رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3 بقلم اميره محمود
رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3 هى رواية من تأليف المؤلفة المميزة اميره محمود رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3 صدرت لاول مرة على فيسبوك الشهير رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3 حققت نجاحا كبيرا في موقع فيسبوك وايضا زاد البحث عنها في محرك البحث جوجل لذلك سنعرض لكم رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3
رواية نور الحياة ادهم ونور الجزء الثالث 3
ممكن ادخل
انا تعبانه وعايزه انام
زين عنيه دمعت، طب ممكن تسمعيني😭😭
حور قامت مره واحده، طب انت بتعيط ليه
زين، عشان اكتر حاجه اتمنتها وفرحت بيها كانت عايزه تموت نفسها وتبعد عني
حور قامت حضنته، انا آسفه يابابي😔😔
زين، عملتي في نفسك كده ليه ياحور
حور، عشان كلكم كسرتوه والله يابابي اول ماقولتله مش أنا اللي تعمل كده في ابوها سابني واخدني رجعني والله يابابي هو عمل كده عشان بيحبني والله
زين، تموتي نفسك عشان اللي حصله طب ليه تبقي انانيه في حبك ونسيتيني أنا وامك اللي مش بتبطل عياط لا راضيه تاكل ولاتشرب تحرمينا منك عشان كنا بنفهمه أن اللي عمله ده غلط ليه ياحور أنا مش بعرف انام غير أما بطمن عليكي انتي واختك واتاكد انكم كويسين
حور،😭😭انا آسفه يابابي
زين، انا بجد زعلان منك يعني لو اتجوزتيه هتنسيني حرام عليكي بجد
حور، أنا عمرى مااقدر انساك عشان انت ابويا حبي الاول والاخير بس والله غصبا عني أنا انهرت اول ماشفت انكل احمد بيضربه بسببي كان نفسي اخلص من حياتي عشانه
زين، تخلصي من حياتك عشانه😧😧
حور، ايوه يابابي عشان أنا وعدته اني هقف جنبه لحد ماتوافقوا
زين بزعيييق، طب رنيلي كده عليه عشان مبيردش علي حد ومتقوليش مش معايا رقمه
حور، ليه يابابي 😣😣
زين، ملكيش فيه رني بس😡😡
حور ،حاضر ،،،،،،،،،الو😔😔
زين، هاتي ايوه ياعز
عز، نعم
زين، نعم الله عليك يا حبيبي انت فين
عز، مش فاضي شغال
زين، هو انت اشتغلت
عز، ايوه عايز ايه ياخالو عشان والله مافاضي
زين، عايزك تجيب ابوك وتاخدوا نور وتتصافوا وتعالي انزل انت وكارما وحور تجيبوا الشبكه
عز، يعني بعد ماهني وضربني قدامكم كلكم عايزني اروح اصالحه مش هينفع ياخالو لو عايزني ممكن اجي لوحدي والشبكه أما احوش فلوسها من شغلي
احمد اجا من ورا، أنا آسف ياعز
عز بيلتفت بلهفه شاف أبوه واقف وراه وشكله حزين
عز، طب اقفل دي الوقت يا خالو وهكلمك
زين، هو ابوك اللي بيتكلم ده
عز، اه سلام دي الوقت ياخالو
زين، ماشي ياحبيبي حاول تهدي الأمور سلام
عز، حضرتك جاي ليه
احمد ، جاي اخد ابني ويرجعلي أنا اتهورت عليه بس لازم يسامحني
عز، مش لازم يسامحك حضرتك مفيش ولاد هنا دور عليهم في مكان تاني
احمد وعنيه اتملت دموع راح يركب عربيته
عز صعب عليه منظر أبوه ، بابا
احمد أتلفت له
عز راحله جرى ورمي نفسه في حضنه ، أنا اللي آسف يا بابا😭😭
احمد، هتروح معايا
عز، أما اخلص شغلي
احمد، يعني ابوك صاحب مستشفي وانت كلها كام سنه وتبقي دكتور وفي الاخر بتشتغل في بنزينه
عز، أنا هسيب الكليه واشتغل
احمد، خلاص تعالي اشتغل في المستشفي ومتسبش الكليه
عز، هتشغلني دكتور🤣🤣
احمد، لا مريض ياللا ياخفيف
عز، طب هدخل اعرفهم واغير وهدومي واجي معاك
احمد ،ماشي هستناك
،،،،،،،،،
نور،. مش هرجع يامحمد
محمد، ياماما ساعه شيطان وراحت لحالها
نور، لا هو قال إنه مش عايزني
محمد، خلاص انا هخليه يجي ياخدك
نور، عشان خاطرى بلاش تقوله حاجه وياللا روح انت ومراتك عشان وراكوا جامعه بكره
ادهم، طب ماتروح يامحمد ياحبيبي وسيبلي بنتي😄😄
محمد، لا ده علي جستي ياللا ياروحي قبل ما ينشف دماغه☺️☺️
جودي، طب ما تباتوا معانا انهارده تعالو نتعشي وباتو وروحوا الجامعه بكره وبعدين روحوا
نور، ماشي يا محمد والنبي اصلي هموت وانام
محمد، لا أنا هروح عشان بابا شكله ماتغداش اصلا وغير كده ده كان نايم بهدوم الشغل بابا شكله تعبان مش هقدر اسيبه
نور احمد صعب عليها ، طب معلش يانور ياحبيبتي روحوا عشان خاطرى
نور، ماشي يا عمتو مامي موبايلك بيرن
جودي،ده خالك هاتي ،ايوه يااحمد
احمد، ازيك ياجودي
جودي، الحمد لله انت عامل ايه ياحبيبي
نور قامت جرى ترجع🤮🤮
احمد، ايه الصويت ده
جودي، دي نور بترجع انت عارف مراتك ووحمها
محمد بص لنور بصدمه، هي ماما حامل😧
احمد، هي كويسه
جودي، لا مش كويسه يااحمد لم نفسك و تعالي خد مراتك وصالحها
احمد، أما تنزل اللي في بطنها الاول
جودي، اقفل يااحمد سلام وقفلت السكه في وشه
نور، هي عمتو حامل
جودي، اه في اربع شهور
محمد، 🤣🤣يعني اخويا هيبقي سن ولادي
نور دخلت الاوضه وباين عليها التعب
جودي، ربنا يستر وميحصلكيش حاجه بدالك عارفه انك حامل بتتبرعي بالدم ليه
نور، يعني اسيب البنت تموت
جودي، كان ممكن حد تاني يبقي نفس الفصيله
نور، ربنا يستر
محمد، مبروك يا ماما والله فرحتلك
نور، مبروك ياعمتو ربنا يقومك بالسلامه
نور، لحقتي تقولي ياجودي
جودي، مانتي اللي فضحتي نفسك ورجعتي
مجمد، طب احنا هنروح بقي عشان تنامي وترتاحي
،،،،،،،،،،،
احمد، تعالي نتعشي في اي مطعم يا عز
عز، انت عايز ماما تنزل اللي في بطنها ليه انت مش خايف عليها
احمد،. خايف عليها طبعا بس مينفعش سننا كبر وغير كده هيبقي شكلنا وحش في المجتمع
عز، سنكم مكبرش عادي علي فكره ناس كتير بيخلفو في سن ماما والمجتمع اللي هو ايه كلنا عايزينه وماما عايزاه علي فكره
احمد، بس انا مش عايزه
عز، بابا هو لو انا مت هتزعل
احمد، بعد الشر عنك ياحبيبي ليه بتقول كده
عز، يعني خايف عليه ماهو علي فكره يبقي اخويا والمفروض ملناش دعوه بحد وتحبه زي ما بتحبني أنا وأخواتي
احمد، غير الموضوع أنا جعان تعالي وصلنا المطعم ياللا بينا
عز، بابا تليفونك بيرن
احمد، ده محمد الو ايوه يامحمد
محمد، بابا انت فين احنا حاطينا العشا وبنستناك
احمد، كلو انتو ياحبيبي أنا وعز في المطعم بنتعشي
محمد، ماشي يابابا سلام يا حبيبي
عز، هو محمد اجا
احمد، اه في الفيلا ياللا نتعشي شوف هتعزمني علي ايه انا شايفك اخد فلوس
عز، يعني جيبني مطعم زى ده وتقولي اعزمني اللي معايا يجيب بيضتين مدحرجين ومن غير عيش
احمد، 🤣🤣 خلاص ياعم أنا عازمك
عز، ايوه كده ياحج 😄😄
احمد، وحشني لماضتك عارف انت دونا عن اخواتك ليك مكان كبير في قلبي
عز، بأماره القلم اللي ادتهولي قدام الكل
احمد، عز انت شايف نفسك غلطان واللا لا
عز، غلطان بس والله عشان بحبها
احمد، ياللا كل قبل مالاكل يبرد
عز، احلي حاجه فيك يا بابا انك بتغير الموضوع في ثانيه
احمد،🤣🤣
،،،،،،،،
تاني يوم
محمد،ياللا يانور هنتأخر عالجامعه
نور، ثواني مش هنمشي غير أما نفطر
محمد، ماشي ياماما ياللا بينا
نور، ماما ماشي ياحبيبي ياريت تكون شايفني زيها
محمد، انتي بجد حنينه حنيه امي ربنا يهديها هي وبابا ويرجعوا
نور ،ياربةياةحبيبي
في الجامعه
محمد فتح باب العربيه، ياللا انزلي عشان المحاضره هتبتدي
نور، متقولش لحد أن احنا اتجوزنا عشان هيقولو مرات الدكتور راحت مرات الدكتور اجت
محمد، ماشي بس ياللا احنا واقفين قدام الجامعه اصلا
نور، ماشي سلام اشوفك جوه
في المحاضره
محمد، وحشتوني ياجماعه اخباركم
الطلبه ،وانت وحشتنا يادكتور
طالبه جنب نور، يخربيت جمالك والله لهعلقك
اللي جنبها، ده انت حتت مز يخربيت طعامه امك
نور دمها غلي ،. ماتلموا نفسكم انتم الاتنين
واحده منهم، طب وانتي مال امك مش ده اللي طردك قدامنا كلنا احنا لو منك منطقش نشوفه بس شكله عجبك
نور، انتو اصلا
محمد قاطعها، في ايه يانور
الله ده طالع عارف اسمها مش بقولك شكله عجبها
نور، ايوه عجبني عندك مانع
ده انتي بجحه اي ده🤭🤭
محمد، لو مسكتوش هطلعكم بره
نور،خلاص يا مودي قصدي يا دكتور
محمد بصدمه،نووووور
البت دي مش مظبوطه يادكتور
محمد، احترمي نفسك واتكلمي عن مراتي حلو
مراااااتك
نور، ايوه مراته
هو انت طردتها قدامنا وروحت تصالحها اتجوزتها 🤣
محمد، أنا هلغي المحاضره لو سمعت صوت تاني نور لو سمحتي تعالي اقعدي هنا
نور، لا انا مرتاحه هنا
من اولها مفيش سمعان كلام لا دي بتصغرك من اولها قدامنا
محمد، نور انتي والاتنين اللي جنبك بره
نور بصدمه،. ماشي
ياللا ياكتكوته ابقي عقبيه في البيت🤣🤣 واضربيه ديده
،،،،،،،،،،
بعد المحاضره
محمد، الو انتي فين
نور، روحت
محمد، روحتي لوحدك ليه
نور، أنا روحت بيت بابي ومش مروحه البيت سلام وقفلت في وشه
محمد اووووف أنا ايه اللي خلاني اتجوز مانا كنت كويس
،،،،،،،،،،
في بيت جودي
محمد، ازيك ياعمتو هي نور فين
جودي، امك واللا مراتك 🤣🤣
محمد، متهزريش ياعمتو
جودي، ادخل صالحها وخدها قبل ماادهم يجي وميصدق وميرضاش يخليها ترجع
محمد، طب عن اذنك أنا دخلها
جودي، ادخل ياحبيبي
محمد دخل فتح الباب لقاها قاعده علي الارض وضامه رجليها وحاطه رأسه علي رجليها وعماله تعيط
محمد، مش كفايه بقي
نور، أخرج بره يامحمد
محمد، لا مش خارج يعني بتغلطي وترجعي تشيليني غلطك
نور، أنا مغلطش علي فكره
محمد بزعييق، لا غلطتي ماسمعتيش كلامي ليه أما قولتلك اقعدي في مكان تاني
نور، عشان مش عايزه احسسسهم أنهم انتصروا المفروض كنت قومتهم هما
محمد، متقولش أن احنا متجوزين واول مادخلتي مودي عايزه تخليهم يقولو عليكي شمال
نور، اانا
محمد، أنا ماشي هتيجي معايا
نور، لا
محمد، طيب ماشي سلام وأما تهدي انتي عارفه الفيلا فين
نور، مش هروح
محمد سابها وخرج
نور، في ايه يابني
محمد، مفيش انتي كويسه ياماما
نور، الحمد لله
محمد، طب عن اذنك أنا مروح عشان تعبان
نور، استني خد مراتك
محمد، هي مش عايزه تروح براحتها أنا ماشي
وسابهم ومشي
جودي دخلت لنور
جودي ،انتي هتفضلي دماغك ناشفه لحد امتي
نور، مامي لو سمحتي سيبيني لوحدي
جودي، ماشي يا نور أما يجي ابوكي ليه صرفه تانيه معاكي
نور ،اصلا بابي هيفرح بيا
جودي، هيفرح انك هنتي جوزك قدام الطلبه
نور، أنا مهنتوش
جودي، طب أما متسمعيش كلامه ده يبقي اسمه ايه
نور، مامي سيبيني معلش
عدي شهر علي ابطالنا ونور مرات احمد زي ماهي عند اخوها ونور مرات محمد مش راضيه تروح
،،،،،،
في الجامعه محمد ونور داخل المحاضره مبيدلهاش اي اهتمام
نور في سرها ،اه هموت وارجع مش قادره امسك نفسي
محمد في سره، هي مالها شكلها تعبان
نور قامت تروح التيوليت ملحقتش نفسها وراحت رجعت في السله جنب الباب
محمد راح لها وفضل واقف جنبها ماسكها لحد ماخلصت
محمد، تعالي اوديكي تغسلي وشك
ساب الطلبه واخدها ووداها التيوليت غسلها وشها
ايه بقيتي احسن
نور ،اه بس معدتي وجعاني
محمد، طب أنا هستأذن واروحك
نور، لا أنا بقيت كويسه عن اذنك وسابته وخرجت دخلت السكشن
محمد، أنا آسف ياجماعه
طالبه ، اي يا دكتور جاي بيبي واللا ايه
محمد فضل واقف متصنم وراح باصص علي نور
نور حركت دماغها بلا
محمد،خلينا نكمل المحاضره ياللا
،،،،،،،،
بعد المحاضره في الشارع قدام الجامعه
محمد، ياللا تعالي اوصلك
نور، لا هاخد تاكسي
محمد،. اركبي وراح شددها مركبها
نور، محمد لو سمحت متمسكنيش كده
محمد، والله لو بطلتي تنشيف دماغ مش هعمل كده
نور، أنا هروح بيت بابي
محمد، ماشي براحتك أنا حبيت اوصلك عشان شكلك تعبان
نور، ماشي
محمد، هو انتي مالك
نور، تعبانه شويه معدتي وجعاني
محمد، اممممم سلامتك
نور ،شكرا
،،،،،،،
في بيت جودي
جودي، اي ده اتصالحتوا
نور، لا أنا دخله انام
جودي، طب تعالي هنتغدي سوا
نور ،مش قادره احط حاجه في معدتي
جودي، ليه مالك
نور، مفيش تعبانه أنا داخله انام
محمد، هي ماما فين
جودي، بتطبخ في المطبخ اقعد اتغدي معانا
محمد ، طب تمام هتغدي هنا انهارده
نور ، حبيبي حماتك بتحبك انا عامله الاكله اللي بتحبها فراخ مشويه ومكرونه بيشاميل
جودي، طبعا بحبه ده حبيبي ابن حبيبي
نور، طب هي نور فين
جودي، هدخل اخليها تخرج عشان نتغدي
نور ،ماشي ياللا أنا هحط الاكل اهو
جودي، معلش اومي متحرجيش عمتك اول مره تطبخ هنا هتقول انك قرفانه من طبيخها اومي
نور، ماشي يا مامي أنا جايه وراكي
قعدوا عالسفره يتغدوا
ادهم، ازيك يا محمد
محمد،الحمد لله ياخالو كويس انت عامل ايه
ادهم ،الحمد لله
نور، نور خدي طبقك اهو ياحبيبتي
نور،شكرا ياعمتو
محمد ،والله وحشني أكلك ياماما
نور بنت جودي بصت له أنه مجبش سيره اكلها أنه وحشه وفجأه
نور، اااه الحقيني يامامي وقامت تجرى ترجع في التيولت
،،،،،،،،
خرجت من التيوليت
محمد، غيري هدومك وتعالي اوديكي لدكتور
ادهم، مالك يانور
محمد، علي فكره حصلها كده بردك في الجامعه في قلب المحاضره
جودي، طب ثواني رايحه لزين وجايه
،،،،،،
جودي ، خبطت عالباب
ايان، ازيك يا طنط جودي
جودي، الله يسلمك ياحبيبتي هو بابا موجود
ايان، اه احنا بنتغدي تعالي ادخلي
جودي دخلت لزين، زين معلش اسفه اني جيت دي الوقت
كارما، اسفه مين يابنتي اقعدي اتغدي معانا
جودي، أنا كنت عايزاك يازين تكشف علي نور أصلها بترجع وتعبانه وانا شاكه في حاجه فتعالي معايا
زين، طب هغسل أيدي وجاي معاكي اهو
كارما، اقعدوا اتغدوا يابنات وانا هروح مع بابا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
مبروك ياحبيبتي حامل
محمد، بجد ياخالو
ادهم بفرحه، انت متاكد يازين يعني هيبقي عندي حفيد
زين، في ايه ياجماعه اه حامل مش مصدقين ليه
جودي??هتولد بعد حماتها بتلت شهور
نور، بتضحكي عليه ماشي ياجودي مبروك يانور ياحبيبتي
نور، الله يبارك فيكي ياعمتو يارب
ادهم، اومي ياللا روحي مع جوزك
جودي، بسم الله الرحمن الرحيم العفريت اللي عليك راح
نور، بابي مالك انا نور حبيبتك
ادهم، ماشي بس اومي ياللا روحي مع جوزك
نور، لا مش هروح معاه يابابي ومش عايزه ارجعله اصلا
ادهم، بصي أنا سيبتك شهر بحاله تريحي اعصابك مش معني كده اني شايف اللي عملتيه مع جوزك صح
نور، يابابي هو طر
ادهم قاطعها، عشان انتي محترمتهوش قدام زمايلك اللي هما طلاب وهو دكتور
نور، يابي مش رجعه
محمد بزعل، سيبها براحتها يا خالو أنا ماشي يا ماما مش عايزه حاجه
نور، لا يا حبيبي خلي بالك من نفسك
محمد، ماشي يا حبيبتي سلام ونزل
جودي، والله ماعندك دم كسرتي فرحته يوم ماعرف انك متزفته حامل
نور، عن اذنكم ياجماعه أنا داخله انام
جودي، اهي عمتك دخله تنام وهي زعلانه منك هي كمان
نور، يا مامي المفروض أنا تعبانه تسيبيني انام
زين، أنا عرفت اللي حصل عالفكره بصراحه انتي غلطانه يانور جدا وكمان كلام البنات اللي قالوه حرق دمه اكتر انتي محترمتهوش وقللتي منه والمفروض هو اللي يكون زعلان
نور، بس ياعمو المفروض كان طردهم هما بس
زين، مينفعش لازم كلكم عشان محدش يشتكيه بذمتك قلبك موجعكيش عليه وهو نازل نفسه مكسوره هو انتي مبتحبهوش
نور بدموع،. بحبه والله ياخالو
زين، طب ينفع اللي حصل
نور، بصراحه لا
زين، طب اومي اوصلك تروحي
نور، ماشي
جودي، طب ماتحاول تصالح نور وأحمد بدالك جامد اوي كده في الاقناع
كارما، زين متفاهم جدا وده اللي بيعجبني فيه
زين، ربنا يخليكوا ليا بس ياللا اخرجوا عشان نور تغير هدومها
جودي، ربنا يهديكي يابنتي زي ماهدي ابوكي??
ادهم، بردك??
جودي، ده انت حبيبي يا دودو
كلهم خرجوا يضحكوا
نور، أنا خلصت ياخالو
زين، ياللا بينا
،،،،،،،
في الفيلا
زين، ياللا ياحبيبتي اطلعي
نور، ماشي ياعمو سلام
نور طلعت غرفتها هي ومحمد ملقتهوش
نور، ياترى راح فين اوف ده شكله بياخد شاور أما اغير هدومي وانام عشان يخرج يتفاجئ بيا
نور اجت تنام موبايل محمد رن التروكولر كتب جوليا
نور،جوليا وراحت تخبط علي الباب
محمد فتح ،هو انت اجيتي
نور، جوليا عايزه منك ايه
محمد، جوليا مين
نور، متستعبطش اهي بترن تاني رد واعمل الاسبيكر
محمد، ماشي الو
جوليا، ازي حضرتك يا دكتور
محمد، الحمد لله تمام
جوليا ، دكتور محمد كنت عايزه أسألك علي حاجه
محمد، تحت امرك
كل ده وتحت نظرات نور اللي كلها شرار??
جوليا، هو دكتور نادر مصطفي كان متقدملي وانا طبعا مليش حد غير مامي وخالو في الصعيد مش هنا فكنت عايزه أسألك لو الموضوع تم ممكن حضرتك تقف معايا كاخ لأن مليش حد
محمد بص لنور وحركت دماغها بايوه
محمد، طبعا أنا تحت امرك
جوليا ،متشكره لحضرتك جدا سلام
محمد ،الشكر لله سلام
محمد، انتي جيتي امتي وازاي
نور ، دي الوقت وعمو زين اللي جبني
محمد، اممم
نور، انت بتلبس هدوم خروج ليه خارج
محمد، طب وانتي مالك
نور، مالي ونص مراتك وراحت حضناه وحطه أيدها علي أيده وراحت حطاها علي بطنها وام ابنك
محمد، وده من أمتي
نور، من دي الوقت
↚
محمد، نور أنا بحبك وكل حاجه بس ليه انتي مصممه تعملي مشاكل عالطول معايا بعدتي عني شهر بحاله ومتكلمتش وسيبتك لحد ماترجعي لوحدك أنا مش برغمك علي حاجه ابدا بس تصرفاتك بتزعلني حتي اول ماشفتيني فرحان انك طلعتي حامل زعلتيني وحرجتيني بردك قدام الكل
نور بدموع، أنا اسفه والله بس غصبا عني أنا فجأه يلاقي نفسي فرحانه وفجأه ازعل من نفسي
محمد، طب انتي بتعيطي ليه دي الوقت
نور، مش عارفه
محمد، انتي اتجننتي
نور، مش عارفه
محمد،.طب اهدي بس انا نازل خارج مع صحابي
نور، وهتسبني
محمد، مانا متفق معاهم علي اساس اضيع وقت مكنتش اعرف انك جايه
نور، تمام روح يا حبيبي وانا هنام شويه عما تيجي
محمد ، انتي كويسه
نور، اه طول مانا وياك كويسه
محمد،اي ده انتي مين انت مين ياعم اسماعيل
نور، بس يارخم
محمد، بقولك اي أنا هخلع من صحابي أنا وحشني الكلام الحلو ده
نور، لا روح أنا كده كده هموت وانام
محمد، خلاص ماشي ياروحي أنا هنزل سلام
نور، سلام ياحبيبي
،،،،،،،،،،
بعد مرور شهرين والكل تمام معادا احمد ونور وعز وحور
في المستشفي
احمد، هموت ياماما همووووووت
جودي، احمد الحقني شكلها الزايده
احمد، طب أنا هحطه عالاشاعه
بعد شويه
جودي، اي يااحمد
احمد، هيدخل العمليات فورا الزايده
جودي، ياحبيبي يابني
احمد، أنا داخل حالا اعملهاله
،،،،،،،
نور اجت جرى، في ايه ياجودي
جودي، الزايده يانور
نور، ربنا يطمنك متخافيش ياحبيبتي
جودي، يارب والنبي أنا خايفه اوي
بعد شويه احمد خرج اول ماخرج لقا نور واقفه في وشه اول مره يشوفها من ساعه مااتخنقوا
جودي، ايه الاخبار يااحمد
احمد، الحمد لله عملتهاله و فاق ياحبيبتي
نور حاولت تبعد عنيها عن احمد، الحمد لله ياجو ااااااااه
جودي، نور مالك في ايه
نور، بطني الم رهيب
احمد ، جابلها كرسي اقعدي
نور، لا اااه
جودي، مش وقت عناد يانور اقعدي عشان نوديكي لزين
،،،،،
عند زين
زين، مالك يانور مالك
نور، بطني الم رهيب
زين ،طب تعالي اطلعي علي السونار
احمد، هاتي ايدك عشان اطلعك
نور، لا طلعتي يازين
احمد اضايقك وخارج
جودي، رايح فين خليك واقف نطمن عليها دي في السابع
احمد، طب خليكي معاها وانا هروح لاحمد ابنك
زين، لازم ولاده حالا
احمد، في ايه
زين ،المايه نشفت والبيبي اي تأخير غلط عالبيبي
احمد، طب أنا هدخل معاك العمليات
نور ،لا انت مش عايز ابني ملكش دعوه بيه
جودي، ياستي اسكتي خالص خليكي في اللي انتي فيه
زين، حضر حضانه للبيبي عشان ناقص كتير
احمد ،ماشي هكلم قسم الحضانات حالا
زين، ياللا يانور جهزيها ياجودي
↚
نور، روحي عشان ابنك
جودي، لا مش هسيبك نور ومحمد وجودي مع احمد
نور، أنا خايفه اوي
جودي، سيبها لله وقولي قرآن
نور، يااااارب
،،،،،،
في العمليات
زين،حصل نزيف
احمد، ضرب كف علي كف حصل اللي كنت خايف منه
زين، كارما البيبي اهو
كارما، الحضانه جاهزه
احمد ،اه
كارما، يطلع فورا
احمد، زين اي الاخبار
زين، للاسف لازم نشيل الرحم
احمد بزعييق ، ياربي قولتلك نزل البيبي مسمعتش كلامي اهي هتموت يازين ربنا يسامحك
زين، مش وقته خالص أخرج يااحمد
احمد، مش هسيبها
،،،،،،،،
بره العمليات
ادهم، سال الممرضه ، هما اتاخروا ليه
الممرضه ، الحاله صعبه جدا وشيلنا الرحم
ادهم، لا اله الا الله طب هتخرج امتي
الممرضه ،معرفش بس شكلها دخلت في غيبوبه ودكتور احمد منهار جوه عمال يزعق لدكتور زين ويقوله مش أنا قولتلك نزله حصل اللي كنت خايف منه
عز، طب أنا عايز ادخل اطمن أنا لازم ادخل
ادهم، خد ياعز مينفعش اهدي ياحبيبي
عز بدموع،حسيت أن بابا كان رافض البيبي أن في سبب كبير أنا شكيت في لحظه أنه بيكره ماما اتريه كان بيعاقبها ببعده خوف عليها وهي كانت بتعاند وبس كان عايزها تنزله عشان صحتها
ادهم، اهدي يا عز اهدي ياحبيبي هتخرج وهتبقي كويسه أنا مكنتش راضي أتدخل عشان عارف ومتأكد أن احمد بيحبها
،،،،،،
زين خرج من العمليات هو وكارما وعنيه كلها دموع
جودي، في ايه ياخالو مامي مالها انت بتعيط ليه
عز بانهيار تام ،ايه ياخالو
زين، نور دخلت غيبوبه والبيبي فوق في الحضانه حالته خطر وأحمد معاهم وهما بيركبولها الاجهزه
جودي، يعني ايه يعني مامي خلاص هتروح مني انت بتهزر صح ياخالو
زين، اهدي ياحبيبتي اهدي هتبقي كويسه ان شاء الله
عز ،انا عايز اشوفها
محمد،معلش ياخالو لازم نشوفها
زين، اهدوا بس وانا هوديكم تشوفوها
،،،،،،،،،
نور نايمه عالسرير كالملاك وأحمد قاعد جنبها علي الكرسي عمال يقرأ قرآن
عدي اسبوعين علي هذا الوضع
زين، احمد البيبي بقي كويس الحمد لله هيخرج من الحضانه انهارده
احمد، مش عايز أشوفه
زين، ده ابنك يااحمد حرام عليك
احمد، هو السبب مش عايز أشوفه قولت
زين، خلاص هعطيه لجودي اخته
احمد، اعمل اللي تعمله
،،،،،،،،،،،زين خرج وهو حزين علي اخته وابن عمه
بعد يومين
جودي ،بابي لو سمحت ممكن تروح انهارده وانا هبات معاها
احمد، لا مش هسيبها محدش يقولي كده تاني
محمد، يابابا لازم تغير جو غلط كده عليك
احمد، قولت محدش ليه دعوه اتفضلو اخرجوا بقي
عز، بس انا عايز اقعد معاها شويه
احمد، اقعد ياعز اقعودوا أنا داخل اتوضي واصلي
،،،،،،،،
احمد بيصلي الضهر
عز، ماما ماما
احمد قلبه وقع منه وخلص صلي بسرعه
عز، ماما حركت أيديها
احمد، نور فوقي يانور
نور بدأت تبربش يعنيها
محمود داخل يطمن علي بنته
عز، ماما فاقت ياجدو
محمود نزل ساجد شكر لله
الحمد لله نحمدك ونشكر فضلك يارب الحمد لله
احمد، خير يا دكتور ممدوح
ممدوح، الحمد لله بدأت تفوق يادكتور احمد
احمد، نعمل اشاعه مقطعيه عالمخ
ممدوح ،اول ماتفوق خالص باذن الله وتتكلم نشوف هتحتاجها واللا لا
نور، ابني فين
احمد،نستينا كلنا وفاكره اللي كان هيموتك
جودي، اهو يا مامي
احمد، اي ده هو معاكي
جودي، اه يا بابي كل الوقت اللي انا قعدته ومأخدتش بالك اني جايه بيه
زين، حمدالله على السلامه يا نور جوزك كان هيقتلني شيلني المسؤوليه وكان هيقتلني
عز، تعرفي ياماما بابا كان رافض البيبي ليه كان رافضه مش عشان المجتمع زي مابيقول رافضه عشان خايف علي صحتك ومكنش بيقول عشان كنتم متخانقين
احمد، حفلتوا عليه خلاص انا خارج اهو وسيبهالكم
جودي،. تعرفي يا مامي أنه مكنش راضي يقوم من جنبك بقالك اسبوعين ونص تقريبا مروحش البيت ولا مره
محمد، بابا فعلا طلع بيحبك بجد
جودي، تعرفي أنه مشالش يزن خالص ولا يعرف شكله
نور، سميتوه يزن
عز، اه أنا اللي سميته
نور، جميل ياحبيبي
محمود، بجيتي كويسه يابتي
نور، كويسه طول ماانت كويس يا نور عيني
جودي، ابنك شبه أبوه خالص
ممدوح ، اتفضلوا ياجماعه بره عما نطمن عليها
خرجوا كلهم بره وبعد شويه خرج دكتور ممدوح
احمد دخلها ،انتي بقيتي كويسه
نور، الحمد لله
احمد، هو انتي لسه شايلاه ليه
نور، لو كنت قولت أنك خايف عليه مكنش كل ده حصل
احمد، المفروض كنتي تحسي لوحدك
نور، كنت حاسه وعارفه ومتأكده كمان بس كان نفسي اسمعها
احمد، متزعليش حقك عليه
نور، اااه خد كده يزن
احمد اخده ، في ايه مالك
نور، شبهك صح
احمد، بتضحكي عليه عشان اشيله
نور،ايه رايك شبهك صح
احمد، هههه ده بيضحكلي
نور، ههههه
احمد،نور لو هنرجع لبعض في سؤال عايز اسألهولك
نور، اي
احمد، انتي بجد مش مسمحاني ومش قادره تنسي اللي كنت عملته فيكي
نور، مسمحاك من زمااان علي فكره متفكرش اني قولت كده من قلبي أنا قولت كده من اللي عملته في عز
احمد، علي فكره بقينا أصحاب جدا أنا وهو بيفكرني بجودي وهي بتنكفني
نور ،ربنا يخليكو لبعض ياحبيبي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عز، خالو حبيبي
زين ، استر خير
عز ،اظن الشرط التاني ٱتحقق
زين ،طب عايز ايه دي الوقت
عز بزعييق، عايز اتجوز بنتك الله في ايه ياشيخ ده انت بتذلنيي
زين ، يخربيتك احنا في المستشفي والناس بصت علينا
عز، يبصوا ها هات تعمل ايه عشان انت زودتها اوي الصراحه
زين ،انا زودتها طب احترمني قدام الناس ده انا حتي دكتور هنا
عز ،لخص هاتجوزهالي واللا هتعمل ايه
زين ، ربنا يهديك ياحبيبي أما نروح نكلم في البيت
عز ، ماشي أنا هنزل الشنط العربيه سلام هستناك في الفيلا عندنا
زين ،ياللا يا بن المجنونه
عز ، تسلم ياخالو والله لقول لامي
زين ، والله امشي ياله
،،،،،،،،
عز ، الو حبيبي معايا
حور، حبيبي ياااااه أخيرا مزاجك بقي كويس
عز ، الحمد لله بدال ٱطمنت علي ماما
حور، ربنا يخليهالك يارب ياحبيبي
عز ، تسلمي ياحبيبتي بقولك أنا كلمت خالو عشان نتجوز بقي عشان انا هتجوز علي روحي
حور، امشي ياله روح اتجوز بعيد
عز ، هههههه هو في ايه ابوكي يقولي امشي ياله وانتي كمان في ايه ياجماعه ده انا حتي كلها كام سنه وهبقادكتور قد الدنيا بالحق بقولك هتيجي السبوع
حور ،سبوع ايه ده عمتو والده من شهرين ونص
عز ، ودي تيجي ده انا هعمل سبوع جبار ليزن باشا
حور، اوعي تكون قولت لحد أن أنا اللي مسمياه
عز ، عيب طبعا قولت
حور ،اخص عليك انت بتكلم بجد
عز ، هو أنا عمرى اتكلمت جد
حور، ??حصل كويس انك عارف نفسك كويس
عز، تعالي السبوع بقي عمله مفجأه لماما انهارده
حور ،ماشي سلام عشان مامي بتخبط شكلها اجت
،،،،،،،،
محمد ونور
محمد ، أنا فرحان فرحه مش قادر اصدق نفسي أن أمي قامت بالسلامه
نور، حمدالله على سلامتها يارب
محمد، الله يسلمك ياحبيبتي بقولك أنا جبت الحاجه بتاعه السبوع اهي حاولي تخلصي معايا
نور، ماشي ياحبيبي عقبال ما نعمل لابنننننا يارب
محمد، يارب يا حبيبتي عارفه احلي حاجه أن ابني جاي منك انتي
نور، ربنا يخليك ليا يا حبيبي يارب
محمد ، ويخليكي ليا يا حبيبتي يارب
،،،،،
احمد ، ياللا يانور ياللا ياحبيبتي حاولي تقومي عشان نروح
نور، ماشي ياحبيبي بس مش عارفه بجد انزل
احمد شالها واخدها وخرج
نور، عيب يااحمد شكلك هيبقي ايه قدام الدكاتره مينفعش
احمد،. هششش أنا شايل مراتي حد له عندي حاجه
نور، بس احنا كبرنا مينفعش نزلني
احمد ، كبرنا مين ده احنا لسه عرسان جداد
نور، مش هتتغير
احمد خلاص وصلنا اهو
عز ،ايه ياحج شايلها قدام الناس
احمد، افتح الباب ياحيوان
عز ، ?ماشي ياكبير
احمد ، اوعي اشوفك شايل اخوك في يوم
عز ، ليه
احمد، هتخليه تربيه شوارعي زيك كفايه انت مش عايز الوباء ينتشر
عز، ماشي ياكبير بس اي ده شايلها من فوق لهنا ده الصحه شكلها تمام
احمد، اااه ضهرى وانا اقول ضهري واجعني ليه طلعت عنيك يا بومه
عز ،ماشي ياكبير
نور، ههههههههه كفايه حرام عليكم
احمد، خليكي قاعده تضحكي كده علي القرف اللي بيطلع من بقه
نور، ده عز مبيطلعش غير عسل من بقه
احمد، ماشي يا نحله
عز ، مانت بتعرف تهزر اهو امال عالطول مكشر ليه
احمد، أما بسمع الكلام اللي بتقوله
وفجأه موبايل عز رن
عز ، الو ايوه ياحج
حور، هو انت مع حد
عز، اه
حور، طب بقولك رايك ايه اجيب مشايه واللا لعبه واللا هدوم ليزن
عز ،مش وقتك خالص ياحج
احمد بصوت عالي ههههههههههه هموت وربنا
نور، هات أما أكلم الحاج ههههه
عز ، مينفعش ده الحاج صاحبي خلص عايز ايه
حور، خلاص ياعز أنا اسفه اقفل
عز ، حقك عليه ياحج متزعلش
احمد، هههههه هموت والله هموت أنا هقف مش هسوق مش عارف هههههههه قول للحج أن احنا هنيجي نخطبه بكره
عز، بجد ياحج قصدي يا بابا
نور، شدت الموبايل ، الو
عز، يا ماما مينفعش كده
حور، احمم ازيك ياعمتو حمدالله على السلامه
↚
نور، الله يسلمك ياحبيبتي بقولك احنا جايين ليكم بكره وهوفي بوعدي معاكي
حور ، بس احنا جايين لحضرتك دي الوقت عالفيلا
نور، والله طب خلاص اشوفك علي خير ياحبيبتي
حور، الله يسلمك ياعمتو سلام
،،،،،،،،،،
احمد وصل بالعربيه قدام الفيلا
عز ، استني يا ماما وراح مغميلها عينيها بقماشه
احمد، في ايه يا اهبل
عز ، عامل مفجأه لامي عشان بقالها كتير غيبه عن الفيلا ياللا يا ماما
احمد ،مفجأه ربنا يستر
نور، بس متحبطش الوله ياللا ياحبيبي أنا جاهزه
عز فتح باب الفيلا
احمد،. ايه ده
نور ،انا اتشوقت عايزه اشوف
احمد شالها القماشه
الفيلا كلها متزوقه وحاطين يزن في غربال وجايبين فرقه عشان حفله السبوع وكلهم قاعدين يستنوا نور
عز، ايه رايك
احمد، تصدق انت بتفهم
عز ،عيب تربيتك
احمد، هو الحاج لسه مجاش ههههههههه
نور، بس بقي يااحمد مينفعش كده
احمد ، وربنا ماقادر اوف هههههههه الحاج وصل وراك
عز ،هي فين
احمد، امشي يا اهبل ??
عز ، وربنا جوزك هيفضحنا
جودي جابت الهون وقعدت تخبط اسمع كلام اختك ومتسمعش كلام اخواتك التانين
محمد ياسلام هاتي كده اسمع كلام اخوك الكبير ومتسمعش كلام حد تاني
نور ،انا جبت لعبه للعيال هاتوا منهم يا احمد هيبوظوه
احمد ، هي ايه هههههههه أنا حاسس ان شارب حشيش هههههههه
نور، وربنا وانا هههههههه
ادهم، أنا عايز من ده ياجودي
جودي، من ده ايه ياحبيبي صلي على النبي بنتك كلها شهرين وتجبلك من ده
ادهم، لا عايز يبقي ابني واربيه من تاني
جودي، اسكت مش أنا طلعت عقيمه
احمد، ع ايه هههههههه وربنا أنا حاسس ان في حاجه غلط أنا حد حططلي حشيش في القهوه
ادهم، جودي لو مجبتليش من ده هتجوز واجيب كتييير
جودي، نقيها انت بس وانا هروح اخطبهالك يا حبيبي اهي تشيل من الهم شويه
ادهم ،بقي أنا هم
جودي، لا مش انت طبعا ياحبيبي ده انا
ادهم ، ماشي ياجودي
زين دخل بمراته وبناته
نور اول ماشفتهم ، والنبي يااحمد ماتحرجناش وتضحك
احمد، اضحك علي ايه
نور، اصل الحاج وصل هههههههه
احمد، هههههه أنا اتكلمت دي الوقت
زين ، شكلكم مزاجكم حلو ربنا يديم الفرحه
احمد، اللهم امين
لي لي ، يا مامي ??
جودي ، في ايه
لي لي ، خالو عز اخد مني النونو ومش راضي يخليني العب بيه
احمد ، تعالي يالي لي النونو ده مش للعب
لي لي ، لا للعب وانا عايزه العب بيه
عز ، افشتها قاعده تاكله شيكولاته إياك اشوف حد ماسك يزن وربنا هعلقه
ايان ، الله ممكن اشيله
حور ،وانا وانا
عز ، خدي
ايان ، والله اشمعني بقي
احمد ، مش أنت لسه كنت بتقول اي حد هيمسكه هتعلقه ايه رجعت في كلامك ليه يا حج اقول
نور، بس يا احمد عيب
احمد ، خلاص ماشي
محمود ، بجولك يا ولدي ماتيجي نخلي الفرحه فرحتين و توافق علي عز
زين، والله يابابا
عز ،. والله ايه انت مش كنت وعدني ايه هتخلي بيه بعد ماعلقتني بيك نسيت وعودك
زين ، هههههه أنا وعدتك بحاجه يا اختي
الكل كانوا هيموووتوا من كتر الضحك
زين ، وانا موافق بس بشرط
عز ، أشرط أشرط يارب اديني الصبر لحد ما تجوزها
زين ، الخطوبه هتبقي سنتين
عز بصدمه ، ليه كده
احمد، صح كده يكونو خلصوا اربع سنين في الجامعه
عز ،صح مش انت المفروض تبقي في صفي ده انا ابنك
احمد ، والله كده صح
عز ، خلاص ماشي احنا كنا طايلين
احمد ،خلاص انزلوا هاتوا الشبكه سوا ونعمل الشبكه انهارده وتبقي حفله واحده
محمود ،طب نقرا الفاتحه اول
قرأوا الفاتحه وعز اخد حور ونزلو يجيبوا الشبكه
،،،،،
حور ، وربنا ماقادره اصدق أخيرا ياعز
عز ،عقبال فرحنا يارب أنا عايزك دائما معايا متسبنيش
حور، مااحنا كده مع بعض هنخرج مع بعض ونروح الجامعه مع بعض
عز ،يارب دائما مع بعض ياللا تعالي ننقي الشبكه
حور، انت معاك كام
عز ،ليه
حور ،قول بس معاك كام
عز ، أنا معايا خمسين ألف
حور ،طب فلوسك انت كام بتاعه شغلك في المستشفي
عز ، اربع تلاف
↚
حور ،هو انت ممكن ترجع الفلوس لانكل احمد وتجيبلي دبله بس بالاربعه عايزه شبكتي تكون بتعبك انت مش تعب حد تاني وصدقني بجد دي هتبقي اغلي حاجه عندي
عز ، وربنا أنا بحبك اوي
حور ،وانا كمان تعالي ياللا ندخل
عز ،ماشي
حور ، عز أنا عايزه دي
عز ،تمام هاتهلها وشوفلي واحده فضه
حور ،ممكن تكتب التاريخ والاسامي جوه الدبل
الصايغ ،ماشي يافندم الف مبروك وربنا يسعدكم
حور وعز خرجوا من عند الصايغ
عز ، ياللا عشان نلحقهم نفرحهم
حور ،اوك ياللا ياحبيبي
،،،،،،،،،،
في الفيلا
كارما ، جبتي الشبكه يا حبيبتي
ايان ،وريهاالي والنبي
حور، اهي الدبله دي اي رايكم
احمد ،انت جيبلها دبله بس يا عز
نور، اخس عليك
عز ،انا جبتلها الدبله بس لانها بفلوسي وشكرا يابابا فلوسك اهي حور صممت اننا نجيب دبله بس بتعبي
احمد ،عرفت تربي يا زين
زين ،انا مربيهم علي القناعه والحمد لله
ايان ،قناعه مين يا بابي أنا أما اجي اتخطب هطلب دبله زي حور بس الماظ
حور ،بتهيأالك ده انا شاكه انك هتقوليله عايزها صيني
ايان ، بس لو يستاهل مش هطلب حاجه طبعا
كارما ، والحمد لله عز يستاهل مبروك ياحور مبروك يا حبيبتي مبروك ياعز
نور زغرطت من الفرحه
محمد، بس احسن تولدي معدش يحصل
زين ،تولد من زغروطه مكنش حد غلب هههههه اقفل العياده واقولهم زغرطوا هتولدوا هههه
وعدي اليوم علي ابطالنا بخير وسلام
جوزك بيخونك ومتجوز عليكي ولو مش مصدقاني هو موجود في العنوان ده وقايلك أنه في الشغل
جودي قامت من النوم مصدومه من الرساله
جودي بصدمه ، الو ايوه يا احمد الحقني
احمد ، خير يا جودي في ايه
جودي بدموع ، واحده بعتالي رساله أن ادهم بيخوني وان العنوان ده ادهم موجود فيه وهو ضاحك عليه وقايلي أنه طلبوه في الشغل ضرورى
احمد ،. طب اهدي بس متروحيش في حته أنا هغير هدومي واروحله بسرعه ممكن تكون واحده بتستظرف أو حد بيرخم المهم متخرجيش
جودي ، لا مش هقدر أنا نازله وابقي تعالي ورايا بسرعه
احمد ، متروحيش في حته الو الو
نور ، في ايه يااحمد
احمد ، معرفش أما اجي هقولك
،،،،،،،
جودي راحت بسرعه العنوان
الامن ، رايحه فين يافندم
جودي ، أنا طالعه الشقه اللي فيها ادهم مساعد الوزير بسرعه
الامن ، تمام حضرتك مين
الامن ٢ ، يابني سيبها تطلع عندنا اوامر أنها لو اجت تطلع
جودي طلعت السلم جري
،،،،،،،،،،
ادهم ، يعني انتي عايزه ايه
سلمي ،تتجوزني ياادهم
ادهم ، جايه بعد كل ده وتقولي تتجوزني مانا كنت معاكي وفي ايدك وكنت بعشقك بس تصرفاتك بعدتني عنك أنا عندي مراتي حبيبتي وام عيالي بالدنيا ومش عايز حاجه تانيه
سلمي ، بس انا بحبك
ادهم ، وانا بحب مراتي
سلمي ، انت نسيت اللي حصل بينا من كام يوم ده انا خسرت بنتي عشانك
ادهم ، كان غصب عني أنا مش عارف اصلا ايه اللي حصل انتي اللي حطتيلي حاجه في العصير تكلميني عايزاك في موضوع خطوبه بنتي وفجأه أنام اصحي الاقي اللي حصل يومها عالعموم أنا بحب مراتي ومش ناوي اخونها تاني أنا استحقرت نفسي علي اللي حصل ده لو كنت حقيقي خنت ولو سمحتي امسحي رقمي من عندك احسنلك
سلمي ، احسنلي ياادهم ياسلام يعني أنا رخيصه اوى كده عندك
الباب خبط
ادهم ، انتي مستنيه مين دي الوقت
سلمي ،كنت طالبه اكل فاته وصل وراحت تفتح
ادهم ، اكل تلاته الفجر وبيلف رأسه لقي
جودي بدموع ، مفجأه صح ياادهم اجيت افجأك وانت بتخوني
ادهم ، والله ماحصل أنا جاي اقولها تبعد عني
جودي ، جاي تلاته الفجر تقولها تبعد عنك أمم طب وبالنسبه للي هي لبساه ايه هتقولي اتصدمت أما لقتها لبسه كده
ادهم ، جودي افهمي والله
جودي قطعته ، متحلفش انت كذاب وانا غلطانه اني صدقتك طول الفتره اللي فاتت من عمرى أنا هبعد ياادهم ومش هوريك وشي تاني
ونزلت جرى وركبت عربيتها
ادهم نزل جرى وراها ملحقهاش
،،،،،،،،
احمد ، الو ايوه ياجودي انتي فين
جودي بدموع ، طلع بيخوني مع سلمي يااحمد
احمد، طب اهدي بس وقوليلي انتي فين
جودي ، أنا جايه الفي ششششششش
احمد، الو الو جودي الو
ادهم وقف بعربيته ونزل جرى لقي عربيه جودي مقلوبه دخل اخدها وركبها عربيته وجرى علي المستشفي
،،،،،،
ادهم ، الو ايوه يانور
نور ،في ايه يا ادهم مال صوتك
ادهم ، جودي عملت حادثه في المستشفي صحي احمد يجي بسرعه
نور ، لا اله الا الله وجرالها ايه
ادهم ، مش عارف صحي احمد
↚
نور ، احمد جودي كلمته ونزل عشان يروح لها من شويه
ادهم ،طب كلميه يجي بسرعه
نور ،ماشي سلام
،،،،،،،،،
نور ، محمد قوم يامحمد بسرعه
محمد قام جرى فتح الباب ،خير يا ماما
نور ،عمتك عملت حادثه
نور ،مامي وجرالها اي
جودي ،مش عارفه البسوا بسرعه عشان نروح لها قبل مااحمد يعرف بسرعه اول ماننزل العربيه نكلمه
،،،،،،،،،،
في المستشفي
نور واقفه هي وادهم ومحمد ومراته
احمد دخل ، ضرب ادهم بوكس في وشه وفضل يضرب فيه وادهم واقف متصنم والكل بيحوش في احمد
محمد ، اهدي يا بابا اهدي مينفعش كده الناس بتتفرج علينا
احمد ، والله لهوريك ياادهم وأقسم بالله أن حصلها حاجه لهتكون حياتك هي التمن
نور بزعيييق ،هو في ايه في ايه يابابي هو انت السبب في اللي حصل لمامي
احمد ، قولها قولها يامحترم مراتك شفتك عند مين لا والحيوانه بتاعتك تبعتلها رساله عشان توقعك
ادهم ، وقسما بربي لهوريها
احمد ، وقسما بربي لهوريك أنا بس اما اطمن علي اختي الاول وسابهم ودخل لجودي
نور ، بتخون مامي يا بابي يعني كل الحب اللي كنت بتحبوهولها مزيف يعني كل ده كان كذب ليه كده ليه يا بابي ليه
ادهم ، والله هي اللي ضحكت عليه قالتلي عايزاك في موضوع ضرورى وضحكت عليه ومكلماني انهارده عايزاني اروح اصلح غلطتي الاقيها عاملالي فخ
نور ،بذمتك انت مش مكسوف من نفسك هو انت عيل صغير عشان تضحك عليك ياخساره يا ادهم
نور بنته ، لو سمحت يا بابي امشي لو سمحت مش عايزه اشوفك
ادهم وقف مصدوم من اللي حصل
ادهم ، مش همشي غير اما اطمن علي جودي
نور ، كفايه كدب بقي
محمد ، اهدي يا نور مينفعش تكلمي ابوكي كده
نور ، ابعد عني انت كمان كلكم كدابين مش عايزاكم انتو الاتنين امشوا بره حياتي
نور ،اهدي ياحبيبتي محمد خد ادهم وانزلوا الاستراحه تحت معلش
،،،،،،،،،
بعد شويه
احمد ، نور هي ماما مالها ايه اللي حصل
نور بدموع ، عملت حادثه ادعيلها يا احمد
احمد ، طب ايه اللي منزلها دي الوقت
نور ، اسال ابوك
احمد ، في ايه يانور
نور عمتهم ، اهدي ياحبيبي أن شاء الله خير
،،،،،،،
بعد ٣ ساعات
احمد خرج من العمليات هو واتنين دكاتره
نور ، مامي عامله ايه ياخالو
احمد ، الحمد لله ياحبيبتي شويه كسور في الايدتين وقدم واحده بس الحمد لله أنا مخرجتش غير أما فوقتها
نور ، الحمد لله يارب ينفع أدخلها
احمد ، لا هتطلع غرفه عاديه فوق
،،،،،،،
ادهم طلع لجودي
احمد ، رايح فين
ادهم ، رايح لمراتي يا احمد
احمد ، مفيش مرتات ليك هنا
ادهم ، لا مراتي يااحمد ومش هتقدر تمنعني
احمد ، وقسما بربي أن مامشيت هكلم الأمن يشيلوك يرموك بره
احمد ،. في ايه يا خالو بتكلم بابا كده ليه مسمحلكش
نور ، لو سمحت يا بابي امشي احنا مش عايزينك
احمد ، في ايه انتي كمان انتي اتجننتي ده بابا مينفعش تكلميه كده
نور عمتهم ، لو سمحت يااحمد سيبه يدخل لمراته وبلاش تتدخل هما كبار واكيد عارفين ايه اللي هيعملوه كويس
احمد ، ماشي يا نور اتفضل ادخل واحنا هنقعد بره نستني سيادتك
،،،،،،،،،،،
ادهم دخل لجودي
جودي لفتت وشها الناحيه التانيه
ادهم ، والله العظيم أنا مظلوم أنا عمرى ماخنتك والله العظيم كلمتني وقالت لي أن بنتها جايلها عريس وعايزاني اقف مع بنتها عشان اخوها في الصعيد وأبو البنت ميت ومكنش من مصر اصلا قرايب البنت من لبنان فروحت قابلت العريس لحد مامشي هو وبنتها نزلو يتعشوا بره فجأه صحيت لقيت نفسي معاها ومش فاكر اي حاجه ومش عارف ايه اللي حصلي اصلا
جودي ، انت منصبك كبير واكيد كنت ظابط يعني اكيد لعب العيال ده مهيخلش عليك لو بجد وعلي فكره مهيخلش عليه أنا كمان اتفضل اطلع بره وياريت بره حياتي خالص
ادهم ، أنا عايز أسألك سؤال انتي تصدقي اني اخونك
جودي ، اللي اصدقه اني شوفتك عندها وشفت اللي هي لبساه صدقني مش هصدق اي كلام هتقوله
ادهم ، يعني هتهدي كل اللي بينا
جودي بدموع ، انت اللي هديت اللي تعبت معاك وبنيته
ادهم ، أنا همشي بس فكري في اللي قولتهولك زمان صدقتي اخوكي أنه كان شارب حاجه ودي الوقت مش مصدقاني
جودي ، امشي يا ادهم مش عايزاك في حياتي
،،،،،،،،،،،،
تاني يوم في الجامعه
عز ، هاتي ايدك
حور ،ليه
عز ، هقرالك الكف
حور ، بجد بتعرف
عز ،بطلي استظراف خلاص احنا بقينا مخطوبين يعني نمسك ايد بعض
حور ، ياللا يامجنون
عز ، فعلا أنا مجنون بيكي أنتي بقيتي كل حياتي
حور ، عز هي طنط جودي بالحق مالها
عز ، اه عملت حادثه
حور ، انت تصدق أن عمو ادهم بجد يخونها
عز ، هو انتي عرفتي
حور ، بصراحه الواحد خاف من اللي سمعه بعد الحب ده كله
عز ، بس خالو ادهم ميخونش ومصدقش أنه يخون
حور ، فعلا أنا بحس وهو بيبصلها أنه بيحضنها بعنيه كده بيفضل باصص عليها وهي بتتكلم تحس انه بيتوه في كلامها
عز ، وانتي ساكنه قدامهم تراقبيهم وتراقبي عنيهم
حور ، أخص عليك قصدي أن عمو ادهم ميخونش ولو خانها بجد الواحد حقه يقلق منك
عز ، بقي حد يخون الجمال ده عنين زرقا وشعر اصفر وعود ياسمين صبري
حور ، ماشي يا ابو هشيمه الكليه
عز ، بزمتك طعامتي دي وتقولي ابو هشيمه
حور ،يخربيتك مغرور
عز ، اه مغرور مش هتجوز القمر عارفه كنت كل أما بشوف مامتك وانا صغير كنت بتمني اتجوزها أما اكبر وأما كبرت اخدت النسخه المصغره منها
حور زعل , يعني بتحبني كشكل
عز ، تعرفي أنا مش عارف بحبك ليه بس كل أما بشوفك بحس اني عايز احضنك ادخلك قلبي
حور اتكسفت ، طب ياللا نلحق المحاضره
عز ، احبك وانت مكسوف يا ابيض يا عرسي
حور ، هي الفاظك دي عمرها ماهتتعدل
عز ، انسي ده انا عسل
حور , طب امشي يا عسل عالمحاضره
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
انتي دمرتي حياتي مراتي عملت حادثه وكانت هتموت بسببك والله ما هرحمك
سلمي ، والله بحبك يا ادهم
ادهم ، بتحبيني بعد خمسه وعشرين سنه جايه تقولي دي الوقت بتحبيني ده انا بقيت استرجاكي واقولك اتغيري عشاني
سلمي بدموع ، كنت عيله ونفسي افرح بشكلي أنا كنت لسه في تالته ثانوي يعني 16سنه
ادهم ، مش هينفع دي الوقت أنا قلبي اتقفل علي جودي وبس وحتي أما فتح فتح لولادي عشان خاطري ابعدي عني وعن مراتي أنا ممكن ااذيكي بس عشان خاطر امك وابوكي مش قادر دول اللي رابطني
سلمي ، أنا عمرى مانسيتك ياادهم حتي اتجوزت وخلفت وانت لسه في قلبي
ادهم ، مراتي في المستشفي بسببك لو حصلها حاجه مش هرحمك خلينا اصحاب لاخر مره بطلب منك كده
جوليا كانت في الأوضه وسمعت الحوار
جوليا ، انتي ايه مش هتتغيري أنا أما شفت حماتي وتدينها اتعلقت اكتر بابنها واتمنيت أني افضل طول حياتي معاه عشان عرفني كتير عن ديني وعلقني بالصلاه الا عمرى ماشفتك بتصلي دايما سكرانه ولبس عريان نفسي اشوفك بتقري قرآن أنا جوزي صمم اني اجيلك و ابدأ من تاني معاكي بس انا مش قادره استمر في موضوع انك امي تخيلي كده اما اخلف اجيب ولادي اقولهم اي دي جدتكم طب أما يروحوا ويشوفوا جدتهم أم بباهم هيقولو ايه هيقولو دي بتصلي ولبسها محترم ودي سكرانه وعريانه وفي الاخر تخربي بيت بقاله اكتر من عشرين سنه عشان مزاجك ليه كده يا مامي ليه كان نفسي حماتي تبقي امي بجد مش عايزاكي وسابتها ونزلت
ادهم ، حتي بنتك مش طايقاكي ربنا يهديكي وسائلها ونزل
سلمي قعدت تعيط علي كلام بنتها ليها
،،،،،،،،،،
احمد ، ماما انتي بقيتي كويسه
جودي ،اه كويسه يا حبيبي الحمد لله
احمد ، أنا عايز اطلب منك طلب ممكن تصدقي بابا
جودي ، عمرى ماهصدقه لأنه كذب عليه في الاول حواراته زادت لحد ما اكتشفت المصيبه اللي عملها
احمد ، بس بابا يا ماما بيحبك والله صدقيني
جودي ، احمد غير الموضوع عشان خاطري
احمد ، خلاص يا ماما براحتك
،،،،،،،،،،،،
ادهم ، ايوه يانور أنا اشتريت شقه تانيه ابقي خلي جودي تروح بيتها أنا كتبت الشقه باسمها واشترتلي شقه تانيه
نور ، أن شاء الله الأمور تهدي وترجع لمجاريها
ادهم ، أنا هقفل عشان انام وابقي عرفي جودي اني مظلوم
نور بدموع ، مصدقاك يا حبيبي والله وهي اكيد هتعرف الحقيقه
ادهم ، سلام يا نور
،،،،،،،،،
احمد وايان
ايان ، انت اتغديت
احمد ، لا لسه هنزل اجيب اي حاجه وأروح اشوف ماما
ايان ، طب أنا عامله اكل عشان مامي هتتاخر وبابي هيجوا مع مامتك
احمد ، لا شكرا مش عايز
ايان ، علي فكره انت مغرور ورخم ولو كلمتك تاني ابقي جزمه وحيوانه ودخلت وقفلت الباب
احمد خبط عالباب ، هو انتي زعلتي ليه انا بجد مليش نفس وثم أن أنا مش مغرور ومسمحلكش تكلميني كده
ايان ، امشي ياله من هنا تصدق أنا غلطانه اني فتحتلك امشي ياض
احمد ، في بنت تتكلم كده فين الرقه
ايان ، ملكش فيه خليك في حالك
احمد ، أنا ماشي مش عايز اتخانق مع حد
ايان ، لا سبت ولاحد يا رخم وقفلت الباب وقعدت تعيط
بعد دقيقتين احمد حب يصالحها
احمد ، افتحي
ايان ، تؤ تؤ امشي
احمد ، مش معايا فلوس وجعان
ايان ، معنديش اكل
احمد ، خلاص ندخل اعملي ساندوتش اي حاجه
دخل وبعدها بدقيقتين الباب خبط
احمد فتح الباب ، نعم
ايان ، اطفح
احمد ، ايه
↚
ايان ، خد كل
احمد ، شكرا مش عايز
ايان ، طب براحتك وجايه تلف ترجع البيت
احمد ، استني كده راحه فين هاتي
ايان ، كان من الاول زي مانا قولت والله انت رخم
احمد اخد الاكل حاطه علي التربيزه
وراح ماسك أيدها لففها ورا ضهرها
احمد ، مين اللي رخم ها مين
ايان ، ااااااه انت والله انت
احمد ، طيب خلينا لحد ماتتاسفي
ايان ، هيتكسر والله والله دراعي هيتكسر
احمد ، اتاسفي
ايان ، لا مش هتاسف
احمد ضغط اكتر علي دراعها
ايان ، اسفه والله اسفه
احمد سابها ، ايوه كده ناس مبتجيش غير بالعافيه
ايان بدموع ، معدش في كلام بينا وسابته ودخلت
احمد ، يبقي احسن ودخل ياكل الاكل
،،،،،،،،،،،
بليل في بيت جودي بعد ما روحت
جودي ، اااه عضمي همووت
نور ،سلامتك يامامي أن شاء الله هتبقي كويسه
جودي ، هو مش هيجي يا نور متاكده
نور ، هو حلف أنه هيبعد خالص
جودي ،طب الحمد لله أنا معنتش عايزه أشوفه خالص
نور في سرها مسيرك هتعرفي الحقيقه وهتندمي ياجودي
كارما دخلت تطمن هي وبناتها علي جودي
احمد ، ازيك يا حور
حور ،. الحمد لله وسابته ودخلت مع مامتها جوه
احمد شد ايد ايان قبل ما تدخل
ايان ، نعم
احمد ، آسف
ايان ، ماشي
احمد ، المكرونه روعه والفراخ تحفه
ايان ، ماشي
احمد ، خلاص بقي المسامح كريم
ايان ، ماشي
احمد ، هو كل حاجه ماشي خلاص أنا ماشي
ايان ، ماشي
احمد ، ههههه
ايان ، ضحكت علي منظره
احمد ، يخربيت جمالها
ايان ، مين
احمد ، الغمازات
ايان وشها احمر ، أنا داخله عن اذنك
احمد ، استني ومسك أيدها وباسها لسه بتوجعك
ايان وشها النار هتطلع منه
احمد ، لاحظ كسوفها خلاص ادخلي ادخلي
ايان سابته ودخلت جرى
حور ، مالك يا بنتي
ايان ، مفيش
حور ، ماهو باين أنه مافيش
،،،،،،،
بعد شهرين والوضع علي ماهو عليه
جودي راحت تفك الجبس
سلمي راحتلها المستشفي
سلمي ، أنا اسفه يا جودي والله ادهم برئ كل اللي حصل اني كنت عايزاه يرجعلي فعملت الخطه دي
جودي ، ادهم اجي جنبك
سلمي ، لا
جودي ، طب ليه كده ليه خربتيلي بيتي ربنا يسامحك
سلمي ، أما والله بغير من نفسي ونفسي تسامحيني.
جودي ، اسامحك طب اجيب ادهم تاني ازاي انتي مش بني ادمه
سلمي ، سامحيني والله أنا اللي حصل غصب عني الشيطان لعب في دماغي
جودي ، اطلعي بره برررررررره
جودي فكت الجبس ومروحه
محمد ، الحقي ياعمتو الحق نور بتولد ومفيش حد في البيت وعماله تصوت
جودي ، هاتها المستشفي بسرعه
بعد تلت ساعه
نور دخلت العمليات ومحمد دخل معاها
ادهم ، اي الاخبار ياا
جودي ، تمام الحمد لله هي جوه ادعيلها
ادهم ، هي مش مخصماني
بعد ربع ساعه
جودي ، يا خلاثي شوف الطعامه يا ادهم
ادهم بزهول ، ماشاء الله تبارك الله وزي القمر خد يا بوي آذن لها في ودانها
بكره نكمل أنا هموت وانام
روايه ابن عمي البارت 56
للكاتبه اميره محمود
هتيجي الفيلا معايا يا ادهم
ادهم ، اجي فين احنا مش كل واحد راح شاف حياته
جودي ، خلاص بقي يا دومي انسي
ادهم ، عرفتي اني مظلوم
جودي ، سلمي جاتلي وحكتلي اللحقيقه
ادهم ، حقيقه أمممم طب علي فكره انا ارتحت كتير في شقتي لوحدي خلينا بعاد ياجودي صدقيني البعد راحه
جودي ، انت متأكد
ادهم ، اه كده احسن وراح معلي صوته حد عايز حاجه من تحت أنا نازل المطعم اللي علي أول الشارع
نور ، لا ربنا يخليك ياحبيبي
جودي ، أنا نازله معاك
ادهم ، خليكي هنا مع بنتك وانا هجبلك اللي عايزاه
جودي باحراج ، نور معلش خليكي معاها علي مااجي
نور ،ماشي ياحبيبتي
ادهم ، طب اتفضلي انزلي ياللا
،،،،،،،،،
محمد ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي ماشاء الله الولد قمر شبهك
نور ، والله ده شبهك انت
محمد ، نسميه ايه
نور ،. اي رايك في ادهم نفسي اصالح بابي عشان حاسه اني زودتها معاه
محمد ، خلاص ماشي يا ام ادهم
نور ، ربنا يخليه لنا ياحبيبي
،،،،،،،،
في المطعم
جودي ، ادهم انت بجد مش عايزني
ادهم ،. انتي مصدقتنيش وزمان بردك مصدقتنيش وانا تعبت مش قادر كل شويه اقول محصلش محصلش أنا ارتحت لوحدي
جودي ،بس أنا مرتحتش وراحتي معاك انت
ادهم ، صدقيني خلينا بعاد احسن لينا احنا الاتنين
جودي ، ماشي يا ادهم مش هرخس نفسي اكتر من كده عن اذنك
ادهم ، رايحه فين
جودي ، رايحه لبنتي وخليك انت كل لوحدك
،،،،،،،،،،،،،
بعد اسبوع
محمد ، النهارده السبوع ولازم تيجي يا خالو ده سبوع حفيدك
ادهم ، باذن الله هخلص شغل واجي
محمد ، هتتغدي معانا
ادهم ، ماشي سلام دي الوقت
محمد ، أنا كده عزمت كل اصحابي وعزمت العميد بتاع الجامعه كمان
نور ،ربنا يعدي اليوم علي خير
محمد يارب
،،،،،،،،،،
↚
بليل في الحفله
محمد ، اي ده مش مصدق نفسي نورتيني والله يا دكتور بابا ده العميد
احمد ، اهلا بيك شرفتنا اتفضل
العميد ، انت عارف كويس انت غالي عندي ازاي
محمد ، والله مجيتك دي علي راسي
العميد ، اومال فين البيبي
محمد ، جدته شيلاه هناك ثواني وهجبهولك
محمد ، عمتو هاتي ادهم العميد عايز يشوفه
جودي ، اتفضل يا حبيبي شيله وسمي
محمد ، اهو يافندم ده ادهم باشا
العميد ، ربنا يخليهولك يارب ياحبيبي
محمد ، ربنا يخليك يافندم
،،،،،،،،،،
جودي ، ربنا يسامحك ياعز مش عارفه اقف من اللي لبساه محروجه اوي
عز ، لازم ياعمتو عشان خالو يرجع في كلامه ويرجعلك
جودي ، ده هيطلقني اول مايلاقيني لبسه كده
عز ، اهو اجي اهو عايزك بقي تتضحكي وتتمايصي ومتعطيلهوش اهتمام
ادهم في سره ، يخربيتك ايه اللي لبساه ده وربنا مانا عطيكي اي اهتمام
جودي لقت ادهم بيعيط راحت تاخده من العميد
جودي ، هو قارفكم صح
جودي ، دكتور ممدوح
العميد ، ايه ده عرفاني
جودي ، اه طبعا مش حضرتك كنت اخو فاطمه الزنارى
العميد ، ايوه
جودى ، أنا جودي صاحبتها اللي كنت معاها في ثانوي
العميد ، يااااه لسه فاكراني
جودي ، شكلك متغيرش خالص
ادهم قاعد كل شويه يبص عليهم وبعدين راح قاعد جنبهم
العميد ، اخبارك ايه
جودي ، الحمد لله تمام البيبي ده يبقي حفيدي ابن بنتي
العميد ، ياسلام انتي اتجوزتي صغيره علي كده فاطمه ولادها لسه في ابتدائي
جودي حبت تغيظ ادهم ، اااه اتجوزت صغيره
ادهم ، هي مالها بتقولها من مصارينها كده ليه
العميد ، اومال فين جوزك
جودي ، احنا منفصلين حاليا
العميد بفرحه ، حد يسيب الجمال ده ده اكيد مبيفهمش
جودي برقت وبصت لادهم
ادهم عنيه بتطلع شرار
جودي قامت مره واحده خافت ادهم يعمل مشاكل ، عن اذنك أنا هسلم عالناس
العميد ، طب ممكن رقم تليفونك عشان عايزك في موضوع ضرورى
جودي ، طب ثواني وجايه لحضرتك ثواني
محمد اجي قعد مع العميد
العميد ، هي عمتك منفصله من زمان
محمد بص لادهم برق
العميد ، في ايه يا محمد أنا عايش لوحدي لاني منفصل بردك انا عايز اتقدملها ولو كده نتجوز عالطول
ادهم ، هو حضرتك عايز تتجوزها كمان
العميد ، اه الوحده وحشه والواحد عايز شريك يقعد معاه هو حضرتك اخوها
ادهم سابه ومشي
العميد ، هو ماله ده
محمد ، ده خالي ويبقي جوزها هما لسه مطلقوش
ادهم راح لجودي وشدها من أيدها وخرجوا بره في الجنينه
ادهم ، اجبلكوا المأذون بالمره
جودي ، وانت اي مضايقك
ادهم ، ايه اللي مضايقني انتي اتجننتي
جودي ، اتجننت ليه
ادهم ، ايه اللي انتي لبساه ده احترمي انك في سبوع حفيدك
جودي ، مش ذنبي اني اتجوزت صغيره وبنتي اتجوزت صغيره
ادهم ، مدتلوش رقمك ليه واللا اقولك اجبلكوا المأذون احسن
جودي بزعييق ، في ايه يا ادهم
ادهم ، متعليش صوتك عليه أنا ماشي وادخلي اقعدي مع الاوزعه اللي جوه
جودي ، هو مش اوزعه اوى ده حتي عنيه زرقا لون السما
ادهم شدها من ياقه الشميز لدرجه انه خنقها
ادهم ، ماتحترمي نفسك أنا كان ممكن اضربه واعلم عليه بس مرضتش عشان مضرش محمد في شغله بس العيب مش عليه العيب عليكي انتي اللي سمحتيله بكده شوفي لبسه ايه خلاه يتطاول وعايز رقم تليفونك محترمتيش اني قاعد خالص
جودي بدموع ، ادهم انت خانقني
ادهم سابها ونفخ
جودي ، شكرا يا ادهم وراحت ركبت العربيه روحت بيتها
ادهم دخل جوه في السبوع
نور ، هي جودي فين دي اختفت خالص
ادهم ، روحت
نور ، روحت ازاي ده سبوع بنتها
ادهم ، معرفش أنا ماشي
نور ، هو ايه ده انتو في ايه انتو الاتنين
ادهم مرضش عليها ومشا
،،،،،،،،،،،
حور ، الله البيبي طعم اوي
عز ، عقبالنا يارب
حور ، يارب
ايان ، هاتيه شويه بقي ياحور
حور ، امسكي بس خلي بالك منه
ايان ، يا خلاثي اي القمر ده
احمد ، شبهي صح
ايان لفتت وشها الناحيه التانيه ، لا
احمد ، تعرفي وحشتني المكرونه بتاعتك
ايان ، أمممم
احمد ، مش عيب نبقي ساكنين قصاد بعض ومبنشوفش بعض
ايان ، حل عن دماغي ياض
احمد ، ياض وربنا ماهي ليقه عليكي اول مره اشوف باربي بتتكلم شوارعي
ايان ، عايز ايه يا احمد
احمد ، مش عارف بس بحب اغيظك
ايان ، بتحب تغيظني والله انت رخم
احمد ، لا أنا عسل
ايان ، والله هقول لبابي
احمد ، عادي قوليله احمد بيغظني
البيبي عيط
ايان ، ياخلاثي متعيطيش ياقلبي وراحت بيساه
احمد ، ده سكت الولد طالع لخاله اخد بوسه سكت خاله بردك لو اخد بوسه هيسكت
ايان وشها احمر وسابته ومشت
احمد ، يخربيت كسوفك لسان طويل وبتتكسف
،،،،،،،،
ادهم ، افتحي يا جودي
جودي بعياط ، عايز ايه
ادهم ، افتحي بس الجيران هتسمعنا مينفعش كده
جودي ، مش فاتحه امشي يا ادهم
ادهم ، وحياه ولادك لتفتحي
جودي فتحت ، نعم عايز ايه
ادهم ، بتعيطي ليه
جودي ، ملكش فيه
ادهم ، طب اغسلي وشك وتعالي نروح نقعد معاهم مينفعش كده
جودي ، مش هروح في حته
ادهم ،. طيب وقام شدها ودخل الحمام غسلها وشها
جودي بزعيييق ، بس بقي سيب أيدي انت ايه مش قولت انك مش عايزني ليه الغيره ضربت في قلبك من الراجل كده
ادهم ، لو مغيرتش على مراتي هغير علي مين
جودي ، طب بالنسبه لكلام أنا اتعودت ابقي لوحدي واحسن ليه وليكي ده ايه بح نسيته
ادهم ، كنت زعلان عشان مصدقتنيش
جودي ، ودي الوقت ايه خلاص زعلك راح ده كان زمان يا ادهم أنا دي الوقت اللي مش عايزاك أنا عايزه اعيش اللي باقي من حياتي لنفسي نفسي احب نفسي شويه ايه مستحقش
ادهم ، ويعني أنا اللي كرهتك في نفسك
جودى ، اه بسبب عصبيتك وكل حاجه بمزاجك ترجع مترجعش وانا مليش راي انت فعلا عمرك ماحبتني
ادهم ، أنا لو مكنتش بحبك كان ممكن أضعف مع سلمي أما روحتلها واكيد شفتي منظرها سلمي كانت بتعرض نفسها عليه وغيرها بس انا كنت برفض عشان مجرحكش طول عمرى من يوم ماشفتك وانا بقول دي بتاعتي لوحدي وانا ليها لوحدها ماحبتش اشارك حد حبي غيرك حتي أما قلبي حب يشارك حد في حبي فكانت بنتنا أنا عمرى ماحبيت غيرك
جودي ، طب بالنسبه للكلام اللي لسه قايلوهولي هناك
ادهم ، اي واحد غيري كان عمل اكتر من كده شوفي انتي اللي عملتيه هناك ده ينفع واللا لا شوفي هزارك مع راجل لدرجه انه يتطاول ويطلب رقمك ده صح واللا غلط
جودي ، غلط بس كان نفسي اشوف لسه في حب في قلبك ليه
ادهم ، قلبي كل حب ليكي وعمره ماقل
جودي بفرحه ، بجد
ادهم ، ادخلي غيري يا مجنونه وياللا عشان ننزل نروح
جودي ،هتقعد معايا واللا هترجع شقتك
ادهم ، تعالي نروح السبوع ونرجع نتعشي بره ونرجع سوا
جودي حضنته أنا بحبك اوى
ادهم ، وانا بعشقك ياللا اجهزى بقي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد سنتين ونص وبالتحديد فرح عز وحور
عز ، أخيرا ده انا كنت حاسس اني هموت قبل مانتجوز
حور ، الحمد لله أن السنتين ونص دول عدوا علي خير
عز ، الحمد لله ياقلبي بقولك اومي اجهزي بقي عشان الكوافيره فاتها جيالك كلي كويس عشان متقعيش في الفرح
حور ، ماشي ياحبيبي سلام بقي دي الوقت عشان اجهز نفسي باي
،،،،،،،،،،،،
ايان ، الميكب ارتيست اجت يا حور
حور ، تمام أنا جاهزه
ايان ، هو احمد هيجي الفرح
حور ، معرفش والله هو اجا
ايان ، لا مجاش لسه شكله معرفش يجي
حور ، حاولي تنسيه يا ايان هو اكيد نساكي
ايان ، مش قادره اخر مره اتخنقنا مع بعض وقولتله يبعد عني قالي انتي اصلا مش في دماغي
حور ، انسيه يا حبيبتي وياللا تعالي نجهز
ايان ، اوك ماشي
،،،،،،،،،،،،
عز ، والله ماصعبان عليه غير أنك مش هتنام جنبي يا يزن
يزن ، ليه
عز ، ماهو معتش هينفع بقي هروح اوضه كبيره عشان حور هتيجي تقعد معايا فيها
يزن ، وانا كمان
عز ، وانت كمان ايه انت هتاخد اوضتي دي لوحدك ولو عايز ادهم يجي ينام معاك براحتك
يزن بعياط ، بس انا مش بحب ادهم بحبك انت
عز ،. وانا بحبك بس عايزك راجل في راجل يعيط
يزن ، اه
عز ، ههههه طب ياللا يا لمض ننزل ناكل عشان نروح الفرح
يزن ، ماسي
عز ، ياللا يا حبيبي
،،،،،،،،،،،
عند حور
كارما ، والله أنا خايفه ابوكي يزعقلق علي الفستان ده مينفعش خالص
ايان ، يا مامي هو يوم ومش هيتلبس تاني بصي أنا عايزه بابي احطه قدام الأمر الواقع يعني كلكم هتنزلوا وانا هنزل في الاخر عشان ميشوفنيش
كارما ، ماشي يا مجنونه
ايان ، احبك يا مامي يا قمر
كارما ، طب ادخلي ياللا ابوكي فاته جاي
ايان ، ماشي يا قمرى
حور ، يخربيتك انتي هتروحي الفرح كده
ايان ، لا وضحكت علي مامي كمان وحطيت الطررحه دي أما الصراحه هقلعها وامشي كده
حور ، طب وبابي ده يموت فيها
ايان ، هو الفستان ماله ماهو جميل اهو هو صدره مكشوف شويتين والضهر كله بس طويل من تحت
حور ، عادي الناس تشوفك كده وثم أن طويل من تحت ازاي مارجلك باينه اهي ده شفاف من بعد الركبه ده تل يعني رجلك باينه
ايان ، خليكي في حالك الله يسترك
كارما ، ياللا ياحور عز وصل تحت اجهزى عشان تنزلي
حور ، حاضر يا مامي الحمد لله اني مش هبات هنا انهارده عشان الحرب اللي هتقوم بليل ده بابي هيولع فيكي
ايان ، بقولك ايه أنا منقياه أنا وسهيله صحبتي وهي جابت أخوه ولبسته في فرح بنت عمها عادي يعني
حور ، عادي عادي أنا ماشيه سلام
حور خرجت بالفستان الابيض كانت شبه الحوريه فعلا سندريلا بجمالها وشعرها الطويل والفستان المنفوش
عز ، ده بجد يا جماعه
زين ، ايه ارجع في كلامي
عز ، طب ارجع كده وقسما بالله هرمي نفسي من الشباك واوديك في داهيه واقولهم خالي اللي حدفني
زين ، طب نط كده ده انت علي ماتوصل للشارع تكون بقيت بقايا بشريه
كارما ، في ايه ياجماعه صلو علي النبي
زين ، خلي بالك منها دي اول فرحتي
عز ، ودي اول فرحه دخلت قلبي اول عشق عشقته وراح أحدها في حضنه الحمد لله انك بقيتي ليه
زين بعياط ، خلاص بقي مش قدامي
حور سابت عز وراحت اخدت ابوها في حضنها ، أنا بحبك اوي يا بابي
زين ، وانا بحبك ياقلب بابي البيت هيبقي وحش من غيرك خلي بالك من عز ده استحمل كتير عشانك اتمسكي بيه وانت اتمسك بيها متخلوش اي حاجه هايفه تبقي مشكله مبنكم حلو مشاكلكم سوا ساعدوا بعض في كل حياتكم خلو الحياه بسيطه متعقدوهاش أن لقتيه مضايق اعرفي ايه اللي مضايقه متسبيهوش لوحده وانت كمان الكلام ليك واوعي تغلطي فيه قدام حد ولا تعلي صوتك عليه قدام حد ضايقك هاتي الشبشب واضربيه عالطول
حور ،ههههههه ماشي يا بابي
عز ، ايه يا دكتور انت بتقول ايه
زين ، ياللا بينا اومال ايان فين
كارما ، في الحمام ياللا ننزل وهي هتقفل البيت
زين ، ياللا بينا
،،،،،،،،،،،،
ايان خرجت من الاوضه بعد ما مشوا وخرجت جرى
ايان ، الو ايوه يابنتي بقولك انتي تحت طب تمام أنا نزلالك اهو هركب معاكي وبتلف بعد ماقفلت الباب
لقت احمد واقف ولابس لبس الشرطه لانه دخل كليه شرطه
ايان ، احمد
احمد ، ايه اللي انتي لبساه ده
ايان ، فستان هيكون ايه
↚
احمد ، ده كل حاجه باينه يخربيتك خالي ازاي سابك تمشي كده
ايان ، ملكش فيه وسابته وجايه تنزل لقت اللي بيشد أيدها
ايان ، في ايه
احمد ، وقسما بربي أن ملبستي حاجه عدله لهحبسك هنا في البيت ومش هتروحي في حته
ايان ، وانت مالك اصلا مامي شفتني وقالت حلو
احمد ،. حلو طب تمام مسك أيدها جامد هاتي المفتاح
ايان ، اااه أيدي انت في ايه
احمد بزعييق ، فين المفتاح قولت
ايان ، مش معايا
احمد ، طب تمام وراح ماسك أيدها وفتح باب شقتهم ودخل وهي في أيده وقفل الباب وسكه
ايان ، انت جيبني هنا ليه وبتسك ليه
احمد ، أنا اصلا مبحبش الافراح خلينا قاعدين مع بعض علي ما الفرح يخلص
ايان ، وربنا انت مجنون مينفعش ده فرح اختي لازم اكون هناك
احمد ، بزمتك انتي مش محروجه وانتي لبسه كده وانا ببص عليكي مش مكسوفه
ايان ، قولت ملكش دعوه
احمد ، خلينا قاعدين محناش هنخسر حاجه ده حتي في قدامي لحمه ببلاش
ايان ، أنا لحمه ببلاش
احمد ، ايوه
ايان ، انت قليل الادب
احمد ، والله قليل الادب اللي واقف كده ومش مكسوف قولي الصراحه مش مكسوفه من نظره عيني اللي عماله تتفحص
ايان وشها احمر وبصت في الارض
احمد ، مين اللي منقيلك الفستان
ايان ، سهيله صحبتي
احمد ، طب انتي عارفه أن صحبتك دي بتضرك مش بتنفعك عارفه أن ابوكي أصله صعيدي يعني الفرح هيبقي فيه صعايده كتير تخيلي منظر ابوكي هيبقي ايه
ايان ، طب افتح الباب
احمد ، ليه
ايان ، هروح البيت هعمل حاجه
احمد حس انها هتغير اللي لبساه ، ماشي بس بردك هقف استناكي بره
ايان ، ماشي
احمد فاتحلها الباب وراح معاها قدام باب بيتها
ايان طلعت المفتاح تفتح
احمد ، الله العصفوره جبتلك المفتاح بالسرعه دي
ايان ، اه أصلها بتحبني فاجت بسرعه
احمد ، طب ياللا ادخلي بام ضهرك ده ده كله باين يخربيت عقلك
ايان دخلت البيت وقفلت الباب في وش احمد
ايان ، فعلا ده عريان خالص ده بابي كان يقتلني فيها البس ايه دي الوقت وراحت لبسه بلوزه حمرا علي بنطلون جينز وخرجت
احمد ، هو ايه اللي انتي لبستيه ده
ايان ، مانا معنديش فساتين سهره
احمد ، طب تيجي ننزل في السريع اي مول نجيب فستان ليكي وبدله ليه
ايان ، بس انا مش معايا فلوس
احمد ، تعالي أنا معايا
ايان ، لا مش عايزه فساتين
احمد بزعيييق ، ياللا بينا
ايان ، ماشي ياللا بس هجبلك الفلوس أما مامي تيجي
احمد ، ماشي بس ياللا مفيش وقت
،،،،،،،،،،،،،
↚
في المول وبالتحديد في الاتيليه
احمد ، اي رايك في ده ممكن تقسيه
ايان ، ماشي واخدته ودخلت تقيسه
احمد ،. بجد قمر فعلا سندريلا زي ماكنت بقول عليكي
ايان ، أنا اصلا بحب البيبي بلو اوي
احمد ، هههههه بيبي وأما يكبر يبقي ازرق ياللا يارب صبرني
ايان ، بالنسبه للبدله هتعمل ايه
احمد ، شوفيلي انتي بدله
ايان ، خد دي قيسها
احمد ، تمام أخدها ودخل يقيس
احمد ، اي رايك
ايان ، تحفه
احمد ، بس مضيقاني من عند الاكتاف
ايان ، ماهو بسبب عضلات امك طلعوا امتي دول
احمد ، نمت صحيت لقيتهم عندي ياللا عشان معتش وقت
ايان ، ماشي ياللا بس الجرافيت لسه
احمد ، عايزها بيبي بلو هههههه
ايان ، اشمعني
احمد ، عجبني اللون
ايان ، طب خلص ياللا وسابته وخرجت
،،،،،،،
احمد خرج ، بقولك
ايان ، ايه
احمد ، تعالي معايا كده
ايان ، فين
احمد ، تعالي بس
احمد أحدها وطلعوا محل اكسسوارات عرايس
احمد ، البسي ده
ايان ، بس ده تاج عروسه
احمد ، هيبقي احلي علي الفستان عشان تبقي سندريلا بجد
ايان ، بس انت لسه معاك فلوس ده شكله غالي
احمد ، البسي وملكيش دعوه
ايان ، اوك ماشي
احمد ، كده خلاص خلصنا يللا بينا علي الفرح
ايان ، ياللا
،،،،،،،،،،،،
في الفرح
عز دخل بحور شبكه في ايديه القاعه
يزن ، مامي سيبيني عز اجي عايز اروحله
نور ، مينفعش يا حبيبي دي الوقت هو بيرقص مع حور أما يخلصوا روح
يزن ، اعاااااا عايز اروح
احمد ، عاودتيه عليه ربنا يستر دي الليله هتبقي عكننه
نور ، مالك يااحمد في ايه مابراحه
احمد ، ماشي يا نور بس والله لو عيط بليل وقال عايز يروحله لهوديهوله
نور ، هههههه هنيمه قبل مانروح
احمد ، ماشي يا نور أما نشوف
،،،،،،،،،،،
كارما ، سهيله فين ايان
سهيله ، قالتلي نازله قعدت استناها وفي الاخر لقيتها نازله مع واحد
كارما ، يا مصبتي واحد مين
سهيله ، معرفوش والله يا طنط اهي اجت هناك اهي اهو اللي معاها ده اللي كانت نازله معاه
كارما ، ده احمد ابن عمها
سهيله ، طب عن اذنك يا طنط أما اروحلها وراحت جرى علي ايان
كارما ، اي ده هي جابت الفستان ده منين هي مجتش بالتاني ليه
سهيله ، ايان افضل استناكي وبعدين تنزلي مع ابن عمك
ايان ، معلش يا سهيله كان لازم اغير الفستان لانه عريان اوي
سهيله ، وانت بقي اللي اقنعتها تغيره علي كده
احمد ،. عن اذنك كده وشد ايد ايان بعيد ، ابعدي عن البنت دي دي شكلها غلط خالص
ايان ، احمد مسمحلكش تغلط في صحبتي
احمد ، تمام عن اذنك خليكي مع صحبتك وسابها وراح قعد جنب مامته وبباه
جودي ، احمد حبيبي حمدالله على السلامه ياقلبي وراحت اخداه في حضنها
احمد ، الله يسلمك يا ماما
ادهم ، اجيت امتي
احمد ، بعد ما مشيتوا عالطول
ادهم ، اممم
جودي ، عقبالك يا حبيبي يارب
احمد بص علي ايان لقاها واقفه جنب اختها وبتبص عليه ، يارب يا ماما يارب
،،،،،،،،،،،
حور ، اومال فين الفستان
ايان ، مش وقتك خالص
حور ، وربنا الفستان اللي لبساه ده تحفه حتي لايق مع لون عينك
ايان ، بجد
حور ، اه والله جميل اوي والتاج تحفه جبتيهم منين
ايان ، بصت علي احمد ، هقولك بعدين
حور ، هو اللي جيبهملك
ايان ، هو مين
حور ، اللي بتبصي عليه بصراحه هو بقي قمر من ساعه مراح كليه الشرطه بقي جنتل في نفسه اوي
ايان ، اممم عن اذنك دي الوقت عشان المأذون وصل
،،،،،،،،،،،،
المأذون وصل واتكتب الكتاب
الدي جي ، اي كابل عايز يرقص مع عرسانا ينورنا علي المسرح
سهيله راحت لاحمد ، ممكن ترقص معايا
احمد ، وماله ياللا
محمد ، ياللا يا نور تعالي نرقص معاهم
جودي وحسام طلعوا معاهم
ايان ، ماشي ماشي يا احمد انت وسهيله وفضلت قاعده تبصلهم بغل
محمد ، مبروووووك اعزو
عز ، الله يبارك فيك
محمد ، أخيرا هنخلص من زنك وهتتجوز أخيرا
عز ، اسم الله عليك علي اساس يوم فرحك مكنش قلبك هيقف من الفرحه
محمد بص لنور ، بصراحه اه مكنتش مصدق نفسي أن أخيرا حب عمرى في أيدي
عز ،. بص بص علي احمد الوله احمد معلق موزه وبيرقص معاها
حور ، دي سهيله صحبت ايان
عز ، الله يسهلوو يا احمد باشا
احمد ، مبروك يا برنس
عز ، الله يبارك فيك عقبالك
احمد ،يااااارب
محمد ، مالك يا حبيبتي انتي تعبانه حاسس انك مش مظبوطه
نور ، أنا كويسه بس دايخه شويه
محمد ، من ايه
نور مسكت أيده وحطتها علي بطنها ، من ده ياحبيبي
محمد ، بجد
نور ، أمم اتاكدت انهارده الصبح حسيت واتاكدت
محمد بفرحه ، طب تعالي نقعد عشان متدوخيش ياقلبي
نور ، ماشي يا حبيبي
،،،،،،،،
اجت اغنيه بنتي وحبيبتي
زين راح لحور وحضنها وفضل يرقص معاها وهو حضنها
زين بدموع ، بجد مش هعرف أنام وانتي مش في البيت هغمض عيني ازاي وانتي مش في البيت
حور ، أنا بحبك يا اجمل واطيب واحن اب في الدنيا كلها
زين شلها وقعد يلف بيها
عز ، سيبلي الشيله دي يا حج
زين ، امشي ياله وفضل يرقص مع بنته
،،،،،،،،،
احمد ، صحبتك دي لزقه
ايان ، والله مانت كنت فرحان اوي وانت معاها
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، اه اخدت رقمها واللا اجبهولك
احمد ، لا متجيبهوش هي سجلته علي موبايلي اصلا
ايان ، أممم طب ماتروح تقف معاها واقف معايا ليه
احمد ، هنا تراوه
ايان ، اهي جايه علينا اهي
احمد ، طب عن اذنك أنا رايح الحمام
ايان ، هبعتهالك الحمام هههههه
احمد ، ياريت
ايان كشرت ، امشي يااحمد الله يسترك
احمد ، عن اذنك يا سندريلا
سهيله ، الله هو احمد راح فين
ايان ، الحمام
سهيله ، أمم اصل أنا مروحه مش عايزه حاجه
ايان ، لا شكرا سلام يا حبيبتي
سهيله ، باي يا حبيبتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بعد سنتين ونص وبالتحديد فرح عز وحور
عز ، أخيرا ده انا كنت حاسس اني هموت قبل مانتجوز
حور ، الحمد لله أن السنتين ونص دول عدوا علي خير
عز ، الحمد لله ياقلبي بقولك اومي اجهزي بقي عشان الكوافيره فاتها جيالك كلي كويس عشان متقعيش في الفرح
حور ، ماشي ياحبيبي سلام بقي دي الوقت عشان اجهز نفسي باي
،،،،،،،،،،،،
ايان ، الميكب ارتيست اجت يا حور
حور ، تمام أنا جاهزه
ايان ، هو احمد هيجي الفرح
حور ، معرفش والله هو اجا
ايان ، لا مجاش لسه شكله معرفش يجي
حور ، حاولي تنسيه يا ايان هو اكيد نساكي
ايان ، مش قادره اخر مره اتخنقنا مع بعض وقولتله يبعد عني قالي انتي اصلا مش في دماغي
حور ، انسيه يا حبيبتي وياللا تعالي نجهز
ايان ، اوك ماشي
،،،،،،،،،،،،
عز ، والله ماصعبان عليه غير أنك مش هتنام جنبي يا يزن
يزن ، ليه
عز ، ماهو معتش هينفع بقي هروح اوضه كبيره عشان حور هتيجي تقعد معايا فيها
يزن ، وانا كمان
عز ، وانت كمان ايه انت هتاخد اوضتي دي لوحدك ولو عايز ادهم يجي ينام معاك براحتك
يزن بعياط ، بس انا مش بحب ادهم بحبك انت
عز ،. وانا بحبك بس عايزك راجل في راجل يعيط
يزن ، اه
عز ، ههههه طب ياللا يا لمض ننزل ناكل عشان نروح الفرح
يزن ، ماسي
عز ، ياللا يا حبيبي
،،،،،،،،،،،
عند حور
كارما ، والله أنا خايفه ابوكي يزعقلق علي الفستان ده مينفعش خالص
ايان ، يا مامي هو يوم ومش هيتلبس تاني بصي أنا عايزه بابي احطه قدام الأمر الواقع يعني كلكم هتنزلوا وانا هنزل في الاخر عشان ميشوفنيش
كارما ، ماشي يا مجنونه
ايان ، احبك يا مامي يا قمر
كارما ، طب ادخلي ياللا ابوكي فاته جاي
ايان ، ماشي يا قمرى
حور ، يخربيتك انتي هتروحي الفرح كده
ايان ، لا وضحكت علي مامي كمان وحطيت الطررحه دي أما الصراحه هقلعها وامشي كده
حور ، طب وبابي ده يموت فيها
ايان ، هو الفستان ماله ماهو جميل اهو هو صدره مكشوف شويتين والضهر كله بس طويل من تحت
حور ، عادي الناس تشوفك كده وثم أن طويل من تحت ازاي مارجلك باينه اهي ده شفاف من بعد الركبه ده تل يعني رجلك باينه
ايان ، خليكي في حالك الله يسترك
كارما ، ياللا ياحور عز وصل تحت اجهزى عشان تنزلي
حور ، حاضر يا مامي الحمد لله اني مش هبات هنا انهارده عشان الحرب اللي هتقوم بليل ده بابي هيولع فيكي
ايان ، بقولك ايه أنا منقياه أنا وسهيله صحبتي وهي جابت أخوه ولبسته في فرح بنت عمها عادي يعني
حور ، عادي عادي أنا ماشيه سلام
حور خرجت بالفستان الابيض كانت شبه الحوريه فعلا سندريلا بجمالها وشعرها الطويل والفستان المنفوش
عز ، ده بجد يا جماعه
زين ، ايه ارجع في كلامي
عز ، طب ارجع كده وقسما بالله هرمي نفسي من الشباك واوديك في داهيه واقولهم خالي اللي حدفني
زين ، طب نط كده ده انت علي ماتوصل للشارع تكون بقيت بقايا بشريه
كارما ، في ايه ياجماعه صلو علي النبي
زين ، خلي بالك منها دي اول فرحتي
عز ، ودي اول فرحه دخلت قلبي اول عشق عشقته وراح أحدها في حضنه الحمد لله انك بقيتي ليه
زين بعياط ، خلاص بقي مش قدامي
حور سابت عز وراحت اخدت ابوها في حضنها ، أنا بحبك اوي يا بابي
↚
زين ، وانا بحبك ياقلب بابي البيت هيبقي وحش من غيرك خلي بالك من عز ده استحمل كتير عشانك اتمسكي بيه وانت اتمسك بيها متخلوش اي حاجه هايفه تبقي مشكله مبنكم حلو مشاكلكم سوا ساعدوا بعض في كل حياتكم خلو الحياه بسيطه متعقدوهاش أن لقتيه مضايق اعرفي ايه اللي مضايقه متسبيهوش لوحده وانت كمان الكلام ليك واوعي تغلطي فيه قدام حد ولا تعلي صوتك عليه قدام حد ضايقك هاتي الشبشب واضربيه عالطول
حور ،ههههههه ماشي يا بابي
عز ، ايه يا دكتور انت بتقول ايه
زين ، ياللا بينا اومال ايان فين
كارما ، في الحمام ياللا ننزل وهي هتقفل البيت
زين ، ياللا بينا
،،،،،،،،،،،،
ايان خرجت من الاوضه بعد ما مشوا وخرجت جرى
ايان ، الو ايوه يابنتي بقولك انتي تحت طب تمام أنا نزلالك اهو هركب معاكي وبتلف بعد ماقفلت الباب
لقت احمد واقف ولابس لبس الشرطه لانه دخل كليه شرطه
ايان ، احمد
احمد ، ايه اللي انتي لبساه ده
ايان ، فستان هيكون ايه
احمد ، ده كل حاجه باينه يخربيتك خالي ازاي سابك تمشي كده
ايان ، ملكش فيه وسابته وجايه تنزل لقت اللي بيشد أيدها
ايان ، في ايه
احمد ، وقسما بربي أن ملبستي حاجه عدله لهحبسك هنا في البيت ومش هتروحي في حته
ايان ، وانت مالك اصلا مامي شفتني وقالت حلو
احمد ،. حلو طب تمام مسك أيدها جامد هاتي المفتاح
ايان ، اااه أيدي انت في ايه
احمد بزعييق ، فين المفتاح قولت
ايان ، مش معايا
احمد ، طب تمام وراح ماسك أيدها وفتح باب شقتهم ودخل وهي في أيده وقفل الباب وسكه
ايان ، انت جيبني هنا ليه وبتسك ليه
احمد ، أنا اصلا مبحبش الافراح خلينا قاعدين مع بعض علي ما الفرح يخلص
ايان ، وربنا انت مجنون مينفعش ده فرح اختي لازم اكون هناك
احمد ، بزمتك انتي مش محروجه وانتي لبسه كده وانا ببص عليكي مش مكسوفه
ايان ، قولت ملكش دعوه
احمد ، خلينا قاعدين محناش هنخسر حاجه ده حتي في قدامي لحمه ببلاش
ايان ، أنا لحمه ببلاش
احمد ، ايوه
ايان ، انت قليل الادب
احمد ، والله قليل الادب اللي واقف كده ومش مكسوف قولي الصراحه مش مكسوفه من نظره عيني اللي عماله تتفحص
ايان وشها احمر وبصت في الارض
احمد ، مين اللي منقيلك الفستان
ايان ، سهيله صحبتي
احمد ، طب انتي عارفه أن صحبتك دي بتضرك مش بتنفعك عارفه أن ابوكي أصله صعيدي يعني الفرح هيبقي فيه صعايده كتير تخيلي منظر ابوكي هيبقي ايه
ايان ، طب افتح الباب
احمد ، ليه
ايان ، هروح البيت هعمل حاجه
احمد حس انها هتغير اللي لبساه ، ماشي بس بردك هقف استناكي بره
ايان ، ماشي
احمد فاتحلها الباب وراح معاها قدام باب بيتها
ايان طلعت المفتاح تفتح
احمد ، الله العصفوره جبتلك المفتاح بالسرعه دي
ايان ، اه أصلها بتحبني فاجت بسرعه
احمد ، طب ياللا ادخلي بام ضهرك ده ده كله باين يخربيت عقلك
ايان دخلت البيت وقفلت الباب في وش احمد
ايان ، فعلا ده عريان خالص ده بابي كان يقتلني فيها البس ايه دي الوقت وراحت لبسه بلوزه حمرا علي بنطلون جينز وخرجت
احمد ، هو ايه اللي انتي لبستيه ده
ايان ، مانا معنديش فساتين سهره
احمد ، طب تيجي ننزل في السريع اي مول نجيب فستان ليكي وبدله ليه
ايان ، بس انا مش معايا فلوس
احمد ، تعالي أنا معايا
ايان ، لا مش عايزه فساتين
احمد بزعيييق ، ياللا بينا
ايان ، ماشي ياللا بس هجبلك الفلوس أما مامي تيجي
احمد ، ماشي بس ياللا مفيش وقت
،،،،،،،،،،،،،
في المول وبالتحديد في الاتيليه
احمد ، اي رايك في ده ممكن تقسيه
ايان ، ماشي واخدته ودخلت تقيسه
احمد ،. بجد قمر فعلا سندريلا زي ماكنت بقول عليكي
ايان ، أنا اصلا بحب البيبي بلو اوي
احمد ، هههههه بيبي وأما يكبر يبقي ازرق ياللا يارب صبرني
ايان ، بالنسبه للبدله هتعمل ايه
احمد ، شوفيلي انتي بدله
ايان ، خد دي قيسها
احمد ، تمام أخدها ودخل يقيس
احمد ، اي رايك
ايان ، تحفه
احمد ، بس مضيقاني من عند الاكتاف
ايان ، ماهو بسبب عضلات امك طلعوا امتي دول
احمد ، نمت صحيت لقيتهم عندي ياللا عشان معتش وقت
ايان ، ماشي ياللا بس الجرافيت لسه
احمد ، عايزها بيبي بلو هههههه
ايان ، اشمعني
احمد ، عجبني اللون
ايان ، طب خلص ياللا وسابته وخرجت
،،،،،،،
احمد خرج ، بقولك
ايان ، ايه
احمد ، تعالي معايا كده
ايان ، فين
احمد ، تعالي بس
احمد أحدها وطلعوا محل اكسسوارات عرايس
احمد ، البسي ده
ايان ، بس ده تاج عروسه
↚
احمد ، هيبقي احلي علي الفستان عشان تبقي سندريلا بجد
ايان ، بس انت لسه معاك فلوس ده شكله غالي
احمد ، البسي وملكيش دعوه
ايان ، اوك ماشي
احمد ، كده خلاص خلصنا يللا بينا علي الفرح
ايان ، ياللا
،،،،،،،،،،،،
في الفرح
عز دخل بحور شبكه في ايديه القاعه
يزن ، مامي سيبيني عز اجي عايز اروحله
نور ، مينفعش يا حبيبي دي الوقت هو بيرقص مع حور أما يخلصوا روح
يزن ، اعاااااا عايز اروح
احمد ، عاودتيه عليه ربنا يستر دي الليله هتبقي عكننه
نور ، مالك يااحمد في ايه مابراحه
احمد ، ماشي يا نور بس والله لو عيط بليل وقال عايز يروحله لهوديهوله
نور ، هههههه هنيمه قبل مانروح
احمد ، ماشي يا نور أما نشوف
،،،،،،،،،،،
كارما ، سهيله فين ايان
سهيله ، قالتلي نازله قعدت استناها وفي الاخر لقيتها نازله مع واحد
كارما ، يا مصبتي واحد مين
سهيله ، معرفوش والله يا طنط اهي اجت هناك اهي اهو اللي معاها ده اللي كانت نازله معاه
كارما ، ده احمد ابن عمها
سهيله ، طب عن اذنك يا طنط أما اروحلها وراحت جرى علي ايان
كارما ، اي ده هي جابت الفستان ده منين هي مجتش بالتاني ليه
سهيله ، ايان افضل استناكي وبعدين تنزلي مع ابن عمك
ايان ، معلش يا سهيله كان لازم اغير الفستان لانه عريان اوي
سهيله ، وانت بقي اللي اقنعتها تغيره علي كده
احمد ،. عن اذنك كده وشد ايد ايان بعيد ، ابعدي عن البنت دي دي شكلها غلط خالص
ايان ، احمد مسمحلكش تغلط في صحبتي
احمد ، تمام عن اذنك خليكي مع صحبتك وسابها وراح قعد جنب مامته وبباه
جودي ، احمد حبيبي حمدالله على السلامه ياقلبي وراحت اخداه في حضنها
احمد ، الله يسلمك يا ماما
ادهم ، اجيت امتي
احمد ، بعد ما مشيتوا عالطول
ادهم ، اممم
جودي ، عقبالك يا حبيبي يارب
احمد بص علي ايان لقاها واقفه جنب اختها وبتبص عليه ، يارب يا ماما يارب
،،،،،،،،،،،
حور ، اومال فين الفستان
ايان ، مش وقتك خالص
حور ، وربنا الفستان اللي لبساه ده تحفه حتي لايق مع لون عينك
ايان ، بجد
حور ، اه والله جميل اوي والتاج تحفه جبتيهم منين
ايان ، بصت علي احمد ، هقولك بعدين
حور ، هو اللي جيبهملك
ايان ، هو مين
حور ، اللي بتبصي عليه بصراحه هو بقي قمر من ساعه مراح كليه الشرطه بقي جنتل في نفسه اوي
ايان ، اممم عن اذنك دي الوقت عشان المأذون وصل
،،،،،،،،،،،،
المأذون وصل واتكتب الكتاب
الدي جي ، اي كابل عايز يرقص مع عرسانا ينورنا علي المسرح
سهيله راحت لاحمد ، ممكن ترقص معايا
احمد ، وماله ياللا
محمد ، ياللا يا نور تعالي نرقص معاهم
جودي وحسام طلعوا معاهم
ايان ، ماشي ماشي يا احمد انت وسهيله وفضلت قاعده تبصلهم بغل
محمد ، مبروووووك اعزو
عز ، الله يبارك فيك
محمد ، أخيرا هنخلص من زنك وهتتجوز أخيرا
عز ، اسم الله عليك علي اساس يوم فرحك مكنش قلبك هيقف من الفرحه
محمد بص لنور ، بصراحه اه مكنتش مصدق نفسي أن أخيرا حب عمرى في أيدي
عز ،. بص بص علي احمد الوله احمد معلق موزه وبيرقص معاها
حور ، دي سهيله صحبت ايان
عز ، الله يسهلوو يا احمد باشا
احمد ، مبروك يا برنس
عز ، الله يبارك فيك عقبالك
احمد ،يااااارب
محمد ، مالك يا حبيبتي انتي تعبانه حاسس انك مش مظبوطه
نور ، أنا كويسه بس دايخه شويه
محمد ، من ايه
نور مسكت أيده وحطتها علي بطنها ، من ده ياحبيبي
محمد ، بجد
نور ، أمم اتاكدت انهارده الصبح حسيت واتاكدت
محمد بفرحه ، طب تعالي نقعد عشان متدوخيش ياقلبي
نور ، ماشي يا حبيبي
،،،،،،،،
اجت اغنيه بنتي وحبيبتي
زين راح لحور وحضنها وفضل يرقص معاها وهو حضنها
زين بدموع ، بجد مش هعرف أنام وانتي مش في البيت هغمض عيني ازاي وانتي مش في البيت
حور ، أنا بحبك يا اجمل واطيب واحن اب في الدنيا كلها
زين شلها وقعد يلف بيها
عز ، سيبلي الشيله دي يا حج
زين ، امشي ياله وفضل يرقص مع بنته
،،،،،،،،،
احمد ، صحبتك دي لزقه
ايان ، والله مانت كنت فرحان اوي وانت معاها
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، اه اخدت رقمها واللا اجبهولك
احمد ، لا متجيبهوش هي سجلته علي موبايلي اصلا
ايان ، أممم طب ماتروح تقف معاها واقف معايا ليه
احمد ، هنا تراوه
ايان ، اهي جايه علينا اهي
احمد ، طب عن اذنك أنا رايح الحمام
ايان ، هبعتهالك الحمام هههههه
احمد ، ياريت
ايان كشرت ، امشي يااحمد الله يسترك
احمد ، عن اذنك يا سندريلا
سهيله ، الله هو احمد راح فين
ايان ، الحمام
سهيله ، أمم اصل أنا مروحه مش عايزه حاجه
ايان ، لا شكرا سلام يا حبيبتي
سهيله ، باي يا حبيبتي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الله هي الموزه فين
ايان ، روحت الحقها لسه مامشيتش
احمد ، أمم طب عن اذنك
ايان بصوت واطي ، اهو انتو غلسين زى بعض
احمد ، سمعتك علي فكره
ايان ، طب ما تسمع اعلي صوتي انتو غلسين زى بعض وعن اذنك يا غلس
احمد ، ها وايه كمان
ايان ، احمد فوق يا حبيبي انا بشتمك كلها سنه وهتبقي ظابط شرطه وبتتشتم
احمد ، عارفه الجمله دي استخرجت منها كلمه مفيده
ايان ، مفيده دي تبقي خالتك
احمد جمد نظرته وباصلها بغل ، انا غلطان اني واقف معاكي
ايان ، ايوه الله ينور امشي
احمد ، فكرى
ايان ، امشي ياله
احمد ، ياله هي البدله اللي كنت لبسها وانا جاي مخوفتكش
ايان ، لا
احمد ، طب ماتهدي كده وتيجي نرقص مع بعض
ايان ، لا أصل أنا بحب واحد وهو هنا فلازم اخاف علي مشاعره مش ارقص مع أي حد كده وازعله
احمد ، هو مين ده
ايان ، وانت مالك
احمد ، أنا اعرفه
ايان ، طبعا تعرفه
احمد ، اوعي يكون ابن خالتك نصيحه اخ بلاش ده رخم
ايان ، تؤتؤ هو عيبه أن طول عمره بيعاملني أنه اخ ليه
احمد بزعل ، هو أنا اعرفه
ايان ، طب عن اذنك عشان ميزعلش من وقفتي معاك حاكم ده بقي عنده عضلات رهيبه وطويل أنا خفت من منظره اول ما شفته
احمد ، أمم لا هو مش هيزعل هو مش قولتي بيحبك كأخ
ايان ، اه وكان رافض أن حد يشوفني بالفستان البينك وعشان بحبه مرضتش البسه ولبست اللي نقهولي
احمد ، بجد
ايان لسه جايه تمشي
احمد استني ، بجد بتحبيه
ايان ، أمممم اوي وكان وحشني اوي بس للاسف أنا بالنسباله اخته
احمد بفرحه ، اخت مين يا حبيبتي ده مكنش بينام من كتر التفكير فيكي
ايان ، هو انت تعرفه
احمد ، أنا بحبك اوي
ايان وشها احمر وحست أنها مش قادره تتكلم ، ماشي
احمد ، بقولك بحبك تقوليلي ماشي
ايان ، طب وبالنسبه للي كنت بترقص معاها
احمد ، دي بت سأيله هي اللي اجت لي أنا مش عارف انتي مصحباها ازاي
ايان ، والله وبالنسبه للتسبيل اللي كنتو بتسبلوه لبعض وانتوا بترقصوا
احمد ، كنت بغيظك ارتحتي
ايان ، ماشي
احمد ، ماشي بردك
ايان ، اومال اقول ايه
احمد ، عارفه نفسي احضنك زى ماعز حاضن حور كده واقعد الف بيكي
زين ، طب وايه اللي منعك
احمد ، عموو
زين ، امشي يا محترمه اقعدي مع امك
ايان راحت جرى قعدت مع امها
احمد ،، ياعمو والله
زين ، عمو هو انت عملت حساب لعمو علي العموم العيب مش عليك العيب في اللي واقفه ترغي معاك ومعملتش حساب لحاجه
احمد ، والله بحبها يا عمو
زين ، بتحبها تقولها نفسي احضنك هو أنا مليش اي اعتبار عندك عالعموم ابعد يا احمد عن بنتي مينفعش اللي انت عمله ده ساعه مع صحبتها وساعه مع بنتي في ايه احترم أنها بنت عمك
احمد ، ماشي ياعمو عن اذنك
ايان قاعده مرعوبه جنب كارما خايفه من نظره ابوها ليها
كارما ، جبتي الفستان ده منين
ايان ، أما نروح والنبي
كارما ، ماشي اهو الفرح خلاص قرب يخلص
،،،،،،,,,,,,,,,
عز ، الحمد لله الفرح خلص بس بصراحه كان يوم جميل
حور ، اه والله وبالذات رقصتي مع بابي
عز ، بابي بس
حور ، وانت طبعا يا حبيبي
عز ، ماشي
حور ، ياللا هنركب ونروح
عز ، اه ياللا بينا
زين راح لحور وفضل حضنها ، هتوحشيني ياقمرى
حور ، والله انت اكتر يا بابي
زين ، مع السلامه يا حبيبتي خلي بالك منها يا عز
عز ، متخافش دي في قلبي يا خالو
زين ، ربنا يخليكوا لبعض
،،،،،،،،،،،
في الفيلا
محمد ، اه ياعم طالع براحتك مفيش حد يقرفك ويقولك بنتي هاخدها وانا مروح
نور ،اخص عليك يا محمد
يزن فاق ، ياللا يا عزو عايز انام
عز ، قريت فيها يا بومه
محمد ، هههههه احسن وله يا يزن عزو عايز يسيبك تنام لوحدك اوعي تسيبه
يزن راح مسك رجل عز ، لا عزو هياخدني انام معاه
احمد ، والله ما هحوشه أنا قولتلك ايه يا نور
نور ، تعالي يا حبيبي عيب كده
حور ، سيبيه يا عمتو حرام ده بيعيط
عز ، تسيب مين ده انا اللي هعيط
محمد ضحك بصوت عالي ، احسن احسن اجبلكم ادهم بالمره
عز ، اه وماله ياخويا فيها ايه بابا اتصرف بقولك
حور ،في ايه يا عز الولد بيعيط تعالي يا زونه نطلع ننام
عز ،. ماشي يا يزن الكلب هو ده اللي اتفقنا عليه
يزن راح مسك ايد حور وراح مطلع لسانه لعز
عز ، الحكايه دي فيها أن مين بعتك ياض
احمد بزعيييق ، يزن تعالي هنا
حور ، لا سيبه يا اونكل اول ما ينام هجيبه لحضرتك
عز ، سيبه يا اونكل قصدي يا بابا أما ينام هجيبهولك ماهو الدكتور محمد قر فيها
محمد ، ههههه أنا طالع انام ياللا يا نور يا حبيبتي
عز ، ماشي ماشي
احمد ، طب خده اول ما ينام هاته عالطول
عز ، ماشي يابابا تصبحو علي خير
،،،،،،،،،،نور ، وانت من اهله يا حبيبي
،،،،،
زين ، ينفع اللي حصل انهارده ده مفيش احترام لابوكي خالص
ايان بصه في الارض مرضتش
كارما ، جايبه الفستان ده منين
ايان ، هو انتو الاتنين عليه
كارما ضربتها بالقلم ، رضي علينا كويس
ايان بعياط ، احمد جابوهولي عشان الفستان التاني عريان ومرضاش يخليني انزل بيه
كارما ، جبهولك ازاي
ايان ، غيرت الفستان ولبست طقم عادي وروحت معاه جبلي الفستان ده
زين ، طب حتي مفكرتيش تستاذني مننا هو احنا مش موجودين خالص في حياتك واقفه طول الفرح انتي وهو نزلين تسبيل في بعض خلص تسبيل مع صحبتك في الاخر رايح عايز بحضنك
ايان بزعييق ، ايوه يا بابي طول الفرح واقفه معاه عشان ملقتش حد يهتم بيا روحت جبت الفستان مع صحبتي نقتلي فستان عريان لو كنت لبسته كنتو ضربتوني بالنار مامي مهمهاش محاولتش تمنعني اني البسه اهم حاجه حور نزلت ونقت الفستان مع حور أما أنا مش مهم احمد شاف الفستان مطنش زى مامي لا رفض وكان هيحبسني كمان ومرضاش يخليني انزل بيه خالص واقنعني أن كده غلط انتو الاتنين خليتو اهتمامكم كله حور وانا هه ولا حاجه واليوم اللي حسيت أن في حد بيحبني كرهتوني في نفسي اكتر أنا بجد بكرهكوا وفضلت تسرخ بكرهكوا انتو الاتنين ومش عايزاكوا ومش عايزه اعيش معاكوا
زين اخدها في حضنه جامد ، اهدي اهدي خلاص يا حبيبتي اهدي أنا آسف والله خلاص اهدي
الباب خبط جامد
كارما راحت فتحت
جودي دخلت جرى هي وادهم وأحمد لقوا ايان في حضن زين منهاره وعماله تنهج جامد وزين واخدها في حضنه جامد
جودي ، مالها في ايه ايه اللي وصلها لكده
كارما ، ابنك السبب
ايان بعدت عن ابوها بدموع متواصله ، لا يا مامي انتي السبب احمد سترني عشان أهمه لكن انتي مهمكيش وسابتهم ودخلت اوضتها
جودي ، انت عملت اي
احمد واقف مصدوم ، ليه كده ليه وصلتوها لكده
زين ، فعلا احنا اللي غلطانين وانتي غلطانه معايا يا كارما عطينا اهتمامنا لحور وسيبنا ايان كبرنا دماغنا منها
احمد ، والله ياعمو الفستان مكنش ينفع خالص لو كانت راحت بيه كانت هتبقي مصيبه والله وأما قولتلها نفسي احضنك والف بيكي زى عز وحور والله كانت من قلبي أنا والله بحبها ومحنبتش غيرها وعلي فكره صاحبتها هي اللي طلبت مني ترقص معايا
ادهم ، لم هدومك وارجع كليتك تاني بسرعه
احمد خرج وراح علي البيت بسرعه
جودي ، ابني مش هيمشي ابني حب بنت عمه وسترها مرضاش يمشيها الناس تتفرج عليها لو كان كبر دماغه كان فاتنا اتفضحنا وسط قرايب ابوكم بس للاسف قابلتو الحب باهانه واحده منهاره جوه الله اعلم عملتوا فيها ايه والتاني بتطرده بدل ما تفرحوا بالحب ده و تقربوهم من بعض انتو ايه كلكم وانا اللي بقول عليك متفاهم عن اخوك يا زين بتعطي حلول للناس أما بنتك كبرت دماغك منها سيبوهم يحبوا بعض انتاج الحب ود
احمد مشي وساب البيت
جودي ، الباب اتقفل الولد شكله مشي روح هات ابنك يا ادهم وفكر يا زين في ابني مش هتلاقي راجل يحافظ علي بنتك زيه وسابتهم ومشت
،،،،،،،،،
عز ، ايه مش هتنام يا زونه يا حبيبي
يزن ، مش جايلي نوم
عز ، ماشي تعالي في حضني وانا هنيمك
يزن ، ماسي
حور دخلت الحمام غيرت الفستان واخدت شاور خرجت لقت عز اخد يزن في حضنه ونايميين
حور ، أما انام علي الكنبه عشان مقلقهمش
،،،،،،،،،،
احمد ، مش هتجيبي الولد
نور ، اتحرج اخبط عليهم دي الوقت
احمد ، فات يزن نام
نور ، افرد خبطت في وقت حرج
احمد ، يعني هنعمل ايه
نور ، نام والصباح رباح هما اللي يجبوه
احمد ، ماشي تصبحي على خير
نور ، وانت من اهله
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ادهم نزل جرى ورا ابنه ، استني بقولك
احمد ، نعم يابابا
ادهم ، ايه اللي انت عملته ده
احمد ، أنا مش شايف غلط خالص في اللي عملته
ادهم ، هو أما تقول لبنت عمك نفسي احضنك ده عادي بالنسبالك
احمد ، أنا قولت نفسي بس
ادهم بضحك ، يعني نفسك بس عادي ههههه
احمد ، مش حضرتك طردتني أنا ماشي ومش راجع
ادهم ، انت مسكت في الكلمه كده ليه اطلع ياجدع ده انت بقيت راجل وبتحب
احمد ، بابا لو سمحت متكلمنيش كده انا كبرت عالفكره
ادهم ، ماشي يا كبير هو اللي بيحب بيعافر واللا بينسحب
احمد ، بيعافر
ادهم ، طب تمام خليك زنان زي الوله عز لحد ما ابوها يوافق
احمد ، تفتكر
ادهم ، طبعا يا جدع تعالي بس نطلع فوق نتكلم
احمد ، ماشي يا بابا
،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
عز قام من النوم لقي يزن في حضنه وحور نايمه علي الكنبه
عز ، نهار اسوح ربنا يسامحك يا ماما
وقام شايل يزن وراح جرى اوضه أبوه وفضل يخبط جامد
عز ، افتحوا
احمد ، في ايه
عز ، ربنا يسامحكم بوظتولي الليله خودوا ابنكوا ده
احمد ، مابراحه علي اخوك في ايه
عز ، في ايه في أن راحت عليه نومه وانا بنيمه وصحيت لقيت حور نايمه عالكنبه بسببكم
احمد ، طب واحنا اللي قولنلها نامي كالكنبه طلع حجتك فينا
عز ، ماشي يا بابا أنا آسف سلام
يزن صحي ، عزو خدني معاك
عز ، أنا الشرير المفترس لو اجتلي تاني هكلك
احمد ، تعالي ندخل يا حبيبي ننام جوه
يزن ، لا عايز عزو مليس دعوه
نور صحيت ، في ايه
احمد ، يزن صحي اهو خديه أنا رايح انام في اوضه تانيه
نور ، ماشي يا احمد براحتك تعالي يا زونه احكيلك حدوته جميله
يزن ، ماسي
احمد ، بتضحك عليك يا عبيط
نور ، امشي يا احمد متعصبنيش
احمد ، لا هقعد اسمع الحدوته
نور ، طب ادخل واسكت خالص انت وهو
يزن ، أنا ساكت هو اللي بيعمل دوسه كتير
احمد ، يابن ال والله مانا سيبك وفضل يجرى وراه لحد مامسكه
يزن ، مس انت يا بابا دي ماما هي اللي بتعمل دوسه انت صحبي
احمد ، صحبك طب تسمع كلامي
يزن ، اه طبعا
احمد ، تعالي نام في حضني
يزن ، ماسي ياللا يا صحبي
احمد اخده في حضنه وناموا
نور ، والله ماكنت هعرف انيم العفريت ده في ليلتي
احمد ، اعرفي قيمتي بقي
نور ، ربنا يخليك لينا ياحبيبي تصبح علي خير
،،،،،،،،،،،،،،،،،،، احمد وانتي من أهله
عز ، حور ياحور قومي
حور ، يا مامي مش هروح الجامعه
عز ، مامي مين قومي يابنتي أنا عز
حور فتحت عينها بصدمه ، هو أنا فين
عز ، انتي فين ايه احنا اتجوزنا ياحبيبتي قومي
حور ، طب أقوم ليه
عز ، نامي علي السرير استغفر الله العظيم يارب أنا حد باصصلي في ام الليله دي
حور ، في ايه يا عز بتزعق ليه
عز هو بيجز علي سنانه ، قومي ياحبي نامي علي السرير
حور ، طب وانت
عز ، اكيد هنام جنبك
حور ، بس انا مبحبش حد ينام جنبي
عز ، معلش دوسي علي نفسك واستحمليني أنهارده علي ما اشوفلي سرير تاني
حور ، لا أنا هنام عالكنبه
عز شالها ونيمها علي السرير
حور ، في ايه ابعد انت اتجننت ابعد بدل ما اقول لببابي
عز ،. أمم قوليله وجاي لسه يبوسها
حور ، عز انت اتجننت وراحت ضربته بالقلم والله العظيم هقول لبابي
عز ، انتي هبله يا حور
حور ، ليه
عز ، ممكن تغمضي عنيكي
حور ، ليه
عز ، اممم طب تمام ماشي يا حور خليكي مفتحه احسن
?❤️???❤️???❤️??
،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
تاني يوم
كارما ، ايان حبيبتي اومي اتغدي معانا
ايان ، لا
كارما ، عشان خاطري
ايان ، قولت لا مش هتغدي ومحدش ليه دعوه بيه
زين ، هي لسه مش راضيه تقوم
كارما ، لا
زين ، ايان افتحي يا قلب بابي عشان خاطري
ايان ، والله العظيم ما عايزه اكل سيبوني براحتي مره بقي مره
زين ، ماشي يا ايان خليكي
كارما ، أنا عندي حل بس ممكن يضايقك
زين ، اي هو
كارما ،. هي مأكلتش حاجه خالص وممكن يحصلها حاجه فايه رايك أكلم احمد يندهلها
زين ، ماشي استني انتي هندهله أنا
كارما ، تمام بسرعه قبل ما ينزل
،،،،،،،، باب جودي بيخبط
جودي ، فتحت في حاجه حصلت للبنت
زين ، لا بس عايز احمد
جودي ، ماشي هو قاعد اهو احمد كلم عمك
احمد قام من قدام التلفزيون ، خير يا عمو
زين ، تعالي عايزك في شقتي
احمد ، تمام أنا جاي وراك اهو
،،،،،،،،،
في شقه زين
زين ، ايان مش راضيه تخرج من الاوضه وسكه الباب عليها ممكن تخبط عليها تخرج تاكل اي حاجه لانها مكلتش حاجه من امبارح
احمد ، ماشي وراح عند باب غرفتها
احمد ، ايان افتحي
ايان ، قولت مش خارجه
احمد ، عشان خاطرى أخرجي نتغدي سوا
ايان فتحت الباب ، بصوت عالي قولت محدش ليه دعوه بيا ماشي محدش ليه دعوه
احمد ، انتي بتزعقي ليه
ايان ، وانت مالك ازعق مزعقش أنا حره أنا هبعد عنكم كلكم وهروح اعيش مع جدو في الصعيد
كارما بدموع ، احنا منستهلش منك كده انتي ايه اللي حصلك
ايان ، فوقت وعرفت اني مش مهمه ليكم كلكوا بتكرهوني
زين ، أنتي شايفه بعد اللي بعمله ده كله معاكي اني بكرهك حرام عليكي يا شيخه ده انا طفحان الدم عشان تلبسي احسن لبس وتروحي احسن مدارس أنا دموعك بتقطع سكاكين في قلبي أنا عمرى ماكنت استاهل منك كده انا منمتش طول الليل بسببك وفجأه راح معيط أنا همشي يا ايان همشي واسيبك وأشوف هتعرفي قيمتي واللا لا أنا ماشي جايز ربنا يريحك مني وياخدني واخلص ومشي ناحيه الباب
ايان جرت عليه ، بابي وراحت حضناه بعد الشر عنك أنا مقدرش اعيش من غيرك
زين حضنها جامد وفضل يعيط ، هتاكلي
ايان ابتسمت وهي بتعيط وحركت دماغها ، اممم
زين ، ياللا يا احمد من هنا مش عايزينك دي الوقت خلاص
احمد ، ههههه ماشي يا عمو
زين ، بقولك معاك فلوس
احمد ، لا ليه
زين ، عايزه الشبكه بكام يا ايان
ايان برقت مره واحده ، شبكه
احمد ، اوعي تكون بتهزر
زين ، تعرف عني كده
احمد ، يعني بجد
زين ، اه يا حبيبي
ايان ، بمليون جنيه
احمد ، هو اي ده أن شاء الله
ايان ، شبكتي
احمد ، هههههههه أن شاء الله ربنا هيجبلك ابن الحلال المناسب ابو مليون جنيه شبكه
زين ، هههههههه اومال ايه احضنك والف بيكي دي
احمد ، ياعم انت صدقت ده كلام أنا بوق عالفاضي
زين ، هههههههه
كارما ، الفستان بقي هاني البحيري اللي يعمله وياريت كله يبقي الماظ بجد
احمد ، اممم بصوا هما 8000جنيه كانوا معايا وضيعتهم امبارح لسه 2000ج يمشوا
ايان ، حركت دماغها بموافقه ، اممم
زين ، طب والمليون والفستان المرصع الماظ
احمد ، ايان عندي بكنوز الدنيا كلها واللي عايزاه هعملهولها وزياده كمان
زين ، طب تمام روح شوف اهلك ولو كده حاول تدبر المليون جنيه قبل ماتيجي هههههههه
احمد ، سلام يا اجدع عم في الدنيا هجيب بابا واجيلك بليل
زين ،. عارفين العنوان
احمد ، يارب بس منتوهش
كارما ، مرضيه كده يا ايان
ايان ، ربنا يخليكوا ليا يارب
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
الباب بيخبط جامد
عز يا زفت اووووم العصر هياذن اووووم ياله
حور ، اوم يا عز محمد بيخبط جامد
عز ، طب هقوم اشوف في ايه وقام جرى فتح في ايه يا محمد
محمد ، صباحيه مباركه ياعريس
عز ، بتخبط جامد وصحيتني مخضوض عشان تقولي صباحيه مباركه
محمد ، امك بتقولك هتنزلو تفطروا واللا تبعت لكم الفطار فبصراحه كانت بعته ام سيد فقولتلها لا أنا هقول لاخويا حبيبي وارخم عليه شويه
عز ، تصدق وتؤمن بالله لولا أنك الكبير كنت عرفتك ترخم عليه ازاي
محمد ، طب الحمد لله اني الكبير المهم عملت ايه
عز ، في ايه
محمد ، والله قولت ده مينفعش جواز احنا ضحكنه عالبنيه
عز ، أنا غلطان اني واقف اتكلم معاك وراح قافل الباب
نور سمعت حوارهم ، ليه كده يا محمد ليه تحرج اخوك
محمد شدها من أيدها دخلها الاوضه بتاعتهم ، انتي ايه اللي موقفك تسمعيني أنا واخويا
نور ، تقصد ايه يا محمد يعني أنا بتصنت عليكم
محمد ، والله معرفش واحد وواقف يتكلم مع أخوه انتي ايه دخلك
نور ، انت بتكلمني كده ليه يا محمد يعني أنا غلطانه اني بقولك مترخمش علي عز
محمد ، والله طب وبالنسبه لابوكي اللي كرهني في عيشتي اول اسبوع جواز ده كان علي قلبك زى العسل
نور ، انت بجد مريض يعني عشان بابي عمل كده تعمل انت كده في عز
محمد ، واقولك علي حاجه انا اللي موحي يزن أنه يبات معاه وقولتله عز لو منمتش جنبه انهارده هيكرهك
نور عيطت جامد ، فعلا انت بجد مريض أنا مش عارفه انا حبيتك ازاي
محمد ، علي فكره والله بهزر معاكي اقسم بالله انا تصدقي اني اعمل كده انا حبيت ارخم علي اخويا عادي والله أنا فرحان أنه اتجوز اللي بيحبها
نور ،. انت بتكلم بجد
محمد ، اه والله وراح حضنها متعيطيش بقي بجد والله أنا فرحان انك خايفه علي مشاعر اخويا اللي يحب اخواتي أنا أعشقه
نور ، أنا حسيت للحظه اني معرفكش حسيت انك واحد غريب عني
محمد ، يا واد يا رومانسي تعالي ياللا ننزل نكمل اكل عشان انتي شكلك ضعيف مش عارف انتي هتجيبلنا ايه المرادي نمله
نور ، ههههه
محمد ، ايوه كده افتحي الشيش خلي الشمس تدخل
نور خبطته علي دراعه وفضلوا نازلين عالسلم يضحكوا
نور ، متشاركونا بتضحكوا علي ايه
محمد ،. مفيش يا ماما اصل نور حامل
نور ، بجد الف مبروك يا حبيبتي بس استعجلتوا ليه انتي ضعيفه اوي
نور ، والله يا عمتو غصب عني
↚
نور ، كله خير يا حبيبتي اهم حاجه تأكلي كويس عشان متضعفيش اكتر
عز نزل هو وحور وسمع متضعفيش اكتر ، والله اللي يعاشر ابنك لازم مش يضعف ده ينقرض
محمد ، خفيف
عز ، طبعا ده انا اخف دم علي وجه الارض صح يا نور
نور ، حصل
محمد ، والله
نور ، هههههههه
حور ، هو انتو كده عالطول
نور ، ده اول يوم انتي لسه شوفتي حاجه وفجأه قامت جرى ترجع في الحمام
حور ، قامت وراها ودخلت معاها الحمام
عز ، هي مالها
نور ، عقبالكم حامل
عز ، مبروك يا ابو حميد لو ولد سميه عز
محمد ، والله أنا مكنتش عايز دي الوقت أنا مصدقت أنها قامت بالسلامه في ادهم
عز ، في ايه يا عم ماكل الستات بيولدوا ويحملوا عالطول
محمد ، نور عندها مشاكل في القلب أنا خايف خالو زين قالي كفايه ادهم وبلاش تخلفوا تاني وانا مقولتلهاش عشان متزعلش وحاولت أبين نفسي فرحان أما قالتلي عشان متزعلش أنا خايف اوي يا ماما
نور ، أنا هفضل متابعه حالتها بس قلبي مش مطمن الاكيد ان البيبي لازم ينزل عشان القلب ميستحملش ولاده تاني
محمد اتخنق وعنيه اتملت دموع وسابهم وخرج الجنينه
نور خرجت من الحمام وحور معاها
حور ، مبروك يا قلبي ربنا يقومك بالسلامه
نور ، يارب ادعيلي بالله عليكي يا حور أنا حاسه اني تعبانه اوى المره دي
عز ، مبروك يا نور
نور ، الله يبارك فيك يا عز اومال محمد فين
عز ، جاله مكالمه وخرج يتكلم في الموبايل اقعدي كلي معانا
نور ، ماشي
حور ، مالك يا عز
عز ، مفيش أما نطلع كلي
حور باستغراب ، ماشي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،،،
محمد ركب عربيته وراح لخاله زين
،،،،،،
احمد ، ماما ياللا عشان نروح لعمو عشان اتاخرنا
جودي ، نروح فين يا موكوس دول قدامنا
احمد ، طب ياللا بقي
جودي ، ماشي يا اهبل
ادهم ، جودي كلميه حلو لو سمحتي احمد بقي راجل وكلها سنه ويبقي ظابط
جودي ، ههههه برده اهبل ياللا ياحبيبي أنا خلصت
احمد ، ولزمتها ايه حبيبي دي
ادهم ،. ياللا يابني
احمد ، الو ايوه يا ايان احنا قدام الباب افتحي
ايان ، حاضر وفتحت الباب
ادهم ، بابا فين يا حبيبتي
ايان ،. قاعد جوه في الصالون مع محمد
جودي ، هي نور هنا معاه
ايان ، لا محمد لوحده
جودي ، طب تعالو ندخل نشوف في ايه
محمد ، معلش يا خالو لازم البيبي ده ينزل أنا مش عايزه أنا أبوه وبقولك مش عايزه لو سمحت اعطيني اسمع العلاج عشان ينزل
ادهم ، و مش عايزه ليه يا محمد
محمد ، خالو
جودي ،. أخص عليك عايز تنزل ابنك ليه انت اتجننت
زين ، اهدوا يا جماعه في سوء فهم انتوا فاهمين غلط
ادهم راح ضرب محمد بالقلم ، أنا اظاهر كنت غلطان أما جوزتهالك كنت مفكرك راجل
زين ، بطل التسرع اللي انت فيه ده بنتك قلبها تعبان ومكناش مصدقين أنها هتقوم بالسلامه أما خلفت ادهم ودي الوقت القلب ضعف اكتر وممكن تموت لو الحمل ده فضل
ادهم وقع في الارض مغمي عليه
جودي وقفه مصدومه مبتنطقش
احمد ، بابا فوق يا بابا فوق والنبي
زين ، ادهم فوق فوق يا حبيبي فوق أنا غلطان اني قولتلك فوق ياحبيبي
،،،،،،،،،،،،،،
حور وعز
حور ،في ايه يا عز مالك
عز ، مفيش تعبان شويه
حور ، تعبان مالك
عز ، مفيش الله
حور ، براحتك يا عز أنا اسفه اني سألتك
عز راح حضنها من ضهرها ، أنا آسف ياحبيبتي متزعليش مني
حور ادورت وبصتله في عينه ، في ايه ياعز مش احنا واحد يعني المفروض تشاركني حزنك قبل فرحك
عز ، نور عندها مشاكل في القلب ولازم البيبي ينزل يا ممكن تموت وهي بتولد
حور ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم طب وابنها لا اله الا الله
عز ، عشان خاطرى مش عايز حد يعرف
حور ، عيب يا عز تقول كده
عز ، أنا واثق فيكي يا حبيبتي
حور ، طب ومحمد خرج بسبب كده
عز ، محمد اتكلم مع ماما وراح معيط وخرج عشان متشفهوش كده
حور ، ربنا يستر
عز ، يارب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ادهم فاق ، أنا عايز بنتي لو كنت اعرف مكنتش رجعتهالك يا محمد أنا عايز بنتي
محمد ،. اهدي يا خالو والله أنا كنت مأكد عليها أن احنا منخلفش تاني بس القدر
جودي ، لازم البيبي ينزل عشان خاطري يا زين
زين ، والله ماهقدر محمد بقاله اكتر من ساعه بيسترجاني بس بجد مش هقدر اموت روح باديا
ادهم ،. الروح دي بتهدد روح بنتي لو بتحبني نزله يا زين
زين ، هاتها يا محمد الاول نطمن نشوف هي في الشهر الكام عشان ممكن يحتاج عمليه مش علاج ينزله
محمد ، خلاص هجبها لحضرتك بكره في المستشفي
زين ، تمام هستناكوا باذن الله
ادهم ،. انا كنت بشوفها امي الله يرحمها عشان كده قلبي متعلق بيها مش معقول اخسرهم الاتنين يارب بنتي لا يارب عشان خاطرى بنتي لا
جودي بدموع ، اهدي يا حبيبي اهدي أن شاء الله هتبقي كويسه متقلقش
احمد ، تعالي يا بابا نروح عشان تريح شويه عالسرير
ادهم خرج مع احمد وجودي ونسوا كانوا جايين ليه
،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،، تاني يوم
محمد ونور
محمد ، ياللا يا حبيبتي انا هموت واطمن عالبيبي
نور ، خلصت خالص ياللا يا حبيبي
في المستشفي وبالأخص عند زين
زين ، ماشاء الله البيبي جميل وبيلعب كمان عايزين تعرفوا نوعه
محمد برق لخاله عشان نور متتعلقش بالبيبي
زين اخد باله من محمد
نور ، اي يا عمو نوعه ايه والنبي
زين بصوت حزين ، بنت
نور بفرحه ، بجد والله يا عمو أنا فرحانه اوي كان نفسي في بنوته اوي وبصت لمحمد لقيته واقف حزين وبينظر لعمه نظره كلها حزن
نور ، محمد في ايه
محمد ، ها مفيش بقولك اطلعي لماما فوق اعمليلها مفجأه انك هنا
نور ، اوك هتيجي معايا
محمد ، لا هقعد شويه مع خالو
نور ، ماشي عن اذنك يا عمو
زين ، مع السلامه يا حبيبتي
محمد استني نور خرجت وقفلت الباب
نور حست أن في حاجه فضلت واقفه ورا الباب أن هي بتستني محمد جوه
محمد ، ليه كده يا خالو ليه قولتلها نوع الجنين كده هتتعلق بيه وممكن يحصلها حاجه لو البيبي نزل ليه كده ده احنا متفقين معاك تنزله
زين ، خلصت اللي عندك اتكلم أنا بقي البيبي عمره اربع شهور للاسف معدش ينفع ينزل لازم عمليه وللأسف أنا مش هقتله ده ذنب ممكن تروح لدكتور غيري انا مقدرش انزله
نور فتحت الباب
محمد اتصدم
نور بدموع ، عايز تنزل بنتك ليه يا محمد أنا عملتلك ايه عشان تكره بنتي وسابته ومشت
محمد قام جرى وراها
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
عايز مني ايه أنا مكنتش أتصور انك بتكرهني كده عايزني انزل بنتي يا محمد أنا طول عمرى مليش اخت وفرحت اول ماعرفت اني هجيب بنوته قولت هتبقي صحبتي واختي وبنتي
محمد بدموع ، بس انا مش عايزها
نور ، ليه عملتلك ايه
محمد ، كفايه ادهم علينا
نور ، في ايه يا محمد وبتعيط ليه
محمد ، البيبي ده ممكن تموتي بسببه
نور بصدمه ، ازاي
محمد ، انتي قلبك تعبان والعصير اللي بدهولك كل يوم ده في علاج وماما قالت ان البيبي فيه خطوره كبيره علي حياتك وانا مش عايزه افهمي بقي
نور ، بس انا عايزاها بردك يا محمد متخافش والله العظيم ما هيحصل حاجه
زين اتصل بمحمد
محمد ، ايوه يا خالو
زين ، محمد أنا عايز تحاليل ضرورى لنور ممكن ترجعه عشان لازم اطمن علي الأنيميا وعلي الضغط واشوف في سكر واللا لا عشان نمشيها علي نظام لحد ماتولد
محمد ، يا خالو لازم البيبي ينزل
زين ، خلاص لو عايز تنزله روح لدكتور غيري انا مش هبقي سبب في موت حد
محمد ، أنا هدور علي دكتور تاني يا خالو وشكرا ليك لحد كده سلام وقفل السكه
نور ، انت مصمم ليه كده
محمد ، عشان مش عايز اخسرك فكرى كده انا هعيش من غيرك ازاي وابنك هيكمل حياته من غير ام ازاي وابوكي اللي اول ماعرف وقع في الارض مغمي عليه وامك وكلنا عايزينك
نور عيطت جامد ، محمد مش قادره يا محمد ده خيار صعب
محمد ، عشان خاطرنا يا نور تعالي نروح لدكتور وننزل البيبي عشان خاطرى
نور حركت دماغها باه ومشت معاه راحوا لدكتور ينزل البيبي
،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
عز وحور في الجامعه
حور ، زيزو حبيبي هموت من الجوع
عز ، تعالي نروح ناكل في مطعم ونغير جو منروحش عالطول المفروض متجوزين اول امبارح مش عارف اصريتي ليه نروح الجامعه
ساره صحبت نور اجت فجأه عليهم ، والنبي في عرسان متجوزين بقالهم يومين يجو الجامعه
عز ، قولي لها والنبي ده انا كنت هموت و
يوسف صاحبهم ، و ايه قول قول
ساره خبطته بالكشكول اللي في أيدها ، أنت دماغك قذره
عز ، حصل
يوسف ، طب كنت هتموت وايه
عز ، وانام يا خفيف
ساره ، هههههه
حور ، زيزو ياللا بقي نروح المطعم أنا هموت من الجوع والله
يوسف ، روح ياعم اكلها بدل ما تكولنا
حور ، نييييي مباكلش بني ادمين باكل حيوانات يعني ممكن أكلك لوحدك يا يوسف
ساره ، شايفه دراعه مغرى ازاي أنا هاخد واحد وانتي التاني
يوسف بصلهم وهو مبرق هتعملو ايه وطلع يجرى
حور ، هههههههه كان هياخد حته عضه
ساره ، والله مانا سيباه أنا راحه وراه ولازم اعضه
عز واقف وبيبص لحور جامد
حور ، مالك
عز ، ينفع الهزار ده يخف شويه
حور ، أمممم بس ده يوسف
عز ، هو يوسف ده مش راجل
حور ، اممم فهمت انا اسفه خلاص والله
عز ، ماشي ياللا بينا
حور حركت دماغها ومشت معاه
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،ؤؤؤؤ
احمد وايان
احمد ، الو القمر معايا
ايان ، لا النجوم يا ظريف
احمد ، اول مبكلمك بتقفل اقسم بالله
ايان ، ماشي معتش تتصل تاني
احمد ، مقدرش لازم اسمع صوتك قبل ما امشي
ايان ، هو انت ماشي
احمد ، اه راجع الكليه
ايان ، هو لازم تبات هناك
احمد ، المشوار طويل فالاحسن ابقي هناك
ايان ، اممم ماشي ربنا يوفقك
احمد ، كان نفسي البسك دبلتي قبل ما امشي
ايان ، كل تأخيره بخيره
احمد ، يارب
ايان ، تعرف أن نور صعبانه عليه اوى صعب ان الواحد يبقي في بطنه حته منه ولازم غصب عنه ينزله
احمد ، فعلا هي في اختيار صعب جدا ربنا يستر ويعدي اللي هي فيه علي خير
ايان ، يارب يا حبيبي
احمد ، عارفه الكلمه دي كنت هموت واسمعها من زمان من ايام المكرونه والفراخ المشويه
ايان ، أنا كنت بحبك من قبلها علي فكره من اول ماوعيييت علي الدنيا وانا بحبك
احمد ، أنا يومها بصيت في عنيكي حسيت اني دايب في جمالهم وسحرهم بس كنت بحب اغلس عليكي كنت بحبك وانتي متنرفزه بردك
ايان ، ماشي هقفل لحسن مامي شكلها بتفتح الباب
احمد ، اوك سلام يا حبي
ايان ، باي يا حبيبي
،،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
ادهم وجودي
ادهم ، أنا حاسس اني مخنوق خايف اوي عالبنت مش قادر طول مانا في الشغل قاعد تايه
جودي ، ربنا يستر محمد بيقول أنه هيدور علي دكتور ينزل البيبي
ادهم ، أنا زعلان علي أنها هيتكسر بنفسها اوى
جودي ، أنا خايفه اقول يسيبوا البيبي وان شاء الله ربنا مش هيخسرنا في نور بس قلبي مش مطاوعني خايفه اخسر بنتي
ادهم ، ياااارب انت الوحيد اللي قادر علي كل حاجه يارب متخسرناش يارب خليلي بنتي يارب خدني قبلها متدوقنيش نارها
جودي بدموع ، بعد الشر عنكم ربنا يخليكوا ليا واخدت ادهم في حضنها جامد
،،،،،،،،،،،
محمد ونور
محمد ، أنا هتصل ببابا اكيد يعرف دكتور كويس
نور ، ماشي
محمد ، ايوه يا بابا احنا عايزين دكتور نساء وولاده يكون كويس عشان ينزل البيبي
احمد ، قررتوا خلاص
محمد ، لازم يا بابا
احمد ،. نسيتوا اراده ربنا أنها فوق أي شئ
محمد ، بس ربنا قال ولا تلقوا بأيديكم الي التهلكه
احمد ، أنا عارف بس اصبروا يا حبيبي أن شاء الله مهيحصلش حاجه
محمد ، بابا احنا قررنا وخلاص مش عايزينه
احمد ، خلاص هبعتلك علي الواتس رقم دكتور كويس جدا.
محمد ، ماشي يا بابا سلام
نور ، محمد أنا خايفه بلاش ننزلها يا محمد
محمد بزعيييق ، نور اسمعي الكلام بقي أنا قاعد من شغلي وعمال الف معاكي عشان نخلص من المصيبه دي افهمي بقي مش هينفع قولت
نور بصت حواليها لقت الناس بتبص عليهم ، علي فكره احنا في الشارع انت فرجت الناس عليه خلاص يا محمد أنا مش عايزاها وياللا بقي عشان نخلص من اللي احنا فيه
محمد ، أنا آسف بس انتي اللي خرجتيني عن شعورى كل شويه لا مش هنزله وبعدين اقنعك وبعدين مش هنزله بجد أنا تعبت. اهو بابا بعت عنوان الدكتور ياللا بينا
نور بدموع ، ماشي يا محمد
،،،،،، ؤؤؤؤؤ ،،،،،،،،
عند الدكتور
الدكتور ، يعني قررتوا ينزل
محمد ، اه
الدكتور ، ماشي بس كمان ساعتين بالضبط تكوني جاهزه يا مدام
نور بدموع ، حركت دماغها بأه
محمد قلبه كان بيتقطع علي منظر نور بس هي عنده اهم من البيبي
عدي الساعتين نور حضرت نفسها
نور ، لو ملناش نصيب نشوف بعض تاني عايزه اعرفك انك اكتر واحد حبيته في الدنيا وقول لبابي اني بعشقه وقول لادهم مامي كانت بتحبك ووريه صورى عالطول عشان مينسنيش وقول لمامي متزعلش اني سيبتها كان غصب عني قولهم كلهم اني بحبهم بس قلبي مش مسامحك يا محمد
الممرضه دخلت بالسرير اللي عليه نور اوضه العمليات
محمد فضل يعيط جامد ، والله غصب عني وانتي هتخرجيلي كويسه يا نور سامحيني
نور في اوضه العمليات عماله تعيط
الدكتور ، متقلقيش يا حبيبتي والله جوزك وافق انك تعملي العمليه دي عشانك لو مكنش بيحبك كان ساب البيبي افردي ايدك ياللا عشان تاخدي حقنه البينج العمليه مش هتاخد ربع ساعه عشان منطولش عشان قلبك
نور فردت أيدها بدموع والدكتور عطاها حقنه البينج
نور غمضت عينها واستسلمت
محمد بره افتكر كلام نور أنها ممكن تموت وأنها لو ماتت مش هتسامحه وافتكر كلام أبوه وخاله زين أن ممكن تعيش هي والبيبي يخلي بس أمله في ربنا كبير
محمد دخل جرى اوضه العمليات
الدكتور ، في ايه مينفعش كده
محمد ،. لا مش هنزلهو ابعدوا عنها
الدكتور ، بس احنا خدرناها قدامها ربع ساعه علي ماتفوق
محمد ، ماشي أنا هقعد معاها الربع ساعه مش هسيبها
الدكتور ،. خلي املك في ربنا كبير وان شاء الله هتقوملك بالسلامه هي وبنوتتها وسابه وخرج
محمد ، نور حبيبتي فوقي فوقي يا قلبي فوقي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
نور فاقت من البنج
نور ، ابعد عني انت مش قتلت بنتك ابعد عني أنا معتش عايزاك انت ولا حاجه يا محمد انت انتهيت بالنسبالي بكرهك
محمد ، بتكرهيني يا نور من قلبك
نور ، اطلع بره مش عايزه اشوفك
محمد ، نور اهدي بس وانا
نور ، مش ههدي وفضلت تصوت جامد بررره مش عايزاك أخرج بره حياتي مش عايزاك
محمد ، ماشي يا نور انا نازل استناكي تحت أما تجهزي انزلي
نور معطتهوش اي اهتمام
محمد خرج للمرضه ، محدش يقولها البيبي نزل معلش
الممرضه ، ماشي يا فندم
نور ،. الو ايوه يا بابي معلش تعالي خدني أنا عند دكتور***ده العنوان ****
ادهم ، محمد فين
نور ، مش عايزه اروح معاه لو سمحت يا بابي تعالي خدني يا اما هرمي نفسي من الشباك
ادهم ، خلاص اهدي خمس دقايق وهكون عندك
نور ، ماشي سلام
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
عند عز وحور
خلاص بقي انت هتفضل قالب وشك كتير والله خلاص مش ههزر مع يوسف خالص
عز ، لا يوسف ولا غيره فاهمه
حور ، ماشي خلاص بقي
عز ، خلاص
حور ، طب افرد وشك بقي الله
عز ، خلاص بقي يا حور شوفي هناكل ايه بقي عشان نخلص بقي في ام اليوم ده
حور ، أنا ماشيه يا عز والله مانا قاعدالك وسابته وخرجت من المطعم
عز ، هو مفيش احترام ليه خالص ازاي تسيبيني وتمشي كده
حور عينيها كلها دموع بصتله ومردتش عليه
عز ، خلاص ياللا ندخل بقي مش انتي جعانه
حور ، لا الحمد لله شبعت كتر خيرك
عز ، خلاص بقي متزعليش والله أنا مضايق شويه فإجت فيكي
حور ، الموضوع مش موضوع يوسف بقي
عز ، محمد اخد نور وبيسقطوا البيبي
حور بصدمه ، بجد طب وبابي رضا
عز ، لا مرضاش وراحوا لدكتور تاني أنا خايف يحصلها حاجه محمد اخويا هيدمر بجد دي حب عمره
حور ، أن شاء الله هتبقي كويسه وهي اللي تربي ابنها
عز ، يارب بقولك ياللا بقي ندخل
حور ، ماشي
عز ، عارفه لو سيبتيني ومشيتي تاني هعمل ايه
حور ، هتعمل اي
عز ، ولا اي حاجه
حور ،ههههههه
عز ، ايوه كده ضحكتك حلوه
حور ، ربنا يخليك ليه يا حبيبي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
ادهم وصل قدام العياده
ادهم ، محمد هو في ايه
محمد ، مفيش كنا بنزل البيبي
ادهم ، طب مقولتولناش ليه ازاي تاخدها كده لوحدها
محمد ، الدكتور قال قدامنا ساعتين ولازم تجهز عشان تعمل العمليه
ادهم ، طب هي عملتها واللا اي
محمد ، هو انت اجيت ازاي
↚
ادهم ، نور كلمتني وقالت لي أن اجي أخدها يا اما ترمي نفسها
محمد ، طب اطلع خودها وانا مروح
ادهم ، هو في ايه
محمد ، مفيش أنا ماشي ياسلام يا خالو
ادهم ، سلام وطلع لنور ياخودها
نور منهاره ، بابي ياللا نمشي عايزه امشي من هنا
ادهم ، اهدي يا حبيبتي ياللا نمشي اهدي واخدها وروحوا البيت
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
عند احمد ونور
احمد ، ابنك أتأخر شكلهم عملو العمليه
نور ، طب اتصل بيه كده شوفوا عمل ايه
محمد دخل الفيلا
احمد ، كنت لسه بتصل بيك حالا
محمد ، اممم ازيك يا بابا
نور ، في ايه مالك يا محمد نور فين
محمد ، روحت مع خالو
نور ، عملتو ايه
محمد ، معملناش حاجه أنا طالع انام عن اذنكم
نور ، محم
احمد ، سيبيه انتي عارفه محمد مبيحبش الكلام بيهرب من اي حاجه مضيقاه
نور ، بس كده غلط عليه أنا لازم اطلعله
احمد ، سيبيه يا نور دى الوقت هو قاعد مع نفسه سيبيه محمد عاقل وكل حاجه بيعملها بتبقي بالعقل
نور ، ماشي يا احمد
،،،،،،،،،،،،،
جودي وادهم ونور
جودي ، في ايه مالك يا نور وايه ريحه البنج دي
نور ، مامي لو سمحتي سيبيني أنا داخله اخد شاور سيبيني دي الوقت
جودي ، في ايه يا ادهم
ادهم ، حكالها اللي حصل
جودي ، يعني البيبي نزل
ادهم ، اه
جودي ، يا حبيبتي يا بنتي اكيد قلبها وجعها علي ضناها
ادهم ، بصي تعالي منتكلمش معاها كتير في الموضوع ده
جودي ، ماشي يا حبيبي
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهر و محمد ونور كل واحد عايش بعيد عن التاني
نور صحت من النوم مخضوضه
نور ، في حاجه بتتحرك في بطني ممكن يكون القاولون اوف مش كفايه الانتفاخ اللي مبيروحش ده
جودي ، نور اومي اتعشي معانا
نور ، مامي القاولون مبهدلني انتفاخ مبيروحش ودي الوقت في حركه في بطني كأني اكله حاجه مسبكه
جودي ، طب تعالي نكشف عند دكتور باطنه
نور ، لا أنا هروح للدكتور اللي منزلي البيبي عشان البريود مبتجيييش خالص
جودي ، طب اومي نروح له ياللا اجهزي عما اجهز ممكن تكون هي اللي عملالك انتفاخ
نور ، ماشي هجهز حالا عشان نروح وهسيب ادهم مع بابي
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور ومحمد
نور ، حبيبي مش هتروح تجيب مراتك
محمد ، لا مش رايح
نور ، طب ليه كده ابنكوا ذنبه ايه
محمد ، ماما لو سمحتي غيري الموضوع عشان أنا بجد تعبان
نور ، طب قولي ايه اللي تعبك يا حبيبي
محمد ، مش هتفهميني أنا نازل صحابي بيستنوني
نور ، ربنا يهديلك حالك يا بني يارب
،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
نور دخلت مع جودي للدكتور
نور ، ازيك يا دكتور انا مدام نور فاكرني
الدكتور ، طبعا فاكرك اخبارك واخبار البيبي ايه
نور بصدمه ، بيبي ايه هو مش حضرتك نزلته
الدكتور ، لا زوج حضرتك دخل علينا وفضل يزعق ويقول لا مش هنزله وفضل يفوق فيكي ويقولك مش هنزله ياحبيبتي عشان انتي عايزاه وانا قولتله سيبها لله وان شاء الله مش هيحصل حاجه وحشه
نور بدموع ، أنا لسه حامل
الدكتور ، اه ماشاء الله بطنك بدأت تبان اهي
نور ، أنا فكرتها القاولون
الدكتور ، قاولون مين قومي اطلعي نطمن عالبيبي
كل ده وجودي قاعده مصدومه أن بنتها لسه في خطر
الدكتور ، البيبي كويس اهو الحمد لله وبنوته كمان
نور ، شكرا يا دكتور شكرا و قامت وخرجت بره الاوضه
جودي بدموع ،. كده معدش في امل أنه ينزل صح
الدكتور ، سيبيها لله وهي هتقوم بالسلامه أن شاء الله
جودي ، يارب ياااارب
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
محمد قاعد مع صحابه في الكافيه فجأه موبايله رن
محمد قام خرج بره الكافيه ، الو
نور بدموع ، مقولتليش ليه
محمد ، انتي مدتنيش فرصه اقولك انتي فضلتي تهنيني ومهمكيش الممرضه اللي واقفه
نور ، أنا اسفه
محمد ، ماشي اعمل أنا ايه دي الوقت المفروض اعمل ايه
نور ، انت بتكلمني كده ليه
محمد ، نور أنا أما كنت عايزك تنزليه كنت خايف عليكي مش اكتر بس انتي حسستيني أن أنا ولا حاجه بالنسبالك
نور ، بجد اسفه يا محمد
محمد ، خليكي عندك يا نور لازم نبعد اكتر من كده انا تعبت كل شويه مشاكل وتهنيني وترجعي تقولي اسفه خلاص كده كفايه
نور ، انت شايف كده
محمد ، اه واقفلي ياللا عشان عايز اروح اقعد مع صحابي
نور ، ماشي ماشي يا محمد سلام
،,،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
بعد مرور شهرين
عز ، الحمد لله خلصنا سنه خامسه علي خير ايه رايكم نروح الشاليه
نور ، خلاص اوك تعالو نروح كلنا أنا هكلم زين وادهم ونروح نغير جو كلنا ماشي يا احمد
احمد ، ماشي
ادهم وجودي وافقوا عشان يغيروا جو لنور
زين وكارما وافقوا الكل وافق
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،
يوم السفر
ادهم ، ياللا يا نور اركبي جني قدام عشان الطريق والعربيه متوجعكش في ضهرك وأحمد وجودي ورا
نور ، ماشي يا بابي
احمد ، ياللا يا عمو
زين ، ماشي احنا جهزنا اهو ياللا بينا
احمد ونور
احمد ، احنا مش هنروح كلنا بعربيه أنا هاخد جودي وحسام ونور في عربيتي وانت يا محمد خد عز وحور
محمد ، مش عايز اروح روحوا انتو
نور ، لا هتيجي يا محمد وبطل هروب بقي
محمد ،. انا مبهربش من حاجه أنا مش عايز اروح
نور ، خلاص مش رايحه أنا كمان
احمد ، لا متجوش والناس بتستننانا عشان نروح مع بعض تقولو مش هنتزفت ياللا يا استاذ محمد اجهز عشان نمشي
محمد ، أنا
نور ، لو بتحبني تعالي معانا عشان خاطري
محمد ، ماشي يا ماما هطلع احضر شنتطي وانزل حالا
،،،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
كلهم وصلوا الشاليه
ادهم ، ماشاء الله العيله كبرت يا حج محمود
محمود ، ربنا يزيدكم ياولدي
ادهم ، يارب يا بوي
نور حاولت أنها تبعد عن محمد خالص ومتحاولش تتحك بيه
عز ، فاكره الشورت اللي كان عجبك يا حور
حور بصدمه ، اوعي اوعي ياعز
عز ، عيب عليكي جبته طبعا
حور جرت وراه والله انت مجنون بجد
احمد ، اي يا عمو مش ناوي توافق بقي
زين ، انت نحس ياوله ابعد عن بنتي
احمد ،. انا اللي نحس بردك
ادهم ، هههههههه لا والله يا زين وافق بقي الوله خلص اهو وبقي ضابط قد الدنيا
زين ، ماشي بس اما نرجع
كلهم طلعوا غيروا هدومهم ونزلوا
ايان وأحمد وعز وجودي وحسام ومحمد وحور كلهم راحوا يلعبوا كوره طايره
نور قاعده هي وادهم ابنها علي البحر
يزن ، نور وحستيني
نور ، وانت كمان يا قلبي عامل ايه
يزن ، كويس انتي مس بتيجي عندنا ليه
نور ، مفيش بغير جو
يزن ، أممم ماسي وسابها وراح يلعب معاهم
نور معدتها قلبت عليها من هوا البحر وقامت ترجع
محمد شافها وراح موقف لعب وجاي يروح لها افتكر كلامها فضل واقف مكانه
حور وايان وجودي راحولها ومحمد واقف يراقب من بعيد
عز ، مكنتش اعرف انك قاسي كده
محمد ، أنا قاسي
عز ، ايوه البنت قلبها تعبان وانت ازاي تسكت لا موتها اكتر اقولك علي حاجه روح هات مسدس واقتلها واخلص
محمد ، عز أنا مش ناقصك
عز ، اممم طيب براحتك يا محمد
نور ، أنا كويسه متقلقوش روحوا كملو لعب
جودي ، متاكده
نور. ، أمم روحوا ياللا
يا ترى هيرجعوا لبعض واللا لا ده اللي هنعرفه البارت القادم
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
بصوا أنا هلعب معاكو
جودي ، ازاي بالبطيخه دي
نور ، ياللا أنا هلعب ياللا بقولكوا ايه ياشباب أنا اتفقت مع البنات اني هلعب معاكو
عز ، هتلعبي ازاي بالبطيخه دي
حور ، يخربيت الفاظك
نور ، مش هي كوره سله ياللا بينا
محمد ، أنا هطلع
نور معطتهوش اهتمام
عز ، طب ياللا
فضلوا يلعبوا كوره ونور فضلت تجرى وتلعب ومحمد عمال يتفرج هيموت ويقولها كفايه بس كرامته وجعاه
نور حست انها تعبت
نور ، اااه ووطت حطت أيدها علي ركبها
حور ، مالك تعبتي
جودي ، مش قولتلك بلاش
نور ، مش قادره خالص بطني وجعتني من الجرى احمد معلش طلعني وهي اصلا مش تعبت بس كانت عايزه تشوف محمد هيعمل ايه
محمد واقف متصنم مكانه بيتفرج
احمد مسك ايد اخته يطلعها
حور ، أنا هطلع معاها كملو انتو لعب
محمد وقف علي البحر في حيره اطلع اشوفها واللا لا بس هي كل مابتصافا معاها بتغلط فيا أنا مش عارف اعمل ايه
حور ، احمد انزل انت وانا هقعد معاها
احمد ، انده لماما يا نور
نور ، لا أنا هنام شويه وهبقي كويسه
احمد ، تمام
نور ، انزلي ياحور العبي معاهم عشان هنام والله هيبقي كويسه
حور ، لا هقعد هنا معاكي مش هخرج غير أما اطمن عليكي
نور ، تمام
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
عدي الوقت ومحمد حيران مش عارف يعمل اي ميعرفش حاجه عن مراته وحبيبته
احمد ، محمد مش عجبني يانور هيفضل كده كتير مراته قربت تولد مينفعش كده
نور ، والله تعبت معاه يا حبيبي بس اقولك علي حاجه طالعلك بالضبط
احمد ، انا بعدت عنك وانتي حامل عشان كنت خايف عليكي مش بسبب اللي عملتيه عارف انك عملتي كده عشان عز وجعك في قلبك من اللي حصله كنت كل ما بشوف بطنك كنت ببقي نفسي أطلعه اموته في أيدي كنت حاسس أنه هيكون سبب في بعدي عنك
نور ، طب بذمتك مش يزن عمل جو جامد ده محسسني اني لسه صغيره
احمد ، طب مانتي لسه صغيره يا نونو يا طعم
نور ، استني بس خلينا في موضوعنا ابنك خايف زيك أن مراته يحصلها حاجه مش زعلان بسبب اللي عملته فيه ولو قال غير كده اعرف انه كداب
احمد ، طب والحل
نور ، نحاول نصالحهم علي بعض
احمد ، طب ازاي
نور ، مش عارفه بس ده احسن وقت نصالحهم علي بعض
احمد ، طب فكرى يا ام الأفكار فاكره أما صالحتي امها علي ابوها
نور ، طبعا وانت كنت هتموتني
احمد ، ههههه والله كانت ايام جميله
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،
محمد في سره ، أنا هطلع انام شويه اكيد لو حصل حاجه كنت عرفت
نور نازله تقعد شويه عالبحر تغير جو اتقابلت هي ومحمد عالسلم
ادهم ، بابي
محمد ، حبيب بابي عامل ايه ومد أيده ياخده من حضن نور ممكن تسيبيه معايا شويه
نور ، أنا مصدقت الاقي حد يتمشي معايا سيبه عشان هانتمشي سوا
محمد ، ماشي وسابهم وطلع ووقف بعيد يبص عليهم
ادهم ، بابي عايز بابي
نور ، هجبلك ايس كريم وهفسحك ياللا يا حبيبي
نزلت نور وفضلت ماشيه لحد ما وصلت عند المكان اللي ابوها قفشها هي محمد وهما في البحر سوا لوحدهم وراحت معيطه
ادهم عيط علي عياطها
نور ، مالك يا حبيبي بتعيط ليه
ادهم ، اتي عيطي
نور نزلت علي روكبها وحضنته جامد ، متعيطش يا حبيبي انا خلاص مش هعيط والله بس قلبي وجعني اوي يااارب انت الوحيد اللي حاسس بيا
محمد كان وراهم بيحرسهم من بعيد وفجأه قرب عليهم
نور بصتله ومسحت دموعها وقامت وقفت
نور ، انت جاي ليه
محمد ، المكان ده وحشني فجيت عشان أشوفه ليه ذكرى حلوه معايا هي انقلبت نكد بس اولها كان حلو
نور ، طب عن اذنك خليك مع ذكراك ياللا يا ادهم وراحت معيطه تاني
محمد شدها من أيدها ، استني
نور ، اي
محمد ، هو انتي بتعيطي ليه
نور ، مفيش
محمد راح مقرب منها واخدها في حضنه جامد ونور فضلت تعيط وهو حضنها
محمد ، خلاص بقي
نور ، أنا
محمد ، هشش حضنك وحشني اوى
نور تاهت في حضنه وفجأه بعدت مره واحده
نور ، ادهم ادهم فين
محمد ، اهو جنبك مالك في ايه
نور ، عايزه ارجع
ادهم ، نااااء افسح
محمد ، ههههه ماشي ياللا يا نور
نور ، بسهوله كده
محمد ، هو ايه اللي بسهوله
نور ،. تفضل سيبني تلت شهور عند مامي واكلمك نرجع تقولي لا خليكي عندك
محمد ، مش طالبه نكد معايه دي الوقت خالص
نور ، اومال طالبه ايه
محمد باسها من خدها خلاص بقي
نور ، طب أنا أما تعبت الصبح معبرتنيش ليه
محمد ، والله قلبي كان بيتقطع بس اقول ايه كرامتي
نور ، طب حلو روح اتفسح مع كرامتك وسيبني أنا وادهم مع بعض
محمد ، ممكن تبطلي عناد بقي
نور ، اممم بشرط
محمد ، ايه
نور ، ممكن تحضني جامد
محمد اخدها في حضنه جامد ،انا بحبك اوى
نور ، وانا بعشقك تصدق وحشني ريحتك اوي
عز ، واي كمان
محمد ساب نور ، تصدق انك حيوان
عز ، والله بدالكم هتموتوا علي بعض كده سيبتو بعض ليه عشان تعذبوا نفسكم
حور ، والله يا محمد احنا كنا بنتمشي وهو معرفش شافكوا ازاي سابني واجالكوا جرى
محمد ، عز هيفضل طول عمره حشرى
نور بإحراج ، عن اذنكم أنا هروح الشاليه
محمد ، مفيش شاليهات ياللا نكمل الحضن امشي ياض من هنا
نور خبطته في كتفه ، والله انت قليل الادب
حور ،. شايف الرومانسي مش انت
عز ، أنا اي
حور ، مفيش ياللا يا عز امشي
محمد وطي علي ودن عز ، مش بقول ظلمنا البنيه أما جوزناها ليك
عز اتحرج وسابهم وراح الشاليه وحور جرت وراه
نور ، بردك زعلته كده يا محمد
محمد ، والله كنت بهزر المهم كنا بنقول ايه
ادهم ، اس كليم يا بابي
محمد ، هههه ماشي ياللا يا حبيب بابي هجبلك اكبر ايس كريم عند الراجل
نور ، ضحكت علي منظرهم ومشت معاهم
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
عز وحور
حور ، في ايه مالك يا عز
عز ، مالي بتحرجيني وتقولي مالك تخلي اخويا يحرجني كده قدام مراته
حور ، عز انت غريب بجد كنا بنهزر
عز ، حور هزارك ذاد عن حده بجد مينفعش كده لازم يبقي في حدود
حور بزعييق ، حدود ايه احنا كنا بنهزر قولت انت بجد مريض
عز ضربها بالقلم ، أما تتكلمي معايا بعد كده متعليييش صوتك فاهمه
حور بصدمه ودموع ، انت اتجننت علي فكره
عز ، متخلنيش امد ايدي تاني عليكي
حور بدموع ، لا مد يا عز عادي
عز ، انا آسف والله مش قصدي أنا كنت بفكر في موضوع مضايقني شويه بس والله
حور قاطعته ، موضوع اطمن الموضوع اللي في دماغك ومضايقك حصل و سابته وجايه تخرج
عز مسك أيدها ، استني هو ايه اللي حصل
حور ، أنا حامل
عز ، لا احلفي انتي بتتكلمي بجد
حور ، اه وعن اذنك عشان نازله بقي سيب أيدي
عز شدها في حضنه جامد ، أنا بحبك اوي
حور ، وبالنسبه للقلم ده لسه ايدك معلمه علي وشي
عز ، متزعليش بقي وادي خدك اهو وراح بيسها من خدها والله العظيم آسف متزعليش بقي
حور ، خلاص بس ياللا ننزل نتمشي شويه أو نلعب اي لعبه
عز ، عند امك يا ادهم
حور ، في ايه
عز ، معدش فيه حاجه اسمها لعب وجرى أنا مصدقت اني هبقي اب
حور ، هههههه محسسني انك بقالك تلاتين سنه متجوز أو متجوز وانت راجل عجوز
عز ، أنا بجد فرحان اوي أنا هنزل اقولهم تحت
حور ، والله انت مجنون
عز ، أنا مجنون بيكي يا حور
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
ممكن تفهمني اي ده
احمد ، في ايه
ايان ، حبيبت القلب بعتالي صوره وانتم بترقصوا مع بعض بتقولي وحشني تصدق أنا غلطانه أني وقفت قدام أهلي عشانك
احمد ، طب استني انا ذنبي ايه أنها تصورني هي كان نفسها في سيلفي واحنا بنرقص ارفض
ايان ، لا ازاي تصدق أنا اللي غلطانه أن بحب حمار
احمد ، ايان مسمحلكش احترمي نفسك
ايان ، أنا محترمه غصبا عنك ولو سمحت لسانك معدش يخاطب لساني فاهم
احمد ، يبقي احسن واتفضلي أخرجي بره اوضتي ياللا
ايان ، ماشي يا احمد ماشي وخرجت وسابت الاوضه
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
محمد ، هتطلعي معايا الاوضه بتاعتنا واللا هتنامي مع ايان
نور ، مش عارفه هسأل جوزي
محمد ، والله
نور ، اممم والله حاكم ده قماص اوي
محمد ، بجد
نور ، اه والله بجد بس اقولك علي حاجه انا بحبه اوي
محمد ، طب ياللا علي اوضتنا عشان مينفعش اكتر من كده تصرفي هيخلي كل اللي قاعدين يقتلوني من اللي هعمله
نور ، احترم نفسك
نور ، اي ده انتو اتصالحتوا
محمد ، اممم هو احنا كنا متخاصمين
نور ، حاش لله ابدا
احمد ، ملحقتيش تنفذي مخططك هههههههه
محمد ، اي ده انتو كنتو بتختطولنا كمان
نور ، الحمد لله انكم رجعتوا لبعض ياحبايبي ربنا يهدي سركم
ايان خرجه بتعيط
نور ، مالك يا ايان
ايان ، مفيش واحده صحبتي ماتت دي الوقت
نور ، لا اله الا الله ربنا يصبر اهلها البقاء لله يا حبيبتي
ايان مقدرتش تمسك نفسها وراحت قعدت علي الرمله قدام البحر
احمد ، طب ياللا نطلع
نور ، هي ايان هتفضل قاعده عالبحر كده
احمد ، عز وحور قاعدين جنبها ياللا نطلع هموت وانام ياللا يامحمد خد مراتك واطلعوا بدال الولد نام
محمد ، ياللا بينا ضهرى وجعني طول الطريق شايله
نور ، محسسني أنه راجل ده بيبي صغنون
محمد ، طب ياللا يا صغنون
نور ، ههههه ماشي يا كبير
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،
احمد نازل يتمشي شويه لقي ايان قاعده تعيط عالبحر
احمد نزل وقعد جنبها ، هتفضلي تعيطي كده كتير
ايان بصتله وراحت بصه للبحر
احمد ، أنا بكلمك علي فكره
ايان ، وانا مش عايزه ارد
احمد ، انتي هتفضلي تعاندي كده كتير
ايان ، أنا مش هرد واتفضل امشي
احمد ، مش همشي رد بقي هتفضلي تعاندي كتير
ايان ، أنا هسيبلك المكان وهقوم وجايه تقوم احمد شدها قعدها
احمد ، هو انتي ليه كده ليه بتكرهيني فيكي
ايان بدموع ، أما واحده تبعتلي صورتها وهي في حضنك وبترقصوا سوا وتقولي وحشني ونفسي أشوفه عايزني اعمل ايه
احمد ، ردي عليها وقوليلها تشوفيه ازاي يا حبيبتي ده خطيبي ده انا هعلق امك يا بت الكلب يا حماره لا بلاش حماره
ايان مقدرتش تمسك نفسها من الضحك ، هي حماره وانت حمار لايقين علي بعض جدا
احمد ، تصبحي علي خير وسابها وقام
ايان ، خلاص خلاص استني
احمد مشي ومسألش فيها
ايان شدت أيده ، خلاص بقي
احمد ، لا لسانك مبيبطلش غلط فيا أما تعرفي تتكلمي حلو معايا أنا موجود
ايان ، يعني هتكلم مع رئيس المجلس المحلي
احمد ، هههههه بت انتي هتجننيني أنا مش عارف اخد منك موقف
ايان ، استني مامي بترن هرد عليها الو
كارما ، يويو حبيبي احنا في مطعم السمك اللي ورا الشاليه تيجي تتعشي معانا
ايان ، سمك وبليل يع
كارما ، خلاص يا حبيبتي براحتك انتي حره هناكل الجمبري والكابوريا لوحدنا
ايان ، جمبري وكابوريا
كارما ،اه
ايان ، طب في شوربه بحر
كارما ، اه
ايان بصت لاحمد طب أنا جايه حالا
كارما ، ماشي بسرعه ياللا باي
ايان ، ممكن تيجي معايا
احمد ، لا أنا بشم ريحه اي اسماك برجع
ايان ، حلو اهو عشان متاكلش معانا ياللا وصلني
احمد ، هههه امشي يا آخر صبري
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
كارما ، لحقتي تيجي
ايان ، فين الكابوريا والجمبري بتوعي يا حج
زين ، هو الوله زين طبع عليكي تعالي يا احمد اقعد
احمد ، معلش ياعمو مش هقدر أما بشوف الأسماك معدتي بتقلب واهو وصلتها همشي أنا بقي
زين ، طب اقعد نتكلم سوا ومتبصش للاكل يا سيدي
احمد ، خلاص ماشي يا عمو
زين ، طب مش هتاكل حاجه خالص اطلبلك عصير
احمد ، ممكن بيبس
زين ، تمام لو سمحت واحد بيبس
احمد ، عمو حبيبي
زين ، استر خير
احمد ، أنا خلصت الجامعه خالص اهو ممكن بقي يبقي فرح عالطول
زين ، انتي ايه رايك يا لماضه
ايان ، اي ده يا مامي كل دي جمبريايه دي عملاقه
زين ، ماتردي
ايان ، بشرط
احمد ، ايه
ايان ، تاكل الجمبريايه دي كلها
زين ، مينفعش كده هيرجع ويقرفنا
ايان ، اسمع كماله الشرط أنه ميرجعش
كارما ، أنا لو منك اصرف نظر عن الجوازه
احمد ، أنا بقول كده بردك
ايان ، انت الخسران
احمد ، هاتي
زين ، هههههه منظرك بيفكرني بمحمد هنيدي وهو بياكل الصورصار
ايان ،. كل
كارما ، قلبي والله هموت يا زين
زين ، هيرجع اهو اومي بدل مايغرقنا
احمد ، تصدقي طعمه حلو
ايان ، لسه جاي تتعرف علي طعم الجمبري دي الوقت
احمد ، مانا مكنتش بحبه كنت بفكره طعمه زي السمك
زين ، خلاص أما تتجوزوا اكليه كل يوم سمك
احمد ، موافق والله بس وافق بقي
زين ، خلاص ماشي أما نرجع من المصيف
احمد ، بجد واللا هترجع في كلامك
زين ، عيب أنا عمرى رجعت في كلامي
احمد ، طب أنا ممكن اكل طبقك واطلبلك طبق تاني
ايان ، امشي ياض
احمد ، في واحده تقول لجوزها المستقبلي ياض
ايان ، عندك مانع
احمد ، أنا آسف يا معلم كمل اكل يا سيد المعلمين
كارما ، هههههه
زين ، هههه الناس بتتفرج علينا ييخرب بيتكم
ايان ، حد ليه شوق لحاجه
زين ، انا مش عارف البلطجي ده عجبك في ايه
احمد ، انطسيت في نظرى وحبيته
كارما ، أخص عليكم دي يويو قمر
زين ، يويو مين دي ابراهيم الابيض ام رجل مسلوخه يويو دي مش لايقه عليها خالص
،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
حور وعز
حور ، أنا سقعت اوي تعالي ندخل
عز ، سقعانه مين ده الجو جميل
حور ، مش. عارفه حاسه اني سقعانه اوي
عز ، طب ياللا بينا ممكن بسبب الحمل وشكلك عندك انيميا
حور ، اممم ياللا مش قادره
عز ، أكلم بباكي يجي يشوفك
حور ، لا طلعني أنا مش قادره اتكلم
عز ، حور انتي سخنه نار وده غلط عالبيبي أنا هكلم خالو لازم يجي يشوفك
حور ، هو خارج مع ماما متقلقهوش
عز ، اسكتي خالص الو ايوه يا خالو
زين ،. ايوه يا عز خير
عز ، انت فين اصل حور سخنه وتعبانه
زين ، طب أنا جاي حالا سلام يا عز
كارما ، في ايه يا حبيبي
زين ، حور سخنه ياللا بينا
احمد ، طب أنا هحاسب روح انت يا عمو انت وطنط
زين ، لا أنا اللي هحاسب ياللا امشوا
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
عز شال حور وطلع نيمها علي السرير بتاعها
عز ، حور انتي بقيتي كويسه
حور ،اممم بس غطيني والنبي أنا سقعانه اوي
عز جاب كوفرته وغطاها
زين خبط علي الباب
عز ، ادخل يا خالو
زين فتح ودخل هو وكارما
كارما ، في ايه مالها يا عز
عز ، مش عارف كنا قاعدين عالبحر وفجأه اترعشت وسقعت
زين ، دي سخنه مولعه في هنا ترمومتر
عز ، اه أنا قيست 39
زين ، هي اكلت حاجه حاره
عز ، اه
زين ، حور أما بتاكل حر بتسخن وتعيا
عز ، طب ده مهوش غلط عالبيبي
كارما ، هي حامل
عز ،اه
زين ، لازم الحراره تنزل فورا انزل هات العلاج ده عشان غلط عالجنين
عز اخد اسم العلاج وجرى علي الصيدليه يجيب لها العلاج
زين ، هي مقلتلكيش أنها حامل
كارما ، مش عارفه مقالتليش ليه
زين ، بناتك عناد الدنيا فيهم
حور ، اااه
كارما ، انتي صحيتي يا حبيبتي
حور ، اه
كارما ، انتي عارفه انك بتتعبي من الحر اكلتي ليه وانتي حامل
حور ، كان نفسي فيه اوي يا مامي
كارما ، ربنا يستر بقي
زين ، بطلي عناد عشان خاطر اللي في بطنك فاهمه
حور ، ماشي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
اي ده في ايه يا احمد انت اتجننت
احمد ، عادي مش بحبك وبتحبيني فيها ايه أما ابوسك
ايان ، لا يا حبيبي مش أنا اللي تتباس ياروح امك
احمد ، فضحتيني خلاص انا اسف
ايان ، لو حصل كده تاني أنا هوريك تصرف مش هيعجبك
احمد ، هو انتي بتحبيني
ايان ، اكيد طبعا بس الحب حاجه وقلت الادب حاجه
استني كده الو ايوه يا سيلا
سيلا ، ايان اسمنا اجا في مسابقه الطبخ
ايان ، لا لا بتكدبي
سيلا ، والله مش بكدب بس في مشكله المسابقه هتبقي في لبنان وهتقعد فتره طويله ممكن شهور
ايان ، أنا مرعوبه بابي ميوفقش
سيلا ، ربنا يستر وبابي ومامي ميعترضوش
ايان ، طب اقفلي أما اروح اسألهم وارد عليكي سلام
احمد ، في ايه
ايان ، كنت مقدمه في مسابقه طبخ تبع الجامعه واتوافق عليه أنا أخيرا هبقي مشهوره بس المشكله ان المسابقه في لبنان وهتقعد فتره طويله خايفه بابي ميوافقش
احمد ، طب وانا
ايان ، مش فاهمه
احمد ، ايان أنا لسه مكلم ابوكي أننا نتجوز عالطول
ايان ، ميجراش حاجه الجواز يتأجل عما اثبت نفسي
احمد ، انتي شايفه كده
ايان ، احمد متبقاش اناني ده حلم عمرى
احمد ، لو روحتي المسابقه انسيني
ايان ، انت شايف كده
احمد ، عن اذنك طالع انام ياللا وصلنا
ايان ، وربنا انت نكد
احمد ، شكرا تصبحي علي خير
ايان معبرتوش وطلعت غرفه نور
ايان ، أخبرها ايه يابابي
زين ، أن شاء الله هتبقي كويسه عز خد بالك عليها ياعز ياللا يا كارما ياللا يا ايان ولو حصل حاجه كلمني
عز ، ماشي تصبحوا علي خير
زين اخد كارما وراح غرفته
ايان ، بابي عايزاك في موضوع انت ومامي
زين ، خير يا ايان
ايان ، أنا كنت مقدمه في مسابقه طبخ واتقبلت
زين ، كويس جدا مبروك يا حبيبتي
ايان ، بس في مشكله
زين ، خير
ايان ، المسابقه في لبنان وهتقعد فتره
زين ، طب انتي عايزه ايه
ايان ، عايزه اروح عايزه اثبت نفسي في حاجه
زين ، طب وأحمد اللي هيموت ويتجوزك
ايان ، أما المسابقه تخلص نبقي نتجوز
زين ، هو هيوافق
ايان ، لا موافقش
كارما ، طب مانتي كده هتخسريه
ايان ، أنا عايزه يبقي ليه قيمه في المجتمع لو سمحت يا بابي متعترضش
زين ، أنا كنت بتعلم في أمريكا واخدت طب هناك فمش هقف في طريقك بس هل لو كسبتي المسابقه وخسرتي احمد هتبقي مبسوطه
ايان ، معرفش بس انا لازم اروح والنبي يا بابي
زين ، فكرى كويس ده مستقبلك احمد واللا المسابقه
كارما ، والله أنا متأكدة انك هتخسري الاتنين
ايان بصتلها بعيون كلها دموع ، ليه كده يا مامي لو كانت حور كنتي شجعتيها
زين ، وبعدين يا كارما ايان روحي يا حبيبتي نامي وقبل ماتنامي فكرى في احمد عشان متظلمهوش
ايان ، خلاص ماشي يا بابي تصبح علي خير
زين ، وانتي من أهله
،،،،،،،،،،ؤؤؤ،،،،،،،،،،،،
صباح تاني يوم الكل قاعد بيفطر علي السفره
ايان ، بابي انا هحضر شنطتي عشان هسافر القاهره عشان هسافر مع البعثه للمسابقه
ادهم ، هو انتي مسافره يا ايان
ايان ، اه هشترك في مسابقه طبخ في لبنان وان شاء الله هكسب
ادهم بص لاحمد
احمد عمال ماسك الشوكه وعمال يحرك زيتونه في الطبق
محمود ، كيف يا ولدي بتك تسافر لوحديها لبنان
ايان ،. انا مش صغيره يا جدو واعرف احافظ علي نفسي كويس
محمود بزعييق ، مفيش حاجه اسمها أكده
ايان ، والنبي والنبي يا جدو عشان خاطري متخليش بابي يعترض عشان خاطرى
محمود ،. اني اللي بوظت ابوكي سبته يسافر امريكا وبعدين اتجوز امك وبعدين انتي واختك اللي ماشين بلبس لو كنتو في الصعيد كنتوا اضربتوا بالنار
كارما قامت وقفت مره واحده ، شكرا يا حج محمود
نور ، استني يا كارما وقامت تجرى وراها
جودي ، ليه كده يا عمي
زين ، أنا مراتي مالها وبناتي يا بابا عشان تغلط فيهم قدام الكل ليه كده طول عمرك شايفني غلط في كل حاجه ليه انا ذنبي ايه وليه تكسر بخاطر مراتي وعيالي
ادهم ، مينفعش تكلم ابوك كده
زين ، وعادي ابوك يقول لمراتي وبنتي كده
ادهم ، اعقل يا زين ونحاول نلم الموضوع
زين ، مفيش مواضيع هتتلم أنا ماشي ومش هوريكوا وشي تاني
ادهم قام وقعد يشده من كتفه ، اهدي يازين قولت
احمد ، استني يا ايان
ايان ، نعم
احمد ، انتي هتمشي وتسيبني بجد
ايان ،. ايوه وياريت كل حاجه بنا انساها أنا مش عايزه حد في حياتي
احمد ، ماشي سلام يا ايان
ايان ، سلام وطلعت غرفه مامتها
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
كارما ، أنا همشي والله ما هقعد دقيقه هنا يا نور
نور ، انتي عارفه أن بابا كبر ومبقاش عارف بيقول ايه
زين دخل ، ياللا يا كارما حضرى الشنط عشان نمشي
نور ، انت هتمشوا بجد وانتو زعلانين كده
كارما ، نور لو سمحتي ابقي خلي بالك من حور لأنها سخنه وتعبانه وعشان بس السخونيه غلط عالبيبي
نور ، هي حور حامل
كارما ، اه أنا ماشيه متقوليلهاش حاجه بقي قولي لها اني مشيت عشان اوصل ايان عشان المسابقه
ايان ، يعني وافقم يا مامي
كارما ، اه يا روح قلبي
ايان راحت بستها وباست زين
ايان ، أنا بعشقم انتو الاتنين أما اروح احضر شنطتي ياس
زين بص لايان وابتسم
نور ، طب أنا نازله عن اذنكم
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
نور ، ينفع كده يا بابا اللي عملته
محمود مسح دموعه ، غصب عني يا بتي أنا انفعلت جامد غصب عني
ادهم ، طب حاول تصالحهم يا بوي عشان ميمشوش
محمود ، طب انده لزين ومرته
احمد ، هما نازلين عالسلم اهم يا عمي
محمود ، زين
زين ، نعم يا بابا
محمود ، أني آسف ياولدي آسف يابتي أني غلط حججوا عليه وراح معيط
زين راح جرى حضن أبوه ، خلاص يا بابا حصل خير خلاص
محمود ، حجج عليه يابتي
كارما بصت في الارض ، حصل خير يا حج محمود ياللا يازين عشان نلحق نوصل ايان
محمود ، انتو هتمشوا برديك
زين ، اه عشان نوصل ايان للمطار وكفايه كده احنا نروح نشوف مصالحنا
محمود ، ماشي يا ولدي مع السلامه وانتي يابتي متمشيش من اهنه وانتي زعلانه مني
كارما ، أنا عمرى مازعلت منك ياللا سلام يا جماعه
ادهم ، احنا هنام حاجتنا ونروح وراكوا
زين ، ماشي يا ادهم سلام
وخرج هو ومراته وايان
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
ايان سافرت المسابقه مع اصحابها وانقطعت علاقتها باحمد بعد شهرين ايان رجعت مصر خرجت من نص المسابقه وروحت البيت
ايان ، يا مامي افتحي بقي
جودي ، ايان حمدالله على السلامه والله وحشتيني
ايان ، ازيك يا طنط وراحت حضنتها وباستها
جودي ، تعالي ادخلي مامتك لسه مجتش هي وباباكي عشان هما عند حور معزومين عالغدا
ايان ، اوك طابخه ايه بقي عشان هموت من الجوع
جودي ، يا قلبي مكنوش بيأكلوكي في المسابقه مع انها مسابقه طبخ
ايان ، هههههه ده انا كنت باكل الاكل كله
جودي ، هههههه فضحتينا يعني
ايان ، اكيد
فجأه الباب اتفتح ودخل احمد
جودي ، حبيبي انت جيت
احمد ، لا لسه
جودي ، طب خش سلم علي بنت عمك اجت من لبنان عما ادخل احطلكم تاكلم
احمد ، حمد الله على السلامه
ايان فضلت واقفه تتأمل كل حاجه فيه كانت وحشاها
احمد ، مالك
ايان ، ها مفيش
احمد ، أمم أنا سمعت انك طلعتي من المسابقه
ايان ، سمعت يعني مكنتش بتتفرج عليه
احمد ، ساعات وساعات بس هارد لاك
ايان ، عادي عديت نص المسابقه وكفايه شيفات عالميين كان بيعجبهم اكلي
جودي ، بصراحه يا بت يا ايان الاكل اللي كنتي بتعمليه كان شكله بيبقي روعه
ايان ، أمم اهم حاجه الشكل العين بتاكل قبل التم
جودي ، تم اسمه حنك يا حبيبتي انتي لقطي كلامهم
ايان ، والله في كلام كتير باظ يا جوجو
جودي ، نبقي نصلحه تاني ياللا دوقي اكلي وقولي رايك عما افتح الباب عشان بيخبط
جودي ، ازيك يا ايسل ادخلي يا حبيبتي
ايسل ، اي ده ايان حمد الله على السلامه
ايان استغربت ايه اللي جابها هنا ، الله يسلمك يا حبيبتي
احمد ، حماتك بتحبك اقعدي كلي معانا وبعدين نبقي ننزل سوا نجيب الفستان
ايسل ، لا مليش نفس يا حبيبي شوفتك شبعت بس ياللا بقي خلص عشان ننزل
احمد ، اه نسيت مش تقوليلنا مبروك أنا خطبت ايسل صحبتك نازلين نجيب الفستان عشان الحفله
ايان بصدمه ، ااالف مبروك عن اذنكم وراحت جرى عالحمام قبل ما دموعها تنزل
احمد ، هغسل أيدي وجيلك حالا
ايسل ، ماشي يا حبيبي
ايان واقف جوه في الحمام قدام المرايا وعماله تعيط جامد
احمد واقف بره وسامعها وراح مخبط عالباب
ايان ، ثواني هخرج حالا وغسلت وشها وجايه تفتح الباب احمد دخل وقفل الباب
ايان ، في ايه
احمد ، تعيطي ليه
ايان ، مبعيطش وافتح الباب مينفعش كده
احمد ، انتي اخترتي طريق وقولتلك هتخسريني وبردك ماسمعتيش كلامي وروحتي بتعيطي ليه دي الوقت
ايان ، قولتلك مبعيطش ولو هعيط مش هعيط علي راجل خاين
احمد ، بقي أنا خاين وبالنسبه للهزار والرخامه اللي كنتي بتعمليها في المسابقه مع حسين
ايان ، اه قصدك سونه ده عسل
احمد بتأليس ، سونه
ايان ، ده انت كنت متابع بقي
احمد ، فارق معاكي
ايان ، تؤ تؤ
احمد فتح الباب وجاي يخرج
ايان ، اوف سونه بيرن اكيد وحشته
احمد سابها ومشي
ايان ، ايوه يا مامي انتي فين
كارما ، انتي اجيتي
ايان ، اه وياللا بقي عايزه انام
كارما ، احنا هنتاخر يا حبيبتي خشي ريحي عند مرات عمك علي ما اجي
ايان ، ماشي يا مامي سلام
احمد ، هههههه هي دي سونه
ايان بصدمه ، هو انت هنا من أمتي
احمد ، من اول سونه
ايان ، والنبي اسكت بقي أنا من امبارح منمتش وحاسه اني هنام علي نفسي
احمد ، ادخلي نامي في اوضه نور
ايان ، طنط يا طنط والنبي هنام عندك علي ما مامي تيجي
جودي ، ادخلي يا حبيبتي خدي شاور والبسي حاجه من هدوم نور ونامي
ايان ، ماشي ياقمر تصبحي علي خير ودخلت اوضه نور
ايسل ، اي ده هي هتنام هنا عادي كده
جودي ، وماله بيت عمها تعمل اللي هي عايزاه
احمد ، مالك يا ايسل
ايسل ، مفيش يا حبيبي مش ياللا ننزل
احمد ، ماشي ياللا
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
علي فكره احنا ابتدينا الروايه باحمد ونور ولاد العم وقصه حبهم وهتنتهي بقصه حب ولاد العم احمد وايان
احمد ،، ايسل الفستان ده مش هينفع ده عريان خالص
ايسل ، هو يوم يا حبيبي يوم بس ومش هيتلبس تاني
احمد ، يوم ايه ده قميص نوم
ايسل ،. في ايه يا احمد
احمد ، عارفه أنا اجيت معاكي ليه عشان عارف انك هتجيبي حاجه عريانه عشان كده صممت انقيه معاكي
ايسل ، احمد الفستان ده عجبني ومش هاخد غيره ومش عايش علي زوق حد
احمد سرح وافتكر ايان أما قالها الفستان مينفعش تنزليبه غيرت هدومها ونزلت خليته ينقي الفستان علي زوقه
ايسل ، ايه يا بني روحت فين
احمد ، ها مفيش بس الفستان مش عجبني
ايسل ، طب ايه رايك في ده اهو طويل للارض
احمد ، طب وبالنسبه لفتحه السقف دي
ايسل ، بص أنا هقيسه وتقولي رايك
احمد ،. ماشي بس ياللا
ايسل خرجت بالفستان وصدرها تقريبا كله كان باين
احمد ، يخربيتك ادخلي بسرعه غيريه
ايسل دبت في الارض ، يووه ماله ده
احمد ، بقولك ادخلي غيريه
ايسل ، بص انا مش هجيب حاجه ولو سمحت روحني أنا هجيب الفستان لوحدي لاني مبحبش زوق حد
احمد ، طب غيريه ياللا وفجأه موبايله رن خرج يرد بره عشان ايسل متسمعش
احمد ، نعم عايزه ايه
ايان ، موبايلي هيفصل ومامتك راحت لنور لأنها بتولد فعايزه الشاحن
احمد ،. نور بتولد
ايان ، اه
احمد ، الشاحن علي الكمودينو اللي جنب سريري
ايان ، شكرا باي
ايسل ، كنت بتكلم مين
احمد ، مش وقتك خالص ياللا عشان اختي بتولد ياللا عشان اوصلك واروحلها
ايسل ، اممم طيب ماشي مبروك
احمد وصلها بسرعه بيتها وراح لنور المستشفي
،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،
نور بدموع ، أنا خايفه اوي يا محمد أنا عايزه اعيش عشانك وعشان ولادي
محمد بدموع ، هتعيشي والله هتبقي كويسه أنا مش هعيش دقيقه واحده من غيرك
نور ، لو حصلي حاجه خلي بالك من الولاد وربيهم كويس ومتتجوزش والنبي
محمد ،. بس بقي انت انتي اللي هتربيهم وهيكبروا قصادنا احنا الاتنين واحنا اللي هنجوزهم بس قولي يارب
نور ، يارب يا حبيبي يارب
زين ، ياللا يا حبيبتي وخدها ودخل العمليات
الباب اتقفل ونور وزين وكارما جوه مع نور وهي بتولد
ادهم ، نور ارجعي لبابي يا حبيبتي ارجعي لحضنه أنا محبتش حد قدك انتي وامك واخوكي نور عيني متروحيش مني
جودي ، اهدي يا حبيبي أن شاء الله هتخرجلنا بالسلامه
احمد اجي جرى ، ماما هي نور دخلت
جودي ، اه يا حبيبي
احمد ،. مقولتليش ليه أن نور بتولد قبل مانزل
جودي ، الميا اللي علي البيبي نزلت كلها ولازم ولاده حالا بقولك يا احمد معلش روح هات اكل لأيان لأنها في البيت بقالها كتير مكالتش وكمان متغدتش روح وديلها اكل
احمد ، ماشي مش عايزه حاجه من البيت
↚
جودي ، لا يا حبيبي
احمد سابهم وراح البيت
احمد خبط عالباب
ايان ، مين
احمد ، افتحي يا اختي هيكون عفريت
ايان فتحت ، هو مش انت معاك مفتاح
احمد ، بس في حد غريب في البيت فلازم اخبط
ايان ، هو أنا غريب
احمد ، مقصدش بقولك أنا جبت العشا ده ليكي
ايان ، هو اللي معاك ده ايه
احمد ، ده اندومي جايب ليه خمس اكياس
ايان ، يا مفجوع والله العظيم هاكل معاك
احمد ، طب بتعرفي تعمليه
ايان ، أنا جايه من مسابقه طبخ ومعايا سياحه وفنادق مش هعرف اعرف اندومي
احمد ، طب ياللا يا حلوه ادخلي اعمليه
ايان ، ماشي
احمد ، ادخل اساعدك
ايان ، تعالي
احمد دخل المطبخ معاها
ايان ، هي الحلل فين
احمد ، فوق
ايان جابت الكرسي وطلعت عليه تجيب الحله
احمد ، ههههه مش طايله الحله مانتي طالعه اوزعه لعمتك نور
ايان ، والله انت رخم وجايه تنزل
احمد شالها من رجليها ، اتأسفي
ايان ، نزلني يا رخم بقي
احمد ، تؤتؤ
ايان ، خلاص اسفه نزلنلي بقي
احمد نزلها براحه لحد ماعنيه اجت في عين ايان فضلوا واقفين يبصوا لبعض نظرات كلها اسئله لحد ما ايان عيطت احمد اخدها في حضنه جامد
احمد ، وحشتيني
ايان بدموع ، بأماره ايسل
احمد ، انتي السبب انتي اللي سيبتيني
ايان ، انت مكنتش قادر تصبر أما المسابقه تخلص
احمد ، لا كنت عايزك عالطول معايا مكنتش عايزك تبعدي عني كنت بحبك
ايان بعدته عنها مره واحده ، كنت أممم نسيت انك دي الوقت بتحب خطيبتك انا اسفه
احمد ، اممم بحبها بتسمع كلامي ومبتغلطش فيا ومبتنمش وهي مزعلاني
ايان ، ربنا يهنيكوا وجايه تخرج
احمد ، الاندومي
ايان ، اعمله انت انا مليش نفس
احمد ، طيب ووقف يعمل الاندومي
ايان دخلت اوضتها وفضلت تعيط عشان مسمعتش كلام حد وأحمد راح منها
احمد خبط عالباب ، ايان
ايان مسحت دموعها ، نعم
احمد ، ممكن تفتحي
ايان قامت فتحت الباب ، نعم
احمد شدها واخدها المطبخ
ايان ، في ايه بتشدني كده ليه
احمد ، اقعدي كلي معايا مش هاكل لوحدي أنا حططلك طبقك اهو ياللا وقعد هو علي الكرسي
احمد ، هو انتي كنتي بتعيطي
ايان ، أنا اااا لا دي حاجه دخلت عيني
احمد ، اممم كلي عشان هنزل اروح لنور
ايان ، ممكن اجي معاك
احمد ، ماشي كلي وياللا ننزل ياقمر
ايان ، قمر
احمد ، طبعا قمر احم ياللا كلي ايه رايك
ايان ، محسسني انك عامل اكل يعني
احمد ، اه طبعا ده انا تعبت عما خلصته
ايان ، ههه اه جميل تسلم ايدك
احمد ، اي اخبار حسين مكلمكش انهارده
ايان ، ويكلمني ليه
احمد ، الكل كان عارف انكم بتحبوا بعض وكل اللي كان بيشوفكم مع بعض كانوا بيقولوا انكم لايقين علي بعض
ايان قامت وقفت ، اولا يا استاذ احمد أنا مفيش حاجه بيني وبين حسين ثانيا حسين متجوز وبيحب مراته ثالثا وده الاهم أنا رايحه مسابقه تضيفلي حاجه في مستقبلي مش رايحه اتعرف علي شباب أو احب
ااحمد قام وقف ، طب اهدي واقعدي نخلص اكل
ايان ، لا شبعت أنا داخله اغير هدومي عشان انزل معاك
احمد دخل اوضته عما ايان تخلص لقي البرواز اللي عليه صورته عالسرير عرف أن ايان كانت ماسكه صورته
ايان ، ياللا يا احمد أنا خلصت
احمد ، هو مين اللي شال البرواز اللي عليهصورتي من علي الكمودينو وحطاها علي السرير
ايان وشها احمر ، ااااانااااا أنا ايش عرفني
احمد ، أمم ماشي
ايان ، أنا جهزت ياللا
احمد ، هتمشي معايا كده
ايان ، اه ماله
ايان كانت لبسه بلوزه حمرا قط علي برتقول جينز ولبسه صندل احبال
احمد ، ادخلي غيري يا ايان الله يهديكي
ايان ، والله أنا شاريه اللبس ده من لبنان عشان البسه مش جيباه كده وخلاص وثم أن انت مالك انت ليك تتحكم في ست ايسل بس
احمد بزعيييق ، ايان
ايان مقدرتش تمسك دموعها
احمد ، استني
ايان ، نعم
احمد ، أنا مش عايز حد يشوف منك حاجه
ايان ، طب وانت مالك ومالي
احمد ، ابن عمك وزي اخوكي ومرضاش لأختي تمشي الكل يتفرج علي جسمها
ايان ، اخويا
احمد ، اه اخوكي
ايان دخلت الاوضه وغيرت هدومها لبست دريس طويل مقفول وفردت شعرها الطويل ورا ضهرها
ايان ، خلصت ياللا
احمد ، تصدقي انك كده احلي الاول كأنك واحد شقطها من شارع جامعه الدول
ايان ، شكرا يا محترم
احمد ، طب ياللا بينا
،،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،،،،
زين خرج من العمليات هو وكارما شايله البيبي
محمد ، ايه يا خالو
زين ،. الحمد لله البيبي كويسه جدا
محمد بزعيييق ، بيبي مين نور عملت ايه نور فين
زين ، للاسف هتدخل العنايه لحد ماالقلب يبقي كويس مقدرش اطمنكم دي الوقت المطلوب انكم تدعولها
محمد بزعييق ، ياااااربي
كارما شايله البيبي وعنيها كلها دموع
احمد وصل هو وايان واول ماشاف كارما بتعيط ومحمد حاطط رأسه عالحيطه وجودي بتعيط و ادهم قاعد بيعيط علي الكرسي
احمد فكر أن اخته ماتت وخرج يجرى من المستشفي وايان بتجرى وراه
احمد خرج بره المستشفي وركب عربيته وايان ركبت بسرعه معاه
ايان بدموع ، اهدي اهدي يا احمد
احمد ، اختي راحت مني يا ايان معدش ليه حد في الدنيا دي
ايان ، أنا اهو يا حبيبي اختك وحبيبتك وكل حاجه بس اهدي
احمد فضل يخبط رأسه في دريكسيون العربيه
احمد ، ليه ليه كده ولادها دول ذنبهم ايه ليه
ايان اخدته في حضنها وهي منهاره ، اهدي ياحبيبي والنبي بلاش كده عشان خاطرى والنبي اهدي
احمد فضل يعيط جامد في حضن ايان وفجأه موبايل ايان رن
ايان ، ايوه يا مامي
كارما ، انتي روحتي فين
ايان ، أنا واقفه بره مع احمد
كارما ، طب تعالي خدي بنت نور معلش عشان هفضل اتابع حاله نور مع ابوكي أنا ونور عمتك
ايان ، هي نور كويسه
كارما ، الحمد لله ولدت بس في العنايه ربنا معاها
ايان زقت احمد من حضنها ، ماشي يا مامي جيالك حالا
ايان ، متبقاش تاخد علي كده انت نمت في حضني واللا ايه
احمد ، هي نور كويسه
ايان ، اه في العنايه وهتبقي كويسه
احمد ، طب الحمد لله يارب
ايان ، ربنا يسامحك لازم تخبط دماغك تعور نفسك كده اهو الفستان اتعك دم
احمد ، حد قالك تشديني في حضنك
ايان ، مانت اللي تبت
احمد ، أصل حضنك حنين اوي
ايان بتأليس ،. يا حنين
احمد ، طب ياللا انزلي
ايان ، تؤتؤ مش هنزل قبل مالدم ده يروح
احمد ، طب في مايه اهي حاسبي أما امسحهولك بالمنديل
ايان ، انت اهبل واللا بتستهبل
احمد ، أنا غلطان أما امك تقولك اي الدم اللي علي صدرك ده هتقوليلها ايه
ايان ، انت سافل هات المنديل والميا هنضفه أنا يا رخم
احمد ، رخم بردك
ايان ، واهبل ومجنون
احمد باصلها بكل غل وراح مزعق ، اياااان
ايان ، مش احنا اخوات عادي بقي يا دودو
احمد ، دودو هههههه فكرتيني بسولا أما اتصل اطمن عليها
ايان ، اممم الفستان نضف أنا نازله واتكلم براحتك بس متنساش تروح تعمل حاجه للجرح ده سلام
احمد لنفسه ، يخربيتك ده وانا بعشق امك وبعدين افتكر اخته وقال طب اماوهي كويسه هما بيعيطوا ليه أما اروح اشوف في ايه
،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
عز ، هي ماما جوه معاها لسه يا خالو
ادهم ، اه بتابع حالتها مع خالك زين
عز ، أمم أن شاء الله خير
حور ، أنا خايفه اوي يا عز محمد صعبان عليه اوي
عز ، متخافييش يا حبيبتي ادعيلها بس
حور ، يارب انت اللي قادر علي كل شئ
كارما ، حور معلش خلي معاكي بنت نور عما ادخل العنايه اشوفها اصل قولت لأختك تيجيلها ومش عارفه مجتش ليه
حور ، ماشي يا مامي
عز ، بسم الله ماشاء الله زي القمر
حور ، فعلا يا عز قموره اوي
ايان ، طب هاتي عنك يا حبيبتي كفايه اللي في بطنك
حور ، ايان حبيبتي وحشتيني حمدالله على السلامه
↚
ايان ، الله يسلمك ياقلبي
عز ، والله وحشتنا لماضتك
ايان ، رجعتلكم اهو بعد غياب
يوسف صاحب عز ، عزو اخبارك اي
عز ، جو حبيبي ازيك انت اشتغلت هنا
يوسف ، اه الحمد لله طبعا خلصت وبتدرب هنا ازيك يا حور مبروك عالحمل
حور ، الله يبارك فيك يا يوسف تسلم
يوسف ، لا متقوليش انتي ايان من مصر اللي كانت في المسابقه بتاعه الطبخ
ايان ، هههههه اه هي ده أنا بقيت مشهور اوي
يوسف ، هو انتي قريبه عز
عز ، بنت خالي واخت مراتي وبنت دكتور كارما ودكتور زين
يوسف ، تصدق فعلا شبه دكتور كارما خالص هي وحور
عز ، انت تخصص ايه احسن انت اكبر مني بسنتين ومأصليش سألتك
يوسف ، مخ واعصاب
حور ، صعب شويه تخصصك
يوسف ، جدا
حور ، عز أنا هروح اقعد أنا وايان عشان تعبت وقوف
عز ، ماشي روحي ياقلبي
احمد ، ازيك يا عز
عز ، احمد باشا ليك وحشه يا باشا
احمد ، ههههه
يوسف ، عز هي ايان مرتبطة
احمد الضحكه راحت من وشه ، انت مالك ومالها
يوسف ، مفيش لو مش مرتبطه اتقدملها
عز ، لا مش مرتبطه يا يوسف
يوسف ، طب تمام لو كده هكلم دكتور زين بقي عن اذنكم
عز ، اي اخبارك يا احمد
احمد وقف سرحان أن ممكن ايان تروح منه وبعدين افتكر أنه خاطب
عز ، احمد احمد
احمد ، ها في ايه
عز ، ولا حاجه يا حبيبي تعالي ياللا نروح عشان قعدتنا زى عدمها
عز ، ياللا يا حور انتي وايان هنروح
ايان ، طب البيبي هعمل معاه ايه
عز ، هكلم مامتك تكتب لينا اسم لبن تعمليه للبيبي
ايان ، هو أنا اللي هاخدها
عز ، اه عشان أنا كفايه عليه يزن وحور حامل
ايان ، اوك ماشي اهو الواحد يلاقي حاجه تسليه
حور ،. دي هتسليكي أما تقولي يابس
كارما اجت عليهم
ايان ، أنا هروح يا مامي هاخد البيبي معايا
كارما ، خلاص ماشي روحي البيت وانا اول ما اطمن علي نور هروح عالطول أنا وبباكي
ايان ، ماشي بس اكتبيلي اعمل ايه وانا اعملهولها واسم اللبن واهم حاجه المفتاح
كارما ، ماشي وكتبت لحور كل حاجه وفهمتها تعطيها اللبن ازاي
احمد ، عز روح انت ومراتك وانا هاخد ايان اوصلها معايا
حور ، طب ماتيجي تباتي معانا
ايان ، لا هروح بيتنا الجميل ابات فيه انا والقمر ده لوحدنا البيبي ضحك
ايان ، شوفتي بتضحك ازاي بتحبني
حور ، طب ياللا يا مجنونه سلام
ايان ، ماشي سلام ياللا يا احمد وصلني
وقفوا قدام صيدليه
ايان ، تعالي ننزل سوا نجيب اللبن والببرونه والبامبرز
ايان وقفت طلبت حاجه البيبي وأحمد واقف منسجم جدا معاها
ايان بتفتح شنطتها تحاسب
احمد ، انتي بتعملي ايه بس وبص للصيدلي الحساب كام
الصيدلي ، ربنا يخليهولكم ده اول خلفكم
ايان ، اه احمد أنا هخرج عشان مش قادره اقف اكتر من كده
احمد استغرب تصرفها وحاسب وخرج ركب العربيه
احمد ، هو انتي ليه عملتي كده ههههههه
ايان ، اه لو مش مامته أو بباه يبقي خطفينه ويطلب لينا البوليس
احمد ، أنا البوليس متخافيش
ايان ، ماشي يا مغرور افندي
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
احمد وايان روحوا البيت
احمد ، أنا هدخل خلي بالك بقي من القمر ده لو حصل حاجه خبطي عليه
ايان ، اوك ماشي تصبح علي خير واخدت بنت نور ودخلت عملتها اللبن
ايان ، ياللا يا روحي نشرب اللبن أن شاء الله مامي تبقي كويسه وتخرج من العنايه بالسلامه
احمد اتصل بآيان ، اي الاخبار
ايان ، رضعتها ونامت
احمد بصدمه ، رضعتيها ازاي اوعي
ايان ، أمم هنستظرف
احمد ، هههههه طب أنا مش جايلي نوم أنا خايف اوى اول مره احس بخوف كده علي نور
ايان ، اممم لا أن شاء الله هتبقي كويسه متخافش
احمد ، بقولك ماتيجي نتكلم للصبح
ايان ، اومال ايسوله فين روح كلمها أنا مش فاضيالك عايزه انام عشان اكيد هتصحي تعيط شويه كده
احمد ، فعلا اروح أكلم ايسولتي حبيبتي بالحق مش انتي جايلك عريس
ايان ، بجد مين ياترى
احمد ، يوسف صاحب عز وهيكلم ابوكي بكره
ايان ، أمم هو كويس ومحترم كده وكفايه أنه معجب بطبيخي وبص للاكل اللي بعمله مابصش لسونه
احمد ، والله طيب مبروك مقدما
ايان ، الله يبارك فيك سلام وراحت قافله
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
احمد لنفسه ،. والله هتجننيني يا ايان مش عارف اعمل اي معاكي بس مش هينفع استمر خالص مع ايسل اعمل ايه معاكي يا ايان
ايان ، ماشي يا احمد والله لهوريك عشان تبقي تروح تخطب صحبتي والله لهكسرك زى ماكسرتني
،،،،،،رؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
تاني يوم الصبح
محمد كان بيصلي وفضل يعيط ، يارب متحرمنيش منها يارب عشان خاطرى يارب عشان خاطر ولادي ميربهمش غيرنا احنا الاتنين يارب أنا مش هقدر اعيش من غيرها
وخلص صلاه وطلع قعد في الاستراحه مع ادهم وجودي
الممرضه نزلت اللي في العنايه جودي ندهتلها
جودي ، هو انتي استلمتي مكان النيرس وفاء في العنايه
الممرضه ، ايوه يا دكتور
جودي ، بقولك هي الحاله اللي في العنايه عامله ايه دي الوقت
الممرضه ، مفيش حد في العنايه
جودي ، لا بنتي في العنايه
الممرضه ، ممكن يكونو خرجوها بس انا مستلمه العنايه مفيهاش حد
محمد ، يعني ايه نور جرالها ايه وطلع يجرى طلع يدور علي مامته
ادهم اتصل بنور ، ايوه يا نور نور بنتي فين
نور ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
ادهم ، الف شكر وحمد ليك يارب الف شكر وحمد ليك يارب
جودي ، ايه يا ادهم
ادهم ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
جودي بدموع ، الحمد لله ياااه مانت كريم يارب ياللا نطلعلها
محمد قابل كارما
كارما ، في ايه يا محمد بتعيط ليه
محمد ، مراتي فين يا طنط
كارما ، الحمد لله بقت كويسه وطلعت غرفه عاديه فوق
محمد نزل سجد وفضل يعيط ، الحمد لله يارب الحمد لله
ادهم شافه ندهله ، محمد تعالي يا حبيبي نطلعها
محمد طلع مع خاله لنور وهو منهار حرفيا
دخل يعيط ويضحك في نفس الوقت اول ماشافها فايقه
محمد راح باسها من راسها ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي
نور ، الله يسلمك يا حبيبي هي بنتي فين
محمد ، معرفش تعرفي اني معرفش شكلها ولا بصتلها اصلا
نور ، اخس عليك يا محمد
ادهم ، حمد الله على السلامه يا حبيبتي
نور ، الله يسلمك يا بابي يا حبيبي
جودي ، الحمد لله يا حبيبتي كنا هنتجنن عليكي
نور ، ربنا يخليكوا ليه يارب
كارما دخلت ، بنوتك مع ايان فاتها طول الليل مجنناها
نور ، ايان يا مصبتي وايان هتعرف تفوقلها دي آخرها حله محشي صنيه بطاطس واول ماتيجي تشيلوها بيبي لسه مولوده
كارما ، هههههه أنا هكلمها تجيبها وتيجي
جودي ، أنا برن علي احمد هكلمه يجيبها ويجي
↚
ايوه يا احمد بقولك اختك فاقت اهي الحمد لله هات ايان ببنت نور عشان عايزه تشوفها
احمد ، ماشي يا ماما هنيجي اهو
ايان نامت علي الكنبه اللي في الصاله وهي شايله بنت نور فجأه الباب خبط حطت البنت علي الكنبه وراحت تفتح الباب من غير ماتاخد بالها من اللي هي لبساه شورت قصير وباضي كت
احمد ، الله ايه الجمال ده
ايان بتفرك في عينيها ، عايز ايه
احمد ،، انتي ازاي تفتحي كده
ايان بصت علي نفسها وقفلت في وشه الباب وكلمته من ورا الباب
ايان ، عايز ايه
احمد ، نور فاقت غيري هدومك وياللا عشان عايزه تشوف بنتها
ايان ، بجد طب الحمد لله ثواني نغير هدومي واجيلك حالا
في العربيه
احمد ، انتي ازاي تفتحي الباب كده افردي كان حد تاني غيري
ايان ، مكنتش اخده بالي وراحت متوبه
احمد ، هو انتي منمتيش
ايان ، بنت اختك ماشاء الله عليها كانت بتذاكر طول الليل
احمد ، وانتي صاحيه بترجعيلها هههههه
ايان ، ايوه يا خفيف
احمد ، ايان متستهزقيش بيا تاني لو سمحتي فاهمه
ايان ، أنا اسفه ياحبيبي
احمد ، ايه أنا سمعت حاجه
ايان ، عادي ما احنا اخوات
احمد ، اه اخوات وماله يا روحي أنا بعشقك يا اختي يا حبيبتي والمصحف
ايان بصت له وعنيها كلها دموع ، شكرا بس بلاش كلام من ده عشان ايسل متزعلش منك
احمد ، ماشي وفضل ساكت لحد مادخلو المستشفي
يوسف كان لسه داخل المستشفي ، انسه ايان اخبارك
ايان ، الحمد لله يا دكتور يوسف
يوسف ، اي اخبار البيبي شكلها منيمتكش طول الليل
احمد ، هو انت هتتصاحب عليها انت مش شايفني مش مالي عينك
ايان ، في ايه يا احمد مالك
احمد ، ياللا عشان البنت صحت عشان متعيطش
ايان ، ماشي ياللا عن اذنك يا دكتور يوسف
احمد ، اووووف
ايان مشت مع احمد وركبت الاسانسير عشان تطلع غرفه نور ، وربنا عيب اللي عملته ده انت حرجت الراجل ده هيبقي خطيبي
احمد قرب منها جامد وراح مقبلها بكل عنف لدرجه انه طلع غيظه منها كله في القبله
ايان خبطته برجليها عشان يبعد عشان البيبي علي أيدها وهي معدتش قادره تاخد نفسها
ايان وشها احمر وفضلت باصه في الارض
احمد ، عشان تبقي تقولي خطيبي
ايان عيطت بصوت واطي
احمد ، أنا آسف والله غصب عني أنا مقدرتش اسمعك بتقولي كده
ايان بدموع ، ليه كده مش احنا اخوات
احمد ، اه اخوات والله لو سمعتك بتقولي كده تاني لهعمل كده تاني
ايان ، طب وايسل
احمد ،. انا فركشت كل حاجه امبارح أنا مش قادر بجد أنا بحبك اوي
ايان ، طب ياللا ندخل عشان وقفتنا كده غلط
احمد ، ماشي ياللا
ايان دخلت بالبيبي لنور
ايان ، حمدالله علي السلامه يا نور بنوتك الحلوه الهاديه اهي
نور ، والله شكلها طلعت عينك
ايان ، أنا منمتش يا ماما كل أما انام الاقي واءواء أنا هموت وأروح انام يعني أما اجي من السفر اجي أسهر بيبي ياربي
نور ، معلش بقي حظي اني أولد اول ماتيجي
محمد ، هاتي كده يا ايان بسم الله الرحمن الرحيم ماشاء الله تبارك الله قمر
ادهم ، هاتها كده يا محمد
محمد ، خد يا خالو كبرلها في ودنها
ادهم اخدها وكبرلها
كارما ، شفايفك مالها متعوره من ايه
ايان ، انتي عارفاني أما بتغاظ بفضل اعض عليها وماشاء الله طلعت كل سهرى مع البيبي علي شفايفي لحد ماتعوروا
كارما ، دكتور يوسف دكتور اعصاب طالب ايدك اهو كويس عشان يعالج الجنان اللي انتي فيه
احمد سامع الكلام ده كله ساب الاوضه ونزل لعمه زين
زين ، مالك يا احمد خير
احمد ، خالو أنا عايز اطلب ايد ايان
زين ، مش انت خاطب
احمد ،. انا عملت كده عشان افرس ايان أما ترجع عشان مسمعتش كلامي وسافرت بس الظاهر اني بفرس نفسي
زين ، هو عادي اللعب ببنات الناس يا احمد
احمد ، اصلا ايسل أنا بالنسبالها تجربه بس عشان خاطري متعترضش يا عمو بجد كفايه كده اوي
زين ، خلاص اختك تقوم بالسلامه وتخرج من هنا وهات ابوك ونقرا الفاتحه
احمد ، هو انت مش هتسأل ايان الاول
زين ، اكيد يعني هتوافق ياللا روح عشان عندي كشوفات
احمد ، ماشي يا عمو بس مفيش قرايه فاتحه أنا عايز فرح عالطول
زين ، ماشي بس امشي ياللا مش فاضي
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
احمد خرج واتصل بآيان
ايان ، الو
احمد ، أنا آسف اني سببتلك احراج
ايان ، احراج ايه
احمد ، عشان عورتك وانا بابوسك
ايان ،،،،،،،،،،
احمد ، ايان
ايان ، نعم
احمد ، تعرفي أن دي اول مره
ايان ، أمم ياريت تبقي اخر مره
احمد ، اخر مره مين أنا طلبت ايدك من عمو يعني هتبقي مراتي وهبوس براحتي بقي
ايان ، مين قال اني هوافق اصلا
احمد ، ده غصب عنك مش بايدك عارفه لو وقفتي الجوازه تاني وربنا لهغتصبك واخليكي تيجي تسترجيني انك تتجوزيني
ايان ، مش هتقدرى يا وزه أنا بعرف العب كراتيه يعني هديكي علقه تمام وراحت قافله السكه
كارما ، هتضربي صحبتك ليه
ايان ، عايزه تضربني عشان سيبتها
كارما ، مجنونه زى صحابك
ايان ، اممم بقولك يا مامي أنا جعانه اوي وهنزل اجيب ساندوتش اي حاجه اكولها
كارما ، اقعدي وانا هبعت عم محمد يجبلك حاجه تاكليها
،،،،رؤؤؤؤ،،،،،
بعد اسبوع يوم سبوع البيبي في فيلت احمد ونور
اتعمل السبوع بتاع ايان
ايان ، أنا عايزاكي تطلعي قمر زىي أنا اللي مربياكي اول يوم وسميتك علي اسمي
احمد ، هتطلع مجنونه بنت ابني هتطلع مجنونه لأيان
نور ، بس يا احمد دي ايان عسل
احمد ابن جودي ، عسل مين دي المنحل كله
ايان ، انتو بتتنمروا عليه
نور ، حاش لله أحنا بنضحك عليكي بس
ايان ، اوعي تسمعي كلام جدك ونينتك الاتنين ولا خالك ولا حد غير عزو حبيبي عشان ده الحنيه كلها
عز ، انا يا بنتي شكرا علي ثقتك دي
حور ، هههههه هتولدوني بدرى يخرب شيطانكم
ادهم ، طلب ايد ايان لاحمد والفرح بعد اسبوع
متنساش ان الرواية موجودة كاملة في قناة التلجرام والواتساب
للانضمام لقناة التلجرام اضغط هنا
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
لقراءة الفصل التالي اضغط علي السهم الموجود في جهة اليسار و لقراءة الفصل السابق اضغط علي السهم الموجود في جهة اليمين
↚
فرحت احمد وايان
زين ، اي رايك في كلام عمك يا ايان
ايان اتحرجت جدا ووشها احمر وسابتهم ودخلت الحمام
ايان ، اهدي في ايه أنا مكنتش فرحانه كده من كام شهر ليه أما طلب أيدي يمكن البعد عرفني قيمته
حور خبطت عالباب ، ايان
ايان ، نعم يا حور وفتحت الباب
حور ، اي ده انتي بتتكسفي يا بيضه هههههه
ايان ، مش نقصاكي والله العظيم كفايه ابوكي وعمك اللي حرجوني
حور ، طب ايه موافقه
ايان ، مش عارفه
احمد من وراها ،. مش عارفه ازاي يعني
حور ، أنا هسيبكم مع بعض تتكلموا وسابتهم ومشت
احمد ، خلاص لو مش عايزاني خلاص مش هموت عليكي اوي يعني
ايان غمضت عنيها ونفخت بضيق ، خلاص ماشي أنا هقولك على حاجه أنا اللي يتجوزني لازم يكون ميت في دباديبي زي نظره يوسف كده
احمد متخلنيش اعمل اللي عملته في الاسانسير هخلي شكلك زباله
ايان ، احمد انت لسه بتحبني
احمد ،. انا عمرى ماحبيت غيرك يا ايان من اول ما وعيت عالدنيا وانا مش شايف حبيبه غيرك انا بحبك يا حبيبت القلب والروح والعقل
ايان ، وانا بعشقك
احمد ، أخيرا يا مجنونه وراح شادد أيدها وراح لابوه وعمه
ايان ، ااااه أيدي هقع والله يا احمد هو انت ساحب جاموسه
زين ، في ايه بتشدها كده ليه يا احمد انت اتجننت
احمد ، عادي أشدها براحتي مش كمان اسبوع هتبقي مراتي
ادهم ، هههههه أنا كنت مجنون زمان بأمك طلعت انت أجن مني
جودي ، هههههه العرق دساس يا حبيبي
زين ، موافقه يا ايان
ايان بصت في الارض وحركت دماغها بأه
احمد شالها وقعد يلف بيها
زين ، انت يا بني نزلها هو لسه حصل حاجه ده احنا لسه مقرناش حته الفاتحه والله شكلي هرجع في كلامي
احمد ،. لا لا وعلي ايه ماشي يا عمو ماشي خلاص هصبر اهو
جودي ، فكر كويس يا زين هتجوز بنتك لمجنون
احمد ، ماشي يا ماما مصيرك هتروحي
جودي ، هتعمل فيه ايه الحقني يا ادهم
الكل قعد يضحك عليهم وفجأه
الحاج محمود ، ياللا نجرا الفاتحه للنبي يا ولاد
احمد قرأ الفاتحه وهو عمال يبص لأيان ومبتسم
ايان خلصت قرايه بسرعه ، يارب صبرني علي المجنون ده
احمد همس في ودنها ، أنا فعلا مجنون بيكي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
يوم الفرح
الفرح كان في فيلا احمد ونور في الجنينه لأنها كانت كبيره وجميله
ايان نزلت بالفستان وكانت اميره بالفستان من اميرات ديزني بجمالها نزلت مع والدها وأحمد وكل اللي واقفين انبهروا بجمالها والجمال الفستان المنفوش يشبه فستان السندريلا
احمد ،. اي القمر ده القمر ده كله هيبقي بتاعي
زين ، حافظ عليها بقي وخلي بالك منها وانتي حافظي عليه وراح مسلم أيدها لاحمد
احمد ، المأذون بره كلها دقيقتين وتبقي بتاعتي أنا مش مصدق نفسي
ايان ، لا صدق يا حبيبي الحمد لله بقينا لبعض
خرجوا وكتبوا الكتاب
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
احمد سمع الكلمه دي قام قدام الكل أخدها جامد في حضنه
احمد بصوت عالي ، بحبببببببك يا مراتيييييي وشالها وقعد يلف بيها وقعدوا يرقصوا
احمد مسك المايك من الدي جي وغنالها
بات الامل في عيني يروي الجفن صبرا
والعشق في جسدي يجعلني ادوب
والام الشوق تروي فؤادي عطشا
وما ادراكي وما عشق القلوب
يا اميرتي يا جميلتي يا سيده كل النساء
لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنكي ابتلاء
يصعب علي تحمله وحان وقت الانتهاء
سأكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء
ايان دمعت وطلعت تجري حضنته وفضل يلف بيها وهي في حضنه
والكل فضل يسقف ليهم
الديجي كل قابل عايز يشارك العروسين يتفضل ينورنا معاهم
عز ، قومي ياحور
حور ،. اتحرج يا عز هرقص ازاي ببطني دي الكل هيضحك عليه
عز ، عشان خاطري اومي هي فين بطنك دي اصلا ده انتي حامل في كتكوت
حور ، ههههههه ماشي يا حبيبي وقامت ترقص معاه
احمد ، ياللا يا نور
نور ، ههههه ماشي يا حبيبي
ادهم ، ياللا ياقمر
جودي ،. استحاله اتحرج
ادهم ، تتحرجي من ايه ده انا حتي جوزك وابو العريس
جودي ، مينفعش عشان انت ابو العريس احنا كبرنا
ادهم ، والله لو ما قومتي يا جودي لهمشي
جودي ، خلاص اديني قومت اهو
زين ، ياللا يا قمرى
كارما ، ماشي يا حبيبي
حسام ، ده الكل قام رقص ياللا يا جودي
جودي ، طب هما مجانين هنتجنن زيهم
حسام ، ايوه ياللا وحشني الرقص معاكي
جودي ، ماشي اهو هندخل موسوعه المجانين ياللا يا محمد تعالي
محمد ، هي جت علينا العيله كلها بترقص
نور ، حبيبي مش هقدر هسيب ايان فين
محمد ، هاتي كده البنت
نور ، هتوديها فين
محمد ، جدو حبيبي خليها معاك عما ارقص مع نور
محمود ، هات يا ولدي بسم الله الرحمن الرحيم
محمود فضل مبتسم لولاده واولاد ولاده
محمود ، الحمد لله يا خوي أنا رجعت كل حاجه ابوي دمرها العيله كلها بجت واحد كليتهم بيحبوا بعض وأولادهم حبوا بعض وكلهم بجو واحد العيله كلها بجت واحد بالحب الحب جمعهم كلهم يا خوي نام وارتاح مكانك زمان جولتلي نفسي ولادي يتربوا مع ولاد عمهم ويعيشوا في امان مع بعضيهم ويبجوا يد واحده الحمد لله الاولاد اتحدوا كل الصعاب عشان يبجوا مع بعض الحمد لله مفيش حاجه احسن من أن اللي من دمك يخاف عليك محدش هيجدر يجف في وشك هتبجوا سد منيع لاي عدو يفكر يدخل بيناتكو
وراح باصص لأيان وهي بتعيط علي أيده
متعيطيش يا بتي الدنيا سند وضهر وانتي المفروض تبجي مرتاحه لأن ليكي بدل السند عشره محدش هيجدر يأذيكي واصل
تمت بحمد الله