة: خوخه انتي شكلك محتاجه تترابي من اول وجديد يا روح
نسمة: اهدي يا حمزة فيه اي سيبك منها وانت عملت اي معه
حمزة: مهببتش اتبردت وظهرت اننا اسعد اتنين في الدنيا عشان شكلي اللي هي مخليه في الارض
نسمة: معلش يا حبيبي بس هو مش يمكن يكون هو ابوه اللي في بطنها دا
حمزة بغضب: نسمة انتي بتقولي اي متتكي علي العقل شوية هي مش ناقصة قرف انا هتزفت اروح الشغل سلام
روح: عجبك كدا دا انتي لسانك بينقط عسل ياختي متتلمي شوية
نسمة: ما قولتلك حمزة جوزي انا ومش هسمحلك تاخديه مني مهما حصل
روح: ومين قالك اني عايزاه انا مبقتش اطيقه والله
نسمة: يا سبحان مغير الاحوال اي اللي حصلك
روح: محصلش بس تعبت من شكه وقرفه وان كل شوية واحده تظهر وحواراته كتير 
نسمة بفرح: عندك حق يا روح والله حمزة طول عمره كدا بيقضيها ومش بيهمه
روح: فعلا وانا تعبت يا نسمة وجبت اخري منه نثبت بس انك حامل في ابنه وساعتها همشي ومش هيشوف وشي تاني
نسمة: متزعليش نفسك يا حبيبتي ان شاء الله ربنا هيعوضك باللي احسن منه
روح: ان شاء الله يلا هسيبك ترتاحي شوية وهطلع ارتاح انا كمان
نسمة: ماشي يا حبيبتي
*اما منة فكانت لبست ونزلت تجيب حاجات لزوم الفرح هي وزياد... 
زياد: اي القمر دا بجد مبقتش قادر استحمل اكتر من كدا
منه بكسوف: بس يا زياد اتلم بقي 
زياد: لا بقولك اي خلاص هانت وهتبقي مراتي يعني براحتي
منه: لا اسمعني كويس صوتك ميعلش انا مش بحب الصوت العالي تمام
زياد: هو مين فينا الراجل يا بت انتي
منه: بت في عينيك ملهش علاقة بمين الراجل بس انا فعلا مش بحب الصوت العالي
زياد: حاضر يا حبيبتي اللي متحبهوش بلاش منه طبعا
منه: ربنا يخليك ليا... بس قولي هنروح فين دلوقتي
زياد: ويخليكي ليا يا نور عيني... بصي يا ستي الاول هنروح نشوف الفستان وبعد كدا هنروح مشوار كدا صغير
منه بفضول: مشوار اي دا انت مقولتليش عليه
زياد: ما هو سر يا روحي اصبري نخلص وهتعرفيه
منه باستغراب: ماشي لما نشوف اخرتها معاك يا استاذ انت
زياد: اخرتها انا وانتي وحته منك يا نبض قلبي
*منه اتكسفت واكتفيت بالابتسامه ووصلوا الاتيليه... 
منه: ها يا زياد اي رايك في دا
زياد: مش شايفه انه مفتوح شوية يا حبيبتي
منه: اوف يا زياد دا حلو اوي بطل رخامه
زياد: لا يا منه شوفي غيره انتي جسمك كله باين مينفعش كدا انا مراتي محدش يشوفها غيري
منه بعصبية طفولية: خلاص يا استاذ زياد لبسني شوال عشان اعجب حضرتك
قرب زياد منه ومسك وشها: عارفه يا منه انا لو اطول اخبيكي في عيني عشان محدش يشوفك غيري مش هتاخر انا بحبك وبغير عليكي اوي ومش بستحمل حد يقربلك او يبصلك او يشوف جمالك غيري لانك ملكي انا وقلبي بس 
اتكسفت منه: وانا كمان بحبك يا زياد ربنا يخليك ليا
زياد اتصدم وقال: انتي قولتي اي يا منه
منه اتكسفت: مقولتش حاجه قولت هدخل اغير الفستان يا حبيبي... وجريت من قدامه بعد شوية خرجت منه وهي لابسه فستان ابيض طويل وبكم وغاية في الروعة 
زياد باعجاب: اي دا يا منه هو في كدا
منه بحزن: اي يا زياد وحش دا كمان
زياد: وحش اي بس يا منه دا انتي حلوة اوي انتي ازاي كدا بجد انتي عاملة زي الملاك ربنا يباركلي فيكي يا حبيبتي وقرب باس راسها
اتكسفت منه: ويباركلي فيك يا حبيبي
زياد: يلا ادخلي غيري عشان نروح مشوارنا بقي
منه: حاضر يا حبيبي
*في الفيلا بالتحديد في اوضة نسمة كانت بتتكلم في التلفون... 
نسمة: اي يا حبيبي الخطة ماشية تمام اوي والدنيا ولعت بينهم
مجهول: اوعي يكون حد كشفك يا بت انتي
نسمة: عيب عليك دا انا نسمة برضو اينعم تعبت النهارده بس الحمدالله ربنا ستر ومحدش عرف حاجه
مجهول: مش تخلي بالك انتي عايزو تفضحينا وضيعي تعبنا ولا اي
نسمة: معلش يا حبيبي هاخد بالي بعد كدا بس انت وحشتني اوي وعايزة اشوفك
مجهول: خلاص يا حبيبتي هجيلك بليل لما كله ينام اي رايك
نسمة: تمام يا حبيبي هستناك في الجنينه وره متتاخرش عليا
مجهول: ماشي يلا اقفلي عشان محدش يسمعك
*وقفلت نسمة وهي بتستعد عشان تقابل شريكها بليل بس مكنتش تعرف ان في سمعها ومركز معاها اوي وراحت تنام شوية عشان تقدر تصحي لحبيبها بليل اما في اوضة روح كانت بتصلي دخل حمزة وفضل مركز معاها لحد ما خلصت.. 
حمزة: ربنا يتقبل منك يا حبيبتي
روح: مني ومنك يا حبيبي طمني عليك خلصت شغلك
حمزة: الحمدالله يا حبيبتي قوليلي انتي عامله اي وابني حبيبي عامل اي
روح: اهو تعبني قاعدت ذاكرت منه بالعافية 
حمزة: مش كنتي قاعدت السنادي يا حبيبتي
روح: مش عايزة اضيع سنه من عمري يابابا خليني اخلص بقي هو العمر فيه قد اي
حمزة: ربنا يعينك يا قلبك وانا معاكي للاخر ان شاء الله وتنجحي وتحققي كل احلامك
روح: ربنا يخليك ليا يا حبيبي طمني كلت ولا لسه
حمزة: قولت اكل معاكي وجيت لاقيت نسمة نايمه قولت فرصة عشان اكل حبيبتي بي ايدي
روح: ماشي يا روحي ثواني واجبلك الاكل
*اما عند منه وزياد... 
زياد: اوعي تفتحي عينيك يا منه هزعل منك
منه: يا زياد انا زهقت متقول في اي
زياد: اصبري بس ثواني ايوة انزلي كدا بس اقفي بقي وفتحي عينيك بس واحده واحده
*كان زياد حاجز ياخت كبير اوي ليه هو ومنه وبس وكله ورد وعشاء رومانسي وشموع... 
منه: كل دا عشاني انا يا زياد
زياد: ايوة يا قلب زياد كله ليكي هو انا ليا اغلي منك
جريت منه حضنته: ربنا يخليك ليا يا كل حياتي
*لكن فجاه قاطعهم دخول واحده شكلها غريب اوي اول ما شافتها منه اتصدمت وعيطت وقالت هو انتي لا مستحيل ازاي......

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
الست: وحشتيني اوي يا منه 
منه: مستحيل انتي ازاي عايشه
زياد: مين دي يا منه مش هتعرفيني
الست: انا نادية ابقي ام منه وحمزة
زياد بصدمة: انتي بتقولي اي انتي مش موتي
نادية: انا هحكيلكوا كل حاجه بس هنتكلم علي الباب كدا
زياد: لا طبعا اتفضلي
منه: انتي ازاي عايشه يا امي هما قالولي انك عملتي حدثة ومش لاقين الجثة وبدام عايشه كنتي فين كل دا
نادية: انا فعلا عملت حدثة بس مموتش كنت في غيبوبة وناس لاقتني واول ما فوقت دورت عليكي وعرفت انك هنا وجتلك علي طول
منه: انا كنت محتاجكي اوي ليه سبتيني دا كله الحمدالله انك رجعتيلي يا امي 
زياد: حمدالله علي سلمتك يا حماتي بس حضرتك عرفتي اننا هنا منين
نادية: من تلفون منه انا دايما علمله متابعه عليه بس مين دا يا منه
منه: دا يبقي زياد خطيبي وصاحب حمزة 
نادية: يا روحي الف مليون مبروك ربنا يسعدكم يا حبايبي وحمزة عامل اي طمنيني عليه
منه: الله يبارك فيكي يا ماما
زياد: حمزة كويس بس هتبقي صدمة ليه حضرتك وجعتي حمزة اوي
نادية بحزن: انا عارفه بس حمزة لازم يعرف سبب كل دا منه انتي وريتي حمزة الفديو
منه بحزن: انا اسفه انا نسيت خالص حصل حاجات كتير اوي ونسيت يا ماما
نادية: اخص عليكي يا منه دا انا كنت قايلالك لو حصلي اي حاجه لازم الفديو يوصل لحمزة
زياد: متزعليش يا حماتي احنا فيها حضرتك تقدري تيجي وتحكي بنفسك كل حاجه لحمزة وهيكون احسن بكتير
نادية بدموع: بس انا خايفه دا عدي اكتر من 20 سنه هو ممكن يسامحني
زياد: حمزة كويس وطيب اوي وهو سامحك من زمان بس هو من حقه يفهم سبب كل دا
منه: زياد عنده حق يا ماما مش هينفع نسكت اكتر من كدا يلا نروحله
نادية: بلاش النهارده يا منه لازم اكون مستعده كويس عشان اقدر اقابله
منه: حاضر يا ماما انا مبسوطه اوي انك هتحضري فرحي كنت زعلانه اوي بس الحمدالله ربنا رضاني
نادية: انا ليا اغلي منك يا نور عيني ربنا يتمملك علي خير
زياد: مع احترامي لرايك يا حماتي بس يستحسن نروح نتكلم مع حمزة دلوقتي ومنستناش 
نادية: لا يا زياد خليها بكره اكون جاهزة
منه: خلاص يا زياد سيبها براحتها قوليلي يا ماما انتي قاعده فين
نادية: انا واخده شقة قريبه من بيت حمزة 
زياد: طب يلا ناكل ونروح عشان الوقت اتاخر اوي كدا
*في مكان مهجور بعيد ظهر حاتم وعم حمزة.... 
حاتم: الحق يا بابا اللي خايف منه حصل
العم: في اي يا زفت هو انت دايما كدا اخبارك وي وشك اي اللي حصل
حاتم: نادية مرات عمي ظهرت
العم بصدمة: انت بتقول اي يعني اي ظهرت وازاي انت مش بتقول ان بنتها رجعت وقالت انها ماتت
حاتم: طلعت عايشه وناوية تيجي لحمزة بكره وتحكيله كل حاجه
العم: مستحيل حمزة مش هينفع يعرف حاجه انا كدا هروح في داهيه معاك وهنبقي احنا الاتنين هرابنين مش انت بس
حاتم: هي اي حكاية نادية دي انت من زمان رافض تحكيلي متتكلم بقي وكفايه سكوت 
العم: مش وقته لازم نلاقي حل بسرعه
حاتم: هتعمل اي هتقتلها زي ما قتلت عمي 
العم: مفيش حل غير كدا احسن ما اروح في داهيه بس هنوصلها ازاي
حاتم: انا عارفه هي قاعده فين خد العنوان اهو
العم: تمام اوي ياريتني كنت خلصت عليكي من زمان بس عادي تتعوض وموتك هيكون علي ايدي
*عند حمزة وروح كان حمزة اكل ونام وروح قامت وعملت تلفون... 
روح: انت جاهز ولا اي
محمد: ايوة يا روح بس كان لازم حمزة يعرف
روح: مش وقته يا محمد حمزة فيه اللي مكفيه
محمد: بس دا حقه يا روح
روح: اتاكد من شكوكي بس وساعتها هقوله كل حاجه
محمد: طيب يا روح يلا انا مستنيكي
روح: تمام انا جايه بس جبت الكاميرا معاك
محمد: ايوة معايا متقلقيش
*في نفس الوقت نسمة كانت صحيت ولبست ونزلت تقايل شريكها... 
نسمة: وحشتني اوي يا حبيبي
خالد بقرف: وانتي كمان طمنيني عملتي اي
نسمة: كل خير اهم دلوقتي قاعدين مولعين في بعض
ضحك خالد: ما هو دا المطلوب
نسمة: بس عايزة اعرف انت بتعمل كل دا ليه
خالد: من زمان وانا بحب روح وعايزاها بس حبي للفلوس كان اكتر بكتير سافرت عشان اشتغل واجيب فلوس اكتر بس فشلت وعرفت حمزة وسمعت عنه كتير وجت في بالي فكرة اني اخلي حمزة يتجوز روح وبعدها تخلف منه واموته وتاخد كل املاكه بس للاسف هي حبيته ومستحيل لو مات توافق علي حد غيره وهنا جه دورك يا نسمتي وقعتك في طريق حمزة الاول وخليتك توهميه انه غلط معاكي عشان يتجوزك وانك دلوقتي حامل عشان روح تكرهه وتسيبه وتبقي ليا
نسمة: انت شيطان طب وانا بدام بتحب روح ليه بتعمل معايا كدا
خالد بمكر: انتي الحلو بتاعي يا بت انتي شريكتي في كل حاجه ومفيش حاجه تتم من غيرك يا موزتي
نسمة: بس في الاخر مش هتتجوزني
خالد بضحك: اتجوزك انتي اتجننتي اتجوز مين يا قطة هو يوم ما افكر اتجوز هتجوزك انتي
نسمة بغضب: ليه مشبهش ولا مشبهش دا انا لسه بورقتي مش متجوزة وحامل زي روح بتاعتك دي
خالد حاول يلم الموضوع: اي يا نسومتي انا بهزار معاكي في اي بتصدقي كل حاجه بسرعه كدا
نسمة: يكون في علمك يا خالد انت لو لعبت بيا انا هقتلك وهقتل روح بتاعتك دي انت فاهم
فجاه ظهرت روح: لا متقلقوش موتكم هيكون علي ايدي انا
خالد بصدمة: روح انا 
روح: انت اي يا خالد متقول مالك في اي
خالد: اه انا كنت جاي اطمن عليكي ولاقيته بتتسحب هنا افتكرتها سارقه حاجه وبتهرب بيها
روح: لا بجد والله يا حرام طول عمرك بتحب تعمل الخير يا خوخه
خالد: قصدك اي يا روح مالك انتي مش مصدقني
روح: ازاي بس انا معايا بس فيلم صغير عايزاكم تتفرجوا عليه معايا تعال يا محمد
خالد بتوتر: محمد بتعمل اي هنا دلوقتي
محمد: اي يا خالد مفيش سلام ولا كلام هو انا بايت في حضنك ولا اي
روح: مش مشكلة يا ميدو يلا شغل الفيلم
محمد بضحك: من عنيا يا قلب ميدو
*وكان تسجيل صوت وصورة لخالد ونسمة وفيها كل اللي اتقال دلوقتي اتصدم خالد ونسمة... 
نسمة: روح انا 
روح: انتي اي يا نسمة انتي واحده زبالة ورخيصه ازاي فكرتي تهيني نفسك بالطريقة دي اي مفيش اي احترام وتقدير ليها وحمزة ذنبه اي دا عمره ما عملك حاجه وحشه اي يا شيخه مش بتحسي
نسمة بدموع: انا عملت كدا عشان خالد انا بحبه وهو قال بكدا هيكون معانا فلوس وهنتجوز بسرعه
روح: حب اي وزفت اي دا مسمهوش حب خالص واهو في الاخر بيضحك عليكي وهيرميكي زي الكلبة
خالد: روح انا بحبك وعملت كل دا عشان يكون معانا فلوس ونتجوز مش قولتلك هسافر وهاجي اخدك
روح: تاخد مين وحب اي يا خالد انت كداب وكونت عايز تتجوزني بفلوس مش من حقك فلوس حرام يخسارة حبي ليك يا خالد كنت مخدوعة بس ربنا عوضني بحمزة الحمدالله
خالد: يعني كنتي بتحبيني يا روح طب احنا فيها هاتي التسجيل دا ويلا نمشي وابنك هيكون ابني
روح: حب اي دا كان زمان كونت موهومه انا محبتش غير حمزة ومستحيل احب غيره
خالد: بس انا بحبك يا روح 
روح بضحك: بتحبني تصدق ضحكتني انت مبتحبش غير الفلوس يا خالد الانانية والطمع عموك 
خالد: طب هاتي التسجيل دا يا روح احسن ليكي وللي في بطنك
روح: مستحيل يا خالد انا هبلغ عنكم وهسلم التسجيل دا وهوديكم في ستين الف داهيه
خالد: روح بقولك هاتي التسجيل 
*وكان لسه بيقرب عليها فجاه مسكه حمزة وضربه بالبوكس ووقع علي الارض وروح حضنته... 
حمزة: انا نبهتك كتير متفكرش تقرب لحاجه مش ليك وبالذات مرات حمزة محدش يبصلها حته
روح: حمزة انا اسفه بس كان لازم اكشفهم انت ملمستش نسمة وهي اصلا مش حامل ولسه انسة وكل دي كانت لعبة عليك
حمزة: اهدي يا روح انا سمعت كل حاجه والبركة في محمد 
محمد: اسف يا روح بس حمزة كان لازم يكون معانا
نسمة: حمزة انا اسفه والله انا
حمزة بغضب: انتي اي يا نسمة يا شيخه منك لله انا كنت شايل ذنبك الفترة دي كلها ومش عارف اعمل اي ولا عارف ارتاح ولا انام انا عملتلك اي عشان تعملي فيا كدا
نسمة بدموع: والله يا حمزة انا غصب عني حبي عماني انا اسفه سامحني
حمزة: مستحيل وحقي هاخدوا منك انتي والكلب دا يا حراس
خالد: مستحيل انا مش هخسرك كل حاجه ولة خسرت انت كمان لازم تخسر يا حمزة وموتك هيكون علي ايدي
*مسك خالد حديده وقرب من حمزة وكان لسه هيضربه فجاه روح وقفت قدامه والضربه جت فيها هي ووقعت بين ايدين حمزة والحراس جم ومسكوا خالد ونسمة وطلبوا الحكومة ومحمد طلب الاسعاف وراحوا المستشفي وروح دخلت العمليات فوراً... 
*انا زياد ومنه فهما وصلوا نادية بيتها وكانوا لسه هيمشوا سمعوا صوت صويت جاي من الشقه جوه نزلوا جريوا ودخلوا لاقوه راجل بيحاول يقتل نادية بس واقف بضهره محدش قدر يشوفه... 
زياد: انت مين سيبها وخد اللي انت عايزوا
لف الراجل وكان الصدمه انه عم حمزة: انت بتعمل اي هنا يا زياد امشي احسن ليك
زياد: انت هو في اي انت وصلتلها ازاي وعايز منها اي سيبها يا عمي
العم: لا مستحيل نادية لازم تموت
نادية: عايز تموتني عشان مفضحكش قد اي انت زبالة
زياد باستغراب: تفضحيه ازاي يعني هو في اي
العم: اسكتي انا غلط لما سيبتك عايشه كل دا بس هصلح غلطي دلوقتي 
منه: لا يا عمي سيبها ارجوك دي امي اقتلني انا بدالها
نادية: اقتلني مبقاش يفرق معايا وكدا كدا انا اعترفت بكل حاجه لحمزة صوت وصورة والفديو معه نهيتك قربت اوي
العم بغضب: انتي كدابة مستحيل 
نادية بضحك: الفديو وصل لحمزة وزمانه شافه ومش هيرحمك وهياخد حقي منك يا مفتري
العم: برضو مش هسيبك يا نادية انتي لازم تموتي
*وفجاه ضربها بالسكينه وجري هرب ومنه وزياد جريوا علي نادية... 
منه بدموع: قومي يا ماما انا مصدقت رجعتيلي قومي ارجوكي انا محتاجكي
نادية: قولي لحمزة اني بحبه اوي واني عمري ما نسيته وانه كان غصب عني خليه يسامحني 
زياد: اهدي يا حماتي هنروح المستشفي وهتبقي كويسه وحمزة هيسامحك وهترجعي لحضن عيالك تاني
نادية: خلوه يسامحني وسامحوني انا بحبكم وفجاه اغمي عليها
منه بانفعال: زياد بسرعه الاسعاف انقذ امي يا زياد ارجوك
زياد: اهدي يا منه هنلحقها بقي
*الاسعاف وصلت وراحوا المستشفي بسرعه ودخلت نادية العمليات ومنه حاولت تتصل بحمزة كذا مره ورد اخيرا وعرفت انه في المستفي جريت راحتله واترميت في حضنه... 
حمزة: اهدي يا منه روح هتبقي كويسه متقلقيش
منه بدموع: حمزة ماما عمي عمليات وفجاه اغمي عليها
*جه زياد وطلب الدكتور وادوها حقنه مهداء ونامت...
زياد: حمزة انت بتعمل اي هنا في اي وروح مالها
حمزة بحزن: خالد طلع متفق مع نسمة وجه يضربني جت في روح وهي في العمليات انتوا اللي بتعملوا اي هنا ومنه كانت بتقول كلام مش مفهوم هو في اي
زياد: اصل امك طلعت عايشه يا حمزة وعمك حاول يقتلها وهي في العمليات دلوقتي
حمزة بصدمة: امي انا لسه عايشه دا ازاي وليه عمي حاول يقتلها هو في اي بالظبط
زياد: معرفش يا حمزة هي قالت ان في فديو علي تلفونك وفيه كل الحقيقه افتحه وانت تفهم كل حاجه
حمزة فتح الفديو وكان فيه نادية وهي بتقول: حمزة حبيبي وحشتني اوي زمانك كبرت دلوقتي وطبعا زعلان مني وحقك طبعا بس لازم تفهم اني بحبك وبحب ابوك جدا وعمري ما حبيت غيره ولا خونته وسبب كل دا هو عمك منه لله هو اللي عمل كل دا جالي ساعتها وقالي انه هيقتلك انت وابوك لو مبعدتش عن ابوك وكرهته فيا في الاول رفضت طبعا لاني بحبكم اوي بس ساعتها انت عملت حدثة ورجلك اتجبست وكلمني وقال ان دي ضربة صغيرة ولو منفذتش كل طلباته هيقتلكم بجد ساعتها خوفت عليكم جدا ومقدرش استحمل وبداءت اعمل مشاكل مع ابوك واقوله اني بحب حد تاني لحد ما سيبت البيت ومشيت وساعتها سافرت واشتغلت في مطعم كبير وكان ابو منه هو صاحب المطعم اتجوزني وجبت منه وبعدها مات وعشت اربي منه فكرت ارجع واحكي لابوك كل حاجه بس قولت هيصدقني ازاي وخوفت عمك ينفذ كلامه ففضلت بعيده بس اختك ملهش غيرك انا قولتلها عليك وان لو حصلي اي حاجه تجيلك خالي بالك منها يا حمزة وسامحني يا حبيبي وخلي ابوك يسامحني انا بحبكم اوي منه لله اللي كان السبب في خراب بيتنا يا حبيبي سامحني يا ابن عمري بحبك
حمزة: ياااااه عمي عمل كل دا وفي الاخر قتل ابويا كمان انا مش هرحمه حرمني من امي وابويا هقتله ومش هسيبه
زياد: اهدي يا حمزة بالعقل نطمن علي طنط وروح وبعدين نشوف حوار عمك دا
حمزة: انا خايف يا زياد مش عايز اخسر حد فيها مصدقت انها رجعت وان حياتي مع روح بقيت احسن 
زياد: يلا نصلي وندعيلهم يا حمزة هما محتاجين كل دعوة منين دلوقتي
حمزة: يلا يا زياد انت عندك حق
*صلي حمزة وزياد وفضلوا يدعوا لروح ونادية وبعد كان ساعه خرج الدكتور من عند نادية وجري حمزة عليه... 
حمزةٰ: طمني يا دكتور بسرعه
الدكتور: انا اسف المريضه..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حمزة: في اي يا دكتور طمني بسرعه امي حصلها حاجه 
الدكتور: الحمدالله جت سليمه بس هي فقدت دم كتير اوي هتفضل في العناية ال 24 ساعه اللي جايين عشان نطمن عليها بس مش اكتر
فرح حمزة وحضن زياد: الحمدالله يا زياد امي كويسه وهترجعلي تاني
زياد: عقبال روح يارب يا حمزة يلا نروح نشوف منه ونطمنها زمانها فاقت وقالبه الدنيا
حمزة: يلا يا صحبي ربنا يجيب العواقب سليمه يا رب
زياد: منه حبيبتي اهدي خلاص ماما بقيت كويسه وبكره ان شاء الله هتفوق وتبقي معانا يا قلبي
فرحة منه اوي: الحمدالله ماما رجعتلنا يا حمزة اخيراً انت سمعت الفديو صح سامح ماما يا حمزة دي بتحبك اوي والله
قرب حمزة منها: متقلقيش يا قلب اخوكي كل حاجه هتبقي كويسه 
منه: ان شاء الله يا حبيبي طمني علي روح هي كويسه حصلها اي الدكتور قالك اي 
حمزة بحزن: لسه يا منه مخرجتش من العمليات ومش عارف اعمل اي خايف عليها اوي
قامت منه: طب يلا يا حبيبي نروح نطمن عليها وندعيلها وان شاء الله تبقي كويسه
*فضلو واقفين قدام اوضة العمليات وبيدعوا لروح بالذات وانها حامل بعد شوية فضل الممرضين والدكاترة يجروا وحمزة مش فاهم في اي حاول زياد وحمزة يوقفوا حد ويسالوا اي اللي حصل وعرف ان قلب روح وقف وان الجنين بيروح منهم حمزة زق الباب ودخل بسرعه ووقف جانب روح ومسك ايدها... 
حمزة: روح يا حبيبتي انا حمزة حبيبتك قومي يلا انتي قولتي مستحيل تسبيني قومي عشان خاطري والنبي انا بحبك انا مش هعرف اعيش من غيرك قومي يا ماما عشان خاطر ابننا اللي في بطنك هيروح مننا يا روح يلا يا حبيبتي قومي ارجوكي متوجعيش قلبي عليكي قومي بقي انتي وعدتيني عمرك ما هتسبيني جايه دلوقتي تتخلي عني يا روح انتي سمعاني قومي بقولك انا بحبك بحبك اوي والله انا اسف كل دا بسببي وبسبب وساختي انا اسف يا حبيبتي يا رب متعقبنيش فيها قومي يا نور عيني
*وقع حمزة علي الارض وهو ماسك ايد روح وراسه عليها وعمال يعيط والدكاترة بتحاول تبعده وفجاه النبض رجع لروح وحمزة فرح اوي والدكاترة خرجوه بره بالعافيه ورجعوا لشغلهم وبعد كام ساعه خرج الدكتورة.. 
حمزة: طمني يا دكتور مراتي وابني عاملين اي هما كويسين صح
الدكتور: الحمدالله عدوا مرحله الخطر بس هي تحت تأثير البنج دلوقتي هننقلها اوضة عادية واما تفوق تقدروا تطمنوا عليها 
زياد: شكرا يا دكتور تعبنا حضرتك
منه: الحمدالله يا حمزة كله بقي تمام دلوقتي
حمزة بفرحة: الحمدالله يا حبيبتي عقبال ما ماما تفوق وتبقي الفرحة فرحتين بقي
زياد: طب يا صحبي يلا روح خليك جانب روح هي محتاجك جانبها دلوقتي
حمزة: ماشي يا حبيبي وانت خد منه وروحوا وبكره ان شاء الله تعالوا
منه: لا يا حمزة انا هفضل معاك هنا مش هنسيبك لوحدك وعشان لو ماما او روح فاقوا واحتاجوا حاجه
حمزة: اسمعي الكلام بقي انتوا لازم ترتاحوا شوية وبكره اول ما تصحي تعالي يا حبيبتي
زياد: حمزة عنده حق يا حبيبتي يلا بينا نروح وبكره اول ما تصحي هجيبك علي طول
منه: حاضر امري لله يلا بينا ولو احتاجت اي حاجه يا حمزة اتصل بينا
حمزة: حاضر يا حبيبتي خالي بالك منها يا زياد انت فاهم
زياد بضحك: دا هي اللي تخلي بالها مني يا عم اسكت اختك مسجله خطر والله
منه: بتقول حاجه يا زياد
زياد: ها ابدا يا حبيبتي يلا بينا بقي
*في المكان المهجور ظهر عم حمزة وحاتم تاني وكان عم حمزة داخل بيجري وبيبص حواليه زي ما يكون عامل مصيبه استغربه حاتم اوي وقال ربنا يستر.. 
حاتم: في اي يابابا انت عملت اي وليه خايف كدت اي اللي حصل
عم حمزة: اتكشفنت خلاص يا حاتم وروحنا في داهيه
حاتم: اتكشفنا ازاي يعني متقول اي اللي حصل
عم حمزة: منه وزياد شافوني وانا بحاول اقتل نادية مرات عمك والهانم طلعت مسجله فديو لحمزة وحكيالوا كل حاجه
حاتم: هو اي السر اللي مع نادية مخليك خايف كدا اظن من حقي اعرف كفايه تخبي بقي واتكلم
عم حمزة: جه الوقت اللي لازم تعرف فيها الحقيقه يا حاتم وبتمني تسامحني يا ابني
حاتم بخوف: حقيقه اي واسامحك علي اي بالظبط في اي يا بابا
عم حمزة: من قبل ما اتجوز امك بسنه انا كنت اعرف نادية وكانت زميلتي في الكلية وكان بينا قصة حب كبيرة اوي انا كنت شاب غاوي خروجات ولف وهزار وشرب ومشاكل كتير وعشان كدا جدك كان سايب كل حاجه لعمك خوف من اني اضيع تعب السنين بتاعه وفي يوم كنت انا ونادية سوي في الشقة اللي كنت ماجرها عشان نتقابل فيها... 
فلاش بااااك.... 
نادية: سيد يا حبيبي انا عايزة اقولك حاجه مهمه اوي بس عايزاك تسمعني ومتتعصبش
سيد (اللي هو عم حمزة): في اي يا حبيبتي اتكلمي مالك
نادية: انا حامل يا سيد داخله في شهرين
سيد وهو مصدوم: حامل ازاي يعني احنا متفقناش علي كدا
نادية: اي هو اللي ازاي هو انت كنت عايز تقضيها كدا وخلاص ما طبيعي دا اللي يحصل
سيد: بس انا مكنتش عامل حسابي علي كدا وانتي كان لازم تخلي بالك يا نادية
نادية: واهو اللي حصل يا سيد انت لازم تيجي تطلب ايدي ونتجوز في اسرع وقت
سيد ببرود: بس انا مش هقدر اجي اتقدملك واللي في بطنك دا لازم ينزل
نادية بصدمة: ينزل انت بتقول اي انت اتجننت ولا اي يا سيد دا ابننا ازاي عايزني اموته
سيد: اعملك اي يعني انا لسه طالب وانتي عارفه الظروف
نادية: ظروف اي وانت ابن اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط انت بتضحك عليا يا سيد وكنت بتلعب بيا وعايز تتخلي عني دلوقتي
سيد: انا مقولتش كدا ومنكرش كلامك بس انتي عارفه ابويا هو شايفني طايش ومش قد المسؤالية وعشان كدا كاتب كل حاجه لاخويا وانا مليش حاجه اخويا هو اللي واصي عليا
نادية: وانا ذنبي اي انا واللي في بطني يعني حرام عليك يا شيخ دا جزاتي اني حبيتك بجد ووثقت فيك
سيد بتفكير: طب انا عندي فكرة وليكي حرية الاختيار بقي
نادية باستغراب: فكرة اي دي اتكلم واياك تقولي نموت ابننا تاني
سيد: لا متقلقيش بس انتي محدش هيعرف انك خلفتي خالص ولا حته ابنك نفسه
نادية: ازاي يعني انت بتقول اي
سيد: اسمعيني بس انتي هتتجوزي اخويا الكبير انا كنت ملاحظ انه عينه منك وساعتها هتطلعي من الفقر دا وهتستفيدي وانا هستفيد
نادية: اتجوزوا ازاي انت اتجننت انا عايزة اتجوزك انت واصلا افرض وافقت هتجوزه ازاي وانا مش بنت بنوت وابني هتعمل فيه اي
سيد: متقلقيش هنعمل عملية صغيرة وكل حاجه هترجع لطبيعتها وابنك هيكون قدام عينيك بس بصفتك مرات عمه وبس
نادية: مرات عمه طب ازاي فهمني
سيد: انا هتجوز بنت عمي وهي بتحبني  هتقبل بي اي حاجه ولما اقولها انه ابني وان امه ماتت مستحيل ترفض وبكدا هنكون ضربنا عصفورين بحجر واحد
نادية: انت دماغك دي اي جبروت امري لله انا هوافق بس عشان خاطر ابني وعشان خاطر متفضحش ربنا يسامحك يا شيخ
سيد: شطورة يا حبيبتي
بااااااااااااك..... 
سيد: وفعلا نفذنا كل دا وانا اتجوزت امك وخدتك عشان تربيك بس عمرها ما نسيت انك مش ابنها وكان دا عامل فرق بينكم ونادية اتجوزت عمك بس مع الوقت هي اتغيرت وحبيته وكانت هتعترف بكل حاجه وساعتها انا بداءت اكره جدك فيها واكلمها اهددها بيك وبحمزة وعشان كدا هي خافت وسمعت الكلام ومشيت يا ابني
حاتم بدموع: يعني كل الفترة دي وانا بقول يا ماما لواحده عمرها ما حسستني انها امي واللي هي امي ترميني وتمشي
سيد: مبقاش يفرق يا حاتم نادية لازم تموت قبل ما تكشفني هي اكيد مقالتش لحمزة انك اخوه لازم نخلص عليها
حاتم: انت اي مبتحسش عايزني اروح اقتل امي دا مستحيل يحصل 
سيد: لو مقتلتهاش انا اللي هقتلها وهقتلك انت كمان فاهم
حاتم بعصبيه: دا لو فضلت عايش يا با..... يا سيد اتشاهد علي روحك
*وفعلا حاتم مسك المسدس وضرب سيد بالنار في دماغه ووقع ميت وقال اخيراً خلصنا من شرك انت دمرتنا كلنا بسبب طماعك انا مستحيل اسامحك.... سابه مرمي في الارض وطلع كان النهارد طلع خلاص وركب تاكسي وقاله يوصله المستشفي... 
*في المستشفي روح بداءت تفوق وكان حمزة نايم علي الكرسي وراسه علي ايديها بصيتله وهي بتضحك ومشيت ايديها التانية علي وشه حمزة حس بيها ومسك ايدها وباسها... 
حمزة: حمدالله علي السلام يا روح قلبي الحمدالله انك رجعتيلي بالسلامه
روح: اي كنت عايز تخلص مني ولا اي دا بي عينيك
حمزة: وانا اقدر اعيش من غيرك يا روح الروح دا انتي اكسجين حياتي انتي وابننا
روح بدموع: كنت خايفه اوي يا حمزة وبالذات علي ابننا كان هيروح منا
حمزة: اهدي يا حبيبتي الحمدالله كل حاجه اتحلت وانتوا كويسين ومعايا اهو
روح: الحمدالله يا حبيبي ربنا يبعد عن العين
دخلت الممرضة: استاذ حمزة حمدالله علي سلامة المدام حبيت اعرفك ان الهانم الكبيرة فاقت واتنقلت اوضة عادية
حمزة: الله يسلمك وشكرا جدا ليكي
الممرضة: العفو يا فندم حمدالله علي السلامه يا مدام علي فكره استاذ حمزة بيحبك جدا وكان هيتجنن عليكي ربنا يخليكوا لبعض عن اذنكم
روح: مين الهانم الكبيرة دي يا حمزة
حمزة: دا موضوع كبير اوي يا روح بس الملخص انها امي
روح بصدمة: امك هي عايشه يا حمزة طب الحمدالله بس هي بتعمل اي هنا هي كويسه
حمزة: عمي حاول يقتلها عشان متفضحهوش بس الحمدالله مقدرش وهي بقيت كويسه
روح: الحمدالله يا حبيبي المهم انت يا حمزة
حمزة باستغراب: انا ازاي يا روح
روح: انت كويس يا قلب روح 
حمزة: مش عارف والله جوايا مية شعور عكس بعض بس كله خير كفايه انك معايا 
روح: وهفضل معاك العمر كله يا حبيبي
*ولسه حمزة بيقرب عشان يبوسها بتدخل منه وبتخبي وشها بسرعه.. 
منه: انا اسفه كملوا كملوا انا مشفتش حاجه
حمزة وهو بيجبها من قفاها: تعالي يا شبر ونص انتي دايما بتبوظي عليا اللحظات المهمه
منه: وانا مالي يا لمبي الله حد قالك تبوسها في المستشفي احترم شعور المرضي يا اخي
روح وهي بتضحك: يخربيتك فصلتيني وحشتيني اوي يا مفعوصة
منه: وانتي كمان يا قلبها حمدالله علي سلمتك
حمزة: طب انا هروح اشوف ماما
منه وروح: واحنا هنيجي معاك
حمزة: لا اله الا الله صبرني يا رب يلا بينا
*في اوضة نادية كان حاتم معاها جوه... 
حاتم: وحشتيني اوي يا امي 
نادية بدموع: انت عرفت يا حاتم
حاتم: اه عرفت كل حاجه وخت حقك يا حبيبتي وقتلته زي ما كان عايز يقتلك
نادية بصدمة: ليه كدا يا حبيبي ضيعت مستقبلك خلاص
حاتم: كدا كدا هو كان ضايع يا امي انتي متعرفيش هو خلاني اعمل اي وعمره ما حسسني اني ابنه ولا خاف عليا ولا حبني
نادية بدموع: انا اسفه يا حبيبي انا سبب كل دا حقك عليا يا ابن بطني
حاتم: مبقاش ليه لازمه الكلام دا انا عايز اطلب منك طلب واحد بس 
نادية: اي هو
حاتم: مش عايز حمزة يعرف اني اخوه وياريت يا امي تخالي بالك منه حمزة شاف كتير اوي في حياته وتعب ومحتاجك جانبه ارجوكي نفذي طلبي عايز لو موت اموت وانا مرتاح وحاسس اني صلحت كل غلطي
نادية بدموع: بعد الشر عليك يا حبيبي حاضر اوعدك اني مش هعمل اي حاجه وعايزاك تسامحني
*فجاه دخل البوليس وقبض علي حاتم في دخول حمزة وروح ومنه... 
الظابط: ياريت تسلم نفسك يا حاتم احسن ليك
حاتم: انا هاجي معاك يا حضرة الظابط بس ممكن خمس دقايق هقول لحمزة علي حاجه
حمزة: عايز تقول اي تاني يا حاتم مش مكفيك كل اللي عملته
حاتم وهو بيحضن حمزة: انا اسف يا اخويا سامحني انا كنت معمي بس خلاص فوقت مع انه متاخر بس المهم اني عرفت غلطي حقك عليا 
حمزة وهو مستغرب لانه لاول مره يحس بحضن حاتم ويحسه صادق في كلامه: انا مسامحك يا حاتم وربنا يسامحك
حاتم بدموع: شكرا بجد يا حمزة ومتخفش انا خلصتك من شر عمك وقتلته ومبقاش في خطر عليكوا خلاص
حمزة بصدمة: ليه عملت كدا يا حاتم ضيعت عمرك وحياتك
حاتم: مش مهم المهم ان محدش يقربلك تاني وانتي يا روح انا اسف سامحيني وقرب لمنه وحضنها طالعه زي القمر زي ماما خالي بالك من نفسك يا حبيبتي
*ومشي حاتم مع البوليس وسايب الكل مش فاهم حاجه ونادية منهارة من العياط وبعد كام يوم حاتم شنق نفسه في الحبس والكل سيطر عليهم الحزن... في الفيلا... 
حمزة: يلا يا روح هتتاخري علي الامتحان
روح: حاضر يا حبيبي نازلة اهو
نادية: متهدي يا حمزة انت متوتر اكتر منها مش هينفع كدا انت لازم تشجعها مش توترها اكتر
حمزة: خايف عليها يا امي عايزها تحقق كل احلامها وتبقي فخورة بنفسها
منه: متقلقش يا ابيه روح قدها 
روح: يلا يا حمزة هنتاخر بقي نازل انت رغي وناسيني خالص
نادية: طب اقعدي يا بنتي افطري الاول عشان اللي في بطنك دا
روح: مليش نفس والله يا ماما معلش يلا يا حمزة بقي
حمزة: يلا يا اخرة صبري ربنا معاكي وان شاء الله خير
*وعدي كام يوم الامتحانات علي خير وجه اخر يوم بعد الامتحان خروجت روح قبل نغم والغريب انها ملقتش حمزة وجالها السواق وقالها ان حمزة عمل حدثة ولازم يروحوا فوراً ولما وصلت كانت الصدمة..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
كان المكان متزين كله الورد واستغربت اوي ازاي حمزة عمل حدثة وازاي السواق يجبني مكان زي دا بجد مكنتش فاهمه حاجه.... 
روح: هو حمزة فين انت جايبني هنا ليه انا عايزة اروح لجوزي حالا
السواق: يا هانم انزلي هنا وهتفهمي كل حاجه وانا اسفه علي الخضه اللي عملتها لحضرتك عن اذنك
روح: هو في اي بالظبط ياتري حمزة هنا يا حمزة انت فين بجد اطلع انا قلبي هيقف ومش فاهمه حاجه انا خايفه اوي
*فجاه اشتغل صوت حمزة وكان في المكان كله بس حمزة مكنش موجود... 
حمزة: روح حبيبتي انا اسف علي الطريقة والله بس مكنش قدامي حل تاني الطريق اللي قدامك دا كملي فيه علي خط الورد ولما توصلي هتعرفي كل حاجه ومتقلقيش انا معاكي اهو للاخر م هسيبك ابداً.... كملت في الطريق وصوت حمزة معايا... 
حمزة: تعرفي يا روح اول ما شوفتك كنت حمزة تاني خالص ومكنتش طايقك رغم اني حسيت احساس غريب اوي ومع الوقت قدرتي تخطفي قلبي بالبرءاة اللي فيكي وسيطرتي علي كل حياتي ورغم كل اللي حصل بينا انت كنتي معايا للاخر ووقفتي جانبي وعمرك ما اتخليتي عني انا حقيقي عرفت الحب علي ايدك انتي يا احلي هدية من ربنا ليا مكنتش اعرف انه بيحبني كدا غير لما رزقني بيكي يا جنتي علي الارض متتوقعيش انتي بقيتي بالنسبة ليا اي انا اقدر استغني عن كل حياتي بس عنك انتي مستحيل دا انتي حياتي وروحي وقلبي وعمري دا انتي عندي يا روح اكسجين حياتي والدم اللي بيجري في عروقي ودلوقتي بعد وصلتيلي اقدر اقولك وبكل صراحه اني بعشقك تراب رجلكي يا روح الروح... 
*اتصدمت من كل دا ومكنتش قادرة امسك دموعي وقلبي كان طاير من الفرحه انا بجد حمزة عملي كل دا لدرجه دي بيحبني قد اي انا محظوظه بيك يا حمزة واترميت في حضنه علي طول وانا بشكر ربنا عليه حقيقي انا ربنا عوض صبري خير لما رزقني بزوج زايه.. 
روح: انا بجد مش عارفه اقولك اي انا فرحانه اوي يا حمزة بجد انت عملت كل دا ليه بجد كتير عليا اوي ربنا يخليك ليا يا حبيبي ويقدرني واسعدك يا رب انا حقيقي مبسوطة اني مراتك وانك في حياتي وبحمد ربنا كل لحظه اني اتجوزتك يا نور العين
حمزة: ربنا ما يحرمني منك يا حبيبتي
روح: بس ليه كل دا يا حمزة ليه تعبت نفسك يا حبيبي مكنش ليه داعي
حمزة: يعني اسيب عيد ميلاد حبيبتي يعدي كدا من غير اي احتفال ودا ينفع برضو
روح: يالهههوي دا انا نسيت خالص ان النهارده عيد ميلادي انت عرفت ازاي
حمزة: يعني مراتي ومش هعرف عيد ملادها امتا يا بت عيب عليكي يلا غمضي عينيك عشان اوريكي الهدية بتاعتك
روح: هو كمان في هدية بجد كدا كتير اوي
حمزة: بطلي رخامه وغمضي بقي
روح: اهو يا سيدي
لف حمزة ولبسها عقد الماس: هيأكل من رقبتك حته يا نور عيني
روح: ياااه يا حمزة دا يجنن بجد ربنا يخليك ليا يا حبيبي بس دا باين عليه غالي اوي
حمزة: مفيش حاجه تغلي علي حبيبتي يلا عشان ناكل بقي
روح: ربنا يديمك نعمة في حياتي يا رب يلا بينا يا قلبي
*في بيت نغم... 
نغم: يا بختها زمان حمزة عملها مفاجاه حلوة عشان عيد ميلادها
محمد: وهو عرف عيد ميلادها منين بقي يا حلوة انتي
نغم بضحك: ما هو بصراحه سألني وانا قولتله علي طول 
محمد: اه منك انتي علي طول بتدخلي في كل حاجه بطلي تبقي حشارية يا بت
نغم: يوووه وفيها اي يعني لما اساعد جوز اختي شوية الله.... ولسه هتكمل كلامها بس تلفونها رن اتوترت اوي
محمد: في اي يا بت مالك اتوترتي كدا ليه ومين بيتصل بيكي
نغم: مفيش حد دي صحبتي هقوم بقي ارتاح شوية اخيرا خلصت امتحانات 
محمد بعدم اقتناع: ماشي يلا قومي تصبحي علي خير
نغم: وانت من اهل الخير.... اول ما دخلت الاوضة... الوووو اي يا سعيد مش قولتلك مية مره متتصلش بيا
سعيد: يا نغم ما انتي بتوحشيني اعمل اي مش كفايخ خلاص خلصنا امتحانات ومش هعرف اشوفك كمان عايزة تحرميني من صوتك
نغم: يا حبيبي افهم انا هكلمك والله بس افرض وانت بتتصل محمد او ماما ردوا عليك هنروح في داهيه
سعيد: طب خلاص يا روحي حقك عليا المهم بقي طمنيني عملتي اي في الامتحانات عايزين ندخل نفس الكلية عشان اكون مطمن عليكي
نغم: متقلقش يا حبيبي كله تمام وان شاء الله نكون سوي يلا بقي انا عايزة انام شوية
سعيد: طيب يا قلبي لما تصحي كلميني هستناكي بحبك
نغم: وانا كمان بحبك اوي تصبح علي خير
سعيد: وانتي من اهلي يا حب الحب
محمد: نغم بقولك يا حبيبتي عشان ماما مش هنا انا هنزل هخلص شوية شغل وهاجي ابقي عرفي ماما لان شكل تلفونها فاصل
نغم: ماشي يا حبيبي بس متتاخرش بس ابقي هاتلي اندومي معاك
محمد: يادي الاندومي ماشي يا ستي سلام
*في الكافيه... 
عليا: كل دا تأخير بجد حرام عليك
محمد: معلش يا حبيبتي اعمل اي بس عقبال ما جبت نغم من الامتحان
عليا: نغم ولا ست روح بتاعتك
محمد: يووووه يا عليا هو احنا مش هنخلص من الموضوع دا قولتلك مكنتش اعرفك ساعتها ولما عرفتك حبيتك وروح بقيت زي اختي نغم بالظبط
عليا: يا محمد افهمني انا بغير عليك وفكرة انك دايما معاها دي بتقتلني
محمد: طب خلاص اهدي دا انا عندي خبر حلو ليكي والله بس انتي بتقطعي برزقك
عليا: بجد والله طب قول يمكن افك شوية في اي
محمد: لا مش هقولك عشان انتي نكدية وبتقطعي برزقك
عليا: خلاص بقي حقك عليا قول عشان خاطري
محمد: طيب دي اخر مره فاهمه
عليا: حاضر قول بقي
محمد: بصي يا ستي عايزاك تحددي معاد مع بابا عشان هاجي اتقدملك
عليا بفرحة: انت بتقول اي بتتكلم جد يا محمد
محمد: ايوة يا ستي والله شوفي المعاد المناسب ليكوا وقوليلي وانا جاهز
عليا: يا روحي والله انا بحبك اوي ربنا يخليك ليا ومش يحرمني منك ابداً انا هبلغ بابا علي طول
محمد: وانا في الانتظار يا قمري يلا ناكل بقي
عليا: يلا يا حبيبي
*في الفيلا عند حمزة كانت نادية قاعده عماله تعيط ودخلت عليها منه.... 
منه: وبعدين معاكي يا ماما مالك يا حبيبتي في اي
نادية: مفيش يا حبيبتي انا كويسه بس كنت عايزة اتكلم معاكي شوية
منه: خير يا حبيبتي اتكلمي
نادية: كفايه لحد كدا يا منه حمزة ميستهلش كل اللي كونا هنعمله فيا دا في الاول والاخر ابني ويبقي اخوكي
منه: انا كمان كنت عايزة اقولك كدا يا ماما والله انا حبيت زياد ومبقتش قادرة اضحك عليه اكتر من كدا وحمزة انا مشفتش منه حاجه وحشه
نادية: يبقي اتفقنا يا حبيبتي احنا هننسي كل اللي فات وهنعيش حياتنا طبيعي جدا
منه: حاضر يا ماما هنزل بقي اجبلك الاكل عشان تاخدي العلاج
نادية: ماشي يا حبيبتي
زياد: ها يا منه طنط عامله اي دلوقتي
منه: والله يا زياد تعبانه ومبقتش فاهمه مالها فيها اي
زياد: معلش يا حبيبتي ان شاء الله هتبقي كويسه
منه: ان شاء الله هروح اجبلها الاكل
زياد: طيب يا روحي وانا هروح الشركة اخلص شوية شغل
منه: ماشي يا حبيبي خالي بالك من نفسك
زياد: حبيبتي انتي كويسه باين عليكي تعبانه
منه: شوية دوخه وهتروح يا حبيبي متقلقش عليا
زياد: طيب يا حبيبي بليل واحنا مروحين اعملي حسابك هنروح للدكتور
منه:مش مستاهله يا زياد والله يمكن يكون شوية ارهاق
زياد: معلش يا حبيبتي اهو نطمن برضو
منه: اللي تشوفه يا بابا
*اتحرك زياد بس الغريب انه مرحش الشركة زي ما اقل وبعد شوية وصل لفيلا باين عليها انها قديمه ولما دخل كان كلها ناس كبيرة في السن وفضل ماشي لحد ما وصل لوحده قاعده لوحدها... 
زياد: وحشتيني اوي يا ست الكل والله
الست: ربنا يخليك يا حبيبي بس هو انت مين
زياد: برضو نسيتيني انا معرفش ازاي بتنسي ابنك
الست: معلش يا ابني السن يحكم بقي بس هو انت بجد ابني
زياد: ايوة يا حبيبتي انا ابنك زياد
الست: وبدام انت ابني سايبني هنا ليه وليه مش بشوفك
زياد: يا حبيبتي حقك عليا انا حقيقي كنت مشغول الفترة اللي فاتت دي بس خلاص هجيلك كل يوم وبفكر لو صحتك بقيت كويسه اخدك تعيشي معانا
الست: يا حبيبي ربنا يباركلي فيك انا خلاص بقيت كويسه لما شوفتك
زياد: يا رب دايما كويسه يا حبيبتي هسيبك شوية وجاي تاني ماشي
الست: طيب يا حبيبي
دخل زياد مكتب المدير واتكلم: طمني حضرتك مفيش اي تحسن
المدير: مخبيش عليك يا استاذ زياد بس مبقاش في امل ومرض الزهايمر مبقاش ليه علاج
زياد: طب وبعدين يا دكتور انا كل لما اجي مش بتكون فكراني دا انا كنت بفكر اخدها تعيش معايا
المدير: ما هو للاسف صعب تفتكرك ولازم كل مره تفكرها بيك بس انا معاك في الفكره دي متزعلش مني الحجه بقيت كبيرة في السن وايامها بقيت معدوده الاحسن انهي تقضي اخر ايامها وسطكم بدل ما هي عايشه هنا
زياد بحزن: تمام انا بس عايز شوية وقت وبعدين هاجي اخدها علي طول باذن الله وشكرا جدا لحضرتك
المدير: العفو علي اي دا شغلي واحنا تحت امرك
زياد: عن اذنك
*وخرج زياد ومشي علي طول من غير حته ما يعيدي عليها زي ما قال وفضل سايق وهو مش عارف يعمل اي دا حته حمزة ميعرفش بوجود امه وهيقول ازاي مش دي امه اللي اتخليت عنه عشان واحد تاني واما جالها المرض دا الراجل دا جه ورامها ليه مكنش عنده القدرة انه يتكلم او يقول لحد حاجه وفضل سايق لحد ما وصل الشركة.... 
*خلصنا يومنا انا وحمزة ورجعنا البيت واول ما دخلنا لاقينا منه واقعه علي الارض حمزة جري وشالها وطلبت الدكتور واول ما وصل وكشف عليها وخرج.... 
حمزة: خير يا دكتور هي كويسه حصلها اي
الدكتور: الف مبروك المدام حامل بس هي ضعيفه شوية ومحتاجه شوية رعاية وتبعد عن اي ضغط
حمزة: بجد الحمدالله الله يبارك فيك يا دكتور معلش تعبنا حضرتك
الدكتور: ولا تعب ولا حاجه ياريت بس تجبلها الادوية دي وتاخدها في معادها وان شاء الله تبقي احسن
حمزة: باذن الله يا دكتور اتفضل... روح انا هروح اجيب الادوية دي واوصل الدكتور وانتي خليكي جانبها
روح: حاضر يا حبيبي
*عند محمد في البيت وصل محمد البيت وكانت امه قاعده هي ونغم بيتفرجوا علي التلفزيون... 
محمد: ماما كنت عايز حضرتك في موضوع
الام: خير يا حبيبي في اي اتكلم قلقتني
محمد: مفيش حاجه يا ست الحبايب بس بصراحه كدا انا عايز اخطب
الام بفرحه: بجد والله يا حبيبي ربنا يسعدك وياتري لاقيت العروسة ولا عايزني ادورلك
محمد: لا يا حبيبتي العروسة موجوده بس مستني موافقة حضرتك الاول
الام: يا حبيبي دا يوم المني لما اشوفك عريس وجانبك عروستك هو انا هتمني اي اكتر من سعادتك
محمد: ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ويديكي طولة العمر وتشيلي عيال عيالنا كمان
الام: يا حبيبي يا مين يعيش المهم اشيل عيالك انت يلا حدد معاد مع اهل العروسة وهنروح علي طول
محمد: انا كلمتها يا حبيبتي وهي هتحدد لينا معاد وهتقولي
الام: علي خير يا نور عيني
نغم: وانا مليش فيه عايزة فستان جديد عشان اجي معاكم دا غير فستان الخطوبة كمان
محمد: اي الطمع دا يا بت يكنش انتي اللي هتتجوزي وانا معرفش
نغم: عادي يمكن احصلك يا شق
الام: يا بت اتلمي اي الالفاظ البئية دي
نغم: عادي يا ماما دا اللي ماشي اليومين دوال
محمد: بس خلاص هجبلك اللي عايزاه حلي عن دماغي بقي خليني اروح انام
نغم: ماشي يا شق الشقايق
الام: مش هتاكل يا ابني
محمد: لا يا حبيبتي انا كلت بره هنام لاني تعبان جدا
الام: طيب يا حبيبي تصبح علي الف خير
محمد: وانتي من اهل الخير يا حبيبتي
*في بيت عليا وعلي سفرة العشاء... 
عليا: بابا كنت عايزة حضرتك في موضوع كدا
الاب: خير في اي
عليا: بصراحه يا بابا في عريس متقدملي وكان عايز معاد من حضرتك
الاب: ودا مين دا وتعرفيه منين واي حكايته
عليا: كان زميلي في الجامعة يا بابا وهو شاب كويس ومحترم جدا
الاب: والله شكلك موافقه عليه
عليا: بصراحه يا بابا انا متعودتش اخبي عليك بس انا بصراحه بحبه
الاب بعصبيه: كمان هو انتي ناسيه انك من صغرك مكتوبة باسم ابن عمك
عليا: بس انا مليش ذنب انت عارف اني مش بحبه واني مش موافقه علي الموضوع دا ومليش علاقة بالاتفاق بتاعكم
الاب: طيب والعريس بتاعك لو معجبنيش هيترفض وهتتجوزي ابن عمك وغصب عنك مفهوم
عليا: لا مش مفهوم وحته لو محمد معجبكش انا همشي وهتجوزه 
الاب: انتي بتتحديني يا بنت
عليا: انا اسفه بس مش هسمحلك تدمر حياتي عشان وعود قديمه
الاب: تمام خليه يجي بعد بكره هو واهله
عليا: تمام عن اذن حضرتك
*عند منه وروح... 
منه: هو زياد فين يا روح
روح: في الشركة يا حبيبتي وزمانه جاي
زياد: انا جيت اهو يا حبيبتي انتي كويسه
منه: انا خايفه اوي يا زياد 
زياد: ليه بس يا حبيبتي انا جانبك اهو في اي
منه: في سر لازم الكل يعرفه
حمزة: في اي يا منه اتكلم
منه: انا اسفه علي اللي هقوله في الحقيقه..

متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب

للانضمام لجروب الواتساب اضغط هنا

↚ 
حمزة: في اي يا منه متتكلمي بقي قلقتينا
منه: حمزة انا اسفه سامحني بس انا مبقاش اختك انا ابقي بنت جوز مامتك ولما امي اتوفيت بابا اتجوزها وهي اللي ربتني 
حمزة: لا مستحيل اي اللي بتقوليه دا يا منه
منه: انا اسفه يا حمزة والله مكنتش عايزة اكدب عليك سامحني انا والله اعتبرتك اخويا الكبير وحبيتك اوي وربنا يعلم
حمزة: منه متهزاريش اي اللي بتقوليه دا انتي بتتكلمي بجد
نادية: ايوة يا حمزة دي الحقيقه سامحني يا ابني انا كدبت عليك عشان خوفت تعاملها وحش ومتتقبلهش هي ملهش ذنب
حمزة: انتي ليه كدا عايزة توصلي لي اي انتي رغم كل اللي حصل انا سامحتك واتقبلتك من تاني ليه غاوية تطلعيني مغفل عملتلك اي عشان تعملي فيا كدا
ناديه ببكاء: انا عارفه اني غلط حقك عليا وانا خلاص العمر مبقاش فاضل فيه حاجه وهسيبكم وامشي بس سامح اختك يا حمزة هي ملهش ذنب وملهاش غيرك بعدي 
روح: اهدي يا طنط بالله عليكي 
منه وهي بتحاول تقوم: حمزة انا اسفه انا اعتبرتك اخويا الكبير ومصدقت لاقيت سند وضهر ليا سامحني انا بحبك
جري حمزة عليها ورجعها مكانها: بت انتي اي مسمعتيش الدكتور وهو بيقول بلاش حركة كتير انتي ضعيفة ولسه في اول ايامك ولا مستغنيه عن ابنك متسمعي الكلام بقي وبلاش تتعبيني معاكي
منه ببكاء: حمزة يعني انت سامحتني
حمزة: بطلي هبل انتي اختي الصغيرة ومقدرش ازعل منك وهتفضلي مهما كبرتي اختي الصغيرة اللي مطلعه عيني
نادية ببكاء: ربنا يخليكوا لبعض يا ولاد وبتمني تسامحني يا حمزة عن اذنكم
حمزة: استني راحه فين اي عايزة تسبيني تاني مكفكيش العمر دا كله ولا اي
نادية ببكاء: انا اسفه يا حبيبي مستحيل اقدر اسيبك تاني حقك عليا يا نور عيني
حمزة: مسامحك يا امي دا انتي في الاول والاخر امي ازاي ازعل منك بس انا مليش غيرك دا انا مصدقت رجعتيلي مستحيل اسيبك تروحي مني تاني انا تعبت اوي من غيرك وخلاص مبقتش قادر استحمل بعدك لحظه تاني ربنا يخليكي ليا يا ست الكل ولا يحرمني منك ابدا
نادية: ويخليك ليا يا حبيبي ويباركلي فيك وفي حياتك ويطول في عمري لحد ما اشوف عيالك
روح: هانت اهي يا طنط ويجي حمزة الصغير ويغلبك بقي
نادية: ربنا يقومك بالسلامه ان شاء الله يا حبيبتي
حمزة: يلا يا زياد روح جيب لبس ليك انت ومنه لان محدش فيكم هيمشي من هنا غير لما منه تقوم بالسلام
زياد: ملهوش لازمه يا حمزة مش عايزين نتقال عليكم
حمزة: بطل هيل يا عم انت واهو بالمره منه تلاقي حد يخلي باله منها وانت في الشغل يلا روح ومتتاخرش بقي
*خرج زياد يجيب كل اللي محتاجينه ورجع علي طول وكل واحد راح اوضته عشان ينام ودخل زياد خد حمام ولبس وكان لسه هينام... 
منه: زياد انا
زياد: منه انا تعبان ومحتاج انام بعد اذنك
منه: انا مكنش قصدي اخبي عليك والله انا بحبك يا زياد بس كنت خايف اخسرك انت وحمزة لو عرفتوا انا اسفه
زياد: بجد والله ومفكرتيش انك ممكن تخسرينا او تخسريني انا لما اعرف بعدين المفروض ان حياتنا مبنيه علي الصراحه والثقه يا منه
منه: والله يا زياد ما كان قصدي انا اسفه سامحني اوعدك دي اخر مره ومش هكررها تاني ابدا
زياد: منه انا عايز انام بعد اذنك
منه ببكاء: يا زياد بالله عليك انا مش هاين عليا زعلك انا اسفه والله اوعدك مش هخبي عليك حاجه تاني مهما حصل انا اسفه والله سامحني واديني فرصة
زياد وهو مش هاين عليه دموع حبيبته: طب خلاص يا منه اهدي عشان خاطري انا خلاص مش زعلان بس انتي اهدي يا حبيبتي حقك عليا
منه: يعني بجد مش زعلان مني انا اسفه والله
زياد: خلاص يا حبيبتي والله مش زعلان اهدي بقي بس اوعديني انك مش هتخبي حاجه تاني
منه: حاضر والله اوعدك مهما حصل مش هخبي حاجه تاني
زياد: ماشي يا قلبي وانا خلاص مش زعلان يلا تعالي في حضني عشان ننام بقي يا ام تقوي
منه: تصبح علي خير يا نور عيني
*ونام زياد ومنه وهما مبسوطين اوي ( حابه اقولكم حاجه يا جماعة مهما حصل بلاش تخبوا علي بعض حاجه بلاش تهزوا الثقة اللي بينكم عشان اي سبب الثقة دي اساس اي علاقة ياريت تحافظوا عليها وبالذات في الحب اوعوا تخبوا علي شريك حياتكم حاجه بس اهم حاجه تختاروا شريك حياتكم الصح عشان متندموش بعدين لان ساعات صرحتكم مع الشريك الغلط بتوصلكم لطريق مسدود كله اهانه وذل ومعايرة لكن الشريك الصح هيحترمكم مهما كان ماضيكم عامل ازاي وهيحترم صراحتكم وهتفضل الثقة اساس علاقتكم...).... عدي يومين من غير احداث جديده علي ابطالنا وجه يوم مقابلة محمد لابو عليا وراح هو وامه وكان متوتر جدا بس حاول ميبينش دا ويكون واثق في نفسه وميضيعش حبيبته من ايده.... 
محمد: عمي انا جاي اطلب ايد بنتك علي سنه الله ورسوله
ابو عليا: وانت شغال اي يا استاذ محمد
محمد: انا خريج ادارة اعمال وشغال في شركة صغيرة مؤقتا
ابو عليا: وعلي كدا مرتبك قد اي
محمد بتوتر: انا قبضي بيتراوح ما بين تلاته او اربع الف
ابو عليا بتريقه: دي بنتي بتصرفهم في خروجه واحده واكيد انت عارف دا كويس
ام محمد: محمد ناوي ان شاء الله يفتح لنفسه شركة صغيرة وباذن الله مش هيحرم بنتك من حاجه يا ابو عليا
ابو عليا: والله دا ميطمنش لان الشركة هتكون لسه في اولها ومكسبها مش هيكون مضمونه وانا عايز اكون مطمن علي بنتي 
ام محمد: وهي الفلوس اللي هطمنك علي بنتك يا ابو عليا الفلوس عمرها ما بتشتري السعاده
ابو عليا: بس الفلوس هتضمن لبنتي حياة كويسه ومستوي كويس جدا
محمد: وانا ان شاء الله مش هخلي بنتك محتاجه حاجه خاالص يا عمي
ابو عليا: وانا اسف معنديش بنات للجواز
خرجت عليا: بس انا مش هاخد غير محمد يا بابا
ابو عليا: ادخلي انتي جوه دلوقتي الواحد بيدور علي اللي يعليه مش يواطيه
عليا: وانا عايزة محمد حته لو هنعيش في عشه انت ملكش دعوة
محمد: عيب يا عليا متكلميش ابوكي كدا
ابو عليا: قولتلك ادخلي جوه وانت اتفضل من غير مطرود معنديش بنات لاجواز
عليا: بقي كدا ماشي وجريت جابت السكينه وقطعت شرايين ايديها ووقعت علي الارض
محمد: ليه يا عليا كدا حرام عليكي هعيش اظتي من غيرك
ابو عليا: انتي اتجننتي ليه عملتي كدا انا اسف يا بنتي
عليا: انا اسفه سامحوني.... بابا الفلوس مش كل حاجه اهم حاجه السعادة والراحه وانا كنت هلاقي دا مع محمد.... وانت يا محمد سامحني كان نفسي نحقق احلامنا سوي بس مش بي ايدي سامحني يا حبيبي... 
*اغمي عليها وفضل محمد يصرخ وامه طلبت الاسعاف واتنقلت علي المستشفي بسرعه ودخلت العمليات فوراً وكان ابوها وقاف علي الباب وبيعيط وجه محمد وقف جانبه وحط ايده علي كتفه... 
محمد: متقلقش يا عمي ان شاء الله هتبقي كويسه
ابو عليا: خايف عليها اوي يا محمد انا مليش غيرها انا حرمت نفسي من كل حاجه عشانها هي وبس ولا رضيت اتجوز ولا اعمل اي حاجه في حياتي اشتغلت ليل نهار عشان خاطرها وعشان محرمهش من حاجه ولو كنت بقسي عليها فداه عشان مصلحتها والله العظيم
محمد: انا عارف كل دا يا عمي بس صدقني انا مكنتش هحرمها من حاجه انا بحبها بجد والله
ابو عليا: توعدني يا محمد تحافظ عليها وتسعدها ومتخلهش محتاجه حاجه ولا تزعلها في يوم
محمد: اوعدك يا عمي بس هي تقوملنا بالسلامه
ام محمد: متقلقش يا ابني ان شاء الله هتبقي كويسه تعالوا بس ارتاحوا شوية وقفتكم دي مش هتعمل حاجه
محمد: تعال يا عمي ارتاح شوية
ام محمد: محمد انا هروح اطمن علي اختك واجيبها واجي مش هتاخر
محمد: ماشي يا امي او في اي حاجه كلميني علي طول ولو حصل جديد هبلغك.. 
*في اوضة منه وزياد... 
منه: خلاص يا زياد والله مش قادرة كفايه شبعت
زياد: يا منه انتي مكلتيش حاجه حرام عليكي بقي متنسيش ان في روح جواكي
منه: ايوة انت عايزني اتخن وابقي وحشه عشان تتجوز عليا
زياد: يا صبر ايوب يا بنتي حرام عليكي والله انتي كفايه عليا متتعبنيش بقي
منه ببكاء: وكمان بتزعقلي ومش مستحملي كلمة يا ماما طلقني يا زياد
زياد: يوووووه انا زهقت بجد حرام عليكي
منه ببكاء وصريخ: بقولك طلقني طلقني يا ماما
نادية: في اي يا ولاد صوتكم عالي كدا ليه
زياد: الحقيني والنبي يا حماتي انا تعبت من هرومانات بنتك دي
منه ببكاء: مبقاش يحبني يا ماما وعايز يتجوظ عليا
نادية بضحك: يا ربي عليكي يا منه يلا يا ابني روح شغلك وانا هتصرف معاها
زياد: ماشي يا حماتي يا عسل سلام يا منتي
منه: اهو سايبني ورايح للهانم التانية خد يا زياد هنا طلقني الاول
زياد بضحك: لما اجي حاضر يا حبيبتي سلام بقي
*في اوضة روح وحمزة... 
روح: شوفت يا حبيبي اني عاقلة ازاي
حمزة بضحك: طبعا انا حبيبتي ست العاقلين وعشان كدا عايز اقولك خبر حلو
روح باستغراب: خبر اي قولي بسرعه
حمزة: خلاص يا حبيبتي نجحتي وجبتي تقدير كويس جدا وهتحققي حلمك رغم اني مستغرب ليه مختاره كلية خدمه اجتماعية وانتي مجموعك يجيب طب
روح بفرحه: الله اخيراً بقي وكمان يا حمزة الكلية دي حلوة وحلمي عشان اساعد المعاقين واطفال التخاطب
حمزة: حاضر يا حبيبتي ان شاء الله احققلك كل احلامك
روح: حمزة انا بجد بحبك اوي ربنا يخليك ليا يا حبيبي انا انا انا
حمزة: مالك يا روح في اي انتي كويسه
روح بصريخ: ااااااه الحقني يا حمزة بولد مش قادرة ااااه هموت الحقني 
حمزة بتوتر: ينهاري بتولدي طب اهدي انا هتصرف اهدي انتي بس
روح: ااااااه مش قادرة يا حمزة الحقني بسرعه 
حمزة: حاضر حاضر يا ماما تعالي بسرعه
نادية: في اي يا حمزة روح مالها اي اللي حصل
حمزة: بتولد يا امي ومش عارف اعمل اي
نادية: جهز العربيه بسرعه عقبال ما البسها شكلها هتولد قبل معادها
*نزل حمزة بسرعه وجهز العربية وبسرعه وصل بروح المستشفي ودخلت العمليات فوراً..... في بيت خالة روح... 
نغم: اي يا ماما كل دا قلقتيني عليكوا امال محمد فين
ام محمد: يا بنتي اهدي اخد نفسي اخوكي في المستشفي
نغم: مستشفي ليه اي اللي حصل هو كويس
ام محمد: ايوة بس العروسة ابوها رفض وهي انتحرت
نغم: ليه كل دا هو الحب يعمل كدا يا امي
ام محمد: ويعمل اكتر من كدا لما يوصل للجنون لكن الحب الصح هو اللي بتفوض فيه امرك لربنا ولو خير اكيد هيكون نصيبك ومش عليك غير ان تلح بالدعاء وكل حاجه هتبقي كويسه لكن انك تشرك بالله وتنتحر ومترضاش بنصيبك دا غلط كبير يا حبيبتي
نغم: ربنا يهدي يا امي طب انا هلبس عشان نروحلهم
ترن ترن ترن
نغم: الوووو.... اي.... بجد.... طب فين.... احنا جايين علي طول
ام محمد: خير يا بنتي في اي 
نغم: روح بتولد يا ماما يلا بسرعه عشان نروحلها
ام محمد: طب البسي بسرعه عقبال ما اكلم ابوها
*وفعلا لبسوا وراحوا والمستشفي وكانت عليا خرجت وبقيت كويسه وابوها حدد معاد الخطوبة وروح ولدت وجابت سليم واتنقل الحضانه عشان مولود بدري وهي اتنقلت اوضة عادية وبعد مت فاقت دخل الكل يطمن عليها... 
حمزة: حمدالله علي سلمتك يا حبيبتي طمنيني عليكي انتي كويسه
روح بتعب: الحمدالله يا حبيبي طمني جبت اي
نادية: جبتي سليم صغير زي العسل شبهك يا بنتي
روح: الحمدالله بس هو فين
ام محمد: في الحضانه يا حبيبتي عشان مولود بدري اطمني هو كويس
روح: طب الحمدالله
محمد: يلا بقي قومي يا ست روح امال مين هيختارلي بدلة خطوبتي
روح: الف مبروك يا ابن خالتي وعقبالك يا نغم
نغم: ان شاء الله حمدالله علي سلمتك يا حبيبتي
*وبعد اسبوع خرجت روح من المستشفي هي وسليم ورجعت الفيلا وحمزة شايلها علي كفوف الراحه.... في بيت خالة روح... 
 نغم: محمد كنت عايزاك في موضوع
محمد: خير يا حبيبتي عايزة فلوس 
نغم: لا يا حبيبي بس بصراحه في عريس متقدملي وعايز معاد منك
محمد: ومين دا يا نغم وتعرفيه منين
نغم بتوتر: كان زميلي في الدروس يا محمد
محمد: تمام يا حبيبتي خليهم يجوا بكره
نغم بفرحه: شكرا يا محمد هبلغهم علي طول
*وجه تاني يوم وجه سعيد واهله واتفقوا ان الخطوبة هتبقي مع محمد والفرح هيكون بعد ما تتخرج من الكلية ومحمد اجل فرحه عقبال ما عليا هي كمان تخلص... وبعد اربع سنين اتخرجت نغم وروح وكانت منه ولدت وجابت تقوي وبقي عندها هي وسليم 4 سنين وجه يوم فرح نغم وسعيد ومحمد وعليا... 
روح: مالك يا خالتي بتعيطي ليه
ام محمد: مش مصدقه ان عيالي كبروا وخلاص بيتجوزوا وهيسبوني لوحدي
روح: عادي يا قمر هنجوزك انتي كمان
ام محمد: بت اتلمي احسن مش هيهمني الفرح وهتلاقي الشبشب بيزغرط عليكي
روح بضحك: شبشب في الفرح دا كلام
ام محمد: تحبي تشوفي يا حبيبتي
روح: وعلي اي انا هقوم اشوف سليم
سليم: مش قولتلك يا تقوي تلبسي كويس عجبك الناس اللي بتبص عليكي دي
تقوي: مش ليك دعوة بيا يا سليم والله هقول لمامي
سليم: انا بحاول احافظ علي مراتي انا حر
روح: مراتك مين يا واد اتجوزت من ورايا
سليم: ايوة يا ماما انا هتجوز تقوي
تقوي: وانا مش هتجوزك انت رخم
سليم: انا رخم طب تعالي بقي
*وفضلوا يجروا وراء بعض ويضحكوا.. 
حمزة: وحشتيني يا روحي
روح: يا حمزة اتلم بقي الناس حوالينا
حمزة: وفيها اي يعني
روح: مفهش يا حبيبي فيها اني بحبك بس
حمزة: وانا كمان يقلبي
تمت.. بحمدلله

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-